آخر 10 مشاركات
[تحميل] نار الغيرة تحرق رجل واطيها،للكاتبة/ black widow (جميع الصيغ) (الكاتـب : فيتامين سي - )           »          110 قل..متى ستحبني - اليكس ستيفال ع.ج (كتابة /كاملة )** (الكاتـب : Just Faith - )           »          حَــربْ معَ الــرّاء ! (1) *مميزة و مكتملة*.. سلسلة حـــ"ر"ــــب (الكاتـب : moshtaqa - )           »          لك بكل الحب (5) "رواية شرقية" بقلم: athenadelta *مميزة* ((كاملة)) (الكاتـب : athenadelta - )           »          مرحبا ايها الحب -عدد ممتاز- بوليت أوبري - روايات عبيرجديدة [حصرياً فقط على روايتي] (الكاتـب : Just Faith - )           »          `][جرحتني كلمتهاا][` (الكاتـب : بحر الندى - )           »          نار الغيرة تحرق رجل واطيها ....للكاتبة....black widow (الكاتـب : اسيرة الماضى - )           »          وصية الزوج (الكاتـب : Topaz. - )           »          نيكو (175) للكاتبة: Sarah Castille (الجزء الأول من سلسلة دمار وانتقام) كاملة+روابط (الكاتـب : Gege86 - )           »          آسف زوجتى ..أريد الزواج من أخرى *_* (الكاتـب : بحر الندى - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى قصص من وحي الاعضاء > الروايات الطويلة المكتملة ضمن سلاسل (وحي الاعضاء)

Like Tree50Likes
إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 06-02-17, 07:01 PM   #101

pretty dede

كاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية pretty dede

? العضوٌ??? » 371679
?  التسِجيلٌ » May 2016
? مشَارَ?اتْي » 4,532
?  نُقآطِيْ » pretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond repute
افتراضي



البارت الرابع و الثلاثون

فريده والتي كانت في صدمه وبدموع في عينيها:اااا...اااسر..
ايه اللي بيقوله الراجل ده..
هما جايبن صورة بابي في التلفزيون ليه..

انتبه اسر الي التلفاز ليقرأ في شريط العناوين:مصرع رجل الاعمال
سليم الحسيني اثر انفجار سيارته علي الطريق العام..

واكمل المعلق:حيث وجدت سيارته مشتعله في الطريق المؤدي الي المطار...
وقد قاموا بنقل جثته الي المشفي..والكل في انتظار تفاصيل عن سبب الحادث..

فريده بعدم تصديق وخوف ورجاء:اسر..قولي فيه ايه..
ده كدب مش كده..بابي لسه مرجعش من السفر..

اسر بتوتر:استني يا فريده انا..انا هتصل
ببابا واشوف ايه اللي بيحصل..

اتصل اسر علي والده الذي اخبره باسف ان الخبر صحيح..وانه الان في المشفي..
اغلق اسر الهاتف وهو لا يعرف كل سيخبر فريده بالامر..

فريده بعصبيه خفيفة وخوف:مالك فيه ايه..قالك ايه..
الكلام ده مش صحيح..ماترد..

اسر بحزن وقد امسك فريده من كتفيها:اهدي يا فريده..

فريده ببكاء وهي تلمح نظرة الاسف و الاسي في عينيه:طب ..
طب قولي ان ده كدب..بابي لسه مسافر..مش كده..ها...

اسر وهو يحتضنها وبحزن:لا يا فريده باباكي رجع النهارده..
..وهما الوقتي في المستشفي..

فريده وهي تبتعد عنه:حادثة..ااااه..حادثة... وهو هيكون كويس...
انت عارف الاعلام بيحب يعمل هليله علي حاجات فاضيه..وهي تسرع
الي خزانتها..يلا بينا طيب نروحله ونشوفه..وهوا هيبقي كويس انا عارفة..

اسر وهو يمسكها:لا يا فريده باباكي خلاص اتوفي..انا ..
انا عارف ان الموضوع صعب .بس لازم تهدي..

فريده ببكاء :يعني ايه..يعني بابا خلاص مات..مش هشوفه
تاني..مش ممكن..انا مش مصدقة..يعني هيسيبني لوحدي..

اسر بحزن عليها:عارف يا فريده ان صعب عليكي..
بس يا حبيبتي انا جمبك اهو ومش هسيبك..

فريده بعصبية وحدة: وانا اعمل بيك انت ايه..انا عايزة بابا..انتو كلكم
بتكدبوا..وديني عنده وهوا اول ما هيشوفني هيصحي علي طول ..

يلا انت ماسكني كده ليه..ابعد خليني البس
علشان نمشي..ونروحله ..زمانه مستنيني..يلا,,

اسر:مش هينفع يا فريده..اهدي بقي..خلاص باباكي مات..

فريده بعصبيه:اخرس..متقولش كده..بابا مامتش..انتو كلكم كدابين..

هزها اسر بعنف علها تستوعب ما يحدث:قولتلك خلاص..اهدي شويه..

فريده بانهيار:يعني ايه..بابا مات يا اسر ..طب ليه ..ليه يعمل كده..انا ..انا مش..
اصاب فريده ضيق تنفس وافقدها الوعي.. حملها اسر سريعا
وحاول افاقتها ولكنها لم تفق..اسرع وحملها وخرج بها ليذهب الي المشفي..

يوسف بخضه:فيه ايه يا اسر مالها فريده..

اسر وهو يسرع:عمي سليم ..اتوفي وهيا عرفت ..ابعد الوقتي ..

يوسف وهو يسرع خلفه:مش ممكن..ازاي..ايه اللي حصل..

اسر بعصبيه:هوا ده وقت اسألتك يا يوسف..
ابعد خليني اشوف فريده مالها..

يوسف وهو يأخذ مفاتيح السيارة منه:اهدي طيب وانا هسوق
العربيه خليك معاها مش هينفع تسوق وانت بالمنظر ده..

اسرع يوسف الي المشفي التي كان بها والد فريده واخذوا فريده
الي الغرفه ليفحصوها..ووجدوا انها تعاني من انهيار بسبب ما حدث..

واعطاها الطبيب حقنه مهدئه وتركها نائمه..مع والدتها
التي حضرت الي المشفي بعدما سمعت الخبر وكانت
تبكي بشده علي موت زوجها وما اصاب ابنتها..

اسرع اسر و يوسف الي سيف..

اسر:ايه اللي حصل يا بابا..عمي سليم مات ازاي..

سيف بحزن:كان راجع النهارده من السفر..
والعربيه اتقلبت وولعت ..ومقدروش ينقذوه..

يوسف باسف:لا حول ولا قوة الا بالله..
مش عارف فريده هتتحمل ده ازاي..

سيف:هيا عرفت يا اسر..

اسر بأسي:ايوة ..وهي الوقتي هنا عندها انهيار..
انا سايب طنط ليلي معاها..

سيف:الله يكون في عونهم..

اسر:انا هروح علشان اخلص اجراءات التصريح و الدفن ..

سيف:لا يا اسر ..انا وادم هنعمل ده..انت
روح شوف فريده متسبهاش..

يوسف:ايوة يا اسر..هيا الوقتي محتجاك جمبها..
يلا روح واحنا هنخلص كل حاجة..

ذهب اسر الي غرفه فريده ووجدها نائمه
علي حالها ووجد ليلي لازالت تبكي..

اسر:كفايه بقي يا طنط..انتي لازم تكوني اقوي من كده..
وبعدين حضرتك لازم تكوني جمب فريده ..انتي مش شايفه حالتها..

ليلي ببكاء:مش قادرة يا اسر..انا مش مصدقه ان سليم مات..

اسر:عارف يا طنط..بس ده قضاء ربنا ولازم نقبل بيه..
لازم تكوني متماسكه اكتر من كده..

ليلي:عندك حق يا اسر..وبعدين انا مش مستعده اخسر
فريده..بس عملت ايه في اجراءات التصريح و الدفنه..

اسر:متشغليش بالك يا طنط..بابا ويوسف بيخلصوا كل
حاجة..الوقتي احنا عايزين نعرف هنعمل ايه مع فريده..

ليلي بحزن:مش عارفه يا اسر...فريده كانت متعلقة بسليم
جامد..وزي مانتا شايف متحملتش الصدمه..

اسر:احنا لازم نكون معاها في كل لحظه ...
وان شاء الله تعدي يا طنط..

ليلي:يا رب يا اسر يارب..

قام سيف وادم بانهاء الاجراءات وقاموا بتشييع الجنازة
وكل ذلك وفريده كانت لاتزال فاقده للوعي
ولكن اصر اسر ان ياخذها للمنزل ويعتني بها..

استيقطت فريده ووجدت نفسها في غرفتها..في فيلا سيف الدين..
حيث اخبر اسر ليلي انه لابد ان تبتعد فريده عن فيلا الحسيني
حتي لا تنهار بسبب القادمين للعزاء ..ولكن كل هذا فقط كان حجه

لجعل فريده في منزله حتي يحميها من هؤلاء المتسببين في قتل والدها ...
وعاد ادم وكاميليا لمواساه فريدة..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

الشخص الاول:ههههه..لقد تخلصنا من سليم..اذا لنستعد الي الجوله الثانيه..
الشخص الثاني:اجل سيدي..ولكن ماذا سنفعل..

الشخص الاول:لندعهم في مصيبتهم الان..فنحن نعرف الواجب..
الشخص الثاني:كما تريد سيدي..ولكن ماذا عن ابنته..

الشخص الاول:لنتركها الان..ونتحدث معها عندما تعود الي العمل..
الشخص الثاني:وماذا عن الشحنه الحاليه سيدي..

الشخص الاول:لندخلها كالسابقة.. ولكن اخبرالرجال ان ينتظروا قليلا..
الشخص الثاني:ولكن لماذا..لقد تاخرنا كثيرا في تسليمها..

الشخص الاول:لا..فانا اريد ان اري مدي تاثيرنا علي السوق..
الشخص الثاني:لك ما تريد سيدي..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

استيقظت فريده فزعه:اسر ..كان حلم وحش قوي..بابي
..اهئ اهئ..انا مش عارفة ليه حلمت بكده...

ليربت عليها اسر:اهدي يا فريده..انا هنا معاكي..ده مش حلم..

لتبكي فريده:يعني ده حقيقة..بابا خلاص مات..طب ليه يا اسر..ليه..

ليحتضنها اسر:خلاص اهدي يا فريده..ياحبيبتي ادعيله الوقتي..

لتتمسك هي به وببكاء:بابا خلاص سابني..بس انت مش
هتسيبني مش كده ..عمرك ما هتسيبني..

اسر:عمري يا حبيبتي ما هسيبك..هفضل
معاكي دايما..يلا ارتاحي الوقتي..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

دلفت كاميليا الي فريده للاطمئنان عليها ومواساتها..
فقد كانت تجلس معاها اذا ذهب اسر الي الشركه وتبقي معها هي واياد..

كاميليا بحزن:عامله ايه الوقتي يا فريده..

فرديه ببكاء وهي تحتضن كاميليا:ااااه.. يا كاميليا..بابا راح وسابني..

كاميليا:كفايه يا فريده بقي..ادعيله يا حبيبتي..وبعدين احنا كلنا
معاكي اهو..وبضحكه..شوفتي اديكي خليتي اياد يعيط..عاجبك كده..

فريده من بين دموعها وهي تنظر الي الصغير:انا اسفه يا كاميليا..
انا عارفه اني شغلاكي عن اياد وادم..بس..

كاميليا:بس ايه..انتي عبيطه يا بنتي..انتي اختي يا فريده..
وبعدين ده انتي عامله فيا معروف..ده انا
بسيب اياد مع ادم وارتاح منهم هما الاتنين..

فريده:ربنا يخليكي ليا يا كاميليا..

كاميليا:طب ممكن بقي تخلي الاستاذ
اياد معاكي لغايه ما احضرله اكله..

فريده وهي تحمله:اوك يا كاميليا..
كاميليا:مش هتأخر..شويه وجايه..

فريده وهي تحدث اياد الصغير:انت حلو اوي يا اياد..
وببكاء..انت عارف انا نفسي اوي ارجع صغيرة..
انا فاكرة لما بابا كان بيقعد معايا ويلعب..وكنت افضل اتنطط واعيط لغايه

ما ياخدني الشركه معاه..هوا كان دايما بيكون معايا..مش بيسيبني ابدا..
انا كنت مجنونه ومش بسمع كلامه..بس هوا كان بيستحملني ..
بس هوا راح دلوقتي..بابا وحشني قوي تفتكر هو زعلان مني علشان بعيط ..

انا هحاول ابطل عياط علشان احلم بيه زي ما اسر قالي ..
وهي تمسح دموعها..انت بتبوصلي كده ليه..انت فاهم انا بقول ايه..

لتاتي كاميليا:ايه يا فريده ..اياد ضايقك..

فريده :لا..احنا اتكلمنا مع بعض وبقينا اصحاب قوي..وبعدين ده حبيبي..

ليدلف اسر متصنع الغضب:حبيبك مين يا ست هانم..انتي بتحبي عليا..

كاميليا:ايه يا اسر..الواد وليه معجبين من دلوقتي..انت هتقطع عليه..

اسر:بقولك ايه يا حجة انتي خدي ابنك ويلا من غير مطرود..
قال معجبين..فريده مش بتحب حد غيري..

فريده:ايه يا اسر...انت بتغير من اياد..

اسر:واغير من ابني نفسه.. لو سمعتك بتقولي بتحبيه..

كاميليا:احم احم..طيب انا همشي بقي بدل ما انا عزول..

اسر بضحكه:ليه با كاميليا مانتي قاعدة..
بس وانتي خارجة خدي الباب في ايدك..

كاميليا:انا كده بنطرد بالزوق..ماشي يا اسر ابقي افتكرها بس..

اسر وهو يحتضن فريده:اه..اه..هبقي افتكرها..

كان اسر يحاول بقدر المستطاع ان يهون علي
فريده موت والدها ويبقي بجوارها دائما...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

بعد شهرين في فيلا سيف الدين كان اسر وسيف يتحدثون..

سيف بحزن:انا مكنتش متصور انهم يعملوا كده..يقتلوه..

اسر:بجد انا كنت نسيت الموضوع ده..احنا مش كنا
خلصنا منه..بس هما ليه عملوا كده دلوقتي..

سيف بأسي:معرفش يا اسر..انا حاسس
ان انا السبب في اللي حصل..

اسر:انت بتقول ليه كده يا بابا..انت ملكش ذنب...

سيف:لو مكنتش خليته يوافق علي الصفقه ..مكنش حصل ده كله..
هوا كان قلقان ..بس انا طمنته وقلتله ان مفيش حاجة هتحصل..

في الاول كانوا بيهددوه بفريده وانا قولتله لما انت
تتجوزها هيبعدوا ...بس مكنتش اعرف انهم هيقتلوه..

اسر:بابا انا عارف انت كنت بتحب عمي سليم قد ايه..
بس احنا لازم نشوف صرفه..وبعدين فريده...

فريده بصدمه مماسمعت:فريده...فريده عرفت كل حاجة..

اسر وعيناه قد اتسعت من رؤيه فريده:فريده..انتي مش فاهمه..

فريده بدموع:مش فاهمة..مش فاهمه ايه..انك اتجوزتني علشان
ابوك طلب منك...انك كدبت عليا..ان ابويا مامتش في حادثة..
ان فيه حد قتله..ومين السبب ..ابوك..وبصراخ...افهم ايه تاني..

سيف:فريده..انتي ..

فريده بعصبيه:انت تسكت خالص..انت السبب في موت بابا..

اسر بعصبيه:فريده...اتكلمي عدل ..متنسيش ان اللي بتكلميه ده ابويا..

سيف:يا بنتي انا..

فريده بغضب:انا مش بنتك..انت قتلت ابويا..انت السبب..

اسر وهو يحاول كظم غضبه:فريده..اهدي يا حبيبتي..وهو يحاول احتوائها..

فريده بحده:انا مش حبيبتك...ابعد عني ..متلمسنيش...

سيف:يا فريده انا كنت بحب ابوكي زي اخويا بالظبط..
وانتي بنتي ..انا مليش ذنب..

فريده بعصبية:انت السبب...انا كنت عاملاك زي ابويا..لكن انت قتلته..

اسر بعصبيه:انتي اتجنيتي..ابويا مقتلش ابوكي...

فريده بصوت عالي :لا...هوا اللي قتله...بابا مكنش المفروض يموت..
انت اللي المفروض كنت تكون مكانه..انت قاتل..
مجرم..قتلت بابا علشان شغلك...منك لله..انا بكرهك..

صفعة مدويه علي وجه فريده اسقطتها ارضا ..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

noor elhuda likes this.

pretty dede غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 06-02-17, 07:11 PM   #102

pretty dede

كاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية pretty dede

? العضوٌ??? » 371679
?  التسِجيلٌ » May 2016
? مشَارَ?اتْي » 4,532
?  نُقآطِيْ » pretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond repute
افتراضي


البارت الخامس و الثلاثين

صفعة مدويه علي وجه فريده اسقطتها ارضا ..

اسر بغضب:اخرسي..انتي ازاي تكلمي ابويا بالشكل ده...

سيف بصدمه:اسر..انت عملت ايه..

اسر بغضب:هيا لازم تفوق..انت معملتش حاجة..

فريده وعيون مشتعله غضبا:انت بتضربني...انا مش
هسكت ....انا هقتلك ..انت اللي قتلت بابا..

اسر بغضب وقد امسك ذراعها:لاااااااااا...انتي اتجنيتي رسمي..

فريده وهي تحاول الافلات منه بعصبية:
ابعد عني..انت قاتل زيه..انا بكرهكم
كلكم...انا هنتقم منكم كلكم...

اسر بعنف وهو يجرها الي الغرفه:طب تعالي بقي ...
وعزة جلاله الله يا فريده لهربيكي...انا استحملتك كتير بس كده كفايه...

الاوضه ديه مش هتطلعي منها تاني..خليكي هنا لغايه ما
تتعلمي الادب...كله الا ابويا خط احمر..تحترمي نفسك معاه فاهمه...

سيف خلفه:اهدي يا اسر...فريده مصدومه..مش عارفه هيا بتقول ايه..

فريده بصريخ:اسكت..مش عايزه اسمع صوتك..
انا عارفة بقول ايه..انا هقتلك زي ما قتلت بابا..

اسر وقد القاها علي الارض بغضب:خليكي
هنا..وقد اغلق الغرفه عليها..

فريده بصريخ من الداخل:افتح الباب ...افتح..انا مش هقعد
هنا ثانيه واحده..انا هوريكم مين فريده..
ظلت فريده تصرخ وتطرق الباب بعنف ..

اسر من الخارج بحده:قولتلك اخرسي.. مش عايز اسمع صوتك..

سيف:يابني مش كده..هيا عندها حق..انا السبب..

اسر:لا يا بابا..انت ملكش ذنب..هيا اللي مجنونه
ومتسرعة ومش بتفهم حاجة..انا هربيها..

سيف:يا اسر بالهداوه ..مش كل حاجة بالعصبيه
ديه..انا هكلمها ..بس افتح الباب ..

اسر بحزم:لو سمحت يا بابا ..انا عارف فريده كويس..
هيا الجنونه بتاعتها طلعت..وانا هعرفها ..

سيف:يا اسر..

اسر:من فضلك يا بابا..اتفضل انت ارتاح في
الاوضه بتاعتك ..وسيبني انا اتصرف معاها..

انصاع سيف لرغبه اسر وتركه..ذهب اسر الي مكتبه بعيدا
عن فريده حتي يهدأ قليلا ويحاول ترتيب افكاره ..
كيف سيفهم فريده ما يجري ..بعد عده ساعات ذهب اسر الي غرفته

ليجد فريده بعيون منتفخه وحمراء من كثرة البكاء جالسه خلف باب الغرفه
وعندما فتح الباب هبت في وجهه كالصاروخ المندفع مما جعله يتراجع للخلف..

فريده بغضب:انت ليك عين توريني وشك بعد اللي عملته..

اسر وقد دلف الي الغرفة واغلق الباب خلفه :
اهدي علشان نعرف نتكلم..

فريده بحده:اهدي..ازاي عايزني اهدي وانا
شايفة اللي قتلوا ابويا في وشي..

اسر بغضب مكتوم:قولتلك احنا ملناش ذنب..وبعدين
انا مكنتش اعرف الموضوع ده غير بعد موت طارق..

فريده بعصبيه:بس ابوك هوا السبب..انا مش هسكت ..
انا هوديه في داهيه..انا هقتله زي ما كان السبب في موت بابا..

اسر بغضب وهو يجذب ذراعها:قولتلك ابويا ملهوش ذنب..
انتي اللي مجنونه ومش فاهمه حاجة..

فريده بحاله لا وعي:انا هوريكم الجنان علي اصله ..
كانت فريده تضرب اسر بلا وعي..حاول اسر ان
يمسكها ولكنها كانت تتحرك بطريقة جنونيه..

اسر بعصبيه:اسكتي شويه..انتي ايه..ده ابوكي
ارتاح منك يا شيخه..ودبسني فيكي..

ليفاجئ اسر بصفعه مدويه من فريده علي وجهه ..
جعلت عيناه تشتعل غضبا ووجه احمر مكملا
باسرغضب وصوت جهوري :انتي اتجننتي تعملي كده..

فريده بحاله هستيريه:وهعمل اكتر من كده انتو لسه شفتوا حاجة..

اسر وقد فقد اعصابه بسبب تلك الصفعه وجذب فريده
من شعرها:طب انا بقي هوريكي ازاي هطلع الجنان
ده من اهلك يا فريده..حصلت تضربيني بالقلم..

قام اسر بصفع فريده علي وجهها بقوة
حتي جعل الدم يتدفق من فمها..

اسر:ان كانوا اهلك مربوكيش انا هربيكي يا فريده..
قامت فريده بدفع اسر ومحاوله الهروب من امامه ولكنه
امسك بها..ثني ذراعها الي الخلف..مكملا.

اسر بغضب شديد:بما انك مش عايزة تفهمي بالزوق
فمفيش غير قله الادب بقي..قام بدفعها
بقوة الي الحائط..حتي التصق وجهها به..

اسر بغضب مكملا:انتي ايه.. عمال اقولك ملناش ذنب
وانتي مش عايزة تسمعي..لازم امد ايدي عليكي علشان تسمعي..
عماله تدلعي عليا وانا اقول حالتها النفسيه ..معلش اقدر ظروفها ...

لكن تعملي كده..وتغلطي في ابويا..وكمان
تضربيني بالقلم..ايدك ديه اكسرهالك فاهمه..

حاولت فريده ابعاد اسر عنها وهي تبكي وتتالم وبصريخ:
ابعد عني..صحيح تقتلوا القتيل وتمشوا في جنازته..انا بكرهكم كلكم..

داست فريده علي قدم اسر بقوة مما جعله يفلت يدها
وينحني ويمسك بقدمه وحاولت الفرار ولكنه امسك بقدمها
مما جعلها تسقط ارضا بقوة ويرتطم جانب راسها بالارضيه ويترك جرحا براسها ..

اسر بغضب:ااااااااه..يابنت ال.....تعالي هنا..

فريده وهي تمسك براسها متالمه:
ااااااي...اهئ اهئ..ابعد عني بقي..

امسك اسر بفريده وثبتها علي الارض وقام بصفعها..
مكملا..انا هموتك النهارده ..قام اسر بخنق فريده بلا وعي..

مما جعلها تقوم بخدشه في وجهه وقامت بركله
في معدته بقوة وهربت الي الحمام واغلقته باحكام عليها ..

اسر بغضب وهو يطرق الباب بعنف:افتحي الباب..
افتحي بقولك والا هكسره.. انا هموتك النهارده يا فريده..

فريده بصراخ:ابعد عني..مش هفتح ..
مش جديد عليكم انتو عيله مجرمين..

اتي علي صوتهم العالي كل من سيف و يوسف ودلفوا الي الغرفه سريعا..

ايه يا عم كل ده ومش حاسين الواد كان هيموت البت
وانتو ولا هنا لسه فاكرين تطلعوا ..حوش ابنك يا حاج ...
ايه ابن المجانين ده..نرجع للقصه ونلحق فريده..

سيف بخضه: ايه اللي بيحصل هنا..فيه ايه..

كانت الغرفه في حاله من الفوضي
ومحتويات الغرفة مبعثرة في كل مكان..

اسر غير عابئ بهما ومازال يركل الباب لكسره وبغضب:
وعزه جلاله الله يا فريده ما سابيك الليله.. افتحي الباب بقولك..افتحي..

يوسف وهو يحاول ابعاد اسر عن الباب:اهدي يا اسر..ايه اللي حصل لده كله..

اسر بعنف:ابعد عني يا يوسف الوقتي..افتحي
احسنلك لو كسرت الباب هموتك..

فريده من الداخل:مش هفتح..انا هبلغ عنك البوليس
يا اسر..عايز تموتني زي ما موتوا ابويا مش كده..
انا هرفع عليك قضيه خلع وهوريك يا واطي ..

اسر بغضب:يا بنت ال...افتحي..وعزة جلاه الله
لهموتك يا فريدة النهارده..افتحي..

سيف بصرامه:اسر...اطلع برا الاوضه..يلا..

اسر بغضب:مش طالع غير لما اعلم اللي خلفوها الادب ..

يوسف:يا اسر مش كده..اهدي شويه..

اسر بغضب:محدش يدخل بيني وبين مراتي..انا هوريها..

سيف وهو يجذبه من ذراعه بقوه وصرامه:
قولت اطلع برا..خده يا يوسف من هنا..

اسر:قولت مش طالع..

سيف بجديه:عارف يا اسر لو مطلعتش من هنا
همد ايدي عليك..وانت عارف اني اعملها..

يوسف ليخفف حده التوتر:خلاص يا عمي
هنطلع من الاوضه..يلا يا اسر...

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

اخذ يوسف اسر الي الحديقة ليهدئ قليلا ..

يوسف:ايه يا عم اسر اللي انتي عامله ده ..فيه حد يعمل كده..

اسر بحدة:بقولك ايه..انا مش ناقصك..

يوسف:يا اسر راعي ظروفها ..اللي عرفته النهارده مش سهل برضو..

اسر بعصبية:عايزني اعملها ايه..

يوسف:كان المفروض تاخدها بالهداوة
تحتويها يا اسر ...مش تعمل كده..

اسر بعصبيه:هيا اديتني فرصه اتكلم معاها..حاولت معاها
كتير..وفي الاخر تمد ايدها عليا..ده انا اكسرهالها..

يوسف بضحكة:هيا اللي شلفطت وشك بالشكل ده..

اسر وهو يتحسس وجهه مكان خدشات اظافر فريده وبغيظ:
ايوة...دلوقتي بس عرفت البنات ليه بيربوا ضوافرهم..
بس مش هسيبها ..انا هرببيها..

يوسف:اهدي انت بس..وتعالي معايا نروح الاسطبل
مش هينفع انك ترجعلها وانت كده...كده هتموتوا بعض...
متعملش حاجة في لحظه غضب تندم عليها
بعدين يا اسر..وانت عارف كده..

اسر وهو يزفر بشده من الضيق:ماشي يا يوسف..
بس ورحمه امي ماهعدي اللي عملته فريده ده بالساهل...

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

في غرفه فريده طرق سيف الباب ..

سيف:فريده انا سيف..اطلعي..اسر مشي خلاص..

فريده بحده:انت..انت عايز ايه..انت السبب في اللي انا فيه..
..امشي من هنا مش عايزة اشوف وشك..

سيف:يابنتي اسمعيني..والله ماليا ذنب في اللي حصل..

فريده وهي تفتح الباب وبحده:وكمان ليك عين تدافع عن نفسك..
انا عرفت كنت بتعمل كل ده ليه..وكنت مصر تجوزني ابنك ليه..

كل ده علشان تخلي بابا تحت ايدك وتبتزه بيا
علشان يعمل اللي انت عايزه مش كده..

سيف بضيق بعد ان رأي وجهها:فريده انا مقدر اللي
انتي فيه..بس مش كده يا بنتي..

فريده بعصبيه:متقوليش يا بنتي..انا مش بنتك..انت قتلت
ابويا وابنك دمرلي حياتي..بس ورحمه بابا مش هسكت ..انا هوريكم..

سيف:يا فريده انا..

فريده بعصبيه وهي تدفعه للخارج:اطلع برا..
مش عايزة اشوف وشك قدامي..يلا برا..

سيف بحزن:حاضر يا فريده..انا هسيبك تهدي وبعدين نتكلم..

فريده بحده وهي تغلق الباب في وجهه:مفيش بينا
كلام تاني..انا هعرفكم مين فريده الحسيني..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

ظل اسر ويوسف في الاسطبل حتي ساعه متأخرة وبعد
ذلك اتجه الي مكتبه انتهزت فريده الفرصه وارتدت ملابسها واسرعت

الي خارج الفيلا متجهة الي منزل والدتها..لتدق باب
الفيلا ليفزع من في المنزل من الطارق في ذلك الوقت المتأخر..

ليلي بقلق:اييييه ده مين اللي جاي في الوقت
ده..وازاي الامن يسيبه يدخل..

فاطمه:معرفش يا هانم..وبعدين بيخبط كده ليه ..
ليلي:روحي شوفي مين..

فاطمه:امرك يا هانم لتتجه فاطمه ناحيه الباب وتفتحه
لتجد فريده ووجهها الممتلئ بالكدمات فتشهق بقوه..

فاطمه بخضة:فريده..ايه اللي حصلك..مين عمل فيكي كده..

لتأتي ليلي علي صوت فاطمه بعد سماع اسم فريده لتنظر بصدمه اليها..

ليلي:فريده ايه اللي حصل لوشك...وجايه ليه في الوقت ده ..ايه اللي حصل..

لترتمي فريده في حصل والدتها وتبكي بشده..

لتدخلها ليلي الي الداخل و يجلسوا علي الاريكه وتكمل ليلي:
يا بنتي قولي ايه اللي حصل ..مين عمل فيكي كده..

فريده بتقطع وبكاء مرير:اااا...ااسر..اسر..

ليلي بعدم تصديق:اسر...واسر يعمل فيكي كده ليه يا فريده..

فريده بشهقات:علش..علشان عرفت انهم السبب في موت بابا..

ليلي بصدمه وعدم استيعاب:انتي ...
انتي بتقولي ايه يا فريده..مش ممكن..

فاطمه:يابنتي اهدي وفهمينا ايه اللي حصل ..
انا هروح اجيبلك لمون يهديكي شويه..

ليلي وهي تحاول تهدئه فريده وتربت علي ظهرها:
اهدي يا حبيبتي مش كده..انا مش فاهمة منك حاجة..

لتأتي فاطمه بالعصير وترتشف منه فريده وتحاول ان تهدئ
وتكمل ببكاء:بابا يا مامي موته مكنش حادثه..

ليلي بترقب:ازاي يعني..

لتكمل فريده:ايوة انا النهارده بس عرفت كل حاجة..
وقصت فريده علي امها ما حدث اليوم ..وببكاء و في الاخر
اسر كان عايز يموتني كان هيخنقني يا مامي..اهئ اهئ..

ليلي بغضب:بقي كده..يعني كل ده يحصل..يعني الناس
اللي ابوكي اخد منهم الصفقه هما اللي قتلوه..

فريده بصدمه وعيون جاحظة:اييييه ده ..انتي كنتي عارفه
بموضوع الصفقه..وببكاء..يعني كلكم كنتم عرفين ومخبيين عليا..

ليلي:لا يا فريده..ان اللي اعرفه بس ان ابوكي قالي انه
كان داخل صفقه ضد ناس كبار بس الموضوع ده خلص من زمان..
مكنتش اعرف انهم ممكن يعملوا كده خصوصا ان سليم قالي انه خلص الموضوع..

فريده ببكاء:لا مخلصش..وقتلوه وكل ده
بسبب اونكل سيف..واسر كان عارف..

ليلي:انا لا يمكن اسكت علي اللي حصل ده..انا هكلمهم ..

فريده برجاء:لا والنبي يا مامي..متكلميهومش..
انا مش عايزة اشوفهم تاني..

ليلي بغضب:امال عايزاني اسكت علي اللي
حصل...واللي عمله اسر فيكي..

فريده ببكاء وخوف:خلينا نمشي من هنا..خلينا
نسافر لفادي..اسر لو عرف اني هنا هيجي ويموتني..

ليلي بحده:مش ممكن يا فريده..انا..

فاطمه وهي تنظر الي ليلي لمراعاه حالتها:خلاص يا حبيبتي..
تعالي اطلعي علي اوضتك وارتاحي شويه وبكرة نشوف هنعمل ايه..

ليلي:ايوة بكرة نتكلم يا فريده..

فريده بخوف:بس انتي مش هتكلمي اسر وتقوليله..

ليلي :ايوة مش هكلمه..

واخذ كل من ليلي وفاطمه فريده الي غرفتها ووضعوها في الفراش
وظلوا معها حتي نامت او بمعني اصح غابت عن الوعي
من الاعياء الشديد بسبب ما حدث لها..

ليلي بغضب:انا مش ممكن اسكت علي اللي حصل ده..
بقي هما السبب في موت سليم..وكمان يعملوا كده في فريده..

فاطمه:اهدي يا ليلي هانم..احنا المفروض نفكر
في فريده انتي مش شايفة حالتها ازاي..

ليلي:يعني هنعمل ايه..

فاطمه:انا من رأيي نصبر شويه لغايه ما
تهدي وبعدين نشوف هنتصرف ازاي..

ليلي بضيق:ماشي يا فاطمه انا هسكت بس
علشان فريده..بس بعد ما تروق انا ليا تصرف تاني..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

في الصباح اتجه اسر الي غرفته ووجد الباب مفتوحا
ودلف الي الداخل ولم يجد احدا ظن في البدايه ان فريده

لاتزال في الحمام فحاول فتح الباب بهدوء ولكنه لم يجدها بحث عنها
في ارجاء الدور العلوي الخاص بهما ولكنه لم يجدها ولكنه لاحظ

ملابسها التي كانت ترتديها امس ملقاه علي الارض فعلم انها ذهبت
من المنزل فغضب بشده فابدل ملابسه سريعا وذهب الي اول مكان فكر به

وهو منزل والدتها ليدق الباب بعنف..لتفتح فاطمه ...

اسر بغضب:فين فريده..

فاطمه باستنكار:اهدي يابني مش كده
فيه حد يعمل اللي انت عامله ده..

اسر بعصبية:قولتلك فين فريده ..

ليلي بغضب:اهلا يا بشمهندس ..انت شرفت..

اسر بحدة:من فضلك يا طنط انا عايز فريده..

ليلي بحده:وكمان ليك عين تيجي بعد اللي عملته فيها..
عايز ايه تاني منها عايز تموتها زي ماكنتم السبب في موت ابوها..

اسر بغضب:احنا ملناش ذنب في اللي حصل..وحضرتك
عارفه كده كويس..فريده هيا اللي فهمت غلط..

ليلي بغضب:وحتي لو كده..ده يديك الحق انك تعمل فيها كده..

اسر بعصبية وحدة:هيا اللي غلطت الاول..ومدت ايديها..
لو سمحتي اندهي فريده وخليها تيجي معايا..

ليلي بحزم:فريده مش هتروح حته معاك..

اسر بعصبيه:يعني ايه..انا مش همشي من غيرها..

ليلي بغضب:لا هتمشي..فريده منهارة ..وانا مش هسمحلك
انك تاخدها وتكمل عليها..كفايه لحد كده..

اسر بغضب:وانا مش متحرك من هنا الا وهيا معايا ..انا هطلع اجيبها..

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

noor elhuda likes this.

pretty dede غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 06-02-17, 08:11 PM   #103

مملكة الاوهام

? العضوٌ??? » 380569
?  التسِجيلٌ » Aug 2016
? مشَارَ?اتْي » 399
?  نُقآطِيْ » مملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond repute
افتراضي

الله يرحمك يا سليم ربنا يستر من اللى جاى ياترى هيعملوا ايه تانى
وبعدين ياعم اسر استحمل جنان البت شوية ديه مصدومة كنت هتموتها يا منيل بس ربنا يستر من جنانها لما بيطلع هتعملى ايه معاه يا فريدة وهو مش راضى يمشى من غيرك


مملكة الاوهام غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 06-02-17, 08:16 PM   #104

مملكة الاوهام

? العضوٌ??? » 380569
?  التسِجيلٌ » Aug 2016
? مشَارَ?اتْي » 399
?  نُقآطِيْ » مملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond repute
افتراضي

الله يرحمك يا سليم ربنا يستر من اللى جاى ياترى هيعملوا ايه تانى
وبعدين ياعم اسر استحمل جنان البت شوية ديه مصدومة كنت هتموتها يا منيل بس ربنا يستر من جنانها لما بيطلع هتعملى ايه معاه يا فريدة وهو مش راضى يمشى من غيرك


مملكة الاوهام غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 08-02-17, 07:34 PM   #105

مملكة الاوهام

? العضوٌ??? » 380569
?  التسِجيلٌ » Aug 2016
? مشَارَ?اتْي » 399
?  نُقآطِيْ » مملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond repute
افتراضي

فينك يا ديدى توم وجيرى وحشونا

مملكة الاوهام غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 09-02-17, 01:56 AM   #106

ساءر في ربى الزمن
 
الصورة الرمزية ساءر في ربى الزمن

? العضوٌ??? » 354980
?  التسِجيلٌ » Oct 2015
? مشَارَ?اتْي » 546
?  نُقآطِيْ » ساءر في ربى الزمن has a reputation beyond reputeساءر في ربى الزمن has a reputation beyond reputeساءر في ربى الزمن has a reputation beyond reputeساءر في ربى الزمن has a reputation beyond reputeساءر في ربى الزمن has a reputation beyond reputeساءر في ربى الزمن has a reputation beyond reputeساءر في ربى الزمن has a reputation beyond reputeساءر في ربى الزمن has a reputation beyond reputeساءر في ربى الزمن has a reputation beyond reputeساءر في ربى الزمن has a reputation beyond reputeساءر في ربى الزمن has a reputation beyond repute
افتراضي

ام لاتملك حكمه ولا مخ وبنت رعناء وزوج مخلول

ساءر في ربى الزمن غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 20-02-17, 04:37 PM   #107

كاردينيا الغوازي

مراقبة عامة ومشرفة وكاتبة وقاصة وقائدة فريق التصميم في قسم قصص من وحي الأعضاء

alkap ~
 
الصورة الرمزية كاردينيا الغوازي

? العضوٌ??? » 126591
?  التسِجيلٌ » Jun 2010
? مشَارَ?اتْي » 40,361
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Iraq
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » كاردينيا الغوازي has a reputation beyond reputeكاردينيا الغوازي has a reputation beyond reputeكاردينيا الغوازي has a reputation beyond reputeكاردينيا الغوازي has a reputation beyond reputeكاردينيا الغوازي has a reputation beyond reputeكاردينيا الغوازي has a reputation beyond reputeكاردينيا الغوازي has a reputation beyond reputeكاردينيا الغوازي has a reputation beyond reputeكاردينيا الغوازي has a reputation beyond reputeكاردينيا الغوازي has a reputation beyond reputeكاردينيا الغوازي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
من خلف سور الظلمة الاسود وقساوته الشائكة اعبر لخضرة الامل واحلق في سماء الرحمة كاردينيا الغوازي
افتراضي

مساء الورد

نأسف لضياع التمييز خلال الايام السابقة بسبب اللخبطة الي حصلت بالمنتدى قبل يومين وحذفت بيانات اخر تسعة ايام
نعيد لك تمييز روايتك والف مبروك مرة اخرى ونرجو اعادة تنزيل الفصول الاخيرة التي حذفت



كاردينيا الغوازي غير متواجد حالياً  
التوقيع
رد مع اقتباس
قديم 21-02-17, 01:45 AM   #108

pretty dede

كاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية pretty dede

? العضوٌ??? » 371679
?  التسِجيلٌ » May 2016
? مشَارَ?اتْي » 4,532
?  نُقآطِيْ » pretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond repute
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كاردينيا73 مشاهدة المشاركة
مساء الورد

نأسف لضياع التمييز خلال الايام السابقة بسبب اللخبطة الي حصلت بالمنتدى قبل يومين وحذفت بيانات اخر تسعة ايام
نعيد لك تمييز روايتك والف مبروك مرة اخرى ونرجو اعادة تنزيل الفصول الاخيرة التي حذفت

بارك الله لك جميلتي.. سأعيد نشر الفصول المحذوفة بإذن الله..


pretty dede غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 21-02-17, 02:01 AM   #109

pretty dede

كاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية pretty dede

? العضوٌ??? » 371679
?  التسِجيلٌ » May 2016
? مشَارَ?اتْي » 4,532
?  نُقآطِيْ » pretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond repute
افتراضي



البارت السادس و الثلاثون

ليلي بحزم:فريده مش هتروح حته معاك..
اسر بعصبيه:يعني ايه..انا مش همشي من غيرها..

ليلي بغضب:لا هتمشي..فريده منهارة ..وانا مش
هسمحلك انك تاخدها وتكمل عليها..كفايه لحد كده..

اسر بغضب:وانا مش متحرك من هنا الا وهيا معايا ..انا هطلع اجيبها..

لتمسك به فاطمه:معلش يا بني فريده اعصابها تعبانه
وكمان نايمه الوقتي ..سيبها يومين وبعدين تعالي واتكلم معاها..

اسر باصرار:لا...

فاطمه:يابني مش هينفع تتكلموا دلوقتي..وخصوصا وانت
بالحاله ديه..لو بتحب فريده سيبها اعصابها ترتاح وبعدين اتكلموا..

ليزفر اسر في ضيق:ماشي..هما يومين وهاجي
اخدها..ولو مش بالزوق..يبقي بالعافيه..

ليلي:شرفت يا بشمهندس..لتكمل ليلي بعد ذهاب اسر..
فعلا فريده عندها حق احنا لازم نمشي من هنا...

حجزت ليلي تذاكر الطائرة...واخبرت فريده بذلك..
وقامت بالاتصال بفادي واخبرته بقدومها هي وفريده
غدا علي اول طائرة متجهة الي تركيا..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

عاد اسر الي المنزل

سيف:كنت فين يا اسر..
اسر وهو مكفهر الوجه:كنت في فيلا الحسيني..

سيف بقلق:وكنت بتعمل ايه هناك يا اسر..

اسر بغضب:فريده سابت البيت وراحت هناك..
وقالت لامها علي اللي حصل ..و

سيف بترقب:وبعدين..ليلي قالت ايه..

اسر بحده:يعني هتقول ايه..زي فريده طبعا....انا كنت
هجيبها..بس الداده قالت انها نايمه وتعبانه ويومين وهروح اجيبها..

سيف:خير ما عملت يا اسر..كويس انك سيبتها يومين تهدي وبعدين نتكلم..

اسر بضيق:انا طالع الاوضه ومش عايز اشوف حد الوقتي ..

سيف بأسي:ماشي يا اسر علي راحتك..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

بعد يومان اتجه اسر الي فيلا الحسيني لاخذ فريده
ولكنه لم يجد هناك احد الا حارس الفيلا الذي اخبره
بسفر فريدة ووالدتها مما اصابه بالغضب الشديد..

اسر بغضب:يعني ايه مش موجودين..راحوا فين..
الحارس:معرفش يابيه والله..

اسر بعصبيه:متعرفش ازاي..انت مش حارس المخروبه ديه..

الحارس:يابيه كل اللي اعرفه ان الهانم الكبيرة اخدت
ست فريده وسافرت امبارح الضهر وقفلوا الفيلا ..
وادت كل الشغالين هنا اجازة مفتوحة..ومفيش غيري هنا..

اسر بحده :سافروا...سافروا علي فين..انطق..

الحارس بخوف:والله ماعرف..ماحدش قالي
علي مكانهم..حتي فاطمه مشيت ..

اسر بغضب وهو يتجه الي سيارته:بقي كده يا فريده..بتسافري..
ماشي انا هوريكي..مش هسيبك..فاكرة اني مش هعرف مكانك..
ده انا هجيبك لو حتي في سابع ارض..استني عليا..

عاد اسر الي المنزل غاضبا يكاد يفتك بكل من يراه..

يوسف:مالك يا اسر..فيه حاجة حصلت..
سيف بقلق:مالك يا اسر..انت اتخانقت تاني مع فريده..

اسر بغضب وعصبيه:متخانقتش معاها..
الهانم سافرت هي وامها من ورايا..

سيف بصدمة:سافرت..سافرت فين..

اسر بعصبيه:معرفش..معرفش..بس ورحمه امي
ماهسيبها ..ده انا هجيبها واطين عيشتها..

يوسف محاولا تهدأته :طب اهدي يا اسر ..انا هسال
في المطار عليهم..وهعرفلك سافروا فين..

اسر بغضب وهو يتجه الي جناحه في الاعلي ويرزع الباب خلفه:
بقي انا تعملي فيا كده..بتسيبيني..انا هوريكي يا فريده.
بس اعتر عليكي وانا هخليكي تبوسي رجلي علشان ارحمك...

سيف بقلق:اسر مش طبيعي..انا قلقان يا يوسف..

يوسف بقلق:ايوة يا عمي..انا مشفتوش
بالمنظر ده قبل كده..ربنا يستر يا عمي..

سيف بتوتر:موضوع سيبان فريده له ده هيجننه بزياده..
انا عارف هو بيحبها قد ايه وميقدرش يبعد عنها..ده اليومين
اللي مشيت فيهم كان مش طايق نفسه اش حال بقي لما سافرت..

يوسف بقلق:ربنا يستر يا عمي..انا هروح اسال في المطار عليهم..

سيف :روح يا يوسف..بس لو عرفت حاجة تبلغني انا الاول..
مش عايز اسر يعمل حاجة مجنونه لو عرف مكانها..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

الشخص الاول بابتسامه:اذا سافرت الي تركيا وتركته..
الشخص الثاني:نعم سيدي..لقد تركته بعد ما علمت بما يحدث..

الشخص الاول:حسنا اذا..هذا سيسهل علينا عملنا..
الشخص الثاني:بماذا تفكر سيدي..

الشخص الاول:لندع جميلتي ترتاح قليلا..ثم نتحدث معها..
الشخص الثاني:اذا قررت ان تشركها في العمل..

الشخص الاول:بالتاكيد فبعد موت والدها
هي من ستسهل علينا الامور..

الشخص الثاني:ولكن سيدي والدها رفض التعاون معنا..
كيف ستوافق هي..خصوصا بعد ان علمت اننا من قتلناه..

الشخص الاول بثقة:ستوافق..انا اعلم ذلك..
وان لم تفعل..ساجبرها علي ذلك..

الشخص الثاني:الا تريد اخباري بما تفكر فيه سيدي..

الشخص الاول:ليس الان..ستعرف لاحقا..انصرف الان ودعني..
ولنفسه..حسنا جميلتي..سنعمل معا..وسنلتقي ربما قريبا..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

اتجه يوسف الي المطار ليسال عن وجهة فريدة ووالدتها ولكنه
لم يعلم الا انهم اتجهوا الي المانيا..

حيث اخذت ليلي تدابيرها لتخبئ مكانها وفريده جيدا وكما علمها سليم..
ان تحجز عدة رحلات الي بلدن متنوعه وبعد ذلك تسافرمن
بلده معينه الي تركيا ..حيث تتجه الي المانيا وبعد ذلك بلغاريا
وتركب القطار من هناك الي اسطنبول.. حتي لايتتبعها احد...

سيف:يعني معرفتش مكانهم يا يوسف..
يوسف بأسي:لا يا عمي...اللي عرفته انهم سافروا علي المانيا..

سيف:بس هيروحوا فين في المانيا..

اسر بغضب:يعني الهانم سافرت علي
المانيا..انا مسافرلها وهجيبها..

سيف:يا اسر هتعرف مكانها هناك ازاي..

اسر بعصبية:انا هتصرف..احجزلي يا يوسف
علي اول طيارة مسافره هناك..

يوسف:طب يا اسر رتب امورك الاول وبعدين سافر..
هتسافر كده عموي..استني لما نسال وبعدين سافر..

اسر بحده:ملكش دعوة قولت احجزلي ..وانا هعرف هيا فين..
يوسف:طيب ماشي..بس انا هاجي معاك...

اسربعصبيه:ليه شايفني نغه هتوه ولا مش هعرف اتصرف لوحدي..

سيف:اسر..يوسف معاه حق..هيسافر معاك..يا اما انا ..
اختار..ماهو مش هنسيبك تسافر هناك لوحدك وانت بالشكل ده..

اسر بضيق: خلاص اتنيل احجزلنا انا وانت يا زفت..بس اول طيارة..
يوسف:حاضر ..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

ادم:فريده سابت اسر وسافرت بعد ما اتخانقوا..

كاميليا:انا مش مصدقة يا ادم..معقوله كل ده يحصل..طب ايه
اللي حصل يا ادم..ماهما بيتخانقوا علي طول..ايه اللي جد المرادي..

ادم بضيق:اصلها فاكرة ان بابا السبب في موت عمي سليم..
كاميليا:انا مش فاهمه حاجة..

ادم:انا هفهمك...حكي ادم لكاميليا عما اخبره يوسف
ومشاجرة اسر وفريده..بس هو ده اللي حصل..

كاميليا:معقوله كل ده يحصل..بس من اللي فهمته ان
اونكل سيف كان مهدد برضو ..ازاي فريده تفكر كده..

ادم بضيق:مانتي عارفاها لما بتتجنن مش بتفهم..

كاميليا بعتاب:بس اللي عمله اسر برضو
غلط يا ادم..يضربها بالشكل ده..

ادم وهو يزفر بضيق:الاتنين مجانين..ربنا يستر..اسر مسافر المانيا
يدور عليها..وكويس اننا خلصنا شغلنا هنا وهنرجع ..
يمكن نقدر نصلح الامور شويه..

كاميليا:ربنا يستر يا ادم..انا هشوف اياد اللي بيعيط ده..
ادم:حتي العيل الصغير مش عاجبه الحال..ربنا يهدي النفوس..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

وصلت فريده ووالدتها الي منزل فادي في تركيا..

نادين:حمدلله ع سلامتكم..كيفكم..وبخضه..
شو هاد فريده..شو صاير لوجك..

ليلي وهي تشاور لها بالسكوت:الله يسلمك يا نادين..

فادي:يلا فريده حبيبتي..تعي ع غرفتك لحتي ترتاحي..وبعدين بنحكي..

كانت فريده لا تتكلم انصاعت الي اخيها وذهبت الي غرفتها لتنام..

في الاسفل..

ليلي بغضب:شفت اللي حصل فيها..وقال ايه
سليم كان فاكر انه هو اللي هيحميها..

نادين :اهدي امي..مو هيك..
ليلي:طلعوا هما السبب ورا موت سليم..

فادي بضيق:معلش امي ما نحكي هلا..
بس ترتاح فريده ..وبنحكي بعدين..

نادين:تعي امي لحتي ترتاحي انتي كمان..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

سافر اسر و يوسف الي المانيا وبحث كثيرا عن فريده ولم يجدها
علم بعد ذلك انها سافرت الي بلغاريا..ذهب الي هناك ولكنه لم يعثر

عليها كان في اوج غضبه وعصبيته حتي ان يوسف لم يستطع
ان يهون عليه..عادا الي مصر وكان اسر في حاله ميزاجيه سيئه
ولم يتكلم مع احد كان يظل في مكتبه ولا يقابل احدا..

سيف:يعني ملقتوهاش يا يوسف..

يوسف بحزن:لا يا عمي سافرت علي
بلغاريا..وبعدين فص ملح وداب..

سيف:طب واسر..

يوسف:اسر كان هيتجنن هناك..حتي انا مقدرتش
اكلمه..كنت خايف يتهور هناك ولا يعمل حاجة..

سيف:ربنا يستر يا يوسف..انت مش شايف شكله
بقي ازاي..لا بيتكلم ولا حتي بينزل من فوق..

ادم:من رأيي نسيبه شويه لحد ما يهدي يا بابا..
سيف:بس..هو مش هيهدي غير لما فريده ترجعله..

كاميليا:متقلقش يا اونكل..فريده برضو مش هتقدر تبعد عنه كتير..
هي بتحبه ومش هتقدر تستغني عنه..شويه وهترجع..

ادم:كاميليا معاها حق يا بابا..فريده هتهدي وترجع..
سيف بحزن:انا خايف..المرادي غير كل مرة..

يوسف:متقلقش يا عمي..كل حاجة هتتصلح وتبقي تمام..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

بعد عدة ايام جلس فادي مع فريده وليلي..

فادي:كيفك هلا ديده..فينا نحكي شوي..
فريده بوهن:ايوة يا فادي..
ليلي:خير يا فادي..

فادي:بالاول بدي قول..ان اسر وعيلته ما الن دخل بموت عمي سليم..
ليلي بحدة:انت بتقول ايه..انت بتدافع عنهم يا فادي..

فادي:لك اهدي امي..عن جد انا عم بحكي الحقيقة..
فريده:فادي..انا مش عايزة اسمع عنهم حاجة..من فضلك..

فادي:لك انا راح احكي كل شي..فيكم تقعدوا شوي..
ليلي بنفاذ صبر:اتفضل قول وخلصني..

فادي:بالاول بدي تعرفوا ان عمي سليم كان
هون قبل ما يموت وحكي معي..

ليلي باستغراب:ازاي يعني..سليم مقليش انه هيجي
عندك...وبعدين هوا كان مسافر علي فرنسا..

فادي:هوي قال هيك..بس بالحقيقة..هوي اجي
وحاكالي ع هدول الناس اللي عم بيهددوه..
وكمان كانوا عم بيهددوه بفريده..مو هيك امي..

ليلي وهي تنصت اليه:ايوة..فعلا..

فادي:هدول الناس رجعوا يهددوه ..بس مشان يشتغل معهم..
يعني كان بدهم منه انهم يدخلو شغلن..عن طريق شركاته..
بس هوي رفض..بس كان قلقان عليكي يا فريده..ومشان هيك اجي

لعندي وعمل لالي توكيل عام بادارة الشركات لحتي ما حدا يأذيكي..
لانه كان بيعرف انهن راح يقتلوه..وهاد الموضوع ما حدا بيعرف عنه شي..
حتي شريكه اللي هوا ابوه لاسر..

ليلي بدموع:يعني سليم كان عارف انه هيتقتل..
فادي بحزن:ايه امي..وانتي يا فريده ظلمتيه لاسر ..

فريده بدموع غير مصدقه:يعني اسر واونكل
سيف ملهمش ذنب في اللي حصل..

فادي:ايه..انتي اتسرعتي فريده لما تركتيه لزوجك..
ليلي بحده:اتسرعت..واللي عمله فيها ...مش ممكن ترجعله..

فادي:امي الموضوع مو مستاهل هيك...واللي بعرفه ان فريده
بتحبه لزوجا كتير وهو كمان..ليش بدنا نعقد الامور..
فريده ليش ما بتتصلي باسر وتحكي معه..

ليلي:قولت لا..فريده مش هترجع للبني ادم ده تاني..
فريده ببكاء:بس..بس انا سمعتهم وهما بيقولوا انهم...

فادي:انتي اكيد فهمانه غلط..

فريده وهي تنهض :انا..ظلمتهم..بس ..ده..كان عايز يموتني..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

noor elhuda likes this.

pretty dede غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 21-02-17, 02:03 AM   #110

pretty dede

كاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية pretty dede

? العضوٌ??? » 371679
?  التسِجيلٌ » May 2016
? مشَارَ?اتْي » 4,532
?  نُقآطِيْ » pretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond repute
افتراضي



البارت السابع و الثلاثون

فريده وهي تنهض بحزن :انا..ظلمتهم..بس ..ده..كان عايز يموتني..
فادي:ليكي..كلياتكم كنتو معصبين..احكي معه فريده..

ليلي:قولت لا..مش هتكلمه..

فادي:امي...اس..
لم يكمل حديثه حيث ان فريده قد فقدت وعيها وسقطت ارضا..
لتصرخ ليلي وفادي في صوت واحد...فريده..

حملها فادي مسرعا الي غرفتها وحضر الطبيب الذي اخبره
انها تعاني انهيارا..الي جانب انها حامل في شهرها الاول..
وعليها ان تبتعد عن اي شئ يزعجها..

فادي بضيق:لك شفتي امي..هي اكتير تعبانه بسبب بعدا عن اسر..

ليلي باصرار:هو اللي عمل فيها كده..انا لايمكن اخليها ترجعله..

نادين:امي ..هي هلأ حامل..شو ذنب هاد اللصغير يربي بدون ابوه..
فادي:لازم اسر يعرف باللي صار..

ليلي بحدة وحزم:قولت لا..مفيش حد
هيقوله اي حاجة..فريده هتفضل هنا ..

فادي بحده:شو عم بتقولي امي..بعد
ياللي عرفتيه ..مابدك تغيري رايك..

ليلي بعصبيه:قولت لا..ملكش دعوة انت يا فادي..
والا هاخد فريده من هنا كمان ونمشي..

نادين لتلطيف الجو:خلاص..بنحكي بعدين..بدنا نشوف
فريده ونخليها ترتاح..وبعدين بنئرر شو بيصير..

فادي:معك حقك نادين..هلأ الاهم فريده...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

كان اسر حزينا علي فراق فريده فهو لم يستطع ان يبقي
في غرفتهم كان بمكتبه ينظرالي الصوره الموضوعه عليه..
صورته وهو يحتضن فريده..امسك بالصورة وحدثها بحزن..

اسر بحزن:كده برضو يا فريده اهون عليكي تمشي وتبعدي عني..
انا عارف اني اتعصبت عليكي..بس انتي اللي خلتيني مش في وعيي..
ارجعي بقي..انا تعبت قوليلي انتي فين وانا هاجي اصالحك..

مش قادر استحمل..طب ارجعي وانا مش هزعلك تاني..انتي وحشتيني قوي..
طب ارجعي ومش هصحيكي بالليل تعمليلي اكل..فريده...
لم يكمل ودخل في نوبة بكاء شديد..

سيف وهو يطرق باب مكتبه:اسر اطلع بقي..
انت هتفضل حابس نفسك كده..

اسر:سبوني لوحدي دلوقتي..

يوسف:طب مش هتاكل..ده انت مش بتدوء الاكل...

اسر بعصبيه:قولت مش عايز اطفح ولا
اشوف حد سبوني في حالي بقي..

سيف بحزن:حاله مش مطمني..ده هيجراله حاجة كده..

يوسف باسي:انا خايف عليه قوي يا عمي..
بس لو نعرف طريق فريده..

سيف:انا مش ساكت وبدور..ربنا يستر..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

بعد عدة ايام كانت فريد تبكي باستمرار وخصوصا بعد ما علمت
بحملها وظلمها لاسر..ولكنها كانت حزينه لما فعله بها..

فريده لنفسها ببكاء: انا بيحصلي كده ليه..انا بعيط ليه..
الموضوع خلص ..هوا راح وسابني..ايه فايده الدموع..فاكرة يعني

دموعك هترجعه..لا والله لو بكيتي بدل الدموع دم..مش هتستفادي حاجة..
برضو مش عايزة تبطلي عياط..يلا عيطي..عيطي تاني..

خليكي بتعيطي علي انسان سابك لوحدك..كدب عليكي..
وعدك انه مش هيسيبك عذبك وضربك ..وسابك..وعدك هيفضل جمبك..

بس طلع كداب...زعلانه عليه بعد اللي عمله فيكي..يلا عيطي..
بدأت في الصراخ..وتحطيم كل الاشياء حولها..

اتت علي ذلك الصوت نادين ووالدتها مسرعين..

ليلي بخوف:فريده..انتي بتعملي ايه..اهدي..غلط عليكي ده كله..

فريده بصريخ :مش عايزة اعيط تاني..كفايه
دموع..خلي عنيا تبطل يا مامي..كفايه..

نادين وهي تحاول تهدأتها:اهدي فريده..ما بيصير هيك..
والله انتي راح تتعبي زياده..هيك راح تجني..

فريده بصراخ :انا مكنتش مجنونه..هوا اللي جنني..
ليه يسيبني..حرام عليه..ليه يعمل فيا كده..

ليلي بخوف وهي تحتضن فريده وتحاول التخفيف عنها:
اهدي يا فريده ..مش كده..بسرعة يا نادين..كلمي فادي خليه يجي..

نادين وهي تسرع:هلا راح حاكيه..راح خليه
يجيب الدكتور معه..ما عاد فينا نتركها هيك..

فريده بانهيار:اهئ اهئ اهئ..انا بحبه قوي يا مامي..
مش قادرة ابعد عنه..ليه يعمل فيا كده..

ليلي ببكاء علي حال ابنتها:يا بنتي حرام اللي بتعمليه في
نفسك ده..طب قوليلي اعملك ايه..والله قلبي وجعني عليكي.

فريده ببكاء وهي تحتضن والدتها :خليه يرجع يا مامي..انا عارفة
انه كابوس..خليه يرجع ويصحيني منه..انا بحبه ..
مش قادرة اعيش من غيره..قوليله يرجع..اهئ اهئ..

نادين:اتصلت بفادي..راح يجي هلا..عن جد هيدا
مو طبيعي..هيك راح تموت ..لك نحنا جبناها لهون
لحتي تهدي..بس هيك حالتها عم بتسوء زياده..

اتي فادي سريعا هو و الطبيب واعطاها مهدئ ونامت سريعا..
اخبرهم الطبيب انها بحاجة الي ان تعرض علي
طبيب نفسي..لان حالها غير مطمئن..

فريده للطبيب:انا كده هنام صح...بص انا عايزة افضل نايمه لغايه ما اسر يرجع..
هوا زعلان شويه علشان انا اتعصبت عليه..بس هوا هيجي..

هوا وعدني انه مش هيسيبني..ههههه..ده كان بيبقي لازق فيا علي طول..
انا اللي كنت بتعصب وازعقله واقوله يبعد عني..انا مش هقوله يبعد تاني..

خليه معايا علي طول... وللطبيب..اوعي تمشي من هنا..
خليك كل ما اصحي اديني المنوم خليني انام..
هوا شويه وهيجي انا عارفة...

نامت فريده بفعل المهدئ..

الحب هو... عبارة عن دعوة لمزيد من الالم..

مرقت ليآلي ولليوم مآ طليت ولليوم مآ طليت.. زعلآن وصآرلك مده قولك بدها هـ القدي
يآ خوفي قسوة قلبك تكبر كل مآ الوقت يطول.. تعرف يآ غالي من ليلة الـ فلّيت
بشوفك ليليي حدي ..جآيي وجآيبلي ورده.. بتكي رآسي ع كتفك وبغمض عينيي وقول
حبيبي يآ حبيبي... أنآ اشتقتلك أنآ بحنلك.. متل شمعه على غيآبك أنآ عم دوب
حبيبي يآ حبيبي... سهر عينيي بيهون عليي... إزآ بعرف قلت رآجع بعد الغروب

الطبيب:ليك..لازم تاخدها لطبيب نفسي..راح تتدهور حالتها..
وما فينا نعطيها مهدئ مرة تانيه..راح يضر الجنين..معافايه ان شاالله..بعد اذنك..

فادي لوالدته:من بكرة راح اخدها علي الدكتور النفساني..
امي مو عرفان شو ساويلها..انا قلبي كتير موجوع..
بفكر اتصل فيه وخليه يحاكيها..

ليلي بصرامه:لا يا فادي..مش عايزاك تكلمهم
نهائي..كفايه اللي حصلها بسببهم..

نادين بحزن:ما بعرف كيف راح تقدر تتحمل كل هاد.
.البنت كتير تعبانه امي..وكمان حامل..هاد مو منيح..

فادي:لك وبعدين ..اسر لازم يعرف ان فريده حامل..
هوي كمان من حقه انه يعرف امي..

ليلي بغضب:مو شيفان شو صارله من تحت راسه..
هيدا غلطنا من الاول انا وسليم..ماكان لازم نجوزها لأله..

وانا كمان ما راح عيد ها الغلطه..هيي راح
تتحسن وتكون منيحة..هاي فترة وراح تروح..

فادي:متل ما بدك امي..بس راح يجي وقت وراح يعرف كل شي..

ليلي بصرامه:فادي..ما بدي ياك تتدخل بهاد الموضوع..
احنا جبتا لهون لحتي تبعد عنه وترتاح..ما اجانا من هاي
العيله غير وجع الراس..وكمان
هنن اتسببوا بموته لسليم..اسر طول عمره بيعذبها لفريده...

اما عند اسر فحاله لم يكن افضل من فريده فكان عصبي المزاج
دائما يقضي وقته في العمل ويلهي نفسه به حتي لا يفكر بفريده

لايعود الا ليلا ويجلس في مكتبه كثيرا ولا يدخل
غرفته الا ليأخذ ملابسه حتي انه لم يعد ينام بها..

في الشركه..

اسر بعصبيه:يعني ايه الكلام ده..انا قولت العقود ديه مش مظبوطه..
الموظف بخوف:يا فندم ديه تالت مرة اغيرها..بناء علي طلب حضرتك..

اسربحدة :وياريت بفايده..انت عارف اللي
انت كاتبه ده يعمل ايه في الشركه..

الموظف:طب حضرتك عايزني اعمل ايه..

اسر بغضب:هوا انا هفهمك شغلك..ده اخر تحذير ليك..
تظبط العقود والا توريني عرض اكتافك ..ساعة بالكتير
والعقود تبقي مظبوطه..اتفضل علي مكتبك..

الموظف بخوف:حاضر يا فندم حاضر..
يوسف:ايه يا اسر..مالك متعصب كده..

اسر بعصبيه وهو ينفث دخان سيجاره:خير يا يوسف..
انت هتقعد تتنططلي كل شويه هنا ..
ماتروح علي مكتبك..انا ناقصك انت التاني..

يوسف:يا اسر مش هينفع كده..انت بقيت عصبي زياده
عن اللزوم..ده انت بعصبيتك ديه بتضيع مننا شغل كتير..

اسر بغضب:يعني ايه..قصدك اني مش شايف
شغلي كويس..يوسف امشي احسنلك من قدامي..

يوسف:انا مش قصدي..بس انت من ساعة ما فريده ..

ليدفن اسر السيجار في المطفأة بعنف وبغضب :يوووووسف..
قولتلك متفتحش السيرة ديه تاني..وامشي
من وشي بدل ما اتصرف معاك تصرف مش كويس..امشي..

ليتركه يوسف ويخرج من مكتبه وهو يزفر في ضيق
علي ما أل اليه حال اسر من بعد ترك فريده له..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

الشخص الاول:اذا جميلتي تنتظر طفلا..
الشخص الثاني:اجل سيدي..ماذا تريد ان نفعل..

الشخص الاول:اذا لنقابلها ..فنتحدث قليلا..
الشخص الثاني:ماذا تريد تحديدا سيدي..

الشخص الاول:لنتحدث معها باللين..
الشخص الثاني:وان لم توافق..

الشخص الاول بابتسامه:كيف ذلك..لنتحدث معها حديث لين..
ولكن لايخلو من التحذير..والان خاصة ستنصاع..
الا تعلم ان مشاعرها غير مستقرة الان..

الشخص الثاني:اذا لنضغط عليها قليلا..
الشخص الاول:اجل..ولنري ماذا ستفعل..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

بعد عده ايام في غرفه فريده كانت تبكي مغمضه
العينين..لتتفاجئ بيد تمسح دموعها برقه..

ليش عم تبكي ديدة..في شي عم يوجعك..

لتبتسم فريده من بين دموعها الي ابن اخيها
الصغير الذي لم يتعدي الخمسه اعوام

فريده بصوت مبحوح:راسي وجعاني شويه يا جود..

جود:مشان هيك عم تبكي..
فريده ببكاء:ايوة..اهئ اهئ..

ليقبلها جود علي رأسها ويكمل:ليكي انا بوستلك
راسك...هلا صرتي منيحة شوي..امي بتساوي معي هيك..

لتحتضنه فريده وتبكي:ايوه يا جود..بقيت كويسه..

جود:طب ليش عم تبكي هلا..ديدة انا مابحب شوفك
عم تبكي..انتي خايفة مشان انتي لحالك مو هيك..

فريده:لم تعلق..

جود:لا تزعلي انا ما راح اتركك متل هاد اللي اسمه اسر..
انا سمعتك وانتي عم بتقولي انه تركك..انا ماراح اتركك
وراح ضل معك..وراح نام معك هون مشان ما تكوني لحالك..

لتبكي فريده بشده بعد ذكر اسر...

جود وهو يمسح دموعها:بترجاكي ما عاد تبكي..وبابتسامه..
ليكي انتي ما راح تجيبي بيبي متل جوري اللصغيره..هيك

ما راح تكوني لحالك ابنوب..راح نلعب معك ..
مو لازم تبكي لحتي البيبي ما يكون زعلان..

لتبتسم فريده لجود:عندك حق يا جود..انا مش هعيط تاني..
انت معايا..وكمان البيبي هيكون معايا..بس لغايه ما يجي انت
هتنام هنا في الاوضه جمبي مش كده..علشان انا بخاف انام لوحدي..

جود:اكيد...انا رجال كبير وراح احميكي ديده..وهلأ بدنا ننام ..

فريده وهي تحتضنه وتعدل الغطاء :
ماشي يا جود هنام..تصبح علي خير..
جود:وانتي من اهله ديده..

لتنام فريده وجود معا بهدوء ولاول مرة منذ فترة بدون بكاء..

نادين بقلق:لك فادي جود مو بغرفته..
فادي:لك وينه ها الازعر ...دايما هيك مابعرف وين بيروح..

نادين:انا دورت عليه بكل البيت ما لقيته..وين راح..
فادي:تلاقيه مخبي بشي مطرح لحتي يهرب من النوم..

نادين:مو باي مكان يا فادي..

انتاب فادي القلق وظل يبحث عنه في كل مكان ولم يجده ..
لتخرج ليلي من غرفه فريده بعد ان اطمأنت عليها ووجدتها وجود نائمين..
اتجهت الي الاسفل لتري علامات القلق علي وجه فادي ونادين..

ليلي:مالكم فيه ايه..
نادين بدموع:مو لاقيته لجود..مو بغرفته او بأي مكان..

ليلي بابتسامه:لانه نايم مع فريده في الاوضه..

فادي:شوووو...لك هاد الاذعر كان راح يجلطني..
شو عم بيساوي معا في الغرفه..هاد راح يزعجها..

ليلي بابتسامه:بالعكس..جود عمل اللي مقدرناش نعمله
مع فريده..وخلاها تبطل عياط وتنام من غير حتي مهدئ..

نادين بدهشه:لك شو ساوي..

ليلي:كلمها وقالها انه مش هيسيبها وانها لازم متعيطش
علشان اللي في بطنها ميزعلش وهيا سمعت كلامه..

فادي بابتسامه فخر:والله هاد ابني مافي منه..طالع لابوه..

نادين:لا مو طالعلك..طالع لألي....لتبكي جوري الصغيرة..
وتكمل نادين..ام هاي طالعتلك يا فادي اكتير مزعجه متلك...

فادي بغيظ:انا مزعج نادين..لك متل ما عم بتقول فريده وقعتك مش فايته..
روحي شوفيها لجوري وانا راح ورجيكي انا كيف بكون مزعج..
لتبتسم ليلي علي ابنها وزوجته وتذهب الي غرفتها لترتاح..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

بعد مده كانت احوال كل من اسر وفريده ليست جيدة كل
منهما يحاول التأقلم للعيش من دون الاخر ولكن ...

حاولت عائله فريدة التخفيف عنها واخراجها مما هي فيه...

فادي:فريده..ليش ما بتجي معي ..انا راح روح حفله..
فريده بحزن:مش عايزة يا فادي..خد نادين..

نادين:مافيني فريده..مافيني اتركا لجوري وجود..روحي انتي..
فريده :مش عايزة..

ليلي:روحي يا فريده..حتي تغيري جو..انتي
من ساعة ما جيتي مخرجتيش..

فادي:هيك ديدة..بدك ياني روح لحالي..ونادين مافيها..
يلا تعي معي..وبلهجة مصريه..ده انتي هتنبساطي معايا قوي..

فريده بابتسامه:تنبساطي..فادي ياريت ماتتكلمش
مصري تاني..بس بجد مش عايزة..انا تعبانه ومش هقدر..

فادي بجديه مصتنعة:لك شو هاد..انا ماباخد رايك..وبلهجة مصريه.
.معندناش حريم لوها راي..انا اقول وانتي تنفذي ع طول..

ليلي:يابني بوظت اللغة..حرام عليك..خلصي يافريده ..
كده مش هيسكت وانتي عارف اخوكي..

نادين:لك انتي بتعرفيه لاخوكي..اديش مزعج..ما راح يوقف
الا اذا بتروحي..يلا ديده..وليكي بدي ياكي تراقبيه لفادي..
اذا بيطلع لشي واحده هونيك..بتحاكيني ع طول..

فادي:لك شو هاد..لك انا اخدا لتروق ..ولا لتكون شي مراقب..
ليكي فريده خلاص مابدي ياكي تجي معي..بروح لحالي..

فريده بضحكه:ههههه..لا يامعلم..مادام فيها
مراقبه وخنقة عليك..رايحة..وهنشوف..

نادين:لك بحبك اكتير ديدة..ولفادي بتحدي..
ورجيني كيف راح تشوف حالك هونيك يا فادي..

فادي بحزن مصطنع:لك انا اللي جبته لحالي..امري لألله..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
قراءة ممتعة..

noor elhuda likes this.

pretty dede غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 04:22 PM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.