آخر 10 مشاركات
إيحــــاء الفضــــة (3) *مميزة ومكتملة *.. سلسلة حـ(ر)ـب (الكاتـب : moshtaqa - )           »          [تحميل]ليالي.. الوجه الآخر للعاشق / للكاتبة رحاب ابراهيم ، مصرية ( Pdf ـ docx) (الكاتـب : فيتامين سي - )           »          رَقـصــــة سَـــــمـا (2) .. *مميزة و مكتملة* سلسلة حـــ"ر"ــــب (الكاتـب : moshtaqa - )           »          عيون لا تعرف النوم (1) *مميزة & مكتمله * .. سلسلة مغتربون في الحب (الكاتـب : bambolina - )           »          عشق وكبرياء(6)-ج1 من سلسلة أسرار خلف أسوار القصور-بقلم:noor1984* (الكاتـب : noor1984 - )           »          أنتَ جحيمي (82) للكاتبة المُبدعة: Just Faith *مميزة & مكتملة رابط معدل* (الكاتـب : Andalus - )           »          ودارتـــــــــ الأيـــــــــــــام .... " مكتملة " (الكاتـب : أناناسة - )           »          8-لا يا قلب- راشيل ليندساى -كنوز أحلام (حصرياً) (الكاتـب : Just Faith - )           »          الدخيلة ... "مميزة & مكتملة" (الكاتـب : lossil - )           »          ندبات الشيطان- قلوب شرقية(102)-للكاتبة::سارة عاصم*مميزة*كاملة&الرابط (الكاتـب : *سارة عاصم* - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 07-04-19, 11:55 AM   #21

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


(الحلقة الثامنة عشر)#ريحانة#

وعدي يومين ورعد وهمس بيقضوا اجمل وقت في الجناح الخاص بيهم ورعد حتي مش بيروح الشركة. كان مش عايز يفوت لحظة من غير ما يكون فيها مع همس. وفي يوم همس كانت لسة واخدة حمام وبتسرح شعرها. ورعد قاعد بيراقبها بسعادة وهو مبتسم.
همس: هتفضل تبصلي كدة كتير. انا بتكسف
رعد:اعمل ايه بس بتوحشيني
همس: حتي وانا معاك.
رعد: مدلها ايده وراحت مسكت ايده وقعدت جنبه. وبنظرة حب. انا لما بتغمضي عنيكي وتنامي بتوحشيني.لما بتبعدي عني لحظة بتوحشيني. انتي عمرك ما هتتخيلي انا بحبك قد ايه يا همس
همس: بنظرة حنية وحب. معقول انت بتحبني للدرجة دي
رعد:الحب ده درجة من درجات الحب. انا اتعادتها بمراحل انا بعشقك. وبعشقك كل حاجة فيكي. انا نفسي متغبيش عن عيني ثانية واحدة. انا ربنا عوضني بيكي يا همس عن السنين اللي عشتها من غيرك . انا معرفتش معني السعادة الا لما عرفتك.
همس: حضنته. حبييبي لما انت تقول كدة انا. اقول ايه. انا اللي ربنا عوضني بيك عن كل اللي عشته قبلك. انا بلاقي فيك حنيه الدنيا. وحب عمري ما قبلت زيه. وبتمني اني اكون استاهل الحب ده
رعد: تستهليه يا روحي. انتي حبيبتي اللي خطفت قلبي من اول نظرة.
همس: ابتسمت. وخرجت من حضنه بهدوء. يعني لما شوفتني اول مرة كنت عجباك
رعد: ابتسم وهو بيلعب في شعرها. اه كنتي عجباني. وخصوصا اول لما فتحتي عنيكي. في الحظة دي حسيت اني في دنيا تانية تهت في عنيكي وجمالها
همس: بس مكنش باين عليك. فاكر ساعتها قولتلي ايه. قولتلي هو من قلة الستات انتي ولا تسوي.
رعد:قطع لساني انتي احلي واجمل الستات. بس ده كان طبعي مش سهل اظهر اعجابي ولا مشاعري. وكنت متعمد مبينش اعجابي بيكي. بس مكنتش اعرف انك اول ما تغيبي عن عيني. قلبي هيعذبني كدة. ده انا كنت هتجنن. والاقيكي ياهمس. لما لاقيتك كنت حاسس ان روحي رجعتلي تاني. اول ما خبطي فيها وانتي بتجري من ناجي كان نفسك اضمك لحضني واقولك وحشتيني.
همس:ابتسمت بكسوف.
رعد: ايه ده احنا لسة بتكسف. خلاص بقي هو انا مش بقيت جوزك حبيبك
همس: انت بقيت دنيتي كلها. يا حبيبي
رعد: تعرفي يا همس انا نفسي اخدك واسافر واعيش انا وانتي لوحدنا وابعد عن كل حاجة وانسي الدنيا واللي فيها
همس: حبيبي. يا ريت انا لو عليا نفسي اعيش معاك العمر كله ومتبعدش عني ابدا. وبحزن بس لازم تبعد وترجع لحياتك. علشان محدش يحس بحاجة
رعد:انا اسف يا قلبي لو انا بسبب اللي بيني بين توفيق. خليتك طرف في اللعبة دي وكمان مش قادر اديكي حقوقك. زي اي زوجة.
همس: لا يا حبيبي انا مقصدتش كدة. انا ولا يفرق معايا حاجة في الدنيا. غير انك بس تبعد عني وتغيب علشان بتوحشني. انا بحبك اوي يارعد اوي
رعد: حبيتي وانا كمان بحبك. اخلص بس اللي بيني وبينه. واوعدك كل الناس هتعرف انك مراتي ونربي ولادنا سوا.
همس: ان شاء الله انا اهم حاجة عندي انك تكون مرتاح
رعد: كان بيتأملها وهو مبتسم. تعرفي يا همس انك فيكي كتير من امي
همس: ابتسمت بسعادة. معقول ده شرف ليا كبير انك تشبهني بأغلي واحدة علي قلبك.بس انت كدة بتظلم امك هي كانت وحشة كدة
رعد:ههههههههه. يا قلبي انتي اجمل ست في الدنيا. بس انا ما اقصدتش شبه الملامح انا اقصد الروح الحنية الطيبة قلبها الابيض. الهدوء. فهمتيني
همس: هزت راسها فهمتك يا روحي. وبتردد. رعد هو انا ممكن اسألك علي حاجة بس توعدني متضايقش
رعد: اسألي يا روحي. و متخفيش انا عمري ما اتضايقك منك
همس: ممكن تحكيلي عن مامتك واضح انك كنت متعلق بيها اوي وكمان شكلها اتعذبت كتير. انا عارفة انك لما بتفتكرها بتضايق بس انا عايزة اشاركك حزنك والمك. بس لو هتضايق بلاش
رعد: ابتسم بحزن. وباس ايديها انا فعلا بحزن لما بفتكر اللي حصلها بس انا كمان عايز احكيلك وافضفض. لاني مكنتش بتكلم عنها الا مع عدي. وانتي دلوقتي اقرب حد لقلبي وعايز احكيلك.
همس: ابتسمت ومسكت ايده ونيمته علي الكنبة واخدت راسه علي رجلها وابتدت تلعب في شعره. كدة بقي تقدر تحكي
رعد: هههههههه. بس انا كدة ممكن مش هكمل
همس:ههههههه يا حبيبي نام ولا يهمك. بس انا عايزك تحكي من الاول.
رعد:حضن ايديها وباسها. بصي يا روحي. انا بابا الله يرحمه كان اسمه فادي. وكان ليك اخ وحيد. عمي خالد. وكان ليهم بنتين ولاد عمهم محسن اخو توفيق. محسن ده مات وساب بناته لتوفيق هو اللي كان بيربيهم. عمي كان بيحب بنت عمه الفت. وكان عايز يتجوزها. لكن بابا عمره ماحب نيفين. بنت عمه وكان بيتحجج بالدراسة علشان يتهرب من خطوبتهم وجوازهم . علشان توفيق بجبروته المعهود. كان مصر ان الاخين يتجوزه الاختين. بابا كان تملي ايام الجامعة بيروح مطعم هو واصحابه يأكلوا فيه. وماما كانت بتشتغل في المطعم ده لانها بعد ما خلصت الثانوية العامة مدخلتش الجامعة لظروف اهلها جدي كان عامل بسيط في مصنع وجدتي كانت ست طيبة وكمان مريضة. وماما كانت بتشتغل وبتساعد جدي. واول لما بابا شافها اعجب بيها وهي كمان وكان بيروح كل يوم المطعم سواء لوحده او مع اصحابه علشان بس يشوفها او يتكلم معاها ويسمع صوتها. وفضلوا كدة فترة بينهم نظرات وهمسات وحركات ههههههه
همس: ههههههه. واضح ان باباك كان شقي زي حالاتك
رعد: انا ياروحي معرفتش الشقاوة غير علي ايدك.
همس: هاه وبعدين.
رعد: بعد كدة بابا حس انه بيحبها ومش قادر يخبي اكتر من كدة. استانها في يوم وهي خارجة من شغلها وكلمها وقعدوا مع بعض وكل واحد اعترف للتاني بحبه. وفضله فترة يتاقبلوا ويحبوا بعض. لحد لما توفيق عرف.وطبعا قلب الدنيا. وهدد بابا انه لو مبعدتش عن امي هيتردوا ويحرموا من كل ثروته. بس اتغاظ لما لقي بابا مش فارق معاه وقالوا هتجوزها واشتغل ومش عايز منك حاجة. توفيق ملاقاش قدامه غير امي علشان يهددها. بعت الحرس وجابها وهددها انها لو مبعدتش عن بابا هيدتردوا ويبهدلوا وهي هتكون السبب. وكمان هي هتتطرد من شغلها وباباها من شغله وكمان من بيتهم وهيرميهم في الشارع. ماما خافت وسمعت كلامه وسافرها هي واهلها بور سعيد وشغلها هناك في مطعم. وحذرها انها تقابل بابا او تحاول تحكيلوا حاجة. بابا كان هيتجنن
عليها وقلب عليها الدنيا . وتوفيق قال لصاحبت امي اللي كانت بتشتغل معاها. تقول لبابا ان امي اتجوزت واحد قريبها وسافرت معاه بلدهم. وانها مش عايزة تشوف بابا تاني . بابا كان مصدوم وتعبان ومش مصدق ان امي تعمل فيه كدة. وخلص اخر سنة ليه في الجامعة واشتغل مع توفيق في شركته. وبعد ضغط من توفيق بابا اتجوز نڤين بنت عمه. وعمله فرحهم مع عمي خالد والفت مراته. وعدي سنتين ولا الفت ولا نڤين خلفه الاتنين كان عندهم مشاكل. متعرفيش سبحان الله ستات العيلة دي مبتخلفوش ليه. اكن ربنا بيعاقبهم بظلم توفيق وجبروته. كان بيحرموا من الحاجة اللي بيتمناها العيلة والعزوة. بس المشكلة كمان انهم اكتشفوا ان نڤين عندها كانسر في الرحم. ووقتها مكنش في العلاج زي دلوقتي. سافرت برا وعملت اكتر من عملية وبعدين ماتت.وبعدها بقترة بابا كان قابل واحد صاحبه من ايام الجامعة وعزمه عنده في بور سعيد. وبابا هناك قابل ماما قدرا في المطعم اللي كانت بتشتغل فيه. بابا اول ما شافها نسي كل حاجة نسي الناس والمكان وجري عليها وخدها في حضنه مكنش نسيها ولا غابت عنه كل السنين دي. وعرف منها بعد كدة اللي حصل. وقرر انه يتجوزها. وفعلا اخدها هي واهلها ورجع القاهرة واتجوزها واخدلها شقة هي واهلها بعيد عن توفيق وكان بيروحلها كل يوم شويه كان خايف لو توفيق عرف يأذيها. وعدي سنة وجدي مات. وكانت ماما حامل فيا. وبعد ما ولدتني بكام شهر جدتي كمان ماتت.بابا كان بيخاف علي ماما يسيبها لو حدها كتير فبقي بيروحلها اكتر. واوقات بيبات معاها. توفيق لاحظ عيبته وبعده. بعت الحرس تراقبه وعرف انه اتجوز امي وخلفني وقتها انا كان عندي سنه. توفيق كان عايز يخلص من امي ومني. بس لقي انه ملهوش احفاد وعمي ومراته مخلفوش. فرضي بالامر الواقع ووافق علي جوازهم. وجاب امي تعيش في الڤيلا معاهم. بس طبعا كان بيعاملها معاملة زفت هو والفت بنت اخوه. وماما بتستحمل وتسكت علشاني انا وبابا. وبعد خمس سنين الفت عملت عمليه وحملت في مها. وولدت. كانت هي ست البيت طبعا. وكل المعاملة الهباب دي كانت من ورا بابا وماما مش بتقول ولا بتتكلم. وعدي خمس سنين تاني وبقي عندي 10 سنين. وفي يوم بابا وعمي كانوا مسافرين لشغل والفت مرات عمي صممت تسافر معاهم تعمل شوبنج. وسابت مها مع امي لان ماما رفضت تسافر مع بابا علشان كان وقت امتحانات ومكنتش عايزة تسيبني. وهما برا عملوا حادثة الثلاثة وماتوا. امي حزنت علي بابا حزن كبير وكانت هتموت من الالم. وبعد كام يوم من العزا توفيق جه لامي واخدها من حضني وضربها. قالها ولادي وبنت اخويا يموتوا وانتي تعيشي. وشدها علي المطبخ. قالها من النهاردة انتي هنا خدامة. ولو مش عاجبك اطلعي برا ومش هتشوفي ابنك تاني. امي كانت مكسورة وملهاش حد. ومكنتش تقدر تسيبني. وكمان هي مش قد توفيق علشان تقف قصاده. رضيت وعاشت معايا في بيت جوزها خدامه. فضلت كدة 5 سنين كان كل يوم يتفنن في اذلالها وضربها كان بينيمها علي الارض ده حتي كان بيتعامل مع الخدم احسن منها وكان ليهم اوض وسراير. لكن امي لا. تعبت واتبهدلت. وفي يوم سخنت وكانت بتترعش انا خوفت عليا وبكيت كتير واتحايلت علي توفيق علشان يجبلها دكتور. رفض. حاولت اتصل بالاسعاف. ضربني ومنعني. وفضلت كدة لحد ماماتت قصاد عيني. وبعت الحرس شالوها واخدوها يدفونها. حتي مرضيش يقولي هي اتدفنت فين.

رعد: كان بيحكي ودموعه كتير.
همس:كانت متأثرة من كلامه و عيطت. وطبطبت عليه ومسحت دموعه. معلش يا حبيبي الله يرحمها. ربنا ريحها من اللي كانت فيه
رعد: بغضب وهو بيجز علي سنانه. من يومها وانا اخدت عهد علي نفسي اني. لازم ابقي اقوي منه وانتقم منه علي اللي عمله فيها. واول ما اتخرجت اخد نصيب بابا وعملت شركتي انا وعدي. وكنت كل يوم بكبر فيه كنت بوقعله شركة من شركاته. واخسره. لحد لما في يوم طلب مني اتجوز مها وانا رفضت. اتحايل عليا.مكنش قادر يهددني لاني غير ابويا هو كان بيحبه لانه ابوه. لكن انا هو عارف اني بكرهوا وقتها شرطت عليه اوافق بس يكتبلي املاكه كلها. قالي موافق بس اول لما تخلف من مها هكتب كل حاجة بإسم المولود. وافقت واتجوزتها ومن يومها مش عارفين نخلف. بس والباقي انتي عارفاه
همس: تعرف انا كنت اتمني انك تنسي وترجع عن انتقامك منه. بس بعد اللي سمعته مقدرش الومك ولا امنعك. بس عايزة اقولك حاجة.ربنا غفور رحيم واكيد لو انت سامحته ربنا هيخودلك حقك منه. وينتقم منه لكن انت حاول تبعد عنه انا خايفة عليك جدك شكله مش سهل
رعد: بس انا بقيت اقوي منه. واقدر اقف قصاده. تعرفي انا فكرت اقتله اكتر من مرة واللي كان بيمنعني انه مكنتش عايز اريحه بالموت. لا انا عايز ازله وادوقه من نفس الكاس اللي امي شربت منه.
همس: خلاص يا حبيبي كفاية كلام كدة وتعالي ننام.
رعد: قام وشالها. نسيتي حاجة مهمه.وبخبث.نسيتي تقولي تنامي في حضني
همس: ابتسمت. اجمل حضن في الدنيا.
رعد: قرب منها وباسها واخدها للعالم بتاعه عالم حب وعشق الرعد اللي مفيش واحدة غيرها دخلته قبلها

تاني يوم في شركة رعد في مكتب عدي
عدي قاعد مع إيلين وبيتكلمه. بس إيلين كالعادة بتحاول تتقرب من عدي وهو بيتهرب منها.
عدي: هاه ايه رايك في العرض ده نكمل كدة
إيلين: ايه بنكمل شو عليه. والله يقبرني هالعرض اللي يجنن
عدي:احممم. طيب تمام نكمل بقي التفاصيل
ايلين: بنظرات دلع. والله ما افي احلي من هيك تفاصيل. وقامت وقربت من مكتب عدي وقعدت علي حرف المكتب قصاده
عدي: احممم. مدام ايلين ميصحش كدة احنا في شركة وممكن اي حد يدخل
ايلين: وهي بتلعب في ياقة قميصه. وبدلع. شو اعمل انا طلبت منك كتير نتقابل برات الشغل وانت عمترفض وانا والله ما عاد فيني اتحمل عم تقتنلي بتقلك علي
عدي: وهو بيشيل ايديها. يا ايلين انا فهمتك انا منفعش والله انسي دوري علي حد تاني
ايلين: بس انا ما عم شوف غيرك. وماراح ارتاح الا لما تحن وتجي لعندي
عدي: بيبرطم. يادي اليوم المهبب. ابوس ايدك اقعدي مكانك ممكن هنا تدخل في اي وقت وشكلي هيبقي وحش
ايلين: وشو هاي اللي انت عاملها حساب. خلينا فيك انت دخيل الله شو مهضوم والله عم اشتقالك اكتير. وقربت من عدي علشان تبوسه.
هنا: دخلت واول ما شافت المنظر ده. وشها قلب وبقي جمرة نار. اقدر اعرف حضرتك بتعملي ايه
ايلين: وهي لسة قريبة من عدي. ابدا كنت عم قول لعدي اديش هو مهضوم وحبوب
هنا:اه كويس انت كمان شكلك هتتدغدغي قريب وتضهضمي
ايلين: مافهمت شو بتقصدي
هنا: قصدي ان ده مكان شغل والحركات بتاعتك دي. تعمليها برا مش هنا. فاهمة يا نافتلين
ايلين: قلتلك اسمي ايلين مو هاي نافتلين اللي عم تقوليها.ثم انتي شو دخلك فينا انا وعدي احنا بتنفاهم.
هنا: بصت لعدي. والله بتتفاهموا وياتري بتتفهموا تزاي. بالاحضان ولا بحاجة تانية
عدي: عيب يا هنا. اتفضلي دلوقتي علي مكتبك.
هنا: كدة ماشي بس العيب مش اللي قولته العيب اللي نافتلين هانم بتعمله وعاجب سيادتك وعلي هواكهواك. عن اذنك. وخرجت
عدي: بعصبية. عجبك كدة ممكن بقي لو سامحتي نتعامل في حدود الشغل وبلاش طريقتك دي
ايلين: بنظرة انتصار. شو عليه موافقة
بالاذن منك بنكمل بعدين سلام . وخرجت
عدي: اوفففف. ربنا يهدك. بس صاروخ بنت الجزمة.
وبعد شوية عدي سمع صريخ
عدي: خرج من مكتبه ولقي الموظفين ملمومين عند مكتب هنا. في ايه مالكم ايه الصريخ ده
هاني: بمكر. ابدا اصل مدام ايلين وهنا بيضربوا بعض شكلهم بيتخانقوا علي حاجة مهمة
عدي: بصله بغضب وزقه. ودخل مكتب هنا واتصدم. لقي هنا منيمه ايلين. في الارض وقاعدة فوقيها وبتضربها وتعضها وناكشالها شعرها
عدي: وهو بيشيل هنا من فوقها. بخربيتك قومي هتموتيها.
هنا: قامت معاه بعد ماعضت ايلين اخر عضة. وهي بتاخد نفسها. احسن تستاهلي علشان تحرمي تجري شكل القطة يا معزة
عدي: في ايه انا عايز افهم انتوا ايه اللي عملتوه ده
ايلين: بتعيط. والله هاي المخلوقة مو انسانة هاي حيوانة وحش مفترس
هنا: لمي لسانك بدل ما اقطعهولك
عدي: بس بقي. هنا ايه اللي حصل
هنا: الهانم. جات مكتبي تجر شكلي. وابتدت هنا تقلد ايلين وهي بتتكلم. وتقولي. يا قطة لا تتعبي حالك عدي لاإلي انا وماراح خليه يروح من ايدي. هو مارح يتركني من شان واحدة مثلك. فمسكتها من شعرها وورتها امثالي بيعملوا ايه
عدي: بيحاول يداري ابتسامته. احممم ايه التخربف ده. وانتي يا ايلين اتفضلي ظبطي نفسك وامش وليا كلام تاني معاكي بعدين
ايلين: طيب فيك تقومني انا اتكسرت من الضرب علي ايد هاي الموحشة
هنا: قسما عظما ايدك تتمد عليها ولا تشيلها هصورلك قتيل هنا
عدي: قرب من هنا ووشوشها. اهدي والله ما في حاجة بيني وبينها.وابتسم انا بحب البلدي المخربش. يا قطة
هنا: ابتسمت. والله
عدي: والله يا عسل. اهدي بقي وروقي ولينا كلام تاني لما نروح. وغمزها وليكي عليا اعملك حواوشي اسكندراني علشان اصالحك.
هنا: ابتسمت ابتسامة واسعة. معني كدة انه بيصالحها زي ماكان بيعمل مع حلا
عدي: اتفقنا
هنا: هزت راسها اتفقنا
واخد عدي ايلين وماشاها. بس يا تري ايه اللي هيحصل بعد كدة مع عدي وها. محدش عارف




Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 07-04-19, 11:55 AM   #22

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

(الحلقة التاسعة عشر)#ريحانة#

في ڤيلا الحديدي

مها: انا هتجنن يا جدو البيه بقالو اكتر من اسبوعين مختفي وحدش عارف هو فين. وكل ما اسأل عدي يقولي مسافر ومقلش. راح فين بس
توفيق: وانتي قلقانة ليه. ماهو ياما سافر فاجأة ورجع فاجأة. ومبيقولش هو كان فين
مها: بس انا مش مطمنة. كمان الزفتة دي مش موجودة في الشقة اللي رعد مقعدها فيها. كل لما روح ملقيش حد
توفيق: بشك. انتي قصدك ايه
مها: بغيظ. قصدي اللي فهمتوا يا جدو البيه شكله مع الهانم
توفيق: مستحيل. لا رعد ميعملش كدة
مها: اومال تسمي ده بإيه لا هو ولا هي ليهم أثر
توفيق: طيب انتي كلمتيه اخر مرة امتي
مها: لسة من شوية وبردوا تليفونه مقفول. والله يا جدو لو كانت معاه لقتلها ولا هيهمني حامل ولا هباب
توفيق: اهدي يا مها. ولو اللي بتقوليه ده طلع صحيح. تبقي البنت دي جانت علي نفسها.
مها:انا هجرب اكلمه تاني..... جدو جرس
توفيق:طيب شوفي هيقولك ايه
مها:... الو ايوة يا رعد انت فين قلقتني عليك.
رعد:وهو نايم علي رجل همس وبيبصلها ومبتسم. انا بريح اعصابي يومين عندك مانع
مها: طيب ليه ما اختنيش معاك
رعد:وهو بيملس علي خد همس.بقولك بريح اعاصبي عايزاني اخدك. انا كدة مرتاح علي الاخر
مها: بعصبية. وياتري بقي لوحدك ولا معاك حد
رعد:باس ايد همس. وانتي مالك. ياريت متتجاوزيش حدودك. انا رديت عليكي بس علشان لقيت رسايل ليكي كتير.
مها: طيب انت في مصر ولا برا مصر
رعد: مها. اظن انتي واخدة بالك اني بكلمك من شبكة مصر. مش محتاجة زكاء
مها: طيب انا عايزة اشوفك
رعد: يومين كدة وراجع.
مها: طيب هي همس فين
رعد: بص لهمس. وانتي بتسألي عن همس ليه
همس: ارتبكت. وخافت
رعد: شاورلها تهدي ومسك ايديها.
مها:ابدا اصلي روحتلها كتير مش موجودة
رعد: بتحذير. لو يامها اتكررت تاني وروحتي لهمس هتشوفي مني اللي عمرك ما شوفتيه. انا عايز ولادي يجوا علي خير. وانتي بتهدي كل حاجة بغباء. وانا قولتلك ومش هكرر كلامي تاني
مها: انا بس عايزة اطمن عليها. كمان هادي عايزها علشان يعملها سونار
رعد: لما ارجع انا هوديها وانتي ملكيش علاقة بالموضوع ده نهائي. مفهوم
مها: طيب هي فين
رعد: عند اختها لحد ما ارجع. ولا عايزاني اسيبهالك علشان تروحلها تاني وتبهدليها
مها: هي الهانم اشتكتلك
رعد: لا هنا اللي حكتلي. وانا حذرتك لو ده حصل تاني انتي حرة استحملي اللي هعمله فيكي. سلام بقي انا مش فاضي دلوقتي. وقفل رعد
بس همس كانت شكلها خايف ومتوترة. وبتفرك في ايديها.
رعد: قام من علي رجلها. وقعد قصادها ومسك ايديها لقاها ساقعة. مالك يا قلبي في ايه ليه خايفة كدة
همس: بقلق. اااصل انا بتوتر من مها اوي وبخاف منها
رعد: شدها لحضنه. وطبطب عليها اوعي تخافي يا روحي انتي مراتي وحبيبتي. ومش ممكن اخلي حد يأذيكي وانت بتشوفي بنفسك انا مش بسمح لحد يزعلك
همس: عيطت. ورفعت وشها ليه. بس انا خايفة يفرقوا بينا زي ما فرقوا بين باباك ومامتك.
رعد: ابتسم. ومسح دموعها. مستحيل انا عمري ما هسمح لحد يبعدك عني يا همس. ولو انتي عايزة تبعدي عن اللعبة دي انا مش هلومك وهعلن جوازنا واخلي انتقامي من توفيق بعيد عنك وعن ولادنا
همس: لا يا حبيبي انا مقصدتش كدة. انا معاك في اي حاجة وتحت امرك. وعمري ما هعترض علي حاجة حتي لو هتأذي ده مش مهم. انا كل اللي يهمني اني مبعدتش عنك. وتفضل معايا
رعد: ابتسم وباس ايديها. وانا اوعدك هتفضلي معايا وتحت عيني ومش هسيبك. ممكن نهدي بقي.
همس: ابتسمت وهزت راسها.
رعد: طيب حبيبة قلبي ممكن تجهز بقي علشان عندي ليها مفاجاة حلوة
همس: بفرحة. مفاجاة ايه تاني
رعد: هعزمك النهاردة علي الغداء. في مكان جنان مش هنتغدا في الفندق. يالا قومي البسي بسرعة.
همس: حاضر.....

في مطعم شيك جدا وهادي ورقيق. دخل رعد وهمس
رعد: ماسك ايديها ومبتسم. تعالي يا روحي ايه رايك
همس: بإنبهار. الله جميل اوي ورقيق جدا. وبعدين تنحت. ايه ده مش الصور اللي موجودة هناك دول صور مامتك وباباك اللي انت وارتهوملي واحنا في الجناح
رعد: هههههه. اه هما تعالي اقعدي وانا هفهمك.
واخدها وشدلها كرسي وقعدت. وقعد هو كمان قصادها.
رعد: ده يا قلبي المكان اللي بابا وماما اتقابلوا فيه. وحبوا بعض فيه. اول لما اتخرجت وشكرتي كبرت وبقت شركات. اشتاريتوا. وجددته وحطيت صور بابا وماما فيه.
همس: ابتسمت. علشان كدة سميتوا العاشقان
رعد: ههههههه انتي اختي بالك من الاسم.
همس: ايوة هو انا اه. مش قوي في الانجلش. بس اهو بخبط
رعد: مس ايديها وبص في عنيها. انا مش عايزك تكوني شاطرة في اي حاجة غير انك تحبيني وتكوني جنبي وبس
همس: ابتسمت. وانا هفضل احبك لحد اخر يوم في عمري
رعد: بحبك يا همس وبعشقك . يمكن اكتر من اي عاشق حب وعشق في الدنيا دي. انتي معاكي كل حاجة مختلفة النهار مختلف الليل مختلف. الهوا اللي بستنشقه. مختلف. كل دنيتي بقت حاجة تانية. انتي اكبر هدية من القدر ليا
همس: يا حبيبي انت اللي اكبر واحلي نعمة ربنا انعم بيها عليا. لما دخلت حياتي اتأكدت. ان كل اللي ربنا ابتلاني بيه في حياتي قبلك.كان ربنا يختبرني علشان اصبر. وبعدين يكافئني بيك يا احلي حاجة في عمري كله
رعد: حبيبتي انا كل ده. كتير عليا
همس: ابتسمت. انت اللي كتير عليا انت المفروض تتجوز اميرة
رعد: ابتسم. طيب ما انتي اميرة قلبي
همس: ههههههههه. والله انت مفيش منك. انا اكني بعيش مع واحد تاني غير اللي عرفته قبل الجواز.
رعد: بخبث. وياتري مين احلي الاولني ولا التاني
همس: بحب. الاتنين احلي من بعض
رعد: بجد بتحبيني يا همس
همس: طبعا بحبك وبموت فيك كمان
رعد: كنت خايف اكون انا اللي فرضت حبي عليكي. ومدتكيش فرصة تحبيني زي ما انا بحبك
همس:رعد انا اول مرة شوفتك حسيت بحاجة غريبة حسيت ان نفسي اخبي نفسي في حضنك. مكنتش عايزة امشي واسيبك وده كان احساسي في المرة اللي بعدها. بس كان طبيعي اني الوم نفسي وابعدك عن تفكيري. لان كان صعب اتخيل انك تحبني وكمان تتجوزني
رعد:بحبك
همس: بحبك.
رعد:ابتسم. بس قوليلي المكان حلو مش كدة
همس: ده تحفة بس نفسي اعرف انت عرفت كل تفاصيل علاقة مامتك وباباك ازاي
رعد:اتنهد بألم. من مذكرات ماما الله يرحمها. كنت وانا صغير بشوفها بتكتب فيها وتخبيها. وكمان بعد موت بابا كانت بتكتب فيها كل اللي بيحصلها علي ايد توفيق. كل كلمة بوجع وجرح واهانة. ولما ماتت. روحت جبت المذكرات من مكانها وابتديت اقرأها وكنت كل يوم بكره توفيق اكتر واتمني ازله واهينه زي ما أهنها وزلها. وكنت بخبيها علشان توفيق ما يشوفهاش.
همس: ابتسمت. ومسكت ايده وطبطبت عليها. متزعلش الحمد لله ان امك عندها ابن بيحبها ومش ناسيها. ومصمم يجبلها حقها. انت احسن ابن في الدنيا
رعد:همس اوعي تسيبني انتي كمان انا مقدرش اعيش من غيرك. كفاية امي اللي راحت
همس: اسيلك بس ازاي. متقلقش انا قاعدة علي قلبك بس يا رب انت متزهقش مني
رعد: ههههههه. حبيبتي انا نفسي اخبيكي في عيوني واغمض عليكي.
همس: عقدت حاجبها وبان عليها الالم.
رعد: بقلق. مالك يا روحي انتي تعبانة

همس:لا ابدا متقلقش. انا بس جعانة. انت مش ناوي تأكلني ولا ايه. ولادك جاعوا
رعد: حبيبتي حالا. بس متأكدة انك كويسة
همس: بتحاول تداري الالم. اه اه كويسة بس جعانة
رعد: طيب تحبي تاكلي ايه.
همس: اممم. سمك
رعد:ههههههه. مش انتي مش بتحبيه
همس: كنت بس لما اكلته معاك حبيته
رعد: بخبث. هو ايه ده
همس: ابتسمت السمك
رعد: السمك ولا اللي اكلتي معاه السمك
همس: ابتسمت.طبعا اللي اكلت معاه السمك
رعد: ههههههه.حبيبة قلبي تمام ناكل سمك بس انتي اللي تتحملي النتيجة. علشان لما نرجع الفندق. تكوني مستعدة
همس: بخبث. لأيه بالظبط
رعد: قرب منها تؤتؤ مينفعش هنا. لما نرجع هقولك
همس: اخ منك انت بقيت شقي
رعد: باس ايديها. انا ببقي شقي معاكي انتي وبس.

في شركة رعد في مكتب هنا. عدي دخلها
هنا: بخنقة. اهلا
عدي: ايه اهلا دي
هنا: وعايزني اقولك ايه
عدي: مالك يا هنون في ايه
هنا: بغيظ. مش الست نافتلين كانت عندك في المكتب وبقالكم اكتر من ساعة. كل ده بتعمل ايه. ودارت ظهرها.
عدي: ابتسم. وقرب منها وحاوطها من ظهرها. ودفن راسه في شعرها. وبهمس دي غيرة بقي
هنا: كانت حاسة ان روحها بتروح من قربه. وحتي الكلام مش قادرة تتكلمه
عدي: باسها من خدها بهدوء. مالك مش بتردي ليه
هنا: حاولت تلاقي صوتها. وبصوت ضعيف. عدي انت بتعمل ايه ابعد لو سامحت
عدي: تؤتؤتؤ. مش هبعد. ولعلمك المرة دي مش هعتذر
هنا: تعتذر عن ايه
عدي: عن دي. ولفها ليه وباسها بعنف ولهفة
هنا:حاولت تبعده. بس مقدرتش
عدي: بعد شوبة بعد عنها. وهو ساند جبينه علي جبينها. وبصوت هادي. هنا انا عايزك جنبي ارجوكي متبعديش.
هنا: بنظرة حيرة. بتحبني ولا لسة بتحب حلا
عدي: غمض عنيه. مش عارف صدقيني مش عارف. هنا ارجوكي خليكي جنبي عايز افهم احساسي بيكي ايه. انا كل اللي اعرفه اني مش عارف اعيش من غيرك. مبعرفش اكل من غيرك. مبعرفش اضحك من غيرك. حتي النوم مش بنام غير علي صورتك. بس خايف
هنا: خايف من ايه
عدي: اكون متعلق بيكي بس. واظلمك معايا. هنا اتحمليني بس لحد ما افوق انا بجد متلخبط.
هنا: مسكت وشه بإيديها وبدموع. حاضر هتحمل
عدي: مسح دموعها. بتحبيني
هنا: هزت راسها.
عدي: اخدها في حضنه وضمها جامد
هنا: كانت حاسة بحنان في حضنه افتقدته من يوم موت مرڤت امها. محستش بحنية حد ولا خوف حد عليها غير عدي. فأتعلقت في رقبته وحضنته اكتر.
عدي: اوعدك في اقرب وقت هنهي كل حاجة اوعدك يا هنا
هنا: مش مهم الوقت المهم انك تحبني زي ما بحبك

في الوقت ده هاني دخل من غيرما يخبط. وشافهم في حضن بعض.
هنا: بعدت عن حضن عدي واتكسفت
عدي: بعصبية. انت ازاي تدخل كدة من غير ما تخبط.
هاني: بسخرية. اسف يا عدي بيه قطعت عليكم خلوتكم
عدي: مسكه من هدومه.هاني لو ما احترمتش نفسك هتشوف مني ايام سودة. احسنلك ابعد عن هنا
هاني:بمكر. حاضر من عنيا. عن اذنك
عدي: قفل الباب. ولف لهنا لقاها بتعيط. قرب منها ومسح دموعها. بتعيطي ليه
هنا: خايفة يقول لحد. ويبقي شكلي وحش
عدي: ملس علي شعرها بحنية. متخفيش. طول ما انا موجود محدش يقدر يتكلم معاكي ووالله لو فكر يفتح بقه لرفده.بس القمر بتاعي ميزعلش
هنا: ابتسمت.
عدي: ابتسم. ايوة كدة انا مقدرش اعيش من غير الابتسامة اللي تجنن دي
هنا: طيب ممكن تسيبني اخلص شغلي
عدي: ههههه ممكن. وباسها من خدها. انا رايح مكتبي خلصي وتعالي علشان نروح اوك
هنا: اوك.
وبعد ما خرج عدي بشوية. دخل هاني لهنا وقفل الباب.
هنا:انت ايه اللي دخلك هنا مش عدي قالك تبعد عني ولا انت فهمك تقيل
هاني: لا انا بس جاي اقولك اني فهمتك صح
هنا:؟نعم مش فاهمة
هاني: وهو بيقرب منها. اصل انا اتقدمتلك علشان اخطبك رفضتي. وبعدها لقيتك علي علاقة بعدي بيه. ففهمت انك بتحبي الشمال ملكيش في الحلال. فقولت اجيلك واعمل زيه
هنا: انت اتجننت ايه اللي بتقوله ده.
هاني: ايه هو مش كان حاضنك من شوية ويا عالم عمل ايه تاني. انا بقي عايز اعمل زيه. وقرب من هنا وبيحاول يعتدي عليها
هنا:زقته وصرخت. بس هو اقوي منها بس كانت بتحاول بأقصي ما عندها
عدي: خلص شغله. وبص في ساعته. هي هنا اتاخرت ليه لما اروحلها كفاية شغل كدة كل الموظفين مشيوا. وراح عدي واول ما خرج لقي صوت صريخ هنا. دخلها بسرعة لقي هاني موقعها علي الارض ومقطع هدومها. شده من فوقها وضربه اكتر من ضربة.
هاني: بياخد نفسه من الضرب. انت زعلان ليه ماهي شمال اصلا وكل الشركة عارفة انك ماشي معاها. جات عليا انا
عدي: لكمه في وشه بغضب. اخرس يا حيوان يا بن الكلب. دي اشرف منك ومن اهلك اسمع يا زبالة مشوفش وشك اهلك هنا تاني انت مرفود وقسما بالله لو فتحت بوقك علي هنا
بكلمة واحدة لاي مخلوق لخليك تكره نفسك وعمرك ما هتشتغل ولا هخلي حد يدخلك شركته ان فاهم غور من وشي يا حيوان.
ولف عدي لهنا اللي كانت ابتدت تقف. بس كانت منهارة من العياط
عدي: قرب منها وحضنها اسف يا هنا انا السبب اسف.
هنا: بدموع وانهيار. هو انا ليه حظي كدة ليه محدش عايز يسبني في حالي ليه كل ما احب حد الناس تستكتره عليا ليه
عدي: غمض عنيه وهو بيأنب نفسه. كافية يا حلا كفاية يا حبيبتي
هنا: بعدت عنه. وبصدمة حلا هو انا حلا لا يا عدي انا هنا.
عدي: جز علي سنانه وهو متغاظ من نفسه. اسف يا هنا مكناش اقصد.
هنا: بصريخ لا تقصد انت عمرك ماحبتني انت بتحب حلا ومش هتنستها. انا بالنسبة ليك زي ما هاني قال. علاقة مش اكتر بتضيع وقت وتتسلي مع واحدة شبه مراتك. انت اناني.اناني.لكن انا اللي رخصت نفسي انا اللي عملت كدة انا .. وهنا مقدرتش تتحمل واغمي عليها
عدي: اتخض عليها وقرب وشالها. هنا ردي عليا مالك يا هنا. وخرج بسرعة وهو شايلها ودخلها العربية.
هاني كان لسة واقف مستني عدي كان عايز يتخانق معاه علشان ضربه
وفي نفس الوقت كان فيه شابين واقفين مع بعض بيسألوا عن عنوان. واول لما شافه عدي شايل هنا
الاول هيثم: مش دي هنا بنت عمو فوزي وخطيبة تامر
احمد: اه هي. دول كانوا بيقولوا انها هربت علشان متتجوزش تامر
هيثم:ومين ده اللي كان شايلها. تفتكر يكون خاطفها
احمد: تصدق ممكن. بقولك ايه تعالي نسال اي حد
وللحظ ملقيوش غير هاني يسألوه
هيثم: لو سامحت.هو الاخ اللي كان لسة شايل بنت ده انت تعرفه ساكن هنا
هاني: وانتوا بتسألوا ليه
احمد: اصل البنت دي قرببتنا واحنا خايفين يكون خاطفها.
هاني: ابتسم بخبث. قريبتكم. وسايبنها ماشية علي حل شعرها. لا هو مش خاطفها دي ماشية معاه وعاملة معاه علاقة
احمد: انت بتقول ايه انت متأكد
هاني: الا متاكد. انا شغال معاهم في الشركة وشوفتهم بعيني وهما بيبوسوا بعض وكانت نايمة في حضنه
هيثم: انت تعرف هي ساكنة فين
هاني: اه طبعا دي ساكنه معاه
احمد: كمان. طيب ادينا العنوان
هاني: انا ممكن اوصلكم بنفسي.
هيثم : ياريت
واخدهم هاني ووصلهم وعرفهم العمارة. ومشي
احمد: هاه هنعمل ايه هنقول لتامر
هيثم: بقولك ايه احنا كدة عرفنا كل حاجة. نخلص مشوار الشغل بتاعنا. ولما نرجع اسكندرية نبقي نشوف هنقول لتامر ازاي ده فهمه بطئ. وممكن كمان يجي هنا ويضيعلنا الوقت نخلص مصلحتنا الاول. وبعدين نبقي نقوله
احمد: معاك حق. يالا بينا. بس سجل العنوان عندك..

في شقة هنا
عدي واقف برا مستني الدكتور يخلص
الدكتور: خرج.
عدي: بلهفة مالها يا دكتور. فاقت ولا لسة
الدكتور: متقلقش. شوية ضغط نفسي وتعب وكمان هي اتعرفضت للتحرش او حاجة
عدي: جز علي سنانه بغيظ. ايوة
الدكتور: علشان كدة منهارة عموما انا ادتلها مهدئ. وياريت تهتم بيها وتحاول تخفف عنها. والمهم انها تاكل واضح انها ضعيفة
عدي: حاضر متشكر اوي لحضرتك
ومشي الدكتور. وعدي دخل لهنا. اللي كانت نايمة. اسف يا هنا انا اللي وصلتك لكدة انا اناني زي ما قولتي. بس اوعدك تفوقي واطمن عليكي وانا هخرج من حياتك واسيبك تعيشي يمكن تلاقي حد احسن مني ويحبك بجد انا اسف.

في عربية رعد
رعد: حبيبتي امسكي نفسك بس لحد ما نوصل للدكتورة.
همس: بتتألم. مش قادرة تعبانة اوي.
رعد: خلاص يا روحي قربنا
همس: هو انت مش رايح للدكتور هادي
رعد: لا انتي هتابعي مع دكتورة تانية هي مش مصرية المانية. بس عندها مستشفي خاص كبير واختلك معاها معاد وهي اللي هتابع حملك.
همس: ليه
رعد: بعدين ياهمس انتي تعبانة دلوقتي

في مستشفي الدكتورة ليليان.
ليليان بتكشف علي همس وبتعمل سونار.
رعد:خير يا دكتورة هل اصاب زوجتي مكروه
ليليان: لا تقلق سيد رعد. زوجتك بخير. ولكن هي متعبة من الواضح انها بذلت مجهود كبير
رعد: مسح شعره بضيق. لكن هي بخير اليس كذالك
ليليان: الي الان نعم. ولكن لو لم تأخد بالتعليمات والادوية من الممكن ان تخسر جنين من الاجنة
رعد: بص لهمس. حاضر سوف ننفذ التعليمات
ليليان :اولا الابتعاد عن المجهود والحركة والانفعال وايضا العلاقة الزوجية. وهذا حتي تستقر حالتها. وارجوا ان اراها بعد اسبوعين واذا حدث نزيف تبلغني علي الفور
رعد: حسنا. سوف نقوم بكل ما قولتي المهم ان زوجتي تكون بخير
ليليان: ابتسمت اراكم بعد اسبوعين

في عربية رعد
همس: هي قالت ايه انا مفهمتش انا معرفش الماني
رعد: متقلقيش يا روحي هي بس عايزاكي ترتاحي وتخلي بالك من نفسك. وانا معاكي متقلقيش هخلي بالي منك.
همس: ابتسمت ربنا يخليك ليا
رعد: ابتسم وباس ايديها. ويخليكي ليا ياروحي.


Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 07-04-19, 12:07 PM   #23

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

(الحلقة العشرون)#ريحانة#

في جناح رعد وهمس. همس نايمة في السرير ورعد بيديها الدوا.
همس: تسلم ايدك يا حبيبي.
رعد:تسلمي يا روحي المهم انتي دلوقتي احسن الالم راح
همس: اه الحمد لله انا اسفة بجد اني بوظتلك اليوم حتي ملحقتش تاكل
رعد: قعد جنبها وحاوطها بإيده. حبيبتي يوم ايه اللي باظ بس انا اهم حاجة اني اطمن عليكي وبعدين المطعم موجود في اي وقت اول ما تبقي كويسة هخدك هناك تاني اتفقنا
همس: ابتسمت اتفقنا. ربنا يخليك ليا وتفضل حنين عليا كدة.
رعد: ابتسم. انا هفضل احبك. فاهمة. ممكن بقي اميرتي الحلوة تنام الدكتورة قالت لازم ترتاحي وتنامي كويس
همس: اه صحيح. هو احنا ليه مروحناش للدكتور هادي
رعد: اولا هادي ده جاسوس توفيق ومها. وانا مش عايزهم يعرفوا عنك حاجة. ثانيا انا بغير عليكي منه. كويس اصلا انه عملك العملية انا يومها كنت عايز اخنقه.
همس: ههههههه للدرجة دي
رعد: واكتر كمان هو اصلا راجل عينه زايغة. وبعدين الدكتورة ليليان دي ممتاذة مش بتبقبل تتابع اي حد
همس: نامت في حضنه واتنهدت. ااااه يا رعد. انا مش عارفة من غيرك كنت هكمل ازاي. بس هو ممكن اسالك سؤال
رعد: طبعا يا قلبي اسألي
همس: هما سموك رعد ليه ومين اللي سماك
رعد: هههههه مش عجبك صح
همس: لا والله بالعكس. ده اسم جميل دليل علي القوة والشموخ والعظمة بس بسأل مش اكتر
رعد: هقولك يا ستي. انا لما اتولدت كنا في الشتاء. والليلة اللي ماما ولدتني فيها كانت برد ومطر ورعد وماما كانت تعبانة جدا. ولما بابا سمع صوت الرعد. دعي ربنا ان ماما تولد من غير ماتتعب ولا انا كمان ونبقي كويسين. وبعد شوية ماما ولدت وانا جيت الدنيا. بابا فرح. وسماني رعد.
همس: ابتسمت. ليك حق تسمي المطعم العاشقان. هما فعلا كانوا عشاق ملهمش مثيل
رعد: تؤتؤتؤ. في وبص في عنيها. انا وانتي.
همس: بصت في عنيه بحب. وده كان اكبر رد عليه
رعد: ابتسم. ممكن انيمك بقي وكفاية كلام
همس: هزت راسها ممكن بس هتعمل ايه علشان
رعد: اممممم. هحكيلك حدوتة
همس: هههههه والله بتعرف حواديت
رعد: مسح شعره بحيرة. اممم هو انا زمان كنت بسمع عن حدوتة سندريلا ممكن احكيهالك
همس: ههههه زمان ماشي. بس انا كمان بحب سندريلا قوي. احكيلي
رعد: اشمعن بتحبيها قوي كدة
همس : بصراحة حبتها اكتر لما اتجوزتك. حاسيت ان حكايتي زيها. واني اتجوزت الامير
رعد: هههههه. وحضنها قوي. روح قلبي انتي احلي سندريلا في الدنيا.
همس: طيب احكي بقي
رعد: طيب ساعديني علشان انا مليش في الحاجات دي انا كنت بخنق القطط وانا صغير
همس: هههههههههههههه. مش ممكن بجد
رعد: هههههه اه والله كنت كل ما توفيق يجيب قط اخنقه معرفش كنت عدواني ليه كدة. المهم نكمل حكاية القطط دي بعدين. اسمعي يا سيتي . كان في بنت جميلة اسمها همس....
همس: كانت بتسمع حكايتها منه وهي بتام ومبتسمه. لحد ما نامت وهو كمان نام.

في شقة هنا
عدي: عمل قهوة ودخل قعد علي الكرسي قصاد هنا واللي كانت لسة نايمة من المهدئ. عدي كان بيبصلها وبيعاتب نفسه.
عدي: انا ايه اللي عملته فيا وفيها ده. هي ايه اللي يجبرها تربط حياتها بواحد. اناني عايز منها من غير ما يديها. عايزها حلا عايز اعيد ذكرياتي مع حلا فيها. طيب هي فين حياتها احلامها. انا كنت هغلط اكبر غلطة لو كنت كملت معاها. انا لازم اول لما اتطمن عليها اتكلم معاها. وانهي كل حاجة لازم علاقتي بيها تفضل صداقة . واللي حصل بينا النهاردة. مش لازم يتكرر وهي لازم تنسي ايوة انا لازم اخليها تنسي وتبعد عني. هي تستاهل تحب وتتحب كمان. مش تحب وبس. وانا لحد النهاردة. مش عارف اذا كنت حبيتها ولا حبيت وجودها في حياتي وبس.
وفضل عدي يكلم نفسه. ويعاتبها بألم ووجع. لحد ما نام علي الكرسي مكانه.

في الصباح . هنا صحيت لقت عدي نايم علي الكرسي مكانه. وهي بهدومها. وافتكرت اللي حصل وعيطت. عدي صحي علي صوتها.
عدي: قام بلهفة. هنا انتي صحيتي طمنيني انتي عاملة ايه دلوقتي
هنا: بحزن ودموع. كويسة
عدي: كان بيتقطع وهو شايفها كدة لان. هو السبب في حصلها. طيب ممكن تقومي تاخدي حمام وتفوقي وكمان تغيري هدومك انتي من امبارح بالهدوم دي. وانا هحضرلك الفطار.
هنا: لا متشكرة. انا مليش نفس
عدي: لا مفيش الكلام ده. الدكتور قال لازم تكلي كويس.
هنا: هزت راسها وقامت دخلت الحمام.
وبعد شوية هنا خرجت من الحمام ولبست هدومها. وعدي خبط علي اوضتها.
عدي: ممكن ادخل
هنا: اتفضل
عدي: دخل وجبلها الفطار والعصير. افطري كويس علشان في دواء لازم تاخديه.
هنا: بس انا كنت مصدعة وعايزة اعمل قهوة
عدي: لا مفيش قهوة غير لما تفطري وتشربي العصير
هنا: وانت مش هتفطر
عدي: لا انا لازم ارجع شقتي اخد حمام والبس علشان اروح الشركة انتي عارفة رعد مشغول اليومين دول. ومقدرش ما روحش. انتي خلي بالك من نفسك ولو عايزة حاجة كلميني هجياك بسرعة. اتفقنا.
هنا: هزت راسها.اتفقنا
عدي: بنظرة اسف. انا ماشي
هنا:عدي
عدي: لفلها. نعم
هنا: جريت عليه وحضنته.وبدموع انا اسفة انا ضتيفتك امبارح بس مكنتش في وعي
عدي: غمض عنيه واتنهد بألم. وحضنها اكتر. متتأسفيش انا اللي اسف. سامحيني كل اللي حصلك ده بسببي. علشان انا فعلا اناني زي ما قولتي.
هنا: لا انا مكنتش اقصد ااانا
عدي: حط ايده علي شفايفها. شششش. انتي مش محتاجة تبرري كلامك لانه حقيقي انا مش زعلان منك انا زعلان من نفسي. بس خلاص اوعدك اني هريحك مني خالص
هنا: بقلق. انت تقصد ايه
عدي: بحزن. ارتاحي دلوقتي ولما ارجع نبقي نتكلم. وباسها من جبينها. خالي بالك من نفسك واوعي تخرجي فاهمة
هنا: فاهمة.

في عربية رعد
رعد: حبيبة قلبي انا اسف اننا راجعين البيت كان نفسي نقضي وقت اكتر مع بعض. بس الدكتورة عايزاكي ترتاحي وانا كمان عندي شغل كتير. وسايب كل حاجة علي عدي
همس:ابتسمت. ولا يهمك يا حبيبي نقعد في الفندق في البيت المهم اني اشوفك واطمن عليك .
رعد:ابتسم. وانا اوعدك اول ما حالتك تستقر والدكتورة تسمع بسفرك هخدك واسافر وافسحك زي ما يعجبك
همس: ربنا ميحرمنيش منك.
رعد: ابتسم ولا يحرمني منك يا قلبي.

في شقة همس ورعد

همس: بحزن. حبيبي هو انت هتيجي تاني امتي
رعد:ابتسم وقعد قصادها. كل يوم هعدي عليكي متقلقيش
همس: بس مش هتبات معايا صح
رعد:لا ممكن ابات بس مش كل يوم. وبعدين انا مش عايز اشوف التكشيرة دي. انا اتعودت علي الضحكة الحلوة اللي بتنور ايامي كلها
همس: بصتله.و ابتسمت.
رعد: ابتسم. ايوة كدة يا روحي انا عايزك تريحي نفسك وتخلي بالك من صحتك مش عايز مجهود. واوعي تدخلي المطبخ
همس: بس انا كنت بحب اعمل انا الاكل وسميرة بتخلي بالها من البيت
رعد: لا يا همس انتي تعبانة والدكتورة محزرة من المجهود. بس الاسبوعين اللي جاين لحد ما نروحلها ونطمن وبعد كدة ابقي اعملي اللي يعجبك
همس: حاضر اللي يريحك هعمله.
رعد: طيب انا ماشي دلوقتي عايزة حاجة
همس: عايزة اشوفك بخير بس
رعد: ابتسم وحضنها وطبطب عليها. انتي بجد بتخلي بعدك صعب عليا اكني بسيب روحي وماشي
همس: سلامة روحك ياحبيبي.متقلقش عليا انا هبقي كويسة روح شوف شغلك انت
رعد: حاضر. بس عايزك لو مها جاتلك في اي وقت. اقعدي هنا واقفلي علي نفسك وكلميني واعي تقابليها فاهمة
همس: فاهمة.

في شركة رعد في مكتب رعد
رعد: مش ممكن ايه اللي بتقوله ده هاني
عدي: بيجز علي سنانه. ابن ال... والله لندمه. وماهخلي رجله تعتب اي شركة. الصايع ابن ..
رعد: وهنا كويسة دلوقتي
عدي: لسة تعبانة انا زعلان من نفسي اوي يا رعد انا السبب في كل ده. لو مكنتش قريب منها وشاغلها بيا مكنش هاني الكلب ده طمع فيها. ولا حد من الشركة اتكلم عليها
رعد: وانتي ناوي علي ايه
عدي: اتنهد. هبعد عنها واسيبها تعيش حياتها. انا لو فضلت معاها هدمرها
رعد: ليه يا عدي انت بتحبها
عدي: بإنفعال. لا مش بحبها انت بس اللي شايف كدة. انا بعوض بيها فراغ في حياتي مش اكتر.انا حتي غلط وندهتلها بإسم حلا. انا مش عارف انسي حلا يارعد مش عارف
رعد: اهدي بس يا عدي وحاول تفكر بهدوء
عدي: مفهاش تفكير. انا النهاردة لازم ابلغها انها تنساني خالص. وتشوف حد تاني يستاهل تحبه. سيبك مني و قولي انت همس عاملة ايه
رعد: بقلق. والله خايف عليها الدكتورة امبارح قلقتني. بتقول همس ممكن تفقد جنين من الاتنين وانا خايف عليها
عدي: طيب ليه مخلتهاش في المستشفة عندها احسن
رعد: هي مقلتش. كمان هي هتشوفها كمان اسبوعين. وهنشوف الوضع ايه.
عدي: رعد خلي بالك مها شاكة فيك
رعد: اوففففف. مها وتوفيق دول كابوس حياتي نفسي افوق منه بقي زهقت
عدي: معلش هانت. صحيح عندي ليك خبر هيعجبك. بخصوص توفيق
رعد: بجد خير
عدي: المشروع اللي واخداه شركته من الوزارة. فيه مخلفات للركب. وكمان البني كله غير مطابق للمواصفات وانا بجبلك المستندات اللي تثبت الكلام ده.
رعد: ابتسم. براڤوا عليك ايوة كدة
خليني اجهزلو الضربة اللي جاية

في مستشفي الدكتور هادي

في مكتب الدكتور هادي
زينب: تخبط وتدخل
هادي: تعالي يا زينب مها هانم كانت عايزاكي. عن اذنك يا مها هانم عندي حالة لازم اتطمن عليها
مها: اتفضل يا هادي . تعالي يا زينب قربي
زينب: بخوف. خير يا مدام مها انا تحت امرك
مها: قوليلي هو انتي وهمس صحاب وانتي اللي جبتيها هنا علشان العملية مش كدة
زينب: ابتلعت ريقها بصعوبة. اااه يا هانم ليه هي عملت حاجة غلط
مها: لاسف دي بتلعب في عداد عمرها. وطلعت مها دفتر شيكاتها. قوليلي بتحبي صاحبتك اكتر ولا الفلوس
زينب: عنيها لمعت. وابتسمت بمكر. هو في حد يا هانم مبيحبش الفلوس
مها: ابتسمت بسخرية. تعجبيني . وكتبت شيك لزينب. خدي الشيك ده ليكي. وعايزة منك خدمة قصاده
زينب: اخدت الشيك بفرحة. وانا تحت امرك اللي تؤمري بيه هنفذه
مها: انا عايزاكي تنقليلي كل اخبار همس. واي حاجة تحكيهالك عن رعد بيه تقوليلي بسرعة اي وقت تقولك انها معاه او هو عندها تكلميني فورا
زينب: بس كدة من عنيا. خلاص كل اخبار همس هتكون عندك اول بأول
مها: تمام اوي كدة. قوليلي صحيح. انتي تعرفي اختها ساكنة فين
زينب: قصدك هبة اه طبعا ساكنة معايا في نفس البيت دي في الشقة اللي فوقي علي طول
مها: اممم. وهمس اخر مرة راحتلها امتي.
زينب: يوووه. من اليوم اللي حضرتك شوفتيها فيه هنا علشان تعمل العملية مدخلتش البيت عندها
مها: انتي بتقولي ايه اومال هي مكنتش عندها الاسبوع اللي فات
زينب: لا ابدا. اصل كمان رعد بيه محذرها تروح هناك. وكمان مانع اختها تروحلها علشان جوزها كان بيعاكس همس. ورعد بيه زي ما تقولي كدة بيغير عليها
مها: انتي اتجننتي هو مين ده اللي بيغير ويغير علي مين علي همس
زينب: اه والله حضرتك ده حتي بعد ما اتجوز همس. بعت جاب منصور جوز هبة اختها وابراهيم ابن عمها ورجلتوا ضربوهم وكسروا عضمهم. كل ده علشان الاتنين كانوا طامعنين في همس
زينب: بقي كدة. ده واضح ان الموضوع كبير بقي هاه وايه كمان تعرفي عنهم ايه تاني
زينب: ابدا هو ده اللي اعرفه. واول ما اعرف حاجة هقول لحضرتك.
مها: تمام وانا هستني منك تليفزن في اقرب وقت

في شقة هنا.
هنا: راحة جاية بقلق. وبعدين انا شكلي زوتها امبارح وضايقته اوي. مكنش لازم اقوله كدة. وبعدين ما انا من الاول عارفة حبه لحلا وتعلقه بيها. وكمان انا وعدته اني اتحمله واساعده.طيب اعمل ايه دلوقتي علشان اصالحه.
هنا: بس كانت تايهة عني فين الفكرة دي. انا لازم اجهز كل حاجة واستناه ونحتفل انا وهو مع بعض.



التعديل الأخير تم بواسطة Just Faith ; 07-04-19 الساعة 12:24 PM
Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 07-04-19, 12:25 PM   #24

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

(الحلقة الواحد والعشرون)#

في الاسكندرية في شقة فوزي والد هنا

فوزي: بغضب. مسك تامر من هدومه. انت اتهبلت كلام ايه ده اللي انت بتقوله. هنا بنتي متربية متعملش كدة ابدا
ماجدة: بتخلص تامر من ايد فوزي. اوعي كدة سيب الواد هو انت مقدرتش علي بنتك جاي تتشتر علي الواد. وهو ماله الناس اللي بتقول
تامر: ايوة احمد وهيثم شافوها مع الراجل ده وكمان بيقوله ساكنة معاه في نفس الشقة
فوزي: قعد علي الكرسي بصدمة. لا هنا متعملش كدة. دي تربية مرڤت الله يرحمها. هنا بنتي متعملش كدة لا
ماجدة: بسخرية. انت محسسني . انها رابعة العدوية. دي بنت بجحة طول عمرها مدلعة ولسنها اطول منها. وانا بقي بصراحة اصدق انها تعمل كدة
فوزي: بس كفاية مش عايز اسمع حاجة كفاية. تامر هو هيثم واحمد معاهم العنوان بتاع الزفت اللي هي معاه ده
تامر: ايوة وكمان ممكن يجوا معانا علشان منلفش علي العنوان
فوزي: كلمهم حالا لحد ما البس هدومي. انا لازم انزل القاهرة حالا ومش راجع غير وهنا في ايدي وانا بقي هعرف ازاي اربيها من اول وجديد.

في سنتر التجميل الخاص بمها
مها:تليفونها بيرن... معتز.... الو ايوة يا حبيبي عامل ايه
معتز: انا تعبان طول ما انتي بعيد عني انزلي بقي وحشتيني
مها:هههههه مفيش فايدة فيك.هو مش انا كنت لسة معاك من ساعة واحدة بس. لحقت اوحشك
معتز: اعمل ايه بس بحبك يا حبيبتي. بسرعة بقي متتأخريش
مها: حاضر يا حبيبي مش هتأخر. سلام
مها: ااه يا معتز لو كنت انت جوزي بس رعد حاجة تانية. انا بصراحة متلخبطة ومش عارفة انا عايزة مين. معتز بيوحشني ومبقدرش استغني عنه. وفي نفس الوقت رعد كمان بيوحشني وببقي نفسي ابقي معاه. وكمان بغير عليه جدا. اعمل ايه بس. اطلق من رعد واتجوز معتز. تؤتؤ لا لا رعد ميتسبش. ده عنده فلوس متتعدش لكن معتز انا اللي بصرف عليه. خلاص انا هوجع دماغي ليه. رعد جوزي واتمتع بفلوسه. ومعتز حبيبي اللي بيدلعني. انا هنزلوا بقي قبل ما يزعل.

في شقة معتز

معتز: ايوة يا باشا. هي جاية دلوقتي. وبتردد. باشا هو انا ينفع اطلب منك طلب
المتصل: اطلب. خير
معتز: هو مينفهش تبعد مها عن حساباتك مع رعد الحديدي. مها ملهاش ذنب تتفضح
المتصل: هههههه انت حبيتها ولا ايه
معتز: بصراحة اه. وعايزها تتطلق واتجوزها.
المتصل: لا بقولك ايه متنساش نفسك يا روح امك انا مش خاطبة انا بعتك ليها علشان تنفذ اللي انا عايزه. مش تحب وتتجوز
معتز: بس طيب اسمعني
المتصل: لا مش هسمع واخر كلام. استعد علشان قريب اوي رعد هيعرف المفاجاة ويشوف ڤيدوهات المدام وهي بتدلع
معتز: جز علي سنانه. تحت امرك. مع السلامة.
مها: فتحت الباب ودخلت. ميزو حبيبي
معتز: ابتسم بحزن. اهلا يا حبيبتي
مها: ايه يا ميزو ماك انت تعبان
معتز :لا يا حبيبتي. انا كويس انتي بس كنتي واحشاني
مها:هههههه لا بجد مالك
معتز: قولتلك مفيش. تعالي معايا جوا انتي وحشتيني اوي الساعتين اللي فاته.......

في شقة رعد وهمس
رعد: دخل...
سميرة: اهلا رعد بيه حمد علي سلامك تحب احضر الغدا.
رعد: لا استني شوية.اومال فين مدام. همس
سميرة: في اوضة النوم نايمة
رعد: بقلق ليه هي تعبانة
سميرة: بصراحة هي رجعت كتير اوي وكمان بطنها كانت وجعاها النهاردة جدا
رعد: طيب روحي حضري الاكل وانا هشوفها. ودخل رعد لهمس وقعد جنبها. وملس علي شعرها.
همس: حست بيه. صحيت وابتسمت. حبيبي وحشتني اوي. وقامت قعدت
رعد: بلفة. مالك يا قلبي سميرة بتقول انك تعبانة ايه اللي بيوجعك
همس: ابدا. شوية تعب هو الحمل كدة
رعد: طيب انتي لسة بطنك بتوجعك
همس: لا الحمد لله احسن دلوقتي. لما اخدت العلاج بتاعي
رعد: والله يا روحي انتي متعرفيش انا بتعب ازاي لما بتكوني تعبانة.
همس: ابتسمت. وانا اول لما بشوفك بنسي التعب.
رعد: ابتسم. طيب يالا تعالي علشان نتغدي. انا مرديتش اتغدا مع عدي علشان اتغدي مع حبيبة قلبي
همس: حاضر يا روحي يالا بينا.

في شركة حازم رشدي

غرام: وبعدين يا حازم انت كدة بتلعب بالنار. رعد الحديدي مش سهل ومش هيعديهالك.
حازم: هههههه. لا متقلقيش. ده هيتكسر وتبقي راسه في الارض. لما فضيحة مرته تبقي علي كل لسان ومغرقة النت. دي عاملة ڤيديوهات مع معتز نار
غرام: تبقي متعرفش رعد. ده ممكن يقلب الدنيا عليك. ومش بعيد يقتلك
حازم: ملكيش دعوة انتي. المهم تحضري الڤيدوهات اللي عندك علشان ساعة الصفر قربت.
غرام:اوففف غبي يا حازم. هعمل ايه انا دلوقتي لو الڤيديوهات دي نزلت. رعد هينزل الڤيديو بتاعي اللي عنده. اعمل ايه. بس لاقتها انا همسح الڤيديوهات دي وهخلي واحد بس علشان حازم يبعتوا لرعد. وانا قبلها هنبه. اه علشان اتقي شره. وبعد كدة اقول لحازم ان في حد مسحهم ويدور هو علي اللي عمل كدة. ايوة انا لازم احرص منهم. دول حيتان وانا ممكن اتاكل في وسطيهم.

في المساء في شقة هنا.

هنا محضرة. تورتة صغيرة. ومجهزة ورد وشموع وبلالين. ولابسة فستان ازرق شيك جدا. وحاطة ميكب هادي وكانت جميلة. والجرس رن.

هنا: ظبطت نفسها في المرايا وفتحت لقت عدي. ابتسمت
عدي: عقد حاجبه وبصلها بإستغراب. هو في ايه
هنا: ادخل الاول وبعدين ابقي انبهر براحتك. ودخل وقفلت هنا الباب. ومسكت ايده. تعالي يا سيدي اصل النهاردة في مناسبة حلوة ولازم احتفل بيها معاك.
عدي: دخل لقي البلالين والشموع. و التورتة فيها شمعة عليها رقم 26. عدي انصدم ��. مش ممكن انا ازاي نسيت النهاردة عيد ميلاد حلا��. ولف لهنا. انتي عرفتي ازاي انا مقولتلكيش
هنا: ابتلعت ريقها بصعوبة. ااابدا عرفت وخلاص. المهم انها مناسبة مهمة بالنسبة ليك
عدي: بحزن. انا ازاي نسيت دي عمرها ما حصلت معقول انسي عيد ميلادها.
هنا: كان قلبها بيتطقع. معلش حصل خير
عدي: بعصبية. لا محصلش خير. انتي السبب
هنا: انصدمت ودمعت. ااانا ازي
عدي: ايوة دخلي حياتي قلبتيها. وعلقتيني بيكي علشان انساها بقيت بفكر فيكي مش فيها بشوفك مش بشوفها بتوحشيني مش هي. انتي عايزة تمحيها من حياتي وتاخدي مكانها
هنا: دموعها كانت مغرقة وشها وهي بتسمعه. انا يا عدي هو ده ذنبي اني حبيتك. انا كنت راضية بيك وانت كدة راضية
تحبها وانا معاك راضية تفتكرها في كل لحظة راضية تشوفها فيا. المهم انك تكون جنبي. بقيت دلوقتي عايزة اخد مكانها. انا بجد ندمانة علي حبي ليك انا للاسف خسرت مقدرتش اخليك تحبني زيها.
عدي: كان بيتوجع علشان هو كان قاصد يعمل كدة علشان تنساه وتبعد عنه. انا ماشي. وخرج وراح شقته.
هنا: كانت قاعدة بتعيط. ومنهارة

وبعد شوية عدي سمع صوت صريخ. من شقة هنا جري بسرعة وخبط جامد لقي هنا بتصرخ وبتنده عليه وفي اصوات تانية مش مفسرها. راح شقته وجاب المفاتيح لانه كان معاه مفتاح احتياطي لشقة هنا. وفتح لقي واحد بيضرب هنا. وفي 3شباب واقفين. دخل بسرعة وزق الرجل ده وده كان فوزي ابوه هنا.
عدي: انت مين وازاي تضربها كدة انا هويكوا في داهية
فوزي: مسكه من هدومه. وانت مين بقي انت اللي هي ماشية معاه. ومقرطساني
عدي: زق ايده. انت اللي مين وخلت هنا ازاي. وقرب من هنا مين ده يا هنا وازي يضربك كدة
فوزي: كلمني انا يا فالح انا ابقي ابوها. وجاي علشان اكسر دماغها واربيها
عدي: ابوها ولسىة فاكر دلوقتي انك ابوها. كنت فين ومرتك بتبهدلها. كنت فين وهي بتجبرها تتجوز ابنها. كنت فين وبنتك كانت هتتخطف والله اعلم كان حصلها ايه
فوزي: مسك هنا من شعرها. ده انتي حكايله علي كل حاجة بقي يا بنت الكلب
عدي: شد ايده. ووقف قصاده. لو مديت ايدك عليها تاني. انا اللي هقفلك
فوزي: انت كمان ليك عين تتكلم. مش كفاية الفضيحة اللي عملتهالنا
عدي: فضيحة ايه. انت فاهم غلط. انا قابلت هنا في اسكندرية وكان فيه شباب عايزة تخدرها وتخطفها. وانا انقذتها منهم. وجبتها معايا هنا وقاعدة في شقة لوحدها. وبتشتغل. فين الفضيحة اللي بتتكلم عنها
فوزي: يعني تهرب من فرحها. وتكسر رقبتي وتفضحني. وتيجي تعيش مع راجل غريب. ومفيهاش فضيحة. عموما هي هترجع معايا اسكندرية وبكرة كتب كتابها علي تامر
هنا: قامت وصرخت. لا لا مش هتجوز تامر اقتلني احسن
فوزي: رفع ايده يضربها بالقلم.
عدي: مسك ايده. وجز علي سنانه قولتلك متمدش ايدك عليها.
فوزي: زق عدي. هتتجوزيه غصب عنك
هنا: قولتلك لا وانت مش من حقك تجبرني
فوزي: لا منحقي انا ابوكي. وكلامي يمشي عليكي غصب عنك
هنا: ابويا بأمارة ايه تحب اقول واتكلم ولا اسكت احسن
فوزي: انت قليلة الرباية وانا هعرف ازاي اربيكي من اول وجديد
عدي: وقف قصاده تاني. وبغضب. انت عايز ايه دلوقتي
فوزي: عايزها ترجع وتتجوز تامر
عدي: هي مشكلتك انها تتجوز.
فوزي: طبعا دي جابت راسي الارض لازم اجوزها واخلص من فضيحتها
عدي: بس هنا مش هتتجوز تامر لو هتنجوز. يبقي تتجوزني انا.
هنا: عدي انت بتقول ايه. وكلامك اللي قولته من شوية
عدي: انسي كل حاجة انا مش هسيبهم يا خدوكي.
هنا: بس
فوزي: وانا مش موافق. وهتنجوز تامر
تامر: ايوة كدة يا عمو. هاتها بقي علشان تسافر بسرعة
عدي: بقرف. انت مين يالا
فوزي: ده تامر عريسها
عدي: بسخرية. انتي بقي توتي. طيب اسمع يا حيلة ماما. انسي انك تنجوز هنا
فوزي: وانت مش هتنجوزها.
عدي: كدة ماشي. وراح قفل الباب بالمفتاح. وطلع مسدسة وشد الاجزاء. ولا تامر هيتجوزها وانا وانتوا يا قاتل يا مقتول.
فوزي وتامر واحمد وهيثم. تنحوا.
احمد وهيثم: لو سمحت اعقل احنا ملناش في الليلة دي كلها
عدي: محدش هيخرج من هنا . وطلع تليفونه.... الو ايوة يارعد هات مروان والرجالة وتعالي علي شقة هنا وهات معاك مأذون ومتتأخرش. وقفل
وقعد علي الكنبة جنب هنا. لما اشوف انا ولا انتوا


Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 07-04-19, 12:35 PM   #25

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

(الحلقة الثانية والعشرون)#ريحانة#

في شقة همس ورعد

رعد: بيلبس هدومه. ومستعجل
همس: طيب فهمني يا حبيبي ايه اللي حصل بس
رعد: مش عارف يا همس. عدي شكله عامل مصيبة. طلب مروان والرجالة والمأذون. انا خايف يكون اتهور وعمل حاجة في هنا.
همس: قصدك ايه يكون ... لا لا عدي ميعملش كدة. وكمان هنا غلبانة متستهلش البهدلة ارجوك يا رعد طمني عليها.
رعد: كان خلص لبس. قرب من همس وحضنها وطبطب عليها. اهدي يا حبيبتي اهدي انا هعرف كل حاجة وهطمنك. متقلقيش. وباسها من جبينها. بس ارجوكي ارتاحي انتي لحد ما ارجع.
همس: حاضر بس انت جاي تاني ولا هترجع الڤيلا.
رعد: ابتسم لا يا روحي هرجع اطمن عليكي وبعدين ابقي اروح الڤيلا. يالا خلي بالك من نفسك.

في شقة هنا.
عدي: مسك فوزي من هدومه. وبعصبية.الكلام اللي هنا بتقوله ده صح
فوزي: بغيظ من هنا وعدي. ابعد عني يا جدع انت ده انت شكلك مجنون رسمي. وبعدين ايوة صح واللي عندك اعمله.
عدي: بتحدي. هعمل وهتشوف وهتجوزها وانت مش هتكون موجود في حياتها تاني ابدا.
هنا :لسة مش فاهمة عدي عايز يتجوزها ليه علشان ينقذها من الموقف اللي هيا فيه وبس ولا علشان هو عايزها بجد. وابتدت تستوعب. عدي انت هتتجوزني ليه
عدي: بصلها. علشان انتي لو هتتجوزي يبقي انا مش تامر
هنا: بس انا مش موافقة انا مش هتجوزك ولا انت ولا تامر
فوزي: ده انتي بقيتي بجحة قوي. كمان اللي انتي هربانة معاه وسارحة معاه علي حل شعرك مش عايزة تتجوزيه اومال ايه عايزة تفضلي كدة. عجبتك الحكاية عايزة تحربي تاني.
عدي: بغضب جامح. هنا مهربتش معايل قلتهالك 100 مرة. واظن بعد الكلام اللي هنا قالتهولك من شوية انت المفروض متكونش هنا اصلا. ولا ليك لزمة في الجوازة دي. بس للاسف انت محسوب عليها اب واسمع انت هتبقي الولي بتاعها. واول ما كتب الكتاب يخلص مشوقش حد منكم هنا. واياك حد فيكم يفكر يقرب من هنا
عدي: لف لهنا. وبحزم مسمعش صوتك لحد المأذون مايجي. مفهوم
هنا: بس انا مش هتجوز بالطريقة دي. لو عايز تساعدي كتر خيرك مش عايزة مساعدة. انت مش مجبر تتجوز واحدة علشان الشهامة
عدي: اتعصب. هنا مش عايز كلام كتير. خلاص

وبعد شوية رعد وصل ومعاه مروان والمأذون. وعدي قال لرعد كل حاجة حصلت.
رعد: تمام يالا يا عم الشيخ اكتب الكتاب.
فوزي: انا مش موافق علي الجوازة دي.
رعد: حط ايده في جيبه ووقف قدام فوزي. وبحدة. والله توافق ما توافقش. مش هتفرق. هنا كدة كدة هتتجوز عدي. يبقي تمضي من سكات احسنلك
فوزي: كان خايف من شخصية رعد وهيبته وكمان مروان والرجالة اللي معاه. وهي بقي هتتجوز سكيتي كدة ولا فرح ولا ناس. ولا حتي مهر وشبكة
رعد: ابتسم بسخرية. اااه قول كدة بقي. اولا الفرح والشبكة دول حاجة بينهم. وعدي مش هيقصر في حاجة. لكن بالنسبة للمهر انت عايز كام
هنا: انا مش عايزة حاجة
عدي: لا طبعا ازاي. انتي لازم تخفظي حقك. انا هكتبلك شيك بإسمك واعتبريه بدل الشبكة والفرح. لاني صعب اعمل فرح
هنا: دمعت.صح هو فيه واحد مغصوب بيعمل فرح
عدي: هنا قولت كفاية انا مش ناقص
هنا: انت بتزعقلي ليه انا مش عايزة حاجة مش عايزة حاجة . ولا عايزاك انت كمان
وانهارت من العياط
رعد: قرب منها وطبطب عليها. هنا انتي بتثقي فيا ولا لا
هنا: هزت راسها وهي بتعيط. طبعا يا رعد بيه
رعد: يبقي تسمعي الكلام وتتجوزي عدي. وصدقيني مش هتندمي
هنا: بس
رعد: من غير بس. اسمعي الكلام
هنا: هزت راسها بحزن. موافقة
رعد: لف لفوزي وبجدية. وانت عايز مهر كام
هنا : لسة هتتكلم. رعد بصلها بغضب وشاورلها بإيده تسكت. سكتت
رعد: بنفس الجدية. هاه مردتش ليه
فوزي: والله مادم البية مرتاح قوي كدة. يدفع انا عايز مليون جنيه
هنا: انت بتقول ايه. لا طبعا
عدي: وانا موافق.
فوزي: ده انت واقع بقي
رعد: بغضب. ملكش فيه اللي انت عايزه هتاخده. بس بشرط رجلك انت الكائن اللي ملوش ملامح ده متعتبش هنا تاني وتنسوا هنا خالص.
تامر: هو يقصد مين بالكلام ده انا
هيثم: هو انت لسة واخد بالك من الكلام دلوقتي. انت كنت نايم ولا ايه
احمد: والله دي كانت تدبيسة زفت. كان مالنا احنا بجو الاكشن ده.
فوزي: وانا موافق. علي الجواز. بس مش هاخد حاجة خلي هنا هي اللي تاخدهم. انا مش هبيعها انا بس كنت عايز اشوف هو شاريها ولا لا
رعد: تمام يالا يا شيخ ابتدي اكتب الكتاب
واتكتب كتب كتاب هنا وعدي. وبعدها
فوزي: قرب من هنا. وبحنية مبروك يا هنا مبروك يا بنتي
هنا: بصتله بعتاب ودموع. بنتك لسة فاكر
فوزي: ايوة بنتي وهتفضلي بنتي لحد ما اموت. انا منكرش اني كنت قاسي معاكي في اوقات كتير. وكمان ظلمتك وجيت عليكي كتير من وقت ما اتجوزت ماجدة. بس والله بحبك ارجوكي سامحينيي يا بنتي
هنا: بعياط. اسامحك علي ايه علي انك سيبتها تبهدلني ولا لانك مكنتش حتي بدافع عني. اسامحك ان بسبب ضعفك معاها انا سيبت البيت في نص الليل وكنت هتخطف ويا عالم كان حالي ايه دلوقتي. اسامحك انك بسببك انا دلوقتي بتجوز علشان الفضيحة مش اكتر اسامحك علشان خليت واحد يتجوزني وهو مغصوب
عدي: محدش قالك اني مغصوب انا اتجوزتك بمزاجي
هنا: بسخرية. لا ما هو باين الصراحة. اسمع يا بابا. انا مسمحاك علشان خاطر ماما مرڤت الله يرحمها. وكمان انت ربتني وعلمتني ومتشكرة ليك قوي لحد كدة
فوزي: حضنها انا هفضل ابوكي وبيتي مفوتحلك في اي وقت
هنا: بإنكسار. متشكرة خالي البيت لصحابه.
فوزي: عدي بيه. خلي بالك منها
عدي: انت مش هتوصيني علي هنا. كنت واصي نفسك عليها
فوزي: عندك حق. بس انا لما كنت عايز اجوزها تامر كنت عايز استرها واطمن عليها مش غباوة. وبعدين خلاص اديني اتطمنت عليها. اشوفكم علي خير. يالا يا ولاد
تامر: ايه ده هو كدة خلاص هنا مش هتكون ليا تاني
احمد: انت يا بني ليه فهمك متأخر كدة. ما خلاص اتجوزت انت مكنتش معانا من الاول ولا ايه حكايتك. يالا يا خويا خلينا نرجع اسكندرية
ومشي فوزي وتامر وهيثم واحمد.
رعد : مبروك يا هنا مبروك يا عدي.
هنا: متشكرة
عدي: الله يبارك فيك يا رعد. معلش قلقتك وجبتك علي مالا وشك
رعد: ابتسم. عيب عليك احنا اخوات وبعدين انت كنت عايز حد غيري
يشهد علي العقد ولا ايه. ده كان ممكن اموتك فيها
عدي: ابتسم وحضنه ربنا يخليك ليا.
رعد: ويخليك ليا انت اخويا. يالا اسيبكم انا بقي علشان سايب همس قلقانة عايز اطمنها. وهي اكيد هتتصل تباركلكم. سلام. ومشي رعد
عدي: قرب من هنا. واتنهد بحزن. ممكن اعرف انتي بتعيطي ليه
هنا: بضعف. بعيط علي حالي واللي وصلتله.
عدي: ماله حالك. انتي خلاص محدش له عندك حاجة اتجوزتي ومحدش يقدر يتكلم عنك
هنا: بصتله. عدي ارجوك رد عليا بإجابة واضحة. انت اتجوزتني ليه
عدي: ساكت مش بيرد
هنا: بعصبية رد عليا اتجوزتني ليه
عدي: بصوت عالي. علشان كان لازم اتجوزك.بعد ما كل الشركة اتكلمت عليكي بسببي كان لازم اتجوزك بعد ماكنتي هتضيعي علي ايد هاني بسببي كان لازم اتجوزك. بعد ما ابوكي كان عايز يجوزك غصب عنك كان لازم اتجوزك. عرفتي ليه
هنا:عيطت زيادة. وانت
عدي:؟ انا ايه
هنا: انت مكنتش عايز تتجوزني مش كدة. انت محبتنيش يا عدي
عدي: هنا ارجوكي كفاية انا اصلا بتقطع
هنا:اكيد علشان خنت حلا واتجوزت غيرها. مش كدة
عدي: ايوة يا هنا انا مكنتش عايز اتجوز غير حلا ولا ادخل حياتي ست غيرها وانجبرت اعمل كدة ارتاحتي
هنا: اه اه ارتحت ارتحت قوي.. وجريت علي اوضتها وقفلت الباب
عدي: خبط الحيطة بإيده. وجز علي سنانه غبي غبي ليه قولت كدة ليه. وخرج راح شقته واخد حمام وقعد محتار هو اللي عمله ده صح ولا غلط. وصعبت عليه هنا وقام يروح يشوفها. ودخل الشقة وراح عند اوضتها لقاها قاعدة علي السرير وضامة رجليها ليها وبتعيط. وكانت مشغلة اغنية وموطيه صوتها بس هو سمعها وكانت بتعيط بحرقة وهو كمان عيونه دمعت لما سمعها وقلبه وجعه عليها وعلي نفسه. وكانت( مش هتنساني لحماقي)( مش هتنساني. بكرة هتجيني يوم ما تبكي ويخنقك غرورك هتقولي نجيني. ايوة لسة لك مكان في قلبي بس مش واقفة عليك سنيني. مش هموت علشان مانتش جنبي اصلك انت مش اللي بتحيني. مش هتقتلني. مش هتمحيني. انا عمر ما حد كان زاللني او كاسر عيني. ايوة لسة لك مكان في قلبي بس مش واقفة عليك سنيني. مش هموت علشان مانتش جنبي اصلك انت مش اللي بتحيني. مش هتنساني بكرة هتجيني يوم ما تبكي ويخنقك غرورك هتقولي نجيني)

عدي لما سمعها وشاف هنا كدة عرف انه غلط معاها قوي وانها مش سهل تسامحه بعد اللي قاله.دخلها وراح وقعد قصادها علي السرير
عدي: هنا ممكن تبطلي عياط وتقومي تاخدي حمام علشان نتعشي مع بعض
هنا: حتي مبصتلوش. وكانت شاردة وسرحانه.
عدي: هنا ردي عليا لو سامحتي
هنا: بجمود وثبات. امشي يا عدي ارجع شقتك وملكش دعوة بيا
عدي: يعني ايه انتي مراتي دلوقتي ولازم تيجي تقعدي معايا هناك او انا هقعد معاكي هنا
هنا: لا مش هينفع. لاننا هنتطلق
عدي: انتي بتقولي ايه مين اللي هيتطلقوا
هنا: انا وانت. انت خلاص عملت اللي عليك وانقذت سمعتي ليك لحد كدة كفاية قوي. بعد شهر بالكتير تطلقني وانا هبعد عنك وعنهم وعن الشركة وعن كل حاجة
عدي: بعصبية. بس انا مش هطلقك
هنا: لا هتطلقني. انا مش ممكن اعيش معاك بعد اللي قولته
عدي: هنا افهميني ارجوكي. انا مضغوط وتعبان انا مش عارف انا عايز ايه. انتي مش وعتيني قبل كدة هتقفي جنبي وتستحمليني
هنا:ايوة ده لما كنت بحس انك بتحاول وعايزني. مش مجبر يا عدي
عدي: مسك شعره بقوة. انا اسف مكنتش اقصد اقول كدة بس
هزا: شاورتله يسكت. من غير بس لو سامحت. انا قولت اللي عندي ومش هغيره. واتفضل سيبني انا عايزة
عدي: طيب اسمعي بقي طلاق مش هطلق فاهمة. وانتي مراتي بمزاجنا غصب عننا بقينا متجوزين. انا هسيبلك تنامي هنا الليلة ومن بكرة هنشوف هنقعد في انهي شقة. تصبحي علي خير. وخرج عدي راح شقته.
هنا: فضلت تعيط وطلعت صورة مرڤت امها. شوفتي يا ماما ايه اللي جرالي من بعدك شوفتي ليلة العمر اللي بيقولوا عليها عاملة ازاي. شوفتي بنتك بتقضي ليلة فرحها ازاي. يوم ما اتجوز الانسان الوحيد اللي حبيته واتمنيت اكون ليه. يبقي مش عايزني ومتجوزني علشان الناس. وحتي لو خلاني علي زمته هيبقي علشان اناني وعايز يشوف فيا مراته مش علشان بيحبني. للدرجة دي انا مليش وجود في الدنيا للدرجة دي انا مهمش حد. انتي فين يا ماما فين انا تعبانة قوي يا امي تعبانة.وعيطها زاد وعلي. تفتكري انا لو موت زي حلا هيزعل عليا هيفتكرني اصلا.. مفتكرش علشان هو عمره ما حبني عمره.
وفضلت هنا تعيط لحد لما نامت. في مكانها. وهي قاعدة.

في شقة رعد وهمس.

همس: يعني اتجوزه خلاص
رعد: اه يا حبيبتي اتجوزه.
همس: ابتسمت بفرحة. انا مبسوطة قوي علشان هنا دي بتحب عدي جدا وكان نفسها تتجوزه. بس ياتري هو كمان بيحبها
رعد:اتنهد. والله يا حبيبتي انا حاسس انه بيحبها بس هو اللي غبي ومش عايز يصدق. عايش علي ذكري حلا. مش قادر يقتنع انها خلاص مش موجودة وان هنا هي اللي قصاده وانه لازم ينسي ويبتدي من جديد. المشكلة انه كل ما ياخد خطوة لقدام يرجع عشرة لورا. ربنا يستر بس وهنا تتحمله
همس: هتتحمله انا متاكدة. علشان هي بتحبه
رعد: ياريت يا همس انا نفسي اشوف عدي مبسوط.
همس: كانت سرحانه
رعد: مالك يا قلبي سرحتي في ايه
همس: بصتله بحزن. رعد هو انا لو موت هتحب من بعدي وتنساني
رعد: بخوف وقلق. قرب منها ومسك وشها بإيده. بعد الشر عليكي يا روحي اوعي تقولي كدة تاني
همس: رد عليا هتنساني
رعد: حضنها وضمها قوي. مش ممكن ده انا مصدقت لقيتك وحبيتك انساكي ازاي بس. بس علشان خاطري متجبيش سيرة الموت دي تاني. كفاية اللي اخده مني زمان امي وابويا. لكن انتي لا مش هتحمل بعدك يا همس
همس: ولا انا اقدر اتحمل بعدك يا حبيبي.
رعد: خرجها من حضنه بهدوء. حبيبي اتعشي ولا لسة
همس: تؤتؤ لسة
رعد: ابتسم. تمام يبقي نتعشا سوا. تعالي
همس: انت هتمشي بعد العشا
رعد: ابتسم. اممم مش عارف بس شكلي كدة بايت هنا النهاردة.
همس: ابتسمت بجد
رعد: حبيبي مبسوط اني هبات
همس: مبسوطة بس ده انا هموت من الانبساط. انا لو عليا مش اخليك تبعد عن عيني لحظة واحدة. وبصراحة انا مبقتش اعرف من غير ما اكون في حضنك. وبدلع. وكمان تحكيلي حدوتة
رعد: ههههههههه روح قلبي من عنيا نتعشي وانا اوعدك بأحلي حدوته النهاردة.
همس: اممم طيب حدوتة مين
رعد: غمزها حدوتة الشاطر رعد

في الصباح

في شقة عدي صحي وقام واخد حمام ولبس وجهز نفسه. واح شقة هنا علشان يطمن عليها قبل ما يروح الشركة. ودخل عدي شقة هنا. بس ملقهاش قعد يدور عليها في كل ركن في البيت مش لاقيها. قلبه انقبض وخاف عليها حاول يتصل بيها تليفونها مقفول. نزل وراح الشركة وسال عليها ملقهاش. اتصل برعد. لقي تلؤفونه مقفول. راح علي شقة رعد.

في شقة رعد وهمس.
رعد: يعني ايه مش لاقيها
عدي: بقلق وعصبية. مش لاقيها يارعد مش لاقيها اعمل ايه بس انا مش عارف
همس: انا خايفة عليها قوي يارعد.
رعد: متخفيش يا حبيبتي ان شاء الله هتظهر. ادخلي انتي بس ارتاحي وحاولي تهدي ارجوكي
همس: هزت راسها حاضر ودخلت جوا
رعد: انت عملتلها ايه خلاها تمشي كدة من غير ما تقول لحد. اوعي تكون زودت العيار امبارح والبت خافت وطفشت منك
عدي: تصدق انت فايق ورايق. هو انا لمستها اصلا ده كل واحد كان بايت في شقة لوحده.
رعد: نعم يا خويا. ليه بقي انتوا مش اتجوزته.
عدي: ايوة بس حصل كلام بينا ومتهيالي هو ده اللي خالاها تمشي وتهرب
رعد: كلام ايه ده.
عدي:........
رعد: الله يهربيتك. انت ازاي تقول كدة. كسرت قلبها وفرحتها يا اخي بغبائك
عدي: كفاية يارعد ارجوك انا مش ناقص
رعد: ماشي هسكت. انا هكلم مروان علشان نشوف عمل ايه لاقاها ولا لسة

وعدي اسبوع وهنا مختفية. ومحدش عارف هي راحت فين وعدي قلب عليها الدنيا. بس لسة ملهاش أثر


Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 07-04-19, 12:35 PM   #26

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

(رحم للإيجار)

(الحلقة الثالثة والعشرون)#ريحانة

في مكتب رعد.
عدي: انا قلقان عليها قوي يا رعد وخايف يكون جرالها حاجة اسبوع لحد دلوقتي وانا قالب الدنيا وبردوا مش لاقيها. مسبتش فندق ولا أوتيل الا لما سالت فيه حتي المستشفيات اعمل ايه بس انا هتجنن
رعد: سند ظهره علي الكرسي وبحدة. احسن علشان تعرف قيمتها
عدي: بنرفزة. انت فرحان فيا يارعد يعني انا ناقصك
رعد: بصراحة اه فرحان فيك. علشان اللي حصل ده هو اللي هيفوقك ويخليك تعرف. انك ظلمت نفسك قبل ما تظلم هنا.
عدي: قعد علي الكرسي بتعب ومسح وشه وشعره بحيرة. انت معاك حق. انا طول الاسبوع ده وانا هموت منغيرها مش عارف اعمل اي حاجة في حياتي. هنا فعلا فارقة معايا اوي يا رعد. يظهر اني فعلا حبيتها. مش بيتهيألي
رعد: اخيرا. اعترفت ده انت طلعت روحنا معاك
عدي: انت اصلك محاولتش تحط نفسك مكاني. علشان مجربتش الحب قبل كدة. لكن دلوقتي متهيالي ممكن تفهمني شوف انت بتحب همس ازاي. لو لقدر الله جرالها حاجة هيكون سهل عليك تنسي وتعيش مع اي واحدة لمجرد انها شبه همس. اكيد الموضوع صعب
رعد: اتنهد. عندك حق بس خلاص انت بقالك 3 سنين علي الحال ده. وهنا دخلت حياتك وخلاص اللي كان كان. وكمان بقت مراتك. وبصراحة انت زوتها. في واحد يقول لواحدة بتحبه وبتموت فيه يوم فرحهم. انا كنت مجبر اتجوزك علشان كلام الناس. ما ليها حق تطفش وتبعد عنك
عدي: طيب ايه الحل اعمل ايه بس انا تعبان منغيرها يارعد والله تعبان دي وحشيتني فوق ما تتخيل
رعد: طيب انت لسة مصر متكلمش اللي اسمه فوزي ده وتساله يمكن راحتله
عدي: فوزي ايه بس يعني هي كانت هربانة منه هو ومراته وابنها تقوم لما تتجوز تروحلهم دي حتي تبقي غبية.
رعد: امممم. بس علي فكرة انا متأكد ان هنا في اسكندرية مش في القاهرة
عدي: وليه متأكد
رعد: هنا اسكندرنية. وانت كمان شوف انت لما كنت بتضايق كنت بتروح فين
عدي:كنت بروح اسكندرية واقعد قصاد البحر. لحد ما اهدي وارتاح
رعد: بس اديك قولتها. وخصوصا انها مابقتش خايفة حد يشوفها هناك لانها اتجوزت خلاص
عدي: عندك حق انا هطير علي اسكندرية وهقلب عليها الدنيا. لحد لما الاقيها. معلش يا رعد انا سايب الشغل علي دماغك لوحدك بقالي اسبوع كملهم بقي لحد لما الاقيها
رعد: ولا يهمك يا معلم المهم تلاقي هنا ونطمن عليها كلنا. سافر انت بس ربنا معاك.
خرج عدي ورعد كلم همس.
رعد: ابتسم روح قلبي وحشتيني. عاملة ايه
همس: ابتسمت انت كمان وحشتني يا روحي. الحمد لله انا كويسة وبخير
رعد: طيب بقولك ايه انا هبعتلك التجسيل وتبعتيه لهنا.
همس: ايه اعترف خلاص
رعد: هههههه اعترف بالثلاثة. لازم نبعتهولها علشان تتاكد اننا مش بنضحك عليها وان عدي فعلا بيحبها. وكمان قوليلها انه رايحلها اسكندرية يدور عليها. خليها تدوخه شوية
همس: ههههههه. بقيت شرير يا قلبي
رعد: ههههههه. اعمل ايه مش حبيبتي مشغلاني قاضي الغرام. لازم اسبك الدور بقي
همس: هههههههه. حبيبي انا اسفة اني دوشتك بالحكاية دي. بس هنا بجد صعبانة عليا عدي جرحها واهنها اوي
رعد: ولا يهمك يا روحي. انا اصلا مبسوط اني عملت كدة انا كمان كنت عايز اطمن علي عدي عايزه يعيش حياته وينسي بقي اللي فات
همس: طيب يا حبيبي انا هستني التسجيل علشان ابعته لهنا.
رعد: حالا هبعتهولك. بس معلش يا همس هضطر اقفل تليفوني لاني جايلي الوفد الايطالي. وعندي اجتماع مهم مش هعرف اكلمك لحد لما اخلص
همس: ولا يهمك يا حبيبي اول لما تفضي كلمني. سلام
رعد: استني هنا. ايه هتقفلي كدة من غير ما اخد حاجة
همس: ههههههه. لا طبعا ودي تيجي. اممممموووووا
رعد: هههههه احلي اموووا يا قلبي سلام يا همسة قلبي
همس: سلام يا حبيبي

في سنتر التجميل الخاص بمها

مها: انا لازم اخلص من اللي بطن الزفته همس دي
زينب: هو حضرتك عايزة تسقطيها
مها: مش محتاجة ذكاء. ايوة طبعا عايز اجهضها. وانتي اللي هتعملي كدة
زينب: بس افرضي اتكشفت ده رعد بيه ممكن يقتلني
مها: لا متخفيش ما احنا هنعمل خطة تخليه يقلب عليها كمان وميعبرهاش
زينب :خلاص اللي تشوفيه. حضرتك بس قوليلي اعمل ايه وانا اعمله
مها:بخبث. اسمعي هقولك ايه........

في بيت هبة اخت همس
هبة: تليفونها بيرن .... زينب... ايوة يا زينب خير في حاجة
زينب: لا ابدا كل خير. بقولك ايه انتي مش نفسك تشوفي همس وتقعدي معاها
هبة: الا نفسي دي وحشتني اوي. بس جوزها مناعها عننا ومنعنا نروحلها
زينب: طيب لو خليتها تجيلك. وتشوفيها
هبة: بفرحة. والنبي صحيح. ازاي
زينب: اعملي بس اللي هقولك عليه. ماشي
هبة: حاضر بس قولي
زينب: ..............
هبة: بس هو احنا كدة مش هنعملها مشكلة مع جوزها
زينب: ولا مشكلة ولا حاجة دي هي ساعة زمن تيجي تشوفك وتمشي علي طول.
هبة: طيب خلاص هعمل اللي قولتي عليه ولو اتصلت بيا مش هرد عليها
زينب: ايوة كدة صحصحي معايا. يالا سلام

في شقة همس.

همس: ايوة يا هنون سمعتي التسجيل
هنا: بحزن. اه سمعته يا همس. بس بعد ايه بعد ما كسرني ووجعني
همس: مش مهم المهم انه بيحبك بجد. وانتي لازم تسامحيه وترجعيلوا ده حالو بقي صعب ولما يوصلك اسكندرية هتشوفي بقي عامل ازاي ده مش بينام من خوفه عليكي.
هنا: بدموع. ولا انا ده وحشني قوي يا همس قوي. بس اعمل ايه مش قادرة اظهرله ده لازم يندم علي اللي عمله.
همس: براحتك ارجعيله وندميه براحتك. بس قوليلي انتي هتخليه يلاقيكي ازاي
هنا: والله انا معظم الوقت قاعدة في المكان اللي بحبه. لو هو افتكر المكان ده يبقي هنتقابل.
همس: اتنهدت. ربنا معاكي ويرجعكم لبعض يارب انا نفسي اشوفك مبسوطة يا هنا وربنا يعلم
هنا: ابتسمت. وانا كمان بحبك وبتمنالك الخير يا همس انا بعتبرك اختي والله لاني طول عمري وحيدة مليش اخوات. ربنا يخليكي ليا
همس: وانتي كمان زي هبة اختي والله. يالا اسيبك بقي تستعدي لحبيبك.
هنا: ابتسمت. وبعشق. هو فعلا حبيبي وروحي كمان. ده وحشني قوي يا همس وخايفة اول لما اشوفه اضعف وارمي نفسي في حضنه
همس: ههههه لا اجمدي. رعد بيقولك ربيه شوية
هنا: هههههه رعد فرحان فيه قوي
همس: بالعكس والله. ده بيحبه جدا بس هو عايزه يفوق. ويعرف قيمتك.
هنا: ادعيلي بس انتي وربنا يسهل
همس: بدعيلك يا حبيبتي يالا سلام.

همس قفلت مع هنا وتليفونها رن... زينب
همس: الو ايوة يا زينب ازيك
زينب: بحزن مصتنع. ازيك انتي يا همس عاملة ايه
همس: قلقت مالك يا زينب ايه اللي حصل صوتك مشى عاجبني
زينب: والله مش عارفة اقولك ايه.
همس: في ايه يا زينب قلقتيني
زينب: هبة اختك
همس: بقلق. مالها هبة جرالها حاجة
زينب: ابدا اصلها تعبانة قوي داخت ووقعت والدكتور بيقول السكر عالي عليها وشكلها كدة هتدخل في غيبوبة سكر.
همس: حبيبتي يا هبة اكيد الزفت اللي اسمه منصور ده زعلها وكمان تلاقيها معهاش فلوس تجيب الانسولين انا عارفة
زينب: ولما انتي عارفة سايبة اختك كدة مش تروحي تشوفيها وتديها قرشين تجيب العلاج
همس: ايوة عندك حق بس اصل رعد مبيهلنيش اخرج لوحدي
زينب: بمكر. رعد كدة حاف
همس: اتلخبطت. هاه. اااقصدي. رعد بيه. اصله مانعني من الخروج علشان الحمل
زينب: براحتك خلي هبة تموت وذنبها يبقي في رقبتك.
همس: لا لا انا جايلها حالا هي في مستشفي ايه
زينب: يا همس بقولك معهاش حق الدواء ولا كشف الدكتور تقوليلي مستشفي. دي مرمية في البيت ومحدش سائل فيها
همس: عيطت. يا حبيبتي يا هبة خلي بالك منها يا زينب لحد ما اجي انا مش هتأخر.
زينب: بخبث. دي في عنيا.

همس: لبست بسرعة وكل لما تكلم رعد تليفونه مقفول علشان الميتنج اللي عنده. لقت مفيش وقت. بعتتله رسالة علشان لما يفتح الفون يشوفها وكتبتله اللي حصل والعنوان كمان و اخدت فلوس ونزلت بسرعة ومن استعجالها. نسيت تليفونها.

في بيت هبة اخت همس

زينب: ازيك يا منصور
منصور : اهلا يا زينب خير ايه اللي جابك مش صاحبتك خلاص مشيت من هنا
زينب: بمكر. ايه وحشتك
منصور: هي وحشتتي وبس. ده انا هتجنن عليها. بس هقول ايه الراجل ده اللي اتجوزته تقوليش خفاها مش عارف مقعدها فين
زينب: وبخبث. ولو قولتلك انها زمانها جاية دلوقتي.
منصور: فرح وعنيه لمعت. صحيح ولا اشتغالة
زينب: لا والله صحيح. بس قولي هي هبة فين
منصور: اهي متلقحة جوا.
زينب: طيب اسمع انا هدخل لهبة وانت تروح تجيب عصير وتحط الحباية دي لهبة هتشرب العصير وهتنام وانت بقي تقعد مع همس براحتك
منصور: هههههه اه يا بنت الشياطين. بس ايه اللي قلبك عليها مش كنته حبايب
زينب: كنا قبل ما تطمع وتلهف العز والنغنغة اللي بقت فيه لوحدها. وكمان تخبي وتداري عليا. تبقي تستاهل اللي يجرالها
منصور: تمام ادخلي انتي لهبة ..

في مكتب رعد

رعد: خلص الميتنج. وفتح فونه لقي مكالمات من همس كتير قلق. ولقي رسالة فتحها وشاف اللي همس كتبته. واخد مفاتيحه ونزل بسرعة علشان يروحلها.. وهو في العربية بيحاول يكلمها....
سميرة: الو
رعد: عقد حاجبه. سميرة اومال فين همس
سميرة: مدام همس سابت تليفونها هزا ونزلت
رعد: طيب سابته ليه
سميرة: معرفش حضرتك
رعد: طيب اقفلي انتي دلوقتي.. وخبط. الديركسيون بإيده بغضب. غبيه ازاي تنزل لوحدها وكمان من غير تليفون. ماشي يا همس لما اشوفك يظهر اني فعلا دلعتك زيادة.

في شقة هبة
هبة: بتشرب العصير وداخت. ونامت
زينب: بس كدة. اهي نامت وريني بقي شطارتك مع همس. لو عرفت تعمل اللي قولت عليه هتاخد اللي اتفقنا عليه. بس حسك عينك همس ولا اي مخلوق يعرف بالاتفاق اللي بينا
منصور: عيب يا زوز ده احنا بقينا حبايب. زوقي عجلك انتي بقي.

ومشيت زينب وبعد شوية وصلت همس. ومنصور فتحلها. همس اول لما شافته خافت
همس: ههي هبة فين
منصور: وهو بيبصلها بخبث ورغبة وقحة. جوا تعبانة ادخلي.
همس: دخلت وهي مترددة. اومال فين زينب
منصور: نزلت ادخلي شوفي اختك ولا احنا خلاص مبقناش قد المقام.
همس: بصتله بغضب. ودخلت لقت هبة نايمة. خافت عليها. هي مالها اوعي خليني اطلبلها الاسعاف
منصور: حاوطها بإيده. علي فين يا موزة ده انا مصدقت تيجي برجليكي. بس انتي مالك احلويتي كدة ليه. وايه الريحة الحلوة دي ده انتي بقيتي ولا ممثلات السنيما
همس: بتحاول تبعده
ابعد يا حيوان انت والله لقول لرعد واخليه يخرب بيتك
منصور: ههههه. ده هو اللي هيرميكي في الشارع وهترجعيلي هنا.
همس: اوعي بقي حرام عليك. انا حامل ومش حمل قرفك ده
منصور: وده المطلوب. وقعد يضربها. في بطنها.

زينب: علي الباب سمعت صوت صريخ همس. ضحكت بوقاحة. ونزلت ودلقت علي السلم زيت علشان لما همس تخرج تتكعبل وتقع . وفعلا همس حاولت تفلت من منصور. وخرجت تجري واول لما فتحت الباب وخرجت وحطت رجلها علي السلم اتكعبلت ووقعت في الوقت ده. كان رعد وصل وشاف همس واقعة علي السلم وبتنزف.
رعد: اتخض وخاف عليها. وشالها وجري بيها علي العربية. وطلع بيها علي مستشفي دكتورة. ليليان.
رعد كان طول الطريق هينفجر من الغضب والقلق والخوف علي همس. ومنها لانها عملت كدة في نفسها.
رعد: ليه كدة يا همس ليه ده مبتحملش عليكي الهوا. تعملي فيا كدة ليه بس حرام عليكي.


Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 07-04-19, 12:41 PM   #27

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

(((عندما يعشق الرعد))) بقلم ريحانة الجنة
(رحم للإيجار)

(الحلقة الرابعة والعشرون)#ريحانة #

في مستشفي الدكتورة ليليان.

رعد متوتر وقلقان وهيتجنن من خوفه وقلقه علي همس ومنتظر خروج الدكتورة ليليان. وبعد شوية خرجت ليليان
رعد: بخوف وترقب. خير يا دكتور ليليان. كيف حال زوجتي
ليليان: بإبتسامة هادئة. لا تقلق سيد رعد. هي كانت تعاني من نزيف نتيجة السقوط القوي. ولكن نحن سيطرنا علي الوضع ووقفنا النزيف. وهي حاليا تحت المراقبة.
رعد: اخد نفسه. ومسح وشه بإيده. الحمد لله.
ليليان: لكني اريد ان احزرك. الخطر مازال قائما. السيدة همس. فقدت الكثير من الدم. نحن نقلنا لها دم. ولكن احتمالية نزول جنين من الجنينين واردة. ولهذا سوف تظل معنا لمدة اسبوع علي الاقل حتي تستقر حالتها. ونطمئن عليها.
رعد: حسنا. كما تريدين اهم شئ انها تكون بخير. انا اريد منك اذا رأيتي في اي وقت ان هناك خطر عليها ان تضحي بالاجنة. انا اريد زوجتي هي الاهم عندي فهمتي
ليليان: ابتسمت فهمت. يبدوا انك تحبها كثيرا.
رعد: ابتسم. نعم انا احبها اكثر من اي شئ. هل استطيع ان اراها
ليليان: نعم هي الان فاقت وتستطيع الدخول لها. ولكن اهم شئ لا تجهدها فهي تحتاج الي الراحة والهدوء
رعد: حسنا لا تقلقي. استأذن منك.

ودخل رعد لهمس لقاها بتعيط. بس هو زعلان منها
رعد: بجدية مصتنعة. عاملة ايه دلوقتي
همس: بخوف منه ودموع. مش كويسة
رعد: ايه اللي تعبك
همس: قلبي هو الي تعبني علشان انت زعلان مني
رعد: انتي مش شايفة ان من حقي ازعل
همس: لا منحقك. وانا غلطانة اني نزلت من غير ما استأذن منك. بس والله هبة كانت تعبانة زي ما كتبتلك في الرسالة. وانت تليفونك كان مقفول. انا اسفة علشان خاطري سامحني
رعد: مش قادر يتحمل دموعها وخوفها. قعد جنبها وخدها في حضنه. خلاص يا حبيبتي كفاية عياط. كدة غلط علي صحتك
همس: بدموع لا مش مهم صحتي المهم انك تسامحني
رعد: ابتسم وباسها من جبينها. مسامحك يا روحي والله. انا بس كنت خايف عليكي وقلقان ليجرالك حاجة. بس انا عايز اعرف ايه اللي حصل. وايه اللي وقعك كدة
همس: مترددة وخايفة تتكلم.
رعد: بصلها وفهم انها خايفة تتكلم. ايه اللي حصل يا همس. اتكلمي
همس: بخوف. هقولك بس بالله عليك ماتزعل مني انا مليش ذنب
رعد: بحدة. اتكلمي يا همس ماتنرفزنيش.
همس: بلعت ريقها بصعوبة. اصل اللي حصل ..........
رعد: وشهة اتقلب وعنيه بقت جمرة نار. ابن .... وربي لربيه ابن الكلب واعرفه ازاي يتهجم عليكي وكمان يضربك. ماشي يا منصور الكلب
همس: بتعيط. انا بس خايفة علي هبة انا سيبتها مغمي عليها ومعرفش حصلها ايه
رعد: طبطب عليها. اهدي طيب انا هبعت حد يجبها وتطمني عليها. بس انتي غلطانة لو عايزة تساعديها وتطمني عليها ليه مقولتليش.
همس: كنت مكسوفة منك. وخايفة تقول عليا طماعة وعايزة اصرف علي اختي من فلوسك
رعد: وهو بيمسح دموعها. وفلوسي وفلوسك ايه مش واحد. خلاص يا حبيبتي من هنا ورايح هبة هيوصلها مصروف كل شهر. علشان علاجها وتعبها متقلقيش
همس: حبيبي ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك ابدا.
رعد: ابتسم. ولا يحرمني منك يا حبيبتي. ممكن بقي تبطلي عياط
همس: ابتسمت. ومسحت دموعها حاضر هسكت.
رعد: طلع تليفونه..... ايوة يا مروان انت فاكر الحيوان اللي اسمه منصور
مروان: ايوة سعادتك فاكروا
رعد: عايزه متكتف في المخزن في اقل من ساعة
مروان: تمام يا باشا. تحت امرك
رعد: تمام . وكمان ابعت حد يجيب هبة اخت مدام همس وهاتها علي مستشفي دكتورة ليليان.
مروان: حاضر اوامر تاني
رعد: لا خلاص كدة سلام
همس: انا اسفة اني حطيتك وحطيت نفسي في الموقف ده
رعد: وهو بيملس علي شعرها. ولا يهمك يا حبيبتي. المهم انك دلوقتي في حضني. بس بعد كدة اياك تتصرفي من نفسك. انا مقدرش علي القلق ده تاني انا روحي كانت بتروح مني وانا شايلك وانتي مغمي عليكي وبتنزفي.
همس: حاضر والله مش هخطي برا البيت لوحدي تاني ابدا.
رعد: انتي قولتيلي مين اللي كلمك وقالك ان هبة تعبانة
همس: زينب صاحبتي اللي بتشتغل عند دكتور هادي
رعد: بشك. اه زينب. وهي مش ممرضة ليه ما اسعفتش هبة
همس: مش عارفة انا كنت متلخبطة ومفكرتش
رعد: امممم. هي زينب تعرف اللي بينا
همس: لا طبعا انا مقولتلهاش حاجة بس ااه
رعد: بس ايه اتكلمي متخفيش
همس: هي يعني كانت من الاول عارفة اني بحبك وكدة
رعد: ابتسم بخبث. اممم ده انتي واقعة من زمان بقي
همس: وبعدين معاك الله
رعد: ههههههه ماشي خلاص. وقرب من عنيها بس ما انا كمان كنت واقع ودايب علي الاخر
همس: سلامتك من الوقعة يا حبيبي
رعد: والله ما ينفع كدة. ده وقت تعب ومستشفي مش كان زمانا دلوقتي في بيتنا و بنلعب عريس وعروسة
همس:ههههههههههه. انت مفيش فايدة فيك
رعد: تؤتؤتؤ مفيش. بس بقولك ايه انا عايزك تقلقي علاقتك بزينب دي. متنسيش انها بتشتغل عند هادي
همس: حاضر. بس والله زينب غلبانة وبنت حلال. دي كمان كانت عايزة تساعدني علشان اقرب منك
رعد: ابتسم علي برائتها. بصي يا همس انا مش عايزك تثقي في حد اوي كدة. انتي متعرفيش الفلوس ممكن تخلي الواحد يعمل ايه
همس: مش فاهمة تقصد ايه
رعد: لا مفيش بس انا في حاجة في دماغي كدة ولو اتأكدت انها صح. هيكون يومهم ازرق
همس: هما مين
رعد: انتي بتشغلي نفسك ليه. انتي ملكيش دعوة بحاجة كل اللي مطلوب منك انك تخلي بالك من صحتك ومن اللي بطنك. وسيبيني بقي انا اربي الكلاب اللي عايزة تأذيكي
همس: مع اني مش فاهمة حاجة بس خلاص اللي تشوفه.

في مستشفي الدكتور هادي

مها: يعني ايه ماجبهاش هنا اومال واداها فين.
هادي: معرفش انا لسة عارف اللي حصلها من حضرتك ومن زينب دلوقتي
مها: وانتي ماسمعتيهوش بيقول اي حاجة
زينب: والله ابدا يا هانم. هو اول لما شافها واقعة علي السلم شالها ونزل زي البرق وركب عربيته ومشي
مها: معقول يكون وداها البيت. انا هتصل بيه واشوف حصلها ايه سقطت وارتاحنا ولا ايه
هادي: نعم. هو انتي عايزة تسقطيها. اومال احنا عملنا كل ده من الاول ليه
مها:ملكش دعوة. واياك جدو او رعد يعرفوا حاجة. انت فاهم
هادي: وانا مالي حضرتك حرة. عن اذنك
مها: اتصلت برعد....
رعد: بشك مها ودي عايزة ايه دلوقتي... ايوة يا مها
مها: ايوة يا رعد انت فين وفين همس هي عاملة ايه دلوقتي
رعد: بشك جز علي سنانه. وانتي عرفتي اللي حصل لهمس ازاي
مها: بلخبطة. ايه اااصل هادي كلمني وسالني علشان زينب قالتله اللي حصل
رعد: اه قولتيلي. عموما همس كويسة والبيبهات كمان كويسين. متقلقيش
مها: بتجز علي سنانها من الغيظ. يعني ماسقتطش هادي كان خايف تسقط
رعد: بيعض علي شفايفه بغيظ. لا ماسقتطش. وان شاء الله هتولد بالسلامة يا مها اوعدك
مها: طيب هي فين وليه ماجبتهاش عند هادي
رعد: انا حر اوديها للي اوديهالوا. وهمس مش هتابع مع هادي تاني. وياريت متشغليش بالك بيها انا هعرف ازاي احافظ علي ولادي
مها: ماشي يا رعد سلام.
زينب: خير عرفتي وداها فين
مها: بغضب. لا مرضيش يقولي. بس والله ما انا سايباهم في حالهم. واخدت شنطيتها ومشيت.

في مكتب توفيق

توفيق: انت بتقول ايه يا امين
امين: اللي سمعته يا باشا. في بلاغ اتقدم للنائب العام ضد الجموعة وبيتهمنا اننا بنغش في الاساسات وان المباني اللي بنناها كلها غير مطابقة للمواصفات. واتشكلت لجنة من الوزارة وهتيجي تتأكد من صحة البلاغ
توفيق: بغضب. ومين اللي قدم البلاغ ده
امين: محامي مغمور كدة ملوش اسم
توفيق: عايزك تجبهولي من تحت الارض
امين: تحت امرك يا باشا. بس المهم دلوقتي هنعمل ايه مع اللجنة
توفيق: حاول تلاقيلهم سكة.
امين: بس اللي سمعته. ان اللجنة فيها راجل غيتت. ومش من النوع اللي بنعرف نتعامل معاه
توفيق:كله بيجي. بالشدة واو باللين. خيره وهو حر يختار ايه
امين: تمام سيادتك. بس انا حاسس. ان رعد بيه ليه يد في الموضوع ده
توفيق: خبط المكتب بإيده. رعد اللي مصبرني عليه الخلفة البنت دي تولد بس وانا وقتها هعرف اربيه من اول وجديد.

في مستشفي دكتورة ليليان
في اوضة همس.
رعد: بيأكل همس. يالا يا روحي كلي بقي
همس: والله شبعت مش قادرة.
رعد: طيب مش هغصب عليكي. بس شوية كدة وتكملي اتفقنا
همس: ابتسمت اتفقنا.
والباب خبط
رعد: ادخل
هبة: فتحت ودخلت. وبلهفة همس حبيبتي سلامتك. وراحت حضنتها
همس: بفرحة. الحمد لله طمنيني انتي عاملة ايه انا جيتلك وكنت قلقانة
بس اللي خصل خلاني امشي من غير ما اطمن عليكي.
هبة:حقك عليا انا اسفة كل ده بسببي . انا اسفة يا رعد بيه علي اللي حصل منصور ده شيطان.
رعد: بس انا بقي هربي الشيطان ده واعلمه الادب. علشان مايتجرأش تاني ويقرب من مراتي
همس: انتي عرفتي هو عمل ايه. انا بسببه كنت هخسر ولادي
هبة: بتعيط. لما فوقت حكالي بكل بجاحة. انا والله تعبت منه ربنا يخلصني منه بقي وارتاح
رعد: انتي عايزة تطلقي
هبة: ياريت. بس ازاي ده مفتري ولا هيطلقني. وهيبهدلني اكتر
رعد: لا متقلقيش. انوي انتي بس وانا اطلقك منه
هبة: ياريت النهاردة قبل بكره. انا لو عليا كنت سيبته من زمان. بس زي ما انت عارف انا وهمس ملناش حد. ومحدش كان هيقف معانا قصاده. حتي ابراهيم ابن عمنا صاحبه وهيدافع عنه
رعد:تمام انتي كدة ريحتي ضميري من ناحيتك. علشان اللي ناوي اعمله فيه. ميزعلكيش
همس: بقلق. وانت ناوي علي ايه. رعد ابوس ايدك ماتوديش نفسك في داهية علشان واحد زي ده
رعد: قعد جبها وسك ايديها وابتسم. حبيبتي ما تخفيش. انا عارف انا بعمل ايه. المهم دلوقتي انا هسيبك مع هبة تتكلموا شوية وانا هروح مشوار. ساعة بالكتير وراجع
همس: مسكت في ايده. لا وحياتي خليك معايا
رعد: ههههههه. احنا هنقلب عيال ولا ايه. والله مش هتأخر. وقرب منها وباسها من خدها. وشوشها. هتوحشيني يا قلبي ومتقلقيش مش هتاخر. وقام وكلم هبة. بصي يا هبة همس هتقعد هنا اسبوع. انا هبعت السواق يجيبك كل يوم وتجي تقعدي معاها بالنهار وانا في الشركة. وتروحي لما انا ارجع علشان مانسيبهاش لوحدها. اوك
هبة: بفرحة. يا سلام وانا تحت امرك. وامرها انا اخدمها بعنية
همس: ابتسمت. ربنا مايحرمنيش منك ابدا يا هبة
هبة: ولا يحرمني منك ويارب تقومي بالسلامة ان شاء الله.
رعد: طيب اسيبكم انا بقي. ومش هتاخر. وغمز همس سلام يا روحي
همس: ابتسمت. سلام يا حبيبي. وخرج رعد.
هبة: ربنا يسعدك يا همس. رعد بيه ده راجل ولا كل الرجالة. حاجة كدة مفيش منها في الزمان اللي احنا فيه ده
همس: اتنهدت. اه يا هبة. انا لو كنت عشت عمري كله احلم براجل احبه واتجوزه. عمري ما كنت هحلم براجل زي رعد. ربنا يخليه ليا ويحفظه. بقولك ايه يا هبة لو في اي وقت. جات مها مرات رعد او جده بلاش. تبيني قدامهم اننا بنحب بعض وكدة.
هبة: هو متجوز غيرك.
همس: بصي هي قصة طويلة انا هحكيهالك. بس اوعي حد يعرف اللي بيني وبين رعد. هما فاكرين انه جواز علشان الخلفة وبس........

في مخزن رعد

منصور متعلق من رجليه ومضروب
رعد: دخل بهيبته ووقاره المعتاد ووقف قصاده وحط ايده في جيبه. اهلا بمنصور الكلب. اللي مصر يلعب في عداد عمره
منصور: هو انت كل مرة تاخدني علي خوانه. انت عايز مني ايه مش كفاية اشتريت البت. وختها مننا
رعد: ضربه بالقلم. البت دي يا بن الكلب تبقي مراتي. مراة رعد الحديدي. وانت اتجاوزت حدودك علي الاخر. انا عدتلك اول مرة لما عرفت انك اتهجمت عليها قبل ما اتجوزها. والتانية لما حاولت تخدها من الفندق. ودي الثالثة وزي ما بيقولوا. الثالثة تابتة. وانا بقي هعرفك ازلي متفتحش عينك في جنس ست.
منصور: بخوف. ليه انت ناوي علي ايه
رعد: هههههه. لا ده انا ناوي علي كل خير. اصل اللي يفكر يضرب مراتي وكمان يعتدي عليها. يبقي جني علي نفسه. وبصوت عالي مروان فين دكتور حسين
مروان: موجود يا باشا. تعالي يا دكتور حسين.
منصور: دكتور ايه انا مش عيان
دكتور حسين: تحت امرك يا رعد باشا
رعد: انا عايزك تشوف شغلك. بس اهم حاجة متنساش المضاض الحيوي والمسكن. علشان الجرح
مروان: هههههه. طول عمرك قلبك كبي. يا رعد باشا
حسين: متقلقش سيادتك.انا هظبته علي الاخر.وقرب من منصور
منصور: لا لا انت هتعمل ايه ابعد عني
مروان: رجالة امسكوه كويس
رعد: ما تخفيش يا منصور. دي عملية صغيرة. هتنسي بعدها انك كنت راجل علشان تتلم وتبعد عن بنات الناس. وخرج رعد ووراه مروان
منصور: لاااااااااااااا
عند عربية رعد.
مروان: كان في حاجة يا باشا عايز ابلغهالك
رعد: خير في ايه.
مروان: جاتلي اخبار. ان توفيق باشا قالب الدنيا علي محمود. المحامي اللي خلناه يقدم البلاغ.
رعد: حط ايده في جيبه وسند علي العربية. امممم. ومحمود فين دلوقتي
مروان: مستاخبي زي ما سيادتك امرت
رعد: تمام خليه كدة ومايظهرش الا لما اطلبه. واهم حاجة الحراسة توفيق لو عرف طريقة مش هيرحمه. انا ماشي ولو حصل اي جديد تبلغني بيه فورا
مروان: تمام يا باشا. مع الف سلامة.

وعدي كام يوم وهمس اتحسنت. والدكتورة سامحتلها تخرج من المستشفي. ورجعت البيت. وهبة كانت بتروحلها تقعد معاها من وقت للتاني. ورعد فعلا طلقها من منصور وهو بعد اللي حصله طلقها ومحدش يعرف هو راح فين.
اما عدي فقلب اسكندرية علي هنا ومش لاقيها. وراح عند شغلها القديم وسأل اصحابها عليها. وبردوا مفيش فايدة. وفي يوم بالليل. عدي وهو ماشي بعربيته. افتكر المكان اللي شافها في اول مرة لما كانت قاعدة سارحانة. وهو وقتها افتكرها سراب وانه اتهيألوا انه شاف حلا. راح علي المكان ده وقعد يبص علي البحر ويفتكر هنا. وفاجأة. بص بعيد لقي هنا قاعدة علي صخرة وبتعيط. عدي فرح وابتسم وجري عليها وندهلها.
عدي: هنا هنا
هنا: اول لما سمعت صوته. مسحت دموعها ووقفت وشافته جاي بيجري عليها. هنا قبها رقص من الفرحة كان واحشها وهتموت وتشوفه. بس حاولت تتماسك. ومتبينش
عدي: قرب منها وحضنها وضمها لي بقوة. وبنبرة عاشق وحششتيني وححشششتيني اوي اوي
هنا: كانت روحها بتروح وهي كانت بتتمني انها تحضنه هي كمان. وتقوله انت اللي وحشتني اوي يا حبيبي فوق ما تتخيل بس فضلت جامدة وثابته وبتحاول تظهر عكس اللي جواها
عدي: حس انها مبتبدلوش نفس الحضن. وانها لسة زعلانه. بعد عنها بهدوء. لقاها دموعها بتنزل منغير صوت. قلبه وجعه عليها مسح دموعها بإيده كفاية بعد لحد كدة انا تعبان من غيرك والله كنت هموت يا هنا ليه عملتي فيا كدة
هنا: بإنكسار ليه؟ بتسأل ليه ده حتي انت الوحيد اللي عنده اجابت كل الاسئلة وخصوصا السؤال ده
عدي: بندم. انا عارف اني جرحتك. ووجعتك بس حاولي تعزريني. انا كنت ملخبط ومش عارف احدد اي حاجة. كنت خايف اكون بظلمك وبضيع حياتك معايا.
هنا ارجوكي سامحيني انا اسف. انا بجد عرفت اني بحبك لما سيبتيني.وقتها اتأكدت اني حبيتك من اول يوم شوفتك فيه. ارجعيلي يا هنا ارجوكي. انا بحبك والله بحبك
هنا: 😍ما كنتش مصدقة نفسها وعايزة ترمي نفسها في حضنه وتقوله اخيرا قولتها وريحت قلبي. بس كانت خايفة تتسرع وتصدق. ويكون ده نتيحة بعدها عنه بس وتعاوده عليها ولما ترجع ليه يرجع يحتار تاني فقررت انها تكون ذكية ومتتسرعش وتسيبه موهوم انها مش مسمحاه لحد لما تتأكد انه بيحبها بجد.
عدي: هنا .. هنا انتي مبتروديش ليه.
هنا: بتحاول تستجمع شجاعتها. بص يا عدي اللي انت عملته معايا كان منتهي الانانية قربت مني وانت كنت لسة بتحب مراتك وخلتني اقرب منك واحبك. وبعد ما اتعلقت بيك جيت انت بكل قسوة وفوقتني من حلم جميل كنت عايشاه. وجرحتني ووجعتني. وجاي دلوقتي بتقولي انك مبقتش محتار ولا متردد. وانك بتحبني. منتظر مني ايه. طبعا اترمي في حضنك وانسي كل حاجة. لكن لا انا لسة منستش جرحك ليا وزي ما انت اخدت وقت تفكر وتستقر علي قرارك. انا كمان لازم اخد وقتي لحد لما اشوف اذا كنت هقدر انسي وارجع زي الاول ولا هبعد عنك ونتطلق زي ما اتفقنا
عدي: لا يا هنا احنا مااتفقناش. انتي اللي قولتي عايزة تتطلقي. وانا رفضت وهفضل ارفض. ومش ممكن هخليكي تضيعي من ايدي. بس هسيبك تاخدي وقتك وهداوي جرحك اللي انا السبب فيه. بس انتي اديني فرصة.
هنا: بصتله وسكتت
عدي: قوليلي انتي كنتي قاعدة فين الفترة دي
هنا: قاعدة في فندق.
عدي: مسك ايديها طيب تعالي نجيب حاجاتك من الفندق. علشان نروح شقتنا
هنا: شقتنا؟
عدي: ايوة نسيتيها ولا ايه. الشقة اللي بيتي فيها معايا اول مرة اتقابلنا فيه.
هنا: بس دي مكنتش اول مرة
عدي: هو انتي اختي بالك مني المرة اللي قبلها لما شوفتك هنا
هنا: هزت راسها. ايوة يومها لقيتك بتبصلي بإهتمام فقلقت واول لما انت جالك تليفون. قمت ومشيت بسرعة. ولما شوفتك.بعد لما فوقت مصدقتش نفسي وافتكرت انك خطفتني
عدي: ابتسم وبخبث. هو بصراحة انتي تتخطفي. ده الشيطان يومها كان عايزني اعمل عمايل وانتي متخدرة.
هنا: بغضب مصتنع. عدي
عدي: احمم. خلاص متبقبش حمقيه كدة. يالا تعالي نروح نجيب حاجاتك من الفندق. وراحت معاه العربية وهما ماشين.
عدي: شايف هنا سراحانة ولسة زعلانه.احمم قوليلي عملتي ايه لوحدك الفترة دي. وليه شكلك تعبان كدة انتي مكنتيش بتكلي كويس
هنا: بصتله بعتاب من غير كلام. وسكتت.
عدي: حس انه سؤال سخيف. لانها حالها وشكلها التعبان ووشها الشاحب من قلة الاكل والنوم. كافلين انهم يجاوبوا عليه انها كانت ضايعة بسببه
هنا: مسكت السي دي وشغلت اغنية (لعمرو دياب) ردت بيها علي سؤاله بس بطريقة توجعه زي ما اتوجعت.
وكانت اغنيه( يهمك في ايه)( يهمك في ايه اموت ولا اعيش ده كلام مالكش تسألني فيه. وهتقولي ايه. ده اللي بيتغير اكيد بيبان عليه. مين اللي قدامي ده واحد معرفوش مبقتش اخاف عليه اسيبه او اجرحه اااه عشاق كتير اتقابلوا عادي مكملوش. واهو كل واحد يعمل اللي يريحه.نفسك تسمع ايه. شوية كلام تريح ضميرك بيه.وهيفيد بإيه روح شوف حياتك جرح قلبي سامحت فيه. مين اللي قدامي ده واحد معرفوش. مبقتش اخاف عليه اسيبه او اجرحه. عشاق كتير اتقابلوا عادي مكملوش واهو كل واحد يعمل اللي يريحوا. ااااااه. اااااه. واهو كل واحد يعمل اللي يريحه)
عدي: غمض عنيه بألم وندم علي انه جرحها كدة. واتمني انه مكنش يعمل كدة ولا يقولها الكلام اللي قاله. بس قرر انه يتحمل نتيجة اللي عمله. ويتحملها لحد ما جرحها يلم وتنسي اهانته ليها.
ووصله الفندق. وهنا جابت حاجاتها وراحوا علي شقة عدي. ولما دخلوا الشقة. عدي اخد شنتيطها. ودخلها اوضته.
هنا: انت ليه دخلت الشنطة في أوضتك
عدي: يعني ايه ليه علشان تدخلي تغيري هدومك وننام
هنا: نإيه ننام ليه هو احنا هنام في اوضة واحدة
عدي: اه طبعا انتي مش مراتي ولا ايه.
هنا: بلخبة لا لا انا هنام في اوضة لوحدي
عدي: قرب منها وحضنها من ظهرها. وبصوت هادي. مش معني اننا زعلانين. انك تنامي في اوضة لوحدك. وبخبث. ممكن عادي ننام في نفس الاوضة ونفس السرير. واوعدك مش هقربلك. وهسيبك لحد لما تهدي وترجعي تحبيني زي الاول. وابتدي يبوسها برقة وهدوء من خدها ورقبتها
هنا: كانت بتنهار بين ايديه وعارفة ان لو ده حصل هتضعف. ومش هتعرف تنفذ خطيتها انها تعاقبه علي اللي عمله. بعدت عنه بسرعة. احممم لا لو مش هنام في اوضة لوحدي هرجع الفندق.
عدي: ابتسم بنصر. لانه حس انها خايفة تضعف. بس حب انه يسيبها تكمل لعبتها. اممم خلاص موافق. بس الكلام ده مؤقتا وبعد كدة هتنامي معايا في اوضتي وفي سرسيري وفي حضني
هنا: احممم. يا عالم ماتتفائلش قوي كدة. انا لسة مقررتش اذا كنت هكمل معاك ولا لا
عدي: قرب منها وحاوطها بإيده من خصرها. وهو بيلعب في شعرها بخبث. تؤتؤتؤ. انا خلاص قررت انتي هتفضلي مراتي حبيبتي ورح قلبي ومش ممكن هتطلقك ابدا. انا سايبك بس تهدي وبعد كدة مفيش حاجة في الكون مهما كانت هتمنعني عنك. وقرب اكتر وباسها بشغف وقوة ولهفة ودي اول مرة يبوسها من وقت ما بقت مراته. وبعد شويه بعد عنها وهو ساند جبينه علي جبينها وبصوت متقطع. بحبك يا هنا والله بحبك
ورجه باسها تاني وهنا كانت من حبها ولهفتها عليه مكنتش بتقاوم. لانها كمان محتجاله. بس خافة تضعف اكتر من كدة. بعدت عنه وهي متلخبطة ومتوترة
هنا:احمم ااااانا داخلة الاوضة التانية لو سامحت هاتلي شنطيتي من اوضتك. وجريت علي اوضتها
عدي: ابتسم علي خوفها . ماشي يا هنا اتقلي براحتك. بس والله يوم ما توقعي مش هرحمك. ااااه كنت غبي لما ضيعتك من ايدي. بس معلش هانت مش هسيبك غير لما ترجعي تدوبي فيا من تاني.


Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 07-04-19, 12:42 PM   #28

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

(الحلقة الخامسة والعشرون)#ريحانة #

في صباح يوم جديد علي ابطالنا. في الإسكندرية. في شقة عدي

عدي: نايم وصحي علي تليفون رعد.. الو ايوة يا بني في ايه علي الصبح
رعد: بعصبية. تصدق انك بارد ايه مستهبل حضرتك وسايبني طالع عيني في الشغل والمقابلات مع العملاء وان نايم في العسل. اومال لو كنت عريس بجد كنت عاملت ايه. كاتك الارف وانت فاضحنا
عدي: اوفففف. خلصت وصلت التهزيئ. وقام وقعد. اعمل ايه بس. انا قولت اقعد انا وهي يومين كدة يمكن تحن وتلين. لكن دماغها جزمة بنت اللذين. منشفة ريقي معاها. ومصممة كل واحد ينام في أوضة
رعد: بخبث. خدها بالحنية. متستعجلش
عدي: بغيظ. ده انت بتردهالي بقي
رعد: ههههههه. بصراحة اه تستاهل ده انا بسببك عشت ايام وانا هموت علي همس. بسبب نصايحك الزفت وفي الاخر طلعت بتحبني. منك لله ضيعت عليا شهر بحالوا وانا بعيد عنها. جرب بقي يا فلحوص. انها تبقي قدامك ومش طاياها
عدي: تصدق انك غلس. وانا غلطان اني رديت عليك
رعد: لا بقولك ايه نتكلم جد بقي احنا عندنا شغل كتير وانت وهنا لازم ترجعوا النهاردة بالليل او بكرة الصبح بالكتير. ومتنساش اننا أخر الاسبوع في عشاء مع الوفد الايطالي
عدي: اااه ده كنت ناسي
رعد: لا والله ليك حق. عدي متتأخرش انا تعبت من متابعة الشغل وكمان همس كانت تعابنة ما انت عارف
عدي: اه صحيح هي عاملة ايه دلوقت
رعد: اتنهد. الحمد لله احسن كتير
عدي: بخبث. انت كنت بايت عندها
رعد: هههههه. اه اصلا مبقتش اعرف من غيرها
عدي: يخربيتك. انت تقريبا عندها علي طول طيب وجدك ومها
رعد: لا عادي انا بروح كل يوم بالليل وبعد ما يناموا بنزل واجي لهموسة وابات معاها
عدي: هههههههه. يخربيت المراهقة المتأخرة اللي انت فيها
رعد: ههههههههه. اعمل ايه بس تصدق. والله مش بغمض غير وهي في حضني
عدي: انت بتغظني ولا ايه ما تتلم
رعد:هههههههه بصراحة اه
عدي: بيجز علي سنانه. اقفل يا رعد اقفل
رعد: هههههههههه. طيب والله فرحان فيك. سلام. وقفل رعد
رعد: بص علي باب الاوضة. هي همس اتاخرت ليه بتعمل ايه برا. وقام من السرير. وخرج لقاها في المطبخ. ابتسم وحضنها. ممكن اعرف اميرتي سيباني لوحدي و بتعمل ايه
همس: ابتسمت ولفت ليه واتعلقت في رقابته. هكون بعمل ايه بحضرلك الفطار
رعد:وهو لسة مبتسم و بعتاب. طيب وهو ده ينفع حبيبة قلبي انتي تعبانة والدكتورة عايزاكي ترتاحي
همس: بحب. انا لو بموت هعملك اي حاجة تخصك وانا مبسوطة
رعد: ملس علي خدها. اااااه يا همس كان نفسي اقبلك من 10او 15 سنة كدة
همس: ههههه. ده انا كنت ساعتها صغيرة اوي
رعد: بعشق. انا كان نفسي اتجوزك وانتي يادوب كدة 17 سنة. كان نفسي اكون اول راجل في حياتك.
همس: بإحراج. هو انت زعلان اني كنت متجوزة قبلك
رعد: اتنهد بغيظ وغمض عنيه. بصراحة انا بحاول انسي الحكاية دي. مجرد اني اتخيلك في حضن راجل غيري حتي لو كان جوزك وميت. بتجنن
همس: بتملس علي خده بحنية. اسفة بس انا متأكدة اني لو كنت قابلتك الاول عمري ما كنت هتجوز غيرك
رعد: حضن ايديها اللي علي خده. وباسها. وانا كمان اكيد لو كنت قابلتك مكنتش هتجوز مها
همس:بغيرة. هو انت عمرك ما حبيت مها
رعد: فهم انها غيرانا. امممم بتسألي ليه
همس: حطت ايدها في وسطها. وبغضبب.نعم هو مش انت قولت انك عمرك ما حبيتها
رعد: ضحك علي حركتها. هههههههه طيب لما انتي عارفة بتسألي ليه
همس: ابتسمت. بشوف لتكون غيرت رايك
رعد: شدها لحضنه. انا محبتش ولا بحب ولا هحب غير همسة قلبي اللي ملكت دنيتي كلها. مش بس قلبي
همس: ابتسمت. بحبك
رعد: بحبك. وبموت فيكي. وشالها
همس: انت بتعمل ايه
رعد: ابدا عايزك في كلمة قبل ما نزل الشركة
همس: هههههه. بطل جنان. انت ناسي كلام الدكتورة
رعد: غمزها. هو ده وقت دكتورة. سامحيني يا دكتورة ليليان. اصل مراتي حلوة اوي. واخدها ودخلوا اوضتهم

في شقة عدي.

عدي قام ودخل الحمام واخد حمام وخرج وهو لافف الفوصة علي وسطه. وبيدندن وبينشف راسه بالفوطة. وخرج راح المطبخ علشان يعمل قهوة. لقي هنا وافقة بظهرها بتعمل القهرة
عدي: مبتسم. صباح الخير
هنا: بعفوية بتلف. صباح ال. واتصدمت من شكله. وخبت وشها بإيديها. ولفت بعيد عنه. يا نهارك اسود. ايه ده انت ازاي تخرج كدة
عدي: هههههههههه. كدة ازاي يعني.
هنا: وهي لسة لافة ظهرها ليه. انت بتسأل . امشي روح البس هدومك وما تنساش اني في حد عايش معاك.
عدي: قرب منها وبخبث. حد. تؤتؤ انا عايش مع مراتي. متنسيش انتي الكلام ده
هنا: خايفة يتهور ويعمل اي حاجة . احمم لو سامحت ابعد وروح البس هدومك.
عدي: امممم. ده تحزير ولا طلب
هنا: بتجز علي سنانها. لا يا خفيف ده امر
عدي: بخبث. امر يا سلام ده انا بموت في الاوامر خصوصا لما تكون من واحدة حلوة وزي القمر زيك كدة
وقرب وراها وحاوطها بإيده
هنا: اتنفضت. عدي انت بتعمل ايه
عدي: ابتسم بمكر. ومد ايده اخد تفاحة من الطبق. ابدا ده باخد تفاحة وماشي. مبعملش حاجة. الا اذا انتي عايزة حاجة فأنا معنديش مانع
هنا: زقته وبغضب.انا مش عايزة حاجة و امشي بقي
عدي:ابتسم بإستفزاز. خلاص ماشي اهو. ومال عليها ووشوشها. بس تعرفي بتبقي حلوة اوي وانتي متنرفزة. وسابها وبعد ودخل الاوضة يلبس
هنا: حطت ايدها علي قلبها وابتسمت. الله يخربيتك. هتموتني ناقصة عمر بحلاوتك وسهوكتك دي. قمر يخرب عقلك
دي: مكنش مشي. ورجعلها تاني . . والله كتير قالولي كدة.
هنا: اتغاظت منه. وحدفته بالمعلقة
عدي: اتفادي الضربة. ههههههه يا مجنونة هتعوريتي. انا كنت راجع اقولك تعمليلي قهوة معاكي
هنا: ليه كنت الخدامة بتاعتك
عدي: خلاص انا جاي اعمل لنفسي بس يا رب الفوطة ما توقعش. وسعي كدة
هنا: اتخضت. فوطة ايه لا لا روح البس وانا هعملك القهوة.
عدي: ابتسم بإستفزاز. اوك ناس متجيش غير
هنا: بغضب. بإيه
عدي: غمزها بالفوطة. وبعتلها بوسة في الهوا. سلام يا موزة اروح البس بقي احسن اخد برد. ومشي
هنا: اتغاظت وبعدين في المصيبة ده اناهعمل معاه ايه بس انا بجد خايفة انهار في ايده. وابتسمت يا لههوي. عليه فظيع يتقاوم ازاي ده بس وخبطت راسها بإيديها اخ يا رب الصبر من عندك
وعملت هنا القهوة. ودخلت خبطت علي عدي في أوضته.
عدي:بيلبس التيشرت. ادخلي يا هنا
هنا: فتحت الباب.وهي برا الاوضة.انا عملتلك القهوة
عدي: مبتسم. طيب ما تدخلي مالك مكسوفة ليه
هنا: لا انا مش مكسوفة. بس ملوش لزوم انا هستناك برا
عدي: بحزم. هنا قولتلك ادخلي
هنا: بغضب. اوففف. ودخلت اديني دخلت نعم
عدي: ابتسم ومسك ايديها. وقعادها علي السرير وقعد جنبها. ممكن اعرف انتي ليه من ساعة ما جينا هنا وانتي بتتعمدي تبعدي عن الاوضة دي ومش بترضي تدخليها نهائي.
هنا: بصت في الارض بحزن وسكتت
عدي: رفع وشها بإيده وبهدوء. هنا انتي خايفة مني
هنا:بصت في عنيه ودمعت. كان نفسها تقولو انا لو خوفت من الدنيا كلها عمري ما اخاف منك الا انت انا مع جرحك ليا مش بحس بالامان غير معاك
عدي: مسح دموعها. وبحب مالك يا حبيبتي بتعيطي ليه. هنا انا يمكن بهزر معاكي واجر شكلك. لكن لازم تكوني متأكدة اني عمري ما اخدك غصب مش انا مش عدي اللي يجبرك علي حاجة زي دي حتي لو كنتي مراتي. لازم يوم ده ما يحصل يكون برضاكي وبسعادة من غير الحزن اللي في عنيكي ده.
هنا: عيطت اكتر وصوت عياطها كان عالي
عدي: اخدها في حضنه بحنان. وكان بيهدهدها زي الاطفال. بس علشان خاطري كفاية انا اسف والله اسف اني جرحتك في يوم او قولت كلمة زعلتك. ووجعتك.بس اوعدك اننا ننسي كل حاجة انا هنسي الماضي وهنسيكي كل حاجة وجعتك اوعدك
هنا: كانت نفسها تقولي. انت عمرك ما هتنساها طول ما انت فاكر كل تفاصيل حياتكم مع بعض عمرك ما هتنساها طول ما صورها ماليه البيت هنا وفي القاهرة عمرك ما هتنساها. حتي الاوضة دي انا مش بحب ادخلها علشان حلا كانت بتشاركك فيها. مش لاني خايفة منك. بس كل ده خافت تقوله علشان ميجرحهاش تاني ويقولها انها عايزة تمحي حلا من حياته. فضلت تبكي من سكات
عدي: خرجها من حضنه بهدوء. ومسح دموعها. وبص في عنيها. هنا انتي كرهتيني ولا لسة بتحبيني
هنا: بصت في عنيه. وكبريأها منعها ترد
عدي: ملس علي شفايفها اكنه بيرسمها. ليه مسمعتهاش منك. يعني يوم ما اتأكد منها واقولهالك انتي تحرميني منها. قوليها يا هنا ريحي قلبي
هنا:متحملتش. بصتلها وسرحت في ملامحه ولمسته ليها اللي غيبتها في دنيا تانية.بحبك
عدي: ابتسم وقرب منها ومال بيها علي السرير. وبسها بهدوء من خدها وشفايفها ورقبتها وكل بوسة معاها كلمة بحبك. بحبك
هنا:حاوطيته بإيديها.وسلمت للحظة اللي انتظرتها من وقت ما شافته انه يعترفلها بحبه باللهفة دي. وحاولت تصدقه للحظة. حتي لو من جواها عارفة انه لسة بيحب حلا. فعلي الاقل بقي ليها مكان ووجود مهم في حياته. وقررت انها تدخل العالم بتاعه واحدة واحدة. لحد ما تتملكه وتكون هي اللي في قلبه وعقله.
وفضل الوضع كدة لقترة هما محسوبهواش. وفاقه علي جرس الباب
هنا: زقت عدي وقامت تجري. برا الاوضة
عدي: جز علي سنانه. ومسح وشه بإيده. مين ابن ال.... اللي بيخبط دلوقتي ده وقته دي كانت خلاص. ابتدت تحن.
وخرج عدي لهنا يشوف مين اللي بيخبط.
عدي: مين يا هنا
هنا: ده السوبر ماركت اصلي كنت طالبة حاجات.
عدي: قرب منها وابتسم بمكر. طيب بقولك ايه ما تيجي نكمل كلامنا اللي كنا بنقوله جوا قبل الجرس
هنا: بإستفزاز. تؤتؤتؤ مليش مزاج. ونصيحة متخدش علي كدة
عدي: رفع حاجبة. كدة ماشي يا قطة ابقي اتحملي بقي اللي جاي
هنا: ههههههه مباخفش. اتفضل القهوة
عدي: بسخرية هاتي يا سوبر مان
هنا: هو احنا هنرجع القاهرة امتي.
عدي: بالليل او بكرة الصبح
هنا: لا بالليل لا. بلاش تسوق بالليل
عدي:ليه بقي. و بخبث. ايوة صح انا نسيت انك بتحبيني وبتخافي عليا
هنا: اتغاظت. انت هتسوق فيها مكنتش ذلة لسان دي اللي هتمسكهالي
عدي: هههههههه. ذلة لسان. لا انا متأكد انها طلعت من قلبك. وتقصديها بس هسيبك تأوحي مع نفسك.
هنا:قامت ودبدبت في الارض برجليها ودخلت اوضتها
عدي: ههههههه. وضرب كف علي كف. لا اله الا الله بقي يارب اخرتها اقع في طفلة والله العظيم طفلة ومجنونة كمان. واتنهد بنفاذ صبر. الصبر من عندك يا رب

في سنتر التجميل الخاص بمها. وفي مكتب مها.

مها: ها فهمتي
زينب: انا بس عايزة اعرف . اللي هعمله ده فايدته ايه
مها: وانتي مالك انتي هتنسي نفسك ولا ايه اللي اقولك عليه يتسمع. تجيبي خط تليفون وتسجليه بإسم إبراهيم ابن عم همس. وتكلميها منه كل يوم فاهمة
زينب: فاهمة من عنيا
مها: وكمان عايزاكي تتعمدي تكلميها لما رعد يكون عندها. يعني لما تكلميها تسأليها لو عندها ولا لا. كمان هايزاكي تتعمدي تتكلمي معاها في حاجات تخليها تتكسف ترد عليكي قدامه. وتتلخبط ويبان عليها القلق. فاهمة
زينب: فاهمة. انا كدة ابتديت افهم حضرتك ناوية علي ايه.
مها: حلو اوي. يالا روحي اعملي اللي قولتلك عليه.

في شركة رعد وفي مكتبه.

رعد: هاه يا مروان في اخبار جديدة.
مروان: ايوة سيادتك. بالنسبة لتوفيق بيه اللجنة اللي عاينت المباني والمشروع كله. كتبت تقرير ان فعلا المباني غير مطابقة للمواصفات والنائب العام امر بضبط واحضار توفيق بيه. بس لاسف توفيق بيه. لحق نفسه
رعد: عقد حجبه بغضب ازاي
مروان: واضح انه كان عامل حسابه. وشيل الليلة كلها للمهندس المختص. وان هو اللي اتلاعب في المواد والاساسات من غير علم توفيق بيه وكل الورق والمستندات بتقول كدة
رعد: بعصبية. انت بتقول ايه والمستندات اللي كانت معانا كانت بتقول غير كدة
مروان: فعلا. بس هو والمحامي بتاعه عمله اوراق جديه بنفس التواريخ بس بإمضة المهندس.
رعد: خبط المكتب بإيده اااه منك يا توفيق. ممكن تدوس علي اي حد علشان مصلحتك ذنبه ايه المهندس ده يشلها مكانك
مروان: اللي عرفته انه هدد المهندس. بمراته وولاده. وعلشان كدة وافق. وكمان اداله مبلغ كبير. لانه لما يخرج من السجن مش ممكن هيشتغل تاني
رعد: جز علي سنانه. الله يلعنك يا توفيق. شيطان
مروان: بس متنساش سياتك ان اللي حصل ده هز صورتهم في السوق وهياخدوا وقت علي ما اللي حصل ده يتنسي. كمان مبيعات الكوموند اللي بيبنوه ترتجعت كتير اليومين اللي فاته. ده غير ان في ناس كتير طلبت انها تلغي التعاقد بتاعها معاهم يعني كمان خسره من ناحية تانية
رعد: تمام. عموما انا وراه ومش هسيبه. طيب عملت ايه في موضوع البنت زينب
مروان: زي ما سيادتك توقعت. زينب علي اتصال بمدام مها. وبتروحلها السنتر بتاعها. وكمان مدام مها بتروحلها المستشفي عند هادي. وبتقابلها هي مش هادي
رعد: قعد علي كرسيه. واتنهد. كنت عارف من يوم اللي حصل لهمس وانا حاسس ان زينب دي ورا اللي جرالها. طيب اسمع عايزها متغبش عن عينك وكل ما تقابل مها تبلغني سامع.
مروان: حاضر سيادتك اوامر تانيه
رعد: ايوة انا عايزك تراقب مها وتعرف هي بتتهرب من السواق بتروح فين. لانها اوقات كتير مابتكنش في السنتر. وكمان مبتنزلش للسواق عايز اعرف بتروح فين
مروان: تمام يا باشا عن اذنك.

في شقة همس

همس: قاعدة في اوضتها. ودخلتها سميرة
سميرة: مدام همس مدام مها الحديدي برا وعايزة تقابلك
همس: اتلخبطت وخافت. طيب روحي قوليلها نايمة
سميرة: حاضر
همس: اتصلت برعد...
رعد: ابتسم. حبيبتي وحشتيني
همس: ررعد مها هنا وانا خايفة يبان عليا حاجة
رعد: قام واخد مافيتحه وتليفونه. وخرج. همس ماتقبليهاش وانا جايلك حالا 10 دقائق واكون عاندك.
همس: طيب انا قولت لسميرة تقولها نايمة.
رعد: كان نزل في الاسانسير. وراح للعربية. طيب يا حبيبتي اهدي كدة وماتخفيش. هي متقدرش تعملك حاجة انا انسفها لو قربتلك
مها:فتحت باب الاوضة ودخلت علي همس وبعصبية وصوت عالي. عاملة فيها هانم يا زبالة يا رباية الشوارع. انا مها الحديدي مترضيش تقابليني والله لربيكي يا كلبة
همس: خافت منها. والتليفون وقع منها. ااااانا لا والله ابدا انا بس كنت تعبانة
رعد: كان سامع مها واللي قالته. همس همس . انتي معايا ردي عليا. ولقي صوت مها لسة بتزعق. اه يا مها الكلب وديني لربيكي انتي وجدك يا حيوانة. وزاد من سرعة العربية علشان يروح لهمس
مها: مسكة همس من شعرها. بقي واحدة شوارعية زيك. تضحك علي رعد الحديدي وتلحس عقله كدة
همس:بتعيط. وتحاول تفك ايد مها مش شعرها. ايه بس اللي بتقوليه ده. مفيش الكلام ده رعد بيه بيعطف عليا مش اكتر
مها: بغيظ. لا والله ومجيه عندك كل يوم والتاني وبياته هنا. تلاقيكي بتتمايصي عليه وعايزة توقعيه ما انتي واحدة رحيصة هنتظر من واحدة باعت حته منها.
همس: بدموع الله يسامحك.
مها: مسكتها من دراعها وهزتها. انتي ايه التمثيل ده عايزة تعملي فيها غلبانة وانتي زبالة. بس والله مبقاش مها الحديدي لو ما خليته يرميكي في الشارع اللي جابك منه ويدوس عليكي بجزمته. وزقتها بقوة
همس: كانت هتقع بس لقت نفسها خبطت في حضن رعد.
رعد: كان داخل والشر والغضب في عنيه من كلام مها وزقها لهمس. بس كان عايز يطمن علي همس الاول. بصلها بحنيه وملس علي شعرها. همس انتي كويسة عاملتلك حاجة قولي
همس: وهي بتحاول بمنع شهقات وجعها واهناتها ودموعها. هزت راسها لا مفيش حاجة
رعد: طيب تعالي اقعدي واخدها وقعدها علي الكنبة.
مها: واقفة متغاظة من اللي شايفاه. ده مش رعد اللي يعمل كدة. ربعت ايديها وبسخرية. ايه الحنية دي مكانتش واحدة ريكلام دي اللي انت خايف عليها
رعد:كان خلاص غضبه وصل للقمة من مها وسافلتها. ولفلها وضربها قلم هز ثباتها ووقعت علي الارض
رعد: مش رعد الحديدي اللي يتجوز ريكلام يا مها. وهمس اشرف من ستات كتير عاملين فيها ولاد ناس ومتربين وهما اوسخ خلق الله. واسألي صحابتك اللي كل يوم والتاني واحدة فيهم تيجي وترمي بلاها عليا.
مها: مسكة خدها ومش مستوعبة ان رعد ضربها بالقلم. وكمان معقولة صحابها بيشاغله جوزها وهي مش دريانة
رعد: شدها مها من دراعها. وقومها. مش عايز اشوفك هنا تاني برا.
مها: انت بتطردني علشان دي
رعد: دي اللي مش عجباكي تبقي مراتي زيك وكمان حامل في ولادي اللي انت معرتفيش تجبيهم ولو شوفتك هنا تاني يا مها هوريكي ايام اسود من الهباب. يالا امشي
مها: ماشي يا رعد. بكرة تعرف ان اللي بتحاملها دي متستهلش انها تكون مراتك ولا ام ولادك. وبكرة تشوف. ومشيت مها
همس: كانت منهارة من العياط من كلام مها.
رعد: قعد جنبها وخدها في حضنه. حقك عليا يا روحي اوعي تزعلي والله لو قربتلك تاني لطلقها
همس: بتعيط هي ليه شايفاني رخيصة كدة ليه بتجرحني كدة ليه
رعد: كفاية يا قلبي متعيطيش انتي
مش رخيصة انتي اغلي ست في الدنيا انتي مراتي وحبيبتي وامي واختي وكل اللي ليا متخليش كلام واحدة غلاوية ومتغاظة زي مها يأثر فيكي اهدي يا روحي
همس: رفعت وشها ليه. هو انت فعلا ممكن تندم انك اتجوزتني وتسيبني زي ماهي قالت
رعد: ابتسم. ومسح دموعها. مش ممكن يا قلبي اسيبك انتي روحي انتي دقات قلبي اسيبك ازاي. وانتي حبيبتي
همس: ربنا ميحرمنيش منك
رعد: ولا يحرمني منك يا اغلي من عنيا. ممكن تبطلي عياط بقي
همس: هزت راسها ممكن. ومسحت دموعها
رعد: ابتسم بخبث. لسه في دمعه ممسحتيهاش
همس: فين
رعد: اهي. وقرب منها وباسها بوسة طويلة
همس: ابتسمت. والله انت فايق ورايق
رعد: ههههههه وما فوقش ليه وبعدين اللي حصل ده جه مصلحة علشان ارجعلك بدري تعالي بقي انا هنسيكي مها واللي خلفه مها
همس: ههههههههه لا مش هاجي
رعد: غمزها بمكر. ماشي اجي انا.......


Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 07-04-19, 12:43 PM   #29

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

(الحلقة السادسة والعشرون)#ريحانة #
في ڤيلا الحديدي

توفيق: غضبان.طيب اهدي بس يا مها يا حبيبتي. وانا اوعدك اجبلك حقك. منه ومنها. بس اصبري شوية
مها: بتعيط. لا يا جدو ده ضربني. عارف يعني ايه ضربني وكمان قدام مين البنت الزبالة اللي ماتحلمش تكون خدامة عندي. انا يعمل فيا كدة انا مها الحديدي. وبقوة مسحت دموعها. جدو انت لازم تنتقم منه رعد بقي غول واستقوي ومحدش بقي قادر عليه وانت لازم توقفه عند حده
توفيق: بغل وهو بيكور قبضة ايده. رعد حسابه معايا تقل اوي.بس لازم اخد البنت دي منه علشان اللي في بطنها. بس لازم افكر هخدها منه ازي
مها: بمكر. انا اقولك يا جدو. انا اصلا كنت بدبرلها مصيبة علي مزاجك. علشان رعد يطلقها. ولو ده حصل ناخدها احنا ونخبيها عنه لحد لما تولد
توفيق: مصيبة ايه. قولي وانتي طالعة لجدك. دماغك كبيرة.
مها:...........
توفيق: ههههههههه. لا والله وكبرتي يا مها وبقيتي تخططي. وانا موافق. نفذي. بس عايزين نحرق قلبه علي الهادي. قبل الضربة الكبيرة اللي متأكد انها هتكسره وتجيبه الارض

في شقة رعد وهمس.

همس: نايمة وابتدت تصحي ملقتش رعد جنبها. قامت وقعدت. وبحزن.اكيد مشي علشان يروح يصالح الهانم مها ماهي كمان مراتوا. وبغضب. بس انا عايزاه ليا لوحدي انا وبس. انا كمان كان نفسي في حضنه للصبح. اكيد دلوقتي مها هي اللي نايمة في حضنه. يتري بيعمله ايه تاني. وخبطت السرير بإيديها. اوفففف. بس انتبهت علي صوته الرجولي الجذاب. وهو ساند بظهر علي باب الاوضة وللابس بنطلون البيجامه. وصدره عاري زي لما كان نايم جنبها.وشعره متلخبط من اثر النوم. وكان جذاب بكل معني الكلمة
رعد: بخبث. تؤتؤتؤ ما كنتش اعرف انك بتحبيني اوي كدة. ايه كمية الغيرة دي
همس: اتكسفت. وعضت علي شفايفها وابتسمت. وهي فرحانه لوجوده. وكمان كانت معجبة بهيأته اللي تخطف العين
رعد: قرب منها وقعد قصادها. ومسك ايديها وباسها. وهو بيبص في عنيها. كنتي فاكراني مشيت
همس: هزت راسها. ايوة وكنت زعلانة
رعد. بمكر وهو بيملس علي خدها. طيب حتي لو مشيت وزي ما بتقولي كنت مع مها ايه اللي زعلك
همس: بغضب ضربته بإيديها في صدره. يا غلس انت بتغظني
رعد: اي كدة بتضربيني. ماشي انا همشي واروح لمها. علي الاقل متجرؤش تقولي يا غلس ولا تمد ايديها عليا
همس: بدلع. اتعلقت في رقبته. وبصت في عنيه بس انا همس همسة قلبك واعمل اللي يعجبني
رعد: حاوطيها بإيده من خصرها. وابتسم. من امتي قطيتي الصغيرة بقت بتعرف تلعب بأونوثتها. ده انتي كنتي بتموتي من الكسوف لما كنت بقرب منك وابوسك. فاكرة
همس: فاكرة. وفاكرة كمان ان من يوم ما اعترفتلي بحبك. وانت بقيت جوزي وحبيبي اللي عمري ما اتكسف منه ابدا
رعد: هههههههه. لا بقي الكلام ده محتاج لإثبات. وقرب منها
همس: وقفته بإيديها. عندك
رعد: بحزن مصتنع. ايه بس وانا عملت ايه علشان تبعديني عنك كدة
همس: قولي الاول. انت ازاي كنت برا بشكلك ده وسميرة برا
رعد: ههههههه. لا بجد مجنونة. انت بتغيري عليا من سميرة كمان هو من شوية مها ودلوقتي الشغالة
همس: ايوة بغير. انت عايزني اسيبها تشوفك كدة وانت حلو وزي القمر
رعد: ابتسم. اولا انا مبسوط ان حبيبتي بتغير عليا وبتحبني كدة. ثانيا متخفيش انا متفق مع سميرة لما انا اجي هي تمشي بسرعة علشان اقعد انا وانتي براحتنا. يعني تلاقيها مشيت بعد مها علي طول.
همس: يعني احنا لوحدنا.
رعد: بمكر. اه لوحدنا زي لما كنا من شوية قبل لما ننام. فاكرة
همس: ابتسمت فاكرة. بس قولي انت هتبات معايا ولا ماشي
رعد: وهو بيحضنها وينيمها جنبه. والله ده يتوقف عليكي
همس: ازاي
رعد: وهو بيضمها بقوة.وبصوت خافت. يعني لو عايزاني ابات في حضنك هبات. ولو قولتلي امشي همشي. تختاري ايه
همس: بحنيه. تؤتؤ طبعا عايزاك تبات مش محتاجة كلام
رعد: وهو بتنفس في خصل شعرها. يبقي تدفعي
همس: ابتسمت علشان فهمته. ادفع وماله
رعد: ابتسم. وقرب من عنيها. بحبك. ومد ايده وقفل الابجورة

في الفجر عدي كان لسة صاحي ما نمش. وواقف في البلكونة لقي هنا خارجة ولابسة هدم صيفي خفؤفة بتتلبس علي البحر ورايحة ناحية الباب. استغرب وخرج لها
عدي: ممكن اعرف الهانم نازلة فين في وقت زي ده ومن غير ما تقولي لجوزك
هنا: اتخضت منه. انت ايه يا اخي في ايه كيف عندك تخضني
عدي: وهو انتي لسة شوفتي حاجة ده انا هفرمك. ومسكها من هدومها نازلة رايحة فين دلوقتي يا هنا انطقي
هنا: اهدي بس هفهمك. ونزلت ايديه اللي ماسكة هدومها. كنت نازلة البحر قبل ما نمشي علشان هيوحشني
عدي: حس ان الدنيا بتلف بيه ومش متحمل وصرخ فيها. لا لا بحر لا مش هتنزلي البحر يا هنا مستحيل اسيبك تروحي مني مستحيل
هنا: استغربت من رد فعله. ليه يا عدي ما انا طول عمري بنزل البحر. ايه اللي اتغير ف
عدي كان في حالة وجع وذكريات مؤلمة فكرته بماضي صعب هو بيحاول ينساه. وكمان خوفه وقلقة علي هنا اللي نورت ايامه بعد ما كان وحيد وبائس. بس كلامه كان بعصبية وغضب.
عدي: اللي اتغير انك مبقتيش ملك نفسك انتي بقيتي ليا بتاعتي ملكي ومش هسيبك تضيعي مني. البحر ده غدار خطفها مني زمان ومش هخليه يخطفك مني انتي كمان. انسي بحر لا يا هنا تشوفيه من بعيد لكن نزول لا لا مش هيحصل. وقرب منها ومسكها من ذراعتها الاثنين. وضغط عليها وبصوت عالي سامعة مفيش نزول بحر يا هنا مستحيل.
هنا كانت موجوعة وحاسة بألم في قلبها وحاسة ان سر غضبه وثورته دي ذكري حلا مش خوف عليها خوف علي شبيهة حلا مش لشخص هنا. وحاولت تستجمع هدوئها.
هنا: عدي انت لحد النهاردة مقولتليش حلا ماتت ازاي.
عدي: بصلها بغضب. ويفرق معاكي في ايه ماتت زي ما ماتت النتيجة واحدة. انها ماتت وبعدت عني
هنا بلعت ريقها بصعوبة ومعاه جرحه ليها بحزنه الظاهر علي حلا. وبنفس تصنع الهدوء
هنا: لا يفرق. لما تمنعني عن حاجة بحبها بسبب حلا يبقي من حقي اعرف
عدي اتنهد بحزن ووجع ومسح شعره بضيق بسبب تذكره للليوم ده اللي كان يا ما سبب في كوابيسه وقلقه لايام وسنين وما انتهتش الا بظهور هنا في حياته.
عدي: حلا كانت بتعشق البحر وبتحبه. بس كانت بتخاف من المياه بتخاف تعوم بس انا بعد جوازنا جرأتها وبقيت اخليها تنزل معايا. هي كان عندها عقدة من وهي صغيرة من البحر. وفي يوم كنا هنا اجازة وكنا مسافرين الصبح وهي في الفجر صممت تنزل البحر زي ما انتي عملتي دلوقتي.

فلاااااش باااك
هنا: وحياتي يا دودي عايزة انزل البحر قبل ما نرجع القاهرة احنا لسة مش هنيجي هنا تاني الا بعد شهور
عدي: شدها وقعدها علي رجله. حبيبة قلبي انتي اصلا كنتي بتنزلي معايا بالعافية. ولحد امبارح بس كنتي خايفة واحنا في الياه. اشمعني دلوقتي بس
هنا: مش عارفة حاسة اني عايزة انزل البحر وحياتي يا دودي. ومسكته من خدوده. وافقي بقي يا دودي
عدي: ابتسم. اعمل ايه في قلبي الحنين ده مبقدرش ارفضلك طلب. روحي اجهزي يا قلب وعقل دودي
حلا: باسته من خده. وبفرحة كبيرة. تسلملي يا قلبي

وقامت هنا لبست وجهزت وكمان عدي وعدي مكنتش يعرف انه بيوديها لنهايتها بإيده. ونزلو البحر سوا وقضوا وقت جميل كعادتهم لما بيكونوا مع بعض. وقت كله هزار وضحك ولعب بالمياه. بس فجأة عدي جالوا شد في رجله. وتعب
حلا: مالك يا حبيبي انت تعبان
عدي: لا يا روحي ده شد بسيط. كدة انا هطلع ارتاح شوية. وابقي انزلك تاني
حلا: لا يا حبيبي انا هطلع معاك. علشان اطمن عليك
عدي: ابتسم بلؤم. يا جبانة تطمني عليا ولا خايفة تعومي لوحدك.
حلا: بغضب. انا مش جبانة انا خلاص مبقتش اخاف وعندا فيك مش طالعة وهعوم لوحدي
عدي: ههههههه. ايوة ما انا عارف انتي بقيتي سباحة عالمية. اسيبك انا بقي لوحدك ولما اشوف هتعملي ايه هتعومي علي الشط انا عارف
حلا: خبطته في كتفه بغضب. غلس غلس والله لعوم بعيد كمان وهتشوف
عدي: خرج من المياه وهو بيغظها. طيب وريني
وفعلا عدي خرج وابتدي يفك رجله شوية وحلا بعدت بعيد جوا المياه وهي بتعمل كدة عند في عدي علشان ميقولش عليها جبانة بس ده مكانش في مصلحتها. وفجأة لقت نفسها لعدت والمياه بقت غويطة وهي ابتدت. تاخد نفسها بصعوبة وابتدت تنزل وتطلع وهي بتحاول ترجع بس مش قادرة. وعدي شافها قلق وقرب من الشط لقاها بتطلع لفوق وتنزل وهي بتحاول تعوم ومش عارفة. قلبه دق وخاف ودخلها المياه وهو بينده عليها. بس هنا كانت خلاص شربت ميه كتير والمياه قفلت مجري الهواء. ومبقتش بتاخد نفاسها. ونزلت لتحت قدام عينيه وهو بيحاول يوصلها بسرعة. وفجأة لقاها طفت علي ظهر المياه من غير حركة ولا نفس. وصلها ومسكها وهزها علشان تفوق بس ما فاقتش.
عدي: بدموع. حلا حلا ردي يا روحي. حلا ردي عليا يا قلبي لا متسيبنيش يا حلا لا ده انا حبيبك. انا هخرجك بسرعة.
وخرجها عدي من المياه بسىرعة وضغط علي صدرها علشان يخرج المياه بس ما فقتش. عملها تنفس صناعي بس مفيش فايدة. عدي حضنها بدموع ووجع وتأنيب لانه هو اللي سابها لوحدها.
عدي: لا لا يا هنا حبيبتي متسبنيش علشان خاطري قومي. والله مش هنزلك المياه تاني. والله مفيش بحر تاني خليكي جبانة انتي صح انتي مينفعش تنزلي المياه. بس قومي قومي يا حلا انا هموت من غيرك. وماتت حلا

بااااااك
عدي كان بيحكي وهو مش قادر يسيطر علي دموعه. دموعه كانت بتنزل غصب عنه.
عدي: انا السبب انا اللي قتلتها يا هنا انا اللي قتلتها انا
هنا كانت بتسمع ودموعها هي كمان بتنزل من الحزن والالم من كلامه واحسسه بالذنب وكمان من زعليها عليه ومنه. لانه لسة حاسس بنفس الوجع اكن اللي حصل ده حصل دلوقتي. يعني هو لسة منسيش حلا ولا هينسها. وحاولت تتماسك وتلاقي صوتها اللي اتخنق من الوجع والدموع
هنا: طبطبت عليه. كفاية يا عدي انت ملكش ذنب. ده عمرها وقدرها
عدي: بصلها بحزن. هنا انا عارف انك زعلانه بس والله غصب عني بس انا مش قادر اخسرك انتي كمان ارجوكي افهميني
هنا: بدموع. فهماك فهماك قوي صدقني.
عدي: شدها لحضنه وضمها جامد. هنا ارجوكي خليكي جنبي انا محتاجلك. متسبينيش
هنا كانت موجوعة ومجروحة. وهدوء عكس البركان اللي جواها.
هنا: عدي انت لازم تطلقني. اول لما نرجع القاهرة
عدي اتصدم. وخرجها من حضنه وهو في قمة غضبه.
عدي: انتي بتقولي ايه. انتي ليه مصرة توجعيني كدة. ليه كل لما قربلك تبعدي. ليه عايزة ايه جواز واتجوزتك حب وحبيتك قرب وبقرب منك عايزة ايه. قوليلي عايزة ايه بقي حرام عليكي
هنا كانت فقدت هدوئها اللي مبقتش قادرة تتظاهر بيه اكتر من كدة وبعصبية
هنا: جواز جواز ايه ده اللي بتتكلم عنه اللي اتجوزتهولي وانت مغصوب. وحب ايه انت بتضحك علي نفسك. انت بتحاول تقنع نفسك انك حبيتني. علشان تبرر لنفسك انانيتك. والقرب ده رغبة وغريزة مش اكتر. انا بالنسبة ليك جسم ووش شبه مراتك. لكن لا اسفة انا مقدرش العب دور الدوبلير ده اكتر من كدة.
انا جيت علي كرامتي كتير علشانك علشان حبيتك. لكن انت عمرك ما حبيتني. انت لحد النهاردة فاكر حلا حلا بتحب ده. حلا بتكره ده. ده عيد ميلاد حلا. دي ذكري حلا. حلا حلا انا خلاص تعبت. انا بقيت مش حاسة بنفسي مش حاسة بوجودي. حلا في كل حاجة في عقلك وقلبك وبيتك. صورها في كل مكان حتي عربيتك فيها صورة حلا. السلسلة اللي انت لابسها وبتحاول تداريها بعيد عني والي فيها صورة حلا. انا شوفتها النهاردة وانت خارج من الحمام وكنت ناسي نفسك. انا تعبت حس بيا حرام عليك. انا انسانة بني أدمه من حقي احس ان الانسان الوحيد اللي حبيته. ليا لوحدي مش بتشاركني في واحدة تانية انا اوقات بحس ان حلا عايشة ماماتتش. من كتر ماهي موجودة في حياتك.
ومسحت دموعها وهي بتحاول تهدي. انا عايزة اطلق وانت خليك مع حلا.
عدي: قرب منها وبهدوء وعتاب. حاضر يا هنا هطلقك بس مش دلوقتي. انا مرضاش ليكي انك تطلقي بعد 3اسابيع من جوازك. احنا هنتحمل بعض شهرين وبعد كدة هطلقك. واسيبك تعيشي حياتك. انا اسف اسف اني جرحتك قبل كدة. بس انتي جرحتيني دلوقتي اوي اوي يا هنا انا بحاول اثبتلك حبي وانك بقيتي حياتي وانتي بتلوميني علي ماضي انا بجاهد نفسي علشان انساه. بس انتي مش عايزة تساعديني. انتي لو كنتي حبتيني كنتي حاربتي معايا علشان الحب ده يستمر ويكبر. بس لاسف انتي عايزاني انا لوحدي اللي اعمل كدة.
ومشي خطوتين ولف بجنب وشه ليها ياريت تلبسي علشان هننزل القاهرة دلوقتي.
هنا: عدي استني.
عدي: لفلها بأمل ولهفة. انها تكون اتراجعت عن قرارها. وبصلها علشان تتكلم
هنا: انا لما نرجع هفضل في شقتي وانت في شقتك. وعلاقتنا هتفضل زي ما هي لحد لما نطلق.
عدي: غمض عنيه وهو بيجز علي اسنانه وبيكور قبضة ايده من غضبه منها ومن عندها وغبائها . وهز راسه بضيق ودخل أوضته

في اوضة عدي
عدي: رايح جاي وهو في قمة غضبه. ليه ليه يا هنا غبية غبية. ليه مش حاسة بحبي ليه ليه. وبعند وتحدي. لكن لا يا هنا مش عدي اللي يخسر. واقسملك انك في خلال الشهرين دول انتي بنفسك هتتمني اني مطلقيش. واوعدك يا هنا. وطلع تليفونه..... ايوة يا رعد معلش اقلقتك من النوم. بس عايز منك خدمه اسمع...........

هنا في أوضتها بتلبس وهي بتعيط.
هنا: انا بجد محتارة هو انا صح ولا غلط. هو بيحبني ولا لا ماهو انا مش هقدر اهين نفسي اكتر من كدة هو لازم ينسي حلا لازم. أوعدك يا عدي اني في خلال الشهرين دول لو مقدرتش انسيك حلا هتطلق. لكن لو حسيت انك فعلا بتحبني ونسيتها هعيش معاك عمري كله انا بحبك والله العظيم بحبك.

وخرج عدي ونده لهنا واخد الشنط ونزلها وركبوا الاثنين العربية من غير ولا كلمه وكل واحد جواه كلام ولوم وعتاب. بس احتفظ بيه لنفسه.

في القاهرة في شقة رعد وهمس.
رعد بعد لما صحي علي تليفون عدي وكلمه وقفل معاه. التفت لهمس حبيته وملاكه اللي بيعشقها وابتسم. لانها كانت لسة نايمة في حضنه وماسكة فيه. اكنها خايفة يسيبها ويمشي وهي نايمة. مرر ايده في شعرها وباسها من جبينها. وخرجها من حضنه برحة وبهدوء. ودخل اخد حمام. وخرج لقاها لسة نايمة. ابتسم علي شكلها وهي نايمة رعد بيعشق همس بيحب كل تفصيلة فيها حتي في نومها بيحب يشوف برائتها وحراكتها العفوية. جاب تليفونه وصورها اكتر من صورها وهي نايمة. ودي كانت عادته من اول يوم بقت فيه مراته بجد. كل لما يصحي وهي في حضنه يصورها علشان لما يبعد عنها يطلع صورها ويتأملها. وبعد كدة دخل المطبخ. علشان يحضرلها الفطار. همس ابتدت تصحي وهي بتتثاوب واتمطعت. وبصت جنبها ملقتش رعد بس لقت تليفونه جنبها علي الكومود. عرفت انه لسة موجود. قامت ولبسة الروب وخرجت لقته في المطبخ. ابتسمت.
همس: بقي رعد بيه الحديدي بجبروته وشدته دي واقف في المطبخ
رعد. لفلها وابتسم. وقرب منها وشالها من خصرها وقعدها علي رخامة المطبخ. وحاوطها بإيده.
رعد: ايوة يا سيتي عندك مانع. بحضر الفطار لأميرتي وملكة قلبي
همس: اممم بس دي معجزة. انت بنفسك تعمل كدة
رعد: باس ايديها. طول ما انا موجود انا اللي اخدمك واعملك كل حاجة وانا مبسوط. واعملي حسابك من هنا ورايح انا اللي ححضر الفطار مش انتي
همس: حاوطته من رقبته. تؤتؤ النهاردة استثناء. وبعد كدة مينفعش. الملك بتاعي يعمل حاجة وانا موجودة
رعد: ابتسم. وهو بيشيل خصل شعرها من علي عنيها. الملك بيعشق الملكة ومش عايز يتعبها.
همس: بحزن. رعد هو انت فعلا مش ممكن تندم انك اتجوزتني لاني
رعد: حط ايده علي شفايفها. شششش متكمليش. انتي حبيبتي ومراتي والملكة بتاعتي كمان. وانسي بقي اي كلام اتقال. انا من امبارح بحاول انسيكي اللي الغبية مها دي قالته. انسي يا روحي
همس:دمعت. انا بحبك اوي ومقدرش اعيش من غيرك. ارجوك اوعي في يوم تسيبني وتبعد عني
رعد: مسح دموعها وهو قلبه بيتعصر علي وجعها وجرحها اللي عارف انه من كلام مها. وخدها في حضنه اكنها بنته اميرته الصغيرة الجميلة اللي مش بيتحمل يشوفها زعلانه.
رعد: بس يا روحي بس مش عايزك تزعلي. طيب لو انا شايفك زي ماهي بتقول كنت سيبت الدنيا كلها وفضلت معاكي اصالحك. وخرجها من حضنه بهدوء. وحاوط وشها بإيده. وهو مبتسم. وبعدين ده رعد الحديدي بنفسه واقف يحضرلك الفطار ده ميخلكيش ملكة علي كل الستات
همس: ابتسمت. وباست ايده اللي حاضنه وشها. طبعا ده انا اخدت اكبر جايزة في الدنيا ان الراجل اللي ستات كتير بتجري وراه وتشاغله بيحبني انا وبيدلعني انا.
رعد: بمكر. هو من جهة انهم كتير فهم كتير.
همس: زغته في كتفه. غلس ما انا عارفة
رعد: هههههه. ايدك تقلت اوي يا هموسة
همس: هههههههه. مش انت اللي كل شوية تزغطني زي البطة
رعد: مسكها من خدودها وباسها احلي واجمل بطة. تعالي يا بطة بقي لما ازغطك.

عدي وقف علي الطريق عند بنزينة علشان يمول العربية.
عدي. التفت لهنا اللي كانت سكتة من اول ما ركبه وباصة من الشباك ومبصتلوش ولا مرة.
عدي: تحبي اجيبلك حاجة معينة علشان تفطري انتي ماكلتيش حاجة من الصبح
هنا: وهي ساندة راسها علي الشباك تؤتؤ. مليش نفس
عدي: اتنهد بنفاذ صبر. حجبلك زي
ونزل وشاور لعامل البنزينة يمول العربية ودخل يجيب قهوة وأكل ليه ولهنا.
ولما خرج لقي هنا سرحانة وباصة علي اتنين واقفين قصاد عربيتهم وشكلهم مخطوبين او متجوزين. وكانوا بيضحكوا وباين عليهم الحب. وشاف عنيها مدمعة. اتنهد بألم وركب العربية
عدي: اتفضلي يا هنا افطري.
اخدتهم منه وهي ساكته.
عدي: طلع بالعربية. وبعد شوية شغل السي دي. علي أغنيه بيعاتبها بيها عايز يقولها ارجعي وانسي. انا مش عايز اسيبك انتي اللي بتبعدي مش انا. وكانت( لعمرو دياب(مكنتش ناوي اودعك)(مكنتش ناوي اودعك. بس انت مافهمتش ومشيت ومحاولتش تسمعني او اسمعك.ده انا كنت لسة بكلمك وبقولك ايه فيا صعبتها عليا. معرفتش افهمك. انا ليه ساعتها مجاش في بالي كلام لحظة ما قولت سلام ليه سكت جرالي ايه. ازاي اسيلك تمشي كدة علي طول وانت اللي كنت بقول من الدنيا طلعت بيه.ده انا لو عليا يا حبيبي عايزك هنا جنبي ومفيش حاجة في قلبي يا ريت تفهم كدة. لا حبي ليك عمره انتهي ولا قولت نتفارق انت اللي بتفارق. اوهام وخلقتها. انا ليه ساعتها مجاش في بالي كلام. لحظة ما قولت سلام. ليه سكت جرالي ايه. ازاي اسيبك تمشي كدة علي طول وانت اللي كنت بقول من الدنيا طلعت بيه)
هنا عياطها زاد. وعدي كمان حزين نفسه ينسيها ويرجعها تضحك زي زمان. مسك ايديها وضغط عليها بحب.
عدي: بحبك يا هنا والله بحبك. وباس ايديها. وسابها
هنا: فضلت تعيط. وهي محتارة ومش عارفة تعمل ايه. بس كل اللي كانت محتجاه وقتها حضنه عايزة حضنه. قربت منه وهو فهم. وفرد دراعه. وهي نامت في حضنه.
عدي: ابتسم. وحضنها بإيده جامد. وباس شعرها وهو مبسوط هو لو مش هيطول منها حاجة غير انها تفضل في حضنه كفاية عليه هو عايزها تفضل كدة عايز يحس بقربها وكمان يحسسها بالامان. وفضل حاضنها لحد ما نامت في حضنه وهو سايق ووصل القاهرة.


Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 07-04-19, 12:43 PM   #30

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

(الحلقة السابعة والعشرون)#ريحانة #

ووصل عدي عند العمارة. وهنا كانت لسة نايمة في حضنه من وقت ماكنوا علي الطريق. بس هو كان مبسوط خصوصا انها من ساعت ما شافها وحتي لما اتجوزوا مافضلتش في حضنه كل الفترة دي. كان نفسه الطريق يطول اكتر علشان تفضل بين ضلوعه ويحس بقربها من قلبه.رفع وشها ليه وابتسم وشال شعرها من علي خدها ومال عليها وباسها بحب وحنان. قبل ما تصحي وتبعده عنها. وبعد عنها بهدوء وملس علي خدها. ااااه يا هنا انا لو عليا كنت لفيت ورجعت اسكندرية تاني علشان استمتع بحضنك لاطول وقت ممكن بس اعمل ايه لازم نرجع. وابتدي يصحيها وهو بيملس علي خدها بحنية. هنا..هنا..حبيبتي اصحي احنا وصلنا
هنا: كانت اصلا صاحية من وقت كبير بس هي كمان كانت مستمتعة بحضنه ومش عايزة تبعد ولا تحسسه انها صحيت علشان متبعدش عن حضنه. كانت عايزة تشبع من حضنه وريحة عطره اللي بتحبه وبتعشقه.ابتديت تفتح عنيها
عدي: ابتسم. ايه يا روحي كل ده نوم. ده انتي كنتي جعانة نوم
هنا: قامت من حضنه وعدلت شعرها وهدومها. احمم اسفة لو كنت تعبتك. اكيد دراعك وجعك من نومي عليه الفترة دي كلها
عدي: ابتسم. يا نهار ابيض. يوجعني وانتي في حضني مستحيل. ده كان نفسي الطريق يطول اكتر من كدة علشان تفضلي في حضني واشبع من حضنك اللي حرماني منه. ربنا يسامحك. بس تعرفي مكنتش اعرف ان حضني حلو اوي كدة
هنا: بتحاول تداري ضحكتها. احم هوانا نمت من وقتها علي دراعك ليه ما رجعتنيش علي الكرسي.
عدي: قرب منها بلؤم. اولا مكنتيش علي دراعي كنتي في حضني. ثانيا ازاي اسيبك للكرسي يعني ما انا اولي . مش كفاية كنتي حرماني منك حتي مش عايزة تنامي معايا في اوضتي وبتنامي لوحدك. وكمان عايزة تقعدي هنا في شقتك مش معايا. يا ظالمة
هنا: عدي احنا اتفقنا. هما شهرين وكل واحد يروح لحاله ونطلق.
عدي: حب يلاعبها ويخوفها. اممم وانا مقولتش حاجة بس احب اقولك اني مش هطلق الا لما خد حقي الشرعي منك.
هنا: حطت ايديها في وسطها. نعم يا عنيا
عدي:ههههههه. اهدي هتفصحينا هو العرق الاسكندراني طفح ليه كدة
هنا:بتجز علي سنانها. هو انت لسة شوفت حاجة. ده انا هخنقك ايه اللي انت بتقوله ده انت مجنون.
عدي: وانا قولت ايه غريب مراتي وانا جوزك وده حقي.
هنا: عدي متخلنيش اكرهك
عدي: بغيظ قرب منها. بالعكس ده انتي هتحبيني اوي اوي. اوعدك
هنا: اتنرفزت. ده بعدك مش هيحصل
عدي: والله هنشوف واعملي حسابك. انا هسيبك الشهرين دول برحتك خالص. بس اليوم ال59. هيكون اليوم المنشود. يا حلوة يعني قبل طلاقك بيوم. احسيبها بقي من النهاردة واعرفي يوم دخلتك يا عروسة. غمزها وسبها ونزل وينزل الشنط من العربية
هنا: كانت متغاظة منه. وخبطت التابلوه بتاع العربية بإيديها. ماشي يا عدي بتتحداني ده بعدك والله ما هخليك تطول مني حاجة وهتشوف. الله يخربيتك فصلتني. من شوية كنت عاملي فيها عبد الحليم. ودلوقتي قلبت علي زكي رستم. بس علي مين مبقاش هنا بنت ام هنا ان ما ربيتك. ووريتك النجوم في عز الظهر انا بقي هوريك الشهرين دول هعمل فيك ايه. اسني عليا
عدي: فتحلها باب العربية. هاه مش هنطلع بقي ولا ايه. وغمزها ومال عليها. ولا تحبي اجي جنبك ونكمل نوم هنا في العربية.
هنا: زقته وابتسمت بإستفزاز. هاهاها خفيف الظل اوي
عدي: ههههههه. ماشي مسيرك تقعي تحت ايدي يا قطة
هنا: طلعت لسانها وغاظته.ده بعينك وطلعت العمارة
عدي: عض علي شفايفه. أل اطلقها قال ده بعيد عن شنبها. حد يطلق العسسل ده. بس صاروخ بنت اللذين. وحياتك عندي لالعبك صح ووريكي من هو عدي.ونبتدي بأول لعبه لما تطلعي شقتك يا موزة. وطلع وراها وركبوا الاسانسير ووصله عند شققهم
هنا:اتفضل علي شقتك
عدي: بمكر. ودي تيجي بردوا لازم ادخلك واطمن عليكي. افتحي الباب
هنا: فتحت الباب واتصدمت من اللي شافته������يا نهار مش فايت ايه ده
هنا لقت الشقة مقلوبة عاليها واطيها.العفش متجمع والسجاد والتحف وكل حاجة.
عدي: بتصنع المفاجأة. ايه ده هو في ايه
هنا: مش عارفة مين اللي هيكون عمل كدة. تفتكر صاحب الشقة
عدي: مش عارف بس ازاي مش من حقه يدخل وانتي مش موجودة. تعالي لما ندخل جوا ونشوف في ايه
ودخله لقوا الحمام الكبير متكسر ومتبهدل وكمان الحمام الخاص بأوضة هنا.
هنا : انا مش فاهمة في ايه
في الوقت ده تليفون عدي رن ...رعد
عدي: ايوة يا رعد......... ايه ازاي ده حصل وانت ليه مقولتليش من بدري...... وبص لهنا اه قولت ده عريس ومش لازم اشغله ماشي حصل خير ..... لا لا متقلقش ساعة بالكتير وهكون عندك سلام
هنا:في ايه ايه اللي حصل
عدي: ابدا. رعد بيقولي واحنا مسافرين. الدكتور اللي في الشقة اللي تحتك. اشتكي من الحمامات بيقول في مشكلة ورعد جه وجاب عمال علشان يشوفه في ايه وبيصلحوا
هنا: وهو رعد معاه مفتاح الشقة
عدي: كل واحد فينا سايب للتاني نسخة من مفاتيحه كاملة علشان الطوارئ.
هنا: بغضب. طيب والعمل اعمل ايه افرض صاحب الشقة زعل ولا اتكلم وكمان انا هصلح الحاجات دي ازاي
عدي: ده علي اساس انك متجوزة توتي. انتي ملكيش دعوة انا اللي هتصرف.
هنا: طيب هقعد فين
عدي: مش محتاجة ذكاء في شقتي طبعا
هنا: بعند لا طبعا انا هشوف شقة تانية اقعد فيها او اجحز في فندق
عدي: مسكها من دراعها. بقولك ايه لمي الدور احسنلك. انا في الاول وافقت انك تقعدي هنا علشان قولت جنبي وتحت عيني. لكن تقوليلي شاقة تانية وفندق. اصحي يا ماما انتي مش متجوزة سوسن
هنا: بس اصل بعد الكلام اللي قولته في العربية مش مطمنالك
عدي: حاوطها بإيده من خصرها وقربها ليه. لا يا روحي اطمني. انا قولتلك مش انا اللي اغصبك. وكمان حددتلك يوم الدخلة واوعدك هيكون بمزاجك وعلي هواكي
هنا: زقته بغضب. انت بتتحداني يا عدي ماشي لما نشوف كلمة مين اللي هتمشي.
عدي: كلمتي انا يا روحي يالا قدامي علي شقتنا يا حلوة..
ودخلوا شقة عدي. وهنا مكنتش عايزة تقعد في الشقة علشان صور حلا اللي موجودة في كل مكان. اتنهدت واخدت نفس ودخلت
عدي: طيب دلوقتي مؤقتا هتنامي معايا في اوضتي لحد ما احضرلك اوضة علشان مفيش غير اوضتي والاوضة الصغيرة. والليڤينج والمكتب بتاعي.
هنا: بغيظ. عدي مش هنبتديها غلاسة. انا هنام لوحدي
عدي:بتصنع البرائة. والله مش غلاسة بس فعلا مفيش اوضة تانية
هنا: طيب وريني الاوضة الصغيرة دي الاول
عدي: بان عليه الضيق. هنا الاوضة دي مش هتنفعك
هنا: اشوفها الاول وبعدين ابقي احدد هتنفع ولا لا
عدي: وهو اصلا ماكنش عايزها تدخلها. طيب اتفضلي
دخلت هنا واتفاجأت لانها كانت اوضة بيبي فيها سرير بيبي ودولاب وكل احتياجات البيبي ولعب ودباديب. وكمان لقت عي الترابيزة اللي جنب السيرير اربع براويز في كل واحد صورة سونار لبيبي.
هنا: ابتلعت ريقها بصعوبة. انا مش فاهمة هو انت كنت مخلف من هنا
عدي: مسح وشه بضيق ووجع. وبلع ريقة بغصة. حلا كانت حامل في الشهر الرابع
هنا: دمعت. يعني هي ماتت وهي حامل
عدي: هز راسه. ايوة
هنا: وانت ازاي تنزلها البحر وهي حامل
عدي: هنا دي حاجة عدت وخلصت لو سامحتي متفتحيش معايا اي موضوع يخص حلا. حلا خلاص ماضي وانتهي. وانا عايز انساه. ومن بكرة هبعت حد يشيل الاوضة دي واجبلك اوضة جديدة ليكي هنا وهو خارج
هنا: عدي. استني
عدي: من غير ما يلف. اتنهد بنفاذ صبر. نعم
هنا: الاوضة دي محدش هيلمسها هتفضل زي ماهي. انا هقعد في الليڤينج
عدي: لفلها وهو مستغرب. مبقتش فاهمك ياهنا حقيقي مبقتش فاهمك. انا حروح اغير هدومي علشان اروح لرعد الشركة
هنا: بس انت منمتش طول الليل. وكمان سايق فترة طويلة ما ترتاح النهاردة
عدي: قرب منها وملس علي شعرها. انا راحتي في حاجة واحدة بس انتي. وباسها من جبينها. وخرج راح اوضته
وهنا فضلت تبص علي الاوضة وهي متألمة.
هنا: ليك حق يا عدي تفضل موجوع. اللي حصل مكانش سهل ده انت جبل علشان تتحمل ده كله. بس معلش استحملني شوية اللي انا بعمله ده زي كوي الجرح لازم اعمل كدة وابعد شوية واتعبك علشان تنشغل بيا وتنسي اللي حصلك.
وخرجت ودخلت الليڤنج. وقعدت تفكر .
وبعد شوية عدي خرج من اوضته بعد ما اخد حمام ولبس بس كان لسة مقفلش زراير قميصه. ودخل لهنا
عدي: ماشوفتيش تليفوني مش لاقيه
هنا: احمم. ثواني هقوم اشوفهولك.
عدي: لا لا خليكي انا حروح اشوفوا برا. وقرب منها.
عدي: قوليلي تحبي اجبلك غداء ايه معايا
هنا: اي حاجة مش هتفرق
عدي: تمام هشوف واكلمك قبل ما ارجع
هنا: اوك
عدي. كان متعمد يخرج كدة علشان هنا تعرف انه قلع سلسلة حلا اللي كان لابسها وهي زعلت. وهنا فعلا اخدت بالها انه قلعها
هنا: لما خرج ابتسمت. ده قلع السلسلة. معقول علشاني ولا يكون نسيها وهيرجع يلبسها تاني.
عدي: لبس هدومه كلها وهو خارج هنا ابقي شوفي الورقة اللي سايبهالك في اوضة البيبي. سلام
هنا: عقدت حاجبها. وجريت علي اوضة البيبي لقت ورقة وعليها السلسلة. فتحت الورقة.
عدي: انا فعلا قلعتها منستهاش ولا هرجع البسها تاني. وهتفضل في الوضة دي ودي هتكون اوضة الماضي كل شئ يخص حلا او الماضي هحطه في الاوضة دي. انا عايزك انتي عايز هنا حبيبتي ومراتي. بحبببك
هنا:���� باست الجواب. وحضنته حبيبي يا ديدو. وعضت علي شفايفها. وبمكر بس بردوا لازم ادوخك لحد ما تفقد الذاكرة هههههه. بس بحببك والله بحبك

في شركة رعد. وفي مكتب رعد

رعد: هههههههه. والله البيت دي جدعة خليها تربيك
عدي: هههههه. والله ساعات بحس انها مجنونة كل ساعة بحال. بس مش مهم انا وراها والزمن طويل ده انا عدي يا حبيبي
رعد: طيب يا دونجوان. نرجع لشغلنا بقي
مروان: خبط ودخل. رعد بيه
رعد: تعالي يا مروان. مالك في ايه
مروان: متلخبط وخايف من رد فعل رعد لما يعرف اللي هيقوله
رعد: بقلق. مالك يا مروان انطق حصل ايه
مروان: بص لعدي. معلش ده موضوع بخص مدام مها ولازم نكون لوحدنا
رعد: بص لعدي. بس عدي مش غريب وعارف كل حاجة عني اتكلم
مروان: صدقني مينفعش
عدي: طيب يا رعد انا هستناك عند وليد برا. علشان نكمل كلامنا. عن اذنكم
رعد: بغضب هز راسه. وبص لمروان اتكلم مالها مها
مروان: بيبلع ريقه بصعوبة. حضرتك كنت عايز تعرف هي بتختفي فين
رعد: وعنيه بتطق شرار. انطق يا مروان
مروان: كانت بتنزل شقة تحت السنتر بتاعها. بتاعة واحد اسمه معتز
رعد: هجم علي مروان ومسكه من هدومه. انت بتقول ايه مها مراتي بتنزل شقة معتز ده ليه
مروان: سيادتك انا مليش ذنب ده اللي انا عرفته. هما علي علاقة مع بعض. وهي عنده دلوقتي
رعد: كان في حالة غضب وغل لا توصف اخد مسدسه ونزل زي المجنون
عدي: شافه خارج وهو مش شايف قدامه. رعد رعد. ماله يا مروان انت قولتله ايه
مروان: لازم نلحقه يا عدي بيه ليرتكب جناية
ونزلوا ورا رعد وعدي لحق رعد قبل مايطلع بعربيته وركب جنبه. ومروان ركب عربيته وطلع وراهم. ووصل رعد للعمارة اللي فيها سنتر مها وطلع عند شقة معتز. وضرب الكالون بالمسدس. ودخل يدور عليها لقاها مع معتز في اوضة النوم.
رعد كان مش مصدق اللي شافه كان ينتظر من مها اي حاجة غير الخيانة بالشكل ده. رعد رفع المسدس وضرب علي معتز اللي حاول يتفاداها ونط من علي السرير بس الرصاصة جرحت دراعه لكن مااصابتهوش. وحاول يجري ورعد مسكه وضربه ضرب قاتل . لحد لما وشه كله مش باين من الدم. ولف لمها اللي نصيبها من الغضب والضرب ميقلش عن معتز ويمكن كان اكتر بكتير. معتز جري وخرج من الشقة ومروان حاول يمنعه. لكن عدي منه مروان وخلي معتز يهرب
مروان: رعد بيه ممكن يقتلني لاني سيبته
عدي: انت مجنون انت مش شايف عمل فيه ايه لو خرج ولقاه هيقتله هنا وتبقي فضيحة. سيبه واحنا هنعرف نجيبه بطريقتنا ونخلص عليه في المخزن مش هنا
رعد: كان لسة في الاوضة بيضرب مها. واللي كسرلها دراعها كمان. وهي كانت هتموت من الالم والصريخ
رعد: ماسكها من شعرها. بقي يا كلبه ياحقيرة تخونيني انا انا رعد الحديدي تخونيني مع الكلب ده. ده انا اتجوزتك وانا مش طايقك يا سافله ومع ذالك كنت بديكي حقك وانا مش عايز ابص في وشك. وفي الاخر تخونيني ليه يا زبالة يا رخيصة. بس هقول ايه ما انتي تربية توفيق والله يا كلبة لرجعك لجدك بمنظرك ده علشان ازلك وجرها من شعرها وخرج بيها
مها: بتعيط ومش قادرة من كتر الضرب وماسكة دراعها وبتتألم. وبتتكلم بصعوبة. لا.. لا ب. لاش فضايح علشان خاطري
رعد: وانتي لسة شوفتي فضايح.
عدي: رعد مينفعش تنزلها كدة لابسها

اي حاجة كدة بجد هتبقي فضيخة ولو حد شافها وصورها بكرة هتلاقي الصور مغرقة النت كله انت هتتفضح معاها. اسمع كلامي وتعالي علي نفسك
رعد: سابها وزقها بعيد عنه وهي وقعت في الارض.
عدي: دخل جوا جابلها روب وابسهولها. وشالها مروان هات العربية قصاد العمارة بسرعة.
رعد: نزلها اللي زي دي تتجر مش شعرها متتشالش
عدي: معلش ما انت شايف عملت فيها ايه وكمان عايزين الموضوع يبان انها تعبانة مش كتر.
ونزلوا العربية وعدي قعد مها علي الكنبة اللي ورا. وركب هو جنب رعد
ورعد طلع علي ڤيلة توفيق الحديدي. واول لما وصل. نزل وجر مها من شعرها ورفض ان عدي يشيلها تاني خل بيها علي توفيق ورماها قصاده علي الارض
رعد: بأرف وغضب. حفيتك عنك انا ميشرفنيش اني اخلي واخدة سافلة زيها علي زمتي. انتي طالق
توفيق: مصدوم. من شكل مها ولبسها وكمان الضرب اللي مضروباه. انت ازاي تعمل فيها كدة وليه طلقتها. ده انت جبت اخرك معايا يا رعد
رعد: بسخرية. اخري اخري انت لسة ما شوفتوش يا حديدي. اما ليه عملت فيها كدة فإسأل الهانم انا جبتها منين. جايبها من شقة واحد ومن حضنه وفي سريره.
توفيق: بص لمها. معقول يا مها امتي عملتي كدة
مها: بتعيط. اشمعن هو ماهو كمان مقضيها مع الزبالة همس
رعد: ضربها برجله بأرف. همس اشرف منك يا كلبة وبعدين دي مراتي مش مصاحبها يا واطية. ولعملكم انتم الاتنين همس مراتي وبجد واللي في بطنها ليا وليها ومن هنا ورايح مش عايز اعرفكم ولا يكون ليا بيكم اي صلة.
توفيق: يعني بجد طلعت بتحبها
رعد:ايوة بحبها واتجوزتها علشان بحبها مش علشان العملية.
توفيق: بغضب. كدة يبقي ترجعلي كل حاجة كتبتهالك
رعد: بسخرية هه. انت بتحلم انسي ولسة كمان انا هفضل وراك لحد لما اخليك تفلس وتسف التراب وادفعك تمن اللي عملته في امي زمان
توفيق: رعد انت مش قد اللعب معايا
رعد: هنشوف. مين اللي مش قد مين.
وخرج رعد وركب عربيته ومشي وهو مش طايق توفيق ولا مها.

في شركة حازم رشدي
حازم: انت اتجننت يا معتز جايلي علي هنا بالشكل ده
معتز:وهو بيتالم. اعمل ايه كنت هروح فين انا خايف يقتلني ده مجنون. انا كنت بسمع عن جبروته وخوف الناس منه. لكن مكنتش اتخيل انه بالشكل ده
حازم:بس هو عرف منين انا لسة كنت بحضرله الفضيحة. انا حتجنن

في عربية رعد.. تليفونه بيرن
رعد: عدي شوف مين انا مش فايق ارد علي حد.
عدي: دي غرام ... الو ايوة يا غرام لا انا عدي مش رعد خير في ايه
غرام: انا لازم اكلم رعد بيه بسرعة بخصوص موضوع مها مراته
عدي: بص لرعد. مها وانتي تعرفي موضوع مها منين
رعد: بصله بغضب واخد منه التليفون. ايوة يا غرام في ايه
غرام: في واحد اسمه معتز جه دلوقتي لحازم وشكله مضروب جامد. وعرفت ان حازم هو اللي كان زقه علي مها مراتك علشان يصورها معها وحازم يفضحك.
رعد: فرمل العربية بقوة. وهو بيجز علي سنانه. حازم ابن الكلب وديني لاقتله
غرام: بس حب اطمنك الڤيديوهات اللي ادهالي كلها انا مسحتها علشان تعرف اني علي وعدي معاك. المهم انت تمسح الڤيديو بتاعي
رعد: خلاص يا غرام مش وقتك. هنبقي نتكلم بعدين.
رعد: شوفت الكلب حازم هو اللي وراها وبعت معتز يشاغل مها ويصورها معاه كمان انا هروحله وهقتله
عدي: مسك ايده. اهدي واتقل. اللي زي حازم ده يتلعب معاه بنفس طريقته الوسخة. سيبهولي وانا هلبسه في الحيط ملكش دعوة انت
رعد: مسح وشه وشعره بغيظ.
عدي: بقولك ايه اطلع علي شقتك وروح لهمس. هي اللي هتخرجك من اللي انت فيه انت مبترتحش غير معاها
رعد: هز راسه عندك حق انا هروح علي هناك. وانت ابقي خد العربية. وارجع الشركة وابقي ابعتهالي مع مروان
عدي: تمام المهم حاول تهدي شوية
رعد: ان شاء الله اكيد ههدي لما اروح لهمس


Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 03:45 AM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.