آخر 10 مشاركات
حصاد الامس (الكاتـب : المســــافررر - )           »          77. متى تذوب الثلوج - سارة كريفن - دار الكتاب العربي (الكاتـب : بلا عنوان - )           »          الوصــــــيِّــــــة * مميزة ومكتملة * (الكاتـب : البارونة - )           »          ابو قلب حجر (الكاتـب : Maii Algahez - )           »          بعينيكِ وعد*مميزة و مكتملة* (الكاتـب : tamima nabil - )           »          299 - اشواق مره - كيت والكر (الكاتـب : أميرة الورد - )           »          97 - اللمسات الحالمة - مارغريت روم - ع.ق (الكاتـب : angel08 - )           »          مشاعر على حد السيف (121) للكاتبة: Sara Craven *كاملة* (الكاتـب : salmanlina - )           »          نصال الهوى-ج4من سلسلة لعنات العشق-قلوب زائرة-للكاتبة:إسراء علي*كاملة+رابط* (الكاتـب : قلوب أحلام - )           »          جدران دافئة (2) .. سلسلة مشاعر صادقة (الكاتـب : كلبهار - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى قصص من وحي الاعضاء > الروايات الطويلة المكتملة المنفردة ( وحي الأعضاء )

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 30-04-16, 02:30 AM   #61

AYA NASR
عضو ذهبي
 
الصورة الرمزية AYA NASR

? العضوٌ??? » 370464
?  التسِجيلٌ » Apr 2016
? مشَارَ?اتْي » 149
?  نُقآطِيْ » AYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond repute
افتراضي


اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قمر الليالى44 مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
فصلين روووووووووووعة يا اية
واخيرا ادرك ادهم انه يحب نور التى كانت مسافرة مع مروان
اضحكنى ردة فعل مروان الذى لم يتعرف على نور
ومتشوقة اكثر شيء لردة فعل ادهم والجميع على تغيير نور
يعطيكى العافية يا اية
وبانتظار الفصل القادم
وتقبلى مرورى المتاخر

حبيبتى مرسى على زوقك ده وان شاء الله الفصل الجديد يعجبكم


AYA NASR غير متواجد حالياً  
التوقيع
تابعونى على روايتى الاولى (بحبك و لكن)

https://https://www.rewity.com/forum/t346550.html

تابعونى علي روايتى الثانيه ( زوجتى ضابط شرطة )
( الجزء الاول من سلسلة ما بين الحب والانتقام )

https://www.rewity.com/forum/t356172.html
رد مع اقتباس
قديم 01-05-16, 12:26 AM   #62

سيلاسادن
 
الصورة الرمزية سيلاسادن

? العضوٌ??? » 357258
?  التسِجيلٌ » Nov 2015
? مشَارَ?اتْي » 522
?  نُقآطِيْ » سيلاسادن has a reputation beyond reputeسيلاسادن has a reputation beyond reputeسيلاسادن has a reputation beyond reputeسيلاسادن has a reputation beyond reputeسيلاسادن has a reputation beyond reputeسيلاسادن has a reputation beyond reputeسيلاسادن has a reputation beyond reputeسيلاسادن has a reputation beyond reputeسيلاسادن has a reputation beyond reputeسيلاسادن has a reputation beyond reputeسيلاسادن has a reputation beyond repute
افتراضي

احنا فى الانتظار للفصل يا قمر باقي ٢٤ دقيقة

سيلاسادن غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-05-16, 12:52 AM   #63

AYA NASR
عضو ذهبي
 
الصورة الرمزية AYA NASR

? العضوٌ??? » 370464
?  التسِجيلٌ » Apr 2016
? مشَارَ?اتْي » 149
?  نُقآطِيْ » AYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond repute
Rewitysmile11

اسم القصه : بحبك ولكن
بقلمى : آيه ناصر
الحلقه :7


وقفت السياره ونزل منها مروان وترجلت نور هى الاخرى من السياره وكانت فى ابهي حلتها لدرجه تاخد اي عين تنظر لها وتفاجئ بها الجميع فكلاهم لم يتعرف عليها الا بعد اشارت لهما نور وكانت نور ترتدي فستان قصير من اللون الكحلي الشيفون عاري الكتفين ويزينه من الخصر حزام من الجلد باللون الشمبين وحذاء ذو كعب عالي من اللون الشمبين أيضا ونظارتها الريبان البني حامله بيدها شنطه صغيره من نفس لون الحذاء ف نفس حجم يدها وكانت تاركه لشعرها الحريه لينسدل على ظهرها ويزين وجهها بعض الخصل من شعرها التي تم تغير لونه إلى اللون الاشقر الغزالي كما تجملت ببعض مساحيق التجميل الفرنسيه الرقيقه وكانت تضع بيرفيوم من نوع جافنشي الذي أثار كل من كان يمر امامها وقف الجميع فى حالت صدمه مما شاهدوه

سالى : هى مين الى نزله من عربيه مروان دى وفين نور
هنا : ها انتى بتقولى حاجه
سالى : بقول مين دى وفين نور
هنا بعد ان استوعبت : هى دى نور يا سالى
سالى ادهم حازم (وهم فتحين فمهم ): ياشيخه
منى : بسم الله ما شاء الله دى بقت قمر
وصل مروان ونور الى مكان تجمع العائله فى الحديقه ولحظ مروان صدمت كل منهم
مروان : مفش حمد لله على السلامه
منى : حمد لله على السلامه يا ولاد جريت نور على خالتها تحضنها وتقبلها
نور : وحشتينى اوى
منى : وانتى كمان بس ايه الحلوى دى
نور : ربنا يخليكى يا ماما
لحظت نور صمت الكل ونظارتهم لها حتى سالى وهنا لم يصدقوا ان هذه الفاتنه هى نور كانت مثل عارضات الازياء واحلى
مروان : يجدعا متفوقوا بقى واللهى نور
حازم : ادهم
ادهم : نعم
حازم : اضربى ولا قرصنى
ادهم : ها ها
حازم : بقولك اضربنى اقرصنى اعمل اى حاجه اسبتلي انى مش بحلم
مروان : عنك انته قرص مروان حازم ونغز ادهم فى كتفه
حازن : اهههههههه ، انت عملت ايه فى البت يا مروان
مروان : واللهى يبنى انا اتصدمت شكلك كده اول ما شفتها
ادهم : هى دى نور الى انا هتجوزها صح
مروان : لو مش عاوز تعاله نبدل انت تتجوز سالى وانا اتجوز نور
ادهم بعصبيه : استنى اما ناخد راى سالى ، يا سالى
مروان : كاتم فم ادهم اسكت هتقتلنى انا بهزر
حضنت كل من هنا و سالى نور واتى ايه حازم ولكن جلس على المقعد المقابل لنور و لم يتفوه بكلمه واحد مما اغضن نور بينما استاذنت منى لكى تصعد ترتاح
هنا : اش اش اش ايه الحلوه دى كلها وحشتينى يا نور
نور : وانتى كمان واللهى يا هنا
سالى : لاء واللهى انا مش مصدقه بسم الله ما شاء الله بقيتى جميله اوى
نور : انتى احلى يا سوسو بس قصدك ايه ان انا مكنتش جميله ولا ايه
سالى: احم بعد الى انا شيفاه ده انتى كونتى وحشه جدا
هنا: بس انتى شكلك اتغير اوى اوى
نور: بجد ياهنا يعنى حلو
حازم : حلو حلو ايه ده يهبل
نور: زومه وحشنى يا واد
حازم : انتى اكتر يا نؤنؤ بس ايه يابت الجمال ده
نور: من بعض ما عندنا
حازم ايه يا بت الثقه دى بس الصراحه ليكى حق واللهى
منى : معلش يا حبيبى انا هطلع ارتاح وهنزل على الغذاء
نور: ماشى يا ماما برحتك اخذتى الدواء يا حبيبتى
منى : اوه يا قلبى اخدته
فى هذه اللحظه تدخل مروان
مروان : طيب انا همشى انا وسالى بقى يا طنط
منى : لا يا مروان انتم هتتغدوا معاانه
مروان : معلش واللهى يا طنط اصل تعبان اوى وعاوز اعرف ماما وبابا انى جيت ولسه هروح سالى
منى : ماشى يا حبيبى
سالى : سلام يا نور هبقى اكلمك بقى
نور : ماشى يا سوسو هستناكى
مروان : سلام يا جماعه
الكل : سلام
بعد ذلك صعدت منى الى غرفتها تاركه ادهم و نور وحازم وهنا جلسوا ولكن كان ادهم شارد كان فى حالة زهول ولم يفيق الى على صوت حازم
حازم : ادهم يا ادهم
ادهم : ايه يا حازم
حازم : انت مش معانه خالص اه الى واخد عقلق كده
ادهم : ولا حاجه
حازم : ممم عليا انا بردك بس ماقولتش يعنى ايه ريئك فى شكل نور الجديد
نور وكانت تنظر لهم باهتمام لما سيقول ولكن ادهم لم يتكلم ولم يعبر فقط اكتفى بالنظر لها وجعل لغة العيون هى التى تتكلم لاحظ حازم وهنا ذلك غمز حازم لهنا بالانسحاب لكى يتركون لهم المجال فى الحديث
حازم : انا هقوم اعمل تلفون هطمن على الشغل
ادهم : ماشى
هنا : استنا خدنى معاك اما اقوم اتصفح على النت شويه
حازم : مش عارف النت الى هيهبلك ده اخرته ايه
هنا : ايه يا حازم فى ايه
نور : سبها برحتها يا زومه
حازم : ماشى يا نور عشان خطرك
هنا : كده يا زومه عشانها بس
حازم : هنا ابوس ايدك بطلى دلع انا ماسك نفسى بالعفيه
ادهم : بتقول حاجه يا حازم
حازم : بقول انا ماشى
انصرف حازم و هنا ولم يتبقى الى ادهم ونور ولكن ادهم ظل شاردا مره اخرى يفكر فى اشعار نور الحزينه فى مفكرتها إلى أن تقطع نور شروده برقتها العذبه التى كانت له نصيب من التغير هو الاخر
نور :ادهم بكلمك مش بترد ليه عليا
ادهم : معلش ماخدتش بالي كنتي بتقولي ايه ?
نور : كنت بقول الشغل عامل ايه ف حاجه اتلخبطت فى المواقع فى فترة السفر بتاعتي
ادهم .......... يظل صامت
نور :ادهم أنا بكلمك
ادهم :نور كنت عايز اسالك على حاجه وياريت تجاوبيني بصراحه لأنه كلها كام يوم وهتكوني مراتي
نور : اتفضل
ادهم : أنا قريت مفكرتك بالصدفه ويحكيلها عن التغيرات اللي امه هتعملها فى البيت وإلا اضطريته أنه يبات فى اوضتها ويشوف مفكرتها
ادهم : مين اللي جارحك اوى كده وليه احنا منعرفش حاجه عنه
نور ......... صامته
ادهم بعصبه بالغه : متمردي ياهانم مين دا وعرفتيه فين ومن امتى وحد نعرفه وانتي مقرطسانا أنا وحازم ولا ميييييبن متردي
نور ....... صامته
ادهم وقد أمسك نور من ذراعها للتالم هي
ادهم : انتي هتفضلي عامله خرسه متردي
نور :ااااااااااه زراعي يادهم سيبه لو سمحت
- تركها ادهم ولكن فى عينيه غضب وعصبيه كانها نيران من الممكن ان تحرق المكان باكمله وظل يردد
ادهم : ازاي هتتجوزيني وانتي بتحبى واحد تاني وقلبك وكل عقلك ووجدانك معااااااه ازاي
- تخلصت نور من قبضه يد ادهم ونزلت دمعه منها حاولت ان تخفيها لما شعرت به من اهانه لمشاعرها لكون ادهم مش حاسس ان الكلام موجهه ليه هو فهو من المها وهو من جعلها تبكي وهو من تركها وحيده ثم أخفت دموعها فور سماعها صوته
ادهم بصوت رجولي
ادهم : بصي يا نور ومن الآخر أنا بحبك وبحبك اوى كمان لكن لو في حد فى حياتك ملعون أبو الوصيه أنا مش هنفذها
- لكن بسرعه كلمح البصر ردت نور
نور: لا أنا بحبك انت أنت حب عمرى أنت اللي جارحني ومداويني أنت اللي انا بحس بأمان معاه رغم مراره معاملتك ليا
ظل ادهم فاغر شفتاه من هول الصدمه إلى أن فاق
ادهم (بنظرت لوم لنفسه ) : يعني انا سبب عذابك دا كله أنا اللي كنت ممشيكي فى طريق الاشواك طيب ليه مقولتليش ليه
نور : اقولك ايه دي حاجه متتقالش
ادهم : لا تتقال تتقال لازم كانت تتقال عشان تعرفى كل حاجه عشان تعرفى اني بحبك ومش بس كدا انا بعشقك وبغير عليكي من الهوا وسر معاملتي الناشفه معاكى طول الوقت اللي فات لأني مش عارف اعبر عن حبى وعن غيرتي كونت مش عارف اقولك انى عايز اخبيكي جوا عنيه ومش عايز حد يشوفك وانتي مصممه تكملي شغل وتحرقي دمي بنزولك المواقع واللف على العمال ودا يكلمك ودا يبصلك وانا مش قادر اقولك لاء خايف اقولك لا تكوني مش بتحبيني وابقى ظلمت نفسي وظلمتك أما اخليكي تبطلى شغل
نور : ظلمت نفسك ازاي يعنى مش فهمه
ادهم : لأنك حد ممتاز فى الشغل وبروفيشنال ومش معقول اخسرك كمهندسه محترفه لمجرد اوهام فى دماغي أنا كنت ببقى فرحان و أنا شايف قطتي الصغيره بتكبر كل يوم وبتنجح وطلعتلها ضوافر وبتخربش اى حد يجى عليها خفت أكون أنا أول واحد يتخربش بالضوافر دي وفضلت اني اسكت واكتم حبي وعشقي ليكي وغيرتي عليكي اللي كانت بتموتني كل يوم وانتي بتتعملى مع مروان والعمال والمهندسين زوملائك
نور: يااااااه يا ادهم انت كنت فين من بدري أنا كنت خلاص فقدت الأمل انك تقولي بحبك وكنت خايفه مقدرش أنطقها صراحة من كتر مانا قولتها فى سري ليك مع كل نظره وخناقه بينا ياااااه ياريتك كنت قولتها وانا كنت سبت الشغل والدنيا كلها المهم ابقى معاك أنا بحبك اوى يا ادهم ومش من النهارده لا انبارح من زمان ومفيش حاجه هتخليني فى يوم ازعلك
ادهم : بجد يا نور بتحبيني زي مانا بحبك
نور: لا هو السؤال انت بجد قولت انك بتحبني يعني بجد بتحبني ومش هتنجوز عشان الوصيه بس
ادهم:لا يا عمري أنا استحاله كنت هتجوزك واتعسك معايا لو انا مش بحبك ومش هقدر اخليكي سعيده
أنا بحبك من زمااااان وكنت بكابر عشان عنادك فى الشغل وفى كل كلامك معايا كونت خايف انى اضعف بس انا مش بحبك وبس لااااااااا أنا بعشقك انتى وحشتينى اوى وانتى مسفره
نور : وانا كمان يا قلب نور بموت فيك واتغيرت عشانك , عشانك انت وبس
ادهم : أنا حبيت القطه اللي انا كبرتها على ايدي وميهمنيش بتلبيس ازاي ولا الوان ايه انتي حياتي وانا بحبك على اي حال انتى روحى يا نور باى شكل ليكى
نور : أوعدك من النهارده مش هزعلك ولا هكسرلك كلمه وهتغير فى كل حاجه عشانك عشان اليق بيك وسط صاحبك و شلة النادي عشان تقولهم دي مراتي حبيبتي
ادهم : انا ما يهمنيش اى حد فى الكون ده الى انتى
وهنا بيدخل حازم وهنا وبيصفر حااااازم صفير جامد وتصفق هنا فينظر لهم ادهم ونور نظره ناريه
ادهم : انتم كونتم بتتصنتوا
ويردد كلاهم (حازم وهنا ) : ايوووووا كونا بنتصنت عليكم و سمعنا
هنا :حرااااام عليكم طلعتو عنينا
حازم : الحمدلله أنكم اعترفتوا بقي يباااااي خلينا نتجوز أنا وهنا قلبي واحنا مطمئنين عليكم
ادهم وهو نظر لنور : "اطمن يا خويا اطمن "
ضحك الجميع وتدخل الخادمه
الغدا جاهز يابهوات تستأذن نور لتصعد غرفتها وتبدل ملابس السفر مع متابعة ادهم لها وبعد ذلك ويتجه حازم وادهم وهنا الطاوله الطعام
فاطمه : الغدا جاهز يابهوات
حازم : شكرا فاطمه جين وراكى
نور : طيب انا هطلع اغير هدومى
هنا: انا حطيب الشنط فى اوضتى عشان ادهم بينام فى اوضتك
حازم : ايه ده وانا انتى بعتينى يا هنا
هنا : معلش يا زوما نور هتنام معايه وانتى مع ادهم
ادهم : نعم انا وحازم طيب متخلينى انا مع نور
نور وهى تخفض رئسها الى الاسفل وقد كان اللون الاحمر يزحف الى وجنتيها
حازم : نعم يا يا اخوا احترم نفسك انا موجود
ادهم : هو الى كونت بعمله هيتقلب عليا ولا ايه
حازم :طبعا دا انا هطلع عينك انا كونت مستنى من زمان واه جه وقتى
هنا : ههههههه سيبه يا حازم يعيش يومين
نور : انا هطلع اغير هدومى بقى
ادهم همسا لها : متتاخريش مش هاكل الى اما تيجى
حازم : هو انته بتقولها ايه
ادهم بعيظ: خليك فى حالك يا حازم
هنا : طيب يله عشان هموت من الجوع
حازم : بعد الشر عليكى يا روح قلبى
ادهم :احم انا هنا
حازم : لاء بقى سبنى اعيش عشان اسيبك تعيش
دحك الجميع وذهبوا الى غرفه الطعام ولكن هذه المره كان الامر مختلف جدا عن السابق كان ادهم هذه المره سعيد جدا كانت تظهر على وجهه ابتسامه لا اراديه تعبر عن مدى سعادته وفرحته وكان حازم وهنا هم ايضا فارحين من اجل اخوتهم
جلس الجميع على المائده وهم فارحين جدا
حازم : عارفه يا ماما ابو الهول اخيرا نطق انهارده
نظر ادهم الى حازم وكانه فهم ما يرمى اليه
منى : انت اتجننت يا حازم ابو الهول ايه الى ينطق
هنا : ههههههه اه يا ماما نطق وقدامى كمان
ادهم : واللهى انتم الاتنين حله ولقة غطاها
هنا : انا حله يا ادهم
حازم : قصدك ان انا غطا
ادهم : هههههه اه عرفتم نفسكوا جبت حاجه من عندى
حازم : ليك حق تفوق وتروق علينا
منى : النبى مانا فهمه حاجه منكم
هنا : اصل يا منمن يا حبيبتى اخيرا ادهم هاشم اتنازل واعترف بحبه لنور
منى : انتى بتتكلمى بجد يا هنا
هنا : اه واللهى دا كان حتى مشهد تحفه كونت هعيط
ادهم : متصنع الدحك خفه يا بت
حازم : بقى انت بتحبها من زمان وانا اقولك بتحبها تقولى لاء بتخبى عليا بس ربنا كشفك قدامى اه
منى : واللهى انا فرحانه اوى ياه اخيرا يا ادهم
ادهم : الحمد لله يا ماما انا فعلا بحب نور اوى
حازم : يا جدعا حد يقرصنى ادهم هو الى بيقول كده
هنا : ايوه بقى يا ادهم هو ده الكلام مش زي ناس
حازم : نعم يا حاجه دا انا مبعديش ساعه الى ما بقول بحبك
هنا فى خجل :حازم
حاز!م بهبام : نعم يا هنا القلبى

أما نور فقد تركتهم وصعدت الي غرفتها لتبدل ملابس السفر وترتدي شي مريح لتتناول الطعام به ونزلت عليهم لتفاجئهم للمره الثانيه على التوالي
فكانت ترتدي .......................................!!


يتبــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــع



التعديل الأخير تم بواسطة rontii ; 02-05-16 الساعة 12:16 AM
AYA NASR غير متواجد حالياً  
التوقيع
تابعونى على روايتى الاولى (بحبك و لكن)

https://https://www.rewity.com/forum/t346550.html

تابعونى علي روايتى الثانيه ( زوجتى ضابط شرطة )
( الجزء الاول من سلسلة ما بين الحب والانتقام )

https://www.rewity.com/forum/t356172.html
رد مع اقتباس
قديم 01-05-16, 04:29 PM   #64

um soso

مشرفة وكاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء ومراسلة خاصة بأدب وأدباء في المنتدى الأدبي

alkap ~
 
الصورة الرمزية um soso

? العضوٌ??? » 90020
?  التسِجيلٌ » May 2009
? مشَارَ?اتْي » 33,769
?  مُ?إني » العراق
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Iraq
?  نُقآطِيْ » um soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond repute
افتراضي

واخيرا اعترفا ادهم ونور بحبهم
الان وصلنا ل بحبك
الله يستر من لكن


um soso غير متواجد حالياً  
التوقيع
روايتي الاولى وبياض ثوبك يشهدُ

https://www.rewity.com/forum/t406572.html#post13143524

روايتي الثانيه والروح اذا جرحت
https://www.rewity.com/forum/t450008.html





رد مع اقتباس
قديم 01-05-16, 05:10 PM   #65

AYA NASR
عضو ذهبي
 
الصورة الرمزية AYA NASR

? العضوٌ??? » 370464
?  التسِجيلٌ » Apr 2016
? مشَارَ?اتْي » 149
?  نُقآطِيْ » AYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond repute
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة um soso مشاهدة المشاركة
واخيرا اعترفا ادهم ونور بحبهم
الان وصلنا ل بحبك
الله يستر من لكن
ولكن دى بقى هتبقى فى حلقات كتير


AYA NASR غير متواجد حالياً  
التوقيع
تابعونى على روايتى الاولى (بحبك و لكن)

https://https://www.rewity.com/forum/t346550.html

تابعونى علي روايتى الثانيه ( زوجتى ضابط شرطة )
( الجزء الاول من سلسلة ما بين الحب والانتقام )

https://www.rewity.com/forum/t356172.html
رد مع اقتباس
قديم 01-05-16, 10:37 PM   #66

modyblue

نجم روايتي

alkap ~
 
الصورة الرمزية modyblue

? العضوٌ??? » 321414
?  التسِجيلٌ » Jun 2014
? مشَارَ?اتْي » 19,073
?  نُقآطِيْ » modyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond repute
افتراضي

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته وااااو روعة اخيرا بس ياخوفي من ولكن ديه منتظرينك عل ناااار موفق بإذن الله ... لك مني أجمل تحية . شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ... لك مني أجمل تحية .

modyblue غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 02-05-16, 12:38 AM   #67

rontii

مشرفة وكاتبة في منتدى قصص من وحي الأعضاء ومحررة واعدة بعمود الأعضاء

alkap ~
 
الصورة الرمزية rontii

? العضوٌ??? » 289729
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 20,876
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » rontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond repute
?? ??? ~
ﻻ إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
افتراضي

و اخيرا اعترفو لبعض و الكل عرف بالاعتراف ده
ياتري ايه اللي هيحصل خصوصا البت الملزقة بتاعه النادي ناوية اقرفهم و تنتقم


rontii غير متواجد حالياً  
التوقيع














رد مع اقتباس
قديم 03-05-16, 12:47 AM   #68

AYA NASR
عضو ذهبي
 
الصورة الرمزية AYA NASR

? العضوٌ??? » 370464
?  التسِجيلٌ » Apr 2016
? مشَارَ?اتْي » 149
?  نُقآطِيْ » AYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond repute
افتراضي


اسم القصه : بحبك ولكن
بقلمى : آيه ناصر
الحلقه :8


- أما نور فقد تركتهم وصعدت الي غرفتها لتبدل ملابس السفر وترتدي شي مريح لتتناول الطعام به ونزلت عليهم لتفاجئهم

للمره الثانيه على التوالي ((فكانت ترتدي فستان قصير من النوع الجل القطن ذات أكتاف عاريه يزانها فيونكه علي كل كتف ضيق من منطقه الصدر وواسع من عند الخصر ويصل الي الركبه كان لونه ابيض ناصع وبه بعض النقوش الصفراء وأرادت فى قدميها حذاء أصفر اللون يشبه الفوت وير سرحت شعرها كحكه مرفوعه لأعلى وتزيينت بعطرها الأخاذ ونزلت عليهم بطلتها الجديده))

دخلت "نور "غرفه المائده وكانت فى ابهى حالتها تعلق نظر "ادهم" بها جلست على الكرسى المقابل له وبجانبها هنا وحازم امامها يبنما تجلس منى على صدر الطاوله كان الجميع سعيد جدا كانت نور كلما تنظر لادهم تراه ينظر لها ولكنه هذه المره غمز لها فخجـلت نور من فعلته واخذ تسعل بشده كانت هنا تتابع ما يحدث من اخيها وكانت تضحك على افعاله

هنا : وهي تعطي بعض كوب الماء لنور حرام عليك كده يا ادهم البت ممكن تموت
هههههه اصلها مش وخده على الحجات دى
حازم : هو ينظر لهم بعدم فهم هو في ايه طيب هي بتكح ادهم ماله
ادهم : وهو يتصنع عندم الفهم واللهي ما عارف يا حازم واللهي البت دي اتجننت خالص
ضحكت نور ضحكه خطفت بها قلب ادهم فضحك هو الاخر
هنا : انا اتجننت طيب ماشي يا ادهم
حازم : متفهموني يا جدعا عشان مبقاش عامل ذى الاطرش فى الزفه كده
ادهم : اعد انت لغ يا حازم ملكش دعوه بالي بيحصل
هنا : بقولكم ايه انا عوزه اخرج انا من ساعة ما نور سفرت وانا محبوسه
حازم : عاوز تروحي فين وانا اوديكي
هنا : احنا نجرح نروح النادي وبعدين نبقي نروح اي حته تانيه
ادهم : مش هينفع يا هنا انهارده " نور" لسه جايه واكيد تعبانه
هنا : والنبي يا ادهم عشان خطري يا نور
نور : خلاص يا ادهم انا مش تعبانه
ادهم : يا نور انتي جايه من سفر طويل
حازم : خلاص يا عم الحبيب قالتلك مش تعبانه الي يسمعك كده يقول انها جايه علي
الجمل مش جيه في الطياره ودرجه رجال الاعمال يعني راحت الراحه
ادهم :يباي عليك انت مالك واحد وخطبته انت ايش دخلك
حازم : حالا بقت خطبتك هههه الله يرحم
نور : خلاص بقي انتم الاتنين هو انا وادهم بطلنا خناق وانت ابتديت ولا ايه يا زرمه
هنا : طيب انا طلعه البس
حازم : وانا كمان هطلع اجهز
نور :وانا هطلع معاكي يا هنا

- كانت نور علي وشك الصعود ولكن وجدت من يمسكها من يدها

ادهم :انتي عوزه تخرجي بجد ولا وفقتي عشان زن هنا وحازم
نور : لا يا ادهم انا عوز اخرج. بجد بس يعني ممكن اطلب طلب
ادهم :طلب واحد انتي تامرى يا عمري
نور : وهي تنظر لاسفل وتبتسم ممكن اكلم مروان عشان يجيب سالي ويخرجم معانه
اصل سالي وحشانى اوي وملحقتش اقعد معاها ممكن
ادهم :متنهد ماشي يا حبيبتي الى انتى عوزاه
نور : بفرحه عارمه شكر يا ادهم ربنا يخليك ليا انا هطلع اغير هدومي بقى
ادهم : نور مش عاوز حاجه ملفته اكتر من كده والنبى
نور : ماشى يا ادهم بس انت معايه اهه وحازم ومروان كمان
ادهم :خلاص يا روحي اطلعي البسي وانا هستناكي
نور :حاضر ثواني وهنزل

- كان ادهم ونور حقا يحبا بعض بل يعشقون بعضهم كان "ادهم" سعيد جدا ها هو مع محبوبته الذي كان دائما يكابر على هذا الحب ها هو ينعم بالسعاده عندما ينظر لها كانت "نور "هي ايضا سعيده بذلك جدا لان ادهم هو حبيبها التي تشعر بالامان معه منذ نعومت اضافيرها انها حقا صبرت علي كل شئ وها هي تاخذ جزء صبرها وهي السعاده والفرح فهل ستدوم هذه السعاده ؟

- صعدت نور مره ثانيه لكي تبدل ملابسها وبعد ان انتهت قامت بمحادثت مروان علي الهاتف

نور : الو يا مروان انتم فين
مروان :احنا اتغدينه في المطعم وهروح سالي واتكلم مع باباها في موضوع الخطوبه
وكتب الكتاب ادعيلي يوافق يا نور
نور : انشاء الله يا مروان علي العموم احنا هنكون في النادي لو خلصتم الموضوع ده هات
سالي وتعاله عشان وحشاني وملحقتش اقعد معاها
مروان : حاضر يا نور
نور : وعندى ليك اخبار حلوه اوى
مروان : فى ايه فرحينى
نور : ادهم اخيريا اعترف ان هو بيحبينى انا فرحانه جدا
مروان : يااااه اخيرا دا انا لما اشوفه هعمل فرح
نور : مش قدره اقولك بيحبنى اد ايه
مروان :ايوه بقى انا هخلص الموضوع بتاعى انا سالى واجلكم على طول
نور : ماشي باي
مروان باي

- نزلت نور الي مكان ادهم وحازم كانت في غايه الجمال (( وكانت نور ترتدي شورت جينز أزرق اللون يصل الي فوق ركبتها وأرادت فوقه كنزه من اللون البتنجاني عاريه الأكتاف ممسوكه من منتصف الصدر بحمالتين يربطون الجزء الامامي من الكنزه بالجزء الخلفي وارتدت كوتشي رياضي من نفس لون الكنزه ونظارتها الشمسيه على شكل فراشه وكانت تلك النظاره الأكثر مبيعا ف باريس نظرا لانها من اشهر بيوت الموضه أنها من ماركة ديور العالميه وكما ارتدت سلسله رقيقه تكاد لا ترى بها حجر من نفس لون الكنزه وايضا قراط يشبه السلسله ورفعت شعرها بحليه خلابه من المنتصف وتركت الباقي ينسدل خلف ظهرها ووضعت بيدها خاتم ولكن هذه المره محفور عليه كلمه La more بالفرنسيه ووضعت ملمع شفاه بلون الكنزه ولكنه فاتح بدرجات عنها وماسكارا والقليل من احمر الخدود وبالطبع لم تغفل عن وضع برفانها الذي من نفس ماركة النظازه أنه Jadou're من Dior ))وترجلت من سلم الطابق العلوي لتنزل وتلحق بادهم وحازم فى الطابق السفلي ليستقلوا السيارات متجهين إلى النادي وكانت نور في قلبها راحه واطمئنان لانه ذاهبه هذه المره الي النادي برفقة خطيبها وحبيها وابن خالتها ولكن هذه المره كانت خاليه من الخناقات والتحديات فقط كان يسيطر عليها شعور الامان لقد تعمدت نور ان تكون في ابها حالتها حتي تبعد انظار الفتيات عن ادهم هاشم ذلك الاسم المعشوق لدي الفتيات وخاصه مريهان عاصم التي قالتها صريحه. لها انا ادهم لها هي ولكن ادهم الان اصبح لنور. وحدها من تسيطر عليه فنور انسي لا تقبل الاستسلام تنزلت نور فنظر اليه ادهم وابتسم فكانت حقا جميله

حازم : هو احنامش هنخلص كل شويه تفجئينا ايه الجمال ده
نور : مرسيه يا ذومه
ادهم : همسا لها بحبك

- احمر وجه نور خجلان ونظرت الي ااسفل مع ابتسلمه تحلي من شكلها اكثر واكثر وبعد برها من الوقت جاءت هنا هي الاخر وكانت في غايه الجمال بلبسها البسيط المنسق ((كانت ترتدي فستان سبورت من اللون الفوشيا مزدان بخطين ابيض من الجناب نصف كم وترتدي حذاء فلات ابيض اللون وعاقصة شعرها كديل حصان عالي وكان شعرها يصل الي اخر ظهرها وكان هذا سر خلافها مع حازم فهو يريده طويل وهي تريد ان تقصيره الي اكتافها )) لمعت عين حازم عندما شاهدها وقال

حازم : ايه القمر والجمال والحلاوه والطعامه دي كلها يا هنا القلب
هنا : مرسي يا حازم

- كانوا نور وادهم في ذلك الوقت مبحرين الي عالهم الخاص بين نظرات اعينهم فقاطعهم
حازم بقوله

حازم : مش يله بقالنا ساعه وقفين
ادهم :وقد افاقه من شروده ها بتقول حاجه يا زفت
حازم : لا انا بكح بس بقالي ساعه يله يا عم مش وقت تسبيل
ادهم :عيل فصييل يله يا خويا بعربيتك قدامي
حازم : ماشي يله يا هنا
ادهم : نعم !! هنا ليه ان شاء الله هنا هتيجي معايا انا ونور
حازم : ابدا والله لتركب معايه
نور هامسه لهنا : بقولك تعالي نركب عربيتي انا وانتي ونمشي او وقفنا من هنا لبكر مش
هيتفقول
هنا : اه عندك حق يله تعالي ولما يتفقوا يحصلونا

ذهب كل من هنا ونور الي الجراح ولكن سرعان ما لحظ ادهم وحازم غيابهم فذهبوا اليهم ووجدوهم يستقلون سياره نور

ادهم : انتم بتعملوا ايه
نور : هنروح النادي علي ما تبطلوا خناق
ادهم : ليه شيفنا ادمكم ايه عشان تروحوا لوحدكم
هنا : ما انتم علي اما تتفقوا يكون اليوم خلص
حازم : خلاص هنروح كلنا في عربيه وحده
نور : طيب الحمد لله انكم اتفقتوا
ادهم : اتفضلوا

- اما في مكان اخر في منطقة المهندسين في احد الاحياء الراقيه والعمارات الفخمه فقد كان يجلس "مروان" في احد غرف الصالون بصحبه الحاج عبد الرحمن خليل والد سالي وهو راجل متدين جدا وصارم فى نفس الوقت لكنه حنون جدا على ابنته وكان مران يتفق معه علي ميعاد الخطبه وعقد القران ودخلت سالي عليهم وهي تحمل كوبان من القهوه وضعتهم علي الطاوله وجلست بحانب والديها واخذ مروان يتناقش مع الحاج عبد الرحمن

مروان :" انا جاي انهارده يا عمي عشان نحدد ميعاد الخطوبه وكتب والكتاب"
عبد الرحمن : ايه كتب كتاب كده على طول يا مروان
مروان : ياعمى واللهى انا بحب سالى جدا انا مش عارف انت خايف من ايه
عبد الرحمن : يبنى سالى دى بنتى الوحيد وانا خايف عليها
مروان : واللهى انا بحبها جدا وعمرى ما هزعلها ولا هعمل أي حاجه تضيقها
عبد الرحمن : يا مروان انا عارف انك راجل يبنى وعارف ان انتم بتحب بعض من زمان
بس يا مروان الى هيتجوز سالى المفروض يعرف ان انا هسلمه اغلى حاجه
عندى وانا واثق فيك يبنى وموافق
مروان بفرحه : "بجد " يعنى ممكن نكتب الكتاب مع ادهم وحازم بعد بكره
عبدالرحمن : ايه بعد بكره دا انت مستعجل اوى كده ليه
مروان : اصل انا بعتبرهم اخواتى وكان نفسى يبقى فرحنا مع بعض بس مش هيبنفع
الفرح يكون معاهم عشان انا هبقى مسؤل عن الشركه وهم مسفرين بس نفسى
يبقى كتب كتبنا مع بعض
عبد الرحمن : بس انا عندى شرط
مروان بخضه : شرط ايه يا عمى
عبد الرحمن : انا عاوز كتب الكتاب يكون فى مسجد السيده عائشه رضى الله عنها وبعد
كتب الكتاب يبنى ابقوا اخرجوا اسهرم وافرحم
مروان : " ماشى يا عمى انا هكلم الجماعه وهم مش هيرفضوا "

كانت سالى تنظر لمروان بسعاده وهو ايضا كان سعيد جدا فحبيبته اخيرا سوف تصبح زوجته فقط بعد يوما

ام سالى :مبروك يا حبايب قلبي
مروان/ سالى :الف شكر يا ماما
سالى : طب ممكن يا بابا اروح اشوف نور فى النادى
ام سالى : انتم لسه جين يا حبيبتى اقعدوا اتغدوا معانه
مروان : معلش يا طنط احنا اتغدينا بره بس هنروح للجماعه عشان نتفق معاهم
عبد الرحمن : ماشى يبنى بس متاخرهاش وربنا يتتملكم بخير\
مروان : ماشى يا عمى حاضر

- ذهبوا جميعا الي النادي أما عن ادهم فكان يرتدي بنطلون من النوع الملتون الكحلي ماركة فيراري وفوقه تيشرت من نفس الماركه باللون الأبيض الناصع وحذاء سبورت فيراري وكاب من نفس الماركه فكل من ادهم وحازم يعشقون هذه الماركه الفيراري ومن لا يعشقها وكان حازم يرتدي أيضا شورت ميلتون طويل إلى الركبه رمادي اللون وفوقه تيشرت من اللون الأسود من ماركة اديدس وكاب من نفس الماركه وحذاء سبورت كوتشي اسود اللون ونظارته الشمسيه الريبان ذات اللون الأسود ولا يغفل حازم عن وضع عطره المفضل أنه Hugo boss الذي له مفعول السحر على كل من يعشقه

- دخلوا الجميع الي النادي. ونزلوا جميعا من السياره وكانوا حقا فى غايه الجمال كان جميع من فى النادى يتعلق انظاره بهم ذهبوا الي الكافتيريا المعتادين الجلوس بها اخذوا يتحدثون في مواضيع عديده. الي ان جاء بعض معارف نور وهنا فاستاذن من ادهم وحازم وذهبوا يتحدثون مع اصدقائهم

رانيا : ايه يا هنا فينك كده وفين نور
هنا :ايه يا رانيا انتي اتعميتي مهي نور اهه
رانيا : مش معقول لا متقوليش ايه الحلاوه دي يا بت يا نور
نور :وحشاني يا رانيا واللهي انتي احلي
هبه : لا يا نور لازم تقولي ايه سر الحلوه دي
نور : واللهي يا هبه بس غيرت لو شعري شويه وقلعت النظاره
هبه : بس شكل عسوله اوي يا نور

-اخذ الفتيات يتحدثوا اما عند حازم وادهم وجد اصدقائهم هاني ووائل متجهين لهم كان وائل شكله مضحك جدا فكان سرحان فى ملكوت الله

وائل :ادهم احلقني
ادهم بخضه: في ايه يا وائل
هاني : اتهبل يا عم او شكله اتجنن
حازم : هههه حلوه هي الحاله دي بتجيلك فجأه كده
وائل : انا خلاص وقعت ولا حدش سما عليا
ادهم : في ايه ما تتكلم
هاني :يعم خبط في بنت من النادي ومن ساعت ما شفها هيموت علي نفسه
حازم :ههههههه يعيني عليك يا وائل
ادهم : بنت تعمل فيك كل ده ليه يعني اتقل يا وائل شويه
وائل :اصلك لو شفتها عينه الخضره سرقت قلبى ولا شعرها ولا جسمها ولبسها
هاني: هو علي الحاله دي من سعاعة ما شفها
وائل :ممسك ادهم والنبي يا ادهم تسعدني اعرفها واغلي حاجه عندك
ادهم :ههههه وانا هعملك ايه
حازم : روح يا ادهم سبلها وهتله رقم تلفونها مالك يا وائل
وائل :لا اصلها كانت وقفه مع اختك يا ادهم
حازم وادهم : نعم انت قصدك مين
وائل: البنت الي هناك دى

فقد شاور وائل علي بنت كانت واقفه مع الفتيات وحين لمح ادهم وحازم من الجه الاخره هذه البنت الذى يقصدها وائل
.....................................!!


يتبــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــع


AYA NASR غير متواجد حالياً  
التوقيع
تابعونى على روايتى الاولى (بحبك و لكن)

https://https://www.rewity.com/forum/t346550.html

تابعونى علي روايتى الثانيه ( زوجتى ضابط شرطة )
( الجزء الاول من سلسلة ما بين الحب والانتقام )

https://www.rewity.com/forum/t356172.html
رد مع اقتباس
قديم 03-05-16, 10:27 AM   #69

rontii

مشرفة وكاتبة في منتدى قصص من وحي الأعضاء ومحررة واعدة بعمود الأعضاء

alkap ~
 
الصورة الرمزية rontii

? العضوٌ??? » 289729
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 20,876
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » rontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond repute
?? ??? ~
ﻻ إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
افتراضي

هههههههههه الله يرحمك يا وائل كنت طيب و غلبان
هتروح ضحية الغيرة و العين الزايغه
اكتر حاجة بتفرق في شكل الواحد العنين و هي شكلها كانت حاطه نضارة كعب كوبايه و غحاءة اتشالت الغمامه و العيون بقو لوز اللوز
هنشوف وائل مصيره هيكون ايه مسر رقبة و ﻻ كسر ايد و رجل بس


rontii غير متواجد حالياً  
التوقيع














رد مع اقتباس
قديم 03-05-16, 12:00 PM   #70

modyblue

نجم روايتي

alkap ~
 
الصورة الرمزية modyblue

? العضوٌ??? » 321414
?  التسِجيلٌ » Jun 2014
? مشَارَ?اتْي » 19,073
?  نُقآطِيْ » modyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond repute
افتراضي

شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ... لك مني أجمل تحية . موفق بإذن الله ... لك مني أجمل تحية .

modyblue غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 10:57 PM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.