آخر 10 مشاركات
أبواب الجحيم-زائرة-ج1 من سلسلة دموع الشياطين-للآخاذة::زهرة سوداء (سوسن رضوان)كاملة (الكاتـب : زهرة سوداء - )           »          مابقي من القلب حُطام-قلوب شرقية(103)للكاتبة :سارة عاصم[حصرياً]الفصل الحادي عشر*مميزة* (الكاتـب : noor1984 - )           »          أكاذيب صغيرة (42) للكاتبة: شانتال شو .. كاملة .. (الكاتـب : Gege86 - )           »          بعد منتصف الليل ( مجموعة قصصية) *مميزة* (الكاتـب : بيت المرام - )           »          قلبُكَ وطني (1) سلسلة قلوب مغتربة * مميزة ومكتملة * (الكاتـب : Shammosah - )           »          🇲ч​ 🇧​🇱​🇴​🇬​ (الكاتـب : راهب - )           »          عرّافة..تراكِ في الفنجان (7) .. سلسلة قلوب تحكي *مميزة* (الكاتـب : كاردينيا73 - )           »          تملك الذئب (2) للكاتبة: Michele Hauf كاملة & رابط التحميل (الكاتـب : Gege86 - )           »          قلب التنين - سلسلة دمـــــ(3)ـــاء الشمس- للكاتبة::أمل القادري*مكتملة&رابط التحميل* (الكاتـب : امل القادري - )           »          93- الحب الأول -أليزبيث هنتر -عبير كتاب عربي (الكاتـب : Just Faith - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى قصص من وحي الاعضاء > الروايات الطويلة المكتملة المنفردة ( وحي الأعضاء )

مشاهدة نتائج الإستطلاع: هل تريدون تمديد حلقات اليوميات لما بعد العيد ؟
نعم 84 75.68%
لا 27 24.32%
المصوتون: 111. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

Like Tree3998Likes

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 11-08-14, 10:19 PM   #1271

دينا عبدالله*

نجم روايتي ومصممة بمنتدى قلوب أحلام وشاعرة متألقه في القسم الادبي وعضوة فريق الكتابة للروايات الرومانسية

alkap ~
 
الصورة الرمزية دينا عبدالله*

? العضوٌ?ھہ » 307045
?  التسِجيلٌ » Nov 2013
? مشَارَ?اتْي » 1,990
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » دينا عبدالله* has a reputation beyond reputeدينا عبدالله* has a reputation beyond reputeدينا عبدالله* has a reputation beyond reputeدينا عبدالله* has a reputation beyond reputeدينا عبدالله* has a reputation beyond reputeدينا عبدالله* has a reputation beyond reputeدينا عبدالله* has a reputation beyond reputeدينا عبدالله* has a reputation beyond reputeدينا عبدالله* has a reputation beyond reputeدينا عبدالله* has a reputation beyond reputeدينا عبدالله* has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي يوميات شقية


انا جييييييييييييييييييييييييت
فين الحلقه بسرعه


دينا عبدالله* غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 11-08-14, 10:19 PM   #1272

Mai sherif

نجم روايتي وكاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاءوحكواتي روايتي

alkap ~
 
الصورة الرمزية Mai sherif

? العضوٌ?ھہ » 284098
?  التسِجيلٌ » Jan 2013
? مشَارَ?اتْي » 1,660
?  مُ?إني » egypt
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Mai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond repute
¬» مشروبك   cola
¬» قناتك mbc
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

الحلقه السابعه والثلاثون

اسبوع مر .. من الخيال .. وكأنني احيا في عالم اخر .. خلا من البشر .. الا هو وانا .. وكأن الارض فنى من عليها .. لتخلو لنا ..ولان عشقه لي .. زاد من روعة حياتي .. وان حبي له .. اعد ترتيب حياته.. ولاننا .. بتواصلنا .. انتقلنا من مرحله الحب .. الي اسمى درجات العشق .. باتت الحياه اكثر راحةً.. تبسماً .. وبساطه .. اقل .. ارتباكاً.. حزناً.. وتعقيداً.. باتت اجمل .. شمساً.. وقمراً .. ومناخاً .. واختلف نهارهـا .. وليلها .. وهواها .. باتت .. حنونه.. متعطفه.. براقه.. نسير بها .. فنتير خطواتنا .. بكرم سخي.. واغداق من ملذات الحياه .. دون كلل او ملل او اكتفاء....

نهار اليوم الاخر لزفافنا .. غادرنا المنزل .. الي منزل والديه اولاً.. ومنه الي منزل والداي.. شعور غريب .. ذاك الذي داهمني .. حين دخلت الي المنزل .. وبالاخص الي غرفتي.. هي ليله واحده التي قضيتها بعيداً عنهم .. لاشعر بتلك المشاعر .. باتت غرفتي الزاهيه الالوان .. رماديه وفاقده للحياه .. بجوار غرفتنا .. وسريري الدافئ الواسع .. بجوار سريرنا .. اصبح صغيراً .. بارداً .. يفتقد الي شئ ما .. لا اعلمه .. غرفتي .. عرزالي المفضل .. تحول الي غرفه عاديه .. بجانب عش الزوجيه .. كل هذا من ليله واحده الي جواره .. كيف بعد اعوام .. هل حقاً.. تغيرت الغرفه والمشاعر.. ام انها فوارق المقارنه فقط.. ام انه حقاً شعور بالغربه بعيداً عن بيته .. بيتنا..

" وحشتك الاوده للدرجه دي.."..
" تخيل يا بابا .. بقت بارده قوي.."..
" طبيعي يا قلب بابا ... شقتك واودتك .. اقرب لقلبك دلوقتي .."..
" بس ازاي .. انا مبعدتش قوي كده.."..
" دا مش بعد يا حبيبتي .. دا روح ومتعلقه بالمكان .. "..
" ازاي.."..
" يعني وانت هنا .. كنت عارفه ومتأكده انك راجعه للاوده دي تاني.. انما دلوقتي .. انت عارفه ومتأكده انك هتنامي في شقتك .. روحك وعقلك .. ضبطوا نفسهم على الوضع الجديد .. عشان كدة انت حاسه انها اتغيرت.."..
" غريب .. عمري ما فكرت كده.. تخيلت ان الاوده هتوحشني .."..
" هههههه .. انت الي وحشتيني.."..
" يا حبيبي يا بابا .. وانت كمان والله .."..
" مبسوطه معاه يا ندا ..."..
" الحمد لله يا بابا .."..
" ربنا يسعد قلبكم .. ويبعد عنكم الشر يارب.."...
" امين .."..
" يلا عشان نتغدا .. مامتك عملتلكم الكل الي بتحبوه كله .."...

وبعد مغادرتنا للمنزل .. توجهنا الي المطار .. رافضاً كل الطرق لمعرفة وجهتنا .. صعدنا لاولى رحلات الطائره .. حيث من خلال استعمالي لاكثر وسائل الانثى فعاليه .. الزن .. فكما قال المثل ..( الزن على الودان .. امر من السحر).. اعترف تحت ضغطي المستمر .. بأننا سوف نستقل ثلاث طائرات ... اثنتان محطتان انتقال .. والاخيره .. هي وجهتنا .. والتي كانت بالنسبه الي .. تشكل صدمه كبيره .. كنت اعلم انه خارج الوطن .. وانه احد الدول الاجنبيه .. لكن ان تكون تلك المفاجأه هي جزر المالديف .. كانت صدمه ..لم اعتد ابداً على وجودي وسط عالم يرفض شكلي الخارجي على اساس ديني .. اكره التميز بين الاديان .. او التعامل بالمظاهر .. كما انني ان اردت ان اكشف من جسدي كما هو متواجد هنا .. لفعلت .. لكني لدي مبادئ.. وديني .. كما لديهم مبدأهم .. المهم انني استقبلت مفاجآته بتكشيره .. مما ادى الي احباطه .. لم اقصد بالطبع .. لذلك سرعان ما تتداركت موقفي .. لاعىود الابتسام .. مع محاولة رسم الانبهار . على ملامحي .. والتزمنا الكوخ المؤجر طوال الاسبوع .. نذهب للشاطئ في الصباح الباكر .. قبل تجمع الناس .. ثم نعود قبل الظهر .. نتناول الافطار .. ونخلد للنوم قليلاً .. ومن ثم نلزم الكوخ .. على مضض منه .. لكنه اراد ارضائي ...

" بتكتبي ايه ؟.."..
" ولا حاجه .. صحيت امتى .."..
" تعالي وريني بتكتبي ايه .. "..
" مفيش .. اطلب لنا الغدا .."..
" طلعيها من الدرج .. ووريهالي برضاكي .."..
" مفيش بقى .."..
" طيب .. انا حذرتك .."..
" هههههههه لا .. اوعي بقي .."..
" هاتيها .. انت اوزعه اصلاً .. لو دوست عليكي بصباعي مش هنلاقيكي تاني.. سلميها بطيب خاطر ..."...
" ههههههههه .. انت .. مجنون .. اوعى بقى .."..
" طيب تعالي ..."..
" لا ... نزلني .. ههههههههه .. هصرخ يا اسامه .."...
" ولا حد هينقذك ... "..
" ههههههههههههه .. نزلني بليز يا بيبي .."..
" لا زم تتعاقبي .."..
" معملتش حاجه .."..
" بتخبي عليا اسرارك .."..
" محصلش .. ههههههههه .. نزلني بقى .. شايلني زي الناس الي من العصر الحجري.."..
" انت اخرك تتشالي زي شوال البطاطس.."..
" انا بطاطس ... زعلت منك .."..
" وانا هرضيكي حالاً .. ميهونش عليا زعلك ابداً .."..
" مش كنت هتعاقبني دلوقتي .. "..
" انا هنفذ .. وانت اختاري .. عقاب ولا مراضاه .."..
" لا .. مشكرين يا باشا .. مش عاوزين .. "..
" مش بمزاجك .."..

القاني على السرير .. كمن يلقي وساده لا تزن ريشه .. وحين حاولت الهروب بالاتجاه الاخر .. احاطني من خصري.. ليثبت جسدي مقابل لجسده .. وسط ضحكتنا المتعاليه .. اقترب مني ببطء .. ليهمس قرب اذني.. وشفتيه تداعب عنقي برقه ..احالت تماسكي الي بخار ...

" اعترفي .. بتكتبي ايه .."..
" ههههههههههه مش هقول .."..
" بردو .. طيب اتحملي بقى نتيجة عندك.."..
" ههههههههههه .. بس .. بس بجد.."..
" هممم .. بتكتبي ايه .."..
" هههههههههه .. لما تبطل .."..
" انت ادمان .. دليني ابطل احبك ازاي.."..
" تؤ مش هدلك .. عشان متبطلش تحبني.."..
" بحبك .. قد كل يوم مر في عمري.. وكل نفس اتنفسته في حياتي.. بحبك.."..
" انا بحبك اكتر والله .. بحبك لدرجة اني قبلك مكنتش عايشه .. وان حياتي ابتدت معاك وبيك .. وان الدنيا كلها .. وحياتي.. محورها انت .. بدور حوليك .. ومش هتعب من حبي ليك .. بحبك .. عشان علمتني ازاي اعيش.. واحب .. واعشق.."..

بين كلماته وكلماتي.. ضاعت كل الحروف.. وبين انفاسنا .. تلاشى الهواء بذراته .. وبين نظراتنا .. اختفى الكون من حولنا .. بت به احيا .. واتنفس.. وعيش كل يوماً معه .. حياه جديده .. مشاعر جديده .. طوفان منها .. زلزل كياني .. فما عدت له ملامح .. طوفان جارف .. ازال الاخضر واليابس ..القديم ..ليحل مكانه ..حياه جديده ..واخضر جديد...به وله ومعه ..تتشكل و تتكون....


Mai sherif غير متواجد حالياً  
التوقيع
[/QUOTE]

رد مع اقتباس
قديم 11-08-14, 10:21 PM   #1273

métallurgier

? العضوٌ?ھہ » 317175
?  التسِجيلٌ » Apr 2014
? مشَارَ?اتْي » 638
?  نُقآطِيْ » métallurgier is on a distinguished road
افتراضي

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
Mai sherif likes this.

métallurgier غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 11-08-14, 10:22 PM   #1274

الفنانة مروة

نجم روايتي و كاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

alkap ~
 
الصورة الرمزية الفنانة مروة

? العضوٌ?ھہ » 81687
?  التسِجيلٌ » Mar 2009
? مشَارَ?اتْي » 5,811
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
?  نُقآطِيْ » الفنانة مروة has a reputation beyond reputeالفنانة مروة has a reputation beyond reputeالفنانة مروة has a reputation beyond reputeالفنانة مروة has a reputation beyond reputeالفنانة مروة has a reputation beyond reputeالفنانة مروة has a reputation beyond reputeالفنانة مروة has a reputation beyond reputeالفنانة مروة has a reputation beyond reputeالفنانة مروة has a reputation beyond reputeالفنانة مروة has a reputation beyond reputeالفنانة مروة has a reputation beyond repute
¬» مشروبك   water
¬» قناتك mbc
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

يعنى وبعدين معاكى يعنى
هه
ينفع كدا يعنى
هه
هيييييييييييح
ربنا يسعدهم يا اوختى
رائعة كالعادة يا بطتى
أموااااااااااااااااااه


الفنانة مروة غير متواجد حالياً  
التوقيع
رد مع اقتباس
قديم 11-08-14, 10:43 PM   #1275

دينا عبدالله*

نجم روايتي ومصممة بمنتدى قلوب أحلام وشاعرة متألقه في القسم الادبي وعضوة فريق الكتابة للروايات الرومانسية

alkap ~
 
الصورة الرمزية دينا عبدالله*

? العضوٌ?ھہ » 307045
?  التسِجيلٌ » Nov 2013
? مشَارَ?اتْي » 1,990
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » دينا عبدالله* has a reputation beyond reputeدينا عبدالله* has a reputation beyond reputeدينا عبدالله* has a reputation beyond reputeدينا عبدالله* has a reputation beyond reputeدينا عبدالله* has a reputation beyond reputeدينا عبدالله* has a reputation beyond reputeدينا عبدالله* has a reputation beyond reputeدينا عبدالله* has a reputation beyond reputeدينا عبدالله* has a reputation beyond reputeدينا عبدالله* has a reputation beyond reputeدينا عبدالله* has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

مي ايه الروعه دي تحفه تحفه تحفه وروعه وجميله وكل الحاجات الحلوة بجد مش قادرة اوصفها انتي ماشاء الله اسلوبك تحفه في الوصف وفي كل حاجة بجد ندا واسوم هحسدهم كده هههههههههه وداها جزر ومظبطها عالاخر يعني
تسلم أيدك عالفصل ياموزتي

Mai sherif and Zhala 97 like this.

دينا عبدالله* غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 11-08-14, 11:48 PM   #1276

صبا العلي

نجم وحكواتي روايتي

alkap ~
? العضوٌ?ھہ » 214315
?  التسِجيلٌ » Dec 2011
? مشَارَ?اتْي » 607
?  مُ?إني » المملكة العربية السعودية
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » صبا العلي has a reputation beyond reputeصبا العلي has a reputation beyond reputeصبا العلي has a reputation beyond reputeصبا العلي has a reputation beyond reputeصبا العلي has a reputation beyond reputeصبا العلي has a reputation beyond reputeصبا العلي has a reputation beyond reputeصبا العلي has a reputation beyond reputeصبا العلي has a reputation beyond reputeصبا العلي has a reputation beyond reputeصبا العلي has a reputation beyond repute
¬» مشروبك   freez
¬» قناتك abudhabi
¬» اشجع naser
?? ??? ~
لا إله إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

شهر عسل في جزر المالديف

اوعدنا يا رب هههههه

ربنا يهنيهم كمان و كمان

حلقة خفيفة و رومانس

تسلميلنا يا ميوش

Mai sherif and Zhala 97 like this.

صبا العلي متواجد حالياً  
التوقيع


شرفوا قصتي في قلوب احلام

https://www.rewity.com/forum/t312196.html
رد مع اقتباس
قديم 12-08-14, 12:42 AM   #1277

الإماميات

? العضوٌ?ھہ » 57347
?  التسِجيلٌ » Oct 2008
? مشَارَ?اتْي » 235
?  نُقآطِيْ » الإماميات has a reputation beyond reputeالإماميات has a reputation beyond reputeالإماميات has a reputation beyond reputeالإماميات has a reputation beyond reputeالإماميات has a reputation beyond reputeالإماميات has a reputation beyond reputeالإماميات has a reputation beyond reputeالإماميات has a reputation beyond reputeالإماميات has a reputation beyond reputeالإماميات has a reputation beyond reputeالإماميات has a reputation beyond repute
افتراضي

شكرررررررررررررررراً
Mai sherif likes this.

الإماميات غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 12-08-14, 02:32 AM   #1278

الرغس
زائر

? العضوٌ?ھہ »
?  التسِجيلٌ »
? مشَارَ?اتْي » n/a
افتراضي

الحلقات ازدادت جمالا وروعة مع حمل وروعة حب اسامة وندى اتمنى ان تدوم سعادتهما رغم ماسيدث معهما من مواقف سواء سعيدة او حزينة
حلقة اقل مايقال عنها انها في غاية الروعة شكرا لك

Mai sherif and Zhala 97 like this.

  رد مع اقتباس
قديم 12-08-14, 03:47 AM   #1279

الإماميات

? العضوٌ?ھہ » 57347
?  التسِجيلٌ » Oct 2008
? مشَارَ?اتْي » 235
?  نُقآطِيْ » الإماميات has a reputation beyond reputeالإماميات has a reputation beyond reputeالإماميات has a reputation beyond reputeالإماميات has a reputation beyond reputeالإماميات has a reputation beyond reputeالإماميات has a reputation beyond reputeالإماميات has a reputation beyond reputeالإماميات has a reputation beyond reputeالإماميات has a reputation beyond reputeالإماميات has a reputation beyond reputeالإماميات has a reputation beyond repute
افتراضي

يسلموووووووووووووو
Mai sherif likes this.

الإماميات غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 12-08-14, 05:21 AM   #1280

Zhala 97

نجم روايتي و شاعرة متالقة في المنتدى الادبي و الفائزة في مسابقة من القائل؟؟و الفائزة المركز الثالث في فزورة ومعلومة وحكواتي روايتي وعضو فريق الكتابة للروايات الرومانسية ومركز ثان

alkap ~
 
الصورة الرمزية Zhala 97

? العضوٌ?ھہ » 286228
?  التسِجيلٌ » Jan 2013
? مشَارَ?اتْي » 9,282
?  مُ?إني » فے قـلـوبـڪم ♥
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Iraq
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Zhala 97 has a reputation beyond reputeZhala 97 has a reputation beyond reputeZhala 97 has a reputation beyond reputeZhala 97 has a reputation beyond reputeZhala 97 has a reputation beyond reputeZhala 97 has a reputation beyond reputeZhala 97 has a reputation beyond reputeZhala 97 has a reputation beyond reputeZhala 97 has a reputation beyond reputeZhala 97 has a reputation beyond reputeZhala 97 has a reputation beyond repute
¬» مشروبك   water
¬» قناتك carton
?? ??? ~
♥ .. ومــا خابــت قلــوبٌ اودعــت البـــاري امانيــها .. ♥
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

يااااااااااااه
انا جيت وشكلي هون لوحدي ههههههههههههههه
مزاجي رايق بشكل مش تتخيليه ماما
هاقرء الحلقة وراجعة بتعليق إن شاء الله ^^

Mai sherif likes this.

Zhala 97 غير متواجد حالياً  
التوقيع
روايتي الكميلة كبرياء معشوقتي
الفصل الخامس السبت القادم إن شاء الله
دينو ألف قبلة لعيونك ع التصميم الكميل


رد مع اقتباس
إضافة رد

الكلمات الدلالية (Tags)
يوميات ، شقيه ،

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 10:12 PM



Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2019, vBulletin Solutions, Inc.