عرض مشاركة واحدة
قديم 25-02-15, 08:04 PM   #3

سامراء النيل

نجم روايتي وكاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية سامراء النيل

? العضوٌ?ھہ » 313048
?  التسِجيلٌ » Feb 2014
? مشَارَ?اتْي » 930
?  نُقآطِيْ » سامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond repute
افتراضي البارت الثانى

البارت التانى
أخذت نفس وقالت بهدوء : أنتى معندكيش مشكله
قاطعتها سميرة: بس يادكتوره
قاطعتها بهدوء : أسمعينى بس ... أنتى ياسميره ممتازة بس فيه مشكله صغيره والمشكله دى كل مالها بتكبر أنتى السبب
قالت بأستنكار : أنــا!!!
هزت راسها.. أيوة انتى ناسيه نفسك ليه متحبيش نفسك
قالت باندهاش .. أحب نفسى يعنى اكون انانيه
هزت راسها قالت : حب النفس الناس يتفهمه على طول بمعنى الانانيه انا قصدى أهتمى بنفسك شوفى انتى بتحبى ايه اهتمى بأنوثتك ورشاقتك انتى طول الوقت (عـمـر) قال (عمـر) بيحب دا (عـمـر) بيكره دا ..مفيش مرة (سـمـيـرة ) بتحب دا لازم يكون فيه (سميرة)سمعااااااااانى زى مافى (عـمـر)
قالت بـأستفهام :أزاى
أبتسمت وقالت : أنا أقولك أزاى
أول حاجة تطلعى من عندى وتروحى على سوق وأشترى برفان جديد وأعملى شعرك ولماترجعى البيت أقعدى مع ولادك وأعملى أكلة بيحبوها وأول مايجى تجاهليه أنتى على طول مهتمه بيه تجاهليه النهارده
سميرة: يعنى منفذش طلباته
قالت : لآ أنا ماقولتش كدا نفذى طلباته بس متروحيش تسأليه هو اللي يطلب وهو اللى يجيلك ولو سألك مالك متغيره ردى بهدوء لا مافيش حاجه عادى
سميرة بضيق:بس ماظنش يحس
أبتسمت لها : ماقولتش هيحس بس أنتى أمسكى نفسك لو محسش النهارده اكيد هيحس بكرا لانه هيلاحظ التغير ال فيكى واهتمامك الزايد بيه هيلاحظ أنه خف وأتقلب لأهمال وقتها هيجى يقعد معاكى ويسألك فى أيه
سميرة باهتمام : يعنى لازم أمسك نفسى فى الفترة دى
قامت وأتجهت ألى مكتبها وجلست خلفه
وقالت : ياريت تهدى من العصبية اللى عندك لان العصبية بتضيع كل حاجة
سألتها سميرة: وقلة النوم يادكتورة
أنا مش عارفه انام خالص عندى أرق شديد
قالت : قلة النوم دى علشان عقلك شغال تفكير
وقالت وهى تكتب : دا مهدئي للاعصاب تاخديه مرتين فى اليوم وأن شاء الله أشوفك الأسبوع اللى جاى
أخذت منها الروشيته وقالت : سلام عليكم
خرجت وأغلقت الباب خلفها
أسندت ظهرها على الكرسى واغلقت عيناها وتنهدت دقائق وسمعت طرق على الباب قالت بهدوء أدخل .. دخلت الممرضة
ٍسألتها : فى حد تانى
أجابت نبيلة: لا يادكتورة (أنفاس )
قامت من خلف المكتب وأخذت حقيبتها ووضعت هاتفها وأغلقت النور وخرجت هى و(نبيلة) من العيادة
قالت نبيلة وهى تبتسم : بكرا الجمعة أجازة
أبتسمت لها(أنفاس): يعنى بكرا ترتاحى منى
(نبيلة): ماتقوليش كدا أنتى زى بنتى ربنا يخليكى ليا
أبتسمت (أنفاس): ويخليكى ليا ..
ياعمى أنا مش فاهم هى هتفضل رافضه الجواز هى بتعمل كدا ليه جوزها مات من خمس سنين خلاص تنساه وتعيش حياتها
الأب بضيق : يا حسام يابنى ألـ بتقوله أنا قولته قبل كدا بدل المرة ألف لسه الشهر دا أتقدم لها دكتور زميلها فى المستشفى ورفضت
أكمل قائلا : أنا لو عليا أجوزها لك بس أعمل أيه أنت شايف لدلوقتى لابسه الاسود عليه وكل مااكلمها تقولى (خالد) عايش جوايا مقدرش أتجوز لانى روحى مع (خالد) ازاى اتجوز واحد وروحى وعقلى مع واحد تانى دى خيانه
حسام بضيق : والحل ياعمى
الأب : شوف أنا هكلمها مرة تانيه ويارب تغير رايها
سمع صوت الباب وقال : أهى وصلت
سمع صوتها وهى تقول : السلام عليكم يابابا
رد عليها : أنا فى الصالون مع (حسام )
ابن عمك
دخلت الصالون وهى تقول : السلام عليكم أزيك (حسام)
أقترب منها : أزيك يا أنفاس أخبارك
أجابت وهى تبتسم: أخبارك أيه ياحسام وأخبار عم حسين وأخبار ( آية) ايه هى فينها مش باينه اليومين دول
أجاب الاب : حسام جاى يعزمنا على خطوبة (أية)
قالت وهى تبتسم : صحيح والله مبروك عقبالك
نظر الى عينيها : عقبالك أنتى الاول
تلاشت أبتسامتها : وقامت وقالت أكيد أنتو متعشتوش وهقوم أحضر العشا
وأبتعدت عنهم
نظر حسام الى عمه
هز العم راسه بيأس وصمت
**********
شوف هو عصبى شوية بس شغله ملهوش حل
على طول متجدد هو اللى بيعمل ديكوراته ولسه مغيره من ست شهور
سمع صوت مرتفع بيقول : أنا عايز أفهم دلوقتى الراجل اتصل بيا بيقولى مفيش حد من العمال وصل عايز اعرف لــيــه ..
أنتظرونى فى البارت القادم


سامراء النيل غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس