آخر 10 مشاركات
تحملت العنا لأجلك يا ولد العم ... الكاتبه : mnoo_gadee (الكاتـب : جرح الذات - )           »          رهينة حمّيته (الكاتـب : فاطمة بنت الوليد - )           »          جنون المطر (الجزء الثاني)،للكاتبة الرااااائعة/ برد المشاعر،ليبية فصحى"مميزة " (الكاتـب : فيتامين سي - )           »          وريف الجوري (الكاتـب : Adella rose - )           »          90 -حبيب الأمس - جين سامرز -عبير دار الكتاب العربي (الكاتـب : Just Faith - )           »          صمت الجياد (ج2 سلسلة عشق الجياد) للكاتبة الرائعة: مروة جمال *كاملة & روابط* (الكاتـب : Gege86 - )           »          ستظل .. عذرائي الأخيرة / للكاتبة ياسمين عادل ، مصرية (الكاتـب : لامارا - )           »          زوجة لأسباب خاطئة (170) للكاتبة Chantelle Shaw .. كاملة مع الرابط (الكاتـب : nagwa_ahmed5 - )           »          في غُمرة الوَجد و الجوى «ج١ سلسلة صولة في أتون الجوى»بقلم فاتن نبيه (الكاتـب : فاتن نبيه - )           »          قدرها ان يحبها شيطان (1) .. سلسلة زهرة الدم. (الكاتـب : Eveline - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى قصص من وحي الاعضاء > الروايات الطويلة المكتملة المنفردة ( وحي الأعضاء )

مشاهدة نتائج الإستطلاع: اكثر ثنائى حبيته فى الروايه وعجبتنى عمايلهم السودا (استطلاع متعدد الاختيارات)
نزار وأريج 341 66.21%
أدهم وغرام 131 25.44%
آدم وأروى 76 14.76%
أمجد وسما 42 8.16%
الثلاثى ماهر .... قمر .... عبدالرحمن 55 10.68%
إستطلاع متعدد الإختيارات. المصوتون: 515. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

Like Tree22Likes
إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 26-05-15, 08:46 PM   #1141

حياتى هى خواتى

نجم روايتي وكاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

alkap ~
 
الصورة الرمزية حياتى هى خواتى

? العضوٌ??? » 332535
?  التسِجيلٌ » Dec 2014
? مشَارَ?اتْي » 7,420
?  مُ?إني » فى مكان وخلاص
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » حياتى هى خواتى has a reputation beyond reputeحياتى هى خواتى has a reputation beyond reputeحياتى هى خواتى has a reputation beyond reputeحياتى هى خواتى has a reputation beyond reputeحياتى هى خواتى has a reputation beyond reputeحياتى هى خواتى has a reputation beyond reputeحياتى هى خواتى has a reputation beyond reputeحياتى هى خواتى has a reputation beyond reputeحياتى هى خواتى has a reputation beyond reputeحياتى هى خواتى has a reputation beyond reputeحياتى هى خواتى has a reputation beyond repute
¬» مشروبك   sprite
¬» قناتك mbc
¬» اشجع ahli
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الفصل الثالث والعشرون

نامي بصدري
نامي بصدري أنتِ أروعُ طِفلةٍ
نامي بصدري وارصُدِي أحلامي
في كلِّ حُلمٍ تَسكُنينَ حبيبتي
في كلِّ حرفٍ أنتِ في أيامي
في كلِّ نبضٍ في فؤادي فاسكُني
في نِنِّ عيني ، في نُخاعِ عِظامي
هَيَّا ارقُبيني حينَ أكتُبُ مُنيَتي
حتى تَرَيْ ما سِرُّ إلهامي ؟
لو أنني أفنَى ، ولا يَبقى أثَرْ
سيفوحُ طِيبُكِ مِن حُطامِ حُطامي
***
آمنتُ أن قصائدي خُلِقتْ
لأنكِ دائمًا بحياتي
هي بعضُ ما تركَ الحنينُ بداخلي
هي لحظةٌ فيها أُعانِقُ ذاتي
أنا لا أُطيقُ البعدَ عنكِ للحظةٍ
فإذا ابتعدتُ تَقارَبَتْ مأساتي
ما كنتُ يومًا في هواكِ محايدًا
صوتُ التحيُّزِ في صدى كَلماتي
أُخفي عليهِم كيفَ يا محبوبتي ؟
قمرُ الحنينِ يُطلُّ مِن نظراتي
أنا لستُ أعرِفُ كيفَ أختِمُ ما بدأْ
فهلِ الخِتامُ يكونُ بعدَ مماتي ؟


‏ ‏ *****************

[أريج]

لأول مره تكتئب طول عمرها عامله زى الاسفنجه تشرب أهانات ومسحه بسيطه على شعرها وكأنها أتعصرت وترجع زى ماكانت بس منار حتى حرمتها م الاكتئاب على انفراد لا لازم كل يوم تأكلها ساندويتش وتشرب عصير معقوله تكون منار طيبه ومش عايزاها تموت

__بعد ماصلت العشاء قاعده على درجه السلم اللى أسمه أحمد ده مخيف فعلآ مش زى ياسر الطيب دخلت عربيه حمرا وقفت بضيق ليكون الوحش بس نزل م العربيه أدهم وأنفتح الباب التانى ونزل منه واحد نفس طول أدهم بس أنحف منه شكله مميز بسبب عيونه الزرقا وشعره الغريب قرب منها أدهم فردت كف أيدها قدامه وقالت بكره : متقربش (نزلت دموعها وصرخت) أنا بكرهك وبكرهه وبكره كل شخص جه هنا وعرف انى مخطوفاااااا ومقدرش يعمممل حاجه مش عايزاااا أشوف حد

__قرب منها بحزن واضح :اريج اهدى (رفع موبايله )أنا هكلم نزار حالآ ووعد منى انك هترجعى لحياتك قريب

__وقف على جنب وهو بيهمس فى الموبايل وشكله معصب بصت للعربيه لو ركبتها بسرعه وحاولت تدورها ياهتهرب ياهتتعاقب مشت بحركه سريعه وعينها على هدفها لكن أيد لفت على معصمها قيدتها لفت بجسمها وعينها جت فى عين زرقا رعبتها عين ميتااا باررردا صامتااا حست بقلبها نزل لمس رجلها وارتفع جفنه أرتخى ونظرته أتحولت لمكان تانى رفعت كف أيدها وغطت صدرها وشفايفها ارتجفت هتعيض لو مفكهاش حالآ بكل هدوء رفع أيده حرك أيدها اللى على صدرها ومسك سلسلتها لفها بأيده ونطق : لمين دى

__متعرفش ليه حسته مولود أخرس ردت بأدب : سلسلتييي

__قال ببطئ :سارقاااها

__رجعت خطوه لكن مفكش أيدها ولا سلسلتها كمان هتبقى حراميه بعند : أنت مالك تكونش ضابط

__أتجاهل ردها :صاحبتها اسمها حياه تعرفيها

__أتنهدت : مامى سلسله ماما

__فك معصمها وفنفس الوقت ساب سلسلتها نزلت راسها تعدل السلسله وسحبت التيشرت لفوق غطت السلسه رفعت راسها ليه ملقتوش بصت للعربيه واتقهرت لما لقته ركب العربيه وعينه لقدام وقفت مكشره ومسحت على عينها وكأنها بتطبطب عليها م الحزن اللى هى فيه واللى رايح فيها عينها اللى تعبت م الدموع وبجد بجد قلبها بيوجعها أوى

__رفعت راسها للسما والنجوم :أنتى أحلى منه

__لفت لادهم وسألت :هو أيه

__أبتسم ورفع صباعه السبابه وشاور :القمر

__حبست دموعها وخدت نفس قرب منها وبرجاء : عشان خاطرى بلاش دموع هقابل نزار النهارده ونتكلم

‏ ‏ ****************

[هشام]

صورتها اخر مره شافها مش مفارقاه ببلوزتها الرقيقه والبرمودا الفلاتا شعرها المرفوع وشها الخالى م المكياج كانت طفله وهى بتسأله بيحبها ولالأ

__رجع شغله رغم حزنه أهله حزنوا عليها جدآ وكأن حد م البيت هو اللى مات ولا سراج اللى طلع واطى خسيس ياما ناس قالوله حماك شغله مش تمام لكن مشافش عليه حاجه

__جاله أتصال رد ووقف بفرحه ماللى سمعه استفسر وقفل الخط لبس هدومه بسرعه ونزل لوالدته أكترهم حزن مسك أيديها وقال بابتسامه :ماما الصابط كلمنى وقال ان الجثه اللى لاقوها مش أريج دى واحده تانيه أبوها بلغ عن غيابها ومع التحقيق أتأكدوا ان الجثه لبنت الراجل ده

__نزلت الدموع من عينها :الحمدلله يارب الحمدلله يارب

‏ ‏ *****************

[جمال صقر ]

نزل من أوضته سمع صوت بكى سرع خطواته ع السلم ولما لف ع الصاله شاف فاتن ماسكه فحضن واحد وفتحاها مناحه وقمر لاصقه فيهم ورافعه راسها بتركير وفى ست غربيه واقفه بعيد قال بحده :فااااتن

__رفع اللى كان حاضنها راسه سند بأيده ع الحيطه وحس برجله هتنهار وعجزه هيوضح لابنه ....موسى حر أبنه حر قرب منه موسى بسرعه ورفع أيده باسها بعمق وقف وحضنه حس باكتافه بتتهز خبط على طهره : متبكيش ياولدى

__قال بوجع : البيت معيدخلش من غير منصور يابوووى

__زاد عياض فاتن والست الغريبه لفت وشها بعيد عنهم اتنهد وهو بيضغط على كتف موسى ويبعده :متطعنش الميت ياموسى جلبى محروق عليكم سيبنى أفرح بيك وهمل منصور مرتااااح

__ابتسم بوجع :سامحنى يابوى

__رفع راسه للغريبه :مين اللى هناك ياموسى

__ : حياه صجر أم العيال

__أنتفض وأرتعش جسمه بغضب:ودى ايه جابها جليله الحيا جليله الاصل اللى كت حاسبها بتى وشيلتنا العار ومرمغت روسنا بالتراب

__ :هى اختارت طريجها بس غصب عنينا محسوبه على عيله صجر وحريمنا ميسكنوش دار المجانين ملزومه منينا يابوى

__رفع أيده ينهى الكلام :ملهاش مكان هنيه

__ :بس

__قاطعه بغضب :مبسش لساك عتفكر فيها اياك

__موسى بحقد :لو تاجلوها بالدهب يابوى متلزمنيش النفس كرهاها وأتطمن هى على ذمه راجل بس أتسجن (رفع راسه بسخريه ) وشها حلو ع الرجاله

__نفخ بعصبيه مش بعد العمر ده كله هيخلى الناس تقول عليه رمى بنت أخوه فى اشارع رفع أيده اللى بتترعش بغضب :فاااااااتن خديها ومعايزش ألمحها واصل

‏ ‏ **************

[عبدالرحمن]

قاعد فى جمعه عائليه فبيت جده محمد أتقدمت همسه م المكان اللى هما فيه وقعدت وبثقه :جدو أنا خلاص موافقه أتجوز نزار

__أنفرجت شفايفه بصدمه خالته حضنتها بفرحه و جدته عينها دمعت و فتحت لها دراعها أما جده فالابتسامه م الودن للودن :مكنتش تعرف

__لف براسه لتاليا بنت خالته اللى كانت غرقانه فى كتاب كعادتها ليل ونهار بتقرا وفى الجنينه ويمكن دى أول مره تكلمه من يوم ما جت هز راسه برفض رفعت راسها وبصتله :يبقى أتفرج داحنا هنضحك ضحك

__عقد حواجبه البنت دى تركيبه غريبه دايمآ لبسها قميص وبنطلون واسعين عليها شعرها مشدود كحكه لفوق وبيشفق جدآ جبينها المشدود بسبب ربطه شعرها القاسيه دا غير نظاره النظر الكبيره واكله ملامحها عكس همسه الانيقه بلبس رسمى وشعرها المفرود دايمآ سأل :نضحك على أيه

__ همست : هيفشلوا هيفشلوا

__بصلها باستغراب وبارك بهدوء لهمسه خالته شوق :مش هتباركى لاختك ياتاليا

__تاليا :مبعرفش أجامل والصراحه مش بتعجبكوا

__جده بحده :تاالياااااا (رجعت بهدوء لكتابها وجده بصله ) نزار مكلمكش

__ :لا كلمنى بكرا الصبح هيكون هنا ان شاء الله

‏ **************

[ أدم ]

لو عايزين تطمنوا عليه هو كويس كون ليه أخت فده عادى لما بينهى شخص من حياته بيعمل دا بسهوله ومش بيكرهه لا بيخليه هو والهوا واحد بيكون حواليك بس لا بيضايقك ولا بيفرحك و حياه صقر أيآ كان اللى عملته فى العشرين سنه اللى فاتوا ميشغلوش ولا يأثر فيه

__بص لادهم اللى متضايق ومعصب وبيشتم على نزار سأل: أدهم أيه مشاعرك تجاه بنت سراج

__بصله أدهم ورجع بص قدامه :بحبها حب حلال

__ :أزاى

__ :أول ما شفتها فى النادى عجبتنى بس لا فكرت أعلقها وأسيبها ولا فكرت ألعب عليها

__ دخل أيده فى شعره :طب ومراتك

__أتنهد تنهيده عميقه :غرام ياشقيقى هتخلص عليا

__نطق بملل :بتحب مين يعنى مراتك ولا بنت سراج

__ضحك أدهم وخبط ع الدريكسيون :أكيد بحب مراتى الزوجه ياادم بالذات الاصيله زى غرام لما تدخل حياتك تحس انها زى الوشم بتعلم فيك علامه عشان تخلص منها لازم تجرح نفسك أريج بقاا حبى ليها نطيف وبرئ زيها قول صداقه مثلآ

__ أتنهد براحه ممكن ميهتمش بكل حاجه لكن أنه يسيب أخ يحب أخته صعب وصلوا الصعيد نزار أتصل بأدهم ولقى أدهم جاله ركب معاه ميعرفش ايه مستنيه فى الصعيد نزار وراه حاجه

__دخل المجلس كان مليان ناس والدبايح فى الحوش شغاله أكيد جده هيجوز نزار مبقاش غيره أدهم بفرحه :أبوك ياأدم

__رفع راسه سبقه أدهم وحضن والده بفرحه كبيره أبتسم وانضم ليهم حضنه والده بأيده التانيه مع بعض زى ماكان بيعمل وهما أطفال همس :حمدلله ع السلامه

__رفع راسه وبص ليه :متعرفش فرحت جد ايييييه لما عرفت انى عاحضر كتب كتابك

__ نقل نظره لادهم :لاه وكمان عكون جد

__أدهم بضحكه :متكسفنيش بقا ياحاج

__ضحك والده سلموا ع الموجودين وقعد جنب والده لكن أدهم أختار مكانه جنب نزار وواضح انه بيكلمه بجديه بعدها الضيوف استأذنوا ومشوا وأستأذن نزار بحجه انه هيريح بعد السفر ولازم يوصل عبدالرحمن الكليه بكرا ومشى هو كان ناوى يبات لكن سمع الخبر اللى خلاه ياخد عربيه أدهم ويخرج م الصعيد كلها

‏ ‏ ****************

[نزار]

دخل المزرعه حتى مروحش يرتاح أدهم قاله انها منهاره فتح باب الفيلا الكهربا فاصله وسمع أصوات غربيه مشى لأوضتها باستغراب ولقى مصدر الصوت موبايل مركون فى زاويه قبل أوضتها دخل الاوضه على نور كشاف موبايله وأتفاجئ بيها متكومه تحت الغطا مسك الغطا لكن أرتعشت ومسكت الغطا بقوه طلع م الاوضه بغضب يدور على مكان سكينه الكهربا لكن صوت صراخها خلاه يرجع بسرعه لاوضتها وهناك أتصدم صدمه عمره منار جنب الباب ومربعه أيديها والاوضه مافيهاش خيط نور حتى غير نور كشاف موبايله اللى خلى منار تلتفتله بسرعه وتشهق حرك الكشاف مكان ماأحمد الحارس بيهجم على أريج اللى مغطيه بأيدها وشها وبتصرخ بشكل متواصل حاول يسحب أيدها أحمد وشفايفه القذره بتحاول توصل لوشها حس مخه فيه فرقعات متواصله زى الفيشار رفع أحمد أيده وخبط أريج على أيدها اللى ع وشها خد وقت على ماأقتنع انه مش فى حلم بخطوات تفوق الغضب بمراحل وصل لاحمد وبوكس فى وشه مسكه من كتفه وهو بيضربه بركبته فبطنه أحمد كله عضلات لكن الغضب والمشاعر الغريبه اللى بتتحرك جواه يقسم انه يقدر يحرق بيها الكون كله ضربات متواصله وأريج مبطلتش صراخ سحبه زى الورقه القذره فأيده لبرا بعد ما حسه هيموت فأيده رماه فى أوضه تانيه وبصق عليه وخرج قفل الباب بالمفتاح

__حاول يدور على سكينه الكهربا وأخيرآ لقاها وصراخ أريج مخليه لاول مره مش عارف يتصرف شغل الكهربا ورجع للأوضه بسرعه لقى أريج فى زاويه ضاغطه بأيدها على وشها وبتصرخ بصوت مبحوح قرفص قدامها ومسك كتفها وهزها :اششش انا نزار خلاص اشششش

__رفعت أيدها وبصتله أتمنى لو مرفعتش أيدها أطراف عينيها حمراااا ومناخيرها والدموع مغرقه وشها وطرف شفايفها بينزل دم

__ أندفعت لحضنه ولفت أيدها على رقبته بقوه ضعيفه جسمه كله نمل و أختل توازنه ففرد أيده ع الارض وسند جسمه قبل مايوقع لورا بيها نزل على ركبه جسمها بيترعش بشكل مخيف لف أيده القويه على طهرها بأحكام شهقت وتمتمت :شفت العف ريت هاا أنا مش مااا جنو ناااه

__فاشل فانه يواسى حد عارف بس هل لو عطاها تأشيره وفهمها انه صدره ملكها تقدر تلجأله وقت ماتحب هيكون بيلين وينخ على رأى جده لف أيده عليها بقوه أكبر وأيده التانيه رفعها تداعب شعرها وصوت رنين موبايله أزعجه فضلوا كدا فتره لاهو اتحرك ورد على الاتصال ولا هى بعدت عنه لما أتأكد ان رعشتها خفت فك أيده ومسك كتفها بعد وشها عنه وسأل بحده : حصل حاجه زى دى قبل كدا ولا أول مره

__قولى أول مره قولى عشان ميهدش المزرعه ع اللى فيها :كل يوم بيطلع العفريت

__يادى العفريت حاول يتحكم فى غضبه اللى يحلف كل جزء فجسمه هينفجر م الغضب همس بترقب :لمسك

__شهقت وهى بتمسح عيونها :النهارده اول مره يلمسنى العفريت

__صرخ بانفلات اعصاب :عفريت ايه وزفت ايه اريييج انطقى حد قرب منك قبل كدا احمد ياسر اشرف حاول يحضنك يلمسك

__هزت راسها بلأ:بسس العفريت

__ :مافييييييييش حاجه أسمها عفريت اللى كان هنا أحمد

__أتنفض جسمها وصرخت بجنون :أنا مشش مااااجنونااا شفت عاافريت أسود مخيييف وغمضت عينى وكل يوم باشوفووووا بس النهادرااا لمسنى أنا مششش ماااجنوناااا فهمت

__سحبها بقوه لحضنه وهى أتمسكت فيه مع كل كلمه بتنطقها بيحس وكأن زيت مغلى بينزل على قلبه وحجره كبيره واقفه فبلعومه أكيد حركه من منار ولا ايه تفسير الاصوات المرعبه والكهربا المقطوعه حاول يبعدها عنه لازم يروح يفهم كل حاجه منهم لكن رجعت بسرعه ولصقت وشها فى رقبته خد نفس متوتر مش عايز مشاعر الغضب تتحول لحاجه تانيه حط ايده الشمال على خدها وجزء من شعرها وبعد وشها أتأمل الدم اللى فطرف شفايفها قرب ببطئ وطبع بوسه هاديه عليه رفع راسه وسند جبينه على جبينها وخد نفس عميق من ريحتها همست ووشها بيشع حراره :أنتى بتعمل معايا كدا عشان انا صايعه

__همس بصدق : عشان مش قادر أتخيل لو أتأخرت خمس دقايق كان حصل فيكى أيه (أتنهد) أنتى من حقى أنا بس

__حركت راسها برفض بسرعه ففلت جبينها من على جبينه رفع راسه وبصلها بغضب أسود لولا أنه عارف ان قربه منها حرام كان دفعها تمن أعتراضها بحده :قومى من ع الارض هطلع أخلص كام حاجه برا وأجى النهارده أخر يوم ليكى فى المزرعه

__هزت راسها برفض وهمست :هاييجى تانى

__وقف وانحنى حط أيد تحت ركبتها وأيد ورا طهرها ورفعها ونقلها للسرير أفتكر فى الاسطبل لما خافت ومقدرتش تقف الا بعد فتره سحب الغطا لرقبتها أنحنى بجسمه :لما نزار صقر يقول كلمه بتكون عهد ( همس بوعد هيوفيه لو على رقبته ) هحميكى من كل الناس وهحميكى منى

__نزلت دمعه من عينها رفع موبايله ولقى الاتصالات من ياسر شغل القراءن وحط الموبايل جنب راسها وخرج ومش هيفلت من أيده كل واحد خرج عن أوامره وأتصرف من دماغه رغم انه مجهد م المطار للصعيد للمزرعه ولازم الصبح يوصل عبدالرحمن وقبلها هيخرج أريج م المزرعه وفى أجتماع فى الشركه الساعه 12أتنهد وهو حاسس انه تعب م التفكير بس هو عارف نفسه طالما فكره مشغول أستحاله عينه تغمض

‏ ‏ ***************

[أدهم ]

ضايقته حركه أدم اللى مشى أول ماعرف ان والدته هنا مشى خبط على باب الاوضه اللى هى فيها وقلبه بيدق وحاسس بتوتر كبير ورعشه فأطرافه أنفتح الباب كتم نفسه وهو بيتأملها لابسه بروج قطيفه قصير عليها ولابسه حجاب أسود بنقوش وردى مسح وشه بارتباك وقرب منها :حمدلله على سلامتك يا....ماما

__ :أدهم .

__أبتسم وهز راسه سلم عليها وباس راسها وخدها قالت بلهجه صعيديه :بجيت راجل

__حاول يقول بمرح : ومتجوز وكلها كام شهر واكون أب

__ابتسمت وسألت :واخوك

__ :أدم خاطب

__ دخلت الاوضه وقالت :تعالى اجعد وجولى أتأخرتوا ليه اكده فى الجواز جدكوا فجد سيطرته عاد

__دخل وقعد جنبها وأتكلم معاها فى مواضيع كتير مينكرش انه من جواه أحبط توقع منها عياض وانهيار تاخده فى حضنها لساعات لاول مره يكتشف انه زعلان جدآ منها وعايز تبرير عايزها تبكى وهى بتحكيله ليه سابتهم ليه حرمتهم منها بعد حرمانهم من أبوهم عايزها تقول ان موسى صقر لسه ساكن جواها

__ فى النهايه سألت :لجيتوا اللى جتل منصور

__ :نزار قضى عليه (أتنهد بضيق وهو بيفتكر شكل أريج النهارده ) وقضى على بنته

‏ ‏ *****************

فى اليوم التالى

[أدم]

طلع من شقته لشقتها والتليفون على ودنه والده مصمم يكلمها دلوقتى وحاسس ان ادهم مسلطه عليه خبط ع الباب فتحت الباب وأبتسمت :أهلآ آددم

__قال من غير مايكلف على نفسه ويغطى سماعه الموبايل : كل شويه تبعتى رساله تطمنى على أيدى جبتلك أيدى وجيت

__سمع ضحكه والده وقال :مالها ايدك ياولدى

__رد بصوته الناعس:دى أروى كل ماقرب منها تحسسنى انى السفاح مره كات عربيه هاتدوسها ومره كانت هتتحرق

__ضحكه والده مع صرختها الهاديه :آدددم

__بصلها ببرود ومدلها التليفون من غير مايوضحلها مين اللى ع الخط ردت بأدب : السلام عليكم -مين معايا - أهلآ يا عمو أتشرفت بمعرفتك -خلاص يابابا -الله يبارك فيك -أوكى أتطمن -ان شاء الله سلملى على جدو - مع السلامه

__كل الكلام دا وهى عينها للأرض وأيد ع الموبايل وأيد بتضغط على خدها اللى لونه أحمر كالعاده مدتله الموبايل وابتسمت :حمدلله على سلامه باباك

__مد أيده أخد الموبايل وأتعمد يلمس أيدها بيتعمد دايمآ يحرجها بيستمتع بتصرفاتها الغربيه لما تتكسف سأل بعدم أهتمام مصطنع : لو مفطرتيش تعالى نفطر برا

__رفعت عينها لعينه ونزلتها بارتباك :أممم مش هينفع

__رجع بطهره وسند على جدار السلم وعينه بتتفحصها وبسخريه :ليه حبيبك السعودى قال ان الخروج فأماكن عامه مع خطيبك حرام

__رفعت راسها بصدمه :حبيبى ؟؟؟

__أتعدل وقال بسخريه أكبر:نعم يا حياتى

__هزت راسها :آددم تقصد مين بحبيبى السعودى

__ :اللى خلاكى تتحجبى وعلمك الكلام اسمه حماده أعتقد...... هأ وبسببه حضنتينى وأنتى سكرانه

__ فتحت شفايفها بصدمه ورجعت قفلتها عينيها دمعت وردت بعصبيه مغلفه بهدوءها :اللى فهمنى دينى عموحسن راجل مصرى عمره 70سنه دا ان مكانش أكبر هو مش حجبنى دا أقنعنى بالحجاب وحماده دا أخويا رؤى ولا مره قالتلك عنه (أرتعش صوتها بخنقه وخجل) ومكانش لازم تقولى أنا عملت أيه لما مكنتش فى وعيى يالذات لانك السبب

__صفاره الصمت سيطرت ع المكان للى فاكر انها حرقت دمه فلأ كان لازم توضح كلامها م الاول كان هيشم على طهر أيده يعنى بس مينكرش ان راحه سكنت قلبه من ناحيه الراجل اللى مات ده : يعنى هتفهمينى انك فى جولاتك فى البلاد دى ولا مره حبيتى

__ردت بانفعال فلت منها :حبيت بسس شخص غلط

__رفع أيده لشعره حسها بتضرب فى نص الجبهه معقوله يكون خد أول أعتراف بالحب ع السلم فى أجواء رعديه :اممم طايب كويس

__بص لعيونها الموجوعه بالخطوط العسلى اللى فيها وباختبار أخفى وراه قلق من ردها : هانروح نجيب الشبكه امتى

__سكتت ثوانى جواه احساس انها مش هتتخلى عنه رغم شخصيته اللى لاتطاق همست بضيق شديد : لسه فى وقت

__زفر براحه خفيه سأل :عندك شغل النهارده

__ردت بخنقه وشاف لمعه الدموع فعينها : لأ النهارده مش هاخرج

__أحسن طريقه يواسيها بيها انه يبعد عنها : طيب

__أتحرك لشقته ودخل وقفل الباب قعد ع النت وبعد تفكيره عن اللى حصل بعد حوالى نص ساعه رن الجرس وقف على مهله كالعاده ولما فتح الباب ملقاش حد بس كان فيه صينيه عليها أطباق فطار بص لباب شقتها بيحس بالشفقه علي هاتشوفه معاه السؤال بقاا لو حلق شعره قبل الفرح هل شكله هيبقى أحلى

‏ ‏ ****************

[غرام]

قاعده بتقطم طوافيرها وتهز رجلها الاخ نام برى حتى أتصال يقولها انه مش هاييجى مافيش زعلان من يوم ماكلمته عن والدته يدخل ويخرج وهو قالب وشه حتى الاكل اللى بتعمله مبيمدش أيده عليه رن الموبايل ردت أخيرآ أفتكرها : نعم

__قال بأسلوب جامد بعيد عن صوته الحنون : هبه مرات شريف هتعدى عليكى أجهزى وروحى معاها

__عصبت من طريقته وهو أكيد بات عند ست مايا بحده :أرووح فين

__ بهمس:وطى صوتتتك أحسن لك(أتنهد)هتروحى الجامعه قدمتلك فى أقتصاد وعلوم سياسيه أنا فى الصعيد بابا خرج فعشان كدا هبه هتوصلك هاديها رقمك أجهزى

__قفل السكه نطت واقفه يعنى هى طالبه فى الجامعه اللى حلمت بيها وخالها خرج م السجن ليه قفل كانت هتشكره وأكيد هتعتذرله منعها كبريائها انها ترجع تتصل بيه هى رغم غلطاته الكتير ولا مره زعلت بالشكل ده بالعكس حبست كتير جواها ومقصرتش فحقه

__دخلت تلبس مش هيهمها حاجه بعد كدا هتتعلم وتشتغل وكمان هتنحج جوازها حطت أيدها على بطنها وهتربى أبنها أحسن تربيه هتجمع بين كل دول ومش هاتقصر فحق حد أهم حاجه انها تدى فرصه لادهم وتعرف هل الحلال هيآسره ولا الحرام مسيطر عليه

‏ ‏* *******************

مقطع م الفصل القادم

قالت بالحاح :يعنى أقع مثلآ أنت معقد ليه

__ قال بحده :أرررريج

__رفعت عينها برجاء ودلع :روووح أريج ياناس

__بصلها بسرعه رفعت حواجبها بضحكه وشقاوه متلقش غير عليها

__بص حواليه وأتأكد ان مافيش حد هايشوف اللى بيعمله

خلص الفصل وشكر كبير لكل اللى كتب حرف أموووواه


حياتى هى خواتى غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 26-05-15, 08:59 PM   #1142

حياتى هى خواتى

نجم روايتي وكاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

alkap ~
 
الصورة الرمزية حياتى هى خواتى

? العضوٌ??? » 332535
?  التسِجيلٌ » Dec 2014
? مشَارَ?اتْي » 7,420
?  مُ?إني » فى مكان وخلاص
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » حياتى هى خواتى has a reputation beyond reputeحياتى هى خواتى has a reputation beyond reputeحياتى هى خواتى has a reputation beyond reputeحياتى هى خواتى has a reputation beyond reputeحياتى هى خواتى has a reputation beyond reputeحياتى هى خواتى has a reputation beyond reputeحياتى هى خواتى has a reputation beyond reputeحياتى هى خواتى has a reputation beyond reputeحياتى هى خواتى has a reputation beyond reputeحياتى هى خواتى has a reputation beyond reputeحياتى هى خواتى has a reputation beyond repute
¬» مشروبك   sprite
¬» قناتك mbc
¬» اشجع ahli
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

أهو الفصل يارب يعجبكم ومتطلعوش غلطات عشان مارجعتوش ‏


أنا ناويه أخد بريك فى شهر رمضان أعتقد هايكون أحسن للكل عشان عباده بقا وكدابس رأيكم قبل رأيى عشان أنتوا الزباين وأهم حاجه راحه الزبون

بشكر كل الضيوف الجداد وبشكر كل صحابى وأنا مش فاضيه البت أختى جايلها عريس أدعوا لها نفسى أتفك من وشها


حياتى هى خواتى غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 26-05-15, 09:07 PM   #1143

mona mohamed

نجم روايتي و كاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء وفراشة متالقة بعالم الازياء الاناقة

 
الصورة الرمزية mona mohamed

? العضوٌ??? » 162860
?  التسِجيلٌ » Mar 2011
? مشَارَ?اتْي » 3,165
? دولتي » دولتي Egypt
?  نُقآطِيْ » mona mohamed has a reputation beyond reputemona mohamed has a reputation beyond reputemona mohamed has a reputation beyond reputemona mohamed has a reputation beyond reputemona mohamed has a reputation beyond reputemona mohamed has a reputation beyond reputemona mohamed has a reputation beyond reputemona mohamed has a reputation beyond reputemona mohamed has a reputation beyond reputemona mohamed has a reputation beyond reputemona mohamed has a reputation beyond repute
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حياتى هى خواتى مشاهدة المشاركة
أهو الفصل يارب يعجبكم ومتطلعوش غلطات عشان مارجعتوش ‏


أنا ناويه أخد بريك فى شهر رمضان أعتقد هايكون أحسن للكل عشان عباده بقا وكدابس رأيكم قبل رأيى عشان أنتوا الزباين وأهم حاجه راحه الزبون

بشكر كل الضيوف الجداد وبشكر كل صحابى وأنا مش فاضيه البت أختى جايلها عريس أدعوا لها نفسى أتفك من وشها
مبروك لاختك ربنا يتمملها على خير وتفك من وشك





mona mohamed غير متواجد حالياً  
التوقيع
رواية جراح الماضي
الفصل الاخير
رد مع اقتباس
قديم 26-05-15, 09:51 PM   #1144

حياتى هى خواتى

نجم روايتي وكاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

alkap ~
 
الصورة الرمزية حياتى هى خواتى

? العضوٌ??? » 332535
?  التسِجيلٌ » Dec 2014
? مشَارَ?اتْي » 7,420
?  مُ?إني » فى مكان وخلاص
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » حياتى هى خواتى has a reputation beyond reputeحياتى هى خواتى has a reputation beyond reputeحياتى هى خواتى has a reputation beyond reputeحياتى هى خواتى has a reputation beyond reputeحياتى هى خواتى has a reputation beyond reputeحياتى هى خواتى has a reputation beyond reputeحياتى هى خواتى has a reputation beyond reputeحياتى هى خواتى has a reputation beyond reputeحياتى هى خواتى has a reputation beyond reputeحياتى هى خواتى has a reputation beyond reputeحياتى هى خواتى has a reputation beyond repute
¬» مشروبك   sprite
¬» قناتك mbc
¬» اشجع ahli
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mona mohamed مشاهدة المشاركة
هههههههههههههههه الي هيقرب لنزار هنفخه :a555:
نهاد أنتى فين عايزين نطلع البلطجى اللى جوانانزار هيروح مننا


حياتى هى خواتى غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 26-05-15, 09:52 PM   #1145

dalia mostafa
alkap ~
? العضوٌ??? » 315000
?  التسِجيلٌ » Mar 2014
? مشَارَ?اتْي » 372
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » dalia mostafa has a reputation beyond reputedalia mostafa has a reputation beyond reputedalia mostafa has a reputation beyond reputedalia mostafa has a reputation beyond reputedalia mostafa has a reputation beyond reputedalia mostafa has a reputation beyond reputedalia mostafa has a reputation beyond reputedalia mostafa has a reputation beyond reputedalia mostafa has a reputation beyond reputedalia mostafa has a reputation beyond reputedalia mostafa has a reputation beyond repute
¬» مشروبك   fanta
¬» قناتك rotana
¬» اشجع ahli
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

جامد الفصل بس صغير والف مبروك لاختك ويا رب يتمملها بخير بس يا ريت بلاش توقفى فى رمضان يعنى احنا ممكن نوازن بين العبادة والقراءه بس براحتك لو مش هتقدرى

dalia mostafa غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 26-05-15, 09:54 PM   #1146

حياتى هى خواتى

نجم روايتي وكاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

alkap ~
 
الصورة الرمزية حياتى هى خواتى

? العضوٌ??? » 332535
?  التسِجيلٌ » Dec 2014
? مشَارَ?اتْي » 7,420
?  مُ?إني » فى مكان وخلاص
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » حياتى هى خواتى has a reputation beyond reputeحياتى هى خواتى has a reputation beyond reputeحياتى هى خواتى has a reputation beyond reputeحياتى هى خواتى has a reputation beyond reputeحياتى هى خواتى has a reputation beyond reputeحياتى هى خواتى has a reputation beyond reputeحياتى هى خواتى has a reputation beyond reputeحياتى هى خواتى has a reputation beyond reputeحياتى هى خواتى has a reputation beyond reputeحياتى هى خواتى has a reputation beyond reputeحياتى هى خواتى has a reputation beyond repute
¬» مشروبك   sprite
¬» قناتك mbc
¬» اشجع ahli
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alaawer مشاهدة المشاركة
شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ... لك مني أجمل تحية .
شكرآ ليكى نورررررررررررتى


حياتى هى خواتى غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 26-05-15, 10:01 PM   #1147

صفاء الليل
alkap ~
 
الصورة الرمزية صفاء الليل

? العضوٌ??? » 132111
?  التسِجيلٌ » Jul 2010
? مشَارَ?اتْي » 1,081
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » صفاء الليل has a reputation beyond reputeصفاء الليل has a reputation beyond reputeصفاء الليل has a reputation beyond reputeصفاء الليل has a reputation beyond reputeصفاء الليل has a reputation beyond reputeصفاء الليل has a reputation beyond reputeصفاء الليل has a reputation beyond reputeصفاء الليل has a reputation beyond reputeصفاء الليل has a reputation beyond reputeصفاء الليل has a reputation beyond reputeصفاء الليل has a reputation beyond repute
¬» مشروبك   pepsi
¬» قناتك max
افتراضي

شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ... لك مني أجمل تحية . موفق بإذن الله ... لك مني أجمل تحية .

صفاء الليل غير متواجد حالياً  
التوقيع
رد مع اقتباس
قديم 26-05-15, 10:16 PM   #1148

um soso

مشرفة وكاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء ومراسلة خاصة بأدب وأدباء في المنتدى الأدبي

alkap ~
 
الصورة الرمزية um soso

? العضوٌ??? » 90020
?  التسِجيلٌ » May 2009
? مشَارَ?اتْي » 33,769
?  مُ?إني » العراق
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Iraq
?  نُقآطِيْ » um soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond repute
افتراضي

الووو
هل من يسمعني
نداء من المخبأ السري
تمت القراءه بنجاح والتعليق بوقت ﻻحق
يارب يتمم بخير ﻻختك وعقبالك


um soso غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 26-05-15, 10:31 PM   #1149

rontii

مشرفة وكاتبة في منتدى قصص من وحي الأعضاء ومحررة واعدة بعمود الأعضاء

alkap ~
 
الصورة الرمزية rontii

? العضوٌ??? » 289729
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 20,876
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » rontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond repute
?? ??? ~
ﻻ إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
افتراضي

الف مبروووووك لاختك و يارب يكون زوج صالح و يرزقها بالذرية الصالحه انتي و هي يارب
هو انتي اكبر اخواتك و ﻻ ترتيبك ايه فيهم
اسئله شخصية بس انا حشرية شويه
نيجي بقي للفصل
طبعا الفصل جميل لقاء ادهم بامو و ابوه ياخوتي علي 8مالو و حنيتو و حلاوتو
صعب عليا لما حياة قابلتو ناشف كده و هوو كان نفسو يترمي في حضنها
غرام و حب زي الوشم الله الله علي الكلام الحلو يا ناس
نزار و اريج قطعت ىقلبي واللعه الحمد لله انوعرف قبل ما البت تتجنن رسمي يارب يعلق احمد و منار في الشجرة 7 ايام من غير لا مية و ﻻ اكل
ادم يا اخي التلج بيسييييييح يخربيت برودك عرفت انها اختك و سايبها تتعذب و تتبهدل حتي لو مش بتحبها لو بنت عدوك بس اختك ايه مفيش احساس دم نخوه طاه
ادهم لما يعرف هيفرح و يتصدم ان اختو حصلها كده و هو مش عارف
ﻻ نزار قالو و ﻻ ادم قالو حاتهم القرف هما الجوز
نزار هيخطب و في نفس الوقت اريج ملكو انا مش هاتكلم اهووووو هاسكت خالص
اروي هتشزف ايام سودا منقطة بكحلي و مخططة ببني غامق مع ادم البارد ابن الباردة
مستنيه حوار موسي و حياه اكيد اللي بينهم مخلصش بالسهوله دي
الفصل تحفة و لكن عندي سؤال مهم جداااا ياهل لما ادم هيحلق شعرو هيبقيﻻاحلي و ﻻ هو دلوقتي احلي سؤال يستحق التفكير


rontii غير متواجد حالياً  
التوقيع














رد مع اقتباس
قديم 26-05-15, 10:37 PM   #1150

rontii

مشرفة وكاتبة في منتدى قصص من وحي الأعضاء ومحررة واعدة بعمود الأعضاء

alkap ~
 
الصورة الرمزية rontii

? العضوٌ??? » 289729
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 20,876
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » rontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond repute
?? ??? ~
ﻻ إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
افتراضي

اروي الغلبانه و ادم ابن الباردة


rontii غير متواجد حالياً  
التوقيع














رد مع اقتباس
إضافة رد

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 08:39 PM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.