آخر 10 مشاركات
لا ترحلي - قلوب أحلام زائرة - للكاتبة::اسراء علي(Moonlight) - كاملة+رابط (الكاتـب : بحر الجراح - )           »          ❤️‍حديث حب❤️‍ للروح ♥️والعقل♥️والقلب (الكاتـب : اسفة - )           »          47 - تسرقين العمر - آن هامبسون (كتابة / كاملة ) (الكاتـب : Just Faith - )           »          142 - على باب الدمع - أحلام القديمة (كتابة/كاملة)* (الكاتـب : ffe4 - )           »          1018 -الحب المستحيل - بني جوردان - عبير دار نحاس (الكاتـب : Just Faith - )           »          قصة .... اعظم الزوجات.....♥♥♥♥♥♥♥♥ (الكاتـب : ranimee - )           »          التقينـا فأشــرق الفـــؤاد *سلسلة إشراقة الفؤاد* مميزة ومكتملة * (الكاتـب : سما صافية - )           »          [تحميل] ومالي بدجئ العاشقين ملاذ! بقلم/غسق آلليلh "مميزة " (Pdf ـ docx) (الكاتـب : فيتامين سي - )           »          رواية صدفة للكاتبة : bella snow *مميزة و مكتملة * (الكاتـب : bella snow - )           »          قلبه لا يراني (130) للكاتبة: Kim Lawrence *كاملة مع الروابط عيدية عيد الفطر المبارك* (الكاتـب : Gege86 - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 02-10-16, 08:03 AM   #1

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
Rewitysmile25 قلبي لازم يحب / للكاتبة ربارا ، مصرية مكتملة





بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدلله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه أجمعين
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

نقدم لكم رواية
قلبي لازم يحب
للكاتبة / ربارا



قراءة ممتعة للجميع.....






التعديل الأخير تم بواسطة Just Faith ; 23-10-16 الساعة 10:57 PM
لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 05-10-16, 04:25 PM   #2

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته




الشخصيات


ريتاج : البطله مهندسه ديكور شطره جدا مشهوره بأدبها عمرها مكلمت ولد مشغوله



بشغلها وبس ( ياتري الحكايه حدوم علي كده ) عمرها مخبت علي مامتها حاجه



امير : البطل مهندس ديكور شاطر جدا برده مؤدب جدا محترم ولسه مرتبطش



نرمين : ام ريتاج بتحبها جدا لأنها بنتها الوحيده بتخاف علي بنتها مهتمه بيها جدا



احمد : ابو ريتاج دكتور مشهور بيحب بنته وبيخاف عليها



بس بتجيله سفريات كتير بحكم مهنته



سميه : ام امير مشغوله عنه جدا نقدر نقول انها نادرا مبتعد مع ابنها



علطول مشغوله بتشتغل صحفيه والشغل وخدها جامد جدا



كامل : ابو امير عكس الام تماما بيخاف عليه جدا وهو شغال مهندس معماري



برغم شغله ممكن يعد يسمع ابنه 24 ساعه مبيملش ابدا منه



الاصدقاء



شيماء : صحبه ريتاج الانتيم مبيخبوش علي بعض حاجه زي الاخوات واكتر وبتشتغل معاها




باسل : اخو شيماء وهي شيماء بتعتبر اخوها زي الاب لأن ابوهم متوفي



وهو لسه مرتبطش



ريهام : صحبه شيماء وريتاج ومحترمه ومؤدبه جدا



نور : صاحب امير وزيه برده بس شغال مذيع.....



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 05-10-16, 04:25 PM   #3

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


البارت 1


تصحي ريتاج الصبح الساعه7
عشان تروح شركتها

ريتاج : صباح الخير يانرمين( متعوده علي مامتها )
نرمين: صباح الخير ياحبيبتي اللي اللي مصحيكي بدري كده
ريتاج : ابدا ياماما اصل ورانا شغل كتير اوي في الشركه
عشان كده لازم انزل
نرمين: انا بجد مش عارفه اقولك ايه اللي زيك وفي سنك
عمرهم ميفكروا في الشغل بالطريقه دي
ريتاج : حنعيده تاني منا يوم متخرجت سؤالتكم وقلتوا
يابنتي مستقبلك وشوفيه
خلاص جايه تتكلمي دلوقتي وشركتي بقالها سنه
لا لا مش معقول
سبيني انزل بقي
نرمين: طب ممكن تعدي شويه عشان انا عايزاكي
ريتاج : ياماما ياماما خلاص خلاص عايزة انزل
لما اجي لما اجي
نرمين( بغضب) : قلت استني
ريتاج * اوبه هي وصلت للجد * حاضر ياماما
واعدوا يتكلموا
نرمين: بصي بقي انا معنديش مانع انك تشتغلي بس في حاجات اهم
ريتاج : هي بدأت كده قصدك ايه
نرمين : بصي ياحبيبتي بصراحه نفسي افرح بيكي
ريتاج: قصدك ايه ياماما
نرمين : عيب بقي انتي ذكيه في كل حاجه
جايه في دي وتسألي
ريتاج : اه قصدك الجواز
نرمين : عليكي نور
ريتاج ( قامت عند باب الشقه ) : بصي ياماما الموضوع ده نهائي عندي
انا مش ورايا غير الشغل وبس ارجوكي انا لو جه
حد يتقدميلي انا اكيد مش حمانع
انما كلام في الموضوع ده لأ
عن اذنك ياماما
ومشت ولا كلمه بعد كده
الام : ربنا يهديكي

ووصلت الشركه
شركه ( النور والامل )
الكل وقف
امل( السكرتيرة ) : اهلا يافندم المكان نور
ريتاج : اهلا اهلا ابعتيلي قهوتي علي المكتب
ودخلت ريتاج علي مكتبها دغري
وهي في المكتب
جالها تليفون
ريتاج : الوايوة يافندم
الشخص: لوسمحتي ممكن تحديي ميعاد عشان
اجي اتفق مع حضرتك لتصاميم يكور
ريتاج : شور يافندم تحب تيجي امتي
الشخص: انا بصراحه مسافر النهارده
وكنت عايز اجي الساعه 2 ينفع
ريتاج : شور يافندم تنور في اي وقت
المهم خلصت تيلفونها
والباب خبط
ريتاج : ادخلي يا امل
خالد : ومينفعش انا يعني
ريتاج : استاذ خالد اتفضل
( خالد ) : ده بيشتغل مع ريتاج
برغم ان ريتاج صحبه لشركه
انما هي مش بتفرقبين حد
كلهم واحد

ريتاج : ايه اللي جايبك المكتب
ثانيا انت جايب القهوة ليه بنفسك امال امل راحت فين
خالد: انا اللي قلتلها
ريتاج : طب وايه سبب تشريفك لمكتبي
خالد: قلت اقولك صباح الخير يعني
ولا بلاش
ريتاج : بلاش ايه لأ صباح النور
وبعدين في اي خبار عن الشغل
خالد : لأ ياستي
ريتاج : طيب قلت صباح الخير يبقي خلاص اتفضل روح مكتبك
خالد: ممكن اسألك سؤال قبل ما امشي
ريتاج: اتفضل خلص ورايا شغل
خالد: هو انتي مش بتتكلمي غير في الشغل وبس
ريتاج ( بأستفهام ) : افندم قصدك ايه
خالد: يعني انتي لازم تبقي بتتضحكي
وبتهزري وتبقي فري كده مش علطول شغل
ريتاج ( بعصبيه بسيطه ) : من فضلك لو حتتكلم في الشغل
يبقي ماشي غير كده يبقي تتفضل علي مكتبك
خالد: انتي مفكره كده صح ده اكبر غلط اللي انتي بتعمليه ده
بجد انتي محسساني اني بتكلم مع وحده كبيره مش ريتاج
ريتاج: خالد من فضلك روح مكتبك بالذوق
خرج خالد من مكتب ريتاج وهو مدايق جدا منها
ومن معاملتها ليه بالشكل ده ولكل الشركه
ريتاج في نفسها
( هل انا كده صح هل انا غلط انا بجد مش بفكر في حاجه تانيه غير
الشغل طب وايه تاني غيره )
ويقطع حبل افكارها تليفونها بيرن
ريتاج بتبص اده ده بابا
ريتاج: هاي بابا ازيك عامل ايه
احمد : ازيك انتي عامله ايه ياحبيبتي
انتي وحشاني اوي اخبار الشركه ايه عارفه تمشيها ولا ايه
ريتاج : اكيد يابابا المهم انت فين دلوقتي
احمد : انا في المانيا
ريتاج ( بخضه ) : وبتعمل ايه هناك انت كنت في سويسرا
ومفروض انك راجع الاسبوع الجاي
احمد : ياحبيبتي مش بأيدي كان في مؤتمر طبي هناك
وكنت لازم احضره
ريتاج ( بدموع بسيطه) : يعني ايه حتغيب تاني
انا بقالي 4 شهور مش شيفاك حستني تاني
احمد :ياحبيبتي بلاش عياط يعني هو بأيدي اني انزل ومنزلتش
مش بأيدي صدقيني
ريتاج: لأ بايدك بأديك انك تنزل تشوفني
تشوف شركه بنتك الوحيده
احمد : ياحبيبتي انا مش سايبك لوحدك انتي معاكي
شيماء ومعاكي خالد ومعاكي ناس كتير بيسندوكي
ريتاج : كلهم مش حيملوا الفراغ اللي جوايا انت الوحيد
الي تقدر تعمل كده عشان انت بابا
احمد : يحببتي بلاش ارجوكي
ريتاج : ماشي يابابا
والباب خبط
ريتاج : سلام دلوقتي في حد جيلي
وقفلت
ريتاج : ادخل
دخلت شيماء
ريتاج : هاي شيمو ازيك
شيمو : انا كويسه انتي مال صوتك
ريتاج اعدت علي الكرسي
وخدت نفس عميق
ريتاج : اصل بابا حيتأخر كمان شهرين
شيمو : متزعليش اوي كده انتي عارفه اونكل احمد
بيسافر كتير
ريتاج: انا بحاول اتقبل الموقف بس خلاص تعبت
شيمو : خلاص بقي
ريتاج : طب كونتي عايزة ايه
شيمو : انا جايه اقولك انتي ازاي تكلمي خالد كده
الراجل زعلان بره
ريتاج : وانتي جايه بقه تكلميني عنه وانتي مالك بيه اصلا
شيمو: اولا ده صديقنا في الشغل عادي يعني
ريتاج : دي طرقتي بقي اللي عجبه عجبه
اللي مش عجبه هو حر
شيمو : انتي ليه بتعملي كده ليه مش بتبقي فري
انتي لسه شابه مينفعش كده
ريتاج : يعني انا عشان شديده في شغلي ابقي غلط
شيمو : اكيد غلط ياحبيبتي الشغل مش كده
ريتاج : وانا دايقتكوا في حاجه
شيمو : احنا زعلنين عشانك
ريتاج: انا كويسه في ايه يعني
شيمو : انتي حتضحكي علينا ولا علي نفسك
انتي ليه مش عايزة تواجهي الواقع وانك في يوم
حتحبي وتتجوزي
ريتاج : وايه دخل ده في الشغل
شيمو : عشان انتي بتحاولي تشغلي نفسك بالشغل
عشان متفكريش في الكلام ده بس يا جوجو ده واقع جي جي
ريتاج (بصوت مليء بالضعف) : يعني اعمل ايه
بجداسكتي ياشيمو كفايه عليا الشغل ومشاكله
شيمو: ماشي علي العموم مستر طارق عميل الاسبوع
اللفات عايز يجي الساعه 2 عشان يستلم التصميمات
ريتاج : لالا بلاش انا جيلي عميل مستعجل اتصلي بمستر طارق
واجلي الميعاد لبكره
شيمو : بس ..
ريتاج : خلاص زي مبقولك اعملي اوكي
وراحت شيماء اجلت الميعاد مع مستر طارق
وريتاج خلصت شغلها وروحت........


يتبع.....


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 05-10-16, 04:25 PM   #4

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



البارت 2


وصلنا لحد لما ريتاج روحت بيتها
ريتاج : اهلا نرمين
نرمين : اهلا ياحبيبتي اتأخرتي ليه
ريتاج : معلش ياما الشغل كان كتير اوي النهارده
نرمين : طب ادخلي ريحي وانا حجبلك الاكل
يتاج : اوكي مامي
وودخلت اوضتها عشان تشتغل علي شغل العميل
الجديد
وبعدين نامت من التعب وصحيت الساع 7
علي تليفون من شيماء
شيماء: صحي النوم
ريتاج : اه صدقي تعبت من كتر الشغل بس خلاص حكمل دلوقتي
شيماء( بتريقه ) : نعم انتي مجنونه شغل شغل
يلا ننزل النادي
ريتاج : ياهبله يافاضيه بقولك شغل العميل الجديد
شيماء : ياسلام خلاص انا جيالك
ريتاج ( بخبث) : شغل ولا لعب
شيمو : ده علي ده
ريتاج : خلاص خلاص تعالي
وجت شيماء لقت نرمين بتفتح
نرمين : ازيك ياشيمو
شيمو: طنط ازيك عامله ايه
نرمين: عقلي اختك ريتاج البنت مجنونه بالشغل
شيمو: بحاول ياطنط علي اد مقدر
ممكن ادخلها
نرمين : اه طبعا
ودخلت شيماء الاوضه
شيمو: هاي جوجو ( في البيت بقي )
ريتاج: جتي في وقتك اتفضلي ظبطي التصميم
ده فاضل التظبيط بس
شيماء( بغضب مضحك ) : بقولك ايه احنا مش في الشغل سبيني ارغي شويه
ريتاج : لا بقولك ايه انا ورايا شغل بس ارغي ارغي
وفجأه شيماء تليفونها رن
شيماء : اده ده خالد
ريتاج : ايه حكايته انا مش فاهمه
شيماء: اول مره يتكلم علي الفون
ريتاج( بهزار) : ردي ردي يمكن يكون هو كمان عايز يرغي
شيماء : اده منتي بتهزري اهو امال فين الكلام ده في الشغل
ريتاج( بجد ) : هنا حاجه وهنال حاجه وردي بقي وخلصينا
شيماء : الو
خالد: الو شيماء كنت عايز اكلمك في موضوع خاص بريتاج
شيماء( بستفهام ) : ريتاج
طبعا ريتاج استغربت
خالد : انا عايز اقدم استقلتي
شيماء: ايه
ريتاج ( بصوت واطي ) : افتحي السبيكر
وفتحت شيماء الميكريفون
خالد: انا زحقت بجد خلاص مش قادر
شيماء: علي ايه
خالد : علي معاملتها ليا ولكل الشركه
ريتاج دمعت لما سمعت كده
وشيماء زعلت اوي
شيماء: خالد انت عارف انها كده من زمان ورضيت واشتغلت
جي تتكلم دلوقتي
خالد( بعصبيه) : خلاص افتكرت انها حتتغير مع مرور الوقت
وان الصداقه حتغير الشده لكن لأ خلاص قراري ومش حرجع فيه
وقفل
ريتاج( بعياط بسيط جدا ) : كده ماشي خليه يقدم استقالته وانا حقبلها علطول
عشان يشوف الشده اللي علي اصل
شيماء( بطريقه عتاب ولوم ) : انتي بتعملي كده ليه معمليكش حاجه
ولا حد عملك حاجه
ريتاج: يابنتي هو انا بعذبكم
شيماء: الشغل الكتير يعني اكبر عذاب احنا اكتر شركه بنشتغل
عدد ساعات كتير وراضيين وساكتين
انا طبعا معنديش مانع من كل ده عشان اعرفك
انما في غيري ميعرفكيش
ياحبيبتي انتي ليه تسيبي نفسك تحبي والله الحب جميل
وانا عارفه انك مشغوله بالشغل عشان تنسي ومتفكريش
بس ياقلبي حيجي يوم وتحبي مش بأرادتك
لازم قلبك يحب
ريتاج ( بضعف) :انتي عارفه انا مش بفكر في الكلام ده دلوقتي خالص
يمكن لو فيه احب لكن فين هو انا حنزل ادور
شيماء: لأ بس تضحكي وتفرفشي وعادي
انتي الناس بالشكل دهمش حتقربلك لازم تتغيري
ريتاج سكته
شيماء::انا ماشيه وهاتي التصميم اخلصه في البيت عندي
يتاج : بكره يكون عندي اوكي
شيماء: شور بس تفكري في كلامي
ومشيت
ريتاج ( في نفسها ) : انا ليه كده ليه شديده اوي كده
النفس: انتي بتداري ضعفك
ريتاج : ضعفي ضعف ايه
النفس: قلبك خايفه تسيبي قلبك ينطلق
ريتاج: انا لما بحب بنسي نفسي
عايزة اركز في شغلي وبعدين ابقي افكر في الحب بعدين
النفس: غلط الحب بيقوي
ريتاج : خلاص خلاص
ونامت ريتاج وسط افكارها المتضاربه
وصحيت ونزلت راحت الشركه وكانت لبسه طقم شيك اوي
ودخلت
امل : اهلا اجيب قهوتك يافندم
ريتاج : لا يامل هتيلي كوبايه مايه وبرشامه للصداع حالا
امل : حاضر يافندم والف سلامه علي حضرتك
ريتاج دخلت المكتب
وشيماء دخلتلتها
شيمو: ايه ياحبيبتي
ريتاج: مش عارفه انا مصدعه اوي كده ليه
شيمو: من كلام امبارح اكيد صح
ريتاج : معرفش يمكن
المهم اتصلي بالعميل طارق يجي يستلم تصميماته واتصلي العميل الجديد ده
يجي ياخد هو كمان تصميماته
شيمو : الاتنين في وقت واحد
ريتاج : من غير كلام يلا بسرعه
المهم جالها العملء وخلصوا شغلهم
وهي روحت بدري من التعب
نرمين : ايه ياحبيبتياللي جابك بدري كده
ريتاج : معلش ياما شويه صداع من الشغل بس
وجه صوت من جوه
الصوت : كده برده
ريتاج : الصوت ده مش غريب عليا
ودخلت لقيته
ريتاج : اونكل شوكت ازي حضرتك وحشتني جدا
شوكت ده مربي ريتاج وهو اللي دخلها في مجال الديكور
لأنه مهندس ديكور شاطر
وليه شركه في فرنسا
شوكت: انتي اكتر ياحبيبتي
ريتاج : ايه سبب الزياره السعيده اوي دي
شوكت: اولا جي ازركم انا لسه اجع امبارح
من فرنسا
والسبب التاني جيلك في شغل
ريتاج : قول قول انا بموت في الشغل
شوكت : ممكن تجي يامدام نرمين
وجت مدام نرمين
شوكت: عايز تسافري فرنسا
ريتاج ونرمين : ايه
نرمين : ايه الكلام ده ياشوكت
شوكت : انا لازم ادير شركتي هنا في مصر
ومش حلاقي حد انسب لشركتي غير ريتاج هو اللي يخاف عليها
ريتاج : واللهي فكره كويسه بس يعني وشركتي
شوكت: قولي لحد من شركائك هو اللي يدير الشركه في غيابك
ريتاج : انا معنديش مانع
نرمين : انا مش موافقه خالص
ريتاج : بجد ياماما فرصه كويسه جدا
نرمين : لأ يعني لأ
انت ابوكي جي كمان شهرين حتسبيني لوحدي
شوكت: واللهي يامدام فرصه كويسه جدا حتشهر شركه ريتاج
ريتاج : وانتي ياماما روحي عند خالتو لغايه مرجع
اكيد اونكل شوكت مش حيغيب
صح يا اونكل
شوكت : واللهي انا ممكن اغيب وممكن لأ
بس متخفيش انا بكره الساعه 7 حعدي عليكي
اخدك وحساف معاكي
موافقه يامدام نرمين
نرمين( بمضض ) : خلاص ماشي
شوكت : انتي مش حتيري شركتي بنفسك في مهندس ديكور حيدريها معاكي
ريتاج : خلاص اوكي بس يمشي علي قوانيني
شوكت : حنبقي نشوف الموضوع ده بعدين المهم
خلي الميعاد 9 عشان تروحي شركتك وتبلغي شركائك


يتبع........


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 05-10-16, 04:26 PM   #5

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



البارت 3

تصحي ريتاج تاني يوم الساعه 7 كالعاده
تلاقي مامتها صحيه وبتعيط
ريتاج: ايه ياحبيبتي مالك اول مره اشوفك بتعيطي كده
نرمين : يعني عايزاني اشوفك مسافره واسكت
ريتاج ( بدموع بسيطه ) : ياماما ارجوكي كفايه متصعبيش الموقف
اكتر من كده وهم كام شهر وبس
نرمين : الشهور دي حيعدوا عليا كأنهم سنين
ريتاج : خلاص بقي ياحبيبتي
نرمين : طب حاجي اوصلك المطار
ريتاج: معلش ياماما اونكل شوكت حيخدني من بره بره
نرمين( بعياط ) : كمان
ريتاج : خلاص بقي ياماما حكلمك ياستي كل يوم
وسلمو علي بعض سلام حار جدا
ومشيت
المهم وصلت الشركه
امل: اجيبلك قهوتك يافندم
ريتاج: ياريت وابعتيلي كل افراد الشركه عندي حتي انتي ( ايه الشعر ده)
امل( بستغراب) : حاضر يافندم
المهم كل اتجمع في مكتبها
شيماء: خير يا باشمهندسه ريتاج ( في الشغل بقي)
ريتاج : بصوا ياجماعه انا عارفه اني كنت شديده عليكوا شويه
بس كل ده كان عشان الشركه وانها تكبر بيكوا
وعشان كده انا بقدم اعتزاريي الشديد
شيماء: حضرتك احنا مش مدايقين بس اكيد في حاجه حضرتك عايزة تقوليها
ريتاج: اكيد يا باشمهندسه
انا بصراحه حسافر فرنسا وحعد فتره
الكل: ايه مش ممكن
شيماء( بعياط) : ليه كده طيب
ريتاج : ياجماعه انا رايحه في شغل ورجعه تاني
وكنت عايزة اختار حد اعتمد عليه في غيابي
واخترت
الانسه شيماء والاستاذخالد
خالد ( بذهول ) : ايه انا بس انا .....
ريتاج: تقدروا تتفضلوا علي مكاتبكم اما الاستاذ خالد والانسه شيماء حيستنوا شويه
المهم بعد ما الناس مشوا
ريتاج : اعدوا ياجماعه
شيماء لسه في حاله الذهول ومش مصدقه خالص
والاستاذ خالد مندهش خالص خالص
ريتاج : بس بقي ياشيماء معلش الحياه كده
شيماء: مش ممكن لا لا بجد
خالد: انتي ازاي عايزة تخليني مكانك وانا كنت عايز
ريتاج ( مقاطعه) : تقدم استقالتك
خالد: اده انتي عرفتي
ريتاج : اه عرفت ومش زعلانه
لأن بصراحه انت عندك حق ياخالد
خالد: انتي اول مره تكلميني كده
ريتاج : مش احنا صحاب ولا ايه
خالد( مندهش ) : اه طبعا
ريتاج : بصوا بقي نرجع لموضوعنا
انا عايزاكي ياشيماء تعدي مكاني وتباشري العمل
واستاذ خالد حيظبط تصاميمك كلها اوكي
شيماء / خالد: اوكي
خالد : بصراحه انا مش عارف قولت عليكي كده ازاي
ريتاج: خلاص ياعم حتخلينا نرجع في كلامنا
خالد: خلاص خلاص ماشي
المهم مشيت من الشركه
وقبلت اونكل شوكت
وركبوا الطياره وراحت فرنسا
ووصلوا وراحوا الشركه
ريتاج: ياااااااااه ياونكل دي شركه كبيره اوي
شوكت ( بضحك ) : اه انتي جايه تحسدني ولا ايه
ريتاج: اه طبعا ياونكل
هههههههههه
عقبال شركتي ( بحزن شويه)
شوكت : طب ليه الحزن ده
تعرفي انا شركتي دي ولي في مصر بشتغل فيهم
من وانا ادك شوفتي بقي
ريتاج: بجد وكنت بتستحمل
شوكت : كان عندي طموح احقق النجاح ده وبفضل الله ثم اصدقائي حققته
وبعدين دخلوا ووراها مكتبه
ريتاج : ياااااااااه يا اونكل المكتب كبير
شوكت: حنرجع للحسد تاني
ريتاج : ههههههههههههههههههههههههه ه
شوكت : اضحكي اضحكي انا مبسوط اوي انك بتتضحكي
ريتاج : هو انا مكنتش بضحك ولا ايه انا بس كان هممني الشغل مش اكتر ولسه هممني
شوكت : طب تعالي اعرفك علي شركيك
ومشوا في طريق طويل وبعدين
شوكت فتح بابا وكان في مكتب تري شيك واعد عليه شاب وسيم
( لسه مش امير )
شوكت تعالي يأسامه
بصي ياستي ده اسامه حيساعدك عبال الباشمهندس امير ميرجع
ريتاج : هو لسه في تاني
شوكت : امير ده اكفأ شخص عندي ده حبقي عضو اساسي معاكي
اسامه : تشرفنا ياستاذه
ريتاج : ليا الشرف
وبعدين مشوا
ريتاج : هو مفيش بنات ولا ايه
شوكت : اكيد في بنات ياقمر بس انتي اتعرفي عليهم
ريتاج: بس فيه مشكله
شوكت : مشكله ايه
ريتاج: حعيش فين
شوكت : لا مشكله ولا حاجه
وبعدين خدها وودها فيلا شيك اوي
ريتاج: ايه دي ياونكل
شوكت : دي فيلا
ريتاج : منا عارفه ياونكل جيبني هنا ليه
شوكت : دي فيلتك
ريتاج ( بفرحه واندهاش) : فيلتي ازاي
شوكت : زي الناس انتي حتعيشي هنا دي فيلتي وانتي حتعدي فيها
انا مراتي واولادي في مصر
ريتاج : مرسي اونكل شوكت
شوكت : علي ايه بصي في هنا خدمين كتير وطباخين
يعني اخر راحه
انتي نامي دلوقتي عشان انا بليل حاجي اخدك وافرجك علي فرنسا كلها
ريتاج : اوكي اونكل شوكت
وبعدين غيرت وكلمت مامتها ونامت وصحيت
علي الفون بتاعها بيرن اونكل شوكت
ريتاج : ازيك اونكل شوكت
شوكت : يلا البسي انا جي
ولبست طقم شيك اوي وجه اونكل شوكت وخدها
وفرجها فرنسا وفي الاخر اعدوا في مطعم جميل اوي
ريتاج : انت راجع مصر امتي اونكل شوكت
شوكت: بكره الفجر وفي عربيه حتيجي كل يوم تخدك الشركه
ريتاج : بصراحه اونكل شوكت مش عارفه اقولك ايه
شوكت : تقوليلي انك هتهتمي بالشركه زي شركيتك بالظبط
ريتاج : شور اونكل شوكت وخصوصا انه حيبقي معايا
ناس كتير شطرين زي مسيو امير ( في فرنسا بقي )
شوكت : ده امير ده مهندس شاطر جدا
بس هو اصل في اجازة بيزور اهله
المهم اليوم خلص وجه تاني يوم راحت الشركه
لقتهم عاملين احتفال بسيط بقدومها
اسامه : نورتي الشركه انسه ريتاج
ريتاج : مرسي مسيو اسامه
واتعرفت عليهم كلهم
المهم
ريتاج : مسيو اسامه كنت عايزاك تشرحلي كل حاجه بالتفصيل
ان انا شديده في شغلي
اسامه : طبعا الشداد كويسن
ريتاج * ياريت يعرفوا ده في مصر *
المهم
عدي ايام كتير من الشهر وقبل مالشهر ميخلص 5 ايام
اسامه : يااااااااااااااه احنا خلصنا شغل مخلصنهوش في سنه
ريتاج: عشان تعرف بس انتوا اد ايه كسلانين
( اسامه مكتوب كتابه )
اسامه: طب ممكن نعد نشرب شاي مع بعض في كافي الشركه
ريتاج ( بخضه) : لأ طبعا مينفعش
اسامه: خليكي فري ويلا احنا محتاجين نريح
ريتاج : اتكلم عن نفسك انا مش نزله
وبعدين خرجت و روحت
المهم جه اليوم للي امير جي فيه........

يتبع........


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 05-10-16, 04:26 PM   #6

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



البارت 4

وصلنا لليوم اللي امير جي في
في بيت امير
امير: ماما انتي فين ياماما انا خلاص مسافر
وبيندهها ومش لقيها
امير : بابا ماما فين
كامل : مشيت وقلتلي انها بتسلم عليك
اصل عندها مقاله مهمه اوي
امير( بأسي وحزن ) : اه مش فضيه ليا صح المقاله اهم مني صح ومفروض ان
اجازتي الجايه غير كل سنه اكيد حتقدر تستحمل بعدي ولا ايه ( بعصبيه)
كامل: حبيبي انتعارف امك ارجوك دي طريقتها وانت عارفها متعملمش
في نفسك كده انا موجود يابني اي حاجه كلمني علطول
امير: ربنا يخليك ليا يابابا
كامل : ويخلي امك ليك يابني
ومشي امير زعلان اوي وبعدين قابل نور ( صحبه )
نور( بحزن ) : خلاص حتسافر
امير: نور ايه خلاص بقي حبقي اكلمك علي النت وعلي الفون
حبقي علطول جمبك وكلمتني لو احتجتني اوكي وحاول تخطب بقي
خليني افرح بيك
نور( بضحك ) : ماشي ياماما
امير/ نور : ههههههههههههههههههههههههه ههه
وسافر امير بالسلامه
نروح بقي لارض فرنسا عند ريتاج
الفون بتاعها بيرن
شوكت : ازيك ياريتاج
ريتاج : اووووووو ازيك اونكل شوكت وحشتني اوي
ومصر وحشتني
شوكت : يابنتي انتي لسه بقالك شهر ولسه حوالي 6 زيه
ريتاج ( بخضه) : ايه انت حتغيب كل ده اونكل شوكت وماما
شوكت : متخفيش انا قلتلها هي زعلت في البدايه بس رضيت
واهي اعده عند خالتك وانا بحاول اساعدها بالبقدر عليه
ريتاج : مرسي اونكل شوكت علي اللي انت بتعمله ده كتير بجد
شوكت : انتي زي بنتي بصي بقي
المهندس امير كامل كلمني وقال انه في الطريق للشركه
ريتاج : امير مين
شوكت : امير اللي حيدير الشركه معاكي
ريتاج : طب ما كفايه اسامه احنا بنشتغل مع بعض
شوكت : مش ينفع اسامه ليه اعمال تانيه
انما امير حيصمم معاكي ويشرف علي الناس بصي
اللي بتعملي في شركتك
حيعمله هو معاكي
وبعدين فجأه الباب خبط
ريتاج : اوكي اونكل شوكت الباب اصل بيخبط
وقفلوا مع بعض
ريتاج : ادخل
دخل اسامه
ريتاج : خير مسيو اسامه في حاجه
اسامه : لا ابدا بس كنت عايز ادخل ورد عند مسيو امير عشان زمانه جي
ريتاج ( بأستفهام ) : طب وداخل مكتبي ليه
اسامه ( مستغرب ) : اده انتي متعرفيش
ريتاج : اعرف ايه
اسامه : طب بص وراكي كده
لما ريتاج بصت
ريتاج : لا اوعي تقولي دي اوضه مسيو امير
انا افتكرتها بتاعه مسيو شوكت برده
( نظام اوضه في اوضه )
اسامه : لأ مش بتاعه مسيو شوكت دي بتاعه المهندس امير كامل
تسمحي بقي احطله الورد ده
ريتاج : اتفضل
وحط الورد وجه امير
الكل قام يسلم عليه
وبعد السلامات والترحيبات
اسامه : عندي ليك حته مفجأه جامده جدي
امير: ياخوفي من مفجأتك
اسامه : لالا مفجأتي اللي فاتت كوم ودي كوم تاني خالص
امير : طيب يلا
وخده وداه اوضه ريتاج
اسامه بخبط
تك تك تك
( هههههههههههههههههههههه)

ريتاج : اتفضل
امير: ايه الصوت ده
ودخلوا
واول امير مشاف ريتاج بلم وسهم وحجات كتير
اسامه : احب اقدملك الرئيسه المؤقته لشركتنا
الانسه ريتاج احمد
وده يانسه
ريتاج ( مقاطعه ) : استاذ امير كامل تشرفنا
امير مش بيرد
ريتاج : بقول تشرفنا
امير ( بعد مفاق ) : ليا الشرف
اسامه : طب بشمهندس امير اسيبك عشان ريتاج تشرحلك قواننها
ريتاج : اوكي 10 وتبعتلي تصميم مسيو ماكس ( عميل )
اسامه : اوكي
ومشي
وامير لسه تايه في بحر الحب
امير ( في باله ) : ايه الجمال ده ايه من ايات الله بجد معقول اكون .....
ريتاج : مستر امير يامستر امير
امير لسه مبلم
ريتاج ( بعصبيه خفيفه ) : مسيو امير رد عليا
امير : ايوة يافندم انا مع حضرتك
ريتاج : واضح انك معايا تماما
نركز بقي شويه بص انا نظامي شديد اوي شغل وبس
يعني مبحبش الكسل والسرحان واخد بالك السرحان ده انا مش عايزاه
امير: براحه شويه مش منشتغل كده وبعدين بتتكلمي كده ليه منا برده
كبير زيك
ريتاج : حضرتك دي طرقتي لو مش عجبك تقدر تقول لمسيو شوكت
انا مش عايزة اعرف نظامك ان نظامي حمشي عليه
حضرتك عايز تمشي عليه براحتك عايز تمشي علي نظامك انت برده براحتك
امير: انتي بجد اوفر اوي اد يابنتي
ريتاج : ارجوك بلاش بنتي والكلام ده احنا هنا في شغل يبقي نلتزم الحدود
امير: لا لا مش معقول
ومشي وسبها
ريتاج ( في بالها ) : هو انا زودتها ... اه زودتها ........ طب اعمل ايه
تخفي شويه امير مش ادك .... خلاص خلاص
المهم امير راح لاسامه
اسامه : مالك يأمير في ايه
امير : دي بنت مش معقوله
اسامه : انت لسه مش متعود بكره تخف وتاخد علي الجو
امير: احنا حنتعب مع بعض كده
وبعدين قطع كلامهم ريتاج جت مكتب اسامه
ريتاج : مسيو اسامه
اسامه : خير يأنسه
ريتاج : كنت عايزة التصميم بتاع ماكس
ومن فضلك يامسيو امير
تعالي معايا وبطل كلام كتير عايزاك في شغل
امير كان مبلم خالص من جمالها وكل حاجه
اسامه : امير امير امييييييييييييييييييييير
امير: ها في ايه
ريتاج : بجد لا لا مش حينفع كده انت بتسرح كتير علي فكره
انا مش حعيد اللي قلته حضرتك يبقي اسامه يقولك ايه
ومشيت وهي غضبانه
امير : مالي النهارده تايهه ليه كده
اسامه : يمكن وقعت
امير: تفتكر
اسامه : ايه يابني ركز في شغلك كويس دي صعبه اوي
مبتحبش السرحان وانت اكيد حتسرح كتير
روح عشان عايزاك في شغل
امير: يعني انتي عايزني اشوف القمر ومسرحش شكلي حبتها
اسامه : حبتها مره وحده
امير: ولا لأ ممكن اكون معجب ولسه ححب
اسامه : روح روح بس شوف عايزة ايه
نروح بقي لشركه ريتاج في مصر
طبعا شيماء وخالد بيدروها
شيماء: امل القهوة بسرعه
امل : اوكي انسه شيماء
وخالد دخل علي شيماء
خالد : ازيك ياشيماء
شيماء: اهلا بصاحه انا مش عارفه امشي الشغل لوحدي
ريتاج كانت اقوي
خالد : طب نعمل ايه انتي علطول زعلانه كده خلاص هي قربت تيجي
شيماء: يارب


يتبع......


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 05-10-16, 04:27 PM   #7

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



البارت 5


وصلنا لحد مكانت ريتاج عايزة امير في شغل
ولما دخلو المكتب
امير : حضرتك قولتي عايزاني في شغل افندم
ريتاج : ايوة يافندم بص دلوقتي انا مش مستمره هنا كتير
وبالمنظر ده حضرتك حتسعدني في شويه حاجات
انا اكتشفت ان في شغل متأخر وافضل اني اخلصه دلوقتي مع حضرتك
امير: اوكي معنديش مانع
بس ممكن اسألك سؤال
ريتاج : اتفضل
امير : انتي ليه كده
ريتاج : كده ازاي يعني
امير : يعني علطلول شغل شغل حاجه تتعب
ريتاج : دي حاجه تخصني انا حره
امير : اوكي انا بس ........ ( خااايف عليكي )
ريتاج : انت بس ايه
امير: ها لا ولاحاجه
وقام علي مكتبه
المهم الباب خبط
ريتاج : اتفضل
دخلت بنوته زي القمر
ريتاج : كانت مش شيفاها
البنت : لو سمحتي
ريتاج : تأمر...
ريتاج : لا لا ريهام
ريهام : مش معقول ريتاج انتي بتعملي ايه هنا
ريتاج : سفريه مؤقته عادي
ريهام ( صحبه ريتاج وشيماء من زمااان اوي )
ريتاج : انتي برده مش نزله مصر ولا ايه ده شيماء حتفرح اوي
ريهام : انا نزله بكرة بس مسيو امير اده صحيح مسيو امير كان في اجازة هو رجع ولا لسه
ريتاج ( بخبث) : وبتسألي ليه ياقطه
ريهام : لا لا مترحيش بعيد اصل انا عميله اساسيه هنا بحب اغير شقتي كل شويه
بما اني مستقره هنا
ودي اول اجازة ليا علي فكره
ريتاج : اهو جوه
ريهام بتبص عليه
ريهام : ده سرحان علي اخره
ريتاج : اهه كده من ساعت مجيت مش عارفه اشتغل معاه خالص
ريهام : يمكن بيحب
ريتاج ( بأستفهام ) : يحب
ريهام : اصحي ياقمر انتي مش شايفه نفسك ولا ايه
ريتاج : لا لا مش ممكن
ريهام : وليه ممكن يكون بيحبك
ريتاج : انا مشفتوش غير مرتين لالا ياشيخه اسكتي
ريهام : بكره نشوف
نروح لامير شويه
امير( اه ياريتاج بجد الله مالي كده هو انا حبتها وليه لأ عادي طب حقولها ازاي
وهي اساسا مش طيقاني من سرحاني صح طب اعمل ايه
جمالها مش مخليني اركز وادبها واحترمها بجد عايزها ليا
يارب ساعدني
المهم ريتاج روحت البيت واعدت تفكر في شغلها
وتشتغل وبعدين الفون رن
وكان شوكت
شوكت: بنسوار ريتاج
ريتاج : بنسوار اونكل شوكت
شوكت : انا كويس وقربت اجي ها امير عامل ايه معاكي
ريتاج : ولا حاجه
شوكت : يعني ايه ولا حاجه
ريتاج : يعني ولا حاجه
علطول سرحان اول لما بكلمه كأني بكلم نفسي
اظن حضرتك انك غلطت لما قلتليلي انه مهندس كفء ده غريب
انا مش عارفه اشتغل معاه
شوكت ( بهوء ) : لا ياقمر هو كفء وكل حاجه لكن انتي اللي خلتيه كده
ريتاج : ازاي انا لايمكن
شوكت : انتي السبب من غير متحسي
ريتاج : يعني ايه اونكل شوكت
شوكت : خلاص خلاص انا حقفل سلام
وقفل وسابها في حيره دائمه
ريتاج ( في بالها ) : قصده ايه .... افهمي بقي
لا مش ممكن قصده .. ايوة هو ده
لا لا انا منكرش انه لطيف وظريف .. اده اللي بقوله ده هو انا كمان
لالا مش ممكن قلت شغل وبس
نامت وهي حاسه احساس جميل مخيف عادي يعني........


يتبع......


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 05-10-16, 04:27 PM   #8

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



البارت 6

وصلنا لحد ريهام كانت رجعه القاهره وريتاج حتوصلها
ريتاج ( بدموع ) : حتوحشيني ياريمو
ريهام : وانتي كمان ياجوجو بجد حستناكي
ريتاج : انا اللي حستناكي هنا
ريهام : انا مش راجعه هنا تاني
ريتاج ( بفرح ) : بجد اده طب والتصميم الجديد
ريهام : قولي لمسيو امير وبراحه عليه شويه ده مش ادك
ريتاج : ههههه حموته من كتر الشغل
ريهام : يابت ده بيحبك
ريتاج : امشي وبطلي هبل
وطلعت الطياره وريتاج
ركبت العربيه
( اشترت عربيه جديده)
ريتاج ( في بالها) : معقول يكون بيحبني طب ازاي
زي الناس منتي كمان حبتيه واوعي تنكري لالا انا معرفش
لأ تعرفي زي مشياء قالت الحب ده لازم يجي
وقطع حبل افكارها اتصال من شيماء
ريتاج : ازيك ياقمر
شيماء: الحمد لله تمام انتي ايش اخبارك
ريتاج : بخير اخبار الشركه ايه
شيماء مردتش
ريتاج ( بعصبيه خفيفه) :في ايه ردي عليا
شيماء( بتردد ) : مفيش
ريتاج ( ابتدت تتعصب وهي طلعه الشركه خلاص) : قولي في يه
شيماء: خدي خالد عايزك
نروح لأمير طبعا في مكتبه ومعاه اسامه
اسامه : ها
امير: ها ايه
اسامه : قولتها انك بتحبها
امير: مش قادر
اسامه: ليه
امير: عشن بحبها اوي بجد خايف اقولها تطلع مرتبطه لو طلعت كده ممكن اموت
واخسرها واخسر صدقتها
اسامه : غلط يأسامه طب اسألها
امير: لأ مش
وفجأه سمعوا صوت ريتاج بتزعق
ودخلت مكتبها وشيطه علي الاخر
وبتكلم خالد
ريتاج : يعني ايه ياخالد
خالد : زي مبقولك الشركه مش بيجلها عملاء كتيييير
ريتاج : ليه
خالد : احنا مش عارفين نعمل تصاميم من غيرك وبقالنا شهرين كده وعلينا شغل متأخر
ريتاج : خلاص ياخالد اقفل
وبعد مقفلوا بصت لقيت امير في وشها
وعلي وشه علامات القلق
امير: في حاجه
ريتاج كانت حسه بدوخ جامده
وكانت حتقع
امير لحقها ومسك اديها
وسعتها حس احساس عمره محسه قبل كده
وريتاج كذلك
امير: مالك في ايه يا بشمهندسه
ريتاج : اااااه

ووقعت مغمي عليها
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
نروح لريهام طبعا راحت عند اهلها
وسلامات وترحيب ودموع وفرح وحاجات كتير
وبعد كده راحت لشيماء ( مفجأه ) وكانت شيماء مش موجوده للأسف
وكانت لبسه كده ( هي مش محجبه )



المهم باسل( اخو شيماء) قام يفتح
واول لما شاف ريهام وقف متسمر في مكانه
ريهام : لو سمحت شيماء هنا

باسل ( بتوهان ) : هي مش هنا
ريهام : طب طنط موجوده
باسل ( بنفس التوهان ) : اه موجوده نقولها مين
الام جت علي الجمله دي واول مشافت ريهام
الام: ازيك يابنتي اتفضلي
ريهام : مرسي ياطنط
كل ده وباسل واقف مش بينطق ولا كلمه
ريهام دخلت
ريهام : مش معقول ياطنط انتي مش عارفاني
الام: بصراحه مش واخده بالي
ريهام : طب ارجعي لورا شويه شيمو كان ليها صحبتين
ريتاج وحد تاني
الام( بفرح) : مش معقول يبقي انتي ريهام ازيك
كل ده وباسل بيسمع ومتنح
الام: عامله ايه انتي حتعدي هنا خلاص
ريهام : طبعا انا مش راجعه تاني كفايه اللي راح
بس ثواني اللي فتحلي ده يبقي
معقول باسل
الام ( بضحك ) : هو بعينه
ريهام وهي بتبص لورا
ريهام : هاي باسل انت اتغريت
باسل بعد مفاق : وانتي كمان اتغيرتي 180درجه
ريهام : مش اوي كده
طب انا حقوم امشي وابقوا قولو لشيماء
الام: لأ انتي لازم تتغدي معانا شيماء زمانها
ريهام : مرسي ياطنط انا والله تعبانه وحروح وان شاء الله بليل نخرج كلنا
ومشيت
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx
نرجع لريتاج تاني
امير: ريتاج فوقي ( بيقول كده عشان هي مش سمعاه )
امير: اسااااااااااااااااااامه الحقيني ريتاج مغمي عليها
اسامه : طيب طيب حجيب البرفيوم بتاعك ريحته قويه
امير( بعصبيه ) : بسرعه طيب بسرعه
فوقي فوقي يايتاج انا بحبك بحبك اوي
وبعد كده فاقت ريتاج
ريتاج : اه .. اه انا فين
امير: انتي في المكتب
ريتاج : اده التليفون فين
امير: انا شلته معايا عشان متتكلميش تاني
ريتاج : طب هاته لوسمحت
امير: توعدني متتعصبيش
ريتاج تغاضت عن الطريقه ديه
ريتاج : انا حروح مش حتكلم
اميير : تعالي طيب اوصلك
ريتاج : توصلني لأ شكرا
امير: معلش انتي تعبانه وهوصلك مفهاش حاجه عادي يعني
وبعد محاولات وافقت
وبعدين وهم في العريبه
امير: انسه ريتاج ( بره الشغل بقي)
ريتاج : افندم
امير: نفسي اطلب طلب بس خايف
ريتاج : اطلب اطلب
امير: انا عايز

وبكده برتنا خلص
ياتري باسل بيحب ريهام وهي كمان ولا لا
وامير حيقول ايه لريتاج
وريتاج حتتقبل الطلب ولا لأ


يتبع......


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 05-10-16, 08:06 PM   #9

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



البارت 7

وصلنا لحد امير كان حيطلب طلب من ريتاج
ريتاج : اتفضل اطلب
امير: انا بصراحه يعني عايز ...
ريتاج : ياه هو طلب صعب اوي كده
وفجأه تليفونها رن
ريتاج : ثواني
امير: اتفضلي
ريتاج : بنجور اونكل شوكت ( بحزن شويه )
شوكت : بنجور ريتاج مال صوتك
ريتاج دمعت شويه : مفيش اونكل شوكت
ممكن اطلب منك طلب
( اتعديت من امير هههه)
شوكت : اوي اوي ياحبيبتي اتفضلي
ريتاج : ممكن تكلم شيماء
شوكت : ليه ياحبيبتي الشركه بتاعتك فيها حاجه
ريتاج : تقريبا شويه مشاكل
ارجوك لو بتحبني زي بنتك تساعدني
شوكت : حبيبتي انتي بنتي ومش ممكن اسيبك اكيد بأذن الله حتتحل
وقفلوا مع بعض
امير: في حاجه انسه ريتاج
ريتاج : لا مفيش قول بقي ايه الطلب
امير: ممكن تقبلي عزومتي علي العشاء
ريتاج بلمت من الطلب
ريتاج : نعم انتي بتكلميني انا
امير: اظن ان مفيش حد غيرك معايا هنا
ريتاج ( بأندهاش ) : بمناسبه ايه يعني
امير: هو لازم مناسبه عشان اعزمك مش احنا اصحاب
ريتاج : اصحاب في الشغل وبس غير كده لأ
ريتاج ( في بالها ) : ليه كده اقبل ولا لأ انتي بتحبيه اقبلي
لأ مينفعش خالص
ترددت تماما
امير( بحزن ) : انا اسف اني ضيقتك بس انا عارف انه
ريتاج ( مقاطعه ) : موافقه
ريتاج * ايه اللي عملته ده *
امير( بفرحه ) : بجد انتي متأكده انك وفقتي
ريتاج لسه ساكته
امير: رحتي فين
ريتاج : ها انا معاك
امير: مضيقه انك وفقتي
ريتاج ( بضحك بسيط) : ايه انت رجعت في كلامك ولا ايه
انا مش عندي مشكله
ملحوظه : ريتاج فكت شويه لأنها حسيت بجد بالحب من امير
عن اذنك
امير ( مسك اديها ) : ريتاج قصدي انسه ريتاج طبعا سابي ايدها وقلها
انا عمري محرجع في كلامي معاكي انتي وبس
ريتاج : نعم
امير : قصدي لأ انا مش برجع في كلامي بس
ريتاج : خلاص خلاص
امير: حعدي عليكي الساعه 7كويس
ريتاج : وكي سلام
وطلعت
في الفيلا عندها
ريتاج * انا ليه مبسوطه اوي كده طب هو انا ليه حبيته
ده سؤال امير شاب كويس محترم مؤدب
يعني حبيتي اهه مش كنتي بتقولي انك مش حتحبي
مكنتش فكره اني حقابل امير
خلاص خلاص عزومه وحتعدي

المهم نروح لأمير
( طبعا عنده كده شقه صغيره علي اده في فرنسا )
امير( في باله ) : يااه اخيا وفقت يبقي حبتني او حتي حسيت بيا
اه ياريتاج الحمد لله يارب انك جبتلي وحده زي ريتاج
محترمه ومؤدبه وجديه يبقي انا لازم انقي كلامي معاها مش اي كلام
عشان اللي زي ريتاج رغم جدهم ده
بس جواهم حساس اوي وخوف عشان كده لازم ابقي حد تحبه بجد
وبعدين قرر يتصل بأسامه ويفرحه عشان يعني اسامه كان عمال يقوله
حاول معاها حاول معاها وكده يعني
وكلمه وبجد اسامه فرح لأمير انه اخيرا لقي حياته التانيه

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
نرجع مصر شويه
عند شيماء لسه متعرفش ان ريهام جت
شيماء : ازيك ياماما
الام : عامله ايه ياشيمو اخبار الشركه ايه
شيماء( بحزن ) : بجد انا مش عارفه ريتاج حتقبل ازاي كل التأخير ده
مكنش لازم تسافر
الام : يعني هي رايحه تلعب
شيماء: انا عارفه انها بتشتغل بس شركتها اولي بيها من اي شركه تانيه
الام : اولا متنسيش انها بتكتسب خبره وثانيا متنسيش انها شركه شوكت عزيز
اكبر مهندس ديكور في الوطن العربي ده شرف ليها يابنتي
ياريتك كنتي مكانها
شيماء : دي ارزاق ياماما ارزاق
الام : خلاص خلاص ادخلي عشان باسل عيزك في حاجه معرفش ايه
اكيد عشان يقولك المفجأه
شيماتء( بهزار) : مفجأه ايه مفجأه ايه
الام : بطلي زن شويه وادخلي هو يقولك
ودخلت علي اخوها ولقيته سرحان سرحه رمانسيه
ومبلم وعمال يفكر
( اكيد عارفين بيفكر في مين )
شيماء: باسل
باسل مش بيرد
شيماء : طيب ماشي
وراحت جابت كوبايه مايه متلجه
وعلي راسه
باسل : اااااااااااااه ايه يابنتي ده
شيماء: تفوقك شويه مالك انت بتحب واللهي شكلك بتحب
باسل : بصراحه ومن غير كدب انا بحب
شيماء: ومين اللي خطفت قلبك كده
باسل : بصي ريهام رجعت من السفر
شيماء( بذهول مش مستوعبه ) : ريهام مين
باسل : ريهام يابنتي ريهام
شيماء( بفرح ) : ريهام ريهام يعني مش هزار
باسل ( بيقلدها ) : اه ريهام ريهام مش هزار
شيماء( بفرح ) : انا لازم اشوفها فورا
باسل : مهي جت عندنا يافلحه وسعتك كنتي في الشركه
شيماء: طب مكلمتنيش ليه
باسل : انا عارف ان الشركه بتمر بظروف عشان كده مكلمتكيش
وعلي العموم احنا عملين حفله كده احتفالا برجوعها وحتبقي بليل علي 8 كده
شيماء: بجد حاجه حلوة بس ايه علاقه ده بيك انا كنت بكلمك
اوبا متقوليش انك حبيت ريهام
باسل : وفيها ايه حبتها اه
شيماء: هي مفهاش حاجه بس ريهام بتنزل اجازة صغيره حتلحق تقولها
باسل : طب خدي المفجأه دي ريهام مش رجعه فرنسا تاني
شيماء : لالا لا مش معقول بجد
باسل : لا معقول
علي العموم ايه رأيك
شيماء: في ايه
باسل : انتي هتستهبلي فيها طبعا
شيماء: بجد ريهام بنت محترمه جدا حتنفعك حتنفعك
باسل : عقبالك
شيماء: لا خالص متكلمنيش في الموضوع ده
باسل : ماشي ماشي


يتبع.....


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 05-10-16, 08:06 PM   #10

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



البارت 8


في فرنسا
عند ريتاج
ريتاج ( في بالها ) : انا مش رايحه ....ز انتي هبله طب ولي جي ...... حعتذرله وخلاص
لأ طبعا روحي اه خلاص انا تعبت خلاص حروح
المهم نمشي شويه بعيد عند ريهام
ريهام ( انا ليه فرحانه اني حشوف باسل تاني بجد انا مش عرفه
انتي حتضحكي علي نفسك اكيد طبتي
طبيت لأ طبعا ايه التخاريف دي
المهم قطع تفكريها مامتها
الام : ريمو القمر بتفكر في ايه
ريهام : ها ماما ابدا عادي جدا
الام : متأكده انه عادي جدا مفيش حاجه كده ولا كده
ريهام : ها لا طبعا ايه الكلام ده
الام : خلاص خلاص انا بس حمشي عشان مربكيش اكتر من كده انا فهماكي ها
بس ماشي ومشيت الام وسابت ريهام في فرحتها وربكتها
نرجع تاني لفرنسا
جه الميعاد المنتظر
ريتاج لبست كده وكانت زي القمر
المهم اول مأميرشفها بلم وسرح في القمر ريتاج
امير: ايه القمر ده
ريتاج : احم مش يلا احسن
امير: اه طبعا يلا
ومشوا وراحوا مطعم جميل اوي اوي
وكان بعزف عزف رومانسي
ريتاج ( في بالها ) : ايه الجو المقلق ده
امير : مالك انتي مدايقه
ريتاج : انتي عايزني اشوف الجمال ده ودايق ازاي
امير : طب يلا
واعدها علي ترابيزه تري شيك اوي وكان محطوط عليها بوكيه ورد جميل
طبعا كان امير تري شيك هو كمان
المهم
امير فضل بصصلها وساكت
ريتاج : انت حتفضل ساكت كتيير
امير : ها لا ابدا بس بحب اشوفك بره الشغل
بصراحه انتي قمر اوي
ريتاج حست ببعض الكسوف : يعني انا في الشغل مش قمر
امير : لأ طبعا انتي قمر علطول
ريتاج : احم طب انت عايزني في ايه
بجد عزومتك غمضه اوي
امير : مش انا قولت انا عزمك وخلاص كنت عايزة اشوفك بره الشغل
وكمان كنت عايز اكلمك بره الشغل برده
ريتاج * ايه القلق ده * اظن مفيش غير الشغل بينا
امير : لأ في حاجه تانيه
ريتاج ( بخضه ) : حاجه حجه ايه
امير : الصحبيه
وبعدين كل واحد قال في نفسه
* الحب *

وبعدين
امير : ممكن اسألك سؤال
ريتاج : سؤال ايه
امير : اولا قبل السؤال احب اطلب منك طلب
ريتاج : اتفضل
امير : ممكن اقولك ياريتاج وتقوليلي يأمير
ريتاج : ليه يعني
امير : انتي بقالك 4 شهور هنا ( فضلها 2 شهر )
يعني مفروض خلاص احنا اصحاب صح ولا لأ
ريتاج بعد تردد طويل : خلاص ماشي ايه بقه السؤال
امير: هو انتي مرتبطه
ريتاج : اظن ان انا مليش الحق ان اقولك وبعدين انت بتسأل السؤال ده ليه
( جامده جامده ههههههههه)
امير : شكلي كده دايقتك انا اسف بس كنت عايز اعرف
ريتاج : وليه يعني
امير : خلاص براحتك
* اه لوتعرفي اللي جوايا *
امير : طب مش حتسألني انا مرتبط ولا لا
ريتاج : بجد انا معرفش انت بتتكلم ازاي اسألك ليه انا مش عايزة اعرف
امير * شكلها مش بتحبني *
امير : انتي عارفه اني
وفجأه

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx*
نرجع لمصر شويه بقي
الساعه 8 جت وكل استعد وفرحان ان ريهام جت
وطبعا باسل كان اسعد واحد فيهم

المهم الحفله كانت في جنينه واسعه وجميله مليانه ازهار وجو جميل والدنيا ربيع ( هههههههه)
المهم الكل سلم والكل رحب
شيماء: وحشتني ياريمو اوووووووووووووووووووي
ريهام : مش اكتر مني تعالي بقي
نعد علي جنب عايزة اكلمك شويه
طبعا الاهل والامهات والاصحاب كانو بيكلوا الجاتوه والشوكلا
بس ريهام كانت عايزة تكلم شيماء فأعدو علي تربيزة كده علي جنب
شيماء : ايه ياحبيبتي عايزة ايه شكله موضوع مهم
ريهام : بصراحه كده انا ناويه استقر في مصر
ويعني انتي عارفه اني صحفيه وكده
يعني ممكن لو تعرفي مدير جريده مشهور وليه سمعته
يعني اشتغل معاه
شيماء : انتي عارفه انتي جتي لشيماء الصح
ريهام : ماشي ياعم الحلو قول
شيماء: انتي عارفه خالي محمد
ريهام : اه طبعا
شيماء : مش معقول نسيتي بيشتغل ايه
ريهام : اووووووووو افتكرت ده مدير جريده مشهور في مصر وي
شيماء: عليكي نور
انا حكلمه وهو عرفك واكيد حيوافق
ريهام : خلاص نروحله بكره
شيماء: طيب يبقي الساعه 5 عشان اكون خلصت شغل
ريهام : صحيح اخبار الشغل ايه هنا
شيماء سكتت وكان باين عليها الحزن
ريهام : مالك يابنتي في حاجه
شيماء : ها مفيش حاجه
ريهام : متأكده
شيماء: اها اكيد
وبعدين تليفونها رن
شيماء * اده ده اونكل شوكت ياتري عايزني في ايه استر يارب *
عن اذنك ريمو حتكلم واجيلك
ريهام : اوكي طبعا اتفضل
وقامت شيماء تتكلم
وباسل انتهز الفرصه وراح عشان يكلم ريهام
باسل كان جي من ورا
باسل : ممكن اعد معاكي
ريهام ( بخضه ) : باسل اه طبعا اتفضل
باسل : انتي وحشتينا اوي علي فكره * ووحشتني اوي اوي *
ريهام : وانتوا اكتر صدقني
قولي بقي انت دلوقتي شغال فين
باسل : انا ياستي دكتور اطفال بس لسه بتعلم علي يد دكاتره كبار يعني
ريهام : واووو بجد هايل برفكت خالص
باسل : وانتي
ريهام : بص بقي انا صحفيه مشهوره اوي في فرنسا
بس لسه مخدتش فرصتي هنا وان شاء الله اخدها علي ايد اونكل محمد
باسل : قصدك خالي يعني
ريها : اها طبعا انا بثق في اونكل جدا
باسل : تعرفي انك جميله اوي النهارده
ريهام ( بكسوف ) : مرسي
وفجأه
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx88
نرجع تاني لريتاج وامير
وفجاه جت بنت فرنسيه عربيه وشافت امير
صوفي : اهلا مسيو امير ازيك
ط
امير : صوفي ازيك عامله ايه

صوفي : اسفه جدا مسيوامير
امير : خلاص حستناكي بكره في المكتب نخلص اللي اتفقنا عليه
صوفي : وي مسيو امير بس مين حضرتك
( بتبص لريتاج )
امير : دي ريتاج احمد مهندسه ديكور شطره اوي معانا في الشركه بس هي عشان
بقالها فتره قصيره انتي مش تعرفيها
صوفي : بنسوار
ريتاج : بنسوار
وبعدين البنت مشيت
امير : كنا بنقول ايه
ريتاج ( ببعض الغضب ) : كنا بنقول اني عايزة اروح انا اتأخرت
امير ( بحب ) : ايه ايه انتي زعلتي ولا ايه
ريتاج : لا ابدا انا بس تعبت شويه
امير : دي عميله عندنا وعادي يعني
ريتاج : مسألتكش
امير : طب اتفضلي
وهم في العريبه

امير : انتي جايه بكره
ريتاج : احتمال
المهم روحت
وهو كمان
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xx8
نرجع تاني مصر
شيماء بتكلم شوكت
شيماء: الو اونكل شوكت
شوكت : اهلا شيماء كنت عايزة اقابلك ضروري بكره في الشركه
شيماء: خير اونكل شوكت حصل حاجه
شوكت : حتعرفي كل ده بكره يلا سلام
في الوقت ده
ريهام شافت
هيثم
( ابن خالتها )
ريهام قامت بسرعه ورحتله وطبعا الحركه دي دايقت باسل
هيثم : ريمو ازيك عامله ايه
ريهام : هيثومه اخبارك ايه وازي خالتو
هيثم : بتسلم عليكي وبتقولك مش حتيجي بقي
ريهام ( بلئم ) : هي برده اللي بتقول ولا حد تاني
هيثم : خلاص ياستي انا وخالتك
ريهام : مفروض دي تبقي مامتك يبقي تقول مامي
هيثم ( بيقلدها ) : مامي اصحي احنا هنا في مصر مش في فرنسا
ريهام : ماشي ياغلس
هيثم : يالمضه
وبعدين سلموتا علي بعض ومشي هيثم وراحت ريهام مكان باسل
ملقتهوش
لقيته واقف بعيد لوحده
رحتله
ريهام : مالك ياباسل
باسل ( بخنقه ) : مفيش
ريهام ( بهزار ) : كده برده حد يزعل يوم رجوعي برده
باسل : ياسلام انتي شيفه كده
ريهام : ااااااه انت مدايق عشان كنت مع هيثم
باسل مردتش
راحت قايمه واقفه وقالت
ريهام : علي فكره ده ابن خالتي زي الاخوات واكتر
عن اذنك
طبعا باسل لما سمع كده فرح جدا وقال
باسل بجد
ريهام : مالك مبسوط اوي كده
باسل : لا عادي وبعدين انا مش عايز اعرف
ريهام : بجد طيب انا بس قولت للعلم ومشيت
وكل ابطلنا روحوا وناموا وبيفكروا في حاجات مختلفه وبكده اليوم خلص


يتبع.....


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 04:25 AM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.