آخر 10 مشاركات
خفايا الروح / للكاتبة أنجال مكتملة (الكاتـب : درة الاحساء - )           »          133 - وداعا يا حب - روبين دونالد (الكاتـب : حبة رمان - )           »          رهان على قلبه(131) للكاتبة:Dani Collins (الجزء الأول من سلسلة الوريث الخاطئ)*كاملة* (الكاتـب : Gege86 - )           »          طائف في رحلة أبدية *متميزه ومكتملة* (الكاتـب : tamima nabil - )           »          اختلاف متشابه * مميزة ومكتملة * (الكاتـب : كلبهار - )           »          انتصار الإسباني (48) للكاتبة: Daphne Clair (كاملة+روابط) (الكاتـب : Gege86 - )           »          في غُمرة الوَجد و الجوى «ج١ سلسلة صولة في أتون الجوى»بقلم فاتن نبيه (الكاتـب : فاتن نبيه - )           »          نظرات فى مقال فسيولوجية السمو الروحي (الكاتـب : الحكم لله - )           »          حب بطيء النسيان (64) للكاتبة: Stella Bagwell (كاملة+روابط) (الكاتـب : Gege86 - )           »          رهاني الرابح (90) للكاتبة: سارة كريفن ...كاملة... (الكاتـب : silvertulip21 - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى قصص من وحي الاعضاء > الروايات الطويلة المكتملة ضمن سلاسل (وحي الاعضاء)

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 20-08-19, 11:27 PM   #1

Mai Al Sohage

? العضوٌ??? » 452701
?  التسِجيلٌ » Aug 2019
? مشَارَ?اتْي » 26
?  نُقآطِيْ » Mai Al Sohage is on a distinguished road
افتراضي تملك عاشق (1) .. سلسلة * مكتمله *


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

"تملك عاشق"

حبيت اشارك بالروايه دي كاول عمل ليا ينزل في منتدي عموما انا بتشرف اني بنزله في منتدي روايتي وبتمني انها تنال اعجابكم وتلقي استحسان في المنتدي واتمني دي تكون البدايه وليست النهايه


هي هتنزل يوميا الساعه 11 صباحا عدا يوم الجمعه


انتظروني في روايه مليئه بالمفاجأت



روابط الفصول

الفصل الأول .... بالأسفل
الفصل الثاني والثالث .... بالأسفل

الفصول 4 - 15 نفس الصفحة
الفصول 16 - 21 متتابعات
الفصول 22- 35 نفس الصفحة

الفصول 36 - 40 ( الاخير )



التعديل الأخير تم بواسطة um soso ; 13-11-19 الساعة 11:20 AM
Mai Al Sohage غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 20-08-19, 11:39 PM   #2

قصص من وحي الاعضاء

اشراف القسم

 
الصورة الرمزية قصص من وحي الاعضاء

? العضوٌ??? » 168130
?  التسِجيلٌ » Apr 2011
? مشَارَ?اتْي » 2,558
?  نُقآطِيْ » قصص من وحي الاعضاء has a reputation beyond reputeقصص من وحي الاعضاء has a reputation beyond reputeقصص من وحي الاعضاء has a reputation beyond reputeقصص من وحي الاعضاء has a reputation beyond reputeقصص من وحي الاعضاء has a reputation beyond reputeقصص من وحي الاعضاء has a reputation beyond reputeقصص من وحي الاعضاء has a reputation beyond reputeقصص من وحي الاعضاء has a reputation beyond reputeقصص من وحي الاعضاء has a reputation beyond reputeقصص من وحي الاعضاء has a reputation beyond reputeقصص من وحي الاعضاء has a reputation beyond repute
افتراضي

اهلاً وسهلاً بك بيننا في منتدى قصص من وحي الأعضاء ان شاء الله تجدين مايرضيك موفقة بإذن الله تعالى ...

للضرورة ارجو منكِ التفضل هنا لمعرفة قوانين المنتدى والتقيد بها
https://www.rewity.com/forum/t285382.html

كما ارجو منك التنبيه عندما تقومين بتنزيل الفصول على هذا الرابط
https://www.rewity.com/forum/t313401.html

رابط لطرح اي استفسار او ملاحظات لديك
https://www.rewity.com/forum/t6466.html



واي موضوع له علاقة بروايتك يمكنك ارسال رسالة خاصة لاحدى المشرفات ...

(rontii ، um soso ، كاردينيا73, rola2065 ، رغيدا ، **منى لطيفي (نصر الدين )** ، ebti )



اشراف وحي الاعضاء




قصص من وحي الاعضاء غير متواجد حالياً  
التوقيع
جروب القسم على الفيسبوك

https://www.facebook.com/groups/491842117836072/

رد مع اقتباس
قديم 21-08-19, 01:26 AM   #3

رحيق الجنة رحيق

? العضوٌ??? » 349847
?  التسِجيلٌ » Aug 2015
? مشَارَ?اتْي » 699
?  نُقآطِيْ » رحيق الجنة رحيق has a reputation beyond reputeرحيق الجنة رحيق has a reputation beyond reputeرحيق الجنة رحيق has a reputation beyond reputeرحيق الجنة رحيق has a reputation beyond reputeرحيق الجنة رحيق has a reputation beyond reputeرحيق الجنة رحيق has a reputation beyond reputeرحيق الجنة رحيق has a reputation beyond reputeرحيق الجنة رحيق has a reputation beyond reputeرحيق الجنة رحيق has a reputation beyond reputeرحيق الجنة رحيق has a reputation beyond reputeرحيق الجنة رحيق has a reputation beyond repute
افتراضي

موفق بإذن الله ... لك مني أجمل تحية .

رحيق الجنة رحيق غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 21-08-19, 11:59 AM   #4

Mai Al Sohage

? العضوٌ??? » 452701
?  التسِجيلٌ » Aug 2019
? مشَارَ?اتْي » 26
?  نُقآطِيْ » Mai Al Sohage is on a distinguished road
افتراضي تملك عاشق

الشخصيات

فهد السوهاجي :75 عاما عمده اغلب قري ومدن سوهاج لايحدث شئ الا ويعرفه يحب عائلته بشده وامنيته الوحيده ان تتجمع العائله علي مائده واحده من جديد لديه 3 ابناء محمد ونوار ومحمود وبنتان وهم عايده وفايزه

الابناء
نوار السوهاجي:اكبر ابناء فهد السوهاجي وابنه المفضل ووارث العموديه لاكن نوار له رأي تاني وهو انه يريد ان يكون اكبر طبيب جراح في مصر بأكملها ليس الصعيد فقط فهو درس الطب بناء علي رغبه والدته ولاكن بعد التحاقه بالكليه اكتشف مدي عشقه للطب وشغفه الخاص بالجراحه لديه ولدان وهم زياد وعماد

محمود السوهاجي : عشقه الاول والاخير المال يحقد علي اخواته جميعهم بسبب نجاحهم في حياتهم اما هو فمجرد فاشل حتي انه لم يتزوج حتي الان

فايزه: لاتحلم بشئ غير ان تزوج بناتها فقط ليس اكثر ولاكن ليس اي عريس فهي تريد زياد وعماد فقط وان سألتها عن السبب لن ترد فقط لانها تريد شئ ما في بالها
لديها بنتان عزيزه وفريده متزوجه وزوجها يعيش في الامارات وهي تعيش مع والدها

عايده:مطلقه خانها الحظ مره في زوجها الاول فلم تتزوج مره اخري ظنا بأنه النصيب

الاحفاد

زياد نوار السوهاجي :29 عاما قمحاوي ، عيناه سوداء ، شعره ناعم بلون الاسود ، عريض المنكبين ، طويل جداا ، عصبي الي درجه كبيره 😎 تخرج من كليه السن

عماد نوار السوهاجي:25 عامل جميع طموحه في الحياه ان يحترمه اخيه وان لايعتبره طفل ذو 5 سنوات ورغم ذلك هو يعشق اخيه بشده ولا يمكنه العيش من دونه

عزيزه وفريده:20عاما تؤام لاكنهم ليسو متشابهين شكلا طموحهم في الحياه واحد ويتلخص في كلمه واحده "زياد" وكل واحده منهم تتمني ان تتزوجه
عزيزه لانها تحبه منذ الصغر وتشعر انه فارس احلامها
فريده لانه جميل جداا ووسيم الي درجه كبيره


محمد فهد السوهاجي:رجل اعمال مشهور في القاهره بدء صغيره اولا بمساعده والده ولاكن عندما اصبح غني كما يقولون"خرج عن توبه" وتكبر علي والده وذهب للعيش بالقاهره ورغم ذلك هو لم ولن يقدر حتي الان علي رفض اي طلب لوالده فهو يخافه ويهابه الجميع

هبه شوكت حماد :ابنت الوزير زوجه محمد تعشق الحريه ولا تحب ان ينتهك احد خصوصيتها صاحبه جمعيه بالاثنان يقوي المجتمع لحقوق المرأه لاكن للاسف لا تطبق هذا في حياتها الخاصه ابدا

مي محمد السوهاجي :25 عاما مجنونه وتستحق لقب مديره المجانين وبجداره ، تعشق المقالب ولاكن لاتجد من تفعل معه ذلك ليس لديها اصدقاء ولا اخوه والدها يعمل رجل اعمال ووالدتها صاحبه جمعيه حقوق المرأه وتظل هي بالمنزل 24 ساعه فهي انتهت من دراسه هندسه تخصص ديكور وظلت بالمنزل ولم تفكر حتي بالبحث عن عمل

تملك عاشق
مي السوهاجي


Mai Al Sohage غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 21-08-19, 12:02 PM   #5

Mai Al Sohage

? العضوٌ??? » 452701
?  التسِجيلٌ » Aug 2019
? مشَارَ?اتْي » 26
?  نُقآطِيْ » Mai Al Sohage is on a distinguished road
افتراضي تملك عاشق

تملك عاشق ❤
بقلمي/مي السوهاجي💋
الحلقه الاولي 😍
مقدمه

نظرت لاجد امامي بستان من الزهور يفتح
الورود تخرج من كل جانب ومن كل مكان
اجدها تطل علي بعيناها الساحره
حاولت تكذيب شعوري وقلبي الذي يرق لها
كلما باغتها بكلمه قاسيه تجرحها تجرحني اولا
كانت ملاك بدون اجنحه كانت قلب رقيق
لم اعهد منذ زماني ان اجد مثل ذاك الوجه الملاكي
كانت كالملاك حرة وشفافة تطيرر في كل مكان
لامتلكها انا واعلن صك ملكيتي لهذا الملاك الجميل
لاجعلها لي وللابد😍
تملك عاشق

"كانت تحتاجه وكان يحتاجها فأختبأت بداخل احضانه وقالت اللعنه علي الدنيا كلها😊"



&&&&&&&

استيقظت مبكرا وهبطت الي الاسفل وما ان سمعت الخدمه قدمها حتي جاءت مسرعه
الخادمه:صباح الخير ياهانم ،اعملك شاي
مي وهي تفرك عيناها:لا مامي وبابي فين
الخادمه:مدام هبه راحت النادي وأستاذ محمد مرجعش من الشغل من امبارح
مي:طيب روحي جهزي الفطار
ذهبت الخادمه وظلت مي تمشي بضع خطوات حتي وصلت الي هاتف البيت ضغطت علي عده ارقام ليصلها جرس وبعده صوت والدها يقول
محمد:Sorry يامي اني مجتش معلش
مي بعتاب:يابابي مينفعش كده كل يوم مش موجود طب انا استناك امتا عشان اشوفك
محمد:معلش ياروحي هبقي اجي البيت
مي:طب متجبولي اخ العب بيه وانتم مش موجودين طيب بدل ما انا مش لاقيه حاجه اعملها
محمد بضحك:اه عشان ابقا بنتهك حقوق المرأه واني اناني وان الراجل مش بيحب غير نفسه ومش خايف علي مراته من الحمل....انتي نسيتي امك بتاعت حقوق المرأه
مي:يوووه خلاص يابابا
محمد:اقولك ظبطي الحلفه بتاعت انهارده مش انتي مهندسه ديكور
مي:حفله ايه
محمد:حفله توديع....هفهمك بليل المهم جهزي الحفله بس
مي:حاضر يابابا
محمد محدثا السكرتير:دخله ياابراهيم.....انا هقفل دلوقتي وهكلمك بعدين سلام
ولم يتلقي ردها لاكنه اغلق الخط سريعا
تكونت الدموع بملقتي عيناها وهي تتمني ان تجد من يهتم بها

&&&&&&&&

في سرايا عائله السوهاجي

يجلس علي المائده يرأسهم ينظر في اعين الجميع هل جميع اولاده واحفاده بخير يأكلون جيدا او هناك ما يضايقهم وجد الجميع بخير ليأكل هو بنهم ثم يقول
فهد السوهاجي (كبير العائله):تسلم ايديكم يا حريم عائله السوهاجي
نورا(زوجه نوار):تسلملي ياابا بالهنا والشفا
عماد بمشاغبه:طب ورجاله عائله السوهاجي ملهمش تسلم ايديكم
فهد:لا ملهمش
زياد:شكلك بقااا وحش.....المهم يا جدو في موضوع عايز اكلمك فيه
فهد:اتكلم
زياد:شوفت الراجل بتاع البيت وقال انه محتاج فتره يظبط اموره وبعدين هيتكل علي الله ونهد احنا البيت ويبقوا 250 فدان كاملين
فهد:حاولت تهاود معاه في السعر
زياد:حاولت بس اخره جاب 300 الف
فهد:نقصت كتيرر انت من تمنها برافو عليك كويس جداا كده مبقاش فاضل غير اننا نطلع بالجامع بقاا
زياد:اه وانا كلمت الناس الي عملنا معاهم الاتفاق وهندفع عربون ونص المبلغ وناخد الاسمنت والطوب وهما هيسلموا باقي الطلبيه علي دفعات لان الطلبيه كبيره
فهد:يبقا منسلمش الفلوس غير لما الطلبيه تكمل
زياد:انا مدتهمش غير عربون ونص المبلغ وبعتلهم شيكات بمواعيد الاستلام المكتوبه في العقد لو الشحنه مواصتلش هنسحب الفلوس من البنك ونسيبهم ويبقا شيك بدون رصيد
فهد بضحك:ههه اه من الاعيبك ياسوسه انت
زياد:طب اعمل مهو انا مش هخاطر واحد في الميه انه ينضحك علينا
عماد متدخلا:عشان اقولك طالع شرير وسوسه مصدقتنيش
فهد مبررا:شرير لما يبقا فاشل وحقود وشغال يقرف الناس في عيشتها وبس انما زياد دا مفيش زيه

كان الكلام موجه الي محمود الذي شعر بغصه في حلقه ليذهب سريعا من امامه متفاديا موشح كل يوم
ليتمتم فهد بيأس "ربنا يهديك"


&&&&&&&&&

في المساء
كان يتجمع الجميع في منزل محمد السوهاجي وان نظرت قليلا ستجد ان المشروب الرسمي هو البيره وان جميع النساء تلبس الفساتين "السواريه"الذي تظهر اكثر مما تخفي هبطت الي الاسفل وقد صدمهم ما تلبس فهي كانت تلبس فستان قصير بلون الاسود يصل الي فخذيها وبكم لتأتي لها والدتها سريعا
هبه:ايه الارف الي انتي لابساه داا
مي:ايه لابسه ايه فستان
هبه:عارفه انه زفت بس اسود واحنا في حفله مش في عزا
مي:يوووه انا بحب اللون الاسود
هبه:اطلعي غيري الزفت داا....وكمان دا طويل وبكم
مي بستغراب:طويل
هبه:اه طويل.....البسي الفستان الكب الاحمر قصير وحلو
مي بصدمه:دا دا قميص نوم


#رأيكم_تواقعاتكم
#MeRoOo
️❤كـ😇ـتـ😊ـا😯بـ😉ـا😱تـ😍ـي️❤️


Mai Al Sohage غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 21-08-19, 01:26 PM   #6

زهرورة
عضو ذهبي

? العضوٌ??? » 292265
?  التسِجيلٌ » Mar 2013
? مشَارَ?اتْي » 2,283
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
?  نُقآطِيْ » زهرورة has a reputation beyond reputeزهرورة has a reputation beyond reputeزهرورة has a reputation beyond reputeزهرورة has a reputation beyond reputeزهرورة has a reputation beyond reputeزهرورة has a reputation beyond reputeزهرورة has a reputation beyond reputeزهرورة has a reputation beyond reputeزهرورة has a reputation beyond reputeزهرورة has a reputation beyond reputeزهرورة has a reputation beyond repute
¬» مشروبك   ice-lemon
¬» قناتك mbc
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

مبرووك روايتك الجديدة اتمنى لك التوفيق🌹

زهرورة غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 22-08-19, 01:03 AM   #7

ebti

مشرفة منتدى قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية ebti

? العضوٌ??? » 262524
?  التسِجيلٌ » Sep 2012
? مشَارَ?اتْي » 14,201
?  نُقآطِيْ » ebti has a reputation beyond reputeebti has a reputation beyond reputeebti has a reputation beyond reputeebti has a reputation beyond reputeebti has a reputation beyond reputeebti has a reputation beyond reputeebti has a reputation beyond reputeebti has a reputation beyond reputeebti has a reputation beyond reputeebti has a reputation beyond reputeebti has a reputation beyond repute
افتراضي

ليلتك سعيدة .... ارجو منك الإلتزام بحجم الفصل المطلوب ضمن القوانين....

15 صفحة ورد بحجم خط 18


ebti غير متواجد حالياً  
التوقيع
إن كرماء الأصل كالغصن المثمر كلما حمل ثماراً تواضع وانحنى"
هكذا عرفتك عزيزتي um soso و هكذا تبقين في قلبي شكراً جزيلاً لك على الصورة الرمزية...

رد مع اقتباس
قديم 22-08-19, 12:39 PM   #8

Mai Al Sohage

? العضوٌ??? » 452701
?  التسِجيلٌ » Aug 2019
? مشَارَ?اتْي » 26
?  نُقآطِيْ » Mai Al Sohage is on a distinguished road
افتراضي تملك عاشق

تملك عاشق ❤
بقلمي/مي السوهاجي 💋
الحلقه الثانيه😍

صعدت الي غرفتها ولم تنزل لم تصدق ان والدتها ما تقول لها هذا دائما تري ان الابوين دائما يخافون علي بناتهم لاكنها تقول لها وببجاحه ان ترتدي ما يظهر جسدها أهذه عائلتها حقا نامت ودموعها علي وجنتيها

&&&&&&&

صباح يوم جديد
جلسوا منذ زمن علي مائده واحده يتناولون الافطار
محمد:انا قولتلكم اني مسافر
هبه:اه
مي:رايح فين يابابي
محمد:الصعيد
مي بستغراب:ايه الصعيد لمين
محمد:اهلي كلهم هناك
هبه:وهما افتكروك علي غافله
محمد:مش عارف ايه سر الدعوه الغريبه دي
هبه:اكيد طمعانين فيك
محمد:خلينا منسبقش الاحداث هنسافر بكره وهنعرف
هبه بقرف:نعم نسافر وانت فاكر ان انا وبنتي ممكن ندخل مكان بيئه زي دا
محمد:ليه يعني
مي:بابا انا عايزه اروح
هبه:اخرسي يابت قال تروحي قال.....بقا علي اخر الزمن بنت هبه شوكت محمد تروح مكان بيئه زي داا
مي:بابي
محمد:اسمعي كلام ماما يامي
لتزفر بقوه وتذهب تجري الي غرفتها وصوت شهقاتها يصل الي والديها لاكن لم يذهب احد اليها حتي يهدئها

&&&&&&&

جلسوا جميعا علي مائده الافطار كعادتهم ليقاطع الصمت فهد وهو يقول
فهد:انا اتصلت بمحمد
زياد بستغراب:محمد مين
فهد:عمك
نوار:محمد دا بيقولوا انه خلف بنوته
فهد:عارف وانا عايز اشوف حفيدتي فعزمتهم كلهم وانا بقولكم عشان مراته لو جت لانها احتمال متجيش لوجت محدش يحاول يتخانق معاها
زياد:انا عن نفسي مليش دعوه بأي حاجه
فهد:لا ليك عامل عمك حلو وبنت عمك كمان ومش عايز مشاكل بلسانك الطويل داا
زياد:احمممم حاضر.....طيب هما هيوصلوا امتا
فهد:بكره بليل او بعد بكره
زياد:تمام
فهد:طبعا نوار ونورا عارفكم هتاخدوا بالكم منها
نورا:في عنيا من جوه ياابا طلما تخصك
فهد:يازين ما اختارت يانوار
نوار:اومال تربيتك ياابوي
اكملوا الجميع الافطار بصمت والحقد يملأ قلوب فايزه ومحمود

&&&&&&&&

3 دقات علي باب المكتب يعرفهم جيداا ليقول
محمد:أدخلي يا مي
دلفت مي وعيناها منتفختان من البكاء نظر لها لبرهه ثم نظر للملفات الذي امامه مره اخري
مي:بابي انا عايزه اروح معاك
محمد:وينفع نسيب مامي لوحدها
مي وهي تجلس علي احد المقاعد:طب مهي دايما سيباني
محمد:وبعدين معاكى يا مي
مي ببكاء:هو انتوا ليه بتعملوا فيا كده حرام كده بقا كتيرر
لتذهب تجري وتترك والدها ينظر الي فراغها ليكمل قراءه الملف الذي بيده ويترك مي

&&&&&&&&

عند زياد
كان يجلس في غرفه صغيره بعيده تقبع في حديقه السرايا يجلس وحيدا ينظر الي الاشئ الي ان اتت عزيزه وبيدها كوب قهوه ودخلت دون ان تتطرق الباب فهذه عادتها امسك زياد منها كوب القهوه لتحاول لمس يده ولاكنه انتفض ليقع منه الكوب نظر لها بغضب لتخرج سريعا من الغرفه تتجنب غضبه وبدء بتجميع الكوب المكسور لتأتي عزيزه وتمسح القهوه اعطاها الكوب المكسور غير عابئ بنظراتها الذي تذيب الجليد من فرط عشقها له لاكنه ذهب وتركها وحيده ليجلس في ركنه المخصص في الحديقه الذي زرعه بيده وهي ورود حمراء فقط يعشق هذا اللون من الورود اخذ يملأ رئتيه بالهواء النقي ويخرجه علي مراحل لينام علي الارض وينظر للسماء وهو يري النجوم تلمع من كل جانب لتأتي فريده وتنظر له بهيمان وتمنت لو يبادلها النظرات ولاكن لاحياء لمن تنادي اقتربت منه لعلي وعسي ان يراها ولاكنه اندمج في عالمه الخاص الذي يعيش فيه وحده ولم يفكر في اي شئ غيرها لتبتعد فريده بحسره فرغم انه لا يفصل بينهم سوي خطوات ولاكنه في عالم وهي في عالم اخر

&&&&&&&

غلب عليه النعاس ليترك الملف الذي بيده ويخرج من مكتبه ويذهب الي غرفته ولاكنه مر بغرفتها اولا ليسمع صوت شهقاتها فتح الباب دون ان يدق ليجدها تتربع وتتوسط سريرها والمناديل حولها من كل جانب وعيناها اصبحوا منتفخين بشده وبلون الأحمر نظر لها قليلا
محمد:بتعيطي ليه
مي:انا مخنوقه وتعبت من قاعده البيت انا قاعده طول اليوم لوحدي
محمد:عايزاني اعملك ايه طيب
مي:عايزه اروح معاك يابابا والنبي
محمد وهو يزفر:وماما
مي:طب مهي ماما كل يوم في الندوات والجمعيه والنادي ومش بتقعد معايا اصلاا
محمد:طيب هي مش موافقه تروحي....حببتي الصعيد مش زي ما انتي فاكره
مي:مليش دعوه عايزه اروح معاك
محمد:طيب جهزي شنطتك....عشان هنسافر الساعه 4 الفجر
مي بفرحه عارمه:بجد
لتجري عليه وتحتضنه
مي:انت احلي بابي في الدنيا
محمد بهزار:ربنا يستر وامك متطرودناش من البيت انا وانتي......يلا Good Night
لتذهب مي وتلملم المناديل وترميها بسله القمامه خاصتها
اما محمد ذهب الي غرفته ليجد زوجته في سابع نومه كما يطلقون حاول ايفاقتها ليقول لها ان مي ستذهب معه لتفيق بعصبيه
هبه:عايز ايه
محمد:مي هتسافر معايا بكره
هبه:طب وانا مالي اعمل الي تعمله مصحيني عشان كده ماتروح مطرح ما تروح
محمد:مش كنتي معترضه
هبه:لا مش معترضه سيبها تروح ويلا نام
محمد:طب مش هتجهزيلي الشنطه
هبه بغضب:وانا مالي ياراجل انت هي شنطتي ولا شنطتك ثم انت الي مسافر مش انا نام
ووضعت رأسها علي المخده لتغوص في نوم عميق اما محمد ظل ينظر لها وهو يندم الف مره انه تزوجها

#MeRoOo
️❤كـ😇ـتـ😊ـا😯بـ😉ـا😱تـ😍ـي️❤️


Mai Al Sohage غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 23-08-19, 08:48 PM   #9

NoOoShy

? العضوٌ??? » 156463
?  التسِجيلٌ » Feb 2011
? مشَارَ?اتْي » 1,142
?  نُقآطِيْ » NoOoShy has much to be proud ofNoOoShy has much to be proud ofNoOoShy has much to be proud ofNoOoShy has much to be proud ofNoOoShy has much to be proud ofNoOoShy has much to be proud ofNoOoShy has much to be proud ofNoOoShy has much to be proud ofNoOoShy has much to be proud of
افتراضي

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته شكرا على المجهود وبالتوفيق ان شاء الله

NoOoShy غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 24-08-19, 01:14 PM   #10

Mai Al Sohage

? العضوٌ??? » 452701
?  التسِجيلٌ » Aug 2019
? مشَارَ?اتْي » 26
?  نُقآطِيْ » Mai Al Sohage is on a distinguished road
افتراضي تملك عاشق

تملك عاشق ❤
بقلمي/مي السوهاجي 💋
الحلقه الثالثه 😍

استقر الوضع بهم في سياره بسائق وهي ووالدها يجلسون في الخلف وتنظر من النافذه وهي تكاد ترقص من الفرح

&&&&&&&

في سرايا السوهاجي
يجتمع مع كبار البلد والاعيان ليتفقوا متي ستبني المستشفي المركزيه وما حجم التبرعات وكميه التكاليف وزياد يحسب التكاليف وراءهم وبعد ان انتهي المجلس انتظر رجل منهم يدعي فاروق حسني
فهد بستغراب:في حاجه يافاروج
فاروق بتوتر:اه كنت عايزك في موضوع علي انفراد
نظر فهد الي زياد الذي نظر له في تعجب
فهد:زياد ابني يافاروج اتكلم جودامه عادي
فاروق:ايه رأيك في ابني توفيج
فهد:كويس شاب مفتح وزين ماله
فاروق:اصله عايز يتدوز
فهد بسرور:وماله مين العروسه
فاروق بتوتر:العروسه تبجا عزيزه بت بتك
نظر زياد الي جده في تعجب ورفع حاجبه الايمن
فهد:وهو عرفها منين
فاروق:صراحه الواد كان حاطت عينه عليها من وهي بتدرس في ثانوي وقال يكون نفسه الاول والي فيه الخير يجدمه ربنا واول ما الشجه جهزت قالي عشان افاتحك في الموضوع واشوف ردك
فهد وهو يستند علي عصاه:انا معنديش مانع بس اشوف رأي البت الاول برضو وكمان اهلها
فاروق:افهم ان حضرتك موافج
فهد:الواد محترم موافجش ليه
فاروق:الله يكرمك ويفرح جلبك يارب....استأذن انا اروح افرح الواد
فهد:اذنك معاك
ذهب فاروق لينظر فهد الي زياد بصمت ليفهم زياد نظراته
زياد:بليل هتكون كل المعلومات الي عايزها جاهزه
ليبتسمو الاثنان ابتسامه ساخره علي فهمهم لكلام بعضهم بالعيون

&&&&&&&

الساعه3 عصرا

استقبلتهم العائله بترحاب شديد وخصوصا مي الذي اندمجت مع ذلك الجوو الذي لم تعتاد عليه والدها كان منشغلا مع اخوانه وابيه وهي لم تندمج مع الفتيات وانما اندمجت مع عايده ونورا فقط امسكت الكاميرا الخاصه بها وتسحبت الي الخارج بدءت بتصوير الحديقه اولا ثم خرجت الي الشارع وبدءت بتصوير الاطفال وهي تلعب ثم تحركت تصور الاشجار ولاكنها تفاجأت بمجموعه شباب تحوم حولها نظرت لهم بستغراب لتجد شاب يقف امامها يسد الطريق
مي بخوف من هيئه الشاب:بعد اذنك عديني
الشاب:ههههه تعدي مره واحده ليه اتجننت اياك عشان اسيبك
مي برعب:هو هو انا معملتلكش حاجه ف المفروض تسبني
الشاب:اه هسيبك من عنيا التنين
وامسك الشاب يدها ليجد قبضه من حديد تطبق عليه
الشاب بخوف:زياد بيه
ولكنه اخرسه بلكمه سمع الجميع فيها صوت اسنانه وهي تكسر اما مي فكانت تقف متخشبه لا تعلم ماذا تفعل الي ان تحرك وخطا امامها تفحصها زياد من شعرها حتي قدميها كانت ترتدي سيلوبت شورت وتيشرت بنص كم يصل الي اسفل صدرها بقليل ليخلع جاكيته ويغطيها به وهي استغربت من فعله هذا لتجده يتجهه بها الي السرايا
مي:سيبني يامجنون
زياد:دا انتي يوم ابوكي مش فايت (ثم صرخ بوجهها)متقاومنيش
ليخرسها تماما وتمشي بجانبه بصمت ولم يسمع غير صوت شهقاتها ليدخل بها الي السرايا ويلقيها علي الارض ليتجمع البيت بأكمله
زياد:ما انت اقنعني ان دا لبس حد ينزل بيه في الشارع بنت مين دي ياعماد
عماد:مش عارف
ازاحت شعرها من علي وجهها
فهد:يخربيتك دي بنت عمك ياحيوان
ليمسك مي ويوقفها
فهد:معلش يابنتي
زياد:دي بنت عمي محمد 😳
نوار:معلش يابنتي هو زياد عصبي شويه
زياد:وهو في حد يجيي الصعيد وهو لابس كده دا لبس يقعدوا بيه علي البلاج مش هنا.....مسخره
وذهب وتركهم لتظل مي تراقبه بعيناها الي ان اختفي من امامها ذهب عماد وراءه اما نوار فأمسكها واجلسها علي الاريكه
نوار:اسف ولله يابنتي امسحيها فيا
فهد:مينفعش يامي تخرجي كده الشارع هو عنده حق احنا في الصعيد
مي ببكاء:ولله انا مكنتش اعرف انا افتكرته عادي بس هو مسكني جامد وجرجرني وراه من غير ما يفهمني حاجه.....هو فين بابي
عايده:فوق علي السطح بيتكلم في التليفون من بدري مش عارفه منزلش ليه
مي والدموع تنزل من عيناها كالمطر:تلقيه بتكلم في شغل مش فاضي
ذهبت اليها نورا واخذتها في احضانها
نورا:متزعليش يابنتي تعالي اوضتك انا جهزتها
لتذهب معاها مي لينظر نوار وفهد لبعضهم
فهد:لم ابنك يانوار
نوار:وانا مالي دا تربيتك انت هو انا جيت جمبه دا من اول ما جه وانت تقولي ابني حبيبي لحد ما بقا زي ما انت شايف
فهد:غور من وشي
نوار:الحق بقا بيزعل اليومين دول
فهد:نوار
نوار:خلاص انا اسف ...... نورا عملالنا ايه ياحببتي علي الغدا

&&&&&&&&

كانت تجلس وحيده في غرفتها لاتعلم ماذا تفعل فهي جلبت جميع ملابسها قصيره فقط ماذا تفعل قررت ان تنزل الي نورا وتحكي لها علها تساعدها هبطت الي الاسفل وعيناها تبحث عنه لا تعلم لماذا لاكنها مشدوده له بشده
قابلتها نورا
نورا:بتدوري علي مين
مي بتوتر:عليكي.....طنط انا كل لبسي قصير ومعنديش اي لبس طويل اعمل ايه
نورا:هههه وانتي عايزه تلبسي طويل ليه اوعي تكوني خفتي من زياد
مي:لا طبعا انا بس مش عايزه يبقا شكلي وحش قودام حد اني لابسه قصير او كده
نورا وقت فهمتها:طيب تعالي
وذهبت بها الي الخارج وظلت تمشي الي ان دخلت الي غرفه صغيره وسط الحديقه كانت اثاثها بسيط يتكون من فراش ودولاب ومرأه صغيره وصوره كبيره لشخصان
نورا:اهو الدولاب عندك نقي الي يعجبك والبسيه
مي ببتسامه:شكرا ياطنط
نورا:هروح انا بقا عشان تغيري
وذهبت وتركتها تعبث بالدولاب

&&&&&&&&

اما هو فكان يجلس علي فراشه يتذكر هذه الفتاه يتذكر دموعها وشهقاتها وعند اكتشافه انها ابنت عمه شعرها الحريري الذي كانت تخبئ وجهها فيه
زفر بقوه وهو يأنب نفسه علي ما فعله بهذه المسكينه ليخرج للفراندا لعلي وعسي يتوه في الحديقه وينسي عيون هذه الفتاه الذي تجبره علي ان يذهب ويعتذر منها ولاكن شل تفكيره تماما ما ان وجد نور غرفته الموجوده بالحديقه مضيئ ضيق عيناه ودقق النظر ليذهب يجري الي الغرفه

&&&&&&&

انتهت من ارتداء اللبس الذي كان مكون من "جلابيه" حمراء وبها خطوط سوداء عريضه وكانت ستخرج لاكنها لمحته بالصوره نعم هو ذاك الشخص المتوحش ولاكنه كان يبتسم ويجانبه فتاه تشبه ولاكن من هذه الفتاه دققت في الصوره اكثر لتجد الباب يفتح علي مصاريعه

#MeRoOo
️❤كـ😇ـتـ😊ـا😯بـ😉ـا😱تـ😍ـي️❤️


Mai Al Sohage غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 07:30 AM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.