آخر 10 مشاركات
156 - الهروب من ليلة الزفاف - روايات ألحان (الكاتـب : MooNy87 - )           »          155 - الحقيقة المرة - روايات ألحان (الكاتـب : MooNy87 - )           »          153 - الصفقة الرابحة - روايات ألحان (الكاتـب : MooNy87 - )           »          سجل هنا حضورك اليومي (الكاتـب : فراس الاصيل - )           »          152-الصراخ والعذاب -ألحان (الكاتـب : Just Faith - )           »          151 - قسوة الحب - روايات ألحان كاملة (الكاتـب : عيون المها - )           »          147 - سجينة حبى - روايات الحان (الكاتـب : samahss - )           »          146 - الساحرة الصغيرة - روايات الحان (الكاتـب : samahss - )           »          145 - الرجل الذى حطم احلامى - روايات الحان (الكاتـب : samahss - )           »          صبراً يا غازية (3) *مميزة و مكتملة* .. سلسلة إلياذة العاشقين (الكاتـب : كاردينيا الغوازي - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى قصص من وحي الاعضاء > الروايات الطويلة المكتملة المنفردة ( وحي الأعضاء )

Like Tree178Likes
إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 19-02-17, 10:24 PM   #1211

dalia22

? العضوٌ??? » 330969
?  التسِجيلٌ » Nov 2014
? مشَارَ?اتْي » 1,183
?  نُقآطِيْ » dalia22 has a reputation beyond reputedalia22 has a reputation beyond reputedalia22 has a reputation beyond reputedalia22 has a reputation beyond reputedalia22 has a reputation beyond reputedalia22 has a reputation beyond reputedalia22 has a reputation beyond reputedalia22 has a reputation beyond reputedalia22 has a reputation beyond reputedalia22 has a reputation beyond reputedalia22 has a reputation beyond repute
افتراضي


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

dalia22 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 19-02-17, 11:32 PM   #1212

الماسه مياسه

? العضوٌ??? » 354894
?  التسِجيلٌ » Oct 2015
? مشَارَ?اتْي » 775
?  مُ?إني » المدينه المنوره
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
?  نُقآطِيْ » الماسه مياسه has a reputation beyond reputeالماسه مياسه has a reputation beyond reputeالماسه مياسه has a reputation beyond reputeالماسه مياسه has a reputation beyond reputeالماسه مياسه has a reputation beyond reputeالماسه مياسه has a reputation beyond reputeالماسه مياسه has a reputation beyond reputeالماسه مياسه has a reputation beyond reputeالماسه مياسه has a reputation beyond reputeالماسه مياسه has a reputation beyond reputeالماسه مياسه has a reputation beyond repute
¬» مشروبك   danao
¬» اشجع hilal
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بسم الله الرحمن الرحيم شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ... لك مني أجمل تحية .

الماسه مياسه غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 19-02-17, 11:45 PM   #1213

modyyasser43

? العضوٌ??? » 331158
?  التسِجيلٌ » Nov 2014
? مشَارَ?اتْي » 520
?  نُقآطِيْ » modyyasser43 has a reputation beyond reputemodyyasser43 has a reputation beyond reputemodyyasser43 has a reputation beyond reputemodyyasser43 has a reputation beyond reputemodyyasser43 has a reputation beyond reputemodyyasser43 has a reputation beyond reputemodyyasser43 has a reputation beyond reputemodyyasser43 has a reputation beyond reputemodyyasser43 has a reputation beyond reputemodyyasser43 has a reputation beyond reputemodyyasser43 has a reputation beyond repute
افتراضي

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بانتظارك مع كل الشوق لابداعك وابطالك

modyyasser43 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 20-02-17, 12:14 AM   #1214

ملك محمددد

? العضوٌ??? » 375280
?  التسِجيلٌ » Jun 2016
? مشَارَ?اتْي » 172
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
?  نُقآطِيْ » ملك محمددد is on a distinguished road
¬» مشروبك   water
¬» اشجع ahli
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

السلام عليكم
كيفكم صديقاتي
انا منتظرة علي أحر من الجمر
واتمني من الكاتبة تنزل اكتر من بارت


ملك محمددد غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 20-02-17, 12:37 AM   #1215

**sweet girl**
alkap ~
 
الصورة الرمزية **sweet girl**

? العضوٌ??? » 68402
?  التسِجيلٌ » Dec 2008
? مشَارَ?اتْي » 745
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » **sweet girl** has a reputation beyond repute**sweet girl** has a reputation beyond repute**sweet girl** has a reputation beyond repute**sweet girl** has a reputation beyond repute**sweet girl** has a reputation beyond repute**sweet girl** has a reputation beyond repute**sweet girl** has a reputation beyond repute**sweet girl** has a reputation beyond repute**sweet girl** has a reputation beyond repute**sweet girl** has a reputation beyond repute**sweet girl** has a reputation beyond repute
¬» مشروبك   water
¬» قناتك mbc4
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

السلام عليكم.. كيفك سامراء يا تري فيه بارتين الليلة مثل ما وعدتي ولا شو ؟؟؟

**sweet girl** غير متواجد حالياً  
التوقيع
الكلمة الطيبة مثل الريح الطيب .... تترك اثر في النفس ... وتعطر صاحبها بحسن الخلق

رد مع اقتباس
قديم 20-02-17, 01:39 AM   #1216

سامراء النيل

نجم روايتي وكاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية سامراء النيل

? العضوٌ??? » 313048
?  التسِجيلٌ » Feb 2014
? مشَارَ?اتْي » 931
?  نُقآطِيْ » سامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond repute
افتراضي

السلام عليكم
حبيباتى كنت ناويه انشر بارتين زى ماوعدتكم لكن بسبب الصيانه والمشاكل ال حصلت فى المنتدى
قررت انشر اليوم بارت طوييييل وبكره فى نفس الميعاد ان شاء الله البارت التانى


سامراء النيل غير متواجد حالياً  
التوقيع
رد مع اقتباس
قديم 20-02-17, 01:41 AM   #1217

سامراء النيل

نجم روايتي وكاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية سامراء النيل

? العضوٌ??? » 313048
?  التسِجيلٌ » Feb 2014
? مشَارَ?اتْي » 931
?  نُقآطِيْ » سامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond repute
افتراضي

احبائى البارت الجديد المشاركه القادمه
انتظر ردودكم وتفاعلكم وتعليقاتكم الرائعه التى تثرى روايتى
وتضيف لها قراءة ممتعه بأذن الله


سامراء النيل غير متواجد حالياً  
التوقيع
رد مع اقتباس
قديم 20-02-17, 01:43 AM   #1218

سامراء النيل

نجم روايتي وكاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية سامراء النيل

? العضوٌ??? » 313048
?  التسِجيلٌ » Feb 2014
? مشَارَ?اتْي » 931
?  نُقآطِيْ » سامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond repute
افتراضي

البارت الرابع والعشرون
رن هاتفها وهى تراقب يارا كيف ابتعدت بعد ان قرأت تلك الرساله
اجابت رغد وهى تبتسم بسخريه وهى لا زالت تراقب صديقتها
:ايوه يا ايمى شافت الصوره يابنتى وولعت
ضحكت بشماته : احسن خليها تولع قاعده تكدب وتقول لى انه بيموت فيها وهو مش معبرها اصلا
ضحكت وهى تلعب بشعرها :طبعا حضرت فرحه كان لازم يا بنتى احضر واشوف البنت الـ أتجوزها دى شكلها ايه... وخاصه بعد ما سمعت كلام طنط فريال عرفت انهم كانوا مخطوبين وطلعوا يابنتى بيحبوا بعض ...لا البنت طلعت قمررر
ضحكت وهى تراقب يارا وهى تتحدث في الهاتف بعصبيه وصوتها يصلها
اشاحت بوجهها وقالت :سيبك لكن قوليلى حضرتى الحفله ال عملتها ساره ؟ بيقولوا كانت رهيبه .
قامت من كرسيها وهى تتمشى وتكمل حديثها مع صديقتها دون ان تعبأ بالاخرى
....................
طرق طرقات هادئه على باب غرفة والدته سمع صوتها تأذن له بالدخول فدلف الى الداخل نظر للفراش فوجد ليلى نائمه ومستغرقه في النوم بعمق
اقتربت منه والدته وقالت بعتب :تعبتها في التدريبات رغم إنى منبهه عليك ما تبقاش قاسى معاها انت بتنسى ان الـ بتدربها بنت مش ولد
رد عماد بهدوء وهو يشير برأسه ناحية ليلى :هى اشتكت لك ؟
رفعت حاجبها متعجبه من سؤاله :انت عارف كويس ان ليلى مش ممكن تشتكى منك وعشان كده انت ضاغط عليها
تنهد وامسك راحتها واتجه للشرفه لكى لا تستيقظ على اصواتهم وقال بهدوء : ماما اللى باعمله معاها ده هو الـ هيفيدها في المستقبل وهو الـ خلاها تعتمد على نفسها وممكن تدير بيت من غير مساعدة وتعيش حياه طبيعيه . تنهد ثم اضاف : يا امى ماحدش هيخاف على ليلى ولا هيكون حريص عليها قدى وانتى عارفه كده كويس
وهى عايزه كده... في الاول كانت مش عايزه وبتضايق من ضغطي عليها لكن دلوقتى هي مصره انها تتعلم وتتدرب بشكل اقوى... وماشاء الله بقت بتتقدم بشكل ممتاز
جلست صامته وهى مقطبه حاجبيها محتضنه كفيها بضيق
جلس على طرف المقعد وانحنى للامام وقال وهو يحتضن كفها :امى الموضوع مش موضوع تدريب حضرتك ليكى كام يوم مش طبيعيه في إيه قولي لي
تنهدت ونظرت لعينيه بحيره :مش هاخبي عليك ياعماد لكن أنا خايفه عليها أنا شايفاها اتغيرت من يوم ما علي صرح بحبه ورغبته في الارتباط بيها وهى بتبذل فوق طاقتها عشان تنجح ...لكن خايفه يكون مش بيحبها وكل ده عطف
عماد بابتسامه واثقه : أنا العكس مش خايف وواثق ان علي بيحبها ...علي يا امى لما رفضت ما اهتمش لرفضها واصر عليها ...ال بيعمله علي بياكد لى يوم بعد يوم انه مناسب لليلى وهيحافظ عليها
وابتسم وهو يردف :ولو تعرفى هو منتظر رجوع عاصم ازاى عشان يطلبها منه
عماد وهو يضع راحته على جبهته :نسيت أنا جاى اقولك إيه
رفعت عيناها تنظر له متسائله
هتف وهو يبتسم :عاصم جاى بكره
اتسعت ابتسامتها وارتسمت الراحه على ملامحها : جاى بكرة صحيح ...الحمدلله ...أنا كنت قلقانه عليه اوى
طول في سفريته دى اوى وكل ما اساله انت مسافر ليه ؟؟؟
يقول لي تغيير جو
عماد وهو يتذكر سبب سفره اجابها باقتضاب :الحمدلله اهو راجع لنا اخيراً
رن هاتفها في هذه اللحظة فاجابت عليه فقام عماد واتجه الى الداخل ينظر لليلى وهى مستغرفه في النوم
وتذكر طلبه لعاصم الا يخبر احداً بما أخبره به سابقاً
ولكنه قرر ان يخبر علي ويترك له حريه الاختيار بعدها
رغم ثقته بعلي وبمشاعره ولكن بداخله قلق عليها لوعرفت ...لن يسمح لاحد ان يخبرها ...وحمد الله في سره ان عاصم اخفى الامر عن زوجته ولم يخبرها بشىء ...هو يعلم انها اذا علمت فلن تصمت وسوف تخبر ليلى بأي بطريقه
ضم قبضته بغيظ وهو يتمنى ان يقتلها هو وذلك الاحمق ... يظن انه سوف يهرب ويختفى يعلم انه سوف يظهر مع رجوع خالته وخاصه عندما يعلم بخطبة ليلى ...بالتأكيد سوف يظهر ويمارس افعاله القذرة لقد اصبح يقرأ حركاته بشكل مسبق
اجفل عندما شعر بيد والدته تمسك ذراعه وتخرجه من افكاره
التفت ينظر لها وملامحها تدل على السعاده الغامرة
امسكت ذراعه وخرجت به من الغرفه
ونظرت له وهى تهتف بسعاده لما يراها على ملامحها منذ فتره
:عارف مين كان بيكلمنى دلوقتى
:مين ؟
اجابت بانفعال وفرحة عارمة:جدة علي بتقول انها جايه تزورنا النهارده هى ومامته
اتسعت عينيه وهمس:جايين النهارده ؟
هزت راسها بالايجاب :ايوه
واردف :اوعي تقولى لليلى احتمال جايين يسالوا عن زينه
هزت راسها نفيا :لا هما جايين عشان ليلى لانها قالت لى انها جايه مخصوص عشان ليلى
اردفت بسعاده :ياربى الحمدلله أنا مبسوطه اوى ياعماد أنا مش مصدقه
واحتضنته وهى تقول:طلع عندك حق يا حبيبي
ابتسم وقال وهو يرى مدى سعادتها:قلت لك يا امى علي بيحبها ومش هيسيبها واكبردليل ان عيلته جايين النهارده
ضحك وقال :اروح اصحيها واقول لها
ضحكت وقالت بسعاده : اروح اقول لام فتحى ترتب البيت
ابتسم وهو يرى والدته وهى تتحرك بسعاده وتتجه الى المطبخ لتنادى ام فتحى
دلف الى الغرفه واقترب من فراشها وقال وهو يجلس على طرف الفراش:ليلى ...ليلى ...قومى
همست بصوت نائم :عماد سيبنى انام
عماد باصرار :باقول لك اصحى يا كسلانه
واردف بقصد:جدة علي و مامتة جايين الليله دي واكيد اول مايعرفوا انك نايمه هيمشوا
رمشت عده مرات واعتدلت وهى تتسائل بصوت مازال فيه اثار النوم :انت بتقول إيه ياعماد؟
قال بهدوء وهو يراقب ملامحها المجفله :جدة علي كلمت ماما وقالت انها جايه هى ومامته عشان يشوفوكي
اتسعت عينيها ووضعت كفيها على وجهها وهمست غير مصدقه ماتسمعه :انت بتهزر صحيح ...انت عايزنى اقوم عشان التدريب قلت تقول لي كده عشان اقوم صح؟
قام من مكان وجلس بجانبها وقال بحنان وهو يرى ملامحها التى تغيرت ولون وجهها الذي اختفى وقال :ده موضوع مفهوش هزار يا ليلى الـ بقوله جد جايين الليلة دي .
رفعت راسها وهى غير مصدقه وهى تهمس :ومامته كمان ياعماد انت متاكد انها جايه ...عشاني أنا ...تشوفنى
واردفت بخوف:طيب لو...لو .. ما عجبتهاش
رق قلبه لها فقربها من قلبه وهمس برفق وحنان: جايين عشان يشوفوا قمر عيلة الدالى طبعا هتعجبيهم هما يلاقوا واحده زيك ومن عيله ده يحمدو ربنا اننا هنوافق عليهم
اخفت راسها في صدره وهى تبكى متشبثه في قميصه
ربت عليها بحنان وهو يبتسم :مبروك يا قلبي
همست بصوت مخنوق من البكاء:ماكنتش متخيله انه ممكن يقنعهم ياعماد بارتباطه بيا وخاصة مامته كنت طول الوقت حاسه انها رافضه موضوع ارتباطنا
ابتسم وقال وهو يشيرعلى راسها : طلعت أفكارك دى ملهاش أساس غير في دماغك بس اهى جايه تشوفك وده اكبر دليل على موافقتها ...يلا قومى خدى دش عشان تفوقي
ابتسمت بخجل وهى تمسح دموعها :الـ سمعته خلانى افوق خلاص
ضحك على خجلها
رن هاتفه فاجاب وهو يضحك :حاضر ... ماما ...صحيتها وجايين
اغلق الهاتف وهو يضحك ويمسك ذراعها ليساعدها لتقوم من الفراش :جدتك عايزانا تحت ومتعصبه
ابتسمت وهى تتجه للحمام :لحظه اغسل وشى واجى معاك
اخرج هاتفه وقام بالاتصال :وعليكم السلام ...محمد عايزك تبعت ملف قضيه ......وابعت لى آخر تقرير للمخبر عادل الـ قدمه عن ادهم عبد العزيز ...
................

noor elhuda likes this.

سامراء النيل غير متواجد حالياً  
التوقيع
رد مع اقتباس
قديم 20-02-17, 01:45 AM   #1219

سامراء النيل

نجم روايتي وكاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية سامراء النيل

? العضوٌ??? » 313048
?  التسِجيلٌ » Feb 2014
? مشَارَ?اتْي » 931
?  نُقآطِيْ » سامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond repute
افتراضي

................
ما ان انهت الجده المكالمه حتى التفتت لهنا الشارده التى يظهر على وجهها التفكير العميق
اقتربت منها تسالها :مالك ياهنا ...هى مكالمتى لجدة ليلى ضايقتك يابنتى ولا حاجه ؟
اجابت بحيره:لا يا ماما مفيش حاجه
الجده بتاكيد:لا في حاجه كنتى قبل ما اكلمها كويسه وبتضحكى اول ما كلمتها اتغيرتى والقلق والحيره يابنتى ظهروا عليكى
تنهدت وهى تنظر لها وقالت بقلق :ماما أنا هاقولك بس اوعى تزعلى
هزت راسها :مش هازعل بس قولى
مررت يدها على جبهتها بتوتر وقالت :أنا كلمت ليلى امبارح ...
جلست تستمع لها وهى تروى لها ما دار بينهم حتى انتهت وهى تقول :اكيد هترفض بعد ال قلته
صمتت الجده وقالت بعد تفكير:هنا سيبى الموضوع ده عليا وماتفتحيش الموضوع ده خالص معاها
هزت هنا راسها بالموافقه
وهمت ان تقول شيئاً ولكن اوقفها صوت نهاد المرتفع وهى تتحدث في الهاتف بانفعال
قامت واتجهت اليها وجدتها مقطبه حاجبيها بعصبيه وهى تقول
:يابنتى أنا مالى ...اب وبنته خرجوا مع بعض أنا إيه راجع لي راحوا فين او خرجوا مع مين
واردفت بغضب :باقولك إيه ... انتى لما اتكلمتى كان خرج مع كنزي وقلت لك كده ...خلاص بقى ...يارا عايزه تقولى حاجه منك لعاصم أنا ماليش دعوه ...مع السلامه
انهت المحادثه والقت هاتفها بعصبيه بجوارها
جلست هنا بجوارها تسالها بدهشه :هى يارا هى اللى كانت بتكلمك امتى ظهرت
تنهدت وهى تستغفر الله في سرها :كلمتنى النهارده وعايزه تيجى وتشوف بنتها
هنا بتعجب :دلوقتى افتكرت ان ليها بنت وكانت فين الفترة الـ فاتت اكيد كانت عايشه حياتها
واردفت بضيق:قولي لها بنتك الـ بتسألى عنها نسيتك
نهاد وهى تهز راسها بتاكيد:كان نفسى اقول لها كده ياهنا لكن سكت
أنا عارفه ومتاكده انها غيرانه انه خرج مع زينه وموضوع بنتها ده مجرد كلام اصلا هى عمرها مافكرت في بنتها ولا حتى شافتها من بعد الطلاق
رن هاتفها فوجدت اسم اختها
همت ان تجيب امسكت هنا الهاتف وقالت بعقلانيه :ما ترديش عليها اكيد بنتها كلمتها وبتكلمك عشان تتخانق معاكى سبيها دلوقتى وبعدين لما تهدي كلميها
هزت نهاد راسها موافقه على حديثها : كلامك صحيح ...ثم احنا ورانا دلوقتى حاجات اهم الحق اشوف الاكل ال سيبته على النار
واسرعت الى المطبخ وخلفها هنا
..............

noor elhuda likes this.

سامراء النيل غير متواجد حالياً  
التوقيع
رد مع اقتباس
قديم 20-02-17, 01:48 AM   #1220

سامراء النيل

نجم روايتي وكاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية سامراء النيل

? العضوٌ??? » 313048
?  التسِجيلٌ » Feb 2014
? مشَارَ?اتْي » 931
?  نُقآطِيْ » سامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond repute
افتراضي

..............
وقفت في حديقة البيت تحتضن كنزي النائمة بعد المجهود الذى قامت به في مدينه الألعاب
: سيبها معايا ياعاصم عشان خاطرى
عاصم باعتراض:لا يا زينه ما ينفعش انتى وراكى امتحان بكره
زينه وهى تحتضن كنزي اكثر وتقول بالحاح : انا مخلصه الماده مفهاش حاجه يعنى
هز راسه برفض وعدم اقتناع :ياحبيبتى انتى ناسيه انك هتكونى مشغوله مع ليلى النهارده غير مذاكرتك ماينفعش اسيبها معاكي كنزي هتشغلك
مدت شفتيها للامام واخفضت راسها بضيق
اردف وهو يقترب منها :هجيبهالك بعد الامتحان
رفعت راسها وتغيرت ملامحها في ثوانى وهى تهتف :صحيح
هز راسه بتاكيد:صحيح ...يلا بقى عشان تطلعى ولو احتجتى اى حاجه كلمينى
اقترب منها وحمل كنزى وقرب وجهه منها طابعاً قبلة رقيقة على خدها وهمس بحنان :انتى زعلانه ان الخروجه ما كملتش ورجعنا بدري
شعرت برجفة من قبلته فهزت رأسها لكي لا تظهر له ارتجافتها وهى تبتسم له :كان لازم ارجع بدرى بعد ال سمعناه أنا وانت
قال وهو يمرر يده على وجنتيها :واضح ان تيته صفيه اقنعت طنط هنا وعشان كده جايين يزوروكم
تنهدت بارتياح :الحمدلله ياعاصم انى رديت على تليفونها
نظرت لعينيه بوله وهمست بخجل :وانك كنت معايا ياعصومى وساعدتنى
ضحك وهو ينحنى ويقبلها وهو يهمس :زينه ممكن تبطلى تقولى عصومى لحد ما ترجعى البيت
اختفت ابتسامتها وسالته ببرائه :ليه مش بتحبنى اقولها
هز راسه وهمس وهو يحتضن وجنتها براحته :لا يا حبيبتي لكن ...
بتقوليها بشكل بيخليني عايز أخدك في حضني وما اسبكيش لحظه
أخفضت رأسها بخجل وهى تعض على شفتيها برقه
اردف :بكره هاعدى عليكى وأوصلك الامتحان
هزت رأسها وهى تنظر لعينيه :لا بكره ورآك اجتماع مش هينفع ...هاخلى عماد يوصلني
عندما رات تغير ملامحه للضيق أسرعت تقول وهى تعبث بأزرار قميصه بدلال :وانت ترجعني من الامتحان مش هاتحرك من الجامعه غير لما تيجى وتاخدنى
قال متسائلا :هو عماد هو ال بيوصلك الفترة اللى فاتت
ابتسمت وهى تهز رأسها بنعم :هو وليلى طبعا ... كانت ليلى زمان هى اللى بتوصلني قبل الحادثة ولما جيت هنا هي طلبت من عماد يوصلنى وتكون معايا
تململت كنزى على كتف والدها وبدات تصدر اصواتاً
ابتسم وقال لزينه :امشى أنا قبل ماتصحى وتشوفك وتمسك فيكى
اقتربت منها زينه ووقفت على اطراف اصابعها لتقبلها على خدها
ما ان اقتربت من كنزى حتى اختطف قبله سريعه منها
نظرت له بخجل وضربته بيدها على صدره:انت مستغل الفرص
غمز لها بمكر قائلاً:اعمل إيه ماقدرتش اقاوم
وضحك فضربته على صدره مرة اخرى وهى تقول:أنا احسن امشى واسيبك
وابتعدت عدة خطوات ونظرت له وهمست بدلع مقصود:سلام ياعصومى
واسرعت الخطى وهى تراه يريد ان يقترب منها
ضحك وهو يراقبها وهى تشير له حتى دلفت الى داخل البيت
تنهد وحمل ابنته جيدا واتجه الى سيارته ليستقلها والابتسامة لا تفارق وجهه وهو يقول في نفسه "ربنا يصبرك يا عاصم لحد الامتحانات دي ما تخلص"
...............
دخلت يارا المنزل كالاعصار وهى تصرخ وتتوعد كانت عينيها تدور في المكان بغضب شديد بداخلها نار تريد ان تخرجها لتحرق كل شيء في طريقها اقتربت من مزهريه ورفعتها عاليا والقتها بكل جنونها وغضبها على الارض فتناثرت اجزائها في كل مكان وتلاحقت المزهريات والانتيكات وكل ماتطاله يدها وهى تصرخ وصدرها يعلو وينخفض
اقتربت والدتها من الغرفه مسرعه وهى ترى مافعله جنون ابنتها
ورفعت عينيها وهى تراها كيف تزبد وتصرخ وتتحدث الى نفسها
اقتربت منها وقالت وهى تشير لتلك الفوضى العارمه التى احدثتها
:كل ده عشان شفتيهم مع بعض بيضحكوا
رفعت راسها ونظرت لها باعين متسعه وهى تهز راسها باستنكار:بيضحكوا؟ ...ده ماكنش بيضحك ده كان سعيد ومبسوط
هتفت فيها والدتها بحده :وانتى مالك مبسوط ولا سعيد أنا مستغربه من تصرفاتك ال يشوفك ويشوف عصبيتك انتى وبتكلمينى في التليفون يقول انك كنتى بتحبيه وماكنتيش عايزه تطلقى
واردفت وهى تذكرها :انتى نسيتى انك انتى ال طلبتى الطلاق
قاطعتها بحده :أنا مانسيتش انى طلبت الطلاق لانه كان انسان كئيب بارد وعايز يخنق حريتى أنا ال بحب الحريه والانطلاق عايزنى اقعد في البيت وابقى زى امه
وضعت والدتها يدها على جبهتها :أنا مش فهماكى انسان بارد وكئيب وبيخنق وزعلانه عليه !!!
ضمت قبضتها بغضب وهتفت بجنون في وجه والدتها :انتى ليه مش عايزه تفهمينى ...الاستاذ اتغير بقى يضحك ويخرج ويظهر مشاعره إيه ال حصل عشان يتغير وليه ماكنش معايا كده
هتفت نهى بصراحه :اكيد بيحبها
اتسعت عينيها وصرخت وهى تجز على اسنانها :بيحبها وامتى لحق يحبها ...امتتتتتتى؟؟؟؟
ارتدت والدتها للخلف وهى ترى جنون ابنتها واشارت لراسها :كفايه بقى يا يارا طلعيه من دماغك
هزت راسها وتحرك شعرها الاحمر يلامس وجهها وهى تهتف باعتراض وغيره :مش هاطلعه من دماغى فاهمه
وابتعدت عن والدتها وهى تتجه الى غرفتها وهى تتحدث الى نفسها:لا مش هاطلعه أنا لازم اشوفها واعرف ازاى سرقت قلبه ...اكيد ظهرت في حياته اثناء جوازنا وعشان كده كان بيعاملنى ببرود ورضى بالطلاق على طول ...واوهمنى ان الطلاق ده رغبتى أنا والاستاذ بعدها اتجوزها علطول طبعا عايش حياته لكن أنا ........ماشي أنا هاوريها
جلست على فراشها وهى تتوعد وتعيش في خيالاتها المريضه التى نسجت لها قصه وشرعت في تصديقها في ثوانى
.....................


noor elhuda likes this.

سامراء النيل غير متواجد حالياً  
التوقيع
رد مع اقتباس
إضافة رد

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 02:19 PM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.