عرض مشاركة واحدة
قديم 28-02-15, 02:03 PM   #12

سامراء النيل

نجم روايتي وكاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية سامراء النيل

? العضوٌ??? » 313048
?  التسِجيلٌ » Feb 2014
? مشَارَ?اتْي » 931
?  نُقآطِيْ » سامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond repute
افتراضي

البارت الرابع
**************

ابتسم عبد الله وقال: أزيك يادكتورة
أجابت باقتضاب:الحمد لله...... وأكملت وهى تبتعد :عن إذنك
ورمقت (احمد) بنظرة احتقار......ظل عبد الله يراقبها وهى تتجه إلى عيادتها إلى أن غابت عن عينيه سمع صوت خلفه يقول: خلاص مشيت ياروميو
التفت عبد الله لأحمد:أنت تعرف الدكتورة أنفاس
احمد باندهاش:هى طلعت دكتورة ..وانفجر ضاحكاً ههههههههههههههههه
هههههههههههههههه

عبد الله : ايوة دكتورة و أشار للعياده فى نهاية الممر ودى عيادتها واردف قائلاً :منظرك بيقول انك عملتلك مصيبة وفتح باب شقته ودخلا الشقة

دخلا الى شقة عبد الله ...تلفت احمد حوله قائلا احمد:امال فين الحاجه والدتك بقالى مده مشفتهاش
عبد الله وهو يتجه الى المطبخ:عند خالتي..أصلها معزومه النهارده عندها .........ها يا سيدى تشرب إيه؟
أجاب وهو شارد:قهوة

دقائق ودخل عبد الله حاملا القهوة وضعها إمامه ونظر اليه فرآه شارداً مد يده الى احمد بالفنجال قائلا :شيلها من دماغك رفع رأسه وقال متسائلا: تقصد مين؟؟

عبد الله:الدكتورة انفاس احمد رفع حاجبه باستنكار:أنا !!!!!!!! أفكر فى دى

عبد الله باندهاش : دى!!! اللى مش عجباك دى انسانه ناجحه ومحترمه جدا لدرجه تجبر الصغير قبل الكبير انه يحترمها
احمد بسخريه:يا راجل دى شكلها هى الى مريضه نفسية واكيد طبعاً عانس وعامله نفسها دكتورة وبتحل مشاكل الناس
عبدالله بتعجب شديد: عانس !!!!!!..ههههههههههههههههه قلبك ابيض دى ارمله كانت متجوزة من اربع سنين طيار ومات وهى من ساعتها رافضه تتجوز ولدلوقتى لابسه الاسود عليه حتى الشقة إللى كانت متجوزة فيها من يوم مامات جوزها قفلتها ورافضه اى إنسان يدخل فيها
احمد بسخرية :تصدق اتأثرت..لحظه هي دى إللى كلمتني عنها وكنت عايز تتقدم لها وهى رفضت
وغمز له : أتاريييييك حافظ تاريخ حياتها ياروميوووو

ضحك عبدالله وارتشف قهوته وتذكر شيئاً وقال:صحيح نسيت اقولك هشام هيخطب

احمد:عارف يا سيدى هو كان عندى النهاردة فى المكتب هو واخو خطيبته وطلب منى أصمم ديكورات حفلة الخطوبة انت عارف ان مليش فى جو ديكورات الافراح ده بس انا ماقدرش ارفضله طلب
عبدالله: الله يسعده عقبالك ياعم
ابتسم احمد: فكرتني بجدو لسه فاتح معايا الموضوع دة امبارح

عبدالله:يااخى ريح جدك واتجوز الراجل نفسه يفرح بيك ويطمن عليك

احمد بمكر:لما تتجوز انت الاول ..ولا لسه مشغول بالدكتورة ؟؟

ضحك عبدالله: أنفاس لا خلاص والله ده انا حتى بدور على عروسة دلوقتى ..

واردف قائلا وهو ينظر الى صديقه:يظهر ان فى ناس ثانيه بيفكروا فيها

احمد بغرور:والله أنت غريب عايزنى أفكر فيها بالعافية!!!!!
متخفش يا عم أنا مفكرش ف واحدة معقدة

عبدا لله باندهاش:معقده!!!!

احمد بتأكيد: ايوة معقده عندها عقد ورايحه تعالج الناس تروح تعالج نفسها قال مش عايزة تتجوز ولابسه الاسود عليه وهو مات من سنين ......
تنهد وقال بمرارة: ده فى واحد مصبرش على موت مراته شهر وراح يتجوز والغريب انه متاثرش على موتها كانها كانت خدامه عنده مش مراته والغريب اكتر انه هو سبب موتها.

جلس عبد الله بجواره قائلا :احمد انسى وعيش حياتك

احمد بغضب:هى الدكتورة دى اللى اسمها انفاس قعدت مع جوزها كام سنه؟

عبد الله :اربع سنين

احمد بمرارة: اربع سنين!!!!!!!! غريبة ... وزهدت الدنيا وعايشه فى حداد .......تنهد بحرقه قائلاً مش واحد عاش مع مراته خمس وعشرين سنه وهى عمرها ماقالت له لا ....ولازعلته ..... وكل طلباته مجابه واستحملت اللى مفيش واحده تستحمله من جفاف فى المعامله وسوء طبعه الغريب وبعد موتها بشهر قرر يتجوز .......وأتجوز فعلاً

عبدالله:أكيد كان محتاج حد يخدمه

تنهد احمد بسخرية:ايوة صحيح كان محتاج....

عبدالله: امتى تنسى أنت ليه بتعذب نفسك ؟؟؟عيش حياتك زى ماهو عاش حياته أتجوز انت كمان ..إللى اعرفه شهد بنت عمتك هتموت عليك زى ما قلت لى

صمت احمد و تذكر شىء اخذ يضحك بشدةعبد الله باندهاش: انامقولتش حاجه تضحك!!!!!!

احمد وهو يضحك :عارف سبب الشد اللى حصل بينى وبين الدكتورة بتاعتك

عبدا لله: ايوة صحيح إيه السبب

احمد:سمعتني بهزأ شهد

عبد الله: ازاى؟؟؟

احمد:أقولك شوف يا سيدى .............
.................................................. .......

حسام يابنى هو اللى خلقها ماخلقش غيرها ؟؟ يابنى فى غيرها واحسن منها على الاقل مش ارمله وتكون اول بختها وبنات العيله قدامك اختار منهم اللى تعجبك

حسام بهدوء :ماما اقفلى الموضوع ده من فضلك

الام بعصبيه:لا مش هاقفل الموضوع ......انا نفسى افرح بيك واشوف عيالك يا حسام يابنى

الاب :سيبيه براحته يا ام حسام ..هو مش صغير هو عارف مصلحته

الام بعصبيه اكثر :بنت اخوك طيرت دماغ ابنى وانا مش عارفة شايفة نفسها على ايه؟؟؟؟؟

الاب بصراحه شديدة وحزم : البنت تستاهل تشوف نفسها مش عشان أنها بنت اخويا بس ماشاء الله عليها دين واخلاق وعيلة وكمان دكتورة ناجحه جدا وفوق كل ده جميله وملتزمة
الام بعصبيه:حسن انا بقولك تشيلها من دماغه مش تخليه يفكر فيها اكتر
التفتت الى ابنها قائله : اسمعنى كويس انا مش موافقة انك تتجوزها حتى لو هى رضيت سامعنى وقامت وتركتهم

ظل حسام واجما بعد انصراف والدته .. التفت اليه حسن قائلا :حسام يابنى انت عارف انا بحب انفاس ازاى بس يا بنى ..انفاس مش بتفكر ف الجواز وانت شفت اخر مرة لما انت اتقدمت لها رفضت بدون حتى ماتفكر
حسام :يا بابا انا بحبها واكيد هتقتنع انا متاكد انا لسه عندى امل

حسن:يارب تقتنع يا بنى انا ايه عايز غير انى اشوفك سعيد

.............................................

تلفتت حولها كل الابواب موصدة تريد ان تخرج من هذا الظلام فجاءه وجدت باب يخرج منه نور اسرعت اليه لتخرج ولكن شعرت بيد تمسك معصمها التفتت الي صاحب اليد فرأت عينين ساخرتين تنظران اليها وسمعته يقول: مفيش حد هيخرجك غيرى نظرت الي صاحب الصوت وصرخت لااااااااااااا

انتظرونى البارت القادم


سامراء النيل غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس