عرض مشاركة واحدة
قديم 15-09-19, 11:17 AM   #8

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,432
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



تفاعل 💜💜

بقلمي الاء محمود 🌻

🌻الفصل الخامس بعنوان(الزعيم الجبار ) 🌻

ف احد القري ع السواحل الجنوبيه الفقيره المغلوبين ع امرهم
مبعوث : هدوء واسمعوا .. الزعيم هيجي يختار فريسه من عندكوا
الناس اتلبشت وبدا يحصل فوضي
مبعوث : هدوء قولت ... اختاروا اللي هضحوا بيها ... قدامكوا فرصه لحد يوم اكتمال القمر وسابهم ومشي
الشخص 1 بخوف : حرام .. ده كل شهر ع كده ... ده زعيم ظالم ... ظالم وجباروقاسي
شخص 2 : بس يا راجل يا مخبول .. اخرس لاحسن يسمعوك .. هنا هو حاطت جواسيس بيجبولوا اخبارنا .. هيسلموك وجبه دسمه للضباع او يسلموك ليه هو .. وساعتها محدش هيقدر يرحمك منه
شخص 3 بخوف : انتوا عارفين انا سمعت ان الزعيم بياخد احلي واحده ف البنات وبياخد منها عذريتها عشان يجيب لاهلها العار وبيبدا يصفي دمها .. وبيبعت راسها لاهلها ف صندوق
شخص 4 : يالههههوي ... يالههههوي ... ياتري مين البنت اللي هيكون عليها العين والقول المرادي دي الست نعمات اللي حصل لبنتها خلي الوليه اتخبلت وبقت ماشيه تكلم نفسها ف الشارع
شخص 5 : عدي الايام الجايه ع خير .. الواحد مش ناقص .. بيستغلونا عشان مغلوبين ع امرنا
.................................................. ..............
" ف قصر الاوميغا يدخل شاب ف اوائل الثلاثينات بهيبته المعهوده .. برغم انه ف اوائل شبابه لكن شخصيته دليل ع خوف الناس منه ... ونظرات الخوف ف عيون الحاضرين كفيله بده "

علي : اهلا بالزعيم ابن الزعيم .. صيد ميمون يا زعيم
اوس ببرود : علي مافيش زعيم غيري .. مراد راحت عليه خلاص
مراد بحده : مين اللي راحت عليه يا اوووس !؟
اووس بتجاهل : علي ... بعت مبعوث ولا لسه !؟
علي : بعته يا زعيم .. والفريسه هتكون عندك يوم اكتمال القمر
اوووس ببرود : تمام جدا .. اتفضل انت يا علي دلوقتي
مراد بزعيق : هو انا مش بكلمك بتتجاهلني ... انا هفضل طول عمري الزعيم فاهم بلاش تدوق غضبي عليك
اوووس بلامبالاه : وحط رجل ع رجل .. وايه كمان .. شكلك كبرت وخرفت يا مراد ولا ايه ... وقام وقرب منه ... وعنين غضبانه .. غضبك !؟ انت مجنون ولا ايه ... ده انا ادفنك مكانك يا مراد .. واضح ان المكان عجبك .. هسيبك انا بقا .. سلام يا وكمل بسخريه واستهزاء يا والدي العزيز .......
مراد بقا بيكسر كل حاجه قدامه من الغضب ...
ريماس بضحك : برافو برافو يا مراد .. اظن دلوقتي انت بتحصد تعليمك ليه .. ولسه خليك فاكر ... وهمستله ... يوم ماهيقتل بنفسه .. هيكون راسك ف ايديه
مراد بغضب : شكلك نسيتي اني اققدر ادفنك انتي وهو احياء وولا هيهمني ..
ريماس بسخريه : ياحرام انت خلاص اتجننت يا مراد .. تفكيرك ف ابنك واللي بيعمله جنينك .. تدفن !؟ ... بس هو قبل حتي ماتفكر ف كده هو هيكون دفنك انت حي وبقت تضحك بهستريا .. احسنت تحويله لاكبر وحش وكملت بعياط ... انا بكرهك بكرهكككككك يامراد
.................................................. ..............
قصر الالفا مقلوب تحضيرات .. النهارده يوم سعيد النهارده رجوع الاميره ليلي لقصرها

تقي بفرحه : انا مش مصدقه اخيرا اخيرا ليلي هترجع النهارده
ياسين : انا مبسوط جدا بعيدا انها عاندت معانا وكانت المفروض ترجع من 10سنين فاتت بس يلا مش مهم .. اهم حاجه انها هترجع النهارده

* ف اوضه مكتب ادم كل العيله متجمعه *

سيف بفرحه : اخيرا حفيدتي هتنور بيتها النهارده
ادم : ياااه يا عمي انت مش متخيل فرحتي برجوعها البيت اخيرا
افنان : طنط فريده .. حكتلي انها استكشفت قواها كلها وبقت تعرف تتحكم فيها
سراج : هي ايه الهبه بتاعتها يا افنان !؟
افنان : بتقدر تخفي ريحتها .. يعني اي حد هيفتكرها بشريه 100% وتحكمها ف الظواهر الكونيه طبعا وبتقدر تسمع الافكار زي ادم وبتتحكم فيها زي
رباب : ليلي .. هتكون اميره عظيمه انا واثقه من ده
افنان بفخر : وانا واثقه من ده جدا وكملت بحزن بس نفسي تعرف اني كنت خايفه عليها
سيف بطمأنينه : حط ايديه ع كتفاها .. هدي اعصابك يا افنان مسيرها هتفهم ده بس براحه صدقيني .. هي بس محتاجه شويه وقت

تقي دخلت بفرحه انا اسفه يا خالو ادم .. بس ليلي جت اخيرا
.................................................. .............
فريده : اهدي وعايزاكي تتعاملي عادي .. مسيرك هتبقي ام وهتفهمي ساعتها خوف الونا افنان عليكي
ليلي بفرحه : ممكن منتكلمش ف اي حاجه يا جدتي .. انا محتاجه استمتع بوجودي هنا بجد
سليم بص لفريده وضحك : ماشي يا سياده الاميره ليلي
ليلي بغضب : جدوووو كام مره قولت اني بكرهه اللقب ده
سليم وفريده ضحكوا ع رد فعلها ...
ليلي ببرائه : كده يا جدو ... اضحكوا اضحكوا وسمعت صوت بينده عليها
ليلي بفرحه : بابي حبيبي ... وحشتني اوووي بجد
ادم بحب : وانتي كمان اوووي يا حبيبتي .. كده يا ليلي 10 سنين زياده هونت عليكي
ليلي : ... لا طبعا يابابي حضرتك متهونش عليا ابدا .. وبصت ع افنان .. انا اللي بهون بس
سيف : عشان يوقف المشاحنه اللي بتحصل دي ... وبحزن مصطنع .. صح ماهي ست ليلي شافت ادم ونسيت الدنيا وفضلت 20 سنه عايشه مع فريده وسليم ونسيت جدها سيف خلاص
ليلي بضحك : ياجدو ده انت حبيبي يا جدو
سيف : لالا انا زعلان لا
ليلي : واهون عليك تزعل من ليلو حبيبتك
سيف : عمل نفسه بيفكر ... تصدقي لا ... غلبتيني يا ليلو
كلهم ضحكوا ...
ليلي وقفت قدام افنان تسلم عليها وكلهم مترقبين القاء اللي دايما كانوا خايفين منه .. ليلي مش عارفه تعمل ايه بس لقت افنان خدتها ف حضنها
افنان بدموع : وحشتيني يا حبيبتي
ليلي : برغم غضبها منها .. بس مايمنعش ان امها كمان وحشاها ... وانتي كمان يا مامي برغم انك .. افنان : هش ... بلاش نكلم ف اي حاجه فاتت .. وانا هفهمك كل حاجه .. انتي كبرتي كفايه من انك تعرفي كل حاجه
ليلي بفرحه : انا حقيقي مبسوطه اني هنا بجد ... اخيرا بقنا كلنا متجمعين تاني .. وبصت لتقي وهصحي ع صداع منك يا تقي انتي وياسين
تقي بغضب مصطنع : كده يا ليلو .. ماشي ..
ياسين : ع فكره يا ليلو يا بنت عمي انتي من غيرنا ناثينج
ليلي بضحك : احب ابشركوا اني انتوا فعلا عندكوا حق .. انا معرفتش اعمل صحاب غيركوا .. كانت علاقتي سطحيه جدا ... يلا بقا عشان انا جعانه اوووي وشاورت ع بطنها بتعمل صوصو صو
امال ومازن ورنيم ومروان واحمد وندا بصوا لبعض وضحكوا : زي افنان بظبط دايما كان همهما ع بطنها
افنان : ولما اعاقبكوا دلوقتي
كلهم بضحك : لالا وع ايه وبصوا لبعض ... الجري نص الجدعنه يلا نخلع
ليلي بضحك : يااااه يا عبد الصمد .. انتوا اللي بتجبوه لنفسكوا ع فكره
وكلهم ضحكوا .....
.................................................. ..............
ساحرات الجنوب ..
الساحره 1 : ف قوه غريبه جت حاسين بيها
الساحره 2 : بصت لصوفيا البنت المنتظره قربت يا صوفيا
صوفيا بقلق : لازم اطلب المساعده من الزعيم اوووس بأسرع وقت ممكن .. واحده منكوا تيجي معايا
الساحرات بخوف : لالا يا زعيمه .. مش هينفع ده غضبه وحش .. وغير ده مابيتفهمش ... ده يطير رقبتنا من غير مايتردد
صوفيا : يعني هروح لوحدي !؟
الساحرات بصوا لبعض : احنا اسفين يا زعيمه بس معندناش استعداد نتعرضله .. ده هو اقوي مننا احنا شخصيا .......
.................................................. ...............
اوس دخل اوضته وخد شاور وفتح دولابه وطلع سلسله و لفها ع ايديه وفضل يبصلها كتير لحد مالباب خبط
لارا : انا لارا ... ممكن تفتح يا اوووس
اوووس : بصلها بغضب
لارا خافت بس حاولت تبان قويه
اوووس دخلني طيب عشان نكلم
اوووس : مافيش حد بيتجرء انه يدخل اوضتي .. قولي عايزه ايه عشان تعبان وعايز انام
لارا : طب البس حاجه بدل مانت واقف بالفوطه كده
اوووس : وده مبيثبتلكيش حاجه اني مش عايز مثلا
لارا بصوت عالي نسبيا : فيها ايه لما اتكلم معاك فيها ايه قولي
اوووس : عنيه احمرت و مسكها من رقبتها ... انتي ازاي صوتك يعلي عليا
طبعا لارا بتكح وهتموت ف ايديه وهو متجاهل ده جدا كأنه مبيعملش حاجه
ريماس كانت خارجه بالصدفه وشافت لارا واللي بيعمله اوووي
ريماس بخضه : اوووس سيبها يا اوووس سيبها لاحد ماخلصتها من ايديه .. كانت ريماس هتكلم كان اووس رزع الباب ف وشهم وبصت ل لارا .. تعالي معايا ع اوضتي
ريماس : انتي روحتيله ليه ... اوس مابيتفهمش مع حد اصلا
لارا بعياط : انا بحبه يا طنط ريماس من واحنا صغيرين وهو مش حاسس بده .. انا نفسي يحس يا طنط نفسي
ريماس بحزن : وخدت لارا ف حضنها .. اهدي يا حبيبتي اهدي .. ابني قلبه بقا حجر .. ابني عمره ماهيتجوز مافيش واحده تقدر تستحمل كم القرف ده
لارا : بصتلها .. بس حضرتك مستحمله عمو مراد
ريماس بندم : عشان اوووس بس .. اكتر من كده لا انا بكرهوا يا لارا
لارا : انا نفسي اعرف ايه اللي عمله عمو مراد ف اوووس .. وصله لكده ... هو كان قاسي بس .. بس عمره ماكان وحش
ريماس : صدقيني مش عارفه .. اجابه السؤال ده عند اوووس مش عندي بس انا واثقه انها حاجه بشعه يلا روحي نامي .. وبلاش تفتحي قلبك ل اوس تاني هو ابني بس ابني مايتسهلكيش.. المرادي انا انقذت حياتك من بين ايديه المره الجايه معرفش هعرف انقذها ولالا
.................................................. ...............
"اوس بقا بيتنفس بسرعه وعنيه زي الجمر المشتعل "
وفضل يفكر لحد مانام
.................................................. ...............
ليلي : يلا بقا كفايه عليكوا كده النهارده يا شباب انا هطلع انام
تقي : ليه كده خليكي قاعده معانا شويه
ليلي : باستها ف خدها .. والله يا تقي حرفيا هموت وانام مش قادره .. وغير الايام جايه كتير ماتقلقيش قاعده ع قلبكوا ومربعه ومش همشي ..
.................................................. ..............
اوس ف مكان ضلمه وسمع انفاس بس
بنت : اوووس متستسلمش لشر مراد لا
اوس : انتي مين
مراد : اققتلها يا اوس ... اققتلهاااااااااا
اوووس طلع خنجر وكان لسه هيطعنه فيها
ليلي : لا يا صخر لا لا .. متستسلمش لا ياصخر
مراد : اققتلهاااااااا .. افتكر اي حد هيقرب منك نهايته هتبقا زي قصي .. فقتلها بنفسك
ليلي بعياط : وملست ع وشه متستسلمش .. ومسكت الخنجر من ايده وطعنت بيه نفسها وابتسامتله بحب وفارقت الحياه
اوس : فاق من النوم عرقان ... ليييييييييييلي وبيتنفس بسرعه كان ف حد كان بيجري ورا
.................................................. ..............
ليلي كانت لسه هتطلع .. لقت افنان بتنده عليها
ليلي قلبها انقبض : وبصت للي موجودين .. انتوا سمعتوا ده !؟
كلهم بصوا لبعض بستغراب
افنان : سمعنا ايه يا حبيبتي ووشك احمر فجأه ليه كده !؟
ليلي : مش عارفه يا مامي .. بس قلبي انقبض فجأه .. انا دايما بسمع اني ف حد بينده عليا . دايما بينده كانه بيستغيث بيا ... ده من لما كنت ف لندن مش من النهارده بس
افنان بخوف : بس حاولت مايبنش عليها وابتسمت ... طب اهدي كده يا حبيبتي واطلعي نامي وبكره هتكوني كويسه وخدتها ف حضنها تصبحي ع خير
افنان بصت لمريم : فكرك هيحصل !
كلهم بقلق : هو ايه اللي هيحصل بظبط ! فهمونا
.................................................. ..............
يتبع «««««««««««



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس