آخر 10 مشاركات
جدران دافئة (2) .. سلسلة مشاعر صادقة (الكاتـب : كلبهار - )           »          ضلع قاصر *مميزة و مكتملة * (الكاتـب : أنشودة الندى - )           »          الدخيلة ... "مميزة & مكتملة" (الكاتـب : lossil - )           »          309 - نهر الذكريات - مارى ويبرلى - روايات احلامى (الكاتـب : samahss - )           »          دموع بلا خطايا (91) للكاتبة: لين جراهام ....كاملة.. (الكاتـب : *ايمي* - )           »          أنتَ جحيمي (82) للكاتبة المُبدعة: Just Faith *مميزة & مكتملة رابط معدل* (الكاتـب : Andalus - )           »          ✨الصالون الأدبي لرمضان 2024 ✨ (الكاتـب : رانو قنديل - )           »          كتاب رحلة الساق المعلقة من رأس العش إلى رأس الكوبرى (الكاتـب : ahmad2006771 - )           »          214 - العسل المر - لي ويلكنسون -حصـــــــــــرياً (الكاتـب : عنووود - )           »          379 - من ينقذها - كارول مارينيللي (الكاتـب : سماالياقوت - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى قصص من وحي الاعضاء > ارشيف الروايات الطويلة المغلقة غير المكتملة

موضوع مغلق
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 19-05-16, 09:38 PM   #61

modyblue

نجم روايتي

alkap ~
 
الصورة الرمزية modyblue

? العضوٌ??? » 321414
?  التسِجيلٌ » Jun 2014
? مشَارَ?اتْي » 19,073
?  نُقآطِيْ » modyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond repute
افتراضي


اه ليه كده ديه غيرة مش انت ال زعلتها ورضوي لسه مفيش جديد وشاهي ديه اخرتها ايه ومراة ابوهم ناوية عل ايه ف انتظارك



modyblue غير متواجد حالياً  
قديم 19-05-16, 11:17 PM   #62

rontii

مشرفة وكاتبة في منتدى قصص من وحي الأعضاء ومحررة واعدة بعمود الأعضاء

alkap ~
 
الصورة الرمزية rontii

? العضوٌ??? » 289729
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 20,876
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » rontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond repute
?? ??? ~
ﻻ إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
افتراضي

ادم تصرفاته ينقصها بعض النضوج
شمياء كمان مندفعه و متهورة
جاسر شخصيته صعبة و عنيد
رضوي طيبة و تصرفتها طبيعيه و بريئة
ياتري ايه سر ضرب ادم لرضوي هنشوف المجنون ده عمل كده ليه


rontii غير متواجد حالياً  
التوقيع














قديم 21-05-16, 01:17 PM   #63

um soso

مشرفة وكاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء ومراسلة خاصة بأدب وأدباء في المنتدى الأدبي

alkap ~
 
الصورة الرمزية um soso

? العضوٌ??? » 90020
?  التسِجيلٌ » May 2009
? مشَارَ?اتْي » 33,769
?  مُ?إني » العراق
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Iraq
?  نُقآطِيْ » um soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond repute
افتراضي

ادم كنت اتوقع الهاديء حتى كنت اقول انه اعقل من جاسر
توصل انه يضرب شيماء
باي حق يفعل ,,ولماذا
جاسر حائر ولا يعلم لماذا
هاله لااعلم ماهي طيبه او عقربه ؟؟


um soso غير متواجد حالياً  
التوقيع
روايتي الاولى وبياض ثوبك يشهدُ

https://www.rewity.com/forum/t406572.html#post13143524

روايتي الثانيه والروح اذا جرحت
https://www.rewity.com/forum/t450008.html





قديم 30-05-16, 03:18 PM   #64

إيمان عبدالرازق

? العضوٌ??? » 367208
?  التسِجيلٌ » Mar 2016
? مشَارَ?اتْي » 67
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
?  نُقآطِيْ » إيمان عبدالرازق is on a distinguished road
¬» مشروبك   water
¬» قناتك mbc
¬» اشجع ahli
افتراضي

الفصل الحادي عشر 11
بعد ذلك انقطع حبل الشرود علي صوت رضوي وهي تهاتفني ...
لماذا لا استطيع كبح ورفض مشاعري هل تحبني كما اعشقها كان ابي يروي لي عنها وعن اخواتها من كلامه مع والدتهم
شيماء ::::::::::: اعشقك
رضوي : آدم ؛ يا آدم
آدم : في ايه ايه اللي شاغل بالك اوي كده بكلمك مش بترد
آدم : معلش يا رضوي مااخدتش بالي
وبعد قليل اتي جاسر موجها حديثه لرضوي
جاسر : تسمحيلي
اكتفت رضوي بإمائه من رأسها بمعني موافقه كانت جميع جوارحها تنطق بنعم اوافق نعم اسمح لك
تقابلت يدها في يديه احست برعشه تسري في جسدها عندما تلامست ايديهم كانت في غاية السعاده لاول مره بحياتها
كذلك جاسر كان فرحا كثيرا بمغادرة شاهنده الحفل تاركه قلبُُ ينبض عشقا
ينادي بدقات قلب وضع يده علي خصرها وهي وضعت يديها اعلي رقبته حاضنه رقبته بين يديه وبدأو ايضا في الرقص البطئ ( بمعني اصح رقصة العشاق )
افاقها جاسر من شرودها الذي لم تشعر به
احست بهمس
بحفيف
احست بطيف يمر عليها دون ان تدري
وكان جاسر
جاسر بهمس : مالك سرحانه في ايه
رضوي بإبتسامه : لا ابدا مش سرحانه
جاسر : لا يا شيخه طب انا كنت بقول ايه
رضوي ضاحكه : معلش يا جاسر بقا قول تاني
جاسر مبتسما : علي فكره ؛ ضحكتك حلوه اوووي
ظلت رضوي تنظر في عينيه قليلا ثم نفضت افكارها بعيدها
جاسر : ايه ساكته ليه ؛ علي فكره انا هدخل شريك مع عز في شركة وهتشتغلي معانا طبعا
رضوي : بس انا هدخل قسم هندسة ديكور
جاسر : ماهي هتكون شركة للديكورات
رضوي بإبتسامه : متشكره اووووي يا جاسر
اكتفي جاسر فقط بإبتسامه
بعد انتهاء الحفل
ركض آدم بإتجاه شيماء خاصة عندما وجدها وحدها مازالت في الحديقه الخلفيه للمنزل
آدم : لو سمحتي يا شيماء اسمعيني
شيماء : نعم يا آدم ؛ علي فكره اتا تعبانه وعايزه انام
آدم : انا اسف مكنش قصدي خالص اعلي صوتي عليكي بس .........
شيماء بحزن : بس ايه
آدم : ماهو انتي اللي ضحكتي بصوت عالي يومها وانا بصراحه بغير عليكي يا شيماء
شيماء بإبتسامه : بتغير عليا
آدم : ايوه بغير عليكي فيها حاجه دي علشان ........
شيماء : علشان ايه هو انا هسحب منك الكلام بالعافيه يا آدم
آدم بنظرة حب : بحبك
ترقرقت عيون شيماء بالدموع والتي غدرت بها وانطلقت تجري علي وجنتيها .
بمجرد ان رآها آدم حتي تقدم منها وطبع قبلة علي يديها ووضع يده علي وجنتها ماسحا دموعها
آدم : انا بحس ان رجولتي بتتأثر يا شيماء لما بشوفك بتعيطي لا وكمان المره دي بسببي
ابتسمت شيماء رغما عنها قائله
شيماء : خلاص يا آدم انا مقدره ده بس انت عليت صوتك عليه وقدام الناس زي ما بابا كان بيعمل في ماما بالظبط
احس آدم بالحزن والذنب لما فعله خاصة عندما زاد بكائها تمني لو يستطيع احتضانها ومواساتها ولكنه اكتفي بضم يديها بين يديده مهدئاً اياها
احست شيماء بالاسترخاء والهدوء فأكمل آدم قائلا
آدم : انا معاكي وعمري ماهتخلي عنك ولا هسيبك وهنسيكي اللي حصل من باباكي واللي عشتيه ؛ بس انا عندي طلب وعلشان خاطري تحققيه
شيماء بتعجب : طلب !!! طلب ايه
آدم : عايزك توعديني يا شيماء انك تكوني ليا انا وبس ؛ عايزك تنسي اي حاجه زعلتك وبكت قلبك قبل عيونك ؛ سامحيني وسامحي اي حد عمل فيكي حاجه كوني احسن من اي حد وكفايه عليا انك امتلكتي قلبي وعيوني ؛ شيماء انا قفلت علي قلبي بالضبه والمفتاح _ حتي المفتاح رميته في المحيط
لم تشعر شيماء بشئ الا بدموعها الموجوده علي وجنتيها من السعاده فاقتربت من آدم واحتضنته
ابتسم آدم ايضا واحتضنها قائلا
آدم : خلاص بقا وياله نطلع علشان ننام وبكره هفسحك فسحه انتي والبنات صدقيني مش هتنسيها ابدا
وصعدو الي الاعلي كل منهما ظل يراقب الآخر وهو يغلق باب حجرته الي ان جاءت تستدير شيماء فوجدت رضوي امامها فأمسكتها من يديدها وهي ترقص وتستدير حول اختها مرات عديده وتغني قائله
الگلام لو گان يعبر ع الحنان
گنت قلت اني بحبگ من زمان
الگلام لو گان يعبر ع الحنان
گنت قلت اني بحبگ من زمان
گل يوم الشوق بيكبر علي بالي
وعلي بالي ولا انت داري باللي جرالي
واليالي سنين طويله سبتهالي
يا انشغالي بگل كلمه قولتهالي
كانت رضوي في حاله من التعجب الشديد لامر اختها فقد كانت امس في حال واليوم في حال آخر
امس كانت تبكي لدرجه انها لم تستطع الحديث واليوم تفرح وترقص وتغني ايضا ما الذي يحدث ؟؟
انسجمت رضوي ايضا مع اختها واخذت ترقص وتغني معها وبعد فتره جلستا وكانت ابتسامة شيماء لا تستطيع مفارقتها
رضوي : لا بقا انا عايزه افهم في ايه انتي مجنونه يا بت انتي ولا ايه
تذكرت شيماء ما حدث منذ قليل في الحديقه بالاسفل وابتسمت
رضوي وهي تهز شيماء من اعلي اكتافها
رضوي : بت يا شيماء ؛ شيماء
شيماء : هاه
رضوي وهي تضع يدها علي رأس اختها
رضوي : هاه ايه ؛ بقولك مالك انتي سخنتي ولا ايه ؟
اخذت تقص شيماء عليها كل ما حدث
ابتداءا منذ ان رأت آدم وما حدث ايضا في المستشفي وانه اكثر من مره حاول التحدث معها لكي لا تبقي حزينه وانه اعتذر لها بالاسفل واعترف لها بحبه
كانت رضوي تجلس وارتسمت علي وجهها ابتسامه فرحه ولكن كان وجهها يردد كثيرا من الاشياء التي تريد معرفتها منها
ان والدها سيخرج قريبا وسيتولي رعايتهم فماذا سيفعلون معه
ومنها ايضا انهم حتي الآن لم يشعرو بالدفء هنا وخاصة من ناحيه ?اله
منها ايضا ان يكون هذا مخططا من آدم وامه للايقاع بهم خاصة عندما تذكرت كلام والدتها وان لهم ميراث حق عند خالهم
افاقها من شرودها صوت شيماء
شيماء : رضوي ؛ يا رضوي ايه يا بنتي روحتي فين
رضوي : لا يا حبيبتي معاكي اهوه بس كنت عايزه اتكلم معاكي في حاجه يعني
شيماء بسعاده : مش وقته يا رضوي والنبي انا فرحانه اووووي وتعباااانه اوي وعايزه انام اوي اوي
رضوي بإبتسامه : طيب غيري هدومك وياله علشان ننام
في الصباح
في شركة حماد
كان جاسر جالسا علي مكتبه شاردا في ما حدث بالامس ومادار من حوار بينه وبين امه واخيه
"فلاش باك"
آدم بعصبيه : بردو يا ماما بردو
هاله : والله عال بتعلي صوتك علي امك المره الجايه ابقي مد ايدك عليا واضربني
آدم : ماما والله صدقيني مش قصد....
قاطعته هاله بنبره حاده قائله
هاله : اخرس خالص مش عايزه اسمع صوتك
واصطنعت البكاء
اقترب منها آدم وربت علي كتفيها محاولا تهدئتها
آدم : معلش يا ماما انا اسف بس صدقيني مش هقدر ؛ مش هقدر اعمل حاجه مش مقتنع بيها ؛ لو جه يوم عليا وقررت اني اتجوز شيماء او غيرها لازم اكون مقتنع بكده لازم اكون بحبها ؛ دا جواز يا ماما مش لعب عيال كلامي دا علشان انا مش هتجوز كل يوم واحده لا انا هتجوز واحده هتغنيني عن اي واحده هعيش معاهه طول العمر هكون ليها امير وهي هتكون ليه ملكه
اكتفت هاله بالنظر له بحزن وتوجهت محدثه جاسر
هاله : طب وانت يا جاسر هتعمل زي اخوك بردو ولا ايه
كان جاسر محتارا ايرضي قلبه ام عقله وامه
جاسر : يا ماما انتي عارفه اني بحب شاهنده ومتفقين علي الجواز وحضرتك عارفه دا كويس
هاله بفقدان امل : اقول ايه بس لكل واحد فيكم افهمكم ازاي
ثم استدارت موجهه حديثها نحو جاسر : وانت يا جاسر هتسيب فلوسنا اللي انت اتغربت بسببها عايز تسيب فلوسنا لناس تتجوز البنات وياخدو الفلوس كده بلوشي ياخدو شقاكم انتو ؛ انا مش عارفه ولا فاهمه انتو بتفكرو ازاي
جاسر : يا ماما احنا مستعديين نعمل اي حاجه علشان مايخدوش الفلوس دي مستعدين لاي حاجه الا كده ولازم يكون في طريقه تانيه
افاق جاسر من ذكري امس علي صوت السكرتيره تستأذن منه لدخول احد العملاء ؛ فأذن لها جاسر
في المنزل
رضوي : بلاش النهارده يا آدم بليز خليها يوم تاني نكون كلنا مع بعض
آدم : قصدك جاسر يعني
رضوي : مش بس جاسر خالو وطنط هاله نتغدي ونتفسح
شيماء بإبتسامه : والله عندك حق يا رضوي وحشني جو اللمه ده
بعد مرور الوقت هاتف جاسر آدم ليسأله عن بعض الامور في الشركه وكذلك ايضا يسأله عن بعض الاوراق
جاسر : خلاص انا هجيب الورق اللازم معايه ياله يا رغاي سلام
في تمام الساعه الثانيه ظهرا وبالتحديد في منتصف طريق عودة جاسر الي المنزل كان هناك سيارة تطارده يمينا ويساراً لم يكن جاسر يعلم من هو ولماذا يفعل ذلك
جاسر : يابن المجنونه هتموتني
كان جاسر مصدوما عندما رأي من الذي يقود السياره انه زياد ابن فاروق الجوهري
كاد ان يتكلم ولكن صدمه قويه ادت الي تحطيم السياره وارتطامها بالرصيف عدة مرات متتاليه مما ادي الي تعطيل الطريق
نزل زياد من سيارته وقد ارتسمت ابتسامة انتصار علي وجهه توجه الي سيارة جاسر فوجد النيران قد بدأت في الاشتعال فبدأ في الضحك بصوت عالي قائلا
زياد : ادي اخرة اللي يلعب بالنار اكيد لازم تلسعه ودا اقل واجد واقل رد ممكن ارد بيه علي دخول ابويا السجن
اما في منزل حماد
هاله : لا كده كتير اوي روح شوفه يا آدم
آدم : اروح فين بس يا ماما ماهي السكرتيره قالتلنا انه مشي من ساعه تقريبا واتصلنا بيه اكتر من مره كان تليفونه بيرن في الاول ومش بيرد ودلوقت مقفول اروح انا فين دلوقت
هاله : معرفش اتصرف يا آدم انا قلقانه اوي علي ابني
وشرعت في البكاء
قطع عليهم حديثهم رنين هاتف آدم
هاله : رد يا آدم شوف مين يمكن هوه
آدم : حاضر ....حاضر يا ماما
آدم : الو ........ايوه مين ..........اييييه......مستشفي ايه ........طيب هو كويس ......طيب انا جاي حالا
هاله بخوف : في ايه يا آدم ومين اللي في المستشفي
آدم وهو يلتقط جاكيت بدلته ومفاتيح سيارته جاسر عمل حادثه وهو دلوقت في المستشفي وانا رايحله
الجميع : اييييييه
انهارت كل قوي هاله سقطت مغشيا عليها
وانهارت رضوي ايضا باكيه بصمت هاهو جاسر الذي تمنت حبه وتمنت ان يكون قلبه ملكاً لها
ووقفت شيماء في صدمه
آدم في المستشفي
وصل آدم الي المستشفي وكل خوف الدنيا يتملكه ؛ اخاه ؛ صديقه الصدوق ؛ اقرب شخص اليه ؛ في المشفي لا يعلم ما حدث له ؛ هل سيكون بخير
افقت من حديثي علي اصطدامي بإحدي الممرضات
آدم : معلش انا اسف
الممرضه بضيق : لا ابدا مفيش حاجه بس ياريت تخلي بالك بعد كده
ثم همت ان تتركه ولكنه اوقفها مره اخري
آدم : معلش انا اسف بس انا اخويا عمل حادثه وقالولي انه موجود هنا
الممرضه : طيب هو اسمه ايه
آدم : اسمه جاسر حماد جاي في حدثة ع الطريق
الممرضه : ايوه ايوه في حاله وصلت من شويه وبسببها المستشفي كانت مقلوبه دا احتمال يكون ما....
احست الممرضه بقلقه ..وايضا كانت هي ستزيد من كلامها الغير مطمئن
فحاولت رسم ابتسامه خفيفه وتحويل مسار كلامه
الممرضه : هو حضرتك تقربله
آدم بلهفه : ايوه انا اخوه
ثم اكمل قائلا : هو حصله حاجه
الممرضه : لا ابدا خير ان شاء الله ؛ تعالي حضرتك انا هوريك اوضته
واتجها سويا الي الاعلي الي حجرة جاسر
بعد مرور القليل من الوقت كانت الامور غير مطمئنه بالمره
الجميع في حاله من الخوف
رضوي احست بروحها تُسحب منها لانها احست ولو لوهله ان هناك من يهتم بها من يريد سعادتها مع انه عاملها بجفاء منذ قدومها لاول مره احست بشعور رائع ولكنه سريعا ما اختفا
هاله احست بأن احد ما وضع جبلا من الحديد علي صدرها
احست بةثير من الحزن والهم والخوف ابنها واول فرحة لها بعد انتظار مُسبق
انتظرت انتظرت الي ان اتي الغالي
حماد حتي الآن لا يعرف لانهم اخفو الامر عليه وقالو في ارتباك
رضوي والدموع قد تجمعت في عيونها
رضوي : جاسر !!!! اه اه جاسر سافر يا خالو علشان في مشكله حصلت في فرع الشركه اللي بره
حماد : طيب كان يقول
رضوي : معلش بقا يا خالو دا احنا معرفناش غير وهو في المطار
كان هذا حديث رضوي مع حماد
الذي لم يصدقه وشك انه في شئ آخر
بعد مرور ثلاثة ايام
كان الجميع في المستشفي ماعدا شيماء وحماد كان هذا هو الاتفاق بينهم ان يظل احد في المنزل
وفور خروج الطبيب توجه اليه الجميع
هاله ببكاء : طمنا يا دكتور في جديد ولا ايه
واجهشت في البكاء
احتضنتها رضوي في حنان وهي الاخري قد تسربت بعض دموعها الي الخارج
الطبيب : للاسف يا جماعه مفيش تقدم متنسوش ان الضربه كانت قويه مع قوة الدفع وان العربيه انقلبت اكتر من مره دا شئ ميطمنش خصوصا علي الجمجمه
آدم : يعني ايه يا دكتور ؟ جاسر هيفضل في الغيبوبه كتير ولا ايه ؟؟؟؟
الطبيب : احنا عملنا اللي علينا والباقي علي ربنا احنا بنحاول ؛ مش ساكتين يعني
ثم استأذن منهم وانصرف
انهارت هاله ورضوي ارضا في حاله يُرثي لها كانتا تبكيان بشده
وآدم لم يكن يعرف ماذا يفعل يُطمئن نفسه ام يُطمئن امه وابنت عمته
احس بخوف شديد يسري في قلبه وتجمدت الدموع في عينيه
حاول كثيرا ان يبكي ولكنه لا يعرف
اختفت الدموع من عينيه
احس بالعجز امام وضع امه
وماذا سيحل بجاسر
اختنق لدرجة انه لا يستطيع ان يري
اخذ يدعك عينيه بكفيه محاولا الرؤيه
في اليوم التالي
خرجت الممرضه من الحجرة مهروله تبحث عن الطبيب اوقفها آدم قائلا
آدم بخوف : في ايه ! ايه اللي حصل
الممرضه وهي تركض الطبيب فاق بسسسس
لم يستطع آدم ان يتسمع لما قالته له لانها قد اختفت من هذا الممر
اخذت دقات قلوب الجميع تتزايد الي ان تماثلت مع الطبول كل منهم يحاول تهدأت الآخر ويخاف من ان يشعر بخوفه
كانت رضوي تشعر وكأن صوت دقات قلبها يسمعه كل من كان قريب او بعيد عنها
وضعت يدها علي قلبها تحاول ان تُطمئن نفسها ولكن اوقفهم جميعا وصول الطبيب ودخوله الي الحجره
وبعد قليل خرج الطبيب ووجهه يضُخ جميع الالوان استمع الي اسئلت?م ثم انطق اخيرا
الطبيب : المريض فاق
فرح الجميع واختضن آدم امه ولكن رضوي لاحظت وجوم الطبيب
رضوي : اومال في ايه يا دكتور
الطبيب : اولا اللي هقوله دا كلام مؤقت هياخد فتره ويرجع كما كان
ثم اكمل قائلا
الطبيب : المريض .......جاله حالة عمي
آدم بعدم استيعاب : نعم



التعديل الأخير تم بواسطة um soso ; 30-05-16 الساعة 04:40 PM
إيمان عبدالرازق غير متواجد حالياً  
قديم 30-05-16, 10:00 PM   #65

modyblue

نجم روايتي

alkap ~
 
الصورة الرمزية modyblue

? العضوٌ??? » 321414
?  التسِجيلٌ » Jun 2014
? مشَارَ?اتْي » 19,073
?  نُقآطِيْ » modyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond repute
افتراضي

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ياه اتعمي ديه صدمة جامدة خاصة لواحد ززي جاسر واكيد شاهي حتسيبه وحيتعامل مع رضوى ازاي ف الانتظار

modyblue غير متواجد حالياً  
قديم 30-05-16, 11:02 PM   #66

rontii

مشرفة وكاتبة في منتدى قصص من وحي الأعضاء ومحررة واعدة بعمود الأعضاء

alkap ~
 
الصورة الرمزية rontii

? العضوٌ??? » 289729
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 20,876
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » rontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond repute
?? ??? ~
ﻻ إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
افتراضي

يالهوووووووة اهو عشان المحروقة هاله تراتاح و تعرف ان المال الحرام ملوش ﻻزمه
دلوقتس جاسر هيقدر يعرف حقيقة شاهي لما تخلع اول ما تعرف اللي جراله
الموضوع لسه في اوله ممكن يتعالج بعملية او اتنين حتي هنشوف هيحصل ايه


rontii غير متواجد حالياً  
التوقيع














قديم 18-07-16, 01:17 PM   #67

إيمان عبدالرازق

? العضوٌ??? » 367208
?  التسِجيلٌ » Mar 2016
? مشَارَ?اتْي » 67
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
?  نُقآطِيْ » إيمان عبدالرازق is on a distinguished road
¬» مشروبك   water
¬» قناتك mbc
¬» اشجع ahli
افتراضي

الفصل الثاني عشر 12
بعد خروج الطبيب من الحجره توجه اليه الجميع
الطبيب : المريض......جاله حالة عمي
آدم بعدم استيعاب : نعم
تركت رضوي العنان لدموعها تتحدث بدلا عنها
اما هاله فقد شهقت بصوت عالٍ واخذت تبكي وهي تقول
هاله : ابني !!! مستحيل ؛ لالا حرام عليك انت اكيد بتهزر
وبدأت في البكاء
ربتت رضوي علي كتف هاله بحنان قائله : وحياته يا خالتو تهدي اهدي بالله عليكي بقا وادعي ربنا ينجيه
آدم : طيب يا دكتور مش هينفع حتي ندخله نقعد معاه او نطمنه
الطبيب : ياريت احنا محتاجين دا فعلا ؛ اهم حاجه الحاله النفسيه خاصة ان ممكن يكون دا عمي مؤقت بس _ مثلا بسبب الخبطات الكتير والضغط ع الجمجمه
هاله ببكاء : طيب يا دكتور اكيد ؛ بس هو في امل كام في الميه انه يكون مؤقت
الطبيب : في امل كبير بنسبة 65% لانه اول اول لما اكتشف ده شاف نور ابيض ودا علي حسب ماهو قال
رضوي : طيب يا دكتور ندخله دلوقت ولا ايه
الطبيب : ايوه طبعا اتفضلو ؛ عن اذنكم
وتركهم الطبيب وانصرف
دلُف الجميع الي الداخل
وعندما شعر بهم جاسر تحدث قائلا
جاسر : آدم ؟؟
آدم بلهفه : نعم ؛ نعم يا جاسر انا جنبك يا حبيبي
اقتربت منه هاله وجلست بجواره وامسكت يده وقبلتها
جاسر : ليه كده يا ماما
واخذ يدها يقبلها ثم اردف قائلا
جاسر : معلش بقا هرزل عليكم شويه وبالذات انت يا آدم
آدم : ولا يهمك يا جاسر المهم انت تقوم بس بالسلامه
رضوي : الف سلامه يا جاسر
جاسر بإبتسامه : الله يسلمك يا رضوي متشكر جدا
رضوي : علي ايه بس دا واجب وعيب لما تقول كده
ظلو يتحدثون الي ان دلفت من الباب شاهنده
وبمجرد ان رأتها رضوي حتي شعرت بالحزن الشديد وغصه في قلبها فاستأذنت وخرجت ؛ وبعدها خرجت هاله وآدم
شاهنده : الف سلامه عليك يا جاسر يا حبيبي
جاسر : الله يسلمك يا شاهي
شاهنده : علي فكره انا كنت بطمن عليك دايما يا حبيبي
جاسر : متشكر يا شاهي اوي ؛ ممكن اطلب منك طلب
شاهنده : اطلب يا حبيب شاهي
جاسر : لو الباب مفتوح اقفليه وتعالي اقعدي جنبي
شاهنده بتعجب : اقفل الباب !!!! ليه يا حبيبي ماهو مقفول اصلا .... انت مش شايفه ولا ايه
ثم ضحكت
جاسر بحزن : ايوه للاسف مش شايفه
شاهنده : بلاش هزار بقا انا جيت جمبك اهوه
جاسر : انتي سألتي الدكتور او حتي ماما عن حالتي
لم تكن تتوقع منه المبادره بسؤاله عن شئ كهذا فلم تكن تعرف ماذا ستقول له
صمتت قليلا ثم تحدثت قائله : ايوه طبعا يا حبيبي قالي انك فوقت ومحتاج راحه بس
احس جاسر بكذبها واحس وكأن خنجر قد ضُرب في قلبه
جاسر : انا اتعميت يا شاهنده فاهمه يعني ايه اتعميت
صمت قليلا ثم اكمل قائلا : بتستغفليني علشان مش شايفك ولا شايف انك اتفاجئتي
لم تستطع شاهنده ان تُحرك ساكناً وتلعثمت في الكلام
شاهنده : جاسر انا
قاطعها جاسر بحده قائلا : اخرسي ومتتكلميش مش عايز اسمع صوتك اطلعي بره يا شاهندة
بعد ذلك بدأ صوت جاسر يعلو الي ان وجد امه بجانبه تمسك يده ومعها اخيه
شاهنده : ليه يا جاسر . صدقني مخدعتكش ؛ انا شاهي حبيبتك
جاسر : طلعوها برة
وبعد مرور ساعات من الوقت
حماد : بصي يا شيماء انا عارف انكم بتكدبو عليا بس لازم يا بنتي اعرف في ايه ؛ طب جاسر ابني حصله حاجة
شيماء : بص يا خالو انا هقولك بس ياريت تطمن
وبعد سرد جميع ماحدث
حماد : هاتي السواق دلوقتي حالاً انا لازم اروح المستشفي وحسابي معاكم بعدين
في المشفي
حماد : ازاي محدش يقولي
آدم : كنت هتعرف يا بابا بس في الوقت المناسب علشان حضرتك بردو لسه تعبان شوية
حماد : دخلني لجاسر يا آدم ومش وقت كلامك دا


إيمان عبدالرازق غير متواجد حالياً  
قديم 18-07-16, 05:34 PM   #68

modyblue

نجم روايتي

alkap ~
 
الصورة الرمزية modyblue

? العضوٌ??? » 321414
?  التسِجيلٌ » Jun 2014
? مشَارَ?اتْي » 19,073
?  نُقآطِيْ » modyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond repute
افتراضي

حمد الله عل السلامه وكل سنه وانت طيبه عودة ال جاسر وتصرف شاهي المتوقع بس ياتري حيعرف قيمة رضوي

modyblue غير متواجد حالياً  
قديم 19-07-16, 07:41 AM   #69

إيمان عبدالرازق

? العضوٌ??? » 367208
?  التسِجيلٌ » Mar 2016
? مشَارَ?اتْي » 67
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
?  نُقآطِيْ » إيمان عبدالرازق is on a distinguished road
¬» مشروبك   water
¬» قناتك mbc
¬» اشجع ahli
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة modyblue مشاهدة المشاركة
حمد الله عل السلامه وكل سنه وانت طيبه عودة ال جاسر وتصرف شاهي المتوقع بس ياتري حيعرف قيمة رضوي
وانت طيبه يا جميل
اتمني بجد انها تكون في النهايه نالت علي اعجابكم 😍😍


إيمان عبدالرازق غير متواجد حالياً  
موضوع مغلق

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 10:47 PM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.