آخر 10 مشاركات
رفقاً بقلبي (1)*مميزة ومكتملة* .. سلسلة قلوب تحكي (الكاتـب : كاردينيا73 - )           »          متزوجات و لكن ...(مميزة و مكتمله) (الكاتـب : سحابه نقيه 1 - )           »          احزر الصورة .. مع سما 23 (الموسم الثاني) (الكاتـب : سما 23 - )           »          رواية الدائرة _ نبيل فاروق ( تم اضافة رابط للتحميل ) (الكاتـب : MooNy87 - )           »          سر حياتي ...*متميزة & مكتملة* (الكاتـب : سحابه نقيه 1 - )           »          264 - صرخة قلب - هيلين بيانشين (الكاتـب : hAmAsAaAt - )           »          نسائم حب ... "متميزة" "مكتملة " (الكاتـب : سحابه نقيه 1 - )           »          48 - الـــنــجـــمــــ ..... عـــدد جـــديـــد (الكاتـب : MooNy87 - )           »          ليالي صقيلية (119)Notti siciliane ج4من س عائلة ريتشي:بقلمي [مميزة](الفصل 22) (الكاتـب : أميرة الحب - )           »          على مفارش السمر ، لـ نجمة المساء (الكاتـب : Topaz. - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > مكتبات روايتي > المكتبة العربية > كتاب روايتى

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 09-02-19, 02:13 PM   #1

Aya bm

? العضوٌ?ھہ » 440178
?  التسِجيلٌ » Feb 2019
? مشَارَ?اتْي » 1
?  نُقآطِيْ » Aya bm is on a distinguished road
افتراضي انتقام الاخوات


الفصل الاول
روايةx جديدة يقلم #اية ♡انتقام الاخوات♡
كانت نائمة لكنها استيقظت على صوت صريخ أمها و أخواتها التلات وجدت أن أبيها غادر الحياة فهل تعلمون ماهو فراق الأب بالنسبة للبنتx ؟ أنه فراق الأمان فراق الأمل فراق الحب الأول للبنت فراق عز البنت
احست قدر بالغدر لأن أباها لم يمت هكدا بل مات مقتول بدون دنب هل تعلمون شعور أن يقتل قلبك نعم فقد قتل قلبها مع قتل أبوها لأنه هو قلبها مات اباها بسبب تار كان بين العائلات بين عائلة غريب (عائلة قدر) و عائلة مصطفاوي (قاتلين والد قدر ) من أجل موت ابنهم الأكبر ظنن منهم أنهم سبب موته لكن الحقيقة غير
x نعم قتل بدون رحمة مات محروق لا تنسى قدر منظر اباها امام الباب على 03:30 فجر كان عمر قدر 14سنة و أختها نور 16سنة و أمل وسارة 12سنة (توأم ) و ها هي بعد 8 سنوات و قد أصبح عمر نور 24سنة و قدر 22سنة
و التوأمان 20سنةx و السيدة ياسمين (امهم) 43سنة وهي استادة الفرنسية في الثانوية و نور و قدر تخرجوا من الجامعة نور مهندسة و قدر طبيبة نفسية
و التوأمان سارة و أمل يدرسون في المدرسة العليا الفلاحة و قد عزموا الاخوات الاربعة على اخد تار ابوهم بأي طريقة ومن أجل دلك استبدلو لقبهم بلقب امهمx وهو (عماري) لفترة معينةx حتى يتم انتقامهم

صباح يوم جديد يقومون الفتيات بنشاط كالعادة تذهب كل منهم إلى عملها و تدهب التوأمان إلى دراستهم
و تدهب امهم إلى عملها
قدر و نور في سيارة نور
قدر :اووف امتى يحن قلب أمك و تتفضل عليا بسيارة
نور بمزاح على قدر : اصبري يا حبيبتي الصابر ينال
قدر : أشوف فيكي يوم
نور :ههههه من سنتين وأنا أسمع منك *أشوف فيكي يوم ولسه مشفتش هدا اليوم ) تقولها قدر بسخرية فتضحك الفتاتان و توصل نور قدر إلى المستشفى و تدهب إلى شركة *مصطفاوي* مكان عملها و هدا جزء من خطتهما
تدخل الشركة (شركة عائلة المصطفاوي )المسؤولون عن موت أب البنات
تدهب نور إلى مكتبها المشترك مع أمير فرح سلمى ميرا أصدقاء العمل و الروحx تلقي عليهم التحية و تباشر بعملها حتى تقاطعها دخول سكرتيرة عمر البالغ من العمر 65سنةx (عمر الابن التاني لعائلة مصطفاوي و هو بمتابة كبير العائلة بعد موت أبوه و أخوه الاكبر )
السكرتيرة : عمر بيه عايز الاستادة نور
نور :طيب روحي و انا بلحقك
تدهب نور الى مكتب عمر و هي تحمل له الكره و الحقد و تسعى لافلاس الشركه لكنها تظهر له العكسx و هو بعكسها فهو يحبها و يحترمها و يعتبرها متل ابنتهx xx لانه لايعرفها من تكون لانها مقنعة بلقب والدتها
تدخل نور إلى مكتبه
نور بابتسامة زائفةx : نعم عمره بيه انت طلبتني
عمر بابتسامة : آه الفضلي اجلسي
تجلس نور بجدية
عمر بجدية : لازم تسافري للاسكندرية من اجل اتمام مشروع البئر
نور : طب انا رح اخد الاذن من البيت و ارجعلك خبر بستأدن
عمر : اذنك معك
..
في بيت نور
ياسمين أم نور : نعم الإسكندرية لا طبعا
نور :يا ماما شغلي بيتطلب السفر اعمل ايه و كمان إدا نجحت رح اترسم أكتر ورح يتطورx شغلي و رح تسهلي فرصة الانتقام أكتر ما تقولي حاجة يا قدر
قدر: برأي يا ماما خليها تروح لأن شغل بيتطلب السفر
ياسمين :خلاص روحي بس اتصلي كل دقيقة تطمنيني عنك
نور :خلاص يا حبيبتي أمرك
ياسمين :تصبحوا على خير
قدر و نور بحب : وأنت من اهلو
يجلسان الاختان نور و قدر
نور : آه نحنا لازم ننتقم لازم
قدر: وأنا شو دوري في الانتقام
تنظر لها نور بتفكير : انت دورك صعب بس لسه كتير لتقومي بيه و آه
لازم سارة و أمل ما تدخلهم مشان درستهم
قدر : طيب انا رايحة نام لاني كتير تعبت اليومx
نور : تصبحي على خير حياتي
نظرت لهت قدر بحب و قالت : وأنت من اهلو حبيبتي
وتنام قدر و تضل نور تفكر بانتقام ابوها لتنام
. في الصباح يودعون نور
نور : خلاص يا ماما انا مش رايحة لوحدي و لما أوصل اكلمكx
ياسمين بخوف على ابنتها : ماشي يا قلب أمك و تحتضنها توصليو ترجعي بسلامه
تودع نور اخوانها و توصي قدر على أخواتها و أمها و ترحل
البارت الاول
#بقلم_أية
ايه توقعاتكم يا أميرات
نتمنى دعمكم




Aya bm غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

الكلمات الدلالية (Tags)
.اية

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 11:42 PM



Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2019, vBulletin Solutions, Inc.