آخر 10 مشاركات
أسيرتي في قفص من ذهب (2) * مميزة ومكتملة* .. سلسلة حكايات النشامى (الكاتـب : lolla sweety - )           »          آسف مولاتي (2) *مميزة ومكتملة * .. سلسلة إلياذة العاشقين (الكاتـب : كاردينيا الغوازي - )           »          2 -عصفورة النار - مارغريت بارغيتر -كنوز أحلام قديمة (الكاتـب : Just Faith - )           »          جدران دافئة (2) .. سلسلة مشاعر صادقة (الكاتـب : كلبهار - )           »          كيف لو كنت في البحر ! (الكاتـب : كَيــدْ ! - )           »          إيحــــاء الفضــــة (3) *مميزة ومكتملة *.. سلسلة حـ(ر)ـب (الكاتـب : moshtaqa - )           »          [تحميل]ليالي.. الوجه الآخر للعاشق / للكاتبة رحاب ابراهيم ، مصرية ( Pdf ـ docx) (الكاتـب : فيتامين سي - )           »          رَقـصــــة سَـــــمـا (2) .. *مميزة و مكتملة* سلسلة حـــ"ر"ــــب (الكاتـب : moshtaqa - )           »          عيون لا تعرف النوم (1) *مميزة & مكتمله * .. سلسلة مغتربون في الحب (الكاتـب : bambolina - )           »          عشق وكبرياء(6)-ج1 من سلسلة أسرار خلف أسوار القصور-بقلم:noor1984* (الكاتـب : noor1984 - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 28-06-16, 09:59 PM   #1

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,429
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
Rewitysmile25 سأطفئ شعلة تمردك،للكاتبة/هند شريف، مصرية (مكتملة)






بسم الله الرحمن الرحيم

الحمدلله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه أجمعين

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اعضاء روايتي الغالين نقدم لكم رواية

((سأطفئ شعلة تمردك ))

للكاتبة/هندشريف



قراءة ممتعة للجميع ...





التعديل الأخير تم بواسطة فيتامين سي ; 16-05-17 الساعة 11:24 AM
فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 16-05-17, 11:18 AM   #2

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,429
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بعد كتابة قصتي الاولي أود أن أشكر كل من تابع قصتي ورد عليها وقررت كتابة قصه أخري ربما أصحح فيها أخطاء الأولي
ربما لا .....ولكن كل ما أتمناه هو أن تنال اعجابكم



المقدمه
الأسر هو ما يميزه؛فقد اسر قلب هذه وتلك لم يترك واحده...حسنا لقد ترك واحده فقد وقف أمام هذه المتمرده وهي ظنت انه لا يستطيع التقدم.......مسكينه لا تعلم أن الأسر إدمان لديه أقوي من الكحول والمخدرات!
صحيح وقفت في وجهه كالأسد ولكن في هذه اللحظه فقط بدأت لعبته وكان عنوان اللعبه يتلخص بقوله سأطفئ شعلة تمردك.

ولكنها تعشق التمرد فهو غايتها لم ولن يستطع أحد السيطره عليها وعلي هذا التمرد أتي هو بكل هذه الرجوله
فهل سيستطيع أن يطفئ شعلة تمردها أم ....ماذا؟؟
أراكم الأسبوع القادم و أولي حلقات سأطفئ شعلة تمردك



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 16-05-17, 11:20 AM   #3

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,429
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

رابط لتحميل الرواية

https://www.rewity.com/forum/t376870.html#post12271722


الفصل الاول

كم أكره حياتي!!

ظلت تنظر في المرآه إلي وجهها المتورم وفمها الذي تسيل منه الدماء من كثرة الضرب وتبكي بحرقه حتي سمعت طرقا علي باب الغرفةفمسحت دموعها بعنف و لم ترد ولكن دخلت منه والدتها السيده ماجدة

ماجدة(بصوت باكي):ديما حبيبتي سامحيني يا بنتي أنا السبب
ديما(تجري لحضن والدتها):انتي ملكيش ذنب يا ماما وأرجوكي ماتعيطيش
ماجده:ازاي وأنا السبب في اللي بيحصلك كل يوم ده
ديما :ماما من فضلك خلاص أنا اصلا مش مستحمله
ماجده :طيب طيب تعالي علشان أطهرلك الجرح اللي في وشك دا وأجيب المرهم عشان دراعك اللي وارم من كتر الضرب
ديما(بدأت تستعيد نفسها):حاضر يا حبيبتي
___________________________________________
(ذهبت ديما...هذه الفتاه شديدة الجمال وممشوقة القوام ذات العيون العسلي والوجه الابيض والشعر الاسود الحريري...مع والدتها السيدة ماجدة لتطيهير الجروح...........بعد تطهير جرحها طلبت من والدتها أن تذهب لتناول دوائها ولتأخذ قسطا من الراحة وتتركها تنام أيضا........ولكن هيهات فهي مثل كل ليلة في حياتها لاتنام ولا تتذوق ما يسمي في عالمنا بالراحه والنوم العميق فهي تخاف علي والدتها كثيرا من هذا المتوحش الذي يسمي والدها.......جلست علي سريرها تبكي في صمت تتذكر ماحدث منذ قليل.........
_____________________________________________
كانت جالسة في غرفتها تقرأ في كتاب(لا تحزن) للشيخ عائض القرني فهو الكتاب الوحيد الذي يجعلها تصبر علي ماهي فيه من عذاب وجراح ويأس حتي سمعت صراخ والدتها هرعت ألي الخارج وجدته وهو يضربها
ديما(تجري إلي والدتها):في ايه يا ماما؟؟؟
كانت ماجدة تبكي ولا ترد حتي رد هو
محمود:اطلعي أوضتك وملكيش دعوه
ديما:مليش دعوه إزاي إرحمها بقي وإرحمنا أنت مش ممكن تكون إنسان أبداً
محمود(صفعها صفعه أولي):لا أنا مش إنسان يا روح أمك يا حيوانه أنا أبوكي وجوزها فاهمه أنتي وهي ولا لأ وهتعملي اللي بقول عليه يا ماجده غصب عنك.....واخلصي وهاتي الفلوس
ديما:حرام عليك حرام عليك مش كفايه اللي أخدتو منها انت إيييييه؟؟؟

(لم يشعر بنفسه إلا وهو ينهال عليها ضربا هي ووالدتها ولكنها أخذت النصيب الأكبر من الضرب حيت أنها غطت والدتها الحبيبه بكل جسدها)
محمود:أنا راجل البيت مفهموم ومش هنكرر علقة كل يوم ياست ديما وأنا أخد اللي أنا عايزه طالما عايشين في فيلا حلوه كدا ومش ناقصكو حاجه أنتوا كل دوركوا في البيت ده أنكوا تنفذوا اللي أنا أقول عليه وبسسسس خدامين يعني وقريب أوي مراتي هتيجي وتبقوا برده خدامين تحت رجلها مفهوم؟؟
ديما(تبكي بشده ولكن بنظرتها الحاده):أنت عارف احنا عايزين ايه ناقصنا أب وزوج بجد يحس بينا مش يدبحنا بدل المرة ألف مره وكل اللي يهمه الفلوس وبس
محمود:بلاش كلام الشعارات ده والنبي
ماجده:خلاص يا ديما عشان خاطري بقي
ديما(وقفت بحده):لأ مش هسكت هو إيه أنت ليه طالما مش عايزنا ما تطلق ماما وتسيبنا ان شاء الله ترمينا في الشارع يهمك يعني؟؟؟
محمود(ابتسم بسخريه):لا تهموني ولا حاجه البتاعة اللي اسمها أمك دي كل اللي يهمني فيها فلوسها وبس فهمتي يا بت أنتي
(وخرج من المنزل حتي يقضي سهرته كالعاده في شرب الخمر مع أصدقائه وزوجته المستقبليه.........أما ماجده فظلت تتذكر كم أحبت هذا الرجل وأعطته كل شئ بدون مقابل حتي علمت أن كل ماأراده هو اموالها فقط .....

ألقاكم غدا في الفصل القادم إن شاء الله




التعديل الأخير تم بواسطة فيتامين سي ; 17-05-17 الساعة 08:19 AM
فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 16-05-17, 11:21 AM   #4

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,429
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الفصل الثاني
الوصيه

في مبني ضخم في مدينة الاسكندريه شركة الاندلس للإستيراد والتصدير وفي داخل مكتب مجلس الإداره يجلس محامي العائله والزوجه والإبن الأكبر والأخت الصغري ليعرفوا ما بداخل وصية الوالد رحمه الله
وبعد قراءة الوصيه قام الإبن الأكبر بعصبيه

أدهم:يعني مش فاهم
كوثر(الوالده):مش فاهم ازاي يعني ياأدهم؟؟
أدهم:أنتي كنتي تعرفي الكلام اللي في الوصيه دع يا ماما؟؟
كوثر(وقد شعرت ببعض التوتر):انا....اصل
أدهم(مقاطعا):يعني كنتي عارفه.....طب إزاي أتجوز بنت واحد عمري ماأعرفه ولا شوفتها ولا أعرف عنهم أي حاجه
أسامه(المحامي):ممكن تهدي شويه يا أدهم......وأنتي يا مدام كوثر خدي ساره ورحوا علي البيت وأنا هفهمه كل حاجه؟؟
كوثر(قامت من مكانها):متشكره اوي يا أستاذ اسامه.....يلا يا ساره
(وبعد ذهاب كوثر تنهد أسامه ونظر لادهم المشتعل غضبا)
أسامه:إحنا مش قولنا تهدي شويه عشان نعرف نتكلم؟؟
أدهم(جلس علي كرسيه منتهدا):إتفضل يا أستاذ أسامه أديني هديت أهه
أسامه:أنا هجيبلك ليمون الأول وبعدين نتكلم (ثم تحدث في الهاتف وطلب اللليمون)
أدهم(بعد شرب الليمون هدأ قليلا ثم قال):ممكن تفهمني بقي بابا عمل كدا ليه؟؟؟
أسامه:أنت عارف أني قبل ما أكون محامي الشركه أنا صاحب حسن قبل كل حاجه
أدهم:طبعا طبعا يا أونكل أسامه بس ممكن تدخل في الموضوع علي طول
أسامه:بص يا سيدي شريك باباك وللاسف طلع راجل طماع جدا بس بعد ايه بقي المهم باباك خاف علي فلوس الشركه منه ليبددها كلها فكتب في وصيته انك تتجوز بنت الراجل ده عشان ده هيمنعه من إنه يسرق أو بيوظ أي حاجه في الشغل لأن بنته كدا هتكون متضرره لأنك جوزها وبعدين هو هيوافق علي طول لأنه طماع وبعدين يا دووومي باباك عارف يعني أنك مقطع السمكه وديلها يعني ده شئ مش هيضايقك أنك تتجوز واحده لمجرد الصفقه وبعدين يا سيدي عيش حياتك بعد كدا
أدهم(ابتسم ابتسامة ثقه):طيب هي بنته دي موزه ولا ايه نظامها؟؟
أسامه(ضحك):والله اللي أعرفه أنها موزة جداااا
أدهم(ابتسامة رضا):طيب تمام معنديش مانع يا أونكل أسامه بس الموزه دي عندها كام سنه بقي ؟؟
أسامه:عندها 23 سنه...... دلوقتي بقي تروح تصاالح مامتك عشان العصبيه اللي مكانش ليها لازمه دي
أدهم:تمام عامة أنا هاجي بكره الشركه عشان نبتدي الشغل
أسامه:ماشي يا باشا

(هذا هو أدهم ابن رجل الأعمال المشهور حسن السويفي هذا الشاب ذات التاسع والعشرون صاحب العيون ذات البحر الازرق الذي تغرق فيه كل الفتيات عريض المنكبين طويل القامه ذات قسمات الوجه شديدة الجاذبيه معشوق الفتيات خريج كلية إدارة الأعمال........)

في فيلا حسن السويفي عاد أدهم بسيارته الفيراري السوداء ترجل منها وفي يده بوكيه ورد فاخر ليعطيه لوالدته كنوع من المصالحه علي ما فعله معها

الخادمه:حمد ع السلامه يا أدهم بيه
أدهم:الله يسلمك يا نعمات هي ماما فين؟؟
نعمات:طلعت أوضتها من شويه
أدهم:وساره؟؟
نعمات:الست ساره بتذاكر في الفراندا
أدهم:طيب شويه كدا وتبعتيلي فنجان قهوه علي الاوضه بتاعتي
نعمات:حاضر تؤمر بحاجه تانيه ياأدهم بيه
أدهم:لا متشكر
ذهب أدهم إلي ساره شقيقته الصغري ذات الخامسه عشرعاما صاحبه الشعر الاصفر القصير والملامح الهادئه الرقيقه والتي يحبها كثيرا

أدهم:موزتي عامله ايه في المذاكره؟؟
ساره(بابتسامه جميله):تمام بس مامي مش تمام
أدهم:منا جاي أصالحها أهه يا لمضه
ساره:اممممممم يعني بوكيه الورد ده عشانها ده انا كنت فاكراه عشاني طويب
أدهم:ماشي يا خفه انا طالع أصالحها
ساره:طيب يا دومي بس قولي هو أنت صحيح هتتجوز؟؟؟
أدهم(وقد لمعت عيناه):والله لو موزة مش هرفض ابدا ههههههه
ساره(ضحكت بشده علي تفكير شقيقها):طيب روح لماما بدل ما يجيلي الضغط منك
أدهم:حاضر يا عاقله

(صعد أدهم الي غرفة والدته حتي يصالحها....وطرق علي باب الغرفة)
كوثر(مسحت دموعها سريعا):ادخلي ياساره
أدهم:يعني ساره بس اللي تدخل
كوثر:عايز حاجه؟؟؟
أدهم(اقترب منها وأمسك يدها وقبلها):عايز ست الكل متزعلش مني خالص (وأعطاها بوكيه الورد)
كوثر(قبلته من رأسه):أنا مش زعلانه يا حبيبي بس والله انا معرفتش غير يوم ما باباك مات وانا وعدته اني مقولكش حاجه غير لما الوصية تتفح
أدهم:خلاص يا ماما ولا يهمك أنا وافقت خلاص وخصوصا لما عرفت ان اللي هتجوزها موزه جداااا
كوثر(ابتسمت من بين دموعها):يالهوي عليك أنت مش هتبطل ابدا؟؟؟
أدهم:ياماما يا حبيبتي أنا دمي ده فيه تلات حاجات
كوثر:ايه هما يا فالح
أدهم:كرات دم بيضا وكرات دم حمرا وبنات موزز وبسسسسس
كوثر:طيب بطل قلة أدب بقي وروح غير هدومك لحد ما الغدا يجهز
أدهم(خبط علي رأسه بيده وكأنه تذكر شيئا):يا خبر ده أنا عندي معاد مع الواد أمجد كمان شويه
كوثر:يعني مش هتتغدي معانا برده
أدهم(شعر بحزن والدته):لا وأنا أقدر أنا هتغدي وانزل تمام كدا ياقمر؟؟
كوثر(ابتسمت بسعاده؟):تمام يا حبيب ماما يلا بقي روح غير علي ما الغدا يجهز
أدهم:حاضر يا حبي

(ذهب أدهم ليغير ملابسه وهو يفكر في الفتاه الجديده التي يجب أن يتزوجها فيجب أن تكون أجمل من كل الفتيات فهو أدهم معشوق النساء وكي يجعلهم يغاروا منها أيضا.............)



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 17-05-17, 02:34 AM   #5

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,429
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الفصل الثالث
صدفه

ظلت جالسة في غرفتها تقرأ رواية باللغه الإنجليزيه فهي خريجة لغات وترجمه وتحب هذه اللغه كثيرا إلا أنها شعرت بالملل فخرجت لتطمئن علي والدتها وجدتها جالسه أيضا في غرفتها ولكنها لا تقرأ ولا تتحدث فقط تبكي في صمت

ديما(صوت حاني):ماما عامله ايه دلوقتي يا حبيبتي؟
ماجده(مسحت دموعها سريعا):تعالي يا ديما أنا كويسه الحمد لله
ديما(اقتربت منها):أمال ليه بتعيطي بالله عليكي ياماما أنا مبقتش قادره أشوفك كل يوم في العذاب ده
ماجده:خلاص يا ديما أنا إتعودت علي كدا.....المهم عندي في كل الدنيا أنتي وبس
ديما(احتضنتها بشده):ربنا يخليكي ليا وميحرمنيش منك يارب
ماجده:ويخليكي ليا بس لو بتحبيني بجد أنا عايزه منك طلب
ديما:أنتي تؤمريني بس ياماما
ماجده:الامر لله يا حبيبتي......أنا عايزاكي متفوتيش صلاه وتبقي دايما قريبه من ربنا لأنه هو الوحيد اللي هيقف جنبك.....وأوعي يا ديما تسمحي لأي حد أنه يسيطر عليكي خليكي ملك نفسك وبس أنا عايزه أموت وأنا مطمنه عليكي
ديما:بعيد الشر عليكي ياماما ده أنا أموت قبل منك
ماجده:مش عايزه غير أنك توعديني بكدا
ديما(بكت):أوعدك ياماما بكل اللي أنتي عايزاه
ماجده:عندي طلب تاني
ديما:ايه هو؟؟؟
ماجده:ممكن تبطلي حبسه في البيت وتخرجي تفكي عن نفسك شويه
ديما:لا طبعا وأسيبك لوحدك مستحيييييييل
ماجده:يابنتي يعني هيحصلي ايه بس وبعدين هو أنتي مسافره!!
ديما(منفعله بعض الشئ):ياماما أنا مقدرش أسيبك ثواني أفرضي عمل فيكي
ماجده(ابتسمت بسخريه):أكتر من اللي عمله معتقدتش؟؟وبعدين هو بييجي بالليل قومي أنتي إلبسي وأخرجي مع صاحبتك ندي اللي هتموت وتسمع صوتك دي
ديما:بس ياماما
ماجده(قاطعتها):مفيش بس لو بتحبيني هتعملي كدا
ديما(بإستسلام):حاضر بس أرجوكي لو جه كلميني علي طول
ماجده:حاضر يا حبيبتي يلا بقي روحي كلمي صاحبتك

(ندي هي صديقة ديما المقربه جدا تحب ديما كثيرا وكذلك ديما ولكنها لا تحب أن تشكو لاي أحد حتي لو كانت ندي.........حتي لم تعد تخرج من البيت إلا مرات قليله جدا ولكن وحدها تجلس بالقرب من البحر ثم تعود لأحزانها.................ندي هي فتاة رقيقه الملامح ذات عيون بني غامق وشعر بني أيضا وتحب صديقتها ديما جداااا.........ذهبت ديما لمهاتفة صديقتها ندي)

ديما:الو
ندي:لوووووووي ديما بنفسها بتكلمني مش معقول
ديما:معلش ياندي والله انتي وحشتيني أوي بس ظروف بقي
ندي:ماشي ياستي هسامحك عشان انتي كمان وحشيتني موووووووووووووووووت
ديما:عامله ايه؟؟؟
ندي:تمام الحمد لله الواد خطيبي مغلبني بس يلا أهه شهرين ونتجوز
ديما(إبتسمت من سلاسة صديقتها في فهي دائما مرحه):طيب يا ختي ربنا يوقفك ينفع بقي نخرج دلوقتي ولا الأستاذ أسر هيرفض
ندي(بدهشه:ديما انتي بتتكلمي جد؟؟؟
ديما:اه والله بتكلم بجد في حاجه ممكن يرفض؟؟
ندي:يرفض مين ده أنا كنت قطعت رقبته هههههه ربع ساعه ياموزه وهقابلك عند مكتبة اسكندريه كدا اوك؟؟
ديما:تمام يلا سلام
ندي:سلام يا حبي

(أغلقت ديما الهاتف وهي مازالت قلقه علي والدتها ولكن كي تريحها أخضعت لطلبها حيث أنها أيضا بحاجه للراحه قليلا.........إرتدت بلوزه سوداء بربع كم وبنطلون جينز أزرق ورفعت شعرها وأنزلت منه خصلات صغيره علي وجهها ووضعت بعض الميك أب الخفيف حتي يخفي ملامح وجهها المتورومه وذهبت لتودع والدتها ثم خرجت)

(تناول أدهم الغداء مع أخته ووالدته العزيزه في جو ملئ بالمرح ولم يخلو الحيدث طبعا من صولات وجولات أدهم مع الفتيات وعن الفتاه الجديده التي سيتزوجها حتي رن هاتفه معلنا عن إسم أمجد)

أدهم:ايوووووووووون
أمجد(بنرفزه):ايوووووون ايه يازفت أنت فين؟؟
أدهم(مصطنع البراءه):أنا تحت البيت أهه أنت اللي فين
أمجد:ده أنت كداب كدب السنين أنا واقف تحت بقالي ساعه أنزل يا حيوان
أدهم:حاضر يا............صديقي لما أشوفك بس(وأغلق الهاتف في وجهه ثم سلم علي والدته وأخته ثم ذهب)

أدهم:انت مش ناوي تلم نفسك بقي ولا إيه؟؟؟
أمجد:مانت اللي إتأخرت يا دووووومي
أدهم:بلا دومي بلا دووووووووومك إركب يلا؟؟
أمجد:هو أنت اللي هتسوق؟؟
أدهم:أمال أنت ياخفيف!!
أمجد:إتفضل يا باشا
أدهم:طبعا منير مش عندك؟؟
أمجد(ابتسم):إزاي بقي ده جايبلك حتي سي دي الشريط الجديد
أدهم:بجد....طيب يلا شغله
أمجد:حاضر ياباشا
(وتم تشغيل شريط منير الجديد وإنطلق أدهم بسيارة صديقه حتي توقفت السياره فجأه)
أمجد:يخرب بيتك كنت هتخبطها
أدهم:الحمد لله محصلش حاجه
أمجد:طيب إنزل إعتذرلها بسرعه
أدهم:طيب نازل أهه
(ترجل أدهم من السياره حتي يعتذر من الفتاه التي كاد ان يجلعها تموت)
أدهم:أنا أسف ياأنسه مكنش قصدي
الفتاه(بعصبيه شديده):مكنش قصدك إزاي يعني أعمي مثلا ولاأنتوا أتعودتوا علي تموتوا فينا وخلاص
أدهم(لم يستطع الرد ثم إستجمع نفسه أخيرا)ما خلاص قلت أسف
الفتاه:ودي أصرفها منين إن شاء الله!!!
أدهم:من بنك مصر
الفتاه:كمان غلطان وبيهزر قلة ادب صحيح
(حتي أقبلت عليهم فتاه أخري سريعا)
ندي:مالك ياديما ايه اللي حصل
ديما(بعصبيه):البيه فاكر أن الشارع بتاعه وأن البنات دول مش بني أدمين زيهم زي الرجاله
أدهم:الله ما طولك ياروح يا أنسه أنا إعتذرت أكتر من المره ألف أعمل إيه تاني؟؟؟
وقبل ان ترد ديما
ردت ندي:خلاص يا أستاذ حصل خير يلا بينا يا ديما ومعلش المرادي عشان خاطري

لم ترد ديما وذهبت سريعا تاركه أدهم في ذهوله كيف تتجرأ أي فتاه علي الحديث معه بهذه الطريقه وهو من تغرق في عينيه كل فتاه ناظر إلي أمجد وجده يضحك بشده حتي كاد أن ينفجر

أدهم:ده أنت معندكش ريحة الدم شايفني بتهزأ وقاعد مكانك مبتتحركش وتضحك وبسسس
أمجد(مازال يضحك):أصل بصراحه أول مره أشوف بنت بتهزأك ومادابتش في جمال عنيك
أدهم(وقد إبتسم و الأخر):تصدق برده هي دي الحاجه اللي محيراني بجد.......
أمجد:والله وعملتها فيك بنت يا أدهم
أدهم:ما تتلم بقي بس أشوفها تاني بس
أمجد:هتعمل ايه يعني؟؟
أدهم:هوريها أيام سوده هي والابله بتاعتها
أمجد:ههههههه طيب يا خويا يلا إطلع بقي عايزين نتفسح شويه
أدهم:أوك

أراكم في الفصل القادم إن شاء الله



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 17-05-17, 02:36 AM   #6

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,429
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الفصل الرابع
من أجلك أمي!!

ذهبت ديما مع ندي إلي إحدي الكافيهات المطله علي البحر فقد كانو وقت الغروب وكان المنظر جميل جدا
سرحت ديما في هذا المنظر وكل ما يدور في خلدها هو أن جميع الرجال ما هم إلا صوره مصغره من والدها
لا يأبهون للأنثي يعتقدون أنها مجرد دميه يلعبون بها كيف يشاءون حتي قطع حبل أفكارها صوت ندي

ندي:هاي رحتي فين؟؟
ديما(أفاقت من شرودها):ها؟....لا ابدا
ندي:أوعي تكوني سرحتي في الواد الأمور اللي بتتخانقي معاه
ديما(بتعجب):واد مين؟؟
ندي:الواد اللي زي القمر اللي كان هيخبطك بالعربيه
ديما:تقصدي الكائن القليل الذوق الأعمي؟؟أنا أصلا ما أخدتش بالي من شكله خااااالص
ندي:ههههههه والله أنتي بجد غريبه من أيام الجامعه وأنتي مفيش ولد قدر يكلمك أصلا
ديما(إبتسمت):يااااااااه أنتي لسه فاكره يا ندي؟؟
ندي:وأنا أقدر أنسي أي حاجه تخصك يا ديما أنتي أغلي صديق ليا وأتمني أكون أنا كمان كدا بالنسه ليكي
ديما(بدهشه):ايه الكلام اللي بتقوليه ده انتي طبعا أغلي صديقه عندي أنا أصلا معرفش أي حد غيرك
ندي:أمال ليه مش بتقوليلي مالك......ليه مش بتتكلمي......يمكن الحزن اللي جوا عنيكي ده يختفي ولو شويه....ده أنتي حتي مبتعيطيش
ديما(تنهدت):عارفه يا ندي لما يبقي نفسك تتكلمي ولسانك رافض الكلام......ويبقي نفسك تعيطي ودموعك مش راضيه تنزل حتي القلم رافض يكتب اللي جواكي ...........هو ده حالي يا ندي
ندي:حاولي تتغلبي علي كدا حاولي تفضفضي وبعدين حاولي تثقي فيا وإعرفي إني بحبك جدا وسرك عمري ما هتكلم فيه مع أي حد حتي نفسي
ديما:صدقيني يا ندي أول لما أحب أتكلم مع أي حد مش هلاقي غيرك يسمعني أو أحكيله بس كل اللي أقدر أقوله دلوقتي أني حياتي جحيم ومتلخبطه ع الآخر وكفايه بس أني أحس أنك حاسه بيا ومتسأليش تاني في أي حاجه غير لما أنا أقولك تمام؟؟
ندي(كادت أن تدمع عيناها مما تحمله ديما من عذاب):خلاص يا ديما وأنا موجوده في أي وقت هتلاقيني واقفه جنبك
ديما:ربنا يخليكي ليا(ثم نظرت إلي الساعه وجدتها السابعه والنصف...هبت واقفه)
يا خبر أنا إتأخرت علي ماما أوي يلا نمشي
ندي:طيب بس هنتقابل تاني مش كدا؟؟
ديما:طبعا ان شاء الله نخرج قريب تاني
ندي:اتفقنا يلا بينا
(ذهبت الفتاتان كل واحد إلي منزلها)

علي الجانب الآخر لا يجب أن ننسي أدهم الذي غرق بتفكيره في هذا البحر العسلي في هذه العيون الحاده
وتقطيبة الوجه الغريبه فهي عيون تجمع بين الضعف والحزن والقوه لم يري عيون مثلها من قبل

أدهم:بس غريبه فعلا
أمجد:بسم الله الرحمن الرحيم...هو ايه اللي غريبه فعلا؟؟
أدهم:البنت اللي هزأتني
أمجد:هي فعلا غريبه ان بنت تهزأك (بضحكه مكتوومه)
أدهم(بغيط):مش غريبه أنها هزأتني يا غبي
أمجد:أمال إيه يابني؟؟
أدهم:عنيها فيها حاجه غريبه شدتني أوي
أمجد(بنفس الضحكه):شدتك ازاي يعني وقعتك من ع السلم
أدهم(بعصبيه):قوم إمشي أنا مش عايزك تقعد معايا
أمجد:خلاص خلاص هسكت خلاص إتكلم وأنا سامعك
أدهم:عنيها مزيج من الحزن والقوه والضعف
(ثم أتي من قطع عليهم حديثهم صديقهم الثالت مازن............مازن في الثامنه والعشرون من العمر ولكنه صديق مقرب لأدهم وأمجد وهو شاب وسيم مثله مثل أمجد ولكنهم ليسوا بمعشوقين الفتيات مثل صديقنا أدهم)
مازن:أدهوم وميجو مقولتوش ليه أنكو هنا يا كلاب
أمجد(قام ليسلم عليم عليه):واحشني يا ميزو.....احنا جينا صدفه والله
أدهم:إزيك يا مازن
مازن(بتعجب):ماله ده مكشر كدا ليه؟؟
أمجد:اقعد بس واحنا هنحكيلك
مازن(وهو يجلس):ادي قاعده فيه ايه بقي
أمجد:أصل يا سيدي في واحدة هزأت أدهم
مازن(بتعجب):واحده بنت؟؟؟؟؟
أمجد:أمال واحده راجل يا أهبل
أدهم(بضيق):انا همشي يا أمجد لو ما قفلتش ع الموضوع ده فاهم؟؟؟
مازن:خلاص بقي يا أمجد اسكت وانت يا أدهم أقعد بقي عايزك في موضوع كدا يخص البت خطيبتي
أدهم:ميتكلمش في الموضوع الاول وانا أقعد
أمجد:خلاص هسكت خااااااالص
مازن:خلاص بقي ياأدهم اهه سكت اهه
أدهم:ماشي
(وجلسوا يتسامرون فيما يخص مازن ومواضيع أخري ولا يشغل بال أدهم غير صاحبه البريق الحاد)
(عادت ديما للمنزل وهي تشعر براحه نسبيه بعد حديثها مع ندي ولكن لم يدوم هذا الارتياح كثيرا عندما
وجدت والدها جالس مع والدتها في إنتظارها

محمود:حمد الله علي السلامه.........تعالي عايزك
ماجد(برجاء):أرجوك بلاش يا محمود أبوس إيدك
محمود:إخرسي إنتي

تقدمت ديما بوجه متجهم منه ثم قالت:أفندم
محمود:انتي لازم تتجوزي كمان شهر إبن شريكي في الشركه عشان غير كدا مش هعرف أتعامل بالفلوس اللي أنا عايزها دي الوصيه بتاعته
ديما:أنت كمان عايز تتاجر بيا
محمود:إتلمي يابت أنتي أنتي كدا كدا هتتجوزيه
ماجده:لا مش هتتجوزه إبعد عننا بقي حرام عليك

(إنهال عليها محمود ضربا حتي سقطت مغشيا عليها .........هرعت إليها ديما وصرخت في وجهه
ديما:أنا بكرهك بكرهك.......يا نعمااااااااااااااااااات أطلبي الاسعاف بسرعه

ذهبت مع والدتها إلي المستشفي ولم يتحرك هو من مكانه قائلا لها قبل أن تذهب :دي مجرد البدايه لو موافقتيش المره الجايه ماممتك هتبقي في القبر
نظرت له بإشمئزاز وذهبت

في المستشفي كانت تبكي بشده من أجل من تعيش هي من أجلها في هذا المنزل وأخذت تفكر في كلماته الآخير لها وتنظر إلي والدتها المتورم من كثرة الضرب ثم أمسكت بيد والدتها
ديما:عشانك انتي وبس أنا ممكن أروح للنار برجليا عشانك أنتي وبس هوافق ياأغلي حاجه عندي في الدنيا
ماجده(بصوت ضعيف):لا يا ديما لا أرجوكي بلاش
ديما(مسحت دموعها بشموخ):خلاص يا ماما أنا أخدت قراري متخافيش غليا المهم انه يطلقك قبل ما اتجوز انا وبكدا نبقي خلصنا منه
ماجده:وأنتي ذنبك ايه يا بنتي؟؟
ديما:ذنبي انك اتحملتي عشاني كتيييييييير أوووي وده حقك عليا ومتخافيش أنا أقدر أخلي بالي من نفسي كويس أوووووووي

أمسكت بالهاتف ثم طلبته حتي تخبره بموافقتها
محمود:عايزه ايه؟؟
ديما:أنا موافقه بس بشرط
محمود:ايه هو ياختي
ديما:تطلقها

أراكم في الفصل القادم باذن الله



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 17-05-17, 02:38 AM   #7

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,429
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الفصل الخامس
الصفقه

عادت ديما مع والدتها إلي المنزل كما أنها إتفقت مع والدها علي التحدث بشأن الطلاق عن العوده
وضعت والدتها في الفراش وقبلتها من رأسها
ماجده:أنتي واثقه من قرارك ده يابنتي؟؟؟
ديما:أيوه يا حبيبتي أنا أهم حاجه عندي راحتك ومتخافيش عليا
ماجد(ترقرقت الدموع في عيناها):ربنا يخليكي ليا وميحرمنيش منك آبدا يارب
ديما(إحتضنت والدتها):ماما أرجوكي بطلي عياط .....ونامي شويه أنتي محتاجه راحه
ماجده:حاضر ياحبيبتي
ديما(بإبتسامه):متقلقيش عليا أهم حاجه تدعيلي وبس
ماجد:ربنا معاكي يا بنتي
ديما:عن إذنك دلوقتي بقي وإرتاحي أنتي شويه
__________________________________________________ _____
ذهبت ديما وتركت ماجده ترتاح قليلا.......وجدت محمود جالس في غرفة المكتب دخلت عليه بوجهها الثابت عادة
ديما:ها فكرت في شرطي
محمود:معنديش مانع أطلقها طالما هحصل علي مصدر فلوس تاني وهو أنتي بس ايه اللي
يضمنلي أنك مترجعيش في كلامي بعد ما أطلقها؟؟
ديما:المأذون اللي هيطلقكوا يجوزني بس أهم حاجه عندي أمي يكون ليها شقه جنبي أو حتي معايا واللي هيصرف عليها أنا مش أنت
محمود(ضحك بقوه):أنتي فاكره أني ممكن أصرف عليها كمان ههههه
ده أنتي قلبك أبيض أووي
ديما(ضحكت بسخريه):عندك حق أهم حاجه بس تشتري ليها شقه وبس
محمود:ماشي ياختي بس والله يا ديما لو مانفذتيش الاتفاق هتشوفي أيام سوده أنتي و أمك
ديما(بنظره ثابته):متقلقشش طالما أمي هتعيش بعيد عنك أنا معنديش مانع أعيش في النار
(ثم ذهبت سريعا إلي غرفتها فقد كانت بحاجه شديده للبكاء ولكن دموعها لن تنهمر أبدا أمام أحد مهما كان.......ظلت تبكي كثيرا
وأخذت تفكر كثيرا في القرار الذي إتخذته للتو
وهل هو القرار الصائب أم لا ومن هو هذا الّذي
ستتزوجه ولكنها لم تشغل بالها كثيرا
فهي فقط تبحث عن راحة والدتها فقط
قررت أن تتحدث مع ندي في الصباح
حتي تخبرها بما حدث فقد قررت وآخيرا
أن تخبرها نبذه عما تمر به)
_____________________________________________
(مالم نعرفه نحن عن أدهم أنه علي الرغم من حبه
للفتيات فهو جاد جدا في عمله ويتعامل بجديه
شديده أظن أنكم تتساءلون كيف يحب عمله
وهو لم يعمل.......هو لم يعمل في شركة والده لانه
أراد أن يعتمد علي نفسه لذا أسس لنفسه
شركه صغيره مع صديقه أمجد
ولكن بعد وفاة والده قرر أن يترك إدارة شركته
لأمجد ويتفرغ هو لشركة والده
________________________________
إستيقظ في الصباح الباكر ذهب ليأخذ حمام وإرتدي
قميص أبيض وبنطلون أسود ووضع برفانه المفضل
hugo
وذهب ليتناول إفطاره مع والدته وشقيقته الصغيره
________________________________________
ساره:اييييييه الجمال ده كله أنت رايح تخطب ولا إيه؟؟
أدهم(بغرور):يابنتي أنا كدا علي طول
كوثر:صباح الخير يا حبيبي
أدهم:صباح النور ياماما
كوثر:أما تفطر ياأدهم تعالي علي أوضة المكتب عايزاك قبل ماتمشي
أدهم:وانتي مش هتفطري ولا إيه؟؟
كوثر:أنا سبقتك ياحبيبي
(ذهبت كوثر بإنتظار أدهم في غرفة المكتب وعندما أنهي أدهم أفطاره ذهب إليها)
أدهم:خير ياماما كنتي عايزاني في إيه؟؟
كوثر:بصراحه يا أدهم أنا مش مطمنه وخايف عليك من الناس دي
أدهم:من إيه يعني ياماما
كوثر:يابني أنت هتتجوز بنته وكمان هو راجل طماع
أدهم:ماما أنا مش عيل صغير وبعدين أنا عمري ما هسيب شركة بابا تقع بسبب راجل طماع ومتنسيش اني مش دي أول مره اشتغل فيها
كوثر:معرفش بقي أنا خايفه وخلاص
أدهم:متخافيش ياست الكل وبعدين أنا معايا أونكل أسامه هيقف
جنبي ولا وإيه؟؟
كوثر:المهم عندي أنك تحرص من الراجل ده كويس
ادهم:حااااضر ممكن أمشي بقي عشان
أونكل أسامه أكيد مستنيني عشان أقابل حمايا العزيز ههههه
كوثر:طيب يا حبيبي ربنا معاك
__________________________________________________ __________
(إستيقظت ديما في الصباح وجدت نفسها نائمه بملابس الامس
وآثار الدموع علي وجنتيها ذهبت لتأخذ حمام وإرتدت ملابسها
ثم صلت وذهبت للإطمئنان علي والدتها وجدتها
جالسه بجانب الشباك في صمت)
ديما(بإبتسامه):صباح الفل علي ست الكل
ماجده:صباح النور يا حبيبة ماما
ديما:نمتي كويس؟؟
ماجده:الحمد لله وأنتي؟؟
ديما:تمام المهم دلوقتي أنا وحبيبتي ننزل نفطر تحت
في الجنينه والجو حلو كدا وخصوصا
أن البعبع مش موجود
ماجده:ديما أنتي عملتي إيه في موضوع الجواز
ديما(وقد تغير وجهها قليلا):ولا حاجه قالي أنه هيقابل العريس
أنهرده ويتفقوا علي معاد الخطوبه هههه
مش لازم يسبكوها كويس
ماجد:هو أنتي معرفتيش إسمه ولا حاجه عنه؟؟
ديما:ولا حاجه خالص غير أنه إبن صاحب الشركه
ماجده:أنتي عارفه أنتي موديه نفسك علي فين يا ديما
ديما(إقتربت منها):أي مكان المهم أنتي تبقي مرتاحه
ماجد:وأنتي؟؟؟
ديما:ماما طول مانتي مرتاحه أنا والله مرتاحه وممكن بقي نقوم نفطر أنا جعت
ماجده:يلا يا حبيبتي
__________________________________________________ ________
(ذهبت ديما لتناول الإفطار مع والدتها ثم ذهبت لتخبر
ندي عما حدث معها وعندما علمت ندي بما
يحدث لصديقتها منذ زمن حزنت كثيرا
وقررت أن تقف بجانبها حتي آخر العمر)
__________________________________________________ __
(وصل أدهم الشركه ودخل إلي مكتب والده وجد أسامه جالس ومعه
رجل في أوخر الاربعينات ولكن شكله
لا ينم عن خير آبدا)
أدهم:السلام عليكم
أسامه(قام من مكانه):وعليكم السلام أهلا وسهلا أدهم باشا أحب أعرفك
أستاذ محمود الحسيني شريك ولدك
الاستاذ حسن السويفي
أدهم:أهلا وسهلا بحضرتك
قام محمود من مكانه:أهلا بيك
أسامه:الأستاذ محمود جاي عشان تتكلموا عن معاد الخطوبه
أدهم:امممممم.....طيب وحضراتكو اتفقتوا علي حاجه؟؟
أسامه:والله الأستاذ محمود عايز يعملها الخميس الجاي
أنت ايه رأيك؟؟
أدهم:طيب والعروسه رأيها ايه؟؟
محمود:الرأي رأيي أنا وبس هي
كل اللي عليها تقول حاضر
أدهم:ممكن أعرف إسمها
محمود:ديما
أدهم:هي خريجة ايه؟؟
محمود:لغات وترجمه
أسامه(تكلم آخيرا):ها ياأدهم الخميس الجاي؟؟
أدهم(بتردد):ماشي مفيش مشكله
محمود:خلاص إتفقنا والأستاذ أسامه عارف مكان البيت
هنعمل الخطوبة هناك
أدهم:لا معلش الخطوبه هتبقي في قاعه وحفله كبيره كمان
إحنا عايزينها تكون طبيعيه
محمود:أيوه بس.....
قاطعه أدهم:كل حاجه عليا
محمود:تمام كدا أروح بقي أشوف شغلي عن إذنكم (وخرج محمود)
___________________________________________
أدهم:الراجل ده فعلا بشع بابا كان عنده حق
أسامه:شفت بقي المهم دلوقتي ان إحنا نخلي بالنا منه
أدهم:إن شاء الله
أنا هروح أكلم ماما اعرفها أننا إتفقنا ع كل حاجه
وهكلم أمجد برده عشان أقوله ع الترتيبات
________________________________
(كان أدهم قد أخبر صديقه أمجد بموعد الخطبه
وأخبره أن يوزع الدعوات ويحجز القاعه حيث
أن أدهم مشغول في الشركه.............................وجاء يوم الخطبه)
(كان أدهم ينتظر خطيبته ديما التي لم يراها إلي الأن.......
حتي خرجت وكانت المفاجئه أنها هي صاحبة
العيون الحاده القويه والحزينه رباااااااه
كم كانت جميله في هذا الفستان الاحمر الكاب
ذات الفصوص الفضي تحت الصدر
وشعرها المرفوع ومنسدل منه خصل خفيفه علي وجهها
كاد أن يموت لا يصدق عينه إنها حقا
هي من قابلها عند السياره فرح كثيرا من داخله
ثم قال لنفسه:ده أنتي هتشوفي أيام سوده أنتي والأبله بتاعتك
ثم تقدم نحوها بخطوات ثابته وهي لا تتكلم ولا تتذكره أيضا
أدهم:مبروك
ديما(لم تنظر له):الله يبارك فيك
__________________________________________________ ____
أراكم الحلقه القادمه ان شاء الله
أنا أسفه ع التأخير بس النت كان بيقطع امبارح كتير ومعرفتش أكتب البارت
هكتب السادس يالليل ان شاء الله



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 17-05-17, 02:40 AM   #8

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,429
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الفصل السادس
الخطوبة

_________________
بعدما ركب أدهم وديما السياره التي
ستوصلهم للقاعه تحدث أدهم
أدهم:بس تعرفي صدفه حلوه أوووي
ديما(بتعجب):هي إيه دي؟؟
أدهم:أنتي مش فاكراني؟؟
ديما(بضيق):الحقيقه لا
أدهم:أنا اللي هزأتيه لما كان هيخبطك بالعريبه
ديما(وقد تذكرت ثم قطبت حاجبيها):آه آهلا
أدهم:آهلا؟؟
ديما:مطلوب أقول إيه؟؟
أدهم:ولا حاجه
________________________________________
وصلوا إلي القاعه المخصصه للحفل ونزلت ديما من السياره سريعا
ثم لحق بها أدهم سريعا وأمسك بيدها ثم قال:
متنسيش أننا مخطوبين
ديما(نزعت يدها منه ثم قالت):لسه.....لما نبقي نلبس الدبل
أدهم(امسك يدها بقوه هذه المره):يلا بينا ندخل عشان الناس بتبص علينا
(لم تستطع ديما أن تنزع يدها من يده هذه ولكن إكتفت بنظره ناريه
تجاهه ولكنه لم يهتم.......وذهبا سويا للمكان المخصص لهما)
كان أدهم طوال الحفل ممسكا بيد ديما غير مباليا بنظراتها
الناريه له ومبتسم جدا أما ماجده فكانت جالسه
علي طاوله مع كوثر وساره ثم تحدثت آخيرا
ماجده:أنا مكنتش أتمني أن ده يحصل
كوثر:وأنا كمان بس الظروف بقي
ماجده:أنا بس عايزاكي تعرفي أن أنا وديما ميهمناش الفلوس خااااالص
كوثر(بتعجب):مش فاهمه
ماجده:هتفهمي قريب اووي
____________________________________________
(لم تفهم كوثر ما ترمي إليه ماجده ولكنها شعرت
بصدق هذه المرآه التي باد الحزن عليها هي وإبنتها
ولكنها عزمت أن تعلم ما ترمي إليه ماجده
وماتخفيه هذه العائله من آسرار...........ثم قامت لتبارك لإبنها وخطيبته
وتعطيه الدبل كي يرتدونها)
كوثر:مبروك يا أدهم.....مبروك يا ديما أنا مامة أدهم
ديما(بإبتسامة):مرسي يا طنط الله يبارك فيكي
كوثر:خد ياأدهم لبس عروستك الدبل
أدهم:حاضر يا ماما
(ثم أمسك أدهم بيد ديما وألبسها الدبله وهي
ألبسته دبلته بصعوبه ثم قبلتها أمها وهي تبكي
فهي تعلم جيدا ما هو شعور إبنتها الأن
وتعالت الزغاريد في المكان
وتم تشغيل أغنية دبلة الخطوبه ثم آتت
ندي صديقتها لتبارك لها مع خطيبها آسر كان شابا في السابعه
والعشرون من العمر يتمتع بملامح هادئه ويحب ندي كثيرا)
ندي:مبروووووك يا ديما.....أعرفك أسر خطيبي
ديما:الله يبارك فيكي.....أهلا وسهلا أستاذ آسر أعرفك أدهم
أسر:مبروك يا أنسه ديما .....مبروك يا أستاذ أدهم
أدهم وديما:الله يبارك فيك
مالت ندي علي صديقتها ثم قالت
ندي:إضحكي شويه ده أنتي ولا كأنك في عزا
ديما:طيب منا فعلا في عزا
ندي:يا شيخه فال الله ولا فالك وبعدين ده العريس طلع
الواد الامور اللي هزأتيه
ديما(إبتسمت):اه شوفتي إزاي شكله عايز يتهزأ تاني
ندي:هههههه يا شيخه حرام عليكي عشان خاطري حاولي تضحكي
عشان مامتك ع الاقل
ديما:حاضر هحاول يلا بقا روحي لخطيبك
ندي:طيب ياختي هو يعني هيطير
_______________________________________
بينما كانت ديما تتحدث مع ندي كان أمجد يتحدث مع صديقه
أمجد:مش العروسه البنت اللي هزأتك
أدهم(بإبتسامه):أيوه كدا بالظبط هي
أمجد:ومالك مبسوط كدا ليه؟؟
أدهم:عشان هاخد حقي مش هزأتني لازم أخد حقي
بس مش عارف بقي إذا كنت هقدر أصبر علي جمالها
ده ولا لأ هههههههه
أمجد:قول هي اللي هتقدر تصبر علي وسامتك دي ولا لأ
أدهم:يا عم دي مش فاكراني أصلا
بس علي مين ده أنا أدهم وبعدين هش بقي شويه
عايز أقعد مع خطيبتي
أمجد:حاضر يا سيدي
_____________________________________
ظل أدهم ينظر لديما ويتأمل هذا الجمال الساحر
وهذه العيون الحاده القويه حتي فاق من
شروده علي صوتها
ديما(بوجه متجهم):بتبصلي كدا ليه؟؟؟
أدهم(بإبتسامه):ولا حاجه أصلي معجب
ديما:نعم؟؟؟
أدهم:معجب
ديما:لو سمحت بطل الكلام بالطريقه دي
أدهم(لم يبالي بكلامها ثم سحبها من يدها):طيب طيب يلا بس عشان
نرقص
ديما(بنظره حاده):نعم؟؟؟ انت إتجننت
أدهم:ميصحش كدا الناس بتبص علينا
ديما(بعصبيه بسيطه):أنت أكيد مجنون
أدهم(بإبتسامه)):أنتي لسه شوفتي جنان
(وضع يده علي خصرها ثم رقصا علي
أنغام أغنية سيبي روحك
أدهم:سامعه؟؟سيبي روحك بقي
ديما:والله لو ماقعدنا دلوقتي حالا هفركش الخطوبه دي
أدهم(مازال يضحك):خلاص خلاص إتفضلي
_________________________________________
جلس أدهم وديما حتي إنتهت الخطوبه بسلام
ولم يظهر والدها بالطبع كثيرا فقد أخذ ما أراد
وعندما كانت ذاهبه للبيت مع والدتها
أصر أدهم علي توصيلهم وفي نهاية
الطريق)
__________________________
أدهم:ديما ممكن رقم تليفونك؟؟
ديما:لييييه؟؟
أدهم:تقريبا عشان إحنا مخطوبين
ديما:ملوش لزوم
أدهم:لو ما أخدتوش منك هاخدو من باباكي
ديما:أنت علي فكره متطفل جدا
أدهم(بإبتسامه):عارف ممكن الرقم
ديما(بنفاذ صبر):الرقم هو ............010
حاجه تانيه
أدهم:لا شكرا
______________________________________
أراكم الفصل القادم إن شاء الله



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 17-05-17, 02:42 AM   #9

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,429
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الفصل السابع
من أنتِِِ؟؟

تركت ديما والدتها لترتاح قليلاً بعد حفل الخطبه
وذهبت هي أيضا لغرفتها لترتاح أيضاً خلعت ملابسها
ثم إستلقت علي السرير بإرهاق تسترجع أحداث اليوم
الشاقه وكيف ستتعامل مع هذا الأدهم
إنه لشخص متطفل حقا يعتقد أننا مرتبطان عن حب
وأن هذه الخطبه حقيقيه وليست بثفقه
لقد فعل كل ما يخبر عن أنه حقا
فاقد لعقله ولا يعلم ماذا يفعل
يالله ماذا أفعل معك ياأنت؟؟
ولكن لا وألف لا لن أتركه
يسيطر عليّ فأنا لن أكون دميته
أبدا لن أكون
نامت ديما علي حالها وهذا هو قرارها
عدم الخضوع لهذا الأدهم
_____________________________________________
عاد أدهم للمنزل وهو في غاية السعاده
فقد حقق ماأراد أن يحققه اليوم
وهو أن يجعل ديما تغضب غضبا جما
كم عشقها وهي غاضبه لا يعلم
لما يريد أن يراها مره آخري وهي
في قمة عصبيتها
وجد والدته بإنتظاره
أدهم:مساء الخير يا ست الكل
كوثر:مساء النور يا حبيبي
أدهم:ايه اللي مسهرك لحد دلوقتي؟؟
كوثر:آبدا عايزه أتكلم معاك........وصلت ديما ومامتها؟؟
أدهم:ايوه وصلتهم خير؟؟
كوثر:أنا بصراحه حاسه أن فيه سر
في العيله دي
أدهم(متعجبا):سر إيه يعني....مش فاهم
كوثر:انا هقولك اللي مامة ديما قالته
أدهم:قولي
وحكت كوثر ما قالته ماجده لها وكيف أنها شعرت
بصدق هذه المرأه بل شعرت بحزنها كثيرااا
أدهم:غريبه يعني ياماما بس مش يمكن يعني
تكون هي وديما فعلا مش هاممهم الفلوس
ومغصوبين؟؟
كوثر:الله يا أدهم منا عارفه بس أنا لازم أعرف السر
وراهم
أدهم:متشغليش بالك بيهم دلوقتي وكله
في وقته إن شاء الله
كوثر:إن شاء الله يا حبيبي المهم
أنت تخلي بالك
أدهم:متقلقيش........تصبحي علي خير
وادخلي نامي أنتي كمان
كوثر:ماشي يا حبيبي وأنت من أهله
ذهبت كوثر لتنام وذهب أدهم لغرفته
حتي يفكر في معشوقته المتمرده
ولكنه لن ييأس لن يتركها
لن يجعلها تتمرد عليه
فهو أدهم وأدهم لم ولن يقهر من قبل
ولم تتمرد عليه أنثي من قبل
وهذا ما قرره فسيجعلها
تستشيط غضبا من أفعاله فهو حقا يحب
أن يري هذه العيون العسلي
ثم غط في نوم عميييييق
_____________________________________________
في صباح اليوم التالي إستيقظت علي رنين
هاتفها المزعج فوجدت رقم غريب
ديما(بصوت نائم):ألو
أدهم:الله ايييييه الصوت الجميل ده
ديما(أفاقت من نومها وبصوت أجش):مين معايا؟؟
أدهم:ايوه كدا أنا عايز الصوت القوي دا
مع أي حد بيعاكس
ديما(وقد تذكرته):أفندم أي خدمه؟؟
أدهم:يا حبيبتي هو أنا بطلب كنتاكي أنا بطلب خطيبتي
ديما(وقد استشاطت غضبا):أنت مش هتبطل الإسطوانه دي بقي
أدهم:هو إحنا لسه بدآنا؟؟
ديما(تنهدت بضيق):ممكن أعرف طالبني دلوقتي ليييه؟؟
أدهم(كاد أن يموت من كثرة الضحك):أولا عشان أنا عارف
أن لسه متعرفيش رقمي فقلت تسجليه
وثانيا:عشان أنا عازمك ع الفطار يلا بقي
بطلي كسل 10 دقايق واكون عندك
ديما(كادت أن تنفجر من الغيظ):أولا أنا عرفت رقمك متشكرين
وثانيا:أنا مش هفطر مع حد خلاص؟؟؟
أدهم:لا مش خلاص 10 دقايق وأكون عندك
ديما(وقد وصل الأمر معها إلي ذروته):قلتلك لا
وأغلقت الهاتف قبل أن يرد
تعصب أدهم كثيرا مما فعلته
ولكنه لن ييأس كما قلنا
أدار مقود السياره
وذهب سريعا إلي منزلها
حتي وصل وطرق علي باب الفيلا
نعمات:ايوه مين حضرتك؟؟
أدهم:أنا أدهم السويفي خطيب أنسه ديما
نعمات:أهلا وسهلا يابيه إتفضل....ثواني أنادي الست الكبيره
أدهم(وهو يدخل):متشكر أوي
بعد قليل جاءت ماجده
ملجده(بإبتسامه):أهلا إزيك يا أدهم
أدهم:أزيك يا طنط أنا أسف جيت من غير معاد
ماجده:لالا أبدا يا حبيبي إزاي تقول كدا ثواني وهنادي ديما
أدهم:براحتك يا طنط أنا مش مستعجل خااااااالص
أنا بس كنت جاي عشان آخدها نفطر سوا
ماجده:طيب عن إذن هناديها بس تحب تشرب ايه
الاول؟؟
أدهم:لا ملوش لزوم هشرب معاها
ماجده:تمام ثواني
أدهم:إتفضلي
ذهبت ماجده وطرقت الباب علي غرفة ديما
ديما:أدخل
ماجده:صباح النور ع البنور
ديما:صباح الخير يا حبيبتي
ماجده:يلا إلبسي عشان أدهم
تحت عشان تفطري معاه
ديما(إندهشت ثم قالت بعصبيه):ده إنسان بجد متطفل
ماجده:ليه كدا يا ديما ده والله
شكله محترم وطيب
(أخبرت ديما والدتها علي ما فعله معها حتي وجدت والدتها
تضحك)
ديما:ممكن أعرف بتضحكي علي إيه ؟؟
ماجده:والله دمه زي العسل
ديما:ماما متعصبنيش وإنزلي بقي
قولي للبيه أني مش جايه معاه
ماجده:لالالا يا ديما مينفعش
ديما:مش رايحه يعني مش رايحه
ماجده:هزعل منك والله لو منزلتيش
ديما:اووووووف طيب
(إرتدت بلوزه بربع كم لونها مووف وبنطلون ابيض ووضعت
جلوس فقط ونزلت لادهم)
__________________________________________
من أنتِ؟؟؟
سؤال شق جمجمتي متجها مباشرة إلي عقلي......
أيتها الفاتنه.....الحسناء.....الشرسه القويه........المتمرده
ماذا فعلتِ بي؟؟
نعم ماذا فعلتِ؟ دخلتِ إلي حياتي صدفه بصفقه
فأوقعتني في شباك بحيرتك العسليه
دفعتيني دفعا نحو الحيره .......
رغم محاولاتك المستميته لإبعادي عنكِ
إلا أنكِ دفعتيني دفعا نحوكِ
آسف أيتها المتمرده
فأنا لست بيائس.......!



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 17-05-17, 02:44 AM   #10

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,429
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الفصل الثامن
لن أرضخ لكْ!!


لن أرضخ لك............لن تنال مني
فأنا مثل الطير...........أعشق الحريه
أهواها
لن تستطيع السيطره عليّ.......فأنا مثل موج البحر هائجه
لن تستطيع يا أنت أن تسلبني ماتبقي لديّ وهي حريتي
لن أرضخ لك
________________________________________
هبطت ديما وجدت أدهم ينتظرها في كامل
أناقته ولكنه يرتدي ملابس عمليه
فقد كان يرتدي بنطلون باجي باللون الكاكي
وتيشرت أوف وايت ولكنها
لم تهتم ايضا فقد كانت تشتعل غضبا منه
___________________________________
رآها أدهم وهي تهبط من السلالم بخفه
وقف كي يحييها
كم كانت جميله وهي واجمه هكذا!!
أدهم(بإبتسامه):ايه الجمال ده؟؟
ديما(بعصبيه):انا مش قلتلك أنا مش هفطر معاك
أدهم(وقد تبدل وجهه للجديه قليلا):وأنا مكنتش باخد رأيك علي
فكره أنا قلت هنفطر مقلتش ممكن نفطر بتفرق
ديما:علي فكره أنا مبتمشيش معايا
طريقة لوي الدراع دي خاااااالص
أدهم(وقد هدأ قليلا):وانا مبيمشيش معايا التمرد
ومش بحبه
ديما:لو سمحت أخر مره تفرض عليا حاجه أنت فاهم؟؟
أدهم(إبتسم):إن شاء الله مش يلا بينا بقي
أنا جعان
ديما:أنا عايزاك تعرف إني وافقت
أنزل معاك عشان خاطر ماما لا أكتر ولا أقل
وعايزاك تعرف حاجه كمان أني برده
وافقت أتجوزك عشانها لا عشان
محمود بيه ولا عشان الفلوس
أدهم(وقد تخطاها ذاهبا للخروج):ممكن نتكلم في الكلام ده في السكه
يلا بينا ناو
_______________________________
ذهبت ديما ورائه وقد قررت ألا تجعله يسيطر
عليها مهما كان ومهما تطلب الامر منها
صبرا فقد صبرت علي والدها
سنوات عديده ألن تصبر علي
هذا الجرئ ....الوسيم
لا ستعجله يعلم أنه
لن يستطيع السيطره عليها
فهي ليست كمن عرفهم من قبل
________________________________
في السياره
أدهم:تحبي تروحي فين؟؟
ديما(بثبات):ع البحر
أدهم:يعني أي كافيه ع البحر وخلاص!!
ديما(لم تنطر له):أيوه
أدهم:اوك
ذهب أدهم بها إلي مقهي مطل
علي شاطئ الاسكندريه في سموحه
وكان هادئا وجميلا
تأمل أدهم ديما والهواء يداعب خصلات
شعرها الحريريه كم هي جميله
ولكنه قرر أن يطفئ هذه الشعله
لتمردها فهل يستطيع!!
___________________________________
أدهم:تحبي تفطري إيه؟؟
ديما(أمسكت بالقائمه):أحب أخد توست وشاي
أدهم:بس؟؟
ديما:أيوه
(أدهم أخبر الجارسون أن يأتي له بشندويتشات ويأتي لديما بما أرادت..........وبعد قليل جاء الجارسون ووضع الطلبات علي الطاوله ثم ذهب وبدأ أدهم وديما في تناول إفطارهم)
أدهم:كنتي بتقولي بقي أنك هتجوزيني إرضاءَ لمامتك
لا هو عشاني ولا عشان محمود بيه
اللي هو باباكي
ديما(وقد إنتبهت له):أيوه
أدهم:تعرفي أنك عمري ما شوفتك بتتعاملي معاه
ديما:أنت هتشوفني إزاي أصلا وإحنا
لسه مخطوبين
أدهم:أيوه بس ده مكملش الخطوبه
ديما:أنت يهمك ف إيه تعرف علاقتي ببا....قصدي بيه
مش المهم عندك وصية ولدك تتنفذ وخلاص؟؟
أدهم(وقد إنتبه أنها لم تقول بابا ولكن لم يعلق):لا مش الصفقه
وبس اللي تهمني
ديما:أمال إيه اللي يهمك؟؟
أدهم:علي فكره يا ديما أنا مش وحش أووي
زي مانتي فاكره.....انا اللي يهمني إني
مأذكيش وده إن شاء الله اللي هعمله
ديما(إبتسمت بسخريه):لا يا شيخ....أنت أصلا متقدرش
أدهم:هنشوف أنا عمري مهأذيكي لاني مش عايز
أأذيكي غير كدا لأ فاهمه
ديما(نظرت له نظره حاده):أنت متقدرتش تؤذيني علي
فكره عارف ليه لأنك متعرفش حاجه
عن الأذيه اللي بجد
وبعدين مش إحنا فطرنا لو سمحت أنا عايز أروح
أدهم(وقد تعب اليوم كثيرا):يلا عشان أنا كمان
عندي شغل ومقابله مع ولدك عشان نحدد معاد الفرح
اللي هيكون أخر الشهر ده بس يعني هنتفق
علي الترتيبات تحبي تحضري معايا الإتفاق
ديما:لأ شكرا بس لما تحددو معاد الفرح بلغني
أدهم(ضحك بشده عما قالته):أكيد هقولك أصل بيتهيألي أنك العروسه ولا إيه؟؟
ديما(كادت أن تضحك ولكن وجهها وجم مره أخري):معلش غبيه بقي تعمل إيه؟؟
أدهم(إقترب قليلا منها ثم قال بصوت هامس):بس أجمل وأرق غبيه
ديما:ممكن نمشي(ثم قامت سريعا)
(ألقي أدهم الحساب علي الطاوله وهو مازال مبتسما ثم أوصل ديما للمنزل )
أدهم:كان أحلي فطار في حياتي
ديما:مرسي
أدهم:هتروحي في حته أنهرده
ديما(بعند):لأ هقعد في البيت عن إذنك
(ذهبت ديما للمنزل ثم إنطلق أدهم سريعا لمقابلة محمود حتي يتفقوا علي كل شئ يخص الزفاف)
__________________________________________________ ________
في داخل غرفة الإجتماعات كان أدهم جالسا مع محمود وأسامه حتي يتفقوا علي تجهيزات الزفاف والمهر والشبكه

محمود:أنا عايز شبكه متقلش عن 50 ألف جنيه
ومهر مليون جنيه والعفش والايمه طبعا أنت عارف طلبي
أسامه:بس ده كتير أووي يااستاذ محمود
محمود:لا ولا كتير ولا حاجه وكمان القاعه عليكوا أنا مجتش قلتلكوا إتجوزا بنتي أنتو اللي طلبتوا
أسامه(وقد هب واقفا):أنت بتستهبل علي فكره ده إسمه طمع
أدهم(محاولا تهدئته):أستاذ أسامه...من فضلك إهدي شويه
أنا موافق ياأستاذ محمود
أسامه:بتقول إيه؟؟
أدهم:أنا اللي هدفع كل حاجه وده قراري
مش عايز نقاش فيه من فضلك
محمود(قد إبتسم):تمام كدا إيه رأيك نخلي الفرح يوم 25 في الشهر
أدهم:تمام ممكن بقي حضرتك تتفضل عشان
عندنا شغل
محمود:عن إذنكم
وبعد ذهابه هب أسامه واقفا
أسامه:ممكن أفهم إيه اللي عملته ده؟؟
أدهم:ممكن تهدي الأول يا أونكل وتسمع رأيي
أسامه(جلس):أديني هديت إتفضل فهمني
أدهم:هو عارف أن إحنا اللي محتاجينه
وكمان حضرتك عارف أد إيه هو طماع
وديه كانت حاجه متوقعه منه
أنه يطلب المبلغ الغالي ده
وإحنا اللي محتاجينه دلوقتي
لما أتجوز بنته هقدر أفهمه
أكتر و أقدر أفهم
أيه السر الكبير ورا
العيله دي صدقني
ياأونكل إحنا ننفذله اللي هو عايزه دلوقتي
وبعدين نلاعبه صح بعد ما نعرف
خباياه وكل حاجه عنه بص دلوقتي
نلاعبه مينفعش طبعا وبعدين
ده هما 2 او 3 مليون بالكتير
مش دول برده بنصرفهم علي صفقه
طيب ما دي صفقه ولا إيه؟؟
أسامه:ماشي يا أدهم كلامك مظبوط
بس هو ممكن يستغل الوضع
أدهم:متقلقش يا أونكل أنا هخلي بالي منه
كويس أوووي
بس أنا عايزك أنت اللي
تقنع ماما بموضوع الشبكه والمهر ده
لاني متأكد انها هترفض
وحضرتك الوحيد اللي بتقدر تقنعها
أسامه:دايما بتحطني في
وش المدفع كداا
أدهم:هههههه معلش بقي هقوم
أنا أكلم ديما أعرفها اللي حصل
أسامه(بنظرة خبث):اممممممم والله
أنا حاسس أنك وافقت عشانها
مش عشان الشركه
أدهم(وقد ضحك بشده):وعرفت إزاي؟؟
أسامه:هو أنا تايه عنك
أدهم:ده أنا غلباااااااااان
أسامه:اه ما هو واضح يلا بقي سيبني أشوف شغلي
أدهم :سلام
________________________________________
(ذهب أدهم إلي مكتبه كي يتحدث مع
ديما ليخبرها بما إتفق عليه مع والدها)
ديما:ألو
أدهم:وحشتيني
ديما(وقد ضاق بها ذرعا):أفندم
أدهم(ضحك):أنتي محسساني أني بكلم
عسكري وإحنا في الجيش
كل ما كلمك تقوليلي أفندم
ديما(إبتسمت ولم ترد)
أدهم:انتي رحتي فين ؟؟
ديما:معاك
أدهم:يارب دايما....إسمعي بقي يا ستي
أنتي مش كنتي عايزه تعرفي إتفقنا علي إيه؟؟
ديما:أيوه
أدهم:فرحنا يوم 25 في الشهر مع
إن باباكي قطم وسطي في المصاريف
بس كله عشانك يهون
ديما:ليه هو طلب إيه؟؟
أدهم:لالالا متشغليش بالك
المهم عندي أنك تكوني مرتاحه
بالمعاد ده ولا تحبي نأجله؟؟
ديما:لا عادي متشكره أنك قلتلي
مع السلامه
وأغلقت السماعه
أدهم ظل ينظر للهاتف ويضحك ثم قال
باين عليا هحبك أو حبيتك مش عارف
بس كل اللي عارفه
أنك لازم تحبيني وهتحبيني
يا عصفورتي
___________________________________
(مضت الايام وأدهم يحادث ديما يوميا
وأيام آخري يعزمها علي الغداء
أو لتناول الإفطار معا كانت
أحيانا ترفض وأحيانا قليله توافق
أما هو عندما ترفض يأتي
لتناول الوجبه معها في المنزل
كانت ديما عندما تذهب
للنوم تتذكر اليوم وما فعله معها
أدهم فتضحك بشده لجنونه
إنه حقا مجنون
ولكنها لا تعلم أنه مجنون بها هي
ولكن مازالت عند قرارها
لن أرضخ لك
وهو مازال عند قراره
أحبيني


فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 04:00 AM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.