آخر 10 مشاركات
عندما يعشقون صغاراً (2) *مميزة و مكتملة *.. سلسلة مغتربون في الحب (الكاتـب : bambolina - )           »          جاك...كارا (114) للكاتبة: Lynn Raye Harris (ج5 من سلسلة دماء سيئة) *كاملة* (الكاتـب : Gege86 - )           »          زوجة بالميراث (127) للكاتبة: Sara Craven *كاملة* (الكاتـب : Gege86 - )           »          أُحُبُّكِ مُرْتَعِشَةْ (1) *مميزة & مكتملة * .. سلسلة عِجافُ الهوى (الكاتـب : أمة الله - )           »          وأشرقت في القلب بسمة (2) .. سلسلة قلوب مغتربة *مميزة ومكتملة * (الكاتـب : Shammosah - )           »          شهم الطبايع يا بشر هذا هو الفهد *مميزة و مكتملة* (الكاتـب : Aurora - )           »          زهر جبينها المكلل- قلوب أحلام غربية (118) [حصريا] للكاتبة Hya Ssin *مميزة ومكتملة* (الكاتـب : Hya ssin - )           »          وابتسم القدر(وعندما اقتربت النهاية...ابتسم القدر) *مميزة ومكتملة* (الكاتـب : فاتن عبدالعظيم - )           »          غمد السحاب *مكتملة* (الكاتـب : Aurora - )           »          1011 - ها قد اتت المتاعب - ديبى ماكومبر - د.نـــ (عدد جديد) (الكاتـب : Dalyia - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 15-10-16, 03:40 PM   #31

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



الفصل التاسع والعشرين


زهرة : ابنك ضربني في بطني
حمزه : يعني هو يضربك تروحي ضربني انا طيب وربنا لعملها معاكي
ونتركهم لعالمهم إلى آخر لحظات السعيدة التي بينهم ...

ونذهب بالأحداث إلى قصر راغب الشناوي
راغب : وانت هتفضل اقاعد في البيت زي العوطليه كدا
نظر فارس إلى الأرض وشعر بحرج شديد
فارس : عن اذنكم
بعد أن صعد إلى جناحه
ريحانة : راغب احنا متفقين على ايه
راغب : البيه التاني عايز يكتب كتابه
ريحانة : وايه يعني مش احسن مايلعب بي بنات الناس
راغب : لما اسأل على البنت وأهلها
ريحانة : تمام
وبعد اسبوع كان الجميع عند حمزه وزهرة وبعد المزيد من البكاء والمرح
أعلن الباب عن مقدم أحدهم
دخلت وبطنها مكوره أمامها
ذهل حمزه نظر الجميع لها ونظر حمزه إلى ابيه ونظرات توعد من حنين
ونظرت اندهاش من زهرة
سامح : انتي ايه اللي جابك هنا
إيناس ببرود : ازيك ياحمزه
حمزه باارتباك وتعلثم : انتي انتي عايزه ايه يا إيناس
إيناس : مجيش اعزي في أبو ضرتي
زهرة : متحاوليش توقعي بيني وبين جوزي متحاوليش مش هتقدري
حنين : اتفضلي من هنا
كانت تنظر إلى ابنها وهو يرتجف خائف أن يفقد زوجته
روني : يابنتي امشي بالذوق بدل مااطلب ليكي البوليس
حنين : يخربيت برودك
كانت نظرات حمزه متعلقه بي زوجته يتاملها بالشده
زهرة : أنتي مبتسمعيش
إيناس : هتتصلي تقولي للبوليس ايه مرات اخويا جايه تتعدى علينا
زهرة : اقصدك طليقته
إيناس : تؤتؤتو جوزي وابو اللي في بطنه
نظر كل من فتيات له
حمزه : والله أبدا مش لمستها ولا جيت ناحيتها
ساهر : ياجماعه لوسمحتم نهدا شويا ايه اللي يثبت اني حضرتك لسه متجوزه الباشمهندس حمزه
فارس : ايوه فين اثباتك ولا جايه تخربي على اخونا
خرجت من شنطة يدها ورقه الزواج العرفي والتقاطها منها ريحانه وكأنها كانت نهايه تماسك حمزه وبدايه انهياره
ريحانة: دي امضتك بصلي
أخذت زهرة الورقه فهي تعلم توقيع حمزه جيدا
زهرة بي تماسك شديد لافت الانتباه وبي ابتسامة وجع : ايوه امضته
جلست في حالة انهيار
آسر: امشي دلوقت ياايناس
إيناس : مش قبل مااعرف مصير ابني
لم ينطق حمزه وجذبها مروان بشده واخرجها
كان يشعر حمزه انه في حلم ثقيل لم يرد على تساؤلات الجميع
ايقظته صفعه قوية من يد اخته
ساهر : حنين
نزلت منه الدموع المحبوسه
حنين : بتعرف تمشيك كويس صح بتعرف تجرك زي الخاتم في صبعها
روني : حمزه حبيبي اتكلم فاهمنا ايه اللي حصل
لم ينطق على احد منه لم يشعر حتى بالصفعه التي على وجهه من اخته نظر إلى زوجته وهي تجلس في حالة انهيار ذهب إلى كرسيها
جثي على ركبتيه أمامها كانت ينظر لها كالطفل الذي يترجي أمه بعدم معاقبته
حمزه : اسمعني انا فعلا مضيت على الورقه دي
زهرة : كنت عارف انها ورقة جواز لي إيناس
نظر إلى الأرض وبي اختناق كبير في صوته : اه
زهرة : طلقني ياحمزه
حمزه : زهرة عاقبني اي عقاب انا عارف اني استاهل بس والله كان غصبا عني بلاش نتطلق والله مااقدر على بعدك ابدا سامحني يازهرة
كانت زهرة في عالم آخر كانت تريد أن تنشق الأرض وتبتلعها كيف له أن يخونها كيف بعد كل قسوته ومففرتها له وبعد كل الحب الذي بينهم يفعل بها هذا
حمزه : زهرة مش تنفذلها اللي في دماغها
زهرة : انت اللي نفذته ياحمزه
حمزه : والله كان غصبا عني
كان الكل في حاله لايرثي لها قامت زهرة من مكانها
فتحت الباب ونزلت سريعا على الدرج نزل جرى وراها
حمزه : زهرة يازهرة استنى بالله عليكي استنى
كان يجرو ورا بعض وحدث مالم يكن بالحسبان صدمت العربيه زهرة وجنينها
وقف مصدوما لعدة ثواني نزل على ركبتيه واخذها في حضنه وهي غارقه في دماها
حمزه : ززززززززززهررررره
نزل الجميع وراهم
كانت تتابعهم من بعيد بنظرات انتصار يالها من امرأه فقدت عقلها لماذا نريد أن نمتلك بعض الأشخاص لنعذبهم فقط هل يحدث ذلك فهي لاتحبه ولم تحبه ورغم ذلك كان يعشقها وعندما ذهب لأخرى تريد أن تقلتها لكي تأخذه هل هو حب ام امتلاك أم انانيه
في عربة الإسعاف جالس بجانبها يبكي كالطفل
وفي الغرفه خرج منها الطبيب
حمزه : مراتي عامله ايه
صمت الدكتور طويلا
ريحانة : طمنا يادكتور
حمزه : انطق مراتي عامله ايه
دكتور : البقاء لله
حمزه : انت بتهزر اكيد زهرة عايشه
قال تلك الكلمات واغشي عليه
لم يشعر بمن حوله فاانه لم يحضر الدفنه والعزاء
حتى عندما خرج من المشفى خرج في عربة إسعاف نقلته إلى بيت عزام البنهاوي ابيه الذي كان يشعر دئما أن حمزه عدو
لم يكن يعرف انه يحبه كل هذا الحب إلا عندما سنده وابنه عائش بدون روح
كانت معاملة روني وحنين قاسيه جدا معه كان يتألم لذلك ابنته أصبحت تبكي بشده فقد فقدت زهرة التي كانت بمثابة امها
وفقدت ابيها الذي أصبح شبه مغيب عن الواقع
تكون الحياة قاسيه جدا عندما نفقد أعز مالينا
في فيلا راغب الشناوي
فارس : مش قادر أصدق اني كل ده حصل
حمزه يخون زهرة
هنا : فارس الموضوع ده في حاجه غلط اكيد حمزه
حمزه كان بيحب زهرة الله يرحمها اوي ازاي يخونها
فارس :مشعارف ياهنا انا بردو مستغرب من كدا اوي بس حمزه كان بيحب إيناس اوي
هنا : معتقدتش انه حبه ليها قد واحد من عشره من حبه لزهره الله يرحمها
فارس : فعلا بجد الله يكون في عونه حاله تعب غير معاملة ابله حنين لي قاسيه جدا وماما مبقتش تعرف تزوره من بعد ما تنقل لقصر عمي عزام
ابتسمت هنا رغما عنها
فارس : بتضحكي على ايه
هنا: اصلي مره من ساعة مااتجوزنا نتكلم مع بعض ونتناقش مش غير خناق
ابتسم هو أيضا
فارس : انا بكلمك في ايه وانتي بتفكري في ايه
ضربته على كتفه
هنا : انا غلطانه يعني
امسك بيدها ظنت انها تضايق منها وسيضربها
اغمضت عينها
هنا : انا اسفة مكنتش اقصد
قبل يدها بي اشتياق
فارس : انا بحبك ياهنا ووعد مني انا لازم اعرف مين اللي كان بيسعي لتدمير حياتنا
'قبل وجنتيها
أصبح وجهها مثل حبة طماطم وجريت إلى غرفتها




انتهى الفصل التاسع والعشرين




لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 15-10-16, 03:41 PM   #32

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


الفصل الثلاثون


وسط المقابر
جثي على ركبتيه يبكي بشده
حمزه : مش وعدتني عمرك ماهتسبني ليه سبتني والله ياحبيبتي كان غصبا عني انا عارف انك عند ربنا وعرفتي الحقيقه انا تعبان اوي من غيرك يازهرة بموت كل يوم وانا مش عارف واجه الكل بالحقيقه بس اواجهم بي ايه بعد مافقدتك سامحني سامحني يازهرة ...

واغشي عليه
نقل إلى بيت ابيه للمره الثانيه في نفس الأسبوع نقل على غرفته على نقاله وسط كسرة ابيه على خسارته سنده
فاق وكانت أول كلمه نطقها اسمها
حمزه : زهره
حنين : أخرس متجبش اسمها على لسانك منك لله منك لله
خرجت حنين وهي حاله من الوجع
فهي كانت تعتبر زهرة اختها
فقدت زهرة حياتها وهي في مقتبل العمر واجمل زهرة
ياالله على ظلم الإنسان لأخيه الإنسان
بكى حمزه بشده وقرر الانتحار لم تكن المره الأولى الذي يحاول فيها الانتحار بالمره الثالثة على التوالي اخذ السكين التي وضعوها جانبه دون يشعر لتقطيع الفاكهة أخذها وقطع شريان يده ونجح في ذلك
في المشفى
في غرفة كئيبه ينام على فراش في يده لفافه شاش مكان جرح الانتحار وفي يد الأخرى محلول يرقد على السرير كالجثه الهامده مكلوم لايشعر بالدنيا كان فقدها أكبر خسارة له
باااااااااااااااك
دكتور : امممممممم بس حضرتك مش شايفه اني اكيد حمزه لايمكن انه يخون زهرة
حنين : إيناس بتعرف تسحب حمزه ليها
اوما برأسه
دكتور : حالياحالة الباشمهندس خطيرة جداً في اي وقت ممكن يفارق الحياة بس عدم قبوله بالواقع وبسب احساسه الكبير بالذنب والاحساس اللي اغلب حضرتكم بتاكدو لي اللي حصل للمرحومه زهرة ممكن يحصل لحد منا اتمنى حضرتكم اني محدش يحسسه بالذنب ده وعلى قد ماتقدر ابعد عن الأماكن اللي كان فيها هو وهي مع بعض من الأحسن اني محدش يجيب سيرتها
صوت صريخ في غرفته تأكد صرخته تحطم الجدران ولكن المره دي كانت الصدمه الكبرى
جرى الجميع على غرفته ووجد مالم يكن في الحسبان
حمزه : انا مش شايف الدنيا كلها ضلمه انتو فين
انصدم الجميع بكيت ريحانه واخذته إلى حضنها
حمزه : انا مش شايف انتي مين
جرى الدكتور عليه وكشف له عن نظره وأعطه حقنه مهدا وارتمي مره اخرى على سرير المرض ولكن بحاله اسوء طلب من الجميع الخروج
عزام : في ايه يا دكتور
دكتور بحزن : فقدان في النظر مؤقت نتيجة الصدمات اللي عنده
انهاااااار الجميع يالله لقد دمر من الجميع والان المرض يقضي على ماتبقى
دخل عزام إلى غرفته وجلس بجانبه
عزام : سامحني ياابني معرفتش أحميك من غدرها سامحني يابني زمان غصبتك تتجوز اللي دمرت حياتك كلها
بكى عزام بحرقه نعم عزام هو صاحب المكالمات المجهوله هو أول من جرى عليه حمزه وحكي له
فلاش بااااااااااك
في غرفة المكتب
عزام : يعني انت مضيت على الورقه دي
حمزه : اه يابابا
عزام : نهار ابوك أسود
حمزه بخوف من أبيه : هي مخلتنيش امشي غير ماامضيها
عزام : اه يابت الكلب البت دي عايزه منك ايه تاني
حمزه: مش عارف يابابا هدمرني انا وزهره
عزام : متخافش طول ماانا جانبك
بااااااااااك
في شرفة تكون على البحر
بيدها جريده عنوانها بالوند العريض
انتحار الباش مهندس حمزه ابن رجل الأعمال المشهور عزام البنهاوي للمرة الثالثة في أقل من شهر بسب فقدان زوجته في حادثه ولكن أدت الصدمه العصبيه إلى ضياع نظره
انهارت وبكيت بالشده فيما رأت ذااااك الخبر
سوزان : عالفكره الخبر ده صح حمزه فقد نظره ومش بيتحرك من المستشفى




انتهى الفصل الثلاثون



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 15-10-16, 03:41 PM   #33

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


الفصل الحادي والثلاثين


سوزان : عالفكره الخبر ده صح حمزه فقد نظره ومش بيتحرك من المستشفى
سامحي يابنتي دمهما كان أبو اللي في بطنك
زهرة بالبكاء : مش قادرة ياطنط خاني وجرحني ...

سوزان : تفتكري لو مكنتش بتمثلي له حاجه كان عمل في نفسه كدا تفتكري لو حصله حاجه لقدر الله أزيد مش هتلومي الا نفسك
فلاش بااااااااك
في غرفه في المستشفى كانت ترقد زهره وعلى وجهها بعض الجروح
إيناس : بصي ياحلوة انتي لازم تهربي لاني مبقاش ليكي مكان هنا
حمزه هيرجعلي اديكي شوفتي هو مش بيقدر يبعد عني وابو اللي في بطني واكيد مش هيقبل يعيش معاكي اهربي احسن وانا هتصرف في الباقي
خرجت زهرة من الباب الخلفي للمستشفى كانت سوزان تركن عربتها في الجراج
سوزان : انتي لسه عايشه طيب ازاي
زهرة : انا عايزه امشي من هنا ابعديني عن هنا ارجوكي
بااااااااك
سوزان : اسمعني يابنتي انا ساعدتك لكن مش هقدر أشوف حمزه بيدمر كدا
زهرة : هو اللي دمرني
سوزان : انا متأكده أنى حمزه كان تحت ضغط لما مضى الورقه دي
زهرة : وحملها ياطنط
سوزان : أثبتي انها حامل من حمزه
ثم تذكرت شئ
سوزان : يابنت الكلب
زهرة : في ايه ياطنط
سوزان : هتحمل ازاي وهي بعد فريده جالها نزيف في رحم واضطرو لعملية استئصال الرحم
انصدمت زهره من كلام سوزان
سوزان : في حاجه غلط
زهرة : حضرتك بتساعدني ليه؟
سوزان : علشان كان شبه ريحانة وعزام كان بيعشق ريحانة وانا كنت بعشقه كنت بتطلع غلبي في حمزه فيه ظلمته
زهرة : فهمت والعمل دلوقت
سوزان : لازم اروح افهم من حمزه وعزام ايه اللي حصل
زهرة
زهرة : نعم
سوزان : لازم ترجعي لحمزه حمزه هيموت يازهرة من قهره عليمي
زهرة : مبقاش ينفع ياطنط حمزه خاني حتى لو هي مش حامل منه لكن امضته على ورقه كسرتني
سوزان : لو جرا حاجه لحمزه هيبقى ذنبه في رقبتك
أغلقت زهرة عيناها وتركت العنان لدموعها
بعد ثلاثة أيام في شركة راغب الشناوي
سكرتيره : الظرف ده جاه لحضرتك
أخذه راغب وفتحه وشهق مما كان فيه
دخلت سوزان المستشفي ووجدت عزام وريحانة في غرفة حمزه نهشت الغيره في قلبها نعم الغيره لاتموت اي كان السن استاذنت ريحانه باانها ستذهب إلى البيت بحجه أن تاتي ببعض الأشياء لحمزه
عزام : كنتي في ياسوزي
سوزان : كنت بسأل الدكتور علي حمزه
حمزه : ربنا يخليكي ياسوزي
سوزان : عايزه أسألك سؤال ولازم تفتكر كويس
حمزه : اسالي ياسوزي
سوزان : فاكر إيناس لما ولدت فريده ايه حصلها
حمزه : اه فاكر جالها نزيف
حنين : ايوه وعملت عمليه استئصال رحم
سوزان : تبقى ازاي بقى راجعه بتقول انها حامل
روني : احنا ازاي مفكرناش كدا
سوزان : حمزه حبيبي انت ايه اللي خالك تمضي على ورقة الجواز العرفي
عزام : احكي اللي حكيته ليا متخافش
سوزان : انت عارف حاجه ياعزام
عزام : ايوه حمزه حكا ليا كل حاجه احكي يابني
روي حمزه كل ماحدث في تلك الليله
سامح : اه يابنت الكلب وانت ازاي متحكيش ليا يامتخلف
سوزان : طيب ليه يابني مقولتش الكلام ده لزهرة
حمزه : زهرة اه يازهرة
شعرت حنين بنار تغزو قلبها
حنين : سامح عايزك
سامح : حاضر ياخالتو عن اذنكم
خرجت وكلمت زوجها
حنين : لازم اخلص الموضوع
ساهر : مش هسيبك انتي وسامح لوحدكم ابدا
حنين : ماشي يلا سامح
سامح : نعم ياخالتو
حنين : كلملي هاني وشوف عندو جارد فري قد ايه وورايا على شقه إيناس
سامح : هي مش في فيلا ابوها
حنين : لا
سامح : تمام ياريسه
خرج سامح وساهر وحنين وذهبوا إلى مقصدهم
نرجع إلى شركة راغب الشناوي وبالأخص في مكتبه
خرج في حاله من الهوجاء
ضغطت ازار الهاتف
سكرتيره: خرج زي المجنون
........ : شطوره ياكوكي
سكرتيره : تليمذتك ياباشا
في الجناح الخاص بي فارس وزوجته
فارس : يا هنا حرام عليكي غلبتني
هنا : ليه بس ياحبيبي
فارس : مشعايزه تعملي الصنار ليه علشان اعرف ولد ولا بنت
هنا : تؤتؤتو ناقص اسبوع وهولد وابقى أعرف ساعتها
فارس : ياهنا حرام عليكي اديلي ساعه بتحايل عليكي
هنا : والله شكلك حلو وانت برئ كدا جتك القرف في حلاوتك
فارس : يابت لمي لسانك شويا انا ساكت علشان ابننا بس
هنا : نعم يعني لو مش ابننا كنت عملت ايه
فارس ومسك كفها وقبله
فارس : كنت هعمل ايه بس الحب جابني على وشي
عارفه ياهنون انا بحبك اوي اوي
انتي الوحيده اللي بضعف اقصدها
عارفه يابت انتي انا الموظفين بيترعبوا مني كدا
هنا : احم احم بتعمل فيهم ايه يافارس
فارس : هههههههههههههههههه مالك خوفتي كدا
هنا : مقدرش أخاف منك انت حبيبي
فارس : قولتي ايه
هنا : مقدرش اخاف منك
فارس : هنصتعبت بقى
هنا : والله لقول لماما على الفاظك دي وانت عارف الشبشب هيتشغل
فارس : الله يسامحك ياماما قوتيها عليا هههههههههههههههههه
هنا : عبيبتي ياحماتي
فارس : ماشي ياهنون ماشي
ضربات عالباب قوية افزعت هنا وفارس
فارس : حاضر حاضر
فتح الباب فارس ليجد




انتهى الفصل الحادي والثلاثين


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 15-10-16, 03:41 PM   #34

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


الفصل الثاني والثلاثين



ضربات قويه افزعت هنا وفارس
فارس : حاضر حاضر
فتح الباب فارس ليجد ابيه يقف والشر يتطاير من عينه ...

صفعه راغب صفعه جعلته ينزف من فمه
راغب : بقى انا يبقى في بيتي مجرم بتخدعني ياابن الكلب
جذبه من ذراعه كان يقذفه أمامه على السلالم بطريقه مهينه
كان سيقع على آخر السلالم كان يتألم فارس بشده
هنا : انت بتعمل كدا ليه ياعمي في ايه بس
ذهلت ريحانة من منظر فارس كان الدم ينزف فمه
سندته قبل أن يقع
رأت في عينه الخوف من أبيه فهي تعلم عندما يغضب عليه راغب ماذا يفعل بيه تخبئ وراء ظهرها كي تحميه كما كانت تحميه وهو طفل
ريحانة : في ايه يا راغب عملك ايه علشان الضرب ده كله
راغب : عرف يخدعك ازاي يا ريحانة
ريحانة : فهمني في ايه يا راغب
راغب : وانتي يابنتي مقولتيش ليا ليه وانت كنت رميته في السجن
هنا بدموع تملئ وجنتيها : في ايه يا عمي بس
فهمت ريحانة مايرمي له راغب
نظر راغب له نظره ارعبته وارعبت ريحانة أيضا لخوفها على ابنها كان راغب يقدر في ذاك الوقت ان يقتله جذبه راغب من خلفها ورماها على الاريكة انكمش فارس في نفسه
راغب : براحه ياراغب
راغب : عملت ايه في هنا انطق
ريحانة : اهدي ياراغب اهدي
راغب : كنتي عارفه ياريحانة اكيد كنت عارفه
بكى فارس بشده جلست بجانبه زوجته تزيح دمائه وترتب على راسه وبصوت هامس
هنا : اهدي انا جانبك متخافيش انا معاك
نظرت ريحانة لراغب نظرت عتاب
ظهر اخيرا صوته وحكي كل ماحدث في تلك الليله
فارس بشهقات : بس معرفش هو ليه عمل معايا كدا والله يابابا انا مش مجرم والله كنت عايزك في الحلال وكنت منتظر صفقه تخلص وهكلم بابا واتقدملك
وضع راسه بين كفيه
فارس : انا عارف اني ارتكبت غلط بشع بس والله كان غصبا عني انا مكنتش عايز اجيب ابني بطريقه مشوهه زي دي كان نفسي افرحك زي كل البنات بي ليلة عمرك بس والله بتعذب كل لحظة من جوايا اني ظلمتك
وترك الدموع التي كانت مثل السيل تفيض منه جلست ريحانة بجانبه
ريحانة : اهدي بابا كان متعصب وخايف عليك اهدا
كان يمسح دموعه مثل الأطفال ويتوعد
فارس : والله ياابن الاباصري لتشوف مني اللي عمرك ماشوفته
هنا : هاني الاباصري يبقى صاحبك وهو اللي خطط لكل ده
فارس : اه...... انتي تعرفي
هنا : ده ابن مدام هاله شريكتي وكان متقدم ليا وانا رفضته
اتصدم الجميع فيما قالته هنا واخيرا نطق راغب
راغب : اهدي يافارس انا مش هعملك حاجه بس كنت لازم تفهمني على حاجه علشان اعرف اتصرف يابني انت لسه صغير وأول فرحتي ولازم تفهمني كل حاجه وصدقني انا اللي هنتقم ليك أشر انتقام بحق كسر فرحتك
فارس : انا اسف يابابا اني خبت عليك
راغب : من بكرا عايز اشوف الباشمهندس فارس ايدي اليمين في الشغل
ابتسم فارس لأنه اخيرا سيرجع إلى حياتة الطبيعيه
فارس : حاضر يابابا
راغب : وانتي يابنتي سامحي والله لجيب حق ليكم حقكم وهاتشوفو
قبل فارس يد ابيه الذي أخذه في حضنه فكان يشعر بوجع ابنه
بعد قليل ذهب راغب إلى مكتبه وذهبت ريحانة إلى المشفى لابنها لثمرة فوداها التي ظلمت من الجميع
فارس : عجبك كدا الضرب اللي اخدته وكل علشان خاطر عيونكم
هنا : انا اسف والله سامحني ظلمتك معايا
قبل يدها وارسها
فارس : عجبك يانور عيني
هنا : انا كمان بحبك اوي ياابو ابني وعمري كله ونتركهم إلى عالمهم ونعود إلى الغرفه الكئيبة دخلت حنين إلى الغرفة
عزام: كنتي فين يابنتي قلقوتني عليكم
حنين : كنت بحجز ticket سفر لحد كان لازم يسافر
حمزه : حد مين ياحنين
حنين : إيناس
حمزه : ايه
فلاش بااااااااك
حنين : خلي يكسر الباب
سامح ' طيب مش تخبط الأول
حنين : سمعت قولت ايه
أشار سامح لرجل كسر الباب
إيناس : حنين
حنين :مخضوضه ليه يامرات اخويا تؤتؤتو انتي اجهضتي ولا ايه فين بطنك بتاعت الحمل
أشارت حنين لرجل جذبها من شعرها
حنين : اسمعني ياكوكي ياتعترفي بي كل حاجه ياالحلوين دول هيشهو حضرتك ومش هتعرفي تقولي حاجه ولا هتقدري تنطقي
إيناس : انتي عايزه ايه ياحنين
حنين : اعتراف كامل باللي عملتي في حق حمزه ومرات حمزه الله يرحمها
ابتسمت ابتسامه خبيثة في داخلها انهم لم يعرفو أن زهره عايشه
إيناس : اوي اوي
اعترفت بكل شئ
في مطار القاهرة
غادرت إيناس أرض الوطن مطمئنه انها كسرته
بااااااااك
حمزه باانكسار : هيفيد بي ايه اللي عملته بعد ماروحي راحت مني
بعد ماحته من قلبي فارقتني
بكى حمزه مطولا


انتهى الفصل الثاني والثلاثين

وقبل الأخير


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 15-10-16, 03:42 PM   #35

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


الفصل الثالث والثلاثين والأخير

حمزه باانكسار : هيفيد بي ايه اللي عملته بعد ماروحي راحت مني
بعد ماحته من قلبي فارقتني
بكى حمزه مطولا ...

فارس : اهدا ياحمزه اكيد هي عارفه انك برئ وزمانها فرحانه وعايزك ترجع احسن من الاول
حمزه : عارفين انا مش زعلان اني مبقتش اشوف علشان هي مبقتش معايا هاشوف مين تاني بعدها هي غيرت حياتي كانت قلبي كانت اليد اللي بطبطب عليا لما كنتو كلكم بتقسو عليا كانت حضن دافي بستخبي في من احزاني واوجاعي كانت البراءه في عيونها تهد جبال الخيانه الكره زهرة دي عمري قاست عليها كتير ومع ذلك عمرها مااشتكيت وفضلت مستحملي كانت أقل حاجه بتفرحها عمرها ما قالتلي انك بتهملني أو أو معنى كنت بسهر في الشغل واسبها لوحدها عملت بنتي كأنها بنتها معاها مخلفتش فريدة انسانه معرفتش الخبث والخداع انسانه عايزه تعيش انسانه عاشت مع انسان معرفش يصونها سامحني يازهرة سامحني لحد مااروحلك عارفين انا فرحان اني مش طلقتها قبل ماتتوفي علشان اعرف اطلبها في الجنة سامحني يانور عيني
دمعت اعين الجميع على حبا هزمه خداع إيناس وغدرها
خرجت سوزان واسمعتها كل شئ على هاتفها نعم كانت تسجل له
نزلت قطرات دموعها على حبه له
سوزان : هتعملي ايه
زهره :هروح لي ياطنط ده عمري وحياتي كلها
اخذتها سوزان وذهبو إلى المستشفى سويا تفاجي الجميع من وجودها
حنين : زهرة انتي عايشه
احتضنتها بشده
روت لهم زهرة وسوزان ماحدث
زهرة : حمزه فين
روني : نايم واخد مهدا
ريحانة : ادخلي لي يازهرة خلي أول صوت لما يسمعوا هو صوتك
دخلت وجلست بجانبه لمست خصلات شعره ووجنتيه كانت تتفقده بشده فهو ابنها الأول الذي لم تنجبه
مسك فارس جريدة اليوم كان يقرأ فيها حتى وجد خبر عن سفر هاني وافلاسه كان يقرأ بالصدمة هل فعلها ابيه
كان ابيه يجلس على بعد خطوات منه ذهب اليه
راغب : في ايه ياولد
فارس بتعلثم : هو حضرتك ليك علاقه بالخبر
نظر له راغب وابتسم
راغب : مش قولتك هجبلك حقك انت ومراتك ده انت اول فرحتي يااهبل
قبل يد ابيه بسعادة
آسر : وانا مليش من الحب جانب يعني
راغب وقد تذكر شئ : عالفكره انتو الاثنين ليكم حساب عسير
نظر لبعضهم وقد فهمه مايلمح له ابيه
آسر : ماهو يابابا
فارس : اصلي كنا
راغب : مش ماما قالت ممنوع المسابقات دي انطق انت وهو
فارس : قايله يابابا
راغب : حلو شكلكم وانتو مرعوبين كدا هههههههههههههههههه
آخر مره مفهوم
فارس و آسر : حاضر
راغب : حدد معياد مع البنت اللي انت عايز تتخطبها
آسر : بجد يابابا
راغب :بجد ياحبيبي هو انا عندي اغلى منكم
نتنقل إلى غرفة حمزه
بعد قليل فاق حمزه شم رائحة عطرها التي قامت برشها في الغرفه
حمزه : مين فيكم اللي رش برفيوم زهرة هنا
لمست يدها فمه
حمزه : زهرة انتي هنا ولا انا جننت زهرة انتي عايشه
زهرة : انت عايز ايه
كان سيموت فرحا قام كان سيقع أخذها في حضنه لكي يتأكد
حمزه : انتي هنا ياعمري ��
والله يازهرة كان غصبا عني
زهرة : انا عرفت كل حاجه ياحبي
حمزه : شوفتي يازهرة حصلي ايه من بعدك
زهرة : بإذن الله هترجع احسن من الاول ياعمري
بدأ عينه يضايقها النور
زهرة : مالك فيك ايه
حمزه : النور مضيقني اوي
زهرة : اللهم لك الحمد
احتضنه بعض بشده
وبعد مرور شهرين
أنجبت زهرة ورزقهم الله باسم وتم تسميته بهذا الاسم لكثرة ابتسامته
ورزق الله روني وسامح بنوته واسمومها ملك
ورزق الله هنا وفارس بي بنوته واسمها ريحانة
عقد صلح بين راغب الشناوي وعزام البنهاوي
تزوج مروان و آسر في ليلة واحده بمناسبة الصلح
بعد مرور ثلاث سنوات
فريده : بابي بابي
حمزه : في ايه يا قلب بابا
فريده : ابنك ضربني
حملها حمزه
حمزه : معلش ياقلبي لسه صغنون
وخرج بها إلى السفره الكبيره حيث كان تتجمع العائلتين
وجلس بجانب زوجته
حمزه : بحبك يااجمل مفاجأة في حياتي


النهاية

انتهت والحمدلله

اهداء الى زهرة لغات شرقيه إلى حورية الجنة مياده محمد رحمها الله وجعلها الفرودس الأعلى
اتمنى دعائكم لها


واتمنى أعرف رايكم ؟؟
#سلمي_المصري


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 05-10-17, 10:47 PM   #36

Topaz.

مشرفة منتدى الروايات والقصص المنقولةومنتدى الـروايــات الـعـربـيـةوعضو مميزفي القسم الطبي وفراشة الروايات المنقولةومشاركة بمسابقة الرد الأول ومحررة بالجريدة الأدبية

 
الصورة الرمزية Topaz.

? العضوٌ??? » 379889
?  التسِجيلٌ » Jul 2016
? مشَارَ?اتْي » 7,035
?  مُ?إني » العِرَاقْ
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Iraq
?  نُقآطِيْ » Topaz. has a reputation beyond reputeTopaz. has a reputation beyond reputeTopaz. has a reputation beyond reputeTopaz. has a reputation beyond reputeTopaz. has a reputation beyond reputeTopaz. has a reputation beyond reputeTopaz. has a reputation beyond reputeTopaz. has a reputation beyond reputeTopaz. has a reputation beyond reputeTopaz. has a reputation beyond reputeTopaz. has a reputation beyond repute
¬» مشروبك   water
¬» قناتك nicklodeon
?? ??? ~
اللهّم خِفَافًا لا لنا ولا علينا ، لا نُؤذِي ولا نُؤذَى ، لا نَجرَحُ ولا نُجرَح ، لا نَهينُ ولا نُهان ، اللهم عبورًا خفيفًا ؛ لا نشقى بأحدٍ ولا يشقى بنا أحد .
افتراضي



Topaz. غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 31-10-17, 10:51 PM   #37

كبريااء
 
الصورة الرمزية كبريااء

? العضوٌ??? » 411288
?  التسِجيلٌ » Oct 2017
? مشَارَ?اتْي » 38
?  نُقآطِيْ » كبريااء is on a distinguished road
افتراضي

واو روعة ماشاء الله و حمزة حبيته كتيييير اما زهرة فأثرت فيني يا رب حمزة يحس فيها

كبريااء غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-11-17, 02:42 PM   #38

كبريااء
 
الصورة الرمزية كبريااء

? العضوٌ??? » 411288
?  التسِجيلٌ » Oct 2017
? مشَارَ?اتْي » 38
?  نُقآطِيْ » كبريااء is on a distinguished road
افتراضي

واو و اخيرا أكملتها و الله حلوة بزاااف تهبل حتى انو بكيت لما قالو زهرة ماتت و رجعتلي فرحتي بعد انتهاء الرواية ❤️❤️

كبريااء غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 09-01-18, 01:10 PM   #39

شهد الهدى

? العضوٌ??? » 411016
?  التسِجيلٌ » Oct 2017
? مشَارَ?اتْي » 74
?  نُقآطِيْ » شهد الهدى is on a distinguished road
افتراضي

متشوقة لقرائتها

شهد الهدى غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 09-01-18, 01:16 PM   #40

شهد الهدى

? العضوٌ??? » 411016
?  التسِجيلٌ » Oct 2017
? مشَارَ?اتْي » 74
?  نُقآطِيْ » شهد الهدى is on a distinguished road
افتراضي

شكرا وبارك الله فيكى

شهد الهدى غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 06:08 PM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.