آخر 10 مشاركات
ليلة مع زوجها المنسي (166) للكاتبة : Annie West .. كاملة (الكاتـب : nagwa_ahmed5 - )           »          رواية قصاصٌ وخلاص (الكاتـب : اسما زايد - )           »          [تحميل] إمــا "شيطـــان" أو شـخـص مــهـزوز الـكـــيان/للكاتبة Miss Julian(جميع الصيغ) (الكاتـب : فيتامين سي - )           »          جددي فيني حياتي باللقاء *مميزة ومكتملة* (الكاتـب : وديمه العطا - )           »          زوجة مدفوعة الثمن (44) للكاتبة:Lynne Graham *كاملة+روابط* (الكاتـب : فراشه وردى - )           »          أشعلي جمر الرماد (4) للكاتبة الرائعة: jemmy *مميزة & كاملهــ* (الكاتـب : حنين - )           »          أسيرة الثلاثمائة يوم *مكتملة * (الكاتـب : ملك علي - )           »          هل تغفر لي - باربرا مكماهون (الكاتـب : سيرينا - )           »          269 - قطار النسيان - آن ميثر (الكاتـب : عنووود - )           »          جنون المطر (الجزء الثاني)،للكاتبة الرااااائعة/ برد المشاعر،ليبية فصحى"مميزة " (الكاتـب : فيتامين سي - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 23-07-16, 02:01 AM   #31

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي




(29)


حلست بالمقعد الذي بجانبه في الطائرة لتتمسك بيده بحب فيتمسك بيدها هو الآخر..
نادية بغمزة و طريقة كوميدية :
- في طريقنا إلي انجلترا يا فندم .
شبك اصابعها لتسند رأسها عليه قائلة :
- بحبك .
ابتسم بسخرية و قال ساخراً :
- و انا اكتر يا حبي بجد بجد ههيصك .
***
ارتدت فستان لمحجبات طويل لونه ابيض..
كان واسع جداً بسبب كبر بطنها استندت عليه و احتضنت يده بكلتا كفيها..
عبدالرحمن مازحاً :
- تعالي يا بطيخة .
تمسكت بيده بضحك و سارت معه ليصلا لسوق المزدحم بطبقات من الناس مختلفة المستوي المادي..
عبدالرحمن :
- انا هجيب سجاير دقيقة .
- طب انا هجيب خيار من هنا .
- ماشي متتمشيش لوحدك .
اتجهت ناحية بائع الخضروات و هي تضع يدها خلف ظهرها فجأة جاء احدهم و اخذ منها الحقيبة بقوة و دفعها بقدمه في بطنها لتقع بقوة و هي تصرخ بألم..
التفت عبدالرحمن لما يجري ليجد رجل ملثم يدفع زوجته و يهرب بفزع قبل ان يلحقه احد..ركض خلفه و امسكه من قميصه اختل السارق توازنه ليقع علي الارض فيجلس عبدالرحمن فوقه و يبعد عنه القناع لتتسع عينيه بصدمة :
- حسن .
حسن بترجي :
- سبني الله يخليك .
عبدالرحمن بغضب :
- ده انت جيت لموت بنفسك تعاليلي .
اخذ يضربه بعنف لتصيح مي ببكاء :
- خلاص يا عبدالرحمن .
ابعده الناس و امسك بعض الشباب حسن ليقول عبدالرحمن بغضب :
- والله لقتله بقي انت تتسمي اخ انت حيوااان .
اوقفت احدي السيدات مي لتذهب له هي تعرج الي عبدالرحمن احتضنها عبدالرحمن سريعاً بقلق و قال :
- فيكي ايه يا مي..تعبانة .
حركت رأسها بالنفي رغم ألالم الذي يمزق بطنها استطاعت التماسك..
جاءت الشرطي و اخذت حسن ليجد في جيب بنطاله مخدارات و مسحوق ابيض مخدر و بعض الحشيش الملفوف في ورقة سيجار..
رفع عبدالرحمن قضية علي ذالك المجرم الذي يعتدي علي زوجته بالضرب لكي يشتري ما يخدر عقله..
كانت تبكي مي كثيراً ليأخذها عبدالرحمن لاقرب مشفي ليطمئنهم الطبيب ان الضربه لم تكن بعنيفة لتؤذي الطفلتين..
شكرا ربهم بسعادة ليضمها عبدالرحمن بقوة خوفاً بأن يصيبها اي ضرر في غيابه..
***
جلست علي كتفيه و قالت بطفولة :
- بابي بابي .
- ايه يا رغاية .
- ماما .
آسر بإنصات و اهتمام :
- مالها .
سما باسمة :
- بتحبك اوي يا بابي .
انزلها من كتفيه مسرعاً و اوقفها امامه ليقول بأهتمام :
- عرفتي منين يا اروبة .
- انا قولتلها تحكيلي مدوتة امبالح و قالتلي حدوتكو زمان و قالت انها بتحبك جداً جداً بس انت متعرفث دلوقتي انك بتحبها و لة لاء انا قولتلها بابا بيحبك بس هي قالتلي نامي .
ضحك علي طريقتها لتكمل و هي تضع اصابعها علي فمها :
- هسسسس لتسمعنا هي قالتلي مقولكث بس انت بابا حبيبي صح .
ابتسم بسعادة و قبل جبين طفلته لينهض و يتجهة نحو الغرفة فيجد حور تنشر الثياب علي المنشر..
وقف بجانبها و قال باسماً :
- علفكرة انا لسة بحبك و اكتر من الاول .
صدمت و قالت و هي تجس علي اسنانها :
- سما الكلب .
ثم التفتت له و قالت بضيق :
- بس علفكرة انا قولتلها زمان دلوقتي انا بكرهك .
- مستحيل حب يتحول لكره .
- مع الي عملته لازم يتحول و لعدواه كمان .
- لدرجاتي .
حور بسخرية :
- لا ابداً اصل حضرتك خونتني بس .
اقترب منها و قال و هو يتحسس شعرها :
- متنكريش ان قلبك لسة بينبض ليا .
حور بحزن :
- تعرف كان نفسي من جوايا اقولك اه بس للاسف لا .
تركت ما بيدها و تركته راحلة صدم من الاجابه ليشعر بضيق و يقول :
- كدابة .
***
مر شهرين..
و كل ما حدث في قلب حور بناء الكره و القضاء علي حبها..
كلما يحاول آسر اقتراب خطوة تبتعد عشرة..
اما مي و عبدالرحمن فأصبح عبدالرحمن اكثرهم قريب لها كانت له كأنفاسه لا يستطيع التخلي عنها..
و تامر و نادية فقد انتقلا لعيش في امريكا كانت نادية سعيدة نوعاً ما و تامر استطاع تخطيط ما في باله بإتقان..
استيقظت مي لتجد زوجها العزيز بجانبها اقتربت منه و قالت بهمس :
- عبدو..عبدو .
عبدالرحمن بنعاس :
- ايه .
- انت مش هتروح الشغل .
- اخدت اجازة .
صمتت ليلف يده حولها و يقربها فتضحك برقة..
- بس بقي .
اعتدل في جلسته لتقول و هي تطوق يده حول عنقه :
- حبيبي انا عايزة اروح لواحدة صحبتي بس هي ساعة بس .
- ليه ؟
مي بحماس :
- اصلها ولدت .
وضع يده علي بطنها :
- عقبالك يا بطيخة .
ضحك برفق و قالت :
- يلا انا هلبس بقي هتوصلني .
- عيوني .
داعبت خديه بدلال :
- تسلميلي عيونك يا كوكو .
ضحك لتقوم و ترتدي ملابسها ليقوم هو الاخر و يغتسل و يريدتي ثيابه..
***
جلس بجانبها و هي نائمة و ظل يداعب وجهها بأطراف اصابعه شعرت بالضيق لتفتح جوفنها و تقوم بإقتضاب :
- افندم .
اعتدلت بجلستها ليعطيها باقة ورد و يقول باسماً :
- انهاردة عيد جوازنا..ايه رأيك يبقي صافي يا لبن و انا اوعدك اني مش هزعلك تاني .
حور بضيق :
- اوعي يا آسر و روح ادي الورد لنادية و لة الي هدور عليها تسليك .
امسك معصم يدها بقوة :
- بتقولي كدة ليه .
افلتت يدها و رمقته نظرة حدة لتقوم من امامه فيزفر بضيق..
***
خرجا من منزلهم لتفتح فاطمة باب المنزل بسرعة..
فاطمة مسرعة :
- ايه انتو رايحين فين ؟
عبدالرحمن بباله :
- عبوشكلك .
مي باسمة :
- هروح لواحدة صحبتي .
فاطمة بخبث :
- و استاذ عبدالرحمن رايح الشغل .
مي بضيق من سؤالها عن عشيقها :
- لا انهاردة هياخد اجازة عن اذنك .
عانقت اصابعها بأصابع زوجها لتبتعد عنه..
فابتسمت فاطمة سعيدة..
اوصلها عبدالرحمن لمنزل صديقتها..ألحت صديقتها علي احتساء كوب شاي و لكنه رفض بحرج و بطريقة لبقة..
ليعود لمنزل كانت تراقبه فاطمة من العين السحرية التي تكمن في باب المنزل..
دخل منزله و خلع قميصه ليسمع رنين الجرس ارتدي التيشيرت مسرعاً لعلها تكون امراءه سيخجل من نفسه..
فتح الباب لتكون فاطمة مرتدية روب طويل و قائلة بصوت رقيق :
- عبدو انا عن اذنك عاوزة زيت .
عبدالرحمن بضيق :
- طب استني هنا .
اتجهة عبدالرحمن لمطبخ لتدخل فاطمة مسرعة و تغلق الباب بهدوء خلعت الروب لتكون بملابس نوم عارية الزراعين و تشف جسدها..
لفت يدها حوله ليعتدل بوقفته و يضرب بقبضة يده علي رخامة المطبخ..
التفت لها لتطوق يدها بعنقه بدلال و جراءه فيقول عبدالرحمن بحدة :
- انا فاكر اني حذرتك المرة الي فاتت..و المرة الي فاتت سكت عشان مي لكن دلوقتي .
خافت من ملامحه ليصفعها بقوة فتقع علي الارض و تنزف الدماء من انفها جذبها من جذور شعرها لتطلق صيحة استنجاد :
- هتلمي نفسك و لة المك .
فاطمة بصياح :
- ليه بس كدة يا عبدو مش انا بحبك .
- حبك برص يا بعيدة يخربيت برودك .
صفعها مرة اخري لتقوم و تتراجع لخلف فيقول :
- هو انتي يا بت معندكيش دم روحي استري نفسك و امشي عشان مفضحش اهلك هنا .
- يا عبدو انا عيزاك مش هيهمني الي تعمله .
- يخربيت امك .
ضرب كفيه علي بعضهما بعجب ليواصل ضربها...
***
جلست حور بجانبه و قالت بإقتضاب :
- احنا عاوزين نودي سما مدرسة .
آسر بسعادة لفتحها الحديث :
- عنيا يا حبيبتي .
ثم امسك بيده و طبع قبلة عليها افلتت يدها بضيق ليقول بحرج :
- حور علفكرة الشركة بقت احسن دلوقتي من بعد ما ساعدتيني و هي بتتحسن و دلوقتي بقت احسن من الاول شكراً .
ثم اخرج علبة قطيفة من الخزانة و وضعها امامها..
نظرت له بضيق :
- يعني هو انا بالنسبالك رخيصة لدرجة انك تصالحني بدهب مثلاً .
- لا والله بس انا بشكرك .
حور بإقتضاب :
- شكراً يا آسر مش عاوزة من سيادتك حاجة .
ثم نظرت حولها لتجد سما تلعب علي الفراش..
قامت و همست بأذنها بعض الهمسات قامت سما مسرعة و خرجت لتغلق حور الباب بالمفتاح بإحكام..
ابتسم بسعادة و قال :
- ايه .
حور بضيق :
- انا فكرت في موضوعنا و ملقتش حل الا كدة عشان انا اهدي من جوايا .
آسر بسعادة :
- ايه هو ؟
***
فتحت باب المنزل لتجد روب حريمي واقع علي الارض امسكته و يدها ترتعش شعرت ببعض الدربكة في المطبخة..
كانت فاطمة قد سمعت انفتاح باب المنزل لتستغل الفرصة و تحتضن عبدالرحمن بقوة لتمنع ضربه عنها بهذا العناق حاولت تقبيله لينفر بوجهه..
و حينها تلاقت عينه بعين مي الباكية..
دفعها بقوة و ركلها في بطنها :
- يا بنت الكلك يا واطية .
ركض لـمي لتبتعد قائلة :
- اوعي يا عبدالرحمن متلمسنيش .
عبدالرحمن مسرعاً :
- اقسم بالله ما حصل حاجة و الحيوانة ديه انا كنت بضربها وربنا .
قامت فاطمة مسرعة مصطنعة الحرج و اخذت الروب و خرجت..
مي و هي تدفعه بجنون :
- بقي انت يا حيوان كويس اني جيت بدري..مكنتش متوقعة انك كدة يا عبدالرحمن...كنت فكراك بتحبني بس طلعت ظنوني غلط..انت..
لم يتحمل المزيد ليجذبها بقوة قائلاً بصياح :
- بحبك يا مي .
و اخيراً استطاع نطقها بلسانه و تخلي عن كبرياءه ليعترف بحبه امامها بوقت جنون خرجت تلقائية فقد استطاع قلبه التحكم به في تلك اللحظة..
***
ابعدت حور خصلات شعرها و ازاحتها خلف اذنها لتقول و هي تشعر بخوف و تتضارب دقات قلبها :
- انا قررت اني هروح لبيت بابي انا و سما و انت تبعتلي ورقة طلاقي..
ثم نظرت لعينيه قائلة :
- طلقني يا آسر..انا مش مرتاحة و انا معاك .

.
.
.




لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 23-07-16, 02:03 AM   #32

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي




(30)


ابعدت حور خصلات شعرها و ازاحتها خلف اذنها لتقول و هي تشعر بخوف و تتضارب دقات قلبها :
- انا قررت اني هروح لبيت بابي انا و سما و انت تبعتلي ورقة طلاقي..
ثم نظرت لعينيه قائلة :
- طلقني يا آسر..انا مش مرتاحة و انا معاك .
آسر بصدمة :
- ايه؟؟..انتي عاوزة بعد ده كله تسبيني .
حور بحدة خفيفة :
- عفواً انت الي سبتني الاول .
آسر بحزن :
- بس انا رجعت .
- و انا مش عايزة ارجع لو سمحت انا خلاص حضرت الشنط بكرة السواق جي الساعة عشرة الصبح .
آسر بضعف :
- بس انا عاوزك و سما .
- ليك حق تشوفها و تقعد معها وقت الي انت عاوزه .
آسر بترجي :
- و انتي لما احب اشوفك ..
همت واقفة قائلة بحدة :
- ملكش حق ..
ثم تركته و غادرت الغرفة ليصدم و يشعر بضعف و انهيار كامل في قلبه اهي علي حق هلي الحب اختفي من قلبها..
***
مي بصدمة :
- ايه انت قولت ايه .
عبدالرحمن بحنان :
- والله بحبك يا مي و بعدين انتي تشكي فيا ازاي هي والله شيطانية و بتفرقنا انا معرفش البلاوي ديه بتتحدف عليها .
مي بسعادة :
- يا شيخ سيبك منها انت قولتلي بحبك صح .
ضحك و اقرب برأسه :
- بعشقك مش بحبك كمان .
مي بضيق :
- اومال مبتقولش لية .
عبدالرحمن بتعجب :
- هو لازم مانتي المفروض عارفة .
ضربت صدره بقبضة يدها بقوة :
- اعرف منين انت مخليني كل السنين ديه مش مآكدلي .
عبدالرحمن بحرج :
- ما هو بصي الحقيقة انا مكنتش بحبك و كنت عايزك و طلبتك من اهلك عشان شكلك و كنت بعاند معاكي لما رفضتي لكن عمري في يوم ما افتكرت اني ممكن احبك و تقريباً ممكن اكون حبيتك اوي و بجد بعد وفاة سيف .
تمتمت بحزن :
- الله يرحمه .
عبدالرحمن بسعادة و هو يقبل جبهتها :
- عسي ان تكرهه شيئا و هو خيراً لكم .
ثم نظر لساعة و قال بتعجب :
- اومال صحيح جيتي بدري ليه ..
- قرايبها جم و انا اتكسفت و رجعت .
اماء رأسه بالايجاب لتمسك يده قائلة بدلال :
- قولي بحبك كدة تاني .
اقترب و همس في اذنها :
- بحبك .
ثم قبل خدها لتقشعر وجنتاها و تحتضنه بقوة قائلة ببكاء :
- انا اكتر .
***
وجدته يجلس بجانب والدها و مأذون..
نظر آسر لاعيونها الزرقاء و قال بصوت ضعيف :
- انتي طالق .
همت معتدلة بسرعة وضعت يدها علي صدرها و ظلت تتنفس بخوف جاءت اللحظة في حلم اذا ماذا سيحدث عندما يقولها في الواقع ابتلعت لعابها و ظلت تردد :
- انا قررت قرار صح خلاص مفيش رجوع .
قامت من فراشها لتتجهة لمطبخ امسكت بكوب ماء لتسمع صوت شهقات و بكاء..
تركت ما بيدها و ذهبت بخطواط خفيفة لتجده يجلس في غرفة المعيشة في الظُلمة كان يبكي بقوة لم تري دموعه من قبل..
تقدمت و قالت بخوف :
- انت بتعيط يا آسر .
قام مسرعاً و قال بترجي :
- حور متسبنيش .
حور بخوف :
- مينفعش يا آسر .
آسر بدموع :
- اقسم بالله بحبك و لة عمري حبيت غيرك مش عايز اخسرك .
حور بقلق :
- طب انت بتعيط ليه ..
- عشانك مش عاوز اخسرك يا حور انا مش قادر اتخيل يومي من غيرك ..
تدرك ان لا يمكن لرجل البكاء الا شئ غالي..
امسك بكتفيها و بكي اكسر :
- متسبنيش .
حان قلبها علي دموع الندم التي لم تتوقف..
ظلت تنظر اليه و قد سالت هي الاخر دموعها..صراع قوي بين قلبها و عقلها..و حرارة حبهِ اذابت الكره الذي حاصر قلبها..لا يبكي رجل الا عندما تقوي الضغوط و تتغلب عليه..
انشغل عقلها بالتفكير ليتسلل العقل المختبئ و يسيطر عليها..
اشتاقت اليه و لكن لن يفوز هذه المرة..لن يفوز كانت تود الذهاب و لكن قلبها يأبي..
فجأة و بدون توقع طوقت ذراعيه برأسه لتترك عنين دموعها تسيل علي ذراعه..
لم يتوقع منها هذا العناق فبادلها بسرعة..لف ذراعيه حول ظهرها و قبل شعرها اخيراً بحنان و قال باكياً كالطفل الذي وجد والدته :
- انا اسف والله اسف مش هعمل كدة تاني انا بحبك..بحبك انتي بس انتي بس والله .
حور ببكاء :
- انا مش قادرة اتحمل اكتر من كدة..كفاية انا تعبت .
اعتصرت بين يديه و ظل يقبل كتفها لتقبل فيه هو ايضاً كانت ترتعش و هي تقف امامه..لم تستطع قدميها المقاومة لتجلس علي الارض جلس امامها و قال بأسف :
- سامحيني وحياه سما سامحيني .
اماءت برأسها قائلة ببسمة صغير بين عينيها الباكية :
- خلاص مش قادرة..انت عملت فيا ايه .
ابتسم هو الاخر و احتضنها بعتف قائلاً بضعف :
- هتنسيِ .
حاوطته بذراعيها و قالت بسعادة غامرة :
- هنسي..عشان بحبك هنسي .
- كل الي حصل .
ابتعدت ناظرة لعينيه و اماءت رأسها بسرعة..
اقترب منها و قبلها بسعادة اخذ يقبلها لتسمع صوت شهقة طفلتها :
- هة عيب .
ابتعدت حور بحياء ليتمسك بها و يقول :
- متبعديش تاني خليكي جمبي .
احتضنها بقوة ثم نظر لطفلته :
- تعالي يا فصلان .
جاءت له و قالت ببراءه :
- هنروح لجدو .
حركت حور رأسها نافية لتقول سما بسعادة :
- احثن اسلاً رخم انا هقعد مع بابا حبيبي .
ثم احتضنته ليضمهما بقوة و هو يقبل رأس حور مردد :
- ربنا ما يحرمني منك يا حوريتي .
سما بغيرة :
- و انا .
نظر آسر و حور لبعضهم و اطلقوا ضحكة خفيفة ليقول آسر :
- و لة يحرمني منك .
***
استيقظت علي طرقات الباب لتقوم بضيق و هي لا تراه بجانبها فتحت الباب لتجد رجل ضخم الجثة قائلاً بالانجليزي :
- انتي ايتها الامراءه هيا اخرجي من بيتي .
نادية بغضب :
- بيت مين يا بابا ..
- هذا بيتي و الرجل الذي معك آجره مني و انتهي الوقت هيا اخرجي .
نادية بخوف :
- انت راجل مجنون انا هنادي تامر يشوف صرفة في الموضوع ده .
ذهبت لغرفتها لكي لا تجده فتحت خزانة الملابس لكي لا تجد اي ملابس له...
وجدت ظرف و وردة بيضاء امسكت الظرف بتوتر و فتحته لتجد
"حبي نودي خلاص انا دلوقتي مش محتاج منك حاجة احب اقولك اني دلوقتي في مصر ام الدنيا بس سيبلك شوية فلوس حوالي 200 لا سوري ده انا حسيت اني محتاجهم معلش بقي ملكيش نصيب في الاربعة مليون ابقي شوفي هتشتغلي فين بقي تصرفي علي نفسك بس متنكريش اني خليتك عايشة احلي ايام في حياتك سلام يا حبي متزعليش مني"
تركت الورقة لتصرخ بصدمة و تصفع نفسها بسرعة..
تركها في بلد اجنبيه لوحدها ليس معها مال و لة مأوي ليس معها الا بعض الملابس..
ظلت تتذكر ماذا فعلت في حياتها لتبكي اكثر و هي تضرب فخذيها بقوة..
***
بعد سنتين..
تصرخ في غرفة العمليات لينظر آسر لمي و يقول بتوتر :
- هي هتصرخ كدة كتير .
مي بضحك :
- بس اسكت ديه لسة عاضة الدكتور و هو عايز يموتها ..
آسر بضيق :
- طب خليكي في كرشك .
مي بغيظ :
- عبدو بص بقي بيتريق علي ابننا .
و وضعت يدها علي بطنها الذي تحمل جنين اخر ليقول عبدالرحمن بمزاح :
- معلش يا بطيخة .
مي بضيق :
- يا مستفز .
ثم سمعت صوت طفلتيها تجذب شعر سما لتصيح سما :
- ما تلمي نفسك يا بت انتي و هي عشان ملكمش بالشبشب .
فتضحك الطفلتين لتنظر سما بغضب لمي :
- ما تلمي عيالك يا مي .
فتضحك مي قائلة :
- احسن ديه انتي كنتي مجننانا تستاهلي .
فتحت الطبيبة باب العمليات لتقول و هي تنهج :
- الحمدلله ولد زي القمر .
زغرطت مي بسعادة ليقول عبدالرحمن بغضب :
- مي الواد الي بطنك .
مي بدلال :
- قولي بحبك و انا هسكت .
- لا لا كملي .
ضحكت بدلال و قالت :
- طب انا بحبك .
امسك يدها و قبلها بحنان لتضحك و تتمسك يده بقوة..
دلفوا كلهم لـحور التي تحمل طفلها الرضيع..
آسر بسعادة :
- ادم حبيب بابا .
حور بفرح :
- زي القمر يا آسر ما شاء الله .
عبدالرحمن :
- ربنا يحرصه يتربي في عزك يا آسر .
ابتسم آسر بسعادة لتدخل ممرضة ترتدي جيبة قصيرة لمحها آسر بالصدفة ثم نظر للارض لتقول حور بضيق :
- لا ونبي .
آسر بتعجب :
- ايه .
حور بغيظ :
- علي اساس اني مشوفتكش .
آسر بدهشة :
- هو حصل ايه .
ضحكت مي و عبدالرحمن علي غيرة حور الجنونية..
لتقول حور بغضب :
- انا شيفاك و انت بتبصلها يا آسر .
- يختااااي والله ما بصتلها .
- لا بتصلها .
آسر بمزاح :
- ملحقتش اشوف .
حور بعصبية :
- كمان .
ضحك و هز رأسه معترضاً ليقترب و يسحب غضبها بقبلة حانية علي الجبين و همسة صغيرة لا يسمعها الا هما :
- بحبك .
ابتسمت و احتضنت رأسه لصدرها بذراعها و بالذراع الاخر تحمل طفلاً من صلبه..
اشتدت بالضمة ليصبح آسر آسير في قلب حورية..




تــــــــــــــمـــــــــ ـــت..



الاهداف :-
- الغيرة الكتيرة وحشة..حبي و غيري ماشي لكن متبقيش غيرة لدرجة انها توصل لشك و عدم الثقة .
- علفكرة بردة الغيرة بدل علي الحب ❤
- في حب بيجي بالعشرة و بالمودة و الرحمة و ده بيبقي انقي و افضل حب بيدوم طول العمر .
- الخيانة و عدم الاهتمام كفيلة بأنها تخلي نصك التاني يموت و خصوصاً لو حبك بجنون .
- في اللحظة الي هتحس فيها انك هتمل من مراتك او زوجك قرب منه و هتلاقي الملل الي حصل لما بعدت خليك قريب خلي "زوجك/مراتك" هو/هي كل حاجة لانه/ا فعلاً كل حاجة في حياتك .
- حب الجسم مش بيدوم .
- الخيانة ساعات بتبقي اننا نخبي و نبعد و نقول اسرارنا لحد مش لازم يعرف حد اجنبي زي مي و مصطفي و طبعاً شوفته عقابها كان قوي ازاي بس عشان التوبة و القرب من ربنا..ربنا كافئها ..
- اسرار البيت الزوجية متطلعش برة البيت و لة حتي لصحبتك او لصحبك خليها بينك و بين مراتك/جوزك عشان لوحدكوا هتقدروا تحلوها افضل..
- مفيش قلب بعد ما حب بيكره .
- هي فرصة في حياتك مضيعهاش من ايدك طبعاً الخيانة حاجة صعبة بس فعلاً الحب بيتغلب علي حاجات كتير .
- قول لمراتك انك بتحبها علطول عشان ميحصلش زي ما حصل مع مي و تجنن..بس قولها بإحساس فعلاً .
- الاعتذار مش عيب..مش لازم عشان راجل عيط يبقي مش راجل ما ممكن تبقي فعلاً الي هيضيع منه حاجة كبيرة .
- متكسرش ثقة حد قالك في يوم انت كل حياتي .




لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 30-12-16, 12:29 AM   #33

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 28-07-17, 03:56 AM   #34

Dalia hamdy

? العضوٌ??? » 395745
?  التسِجيلٌ » Mar 2017
? مشَارَ?اتْي » 146
?  نُقآطِيْ » Dalia hamdy is on a distinguished road
افتراضي

شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ... لك مني أجمل تحية . موفق بإذن الله ... لك مني أجمل تحية .


التعديل الأخير تم بواسطة لامارا ; 03-08-17 الساعة 09:13 PM
Dalia hamdy غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 28-07-17, 03:58 AM   #35

ايتن اسامة

? العضوٌ??? » 375084
?  التسِجيلٌ » Jun 2016
? مشَارَ?اتْي » 209
?  نُقآطِيْ » ايتن اسامة is on a distinguished road
Elk

شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ... لك مني أجمل تحية . موفق بإذن الله ... لك مني أجمل تحية .


التعديل الأخير تم بواسطة لامارا ; 03-08-17 الساعة 09:14 PM
ايتن اسامة غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 28-07-17, 06:31 AM   #36

اسماء الطيب

? العضوٌ??? » 401175
?  التسِجيلٌ » Jun 2017
? مشَارَ?اتْي » 74
?  نُقآطِيْ » اسماء الطيب is on a distinguished road
Rewitysmile16

حلوه جدا بالتوفيق

اسماء الطيب غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 28-07-17, 08:35 AM   #37

عيون حايرة

? العضوٌ??? » 163848
?  التسِجيلٌ » Mar 2011
? مشَارَ?اتْي » 178
?  نُقآطِيْ » عيون حايرة is on a distinguished road
افتراضي

اشكر جهودكم الرائعة

عيون حايرة غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 28-07-17, 01:04 PM   #38

rahmamanel

? العضوٌ??? » 402091
?  التسِجيلٌ » Jun 2017
? مشَارَ?اتْي » 35
?  نُقآطِيْ » rahmamanel is on a distinguished road
افتراضي

شكرررررررررررررررررررررا

rahmamanel غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 03-08-17, 09:00 PM   #39

smaabdoo

? العضوٌ??? » 193601
?  التسِجيلٌ » Aug 2011
? مشَارَ?اتْي » 1,069
?  نُقآطِيْ » smaabdoo is on a distinguished road
افتراضي

جميله جدا جدا جدا جدا جدا

smaabdoo غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 13-03-18, 05:19 PM   #40

نجوى الملاك

? العضوٌ??? » 382352
?  التسِجيلٌ » Oct 2016
? مشَارَ?اتْي » 336
?  نُقآطِيْ » نجوى الملاك is on a distinguished road
افتراضي

روووووووووووووووووووووووو ووووعة

نجوى الملاك غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 04:12 PM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.