آخر 10 مشاركات
✨الصالون الأدبي لرمضان 2024 ✨ (الكاتـب : رانو قنديل - )           »          جدران دافئة (2) .. سلسلة مشاعر صادقة (الكاتـب : كلبهار - )           »          صفقة طفل دراكون(156)للكاتبة:Tara Pammi(ج2من سلسلة آل دراكون الملكيين)كاملة+رابط (الكاتـب : Gege86 - )           »          عالقة بشباك الشيطان (105) للكاتبة: Carole Mortimer *كاملة* (الكاتـب : Gege86 - )           »          عشق من قلـب الصوارم * مميزة ومكتملة * (الكاتـب : عاشقةديرتها - )           »          معذبتي الحمراء (151) للكاتبة: Kim Lawrence *كاملة+روابط* (الكاتـب : Gege86 - )           »          ساحرتي (1) *مميزة , مكتملة* .. سلسلة عندما تعشق القلوب (الكاتـب : lossil - )           »          ثَأري..فَغُفْراَنَك (الكاتـب : حور الحسيني - )           »          الرزق على الله .. للكاتبه :هاردلك يا قلب×كامله× (الكاتـب : بحر الندى - )           »          شـقّ الـغَـمـام (الكاتـب : مدامع حزينة - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

Like Tree1Likes
إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 01-10-13, 01:56 PM   #1

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
Rewitysmile25 أدهم ونور / للكاتبة rody roro ، مصرية مكتملة






بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدلله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه أجمعين
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

نقدم لكم رواية
وهي رواية مصرية بعنوان
ادهم ونور
للكاتبة / rody roro



كلمة الكاتبة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اليوم اول يوم فى روايتى
اتمنى تعجبكم (=

قراءة ممتعة لكم جميعاً.....



ندى تدى likes this.


التعديل الأخير تم بواسطة لامارا ; 11-10-13 الساعة 04:19 PM
لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-10-13, 01:57 PM   #2

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


__________________
البارت(1)
--------------

نور بنت جميله واحلي حاجه فيها برئتها ورقتها نور يتيمة الاب

وعندها ام جميله اوي بتحبها وبتخاف عليها وهما الاتنين مرتبطين ببعض اوي

والدة نور بتشتغل شغلانه كبيره جدا وبحكم الشغلانه دي مش بتكون في مدينه معينه

يعني ممكن تسافر كتير

وبعد وفاة والد نور جه لمامت نور شغل اساسي ونهائي ف اسكندريه

ومن هنا هتبدا وتدور الاحداث

------------------------------------------------------------------------------------------

الام : نوووور نووووور انتي لسه نايمه مش معقول يا نور بجد انتي شهاده اعداديه

يعني لازم تزاكري خلاص الامتحانات عل الابواب قومي بقي تصدقي انا غلطانه اني

خليتك تدرسي منزلي انتي كان لازم تنزلي وتحضري دانتي اخده المنزلي ومقضياها نوم

الا ما شوفتك بتزاكري الصبح ( معلش يا جماعه نسيت اقولكم ان مامتها رغايه مووووووووووت)

نور : خلاص يا ماما خلاص يا ماماااااااا هقووووم اهو خلاص هقوم... ( وتبرطم وتقول)

ده اي ده مش معقول رغي رغي عل الصبح

الام : بتقولي حاجه يا نور

نور : لالالالالالالا وانا اقدر انا بقول ايه اللي جابك من الشغل بدري ومصدعاني

الام: اخس عليكي بنت وحشه انا مصدعاك طب ماشي يا نور مش هحكي هه

نور خرجت من ( الحمام) : لا يا مامتي وانا اقدر ازعلك ولا اصدع منك يا ماما انتي قدري

يعني امر ميئوس منه

الام : ههههههههه كده يا نور طيب اقعدي بقي واسمعي

نور : مممم خير يا ماما

الام : دلؤتي يا نور انتي عارفه اننا هنا لوحدنا وملناش غير خالك (يحي) وهوا في اسماعليه

وفين وفين لما بيجي

نور: طيب واي الجديد يا ماما ..في ايه

الام : مفيش يانور كل ما في الموضوع اننا هنسافر اسكندريه وهننزل في قريه متكامله

يعني مش هنحتك بحد

واهو تدخلي الثانوي هناك

نور : ماما انتي عايزاني اسيب صحابي واهلي هنا... ازاي !!؟

الام : يا نور يا حبيبتي هناك اكيد هنقابل ناس كتير ونعرف اكتر... ( وعامله نفسها زعلت)

خلاص لو مش عايزه يا نور انسي الموضوع ده...

نور : لا يا ماما انا مقدرش ازعلك بس... خلاص يا ماما بس سؤال ليه هنسافر اصلا ؟!

الام : جالي تثبيت لشغل وهيكون هناك بدل مانا بسافر افضل اشحتطك معايا عند خالك

نور : امممممم لا يا ماما مدام لشغلك براءه والمفروض هنسافر امتي

الام : بعد ما تخلصي امتحاناتك هنسحب الورق ونسافر باذن الله ...

نور : باذن الله ... وربنا يكتبلنا السعاده هناك

------------------------------------------------------------------------------------------

وبدات امتحانات نور ونور كانت مجتهده مشاء الله وخلصت الامتحانات ونور جابت مجموع كويس

جدا ودخلت ثانوي عام وفعلا سحبو الورق ...... ولمو كل ذكرياتهم وراحو علي اسكندريه

دنيا تانيه وهوا تاني روح تانيه

حاجه كده جميله اوي ... ووصلو ونزلو في القريه اللي اتحجز لمامت نور فيها

................
نور : ماما ده شاليه ؟

الام : عادي يعني يا نور شقه بس صغيره ... بس اي بقي في جناين ومول وكل حاجه ممكن

تحتاجيها.. حتي مدرستك اللي هقدملك فيها ... هنــا !

نور ! : هنا.. طيب كويس اهم حاجه يا ماما تكون مدرسه كويسه انا باذن الله هدخل طب

يعني هدخل طب... ومش عايزه بقي نظام المدارس اللي ميجبنيش

الام : لا حبيبة ماما متخفيش دي مدرسه كل البنات والولاد اللي فيها ولاد ناس محترمين..

نور : ايه ولاد يعني ضياع يا ماما ونظام دلع ..... يوووو يا ماما بقولك مش عايزه مدرسه بايه

الام : نور انا متاكده انها مدرسه كويسه يلا عشان نقدم الورق

نور : انزلي انتي يا ماما انا هفرغ الشنط....

ونزلت مامت نور ... ونور خايفه انها متحبش المدرسه ومتدخلش الكليه اللي بتحلم بيها

المهم قررت نور تنزل تمشي تحت....... ووهيا بتتمشي لقت.......
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
انتظرونى مع بارت جديد

توقعاتكم؟؟؟؟




لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-10-13, 01:58 PM   #3

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



البارت الثانى (=
------------------
وهيا بتمشي لقت كوره خبطت في دماغها وصو ت شباب بيضحك

مسكت الكوره ولفت ورفعت النضاره عل عنيها...

ولد منهم ( وماسك نفسو من الضحك) : انا واحنا متاسفين الكوره ممكن..

نور : الكوره ممكن.. انت تخبطني في دماغي وتضحكو وكمان عاوز الكوره

الولد: عادي محصلش حاجه احنا كنا بنلعب ف شوطنا دماغك في الكوره

نور ومش فاهمه حاجه : نعم !!!!

الولد : قصدي شوطنا الكوره في دماغك .. صح كده... متاسفين معلش

نور : اهي اجري خدها بقي وتاني مره ابقو خدو بالكو من كور الناس .. يووو قصدي دماغ الناس

اوعي كده ...

ورجعت نور عل البيت ومتنرفزه وقاعده تقول : بدايه مهببه من اولها كوره في دماغي اةةةة

يا دماغي فينك يا ماما..

ووصلت نور الشاليه ودخلت وماما كانت لسه مجتش فضل قاعده وظبطت البيت ... والباب خبط

نور : حااااااااااضر انا جايه يا ماما انا جايه.. انا حطيت النضاره فين.. فييييييييييييييين

نور ( فتحت الباب) : مااا... انت تاني انت هنا ليه هاااااااا

الولد: انا حبيت بس اعتزرلك عن اللي حصل والله انا وصحابي كنا مش قاصدين انا ساكن هنا

جمبكم... واسمي ادهم وو ( وقامت مقطعاه)

نور : وانا مالي ساكن هنا ولا ساكن فين ومالي باسمك وفصلك متشكرين اي خدمه

ادهم : انتي غريبه طب عل فكره بقي انا مجتش اعتزرلك ولا حاجه وانتي تساهلي تتخبطي بالكوره والمره الجايه هخبطك ( وقبل ما يكمل كان بوز الباب في وشو) وطرررررررررررخ

نور ( من جوه ) : ههههههههههههههه نعيما يا باشا المرادي في انفك المره الجايه الامر ميسلمش هههههههههه

ومشي ادهم عل الشاليه بتاعهم واةةة يا انفي والحقيني يا ماما انفي المسمسمه

والدة ادهم : مالك يابني في ايه؟!!!

ادهم : انفي انا مستقبلي راح خلاص مش هعرف العب كوره تاني

والدة ادهم : ههههههههههه ومال الكوره بالانف يا مشاغب انت ادخل يلا ادخل خد دش

ودخل ادهم وخد دش نام.........

الباب خبط تاااااااااااااااااني ... بس عند نور

نور : اوووووووووف ايه الحكايه بقي .... والله لو هوا لا اوريه هه

نور : وبعديــــــــــــــــــــ ـــ ماما حبيبتي

والدة نور باسغراب: وبعدين ايه يا نور!!!

نور : لالالا مفيش وبعدين اتاخرتي ليه؟!!

الام : اممممم مفيش يا ستي كان اخر امل لتقديمك في المدرسه تخيلي

نور : بلا ارف يا ماما انا الف مدرسه تتمناني المهم جبتلنا اكل انا هموت من الجوع..

الام : يوووو نسيت اشتري ....

نور : نعم نسيتي ياربي يا ماما ده انا جعانه...

الام : بصي يا نونه انتي تنزلي السوبر ماركت تحت اشتري حاجه نعملها في السريع كده

نور : امممممممم طيب قومي هاتي فلوس ( وقبل ما تكمل وبابتسامه واضحه عل ماما)
الفلوس اهيييييييي

نور : طيب مش هتأخررررر

ولقت باب الشاليه اللي جمبيهم بيتقفل وصوت زي ادهم بيقول خلاص حفظت

عيش فينو وجبنه كوره وبيـــف .... وصوت تاني من جوه : ولبن يا حبيبي

نور اتلخبطت وقالت يلاهوي لا يردلي الضربه بس هيا ولا هممها وعدت ونزلت عادي...

ادهم : انتي شوفتي ان يومك مكنش بعيد انا ممكن معدكيش ويبقي يومك فحلقي
بس رفقا بالقوارير هعديكي... عدي

نور : ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــ ( دي مش شتيمه نور مردتش عليه)

ادهم : وخشن صوته ) اهاااااااااا ايوه كده

نور نزلت وفضلت ماشيه وهوا وراها برمي الكلام قامت وقفالو

نور : مممممممممم وبعدين

ادهم : بيصفر) نعم يا قطه انتي بتكلميني!!

نور : اممممم تصور انا بكلمك تنازل رهيب مني بس المره الجايه هتكلم بطريقه تاني
الا قولي اخبار انفك ايه ههههههههههههه ( ومشيت ووصلو الاتنين للسوبر ماركت)

واشترت نور حاجاتها وطبعا هوا محتاس ونسي مامته قالتلو ايه... انتو فاكرين

اة اة افتكرت بس مش انا اللي هفكرو نور بعد ما حسبت الكاشير راحت وقالتلو... عيش فينو
وجبنه كوره وبيـــف ولبن... مسطول

وخرجت نور وماشيه لطريقها للشاليه وقابلت الصبيان اللي كانو مع ادهم وخبطوها بالكوره

وهذا كان الحوااااااااااااااااار...... ...

الاصدقاء: اخبارك دماغك ايه يا عم سماعيل
بيردو عليه: والله يابني مانا شايف ما تيجي انت تشوف
ــــــــــــــــ: طيب ما تقفل كده عشان اشوف دماغك

ووقفو قدام نور ونور خافت : نعم خير في حاجه يابابا انت وهوا

ــــــــ : بابا في البيت يا قطه ههههههههههههههه

نور : طيب يا انت حاسب عشان اعدي

ــــ : لالالالالا مستحيل تعدي غير لما نطمن عل دماغك

------------------------------------------------------------------------------------
ادهم خارج من السوبر ماركت : انا هيا تفكرني وتقولي مسطول ده انا لو شوفتها دلؤتي
ولسه مكملش لقه صحابو واقفين حواليها ومش راضين يعدوها

جري عليهم : ياااااااا يا شباب احسنتم عملا جبتوهالي لحد عندي اتكلو عل الله انتو بقي

نور : انت هتستهبل بقولكم عدوني... وانا اللي كنت فكراك محترم طلعت....

ادهم : بسسسسسس ومن غير غلط لا اكعورك... يلا انتو يا شباب منخدمكوش في حاجه

ومشيو الشباب وهوا ساب ايدها وقالها... متنزليش تاني متاخر كده القريه هنا بتبقي من وره الشاليهات مفيهاش حد وممكن حد يضايقك ... اة وانا اسف اني مسكت ايدك بس مكنوش هيسبوكي واتفضلي امشي قدامي

ومشيت نور قدام ادهم وهيا مكسوفه من نفسها اوي.. وطلعت وبعدين وصل هوا الشاليه بتاعهم وقبل ما تحط المفتاح رجعتلو وقالتلو : انا... انا متاسفه

وراحت عل الشاليه وهيا مضايقه وفتحت الباب ودخلت ......... وحكت لماما عل كل حاجه

الام : انا اسفه يا حبيبتي والله ما كنت اعرف الساعه9.30 ومش متاخر اوي

نور : لا يا ماما محصلش حاجه محصلش حاجه

ونامت نور ونام ادهم ...........

وفي الصبـــــــــاح .......

الام : نووووووور قومي عندي ليكي خبر جناااااان

نور : اممممم في ايه يا ماما عل الصبح هنرجع تاني القاهره ولا ايه !( بتريقه)

الام : هههههههه لا يا لماضه قومي بس وصحصحي

نور : ايون اهو خيررررر

الام : في مكتبه هنا وعاملين مسابقات كتير بعد كورسات معينه في اللي هتختاري تسابقي
فيه...

نور : مممممم والمطلوب!

الام : نعممممم هتشركي طبعا انتي رسمك حلو جدا هنقدم واهو تضيعي الشهرين دول
في حاجه مفيده

نور : امممم طيب قومي بقي عشان انام...

الام : تنامي مييييييييييين قووومي هنفطر وننزل نقدم

وفعلا فطرو ووهما خارجين من الشاليه كانت والدة ادهم وادهم نازلين

وكان الحوار.......

مامت ادهم : اهلا انتم جيران جداد؟
مامت نور : اةة اتشرفت بيكي انا هاله
مامت ادهم : وانا مريم

مريم : ده ادهم ابني طالع 2 ثانوي بس قولي يارب يعديها
هاله : اهلا يا سي ادهم انا عارفاك عل فكره بس انت متعرفنيش
ادهم : ازاي مش فاهم حضرتك!!
هاله : لا ده موضوع كبير المهم انا عايزه اشكرك عل موقفك مع نور وياريت تاخد بالك منها
نور وحيده وملهاش اخوات

ادهم: اكيد يا طنط انت تؤمريني... ويبص لنور وبعدين يقول لمامته: طيب انا هتاخر عل الكورس
كده الله يخليكي يا ماما متنسيش الاكل اللي طلبتو.. عن اذنكم

ونزل نور مع مامتها وسلمو عل مريم وهاله قالت لمريم : انا هقدم لنور في السابقه بس رسم

مريم : فعلاااا ده ادهم في كورسات المكتبه ورسم برضو هههههه

هاله : حقيقي طب كويس جدااااا بقالو كتير

مريم : لا ده لسه بدأين من يومين روحو قدمو وممكن تحضر من انهارده ومضيعش وقت

نور استغربت انه معاها برضو في الكورس
وفعلا نزلو ووصلو هناك وقدمتلها

وف عز الكورس الباب خبط

مستر وليد : اتفضل

ادهم : بصوت واطي ( نوووور)

مستر وليد : ايوه اقدر اخدمك

نور: انا معاكو في الكورس هنا جديده

مستر وليد :تشرفينا اتفضلي ديسك 20........

ودخلت نور وخلصو الكورس ووهيا خارجه

حد بينادي ............ نووووووووووووور




،


توقعاتكم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
استنونى بكرة اتمنى يعجبكم البارت





لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-10-13, 02:00 PM   #4

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



البارت الثالث (=
__________
حد بينادي ............ نووووووووووووور

وبعد ما خلصت نور الكورس لقت حد بينادي عليها نووووووووووووور

لفت لقت بنت شكلها مش تمام كده

ــــــــــ: هاي نور انا جاسمين

نور : اه اهلا اهلا معانا في الكورس انتي

جاسمين : اه معاكو بس اكبر منك انا ف 2 ثانوي

نور : اممممممم شكلك فعلا اكبر ... انا اتشرفت بيكي يا جاسمين

جاسمين : وانا اكتر انا حبيت اتعرف عليكي عشان نكون صحاب.... ايه ده دودو حبيبي

نور لفت وراها باستغراب : ( دودو ده ايه ) اممممممممم هو انت

ادهم : ايه ده انتو اتصاحبتو ؟؟؟!!!! ايه اللي لم الشامي عل المغربي

جاسمين : مانت عارفني يا دودو اجتماعيه

ادهم : انتي هتقوليلي عل يدي انا

نور : ( بنرفزه ) : اممممممم طيب اسيبكم انا بقي تجتمعو مع بعض عن اذنكم

جاسمين : هشوفك بكره هااااااااا

نور مشت ومردتش عليها وقاعده تقول : ادهم ده حد غريب ساعات احس انه محترم جدا

وساعات احس انه.... لقتو بيقاطعها

ادهم : عييييييييييب هتغلطي فيا تاني... لما تفكري في حاجه فكري بصوت واطي مش تسمعي الناس

نور : ( بخضه ) هااااا انت ايه طلعتلي منين...

ادهم : والله السؤال ده اسالي لماما هيا بتقول جابتني كيسري

نور : ( وبتداري وشها وهيا بتضحك ) هههههههههههه رخم جدا انت عل فكره

ادهم : دي شكرا اللي بتقوليهالي

نور : واشكرك عل ايه ان شاء الله!!!

ادهم : ياااااااا ربي صدق اونكل بيزو لما قالي لا امان للستات يادودو

نور : بقي اونكل بيزو بيقول دودو ولا حد تاني...

ادهم : امال مين .. اةةةةةةةة قصدك جاسي دي حبيبتي يا بنتي

نور : حببتك.. ازاي

ادهم : طب مال وشك احمر يا ابيض انت ههههههههههه

نور : انت عبيط جدا وانا مش هتكلم معاك اوعي كده

ادهم : ههههههههه طب خلاص خلاص اني بضحك معاكي...

نور : غلس جدا ... مممم قول بقي

ادهم ( بيشتغلها ) : اقول ايه ؟؟!!

نور : بجد طب بجد انا مش هتكلم معاك اوعي كده

ادهم : ههههههههه خلاص خلاص وبعدين اوعي اوعي محسساني اني ماسكك هههههههه

جاسي دي زي اختي متربين من زمان اوي مع بعض وباباها مع بابا في شركته او زي ما تقولي كده الاتنين شركاه...

نور : اممممممممم عشره يعني

ادهم : اه عشره ... يااااااا اخيرا وصلنا انا حسيت ان الطريق معاكي طويل اوي ومش بيخلص

نور : بقي كده طيب معنتش تمشي معايا تاني... واتامصت وسبتو مشيت

نده ادهم عليها : نوووور..... متنسيش بكره لازم تيجي بفكرة رسمه

نور : خليك في حالك

ادهم : ( في سرو ) صحيح انكل بيزو ده بيفهم

ودخل كل واحد منهم الشاليه وبدا يحكي لاهلهم عل الحوار اللي حصل وكل حاجه

---------------------------------------------------------------------------------------------------

وعل الساعه 8.30 مساءا كده ادهم اتخنق ومش عايز ينزل مع صحابو وقاعد يلف في البيت

ومش راسي في حته

مريم : مالك قاعد تيور كده ومش راسي خيلتني

ادهم : بقولك ايه يا ماما

مريم : مممممممم خير

ادهم : ماتيجي ننزل نقعد تحت وكده

مريم : ايه بجد مش مصدقه نفسي ادهم بجلالة قدرو عايز ينزل ويقعد معايا... ادهم حبيبي انت سخن ولا ايه

ادهم : ههههههه في ايه يا ماما محسساني اني رميكي في دار مسنين مش اويكي انا اهو

مريم : ههههههههه اتلم يا ولد.. بس حقيقي ليه

ادهم : لا مفيش اصل نور..... وقبل ما يكمل بنظره تريق

مريم : اةةةةةةةة قولتلي هيا الحكايه فيها نور

ادهم : لا فيها ضلمه... طب مش هقول ومش هنزل هه

مريم : هههههههه لا قول في ايه

ادهم : مفيش في حاجات هي جت انهارده واكيد مش هتعرف فيها ومستر وليد طلب مننا
نجيب افكار بكره واكيد هيا مش هتعرف بسهوله فكنت عايزك تكلمي طنط هاله وننزل سوا...

مريم : اممممممممم طيب اسبقني انت تحت وشوفلنا مكان كويس وكده وانا هعدي عليهم

ادهم : ياماما يا جااااااااااامد ياللي مقعداهم في البيت

مريم : هههههههه والله انا مخلفه مصيبه امشي يلا

ادهم: هوا واحلي تربيزه

ونزل ادهم بسرعه شديده لحد ما لقي تربيزه وقعد وفرحان جدا وقاعد يظبط ان نور تبقي قاعد

جمبه وقاعد يلف زي النحله حوالين التربيزه وفجاه لقي حد مسكو من افاه....... بيلف

ادهم : ميييييييييين طنط انعام اهلا اهلا ايه.. ايه اللي نزلكم ده في عواصف وامطار دلؤتي
اطلعو اطلعو لا تبردو

طنط انعام : ههههههههههههه لا متخفش احنا بنحب الامطار... اقعدي يا جاسي

جاسي : مانا هقعد يا ماما ... انت كنت حاجزلنا ولا ايه يا دودو

ادهم : هااا حسبي كده حسبي
وقام يسلم عل طنطن هاله شافهم من بعيد بس نور مكنتش معاهم

ادهم : ازيك يا طنط عامله ايه

هاله : ازيك يا ادهم يا حبيبي والله كان نفسي فعلا انزل اغير جو بس نور بقي
ادهم بشغف اوي : نور مالها يا طنط

هاله: ملهاش يا حبيبي مش عايزه تنزل وقاعده قدام الكمبيوتر ومش لقياه افكار خالص

ادهم اتفضلي انت يا طنط وبعد اذنك انا هطلع انادلها لانها متعرفش الاساسيات

هاله : اتفضل يا حبيبي

مريم شدتو وف ودنه : من عل الباب هااااااااا

ادهم : عيب عليكي يا ماما دي فرصتي ههههههههههه

وجري ادهم وطلع لنور والطنطات الكتير اتعرفو عل بعض وجاسي متغاظه لانها عرفت انه طلع لنور

----------------------------------------------------------------------------------
تررررررن ترررررررررن

نور : ماما كالعاده لازم تنسي حاجه قولتلها خدي المفتاح يا بااااااااااااي.. وفتحت الباب ومبسطش حتي مين عل الباب....... ادخلي ادخلي

ادهم بتريقه : لا انا مؤدب ومقدرش ادخل اتكسف......

نور : هااا انت انا كنت فكراك ماما..... انت ازاي تطلع هنا امشي امشي

ادهم : امشي فين قدامك خيارتين لا تدخلي تلبسي وتنزلي معايا وجيبي اللاب

لا................

نور : انت هتسهبل تدخل فين

ادهم : انا مقولتش اني ادخل تفكيرك راح فين هههههههههههههه

نور : امال الخياره التانيه دي ايه

ادهم : نعملها سلطه ههههههههههههههههههههههههه

نور : طيب انا هنزل امشي

ادهم : لالالالالالالالا انتي تقفلي الباب ده زي الشاطره وانا هقف تحت يلا بااااااااااي طراااااااخ

وقفل الباب ونور دخلت تلبس ونزلت وجاين من بعيد

هاله : لا اله الا الله امال بس ماما من فضلك انا مش فاضيه للدلع ده انا ورايا حاجات كتير

نور : حببتي يا ماما........ جاسمين !!

مريم : دي طنط انعام والدة جاسي

نور : اه معلش اهلا ... وسلمت عليها وفضلم قاعدين شويه مرازيه وشويه شغل

وطلع كل واحد الشاليه بتاعو وكانو مبسوطين وعل باب الشاليه

مريم : بجد انا مبسوطه ان ليا جاره زي السكر زيك كده يا مدام هاله

هاله : لا مدام ايه بقي احنا اخوات وبنا عيش وجبنا مجايب ادهم ههههههههههه

ادهم : والله يا طنط عل ما وصلت للسوبر ماركت احترت اجيبلكم ايه .....

نور : لا ونعمه التفكير...

هاله: ماشي تصبحو عل خير

مريم : وانتو من اهل الخير

ادهم : هخبط عليكي بكره هاااااااااا

نور : خليك في حالك

ودخل كل واحد فيهم الشاليه بتاعو ومبسوطين

والصبح جــــــــــه........

طبعا نور مامتها اللي صحتها والبيه ناااااااااااايم لانه فضل سهران منمش

هاله : نور لبستي!!!

نور : اةةة يا ماما خلاص اهو

هاله: طيب اعملك ساندوتشات ولا هتفطري

نور : لا هفطر يا ماما لسه الساعه مجتش 11

هاله : نونه مش تشوفي ادهم مصحاش ليه

نور : هااااا وانا مالي ده اللي ناقص كمان اصحي

هاله : يا نونه ده سهر معاكي امبارح طول الليل عيب... روحي صحي عل ما تفطري

نور : حاااااااااااضر

وخرجت نور وخبطت عليهم

مريم : نور حببتي صباح النور

نور : معلش يا طنط صحتكم

مريم : لاااااااااااا انا صاحيه من بدري لكن البيه في سابع نومه

نور : طيب ممكن تصحي عشان منتاخرش

مريم :طب ادخلي حببتي افطري معانا

نور : لااا ربنا يخليكي انا بفطر م ماما ميرسي يا طنط

مريم : شكلو صحي....

ادهم : صباااااااااااااااااح.......... ايه ده يا ماما في حد يفتح الباب كده
............ وجري استخبي جوه هههههههههههه اصل شكلو وهوا صاحي من النوم كانه قايم من خناقه

نور : ههههههههههه طيب يا طنط همشي انا لما هخلص هخبط عليه

وراحت نور الشاليه عندهم وفطرت والباب.........

تررررررن ترررررررررررن

قامت نور تفتح

نور : هههههه عل ايه الشياكه دي ما شوفنا الحقيقه خلاص

ادهم : عل فكره انا كنت قاصد ابقي كده يعني تواضع.. يلا يلا هنتاخر

وخرجو الاتنين ............ وكاااااااان الحوار

نور : انا فكرت في فكره حلوه اوي...

ادهم : اممممممم وانا كمان

نور : طب قول

ادهم :لالالالا انتي قولي لا تخطفي فكرتي

نور : انا بقي كده يابني انت اخد مقلب في نفسك اوي

ادهم : هاهاااااااااااااي حقي ولا لأ

نور : طب بس بس ........ انا فكرت في شجره جزورها كبيره وقويه ومتينه.. وهسميها

شجرة الحياه.... يعني ايه رايك؟

ادهم : اممم حلو اووووووووووي...... وانا فكرت في رسم مكان ظالمه وبدات الشمس
تطلع فيه وهسميها................

نور : ايه ملهاش اسم

ادهم : ههههههه لا ازاي اكيد يعني ليها بس اسمها حلو اوي

نور : طيب قول......

ادهم : نور حياتي..

نور : ( ومكسوفه اوي ) هااااااااا احنا ايه مش هنوصل اهو وصلنا

ودخلو ونور كانت مسكوفه اوووي ومبسوطه اووي

وبداو و وهما بيرسمو...................................
وهما بيرسمو وقفهم مستر وليد وقالهم: بدايتا كده يا جماعه لازم تفهمو حاجه مهمه

اولا الجوايز 3 الذهبيه والفضيه والبرونزيه

انا عايزكم كل واحد يطلع اللي جواه وميبخلش ولا عل نفسو ولا علينا بالابداع

كملو شغل معاكم من انهارده لحد بكره انا مش هشوف شغلكم

وعل اخر الاسبوع الجاي هنحدد معاد المسابقه


،


نهاية البارت





لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-10-13, 02:01 PM   #5

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



البارت الرابع (=
__________
وكل يوم كانت نور بتجتهد اوي في موضوع الرسم ده وقربت اكتر واكتر
لأدهم

وف يوم وهما خارجين من الكورس دار الحوار ده

نور : ادهم هو شغل والدك فين وشركاته تخصص ايه ؟

ادهم : مممم افهم ان الفضول بيحوم حواليكي يا قطه..

نور : هو انت عل طول كده هزار مفيش جد ابدا

ادهم : هههههههه وانا هاخد ايه بقي لما اتكلم جد بلا وجع دماغ.. المهم

انا بابا مهندس وهوا شركته في المانيا وعمو بهيج والد جاسي شريكه

نور : ممم هو باباك يعني اتجوز ولا..

ادهم : لاااااااااا متجوزش انا هحكيلك حدوتة بابا وماما

نور : هاااا قول قول خليني نضيع وقت

ادهم : ههههههههههه مش بقولك فضوليه طبع لازق في البنات بصي يا ستي

بابا وماما حبو بعض وهما في الثانويه العامه وكانو جيران

جدتي مامت بابا بتكره جدتي مامت ماما واخوات بابا نفس الشئ

وكانت المشاكل كتير بنهم زي مصانع الحداد وبابا وماما قررو يتجوزو وجه بابا واتقدم لماما

واهل ماما رفضو ماما كانت هتموت نفسها عشانو فوافقو وهما مجبرين ولحد دلؤتي
لا هما يعرفو حاجه عننا ولا احنا نعرف حاجه عنهم.. خالاتي وخلاني مقاطعنا وماما عملت

المستحيل وهما بيتلككو بالموضوع ده..

نور : هاااا كمل

ادهم : بس...

نور : بس ايه... باباك وطنط مريم انفصلو ليه

ادهم : هتصدقيني لو قولتلك معرفش السبب انا لحد ما كان عندي 10 سنين كنا احلي اسره
في الدنيا والحب كان مالي بتنا.. بس انا معرفش السبب

نور: مممممم غريبه اوي القصه دي.. اخيرااااا وصلنا

ادهم : اه يلا سلام ( وشكلو عايز يعيط )

نور : ادهم مالك انا زعلتك..

ادهم : انا بحب بابا اوي يا نور وبحب ماما ونفسي ارجعهم لبعض بس.. بس مش عارف

نور : ادهم الكبار في حاجات كتيره جدا بتكون بنهم احنا منعرفهاش ولا بنقدر نفكر فيها

المهم ان الحب بنهم والاحترام لسه موجود... يلا فكها بقي وروح هاتلي شكولاته

ادهم : ههههه اما امرك عجيب انا اللي مخنوق يا خالتي

نور : خالتك مين يا بابا مستخسر فيا شكولاته

ادهم : لا مش قضية مستخسر بس اخاف اجبلك تتعودي عل كده هههههههههههه

نور : ههههههههه الله الله حاجه حلوه جداااا... يلا باي بقي وسلملي عل طنط

ادهم : يوصل وانتي كمان سلميلي عل ماما وبوسيهالي

نور : هههههههه اتلم انت هتستهبل سلااااااااااام وقفلت الباب

ودخل ادهم لقي مامته شكلها كانت بتعيط جري

ادهم : ماما .. ماما مالك

مريم : حبيبي انت جيت مفيش انا كويسه

ادهم : ماما لا مش كويسه قومي نروح المستشفي

مريم ولا مستشفي ولا حاجه.. اوعي كده احضرلك الغداه

ادهم : مش متسمم هتنزلي معايا حالا انا هنادي عل طنط هاله

وجري ادهم عل الشاليه عندهم وخبط ورن جرس

نور جت جري: مين الغبي اللي بيخبط كده...... ادهم في ايه

ادهم : نور يا طنط تعالي بسرعه

وراحو جري عل شاليه ادهم وخدو مريم وراحو عل المستشفي وهاله دخلت معاها الكشف

الدكتور : مدام مريم ازاي سبتي حالتك تدهور كده

مريم : ارجوك يا دكتور ارجوك ابني ميعرفش حاجه عن الموضوع ده.. هاله ارجوكي

هاله : حاضر حاضر بس هيا عندها ايه يا دكتور

الدكتور : مدام مريم ندها كنسر في العين وكان المفروض يحصل استقصال للورم من زمان
وهي استمرت واوحت وسابت نفسها الحاله بقت سيئه جدا

هاله : اي انت بتقول ايه لا لازم تلاقي علاج ابنها لسه صغير وبره وملوش غيره.. والعيط مالي هاله

الدكتور : صدقيني اكدب عليكي لو قولتلك في حتي 20% نجاح لاي علاج.. كل اللي اقدر اقولو اان حالتها محتاجه معجزه

وخرج الدكتور وادهم بره منهار

نور : ادهم تماسك اكيد شوية هبوط وهتبقي كويسه

ادهم : نور انا مليش غيرها انا مقدرش اعيش يوم من غيرها

نور : ادهم ممكن تهدي اهو الكتور خرج تعالي.. تعالي
جري ادهم عليه..

ادهم : قولي يا دكتور ماما مالها

الدكتور : في راجل يعيط كده ينفع ماما يا سيدي شوية هبوط خد بالك منها ومتعبهاش انت بس

ادهم : حاضر والله حاضر انا مش هملها اي حاجه بس قولي انها كويسه

الدكتور(ماسك نفسو من الموقف) : الحمدلله ان شاء الله كويسه ادخلها

ادهم : ماما .. ماما ( حضنها وباس ايدها ) ماما انتي كويسه صح هاااااااا صح

مريم : يلاهوي يا دودو انت بتعيط ليه كده انا كويسه يا حبيبي ده ده شوية هبوط

ادهم : مالك يا طنط شكلك معيط.. في ايه مخبين ايه عليا

هاله : انت هتقلب عليا ولا ايه يا سي ادهم انا مش معيطه ولا حاجه كل الموضوع ان البنج اه

الينج لما رشو لماما زغلل عيني واحمرت اما اقوم اغسل وشي

نور حست ان مامتها مش طبيعيه قامت وراها

نور : ماما في ايه

هاله : اسكتي ومتفتحنيش لما نروح ارجوكي يا نور

نور : حاضر حاضر

وروحو كلهم وراحو الشاليه عند مريم وهاله عملتلهم شا جميل وقعد كلهم

وروحو عل الشاليه بتاعهم

نور : اظن يا ماما لازم تقولي بقي في ايه

هاله : نور خليكي قريبه من ادهم وخلي يحس انه واحد مننا

نور : طيب ممكن افهم في اي

هاله : اصل طنط مريم ندها نفس المرض اللي جه لباباكي

نور : ايه طنط مريم عندها سرطان

هاله : ايوه بس في العين عشان كده ولا كيماوي ولا اي حاجه ممكن تعالجو

نور : هتموت ممكن تموت

هاله : بعد الشر عنها... بس الدكتور معندوش اي علاج

نور مصدومه ومش نازل عليها ( لا حول ولا قوة الا بالله)

هاله : نور انتي كبيره وفاهمه الموقف بالله عليكي ما تقولي حاجه لادهم ولا تبيني ليه

نور : اكيييييييييد انتي بتقولي ايه ده بيحبها اوي اوووي

ودخلت نور تنام وهيا حاسه ان في ظروف ممكن تكون قاسيه عل ادهم هيمر بيها

وخايفه عليه اوي

.................................................. ...................

كل يوم كانت نور عندهم وشويه هما عندها وكانت بتحاول بقدر الامكان تقرب ادهم منهم وهوا ارتبط بيهم اوي.. ونور اتعلقت بيه جداا

وجه يوم الاختبار في المسابقه

............... نور : انا خايفه اوي يا ادهم

ادهم : ليه بس ان شاء الله انتي هتخدي الجايزه الاولي

نور : لااااااااا انا واثقه باذن الله انك انت اللي هتاخدها

ادهم : هههههههه وانا وانتي ايه بقي؟؟

نور : ايــــــــــــه ( ووشها احمر اوي )

ادهم : هههههههههه من نعم ربنا عليكي انك مش سمره عشان تبان الخدود الفراوله دي

نور : هههههههه طيب يلا وربنا معاك

ادهم : ومعاكي.. يوم لما تفوزي عندي ليكي حاجه عايز اقولها

نور : لا قول دلؤتي

ادهم : لما تكسبي

نور : يوو بقي

ادهم : يلا ربنا معاكي

ودخلو وبداو الرسم وكل واحد فيهم خلص رسمتو وصراحه الرسومات كلها جميله جدا

وافكارها معبره

وبعد ما خلصو ............

مستر وليد : النتايج هتكون كمان اسبوع وان شاء الله تكونو من الفايزين

00000000000000000000000000000000000000

جاسي( قربنا ننساها) : دودو دودو

نور ( بغيـــــــــظ) : رد يا دودو

ادهم : كانك مش سمعاها

جاسي: انت يابني مش بناديلك

ادهم عامل هندي ) اي ده جاسي اخبارك مشوفناش خلقتك قصدي وشك طول المسابقه

جاسي : مانت لو بتسال كنت عرفت

ادهم : مممممم اخلصي

نور : طيب انا هروح

ادهم ( مسكها وبعدين ساب ايدها : استني نسيتي الطلبات اللي ماما طلبتها ( ويغمزلها

نور ( وماسكه نفسها ) : ههههههههه اة طيب انجز يلا يا دودو

جاسي : خليك معايا يا دودو بابا واونكل محمد بيفكرو اننا ندرس هندسه هناك عندهم

نور : نعم هناك فين

جاسي ( بلؤم بنات ): وانتي مالك كده

نور : لا مفيش سوري

ادهم : خليكي في حالك يا جاسي... المهم وبعدين

جاسي : بس بيني وبينك ياريت عشان نكون قربين من طبيعة الشغل هناك

ادهم : ممم اولا انا مش هسافر ومش هسيب هنا لان هنا اغلي الناس عندي ( ويبص لنور *_*)

جاسي : نعم!!!

ادهم : ماما وكده يعني

ثانيا : انا لسه في 2 لما نخلص نبقي نتكلم ويلا سلاااااااااااام

واخد نور ومشيو ونور طول الطريق ساكته ومبلمه......

ادهم : وحوي يا وحوي.....

نور : هاااااااا

ادهم : يعني فينك روحتي فين

نور ( بحسره ): انا ... روحت المانيا

ادهم : ههههههههه سيبك من الكلام ده انا مقدرش اسيب هنا

نور : ومستقبلك

ادهم : مستقبلي هنا ماما حببتي ومراتي وشغلي باذن الله

نور : هههههه مراتك انت اتجوزت

ادهم : لا ... بس خلاص نويت

نور : وبمصروفك ولا مصروف ماما هههههههههه

ادهم : ها ها هااااااا بتستخفي دمك انتي بكره تعرفي... فكيها بس وسبيها عل ربنا

نور : طيب.... روح هاتلي شكولاته وانا افكها

ادهم : هاهااااااااي من كهـــن البنات اقولك اموووووت في الكئابه انا ممثلتي المفضله امينه رزق اديها سواد يا لوزه

نور : هههههههههههههههههههههه انت اوف منك

ووصلو البيت وكل واحد طلع وشويه هوا يخبط ويتلكك باي حاجه وشويه هيه وتتلكك بنفس اي الحاجه

وعدت الايام وجه يوم اعلان النتيجه

نور لبست طقم جميل اوي وهاله اشيكت........ ونفس الموضوع ادهم ومريم

ادهم : ماما هعدي عليهم هاااااااا تكوني خلصتي لبس

مريم : انا مخلصه ولسالي الطرحه روح انت

ادهم راح وخبط ونور فتحت

ادهم : ولا يا ولا انا خبطت غلط ولا ايه ( ويبص عل رقم الشاليه ) لا صح يا جدعان

بقولك ايه يا عسل ملاقيش عندك بنت جربانه كده اسمها نور

نور : ههههههههههه وحيات طنط اوعي كده

ادهم : وحيات طنط لااااااااااا تبقي نور ههههههههه ايه النضافه دي

هاله جت عليهم : يلا يا ولاد

ادهم : لا لا لا مقدرش عل كده ده كتير والله اي الحلاوه دي يا طنط

نور : ما تتلم بقي في يومك

ادهم : بس انت ياض انت اوعي كده ....... ومسك ايد هاله واخد مامتو في الايد التانيه

ورمي نور وراهم ههههههههههه ووصلو

.................................................. ...

مستر وليد : اهلا بيكم جميعا في مسابقة ( ابـــــــــــدع) السنويه
وان شاء الله دلؤتي هنعلن فوز المتسابقين ال3

ادهم قرب من نور وقالها : لو مفوزتيش مش هقولك السر

نور : احسن يارب ما افوز

ادهم : بقي كده عل فكره شكلك وحش

نور : بقي كده دانت رخم جدااااااا اوف

هاله : وطو صوتكو خلونا نسمع الراجل

ادهم : سمعتي اسكتي خالص بقي

وبعدين قرب عليها وقالها : انتي احلي حد هنا ربنا يحميكي

اتكسف نور اوي من الكلمتين دو

وجه وقت اعلان النتيجه

المتسابق الاول والفائز بالجائزه الذهبيه
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
......................................
استنونى فى البارت القادم



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-10-13, 02:02 PM   #6

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي




البارت الخامس(=
المتسابق الاول والفائز بالجائزه الذهبيه

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
كريــــــــــم المصري الطالب في الثانيه الثانويه بمدرسة المستقبل وعن لوحة (حياتي بلا عنوان)


نور وادهم بصو لبعض ومستغربين مين ده كل الناس لفت وراها عشان يعرفو مين ده

كريم خرج من بين الصفوف والطلبه بيسقفو ليه اوي

مستر وليد: كريم الف مبروك عل الجائزه الذهبيه وياريت تقول كلمه ..........

كريــــم : بسم الله الرحمن الرحيم انا الحقيقه مش بعرف اتكلم في المواقف دي بس الحمدلله
انا اجتهد جدا في اللوحه دي يمكن مكنتش بحضر لسبب ظروف معينه حصلت ليا وانا بهدي
اللوحه لامي واقولها انها وحشتني وف جنه الرحمن باذن الله

وساب كريم المايك ونزل وملامح الحزن الشديد ملياه

مستر وليد: والحاصل عل الجائزه الفضيه المتسابق : ادهم الزيني وعن لوحة ( نور حياتي)

نور سقفت بحراره اوووي وكانت فرحانه وزعلانه لانها كان نفسها ادهم اللي يكسب

وطلع ادهم عل المنصه واستلم الجايزه .....

مستر وليد : معاك المايك يا ادهم

ادهم : بسم الله الرحمن الرحيم... بصراحه انا شرح لوحتي بمنتهي البساطه ان انا كنت شبه
ضايع ومعرفش طريق معين يوصلني للنور والحمد لله ربنا بعتلي نور.... وسكت شويه... حياتي

ونزل ادهم ونور كانت متلخبطه اووووي ومكسوفه منه وقعد مبصتلوش ولا قالتله كلمه واحد

مستر وليد : والحاصل عل الجائزه البرونزيه المتسابقه : نـــــــــور المليجي عن لوحة ( شجرة الحياة)

وطلعت نور وفرحانه اوي واستلمت الجايزه

مستر وليد: كلمتك يا نـــــــــور

نور : بسم الله الرحمن الرحيم... بصراحه انا محروجه جدا لان دي اول جايزه استلمها في حياتي
انا فكرة اللوحه بتاعتي بشئ كنت بتمناه من زمان انا كان نفسي اكون شجره وجدورها ثابته
في الارض وكل ما تكبر وتنمو الجدور بتقوي اكتر واكتر ....... شكراااااا

وخلصت المسابقه ونزلو وسلمو عل بعض واتصورو ونور حست ان معدتها مقلوبه قالت

نور : ماما انا هروح التواليت ثواني واجلكم

ادهم : اجي معاكي..

نور : مش للدرجادي ... عل طول اهو

وراحت نور التواليت ووهيا رايحه لقت صوت حد بيعط اوووي وراه حيطة التواليت
بصت لقتو كريم اللي فاز بالجايزه وقاعد عل الاض

نور : في اي مالك.. معلش اني بتدخل بس شكلك فيك حاجه.. اقدر اساعدك

كريم بصلها... وقالها : لا متشكر مفيش حاجه تعبان شويه بس

نور : في واحد يبقي اخد الجايزه الاولي ويبقي زعلان كده... صدقني الدنيا اصعب بكتير من انك تزعل نفسك اوي كده وتضيع فرحتك

كريم ..دموعه نشفت وقاملها: انتي مين؟

نور : انا نور اللي انت ادخت منها الجايزه الاولي وسبتلها التالته ( بهزار يعني)

كريم : هههههههه خلاص بجد خديها وهاتي اللي معاكي

نور : انت هتباشش عليا .. قوم كده واغسل وشك ومتزعلش نفسك والمره الجايه عايزه اشوفك مبسوط وبتضحك

كريم : انا مبسوط اني عرفتك يا نور انتي معايا في المدرسه صح...

نور : اممممم بس لسه هدخل اولي

كريم : وقت متحتاجيني هكون جمبك خدي بالك من نفسك

نور : لا خد انت المنديل ده وامسح وشك..

كريم : ههههههههههههه شكرااا بريحه

نور : ههههههههه لا معلش المره الجايه

ادهم قلق راح لقاها واقفه معاه وبتضحك ... راح عليها وقاله: اهلا .. اي خلصتي

نور : ( وبسذاجه) لا ما خلاص مفيش وجع

ادهم : اظن يلا بقي.. وشي وسبقاها قدام وكان متنرفز جداااااااا

نور : طيب يا كريم اشوفك عل خير

كريم : هشوفك تاني صح

نور وقبل ما ترد كان ادهم واقف وبصوت عالي : ما يلا بقي......

نور : باي باي اكيييييد

وراحت نور وطول الطريق ادهم مش بينطق ولا بيتكلم لحد ما وصلو وفتح الشاليه
ادهم : مع السلامه يا طنط هاله... ودخل ولا اكن نور واقفه

نور مش فاهمه هو مالو وفيه ايه وهيا غلطت في ايه...........
وبعد المغرب نور قالت لمامتها : ماما ما تيجي نورح لطنط ونتعشي معاهم
هاله : خلاص حصليني وانا همل سندوتشات واجيلكم

وراحت نور وخبطت عل الباب.......
مريم فتحت : نوور حببتي ازيك تعالي تعالي ( وبتوشوشها ) ادهم من ساعتها ولا اكل ولا حاجه

نور : هو في ايه ..؟ هدخلو يا طنط هو فين

مريم : في البلكونه..
نور راحتلو ووقفت وسندت عل باب البلكون وبصتلو
نور : مممم ممكن افهم في ايه

ادهم : ولا اكنو سامعها

نور : انا بكلمك...!!!

ادهم : وانا مش عايز ارد..

نور : بجد.. انا مش هزعل واسيبك وامشي زيك....... وجرت كرسي وقعدت جمبو وقفلت اللاب

نور : في ايه بالله عليك قولي

ادهم : حاضر.. هقولك ... ممكن افهم انتي قولتي بطنك وجعاكي وصممتي تروحي لوحد حصل

نور : اه وفعلا كانت وجعاني

ادهم : غض النظر عن وجع بطنك... وقبل ما يكمل

نور : يعني ايه غض النظر عن وجع بطني انا مش بكدب

ادهم : امال مدخلتيش ليه ؟؟

نور : عشان الوجع راح

ادهم : لا مش عشان الوجع راح عشان انشغلتي مع الامور كريم

نور : نعم.... ايه اللي جاب سيرتو دلؤتي انا لقيتو بيعيط روحتلو وهما كلمتين عشان يفك عن نفسو

ادهم : ممممم وخلتيه يفك

نور : ادهم مالك وفيه ايه ومالك بتكلمني كده...؟

ادهم : نور متستهبليش انتي عارفه ان الموقف يحرق الدم ولازم تعتزري

نور : هههههه اعتزر ليه بقي ان شاء الله

ادهم : ليه بقي... عشان انتي غلطانه والمفروض مكنتيش تتكلمي معاه

نور : نعم.. مانت بتكلم جاسي بتاعتك ولا بقولك تلت التلاته كام..

ادهم : اسمعيني..

نور : اسمعني انت من فضلك انا لو عملت حاجه غلط اكيد مكنتش هعملها وممكن انك كنت تشوفني... ده انسان ونفسيتو كانت وحشه وحالوت اساعده .. وانت اكتر واحد عارف ومتاكد اني مليش في الكلام مع الصبيان... عن اذنك وشكرا لشكك فيا

ومشت نور بعصبيه ووقعت الكرسي وراحت ل الشاليه ومنو عل قوضتها وقفل عليها وهاريا نفسها عيــــط

مريم : هو في ايه يا ادهــــــــــــــم

ادهم : مفيش يا ماما .. بس شكلي اتهبلت ولا ايه...

هاله : هو فيه ايه يا ولاد مال نور يا ادهم

ادهم : مفيش يا طنط بهزر معاها اتامصت هروح اجيبها ( بيكدب طبعا)

وراح ادهم وخبط عل الباب ورن وتخبيط لما كان هيكسرو

قامت نور ومسحت وشها

نور : ممم خير في ايه تاني لسه هتغلط فيا عشانو

ادهم : انا اسف .. بجد معرفش ازاي فكرت كده بس انا مش عارف.. غيرت عليكي

نور : يسلام واللي يغير يشك ويكدب اللي قدامو

ادهم : متزعليش مني وحياتك مش هعملها تاني

نور : طيب روح يلا امشي

ادهم : لا مش همشي من غيرك تعالي يلا معايا

نور : لا مش هاجي مليش مزاج

ادهم : تبقي زعلانه ..... اصوت والم الناس وقعد في الارض

نور : هههههههههه ايه يا مجنون انت خلاص خلاص هاجي بس هغير البلوزه واجي

ادهم : ماشي حاسبي عشان اقفل الباب

نور : هقفل انا حاسب ايدك

ادهم : ياربنا منك حسبي بقي

نور : طيب اهو اقفل

ادهم : وخلاص الباب هيتقفل فتحو فجاه : نور

نور من وراه الباب : هاااااااااا

ادهم : انا بحبــــــــــبك........ وقفل الباب وجري عل الشاليه

ونور من صدمتها مش عارفه تقول ولا تعمل ايه
ومكسوفه انها تروح هناك وهتبصلو ازاي............. وغيرت هدومها وتماسكت وخبطت
ادهم فتحلها طبعااااااااااااا

وبعدين .................
_______________________


انتظروني......



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-10-13, 02:03 PM   #7

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



البارت السادس
-------------------
ادهم : يادي النور يادي النور... وبصلها يااااااااادي الطماطم يادي
الطماطم بتبيعو طماطم يا عسل...... نور زئتو وهو مستمر ... يا عسسسسسسسل طب يا بصل ههههههه

نور : ازيك يا طنط عاملين ايه

هاله : سبحان مغير الاحوال ما كنتي من 10 دقايق معيطه وبتجري... بركاتك يا ادهم

ادهم : قوللها يا طنط ( ويقعد جمبها ويقولها ) لو بعد كده مجتش عل طول كل يوم من ده هاااا يا نور

نور : اتلم بقي وخلينا نقعد انت رغاي موت

ادهم : طب ما تقومي تقعدي جمبي عل الكنبه يانور.. متبصليش كده هتتفرجي عل الفيلم عل الكرسي كده

نور : ملكش دعوه انا كده كويسه ( ومكسوفه موت ياخراشي هههههههه)

ادهم : خلاص انا اروح اجيب جاسي تقعد جمبي

نور بصتلو بغيظ : اوعي اوي كده شغل يلا

ادهم : ههههههههههه حبيبي يا اونكل بيزو

وقعدو واتفرجو عل فيلم حلو اوي ونور كانت في دنيا تانيه كانت في الكلمه اللي قالها ادهم وانها مش عارفه كانت متوقعه ده ولا لأ افكار كتير في دماغها وفجاه وف سرها دعت ( يارب يسرلنا امورنا ولو من نصيبي اكتبهولي يارب ) وخلص الفيلم وقامو روحو وقام ادهم وصلهم
تقولوش جاين من المطار هههههههه حجج فارغه.. المهم قالها بعد ما وصلو لباب الشاليه بتعهم

ادهم : نوووور نسيتي البتاع بتاعك ( ولا في بتاع ولا حاجه اصلا حجج بقولكو)

نور راحت عليه وبتقولو : بتاع ايه اخلص

ادهم : يعني مش عارفه انتي ناسيه ايه

نور : لا مش عارفه وانجز

ادهم : بــــحبك

نور وشها جاب الوان ومش عارفه تروح فين ولفت خبطت في الحيطه

وادهم فطسان ضحك : من هنا الشاليه اهوووووووو هههههههههه
وجرت نور عل الشاليه وقفلت الباب وراها وقاعده سرحانه في الارض... خرجت مامت نور من القوضه...... خير يا نونه قاعده كده ليه.... نوور ... نووووووووور.. يا نوووووووووووووووور

نور : هاا في ايه يا ماما بتزعقي ليه!!!

هاله: لا والله .. مالك فيكي ايه!!

نور : ولا حاجه يا ماما تعبانه وعايزه انام ............ تصبحي عل خير----------

ودخلت نور قوضتها ونامت .............

--------------------------------------------------------------------

ومرت ايام كتير ونور وادهم بيقربو من بعض ... ومخبيش عليكم مريم حالتها كل مدي بدهور
ونظرها بيضعف اكتر واكتر........

وف يوم من الايام صحت مريم من النوم عنيها مزغلله وصداع جااااامد جدااا وبتخبط في البيت يمين وشمال

مريم : ادهم........ ادهمممممم ... وتعيط يا ادهم

ادهم : نزل للاسف راح لصحابو .... جريت عل البلكونه .. لان بلكونة نور جمبها

هاله يا هاله ... نووووووور

جريم عليها وخبطو وفحتلهم ووقعت في الارض قاده تقولهم صداع في دماغي هيموتني

هاله : اهدي اهدي يا مريم تعالي نروح عل المستشفي

مريم : لا مش هروح مستشفيات هاتولي قطره زي اللي في دولابي والمسكن ده بسرعه

هاله : قومي يا نور بسرعه خديهم وهاتي زيهم بسرعه

مريم نادت عل نور قالتلها: لوقابلتي ادهم متخلهوش يجي..

نور : حاضر حاضر ........ وخدت نور الحاجه ونزلت جري عل الصيدليه ووهيا بتجري خبطت في واحد قامت ولا بصتلو وكملت جري...... ده كان كريم... كريم راح وراها عل الصيدليه واستناها

كريم : نووووور

نور : معلش مش هقدر اكلمك وبتعيط جامد اوي سلااااااااااام

وجرت نور وفضل كريم وراها لحد ما وصلت الشاليه بتاعها شدها وقالها : ممكن تبقي تطمنيني انا واقف هنا مش همشي

شاورتلو براسها وطلعت جري.....................................

------------------ مريم خدت المسكن والقطره وهديت ونامت وغسلو كلهم وشهم

نور : ماما انا خايفه اوي ( وبتعيط)

هاله : نور لازم نكون اقويا وزمان ادهم هيطلع مينفعش يشوفنا كده احنا نرجع عل الشاليه

وكان مفيش حاجه حصلت عشان لو جه اكيد هيفهم.................... وفعلا خرجو وقفلو الباب وراهم نور افتكرت ان كريم قالها هستناكي تطمنيني

نور : ماماااااا...

هاله: خير يا نور!! مش هتدخلي

نور : لا انا هنزل اتمشي شويه....

هاله : طيب لو قابلي ادهم هاتي علي هنا هاااا وقوليلو انك كنتي بتدوري عليه

نور : حاضر حاضر

ونزلت نور وفعلا كريم كان واقف مستنيها.........

كريم : خير طمنيني مش خير هااااا

نور : امممم الحمدلله.. كريم انا محتاجه اتكلم مع حد محتاجه اعيط

كريم : طيب تعالي هنتمشي وهوديكي مكان بروح فيه كل ما بكون عايز اعيط

وخدها كريم عل اول الشط ومكان هادي جدا وقالها : انا هقفل بعيد عيطي وصوتي زي مانتي عايزه وبعدين نتكلم................... سلاااااااااااااام

وفتحت نور في العيط ومش قادره تمسك نفسها قدت اكتر من ساعه عل نفس النظام

وبص كريم من بعيد لقها هديت وسكتت.........

كريم : امسكي يا شيخه ده الايس كريم بقي هوت كريم ههههههههههههه

نور : ههههههههه ميرسي يا كريم انا كنت تعبانه اوي

كريم : المهم تكوني ارتاحتي

نور : امممممممم اوووووووووي

كريم : ينفع اعرف ولا !!!

نور حكتلو كل الحدوته من اول ما باباها مرض وتعب وكانت بتشوفو كل يوم قدامها بيضيع لحلمها انها تكون دكتوره لعلاج المرض ده لحد ما شافت ادهم وحبته وعرفت مرض مامته

كريم : يااااااا انتي صغيره اوي عل اللي انتي فيه

نور : اةةة متهيقلي معدش في حد صغير من اللي في الدنيا

كريم : صح .. صح .. صح لالالا بتهزري كده الايس كريم لالا ده ساح عل ايدي

نور : هههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههه ههههههههه

كريم بصلها بصه غريبه وقالها : الله ما انتي ضحكتك حلوه اهي امال ليه بتكرمشي واني بتعيطي

نور : هههههههه انت بصيت عليا يا غشاش

كريم : ههههههه امال فكراني كنت هسيبك مثلا.. يلا تعالي نرجع عشان ميقلقوش

وميـــــــــــن ده اللي ميقلقش ده ادهم كان قالب الدنيا عليها ووهيا وكريم قايمين بتلف لقت ادهم واقف وبيبصلها

نور : ( الايس كريم وقع منها في الارض) ادهم جري وهي: معلش يا كريم ده ادهم وشكلو زعل سلاااااااااام...... وجريت وراه... ادددهم ادهم اسمعني ووقعت في الارض

لف ادهم وجري قومها وبعد ما قومها مشي .......
نور : ادهم اقف هنا لازم تسمعني

ادهم : اسمع ايه انا قالب الدنيا عليكي ومرعوب وهتجنن وانتي........ ولف وشو

نور : هتشك فيا تاني يا ادهم( وف سرها مش هقدر اقولك عل اللي فيا سامحني )

ادهم : ولا اشك ولا اتهبب اتفضلي امشي

نور : صدقني انا عايزاك تعرف حاجه ( وبتعيط جامد ) والله والله والله انا .. انا

ادهم : بطلي عيط ولا متتاسفيش

نور : انا بحبك والله بحبك.. وعمري ما فكرت اني احب غيرك ........ وجريت نور عل الشاليه
وجري ادهم وراها ..... وكريم كان واقف شايف المنظر من بعيد وكل همو ان ادهم ميفهمش نور غلط لان ادهم لو عرف الحقيقه عمرو ما كان يزعل منها....

وصلت نور الشاليه ووقفها ادهم : نور انتي قولتي ايه

نور : ادهم معلش سبني اطلع

ادهم : لا مش هتطلعي الا لما تقولي قولتي ايه.. طب بس بطلي عيط بقي
والله لو ما سكتي لا اقلع ملط في الشارع

نور : ههههههههههه خلاص اهو

ادهم : خلاص متزعليش وانا واثق فيكي ومش عايز اعرف كنتي مع كريم بتعملو ايه لاني واثق فيكي يا غبيه... بس ابوس ايدك انتي قولتي ايه!!!

نور : ومش هتوقفني !!

ادهم : لأ.. ها قوووووووولي

نور : انا بحبـــــــــــك ...... وجريت نور عل فوق

وادهم فضل واقف متسمر في مكانو وفجاه بيلف لقي حد مسكو من كتفو بيقولو:ممكن لحظه

ادهم لف : مين كريم...... خيررررر

كريم : معلش لحظه...

__________________________________________________ __
ياتري كريم عاوز ادهم في ايه.........
استنونا البارت الجاي ^_*



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-10-13, 02:04 PM   #8

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



البارت السابع
-----------------------
كريم : ممكن اتكلم معاك !!!

ادهم : اكييد اتفضل ... خير

كريم : طب نتمشي واحنا بنتكلم....

ادهم : ممممممم طيب اتفضل........

ومشيو شويه وكريم ساكت ولا نطق بكلمه

ادهم : يافتاح ياعليم يا رزاق ياكريم........ ده الموضوع خطير طب اجي بكره تكون جمعت ولا ايه

كريم : هههههههههههه هو انت عسل عل طول كده

ادهم : لا عل عرض.... ممكن تنجز لاني مش فاضي

كريم : عارف يا ادهم اكبر مصيبه ممكن تحط عل الواحد ايه؟

ادهم : ( حس ان كريم بيتكلم بجد اوي ) ايــه؟

كريم : انك تحس انك ضاااااااايع وسط ناس كتير ومش عارف مين انت محتاجله ومين مش محتاجله...

ادهم : وانت .... حاسس الاحساس ده؟

كريم : امممم ايوه بس ممكن نزود عليه عدم رغبه في الحياه

ادهم : ياااااا ايه السواد ده ياعم الحياه احلي من كده

كريم ( وبعصبيه وانفعال ) لأ لأ لأ مش احلي اكيد مش احلي ... لما تكره يوم ميلادك اللي هوا اغلي يوم ممكن تحس بفرحة اللي حواليك فيه يموت اغلي انسان كان لامم الناس في يوم ميلادك... وبقت الناس يجي يوم ميلادك ميبقوش عارفين يعزوك ولا يعيدو عليك

( كريم عيط جامد اوي وقعد في الارض ) ( ادهم قعد جمبه وقاله )

ادهم : بس ده قضاء ربنا يا كريم هتعترض !!

كريم : وتفتكر لو اعترضت امي هترجعلي تفتكر لو اعترضت هحس بلمة الناس حواليا وحبهم ليا

ادهم : ( عاوز يهدي شويه ) طيب اهدي كده وقوم في النجيله اللي اعدتنا فيها دي... يخربيتك البنلطون اتغرق مايه امشي ازاي انا كده يقولو عليا ايه

كريم : ( ضحك اوي وقالو) طيب واللي ينشفهولك تعملو ايه

ادهم : هخليه يقتلك ههههههههههههههههه

كريم : ههههههههه طيب اغرق بقي ....... تعالي نخدها جري للبحري وهخليهولك ينشف
----------------------------------------------

قربنا ننسي نــــــــــور تعالو نروحلها عقبال ما الهدوم تنشف هههههههههههههههه

نور : ماما رايحه بالاكل ده فين

هاله : عل بيت مريم لازم ادهم قبل ما يجي يكون في اكل وميحسش

نور : طيب انا هاجي معاكي عشان اطمن عل طنط مريم كمان

وراحو لمريم كانت فاقت وهدت وبقت كويسه ( نوعا ما )

هاله : قومتي ليه من السرير بس انا كنت ادخت المفتاح

مريم : كتر خيرك يا هاله تعباكي اوي معايا... شكرا يا نور ليكي اوي

نور : علي ايه يا طنط حصرتك زي اخت ماما بالظبط

مريم : امال فين ادهم

نور : مش عارفه لسه مجاش ..... اكيد بيتمشي هنا ولا هنا

مريم : اهو احسن اكون خدت دش عشان ميبنش عليا حاجه

هاله: وانا هفرغ الاكل في الحلل عندك وارجعها عندنا عشان ميحسش بحاجه

نور ( ياتري انت فين يا ادهم)

ورن الجرس وجريت نور عشان تفتح ( قلب الحبيب بقي )

نور : انت كنت فين كل ده

ادهم : كنت بفكر في حبيبي

نور اتكسفت اوي : وقالتو طب ادخل... ادخل... كريم ايه ده في ايه مش فاهمه

ادهم : يا اهل بيت ادهم الكرام حبيت اضيف لعائلتي الموقره عضو جديد وفعاااااااااال كريم صديقي الجديد من هنا ورايح ... سمعونا زغروطه بقي

كلهم ضحكو عل جنان ادهم

مريم : لا انا هسمك صويت ولطم كمان

ادهم راح وباسها وقالها : ليه بس يا قطتي

مريم : اولا كنت فين من الصبح .. ثانيا البنطلون مطين كده ليه

ادهم : هههههههههه بالنسبه للصبح بشم نفسي بلاش اما بلنسبه للبنطلون كنت انا وكريم بنحفر كنت بوري دودة الاز بتحط ولادها فين

مريم : ههههههههههههههههههههه والله انت مجنون...... اتفضل يا كيمو معدش في كريم من انهارده

نور : ادخل ...

كريم : انتي كويسه...

نور : اه .. الحمدلله احسن كتير ... اخبار الهوت كريم

كريم : ههههههههههه لسه فاكره ده قلب فشار

نور : ههههههههههه طب ادخل ادخل دودة الاز دانتو مجانين

وقعدو كلهم وكلو .... وكل يوم بعد يوم كريم قرب منهم اوي وتقريبا معاهم دايما
وبدات الدراسه وكانو مجتهدين وكان كريم وادهم بيزاكرو لنور وكانو متعاونين وقربو من بعض اوي

وظهرت النتايج وكانو كلهم ماشاء الله متفوقين اوي............

وعدت سنه تانيه وتالته عند ادهم وكريم .......... واولي وتانيه عند نــــــــور
المشكله ان كريم كان بيتشد كل يوم لنور وعمل كونترول كتير عل مشاعرو ((لكن عل مين هو ده الحب معلش يا كيمو))))

وف يوم ظهور نتايج ادهم وكريم راحو يجبوها وما شاء الله ادهم جاب 98 وكريم جاب 97
وخارجين فارحانين اوي........

ادهم : هههههه وربنا وربنا ما مصدق انا جيبت مجموع هندسه يااااااااا حلم العمر

كريم : حلم العمر الهندسه بس هههههههههههههه عل كيمو

ادهم : اموت فيك وانت هارشني ........ مش هفرح بيكي بقي يا بطه وازفك

كريم : ههههههههههههه لا ياخويا متسبليش لحسن بضعف

ادهم : هههههههههههههههه ... استرجل واشرب بريل يلا قولي بجد مش هشوفك بتحب ولا ايه........ نهارك اسود لو بتحب ومخبي عليا

كريم : هههههههه ودي تيجي هروح فين منك لو خبيت

وفجاه لقو نور جاي جري عليهم

ادهم : بص انا همثل اني جبت مجموع زفت هااااااا وانت اشتم فيا

كريم : انت طول عمرك فاشل فااااااشل فاااااااااشل

ادهم بيزغرلو : ( وبصوت واطي ) هوريك الفاشل بعد ما نور تمشي

نور : ايه الهبل اللي انتو بكلمو في ده ........ ادهم الحق طنط مريم

ادهم : ماما مالها

كريم : في ايه يا نور اتكلمي

نور : وبتعيط اوي ) احنا حواليك يا ادهم مش هنسيبك

ادهم : مسكها جامد وقالها : في ايه انطقي

نور : ودموعها نازلها كانها مطر : مامتك م ماتت

ادهم نزل عليه حالت زهول وسكت : قالها ماما ايه انتي بتقولي ايه وصرخ فيها
كريم ماما ايه قالت ايه هيا ماما ايه

كريم وهوا كمان بيعيط : قول لا اله الا الله قول لا اله الا الله

ادهم : مستحيل مستحيــــــــــــــــل ماما اكيد صاحيه ......... وجري ادهم ونور وكريم وراه

ودخل كريم لقي طنط هاله قاعده بره وبتقري في المصحف ودخل عل اية : إنا لله وإنا اليه راجعون))) صدق الله العظيم ( ودموعها مبتنشفش من عل وشها

هاله : ادهم حبيبي

ادهم بصريخ : بتعيطي ليه متعيطوش يا ماما يا ماما..... ودخل عليها
قومي ......... وبيعيط جاااااااامد اوي......... قومي بقولك قوللهم انك عايشه
قومي يا ماما انا هنزل اشتريلك الدره اللي بتحبي تاكليها..... يا ماما ردي عليا ارجوكي

يا ماماااااااااااااااااااااا اااا ...... كريم دخل وشدو وقالو : وحد الله بقي يا اخي

ادهم : ماما ماتت يا كريم ماما ماتت ازاي

ولقي واحده شكلها غريب هاله بتدخلها وبتقولها اتفضلي والكفن في الدولاب

ادهم اغمي عليه اول ما شفها نور وهاله وكريم جريو عليه

------------------------------------------------

خلص الدفن وكريم اصر انهم يروحو وميعرفوش ادهم بحاجه وكلهم راحو وكريم فضل جمبو لحد ما يفوق ........... وفاق ادهم وكان في حالة صمت ومش بينطق

وفضل في الحاله دي يومين ولا بيكلم ولا بينطق ...........

كريم دخل عليه وفرحان وبيقولو : ادهم ادهم في حد انت بتحبو اوي جه قوم يا ادهم قووم


نهاية البارت





لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-10-13, 02:09 PM   #9

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


البارت الثامن

كريم : يا ادهم قوم كده باباك بره

ادهم : بجد.. وعايز يقوم....... ( كريم مسكو وبيحاول ميخلهوش يقوم)

محمد ( والد ادهم ) : ادهم حبيبي وحشتني ( وخدو ف حضنو )

ادهم ( بيعيط جامد): بابا ماما ماتت يا بابا

محمد: قول لا اله الا الله يا ادهم ده قضاء ربنا( ومحمد اصلا ماسك نفسو بالعافيه)

ادهم : لا اله الا الله............... بس وحشتني اوي يا بابا اوي

محمد : قوم البس كده وهننزل نتمشي انا وانت زي زمان فاكر ياادهم

ادهم : ايوه يا بابا ( وحضنو اوي وقالو ): متسبنيش يا بابا انا مليش غيرك

محمد : متخفش انا مش هرجع الا بيك...

ادهم ( اتخض وقالو ) : ايه... يعني ايه

محمد : قوم البس بس وبعدين هنتكلم واحنا ماشين

ولبس ادهم ونزل مع باباه وخايف يقولو تقصد ايه بكلامك لا يكون يقصد انه ياخدو معاه

محمد : هااااا يا بطل كنت بتسالني يعني ايه كلامي ده صح !!

ادهم : هاااا كلام ايه يا بابا مش فاهم

محمد : يعني لما قولتلك مش هرجع الا بيك

ادهم سكت ومردش وبعدين قالو : بابا انا مش هسيب هنا

محمد : وانا موافق بس قولي لو سبتك هنا هسيبك مع مين .. مع عمامك اللي مفكروش يعزوني ولا خلاتك اللي قدو الواجب وخلاص عل كده........................
وبعدين ازاي ابقي عل وش الدنيا واسيبك لحد تاني..... وغير كده انت ابني وسندي مليش غيرك يشلني ولا احتاج لغريب

ادهم : بابا انا مش هسيب هنا يعني مش هسيب هنا

محمد : وانا قولتها كلمه هتيجي معايا يعني هتسيجي انا سحب ورقك وهقدمو في جامعه هندسه بالمانيا......

ادهم مش مصدق نفسو ايه الضربات اللي وراه بعض دي طب ونور ازاي هسيبها......

ورجع ادهم ومحمد عل الشاليه كانت هاله جهزت الاكل ليهم...

هاله : كتر خير يا بشمهندس محمد ادهم كان تعبنا في اكلو وشربو... ولا كان عايز اي حاجه

محمد: احنا تقلنا عليكم اوي يا مدام هاله ...

هاله: لا ازاي يا بشمهندس محمد ادهم ابني والمرحومه كانت اختي والله

محمد: انا قررت خلاص اني اخد ادهم معايا المانيا .... وبعت وسحبت ورقو من هنا

نور وقعت الميه عل طبق اكلها وقامت جري عل التواليت عين كريم متشلتش من عليها

وادهم : بابا مش هسافر صدقني ما هيحصل... وقام جري وساب الشاليه وكريم قام وراه

كريم : استني يا ادهم استني بقولك......... وبعد جري كريم ورا ادهم .. ادهم وقف وقالو:

مش هسافر يا كريم مش هسافر...

كريم : اهدي بس كده وخلينا نفكر بالعقل...

ادهم : عقل ايه ده اللي يخليني ابعد عن الانسانه اللي اخترتها عقل ايه؟؟

كريم : وعقل ايه اللي يخليك تعيش لوحدك ازاي انت هتهرج... باباك راجل محترم بجد وكبر في نظري وبان قد ايه بيحبك...

ادهم : لو بيحبني يسبني هناااا انا مش هسيب نور مش هقدر

كريم : طب اهدي دلؤتي وتعالي نرجع ممكن

ادهم : كريم انت اعز صاحب ليا ممكن اطلب منك خدمه
.................................................. ...................................

نور خرجت من التواليت وغسلت وشها : هوا فيه ايه

هاله : مفيش يا نور .. عند اذن حضرتك لو احتاجتو حاجه حضرتك ممكن تخبطو بس يلا يا نور

وخرجت هاله ونور ........... نور في دماغها ميت سؤال وحاسه ان ادهم خلاص ضاع منها

نور : ماما ادهم راح فين

هاله : ادخلي هنتكلم جوه .................. وحكتلها عل كل حاجه دارت وحصلت

نور : وادهم فين دلؤتي

هاله : مش عارفه يابنتي بس كريم معاه
وبعد صمت ودموع من نور............. قررت هاله تعرف الحقيقه من نور

هاله : نور ......... في ايه بينك وبين ادهم

نور : هاااااااا هيكون في ايه ولا حاجه انا هقوم انام

هاله : استني هنا انا لازم اعرف سبب حزنك عل سفرو وسبب تمسكو بانه يقعد وميسافرش

نور : ( مقدرتش تمسك نفسها واترمت في حضن هاله) ماما انا ... انا بحب ادهم اوي ومش هقدر اتحمل انه يمشي ويسبني

هاله ( كاي ام عاقله قدرت الموقف وقالتلها : ممكن تهدي طيب وتحكي لماما... هو ادهم بيحبك

نور : ايوه يا ماما ....

هاله : وانا لاحظت ده ........ بس مينفعش بقعد هنا انتي دلؤتي اقرب حد ليه ولازم تخلي يسافر مش تزوديه..نور حببتي اللي بيحب لازم يفكر في حبيبه قبل ما يفكر في نفسه
وادهم مينفعش بكل الاشكال يبقي هنا .... دورك انتي الوحيده اللي هتقنعو يسافر

وفجاه الباب خبط جريت نور تفتح لقتو كريم......

نور : كريم ادهم فين هااااااا

كريم : معرفش يا نور سابني ومشي وقالي ملكش دعوه بيا

نور : ايه ازاي الكلام ده... وبعدين يا ماما

هاله : طيب ادخلو خلونا نفكر

كريم : لا يا طنط بد اذنك انا هاخد نور وهنشوفو عند طنط انعام صحبت طنط هاله هخليه نور تكلمهم لان انا معرفهمش

هاله : طيب يا ولاد متتاخروش ....... كريم نور ترجع معاك متسبهاش هاا

كريم : متخفيش يا طنط

نور خرجت مع كريم وبتبصلو اووي.................

كريم : بتبصيلي كده ليه !

نور : كريم ادهم فين

كريم : وانا اش عرفني بقولك سابني

نور : وانا واثقه انك مستحيا تسيبو

كريم : اهو اللي حصل انزلي بس انزلي

ومشي كريم ونور........ نور قلقت ووقف وبصتلو

نور : كريم احنا رايحين فين

كريم : ممكن تسكتي . بسسسسسسسسسس اقفي هنا

كريم : انت فين...

ادهم جه من وراه نور وقالها : نور وحشتيني

نور لفت وقالتله : انت كنت فين ... وبشتغلني انت كمان وتقولي جاسي

ادهم : متزعليش منو انا اللي قولتلو يعمل كده

كريم : ما ينوب المخلص الا تقطيع هدومه.... انا هسيبكم وشويه وهجيلك

ادهم : لا يا كريم خليك..... نور اللي هتقولي عليه همل بس لما اتاكد انه جواكي
اسافر ولا لأ

نور سكتت وتماسكت: اه عايزاك تسافر

كريم وادهم بصو لبعض وسكتو شويه

ادهم : نور انتي بتتكلمي جد....عوزاني اسافر

نور : اه سافر ... وافهم كلامي... انا عشان بحبك يا ادهم مش عايزه قصة مامتك وباباك اكررها
انا مش هتخلي عن امي ولا هقف قدامها ولا اتحدها انا هاخدك قدام الدنيا كلها وكل اهلنا يكونو راضين... لما هتاخدها عافيه مع باباك ممكن يسيبك ويسافر ممكن لكن يوم ما تقولو عايز دي هيقولك مليون لا... لأ يا ادهم انا مش عايزه كده... ثانيا باباك بيكبر ليه الغريب يمسك شغلو وفين انت...... ولا رايك ايه يا كريم قول حاجه

كريم : انا محايد يا نور والقرار ليكم والحالتين ربنا يعلم كل واحد فيكم غلاوته ايه *_*

ادهم : هسافر يا نور .... هسافر

نور : بتحاول تمسك نفسها ومش قادره واول ما حست انها هتدمع لفت وقالت : طيب يلا نرجع ونفرح باباك

ومشت نور وادهم جري مشي جمبها كريم من وراهم فعلا مضايق انهم هيفترقو غريب حب كريم ده !!!!!!!

وصل ادهم وبيحضر شناطو بياخد كل حاجه حلوه هتفكرو بنور صورهم وكل حاجه ووهو ماشي طلب من بابا يسلم عليهم

خبط عل البـــــــاب..... هاله فتحت

هاله : ادهم حبيبي خلاص هتمشي وتسبنا ........ جريت نور ووقفت

نور : هتسافر خلاص
هاله راحت تسلم عل محمد والد ادهم

ادهم : نور انتي اللي خلتيني اسافر ولسه بسالك لو مش عايزه والله ما هسافر

نور : لا سافر يا ادهم بس لازم اكلمك كل يوم لازم

ادهم : اكيد يا نور..
نور مسكت ايد ادهم وكتبت عليها رقمها وفتحت سستت الشنطه وحطتلو حاجه

نور : اول ما تركب الطياره اقرها وكلمني متقوليش رقمك انا هعرفو اول ما تتصل.... استني هلبس واجي اوصلك

كريم تدخل : لاااااا ابوس رجلك مش عايزنها مناحه انا هوصلو وانتي كفايه عليكي هنا

ادهم : مظبوط يا كريم ....

نور : ايه اللي مظبوط انا لاازم اجي معاكم

ادهم : اسمعي الكلام بالله عليكي عشان متطئش في دماغي ومسافرش

وفتحت نور في العياط ادهم بحاسس انها من جواها حاجه تانيه

ادهم : بالله عليكي يا نور اخر مره اسافر ولا لأ

محمد : يلا ادهم مع السلامه يا نور

نور مسحت وشها ومردتش عل سؤال ادهم وراحت تسلم عل عمو محمد

وكريم شد ادهم ونزلو وهاله خدت نور في حضنها وفتحت في العياط ومقدرتش تمسك نفسها

كريم : لاااا مفيش رجاله بتعيط الرجاله بتلطم بس ههههههههههه

ادهم : ههههههههه هتوحشني اوي اوي يا كريم مش هوصيك نور في عينك

كريم ( في سرو بتوصيني عل مين دي حياتي) اكييييييييد يا راجل متخفش مش هشغلها رقاصه

ادهم : ههههههه انا كده اطمنت عليها

كريم : متخفش نور في عنيا

وصل كريم ادهم ولقي تلفونو بيرن لقاها طنط هاله .......... طيب امشي انت بقي يلا

ادهم حس بحاجه : مين اللي بيتصل!!!

كريم : هههههههههه هبقي اكلمك واحكيلك ده حبي سلاااااااااااااام رقمي سيفتهولك

سلااااااااااااااااااااااا اام

ادهم حس ان في حاجه جه يجري ورا باباه نده عليه وقالو يلا يا ادهم

كريم : الوووووو في ايه يا طنط.......... ايه انا جاي حالاااااااااا





نهاية البارت





لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-10-13, 02:10 PM   #10

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



البارت التاسع
_________
ومشي كريم وادهم حاول يروح وراه والده وقفو وقالو : مش تسلم يا ادهم...

لف ادهم لقي جاسي ومامتها وباباها استغرب وافتكرهم جاين يسلمو عليه...

جاسي : مالك مبلم كده يا دودو احنا هنسافر معاكم
ادهم اتصدم وخاف ومش عارف يرد ولايكلم خايف وقلقان وحاسس بان في حاجه غلط
وجه وقت الرحله وطلعو الطيــــــــــــــــــــا ره

.................................................. .................................................

كريم اول ما وصل القريه دخل جري ومخدش نفسو وطلع وخبط هاله فتحتلو...

هاله ( بتعيط): الحقني يا كريم نور مش بتنطق

كريم دخل وخد نور ونزلم كلهم وراحو عل المستشفي......

كريم لقي الدكتور خرج....... دكتور طمني في ايه ممكن نشوفها

الدكتور : متقلقوش هيا كويسه كل ما في الموضوع جالها حالة هبوط مفجاه وعشان كده اغمي عليها انا ادها مهدئ وكلها ساعتين وهتفوق بس مش هتخرج قبل يومين لما نتاكد من سلامتها

هاله : الحمدلله بس انا لازم ادخل اقعد جمبها مش هكلمها والله

الدكتور : اكيد ممكن تدخلو .......... نــاديه ( مساعدة الدكتور) دخليهم وعينك عليها

ناديه : امرك يا دكتور......... اتفضلم

دخل كريم وهاله وقعدو جمبها .........................

--------------------------------------------------------

تعالو نشوف ادهم عمل ايه.........

ركب ادهم وشنطة اليد بتاعتو كان فيها جواب نور فتحو لقي في اي بوت وجواب رحته جميله

فح الجواب وبدأ يقراه وكان مكتوب فيــــه.............

( حط الايبوت في ودنك واسمع الاغنيه دي اول............ ما تفتح الجواب
حطيه في ودنك اسمعها بقي واقري كلامي
انت دلؤتي اكيد ركبت الطياره اربط الحزام ايوه شاطر كده الاغنيه بدات هاااا
ركز في كلامي وبعدين ابقي اسمعها..... انت زعلان مني اوي وانا متاكده عشان مكنتش متوقع اني اقولك سافر........ وانت مش متوقع انا عامله ازاي دلؤتي بس عشان خاطري متعيطش..... انا عايزاك تكلمني بص عل ايدك اكيـــــــد الرقم اتمسح ههههههههه

فعلا ادهم بص لقي رقمها اتمسح.........
رقمي هتلاقي في اخر الورقه سيفو عل طول بقي ..... ادهم انت هتوحشني اوي ومش عارفه لو كنت هشوفك تاني ولا لأ بس الاكيد اني يوم ما هشوفك مش هسيبك تروح من ايدي صدقني ........... ادهم اول ما توصل كلمني هاااا عارف لو نسيت هزعل وهتعب اوي ومش هزاكر....... متخفش عليا انت وخد بالك من نفسك ........... لا اله الا الله)))





ملحــــوظه : ا نــــــــ ا بــــــــ حـــــ بــــــ كـــ

وقفل ادهم الجواب واغنيه شغاله في ودنو ودموعه بتنزل من غير ارداته وحاسس هو كمان انه ممكن ميشوفش نور تـــــــــــــاني .......
-----------------------------------------------------------------------------

في المستشفي>>>>.

كريــــــــــم : نـــــــــور نور وقام يجري يا طنط انتي فين يا ناديه نادي مدام هاله

ودخل القوضه نور انتي شيفاني

فاقت نور وبصت عل كريم...... ولفت وشها وبدات في العيط
كريم لف الناحيه التانيه وقالها : وبعـــــدين معاكي يا نور انا قولت انك اقوي من كده
......... مش هتردي عليا برضو طب ايه رايك لو ادهم اتصل مش هخليكي تكلمي

نور بصتلو وبتعيط اوي.........

كريم : نور انا يوم ما كنت تعبان والدنيا سوده قدامي كنت انتي اول حد يوريني النور والحياه

عشان خاطري تمسحي دموعك عايزينو لما يتصل ميحسش انك تعبانه

ودخلت هاله وحضنت نور اوي : كده يا نور كده يا حبيبة ماما عايزاني اموت من الخوف عليكي
هو انا وانتي لينا غير بعض ...... هاااااا


دخل الدكتور : من فضلكم يا جماعه من فضلكم سيبوها دلؤتي

ونور مفتوحه في العيط ومش بتنطق( حالتها وحشه اوي )

وادلها حقنه مهدئه وخد هاله بره عشان يكلمها

كريم جر كرسي وقعد جمبها لحد ما تروح في النوم

كريم : انا عارف انك بحبي واوي كمان بس كنت متخيل انك يهمك يوم ما يرجع يلاقيكي كويسه
تفتكري حالتك دي يعني لما تدهور ويرج يلاقيكي تعبانه ده نتجيته كويسه..........

>>>>>>>>>>>>>>وراااااااااااحــــ ـــــــــــت نـــــــــــور في النــــــــــوم

.................................................. ..................

وعدي اول يوم وطبعا ادهم لسه في الطياره والهاندفري في ودانو وبيكرر في الاغنيه مره واتنين

جاسي جت قعدت جمبو ......... جاسي : ادهم..... ادهم.... شدت الهاندفري
ادهم بكلمك..........

ادهم ( بعصبيه) : في ايه عايزه ايه اسمعي اللي هقولك عليه بالحرف ومن هنا ورايح
في حدود في الكلام حدود في التصرفات حدود حتي في قعدتك جمبي فهمتي

جاسي اتحرق دمها وقام من جمبو ورجع محمد قعد جمبه تاني

محمد : مالك يا ادهم مش بتنطق من ساعة ما ركبنا

ادهم : بابا انت طلبت طلب ونفذتهولك انا مالي مليش بقي دي حاجه ترجعلي ومحدش له دوه بيا

محمد : انت اتجننت يا ولد انا ابــــوك كلمني كويس

ادهم : بابا ارجوك انا فيا اللي مكفيني وذيـــــــــاده ارحمني....... وحط الهاند فري وبص في الشباك وقال في سرو : يـــــــــاتري لسه بتعيطي يا نـــور !!!!!!!1

.................................................. ...........................

في المستشفي>>>>>>>>

نور فاقت عل كلمه واحده : كريــــــــــــم كريــــــــــم هاتلي ادهم كريـــــم

كريم جه وقف جمبها وقالها : نور انا جمبك اهو ...... يا دكتور ليه حالتها كده انا قلقان

الدكتور : واضح ان نفسيتها ضعيفه وبتتاثر باي عامل او ضغط خارجي

هاله ( قلقانه اوي ) : طب احنا ممكن نخدها امتي

الدكتور : بكره الصبح بالكتير اوي

كريم فضل قاعد جمب نور لحد ما فاقت وبدا في محاولات فشل انها تاكل

وفجاه التلفون بتاع نور رنـــــــــــــــــــــــ ــ
_________________________



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

الكلمات الدلالية (Tags)
للكاتبة, أدهم, مصرية, مكتملة, rody, roro, ونور

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 01:45 AM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.