آخر 10 مشاركات
القرار الصعب (ريما وعبد المحسن) / للكاتبة روح الشمالي ، مكتملة (الكاتـب : أمانى* - )           »          تراتيل الماضي ـ ج1 سلسلة والعمر يحكي - قلوب زائرة - بقلمي: راندا عادل*كاملة&الرابط* (الكاتـب : راندا عادل - )           »          309 - نهر الذكريات - مارى ويبرلى - روايات احلامى (الكاتـب : samahss - )           »          317 – صدى الذكريات - فانيسا جرانت - روايات أحلامي (الكاتـب : Just Faith - )           »          جدران دافئة (2) .. سلسلة مشاعر صادقة (الكاتـب : كلبهار - )           »          417 - لمن يسهر القمر - ماغي كوكس (الكاتـب : ^RAYAHEEN^ - )           »          الإغراء المعذب (172) للكاتبة Jennie Lucas الجزء 2 سلسلة إغراء فالكونيرى ..كاملة+روابط (الكاتـب : nagwa_ahmed5 - )           »          148 - وحدهما فقط - مارغريت روم - ع.ق (الكاتـب : pink moon - )           »          فوضى فى حواسي (الكاتـب : Kingi - )           »          و حانت العــــــــودة "مميزة و مكتملة" (الكاتـب : nobian - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى قصص من وحي الاعضاء > الروايات الطويلة المكتملة ضمن سلاسل (وحي الاعضاء)

Like Tree50Likes
إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 26-01-17, 07:50 PM   #61

pretty dede

كاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية pretty dede

? العضوٌ??? » 371679
?  التسِجيلٌ » May 2016
? مشَارَ?اتْي » 4,532
?  نُقآطِيْ » pretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond repute
افتراضي


هينزل بارتين اليوم عوضا عن البارحة.. متايعة ممتعة..

pretty dede غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 26-01-17, 07:51 PM   #62

pretty dede

كاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية pretty dede

? العضوٌ??? » 371679
?  التسِجيلٌ » May 2016
? مشَارَ?اتْي » 4,532
?  نُقآطِيْ » pretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond repute
افتراضي


البارت السادس عشر


ظل الجميع مرابضا امام الغرفة ينتظرون خروج آسر وبعد عده ساعات خرج الطبيب فاسرع الجميع تجاهه..

هتف سيف الدين متسائلا بلهفه: ها يا دكتور ابني اخباره ايه..

تنهد الطبيب بإرهاق وقال بأسف: احنا عملنا كل اللي نقدر عليه لكن...

ليتسائل يوسف بسرعه ونبرة متوترة: لكن ايه...ماله اسر؟..

اطرق الطبيب رأسه بأسي وقال بنبرة مواسية: البقاء لله... اسف..

صعق الجميع مما سمعوه وتراجعوا للخلف غير مصدقين.. لم يعوا ما سمعوه لفترة..

ظلت فريده في صدمه مما سمعت ولم تتحرك من مكانها من يراها يظنها فارقت الحياة بوجهها الشاحب وعيناها الثابتة ووجهها الذي تحول لقطعة رخام جامدة..

تسائل سيف بعد استيعاب: يعني ايه... اسر ماله؟..

الطبيب باسف مواسيا: البقيه في حياتكم... انا عارف ان الموضوع صعبx
بس الحاله جات متأخرة ونزف كتير.. ومقدرناش
نسيطر علي النزيف.. شدوا حيلكم..

هتف ادم باكيا متسائلا بعدم تصديق: يعني ايه.... اسر خلاص راح.. مش ممكن..انا مش مصدق..

تنهد الطبيب وقال بنبرة عملية: البقاء لله يا جماعة... شدوا حيلكم..عن اذنكم..

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

يوسف ببكاء:يعني ايه..اسر مات..طب..طب ازاي..

سيف بمراره:ابني..انا..ابني مات يا سليم..مات..مات بسببي..

سليم بأسي:اهدي يا سيف..مش كده..
اهدي علشان نعرف هنعمل ايه..

كان الجميع في حاله من النحيب والبكاء المرير الا فريده
التي كانت جامده لا تتحرك ولا تتكلم ..فهي بظنها انها السبب

في موت اسر كانت تنظر بعيون زائغة لا تري حولها كل ما تشعر به
ان روحها قد سلبت منها..ولكن كيف له ان يتركها..لقد اخبرته

انها لن تسامحه ان تركها ورحل...وها هو قد رحل بلا عودة...

واثناء بكائهم الشديد..

خرج طبيب اخر من غرفه العمليات واتجه اليهم:
حضراتكم اهل المريض اللي كان جاي مضروب بالرصاص مش كده..

سليم بحزن:ايوة يا دكتور..

الطبيب:طيب يا جماعة مالكم فيه ايه..
المريض هيكون كويس مفيش داعي لكل ده...

لم يعي الجميع ما قاله الطبيب..وتقدم يوسف مسرعا..

يوسف بدموع:يعني ايه..انا مش فاهم..انت
بتتكلم عن ايه.. وببكاء..ماهو خلاص مات..

الطبيب باستغراب:مين اللي قالكم كده..
انتم مش اهل اسر سيف الدين..

ادم ببكاء:ايوة احنا..بس الدكتور من شويه قالنا ان اسر مات..

الطبيب:لا...يا جماعة المريض..عايش وهيخرج الوقتي ع العنايه..

واثناء حديثهم مع الطبيب وجدوا اسر يخرج من غرفه العمليات..
لم يفهم احد ما يحدث فاكمل اليهم الطبيب المسئول عن اسر واخبرهم
انه سيكون بخير ولكنه سيظل في العنايه الفائقة لبعض الوقت

يوسف بدهشه:يعني اسر عايش...امال الدكتور اللي
جه من شويه... وقالنا انه مات..هوا فيه ايه..

سيف بخوف:الله يخليك...طمني اسر ابني عايش ولا ميت..

الطبيب بابتسامه:يا فندم اطمن.. ابن حضرتك عايش..

سليم:امال الدكتور التاني.. بيقول مات ازاي..

الطبيب:حضرتك هوا يقصد المريض التاني.. اللي كان جاي
معاه في نفس الوقت.. في حادثه عربيه..

ادم بلهفة وفرح:طب هوا هيفوق امته...هنشوفه امته..

الطبيب:احنا هنفضل مخدرينه شويه علشان الالم,,,
وبعد كده هنفوقه ..متقلقوش..

سليم:يعني هوا هيكون كويس...

الطبيب:ايوة يا فندم...ولما يفوق تقدروا تشوفوه...

ادم بفرحه:شفتي يا فريده..مش قلتلك..اسر
لايمكن يسيبك...سامعة..عايش..

كانت فريده لا ترد عليهم فقط تحاول استيعاب الموقف..

ليلي بفرحه:اسر عايش يا فريده..انتي سامعه..عايش..
انتي مش بتردي ليه..وبقلق انتي كويسه..

فريده بهدوء :لوسمحت ممكن تقولي...
الدكتور اللي خرج من شويه اسمه ايه..

ليلي باستغراب:وعايزة تعرفي اسمه ليه يا فريده..

فريده بهدوء غريب:لحظه يا مامي...من فضلك قولي
اسمه ايه لو سمحت..اصلي عايزاه..

الطبيب:اسمه جمال عمران...حضرتك عايزاه في حاجة..
هوا فعلا دكتور اعصاب وهيكون مسئول عن اسر لما يفوق..

فريده:شكرا يا دكتور..
الطبيب:عن اذنكم...

ليلي:كنتي بتسالي عن الدكتور ده ليه...
استني يا فريده رايحة فين..

انطلقت فريده ناحيه الاستعلامات وسالت عن مكتب
الدكتور جمال عمران ودلتها الممرضه عليه..دلفت الي مكتبه

جمال:خير يا فندم حضرتك عايزة حاجة...

فريده:ايوه... عايزاك انت...
جمال:حضرتك مين...

فريده بعيون مشتعله غضبا وهي تتجه نحوه :انا...انا مرات المرحوم..

>>>>>>>>>>>>>>>>>

سليم بقلق:الحقها يا ادم شوفها رايحة فين..

ذهب ادم و يوسف خلف فريده ولكن لم يلحقوا

بها واثناء سيرهم سمعوا صوت صراخ احدهم اتجهوا ناحيه الصوت
ولجموا..ثم دخلوا في حاله ضحك هستيري.. مما رأوا..

كانت فريده منقضه علي الطبيب والمكتب في حاله من الفوضي...

جمال بفزع:مكنتش اعرف انكم اهل المريض التاني..

فريده بغضب:لما انت مش عارف.. اننا اهله بتقول ليه..ها..

بص انا هموتك النهارده.. هديك انت لقب مرحوم بداله .....
كانت تنهال عليه الضربات...

جمال بالم:كفايه..انا اسف.. مكنش قصدي..

فريده بغضب وهي تكيل له الضربات:اعمل ايه انا باسفك بعد ما خلتني...
اعيش اصعب لحظه في حياتي...مش عتقاك النهارده..

جمال وهو يحاول تفادي الضربات الموجعه:يا مدام انا كنت
هعرف منين...الاتنين كانوا جايين في نفس الوقت...

فريده بغضب:وده عذر...مش تتاكدوا الاول من المعلومات..
بدل ما تموتونا من الرعب..بص انا هخليك تبطل الشغالانه ديه..

جمال باستنجاد:يا جماعة حد يحوشها عني..هتموتني..

فريده:انت اصلا اخرك تكون دكتور بهايم..مش بني ادمين..خد..طاااخ..بووم..

جمال بالم:خلاص..هبطلها..مش هشتغل تاني..بس ارحميني..

استجمع كل من ادم ويوسف انفسهم وحاولوا ابعاد فريده عن الطبيب...

ادم وهو يمسك بفريده ويضحك:خلاص يا فريده كفايه بقي..

فريدة وهي تحاول التملص:سيبني يا ادم...لازم اعرفه غلطه..

يوسف وهو يضحك:خلاص ..هوا عرف غلطه يا فريده..

اخرج ادم فريده من غرفة الطبيب وتوجهوا بها الي حيث
يوجد الجميع..وكانت كاميليا قد حضرت..

سليم بقلق:رحتي فين يا فريده..ومالك كده..
وشك احمر ليه..انتي كويسه..

نظر كل من ادم ويوسف الي بعضهما وبدا في الضحك..

سيف بغضب:تصدقوا انكم معندكمش دم ..
بقي اسر جوا في العنايه وانتو بتضحكوا..

يوسف وهو يضحك:ماهو انت يا عمي متعرفش ايه اللي حصل..ههههههه

ادم:ههههه اصلك يا بابا ماتعرفش... فريده كانت فين ..

سيف بنفاذ صبر:ماتنطقوا ايه اللي حصل...

حكي ادم للجميع ما فعلته فريده مع الطبيب وضحكوا جميعا

فريده بضيق:انتو بتضحكوا علي ايه...ده انسان غبي ..
كان لازم اعمل فيه كده علشان يعرف غلطته وميكررهاش تاني...

ادم:حرام عليكي يا شيخه.. ده كان هيخلص في ايدك..

سيف:بجد يا فريده انتي مش معقوله...مكنتش اعرف انك ممكن تعملي كده..

فريده بغضب:امال قاعد يقولي...مات وشدوا حيلكم..ومعرفش ايه..

سيف:مكنتش اعرف انك بتحبي اسر للدرجة ديه...

فريده وقد دمعت عيناها:اسر لو كان جراله حاجة انا كنت مت وراه..

كاميليا بغيظ:مانتي كنتي مطلعة عينه..دلوقتي اعترفتي بحبه..

يوسف:مكنش ممكن يسيبك..ده حتي لو مات..عفريته يطلعلك..

فريده بغضب:عفريت لما يركبك...انت بتفول عليه..
شكلك عايز تتروق زي دكتور البهايم اللي هناك يا يوسف..

يوسف بضحكة:هههه...خلاص ..خلاص..

ادم لكاميليا بحزن:بصي يا بنت الناس.. لو لسه موافقه علي
الجواز مني.. عايز اقولك حاجة مهمه..

كاميليا:قول يا حبيبي مالك..

ادم:متفكريش في الخلفة يا قلب ادم..

كاميليا باندهاش:ليه يا ادم..انت مش عايز نجيب اطفال..

ادم بحسرة:مش بيدي...بس بعد اللي حصل..انا قطعت الخلف..

طلبت فريده من الطبيب ان تدخل لاسر العنايه ووافق بعد الحاح منها..
توجهت فريده الي العنايه بعد ان ساعدتها الممرضه في ارتداء ملابس العنايه ..

دلفت فريده الي العنايه ونظرت لتجد اسر نائم ومحاط
بالاسلاك والاجهزة اتجهت ناحيته وجلست مقابله..

فريده ببكاء:اسر

الممرضه:من فضلك لازم تكوني هاديه ..هوا كويس..
حالته مستقرة..هما بس منيمينه علشان الالم..
هسيبك الوقتي وعشر دقايق ورجعالك..

فريده بدموع:اسر حبيبي..انا كنت عارفة انك مش هتسيبني...
بس سامحني..انا السبب في اللي انت فيه..انا السبب في اللي حصلك..

لو مكنتش جبت طارق مكنش حصل كل ده..انا بحبك قوي..اكتر من روحي..
انا مستنياك تفوق علشان اقولك اني مسمحاك..وبلهجة امرة..

بس اوعي بعد كده تفكر تسيبني..او تفكر تروح لغيري..انت عارف
ساعتها انا اللي هموتك..ولو شفتك بتكلم واحده تانيه
وقعتك سوده..ويلا فوق بقي علشان نرجع نتخانق انا وانت..

الممرضه:يلا يا مدام بقي..

فريده برجاء:خليني شويه كمان..

الممرضه:مش هينفع..الدكتور زمانه جاي ولو لقاكي
لسه هنا هيزعقلي..معلش..

فريده :ماشي..وهمست لاسر..انا هسيبك الوقتي يا حبيبي..
اصل الدكتور الرزل اللي بره قالي عشر دقايق..متتاخرش عليا..ها..

من يحبك لن يبتعد عنك..ولو ان كل الاشياء حوله تجبره علي ذلك..
سيحارب من اجلك ويبقي معك ولك وحدك..
وسيضحي باغلي ما يملكه من اجل ان يفوز بك..

ظل الجميع في المشفي لمده يومان حتي افاق اسر ونقل الي غرفه عاديه..

يوسف:حمدلله علي سلامتك يا كبير..كنا هنموت من القلق عليك..

اسر بتعب:الله يسلمك يا جو..

سيف:كده يا اسر تخضنا عليك...عارف
لو كان جرالك حاجة انا كنت روحت فيها...

اسر:بعد الشر عنك يا بابا...قدر ولطف..بسيطه..

سيف:مالك يا فريده مش بتتكلمي ليه..انتي كويسه..

فريده بهدوء:ايوة يا اونكل كويسه..

دلف ادم الي الغرفه :بص يا اسر.. علي فكرة انا تعبت منك..
كل شويه انقلك مستشفي..بص انا من رايي
نحجزلك جناح دايم..لان شكلها كده مطوله معاك..

سيف وهو يضرب ادم:ايه اللي بتقوله ده ..بعد الشر ..
وبعدين فين الدكتور اللي روحت تجيبه..

ادم وقد تذكره:اهاااا...ده واقف برا..

سليم:طب ومدخلش معاك ليه,,,

ادم وهو يضحك :ههههه..اصله خايف من فريده...

اسر باستغراب وهو ينظر اليها :وخايف منها ليه..

ادم :اصلك متعرف اللي حصل..وحكي له ادم ماحدث...

يوسف مكملا:ههههه..وكله كوم ولما كانت
فوق المكتب ونطت عليه وفين يوجعك...

اسر وهو يضحك بالم:ااااااااه....هههههه...كف ايه مش قادر..

سيف:كفايه بقي علشان جرحه..انده للدكتور يا ادم خليه يدخل..

دلف الطبيب لفحص اعصاب اسر ولمح فريده ونظر اليها
بخوف في حين انها كانت ترمقه بنظرات ناريه..

فحص الطبيب اسر وخرج من الغرفه مسرعا..

اسر وهو يضحك:ههههه...خلاص يا فريده ..
الراجل هيموت من الخوف منك..

يوسف:ههههههه...شفته ماصدق خلص فحص وخلع..
بصراحة يا فريده انتي مفتريه..

اسر بحده:احترم نفسك يا يوسف..وملكش دعوة بمراتي..
تعمل اللي هيا عايزاه..

ادم :احم..طب يا جماعة نسيبه يرتاح شويه وتعالو احنا
نشرب حاجة في الكافي تحت..

فريده :اوك..يلا بينا..
كاميليا:اييييييه...رايحة فين..

فريده باستغراب:الكافيتيريا...عندي صداع محتاجة فنجان قهوة..

كاميليا بغيظ وهي تجذ علي اسنانها:لا...انتي استني..
مع اسر هنا..افرضي احتاج حاجة..

فريده وهي تخرج:لا مش هيعوز..وبعدين جمبه الزرار لو عاز حاجة ينده الممرضه..

كاميليا وهي تدفعها للداخل وتغلق الباب:لا اقعدي هنا..يمكن يعوذ يروح حته..

فريده بغيظ:غبيه..ايه ده..بقولها مصدعة عايزة قهوة ..تقولي اقعدي..
ليه هوا هيجري يعني..ماهو متلقح هنا..هيروح فين وهو مكسح كده..

اسر بغل وهو يجذ علي اسنانه:سمعتك علي فكرة..بقي انا مكسح...تعالي هنا..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

في مكان اخر..
الشخص الاول بغضب:ماذا تعني انه لا يزال حيا؟

الثاني:سيدي لقد اصيب ولكنه قد نجا..

الاول بغضب:ما هذا الهراء..انني حقا اتعامل مع مجموعه حمقي..

الثاني:سيدي..لقد ارسل اليه طارق من يقتلونه ولكنهم لم يوفقوا..

الاول بغضب:طارق ..هذا الغبي لم ينجز مهمته بدقه..احمق احمق..

الثاني:اذا ماذا تريدني ان اخبره ليفعله سيدي؟

الاول:لا..لقد انتهي عمل طارق..لقد اصبح ورقه محترقه بالنسبه لنا..

الثاني:اذا بما تأمرني سيدي..

الاول:علينا ان نقوم بعملنا بانفسنا..لقد انتهينا من العمل مع الهواه..

الثاني:حسنا سيدي..لقد فهمت ما تريده..سأنفذ فورا..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>



noor elhuda likes this.

pretty dede غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 26-01-17, 07:54 PM   #63

pretty dede

كاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية pretty dede

? العضوٌ??? » 371679
?  التسِجيلٌ » May 2016
? مشَارَ?اتْي » 4,532
?  نُقآطِيْ » pretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond repute
افتراضي


البارت السابع عشر

اسر بغل وهو يجذ علي اسنانه:سمعتك علي فكرة..
بقي انا مكسح...تعالي هنا..

فريده :نعم عايز ايه..

اسر :الله..انتي قلبتي..ما كنتي كويسه من شويه..ولا انتي بس
بتتكلمي كويس معايا لما بكون عيان ومش واعي..

فريده بتهكم:قصدك ايه..بص من الاخر..انت خلاص بقيت
كويس فمفيش داعي لكل ده..خلصنا..

اسربقلق:يعني ايه..مش فاهم..انتي مش سامحتيني..
فريده:مين قال كده...

اسر بتهكم:امال اللي كنتي عملاه ده كله ليه...العياط..وبحبك يا اسر ..
وهستناك ..ومش هسامحك غير لما ترجعلي..وضربك للدكتور..كل ده عادي..

فريده بارتباك:هااا..ابدا ..بس كنت حاسه بالذنب مش اكتر ..
لكن دلوقتي خلاص..بعدين انا ميهمنيش حالك..

اسر متظاهر بالتألم:اااااااه..

فريده بلهفة وخضة:اسر ..انت كويس يا حبيبي..اندهلك الدكتور..
حاسس بايه..حاجة وجعاك..

اسر:اااااااااه..قلبي اللي واجعني من عمايلك..وبسخريه..
لما انتي بتحبيني كده..ليه العند ده..بحبك يا مجنونه..

فريده بتهكم:عند..ومجنونه ..في جمله واحده..ماشي يا اسر..

دلفت الممرضه للغرفة وتفحصت الحال..

الممرضه:لو عزت اي حاجة يا فندم اندهلي وانا هاجي علي طول..

اسر بابتسامه:ان شاء الله..
وبعد خروج الممرضه..

فريده بغيظ:عينك يا بشمهندس..
اسر باستفهام:عيني..مالها..فيها حاجة..

فريده بغيظ:عينك هتطلع علي الممرضه..
حتي وانت مخرم كده مش عاتق..

اسر بغيظ :مخرم..ليه شيفاني جلبيه..عشان تقولي مخرم...
ماشاء الله علي ملافظك....وليستفذ فريده..بس بصراحة البت حلوة..

فريده بغضب وهي تضربه علي كتفه:احترم نفسك...ايه انا مش ماليه
عينك اللي كانت عايزة رصاصة ديه بدل ايدك..

اسر متألما:اااااه...حرام عليكي يا مفتريه..كتفي..
فريده:تستاهل..علشان تبقي تبص تاني..

اسر بخضه:ايه يا فريده انتي هتتحولي ولا ايه..شعرك احمر زياده كده ليه..

فريده:اكيد..ده انا ممكن اتحول واولع فيك الوقتي..

اسر بضيق:يا فريده الله يكرمك ..انا اصلا مش بحب اللون ده..
عندي عقده منه..مش كفايه قصيتي شعرك..غيريه والنبي..

فريده بابتسامه خبيثة:مانا عارفة ...وعلشان كده انا عملته..
وهسيبه كده..ان كان عاجبك..

اسر:انا عارف من الاول انك مفتريه وشرانيه ..بس اعمل ايه
ادبست فيكي بس ملحوقة ..اول ما ابوكي يجي هرجعك ليه..

فريده:بعينك..انا قاعده علي قلبك..مش سيباك..
اسر بحب:وانا مش عايز غير انك تفضلي قاعده فيه .

معتز وهو يدلف الي الغرفه:حبيبي يا كازنوفا...الف سلامه عليك..
كريم:ايه يا معلم ..ماتشد حيلك امال..كام رصاصة تعمل فيك كده..

اسر بغيظ:الله يحرقكم..كان لازم تيجوا الوقتي ..

كريم:ايه يا كبير مكنتش عايزنا نيجي ولا ايه..
احنا قطعنا عليك حاجة ولا ايه..

اسر بغل مكتوم:معقوله ..ابدا...شرفتوا..

معتز:احنا كنا قلقانين عليك..والشله كلها لما عرفت كانت
عايزة تيجي..بس احنا قولنالهم بلاش علشان متتعبش...
بس لما ترجع البيت هيطبوا عليك وش..

اسر:ملوش لزمه يا جماعة..ده كله..انا هبقي كويس وهبقي اشوفهم..

كريم وهو يميل علي اسر:اول ما تخرج وتشد حيلك ليك عندنا
حفله انما ايه..هترد فيك الروح... وهنظبطلك مزز انما ايه صواريخ..

فريده وهي ترفع حاجبها:بتقول حاجة يا كريم..مش سمعاك كويس..

كريم:بقول حفل...

قاطعه اسر بخوف:الله يخربيتك...اكتم..
انت بتقول ايه قدامها..ده انا ماصدقت اتعدلت عليا..

ابدا يا حبيبتي ده بس بيقول انه ماشي الوقتي
علشان عنده شغل..شرفتوا يا جماعة..

كريم:اخرج انت بس واحنا هنروقك يا كازنوفا..بس
المستشفي فيها شويه ممرضات انما ايه..

معتز:طول عمرك مرزق يا اسر..هتبقي برا وجوا..
واحنا عارفينك مش هتعتق..

اسر وهو يلكزه في معدته ويجذ علي اسنانه:اخرج بره
يا معتز انت وكريم..انتو هتجيبوا اجلي النهارده علي ايديها..

معتز متألما:ااااااه...ماشي يا اسورة ..هنسيبك احنا الوقتي..
وبغمزة..شكلنا قطعنا عليك القعده ..سلام ..

اسر بغيظ:وبهمس في داهيه...وبابتسامه صفراء..
شرفتوا متقطعوش الجوابات..

اسر لفريده:حبيبتي كنا بنقول ايه قبل ما الغربان دول يجوا..

فريده بابتسامه:ابدا كنت بقول... وبعيون مشتعله غاضبه..
اني ممكن اطلع روحك لو فكرت تروح معاهم في حته..

اسر:بصي..اعتبريني قطعت كل صلتي بيهم..ولو عايزاني
ارفد كريم معنديش مانع بس والنبي ما تقلبي عليا..

فريده بضحكه:ايوة كده اتعدل..
اسر:يالهوي ياني في ضحكة بالجمال ده...بقولك ايه..

ليدلف يوسف اليه :اسر فيه ظابط برا وعايز ياخد اقوالك..

اسر بغيظ:هوا فيه حد مسلطكم عليا..مش عارف اقولها
كلمتين علي بعض ...انا عارف هوا حد باصصلي في ام الموضوع ده..

اكيد كريم..انا عارفة..عينه وحشه..بس نعمل ايه...احم احم نرجع للقصه..

دلف الضابط واخذ اقوال اسر الذي انكر معرفته للجاني واكتفي بانه
لا يعلم فهو رجل اعمال ولديه الكثير من الاعداء وربما كان ما حدث
حادثه سطو مسلح..ولم يذكر اي صله لطارق في الموضوع..

فريده بغضب:انت ازاي مقولتلهوش ان طارق هوا اللي عمل كده..
اسر ببرود:مكنش فيه اثبات علي ان هوا اللي عمل كده..

فريده بعصبيه اكثر:انت هتستهبل يا اسر..مش قلت ان الناس
اللي طلعوا عليك هما اللي قالولك ان طارق هوا اللي باعتهم..

اسر:خلصنا يا فريده..انا قولت اللي عندي..ولو حد قال
غير كده قدام البوليس مش هيحصل طيب..

ادم :ازاي يا اسر...يعني انت هتسيب طارق ينفد باللي عمله..

اسر بغل:لا...بس انا اللي هحاسبه علي اللي عمله لما اطلع من هنا..

يوسف بقلق:ناوي علي ايه يا اسر..انت كنت لازم
تخلي الحكومه هي اللي تحاسبه مش انت..

اسر بغضب:مش اسر سيف الدين هوا اللي يستني حد يجبله حقه..

فريده بحده:طبعا..ما احنا عايشين في غابه كل واحد ياخد حقه بايده..

اسر:بقولكم ايه انا تعبان وعايز ارتاح..وصل فريده يا ادم..

فريده:احسن برضو انا مش طايقة اقعد معاك
ثانيه واحده..وخرجت وصفعت الباب خلفها..

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
سليم:شفت يا سيف..انا كنت قلقان من اللي
حصل لاسر..انا مش عارف احنا هنعمل ايه..

سيف:خلاص بقي يا سليم..ماطلع طارق هوا اللي عمل كده مش هما..

سليم:بس انا قلبي مش مطمن يا سيف..

سيف:ارتاح بقي شويه يا سليم..خليني اخد
نفسي ابني كان هيضيع مني..وربنا ستر..

سليم بقلق:ربنا يستر من اللي جاي يا سيف..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

في منزل طارق السيوفي فوجئ باشخاص في منزله..
محاطين به في غرفته ..علم علي الفور من هم حاول الهرب منهم
ولكنه لم يستطع..فعلم انها نهايته ..قاموا بقتله
بابشع طريقه هو ومن كان معه في المنزل وتركوه جثه هامده..

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

بعد عده ايام عاد كل شئ الي طبيعته الي حد ما وترك اسر
في المشفي ليتعافي ولكن فريده كانت
لا تتركه كانت تحضر في الصباح وتبقي معه

في المشفي..
دلفت فريده الي غرفه اسر وعندما شاهدها فرغ فاهه..
اسر بعدم تصديق:مش ممكن..انتي رجعتي كده ازاي..

فريده بابتسامه:ايه وحشه..مش عاجبك يعني ..اروح اغيره..

اسر بسرعة:لااااااا...ده انا ماصدقت..بس ازاي ده انتي
كنتي امبارح ..وبعدين هوا لحق يطول..انا..انا مش فاهم حاجة...

فريده بضحكه:ههههه..انا هفهمك..لما باباك عرف اللي عملته..
جاني وقالي انك محتاج قرصه ودن..وعلشان نعمل كده لازم اغير

شوية في شكلي وقالي انك مش بتحب الred hair وعندك منه عقده ...
..علشان الست اللي نصبت عليك في اول شغلك ..وانا كنت عارفه انك

مش بتحب الشعر القصير بصراحة انا كمان مكنش هاين عليا اقصه كله ..
..فخليتهم يعملولي شعري مموج جامد علشان يبان قصير

والصبغة اللي عملتها..كانت مؤقته يعني بتروح بعد مده قصيرة
..بس..ادي كل الحكايه..

اسر بغيظ:يعني ابويا هوا اللي عمل ده كله..وانتي معاه..
وانا اللي كنت هفرقع ومتحسر انك قصيتي شعرك..

فريده :اها..بس ايه عجبك عرفت اتقن الدور..

اسر بغل:طبعا..لا وابويا عايش معاكي في جو العشق الممنوع..
طب والتليفونات اللي كنتي بتقعدي ترغي فيها وتتكلمي بمياعة..

فريده:كان اونكل سيف برضو..

اسر بغيظ:ماشي يا حاج سيف ..بقي انت يطلع منك كل ده...
وانتي اي حد يقولك علي حاجة تعمليها كده..

فريده بتهكم:طبعا..انت كنت تستاهل اللي اتعمل فيك..
بس معتقدش انه كان كفايه..

اسر:بت..بقولك ايه وربنا ده انا كنت هموت من....

قاطعته فريده وهي ترتمي في حضنه وبدموع:ارجوك يا اسر بلاش
كلمه الموت ديه..انا لغايه دلوقتي مش مصدقة اللي حصل..
مش متخيله انك كنت هتضيع مني في لحظه..وانا السبب في ده كله

اسر وهو يحتضنها بذراعه السليمه وبنبره حانيه:خلاص يا حبيبتي.
.اهدي.. انتي ملكيش ذنب..كل اللي حصل بسبب عنادنا احنا الاتنين.

.وبخبث...ايه يا فريده انتي ريحتي قوي كده ليه...
عجباكي النومه ولا ايه..ابعدي شويه تعبت..

فريده وبهمس:تؤ..انا مرتاحه كده وبعدين انا اديلي ايام
منمتش بسببك..وبعدين المكان ده بتاعي انا..

اسر وهو يحتضنها بحب:وعمره ما هيكون لحد غيرك..
ظل اسر وفريده هكذا لبعض الوقت حتي غفا كلاهما..

دلف سيف الي الغرفه ووجدهم علي ذلك الحال فابتسم
وخرج وبعد وقت قليل استيقظت فريده وحاولت
الابتعاد عن اسر ولكنه تمسك بها..

اسر:رايحة فين ..خليكي..
فريده:ابعد بقي..بعدين حد يجي..

اسر برفعه حاجب:دلوقتي حد يجي..مش من شويه
كنتي مش عايزة تبعدي..لا خليكي...

فريده بخجل:ابعد بقي كفايه.. وبعدين علشان الجرح..

اسر :لا ملكيش دعوة.. انا مش تعبان..

دلف سيف وبخضة مصطنعه:ايييييييييه ده..ايه اللي بيحصل هنا.
.بتخونيني يا فريده..هنت عليكي..

اسر بغيظ:شرفت يا حاج..اهلا..

سيف بحده مصطنعه:انت بتعمل ايه مع فريده..بقي انا اسيبكوا شويه
تعملوا كده مكنش العشم...وبعدين شعرك غيرتيه ليه..

فريده :ماخلاص يا اونكل ..اسر عرف كل حاجة..
سيف:احم احم... كل حاجة...كل حاجة..

فريده:اها..
اسر بغل:ايوة يا حاج..بقي انت تعمل فيا كل ده..

سيف:بقي كده يا فريده تبيعيني..وانا اللي كنت فاكرك ستر وغطا عليا..

فريده:معلش بقي..اصله صوعب عليا..وهوا خلاص اتعلم الادب..مش كده يا حبيبي..

اسر :كده يا حياتي..بس ماشي يا بابا..ليك يوم برضو..

سيف بضحكه:هههه..ماخلاص يا كازنوفا..وبصراحة انت كنت تستاهل..

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
كانت فريده في الشركه وذلك لتأخرها عن بعض الاعمال قبل الذهاب
الي اسر في المشفي..انهت عملها وفي الطريق لمحت في سيارتها

الجريده المعتاده علي شرائها دائما يوميا ولكنها اليوم لم تقرئها
لانشغالها تصفحتها وهي تستعد لقياده السيارة من الجراج..
ولفت انتباهها خبر وقع عليها كالصاعقة..

مصرع رجل الاعمال طارق السيوفي في ظروف غامضه..

وجدت منذ يومان جثه رجل الاعمال طارق السيوفي مقتولا
بطريقة بشعه في فيلته هو وكل من كان معه في الفيلا..
ومن التحقيقات اثبت ان الحادثة قد مر عليها عده ايام..

حيث انه لم يذهب الي عمله ولم يرد علي الاتصالات..
وعندما حضرت الخادمه بعد ايام من عطلتها وجدته ميتا في غرفته ..

وجد مذبوحا ومطعونا عده طعنات ووجود اثار للمقاومه
..ولازالت التحقيقات مستمرة لمعرفه ملابسات الحادث..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

عند اسر اسرع اليه والده
سيف بغضب:ايه اللي حصل ده يا اسر..انت تعمل كده تقتل طارق..
اسر بعدم فهم:طارق مين يا بابا اللي قتلته..

سيف:اتفضل اقري الجرنال وانت تفهم..

قام اسر بقراءة الخبر وصدم مما رأي..واكمل:والله ما ليا دعوة
باللي حصل يا بابا..انا معرفش حاجة عن ده..

سيف بغضب:امال مين..مين له مصلحة انه يقتله غيرك..

اسر مدافعا:والله يا بابا انا ماعملت حاجة...بعدين مانا قاعد في المستشفي قدامك.
.هقتله ازاي..وبعدين انا لايمكن اني اقتل انسان مهما كان اللي عمله فيا..
اينعم كنت هنتقم منه علي اللي عمله فيا..بس مش للدرجة ديه..

سيف باستغراب:امال مين..مين له مصلحة..وبتفكير..
واشمعني في الوقت ده..اللي عمل كده قاصد ..

اسر:قصدك ايه يا بابا..انا مش فاهم..
سيف:قصدي ان اللي قتله قاصد انه يلبسك التهمه ديه..

اسر:نعم...وانا مالي..

سيف:يابني افهم..انت بعد اللي حصل فيك..والكل عارف انك انت وطارق اعداء..
يعني هيقولوا انك انت اللي قتلته علشان تنتقم منه..

اسر:طب ومين له مصلحة في كده...مين اللي عايز يأذيني..
سيف بشرود وبتفكير:مش يأذيك انت,,

اسر:امال مين..بابا انت عارف حاجة ومخبيها عليا.. قول يا بابا..

سيف بتنهيده:بص يا اسر..انا مش متأكد..بس اعتقد انك لازم تعرف
اللي بيحصل..علشان تقدر تحمي نفسك..وتحمي فريده معاه...

اسر بعصبيه:فريده..وايه اللي دخلها في الموضوع....قول يا بابا وخلصني..

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

noor elhuda likes this.

pretty dede غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 26-01-17, 10:29 PM   #64

مملكة الاوهام

? العضوٌ??? » 380569
?  التسِجيلٌ » Aug 2016
? مشَارَ?اتْي » 399
?  نُقآطِيْ » مملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond repute
افتراضي

اه يانى الحمد لله اسورة كويس ههههههويستاهل دكتور البهايم الل عملته غيه فريدة واتصالحوا وبقوا زى عصافير الكناريا ربنا يستر وياترى ايه حكابة الناس دول كل ده علشان شغل سيف وسليم

مملكة الاوهام غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 27-01-17, 04:33 PM   #65

pretty dede

كاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية pretty dede

? العضوٌ??? » 371679
?  التسِجيلٌ » May 2016
? مشَارَ?اتْي » 4,532
?  نُقآطِيْ » pretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond repute
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مملكة الاوهام مشاهدة المشاركة
اه يانى الحمد لله اسورة كويس ههههههويستاهل دكتور البهايم الل عملته غيه فريدة واتصالحوا وبقوا زى عصافير الكناريا ربنا يستر وياترى ايه حكابة الناس دول كل ده علشان شغل سيف وسليم
اه اسورة عايش ده زي القطط.. عصافير كناريا اوي دول ميقدروش يعيشوا بدون خناقات.. هنعرف حكاية الناس ديه ايه..


pretty dede غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 27-01-17, 04:35 PM   #66

pretty dede

كاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية pretty dede

? العضوٌ??? » 371679
?  التسِجيلٌ » May 2016
? مشَارَ?اتْي » 4,532
?  نُقآطِيْ » pretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond repute
افتراضي


البارت الثامن عشر

عند اسر اسرع اليه والده ..

سيف بغضب:ايه اللي حصل ده يا اسر..
انت تعمل كده تقتل طارق..

اسر بعدم فهم:طارق مين يا بابا اللي قتلته..

سيف:اتفضل اقري الجرنال وانت تفهم..

قام اسر بقراءة الخبر وصدم مما رأي..واكمل:والله ما ليا دعوة
باللي حصل يا بابا..انا معرفش حاجة عن ده..

سيف بغضب:امال مين..مين له مصلحة انه يقتله غيرك..

اسر مدافعا:والله يا بابا انا ماعملت حاجة...بعدين مانا قاعد
في المستشفي قدامك..هقتله ازاي..وبعدين انا لايمكن اني اقتل

انسان مهما كان اللي عمله فيا..اينعم كنت هنتقم
منه علي اللي عمله فيا..بس مش للدرجة ديه..

سيف باستغراب:امال مين..مين له مصلحة..وبتفكير..
واشمعني في الوقت ده..اللي عمل كده قاصد ..

اسر:قصدك ايه يا بابا..انا مش فاهم..

سيف:قصدي ان اللي قتله قاصد انه يلبسك التهمه ديه..

اسر:نعم...وانا مالي..

سيف:يابني افهم..انت بعد اللي حصل فيك..والكل عارف انك انت وطارق اعداء..
يعني هيقولوا انك انت اللي قتلته علشان تنتقم منه..

اسر:طب ومين له مصلحة في كده...مين اللي عايز يأذيني..

سيف بشرود وبتفكير:مش يأذيك انت,,

اسر:امال مين..بابا انت عارف حاجة ومخبيها عليا.. قول يا بابا..

سيف بتنهيده:بص يا اسر..انا مش متأكد..بس اعتقد انك لازم تعرف اللي
بيحصل..علشان تقدر تحمي نفسك..وتحمي فريده معاه...

اسر بعصبيه:فريده..وايه اللي دخلها في الموضوع....قول يا بابا وخلصني..

سيف:انا وسليم كنا داخلين في صفقه وكانت في مزاد المهم الصفقه
ديه كان داخلها مجموعة من المافيا يعني صفقة خشب وحديد مسلح
كانوا عايزين يهربوا فيها سلاح ومخدرات..احنا مكناش نعرف كده الاول..

المهم بعتوا ناس يحاولوا يخلونا نتنازل عنها بس انا رفضت وخليت
سليم يوافق اننا نفضل فيها..حاولنا كتير لغايه ما الصفقه رسيت علينا..

بعدين لقيناهم بيبعتوا رسايل تهديد...انهم مش هيعدوا اللي حصل ده علي خير ..
وخصوصا لسليم بيهددوه بفريده وانهم هيأذوها..علشان كده

انا طلبت منك انك تتجوزها ونبعدهم عنها..بس الواضح انهم لسه عايزين
ينتقموا مننا...واكيد هما اللي ورا موضوع قتل طارق..يعني هما لما مقدرش
يقتلك هما قتلوه علشان يلبسوك التهمه..
وخصوصا اني سمعت قبل كده ان طارق بيشتغل معاهم..

اسر بغضب:يعني كل ده يحصل وانا معرفش..
.وحضرتك كنت ناوي تقولي امته..وكمان فريده..

سيف:اهدي يا اسر علشان نعرف نفكر..

اسر بعصبيه:نفكر في ايه..بعد اللي انت قولته..وبعدين فريده في خطر..
وانا متنيل علي عيني هنا في المستشفي..انا لازم اخرج من هنا..
ولازم احمي فريده..هيا فين الوقتي..

سيف:في الشركه..زمانها جايه..متقلقش انا عارف كل تحركاتها..

اسر:علشان كده كنت بتعرف ايه اللي بيحصل معانا..بتراقبنا يا بابا..

سيف:يابني مانا كان لازم اعمل كده علشان احميكم..
بس معرفتش اللي عمله طارق..

في تلك اللحظة اتت فريده كالرصاصه مندفعة وخلفها يوسف
و بغضب ووجه احمر:ايه اللي بيحصل..انا مش مصدقة..

اضطرب كل من اسر وسيف ظنا منهما انها قد سمعت حديثهم..
سيف بارتباك:اهدي يا فريده ..اهدي وانا هفهمك كل حاجة..

فريده بغضب:تفهمني..تفهمني ايه يا اونكل..وصلت بيك
يا اسر للقتل ..وهي تلقي بالجريده في وجه اسر..

تنهد اسر وسيف في راحة لمعرفتهم ان فريده لم تسمع ما قيل منذ قليل..

اسر :قصدك علي خبر موت طارق..وانا مالي..

فريده بعصبيه:انت هتستهبل...مين له مصلحة غيرك في قتله...
يعني انت مرضتش تقول للبوليس عليه علشان تقتله..
كنت اتوقع منك اي حاجة الا القتل..تقتله..وبالطريقة البشعه ديه..

اسر بحده:ايه ما تهدي شويه ..انتي زي القطر..انا مليش اي علاقة بقتله..

يوسف:ايوة يا فريده ...اسر لا يمكن يعمل كده..

فريده بحده:انت شايفني ايه قدامك...امال مين
اللي قتله..ازاي تعمل كده...ازاي..

اسر بعصبيه:وطي صوتك..قولتلك مقتلتوش..
هقتله ازاي وانا متربط كده في المستشفي..

يوسف:اهدوا يا جماعة الكلام بالراحه..

فريده:وانت لازم تقتله بايدك..اكيد بعتله حد قتله..ليه تعمل كده..
اسر بغضب:قولتلك مش انا..انا كنت هادبه بس مش بالقتل..

يوسف ببراءه:بس هيا عندها حق يا اسر مين له مصلحه غيرك..
اسر بغضب:اخرس يا غبي...انت بتقول ايه..

سيف:اهدي يا فريده اللي عمل كده قصده انه يورط اسر في الموضوع ده
ويلبسه التهمه ..خصوصا بعد اللي حصله..وهما عارفين انهم اعداء..

اسر:انا مش غبي يا فريده علشان اعمل حاجة زي كده..وخصوصا الوقتي..

فريده:يعني ايه..امال مين اللي قتله..ومين اللي
عايز يلبسك التهمه..مين له مصلحة..

اسر:انتي عارفة ان شغلنا فيه اعداء كتير..وبعدين ازاي انتي
تصدقي اني ممكن اعمل حاجة زي ديه...

فريده وقد جلست علي الكرسي:بس..بس ..مين يقدر يقتل حد
بالطريقة البشعه ديه...ازاي توصل بيهم الكراهيه للقتل..

سيف:فريده..اهدي يا حبيبتي..بعدين احنا لازم ناخد
حظرنا الوقتي..احنا منعرفش ايه اللي بيحصل..

فريده:يعني ايه مش فاهمه...
يوسف:قصدكم اننا في خطر..يعني احنا حد عايز يموتنا...يالهوووووي..

اسر بعصبيه:اخرس يا يوسف..وربنا لو ماكنت..
متجبس كنت قومت روقتك..انت هتولولي هنا..

يوسف:امال عايزني اعملك ايه...بصراحة انا مش عايز اتكوم زيك كده..
اسر بعصيبه:اخرس يا حيوان..خليني اعرف افكر هنعمل ايه..

فريده:يعني هنعمل ايه...احنا نبلغ البوليس ونقولهم ع اللي بيحصل..

اسر بسخريه:والله..هنقولهم ايه..فيه ناس احنا منعرفش هما مين..
عايزين يأذونا..بس مين هما..انا معرفش..

فريده بحده:انت بتتريق..امال هنعمل ايه..

اسر:اول حاجة اني لازم اطلع من المستشفي ديه..
وانتي لازم تروحي البيت ومتخرجيش لوحدك ابدا..

فريده بعصبيه:يعني ايه ..هتحبسني في البيت..
وانا مش ممكن اسمح بكده..

اسر بعصبيه:امال هنعمل ايه..فريده الوقت ده مش محتاج جنانك...
..اسمعي الكلام يا بت الناس ..يلا يا يوسف وصلها البيت..

سيف:معلش يا فريده اسمعي الكلام..وانت يا اسر اهدي شويه..

يوسف:انت بتكلم مين يا عمي..محدش منهم هيسمعلك..
ان كان هي ولا هوا..دماغهم ناشفة زي حجر الصوان..

اسر و فريده في صوت واحد:اخرس يا يوسف..

يوسف:هتكتم خالص..انا عارف محدش بيطيقلي كلمه كده ليه..

اسر بعصبيه:انت عامل زي خالتي اللتاته كده ليه..اتنيل اسمع الكلام
ووصلها علي البيت..وانتي يا هانم..مش عايز اسمع انك اتحركتي من البيت لوحدك..

فريده بعصبيه:ايه اقامه جبريه يعني..

اسر بعصبيه مماثله:سميها زي ما تسميها..
علي الله تخرجي يا فريده من غير اذني..يلا يا يوسف..

فريده :انا بكرهك يا ريتك كنت موت وريحتني منك ..

اسر:سامعك علي فكرة..لما اخرج من هنا..هروقك علي الكلام ده يا فريده..

فريده وهي تلقي عليه بعض الادويه الموجوده بجوارها:
مش لما تبقي تخرج سليم الاول ....

اسر بغضب وهو يحاول امساكها:اااااااه..يابنت ال..تعالي هنا..انا هوريكي..

فريده وهي تخرج من الغرفه:ياعم روح وانت مش قادر تتحرك..
روح احمي نفسك الاول...بدل ما طارق خرشمك كده..

يوسف وهو يضحك علي اسر :ههههههه...فريده بتروقك يا اسر..

اسر بغضب:يووووووسف...

يوسف وهو يركض :خلاص خلاص...رايح اوصلها..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

علي الجانب الاخر..
الشخص الاول:حسنا سيدي..لقد تخلصنا من طارق..
الشخص الثاني:اريد ان يكون اسر المتهم الاول..

الشخص الاول:اطمئن سيدي..فهو عدوه اللدود..
الشخص الثاني:اريد ان اتخلص منه لاتفرغ لفريده ..

الشخص الاول بتحذير:سيدي..انتبه..لا نريد اي اخطاء في عملنا..

الشخص الثاني:لا تقلق..فهي من ستسهل علينا
اعمالنا القادمه..والان لنراقب الوضع ونهدأ قليلا..

الشخص الاول:حسنا سيدي..لندعهم قليلا لنري ما سيحدث...سأنصرف الان..
وبهمس لنفسه..يبدو اننا اخطأنا عندما جعلناك تراها..

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
اصبح اسر عصبي اكثر وفريده لا تتحمل فكانت تبكي كثيرا من اقل كلمه..
وكان اسر يبعدها ويحدثها بعصبيه من بعد معرفته بما حدث..
ويجبرها علي البقاء في المنزل وعدم الخروج الا بمرافقه ادم او يوسف..
كما عين اناس لكي يراقبوها ولكن من بعيد حتي لا يجن جنونها...

ترك اسر المشفي بعد اصرار منه وخاصة بعد ان اتت الشرطه
للتحقيق معه في مقتل طارق واتهامه بطريقة غير مباشرة..
ولكن اثبتت التحريات عدم ثبوت اي دليل علي ادانته..
عاد الي المنزل ليستطيع ان يتحرك بحريه ويري ماذا سيفعل مع هؤلاء
الاشخاص الذين لا يعلمون عنهم اي شئ حتي سيف الدين لا يعلم ..

ادم:حمدلله ع السلامه يا اسر..كفارة..
اسر:كفاره ايه...هوا انت شايفني طالع من الحجز..

ادم:ياعم ما كلها حبسه...
ام علي:حمدلله علي سلامتك يابني..ربنا سترها عليك..

اسر:الله يسلمك يا داده...امال بابا فين..
ام علي:لسه مجاش يابني..احضرلك حاجة تاكلها..

يوسف:ايوة الله يكرمك يا دادة ...ده انا واقع من الجوع..

اسر:هيا بتسالك انت ولا انا...لا يا داده...
اكلت في المستشفي.. انا هطلع اريح شويه ..

ام علي:وهوا اكل المستشفيات ده اكل...ماهو باين عليك خاسس..
انا هعملك اكله تقوي بدنك عبال ما ترتاح شويه في اوضتك..

اسر:معلش يا داده مش هقدر..ويلا انت وهوا تعالوا ساعدوني علشان اطلع..

يوسف:والنبي يا داده ..اكله حلوة من ايدك...محسوبك جعان..
ادم:وانا كمان يا دادة..وبعدين انا عريس وعلي وش جواز لازم اتقوي..

ام علي:من عنيا...شويه والاكل هيكون جاهز..

ساعد كل من ادم و يوسف اسر للصعود الي غرفته..

يوسف:ايه يادومي حكايه عريس علي وش جواز ديه..
ادم:لاهوانا مقلتلكوش..

يوسف بسخريه:لا والنبي يام احمد ماقولتيش...
ادم:بصراحة يا جماعة ونظرا للظروف الراهنه..انا قررت ان..

اسر :انت هتخطب...ما تقول علي طول..
ادم:انا وكاميليا هنتجوز بعد اسبوعين..

اسر:نعععععم..وده من ايه ان شاء الله...هوا ده وقته يا ادم
انت مش شايف اللي احنا فيه...وبعدين مش هيحصل...
انا الكبير وانا اللي هتجوز الاول..

ادم:لا..ماهوا انا مش هستني تاني علشان حاجة تحصل..
انا قررت وقولت لبابا وهوا وافق..واتفقنا خلاص..

اسر:وانا قولت علي جثتي..انا وفريده الاول..يااما محدش هيتجوز ..

يوسف:هههههه..اهدي يام صلاح... مش كده ياختي علشان اللي في بطنك..

اسر:قوليله يام فاروق...شفتي العمايل اللي بيعملها..
مش مراعي شعوري خالص..

ادم:وانا مالي..بعدين انت كل شويه هتخضني...انا عايز اخلفلي عيل..
قبل مااقطع الخلف بسببك..وبعدين انت وفريده حبالكم طويله..

لو استنيتكم مش هتجوز في سنتي... حرام عليك اهئ اهئ..
وربنا انتحرلكم وذنبي يبقي في رقبتك..

اسر بضحكه:ههههه..انت واقع للدرجة ديه...خلاص يا عم انا بهزر معاك
مبروك عليك ياادم...وكويس اني عشر تيام وهفك الجبس ده..

يوسف:مبروك يا دومي...والله وهتدخل القفص برجليك..

ادم بفرحة:الله يبارك فيك...وبمناسبه كده مش ناوي تفك
الحصار ع فريده شويه..امال مين هيعملي ديزاين الفرح..

اسر:اهااااا...طول عمرك مصلحجي حقير..بس مش
هينفع يا ادم..انت عارف اللي احنا فيه..

ادم:ليه بس يا اسر..متقلقش انا هكون معاها خطوة بخطوة..
مش هفارقها..وبعدين كاميليا مش عايزة تعمل حاجة من غيرها ..

يوسف:وبعدين انت عارف فريده قايله انها هتعمل الديزاين ..
وخصوصا وانت عارف غلاوه ادم وكاميليا عندها...

اسر بعصبيه:قولتلكم مش هينفع ..فريده مش لازم تتحرك كتير في كل حته..

ادم بشك:اسر هوا فيه ايه بالظبط...الموضوع مش موضوع
ناس بتهددك وموضوع طارق...ماتقول فيه ايه..

اسر بضيق:قولت مفيش…ركز انت في فرحك..
وسيبوني بقي ..انا تعبان وعايز انام..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

سليم:شفت يا سيف..انا قولتلك مش مطمن..
سيف:عندك حق يا سليم..طلعوا هما اللي ورا الموضوع ..

سليم:سيف..انا هسفر فريده عند اخوها..
خلاص انا هموت من قلقي عليها..

سبف:ازاي يا سليم..انت ناسي انها متجوزة اسر..وبعدين
اسر لا يمكن يوافق علي كده..وخصوصا بعد ما عرف الموضوع..

سليم:ماهو يا سيف مش هينفع افضل حابسها في البيت ..
واقولها اسر عنده حق متخرجيش متروحيش...انت مشفتهاش
بقت عامله ازاي..البت تعبانه ..انا قلقان عليها..واسر مزودها اوي كمان..

سيف:معلش يا سليم...مسيرها هتتحل..انا عارف ان ده
صعب علي فريده..بس هيا عامه هتبقي ملخومه الوقتي
في فرح ادم..متقلقش..هنلاقيلها حل وخصوصا الوقتي معانا اسر..

سليم:ربنا يسهل..بس يا سيف لو ملقتش حل انا هسافرها ..
ومليش دعوة باسر ..انا اللي يهمني سلامه بنتي..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

كان اسر يحاول بشتي الطرق ان يعرف هؤلاء الاشخاص
ومع من يعملون ولكنه لم يصل الي شئ بعد...

اما عند فريده فكانت في ذروة غضبها بعد ان علمت
ان اسر لا يريدها ان تساعد في تحضيرات الزفاف..

فريده بغضب:يعني ايه...هوا ايه اصله ده..انا مش
ممكن اوافق علي كده..ده زودها ع الاخر..

كاميليا:يا فريده ادم قالي ان اسر مصر ..معلش بقي..

فريده بعصبيه:قولتلك لا..انا مش تحت امره..مش هسمح لحد
انه يتحكم فيا..انا هكون معاكي يا كاميليا..وهعمل الديزاين كمان..

كاميليا بخوف:يا فريده اقصري الشر..بعدين انتي لازم تعذري اسر..
..بعد اللي حصل اكيد لازم يكون كده..هوا خايف عليكي..

فريده بسخريه :خايف عليا..انا مش عارفه هوا بيعمل كده ليه ..
بدأت فريده في البكاء..كل اما اقربله يبعد عني..كنت فاكرة ان بعد
الحادثة هيتصلح اللي بينا..بس بقي غريب ...انا حاسه انه

مخبي عني حاجة..دايما عصبي..ده منعني اني ازوره في المستشفي..
كل ما اكلمه يزعقلي..بحاول اريحه وهوا تاعبني..اسر بيكون

مبسوط لما اكون مضايقة...بحس انه بيعمل كده علشان يخليني
اسيبه..انا تعبت..اعصابي تعبت من كتر المشاكل..انا عايزة ارتاح..اهئ اهئ..

كاميليا بأسي:معلش يا فريده..اسر بيحبك..هوا بس تلاقيه مضايق
من الرقده في المستشفي..وبعدين انتي شوفتي
العملاء بتوع مشروع روني عايزين المشروع بيدأ وده ضغط عليه..

فريده بعصبيه:ضغط عليه..مانتي وادم هتتجوزوا وتروحوا هناك
تتابعوا المشروع..فين الضغط..انا عايزاه يرحمني شويه.
.ده حتي البيه طلع من المستشفي ولا كلمني..

كاميليا:خلاص يا فريده اهدي شويه..

فريده باصرار وتحدي:خلصنا خلاص...شوفي
انتي هتعملي ايه علشان نبدا ونخلص..

كاميليا بقلق:يعني انتي برضو مصممه انك تعملي كده..

فريده :ايوة..انتي مش صحبتي ..انتي اختي..وادم برضو ..
مش ممكن اسيبكوا..ويتفلق اسر..انا مش هسمحله انه يتحكم فيا..

كاميليا:ربنا يستر يا فريده...

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

noor elhuda likes this.

pretty dede غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 27-01-17, 04:37 PM   #67

pretty dede

كاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية pretty dede

? العضوٌ??? » 371679
?  التسِجيلٌ » May 2016
? مشَارَ?اتْي » 4,532
?  نُقآطِيْ » pretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond repute
افتراضي


البارت التاسع عشر

ضربت فريده اوامر اسر بعرض الحائط حيث انه لم يحادثها منذ ان خرج من المشفي
وهذا زاد من غضبها ولم تتصل هي الاخري به.. وذهبت مع كاميليا لتساعدها
في الاستعداد لزفافها...مر اكثر من اسبوع وفريده
منشغله مع كاميليا وايضا في تزيين قاعه الزفاف...
ذهبت فريده الي القاعة لتري التحضيرات وتشرف علي التجهيزات
حيث ان الزفاف بعد ثلاثه ايام..كانت فريده تتحدث مع احد الاشخاص وتعد القائمه..

الشخص:كده كله تمام يا فندم ...فيه حاجة عايزة تضيفيها تاني..
فريده:مبدئيا كده كل حاجة كامله...لو فيه حاجة تانيه
هبقي اقولك عليها علي طول..

من خلفها:حلو اوي اللي انتي عملاه ده..

التفتت فريده لتجد اسر جالس علي احدي المقاعد
وعلي ما يبدو انه قد قام بفك الجبس..

اسر بهدوء:يعني انا قولتلك متخرجيش من البيت غير لما تقوليلي..
وانتي عماله تتنططي من هنا لهنا ولا كأن..

فريده ببرود:حمدلله علي سلامتك يا بشمهندس..شايفة انك ابتديت
تعرف تمشي كويس اهو..كان بودي اقف اتكلم معاك ..بس زي منتا شايف مشغوله..

اسر:بجد..وقف اسر واتجه ناحيه فريده ووقف بمواجهتها
واكمل بهدوء..يعني انتي دايما مصرة انك تمشي
زي الشريط المخالف..اقولك يمين تروحي شمال..اعمل فيكي ايه..

فريده:ولا حاجة يابشمهندس..وبعدين انا مش بروح اي حته انا بعمل شغلي ..
اسر:شغلك..مش انا برضو قلتلك لا يا فريده...

فريده:الكلام ده ميمشيش عليا..انا حرة..انت مش هتتحكم فيا..

اسر وهو يجذ علي اسنانه:عارفة وربنا لولا اني ماسك نفسي
عليكي بالعافيه كان زماني مروقك الوقتي..كلامي
ده يمشي علي رقبتك..انتي مراتي يا هانم..امشي قدامي..

فريده بنبرة متعبه:بص يا اسر انا مش رايحة حته الوقتي..
انا ورايا شغل..وكمان مش قادرة اني اتخانق معاك..
فياريت تمشي وتسيبني اكمل شغلي..

اسر وقد امسكها من ذراعها:طب امشي قدامي بقي..
علشان مخليش منظرك وحش قوي الوقتي..

فريده بدموع:قولتلك سيبني انا مش هروح حته..
انت عايز مني ايه..حرام عليك بقي..

اسر:مش هنتكلم هنا..اتفضلي قدامي علي العربيه..
فريده :قولت مش..

اسر بنظرة تحذيريه:كلمه زياده يا فريده ...واعصابي هتفلت
ومش هعرف انا بعمل ايه..قدامي علي العربية من سكات كده..

اتجه كل من اسر وفريده الي السيارة ولكن توقفت فريده..
فريده:عربيتي هنا مش هسيبها..

اسر:هبعت السواق ياخدها..اتفضلي..
فريده في السيارة:احنا رايحين فين..

اسر بسخريه:يعني هخطفك مثلا..هنروح ناكل ونتكلم..
فريده بضيق:مش عايزة اكل...انا..

اسر بحده:مش عايزة تاكلي..انتي مش شايفة نفسك بقيتي
عامله ازاي..واللي وصلني انك حضرتك حتي مش بتاكلي في البيت..

فريده بتهكم:معلش بقي..اصل الواحد نفسه هتكون مفتوحه من الهنا اللي هوا فيه..
ضغط اسر فرام السيارة بشده مما جعل فريده ترتد للخلف..

اسر بغضب:انتي ليه بتحبي تجننيني..ليه بتحبي
تخليني اتعصب عليكي ..عايزة ايه بالظبط..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

الشخص الاول:حسنا اذا انهم يستعدون للزفاف..
الشخص الثاني:اجل سيدي..هل تريد ان نرسل لهم هديه ما..

الشخص الاول بضحكه:لا..دعهم يفرحون قليلا..فما ينتظرهم ليس بهين..
الشخص الثاني:امرك سيدي..السيد الصغير عاد منذ مده..

الشخص الاول:اين هو الان..
الشخص الثاني:انه برفقة اصدقائه سيدي..

الشخص الاول:حسنا..اريدك ان تحضره..اريد ان اطلعه علي بعض الامور..
الشخص الثاني:اذا قررت ان تشركه في الامر سيدي..ولذلك ارسلته الي مصر..

الشخص الاول:اجل..اريده ان يمسك بزمام الامور من الان..
فانا متعب ولا اعلم كم تبقي لي من الوقت..
الشخص الثاني:لا تقلق سيدي..كل شئ سيكون علي ما يرام..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

ضغط اسر فرام السيارة بشده مما جعل فريده ترتد للخلف..

اسر بغضب:انتي ليه بتحبي تجننيني..ليه بتحبي
تخليني اتعصب عليكي ..عايزة ايه بالظبط..

فريده بعصبية:مش عايزة منك حاجة..مش عايزة ..كل اللي عايزاه
انك تحل عني..ارحمني يا اخي..انت اللي بتدور علي المشاكل.
.قولي انا عملتلك ايه ..من وانت في المستشفي وانت اتقلبت معرفش ليه..
منعتني اني ازورك هناك..طلعت منها ولا حتي اتصلت بيا ولا كلمتني..

ووببكاء..هوا ذنبي اني سامحتك وقلت خلاص..لكن انت ماصدقت
ورجعت زي ماكنت..انت ليه بتعمل معايا كده..لو مش عايز نكمل قولي ..

اسر:انتي بتجيبي الكلام ده منين..انا عايز اسيبك..انا اللي ماصدقت
اننا رجعنا لبعض..فريده انا بحبك ..انا بعمل كده علشان خايف عليكي..
كل اللي حصل معايا مش عايزاني ابقي قلقان..

فريده:وانك تبعدني عنك وتخليني محبوسه في البيت ده
اللي هيريحك..انت عارف يا اسر ان الكلام ده ميمشيش معايا..

اسر بضيق:يعني ايه ..انتي عايزة ايه الوقتي..

فريده:انا عايزة اعرف ايه اللي انت مخبيه عليا..انا مش غبيه..
قولي ايه اللي بيحصل معاك..ايه اللي انت عارفه ومخوفك بالشكل ده..
قولي وريحني..يمكن لو قولتلي اقدر ظروفك واعرف اساعدك..

اسر:يعني انا لو كنت اعرف مين اللي ورا قتل طارق وبيحاول يأذيني
كنت بقيت كده..انا لسه معرفش هوا مين...بالله عليكي يا فريده.. انا خايف عليكي..

فريده:طب وانا ذنبي ايه...انا مقدرش اتحبس..عندي شغلي..وبعدين فرح كاميليا وادم..

اسر:وانا مقدرش اسيبك وانا عارف انهم ممكن يأذوكي..
معلش استحمليني الفترة ديه بس..ممكن..

فريده ببكاء:وانا هفضل مستحمله لحد امته..انا مين يقدر ظروفي...انا تعبانه يا اسر...
اسر بنبرة حانيه:خلاص يا فريده متعيطيش...طب بصي ايه رايك اني هكون معاكي..

فريده وهي تمسح دموعها:ازاي..مش فاهمه..
اسر بابتسامه:يعني هنروح ونيجي مع بعض..انتي مش كنتي بتقولي
اني ببعدك عني..ههههه..خلاص يا ستي انا هلزقلك...وعلشان متزعليش
هساعدك في تجهيزات فرح ادم وكاميليا..ها..قولتي ايه..

فريده بفرحه:بجد ..يعني هتعمل كده..مش هتقولي اقعدي ومتروحيش..

اسر بضحكه:ايوة يا قلب اسر..كله بس علشان خاطرك..هااااا...
ممكن نروح ناكل بقي..انا جعااااااان..

فريده بابتسامه:ماشي..يلا بينا..بس مش هترجع تزعقلي تاني..

اسر بضحكه:مش عيب تساليني السؤال ده..انتي تعرفي
عني كده...اكيد طبعا هاتعصب عليكي..

فريده بضحكه:وانا كمان هرجع اعصبك..يلا بينا بقي علشان جعانه..
اسر:ماشي...يلا يامغلباني..

فريده:اسر...اسر..
اسر:ايوة يا فريده ..فيه حاجة..

فريده:بقولك ايه..ماتخليني انا اللي اسوق...انت مش رجلك وجعاك..
اسر برفعة حاجب:نعم ياختي..انتي تسوقي وانا اقعد جمبك ....

ليه شايفاني سوسن..الناس تقول عليا ايه لو سبتك تسوقي..
بس يا بت اقعدي وانتي ساكته..قال تسوقي قال...
فريده:ياباي..ملحقتش تقعد خمس دقايق علي بعض كويس..
اسر:اكيد يا قلبي..دلوقتي هوديكي احلي مكان نتغدي فيه..

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
ساعد اسر فريده كثيرا في تجهيزات العرس وحاول قدر الامكان
ان يكون هادئا ولا يثير شكوك فريده حول الموضوع..
وساعده في ذلك انشغال الجميع في تجهيزات الزفاف..

يوم الزفاف كان كل من ادم وكاميليا في سعاده لاتوصف..
اتجه ادم الي السنتر لياخذ عروسته ودلف الي الداخل ليقف مشدوها
من جمال كاميليا في فستانها الابيض ورقتها المتناهية

كاميليا:هما اتاخروا كده ليه..
فريده:هههههههه...مستعجله علي ايه..زمانهم علي وصول..اهو وصلوا يا عروسه..

ادم:ايييييه ده...مين ديه..مش ممكن..ايه الحلاوة ديه..
كاميليا بكسوف:الله بقي يا ادم..بطل..

ادم:ابطل ايه بس..ايه الجمال ده كله يا كامي..كنتي مخبيه الحلاوة ديه كلها فين..
كاميليا بحزن: ايه يا ادم..انا كنت وحشه ولا ايه..

ادم:لا طبعا يا روحي..ده انتي طول عمرك قمر...
كاميليا بخجل:وانت كمان حلو قوي النهارده..
ادم بغمزة:النهاردة بس...

فريده من خلفهم:انتو هتقضوها رغي هنا ولا ايه... مايالا انت وهي بقي..

وقد حضر اسر:ايه يا عم الرومانسي ما كفايه نحنحة..
احنا ملطوعين برا وانت هنا نازل حب وغرام..

ادم بضيق:ايه انت وهيا ماتخفوا شويه واحده جوا وواحد برا..
ايه عروستي والليله فرحي..من حقي..عريس يا ناس...

فريده:اخلص يا عم العريس..كمل حب في العربيه ..ويلا..

ادم:فعلا ماجمع الا اما وفق..انت وهيا تقطعوا مايه
ونور علي الواحد..اوووف يلا يا كامي..

اسر:العربيه برا يا عريس..ولفريده..ايه القمر ده..انتي العروسه النهارده ولا ايه..
فريده بثقه:ده العادي بتاعي..وبعدين انت ايه اللي اخرك..وفين الكرافات اللي جبتهالك..

اسر:يعني انتي عايزاني البس كرافته زرقه يا فريده ..لا طبعا..
فريده:مش علشان تبقي لون الفستان..اصلا انت مبتعرفش تلبس..

اسر برفعة حاجب :انا مبعرفش البس..بقي اسر سيف الدين اللي الكل
بيشهدله بالاناقه والشياكه مبيعرفش يلبس..ههههه..وسعت

منك ديه يا قلبي..بس سيبك انتي..ده انا وانتي بالمنظر ده هنعمل
احلي شغل في الفرح..هناكل الجو..وانا معايا الجمال ده كله...
بت اوعي حد يبصبصلك وربنا اموته..

فريده:لاااااا لم الدور ..احنا عايزين الليله تعدي علي خير..وبعدين
ده مش ذنبهم انهم يشوفوا الحلاوه ديه كلها وميبصوش...
بس عارف لو عينك زاغت كده ولا كده وربنا اخزئلك عينك..

اسر:وانا اقدر ابص للنجوم والقمر معايا..يالهووووي..مش كنا عملنا فرحنا معاهم
وخلصنا بدل ما انا خلاص جبت اخري..يابختك يا ادم..

ادم بضيق:يعني انتو قاعدين هنا بتحبوا في بعض وسيبينا
ملطوعين في العربيه ..وفي الاخر بتقولوا اتاخرنا..عارف انت وهيا لو...

فريده:خلاص خلاص..انت هتعيط..يلا يا اسر خلينا ناخدهم علي الفرح..
اسر:يلا يا قلب اسر...خلينا نكسب فيهم ثواب..
ادم بغيظ:جاك وجع في قلبك يا بعيد..وقال مستكتر عليا الكلمتين اللي قولتهم للبونيه..

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
وصل الجميع الي القاعة
بعد انتهاء الزفه توجه ادم وكاميليا الي الكوشه ..
فريده بابتسامه :مبروك يا كامي ...مبروك يا ادم..

ادم:الله يبارك فيكي يا فريده..بس ايه ده كله..مكنتش اعرف انك هتعملي زفه بالشكل ده..بصراحه ابهرتيني...
يابنت الجنيه جبتيها منين ديه..زفه بلدي..

فريده بضحكه:ههههههه..الصراحة مش انا اللي عملاها..
كامي باستغراب:امال مين يا فريده..

فريده:اسر ..هوا اللي فكر فيها وعملها كشئ جديد..بصراحة هوا
ساعدني كتير في الفقرات بعد ما فك الجبس..

ادم:حبيبي يا اسورة وربنا مش عارف اقولك ايه..
اسر:متقولش حاجة يا ادم..ده انت اخويا يالا..ديه اقل حاجة
ممكن اعملهالك ..وبعدين اصبر لسه اللي جاي احلي..

ادم:هوا لسه فيه حاجة تانيه..
اسر:يووووووه..كتير..استني وانت هتشوف ..
اسيبك انا بقي مع عروستك..يلا يا ديده..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

سيف:حلو اوي اللي عملتوه ده يا ولاد..عبالكم..
اسر:شكرا يا بابا..ههههه..عبالك..

سيف:هههههه..ايدي علي كتفك يابني..بس ايه الحلاوة ديه يا ديده..
انا مقدرش علي كده..بقولك ايه ماتسيبك من اسر وخليكي معايا..ده انا اعجبك برضو..

فريده:هههههه..وانا اطول يا اونكل..يلا علي بركه الله ..
سيف:طب يا اسر اتوكل انت علي الله وسيبني مع فريده..

اسر:نعععععم..انت بتقول ايه...انت عايز تاخد مراتي ..بص يا حاج
روح انت اتوكل علي الله قلب رزقك في الفرح يمكن تلاقيلك مزة معديه
كده ولا كده اشبك فيها...وسيب مراتي في حالها..قال اسبهالك قال..

فريده:هههههه..ايه يا اسر مش كده..وبعدين سوفه ده حبيبي..

اسر:سوفة..لااااااا...ده انتي النهارده تنسي سوفه..وابوكي ذات نفسه
انا مش هسيبك الليله..هوا كل مرة تسيبيني وتروحي معاه..
هوانا متجوزك علشان ابويا..يلا يا بت قدامي..

سيف:ههههههه...خلاص يا اسر روح سلم علي خالتك اهي جت..وسيب فريده معايا...
اسر:ابدا...رجلي علي رجلها..يلا يا حلوة كده في ايدي..هوا مش ابويا بس انا مضمنهوش..
سيف:ههههههه..الواد اتجنن ربنا يهدي..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

عند كاميليا وادم ..
ادم وهو يقبل يد كاميليا:بجد انا مش مصدق نفسي..النهارده فرحنا..
كاميليا:ايوه يا دومي..انا مبسوطه قوي..طايرة من الفرحة..

ادم:مش اكتر مني يا كامي..انا من النهارده اسعد واحد في الدنيا كلها..
كاميليا:وانا يا ادم..حاسه من كتر الفرحه اني في حلم جميل مش عايزة اصحي منه..

ادم بابتسامه:لا مش حلم ده حقيقة..واوعدك يا كامي اني هخلي
كل حياتك سعادة وهنا... يا احلي حاجة حصلت في حياتي..

كاميليا:وانا عمري ما هزعلك ..انت حبيبي وعمري كله..
ادم:وانتي حياتي كلها يا كامي..

وانا بقي هتشل ارحموني شويه..راعوا شعوري انا برضو سنجل..
حبوني معاكم...عاااااااااااي..احم احم نرجع للقصة
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

ذهب اسر ليسلم علي خالته..
اسر:ازيك يا خالتي ..ازيك يا انجي..
خلود:اهلا يا اسر عامل ايه..اهلا فريده..

فريده:ازيك يا انطي ..عامله ايه..ازيك يا انجي..
انجي:الحمد الله كويسه..عامل ايه الوقتي يا اسر..
اسر:تمام الحمد الله يا انجي..

خلود:بالحق يا اسر..انا عازماك انت وفريده علي الغدا عندي في البيت..
اسر بسرعه:لااااا..وعلي ايه التعب ده يا خالتي..ملوش لزوم والله..

خلود:ازاي يعني..انا خالتك وفي مقام والدتك ..و
بعدين انا قلت انت وفريده تيجوا علي الغدا ..
اسر:بس يا خالتي..

فريده بابتسامه:اكيد يا انطي هنيجي...شوفي حضرتك
الميعاد اللي يناسبك واحنا هنكون هناك...

اسر بهمس لفريده:اسكتي انتي بتقولي ايه ..مانتي مش عارفة اللي فيها..
فريده بنفس الهمس لاسر:اسكت انت بس ..وانا هفهمك بعدين..

خلود:اوك ماشي..انا هبقي اكلمكم واقولكم علي الميعاد..
عن اذنكم الوقتي اروح اشوف المعازيم..

اسر لانجي:وانتي يا انجي مش هتروحي مع خالتي..
انجي:ايه يا اسر انت بتوزعني ولا ايه..

فريده :جرالك ايه يا اسر..منورة يا انجي..
يوسف:اسورة حبيبي انت فين يا راجل..مش باين..

اسر برفعه حاجب:مش باين..مانا كنت معاك من شويه..عايز ايه..
يوسف:ابدا وحشتني..وبسهتنه اصلك مش عارف انت بتوحشني اد ايه
...
اسر:مالك ياض فيه ايه..واحشك ازاي يعني...ده احنا بنشوف
بعض اكتر ما بنستحمي..انجز وقول عايز ايه..

فريده:هههههههههه..معلش يا اسر ..سيبه ..اخبارك ايه يا جو..
يوسف:انا كويس اوي دلوقتي..وانتي عامله ايه يا فريده..

فريده بضحكه:تمام يا جو...وبخبث...ايه مش هتسلم علي انجي..
يوسف:الله..انتي هنا يا انجي..مخدتش بالي..عامله ايه..

انجي:الحمد الله يا يوسف..
فريده بضحكه:ايه يا جو مش هتعزم علي انجي بحاجة
تشربها ولا تاخدها ترقص معاك..

اسر:ليه ماهو الجرسونات مالين القاعه هياخدها معاه ليه..
فريده وهي تضغط علي قدم اسر:معلش..يلا يا جو خد انجي..
اسر:ااااااه..بتدوسي علي رجلي ليه..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

noor elhuda likes this.

pretty dede غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 28-01-17, 05:41 PM   #68

pretty dede

كاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية pretty dede

? العضوٌ??? » 371679
?  التسِجيلٌ » May 2016
? مشَارَ?اتْي » 4,532
?  نُقآطِيْ » pretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond repute
افتراضي


البارت العشرون

فريده بضحكه:ايه يا جو مش هتعزم علي انجي..
بحاجة تشربها ولا تاخدها ترقص معاك..

اسر:ليه ماهو الجرسونات مالين القاعه هياخدها معاه ليه..
فريده وهي تضغط علي قدم اسر:معلش..يلا يا جو خد انجي..

اسر:ااااااه..بتدوسي علي رجلي ليه..
يوسف بفرحه:يلا يا انجي..خلينا نشرب حاجة..

انجي بخجل:بس انا مش عايزة...

فريده:معلش روحي معاه..بدل ماتقفي لوحدك..
اصل انا واسر هنروح ونشوف الفقرات..يلا يا اسر..

اسر:فقرات ايه..احنا مش خلصنا ..

فريده وهي تسحب اسر خلفها وتجذ علي اسنانها:
معلش..هنأكد عليهم تاني..

يوسف:عامله ايه يا انجي..
انجي:كويسه يا يوسف..

يوسف:ايه رايك نرقص ..اصلي بحب الاغنيه ديه قوي..
انجي بابتسامه:اوك..زي ما تحب..

اسر:ايه يا فريده ..مالك سحباني كده ليه..
وفقرات ايه اللي انتي بتقولي عليها..

فريده:يا اخي افهم..ايه انت مش شايف يوسف وانجي..
اسر:مالهم يعني..انا مش عارف انتي بتتكلمي علي ايه..

فريده بابتسامه:يا حبيبي انا اري في الافق قصه حب ستبدأ...هههههه
اسر:افق ...وقصه حب..مش فاهم بصراحة..

فريده بنفاذ صبر:مكنتش اعرف يا اسر ان مخك تخين كده..
انت مشفتش يوسف اول ما لمح انجي جه جري ازاي..
وازيك يا اسر..وعامل ايه وواحشني..ايه مالك..

اسر:قصدك انه كان بيقصد انجي....وانا الكوبري
اللي في وسطيهم..ااااه يابن ال.... وربنا لوريك يا يوسف..

فريده:توريه ايه...ومالك محموق قوي كده ليه..
وبنظره تهديد..ايه عينك منها ولا ايه..

اسر:ايييييه..انتي بتبوصيلي كده ليه..وربنا ما اقصد..
انا كل اللي عايز اقوله .. يوسف عمره ما قالي ولا حتي لمحلي
علي حاجة زي ديه..وبعدين ....يعني ان يوسف مش بتاع ارتباط وجواز..

فريده بتهكم:والله..ليه ماهو زيك بالظبط..وبعدين مشفتوش
وانت في المستشفي لما جت كان لازق في الاوضه معانا..
اصبر بس وهتقول فريده قالت..

اسر بضحكه:هههههه..ماشي يا ست الخاطبه..يلا تعالي نرقص..
فريده بضحكه:هههه..يلا يا حبيبي..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

يوسف وهو يرقص :تعرفي انك وحشتيني من يوم المستشفي..
انجي:الله بقي يا يوسف..ايه اللي انت بتقوله ده..

يوسف:مش بقولك الحقيقة..بجد يا انجي..
انا مبسوط قوي اني شفتك النهارده..

انجي:بس بقي يا جو...امال التليفونات
اللي انت هاريني بيها ديه ايه...

يوسف:اديكي قولتي..السمع غير الشوف يا انجي..

انجي:بصراحة مش مصدقاك..اصل انت بتاع
بنات يا جو..وانا اخاف تكون بتلعب عليا..

يوسف:انا...مين الكداب اللي قالك كده..
ده انا علي الصراط المستقيم..

انجي:لا والله..انت هتعملهم عليا..
ده النادي كله عارف عن مغامراتك..

يوسف:احم احم..بقي كده..طب بصي النادي ده انا مش عايزك
تروحيه تاني..وبعدين الايام هتثبتلك اني مش بكدب عليكي..

انجي:طيب لما نشوف يا جو..
يوسف:يالهووووي..جو طالعه منك زي السكر..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

سيف:شايف يا سليم..العيال مبسطوين ازاي مع بعض..
سليم:شايف يا سيف..البت حالها اتبدل والضحكه مش مفرقاها..

ليلي:ايوة ..بتقول ان اسر بقي كويس معاها..ربنا يهديهم...

سيف بضحكه:ههههه..مانتو مشفتهوش من شويه
لما قولتله هات فريده..الواد اتجنن..ماسكها مش راضي يسيبها..

ليلي:وفريده كمان مبسوطه عنيها بتلمع..شكرا يا سيف علي اللي عملته..
سيف:متقوليش كده يا ليلي..فريده ديه بنتي..

سليم:ههههه..بنتك ربنا يعينك عليها هي واسر..
ليلي:طيب اسيبكم انا واروح اشوف اصحابي..عن اذنكم..ومبروك لادم..

سيف:الله يبارك فيكي.. اتفضلي..ولسليم..مش قلتلك كل حاجة هتبقي تمام..
سليم:ايوة يا سيف..بس اسر عرف حاجة عن الناس ديه..

سيف:بيدور يا سليم..ريح انت بالك بس..وشوف شغلك..
ماتيجي نروح نشوفلنا حتتين طراي من الحلوين اللي هناك..

سليم:ههههه..لا روح انت يا سيدي ..وانا اروح اشوف مراتي..

سيف:الله..هوا كل اما اكلم حد يقولي مراتي ..مراتي..
خلاص انا اروح اتجوز انا كمان وابقي زيكم..

سليم ضاحكا:يا راجل ياعجوز بقي ولادك بيتجوزوا ..
وشويه وهتبقي جد وعايز تتجوز..

سيف:مين اللي عجوز ..ده انا لسه في عز شبابي..
انا اروح اشوف الواد جو يظبطلي واحده واعيش معاها..

سليم:هههههه..هتفضل طول عمرك كده يا سيف..مش شايل للدنيا هم..

سيف:ياعم قول يا باسط..الواحد من كتر اللي شافه عرف ان
مفيش حاجة تستاهل..ومدام ولادي قدامي وكويسين..
يبقي مفيش حاجة تهمني...يلا..يلا..خلينا نشوف الفرح والناس..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

فريده بفرحة:زوزو...وابو خليل..مبسوطه قوي انكم جيتو..
زوزو:معقوله برضو يا ديده منجيش فرح ادم..

ابراهيم:مبروك لادم يا اسر..عبالك..
اسر:الله يبارك فيك يابو خليل..عاملين ايه يا جماعة وحشتونا و الله..

زوزو:مانتو اللي غبتوا وقولتو عدولي..ايه يا ديده اسر خلاكي تنسينا..

فريده:ابدا والله يا زوزو..انتي متعرفيش اللي حصل..
هبقي اقولك بعدين..تعالوا بقي سلموا علي ادم..
ده هيفرح قوي لما يشوفكم..

زوزو بهمس:بس وشك منور يا ديده..شكل اسر مصالحك بالقوي..
فريده بابتسامه:خلاص بقي يا زوزو ..هجيلك واحكيلك..

ذهب الجميع الي ادم الذي سعد جدا بحضورهم..

فريده:ايه رايك في المفاجأه ديه يا ادم..
ادم:لااااااا..مش معقوله ..ابو خليل وزوزو..انا مش مصدق نفسي..

ابراهيم:مبروك يا ادم..ربنا يتمملك علي خير..
ادم:الله يبارك فيك يابو خليل..كاميليا..احب اقدملك ابو خليل وزوزو..

كاميليا بابتسامه:اهلا بحضراتكم..ادم حكالي كتير عنكم..
لدرجة اني كنت متشوقه كتير اشوفكم..

زوزو:مبروك يا ادم..مبروك يا حبيبتي..لازم تجيبها عندنا يا ادم..

ادم بضحكه:هههههه..اكيد يا زوزو..ده انا هجبهالك مخصوص علشان
تدوء اكلك و تعلميها كام اكله من بتوعك زي فريده كده..

ابراهيم:ههههه..كل همك علي الاكل برضو يا ادم..تشرفوا يا حبيبي..
زوزو:نسيبكم الوقتي علشان منتاخرش بقي..

فريده:لسه بدري يا زوزو..
ابراهيم:معلش يا فريده ..انتي عارفة الطريق..عبالك يا اسر..

اسر:يسمع من بوقك ربنا يابو خليل..بس هيا توافق وانا اتجوزها الوقتي..
ابراهيم:ههههه..ده انت واقع قوي يا اسر بقي..

اسر:اكتر مما تتخيل يابو خليل..والنبي قولولها تحن عليا شويه..
فريده بحدة:اسر اتلم بقي..

زوزو:ههههههه..خلاص يا فريده بقي..نشوفكم علي خير يا ولاد..
ابراهيم:بالحق فرح انشراح بعد شهر..اوعي متجيش يا فريده..

فريده:بجد هتتجوز بالسرعة ديه..
اسر بغيظ:امال زيك عايزة تخلل..ناس بتنجز في السريع..

فريده:متبطل بقي ..انت ايه..ولزوزو..طيب انا هبقي
اعدي عليكي واشوفها..بس هيا محتاجة حاجة..

زوزو:لا يا فريده..بس هي قالتلي اقولك لما عرفت
اني هشوفك..اكيد يا اسر هتيجي معاها..

اسر بضحكة:طبعا يا زوزو..ده انا اموت في الافراح ديه..
ابراهيم بضحه:ههههه..بس اوعي تعمل زي المرة اللي فاتت.. وتتخانق..

فريده:هههههه..المرادي مليش دعوة بيك يا اسر..
اسر:خلاص بقي ...مكنتش اعرف..سماح يابو خليل..

ابراهيم:ههههه..خلاص يا اسر..نشوفك علي خير..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

اسر وهو يقترب من ادم: مبروووك ياعريس..
الليله ليلتك يامعلم..شد حيلك وارفع راسنا..

ادم بضحكة:اكيد ياكبير..احنا كفاءة برضو..
معتز:ايوه يا معلم..خلاص هتستقر وهتسيب حياه الهلس ..

كريم:ايوه كده يا دومي..الليله هتكون ولا الف ليله وليله..هنيالك ياسيدي..
اسر:يابختك الليله يا ادم..انت هتطرقع من الفرحة..وانا هفرقع من القعده ..

ادم وهو يخمس في وجه اسر:الله اكبر في عينك..انت هتقر في الليله..
مش كفايه كريم..ده انا خايف الجناح يولع بيا انا والبونيه
وبدل ما نخش دنيا نخش اخرة..خف يا عم انت وهوا الله يكرمكم..

معتز:اوعي..الكلام ليك يا كيمو..عينك مدوره ..
كريم:هههههه..قصدك اني عيني وحشه يا ادم..اخص عليك..

انت هتقول فيها ..ابدا انت عينك مش وحشه ياكريم ولا حاجة..
انت عينك تفلق الحجر واسال اسر عليها..هههههه..والكل هنا يشهد..
احم احم نرجع لموضوعنا..

ادم:لا العفو..بالحق امال الواد علي راح فين..سلم عليا ومشفتوش..
كريم:لاااااا..متسالش عليه..ده جري علي البوفيه هوا ومراته..

نسيت اقولكم ان علي وملك اتجوزوا..

اسر:ههههههه...اهو علي جاي الفرح بس علشان البوفيه..

ادم:ههههه..انت هتقولي..بقولكم ايه متسبوني بقي
ارجع لعروستي وحلو عني...

كريم بغمزة:ومستعجل علي ايه..مالليل طويل معاها والعمر اطول..

ادم:هوا مش النهارده الخميس خمسه في الشهر شهر خمسه..
امشي ياض من هنا..اجري شوف المزز في الفرح وابعد عني بعينك ده..

معتز:ماشي يا عريس..يلا بينا يا كيمو نقلب رزقنا..
طبعا اسورة مش جاي معانا..والا فريده تروقه..

اسر بغرور:تروق مين يابا..ده انا اسر كازنوفا..
كريم:الله..ديه فريده جايه علينا اهو..

اسر:طب اخلع انت وهو من هنا قبل ما تشوفكم معايا..

كريم:ههههههه..ايه يا كبير..امال منفوخ ع الفاضي..
وانت اول ما سمعت اسمها قلبت بطه..هههههه..

معتز:هههههههه..الخوف حلو برضو..مكنش يومك يا كازنوفا..

اسر بغيظ:بتشتغلوني يعني..طب غور انت وهوا بقي..
ابو شكلكم ولاد..... انا هربيكم..يا.....
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

انا:ليه كده يا اسورة لسانك طويل قووووي...
اسر :وايدي اطول علي فكرة اسكتي وارجعي للقصه..

انا:احم احم..طب ليه كده ده انا الراويه..عايز تضربني..

اسر:راوية علي نفسك مش عليا..هااااااا...قولتي ايه..
بدأ بتشمير كم القميص..انا هضربك انتي وكريم ومعتز واللي يتشددلك..

انا:يالهووووي...انا ماشيه من هنا..اجري يامجدي..
نرجع للقصة..بالادب..بس خليك فاكرها يا اسورة..

اسر:ايوة كده بنات متجيش غير بالسك علي دماغها..

انا بتوعد:بقي كده..طب استلقي وعدك بقي ان
ماخليت فريده تروقك مبقاش انا ديدي..اشرب بقي...

اسر:ولا تقدري تعملي حاجة..انا ليا فانز كتير..

انا:هنشوف..ده انا هخلي فريده تطلع عينك..مفيش غيرها اللي هتظبطك..

اسر:كلي عيش يا بت وامشي من هنا...

انا:انا هرجع للقصة واسيبك الوقتي... وبتوعد وشر...بس استني عليا..

وانتو خليكو شاهدين هو اللي بدأ...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
عوده الي القصه..

اسر:بقي كده يا جو..كوبري انا..نرجع البيت وانا اروقك..
يوسف:ليه بس يا اسر..عملتلك حاجة..

اسر:وحياه امك يا نحنوح..انت فاكرني مش فاهم..
انت وانجي..وانتي يا ست انجي عادي كده..

انجي :الله يا اسر... هو احنا عملنا حاجة..

اسر:لا ابدا..يخلص الفرح وانا اروقكم انتو الاتنين..بتصيعوا عليا..

يوسف:بقولك ايه ما تروح تشوف فريده وابعد بقي..

اسر بغيظ:بتوزعني يا يوسف..طب ماشي ..
وجذب انجي من ذراعها..يلا يا بت علي امك قدامي..

ليناديه احد الاشخاص:بشمهندس اسر..انا حسام النجار..

اسر:اهلا بحضرتك خير..

حسام:انا جيت خطوبتك انت والانسه انجي قبل كده والحفله كمان..
بس بعدها سافرت ولسه جاي من كام يوم..
وكنت عايز حضرتك في موضوع..وكنت محتاج مساعدتك..

اسر:موضوع ايه..اللي عايزني اساعدك فيه..

حسام:طبعا انا عارف ان حضرتك بتشتغل مع الانسه فريده..
ويعني علاقتك بيها كويسه..

اسر بترقب:ايوة...وبعدين..
حسام:يعني..فكنت عايز حضرتك تكلمهالي..في موضوع..

اسر بضيق:موضوع ايه يا استاذ حسام..انت عمال
تتكلم وانا مش فاهم حاجة..

حسام:احنا كنا في حفلتك..اتكلمنا عن مشروع كانت عملاه في الاحياء
وكنت عايز اشتغل معاها فيه وكمان يبقي..

اسر :اهااااااا..بس المشروع ده خلص وسلمناه..

حسام بحزن:بجد..ده انا كنت فاكره لسه..
ده حتي كان هيبقي فرصه كويسه ليا..علشان..

اسر بنفاذ صبر:علشان ايه..ماتلخص وتجيب من الاخر..

حسام:بصراحة..انا معجب بالانسه فريده..وكنت عايز
حضرتك تكلمهالي ..ولو فيه قبول نرتبط ببعض..

اسر بعصبيه شديدة وحده:نعععععم يا خويا ..عايز ايه..

حسام :مالك يا بشمهندس..متعصب ليه..لو مش عايز انا ممكن اكلم باباها....
انا قولت بس انك قريب منها ..وتقدر تعرف رأيها..لكن لو مش
حابب تدخل في الموضوع خلاص انا هتصرف..

اسر بغضب:تتصرف ازاي..انت عارف انت بتقول ايه..
فريده مين اللي ترتبط بيها..انت اتهبلت في دماغك..

انجي وهي تقترب من اسر الغاضب:مالك يا اسر فيه ايه..
اسر بحده:امشي الوقتي يا انجي لما اشوف الاستاذ ده..

انجي:بس انت..
اسر بعصبيه:بقولك امشي..

يوسف:مالك يا انجي..زعلانه ليه...
انجي:اسر زعقلي ..

يوسف:زعقلك ليه..علشان موضوعي انا وانتي..

انجي:لا..شفته بيكلم واحد ومتعصب ع الاخر..
بقوله مالك..اتعصب عليا وزعق فيا وقالي امشي..

يوسف:واحد..واحد مين..استر ياللي بتستر..خلاص يا انجي..متزعليش..

انجي بدموع:بس انا معملتلوش حاجة علشان يزعقلي..

يوسف:معلش انتي عارفة اسر لما بيتعصب ..تعالي نشرب حاجة
تروق دمك وبعدين نسلم علي ادم وكاميليا..

انجي:اوك..

حسام:اسف لو كنت عطلتك عن خطيبتك..
هيا فريده هناك خلاص وانا هروح اكلمها بنفسي..

ليمسك به اسر الغاضب وعيناه المشتغلة ويجره الي مكان بعيد عن الانظار:
تروح تكلم مين ياحيلتها..انت عارف انت عايز تعمل ايه..
انت عارف فريده ديه تبقالي ايه..

حسام بتلقائية:شريكتك في الشغل..
اسر بصوت عالي غاضب :ومراتي يا روح امك..

حسام بصدمه مما قاله اسر:انت بتقول ايه....
ومراتك منين..انت مش خاطب الانسه انجي..

اسر بغضب :لا..انا خاطب فريده..انا وانجي سيبنا بعض ..من زمان..

حسام:بجد ..مكنتش اعرف..بس انت واقف مع انجي وسايب فريده..
وبعدين مش لابس كرافته لون فستانها ليه..

اسر بعصبيه:وانت مال اهلك...انت هتحاسبني..

حسام:طب بما انك سيبت انجي..وانا سامع انك مش بتحب تفضل مع واحده كتير..
ناوي تسيب فريده امته علشان اخطبها ..

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

noor elhuda likes this.

pretty dede غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 28-01-17, 09:41 PM   #69

مملكة الاوهام

? العضوٌ??? » 380569
?  التسِجيلٌ » Aug 2016
? مشَارَ?اتْي » 399
?  نُقآطِيْ » مملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond reputeمملكة الاوهام has a reputation beyond repute
افتراضي

هههههه يخرب بيتك يا حسام بتلعب فى عداد عمرك مع اسورة هيروقك يا عينى مبرووك كلمى ودومى عقبال توم وجيرى حبايبنا ياترى ايه المصيبة اللى مستنياهم ربنا يستر

مملكة الاوهام غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 30-01-17, 09:14 PM   #70

pretty dede

كاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية pretty dede

? العضوٌ??? » 371679
?  التسِجيلٌ » May 2016
? مشَارَ?اتْي » 4,532
?  نُقآطِيْ » pretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond repute
افتراضي


البارت الحادي و العشرون

ليمسك به اسر الغاضب وعيناه المشتغلة ويجره الي مكان بعيد عن الانظار:
تروح تكلم مين ياحيلتها..انت عارف انت عايز تعمل ايه..
انت عارف فريده ديه تبقالي ايه..

حسام بتلقائية:شريكتك في الشغل..

اسر بصوت عالي غاضب :ومراتي يا روح امك..

حسام بصدمه مما قاله اسر:انت بتقول ايه....ومراتك منين..
انت مش خاطب الانسه انجي..

اسر بغضب :لا..انا خاطب فريده..انا وانجي سيبنا بعض ..من زمان..

حسام:بجد ..مكنتش اعرف..بس انت واقف مع انجي
وسايب فريده..وبعدين مش لابس كرافته لون فستانها ليه..

اسر بعصبيه:وانت مال اهلك...انت هتحاسبني..

حسام:طب بما انك سيبت انجي..وانا سامع انك مش
بتحب تفضل مع واحده كتير..ناوي تسيب فريده امته علشان اخطبها ..

اسر بغضب جارف:انت بتستهبل يالا..بتسألني هسيب مراتي امته ...
علشان تخطبها..بص بقي انت النهارده جنيت علي روحك..انا هموتك..
انقض اسر علي حسام واشبعه ضربا..مكملا..
اسر بغضب:عارف يا ابن ال...لو شفتك في حته تاني هموتك..
واياك اسمعك بتنطق اسم فريده علي لسانك مره تانيه هقطعهولك..

حسام بالم:ااااااه..انت مجنون..انت مش عارف انا مين..ده انا ..

اسر بغضب:انت لسه هتتكلم..خد..طرااخ..بووووووم.. .
اسر وهو يمسكه من ياقه قميصه..شايف الباب اللي هناك ده..
تجري تروح علي امك..سامع..يالا..

حسام وهو يمشي:انا هوريك..وفريده هخطبها برضو..

اسر بغضب :يابن ال....خد هنا ياض..انا هدفنك هنا...
ليركض حسام سريعا ويعود اسر الي الحفله وعلي وجهه
علامات الضيق والغضب..ويسحب فريده وراءه الي الخارج..

فريده:مالك يا اسر فيه ايه ..انت واخدني علي فين..مش بترد عليا ليه..

ليفتح السيارة ويخرج منها الكرافات الخاصة بفريده ويخلع الاولي ويلبسها..

فريده باستغراب:فيه ايه..يعني انت ساحبني وراك لهنا
علشان تلبس الكرافته..وبعدين ايه اللي غير رأيك..

اسر بعد ان انتهي من ارتدائها وامسك بيد فريده واخد يقلب بها
ويري الخاتم من جميع الاتجاهات:ماهو باين اهو امال فيه ايه..
ولا اقولك هبقي اجيبلك واحد اكبر منه..

فريده بعدم فهم:ايه اللي باين..فيه ايه مالك..

اسر :ابدا مفيش ..يلا نرجع علي الحفله..
ومش عايزك تتحركي من جنبي..

فريده:لاااااااا..انت بجد مش طبيعي..فيه ايه..ماتقولي..

اسر:ابدا مفيش..حبيت اجرب الكرافته بتاعتك..

فريده بتهكم :ماهي كانت مش عجباك..ايه اللي جد..
مش الكل بيحلف باناقتك وشياكتك..

اسر:عندك حق.. انا مش بعرف البس..لخصي بقي..

ليعودا الي الحفل..
سيف:ايه يا اسر كنت فين..
اسر:ابدا.. كنت بعمل حاجة..

سليم بضحكه:هههههه..مش هتصدق يا سيف عارف ايه اللي حصل من شويه..

سيف:خير يا سليم..
سليم:هههههه..فريده جالها عريس من شويه...

سيف:ههههه..بجد مش معقوله..وبغمزة لسليم..طب وانت قولتله ايه..
سليم وقد فهم:ابدا..قولتله سيبني افكر..واخد رأيها وارد عليك..

فريده وقد رأت الغمزة ولتستفذ اسر:بجد يا بابي..
طب مين هوا وفين..وريهوني كده..

اسر بغضب:نعم ياختي..ايه شفاف انا قدامك ..
مش مالي عينك..اتلمي احسنلك..

سليم:ايه ده ...العريس جاي علينا اهو..
العريس:انسه فريده..ممكن...

اسر بنفاذ صبر:لابقي...ده كتير..اوعي من وشي...
ودفع العريس من امامه..وسحب فريده خلفه..

سيف:ايه ده الواد رايح فين..
سليم:هيعمل ايه المجنون ده..

اسر والذي اعتلي الاستيج..وامسك بالميكروفون:احم..احم..ثواني يا جماعة..

فريده وهي تحاول التملص من قبضته:ايه يا اسر بتعمل ايه..هتفرج الناس علينا..

ادم بخوف:استر يا رب..الفرح شكله هيقلب..وش اسر مش مطمني..
كاميليا بقلق:هوا بيعمل ايه يا ادم..

يوسف:اوعي وشك..شكل اسر هايدي كرسي في الكلوب..

كريم:بيعمل ايه ده..
معتز:معرفش يا كيمو..بس للظروف استعد..

اسر مكملا:انا بس حابب اقول حاجة..انا وفريده مخطوبين ومكتوب كتابنا..
ده بس للي مش عارف..وبغضب ..يعني مش عايز كل شويه واحد
يجي ويقول انا عايز اخطبها ..وربنا اللي هيقولي كده هقتله..سامعين ..

ليدخل الحاضرين في نوبه من الضحك الهستيري علي كلمات اسر ووجهه الغاضب..

احد الحضور:هههههه...شفتوه عمل ايه..

شخص اخر:ههههههه..بصراحة عنده حق..لازم يبين ان الجمال ده بتاعه لوحده..

احد اخر بحزن:وانا اللي كنت رايح اكلم ابوها..يلا مفيش نصيب..

سيف لاسر:هههههه..ايه يابني ده..حد عاقل يعمل كده..

فريده بضيق:كده يا اسر ..فرجت علينا الناس..

اسر بعصبيه:امال عايزاني اعمل ايه..واحد من شويه يقولي كلمهالي ..
وبعدين انت هتسيبها امته علشان اخطبها..والتاني رايح لابوكي

عشان يطلبك منه..وعايزاني اسكت..احمدي ربنا اني عملت كده..
ومطربقتش الفرح علي اللي فيه..

سيف:بس مش كده يا اسر..ههههه.بس مين
اللي قالك سيبها عشان اخطبها..

اسر بحدة:خلاص خلصنا..انا عملت كده عشان يبقي عداني العيب..
ولو حد فكر فيها ..يبقي هوا الجاني علي روحه..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

طلب ادم من اسر ان ينهي الزفاف خوفا من ان يقوم
اسر بعمل متهور وينتهي الامر بما لاتحمد عقباه..

ادم:اسر..يا اسر..
اسر:نعم يا عريس عايز ايه..

ادم:بقولك ايه الله يكرمك..ماتخلص الفرح بقي..اصله لو قعد اكتر من كده..
انا حاسس انه هيقلب...وانا عايز امشي..كفايه اللي عملته من شويه..

اسر بضيق: وانا برضو رأيي كده..
ادم:طب يلا بقي..عايز اخد عروستي وامشي..

اسر بغمزة:اهااااا..من عنيا..عد الجمايل بقي..
ادم:نردهالك في الافراح ياكبير..

اسر بابتسامه خبيثة:قريب ان شاء الله ..

قام اسر بانهاء الزفاف..واتجه ادم وكاميليا
الي الجناح المخصص لهم في الفندق..

دلف ادم الي الجناح وهو يحمل كاميليا بين ذراعيه..واغلق باب
الغرفه خلفه..بعد ان علق لافته ممنوع الازعاج..

ادم:انا مش مصدق نفسي النهارده..اخيرا حلمي اتحقق..
كاميليا بوجه احمر من الخجل:وانا كمان يا ادم..

ادم:ياهووووووه..بصي انا مش عارف اوصفلك انا حاسس بايه..
كان يفقز من السعاده..في ارجاء الغرفه..

كاميليا:هههههه..ايه اللي انت بتعمله ده يا ادم..

ادم:ملكيش دعوة انا فرحان قوي..ب
س بقولك ايه مش هتغيري الفستان بقي..

كاميليا بخجل:طب..طب ناكل الاول..انا جعانه..

ادم:ايه انتي مكفكيش الاكل في بوفيه الفرح..ياشيخه سيبك من الاكل
دلوقتي وركزي معايا..ولا اقولك تعالي ناكل وبعدين نتكلم..
علشان بس متقوليش اني حارمك من حاجة..

تناول ادم وكاميليا الطعام..ودلف ادم الي الحمام لتبديل ملابسه
وخرج الي الغرفه ليجد كاميليا لم تبدل ملابسها بعد..

ادم:مالك يا كامي..مغيرتيش ليه..
كاميليا بدموع:اصل...الفستان مش عارفه افك الربايط بتاعته..

ادم بابتسامه :وده يخليكي تدمعي..بعد اذنك..انا هفكهم..

كاميليا بارتباك:لا..لا..انا هحاول افكهم..منه لله اللي صمم الفستان ده..

ادم:ياشيخه..ده الله يكرمه..ده انا هبعتله جواب شكر
علشان اللحظه ديه..بدأ ادم بفك اربطه فستان كاميليا و

كاميليا:خلاص كده يا ادم انا هكمل..
ادم بخبث:لااااااا...مدام انا بدأت حاجة لازم انهيها للاخر..

كاميليا بتوتر:بس ..طب اصبر..انا..
ادم:انا صبرت كتير..واللي بيصبر بينول.....

قام ادم بتقبيل كاميليا و...
و نسيبهم مع بعض مراعاة للاداب وصباحيه مباركه ياادم..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

في الصباح كان ادم ينظر بعشق الي كاميليا النائمه بجواره لتفتح عينيها..

كاميليا بابتسامه خجل:صباح الخير يا ادم..انت صاحي من بدري..
ادم:لا لسه من شويه..بس مكنتش اعرف كده..

كاميليا بعدم فهم:مكنتش تعرف ايه يا ادم..
ادم بحب:انك بتكوني حلوة قوي وانتي نايمه يا كامي..

كاميليا بخجل:الله بقي يا ادم..بس متكسفنيش..
ادم بغمزة:مكسفكيش..انتي نسيتي الربايط ولا ايه...

كاميليا لتغير الحوار:بقولك ايه احنا مش هناكل.. انا جعانه..
ادم بضحكه:اهربي اهربي..بس انا ملاحظ انك دايما جعانه يا كامي..

كاميليا:ايه انت هتبوصلي في الاكل يا ادم..
ادم:وانا اقدر..ثواني واحلي فطار لاحلي عروسه يكون هنا..
وبغمزة.. بعدين هنبقي نفك ربايط كتير علي راحتنا..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

اتجه ادم وكاميليا الي روما لقضاء اسبوعان هناك قبل العودة الي العمل..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

بعد ثلاثة ايام من زفاف ادم تلقي اسر اتصالا هاتفيا من خالته..
تخبره بعزيمتها له هو وفريدة علي الغداء في منزلها حاول التملص كثير ولكن..

خلود: ايوة يا اسر انت وفريدة معزومين عندي بعد بكرة ...
اسر: ياخالتي مش هينفع عندنا شغل..

خلود: يعني ايه انا قلت لفريدة في الفرح انت عايز تصغرني ولا ايه..

اسر بضيق: مش كدة مش قصدي بس..
الشغل لفوق دماغنا علشان فرح ادم و كاميليا..

خلود: بعد بكرة اجازة يا اسر ومش بتشتغلوا فيه
انا اتصلت بيك وعلي الله متجيش ع الغدا يلا سلام...

اسر بضيق: سلام.. ناقص انا تسمم ومستشفيات
اليومين دول.. كله منك يا فريدة..

يوسف: مالك ياكبير مضايق ليه..
اسر: خالتي عازمانا ع الغدا انا وفريدة..

يوسف بفرحة: ايه ده بجد وانجي..ينفع اروح معاك..

اسر برفعة حاجب: هوانا بقولك رايح دريم بارك ..
ده غدا عند خالتي يعني هنروح ع الحميات بعدها.. وبعدين فكرتني..

بقي بتشتغلني ياض.. عامل ايه يا اسر وحشني وسلامات..
وانت وست انجي مقضينها تليفونات.. بتصيع عليا يا يوسف..

يوسف: ابدا يا اسورة ده اللي بينا قصة حب بريئة..

اسر بسخريه: بريئة..ولا مريبه.. ولا من امته ده.. امال فين
انا بحب الطياري.. انا مبفكرش في الجواز.. ايه اللي حصل..

يوسف: معرفش بقي هو الحب له ميعاد..
وبهيام.. بيجي كده علي سهوة.. فجأة يطب عليك
من غير لا احم ولا دستور..

اسر بتهكم: يا حنين يا رومانسي.. ولا يا جو انجي ديه
بنت خالتي يعني لو فكرت كدة ولا كدة هعلقك..

يوسف: ياعم هو انا بقولك مرافقها..ده انا بحبها..

اسر بعدم تصديق: مش عارف مش مصدقك مش مرتحلك..
هنشوف بعدين.. المهم الوقتي انا عايز اخلص من عزومه خالتي..

وفريدة دبستني معاها.. قال ايه حددي الميعاد واحنا هنيجي..
متعرفش اننا بعد الغدا هنطلع علي المستشفي..

يوسف: خلاص بقي.. هي اول مرة تاكل من
عند خالتك اعمل حسابك بعربيه اسعاف ...

اسر: يا عم انا ممكن استحمل.. لكن فريدة ديه تموت مني..
لا وخالتي مصممه وقال ايه بعد بكرة اجازة..

يوسف: ههههههههه.. يعني لبست يا معلم... معلش اكله مش معديه..
اسيبك انا تحضر لخرجتك ..هههههه.. قصدي لغدوتك... سلام...

اسر بغيظ: سلام يا خويا.. ولنفسه لما نشوف يا ست فريدة هتعملي ايه..

دلف اسر الي المكتب فريدة..

اسر: ها حبيبي بيعمل ايه..

فريدة وهي منهمكه في العمل و الاوراق: اهلا اسر.. عندي شغل كتير ...
ايه ده انا حاسة اننا كنا سايبين الشغل من سنه مش اسبوع..
لتلتفت له.. مالك يا اسر ..

اسر وهو يزفر: مفيش..

فريدة بسخريه وهي تترك الاوراق من يديها: بجد امال مال
شكلك عامل زي المطلقة اللي شايله هم العيال...

اسر بضيق: بتتريقي حضرتك.. مانتي اللي دبستينا في المصيبة ديه..

فريدة بقلق: مصيبة ايه يا اسر... انا عملت ايه..

اسر: خالتي ياختي اتصلت وعازمانا علي الغدا بعد بكرة..
هنعمل ايه وانتي ما ادراكي باكل خالتي...

فريدة: ههههههههه.. انت عامل ده كله ومتعصب علشان
عزومه خالتلك... علي فكرة مش مستاهلة ده كله..

اسر: مش مستاهله فعلا مانتي مجربتيش اكلها..
فريدة: طب واللي يخلصك من العزومه ديه تعمله ايه..

اسر بلهفة: اي حاجة يطلبها..
فريدة بمكر: طب سيب الموضوع ده عليا.. ويلا علي مكتبك..

اسر: ناويه تعملي ايه يا فريدة..
فريدة: ملكش دعوة بس افتكر اني هيبقي ليا عندك خدمه...

اسر بغمزة: مش خدمه واحدة قولي خدمات.. بقولك ايه ماتجيبي بوسه..

فريدة بحدة: اتلم وامشي من هنا والا ارجع
في كلامي واخليك تتغدي عند خالتك..

اسر : يا لهوي متجوز هتلر... ماشي اهو بس لك يوم يا جميل..

فريد: هوينا بقي..

اجرت فريدة بعض الاتصالات وبعد ذلك هاتفت خلود
وتحدثوا قليلا... ثم في اليوم التالي رن هاتف اسر ..

خلود: الو ايوة يا اسر انا اتصلت علشان ااكد عليك الغدا..
اسر بضيق: ياخالتي.. انا ..

خلود: هنتقابل بعد يومين في النادي الساعة 4 ونتغدي هناك ..
اسر بعدم فهم: نادي ايه يا خالتي..

خلود: النادي يا اسر ...
اسر بلهفة: يعني احنا مش هنتغدي عندك في البيت..

خلود: ايوة هنتغدي في النادي يلا سلام..
اسر بفرحة: سلام... ليركض الي مكتب فريدة مسرعة..

فريدة بخضة: ايه فيه ايه مالك يا اسر..

اسر بفرحة: خالتي اتصلت وقالت اننا
هنتغدي في النادي يعني مش عندها..

فريدة بضحكة: طب مانا عارفة..
اسر بنصف عين: عارفة.. عارفة منين يا فريدة..

فريدة بضحكة: لاني انا اللي قولتلها..
اسر: مش فاهم..

فريدة: بص يا سيدي من فترة سمعت من مامي ان النادي هيعمل معرض
للمجوهرات وارباحه هتروح للاعمال الخيرية.. وانت عارف خالتك بتحب الحاجات ديه..

علشان المنظر العام يعني.. بس هيا مكنتش هتتعمل الوقتي..
بس مع شويه محاولات خليتهم يقدموا الميعاد شويه..

اينعم خد شويه مصاريف بس اهو بدل ما نصرفه
ع المستشفيات و الدوا.. ايه رايك بقي..

اسر: يعني هنتغدي في النادي ..
فريدة بابتسامه: ايوة..

ليقفز اسر بفرحة متجها الي فريدة : ابوسك ..
ليقبل فريدة علي وجنتها..
فريدة بخضة: ايه ده يا اسر ..بطل قلة ادب ...

اسر بضحكة: ههههه مالك بقيتي فراوله كدة ليه.. عادي يعني..

ليكفهر وجه فريدة: اسر من فضلك متقوليش الكلمه ديه مش بحبها..

اسر باستغراب: ليه يا فريدة وبضحكة ..طب ما وشك فعلا قلب زي الفراوله..

فريدة بضيق وحدة: قولتلك متقولش الكلمه ديه..


pretty dede غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 10:47 PM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.