آخر 10 مشاركات
[تحميل] كنا فمتى نعود ؟للكاتبة/ الكريستال " مميزة " (جميع الصيغ) (الكاتـب : فيتامين سي - )           »          زوجة اليوناني المشتراه (7) للكاتبة: Helen Bianchin..*كاملة+روابط* (الكاتـب : raan - )           »          سيكولوجية المرأة (الكاتـب : Habiba Banani - )           »          العروس المنسية (16) للكاتبة: Michelle Reid *كاملة+روابط* (الكاتـب : * فوفو * - )           »          2- مرارة الإنتقام - روايات رومانس** (الكاتـب : Just Faith - )           »          دموع تبتسم (38) للكاتبة: شارلوت ... كاملة ... (الكاتـب : najima - )           »          اللوحة الغامضة (48) للكاتبة: كارول مورتيمور .. كاملة .. (الكاتـب : cutebabi - )           »          عروس المهراجا (163) للكاتبة: Lynne Graham *كاملة+روابط* (الكاتـب : Gege86 - )           »          انتقام النمر الأسود (13) للكاتبة: Jacqueline Baird *كاملة+روابط* (الكاتـب : * فوفو * - )           »          تبكيك أوراق الخريف (4) *مميزة ومكتملة*.. سلسلة للعشق فصول !! (الكاتـب : blue me - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى قصص من وحي الاعضاء > الروايات الطويلة المكتملة المنفردة ( وحي الأعضاء )

مشاهدة نتائج الإستطلاع: ما مستوى الرواية
جيده جدا 54 51.43%
جيدة 42 40.00%
سيئة 9 8.57%
المصوتون: 105. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

Like Tree33Likes
إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 24-03-17, 02:55 PM   #131

سما صافية

كاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء وراوي القلوب

 
الصورة الرمزية سما صافية

? العضوٌ??? » 394040
?  التسِجيلٌ » Feb 2017
? مشَارَ?اتْي » 2,728
?  نُقآطِيْ » سما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond repute
افتراضي


اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rontii مشاهدة المشاركة
و عرفنا تاريخ مازن كله از المفروض انه يكون كله
كونه حكي لشهد ده معناه انها مهمة عنده لكن الاهتمام ده اخره اية
عامر طب ز محدش سمي عليه يارب ايمان تعلم شهد و يعملو حلف ضد اولاد العم ههههههههه
ﻻ يارونتى مازن طلع سوسه ومخبى حاجات تانيه
بس مصيره يعترف هههههههههه


سما صافية غير متواجد حالياً  
التوقيع
رد مع اقتباس
قديم 24-03-17, 02:59 PM   #132

سما صافية

كاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء وراوي القلوب

 
الصورة الرمزية سما صافية

? العضوٌ??? » 394040
?  التسِجيلٌ » Feb 2017
? مشَارَ?اتْي » 2,728
?  نُقآطِيْ » سما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond repute
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نهاد على مشاهدة المشاركة
بحس الفصول قصيرة و مش بلحق استمتع بالفصل و اللى مصبرنى أنك بتنزلى فصل كل يوم يا سما علشان ألحق اعرف مغامرات عامر و مازن .
طبعاً اعترافات مازن ناقصة و فى جزء هو ما كانش صريح فيه معاها و ده اللى بيقلقنى على البنت و خصوصاً أنها مستعدة تصدق أى حاجة يقولها و تنسى اللى فات مهما عمل معاها .
عامر البنت اللى كانت تمشى معاه تاخد لقب صايعة ههههه بجد عامر ده عسل و كويس أنه عارف نفسه و اتمنى إيمان تاخد لقب توبة عامر و يتوب على ايديها .
فصل جميل يا سما

الفصل ده كان قصير شويه معلش هعوضه فى اللى جاى ان شاء الله
متابعتك تسعدنى دائما
بتحسسينى انى كاتبه جامده وانا على قدى خالص هههههههه


سما صافية غير متواجد حالياً  
التوقيع
رد مع اقتباس
قديم 24-03-17, 03:02 PM   #133

سما صافية

كاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء وراوي القلوب

 
الصورة الرمزية سما صافية

? العضوٌ??? » 394040
?  التسِجيلٌ » Feb 2017
? مشَارَ?اتْي » 2,728
?  نُقآطِيْ » سما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond repute
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سجدة طاهر مشاهدة المشاركة
ربنا يستر من القادم شكله برضه ما عايز يتجوز وعامر ربنا يهدى له المهندسة ويتهد شوية
شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ... لك مني أجمل تحية .
يمكن فى سر تانى مخبيه خلينا نشوف ههههههه
شكررررا لمتابعتك


سما صافية غير متواجد حالياً  
التوقيع
رد مع اقتباس
قديم 24-03-17, 04:17 PM   #134

Topaz.

مشرفة منتدى الروايات والقصص المنقولةومنتدى الـروايــات الـعـربـيـةوعضو مميزفي القسم الطبي وفراشة الروايات المنقولةومشاركة بمسابقة الرد الأول ومحررة بالجريدة الأدبية

 
الصورة الرمزية Topaz.

? العضوٌ??? » 379889
?  التسِجيلٌ » Jul 2016
? مشَارَ?اتْي » 7,036
?  مُ?إني » العِرَاقْ
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Iraq
?  نُقآطِيْ » Topaz. has a reputation beyond reputeTopaz. has a reputation beyond reputeTopaz. has a reputation beyond reputeTopaz. has a reputation beyond reputeTopaz. has a reputation beyond reputeTopaz. has a reputation beyond reputeTopaz. has a reputation beyond reputeTopaz. has a reputation beyond reputeTopaz. has a reputation beyond reputeTopaz. has a reputation beyond reputeTopaz. has a reputation beyond repute
¬» مشروبك   water
¬» قناتك nicklodeon
?? ??? ~
اللهّم خِفَافًا لا لنا ولا علينا ، لا نُؤذِي ولا نُؤذَى ، لا نَجرَحُ ولا نُجرَح ، لا نَهينُ ولا نُهان ، اللهم عبورًا خفيفًا ؛ لا نشقى بأحدٍ ولا يشقى بنا أحد .
افتراضي

مساء البرتقال 🍊🍸😊

بارتين جميلات سما

مازن اعترف لفراشته
بجزء من ماضيه

احس بعد اكو كثير
اسرار ما حكى لها
عنها .. يعني مثلاً
ليش رافض الارتباط
وليش ارتبك لما
سألته اذا حب بعد
زوجته

عامر السكر مال
الرواية .. ربنا يهدي
ايمان وتصدق انك
تحبها ...هي ما تنلام
بتركها له لأنه صايع
واكيد فكرت انه
يضحك عليها .. بس
من كلامها حسيت
انها تحبه ومجروحة
منه

رحمة مبروك الخطوبة
وعقبال الزواج

مشكورة حبيبتي و
يعطيج العافية


Topaz. متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 24-03-17, 04:27 PM   #135

لامار جودت

? العضوٌ??? » 290879
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 1,601
?  نُقآطِيْ » لامار جودت has a reputation beyond reputeلامار جودت has a reputation beyond reputeلامار جودت has a reputation beyond reputeلامار جودت has a reputation beyond reputeلامار جودت has a reputation beyond reputeلامار جودت has a reputation beyond reputeلامار جودت has a reputation beyond reputeلامار جودت has a reputation beyond reputeلامار جودت has a reputation beyond reputeلامار جودت has a reputation beyond reputeلامار جودت has a reputation beyond repute
Rewitysmile25

[quote=سما بﻻ غيوم;12094043]
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة لامار جودت مشاهدة المشاركة
الرواية خفيفة وأحداثها سريعة بس شهد خفيفة اوى خليها تتقل شوية[/q

حاجه حلوه وﻻ وحشه انها تكون سريعه ؟
حاجة جميلة الرواية رائعة حبيبتى الله يوفقك


لامار جودت غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 24-03-17, 04:35 PM   #136

سما صافية

كاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء وراوي القلوب

 
الصورة الرمزية سما صافية

? العضوٌ??? » 394040
?  التسِجيلٌ » Feb 2017
? مشَارَ?اتْي » 2,728
?  نُقآطِيْ » سما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond repute
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Topaz.;12096419Topaz
مساء البرتقال 🍊🍸😊

بارتين جميلات سما

مازن اعترف لفراشته
بجزء من ماضيه

احس بعد اكو كثير
اسرار ما حكى لها
عنها .. يعني مثلاً
ليش رافض الارتباط
وليش ارتبك لما
سألته اذا حب بعد
زوجته

عامر السكر مال
الرواية .. ربنا يهدي
ايمان وتصدق انك
تحبها ...هي ما تنلام
بتركها له لأنه صايع
واكيد فكرت انه
يضحك عليها .. بس
من كلامها حسيت
انها تحبه ومجروحة
منه

رحمة مبروك الخطوبة
وعقبال الزواج

مشكورة حبيبتي و
يعطيج العافية
تعليقاتك دايما مميزه حبيبتى ويسعدنى مروركم
مسائك فواكه استوائيه


سما صافية غير متواجد حالياً  
التوقيع
رد مع اقتباس
قديم 24-03-17, 04:36 PM   #137

لامار جودت

? العضوٌ??? » 290879
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 1,601
?  نُقآطِيْ » لامار جودت has a reputation beyond reputeلامار جودت has a reputation beyond reputeلامار جودت has a reputation beyond reputeلامار جودت has a reputation beyond reputeلامار جودت has a reputation beyond reputeلامار جودت has a reputation beyond reputeلامار جودت has a reputation beyond reputeلامار جودت has a reputation beyond reputeلامار جودت has a reputation beyond reputeلامار جودت has a reputation beyond reputeلامار جودت has a reputation beyond repute
افتراضي

واضح أن مازن حب شهد دوى حاجة متضايقة أكيد عنه احساس أنه كده بيخون حبيبتى إللى ماتت عشان خاطرة واللا عشان ها رافض أنه يعيش حياته لذلك معاملته مع شهد بتتغير وعامر ماشاء الله عليه عجبانى شخصيته واصراره الفصل رائع تسلم ايديك

لامار جودت غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 24-03-17, 07:48 PM   #138

سما صافية

كاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء وراوي القلوب

 
الصورة الرمزية سما صافية

? العضوٌ??? » 394040
?  التسِجيلٌ » Feb 2017
? مشَارَ?اتْي » 2,728
?  نُقآطِيْ » سما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond repute
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة لامار جودت مشاهدة المشاركة
واضح أن مازن حب شهد دوى حاجة متضايقة أكيد عنه احساس أنه كده بيخون حبيبتى إللى ماتت عشان خاطرة واللا عشان ها رافض أنه يعيش حياته لذلك معاملته مع شهد بتتغير وعامر ماشاء الله عليه عجبانى شخصيته واصراره الفصل رائع تسلم ايديك
تسلمى ﻻمار وشكرا لمتابعتك


سما صافية غير متواجد حالياً  
التوقيع
رد مع اقتباس
قديم 25-03-17, 01:16 AM   #139

سما صافية

كاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء وراوي القلوب

 
الصورة الرمزية سما صافية

? العضوٌ??? » 394040
?  التسِجيلٌ » Feb 2017
? مشَارَ?اتْي » 2,728
?  نُقآطِيْ » سما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond reputeسما صافية has a reputation beyond repute
افتراضي

مساء الورد عليكم ، يﻻ نشوف عامر وإيمان هيعملوا ايه
يارب الفصل يعجبكوااااااا

الفصل الحادى عشر
...............

فى الشركه يوم اﻻجتماع مع مهندسين المكتب الهندسى
شهد بمكتب مازن
مازن : جهزتى اوضه اﻻجتماعات
شهد : ايوه كله جاهز
مازن : تمام ... لما المهندسين يوصلوا دخليهم اوضه
اﻻجتماعات علطول
شهد : حاضر
مازن : وتنادى لعامر يستقبلهم
شهد : تمام .. حاجه تانى
مازن مبتسما فى وجهها : شكرا
مر بعض الوقت قبل وصول فريق التصميم الهندسى
واستقبلتهم شهد بترحاب و اتصلت بعامر ﻻبﻻغه بوصولهم
ودخلت لمكتب مازن ﻻبﻻغه
شهد : المهندسين وصلوا وفى غرفه اﻻجتماعات دلوقتى
مازن باهتمام : وعامر
شهد : بلغته بوصلهم
دخل عامر عليهم مسرعا : وصلوا ... يﻻ يامازن
مازن مداعبا : مستعجل ليه
عامر بابتسامه وهو يغمز و يتجه لغرفه اﻻجتماعات
مازحا : عطل الشغل بقى
ابتسم مازن وسار خلفه لغرفه اﻻجتماعات ورحبوا بالجميع
ابتدت شهد فى توصيل الﻻبتوب الخاص بالمهندسين
الى شاشه العرض ورحمه تاخد منهم طلبات المشروبات
وجلسوا لبدأ اﻻجتماع وبدأ مصطفى فى عرض الرسومات وشرحها
وعامر يتابع إيمان بعينيه وهى مازالت تتجاهل نظراته
ودخل عامل البوفيه لوضع المشروبات امامهم بهدوء ثم انصرف
فقامت رحمه لمﻷ اكواب المياه امامهم حتى وصلت لإيمان
فمﻷت كوبها وهى ترفع يدها خبطت الكوب بعفويه فانسكب على
الطاوله ومنه على مﻻبس إيمان
فقامت بفزع وهى تشهق : هااااااه
ابتسم عامر بخبث وهو يتأملها وتابع مازن مايحدث
رحمه بآسف : أنا آسفه ... آسفه جداا ....
اتفضلى معايا هنشفلك البلوزه حاﻻ
إيمان بضيق : ﻻ ..ﻻ خﻻص دلوقتى تنشف
رحمه باصرار : دقيقتين بس وهنشفها ...بس اتفضلى معايا
مصطفى باهتمام : روحى معاها يا إيمان بدل ما تاخدى برد
التفت له عامر بنظرات ناريه وتحركت إيمان وهى تشد البلوزه
الملتصقه بجسدها من تأثير الماء مع رحمه خارج غرفه اﻻجتماعات
فتكلم مازن : انا آسف على اللى حصل..... نكمل لغايه ما المهندسه ترجع
مصطفى : حصل خير .... اتفضل نكمل
قاطعهم عامر : هعمل مكالمه مهمه وارجعلكم
ونهض من مكانه ليخرج من الغرفه
..............................

اصطحبت رحمه إيمان لمكتب عامر لتجفف مﻻبسها وهى تعتذر لها
رحمه وهى تحاول عصر طرف البلوزه: انا آسفه جدااا
إيمان برقه : حصل خير
رحمه وهى تمسك بمناديل لتجفف المﻻبس : شويه صغيره وتنشفى علطول
انفتح باب المكتب وتقدم عامر بعض خطوات ووقف يضع
يديه بجيوب بنطاله وعلى وجهه ابتسامه عريضه
عامر مبتسما : منوره مكتبى
نظرت له إيمان بدهشه والتفتت لرحمه معاتبه
رحمه باحراج وهى تهز كتفيها : آسفه
عامر مبتسما : هاتى لمون للباشمهندسه يارحمه
رحمه : حاضر يافندم
وخرجت من المكتب مسرعه وإيمان تتابعها بنظرها
إيمان بحده : أنت اللى قلتها تدلق عليا ميه
عامر ببرود : ﻷ ... قلتها تدلق النسكافيه
إيمان بحده : هااااه ...عاوز تحرقنى
عامر بهدوء وهو يقترب منها : عشان تبطلى تجاهلك ليا
إيمان بتلعثم : عامر خليك مكانك
عامر مبتسم بخبث : خايفه منى .... مش معقول ده أنا مورا
أكمل وهو يغمز : نسيتى
إيمان معاتبه : ﻷ مانستش ... مانستش انك خدعتنى وفهمتنى
انك بتحبنى وانت ليك حبيبه فى كل قسم من الكليه عشان تضمن
انهم ما يتقابلوش مع بعض
اطلق عامر ضحكه مرحه : شقاوة شباب
إيمان بسخريه : شقاوة .... تكسر قلوب البنات وتلعب بيهم ...
وتقول شقاوه
عامر بحنق : طيش شباب وراح لحاله
إيمان بتهكم : راح لحاله ... سمعتك سبقاك لدلوقتى
عامر وهو يغمز : ما أنتى مركزه معايا أهوه
وأكمل مبتسما : وعلى العموم ياستى هتوب على ايديكى
إيمان ساخره : ديل ال.... وﻻ بﻻش
عامر محذرا وهو يقبض على ذراعها : لمى نفسك عشان ما أكسرش دماغك
إيمان بألم : آى... دراعى
عامر وهو يرخى قبضته عن ذراعها ويحاول
التكلم بهدوء : ايمى .... انا كنت مقضيها صحيح بس خﻻص
واكمل بصوت منخفض : يوم ماشفتك فى المكتب حسيت انى
لقيت اللى بدور عليها وضاعت منى من زمان
إيمان بهدوء : عاوز منى ايه ياعامر
عامر وهو يمسك بذراعها الاخر : عاوزك أنتى
ابعدت إيمان يديه عن ذراعيها بنظرات محذره
وهى تقول بتحدى : انت عارفنى كويس ومش ممكن
ابقى واحده من حريمك
اطلق عامر ضحكه مرحه وهو يردد : حريمى
ثم أكمل بخفوت وهو ينحنى قليﻻ ليقترب من وجهها
: هتبقى كل حريمى ومفيش غيرك
إيمان متسائله بهدوء : وضح كﻻمك
عامر بحنو : يعنى هتبقى حبيبتى ومراتى
إيمان وهى تنظر فى عينيه بشك : عامر انا مش البنت اللى
بضفاير وهتضحك عليها بكلمتين
عامر بحنو : عارف انك ست البنات وهتغير عشانك
....... احنا هنفتح صفحه جديده واوعدك انى هكون مخلص ليكى
إيمان بهدوء : هتقدر
غمز عامر بعينه لها وهو يقول بخبث : أنتى وشطارتك
استشاطت إيمان غضبا والتفتت لتخرج من المكتب
وهى تصيح فيه : هاااه ..مفيش فايده فيك
سبقها عامر بساقيه الطويلتين ووقف يسد عليها الطريق بجسده
وهو يطلق ضحكاته المرحه ويردد : خﻻص .... هقدر
وأكمل مبتسما : جربينى
وقفت امامه عاقده ساعديها امام صدرها وتنظر إليه نظرات شك
وهى تفكر فى كﻻمه وهو يتأملها بحب وعلى وجه ابتسامه رقيقه
ثم نظرت له نظره جانبيه و رددت : هفكر
اتسعت ابتسامته وهو يمد يديه ليحيط ذراعيها فأزاحت يديه سريعا
وهى تنظر له نظره محذره مره أخرى فرفع يديه عن ذراعيها
مستسلما بطريقه مسرحيه
إيمان بنبره مرحه : يﻻ بينا نرجع اتأخرنا عليهم
عامر متأفف : ده وقته
إيمان ضاحكه : هنكلم بعدين ...يﻻ
عامر متسائﻻ بلهفه : امتى... النهارده بعد اﻻجتماع
إيمان بجديه : ﻻ مش هينفع النهارده
عامر بضيق : بكره
إيمان بابتسامه رقيقه : هشوف واقولك ... يﻻ بقى
سبقته بخطوات للباب فاوقفها متسائﻻ بنبره حانقه
: استنى هنا ..... ايه حكايه مصطفى ده
إيمان بغير فهم : ماله
عامر بحنق : شايفه مهتم بيكى زياده
إيمان محاوله استفزازه : عادى ..... معجب
عامر صائحا : نعم ..... وانتى
إيمان بﻻ مباﻻة : أنا ايه
عامر بغيره : ردى ما تستفزنيش
إيمان بدلال وهى تبتعد عنه : بفكر
جذبها عامر من ذراعها وبنبره محذره
: اياكى حتى تهزرى بالطريقه ديه .. فاهمه
إيمان محاوله تهدئته : اهدا يامورا
ابتسم عامر وهو يرخى قبضته عن ذراعها
: خليكى بعيد عنه واﻻ هولع فيه .... وفيكى
إيمان بدلال : أهون عليك
عامر مبتسما : خﻻص هولع فيه لوحده
انطلقت ضحكاتهم وخرجوا من المكتب واتجهوا لغرفه اﻻجتماعات
............................

دخلوا لغرفه اﻻجتماعات سويا فنظر الجميع لهم
اتجهت إيمان لمقعدها وجلست فى صمت
عامر : آسف على التأخير
وأكمل بجديه وهو يجلس مكانه : وصلتوا ﻻيه
مازن : اتفقنا على الشكل النهائى تقريبا
عامر : جميل
مصطفى بسخريه : كان يهمنا نسمع رايك بس المكالمه شغلتك
عامر بتحدى : انا ومازن واحد
تدخل مازن لتلطيف الجو متوجه بحديثه لإيمان : برافو ياباشمهندسه
الﻻند سكيب روعه عرفت انه شغلك ، تسلم ايديكى
ابتسمت إيمان : شكرا لحضرتك
ابتسم عامر وهو ينظر اليها : اكيد جميل
كاد مصطفى ان يتكلم معقبا على كﻻم عامر
فسبقه مازن و اكمل كﻻمه بجديه : استغﻻل المساحه
واماكن حمامات السباحه ممتاز ...
واكمل موجه حديثه لمصطفى : احنا دلوقتى محتاجين تظبيط النقاط
اللى اكلمنا عليها فى المبانى يامصطفى
مصطفى وهو يتبادل النظرات مع عامر : ايوه طبعا .....
زى ما اتفقنا اﻻسبوع الجاى نعرض عليك التعديﻻت المطلوبه
مازن : تمام .... متشكر جدا لتعبكم
............................

فى أحد المطاعم الفاخره مازن وعامر على الغداء
مازن : عملت ايه
عامر بتفاخر : عيب عليك .... اقنعتها طبعا
مازن بجديه : انت فعﻻ ناوى تجوز
عامر بحيرة : شكلى هعملها..... انا فعﻻ منجذب اوى ليها
مش متأكد بحبها وﻻ ﻷ ...بس عاوزها
مازن : عاوزها .... يعنى مش جواز
أكمل مازن محذرا : الجواز مش لعبه
عامر بجديه : عارف والله يامازن وانا فعﻻ متمسك بيها وعاوزها
بس قلقان ...... انا عمرى ما فكرت انى ممكن اتجوز
مازن محذرا : لو مش واثق ما تلعبش بيها إيمان انسانه محترمه وجد
اكمل عامر : وجدعه وبنت ناس وهتولع فيا لو لعبت بديلى
واكمل ضاحكا : وده اللى مخوفنى
مازن ضاحكا : هتلعب بديلك ليه يابنى.... ما انت هتجوز
عامر بتفكير : هى لسه بتفكر .... مش واثقه فيا وعندها حق
مازن بمكر : بس انت بتحبها وبتغير عليها .... ده انت كنت هتحرق مصطفى بعينيك
عامر مبتسم : مابطقش حد يبصلها
مازن فرحا : يبقى نقول مبروك ياعريس
...........................

مر اسبوع على اجتماعهم بالمهندسين وجاء موعدهم الجديد
لﻻطﻻع على الرسومات النهائيه
فى الشركه شهد فى مكتب مازن
شهد : مهندسين المكتب الهندسى جايين كمان ساعه
مازن : اوكيه ....بلغى عامر بمعادهم
شهد : اوكيه وهجهز غرفه اﻻجتماعات
مازن : اطلبى من رحمه تساعدك
شهد مبتسمه : الموضوع مش مستاهل
مازن باهتمام : بتتعبى نفسك اوى ياشهد
شهد : ده شغلى
ابتسم مازن : عجبك التصميم
شهد : تحفه .... بس انت طلبت تغيرات
مازن : ايوه .. هغير شويه حاجات .... لو حصلت هيعجبك اكتر
شهد : انت شغلك كله بيعجبنى
مازن مداعبا : شغلى بس
شهد بخجل ممزوج بدﻻل : ايوه .... هروح اشوف شغلى
.....................

دخلت شهد لغرفه اﻻجتماعات ﻻعداد شاشه العرض واستقبال المهندسين
وبعد وقت قصير وصل مصطفى وفريقه فى ميعادهم
وفى استقبالهم مازن وعامر وطبعا اتسعت ابتسامه عامر عند
رؤيه إيمان وضغط على يدها بقوه وهى تسلم عليه
جلسوا حول مائده اﻻجتماعات وحرصت إيمان على الجلوس بعيدا
عن مصطفى حتى ﻻ تثير غيره عامر ووضعت الﻻب توب امامها
وفتحته فاتجهت لها شهد ورحبت بها وقامت بتوصيل الﻻب توب
بشاشه العرض وبدأوا فى عرض التصميمات التى نالت اعجاب مازن وعامر
مازن بإعجاب : هايل شغل تحفه
مصطفى : البركه فيك .... تصميمك هو اﻻساس اللى بدأنا بيه
مازن : ده شغل الفريق كله ومجهود رائع منكم
مصطفى لعامر : ارجو يكون عجب الباشمهندس
عامر بجديه : أكيد ... نتيجه مشرفه وجهد مشكورين عليه
مازن : شهد لو سمحتى اعملى نسخه من الشغل
شهد : حاضر
توجه مازن بحديثه لعامر : بمجرد ما ناخد موافقه عادل نبتدى التنفيذ ... ان شاء الله
هز عامر رأسه موافقا : ان شاء الله
وعاد مازن يتحدث مع مصطفى وباقى الفريق
جلست شهد بجانب إيمان لعمل نسخه من التصميمات وبدأوا يتبادلوا
الحديث واﻻبتسامات وعامر يتابعهم بعينيه ثم قام من مكانه واتجه لهم
عامر : عملتى نسخه ياشهد
شهد : الباشمهندسه بتنقلهم على الفﻻشه
نظر عامر الى إيمان بابتسامه : عاوزه مساعده
إيمان مبتسمه : ميرسى
جلس عامر بجوارها وشهد تتابعه بتعجب كاد عامر ان يتحدث
ولكنه وجد شهد تنظر اليه وهى جالسه بجانب إيمان
عامر : شهد ممكن كوبايه ميه
نظرت له شهد بتعجب وهى تنظر لكوب الماء الموضوع على الطاوله
امامه وابتسمت وهى تنهض من مكانها : حاضر
التفت عامر لإيمان هامسا : وحشتينى

إيمان بارتباك وبصوت منخفض : مش وقته
عامر بضيق : امتى وقته
إيمان بجديه : نكلم وقت تانى
عامر : انتوا راجعين المكتب دلوقتى
إيمان : ﻷ ... انا استأذنت اروح بدرى
عامر بفرحه : جميل يبقى نقعد مع بعض شويه
إيمان : ﻻ مش هينفع انا خارجه مع واحده صحبتى
عامر بضيق : انا وﻻ صحبتك
إيمان بجديه : انا متفقه معاها مش معقول يعنى ......
قاطعها عامر مكررا كﻻمه ببطئ : أنا ...وﻻ ...صحبتك
نظرت إيمان لعينيه مستسلمه : انت طبعا
ابتسم عامر : يبقى نقعد نكلم فى اى مكان تحبيه فى كﻻم كتير اوى بينا
قاطعهم صوت مصطفى المتجهم : إيمان راجعه المكتب
إيمان بارتباك : انا أستأذنت من المهندس أمجد اروح بدرى
نظر مصطفى لعامر الذى يحدق بيه فى حنق
وأكمل كﻻمه : اوكيه .. بكره اجتماع شركه (.........) ماتنسيش
إيمان بجديه : فاكره والتصميمات جاهزه
مصطفى : تمام وخرج من المكتب مع باقى المهندسين
ولم يتبقى غير مازن وشهد التى اقتربت من إيمان لتأخذ الفﻻشه منها
فتركهم عامر ليكلم مازن سريعا ثم عاد إلى إيمان
عامر : إيمو .. يﻻ بينا
إيمان وهى تغلق شنطه الﻻب توب : اوكيه
مد عامر يده يحمل الﻻب توب عنها : سبيه انتى ... اتفضلى
فتقدمت امامه والقت السﻻم على مازن وشهد وغمز عامر
لهم قبل الخروج ورائها
فالتفتت شهد لمازن وفى عينيها تسائل
مازن مبتسم : متسأليش .... يﻻ نتغدى احنا كمان
.......................


سما صافية غير متواجد حالياً  
التوقيع
رد مع اقتباس
قديم 25-03-17, 01:39 PM   #140

لامار جودت

? العضوٌ??? » 290879
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 1,601
?  نُقآطِيْ » لامار جودت has a reputation beyond reputeلامار جودت has a reputation beyond reputeلامار جودت has a reputation beyond reputeلامار جودت has a reputation beyond reputeلامار جودت has a reputation beyond reputeلامار جودت has a reputation beyond reputeلامار جودت has a reputation beyond reputeلامار جودت has a reputation beyond reputeلامار جودت has a reputation beyond reputeلامار جودت has a reputation beyond reputeلامار جودت has a reputation beyond repute
افتراضي

ايه ده على طول كده البنية سلمت مش كنت تطلعه عني عامرشويه

لامار جودت غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 10:24 PM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.