آخر 10 مشاركات
أخطأت وأحببتك (60) للكاتبة: لين غراهام ..كاملهــ.. ‏ (الكاتـب : Dalyia - )           »          ختم الظلام (10) للكاتبة:Jenna Kernan مترجمة *كاملة&روابط* (الكاتـب : narjis - )           »          من خلف الأقنعة (100) للكاتبة: Annie West *كاملة* (الكاتـب : Gege86 - )           »          أبواب الجحيم-زائرة-ج1 من سلسلة دموع الشياطين-للآخاذة::زهرة سوداء (سوسن رضوان)كاملة (الكاتـب : زهرة سوداء - )           »          مابقي من القلب حُطام-قلوب شرقية(103)للكاتبة :سارة عاصم[حصرياً]الفصل الحادي عشر*مميزة* (الكاتـب : noor1984 - )           »          أكاذيب صغيرة (42) للكاتبة: شانتال شو .. كاملة .. (الكاتـب : Gege86 - )           »          بعد منتصف الليل ( مجموعة قصصية) *مميزة* (الكاتـب : بيت المرام - )           »          قلبُكَ وطني (1) سلسلة قلوب مغتربة * مميزة ومكتملة * (الكاتـب : Shammosah - )           »          🇲ч​ 🇧​🇱​🇴​🇬​ (الكاتـب : راهب - )           »          عرّافة..تراكِ في الفنجان (7) .. سلسلة قلوب تحكي *مميزة* (الكاتـب : كاردينيا73 - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى قصص من وحي الاعضاء > الروايات الطويلة المكتملة المنفردة ( وحي الأعضاء )

مشاهدة نتائج الإستطلاع: هل تريدون تمديد حلقات اليوميات لما بعد العيد ؟
نعم 84 75.68%
لا 27 24.32%
المصوتون: 111. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

Like Tree3998Likes

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 18-07-14, 10:57 PM   #781

Mai sherif

نجم روايتي وكاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاءوحكواتي روايتي

alkap ~
 
الصورة الرمزية Mai sherif

? العضوٌ?ھہ » 284098
?  التسِجيلٌ » Jan 2013
? مشَارَ?اتْي » 1,660
?  مُ?إني » egypt
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Mai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond repute
¬» مشروبك   cola
¬» قناتك mbc
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الحلقه التانيه والعشرون هتنزل حالا


Mai sherif غير متواجد حالياً  
التوقيع
[/QUOTE]

رد مع اقتباس
قديم 18-07-14, 10:59 PM   #782

ميمى مصطفى22
عضو ذهبي
alkap ~
 
الصورة الرمزية ميمى مصطفى22

? العضوٌ?ھہ » 214081
?  التسِجيلٌ » Dec 2011
? مشَارَ?اتْي » 240
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » ميمى مصطفى22 has a reputation beyond reputeميمى مصطفى22 has a reputation beyond reputeميمى مصطفى22 has a reputation beyond reputeميمى مصطفى22 has a reputation beyond reputeميمى مصطفى22 has a reputation beyond reputeميمى مصطفى22 has a reputation beyond reputeميمى مصطفى22 has a reputation beyond reputeميمى مصطفى22 has a reputation beyond reputeميمى مصطفى22 has a reputation beyond reputeميمى مصطفى22 has a reputation beyond reputeميمى مصطفى22 has a reputation beyond repute
¬» مشروبك   fanta
¬» قناتك mbc
¬» اشجع ahli
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mai sherif مشاهدة المشاركة
اولا نورتي يومياتي ...
تانيا.. تسلمي يا جميله
ثالثا.. ههههههه والله ما بيدي ..دي اول محاولاتي الكتابيه الطويله .. وكل يوم حلقه .. بيحصلي حالات شلل كتابي كتير قوي لاني بحاول التزم بالتنزيل اليومي.. فماتزعلوش مني بس والله هحاول اوعدكم ....
لا يا قلبى ان شاء الله مفيش زعل...وان شاء الله اول كتاباتك بس مش الاخيرة


ميمى مصطفى22 غير متواجد حالياً  
التوقيع
رد مع اقتباس
قديم 18-07-14, 10:59 PM   #783

Mai sherif

نجم روايتي وكاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاءوحكواتي روايتي

alkap ~
 
الصورة الرمزية Mai sherif

? العضوٌ?ھہ » 284098
?  التسِجيلٌ » Jan 2013
? مشَارَ?اتْي » 1,660
?  مُ?إني » egypt
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Mai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond repute
¬» مشروبك   cola
¬» قناتك mbc
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

الحلقه الثانيه والعشرون

بتردد.. امسكت هاتفي .. ضغطت على ارقام هاتفه .. لاعود فاغلق الهاتف .. ثم اعاود امساكه .. لاغلقه بالكامل .. القيته باهمال على السرير .. لاسقط راسي على وسادتي .. كاتمة صراخي بها .. ماذا دهاني .. لاخبر حسن بانني احبه .. هل فعلا .. تمكن اسامه من التسلل عبر اسوار القلب .. ليستغل غفلتي .. ويتمكن منه.. افعلها حقا.. متى كنت بتلك التفاهه ..متى اصلا اعترفت بالحب وسخافته .. السؤال الادق .. ماهو الحب ..هل هو تلك اللهفه التي تصيب المرء للقاء احدهم.. ام انه الاشتياق لاهتمام احدهم بك... ام انه اعمق من ذاك وتلك .. اكثر توسعا وشمولا من كلمات ومشاعر .. ارتباط وثيق بين قلبين .. ام رباط اعمق بين روحين .. ام انه وهم ينسج بخبث حول العقل ليعطل ادائه .. فينتصر بفرح انه اصاب القلب بذنبه .. هل الحب ذنب .. ان كان كذلك .. لم وجدت مشاعر الحب .. لم خلقت .. وخلق لها التضاد ... يالهي .. انا ازيد من حيرتي .. ولم اجد الحل بعد .. لكن كما قال لي حسن .. ان فرصة الحب الحقيقي لا تأتي مرتين .. حسن .. مرأتي .. ضميري المخاطب والموجه لي .. لماذا لا اثق به الان .. طالما اتمنه على ادق تفاصيل حياتي .. لم الان خائفه من توجيهه لي.. بثقه .. امسكت بهاتفي .. بدل ان اهاتفه .. ارسلت له رساله نصيه .. ( انا فكرت .. وقررت .. انا هديك فرصه).. ثانيه .. اثنان .ثلاثه ..عشره .. دقيقه ..ثلاث..سبع .. عشر ..فاض الكيل .. ما به .. تناولت هاتفي لاتصل به ..

" ازيك يا اسامه.."..
" قولي انك بتتكلمي جد.."..
" وهي الحاجات فيها هزار .."..
" دماغي ورمت من حدف الطوب ..بس ولا يهمك ..فداكي.."..
" بس في اتفاق..".
" اامريني.."..
" انت في فترة اختبار .. "..
" اختبار .."..
" اه .. انا محتاجه .. وقت عشان .. عشان اعرف اتأقلم على وضعنا..""..
" خدي الوقت الي محتاجاه.. بس انا عندي طلب.."..
"قول.."..
" فترة الاختبار دي متطولش.. يعني كبيرها .. شهرين تلاته.."..
" بس دي مده قليله اعرف فيها كل الي محتاجاه.."..
الي انت محتاجه تعرفيه انا هقوله لك.."..
" من غير لف ولا دوران .."..
" من غيرهم .."..
" يبقى اتفقنا.."..
" اتفقنا .. ياااه وحشتيني يا مجنونه.."..
" احم .. انت هتبتديها كده.. عاوزة اعدل في الشروط.."..
" لايا حبيبتي انسي.. غير قابله للتعديل .."..
" كده انت هتزود فترة اختبارك .."..
" انسي .. مش بمزاجك .."..
" مبحبش الكلمه دي.."..
" عارف .."..
" ماشي .. انا ها روح لماما ..بتنادي عليا .."..
" مع اني متأكد انك بتتهربي .. بس يلا ..
" تمام .. سلام.."..
"سلام ..ندا.."..
" ايوه.."..
"بحبك قوي.."..
" ماشي .."..
" مش هشوفك.. وحشتيني.."..
" تعالى النهارده لو عاوز.."..
" خلاص .. هشوفك باليل .. على تمانيه .. لاني مسافر بكره..عندي مأموريه .."..
" هتطول .."..
" ايه هوحشك.."..
"لأ .. انا بس كنت بشوف هترجع امتى.."..
" ندا .. خدي بالك من صحتك.. وكلي كويس "..
" حاظر.."..
"فطرتي؟.."..
" اه ماما فطرتني.. ولا كأني بطه.."..
"احلى بطه.."..
" انا مش بطه.."..
"ماشي .. وماله ..وزة طيب تنفع.."..
"ملاحظ المكالمه قلبت بريش.."..
" اه ... فاكره فرح ميار .. كميه ريش مريبه .. كان فرح تحفه بصراحه.. بس كانت فيه اجمل صدفه.."..
" بأمانه ..دي كانت صدفه.. ولا كانت مدبره.."..
" كانت تاني صدفه تجمعنا .. من غير اي تدبير مني.."..
" وايه الصدفه التانيه.."..
" اول مره شوفتك فيها.."..
" كانت فين .."..
"فاكره لما حسن اتخانق مع العيال الي ضربوه بالطوبه.. لما اتعور في راسه وراح المستشفى.. انت كنت معاه .. وكنت منهاره في العياط .. يومها ..دموعك الي نزلت من عيونك .. رسمت جوايا اجمل خطوط.. علقتني بيكي .. وبقيت نفسي اطمنك .. بس انت كنت قويه .. رغم انك كنتي بتعيطي .. الا نك كانت فيكي قوه غريبه .. كلك على بعضك .. خليط يسحر .. انت سحرتيني يا ندا.."..
"انت كنت معانا يومها!.. مش فاكراك خالص.."..
" كنت معاكم .. بس مش مهم تفتكريني..المهم انك معايا دلوقتي..بكلمك .. وبتكلميني..."..
" متحسسنيش اني كنت مهمه كده عندك.."..
" كنتي ... انت .. انت محور حياتي يا ندا .. عايش عشانك انت وبس.. بحبك.."..
" ماشي .. هتيجي النهارده .. "..
" اه ان شاء الله .."..
" ماشي هستناك .. انا هقوم اخلص كام حاجه كده .. عاوز من حاجه.."..
" عاوز سلامتك يا عمري .. يلا هشوفك ان شاء الله .."..
" ان شاء الله .. سلام.."..
" سلام .."..

مازلت لا استطيع تذكره بالماضي .. كلما حاولت .. عادت صوره الظل تلاحقني .. في الماضي لم اتبين ملامح العازف بدقه .. بعد المسافه .. وخفوت الاضاءه .. وكذلك عدم رؤيته مباشرة .. لم ايتيقن من ملامحه .. لكني للان .. لا اصدق بانه هو .. اسامه .. يكون هو شبح كوابيسي .. لو يعلم مدى ذعري منه بالماضي والحاضر ... كان ليستغل تلك النقطه كعادته في اصتطياد نقاط ضعفي .. لو علم مدى كرهي لموسيقى الكمان .. او سبب اغلاقي الدائم للنافذه ... لتكون ماده للسخريه والاحراج .. علي ان اتغلب على تهيؤاتي الطفوليه .. حان الوقت للتخلي عنها .. والمضي قدماً .. رنات الهاتف تعالت بحانبي لتخرجني من افكاري .. لاطالع المتصل ....

" اهلا بالندله .. ماشي يا هند .. حسابك تقل قوووي معايا..."..
" ايه .. ليع .. وانا مالي .. مش هو الي جالك النهارده .. مبحبش ابقى عزول يا ستي.."..
" مبتكلمش عن النهارده .. يا صديقة عمري.."..
" انت عرفتي .. انا .. دا .. بصي من الاخر .. انا مبعرفش ادافع .. بس بصراحه اسامه بيحبك قوي ومن زمان .. وسبب تخبيتي الموضوع عليكي هو اني حفظاكي وعرفاكي ... لو بس شمتي خبر .. ممكن تقتليه وتقتليني .. وتقتلي حسن كمان .. هو قال على حسن .. ولا اتخلى عني انا بس.."..
" لا قال .. يا شويه اندال .. شيفيني هتجنن قدامكم ... ومديني وش الاستعباط... "..
". انت محكتيش حاجه اصلا يا ندا .. "..
" عارفه .. بس هنت عليكم تعملوا فيا كده .. من امتى تعرفيه اصلا ً.."..
" اعرفه من زمان .. باباه وماماته انتيم بابا وماما ... وعرفت انه صاحب حسن .. مره شفته عنده .. ويومها .. اتكلم هو معايا بخصوصك .. في الاول رفضت .. بس بصراحه يا ندا .. لقيته بيتكلم عنك بطريقه .. ويعرف عنك حاجات .. وحسن معاه.. يعني عمر حسن ما هيورطك .. بعدين بقى قالي انه بيحبك ... صحيح كنا لسه في اول الكليه ونعتبر مراهقين ... بس هو كان قرب يخلص.. وقنعني الصراحه .. وانت عرفاني .. اي رومانسيه تلاقيني راشقه .. زي العيل الصغير الي بيتفرج على التلفزيون .. تنحت له .. وعنيا دمعت .. ووافقت .. قولت يمكن يكون دا علاج النقص العاطفي عندك .. "..
" مش مبرر يا هند .."..
" امممم .. طيب انت عارفه انو .. انو ... عارفه انو كان ها يمشي في طريق مفيش منه رجوع بسببك.. لما حسن عرف في الاول .. اتخانقوا وضربوا بعض... وبعدها .. بعدوا عن بعض... وحسن رفض اي محاولات للصلح .. الي عرفته من حسن بعد كده .. ان اسامه اتعرف على شله ضايعه .. مخدرات وخمره .. وتقريبا كده .. تعاطى حاجه .. بس مش متأكده .. لان حسن كان ديما يكلمني وهو مسافر .. وينبهني اني اركز مع اسامه .. لو لا حظت اي تغير عليه .. لما سألته .. لمح كده عن الموضوع ده .. بس مقلهاش صريحه.. والي عرفته مكان .. انو مبعدش عنهم غير بسببك .. لما اتصالح هو وحسن ... اتفقوا على انه يبطل ايا كان الي بيتعاطاه .. ويسافر ويبعد عن الجو ده .. وفعلا الفتره دي باباه سافر بيه بره ورجعوابعد الثانويه عامه .. كنا صغار بس كنت مركزه ... هههههههه ... اصله كان عدوي اللدود ... مان بيكسر كل لعبي ... بس انا اخدت بتاري منه ... رشوتي عشان ارضى .. كل شهر لعبه جديده ... استغليت الراجل استغلال سئ.."...
" تبيعيني عشان لعب يا عيله .."..
" عيله عيله ... مش جبت اللعب الي كسرهالي .. العيل الرخم .."..
" ماشي ... هتتكسر على ايدي ان شاء الله.."...
" هخليه يجبلي تاني .. وبعدين يخربيت الرخامه ... انت وهو ... بجد الله يعين البشريه على خلفتكم .."..
" مش لما يبقى في جواز الاول .. انا لسه مقررتش.."..
" نعم .. انت بتستهبلي.. بقولك الواد مجنون بيكي .. انت مشوفتيش لهفته عشان يسمع اخبارك... ولا نظارته لما كان بيشوفك .. انت سحرتيلوه على فكره ... مفيش حب كده .. يارب اوعدني بقى.. ندا.."..
" هممم.."..
" اسامه بيحبك .. لا لا ... الحب ده وصف قليل على مشاعره.. اعتقد انو وصل لدرجه العشق... بجد .. متضيعهوش من ايدك.."..
" يا هند انا .. انت عارفه اني مليش في الكلام ده.. وعمري ما تعاملت مع شباب .. انا بحدفه بكل كلمه والتانيه .. يعني بجد ضايعه.."..
" انت هتقوليلي .. طوبك وحفظاه .. بصي يا ندا .. بسيطه خالص... اعتبريه الاول انه حسن.. او عمر .. وهتاخدي عليه ببساطه.. متحطيش مشاعرك في الوش كده.. لانها محتاجه فتره على ما تتعود... عشان متقفليش الطريق لاي تعامل ما بينكم اعتبريه اخوكي مؤقتاً .. مؤقتاً يا ندا.. عشان عارفاكي هتسرحي .."..
" هحاول.. ربنا يسهل.."..
" تمام ... عاوزه لعبه حلاوه النصيحه الي فاتت دي.."..
" امشيدمن هنا .. وعلى فكره ... اللعب كلها هتتتلم .. وهاخدها عندي... انا اولى بيها .."..
" يلا يا ماما من هنا .. خلاص .. شطبنا .. ال تاخد اللعب ال ..."..
" هاخدها .."..
" يلا يا ندا روحي.. طنط بتنادي .. بسرعه.. انا هنام ومش عاوزه ازعاج.."..
" ماشي .. هخليه يجبلي الي انا عاوزاه .. ولا الحوجه ليكي يا ندله.."..
" ندله ندله .. يلا امشي .. انا هروح للعبي حبايبي.."...
" روحي يا هبله .. "..
" ندا .. فكري بجد .. ومتضيعيش فرصه زي دي .. الحب الصادق .. بيجي مره في العمر .. لو ضاع ... هتعيشي عمرك كله بتدوري عليه.."...
" خايفه.."..
" من ايه؟.."..
" كميه المشاعر دي .. وانا صحراء جرداء.."..
" ههههههه ... يخربيت عقلك .. ال صحراء .. طيب وان كنتي كذلك .. المثل بيقول .. خدي الي يحبك .. "..
" ماشي يا تيته.."..
" تيته في عينك .. انا قمر والكل يتمناني .. بس هي النفس.."..
" طيب يا قمر .. انا هقوم استعد عسان اسامه جاي النهارده.."..
" هاااااا ياللعار .. بتتخلي عنه عشانه .. اخص على دي صحوبيه .."..
" يلا بقى .. مش هقعد مع واحده زيك .. يلا ربنا يسهلك .."...
" يارب .. الخروجه تتلغي .. بس كده.."..
" هو ال جاي يا حوله ... يارب بلتني بواحده هبله ليه بس.."..
" انا بلوه وهبله... ماشي .. حسابنا بعدين .. يا مسهوكه.."..
" انا .. انت لسانك ده عاوز قطعه.."..
" يلا يا بتعات اسامه.."..
" يا بنت ال... مش عاوزه اغلط فيكي ... يلا من هنا .."..
" ماشيه ماشيه .. متزوقيش.."..
" هههههههههه ماشي يلا .. سلام .."..
" متحدفيش طوب في وشه كتير .. سلام .."..

بعد عدة ساعات .. وصل اسامه في موعده .. جلس قليلا مع والداي .. وعمر .. تبادلوا اطراف الحديث .. جلست معهم صامته .. ادقق في طريقه حديثه .. جلوسه.. تصرفه.. لباقته .. اخضعه لاختبار القبول .. وكأنه مقبل على اختبار نا .. واخيراً .. افسح لي والدي المجال .. للانفراد به .. تحت رقابة والدتي .. التي تظهرت بالانشغال بشي ما بالتلفاز .. ايوجه الحديث الي .....

" كنتي ساكته ليه!.."..
" مفيش .. كنت بسمعكم.."..
" طيب .. عاوز اديكي هديه.. ممكن؟.."..
" ايه لزمتها .."..
" لا حول ولا قوه الا بالله .. خديها .. وخلاص.. اصل انا زميلك في الشغل .. مينفعش اديكي هدايا.."..
" خلاص هات.."..
" افتحيها دلوقتي .."..
" ماشي.."..

مد يده الي جانب مقعده.. لناولني علبه مكعبه .. الوانها سوداء لامعه .. حجمها بحجم كرة القدم .. انيقه .. وثقيله.. طلب مني ان ارها .. لابدا بفك الاربطه المزينه لها .. ورفعت الغطاء .. ليباغتني منها صوت انفجار .. قوي لدرجه انني القيت العلبه بعيداً .. وامي المسكينه فزعت من مكانها .. التفت اليه لالومه لاجده منهاراً من الضحك ومن خلفه عمر يكاد يموت اختناقاً من كثر الضحك ..

" مش قولت لك هتترعب .. اهي ماما كمان اتفزعت .. ههههههههههههههههههه… اي خدمه يا عم اسامه افتكر بس الجمايل دي..."..
" يا خربيتك يا عمر ... انت يا ابني مش هتعقل .. و انت يا اسامه تتطاوعه كده.."..
" معلش يا طنط ... تار بايت بيني وبينها .. "..
" انت بتردهالي .. انت رعبتني .. وانت يا عمر حسابك معايا .."..
" وانا مالي .. انا قولت الفكره وهو الي نفذها.. حاسبيه هو ... "..
" الله يهديكوا يا ولاد .. اللعب ده غلط والله .. كنت هروح من الخضه.."..
" بعيد الشر عنك يا طنط .. دي حاجه بسيطه .. تقلقيش مش هكررها .. على الاقل في وجود حضرتك.."..
" لا والله .. وانت ناوي تعملها في كتير .."..
" ندا يا حبيبتي.. انا اتكهربت.. اخدت 220 فولت .. شويه صواريخ .. على 60 70 فولت .. وكدا نبقى خالصين.."..
" انت بتهزر .. هتكهربني.."..
" حقي ولا مش حقي.."..
" كنت بخاف منك .. وبعدين دي وسام مش انا .."..
" لا تصدقي بريئه .."..
" اه والله هي الي قالت لي اعمل كدة.."..
" وانت الي نفذتي.. يبقى اتحملي بقى.."..
" مش ههون عليك .. صح!!.."..
" ها.."..
" مش ههون عليك تكهربني.."..
" لا .. اقصد.. اه مش هتهوني.. انا اكهرب عمر .. ايه رايك!..".
" هههههههه .. ماشي .. يستاهل بردو.."..
" ندا .."..
" هممم.."..
"ضحكتك مشكله .. هتهور .."..
" احترم نفسك.. الله .. ماما وعمر واقفين.."..
" طنط وعمر خرجوا من شويه .. انت بس الي مش مركزه .."..
" والله ماخدت بالي.."..
" اممم .. يعني ممكن اتهور .."..
" اتلم .."..
" طيب وافقي على كتب الكتاب.."..
" لسه بردي.."..
" لا مش بدري .. عشان نلحق نتعود على بعض.."..
" لا انت في فتره اختبار .. مينفعش اتسرع .."..
" تتسرعي.. "..
" لا .. قصدي.. محتاجه وقت اقرر كتب الكتاب امتى .. مش بسهوله كده.."..
" تتسرعي .. ووقت .. ماشي .. خدي وقتك .."..
" انت زعلت .. مش انت قولت هتستحمل لحد ما اتعود عليك .. زعلت ليه دلوقتي.."..
" مزعلتش.."..
" لا زعلت اهو .. شوف وشك بقى عالم ازاي.."..
" مزعلتش يا ندا.."..
" لا زعلت .."..
" مزعلتش بطلي زن بقى.."..
" لا مش هبطل .. لازم تبقى صريح معايا .."..
" اه زعلت .. هتعملي ايه يعني .."..
" اممم .. طيب انت ليه مش مديني فرصه .. انا والله مبعرفش اتعامل بالطريقه دي.. محتاجه وقت يا اسامه .. لو سمحت متزعلش.."..
" وافقي على كتب الكتاب.. وانا مش هزعل .."..
" دي حاجه ودي حاجه.."..
" هي هي يا ندا .. الفرق .. ان هبقى واثق انك هتتعودي عليا اكتر .. الخطوبه عمله بينا حاجز .. لا انتي عارفه تاخدي عليا .. ولا انا مطمن.."..
" مش مطمن ليه.."..
" نفسي تبقى مراتي.. على ذمتي.. لما تفكر تخلعي .. تلاقي نفسم مربوطه بيا غصب عنك.."..
" يا سلام .. دا بجد السبب.."..
" لا السبب بجد .. اني خايف اصحى الي كل الي انا فيه ده حلم .. انك تتوهي مني .. اني اضيع وانت بعيده عني .. وافقي يا ندا .. عشان اعرف ارتاح.."..
" انا مهمه قوي كده عندك .."..
" اهم من روحي .. "..
" ……"..
" قولتي ايه.."..
" موافقه .."..
"ايه.."..
" موافقه يا اسامه.."...
" يا عمي .. يا طنط ..."..
" انت بتعمل ايه يا مجنون .. بس اسكت .. هششش وطي صوتك هتفضحنا..."..
" خير يا اسامه .."..
" خير يا ابني .. "..
" انا وندا اتفقنا .. كتب كتبنا يوم الخميس الجاي.. ايه رايك يا عمي .."..
" بما انكم اتفقتوا يبقى الي فيه الخير يقدمه ربنا .. ربنا يتمم لكم على خيرر .."..
" لولولولوللووللولولولولي ... مبروك يا ندا .. مبروك يا اسامه.. الف مبروك يا حبايبي .."...

احقاً .. بهذه السرعه .. ماذا ورطت نفسي به .. يالهي .. بنهايه الاسبوع .. سأكون زوجته .. حقاً !!....




التعديل الأخير تم بواسطة Mai sherif ; 18-07-14 الساعة 11:51 PM
Mai sherif غير متواجد حالياً  
التوقيع
[/QUOTE]

رد مع اقتباس
قديم 18-07-14, 11:28 PM   #784

Mai sherif

نجم روايتي وكاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاءوحكواتي روايتي

alkap ~
 
الصورة الرمزية Mai sherif

? العضوٌ?ھہ » 284098
?  التسِجيلٌ » Jan 2013
? مشَارَ?اتْي » 1,660
?  مُ?إني » egypt
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Mai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond repute
¬» مشروبك   cola
¬» قناتك mbc
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ميمى مصطفى22 مشاهدة المشاركة
لا يا قلبى ان شاء الله مفيش زعل...وان شاء الله اول كتاباتك بس مش الاخيرة
تسلميلي يا حبيبتي


Mai sherif غير متواجد حالياً  
التوقيع
[/QUOTE]

رد مع اقتباس
قديم 18-07-14, 11:35 PM   #785

زهرة نيسان 84

نجم روايتي وكاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء و شاعرة متألقة في المنتدى الأدبي

alkap ~
 
الصورة الرمزية زهرة نيسان 84

? العضوٌ?ھہ » 297166
?  التسِجيلٌ » May 2013
? مشَارَ?اتْي » 4,229
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Palestine
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » زهرة نيسان 84 has a reputation beyond reputeزهرة نيسان 84 has a reputation beyond reputeزهرة نيسان 84 has a reputation beyond reputeزهرة نيسان 84 has a reputation beyond reputeزهرة نيسان 84 has a reputation beyond reputeزهرة نيسان 84 has a reputation beyond reputeزهرة نيسان 84 has a reputation beyond reputeزهرة نيسان 84 has a reputation beyond reputeزهرة نيسان 84 has a reputation beyond reputeزهرة نيسان 84 has a reputation beyond reputeزهرة نيسان 84 has a reputation beyond repute
¬» قناتك max
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

و اخيرا حنت الست ندا و الحمد لله عدت مع هند
حركات الاكشن حلوه ضحكتني جامد
و لولويش و راح ينكتب الكتاب و الست طوب راح تبلش حدف جامد
ممكن بكرا يكون كتب الكتاب ما اطولي علينا
تسلم الايادي يا ميوش و معكي بالمتابعة


زهرة نيسان 84 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 18-07-14, 11:40 PM   #786

Zhala 97

نجم روايتي و شاعرة متالقة في المنتدى الادبي و الفائزة في مسابقة من القائل؟؟و الفائزة المركز الثالث في فزورة ومعلومة وحكواتي روايتي وعضو فريق الكتابة للروايات الرومانسية ومركز ثان

alkap ~
 
الصورة الرمزية Zhala 97

? العضوٌ?ھہ » 286228
?  التسِجيلٌ » Jan 2013
? مشَارَ?اتْي » 9,282
?  مُ?إني » فے قـلـوبـڪم ♥
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Iraq
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Zhala 97 has a reputation beyond reputeZhala 97 has a reputation beyond reputeZhala 97 has a reputation beyond reputeZhala 97 has a reputation beyond reputeZhala 97 has a reputation beyond reputeZhala 97 has a reputation beyond reputeZhala 97 has a reputation beyond reputeZhala 97 has a reputation beyond reputeZhala 97 has a reputation beyond reputeZhala 97 has a reputation beyond reputeZhala 97 has a reputation beyond repute
¬» مشروبك   water
¬» قناتك carton
?? ??? ~
♥ .. ومــا خابــت قلــوبٌ اودعــت البـــاري امانيــها .. ♥
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

مااااااامااااااااا
اناااااااااا جييييييت
الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 10 ( الأعضاء 7 والزوار 3)
‏Zhala 97*, ‏Mai sherif+, ‏ابتسامة تفاؤل, ‏loulouys, ‏الزنبقة الحمراء


Zhala 97 غير متواجد حالياً  
التوقيع
روايتي الكميلة كبرياء معشوقتي
الفصل الخامس السبت القادم إن شاء الله
دينو ألف قبلة لعيونك ع التصميم الكميل


رد مع اقتباس
قديم 18-07-14, 11:40 PM   #787

Mai sherif

نجم روايتي وكاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاءوحكواتي روايتي

alkap ~
 
الصورة الرمزية Mai sherif

? العضوٌ?ھہ » 284098
?  التسِجيلٌ » Jan 2013
? مشَارَ?اتْي » 1,660
?  مُ?إني » egypt
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Mai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond repute
¬» مشروبك   cola
¬» قناتك mbc
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زهرة نيسان 84 مشاهدة المشاركة
و اخيرا حنت الست ندا و الحمد لله عدت مع هند
حركات الاكشن حلوه ضحكتني جامد
و لولويش و راح ينكتب الكتاب و الست طوب راح تبلش حدف جامد
ممكن بكرا يكون كتب الكتاب ما اطولي علينا
تسلم الايادي يا ميوش و معكي بالمتابعة
ميوسه حبيبي تسلمي على المتابعه يا قلبي
امم طلباتك اومر ... بدك شي تاني هههههههههه


Mai sherif غير متواجد حالياً  
التوقيع
[/QUOTE]

رد مع اقتباس
قديم 18-07-14, 11:42 PM   #788

Mai sherif

نجم روايتي وكاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاءوحكواتي روايتي

alkap ~
 
الصورة الرمزية Mai sherif

? العضوٌ?ھہ » 284098
?  التسِجيلٌ » Jan 2013
? مشَارَ?اتْي » 1,660
?  مُ?إني » egypt
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Mai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond repute
¬» مشروبك   cola
¬» قناتك mbc
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Zhala 97 مشاهدة المشاركة
مااااااامااااااااا
اناااااااااا جييييييت
الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 10 ( الأعضاء 7 والزوار 3)
‏Zhala 97*, ‏Mai sherif+, ‏ابتسامة تفاؤل, ‏loulouys, ‏الزنبقة الحمراء
نورتي يا متشرده

Zhala 97 and سما نور 1 like this.

Mai sherif غير متواجد حالياً  
التوقيع
[/QUOTE]

رد مع اقتباس
قديم 18-07-14, 11:45 PM   #789

Zhala 97

نجم روايتي و شاعرة متالقة في المنتدى الادبي و الفائزة في مسابقة من القائل؟؟و الفائزة المركز الثالث في فزورة ومعلومة وحكواتي روايتي وعضو فريق الكتابة للروايات الرومانسية ومركز ثان

alkap ~
 
الصورة الرمزية Zhala 97

? العضوٌ?ھہ » 286228
?  التسِجيلٌ » Jan 2013
? مشَارَ?اتْي » 9,282
?  مُ?إني » فے قـلـوبـڪم ♥
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Iraq
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Zhala 97 has a reputation beyond reputeZhala 97 has a reputation beyond reputeZhala 97 has a reputation beyond reputeZhala 97 has a reputation beyond reputeZhala 97 has a reputation beyond reputeZhala 97 has a reputation beyond reputeZhala 97 has a reputation beyond reputeZhala 97 has a reputation beyond reputeZhala 97 has a reputation beyond reputeZhala 97 has a reputation beyond reputeZhala 97 has a reputation beyond repute
¬» مشروبك   water
¬» قناتك carton
?? ??? ~
♥ .. ومــا خابــت قلــوبٌ اودعــت البـــاري امانيــها .. ♥
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mai sherif مشاهدة المشاركة
ميوسه حبيبي تسلمي على المتابعه يا قلبي
امم طلباتك اومر ... بدك شي تاني هههههههههه
نحم نحم!
قال كتب كتاب قااال
ماما اعملي شي بيخلي اسامتي يتركها للبنت الشوريرة دي اعاااااااا
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زهرة نيسان 84 مشاهدة المشاركة
و اخيرا حنت الست ندا و الحمد لله عدت مع هند
حركات الاكشن حلوه ضحكتني جامد
و لولويش و راح ينكتب الكتاب و الست طوب راح تبلش حدف جامد
ممكن بكرا يكون كتب الكتاب ما اطولي علينا
تسلم الايادي يا ميوش و معكي بالمتابعة

Mai sherif likes this.

Zhala 97 غير متواجد حالياً  
التوقيع
روايتي الكميلة كبرياء معشوقتي
الفصل الخامس السبت القادم إن شاء الله
دينو ألف قبلة لعيونك ع التصميم الكميل


رد مع اقتباس
قديم 18-07-14, 11:48 PM   #790

Mai sherif

نجم روايتي وكاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاءوحكواتي روايتي

alkap ~
 
الصورة الرمزية Mai sherif

? العضوٌ?ھہ » 284098
?  التسِجيلٌ » Jan 2013
? مشَارَ?اتْي » 1,660
?  مُ?إني » egypt
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Mai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond reputeMai sherif has a reputation beyond repute
¬» مشروبك   cola
¬» قناتك mbc
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Zhala 97 مشاهدة المشاركة
مااااااامااااااااا
اناااااااااا جييييييت
الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 10 ( الأعضاء 7 والزوار 3)
‏Zhala 97*, ‏Mai sherif+, ‏ابتسامة تفاؤل, ‏loulouys, ‏الزنبقة الحمراء
نورتي يا متشرده

Zhala 97 likes this.

Mai sherif غير متواجد حالياً  
التوقيع
[/QUOTE]

رد مع اقتباس
إضافة رد

الكلمات الدلالية (Tags)
يوميات ، شقيه ،

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 10:13 PM



Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2019, vBulletin Solutions, Inc.