عرض مشاركة واحدة
قديم 15-09-19, 11:13 AM   #4

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



رايكم يا حبايبي 💜

بقلمي الاء محمود 🌻

🌻الفصل الاول بعنوان (اول الحكايه ) 🌻

ادم بحده : انتي كنتي عارفه انك حامل ومقولتليش ليه يا افنان !؟
مريم : عشان خافت تمنعها يا ادم
افنان : ادم .. انا مقولتش عشان كنت خايفه صدقني .. كنت خايفه ف يوم اخسرها .. وغير انت لو كنت عرفت كنت هتلغي كل حاجه كانت هتحصل
ادم بقلق : افنان حبيبتي انا بخاف عليكي من اي حاجه فاهمه !
افنان : عارفه صدقني
ادم : حط ايده ع بطن افنان .. انا هعمل المستحيل عشان اخلي بالي منك ومنها
افنان ببتسامه : هي ف امان عشان ابوها يكون
" الالفا ادم "
سراج داخل يضحك
كلهم بصلوا بستفهام
سراج بضحك : متبوصليش كده اصل هوانم البيت كلهم حوامل واضح انهم بيحبوا يعملوا كل حاجه مع بعض
كلهم ضحكوا
سيف وسليم : اخيرا البيت هيتملي علينا بالعيال
سراج بفرحه : ايوه فعلا اخيرا حاجه هتسعدنا شويه
.................................................. ..............
ف اوضه ادم وافنان
افنان : مين مراد !
ادم : مراد يبقا زعيم الاوميغا .. احنا بننقسم تلات قبائل يا افنان
" الالفا والبيتا والاوميغا " جدي الالفا الكبير .. زمان خلف 3 اولاد كانوا كويسين جدا مع بعض لحد ماجيه اليوم اللي كان فيه هيتم اختيار الزعيم الجديد وحصلت مشاكل كتير لدرجه انهم كانوا هيقتلوا بعض .. وجدي ساعتها قرر انه هيختار الابن الاكبر يكون الزعيم .. والاخوات من ساعتها اتفرقوا
فكل واحد فيهم عمل قبيله وانفرد بنفسه بس قبيله الالفا دايما كانت الاقوي عن اي قبائل تانيه ... لحد ماجيه اليوم اللي زعيم البيتا قرر يستسلم ويرجع قطيع الالفا تاني وساعتها جدي الاكبر كان سعيد جدا وقرر يضم القبيلتين ع بعض وكان منتظر ان الابن التالت يتراجع ويرجع هو كمان بس للاسف محصلش الجشع والحقد والغل عموه عنيه وانضم لسلاله الذئاب الحمرا لدرجه انه اتنازل عن انسانيته وبقا بيقتل بدم بارد وطبعا ده اتوارث بين الاجيال .. عرفتي بقا ليه عمي سيف كان خايف ان عمي سراج ميرجعش عشان مايحصلش ده تاني ... ف مراد ضحيه يا افنان لجشع ابوه زي ماابوه كان ضحيه وهكذا بقا
افنان بخوف : يعني هو ممكن يهاجمنا ف يوم من الايام
ادم : ممكن بس محدش هيسمحله احنا اكتر منه .. وهو لحد دلوقتي مش جاهز لده .. بس انا سمعت انه اتجوز والغريب انه اتجوز ذئبه بيضا اللي هو انا نفسي اعرف ده حصل ازاي ... انا واثق اني نسل مراد هيكون غريب .. ولنفسه بتمناه مايكنش اللي ف دماغي وفاق ع ضحكت افنان
افنان بتضحك
ادم بستغراب : انتي بتضحكي ع ايه انتي اتجننتي .. انا بقولك النسل هيكون غريب بتضحكي
افنان بضحك : عشان ولا هيكون غريب ولا حاجه .. الذئاب البيضا طيبه مهما كان هيتعلم القسوه بس طبيعتها طيبه انا بحس عشان انا منهم
ادم : فاهمك يا افنان بس مراد هيقضي ع ده انا واثق
افنان لنفسها : بتمناه ان وليفته متسمحش بده
.................................................. ...............
خلود : انا نفسي اعرف كان ايه قصد لميس بالنبؤه هتتحقق مش خلاص اتحققت وافنان هي الذئبه البيضا .. وايه دخل طفله افنان بيها
مريم : انا خوفت اوووي .. حاسه اني احنا مابنخلصش
رباب : وانا قلقت جدا بجد
موبيل خلود رن
وكانت بتسمع الكلام ومصدومه وبعد ماقفلت
مريم بخوف : مالك ف ايه !؟
خلود : مريم .. البلوره بتقول طفله افنان هي الزعيمه المنتظره مكنتش افنان يامريم .. هي اللي زمان النبؤه اتكلمت عنها بس البلوره كمان طلعت ان ف زعيم جبار هيظهر انا بجد حاسه بتشويش .. مين ده. الزعيم الجبار مين .. انا اللي حقيقي خايفه
مريم بقلق : ساحرات الجنوب عرفت !
رباب : اكيد طبعا عرفوا
خلود : بس انا واثقه ان هما مايعرفوش مين ولا الزعيمه المنتظره ولا الزعيم الجبار ده عشان هما اكيد سمعوا عن افنان
.................................................. .............
ساحرات الجنوب متجمعين
بيقوموا بتعاويذ عشان يكونوا اقويه ذياده
احد الساحرات بخضه : يا زعيمه شوفي البلوره مطلعه ايه !
صوفيا : ايه ده .. هو احنا ناقصين مين الزعيمه المنتظره دي .. ومين الزعيم الجبار واضح اني احنا هننتهي قريب انا مش هسمح بده ابدا
.................................................. ..............
فلاش باك ....
ريماس : ادم ممكن نتكلم !؟
ادم ببتسامه : طبعا تعالي ادخلي
ريماس : ادم .. انا .. انا
ادم : بدا يقرا افكارها واتنفض .. نعم انتي اتجننتي ياريماس .. مراد لا انتي استحاله تبقي ف وعيك
ريماس بقلق : بس يا ادم عشان محدش يسمعك .. وماله مراد .. ادم انا بحبه انت فاهمني وغير انت اكتر واحد فاهم ده عشان انت بتحب اروي .. و اروي اصلا اوميغا
ادم : ماشي .. اروي اوميغا بس اناسهل عليا اخليها زي لكن مراد هيفضل وحش وجشع زي ابوه واجداده .. وغير يا ريماس انتي لسه لحد دلوقتي مشوفتيش زئبتك
ريماس : وع اساس اني حد هيسمحلك مثلا ب اروي انا وانت زي بعض
ادم بغضب : مش عارف ياريماس وغير انا لسه مبقتش الالفا .. وملس ع شعرها ريماس ارجوكي لا ماتخليش ده يحصل .. انتي اه بنت عمتي بس عمتي سبتك امانه معانا بعد مماتت انتي زي ندا بظبط بنسبالي اختي فاهمه ... بلاش ياريماس بلاش
باك ....
ريماس بدموع متجمعه ف عنيها : يارتني كنت سمعت كلامك يا ادم .. بتلمس ع بطنها .. مش عايزاك تكون وحش ف يوم من الايام .. انا خايفه عليك .. انا هعمل المستحيل انك متتنزلش عن انسانيتك زي مراد كفايه اني خسرت حبيبي معنديش استعداد اخسر ابني كمان
مراد ببرود : بس انتي مخسرتينيش ..
ريماس بخضه واتنفضت من ع الكرسي .. انا انا قصدي
مراد : هش .. وحط ايده ع بطنها .. وكمل بلهجه تحذير ابننا هيكون زي يا ريماس زي وزي اجددنا زمان .. احنا دمنا واحد ماشي .. انتي امه اه وحبيبتي لكن انا مش هسمحلك تعملي حاجه انا مش عايزها فاهمه
وسبها ف حاله صدمه وخرج
.................................................. ...............
يوم الولاده
كلهم ولدوا بس افنان تعبت جامد وكانت بتموت بس انقذوها
الدكتور : الفا ادم ... اميره الذئاب ليلي قوتها غريبه .. هي طفله غريبه .. الاميره ليلي لازم يتخاف عليها جامد
ادم : انا مش فاهم حاجه
خلود : بنتك هي الزعيمه المنتظره يا ادم اللي النبؤه اتكلمت عنها مش افنان
ادم وافنان بصدمه : نعم
.................................................. .............
ريماس بتولد
ريماس : فين ابني
الدكتوره : مع الزعيم متقلقيش
مراد : ماسك ابنه وبيتأمله
علي : الف مبروك يازعيم
مراد : خلاص هو اللي هيكون الزعيم يا علي مش انا
علي : طبعا .. ناوي تسميه ايه بقا
مراد ببتسامه : هسميه " اوس " وكمل بغل هخليه كل الناس تخاف من قسوته .. هخليهم يسمعه اسمه يترعبوا ويترعشوا من سماع اسمه بس .. هخليه يرجع العرش ويكون لينا احنا بس ويهتفوا ب اسمه " الزعيم اوس "

يتبع «««««««««««««



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس