شبكة روايتي الثقافية

شبكة روايتي الثقافية (https://www.rewity.com/forum/index.php)
-   فضفضة حواء (https://www.rewity.com/forum/f499/)
-   -   يوميات حواء (https://www.rewity.com/forum/t309655.html)

الرغس 30-10-14 02:03 AM

شكرا لكن عزيزاتي على مشاركتنا مغامرات الكتاكيت الصغار والتى لا تخلو من كوارث بيتية كان الله في العون

سارة عادل 31-10-14 12:08 PM

شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ... لك مني أجمل تحية .

lala905 30-11-14 04:51 PM

مورا وروحي امل عزيزاتي...
ضحكت موت...
قدمت المشهد بأحلى وصف... ههههههههههههه
الله يساعدكن...
شكراً عزيزاتي

سارة عادل 30-11-14 08:25 PM

مرررررررررررررررررررررررس ي

رانو قنديل 09-02-15 06:55 PM

مواقف كلها حياة وطبيعية وموجووووووودة عندنا كلنا ههههههههه ربنا يبارك فيهم جميعاً ويهديهم
وشكراً على الدعوة الحلوة

سما نور 1 09-02-15 07:04 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رانو قنديل (المشاركة 10004714)
مواقف كلها حياة وطبيعية وموجووووووودة عندنا كلنا ههههههههه ربنا يبارك فيهم جميعاً ويهديهم
وشكراً على الدعوة الحلوة

منورة ياقمر

اني الحمد لله لااطفال ولا غيره ..يكفوني الي بالمدرسه ههههههههههه
الله يحفظك ومشكورة على التعليق

سما نور 1 09-02-15 08:40 PM

مساء الورد

اني من الي بيكتبوا مذكراتهم من الصغر ..... يعني دائما تلاقون عندي دفتر مميز مخفي بمكان خاص بالغرفه وامتب بيه من احزن او تمر بيه حاله نفسيه صعبه

المشكله اني بعد كل فتره بعيد قرائته القى بس المواقف السلبيه بحياتي اني مدونتها ...ولهذا ومثل كل مرة بتخلص منه للدفتر وامزق كل الاوراق كأنها اسرار دوله حتى لايقراها احد بعدي وابدأ من جديد ...
اخر دفتر عندي هو تحت سريري الأن كبير بالحجم نوعا ما وهذه المرة واني اعيد قرائته ابتسمت واني اشوف ان الي كاتبته هو نوايا مستقبله حققت تقريبا نصفها وهذا غير بعض المواقف كنت ناسيتها

اني اعشق دفتر المذكرات لاني بنسى المواقف بالماضي بسهوله هذا غير ان عندي حنين خاص لكل شئ بالماضي حتى اني املك لعبه اذكر اشتريتها مع عائلتي واني كنت بالابتدائيه تمساح صغير اسمه هرهور ..

دفتر المذكرات له شئ سلبي بس ....
شنو راح يصير لو اطلع عليه احد ثاني ...يعني كل اسرارك وافكارك الخاصه بتكون بكتاب مفتوح
فكره مرعبه ....

asi sadek 09-02-15 09:00 PM

تسلمى حبيبتى موضوع حلو كتير

Just Faith 09-02-15 09:37 PM

حياتي الآن اختلفت عن سابق زمان وقتها كنت اعمل مراقب حسابات كنت ديما اشيل بحقيبتي ثلاث اشياء اساسية لبان وجيم بوي ورواية
ههههههههههه ودول اكثر 3 اشياء بحبهم في الدنيا
دلوقتي عايزة اخد معي اللاب والرواتر علشان بقوا اكثر اشياء محتاجاهم ههههههههه

يومي مالوش تفاصيل محددة
الطبيخ باعمله وانا مكرهه باكره واقفة المطبخ موت بس باعمل لله علشان خاطر العيال والحكومة
شفقة ليس إلا وتوفير للضرورة ايضا
يومي موزع ما بين 3 عيال وابوهم
وجوزي اللي هو جهاز الكمبيوتر من نوع المضروب بالحذاء هههههههههههه يعني شغال 24 ساعة لما اجي اقفله يصدر شهقة تخلع القلب من مكانه واحس اني هاعيط عليه لكن لازم يتحمل لأخر رمق
مع اني محاوطاه بالمرواح الكهربية الفاخرة حتى يبرد ولا يسخن ابدا لو سخن هيفصل وانا كده هاموت جنبه
تصدقوا لما بيمرض باجري اشوفه بسرعة
يالهوز انا لو عيل مرض باتصرف من البيت ههههههههههههههههههههههههه
ودائما انا اللي باودي مدارس واجيب من المدارس علشان كده باكره المدارس موت
انا عاملة زي الفراخ البيضاء اذا خرجت في الشمس امرض هههههههه تجيني الفره زيهم هههههههه
المهم يومي من الفجر حتى المساء احيانا باطبق يومين لما يكون عندي فصل زي اليوم ان شاء الله مطبقة سهر علشان لسه ما كتبت الفصل فالسهرة
صباحي ياريس
كده ده يوم عادي من حياة مشرفة وكاتبة
اما ام الحمد لله العيالكبروا شوية
هو الصغير بالأبتدائية هو اللي عايز مذاكرة وفحت معه
ربنا يوفقكم يارب ويوفق اولادكم
وشكرا يا سماي على الدعوة يارب انتي وقمر وهمس كمشرفات مجتهدات ويارب من علو لأخر حد السماء

مورا اسامة 09-02-15 10:35 PM

قرأت المذكرات ياسما وفكرتنى انى كنت بكتب زمان شوى وبعد كدا وقفت.. صراحه بكره موضوع المذكرات ده بس اموت في قراءة مذكرات غيرى ههههههه وهو زوجى اصلا لو اعترض يبقه يومه كحلى ومش معدى لانى وقتها هعملهاله شغلانه واقوله يبقه اكييييد بتعاكس الستات ومسجل كدا عندك عشان كدا خايف لاقراها ههههههههههه اهى حجه بقه اقولهاله يروح ينقهر ويبقه وجهه احمر ويسكت ميقولش ولا كلمه وطبعا انا بهرب بسرعه من قدامه قبل مايكسر دماغى
ده طبعا لو لاحظ ان الاجنده اتحركت من مكانها اصلا برجعها في السسسسسسسر من غير مااقول هههههههه

وهذه موقف اخر ليه ادونه في يوميات حواء

شكرا لكل فريق الاشراف الرائع


الساعة الآن 03:53 PM

Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.