عرض مشاركة واحدة
قديم 01-04-14, 03:50 PM   #4082

shada l

نجم روايتي

alkap ~
 
الصورة الرمزية shada l

? العضوٌ??? » 302148
?  التسِجيلٌ » Aug 2013
? مشَارَ?اتْي » 391
?  مُ?إني » فلسطين
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Palestine
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » shada l has a reputation beyond reputeshada l has a reputation beyond reputeshada l has a reputation beyond reputeshada l has a reputation beyond reputeshada l has a reputation beyond reputeshada l has a reputation beyond reputeshada l has a reputation beyond reputeshada l has a reputation beyond reputeshada l has a reputation beyond reputeshada l has a reputation beyond reputeshada l has a reputation beyond repute
¬» قناتك action
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اسفة مشاهدة المشاركة
ثبااااااااااااحو تى فى الفيفتى لأحلى كوكى



وبماأنى كنت سيك الفصل اللى فات هعوض عن تأخيرى وأحكى لكم حواديت لغاية ماكوكى تيجى
هكون حيادية تماما مش هقول غير مالها ألا يويو خخخخخ ومهند أحم



والله لولا ظهور خوخة كنا قالنا حذيفة بس أرزاق بقى هههه

تعالوا اسمعوا وأحكموا بنفسكم
أدى مهند افندى
أستنوا لما أعيش اللحظة أدونى فرصتى مش كده

يحكى أن ان وأن وأن وان ههههههههه

فاكرين حكاية النجار تعالوا شوفوا النيو لوك

كان نجار يقطع الاخشاب بجانب النهر
وبينما هو منهمك بالعمل سقط منه المنشار في النهر
فجلس يبكي على ضياعه
وكانت هناك جنية تراقبه

فحضرت اليه وسألته لماذا تبكي يا عجوز ؟؟
فقال : سقط منشاري بالنهر وهو باب رزقي الوحيد

فغطست الجنيه بالنهر وخرجت بمنشار من ذهب وسألته أهذا هو ؟ فقال لا

فغطست مرة اخرى وخرجت بمنشار من فضة وسألته أهذا هو ؟ فقال لا

فغطست مرة اخرى وخرجت بمنشار مرصع وسألته أهذا هو ؟ فقال لا

فغطست مرة اخرى وخرجت بمنشار حديد سألته : أهذا هو ؟

ارتسمت الابتسامة على العم ابراهيم وقال نعم واخذ منشاره !!

فقامت الجنيه باهداء المنشار الذهبي والفضي والمرصع للعم ابراهيم لصدقه وامانته

وذات يوم ذهب ليتمشى مع زوجته العجوز على ضفاف النهر

فانزلقت قدماها وسقطت بالنهر
فحضرت الجنيه وسالته ما يبكيك ؟
فقال سقطت زوجتي بالنهر

فغطست الجنيه بالنهر وخرجت بهيفا وهبي !!!

وسالته هذه زوجتك
فاجاب نعم هذه زوجتي
فغضبت الجنية وقالت لما تكذب يا عجوز ؟؟

فرد العجوز :
انا لم اقصد ان اكذب ،ولكن خشيت ان اقول لا
فتغطسي وتخرجي باليسا
وعندما اقول لا انها ليست زوجتي
تغطسي وتخرجي بنانسي عجرم
وعندما اقول لا انها ليست زوجتي
ستغطسين وتخرجي بزوجتي
وستقومين باهدائي

هيفا
واليسا
ونانسي
وانا رجل عجوز لا أقدر عليهم

لذا رضيت بهيفا
فضحكت الجنيه لصدقه
واهدته أحلام خخخ يستاهل



أهو مهند رغم أنه بيحاول يتوب عامل زى كده بالزبط والحل الوحيد للتوبة النصوحة أنه يخسر وتعلم عليه الدنيا ونبقى عملنا الخير فى اللى هيرتبط بيها بعد كده
أما يويو شوفوا الموقف ده مع بيبو بعد ما اتجوزوا وأحكموا أنتوا

هو : يـ ربناااااااااا انتى ولعتى فى المطبخ يـ هانمـ
هى : انـا اسفه يـ حبيبي
هو : انتى عارفه انى بهزر ولعى فيـا انـا شخصيا يـ أغلى من حياتى ♥♥
هى : انـا كنت بعملك شوكلت كيك يـ حبيبي واتحرقت منى
هو : بس انـا اصﻼ‌ مبحبش الشوكلت كيك ما انتى عارفه
هى : مانـا بحبهـا يـابـابا وكنت هاكلك غصب عنك
هو : اهاااا قولتيلى طيب ارمى دى وتعالى هعملك انـا احلى شوكلت كيك دلوقتى
هى : هييييه استنى طيب اساعدك
هو : ﻻ‌ء ﻻ‌ء شكرا لسيادتك انتى تعالى هنا اشيلك اقعدك ع الرخامه دى زى الباشا وانـا كل ما احتاج سكر اجي اخد اتفقنا !!
هى : ما السكر فى السكريه يـ حبيبى هىء هىء هىء
هو : وحياه ماما السكر فى السكريه طب انـا رايح اتفرج ع الماتش
هى : خﻼ‌ص خﻼ‌ص تعالى هديلك سكر وبسبوسه وكل حاجه
هو : انـا عمليه زى دى ما اخدش فيهـا اقل من اتنين كيلو سكر
وهاخد مقدمـ نص كيلو سكر
هى : يـ نهآري .. ماشى موافقه ♥♥



أرائى تعبر عنى فقط ولا أفرضها على أحد المزز بس لو ماأختارتوش يويو ها ها ها عاتى يعنى كلهاأراااااااء




هههههههههه صباحكم ورد وفل ولوز



احم احم قولتي انك محايدة !!

طيب تعالي انا احكيلك قبل كم سنة اول ظهور للمسلسلات التركية كان مهند بطل نور ( بغض النظر ان مش بطيق هادا الممثل ) اول فترة كان واد صايع و منهزم وعايش حياته بالطول والعرض تماما كمهند تبعنا بس حب نور غيره وان كنتي شفتي المسلسل ف اكيد لاحظتي حبه ل نور وتعالي على يحيى بطل سنوات الضياع ياه ده واحد لئيم جدا وحتى لو رجعلها في النهاية بردو كان لئيم ههههههههههههههههههههههه غريب تشابه الاسماء

توقيع ..مهندية الى النهاية


shada l غير متواجد حالياً  
التوقيع

رد مع اقتباس