آخر 10 مشاركات
[تحميل]ليالي.. الوجه الآخر للعاشق / للكاتبة رحاب ابراهيم ، مصرية ( Pdf ـ docx) (الكاتـب : فيتامين سي - )           »          تحميل مكتبتي للروايات البوليسية العالمية (الكاتـب : ahmad2006771 - )           »          وعانقت الشمس الجليد -ج2 سلسلة زهور الجبل- للرائعة: نرمين نحمدالله [زائرة] *كاملة* (الكاتـب : نرمين نحمدالله - )           »          رواية ناسينها ... خلينا نساعدكم [ أستفساراتكم وطلباتكم ] (الكاتـب : × غرور × - )           »          نبضات حرف واحاسيس قلم ( .. سجال أدبي ) *مميزة* (الكاتـب : المســــافررر - )           »          على ضِفَّة لوحة انتظار ! وَ في لحظاتٌ تُحَيّكَ بهما الأَشْواقُ.(مكتملة) (الكاتـب : عمر الغياب - )           »          61 - الشبيــه - نان اسكويث- (مكتوبة/كاملة) (الكاتـب : SHELL - )           »          68 - ذهبي الشعر - فلورا كيد - ع.ق (الكاتـب : pink moon - )           »          128- فرس الريح - مارغريت بارغيتر - ع.ق(كتابة /كاملة)** (الكاتـب : أمل بيضون - )           »          0- عاشت له - فيوليت وينسبر -ع.ق- تم إضافة صورة واضحة (الكاتـب : Just Faith - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 04-10-16, 04:06 PM   #51

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي




الحلقة التاسعة والأربعون


امضت سيرين اليوم برفقه زوجها وعائلته وحضرت سهيله فى المساء برفقه زوجها هى الاخرى
كانت سيرين متعبه للغايه فقد شعرت ان اليوم قد كان طويلا للغايه وملت من كثره الاحاديث
والاكثر مللا مراقبه سهيله لها فقد خشيت ان توقع بزوجها

فكرت سيرين ان سهيله انسانه حمقاء بالفعل وتعجبت كيف تكون الابنه بهذا التفكير وتلك العقليه وامها بهذا العقل المتفتح والطبيعه السمحه الخلوقه
توجهت سيرين الى المطبخ لمساعده الام التى لم تهنأ ولم تجلس لبرهه واحده منذ عوده زوجها الى المنزل فقد انشغلت باعداد الاطايب والمؤكلات اللذيذه فرحه بعودته
سيرين: اساعدك فى حاجه انتى واقفه من الصبح
مديحه: لاء انا خلصت خلاص هدخل بس المواعين الغساله واجى ااقعد
سيرين: طيب سيبينى انا ادخلهم
مديحه: لا يا حبيبتى روحى ااقعدى انتى
سيرين: بالله عليكى تسيبينى اعملهم
مديحه: طيب ليه بس تحلفى
سيرين: انا حلفت خلاص ولا عيزانى اصوم 3 ايام
نظرت لها الام بامتنان وقالت طيب بس لو تعبتى سيبيهم
سيرين: ماتخافيش عليا
انصرفت مديحه تاركه سيرين تنهى عملها الذى تطوعت له بعد قليل رن هاتف سيرين فأحضره لها سيف قائلا: موبايلك بيرن
انتبهت سيرين فى الحال وقالت: شكرا
كانت المتصله منى صديقتها ولكنها لم ترغب فى محادثتها فالوقت غير مناسب للقيل والقال خاصه فى وجود سيف
سيف: ايه مش هتردى
سيرين: لاء دى واحده صحبتى وعايزه ترغى طبعا وانا مافييش دماغ
سيف: ولا مش عايزه تردى وانا واقف عامه انا طالع
سيرين: ليه بتقول كده؟
سيف: لانها الحقيقه لانك مصره تبعدينى عن حياتك وطالبه الطلاق عموما براحتك انا قولتهالك قبل كده انا مش هجبرك على حاجه
تركها سيف وخرج وعندها ذرفت سيرين دموعها الحبيسه
شعرت بضروره التحدث الى صديقتها فهى تحتاج لسماع صوت ما علها تستطيع بث بعضا من احزانها اليها
ولكن ليس الان فالوقت غير مناسب وان عاد سيف ووجدها تتحدث فى الهاتف ستتأكد ظنونه

بعد قليل طلب منها سيف الاستعداد للمغادره
فاعترضت مديحه: ماتخليكو بايتين معانا النهارده
نظر لها منصور نظره ذات معنى: سيبيهم على راحتهم يا مديحه
مديحه: خلاص.خلاص انا بس بقول بدال مايروحوا بالليل كده
منصور: ويروحوا ليه مش يمكن هيتفسحوا
سيف: طيب انا ماشى بأه مش عاوزيين حاجه
مديحه: سلامتك ياخبيبى صحيح منال اتكلمت النهارده وبتسلم عليك انت وسيرين جدا
تذكرت سيرين منال تلك العمه المرحه وقالت: بجد دى وحشتنى اووى
مديحه: وهيا كمان بتقول انكم واحشينها ناويه تيجى اخر الاسبوع يكون جوزها فاضى يجيبها
سيف: طيب انا هبقى اكلمها تصبحو على خير
مديحه: وانت من اهله ياحبيبى مع السلامه خدوا بالكم من السكه ربنا يحفظكوا يارب
قبلت سيرين مديحه وسلمت على حماها وانصرفت بصحبه زوجها الذى ظل صامتا طوال طريق العوده
ما ان وصل سيف الى المنزل حتى توجهه الى غرفته واغلق الباب وترك سيرين وحيده
اغتسلت سيرين وابدلت ثيابها وغرقت بنوم عميق فى الصباح التالى استيقظت على رنين الهاتف انها صديقتها مره اخرى

سيرين: الو ازيك يامنى
منى: صح النوم انتى فين مابتسأليش عليا وامبارح كلمتك مارديتيش عامله ايه اخبارك ايه؟
سيرين: ماشى الحال انتى ازيك وازى جوزك؟
منى: الحمد لله انا حامل
سيرين: بجد؟ مبروك الف مبروك يامنى
منى: عملتى ايه يا سيرين فى موضوع خالك ومراته الله يرحمهم
سيرين: الله يرحمه انا قريت الخبر فى الجرنال بس يعنى المفروض اعمل ايه
منى: مش ترجعى بيتك هتسيبيه لمين بعد الاتنين ما ماتو
منى: لاء يا منى خالى بس اللى اتوفى مراته فى المستشفى
منى: انا لسه قاريه فى الجورنال امبارح انها اتوفت وان ابن خالك اتحول لفضيله المفتى كده هو قتلهم الاتنين
انتفضت سيرين بقوه: ايه؟ بتقولى انها ماتت دى لسه كانت فى المستشفى
منى: تفاصيل الخبر اهه قدامى وفاه زوجه رجل الاعمال بعد ان طعنها ابنها المدمن رغم مكوثها فى المستشفى لعده ايام وتحسن حالتها الصحيه
واحاله اوراق الابن لفضيله المفتى .كده خلاص شكله هياخد اعدام

شعرت سيرين ان الارض تدور بها وانها فاقده التركيز
منى: الو الو سيرين انتى رحتى فين
سيرين:لاا ابدا انا معاكى انا لازم اقفل دلوقتى يامنى
منى: طيب بالله عليكى ابقى طمنينى يا سيرين وعامه هتصل بيكى تانى
سيرين: اوك مع السلامه
قامت سيرين من على السرير واتجهت الى غرفه سيف الفارغه تفقدت انحاء المنزل فلم تجد فكرت بالتأكيد ذهب الى عمله دون ان يوقظها
اغتسلت سيرين سريعا وتوجهت الى المستشفى فى سياره اجره وطلبت من السائق ان ينتظرها وصلت الى الطابق السفلى وتوجهت الى منصه الممرضات
سيرين: السلام عليكم
الممرضه : وعليكم السلام
سيرين: من فضلك كنت بسأل عن المريضه نعمه السيد متولى
ردت عليها الممرضه بأسى: البقاء لله اتوفت امبارح واهلها جم اخدوها اظن ان الدفنه النهارده
سيرين: انتى متأكده؟
الممرضه: ايوه طبعا حضرتك تقربيلها؟
لم ترد سيرين وانصرفت شاعره بمزيج من الراحه والاسى على تلك المرأه الحقوده كيف ستواجه ربها بعدما قضت حياتها بجمع المال وتحريض الغير على فعل المنكرات
خرجت سيرين من المستشفى شاعره بانها خفيفه وان كل ما كان يهدد استقرار حياتها قد اختفى ان الله كان على ذلك قديرا
ركبت السياره وطلبت من السائق ان يقلها الى حيث مكتب سيف سوف تخبره انها لا تريد الابتعاد عنه سوف تخبره انها تود قضاء ماتبقى لها من ايام بجواره وانها كانت مخطئه فى شكوكها
ستخبره بما هددتها به زوجه خالها المتوفيه وانها فضلت الابتعاد على ان تجرح مره اخرى

وصلت سيرين الى البنايه القديمه
وصعدت الدرج بسرعه شديده دخلت المكتب والسعاده مرتسمه على محياها العذب البرئ
وفى قبالها تجلس تلك السكرتيره المتكبره ذات الملابس الفاضحه و التى تفحصتها من اعلى رأسها الى اخمص قدمها

سيرين: سيف موجود
السكرتيره: ايوه موجود بس معاه تليفون مهم ثانيه واحده ابلغه انك هنا
قامت السكرتيره ولم تمهل سيرين فرصه للرد عليها
قالت سيرين فى نفسها"مش مهم لما ادخله واحكيله كل شىء ساعتها يهون"
بعد قليل سمعت ضحكات السكرتيره العاليه وصوتها المايع وهى تنادى "لاء سيف ......سيف الله مش كده .........بس بقى يا سيف الله انا بغير هههههههههه" سمعت عده ضحكات رقيعه مختلطه برجاء السكرتيره المنحله لسيف بالتوقف عما يفعله
شعرت سيرين بقبضه شديده تعتصر قلبها والدموع الساخنه تنهمر من عيونها خرجت سيرين من المكتب وتتسابق خطواتها على الدرج الرخامى القديم نزلت الشارع ولم تدرى الى اين تذهب وماذا ستفعل
اشارت الى سياره اجره لتقلها الى المنزل عليها لملمه اشيائها ومتعلقاتها ومغادره ذلك المنزل وتلك الحياه وانهاء تلك العلاقه الشبه زوجيه فى الحال فقلبها لن يحتمل مزيدا من الصدمات.....

يتبع......




لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 04-10-16, 04:22 PM   #52

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


الحلقة الخمسون والأخيرة


توجهت سيرين الى منزلها الذى قضت فيه ليالى معدوده مابين دموع وشجن جمعت ملابسها كلها وجميع اغراضها بأعين تفيض دموعا
تشعر ان قلبها قد انفطر الى شقين ولوعه فراق سيف التى باتت قريبه اكثر مايعذبها
لقد محاها سيف من حياته واصبح الطلاق هو المفتاح السرى لحياته القديمه التى اوصد باباها يوم ان تزوجها

فكرت سيرين" وما ادرانى فلربما كانت السكرتيره عشيقه من ضمن عشيقاته اللواتى احتفظ بهن كأبنه خالته حتى بعد زواجهم "
استغرقت سيرين ساعه زمن فى لم اغراضها ستون دقيقه مرت كأنهم ستون عاما كانت تشعر بأن روحها تفارق جسدها وتودع الحياه

مر الوقت طويلا للغايه واخيرا انهت حزم حقائبها حملتهم بصعوبه ووضعتهم قرب المدخل
وقفت تتأمل ارجاء المنزل كأنما تلقى عليه نظره وداع ثم شعرت بشوق ورغبه فى الذهاب الى الغرفه التى كان سيف نزيلا بها تلك الايام الماضيه

دخلت الغرفه وتلمست سريره واستنشقت عطره الرجولى القوى النفاذ
احتضنت الوساده التى كان ينام عليها تلك الوساده التى تحمل رائحه انفاسه العذبه
مكثت وقتا طويلا وهى تجاهد نفسها كى تقوم كى تنصرف كى تترك تلك الحياه بما كان فيها لحظات تعاسه ضعف لحظات السعاده

قامت اخيرا وخرجت من الغرفه ودموعها لم تجف بعد خرجت وتوجهت الى الباب عندها انفتح ودخل سيف
وقفت سيرين وقد فؤجئت بحضوره المبكر اخذ سيف نظره سريعه على وجهها الشاحب ولاحظ حقيبتها المستقره بجوار المدخل
زم سيف شفتيه وقال: خلاص قررتى تمشى طيب مش كنتى تقوليلى قبليها عشان اعمل حسابى
ردت سيرين بصوت مخنوق : ماحبتش اعملك ازعاج او اعطلك عن شغلك
مر بخاطرها صوره السكرتيره اللعوب وضحكاتها المتعاليه الصادره من غرفه مكتبه وشعرت بالالم يعتصرها مجددا
كيف يجرؤ على الوقوف امامها هكذا ويحاسبها على قرارتها وهو من كان يخونها فى اللحظات القليله الماضيه
قطع سيف حبل افكارها : مافيش ازعاج ياسيرين وماكنش فى داعى تلمى هدومك وتخرجى من البيت منغير ماتقوليلى انا سبق وقولتلك انى مش هجبرك على حاجه
سيرين: انا عارفه وحتى لو حبيت تجبرنى انا ماكنتش هستسلم لانى استحاله اعيش يوم تانى معاك
سيف: للدرجادى !! فعلا معاكى حق يبدو انى كنت كابت على انفاسك وكنت زى الضيف التقيل على حياتك ياريت تسامحينى على تطفلى
سيرين: ارجوك مافيش داعى للسخريه فى النهايه دى كانت تجربتى زى ماكانت تجربتك
قاطعهم صوت رنين الهاتف الارضى
رفع سيف السماعه ببطء متفحصا زوجته التى كانت تقف بكل عند وعينها تحمل تصميما غريبا
سيف: الو
مديحه: ايوه يا سيف اتاخرت ليه مش هتيجو بأه احنا مستنينكو على الغدا
سيف: حاضر يا امى هشوف سيرين ظروفها ايه وهاجى قولى لعمتى ماتستناش وتتغدى هيا
مديحه: حتى لو قولتلها هيا مش هترضى احنا مستينك يلا سلام
سيف: مع السلامه
كانت عينا سيرين تحمل تساؤل نطقت به شفاها: هيا عمتك عندكم؟
سيف: ايوه ومستينا على الغدا طبعا انا مش هجبرك انك تحضرى العزومه انا هوصلك لبيتك وبالليل او بكره بالكتير هبقى اروح للمأذون
شعرت سيرين بطعنه تخترق صدرها عند ذكره لقرب طلاقهم
سيرين: ممكن اجى معاك
سيف: عند المأذون؟!!! انتى مش واثقه انى هطلقك
سيرين: لاء انا ااقصد عزومه الغدا كنت عايزه اشوف عمتك ومامتك وباباك قبل ما اخرج من حياتكم
نظر لها سيف وهو لا يدرى بما تفكر من اين تتمسك بوجودها بالقرب من افراد عائلته بالكامل وتكره وجودها بالقرب منه حتى انها تطلب الطلاق
شعر سيف انه لن يتمكن يوما من فهمها والافضل ان يدعها تذهب فى اقرب وقت وان الافضل ان يمنعها من الذهاب معه الى منزل اسرته
ومع ذلك لم يطاوعه قلبه على رفض آخر طلب قد تطلبه منه

سيف: زى ماتحبى
اصطحب سيف سيرين وحمل حقيبتها الثقيله بسهوله مطلقه نظرت سيرين الى المنزل نظره اخيره فبعد تناول الغداء والسهر مع افراد العائله ستعود الى شقتها التى غادرتها منذ ما يقل عن شهر
لتعيش مجددا وحيده

وصل سيف الى الفيلا حيث منزل عائلته ترجل من السياره وفتح لسيرين الباب فكرت سيرين على الاقل انه ليس غاضبا ربما مرتاحا لقرب تخلصه منها
دخلت الفيلا واستقبلتهم مديحه استقبالا حافلا: حمدلله على السلامه ايه اللى اخركو كده احنا مستينكو من بدرى
سيف: مسافه السكه عمتى فين
مديحه: مستنيه فى الفرانده مع منصور
ثم توجهت بالحديث الى سيرين: شفتى الراجل ابقى بتحايل عليه يطلع شويه من مكتبه يقعد معايا اما جت اخته ماعتبهاش هههههههههه
ابتسمت سيرين وردت: ربنا يخليكو لبعض
مديحه: ويخليكى ليا يا قمر
دخلت سيرين الى الفرانده واستقبلتها منال بقبلات كثيره واحضان دافئه وهى تردد: حبيبتى ....حبيبتى......حبيبتى وحشتينى والله
ابتسمت سيرين واغرقت عيناها بالدموع لدى ترحيب منال العارم بها: وانتى والله وحشتينى اووى
منصور: كفايه يا منال البنت هتفطس فى ايدك
سهيله: يعنى ياعمتى ماحضنتنيش الحضن الجامد ده اشمعنا يعنى؟
منال: يابت يا غلاويه انت وهيا واحد عندى بس انا خفت عليكى وعلى اللى فى بطنك ههههههههه
سهيله: اذا كان كده ماشى انا خفت لتكونى زعلانه منى فى حاجه والله
منال: وانا عمرى ازعل منكم دا انتو ولادى
مديحه: يالا يا سيرين اطلعى غيرى هدومك وانزلى نكون حطينا الغدا انا واقعه من الجوع
منال: اما انا ايه واقفه ههههه قال يعنى اقدر اقف هههههه
سيف: ربنا يديكى الصحه ياعمتى
منال: ويخليك ليا يا حبيبى ويجى اليوم اللى اشيل فيه ابن سهيله على رجل وابنك على رجلى التانيه
سهيله: وابن ليه ما ممكن تيجى بنت
منال: اللى يجيبه ربنا كله حلو
منصور: تعالى يا سيف انا عايزك فى المكتب سيبهم هما فى اللت والعجن ده شكلنا مش هنتغدى النهارده
مديحه: انا قايمه اهوه وانتى يا سيرين اطلعى غيرى
انصرف سيف بصحبه والده الى غرفه المكتب وصعدت سيرين الى غرفه سيف حيث كانت لا تزال بعضا من اغراضها فتحت الدولاب واخرجت ثوبا اسودا مكشوفا قليلا ارتدته وخلعت حجابها وضعت مكياجا بسيطا
توجهت الى الطابق السفلى حيث قابلتها منال ومديحه كلتاهما بحواجب مرفوعه ونطقت مديحه: خير يا حبيبتى مين مات
ردت سيرين فى سرها "قلبى" هزت رأسها بلطف: بعد الشر يا طنط ليه كده
سهيله: وماله الاسود يا ماما ده حتى ملك الالوان
منال: ملك ايه وبتاع ايه شدت منال يد سيرين واجلستها بالقرب منها وقالت هامسه: اسود !!!!!!!!!! فين الاحمر اللى اديتهولك
سيرين: معقول يا طنط البسه برضه
منال: لاء ماينفعش تلبسيه دلوقتى بس اوعدينى انك تلبسيه الليله شكلك انتى وسيف زعلانين مع بعض
مديحه: انتى بتقوليلها ايه يا منال؟
منال: وانتى مالك
مديحه: ياعينى عليا.......ابنى تصحيه من نومه النهارده الصبح وتخليه يجيلك مطروح على ملى وشه يجبك من هناك لحد هنا ومراته مسكاها ومش عتقاها
منال: ااه عشان اجى واقعد على قلبك امال كنتى عيزانى استنى لما الاستاذ جوزى يفضالى واجى اخر الاسبوع وانا قلبى واكلنى عليكم
شعرت سيرين بالدم يهرب من جسدها ويستقر بقدميها
سهيله: سيرين .....سيرين مالك وشك اتخطف مره واحده انتى تعبانه ؟
شعرت سيرين بان الارض بالفعل تميد بها وماهى الا دقائق معدوده حتى غابت عن الوعى واستلقت على ظهرها بجوار منال التى فزعت ومديحه التى صرخت: سيرين !!!
اما سهيله فانطلقت الى غرفه المكتب لتحضر سيف الذى كان جزعا على زوجته
غابت سيرين فى عالم ضبابى وكلمات مديحه الاخيره وضحكات السكرتيره اللعوب ترن جميعها فى اذانها
فاقت سيرين بفعل ضغط يد سيف الدافئه على وجهها فتحت عيناها لتجد عيون سيف العسليه تحملق بها بخوف شديد لم تعى سيرين ماقد حدث
سيف: سيرين انتى كويسه؟
هزت سيرين رأسها نافيه وقالت ايوه كويسه
منال: ايوه ولا لاء يابنتى حيرتينا
قومى يا مديحه اطلبى دكتور يجى
سيرين: لاء لاء انا مش عايزه دكتور انا بجد كويسه
كان القلق العارم يرتسم على محيا سيف الذى قال لاء انا هتصل بحازم يبعتلنا دكتور ثقه او حتى يجى هو
بحث سيف مطولا فى جيوبه عن هاتفهه فذكرته مديحه: يابنى انت سيبته فى الشاحن الصبح بعد ماجبت عمتك
تذكر سيف : آآآه آآآه صحيح
قامت سيرين واعتدلت فى مجلسها وقالت: ولا دكتور ولا حاجه انا بجد كويسه شويه دوخه وراحو لحالهم
سيف: انتى فطرتى الصبح
سيرين: لاء ماكنش ليا نفس
سهيله: ده اسمه كلام يا سيرين معقول لحد دلوقتى
مديحه: طيب يالا قومو قومو نتغدى يالا يا سهيله ايدك معايا
اعدت مديحه الغداء بمساعده سهيله فى دقائق معدوده فيما كانت تنظر سيرين الى سيف واعينها متعلقه بوجهه الوسيم "اذن لم يكن فى المكتب هذا الصباح"
واراد ان يطمئن قلبها فسألته: انت رحت المكتب النهارده
رد سيف باستغراب: اروح ازاى وانا كنت فى مطروح عمتى الصبح اتصلت بيا تعيط وعايزه تنزل اسكندريه عشان تطمن على بابا وجوزها مش هيعرف يجبها
فنزلت الصبح منغير ما اصحيكى وسافرت مطروح جبتها على هنا وبيعدين روحت على الشقه

سيرين: طيب والمكتب شغال عادى كده
سيف: ااه السكرتيره بتفتح كل يوم الساعه 10 وتقفل 3 عشان التليفونات والجوابات وكده ولو فيه حاجه مهمه بتكلمنى
اكمل سيف بتهكم:
اقدر اعرف الاسئله دى كلها ليه هوا انتى لما قربتى تسيبينى عايزه تعرفى طبيعه شغلى

قاطعتهم سهيله: يلا يا جماعه الاكل جاهز
تناولت سيرين الاكل بشهيه كبيره حتى ان الجميع لاحظ فقالت منال مداعبه سيف: اخس عليك ياسيف بقى مجوع مراتك كده
سيف: انا ؟ يعلم ربنا بعمل معاها ايه عشان تاكل
انتهت العائله من تناول الغداء ثم قالت مديحه: اطلعى انتى ياسيرين ارتاحيلك شويه وانت ياسيف سندها وهيا طالعه
قالت سهيله بخبث : ولا شيلها زى المره اللى فاتت
احمرت وجنتا سيرين وبالفعل حملها سيف برقه بالغه وصعد بها الدرج وما ان دخل الغرفه حتى اجلسها على السرير بلطف شديد واتجه الى الباب ينوى الخروج عندها نادته سيرين: سيف
التفت سيف وقال: عايزه حاجه
سيرين: انا اسفه
تعجب سيف بشده وقال: على ايه؟
سيرين: على كل حاجه على سوء ظنى فيك على كل حاجه سببتلك الم
سيف: سوء ظنك؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
سيرين: النهارده الصبح رحتلك المكتب
سيف: اااه ولما مالقتنيش قلتى زمانى بلعب بديلى صح
سيرين: لاء ياريت لقيت السكرتيره بتقولى انك موجود وعملت نفسها دخلت مكتبك ونزلت ضحك وكلام بطريقه وسافله كأنكم كنتم بتعملو حاجه مع بعض
اتسعت عينا سيف بشده وقال: ايه!!!!!!
سيرين: ده اللى حصل عشان كده لميت هدومى
سيف: وايه اللى وداكى مكتبى من الاول
سيرين: كنت فرحانه وعايزه اشوفك بأى شكل
اقترب سيف منها وجلس بجوارها على السرير: وايه اللى كان مفرحك اوى كده
سيرين: انى مش هضطر اسيبك ونتطلق
سيف: وليه اصلا كنتى عايزانا نتطلق
سيرين: لانى كدبت عليك فعلا
سيف: كدبتى عليا ازاى؟
سيرين: لما قولتلك انى كنت فى الحمام يومها انا فعلا رحت الحمام بس الاول نزلت الدور الارضى لانى وانا طالعه معاك لقيت مرات خالى خارجه من الاسانسير هيا عرفتنى وشافتنى سيبتك ونزلتلها
سيف: وليه ماقولتليش ؟
سيرين: خفت
سيف: من ايه؟
سيرين: ماعرفش خفت وخلاص طول عمرى متعوده اتصرف لوحدى عمر ماكان فيه حد جنبى اتعودت انى اتصرف واعمل اللى اشوفه صح منغير ما ادخل حد فى حاجه
سيف: لكن انا جوزك مش اى حد وبعدين بعد مانزلتى حصل ايه
سيرين: هددتنى انها هتدور عليا بعد ماتخرج وهتفضحنى وهتقول انى انا اللى غويت ابنها
سيف: وانتى فكرك انى ممكن كنت اصدقها
سيرين: اذا كنت صدقت عامله ومرضيتش تصدقنى
سيف: ايه اللى جاب دى لدى العامله ايه مصلحتها انها تكدب عليا لكن مرات خالك ست شرانيه واكيد من مصلحتها تخرب حياتك عشان يا اما ترجع تستفيد من وراكى ولو محصلش يبقى على الاقل شفت غليلها منك
سيرين: انا ماكنتش متصوره انك هتصدقنى وخفت لتوصل لحد من عيلتك ساعتها سمعتى
قاطعها سيف: وانا قبل كده قلتلك انى مش هخلى جنس مخلوق يفتح بوقه بكلمه وانى كفيل بعيلتى صح ولا لاء؟
سيرين: صح
قال سيف بألم: لكن انتى ماعندكيش ثقه فيا
اخفضت سيرين رأسها: انا ماعنديش ثقه فى اى حد عيشت طول عمرى لوحدى وعمر ماحد نصفنى
سيف: وانا اى حد يا سيرين؟
رفعت سيرين بصرها وقالت: لاء
سيف: تصرفاتك بتقول غير كده
سيرين: سيف ارجوك افهمنى
سيف: انا فاهم كل حاجه
قام سيف وخرج دون ان يعيطها فرصه للرد عليه ارتمت سيرين على السرير واجهشت بالبكاء خرج سيف واسند رأسه الى الباب وسمعها وهى تبكى
ظل واقفا فتره ممزقا بين رغبته فى اخذها فى احضانه ومسح دموعها وبين الانصراف وتركها وقف حائرا لا يدرى ما التصرف فهو يحبها من اعماق قلبه ولكنها لا تثق به تظنه مثله مثل اى شخص مر فى حياتها
نزل سيف الى الطابق السفلى وفتح الباب الرئيسى وخرج دون القاء حتى التحيه على اهله
انتبهت مديحه ومنال
مديحه: ياترى فى ايه
منال: اطلعيلها يا مديحه اطمنى عليها ربنا يهدى سرهم اطلعيلها وخليها تنزل انا مش هقدر اطلع
صعدت بالفعل مديحه الى غرفه ابنها وطرقتها ظنت سيرين انه سيف قد عاد مجددا مسحت وجهها بسرعه وقامت لتفتح وجدت مديحه
مديحه: انتى كنتى بتعيطى؟!!!!!
اخفضت سيرين راسها فشدتها مديحه من يدها قائله: تعالى تعالى نتكلم شويه
اصطحبتها مديحه الى الاسفل عندها تحركت منال بكرسيها المتحرك واخذت يد سيرين وقالت : سيبينا احنا يا مديحه واعمليلها عصير فريش
مديحه: يا ساتر عليكى هوا انتى فيها لا اخفيها
ضحكت سيرين رغما عنها فقالت منال: ايوه كده النبى تبسم خلاص اهى بقت كويسه روحى بأه يا مديحه فرصه وبنتك نايمه
اصطحبتها منال الى الفرانده وقالت: انا مش هقولك فى ايه وجرى ايه انا هقولك كلمه واحده بس لما يرجع استنيه ووشك ماتفارقهوش الضحكه سامعه ولا عايزه تفرحى الشيطان فيكو انه عرف يخرب بيتكم
سيرين: حاضر
منال: حضرلك الخير ومش عايزه اوصيكى هه القميص الاحمر اوعى ماتلبسهوش فاهمه
ضحكت سيرين وخفضت رأسها بخجل: حاضر
عندها حضرت مديحه وهى تحمل كوبا من اللبن نظرت له سيرين بفزع: ايه ده
مديحه: ده مش عشانك ده عشان النونو
سيرين: نونو ايه طنط
قالت مديحه بسعاده : ياحبيبتى انا ست كبيره وافهم فى الحاجات دى سددان نفسك والدوخه ويغمى عليكى والحساسيه الزايده والعياط كلها حاجات بتقول انك حامل
منال: يسمع من بوقك ربنا يا مديحه
مديحه: يالا يالا اشربى واطلعى ارتاحى
اذعنت سيرين لامر مديحه وحاولت تذكر اخر مره كانت لديها العاده الشهريه شعرت ان كلامهم قد يكون صحيحا وانها بالفعل ممكن ان تكون حاملا بطفل سيف
فى المساء حضر سيف الذى كان يتجول بسيارته لا يدرى الى اين يذهب فعاد الى المنزل عندما ادركه التعب صعد الى غرفته وكانت قد حلت الساعه العاشره فتعجب لهدوء المنزل كان يحمل فى قراره نفسه رغبه فى فتح صفحه جديده مع سيرين ولكن كان يخشى ان ترفضه من جديد
دخل الغرفه ووجدها مضيئه بنور الشموع المنتشره فى المكان وزوجته تنتظره جالسه على السرير فى قميصها الاحمر الصاروخى تبدو غايه فى الجمال والفتنه
عندها رفع حاجبيه والتفت الى يمينا ويسارا شعر بالغباء للحظه فاغلق الباب بهدوء عندها قامت سيرين واقتربت منه والقت بذراعيها على كتفه قائله: اتأخرت كده ليه قلقتنى عليك
قال سيف بخبث: قلقتى عليا امال لما نتطلق هتعملى ايه
اظلم وجهها وقالت: انت لسه عايز تسيبنى
سيف: انتى اللى عايزه تسيبينى
سيرين: انا عمرى ما اقدر ابعد عنك
سيف: ليه؟
سيرين: عشان حاجات كتير
سيف: زى ايه؟
سيرين: زى انى احتمال اكون حامل
اشرق وجهه سيف وقال: احتمال وايه كمان ولا عشان خاطر الاحتمال ده هتكملى معايا
سيرين: لاء ده احتمال لكن الاكيد حاجه واحده
سيف: هيا ايه؟
سيرين: انى بحبك
سيف: متأكده؟
سيرين: طبعا
سيف: اللى بيحب بيثق فى حبيبه وبيحكيله على كل حاجه ومش كل شويه يقوله طلقنى
سيرين: وانا اوعدك انى من هنا ورايح مش هخبى عليك حاجه وانى مش هبعد عنك تانى وانت كمان اوعدنى
سيف: اوعدك انى مش هخبى عليكى حاجه وعمرى ماهبعد عنك
سيرين: واوعدنى انك هتفضل تحبنى
سيف: اوعدك
عندها حملها سيف برقه ودار بها فى انحاء الغرفه يشعر انه قلبه يرقص من فرط سعادته وتعالت ضحكاتهما فى انحاءها
بعد مضى اسبوع تأكد لسيرين انها تحمل فى احشائها ثمره حبها وان طفل سيف ينمو بداخلها
فرحت العائله بهذا الخبر السعيد ورويدا رويدا تحسنت علاقتها بسهيله وازدادت قربا من حماتها التى اصرت ان تبقى سيرين ماتبقى من شهور حملها حتى يتسنى لها خدمتها
ظل سيف معتزلا عمله لفتره طويله حتى قال لسيرين ذات ليله ممازحا: انا لازم اروح المكتب بكره والا هنعيش منين بعد كده
ردت سيرين وهى عابسه: بس على شرط
زمجر سيف: شرط
ردت سيرين بتصميم: ااه شرط ومش طلب
حينها ابتسم سيف وهز رأسه وقال: طيب قولى وانا اسمع
سيرين: ترفد السكرتيره
عندها اطلق سيف ضحكه مدويه وقال بخبث: لاا انا مقدرش انا معتمد عليها اعتماد كلى
احمر وجهه سيرين وقالت بغضب: بأه كده
ضحك سيف: هههههههههه انا رفدتها من زمان ماتزعليش روحك لا عاش ولا كان اللى يزعلك
شعرت سيرين بالرضا واسندت رأسها الى صدره ونامت عندها حملها سيف بحنان الى السرير واغلق نور المصباح........


النهاية

تمت بحمد الله


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 27-11-16, 04:26 PM   #53

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 18-12-16, 12:03 AM   #54

hidaya 2

نجم روايتي

 
الصورة الرمزية hidaya 2

? العضوٌ??? » 107776
?  التسِجيلٌ » Jan 2010
? مشَارَ?اتْي » 1,552
?  نُقآطِيْ » hidaya 2 has a reputation beyond reputehidaya 2 has a reputation beyond reputehidaya 2 has a reputation beyond reputehidaya 2 has a reputation beyond reputehidaya 2 has a reputation beyond reputehidaya 2 has a reputation beyond reputehidaya 2 has a reputation beyond reputehidaya 2 has a reputation beyond reputehidaya 2 has a reputation beyond reputehidaya 2 has a reputation beyond reputehidaya 2 has a reputation beyond repute
افتراضي

شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ... لك مني أجمل تحية .

hidaya 2 غير متواجد حالياً  
التوقيع

( مَا يَلْفِظُ مِن قَوْلٍ إِلا لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ )
رد مع اقتباس
قديم 18-12-16, 12:10 AM   #55

hidaya 2

نجم روايتي

 
الصورة الرمزية hidaya 2

? العضوٌ??? » 107776
?  التسِجيلٌ » Jan 2010
? مشَارَ?اتْي » 1,552
?  نُقآطِيْ » hidaya 2 has a reputation beyond reputehidaya 2 has a reputation beyond reputehidaya 2 has a reputation beyond reputehidaya 2 has a reputation beyond reputehidaya 2 has a reputation beyond reputehidaya 2 has a reputation beyond reputehidaya 2 has a reputation beyond reputehidaya 2 has a reputation beyond reputehidaya 2 has a reputation beyond reputehidaya 2 has a reputation beyond reputehidaya 2 has a reputation beyond repute
افتراضي

موفق بإذن الله ... لك مني أجمل تحية .

hidaya 2 غير متواجد حالياً  
التوقيع

( مَا يَلْفِظُ مِن قَوْلٍ إِلا لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ )
رد مع اقتباس
قديم 18-12-16, 05:41 PM   #56

أميره الخيال

? العضوٌ??? » 381276
?  التسِجيلٌ » Sep 2016
? مشَارَ?اتْي » 318
?  نُقآطِيْ » أميره الخيال has a reputation beyond reputeأميره الخيال has a reputation beyond reputeأميره الخيال has a reputation beyond reputeأميره الخيال has a reputation beyond reputeأميره الخيال has a reputation beyond reputeأميره الخيال has a reputation beyond reputeأميره الخيال has a reputation beyond reputeأميره الخيال has a reputation beyond reputeأميره الخيال has a reputation beyond reputeأميره الخيال has a reputation beyond reputeأميره الخيال has a reputation beyond repute
افتراضي

روايه جميله..شكرا لكم

أميره الخيال غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 27-04-18, 03:43 PM   #57

habar

? العضوٌ??? » 417295
?  التسِجيلٌ » Feb 2018
? مشَارَ?اتْي » 209
?  نُقآطِيْ » habar is on a distinguished road
افتراضي شك

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته السلام عليكم ورحمة الله وبركاته السلام عليكم ورحمة الله وبركاته السلام عليكم ورحمة الله وبركاته السلام عليكم ورحمة الله وبركاته السلام عليكم ورحمة الله وبركاته السلام عليكم ورحمة الله وبركاته السلام عليكم ورحمة الله وبركاته السلام عليكم ورحمة الله وبركاته السلام عليكم ورحمة الله وبركاته وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

habar غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 05-05-18, 01:22 AM   #58

Wafaa mo7med

? العضوٌ??? » 387728
?  التسِجيلٌ » Dec 2016
? مشَارَ?اتْي » 121
?  نُقآطِيْ » Wafaa mo7med is on a distinguished road
افتراضي Selashriefayahoo.com

لا اله الا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد وهو علي كل شيء قدير

Wafaa mo7med غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 24-11-21, 05:34 AM   #59

noor elhuda
 
الصورة الرمزية noor elhuda

? العضوٌ??? » 412923
?  التسِجيلٌ » Nov 2017
? مشَارَ?اتْي » 1,005
?  نُقآطِيْ » noor elhuda is on a distinguished road
افتراضي

الحمدلله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه أجمعين

noor elhuda غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 11-12-21, 09:33 PM   #60

حبيبه حبيبه

? العضوٌ??? » 396834
?  التسِجيلٌ » Apr 2017
? مشَارَ?اتْي » 1,365
?  نُقآطِيْ » حبيبه حبيبه is on a distinguished road
افتراضي

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ... لك مني أجمل تحية .

حبيبه حبيبه غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 08:22 PM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.