آخر 10 مشاركات
أهواكِ يا جرحي *مميزة & مكتمله* (الكاتـب : زهرة نيسان 84 - )           »          قراءة في كتاب رؤية الله تعالى يوم القيامة (الكاتـب : الحكم لله - )           »          يوميات العبّادي .. * مميزة * (الكاتـب : العبادي - )           »          سحر التميمة (3) *مميزة ومكتملة*.. سلسلة قلوب تحكي (الكاتـب : كاردينيا الغوازي - )           »          لذة العذاب (67) للكاتبة رعشة هدب *مميزة* ×كـــــاملهــ×تم تجديد الروابط (الكاتـب : جيجي22 - )           »          لعنتي جنون عشقك *مميزة و مكتملة* (الكاتـب : tamima nabil - )           »          الفرصة الأخيرة (95) للكاتبة: ميشيل كوندر ...كاملة... (الكاتـب : سما مصر - )           »          تسألينني عن المذاق ! (4) *مميزة و مكتملة*.. سلسلة قلوب تحكي (الكاتـب : كاردينيا الغوازي - )           »          الإغراء الممنوع (171) للكاتبة Jennie Lucas الجزء 1 سلسلة إغراء فالكونيرى..كاملة+روابط (الكاتـب : nagwa_ahmed5 - )           »          32 - القلب اذا سافر - جيسيكا ستيل (الكاتـب : فرح - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى قصص من وحي الاعضاء > الروايات الطويلة المكتملة المنفردة ( وحي الأعضاء )

Like Tree57Likes
إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 30-05-16, 05:07 PM   #311

dema25
 
الصورة الرمزية dema25

? العضوٌ??? » 295964
?  التسِجيلٌ » May 2013
? مشَارَ?اتْي » 661
?  نُقآطِيْ » dema25 has a reputation beyond reputedema25 has a reputation beyond reputedema25 has a reputation beyond reputedema25 has a reputation beyond reputedema25 has a reputation beyond reputedema25 has a reputation beyond reputedema25 has a reputation beyond reputedema25 has a reputation beyond reputedema25 has a reputation beyond reputedema25 has a reputation beyond reputedema25 has a reputation beyond repute
افتراضي


طبعا كل راجل شرقي يفتكر ان مراته وحشه مع ان هو اللي بيعمل الغلط بيكون عندهم شيزوفرنيا

dema25 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 30-05-16, 05:20 PM   #312

um soso

مشرفة وكاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء ومراسلة خاصة بأدب وأدباء في المنتدى الأدبي

alkap ~
 
الصورة الرمزية um soso

? العضوٌ??? » 90020
?  التسِجيلٌ » May 2009
? مشَارَ?اتْي » 33,769
?  مُ?إني » العراق
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Iraq
?  نُقآطِيْ » um soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond repute
افتراضي

صح سيف كان زباله وتصرفه مع خطيبة ماجد قمة الحقاره ............... ولو نظرت للموضوع من جهة ماجد فهو فعلا يستاها ..... لاننسى ايضا ان سيف فكر لما ماجد خطف ديما ان يخطف زوجته ... مراتي قصاد مراتك ... اذا نفس العملة عملها ماجد ............... كما ان ماجد يحسب له شيء انه لم ياخذ ديما لنفسه كان يستطيع ان يطبق وينفذ خطته بنعسه لكن لااعرف لماذا اختار كريم لينفذها

ديما غلطة بانها لم تحلف .. سيف يقصد شيء محدد بقوله لم يلمسك احد .. كانت تستطيع ان تحلف بانه لم يلمسها احد بالطريقه التي يفكر بها سيف .. تحلف بطريقه يفهم منها سيف ان أي رجل لم يتقرب منها ويجعلها حامل .... قبل ان تتسرع وتطلب الطلاق تشرح له ظروف اختطافها بالتفصيل دون اسماء
ثم اليس المفروض ان تحاججه تقول له بيننا التحليل ليثبت من الاب ... كان المفروض تعذر سيف وشكه
الاثنان متسرعان بالتصرفات

لاادري لماذا جعلتي كريم يعشق ديما ..هل هناك غرض من ذلك ؟؟


um soso غير متواجد حالياً  
التوقيع
روايتي الاولى وبياض ثوبك يشهدُ

https://www.rewity.com/forum/t406572.html#post13143524

روايتي الثانيه والروح اذا جرحت
https://www.rewity.com/forum/t450008.html





رد مع اقتباس
قديم 30-05-16, 05:32 PM   #313

امانى الياسمين

كاتبة في قصص من وحي الاعضاء


? العضوٌ??? » 355112
?  التسِجيلٌ » Oct 2015
? مشَارَ?اتْي » 530
?  نُقآطِيْ » امانى الياسمين has a reputation beyond reputeامانى الياسمين has a reputation beyond reputeامانى الياسمين has a reputation beyond reputeامانى الياسمين has a reputation beyond reputeامانى الياسمين has a reputation beyond reputeامانى الياسمين has a reputation beyond reputeامانى الياسمين has a reputation beyond reputeامانى الياسمين has a reputation beyond reputeامانى الياسمين has a reputation beyond reputeامانى الياسمين has a reputation beyond reputeامانى الياسمين has a reputation beyond repute
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة um soso مشاهدة المشاركة
صح سيف كان زباله وتصرفه مع خطيبة ماجد قمة الحقاره ............... ولو نظرت للموضوع من جهة ماجد فهو فعلا يستاها ..... لاننسى ايضا ان سيف فكر لما ماجد خطف ديما ان يخطف زوجته ... مراتي قصاد مراتك ... اذا نفس العملة عملها ماجد ............... كما ان ماجد يحسب له شيء انه لم ياخذ ديما لنفسه كان يستطيع ان يطبق وينفذ خطته بنعسه لكن لااعرف لماذا اختار كريم لينفذها

ديما غلطة بانها لم تحلف .. سيف يقصد شيء محدد بقوله لم يلمسك احد .. كانت تستطيع ان تحلف بانه لم يلمسها احد بالطريقه التي يفكر بها سيف .. تحلف بطريقه يفهم منها سيف ان أي رجل لم يتقرب منها ويجعلها حامل .... قبل ان تتسرع وتطلب الطلاق تشرح له ظروف اختطافها بالتفصيل دون اسماء
ثم اليس المفروض ان تحاججه تقول له بيننا التحليل ليثبت من الاب ... كان المفروض تعذر سيف وشكه
الاثنان متسرعان بالتصرفات

لاادري لماذا جعلتي كريم يعشق ديما ..هل هناك غرض من ذلك ؟؟
بيعجبنى تحليلك للامور جدا يا ام سوسو .... ماجد مانفذ بنفسه لانه كان موحابب يظهر من الاول ف الصوره لغاية مايطمن ان سيف استحاله يقدر يوصل لديما وبعد مرور الوقت وشعر ان خطته بدات تنجح قرر يظهر انتقامه.... اما عن كريم وديما فاحب اقولك ان ديما فتاه جميله حدا ورقيقه فصعب ان يتعامل معها احد من ق ب ولا يحبها

الصور المرفقة
نوع الملف: jpg almastba.com_1390693558_684.jpg‏ (22.8 كيلوبايت, المشاهدات 6)

امانى الياسمين غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 30-05-16, 08:45 PM   #314

samiataha
 
الصورة الرمزية samiataha

? العضوٌ??? » 276342
?  التسِجيلٌ » Nov 2012
? مشَارَ?اتْي » 1,340
?  نُقآطِيْ » samiataha has a reputation beyond reputesamiataha has a reputation beyond reputesamiataha has a reputation beyond reputesamiataha has a reputation beyond reputesamiataha has a reputation beyond reputesamiataha has a reputation beyond reputesamiataha has a reputation beyond reputesamiataha has a reputation beyond reputesamiataha has a reputation beyond reputesamiataha has a reputation beyond reputesamiataha has a reputation beyond repute
افتراضي

انا من امبارح مصدومه فى سيف لانه كل مرة بيثبت انه غير جدير بثقه ديما فيه رغم ان مازن محذره انها كانت في وضع ما يسمحش انها تقاوم فيه.
ثانيا :كما تدين تدان هوفاكر انه عدم معامله بينه وبين ريهام ده مبرر أنه يغلط مع كل واحده شويه كان ممكن يتجوز فى السر مدام خايف قوى من ريهام.
ثالثا: انا مقدره موقف ديما سمحته كتير وصدقته كتير ولما تتحط في نفس الموقف او اقل بكتير من اللى بيعمله بيشك فيها مباشرا بدون تفكير.
مش عارفه حاسه النهايه حتكون مؤلمه جدا للابطال .
عموما ابدعتي كالعاده سلمت اناملك


samiataha غير متواجد حالياً  
التوقيع
رد مع اقتباس
قديم 31-05-16, 03:51 AM   #315

امانى الياسمين

كاتبة في قصص من وحي الاعضاء


? العضوٌ??? » 355112
?  التسِجيلٌ » Oct 2015
? مشَارَ?اتْي » 530
?  نُقآطِيْ » امانى الياسمين has a reputation beyond reputeامانى الياسمين has a reputation beyond reputeامانى الياسمين has a reputation beyond reputeامانى الياسمين has a reputation beyond reputeامانى الياسمين has a reputation beyond reputeامانى الياسمين has a reputation beyond reputeامانى الياسمين has a reputation beyond reputeامانى الياسمين has a reputation beyond reputeامانى الياسمين has a reputation beyond reputeامانى الياسمين has a reputation beyond reputeامانى الياسمين has a reputation beyond repute
افتراضي

( الحلقه الثامنه والاربعون )
( الحلقه الثامنه والعشرون)
ديما: طلقنى ياسيف
سيف : حاضر .......... هطلقك
كان سيخرج ولكنها استوقفته قائله وهى تبكى: هتطلقنى ياسيف ، هتطلقنى بالسهوله دى ،من غير ماحتى تسمعنى ،طب حتى ادينى فرصه أدافع فيها عن نفسى ،ادينى فرصه أقولك الى حصل
سيف : مفيش داعى ياديما ،التفاصيل صدقينى مش هيفيد غير انها هتبقى عامله زى الى بيحط ملح ع الجرح
ديما : طبعاً ملهاش لازمه ،زى العاده عينت نفسك القاضى وحكمت الحكم ،وكمان هتنفذه بأيدك من غير ماحتى تدينى فرصه ادافع فيها عن نفسى
سيف : ديما انا مش عايز أظلمك ولا عايز أطلقك بس انا محتاج فرصه أبعد وانسى لانى .....
ديما: لانك ايه ياسيف
سيف بغضب: لانى كل لما بشوفك بفتكر الى عمله ماجد معاكى ، بفتكر انى فى راجل غيرى لمسك ،انتى ماتعرفيش انا اد ايه كنت فرحان لما عرفت انى اول راجل ف حياتك ،وان ادهم مالمسكيش ،حسيت ساعتها انك بتاعتى ،ملكى انا بس

ديما وهى مازالت تبكى : كويس انك فاكر انك اول راجل تلمسنى ،بس ياترى فاكر انت عرفت أزاى انك كنت أول راجل فى حياتى
نظر لها سيف ثم نظر الى الارض ولم يتحدث
ديما: عارف ،انا الى مبقتش عايزاك ،لانى كل لما بشوفك هفتكر انت عملت فيه ايه ،روح ياسيف بس ياريت قبل ما تروح تطلقنى
سيف بهدوء : هطلقك بس مش. دلوقتى

قال ذلك وخرج من الغرفه

تهاوت ديما على الارض وهى تضم ركبتيها الى صدرها وتبكى بحرقه ،لحظات وشعرت بقطرات من شئ لزج يسرى من بين رجليها وعند نظرت على الارض فوجدت ان هذه القطرات ماهى الا قطرات دم
فزعت ديما من منظر الدم ،خافت ان تكون فقدت جنينها فلم تشعر بنفسها الا وهى تصرخ بكل قوتها وتناديه : سييييييف ، سيييييييف ،الحقنى ،الحقنى ياسيف

بعدما خرج سيف من الغرفه لم يقوى على النزول لاسفل ومواجهة الجميع لذلك آثر على الجلوس فى غرفته ،بعد فتره سمع صريخها وهى تستنجد بها ،فلم يجد نفسه الا وقد هرع اليها ،فتح باب الغرفه فوجدها جالسه على الارض وتبكى بحرقه

سيف : ديما ايه الى حصل
ديما وهى تبكى : سيف ،الحقنى ،انا بنزف
سيف : ايه
ديما: ارجوك ياسيف ،ودينى المستشفى ،انا مش عايزه أخسره أبوس ايدك

نظر لها فوجد عيونها التى يعشقها تستعطفه ،لذلك لم يملك الا ان يلبى ندائها
حملها سيف على ذراعيها ونزل بها مسرعاً ،يصرخ بمازن ليفتح له باب السياره

فتح له مازن باب السياره فوضعها بالخلف وجلس بجانبها وجلس ف الامام امام المقود مازن وبجانبهم مى التى خرجت مسرعه ورائهم

انطلق مازن مسرعاً الى اقرب مشفى ،حمل سيف ديما وادخلها غرفة الكشف وطلبت منه الطبيبه الخروج من الغرفه

كانت ديما تتوسل الطبيبه بصوت ضعيف قبل ان تغيب عن الوعى : أرجوكى ،انا مش عايزاه يموت انا عايزه ابنى يعيش ،اعملى اى حاجه .... بس خليه يعيش
ربتت الطبيبه على يديها فى حنان وقالت لها: ماتقلقيش
بعد وقت قليل بدأت ديما تستفيق فوجدت وجه مبتسم لها ،وجه تعرفه وكأنها رأته قبل ذلك
ديما بصوت ضعيف : ابنى ،ابنى كويس
ابتسم الطبيب: ايه ياستى ابنى ابنى ،اطمنى ياستى ابنك بخير بس انا مضمنش ممكن يكون بنتك ،وتطلع حلوه وقمر زى مامتها
الطبيبه الاخرى : ايه يادكتور انت بتعاكس طب انا هقول للحاجه
الطبيب زياد : لأ ياستى ،اصلنا عشره قديمه
الطبيبه منى : ازاى بئه يادكتور ،ده حضرتك مش بتيجى هنا غير كل كام شهر مره ،عرفتها منين
زياد: لا ياستى ،المدام كانت عندى ف المستشفى الى ف المهندسين
منى: اه ،قول كده ،ع العموم حمد لله على سلامتك ،وياريت تخلى بالك الفتره الجايه عشان مايحصلش نزيف تانى لاقدر الله ومانلحقش نوقفه
ديما: حاضر ،بس انا ممكن اطلب طلب
منى: طبعاً ،اتفضلى
ديما: ممكن تقولى ،للاستاذ الى بره انى فقدت الجنين
منى : ايه ، انتى بتقولى ايه طبعاً ماينفعش
ديما: ارجوكى ،هو مش عايز البيبى وعايزنى انزله ،ارجوكى قولى انه نزل
منى: انا اسفه جداً ،مقدرش اعمل كده
ديما: ارجوكى

وهنا اقترب منها الدكتور زياد وقال بابتسامه: اهدى يابنتى ،وانا هعملك كل الى انتى عايزاه
منى: ازاى يادكتور
زياد بحزم: انا قلت كلمه ،هتخرجى للاستاذ الى بره وتقولى له ان البيبى نزل
منى: انت الى بتقول كده يادكتور ،من امتى احنا بنكدب على حد
زياد : هتروحى دلوقتى وانا هفهمك بعدين يادكتوره
منى : حاضر يادكتور

خرجت منى من الغرفه فالتفت زياد الى ديما قائلاً : لولا انى كنت معاكم ف المره الى فاتت وعرفت هو عمل فيكى ايه ، مكنتش عمرى هساعدك ،حاولى تنامى شويه

وابتسم لها وخرج من الغرفه

خرجت منى الى سيف وقالت له : حضرتك زوج مدام ديما
سيف: ايوه
منى : المدام بقيت كويسه ،بس للأسف خسرنا الجنين

شهقت مى بصوت عالى : لا حول ولا قوة الا بالله
منى : شد حيلكم ياجماعه
مى: انت كنت عارف انها حامل ياسيف
سيف : ايوه للأسف
مى: يعنى لما اتخطفت كانت حامل
سيف : لأ
مى: لأ يعنى ايه
سيف بغضب: لأ يامى ،ديما حامل من شهر تقريباً ،افهمى بئه
وهنا تدخلت الطبيبه منى التى كانت تستمع للحوار : مين قال ان المدام حامل فى شهر ،المدام كانت حامل فى أخر الشهر التانى تقريباً
سيف: ايه ،انتى متأكده
منى: طبعاً يا أستاذ ،المدام حامل فى ٧اسابيع ،او كانت حامل

نظرت له الطبيبه وهو يتلقى الصدمه وباتت الآن تكون فكره عن هذا الزوج وشعرت انها قامت بالشئ الصحيح عندما أخبرته انه فقد طفله ،عزز موقفها ماحكاه لها الطبيب زياد عن مافعله هذا الزوج فى زوجته ف المره السابقه

جلس سيف على اقرب كرسى لانه شعر ان قدماها ماعادت تحملانه ،ديما كانت حامل ،حامل بطفله ،هو لم يصدقها او بمعنى أدق لم يعطها فرصه لتدافع عن نفسها مثل كل مره ،شعر ان هذه المر ه ان الجرح كبير وانها لن تسامحه فبسببه فقدت طفلها التى كانت تتمناه ،ورغم انه كان لا يريد الحمل الان ،لكنه اليوم يتمنى ان تكون مازالت حامل لعل ذلك يربط بينهم بعدما تقطعت كل احبال الوصال

مازن: سيف
سيف: نعم
مازن: مش هتخش لمراتك
سيف بسخريه: مراتى ضاعت منى خلاص يامازن
مازن: يابنى ماتقولش كده ، ان شاء الله هتقدروا تعوضه خسارتكم
سيف : المره دى غير كل مره ، غلطى المره دى كبير اوى
مازن: طب قوم ادخلها ،مى دخلت لها من بدرى
قام سيف وقال: أدعيلى يامازن
مازن: ربنا يوفقك

دخل سيف الى غرفة ديما فوجد مى بجانبها وممسكه بيديها وتحاول تواسيها

سيف : مى ،ممكن تسيبينا لوحدنا
شدت ديما على يد مى وكأنها تطلب منها الا تتركها ،فضغطت مى على يديها برفق وقالت : انا بره ،مش هبعد

خرجت مى من الغرفه وأغلقت الباب خلفها ،جلس سيف على الكرسى امام ديما وقال : ديما ، انا ...
قاطعته ديما: أسف ،صح ياسيف ،كل مره تدبحنى وتيجى بكل سهوله تقول آسف ،بس المره دى انا الى اسفه ياسيف
سيف : انا مستعد اعمل اى حاجه وتسامحينى
ديما: اى حاجه ياسيف
سيف: اى حاجه
ديما: طلقنى ياسيف
سيف : اطلقك
ديما: اه تطلقنى ،انا مش هقدر اعيش معاك تانى
سيف : ديما ،اسمعينى حطى نفسك مكانى انا كنت ف حرب اعصاب كل يوم يجيلى تليفون من ماجد بيستفز اعصابى فيها لأقصى حد
ديما/ : وانت صدقته ، صدقته من غير ماتسمعنى ،ماصدقتنيش لما قلت لك محدش لمسنى
سيف: انتى ماردتيش تحلفى وده الى شككنى اكتر
ديما: احلف ،الى بيثق ف حد مش محتاج يحلفه عشان يصدقه ،الثقه بتكون من غير ماحلفك ، قولى ياسيف انا كنت حلفتك لما قلت لى ان ريهام كدابه وانها مانامتش معاك لما كانت فى الفيلا عند باباك ،ولا لما لقيت ماريهان ف حضنك ،ولا لما ريهام قالت لى ان العلاقه بينكم كانت طبيعيه زى اى زوجين ،ها ....... أمتى حلفتك ياسيف ،أمتى قلت لك انت كداب مش بتقول الحقيقه ،انا كنت بكدب عينى وبصدقك انت ،لكن انت ف المقابل من غير لما تشو ف بتصدق عليه كل حاجه

سيف:...........
ديما: طبعاً معندكش حاجه تقولها ، مش قادر تواجهنى
سيف : انا عارف انى جرحتك ،بس
ديما بأستنكار: جرحتنى ،جرحتنى بس ،انت دبحتنى ياسيف ،دبحتنى ياسيف من غير لما يرف لك جفن ولا حتى تندم للحظه وللأسف دى مش اول مره بس اوعدك انها هتكون آخر مره لانى مش هعيش معاك لحظه بعد كده
سيف : انا مقدرش اطلقك
ديما بسخريه: غريبه ،رغم انك الصبح كنت مستعد ومرحب جداً بالفكره
سيف: ده قبل ما أعرف ان .....
ديما: قبل ايه ياسيف ،لما كنت فكرنى انى مافرقش عن ريهام
سيف: انتى عمرك ماكنتى زى ريهام
ديما: انت الى قلت مش انا
سيف: غلطان
ديما بحزم: سيف ،طلقنى
سيف : مش هقدر
ديما: ورحمة ابننا طلقنى
نظر لها سيف نظره مملوءه بالألم : هنعوضه ،العمر لسه قدامنا و...
ديما : انت ليه مش قادر تفهم ،بقولك طلقنى ، طلقنى مش عايزه اعيش معاك

قام سيف من على كرسيه وذهب بأتجاه الباب وقال : حاضر ياديما
ديما بحزم: دلوقتى وحالاً
سيف : للدرجه دى ياديما مش طايقانى
ديما: وأكتر ،طلقنى
سيف : حاضر ياديما ..... أنتى طا... لق

وخرج من الغرفه ومن المشفى كلها منطلقا لا يعلم الا اين
...................

دخلت مى الغرفه فوجدت ان ديما تبكى بشده
مى: ديما ايه الى حصل،سيف خرج زى المجنون م الاوضه وخد ف وشه وخرج
ديما: خلاص يامى ، كل حاجه خلاص
مى: هو ايه الى خلاص ،ماتفهميننى
ديما: هفهمك ،بس مش هنا انا عايزه اروح
مى: طب ياحبيبتى هنمشى ،هخلى مازن يوصلنا هو مستنينا بره

خرجت ديما مستنده على مى ،قابلهم مازن وطلب منهم الانتظار ريثما يوقف لهم سيارة أجره لان سيف اخذ السياره
ديما: مازن، انا رايحه المعادى
مازن: ليه رايحه فين
ديما: رايحه بيتى
مى: حبيبتى انتى تعبانه ،ممكن تروحى البيت دلوقتى ولما تشدى حيلك تبقى تروحى الحته الى انتى عايزاه
ديما: مى انتى مش فاهمه ،انا وسيف أتطلقنا
مازن: ايه ، أتطلقتوا ،ازاى يعنى
ديما وهى تحاول ان تتماسك : عادى يامازن زى ما اى اتنين بيطلقوا ،رمى عليه اليمين وخلاص
مازن: انت بتستهبلوا
مى محاوله لتهدئة الموقف: خلاص يامازن ،مش دلوقتى نتكلم بعدين
مازن: ماشى ،اتفلضلوا

ركبت مى وديما التاكسى مع مازن وأوصلهم المنزل ،طلبت مى من مازن ان تمكث قليلاً مع ديما فوافق واخبرها انه سيذهب ويأتى بسيارته ليوصلها لمنزل عمتها

صعدت مى وديما الى شقتها فالقت ديما بنفسها على أقرب أريكه وتنهدت
مى: ديما ممكن اعرف ايه الى حصل ،ايه الى وصلكم للطلاق
ديما: بجد عايزه تعرفى ايه الى حصل
مى: انا عايزه اسمع الى انتى عايزه تقوليه وتحكيه

أرجعت ديما رأسها للخلف وقالت بهدوء: دبحنى يامى ، والغريبه انها مش اول مره ،مادنيش فرصه ادافع عن نفسى ،أد ايه كنت مشتقاله ،عايزه اشوفه والمسه وأرمى نفسى فى حضنه ،كان نفسى يسألنى ويقولى احكيلى بالتفاصيل حصل ايه معاكى الشهر الى كنت فيه بعيده عنه ،بس هو .... هو مسألنيش يامى ... مسألنيش
مى: طب وانتى ياحبيبتى محكيتلوش ليه
ديما : مى ، انا دخلت لقيت واحده ف حضنه ومن غير مسأله أبتسمت لانى متأكده انه مش هيخونى لكن هو من غير مايسألنى علطول ظن فيه
مى: راعى الى هو كان فيه ياديما ، واحد مراته مخطوفه وكل يوم يجيله تليفونات بيتقال فيها كلام زى الزفت ،وبعدها يلاقيك راجعه ومبسوطه وكأنك كنتى ف رحله
ديما: انا كنت مبسوطه عشان شفته ،روحى ردتلى لما شفته
مى: ياحبيبتى اعذريه ،سيف بقاله شهر ف ضغط نفسى لا بياكل ولا بشرب زى الناس ،حتى بنته الوحيده بين الحياه والموت كل ده ومش عايزه أعصابه تفلت
ديما بصريخ: انتى بتدافعى عنه يامى
مى: لأ طبعاً مش بدافع عنه ،بس بحاول التمسله العذر
ديما: ماتحاوليش يا مى ،انا فقدت مع سيف أهم حاجه بتحتاجها الست من الراجل ..... حاجه اهم من الحب يامى
مى: ايه هى
ديما: الامان يامى .... الامان ،أى ست بتحب تحس مع حبيبها وجوزها بالامان .... والأمان ده بيجى من الثقه ،الثقه دى بتكون من الطرفين .... بس للأسف سيف مش بيثق فيه ... وده الى خلانى ماحكيتش ليه ايه الى حصل معايه ،لان هو مش مستنى يسمع لانه مصدق من قبل مايسمع ،واول حاجه قالهالى نزلى الى ف بطنك من غير مايعرف ان هو ابنه ولا لأ ،لما قلت له طلقنى قالى ماشى هطلقك بس لما عرف انى حامل من شهرين اتمسك بيه ومكنش عايز يطلقنى ...... عرفتى ليه مكنش ينفع أعيش معاه تانى
مى : عرفت ،.... طب ممكن تطمنينى ايه الى حصل معاكى ف الشهر ده
ديما: ماحصلش حاجه ،كل الى أقدر أقولهولك ان ربنا حمانى
مى: طب ياحبيبتى مش هضغط عليكى ،ممكن تقومى ترتاحى ف أوضتك
ديما : ماشى

دخلت ديما الى الغرفه الكبيره وهى تبتسم بسخريه وتذكرت كلام آدهم

فلاااش باااك

آدهم: انا مش مصدق انك بقيتى مراتى وهصحى كل يوم وانت جمبى

فلاااااش بااااك

سيف : هتنامى هنا فى حضنى ، هنعمل ذكريات هنا بتاعتنا أنا وانتى ........ أنا وانتى وبس

بااااااك

تنهدت وقالت : مابالك ياقلبى وبال حظك السئ ف الحب
وصل ياسر الى ديما فى بيتها ،وتحدث قليلاً معها وعندما وجدها لا تريد التحدث غير الموضوع
ياسر : انتى حره ياديما ،بس سيف بيحبك اوى انتى ماشفتيش كان هيتجنن عليكى أزاى
ديما: خلاص يا ياسر
ياسر : ماشى ، طب ممكن أسألك سؤال ،الادويه الى بتاخديها دى أدووية لتثبيت الحمل ،،ممكن افهم ده معناه ايه
ديما: معناه انى لسه حامل والبيبى مانزلش بس مش عايز سيف يعرف ومتسألنيش ليه
ياسر : طب ممكن افهم دلوقتى انتى ناويه على ايه
ديما: ياسر انا عايزه اسافر معاك
ياسر: هتسافرى امريكا
ديما: اها ،بس مش دلوقتى عشان الحمل ،بس اول لما الحمل يستقر هركب اول طياره وآجى
ياسر: انتى متأكده من قرارك ده ، انتى بكده بتقطعى خط الرجعه
ديما: انا متأكده لانى مش عايزه أرجع لسيف أبداً
ياسر : خلاص ياحبيبتى انا هسافر بكره وانتى لما تحسى انك بقيتى أحسن كلمينى وتعالى
ديما: ماشى ،ممكن تدينى تليفونك عايزه اعمل مكالمه
ياسر: أتفضلى ياستى ، انا قايم أخد شاور

هاتفت ديما كريم فقد حفظت رقمه بعدما قطعت الورقه حتى لاتقطع فى أيدى أحد وتسبب له الأذى

ديما: الو ، كريم انا ديما
كريم: ديما عامله ايه ،طمنينى عليكى
ديما: انا كويسه ياكريم بس عايزه أشوفك
سكت كريم قليلاً : مش هينفع ياديما ،لو حد شافنى معاكى
ديما: ماتخافش ياكريم هبعتلك عنوان شقتى تجيلى فيها
كريم: طب وسيف
ديما: ماتخفش محدش هنا غير أخويه
كريم: أزاى يعنى
ديما: يوووه ياكريم ، هتيجى ولا لأ
كريم: حاضر من غير عصبيه ،انا جاى
ديما: هستناك بكره الصبح بدرى
كريم : ماشى

أغلقت ديما مع كريم بعدما أرسلت له العنوان ووعت التليفون بجانبها ونامت

أستيقظت ديما على هزه فى كتفيها من أخيها يخبرها ان أحدهم ينتظرها بالخارج
قامت ديما وغسلت وجهها وخرجت وقابلت كريم

كريم: ديما ،عامله ايه
ديما: انا كويسه انت عامل ايه وطنط
كريم: احنا كويسين ،بس من الواضح ان انتى الى مش كويسه
ديما : انا .. ........ انا وسيف أتطلقنا
كريم: ايه ..... ليه
ديما: مش مهم دلوقتى ،المهم انا عايزاك تسافر أمريكا انت وطنط زينب
كريم: ايه ،أشمعنى
ديما: من غير أشمعنى ياكريم .... انت عجبك عيشتك تحت تهديد ماجد طول الوقت
كريم: انتى عرفتى انه ماجد
ديما: ايوه
كريم: غريبه رغم انه كان عامل احتياطته عشان مايظهرش ف الصوره ،عشان كده صدرنى انا
ديما: معرفش ،كل الى اعرفه انه كان بيكلم سيف وانا معاك
كريم: طب بس مافهمتش ،انا هسافر امريكا اعمل ايه
ديما: هتروح تكمل دراستك ياكريم وتبدأ حياتك بعيد عن ماجد وضغطه
كريم: ايوه بس
ديما : مفيش بس ياكريم ،هو انت عجباك العيشه الى انت عايشه دى ،طو الوقت فى رعب انت ومامتك ،كريم المره دى طلب تخطف وتغتصب المره الجايه هيطلب منك انك تقتل
كريم: ايه
ديما: امال انت فاكر ايه ياكريم
كريم: بس ،انا مش عارف
ديما: كريم انا كمان هسافر بس مش دلوقتى
كريم بسعاده: يعنى انتى بجد هتسافرى امريكا
ديما: ايوه ،أخويه عايش هناك وهو هيساعدكم لغاية لما تستقروا ، وانا هكون عندكم بعد أسبوعين بالكتير
كريم: خلاص هاخد رأى ماما ، وأرد عليكى
ديما: ماشى ياكريم وانا مستنيه ردك

خرج كريم من الشقه وبعدها جاء ياسر وقال لها بهدوء : ديما ،سيف أتصل والسواق هيجيبلك حاجتك وعربيتك
أبتسمت ديما بسخريه : مستعجل أوى ،عشان يخلص منى
ياسر: فى حاجه كمان
ديما: ايه
ياسر: الظابط طالب حضورك بكره عشان تدلى بأقوالك ،هو كان عارف بحالتك الصحيه عشان كده آجل الموضوع بس مش هينفع يأجله أكتر من كده
ديما : ماشى ، هروح

...................

ذهبت ديما فى الصباح التالى الى قسم الشرطه لتدلى بأقوالها ،ولكنها تفاجئت بوجود سيف ينتظرها أمام القسم

وقف أمامها بهدوء وقال: أزيك ديما
ديما: أنا كويسه ،جاى ليه
سيف: مش معقول أسيبك تخشى القسم لوحدك
ديما : ليه ،خايف عليه
سيف: عندك شك
ديما: سيف أنا معرفكش ، انت بالنسبه لى واحد غريب فلو خايف عليه من المجرمين الى جوا ،فصدقنى أنت أخطر منهم بكتير

تجاوزته ديما ودخلت الى باب القسم وسألت على مكان الظابط ودخلت ،جلست امام الظابط بعدما أدلت ببيانتها
الظابط: تقدرى تحكيلى يا مدام ديما الى حصل بالتفصيل
ديما بهدوء: ماحصلش حاجه ،انا تقريباً مكنتش بشوف حد
الظابط: أزاى
ديما: يعنى ببساطه انا كنت محبوسه ف أوضه بحمام ،حد كان بيدخلى الأكل ٣مرات ف اليوم وبس
الظابط: طب يعنى ممكن توصفيلى الشخص الى كان بيدخلك الأكل
أرتبكت ديما وقالت : عادى ،شخص عادى شعره أسود عيونه بنى وأسمرانى شويه
الظابط: طب ماتعرفيش اسمه ،يعنى سمعتى حد بيناديه
ديما : لأ
الظابط: يامدام أرجوكى ساعدينى ،طب حضرتك طول المده الى كنت هناك ماشفتيش المدعو ماجد السيوفى
ديما: لأ ،انا اصلاً معرفتش انه ليه يد ف الموضوع الا لما رجعت البيت
الظابط: طب آخر حاجه يامدام انا هوريكى شوية صور تقدرى تطلعى منهم الراجل او الست الى وقفتك ع الطريق وخدرتك
ديما: اه

آراها الظابط مجموعه كبيره من الصور ولكنها ببساطه لم تتعرف على أحد

الظابط موجهاً كلامه لسيف : للأسف كده مش هنوصل لحاجه
سيف : انا متشكر لتعب حضرتك
الظابط: كان نفسى أساعدك ،اه صحيح عربية المدام وصلت
سيف: اه وكان فيها الموبيل
الظابط : طب يابشمهندس ،لو حصل اى جديد هبلغ حضرتك ،تليفون حضرتك وعنوانك معايه وياريت حضرتك او المدام هتسافروا تبلغنى
ديما: ايوه انا مسافره كمان عشر ايام
سيف: نعم ،مسافره فين
ديما بهدوء : مش وقته
الظابط وقد شعر بأحراج سيف : طب يابشمهندس أبقى بلغنى بميعاد سفر المدام عشان لو أشتبهنا ف حد وحبينا تتعرف عليه نكون عارفين نوصل لها ازاى
سيف وهو يسلم على الظابط: اكيد يافندم ،عن أذنك

سحب سيف ديما من مرفقها وخرج بها الى خارج القسم ووقف أمام سيارتها
ديما وهى تنتشل ذراعها من يديها: انت اتجننت ،ازاى تسحبنى كده
سيف بغضب: ممكن افهم انتى مسافره فين ،وليه مقلتليش
ديما : وانت مالك أقولك ليه اصلاً ،انت ناسى اننا أطلقنا
سيف : ديما ، انا بحبك وانتى بتحبينى ،انا طلقتك بس عشان أريحك بس مش معنى كده اننا مش هنرجع تانى لبعض
ديما: أقولك على حاجه ياسيف أكتشفتها فيكى ..... أنت مش بس أنانى ... لأ كمان مغرور

قالت ذلك وركبت سيارتها وتركته وسط نظراته المصدومه والمزهوله
..................

noor elhuda likes this.


التعديل الأخير تم بواسطة um soso ; 01-06-16 الساعة 10:43 AM
امانى الياسمين غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 31-05-16, 03:58 AM   #316

امانى الياسمين

كاتبة في قصص من وحي الاعضاء


? العضوٌ??? » 355112
?  التسِجيلٌ » Oct 2015
? مشَارَ?اتْي » 530
?  نُقآطِيْ » امانى الياسمين has a reputation beyond reputeامانى الياسمين has a reputation beyond reputeامانى الياسمين has a reputation beyond reputeامانى الياسمين has a reputation beyond reputeامانى الياسمين has a reputation beyond reputeامانى الياسمين has a reputation beyond reputeامانى الياسمين has a reputation beyond reputeامانى الياسمين has a reputation beyond reputeامانى الياسمين has a reputation beyond reputeامانى الياسمين has a reputation beyond reputeامانى الياسمين has a reputation beyond repute
افتراضي

( الحلقه التاسعه والاربعون )
( الحلقه التاسعة عشر من الجزء التانى )

ديما: انت عارف ياسيف انا أكتشفت انك مش بس انانى .....انت كمان مغرور
قالت ذلك ديما وركبت سيارتها وسط نظرات سيف المصدومه والمزهوله

أنطلقت ديما بسيارتها وهى تفكر فى الشخص الذى أحبته ،كيف هو يفكر فى نفسه ونفسه فقط ولا يفكر بأحد سوا نفسه وبعدها يقول : انا أحبك ،كيف ذلك أليس الحب هو أن يكون فقط جسدك معك أما روحك فتكون مع نصفك الآخر ، أليس الحب هو ان تفكر فيه قبل ان تفكر ف نفسك ،أليس الحب هو الثقه والأمان ،إن كانت كل هذه الاشياء فقدتها ديما مع سيف فمعنى ذلك أنه لا أمل من الأصلاح

رن هاتف ديما ووجدت انه كريم
ديما : الو يا كريم... عامل ايه
كريم: انا كويس،صوتك ماله
ديما: ماتشغلش بالك
كريم : أزاى بئه
ديما: قولى المهم ،طنط قالت ايه
كريم: موافقه ياستى
ديما: حلو أوى ،كده تمام حضروا نفسكم انا هحجزلكم على طياره بعد يومين كده تمام
كريم: تمام اوى
ديما: خلاص هبعتلك التفاصيل على الواتس آب
كريم: انا مش عارف أشكرك أزاى ياديما
ديما: انت عارف مين الى مفروض يشكر التانى ياكوكو
كريم: ماشى ياستى لا تشكرينى ولا أشكرك
ديما: تمام ياكوكو ،أشوفك هناك
كريم: هو انتى هتسافرى امتى
ديما: بالكتيير اوى ١٠ ايام وهاجى
كريم: تمام ،سلام ياديما
ديما: سلام

أغلقت ديما الهاتف وذهبت الى المشفى لتطمئن على جنينها ،جلست أمام الطبيبه على جهاز السونار
الطبيبه : هو ده البيبى ،طبعاً لسه مش باين اوى
ديما ولم تستطيع ان تغلب دموعها : هو ده
الطبيبه: شكلك كده أول بيبى
ديما: أه
الطبيبه : عشان كده ،أول بيبى بيكون ليه فرحه تانيه ،بس كنتى جبتى باباه معاكى عشان تبقى لحظه حلوه وانتوا بتشوفوا سوا لأول مره
ديما بحزن: أصله مشغول
الطبيبه : ع العموم انا هديكى صورة البيبى عشان والده يشوفها
ديما: أوك ، انا بس عايزه أطمن على كل حاجه عشان انا كان عندى نزيف
الطبيبه: أكيد كانت حاجه بسيطه ،لأن الحمد لله الدنيا عندى تمام ،بس برضو ماتجهديش نفسك
ديما: طب انا امتى أقدر أسافر
الطبيبه : تسافرى مسافه أد أيه
ديما: هسافر أمريكا
الطبيبه : امممم ،ممكن أشوفك تانى بعد أسبوع وأقدر ساعتها أقولك
ديما: ماشى ،تمام ،ميرسى أوى
عدلت ديما ملا بسها وأخذت صورة الطفل والروشته بالعلاج المحدد وذهبت الى منزلها وهناك وجدت ياسر يجهز ملابسه أستعداداً للسفر

ديما: خلاص يا ياسر هتمشى
ياسر : اه يا حبيبتى ،كان نفسى أطمن عليكى قبل ما أمشى
ديما بأبتسامه واهيه : ماتخافش ياحبيبى انا تمام ،بس انا كنت عايزاك ف موضوع مهم
ياسر : وانا ،بس قولى موضوعك الاول
ديما: كريم ومامته الى كلمتك عنهم ،هما خلاص هيسافروا فمش هوصيك عليهم عشان خاطرى ياياسر
ياسر : ماتقلقيش يا دودو ،انا هظبطلهم السكن وكريم هاخده معايه المركز يساعدنا هناك جمب دراسته ،تمام كده
ديما: تمام ،ربنا مايحرمنى منك ، ها كنت عايزنى ف ايه
ياسر: خالتو هناء كلمتنى
ديما: ايه ،كانت عايزه ايه
ياسر: عايزه تشوفك
ديما: أزاى
ياسر : هى هنا ف القاهره وعايزه تجيلك ،ها هتقابليها ولا لأ
ديما: طبعاً ، هى دى محتاجه كلام يا ياسر ، دى مهما كان مامة آدهم
ياسر: ماشى ياحبيبتى ،هكلمها وأقولك هى جايه أمتى
ديما: ماشى ،انا هدخل أستريح شويه
ياسر: طمنينى ،حبيب خالو عامل ايه
ديما: الحمد لله الدكتوره طمنتنى ،وعملت سونار بص شوف الصوره يا ياسر جمييل أوى
ضحك ياسر: والله انتى مجنونه ،مش باين منه حاجه يادودو
ديما: لأ باين اهو يا ياسر
ياسر: اه صح باين حتى بالأماره طالع شبه سيف
تغيرت ملامح ديما وقالت : ان شاء الله مش هياخد حاجه منه ،انا هعلمه يحب الناس زى ما بيحب نفسه
ياسر : ديما سيف مش وحش أوى ،ده كان....
ديما: لو سمحت يا ياسر مش عايزه اتكلم ف الموضوع ده تانى
ياسر: طب ياحبيبتى خشى ارتاحى ،بس هسلم عليكى لانى يادوب أنزل، لان الطياره كمان ساعتين
ديما: ماشى ياحبيبى ،اشوفك على خير

سلم ياسر على ديما وودعها ودخلت لترتاح قليلاً ،بعد قليل رن جرس الباب فتوقعت ان تكون خالتها فقد اتصل بها ياسر وابلغها ان خالتها ستكون عندها فى خلال ساعه

فتحت ديما الباب فبدلاً من خالتها وجدت سيف
ديما: سيف ،انت ايه الى جابك
سيف بصوت مخنوق : ممكن أدخل
لم تستطيع ديما ان ترفض طلبه ،فتنحت جانباً لتدخله

جلس سيف على الكرسى فجلست ديما امامه
ديما: تشرب حاجه
سيف : شكراً
ديما : سيف ،فيه حاجه حصلت
سيف : مفيش ،غير انى خسرت مراتى وبنتى مره واحده فهيكون ايه أكتر من كده
ديما: سيف كارما ان شاء الله هتبقى كويسه ،ياسر طمنى وهو ان شاء الله هيلاقى لها القلب و....
سيف : طب وديما
ديما: ديما ،تقصد انا يعنى
سيف : اه ،انتى
ديما: انا مالى انا كويسه
سيف: كويسه وانتى بعيد عنى ياديما ،ولا بلاش لتقولى عليه مغرور ،انا مش كويس وانتى بعيده عنى ياديما
ديما: سيف ملوش لازمه الكلام ده ،وجودك هنا أصلاً غلط
سيف : عمر وجودنا مع بعض ماكان غلط ،هو ده الصح
ديما: سيف ماتحاولش تعذب نفسك وتعذبنى معاك
سيف: وليه نعذب نفسنا ياديما ،انا بحبك ومقدرش اعيش من غيرك ،أرجوكى سامحينى وأرجعيلى انا حاسس انى بموت وانتى بعيده عنى
ديما : وانا كمان بموت ،بموت كل لما اشوفك أدامى ،بموت كل لما افتكر انك جرحتنى وسامحتك وبدل ماتحاول تنسينى جرحتنى تانى ،سيف لو بتحبنى أخرج من حياتى وجودك ف حياتى بئه بيضايقنى
سيف : للدرجه دى ياديما
ديما: واكتر
سيف : يعنى مفيش امل
ديما: لأ ياسيف ، مفيش ،وياريت مانشفش بعض تانى ،وع العموم انا خلاص هسافر لياسر هسيبلك البلد كلها
سيف : أرجوكى ياديما ماتسافريش وانا اوعدك مش هضايقك تانى
ديما: سيف مش كل حاجه ف الدنيا بتتعمل ،بتتعمل علشانك ،صدقنى انا مسافره لانى عايزه اسافر مش عشان ماشفكش
سيف : انا بس عايزك تفتكرى انى بحبك ،وبحبك اوى كمان وعمرى ماهحب حد غيرك فى حياتى
ديما: سيف أنسانى ياسيف زى مانا هنساك ،ركز على كارما هى الى بجد دلوقتى محتجاك تركز معاها
سيف : حاضر ،ممكن أطلب منك طلب ،اعتبريه آخر طلب
ديما: اطلب ياسيف
سيف : ممكن أخدك فى حضنى لآخر مره ،مره واحد بس
تفاجئت ديما من طلبه وقالت بأرتباك : مش هينفع ياسيف ،احنا أطلقنا و....
سيف وقد أدمعت عيونه : وحياة أغلى حاجه عندك ياديما ،ماتحرمنيش من آخر مره أحس فيها بيكى
ديما وقد بكت أيضاً : سيف ،أمشى
سيف : أرجوكى ياديما
ديما ببكاء: لأ ،لأ ،أمشى ياسيف أمشى
سيف : ديما يمكن دى تكون آخر مره تشوفينى فيها واشوفك
ديما : معلش ياسيف
سيف وهو يمسح دموعه: براحتك ياديما ،.......... هتوحشينى
ديما: .............
سيف : مع السلامه يا ديما
ديما بصوت منخفض: مع السلامه ياسيف

اتجه سيف الى الباب وفتحه فتفاجئ بوجود سيده على الباب
هناء خالة ديما : انت مين
سيف: حضرتك الى مين ،اكيد حضرتك غلطانه ف الشقه
هناء: لا يابنى دى شقة أبنى الله يرحمه وديما مراته
سيف بغضب : ديما مراتى انا
ابتسمت هناء وقالت : انت سيف جوز ديما ،انا هناء خالتها ومامة آدهم الله يرحمه
سيف: انا آسف جداً ،اتفضلى حضرتك
هناء: انت كنت ماشى ولا ايه ، لأ تعالى انا عايزه اتعرف عليك ،ياسر حكالى عنك
سيف : معلش أصل انا....
هناء: مش هقبل أعذار ،تعالى
سحبته هناء من يديه ودخلت الى الصاله : امال فينا ديما
سيف : اه، ديما .... جوا
هناء: طب ناديها يابنى الله يكرمك
سيف : ها.... ثوانى
دخل سيف الغرفه على ديما فوجدها مستلقيه على بطنها على السرير وتبكى ،أقترب منها بهدوء ووضع يديه عليها ،فأنتفضت ديما وقالت وهى تمسح دموعها: انت لسه ماممشتش
سيف : خالتك بره
ديما: ايه ، جت امتى
سيف : فتحت الباب لقيتها ،على فكره هى بتتكلم على أساس انى جوزك ،واضح ان ياسر حكى لها عنى
ديما: طب ليه مش فهمتها
سيف: اقولها ايه ياديما ،واحده بتقولى انت جوز ديما ،اقولها لأ والله انا طليقها
ديما: خلاص ياسيف ،روح أخرج وانا هغسل وشى وأجيلها
سيف : ماشى

خرج سيف من الغرفه وغسلت ديما وجهها وعدلت شعرها وخرجت ،وجدت سيف وهناء مندمجين ف الحديث وكأنهم أصدقاء من زمان

رأت هناء ديما فوقفت على الفور وقالت بدموع : تعالى فى حضنى ،تعالى ياحبيبة الغالى

ألقت ديما نفسها فى حضن هناء وبكت بشده وبكت هناء أياً ،بعدها بفتره تركتها هناء وجلست ،فجلست ديما أمامها ،تفاجئت ديما بعدم وجود سيف وعرفت انه انسحب أثناء لقائها بخالتها
بدأت هناء الحديث: عامله ايه ياديما
ديما بأستغراب من معاملة خالتها الطيبه ،فهى أبداً لم تكن معها على وفاق ودائماً كانت تشعر بأنها تكهرها وزاد شعورها عندما تزوجت آدهم : الحمد لله ياخالتو ،جيتى مصر امتى
هناء: من شهر ومن ساعتها وانا عايزه اشوفك
ديما: ليه ،اقصد يعنى انك كنتى ،....
هناء: كنت مابحبكيش وبعاملكً وحش
ديما: ماقصدش بس
هناء: هى دى الحقيقه ياديما ، انا كنت مابحبكيش او بمعنى اصح مكنتش بحب أ ختى الى هيه مامتك ،وطبعاً انتى عارفه انه عشان مصطفى والدك فضلها عليه وانا الى حبيته الاول
ديما: هو مافضلهاش هو حبها
هناء: عارفه ، حبها وكان بيحبها اوى كمان لدرجة انها حتى بعد مامات مارضيش يقبلنى فى حياته
ديما: بس ده مش ذنبهم ولا حاجه بأيديهم
هناء: بصى يابنتى انا الغضب كان عمينى ،اقولك على حاجه يوم وفاة مامتك انا حاولت اوقع بينهم ،كلمتها وحاولت اقنعها ان مصطفى بيخونها بس هى ماصدقتنيش وبدل ماتثور على باباكى قالت لى روحى اشغلى نفسك ببيتك وجوزك ،بعدها بيوم عرفت انها ماتت ودلوقتى بس انا عرفت انها ماتت لانى زعلتها وعليت الضغط عليها وماستحملتش
ديما: يعنى حضرتك الى كلمتيها المكالمه الى ضيقتها ،ايوه انا فاكره انها راحت ترد ع التليفون ورجعت مضايقه وبعدها تعبت
هناء: ايوه يا ديما ،عشان كده ربنا عقبنى وخد منى اغلى حاجه ف حياتى خد منى ابنى آدهم ، انا فقت ياديما لما اتوجعت ساعات ياديما الوجع بيعلم
ديما: بس ندمك مش هيرجع لى أمى
هنا: ولا هيرجع ابنى ،خليكى واثقه ان ربنا خد بحقك
ديما : خلاص ي خالتو ،مش عايزه اتكلم ف الى فات ،مهما كانت الاسباب فالموت قدر ومكتوب
هناء: انا مش طالبه كتير ياديما ،انا طالبه بس تسألى عليه ،انتى كنتى أغلى حاجه عند آدهم وانا لما بشوفك اكنى بشوف حته منه
ابتسمت ديما رغم حزنها : حاضر ياخالتو

دخل سيف بعدما أعد ثلاث فناجين من القهوه ووضعهم ع الطاوله
هناء: جوزك باين عليه ابن حلال ياديما .... وشكله بيحبك اوى كده آدهم هيرتاح ف تربته
ديما: اه
سيف وهو ينظر لديما بحزن:انا مش بس بحبها انا بعشقها
هنا: ربنا يخليكم لبعض يابنى ،طمنينى مفش حاجه جايه ف السكه
نظرت ديما الى سيف واضطريت تقول كاذبه : لأ لسه
سيف : طب انا هستأذن عشان عندى مشوار مهم
هناء: طب يابنى خدنى فى سكتك
سيف : اه ،اتفضلى ياطنط
ديما : ماتخليكى معاييه شويه ياخالتو
هناء: معلش ياحبيبتى ،اكد هجيلك تانى
ديما : ان شاء الله
وقفت ديما وسلمت على هناء وتفاجئت بسيف الذى سحبها امام خالتها الى ذراعيه واحتضنها بشده ،لم تشعر بنفسها الا واستكانت بين ذراعيه وأحتضنته بشده ، كانت تراقبهم خالتها وهى تحسبهم عاشقان لا يتحملوا الافتراق للحظات ولكنها لم تكن تعلم انه الوداااااع

..........................

noor elhuda likes this.


التعديل الأخير تم بواسطة um soso ; 01-06-16 الساعة 10:45 AM
امانى الياسمين غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 31-05-16, 04:22 AM   #317

samiataha
 
الصورة الرمزية samiataha

? العضوٌ??? » 276342
?  التسِجيلٌ » Nov 2012
? مشَارَ?اتْي » 1,340
?  نُقآطِيْ » samiataha has a reputation beyond reputesamiataha has a reputation beyond reputesamiataha has a reputation beyond reputesamiataha has a reputation beyond reputesamiataha has a reputation beyond reputesamiataha has a reputation beyond reputesamiataha has a reputation beyond reputesamiataha has a reputation beyond reputesamiataha has a reputation beyond reputesamiataha has a reputation beyond reputesamiataha has a reputation beyond repute
افتراضي

الفصل حلو قوى فيه احداث كتير حلوة بس هي ديما اما تسافر حتقرب من كريم وتحبه اكيد حيكون في فرق في المعامله بين كريم وسيف سلمت اناملك ودام ابداعك.

samiataha غير متواجد حالياً  
التوقيع
رد مع اقتباس
قديم 31-05-16, 09:16 PM   #318

شوشو العالم

? العضوٌ??? » 338522
?  التسِجيلٌ » Feb 2015
? مشَارَ?اتْي » 1,012
?  نُقآطِيْ » شوشو العالم has a reputation beyond reputeشوشو العالم has a reputation beyond reputeشوشو العالم has a reputation beyond reputeشوشو العالم has a reputation beyond reputeشوشو العالم has a reputation beyond reputeشوشو العالم has a reputation beyond reputeشوشو العالم has a reputation beyond reputeشوشو العالم has a reputation beyond reputeشوشو العالم has a reputation beyond reputeشوشو العالم has a reputation beyond reputeشوشو العالم has a reputation beyond repute
افتراضي

روووووعة تسلم ايديك ..ديما تصرفها صح لازم سيف يبطل تهور ويعرف يحافظ عليها

شوشو العالم غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 31-05-16, 10:11 PM   #319

rontii

مشرفة وكاتبة في منتدى قصص من وحي الأعضاء ومحررة واعدة بعمود الأعضاء

alkap ~
 
الصورة الرمزية rontii

? العضوٌ??? » 289729
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 20,876
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » rontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond repute
?? ??? ~
ﻻ إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
افتراضي

سيف بني ادم براس كلب
دماغ اغبها منها مشفوفتش
بدل ما يولع في نفسه علي عملته الطين في خطيبة ماجد ﻻ لسه له عين يحاسب و يزعق و يطلق و يشك
حتي لو اللي بطنها مكنش ابنه و جه نتيجة اغتصاب ده نتيجة افعاله لان ماجد لما خطفها لانها مرات سيف مش ﻻنها ديما
بصراحة د يما مش مفروض تفكر حتي انها ترجعله اهانة بعد اهانة و جرح وراه جرح يعني مرار طافح
كويس ان كريم قدر يسافر و هيكمل تعليمة
مع ان السفر لامريكا صعب جدا من اي دولة عربية بس يمكن ﻻنهم كانو في يوم من الايام اغنيا و ليهم معارف تكون معاهم الجنسية او قدرو يطلعو التاشيرة بسهوله
المهم كريم يستاهل بداية جديدة بعيد عن الخقير ماجد و الاحقر منه سيف


rontii غير متواجد حالياً  
التوقيع














رد مع اقتباس
قديم 31-05-16, 11:57 PM   #320

modyblue

نجم روايتي

alkap ~
 
الصورة الرمزية modyblue

? العضوٌ??? » 321414
?  التسِجيلٌ » Jun 2014
? مشَارَ?اتْي » 19,073
?  نُقآطِيْ » modyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond reputemodyblue has a reputation beyond repute
افتراضي

شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ... لك مني أجمل تحية . موفق بإذن الله ... لك مني أجمل تحية .

modyblue غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 07:04 AM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.