آخر 10 مشاركات
روزالــــــــــينـــــــــــــــدا ... "مكتملة" (الكاتـب : أناناسة - )           »          إنه انت * مكتملة * (الكاتـب : الكاتبة الزرقاء - )           »          300 - القفاز المخملى - ريبيكا ستراتون - روايات احلامى (الكاتـب : samahss - )           »          قلبه من رخام (37) للكاتبة الآخاذة: أميرة الحب raja tortorici(مميزة) *كاملة* (الكاتـب : أميرة الحب - )           »          كوابيس قلـب وإرهاب حـب *مميزة و ومكتملة* (الكاتـب : دنيازادة - )           »          132- كيف ينتهي الحلم - ليليان بيك - ع.ق. ( نسخه اصلية بتصوير جديد) (الكاتـب : angel08 - )           »          اصديق (انت)ام عدو؟ (الكاتـب : مجهولة. القدر - )           »          56 - الندم - آن هامبسون - ع.ق (الكاتـب : pink moon - )           »          قدرها ان يحبها شيطان (1) .. سلسلة زهرة الدم. (الكاتـب : Eveline - )           »          القرار الصعب (ريما وعبد المحسن) / للكاتبة روح الشمالي ، مكتملة (الكاتـب : أمانى* - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 05-10-16, 08:07 PM   #11

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي




البارت 9

نبتدي بمصر شويه
احنا عرفنا ان اونكل شوكت حيروح الشركه لريتاج
عشان يحل شويه مشاكل فيها
لما وصل
شيماء: ازيك اونكل شوكت اخبارك ايه
شوكت : انا الحمد لله بخير وانتي
شيماء: اهه الحال ماشي زي منتي شايف
شوكت: بجد انا مش عارف اقولك ايه سواء انتي او ريتاج
انتي مكبرين الموضوع اوي
شيماء: انا عارفه اكيد ريتاج قلتلك
بص يأونكل الشركه حالها في النازل ريتاج برغم انها بنت ولوحدها
بس عارفه تديرها انا بجد تعبت يأونكل بجد تعبت
شوكت : واللهي انا مقدربس انا عارف انتي وريتاج كنتوا قابل هايل في الشركه
بجد انا عارف ان 6 شهور كتير بس بجد ريتاج سعدتني اوي
شيماء: اونكل انت بتقول ايه متقولش كده تاني كلنا نساعدك انا بس خيفه عليها لما تعرف
هاتي طيب الشغل المتأخر وانا خلصه
شيماء: مرسي اونكل شوكت بس مش حينفع
شوكت : انتي بتقولي ايه انتي كمان هاتي الشغل واسمعي الكلام
وتحت الالحاح وافقت شيماء واديتله الشغل
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx*
نرجع تاني فرنسا
ريتاج اعده في المكتب عادي بتفكر في شركتها
دخل عليها امير
امير : سرحانه في ايه
( طبعا هما اتعودا علي بعض )
ريتاج : ها لا ولا حاجه
امير : ولا حاجه ازاي يابنتي
ريتاج ( بغضب ) : قولت ولا حاجه
امير : خلاص بجد متزعليش انا اسف
ريتاج ( بهدوء ) : وانا كمان
امير : ماشي ياستي
وفجأه دخلت صوفي المكتب
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx8
نرجع مصر تاني
عند شيماء لما روحت
باسل لما فتحلها
شيماء : سلام عليكم
باسل : ادخلي عايزك
شيماء : يعني حتي رد السلام
باسل : خلاص وعليكم السلام
ادخلي بقي
شيماء: طيب
وبعدين دخلت
باسل ( بحنيه ) : ممكن اطلب منك طلب
شيماء : اه من الدخله دي انا عارفها قول وخلص انا لسه جايه من الشغل وتعبانه
باسل : خلاص لما تريحي اصله موضوع لازم تكوني فيقاله
شيماء ( بنتباه ) : في ايه قول بجد
باسل : اصل بصراحه عايزك تقولي لريهام انكوا تخرجوا وانا معاكوا
وبعدين افتحها في الموضوع
شيماء : الله الله انا بجد عرفت ان الحب بيعمل عميله خلاص ياسيدي حقولها
باسل : بجد
شيماء : لأ بهزار
هههههههههههههه
باسل : انتي هتهزي علي العموم شكرا اوي ياقمر
شيماء : دلوقتي بقيت قمر ماشي ماشي

يتبع.....





لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 05-10-16, 08:07 PM   #12

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



البارت 10


احنا وصلنا لحد صوفي
دخلت المكتب عند ريتاج وامير
امير : اهلا صوفي خير في حاجه الشغل قرب يخلص
صوفي : انا مش عشان الشغل
امير : خير طيب
ريتاج : طب انا حمشي دلوقتي
( طبعا مدايقه جدا )
صوفي : انا عايزاكي انتي من فضلك
ريتاج ! عايزاني انا
صوفي : ايوة
امير * ياتري عايزة ايه * : طب ياجماعه انا في مكتبي
ودخل مكتبه وقلقان اوي
وعمال يفكر ياتري ايه صوفي عايزة ريتاج فيه
واعد عمال يفكر ودماغه تودي وتجيب
ريتاج : خير يأنسه صوفي في حاجه
صوفي ( بتردد ) :بصراحه انا عايزة انك تكلمي امير في الكلام اللي حقوله ده
ريتاج : طب متروحي تقوليله انتي
صوفي : مش ينفع بصراحه بصراحه انا بحب امير
الكلمه دي وقعت علي ريتاج كأنها جبل واشد
( بتحبه محدش صدقني )
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx8
نرجع مصر
شيماء بتكلم ريهام
شيماء : ازيك ياقمر
ريهام : قصدك قمر بالستر
شيماء : بصراحه اه
ريهام : كده ماشي طب جملي طب
شيماء : لأ انتي عارفه اني مش مجامل حد خصوصا القريبين مني
ههههههههههههههههههههههههه هه
ريهام : ماشي طب لما اشوفك
شيماء : بصي بجد من غير هزار
ريهام : نعم في ايه
شيماء: انا حروح انا وباسل لخالو عشان نكلموا في موضوعك طبعا
لازم تيحي معانا
ريهام : انا معنديش مانع بس خليها مره تانيه لما تخلصوا زياره انتي وباسل
شيماء : احنا رايحين يابنتي عشانك
ريهام : طب نبقي لوحدنا بلاش باسل يجي معانا
شيماء : هو طيب عايز يجي عشان يشوف خالو الله
ريهام : يبقي خليني انا يوم تاني
شيماء : بجد بطلي بقي وتعالي متبقيش رخمه كده
ريهام : رخمه طب لأ والف لأ
شيماء : بقولك حتيجي يعني حتيجي
حعدي عليكي الساعه 5 اخدك
وقفلت قبل مريهام تكمل كلامها
ريهام * اروح ولا مرحش *
عند شيماء
باسل : هاه ايه الاخبار
شيماء : خلاص حنعدي عليها الساعه 5 ونروح لخالو
باسل ( بزعل ) : ياسلام هو ده حتصرف حتصرف
انا كده مش حعرف اتكلم معاها
شيماء : متقلقش هنا في مخ ( بتشاور علي دماغها ) انا مظبطه كل حاجه
باسل : اما نشوف
نرجع تاني فرنسا
ريتاج كانت بتحاول تتماسك من الصدمه اللي خدتها
ريتاج : انتي مش شايفه انه طلب غريب
صوفي : غريب في ايه
ريتاج : اولا انتي جايه تتطلبي مني انا انتي حتي متعرفينيش غير امبارح بس
صوفي : بصراحه انا شايفه انك وامير صحاب وانتي علطول معاه في المكتب
يعني تقدري تقوليله
ريتاج : في صحاب كتير هنا لمسيو امير تقدري تقوليلهم
صوفي : هو انتي زعلتي اني قولتلك ولا ايه
هو انتي بتحبي ولا ايه
ريتاج اتخضت من السؤال ده
ريتاج * يمكن بحبه * : لأ طبعا ايه السؤل ده
صوفي خلاص يبقي تكلميه وتقنعيه
ريتاج : ايوة بس هو مسلم
صوفي : مش مهم الحكايه دي تتحل بعدين
وبعدين امير جه عليهم فجأه طبعا كان قلقان
امير : خير ياجماعه الموضوع طويل ولا ايه
صوفي وهي قايمه : لا طويل ولا حاجه
ريتاج : طب ماشي سلام يأنسه صوفي
ومشيت صوفي وسابت ريتاج في صدمتها
ريتاج مشيت
امير : رايحه فين
ريتاج : نزله الكافيتريا شويه
امير : هي صوفي دايقتك ولا ايه
ريتاج مشيت ومردتش
المهم في الكافتريا
ريتاج ( في بالها ) : لا لا مش معقول مالي انا كده ادايقت لما صوفي كلمتيني
عن امير معقول اكون حبيته اوي كده ومعقول تكون دي البنت اللي يقصدها
في الفون
تعالوا نرجع لوار شويه نشوف حكايه الفون دي ايه
ريتاج قبل عزومه العشاء كانت داخله الشركه عادي
ولما دخلت مكتبها سمعت امير بيكلم باباه
طبعا في الحلات دي مفروض يكلم الام بس الام مش فضياله
امير : ازيك يابابا
كامل : ازيك ياامير وحشني موت
امير : وانت اكتر يابوب انا عايزك في موضوع مهم
كل ده وريتاج سمعه طبعا المكتب لازق في المكتب
وامير كان عارف انها سمعاه وكان عايزها تسمعه يمكن تفهم قصده
كامل : موضوع ايه خير يابني
امير : بصراحه يابابا انا بحب وحده اوي
بشوفها كتير مصريه جميله محترمه
كامل : ولا وطبيت يأمير طب قولتلها
امير : لسه خايف تصدني
كامل : توكل علي الله وقولها ولما ننزل مصر ابقي اخطبهالك
امير : مرسي اوي يابابا
نرجع تاني للواقع
طبعا ريتاج نسيت ان صوفي فرنسيه الاصل
بس الحب خلاها متفكرش معقول تكون حبيته اوي كده
المهم يقطع افكارها امير
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx*
نرجع مصر
ريهام : انا نزله ياماما
الام : رايحه فين يابنتي
ريهام : رايحه عند خال شيماء
الام :لوحدك
ريهام : لأ طبعا ياماما معايا شيماء وباسل
الام : طيب يابنتي ربنا يوفقك
ونزلت عشان تستني شيماء
طبعا باسل معاه عربيه تري شيك
شيماء : ايه القمر ده
ريهام : انتي القمر ازيك
شيماء : يابنتي منا لسه مكلماكي مفيش سعتين
ريهام : طب اسكتي بقي ويلا
طبعا ريهام مكنتش تعرف ان العربيه تبعهم
باسل : ازيك ياريهام
ريهام ( بخضه ) : باسل اده انت مش مفروض عند خالك
شيماء ( بتغير الموضوع ) : مش مهم يلا اركبي
ريهام : اركب فين
شيماء : حيكون فين يعني اكيد العربيه
ريهام : دي عربيتك
باسل : دي عربيتي انا
ريهام : بجد طب كويس شكلها حلو
باسل : انا اتشرف كل الشرف انك تركبيها
ريهام ( بكسوف ) : مرسي
وركبوا العربيه
في العربيه
الفون بتاع شيماء بيرن
شيماء : الو
شوكت :ازيك ياشيمو
شيماء : شيمو يبقي اكيد خبر كويس
شوكيت : اكيد انا خلصت التصميمات كلها
شيماء : بجد انا مش مصدقه مرسي ياونكل بجد مرسي
دي ريتاج حتفرح اوي
شوكت : طب سلام دلوقتي عشان اطمنها
شيماء : طيب سلام يأونكل
وكانت في غايه السعاده وطبعا باسل فرح عشان الشركه
وريهام فرحت بعد معرفت الموضوع
xxxxxxxxxxxxxxxx*
عن ريتاج
امير : الجميل سرحان في ايه
ريتاج : امير خير
( امير ميعرفش ان ريهام راجعه مصر بعد شهر )
امير : اصلي بجد لقيتك مدايقة فقلت اجي اشوفك مالك
ريتاج : لا مفيش حاجه خالص
وفجأه تليفونها رن
وكان من اونكل شوكت
وكلمها وفرحها وفرحت جدا جدا
ريتاج : طب سلام يأمير دلوقتي
امير : طب استني
ولكن ريتاج كانت مشيت
وامير كان عايز يعترف بحبه
بس ريتاج ملهاش في الطيب نصيب (((((ههههههههههههههههههه))))
المهم نرجع مصر تاني
طبعا الحكايه مع ريهام مشيت تمام والخال وافق علي ريهام
وتشتغل من بكره
شيماء : بالمناسبه السعيده دي يلا نروح نشرب حاجه ناكل حاجه اي حاجه وخلاص
وبتبص لباسل
ريهام : لا معلش اصلي اتأخرت
باسل : عشان خطري انا حته اول مره اخرج معاكوا
ريهام * ايه الجمله العجيبه دي * : طب حكلم ماما واقولها
وكلمت مامتها وفرحتها والام وفقت علي ان هي تفضل مع شيماء وباسل
وبعدين اختاروا كافيتريا علي البحر ( واخر رومانسيه )
وطلبوا مشروبات
شيماء : طب انا حقوم اعمل حاجه وجايه
ريهام : طب يعني عزماني وسيباني طب يلا نروح احسن
شيماء : لا لا انا حبه وجايه
( طبعا بتفضي الجو )
وفجأه تليفون ريهام رن
وكان هيثم
فردت عادي
( باسل مكنش يعرف انه هيثم )
هيثم : ازيك عامله ايه
ريهام : اهلا انت عامل ايه
باسل اول مسمع كده اتجن وعرف ان هو وبان عليه الزعل
هيثم : احنا عزمينك بكره عندنا انا وماما ومامتك لازم تيجي كمان
ريهام : خلاص ياهيثم حقولها وابقي اخليها تكلمك وترد عليك
هيثم : طيب سلام
ريهام سلام
باسل كان وصل لأخره
ريهام : مالك ياباسل
باسل : الجو حرر شويه
ريهام : حرر ايه يابني احنا علي البحر
وبعدين فهمت هو ادايق ليه
ريهام : ممكن اسألك سؤال
باسل ( بخنقه ) : اتفضلي
ريهام : انت ليه كل مكلم هيثم تتدايق كده هو في ايه
باسل : ها لا مفيش حاجه
ريهام : لأ في ولازم اعرف الموضوع ده اتكرر مرتين
ولو مقلتش حمشي
باسل : طب خلاص
بصراحه انا بحبك وكنت اساسا بحبك من زمان ولما جيتي معرفتكيش من اول مره
بس فرحت اوي لما عرفت انك انتي
ريهام كانت عارفه ده
ريهام : قول كده بقي هي الحكايه كده
باسل : بتحبني
ريهام ارتبكت اوي من السؤال ده
باسل : يبقي بتحبي ابن خالتك
ريهام : اديني فرصه افكر وارد عليك
باسل : بفرح شديد : بجد
ريهام ( بتقلقه ) : استني شويه مش ممكن ارفض
باسل ( بهدوء ) : اكيد حتقبل الصدمه لكن اتمني ان تقبلي.......


يتبع......


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 05-10-16, 08:08 PM   #13

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



البارت 11


نبتدي بمصر الاول
عند ريهام
ريهام ( في بالها ) : اعمل ايه ياربي هو باسل انسان محترم وانا بحبه من زمان بس معني
كده اني وافق علطول كده
يقطع تفكرها صوت الام
الام : مالك ياريمو من ساعه خروجه امبارح وانتي مش مظبطه
ريهام : ها لا مفيش حاجه ياماما بس انا بفكر في حاجه يعني كده شغلاني اوي
الام : ممكن اعرفها
ريهام ..... حقولك ياماما
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
نروح لشركه ريتاج في مصر برده
شيماء دخله الشركه عادي
امل : ازيك يافندم
شيماء : ابعتيلي القهوة وفايل مستر محمد
خالد : مالك ياشيماء
شيماء : تعالي ورايا وانت تعرف
خالد : حاااااضر
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
نروح فرنسا شويه
امير بيكلم مامته
امير ( بزعل ) : ايوة ياماما ازيك
سميه :ازيك ياحبيبي
امير : انتي لسه فاكره تسألي عني
سميه : معلش ياامير الشغل
امير ( بعصبيه ) : بجد انا تعبت انتي اتخليتي عني في الوقت اللي انا محتجلك فيه
سميه : انتي ازاي تكلميني كده انا امك ياولد
امير : امي بجد طب كويس
سلام دلوقتي عشان انا مشغول شويه
وقفل ( طبعا هو مش مشغول ولا حاجه )
امير : لارا لاااااااااااااارا
لارا السكرتيره
لارا : وي مسيو
( لا بتعرف عربي شويه )
امير : قهوتي من فضلك
لارا : وي مسيو
وجت تمشي
امير : استني هي البشمهندسه ريتاج وصلت ولا لسه
لارا : لأ لسه
ومشيت
امير ( في باله ) : ايه اللي اخرها كده انا قلقان عليها اوي
وفجأه يجيلوا تليفون
الشخص : اهلا
امير : اهلا
الشخص : التصميم ده جالي غلط وانا بحملكم كل المسؤليه
امير :تصميم اي ه يافندم احنا كل تصميمتنا صح
الشخص : طب تحب اجي اورهولك
امير : لا يافندم انا مصدقك بس ممكن تعدي عليا بكره عشان اتأكد
الشخص ا: اوي اوي
( طبعا امير عارف مين الشخص ده بس انا مش حقول عليه دلوقتي )
عند ريتاج
راحت الشركه عادي جدا
امير محبش يسألها علي حكايه التصميم غير لما يتأكد بنفسه
امير : ازيك
ريتاج : اهلا
امير : انتي مشيتي فجأه كده ليه
ريتاج : معلش كنت مستعجله
امير : بس انا كنت عايز اقولك حاجه مهمه
ريتاج : اتفضل قول عادي
وفجأه الفون بتاعها رن
xxxxxxxxxxxx
نرجع تاني لريهام
ريهام : ماما انا متقدميلي عريس
الام ( بخضه ) : عريس عريس مين بقي
ريهام : بصراحه باسل طلبني امبارح
الم ( بهدوء ) : بصراحه هو شاب ممتاز احترم وادب ومركز ويعرفنا ويعرفه
المهم انتي بتحبيه
ريهام : بصراحه اه بحبه اوي ياماما
الام : ياسلام ايه الحب ده كله
هو ده اللي كان واخد بالك اليومين دول
ريهام : مش عارفه
الام : عليا برده
ريهام ( بكسوف ) : خلاص بقي
الام : طب انا حقولك حاجه انا حفاتح ابوكي في الموضوع وابقي اقولك
ريهام : اوكي

نروح باسل
كان عمال يلف ويدور في اوضته
الام : مالك يابني
باسل : مفيش
الام : بقالك كذا يوم مش مظبوط
باسل حكلها علي ريهام
الام : انا شايفه ان ريهام بنت محترمه جدا وتناسبك
باسل : بجد ياماما تفتكري حتوافق بيا
الام : وانت يعني بتقول كده لي هو انت شويه
باسل : خلاص قولي لبابا ونبقي نروح نتقدملها لما تقولي ردها
الاام : ماشي يابني ربنا يقدم اللي في الخير
نروح لشيماء
خالد : في ايه بقي
شيماء : خبر حلو اوي اوي اوي
خالد : قولي بقالي كتير نفسي اسمع اخبار مفرحه
شيماء : حكتله علي اونكل شوكت واللي عمله
خالد ( بفرحه ) : بجد انا مش عارف الراجل ده جمايله كتيره علينا كلنا
شيماء : تعرف ان اخلاق الراجل ده نادر انك تلاقيها في زمنا

خالد : عندك حق بجد عندك حق
شيماء : طب امشي بقي عشان مستر محمد قرب يجي
خالد : ليه هو انتي حتقبليه لوحدك مش انا شريكك هنا
شيماء : امشي بقولك بطل رخامه
خالد : رخامه ماشي ماشي
ومشي وعدي يوم شيماء علي خير
نرجع لريتاج

الفون لما رن طلع باباها
احمد : ريتاج بنتي وحشتيني
ريتاج بعدت شويه عن امير
ريتاج : ازيك يابابا انتي اكتر والله
احمد : انتي فين
ريتاج : ها انا فين انت عايز تعرف انا فين
احمد : انا كلمت نرمين وقالتلي انك مش في مصر
ريتاج : اه منا في فرنسا
احمد ( بخضه ) : ايه فرنسا ليه يابنتي
ريتاج : مش وقته يابابا ححكيلك بعدين وبعدين انت فين دلوقتي
احمد : انا نازل مصر كمان اسبوع عايز اجي الاقيكي موجوده
انتي فاهمه
ريتاج : لأ مش حينع خليك تنزل وانا كمان اسبوعين اكون موجوده انت اعد اجازة اد ايه
احمد : منا كنت جاي اوقلك اني حعد اجازة 6 شهور كاملين
ريتاج ( بفرح ) : بجد بجد لأ انا مش مصدقه
ده احلي خبر سمعته في حياتي بجد انا مبسوطه اوي
احمد : انا حقفل دلوقتي سلام ياأحلي بنت في الدنيا
وقفلت
ريتاج : اه اه

ريتاج داخت شويه
امير لحقها
امير : ريتاج مالك
ريتاج : معرفش حسيت بدوخه بص انا حروح
امير : لازم اوصلك
ريتاج : لأ انا حروح بعربيتي متخفش
امير : مش حطمن غير لما اوصلك يلا ومن غير نقاش

وفعلا وصلت
البيت واطمن عليها ومشي وهو في قمه القلق.....


يتبع......


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 05-10-16, 08:11 PM   #14

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



البارت 12


نبتدي بقي بفرنسا
تصحي ريتاج الصبح مبسوطه جدا لسببين
اولا لانها قربت تنزل مصر وثانيا لأن بابها حيعد معاها مده اطول بكتير
المهم تروح الشركه
في الوقت ده كان امير في الشركه مع الشخص ( اللي اتصل البارت اللفات )
( طبعا امير عارفها )
امير : خير ياصوفي ايه الغلط اللي في التصميم
صوفي : الوان الديكور كلها غلط
امير : ازاي غلط انا اشرفت علي كل حاجه بنفسي
صوفي : اهه اللي حصل هو مين اللي عمله
امير : الباشمهندسه ريتاج بتسألي ليه
صوفي ( بلئم ) : هي الحكايه كده بقي اكيد كانت بتفكر في حد
امير : اخلصي وقولي عايزة ايه ورايا شغل
( امير مخنوق جدا من صوفي )
صوفي : ولا حاجه التصميم يتعاد من الاول
امير : نعم لأ طبعا انتي بتتكلمي في ايه
صوفي : لو علي الفلوس انا ممكن ادفع تاني
امير ( بعصبيه ) : انا مش علي الفلوس انا علي الوقت ده شغل اسبوع كامل
طبعا مش حيتعاد
صوفي ( بعصبيه ) : ياسلام انت كده بتخسر اكبر عميله عندك
امير : لعلمك انا مش فارق معايا شيء انتي اللي حتخسري الشركه
دي اكبر شركه في فرنسا كلها
صوفي : بس مهمله في شغلها
امير : انتي محسساني انك بتخدي شغلك كله غلط
صوفي : مره وحده يبقي كده
في دخله ريتاج المكتب
ريتاج :خير ياجماعه
امير محبش يتكلم ادام صوفي
صوفي وهي ماشيه : مفيش اسألي نفسك
ومشيت
ريتاج ! اسأل نفسي علي ايه
امير ( كان لسه متعصب علي الشغل والارهاق اللي راح في الهوا ) : ايوة اسألي نفسك
ياهانم
ريتاج ! اده انت ازاي تكلميني كده في ايه
امير ( بنفس العصبيه ) : اتفضلي بصي وانتي تعرفي
وعطاها الفايل بتاع التصميم
ريتاج : ماله يعني ده فايل صوفي في ايه يعني
امير : ايه البرود اللي انتي في ده ( نسي نفسه خالص )
الفايل كله غلط
ريتاج ( ببعض الدموع ) : انتي ازاي تقولي كده انت كنت بتقولي فكك من الشغل
وريحي دلوقتي انا اللي غلط وبعدين انا مش عملاه لوحدي حضرتك سعدتني فيه
امير : اكيد انتي نمتي في الخط وقلتي عشان مش شركتي ابوظها لو شركتك
مش حتعملي كده
ريتاج ( بعياط متماسك ) : اكيد انا بكلم حد تاني مش امير امير اللي انا اعرفه
بس عارف دي اكبر اهانه انا خدتها في حياتي انا عارفه اني بوظته
لكن اقسملك اني دي اول مره اغلط في حياتي في الشغل انا مكنت اتوقع ان الاهانه تيجي منك
انت بس مرسي اوي اوي انا بجد مش عارفه اقولك ايه بس انت السبب
امير ( بهدوء ) : انا ازاي
ريتاج ( جو نفسها ) * عشان خلتني احبك وافكر فيك وانا قولت اني عمري مححب
لكن حبتك واخرتها ايه اهانه * انت السبب وخلاص اعرفه بنفسك
عن اذنك وجت تمشي
امير ( بحب ) : بحبك بحببببببببببببببك انا اسف
ريتاج : اه نسيت اوصلك رساله صوفي قاتلي اقولك انها بتحبك
امير ! بتحبني
ريتاج : ده مشكلتك مش مشكلتي
امير مسك اديها
امير : انا بحبك انتي مش حد تاني
ريتاج ( بدموع ) : وانا مش بحبك
وراحت شالت اديها وخرجت
واسامه شافها وهي بتجري وبتعيط
دخل لامير
لقي امير دايخ وكان حيغمي عليه
اسامه : امير امير اهدي اهدي تعالي معايا
امير : مش ممكن اللي عملته ده انا بوظتها خالص
ا اه ااااااااه
اسامه : امير ارجوك تعالي معايا
وخدوا اعد في الكوفي شوب الشركه
اسامه : انا مش عايز اعرف ايه اللي حصل دلوقتي ريح انت بس
امير : مش قادر راحت مني قبل حتي مقولها
اسامه : معلش حبيبي انا حكلمها
امير : قالتهالي قلتهالي
سامه : قالت ايه
امير : مش بحبك بجد انا غبي ازاي اعمل حاجه في اعز وحده عرفتها
في حياتي كلها
اسامه : اهدي بس تعالي اروحك وهبقي اكلمها وان شاء الله الامور تتعدل
وفعلا روحه وامير كان منهار من التعب ومن التفكير ومن كل حاجه
اسامه * انا حكلمها واعرف في ايه *
عند ريتاج في الفيلا
ريتاج * انا غلطانه اني حبيت بجد شيماء غلط وانا صح انا مكنش لازم احب
الحب وصلني لحاجه انا مكنتش عارفه انها حتحصل
ازاي يقول عليا كده انا اعمل كده في شركه اونكل
انا عندي برود
انا مش شغاله كويس
اه لا لا انا لازم امشي
بس لسه فاضل وقت لسه 2 اسبوع
خلاص انا مش رايحه الشغل غير في الضروره القصوي
اسامه حاول يوصلها ومعرفش لأن هي مش وخده نمرته ولا امير
فستنوها تاني يوم تروح الشركه مرحتش
وكانت منهاره خالص

نرجع مصر شويه

ريهام : ماما انا خارجه مع شيماء
الام : طيب يابنتي متتأخريش
ريهام : اوكشن ياقمر
عند شيماء
باسل : سبيني انا اللي انزل
شيماء : تروح فين
باسل : لريهام
شيماء : انت اهبل يابني البنت خارجه معايا انا
باسل : معلش بقي عشان اعرف ردها
شيماء : انزل اسألها واطلع
باسل : بجد
شيماء :اه بجد
المهم ريهام واقفه مستنيه
شيماء لقت باسل في وشها
ريهام : باسل خير في حاجه فين شيمو
باسل : انا قولت اجي اطمن علي الرد
ريهام ( بعبط ) : رد رد ايه
باسل : لا والله بطلي بقي بحبببببببببببببك
ريهام : اسكت وبعدين لسه بفكر
باسل : انتي حتلاقي دكتور زي فين دلوقتي
ريهام : بقي كده طب خلاص
باسل : لأ اوعي تزعلي خلاص انا اسف
ريهام : خلاص حقول الرد بكره لشيمو وهي تقولك
باسل : ومتقولش ليا ليه
ريهام : بجد اسكت حرجع في كلامي
وبعدين شيماء نزلت
شيماء : ايه هو الجو احلو ولا اي ه
ريهام بصتلها بصه غضب
شيماء : خلاص خلاص
وبعدين باسل طلع فوق وفرحان اوي اوي ان الرد حيكون بكره
شيماء : في ايه بقي
ريهام : في ايه
شيماء : في القلب
ريهام : بحبه اوي اوي
شيماء : طب اتكلمي
ريهام : حرد بكره قولت
شيماء : طيب
ومشوا
نرجع تاني لريتاج
كانت مخنوقه اوي وكان فضلها يومين وتنزل لكن قررت انها حتنزل دلوقتي
وفجأه الفون رن
وكانت ريهام
ريهام : هاي ياجوجو
ريتاج : الحمد الله
ريهام : مال صوتك
ريتاج : لأ مفيش بصي سلام دلوقتي عشان مشغوله
وقفلت وريهام طبعا قلقت عليها اوي
وكلمت ريتاج اونكل شوكت
شوكت : ازيك يابنتي
ريتاج : الحمد لله
شوكت : مالك في ايه
ريتاج : لأ مفيش انا حنزل مصر
شوكت : ايه تنزلي ليه في حاجه
ريتاج : خلاص انا حجزت الطياره وحسافر الفجر انا خلاص مش قادره
( بتعيط )
: شوكت : اده انتي بتعيط خلاص انزلي وانا جقبلك في المطار
المهم حضرت شنطتها
وجت علي الساعه 11
لقيت الباب بيخبط
وكان امير
امير اول لما شاف شنطه السفر اتخض
امير : اده انتي رايحه فين
ريتاج : امير انت ايه اللي جابك امشي امشي
امير : انا بحبك وعمري محبيت غيرك
ريتاج :وانا قولت اني مش بحبك * وانا كمان بحبك *
امير : انا كنت عايز اقولك انه ااااااااه
ريتاج : امييييييييييييييييييييير


يتبع......


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 05-10-16, 08:11 PM   #15

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


البارت 13


ريتاج : امير قوم يأمير يأمير
ياربي ايه اللي بيحصل ده انا لازم اطلب الاسعاف
المهم كلمت الاسعاف وجت خدته وودتنه مستشفي مصريه في فرنسا ( عادي جدا )
ودخل الدكتور وكشف عليه
وكل ده ريتاج بره عماله تدعي وتعيط جامد وتقول جوه نفسها
ريتاج * انا السبب انا السبب اد كده بتحبني يأمير وانا كمان بحبك بس لازم ابعد شويه
عشان تحس بيا اه ياربي سهلها بقي يارب انا مش حمل كده *
المهم الدكتور طلع
ريتاج ( بقلق ) : خير يادكتور ماله في ايه اللي حصل
الدكتور : هي الحاله صعبه شويه
ريتاج بدموع : هو ماله في ايه ارجوك قولي
الدكتور : انهيار عصبي حاد يعني مفروض عليه ميتكلمش في ايه حاجه تدايقه
خالص
ريتاج : ممكن ادخله
الدكتور : دقيقه مش اكتر ومن غير كلام
وريتاج دخلت
طبعا كان امير نايم

ريتاج كتمت صوتها لكن بتعيط من غير صوت
ريتاج اعدت جمبه وبتكلمه
ريتاج تعرف انا اسفه بجد مش عاره اقولك ايه بجد انا السبب بس انا واللهي
وقبل متكلم لقيت امير ايده بتتحرك
ريتاج طلعت بره تنده الدكتور والدكتور جه ودخله
الدكتور : استاذ امير انت سمعني
امير طالع عليه عمال يقول ريتاج ريتاج انتي فين سبتني لمين
الدكتور طلع يكلمها
الدكتور :بصي هو مش في كامل وعيه وعمال يقول ريتاج ريتاج
ريتاج مش راضيه تقول ان هي ريتاج
ريتاج : خلاص يادكتور انا حكلم حد من معارفه يجي يتفاهم مع حضرتك
وطبعا قررت تكلم اسامه
طبعا مهاش نمرته فقررت انها تكلمه من الفون تبع امير
هيكانت معاه الفون بتاعه عشان كانت ناويه تكلم اسامه لما تروح المستشفي
اسامه : ازيك يأمير
ريتاج مش قدره تتكلم
اسامه : امير انت فين ياعم انا مستنيك زي مقولت
ريتاج : انا ريتاج مش امير
اسامه : اده ريتاج بتتكلمي من الفون بتاع امير ليه في حاجه
وانتي بتعيطي ليه
ريتاج : امير في المستشفي
اسامه : ايه مستشفي ايه قولي
ريتاج : مستشفي .....
اسامه : انا جي حالا
وجه اسامه
ريتاج : ادخله بلييز عمال يقول ريتاج وانا مش حينفع ادخله
اسامه : وليه ادخليلي انتي وانا كمان
ريتاج مبتردش
وبعدين اسامه مشي
راحت ريتاج ندهت عليه
ريتاج : اسامه
ريتاج : سلملي عليه جامد اوي
اسامه : انتي ليه بتقولي كده
ريتاج : عشان انا حروح علي المطار علطول انا رجعه مصر
اسامه ( بخضه ) : ليه كل ده عشان اللي حصل هو ايه اللي حصل لكل ده
ريتاج ( بعياط ) : ارجوك انا مش عايزة اتكلم في الموضوع ده
انا ماشيه واوعي تقول امير خلي اونكل شوكت يقوله
اسامه : ماشي
ومشيت ريتاج
ودخل اسامه عند امير
امير كان ساكت ومبيقولش غير ريتاج
اسامه : حمد لله علي سلامتك اوي كده برده تخضيني عليك
امير : معلش مش بأدي
اسامه : انا عارف ياحبيبي اهدي انت بس
امير : امال فين ريتاج
اسامه : ها ريتاج بتسأل ليه
امير ( بعصبيه بسيطه ) : فين ريتاج بقولك انا عارف انها هي اللي جبتني هنا
عايز اشوفها ازاي هي مدتخلش تشوفني وانا تعبان هي فبيين
اسامه : اهدي عشان خطري اهيدي ريتاج في الفيلا
امير : انت مش بتعرف تكدب
اسامه : ها وانا حكدب عليك ليه اهدي انت بس
وسيبها في حالها
امير : انا بموت انت عايزني انسي حبي الاول والاخير انا عمري مححب غيرها
انت فاهم ( بعصبيه )
اسامه : اهدي عشان خطري بص ان شاء الله ترجعواتاني حلوين اهدي انت بس
نروح لريتاج
ركبت الطياره وهي في قمه حزنها علي حبيبها الاول والاخير
ريتاج * اه ياقلبي بجد انا تعبانه اوي بحبببببببببببببببك يأمير
المهم نزلت من الطياره علي تاني يوم بليل
في الوقت ده
عند ريهام
ريهام : ها قولتي لبابا
الام : اه وجاني الرد
ريهام ( بتوتر) : ها وقلك ايه
الام فضلت سكته
ريهام ( بحزن ) : يبق موفقش
الام : حتبقي عروسه جميله
ريهام :بجد ياماما مرسي يأحلي ام في الدنيا
الام : طب يلا طمني عريسك
ودخلت ريهام تكلم شيماء
ريهام ( في سرعه ) : اديني باسل بسرعه
شيماء: يبقي الردوصل
وعطيت الفون لباسل كان فرحان جدا
باسل : اخيييييييييييييييييرا حتقولي
ريهام ( بدون مقدمات ) : بحبك
باسل : فاضل ساكت ومبلم
ريهام : انا بقول اني بحبك رد بقي
باسل : انتي قولتي ايه من شويه
ريهام : انا مش حقول تاني
باسل :بحبببببببببببببببببببببب� �بببببببببببببببببببك
ريهام : اده يامجنون
باسل : مجنون بيكي وبحبببببببببببببببببببببب بببببببببك


يتبع.......


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 05-10-16, 08:11 PM   #16

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



البارت 14


المهم ريتاج كانت نزله من المطار
وكانت وشها مليان دموع وكانت خيفه جدا علي حبيبها
المهم شافت اونكل شوكت
شوكت : مالك ياريتاج
ريتاج : من فضلك يأونكل روحني دلوقتي حالا
شوكت : حالا حاضر يلا بينا
وهما في العربيه كان في سكوت رهيب
وقطع السكوت شوكت
شوكت : هو امير عامل ايه
ريتاج اول مسمعت الاسم بلمت
شوكت : هو اللي مدايقك صح
ريتاج : اونكل من فضلك انا مش عايزةاتكلم
شوكت : خلاص اللي ريحك
ووصلوالبيت
ونرمين فتحت
نرمين : خير يأستاذ شوكت
شوكت : انا جيبلك مفجأه جميله اوي
نرمين : مفجأه جه
وهنا تدخل ريتاج
نرمين ( بفرحه وبعياط ) : ريتاج لا مش ممكن انتي بجد ولا انا بحلم
ريتاج ( بعياط ) : لا انا ياماما ومش حسيبك تاني ابدا
واترمت في حضنها
ريتاج : انا ندمت اني سافرت لأني * لأني شوفت امير وحبيته *
نرمين : لأنك ايه
ريتاج : ها انا لازم ادخل انام دلوقتي هو بابا فين
نرمين : باباكي في مشوار وراجع ده حيفرح اوي بس انتي بس ادخلي
ريحي لغايه ميرجع
ريتاج دخلت اوضتها واونكل شوكت مشي عشان هو كمان حيرجع فرنسا تاني
ودي حتكون اكبر صدمه لأمير
المهم ريتاج لما دخلت اوضتها اعدت تلف فيها وبتبص علي كل حاجتها
وفجأه اعدت تعيط
ريتاج * امير انت فين دلوقتي انتي وحشتني اوي يارب تكون بخير *
وفجأه بصوت عالي
ريتاج : ياااااااااااااااااااااااا اااارب
نرمين سمعت وجريت علي اوضه ريتاج
نرمين : ريتاج انتي تعبانه يابنتي
ريتاج فتحت لمامتها
واعدت تعيط في حضنها
ريتاج : انا محتجالك اوي ياماما محتجلك اوي
نرمين : مالك يابنتي فيه ايه
ريتاج حكتلها كل حاجه
ريتاج : شوفتي بقي دي اخرت اللي يسمع كلامكم اديني حبيت وتهنت
نرمين : انتي غلطتي وهو غلط
ريتاج : انا غلطانه في ايه بقي
نرمين : غلطانه عشان مسمحتيش الحب يابنتي اساسه انك تسامحي
وهو كمان غلط انه هانك اوي كده بس هو اكيد كان منفعل عشان الشغل
ريتاج : انا يتقالي برود انا بيضربوا بيا المثل في الشغل يتقلي كده
نرمين : معلش بس برده لازم تسامحي
ريتاج ( وهي بتعيط ) : كفايه كده انا تعبت ممكن تكلمي شيماء تيجي
( شيماء متعرفش انها وصلت )
نرمين كلمتها وفرحت كتير
وطيران علي بيت ريتاج
دخلت ريتاج اوضتها وهاتك باعياط
المهم شيماء لما جت
وخبطت علي ريتاج ودخلت
شيماء : وحشتييييييييييييييييني اوي
ريتاج ( بعياط ) : وانتي اكتر
شيماء : في ايه بس مالك
ريتاج : اول مره تقولي ليا حاجه غلط
شيماء ! غلط في ايه يابنتي
ريتاج حكتلها وهي دموعها علي خدها
المهم نروح لأمير
خرج من المستشفي وركب مع اسامه عربيته
اسامه : طبعا هوديك البيت بلا شك
امير ( بلهفه ) : لأ وديني الشركه عايز اشوف ريتاج
اسامه * ده اللي انا عامل حسابه * : اصبر شويه طيب روح واسترح وبكره نبقي نروح
امير : قولت روح علي الشركه يعني روح علي الشركه ( بغضب )
لمهم تحت الالحاح الشديد اضر ان اسامه يغير مساره ويروح الشركه
وامير طلع وكان في قمه القلق من مقابلته مع ريتاج
(معرفش انها في مصر )
واول مخبط ودخل دهش وذهل لما لقي شوكت اعد علي المكتب اللي يتمني يشوف
عليه حبيبته
شوكت : اهلا يأمير
امير مش بيرد
شوكت : امير رد عليا
امير اترمي علي الكرسي اللي جنب المكتب
امير ( بحزن ) : هي فين ريتاج
شوكت : سافرت مصر بتسأل ليه
الجمله دي وقعت علي امير زي الصدمه والجبل وكل شيء وكان يتمني
انه يموت ومسمعهاش او كان يتمني انه مكنش يعرف ريتاج
ودموعه خانته ونزلت غصب عنه
شوكت اتخض من منظره
شوكت : امير تعال معايا
امير حاول يقوم وقع علي الكرسي
شوكت : امير
وخده وسنده وطلع الكافي بتاع الشركه
ولما اعده
شوكت : امير ايه المشكله اللي بينك وبين ريتاج
امير : حكاله كل حاجه
شوكت : اللي عملته ده اكبر غلط
ريتاج دي ام الشغل نفسه تقولها كده
امير : انا عارف بيس كنت منفعل
شوكت : طب انت عايز ايه دلوقتي
امير : انا عارف ان انت زي باباها واكتر كلمهالي
شوكت : ممممم طب ايه رأيك اكلمها دلوقتي وانت تكلمها
امير : ياريت بس حترضي تتكلم
شوكت : اسمع صوتها بس
ساعتها كانت ريتاج مع شيماء
طبعا ريتاج سلمتعلي بابها واعدت معاه بس هو ميعرفش حاجه عن امير
شيماء : بصي انا عايزة اقولك خبر حلو اوي حينسيكي كل ده
ريتاج : قولي
شيماء : مش باسل حيخطب
ريتاج : بجد مين
شيماء : مش حتصدقي ريهام
ريتاج : لا مش معقول
وراحت شيماء حكيلها علي ريهام وباسل
ريتاج : طبعا ريهام توقع اي واحد في ثانيه عقبالك
شيماء : وعقبالك انتي كمان
رجعت ريتاج لتكشريتها تاني
ريتاج : بصي انا ريهام لغايه دلوقتي متعرفش ان انا جيت حروحلها بكره بعد الشركه اوكي
وكمان عايزة اعدي ابارك لباسل ( زي اخوها )
وفجأه الفون بتاعها رن
ريتاج : دة اونكل شوكت
شيماء : طب ردي
ريتاج : خايفه ارد
شيماء : يابنتي من ايه
( كأنها حاسه بأمير ان يكون معاه )
ريتاج : هاي اونكل شوكت
شوكت : صوتك احسن النهارده
ريتاج : الحمد لله خير يأونكل شوكت
شوكت : بصي في حد عايز يكلمك
ريتاج مجاش بالها انه حبيبها اللي هي نفسها تسمع صوته
ريتاج : استني بس مش عايزة اكلم حد
امير : حتي انا
ريتاج اول مسمعت الصوت فرحت اوي وزعلت اوي
بس بلمت وسكتت ومتكلمتش
امير ( بحزن ) : انا عارف انك مش عايزة تكلميني خالص
بس صدقيني بحبك اوي انا اسف انا عارف اني هنتك بس بجد اسف
وبحبك اوي
ريتاج : ممكن تديني اونكل شوكت
امير ( بدموع ) : اسمعي بس
ريتاج ( مقاطعه ) : بقولك ايه يأمير اعتبريني صفحه وتقفلت انساني زي منا حنسالك
( بعياط )
امير : انا مش حقدر لو انتي حتقدري انا مش حقدر
ريتاج ( بعياط اكتر ) : بقولك اديني اونكل كفايه كده
امير : ماشي ياريتاج
وعطاه التليفون
شوكت : بصي انا عايزك تسمعيني كويس
انا عرفت وكنت عايز اقولك انك عمرك محتنسي امير عشان امير محترم ومؤدب
وميقصدش اي حاجه من اللي قالها وهو مش حيقدر ينساكي عشان انتي انسانه
محترمه ومؤدبه
انتي عارفه لو اتجوزيتي حيبقي قلبك مع امير
ركزي وفكري بدل الفرصه مضيع
وقفل
وكانت ريتاج دموعها بتنزل وهي مش حاسه وبتفكر في كل كلمه
شيماء : اهدي ياحبيبتي عشان خطري


يتبع........


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 05-10-16, 08:12 PM   #17

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



البارت 15


المهم ريتاج طبعا صحيت تاني يوم
زعلانه وفرحانه
زعلانه لأنها قسيت علي حبيبها وفرحانه لأنها رجعه شغلها وحتشوف المهندسين
والمهندسات المهم شيماء كلمتها
ريتاج : هاي ياشيمو
شيماء ! شيمو انتي النهارده شكلك احسن
ريتاج : بس بقي وبعدين انا اول مره اقولك شيمو
شيماء : لأ طبعا بس كنتي امبارح
ريتاج ( مقاطعه ) : بلاش تتكلمي كتير ويلا انا نزله حستناكي تحت
شيماء : ماشي ماشي
ونزلو وتقبلوا تحت
شيماء بتصفر صفاره اعجاب
شيماء : ايه العربيه الشيك دي جبتيها امتي
ريتاج : حنبتدي نحسد بقي
بصي ياستي انا جبتها وانا في فرنسا وبعدين شحنتها علي مركب بضاعه كبير
راجعه مصر
شيماء : بس ده عليه فلوس كتير
ريتاج : احمد ساعدني بجزء وانا كملت الباقي
ريتاج ! مين احمد ده كمان هو مش كان امير
ريتاج ( استغربت اوي وزعلت ) : وبعدين انتي عايزة امير يساعدني
بصفته ايه
ريتاج : بصفته انه هو بيحبك وانتي بتح.....
ريتاج : بليز اسكتي عشان انتي بتقولي كلام غلط خالص انا قصدي احمد بابي
واركبي بقي خلصينا ورانا شغل
وبعدين ركبوا
شيماء : وانتي بقي بتقولي لأونكل احمد احمد عادي جدا
ريتاج ( بضحك ) : اصل انا ضربه صحبيه مع اهل بيتي
ريتاج : ماشي ماشي
لمهم لقيت نمره ريبه بترن علي الفون بتاعها وحسيت احساس غريب
ريتاج * متردي يابنتي خايفه ليه حاسه ان هو صح طب ردي يمكن مش هو *
المهم ردت
ريتاج : الو
طبعا كان حبيب القلب
وكان ساكت عشان يسمع صوتها اللي وحشه جدا
ريتاج : الو مين علي الفون
امير ( بضعف ) : وحشتيني
ريتاج بلمت واصدمت وشيماء حسيت بتوترها الشديد
امير : برده لسه زعلانه
ريتاج ( بضعف وهدوء ) : انت جبت نمرتي منين
امير : بحبك وبجد اسف انا عمري متصورت انه ممكن حاجه تحصل بينا في يوم من الايام
ريتاج : اكيد جبتها من اونكل شوكت صح
امير : اه بحبك ومش حقدر مكلمكيش ارجوكي اسف والله اسف ( بشي من العياط الخفيف )
ريتاج : امير متتصلش تاني بيا ابدا اوكي وقفل الفون وقفل صفحتي معاه
وقفلت قبل ميكمل كلامه واعدت تعيط وهي سيقه
شيماء (بنظره لوم ) : ليه كده تعملي كده ليه دنا معرفوش وصعب عليا
ريتاج ( بعياط ) : خدي افرحي بيه انتي عارفه انه هني اهانه
لا يمكن اسمح بيها في حياتي وانتي عارفاني كويس ثانيا
انا مكنتش متوقعه ان الاهانه تيجي منه ده امير اللي انا
شيماء : حبتيه صح
ريتاج : انا مش حكدب عليكي انا فعلا حسيت بألاعجاب من نحيته
شيماء : بطلي تنكري انتي بتحبيه
ريتاج * اه بحبه اوي كمان * : بطلي بقي الكلام ده وخليني اركز في السواقه
ووصلوا الشركه وكانت مفجأه كبيره ان ريتاج دخله الشركه في المقدمه وشيماء وراها
وكانت ريتاج لبسه لبس رسمي
خالد : مش معقول لا لا ايه المفجأه الحلوة دي
ريتاج ( بأبتسامه ) : شوفت بقي حرجع اشد عليك تاني كنت مرحوم مني
خالد : بجد نورتي الشركه
وفجأه الفون رن بنفس الرن
تعابير وشها اتغريت للحزن
وكنسلت
خالد : في حاجه
ريتاج مش بترد
شيماء ضربتها في كتفها يعني ركزي بقي
ريتاج : ها لا ابدا
يلا ياجماعه علي مكتبكم ( الكل كان موجود )
النهارده يوم عادي جدا يلا ياخالد علي مكتبي حالا
خالد : اليوم احتفال بلاش شغل
ريتاج بصتله بصت غضب
خالد : خلاص خلاص
وشافوة الشغل عادي جدا جدا وفي الوقت ده كان الفون بيرن كل 5 دقائق لريتاج
وده طبعا اثار دهشه خالد بس محبش يدخل
وهم مروحين
خالد : لعلمك انا كتبت كتابي وجوازي بعد 1 اسبوع لازم تيجي
ريتاج : بجد الف مبروك اكيد ان شاء الله
المهم اليوم خلص علي كده

وقررت ريتاج انها تروح لباسل وريهام عشان لسه معرفوش حاجه


يتبع.....


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 05-10-16, 08:12 PM   #18

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


البات 16

المهم اليوم عدي عادي جدا
وتاني يوم راحت الشغل عادي وهي ممزوجه بالفرح والزعل
المهم راحت لوحدها
لقيت شيماء لوحدها في المكتب
شيماء : ايه يابنتي اللي اخرك كده
ريتاج : معلش كنت تعبانه شويه
شيماء : بجد كده اوفر عليكي يابنتي ارحمي نفسك وارحميني معاكي
ريتاج : خلاص بصي انا لازم اروح لباسل وريهام النهارده
شيماء : طيب خلاص بعد الشغل
وفجأه تليفون ريتاج رن
وبصت لقيت مين
ريتاج : بصي اخرجي دلوقتي اتصلي بريهام تجلكوا علي البيت
شيماء ( بلئم ) : اه انتوا اتصلحتوا ولا ايه
ريتاج : امشي ياغلسه
شيماء : خلاص طيب
ولما مشيت
ريتاج : الو يا فارس عامل ايه
فارس ( ده جار ريتاج وفي نفس الوقت خطيب شيماء وكان في لندن لمده سنه
وكان طبعا بيكلم شيماء كل يوم بس انا قولت خليها مفجأه بقي )
فارس : انا الحمد لله انتي عامله ايه
ريتاج : انا كويسه وبعدين انت نازل امتي
فارس : حكون عندكوا علي بليل واوعوا تقولوا نجيلك علي المطار
اصل شيماء وحشتني اوي وخلاص مش قادر
ريتاج : ماشي ياعم الحبيب وبعدين انت مش بتكلمها كل يوم
فارس : مش كفايه انا اصلا نازل عشان خلاص اتجوزها واستقر هنا
عقبالك
ريتاج : ان شاء الله
فارس : بصي بقي انا عايزك تقولي لسيماء علي بليل كده اني جي اوكي
واوعي تقولي لحد دلوقتي اوكي حرنلك لما اكون في مصر فتقوليها علطول
ريتاج : ماشي خلاص سلام بقي لأني ورايا شغل
فارس : خلاص سلام باي
شيماء : كنتي بتكلمي مين
ريتاج : ايه يابنتي خضتني كنت بكلم عميل من العملاء
شيماء : اه ماشي ماشي حعديها
المهم نروح لأمير
امير كان اعد في مكتبه سرحان كالعاده في ريتاج ويدخل عليه اسامه
اسامه : صحبي سرحان في ايه
امير لسه سرحان
اسامه : امير مش ينفع كده خالص ارجوك انسي بقي
امير فاق علي الكلمه دي
امير ( بنفعال ) : انسي يعني انا لو قولتك سيب مراتك حتسيبها
اسامه : اولا مفيش وجه مقارنه بيني وبينك لأني انا متجوز وبحب مراتي جدا وهي كمان
انما انت لسه بتبأ حياتك فمتوقفهاش عندها يابني اعتبرها مرحله وخلصت
امير ( بعصبيه اكتر ) : لأ هي دي اللي قلبي اخترها ولا يمكن اسيبهاانا بحبها اوي
واعد يعيط
اسامه : طب اهدي انت بس ارجوك بلاش كده انت عارف اني مبحبش اشوفك كده
فين امير بتاع زمان القوي المرح اللي بيهزر كتير
امير : خلاص انا ضعفت لما شوفتها من اول مره خلاص طول مهي مدايقه مني حفضل كده
اسامه : طب يلا قوم اروحك
امير : ورايا شغل روح انت
اسامه : انا عارف انك مش حتشتغل وحتعد تفكر فيها قوم روح احسن عن تستريح
امير استسلم وقام يروح معاه
امير عنده عربيه بس اسامه روحه بعربيته
سامه : ها تحب اعزمك فين قول
امير ( بتعب شديد ) : انا تعبان وعايز اروح
اسامه : مالك يأمير فيك ايه
انت مكلتش من امبارح
امير : روحني بقولك
اسامه : طيب خلاص حاضر
وروح امير
نروح بقي لريتاج وشيماء
وهما مروحين في العربيه
شيماء : طبعا انتي اللي تدخلي الاول عشان اصلا باسل وريهام هناك
انا اصلا ريهام كانت عندنا ماما عزماها
يتاج : طب كويس يلا بينا
المهم وصلوا البيت
ريتاج بتخبط
تك تك تك تك تك تك
باسل : ايوة انا جي
ريهام : افتح يلا بطل كسل
الام : يلا يلا تلاقيها شيماء وعايزة تتغدي
باسل : خلاص خلاص
وقام فتح
وفجأه ريهام ومامته لقوه رجع لورا وعلي وشه علامات التعجب
ريهام : مالك في ايه
باسل : ريتاج
الام : مالها في ايه
ريتاج دخله
يتاج : انا نفسي افهم انت شوفت عفريت ولا ايه
ريهام والام قاموا نطوا وسلام وتحيب وعياط
باسل : انا مش مصدق ريتاج ايه المفجأه الحلوة دي
ريتاج : انت لسه فاكر تسلم
شيماء : ياجماعه سبوها ترتاح ويلا نحضر الغدا
باسل : انتي جيتي امتي من المطار
ريتاج : من 4 ايام
باسل : نعم ياختي
ريهام : لسه بتهزري زي منتي
انا افتكتر ان 6 شهور دول حيغيروكي
يتاج : لا بجد جيت من 4 ايام بس كنت مشغوله شويه فمقدرتش اجي
باسل : علي العموم نورتي
ريتاج : مبروك ياباسل مبروك يايهام
باسل : اده هو الخبر وصل فرنسا كمان
ريتاج : انت اهبل يابني عرفت من شيماء لما جيت
بس لعلمك انت اخترت ملكه جمال مصر
باسل : طبعا ياماما الكلام ده مفهوش هزار هي فعلا ملكه في نظري وفي قلبي
وبيبص لريهام لقي ريهام طمطمايه جمبه
ريتاج : خلاص بقي متكسفهاش
باسل : يالهوي حبيبي بيتكسف لا لا انا مش حقدر علي كده
ريهام : بقولك ايه انا قايمه احضر الغدا
وقامت وفضل باسل وشيماء وريتاج
ريتاج :قولي بقي انت ناوي امتي
باسل : انا حتقدم بكره والخطوبه ان شاء الله تبقي قريبه
ريتاج : مبروك ياباسل
باسل : الله يبارك فيكي عقبالك
ريتاج سكتت
شيمء : يلا قومي ارتاحي في اوضتي لحد الغدا
وبالفعل قامت ريتاج تستريح
المهم الاكل اتحضر
وهما علي السفرة تليفون ريهام يرن
يهام : الو
هيثم : انتي نستيني ولا ايه
ريهام : لا ابدا خالتو عامله ايه
باسل اول مسمع كده عرف انه هيثم ودايق جدا وبان عليه
هيثم : كويسه بتسلم عليكي
ريهام : طب سلام دلوقتي
هيثم : ليه هو في حاجه
ريهام : لأ مفيش سلام
وقفلت
وكانت عافه ان باسل شايط علي الاخر
ريهام : ده هيثم ابن خالتي
شيماء : بجد طيب خير
باسل : لا مش خير خالص
ريهام : ليه بقي
باسل : عشان انا قولتلك بلاش تكلميه
ريهام : ده بن خالتي عادي يعني
باسل : لا مش عادي
ريتاج : بس كفايه خلاص ياباسل محصلش حاجه
باسل : خلاص
ريهام : وانا خلاص
الكل : ههههههههههههههه
وفجأه يقطع صوت الضحك صوت الفون بتاع ريتاج بيرن
وهي تنكسل
وفضل يرن وهي تنكسل
وفجأه قالت وهي مش حاسه
يتاج : كفايه بقي اده
الكل اتخض من طريقتها
باسل : في ايه ياريتاج
يتاج * اوبا * : لا مفيش حاجه عن اذنكم
المهم قامت ووقفت في البلكون
وبعدين
باسل : ريتاج تعالي اشربي الشاي معانا
باسل زي اخو ريتاج بالظبط واكتر كمان
ودخلت ريتاج وشربوا الشاي وعدي الوقت وتليفون ريتاج رن والمره دي كان فارس
يتاج: بصوا ياجماعه انا عندي ليكوا مفجأه حلوة اوي
شيماء : قولي وسمعينا
ريتاج : فارس جي النهارده كمان شويه
كلهم بلمبوا من الموقف
باسل ( بفرحه ) : بجد ده وحشني اوي
ريهام : يلا ياشيمو حبيب القلب وصل وحتشفيه كمان
شيماء :كده ياريتاج متقليش ليا وانا معاكي طول اليوم
ريتاج : دي اوامر حبيب القلب
شيماء : دخلت جري هي وريتاج وريهام عشان يظبتوا شيماء
شيماء : يااااااااااااااه اخير بحبه اوي ووحشني اوي
ريهام : ياسيدي ياسيدي
المهم لبست واتشيكت علي الاخر
وللمره التانيه مر الوقت عادي جدا
وجه فارس
وسلم علي كله وسلامات وترحيب
المهم لما جه لشيماء
فارس ( بحب ) : وحشتني اوي ياشيمو
شيماء : وانت كمان وحشتني اوي اوي
فارس : بحبك
شيماء : وانا كمان بحبك
باسل : احم احم احنا لسه وقفين
فارس : ياعم راعي شويه انا لسه جاي
والمهم اعدوا واتكلمو كتير
نروح لامير في البيت
طبعا اعد زحقان وتعبان وكل حاجه وفجأه الباب خبط
فقام فتح وكان اسامه د
اسامه : كل ده
امير : معلش
ودخلوا
اسامه : ايه الاخبار
امير ( بعياط ) : برده مش راضيه ترد
اسامه انسي بقي
امير لقوا نفسه بعدمسمع الكلمه دي اعد يكسر في كل حاجه ادامه ويقول
امير : قولت لأ يعني لأ
اسامه اتخض من منظره
اسامه : اهدي طيب اهدي بس
ولكن لاحياه لمن تنادي
وراح كلم اونكل شوكت وجه علطول
ودخله
شوكت : امير اسمعني بس
امير : سبوني بقي بجد مش عايز اعرف حد سيبوني ( بعصبيه )
شوكت قرر يكلم ريتاج
وكانت ريتاج لسه متجمعه معاهم
ريتاج : اده اونكل شوكت
باسل : طب ردي
ريتاج : الو اونكل ازيك
شوكت: الحقيني ياريتاج
ريتاج : في ايه وايه الصوت ده
اونكل : امير وظاهر جاله انهيار عصبي
ريتاج قامت وقفت ووشها معالامه اتغريت
كله انتبه واتخض
ريتاج : ليه كده طب بص ادهوني
باسل وفارس استغربوا جدا
وراحت ريتاج وقفت في البلكون
وراح اونكل شوكت اده الموبايل لأمير
ريتاج : اهدي اهدي وسمعني
وطبعا صوتها كان مسموع شويه بس هي مكنتش حاسه
امير : بحبك وبموت فيكي سبتني ليه
ريتاج : امير بليز اهدي بلاش تعذبني اكتر من كده
امير : انا نازل مصر لازم اشوفك
ريتاج : لأ تنزل فين انت مستقبلك هناك مش هنا
امير : لازم اشوفك
ريتاج : امير من فضلك اهدي كده ومشي حالك سلام
امير : انا بموت من غيرك
ريتاج * وانا كمان * : بلاش الكلام ده دلوقتي اهدي وادخل نام
وقفلت قبل متسمع حتي حيقول ايه
واعدت تعيط وبعدين
ريتاج : عن اذنكم ياجماعه انا لازم امشي
باسل : استني مالك مين ده
ريتاج بصتله وفتحت الباب ونزلت.........


يتبع.........


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 05-10-16, 08:16 PM   #19

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


البارت 17

المهم ريتاج لما نزلت من التجمع اللي كانت فيه
ساقت بعربيتها لغايه البيت
وبعدين طلعت لقيت نرمين بتكلم باسل
واول نرمين لما شافتها
نرمين : خلاص ياباسل حعرف في ايه وابقي اقولك عشان هي جت
ريتاج : خير ياماما في ايه باسل كان عايز ايه
نرمين : بيقول انك نزلتي فجأه من عندهم بعد مواحد كلمك في التليفون
مين ده ممكن اعرف ده مين
ريتاج ( بعياط خفيف ) : يعني مش عارفه مين
نرمين ( بعد تذكر ) : اااااااااااه قصدك البشمهندس امير قولي حصل ايه تاني
ريتاج وهي داخله علي قوضتها وبتعيط : محصلش محلصش
نرمين وهي وراها : لأ في ولازم اعرف انتي حتخبي عليا ولا ايه
ريتاج : معلش ياماما سبيني دلوقتي
نرمين : وحياتك ابدا لازم اعرف في ايه انتي فضلك ثانيه وتقعي من طولك
قولي في ايه
ريتاج : طب استني لما بابا يجي وقول ليكوا انتوا الاتنين لأني محتاجه رأي بابا اوي
نرمين : خلاص خليها بكره عشان انتي محتاجه تنامي واحمد حيرجع متأخر
وانتي حتكوني نايمه

نسيبها بقي ونروح لباسل وفارس وشيماء وريهام
باسل : لا لا مش معقول اكيد في حاجه دي اول مره تعمل كده
ريهام : قصده ايه
شيماء : ياجماعه اهدوا شويه عادي يعني
باسل : انا نفسي افهم انتي جايبه الاطمئنان ده كله منين
شيماء ( بعبط ) : لأ طبعا انا قلقانه زي زيكوا عادي يعني
فارس : وبعدين ياجماعه انا مش فاهم حاجه
الام : ياجماعه ان شاء الله خير كلمها ياباسل وطمنا عليها
ريهام : جماعه انا مروحه عشان اتأخرت ابقي طمني ياباسل
باسل : طب يلا تعالي اوصلك
ريهام : توصل مين انا عمارتي جمبكوا علطول
باسل : يابنتي تعالي بس
ريهام : واللهي ابدا يلا سلام جميعا
كلهم : سلام
ومشيت وكلهم في حيره من امر ريتاج وتوترها الغريب كل مالفون يرن
فارس : انا كمان مروح لأني لسه ورايا حاجات
شيماء : خد بالك علي نفسك
فارس : ماشي ياحبيبتي انتي نامي كويس اوكي
باسل : يلا ياعم الحبيب مشي من هنا ههه
فارس : ماشي ماشي عجبك كده ياشيمو
شيماء : بصراحه اه
فارس : انا غلطان اني كلمتك اصلا يلا سلام ياطنط
الام : سلام يابني وابقي كرر الزياره
فارس : اكيد ياطنط
المهم كل نزل واتبقي باسل وشيماء
باسل : انا حكلمها اوكي
شيماء : ماشي
واعد يرن والتليفون مقفول وكل مره قلق شيماء بيزيد لما تعرف انه مقفول
لأنها عارفه الحكايه كلها وخافت عليها جدا
شيماء : بجد حاجه تقلق
باسل : خلاص اصبروا بكره وانا اعرف كل حاجه

نروح لأمير شويه
اعد في البيت زحقان اوي وزعلان اوي وطبعا اسامه قرر يبات معاه
عشان يخلي باله منه اللي يعمل في نفسه حاجه
امير بيتكلم في الفون
نور ( صحبه ) فكرينه صحبه في مصر
نور : هاي يامير ازيك
امير ( بصوت متعب ) : ازيك عامل ايه
نور : في ايه ياحبيبي قولي مالك حصل ايه
امير ( بعياط خفيف ) : انا خلاص تعبان وعايز انزل مصر
نور : يابني منت كنت لسه هناك انت مكملتش سنه في المهله الجديده
امير : خلاص مش قادر انت لو تعرف حصلي ايه مش حتصدق
نور : قولي صحيح الباشمهندسه اللي كانت معاك اخبارها ايه
ملحوظه / نور كان سافر فرنسا 2 اسبوع اثناء وجود ريتاج لأنه عنده شغل هناك
امير ( بصوت حزين اوي ) : ريتاج هي فين ريتاج راحت خلاص
نور : علي العموم انا مش فهمك قولي طيب انت نازل امتي
امير : ممكن كمان يومين بس بليز خلي الموضوع سر بس ممكن تقول لبابا
نور : طب وليه يعني
امير : بليز اعمل زي مبقولك
نور ! خلاص ماشي

بعد الفون
اسامه : انت مجنون يابني تنزل ليه وحتعمل ايه في مصر
امير : خلاص مش قادر المكان هنا خلاص بقي محتاجها وانا مش عاف اشتغل
من غيرها
اسامه : طب هي في مصر ايه الجديد
امير : حدور عليها
اسامه : ياسلام حدور عليها فين ان شاء الله
امير : قلبي حيوقلي
سيبني بقي اكلم مسيو شوكت اقوله
وفعلا كلمه وقله ووافق نظرا لظروفه النفسيه

المهم اليوم خلص عادي جدا وجه تاني يوم
ريتاج تصحي علي صوت باباها
احمد : يلا ياجوجو انا النهارده فضيلك وعيزك تكلميني
شويه
ريتاج : بابا صباح الخير يأحمد
احمد : صباح الخير ياحبيبه قلب احمد
ريتاج ! ايه الحنيه المفجأه دي
احمد : ياسلام هو انا مش بابا ولا ايه
ريتاج :ماشي يابا يلا بينا
وقامت خدت شور ينشطها شويه لكن اثار العياط بينه عليها جدا لأنها عيطت جامد
احمد : ها بقي فيه ايه بقي نرمين خضتني
نرمين : عايزاكي تحكي وكأنك بتحكي لأول مره
ريتاج حكت لأحمد كل حاجه
احمد : بصي يابنتي انا دلوقتي حتكلم علي اساس الكلام اللي انتي قولتيه
اولا زي مبتقولي هو شاب محترم خلقيا وعمليا علميا يعني في من صقاتك شويه
ثانيا انتي اخطأتي زي مهو اخطأ
هو اخطأ لنه هانك وهو عارف انك بتحبي الشغل
ولوكان نقشك كان يبقي افضل
وانتي كمان اخطأتي لأنك تماديتي في عقابه
هو عمال يجري وراكي يابنتي من هنا لهنا وانتي مش قبله تسمعيه ولا حتي
تنقشيه بصي قرري ياحببتي وياريت يكون قرار سليم في التفكير القلبي والعقلي
ريتاج : ان شاء الله عن اذنك
المه قامت لقت الفون بتاعها بيرن بأسم باسل
يتاج * ياااه ده زمانهم قلقين عليا اوي * : الو ايوة ياباسل خير
باسل : اولا لأ مش خير ثانيا عايز اعرف ايه اللي حصل امبارح
ثالثا ممكن تلبسي وتنزلي احنا مستنينك تحت كلنا
ريتاج : ليه انتوا خارجين
باسل : من الواضح ان احنا خارجين يلا خلصي
ريتاج : معلش انا مش قادره
باسل : نعم يلا البسي من سكات
ريتاج : طب بص اسبقوني انتوا وانا جايه وراكوا
باسل : ومتجيش معانا ليه
ريتاج : معلش قول بس انتوا رايحين فين
باسل : احنا رايحين park اوكي انتي عارفاهها اظن
ريتاج : اوكي حاضر
وبعدين الفون بعد مقفلت رن تاني وكان امير كنسلت اول مه وبعدين
اعد ين كتير فا ضطرت انها ترد
ريتاج : الو نعم افندم
امير : بصي انا عايز قولك اني انا في الطياره نازل مصر......


يتبع.......


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 05-10-16, 08:17 PM   #20

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



البارت 18


احنا وصلنا لحد ما امير قال لريتاج انه نازل مصر وهي كانت رايحه ال park اللي كانوا متفقين عليها
هي وباسل وريهام وشيماء وفارس وريهام
المهم نزلت بسرعه جدا وكلها حيره بس كانت مبسوطه اوي ان امير حيكون جمبها ونفسها تشوفه بس هي
متوتره جدا اول بقي لما وصلت ال park
باسل : ايه يابنتي اتأخرتي ليه
ريهام : ومال وشك احمر كده ليه وبتنهجي انتي كنتي بتجري ولا ايه
شيماء : ياجماعه بليز ممكن هدوء شويه في ايه ياريتاج
فجأه الفون بتاعها رن وبصت لقيته امير وشها باظاكتر وكان عليه تعابير فرحه وزعل
ريهام : ايه يابنتي مالك
ريتاج طلعت تجري من ادامهم ووقفت بعيد وكله مستغرب جدا
ريتاج : نعم في ايه تاني
امير : بقولك انا في الطياره تقفلي ليه انتي مش عايزة تشوفني
ريتاج : اوووووف انت عايز ايه بظبط امير بجد انا تعبت انت نزلت ليه اصلا
امير : عشان اشوفك
ريتاج : بجد وفين ان شاء الله
امير : انا حلاقيكي عشان بحببببك قلبي حيقولي
ريتاج : امير ممكن تقفل
امير : بحبك
امير ( بضحكه بسيطه ) : ممكن تبطل بجد
امير : انتي شكلك سمحتي صح
ريتاج ( بغضب ) : انت لو مقفلتش انا حقفل
امير:علي العموم اكيد حنتقابل قريب
وقفل الكلمه دي قلقت ريتاج وفرحتها وبعدين جت ترجع تاني
لقت الشله وراها
شيماء : انتي كنتي بتكلمي مين
باسل ( بعصبيه ) : ماواضح هي بتكلم مين
ريهام : وانت متعصب ليه اوي كده ليه
باسل : عشان هي عمرها مكلمت حد غير العملاء لكن واضح ده انه مش عميل
ريهام : هي حره خليك في نفسك احسن عشان ريتاج مش كده
ريتاج ( بدموع بسيطه ) : اااااه لو تعرفوا اللي فيا لكن اوكي انا مش فرقه معايا عن اذنكم
ومشيت
شيماء : يابنتي استني كده ياباسل دي اختك برده
ريهام : قولتلك اديها زعلت
باسل : انا بس كنت عايز اعرف مين ده عشان ريتاج مش كده
ريهام : ممكن اسألك سؤال
باسل : اسألي ياحبي
ريهام : انت بتعامل ريتاج كده ليه
باسل : قصدك ايه
ريهام : يعني بتخاف عليها وبتحب تعرف اخباره هو في ايه بظبط
باسل مسكاها من كتفاها
باسل : ياحبيبه قلبي متخفيش ريتاج زي اختي مش اكتر واحنا متربين مع بعض وتأكدي ان مفيش
حاجه حتفرقنا عن بعض الا الموت
ريهام : بعد الشر عنك
فارس :ياجماعه بطلوا حب بقي وتعالو نشوف ريتاج وشيمو راحو فين انا حكلم شيماء
فارس : الو شيمو
شيماء : الو فارس انا دلوقتي مع ريتاج متقلقوش
فارس : واخبارها ايه دلوقتي
شيماء : بخير يلا سلام
وكانت ريتاج وشيماء في البيت بتاع ريتاج
شيماء : ممكن اعرف في ايه
وفجأه نرمين تدخل عليهم
نرمين : ايه ياريتاج انتي هنا من امتي انا مكنتش حاسه بيكي خالص
ريتاج : دخلت عادي يعني انا معايا مفتاح
نرمين : بس في ايه شكلك معيط
شيمء : بجد ياطنط انا اتحيرت معاها سعات تبقي حلوة وسعات تبقي زعلانه
ريتاج حكت لمامتها كل حاجه
نرمين : انا رأيي انه عمل صح
شيماء : وانا مع طنط في رأيها
ريتاج : ليه بقي
نرمين : عشان انا عجبني شجعته وان هو نازل مخصوص عشان يشوفك ويتأسفلك للمره المليون
وتبقي عبيطه لو مسمحتهوش وكمان بلاش تعذبيه اوي كده انا كده كده عارفه انك بتحبيه قوليله
وخليه يجي يتقدم واحنا حنقبل علطول
ريتاج : ياسلام خلاص انا حليتي الموضوع فجأه كده ليه انا خلاص اصلا وخده قراري ومش حرجع فيه
شيماء : قرارك ده غلط انك تفضلي ساكته وكله بيحب وبيتجوز وانتي اعده كده وبتحبيه يبقي اكبر غلط
ريتاج ( بعياط ) : انا كده وحره محدش ليه دعوة خالص بيا ممكن تسبوني بقي عايزة اعد لوحدي
نرمين : خلاص ياجوجو تعالي ياشيماء ونسبها تريح اعصابها شويه
المهم سبوها لوحدها وعماله تفكر في حبيبها
تليفونها رن في البدايه مشفتهوش عشان ميطلعش امير لكن لقيته اونكل شوكت
شوكت : ايه ياحبيتي برن وانتي مش بتردي ليه
ريتاج : معلش تعبانه شويه
شوكت ( بلئم ) : امير علي بليل حيكون وصل مصر
ريتاج ( بثبات ) : وانا مالي يعني
شوكت : يعني مش عايزة تشوفيه
ريتاج * اكيد نفسي اشوفه اوي كمان * : لأ وانا اشوفه ليه
شوكت : عشان تتصالحوا
ريتاج : اونكل شوكت بليز بلاش تتكلم في الموضوع ده
شوكت : انا شايف انك كبرتي الموضوع اوي بلا مستحق يذكر
ريتاج ( بعياط ) : بليز اونكل شوكت كفايه كده انا تعبت بجد تعبت
شوكت : اوكي اوكي سلام دلوقتي بس انا عايزك تريحي وتنامي كده وتنسي كل حاجه
وتسيبي كل حاجه علي ربنا خلاص مع السلامه ياريتاج
ريتاج : مع السلامه يا اونكل
المهم ريتاج استسلمت للنوم بعدها وصحت بليل علي صوت مامتها
نرمين : ريتاج ريتاج
ريتاج : خير ياماما في ايه
نرمين : تليفونك عمال يرن من الصبح بأسم امير يابنتي
ريتاج قامت نطت من علي السرير
ريتاج ( بخضه ) : يبقي وصل خلاص اه ياماما بجد انا خايفه اوي
نرمين : خايفه من مواجته ولا خايه من ضعفك
ريتاج سكتت ومردتش

المهم نروح بقي لأمير
اول منزل من الطياره كان فرحان ان حيشوف ريتاج لأن هو عرف مكانها بتاع الشركه عن طريق
حد معين وانه حيحاول قدر الامكان انه يصلحها ويخليها مسمحاه في المقابله دي
المهم وصل لقي نور وباباه وقفين مستنينه
كامل : ابني حبيبي وحشتني
امير ( بصوت متعب ) : وانت اكتر يابابا
كامل : بابا انت اول مره تقولي بابا في ايه يابني ومالك تعبان كده ليه
نور : اكيد من الطياره ياعمي يلا بس علي البيت
امير : امال ماما فين
الاب ونور سكتوا
امير ( بعياط خفيف ) : اكيد برده مش فضيالي صح في سفريه من سفريتها صح ده اكتر وقت انا
محتجلها فيه
نور : بس يلا بس تعالي نروح
المهم روحوا وحكلهم الموضوع من الاول للأخر
كامل : هي الغلطانه
نور : انت الغلطان
مير : ممكن اعرف ليه انا وهي غلطانين
كامل : اولا هي غلطانه عشان كبرت الموضوع وانت اصلا معملتش حاجه لكل ده
نور : لا ياعمي اسمحلي امير برده غلطان لأنه لوكان بيحبها زي مابقول يبقي مكنش
عمل كده
امير : خلاص خلاص انا ريحلها بكره
المهم دخل اوضته
نور : ياعمي انا ماشي بقي
كامل : ماشي يابني بس اوعي تقوله علي اللي حصل انا مش حقوله
نور : حاضر ياعمي

المهم جه تاني يوم ريتاج في الشركه



يتبع.....


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 11:12 PM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.