آخر 10 مشاركات
سكنتُ خمائل قلبك (3).. سلسلة قلوب مغتربة *مكتملة* (الكاتـب : Shammosah - )           »          فوق رُبى الحب *مميزة ومكتملة* (الكاتـب : AyahAhmed - )           »          طوق نجاة (4) .. سلسلة حكايا القلوب (الكاتـب : سلافه الشرقاوي - )           »          لتتوقف الثلوج.....فانظري لعيناي و قولي أحبك "مكتملة" (الكاتـب : smile rania - )           »          جدران دافئة (2) .. سلسلة مشاعر صادقة (الكاتـب : كلبهار - )           »          زهر جبينها المكلل- قلوب أحلام غربية (118) [حصريا] للكاتبة Hya Ssin *مميزة ومكتملة* (الكاتـب : Hya ssin - )           »          المز الغامض بسلامته - قلوب أحلام زائرة - للكاتبة Nor BLack *كاملة&الروابط* (الكاتـب : Nor BLack - )           »          مابين الحب والعقاب (6)للرائعة: مورا أسامة *إعادة تنزيل من المقدمة إلى ف5* (الكاتـب : قلوب أحلام - )           »          واثق الخطى ملكاً فى قلبي *مميزة و مكتملة * (الكاتـب : حياتى هى خواتى - )           »          مذكرات مقاتلة شرسة -[فصحى ] الكاتبة //إيمان حسن-مكتملة* (الكاتـب : Just Faith - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى قصص من وحي الاعضاء > الروايات الطويلة المكتملة ضمن سلاسل (وحي الاعضاء)

Like Tree50Likes
إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 21-01-17, 08:23 PM   #51

مملكة الاوهام

? العضوٌ??? » 380569
?  التسِجيلٌ » Aug 2016
? مشَارَ?اتْي » 399
?  نُقآطِيْ » مملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond repute
افتراضي


هههههههه الواد طفش نفد بجلده المره ديه مصيبه ليروحولوا شرم كدة ميت رسمى ياترى هتفكرى فى ايه يا فريدة
صحيح هو فادى مش هيظهر خالص ولا ايه ده حتى ممكن تستفاد بيه فى تربية جو


مملكة الاوهام غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 21-01-17, 09:23 PM   #52

pretty dede

كاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية pretty dede

? العضوٌ??? » 371679
?  التسِجيلٌ » May 2016
? مشَارَ?اتْي » 4,532
?  نُقآطِيْ » pretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond repute
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مملكة الاوهام مشاهدة المشاركة
هههههههه الواد طفش نفد بجلده المره ديه مصيبه ليروحولوا شرم كدة ميت رسمى ياترى هتفكرى فى ايه يا فريدة
صحيح هو فادى مش هيظهر خالص ولا ايه ده حتى ممكن تستفاد بيه فى تربية جو
ههههههههه.. نفد بجلده وخلع قبل ما يجننوه.. هنشوف هيحصل معاهم ايه.. فادي ده موضوعه موضوع تاني شايلينه لعوزةههههههه..


pretty dede غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 22-01-17, 03:32 PM   #53

pretty dede

كاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية pretty dede

? العضوٌ??? » 371679
?  التسِجيلٌ » May 2016
? مشَارَ?اتْي » 4,532
?  نُقآطِيْ » pretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond repute
افتراضي

البارت هينزل دلوقتي متابعة ممتعة

pretty dede غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 22-01-17, 03:34 PM   #54

pretty dede

كاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية pretty dede

? العضوٌ??? » 371679
?  التسِجيلٌ » May 2016
? مشَارَ?اتْي » 4,532
?  نُقآطِيْ » pretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond repute
افتراضي


البارت الثالث عشر

ليتصل سيف: الو ايوة يا فريده..
ردت فريده وقالت بحنق: ايوة يا اونكل...يوسف لسه مجاش..

ليلوي سيف شفتيه وهو يتنهد بتثاقل: ومش هيجي يا فريده..يوسف سافر..

ليرتفع حاجبي فريده متسائلة بحيرة:سافر...فين...طب وانا هعمل ايه...
ليهز سيف رأسه ويقول بقلة حيلة: مش عارف...هفكر واشوف هنعمل ايه...
..
هتفت فريده معترضة: لا بقي يا اونكل...سيبلي انا الطلعة ديه.....

ليقول سيف بتريث:ليه يا فريده...خليني انا..اخطط واقولك..

لتقرن فريده حاجبيها قائلة بتذمر:لا..بصراحه انا خايفة من افكارك ..كفايه اللي عملته
في شكلي...بصراحه انا نفسي مش طيقاه..

قهقه سيف وقال بتسلية: هههههههه...بالعكس ده انتي ..تجنني باللوك الجديد..
وبعدين ده تغيير مؤقت يا ديدة..

لتزم فريده شفتيها وتقول بسخرية:فعلا...عامله زي الساحرة الحمراء..والنبي كفايه افكار يا اونكل...
اسمعني انا بس ...ونفذ اللي هقولك عليه..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

تم تسليم المشروع بعد انتهائه...وتجنب اسر ان يحتك بفريده حتي تهدأ

وبدأوا في التحضير في المشروع الجديد روني...واتفقوا علي السفر
الي القريه السياحية بعد اسبوع وذلك للانتهاء من
التحضيرات البدائيه للمشروع ولكن قبل ذلك..

في فيلا سيف الدين وفي الحديقه حيث كان سيف جالسا ببعض اﻹسترخاء يفكر انتفض علي صوت ..

ادم صارخا:لا بقي.. ده حرام..انا مش هستحمل اكتر من كده..

نظر اليه سيف وتسائل بهلع:فيه ايه يا ادم مالك يابني..

ليهتف ادم بتظلم محذرا: ماهو اللي بيحصلي ده..ميرضيش حد..
انا ممكن ارتكبلكوا جنايه النهارده..

ليزفر سيف ويهتف بنفاذ صبر: ماتنطق يالا ..فيه ايه..

ادم بحركه مسرحيه وأعين متوسله بنبرة متريثة :مش حضرتك يا والدي
قلت انك هتجوزني كاميليا..بعد اسر وفريده...
واهم اتجوزا..انا بقي دوري امته..

ضحك سيف وقال بتنهيدة: ههههه...بقي انت عامل الهليله
ديه كلها علشان عايز تتجوز كاميليا...

ليقرن ادم حاجبيه ويهتف متبرما: ايوة...ووربنا يا حاج لو مجوزتهانيش لاروح اخطفها واهرب بيها...
واتحملوا انتو العواقب بقي...وبتوسل..اتصل بابوها
وحدد ميعاد كتب الكتاب يا بابا والنبي... لمونا بقي ..

ليرتفع حاجبي سيف ويردد بدهشة: كتب كتاب مرة واحده...طب قول خطوبه ..ابوها ممكن ميوافقش..

ليصدح ادم:لا بقي ...واسرع ادم الي السلم وصعد علي التكعيبه الخاصة بالحديقة..

ليهتف سيف بخضه وهو يرفع يده بقلق:بتعمل ايه يا ادم..انزل لحسن تقع..

وقف ادم علي التكعيبة وقال مهددا:وربنا لرمي نفسي من فوق..اتصل بابوها الوقتي وحدد
ميعاد كتب الكتاب قبل ما نسافر القريه السياحيه...

ليقول سيف بروية: يابني بلاش هبل وجنان انت اتعديت من اخوك ولا ايه..

ويعاند ادم :لا ...مش نازل...وهنط من فوق..وابقي شهيد كاميليا..يلا اتصل..

في تلك اللحظة وصل آسر الذي فوجئ بالوضع ليسرع متسائلا: فيه ايه..ماله ده..معلق نفسك ليه كده..

ليقول ادم بلا مبالاة: ملكش فيه...اتصل ياحاج بقي...

هز سيف رأسه بيأس وقال بقلة حيلة: يخربيت عقلك ..خلاص هتصل...اتصل سيف بوالد كاميليا
واتفق علي ان يكون كتب الكتاب بعد اربعة ايام..
وذلك لتيسير تنقلها معه في القريه للعمل...
ثم أكمل لادم.. خلاص بقي ارتحت انزل ..

هتف اسر بفرحة صادقة:مبروك يا ادم..

قفز ادم بفرحة :ايوة بقي...هوا ده الكلام..
اخيرا هتجوز...هيييييييه...ااااه...

لم ينتبه ادم لوضعه وهو يقفز ليسقط من فوق التكعيبه علي الارض من فرط السعادة..

ليقهقه سيف وهو يلوي شفتيه بتعوج: ههههههه..وقعت يا حيلتها...قوم يا بني..والنبي مانتا فالح...

اعتدل ادم جالسا وقال متالما:اااااه...انا اتكسرت ولا ايه..ايدك
معايا يا والدي..مش قادر اقوم..

نظر سيف اليهم بيأس وتركه ودلف الي الداخل متمتما: انا ربنا رزقني
بعيال عاهات..صبري يا رب علي ما ابتليتني...

لينظر ادم لاسر قائلا بتوسل: والنبي يا اسر خد بيدي..

اسر وهو يضحك متهكما بسخرية: ههههه..قوم يا سبع الرجال قوم..
شد حيلك امال هتعمل ايه في الفرح...

اسند اسر ادم ودلفوا الي الفيلا وهو يعرج علي قدمه..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

كاميليا وهي تحدث فريده ..

كاميليا بسعاده:انا مش مصدقة خلاص..انا وادم هنتجوز ...
مش ممكن..فريده اقرصيني..انا بحلم مش كده..

فريدة بضحكه:لا مش بتحلمي يا كامي..مبروك يا قلبي..
انا مبسوطه قوي ليكم..ادم بجد انسان جميل..

قرنت كاميليا حاجبيها وقالت بغيرة مصطنعة: الله..انتي بتعاكسيه قدامي..لاااااا..انا لااقبل
..ابعدي عن ادم يا فريده..

لتنظر لها فريده بغضب وتمسكها من شعرها متوعدة:انتي بتستهبلي يا بت
..انتي بتقولي ايه..ادم ده زي اخويا..عليا النعمه اخليه يسيبك..

تأوهت كاميليا وقالت مسترضية:ااه...بهزر وربنا بهزر..انا عارفة انك وادم زي الاخوات..

تركت فريده شعرها ونفضت يدها قائلة برفعة حاجب محذرة بترفع:ايوة كده اتعدلي..ويلا انجري قدامي..ورانا تجهيزات كتير..

هتفت كاميليا بسعادة جلية:انا مبسوطه اوي يا فريده.. عبالك فرحك انتي واسر..

ابتسمت فريده ابتسامه حزينه وقالت بخفوت: ربنا يسهل يا كاميليا..
ولتغير الموضوع.. بقولك ايه يلا...علشان نشوف الفستان..
وبعدين اطلع علي القاعة علشان الديزاين..

ابتسمت كاميليا بإمتنان:ربنا يخليكي ليا يا فريده..انا مش عارفة اقولك ايه..

لتقاطعها فريده ببشاشة: متقوليش حاجة..انتي وادم تستاهلوا كل خير..
وبطلي رغي بقي..وقدامي...

ذهبت فريده وكاميليا وانتقوا الفساتين ..وجهزت فريده القاعة..

الاعياد دوارة..عيد لك وعيد عليك..ان الذين يحتفلون اليوم بالحب,
قد ياتي العيد القادم وقد افترقوا.

والذين يبكون اليوم لوعة وحدتهم,قد يكونون اطفال الحب المدللين في الاعياد القادمة.
علينا في الحالتين ان نستعد للاحتمال الاخر..

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
يوم الخطوبه..حضر يوسف لحضورها
وذهب الي المنزل سريعا ليجد الجميع هناك مجتمعين..

هتف يوسف بسعادة: مبروك..يا عريس..
اتسعت عينا ادم وهتف بذهول:ايييييه ده انت جيت..

ليغمز يوسف ويقول بمرح:طبعا يا دومي..معقوله محضرش خطوبتك..
ليهتف اسر من خلفه بنبرة مخيفة:اهلا انت شرفت..

التفت اليه يوسف وابتلع ريقه بخوف وقال بتوجس وهبرة باكية:وربنا جاي بس علشان احضر الخطوبه وماشي..

ضحك اسر بتسلية وقال مرحبا: ههههههه...حبيبي يا جو ...وحشتني يالا..
بصراحة البيت من غيرك وحش اوي..

ليضحك يوسف ويقول وهو يفتح ذراعيه: حبيبي يا بن عمي..وانت كمان واحشني...تعالي..
خش في لحمك خش...احتضن كل من اسر ويوسف بعضهما..

قال آسر مسترضيا: اوعي تزعل مني يا جو علشان اللي عملته المرة اللي فاتت..

ليرد يوسف بإبتسامة: عمري ما ازعل منك يا اسورة يا حبيبي..

هتف آدم بنبرة مسرحية ساخرة: تراني تاثرت لحظه ابكي..اهئ اهئ..ايه انتو هتقلبوها دراما..
النهارده خطوبتي...يلا عايزكم تظبطوني..

ليقول اسر بمرح:وماله يا دومي..سيبلي نفسك خالص وانا هظبطك
هدر كريم بنبرة ساخطة: خيااااااانه من غيري...محدش غيري هوا اللي هيظبطك..

ليبتسم ادم ويقول :كيمو..حبيبي انت جيت..
هتف كريم مؤكدا: طبعا يا حبيب..انا اقدر مجيش ليك يوم ذي ده..يلا بقي..

يوسف :يلا بينا يا معلم..

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
ذهب ادم لاصطحاب كاميليا..وفي الطريق كان اسر هو من يقود السيارة كان آدم متوجسا مما قد يفعله آسر مع فريدة..

هتف ادم بتوتر:اسر...
ليلتفت اسر قائلا بهدوء:نعم يا ادم عايز حاجة...

نظر إليه ادم بخوف متوسلا:الهي يسترها معاك دنيا واخرة...بلاش تبوظلي الليله هااااا...

ليرتفع حاجبي اسر باستغراب هاتفا بإهشداه: انت بتقولي كده ليه يا ادم..انا هبوظلك ليلتك..معقوله..

ليوضح ادم: انا قصدي بلاش انك تحتك بفريده..مش عايز مشاكل والنبي..

ابتسم اسر مطمئنا :حاضر يا ادم...متقلقش..انا مش هعمل حاجة..

لوي ادم شفتيه بتوجس وهمس لنفسه:ولو اني مش مطمن ...ربنا يستر...

اخد ادم كاميليا الي القاعة ولكن فوجئ اسر بركوب فريده بجواره..
وكانت في قمه الجمال نظر اليها مبهوتا بإنبهار ودقات قلبه تتسارع من سعادته..

اسر بعدم تصديق ونبرة مسحورة:فريده ..مش ممكن..انتي راكبه معايا..

ابتسمت فريده بدلال: ايوة..النهارده خطوبه كامي وادم..ومش عايزة اي مشاكل فيها..

هتف اسر بفرحه وهو يحاول ان يمسك يدها: انا النهارده اسعد مخلوق في الدنيا..

ابعدت فريده يدها وقالت برفعة حاجب منبهة: لا...مش علشان بقول كده يبقي خلاص..احنا هنطلق ..
ده بس علشان خاطر ادم وكاميليا..انسي يا اسر..

اكفهر وجه اسر وقال بضيق:وليه السيرة الهباب ديه..ماشي..انا راضي
بالليله وبعدين نشوف الكلام ده..

في الخلف كانت كاميليا تراقب الوضع بتوجس هامسة بقلق:ربنا يستر يا ادم فريده هاديه النهارده
وده مخوفني.. ثم التفتت الي آدم مكملة بتعجل.. ادم..انت مش بترد ليه...انت متنح ليه..وبتبوصلي كده ليه..

ابتسم ادم بهيام: بصراحة مش مصدق انك معايا ..والنهارده كتب كتابنا انا وانتي..
ايه الجمال ده..يخربيتك..انا كده هنهار..

اطرقت كاميليا رأسها بخجل وقالت بخفوت:بس بقي..شوف انا بكلمك في ايه ..وانت في ايه..

ادم بولهان:سيبك من الجوز اللي قدام دول وركزي معايا..مفيش
حاجة هتحصل النهارده..بقولك ايه..انا هقول لابوكي..
اني هاخدك معايا..مش هسيبك النهارده..

كاميليا:ادم...الله بقي..بس..

وصل آسر الي القاعة والتفت للمقعد الخلفي وقال برقة مصطنعة بسخرية:يلا يا عصافير الحب..وصلنا..انزلوا...ولفريد� �.. يلا يا قلبي..

ضحكت فريده ورفعت يدها قائلة بترفع:لااااا...انت دورك لغايه هنا وخلص..بعد اذنك..

رفع اسر حاجبه وتسائل بتحفز:يعني ايه لامؤاخذة..

ليجد صوت سيف الدين من خلفه هاتفا بمغازلة:يعني وسع كده خليني..اشوف القمر اللي معاك..

لتبتسم فريده قائلة برقة:ميرسي يا اونكل...بعد اذنك يا اخ..

ليهتف اسر بغيظ ونبرة حانقة:يعني ايه...وسع يا بابا خليني اخدها..

ليرد سيف ببرود:لا يا حبيبي...فريده ليا النهارده..تسمحيلي مولاتي...

فريده بابتسامه ساحرة:اكيد يا مولاي..وذهبوا وتركوا اسر في مكانه..

حدث اسر بإرتياب وهو ينظر اليهم: الله..ايه اللي بيحصل ده...ايه جو العشق الممنوع اللي انا فيه ...
لا بقي..ابويا شكله مش هيجبها لبر..انا لا يمكن اسكت ...
ثم هتف مناديا.. انت يا حاج..استناني..انت واخد مراتي ورايح علي فين..

كان ادم وكاميليا في عالم اخربعيدا عن العالم عالم خاص بهما

ادم:انا مش مصدق انك بقيتي مراتي خلاص..يالهوي ياما..
تعالي شوفي الهنا اللي انا فيه..انتي يا بت بتحلوي كل شويه كده ليه...

كاميليا بخجل:وانا كمان مش مصدقة يا ادم..انا مبسوطه قوووي..

ادم:انا بحبك اوي يا كامي ..

كاميليا:وانا كمان..انا بحبك..من زمان ..زمان قوي..
بس انت اللي مكنتش حاسس بيا..

ادم برفعة حاجب ونبرة ماكرة:ايه ده..ده انتي كنتي من المعجبين بقي..

كاميليا برفعة حاجب ونبرة متوعدة:معجبين...معجبين مين يا ادم..
انت تعرف بنات غيري..

ادم بضحكه:الله ..انتي هتتحولي ولا ايه...انتي بتغيري يا كامي..
لا يا قلبي مفيش غيرك...انتي اللي ملكتي قلبي وعقلي..وخطفتي كل تفكيري..

كاميليا:ايوة كده اتعدل...عارف يا ادم لو بصيت برا ..انا ممكن اعمل فيك ايه..

ادم:اشتغلنا شغل الزوجة المصريه الاصيله..متقلقيش يا كامي
مش هبص برا..غير علي الحلوين بس..

كاميليا وهي تضربه برفق علي كتفه:ده انا كنت طلعت روحك..
ادم:وانا اقدر..انا بحبك يا كامي..انتي وبس اللي عيوني شيفاها..

كاميليا:ايوة كده اتعدل...وانا كمان بحبك..

ادم:بقولك ايه..بطلي كلام بقي وارقصي..علشان متهورش..
واعمل حاجة انا غير مسئول عنها..

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
سيف وهو يرقص مع فريده:عينك يا فريده ..هتطلع..اهدي شويه..
كانت فريده تنظر الي آسر الذي يحدث انجي وعيناها تشعان غضبا واجفلت علي صوت سيف لترد بتوتر:هااا...انت بتقول ايه يا اونكل..

ليكمل سيف متهكما:بقول ايه..بقول انك هتموتي من الغيرة علشان اسر واقف مع انجي..
لتجد فريده علي اسنانها بغيظ:وانا اغير ليه...انا ايه اللي يربطني بيه..

ليتسائل سيف بترقب:لسه برضو يعني عايزة تتطلقي منه..

لتومئ فريده برأسها مؤكدة: ايوة ومصممه علي رايي..وبغيظ..شوف بيضحك معاها ازاي..

ليعلل سيف بمكر :ماهو انتي اللي مرضتيش ترقصي معاه...ولزقه فيا
...اتحركي روحي شوفيه...

لتقول فريده بعناد:ده بعينه ...ولا هعبره...خلي ست انجي تنفعه..

الكبرياء ان تبتلع كلمه اغار في الوقت الذي تريد الصراخ بها..

انتهي الحفل واستعد الجميع للسفر الي القريه السياحيه..
وما تنتظرهم من المفاجات...

noor elhuda likes this.

pretty dede غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 23-01-17, 09:13 PM   #55

pretty dede

كاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية pretty dede

? العضوٌ??? » 371679
?  التسِجيلٌ » May 2016
? مشَارَ?اتْي » 4,532
?  نُقآطِيْ » pretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond repute
افتراضي



البارت الرابع عشر

بعد يومان من خطبه ادم وكاميليا..تجهز الجميع للذهاب للقريه السياحيه..

رفض والدي فريده ان تسافر بسيارتها خوفا عليها..وايضا كان ادم وكاميليا
قد انطلقا للقريه منذ ساعات ولم يبقي لديها اي خيار غير سفرها
مع اسر في السيارة ..رغم رفضها في البدايه ولكنها وافقت حتي

لا يشك والديها في امرها هي و اسر حيث انها لم تخبرهم بما حدث حتي الان..
انطلق الاثنان وكل منهما له شعور مختلف عن الاخر ففريده تشعر
بالضيق الشديد من تواجدها مع اسر ..واسر يشعر بسعاده بالغه لانها برفقته..

في السيارة..

زفرت فريده بضيق: أووووف..يا مهون ..صبرنا يا رب ع السفريه السوده ديه..
ماتشد شويه..ايه البطئ اللي انت فيه ده..

ابتسم اسر بانشكاح وقال بهدوء: ابدا...بس انتي عارفة اخاف نعمل حادثه ولا حاجة..

لتضحك فريده بهزء متهكمة: ومن امته العقل ده..مانتا بتسوق بجنان...بقولك ايه..
احنا كده مش هنوصل غير ع المغرب..وانا عايزة اخلص..

لتتسع ابتسامة اسر قائلا بلامبالاة: وماله..ان شالله نوصل ع الفجر..احنا ورانا حاجة...
وبعدين مسمعتيش..ان في التأني السلامه وفي العجله الندامه..
وانا بحب اتأني..في كل حاجة..

لتشيح فريده بنظراتها وتقول بسخريه مريرة: انت هتقولي..فعلا انت مبتتسرعش ابدا..دايما بتتفحص
و تدقق في كل حاجة...علي يدي..

اسر بندم وقد فهم ما ترمي اليه:يا فريده قلتلك اني مكنتش في وعيي..
وبعدين كنتي عايزاني اعمل ايه...تصرفاتك ..وكلامك مع ده وده..
وتصميمك علي رفضك ليا..جنني..انا اسف..سامحيني بقي..

التفتت فريده اليه قائلة بحدة :بالسهوله ديه..بعد اللي عملته فكرك ان كلمه اسف كفيله اني انسي
و اسامحك..تفتكر لو مكنش ادم وصل في الوقت المناسب كنت عملت فيا ايه..

بدات فريده بالبكاء واكملت بنبرة مقهورة متحشرجة..انت عارف انا حسيت بايه انت دبحتني يا اسر..
خليتني اكره حبي ليك..خليتني اندم اني حبيتك..دلوقتي مجرد وجودك جمبي

بيخوفني..انت الانسان الوحيد اللي المفروض احس بالامان معاه
بقيت بخاف تقرب مني..كل ما بشوفك بفتكر اللي حصل..

اسر وقد اوقف السيارة ونظر إليها بحزن مردفا بنبرة خافته: انا عارف يا فريده اللي عملته كان غباء مني..
كنت فاكر ان بكده بنتقم منك..بس اكتشفت اني بنتقم من نفسي..

ضيعتك من بين ايديا..انا اسف..قام اسر بالاقتراب من فريده
ولكنها ابتعدت والتصقت بباب السيارة تنظر له بأعين متأهبة بخوف منكمشة علي نفسها.. ليبتعد آسر مكملا بأسي شديد.. يااااه للدرجادي

بقيتي بتخافي مني.. ماشي يا فريده انا مش هقربلك..
بس اوعدك اني هعمل المستحيل علشان تسامحيني..

لترفع فريده رأسها قائلة بجفاء:ياريت متوعدنيش بحاجة انت مش هتقدر تعملها..انت انسان
عصبي متهور عنيد..اول ما مش بتلاقي حاجة علي كيفك بتقلب..وانا مش هتحمل ده..

اسر وقد بدأ بالتحرك بالسيارة وهو يومئ برأسه بإصرار وجدية: هحاول...هحاول علشانك انتي..

انطلق الاثنان في طريقهم..وبعد مده وصلا الي القريه ..ووجدوا هناك كاميليا و ادم..
حجز ادم لفريده وكاميليا غرفه مزدوجه..وله واسر ايضا ..وكانت الغرف متجاورة...

هتف ادم مرحبا:حمدلله ع السلامه...ايه التاخير ده كله..

لتتأفف فريده بضيق وهي تزم شفتيها بحنق:اصل البشمهندس كان خايف ع العربيه لتتخدش ..

ليضحك ادم ممازحا:اصل اسر بيخاف علي عربيته ديه وبيحبها أوي...

ليبتسم اسر بسخريه مضيفا:معلش اصلها لسه جديدة وعليها اقساط..

لتضحك فريده بسخريه دون مرح متهكمة:كويس انك قولتلنا علشان نبقي نلملك فلوس ..اصلك صعبت عليا...

ليبتسم اسر ابتسامة واسعة ويقول بتوسل:عبال ما اصعب عليكي ..وتحني وتسامحيني..

اسرعت كاميليا متسائلة بفضول:تسامحك علي ايه يا اسر...

لتلتفت اليها فريدههاتفة بإرتياع: مش علي حاجة يا كاميليا.....
يلا انا تعبانه وعايزة اريح فين المفتاح يا ادم..

ادم:اهو يا فريده انتي وكاميليا مع بعض واحنا في الاوضه
اللي جمبكم ..علشان لو احتاجتم حاجة...

فريده:اوك..انا طالعة..جايه يا كامي..
كاميليا:لا ..انا هستني مع ادم..

لتلوي فريده شفتيها للجانب ساخرة: ياحنينه...طيب سلام
اسر:وانا كمان هطلع اريح شويه..اشوفك بالليل..

في ذلك الوقت وصل طارق الي الفندق وحجز غرفه له ايضا ..
في المساء تجمع الجميع لتناول الطعام في المطعم

فريده :يلا اطلبوا الاكل بسرعة..انا هموت من الجوع..

ادم:ليه هوا انتو ماكلتوش في الطريق..ده حتي فيه حته
كافيتيريا ع الطريق اكلها تحفه...اكلنا هناك انا وكاميليا..

فريده:لا..ماكلتش حاجة من الصبح..

جذ اسر علي اسنانه بغيظ:مانا سالتك ان كنتي جعانه ..وانتي قولتي لا...
..مرضتيش تخلينا ننزل ناكل..

لتنظر له فريده بلامبالاه:مكنتش جعانه..ودلوقتي جعت عندك مشكله يعني..

كاميليا :اهو الاكل وصل يلا علشان ناكل بقي..

اثناء تناول الطعام ..
هتف طارق مرحبا: ايه ده الحبايب كلهم متجمعين هنا..
طب مش كنتوا تقولوا انكم هتكونوا هنا...

ليزم ادم شفتيه بضيق:اهلا يا طارق..خير عايز حاجة..

نظر طارق الي فريدة وقال بسماجة:كل خير..احنا مش شركاء في المشروع... ولا ايه يا مدام فريده..

تجاهلت فريده طارق واكملت طعامها..و في نفسها بغل: ابو شكلك ع المسا ...
انا اصلا مش طيقاك..لو مكنتش جيت يوميها..مكنتش الجوازة تمت..

اسرع اسر قائلا بعصبية حادة :ملكش دعوة بفريده كلمني انا..الاتفاق هيكون بكرة..
فغور بقي من هنا..مش ناقصة قلبه دم ع المسا..

ابتسم طارق ببرود:ليه كده يا اسورة..ده احنا المشوار معانا طويل..
فلازم يكون خلقك واسع وصدرك رحب..علشان نعرف نشتغل..

لتشتعل عينا اسر متوعدا: بقولك ايه ..غور من هنا..بدل ما اعصابي تفلت واكومك مكانك..

ادم:امشي من هنا يا طارق ..وخلي الليله تعدي علي خير..

طارق:وماله..الايام جايه كتير..ونتقابل بكرة..سلام

ادم:انسان بارد..داهيه لا ترجعك..

كاميليا:معلش يا حبيبي متعصبش نفسك..

ادم بسهتنه:وانا اقدر اتعصب وانتي معايا..كفايه البصه
في وشك..تنسي الواحد كل الهموم..

كاميليا بحب:ربنا يخليك ليا..

اسر بغيظ:انت ياعم..راعي شعور اهلي..ارحمني شويه..
نازل حب ورومانسيه ..كفايه بقي

ادم:وانت مالك بيا ماعندك مراتك روح حب فيها وسيبني شويه..

اسر بمكر:بس هيا ترضي وانا مش هتاخر..

لتقول فريده بضيق وحنق وهي تنظر أمامها متجاهلة اياه:بقولكم ايه..يلا كل واحد علي اوضته ..
عندنا اجتماع الصبح بدري..وعايزين نكون فايقين..

قرنت كاميليا حاجبيها وقالت متبرمة:بس لسه بدري..وبعدين انا عايزة اقعد مع ادم..

لتعنفها فريده:ايه..انتي مش مكفيكي اليوم كله معاه..يلا ..
احنا جايين نشتغل ولا جايين نحب..

ادم:وماله ..ساعة لشغلك..وساعتين لقلبك..مش كده يا قلبي..
كاميليا:كده يا حبيبي..

نهض اسر بغيظ وامسك بياقة آدم الخلفية يجره قائلا بنفاذ صبر:لا بقي..ده كتير..قوم ياض قدامي..
ذهب الجميع الي غرفهم..

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
عند طارق رن هاتفه...

طارق :ايه النمرة الغربيه ديه..شكلها مكالمه من برا..

طارق:مرحبا..نعم انه انا..
الشخص:..........

طارق:نعم..انا اعمل معهم في ذلك المشروع..
الشخص:...............

طارق بتوتر:ولكن سيدي...ليس لهذه الدرجة..
الشخص:.........

طارق:حسنا...اعطني مهله للتفكير..نعم اعلم مع من
اتعامل سيدي..انه غني عن التعريف..
الشخص:..................

طارق بقلق:حسنا ..انتظر مني مكالمه..لا لن اتاخر في الرد..وداعا

طارق لنفسه بخوف:ربنا يستر..الناس ديه مبتهزرش..انا عارفهم
من زمان..بس اللي بيطلبوه مني ده كتير..بس لو مردتش عليهم
دول ينسفوني.. لما اشوف انا هعمل ايه في المصيبه ديه...

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

وفي الصباح توجه الجميع الي الاجتماع..واتفقوا علي البرنامج الخاص بالمشروع..
ادم:كده يبقي خلصنا..هنسافر بعد بكرة ..ونرجع ع الشغل علي طول..

اسر بضيق:ايوة.. كله تمام بس الاول لازم اخلص من الزفت طارق ده الاول..

ادم بقلق:ازاي يا اسر..انت ناوي علي ايه بالظبط...

اسر بتفكير:لسه لما اشوف هعمل ايه...امال فريده راحت فين..

كاميليا:معرفش..كانت هنا من شويه..
اسر بغضب:امال راحت فين من غير ماتقول..انا هشوفها..

ذهب اسر ليري فريده التي كانت تمشي علي الشاطئ
ووجدت طفل اجنبي صغير يبكي..اقتربت منه..

فريده:ماله ده بيعيط ليه..شكله تايه ولا حاجة..وبدات في الحديث مع الطفل..

فريده بابتسامه:مرحبا صغيري لما تبكي..هل انت ضائع..

الطفل ببكاء:نعم..لقد كنت العب ..وابتعدت عن عائلتي...
ولا اعرف طريق العودة..

هدأته فريده:حسنا ..لا تبكي..هل يمكنك ان تخبرني باسمك..
الطفل:هنري.. ادعي هنري..وما اسمك انتي...

فريده بابتسامه:فريده..ادعي فريده..
هنري:ماذا..لا اعلم كيف انطقها..

فريده :حسنا..تستطيع ان تدعوني..ديده..
هنري:سادعوكي ..ديدي..هلا ساعدتني علي العوده الي عائلتي..

فريده:حسنا..لنبحث عنهم..من اي طريق اتيت انت..
هنري:من هذا الاتجاه..

فريده:حسنا ..لنذهب..

ذهبت فريده مع الطفل في الطريق الذي اشار اليه
وهناك وجدت..شخص ما يقبل عليها..

الشخص بلهفه:هنري ..حمدا لله انك بخير..
لقد خفت عليك كثيرا..اين كنت..

هنري:اسف عمي جوش.. لقد اضعت الطريق..وقد ساعدتني ديدي..

الشخص:شكرا لكي انستي..لا اعلم ماذا افعل لكي
ارد لكي جميلك..فوالدته كانت خائفه عليه جدا..

فريده بابتسامه:لا عليك سيدي..لم يحدث شئ..المهم انه بخير..
الشخص وهو يصافحها:شكرا لكي..انسه ديدي..انا ادعي جوش..

فريده:مرحبا بك..ولا داعي للشكر..علي الرحيل الان ..
جوش بابتسامه:اتمني ان اراكي مرة اخري انستي..

فريده:ربما...وداعا..
جوش:انها حقا جميله..

رأها اسر من بعيد وهي تتحدث مع جوش واسرع اليها غاضبا..

اسر بغضب:ممكن اعرف كنتي بتكلمي مين..
اسرعت فريده الخطي وقالت بضيق:لا..مش ممكن ووسع بقي..

اسر بغضب:يعني ايه..مين الزفت اللي كنتي بتتكلمي معاه..انطقي..

لتنظر له فريده بسخريه قائلة بنبرة ذات مغزي:فعلا يا اسر بتحاول تتحكم في عصبيتك..
علي العموم علشان اخلص منك...ده واحد ابن اخوه كان تايه
وانا لقيته..وكان بيشكرني علشان ساعدته..ارتحت ..عن اذنك..

ليقرن اسر حاجبيه بضيق:مانتي اللي مشيتي من غير ماتقولي رايحة فين..
قالت فريده بنفاذ صبر: بقولك ايه فضناها سيرة..انا راجعة الفندق..

في الفندق اتفق ادم مع اسر ان يقوموا باستجار يخت لهم
وذلك للترفيه قليلا..رفضت فريده ولكن مع الحاح كاميليا
وافقت علي مضض..وعند الشاطئ

فريده:امال فين ادم يا كامي..
كاميليا:اهو جاي هناك..

ادم:معلش اتاخرت عليكم..
فريده:طيب مش هنمشي بقي..

ادم:لما اسر يجي..هنطلع علي طول...

فريده وقد صعدت علي متن اليخت:طيب
انا هستني جوا لغايه ما تخلصوا..

ادم:ماشي واحنا واقفين اهو لغايه ما اسر يجي..ولكاميليا..
حبيبتي هنقضي اليوم كله في البحر..هفسحك فسحة روعه..

كاميليا وقد رأت بائع بالونات:ادم عايزة بالونه..

ادم:بس كده من عنيا..اجبلهملك كلهم لو عايزة..
واتجهوا اليه..عايزة انهي واحده...

كاميليا:الحمرا اللي علي شكل قلب..

اشتري ادم البالونه لكاميليا والتفت ليجد اليخت قد تحرك وابتعد عن الشاطئ..
ادم:ايييييه ده...مين اللي حرك اليخت..

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

في اليخت كانت فريده تولي وجهها الي الماء ولم تنتبه الي
من يحرك اليخت..في الماء وتوقف بعد مده...

هتفت فريده بتأفف:اخيرا وصلتوا..انا مش عارفة كان لزمتها ايه ...
..وبعدين احنا وقفنا هنا ليه..

ليقول اسر بنبرة ناعمة: ..بحر جميل..يهدي الاعصاب..وهوا نضيف يا قلبي..
التفتت فريده بفزع وهتفت بهلع واعين متسعة:انت...امال فين ادم وكاميليا..

ليقول اسر بجدية:سبتهم علي الشط..فريده..احنا لازم نتكلم ونحط حد للي بيحصل..
هدرت فريده بحده:احنا اتكلمنا بما فيه الكفايه يا اسر..اتفضل رجعني حالا..

ولكن اسر قال باصرار وهو يقترب منها بروية:ماهو انا مش هتحرك من هنا غير لما نتكلم
وتسامحيني..فريده انا خلاص مش قادر..ارحميني شويه..

لتصرخ فريده بعصبيه:قولتلك اتحرك ورجعنا..
ليهز اسر رأسه نفيا قائلا بنفاذ صبر:قلت لا..انتي ليه جنانك وعندك كده..

نظرت اليه فريدة بغل وقالت محذرة:انا عنيده ..طب لو مرجعتنيش دلوقتي يا اسر..
..هتشوف الجنان علي اصله..

ليقول اسر بإستخفاف:يعني هتعملي ايه..انتي محبوسه معايا هنا في المياه..
ومش هرجعك غير واحنا متصالحين..ولو فضلنا سنه..

فريده :وانا بقي مش هستني معاك دقيقة واحده وهرجع لوحدي..
اسر بسخريه:وازاي بقي..ان شاء الله..

وقفت فريده علي حافة القارب ونظرت للمياة لحظة ثم عادت تقول بعناد:كده يا اسر ..عوم...
قفزت فريده بملابسها الي الماء واتجهت ناحيه الشاطئ
رغم ان المسافه كانت بعيده الي حد ما..

صرخ اسر بفزع وهو يركض متشبثا بالحافة ينظر اليها :استني يا مجنونه..هترجعي ازاي المسافه ديه كلها....
.اطلعي وانا هرجع بيكي خلاص...هتموتي..

فريده وهي في الماء هاتفة بلامبالاة:انا عندي اغرق ..ومقعدش معاك..حل عني بقي..

تؤلمها كل مرة .. وتسامحك مرة بعد مرة..
لكن حين يصحو كيدها..
ستعيد لك الضربة ألف مرة..

في الماء وجدت فريده احد الاشخاص يركب دراجة مائيه
ومد لها يد المساعدة واعادها الي الشاطئ..

هتفت كاميليا بدهشه:اييييييه ده يا فريده ...مين اللي عمل فيكي كده...
ليتسائل آدم بقلق:امال فين اليخت يا فريده..احنا رجعنا ملقيناهوش ..مين حركه..

كانت فريده تنفض الماء عنها وقالت بوجه مقتضب بضيق:اسر هوا اللي اخده..
ادم:طب وهو فين..وانتي عامله كده ليه..

لتهدر فريده بعصبيه ونفاذ صبر:لما يرجع اخوك ابقي اساله..انا ماشيه راجعة الفندق..

عاد اسر مكفهر الوجه..
ادم:ايه اللي حصل ...وفريده رجعت ازاي..انت اخدت اليخت ليه ومن غيرنا..

اسر بضيق:هيا رجعت..راحت فين
كاميليا بقلق:ايوة..رجعت الفندق...بس ايه اللي حصل..

اسر:حبيت اصالحها..بس هيا مرضيتش تسمعني...
ونطت في المياه ورجعت..

ادم:ههههههه...مجنونه..
كاميليا:طيب انا هروح اشوفها..

ذهبت كاميليا الي فريده التي ابدلت ملابسها وخلدت الي النوم
ولم ترد التحدث مع احد تركتها كاميليا وذهبت..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

في المساء في احد الملاهي الليليه كان طارق هناك يفكر
فيما طلب منه حتي اتت فتاه ليل ...

الفتاه:هاااي...الحلو قاعد لوحده ليه
طارق:اهلا...

الفتاه بدلال:مالك يا قلبي شكلك مضايق..
طارق:عادي..مشاكل شغل...

الفتاه:طب واللي تنسيك المشاكل ديه كلها..
طارق وهو يتفحصها:اديله عنيا..

الفتاه بضحكة رقيعة:ههههههه..تعجبني..تعال� � معايا..
وانا هخليك تنسي حتي اسمك..
طارق:وماله..اجي.. مجيش ليه..

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

في اليوم التالي كان هناك حفله نهاريه قبل رحيلهم
كانت فريده تجلس بمفردها عندما اتي اليها..

جوش:انا حقا سعيد لرؤيتك مره اخري..يالها من مصادفة جميله..
فريده:جوش..مرحبا..ماذا تفعل هنا..

جوش:انها حفله للجميع..وانا مقيم في هذا الفندق..
انا سعيد للقائك مرة اخري..

فريده:وانا كذلك..كيف حال هنري الصغير..

جوش:انه بخير..حسنا ديدي..هل يمكنني
ان ادعوك الي احتساء مشروب معي..

فريده:ولكن..ما المناسبه؟..
جوش:حسنا يمكنك ان تعتبريها..شكرا لمساعدتك هنري..ما رأيك..

اسر من خلفهم بغضب:عذرا ..لن تستطيع..
جوش:ولكن لماذا..من انت..

اسر بغضب مكتوم:انا زوجها..والان فلتذهب بعيدا..

جوش:انا اسف..لم اكن اعلم انها متزوجه..
اسف مرة اخري..وشكرا لكي ديدي..

فريده بحرج:عفوا جوش...والي اللقاء..

اسر بغيظ:اتفضلي اطلعي علي الاوضه
وحضري شنطتك هنمشي الوقتي..

تركته فريده ولم ترد وصعدت الي الغرفة واستعدوا للرحيل..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

جوش في الهاتف:نعم سيدي..حاولت كثيرا
الشخص:...........

جوش:لا لم استطع..فذلك المدعي اسر لا يفارقها لحظه واحده..
الشخص:..........

جوش:انهم يستعدون للرحيل الان..
الشخص:........
جوش:امرك سيدي...ساعود فورا..

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

noor elhuda likes this.

pretty dede غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 24-01-17, 08:56 PM   #56

pretty dede

كاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية pretty dede

? العضوٌ??? » 371679
?  التسِجيلٌ » May 2016
? مشَارَ?اتْي » 4,532
?  نُقآطِيْ » pretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond repute
افتراضي

البارت هينزل حالا.. متابعة ممتعة..


pretty dede غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 24-01-17, 08:56 PM   #57

pretty dede

كاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية pretty dede

? العضوٌ??? » 371679
?  التسِجيلٌ » May 2016
? مشَارَ?اتْي » 4,532
?  نُقآطِيْ » pretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond repute
افتراضي

البارت الخامس عشر


عاد الجميع الي العاصمه..وفي الشركه طلب اسر من
سكرتيرته ان تتصل بطارق وتدعوه للحضور.. كان آسر ينتظره علي احر من الجمر وعلي ثغره إبتسامة واسعة وعيناه شاردة تنظر إلي الفراغ أمامه يفكر.. بعد مدة دلفت السيكرتيرة واخبرته بحضور طارق ليأمره بإدخاله سريعا.. دلف طارق إلي مكتب آسر وعلي وجهه إبتسامة سمجة مستفزة..

إبتسم آسر مرجبا بنبرة غامضة بخبث: اهلا .. اتفضل.. ده انا مستنيك علي نار..

ليبتسم طارق متهكما بسخرية: ايه يا اسورة.. لحقت اوحشك.. مانا كنت لسه معاك من يومين..

ليرجع آسر رأسه للخاف قليلا ويقول بنبرة مريبة وعيناه لامعة ببريق مريب: طبعا وحشتني.. ده انا كنت مستني نرجع واقابلك ونتكلم..

ليومئ طارق برأسه ويقول بلا مبالاة: وماله نتكلم ..عايز تتكلم عن ايه..

اسر: المشروع...هوا فيه حاجة غيره..


تسائل طارق بتعجب: ماله..مش احنا ظبطنا كل حاجة هناك
ولا فيه حاجة جدت تاني؟؟..

اعتدل اسر في جلسته وقال بنبرة جادة آمرة: الجديد كله معايا.. بص يا حيلتها.. انت هتسيب
المشروع ورجلك فوق رقبتك..

ليضع طارق ساق فوق الاخري وينظر لآسر قائلا ببرود: لا يا حبيبي مش هسيبه.. وبعدين
انت ناسي الشرط الجزائي..

ابتسم اسر ثانية وقال بنبرة متسلطة: ماهوا انت كده كده هتسيبه...لانك لو مسبتهوش
الفيديو الحلو ده هيتنشر بكرة في كل حته..

قرن طارق حاجبيه وتسائل بعدم فهم: فيديو..فيديو ايه؟؟....

ضحك اسر بهزء وقال بنبرة ذات مغزي بإشمئزاز: فيديو ليك يا سيد الرجاله ..وانت ههههههه...
لامؤاخده مع المزة اياها..

ثم أضاف بسخريه وهو ينظر له نظرة تقييمية.. بس مكنتش اعرف يا طروقه انك بتسمع الكلام اللي بيتقالك
بصراحة المزة ظبطتك.. مش عيب يا راجل تسبها تعمل فيك كده..

توترت نظرات طارق وتسائل بريبة: انت بتتكلم علي ايه؟؟....

تنهد اسر بتثاقل ثم نهض من مكانه واتجه إلي طارق وهو يحرك لابه ناجية وجه طارق واشغله وقال بنبرة متشفية: طيب..تعالي اتفرج كده..

صعق طارق مما راي فقد كان الفيديو له مع فتاه الليل
التي قابلها في القريه في اوضاع مقززة... كان طارق يتصبب عرقا وجسده ينتفض وهو ينظر تارة للفيديو متارة أخري إلي وجه آسر الذي يراقبه بإبتسامة واثقة ونظرات صارمة متوعدة..

إبتلع طارق ريقه وتسائل بتوتر: انت جبت البتاع ده منين؟؟.. عايز ايه الوقتي..

اتسعت إبتسامة آسر وقال بنبرة عابثة: احبك وانت مهاود...انت هتسيب
المشروع..وهتتنازل عن العقد..

ليهتف طارق بجزع: طب و الشرط الجزائي... ده انا يتخرب بيتي..

ليزم اسر شفتيه ويقول بنبرة مترفعة: لا.. مانا ميخلصنيش.. انا هعمل معاك اتفاق علشان
بس تعرف اني بعزك يا طروقه... انا وانت هنفسخ العقد بطريقة
وديه والشرط الجزائي محدش هيدفعه.. ونبقي خلصنا....

ليتسائل طارق بارتباك: طب و الفيديو؟..

رد اسر بجدية: اول ما نفض العقد هديك الفيديو..

نظر له طارق بشك وتسائل بترقب: طب وانا ايه اللي يضمنلي انه ميكونش معاك
نسخ تانيه وتهددني بيها..

ليتجه آسر الي مكتبه ويجلس مرة أخري ثم يقول بنبرة جادة لا تجتمل الجدال: كلمتي يا طارق وانت عارف كلمتي واحده.. تتنازل هديك الفيديو
تلعب معايا... من بكرة تلاقيه في كل حته... وشوف بقي ايه اللي

هيحصل ليك لما فيديو زي ده ينتشر.. مش هقولك بقي
هيتخرب بيتك بجد..ها قولت ايه...

جذ طارق علي شفتيه بحنق وقال من بين أسنانه بغل: موافق..

ليبتسم اسر بنصر ويقول: ايوة كده يا طروقه..يلا بقي امضي ع التنازل..

مضي كل من اسر وطارق علي عقود فسخ الشراكه...
واعطي اسر له الفيديو ..

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
خرج طارق من مكتب اسر ولكنه توعد له..

كده بقي يا اسر يبقي انا هنفذ اللي انطلب مني...

في مكتبه اتصل طارق باحد ما..

طارق: حسنا ...متي تريد مني ان انفذ المهمة ..

الشخص:حسنا يا طارق..نفذ فورا..ولكن لا نريد ايه اخطاء..

طارق:اعطني يومان حتي ارتب فيهم الخطه ..

الشخص:حسنا لك ما تريد..ولكن اعلم...ان حياتك هي الثمن..

طارق بقلق:حسنا ..ستسمعون مني اخبارا جيدا قريبا..

الشخص:هذا لمصلحتك..وداعا..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

noor elhuda likes this.

pretty dede غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 24-01-17, 08:57 PM   #58

pretty dede

كاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية pretty dede

? العضوٌ??? » 371679
?  التسِجيلٌ » May 2016
? مشَارَ?اتْي » 4,532
?  نُقآطِيْ » pretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond repute
افتراضي



في المكتب بعد يومان علم كل من آدم وفريدة بإتفاق آسر مع طارق دون أي تفاصيل أخري ليجن جنون فريدة وتدلف إلي مكتبه وهي تصدح بعصبيه: ازاي يعني تلغي العقد مع طارق
من غير ما تدينا خبر..وكمان تلغي الشرط الجزائي..

رفع اسر حاجبيه بلامبالاة وقال ببرود: وانتي ايه اللي يضايقك ...ولا انتي كنتي عايزاه يفضل معانا..

هتفت فريده بغضب مستنكرة: سواء يمشي يقعد ميهمنيش..كل اللي يهمني اننا نعرف ..
احنا هنا شركاء في كل حاجة مش شغالين عندك..
وانت اللي تاخد القرارات من غير ما ترجع لحد..

احتقن وجه اسر وهدر بعصبيه: والله كنت بصلح اللي انتي عملتيه..
وبعدين محدش فينا خسر..بالعكس احنا هنطلع كسبانين..

كان وجه ادم تعلو تقاسيمه الضيق ليقول بحنق: مش ديه المشكله يا اسر..انت اخدت قرار من غير ما ترجع لينا..

اشاح اسر برأسه وقال بنبرة متسلطة: اهو ده اللي عندي..وبقولكم ايه..فضوها سيرة..
وانتي يلا تعالي علشان اروحك..

لتقول فريده بنزق: وانا من امته بركب معاك..انا همشي لوحدي..

ولكن اسرعنفها بعصبيه: هتمشي لوحدك دلوقتي ازاي..اتفضلي قدامي..

اصرت فريده بحده:قلت لا..

وتدخل ادم مهدئا: خلاص يا جماعة..انا هوصل فريده..اتفضلي امشي ...
..هوصل كاميليا معايا في الطريق..

ليوافق اسر علي ممض قائلا بحنق: ماشي.. بس توصلها لحد الفيلا فاهم....

ضحكت فريده بهزء وقالت بسخرية: ما تخليه يوصلني لحد السرير احسن..

وقف اسرمواجها لها وقال وهو يرفع اصبعه محذرا بعصبيه: احترمي نفسك يا فريده معايا..انا ماشي ..اووووف.. وتحرك سريعا وتركهم خلفه..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

كان اسر في سيارته متجه الي المنزل بعد ان انتهوا من العمل
واثناء ذلك وجد امامه سياره تقطع طريقه ..وهبط منها رجال ملثمين..
واتجهوا نحوه وفتحوا باب سيارته وانزلوه منها وقد احاطوا به..

اسر بغضب:فيه ايه ..انتو مين وعايزين ايه...

احد الملثمين:ابدا يا قشاش...حبيبك باعتلك السلام..
وبيقولك..متقلقش ع المدام هوا هياخد باله منها..

جن جنون اسر بعد سماعه اسم فريدة وقال وهو يلكم احدهم متسائلا: فريده...حبيبي مين..
ابعد عني انت وهوا يا ولاد ال.....انا هوريكم.....

احد الملثمين:طارق باشا ...وباعتلك كمان معانا هديه..

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
كانت فريده مع ادم في السيارة ليصطحبها الي المنزل
بعد ان اوصل كاميليا.. كانت فريدة غاضبة وتخبره بعدم رضاها عما فعله آسر وطريقته المتسلطة وعدم تغييره وقد تأكدت صحة ظنونها وقررت تركه.. واثناء ذلك رن هاتف ادم..

نبهته فريده بنبرة خافته: ادم..فونك بيرن...شوف مين....

امسك ادم بالهاتف ونظر للشاشة ووجده آسر ليلتفت لفريدة قائلا بتعجب: ده..اسر..

اكفهر وجه فريده بعد معرفتها للمتصل وأشاحت بوجهها وقالت بإقتضاب ضيق:
انت مش كنت معاه من شويه..

اومئ ادم برأسه وقال وهو يضغط زر الاجابه: ايوة... لحظه بس اشوفه عايز ايه.. ألو أيوة ياآسر..

وصله صوت اسر المجهد وهو يقول بصعوبة وتقطع: ادم.. انا.. فريده..

انتبه ادم وقال بتساؤل مستفهما: مالها فريده يا اسر.. فريده معايا..

قرن اسر حاجبيه وقال بنبرة متحشرجة بتوسل متألمة: قولها اني بحبها اوي..وخليها تسامحني.. انا....

وإتسعت عينا آدم بذعر وفجأه ضغط مكابح السيارة بشده لدرجة
ان فريده ارتد جسدها للأمام بقوة كادت أن ترتطم بالتابلوه لولا الحزام ثم عادت للخلف..

نظرت فريده الي آدم وقالت مستنكرة بخوف: فيه ايه يا ادم... مش تحاسب كنت هتموتنا..

لم يعيرها ادم انتباه فقد كان يتحدث مع اسر بتوتر ملحوظ وتسائل بجزع:
اسر انت فين.. مالك فيه ايه؟؟..

كان اسر يتكلم بصعوبة شديدة وهو يضع يده علي صدره ويلهث بشدة ويقول بنبرة متألمة: ادم خلي فريده تسامحني... ده ذنبها... اللي حصل ليا ده ذنبها
خلي بالك منها ......

هدر ادم بعصبية وقال بنبرة آمرة بقلق: اسر ايه اللي حصل... انت فين.. انا جايلك..

هتف اسر بنبرة خافته وقال: مفيش وقت يا ادم...خلي فريده تكلمني..وبأعين دامعة ونبرة متوسلة.. ...
نفسي اسمع صوتها لاخر مرة...عايز صوتها يكون اخر حاجة اسمعها..

نظرت فريده لوجه ىدم الشاحب وقالت بنفاذ صبر: في ايه يا ادم ...مالك... ماترد عليا..

هتف ادم بأعين دامعة ونبرة راجية: اسر... طب قولي انت فين.. مش هديهالك
غير لما تقولي مكانك..

اخذ اسر نفسا بصعوبة وقال بإرهاق: انا في (.......).. خليها تكلمني يا ادم

التفت ادم لفريدة وقال بنبرة واهنة: فريده خدي كلمي اسر.....

لتقرن فريده حاجبيها بضيق وتشيح بوجهها وهي تعقد ذراعيها امام صدرها وتقول بحنق: مش عايزة يا ادم..

صرخ ادم بنفاذ صبر وعصبية: خدي ... اسر بيموت.. القي الهاتف إليها وضغط مكابح السيارة بقوة

و انطلق بسرعة جنونيه الي المكان الذي اخبره اسر به

في حين وقع الكلام علي مسامع فريده كالصاعقة لم تعلم ما تفعل فقد شحب وجهها
والتقطت الهاتف بأيد مرتعشه ووضعتها علي اذنها وتسائلت بنبرة مهتزة مترقبة: اسر؟..

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
عند طارق وصل الرجال المكلفين بمهمة قتل آسر إلي المكان المتفق عليه ليقابلوا طارق ويخبروه بما حدث ويأخذوا اموالهم..

احد الرجال:ايوه يا باشا...كله تمام...الهديه وصلت لصاحبها..

طارق بضحكه شيطانيه:يعني هديتي وصلتله...

احد الرجال:ياباشا شويه وهتسمع خبره...متقلقش..

طارق:تمام...روحوا انتو الوقتي...ومش عايز حد
يشوفكم خالص..وفلوسكم اهيه..

احد الرجال:تمام يا باشا...احنا في الخدمه...

طارق:ايوة كدة..مش انا يا اسر اللي اطلع من المولد بلا حمص..
اينعم مكنتش هتوصل للقتل...بس الضرورة تحكم...

والكبار عايزين كده..ومدام امروا ..لازم انفذ...
ماهي حياتي مقابل حياتك...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

سمع اسر صوتها ليبتسم بوهن ويقول بنبرة متحشرجة برقة: فريده...كنت خايف اموت قبل ما اسمع صوتك
سامحيني...انا اسف

كانت عينا فريده متسعة بذعر وقالت بنبرة مستنكرة بخوف: فيه ايه.. انت بتتكلم كده ليه... اكيد لعبه من الاعيبك
...انت بتهزر صح

ارتعشت شفتي اسر وقال بنبرة متوسلة: فريده سامحيني... انتي الوحيده اللي حبيتها
مكنش قصدي اني اجرحك.. انا اسف.. ارجوكي

..قوليلي انك مسمحاني قبل ما اموت

هزت فريده رأسها نفيا باكية وقالت بعدم تصديق: لا مش ممكن.. انت بتكدب عليا... انت مش هتموت

قرن اسر حاجبيه وقال بعتاب: انتي بتعيطي ليه.. لا انا عايز اسمعك وانتي بتضحكي
انا وحشاني اوي ضحكتك.. انا اتسببت كتير في دموعك
مش عايز اسمعها ولا اشوفها تاني... قبل.. ما

قاطعته فريده ناهرة إياه ببكاء وحدة: اسكت.. لا ادم جاي في الطريق..انت مش هتموت..

هتف اسر بنبرة صادقة عاشقة: فريده انا بحبك..

كانت شهقات فريده تعلو وهي تبكي بشدة وتقول بنبرة مختنقة راجية: وانا كمان بحبك.. بحبك اوي
ارجوك يا اسر استحمل شويه.. احنا خلاص قربنا نوصل.. ظلت فريدة تتحدث إلي آسر حتي

وصل ادم وفريده الي المكان وركضوا خارج السيارة تجاه سيارة آسر ووجدوه علي الارض
مستندا بظهره الي السيارة وينزف بشده من عده اماكن في جسده.فقد كان مصابا بعده طلقات في اماكن متفرقه في الكتف و الصدر و القدم.. أسرعا إليه وجثي كلاهما علي ركبتيهم بجواره
نظر آسر إلي فريدة بإبتسامة شاحبة وقال بوهن شديد لاهثا وهو يلمس وجهها بيده المملؤة بالدماء: انا .. انا مبسوط اني شفتك قبل ما اموت....

اغمضت فريده عيناها بقوة وهزت رأسها نافية ببكاء قائلة: لاااااااا... انت مش هتموت.. انت مش هتسيبني
..احنا هنروح المستشفي

ليهزاسر رأسه بدوره ويقول بتثاقل: مفيش وقت.. قوليلي انك مسمحاني

لتفتح فريده عيناها الدامعة بغضب وتهتف بعصبيه: لا مش هسامحك... مش هسامحك لو سيبتني...وتدخل في بكاء شديد..

هتف ادم سريعا: قوم معايا يلا... ساعد كل من ادم وفريده اسر في النهوض
وكان يتالم بشده ووضع يده مكان الجرح في اسفل صدره.. ليدخلوه السيارة بالمقعد الخلفي وتجلس بجواره فريدة وهي تبكي بلوعة

وينطلق ادم بسرعة جنونيه.. وكانت فريده تمسك بيد آسر
وهو يضع راسه علي قدميها

هتف ادم وهو ينظر إليهم من المرآه الامامية بخوف: حاسس بايه يا اسر.. كلمني

اسر وقد بدا عليه الاعياء الشديد وقال وهو ينتفض: الدنيا برد
مش حاسس برجليا.. ثم بدأت لمعه عينا الرمادية تنطفي وجفونه ترتخي مهدده بفقدان الوعي..
كانت فريده تراقبه بأعين مشوشة من كثر ةالدموع ولكنها لمحت ارتخاء جفناه لتهزه بقوة وهي تهتف بلهجة آمرة حادة: اوعي.. اوعي تغمض عينك
مش هسمحلك تسيبني.. سامع.. مش هسمحلك..

اوقف ادم السيارة أمام المشفي وقال: خلاص ...خلاص وصلنا... خرج آدم من السايرة واسرع للمقعد الخلفي يخرج آسر ويسنده واسرع به الي الداخل وهو يصرخ بإستنجاد.. بسرعة حد يلحقني.....

اسرع من في المشفي ووضعوا اسر علي ترولي وفريده
ممسكه بيده واتجهوا به الي غرفه العمليات سريعا..

ارتعشت شفتي فريده وقالت منبهة: اوعي تستسلم وتسيبني.. سامع.. انا مستنياك..

ابتسم اسر لها قبل ان يختفي داخل غرفه العمليات.. اسرع آدم واتصل بوالده ووالد فريدة واخبرهم بما حدث..

وبعد وقت قصير وصل كل من يوسف وسيف الدين وسليم وليلي مهرولين الي المشفي

وقف سيف الدين امال آدم متسائلا بذعر لاهثا: ماله اسر يا ادم ... فين اخوك... ايه اللي حصله .. انطق..

كان ادم يبكي بلوعة وقال بصعوبة وهو يشير بيده للباب: اسر في اوضه العمليات... انضرب بالرصاص..

اتسعت عينا سيف الدين بصدمة وهوي علي المقعد مرددا بشرود: ابني.. انضرب بالرصاص

التمعت عينا يوسف بالدموع والغضب علي ابن عمه وصديق عمره وتسائل بنبرة قاتمة بعصبية:
مين... مين اللي عمل كده

صرخت فريده بإنهيار: انا... انا اللي عملت كدة..

اتسعت عينا الجميع التي توجهت اليها في صدمه تعلو وجوههم بذهول..

ليهدر سليم بغضب: انتي ايه اللي بتقوليه ده... انتي..

ليقول ادم بدهشه: فريده... انتي بتقو..

صرخت فريده مره أخري مقاطعة بنبرة مصرة واعين متورمة باكية: ايوة انا السبب..انا اللي عملت فيه كده
كان المفروض انا اللي اكون مكانه..

احتقن وجه يوسف بغضب واسرع يمسك بذراعها بقسوة يهزها بعنف هادرا بشراسة: انطقي
عملتي في اسر كده ليه... انا هموتك يا فريده..

ادم وهو يبعد يوسف بصعوبة ويقول مبررا: ابعد يا يوسف.. طارق
هوا اللي عمل كده.. فريده ملهاش دعوة....

لتهز فريده رأسها نفيا صارخة بتأنيب ضمير: لا... انا اللي عملت كده... انا اللي جبت
طارق لحد عنده... اسر بيموت بسببي.. انا مجرمه... انا......

قاطع صراخها الهستيري صفعة علي وجهها من آدم الجمت الجميع ينظرون إليهم بذهول..

وادم ينهرها بحدة: اسكتي.. انتي ملكيش ذنب... واسر مش هيموت
اسر هيبقي كويس... انهارت فريده باكية وتهاوت ارضا حيث لم تعد قدماها تستطيع حملها ليجثو ادم بجوارها ويضمها إلي صدره يبكي مكملا بنبرة متحشرجة بأمل.. اسر مش هيموت يا فريدة..

اسر هيقوم وهيرجعلك..هوا مش ممكن يسيبك..

ظل الجميع مرابضا امام الغرفة ينتظرون خروج آسر وبعد عده ساعات خرج الطبيب فاسرع الجميع تجاهه..

هتف سيف الدين متسائلا بلهفه: ها يا دكتور ابني اخباره ايه..

تنهد الطبيب بإرهاق وقال بأسف: احنا عملنا كل اللي نقدر عليه لكن...

ليتسائل يوسف بسرعه ونبرة متوترة: لكن ايه...ماله اسر؟..

اطرق الطبيب رأسه بأسي وقال بنبرة مواسية: البقاء لله... اسف..

صعق الجميع مما سمعوه وتراجعوا للخلف غير مصدقين.. لم يعوا ما سمعوه لفترة..

ظلت فريده في صدمه مما سمعت ولم تتحرك من مكانها من يراها يظنها فارقت الحياة بوجهها الشاحب وعيناها الثابتة ووجهها الذي تحول لقطعة رخام جامدة..

تسائل سيف بعد استيعاب: يعني ايه... اسر ماله؟..

الطبيب باسف مواسيا: البقيه في حياتكم... انا عارف ان الموضوع صعب
بس الحاله جات متأخرة ونزف كتير.. ومقدرناش
نسيطر علي النزيف.. شدوا حيلكم..

هتف ادم باكيا متسائلا بعدم تصديق: يعني ايه.... اسر خلاص راح.. مش ممكن..انا مش مصدق..

تنهد الطبيب وقال بنبرة عملية: البقاء لله يا جماعة... شدوا حيلكم..عن اذنكم..

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


noor elhuda likes this.

pretty dede غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 24-01-17, 09:46 PM   #59

مملكة الاوهام

? العضوٌ??? » 380569
?  التسِجيلٌ » Aug 2016
? مشَارَ?اتْي » 399
?  نُقآطِيْ » مملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond repute
افتراضي

لا والنبى قولى كلام غير ده اسورة مات احنا كنا عايزينه يتربى مش يموت قولى ان حد بيحلم وبقى كابوس

مملكة الاوهام غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 26-01-17, 07:49 PM   #60

pretty dede

كاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية pretty dede

? العضوٌ??? » 371679
?  التسِجيلٌ » May 2016
? مشَارَ?اتْي » 4,532
?  نُقآطِيْ » pretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond repute
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مملكة الاوهام مشاهدة المشاركة
لا والنبى قولى كلام غير ده اسورة مات احنا كنا عايزينه يتربى مش يموت قولى ان حد بيحلم وبقى كابوس
فيها ايه لو مات عادي عادي نجوز فريدة غيره هههههههه..
هنشول حصل ايه معاهم..


pretty dede غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 03:36 PM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.