عرض مشاركة واحدة
قديم 26-02-15, 02:36 PM   #5

سامراء النيل

نجم روايتي وكاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية سامراء النيل

? العضوٌ??? » 313048
?  التسِجيلٌ » Feb 2014
? مشَارَ?اتْي » 931
?  نُقآطِيْ » سامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond repute
افتراضي انفاس احمد

البارت الثالث

شوف هو عصبي شويه بس شغله ملهوش حل على طول متجدد ...وتلفت حوله

قال : شايف ديكور مكتبه هو اللى صممه
أجابه حسام: واضح ان ذوقه عالي
سمع صوت عالي جعله يلتفت
أنا عايز افهم دلوقتى الراجل يتصل ويقول أن مفيش و لا واحد من العمال وصل ليه ؟
إيه التهريج دة!!!!
وقال بغضب : كريم فين ؟
قال احد العاملين: لسه مجاش .
أجاب بغضب : مجاش يعنى إيه ؟ يعنى الشغل يقف عشان مجاش
التفت وقال :خالد
أجابه خالد مسرعا :ايوة
قال بعصبيه : اتصل بيه حالا وقوله يجى فوراً والا والله أروح أجيبه من قفاه
أجابه خالد بسرعه : حاضر حاضر

التفت للموجودين قائلاً : أسف اتأخرت عليكم ..ازيك يا(هشام) أخبارك ايه وابتسم له وقال: مبروك

هشام: الله يبارك فيك عقبالك وأكمل أعرفك (حسام) اخو ألعروسه
قال وهو يمد يده ل(يصافحه: أهلا وسهلا
قال هشام لحسام ..احمد) صديقى مهندس ديكور زى ماقولت لك بس أنا طلبت منه يعمل لي ديكورات حفله الخطوبة
تحرك واتجه إلى مكتبه وتناول تصاميم موجودة على مكتب
وسال : في حاجه معينه تحب تعملها
هشام :لا بس انا عايز حاجه جديدة
جلس أمامه واعطاه التصاميم وقال: شوف التصاميم إللى معاك واختار إللى يعجبك
دقائق وقال هشام: حلو التصميم دة يا(احمد) دة إللى أنا عايزه
والتفت إلى (حسام) :إيه رأيك يا حسام
نظر (حسام) وقال: حلو أوى
رن هاتفة وابتسم :السلام عليكم..أنت فين
ضحك وقال كنت مع (جدي) وأنت عارف (جدي) بيغير عليا هههههههههه مقدرش أكلمك قدامه
النهاردة ..اوكيه..اخلص واعدي عليك..سلام
هشام :احمد امتى تبدأ الشغل
أجاب: إن شاء الله يوم الثلاث قبل الخطوبه بيومين وأكمل بس ياريت من دلوقتى محدش يجى ويقولى التصميم مش داخل دماغي أو اللون يتغير
هشام بتأكيد: لا مفيش الكلام دة انا مقتنع بالتصميم
ابتسم احمد: اوكيه خلاص
دخل الساعي ومعه القهوة وضعها أمامهم وانصرف
.................................................. .....................................
وقفت تنتظر المصعد ف العمارة التي بها عيادتها ثواني وشعرت بمن يقف خلفها تسللت رائحة عطرة إلى انفها رائحة قويه مرت عليها هذه الرائحة ولكن اين...
أفاقت على رنه هاتفه
أجاب بضيق:نعم وصمت ثواني
فتح باب المصعد دخلت ودخل خلفها وأغلق الباب
قال ساخرا: انتى غبية..ولا مبتفهميش ..ولا عندك مشكله في الفهم
نظرت إليه بضيق :استغفر الله العظيم
التفت إليها وأكمل حديثه :بتقولي إيه؟
ضحك ساخرا وقال:احبك انتى مجنونه أنا يوم ما احب أحب وحدة زيك ليه !!!!
بدأت تضرب بحذائها ضربات متتالية دليل على ضيقها وهى تستغفر
التفت ناظراً إليها وسألها بسخرية: في حاجه؟
أشاحت بوجهها وتنهدت بغضب
شعر بتوترها وغضبها فابتسم بخبث وقال:واضح أن فى ناس مضايقة من كلامي إللى مش عجبه يخبط رأسه ف الحيط
عضت شفتها لتكتم غضبها تعلم انه يحاول أن
يستفزها لتغضب وتتحدث إليه ولكن لن تفعل
فتح باب المصعد وخرجت وخرج خلفها واتجهت إلى عيادتها سمعته يقول
بصوت مرتفع: ومريضه نفسيه كمان !!!
التفتت اليه وهى تشعر بغضب شديد واتجهت نحوه وقالت بغضب :عارف مين المريض اللى محتاج يتعالج؟
نظر اليها وقال بسخريته:مين ؟
قالت بغضب: انت المريض اللى ..........
قاطعها وقال :ليه شيفانى داخل وأشار بيده على عيادتها واقترب منها وأكمل بصوت منخفض زى ناس .....
ابتعدت وقالت بضيق : الناس اللى مش عجبينك أحسن منك على الأقل مش شافيين نفسهم على الناس وهما أصلا ولا حاجه زى البلونه الفاضيه
قال باستخفاف: برافوا شاطرة يلا روحى كملى علاج
قالت بغضب: علاج ايه يا
قاطعها صوت جعل الاثنين يستديروا
دكتورة انفاس......احمد !!!!!!!!!!!

انتظرونى البارت القادم



التعديل الأخير تم بواسطة كاردينيا الغوازي ; 26-02-15 الساعة 10:06 PM
سامراء النيل غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس