آخر 10 مشاركات
سجل هنا حضورك اليومي (الكاتـب : فراس الاصيل - )           »          أسيرتي في قفص من ذهب (2) * مميزة ومكتملة* .. سلسلة حكايات النشامى (الكاتـب : lolla sweety - )           »          رهينة حمّيته (الكاتـب : فاطمة بنت الوليد - )           »          الخلاص - سارة كريفن - ع.ق ( دار الكنوز ) (الكاتـب : امراة بلا مخالب - )           »          كوابيس قلـب وإرهاب حـب *مميزة و ومكتملة* (الكاتـب : دنيازادة - )           »          136 - وجه في الذاكرة - ساره كريفن (الكاتـب : pink moon - )           »          السرقة العجيبة - ارسين لوبين (الكاتـب : فرح - )           »          ♥♥ خـواطـر قلبيــه ♥♥ (الكاتـب : فراس الاصيل - )           »          *** شكرا لكم أيها الحمقى !!!! *** .... (الكاتـب : حكواتي - )           »          حبي الذي يموت - ميشيل ريد (الكاتـب : ^RAYAHEEN^ - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 02-12-13, 04:48 PM   #1

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
Rewitysmile25 ذات الوجه الدميم (الجزء الثالث ) للكاتبة / yasminaa ، مصرية ( مكتملة )







بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدلله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه أجمعين
أعضاء روايتي الغالين يسعدني أن أنقل لكم رواية

ذات الوجه الدميم (الجزء الثالث )
للكاتبه : yasminaa



رابط الجزء ( 1 ، 2 ) من (ذات الوجه الدميم )

https://www.rewity.com/vb/t292366.html

قراءة ممتعة لكم وردود ممتعه لي ومشجعه لنقل الجزء الرابع







التعديل الأخير تم بواسطة Topaz. ; 31-07-23 الساعة 12:59 PM
فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 02-12-13, 06:32 PM   #2

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



بسم الله نبدأ
الموسم الثاني
الجزء الثالث

الفصل الأول


انتهى الفرح وعاد كل واحد الى بيته .. بينما انفرد شريف بغاده اخيرا في بيتهم

شريف : مش كنا رحنا فندق ولا سافرنا على طول في اي حته؟

غاده : لا كده احسن بصراحه .. مكنتش احب اقضي اول ليله في مكان تاني غير بيتنا

شريف : انا مقدر اوي حركة الجدعنه اللي عملتيها دي ..

غاده : حركة ايه ؟

شريف : عشان انتي اللي قلتي انك تيجي تعيشي معانا هنا مع ماما يعني .. عشان ماتبقاش لوحدها

غاده : لو كل الحموات زي مامتك كان زمان كل الناس اتجوزوا مع اهاليهم

شريف : ده عشان انتي طيبه بس

غاده : اصله كمان ماينفعش .. ده انت ابنها الوحيد ..

شريف : وهي كمان قالت هتسافر اسبوعين عند خالتو عشان نبقى براحتنا

غاده بارتباك : اه .. ربنا يخليها

شريف وهو يقترب منها : واخده بالك انتي من براحتنا دي؟

غاده : لا مش واخده بالي من حاجه ..

شريف : طيب تعالي اخليكي تاخدي بالك كويس

حملها فجأه دون مقدمات وهي تصرخ بسعاده : شريييف بتعمل ايه

شريف : بعمل زي كل عريس وعروسه .. انا عايز العب عريس وعروسه عندك مانع ؟

ضحكت غاده : لا معنديش بس تعالى نصلي ركعتين الاول

شريف : ماشي .. انا وراكي الليله دي مش هعتقك

انتهوا من صلاتهم .. نظر لها وقال : مين حبيب قلبي اللي هيلعب معايا؟

اقتربت منه وقبلته بحب وقالت : انا .. انا وبس

أثرت فيه كلمتها .. حملها مره اخرى ... ولف بها الحجره الى ان وصل عند السرير .. وضعها برفق ونظر الى عينيها بحب جارف .. وقال : بحبك اوي
.. بحبك

طوقت رقبته بذراعيها وقالت : وانا بعشقك ياشريف .. بعشقك ..

ابتعدت برفق وقالت : طيب ممكن تطلع بره الاوضه شويه؟

شريف واقترب منها: ليه بس ماحنا ماشيين كويسين اهو

ابتعدت مره اخرى وقالت : هظبط نفسي بس و .. و .. وأغير هدومي

ابتسم لها وقال : اذا كان كده ماشي .. ماتتأخريش عليا انا مش هستحمل اكتر من عشر دقايق

قالت برقه : مش هتأخر

خرج من الحجره .. فتحت دولابها واخرجت القميص التي اوصتها به جيهان بارتدائه ..

ارتدته .. وقفت امام المرآه تتمم على زينتها .. تركت شعرها مسدلا على ظهرها .. وارتدت في قدميها حذاءا ذو كعب عالي نفس لون القميص ..
ولم تنسى ان تتعطر بعطر فرنسي رقيق جدا .. تأكدت من شكلها لاخر مره .. وهي تدعو ربها ان تعجبه وان تبدأ مع حياتها بحب وسعاده
وعاهدت نفسها الا تغضبه او تفعل مايثير غضبه حتى ولو عن دون قصد منها .. استدرات شدت قوامها وبثت الثقه في نفسها مجددا .. مشت
بخطوات ثابته الى باب الحجره .. فتحته بهدوء .. وجدته ملاصق للباب .. تراجعت بخضه حقيقيه ..

شهقت وقالت : شريف خضتني

شريف باباتسامه : ماتنقلتش من هنا من ساعة ماخرجت

غاده : اتأخرت عليك؟

شريف : ابدا .. ولو اتأخرتي هستناكي عمري كله

شعرت غاده بسعاده بالغه لحبه ولكلامه .. مد يده لها .. اراحت كفها في كفه .. جذبها اليه ثم قال : تعالي ..

ذهبت معه الى حيث يسير .. وصل الى حجرة الطعام .. وجدت اصناف من الطعام الشهي على الطاوله

قالت متفاجأه : ايه ده ؟ مين اللي عمل ده؟

شريف : طنط فوزيه .. بعد ماوصلونا هنا .. دخلت مع ماما ورصوا السفره ومشيوا

نظرت الى الطاوله بسعاده : ربنا يخليها ليا ..

اقترب منها وقال : هي بس؟

قالت مرتبكه : هي وماما الهام

شريف : هنشوف الموضوع ده فوق بس دلوقتي

نظر الى الطعام وقال وهو يفرك معدته : هتحصل معركه

ضحكت غاده وقالت : انت مكلتش في الفرح ولا ايه؟

شريف وهو يرسم الأسى على ملامحه ويتصنعه : مكلتش من الصبح اساسا وفضلت طول الفرح واقف على رجلي واستقبل في الناس

نظرت له بشفقه وقالت : ياحبيبي .. تعالى اقعد وكل بسرعه

سحب احد المقاعد واجلسها برفق .. جلس هو على رأس المائده .. وبدأ في تناول الطعام ..

قال لها : مش هتاكلي ياحبيبتي .. ولا ظبطتي نفسك في الفرح؟

غاده : لا فعلا مكلتش حاجه خالص مع ان طنط الهام عملتلي طبق من البوفيه كبير .. بس زي ماتقول كده مكنش ليا نفس خالص

شريف : انا هفتح نفسك.. امسكي معلقتك وادخلي معايا المعركه دي

ضحكت غاده على دعابته وامسكت ملعقتها وبدأت في تناول الطعام على استحياء ..

قال لها : ممكن اطلب منك طلب؟

غاده : اتفضل

شريف : ممكن تفصصيلي

غاده : ايه؟

امسك بيده واحده من الحمام المرصوص على الاطباق امامه وقال: فصصيلي .. واكليني في بقي كمان

غاده بابتسامه : من عنيا ..

وبالفعل قطعت غاده الحمامه قطع صغيره واطعمته في فمه .. لا استطيع ان اصف شعور غاده في تلك اللحظه .. اذا كان هناك شعور اقوى من
الحب والغرام والعشق والهيام .. لكان هو شعور غاده وهي ترى الحب الكبير في عيني زوجها وحبيبها الاول والاخير .. شريف ..

انتهى شريف من طعامه .. والاصح ان غاده هي من انتهت من إطعامه

رفعت غاده الاطباق وذهبت بها الى المطبخ .. اودعت الباقي في الثلاجه .. سمعته ينده عليها .. ردت انها آتيه .. بعد قليل دخلت عليه الحجره
وجدته ابدل ملابسه وارتدى بيجامه .. دخلت اليه باسمه .. اغلقت الباب خلفها وزادت دقات قلبها واضطرابها وان بدت غاده من ظاهرها ثابته ..
استسلمت له ولم تقاوم بل شعرت بالسعاده وهي تدخل بعمق الى عالمه الخاص ..



________________________________________



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 02-12-13, 06:34 PM   #3

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



اليوم التالي .. جاء محمود عصرا محضرا طعام الغذاء الذي بعثته فوزيه معه .. اعطاه لشريف من الباب ولم يدخل رغم اصرار شريف على ذلك ..

فتحت غاده علب الطعام الكثيره التي آتي بها محمود وقالت : ايه كل الاكل ده ؟ احنا هنسيب البيت بكره .. هنلحق ناكل كل ده امتى؟

شريف: ناكل اللي ناكله والباقي نديه للبواب ..

غاده : طيب تمام .. هروح اجيب الاطباق

شريف : هو انتي جعانه ؟

نظرت الى ساعتها وقالت : بصراحه لا مش قوي .. احنا فطرنا بعد الضهر وماليش نفس دلوقتي بس لو انت جعان ممكن اقعد اكل معاك

شريف : انا جعان منك انتي وبس

غاده : طيب تعالى نجهز الشنط من دلوقتي عشان بليل ننام واحنا متطمنين

شريف : ننام ايه احنا لسه العصر .. والطياره بكره الساعه 11 الصبح .. انتي بتتلككي ولا ايه؟ لسه بدري ..

غاده : يعني عايز ايه دلوقتي

شريف بابتسامه ساحره : تعالي اقولك عايز ايه

بعد وقت .. جلست جواره تتأمله وهو نائم .. لا تعلم كم من الوقت بقيت هكذا دون ان تتحرك .. لا تريد ان توقظه .. ودت ان تسرق تلك الدقائق
بمفردها جواره .. شئ واحد كان يضايقها .. انه مغلق العينين .. انها تعشق لون عيناه .. تذوب في رموشه .. نظرته التي لا تستطيع مقاومة
سحرها .. شريف يتميز بطول رموشه السوداء والتي تعطي لعينيه الزرقاء وسامه تفوق الوصف .. هي تعشقه .. زوجها وحبيبها .. قاومت نفسها
الا تقترب منه فقط تتأمله من بعيد .. أصدر هو همهمه خفيفه .. ثم حرك رأسه .. فرد ذراعيه ودون ان يقصد ارتطم بوجهها .. انتبه الى ذلك وفتح
عينيه .. وجدها جواره ملتصقه به .. قال باهتمام وهو يحاول ان يركز : حبيبتي انا خبطتك جامد؟

ابتسمت له بحنيه .. مسك يده التي ارتطمت بها وقبلتها بحب وقالت : حبيب قلبي عمره مايوجعني ابدا ..

احتضن رأسها بيده الاخرى وضمها الى صدره وقال : ربنا يخليكي ليا يادودي ..

غاده : انت عارف انا نفسي في ايه ؟

شريف : أؤمري وانا اجيبلك اللي انتي عايزاه

غاده : نفسي نفضل مع بعض على طول .. خايفه تحصل حاجه بعد الشر تفرقنا ونبعد عن بعض

شريف وهو يشاور على قلبها ويقول : طول مانا هنا ..

ثم شاور على عقلها وقال : ماتخليش ده يقلق ويفكرفي البعد والجفا ابدا

غاده : انت عمرك ماهتطلع من قلبي ياشريف دانا ماصدقت اني بقيت معاك في بيت واحد

شريف بصدق : انا بحبك ياغاده وبعشقك فوق ماتتصوري .. وفعلا زي ماقلتلك طول مانا في قلبك وحبك ليا مابيقلش ومابيتغيرش .. هنعيش في
سعاده وحب مالوش اخر انا وانتي واولادنا في المستقبل ان شاء الله

ابتسمت غاده وسندت رأسها على يدها وضعت كوعها على الوساده وقالت : بالمناسبه دي بقى انت نفسك يكون عندنا كام بيبي

سند رأسه مثلها بدوره وتمدد مقابلها وقال : انا نفسي تخلفي في اقرب وقت .. ونفسي في الاتنين .. يعني نفسي في بنات وولاد .. لو تعرفي
تجيبي 4 و4

غاده بدهشه : اربعة ايه واربعة ايه؟

شريف : اربعه بنات واربعه ولاد

غاده : 8 ؟؟ عايزني اخلف 8 ؟ امتى وفين وازاي ؟ هو في حد هيساعدني ولا هبقى لوحدي؟

شريف وهو يغمز بلؤم ويقترب منها : ودي تيجي امال انا هنا بعمل ايه؟

قامت غاده سريعا من السرير وقالت : لااااا ايه انت مابتشبعش

قفز شريف من السرير ورائها وقال : انتي وقعتي في ايد اللي مابيرحمش

حاول ان يمسكها وهي تحاول ان تفلت منه الى ان استطاع ان يمسك بمعصمها اخيرا ورغم مقاومتها تحكم في كل اطرافها بقبضتين من يده ..
استكانت في احضانه واستسلمت اليه ..



جاء الليل .. كان يجلس امام التلفاز في حجرة المعيشه... دخلت عليه وقالت : حبيبي انت معملتش تمرينات العلاج الطبيعي النهارده

التفت لها وقال : تعالي اعمليلي تمرين التدليك

غاده بضحك : الدكتور قالك 4 انواع من التمارين ماطبقتش منه غير التدليك .. دانت اتدلكت النهارده ولا عشر مرات

شريف : عديهم عليا .. دانتي بتطلعي عيني وتكروتيني

غاده : انا مش فاضيه ادلك حد .. لسه بجهز الشنط

شريف : هو في حد بيحتاج هدوم في شهر العسل ..

غاده : يعني ايه مش هنخرج مثلا؟

شريف : هنخرج ؟ ده انا هخرجك احلى خروجات هناك .. وهخليكي تعرفي يعني ايه فسح على اصولها

غاده بسعاده : بجد ياحبيبي

شريف : عيب دانتي مع الكابتن ..

غاده : حبيب قلبي ياكابتن

ترك شريف مقعده واقترب منها وقال : الكابتن ضهره قافش شويه .. تعالي فكيه ينوبك ثواب

غاده وهي تتحسس عضلاته البارزه .. لم تقاوم سحره ولكنها تمنعت قائله : بس انا فعلا مش فاضيه ..

شريف : انا هاجي اساعدك في ترتيب الشنط بس تكمليلي التمرينات النهارده

ضحكت غاده وهي تغادر معه غرفة المعيشه وقالت : ماشي بس هنشوف حاجه غير التدليك ده

________________________________________



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 02-12-13, 06:35 PM   #4

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


ركبت جواره بالطائره التي ستقلهم بعد لحظات الى الجونه ..

شريف : رحتي الجونه قبل كده؟

غاده : لا ..

شريف : انا رحتها مرتين بس جميله اوي ..

غاده : انا متأكده انها هتبقى احلى واحنا مع بعض

ابتسم لها وقرب رأسه منها .. قبلها في جبينها .. احتضنت ذراعه.. مرت المضيفه على كل الركاب وهي ترحب بهم وتومئ برأسها .. وقفت امام
كرسي شريف وغاده وابتسمت ابتسامه واسعه ..قالت : كابتن شريف .. اهلا اهلا بحضرتك

رد لها شريف الابتسامه : اهلا

المضيفه : حضرتك نورتنا ..

نظرت لها غاده نظره صامته ..

قالت المضيفه : حضرتك تحب تشرب حاجه معينه قبل ما نطلع

شريف : اسألي مدام غاده الأول

قالت المضيفه بابتسامه صفراء : مدام حضرتك؟

امسك شريف يد غاده وقال : اه .. الدكتوره غاده مراتي

ثم قبل يدها وقال : واحنا طالعين شهر عسل

المضيفه : اه .. الف مبروك

ذهبت المضيفه وجاءت مضيفه آخرى بكاسين من العصير وباركت لهما على الزواج ..

عادت المضيفه الثانيه الى حيث المضيفه الاولى وجدتها شارده

قالت لها : ايه يابنتي في ايه؟

الاولى : ايه اللي متجوزها كابتن شريف عبد الهادي دي ؟

المضيفه الثانيه : ايه مالها؟

الاولى بغيره : انتي مش شايفه .. ده هو مزززز خالص احلى منها بكتير .. لا ياختي وشكله بيموت فيها

الثانيه بسخريه : مش مراته لازم يموت فيها ايه اللي مضايقك !!

الاولى : الرجاله اتعمت باين

الثانيه : بطلي كلام فاضي وروحي شوفي شغلك ..



________________________________________



انتهى شريف من تناول الوجبه المخصصه له وقال لها : احمدي ربنا ان الاكل مافيهوش حاجه تتفصص

غاده : انت بتتكلم جد ؟ هو ايه حكاية التفصيص معاك ؟ ليلة فرحنا تقولي فصصيلي وامبارح بردو .. ايه الموضوع

شريف : انا متعود على كده من صغري .. مابحبش امسك الفرخه او اي حاجه في عضم واقعد ازروط الدنيا

ضحكت غاده وقالت : اومال كنت بتتصرف ازاي؟

شريف : ماما ربنا يباركلي فيها كانت على طول تفصصلي

غاده : ده بجد بقى وانا كنت فاكراك بتدلع

شريف : بكره تشوفي .. هلاقكي انتي وماما بتتسابقوا مين يفصصلي

غاده : ماشي ياعم الواثق

تثاءب شريف واراح جسده في المقعد اكثر

غاده : شريف .. حبيبي انت هتنام ولا ايه؟

شريف : هه ؟ اه ..

غاده : طيب ارتاح ياحبيبي

شريف : افردي كتفك كده شويه .. ايوه .. انا كده تمام .. لما نوصل صحيني

ابتسمت غاده له فهو يستكين على كتفها كالطفل الصغير .. كانت المضيفه الاولى تتحرك في الطائره ذهابا وايابا وتنظر لهما شذرا كل مره ..
لاحظت غاده كل نظراتها .. عاودتها عدم الثقه في نفسها مره اخرى .. خاصة ان المضيفه كانت تتميز بالانوثه والرقه في المظهر الخارجي .. ولكن
قارنت ذلك برد فعل زوجها وجدت انه تعامل معها ببرود بل واعطي جانب من الاهميه لوجودها كزوجته معه .. استغفرت ربها كثيرا .. فقد انساها
الشيطان ذكر دعاء السفر ... وبث في عقلها بعض الايحاءات والاحتمالات التي يمكن ان تكدر صفو حياتها .. استعاذت بالله من الشيطان الرجيم
ورددت دعاء السفر .. لمحت المضيفه تمر من امامها مره اخرى لم تعطي لها بالا بل اخرجت مصحفها في هدوء وبدأت في القراءه الى ان وصلت
الطائرة بسلام الى ارض الجونه ..

____________________________________



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 02-12-13, 06:36 PM   #5

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الفصل الثاني
في الصباح الباكر .. فتحت جيهان الستائر المسدله .. أعطت آشعة الشمس الطريق لإضاءة حجرة

نومها .. حاول هاني فتح عينيه .. فتح عين واحده بصعوبه .. نظرت له جيهان وقالت بتوتر : قوم

ياهاني كفايه نوم


هاني بتكاسل : الساعه كام ؟


جيهان : سبعه


هاني : وايه اللي مصحيكي بدري كده؟


نظرت له جيهان بصمت .. فهم هو ما يوترها فقال : ماكنتي عملتيه بليل وريحتي نفسك ..


جيهان بعصبيه خفيفه : مانت عارف مكتوب عليه الاحسن الصبح عشان الهرمون بيكون مركز

الصبح اكتر


هاني : وعملتي ايه؟


جيهان : لسه خارجه من الحمام .. مابصتش على العلامه مكتوب بعد نص ساعه لو ظهرت

شرطتين يبقى ايجابي لو مظهرش غير واحده يبقى ..


بكت لحظتها وقالت : خايفه اوي ..


قام هاني من نومته .. اخذها في حضنه وقال بحنان : خايفه من ايه بس ياحبيبتي .. لو محصلش

حمل الشهر ده يبقى الشهر الجاي او اللي بعده .. لما ربنا يريد .. ماتخافيش ومتستعجليش انتي لسه

صغيره


جيهان : افهمني ياهاني انا مش مستعجله .. انا خايفه ليكون السقط اثر عليا ومش هعرف احمل تاني


هاني : مش الدكتور قالك ان اللي حصلك قبل كده مش هيأثر عليكي وباذن الله وحده هتقدري تحملي

تاني


جيهان : ايوه بس ..


هاني مقطاعا : شششش .. مش عايز بس ..


ثم ابعدها عن حضنه برفق ونظر لعينيها مباشرة وقال : جي جي حبيبتي لو ربنا قدر لنا وجبتي

اطفال هيبقوا غاليين عشان هما منك .. ولو ربنا قدر وماحصلش نصيب لاي سبب كان .. هتبقي

انتي مراتي وبنتي وحبيبتي وماليه عليا دنيتي ومش هحتاج حد غيرك ولا اطفال ولا غيره .. كفايه

عليا وجودك في حياتي .. الا اذا انا مش مكفيكي وعايزه اطفال عشان تملي الفراغ اللي في حياتك


وضعت يدها على فمه وقالت : اوعى تقول كده ياحبيبي .. انا بحبك فوق ماتتصور .. بس .. بس


لم تتمالك نفسها وبكت بمراره مره اخرى وقالت : بس انا نفسي ابقى أم


هاني وهو يربت على رأسها وقال : طيب كده عدى اكتر من نص ساعه يلا ادخلي بقلب جامد

وشوفي النتيجه


مشت جيهان خطوات بطيئه تجاه الحمام وشعرت ان الارض تتأرجح تحتها .. اسندت نفسها على

اقرب حائط .. وقالت : مش قادره ياهاني .. ادخل شوفه انت


ابتسم لها هاني وقال : ماشي ..


دخل هاني الحمام وتركها تنتظره ودقات قلبها تتسارع تدريجيا ...


رأته يخرج من الحمام وهو ينظر لإختبار الحمل .. ثم رفع نظره اليها في صمت


جيهان بصوت متقطع : ها .. ايه ؟


لم يرد عليها وظل ينظر لها في أسى


جيهان بعصبيه : انت مالك ساكت ليه ؟ ماتقول النتيجه بقى


لم يرد ايضا قالت : انطق بقى ياأخى


هاني : ياأخي ؟ دي أخرتها ؟ أخوكي ؟ اومال ابني اللي بطنك ده جه ازاي؟


جيهان غير مصدقه : ايه ؟ بتقول ايه؟


هاني : انتي مش قلتي تلات شرط يبقى حامل وشرطتين يبقى مش حامل


عاد توترها اكثر وقالت : ايه التخريف ده تلات شرط ايه ؟ مفيش تلات شرط هما يا اتنين ياواحده


.. اوووووف انت شاكلك مش عارف تشوف


اخذت منه الاختبار بعنف ونظرت اليه وجدت شرطتين .. علامه على وجود حمل .. شهقت في

فرح وقالت : أنا حامل .. أنا حامل


ضحك هاني وفرح لسعادتها وقال : مانا عارف بس كنت بشتغلك


ضربته بخفه في كتفه .. ثم احتضنته بشده وهي تلف يدها حلو عنقه كالاطفال .. رفعها من على

الارض الى مستواه ..


ثم انزلها برفق وقال : والله وهتبقى ام العيال ياجي جي


قالت مداعبه : وانت كمان هتبقى ابو العيال يا نونو


ثم تنهدت وقالت : الحمد لله .. الحمد لله ..


هاني : بس سيادتك هتنزلي ازاي الشغل ياست هانم؟


جيهان : مين يصدق .. اول يوم انزل فيه الشغل اعرف اني حامل .. والله ماعرف بقى ياحبيبي ..

اللي تشوفه


هاني : الاهم من كل ده هتابعي عند مين؟


جيهان : هشوف ساره كانت بتابع عند مين واتابع عنده


هاني : نعم يختي ؟ سمعيني تاني ؟


جيهان بدهشه : ايه في ايه؟


هاني : شوفي بقى .. ساره اختي اه .. بس دكاتره رجاله .. لا اختي ولا اعرفها .. احنا هنشوف

دكتوره ست


جيهان بضحك : اعمل اللي انت عايزه ياحبيبي .. انا دلوقتي مش عايزه افكر في اي حاجه غير

حبيب قلبي اللي جاي في الطريق ده


ضرب هاني جبينه بكفه وقال :حبيب قلبك؟ راحت عليك يانونو


ضحكت جيهان بدلع وقالت : هو حبيب قلبي وانت كل قلبي ياقلبي


وذهبت تجاه خزانة الملابس : يلا بقى ضيعنا وقت كتير .. زمان ماما ومحمود وساره مستنين

عشان نفطر مع بعض


هاني : طيب بجد هتيجي معانا الشركه زي ماكنا متفقين ؟


جيهان بتفكير : انت رأيك ايه؟


هاني : انتي عارفه انا معنديش اعتراض على الشغل طالما هتكوني معايا ومع اخوكي بس الحمل انا

مقدرش افتيكي فيه


جيهان : طيب خلاص لما اروح لماما هسألها وهقرر هناك ان شاء الله


----------------------------


فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 02-12-13, 06:38 PM   #6

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



اجتمعت العائله على مائدة الافطار ..


محمود : جي جي حبيبتي .. مستعده ؟


نظرت جيهان الى هاني وضحك الاثنان .. قال محمود باستغراب : بتضحكوا على ايه؟ غيرتي

رأيك ومش هتنزلي الشركه ؟


جيهان : والله ياحوده مغيرتش .. الظروف هي اللي اتغيرت شويه


ساره : ظروف ايه؟


هاني : اصل ياساره جيهان غارت منك ازاي انتي تبقى حامل وهي لأ


اتسعت عينا ساره وشهقت فرحه .. قامت واحتضنت جيهان وباركت لها وايضا فوزيه دمعت

عيناها وقالت : الحمد لله .. الحمد لله


قامت جيهان من مكاناه وذهبت الى كرسي والدتها .. قبلت يداها : بتعيطي ليه ياأمي الحمد لله انا

بخير اهو


فوزيه : انا كنت بحلم اني اشوف ولادك انتي ومحمود حواليا .. مفضلش غير غاده يارب يرزقها

بالذريه الصالحه يارب


جيهان : يارب ياماما يارب تحصلنا انا وساره ونبقى احنا التلاته حوامل


ضحك محمود وقال : يانهار ابيض ده البيت هيتقلب مورستان


ساره : اه والله ده عمر لوحده قالب دماغنا ..


فوزيه : حبايب قلب تيته .. اللي ابنه عامله دوشه يبعته هنا ومالوش دعوه بيه


هاني : ربنا يخليكي ليا ياطنط


الكل : اللهم امين


عادت جيهان الى مقعدها وقالت : بس انتي رأيك ايه ياماما ؟ انتي عارفه ان المفروض كنت هنزل

النهارده اول يوم الشركه ..


فوزيه : الشغل مش غلط على الحمل لو هيكون شغل مكتبي .. انما الاحسن تبدأي بعد ما تروحي

لدكتور يقولك حملك ثابت بنسبة اد ايه عشان الامان يابنتي وخصوصا .. يعني .. حصل سقط قبل

كده


قالت جيهان بحزن : عندك حق ياماما .. كده أأمن


---------------------------------

ربتت على خده برفق وقالت : شريف حبيبي ..


افاق شريف وقال : هه وصلنا ؟


غاده : لا هننزل اهو بس قوم اربط الحزام قبل الهبوط


وصل ارض المطار وانهى شريف سريعا اجراءات المغادره .. وأخذ زوجته وتوجه الى خارج

المطار .. استوقفه اكثر من مره مجموعات من الشباب ليأخذوا صور تذكاريه معه او يجعلوه

يمضي لهم .. واستوقفته احدى الصحفيات لتتأخذ منه اي تصريح حصري لها ولمجلتها ..

تحدث اليها بأدب وجاوب على اسألتها وعندما وجد المصور يأخد له صورا .. قرب غاده منه أكثر

ووضع يده على كتفها ضاما اياها اليه .. سألته الصحفيه عن سبب وجوده في الجونه .. قال انه

بسبب قضاء شهر العسل الذي طالما حلم به مع زوجته الحبيبه الدكتوره غاده والتي يفخر كثيرا

بكوناه حبيبته وشريكة عمره ..


وصلا الى القريه التي سيقيمان بها .. انتظرته هي على احدى المقاعد الوثيره الموجوده باستقبال

الادراه .. بينما هو انهى اجراءات الحجز سريعا وسط ترحاب شديد به .. شعرت بالفخر انه زوجها

وانهم تعاملوا معها كملكه لمجرد انها زوجته .. جاء اليها قامت معه وذهبا الي الجناح المحجوز لهما

.. وبعد رحلة شاقه غطا الزوجين في نوم عميق .. حتى استيقظت غاده على اذان المغرب .. ايقظت

زوجها . صلوا المغرب جماعه .. ثم اقترح عليها ان ينزلا الى مطعم القريه لتناول العشاء ..

وبالفعل جهزت غاده نفسها وارتدت ملابس جديده كانت قد ابتاعتها لنفسها قبل الزواج .. وقبل ان

تشرع في وضع حجابها .. دهنت وجهها بكريم مرطب ..


شريف : انتي بتحطي ايه على وشك؟


غاده : ده كريم ياحبيبي؟


شريف : كريم ايه ؟ مكياج يعني؟


غاده بابتسامه : لا مكياج ايه ؟ ده كريم مرطب


شريف : طيب انا هلبس ايه؟


غاده : انا رصيت هدومك كلها في الدولاب


شريف : ايوه شفتهم .. البس منهم ايه؟


غاده : انقيلك انا يعني؟


شريف : ايوه انا بحب الاقي الطقم اللي هلبسه جاهز على اللبس .. محبش اقف قدام الدولاب واختار


تركت غاده مابيدها وقالت : من عنيا ياروحي


وبالفعل اختارت له قميصا نصف كم وبنطلون .. واخرجت له حذاء يليق عليهما ..

خرجا سويا .. واتجها الى مطعم القريه ..


في نفس الوقت مساءا كان رامي يجلس مع والد لمياء .. دخلت عليهم لمياء وهي تحمل الشاي

وبعض المعجنات الساده منها والمحشيه .. جلس معهما الاب قليلا ثم استأذن وتركهم بمفردهم ..


رامي : اكتر لحظه بحبها لما الحج يسيبنا ويخرج من الاوضه


لمياء بحرج : بس الباب لسه مفتوح على فكره


رامي : اكيد هيسيبه مفتوح .. والدك راجل محترم وعارف كويس هو بيعمل ايه .. واللي انا متأكد

منه اكتر انه واثق في بنته كويس


لمياء : ميرسي ..


رامي : طيب .. انا كنت عايز اتكلم معاكي النهارده في حاجه معينه واخد رأيك فيها


نظرت له باهتمام : اتفضل ..


رامي : عايز احدد معاد كتب الكتاب ..


لمياء وعلى وجهها شبح ابتسامه حاولت جاهده ان تخفيها : بسرعه كده؟


رامي : انا لو اطول مكنتش عملت خطوبه وكنت عملت كتب كتاب على طول ولو اقدر اقنع والدك

ان احنا نعمل فرح وكتب كتاب في يوم واحد يبقى انا حققت كل اللي بتمناه في حياتي


لمياء : بص انا مقدرش اتكلم معاك في حاجه زي كده .. بابا هو اللي يقول


ابتسم رامي لردها وقال : طيب لو هو وافق نعمل فرح في اقرب وقت .. انتي هتكوني مبسوطه ؟


لم ترد وانما نظرت ارضا وهي تبتسم بسعاده


قال : ادعي انتي بس الحج يوافق وانا هظبط كل اموري واعملك احلى فرح في الدنيا


لمياء : ان شاء الله


رامي : عارفه كنت متفق من زمان مع شريف نتجوز انا وهو في يوم واحد .. بس هو سبقني ابن

الايه بقى .. مصلحته اولا


ضحكت لمياء وقالت : ربنا يهنيهم .. المهم انهم اتجوزوا وخلاص


رامي : شكلك بتحبيها اوي مع انكوا ماتعرفوش بعض من زمان


لمياء : غاده دي طيبه اوي اوي .. انا تقريبا ماكنش ليا صحاب في المستشفى الا هي بس مع اني

بشتغل هناك قبلها ..


رامي : المرء على دين خليله .. وانتوا الاتنين شبه بعض .. انا سمعتك وانتي بتدعيلها على باب

الاوضه ارتحتلك اوي


لمياء بنظرة لوم : اه واضح انك ارتحتلي .. دانت خضتني يومها خضه خلتني في نص هدومي


ضحك رامي وقال : معلش بقى انا كده على طول على فكره ..


ضحكت لمياء : ربنا معايا


نظر لها وهي تضحك بتلقائيه .. شعرت بنظراته الثاقبه اليها .. هدأت من ضحكاتها وبادلته نظرته

ولكنها لم تقاوم ونظرت ارضا مره اخرى


رامي : انتي عارفه بجد انا ارتحتلك ليه؟


لمياء : مانت قولتلي عشان سمعتني قدام اوضة غاده


رامي : وده دليل انك قلبك ابيض وتحبي الخير للناس ..


ثم قال بمراره : في ناس تانيه تحب الخير ليها بس وماتحبش الخير يروح لاي حد تاني .. ولو الخير

مش هيجي ليها مش مهم .. المهم ان محدش يعيش مبسوط الا هي


لمياء : هي مين؟


رامي بانتباه : هي !! اه .. انا قصدي على النوعيه دي من الناس .. اللي انتي ياحبيبتي عكسهم

خالص


لمياء بحرج : ماينفعش


رامي : ايه اللي ماينفعش؟


لمياء : اللي بتقوله ده


رامي : هو انا قلت ايه؟


لمياء : يعني حبيبتي والكلام ده .. مش وقته خالص


رامي بابتسامة رضا : ماشي كلام الحريم


نظرت له لمياء بدهشه : انتي لسه ماتعرفيش رامي ولا ايه ؟ هتاخدي من ده كتير


ضحكت وهنا دخل والدها مره اخرى بعبارات الترحيب المتعارف عليها


-----------------------



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 02-12-13, 06:39 PM   #7

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



أعطى شريف قائمة الطعام للنادل وهو يملي عليه أسماء الأطباق التي سيتناولوها .. غادر النادل

وهنا وجه شريف حديثه لغاده


شريف : اهو ياستي ماطلبتش حاجات فيها تفصيص


ضحكت غاده وقالت برقه : لا ياحبيبي اطلب اللي انت عايزه .. انا افصصلك في اي وقت


شريف : لا لا ابوس ايدك اتعدلي كده وتخني صوتك .. انا مش هقدر امسك نفسي عليكي قدام الناس


غاده وهي تؤدي تحيه عسكريه : تمام كلامك يافندم


شريف : احكيلي ياغاده . احكيلي عنك كتير انا عايز اعرف كل تفاصيل حياتك


غاده : مش هتلاقي تفاصيل كتير ..


شريف : لا انا عايز اعرف كل حاجه


غاده : انا وحيدة ماما وبابا .. ماما اتوفت وانا عندي عشر سنين .. مكنش ليه اخوات .. ومكنش

عندي غير عمي صبحي .. مكنتش انا وبابا على علاقه بمراته وولاده .. عمي بس اللي كان بيجي

يزورنا كل فتره . الصراحه ماقطعناش خالص وكان بيحبني جدا .. ولما والدي تعب والمرض اشتد

عليه .. وصى عمي صبحي ان لو جراله حاجه اروح اعيش معاهم في بيته وسط ولاده .. وفعلا بعد

وفاة بابا رحت عشت هناك ولما اتخرجت رحت تكليف السويس وهناك حصلتلي مشكله .. اكتشفت

ان في ناس بتستعمل أوضتي في عمليات غير قانونيه لان أوضتي ساعتها كانت متطرفه .. ورحت

القسم اللي كان فيه الظابط محمود .. فاكره طبعا


أومأ شريف برأسه دون أن يقاطعها


أكملت : ساعدني جدا بصراحه لانه كان مصدقني .. وبعد القضيه دي ما اتقفلت ساعدني من غير

مقابل اني انقل تكليفي هنا في القصر العيني وكمان كلم الدكتور علي الغرباوي عشان اشتغل في

المستشفى اللي هو فيها .. انا استغربت هو بيعمل كده ليه .. بس الدكتور علي نفسه اكدلي ان الظابط

محمود خدمه هو وابنه اكتر من مره بردو من غير مقابل .. هو في ناس كده بيحبوا يعملوا خير من

غير مايكون في مقابل .. ودول بقوا عمله نادره


شريف : مش ملاحظه انك بتتكلمي عنه كتير اوي


غاده : مين؟


شريف بضيق : الظابط محمود .


غاده : لا ياحبيبي انا بس بحكيلك التفاصيل زي مانت قولت .. وهو كان دوره كده في النقله المهمه

دي في حياتي .. والحمد لله ربنا قدرني وقدرت اردله الجميل في ابنه ..


شريف : ربنا يكرمه


غاده : اللهم امين .. بس ومن ساعة مااتنقلت المستشفى محصلش جديد في حياتي غير اني عرفتك

.. وحبيتك .. واتجوزتك ..


قالت ذلك وهي تبتسم له بكل حب : ودي احلى حاجه حصلتلي في حياتي كلها


هنا جاء النادي بالطعام .. شرعوا في تناول الطعام .. قال لها شريف وهو يقلب طعامه : ليه مكنتش

العلاقه بينك وبين اهل عمك موصوله ؟ مع اني شايف دلوقتي انهم بيحبوكي جدا وانتي كمان

بتعزيهم اوي


غاده : كان في سوء تفاهم وخلاف بسيط كده قعد لمدة سنين .. والحمد لله وحده انتهى الخلاف

ورجعنا عيله واحده


شريف : بس انا فاكر ان طنط فوزيه قالت مره ان انتي لما رحتي بيتهم كانت مابتحبكيش وانتي

كنتي السبب في ان الخلاف بينهم يزول


غاده : لا لا هي بتبالغ عشان بتحبني بس .. هما طيبين جدا ولما عيشنا مع بعض فتره .. الحمد لله

الامور رجعت لوضعها الطبيعي .. بس للأسف ده كان بعد وفاة عمي .. كان نفسي عمي يشوفنا

واحنا مبسوطين مع بعض ..


هنا قاطع كلامهم مجموعه من الشباب والفتايات جاءوا ليسلموا على شريف والذي قابلهم بوجه

مبتسم .. ترك طعامه ووقف يسلم عليهم ويتصور معهم .. عرفهم على غاده بفخر .. سلموا عليها

وباركوا زواجهم وغادروا ..


شريف : اوعي تكوني بتضايقي من المعجبين

غاده : اذا كان على المعجبين مبلوعه .. انما المعجبات ..


شاورت على رقبتها وكأنها تمر عليه بسكينه


ضحك شريف : برئ يابيه ..


انهوا طعامهم .. اخذها شريف بعد ذلك في جوله في القريه .. ثم صعدوا الى غرفتهم .. تحدث الى

والدته ليطمأن عليها .. قالت له انها ستعود الى المنزل قبل عودتهم بيوم لتجهزه لهم وتعد لهم الطعام

يوم عودتهم .. حادثتها غاده .. وبعدها حادثت فوزيه وساره وجيهان ولمياء ..


شريف من داخل الحجره : التليفون مفصلش شحن لسه ياغاده ؟


دخلت غاده عليه وجدته منتظرها على السرير


قالت : يفصل ليه؟


شريف : من كتر المكالمات اللي عملتيها .. احنا جايين نتكلم ولا نحب في بعض


غاده بدلع : لا نحب في بعض طبعا


شريف : يبقى بلاش نتكلم في التليفون بقى


مسكت غاده هاتفها وضغطت على زر الغلق وقالت : وادي التليفون قفلته خالص ..


والقت به على الاريكه .. قام شريف وفعل مثلها بهاتفه .. ثم قضوا سويا اجمل لحظات لزوجين

متحابين ..

-------------------------



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 02-12-13, 06:43 PM   #8

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي




الفصل الثالث

جاء صباح اليوم التالي .. استيقظت غاده وشريف من نومهما مبكرا .. أرادوا ألا يضيعوا وقتا في تلك الأجازة السعيده .. تناولا افطارهما في المطعم المفتوح المطل على البحر .. تحدثا وضحكا كثيرا .. فشريف يتميز ايضا بخفة الدم رغم عصبيته واندفاعه الدائم في الحكم على المواقف .. انهوا الافطار وكان الوقت مازال مبكرا .. تجولا في انحاء القريه .. لم تزدحم بعد فمعظم مقيميها نائمين الآن ..
شريف وهو يشاور أمامه : ماتيجي نقعد على البيسين
غاده : اوكيه ياحبيبي
شريف : اوعي تكوني نسيتي تجيبيلي مايوه
غاده : ودي تيجي ؟ انا حتى جبت اتنين
شريف : حبيبة قلبي يلا نروح اغير ونرجع تاني
وبالفعل ذهبوا الى جناحهما .. ابدل شريف ملابسه واكتفى بتيشرت فوق المايوه وشبشب رياضي .. بينما ارتدت غاده فستان طويل أبيض .. مذيل بفراشات سوداء .. وارتدت عليه بوليرو اسود باكمام طويله .. وارتدت طرحه متداخلة الالوان مابين الابيض والاسود .. جهزت شنطه صغيره بها فوطه كبيره واخرى صغيره ومتعلقات شريف البسيطه .. عادوا مره اخرى الى حيث حمام السباحه .. مدد شريف جسده على الشازلونج .. بينما هي جلست على الشازلونج المجاور له .. التقطت احدى المجلات الموجوده على الطاوله .. مرت أمامهم بعض الفتايات واللاتي لا يغطي جسدهن سوى مايوه قطعتين ..وان كانت احداهما تستر قليلا من جسدها فكانت ترتدي مايوه قطعه واحده فقط ..
نظرت احداهما الى شريف المتمدد .. نظرت بتفحص الى جسده وهي تبتسم .. على الفور حولت غاده عيناها الى شريف لترى ان كان هو الاخر يبادلها النظرات .. وجدته نائما مغمض العينين كما هو .. نظرت للفتاه مره اخرى وجدتها هي واصدقاءها يجلسن على طاوله قريبه منهن ..
شعرت غاده بالقلق يتسرب لقلبها .. شريف شاب وسيم جدا .. طويل .. مفتول العضلات .. وفوق كل ذلك فهو لاعب كره من الطراز الأول .. ومعظم الفتايات يستهويهن ذلك النوع ..
اعتدل شريف من نومته وقال : انا هنزل شويه ياحبيبي
حاولت أن تبتسم وتبدو طبيعيه : ماشي .. خد راحتك
خلع شريف التيشرت .. وقفز في حمام السباحه بمهاره .. جعلت الفتايات كلهن ينظرن اليه بشغف ..
غاده في سرها : الله يخربيتكوا .. عنيكوا هتطلع عليه كده ليه .. ماتخليكوا في حالكوا .. الهي تتشكي في عينك منك ليها
بينما ظل شريف يعوم ويمتع نفسه بالمياه ومن حين لآخر ينظر لغاده والتي لم ترفع عيناها من عليه .. يبتسم لها تاره ويبعث لها قبله في الهواء تاره اخرى .. وهذا ما لفت نظر الفتايات اليها انها تخصه .. نظرن اليها بغيرة واضحه .. وظلوا يتبادلن الاحاديث عليها وعلى ماهية علاقتها به ... شعرت غاده بانهم يتكلمون عليها .. لا يهمها هذا ولكن ما كان يشغل بالها اكثر هو عدم التفات شريف لهن ..
رن هاتف غاده .. وجدت اسم جيهان عليه ... ردت سريعا
غاده : السلام عليكم
جيهان : وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته .. ازيك ياعروسه
غاده : الحمد لله بخير .. ازيك انتي ياجي جي
جيهان : انا تمام .. وازي الكابتن عامل ايه
غاده : هو الكاتبن كويس بس البنات هنا مش كويسين ابدا ابدا
جيهان : بنات مين ومش كويسين ليه؟
غاده : انا عارفه يختي .. تقوليش مفيش غير شريف على وجه الارض كل مانروح في حته تلاقي البنات عماله تبص عليه .. من اول المضيفه في الطياره لحد دلوقتي على البيسين والبنات قلالات الحيا لابسين بيكيني وعمالين يبصوا عليه وهو في الميه .. قلة أدب
غاده بضحك : دانتي هتشوفي ايام كلها غيره ونار .. بس الاهم من ده كله .. رد فعله هو ايه لما البنات دول بيبصوله؟
غاده بتنهيده : لا والله هو محترم جدا وبيديني اهتمام قدام الناس ويعرفهم بيا وهو بيتشرف بيا .. لا لا بجد شريف مش مقصر معايا ومش حسه انه بيبص لاي بنت تبصله .. بس انا خايفه
جيهان : خايفه من ايه بقى ؟
غاده : خايفه حد من المفاعيص دول يضحك عليه او يغريه ويبعد عني
جيهان : ماهو ده دورك ياحلوه .. دلعيه وهننيه وماتخليهوش يعرف يبص بره
ثم ضحك جيهان بخبث وقالت : من الاخر هدي حيله عشان مايقدرش حتى يبص لوحده تانيه
غاده : بس ياقليلة الادب انتي .. أخلاقك باظت لما اتجوزتي تاني على فكره
جيهان : كده ...طيييييب .. مش هقولك الخبر الحلو اللي كنت عايزه اقولهولك
شهقت غاده وقالت : ياخبر اسود ومنيل !!!!
جيهان بقلق : في ايه ؟
غاده : الزفاتيت نزلوا الميه وبيقربوا من شريف .. اقفلي ياجيهان .. انا هروح اجيبهم من شعرهم الجزم دول
رمت غاده الهاتف من يدها على الشازلونج ومسكت البشكير الكبير ووقفت على حافة حمام السباحه وندهت على شريف .. نظر لها فقالت : تعالى ياحبيبي كفايه كده
نظرت لها الفتايات بغل شديد .. بينما هو اقتر من موقعها .. اثنت ركبتيها .. واقتربت من مستواه قليلا .. تحداثت معه بدلال واضح .. من ناحيه تنفذ وصية جيهان ومن ناحيه اخرى لكي تغيظ الفتايات .. تكلمت معه قليلا وضحكت بدلع
قال شريف : لا لا انا مش هستنى .. انا طالع
فردت له البشكير الكبير وخرج هو من حمام السباحه .. لفت البشكير على كتفيه .. واهتمت به كأنها تريد أن تخفيه من أعين الناس جميعا ..
________________________________________




فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 02-12-13, 06:45 PM   #9

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



دخلت لمياء حجرة المعمل الخاصه بها .. وجدت علبه هدايا على مكتبها .. تفحصتها من الخارج .. لا يوجد عليها اي كارت .. ندهت الممرضه التي تدخل مكتبها باستمرار ..
لمياء : مين اللي جاب العلبه دي هنا؟
الممرضه : حد جابها على باب المستشفى .. والسيكيورتي خدها منه وطلعها وانا حطيتها هنا
لمياء : ايوه مين يعني اللي اداها للسيكيورتي ؟
الممرضه : معرفش هو بس قالي ان في واحد جه وقاله العلبه دي للدكتوره لمياء بتاعت المعمل ..
لمياء وهي تنظر للغبله المغلقه : طيب .. اتفضلي انتي شكرا ..
تركتها الممرضه .. فتحت لمياء العلبه .. وجدتها عباره عن فازة كريستال صغيره .. ولكن أنيقه جدا .. بداخلها كارت صغير .. فتحت الكارت وجدت به جمله قصيره " اتمنى تعجبك " الامضاء " معجب"
القت لمياء الكارت بضيق وقالت : قلة ادب وسفاله ..
وضعت الفازه في علبتها مره اخرى ولملمت الغلاف وكل شئ متعلق بالهديه والقته في القمامه .. وقضت باقي يومها تتعامل بعصبيه واضحه ..
اتصل عليها رامي في نهاية اليوم وأخبرها أنه سيأتي ليلة غد ليتحدث مع والدها عن تحديد ميعاد العقد وان وافق والدها سيكون عقد وبناء في ليلة واحده ..
لمياء : ماشي يارامي تشرف في اي وقت
رامي بتردد: مالك .. في حاجه مضايقاكي ؟
لمياء : ليه بتقول كده ؟
رامي : حاسس من صوتك انك متضايقه ومش مبسوطه
لمياء بتنهيده : الشغل االنهارده كان مرهق وطبعا اليوم مابيخلاش من حاجات كده مستفزه بتضايق الواحد
رامي: مممكن اعرف ايه اللي مضايقك؟
لمياء : مش عارفه هي حاجه عبيطه يعني وانا اتعاملت معاها خلاص
رامي باصرار: في ايه يالمياء ؟
لمياء : في حد معرفش مين قال بعتلي هديه على المعمل في المستشفى .. وكاتبلي معجب ؟ شفت بجاحه اكتر من كده؟
ارتسمت على شفتيه ابتسامه خبيثه ولكن لم تظهر في صوته ..
قال بغضب مصطنع : مين اللي عمل كده ؟
لمياء مدافعه عن نفسها : والله ماعرف يارامي .. انا لقيتها على مكتبي اول ما دخلت .. حتى الممرضه اللي جابتها ماتعرفش مين اللي باعتها
صمت رامي قليلا ثم قال : وجبلك ايه سي معجب ده ؟
لمياء : فازه كده وجواها كارت فيه يارب تعجبك او ياريت تعجبك مش فاكره ايه اللي كان مكتوب وماضي وكاتب معجب
رامي : فين الكارت والزفته الفازه دي؟
لمياء بخوف : انا قطعت الكارت ميت حته ورميت الفازه بعلبتها في الزباله
نفخ رامي وقال بصوت عالي : يعني مين اللي هيعمل كده؟
لمياء بصوت اقرب للبكاء : والله يارامي انا معرفش مين وانا اول مره اتعرض لموقف زي ده .. صدقني
رامي : طيب طيب خلاص
لمياء : رامي ..
رامي : نعم؟
لمياء : انت مصدقني مش كده؟
رامي بعد صمت طويل .. قال ببطء : مصدقك يالمياء
لمياء بارتياح : الحمد لله ..
رامي : انا جاي بكره ان شاء الله ..
لمياء بابتسامة سعاده : ماشي .. هنستناك
رامي : باذن الله .. مع السلامه
لمياء : سلام
انهى رامي المكالمه واراح رأسه الى الوراء وفي ذهنه صورتين لفتاتين .. يقارن بين افعالهما .. احدى تلك الصورتين للمياء والآخرى ... لسالي
بينما قامت لمياء .. خرجت الى باب المستشفى .. ذهبت إلى أفراد الأمن .. سألتهم من الذي استلم تلك الهديه بإسمها
أجاب واحد منهم يدعى رضا
رضا : انا يادكتوره اللي خدتها
لمياء بحده : وانت ازاي تاخد حاجه من واحد ماتعرفوش وكمان ماسألتوش عن اسمه
رضا بارتباك : هو شكله مش غريب عليا تقريبا شفته هنا قبل كده وكمان هو اتعامل كأنه حد يعرف حضرتك كويس ..
لمياء : حضرتك سببتلي مشكله بسبب الموضوع ده
رضا : آسف يادكتوره مش هكررها تاني
لمياء : ياريت
تركته وغادرت وهي تحمد ربها ان رامي لم يغضب منها او يظن فيه سوء..
________________________________________




فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 02-12-13, 06:46 PM   #10

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


دخل شريف الحمام .. واخذ حمامه وخرج وجد غاده جالسه على السرير تفكر .. كان يعلم ما يدور بخلدها ولكنه تظاهر بعكس ذلك
شريف : كان نفسك تنزلي البيسين ياحبيبتي
غاده : عادي
شريف : في بيسين مغلق للمحجبات .. لو عايزه بكره تروحي بس انا مش هعرف ادخل معاكي .. روحي انتي المغلق وانا هروح المكشوف
قالت غاده بفزع : لا لا لا انا لا عايزه بسين ولا غيره انا معاك في اي حته هتروحها هبقى مبسوطه حتى لو منزلتش الميه خالص
كانت هناك ضحكه على وشك الانفجار من شفتي شريف ولكنه قاومها بشده وقال : براحتك ياحبيبتي
قالت هي في سرها : قال اسيبك في البيسين قال .. دول كانوا كالوك .. شكلك هتتعبني معاك يابن الهام ..
رمى شريف جسده جوارها وذهب في النوم .. هي الاخرى لم تقاوم رغبتها في النوم .. فنامت جواره ومازالت تفكر في هؤلاء الفتايات اللاتي تحومن حول زوجها ..
استيقظوا بعد العصر .. طلب شريف طعام الغذاء في حجرتهما ..
شريف : حبيبتي انا طلبت الاكل هنا .. بصراحه جسمي متكسر مش قادر انزل
غاده : لا ياروحي ولا يهمك .. هنا او بره المهم ان احنا سوا
شريف بابتسامه : ربنا يخليكي ليا يادودي
جاء الطعام .. وقامت غاده بتقطيع الدجاج في طبق شريف كالعاده .. تناولوا الطعام في جو من الضحك والمرح الذي اضافه شريف .. وفي المساء اقترح شريف عليها ان يتناولا العشاء في الخارج .. طلب منها شريف ان ترتدي فستانا قد ابتاعه لها كهديه قبل الزواج .. جهزت له ملابسه كما يريد .. وبعد ان انتهى نظرت له باعجاب واضح
كان يرتدي حله سوداء أنيقه مع تصفيف شعره بطريقه جذابه جعلته اكثر وسامه ....
وقالت لنفسها : اذا كنت انا مراته وهتجنن عليه من منظره كده .. امال البنات اللي هيشوفوه لما نخرج هيعملوا ايه؟ استرها يارب من الخروجه دي

تأبطت ذراعيه ودلفت معه أحد المطاعم الشهيره .. سحب لها الكرسي لتجلس عليه .. ثم جلس على الكرسي المقابل لها .. نظر اليها بابتسامه تملأها الحب . أما هي فكانت تجول بعينيها المكان تبحث عن الفتايات الموجودات بالمطعم .. وقعت عيناها على قليل من الطاولات اللاتي تجلس عليهن بعض الفتايات الحسناوات .. نظرت لهن شذرا .. التفت شريف الى حيث هي تنظر
قال لها : تعرفيهم؟
غاده بعدم فهم : ايه؟
شريف : البنات دول تعرفي حد فيهم ؟
غاده بضيق : لا وماتبصش عليهم
شريف : انتي اللي كنتي بتبصي مش انا
غاده : خلاص بقى شوف هناكل ايه عشان نمشي
شريف بدهشه : مالك ياغاده ؟ لو مش عاجبك المكان نمشي من دلوقتي مايهمكيش
غاده يتنهيده أرادت بها ان تسيطر على انفعالاتها : لا لا .. اسفه ياحبيبي مقصدش اللي قلته ..
شريف : ولا يهمك ..
تناولوا عشائهم في صمت .. لم تتمالك غاده نفسها وظلت تنظر الى الفتايات في كل مكان وتنظر لشريف الذي لم يتأثر بوجودهن بالمره .. لم تستمتع بالطعام .. غادروا وعادوا الى جناحهم .. كانت غاده تشعر بالراحه لانها ستنفرد بزوجها بعيدا عن أعين النساء جميعهن .. وعلى باب الجناح
وقف شريف وقال لها : ادخلي انتي ياحبيبتي هجيب حاجه واجيلك
غاده : ماشي ..
دخلت وابدلت ملابسها بقميص حريري طويل .. صففت شعرها ووضعت بعض المساحيق على وجهها .. تعطرت .. التفتت لتلتقط الروب من على السرير .. ارتدته .. نظرت في ساعة يدها .. ذهبت الى شباك الحجره .. ازاحت الستائر قليلا وهي تبحث عنه بعنيها علها تعثر عليه .. لم يظهر .. اعادت الستائر على وضعها وجلست تفكر فيه وفي مستقبلها معه .. فهي الان معه وفي بداية حياتهما ويخرجان سويا .. ولكن بعد ذلك فسيكون هو بمفرده ولن تستطيع ان ترى من تحاول لفت نظره او من تحاول الايقاع به .. ثم فجأه شهقت واعتدلت في جلستها .. وسوس لها شيطانها انه الان مع احدى الفتايات اللاتي كانوا في المطعم .. لا بل يمكن ان يكون مع تلك التي كانت تنظر اليه على حمام السباحه .. او مع المضيفه !! من منهن .. او يمكن مع واحده اخرى لا تعلمها ..
قالت محدثه نفسها : لا والله مش هستنى ..لا مش اروح اشوفه فين
كادت ان تخلع الروب ... تذكرت انها تعطرت .. ولا تستطيع الخروج حتى لو ابدلت ملابسها .. تبا لهذا الحظ اللعين .. اختطفت هاتفها واتصلت عليه
شريف : ايوه ياحبيبي
غاده بضيق : انت فين كل ده؟
شريف : جاي على طول اهو
غاده : ايوه يعني انت فين ؟
شريف : شويه وجاي .. سلام
واغلق الخط دون ان يعطيها الفرصه ترد عليه
________________________________________




فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

الكلمات الدلالية (Tags)
(الجزء, للكاتبة, مكتملة, الثاني, الجميل, الوجه, yasminaa

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 11:42 PM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.