آخر 10 مشاركات
أثر تغزله النچمات (الكاتـب : Lamees othman - )           »          الإغراء الحريري (61) للكاتبة: ديانا هاميلتون ..كاملهــ.. (الكاتـب : Dalyia - )           »          لومينوس: الخيار الأمثل لرؤية مثالية ومظهر جذاب! (الكاتـب : منصة سدره - )           »          متى تحضني عيونك اذا هذي العيون اوطان ؟ , متميزة"مكتملة" (الكاتـب : توآقهَ ♥ لِــ ♥ لُقّياكـْ - )           »          خيالها بيننا (62) للكاتبة: ميراندا لي ...كاملة... (الكاتـب : Gege86 - )           »          [تحميل] مهلاً يا قدر ،للكاتبة/ أقدار (جميع الصيغ) (الكاتـب : Topaz. - )           »          78-وضاع قلبها هناك - روزمارى كارتر (الكاتـب : angel08 - )           »          عندما تنحني الجبال " متميزة " مكتملة ... (الكاتـب : blue me - )           »          جمرٌ .. في حشا روحي (6) .. سلسلة قلوب تحكي * مميزه ومكتملة * (الكاتـب : كاردينيا الغوازي - )           »          طعام جراء الكلاب - بدايةٌ مثالية لنموٍّ قويٍّ وصحةٍ ممتازة (الكاتـب : منصة سدره - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 24-10-16, 08:02 PM   #21

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي




الفصل السابع عشر


شريف وعلي في نفس الحظه:جنات!!!!!!
جنات تحاول ان تتنفس ولكن انقطع نفسها وغرقت
زياد بعصبيه وخوف:حد فيكم بسرعه ينزل يجيبها
شريف:انا مش بعرف اعوم
علي:ولا انا بعرف اعوم
زياد بعصبيه:اتصرفو هتموت
ولم ينتظر علي ان يفكر ونزل بسرعه اليها
كان يجد صعوبه كبيره في التنفس ولكنه لم يكن في منطقه عميقه جدا فاستطاع اخيرا ان يمسك بجنات وحملها وجنات فاقده الوعي وخرج بصعوبه من النيل
شريف:الحمد الله اديني اشيلها
علي بسخريه:انا مش هديهالك لو كنت عايز تنقذها كنت نزلت من البدايه جنات بين اديه ابعد دلؤتي
زياد جري بسرعه اليها وضربها علي وجهها بخفه حتي تفيق
زياد:جنات فوقي
فجاه استيقظت جنات وهيا تشعر بتعب واخرجت بعض الماء من فمها
جنات:كحح كححح
فتحت عيناها ببطئ ووجدت علي في وجهها وينظر اليها بقلق ايقنت جنات انه يحملها وانه مبلل
جنات بتعب:نزلني
علي:لاء انتي تعبانه ومش هتقدري تمشي
جنات:لو سمحت نزلني بجد الوضع ده غلط
استسلم علي لطلبها وانزلها
جنات وهيا تستند علي زياد:امشو
شريف:جنات انا
جنات:مش عايزه اسمع صوت حد فيكم لو سمحتم كل الي حصلي ده بسببكم
علي تعالي معايا عشان تغير هدومك دي وانت يا شريف روح
شريف:انا مش هسيبك وانتي
جنات:انا هبئه اكلمك لما ابئه احسن لو سمحت امشي
شريف وخلع جاكيت البدله ووضعها علي اكتافها:طيب خلي الجاكت عليكي عشان متبردي انا همشي
ثم نظر الي علي بحده:وانت غير هدومك وامشي علي طول
رجعو الثلاثه وكان علي وجنات متعبان بشده ولكن كان علي اكثر تعبن منها
الهواء البارد يشعره بالبرد وخاصتن وهوا مبلل
دخلو الثلاثه الي المنزل
سعاد بخوف:ايه ده ايه الي عمل فيكم كده
جنات بتعب:خالتو هقولك بعدين بس لو سمحتي طلعي اي حاجه عشان الاستاذ يلبسها وانا هدخل اوضتي البس
سعاد وهيا ما زالت خائفه:ماشي تعالي معايا يابني
دخل علي الي غرفة سعاد
سعاد:امسك الجلابيه دي
امسك علي بالملابس وهوا يفتح عينه بصعوبه
سعاد:مالك يابني شكلك تعبان
ثم وضعت يدها علي جبهته:ايه ده يابني شكلك حرارتك عالي تعالي في اوضة الضيوف وبات هنا انهارده
علي:لاء حضرتك ميصحش انا همشي
سعاد:لاء ازاي الاصول متقولش كده وانت في مقام ابني يلا انا هخرج غير هدومك وبعدين اديني هدوم دي اغسلها وانشفها وبكره الصبح روح
علي وادمعت عيناه فقد تذكر امه:متشكر اوي
خرجت سعاد وبدل علي ملابسه
وخرج وراه زياد
زياد:ايه ده لبست جلابية بابايا الله يرحمه
انصدم علي:ايه ده يعني انا لابس هدوم واحد ميت
زياد بسخريه:يعني هيركبك عفريت مثلن يلا تعالي ورايا اوديك اوضة الضيوف
ذهب علي ورائه ودخل غرفه بسيطه
زياد:يلا اتخمد
علي:متشكر
زياد:تصبح علي خير
علي:استني
زياد:في ايه
علي:هيا جنات عامله ايه دلؤتي
زياد:هيا الحمد الله احسن بس نامت
علي:ماشي
زياد :بقولك ايه
علي:ايه
زياد:هوا في حاجه بينكم
انصدم علي:لاء طبعن مفيش عيل زيك ازاي يفكر في كده
زياد:عيل ايه انا راجل
علي:ماشي ممكن تسيبني عشان ارتاح شويه
زياد:ماشي
خرج زياد والقي علي نفسه علي السرير وهوا يشعر بالتعب الشديد فحرارته بدات تذيد
في مكان تاني كان عماد عند اباه :اخبارك ايه دلؤتي يا بابا
فريد:الحمد الله كويس الدكتور قالك امته هخرج
عماد:ان شاء الله بكره
فريد:طب الحمد الله لكن هوا فين علي
عماد:لقيت رساله منه امبارح بيقولي انه مسافر كده لحاجه مهمه حاولت اتصل بيه موبايله مقفول
فريد:انت كده بتقلقني
عماد:انا كمان قلقان عليه بس ان شاء الله يكون كويس
فريد:يا رب
في مكان اخر
سعاد:زيااااااد ياااا زيااااد تعالي
زياد:ايوه يا ماما
سعاد:خد الكمادات دي وروح لاوضة الاستاذ علي وحطله كمادات
زياد:اوفففف حاضر
دخل زياد ووضع له الكمادات حتي انخفضت حرارته
في الصباح الباكر استيقظت جنات كانت تشعر بقليل من التعب غيرت ملابسها وخرجت من غرفتها وذهبت للصاله حيث توجد خالتها
جنات:صباح الخير يا خالتو
خالتو:صباح النور اخبارك ايه دلؤتي يابنتي
جنات:الحمد الله احسن
خالتو:هوا ايه الي حصل
جنات:وقعت بالغلط في النيل ونزل علي ينقذني
خالتو:باين عليه جدع اوي
جنات بابتسامه:فعلن يا خالتو
خالتو:ربنا يجعله من نصيبك
جنات بانصدام:ايه الي بتقوليه ده يا خالتو انا مفيش بيني وبينه اي حاجه
خالتو:يا سلام ياختي وليه ميبقاش فيه
جنات بابتسامه سخريه:عشان هوا من طبقه وانا من طبقه تانيه خالص هوا فين زياد
في تلك الحظه خرج زياد من غرفته:صباح الخير
خالتو وجنات:صباح النور
زياد:عجبك كده بسببك فضلت احطله في كنادات طول اليل وكنت بنام علي روحي
جنات باستغراب:ايه ده هوا علي كانت حرارته عاليه
زياد:اه بس نزلت الحمد الله
جنات:الحمد الله
زياد:ده صعب عليا اوي
جنات باستغراب:ليه مهو خلاص حرارته نزلت
زياد:مش عشان كده بس هوا لولا ستر ربنا كان غرق
جنات:غرق!!!!
زياد:اه هوا مبيعرفش يعوم
جنات:الحمد الله انه كويس
جنات في نفسها ياا للدرجاتي
زياد وهوا يغمز لها:واضح انه بيعزك اوي
جنات وترمي المخده في وجهه:اتلهي انت انا عايزه افطر انا جعانه
في هذا الوقت استيقظ علي
علي:صباح الخير
الجميع صباح النور
علي:انا متاسف اوي اني كنت بايت عندكم
سعاد:متقولش كده ده البيت بيتك
علي::ممكن بس هدومي عشان امشي
سعاد:طب اقعد افطر دلؤتس لحد ما اجيبلك هدومك للاوضه
علي:لا مش عايزه اتعبك
سعاد:متقولش كده جنات وديه المطبخ يفطر
جنات:حاضر اتفضل معايا يا استاذ علي
ذهب علي وراء جنات للمطبخ وجلسو هما الاثنان يفطرون
جنات بتردد:متشكره انك انقذتني
علي:انتي كويسه دلؤتي
جنات:الحمد الله وانت ؟
علي:الحمد الله
جنات:هوا انت ليه نزلت الميه وانت مش بتعرف تعوم
علي:شريف كان برضه مبيعرفش يعوم بس كان لازم حد فينا ينزل لاننا السبب في غرقك
جنات:متشكره اوي
علي:انتو ان شاء الله ناويين تتخطبو امته
جنات:انا لسه موافقتش عليه
علي:ليه ده حتي شكله كويس وبيحبك
جنات باحباط:معاك حق
علي:جنات
جنات:نعم
علي:انتي يعني ناويه تفضلي هنا كتير
جنات يهمك في ايه تعرف
علي:عادي بسال
جنات:لاء لازم ارجع عشان جامعتي
علي:عشان جامعتك بس
جنات:هيكون ليه تاني
علي:لاء ابدا ولا حاجه هترجعي ان شاء الله امته
جنات:يمكن بكره
علي:طب والصيليه الي انتي بتشتغلي فيها
جنات:لاء غيرت رايي مش هكمل فيها
علي بفرحه:يعني هتشتغلي معايا تاني
جنات: علي ممكن طلب
علي:اتفضلي
جنات:لما نرجع مش هشتغل معاك تاني واذا في يوم شوفتي اعمل نفسك مش عارفني كان بنا اتفاق وخلص مفيش داعي اننا نتكلم مع بعض تاني
انصدم علي من كلامها:انتي بجد عايزه كده
جنات:ايوه
شعر علي بالضيق وذهب دون ان يرد عليها
دمعت عين جنات
لبس غلي ملابسه وذهب وهوا في عصبيه شديده ولكن لماذا يتعصب فكان دائمن يتمني ان يخلص منها ولكن الان يريدها بجانبه
في مكان تاني
يوسف بعصبيه:يعني ايه الكلام الي انتي بتقوليه ده
هايدي بحزن:احنا لازم نفترق
يوسف:لكن ليه قولي بئه انك عايزه تطمعي في علي لوحدك
هايدي:اطمع فيه ايه بعد ما خسرت شركته
يوسف:اومال في ايه عايزانا نفترق ليه
هايدي:انا حبيت علي بجد التمثيليه بائت حقيقه انا بحبه
يوسف:نعم ياختي طب وانا مش كنا متفقين علي الجواز
هايدي بسخريه:انت عمرك ما حبتني اصلن تقولي حاولي تتجوزيه وتاخدي منه فلوسه اقولك حاضر تقولي لا خسريه احسن واحنا نكسب من خسارته اقولك حاضر بس انت طلعت بتعمل كل ده عشان طمعك
يوسف:يعني انتي ناويه تطالعيني من الحكايه دي بلوشي
هايدي:واعلي ما في خيلك اركبه سلام
ثم تركته وذهبت ويوسف يشعر بعصبيه
في مكان اخر ذهبت نور تقابل طارق في احدي الكافيهات
طارق:ها جبتي الصوره والموبايل
نور وتشعر بالحزن:اتفضل بس قولي انت ناوي تعمل ايه
طارق وهوا ياخذ رقم الهاتف وينظر لصورة جنات:كل خير يا حببتي



انتهي الفصل





لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 24-10-16, 08:04 PM   #22

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



الفصل الثامن عشر



ذهب علي وهوا في قمة عصبيته لماذا تفعل معه هكذا لا يستطيع ان يفهم تصرفاتها
عند جنات جرت الي غرفتها تبكي حقا انها تحبه ولكن كيف انه استحاله ان يكونو لهم نصيبن مع بعضهم
وفجاه سمعت صوت الباب ينفتح
جنات وهيا تمسح دموعها:في ايه يا زياد
زياد:علي مشي
جنات:عارفه وده بسببي
زياد:ده مشي بالجلابيه
ده مغيرش هدومه
زياد:طب روحيله قوليله يغير هدومه
جنات:مهو خلاص مشي
زياد:لاء لقيته لسه بره
جنات:طب ما تروح انت
زياد:وانا مالي انا لاء روحيله انتي
جنااات:اوفففف طيب
خرجت جنات ولكنها لم تجده
جنات في نفسها :شكله مشي
رجعت جنات
زياد:هوا فين
جنات:مشي
زياد:والجلابيه
جنات:ابئه اوديله هدومه
زياد:طيب
ذهب زياد وقررت جنات ان تلم اغراضها وترجع
عند علي رجع الي البيت فوجد اباه وعماد
فريد بعصبيه:كنت فين وايه الي انت لابسه ده
علي:كنت في سفريه كده
عماد:سفرية ايه دي
علي:اصل واحد صحبي كان عيان اوي فضطريت اسافرله واروح اطمن عليه
هيا الساعه كم
فريد:الساعه ثلاثه
علي:حمد الله علي سلامتك يا بابا انا حطتلك فكرة مشروع جديده في مكتب حضرتك قولي رايك فيها
فريد:ماشي ادخل ارتاح وغير البس الغريب ده انت ليه
علي:اصل صحبي ده كان في الارياف
وصلت جنات للمنزل
سميه بعصبيه:مش مكني غورتي ايه الي رجعك
جنات:مش نقصاقي قصري معايا
سميه:لا يا حببتي تقفي تتكلمي معايا عدل فاهمه ولا لاء
نظرت جنات لها ببرود وذهبت الي غرفتها
سميه بعصبيه:انا مش بكلمك هنا
جنات جلست علي الارض واخرجت ملابس علي من حقيبتها وظلت تتاملها
وقطع شرودها دخول جنا واحتضنت جنات
جنا ببكاء:انا زعلانه منك
جنات:معلش يا حببتي سامحيني
جنا:انتي كنتي فين
جنات:كنت في الاريفا عند خالتو
ثم غمزت لها:وزياد بيسلم عليكي
جنا بخجل :بجد
جنات:ايه ده ومالك مكسوفه كده بقولك ايه انا هرةح مشوار كده بسرعه وجيالك
جنا:اوعي تتاخري لزعل منك
جنات:حاضر يا حببتي سلام دلؤتي
خرجت جنات وبيدها كيس فيه ملابس علي ذهبت الي الفيلا وقالت للخادمه
جنات:انا البودي جارد للاستاذ علي ممكن اروح اوضته
الخادمه :اتفضلي
ذهبت جنات لغرفة علي وكانت متردده انك تدق الباب وفي الاخر تشجعت لدق الباب
كان علي في هذا الوقت شارد وقطع شروده سمع باب غرفته يدق وانصدم عندما راي جنات امامه
علي:جنات!!!!!
جنات بتوتر:انت نسيت هدومك فجيبتهالك
علي باستغراب:انتي سافؤتي مخصوص عشان تجبيلي هدومي
جنات:لاء طبعن انا بس رجعت خلاص فا قولت اجبلك هدومك كمان بالمره عشان دي امانه
علي:طب استنيني تحت هغير هدومي وانزلك واجيبك الجلابيه
جنات:ماشي
نزلت جنات وانتظرته في الصاله وفجاه سمعت صوت يتكلم بسخريه
عماد بسخريه:جنات هانم جت حمد الله علي السلامه
نظرت له جنات بشمازاز ولم ترد عليه
عماد بحده:كنتي فين
جنات:وانت مالك
عماد:من حقي اعرف لانك هتبئي مراتك
جنات:ولا حتي في احلامك
عماد:ليه بئه ان شاء الله
جنات:لاني مش بحبك وعمري ما هحبك
عماد:بعد الجواز هتحبيني
جنات:انا عمري ما هتجوزك افضل اموت ولا اتجوز واحد حيوان زيك
عماد بعصبيه:انا حيوان
وكان سيرفع يده ليضربه ولكن امسكت جنات بيده لمتنعه
جنات بسخريه:لو في حد لازم تضربه يبئه اضرب نفسك بس خليني اعمل ده بدالك
ثم ضربته الم قوي
عماد باندهاش:انتي مديتي ايدك عليا
جنات:ياااه بقالي كتير مضربتش وحشني الضرب اوي
عماد كان سيرد عليها ولكن نزل علي وشعر بالضيق والغيره عندما راهم معا
علي:متشكر يا جنات اوي
جنات:ولا يهمك انا همشي دلؤتي
علي بابتسامه:اتفضلي
ذهبت جنات وصعد كل منىعلي وعماد غرفتهم
دخل علي وانصدم مما راه:علي يا نهار ابيض نسيت ادي الجلابيه لجنات
كان يريد ان يتصل عليها ولكن تذكر ان هاتفه وقع في الماء عندما حاول ان ينقذ جنات فذهب الي غرفة اخيه
في هذا الوقت كان عماد يكتب رساله لجنات وكان محتوي الرساله
ماشي يا جنات هدفعك التمن غالي اوي وهتجوزك غصب عنك هخليكي مذلوله واندمك علي رفضك ليا
دخل علي قبل ان يرسل عماد الرساله فاقفل هاتفه بسرعه
عماد بارتباك:في حاجه يا علي
علي:ويذهب سريعن ياخد الهاتف :معلش لازم اعمل مكالمله مهمه اوي
عماد وهوا يشد الهاتف منه:طب استني انا هفتحولك
علي:يابني عادي انا هفتحه
عماد خليني انا افتحه معلش
علي:يابني اوعي
واخذ علي الهاتف منه وفتح الهاتف وانصدم من الذي يقراه
انصدم علي وهوا يقراء محتوي الرساله
علي :ايه ده
عماد:ده ده
علي بعصبيه:ده ايه
عماد:ده شئ بيني وبين جنات انت متدخلش فيه
علي وامسك بقميصه:انت فاكر انك هتاذي جنات وانا هسكتلك
عماد:ابعد ايدك عني جنات هتتجوزني انا ومحدش هيقدر ياخدها مني فطلع نفسك انت من الموضوع ده
علي:لاء يا عماد انا الي هاخدها منك
صم دفع اخوه بقوه وخرج وهوا في قمة عصبيته
في الساعه الثانيه عشر منتصف اليل اوشكت جنات علي النوم ولكن سمعت صوت هانفها يرن
جنات:الوووو
علي:ايوه يا جنات انا تحت البيت انزيلي
جنات منصدمه:نعم ايه الي جابك عندي
علي:نسيتي الجلابيه
جنات:خلاص اخدها منك بكره دلؤتي متاخر
علي:متنسيش انك مقدمتيش استقالتك من الوظيفه يعني انتي لسه البودي جارد بتاعتي
جنات:علي انا عايزه انام تصبح علي خير
علي:لو منزلتيش انا هطلعلك
جنات بعصبيه:خلاص نزلالك
غيرت جنات ملابسها ونزلت اليه
جنات بعصبيه:نعم عايز ايه
علي:اركبي
جنات باستغراب:ليه
علي:اركبي بس
جنات:لاء قولي ليه الاول
نفذ صبر علي فامسك بيدها وادخلها بالسياره وركب بجانبهل وبدء بالقياده
جنات:احنا رايحين فين
علي :هتعرفي
وبعد عشر دقائق وصلو لحديقة اطفال صغيره
علي:يلا ننزل
نزلت جنات وهيا مستغربه جلسو هنا الاثنان علي احدي الكراسي
جنات:ممكن اعرف في ايه
علي:جنات انا
جنات:انت ايه
غلي:انا.... انا.....انا
جنات:انت علقت ولا ايه هنفضل طول اليل علي كلمة انا
علي:مش عارف اطلعها
جنات:امممم ابعتعا في رساله
علي:ميمفعش لازم تتقال
جنات:طب والحل
علي:مش عارف عايز اقولها بس كل ما الاقيكي جنبي تعلق معاي
جناات:طيب انا همشي لاني بجد تعبانه تصبح علي خير
تركته جنات وبدات تتمشي وهيا حقا محتاره وبعد ان بعدت عنه قليل وجدت هاتفها يرن
جنات:الووو
علي:بحبك
بحبك!!!!!! وقع الهاتف من جنات من كثر الصدمه
جنات:هوا قال ايه
جريت جنات الي الحديقه باقصي سرعه ووجدته ما زال هناك واقفن
جنات بارتباك:انت قولت ايه
علي:بحبك يا جنات
تلاقت بينهم النظرات طويلن لم يملو من تلك النظرات ولكن سادت لوقت طويل




القادم أجمل......


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 24-10-16, 08:06 PM   #23

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



الفصل التاسع عشر


جنات:انت بتقول ايه ؟؟؟
علي ويبلع ريقه بصعوبه:بحبك يا جنات
جنات وضربت نفسها كي تتحقق انها ليست تحلم:انت ازاي بتقول كده
علي:مكنتش قادر اقولها بس دلؤتي حسيت اني خلاص مش قادر اكتمها اكتر من كده
بدات جنات بالبكاء وظلت تضرب كتفه بقوه:ليه جاي تقولي دلؤتي ليه مقولتليش من بدري ليه هليت كل حاجه صعبه عليا
علي:انا مش هتخلي عنك ابدا جنات انتي بتحبيني انا متاكد انك انتي كنان بتجبيني
جنات وما زالت ابكي:مينفعش مينفعش في حجات كتير اوي تخلينا مننفعش لبعض
علي بجديه:قصدك عماد
جنات باستغراب:قصدك ايه
علي:خايفه لاخسر عماد عشان بيحبك
انصدمت جنات:انت عرفت ازاي
عرفت:من ساعت ما اعترفلك انه بيحبك عشان كده محبتش اني اقولك اني بحبك
جنات بياس:وليه جاي تقولي دلؤتي مش خايف تخسر اخوك
علي:لاء انا خلاص خسرته
جنات واذداد بكائها:ازاي تفضلني علي اخوك انت مجنون
علي:ايوه هبئه مجنون لو فضلت واحد ندل زيه عليكي انتي عماد مش طيب اوي زي مانتب فاكره عماد ممكن يعمل اي حاجه حتي لو علي حسابي عشان بس ياخد الي هوا عايزه
جنات:بتتكلم كده وكانه مش اخوك
علي:من انهارده هوا مش اخويا
جنات:لالالا انا استحاله هسمح انك تخسره علشاني انسي الي انت قولتهولي وامشي
وكانت ستذهب جنات ولكن امسك علي بذراعها بقوه:عماد انا اكتر واحد عرفه صدقيني انا عمري ما كرهته اد انهارده مسالتيش نفسك انا ليه سكت لما شوفته وهوا بيعترفلك بحبه ليكي
جنات باستغراب:ليه
علي:عشان كنت فاكره بيحبك بجد عشان كده سيبته بس انهارده شوفت حاجه ومش مهم تعرفي ايه هيا لكن الي لازم تعرفيه ان عماد هياذيكي ومش اذيه ساهله عماد ممكن يسؤ سمعتك قدام الناس بس عشان يجبرك تتجوزيه
جنات:انت ازاي بتتكلم كده علي اخوك
صرخ علي بوجهها:متقوليش اخوك جنات قوليها بس مش عايز منك غير انك تقوليها
جنات ببكاء:مقدرش
علي:دي اخر فرصه بديهالك قوليها عشان خاطري
نظرت له جنات بعينان باكيتان لفتره طويله ابعدت يده ومشيت
مهما كان كره علي لاخوه لا تستطيع ان تجعله ياتذي فانها تعلم جيدا ان عماد سياذيه اذا احبت علي
نزر علي لجنات وهيا تذهب وشعر بالحزن والالم
تذكرت جنات تهديدات عماد لها توقفت عن السير وذاد توترها
قلبها:اجري الحقيه
عقلها:لاء انتي كده هتاذيه
قلبها:بالحب هتقدري تحميه
العقل:الحب لوحده مش كفايه
قلبها:انتي شجاعه وتقدري تواجهي اي حاجه عشانه
لم تتمالك جنات نفسها وجرت مره اخري لحديقة الاطفال ولكن لم تجده
تبجث بناظرها عنه ولكن لا اثر له فا جرت الي الامام ووجدته وهوا بمشي ويعطي لها ظهرها
ترددت جنات ولكن استجمعت شجاعتها في النهايه ونادت بصوت عالي:علييييي
توقف علي وذادت ضربات قلبه انه يعلم هذا الصوت جيدا لا يريد ان يلق وجهه يخاف ان لا تكون جنات
جنات وتغمض عيناها بقوه:بحبك
اذدادت ضربات قلب علي كثيرا ولف وجهه بسرعه اليها علي ويجري اليها:قوليها تاني انتي قولتي ايه
توترت جنات:انا قولتها خلاص تصبح علي خير
ذهبت بسرعه وجري علي ورائها وهوا مبتسم ابتسامه واسعه :استتي طيب هوصلك
جنات:لاء عيب توصلني في وقت زي ده وانا عارفه طريق البيت كويس ومتمشيش ورايا
علي:طب استني انت بتمشي بسرعه كده ليه هشوفك بكره
جنات:لاء ولا بعده ولا بعده
علي:ليه انتي مش قولتي انك بتح....
قاطعته جنات:متكملش الجمله انا قولتها مره وخلاص متسوقش فيها تصبح علي خير
ثم جرت بسرعه ونظر علي اليها بفرحه كبيره
دخلت جنات بهدوء ووجدت نور الصاله ولاحظت ان نور تجلس وكانت تبكي
جنات باستغراب:في ايه ايه الي حصل
نور:لا ابدا مفيش حاجه
جنات:مفيش حاجه ازاي عنيكي منفوخه من كثر العياط
نور:اصلي خايفه
جنات:خايفه من ايه اوعي يكون الي اسمه طارق ده كلمك تاني
نور بكذب:لا ابدا خالص
جنات:اومال في ايه
نور:خايفه بس لطارق يعمل حاجه ولا يرن عليا من رقم تاني يخليني
جنات:لو عمل كده ابئي خليني انا اكلمه
نور:هوا انتي كنتي فبن
جنات:هااا اصل كان عندي معاد مهم
نور:شكلك بتكدبي ومش عايزه تحكيلي هوا انتي لسه بتكرهيني
جنات:عمري ما كرهتك كل ما في الموضوع اني بحب بس متقوليش لحد
نور::مين وامته وازاي وفين
جنات:ههه براحه عليا مش دلؤتي عشان انا هتقتل نوم نتكلم بعدين تصبحي علي خير
نور:وانتي من اهله
ذهبت جنات لغرفتها وتذكرت ما حدث بينها وبين علي ولكن لم تكتمل فرحتها فبدات تشعر بالخوف مما سيحدث بينه وبين اخيه
عند علي دخل علي المنزل وهوا في قمة سعادته ولكن فرحته لمت تكتمل عند سمع صوت شخص لا يطيقه
عماد بحده:كنت فين
علي يستفزه:كنت مع جنات
عماد:بتعمل ايه مع جنات
علي:مش قولتلك اني هاخدها منك
عماد:انت عملت ايه بالظبت
علي:اعترفتلها اني بحبها
انصدم عماد:انت ازاي تعمل كده يوصل حقدك بانك تمثل عليها
علي وهوا بقترب منه بكل برود:ومين قالك اني بمثل عليها
عماد:قصدك ايه
علي:بعني انا بحب جنان بجد وجنات اعترفتلي بحبها ليا
امسك عماد بقميص علي وهوا في فمة غضبه:انت كداب جنات مش بتحبك دي بتحبني انا
علي ببرود:ابئه اسالها بنفسك
ثم ابعد يده:تصبح علي خير
تركه علي وهوا يشعر بلاسي لا يكاد يصدق انه سيكره اخوه في يوم ولكن لم يصدق ايضا ان يصل حقد اخوه لهذه الدرجه
دخل غرفته ودخل في نوم عمييييق
في الصباح التالي استيقظ علي وهوا في قمة نشاطه انه استيقظ علي الساعه الرابعه والنصف لم يستطع النوم من كثر سعادته
بداء يقطر وغير ملابسه وعلي الساعه الخامسه والنصف اتصل بجنات كانت جنات ايضا مستيقظه باكرا وعندما سمعت صوت هاتفها ورات المتصل توترت كثيرا
جنات بتمثيل تقول بكسل وكانها نائمه:الووو
علي:انتي لسه نايمه
جنات بتمثيل:اه
علي:تمثيلك فاشل اوي
جنات باحراج:احم عرفت ازاي اني بمثل
علي:انا علي يا بنتي اقدر اعرف اي حاجه
جنات:تقدر تعرف الرومانه فيها كم حبايه
علي بحيره:لاء
جنات:يبئه متقدرش تعرف مل حاجه
علي:ماشي يا فالحه طب تعاليلي بئه في كافيه.... علي الساعه تمانيه
جنات:ليه
علي:غلاسه هيكون ليه يعني عشلن عايز اشوفك
جنات:ماشي سلام
وبعد ساعه كانت جنات في حيره حقا لا تردي ماذا تلبس
جنات:اوفففففففف
ثم جائت لها فكره ذهبت جنات لغرفة نور
جنات:نور جنا تعالو لاوضتي ثواني
نور باستغراب:ليه
جنات:تعالو بس
وبعد دقيقه ذهبو اليها
جنات :بصو بئه عندي معاد مهم ومش عارفه البس ايه
جنا باستغراب:من امتع بتحتاري تلبسي ايه
نور وتغمز لجنات:مهو اصله مش اي معاد
ضربتها جنات في كتفها:هتساعدوني ولا لاء
نور:لا بما انه معاد مهم تعالي انتي اوضتنا
خرجو الثلاثه من الغرفه وجائت يسامين في خذا الوقت
ياسمين بسخريه:مالكو انتو التنين واقفين جنبها كده ليه
نور:مش وقتك يا ياسمين نتكلم بعدين
ياسمين:ايه الحب الي وقع عليكي ده ماشي انا هروح اقول لماما
جنا:قوليلها
ياسمين شعرت بعصبيه وذهبت
دخلو الثلاثه
نور:اقعدي
جنات باستغراب:انتي جبتيني اوضتك ليه
نور:احم جنا ممكن تجبيلي مايه
جنا:ما تروحي تجبيها انتي
نور:روحي بئه متبقيش غلسه
وذهبت جنا
نور:بصي بئه انا خرجتها عشان لازم تسمعي نصايحي
جنات باستغراب:نصايح ايه
نور:الرجاله كلهم عنيهم زايغه وتدب في عنيهم رصاصه عشان كده لازم تكوتي وراه لمين وشمال وتعرفي كل تفصيله عن حياته
جنات:ايه ده لاء طبعن هوا مش كده
نور:اسمعي الكلاك كلهم كده يا حببتي
جنات:طب دلؤتي انت هتعملي ايه
فتحت نور الدرج وانصدمت جنات من الذي تراه
جنات وهيا تفتح عيناها علي اخرهما:ايه كل ده
نور:يعني هيكون ايه مكياج
جنات:متقوليش انك ناويه تحطيلي ميك اب
نور:اه طبعن هحطلك
جنات:ليه ان شاء الله هوا انا رايحه اقابل توم كروز
نور:بصي انتي بتتكلمي ازاي بئه في بنت بتتكلم كده ما تروحي تديله المين احسن الله يكون في عونه بجد
جنات:قصدك ايه يعني انا مش بنت
نور:لاء بنت بس اي بنت بتحط ميك اب اي بنت بتتكلم باسلوب هادي مش صوتها يوصل لاخر فيصل
جنات:ده اسلوبي بئه ان كان عاجبه
نور:الهم ما طولك يا روح معلش يا حببتي اتنازلي انهارده واسمعي كلامي
دخلت جنا في ذلك الوقت
جنات بغير اقتناع:طيب ماشي
نور وبدات تضع الميك اب علي وجها كانت نور خبيره في تلك الامور وبعد نصف ساعه
نور بتفاخر:فتحي عينك
فتحت جنات عيناها ببطئ وانصدم وهيا تنظر في المراه
جنا:وااااووو جنات بئيتي اموره
نظرت جناتةلجنا بعصبيه:يعني انا كنت وحشه ولا ايه
جنا:لاء كنتي حلوه بس برضه كده حلوه
نظرت جنات قي المراه ولكن لم تشعر بارتياح:انا مش مرتاحه
نور:يووو تاني اسمعي الكلام بئه
جنات:طيب
نور:جنا روحي هاتي من الدلاب الفستان الازرق
جنات:ابه ده هوا انا رايحه فرح
نور:متقلقيش ده فستان خروج عادي
جنات:بس هلبس عليه جاكت
نور:ماشي
غيرت جنات :ملابسها
نور:واااو الفستان لايق عليكي اكتر مني
جنات:متشكره اوي يا نور يلا سلام بئه
نور:استني هنا رايحه فين
جنات:في ايه تاني
نور:هتخرجي بشعرك كده
نور:لاء خلينا اعملهوك بالمكوي
جنات:انا حاسه اني شكلي كده اوفر وان الكل هيبص عليا
نور:ممكن بئه تسمعي الكلام المرادي بس
جنات:طيب
بدات نور بكي شعرها وجعله مموج
نور:يلا روحي قابلي الجو
جنات:انا لو ده يوم فرحي مكنتش هعمل كده
نور:روحي بئه ولما ترجعي ابئي احميلي كل حاجه بالتفصيل
جنات:بعينك احكيلك حاجه
ذهبت جنات بسرعه
وكان علي ينتظرها في الكافيه ويشرب القهو
اقتربت اليه جنات
صباح الخير
علي باستغراب:صباح النور مين حضرتك
جنات:انا جنات
علي واوقع القهوه عليه من كثر الصدمه:نعم جنات!!!!!!
جنات:اه في ايه
علي:احلفي انك انتي
جنات:وتجلس في ايه يا علي مالك
علي:ايه النيولوك الجامد ده جنات
جنات:احم دي اختي الي اصرت تعمل فيا كده
علي وما زال لا يستوعب ما يراه:ايه التغيير المفاجئ ده
جناات:اممم مش عارفه اقولك ايه
علي:عايزه الصراحه
جنات:اه
علي:من غير مكياج احلي
انصدمت جنات:بجد
علي:بجد شكلك الاولاني في نظري احلي
جنات:طيب اقوم اغسل وشي بئه
علي:لاء انا عايز شكلك كده
جنات باستغراب:مش لسه قايلي ان شكلي الاولاني احلي
علي:اه بس انتي انهارده غيرتي شكلك عشاني عايز افضل ابص فوشك فافتكر دايمن انك عامله ده عشاني
جنات بتوتر:اصلن مش عملاه عشانك انا قولت بس اغير شويه
قامت جنات بسرعه وذهبت الي الحمام لتغسل وجهها وابتسم علي لما فعلته
رجعت جنات مره اخري
علي:هااا بئه تشربي ايه
جنات:رومان
وبعد دقائق جاء الرومان
جنات:بقولك ايه يا علي
علي:هممم
جنات:انا سمعت ان انت وعماد اخوات من الاب بس
تضايق علي:بصي يا جنات ممكن ناجل كلام في الموضوع ده
جنات:اوك
علي:تعالي نروح الشركه هوريكي حاجه حلوه
جنات ماشي
عند طارق كان يجلس مع صديقه حسن
حسن وهوا يشرب الشاي:يابني غلبتني قولي بئه ناوي تعمل ايه
طارق:مش عارفه بس انا عايز استغل الصوره والرقم بس مستني شويه كده
حسن:انت عايز ايه منها
طارق:عادي عايز بس انتقم من نور عن طريقها
حسن:ازاي
طارق:هخلي كل الناس تعاير نور باختها
حسن:وانت ازاي هتعمل كده
طارق:مش عارف بس لسه بفكر
حسن:ماشي بس لو عوزت اي حاجه رقبتي
طارق:يلا قوم هاتلي شاي تاني
حسن:ماشي
عند علي وجنات دخلو المكتب
كانت هناك مكتبه صغيره في المكتب ذهب علي اليها واخذ ملف منها واعطاه لجنات
جنات باستغراب:ايه ده
علي بتفاخر:ده في كل حاجه عني وعن انجازاتي
جنات:انجازات ايه بلا نيله ده انت طلعت من الكليه بمقبول بالعافيه
علي باستغراب:وانتي عرفتي ازاي
جنات:باباك قالي قبل كده
شعر علي بالاحراج:امسكي وخلاص
جنات بابتسامه ماشي
قتحت جنات الملف وجلست وبدات تقراء فيه وانصدمت عندما قرات ما في اول صفحه نظرت جنات الي علي بانصدام كبير لا تصدق ما تقراه........



القادم أجمل......


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 24-10-16, 08:10 PM   #24

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



الفصل العشرون


بدات جنات بقراءة الملف وانصدمت من الذي تقراه بدات تنظر جيدا
للملف لعلها تجد غير ما تراه ولكن كيف ذلك وجدت ان ام علي اسمها ذينب
ولكن كيف انها حقا تتذكر ان عماد اخبرها بان امه اسمه ذينب
نظرت جنات لعلي:علي
علي وكان يقراء بعض الاوراق ثم نظر اليها:نعم
جنات:هيا ماماتك اسمها ايه
علي:اسمها فاطمه ليه بتسالي
جنات:بص كده في الملف هنا
نظر علي الي الملف وكانت تنتظر جنات منه ان يتعجب او يندهش ولكن لم تجد شئ من ذلك
علي:اقعدي يا جنات
جلست جنات
علي:انتي دلؤتي لازم تعرفي الحقيقه دي بس توعديني متقوليش لاي مخلوق
جنات:اوعدك قول
علي:انا
جنات:انت ايه
علي:انا ابن زنا
صعقت جنات من الذي تسمعه:ايه!!!!!! انت لا يمكن تكون بتتكلم بجد
علي:لاء بجد يا جنات
جنات:بس ازاي عماد فهمني ان باباك اتجوز علي مامته فا ازاي تكون انت ابن زنا
علي:اضطر يكدب عليكي مهو مش معقوله هيفضحني قدامك
جنات:وبعديين
علي:امي كانت عشيقتة بابا بس معرفش ليه بابا متجوزهاش من رغم انه قالي انه بيحبها
جنات:طب وليه مرات ابوك متسجله بانها مامتك
علي:مهو دي الطريقه الوحيده الي بابا يخفي بيها انه كان بيخون مراته لو كان حد من عيلته عرف مكنوش هيرحموه
جنات:ومرات ابوك وافقت
علي:اه وافقت لان ابويا هددها بانه هيطلقها وياخد ابنها منها لو رفضت
جنات:انا مش قادره اصدق
علي:في حاجه اخيره
جنات:ايه هيا
علي:انا مش متاكد فعلن اذا كانت ماما عشيقته ولا لاء بس هيا ماتت وهيا بتودلني
جنات:طب مفيش حد من عيلتها كان عارف حاجه بالموضوع ده
علي:ماامتي كانت مقطوعه من شجره اتربت في الملجاء منعرفش ليها اهل
جنات:وانت ازاي موافق انك تكون ابن واحده تانيه
علي:لان امي متشرفنيش انها تكون امي
جنات:بس هيا في الاخر امك غصبن عنك
علي:جنات ارجوكي قفلي علي الموضوع ده اناةبس حكيتلك لانه من حقك تعرفي
جنات:ماشي يا علي انا ماشيه
علي:استني انتي رايحه فين
جنات:همشي
علي:تمشي ده ايه في حجات كتير محتاجين نتفق عليها
جنات باستغراب:حجات ايه
علي:تتجوزيني؟؟؟
جنات انصدمت منه وشعرت بالاحراج الشديد وشعرت بالفرحه الكبيره ولكن لم تكتمل فرحتها لانها لا تستطيع الزواج دون ان يستيقظ اباها
علي:جنات روحتي فين
جنات:مش عارفه اقولك ايه بس مش هينفع نتجوز دلؤتي
علي باستغراب:ليه
جنات:هتطلب ايدي من مين
علي:من باباكي طبعن
جنات:انا ابويا فاقد الوعي بقاله سنه
علي:عارف
انصدمت جنات:عرفت ازاي
علي:مش قولتلك اني اقدر اعرف كل حاجه بس ده مش سبب يمنعنا اننا نتجوز
جنات:لاء سبب لاني مقدرش اتجوز الا لما بابا يفوق
علي:طب حتي نعمل خطوبه
جنات:لاء يعني لاء
علي:يوووووه طب تعالي
امسك علي بيدها ونزلو من الشركه وركبو السياره وبدء علي بالقياده
جنات:ايه ده احنا رايحين فين
علي:هروح المستشفي اطلبك من باباكي
جنات:لكن
علي:مفيش لكن اسمعي الكلام بئه
جنات:ايه ده انت هتبدء تعيش في دور سي السيد ولا ايه
علي:كان نفسي الصراحه بس مش لايق عليكي دور امينه عشان كده مش هعرف اعيش الدور
جنات:رخم
علي:مش ارخم منك يا روحي
جنات:خلصت روحك
وبعد دقائق وصلو للمستشفي ودخلو غرفته
علي وهوا يمسك بيد والد جنات:احم احم عملي انا يشرفني اطلب ايد بنت حضرتك الانسه جنات اه طبعني يا عمي هحطها جوا عنيا يعني موافق الف الف مبروك نقرا الفاتحه
جنات:ايه ده هوا بابا كان قال موافق
علي:بصي لعينه بتقول انه موافق يلا اقري الفاتحه
جنات:انت يابني وبالنسبه لباباك مش هتقوله
علي:اه صحيح لمو اغذه يا عمي المره الجايه ان شاء الله هجيب بابا ونقرا الفاتحه كلنا يلا سلام
يلا بينا يا جنات
جنات:علي انا بتكلم جد انا استحاله اتجوز طول ما بابا في الغيبوبه
علي:يا جنات قراية فاتحه بس يلا بينا علي البيت نروح نقول لبابا
جناات:اممم طيب
وذهبو الاثنين للبيت
علي:جنات استنيني هنا لحد ما اطلع لبابا واقوله
انتظرت جنات في الصاله وذهب علي لغرفة اباه
في هذا الوقت دخل عماد المنزل
عماد:جنات!!!!!!
نظرت جنات لعماد ببرود ثم ادارت وجها
عماد:ايه الي جابك
جنات:ملكش دعوه
عماد:انتي فعلن بتحبي علي
جنات:ايوه
عماد بعصبيه:علي الي كل يوم مع واحده شكل تحبيه وتسبيني انا
جنات:.انت فاكر نفسك انسان كويس
عماد:ايه الي في علي زياده عني ايه الي مش عجبك فيا
جنات:حجات كتير اوي علي كان مستعد يخسرني لكن ميخسركش لانه كان عارف من الاول انك بتحبني لكن مرضاش يعترف بحبه ليا عشان ميخصركش
عماد:وده اكبر دليل انه مش متمسك بيكي
جنات:واكبر دليل برضه انه مخلص ليك لكن انت عايزني حتي لو انا مش عيزاك علي حبني من قلبه
عماد:وانا كمان حبيتك من قلبي
جنات:انت محبتنيش اصلن ولو حبتني زي ما بتقولي يبئه انت حبتني بعقلك مش بقلبك
عماد بسخريه:علي عمره ما هيحبك اكتر مني
جنات:علي حبني لدرجة انه لما شافني بغرق قدامه في المايه نزل ينقذني وهوا مبيعرفش يعوم مكنش همه انه يغرق لكن همه اني اعيش
وانه يحبني للدرجه دي ده بالنسبالي كفايه اوي
عماد:ماشي يا جنات انتو الي جبتوه لنفسكم محدش يجي يلومني بعد كده
عند علي واباه
فريد بعصبيه:انت اتجننت عايز تتجوز واحده كانت بتشتغل عندك
علي:بابا جنات بنت كويسه جدا ومحترمه غير كده انها انسانه متعلمه وكونها انها تشتغل عندي ده ميعبهاش
فريد:الكلام ده بيتقال بس لكن قدام الناس مش بيشوفو غير بالشكل وبس
علي:يا بابا ارجوك
فريد:اخرس خالص
نزل فريد وهوا في قمة عصبيته واقترب من جنات
فريد:اسمعي ابني تبعدي عنه خالص واياكي تقربي منه فاهمه ولا لاء اتفضلي اطلعي بره
دمعت عينا جنات وجريت وهيا تبكي
:علي جنات استني
كان سيجري خلفها ولكن امسكه اباه:مش هسيبك تروح وراها اتفضل اطلع علي اوضتك
شعر علي بالاسي والحزن
كانت تجري جنات وتبكي بشده
رجعت الي المنزل ودخلت غرفتها واغلقت الباب عليها
في مكان ثاني احمد:هنعمل ايه دلؤتي شركته رجعت تكسب من تاني والي كانت
بتدينا اخبار الشركه اترفضت
حسام:خلاص ندور علي حد تاني غيرها
احمد:وهنديه فلوس منين
حسام:نبئه نحل المشكله دي بعدين خلي بنتك تعرف ماهي عارفه اخبار علي
احمد:اشوف
عند علي كان يجلس في غرفته ثم دخلت الخادمه
الخادمه:استاذ علي استاذ طارق مستنيك بره
علي:خليه يدخلي هنا
دخل عليه طارق بابتسامه واسعه:ايه يابني بقالك فترع طويله مختفي كده
ليه
علي:مفيش عادي
طارق:مالك يابني في ايه
علي:انا في مشكله مش عارف اعمل ايه
طارق:مشكلة ايه احكيلي
حكي علي لطارق كل شئ بينه وبين جنات وكيف رفض اباه هذا الزواج
طارق:ايه معقوله جنات !!!!
علي:تخيل انا كمان مكنتش اتوقع اني هحبها لكن.... وسمع صوت هاتفه
علي: ثانيه واحد الووو
شعر طارق بالغيظ الشديد ولكن جائت في باله فكره وبدء يمثل الحزن
انهي علي المكالمه:ايه ده مالك في ايه
طارق بتمثيل:اصلي مش قادر اصدق اني انخدعت بسهوله كده
علي:قصدك ايه
طارق:دي جنات كانت مفهماني انها بتحبني
صعق علي من كلامه:نعم انت بتقول ايه انت اتجننت
طارق:صدقني دي الحقيقه حتي ادتني صورتها عشان افضل مفتكرها دايمن
علي ومسك قميصه:انت اكيد كداب جنات لا يمكن تعمل كده
طارق:لو مش مصدقني هيا هتجيلي بكره الساعه تسعه في ديسكو..... ابئه تعالي وهتلاقيها جيالي
علي:اذا طلعت بتكدب هيكون موتك علي ايدي اطلع بره
طارق:ماشي براحتك خليك كده مخدوع فيها وانا الي حبيت انقذك بس طلعت متستاهلش
ثم خرج طارق وهوا مبتسم ابتسامة نصر لانه متاكد مليون بالماه انه سياتي للديسكو ليتحقق من كلامه
ذهبت طارق منزله تاركن علي في حزن وهم كبير
اخرج طارق هاتفه واتصل علي جنات
عند جنات كانت جالسه حزينه شارده حتي قطع شرودها صوت الهاتف
جنات:الوووو مين معايا
طارق:انا طارق يا قلبي
جنات:انت جبت رقمي منين وبتتصل عليا ليه وعايز ايه
طارق:انا لما اعوز حاجه اجيبها يا حببتي المهم انا عايزك تجيلي بكره الساعه تسعه في ديسكو.....
جنات:انت باين عليك اهبل
وكانت ستغلق الخط ولكن اوقفها صوته
طارق:لو مش عايزه اختك تتفضح تيجي بكره هقولك بس موضوع مهم وتمشي
ترددت جنات
طارق:ها يا حببتي قولتي ايه
جنات:موافقه
اقفلت جنات في وجهه وبدات تبكي
عند طارق اتصل بحسن
طارق:ازيك عامل ايه بقولك ايه عايز منك خدمه رفيعه كده اسمع يا سيدي
في اليوم التالي عند الساعه التاسعه ذهبت جنات الي الديسكو وكان علي في طريقه الي هناك لا يكاد يصدق كلام طارق
دخلت جنات الي الديسكو وتشعر بالارتباك
حتي رات طارق وراها هوا الاخر واقترب منها
طارق:ايه الجمال ده
جنات:اخلص عايز ايه
طارق:مفيش حبيت بس اوريكي انك تقدري تكوني تحت امري في اي وقت فاحسنلك بلاش تكتري من حبوب الشجاعه دي
تعصبت جنات بشده وضربه بالالم:انت فعلن سافل
في ذلك الوقت جاء علي وانصدم وهوا يراها مع طارق ولا حظ طارق ان علي يراهم من بعيد
طارق:بما انك ضرتبيني فا خليني اخد حقي من الضربه دي
شد طارق جنات اليه وحضنها بقوه
انصدمت جنات ولم يستطع علي ان يستوعب ما يراه اكثر من ذلك ولف وجهه.....



القادم أجمل.....





لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 24-10-16, 08:15 PM   #25

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



الفصل الواحد والعشرون


احتضن طارق جنات بقوه حتي لا تستطيع ان تبتعد عنه صعق علي مما راه لم يتحمل ان يرا اكثر ادار وجهه دفعت جنات طارق وضربته
جنات بعصبيه:ايه الي عملته ده يا سافل
ضحك طارق بخبث:حبيت بس يا روحي اوقع بيينك وبين علي
جنات بدون فهم :يعني ايه
اشار لها طارق بعينيه علي علي نظرت جنات خلفها ووجدت علي وهوا يذهب وهوا في قمة غضبه جرت جنات وراءه
جنات:علي استني
علي وينظر اليها بغضب:مش عايز اشوف وشك مره تانيه ولا حتي صدفه فاهمه
جنات ببكاء:والله انت فاهم غلط انا
علي بصراخ:مش عايز اسمع صوتك واياكي تكلميني مره تانيه
ذهبت علي وقعت جنات علي الارض وتبكي بشده سمعت صوت ياتي خلفها
طارق:معلش يا كوكو تعيشي وتاخدي غيرها يا حببتي بس اوعدك انك لو احتجتي مني اي حاجه مش هعبرك يلا سلام بئه يا قلبي
ذهب طارق تاركن جنات في بكاء هستيري
طارق يتصل علي حسن وهوا يقود السياره:ها عملت ايه
حسن:كله تمام صورتلكو صور تحففه بس احنا هنعمل ايه بالصور دي
طارق:هنركب وش تاني غير وشي وهننشرها علي النت
حسن بتفكير:طب ما نركب وش علي علي الصوره بدل وشك
طارق:لالا انا كده صداقتي بعلي هتنتهي ومن غيره مش هيكون معايا فلوس اصرف بيها علي نفسي
حسن:وهوا هيعرف منين بس انه انت
طارق:علي اذكي مما تتوقع
حسن:يعني انزل الصور دلؤتي علي النت
طارق بتفكير:لاء استني شويه عايز العب بنور شويه وبعدين ابئه انشرها
رجعت جنات وهيا تبكي بكاء هستيري
كانت ياسمين في ذلك الوقت بالصاله وسمعت صوتها خرجت وانصدمت من شكلها
ياسمين:ايه ده الي حصلك في ايه
جنات:فين نور
خرجت نور من غرفتها:جنات مالك
نظرت جنات لنور بعصبيه:طارق جاب نمرتي منين
نور بارتباك:اصل انا
جنات:ليه عملتي فيا كده
نور:غصب عني كان عمال يهددني
ياسمين باستغراب:طارق مين
جنات:عمري ما هسامحك علي الي عملتيه فيا
جرت جنات لغرفتها والقت بنفسها علي الارض وظلت تبكي
عند علي دخل غرفته وظل يبكي لا يصدق انه انخدع بها يشعر بالحسره والحزن
تذكر اوقاته معها ولكن كيف تكون هكذا حتي الان لا يصدق انه خانته
في الصباح التالي في غرفة نور كانت تبكي تشعر بالذنب والخوف
وفجاه سمعت صوت هاتفها يرن
نور:الووو
طارق:وحشتيني اوي يا روحي
نور:عايز مني ايه تاني ما تسيبني في حالي بئه حرام عليك
طارف:يا حرام تصدقي صعبتي عليا وهتصعبي عليا اكتر لما انشر صور اختك وهيا في حضن واحد والاقي الكل بيعايرك بيها ومحدش يرضي يتجوزك
نور:اه يا سافل
طارق:من غير طولة لسان لو عايزه تاخدي الصور تعاليلي البيت انهارده الساعه سبعه
اقفل طارق جلست نور وتشعر بالخوف وبالذنب اكثر اتجاه اختها
عند جنات صحيت بعد نوم عميق من كثرة البكاء علي صوت هاتفها
جنات:الووو
شريف:اذيك يا جنات
جنات:مين معايا
شريف:انا شريف
جنات:ايوه يا شريف في ايه
شريف:بقالنا كتير مبنتكلمش كنت عايز اقابلك
جنات:معلش يا شريف عندي ظروفي مش هقدر اقابلك
شريف:ارجوكي يا جنات
جنات:طيب هنتقابل فين
شريف:في كافي.....
جنات اوك ساعه وجيالك
غيرت جنات ملابسها وخرجت ولكن نست هاتفها
عند نور كانت جالسه في حيره اتذهب اليه ولكن هذا لن يرضي الله ولكن اذا نشر صور اختها ستكون هيا السبب قررت نور الذهاب لغرفة جنات دخلت نور الغرفه ولكن ام تجدها كانت ستخرج ولكن سمعت صوت هاتق جنات يرن
نور:الووو
علي:مين معايا
نور:انا اخت جنات مين حضرتك
علي:انا علي هيا جنات فين
نور:ممكن الاول حضرتك تقولي انت تقربلها ايه بالظبت
علي:مديرها في الشغل
نور بشك:هوا حضرتك قبلتها من يومين كده
علي باستغراب:اه ليه
نور:ايه ده انت حبيبها بئه طب وليه مكسوف تقول مانا عارفه ان جنات بتحبك
علي باستغراب وعرفتي ازاي
نور:هيا قالتلي انها بتحب واحد وقالتلي انها رايحه تقابل حبيبها من يومين
علي:بس انا مش حبيبها
صعقت نور:انا اسفه جدا كنت فكراك حبيبها معلش انا لساني كده متبري مني
علي:لاء مانتي مغلطيش الي قولتيه صح بس خلي الي قولتيه ده كفعل ماضي
نور بدون فهم:يعني ايه
علي:يعني انا مبقتش حبيبها
نور:ليه
علي:لاء انا اسف دي خصوصيات مقدرش اقول
نور بعصبيه:يعني ايه خصوصيات انا اختها ومن حقي اعرف
علي:طب ما تعرفي منها
نور:لاء مينفعش لانها زعلانه مني جدا ومش هترضي تحكيلي كده بسهوله
علي:احنا طولنا في المحادثه اوي ومعتقدش ان ده يصح
نور بخجل:اه عندك حق بس حضرتك تحب ابلغها بحاجه
علي:ممكن بس تعملي لرقمي بلوك علي موبايلها
نور:لاء مش هينفع لانها عامله لموبايلها باسورد
علي:ماشي طب بلغيها تعمل لرقمي بلوك
نور:هوا انت الي سبتها
علي:سلام
نور بخجل:سلام
نور في نفسها انا غبيه ازاي ارغي معاه كده
عند جنات ذهبت الي شريف في الكافيه
شريف:اذيك يا جنات اقعدي
جنات وهيا تجلس:انا الحمد الله وانت
شريف:الحمد الله بخير طول مانتي بخير
جنات:خير يا شريف طلبتني ليه
شريف:جنات احنا موضوعنا طول اوي يعني مش المفروض نتخطب رسمي ولا ايه
جنات:معاك حق موضوعنا فعلن طول
شريف:يعني موافقه نتخطب
جنات وهيا تبتلع ريقها بصعوبه:ايوه
شريف بفرحه كبيره:طب يلا بينا
جنات باستغراب:علي فين
شريف:هوديكي لاهلي اعرفهم بيكي دي امي ست طيبه اوي ونفسها تشوفك
جنات:طيب
ذهب شريف وجنات للمنزل دخلت جنات
شريف:ثانيه واحده هروح اجيب ماما
جلست جنات لا تصدق انها وافقت عليه هل تسرعت ام هذا هوا القرار الافضل لها
قطع شرود جنات صون مراه كبيره
ام شريف:اذيك يا بنتي عامله ايه
جنات بابتسامه مجامله:الحمد الله يا طنط حضرتك عامله ايه
ام شريف:انا الحمد الله اتفضلي اقعدي
جلسو جميعن
ام شريف:انتي متعرفيش شريف ده بيتكلم عنك ازاي ليل نهار بيتكلم عنك شوقني اني اشوفك
جنات:ربنا يخليكي يا طنط
ام شريف:ها يابنتي عايزين نفرح بيكو بئه انا عارفه ظروفك وان ابوكي في غيبوبه بس يعني مينفعش نوقف حياتنا عشان حجات تانيه القظر كتبها
علينا
جنات:حددو الوقت الي يعجبكم
شريف بحماس:ايه رايك في يوم الخميس الجاي
جنات:موافقه بس تكون خطوبه علي الضيق وتكون في بيتك
شريف:اكيد طبعن معنديش مانع
ام شريف وهيا تقبل جنات:الف الف مبروك يا حببتي انا برضه سالت عليكي ولقيتك انسانه محترمه اوي مش هلاقي منك اتنين
جنات:ربنا يخليكي يا طنط معلش انا لازم امشي عشان بس تعبامه شويه
ام شريف:تمشي فين لازم تتغدي معانا
جنات:ان شاء الله المره الجايه
ام شريف:ان شاء الله نورتينا يا بنتي
جنات:عن اذنكم سلام
ذهبت جنات وتشعر بالحزن ولكن لعل شريف ينسيها ظلم علي لها
دخلت جنات المنزل ووجدت نور في الصاله تنتظرها
نور:جنات عايزه اتكلم معاكي
جنات ببرود:عايزه ايه
نور:هوا مش الي بتحبيه برضه اسمه علي
جنات باستغراب:ايوه لكن انتي عرفتي ازاي
نور:اصله اتصل وانا ذضيت عليه فالكلام خد بعضه
جنات بلهفه:طب وكان عايز ايه
نور بتردد:عايزك تعمليله لرقمه بلوك
شعرت جنات بالظلم اكثر منه وتالم قلبها كثير
نور:هوا انتو ليه سبتو بعض
نظرت جنات الي النور:انتي السبب لكن برضه الحق مش عليكي الحق عليه هوا الي صدق طارق ومصدقنيش
نور بانصدام:هوا يعرف طارق
جنات:ايوه دول اصحاب
نور:جنات ارجوكي سامحيني
جنات:هششش مش عايزه اسمع حاجه عايزه افضل لوحدي
تركت جنات نور وذهبت لغرفتها في الساعه السابعه لبست نور وهيا بقلبها خوف كبير
نور:ماما انا خارجه
سميه:انتي رايحه فين
نور بكذب:اصل واحده صحبتي تعبت اوي وعايزه ازورها
سميه:ماشي لكن متتاخريش
نور:حاضر خرجت نور واقتربت من منزله واتت اليها فكره وقبل ان تصعد نور لمنزله دخلت الي صيدليه
نور:سلام عليكم
الصيدلي:وعليكم السلام
نور:انا عايزه سيلف دفينس
الصيدلي:اي نوع
نور:لاء مش عارفه بس اسمع ان في الرشاش الي بيترش في العين ده
الصيدلي:اوك انا عرفت طلبك
اشترت نور الرشاش ووضعته في حقيبتها وصعدت الي منزل طارق
دقت نور علي جرز الباب وفتح لها طارق بابتسامه خبث
طارق:ادخلي
دخلت نور وتشعر بخوف كبير
طارق:انتي وحشتيني اوي لازم اعمل كده يعني عشان
نور وهيا تبتعد عنه:فين الصور
طارق:وانتي فاكره اني هديهالك بسهوله كده اكيد انت عارفه ايه المقابل
نور:اه يا واطي لو مدتنيش الصور دلؤتي انا هبلغ عنك وهلبسك تهمه
طارق:يا ريت يا حببتي تلببسيني تهمه عشان افضحك انا عند اهلك
نور:انا ماشيه
طارق:استني هنا انتي مش هتخرجي من هنا خلاص
نور:ابعد يا حيوان
طارق:طولت لسان مش عايز
اخرجت نور بسرعه الرشاش ورشت في عينه
طارق:اااااااااه
خرجت نور بسرعه تجري وهيا تبكي بكاء شديد رجعت المنزل ودخلت غرفتها
نور:يا ربي اعمل ايه انا دلؤتي
ظلت نور تفكر وتفكر حتي اتت لها فكره
في الصباح التالي
كانت نور مستيقظه باكرا خرجت جنات ووجدتها في الصاله
جنات:نور تعالي ثواني
نور:ايوه يا جنات
جنات:عيزاكي تعرفي ان يوم الخميس الجاي خطوبتي ابئي تعالي معايا
صعقت نور:نعم!!!! خطوبتك؟؟؟؟؟؟ طب وعلي
جنات:متجبليش سيرته انا همشي دلؤتي هخرج ادور علي شغل سلام
ذهبت جنات دون ان تنتظر منها رد شعرت نور بالذنب اكثر
بعد ساعه عند علي كان في مكتبه شاردن لا يستطيع ان يخرجها من فكره يريد ان يراها ولكن كبريائه وكرامته تمنعه قطع شروده دخول السكرتيره
السكرتيره:استاذ علي في واحده عايزه تقابلك بره
علي:مين
ادخلت السكرتيره الفتاه
علي :انتي!!!!!
نور:كويس انك لسه فاكرني



انتهي الفصل يا رب يكون عجبكم


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 27-10-16, 01:37 AM   #26

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



الفصل الثاني والعشرون


علي:انتي
نور:كويس انك فاكرني
نظر علي اليها لفتره ثم قال للسكرتيريه:روحي انتي واقفلي الباب وراكي
اقفلت السكرتيره الباب وقال علي لها:اتفضلي اقعدي
جلست نور
علي ويمثل الا مبلاه وينظر الي الورق:خير عايزه ايه
نور وامسكت بكوب الماء الذي كان بجانبه ورشته عليه
علي ايه الي انتي عملتيه ده
نور :لما اكون بتكلم معاك تنتبهلي ومتمثلش الشويتين بتوعك دول
علي وهوا ياخى المنديل ليجفف وجهه:عابزه ايه جايه تدفعي عن اختك ولا تكنش هيا حفظتك دور جايه تمثليه
نور:انا مش مصدقه ان انت اصلن حبيتها انت ازاي تكون بالقسوه دي
علي:هههههه بلاش انتي بالذات تكلميني عن القسوه لان اختك قاسيه اكتر من الحجر
نور:مفيش حد في الدنيا دي يعرف طارق اد مانا عرفاه
نظر لها علي باستغراب:انتي تعرفيه
نور:ايوه كنت اعرفه بس طلع انسان حقير
علي:انتي عايزه ايه بالظبت
نور:انت مصدق ان جنات ممكن تاذيك
علي:انا شوفت بعيني
نور:هههه يا سلام طب ما ياما بنشوف بعنينا وبنطلع الي بنشوفه تمثيل
علي:شوفت جنات في حضن طارق وتقوليلي تمثيل ايه كانو بيصورو فيلم
نور:لاء هوا الي كان بيصور فيلم عشان يوقع بنكم
علي:وهوا هيعمل كده ليه بئه
نور:عشاان ينتقم منها ومني
علي:وينتقم ليه اصلن
نور:طارق فهمني انه بيحبني وحاول يجرني عشان اقع في ايده وجنات لحقتني وضربته فحب ينتقم منها ومني
علي:ههههه انت فاكره اني ممكن اصدق كلام الافلام ده
نور بثقه:اه هتصدق لانك بتحب جنات وهتحاول تلاقي اي حاجه حتي لو مش مقنعه تقولك انها بريئه
علي:احم كل الي بينا انتهي خلاص
نور:ماشي بس تعرف ان خطوبتها الخميس الجاي
انصدم علي:بتقولي ايه هتنحطب لمين
نور:معرفش صحيت لقيتها بتقول ان خطوبتها الاسبوع الجاي
علي:اكيد شريف
نور:بس انا في حاجه مهمه عايزه اقولهالك
علي:ايه هيا
نور:طارق فبرك صور لجنات وناوي ينشرها علي النت ويسؤ سمعتها
علي:بتقولي ايه
نور:دي الحقيقه بس اقسم بالله لو نزلها فعلن هنتقم منه ومنك انتو التنين اصلن زي بعض بتتسلو ببنات الناس جنات كانت هبله لما حبت واحد زيك لما انت مش بتثق فيها حبتها ليه
نظرت له نور بنظرات غضب وذهبت تاركه علي في قمة شروده وانصدامه من كلامها
في مكان ثاني في بيت فخم وبالتحديد في غرفه كبيره كانت تجلس وتستمع الي الموسيقي الي ان دخل والدها
احمد:ازيك يا حببتي عامله ايه
هايدي في نفسها اكيد عايز حاجه ثم ابتسمت له:الحمد الله يا بابا خير في حاجه
احمد:دلؤتي فريده اترفضت متعرفيش اي حد قريب من علي يقدر يساعدنا
هايدي:يوووووه بابا انا زهقت ومش هشترك في العبه دي تاني
احمد:ماشي بس مترجغيش تعيطي بئه لما تلاقي البنك بيحجز علي بتنا وبنترمي في الشارع
هايدي:يوووو خلاص هقولك في واحده اسمها جنات قريبه من علي اوي بس معتقدش انها هتوافق
احمد:وليه مش هتوافق
هايدي:عشان اعتقد انهم بيحبو بعض
احمد:ههههخ هوا ده السبب يعني لالا يبئه هتوافق يلا انا ماشي
ذهب اباها وشعرت هايدي بالضيق من اباها ولكن لم تكترث ورجعت الي استماع الاغاني
عند طارق كان نائمن ثم استيقظ علي صوت دق الباب
قام طارق بتثاقل وفتح الباب ووجد علي
طارق:علي!!!
دخل علي وهوا في قمة عصبيته
طارق بخوف:مالك
علي بتمثيل:انا متعصب اوي مش قادر اصدق ان جنات خانتني
ارتاح طارق :معاك حق هيا انسانه رخيصه اوي
علي بتمثيل:نفسي انتقم منها اوي نفسي اخليها تندم علي الي عملته
ابتسم طارق ابتسامه واسعه:طلبك عندي
علي:ازاي
طارق:استناني لحظه
دخل طارق واخذ الابتوب
ثم فتح بعض الصور
نظر علي للصور وانصدم:ايه ده
طارق:انا فبركت صور لجنات عشان نحطها علي النت ونسوؤ سمعتها وننتقم منها
ضغط علي اسنانه وبدء يشك فيه اكثر
ثم قال بتمثيل:طب وانت عامل نسخ تانيه للصور دي ولا هيا دي بس الي علي الابتوب
طارق:لاء هيا دي بس الي علي الابتوب انا كنت رايح انهارده اعمل نسخ للصور دي تعالي معايا
اذداد علي غضبن ولكن كتمه وقال بتمثيل:لاء خليني انا اخد الابتوب ده واروح لواحد يفهم في الفتوشوب اكتر واخليه يفبرك اصور اكتر من دي وبعدين انسخها
طارق:طب ماجي معاك
علي:لاء خليك انت انا عايز كل الانتقام يكون مني انا عايز افرغ كلي عصبيتي فيها
اذاداد طارق سعاده وارتياح لانه اطمان انه خارج هذا الموضوع وفي نفس الوقت انتقم من نور:قشطه يا مان
علي بتمثيل:اااه عندي صداع ممكن تجيبلي مايه اشرب الدوا
طارق:اه ثواني ذهب طارق الي المطبخ وبسرعه اخرج علي من جيبئه اموال كثيره مكتوب عليها الشاب السويم ووضعها تحت الاريكه
جاء طارق:امسك
علي:يااا تصدق نسيت اجيب الدوا معايا خلاص ابئه اشتري تحت
طارق:ماشي بس متنساش تعمل الي لتفقنا عليه
علي وكان يريد ان يقتله ولكن امسك نفسه وقال:اه طبعن ده انا هعمل كده دلؤتي
يلا سلام
طارق:سلام
ذهب علي وهوا في قمة عصبيته وذهب الي اقرب اسم ودخل الي الظابط:لو سمحت انا عايز ابلغ عن واحد سرق مني عشر الاف جنيه
عند جنات كانت جالسه شارده حتي اتي الي شريف:الجميل بيفكر في ايه
جنات:لاء ابدا ولا حاجه
شريف:طب مش يلا بينا نشوف الدبل وفستانك
جنات:هااا اه يلا
ذهبو هما الاثنان وكان اي شئ يختاره شريف توافق عليه جنات كانت تفكر بعلي طول الوقت كانت تشعر ان التفكير بئه اهانه لها ولكن لا تستطيع ان تمنع نفسها من التفكير به
عند طارق كان طائر من السعاده اخيرا سينتقم من نور وجنات دون ان يدخل نفسه بمشاكل
وفجاه سمع صوت الباب يدق بشده فتح طارق الباب وانصدم من الذي يراه
دخلو مجموعه من الظباط والبعض يفتش
طارق:ايه ده في ايه
الظابت:جالنا بلاغ من شاب بيتهمك انك سرقت منه عشر الاف جنيه ومعانا اذن تفتيش
طارق باستغراب:مين الشاب ده الي بيتهمني
وقبل ان يجاوبه الظابت وجدو العشر الاف جنيه في منزله
الظابت:خدوه
طارق بصراخ:معملتش حاجه انا مسرقتش حاجه
اخذو طارق الي الاسم وانصدم طارق وهوا يرا علي امامه
علي بتمثيل:كده يا طارق تسرقني توء توء توء اخص عليك
طارق ويمسك قميصه:انت ليه عملت فيا كده
علي:قولي الاول انت ليه عملت مع جنات كده ومتكدبش والا انت عارف انا ممكن اعمل فيك ايه
طارق واستسلم وحكي له كل شئ
علي كان سيضربه ولكن منع نفسه لانه في مركز الشرطه:يا حقير
طارق:ابوس ايدك خرجني مني هنا
علي:اوعي انا ماشي وخليك انت هنا
ذهب علي وهوا يشعر بالذنب اتجاه جنات حاول مرارن الاتصال عليها ولكن هاتفها مغلق وللا يريد ان يذهب لمنزلها حتي لا يشك الناس بامرهما
يوم الخميس كانت جنات عند الكوافيره ومعها جنا ونور وياسمين
ياسمين:مبروك بس علي فكره يعني انا لو كنت عايزه اتجوز كنت اتجوزت ده انا اسقف بايدي كده السما تمطر عرسان بس النفس
جنات بابتسامه:الله يبارك فيكي
نور:مبروك يا جنات
جنات:الله يبارك فيكي
جنات وتنظر الي الكوافيره:لو سمحتي يا ريت تحطيلي ميك اب خفيف علي اد ما تقدري
الكوافيرا:اوك
وعند الساعه السابعه انتهت الكوافيرا
جنا :الله جنات قموووره اوي والميك اب عليكي حلو
تذكرت جنات في تلك الحظه عندما قال لها علي انه يراها بشكلها الطبيعي اجمل
جنات:متشكره يا جنا
نور:جنات شريف وصل بالعربيه يلا انزلو عشان تروحو البيت عنده
جنات:اوك
نزلت جنات وركبت بجانب شريف
نظر شريف لها باعجاب شديد:بسم الله ما شاء الله
اكتفت جنات بابتسامه
ذهبو جميعن الي منزله وجاء اقارب شريف وصديقة جنات هند
هند بفرحه كبيره:مبروووك يا جنات يا اخيرا هقدر اشوفك كتير
جنات:ههههه الله يبارك فيكي وعقبالك
هند:لالالا انا مبسوطه كده وانا سنجله
جنات:ههههه بكره تندمي وتقولي نفسي اتجوز
هند:لالالا انا اتجوز عشان راجل يفضل طول النهار يفضل يقولي روحتي فين وجيتي منين وبتعملي ايه وهترجعي امته وكنتي مع مين لالا خليني كده
جنات:لما نشوف هتفضلي علي كلمتك كده لغاية امته
وفي تلك الحظه جائت ام شريف وهيا تقبلها :الف مبروك يا بنتي
جنات:الله يبارك فيكي يا طنت
ثم جاء شريف واقترب منهم:جري ايه يا جماعه خلوني انفرد بيها شويه ده انا مستني الحظه دي من زمان
وفي تلك الحظه ضرب جرز الباب وفتحت الخادمه
واثناء حديث جنات انصدمت من الذي تراه امامها
دخل علي واقترب منها:مبروك يا جنات
ساد بينهم النظر طويلن كانت عيناه تملئها الغيره والحزن والشعور بالذنب وفي عيناها نزرات الوم والبكاء




انتهي الفصل يا رب يكون عجبكم



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 27-10-16, 01:59 AM   #27

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



الفصل الثالث والعشرون


انصدمت جنات وهيا تراه امامها
جنات:علي!!!!!
علي بنظرات لوم وحزن:مبروك
جنات وهيا تبلع ريقها بصعوبه:الله يبارك فيك
علي بنظرات غيره من شريف:مبروك يا شريف زين ما اخترت
شريف بنظرات تحذير:الله يبارك فيك
علي:انا قولت بس اعمل الواجب وامشي يلا سلام عليكم
ولم ينتظر علي ردهم وذهب وكانت عيون جنات معلقه عليه
اقتربت جنات من نور:هوا عرف ازاي ان خطوبتي انهارده
نور بتمثيل:مش عارفه حاجه غريبه فعلن
في مكان ثاني كان جالسن في غرفته يشعر بصداع من كثرة التفكير كان يشعر بتردد شديد مما يفكر ان يفعله ولكن هم بالنهايه اجبروه علي فعل ذلك
عماد في نفسه:مفيش قدامي غير كده
انتهت الخطوبه واوصل شريف جنات
شريف:مبروك علينا يا حببتي
جنات:الله يبارك فيك
نور:اممم طب انا وجنا هننزل ابئي حصلينا
نزلو هما الاثنان
جنات:انا كمان هنزل تصبح علي خير
شريف:استني
جنات باستغراب:في حاجه
شريف وامسك بيدها:هتوحشيني
ابعدت جنات يدها عنه بسرعه وهيا متعصبه:انت اتجننت انت ازاي تمسك ايدي
شريف:في ايه يا جنات مانتي بئيتي خطيبتي
جنات:برضه الخطوبه دي للتعارف مش لتعدي الحدود
شريف:طيب انا اسف حقك عليا متزعليش
جنات:تصبح علي خير
شريف:وانتي من اهله
دخلت جنات
سميه:يا ريت النبي حارصه الي انتي اتنيلتي اتخطبتيله تتجوزو بسرعه عشان نخلص من همك
جنات بابتسامه لتغيظها:ان شاء الله متقطعيش بس
ثم دخلت غرفتها تاركه سميه تشتعل من الغيظ
دخلت جنات وظلت تفكر بعلي وجلست تفكر لماذا جاء الخطوبه وكيف عرف ولماذا همه اصلن ان ياتي نامت جنات من كثرة التفكير
في الصباح التالي اتسيقظت جنات متاخرا عند الساعه العاشره غيرت ملابسها وصلت ونزلت وجدت نور تجلس وعلي وجهها الحزن الشدي
جنات:صباح الخير
نور بضيق:صباح النور
جنات:ايه في ايه مالك
نور:بصي للخبر ده في الجرنان
نظرت جنات في الجريده وصعقت من الذي تقراه لقد نشر في الجرائد ان علي ابن فريد بيه صاحب اكبر شركات في الشرق الاوسط الذي كان سيرث تلك الشركات بعد اباه ابن زنا
جنات:الخبر ده مين نشره
نور:مش عارفه لكن هوا علي فعلن ابن زنا
نظرت جنات لنور بعصبيه
نور:خلاص سحبت السوال
جنات في نفسها اكيد عماد الي عمل كده
في مكان ثاني فريد بعصبيه وهوا يصرخ:ازاي خبر زي ده يتنشر ومين عرف الموضوع ده
علي:معرفش يا بابا
فريد:لا حول ولا قوة الا بالله دلؤتي سيرتنا هتبئه عل كل لسان شكلي هيبئه ايه دلؤتي
علي بضيق:هوا ده الي همك شكلك هيبئه ايه مفكرتش فيا انت ايه هتفضل طول عمرك راجل اناني
ضرب فريد علي بقوه:اخرس انت ناسي اني ابوك بتعلي صوتك عليا
ذهب علي لغرفته وهوا في قمة عصبيته
في مكان ثاني
كان احمد يرا الخبر ويشعر بالسعاده:ايوه اخيرا هيتكون كل حاجه من حقي
هايدي:ايه يا بابا مالك في ايه
احمد وهوا يعطي لهايدي الجريده:اقري الخبر ده كده
صعقت هايدي وهيا تقراء الخبر:ايه ده معقوله بابا وصل بيك القسوه انك تطلع اشاعه زي دي
احمد باستغراب:لكن انا مطلعتش الاشاعه دي اصلن
هايدي بشك:بجد
احمد:وانا لو كان في دماغي اطلع اشاعه زي دي كنت طلبت منك اعرف مين قريب من علي عشان نستغله ليه
هايدي:طيب مين الي نشر الاشاعه دي
احمد:وانتي اشعرفك انها اشاعه مش يمكن تكون حقيقه وفعلن علي يكون ابن زنا
هايدي:يعني ايه يعني انا مش هقدر اتجوزه
احمد:انتي اتهبلتي ولا ايه انا اجوز بنتي لابن زاني انتي عايزه الناس تفضل تعايرك في الراحه والجايه
هايدي:ناس ناس ناس زهقت من الناس وقرفهم
ذهبت هايدي وهيا في قمة عصبيتها وظلت تبكي
عند علي كان يفكر من الذي قد يفعل شئ كهذا واكن انصدم عندما جاء في باله ان من الممكن ان يكون اخاه هوا الي ذي فعل به هذا ذهب علي بسرعه الي غرفة اخاه ودخل الغرفه وهوا في قمة عصبيته
عماد:ايه ده انت ازاي تدخل من غير ما تخبط
علي وهوا يمسك قميصه:انت الي نشرت الخبر ده مش كده
عماد:ايوه انا دلؤتي جنات مش هتقبل تتجوزك ههههه
ضرب علي اخاه بوكس:انت حقير الي متعرفهوش ان جنات اتخطبت امبارح
عماد بانصدام:ايه!!!!! اتخطبت!!!!!
علي:خلاص الي كناتج بنتخانق عليها لا بائت في ايدي ولا في ايدك بائت في ايد حد تاني بس ليه تعمل فيا كده انت من الحظه دي لا اخويا ولا اعرفك
ذهب علي وهوا في قمة عصبيته
جنات كانت تجلس حزينه لما حدث لعلي وعلي فضيحته وظلت تتسائل ما هيا نظرت الناس اليه الان
دخلت جنات علي الانترنت لترا تعليقات الناس علي فضيحة علي كانت هناك تعليقات تشفق عليه وتعليقات اكثر تسخر منه وتعليقات اكثر واكثر تستهزء به وباباه
جنات:يا ربي والعمل يا رب اكيد عماد هوا الي عمل كده وفجاه سمعت صوت هاتفها يرن
جنات:الووو
عماد بعصبيه:انتي فعلن اتخطبتي امبارح
جنات:انت الي نشرت خبر علي ده
عماد:جوبيني
جنات بصراخ:رد عليا انت الي عملت كده
عماد:ايوه انا الي عملت كده وهاذي خطيبك ده لحد ما تجيلي انا
جنات:انت مختل عقلين
اقفلت جنات في وجهه وهيا تشعر بالضيق الشديد ماذا تفعل الان
عند فريد كان فب الشركه شارد الزهن دهل عليه السكرتير
فريد:قولت محدش يدخل في ايه عايز ايه
السكرتير:اسف يا فندم لكن في قنوات كتير عايزه تعمل مع حضرتك ومع ابن سيادتك حوار علي التلفزيون فكر فريد وراي ان هذه فرصه ليكذب هذا الكلام
فريد:ماشي وافق علي اي قناه
السكرتير:حاضر يا فندم
كان علي مهمومن الان اصبحت سيرته علي كل لسان وسيعايروه الناس بانه ابن زنا
وفي تلك الحظه دخل اباه المنزل
فريد:عايزك تحضر نفسك لانك بكره ان شاء الله هيتعمل معانا حوار علي التلفزيون بخصوص الفضيحه دي
علي:انا مش رايح في. اي حوارات
فريد بعصبيه:مش عايز عناد دي افضل فرصه نكدب فيه الكلام ده
علي:ونكدبها ليه ودي اصلن الحقيقه
فريد:عشان منظرما قدام الناس
علي:عايزنا نحلي منظرنا قدام بالكذب
فريد:لو كان الصدق بيكون في نظر الناس كويس مكنش حد في الدنيا دي كدب وجهز نفسك
كانت جنات جالسه في الصاله شاردة الزهن
وفجاه جرت اليها نور :جنات جنات الحقي
جنات:في ايه يا نور
نور:في اخبار علي النت ان علي وباباه هيتعمل معاهم حوار غلي التلفزيون بكره الساعه سبعه
جنات بانصدام:معقوله
نور:ايوه
جنات:ده هيبئه صعب اوي علي علي
نور:ان شاء الله هيعدي الموضوع ده علي خير بس للاسف كل الناس فكراه انه خبي انه ابن زنا عشان يورث الشركه مع اخوه ومطلعين اخوه المظلوم البرئ الناس عماله تمدح اخوه وبيشتمو في علي
جنات:للاسف الناس بتصدق بس الي هيا حابه تصدقه
في اليوم التالي كانت جنات ونور وجنا ينتظرون بفارغ الصبر علي
عند علي كان جالسن شاردن وقطع عليه صوت المذيه
المذيعه:استاذ فريد استاذ علي بعد دقيقتين هنكون علي الهوا حضرتكو جهزين
فريد:اه طبعن جهزين
وبعد دقيقتين
المذيعه:مساء الخير عليكم وعلي كل المشاهدين الي بيتبعونا انهارده معانا ضيفين مهمين جدا اهلن بحضرتك استاذ فريد
فريد:اهلن بكي
المذيعه:اهلن بحضرتك استاذ علي
لم يرد علي عليها وانحرجت المذيعه
المذيعه:طبعن يا استاذ فريد حضرتك عارف الاخبار الي طلعت ممكن نعرف راي حضرتك فيها
كان سيقول فريد انها كذب ولكن سبقه علي:الاخبار دي حقيقه
انصدم فريد منه وانصدمت جنات لم تتوقع منه هذه الجراءه
المذيعه:طب وليه الموضوع فضل سر
علي:عشان لو كان اتعرف كانت في ناس هتفضل تعايرني واحنا في مجتمع متخلف اوي
المذيعه:لكن في تعليقات علي النت بتقول انكو خبيتو الموضوع ده عشان تقدر تشارك اخوك في المراث في المستقبل لان لو للناس عرفت انك ابن زنا مش هتقدر تشارك في الورث
صمت علي قليلن وكان جنات تنظر للتلفاز وتنتظر بفارغ الصبر ان ترا رده
علي:واخرج بعض الاوراق من الحقيبه التي احضرها معه :اتفضلي
الورق ده ممكن حضرتك تقريه وتوريه للمشاهدين
كانت هذه اوراق وعقود لشركة هواتف
المذيعه:ممكن حضرتك توضحلنا ايه الورق ده
علي:انا افتتحت الشركه دي جديد لاني عامل تنازل بكل حقوقي عن الميراث وهتلاقي الي يثبت كلام في الورقه الاخيره وكنت عامل التنازل ده من زمان
لو انا عايز اشارك ف يالمراث مكنتش عملت مشروع خاص بيا ولا اتنزلت عن المراث من رغم اني كنت اقدر اورث لاني قدام القانون انا مسجل باسم مرات ابويا
المذيعه:مع حضرتك حق لكن مين الي نشر الخبر ده
صمت علي قليلن وتذكر عماد ثم قال:مش عارف
انصدم عماد عندما كان يشاهد التلفاز كان يتوقع منه ان يقول بان اخاه الذي نشر هذا الخبر ولكنه كذب
المذيعه:الحقيقه حضرتكو شرفتونا جدا
فريد كان يضغط علي اسنانه من كثر الغيظ والغضب:متشكر لحضرتك
المذيعه:تابعونا ان شاء الله في الحلقه الجايه سلام عليكم
بكت جنات بحرقه
نور باشفاق عليها:ليه بس بتعيطي
جنات:كان نفسي اكون جنبه في محنته دي بس مينفعش
نور:معلش يا جنات هوا كمان ظلمك
جنات:وانا ظلمت نفسي لما اتخطبت لشريف
نور:طب روحي اوضتك ارتاحي شويه
ذهبت جنات وظلت تبكي وجائت في بالها فكره شعرت بانها اذا نفذت هذه الفكره ستستطيع مساعده علي
عند علي ضربه والده بالالم
فريد بعصبيه:ارتحت فضحتنا وفضحت نفسك
علي:اه ارتحت عشان قولت الحقيقه
فريد:طب اعرف بئه انك مطرود من البيت وانت لا ابني ولا اعرفك اتفضل اطلع بره
علي بعصبيه:انا ماشي
دخل علي غرفته ولم اغراضه وذهب لفندق وحجز غرفه ونام هناك
في الصباح التالي استيقظت جنات باكرا لتفعل ما خطت له البارحه
نزلت جنات
ياسمين بسخريه:رايحه فين بدري كده
جنات بنفس نبرة السخريه:رايحه اعمل شوبينج
ثم تركتها وخرجت مسرعه
وبعد ربع ساعه وصلت جنات استجمعت شجاعتها واخذت نفسن عميقن ودخلت
جنات:احم سلام عليكم
السكرتيره:وعليكم السلام
جنات:كنت عايزه اقابل الصحفي.....
السكرتيره:الحقيقه هوا مشغول اوي مش هيقدر يكلمك
جنات:انا عندي اخبار جديد بخصوص علي ابن فريد بيه
نظرت السكرتيره اليها باتسغراب:طب ثواني وهخليكي تقابليه
جنات بابتسامه:اوك



انتهي الفصل يا رب يا رب يكون عجبكم


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 27-10-16, 02:18 AM   #28

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



الفصل الرابع والعشرون


جلست جنات وبداخلها تامل ان ما ستفعله يكون في مصلحة علي قطع شرودها صوت السكرتير
السكرتيره:اتفضلي ادخلي
جنات:اوك
دخلت جنات
الصحفي:صباح الخير
جنات:صباح النور
الصحفي:اتفضلي اقعدي واقفه ليه
جلست جنات
الصحفي:سمعت من السكرتيره انك عندك معلومات بخصوص علي
جنات:ايوه وانا جتلك لانك انت الي نشرت انه ابن زنا
الصحفي:ايه هيا الاخبار الي عندك وانت تقربي لعلي ايه اصلن عشان تكون عندك اخبار
جنات بكذب:انا اصلي كنت شغاله الحارصه الشخصيه لعماد اخو علي فكنت اعرف معظم تفاصيل حياتهم
الصحفي:اهااا طب وايه بئه الاخبار الي عندك
جنات:عندي شرط عشان اديك المعلومات الي عندي
الصحفي:عايزه كم
جنات:انا مش عايزه فلوس
الصحفي:اومال عايزه ايه
جنات:مش عيزاك تجيبي اسمي خالص ولا تعرف الناس اني كنت بشتغل بودي جارد عند عماد بيه مش عايزه الناس تعرف الخبر ده جاي من مين من الاساس
الصحفي:اوعدك لكن ليه
جنات:ليا اسبابي الخاصه
الصحفي:ماشي اتفضلي اتكلمي
جنات.......
في مكان ثاني عند علي استيقظ وغير ملابسه وصلي ونزل ليفطر في المطعم
كان علي طوال الوقت يفكر بجنات الان لم تصبح ملكه لقد ذهبت لغيره ولكن ماذا كنت تتوقع منها بعد ان ظلمتها واهنت كرامتها
فكر علي باللتصال عليها
عند جنات انهت حديثها مع الصحفي وخرجت وسمعت هاتفها يرن دق قلب جنات بسرعه شديده عندما رات المتصل
جنات:الوووو
علي:اذيك يا جنات
جنات:الحمد الله يا استاذ علي خير في حاجه
تالم علي من طريقتها:انا عايز اشوفك
جنات:ليه
علي:عايز اتكلم معاكي
جنات:استاذ علي مبقاش في بينا كلام خالص
علي:جنات ارجوكي اسمعني
جنات:افهم انا بئيت مخطوبه خلاص وميصحش اصلن انك تكلمني
علي:بس انتي مش بتحبيه
جنات:مش معني اني مش بحبه يبئه محترموش في غيابه
علي:يعني ده اخر كلام عندك
جنات:ربنا يوفقك في حياتك سلام
اقفلت جنات دون ان تسمع رده وشعرت بالحزن الشديد وبدات تبكي في صمت
ذهبت جنات للمنزل
وعند دخولها رات ياسمين تبكي
جنات باستغراب:ايه ده مالك يا ياسمين ايه الي حصل
ياسمين ببكاء:ملكيش دعوه بيا
تضايقت جنات من طريقتها:ممكن تهدي بس وتقولي في ايه
ياسمين دون ان تنظر اليها:انا جايلي عريس
جنات باستغراب:وانتي زعلانه ليه البنت مفروض تفرح لما يكون في واحد عايزها
ياسمين:ده لو هيا كمان عيزاه
جنات:طب لو مش عيزاه ارفضيه
ياسمين:ماما مش راضيه والعريس واهله جايين انهارده بليل وشكلي كده هتجوزه غصب
جنات:لاء يا ياسمين مفيش حاجه اسمها جواز غصب متقلقيش وبعدين مش جايز لما تشوفي العريس يعجبك
ياسمين:انا مش عايزه اتجوز دلؤتي اتصرفي يا جنات انا حاسه اني بضيع كده
جنات بتفكير:هما جايين انهارده الساعه كم
ياسمين:تمانيه
جنات:طب ايه رايك لو تقوليله انك انتي مش عيزاه
ياسمين:هقوله كده قدام اهله
جنات:لاء طبعن ما اكيد اهل العريس هيسيبكو تقعدو شويه تتكلمو
ياسمين:بس انا خايفه من رد فعل ماما بعد كده لما تعرف اني رفضته
جنات:متقلقيش يومين وهتنسي الموضوع ولا كان حاجه حصلت
ياسمين:ربنا يستر
عند علي كان جالسن حزيزن لا يصدق ان جنات تكلمت معه هكذا لا يصدق انها اصبحت لغيره
عند جنات رن هاتفها وهيا في الصاله
جنات:الووو
شريف:اذيك يا حببتي
جنات:الحمد الله كويسه وانت
شريف:انا زعلان منك جدا
جنات:ليه
شريف:كده متتصليش بيا خالص مش مهتمه بيا انتي
جنات:انا اسفه غصب عني كنت مشغوله
شريف بحب:وحشتيني
جنات:طيب
شريف بخيبة امل:مفيش وانت كمان
جنات:اه طبعن وانت كمان اممم انا هقفل دلؤتي عشان مشغوله سلام
اقفلت جنات قبل ان تسمع منه رد لا تطيق الكلام معه حقا
شريف وشعر باحباط كبير من طريقتها
عند الساعه الثامنه جاؤو اهل العريس والعريس كان اسمه يوسف
سميه بترحيب كبير:اهلن وسهلن نورتو اتفضلو اتفضلو
ام العريس:اذيك يا حببتي عامله ايه
سميه:الحمد الله بخير وانتي اخبارك ايه
ام العريس:الحمد الله بخير طول مانتي بخير
سميه:تسلميلي يا رب اتفضلو اقعدو
جلسو جميعن:ها تشربو ايه
ام العريس:عايزين نشرب شربات بس ده لما تيجي عروستنا الحلوه
سميه:استني هروح استعجلها انتي عارفه بئه بنات اليومين دول
كانت ياسمين في الغرفه ومعها جنات
ياسمين وتمشي في الغرفه:اعمل ايه اعمل ايه
جنات:يووووو ما تهمدي بئه خيلتيني
ياسمين:انا خايفه اوي
جنات:ليه مهياش اول مره عريس يتقدملك يعني
ياسمين:بس خايفه لتجوزه غصب
جنات:متخفيش اعملي بس الي قوتلك عليه
وفي تلك الحظه دخلت سميه
سميه:يلا يا ياسمين انزلي
ثم نظرت لجنات:وانتي ايه الي جابك اوضتها
نظرت لها جنات بنظرات برود وصمتت
نزلت ياسمين وهيا ترتعش من الخوف
ام العريس:بسم الله ما شاء الله ايه الحلاوه دي
ابتسمت ياسمين مجامله
نظر لها يوسف باعجاب شديد
يوسف وهوا يمد يده:اذيك يا انسه ياسمين
ياسمين ببرود:مبسلمش
يوسف باحراج:اه انا اسف
جلست ياسمين وبدات تنظر اليه نظرات سريعه حتي لا يلاحظ انها تنظر اليه وشعرت بقليل من الاعجاب به
سميه:بقولك ايه خلينا نسيبهم شويه مع بعض
ام العريس:انا بقول كده برضه
وقفو الاثنين
يوسف باستغراب:حضرتكو رايحين فين
سميه:مامتك مصممه تجيب معايا الشربات هنروح نجيبه ونيجي
يوسف وفهم امرهم:ماشي اتفضلو
نظر يوسف لياسمين:احم طب ايه
ياسمين:ايه
يوسف:ما تكلميني عنك شويه
ياسمين:مبتكلمش
يوسف:ليه ياختي واكله سد الحنك
كانت تريد ان تضحك علي تعليقه ولكن كتمت ضحكتها:لاء
يوسف:اومال مبتتكلميش ليه
ياسمين:عشان انا رافضه اتجوزك اصلن انا بس مجبوره علي الجوازه دي
يوسف:طب تخيلي كده اننا اتجوزنا ده حتي اسمنا لايق علي بعض يوسف وياسمين يا سلام اسم رومنسي
ياسمين:اسمي رومانسي!!!!
يوسف:لاء انا قضدي اسمي انا
ياسمين:هههههه
يوسف:ضحكتك حلوه طب ليه بئه رفضاني
ياسمين:عشان انا نفسي اخلص جامعه واشتغل نفسي في حجات كتير اعملها ومش عايزه. اوقفها بسبب الجواز
يوسف:طب مانا هساعدك انك تكملي دراسك وتشتغلي
ياسمين بسخريه:كلكو بتقولو كده في الاول وواول ما تتجوزو مش عايزين الست غير تبئه خدامه في البيت
يوسف:يا سلام طب ما الرجاله بيبئو خدامين بره البيت الراجل بره البيت جيبه مليان بعد دقيقه واحده من دخوله البيت يلاقي بنطلونه اتقلب من مراته ولا انتو يا بنات كده تاكلو وتنكرو
ياسمين بارتباك:ايوه بس عشان ده واجبه نحية الست
يوسف:يعني الراجل يشتغل ويتقلب في الفلوس من مراته وكمان ميلاقيش اكل في البيت يعمل ايه يعيش علي ورق الشجر
ياسمين:هههههههههه
يوسف:قولي بئه انك موافقه واوعدك اني هساعدك في البيت معادا في الطبيخ
ظلو الاثنان يضحكون ويتكلمو وشعرت ياسمين بالارتياح اليه والي طيبته وخفة دمه
جائت سميه وام العريس بالشربات والحلويات
ام العريس:ها يا عروسه رايك ايه
ياسمين باحراج :موافقه
سميه:لولولولولوولولولوي
سمعت جنات صوت الزغاريط واستغربت
انتظرت جنات دخول ياسمين حتي دخلت
جنات:معلش يا ياسمين كان نفسي اساعدك
ياسمين بفرحه:انا وافقت بارادتي
جنات باستغراب:ليه
ياسميم:اصله بصراحه طلع عريس لقطه
جنات ولم تفهم بعد:ازاي
ياسمين:اصله شكله قمووور وطويييل وشخصيته لذيذه وبيفتصني من الضحك
جنات وهيا تغمز لها:دي الصناره غمزت بئه
ياسمين:هههه تقدري تقولي كده مكنتش اتوقع اني هعجب بيه
جنات:مش هستغرب انك اعجبتي بيه بالسرعه دي مهي كل حاجه في الزمن ده بتيجي بسرعه
ياسمين:معاكي حق بس دايمن في ولاد يقعدو يتقلو كده
جنات:عارفه لو واحد حاسس انه معجب بواحده او منجذب ليها لازم يقولها علي طول وميستناش ولا ياجل اعترافه بانه معجب بيها لانها ممكنو تروح لحد غيره
ياسمين:احنا قلبناها دراما كده ليه خلينا ناكل
جنات:هههه لا كلي انتي انا رايحه انام
في الصباح التالي كان يومن غير عادين
لقد نشر في كل الجرائد بان عماد اخو علي هوا من فضحه بتلك الفضيحه
كان فريد يقراء الجريده ويشعر بغضب شديد
فريد بصراخ:عمااااااااااااااااا� �اد
خرج عماد بسرعه من غرفته وذهب لوالده:ايوه يا بابا
فريد وهوا يعطي الجريده له:انتت فعلن الي نشرت ان علي ابن زنا
عماد بارتباك:ايوه
شعر فريد بعصبيه كبيره وضربه بالالم
عند جنات كانت تجلس وتفطر
نور:الحقي يا جنات
جنات:في ايه
نور:اتنشر ان عماد هوا الي فضح اخوه وفي اشاعه طالعه انه عمل كده لانه بيكرهه
ابتسمت جنات وقالت بتمثيل:ايه ده ومعقووووله حاجه غير متوقعه فعلن
كانت جنات تعلم ان هذا الخبر سينشر لانها من نشرته
نظرت جنات في التعليقات علي النت لهذا الخبر:واصبح الجميع في صف علي وخصوصن بعد ان اثبت انه حقا قام بتنازل عن المراث اصبح الجميع يكره عماد ويشجعون علي بعد ان كانو في صف عماد
عند علي صعق وهوا يقراء هذا الخبر وظل يتسائل من نشر هذا الخبره
علي في نفسه:مفيش غيرها
في مكان اخر القي بالجريده علي الارض وهوا في غضب شديد
احمد:خلاص كل حاجه هتضيع ده انا كنت فاكر اني خلاص هقدر اكسب بس ماشي
ثم صرخ:انت يا زفتتتتتتتتتتت
السكرتير:ايوه يا فندم
احمد:في ظرف دقيقتين تجيبلي رقم الي اسمها جنات دي
السكرتير:يا فندم رقمها موجود عند حضرتك في الملف الاسود لما طلبت مني اجيب معلومات عنها
احمد:طب خد الرقم وخدلي معاها معاد دلؤتي
كانت جنات تجلس وهيا في قمة سعادتها فحبيبها علي اصبح الان في صوره جيده امام الناس ثم سمعت هاتفها يرن
جنات:الووو
جنات:مين حضرتك
جنات:وهوا يعرفني منين
جنات:طب اديني العنوان وانا جايه دلؤتي
ذهبت جنات الي الشركه
جنات:ممكن اقابل فريد بيه
السكرتير:اه اتفضل هوا مستني حضرتك في المكتب
جنات:متشكره اوي
دخلت جنات المكتب وجلست
احمد:اذيك يا انسه جنات
جنات:الحمد الله لكن مين حضرتك وعايزني في ايه
احمد:انا اعرف عنك حجات كتير بس انا عايزك في شغل
جنات باتسغراب:شغل ايه
احمد:مستعد اخلي في ايدك دلؤتي خمسين الف جنيه مقابل حاجه واحده بس
جنات وما زالت علامات التعجب في راسها:ايه هوا المقابل
احمد:انا عرفت ان علي عمل فكره مشروع جديده وابوه شاف فكرة المشروع ده كل الي عايزه منك تقوليلي فكره المشروع وساعتها هديكي خمسين الف جنيه تعمل بيهم مشروع وتحققي كل الي نفسك فيه
صعقت جنات منه ولم تعرف كيف ترد عليه



انتهي الفصل يا رب يا رب يكون عجبكم



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 27-10-16, 02:19 AM   #29

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



الفصل الخامس والعشرون


احمد:ها قولتي ايه
سرحت جنات ولعب الشيطان في عقلها وجعلها تتخيل ان المال معها وكيف ستعيش حياه هنيئه لكن سرعات ما استغفرت ربها واستعاذت من الشيطان الرجيم
جنات:انا مش موافقه
احمد:يا بنتي سيبك من الحب ده مبياكلش عيش هذودك خمس الاف جنيه
جنات:انت مبتفهمش قولتلك لاء انت ايه مش خايف من ربنا زلا انت خلاص نسيت الي خلقك
احمد:ايه جو الدراما الي انتي عملاه ده يستحسن تقبلي الفلوس وتجبيلي المشروع بالذوق لاحسن اخليكي تجيبيه بالعافيه
جنات بسخرية:يمي يمي لاء خفت انا اوي سلام
ذهبت جنات دون حتي ان تسمع رده تاركه احمد في قمة غضبه وبعد قليل دخل عليه مسعود
مسعود باستغراب:ايه في ايه
احمد:بعد ما الناس اتعاطفت مع علي كلهم مالو لشركة ابوه ومنتجاته وانا بيتخرب بيتي والاخت الطاهره الشريفه الس اسمها جنات مش راضيه تديني المشروع من رغم اني عرضت عليها فلوس كتير
مسعود بتفكير:كده مفيش قدامنا غير حل واحد
احمد:ايه هوا
مسعود:ركز معايا........
عند جنات دخلت جنات المنزل وكانت ستدخل غرفتها ولكنها شمت رائحه غريبه اتيه من المطبخ دخلت جنات الي المطبخ وصعقت من الذي تراه
جنات:ايه ده
كانت ياسمين واقفه في المطبخ وكان حال المطبخ في فوضي كبيره
ياسمين:اصلي بتعلم الطبيخ انما انا انهارده عملالكو اكل هتاكلو صوابعكم وراه
جنات:انا متاكده اننا هناكل صوابعنا من ااجوع انتي بوظتي الاكل
ياسمين:مش تعرفي الاول انا عامله ايه
جنات:عامله ايه
ياسمين :عامله ملوخيه وفراخ ومكرونه بشامل
جنات:وااااو طب ما تذوقيني
اخذت ياسمين ملعقه من الملوخيه وذوقتها لجنات
شعرت جنات بشئ غريب فيها:ايه ده انت عملتيها ازاي
ياسمين:عادي جدا حطيت الملوخيه علي شوربة الفراخ وسيبتها علي النار وبس كده
جنات:محتطيش تقليه
ياسمين باستغراب:ايه التقليه دي
جنات:صبرني يا رب
ياسمين:طب علميني
جنات:روحي هاتي من دولاب المطبخ كسبره ناشفه
ياسمين:طب ممكن سوال
جنات:ايه
ياسمين:هيا الكسبره الناشفه عامله ازاي
جنات:ياسمين يا حببتي ان شاء الله عنك ما طبختي
ياسمين:ارجوكي يا جنات ساعديني
جنات باستغراب:ثانيه واحده انتي ايه الي خلاكي تدخلي المطبخ فجاه كده مش عوايدك يعني
ياسمين:اصل يوسف ومامته جايين يتعشو معانا انهارده
جنات:قولتيلي طب ركزي معايا
ظلت جنات تعلم ياسمين
ياسمين:ايه ده جنات انتي نسيتي حاجه مهمه اوي
جنات باستغراب:ايه هيا
ياسمين:تشهقي علي الملوخيه
جنات:هههه يعني انتي سيبتي كل حاجه ومفتكرتيش غير اني اشهق عليها
ياسمين:لكن انت اتعلمتي الطبيخ من مين
جنات:من النت طبعن
ياسمين:طب ايه احنا قربنا نخلص ولا ايه
جنات:انتي زهقتي بسرعه كده اومال لما تتجوزي هتعملي ايه
ياسمين:مهو لازم يكون في الجواز شويه تعب وتضحيه
نظرت جنات لاختها باستغراب لم يكن هذا كلامها ابدا
ياسمين باستغراب:ايه في ايه بتبصيلي كده ليه
جنات:الي يسمعك دلؤتي وانتي بتقولي كده ميصدقش انك كنتي بتكرهي الجواز وشيفاه اهانه للست
ياسمين:لاء مانا برضه هنكد عليه يعني هوا يفضل يامرني طول الوقت ومنكدش عليه دي حتي عيبه في حقي
جنات بارتياح:اه كده انا صدقت انك انتي ياسمين
ياسمين:هوا انتي اخبارك ايه مع خطيبك
جنات باستغراب:اول مره تساليني عنه يعني
ياسمين:لانكو من ساعت ما اتخطبتو لا بتخرجو ولا حتي بترغو في التليفون زي اي اتنين مخطوبين
شعرت جنات بالذنب اتجاه شريف انها همذا تظلمه معها:انا هدخل اوضتي عشان تعبت وخلاص الاكل خلص
دخلت جنات غرفتها دون ان تسمع رد اختها لم تعد تتحمل اكثر من ذلك
اتصلت جنات علي شريف
جنات:الووو
شريف بفرحه كبيره:يااا جنات ده انا كنت فقدت الامل انك تتصلي عليا
جنات:اخبارك ايه
شريف:الحمد الله بخير طول مانتي بخير
جنات:انا عايزه اقابلك
شريف:الالالا دي معجزه انك عايزه تشوفيني
جنات:نتقابل امته
شريف:ان شاء الله بكره
جنات:ان شاء الله علي الساعه اتنين في كافيه.....
شريف:اوك
جنات :يلا سلام
شريف:سلام يا قلبي
شعرت جنات بالضيق عندما قال لها قلبي
وبعد قليل سمعت صوت دق علي باب غرفتها
جنات:ادخل
دخلت نور:جنات علي في الصاله عايز يقابلك
استغربت جنات بشده من قدومه لمنزلها:طيب روحي انتي وانا خرجاله
وبعد دقائق خرجت جنات له
نظر لها علي باشتياق شديد قلبه يتالم في كل مره يراها
جلست جنات امامه:اذيك يا علي
علي:اذيك انتي يا جنات
جنات:انا الحمد الله كويسه وانت
علي:الحمد الله
جنات:كنت عايزني في حاجه
علي:جنات انتي الي نشرتي ان اخويا الي فضحني
جنات بارتباك:لاء
علي:كدابه انا اقدر اعرف اذا كنتي بتكدبي ولا لاء
جنات:قولتلك مش انا الي نشرته
علي:ليه مش عايزه تقولي ان انتي الي نشرتيه
ارتبكت جنات وفضلت الصمت
علي:انا متشكر اوي يا جنات امسكي
مد علي يده وهوا يمسك سي دي
جنات باستغراب:ايه ده
علي:ابئي شوفي الي فيه وانتي تعرفي انا همشي دلؤتي
جنات:ماشي يا علي
علي ونظر لها بنظرات حزن:خدي بالك من نفسك
شعرت جنات وانها تريد البكاء ولكن حبست دموعها:وانت كمان يا علي
ذهب علي واول ما اختفي من ناظرها ظلت تبكي لم تعد تسطيع ان تمزح معه او تتكلم معه بحريه تريد ان تحكي له بشده عن كل ما في قلبها زلكن ما زالت كرامتها الذي اهانها تمنعها
دخلت جنات غرفتها وادخلت السي دي في الكومبيوتر
ورات فيديو
كان علي يصور نفسه في هذا الفيديد
علي:جنات انا اسف اسف عشان ظلمتك عشان اتخليت عنك انا مقدرتش اقول كده في وشك لاني هتعب اوي من ردك لاني عارف ان ردك هيكون كله عتاب انا عارف اني مليش الحق اني اقول كده لكن....كل ما افتكر انك اتخطبتي لشريف بحس اني عايز اقتله انا مش هطلب منك تديني فرصه ولا تسامحني عشان مش من حقي اطلب كده بعد ما ظلمتك بس انا عايز اقولك حاجه واحده بس انا والله حبيتك اوي وهفضل احبك عشان كده انتي مش هتشوفيني تاني عشان تقدري تكوني علي راحتك ومتحسيش بالظلم كل ما تشوفيني ربنا يوفقك في حياتك انتي وشريف
بكت جنات بطريقه هستيريه لا تستطيع التخيل انها لن تراه مره اخره بكت جنات لفتره طويله جدا
عند علي ذهب وهوا حزين
ثم سمع صوت هاتفه
علي:الوووو
فريد:ايوه يا علي تعالي عندي البيت
علي:مش قولت اني لا ابنك ولا تعرفني
فريد:ولد اسمع الكلام
ابتسم علي ابتسامة سخريه
وبعد نصف ساعه ذهب اليه
علي:ايوه يا بابا
فريد:انا فكرت ولقيت ان الناس خلاص اتعاطفت معاك وبائم في صفك عشان كده انت تقدر ترجع البيت
علي:يا سلام يعني انت عايز ترجعني عشان كلام الناس بئه في صفي مش عشان انا ابنك بابا انا خلاص مش هرجع البيت ده تاني وانا اشتريت شقه وهعيش فيها
فريد بعصبيه:انت بتعصي كلامي
علي:العفو يا بابا بس انا ليا كرامه وانت اصلن معتبرني ابنك عشان تتفاخر بيا قدام الناس في حفلاتك وبعد كده ترميني مش كده
ضرب فريد علي بالالم نظر علي لوالده بانكسار ثم ذهب
عند الساعه الثامنه
كان الكل يلبس استقبالن ليوسف وكانت جنات ونور وجنا عند ياسمين
جنات:ما شاء الله زي القمر
ياسمين:بجد يا جنات
نور:ايوه طبعن يا بنتي خلي عندك كده ثقه في نفسك
جنا:متقلقيش انت قموره اوي
ياسمين:ربنا يخليكي يا جنا
وبعد قليل دخلت عليهم سميه
سميه:ما شاء الله زي القمر
ثم نظرت الي جنات:ايه ده انتي ايه الي جابك هنا
ياسمين:عادي يعني يا ماما بتساعدني في البس وبتلبس هيا كمان
سميه:وهيا بتلبس ليه بئه ان شاء الله
نور باستغراب:مش قولتي اننا كلنا هنستقبل العريس
سميه:كلكم معادا الزفته دي
ياسمين:ليه يا ماما
سميه:دي مش اختكم ومحدش فيكم يعتبرها اختكم سامعين
لم تتحمل جنات اكثر من ذلك وخرجت بسرعه ودخلت غرفتها وظلت تبكي
ياسمين بعصبيه:حرام عليكي
نور:ماما انتي ازاي بالقسوه دي
جنا ببكاء:لما بابا يرجع هقوله
سميه باستغراب:خلاص كلكم بئيتم في صفها اسمعو بئه انا كلمتي هيا الي تمشي
سامعين ولا مش ساميعين
خرجت سميه
وبعدي قليل جاء يوسف ووالدته
سميه بترحيب كبير:اهلن اهلن منورين يا جماعه
والدة يوسف وهيا تقبلها:اذيك يا حببتي عامله ايه
:سميه انا الحمد الله كويسه
ثم نظرت سميه ليوسف:اذيك يا حبيبي عامل ايه
يوسف:الحمد الله ازي حضرتك
سميه:انا الحمد الله تمام اتفضلو اتفضلو
دخلو جميعن وجلسو بالصاله
ياسمين وهيا تدق علي باب جنات:افتحي يا جنات ارجوكي
استسلمت جنات وفتحت اخيرا:ايوه يا ياسمين في ايه
ياسمين:لو منزلتيش معايا انا مش هنزل
جنات:لكن
نور:مفيش لكن يلا
شدوها من يدها ونزلو
انصدمت سميه
وهيا ترا جنات معهم وتعصبت ولكن لم تبين
ياسمين:اقدملكم اخواتي نور وجنات وجنا
والدة يوسف:بسم الله ما شاء الله زي القمر
سميه:اتفضلو العشا جاهز
دخلو جميعن وجلوس علي الطاوله
يوسف:الله الاكل جميل اوي تسلم ايدك يا طنط
سميه بفخر:الحقيقه بنتي هيا الي طبخاه
يوسف:نفسك في الاكل حلو اوي يا ياسمين
ياسمين:بس مش انا الي طبخته
نظرت جنات لها بمعني لا تقولي لهم ولكنها عاندت:جنات هيا الي طبخته
يوسف:تسلم ايدك يا جنات
جنات بخجل:شكرا
تعصبت سميه الي حد كبير
وبعظ ان انتهي العشاء
سميه بصراخ:يااااااسمين
جائت ياسمين اليها وهيا خائفه:ايوه يا ماما
سميه:انتي بتعانديني نزلتي الزفته دي ليه
ياسمين:ماما جنات اختي غصبن عن اي حد هيا اختي
سميه:اخرسي
وكانت ستضربها ولكن يد جنات سبقتها واوقفت يدها
جنات:متمديش ايدك عليها
سميه:ملكيش انتي دعوه دي بنتي
جنات:ودي اختي ومستعده احميها حتي لو من امها
سميه:ماشي يا ياسمين بس انتي ممنوعه من الخروج لاسبوعين
دخلت سميه غرفتها وهيا في قمة عصبيتها
جنات بحزن:انا اسفه يا ياسمين
ياسمين:ههههههههه
جنات باستغراب:بتضحكي ليه
ياسمين:انتي صدقتي كلام ماما ولا ايه كلها يومين وماما تنسي الكلام ده خالص
جنات:انتي ليه قولتيلو اني انا الي طبخت
ياسمين:عشان انا مقدرش اخد مجهودك يا بنتي يلا انا هروح انام عشان تعبانه جدا تصبحي علي خير
جنات بابتسامه:وانتي من اهله
دخلت كل منهما لغرفتها وغرقو في نوم عميق
فيى الصباح التالي ذهبت جنات لمقابله شريف قررت ان تفسخ هذه ااخطبه لاها لم تعد تتحمل اكثر من ذلك
شريف:جنات وحشتيني اوي
جنات:متشكره
شريف:اخيرا حنيتي عليا وقابلتيني
جنات:شريف انا كنت عايزه اقولك حاجه
شريف:قولي يا حبتتي انا سمعك
جنات:اتا بصراحه يعني انا عايزه....
ولم تكمل جملتها فقد قطع عليعا صوت الهاتف
جنات:ثانيه واحده
شريف:اتفضلي
جنات:الووو
احمد:اخبارك ايه
جنات:مين معايا
احمد:انا احمد بيه
جنات:مش قولتلك اني رافضه سلام
كانت جنات ستقفل ولكن قطع عليها صوته
احمد:حبيب القلب عندنا مشرف لو مش عايزه تدعيله بالرحمه تجيبي فكره المشروع
انصدمت جنات:علي!!!!!!!



انتهي الفصل يا رب يكون عجبكم



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 28-10-16, 11:43 AM   #30

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


الفصل السادس والعشرون

انصدمت جنات من كلامه:انت بتقول ايه
احمد:ها تختاري ايه ولا تحبي تدعيله بالرحمه
جنات باسي:هجيبلك فكرة المشروع بس اياك تلمسه
احمد:لاء متخفيش ده في عنيا
اقفل معها احمد ثم نظر خلفه كان علي مربوط في العمود يبدو عليه التعب
احمد:معلش استحمل معانا لحد ما ناخد فكرة المشروع
علي:هخليك تندم علي الي انا عملته ده هخليك تترجاني اني اسامحك
احمد:ههههههه بقولك ايه متعمليش فيها شجيع السيما السنيوره جايه لو مش عايزها تتاذي حط لسنك ده في بؤك وابلعه احسن
ثم ترمه وذهب
عند جنات كانت تضع يدها علي راسها لا تعلم ماذا تفعل
جنات:انا لازم امشي دلؤتي يت شريف معلش حصلت
حاجه طارئه سلام
ولم تنتظر منه رد وذهبت
عند احمد دخل المنزل ووجد هايدي تبكي
جرت اليه هايدي وهيا تبكي بشده:ابوس ايدك يا بابا سيبه ابوس ايدك
احمد:اخرسي اطلعي علي اوضتك مش عايز اشوف وشك ده
ثم تركها وذهب كانت هايدي تفكر ان تتقذ علي ولكن خوفها من اباها سيطر عليها عند جنات كانت تبكي وهيا تفكر ماذا عليها ان تفعل ظلت تفكر لساعات وساعات الي ان توصلت لحل لن تجد افضل منه
جنات وهيا تتصل علي احمد:الوووو
احمد:ايوه
جنات:انا موافقه قولي علي مكانك
احمد:ههههخ لا يا حلوه احنا هنروح لحد بيتك دلؤتي وناخدك مضمنش تبلغي البوليس
جنات:انت غبي ولا ايه مانا كنت ممكن ابلغ قبل ما اتصل عليك
احمد:مانا عارف انك مبلغتيش عشان احنا مرقبينك بس الي اقوله يتنفذ من سكات ثم اغلقها في وجها وهوا يبتسم ابتسامة نصر
ظلت جنات واقفه امام المنزل الي ان جائت سياره سوداء اخذتها
وبعد نصف ساعه وصلو الي مكان مهجور وكانه كان بيت قديم جدااا
:جنات وتنظر لاحد الحراث الشخصيين:فين احمد
الحارث الشخصي بحده:لسه مجاش ولحد ما يجي هنربطك هنا
كان علي نائمن في ذلك الوقت من كثر التعب ولكنه استيقظ علي اصوات حديثهم وانصدم وهوا يرا جنات بجانبه ويربطونها
علي بخضه:جنات انتي بتعملي ايه هنا
جنات: يعني بعمل ايه هنا بعمل شوبينج مثلن
علي:انتي جيتي عشان تنقذيني
نظرت جنات لعلي فترهثم ادارت وجهها
الحارث الشخصي:بطلو كلام لحد ما احمد بيه يجي
علي بسخريه:هوا احنا هنا في فصل
الحارث:مش عايز صوت
ثم تركهم واقفل الباب
وبعد دقائق ضحك علي ضحكه طويله
جنات باستغراب:انت بتضحك ليه
علي:دايمن في افلام الاكشن الولد هوا الي يروح ينقذ البنت انا حاسس اني عايش الاكشن بس بالعكس
جنات بسخريه:انت رايق اوي
علي:جنات اوعي تكوني بجد اديتيلهم فكرة المشروع
نظرت جنات لعلي بحزن واومات راسها
علي:يخرببيتك ليه عملتي كده
جنات بعصبيه:عشان انقذك يا غبي
علي:جنات انتي لسه بتحبيني ولا بتعملي كده واجب عليكي
نظرت جنات لعلي وابتسمت:اين كان السبب فانا في الاخر الحارثه الشخثيه بتاعتك
علي بابتسامه:انتي لسه فاكره الايام
جنان بشرود:عمري ما هنساها
علي:جنات
جنات ونا زالت شارده:نعم
علي:انتي لسه بتحبيني مش كده
نظرت جنات لعلي لفتره طويله وقبل ان تجيبه دخل عليهم الحارث الشخصي ويقترب من جنات بخبث:بقولك ايه يا حلوه
نظرت جنات له بشمازاز:عايز ايه
الحارث:انا مستعده اسيبكم انتم التنين وقول لاحمد انكو هربتو مقابل حاجه
جنات:باستغراب ايه هيا
اقترب الحارث منها واتكلم في اذنها بصوت ومنخفض وكان علي يشيط غضبن من قربه لها
جنات بعصبيه وبصقت في وجهه
مسح الحارث وجهه وهوا في قمة عصبيته وكان سيضربها باللالم ولكن حاولت جنات الاقتراب منه قدر المستطاع واعطته روسيه قويه
الحارث:اااااه
علي بعصبيه:هوا قالي ايه في ودنك
جنات:مش مهم تعرف
علي بصراخ:لاء لازم اعرف
جنات بعصبيه:يعني انا هضربه واتف في وشه ليه ما تفهم بئه هوا كان عايز ايه
فهم علي ماذا كان يريد خذا الحارث وتعصب لدرجه كبيره ظل يبحث بعينه لعله يجد اي. شئ حاد يقطع به الاحبال المربوطه حول يده
الحارث: ماشي هرضلك الي انت عملتيه ده وهدفعك ثمنه غالي وفي تلك الحظه دخل احمد
احمد:جيبتي فكرة المشروع
الحارق وهوا يغطيه بعض الاوراق نظر احمد الي الاوراق بابتسامه كبيره
جنات:مش ناوي تخرجنا بئه
احمد:اخرجك فين يا حلوه لما اتاكد ان دهةمشروع علي ابئه اخرجكم
ذهب وتركهم
عند نور
نور بقلق:يا ماما فين جنات
سميه:وانا اشعرفني هوا انا كنت الواصيه عليها
نور:دي مختفيه من الصبح وموبايلها مش بترد عليه
سميه:يكشي تغور في داهيه عشان نخلص منها
عند جنات وعلي
حاول علي ان يبحث حوله لعله يجد اي شئ حاد
وجد علي حجره صغيره ولكنها كانت بعيده عنه
حاول علي ان يقربها بقدمها واستطاع ذلك اقتربت الحجره من يده حاول علي الامساك بها ولكنه لم يستطع كانت تبعد الحجره عنه بسنتي
واخيرا استطاع الامساك بها
في قسم الشرطه
ياسمين:ايوه يا فندم انا متاكده ان جنات والشاب الي معاها مخطوفين
الظابت:احنا هندور عليهم
ياسمين:من غير ما تدور عليهم حضرتك هيل فاتحه الجي بي اس في موبايلها
نقدر نوصلها من خلاله
عند علي استطاع قطع الاحبال
واقترب من جنات ليفك يدها
جنات:ايه ده انت فكيت نفسك ازاي
علي:بالحجره دي المهم خلينا نلحق ناخد المشروع ونهرب
جنات:سيب المشروع انا اديتلهم فكرة المشروع الوهميه الي انت كنت حاطتها قبل كده عشان تعرف مين الي كان بيسرق فكرة المشروع
علي بفرحه:طب يلا بينا
اقتربو ببطء من الباب وفتحوه ووجدو الحارث واقف ويعطي ظهره لهم
فضربته جنات علي عنقه بخفه فاغمي عليه
علي باستغراب:ده اغمي عليه
جنات:ايوه
علي باستغراب شديد:ازاي
جنات:هوا ده وقت خلينا نمشي بسرعه
علي:هنمشي ازاي في الظلمه دي
جنات:طب حاول تشوف الزرار وتفتح النور
حاول علي ان يفتح النور وبالفعل استطاع ذلك
لكن فجاه وجد نفسه هوا وجنات في دائره محاطين بالحراث
علي:واحد
جنات:اتنين
علي وجنات:ثلاثه
وبدءة هما الاثنين بضربهم كانت جنات تضرب ثلاث وعلي يضرب اربعه ولكن استطاع احد الخراث ان يضرب جنات علي وجهها
علي بخوف:جنات
نظر علي للحارث بعصبيه شديده وبدء بضربه بشده حتي نزف ثم اقترب من جنات:انتي كويسه
جنات بتعب:اه
وفجاه سمعو صوت الشرطه بالخارج
علي:ايه ده
جنات:اكيد ياسمين بلغت البوليس
علي:وهما عرفو مكانا منين
جنات:بعدين يا علي يلا بينا
وقبل ان يخرجو وجدو احمد يدخل ومعه ثلاث حراث
احمد:انتو فاكرين دخول الحمام زي خروجه
ثم نزر لاحراث وقال بصراخ:امسكوهم
بدء غلي وجنات بضربهم ولكن لم يقوو عليهم كثيرا من كثرة التعب حاول علي ان يضرب احمد ولكن سبقه وضرب عليه النار في صدره
جنات بصراخ:علييييييي
ذهبت جنات مسرعه الي علي الذي وقع في الارض تبكي بطريقه هستيريه علي رد عليها بتعب شديد
علي بتعب:جنااات كحححح كححح
انقطعت انفاس علي
جناات وبدا وجهها تملؤه الدموع:لاء علي متومتش عليييييييي



انتهي الفصل يا رب يكون عجبكم


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 12:24 PM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.