شبكة روايتي الثقافية

شبكة روايتي الثقافية (https://www.rewity.com/forum/index.php)
-   الروايات الطويلة المكتملة ضمن سلاسل (وحي الاعضاء) (https://www.rewity.com/forum/f394/)
-   -   زهرة .. في غابة الأرواح (3) * مميزة ومكتملة * .. سلسلة للعشق فصول !! (https://www.rewity.com/forum/t282102.html)

جواد حسين 12 15-05-13 07:47 PM

موفق بإذن الله ... لك مني أجمل تحية وشكراااااااااااااااا جزيلا على الفصل :Ts_011:

Aysel _2011 15-05-13 07:53 PM

شوفي العشم بيعمل ايه في الناس
دخلت نمت بحلم بالرواية وان في فصل نزل وصحيت جري عالاي باد اشوف في فصل كمان
يا عيني عليكي يا أسماء مسكينة اروح اكمل نوم بقى

رونق الروح 15-05-13 08:01 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اقتباس:

وبدأت .. المعركة !!
التوقعات التوقهعات ذا الفصل اللى فعلا انا شيفاه هادئ ده بدايته وبدات المعركه
يبقى الفصل المنتظر هو المعركه
اذا انها الحرب
اعدوا العدة يارجال :ridinghorse::ridinghorse: انها الحرب فاما النصر او هتتعلقوا على باب الغابه مع فارديا :27-1-rewity::27-1-rewity:
ايه يابنتى الروعه اللى انتى فيها دى
بجد فصل فاصل بالمعنى الحقيقىى
مش عارفه اذا غيرى حس بنفس الاحساس ولا لاء
بس حاسه اه من هنا التغيير
ظهور شخصية او روح سوسن البليده 00اقصد باليلده اللى هو البرود والصمود00 متلبسه فارديا هيكون ليها اى اثر
هل الاثر هيكون على نديم ولا على اهل البيت ولا هياثر على فارديا نفسى وترضخ للانتقام تحت مسمى العشق
:9[1]::9[1]:
من كلام فارديا مع غروب انها ممكن او فعلا هتستسلم لنديم تحت انها هتحبه ده اذا ماكانتش فعلا فيه فى دواخلها عاطفه ليه
لانه واحده بشخصيتها وشجاعتها وبعد اسلوبها مع العائله كلها واظهارها للقوه دى ليه ضعفت ادامه او بمعنى اصح ليه ضعفت امام لمسته ليها الا اذا كان فى الدواخل امور جديده
*****************************************
احلام وكوثر ناقر ونقير ايه اللى هتستفيدوه تحليل غروب ليهم جا فى الصميم
كوثر اللى بتحاول توصل للثروه باى شكل ختى لو كان اللعب ببنتها ولا احلام اللى الامومه عندها ضغطت على كل شئ ففضلت تضحى ببنت اخو زوجها فى عبة اخوها بلا اى تدخل هى مش واخده بالها انه ابنها مشغول ببنت عمه الصغيره حتى لو انكر
نضال ضربه ف الجون فارديا بجد رووووووووعه ده اللى كنت مستنياه منك بدل ماهو عامل زى الطاووس اللى فارد ريشه وماشى يتمختر ع البت الغلبانه ويحاسب غروب اظهرتى حقيقته ادامهم كلهم احسن كسفه تكسفك بردت نارى شويه
اسما لتانى مره غبيه غبيه غبيه غبيه لامتى ها لامتى هتخليكى سلبيه للدرجه دى فى ايدك تريحى نفسك بدل الرهاب اللى انتى عايشه فيه كلمه واحده لهاديس هتخلص على كل شئ وخاصة انه واضح عنده ولاء عائلى من كلامه معاكى وقت ماكان بيبلغك بخطبة سارى ليكى
ليه مستسلمه للتهديدات سارى وكلامه لوقح يابنتى بس ارفعى ايدك وعلى خده اللوز ده واووووووووبا الصفعه اسمها عندى فى مصر ووقتها الله يرحمك يابنتى :24-1-rewity::24-1-rewity: حتى خاتم خطبتك سلبيه فيه واذا مش موافقه للدجرجه دى وهو عارف ليه مستسلمه زى الشاه التى تساق للذبح
بجد انتى محتاج ذبح حد يناولنى ساطور
سارى يهد الكفره واليهود
ماتتهد ياولد طيب عينى ف عينك كده بس مش اوى اصلى بتكسف :279433465::279433465: بالذمه بالذمه انت مش بتحب اسما وكل حواراتك معاه عشان تحاول تكذب عاطفتك ليه لانه فيه عقده او تجربه قاسيه مريت بيها اثرت عليك وده سبب اسلوبك الوقح مع اسما
صدقنى المراه مفاتيحها كتير وانت واحد زى مابتقول لفيت اوروبا كلها وعرفت سيدات على جميع الاشكال يعغنى مفتاح اسما معاك ومش محتاج للزواج
الزواج عندك وسيله انك توصل لقلبها لفكره مش لعاطفه جسديه مستتره تحت مسمى الخطوبه هع حللت الراجل حته حته مش ناقص غير اقول لون الشوز تبعه ايه وتاثيره فى علاقته مع اسما :mazpoot::mazpoot:
غروووووووووووووووب والف خط احمر تحت غروب ببساطه مرعبه البنت دى :woow:
طريقه كلامها مع فارديا تخوف عارفه زى اللى عامله ببواطن الامور اذا فارديا نفسها خافتن انا مش هخاف وانا رانقه خالص ياخراثى عليا عثل عثل بس عثل اسود عليه طحينه :27-1-rewity::27-1-rewity:

اقتباس:

ربما تحاربين نديم بكل قواك .. إلا أنك لست أهلا له فارديا .. نديم متسلح بطاقة ولدتها عشرات السنين من المآسي في هذا المنزل .. وأنت ملعونة به منذ وطأت هذا المكان أول مرة ... لقد عرف هذا كل من رآك ... لقد كان الأمر وكأنه موسوم في محياك ... نابع من روحك ... لقد عرفت منذ رأيتك في حفل خطوبة نضال بأنك عائدة إلى المنزل ... لقد ضجت جدرانه بطاقة قوية ... في حالة لم تحدث منذ سنوات طويلة
أحست فارديا بجسدها يقشعر وهي تتمتم :- لا أصدق بأنك تتحدثين عن هذه الأمور بجدية
:- أتظنينني مجنونة ؟؟ لا ألومك فارديا .. إلا أن جنوني لا يعني بأنني مخطئة .. كل من سكن هذا المنزل ملعون به .. بطريقة أو بأخرى جدتي لعنت بالفقدان ... أمي بطموحها الذي لا ينتهي ... عمتي أحلام بأمومتها الضارية ... أسما برقتها وهشاشتها ... نضال ... ملعون بضياعه .. حتى نديم ... لعن منذ سنوات طويلة بالمسؤولية
تفكرت فارديا للحظات بكلمات غروب ... قبل أن تسألها :- وماذا عنك أنت غروب ؟؟؟ ما هي لعنتك ؟
:- المعرفة
ساد الصمت للحظات قفز خلالها طائر من عشه وهو يصرخ مزقزقا وكأنه يستنكر الكلمة .. تمتمت فارديا مرددة :- المعرفة !!
قالت غروب بمرارة :- ليست بالشيء الذي افخر به ... إلا أنها لعنتي منذ الصغر ... أعرف ما لا يعرفه الآخرون ... أرى ما لا يرونه ... هو نوع من الإحساس .. وكأنك تلمسين ما يحدث قبل حدوثه ... وكأنك تقرأين الآخرين ككتاب مفتوح ...
رفعت رأسها إلى فارديا قائلة :- أتريدين معرفة ما أراه فيك فارديا ؟؟؟
:- لا
كان ردها حاسما وبدون الحاجة إلى التفكير .. التوى فم غروب بابتسامة ساخرة وهي تقول :- خائفة ؟؟
لا ... أكدت فارديا لنفسها .. قبل ان تقول بجفاف :- أنا لا أؤمن بهذه الأمور
:- حقا ؟؟؟ لماذا أشعر بأنك لا تقولين الحقيقة ؟
توترت فارديا متساءلة عن مدى ما تعرفه غروب عنها ... هل تعرف عن والدتها ؟؟؟ فارديا تعرف الآن بأن العائلة كلها مدركة لزيف زواج نديم بها ... لقد عرف الجميع بأنها كانت مجرد وسيلة انتقام بين يديه ... ولكن ... هل أخبرهم نديم عن والدتها ؟؟؟ عن علاقتها بصلاح النجار ؟؟؟
سمعت غروب تقول :- لا بأس فارديا .... ما من حاجة لخوفك ... انت قوية بما يكفي لمواجهته ...
وقفت وهي تنفض يديها قائلة :- قد تكونين في النهاية الشخص المقدر له كسر اللعنة
اللعنة مجددا ... صمتت فارديا للحظات قبل أن تقول :- هل يسري الأمر عليك ؟
نظرا إليها غروب بحيرة :- ماذا ؟؟
:- هذه الحاسة السادسة ... هل تسري عليك ؟؟ هل تستطيعين رؤية أشياء تتعلق بك ؟؟
ظهر الحزن مجددا في عيني غروب ... فأدركت فارديا بأن تلك القشرة من اللامبالاة .. من المرح والصبيانية ... كانت قشرة زائفة ... وأن هما كبيرا .. حزنا عميقا ومرارة .. تسكن داخل أعماقها
تمتمت غروب :- هذا بالضبط ما يجعلها لعنة فارديا ... أن تدركي بأنك عاجزة عن تغيير ما هو قادم .. ما هو ملموس
قالت فارديا برفق :- لا شيء مستحيل مع العزيمة
ضحكت غروب بمرارة قائلة :- أشعر بالفضول والتوق لرؤية ما ستنفعك بها العزيمة عندما تتوقفين عن الرغبة في الهروب فارديا .... عندما تقعين في حب جلادك ... فيصبح عقابه سببا لوجودك ..
شحب وجه فارديا .. تراجعت خطوتين وهي تقول باضطراب :- هل ... أهذا ما ترينه عندما تنظرين إلي ؟
رفعت غروب أحد حاجبيها قائلة بسخرية :- ظننتك لا تؤمنين بهذه الأمور فارديا
قالت فارديا بصلابة محاولة التغلب على توترها :- لن أقع أبدا في حبه .. وسأغادر مع أول فرصة تتاح لي .. أنا أكرهه
:- الكراهية كلمة قوية جدا ... وأنت تعرفين بأن الفرق بين الحب والكراهية مجرد شعرة رقيقة فارديا
استدارت لتعود أدراجها إلى المنزل دون أن تتيح لفرديا فرصة التعليق .. قبل أن تتوقف ناظرة إلى فارديا من وراء كتفها قائلة :- أنا في فريقك حقا فارديا ... إنما اتركي أسما وشأنها ... هي ليست أهلا لخوض معركة لا ناقة لها فيها ولا جمل ... تكفيها الامتحانات الصعبة التي تنتظرها ..
قالت فارديا من وراءها بلهجة لاذعة :- ربما عليك تحذيرها ... بما أنك العارفة بكل شيء .. أم أن صاعقة ستضربك إن انتهكت قواعد معرفتك ؟؟
دارت غروب حول نفسها أثناء سيرها نحو المنزل لتتيح لفارديا رؤية ابتسامتها الفكهة وهي تقول :- إن خضت معارك غيري كلها ... فمن تراه يخوض معاركي أنا ..
اختفت الفتاة عبر باب المنزل تاركة فارديا ضائعة .... إنما مصممة للغاية ... لن تبقى في هذا المنزل ساعة واحدة أكثر مما ينبغي ..


حبيت اقتبس الجزء ده كله واعلق عليه رغم انه اى كلمه ممكن اقولها هتبقى زى نقطه فى بحر روعتك بلو
غروب وتحلليها لشخصية فارديا زعزت ثقتها بنفسها ايوه زعزهتها جدا جدا
بمجرد قولها كلمة خائفه قلبت كل الموازين
فعلا انا من الاول وراى زى غروب بس مع بلو كل استنتاج باطل فبنتظر الى مال الامور معاكى زوزو
غروب فى تصريحها الاخير مع فارديا

اقتباس:

إن خضت معارك غيري كلها ... فمن تراه يخوض معاركي أنا ..
ايه هى معركة غروب اللى هتزلزل كل شئ اه غروب شخصيه من البدايه استثنائيه ومعركتها هتكون غير ممكن تكون زى فارديا ممكن اكتر ممكن اقل بس عجبنى تحديها انها هى اللى عايوضها بنفسها غير اسما اللى عايزه حامى معاها يحميها

هرجع لنقطه تخص سارى واسما
سارى مازال بيحكم على اسما من دخولها غرفة نضا ومحاوله اغوائه وف نفس الوقنت بيحكيلها انها بريئه وده اتاكد منه وقت ماقبلها :amwa7::amwa7: هو مش كده بيناقض نفسه كتييييييييييييييييييييييي يييييييييييييييير اوى يعنى ازاى هو فيه مغريه كافروديت وبرئيه للغايه وعايز يوصل لايه غير انه بيدارى على شئ جواته خايف انه يظهر
واعتقد انه احلام اخته عرفت الشئ ده

اقتباس:

قالت بشيء من الانفعال :- أرجو ألا تدفع في النهاية ثمن ما تفعله ساري
إن لم يكن قد سبق وبدأ فعلا بالدفع


ايه هو الدفع اللى تقصده احلام هنا
ارجع لغروب وموقفها من نضال قرات تعليق جاست فيس عنها وصراحه عجبنى كتير كتحليل لحب مستتر لنضال من ايام الطفوله بس لانه اسما كان كل الاهتمام ليها ففضلت الابتعاد وعيش حياتها فى دور المشاكسه ولما فضى الطريق ادامها بدات تلعب و
وصح اعتقد التحليل لانه فارديا كشفت شخصية غروب ببساطه شديده جدا لما قاالتها او رات وراء مشاكستها وجهه اخر للخوف ا الهرب
لى باك بباقى الرد ...................... وبس :icon_smile_rotating

blue me 15-05-13 08:02 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hager sibawah (المشاركة 8340065)
انتهيت لكن يا بلو .. فضلا الا يمكنك تقليل كمية الانقباض .. اعتقد ان الروايه ستكون ثلاثين فصلا او يزيد .. خمسة عشر فصلا فى منحنى الصعود(وانا نفَسى اتقطع) .. متى نصل لاعلى نقطة ونبدأ بالهبوط؟

ايه ده ؟؟ انا اتحولت فى الاخر لناقدة ادبية ولا ايه؟؟ O.o

ههههههههههههههههه .... صبايا ... سوري إني برد على تعليق هاجر دون التعليقات الأخرى .... بس ملاحظتها موتتني من الضحك ... لأنا ابتداءا من الفصل القادم ... حنقضي كم فصل في القمة ... وبعدها نبدأ الهبوط ... ههههههههههههههه ... ده لو كان أصلا في هبوط حتى الفصل الأخير .... الله يستر :1aa:

رونق الروح 15-05-13 08:04 PM

الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 324 ( الأعضاء 256 والزوار 68) ‏رونق الروح*, ‏beetto, ‏زالاتان, ‏منى فهمى محمد, ‏لا تتألمي, ‏بينكـ, ‏كاليستيا+, ‏sara13, ‏silver~light, ‏blue me+, ‏نداء الحق, ‏sousou1986, ‏دريشه, ‏sosoangle, ‏ريم3, ‏mesaw, ‏this my, ‏جواد حسين 12, ‏جنغوما, ‏shora, ‏صفراء, ‏nura nass, ‏الواثق بالله, ‏l3ionhajeet, ‏خلود سعد, ‏تراتيل الامل, ‏raga, ‏hawa500, ‏ابتسم للحياه, ‏arwachahid, ‏رىرى45, ‏( miss me ), ‏عصفورة القلب, ‏وروووود, ‏ايفيان, ‏sarora2200, ‏الاميرة الصغيرة 22, ‏imported_dani_, ‏maro_maro, ‏dansk, ‏rola2065+, ‏إقبال, ‏ruby angel, ‏Teach me love, ‏socomisso, ‏ons_ons, ‏سمارير, ‏الوفاء طبعها, ‏babo, ‏mima love, ‏كلابي, ‏DOODO, ‏do3a, ‏wom35, ‏ماريمارر, ‏اميرة بيتنا, ‏جيدااء, ‏nourah, ‏حنان3, ‏الحب الأول, ‏بيجو, ‏سلسبيل123, ‏rewaida, ‏marmoria5555+, ‏heeba ahmed, ‏kmnbvc, ‏lady hope, ‏ابابيل, ‏Q. Haruki, ‏kiti, ‏جيجك, ‏celinenodahend, ‏سحر الخيال, ‏lostlove_forever, ‏To7af, ‏rawand girl, ‏اين انا من احلامى, ‏د. أمل, ‏دمعه نسيان, ‏smile rania, ‏flower90, ‏asmasma, ‏مايا كناز, ‏الروح الهائمه, ‏القمر المضئ, ‏ميشو الدلوعه, ‏Noruh 96, ‏ام توتا, ‏بوراق, ‏miss-angel, ‏نسمة صيف 1, ‏cloudy9, ‏nahia gh, ‏عاشقة الجنة, ‏عشق القلم, ‏ليال الود, ‏تووق, ‏la princesse * malak, ‏dekaelanteka, ‏م/رنوش, ‏canad, ‏آيه الله, ‏Manoosha Moon, ‏basom7, ‏princess alkady, ‏رندا5, ‏واثق الخطا, ‏amatoallah, ‏[ M I D A S ], ‏القلب الجامح, ‏jomanamaria, ‏*نوور*, ‏fatima zahraa, ‏نويت الهجر, ‏khadija01, ‏monica g, ‏ميرديث, ‏قمر الليالى44, ‏غرام العيون, ‏RAHPH, ‏conscience, ‏سلوى محمد محمد, ‏لوفار, ‏eng.dina, ‏mola_elec, ‏jjeje, ‏توقه, ‏thuraya w, ‏ملكة قلبي, ‏%snowy rose %, ‏nabooosh, ‏nicerose, ‏khaoula Ci, ‏rouka2000, ‏ساهرية حتى النخاع, ‏may lu, ‏bero_23amr, ‏sasad, ‏همس و, ‏feRmeeNa, ‏amira 70, ‏شمس الغربه ماتدفيني, ‏نرمين البنجي, ‏Rooj, ‏همسات حب, ‏totaphd, ‏roselover199199, ‏Whispers, ‏ام وزوجه+, ‏الإلياذة, ‏cadbury chocolate, ‏نسمه الصباح, ‏الورد الاسود, ‏meera92, ‏mouna ABD+, ‏woow, ‏سامراء, ‏الحنونه جوجو, ‏a7la sweet, ‏angleyoyo, ‏Ashwag1990, ‏ebrU, ‏دلال الدلال, ‏nada alaa, ‏dalloula, ‏che, ‏طاوووسه, ‏rosemary.e, ‏oum ilias, ‏AND44, ‏rainfall, ‏حور الجنان, ‏توتو جوجو, ‏sofia212, ‏Electron, ‏دعاء 99, ‏houpa, ‏كفى, ‏zekozeko25, ‏^_*, ‏hidaya 2+, ‏ماريامار, ‏رنيـــــم, ‏سلمي و نقطة, ‏فقدت غالي, ‏وطنه, ‏قايد الغيد, ‏omniakilany, ‏shery2, ‏Ghenwa, ‏hollydeath, ‏rama shaheen, ‏دنور الحياة, ‏ندى سلام+, ‏عبير على محمد, ‏h.radi+, ‏ناي محمد, ‏ما أحد إلا أنا, ‏doudo, ‏Majdoulina, ‏نسايم ليوا, ‏الحب الموجع, ‏وَهـم, ‏الود 3, ‏" z a i n a b ", ‏mutsy, ‏همس القدس, ‏tota2008434, ‏Nody Nody, ‏Tami.999, ‏أحلامها, ‏ام اشرف واياد, ‏شموخ السامي, ‏بياض القلب, ‏AyOyaT, ‏صادقة الود, ‏haneen el nada+, ‏SELEN200, ‏starmoon, ‏gameli, ‏غريق, ‏7oureya, ‏hebaa, ‏عصفورة قلبة, ‏توليب6, ‏mayuoyi, ‏nawara2000, ‏امانيس, ‏la rose noir, ‏enamimanita, ‏ديما4, ‏قاحلة, ‏Esraa Gareb, ‏nonayanas, ‏الفراشة البيضاء احلى, ‏rayadeeb, ‏esraa11, ‏اسماء2008, ‏سيدة المنتدى, ‏زهرة الأخوة, ‏ههوا الفجر, ‏nour helal, ‏روزيلا 2

منورين منورين
شغاى ولا قهوه ولا عصير ارواح
مافيش احسن منه
هروح اصلى المغرب وارجع اكمل تفنين يوه قصدى تعليق

كاليستيا 15-05-13 08:11 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 324 ( الأعضاء 257 والزوار 67)
‏كاليستيا, ‏ريمين, ‏maryema, ‏hager sibawah, ‏قارئه روايات, ‏الحنونه جوجو, ‏marmora_95, ‏nada alaa, ‏ابابيل, ‏جــــود~, ‏rewaida, ‏صفراء, ‏تراتيل الامل, ‏dansk, ‏nura nass, ‏جنغوما, ‏spong bob, ‏samar1987, ‏سها, ‏blue me, ‏beetto, ‏زالاتان, ‏منى فهمى محمد, ‏بينكـ, ‏sara13, ‏silver~light, ‏نداء الحق, ‏sousou1986, ‏دريشه, ‏ريم3, ‏mesaw, ‏this my, ‏shora, ‏الواثق بالله, ‏l3ionhajeet, ‏خلود سعد, ‏raga, ‏hawa500, ‏ابتسم للحياه, ‏arwachahid, ‏رىرى45, ‏( miss me ), ‏عصفورة القلب, ‏وروووود, ‏ايفيان, ‏sarora2200, ‏الاميرة الصغيرة 22, ‏imported_dani_, ‏maro_maro, ‏rola2065, ‏إقبال, ‏ruby angel, ‏Teach me love, ‏socomisso, ‏ons_ons, ‏سمارير, ‏الوفاء طبعها, ‏babo, ‏mima love, ‏كلابي, ‏DOODO, ‏do3a, ‏wom35, ‏ماريمارر, ‏اميرة بيتنا, ‏جيدااء, ‏nourah, ‏الحب الأول, ‏بيجو, ‏marmoria5555, ‏heeba ahmed, ‏kmnbvc, ‏lady hope, ‏Q. Haruki, ‏kiti, ‏جيجك, ‏celinenodahend, ‏سحر الخيال, ‏lostlove_forever, ‏To7af, ‏rawand girl, ‏اين انا من احلامى, ‏د. أمل, ‏دمعه نسيان, ‏smile rania, ‏flower90, ‏asmasma, ‏مايا كناز, ‏الروح الهائمه, ‏القمر المضئ, ‏ميشو الدلوعه, ‏Noruh 96, ‏ام توتا, ‏بوراق, ‏miss-angel, ‏نسمة صيف 1, ‏cloudy9, ‏nahia gh, ‏عاشقة الجنة, ‏عشق القلم, ‏ليال الود, ‏تووق, ‏la princesse * malak, ‏dekaelanteka, ‏م/رنوش, ‏canad, ‏آيه الله, ‏Manoosha Moon, ‏princess alkady, ‏رندا5, ‏واثق الخطا, ‏amatoallah, ‏[ M I D A S ], ‏القلب الجامح, ‏jomanamaria, ‏*نوور*, ‏fatima zahraa, ‏نويت الهجر, ‏khadija01, ‏monica g, ‏ميرديث, ‏قمر الليالى44, ‏غرام العيون, ‏RAHPH, ‏conscience, ‏سلوى محمد محمد, ‏لوفار, ‏eng.dina, ‏mola_elec, ‏jjeje, ‏توقه, ‏thuraya w, ‏ملكة قلبي, ‏%snowy rose %, ‏nabooosh, ‏nicerose, ‏khaoula Ci, ‏rouka2000, ‏ساهرية حتى النخاع, ‏may lu, ‏bero_23amr, ‏sasad, ‏همس و, ‏feRmeeNa, ‏amira 70, ‏شمس الغربه ماتدفيني, ‏نرمين البنجي, ‏Rooj, ‏همسات حب, ‏totaphd, ‏roselover199199, ‏Whispers, ‏ام وزوجه, ‏الإلياذة, ‏cadbury chocolate, ‏نسمه الصباح, ‏الورد الاسود, ‏meera92, ‏mouna ABD, ‏woow, ‏سامراء, ‏a7la sweet, ‏angleyoyo, ‏Ashwag1990, ‏ebrU, ‏دلال الدلال, ‏dalloula, ‏che, ‏طاوووسه, ‏rosemary.e, ‏oum ilias, ‏AND44, ‏rainfall, ‏حور الجنان, ‏توتو جوجو, ‏sofia212, ‏Electron, ‏دعاء 99, ‏houpa, ‏كفى, ‏zekozeko25, ‏^_*, ‏hidaya 2, ‏ماريامار, ‏رنيـــــم, ‏سلمي و نقطة, ‏فقدت غالي, ‏وطنه, ‏قايد الغيد, ‏omniakilany, ‏shery2, ‏Ghenwa, ‏hollydeath, ‏rama shaheen, ‏دنور الحياة, ‏ندى سلام, ‏عبير على محمد, ‏h.radi, ‏ناي محمد, ‏ما أحد إلا أنا, ‏doudo, ‏Majdoulina, ‏نسايم ليوا, ‏الحب الموجع, ‏وَهـم, ‏الود 3, ‏" z a i n a b ", ‏mutsy, ‏همس القدس, ‏tota2008434, ‏Nody Nody, ‏Tami.999, ‏أحلامها, ‏ام اشرف واياد, ‏شموخ السامي, ‏بياض القلب, ‏AyOyaT, ‏صادقة الود, ‏haneen el nada, ‏SELEN200, ‏starmoon, ‏gameli, ‏غريق, ‏7oureya, ‏hebaa, ‏عصفورة قلبة, ‏توليب6, ‏mayuoyi, ‏nawara2000, ‏امانيس, ‏la rose noir, ‏enamimanita, ‏ديما4, ‏قاحلة, ‏Esraa Gareb, ‏nonayanas, ‏الفراشة البيضاء احلى, ‏rayadeeb, ‏esraa11, ‏اسماء2008, ‏سيدة المنتدى, ‏زهرة الأخوة, ‏ههوا الفجر, ‏nour helal, ‏روزيلا 2

hager sibawah 15-05-13 08:12 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة blue me (المشاركة 8340123)
ههههههههههههههههه .... صبايا ... سوري إني برد على تعليق هاجر دون التعليقات الأخرى .... بس ملاحظتها موتتني من الضحك ... لأنا ابتداءا من الفصل القادم ... حنقضي كم فصل في القمة ... وبعدها نبدأ الهبوط ... ههههههههههههههه ... ده لو كان أصلا في هبوط حتى الفصل الأخير .... الله يستر :1aa:


الحمد لله اثلجت صدرى .... الله يطمنك
:1aa:
اقوم اصلى وانا مستريحه .. وادعيلك يا غالية :1aa:

mona_90 15-05-13 08:13 PM

هو ده الهدووووووووووووووووووووو ووووووووووووء اللى بيسبق العاصفة
حاسة ان الفصل الجاى هيبقى ضرب نار

rola2065 15-05-13 08:17 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة faraconda (المشاركة 8340099)
شوفي العشم بيعمل ايه في الناس
دخلت نمت بحلم بالرواية وان في فصل نزل وصحيت جري عالاي باد اشوف في فصل كمان
يا عيني عليكي يا أسماء مسكينة اروح اكمل نوم بقى

بتحلمى بالفصل ده يبقى كوابيس بالجمع مش حلم ولا كابوس واحد ده فصل العواصف يا سومة
صحيح والله انه الواحد بيجرى وراء تعب قلبه بنفسه
دا انا عايزة البنات يلغوا رقم 15 من الفصول تقومى انتى تروحى تحلميلى بيه

silver~light 15-05-13 08:20 PM

فصل جميل و شرير كالعادة ^_^
>> معجبنيش هجوم لوتس على فارديا !
هى السبب أصلااا فى ورطة فارديا مع نديم فهمى
بس أكيد من كتر اشتياقها ليها ^^

> شخصية غروب عاجبانى جـــــــدا ً

تسلم ايدكـ حبيبتى {


الساعة الآن 09:09 AM

Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.