آخر 10 مشاركات
236-واحة القلب -جيسيكا هارت -عبير مكتبة مدبولي (الكاتـب : Just Faith - )           »          1-لمن يسهر القمر؟-آن هامبسون -كنوز أحلام قديمة (الكاتـب : Just Faith - )           »          الضحية البريئة (24) للكاتبة: Abby Green *كاملة+روابط* (الكاتـب : * فوفو * - )           »          هل يصفح القلب؟-قلوب شرقية(33)-[حصرياً]للكاتبة:: Asma Ahmed(كاملة)*مميزة* (الكاتـب : Asmaa Ahmad - )           »          ستظل .. عذرائي الأخيرة / للكاتبة ياسمين عادل ، مصرية (الكاتـب : لامارا - )           »          كوابيس قلـب وإرهاب حـب *مميزة و ومكتملة* (الكاتـب : دنيازادة - )           »          إلى مغتصبي...بعد التحية! *مميزة ومكتملة *(2) .. سلسلة بتائل مدنسة (الكاتـب : مروة العزاوي - )           »          على أوتار الماضي عُزف لحن شتاتي (الكاتـب : نبض اسوود - )           »          [تحميل]رواية قل متى ستحبني؟!!/ للكاتبة شيماءمحمد ShiMoOo، مصرية (الكاتـب : Just Faith - )           »          16- انت وحدك - ناتالى فوكس . حصريا" (الكاتـب : فرح - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 14-09-18, 02:53 PM   #11

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



الفصل التاسع

في بيت احمد قاعدين كلهم علي السفرة بيتغدوا بعد ما وصل ابراهيم احمد للبيت ...
هدوء تام في المكان قطعه سارة بسؤالها لباباها : بابا .. بابي حبيبي وروحي وحياتي يا احلي اب في الدنيا دي كلها
احمد بضحكه خفيفه : سارة عايزة ايه يا روحي بدون مقدمات ؟؟
سارة بخجل : انا واصحابي كنا عايزين نخرج اخر يوم امتحانات سوا نروح اي جنينه او مول ونتفسح سوا ممكن ؟ واسماء وسما هيكونوا معايا ؟ بليز يا بابي بلييييييييييييييز ؟
احمد بحده : لا واخر مرة اسمعك تتكلمي في خروج لوحدك تاني .. والكلام ليكم كلكم وبص لبناته كلهم .. وساب الاكل وقام وقامت وراه سعاد ودحلوا اوضتهم
سارة بحزن : هو انا قلت ايه ؟ ما احنا كل اخر يوم امتحانات بنخرج ايه الجديد ... اوووووف بقي هي باينة الاجازة من اولها
اسلام بحده : ساااااااارة .... انا قلت ايه علي كلمة اوف دي ؟
سارة بفزع : لا لا لا انا اسفه نسيت جت غلط ... بس يا اسلام بابا منشفها علينا اوي مش بيخرجنا خالص انا حاسة اننا تحت حصار
اسماء : يمكن بس عشان الامتحانات
هبة : انا حاسة فيه حاجة غريبة بتحصل بابا مش طبيعي وعلطول سرحان ابوكم مش طبيعي صدقوني
اسلام بزعيق : لا حاجة ولا حاجات هو احنا لازم نسيب لكم الدنيا بمزاجكم عشان نعجبكم .... اتلمي يا هانم انتي وهي واللي مش عاجبها تخبط راسها في الحيط ... وخلصوا طفح وقوموا ذاكروا يلاااا
وسابهم اسلام وقام والبنات في حالة صدمة من تغير الكل المفاجئ ده
هبة باصرار : والله العظيم في حاجه في البيت ده ... ربنا يستر
في اوضة احمد وسعاد
سعاد : وبعدين معاك يا احمد لازم تهدي علي البنات اكتر من كده مش بابا قالك هيتصرف
احمد بحزن شديد : طيب اعمل ايه يا ناس انتوا مش فاهمين دول ولادي اللي في خطر مش اي حد يعني .... قاطع كلامه موبايله وهو بيرن وكان كمال
احمد : السلام عليكم
كمال : وعليكم السلام .. احمد خلاص انتوا حاليا عليكم حراسة تقدر تسيب بناتك يتحركوا عادي خالص ويعيشوا حياتهم طبيعي ماتقلقش عليهم ...
احمد بيتنهد : حضرتك تفتكر الحراسة دي كفاية ؟
كمال : اه وياريت تهدي عشان مش تحسسهم بحاجة وانا لسه بحاول اوصل لمعلومات عن ماجد ده وربنا يسهل
احمد : انا متشكر اوي يا عمي ربنا يخليك لينا
كمال: علي ايه يابني دول احفادي وقلبي ربنا يحفظكم .. مع السلامة
احمد : سلام .... بص احمد لسعاد وحكلها المكالمة وابتدت تحس بنوع من الراحة ودعت ان ربنا يحفظهم
في اوضة البنات اسماء وسارة وهبة بيذاكروا وفجاة الباب خبط
هبة : ادخل
دخل احمد عليهم وقال : ازيكم يا حلوين اخبار المذاكرة ايه ؟؟
اسماء : الحمدلله يا بابا تمام
سارة وبصت في كتابها بتمثل انها زعلانة
احمد وقعد جنب سارة ومسك ايديها وشدها لحضنه : خلاص يا بت ماترسميش عليا الزعل وانا مقدرش علي زعلك انا موافق تخرجوا اخر يوم امتحان بس مش تتاخروا وتاخدي موبايل ماما معاكم احتياطي عشان اكلمك عليه
سارة ونطت من حضن باباها بسعاده ورجعت تاني حضنته وباسته : ربنا يخليك ليا يا احلي بابا في الدنيا كلها .....في نفس اللحظة .... دخل اسلام وكان عايز احمد عشان يطلب منه فلوس الدرس
اسلام : بابا انا نازل ممكن فلوس الدرس ؟
سارة : في اختراع عملوه اسمه تخبط علي الباب ده بابا نفسه خبط قبل ما يدخل ... واستخبت ورا باباها
بصلها اسلام بسخرية : خلي معلوماتك لنفسك ... واخد فلوس الدرس من احمد ومشي
احمد قام : انا هسيبكم بقي تذاكروا بالتوفيق
مرت ايام الامتحانات واخر يوم هتخرج سارة مع سما واسماء وزمايلهم البنات في المدرسة هيروحوا مول قريب من المدرسة ... ماشيين وبيعدوا الشارع فجاة جت عربية سوداء كبيرة ووفقت قدام سارة واسماء وسما واتفتح باباها وراجل من جوه العربية مسك ايد سارة وبيشدها جوه العربية ..... سارة بتصرخ وجه شاب فجاة طويل وعريض وعضلات شد سارة من ايديها التانية بره العربية ونجح فعلا ووقعوا الاثنين في الارض والعربية جريت بسرعه
سارة مفزوعة وبتحاول تقوم من علي الارض والشاب كمان قام وبيساعدها
الشاب : انتي كويسة يا انسة ؟!
سارة بتبص له وساكته وفاتحة بوقها
اسماء : سارة حبيبتي ردي عليا انتي بخير .. بردو سارة مش بترد
اسماء وفتحت شنطة سارة واخدت موبايل مامتهم اللي اخدوا معاهم عشان احمد يقدر يطمن عليهم واتصلت علي باباها وحكت له اللي حصل وقالها تاخد اختها ويروحوا حالا وفعلا اسماء شكرت الشاب اللي انقذ اختها واخدت سارة ومشيوا
احمد واتصل بسرعه بكمال عشان يحكي له اللي حصل
كمال : ايوة يا احمد عرفت ما الشاب اللي لحقها ده من الحراسة اللي عليهم وهو بلغني ماتقلقش قلت لك
احمد بخوف : ماقلقش ازاي بعد اللي حصل ؟
كمال : لا اهدي كده اهو عندك اسبوعين اهو هيقعدوا في البيت ومش هيخرجوا نكون احنا وصلنا لمين اللي ورا اللي بيحصل ده
احمد : ماشي ...ربنا يستر .. مع السلامة
كمال : ربنا يستر ... مع السلامة
في بيت سارة
سعاد : هي مالها يا اسماء اختك متنحة كده ليه ؟!!!
اسماء : اهو من ساعة اللي حصل وهي كده
سعاد بقلق : يا مصيبتي لتكون تعبت وانتكست تاني
اسلام بتوتر : لا بعد الشر يا ماما .. وقف اسلام قدام سارة وبيحاول يكلمها مش بترد فجاة ضربها علي وشها جامد : ساااااااارة . سمعاني ؟؟
سارة بالم : اااااااااه ايه ده ؟ ايه الغباء ده ؟ ايدك تقيله
اسلام : ما انتي اللي متنحة ومش بتردي خفنا عليكي
سارة وبتتحسس مكان الضربة : كده خايف عليا امال لو متضايق مني هتعمل ايه ؟
اسلام بسخرية : لاااااا .. لو متضايق انتي عارفه انا ممكن اعمل ايه
سارة وابتدت تفوق من الصدمة وتعيط : انا كنت هتخطف النهاردة يا ماما كنت هضيع .
سعاد بحزن واخدتها في حضنها : بعد الشر عنك يا قلبي ... قدر ولطف
هبة بتساؤل : ماما هو في ايه ؟!!! بابا مش طبيعي وقلقه بقي علينا زيادة وشوية وهيحبسنا في البيت .. سارة وكانت هتتخطف النهارده .. كده في حاجة هو في حد بيعادي بابا او عايز ينتقم منه او مثلا علينا ثار ولا ايه
سعاد بضيق وحدة : ...
يا تري ايه الحكاية ؟!! ومين فعلا اللي عايز ينتقم من احمد ؟

استنوني الفصل القادم





فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 14-09-18, 02:54 PM   #12

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الفصل العاشر

سارة وابتدت تفوق من الصدمة وتعيط : انا كنت هتخطف النهاردة يا ماما كنت هضيع .
سعاد بحزن واخدتها في حضنها : بعد الشر عنك يا قلبي ... قدر ولطف
هبة بتساؤل : ماما هو في ايه ؟!!! بابا مش طبيعي وقلقه بقي علينا زيادة وشوية وهيحبسنا في البيت .. سارة وكانت هتتخطف النهارده .. كده في حاجة هو في حد بيعادي بابا او عايز ينتقم منه او مثلا علينا ثار ولا ايه
سعاد بضيق وحدة : ايه يا هبة الكلام اللي انتي بتقوليه ده ؟!! ثار ايه واعداء ايه ؟؟ ولا حاجة يعني حادثه زي اي حادثة وربنا ستر وربنا يحفظكم .. قومي يا سارة خدي دش خدي وعشان تنسي وحاولي تنامي شوية
سارة : حاضر يا ماما .... اخدت سارة دش ودخلت تنام ومش عارفه تنام من الخوف والقلق قامت راحت لمامتها : ماما انا مش عارفه انام
سعاد : ليه يا حبيبتي ؟!
سارة بحزن : انا خايفه يكون كلام هبة صح انا فعلا حاسة بحاجة مش طبيعية بتحصل
سعاد بتردد : لا يا يا حبيبتي مفيش حاجة قدر ولطف اهدي وان شاء الله كل حاجه هتبقي كويسة .
اسلام بيهزر وبيحاول تلطيف الجو : انتي يا بت انتي مش اخدتي الاجازة يلا اعملي كوباية قهوة وساندوتشين عندي مذاكرة
سارة بتافف : يا دي النيلة . رجعنا تاني لشغل الخدامة الفليبينيه ايه يا عم انا مش هعمل حاجة ..ده ايه ده
اسلام : نعم ؟!!! ايه سمعيني قولتي ايه ؟ مش هتعملي ايه ؟
سارة بخضة : بقولك ماما مش هتعمل حاجة ..انا هعمل كل حاجة دقيقة والحاجه تبقي جاهزة.. وجريت علي المطبخ تعمل له الاكل والقهوة
مرت ايام وفي يوم خرج اسلام من البيت الصبح ومارجعش غير الساعه 12 بليل وواحمد هيموت من قلقه وبيحاول يتصل بيه وموبايله مقفول واول ما وصل اسلام البيت
احمد بعنف : انت كنت فين ؟ هو انا ناقص وجع قلب ؟!!
اسلام بفزع : انا اسف يابابا انا كنت هنا في الشارع بس في واحد جاي ينقل هنا في عمارة عم جمال اللي جنبنا وكنا بنساعده انا وشباب الشارع في انهم يطلعوا عفشهم شكلهم طيبين اوي وجاي هو وباباه من الصعيد عشان باباه ربنا يعافي الجميع عنده سرطان وجاي عشان يتعالج فحبينا نساعده بس وصراحة الشاب ده محترم جدا... واسمه محمود وباباه اسمه حسين عايزين نبقي نزورهم يا بابا .
سعاد : محمود وحسين وجايين من الصعيد ؟!!! بقولك يا اسلام هو ابوه ده شكله ايه ؟
اسلام بتعجب : شكله ايه ؟!!! مشفتهوش يا ماما .. بس غريبة بتسالي ليه ؟
سعاد بتوتر : لا يا حبيبي اصل اعرف ناس من الصعيد بنفس الاسامي فبسال بس
احمد : سيبتوا الموضوع الاساسي وبترغوا في الاسامي والاشكال ... انت يا استاذ تاخير كده تاني ممنوع فاهم ؟!!
اسلام : حاضر يا بابا .. اسف
تاني يوم خرج احمد وسعاد يتمشوا شوية من جو الخنقة بتاع البيت والقلق وسابوا اسلام مع البنات
وفجاة وهم ماشيين في شارعهم سعاد وقفت واتسمرت مكانها ووقف قدامها راجل وابنه والراجل واقف متنح في سعاد واحمد مندهش من اللي بيحصل
الراجل : سعاد معقولة ؟!!!
سعاد بصدمة : حسين ؟!! انا مش مصدقة !!
احمد بصدمة اكبر : سعاد هو ده حسين ؟!!
سعاد ومسكت في رقبة حسين : انطق ابني فين ؟ محمود فين يا حسين ؟؟؟
احمد وبيبعد سعاد عن حسين : اهدي يا سعاد احنا في الشارع ميصحش كده تعالي بس نروح في مكان بعيد عن الشارع والناس اللي بتتفرج علينا دي
حسين بهدوء : تعالوا عندي في البيت انا نقلت هنا في البيت ده ... اتفضلوا
كل ده وابن حسين واقف مندهش من اللي بيحصل ومش فاهم حاجة
عند حسين في البيت
دخلت مراته ترحب ب سعاد واحمد ومعاها الشاي وقاعد حسين ومعاه وولاده الاثنين
سعاد بضيق : حسين انا مش جاية اتضايف انا عايزة ابني اللي حرمتني منه عشرين سنة وبنام طول الليل دمعتي مش بتفارقني من حزني علي ابني ... جالك قلب يا مفتري تفرق ما بين ام وابنها هقول ايه تاني كفاية نصيبك من دعواتي كل يوم وقولت حسبي الله ونعم الوكيل فيك
حسين بهدوء : اهدي يا سعاد ..... انا اصلا جاي القاهرة عشان ادور عليكي وارجع لك ابنك .. انا ايامي معدودة انا اكتشفت ان عندي سرطان الدم وكفاية دعوات عليا انا خلاص ربنا اخدلك حقك مني ... ابنك اهو وشاور علي محمود
سعاد ودموعها مش بتقف وملت وشها وقربت من محمود ووقف محمود وهو بردو بيبكي بحرقة: اخيرا شفتك يا ابني ... عشرين سنة بدعي ربنا يعجل باليوم ده انا مش مصدقة .. اخدت محمود في حضنها وقعدت تبوس فيه وهو حضنها بشوق وحب ..ومن كتر العياط محدش عارف يتكلم والهدوء كان مسيطر ...... عدت ساعتين وسعاد مش بتفارق محمود .... محمود كان عارف حوار والدته ده من ابوه وكان هيموت ويشوف امه
احمد : دلوقتي بقي المشكلة في اولادك اللي لازم يعرفوا ان ليهم اخ تاني ... وسارة لازم نتكلم مع دكتور يحيي الاول نطمن انها عادي لما تعرف
محمود بتساؤل : يعني انا مش هاجي معاكم دلوقتي اشوفهم ؟!!
احمد : لا يا حبيبي لازم نقولهم احنا الاول ونحكي لهم الحكاية بهدوء مش سهل تصحي الصبح تلاقي عندك اخ فجاة كده ... وسارة بنتي عندها مشكلة ومتابعه مع دكتور ومانع عنها اي ضغط عصبي يومين بس ونرد عليك ... ومتهيالي انت قابلت اخوك الصغير اسلام ده هو اللي حكي لنا عنكم
محمود بحزن واستسلام : اللي تشوفوا يا عمي
احمد بحنية : عمي ايه لالالا بابا احمد بعد اذنك طبعا يا حسين
حسين بهدوء وضعف : ايوة طبعا يا احمد لينا الشرف
محمود بضحكه خفيفه : حاضر يابابا
احمد : سعاد يلا بينا احنا اتاخرنا
سعاد بحزن : وهسيب محمود تاني واخدته في حضنها وضمته جامد
احمد : معلش يا حبيبتي بس نرتب امورنا ولو عايزاه يجي يقعد معانا عيوني ليكم
سعاد باستسلام وبتبوس محمود من راسه : حاضر .. ابقي تعالي يا محمود وكلمني واخدت منه موبايله وسجلت رقمها ورنت علي نفسها من عنده وسجلت رقمه عندها ... هكلمك كل يوم بليل يا حبيبي قبل ما انام
محمود وباس ايديها وراسها : حاضر يا امي
ومشي سعاد واحمد وسعاد هتطير من الفرحة
احمد : مبروك يا حبيبتي رجوع محمود
سعاد بفرحة : الله يبارك فيك يا احسن راجل في الدينا ....
يا ترى ايه رد فعل اولاد احمد لما يعرفوا عن اخوهم محمود وخاصة سارة ؟!!
مستنية توقعاتكم ..
انتظروني الفصل القادم


فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 14-09-18, 02:56 PM   #13

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الفصل الحادي العاشر

وصل سعاد واحمد البيت وسعاد فرحتها باينة علي وشها .....قرر احمد يكلم الدكتور يحيي بخصوص حالة سارة ويساله تاثير الموضوع ده عليها ورفض تماما انها تعرف دلوقتي
يحيي : لالالالا يا استاذ احمد مش موافق خالص ... سارة لحد دلوقتي لسه عندها نقطه رعب من اسلام وبتخاف منه بشده ولو قلت لها انها ليها اخ تاني ممكن عقدتها تزيد مش تتحل وخاصة ان اسلام مش متجاوب معانا الفترة دي خالص ومتعصب عليها علطول
احمد : خلاص مش هقولها ...بس ممكن اقول لاخواتها وهي ناجلها شوية لحد ما تشوف امتي الوقت المناسب .. عامة انا متشكر جدا.. مع السلامة
يحيي : تمام ...العفو ده واجبي ... مع السلامة
استاذنت سارة باباها انها تنزل ل سما هي واسماء ووافق احمد قال لاسماء اعملي لي شاي وانزلي بعدها
اسماء : حاضر يا بابا .... ونزلت سارة واول ما قفلت الباب نادى احمد علي اسماء وسعاد واسلام وهبة وكان مها ومنة بيلعبوا مع بعض واول ما اتجمعوا كلهم
اسلام : خير يا بابا في ايه ؟
سعاد : انا اللي عايزاكم وعايزة احكي لكم حاجة ضروري ... وابتدت تحكي كل حاجة من اول جوازها بحسين لحد ما قابلت محمود النهاردة
اسلام : يعني محمود ده اخويا ؟
هبة : غريبة اوي الحكاية دي ... بس شئ جميل اوي يمكن يعوضنا ويكون عاقل كده مش زي ناس وبصت لاسلام اللي ضربها علي راسها وقال : قصدك ايه ؟؟
سعاد بحب : هتحبوه جدا لما تشوفوه ... بس من هنا لحد ما ربنا ياذن مش عايزة سارة تعرف وده بأمر من الدكتور يحيي ومن غير ليه ...
تاني يوم سعاد بعتت سارة لجدتها عشان تبعت لها حلويات من اللي هي عملاها (شقة جدتها قريبة من بيتهم جدا ) ودي كانت حجة عشان محمود يجي .... وفعلا محمود جه واتعرف علي اخواته واتعودوا علي بعض بسرعه ( محمود شاب وسيم شبه سعاد جدا ونفس شكل عيون سارة المرسومة اللي واخدينها كلهم من سعاد عنده عشرين سنة في كلية علوم شعبة الكيمياء ونفسه يبقي مدرس كيمياء هادي ضحوك وسلس في التعامل معاه )
وعدت الايام وكل ما سارة تخرج لاي سبب يجي محمود يقعد مع اخواته وامه واحمد وحبوا بعض بسرعه ...
مرت الشهور والايام خلصت السنة الدراسية ولسه اسلام فاضل له امتحان واحد ويخلص امتحانات الثانوية والوضع هادي توقفت الرسائل والاتصالات المريبة وللاسف كمال معرفش يوصل لحاجة بخوص ماجد ... واحمد اشتري موبايلات لهبة وسارة واسماء للاحتياط ومازالوا تحت الحراسة ...وللاسف حتي الان مش عارفين ان ده هدوء قبل الاعصار مش بس عاصفة
اسلام : واخيرا بكرة اخر يوم امتحان يارب وفقني وحققلي حلمي
سارة باستفزاز : لازم ارضى عنك وان شاء الله ربنا يتقبل
اسلام : والله ما ناقصك انا علي اخري وحالتي يعني مش مستحمله يخلص بس بكرة وافوق لك
ربنا يوفقك يا سمسم ... قالتها سارة وهي بتجري من قدامه
اسلام : والله لا ابطلك سمسم دي بس افضالك
خلص اسلام امتحاناته وبقي يوميا بيخرج مع اصحابه زي اللي كان في سجن واخد افراج( انها الثانوية العامة يا ساده بعبع الطلبة)
وفي يوم من الايام في بداية اجازة الصيف وقت اللعب والسهر وتعويض حبسة الدراسة ... حوالي الساعه واحده صباحا بيلعب اسلام ماتش كورة مع اصحابه في الشارع واسماء وسارة وسما واقفين في البلكونة بيتفرجوا عليهم وبيتكلموا وفجاة وبدون سابق انذار عربيات جيب كبيرة جت في الشارع وقفلت الشارع من كل اتجهاته وكان عددهم كبير جدا ونزل منها رجاله كتير ملثمين ومعاهم اسلحة وبداوا يقفلوا الشارع ويطلعوا العمارات ويقتحموا الشقق ومن ضمنهم شقه احمد اللي كان نصيبهم اكبرمن الفزع
فجاة اتكسر باب شقه احمد ودخلوا كذا راجل اخدوا البنات كلهم واخدوا كمان سعاد واحمد ونزلوا بيهم في الشارع وسط صراخهم وعياطهم واول ما نزلوا الشارع رموا عيلة احمد كلها في الارض واسلام لسه واقف وسط شباب الشارع هو ومحمود علي جنب في حالة دهشة تامة .... طلعوا الرجالة الملثمين الشقق واجبروا سكانها انهم يقفوا في البلكونات وكان من ضمنهم اخوات احمد (ابراهيم واخواته ) يتفرجوا علي اللي بيحصل وكانها ليلة لازم تتحفر في عقل الكل ...
خرج راجل طويل وعريض وعضلاته ضخمة من احد العربيات ملامحه ماكنتش باينة اوي عشان الظلمة وفجاة جه قدام سارة وسحبها من ذراعها واخدها ووقف بعيد عنهم ...وقال بهمس في ودنها : مش قلت لك هجيبك لو بينا بلاد وانك بتاعتي ... وفجاة وقف في وسط الشارع وماسك سارة في ايده وبصوته كله : اشهدوا يا ناااااس ... البنت دي طلبتها من اهلها بالذوق ورفضوا وتحدوني وعينوا عليها حراسة ال ايه عشان يبعدوها عني واللي مش عارفينه اني خصلت علي الحراسة دي في ثواني... اشهدوا اني هاخدها وقدام عينيهم بس بعد ما اعاقبهم علي رفضهم ... وجه ماجد كلامه لاحمد ولسه صوته عالي وبخبث : بنتك معايا زي ما وعدتك .....
احمد بعنف : علي جثتي تاخدها
ماجد بعنف وتحدي: انت اللي جنيت علي نفسك وعليهم واضطرتني ل كده ....هاخدها وعلي جثتك فعلا.... وفجاة مسك رشاش من واحد من رجالته وضرب نار عليه وعلى سعاد وهبة واسماء ومها ومنة وماتوا في لحظتها...سارة فقدت الاحساس هي واسلام ومحمود مش عارفين اللي شايفينه ده حلم ولا علم ... عيلتهم راحت في لحظة... سارة الدنيا اسودت في عنيها واغمي عليها ... اسلام حاول يجري عليهم هو ومحمود ضربوهم الرجالة الملثمين ووقعوا على الارض واستسلموا هم كمان واغمي عليهم
وقف ماجد وبصوت عالي قال : انا قلت سارة دي بتاعتي وراجع تاني اخدها ....وركب عربيته ومشي
كله في حالة لا يحسد عليها فقدوا الشعور والتصرف من الخوف والرعب نسيوا حتي يتصلوا بالشرطة او يتصرفوا ازاي في اللي حصل من اكبر واسوا جريمة مش بس قرأوا عنها لا وشافوها بعنيهم
يا ترى ده حلم ولا حقيقة ... يا تري هيحصل ايه ؟؟
توقعاتكم ايه ؟؟
استنوني الفصل الجاي


فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 14-09-18, 02:57 PM   #14

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الفصل الثاني عشر

لما الانسان بيفقد حد عزيز عليه حياته بتقف لفترة ... دنيته بتسود .. العيلة شئ سامي وجميل بدونها حياتنا بلا معني ولا قيمة ... حضن حنين وسط الايام الصعبة اللي عايشينها ... العيلة بتفكرنا بكل حاجة حلوة ........ واختفى الحضن ده ل سارة و اسلام ومحمود ..
سارة بتفتح عينيها ببطئ وبتبص حواليها مش قادرة تفهم حاجة . هي كانت بتحلم لالالا ده كابوس ...
بتتمني انه تشوف عيلتها عشان تطمن انها كانت بتحلم ... فتحت عينيها لقت جنبها اجهزة طبية وفي ايديها متعلق محاليل واتاكدت انها في مستشفي ... حاولت تقوم معرفتش ... داست علي زرار جنب سريرها تستدعي اي حد يفهمها في ايه
دخلت اوضة سارة ممرضة مبتسمة وقالت : حمدلله علي سلامتك يا انسة سارة ... عاملة ايه دلوقتي ؟ّ
سارة بتعجب :الله يسلمك ..هو انا بعمل ايه هنا ؟!!!
الممرضة ومازالت مبتسمة : انتي بس تعبتي شوية وعيلتك كلها بره بقالهم 3 ايام قلقانين عليكي
سارة والفرحة في عينيها : عيلتي ؟!! انتي بتقولي عيلتي ؟!! هم كويسين انا عايزة اشوفهم هم فين ؟
حاولت سارة تقوم ولكن الممرضة منعتها وقالت لها : حالا هخليهم يدخلولك ...
خرجت الممرضة وسارة اطمنت ان عيلتها بخير وانها كانت بتحلم .. بس هي ازاي جت هنا ؟!!!
دخلت الممرضة تاني ومعاها ابراهيم عم سارة ..
ابراهيم بحنية : حمدلله علي سلامتك يا بنتي ... عاملة ايه دلوقتي ؟
سارة باستغراب : مين حضرتك ؟ وبابا وماما فين ؟!!!
ابراهيم بحزن شديد وعينيه مليتها الدموع : انا عمك يا حبيبتي .... انا جنبك وكل حاجة هتبقي كويسة ان شاء الله .
سارة : يعني ايه مش فاهمة ؟!!
بدات سارة تحاول تقوم وتفك المحاليل اللي متعلقه ليها وتصرخ : انا عايزة بابا عايزة ماما مشوني من هنا ... انا عايزة اروح ..
مسكها ابراهيم يحاول يهديها وجريت الممرضة تنادي الدكتور اللي جه بسرعة واداها حقنة مهدئة بعد اعتراض شديد منها واستجابت اخيرا للنوم تاني
ابراهيم بعد ما سارة نامت خرج هو والدكتور وبيساله عن حالة اسلام ومحمود اللي كانوا مع سارة في نفس المستشفي ..
الدكتور : والله انا مش عايز اسلام يتحرك خالص عشان ضلعه المكسور افضل نسيبه كمان يومين ... اما بالنسبة لمحمود الضربة اللي اخدها علي دماغه شديده ولسه مافقش من الغيبوبه ... بالنسبة لسارة الموضوع كله هيبقي نفسي واتمني تعرضها علي دكتور نفسي ...وربنا يعينكم علي مصيبتكم .. عن اذنك ..
ابراهيم : اتفضل ..... (افتكر ابراهيم ان احمد قاله ان سارة بتبابع مع دكتور نفسي من ساعة مشكلتها مع اسلام) ... طيب اجيب رقمه منين دلوقتي والبوليس اخد موبايلتهم كلهم واسلام مش فايق لي عشان اساله ... رفع راسه للسما وايديه وبيدعي : يارب هونها عليهم وعلينا .... وقعد قدام اوضة سارة
دخل عليه شاب طويل عريض لابس بدلة سوداء ونظارة شمس وملامح الجدية علي وشه وقف قدام ابراهيم : استاذ ابراهيم ؟
ابراهيم وقف وبصله : ايوة مين حضرتك ؟!
الشاب : انا المقدم سيف عبد العظيم من المخابرات المسئول عن قضية سارة ...
( المقدم سيف ابن اللواء ماهر عبدالعظيم اللي كان من افضل الضباط في المخابرات ..سيف عنده 28 سنة ودخل مجاله بكفائته مش باسم والده واثبت نفسه واترقي ترقيات استثناية لكفائته العاليه ... سيف شاب وسيم صاحب جسم رياضي جدا عضلات مفتولة بحكم وظيفته.. عينيه فيها نظرة حاده وجميلة بسبب لونهم الاخضر ... جاد جدا وحاد في تعامله .. والده ووالدته متوفين وعايش لوحده )
ابراهيم بتعجب : مش لظابط التاني اللي اسمه مالك هو اللي متابع معانا من الاول ؟
سيف بنبرة جاده : حضرتك الظابط ده من الشرطة المدنية اللي منسحبة من القضية لان الموضوع متعلق بمافيا كبيرة مش مجرم بس وقتل ... دول عصابة كبيرة جدا وبيحركها ناس من بره ومن الصعب الوصول ليهم بسهوله وده شغلنا احنا..
ابراهيم بخوف : مافيا ؟!! طيب دول عايزين ايه من سارة ؟!!! دي طفلة ...
سيف : والله حضرتك احنا حتي الان مش عندنا معلومات عن علاقتهم بسارة ... هو انا ممكن اشوفها ؟
ابراهيم بحزن : والله هي نايمة وحالتها صعبة جدا وهي اصلا غالبا مش مصدقة ان كل ده حصل
سيف : طبيعي اللي حصل مش سهل علي اي حد يحتمله ... ان شاء الله نعدي من الازمة دي علي خير
دخل سيف علي سارة وكانت نايمة وبيتأمل في ملامحها البريئة اللي منقدرش نقول عليها غير انها طفولية ... وقف قدامها شوية وبعدين خرج وسابها ..
سيف : استاذ ابراهيم اظن سارة الفترة اللي جايه هتحتاج دكتور يحيي جنبها .
ابراهيم : دكتور يحيي مين ؟!!!
سيف : الدكتور النفسي اللي بتتعالج عنده ... هو حضرتك ماعندكش علم ؟!
ابراهيم : انا عارف انها بتتعالج عند دكتور نفسي بس لا اعرف اسمه ولا رقمه عشان اوصله وموبايل احمد الله يرحمه مع الظابط مالك .. بس انت عرفت منين ؟!!!
سيف بابتسامة خفيفة : عيب لما تسال ظابط في المخابرات انت عرفت منين ؟ ولا ايه ؟!!!
ابراهيم : ايوة طبعا .. هو حضرتك تعرف انا امتي هستلم جثة اخويا وعيلته عشان الدفن وكده ؟؟
سيف : اول ما تقدر تستلم جثثهم انا بنفسي هبلغك
ابراهيم ودمعت عيونه بعد سماع كلمة ( جثثهم ) ولكن حاول انه يتملك اعصابه... طيب المفترض هنعمل ايه دلوقتي مع سارة واخواتها ؟
سيف بلهجة جادة : بس يفوقوا الثلاثه وانا هعرف حضرتك هنعمل ايه ... انا بس عايز اعرف هم هيستقروا فين ؟
لان شقتهم صعب يدخلوها وبقت من الحرز بتاع القضية
ابراهيم بدون تردد : هيقعدوا عندي دول امانه احمد ليا ...

فلاش باااك *
احمد : .....

يا ترى ايه علاقة سارة بمافيا كبيرة زي دي ؟
هل ثار ولا عداوة ؟
توقعاتكم ايه ؟؟؟
استنوني الفصل القادم ..


فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 14-09-18, 02:58 PM   #15

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الفصل الثالث عشر

سيف : بس يفوقوا الثلاثه وانا هعرف حضرتك هنعمل ايه ... انا بس عايز اعرف هم هيستقروا فين ؟
لان شقتهم صعب يدخلوها وبقت من الحرز بتاع القضية
ابراهيم بدون تردد : هيقعدوا عندي دول امانه احمد ليا ...

فلاش باااك *
احمد : ابراهيم انا عايز اطلب منك طلب ..
ابراهيم : طبعا يا احمد اتفضل
احمد بحزن شديد : انا خايف موضوع ماجد ده مايخلصش علي خير ... خلي بالك من ولادي لو حصلي حاجة .. دول امانتك يا ابراهيم .. ارجوك اوعي تتخلي عنهم انا هبقي مطمن معاهم وهم معاك ..انا هكتب كده في وصيتي
ابراهيم : اوعى تقول كده يا احمد .. ربنا يخليك ليهم وتفرح بيهم كلهم .. هم ليهم بركة الا انت ..
احمد : اوعدني يا ابراهيم .. اوعدني انهم امانتك اللي هسالك عليها يوم القيامة ..
ابراهيم بيتنهد : ولادك في عينا وامانتي وماتقلقش عليهم ... بس اهدي انت بس وربنا يخليكم لبعض ..
احمد : ياااارب
بااااك **
ابراهيم بحزن ودموعه غلبته: كان قلبه حاسس انه سايبهم .. بس عمره ما كان يتخيل انه هياخدهم معاه ويسيب سارة واسلام لوحدهم ... بس سؤالي بقي هو ماجد ده مش عارف ان اسلام اخو سارة ولا هو قاصد انه مش يموته ؟!!!
سيف باتبسامة تعجب : انت كنت عايزه يقتله هو كمان ؟!!
ابراهيم بضيق : لالالا ابدا انا مقصدش كده ... انا قصدي انه قاصد يختار وانه مقرر انه هيقتلهم مش اضطر زي ما هو قال ...
سيف بجدية : ايوة طبعا هو مقرر انه هيعمل كده الناس دي مش بتسيب حاجة للظروف كل حاجة عندهم محسوبة واعتقد غرضه من عدم قتله لاسلام ومحمود ان سارة يبقي ليها سند بعد موت اهلها وهو اخواتها الرجالة ..
ابراهيم : بس ليه عايز يبقي ليها سند وهو عايزها اصلا وعايز ياخدها ؟!!!
سيف : هو ميقدرش ياخد سارة لسبب بسيط انها هتبقي الخيط اللي هيوصلنا ليهم ولمكانهم وبالتالي هنقبض عليهم .... اللي انا متوقعه سيناريو اسوأ من ده واتمني انه مايحصلش ..
ابراهيم بفزع : اللي هو ايه ؟!!!
سيف : بلاش نسبق الاحداث وان شاء الله نقبض عليهم قبل ما يحصل حاجة لسارة ..
ابراهيم بتنهيدة : ياااااارب
بعد شوية جت امينة وكمال يطمنوا علي احفادهم وهم في قمة الحزن من اللي حصل
كمال : السلام عليكم ... ازيك يا ابراهيم ... طمني علي الولاد حد فاق ؟؟
ابراهيم : سارة بس اللي فاقت وللاسف حالتها صعبة واسلام لسه عايش علي المهدئات كل ما يصحي ينيموه ومحمود لسه مافقش..
كمال بيبص لسيف : حضرتك مين ؟!!
سيف : المقدم سيف ماهر عبدالعظيم من المخابرات ..
كمال : انت تعرف اللواء ماهر عبدالعظيم ؟!!
سيف : ايوة انا ابنه حضرتك تعرفه ؟؟
كمال : ايوة طبعا الله يرحمه ده كان من اقرب اصدقائي بس شغلنا كان بيخليا مش نتقابل كتير ... انا اللواء كمال فوزي من امن الدولة
سيف : اهلا بحضرتك ... ومشي كامل وامينة عشان يطمنوا علي سارة واخواتها
عدى يومين واسلام فاق وحالته سيئة جدا ومنهار نفسيا وجسديا وبيتالم من كتر جروحه ... محمود لسه في غيبوبته .... وسارة فاقت وكان معاها دكتور يحيي( بعد ما كلمه ابراهيم اللي اخد رقمه من سيف )
وكل ما تفوق يحاول يهدي فيها وهي رافضة ان اللي عايشاه ده واقع اصلا ومعتقده انها هتخرج هتلاقي اهلها كلهم مستنينها
في اوضة اسلام كان موجود كمال وامينة وابراهيم
اسلام بعياط : سارة هي السبب في اللي احنا فيه .. انا عمري ما هسامحها
كمال بحده : وهي مالها بقي ؟ هي اللي كانت قالت له يقتلهم ؟!!! هي في حالة صدمة زيك بالظبط ويمكن تكون اكتر منك كمان ... اوعي اسمعك تقول كده تاني . يا ابني انا خسرت بنتي واحفادي بس هقول ايه عمرهم كده ... ومكتوب لك انت ومحمود تعيشوا عشان اختكم اللي مش عارفين هيحصل فيها ايه
اسلام بصوت مبحوح : هو لسه هيحصل اكتر من اللي حصل ؟!!!
ابراهيم : يا بني احنا معاكم كلنا وان شاء الله مش هيحصل حاجه ( ابراهيم كان حكي لاسلام كل حاجة وانه عمه )
دخلت الممرضة اوضة اسلام بابتسامة : احب ابشركم ان استاذ محمود فاق وهو الحمدلله بخير
امينة : الحمدلله .. احمدك يارب .. انا عايزة اشوفه
الممرضة : الدكتور بس يخلص كشف عليه ويسمح بالزيارة وتطمنوا عليه .. انا بس حبيت اطمنكم انه بخير
اسلام : الحمدلله
في اوضة سارة المشهد اليومي المتكرر حتي الان ( تصحي سارة تفتكر اللي حصل تصرخ وتحاول تهرب رافضة واقعها ويحاول يحيي يهديها يفشل وتنام تاني علي المهدئ )
سارة فتحت عينيها بصت حواليها افتكرت مكانها واللي حصلها ولاول مرة تقعد من غير ما تطلع صوت ولا تتحرك
يحيي : سارة انتي كويسة ؟؟
سارة : .............
يحيي بقلق : سارة سمعاني ؟ انتي كويسه ؟؟
سارة : ................
يحيي : لااااا ما هو انتي عيطي اصرخي كسري اي حاجة بس بلاش تسكتي كده
سارة :................
يحيي قعد جنبها وبيراقبها عيونها بقت دبلانة حزينة بتعيط من غير صوت هل ابتدت تستسلم ولا هي كده انتهت .... مرت ساعات وسارة علي نفس الوضع وكشف الدكتور عليها وقال انها تعبانة نفسيا بس وتقدر تروح بس تحت مراقبة شديده
في اوضة محمود : كان معاه حسين واخوه مصطفي واخته نور ومرات ابوه
مصطفي : حمدلله علي سلامتك يا حوده ... ايه ياعم قلقتنا عليك .. شد حيلك بقي عشان نروح بقي ...
محمود : .........
نور بدلال : حودة حبيبي البيت وحش من غيرك ارجوك خف بقي ويلا نرجع بيتنا
محمود بضعف شديد : س سارة ... اس اسلا اسلام ...
حسين بحزن : هم كويسين ومحتاجينك جنبهم قوم بقي عشان وجودك جنبهم دلوقتي مهم اوي وخاصة سارة ... انا مش عارف اقولك ايه انت مالحقتش تشبع من امك بس ....
قاطعه محمود وهو بيحاول يقوم : انا ع عايز اشوفهم ..
مرات ابوه : لا يابني بلاش تتحرك دلوقتي غير لما الدكتور يأذن لك
محمود برفض : لااا انا هقوم واشوفهم
حاولوا كلهم يمنعوا محمود يتحرك ورفض رفض تام ومع اصراره اخدته الممرضة علي كرسي متحرك لاوضة سارة
في اوضة سارة
محمود : سارة انا مش عارف اقولك ايه بس بدون مقدمات كده احنا اخوات من ماما سعاد ... كانت ماما مخبية عنك الموضوع ده بأمر من دكتور يحيي بس دلوقتي انا لازم اكون جنبك انا محتاجك وانتي محتجالي و...
قطعت كلامه سارة بنظرة وقالت بصريخ : انا ......
ايه اللي هيحصل بين محمود وسارة ؟ وهيحصل لها ايه بعد ما عرفت باخوها ؟
توقعاتكم ...
استنوني الفصل القادم



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 14-09-18, 02:59 PM   #16

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



الفصل الرابع عشر

محمود : سارة انا مش عارف اقولك ايه بس بدون مقدمات كده احنا اخوات من ماما سعاد ... كانت ماما مخبية عنك الموضوع ده بأمر من دكتور يحيي بس دلوقتي انا لازم اكون جنبك انا محتاجك وانتي محتجالي و...
قطعت كلامه سارة بنظرة وقالت بصريخ : انا مش فاهمة انتوا عايزين مني ايه ؟!! شوية واحد يجي يقولي انا عمك وشوية وواحد يجي يقولي انا اخوكي وفجاه افتح عيني الاقي عيلتي كلها مش معايا وواحد عايزني انا خلاااااااااااااااااص تعبت ... انا عايزة اموووووووت .. وقامت فجاة وشالت الكانيولا اللي في ايديها بعنف وايديها بتنزف وبتجري علي الباب وجري عليها يحيي وبيحاول يمنعها بشدة وهي بتقاومه وفتحت الباب لاقت في وشها سيف
سيف بجدية : انسة سارة انتي رايحة فين ؟!!!
وقفت لحظة بصتله بعدم فهم : انت مين انت كمان ؟!!
سيف بحدة : ردي علي سؤالي ..
سارة بضيق : انا مش ناقصاك انت كمان .. وبتحاول تبعد سيف عن الباب عشان تخرج وفي لحظه مسكها من ذراعها جامد وشدها جوة اوضتها وبصوت عالي وحاد : لما اكلمك تقفي هنا تسمعي ولما اسالك تردي ... ايه شغل العيال ده ؟!!! فاكرة نفسك رايحة فين ؟!!! انتي مش مدركة اللي حصلك ؟!!
سارة برفض تام للواقع وبترد بعياط : مدركه ؟!!! مدركة لايه بالظبط ؟!! انا خلاص ماعدش فيا عقل يدرك ... انتوا عايزين مني ايه سيبوني امووووت ارحموووني انا عايزة اروح لبابا وماما سيبوني ...وبدات تنهار وتقع في الارض في لحظة شالها سيف وحطها علي سريرها كانها عصفورة بين ايديه
وبايديه ثبت دراعها جامد عشان الممرضة توقف لها النزيف وتركب لها الكانيولا تاني وهي بتقاوم بشدة بس قوتها قدام قوة سيف لا تذكر واستسلمت في الاخر وبتبكي بصمت وبالم وبصوت خافت : بابا ... ماما .. سيبتوني ليه ولمين ..اااااااااااااااااااااه ... انا تعباااااااانة اوووو..... وراحت في النوم ودموعها علي خدها كل ده ومحمود متابعها في صمت علي كرسيه المتحرك
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ,,,,,,,,,,
يومين عدوا وسارة من اخر مرة اخدت مهدئ مش عايزة تفوق وكله خايف تكون رجعت لمرضها ورفضت ترجع للواقع تاني ... فاق ااسلام من جروحه نوعا ما وبدا يتحرك واول حاجة عملها راح يطمن علي اخواته ..
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ,,,,,,,,,
في اوضة محمود ..........
محمود بحزن : بس يا سيدي واخدت المهدئ ونامت وبقالها يومين مش عايزة تفوق انا خايف عليها اوووي ..
اسلام بنظرة انكسار : انا مش فاهم احنا ليه بيحصلنا كده ؟!! وحشوني اووي من اسبوع مش عارف هكمل حياتي من غيرهم ازاي ؟ وسارة هعمل معاها ايه انا خايف يحصل لها حاجة مش هتستحمل اكتر من كده ... انا تعبان تعبان بجد .. الرحمه من عندك يارب..
محمود بيحاول يخفي حزنه : لا لا لا مش عايزك مكسور كده .. اهدي امال .. سارة محتجانا جنبها وخاصة انت .. اسلام انت اخر امل لسارة ممكن تعيش عشانه ...
اسلام : هحاول ... انا هروح لها دلوقتي تيجي معايا ؟
محمود بضيق : لا بلاش انا المرة دي يمكن لما تشوفك تهدي انا لسه بالنسبة لها غريب ..
اسلام : رأيي تكون معايا ده امر واقع انت اخوها ..
محمود باعتراض : كفاية عليها امر واقع شافت منه كتير .. روح انت وابقي طمني عليها
اسلام : ماشي ..
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ,,,,,,,,
في اوضة سارة كان معاها ابراهيم وسيف وكمال وامينة
اسلام : السلام عليكم
الكل : وعليكم السلام
امينة بحب : حبيبي حمدلله علي سلامتك ... عامل ايه دلوقتي ؟؟ حاسس بايه ؟
اسلام بهدوء : انا الحمدلله كويس يا تيته ماتقلقيش عليا ... وقرب من سارة وكانت نايمة ودي اول مرة يشوفها من بعد الحادثة ملامحها اتغيرت اوي من كتر العياط والحزن كأنها عندها 50 سنة جاب كرسي وقعد جنب سريرها وقرب من ودنها وهمس لها ببكاء مكتوم : سارة حبيبتي انا اسلام انا عارف انك سمعاني انا معاكي مش هسيبك هنعدي المحنة دي سوا انتي قوية وانا عارف ارجوكي خليكي معايا انتي الحاجة الوحيدة اللي بقاية لي من ريحتهم ... ارجوووكي .. وغلبته دموعه ونام علي كتفها ...
بدات سارة تفوق وفتحت عينيها لاقت اسلام نايم علي كتفها واتنفضت فجاة وقام اسلام وبصلها .. سارة وبتحط ايديها علي وش اسلام وعلي صدره بفزع وعياط : ارجوك قولي اني مش بحلم انت عايش ... قولي انا عايش
اسلام بعياط : انا عايش يا قلبي ومعاكي ماتقلقيش
سارة بلهفة : وبابا وماما واخواتنا كمان صح ها صح ؟؟؟
اسلام وطي راسه في الارض وزاد عياطه : سارة ارجوكي بلاش تعذبي نفسك وتعذبينا اكتر من كده .... بابا وماما خل.....
حطيت ايديها علي فمه وحركت راسها بنفي : لالالالالا ..... بلاش تقولها انت كمان ... هم عايشين وهنروح عندهم صح ....... شدها اسلام بعنف لحضنه وبعطف : سارة اهدي كله هيبقي تمام سارة زقته في صدره وبتخرج من حضنه : سيبوني لوحدي ... انا مش عايزة اشوف حد ... بررررره ..... وحطت راسها علي مخدتها وغمضت عيونها وده مامنعش دموعها من الخروج
بعد شوية دخل الدكتور لسارة اللي بتمثل النوم وكشف عليها وخرج لابراهيم وكمال وسيف وقالهم هي تقدر تخرج النهاردة هي واخواتها ورايي تاخدوها اي مكان بعيد عن مشاكلها دي .. عن اذنكم
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
مشي دكتور وجه علي ابراهيم شاب ووقف جنبه .
الشاب : السلام عليكم
الكل : وعليكم السلام
ابراهيم : كل ده عشان تيجي لازم اتصل ميت مرة ؟ وبعدين محمد فين ؟
خالد : محمد مرضيش يجي وانا اول ما حضرتك كلمتني جيت علطول
( ابراهيم عنده ولدين محمد وخالد وبنتين بسمة وشيماء , البنتين متجوزين واحده منهم عايشه في دولة عربية والتانيه في دولة اجنبية وعايش هو ومراته وولاده الاثنين )
ابراهيم بحدة : يعني ايه مرضيش يجي .. عامة مش وقته يلا عشان ناخد ولاد عمك ونروح
كمال : اسف لتدخلي بس هتاخد مين وفين ؟؟
ابراهيم : سارة واسلام ومحمود هيعيشوا معايا ودي وصية اخويا اول ما بدات مشكلتنا
كمال بضيق : انا لا يمكن اقبل كده ابدا يعني ايه يعيشوا معاك واحنا فين لالالا مش هيحصل
سيف : كمال باشا استاذ احمد الله يرحمه كان كاتب في وصية خاصة مع محاميه ان اولاده يبقي ابراهيم وصي عليهم لو حصله حاجة ودي انا شفتها بنفسي لما روحت للمحامي بتاع استاذ احمد عشان اعرف منه تفاصيل عن القضية ..
كمال بزعيق : يعني ايه ؟؟ ازاي احمد يعمل كده ؟ هو احنا روحنا فين ؟
ابراهيم بهدوء : استاذ كمال مفيش داعي للعصبية احنا اهلهم بردو ... انا اسف لازم انفذ وصية اخويا عن اذنك ...
مشي ابراهيم وخالد عشان ياخدوا اسلام وسارة ومحمود يعيشوا معاهم
تفتكروا ولاد ابراهيم ومراته هيتقبلوا وجود سارة واسلام ومحمود وسطهم ولا لا ؟
مستنية توقعاتكم ...
استنوني الفصل الجاي ....


فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 14-09-18, 03:01 PM   #17

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الفصل الخامس عشر

سيف : كمال باشا استاذ احمد فعلا كان كاتب في وصية خاصة مع محاميه ان اولاده يبقي ابراهيم وصي عليهم لو حصله حاجة ودي انا شفتها بنفسي لما روحت للمحامي بتاع استاذ احمد عشان اعرف منه تفاصيل عن القضية ..
كمال بزعيق : يعني ايه ؟؟ ازاي احمد يعمل كده ؟ هو احنا روحنا فين ؟
ابراهيم بهدوء : استاذ كمال مفيش داعي للعصبية احنا اهلهم بردو ... انا اسف مضطر انفذ وصية اخويا عن اذنك ...
مشي ابراهيم وخالد عشان ياخدوا اسلام وسارة ومحمود يعيشوا معاهم
خرج اسلام مع خالد وهو علي كرسي عشان رجله المكسورة ووقتها ابراهيم كان مع محمود في اوضته
ابراهيم : يا بني اسمعني هم خلاص هيقعدوا معايا ومش ده موضوع نقاشنا . اللي بتكلم فيه انك تيجي تقعد معانا فترة عشان سارة تتعود علي وجودك بعد الفترة دي ارجع بيتك .. وبعدين انت مش هتهاجر وتسيب اهلك ده اللي بينا عمارتين
محمود : بس يا عمي انا كده هتقل عليكم وبعدين انا مش ابن اخوك حضرتك مش ملزم بيا ..
ابراهيم : احمد كان معتبرك زي ابنه وانا ملزم بيكم كلكم ... ده غير ان الحاج حسين مش هيعارض وجودك جنب اخواتك ولا ايه يا حاج حسين ؟
حسين : لا طبعا ..ابراهيم عنده حق يا بني اختكم محتجاكم وخاصة انت , اسلام لسه صغير بردو خليك معاهم واحنا بينا خطوتين
محمود باستسلام : حاضر يلا بينا
وخرج محمود مع ابراهيم لبيته
في اوضة سارة كان وضعها كالمغيبة لا اسمع لا اري لا اتكلم
خلصت امينة لبست سارة هدومها وجمعت حاجتها وجه ابراهيم اخدها وهي ماشية معاه زي التايهة
وصلوا البيت عند ابراهيم ومعاهم كمال وامينة
سهير : اهلا وسهلا نورتونا وشرفتونا
( سهير زوجة ابراهيم في اوائل الخمسينيات بس مهتمة بنفسها جدا عندها شركتها الخاصة بس هي متواضعه جدا وروحها جميلة )
امينة : اهلا بيكي يا بنتي
سهير بحزن : البقاء لله شدي حيلك
امينة : ونعم بالله ..
اخدت سهير سارة من ايديها وقالت لها بحنية : اهلا بيكي يا حبيبتي نورتينا . بس ايه الحلاوة دي انتي زي القمر ما شاء الله .. تعالي اما ادخلك اوضتك
مشيت معاها سارة وهي لسه بنفس حالتها ... ساعد خالد اسلام ودخلوا اوضة خالد اللي كانت عبارة عن سريرين صغيرين ودولابين ومكتب
خالد بابتسامة : نورتيني يا برنس دي اوضتي المتواضعة هنقعد سوا فيها
اسلام بشبه ابتسامة : شكرا
خالد بهزار : لا فك كده ده احنا اصحاب وجيران وطلعنا ولاد عم وهنعيش في بيت واحد وفي الاخر شكرا بس
اسلام : المفترض اعمل ايه ؟
خالد بضحك : تقدم فروض الولاء والطاعه طبعا
اسلام وبيرفع حاجبه : يابني انت بتستغل كسر رجلي انت نسيت اني كنت بخليك تجري الشارع كله تهرب مني
خالد : لالالا سوري انا اسف تعالي اساعدك تنام علي السرير
(خالد اصغر من اسلام بسنة ضحوك بيحب يهزر كتير بتاع بنات و فاشل تعليميا طويل ورفيع وواخد باله من نفسه اوي )
استاذن كمال وامينة ومشيوا وابراهيم اخد محمود اوضة واحده من بناته اللي مش موجودين وقاله : دي اوضتك من النهارده واتمني انها تبقي علطول
محمود بابتسامة جانبية : متشكر
ابراهيم : هروح اشوف سهير حضرت الغدا ولا لسه .. ارتاح شوية . عن اذنك
دخل ابراهيم لسهير وبصوت منخفض : سهير محمد فين ؟
سهير : عند عمه فوق ليه ؟
ابراهيم بحدة : هو ايه اللي ليه يعني ولاد عمه جايين وهو مش موجود دي قلة ذوق
( ابراهيم واخواته عايشين في بيت واحد كل اخ او اخت ليه دور منفصل )
سهير : قاعد مع المحروسة شوية لما اخلص الغدا هرن عليه
ابراهيم : لا انا طالع له
طلع ابراهيم عند اخوه شاكر خبط علي الباب وفتحت له بنت شاكر شهد
شهد : ازيك يا عمو ..
ابراهيم : ازيك يا شوشو .. بابا موجود ؟
شهد : اه يا عمو اتفضل
(شهد بنت شاكر الكبيرة عندها 13 سنة بنت عادية بس محمد ابن ابراهيم بيحبها جدا وهم في حكم المخطوبين )
شاكر : هيما ازيك يا حبيبي ... تعالي اتفضل
ابراهيم : الحمدلله بخير ..
بيبص ابراهيم لمحمد بحده وساله : ممكن افهم انت مانزلتش تستقبل ولاد عمك ليه ؟
محمد بعدم اهتمام : ممكن عشان رافض وجودهم مثلا ؟!!
شاكر بجدية : علي فكرة يا ابراهيم محدش من اخواتك موافق علي وجودهم وسطنا انت بتتحدانا كلنا يعني
ابراهيم بانفعال : هترموا ولاد اخوكم في الشارع انتوا جايبين القسوة دي منين ؟؟ انتوا بتعيدوا الكلام ده تاني ؟؟
شاكر بهدوء :لا تاني ولا تالت .. اهدي بس احنا مش هنرميهم هيقعدوا في شقتهم بتاعت احمد ومعاش ابوهم واحنا هنجمع لهم مبلغ كل اول شهر ويعيشوا منه واهم معانا في نفس الشارع هنقدر نتابعهم ... لكن تجيب لنا جلابة المصايب دي هنا لحد البيت اهو ده اللي لا ممكن يحصل ابدا
ابراهيم وقف وبانفعال شديد : اولا بقي سارة مش جلابة مصايب ومش هسمح تقول عليها كده
ثانيا بقي انا قاعد في بيتي واولاد احمد معايا واللي مش عاجبه يخبط راسه في الحيط ومش هسيبهم وده اخر كلام عندي وياريت تبلغ اخواتك ... يلا يا محمد قوم معايا
محمد بضيق : حاضر
في بيت ابراهيم ...
دخلت سارة اوضتها ونامت وراحت في النوم
تاني يوم صحيت سارة علي صوت قران عالي اوي قامت تدور علي مصدر بصت من الشباك وفجاة لقت ......
استنوني الفصل القادم


فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 24-09-18, 07:50 AM   #18

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الفصل السادس عشر

دخلت سارة اوضتها ونامت وراحت في النوم
تاني يوم صحيت سارة علي صوت قران عالي اوي قامت تدور علي مصدر بصت من الشباك وفجاة لقت اخواتها وجدها وناس كتير متجمعه ومعاهم صناديق كبيرة سوداء شبه بتاعت الموتي لثواني وقفت تستوعب اللي بيحصل ان هل فعلا دول اسرتها ؟؟ وهل هيدفنوهم ؟؟ يعني هي خلاص مش بتحلم ؟؟ اخر امل فقدته انها تكون في كابوس ... فتحت باب اوضتها وخرجت منه تجري لقت ستات كتير قاعدين لابسين اسود ومنهم جدتها ومرات عمها ... جريت عليها امينة
امينة ببكاء : سارة حبيبتي انتي محتاجة حاجة ؟
سارة : هو في ايه يا تيتا مين الناس دول ؟
امينة بتبكي وسكتت ... جريت سارة علي باب الشقة فتحته ونزلت الشارع بهدوم البيت وحافية وبتجري علي الصناديق اللي فيها عيلتها وقعدت جنبهم علي الارض وبتصرخ : لو هتمشوا خدوني معاكم ..انت امتي يا بابا روحت في مكان من غيري انتم علطول معايا ولو هتمشوا انا جايه معاكم خدووووني معاكم ارجوووكم ... ااااااااااااااه وزادت في بكائها
جري عليها ابراهيم ومحمود واسلام بيحاول يمشي
محمود ببكاء : قومي يا سارة اطلعي فوق انتي كده هتعذبيهم وبتعذبينا ... ادعيلهم يا حبيبتي .. ادعيلهم
سارة ببكاء وصريخ : سيبوني في حالي انا هموت معاهم مش عايزة اعيش تاني .. هعيش ليه ولمين انا عايزة اروح معاهم , مامااااااااا بابااااااااااااااااا خدوني معاكم
قرب منها اسلام بصعوبة ومسح علي شعرها وببكاء شديد: انا يا سارة ... هتعيشي ليا وهعيش عشانك ارجوكي ماتسبنيش انتي كمان
جه محمود وخالد سحبوها من الارض وشالوها بالغصب وطلعوها تاني وهي مازالت بتصرخ : باباااااااااا , ماماااااااااا عشان خاطري مش تسيبوني خدوني معااااكم مامااااااااااااا
ابراهيم : محمد روح بسرعه نادي علي كريم وخليه يشوف لنا حقنة مهدئة خليها تهدي شوية
محمد بضيق من منظرسارة : حاضر يا بابا
( كريم ابن فكرية اخت ابراهيم وعمة سارة .. اخر سنة كلية طب مجتهد جدا في كليته محبوب بين دكاترته وزمايله )
فعلا جه كريم وادي سارة الحقنة ونامت بعد تعب من البكاء والصريخ .... وتم العزاء والدفن وحالة حزن مسيطرة علي الكل .
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
عدى شهر وسارة علطول في اوضتها مش بتتكلم غير مع اسلام بس .. بتتجنب التعامل مع الكل وخاصة محمود
صحيت سارة وكالعاده قاعده علي سريرها بتتامل السقف اللي حفظته وسمعت الباب بيخبط واتفتح ودخل خالد
خالد : سو صباح الخير
سارة : ........
خالد : انا هفطر اعملك فطار معايا ؟
سارة : ............
خالد : انتي يا بت مش سمعاني ؟!! هتفطري معايا مش بمزاجك انا بقولك اهو
سارة وفجاة وقفت عالسرير وبزعيق : انت بتقول لمين يا بت ؟ انا محدش يقولي يا بت غير اسلام وبعدين انا مش هفطر مع حد وامشي اطلع بره
اسلام ( كان خلاص فك الجبس ) ودخل الاوضة وبابتسامة : اصيل يا ابو رحاب هههههه .... بت دي بتاعتي انا يا خالد معلش اعذرني
خالد بضحك : طيب اقولك يا ايه يا نيلة انتي ؟
سارة بضيق : نيلة في عينك ... اسمي سارة ... وياريت ماتقوليش اصلا ... ده انت سئيل ورخم
خالد بيبص لها بدهشة
اسلام بضحك : اعتذر بشده ... نسيت اقولك سارة لما اتولدت سحبوها من لسانها الكلمة بتترد بعشرة
محمد بزعيق : انتي يا هانم صوتك عالي ليه .. ما تحترمي نفسك مش لاقيه حد يلمك ؟!!!
اسلام بضيق : في ايه يا محمد ؟!!! شدت هي وخالد شوية طلعتها مش محترمة ولا لاقيه حد يلمها ؟!!
محمد : انا مش قصدي بس انا مش بحب الصوت العالي
اسلام بحدة : وانا مش هخليك تسمع لها صوت تاني والله انا بعرف اربي كويس متشكرين للمعلومة
خرج اسلام ومحمد (ابراهيم كان متابع الموضوع ومرضيش يتدخل عشان مش يتعقد الموضوع اكتر)
خالد وواقف علي باب الاوضة : مش هتفطري بردو
سارة وبتحدف عليه المخده وهو بيجري : عيل رخم .... يارب بقي انا تعبت انا امتي همشي من هنا
عدت عشر دقايق وخبط باب سارة تاني
سارة : ادخل
خالد ودخل : جيت اشوفك لو عايزة حاجة
سارة وقامت تجري عليه بغيظ : انت حيو....
قاطعها خالد مسك دراعها ولفه ورا ظهرها وايديه الثانية علي بوقها وقفل الباب برجله : هتشتمي تاني قسما بربي مش هسكتلك انا جيت اسالك علي الاكل وبعدين اعتبرينا اصحاب ,, وبعدين يا جميل اطلب اي حاجة وانا تحت ام.......قاطعته سارة وهي بتعض علي ايديه جامد
خالد مسك ايديه وبيتالم : اااااااااااااه يا بنت ال ....
سارة : اياك تشتم انا بقولك اهو ... وبعدين انا عندي طلب لو نفذتهولي هنبقي اصحاب
خالد ولسه ماسك ايده من الالم : بعد العضة دي وطلب ؟!! بس ماشي لما نشوف اخرتها .. اتفضلي
سارة : انا عايزة .......
استنوني الفصل القادم



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 24-09-18, 07:52 AM   #19

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



الفصل السابع عشر

خالد مسك ايديه وبيتالم : اااااااااااااه يا بنت ال ....
سارة : اياك تشتم انا بقولك اهو ... وبعدين انا عندي طلب لو نفذتهولي هنبقي اصحاب
خالد ولسه ماسك ايده من الالم : بعد العضة دي وطلب ؟!! بس ماشي لما نشوف اخرتها .. اتفضلي
سارة بصوت هادي جدا وبتقرب منه : انا عايزة امشي من هنا
خالد بتعجب وبيقلدها وبيتكلم بصوت هادي : تمشي تروحي فين ؟
سارة ولسه بنفس النبرة : اروح بيتي
خالد : ماهو ده بيتك
سارة : بيت بابا احمد وده مش بيتي ارجوك وديني هناك واوعدك نبقي اصحاب رغم اني مش بصاحب ولاد وخاصة لو رخم...... وحطت ايديها علي بوقها فجاه
خالد وبيرفع حاجبه : اممممممم مش بتصاحبي ولاد رخمين ماشي ... للاسف انتي جيتي للشخص الغلط ده انا مبسوط انك موجوده معانا لكن لو عايزة حد يمشيكي من هنا روحي اطلبي من عمك تمشي
سارة وبتضرب الارض برجليها : ما هو مش هيرضي
خالد وبيطلع لها لسانها : مش مشكلتي ... المهم انا حضرت الفطار هههههههه.... وجري وقفل الباب وراه
سارة وقعدت في الارض وحطت راسها علي رجلها وايديها فوق راسها وبدات في روتينها اليومي البكاء
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
في مكتب سيف ....
( اوعوا تكونوا نسيتوا سيف ده حبيبي هههههه)
سيف : يا فندم انا بقالي اكتر من شهر بحاول اوصل لعلاقة سارة بيهم ومش قادر اوصل لحاجة
.......: ما ممكن زي ما جدها قال انه بيحبها ؟!!
سيف بسخرية : مين ده اللي يحب ؟!! ويحب مين ؟!! دي عيلة رخمة لسانها طويل عايز قصه وبعدين يا باشا حضرتك بتتكلم علي واحده من اكبر مافيا موجوده في البلد وطفلة عندها 14 سنة رئيسهم هيحب طفلة وهيقتل ناس ويعمل كل ده عشان يوصلها لالالالا اكيد في حاجة غلط .... انا متاكد ان الموضوع عداوة او ثار لكن حب لالالالا
المهم البنت تحت حمايتك ودي قضيتك الفترة دي ومش هتمسك غيرها عايز البنت
تحت عينيك 24 ساعه
سيف : حاضر يا فندم
.....: مع السلامه
سيف : مع السلامة ... وقفل التليفون......
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
حاولت سارة تتكلم مع اسلام وابراهيم انها ترجع البيت ولكن كان الرفض قاطع منهم واخر رد لاسلام كان : حاولي تتقبلي الامر الواقع عمك بوصية ابوكي هيبقي واصي علينا والراجل مش مقصر في حاجة بالعكس شايلنا من علي الارض شيل ... ف اهدي كده لان الواحد فيه اللي مكفيه
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ,,,,
في اوضة سارة بيخبط الباب
سارة : اتفضل
سهير بحنية : جيت اشوفك لو عايزة حاجة يا حبيبتي
سارة : لا شكرا
سهير : انتي هتفضلي حابسه نفسك كده كتيرانتي مش بتخرجي غير للحمام ؟
سارة : مش عايزة اشوف حد ولا اكلم حد
سهير : مش هتيجي تتغدي معانا بردو ؟
سارة : لا شكرا ...
سهير : براحتك يا حبيبتي بس لو عايزة اي حاجه نادي عليا
سارة : حاضر ... متشكرة
نامت سارة اللي بقي النوم كل حاجة ليها في الدنيا دي واكتر حاجة بتهون عليها وقتها ...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ,,,,,,,,,
تاني يوم قاعدين كلهم بيفطروا ما عدا سارة ..........
ابراهيم : اسلام ما تقوم تقول لسارة تيجي تفطر معانا غلط عليها الحابسة دي
اسلام : حاضر يا عمو
في اوضة سارة بيخبط اسلام علي الباب ومحدش بيرد
اسلام بيخبط : سارة ؟!! ....وبردو مفيش رد
دخل الاوضة لاقاها متبهدلة وسارة مش موجوده خرج يجري من الاوضة وبينادي عليها : سااااااارة
كلهم اتفزعوا وجريوا علي اسلام
محمود: في ايه يا اسلام ؟
اسلام : مش لاقي سارة مش موجوده في اوضتها والاوضة زي ما انتوا شايفين متبهدلة علي الاخر
محمود : اهدي بس هتروح فين هنلاقيها ...... ودوروا عليها في البيت كله مالقوهاش..
اسلام كلم جده كمال يتاكد انها عنده ورد عليه كمال : سارة مجتش ... انتوا مش لاقينها ؟!!
اسلام : اه يا جدو صحينا الصبح مش لاقينها
كمال : انا جاي حالا
ابراهيم كمان كلم سيف واللي بلغه انه جاي حالا ... وبعد ساعة كان وصل كمال وسيف عند ابراهيم
سيف : سارة مامشيتش من هنا بمزاجها .... سارة اتخطفت
كلهم اتفزعوا والصدمة علي وشهم
اسلام بفزع : يعني ايه اتخطفت ؟؟ ومين اللي خطفها ؟ وليه ؟
سيف : اكيد اللي خطفها .....
مستنية توقعاتكم ....
استنوني الفصل القادم



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 24-09-18, 07:54 AM   #20

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الفصل الثامن عشر

سيف بجدية : سارة مامشيتش من هنا بمزاجها .... للاسف سارة اتخطفت
كلهم اتفزعوا والصدمة علي وشهم
اسلام بعنف : يعني ايه اتخطفت ؟؟ ومين اللي خطفها ؟ وليه ؟
سيف : اكيد اللي خطفها هو ماجد وليه دي اهو صراحة حتي الان انا مش عارف ... مش عارف عايز سارة ليه مستحيل يكون بيحبها
اسلام بحزن شديد : حب ايه وزفت ايه ؟!! انا عايز اختي انا مش هقدر علي صدمات تاني انا قلبي تعب وقعد في الارض وقعد يبكي
فجاة الباب خبط وراح محمد يفتح
.....: لو سمحت دي شقة اسلام احمد
محمد : مين حضرتك ؟
......: معايا الجواب ده ليه هو موجود
محمد : ايوة لحظة واحده
اسلام جري علي الباب ممكن يكون اي حاجة توصله لاخته : جواب من مين ؟
......: من مكتب التنسيق
استلم اسلام الجواب وشكر الراجل ورمي الجواب في الارض ومشي
محمد اخد الجواب من الارض : طيب مش عايز تعرف دخلت ايه ده انا وبابا اللي عملنا الحوار ده مفاجاة انت تقريبا معرفتش نتيجتك لما ظهرت كنت جايب 97% .... فتح محمد الجواب واسلام اتقبل في كلية الهندسة جامعة القاهرة .... مبروك يا اسلام انت دخلت هندسة القاهرة
اسلام بضيق : انا مش عايز حاجة عايز سارة سارة وبس
محمود وحط ايده علي كتف اسلام : اهدي يا حبيبي هترجع ماتقلقش هترجع ...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ,,,,,,,,,,,
عند سارة فاقت لقت نفسها مش شايفه حاجة حاولت تتحرك لقت ايديها مربوطة لفوق ورجليها كمان مربوطين ونايمة علي حاجة زي السرير وحاولت تفك نفسها كذا مرة وبدون فايدة .... شوية وسمعت صوت بيهمس جنب ودنها
ماجد بصوت منخفض جدا :ملاكي... اخيرا صحيتي انتي عارفه انا بقالي اكتر من 3 ساعات مستنيكي تفوقي بس كنت متضايق مش عارف اشوف عيونك اللي سحروني دول .. بس صبرت نفسي بشفافيك ههههههه اتصرفت يعني... عارفه انا بقالي اد ايه عايزك وكل حاجة ممكن تخليكي تبعدي عني هنسفها ....عشان كده قتلت اهلك ... انتي اتخلقتي ليا وعشان تكوني بتاعتي انا بس
سارة بتسمع وهتموت من خوفها وجسمها بينتفض وفقدت قدرتهاعلي الحركة وصوتها حتي مش بيطلع
ماجد : ماتخافيش اهدي خالص ... في واحده تخاف من جوزها يا ملاكي
سارة وبتعيط والقماشة المربوطة علي عينها بتشرب دموعها كأن البكاء حتي مش من حقها ... فجاة سمعت صوت اغنية عالية
حبيتك اناااا ... ضل اتذكر هالكلمات
حبيتك انا ... حبيتك انا مش حلوة منك بالذات
اتعذب اناااااا .. لاني اناااااااا مافي شي لك لحظات
من قلبي اناااا ... يا قلبي اناااا لا تنسى دموع الليلات
حبيتك انااااااا
حست سارة بايد علي خدها وبتمشي براحة ونزلت علي رقبتها وابتدي يلمس كل جزء فيها ....
دق قلبها بسرعة شديدة كأنه هيخرج من صدرها وجسمها بينتفض وبدا صوتها يطلع رافضة اللي بيحصل ...وفجاة حست ببلوزتها بتتقطع من عليها وشئ تقيل علي صدرها كأن في حد نام علي صدرها
ماجد : عايز اسمع دقات قلبك ... عايز تاخديني جوه قلبك .... هعيش استني اليوم اللي هتقوليلي فيه
بحبك ومش هقدر اعيش من غيرك ولحد اليوم ده مش هحرمك من اخواتك هتفضلي معاهم عارفة ليه عشان انا هستنى اليوم اللي قلبك فيه يبقي ملكي وبينبض بحبي ومفيهوش حد غير ماجد ... بس انتي ملكي وهتجوزك وقدام الناس كلها وهعمل لك احسن فرح والاحسن لك تعجلي باليوم ده عشان كل ما هتتاخري هتخسري حد تاني من حبايبك واظن انك بتموتي في اسلام ولا ايه ؟!!
سارة من الرعب فقدت الشعور واغمي عليها مستسلمة لواقعها .... فجاة صحيت علي مية باردة بتترمي عليها شهقت جامد وفاقت ولسه عينيها متغطية وايديها مربوطة ورجليها وبدات في نوبة بكاء شديدة ..
ماجد بغضب : لما اكلمك ماتسيبنيش وتنامي ... انا بحبك اه ..بعشقك مايضرش.. لكن قلة ادب مابحبهاش وبعدين بطلي عياط زهقتيني
سارة بتهز راسها بالرفض وزادت في البكاء وبتحاول تتكلم ... ماجد شال الرباط اللي علي بوقها
ماجد : ها عايزة تقولي ايه ؟
سارة : انا عايزة اروح ارجوك سيبني وانا هعملك اللي انت عايزه
ماجد : هتتجوزيني ؟!!!
سارة : ..........
ماجد : يبقي مش عايزة تروحي لاخوكي
سارن باندفاع : لالالالالا ... انا موافقه بس سيبني ارجوك ارجوك
ماجد فجاة انقض علي شفايفها في قبلة طوووويلة : من عيوني يا ... ملاكي
سارة قرفت جدا وبدات تتقيا كل اللي في بطنها ... ماجد خرج وقال للحارس اللي علي اوضتها ابعت سليفيا تخليها تغير هدومها وتظبطها وبعد كده رجعوها بيتها ومش اي حد يفكر يلمسها والا نهايته هتكون علي ايدي
الحارس : حاضر يا فندم
مستنية توقعاتكم ...
استنوني الفصل القادم ...



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 01:11 AM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.