آخر 10 مشاركات
اخطأت واحببتك *مميزة*& مكتمله* (الكاتـب : Laila Mustafa - )           »          أغلال الحب - قلوب زائرة- للكاتبة الرائعة : أميرة الهواري *مكتملة & بالروابط*مميزة (الكاتـب : Just Faith - )           »          ثارت على قوانينه (153) للكاتبة: Diana Palmer...كاملة+روابط (الكاتـب : silvertulip21 - )           »          وعانقت الشمس الجليد -ج2 سلسلة زهور الجبل- للرائعة: نرمين نحمدالله [زائرة] *كاملة* (الكاتـب : نرمين نحمدالله - )           »          مرايا الخريف -ج3 سلسلة زهور الجبل- للكاتبة المبدعة: نرمين نحمدالله *كاملة & بالروابط* (الكاتـب : نرمين نحمدالله - )           »          رواية المخبا خلف الايام * متميزه و مكتملة * (الكاتـب : مريم نجمة - )           »          قيود ناعمة - ج1سلسلة زهورالجبل - قلوب زائرة - للكاتبة نرمين نحمدالله *كاملة&الروابط* (الكاتـب : noor1984 - )           »          و أَمَةٌ إذا ما ابتُلِيَت في شرَكٍ ما جنتَ *مميزة* *مكتملة* (الكاتـب : فاطمة عبد الوهاب - )           »          كل مخلص في الهوى واعزتي له...لوتروح سنين عمره ينتظرها *مكتملة* (الكاتـب : امان القلب - )           »          7 - غراميات طبيب - د.الأمين (عدد حصري)** (الكاتـب : سنو وايت - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 25-10-16, 04:26 PM   #1

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
Rewitysmile25 عشقت عمياء للكاتبه/ ايه عبد المطلب المهدي،مصرية (مكتملة )








بسم الله الرحمن الرحيم

الحمدلله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه أجمعين

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اعضاء روايتي الغالين نقدم لكم رواية

(( عشقت عمياء ))

للكاتبه/ ايه عبد المطلب المهدي



قراءة ممتعة للجميع ...





فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 25-10-16, 04:31 PM   #2

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

رابط لتحميل الرواية

https://www.rewity.com/forum/t358587.html#post11634676



الحلقه 1


إسماعيل:انا مش عاوز احكى كتير فى الموضوع يامحمد
محمد:انت عارف ان بنتك بنتى ومش هلاقى لأدهم احسن منها
إسماعيل:ماتقولشي عليها بنتى دى حطت راسي فى الطين خساره تربيتى إلى راحت ع الارض انا كنت هقتلها بس ربنا جابها من عنده وحرمها من نظارها
محمد:حرام عليك ياخويا متقولش كده ده قضاء وقدر وادهم ابنى هيتجوزها ويستر عليها واهو ابن عمها وأولى بيها
إسماعيل:ادهم راجل وانا عارف انو هيربيها كويس بس انا عارف ان هو عمره ما هيوافق ع واحده زى بنتى تكون مراته
محمد:متقولش كده ادهم راجل ومن صغره بيتحمل المسئولية وعارف ومتأكد انو هيتجوز ساره
****************************
فى بيت محمد
يدخل شاب فى أوائل 27 من عمره ذات شعر ناعم اسود قصير وبشره بيضاء وعيون بنيه وجد رياضى يظهر ع ملامح وجهه الجمود والشده ولكن له ابتسامه ساحره

محمد:اخيرا جيت كل ده شغل يابنى
ادهم:اسف يابابا كنت بفسح رنا خطيبتى شويه
مط محمد شفتيه وقال بجديه :عاوزك فى موضوع مهم ياادهم
نظر ادهم إلى ابيه وقال بقلق فى ايه يابابا
محمد:انت طول عمرك تسمع أن ليك بنت عم اسمها ساره
ادهم بعدم اهتمام:ايوه مالها يعنى
محمد:هتيجى هنا يوم الخميس
ادهم بأستغراب:نعم
محمد:اهدئ وانا هحكيلك الحكايه

قص محمد ع ادهم الحكايه بالتفاصيل إلى أن انتهى

وقف ادهم فجأه:يعنى ايه يابابا الكلام ده اتجوزها عشان إداري ع فضيحتها طب ما يتجوزها خطيبها ده وانا مالى
محمد: مين قالك أن خطيبها أتخلى عنها ده بيحبها زى ماهى بتحبه بس اهله بعده عنها بعد إلى طلع ع سمعتها رغم انو بن خالتها

ادهم ب قرف:ما هو لازم يبعد عنها مش هيأمن ع بيته ونفسه وشرفه وحده زى دى

محمد واقفا بعصبيه:اخرس خالص متقولش كده ع بن عمك اسمع كويس كتب كتابك عليها يوم الخميس فاهم انتهى الكلام
******************************
مر الوقت عليهم جميعاً إلا أن حان يوم الخميس
فتاه فى 23 من عمرها ذات بشره بيضاء ذات عيون واسعه تميل إلى الأزرق وشعر طويل يظهر ع وجهها الحزن وغيم سوداء من الأسي

فجأة تدخل امرأه شبه عجوزه اليها وتقول
فاطمه:هتفضلى تعيطى كده كتير انتى مبتحسيش ع دمك جبتلنا العار ياخساره تربيتى فيكى حسبي الله ونعم الوكيل فيكى ياساره ربنا ينتقم منك
ظلت ساره صامته إلى أن قالت امها قومى البسى طرحتك عمك جه باخدك عشان تتجوزى ادهم كتب الكتاب هيكون فى بيت جوزك يالا قومى اتحركى

ثم تركتها
قامت ساره من مكانها وتحسست السرير وأخذت طرحتها ولفتها ع شعرها وخرجت
استقبلها محمد وزوجته وبناته بفرحه فهم يحبونها رغم ما قيل عنها كان إسماعيل ما زال فى الخارج يركن سيارته امسك محمد يد ساره ليرشدها ع مكان تجلس فيه

فجأه يتحدث ادهم :ايه المجأت دى وكمان عاميه يعنى .....ال زيك يتقن ربنا ف ماشيوه بدل الارف إلى كنتى فيه ده

ردت عليه بخنق:الله يسامحك
جذبها بقوه من زرعها :هو الى زيك يعرف ربنا هتعمليلى فيها متقى اوووى لا فوقى ده انا ادهم واظن انك تعرفى عنى كل حاجه واجب انة أبشرك انك هتعيشى عيشه سوداء فى البيت ده هدفعك كل إلى عملتيه قبل كده انا هوريكى

جاء صوت من الخلف أذا به إسماعيل يقول:هو ده إلى انا منتظره منك ياادهم تكسرها زى ما كسرتنى وتجيبلى حقى قدام الناس

ظلت ساره تبكى بشغف

محمد:خلاص يا جماعه اهدو المأذون قاعد فى الصالون فوق يالا عشان نكتب الكتاب

جلسو جميعاً أمام المأذون وأتم عقد القران وذهب
أسماعيل :انا هقوم اروح انا بقه يامحمد
محمد:لا انت هتبات عندنا النهارده
إسماعيل:مره تانيه
ودع محمد إسماعيل وذهب معهم

فجأه اذا بيد تمسك ساره بقوه كادت أن تسقط ساره أكثر من مره ولكن تماسكت فهى تعلم ادهم من يشدها ظلت تمشى معه رغم محاولاته الكثيره لأيقاعها من ع السلم ولكنها تماسكت

أدخلها غرفه ثم دفعها فى داخلها لتقع ع الارض والتفت وضرب الباب بقوه حتى كاد أن ينكسر

ظلت تبتعد بخوف وهى ما زالت جالسه ع الارض كانت تستمع خطوات رجله تقترب منها

ثم جلس امامها كانت انفاسه تخرج تلوح فى وجهها اقترب منها أكثر وقام بخلع حجابها اذا بشعرها الناعم يسقط ع وجهها امسك بشعرها من الخلف وقرب رأسها منه وقال لها

انا اضطريت انى اكتب كتب كتابى عليكى وبسببك سيبت خطيبتى إلى بحبها بس اوعدك لادفعك تمن كل ده غالى ثم دفع برأسها بعيد ليخبط فى السرير فتنجرح رأسها

يتبع




التعديل الأخير تم بواسطة فيتامين سي ; 25-10-16 الساعة 06:46 PM
فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 25-10-16, 05:00 PM   #3

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الحلقة 2

فى الصباح
ناهد:الفطار جاهز ياحبيبى كويس انك نزلت اما فين مراتك
ادهم :ماما لو سمحتى الكلمه دى متتقليش تانى
ناهد وحاولت أن تهدأ الجو :طب يا حبيبي تعاله افطر
ادهم بعصبيه:مش طااافح
ترك المنزل وذهب إلى العمل
جاء صوت من خلف ناهد يقول لها. :متزعليش منه بكره اما يعرف هيحبها

ناهد:عارفه يامحمد ساره دى بنتنا واحنا إلى مربينها ع أيدينا وهى صغيره ليه بس يصدقو عليها كده
محمد:بكره ربنا يكشف الحق
ناهد :يارب
جاءت ساره من خلفهم:اسف يا طنط اسفه يا عمو وانا نازله من ع السلم سمعت كلامكو مش قصدى والله لأن انا كنت نازله براحه لانى مكنتش عارفه الطريق اقترب محمد من سارع ليجلسها ع أقرب مقعد
محمد: بس ده بيتك حبيبتى بكره تحفظيه حته حته

ساره رسمت ابتسامه ع وجهها :ربنا يخليكو ليا يا عمو
*************************
فى المكتب تأتى فتاه تلبس ملابس فاضحه وتتضع الكثير من المكياج

رنا :حبيبى وحشننى

ادهم.:رنا مام مره قولتلك بلاش البس ده والارف إلى ع وشك ده

رنا :انا سوبر امال عاوزنى البس ازاى
ادهم:والله انا ماليش دعوه بكلامك ده انتى هتبقى مراتى ومقبلش أن مراتى تلبيس كده
رنا وهى تحاول ارضائه:حاضر يا قلبي
إبتسم لها ابتسامته التى تجعل قلب اى فتاه يطير

ادهم:غمضى عنيكى كده

غمضت عيناها وفتحت ها وجدت أسوار من الذهب بشكل رائع فهى تعشق تلك الأشياء

رنا :ربنا ما يحرمني منك يا قلبي

************************
وهى الليل ذهب إلى البيت
ناهد:هتتعشى يا حبيبى

ادهم :لا ياماما انا تعبان هطلع انام
ناهد : ماشي يا حبيبي

ذهب إلى غرفه نومه وزرع الباب بقوه واذا يجد ساره ع سجادة الصلاه تقييم الصلاة
انتهت ساره من صلاتها وكان يبدل ملابسه وكادت تمشي حتى عرقلت فى السجاده

كادت أن تسقط إلا أن امسكها ادهم ف وقعت فى حضنه وما هى إلا لحظات حتى ابعدها بشده عنه اذا بها وقعت ع ظهرها تصطدم فى الحائط

لم تفعل اى شئ إلا ذهبت إلى الحمام تبكى وحيده وأما أن انتهت حتى خرجت

ادهم :كنتى بتصلى إيه
ساره:قيام الليل
ادهم :عايز اتعشي
ذهبت برأسها إلى مصدر الصوت وقالت بدهشه :بس انا مش هعرف
ادهم :انا زى زى تى راجل ارجع من الشغل الاقى الاكل جاهز مش ذنبى انك عاميه
تراكمت الدموع فى عينيها:تحت أمرك

نزلت إلى المطبخ واحضرت الاكل له وظلت تبكى حتى أن انتهت
نزل ليجلس على السفره لتناول العشاء وانتهى وذهب إلى النوم

ادهم :ايه دا ايه إلى فى ايدك ده
ابتسمت ساره برضا ..ابدأ الشوربه وقعت ع ايدى
ادهم :بعد كده خدى بالك افرضى حد حب يشرب شوربة تانى واكيد وقعتى الحله كلها ع ايدك ماهو مال سايب

ساره:انا اسف
ادهم.:يالا اتخمدى
ساره:حاضر

وفى الصباح
السكرتيره:استاذ ادهم فى واحد مستنى حضرتك بره
ادهم.:خليه يدخل
بعد لحظات
ادهم:مش معقول محمد المنسي يخرب عقلك
محمد:وحشننى ياباشا
ادهم:فينك يابنى
محمد:مفيش عملت حادثه ورجلى اتأثرت شويه
ادهم:خير حصل ايه
محمد:ايه يابنى انت عاوز تشمت فيا ليه متخفش انا رجلى مش مقطوعه زيك

اتحرج ادهم ثم قال:ربنا يشفى الجميع
محمد:قولى اخبارك ايه
محمد يعتبر صديقا لأدهم لذا حكى له كل شئ

ادهم.:انت معزوم ع الغداء فى البيت يالا جهز نفسك

محمد:وماله بيت بيت

ذهب محمد وادهم إلى البيت

حضرت ساره الطعام ووقفت تنتظر عوده زوجهها

ادهم:واقفه كده ليه

ساره. :مستنيه تحضر
محمد:مش تعرفنا ياادهم
ذاك الصوت جعل نور رأسها يشتعل رعبا

ادهم.:بلاش احسن استنى فى المطبخ

ساره فى حاله ذهول تركتهم وذهبت الى المطبخ

ظل ادهم ومحمد يتحدثان سويا إلا أن استأذن محمد للذهاب إلى الحمام
محمد ذهب إلى الحمام وجد ساره واقفه أمام المظبخ سحبها وكتم فمها واغلق باب الحمام ظلت تحاول النطق ولكن دون جدوي

اقترب محمد منها :كنت متأكد انك هتعرفينى هو انا برضو اتنسى بس بجد آخر حاجه اتوقعها انك تتجوزى المغفل ده بس وحشتينى اووى أقبل عليها ل يقبلها غصب عنها

ساره:حرام عليك ابعد عنى كفايه إلى جانى من تحت رأسك ابعد عنى ربنا ينتقم منك

محمد قام بتمزيق لايقت عبايتها كادت أن تصرخ ولكنه كتم صوتها
جاء صوت من ادهم:ايه يابنى كل ده فى الحمام

محمد:معلشي بقه يا حبيبتي مضطر اسيبك الحمار بتاعك بينادى قبلها بعنف ثم قال لها خدى دى لحد ما اشوفك تانى مره واوعدك انك قريب قوى هتكونى فى شقتى
ثم تركها وغادر

ظلت تبكى بحرقه حاولت لم عبايتها من أعلى صدرها حتى لا يراها أحد

خرجت من الحمام ووقفت فى المطبخ مره اخري

حاول محمد أن يخلى ادهم يري ساره فقال له :ممكن تجبلى اشرب

كاد ادهم أن ينادى ع ساره فقال محمد:خلاص ياعم قوم هات انته مش لازم تيجى هى

ادهم :حاضر
دخل ادهم لينصعق من منظر ساره
ادهم بغضب

:مين عمل فيكى كده



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 25-10-16, 05:02 PM   #4

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الحلقه 3

صعق ادهم من منظر ساره
ادهم بغضب: مين عمل فيكي كده
ارتبكت ساره ثم قالت ببكاء شديد: الاجوره بتاعه الباب قطعتلي العبايه
ادهم: مالك خايفه كدا ليه دا انا البسي الجاكيت ده
حاولت ان تلبس معه الجاكيت
ادهم: انا هطلعك على اوضت النوم بس من طريق تاني كله سلالم عشان محمد قاعد برا
اومأت ساره برأسها بالايجاب
فجأة حملها ادهم
ساره بخضه: اي ف اي
ادهم لم يستطع كتم ضحكته فقال لها متخافيش هشيلك عشان الطريق كله سلالم وانتي اول مره تمشي فيه
صمتت ساره
اوصلها الي غرفتها وقام بوضعها علي السرير قامت مسرعه واعطته الجاكيت الخاص به
ادهم : خليه ديلوقت قومي اغسلي وشك و غيري هدومك اطلعلك حاجه تلبسيها
اسرعت بالرفض: لا لا لا
ابتسم ثم اقترب منها: مكسوفه اني اشوف هدومك
اشاحت بوجهها بعيدا
ادهم : انا نازل
خرج ادهم ونزل لمحمد
وساره ضلت تبكي بشده وتتوسل الي ربها ان يخرجها من هذا المأزق الذي وقعت به
ثم قامت بتبديل ملابسها وفجأة يدخل ادهم عليها
ساره: مين
ادهم: اسف دخلت من غير استأذان
قامت ساره مسرعه تحاول الوصول لشئ تداري به جسدها
اقترب ادهم منها وقال: المفروض اما تقعي في موقف زي ده مش تدوري على حاجه تداري نفسك بيها
كانت ساره تبكي وترجف بشده
اكمل ادهم حديثه وقال: المفروض تداري ف حضن جوزك هو مش ده المفروض بردو ثم جذبها بشده لي حضنه و حضنها بشدة
هي مازالت تبكي: ارجوك ابعد عني
ادهم: ليه مالك شكلك مبتحبيش الا الحرام مش كده ثم لطمها ع وجهها وفسقطت ع السرير
هب عليها و جذبها من شعرها وقال: محمد شاف منظرك كده. مش كده وظل يضربها
ساره حركت رأسها مرارا بالنفي
ادهم : ههههههه طب مانا عارف بس الصراحه من يوم ما جيتي البيت ده وانتي ماشيه صح مبتغلطيش وانا مش عارف امد ايدي عليكي و اربيكي فعشان كده قلت امسكلك ع دي بقى و اضربك شوي
ساره: ربنا يسامحك
ادهم: الي يطلب السماح من ربنا انتي يا ساره مش انا ثم تركها وغادر
******************************

بعد ساعات
ناهد: ساره حبيبتي ما تيجي تقعدي معانا شوي
ساره: حاضر يا ماما
جلست ساره مع ناهد و ابنتيها بسمه و نسمه
كانت بسمه لا تحب ساره ودائما تحرجها بكلامها لكن نسمه كانت طيبة جدا مع ساره واتخذتها صديقه لها

ف المساء
دخلت بسمة الي غرفتها لتتحدث في الهاتف متراقبة الجميع خوفا ان يراها احد
بسمه: حبيبي وحشتني
محمد: وانتي كمان يا روحي
بسمه: كنت مبسوطه اوووي انك جيت عندنا النهارده
محمد: وانا كمان اوي
ظلو يتحدثو
بينما في غرفه اخري يملأها الخوف والكره
دخل من باب الغرفه ودفعه بشده
قامت من نومها مفزوعه: مين
ادهم: هيكون مين يعني هو في حد بيطيق يشوف وشك ف البيت ده غيري ولا مستنيه راجل تاني غيري
ساره: ربنا يسامحك
ادهم تقدم منها مسرعا وامسكها من شعرها قولتلك بدل المره ألف بلاش تلعبي دور البريئه دا مش لايق ع وحده زيك
ساره صامته وتبكي
دفعها ادهم على الارض وقال لها قومي حضريلي العشا
ذهبت وحضرت كل شيء
وذهبت له ف الغرفه
ساره: الاكل جاهز
ادهم: كليه انتي انا هنام
صمتت ساره في صمت و ذهبت تصلي وتدعي ربما
قام من نومه بقلق بحث عنها في كل الغرفه لم يجدها. نزل ف الفيلا وجد باب الصالون مفتوح نصف فاتحه وقف امامه رأها ساجده بخشوع تبكي الى ربها
وتدعي له
يا رب كلهم ظلموني اتهموني من غير حتي يسمعو مني يا رب انت قادر تكشف الحق
يا رب احمني من ادهم ظالمني كتير وانا والله ما بكرهه بس خايف يعمل فيا حاجه ويروح في داهيه بسببي يا رب جزيه خير ع كل الي عمله معايا كفايا انه سترني من كلام الناس عليا وأهلي الي كانو هيقتلوني بسبب الي طلع عليا يا رب الهمني الصبر
وقف ادهم ورأى كل هذا ثم توجه للخارج و وقف في الجنينه يستنشق الهواء و يفكر فيما سمعه
فجأه يجد احد يلف يده حول وسط ادهم ويقول بخخ وحشتني اوي يا بيه من زمان مش بنشوفك هي ساره هتاخدك مننا بأى ولا ايه
ادهم: ههههه خضتيني يا جزمه تعالي هنا اخبارك واخبار بسمه ايه
نسمه: كويسه 24 ساعه قاعده ف اوضتها
ادهم: هي لسه مش بطلت عادتها الانطوائيه دي
نسمه: ههههه ما انت زيها يا بيه حتي ساره مش بتطلع من اوضتها خالص ديما اما بروحلها الاقيها اما بتصلي او تقرأ قران
انتبه ادهم لحديث اخته: بتقرا قران ازاي واصلا وهي عاميه
نسمه: ايه ده يا بيه معقول ساره مش قالتلك
ادهم: قالتلي ايه
نسمه:يا بيه ساره حافظه القران الكريم كله بالتجويد و حافظه احاديث كتير اوي و اما بتلغبط ف ايه قدامها بتصححهالي عطول
ادهم باستغراب: بجد
نسمه: طبعا و كمان متكرمه من الدوله ثواني هوريك صورها
فتحت نسمه هاتفها وظهرت صور ساره اثناء تكريمها. لم يصدق ادهم ما رأه
نسمه: اييه عايزه اخد رأيك في حاجه
ادهم: قولي يا نسمه
نسمه: انا قررت اتحجب ايه رايك
ادهم كان في قمة السعاده: موافق طبعا
نسمه: ربنا يخليلنا مراتك يا بيه هي الي اقنعتني و كلو بدليل من السنه والقران
ادهم: بجد
نسمه: طبعا يا بيه انا مبسوطه اوووي ان ربنا رزقك بوحده زيها بجد دي ملاك اوعى تضيعها يا بيه
ادهم: ليه بتقولي كده يا نسمه
نسمه: بلاش تظلمها يا بيه
ادهم: ساره حكتلك ع الي حصل يوم الحادثه صح
نسمه: ما احنا كلنا عارفين الي حصل
ادهم: لا انا عايز اعرف الحقيقه انا متأكد انو ساره مظلومه احكيلي الي حصل انا متاكد انو ساره قالتلك كل حاجه
نسمه: حاضر يا بيه



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 25-10-16, 05:03 PM   #5

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


حلقه4

نسمه:بص ياابيه ساره قالت انها ف يوم كانت ف الشركه واتأخرت شويا بعدين نزلت وركبت عربيتها فجأه ع طريق مقطوع ظهرتلها عربيه جيب كان فيها شبين قطعوا طريقها لحد اما وقفت بعربيتها ونزلوها غصب عنها وركبوها عربيتهم ومشوا وهي كانت بتحاول تخلص نفسها منهم ضربت الشاب ال كان سايق برجلها ف العربيه ماعرفش يتحكم فيها عملوا حادثه الشابين كان جروحهم بسيطه جدا وطلعوا من اول يوم ف المستشفي لكن ساره كانت مخبوطه جامد ف دمغها وفقدت بصرها واما اهلها جم عرفوا ال حصل وفكروا ان ساره راحت معاهم برضاها وخصوصا اما عمو سأل الشباب دي واكدولوا ان هي كانت معاهم بمزاجها وان دي مش اول مره تروح معاهم وشدوا مع بعض شويا ومشوا ومن يومها والكل ظالمها حتي انت ياابيه
ادهم:انا ماظلمتهاش انا زي زيهم ماكنتش اعرف الحقيقه

نسمه:لا ظلمتها ياابيه لانك ماحولتش حتي تعرف الحقيقه منها هي ماسبتهاش تدافع عن نفسها

ادهم:عندك حق

نسمه:يووه ياابيه لكيت معاك كتير اوي انا هقوم انام عشان هنروح انا وسرسور نشتري هدوم بكرا عشان الحجاب بأه ولبس معين وكدا يعني

ادهم:تصدقي طب بصي انا جايه معاكي بكرا ماشي

نسمه:امممم انا عن نفسي موافقه بس تفتكر سرسور هتوافق

ادهم:بطلي لماضه يابت يالا قومي نامي ذهب كل منهم ع غرفته

فتح الغرفه برقه

وجد ساره جالسه ع اريكتها وتبكي بصمت ابتسمت برقه ومسحت دموعها وقالت تعالي ياساره

ابتسم ادهم وقال :طب وادهم ماينفعش يجي اتخضت وقامت واقفه

وقالت :انا اسفه ماعرفش انه حضرتك اصل حضرتك مش بتفتح الباب

كدا ظل ادهم مبتسما وقال:حضرتك واول ماعرفتي اني ادهم لبستي الطرحه علطول هو انا غريب عنك لدرجه دي دا انتي مراتي ولا مش واخده بالك يعني

ساره:اسفه
ادهم:ع اي بس دا انا بناغشك

ساره:بكسوف ماشي
ادهم:ع فكره شكلك عسل وانتي مكسوفه كدا

ساره:طب تصبح ع خير

ادهم:استني بس انتي زعلتي

ساره:لا ابدا

ادهم:طب انا عايز اتعشي

نظرت له بأستغراب وقالت:حاضر
اتت لتخرج من الغرفه امسك بيدها فجأه وقال:استني انا جاي معاكي هحضر الاكل سوا عشان نتعشي سوا ماشي

ساره:لا انا اتعشيت شكرا

ادهم:ماينفعش تقولي لجوزك لأ ولا انا احب مراتي تقولي لأ مفهوم ساره:حاضر

*************************************

ف المطبخ كانت ساره تقوم بقطع السلطه وفجأه جرحت نفسها دون قصد
ادهم:اي ف اي
ساره:ابدا جرحت نفسي
ادهم :ثواني اعطيني ايدك كدا اعطته ساره يدها
ادهم:الحمد لله الجرح بسيط بس ايدك مالها كلها متقطعه كدا ليه

ابتسمت ساره برضاء:مفيش بس احيانا مش باخد بالي

شعر ادهم بلزنب فهو من كان يصر عليا احضار الطعام له وهي لاتري ولا تعرف شيئا نظر الي يدها التي وقع عليها الشوربه من قبل والي يدها المجروجه ورغم كل هذا الا انها صامته وترضي بكل تلك الاهانه فاق من شروده قائلا

ادهم:اي انتي بتعملي اي

ساره:هكمل تقطيع السلطه

ادهم:لا انا هعملها انا

ساره:لا ماينفعش خلاص هكملها

ادهم:طب تعالي كدا هعلمك طريقه من غير ماتأذيكي

ساره:ازاي

امسك ادهم بيد ساره الممسك د الطمطمايه والاخري بيدها الممسكه ب السكين ووقف ورا ظهرها وقرب رأسه منها حيث اصبحت راسه بجانب راسها وقال لها كدا ثما قبلها ع رقبتها تركت السكين فجأه وارتعشت بكسوف

وقالت خلاص كملها انت انا هكمل الاكل ادتت لتمشي واذا به يقوم بوقفها ودفعها الي الحائط برقه ثم وضع يده علي الحائط ليمنعها من الحركه وقال لها ع فين مش لما اعلمك الطريقه الاول فجأه بكت

ساره:وقالت لو سمحت كدا ماينفعش

ادهم:ليه مش مراتي وبعدين هو انا كل مااقرب منك تعيطي هو انا هاكلك يعني

ساره:لا بس كل اما تعاملني كويس بترجع تضربني

ادهم:هاهاهاهاهاها لا ماتخافيش مش هضربك يالاعشان نتعشي بأه ع السفره

كان ينظر ادهم ل ساره وجدها تقوم بلمس الطعام لمعرفته فهي حتي غير قادره ع اطعام نفسها كان يشعر بلشفقه عليها كثيرا فجأه اقترب منها

وقال لها تعالي
ساره:بخضه ف اي
ادهم:يادي النيله هو انا كل اما المسك تتخضي يابنتي اهدي
ساره:حاضر
ادهم:تحبي ااكلك
ساره:لا شكرا ربنا يخليك
ادهم لم يسمع لها وفجأه وجدت طعامه يعطي لها ف فمها

ساره:شكرا ياادهم بس بجد مافيش داعي

ادهم:الله ماكنتش اعرف ان اسمي حلو كدا

ارتبكت اكثر وقامت انا خلصت اكل تصبح ع خير

فجأه وجدت من يحملها

ساره:اي ياادهم
ادهم:هشيلك ف اي ساره صمتت ذهب بها ع الغرفه ووضعها ع السرير وقام بابدال ملابسه واثناء خروجه من الحمام وجدها جالسه ع اريكاتها لتنام

فقام بحملها ووضعها ع السرير مره اخري

ادهم:من النهارده ماعدش ف نوم ع الكنبه فاهمه ف سرير ليا وليكي يتنام عليه

ثم اقترب منها
وقال بدل ماانيمك غصب عنك
ولو لقيت نايمه ع الكنبه دي هولعلك فيها فاهمه

اومات ساره بأيجاب

وقالت حاضر
ابتسم ادهم وجلس جوارها ثم اعتدل لينام هي ايضا اعتدلت لتنام
بعد مرور ساعه
نزل ادهم من ع السرير وجلس ع طرفه ثم انزل رجليه وقام بفك رباط رجله الصناعيه نعم فرجله مقطوعه ويقوم بتركيب رجله الصناعيه ثم قام بتخبئاتها تحت السرير حتي لاتراها ساره فتحسسها وتعلم بأعاقته كادت انا تفوق ساره من نومها ولكنها شعرت بيد ادهم ع وسطها وقام ب تحريكها ليضعها فى حضنه ولم تشعره بأنها ليست نأئمه استسلمت ل حضنه فهى بحاجه له و لا تعلم كم هو بحاجه لها

فى الصباح جلب الرجل الصناعيه ولبسها بعد أن تأكد أن ساره نائمه ثم قام بأيقاظها من نومها

ادهم:سااره سااره قومى الساعه بقت 10 ياكسوله كل ده نوووم
ساره بفزع :10 انت كده اتأخرت ع الشغل

ادهم :لا ماانا مش هروح الشغل النهارده هروح معاكى انتى والست نسمه المووول

ساره بأستغراب:ماشي
ادهم:ماشي ايه ياكسوله يالا قومى البسي والا اشيلك ادخلك تحت الدش ها

ساره مسرعه .:حاضر هقوم

نسمه :كده ياابيه الساعه بقت 12 هتخرج امته كده هتتأخر
ادهم :متخافيش مفيش شغل النهارده طول النهار معاكم اهوو

ياحبيبى ياابيه انت اول مره تعملها ربنا يخليك لينا

ادهم.:ماشي ياباكاشه



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 25-10-16, 05:05 PM   #6

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


تكمله الجزء الرابع
في الموووول

كانت نسمه سعيده جدا واشترت كل شئ وكانت ساره واقفه دائما لا تشتري شئ
هجأه جاء ادهم
ادهم .:ايه مالك
نسمه:مفيش حاجه
ادهم:طب غمضى عنيكى كده
ساره:ما هيا مغمضه لوحدها
ادهم : غمضيها تانى
ساره : حاضر
فجأه وجدت ادهم يقوم بالقرب منها والبسها دبله نعم فهى لم تلبس دبله زواحهها منه ابدا ولا هو أيضا

ادهم:بحبك ياساره انا اسف انى اسيت عليكى ارجوكى سامحينى
لم تشعر ساره بنفسها إلا وهى ترتمى بين احضانه لتبكى بشده
ادهم:بلاش عياط بقه بوظتيلى القميص يابت

ابتسمت ثم قالت :انا هروح أوري ال دبله لنسمه فى البروفا فى المحل التانى

ادهم:اوديكى
ساره:لا هروح لوحدى
ادهم:طب متغبيش عشان هتوحشينى

نظرت ساره إلى الاسفل بخجل :حاضر

ظل يبحث عن قميص له حتى وجده واخذه فى البروفا ليقيسه

وفى أثناء مروره وجد رنا امامه

ادهم :رنا انتى بتعملى ايه هنا

رنا :واضح ان بنت عمك شغلاك قولت اجيلك انا بنفسى ياسي ادهم
ادهم:هش وطى صوتك
ثم أدخلها البروفا
حاول ادهم أن يهدأ رنا حتى لا تعلم ساره ويقوم بفسخ خطوبتها منه

ادهم :قولتلك كام مره قبل كده مفيش حاجه بينى وبينها ولا هيكون فى انا اتجوزتها بس عشان أرضى بابا واستر عليها غير كده لأ
رنا :مش مصدقاك

ادهم:انتى خطيبتى انا وهتجوزك انتى

رنا :بجد ياادهم
ادهم:وغلاوتك عندى
وضعت رنا يدها حول عنقه بدلال وقالت:مش هتقيس القميص بقه
ادهم :ها
رنا :ها اى
ادهم.:طب أخرجى عشان اقيسه
رنا :ههههه بتتكسف منى عادى ياحبيبى يالا بقه عشان يمكن ميعجبنيش
ثم اقتربت منه وقامت بفك أزرار القميص قام ادهم ب خلعه سريعا ولبس الآخر بسرعه جاءت رنا تربط أزرار القميص فقال لها .:خلاص بقه يا رنا مش كفايه قلعتينى
رنا :ماشى ياحبيبى ثم اقتربت منه لتقبله
رنا :خلاص بقه ياحبيبى كفايه كده بأه روح للعاميه بتاعتك ثم فتحت البروفه

ليتفاجأ الأثنان ب ساره أمامهم بأعين باكيه بحد الاحمرار

وقف ادهم ب ذهول وقال :سااااااااااااااااااااااا� �اااااره




فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 25-10-16, 05:08 PM   #7

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


عشقت عمياء
حلقه5


ادهم بصدمه:ساره!!!!!!
ساره:انا اسفه ماكنش قصدي اسمع حاجه رانا:اممم انتي بقا ساره ثما اقتربت منها وقالت:هو ال حصلك دا اقصد انك اتعميتي يعني بسبب الحادثه ال حصلتلك
كانت ساره صامته وتبكي فقط
رانا:احمدي ربنابأه وامشي صح ف حياتك جاءت لتمشي اوقفتها ساره
ساره:انسه رانا لو سمحتي
رانا:باستغراب افندم
قامت ساره بقلع الدبله التي اهداها ايها ادهم لها وقالت:دي تخصك انتي مش انا اتفضلي
كان ادهم يشتعل غيظا من ساره لكنه صمت حتي لا يشعل الجو مع رانا وهذا ليس ف صالحه
رانا:اوكي باي ياحبيبي هعدي عليك ف الشركه بكره واقبلت عليه تقبله
اغمضت ساره اعينها بغيظ ونفاذ صبر ومازالت تبكي بحرقه عندما غادرت رانا اقترب ادهم بخطوات ثقيله من ساره ادهم:ليه عملتي كدا
ساره:مسحت دموعها وقالت بقوه عملت اي ادهم قام بمسك يدها بشده وقال:بتديها الدبله ليه انا عايز افهم انا جبتهالك انتي
ساره:لو سمحت سيب ايدي عيب كدا ثما تركته وغادرت مسرعه تجري واثناء طريقها اذا ان تصدم بشخص ما
ساره:اسفه
احمد:ساره
ساره ظلت صامته ثما ازداتت ف البكاء :احمد
احمد:مالك ياساره ف اي بتعيطي ليه وبتعملي اي هنا لوحدك
ساره:مش لوحدي يااحمد معايا جوزي
صمت احمد وفهم ماتلمح له ساره كل هذا وادهم يقف ب القرب منهما يري ويسمع كل شي فعرف ان هذا الشاب كان خطيبها قبل الحادث والذي كان يحبان بعضهما كثيرا ولكن اصر اهله ان يفسخ خطبته منها ورغم ذلك الا انه مازال يعشقها كثيرا حد الجنون وهذا ماقاله الحاج محمد والد ادهم له كان ادهم يشتعل غيظا من حوارهما معا
احمد:ساره انتي عارفه ان عمري ماهحب حد غيرك سامحيني ماكانش بأيدي انا اسف
قاطعته ساره بغضب ساره:احمد لو سمحت عيب كدا حضرتك عارف اني ع زمه راجل تاني ودي خيانه له ان اسيبك تقول الكلام دا عن اذنك
اوقفها احمد وامسك يدها بغضب احمد:انتي عمرك ماكنتي لراجل تاني غيري
ساره;ابعد عني احترم نفسك
فجأه يجد احمد من يمسك بدراع ساره منه وسحبها ف احضانه تحسست ساره بجسد من غاصت ف احضانه وقالت:ادهم ثما بدأت ف البكاء دفنت راسها ف حضنه تحمي فيه رغم مافعله كانت بنيان جسد ادهم قويه جدا فهو رياضي جدا
ادهم:هي مش قالتلك انها ف عصمه راجل ولا انا مش مالي عينك
احمد:انا وبنت خالتي بنكلم مع بعض دخل اهلك انت اي
قام ادهم بسحب ساره من احضانه ببط وهمس ف اذنيها واجلسها ع مقعد ثما توجه الي احمد
ادهم:دخل اهلي انا اي واقف مع مراتي وفاكرني كيس جوافه ثما سد اليه لكمه قويه داخ ع اثرها ولم يستطيع القيام
لم تكن ساره تدري مايحدث سوي صوت ضرب فقط ثما قام ادهم بسحب احمد من دراعه وكسره له وقال:ايدك لو عادت تلمس مراتي هقطعهالك فاهم الكسر دا يبقا يفكرك بس ثم رماه ع ارضيه المول اتت اليه فتاه تبكي بشده ثما وجهت كلاما ل ادهم حرام عليك انت عملت فيه اي
ادهم:وانتي مالك انتي كمان
الفتاه:انا مراته يااستاذ والله ماهسيبك البلد فيها قانون
وقفت ساره بصدمه وقالت:مراته كان
ادهم ينظر لساره بغيظ بسبب صدمتها عندما علمت بزواجه اذا فمازالت تحبه توجه ادهم اليها وسحبها بعنف ثما توجه الي نسمه واخذها الي السياره كان طول الطريق يخطف النظر لها ليجدها غارقه ف دموعها بشده وغارفه ف شرودها وصلوا الي الفيلا وف المساء ساره جالسه ف غرفتها تفكر بما حدث كيف ان خانها ادهم لم تستحمل ماسمعته منه ورانا معا كيف يسمح لتلك الفتاه بتعدي حدودها هكذا معه تفكر وتفكر فجاه تقف وتقول لنفسها اي ياساره مالك انتي حبتيه ولا اي مايولع يعرف دي ولا دي ولا حتي يتجوزها انا مالي مايتحرق بجاز انا بفكر فيه ليه دا مايستاهلش دا واحد خاين طب انا بقول عليه خاين ليه وجوازنا ع ورق اصلا دا عمره ماقربلي اصلا مايستهلش حبي ليه ثما صمتت بره وقالت ها حبي لا لا لا فوقي ياساره فوقي دا اكتر واحد ظالمك وخانك عمري ماهسامحه ثما قامت بأخد البطانيه ومخده وذهبت لتنام ع اريكتها بينما ف غرفه شبه مظلمه اخري يجلس ادهم يقوم ب التدخين بشراهه ويشرب خمر حوار مع نفسه لو كانت بتحبني ماكنتش بسهوله كدا رمت الدبله ال تربطني بيها وتديها لغيرها كل عياطها وصدمتها لانها عرفت ان حبيب القلب اتجوز غيرها وقف يتمايل وقال بشر مش انا ياساره ال تفكري ف غيره وانتي معاه صعد السلم ببطي يتمايل ويقع احيانا عليه ولكنه بصعوبه استطاع ان يطلع الي غرفته والي ساره دخل الغرفه وقفل الباب بقوه شديده فاقت ساره برعب ساره:مين مين هنا
اقترب ادهم منها وقال هاهاهاها:اتخضيتي ثما مايل بعض خصلات شعرها
ادهم:انتي حلوه اوي الليل ةبما اقبل عليها يقبلها فأبتعدت عنه مسرعه اشتد غيظه:اي خايفه تكوني كدا بتخونيه اقترب من وجها وقال بصوت عالي جدا لسه بتحبيه ياساره
ساره:انت مجنون بحب مين دا واحد بقا متجوز وانا ست متجوز افكر فيه ازاي حرام عليك بأه كفايه ظلم
ادهم:ليه اتصدمتي وعيطتي اما عرفتي انه اتجوز غيرك
ساره:ايوا اتصدمت لانه اوهمني بحبه ليا ومع اول ضيقه ليا سابني وراح لغيري ظلمني زي ماانتم كلكم ظلمتوني ازدات الصراخ والزعيق بينهما بشده
ادهم:انتي واحده خاينه
ساره اشتد زعيقها وصوتها العالي: بلاش انت تكلم عن الخيانه انت اكتر واحد خان انت الي سمعت خيانتك ليا بوداني مقدرتش توقف في وش رانا وتدافع عني لما اتهمتني بشرفي واتريقت ع اعاقتي كنت مفكراك راجل تحميني طلعت......
لم تكمل حديثها اذ ان ادهم اداها بصفعه قويه هوت ع الارض من خلالها كان اغشي عليها حاولت التماسك قامت بصعوبه ومازالت تبكي بحرقه اجهشت ف البكاء وصار صوتها مبحوح جدا قالت بكل غضب
ساره : ايوا بحبه وعمري ما حبيت غيره و بكرهك يا ادهم بكره كل لحظه عشتها معاك انا مابحبش ولا هحب غير احمد بكرا هطلق منك واروحله اروح لحبيبي
ادهم: هاهاهاهاهاها وانتي الي زيك مستني اما يطلق انا متأكد انك روحتيله قبل كده ثم اقترب من راسها كان وجهه امام وجهها ثم قال بصوت مرتفع روحتيله كم مره وانتي معايا انطقي
لم تستطع ساره ان تمسك نفسها فجأة تقوم بضرب ادهم بالقلم ع وجهه وقالت: انا اشرف منكم كلكم يا زباله ربنا بكره هيظهر الحق و اشوفكم كلكم مذلولين قدامي
لم يستطع ادهم وقتها ان يري امامه فجاة سحبها من شعرها و لطمها بأقوي قوته لتخبط ف الحائط خبطة قوية و تسقط الدماء من راسها بشدة و تقع شبه مغشي عليها مسكها ادهم من شعرها مره اخري وقال لها مهو مش انا الي اخد بواقي حد انا الي ارمي الي ع مزاجي هرميكي زي الكلبه يا ساره اما اشوف حبيب القلب ساعتها هياخدك ولا لا
ساره وتكاد تفقد الوعي اخرس لا عاش ولا كان الي يرمني ربنا ينتقم منكم
اصبح الدماء تسيل ع وجهها ولا تري امامها
ادهم: اما نشوف
قام برميها ع السرير وهب علي ملابسها يقطعها مثله مثل غيره ظلمها اخذ ما اراده و تركها تموت وجعا والما حتي فقدت الوعي وبعد ان فاق من فعلته وجدها جثه هامده امامه تملي الدماء جسدها كان نزيف رأسها شديد بالاضافه الي بعض الكدمات و الجروح اثناء ضربها و اغتصابها
ادهم: ساره ردي عليا انا اسف يا حبيبتي ساره متسيبينيش انا مش عارف عملت فيكي كده ساره فتحي عينك عشان خاطري
حاول مرارا ايقاضها بكل الطرق ولكن دون جدوي جلس بجوارها يبكي فهو من قتلها بدون رحمه...
[/hide]
يتبع...



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 25-10-16, 05:11 PM   #8

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


عشقت عمياء
الحلقه6


كان يخبط ع باب والدته قامت ناهد من نومها بقلق وفتحت الباب وجدت ادهم امامها بملابس غارقه دماء ناهد:يالههوي مالك ياادهم مين عمل فيك كدا
لم يكن يستطيع الرد امسك يدها بيده التي ترتعش وقام بسحبها الي غرفته

ناهد:يابني فهمني ف اي صعقت حينما وجدت ساره امامها بهذا المنظر

ناهد:انت عملت فيها اي

ادهم:مش عارف انا فجاه
ناهد:اسكت خالص انت ماعندكش رحمه مش عارف ان عندك اخوات بنات وكما تداين تدان ياادهم اتصل ب الاسعاف وبسرعه واطلع صحي ابوك واخواتك عشان يجوا معانا عقبال مااغيرلها هدومها

ادهم:حاضر
ف المستشفي
الدكتور:حاله اغماء شديده بس الحمد لله هي بخير ف جرح ف الراس بس جامد شويا وشويه كمادات وجروح بسيطه بس انا مضطر ابلغ الشرطه لان دي حاله اعتداء

ناهد مسرعه:بس دا جوزها يادكتور
الدكتور:والله انا ال عليا هعمله والقانون ف الاخر الحكم ليه ادهم:شوف شغلك يادكتور

ناهد:انت مجنون ياادهم هتتحبس
ادهم:انا غلط ولازم اتعاقب
محمد:هي هتفوق امتا يادكتور ونقدر ندخلها امتا
الدكتور:اعتقد انها دلوقت تكون فاقت وتقدروا تدخلولها دلوقت

دخل محمد وناهد فقط

ناهد:حمدلله ع السلامه ياسرسور كدا تقلقينا عليكي

ساره:عمتو لسه حلوه زي ماانتي ماتغيرتيش انت كمان ياعمو بس شعرك ابيض شويا

شهق ناهد ومحمد من هول ماسمعوه

محمد:ساره حبيبتي انتي نظرك رجعلك يابنتي

ساره:ايوا ياعمي الحمد لله

ناهد:الف مبروك ياحبيبتي والله ادهم لو عرف هيطير من الفرحه

بمجرد ذكر اسمه ادمعت اعين ساره

محمد:ماتزعليش منه ياساره والله ادهم بيحبك ماتعرفيش حالته عامله ازاي من غيرك وكان هيموت من القلق عليكي

فجأه دخلت نسمه وبسمه

بسمه:حمدلله ع سلامتك ياساره

ساره:الله يسلمك يابسمه

جلست نسمه جوار ساره وبكت
ساره:بطلي عياط يانسمه منا كويسه اهو

نسمه:دي دموع الفرحه مبسوطه انك رجعتي شوفتي تاني والله ابيه بيحبك اوي ياساره دا كفايه انه هيتحبس سامحيه بأه

ساره باستغراب:هيتحبس ليه
بسمه:بسببك طبعا مش ضربك مالازم يتحبس حرمتينا من اخونا الوحيد

ناهد:بسمه احترمي نفسك

فجأه يدخل ظابطين ودكتور

بعد نصف ساعه

خرج الظباط مع الدكتور وقف قلب الجميع

نظر الظابط لادهم

وقال:نفت وقوع اي ضرر لها وقالت انها وقعت من ع السلم

ارتاح قلب الجميع ماعدا ادهم الذي استغرب لما فعلته ساره من اجلعه دخل مسرعا لها

ادهم:عملتي كدا ليه ياساره ماقولتيش الحقيقه ليه

ساره بعند:زمان اتجوزتني وسترت عليا دي جميله وانا رتيدها لحضرتك

ادهم:تمام مبروك ثما غادروا المستشفي

ف غرفه ساره ليلا كان ادهم نائما ع اريكته بينما كانت ساره نائمه ع سريرها شعرت بلعطش فقامت من نومها

واذا فجأه تضع يدها ع فمها لتكتم صراخها من هول مارات

فجد حالفها الحظ

ان تري الرجل الصناعيه التي يرتديها ادهم

خرجت تستنشق الهواء

واذا فجأه تعلم ماسر معامله ادهم القاسيه لها فهو لايريدها ان تعلم بأعاقته بس بس بس بس

ساره:اه خضتيني يانسمه
نسمه:سايبه ابيه هنا وبتعملي اي
ساره:ابدا بشم شويه هوا بقولك يانسمه هو رجل ادهم اتبترت ازاي

تنهدت نسمه بألم:ابيه كان ظابط برتبه رائد ف الجيش وف مهمه حصلت وال حصل حصل بأه اتبترت رجله وركب مكانها رجل صناعيه تعرفي ياساره عمره ماخلاه حد فينا يشوفه من غير رجله الصناعيه دي ابدا ديما كان بيبقا مخنوق ومدايق هقولك ع حاجه كان مبسوط انك عاميه عشان ماتشوفيش اعاقته بس اكيد اما فتحتي حكالك ع كل حاجه

ساره:اه حكالي تصبحي ع خير بأه

دخلت ساره غرفتها لتواجه امامها ادهم

ادهم:كنتي فين
ساره:ف الجنينه مع نسمه
ادهم:مااستأذنتيش ليه قبل ماتنزلي

ساره:اسفه ياادهم مش هتكرار تاني اوعدك

ادهم:تمام

ساره:انا جعانه
ادهم:نعم
ساره:جعانه ياادهومتي ابتسم ادهم لدلعها
ادهم :بوظتي شكل الاسم

ساره:هاهاهاها رخم بس ضحتك حلوه
ادهم:تمام تصبحي ع خير
ساره:اي التناكه دي
ادهم:دي اقل حاجه عندي ع فكره
ساره:ياسلام طب انا خايفه انام ع السرير لوحدي
ادهم:ساره عايز انام
ساره:طب اجي انام ع الكنبه جمبك

ادهم:بطلي دلع لاحسن اقوملك
ساره:ادهم قوم بأه بقولك جعانه وخايفه

قام ادهم من النوم وقام بحملها ورمها ع السرير واتي بوساده والاقها عليها:اتخمدي بأه

ساره:اه بطني
اسرع اليها ادهم:مالك ف اي

ساره:مش عارفه ياادهم هموت من الوجع جلس ادهم جوارها وامسك يدها

قامت ساره بسحب يده وقالت:شوفت عرفت اضحك عليك ازاي نام جمبي بأه يارب يطلعلك عضله ف ودانك يارب

ادهم:هاهاهاها طب اشمعنا يعني وداني

ساره بطفوليه اصل دا المكان الوحيد ال مش عندك فيه عضلات تعرف انا اول اما فتحت وشوفتك خفت قولت نهار ابيض انا كنت عايشه معاه ازاي دا

ادهم:تمام

ساره:ادهم انا نفسي ف بيبي

ادهم:نعم

ساره:اي نعم نفسي ابقا ام

ادهم:ساره انتي عارفه ان جوازنا مجرد رسم ع ورق واول اما تظهر براءتك وارجعلك كرامتك كل واحد فينا هيروح لحاله كفايه انا اذيتك كتير وزهقت من ال عملته فيكي

بكت ساره بضعف: عايز تسبني ياادهم لدرجه دي مابتحبنيش

ادهم:ربنا وحده العالم تصبحي ع خير اهلك جاين بكرا عشان اكشف الحقيقه اودامهم واردلك اعتبارك حضري شنطه هدومك من دلوقتى عشان بكرا هتحتاجيها تصبحى ع خير

تركها ونام ع اريكته

اما هى ف ظلت تبكى طوال الليل ف غدا سوف تفارق حبيبها وزوجها فهو لا يريدها لماذا هذا ياحبيبى كل هذا بسبب اعاقته ياليتنى أستطيع أن أقول لك اننى أعلم بهذه الإعاقة وما زلت اعشققك واحبك وانها لم تفرق معى اذا كنت معاق أم لا فأنا احبك والحب لا يعرف شئ عن الشكل

بسمه:انت مجنون يامحمد مستخيل اعمل كده دى مرات اخويا وادهم بيحبها

محمد:يبقى انتى ما بتحبونيش يابسومه أخص عليكى

بسمه:ايه دخل الحب فى إلى انت بتطلبه ده انت معندكيش اخوات بنات ده ادهم ممكن يقتلها فيهاهتودى البت فى داهيه

محمد:من الاخر يقتلها والا يقتلك انتى
بسمه:مش فاهمه قصدك

مخمد:اقفلى دقيقه

بعد لحظات جاءت صور ل بسمه ع التلفون لتقف مدمعه ومصدومه من ما رأته

بعد دقائق اتصل محمد عليها :هتنفذي إلى قولتلك عليه والا الصور دى تكون عند اخوكى بكره

بسمه:ابوس ايدك ده ادهم هيقتلنى لو شاف الصور دى وصلا مش حقيقه ارجوك ابعد عنى وسبنى فى حالى

محمد :ومين قالك أن انا عاوزك انا عاوز ساره وانتى إلى هتسعدينى فى كده

بسمه :حاضر طب اعمل ايه
محمد:شطوره بصى بقه



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 25-10-16, 05:17 PM   #9

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


عشقت عمياء
حلقه7

ظنت بعد ساعات ان ادهم غرق ف نوم عميق فقامت ببطي من سريرها ونزلت الي اسفل شعر ادهم بخروجها فهو لم يذوق لنوم طعم فقام من نومه ونزل خلفها ببطي وجدها ف غرفه الصالون تصلي وتستنجد بربها ظن ادهم انها تدعي ربها حتي يظهر حقيقه الامر السوء الذي مرت به اتي ليمشي ولكن اوقفه شي ما نعم اوقفه دعائها فكانت تدعه له وكم احبته وتريد ان تظل معه ادمعت عيناه وقال ف نفسه اه ياحبيبتي لو تعلمين كم اعشقك ايضا كم اريد ان اعيش عمري كله معك ولكن انا لست بكامل ولا اريد ان اري نظره الشفقه ف اعينكي عزيزتي ولا اريدك ان تتركيني حين تملين مني اسف حبيبتي فأنا اكسر قلبي لتبقي سعيده فسامحيني ذهب الي غرفته ونام ع اريكته حتي لاتعلم بأنه مازال مستيقظا دخلت الي غرفتها رأيته ف سبات نوم عميق جلست جواره تتأمل ملامح وجه نزلت ادمع من اعينها بكت بشده وضعت يدها ع فهمها لتكتم صراخ بكائها اقبلت عليه ووضعت قبله ع خديه امسكت بيده وقالت ف حنان انا بحبك اوي ياادهم ماتسبنيش ثما قبلت يده واحكمت عليه الغطاء وتركته وذهبت الي النوم ربما اذا انتظرت لحظات لرأت الدموع التي تنصب من اعين حبيبها رغم اغلاقه اياهم ف الصباح الباكر قام ادهم من نومه وجد ساره واقفه امام دولابها وتوليه ظهرها
ادهم:صباح الخير
ساره بلا نفس:صباح النور انا حضرت شنطتي ومستنيه اهلي هنزل اقعد مع طنط واخواتك شويا بعد اذنك
اوقفها ادهم بصوت اجعش:اسمهم ماما وعماتي انتي لسه مراتي
لم تعيره اهتمام وخرجت من الغرفه تمسح دموعها ماهي الا لحظات وحضر اهل ساره اسماعيل وفاطمه رحب بهم الجميع الا ساره فهم اصلا لم ينظرو لها
ناهد:ساره روحي نادي لجوزك
اومأت ساره براسها:حاضر ياماما ذهبت ساره مشغول فكرها حتي انها نست تدق الباب قبل دخولها فتحت الباب فجأه تسمرت ف مكانها قطعت الحديث تمام كان ادهم يقوم بلبس رجله الصناعيه ولكنه لم ينتهي بعد ظل الاثنان ف صمت تام الا ان ذهبت اليه ساره واخذت الرجل الصناعيه منه وحاولت تركيبها لم تكن تعلم كيف تقوم بذلك لكنها حاولت بعد عدد مرات نجحت اخيرا ف ذلك بعد لحظات اضافيه من الصمت
ادهم:عرفتي امتا
ساره:من يوم مافتحت
ادهم:مين قالك
ساره:ماحدش انا عرفت من نفسي
ادهم:ولما عرفتي ليه ماقولتليش
ساره:لانها مش فارقه عندي
ازداد ادهم ف توتره وقال بحده:يعني اي تقصدي اي
ساره مسرعه:اقصد ان اعرف حاجه زي دي او لأ مش هتفرق معايا لان بحبك كدا زي ماانت
ادهم:اه بدأ تمثيل
ساره:بدموع باكيه انت ليه بتقول كدا ليه واخد عني الفكره دي ليه مش مصدق اني ماعنديش مشكله افضل معاك كدا
ادهم:مقاطعا لها:انا بأه عندي مشكله مش عايز اتجوز واحد ترجع تزليني او تعايرني اني معاق مش عايزه اتجوز واحد ترجع تسبني بعد اما تمل مني وتخوني
ساره:بس انا لادي ولا دي ياادهم انا بحبك وهفضل معاك لاخر يوم ف عمري
ادهم:انا خلاص اخدت قراري وهيتنفذ النهارده كل واحد فينا هيروح لحاله امسك بحقيبه ملابسها واتي ليخرج من الباب اوقفته ساره
ساره:هتطلقني ياادهم هتسبني ليهم يظلموني تاني ماتسبنيش ياادهم والله بحبك جلست ع الارض تبكي بشده اتي اليها مسرعا
ادهم:بس بلاش عياط انا مش عايزك ترجعي تندمي تاني انك اتجوزتي واحد زي لماممكن تجوزي واحد احسن مني
ساره: انا عمري ماهندم لاني بحبك انت
ادهم بشك:متأكده ياساره
ساره:ايوا طبعا
اخذها ف حضنه تشابكت بين اضلاعه اقبل عليها يقبلها برقه ادهم:يالا بقا الناس مستنينا تحت
ساره:مايستنوا عايزه افضل معاك شويا ياحبيبي
ادهم:حاضر ياقلبي هنطردهم ونرجع تاني ضحت ساره بشده
ادهم:انا كدا هقتلهم وارجع تاني ازدات ساره ف الضحك
ادهم:صبرني يارب قومي بأه يابت انتي
نزل ادهم مع ساره الي عائلتهم وسلم ع الجميع
اسماعيل:ها ياادهم جبتنا هنا ليه عايز ترجعلنا بنتنا اكيد ماعرفتش تصون شرفك الموت ل اللي زيها حلال شعر ادهم بلذنب فلو كان اصر ع قرار الطلاق لكان نظر لها الجميع بهذا الشكل والاتهام نظر لعيون ساره وجدها تحبس دموعها قدر الامكان
ادهم:لو سمحت ياعمي ال انت بتكلم عنها دي مراتي وكرامتي من كرامتها وشرفها من شرفي ومااقبلش اي حد اينا كان مين يكلم عنها نص كلمه
استغرب الجميع من طريقه ادهم
اسماعيل:هي دي الوصيه ال وصتهالك ياادهم
ادهم:لان وصيتك باطله ياعمي حضرتك طلبت مني ااذي بنتك لانها حطتها راسك ف الطين وكانت تعرف اكتر من واحد وبتروح معاهم بس الكلام دا مش حقيقي مراتي اشرف من اي واحده ومسيري اعرف مين ال كانوا خطفينها دول واجبلها حقها من عنيهم
اسماعيل:خطفينها ازاي اي الكلام دا
ادهم:دي الحقيقه قص ادهم عليهم ماقالته نسمه اخته له بشأن يوم الحادثه
اسماعيل:هاهاهاها مايمكن بتضحك عليكم بكلمتين دي واحده مالهاش امان
وقف ادهم متعصبا:عمي لو سمحت دا اخر تحذير لحضرتك انا محترمك بس عشان انت والد مراتي لو سمحت بلاش تغلط ف ساره ولو بكلمه كانت ساره تبكي بشده فرحا لوقوف ادهم خلفها
اسماعيل: واي دليلك ان الكلام دا صحيح
ادهم:انا اول راجل يلمس بنتك اصلا بنتك اشرف واحده ف الدنيا حفظت ع نفسها لجوزها ف الحلال رغم الافتراء الي طلع عليها منكم. ربنا اراد انه يحفظها دي كانت امانه انا عرفت الحقيقة وقولتلكم بنفسي عشان حاتحاسب ع الشي ده وعشان ده شرف مراتي ومش حاسمح لمخلوق يقول كلمه وحده بس عنها
صمت الجميع و نظر الي ساره الباكيه اقترب ادهم منها واخذها ف حضنه يواسيها مسح دموعها وقال لها بحنان عمر ما احد حيأذيكي وانا جمبك
كان اسماعيل وفاطمه يلومون انفسهم ع ما فعلوه بإبنتهم
ف المطبخ
دخلت فاطمه الي ساره التي كانت تحضر الطعام مبتسمه
فاطمه: ازيك يا ساره مش حتسلمي ع امك
توقفت ساره عن العمل ونظرت الي امها
ارتمت في حضنها باكيه انتم اهلي يا ماما مهما تعملو فيا هتفضلو اهلي
اتي صوت من الخلف
اسماعيل: سامحينا يا بنتي
ساره: مسامحاكم يا بابا من زمان
اتاهم صوت ادهم: ايه ده يا سرسور كل ده تعملي سلطه
تفاجأ باسماعيل و فاطمه يحضنان ساره
اسماعيل: ربنا يحميك يا ابني
ادهم: ربنا يخليك يا عمي ده كفايه بأنك رزقتني باجمل نعمه في الدنيا ساره بنتك
احمر وجه ساره خجلا لاحظ ذلك الجميع استأذن اسماعيل وزوجته. اقترب ادهم من ساره
اي يا بت دي كلها بتعملي سلطه
ساره : لو مش عاجبك متاكلش ها
ادهم امسك يدها وقال طب ما تيجي اعملك عمايل السلطة
ساره: تاني. ابعد بقي حد يدخل علينا. ااه يا ادهومتي
ادهم : عيون ادهومتك
ساره مفيش يلا نطلع
رحل الجميع

اثناء طلوع ساره وادهم ع السلم
ساره: اه صحيح نسمه كانت عايزاك ضروري فوت عليها الاول
اقترب ادهم وقبل ساره: بكره بقي
ساره: لا لا لا مينفعش يلا بقي روح
ثم دفعته ع غرفة اخته و ذهبت الي غرفتها

بعد ساعه:
ادهم: البت اختي دي اتهبلت ولا ايه يعني جيبالي شكلاطه وقلت ماشي بس ايه الهبل الي كانت بتعملو ده سلم وتعبان ايه الي العبه معاها دي
كان ادهم يحدث نفسه حتي وصل الي غرفته فتح الباب ولكنه صدم مما رآه ...


فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 25-10-16, 05:19 PM   #10

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الحلقة 8


فتح ادهم باب غرفته ليتفجأ

ادهم:هههههه اي ال انتي عملاه ف نفسك دا

رسمت ساره ع وجهها حزن مصطنع:تقصد اني طالعه وحشه

ادهم:لا طبعا هو انا اقدر انا بناغشك بس هو كل دا عشاني

ساره:لأ اصل بحب اتذوق قبل ماانام صحيح نسمه كانت عايزه اي

ادهم:هاهاها اقولك اي بس اتديلي علبه شيكولاته وفضلت كدا تلك ف حاجات مش فاهمها

ساره:اها فشلت ف التمثيل

ادهم:نعم!!!!

ساره:اصل انا اتفقت معاها تعمل كل دا عقبال مااظبطت نفسي عشان اطلع حلوه بأه

ادهم:ياولاد الايه بتلعبوا عليا ماشي طب تعالي بأه

حملها ادهم وداخ بها ف ارجاء غرفتهما كان الاثنين ف غايه السعاده

ادهم:انا بحبك اوي ياساره تعرفي كدا

ساره:وانا كمان بحبك اوي تعرف كدا

ادهم:هههه اه اعملي حسابك انا عايز ولد

ساره:لالالا بنوتايه طبعا ولد اي وبتاع اي

ادهم:طب انتي عارفه لو جبتي بنت انا هعمل فيكي اي

ساره:بخضه اي

ادهم:هههه هسميها ساره

ضحك الاتنين معا غرق كلاهما ف سبات نوم عميق

مرت الايام عليهم ف سعاده مستمره

ساره تخبط ع باب بسمه

فتحت بسمه الباب

ساره:اذيك يابسمه

بسمه:الحمد لله

دخلا الاثنين معا يتحدثان

بسمه:انتي بتحبي ابيه ادهم ياساره

ساره:اه طبعا دا حياتي كلها انا بعشقه بجد ونفسي ربنا يحميه ليا

بسمه:انا بجد مبسوطه ان ربنا رزقه بيكي

ساره:شكرا ياحبيبتي غادرت ساره الي غرفتها اتشقت اليك كثيرا

ادهم:وانا كمان ياحبيبتي بس اعمل اي شغل

ساره:اممم طب سلام دلوقتي بعد ساعه

ساره:احم ادهم موجود رفعت احدي الفتيات راسها التي تزينت بجميع مساحيق التجميل:اقوله مين

ساره:ساره اسماعيل

السكرتيره:نظرت ف الورق التي امامها:معاكي معاد سابق

ساره:لا

السكرتيره بغرور:ادهم بيه مش فاضي

ادمعت ساره لاسلوبها
السكرتيره:ايوا بس انا مراته

رفعت السكرتيره راسها مره اخري:وانا مالي مفيش دخول يافندم

ساره:بلظبط كدا انتي مالك

ثما جرت ساره ع باب مكتب ادهم وفتحته بشده كان ادهم ف اجتماع نظر كل الحاضرين الي ساره بأستغراب وقف ادهم وقال بصوت غاضب جدا ادهم:ف اي اي التهريج دا

السكرتيره:والله يااستاذ ادهم حاولت امنعها بس ماسألتش عني ودخلت

ادهم:يعني مفيش امن ثم صمت قليلا ومسح بكفه وجه ثمال قال بهدوء الاجتماع اتلغي اتفضلوا ع مكاتبكم غادر الجميع ماعدا السكرتيره اقترب ادهم من ساره بدموعها المحبوسه ف عينها ادهم:انتي بتعملي اي هنا

ساره:-----------

ادهم:لما اتكلم تردي عليا ثما اكمل بصوت اعلي مفكرها وكاله من غير بواب

ساره:اجعشت ف البكاء انا اسفه انا جيت بس عشان

ادهم:عشان ولا ماعشان يالا غوري ع البيت يالا
طلعت ساره تجري ع الفيلا دخلت من الباب فتحت بسمه لها الباب وجدتها منهاره من البكاء

بسمه:ف اي ياساره مالك

كانت ساره لاتستطيع الكلام ثما وقعت مغشيا عليها كان لااحد ف البيت سوي ساره وبسمه اتصلت بسمه بطبيب واتي وانتهي من كشفه

الطبيب:ضغطها وطي شويا بس لازم ناخد بالنا من نفسنا اكتر من كدا احنا عايزين البيبي تبقا صحته وحشه ولا اي

بسمه بأستغراب:بيبي

الطبيب:اها المدام حامل اوصلت بسمه الطبيب الي الخارج

وذهبت الي ساره مره اخري

بسمه:طب بذمتك ف واحده هتبقا ام يبقا شكلها عامل كدا ف اي حصل

اي قصت ساره ل بسمه ع ماحدث بينها وبين ادهم

بسمه:لا طبعا ابيه غلطان ازاي يعمل كدا وكمان قدام سكرتيره انتهت الفتيات من الحوار وف المساء دخل ادهم غرفته وجد ساره نائمه ع الاريكه ازدات غضبه رمي الشنطه التي بيده واقترب منها وكشف الغطاء عنها وقام بحملها ورمها بشده ع السرير
وقال:قولتلك بطل المره الف ماعدش ف حاجه اسمها نوم ع الكنبه انتي بتفرحي اما تدايقيني واتعصب تأواهت ساره بألم مش شدت الحركه اتجه ادهم اليها ف اي مالك ابعدته عنها وذهبت مسرعه الي الحمام قام بتغير ملابسه وخلد الي النوم بينما هي فأتت جواره ونامت رفع راسه ونظر خلفه ادهم:انتي كويسه

ساره:---------

اغتاظ ادهم:عنك مارتيدي ثما غطي نفسه ونام بينما ساره ظلت تبكي طول الليل ف الصباح بدل ادهم ملابسه وذهب الي العمل

ادهم:ادخل

السكرتيره:استاذ ادهم حضرتك الفراش لاقي الدوسيه دا ع الارض النهارده واضح انه كان مع مرات حضرتك وقت اما جت ع الشركه

ادهم:تمام شكرا روحي انتي ع الشغل امسك ادهم بهذا الدوسيه وفتحه ليقف من المفجأه فهذا اختبار حمل ايجابي بأسم ساره اسماعيل وادهم محمد وبعض التحاليل واشعه الايكو ايضا كانت مفجأه ادمعت عينه فكم هو ينتظر هذا المولود ثما فكر قليلا يعني ساره اما جاتلي الشركه كان عشان تجبلي الورق دا وتقولي انها حامل وبدل اما اقولها مبروك شتمتها وبهدلتها ذهب مسرعا الي الفيلا ومعه بوكيه ورد ذهب الي غرفته وجدها تقوم بترتيب الكوميدينو وقف خلفها واحتضانها بشده ثما قال

ادهم:انتي لسه زعلانه

ساره:لأ

ادهم:طب عيني ف عينك كدا

ساره:لو سمحت ابعد عندي شغل حملها ثما قام بوضعها ع السرير وقال لها:ماعدش ف شغل من النهارده ثما امسك ورق الدوسيه وقال لها انا لقيته ف المكتب بتاعي ماعرفش ف اي ثما غمزها

ساره:افتحه وانت تعرف

ادهم:منا فتحته وعرفت انا اسف ياحبيبتي والله كنت متعصب جدا يومها

ساره. :عن اذنك عاوزه انام

ادهم:لا والله ماهسيبك خالص حاول معها مرارا وتكراراً ولكن دون جدوى

وقف ادهم فى الشرفه يفكر فيما حدث بينما هى نائمه

ادهم. :لا فعلا انا غلطان مكنش ينفع اقولها كده ازاى اشتمها قدام حد هى عملت ايه يعنى عشان أقولها كده لازم اصالحها بأى طريقة

فر غرفه بسمه

هاتفها يرن كذا مره ولكن لا ترد ولكن أخيراً ردت
بسمه:ايوا يامحمد نعم
محمد:ايه يا هانم مبترديش من اول مره ليه
بسمه:مشوفتش الفون
مخمد:وحياه امك هتستعبطى لأ فوقى احسن الصوره بكره هتروح اخوكى ويبقى يفكرك هو بقه
بسمه:خلاص والله طب انت عاوز ايه دلوقتي
مخمد:هنفذ إلى اتفقنا عليه
بسمه:اي
محمد:هو ايه إلى ايه تجيبى ساره عندى بكره
بسمه:حاضر
محمد:شاطره اسمعى بقي هتعملى ايه بكره



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 06:22 AM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.