آخر 10 مشاركات
جدران دافئة (2) .. سلسلة مشاعر صادقة (الكاتـب : كلبهار - )           »          539 - سديم الصباح - ليندساي آرمسترونغ - ق.ع.د.ن (الكاتـب : ^RAYAHEEN^ - )           »          انتقام النمر الأسود (13) للكاتبة: Jacqueline Baird *كاملة+روابط* (الكاتـب : * فوفو * - )           »          560 - زاوية صغيرة في قلبي - كاترين سبنسر - ق.ع.د.ن ( تصوير جديد ) (الكاتـب : Gege86 - )           »          الزوج المنسي (10) للكاتبة: Helen Bianchin *كاملة+روابط* (الكاتـب : raan - )           »          جنون المطر (الجزء الثاني)،للكاتبة الرااااائعة/ برد المشاعر،ليبية فصحى"مميزة " (الكاتـب : فيتامين سي - )           »          132- كيف ينتهي الحلم - ليليان بيك - ع.ق. ( نسخه اصلية بتصوير جديد) (الكاتـب : angel08 - )           »          أجنحة الليل - كاترين بلير - ع.ج .. حصريااا** (الكاتـب : جروح - )           »          135 - ضوء آخر النفق - روزميري كارتر - ع.ق (الكاتـب : pink moon - )           »          البديلة *مميزة ومكتملة* (الكاتـب : hollygogo - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى قصص من وحي الاعضاء > الروايات الطويلة المكتملة المنفردة ( وحي الأعضاء )

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 17-05-16, 10:34 AM   #91

um soso

مشرفة وكاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء ومراسلة خاصة بأدب وأدباء في المنتدى الأدبي

alkap ~
 
الصورة الرمزية um soso

? العضوٌ??? » 90020
?  التسِجيلٌ » May 2009
? مشَارَ?اتْي » 33,769
?  مُ?إني » العراق
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Iraq
?  نُقآطِيْ » um soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond repute
افتراضي


الظرف اكيد به الصور
اتوقع العرس سيتم لانه ليس وحدهم بل معهم مروان وحازم
ونور ستفكر بالكل ولن تخرب ليلتهم
لكن الاهم هل ستبلغ ادهم او ستسكت مثل كل مره ؟؟


um soso غير متواجد حالياً  
التوقيع
روايتي الاولى وبياض ثوبك يشهدُ

https://www.rewity.com/forum/t406572.html#post13143524

روايتي الثانيه والروح اذا جرحت
https://www.rewity.com/forum/t450008.html





رد مع اقتباس
قديم 17-05-16, 03:03 PM   #92

modyyasser43

? العضوٌ??? » 331158
?  التسِجيلٌ » Nov 2014
? مشَارَ?اتْي » 520
?  نُقآطِيْ » modyyasser43 has a reputation beyond reputemodyyasser43 has a reputation beyond reputemodyyasser43 has a reputation beyond reputemodyyasser43 has a reputation beyond reputemodyyasser43 has a reputation beyond reputemodyyasser43 has a reputation beyond reputemodyyasser43 has a reputation beyond reputemodyyasser43 has a reputation beyond reputemodyyasser43 has a reputation beyond reputemodyyasser43 has a reputation beyond reputemodyyasser43 has a reputation beyond repute
افتراضي

اعوذ بالله علي كمية الشر اللي عند المسهوكه مريهان يا رب نور تكمل الجواز علشان مرارة الزفته تنفقغ

modyyasser43 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 19-05-16, 12:22 AM   #93

AYA NASR
عضو ذهبي
 
الصورة الرمزية AYA NASR

? العضوٌ??? » 370464
?  التسِجيلٌ » Apr 2016
? مشَارَ?اتْي » 149
?  نُقآطِيْ » AYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond repute
افتراضي

اسم القصه : بحبك ولكن
بقلمى : آيه ناصر
الحلقه : 14

اخذت الدادة الظرف وصعدت الى غرفه نور لكى تسلمه لنور ولكت قابلتها السيده منى قبل ان تصل الى الغرقه واخذت الظرف منها وقالت

منى : ايه ده يا فاطمه
فاطمه : ده واحد جابه وقالى اديه لست نور باين كده يا ستى من الشركه
منى : صبرنى يارب يوم فرحها وهتشتغل لاء هاتيه يا فاطمه هحطهولها فى الغرفه الجديد وتبقى تشوفه وقت تانى وتعالى نشوف فاضل حاجه نقصه فى الغرف ولا ايه
فاطمه : متخفيش يا ستى انا تممت على كل حاجه
منى : مش هرتاح قبل ما اطمن بنفسى
فاطمه : ماشى يا ستى

فى داخل غرفه جميله من اللون الابيض واثاثها فى غايه الرقه كانت غرفه النوم مصحوبه بغرفه معشه ايضا وكان كل شيئ فيها فى غايه الجميل الى ابعد حد وكان سرير غرفه النوم اشبه بسرير الملوك فكان فى غايه الفخامه نظرت منى الى الغرفه بتمعن ثم قالت
منى : تمام يا فاطمه كل حاجه ذى الفل اما ادخل احط الظرف ده فى دلاب نور
فاطمه : مش قولتلك يا ست منى متخفيش انا عملت كل حاجه بنفى ده فرحتى النهارده ما تتوصفش
منى : ربنا يخليكى يا فاطمه

ثم خرجت منى وفاطمه من داخل غرفه نور الى غرفه اخرى على بعد بعض الخطوات وتفقدت كل ى فى الغرفه فكانت الغرفه باللون السماوى والاثاث من اللون الابيض كانت الغرفه تحتوى ايضا على غرفه معيشه بدخلها تفقدت منى الغرفه ثم خرجت هى وفاطمه واتجهم الى غرفه البنات

منى : صباح الخير يا حبيبى
نور وهنا : صباح الخير يا ماما
فاطمه : لووووووووى الف الف مبروك يا حبيبى انا هنزل احضر لكم الفطار عشان تفطرم قبل ما تمشوا
نور : مرسى يا داده
هنا : ولو يسمحتى يا داده اعمليلى نسكفيه
فاطمه : من عنيه يا عروسه
منى : يله جهزوا نفسكم عشان هبعت السواق يوصبكم
هنا : ليه السواق يا ماما خالى حازم وادهم هما الى ييوصلونا
منى : لا انتم مش هتشوفوا بعض غير بليل ومفيش منقشه انا هبعت فاطمه بالفطار افطرم وجهزوا نفسكم عشان نمشى
نور : خلاص تمام يا ماما
هنا : بس
منى : مفيش بس يا هنا
هنا : كونت عوزه اشوف حازم
نور : خلاص يا هنا كلها كام ساعه وهتبقوا مع بعض على طول

بعد برها من الوقت نزلت نور وهنا واستقلم سيارتهم بصحبت السيده منى وذهبوا الى مركز التجميل وكان هناك من يراقبهم فاتصل باحدهم وقام باخباره ان نور ذهبت الى صالون التجميل

الشخص : الو البنت مع اختها وامها في صالون التجميل
مريهان : انت متاكد
الشخص : ايوه يا فندم
مريهان :طيب

قفلت مريهان تلفونها في عصبيه شديده واخذت تكسر كل شيء في مكتبها ثم اخذت تلفونها واتصلت بشخص ما
مريهام : بنت التييييت مهمهاش ولا حصل حاجه
الشخص : ازاي انتي متاكده
مريهان :ايوه متاكده
الشخص : خلاص اهدي لو الخطه دي ما نفعتش اكيد الجايه هتنفع
مريهان : انت علي طول بتقولي كده
الشخص : انا عوزك تثقي فيا
مريهان : اوكيه سلام

اما عند حازم وادهم وقد آتي اليهم مروان بعد ان قام بتوصيل سالي الي مركز التجميل لمساعدة نور وهنا وقام هو بالذهاب الي فيلا ادهم لمساعدته هو وحازم علي تجهيز انفسهم

حازم : انا مش عارف ليه كده
ادهم : ليه ايه
حازم :مش كان المفروض احنا الي نوصلهم الي المركز
ادهم : اه بس نقول ايه بقي لخالتك

دخل مروان علي حازم وادهم الغرفه وقال

مروان : الف الف مبروك
حازم : بسم الله الرحمن الرحيم بيطلعوا امتي دول
ادهم : هههه الله يبارك فيك يا مروان
مروان :ايه يا عم حازم شوفت عفريت
حازم : لاء بس اتخضيت وانتي عارف الخضه غلط عليا اناعريس
مروان : هههه ايوه بقي يعم حققوا تفوقوا وتروقوا انتم السابقون ونحنوا بعد شهر لحقون
ادهم :ايه يا عم نظام القر والحسد ده
حازم : مروان اوعي تكون من الناس الي عنيهم صفره وبترشق اصل اروح فيك ست اشهر
مروان :لا يا عم انا عيني زرقه مش صفر بس انتم شرفونه انهارد
ادهم : متخفش اخواتك رجاله

كانت الاحواء تشع بالسعاده والفرح علي ابطالنا لان اليوم سوف يتم زواجهم ويصبحون مع بعض الي الابد مر الوقت ببطئ عليهم كان كل من ادهم وحازم يعدون الدقائق بل الثواني لملاقات احبهم ذهب ادهم وحازم وكان بصحبتهم مروان وبعض الاقارب والاصحاب الي مركز التجميل كان ادهم وحازم يرتدون بدله من نفس الشكل والنوع وكانت علي هذا الشكل(( بدله سوداء كلاسيكيه سكيني وقميص ابيض وبابيون اسود وحذاء كلاسيكي اسود)) كانوا بهذا اللوك كامهم اميرين من القصص القديمه كانت سيارتهم مزينه بالورد استقلوا اما المركز وقام مروان بمحاكات سالي علي الهاتف واخبرها انهم في انتظار.

مروان : الو ايوه يا حبيبتي هنا ونور خلصم احنا وصلنا
سالي :ايوه يا مروان ثواني وهننزل
مروان : ماشي يا قلبي

بعد عددت دقائق نزلت سالي وكانت ترتدي فستان اسود مرصع عاري الاكتاف ضيق من فوق ومنفوش من الاسفل كانت جميله جدا استقبلها مروان

مروان : ايه القمر ده
سالي: مرسيه يا حبيبي
حازم : سالي هنا خلصت ولا لسه
سالي : اه يا حازم ثواني وهتلقيها نزله

بعد عددت دقائق أطلت هنا من باب الصالون وأسرت قلب كل من رآها فهي كما تعرفون الاصغرهم سنا وحجما فكانت كالفراشه الطائره في السماء الواسعه كانت (( ترتدي فستان باللون الابيض من عند الرقبه إلى الصدر تل مرصع بالجوبير المفرغ وعند الصدر أيضا رسمة القلب بالجوبير المبطن وينزل علي الخصر واسع كالاميرات من قماش التل ويزينه ورود الجوبير المنتوره على أجزاء الفستان من أسفل))
وطلبت هنا من الكوافير ان يصمم لها تسريحه أظهرها طويله نسبيا نظرا لانها بالنسبه لحازم قصيره فصمم لها الكوافير فورمه عاليه نسبيا من الخلف بدون قصص ع الوجه واكتفى بوضع تاج من الورد على مقدمة راسها
وأرادت حذاء عالي وامسكت بيدها باقة ورد ابيض ف احمر ويزينه شرائط بيضاء أيضا

استقبلها ادهم وقام بتقبيلها من جلينها وسلمها لحازم
ادهم : زي القمر يا حبيبتي خالي بالك منها يا حازم
حازم : يسلام في عينى وقلبي يا ادهم

قام حازم بتقبيل هنا من يدها ثم قبلها من جبينها ثم قام بمساعدتها لكي تستقل فى السياره الخاصه بهم ثم وقف حازم لكي يقوم بستقبال اخته وتسليمها الي زوجها بعد عددث ثواني من الانتظار

أطلت نور خارج صالون التجميل ليتفاجئ الجميع بهذه الطله التي كانت اشبهه بالا ميرات سنو وايت فكانت(( ترتدي فستان ابيض اللون بل ناصع البياض من الصدر على هيئه تفاحه مرصع بالاستراسات الرقيقه الفضيه ف الذهبي وواسع من الخصر الي أسفل قدميها وكان من قماش التل الأبيض المزدان ببعض القماش الآخر كمزيج )) وكانت نور تحب البساطه ففضلت تطلق لشعرها العنان وتزينه بتاج دهبي رقيق ريقه تزين جبهتها فقط ابدعى المختصون فى مكياجها فزادها جمال وتألق وفضلت الاترتدي طرحه لأنها تعيق حركة العروس من وجهه نظر نور وكانت متمسكه بيدها باقه من أرق الورود ذات اللونين الابيض والأخضر

نظر ادهم لها وهو لا يصدق ان هذه الملاك هي زوجته وحبيبته قام حازم ومروان بالامساك بيد نور قام حازم بحتضانها وتقبيلها من جبينها وقال

حازم : الف مبروك يا حبيبتي
اما مروان امسك يدها وقال
مروان : طول عمرك بتعتبريني اخوكي وانا النهاردة هسلمك لجوزك
كانت نور علي وشك انت تبكي فذهب اليها ادهم بسرعه وقال لهم
ادهم : اعمل فيكم ايه هتخلوا القمر بتاعي يعيط واللهي ادبحم
حازم : خالي بالك منها يا ادهم
مروان : متزعلهاش يا ادهم عشان خطري
ادهم : حد يزعل روحه يعني يا مروان دي قلبي وكل حاجه ليا قام
ادهم بتقبيل جبين نور واخذها منهم واستقل سيارته بجانبها ذهب الجميع وراء سيارات العرائس كانت زفه كبيرة جدا ثم
توقفت السيارات امام احد القاعات الكبرى فى المدينه دلف ادهم ونور ثم هنا وحازم الى القاعه مع الاغانى والطبول كانت القاعه جميله جدا كانت جميع من فى القاع يعتبر من الطبقة المخملية من اكبر رجال الاعمال جلس الجميع ثم قاموا برقصه السلو كان كلو واحد منهم فى عالم خاص مع زوجته وانضم اليهم فى هذه الرقصه مروان وسالى وغيرهم من الموجودين انتهت هذه الفقه وبعض الفقرات الاخرى كانت نور متوتره بعض الشى ووجدت الافكار السامه تدور فى راسها مره اخرى على عكس هنا تماما التى كانت تشعر بالراحه بوجود حازم

كانت نور تفكرفى ذلك الوقت شارده تماما كانت تفكر فى مستقبلها مع ادهم ولكن وجدت من اقتحم افكاره وفاقت من شرودها على صوت مريهان وهى تبارك لادهم وتقوم بمحادثته همسا امام عيناها شعرت بالاختناق فى هذا الحظه واحمر وجها من الغضب فوجدت مريهان تحضنها وقالت لها همسا

مريهان : اوعى تكونى فكره ان كل الى بيحصل ده هبعدنى عن ادهم لا فوقى ادهم ده ليا
نور ببرود :الله يبارك فكى يا مريهان عقبال اما نفرح بيكى عن قريب ان شاء الله

احست مريهان انها امامه امراءه بارده من المشاعر فكل محاولتها لتغضب نور تفشل ولكنها لم تعلم انها نجحت فى اثاره مشاعر نور وغضبها منها ومن ادهم ايضا ضلت نور صامته الى اعلنت الطبول بانتهاء حفل الزفاف كانت لا تشعر بشئ كانت فى عالمها الخاص وافكارها التى يهيئها الشيطان لها فما عسها ان تفعل فى هذا الموقف

لم تشعر نور باى شئ من حولها الى ان وجدت نفسها فى الجناح الخاص بهم فى الفيلا كانت لا تعلم متى وكيف وصلت الى هذا المكان بهذه السرعه ودخل ادهم ونور الجناح المخصص لهم وقفت نور تنظر لادهم وتتذكر كل الرسائل وزيارتها له بالمكتب ثم تفيق من شرودها على اقتراب ادهم منها متسائلا

ادهم: نوررررر أنا بنادي عليكي من الصبح انتي سرحتي في ايه اللي واخد عقلك
نور: وهي تنفض من راسها هذه الوساوس وتستعيذ بالله من الشيطان هه لا ابدا مفيش
ادهم: طيب ممكن اساعدك وافكر لك سحاب الفستان
نور بخضه : لالالا أنا هتصرف
ادهم وهو يقترب اكثر من نور ولا يفرق بينهم سوى سنتيمتر واحد وتكاد تكون انفاسهم تشعر ببعض
ادهم : متأكده أنا بس هساعدك انتي خايفه ولا ايه
كان ادهم يقولها بمنتهى الرومانسيه وهو يتحسس ملامح وجهها
نور : يتعبير شبهه غاضبه قولتلك لا ولو سمحت اتفضل خد البيجامه بتاعتك وادخل التواليت غير عشان انا كمان عايزه اخد راحتي
ادهم : بنفاذ صبر ( ماشي يا نور هو احنا هنروح من بعض فين )

- اخد ادهم بجامته وذهب الى التواليت واغتسل وبدل ملابسه وخرج ليجد نور قد بدلت ملابسها باخري وهي عباره عن منامه قطنيه بكم طويل وبنطال وردية اللون وعقصت شعرها كحكه عاليه وجالسه أمام طاولة العشاء وتتناول منها ادهم وهو ينظر لها باستغراب

ادهم : طيب استنيني حتى ياعوذ بالله
نور : معلش يا ادهم أصل كنت جعانه اوى اوى و.....
ادهم مقاطعا لها : ادهم
نور : اومال اقولك ايه
ادهم : ليه هي حبيبي وحياتي وعمري خلصم من قاموسك ولا ايه
نور وهي تتمتم بكلمات غير مفهومه قال حبيبي قال
ادهم :بتقولي ايه
نور :بقول ييلا تعالى كل
ادهم : وبعدين ايه اللي انتي لبساه ده
نور : مالها البيجامه بتاعتي اومال هلبس ايه
ادهم ممازحا لها : وهو يقترب منها اومال فين البيبي دول و لانجيرىوالحجات الى بسمع عنها دى
انتفضت نور عندما اخذ ادهم يقترب منها
نور :اده_____م لو سمحت متقربش مني
ادهم : وهو يقترب اكثر ليه دا حتى القرب حلو اوى بصي كده ايه ده
نور : في ايه
ادهم : بصي الفستان جراله ايه?
نور وهي تنظر بلهفه على الفستان فبادرها ادهم وأخذ قبله على حين غره
نور : ادهم متستهبلش بقى
ادهم : مستهبلش في ايه يا حبيبتي مالك هو مش انا ادهم جوزك حبيبك هه وانهارده فرحنا وانا مشتقالك اوى
نور : ادهم بليز تعبانه وعايزه انام تصبح على خير واتجهت نور إلى السرير ودثرت فوقها الغطاء وهمت لتمثل أنها غطت فى نوم عميق أما ادهم فأخذ ينظر لما تفعله نور وهو مندهش على من تصرفاتها و عدم لهفتها عليه مثل لهفته عليها وتمتم
ادهم :شكلها الليله اضربت

أما عند حازم وهنا فدلفا إلى الجناح الخاص بهم
حازم: نورتي الجناح وقلبي وعقلي يا روح قلبي
هنا: تسلملي يا روح قلبي
حازم : هنا أنا بحبك اوى وبحمد ربنا كل ثانيه انك بقيتي مراتي حلالي وإن شاء الله هتكوني أم عيالي
هنا : دا يوم الهنا يا قلبي انا أما اكون ام أولادك ونتشارك فى اساميهم وتربيتهم
حازم : يارب يا روحي أنا هدخل اخد دش واغير
هنا : اوك يا حبيبي
دخل حازم التواليت واغتسل بالفعل وبدل بدلته بمنامه ستان من اللون الكافيه وخرج ليجد هنا كما هي
حازم : اييييييه مغيرتيش ليه
هنا : مانا استنيتك على ما تخرج علشان ادخل أنا التواليت
حازم : طيب تحبي اساعدك فى حاجه
هنا : اه والنبي معلش يازومه ممكن تفكلي سحاب الفستان
حازم : بس كده من عونيا
وهم حازم ليسحب السحاب ولمست يداه ظهر هنا ومن ثم أخذ يتحسس جزء جزء وهو بنزل بالسحاب وبدأت هنا تثار وايضا هو فلم يستطيع ان يتملك فى رغبته بها وكذلك هي فقد ذهبت معه الي عالمه فعانقها وبدأ بتقبيلها من الخلف ثم استدارت له وأخذ يقبلها ثم جثي على ركبتيه ووضع يده أسفل ظهرها والأخرى اسفل ركبتيها وحملها والقاها على السرير برفق فقالت له زوما الفستان فاسكتتها قبله منه على شفتيها ودأب الاثنان فى بحر العشق الحلال سويا

جلس ادهم بجانب واخذ يتقرب منها فوجدها قامت من جانبه وقالت

نور : دى مش طريقة نوم دى يا ادهم مش عرفه انام اعد تتقلب كل شويه
ادهم : ها فى ايه نور هو محدش قالك ان انهارده فرحنا ولا ايه
نور : اه عرفه بس انا عوزه انام
ادهم : طيب تعالى نامى فى حضنى
نور: لا اصل مبعرفش انام جنب حد بقولك ايه انا هروح انام على الكنبه وانت خد رحتك على السرير
ادهم : نعم يختى كنبت ايه الى تنامى عليها
نور : خلاص نام من سكات بقى واللهى لو اتحركت تانى لقوم انام فى غرفه تانيه خالص

استغرب ادهم من طريقة نور الغريبه كليا معه فهى دائما تعامله برقه على عكس هذه المعامله تماما فاخذ يعطى لها فى نفسه كثير من المبررات اما عن نور فكانت تود البكاء وبشده كانت تشعر بالاختناق فهى لا تسطيع ان تسلم لها نفسها وايضا كانت تتعذب بقربه منها الى هذا الحد ومع ذلك تشعر انهم بعاد عن بعض كل البعد ..........................................!

ماذا تخبى الايام لابطالنا وهل سيستمر الوضع هكذا مع ادهم ونور ؟ وما هى خطت مريهان الجديده ؟



التعديل الأخير تم بواسطة um soso ; 21-05-16 الساعة 09:27 AM
AYA NASR غير متواجد حالياً  
التوقيع
تابعونى على روايتى الاولى (بحبك و لكن)

https://https://www.rewity.com/forum/t346550.html

تابعونى علي روايتى الثانيه ( زوجتى ضابط شرطة )
( الجزء الاول من سلسلة ما بين الحب والانتقام )

https://www.rewity.com/forum/t356172.html
رد مع اقتباس
قديم 21-05-16, 09:31 AM   #94

um soso

مشرفة وكاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء ومراسلة خاصة بأدب وأدباء في المنتدى الأدبي

alkap ~
 
الصورة الرمزية um soso

? العضوٌ??? » 90020
?  التسِجيلٌ » May 2009
? مشَارَ?اتْي » 33,769
?  مُ?إني » العراق
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Iraq
?  نُقآطِيْ » um soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond repute
افتراضي

الحمد لله تم الزواج بسبب صدفه جعلت الظرف يقع بيد منى

الف مبروك للعرسان
هنا وحازم حياته ماشيه ..الله يتمم عليهم بخير
ولكن للاسف ادهم ونور حظهم ليس جيد
مريهان حاطتهم لراسها وتريد ان تدمر حياتهم

نور طريقتها غلط .... اما ان لاتهتم وتثق بادهم وتبدأ حياتها معه
او تصارحه بكل مخاوفها وما عرفته والرسائل ليضعا النقط على الحروف
لكن ان تنقلب عليه وتكون متنرفزه وتصرفاتها معه كلها متشنجه وهو لايعلم السبب .. هذا غلط
كما انها لحد الان لم ترى الظرف والصور
ننتظر لنرى ماذا ستفعل عندما تجد الظرف في دولابها


um soso غير متواجد حالياً  
التوقيع
روايتي الاولى وبياض ثوبك يشهدُ

https://www.rewity.com/forum/t406572.html#post13143524

روايتي الثانيه والروح اذا جرحت
https://www.rewity.com/forum/t450008.html





رد مع اقتباس
قديم 22-05-16, 02:02 AM   #95

AYA NASR
عضو ذهبي
 
الصورة الرمزية AYA NASR

? العضوٌ??? » 370464
?  التسِجيلٌ » Apr 2016
? مشَارَ?اتْي » 149
?  نُقآطِيْ » AYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond repute
افتراضي


اسم القصه : بحبك ولكن
بقلمى : آيه ناصر
الحلقه:15

استغرب ادهم من طريقة نور الغريبه كليا معه فهى دائما تعامله برقه على عكس هذه المعامله تماما فاخذ يعطى لها فى نفسه كثير من المبررات اما عن نور فكانت تود البكاء وبشده كانت تشعر بالاختناق فهى لا تسطيع ان تسلم لها نفسها وايضا كانت تتعذب بقربه منها الى هذا الحد ومع ذلك تشعر انهم بعاد عن بعض كل البعد ..........................................!
مع صباح يوم جديد كانت تغريد العصافير واصوات الطيور فى هذا جميله فى اذان حازم وهنا استيقظ حازم اولا ووجد ان هنا مازالت نائمه كالاطفال اخذ ينظر اليها بكل حب ويتمعن فى ملمحها الجميل الى ان وجدها تتحرك فقامت بتفتيح عيونها واول من راته هو حبيبها فقالت
هنا : صباح الخير يا حبيبى
حازم : صباحيه مباركه يا احلى عروسه فى الدنيا دى
هنا : الله يبارك فيك يا حبيب قلبى
سمع حازم صوت طرق على الباب فقام وفتح الباب وفوجد الداده تعطى له طانبه من الافطار بها ما لذا وطاب من الطعام
فاطمه : صباحيه مبارك يا عريس
حازم : الله يبارك فيكى يا داده فاطمه
فاطمه : الفطار اه ولو احتجتم حاجه قولى
حازم : شكرا ليكى يا داده
وضع حازم الفطار فى غرفه المعيشه الملحقه بغرفه النوم وبعد عدت دقائق وجد هنا تخرج من الحمام بعد ان اغتسلت وكانت ترتدى فستان مريحان من القطن عارى الاكتاف (كب ) قصير جدا لايصل الى ركبتها وتركت شعرها ينساب على ظهرها
حازم : ايه الجمال ده
هنا : مرسى يا حبيبى
حازم : يله يا حبيبتى عشان تكلى اكيد جعانه
هنا : جدا
حازم : طيب يله ناكل
جلس حازم وهنا على الاريكه واخذ حازم يطعم هنا وكان ينظر لها بكل حب وكانت هى تشعر بالخجل من نظاراته كان الحب والعشق حازم وهنا وضحا وضوح الشمس لمن يرهم اما عند بطلتنا التى تشعر بالخوف والتوتر والرهبه من خيانه حبيبها بل هى تشك اذا كان ادهم يحبها حقا ام لا كانت ماذلت فى فراشه وكان ادهم بجانبها فسمع ادهم صوت تركات على الباب فقام وخرج ليشاهد الداده تحمل بعض الطعام اعطته لادهم ونزلت الى الطابق السفل وضع ادهم الطعام على المنضده التى تتوسط الغرفه ثم ذهب ببطئ واخذ يقبل نور حتى فاقت وقالت له
نور بخضه : ادهم انت بتعمل ايه
ادهم : بصحيكى يا حبيبت قلبى
نور : هو فى حد يصحى حد كده
ادهم بستغراب : مالك يا نور فى ايه انتى مش ملاحظه اننا لسه عرايس ولا ايه
نور: لا ملحظه بس بردك
ادهم : طيب يله يا حبيبتى عشان نفطر مع بعض
نور : طيب هقوم اخد شور الاول
ادهم : طيب مش محتاجه مساعده
نور: ادهم احترم نفسك شويه ايه محتجه مساعده دى حد قالك انى اتشليت ولا حاجه
ادهم : هو انتى مش ملاحظه ان لسانك بقى طويل شويه ومش ملاحظه ان انا جوزك وصابر عليكى بس متخديش على كده عشان ذى ما بيقولوا انما لصبر حدود
اخذت نور ملابسها وذهبت الى المرحاض وهى تتافف فى عصبيه و وتقول اشياء غير مفهومه تاركه ادهم يفكر لماذا تتعامل معه نور هكذا فهو يعلم انها تحبه وبشده لكنه يجهل السبب وراء هذه المعامله الجافه فوجد ان الصبر هو السبيل لانه يعلم ان نور عنيده جدا واذا تعامل معها بطريقه اخره سوف تكون العواقب وخيمه وهو لا يسطتيع على نفسه اذا اثاره نور غضبه بعد عددت دقائق خرجت نور من المرحاض كانت ........ ترتدي منامه قطنيه الملمس ذات الوان هادئه تتكون من قطعتين بنطلون من اللون البينك المنقط باللون البني وعند الخصر ممسوك بفيونكه بنية اللون أما التبشرت فكان من اللون البني يشوبه بعض الكلمات وذات اكمام طويله وتترك لشعرها العنان لينساب على اكتافها كانت تبدوا مثل الاطفال حقا فقال ادهم
ادهم : يخربيت ميكى ماوس اللى انتى معيشانى فيه يا بنتى ارحمينى شويه
نور وهى واضعه ذراعيها على وسطها : فى اه هو انا عملتلك حاجه
ادهم : لا ولا حاجه تعالى يا حبيبتى يله ناكل عشان كلها سعتين ونسافر
نور : يااااه امتى هروح المحميه انا شفت صورها على النت تحفه
ادهم : خلاص يا حبيبتى تعالى ناكل عشان نقوم نجهز نفسنا
جلس ادهم بجانب نور لكى يتناولم طعامهم فمد ادهم يده الى نور لكى يطعمها ولكن قالت له نور
نور : ايه يا ادهم متاكل انت
ادهم : يا بت ارحمينى اعد باكلك وعملك جو رومانسى وانتى ولا الهوه
نور : لا كل انتى انا هاكل لوحدى
زفر ادهم بعصبيه لان نور تعامله بحده والذى اثار عصبيته اكثر لانه لا يعلم ما هو سبب كل هذا وكف يعلم وهى ايضا لاتعلم ما هو سر مشاعرها المتضاربه لا تعلم لماذا كل هذا الجفاء التى تحسه اتجاهه بعد قليلا من الوقت اخبرت الداده ادهم ونور انا حازم وهنا جهزوا انفسهم وفي انتظارهم في الاسفل ثم دلف ادهم ونور الي الاسفل راتهم السيده مني وحازم وهنا واد الحوار كلاتي
مني : صباحيه مباركه يا حبيبي
ادهم : وهو ينظر لنور بسخريه الله يبارك فيكي يا ماما
حازم : الف مبروك يا ادهم الف مبروك يا نؤنؤ
ادهم : الله يبارك فيك يا زومه الف مبروك ليك انت كمان
حازم : الله يبارك فيك يا حبيبي اخوك بس يله عشان الطياره
نور : الله انا متحمسه اوي للمكان ده
هنا : ايوه فعلاً جميل جداً
ادهم : طيب يله عشان منتاخرش
نور/ هنا : نشوف وشك بخير يا ماما
مني : خلو بالكم علي نفسكم يا حبيبي
نور : حاضر خدي الدواء في ميعاده يا ماما وانا هكلمك كل يوم
مني : حاضر يا قلبي
توجه الجميع الى مطار القاهره لتوجه الى مدينه شرم الشيخ حيث كان برنامج شهر العسل كالاتى اسبوعا فى مدينه شرم الشيخ ومحميه راس محمد حسب اختار نور وثلاث اسابيع فى روما عاصمه ايطاليا حسب اختيار هنا وحازم وادهم وبعد حوالى 40 دقيقه استقلت الطائره داخل مطار شرم الشيخ ودلف الجميع منها ثم توجهوا الى الفندق الذى كان يبعد على محميه راس محمد حوالى 5 كيلوا بالسياره فكان يتوسط الطريق بين مدينه شرم الشيخ وهذه المحميه فكانت نور من عشاق الطبيعه فختاره هذا المكان لان هذه هي محمية طبيعية في جنوب سيناء تحديدا على بعد 12 كم من شرم الشيخ. يجاور خليج العقبة إلى الشرق وتجاور خليج السويس إلى الغربومن مميزتها تستطيع الغوص والسباحه هي انشطه شعبية في رأس محمد.تقع هذه المحمية عند التقاء خليج السويس وخليج العقبة، وتمثل الحافة الشرقية لمحمية رأس محمد حائطاً صخرياً مع مياه الخليج الذي توجد به الشعاب المرجانية، كما توجد قناة المانجروف التي تفصل بين شبه جزيرة رأس محمد وجزيرة البعيرة بطول حوالي 250 م. وتتميز منطقة رأس محمد بالشواطئ المرجانية الموجودة في أعماق المحيط المائى لرأس محمد والأسماك الملونة والسلاحف البحرية المهددة بالانقراض والأحياء المائية النادرة، وتحيط الشعاب المرجانية برأس محمد من كافه جوانبها البحرية كما تشكل تكوينا فريدا حيث أن هذا التكوين له الأثر الكبير في تشكيل الحياة الطبيعية بالمنطقة كما تشكل الانهيارات الأرضية "الزلازل" تكوين الكهوف المائية أسفل الجزيرة كما أن المحمية موطن للعديد من الطيور والحيوانات الهامة مثل: الوعل النوبى بالمناطق الجبلية وأنواع الثدييات الصغيرة والزواحف والحشرات والتي لا تظهر إلا بالليل ،كما أن المحمية موطن للعديد من الطيورالهامة مثل البلشونات والنوارس. وتمتاز بطقس شديد الحرارة صيفا ومعتدل شتاء. لماذا اعلنت راس محمد محمية طبيعية..لا بها مثل (الشعب المرجانية، وبيئة المنجروف. وبيئة الادوية الصحراوية، والبئات الساحلية وتتمثل في سهول طينية واراضى ملحية، وبيئة الحشائش البحرية و هذه المحمية من اشهر المحميات ) استقرت السياره امام الفندق ونزل الجميع وبعد الانتهاء من اجراءات الحجز اتجهوا الى الغرف
دلف ادهم ونور الى الغرفه مع احد العاملين الفندق الذى يحمل لهم الحقائب اعطى ادهم العامل بعض من المال (بقشيش ) شكره العامل وهم بالانصراف فقام ادهم باحتضان نور من الخلف على غره فتعصبت نور من طريقته لانها فى داخل نفسها كانت تحتاج الى بعض الوقت لترتب افكارها وادهم يضغط عليها جدا بافعاله الغير مقصورده
ادهم : وهو يحضن نور حمد لله على السلامه يا قلبى
نور :وهى تبعد عنه الله يسلمك يا ادهم
ادهم بستغراب : ممكن اسالك سوال
نور : اكيد يعنى اسال
ادهم : هو انتى متغيره كده ليه وايه المعامله الى بتعملينى بيها دى
نور : بص انا مش متغيره ولا حاجه بس معلش ممكن تصبر شويه انا كل الحكايه عوزه شويه وقت انا حسه اننا اتسرعنا
ادهم : رافعا حاجبه اتسرعنا فى ايه بقى هو احنا لسه نعرف بعض من اسبوعين لا ايه
نور : لا مش قصدى انا لسه مش مستوعبه الموضوع يا ادهم معلش اصبر شويه
ادهم : ماشى يا نور برحتك
ترك ادهم واقفه مكانها واخذ حقبته واخرج منها ملابس مريحه بعض الشئ ودلف الى المرحاض لكى يبدل ملابسه اما نور فاتجهت الى الرفه لتشاهد المنظر الخلاب
اما عند حازم وسالى فهم يعيشون اسعد ايامهم حقا كانوا فى غرفتهم يقفون فى شرفة الجناح الخااص بهم بعد ان قاموا بتبديل ملابسهم كان حازم يحضن هنا ويغمرها بحبه وحنانه وكانت هى سعده جدا
حازم : مبسوطه يا هنا قلبى
هنا : اوى اوى يا زومه
حازم: يارب ديما تفضلى فرحانه وسعيده كده على طول
هنا : وانتى معايه يا حبيبى بس انا عوزه اخرج بقى
حازم : طيب استنى اما اتصل با ادهم عشان يحضرم نفسهم وننزل
هنا : طيب اتصل بيه اصلا مش عرفه شكلهم هما الاتنين عامل كده ليه
حازم: فعلا شكلهم مش اتنين لسه متجوزين انبارح عندى احساس ان فى حاجه مبنهم
هنا : نور متغيره جدا بقالها كام يوم اصلا
حازم : انا هكلمهم ونشوف ايه الموضوع
فى جناح ادهم ونور دلف ادهم من المرحاض وهو يرتدى تيشرت اسمر حمالات وبرمودا ابيض ووضع في قدمه خفاً أسود بهذه الملابس وجد نور تقف فى الشرفه كانت شارده تماما فى عالمها لم يبالى ادهم بها وجلس يشاهد احدى مباريات كرة القدم على شاشه tv وبعد بره من الوقت وجد هاتفه الجوال يرن فقام برد دون ان يعلم من المتصل
ادهم : الو
حازم : ايوه يا ادهم مش هننزل ولا ايه الجو تحفه
ادهم : ماى يا حازم هنجهز ارنلك
حازم :ماشى سلام
ادهم : سلام
توجه ادهم بنظره الى الشرفه فوجد نور شاده كما هى زفر ادهم الصعداء فى صمت وقاله
ادهم : نور . نور استغفر الله العظيم مبتردش له دى
توجه ادهم الى الشرفه وقال
ادهم : نور انتى يا ستى
نور بخضه : نعم يا ادهم خضتنى
ادهم : خضتك ايه دا انا بقالى ساعه وربع بنادى عليكى
نور: ساعه وربع ايه دا احنا مكملناش نصف ساعه وصلين المهم فى ايه
ادهم : صبرنى يارب على الطريقه دى المهم حازم وهنا عوزين نخرج يله اجهزى
نور : طيب ثوانى هجهز نفسى
ادهم : طيب بسرعه
دلفت نور الى داخل الغرفه اتجهت الى حقيبه ملابسها ثم دخلت الى المرحاض وبعد عددت دقائق وهى ترتدى بلوزه كت من اللون البينك مخطته بخطوت بيضاء وبنطال بنك يصل الى تحت الركبه بقليل وارتدت كتوتش رياضى وقامت برفع شعرها الى الاعلى بطريقه عشوائيه ولكن ذات شكل جميل وهمت بالخروج وقالت
نور : يله يا حبيبى انا جهزت
ادهم : واللهى فكرتك نسيتى
نور: ها نسيت ايه
ادهم : انى حبيبك
نور : ليه يعنى مش انت حبيبى بردك
قام ادهم باحتضان نور ثم انحنى اليها وقبلها قبله هادئه وقال لها
ادهم : طبعا حبيبك وانتى حبيبتى وروحى وقلبى وكل حاجه ليا فى الدنيا دى بقولك ايه يا نور
نور : نعم
ادهم : منيجى نطنش حازم وهنا ونخلينا هنا احسن ثم انحنى اليها مره اخره و اخذ يقبلها فقامت نور بخداعه
نورر بخضه : ايه ده يا ادهم
ادهم : فى ايه يا نور
نور: شكل فى حاجه مولعه فى الحمام بص

استدار ادهم برأسه فرقدت نور الى خارج الغرفه فعلم ادهم انها ليست الا خدعه منها ولكن كان سعيدا جدا لانه اعتقد ان نور بدئت تتعود على الامر ، نزل الجميع الى الرسبشن ومنه الى خارج الفندق قام ادهم بطلب سياره مرافقه لهم فى نزهتهم اتجهوا اولا الى محمية رأس محمد وجزيرتى تيران وصنافير وسانت كاترين حيث جمال الشواطى والشعب المرجانيه والمناظر الخلابه
كانت الشاطئ يعتبر خالى من المصيفين لان هذه المحميه لاسف لم تكون معروفه كانوا سعداء جدا بالجو وجمال الطبيعه كان ادهم كلما نظر الى حازم وهنا كان بفرح كثيرا لان اخته وجدت الحب ولكن فى اعماق قلبه يحزن على حاله وعلى محبوبته التى تقوم ببناء الاسوار التى تمنعه من القترب منها وهو لا يعلم لماذ حالها متقلب هكذا اراد لو يجذبها اليه ويحضنها ويقبلها امام العالم فانها زوجته وحبيبت عمر كان ينظر الى اخته وزوجها باعين الحب لا باعين الحسد والحقد
اما عن نور كان تضحك فى فى وجه من يراها ولكن قلبها ينفطر حزنا فالانسان حين يسيطر عليه شعور الخوف والشك يعمى عيناه عن الحقيقه لابد ان نضع لها الاغذار فكانت مريهان وخططتها كمثل الشيطان الذى يوسوس لها
اما حازم وهنا فكانوا على رغم السعاده والفرح والشعور الجميل الذى ينموا بداخلهم ولكنهم كانوا يشعورون بالجفاء فى علاقة ادهم ونور ولكن لم يتكلمون معهم لاعطائهم الخصوصيه فى علاقتهم
اخذوا الكثير من الصور التى تجمعهم فى هذا المكان الجميل ولكن انتها هذا اليوم وغطا اللون الاسمر السماء معلنا عن قدوم المساء انها شرم الشيخ مدينه ساحره ذات طابع خاص ولكن التعب والارهاق كان هو سيد الموقف عن ابطالنا فصعدوا الى غرفه
كانت هنا متعبه جدا فنامت فى السياره اثناء العوده فقام حازم بحملها مع استغراب كل من فى الفندق ولكن هو لا يعير احد اهتمام الاهم عنده هو راحة محبوبته استقل بها الى غرفتهم ووضعها على سريرها وقام بخلع حذائها وغطاها بالغطاء جيدا ثم قبلها من جبنهم وذهب لتغير ملابسه
عاد ادهم ونور الى غرفتهم فقال ادهم
ادهم : ها يا حبيبتى اطلب اكل ولا هتنامى
نور : لا يا ادهم اطلب اكل اصل هموت من الجوع
ادهم : حاضر يا روحى
نور : طيب انا هغير هدومى على ما الاكل يوصل
ادهم : طيب يا حبيبتى
دلفت نور الى المرحاض لتاخذ شور وبعد قليل خرجت وهى ترتدى شورت جينز أزرق اللون يصل وأردات فوقه كنزه من اللون السيمون ذات علقه على الرقبه كان ادهم قد طلب الطعام ووقام بوضع فيلم رومانسى لكى يشاهدوه اثناء العشاء خرجت نور الى الخارج وقالت
نور: الاكل جه
ادهم : ايوه يا حبيبتى واختارت فيلم نسمعه واحنا بناكل
نور: مرسى يا ادهم طيب يله ناكل هموت من الجوع
تناول ادهم ونور العشاء في جو رومانسى وهما يتابعون الفيلم الرومانسي الذي اختاره لهم ادهم وبعد ان انتهوا من الأكل
سمع ادهم طرقات على باب الغرفه
شخص ما : ال room service يا فندم
ادهم :أيوا لحظه من فضلك
نور ألبسي الروب علي الشورت ده
نور : ليه يعني ما انا بنزل ال beach كده فيها ايه
ادهم وهو مكفهر الوجهه : في ايه كل ما اقولك حاجه تقولي لا مفيش مره كلمتى تتسمع
نور على مضض وقد احست ان ادهم عنده حق : طيب حاضر
فتح ادهم الباب لخدمة ال room service
اسف على الازعاج يا فندم بس لو حضرتك خلصت العشا أنا ممكن اخد الصنيه
ادهم : اه تمام خلصت اتفضل
الشخص : شكرا اي اوامر يا فندم
ادهم : شكرا
الشخص : طابت ليلتكم
أغلق ادهم الباب
وخلعت نور الروب من عليها
وتمدد ادهم على الكنبه لمتابعة باقي احداث الفيلم
وكانت نور تجلس بجواره
فسحبها ادهم من ذراعها لتجد نفسها متمدده بجانبه
فاحاطها ادهم بذراعه لتكون بذلك نور فى أحضان ادهم
فلم تمانع نور فى قربها من ادهم هذه المره واخذوا يشاهدون الفيلم ولكن كان ادهم سعيد جدا لان ولاول مره يتقرب من نور هكذا فاخذ يمسد على شعرها و يستنشق عبيره الاخاذ حتى استسلم الى النوم العميق هو وحببته
فى صباح يوم جديد فى مدينه شرم الشيخ كان نزل الجميع الى الشاطئ باكرا رفض ادهم وحازم بشده نزول هنا ونور الماء لمارسه السباحه لان الشاطئ كان ممتلى بالناس ولكن على بعد امتار كان هناك امراءة ذات عيون زرقاء وشعر الاسمر القصير والجسد الممشوق والبشره الخمريه كانت تتابع ابطالنا او بخاصه بطلنا المغوار ادهم ...................................

هل حقا بدأت نور تطرد هذه الافكار وتسلم نفسها لادهم ؟ ومن هذه المراءه ؟
وهل ستستمر حياة ابطالنا هكذا ؟
هل حقا بدأت نور تطرد هذه الافكار وتسلم نفسها لادهم ؟ ومن هذه المراءه ؟
وهل ستستمر حياة ابطالنا هكذا ؟



التعديل الأخير تم بواسطة um soso ; 22-05-16 الساعة 08:41 AM
AYA NASR غير متواجد حالياً  
التوقيع
تابعونى على روايتى الاولى (بحبك و لكن)

https://https://www.rewity.com/forum/t346550.html

تابعونى علي روايتى الثانيه ( زوجتى ضابط شرطة )
( الجزء الاول من سلسلة ما بين الحب والانتقام )

https://www.rewity.com/forum/t356172.html
رد مع اقتباس
قديم 22-05-16, 09:19 AM   #96

um soso

مشرفة وكاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء ومراسلة خاصة بأدب وأدباء في المنتدى الأدبي

alkap ~
 
الصورة الرمزية um soso

? العضوٌ??? » 90020
?  التسِجيلٌ » May 2009
? مشَارَ?اتْي » 33,769
?  مُ?إني » العراق
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Iraq
?  نُقآطِيْ » um soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond repute
افتراضي

نور تتخبط ولا تعرف ماذا تريد
كنت اعتقد انها سترى الظرف لانه في دولابها
يعني ننتظر الى ان يعودا يعد شهر

اعتقد انها مريهان من تراقب ادهم
عندي ملاحظه اتمنى ان لاتزعجك
لاداعي لسرد تفاصيل اللبس والعطر بالتفصيل ,,


um soso غير متواجد حالياً  
التوقيع
روايتي الاولى وبياض ثوبك يشهدُ

https://www.rewity.com/forum/t406572.html#post13143524

روايتي الثانيه والروح اذا جرحت
https://www.rewity.com/forum/t450008.html





رد مع اقتباس
قديم 22-05-16, 10:24 PM   #97

AYA NASR
عضو ذهبي
 
الصورة الرمزية AYA NASR

? العضوٌ??? » 370464
?  التسِجيلٌ » Apr 2016
? مشَارَ?اتْي » 149
?  نُقآطِيْ » AYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond repute
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة um soso مشاهدة المشاركة
نور تتخبط ولا تعرف ماذا تريد
كنت اعتقد انها سترى الظرف لانه في دولابها
يعني ننتظر الى ان يعودا يعد شهر

اعتقد انها مريهان من تراقب ادهم
عندي ملاحظه اتمنى ان لاتزعجك
لاداعي لسرد تفاصيل اللبس والعطر بالتفصيل ,,
لا والله مش بزعل وفرحانه انك لفتي انتباهي على حاجه غلط


AYA NASR غير متواجد حالياً  
التوقيع
تابعونى على روايتى الاولى (بحبك و لكن)

https://https://www.rewity.com/forum/t346550.html

تابعونى علي روايتى الثانيه ( زوجتى ضابط شرطة )
( الجزء الاول من سلسلة ما بين الحب والانتقام )

https://www.rewity.com/forum/t356172.html
رد مع اقتباس
قديم 23-05-16, 04:39 PM   #98

نادية 25

نجم روايتي


? العضوٌ??? » 325684
?  التسِجيلٌ » Sep 2014
? مشَارَ?اتْي » 1,717
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Iraq
?  نُقآطِيْ » نادية 25 has a reputation beyond reputeنادية 25 has a reputation beyond reputeنادية 25 has a reputation beyond reputeنادية 25 has a reputation beyond reputeنادية 25 has a reputation beyond reputeنادية 25 has a reputation beyond reputeنادية 25 has a reputation beyond reputeنادية 25 has a reputation beyond reputeنادية 25 has a reputation beyond reputeنادية 25 has a reputation beyond reputeنادية 25 has a reputation beyond repute
¬» مشروبك   7up
¬» قناتك dubi
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

مبينة رواية روعة
تسلمين حبي


نادية 25 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 24-05-16, 03:37 AM   #99

AYA NASR
عضو ذهبي
 
الصورة الرمزية AYA NASR

? العضوٌ??? » 370464
?  التسِجيلٌ » Apr 2016
? مشَارَ?اتْي » 149
?  نُقآطِيْ » AYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond reputeAYA NASR has a reputation beyond repute
افتراضي

اسم القصه : بحبك ولكن
بقلمى : آيه ناصر
الحلقه : 16

فى صباح يوم جديد فى مدينه شرم الشيخ نزل الجميع الى الشاطئ باكرا رفض ادهم وحازم بشده نزول هنا ونور الماء لمارسه السباحه لان الشاطئ كان ممتلى بالناس ولكن على بعد امتار كان هناك امراءة ذات عيون زرقاء وشعر الاسمر القصير والجسد الممشوق والبشره الخمريه كانت تتابع ابطالنا او بخاصه بطلنا المغوار ادهم قام ادهم وحازم ببمارسه السباحه لعددت دقائق ثم دلف الاثنان من المياه متوجهون الى احد المقاعد القريبه من الشاطئ حيث تجلس نور وهنا وكانت نور ترتدى ((فستان عاري الأكتاف مخطط بالعرض ذات الوان مبهجه فهو مزيج من اللون الاكوا والزرعي الأخضر والأبيض وينتهي بكورنيش فوق الركبه وأرادت نظارتها الشمسيه ال Dior
وأرادت حذاء مخصص للبحر من اللوان الاكوا وكاب من نفس اللون ويزين رقبتها عقد من الأولى الأبيض ف الاكوا )) كما ارتدت هنا ((شورت من قماش الجبردين ذات لون بيج فاتح ومن فوقه بلوزه بالوانات مبهجه ف مزيج من ألوان الأصغر والأخضر والأبيض والاورانج ذات فتحة صدر مثلثه وبربطاين مربوطان خلف رقبتها الصغيره وترتدي شابوه من الخوص وايضا شنطه من الخوص ذاتا لون أخضر مرتديه بقدميها حذاء مكشوف ذات سلسله من أعلى المشط ونظارتها الشمسيه الرائعه )) همت هنا حين راتهم واعطتهم المناشف بينما كانت نور فى عالمها الخاص مع قصه رومانسيه فقالت هنا

هنا: مليش دعوه انا عاوزه انزل البحر
حازم : مينفعش يا حبيبتى
هنا : طيب هو احنا هنفضل اعدين كده
حازم : تحبى نتمشى شويه
هنا : بسرعه ياريت يا زومه

كما ارتد ادهم تشيرت ابيض على جسمه بعد ان مارس السباحه واتجها ناحيه نور انحنى اليها وهمس فى اذنها وقال

ادهم : ايه واخد عقلك كده ونسيانى
نور : وقد قشعر جسدها بسبب قرب ادهم منه وقالت :لاء قصه حلوه اوى وكونت عوزه اخلصها
ادهم : طيب مش عوزه نتمشى شويه على الشاطئ
نور : سورى ا حبيبى عوز اخلص القصه
ادهم : برحتك يا نور

تنفس ادهم الصعداء وجلس بجانب مقعد نور وظل يتابع من امامه ووقع عينه على حازم هنا كانوا يلعبون بالمياه فارحين و كان على احد الكراسى القربه منه يجلس رجلا وحبيبته وكانوا كانت المراه تتكلم مع حبيبها ويضحكون بشده زفر ادهم بضيق على حاله كان يسخر من نفسه ها هو بجانب حبيته ولا يقدر على التقرب منها حتى لا يحس بالشعور الذى ينتابه كلما نفرت منه

كانت صاحبه العين الزرقاء تقترب من ادهم وهى تتابع نظرات ففاق ادهم من شروده على صوت يعلمه جديدا انه صوت سيرين كانت من شيله البنات الذى كان يعرفهم فى الماضى استغرب ادهم من وجودها فى هذا المكان كانت سيرين من البنات المتحررين جدا مثل مريهان واعونها فى لبسهم وفى معاملتهم مع الشباب تحت مسمى الصداقه او الصحوبيه كانت ترتدى مايوه بيكينى من اللون الزهرى كان يكشف كل تفصيل جسدها فقتربت من ادهم دون ان تنظر الى الفتاه التى بجواره وهى نور التى كانت تشطاط غضبا لتقربها لادهم وهى بهذا المنظر ودار الحوار كالاتى

سرين : ياربى مش معقول اعده اقول هو ولا لاء
ادهم : وهو يدير راسه فى اتجاه الصوت : دى الدنيا صغيره اى ياولاد سرين مش معقول
سرين frown رمز تعبيري بدلع) ايوه يا وحش يلى مش بتسال خالص
ثم همت سرين باحتضانه وقامت بتقبيله على خديه نظر ادهم الى نور يود لو يعلم شعورها الان فوجدها قد تركت الروايا وعقده حاجبيها فى غضب كما عقدة ساعديها ايضا امام صدرها وكانها تشاهد tv على احد المسلسلات فلمعت لادهم فكره يشطانيه فى راسه لعلها تساعده فى تقرب نور منه وهى ان يتمادى مع سيرين فى وقاحتها من وجهة نظره لكى تغير نور سيرين وتعمل على التقرب هى منه قاطعة تفكيره سيرين وهى تقول

سيرين : ها يدومى انت فى شرم بتعمل ايه شغل لا ايه اوعى تقولى فسحه مع الشله
ادهم : لا يا سوسو فسحه بس مش مع الشله مع العيله شهر عسل وانتى الصدقه
سيرين :شهر عسل اه بطل هزار ادهم هاشم بجلالة قدره اتجوز اوعى تكون مريهان عاصم واللهى ازعل منكم موت

حقا لم ترى سيرين نور الجالسه تشاهدهم فى غضب شديد واما ان نطقت سيرين اسم مريهان فتذايد غصب النور التى ارادت ان تقوم وتمسك سيرين وتقوم بضربها حتى ان تشفى غليلها ولكن كالعاده ظلت نور متحفظه على موضعها من الاعراب فى مكنها متمسكه بثباتها الانفعالى حتى لا تبان امام الجميع انها المراءه الضعيفه الغير واثقه من نفسها ومن حبيبها
صاحب العين الزايغة من وجهه نظر نور قطاع هذا وصل هنا وحازم فقامت سيرين على الفور باحتضان حازم هو الاخر وتقبيله امام هنا فكانت هنا لها رد فعل على هذا عكس نور تمام
وكاان ادهم يسرق النظر الى نور كل ثانيه حتى يرى وجهها انفعلتها

حازم : دون ان يرى من التى تقف مع ادهم انا جيت
سيرين يتعجب : زوما مش معقول انتى كمان لا مش قده اصدق
حازم: سلام قول من رب رحيم س..سيرين قامت سيرين بحضنه وتقبيله هو الاخر
سيرين : وحشنى موت ووحشنى خفت دمك
هنا : التى شدة حازم ووقفت امامه بقامتها القصيره امام سيرين وانتى مين بقى يا قطه وتعرفى ادهم وحازم منين
سيربن : My best friends
هنا : بسخريه حبيبى يا زوما طيب تعالى يا قطه فى حضن مرات صديقك وتبوسيها كده وترحبيى بيها ولا انتى يا سردين مبترحبيش الى باصدقائك
حازم ادهم : كاتمين ضحكتهم على كلام هنا بينمى ابتسمت نور على طريقه هنا
سيرين : انا اسمى سيرين سيرين مش سردين
هنا : معلش يا حبيبتى مختدش بالى
فقامت هنا بحتضانها والضغط على جسدها بشده وقامت بتقبيلها بطريقه سوقيه وقالت لها
سيرين : براحه شويه ايه الطريقه دى هو انتى مين اصلا
هنا : لالالالالالا ملكمش حق يا شباب متعرفوش الموزه علينا بصى يا مووزه انا هنا مرات حازم واخت ادهم وبنت خالت حازم ودى الى قعده دى نور مرات ادهم واخت حازم وبنت خالت ادهم
سيرين:هاها انا مش فهمه حاجه
هنا : الموضوع كبير يا سردين هبقى افهمك بعدين المهم انتى مش سقعانه بلبسك ده
سيرين : اسمى سيرين لا مش سقعانه انا كونت باخد حمام شمس
هنا : قولتيلى طيب
سيرين : انا همشى يا دومى حالا وهتصل بيك عشان نتقابل واعرفك على ممدوح خطيبى
حازم : هو مش انتى كونتى اتجوزتى
سيرين : اه يزومه بس اطلقت من اسبوعين واطلقت من اسبوع
هنا : يعينى يا سردين هما الرجاله اتعموا
سيرين : يوه انتى بتغلطى فى اسمى ليه على العموم هشفكم بعدين باى يا جماعه على اتصال يا ادهم

انصرفت سيرين فضخك كل من ادهم حازم على افعال هنا بينما كانت نور غاظبه جدا وايضا هنا فقامت نور على الفور بعد ان ظلت صامته طول مجرى الحديث فقامت ولمت متعلقاتها وقالت

نور : انا تعبت بعد اذنكم هرجع الغرفه
ادهم : طيب استنى شويه وهنرجع مع بعض
نور : لا خليكم انتم
هنا : لا استنى انا جيه معاكى

ثم لفت راسها الى حازم وقالت

هنا : زومه حبيبى
حازم : نعم يا حبيبتى
هنا : مشفش وشك انهارده فى الغرفه ولا قولك انا هروح عند نور وانت وادهم مع نفسكم
حازم : ها وده ليه انشاء الله
هنا: عشان تبقى تخلى البنات تبوسك وتحضنك يا زومه يله يا نؤنؤ
ادهم : مليش فيه محدش ياخد نور منى انا مالى انا
نور: ليه يا بابا هو انت كمان مش خلتها تحضنك وتبوسك وهو ايه يا ادهم كل شويه اشوف المنظر ده قدامى ارحم بقى

صعد كل من هنا ونور الى الغرفه وما ان قفلت هنا الباب والتفت حتى وجدت نور جالسه على الاريكه فى وضع الجنين ووتبكى كانت تبقى وتتزايد شهقاتها فتوجهت اليها هنا وجلست امامها وضمتها الى صدرها واخذت تمسد على شعرها وقالت

هنا : فى ايه يا نور مالك يا حبيبتى
نور : تعبانه اوى يا هنا
هنا: من ايه يا حبيبتى احكيلى
نور : احكيلك ايه يا هنا مفيش حاجه تتحكى انا مش فهم الشعور الى انا حساه انا مضيقه من نفسى ومن الى حوليه انا خيفه اولا يا هنا من الى جاى
هنا : ليه كده يا حبيبتى مين مزعلك ادهم هو الى زعلك
نور: ادهم ...... ! انا بحب ادهم اوى يا هنا حسه انى عيشه عشانه وخايفه يبعد عنى اوى سعتها ممكن اموت
هنا : متخفيش يا حبيبتى ادهم بيحبك اوى مش ممكن بعد عنك
نور : انتى متاكده ان ادهم بيحبنى
هنا : يلهوى يا نور انتى لسه بتسالى ده بيموت فيكى

كانت نور تبكى وتشهق من الحزن الدفين احست هنا عليها اخذت تعانقها بحنان وعلمت هنا انا يوجد شيئ تخفيه نور عليها ولم تريد الاسرار عليها حتى لا تتعبها اكثر من ذلك ولكنها اثرت على ان لا تتركها فى حزنها فاخذت تمازحها حتى ضحكة نور

هنا : يا ترى زمان حازم عامل ايه حالا مع ادهم تفتكرى بيعدم النجوم
نور : بصوت حزن لا ممكن يكون مع سردين
هنا : واللهى اقتله واقتلها سبحان من صبرنى ومجبتهاش من شعرها
نور : ههههه بس انتى بهدلتيها
هنا: بهدلتها ايه دا انا كده معملتش حاجه

كادت نور ان تتكلم ولكن قاطعها دق الباب فاتجهت هنا الى الباب ووجدت حازم وادهم فقالت

هنا : نعم وهى تقف امامهم عاقده يدها امام صدرها
ادهم : نعم ايه دى اوضتى يا هانم
حازم :هنا حبيبتى ارجعى معايه بقى انا ذنبى ايه انا طيب وحده وجيه تسلم عليا انا مالى
هنا : بص انت وهو انا هنام هنا انهارده يعنى هنام هنا انهارده
ادهم : وهو ينظر لحازم لالالا بقى دى بتستعبط يله يا عم نفذ الخطه
حازم : استعنا على الشقه بالله

قام حازم بحمل هنا واخذت هنا تتوعد لحازم و تسبه وتحرك قدمها فى الهواء بينما اما ادهم عندما دلف الى الغرفه وقفت نور وعلمات الدهشه تعلوا وجهها قالت

نور : ادهم ايه الى جابك
ادهم : نعم ايه الى جبنى مش اوضتى دى لا ايه
نور : وهى تقعد اصابعها اما صدرها بس انا وهنا قولنا هنام النهارده مع بعض
ادهم : ليه يا اختى لحقت توحشك اوى
نور : اه لحقت توحشنى
ادهم : كان زمان قبل ما نتجوز الكلام ده اما من هنا ورايح مفيش نوم الى فى حضنى انا انتى فهم
نور : وقد شعرت انا الدماء تتصاعد الى وجهه فقالت حتى تتهرب من الموقف هو ايه ده انشاء الله هو انت مش راحم نفسك مريهان تحضنها سيرين تحضنها وكمان عاوز تحضنى ارحم نفسك شويه
ادهم : وقد شعر بغضبها و بغيرتها فقال واللهى انا حر اعمل الى انا عوزه
نور : نعم حر على نفسك مش عليا
ادهم : عليكى وعلى اى حد وهوريكى

قام ادهم بالتقدم اما مكان نور ولكنها استطاعت الهروب منه فصعدت على المنضده وقفزت بسرعه على الجه الاخره فرفع ادهم حاجبه

ادهم : ايه الى انتى عملتيه ده
نور : انا كده اذا كان عجبك
ادهم : اللهم طولك يا روح يا بنت متستفزنيش
نور : برحتى يا دومى

كاد انهم ان ينفجر ضحكا على طريقة نور ولكنه فى سرعه غير متوقعه امسكه بها واحاطها بده حتى التصقت به ثم حملها بخفه واتجها بها الى الفراش وهى تتحرك بقدمها فى الهواء فقام بوضعها واستقل بجانبها واحاطها بنراعه اخذت نور تتحرك و تسرخ ولكن لم يسمح لها ان تقوم من بين احضانه

نور : واللهى لوريك انت فاكر انك بتلوى دراعى
ادهم : واللهى العظيم لو ما سكتى لعمل حاجه مش هتعجبك فهدى احسلك

نظرت نور الى ادهم فوجدته جاد فى كلامه فبلعت ريقها وتمتمت بكلام غير مفهموم واغمضت عيناها وراحت فى رحله عميقه من النوم فنظر ادهم لها واخذ يمسد على شعرها وطبع قبله قبله على شفتها وقال واخذ يكلمها ولكنها كانت نائمه

ادهم : عرفه وانتى نيمه كده فى حضنى بحس ان مالك العالم ده كله انا بحبك اوى مش غارف انتى متغيره من ايه بس انا هصبر عليكى لان انا بعشقك ربنا يهديكى ليا يا نور

تنهد ادهم بشده ثم ذهب هو الاخر فى نوم عمييق بجانب محبوبته العنيده

اما عند حازم وهنا وصل اخيرا غرفتهم ودلف بها الى الداخل وهو حاملها فاخذت تسرخ فيه بقوه

هنا : ماشى يا حازم بتخدنى على خوانه
حازم : معلش يا حبيتى بس انتى انا مقدرش ابعد عنك لحظه دا انا ما صدقت
هنا : يسلام يا خويه ما انت كونت بتحضن الست ذفته دى قدامى عينى عينك اه
حازم : يا هنا يا حببتى هى الى حضنتنى وبعدين ده اساوب حياة البنات الى شكل سيربن
هنا : مليش دعوه انا اهم حاجه محدش يجى جنبك غيرى
حازم : غامزا لها طيب متيجة يله فى حضن زومه حبيبك
هنا : ابتسمت هنا لحازم وقامت بحتضانه وقالت بس واللهى لو حصلت تانى لهوريك الويل
حازم: انتى شرانيه اوى يا هنا
هنا : انا ممكن اقتلك كمان لو لعبت بديلك معايه
حازم : اموت فى الشرس

ثم انحنى اليها واخذ يطبع قبلاته على شفتاها و ثم حملها ووضعها على سريرهم وغرقا معا فى بحر عشقهما فى فى الصباح يوم جديد على ابطالنا استيقظى الجميع فى نشاط نزلوا الى مطعم الفندق تناولوا افطارهم ثم ذهبوا كل واحد منهم بصحبه زوجته الى الشاطئ كانت نور شارده مثل عادتها فى افكارها كانت حزينه كدا وملمح الحزن والقلق قد ظهر على وجها
اقترح حازم عليهم ان بستاجروا يخت لكى يستمتعون اكثر بالمناظر الخلابه فوافق الجميع على هذه الفكره استأجروا اليخت وصعدوا على ظهره جميعا وجلس الجميع يضحكوا وهم سعداء وبعد بره من الوقت لاحظ ادهم اختفاء نور عن الانظار فبحث عنها الى ان وجدها جالسه فى اخر جزء من اليخت فلم تشعر نور بقرب ادهم منها كانت دائما شارده كانها فى عالم اخر
انحنى ادهم وقبلها على راسها ففزعت نور ونظرت له

ادهم : على طول سرحانه ومش معايه خالص
نور: لاء ابدا انا معاك اهه
ادهم : مالك يا حبيبتى حسك فيكى حاجه ومش عوزه تقوليلى ?
نور : كادت ان تبكى ولكنها تماسكة امامه لا ابدا مفيش حاجه يا ادهم
ادهم : يا حبيبتى انا بحس بيكى اكتر من نفسك عشان خطري يا روح قلبى قوليلى مالك
سكتت نور ونظرة فى الاتجاه الاخر ثم قالت

ماذا ستقول نور لادهم وهل ستعترف له بكل شيئ ومن هى سرين ؟؟



التعديل الأخير تم بواسطة um soso ; 24-05-16 الساعة 10:44 AM
AYA NASR غير متواجد حالياً  
التوقيع
تابعونى على روايتى الاولى (بحبك و لكن)

https://https://www.rewity.com/forum/t346550.html

تابعونى علي روايتى الثانيه ( زوجتى ضابط شرطة )
( الجزء الاول من سلسلة ما بين الحب والانتقام )

https://www.rewity.com/forum/t356172.html
رد مع اقتباس
قديم 24-05-16, 10:58 AM   #100

um soso

مشرفة وكاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء ومراسلة خاصة بأدب وأدباء في المنتدى الأدبي

alkap ~
 
الصورة الرمزية um soso

? العضوٌ??? » 90020
?  التسِجيلٌ » May 2009
? مشَارَ?اتْي » 33,769
?  مُ?إني » العراق
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Iraq
?  نُقآطِيْ » um soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond repute
افتراضي

سيرين نموذج اخر من مريهان

الافضل لنور ان تفتح قلبها لادهم
اكبر دليل على حبه انه صابر عليها وعلى غلاستها معه


um soso غير متواجد حالياً  
التوقيع
روايتي الاولى وبياض ثوبك يشهدُ

https://www.rewity.com/forum/t406572.html#post13143524

روايتي الثانيه والروح اذا جرحت
https://www.rewity.com/forum/t450008.html





رد مع اقتباس
إضافة رد

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 09:04 AM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.