آخر 10 مشاركات
نبضات حرف واحاسيس قلم ( .. سجال أدبي ) *مميزة* (الكاتـب : المســــافررر - )           »          نوح القلوب *مميزة ومكتملة* (الكاتـب : hadeer mansour - )           »          الوصــــــيِّــــــة * مميزة ومكتملة * (الكاتـب : البارونة - )           »          همس المشاعر بين ضفاف صورة .. وحروف ماثورة... (الكاتـب : المســــافررر - )           »          476 - درب الجمر - تريش موراي ( عدد جديد ) (الكاتـب : marmoria5555 - )           »          على فكرة (مميزة) (الكاتـب : Kingi - )           »          ♥️♥️نبضات فكر ♥️♥️ (الكاتـب : لبنى البلسان - )           »          328 - العروس المتمردة - جوليا جيمس (اعادة تصوير) (الكاتـب : سنو وايت - )           »          اتركي الماضي ميتاً- نوفيلا زائرة -لفاتنة الرومانسية :عبير محمدقائد *مكتملة& الروابط* (الكاتـب : Omima Hisham - )           »          سحر جزيرة القمر(96)لـ:مايا بانكس(الجزء الأول من سلسلة الحمل والشغف)كاملة إضافة الرابط (الكاتـب : فراشه وردى - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 05-10-16, 08:17 PM   #21

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



البارت 19


احنا وصلنا لحد امير كان رايح لريتاج تاني يوم عشان يصلحها
المهم ريتاج في الشركه
ريتاج : امل يا ااااااااااااامل
امل ( بخضه ) : خير يافندم في حاجه
ريتاج : معلش يا امل انا اعصابي بس تعبانه شويه ممكن تعملي فنجان القهوة بتاعي
امل : اوامرك يا فندم
المهم امل مشيت وريتاج عماله تفكر
ريتاج * ياتري عامل ايه دلوقتي انت وحشتني اوي بجد نفسي اشوفك
طب طالما انا بحبه ساكته ليه * ويقطع عليها تفكريها صوت الباب
ريتاج مسحت دموعها بسرعه
ريتاج : ادخل
باسل : انتي لسه زعلانه
ريتاج ( بطفولييه ) : ماسي ماسي ادخل ادخل
ريهام وفارس وشيماء : طب واحنا
ريتاج : اده ده كله هنا ادخلوا ادخلوا
وبعدين ياشيماء انتي مش وراكي شغل وبعدين بصت لفارس ولا ايه
شيماء : عادي يعني
ريتاج : طيب خير عايزين ايه
ريهام : ايه المقابله دي يابنتي نفسي احس انك رقيقه
امير : مهي فعلا رقيقه بس مع ناس ناس
ريتاج اول لما سمعت الصوت ده طبعا ده صوت حبيبها قامت مفزوعه من علي الكرسي
وفضلت مبلمه فيه وهو مبلم فيها
ريتاج:اده هو انت جيت هنا ازاي
امير : اده انتي حتسبيني واقف كده
ريتاج :لا ابد اتفضل تشرب ايه
امير : لا انا مش جاي اشرب انا بس عايزك في كلمتين
باسل ( بخنقه ) : ممكن اعرف في ايه بظبط
ريتاج : ده ده
امير : انا الباشمهندس امير كامل مهندس ديكور شاطر وكنت شغال مع ريتاج
في فرنسا وكنت عايزها في شغل
باسل ( بلئم ) : شغل طب نسيبك بقي مع الشغل انا والشله حنستناكي في
الكافيتريا اوعي تتأخري
ريتاج وهيليه بصه لأمير : حاضر حاضر
وكلهم نزلوا ومستغربين طبعا معادا شيماء لأنها عارفه كل حاجه
ريتاج ( بجد ) : ممكن اعرف انت كدبت عليهم ليه
امير : قصدك ايه
ريتاج : قصدي انت فهمه كويس انت مش جاي لشغل
امير : وانتي كنتي عايزني اقولهم ايه
ريتاج : معرفش بس انت ايه اللي جابك مصر
امير : جيت عشان قلبي هنا
ريتاج : انا قولت بطل
امير : بحبك وبموت فيكي
انا اسف بقي عشان خطري انا نازلك مخصوص
ريتاج: وانا مكنتش عيزاك تنزل انت حتضيع هنا انت مستقبلك هناك مش هنا
امير : انتي قلقانه عليا ولا ايه
ريتاج : امير عن اذنك
ومشيت وسبته


يتبع.......




لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 05-10-16, 08:18 PM   #22

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



البارت 20

المهم ملخص سريع كده للأحداث
ريتاج لما امير جالها المكتب طبعا استغربت جدا وطلع ان اونكل شوكت
مقولش مكان المكتب يبقي ياتري مين ( حنعرف الحلقه دي )
المهم بعدمسمعته مشيت من غير مترد حتي عليه وكانت بعض الدموع علي خدها
يلا ندخل الحلقه بقي (كفايه تلخيص لحد كده )

المهم امير كان في قمه الاندهاش وكان نازل عليه سكوت تام وكان شكله
حاجه تانيه خالص
المهم الشله شافت ريتاج نازله وبتعيط شيماء جريت عليها
شيماء : ريتاج استني يابنتي في ايه
ريتاج (بعياط ) : من فضلك انا عايزة امشي لوحدي بليز ياشيماء
شيماء : يابنتي
ريتاج ( بعصبيه ) : قولت عايزة امشي لوحدي
شيماء : خلاص خلاص خدي بالك انتي بس من نفسك
المهم شيماء رجعت للشله
باسل : في ايه يابنتي مالها زعلانه ليه
شيماء : معرفش
باسل : انا لازم اطلع فوق اشوف الشخص ده عملها ايه
ريهام : باسل استني
شيماء : اه من اخويا ده
ريهام : هو علطول دايما مندفع
شيماء :واكتر من كده كمان
المهم باسل طلع لقي امير زي مهو ساكت ومش فاهم اي حاجه طبعا باسل لما شافه
صعب عليه وحس ان في حاجه بين امير وريتاج غير الشغل وحس ان دي كدبه
وخلاص المهم راح اعد ادامه وامير برده ولا هو هنا
باسل : استاذ امير مالك يأستاذ امير
امير : مفيش انا لازم امشي
وقام عشان يمشي باسل من ايده
باسل : لأ انا عايزك شويه
امير ( بصوت متعب ) : افندم اي خدمه
باسل : انا بس عايز اعرف في ايه بينك وبين ريتاج
امير : افندم قصدك ايه
باسل : اصل انت وهي كنت في قمه الاندهاش لما شوفته بعض
امير : عادي يعني شغل
باسل : والشغل برده يخليها نزله معيطه
امير * طب هي بتعيط ليه طالما هي صح معقول ناويه ترجع في كلامها *
وبعد كده نزلت دمعه من عينه غصب عنه
باسل : يااااااااااه ده شكله موضوع خطير بص اعتبرني زي اخوك واحكيلي
صدقيني الحمل حيخف عليك لما تفضفض لأي حد وياسيدي اعتبرني صديق من
دلوقتي
امير : ماشي يا استاذ باسل
باسل : لالا بلاش استاذ احنا خلاص بقينا صحاب
امير حكاله كل حاجه
وفي الوقت ده عند الشله
ريهام : ده اتأخر اوي انا خايفه يكون قلبها خناق
شيماء ( بخضه ) : خناق صدقي ممكن صح طب تعالي نطلع نشوف
المهم طلعوا فوق لقوا كله هادي ولا في خناق ولا حاجه ( بلاغ كاذب يعني )
شيماء : اده مش يلا ياباسل
باسل : ماشي اسبقوني علي العربيه وانا جاي
المهم نزلوا
باسل : يلا تعالي اوصلك معايا
امير :لا لا خالص مش حينفع لأني محتاج ابقي لوحدي شويه وعلي العموم
احنا معانا ارقام بعض صدقيني لو احتجتلك حتصل بيك
باسل : خلاص اعتبره ده وعد
امير : وعد
المهم كل واحد نزل وركب عربيته وطبعا باسل حكي للشله
باسل : ياجماعه مش عارف ليه حاسس انه مش ده الموضوع الصح
ريهام : وليه بقي مش مصدق
باسل : مش عارف
شيماء : لأ لازم تصدق
فارس : وليه بقي انتي متأكده من كلامه
شيماء : ياحبيب قلبي افهم بس انا ريتاج حكتلي الموضوع ده كله اول مرجعت مصر
واكيد مش بتكدب يعني وصدقوني هي مش بتكدب
باسل : بقي كده طب احنا لازم نتصرف وبسرعه وانا كنت مجهز خطه لما سمعته في بالي
بس لازم اونكل احمد يوافق عليها
الشله : ايه هي
باسل _____________________
الكل : فكره حلوة
المهم موب بتاع شيماء رن وكانت ريتاج
شيماء : الو ريتاج عامله ايه دلوقتي
ريتاج ( بعصبيه ) : ممكن تجيلي دلوقتي وفورا
شيماء : طيب حاضر مسافه السكه
شيماء : معلش ياباسل ادخل علي بيت ريتاج
باسل : حاضر انا عارف ان النهارده مش حيعدي حلو
فارس : ياشيخ بطل تشائم
المهم راحوا عند ريتاج......


يتبع.....


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 05-10-16, 08:18 PM   #23

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



البارت 20
part 2


المهم احنا وقفنا لغايه ريتاج كانت متعصبه جدا وعايزة شيماء تجيلها
المهم وصلوا البيت بتاع ريتاج
نرمين : ايه ياولاد في ايه
شيماء : مفيش ياطنط بس ريتاج عايزاني بس في حاجه
نرمين : طب ادخليلها
المهم شيماء دخلتلها وكل بقي مع طنط جوه
شيماء : ممكن افهم في ايه بقي
ريتاج ( بعياط ) : انتوا بتعملوا فيا كده ليه
شيماء : في ايه مالك ليه كل ده
ريتاج : انتي اللي قولتي لأمير علي مكان الشركه صح ارجوكي قولي وريحيني قولي ان انتي
وبعدين وقعت علي الارض واعدت تعيط
شيماء جريت عليها
شيماء : حبيبتي انا اصلا اول مره اعرف ان امير في مصر وبعدين انا معرفوش عشان اكلمه
مش ممكن يكون اونكل شوكت
ريتاج : لأ هو قالي لأ مش هو
شيماء : مش ممكن يكون بيكدب عليكي
ريتاج : لأ اوعي تقولي كده امير عمره ميكدب ابدا
شيماء : وانتي ليه متأكده اوي كده
ريتاج : لأني بحبه
شيماء : طيب يبقي انتي في غني من العذاب ده وهو كمان ميستهلش منك كل ده دانتي عذبتي عذاب
ولولا انه بيحبك كان سابك من زمان
ريتاج ( بعياط وهي في حضنها ) : ياريت يسبني وينساني تعرفي انا دلوقتي زعلانه منه عشان بيحبني
مش عشان الشغل بس انا دلوقتي بعمل كده عشان يسبني وميعذبنيش بعد اللي انا عملته فيه
انا مش حعرف اكلمه بعد كده عشان كده بصده
شيماء : ياحبيبه قلبي الحب مفهوش كده انتي اول متقولي خلاص سامحتك حينسي كل شيء
ريتاج : ياريت هو يرضي سمحني
باسل بيخبط علي الباب
باسل : ممكن ادخل
شيماء : استني عندهم وانا طلعالك
باسل : خلاص عندنا اونكل احمد في مكتبه ( عنده مكتب في الشقه )
ريتاج : يلا اطلعيله شكله عايزك في حاجه مهمه
شيماء : خلاص ماشي اهدي انتي بس
المهم طلعت بره وطبعا كان باسل شرح خطته للجميع وكلهم وافقوا وكانوا فرحنين وخايفين
المهم باسل قرر يكلم امير ويقوله
باسل : هاي ازيك
امير : كويس وانت
باسل : في اسعد لحظاتي اسمع بس عايزك تعدي عليا بكره الساعه 6 عشان انا وانت عندنا مشوار مهم
وانا محتاجك فيه
امير : مشوار ايه
باسل : بس تعالي بكره عند شركه ريتاج وانا حاجي اخدك وحتعرف كل حاجه بكره بأذن الله
امير ماشي
امير قفل من هنا وبابه خبط من هنا
كامل : افتح الباب يأمير
امير :" حاضر
امير : ساره ازيك عمله ايه
ساره : انا كوييسه وخلصت امتحناتي
امير : طب كويس انتي كنتي في ثانويه
ساره : انت لسه فاكر بس علي العموم 98.5
امير : وااااااااو ايه الشطاره دي
ساره ( بنت عمه وكانت في ثانويه عامه وهي زي اخت امير بظبط )
امير : طب تعالي تعالي ده بابا حيفرح اوي لما يشوفك
كامل : ازيك يالولو عامله ايه ياحبيبتي
ساره : حمد لله ياعمي اخبارك انت ايه اكيد انت مش عارف تعمل ايه بعد اللي حصل قلبي عندك والله
امير : في ايه ياجماعه
كامل ( بيغمز لساره ) : ههههههه مفيش حاجه مفيش حاجه ساره بس بتحب تهزر
امير : مش عارف ليه حاسس انك مش بتهزري بس يلا انا داخل اوضتي عايزن حاجه
ودخل اوضته وكلام ساره شغله جدا بس هو مكنش عايز يفكر غير في كلام باسل
كامل : ايه اللي انتي قولتيه ده
ساره : ايه ياعمي انت مش قايله
كامل: لأ طبعا كده بكلامك ده حيشك في حاجه وحيسألني اقوله ايه سعتها
ساره : طب متقوله الحقيقه وهو انت مش مبسوط من اللي انت عملته
كامل : مبسوط بس خايف
ساره : من ايه
كامل : من رده فعله
ساره : اقوله وانت تعرف
كامل : ياسلام اقوله وانت تعرف هي بالبساطه دي دي امه مهما كان
امير : ممكن اعرف ماما مالها وبليز متخبوش اكتر من كده
ساره وكامل : امير
كامل : انت هنا من امتي
امير : متخفوش انا كنت معدي اشرب وسمعت بالصدفه ممكن بقي تقول فيه ايه
ساره : خلاص ياعمي لازم يعرف وانا حنزل عشان تتكلموا براحتكم عن اذنكم........


يتبع......


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 05-10-16, 08:19 PM   #24

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



البارت 21


احنا وصلنا لحد مأمير بيسأل باباه حصل ايه لأمه
كامل : انت ليه مصر انك تعرف
امير : ياااااه هو انا مفروض معرفش
كامل : انا كنت رافض الفكره بس دي امك ولازم تعرف
امير : قول بقي انا بجد قلقت
كامل : سميه عايزاك تروحلها
امير ! اروحلها فين
كامل : في امريكا
امير : ليه
كامل : معرفش بس هي كملتني وقلتلي كده
امير : ساره مدايقه ليه وانت مبسوط ليه
كامل : ساره مدايقه لأنها شايفه اني مش حعرف اعمل حاجه لوحدي وانا مبسوط ان سميه ابتدت تعرف ان
ليها ابن
امير : انت عايز تسبني ولا ايه
كامل : اوعي تقول كده انا مش انك تسافر بس دي مهما كان امك وليها حق عليك
امير : وانا مش حسافر انا مش حسيب هنا عن اذنك
كامل : استني يابني
ولكن كان امير مشي ودخل اوضته
وكلم نور ونور جاله
نور : في ايه ياعمي
كامل : قلتله ودخل اوضته
نور : خلاص ياعمي انا دخله
ولما دخل الاوضه لقي امير مغمض عينه ودموع نازله منها
نور : طب ليه كده ياحبيبي
امير بيمسح دموعه بسرعه : نور اهلا اتفضل
نور : اخرتها ايه معاك بس للدرجاتي انسي وانتبه لمستقبلك وسافر وابقي ارجع تاني
امير : حرام بقي بجد مش قادر الكلام ده بيتعبني اكتر
نور : خلاص ياحبيبي سافر يمكن تهدي
امير ( بعصبيه ) : قولت مش مسافر
نور : خلاص خلاص بلاش بس اهدي بس ويلا سلام عشان انا ماشي
لما طلع بره
امير : لييييييييه كده ليييييييييييه
نور : عمي مش نافع
كامل : خلاص يابني مش مهم
المهم عدي اليوم عادي جدا بعد كده
تاني يوم الساعه 6 كان باسل وامير في العربيه
امير : مش تقول بقي رايحين فين
باسل : اصبر بس وانت تعرف
امير : قول بجد قلقتني
باسل : لا متقلقش خير خير
المهم وصلوا بيت ريتاج وامير ميعرفش
امير : اده ده بيتك ؟
باسل : حاجه زي كده
امير : انا ماشي
باسل : استني بس بص بصراحه ده بيت ريتاج
امير بلم ومردش خالص وكان في الوقت ده الباب اتفتح وكان فارس اللي فتحه
فارس : اهلا باسل اهلا امير
امير مش بيرد
باسل : يلا يلا
المهم امير فاق
امير : اهلا
وبعدين مال علي باسل
امير : انتي جايبني هنا ليه
باسل : ليه انت مش عايز تشوف حبيبتك ولا ايه
امير : بصراحه نفسي اشوفها اوي
احمد : ايه ياجماعه في ايه
باسل : مفيش يأونكل يلا ياجماعه نعد
احمد : شور خلينا نعد في التراث اطلعي ياشيمو اندهي ريتاج واوعي تقوليلها حاجه
شيماء : حاضر يأونكل
المهم شيماء طلعت
شيماء : ريتاج يلا البسي حاجه شيك وانزلي تحت
ريتاج : ليه هو احنا عندنا ضيوف انا فكره انك وفارس وباسل وريهام بس اللي موجودين
هو في حد تحت
شيماء :البسي بس وانت تعرفي كل حاجه في وقتها
ريتاج : ماشي بس بجد اكيد في حاجه في ايه يابنتي
شيماء : ريتتتتاج
ريتاج : خلاص حاضر
المهم ريتاج اتشيكت و
المهم نزلت
وكانت الصاعقه بالنسبه ليها
ريتاج : امير هو في ايه عن اذنكم
وجت تطلع راح امير قام بسرعه ومسكها من اديها
امير : اصبري والله مكنت اعرف اني جي هنا
ريتاج : اااه بقي كده ماشي قول عايز ايه
امير : عايز اقولك اني بحبك واسف والله اسف انا بجد متعذبتش في حياتي اد ما انتي عذبتني
وبرده متحمل عشان حبك ارجوكي نفتح صفحه جديده وتنسي كل شيء
انا عارف انك مش ليا وعارف اني حولت وبحاول انا عايز اسمع منك قرار انتي بتحبيني ولا لأ
ريتاج وديت وشها الناحيه التانيه ودموعها نازله
وامير طبعا دموعه نزلت من سكوتها ده
امير : يعني مش بتحبني بس تعرفي اني دلوقتي في اصعب وقت محتجلك في ومش لقيكي
ريتاج ( بعياط ) : عشان كده مكنتش عايزة انزل لو كنت اعرف انك هنا مكنتش نزلت
عشان المواجه دي لعلمك انا مدايقه من حاجه تانيه حتعرفها بس مش دلوقتي
امير : في يوم حسيت اني بقيت من عيلتك لكن اتضح اني واحد غريب دخل بوظ حياتكوا كلها
انا اسف يا انسه ريتاج علي كل شيء سببتهولك
بس تأكدي اني حفضل احبك لحد اخر يوم في حياتي وتأكدي اني حعمل زي مقولتي
وحقفل صفحتك تماما بس حتفضلي في قلبي
تعرفي عايزة حاجه قبل مأمشي لكنك مش حتشوفني تاني انتي زي صوره رسمتها واتمنتها تتحقق
لكن عمر متحقق
عن اذنك ومشي وقبل ميمشي طبعا كله كان في زهول من الموقف
ريتاج : امير اااااه
وفجأه تقع ريتاج ويغمي عليها
امير : ريتتتتتاج
المهم جابوا الدكتور وقال انها حاله انهيار عصبي نتيجه ضغط داخلي عشان كده لازم تبعدوها عن اي حاجه
تدايقها
المهم كلهم كانوا اعدين جمبها
امير : طب انا امشي بقي
باسل : وحتسبها
امير : انا اكتر حاجه لازم ريتاج متشوفهاش سلام
ومشي
واول مروح البيت
كامل : مالك يابني بتعيط ليه
امير : بابا انا قررت اني اسافر اتصل وقولها اني حتسافر علي طياره بكره انا حجرت الطيران
كامل : وليه غيرت رأيك فجأه
امير : ها لا ابدا محتاج ابعد شويه ( طبعا مقلش لباباه حاجه )
كامل : خلاص حكلمها واقولها
وراح امير يكلم باسل ويقوله
باسل : ها عامل ايه دلوقتي
امير : قولي بس ريتاج فاقت
باسل : لسه
امير : بص انا مسافر واحتمال مرجعش دلوقتي مسافر بره مصر ياريت متقولش لريتاج حاجه
باسل : ايه انت بتقول ايه لأ طبعا مينعش احنا بنحاول نصلح بينكوا
امير ( بدموع بسيطه ) : خلاص متقنعش نفسك بشيء مش حيحصل سلام ياباسل
ريتاج : ااااه ايه اللي حصل وليه كلكلوا هنا
باسل : انتي تعبتي بس شويه وعادي يعني
ريتاج : انا قررت اصلح كل اللي عملته وقول امير انا بحبه وبعدين بتبص
ريتاج : اده فين امير
باسل * مخلاص سافر * دلوقتي هو روح البيت عشان هو كمان تعب فروحناه
ريتاج ( بعياط ) : انا اللي تعبته صح
نرمين : ياحببتي متعمليش في نفسك كده
المهم عدي يوم كده
وريتاج بتحاول تكلم امير وهو مش بيرد لأنه برده مصر
المهم كلمت باسل
باسل : ازيك دلوقتي
ريتاج : انا كويسه
باسل : انتي كده اخرتيني عن عمل خطوبتي وجواز فارس وخلناه الاسبوع الجاي عجبك كده
ريتاج : معلش بس قولي هو امير فين الموب بتاعه علطول مقفول
باسل : ها وانا اعرف ازاي
ريتاج : باسل اكيد في حاجه قول
باسل * خلاص لازم تعرف * : امير سافر ومش راجع مصر
ريتتاج الموبايل وقع منها ودخلت في حاله ذهول تام
المهم قررت بعد كده انها تشغل نفسها بالشغل لغايه محبيبها يجي عشان متحسش بالوقت وكانت بترهق
نفسها جامد اوي
وبعد ثلاثه ايام حصل حاجه غريبه.......


يتبع........


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 05-10-16, 08:19 PM   #25

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


البارت 22


المهم احنا وقفنا لحد ريتاج كانت بترهق نفسها اوي في الشغل وعماله تشتغل لحد امير ميرجع
شيماء تدخل عليها وتلقيها بتاخد دوا
شيماء : ايه ياجوجو مالك ياحببتي
ريتاج : لا ابدا دوخت شويه بس عادي يعني
شيماء : لو انتي شيفاه عادي انا بقي مش شيفاه عادي الدوخه دي جتلك قبل كده
ريتاج : عادي يعني كل الناس كده
شيماء : لأ انتي كده بتموتي نفسك واحنا معاكي
ريتاج ( بدموع بسيطه ) : طب وانا كده مش ميته طب منا ميته من غيره
شيماء : انتي السبب في اللي بتعمليه في نفسك مش هو هو حاول يصلحك وانتي رفضتي نعملك ايه
ريتاج : خلاص بقي كفايه لوم
شيماء :انا اسفه بس انتي لازم تعرفي الحقيقه
ريتاج : خلاص بقي بجد كده كتير
شيماء : طب يلا بينا
ريتاج : علي فين
شيماء : علي فين يعني علي النادي طبعا انا تعبت من الشغل
ريتاج : لا انا ورايا شغل وبعدين انتي مش مفروض تحضري بقيه حاجات شقتك ولا انتي ناويه متتجوزيش
شيماء ( بضحك ) : صدقي ممكن ارفض الجواز واعمل زيك
ريتاج : ياسلام
شيماء : يعني اعملك ايه بتقوليلي حضري حجتك وفاضل اسبوع اكيد يعني حضرتها منتي مش معانا يلا بقي
ريتاج : مش نازله بقولك
شيماء : حضربك انتي حره
ريتاج : ههههههههه طب يلا
المهم نزلوا وراحوا للنادي

نروح بقي لأمير
امير كان بيلم حجته ونازل مصر ياتري ليه
فلاش باااك

سميه : يلا يامير البس
امير : ليه ياماما
سميه :نازلين نتعشي تحت
امير ( بفرحه ) : بجد ياماما ثواني واكون لابس
سميه :ماشي
المهم نزلوا ووقفوا عند مطعم شيك اوي ودخلوا
سميه : يلا يأمير اعد وبتشاور علي ترابيزة عليها ناس مهمين
امير : ازاي ياماما مع الناس يعني
سميه : انا اصل عندي شغل بينهم
امير فرحته اتبدلت : انتي بتقولي ايه هي الخروجه دي شغل زي كل مره
سميه : انت مش قلتلي نفسك تخرج اديني خرجتك
امير : عن اذنك
ومشي وسبها هي طبعا اعدت مع الناس شويه وبعدين روحت لقيته بيلم حاجاته
سميه : اده رايح فين
امير : نازل مصر
سميه : ايه الساعه 12 بليل
امير : مش مهم انا نازل وخلاص
سميه : ليه كل ده
امير : عايزة تعرفي ليه كل ده انا حقولك كل ده ليه عشانانا جيت هنا وقولت ان حضرتك اتغيرتي وحسيتي بيا
لكن كنت فاهم غلط انا قولت في السفريه دي حعرف اكلمك وبرده معرفتش بصحي وانتي تحت وبنام وانتي تحت
وكله شغل شغل انا زحقت
سميه : انت ازاي تقولي كده
امير : سلام ياماما
نرجع بقي لاحداثنا
لما امير مشي كلم نور وكانت عندنا ( في مصر ) الساعه 4 العصر
وكان نور في النادي
نور : هاي ازيك
امير i'm fine وانت
نور : انا كويس مال صوتك
امير : انا نازل مصر
نور : ايه انت اللي بتقوله ده
امير : زي منت سامع سلام دلوقتي
نور : استني بس ولكن امير كان قفل
نرجع بقي لريتاج
ريتاج وشيماء كانوا في النادي
ريتاج : خير في ايه
شيماء :كنت عايزة اقولك انتي ايه رأيك في ميعاد الجواز بتاعي
ريتاج : ياسلام انتي جيب ....
شيماء :ريتاج في ايه
ريتاج : عن اذنك ثواني
وراحت لنور كان في النادي وشفته
ريتاج : نور ازيك
نور : اهلا
ريتاج : من فضلك عايزاك دقيقه
نور:اتفضلي
ريتاج : اامير راجع امتي
نور * مش حقولها حاجه * معرفش
ريتاج : طيب سلام
المهم خدت شيماء وروحت
تاني يوم بليل
باسل وشيماء كانوا عند ريتاج
باسل تليفونه رن وكان من امير
باسل حب يفتح الاسبيكر
باسل : الو
امير : ازيك
ريتاج اتخضت اول لما سمعت صوته وقالت بصوت واطي ده امير
شيماء : وفيها ايه
باسل : انا كويس انت بتتكلم مننين
امير : من مصر وصلت امبارح بليل
ريتاج * نور قلي انه ميعرفش ماشي ماشي *
باسل : بجد حمد لله علي سلامتك
امير : الله يسلمك قولي هي ريتاج فين
باسل : ريتاج وبتسأل ليه
امير : لصلها وحشتني وكنت عايز اطمن عليها اوعي تقولها اني اتصلت عشان انا كده حخلف وعدي معاها
بس اعمل ايه بحبها
باسل : انت مش مدايق من اللي عملته
امير : انا بحبها ولا يمكن ازعل منها
طبعاريتاج كانت مبسوطه اوي
باسل : بص تعال بكره في المكان ....... عشان عايزك
امير : حاضر حاجي بصراحه عشان اشوفك وتقولي اخبار ريتاج
ريتاج : انبسطت اوي.......

يتبع.....


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 05-10-16, 08:19 PM   #26

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



البارت 23


المهم لما باسل كلم امير كانت ريتاج في غايه من الذهول
باسل : انا حاسس انك مش فرحانه
ريتاج ( بستغراب ) : ازاي ده نور قلي
باسل : مين نور ده
ريتاج : ده صاحب امير وكان معانا في فرنسا بس سألته علي امير وقلي انه ميعرفش حاجه
باسل : يمكن فعلا ميعرفش
ريتاج : لا انا بقول غير كده هو عارف ومتأكد لأن امير مش بيخبي حاجه عنه بس هو حب يبعده عني بعد اللي حصل
باسل : يبقي عنده حق بصراحه خايف علي صحبه ده طبيعي
ريتاج : مني انا اكتر وحده خايفه عليه وبعدين امير بيحبني ومش زعلان زي مبيقولك
باسل : يمكن بيقول كده وخلاص وهو زعلان مين عارف
ريتاج : انا خلاص بعد اللي عملته مش فارق معايا حاجه انا مسمحاه وعذراه وياريت هو يكون مسامحني
باسل : علي العموم يلا ياشيماء عشان احنا اتأخرنا وعايزك بكره تنزلي بعدينا وتروحي المكان اللي انا قلته وتكلميه
ريتاج : ححاول بس ممكن مجيش
شيماء : تبقي مجنونه
ريتاج : يعني عايزاني اكلمه بعد اللي عملته فيه
باسل : مين قلك انه زعلان هو بيحبك ومسامحك انا عايز اديلك نصيحه تنفعك متخليش مشكله مهما كانت تفرق بينك وبين حبيبك عشان مستقبلكوا
ريتاج : ماشي ياباسل عندك حق يلا انت وشيماء عشان متتأخرش
باسل : انا واختي شكلنا بنطرد ههههههه
ريتاج : هههههههه ماشي يلا
وبعدين سلموا عليها وطبعا الحوا عليها انها تروح المكان المتفق عليه عشان تشوف امير
وبعدين وهم نازلين من عندها ريهام رنت علي امير
باسل : ازيك يا رورو عمله ايه حبيبتي وحشتني اوي
ريهام : وانت
باسل : وانت ايه
ريهام : وحشتني
باسل : ها ايه الاخبار
ريهام : عايزاك تيجي عشان انا عايزاك في موضوع مهم
باسل : حبيبتي ينفع بكره
ريهام : ليه بقي
باسل : عشان كنت عند ريتاج انا وشيماء وكنا بنتعشي عندها فتعبن وعايز اروح انام وعندي اخبار مفرحه
ريهام : انا كده زعلت يعني تروحلها وتسبني وانا مفروض خطبتك
باسل : ياحبيبه قلبي انا كان معايا شيماء ومامت ريتاج كانت موجوده عادي يعني ثانيا الموضوع ممكن يتحل بكره ان شاء الله
ريهام ( خدت نفس طويل ) : اخير والله ريتاج دي انا فقدت الامل فيها بس انت طمنتني خلاص روح عشان متتعبش نفسك واقبالك بكره علي الساعه 2 كده
باسل : اوكي باي ياحبيبه قلبي
ريهام : باي ياحبيبي
باسل : ياسلام ايه الحب ده كله
ريهام : سلام بقي
وبعد مقفل
شيماء : يلا ياعم الحبيب
باسل : يا انتي لسه هنا
شيماء : اخلص
وروحوا

نروح بقي لأمير كان اعد في اوضته سرحان في السفريه اللي باظت وفي خروجه بكره وكان سرحان علي اخره وفجأه يدخل عليه باباه كامل
كامل : امير امير حبيبي
اميركان لسه سرحان مش مركز
كامل : راح وبعدين حط ايده علي خد امير فأمير حس
امير : بايا ازي حضرتك خير في حاجه
كامل : لا يا حبيبي انا بس عايز اعرف ايه اللي رجعك وانت حتي مكملتش اسبوع هو حصل حاجه
امير : حصل كل خير عادي يعني يابابا زحقت فرجعت
كامل : مش صحيح قول الحق عشان متتعبش كده انت حتتعب فضفض احسن كفايه لحد كده
امير ( بدموع ) : عايزني اقولك ايه اقولك اني روحت علي الفاضي اني روحت علي امل كبير وتلاشي في 3 ايام
انا كنت مبسوط لسبب اني حقدر اكلمها وحكيلها وسمعها افتكرتها جايبني عشاني فضيالي انا لكن انا كنت في مصر بظبط
مش بشوفها ساعه علي بعض ويوم منخرج نروح عشان عمل غداء عمل اي حاجه خاصه في الشغل
عشان كده امكنتش قادر استحمل فنزلت
كامل : معلش حبيبي بس انت اتسرعت حتي كنت اعد في مكان ينسيك مشكلتك
امير : اوعي تقول كده يابابا انا عمري منسيتها وحفضل احبها وبليز يابابا من فضلك متفتحش الموضوع ده تاني
ممكن لوبتحبني دلوقتي انا مليش غيرك انت ونور
كامل : متقولش كده ربنا يخليلك سميه
امير : ربنا يخليها لشغلها


يتبع.....


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 05-10-16, 08:20 PM   #27

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


البارت 24


ملخص للاحداث سريع احنا وقفنا لحد امير رجع مصر لانه زعل من تصرفات مامته معاه وعدم اهتمامها
وباسل والشله قرروا يقبلوه لشيء حنعرفه الجزء ده وكمان ريتاج قررت انها تسامحه لانها زودتها معاه اوي
بس هو لسه ميعرفش حاجه وعايش في كئابه علطول
في بيت امير كامل بيكلم سميه
كامل : انتي ايه اللي انتي عملتيه ده
سميه : انا معملتش حاجه ده شغل عايزني اقول للشغل لأ
كامل : اه عشان ابنك ده يحس ان عنده ام
سميه : انا عملت اللي عليا ربيته وكبرته وعلمته احسن حاجه
امير كان سامع المكالمه لانه اصر يسمعها اخد التليفون من باباه
امير :مش كفايه كل ده
سميه :امير
امير : اه امير ماما انا عايز اسألك سؤال انتي فعلا امي ولا لأ
سميه : ايه الكلام اللي انت بتقوله ده انت اتجننت
امير ( بعصبيه ودموع ) : انا فعلا اتجننت لأني مش لاقي امي او مش لاقي حنان الام فيكي ماما انا كتير بكون
محتجلك ومش لاقيكي وبرده مينفعش احكي لبابا كل حاجه لازم انتي الاول ينفع كده العذاب ده انا بس عايز اقولك
انك ممكن ترجعي في يوم مش حتلاقي امير ابنك
وبعدين كامل خد التليفون
كامل : عجبك كده
سميه : ارجوك كفايه انتوا مكبرنها اوي زياده عن الحد
كامل : طالما انتي شايفه كده يبقي سلام
وقفل وسبها ودخل جري علي امير لقاه مكتئب علي اخره ودموعه في عنيه
كامل :حبيبي ارجوك بلاش كده
امير : بلاش ايه بظبط بلاش افكر في ريتاج بلاش افكر في ماما واريح بالي صح هو ده اللي انت عاوزه مني
كامل : بظبط منتا عارف اهه
امير : بس انا مش قادر دول اكتر اتنين مفروض يكونوا في حياتي امي وحبيبتي ومش لاقيهم يبقي ازاي كفايه
كامل : ادعي يبني ربنا يفك الكرب
امير : يارب يارب بس انا خلاص مسافر فرنسا تاني بكره بعد لما اقابل باسل واشوفه عايز ايه اونكل شوكت
عطيني اجازة طويله وانا خلصتها وحرجع
كامل : ليه طيب
امير : عشان مش قادر مش قادر اعد هنا انا كنت مفكر اني حعرف اشوف حبيبتي هنا لكن اكتشفت ان البعد احلي
من فضلك يابابا انا مش حرجع في كلامي
كامل : طب مش ممكن الامور تتصلح ليه التسرع بس
امير : تسرع .... انا كنت بطيء في الخطوة دي يارتني عملتها من زمان وارتحت من العذاب ده كله
كامل : حبيبي براحتك انا مش حضغط عليك انا مقدر ظروفك ومعنديش مانع ده شغلك ولازم تروحله

نسيبه شويه ونروح لريتاج في الشركه
الباب بيخبط تك تك تك
ريتاج : ادخل
شيماء : صباح الخير
ريتاج : صباح النور تعالي اعدي
شيماء : طبعا هو انا محتاجه عزومه
ريتاج : هههههه لا طبعا
شيماء : ياااااه بقالي فتره مسمعتش الضحكه دي
ريتاج رجعت سكتت تاني
شيماء : خلاص خلاص i'msorry
ريتاج : Never mind قولي بس انتوا عايزين امير في ايه النهارده ؟
شيماء : ابدا حنعمل ..........
ريتاج : واااااااااو دي فكره حلوة عشان كده باسل عايزني اجي في المكان ده
شيماء : وانتي حتيجي
ريتاج : ممممممممم مش عارفه خايفه من المواجهه
شيماء : طب منتي وجهتيه قبل كده
ريتاج : دي تفرق مش عارفه حقدر اقوله ازاي
شيماء : زي الناس بظبط انتي مش شايفه ريهام وباسل
ريتاج ماشي طب يلا عشان نروح صحيح هو الميعاد كام
شيماء : 8
ريتاج : طب يلا قومي عشان نروح

نروح شويه لباسل وريهام
كانوا اعدين في كافيه علي البحر
ريهام : ايه رأيك
باسل : في ايه
ريهام : في المكان
باسل : مكان جميل بيكي
ريهام : مرسي
باسل : انا مش مصدق نفسي بجد خلاص الخطوبه يوم الاحد الجاي
ريهام : يعني كمان 4 ايام شوفت بقي
باسل : بحبك
ريهام : وانا كمان بحبك
ريهام : بقولك ايه انا عايزاك تنزل عشان نشوف شقه حلوة كده
باسل : شقه لأيه
ريهام : لايه ازاي لجوازنا طبعا ولا انت عايز خطوبه بس
باسل : ده يوم منايا وسعدي بس انا عندي شقه هو انا محكتلكيش
ريهام : لأ
باسل : بصي ياستي انا ابويا اللي يرحمه كان عنده شقتين شقه ادهالي وشقه احنا عايشين فيها
ريهام : بجد ده حلو اوي
المهم الموب بتاعها رن
ريهام : الو
هيثم : ازيك ياريهام
ريهام : ازيك ياهيثم عامل ايه
طبعا باسل ادايق شويه
هيثم : انا كويس بقولك اوعي تنسي تعزميني علي خطوبتك
ريهام : طبعا مينفعش معزمش خالتو
هيثم :طب وانا
ريهام : وانت كمان سلام
باسل : يلا نقوم انا زحقت
ريهام : طب اتدايقت بس انا مش حكلمك لأنك عارف ردي حيكون ايه وكمان انا ماشيه لوحدي
باسل مسك اديها
باسل : انا اسف متزعليش
ريهام :بعد ايه بقي
باسل : خلاص بقي يلا
المهم روحوا
وجه بليل.......


يتبع.....


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 05-10-16, 08:20 PM   #28

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



البارت 25


المهم جه بليل في بيت ريتاج
ريتاج : مش رايحه
احمد : ليه ياحبيبتي
ريتاج : كده وخلاص انا لسه عند موقفي
احمد : حرام عليكي انتي رهيبه يلا بقي بطلي
ريتاج : ممممم مجبتش لبس كويس
احمد : ياسلام نتي مش لسه جيبه طقم جديد الصبح يلا بلاش دلع وبعدين لما تخلصوا الحفله هاتيه وتعالي اوكي
ريتاج : ليه طيب
احمد : كده وخلاص يلا بس الساعه دلوقتي 7.5
ريتاج : انا مش رايحه علطول دي مفجأه انا حتي مش قايله اني جايه وكلهم مفكريني اني مش جايه
احمد : طيب ماشي يلا روحي البسي وانا نازل العياده ومش حتأخر
ريتاج : ماشي يأحمد يلا باااااي
المهم احمد مشي وهي كانت حيرانه المهم قررت انها تنزل لكن متأخر المهم لبست لطقم ده
المهم نزلت بس نزلت الساعه 8 بظبط

المهم نروح لأمير كان لابس حلو وشيك وراح المكان المتفق عليه
المهم لقاه مضلم شويه
امير : اده بقي ده مقلب ده ولا ايه
وفجأه لقي المكان نور فجاه وكل صحابه حواليه
باسل : ايه رأيك في المفجأه دي
فارس : اظن فرحتك
امير : بجد ايه ده وليه كل ده
ريهام : عشان رجعوك بالسلامه
شيماء : حمد الله علي سلامتك
امير : الله يسلمكوا كلكم
وبعدين اعد يبص علي امل انه يلاقي ريتاج
ولكنه ملقاش حاجه خالص وده زعله اوي وبان عليه
امير ( بحزن ) : هي ريتاج مجتش
الكل بص في الارض ومردوش
امير ( عينه دمعت ) : انا عارف انها مجتش بس كان نفسي تيجي
وفجأه جه صوت من وراه
ريتاج : انا عارفه انك زعلان عشان كده انا جيت عشان بحب اشوفك فرحان
امير : ريتاج مش ممكن انتي هنا فعلا
باسل : امال بتحلم يابني
ريتاج : ممكن تسبونا لوحدنا شويه
شيماء : ماشي ماشي
المهم كلهم مشوا
ريتاج : انت مكنتش عايزني اجي ولا ايه
امير : لأ ازاي مكنتش زعلت
ريتاج : طب ممكن تييجي معايا
امير : علي فين
ريتاج : تعالي بس وانت تعرف
وفجأه مسكت اديده ومشيت معاه وهو كان في غايه الذهول والفرح لأن ريتاج اول مره تعمل معاه كده
وبعدين راحت علي مكان كله ورد وزهور وفيه نافووووره كبيييييييره اوي
امير : الله المكان ده جميل اوي
ريتاج : ده احسن مكان نتكلم فيه
امير : انتي في ايه لنهارده تصرفاتك غريبه
ريتاج : ايه مش عجبك تصرفي ده
امير : لأ طبعا منه بس تعرفي انا يمكن اول مره اقول كده انتي جميله اوي النهارده وفي كل يوم علطول انتي في نظري علطول جميله
ريتاج : ايه الكلام الحلو ده انا مش اده انت بقيت شاعر في غيابي
امير : ممكن اسألك سؤال
ريتاج :اتفضل
امير : انتي ليه كده النهارده
ريتاج : حتعرف بكره سلام
امير : اده انتي رايحه فين
ريتاج : مروحه واكيد حقبلك تاني
امير : بجد ماشي وانا حستني
المهم ريتاج روحت
ومقلتش لحد علي اللي هي حتعمله


احنا وقفنا لحد ريتاج قررت انها تعمل حاجه عشان تقول امير انها بتحبه
المهم صحيت تاني يوم علي صوت الباب بيخبط
نرمين : افتحي ياجوجو
ريتاج ( بصوت نايم ) : حاضر ياماما
المهم فتحت
ريتاج : شيماء وكمان باسل وريهام
كلهم : ايوة
شيماء : ممكن ندخل
ريتاج : طبعا طبعا
وبعدين دخلوا وهي راحت خدت شور ولبست لبس حلو وطلعت
ريتاج : امال فين فارس
شيماء : في الشغل المهم طمنينا عاملتي ايه امبارح
ريتاج : ولا حاجه
باسل : عن ايه ولا حاجه
ريتاج : يعني عادي جدا
ريهام : ياسلام يعني احنا عملنا كل ده وانتي متقوليش اي حاجه كده
وبعدين الموب بتاع ريتاج رن ولقيته امير فرحت اوي وبان عليها الفرحه
شيماء : مين ياجميل
ريتاج : ها ثواني ثواني

ودخلت اوضتها عشان ترد
ريتاج : الو
امير : ازيك
ريتاج : الحمد الله انت عامل ايه
امير : الحمد لله صحيتك
ريتاج : لالا
امير فاضل ساكت
ريتاج :امير انت روحت فين
امير : وحشتني
ريتاج : طب وانت سكت ليه
امير : خوفت من زعلك
ريتاج ( بدون مقدمات ) : وانت كمان وحشتني
امير : اده انا شكلي بحلم لالا مش معقول
ريتاج : انا من امبارح وانا بسمعك بتقول مش معقول هو ايه اللي مش معقول
امير :ردود افعالك لالالا انا شكلي بحلم
ريتاج : اولا ده مش حلم ثانيا وانت متعود تحلم بيا
امير : علطول انتي مش بتفارقيني لحظه
ريتاج : طب ممكن نتقابل نفسي اشوفك واتكلم معاك
امير : ياااه بجد انا مش اد كل ده
ريتاج : طب بطل كلام ونتقابل كمان ساعه كويس علي البحر
امير : حاضر يافندم
ريتاج : هههههههه
امير : ياااااااه كنت من زمان نفسي اسمع الضحكه دي حاسس اني رجعت تاني
ريتاج : ان شاء الله تسمعها علطول يلا بقي سلام
وبعدين مير قفل وراح لباباه
امير : بابا بابا بابا
كامل :في ايه يابني
امير : انا مبسوط اوي اوي يابابا
كامل : ربن يبسطك يابني اكتر واكتر لكن ليه كل ده
امير : حروح اقابل ريتاج
كامل : بجد ولا بهزار
امير : ياسلام يابابا طبعا بجد وهي اللي قلتلي كمان شكلها سمحتني يابابا
كامل : ماشي يابني ربنا يقدملك اللي فيه الخير

نروح بقي لريتاج
ريتاج : ماما ماما
نرمين : ايه يابنتي سيبه صحابك ليه
ريتاج : ماما انا عملت حاجه خيفه منها
نرمين : قولي عملتي ايه انا عرفاكي
ريتاج : انا حقابل امير كمان ساعه
نرمين بفرحه : بجد حلتوا المشكله
ريتاج : حاجه زي كده
نرمين :وايه اللي مخوفك
ريتاج : مش عارفه خايفه انخدع فيه
نرمين : يابنتي ده شاب محترم والادب والاحترام باين عليه
ريتاج : منا عارفه بس عشان اول مره احب فخيفه
نرمين : ياحبيبتي متخفيش ادعي ربنا وهو حينورك طريقك
المهم ريتاج راحت اعدت معاهم
شيماء : ايه التاخير ده كله كنتي بتكلمي مين
ريتاج : كنت بكلم امير
كلهم : امير
ريتاج : اه امير فيها حاجه يعني
باسل : لأ ولكن ليه
ريتاج : حقابله
ريهام : وبعدين
ريتاج : بعدين ايه
ريهام : حتقولي ولا لأ
ريتاج : لما اجي من مقابلته حبقي احكلكوا
شيماء : طيب ماشي علي العموم احنا ماشيين عشان تلحقي تجهزي
ريتاج : طيب سلام
المهم ريتاج دخلت تجرب لبسها في الاوضه......

يتبع.....


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 05-10-16, 08:23 PM   #29

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

البارت 26

احنا وقفنا لحد ريتاج كانت نازله
تقابل امير وكانت لبسه لبس تري شيك

المهم جت تفتح الباب

ريتاج : بابا

احمد : رايحه فين ياحبيبه قلبي

ريتاج : رايحه مشوار

احمد : طب ممكن اكلمك شويه

ريتاج : اوي اوي يابابا

المهم اعدوا وبدؤا يتكلموا

ريتاج : بابا بصراحه انا رايحه اقابل امير

احمد : انا عارف كويس

ريتاج ! عارف عارف منين

احمد : من وشك كله خجل وكسوف

ريتاج : للدرجاتي المهم انت كنت عايز ايه يأحمد

احمد : بصراحه عايزك تسافري معايا

ريتاج : اسافر اسافر ليه وفين وليه دلوقتي


احمد : بصي يابنتي انا عارف انك حلتي مشكلتك مع امير بس انتي لازم تسافري معايا لندن وبعداسبوع من دلوقتي

ريتاج ( بدموع ) : ليه انتي مصدقت رجعت لنفسي كده يابا طب قول ايه السبب طيب

احمد : صحبي شاف تصاميمك وعجبته وكان عايز انك تصميمله ديكور مستشفي انا وهو شركا فيها

ريتاج : خلاص سهله هاتلي صور المستشفي وانا صممها هنا معا امير ده مهندس شاطر اوي صدقيني

احمد ضمها اليه : يابنتي انا عارف بس هما اسبوعين مش اكتر وبعدين انتي عارفه انه لازم تشوفي الشغل بنفسك

هو انا اللي حقولك وقولي لأمير وهو مش حيزعل

ريتاج : انت متأكد انه مش حيزعل انت متعرفهوش كويس لسه اسألني انا عليه

احمد : انا اول مره اشوفك متعلقه بحاجه غير الشغل انتي كنتي حتموتي وتسافري معايا قبل كده راح فين كل ده

ريتاج : ده كان قبل معرف امير اللي يعرفه ليمكن يسيبه لحظه انا فعلا كنت ندمانه اني قسيت عليه اوي

بس انا موافقه مينفعش اقول لبابا لأ لا هو ولا الشغل بس ليا شرط

احمد : قولي حبيبي

ريتاج : الخطوبه بتاعتي تتأجل انا كنت حعملها بعد بكره مع الشله لكن لأ

احمد : لأ ليه

ريتاج : عشان خطري خليها قبل من سافر علطول احنا حنسافر امتي

احمد : يوم 6 الشهر الجاي

ريتاج : يبقي الخطوبه يوم 5 ماشي

احمد : انا موافق بس ليه

ريتاج : معلش انا عايزة كده

احمد : طب انتي زعلانه

ريتاج : ياحبيبي يابابا انا عمري مزعل منك ابدا انا زعلانه علي امير

امير : ياحبيبتي متخفيش كل حاجه حتتحل بأذن الله بس انتي خليه يجي يتقدم هو وباباه لوفاضي النهارده او بكره

عشان نحضر للسفر

ريتاج : حاضر عن اذنك

ومشيت ريتاج وهي محتاره خالص ازاي ده يحصل بعد مقربت من امير

المهم هي اتأخرت علي امير وامير كان اعد في الكافيه وقلقان عليها جدا وقرر انه يمشي عشان هي اتأخرت عليه

وجه يمشي كانت ريتاج وصلت

ريتاج :امير

امير (بيبص وراه ) : اتأخرتي ليه انا قلقت عليكي اوي وبعدين انتبه لكلامه

امير : انا اسف

ريتاج : لا ابدا وحشتني

امير : بجد انا لغايه دلوقتي مش قادر اصدق كلامك ده

ريتاج : ليه يعني انت مش نفسك تسمعه من حبيبتك

امير : ايوة بس انتي

ريتاج : انا ايه

امير :انتي حب في خيالي

ريتاج : واذا اتحقق

امير : قصدك ايه

ريتاج : بص انا ظلمت في حاجه

امير : في ايه

ريتاج : اولا انا اسفه اوي علي كل كلمه غلطت بيها في حقك

امير : وثانيا

ريتاج : انت بتقول اني بقول كلام لحبيبتك وانا مفروض حبيبتك مش بتبدلك نفس الشعور د......


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 05-10-16, 08:23 PM   #30

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



البارت 27


ريتاج : امير يأمير
امير ( بيبص وراه ) : ريتاج ايه اللي اخرك انا قلقت عليكي اوي ( انتبه لكلامه )
امير : انا اسف اتفضلي
ريتاج ( بتعد ) : طب وليه بتتأسف تعرف انك وحشتني
امير : انتي بتتكلمي عني انا
ريتاج : اها وبعدين انت مستغرب ليه
امير : عشان انتي اول مره تقولي كده
ريتاج : مش ده الكلام اللي كنت نفسك تسمعه من حبيبتك
امير :انا مش فاهم
ريتاج : انت كنت عايز حبك اللي في خيالك يتحقق
امير : انا شكلي كده ابتديت افهم
المهم وهم اعدين فجأه جه عليهم خالد
خالد : اده ريتاج
ريتاج : هاي خالد ازيك
خالد : مش تعرفينا
امير * اكيد حتقوله اني مهندس ديكور وانت عايزاها تقول ايه يعني وفجأه يسمع كلمه هزته اوي
ريتاج : خطيبي ويبقي امير كامل احسن مهندس ديكور في مصر وفرنسا
خالد :اده عملته خطوبه مبروك بس امتي
ريتاج : اولا لسه الشهر الجاي في بدايته
خالد : مبروك يابشمهندس
امير مش بيرد
ريتاج : امير خالد بيقولك مبروك
امير : اه الله يبارك فيك
خالد : سيلام ياريتاج
ريتاج : سلام
المهم اول مخالد مشي
ريتاج ( بتقوم ) : اظن ياامير عرفت انا كنت عايزه اقولك ايه
امير مسكها من اديها بحيث وشها كان ادام وشه
الاتنين تنحوا وسرحوا في عيون بعض
امير ( بحب ) : الله اول مره اخد بالي من لون عنيكي
ريتاج ( بكسوف ) : وعجبوك
امير : انتي اجمل وحده في نظري
امير : انتي بتحبيني
ريتاج : بلاش اقول
امير : ليه
ريتاج : خايفه يكون حبك ليا قل
امير ( بنفس الهيمان ) : عمري محبي ليكي قل ولا حيقل قولي بقي بتحبيني
ريتاج : اه بحبك خلاص هديت
امير : انا انا مش مصدق نفسي خالص
ريتاج : سلام
امير : استني اجي اخطبك امتي
ريتاج : انت عايز امتي
امير : انا لو عليا من دلوقتي
ريتاج : لأ خليها النهارده الساعه 7 ماشي
امير : طبعا
ريتاج فجأه حسيت بألم في جنبها
ريتاج : اه
امير : مالك في ايه
ريتاج ( بصوت متعب ) : جمبي
امير : تحبي اوصلك
ريتاج :لالا انا حبقي كويسه
وفجأه وبدون مقدمات امير حط ايده علي اورطتها
امير : اده انتي سخنه تعالي اوصلك اللي تدوخي في الطريق
المهم ريتاج استسلمت للامر وركبت طبعا هو اللي ساق
امير : فكره يوم بأغمي عليكي لما كنتي في فرنسا
ريتاج : اه فكرة
امير : تعرفي اني قلقت عليكي اوي وسعتها عرفت انك حبي الاول والاخير
ريتاج : يااااااه اده كده بتحبني
امير : واكتر من كده كمان
ريتاج : وانا كمان بحبك من يوم مشوفتك
امير : طب ليه العذاب ده كله
ريتاج : كنت خايفه انا اصلي اول مره احب كنت ناويه محبش ابدا
امير : اوعي تخافي الحب ده حاجه جميله خصوصا لما يكون في قمر زيك كده
ريتاج : مرسي تعرف انا كنت ناويه انسي لكن اكتشفت اني لازم حياتي تبقي معاك
امير : بحبك
ريتاج ( بضحك ) : طيب
امير ( بصلها اوي ) : طيب طيب ده اللي ربنا قدرك عليه
ريتاج :يعني انت عايز ايه
امير : يعني مفيش بحبك
ريتاج : خلاص بحبك وبحبك اوي كمان وخلاص بقي عشان انا وصلت
امير : سلام ياقلبي حتوحشني لغايه بليل
ريتاج : انت بقي مش حتوحشني
امير ادايق شويه
ريتاج لما شافت كده ركبت تاني العربيه
ريتاج : امير حتوحشني انا بهزر اوعي تزعل
امير : ماشي سلام
امير ساب العربيه ومشي
ريتاج : عربيتك يأمير
امير : انا عارف انها هناك حروح اجيبها واروح بيها
ريتاج : انا تعبتك صح
امير : انا عارف اني لو انتي مسكتيش دلوقتي ازاي تقولي كده انتي علي قلبي زي النسمه
المهم كله روح بيته وخلاص نروح عند امير وكان بالصدفه نور هناك

امير كان فرحان اوي
نور : خير في ايه
كامل : عملت ايه
امير : حخطبها بليل وطبعا انت معايا يانور
كامل : بالسرعه دي
نور : سرعه ايه يأونكل ده بقاله 7 شهور متعذب سيبه يفرح شويه
كامل : مبروك يابني
امير : الله يبارك فيك
نور : طب وطنط
امير زعل شويه
كامل : سيبها دلوقتي

المهم كله فرحان بقي
نروح عند ريتاج
طبعا مبسوطه اوي وكان احمد لسه الشغل
ريتاج : نرمين ازيك
نرمين : هاه قولي طالما فرحانه يبقي اكيد قولتي
ريتاج : اها بجد انا مبسوطه اوي حيجي يخطبني بليل
نرمين : مبروك ياحبيبتي


يتبع.....


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 01:12 PM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.