آخر 10 مشاركات
[تحميل] تائهون إلى أن يشاء الله ، للكاتبة/ رررمد " مميزة " ( Pdf ـ docx) (الكاتـب : فيتامين سي - )           »          جنون الرغبة (15) للكاتبة: Sarah Morgan *كاملة+روابط* (الكاتـب : مستكاوى - )           »          جدران دافئة (2) .. سلسلة مشاعر صادقة (الكاتـب : كلبهار - )           »          583 - دور القدر - باتريسيا ويلسون - ق.ع.د.ن ( إعادة تنزيل ) (الكاتـب : * فوفو * - )           »          فتاه ليل (الكاتـب : ندي محمد1 - )           »          وريف الجوري (الكاتـب : Adella rose - )           »          لك بكل الحب (5) "رواية شرقية" بقلم: athenadelta *مميزة* ((كاملة)) (الكاتـب : athenadelta - )           »          445 - غرباء في الصحراء - جيسيكا هارت ( عدد جديد ) (الكاتـب : ^RAYAHEEN^ - )           »          الجبلي .. *مميزة ومكتملة* رواية بقلم الكاتبة ضي الشمس (فعاليات رمضان 1436) (الكاتـب : قصص من وحي الاعضاء - )           »          دين العذراء (158) للكاتبة : Abby Green .. كاملة مع الروابط (الكاتـب : nagwa_ahmed5 - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى قصص من وحي الاعضاء > الروايات الطويلة المكتملة ضمن سلاسل (وحي الاعضاء)

Like Tree1214Likes
إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 14-01-16, 12:01 AM   #5711

همس الريح

نجم روايتي


? العضوٌ??? » 311179
?  التسِجيلٌ » Jan 2014
? مشَارَ?اتْي » 1,268
?  نُقآطِيْ » همس الريح has a reputation beyond reputeهمس الريح has a reputation beyond reputeهمس الريح has a reputation beyond reputeهمس الريح has a reputation beyond reputeهمس الريح has a reputation beyond reputeهمس الريح has a reputation beyond reputeهمس الريح has a reputation beyond reputeهمس الريح has a reputation beyond reputeهمس الريح has a reputation beyond reputeهمس الريح has a reputation beyond reputeهمس الريح has a reputation beyond repute
افتراضي


عزيز ذا علي قدر ما احاول
مقدر اكرهه
مدري ليش
مع حبي لهزار و تعاطفي معها
لكن احس عزيز ..متخبط ..مشوش و فوق كل ذا ..مكلوم ..موجوع ..مغدور ..
و كل خيوط عذابه تبدا و تنتهي مع هزار

لا تلومونه ..
اعطوه فرصه و ثنتين و عشرة


همس الريح غير متواجد حالياً  
التوقيع




رد مع اقتباس
قديم 14-01-16, 12:04 AM   #5712

انثى الهوى

نجم روايتي ومصممة في منتدى قصص من وحي الاعضاءوفراشة متالقة بعالم الازياء والاناقة ومركز اول بمسابقة ملخصات

alkap ~
 
الصورة الرمزية انثى الهوى

? العضوٌ??? » 291386
?  التسِجيلٌ » Mar 2013
? مشَارَ?اتْي » 11,089
?  مُ?إني » أروقــة الحــروف
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Iraq
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » انثى الهوى has a reputation beyond reputeانثى الهوى has a reputation beyond reputeانثى الهوى has a reputation beyond reputeانثى الهوى has a reputation beyond reputeانثى الهوى has a reputation beyond reputeانثى الهوى has a reputation beyond reputeانثى الهوى has a reputation beyond reputeانثى الهوى has a reputation beyond reputeانثى الهوى has a reputation beyond reputeانثى الهوى has a reputation beyond reputeانثى الهوى has a reputation beyond repute
¬» مشروبك   cola
¬» قناتك mbc4
?? ??? ~
مَا عُدتُ أعبأ بالكَلام فالنَاسُ تعرفُ ما يقالْ كلُّ الذِي عنْدي كلامٌ لا يُقالْ'
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

هزار وعزيز كان لازم يصير فيهم هذا الموقف حتى يفصحون عن دواخلهم او يتكلمون عن ليان قبل وبعد التغيير
كنت اتساءل كيف عزيز يكتشف حقيقة هزار وبرائتها .. ما كنت اتوقع ابدا ان موقف مثل هذا يجمع الاثنين وانتِ ما شاء الله دوما تبهرينا بطريقة عجيبة سحرية تأخذ القارئ لعالم ثاني ..
عزيز شهد وشاهد غالبا ع ضعف هزار بس هو كرجل شرقي قديم اكيد ما يحب يكشف ضعفه لأي انسان فكيف اذا كانت هذه الانسانة هي عدوته هزاار ! .. وكأن الزمن يعيد نفسه بس معكوس الاثنين يعيشون احلام وكوابيس وهذا ان دل ع شي فيدل ع انهم ابد ما يخرجون من دائرة ليان وان كل واحد منهم يمتلك ضمير يجلد بيه نفسه وكأنه هو المسؤول عن الخطأ بموت ليان ورغم معرفتهم التامة ان ليان هي بنفسها راحت للطريق الي اختارتة وما كانت ابدا مجبورة من اي انسان .. ليان تمتلك شخصية قوية وتعريف هزار الها كان في منتهى الدقة ... انسانة قيادية .. جريئة .. قوية .. جميلة .. مبهرة .. متمردة كيف احد يقودها وهي قادرة ع ان تقود بلد ! بعض النساء الي يمتلكون شخصية ليان للأسف شخص واحد .. واحد فقط يدخل حياتهم ويكسر كل تمردهم ويمحيهم من الوجود سواء موت جسدي او موت روحي ..
وليان هي الي اختارت .. بس عزيز وهزار يعذبون نفسهم مو لأن هم يمتلكون انسانية كبيرة لأن هم ما قدروا يساعدوها من كريم .. ولا قدروا يعرفون بشنو تفكر والطريقة الصحيحة حتى يخلوها تسير للطريق الابيض مو الاسود الي هي اختارته .. لذلك الاثنين يساعدون اهلها ويحاولون بكل وسيلة يكونون جنبهم .. والا شنو يجعل هزار تتحمل قلة ذوق بيان سوى انها تشعر بدين كبير اتجاه ليان ولازم تسدده وتحمي العائلة ..
اني ما راح اشتم عزيز .. لأنه رجل مجروح وتحلم حلم بشع وكانت انسانة تشهد ضعفه .. فأسهل طريقة للدفاع هي الهجوم وعزيز اتخذها وجرح بيها هزار وهو ما يحب يجرحها بس مو بيده ومو مدرك انها هي الانسانة الي تخليه بهذه العصبية والضياع يخرج من ثوب عزيز المتفهم الى رجل همجي ! وكان المقابل اله مو انسانة هشه..
هالانسان مجروووح .. عاااشق .. وما الومه ابد ببساطة هو وفي وحاول ان يكون حبه وفي وما رغب ان يترك ليان الا هي تأتي اله وترفض وتقول انها ما تقدر تكمل معاه ولا راح يكونوا مع بعض بحياتهم .. اتوقع مو كل رجل يعمل هالشي .. عزيز اتمسك بليان كونه ما حب يخسرها هي الي خسرت انسان يعشقها بهذه الصورة الكبيرة والعميقة .. رفض رغم انه يشعر انها تغيرت .. رفض رغم انه يشعر انها ما عادت لقلبه .. بقى متمسك لهذه اللحظة لاهو يرجع للماضي لأستحالة العودة ولا يريد يتقدم للمستقبل رغم قدرته ع ذلك ..
احببت جدا جدا جدااااااااااااااااااااااا ا حديثك عن ايقاع المطر وصوته . شي فلسفي روحي ما اعرف شلون اوصفة كأنك تدخلين اعماقنا وشعورنا وحبنا اتجاه هالصوت الطبيعي
احييك ع المشهد الاكثر من رائع ..
هزار ( لن اتزوج ابد ما حييت ) والاخ يقول ( لن اتزوج امراة ولن أربط نفسي أبدا إلا بامرأة أحبها )
وتالي الاثنين يتزوجون ههههه وعود كاذبه ..
بيان هذه البنت راح تجنني .. لا انسانية ولا ضمير .. بشعه صراحه .. ما حبيتها لو ما عزيز مختفي ابد ما تفكر بهزار !
هي عدواتها مع هزار مو فقط كونها غنية .. كون هزار انسانة محبوبة تجذب الناس بعفويتها .. هدية تحبها لأن تعرف معدنها .. نظره عزيز الها تختلف .. يمكن هي تمتلك غيره بداخلها لأن تشوف والدتها تحبها وهي اجدر بهذا الحب من ناحية وتشوف عزيز يميل الها وهي الاجدر من ناحية اخرى .. الغيرة والحسد والانانية تعمي البصيره .. بيان مريضة
وياريت هدية تعرف نوايا بنتها الحقيقية وعزيز ايضا .. ما اعرف اذا كانت بيان تلفق هالشي وتتهم بيه هزار ( ولازلت اقول نقال هزار بالسياره ) طيب هي تكلمت واكيد ام همام سمعت كلام بيان مو صح لأن اتوقع المكالمة بقت معلقة ..؟؟
ننتظر ونشوف وين راح توصل الامور بينهم ..
امان وفراس
امان هذه الثانية ايضا راح تجنني .. هي ليش متنتبه لكلامها قبل لا تنطقه .. فراس لا شي .. انت لا شي
وهي تعرف ان فراس في حياتها كــــــــل شئ .. ترفض الاعتراف .. ممكن تفسر طريقة غضبها وعبيتها وكرهها لفراس !
مو كل هذه الاشياء هي الوجه الاخر لحب مو كل هذه الاشياء هي بسبب ان الانسان الي يحبها اذاها بطريقة معينه .. لو فعلا ما كانت تحبه ابد ما شعرت بهالشعور كانت ابسط شعور ممكن تحسه اتجاه فراس هو البلاده !
كل حواسه تستيقظ بوجوده .. كأنها امام اختبار وتحب تخرج منه بنجاح بس ما تقدر .. مهما كان كرهها للغنى او لطبقة ميعنه ما لازم تشمل كل النساء بهذه الصورة يعني واذا اهتمت النساء بشكلها هذا مو معناه تمتلك عقل فارغ و تنظر للناس نظرة فوقية .. امان حاقدة ع والدها لذلك تشوف كل النسا بهذه الصورة .. والدها بنظرها انسان شجع ع جريمة قتل .. فراس الانسان الكاذب .. عصام هو الوحيد الحقيقة الي بحياتها .. فراس مدرك حبها لأخوها طيب هو فراس ممكن يمنعها من اخوها مو فقط لأنه يشتغل بعمل خطر ع امان يمكن لأنه يغار من عنده كونه يأخذ كل هذا الحب من امان تحديد وهو يمكن يشوف نفسه الاحق بحب امان وثقته .. عرف فراس كيف يصيدها وهي تفصح اله عن زواجه السابق بس بسرعه اخترقت قلبه بسهم اخر جرحه ...
امان تصورها خطأ جدا عن قبلة فراس الها .. يعني هي شنو تفسيرها للحب ! مجرد لقاء وكلام وبس ! فراس كان يتمناها زوجه ليش ما انتبهت لكلامه من كان يتمنى ان تأخذ هي الدور مو امان ..حب .. وزواج ما كان يرغب بيها لعبه .. مثل ترريد حب لا لمسات ولا قبلات ! حب روحي يلامس الاعماق بس ميلامس شي اخر .. بالاخير فراس رجل ونظرة الحب عند الرجل ترتبط بأشياء اخرى قريبة جداا للجسد بينما المراة ايضا تحب يكون الحب روحي عميق بس ايضا الها احتياجات جسدية والا ليش يكون هناك حب من الاساس !!! .. امان فاهمه كثير امور خطأ بحياتها .. حتى بمساعدتها للأخرين كانت مو بشكل صحيح
عندها تهور طفولي كبير .. ياريت لو تصحى شويه ع نفسها وتنظر من زاوية اوسع .
الفصل اكثر من بديع .. راااائع
منتهى الجمال
عاشت ايدك حبيبتي




انثى الهوى غير متواجد حالياً  
التوقيع





بحبك هارتي


رد مع اقتباس
قديم 14-01-16, 12:08 AM   #5713

Marwa_gamil
alkap ~
 
الصورة الرمزية Marwa_gamil

? العضوٌ??? » 255040
?  التسِجيلٌ » Jul 2012
? مشَارَ?اتْي » 426
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Marwa_gamil has a reputation beyond reputeMarwa_gamil has a reputation beyond reputeMarwa_gamil has a reputation beyond reputeMarwa_gamil has a reputation beyond reputeMarwa_gamil has a reputation beyond reputeMarwa_gamil has a reputation beyond reputeMarwa_gamil has a reputation beyond reputeMarwa_gamil has a reputation beyond reputeMarwa_gamil has a reputation beyond reputeMarwa_gamil has a reputation beyond reputeMarwa_gamil has a reputation beyond repute
¬» مشروبك   fanta
¬» قناتك max
?? ??? ~
My Mms ~
Elk بليييييييييز متزعليش منى

:T s_012:
حقيقى مش عارفة ابتدى منين اولا تسلم ايديكى جداااااااااااااا على تعمقك فى الكتابة بالشكل الرائع المعقد ده لدرجة انى فعلا بحس انى مش عارفة اعلق واقول ايه بحسك بتسحبى روحى لعمق الرواية زى فيلم هارى بوتر ومذكرات توم ريدل بحس نفسى فعلا كده وده يدل على روعتك فى الكتابة بس تأثرى بكتاباتك بالشكل ده بيوجعنى بجد لانى بزعل على الابطال وبصراحة المشكلة فى انا لانى بتأثر بالقصص وابطالها جدا :a555: :a555: :a555: :a555: :a555: :a555: :a555: :a555: وانتى كاتبه اللون بتاعها حزن قاسى غضب مؤلم وبتبدعى بصراحة فى شرح الالم والمعاناة لدرجة انك بصراحة بتستنذفينى فمش بقدر اعلق ( والله متزعليش منى انا بتكلم وافضفض لانى مقدرش اوقف قراءة لانك خطييييييييييييييييرة بس بقولك احساسى )
واعتذار اخر عن عدم قدرتى على المواظبة على الحضور بس والله بحاول على قد ما اقدر اما بالنسبة للتعليق فحاول واتمنى انك تقبلى تعليقى البسيط :

الاسرة بأكملها لن تحتمل ماقد تتصور انه من المممكن ان تكون هزار تتعرض له مرة اخرى الذعر المصاحب لكل واحد منهم لن يمكن شرحه فاعادة المأساة بحذافيرها فى خيالاتهم مرة اخرى صعبة بل مستحيلة وموجعة ومؤلمة بشدة وخاصة همام وشعور الاخوة والحماية المفروض منه ان يكفلهالها وشعوره بفشله فى ذلك عندما تضيع للمرة الثانية واعتقاده باختطافها يا الله سيكون منهارا حقا احساسه بالعجز والفشل فى ابسط مهامه كاخ وهو حمابة اخته صعب وحقيقى حاسه محتاج لبلى جدا فى الوقت ده وانها تمتص شعوره ده وتخفف عنه وتبثه القوة والدعم لحتى يلاقوا اخته اما عن علاقتهم سوا فأنا بصراحة من الفصل اللى فات وانا مبسوووووووووووووطة بظهور شيرين مرة اخرى لانه مفيد من كل الجوانب امتحان لهمام وصموده وحبه لليلى ومن جه دافع وحافز لليلى عشان تحدد موقفها من همام والزواج مع وقف التنفيذ اللى عيشينوه ده فزى ما بيقوله محتاجة زقة عشان تنطق وتدافع عن زوجها وزواجها والقدر كمان بيساعدها فى موقف هزار واتصال اسرار بيها وقتها عشان زى مابتشعر بالانتماء لبيت الشاعر لازم تحسس همام بانتمائها لى لوحده عشان ياخذ الجواب بدون هدر كرامتها الغالية وهنا هل ستستقر الحياة حقا ام لشيرين رأى اخر وهتولع الدنيا بينهم الله اعلم
اما بالنسبة لعزيز ولهزار
فحقيقى انا مبسووووووووووطة لا متفهمنيش غلط مش فرحانة فيهم لا فرحانة بالعزلة الاجبارية المفروضة عليهم ليتعرفوا على بعض غصب عنهم ويفهموا بعض بقسوة بغلاظة بس علاجهم فى تعرية مشاعر كل واحد فيهم للتانى وكوى الجرح بالصراحة المطلقة فعزيز برغم من قسوته الا ان هزار قسوتها امتن بمرااااااااااااااااااااحل منه وهذا ما يستفزه لكسر قسوتها اللى بتغلب قسوته وفى نفس الوقت ضعفها وبرائتها تسخره وتثير حمايته وعقلها ومنطقها يثيران حيرته ويكشف له خطأ منطقه ويثبتله صحة كلام والدته
ولكنه نفسه يعرف من هزار اللى يخليه يكره ليان وفى نفس الوقت يلوم هزار على تشويه صورتها وتتثبتله صحة وجهة نظره فى هزار انها شريرة لئيمة ولكنها مصرة على الحفاظ على سيرة الميت وعلى كرامة رجل عاشق لامراءة كان يرى فيها المثال الجيد للفتاة المكافحة لببى لتبت على ايده واله صعبان على اووى لان جروح الرجال صعب مداواتها وخاصة اذا كانت طعنة فى الخاصرة فاالله يكون بعونه ومحترماه لانه صادق وواقعى وهذا ماتحتاجه هزار فى حياتها من يصدمها بالواقع الحقيقى وليس الواقع الخقير الذى ارتمت فيه حتى يكسبها القوة والجلادة السليمة للتعامل مع اى كان ما سيأتى بطريقة صحيحة عكس الغلاف القاسى الذى تخفى وراءه ضمورها وجروحها العميقة الملتهبة
اما امان و فراس
فمش قادرة اعلق عليهم صح لانى كل نا اقرأ عنهم بحس بصراعات قوة وشحنات كهربائية متطايرة فى الهواء يعنى الحب المدمر اللى بيمص الروح ( وانا مش بحب الحب ده ) بحسه حب مرضى وعلاقة غير سوية وده احساسى بيهم حاسه ان امان مدمناه لدرجة مؤلمة وهومتعاطيها كالمخدرات فعلاقة مهلكة يعنى انا اصرخ فيهم واقولهم لا بلاش هدنة اعلنوا الحرب وقولوا كل اللى جواكم انفجروا اجرحوا بعض لكن متكنوش كده متقتلوش بعضكوا بالبطئ ده لا انفجرى فى وشه براحتك ياامان وانت صرخ فيها وواجهها وعاتبها واشرحلها كل سوء فهم عدى ما بنكوا ماتقتلش اللى لسه فاضل بينكوا بالطريقة دى ابكوا اصرخوا لكن متكتموش لان العمر اقصر من اننا نضيعه فى كلمة ياريت
اما بيان فهى حيوانة صغيرة وعايزة تربية من اول وجديد وربنا يستر ومتبقاش نهايتها زى اختها لانى حاسة ان الواد اللى بينكشها نسخة جديدة من كريم وربنا يستر على ولاينا
واخيرا اتمنى بجد مكنش ضايقتك بكلمة وحشة بس والله انا نقلتلك احساسى وتأثيرك فى بس وتسلم ايديكى وافكارك المبدعة ياقمر وتصبحى على خير وسعادة



Marwa_gamil غير متواجد حالياً  
التوقيع
رد مع اقتباس
قديم 14-01-16, 12:18 AM   #5714

Marwa_gamil
alkap ~
 
الصورة الرمزية Marwa_gamil

? العضوٌ??? » 255040
?  التسِجيلٌ » Jul 2012
? مشَارَ?اتْي » 426
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Marwa_gamil has a reputation beyond reputeMarwa_gamil has a reputation beyond reputeMarwa_gamil has a reputation beyond reputeMarwa_gamil has a reputation beyond reputeMarwa_gamil has a reputation beyond reputeMarwa_gamil has a reputation beyond reputeMarwa_gamil has a reputation beyond reputeMarwa_gamil has a reputation beyond reputeMarwa_gamil has a reputation beyond reputeMarwa_gamil has a reputation beyond reputeMarwa_gamil has a reputation beyond repute
¬» مشروبك   fanta
¬» قناتك max
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة blue me مشاهدة المشاركة
يا لهوي
أنتو كلكم كنتو فاكرينه هَمّام ؟؟؟

اسمه هُمَام

انا كمان اول مرة اعرف انه بضم الهاء مش بفتحها


Marwa_gamil غير متواجد حالياً  
التوقيع
رد مع اقتباس
قديم 14-01-16, 12:32 AM   #5715

zaynoun

? العضوٌ??? » 332329
?  التسِجيلٌ » Dec 2014
? مشَارَ?اتْي » 333
?  نُقآطِيْ » zaynoun is on a distinguished road
افتراضي


اه من قسوه الحياة على هزار بطلتي المسكينه خففي عليها و علينا بالله عليك يا بلو


zaynoun غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 14-01-16, 12:37 AM   #5716

sweethoney
alkap ~
 
الصورة الرمزية sweethoney

? العضوٌ??? » 114952
?  التسِجيلٌ » Apr 2010
? مشَارَ?اتْي » 2,255
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Morocco
?  نُقآطِيْ » sweethoney has a reputation beyond reputesweethoney has a reputation beyond reputesweethoney has a reputation beyond reputesweethoney has a reputation beyond reputesweethoney has a reputation beyond reputesweethoney has a reputation beyond reputesweethoney has a reputation beyond reputesweethoney has a reputation beyond reputesweethoney has a reputation beyond reputesweethoney has a reputation beyond reputesweethoney has a reputation beyond repute
افتراضي

تعليق ع السريع
أيوا كدا يا ليلى .. حاربي من أجل زوجك
أقلقني حديثك عن شريك كريم ..لاتقولي إنك تفكرين فيه
بلاش يابلو ..الحكاية مش ناقصة أشرار جدد
ماذا حدث لملاك يوم تعرضت والدتها للحادث ..يبدو شيئا بشعا ..نجِّنا يارب من أفكار بلو الشريرة
مشكورة على الفصل


sweethoney غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 14-01-16, 12:42 AM   #5717

همس الريح

نجم روايتي


? العضوٌ??? » 311179
?  التسِجيلٌ » Jan 2014
? مشَارَ?اتْي » 1,268
?  نُقآطِيْ » همس الريح has a reputation beyond reputeهمس الريح has a reputation beyond reputeهمس الريح has a reputation beyond reputeهمس الريح has a reputation beyond reputeهمس الريح has a reputation beyond reputeهمس الريح has a reputation beyond reputeهمس الريح has a reputation beyond reputeهمس الريح has a reputation beyond reputeهمس الريح has a reputation beyond reputeهمس الريح has a reputation beyond reputeهمس الريح has a reputation beyond repute
افتراضي

عزيز ذا علي قدر ما احاول
مقدر اكرهه
مدري ليش
مع حبي لهزار و تعاطفي معها
لكن احس عزيز ..متخبط ..مشوش و فوق كل ذا ..مكلوم ..موجوع ..مغدور ..
و كل خيوط عذابه تبدا و تنتهي مع هزار

لا تلومونه ..
اعطوه فرصه و ثنتين و عشرة


همس الريح غير متواجد حالياً  
التوقيع




رد مع اقتباس
قديم 14-01-16, 12:48 AM   #5718

ام وزوجه

نجم روايتي

alkap ~
? العضوٌ??? » 117937
?  التسِجيلٌ » May 2010
? مشَارَ?اتْي » 1,614
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » ام وزوجه has a reputation beyond reputeام وزوجه has a reputation beyond reputeام وزوجه has a reputation beyond reputeام وزوجه has a reputation beyond reputeام وزوجه has a reputation beyond reputeام وزوجه has a reputation beyond reputeام وزوجه has a reputation beyond reputeام وزوجه has a reputation beyond reputeام وزوجه has a reputation beyond reputeام وزوجه has a reputation beyond reputeام وزوجه has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

عزيز يتبع مقول خير وسيلة للدفاع هى الهجوم
فهو يدافع عنه قلبه وتاثر هزار به بهجومه الشديد عليها
بالرغم من رؤيته لبرائتها
هزار تشعر بالذنب ولكن ليس لموت ليان ولكن لانها من
تتمكن من معرفة الخلل الذى اصابها وادى بها لهذا الطريق
بيان بماذا ستبرر لامها وللكل معرفة مكان هزار وعزيز
هل ستتهم هزار بشئ
ليلى اخيرا شعرت انها من العائلة وليس دخليه عليها
ولكن ما هو تصرفها مع همام وشيرين
امان تنظر بمنظور واحد الناس فقراء طيبين واغنياء اشرار
محتاجة تقابل هزار وبيان حتى تعرف خطا نظريتها
هل ستتمكن من رؤيت الانسان خلف فارس
فى شئ مرة امامى
فارس عند حادثت امه حاول الاتصال بملك وزوجها ولم يتمكن
الم تحدث هذه الحادثة قريبا ولم يكن نائل متواجد
ام حدث منذ عام عند انفصال نائل عن ملاك
وكيف جدته لم تعلم لمدة عام بمرض ابنتها


ام وزوجه غير متواجد حالياً  
التوقيع
اعتذر ان تاخرى فى الردود
وعن اى أخطاء إمﻷئية لانى
اتصل عن طريق الهاتف
رد مع اقتباس
قديم 14-01-16, 01:45 AM   #5719

مولان روج88
 
الصورة الرمزية مولان روج88

? العضوٌ??? » 353678
?  التسِجيلٌ » Sep 2015
? مشَارَ?اتْي » 110
?  نُقآطِيْ » مولان روج88 is on a distinguished road
افتراضي

دمتي مبدعة حبيبتي ، فصل طويل ورائع وزاخر بالمشاعر ،،،
هزار وعزيز أحببت جدا التقرب الذي وصلوا له وتوقعت للحظة أن هزار ستروي له كل شئ عن ليان حتي يكف اتهاماته عنها ،حقا تعبت من اجلها كفاك اتهامات عزيز وإلا ستندم بعد ذلك ، أنت حر ! لا بجد بستغرب عزيز اوووي لحد دلوقتي لسه بيشك إن واحدة في براءة وطيبة هزار السبب في موت ليان مسألش نفسه مرة ازاي ليان كانت مدمنة وصاحبتها مش زيها ؟ مستغربش من تغير ليان للبشاعة دي ؟ عزيز محتاج يفوق جااامد اووووي .
أسرة الشاعر أحببت تماسكهم جميعا وقت الأزمات حتي ليلي كانت بجوارهم كل شخص ينسي مشاكله وهمومه ويلتفت للعائلة ،،،
أمان تكره كل ما تمثله السلطة والمال والنفوذ ،، كرهت فراس لأنه استغلها وتقرب منها ثم اكتشفت انه كان مدفوع من والدها ، اكيد احساس صعب بعد ما وثقت فيه وبدأت المشاعر والأحاسيس البريئة تصفع بهذه القسوة اكيد معذورة ، ولكن فراس ايضا له دوافعه فهو أعجب بها وقتها واحب الاقتراب منها بطريقتها وعندما اكتشفته نبذته وكرهته عاش بحبها ومازال ،،
بيااااان كتلة شر متحركة ايه الحقد دا طبيعي والدتك تحب هزار لانها نقية وما بتكره حد مش زيك اوووف منك ،، لو مكنش عزيز اختفي كانت هتسيب هزار مصلحة ليها بردو ربنا يخلصنا منها بقي .
طولت عليكي معلش بس الفصل يستحق وللاسف اغفلت عن بعض التفاصيل ايضا ،،
في انتظارك الاحد القادم بأذن الله وبالتوفيق ،،
سؤال الراوية القادمة هل سلام لعينيك أم عندما تنحني الجبال ؟ شكرا ليكي جدااا


مولان روج88 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 14-01-16, 01:50 AM   #5720

نسيم الورد55

? العضوٌ??? » 348235
?  التسِجيلٌ » Jul 2015
? مشَارَ?اتْي » 663
?  نُقآطِيْ » نسيم الورد55 is on a distinguished road
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة blue me مشاهدة المشاركة
الفصل السابع عشر
المحتوى المخفي لايقتبس


يتبع ..
مرحبا. جميله أستمري بالكتابه


نسيم الورد55 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 03:38 PM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.