آخر 10 مشاركات
10 - أمرأة من دخان - راشيل ليندساى (الكاتـب : سماالياقوت - )           »          سجل هنا حضورك اليومي (الكاتـب : فراس الاصيل - )           »          أترقّب هديلك (1) *مميزة ومكتملة* .. سلسلة قوارير العطّار (الكاتـب : كاردينيا الغوازي - )           »          مؤلفات و كتب نيكولاس سباركس (الكاتـب : بندر - )           »          غمد السحاب *مكتملة* (الكاتـب : Aurora - )           »          جاك...كارا (114) للكاتبة: Lynn Raye Harris (ج5 من سلسلة دماء سيئة) *كاملة* (الكاتـب : Gege86 - )           »          وشمتِ اسمكِ بين أنفاسي (1) سلسلة قلوب موشومة (الكاتـب : فاطمة الزهراء أوقيتي - )           »          عروس رغماً عنها (76) للكاتبة: آنا ديبالو (الجزء 3 من سلسلة عرسان أرستقراطيين) *كاملة* (الكاتـب : Gege86 - )           »          وريف الجوري (الكاتـب : Adella rose - )           »          قيود العشق * مميزة ومكتملة * (الكاتـب : pretty dede - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 01-10-19, 04:47 PM   #11

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


أسيرة القيصر
الحلقة التاسعة


***********
فى صباح يوم جديد استيقظت رنا على أشعة الشمس تداعب عيونها وكأنها تصالحها وتدعمها قامت رنا بصعوبة من على السرير وتوجهت إلى الحمام واخدت دش وتؤضات وخرجت لقت بسمة قاعدة على السرير
بسمة بضحكة : صباح الورد يا قمر
رنا : صباح النور
بسمة : طبعا انتى متعرفنيش بصي يا ستي انا بسمه مرات خالك شريف وام سليم و سمر يعنى ممكن تقوليلي عادى بوبوس كلهم بيقولولي كده ها هتقوليلي ايه
رنا : طنط بوسي
بسمة بغصب طفولى : طنط هو انتى هتكبريني ولا ايه
رنا بضحكة : ههههههه خلاص هقولك بوسي تمام
بسمة : تمام حلو بوسي تعالى يالا ننزل تحت
رنا : اسفة مش هينفع انزل
بسمة : ليه يا روني بس
رنا : انا محجبة وبصراحة هدوم سمر مش هينفع البسها
قطع كلامهم خبط على الباب
بسمة : مين
الخادمة : انا يا هانم
بسمة : ادخلى
دخلت الخادمة وهى تحمل شنط ووضعتهم على السرير
بسمة : إيه الشنط ديه
الخادمة : سليم بيه باعتهم لرنا هانم
بسمة : ماشي روحي انتى
غادرت الخادمة ولكن اقتحمت سمر الغرفة
سمر بنوم : سمعت ان في شنط هدوم جت هي فين
رنا : اهيه
بسمة بفرحة : تعالو نشوف ذوق سليم
سمر : هو ابنك بيفهم غير في الشغل وبس
رنا : أي حاجة اكيد هتبقي حلوة كفاية تعبة
بسمة بضيق : اسمعي يا بت انتى كده هتقومى رجالة العيلة علينا
سمر : يا روحي حتى لو الهدوم حلوة بلاش تبيني تمام
رنا : بس حرام مجهودة يضيع على الارض
بسمة : بت يا سمر لازم البت ديه تتفرم علشان تفهم
سمر : وماله يا شابة نفرموها
توجهت سمر وبسمة الى رنا وكانت يرسمون على وجههم الغضب
رنا بسرعة : فعلا عندكم حق الهدوم مش حلوة خالص ده ذوقو بلدى خالص ولازم الهدوم ديه تترمي حالا
بسمة : كده تعجبيني يا موزة
سمر : دلوقتى تعالى نتفرج على العموم
ابتدا سمر تفتح الشنط وانبهرت سمر وبسمة بشكل الملابس
بسمة : أبن الكلب عمره مجابلي هدوم حلوة كده
سمر : الظاهر أخويا طلع لعيب على تقيل وغمزت
بسمة بحسرة : روحى يا روني البسي وانا هروح لابن الكلب ده وخرجت
رنا : هي زعلت والله انا مطلبتش حاجة
سمر بضحكة : يا بت انتى هبلة هى بوبوس كده كمان سليم هيعرف يصالحها يالا انا هروح البس وهاجى ننزل مع بعض
رنا : تمام
توجهت رنا مرة آخر للحمام ولبست فستان احمر وطرحة سكري وصلت والباب خبط ودخلت سمر
سمر بإعجاب : بخربيت جمالك انتى عسل اوى ربنا يستر على الرجالة من جمالك
رنا : مانتى كمان قمر ماشاء الله
سمر بغرور : طبعا يا بنتي انا قمر وانتى عسل والدنيا هتلزق
رنا : طيب يالا تنزل علشان انا جعانة اوى
سمر بانحناء : من بعدك يا عسل
رنا : هاهاهاهاها تعرفي بقالى كتير مضحكتش من بعد وفاة بابا
سمر : الله يرحمهم يالا ناكل فى غلان تحت
توجت البنات الى الاسفل ورفع الجميع نظرهم الى الأعلى عندما يسمعو صوت رنين الأحذية
سليم : واااااو فتنة ماشية على الارض
عمار : يا جامد انتي يا عسل
شريف : بس يا حيوان انت وهو
بسمه : تعالى يا روني الافطار جاهز
رنا : شكرا يا بوسي
جلست رنا فى وش سليم وكان منبهر بجمالها ورقتها
بسمة : ماتاكل يا سليم
سليم : باكل يا بوبوس
بسمة : شوفت يا شريف ابنك جاب لأخته هدوم وانا لا
سمر : على الطلاق ما جاب حاجة
بسمة بخبث : انا اقصد رنا
سليم بخضة : اخت مين يا روحي
رنا : خالو عوزة اروح الجامعة مممكن
شريف : طبعا يا حبيبتي هتروحي
رنا : بس للغياب
سليم بجدية : الجامعة عندها علم بأنك كنتى تعبانة وفى المستشفي والغياب اترفع
رنا بفرحة : بتتكلم بجد يا سليم
سليم بضحكة : طبعا انا اعمل اي حاجة علشان تفرحي
رنا بكسوف : شكرا بس انا عوزة اجيب كتبي
سليم : خلاص هنروح البيت نجيب الكتب وهدومك
رنا : بس الكتب مس فى البيت
بسمة : امال فين
رنا : فى المقابر
الكل بخضة : ليه
رنا : مانا سبت البيت وكنت قاعدة عند انى وأبويا فى الترب
عمار : وايه الى خلاكى تسيبي البيت وتروحى تقعدى هناك
رنا بدموع : هو السبب
شريف : خلاص يا بنتى روحى انتى الجامعة وانا هروح اجبلك الكتب
رنا : انا عوزة ارجع اعيش فى شقتي
سليم : انتى مش هتسيبي البيت هنا وعلى فكرة جدك اقسم الورث قبل مايموت وكتب نصيب امك فى كل حاجة القصر والشركات والفلوس وكل حاجة هتتنقل النهاردة باسمك انتى
رنا : بس كده حرام انتم الى اشتغلتم وكبرتم كل حاجة
سليم : ومين قال لجنابك انك مش هتشتغلي
شريف : يعني ايه
سليم : يعنى هي هتنزل تمسك الشغل معانا علشان ميبقاش ليها حجة وعلى فكرة الأوضة الى انتى قاعدة فيها بتاعه امك مش بتاعة حد وكانت مقفولة من يوم مسابت البيت
رنا : بس
سليم بغضب : انتهي الكلام لو خلصتي فطار اطلعى اجهزى علشان اوصلك الجامعة
سمر : ماهى جاهزة
سليم بغيرة : هتروح كده
سمر بخبث : امال لو لبست رصاصي او رومادي على لون عنيها هتعمل ايه مفيش شاب فى الجامعة مس بيبصلها
سليم : كمان بتلبس رمادى مش كفاية عنيها
بسمة : مالك انتى ومال عنيها
سليم بإعجاب : أصلهم حلوين اوى
وفجأة سمع الكل صوت ااااه نظر الكل لبعض ولقو رنا حاطة ايدها على عنيها
سمر : ارحم البت عنيها كانت هتروح
رنا بوجع : هو بردو ولا انتى حد يخبط حد فى عينه
سمر : انا كنت بخمس عليكى لتنحسدى
سليم : ملكيش دعوة بيها يا رخمة
سمر بذعل : انا رخمة ربنا يسامحك
رنا بذعل : خلاص متزعليش ولا يهمك
سمر بضحكة شريرة : ههعععععععععع علشان تتكبس تعالى نروح الجامعة
سليم : انا جاهز
رنا : بس مش هينفع اركب معاك لوحدنا
عمار : انا هاجى معاكم
رنا : يا سلام بقي انا بقول هو لا فانتى هتيجي كمان
سمر : لا مانا هاجى هما الاتنين ادام واحنا ورا
عمار : وايه رأيك ننزل نفتح ليكم العربية
سليم : ونشيل الشنط والكتب
رنا وسمر فى نفس واحد : ياريت وضحكه
سليم : وانا علشان الضحكة مستعد اعمل اى حاجة
رنا اتكسفت وخرجوعلى الجامعة وعند وصولهم نزل الشباب وفتحو ليلي للبنات تحت انظار الكل وصارو حتى وصلو الى مكتب عميد الكلية وخبطو ودخلو
العميد : رنا الألفي اذيك يا بنتي
رنا : الحمد لله يا دكتور
العميد : كنتى فين يا بنتي بقالك فترة مش بتحضري
رنا : اصل انا كنت تعبانة ولسه خارجة من المستشفي امبارح
العميد بخضة : بقيتي كويسة
رنا : الحمد لله
العميد بحنان ابوي : دايما يا رب تكونى كويسة متخفيش على الغياب انا هتصرف وهلغيه بس اهم حاجة تعوضي الى فاتك مفهوم
رنا : حاضر يا دكتور
العميد : لو عوزتى اي حاجة انا موجود وخدى رقمي الأصلي فى اى وقت لو محتاجة حاجة
سليم : لا والله
العميد : اهلا سليم بيه خير
سليم : لا خلاص بقي اصل كنت جاي مع رنا وحضرتك عملت الواجب وزيادة
العميد : رنا بنتي وطول عمرها الأولى على الجامعة يبقي يوم متغيب يبقي للشديد القوى
سليم : وحضرتك عارف كل الطلبة
العميد : لا طبعا مش كلهم بس اكيد المتفوقين واى مكانهم فى هيئة التدريس موجود صح
سليم : اكيد صح
العميد : بس حضرتك تقرب ايه لرنا اوع تكون خاطبها
سليم : ياريت
رنا : لا مش خطيبي هو يبقي ابن خالى وبس
العميد : وانتى يا فاشلة متتعلمي من بنت عمتك
سمر بضحكة : والله انا مليش فى المذاكرة بس اكيد هبهرك السنة ديه
العميد بسخرية : يا ترا الانبهار ده هيبقي إعادة كام مادة
عمار بسخرية : وممكن السنة كلها
سليم : ما شاء الله حضرتك عارف المتفوقة والفاشلة
رنا : لا سمر السنة ديه هتنجح بتفوق بإذن الله
سليم : والله لو نجحت لزغرط
رنا بخبث : وعد يا سليم
سليم : وعدتنا طول عمرى قد كلامى
سمر : يبقي أجهز علشان هتزغرط وطلعت لسانها ومشيت
رنا : بعد اذنك يا دكتور
العميد : اتفضلي اه رنا فى دكتور هيديكو مادة الاقتصاد بس هو شديد شوية ابقي روحى ليه المكتب وقوليلة انك كنتى تعبانة
رنا : حاضر امتي
العميد : ابقي روحي بكرا
رنا : حاضر بعد اذنك
غادر الجميع مكتب العميد وتوجه البنات الى المحاضرة تتوج الشباب الى الشركة بعد ترك سليم السيارات والحرس للبنات علشان يحمو رنا من ادهم
&&&&&&&&&&&&&&
بعد مرور ثلاثة أيام
***************
فى الجامعة
**********
انتهت البنات من المحاضرة وتوجه الى الكافتريا
سمر : انا جعانة اوى وعطشانة
رنا : وانا كمان روحى ذى الشاطرة هاتى وتعالى
سمر بتذمر : لا روحى انتى
رنا بتمثيل : اصل انا تعبانة اوى
سمر : على فكرة انتى فاشلة فى التمثيل
رنا بغضب طفولى : يعنى انتى مش هتروحى
سمر : لا كمان الجذمة واجعة رجلى اوى
توجهت رنا الى العامل وطلبت منه اكل وعصير وجاء أحد الطلبه ووقف جمب رنا
الشاب : اموت انا فى الأحمر اكيد تحته اسود هيبقي جامد عليكى يا عثل
رنا : لا رد
الشاب : متيجي ناكل عندى فى الشقة والله هبصتك
رنا : لا رد
الشاب : بلاش تقل ويالا بينا ومسك ايديها
رنا : انت اتجننت سيب ايدى
الشاب : بلاش دور الشريفة علينا بقي
رنا : انت حيوان وذقته
وفى لمح البصر كان الشاب طريح الأرض أثر لكمة قوية نظر الكل للشخص الذي ضربة وجدوه سليم الاحمدي التف الحرس حولى رنا وسمر التى انضمت إليها واخدتها فى أحضانها وبكت معاها
بعد ضرب سليم للشاب توجه إليهم
سليم : انتى كويسة
رنا بدموع : ايوة شكرا
سليم وهو يمسح دموعها : بلاش دموع ماشي
رنا : حاضر
عمار : بلاش دموع يا عمري هو عملك حاجة
سمر بدموع : بسببه الاكل اتاخر
عمار : عندك حق لازم تعيطي عيطى يا روحى
سليم : يعنى انتى بتعيطي علشان الاكل
سمر بسخرية : ايوة طبعا
سليم : ماجمع الى كما وفق
رنا بضحك : يعنى انتى خيفة على الاكل بس
سمر : طبعا بصو بقي ادام الرجالة الحلوة دول هنا يبقي يعزمونة على الاكل برا لغاية ما روح وناكل فى البيت
رنا بصدمة : يا بنتى احنا فطرنا مع بعض ولما جينا هنا كلتي قبل المحاضرة وفى المحاضرة كنتى بتاكلي ودلوقتي عوزة تكلى ولما نروح عوزة تاكلى هو كل الاكل ده بيروح فين
سمر بصدمة : خمسة فى عينك هيروح فين ياعنى اكيد فى بطنى
سليم بسخرية : بطنك ديه فيها حيتان
سمر بدموع أطفال : يعني هتاكلونى ولا ايه
عمار : صح سليم انا جعان
سليم : عارفة رنا الحيوان ده واكل كذا مرة النهاردة
عمار وهو يطلع شكولاتة : مالك يا عم جعان
رنا بفرحة : شكولاتة عوزة حتة
عمار : لا طبعا
رنا : بس انا بحب الشكولاتة اوى هنا بقي
عمار : لا
رنا : هو ده ابن خالى الكبير الى المفروض يعطف على بنت عمته الصغيرة الغلبانة والجعانة والحلوة ونبى هات حتة
سليم : انت يا حيوان اديها الشكولاتة
عمار وهو يقسمها : لا مش هديها وأعطى حته لسمر والباقى ليه
رنا وهى تضرب الارض رجليها : يارب تقف فى زورق
بس ها
سليم : ههههههههههه تعالى وانا هاجبلك شنطة شكولاتة ومتديش حد
رنا بفرحة : بجد يا سليم
سليم : ايوة بجد
رنا بفرحة : يعيش سليم يعيش سليم
سمر وهى تاكل : وانا يا سليم
سليم بارف : مليش مزاج يالا نروح نتغدا
&&&&&&&&&&&
فى المطعم
**********
توجه إلي مطعم وجلسو وطلبو الاكل وكانو فى انتظارة
سمع الكل صوت بنت والتفت الكل
البنت : حمد لله على السلامة رنا
رنا : الله يسلمك
سمر : خير يا رغد عوزة ايه
رغد : وانتى مالك يا سمر انا بكلم رنا
سمر بحده : لا يا سكر كلمينى انا
رغد بوقاحة : ليه هي سابت ادهم القيصر وخدت سليم الرعد وياتر مين بعده
رنا : انتى بتقولى ايه
رغد : ايه هما ميعرفوش انك كنتى عايشة مع أدهم
سقط قلم على وجه رغد وادى الى صدمة البنات وشهقهم
سليم : لو عرفت انك اتكلمتي عليها كلمة والله لقتلك انتى سامعة
رغد : والله لتندم
عمار : الو*** الى ذيك متكلم أسيادها كده
سليم بقوة : سليم الاحمدي مش بيندم ومش حته بت ذيك
رغد بصوت عالى : ايه هى نامت معاك انا كمان
نزل قلم تانى على وشها ولكن كانت الصدمة للشباب
رنا : ليه هو انتى مفكرة انى ذيك حيوانة ووس*** أتفق مع واحد علشان تدمر اسر المنشاوى ولولا انى سمعتك وقولتله كان زمانة ميت كل ده علشان الفلوس
سمع الكل صوت راجل من وراهم
الراجل : انتى بتقولى ايه
لفت رنا وشها ولقت أدهم بينظر إليها بصدمة فخافت منه ومسكت ايد سليم فتالم أدهم بشدة بسبب رعبها منه
أدهم : رنا انتى جبتي اسم اسر المنشاوي عارفاة منين
رنا : لا رد
أدهم : رنا ونبي ردى
سليم : عمار فضي المطعم
عمار : حاضر وذهب
أدهم : رنا ردى واحكي تعرفي اسر منين
سليم : تعالو نقعد وامر الحرس بمسك رغد واجبارها على الجلوس معهم
رنا : انا مشفتش اسر قبل كده بس بعد موت بابا هى وشورت على رغد جت تعزينى وهى شمتانة وعلت صوتها عليا وأسر جيه وخدها وعزانى وعرفنى على اسمه أنه اسر المنشاوى وبعد فترة كانت ماتت وغبت عن الجامعة بس لما رجعت وفيوم رحت الحمام وسمعت رغد بتتكلم مع واحدة وعرفت منها إنها بتدي اسر مخدرات بس مكنش يعرف فى القهوة أو العصير أو برشام صداع وبعد كده مشيو واناخرجت وانت المكتية وبعد فترة جالى اسر المكتبة وطلب منى كشكول المحاسبة واتفقت معاه انا هجيبو تانى يوم وفعلا جبته تانى يوم وقولتله انه مدمن وان رغد هى السبب مصدقنيش وقال انا غيرانة منها وسابنى ومشي بس بعد حوالى ساعة او ساعتين لقيته بيوعد ادامي فى المكتبة وقتلى أنه سمع رغد مع واحد اسمه شادى وعرف أنه بياخد مخدرات وبقي مدمن وانا قولتله يقول لباباه بس هو قالى انه هو وامه متوفين فقولتلة قول لاى حد من علتك فقلي ان ابن عمه وبيعتبرة أخوة الكبير مسافر وهيجى بعد كام يوم فقترحت عليه انه يقرأ القرآن ويصلي ويهتم بالمذاكرة وربنا هيقف جامبه وطلب منى رقم تليفونى وقالى انه ممكن يكلمنى وقت ميكون تعبان اوى وفعلا كان بيتصل وكان إعلان اوى وبيعيط وانا كنت بقولة بحط سماعات فى ودنه وكنت بقرأ القرآن وكان بيهدى كان ممكن يسمعنى نص ساعة او ساعة لغاية مافيوم قتلى ان ابن عمه جيه وهيحكيلة وانا طلبت منه ميقولهوش اسم رغد علشان مياذهاش وانا مرة كلمت فيها اسر يوم موصل ايطاليا علشان العلاج وقالى أنهم هيخدو التليفون منه علشان خاطر العلاج وبس وانا اعتبرته ذي اخويا وهو اعتبرنى ذي اخته
أدهم : يعنى انتى السبب فى ان اسر يتعالج
رنا بدموع : ربنا خلانى سبب وبس
أدهم بندم : انا اسف
رنا : على ايه
أدهم بندم : انا أدهم المنشاوى ابن عم اسر
رنا بشهقة : انت ابن عمه الطيب الحبوب هو قالى انك طيب وحبوب ومش بتحب تاذى حد
أدهم : والله كان غظب عنى بس اذاي طول الاربع شهور قبل مايسافر كنتى بتكلميه
رنا : لا والله انا مكلمتش اسر غير آخر أيام قبل مايسافر
أدهم : انا جبت سجل مكالمات اسر وكان فى رقمين باسمك
رنا : انا معنديش غير رقم واحد بس وهو *********010
أدهم وهو يخرج ورق : والرقم ده وشاور عليه
رنا : انا اول مرة اشوف الرقم ده سليم هات تليفون
اتصلت رنا على الرقم وسمع الكل صوت رنين هاتف ونظرو وكان الرنين من شنطة رغد فاخدت سمر الشنطة وطلعت التليفون منه تحت صدمة الكل فقامت سمر بصفع رغد على قفاها تحت ضحك عمار
رنا بدموع : ليه انا طول عمري في حالى ومليش خلطة بحد
رغد بحقد : ابوكي السبب
رنا بذهول : ابويا ليه اوعي تكونى اقربتي
رغد بتكبر : انا هبقي قريبة واحده ابوها شغال عند ابويا
سليم : مش فاهم ليه الحقد ده كله
رغد : علشان بسببها ابويا كل شوية يقولى عوزك ذي رنا الألفي شايفة اذاي هى متفوقة وبتطلع الأولى مش ذيك علشان كده بحقد عليها وفرحت اوى لما بقت يتيمة ورمتها فى طريقك يا أدهم بس مكنتش عاملة حساب انها تقرب لسليم الاحمدي بس انا خليتك يا أدهم تدمرها وضحكة بشدة
سليم : انتى مش طبيعية وأمر رجالته يوصلوها حتى باب منزلها
أدهم : لا انا عاوزها
رنا : ايه ارحم انت مش شايف شكلها اسر سامح فى حقه وانت مالك
سليم : شباب روحوها بيتها
رنا : يعني انت أدهم المنشاوى ابن عم اسر المنشاوى
أدهم بندم حقيقي : ايوة انا
رنا بدموع : سليم عوزة امشي من فضلك وقامت مشيت
جري وراها أدهم ومسك ايديها
أدهم : انا اسف والله طيب بلاش تزعلى منى
رنا بعصبية شديدة : ليه هو انت دوست علي رجلى ولا ضيعت منى حاجة انتى ضربتني وزلتنى وهنتنى وقطعت جسمي كله انا بخاف ابص عليه من الجروح الى فيه وإلا الظلام الى نيمتني فيه ولا أثار خربشة الفران على جسمي ولا بسببك كنت هموت من الحساسية ردى عليا اسامحك على ايه ولا ايه يالا يا سليم واتجهت نحو السيارات وجلست فيها توجه الكل وراها وانطلقت السيارات ورا بعض ورجع أدهم البيت متغير ولا كلمة ودخل غرفتة واترمي على السرير وفتكر كل حاجة حصلت من ثالث أيام
فلاش باك
********
بعد خروج رنا من المستشفي رجع أدهم أدهم الفيلا وصعد الى غرفته وفضل يعيط لغاية منام وفى اليوم التالى أمر إحدى الرجال بمعرفة كل حاجة عن رنا ولم يخرج من القصر ولم يذهب إلى الشركة ولم يكلم أحد وكأنه بيعاقب نفسه على اذيتها وعندما عرف لما حدث فى الجامعة برجوعها الى الجامعة قرر قرار ونفذه وعرف من الحارس مكانها فى المطعم توجه إليها
باك
***
مش هسيبك انتى ليا انا وبس ومعنى اسر بيعتبرك اخته يبقي كده تمام قريب اوى هتنوري حضن قيصرك الغالي يا جنيتي الجميلة والله العظيم مبقاش القيصر الى لما تبقي مراتى واسرتي ونام مبسوط
&&&&&&&&&&&
فى قصر الاحمدي
************
وصلت السيارات الى القصر ونزل منها الكل
عمار بدموع : فضلتي تقري بعيونك الرمادى ديه لغاية مكالناش انا والبنية ديه
سمر بتاكيد : انا جعانة اوى
سليم : خلاص روحي اعملي اكل لينا وتعالى
سمر : مش هعمل لوحدى الكل على المطبخ
رنا بغضب طفولى : سليم سليم سليييييييييم
سليم بخضة : فى ايه هو انا واقف فى الشارع التاني
رنا بذعل : فين الشكولاتة بتاعتي
سليم : كل ده علشان الشكولاتة
رنا طفولية : طبعا يا بني ديه عشقي الأول والأخير عارف تيفا لما كان بيجبهالى كنا نكلها انا وهو وبس وساعات كتير شري كانت بتقفشنا مع بعض فى أوضاع زبالة لما كنا بنشدها من بعض
عمار بنرفزة : مين تيفا ده
رنا ببراءة : ايه ده انت متعرفش تيفا
سليم بسخرية : لا منعرفهوش
رنا بحب : تيفا يبقي بابا الله يرحمه
سليم بتنهيدة : يالا روحى بدلو هدومكم وانزلو اعملو الاكل
رنا : ليه ان شاء الله وانتم هتعمل ايه
عمار : هناكل طبعا يالا على فوق
صعدت الفتيات الى الأعلى وبعد فترة نزلو وتوجه إلى المطبخ ونزل الشباب ودخلو المطبخ ولقو كل بنت ماسكة سكينة وتوجه إليهم
سليم : صلو على النبي كده وعقلو
الكل : عليه افضل الصلاه وأتم السلام
رنا : انت هتقشر البصل
عمار : بقي عمار الاحمدي هيقشر بصل
سمر : في حاجة يا روحي
عمار بحب : ابدا يا قلبي ده حتى الحياة مشاركة
وتوجه عمار وسمر وابتدو بقشرو البصل
سليم : وانا يا شيف هعمل ايه
رنا : روح اغسل الخضار
سليم : وحضرة الشيف هيعمل ايه
رنا : هعمل عجينة البيتزا يالا
ابتد كل شخص ينفذ المطلة منه على أكمل وجه وبتدت رنا فى فرد العجينة ووضع كل حاجة عليها ووضعتها فى الفرن وبعد قليل خرجت البيزا وتجمع الكل وجلسو ياكلو منها وهزرو شوية وصعدو الى غرفهم
سليم : اتفضلي يا شف رنا
رنا : ايه ده
سليم : افتحى وانتى تعرفي
رنا بعد فتحها الشنطه : شكولاتة هااااااااا شكرا سليم وطلعت تجري على اوضتها وجربت وراها سمر وسط ضحك الشباب عليهم
&&&&&&&&&&&&&


يتبع.....




لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-10-19, 04:49 PM   #12

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

الحلقة العاشرة


في صباح اليوم التالى
نزل الجميع الى السفرة وبعد انتهاء الفطار توجه الشباب الى الشركة وتوجهت البنات الى الجامعة
بعد وقت وصل الشباب إلى الشركة وتوجهو الى مكتب سليم
سليم : عارف انا خايف اوى على رنا
عمار : وانا كمان بقي بعد الى شافته مع أدهم وإلى حصل امبارح بتهزر وبتتكلم كده عادى اكيد في حاجة
سليم : عندك حق هو ده الى الناس بتقول عليه الهدوء ما قبل العاصفة
عمار : وانت فاكر انها هتعمل ايه ديه غلبانة
سليم : مهم الخوف من كده
عمار : ربنا يستر هتعمل ايه مع أدهم
سليم : ولا حاجة الشغل هيستمر معاه عادى واوعي تنسي انه صاحبنا من زمان
عمار : سليم لو خيروك بين رنا و أدهم
سليم : واحنا من امتى بندخل البنات فى الشغل
عمار : كده فهمت يا صحبي بس اوعي تجرحها لانها مهما كان ضعيفة مش ذي سمر سلام


غادر عمار وفضل يفكر سليم فى كلامة وبعد كده خرج الفكرة من دماغة وبتدى يشتغل
&&&&&&&&&&&&&&&
فى الجامعة
وصلت البنات الى الجامعة وتوجهو الى المحاضرة المادة الاقتصاد حتى يلتقو بالدكتور الجديد الذي سوف يكمل معهم تلك المادة تجمع الجميع وها هى لحظات قابلية حتى دوي الصمت فى أرجاء القاعة مع إغلاق الباب وتوجه الدكتور الى المنصة وكانت رنا وسمر يتكلمون غير مدركين لذلك الشخص الذي دخل
سمر : هما سكته ليه
رنا : معرفش يمكن الدكتور جه
سمر : يمكن سيبك منه
رنا : عندك حق
ولحظة وكانت اعينهم تفتح على وسعها أثر سماع صوت يعلن عن تركيز الجميع معه وبالفعل انتبهت الفتاتان إليه وها هى صدمة جديدة تتلقاها رنا وتفتح عيونها الرومادية على وسعها وتصدر شهقة عاليه وبسرعة تضع سمر يديها على فمها ونظر إليهم الدكتور وضحك بخبث


الدكتور : أحب أعرفكم على نفسي
انا الدكتور أدهم المنشاوي دكتور مادة الاقتصاد وهكمل معاكم لغاية اخر السنة بإذن الله خلونا نبتدى المحاضرة
ولكن سرعان ما لاحظ أن رنا تجمع اشيائها للمغادرة
أدهم : وعلى فكرة الى هيفكر يغيب أو ميحضرش المحاضرات بتاعتي هحرمه من دخول الامتحانات كلها وهيتم فصله ومفيش جامعة هتقبل تدخلة فيها ونظر إلى رنا التى رمت اشيائها وجلست تنفخ مثل الطفل
ابتدي أدهم يشرح وكانت رنا مركزة جدا فى الشرح الى أن قطع شرحة وسأل سؤال جعل الجميع يستغرب
أدهم : انا سمعت ان فى بنت هنا هى الأول على الجامعة 4 سنين والكل متوقع انها هتبقي معيدة هنا حد يعرف اسمها
التف كل الطلاب بدهشة ولكن سرعان ما جاوب احدى الطلاب
الطالب : ايوة فعلا يا دكتور هى موجودة هنا
أدهم بغيرة : وانت تعرفها
الطالب بغزل : حتى يشوف عيون القطة وينساهم
أدهم بغيرة مكتومة : وهى اسمها ايه
الطالب بسرحان : رنا رنا الألفي صاحبة العيون الرومادية
أدهم بسخرية : وهو البيه بيحب على نفسه ولا ايه
الطالب : والله يا دكتور انت ذات نفسك اوى ماهتشوفها ممكن تقع فى حبها بس متقلقش هي بصراحة جد الجد ومعلهاش غوبار
أدهم بغضب : فين ربه الصون والعفاف رنا هانم الألفي
سمر بصوت واطي : هنموت هنموت انا عارفة كان نفسي اتجوز الحمار عمار ونخلف شوية معاتيه
رنا بصدمة : هو ده وقته اعمل ايه
سمر : ردي يا اخر صبري
أدهم بصوت عالى : فين رنا الألفي
رنا بقوة : انا رنا الألفي خير


توجه أدهم إليها وكان غضبان ووقف بجوارها وشعر برجفة جسدها أمامه فتنهد وتكلم بصوت حنين
أدهم بحنية : اهلا وسهلا انا أدهم المنشاوي
رنا : اسفة مش بسلم على رجالة
أدهم : وماله المهم تعرفي تجاوبي على السؤال
رنا بذهول : سؤال ايه
أدهم بصوت واطى : اسف يا جنية قلبي
رنا لوجه احمر من الكسوف : فين السؤال يا دكتور
أدهم : اه السؤال هو انتى جاهزة لكرسي المعيد
رنا بإصرار : اكيد ده حلم اهلى قبل ميكون حلمي ولازم بعون الله انفذه
أدهم : اكيد ان شاء الله هتنفذية ولمس ايديها ومشي
اكمل أدهم باقي المحاضرة وعنيه لم تنزل عن رنا التى كانت تشعر بتوتر عالى بسبب نظراته وبعد انتهاء المحاضرة توجه الجميع الى الخارج ولكن أوقف الحرس الخاص بأدهم كلا من سمر ورنا
سمر بصوت واطي : هنتعلق
رنا : اخرسي
سمر بصوت واطي ولكن مسموع : يعنى مش قادرة على الحمار هتتشتري على البردعة بنات آخر زمن
أدهم بضحكة : ومين بقي الحمار ومين الي البردعة
سمر بهبل : اكيد يعني انت الحمار وانا البردعة
رنا بصوت واطي : منك لله يا سمر
أدهم : عارفة يا سمر آخر واحد شتمني عملت فيه ايه
رنا بسخرية : اكيد ضربتة او حبستة او موته
أدهم بندم : لا ندمت على كل حاجة عملتها معاه
رنا : ممكن تبعد رجالتك عن طرقنا من فضلك
أدهم وهو يمسك ايديها : انا اسمع
وتم قطع كلامه أثر صفعة نزلت على وجه وكانت من رنا واصبح أدهم كاوحش الكاسر امام البنات ولكن عندما نظر الى عيون رنا التى أصبحت بدرجة أغمق بكثير من لون عيونها وهذا دليل على غضبها الشديد ولكن أشار للحرس بالمغادرة واخذو معهم سمر ووقفة على باب القاعة
رنا بصوت عالى: آخر مرة تمسك ايدى فاهم وإلى حصل زمان اوعي تفكر انك ممكن تعملة تانى خلاص انا القديمه ماتت بفضلك وتولدت وحده جديدة مس هتقبل الإهانة
أدهم : رنا اهدي طيب وانا هعمل الى انتى عوزاه
رنا : عوزة اعمل كده


فضلت رنا تضرب أدهم على وجه وصدرة بقبضتها الضعيفة الى أن تعفت قوها وكان أدهم يتلقى منها الضرب بصدر رحب حتى تنفس عما فيها وفى النهاية وعندما رائها ضعفت ضمها لحضنه بشدة وسط مقاومتها الضعيفة وبكائها الذي قطع قلب أدهم عليها وفضل يمسح على ظهرها ال ان استكانت خالص بين احضانة فاخرجها من حضنة براحة جدا ونظر الى عيونها وشفايفها التى أصبحت تشبة الفراولة من أثر الدموع وكان أدهم مغيب عن أرض الواقع وكأنه استجاب لتلك الشفاة التى تطالبة بتقبيلها وبالفعل استجاب أدهم لهم ووضع شفتيه على شفتيها وباسهم بكل حب ورقة ومتعة ولم يفصل القبلة الى عندما شعر بأنها تحتاج إلى الهواء ففصل القبلة ووضع جبهتة على جبهتها وتكلم بصوت مجهت
أدهم : انا اسف والله مكنتش اقصد انى اعزبك ارجوجي سامحيني والله العظيم انا مظلوم ذيك كل حاجة بتقول انك الى عملتى كده بس يشهد ربنا انى عمري مرفعت ايدي على راجل يوم مهرفعها هرفعها على ست بس كان الشيطان سيطر على عقلي وخلانى مغيب خالص والله فى كل مرة كنت بضربك كان قلبي بيوجعنى اوى ولما سليم مسكك فى الموقع غرت اوى لانك ملكي انا وبس انتى حبيبة القيصر وجنيته الجميلة انا بقيت أعشق اللون الرمادى اوى على عيونك وباس كل عين لوحدها
كانت رنا كامغيبة تحت يده وكأنها تستمتع بتلك السبلة التى هزت كيانها وجعلتها تشعر بالأمان التى حرمت منه من وقت وفاة أهلها وكانت تستمع الى صوتة الحانى الناعم وشعرت بقبولاتة على أعينها وفى لحظة فاق الاثنين أثر خبط على باب القاعة فرجعت الى وعيها وارتدت نظارتها الشمسية وعدلت الطرحة وخرجت تجري خارج القاعة
دخل عصام ووجد أدهم يبتسم ابتسامه ساحرة كأنه خطف او حصل على كنز مهول
عصام بخبث : هو ايه و حصل
أدهم بتوهان : بحبها اوى اوى
عصام : عملت معاها ايه
أدهم : بو
وأدرك أدهم بأن عصام يريد أن يعرف ماذا حدث فنظر له نظرة شريرة وغادر تحت أصوات ضحك عصام عليه ولكن عاد أدهم إليه ولكمه فى وجه
عصام بنرفزة : قولتلك ميت مرة ملكش دعوة وشي انا عارف انك غيران منى علشان انا حلو ومز وكل البنات بتحبني
أدهم بخبث : خلاص نقول الكلام ده لمروة ونشوف رأيها ايه ومشي
عصام : دومي حبيبي استنى بس انت اكيد مش هتتكلم صح
أدهم : يا عيني على الرجالة
عصام : طيب امسح الروج البنك من على شفايفك باين اوى
أدهم : بجد
عصام : ايوة خد منديل
أدهم : منديل ليه وقام بمسح الروج بلسانة
عصام : طعمه حلو
أدهم : صحبتة احلى
وضكة وغادرو الى الشركة
اما رنا عندما خرجت ذهبت مسرعة وخلفها سمر وتوجهت الى السيارة التى كانت فى انتظارهم واندهش الحارس من تصرفها ولكن لم يعلق وركبت بجوارها سمر التى لم تتحدث بكلمة احتراما لرغبة رنا وعندما وصلت السيارة السيارة قصر الاحمدي نزلت بسرعة وتوجهت الى غرفتها واغلقتها وذهبت ووقفت الى المرايا وفضلت تتطلع الى وجهها فى المرايا ومر ما حدث معها من أدهم وتقبيلة لها أمامها وسرعان ما ألقت إحدى زجاجات العطر على المرايا التى انكسرت وجلست تبكى بشدة وسط الزجاج المتهشم
وفى الأسفل سمعت سمر وامها والخدم صوت التكسير وكان قد وصل شريف الى البيت وخلفة سليم وعمار الذين صعدو بسرعة الى الأعلى واقتحمو الغرفة ووجود انا تجلس وسط الزجاج وتبكي ويوجد بدماء على ملابسها ويدها توجه بسرعة عمار إليها وعندما أراد أن يوقفها سقطت مغشي عليها بين يده فحملها بسرعة ووضعها على السرير وقامت بسمة بربط يديها وكانت سمر تبكي عليها فتوجه عمار إليها واخذها بين احضانة واخرج سليم التليفون وتحدث مع عمه محسن الذي أسرع فى المجئ حتى يطمان على حال ابنه اخته


وبالفعل أتى مسرعة وداوي الجرح وأعطى لها ابرة مهدئه وأمرهم بمغادرة الغرفة
نزل الجميع الى الأسفل وتجمعو فى الصالون فأخبرهم محسن انها تعانى من انهيار عصبي وكثرة الضغط عليها سوف ياذي صحتها
سمر بصوت باكي بين أحضان عمار : هو السبب
سليم : هو مين
سمر : أدهم المنشاوي
عمار : وهي شافته فين
سمر : فى الجامعة علشان بقي دكتور مادة الاقتصاد بتاعتنا
شريف : هو الواد ده عاوز ايه منها تانى مش عرف الحقيقة وحصل ايه
سمر : كل الى حصل ادامى انها ضربته بالقلم وبعد كده امر رجالته بالخروج وانا معاهم وبعد فترة خرجت تجري وركبت العربية وجانة هنا
سليم : انا عاوز اعرف ايه الى حصل انا هطلع ليها
محسن : استني بس ممكن تهدي هي كده كده نايمة مش هتصحي دلوقتى غير بالليل ولو هى مش عوزة تحكي خلاص بلاش علشان اعصابها تمام
وافق الكل على هذا الكلام ومر الوقت وفاقت رنا ولم تتحدث مع احد
&&&&&&&&&&&&&
🌅🌉🌅🌉🌅🌉🌅🌉🌅🌉🌅🌉🌅🌉🌅
مرت الأيام والليالى ولم يحدث أي جديد غير محاولات أدهم المستميته مع رنا
وفى صباح يوم جديد
غادر سليم الى الشركة ولم يلتقي بأحد ومرور وقت إنتبه سليم الى الهاتف وقام واتصل على رقم
سليم : صباح الورد والياسمين
الرد : ………………………….
سليم : الجميل زعلان منى
الرد : ………………………..
سليم : والله اسف نزلت بدري مصبحتش عليكي
الرد : …………………………
سليم : هو الصغنن زعلان مني
الرد : ……………………..
سليم : خلاص لازم اصلحك
الرد : ……………………….
سليم بضحكة : القمر يأمر وانا أنفذ
الرد : …………………………
سليم : تمام يا قمر هسيبك دلوقتى ونتكلم بالليل
الرد : ……………………. ……..
سليم : محمد رسول الله مع السلامة
الرد : ………………………
أغلق سليم الهاتف وتنهد وضحك وذهب الى غرفة الاجتماعات
فى القصر
فى غرفة رنا
رن التليفون وتحدثت
المتصل : ……………..
رنا : صباح النور
المتصل : ……………….
رنا : ايوة زعلانة منك
المتصل : …. ………….
رنا : مليش دعوة
المتصل : …………………..
رنا : ايوة لسه زعلانة
المتصل : ……………..
رنا : عوزة شكولاتة وشيبسي كتير
المتصل : …………………..
رنا : بجد هتجبلي
المتصل : ………………….
رنا : تمام بس متتاخرش لا اله الا الله
المتصل : ………………….
رنا : مع السلامة
أغلقت رنا الهاتف وبتدت تذاكر

&&&&&&&&&&&&&&&

يتبع


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-10-19, 04:51 PM   #13

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

أسيرة القيصر
الحلقة الحادية عشر


بعد مرور ساعة وصل صندوق مغلف الى قصر الاحمدي وطلب تسليمة الى الآنسة رنا الألفي وبالفعل اخذتة الخادمة وصعدت الى الأعلى واخبطت على الباب وسمحت ليها رنا بالدخول
رنا : ادخل
الخادمة : الصندوق ده لحضرتك
رنا : شكرا جدا
الخادمة : العفو بعد اذنك


غادرت الخادمة وتوجهت رنا بسرعة الى الصندوق وفتحته ووجدت مجموعة من الشكولاتة والشيبسي وبعض العصائر فضلت رنا تضحك بشدة على جنانة وحنيتة معها
مر الوقت سريعا وعادى سليم وعمار وشريف من الشركة ومحسن وسميرة من المستشفي
امرت بسمة الخدم بتجهيز الطعام وطلبت منهم الزوجة الى غرف البنات حتى ينزلو لتناول الطعام معهم
ما وقت قليل وكان الطعام موجوع على السفرة وسمع الجميع ضحك وهزار البنات جلس الكل وبدو فى تناول الطعام وكان كل شخص شارد فى حبيبتة وبعد انتهاء الاكل توجه الجميع الى الصالون حتى يشربو الشاي والقهوة ولكن قطع هذا الصمت عمار
عمار : رنا عاوز اتكلم معاكى شوية ممكن
رنا بابتسامة : تمام
عمار : تعالى معايا
سليم بغيرة : ريحين فين
عمار بسهوكة : خايف عليا يا حبيبي انا هتكلم معاها بس شوية صغننين وأرسل له قبلة فى الهواء
سليم : حيوان غور فى داهية
رنا : حرام عليك سليم
عمار بدموع مزيفة : شوفتى خد الى هو عوزة وعاوز يرمينى انا وابنة
رنا بضحكة عالية : لا متخفيش يا ام محمود هخليه يستر عليكى يا روحي ههههههههههه
الكل : هاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاها
عمار : ادام كده تعالى معايا اصل شكلى بتوحم ونفسي فى حرنكش
رنا : حرنكش فى الصيف لا لازم ندور عليه انتى عوزة الواد يطلع فى وشة حرنكشاية
سميرة : وشهرك امتى يا روحى
سمر : شكلها لسه فى الأول
سليم : خلاص يبقي لازم قوم اسبت الواد
عمار : مالك يا زريف منك ليها وانتى تعالى معايا
سليم بعصبية : متعليش صوتك عليها مفهوم
عمار : اتفضلي روني هانم
رنا بغرور : ايوة كده
توجه عمار و رنا الى الجنينة وبعد مرور ربع ساعة عادو مرة اخري
جلست رنا بجوار خالها شريف
رنا : خالى خالو شرشر شيفا شوشو حبيبي
شريف بضحكة : عوزة ايه
رنا بدلع : طلب صغنن خالص
محسن بضحكة : نفس حركاتها
رنا : الله يرحمها
الكل : اللهم امين
رنا : المهم احنا هنقسم العيلة ديه
سليم : انتى اتجننتي
رنا : استني انت بس
شريف : يعنى عوزة ايه
رنا : بص بقي شيفو انت وبوسي وسمورا وسلم فى جهة وانا ميرو وحس وسمورة فى جهة
شريف : ليه هنلعب كورة
رنا : لا هنلعب فى رجلينا
سليم : رنا وحيات عيالك بلاش تتكلمى مع عمار تانى
رنا : شيفو حبيبي عوزين نفرح بقي
شريف : ليه يا قلبي متقدملك عريس
شرق سليم وخرج القهوة من فمه ورماها على ابوه
سليم : اسف اسف عريس ايه وانا معرفش
رنا بتنهيدة : انا مش بفكر فى الجواز دلوقتي خالص
شريف : امال عوزانا نفرح بمين
رنا بضحكة : بيك طبعا انا عندى حتى عروسة إنما ايه ترجعك شباب تانى يا شيفو
بسمة : ومالو بس حضر كفنك انت وهى يا شيفو
الكل : هههههههههه
شريف بحب : وانا لو لفيت الدنيا كلها مش هلاقي وحدة أحبها ذلك
عمار ورنا : تيرارارااااااا
شريف : بس يا حيوان
رنا بسرعة : عوزين عمار يخطب سمر
شريف بصدمة : لا رد
رنا : يبقي على بركة الله مبروك يا عمار مبروك يا سمر
عمار : الله يبارك فيكي يا بنت عمتى يا عسل انتى رنا : حد يزغرط
عمار : دانا نادرها لولولولولولولولولوى
رنا : الشبكة الخميس الى بعد الجاي تمام
عمار : طيب خليها الخميس الى جاي
رنا بجدية : يا بني لسه ورانا التزامات
عمار : التزامات ايه
رنا : كروت دعوة وتحضير اكل والفساتين والبدل
شريف بحده : يعنى انتى وافقتى وحددي اليوم وكل حاجة
رنا بخوف : انا اناااااااااا
عمار : عمي انت مش موافق عليا
شريف : والشبكة هينزل يجبها امتى محدديش اليوم
عمار : بكرا لو عاوز
شريف بضحكة : مبروك هو انا اعرف ارجع فى كلمة القمر بتاعي قلها
رنا بتنهيدة : خوفتنى يا راجل
عمار : حبيبتي يا بنت عمي
بسمة : مبروك يا ولاد
انهال المباركات على عمار وسمر واتفق الكل على ذهابهم فى الغد لشراء الشبكة وبعد مرور الوقت توجه الجميع الى غرفهم
توجة سليم الى الحديقة واتصل على التليفون
سليم : عارفة انا فرحان اوى
الرد : ………………………..
سليم : عقبالك يا قمر
الرد : …………………….
سليم : عجبتك الهدية
الرد : ……………….
سليم : ويخليكى ليا يا قمر
الرد : ……………………..
سليم : انتى تامري مش تطلبي
الرد : ………………………..
سليم : بس كده من عيونى بحب طفله يا ناس
الرد : …………………….
سليم : عارفة من يوم ما شوفتك وانا قلبي دق ليكي
الرد : ………………….
سليم : هقفل دلوقتى واكلمك الصبح
الرد : ……………………..
سليم : تصبحي وانتى فى حضني
قفل سليم لمجي عمار
وفى غرفة رنا كانت تتحدث فى التليفون
المتصل : …………………..
رنا : وانا كمان فرحانة
المتصل : ………………
رنا : انا وانت
المتصل : ……………….
رنا : شكرا ربنا يخليك ليا
المتصل : …………………
رنا : عوزة طلب
المتصل : ………………..
رنا : عوزة شكولاتة تانى
المتصل : ……………..
ر
نا : في بقي منقولش عليا طفلة
المتصل : ………………….
رنا : وانا كمان
المتصل : ……………………
رنا : ماشي تصبح من اهل الجنة
المتصل : ………………….
افلت رنا وفضلت تضحك وبعد فترة راحت فى النوم
&&&&&&&&&&&&
فى الجامعة
ذهبت رنا الى الجامعة لأن سمر لم تذهب وتوجهت الى المحاضرة الاقتصاد وعندما لاحظ أدهم وجود رنا بمفردها فرح جدا وأثناء الشرح وجد رنا غير منتبها وكانت بتلعب فى التليفون فتوجة إليها
أدهم : والله اسفين رنا هانم هنعطلك على اللعب
رنا وهى تبلع ريقها : بس انا مش بلعب
أدهم بنرفزة : تمام ادام مش بتلعبي جاوبي على السؤال ده والقي عليها سؤال
رنا بعد وقوفها ووضعت كعب حذائها على إحدى رجولة
رنا وهى تضغط بقوة : حاضر يا دكتور
وابتدت تشرح ببطئ شديد جدا وكان أدهم يتألم بسبب ضغطها على قدمة فقام بوضع رجلة التانية على رجليها وضغط هو الآخر فأصبح وجه انا يكسوه الألم فقام أدهم بسرعة برفع رجلة وهى أيضا رفعت رجليها فجلس أدهم بجوارها على البنش وأرسل إحدى الطلبة حتى يحل أحد المسائل على السبورة
وقام أدهم يمسك ايد رنا أسفل البنش ووضعها على رجلة وفضل يلعب بيها تحت كسوفها واصبح وشها احمر من كتر الخجل فمسك أدهم إحدى الكشاكيل وكتب
( كم أعشق اللون الرمادى واصبحت اسيرة والان أصبحت أسير اللون الأحمر ايضا فرحما بي جنيتي الجميلة كم اود ان اخطف تلك الشفايف الوردية والخدود العسلية والعيون الرومادية احبك بلا اعشقك ها هو القيصر يصبح اسير اسيرته ووضع رسمة شفاه 👄 )


وقام وتوجه إلى السبورة وأكمل باقى المحاضرة وفى نهاية المحاضرة
أدهم : فى اى حد عنده سؤال
احد البنات : دكتور يبفع اسأل سؤال برا المنهج
أدهم بضحك : هجوبك عليه
البنت : حبيت قبل كده
أدهم برومانسية : ايوة اسرتني عيون حلوة وعذبتني دموع قاسية
البنت : يعنى بطلت تحبها
أدهم : لو المية اختفت من الارض حبي ليها عمرة مهيخلص مفيش قوة فى العالم هتمنعني عنها لا الموت وأتمنى أن أموت فى حضنها وأتمنى انها تسامحنى علشان انا ظلمتها
بنت : بس مفيش واحدة ممكن تسامح حد اذاها
أدهم بندم : ده ربنا بيسامح وبيغفر وهى مش هتسامح عارفة هى حافظة القرآن وعارفة انى اتظلمت ذي ذيها وهفضل ادعى ربنا ليل وأنهار انها تبقي ملكى ولو لساعة أو لدقيقة او لثانية بعد كده اموت وانا أسعد راجل فى الدنيا كلها
بنت : ياه للدرجة ديه بتحبها
أدهم : انا بعشقها مش بحبها
شاب : انا لو منك اعمل المستحيل
أدهم : لو عوزانى اركع تحت رجليها انا موافق
بنت : اكيد هتسامحك لما تشوف الحب فى عيونك
أدهم : ادعولى تسامحني
غادر الكل وفضلت رنا قاعدة مكانها وادهم واقف مكانه وبعد فترة دخل حرس رنا وخادها وخرجو
&&&&&&&&&&&&&&&
مر أسبوع كامل وتوالت الاتصالات مع رنا وسليم وقبل الخطوبة بكام يوم
دعونا نذهب إلى مطار القاهرة الدولي وخصوصا فى ساحة الطائرات حيثو يعلن برج المراقبة عن وصول احدى الطائرات القادمة من استراليا وتستقر الطائرة فى ارض المطار وها هو باب الطائرة يفتح وينزل منها بعد الحرس وبعد ذلك يخرج ذلك الشاب من ينظر إليه ينبهر بجمالة ويخرج بعد منه شاب آخر ايه من الجمال وبعد ذلك تخرج فتاة قمة من الجمال وبعد ذلك يخرج رجل قمة من الوقار والقوة يتوجة الجميع الى السيارات التى موجودة فى ارض المطار وتغادر
وهنا ينطفئ الضوء عن المطار و ينير فى قصر أقل ما يقال عليه قصر رئاسة
تتوجه السيارات الى الداخل وكان فى استقبالهم فريق كامل من الخدم
توجهو الى إحدى غرف الصالون وجلسو وبعد فترة دخل عليهم إحدى الحرس وأعطى لهم ملف
وهاهو يظهر بطلنا الثالث والقوى أجل أيها الساده أنه
اوس نجم الدين الملقب بملك الاقتصاد فى شرق آسيا
يمسك اوس الملف ويبتدى يقرأ بصوت عالى
رنا عاطف سعيد الألفي
مقيمة حاليا عند خالها شريف مصطفى شريف الاحمدي
تم اختطافها من قبل أدهم النشاوي الملقب بالقيصر
وهنا هاج الشاب الثانى
الشاب : اوس رنا لازم تيجي هنا
اوس : اهدي مراد كل شئ هيكون كويس
الفتاة : صح ميرو أوسي هيرجعها
مراد : تمام بس امتى
اوس : كلها كام يوم وهتكون هنا
نجم الدين : يالا كل واحد على جناحة وإلى فى الخير يقدمة رب العباد
مراد : ونعمه بالله
اوس : انا مش عارف انت اذاي كده فين لقب
فهد الاقتصاد
مراد : انت عارف رنا بالنسبة ليا ايه
اوس بحب : عارف حبيبي
الفتاة : تعالو ننام بقي
مراد وهو ينحنى : من بعد سمو الأميرة
اوس : ميرا هانم تأمر واحنا ننفذ
ميرا : بحبكم بس هو انا لو عملت كده ايه الى هيحصل
رمت ميرا عليهم ماية وطلعت تجري وتضحك
اوس : ميراااااااااااااااا
مراد : ميرااااااااااااااااا
وطلعو يجرو وراها
{ دعونا نوصف بعض الأبطال
مراد : شاب فى الثلاثين من عمرة يمتلك العيون الرصاصي الفاتحة طويل عريض المكبين وسيم لبعد الحدود
اوس : شاب فى الثلاثين من عمرة يمتلك العيون البنية وبنفس وسامة مراد
ميرا : فتاة فى الثانية والعشرين من عمرها تمتلك العيون الخضر جميلة وبريئه ومجنونة
نجم الدين : رجل فى منتصف الخمسين ذو وقار وهيبة
سمر : فتاة فى الثالث والعشرون من عمرها اكبر من رنا بعام جميلة ومجنونة }
وصلت ميرا الى جناحها وقفلت عليها الباب بسرعة وفضلت تضحك بشدة على منظر اوس ومراد
ذهبو الشباب الى جناحتهم
ومر اليوم وها هم ابطالنا يسبحو فى ثبات عميق كل منهم نائم على امل لقاء اهم حدث فى حياتة لكن نري أربع شباب يحلمون بفتاة واحدة
شابان اخريم يحلمون بمعشوقتهم الجميلة
&&&&&&&&&&&&&&&
فى صباح اليوم التالى
اصبح العمل على قدم وساق ولما لا وهو اليوم خطوبة ابنه شريف الاحمدى على ابن اخيه محسن الاحمدي
وصل فريق كامل من البيوتى سنتر حتى يجهزو العروسة وابنة عمتها
لم تتعب فتايات المكياج معهم لأنهم ايه من الجمال
وكان فى الأسفل يجهزون كل شئ امرت بيه بسمة وسميرة ومع تعليمات رنا
وكان الشباب يضحكون وهم يتجهزون
وها هو قد جاء الليل
أتي المدعوين من مختلف الفئات منهم رجال أعمال ومنهم الأصدقاء ومنهم الاهل ومنهم الصحافة وما الوقت وها هم أحفاد الاحمدي يتالقون فى ايدى رجال العائلة
تنزل سمر فى يد والدها شريف الاحمدي
تنزل رنا فى يد خالها محسن الاحمدي
وفى اسفل السلم يقف عمار وهو ينبهر بجمال حوريته التى ازدادت جمالا ووقارا بارتدائها الحجاب وهو دليل عفتها ونقائها
توجه العرسان الى مكانهم
ولكن كانت هناك أعين تتمتع بالنظر إلى جنيتة واسيرة قلبه نعم أيها السادة فقط كان أدهم المنشاوي أحد ضيف الحفل ولم ينزل عيونة من عليها
وها قد جاء وقت تلبيس الشبكة وبعد انتهائهم توالت المباركات والتهنئة
ولكن فى الخارج وصلت عدد كبير من السيارات ونزل منها اوس نجم الدين وخلفة عدد من الحرس ودخل الى القصر حيثو إنتبه الجميع له وصار وسط الجميع منهم المنبهر بجمالة ومنهم المستغرب من وجودة واتجه إلى شريف الاحمدي
شريف : مين حضرتك
سليم : الملك أوس نجم
أدهم : ملك الاقتصاد فى العالم
اوس ببرود : هي فين
سليم : هي مين
اوس : رنا الألفي
أدهم : وانت تعرفها منين
اوس : فين رنا
رنا : انا رنا انت مين
اوس بانبهار : قطة سيامي
رنا : انا معرفكش
اوس : بس انا أعرفك انتى حبيبتي وعشقتي وبنتي وكل شئ بالنسبة ليا تعالى معايا
رنا بعصبية : انت مجنون
اوس ببرود : ياريت تجهزي اخ مانتى لابسه صحيح يالا بينا
سليم : سيد اوس ابعد عنها
أدهم : لو فاكر نفسك الملك فأنا القيصر
اوس ببرود : حسابك هيجي يا قيصر
مسك ايديها وسحبها وراه وسط صراخها ودموعها وقف اوس ومسح دموعها بحننا
اوس : لا تخافي قطتى
وحمالها وذهب وعندما أراد سليم وعمار وادهم التدخل أشهر الحرس أسلحتهم فى وجههم وانطلقت باقي السيارات الى المجهول


&&&&&&&&&&&&&
يتبع
انتظرو الليلة أقوى حلقات أسيرة القيصر


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-10-19, 04:53 PM   #14

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

أسيرة القيصر
الحلقة الثانية عشر



فى سيارة اوس كانت رنا تبكي بشدة وعندما أراد اوس امساك يديها صوتت
اوس : رنا اهدي
رنا بدموع : انت مين والله معرفك
اوس بحنان : هتعرفينى قطتى السيامي
رنا : بالله عليك انا مليش حد وعمري ما شفتك أبعد عنى ورجعنى لخالى ونبي
اوس بحنان : وإلى احنا هنرحلهم أقرب الناس ليكي
رنا بعصبية ودموع : انا مش عاوزة حد ابعدو عنى
اوس وهو يمسك ايديها : طيب ممكن تهدى
رنا بانفعال : اوعي تمسك ايدى تانى انتم ايه هو انتم متعرفوش دينكم لو كنت عايش فى حرية فأنا لا انا بخاف من ربنا وعارفة كويس انه هيعقبنى على لحظة ضعفي وبدموع غزيرة يا رب اموت واستريح ليه اهلى سابونى لكل من هب ودب
وفضلت تعيط تحت عيون اوس الذي علم انها على مشارف الانهيار ومن الممكن ان تفعل شئ يندم الجميع عليه ففضل السكوت حتى يوصل الى القصر وجعل نظره مصلت عليها فقط
وبعد حوالى ساعة وصلت السيارات الى القصر الذي كان محاط بعدد كبير من الحرس من الخارج والداخل وكان يوجد حديقة جميلة جدا توقفت السيارات امام مدخل باب القصر ونزل اوس منها وتوجه إلى باب رنا وفتحة
اوس : رنا انزلى
رنا : لا رد
اوس : بلاش شغل أطفال ونزلى
رنا بدموع : لا مش نازلة
اوس بحده : انزلى حالا
خافت رنا منه ونزلت حاول اوس منع ضحكته بصعوبة وعندما مسك ايديها علشان يساعدها فوجئ جميع الحرس لما فيهم اوس بذلك الكف الذي نزل على وجه وهنا تبدل ملامح وجه الى الغضب ونظر إلي رنا التى كانت تنظر له ببرود
اوي بغضب أعمى : انتى اذاي ترفعي ايدك عليا
رنا ببرود ولكن من داخلها تريد الموت : قولتلك من شوية ايدك متمسكنيش صح
اوس بتحدى : والله العظيم لبكرا هتستخبي فى حضني وهيبقي امانك
رنا بتحدي : يوم مهعملها هيبقي يوم موتى
اوس : اتفضلي يا قطتي نيو
رنا بصوت واطي : غبي
اوس : سمعتك على فكرة
رنا : عمو هو انت عاوز منى ايه
اوس بتعجب : عمو فى واحدة تقول لحبيبها عمو
رنا بدموع : حبيتك عقربة يا بعيد
اوس بضحكة : بس انا قريب اوى يا قطتي وغمزلها
تركها اوس وخبط على الباب الذي فتح له بسرعة ودخل للداخل وعندما نظر خلفة ان يجد رنا فتنهد وخرج لقاها لسه واقفة مكانها بتعيط
اوس : تعالى
رنا بدموع : ونبي سبني امشي
اوس بصوت عالى : قولت تعالى خشي
رنا بدموع غزيرة : حاضر
دخلت رنا وبعد كده دخل اوس وصارت خلفة الى إحدى الغرف وفتحها وهنا ظهر شاب وبنت يجلسون مع بعضهم
اوس : هاي يا جماعة أحب أعرفكم على رنا الألفي
مراد بنظره حب : رنا حبيبتي
وقام وخدها فى حضنة بشدة تحت اعتراضها وعندما ابتعد عنها نزل كف على وجه أصدرت البنت شهقة عالية وعندما لف مراد وشة ونظر إليها أصبحت عيونة بدرجة الرصاصي الغامق وعندما أراد ضربها وقف أمامه اوس وهو يمنع ضحكته
اوس : اعقل بلاش جنان
مراد بعصبية : البت ضربتني
اوس : بقي بذمتك ايد القطة هيقصر على فهد ذيك كمان مش بيوجع يعني
مراد بشك : وانت عرفت اذاي
اوس وهو يمسح على وجه : جربته حبيبي قبلك
مراد : هو انتى ماشية توزعي اقلام على الناس
رنا ببرود رغم رعبها : قليل الأدب بس
وبحده واصبحت لون عيونها اغمق : اوعى تلمسني تانى
مراد بضحكة رنانة : يا عمري انتى من النهاردة هتنامى فى حضنى انا وبس وصدري هيكون مخدتك
اوس : اوبااااااااااااا
كانت أنظار رنا لا تبشر بالخير وبالمح البصر كانت تحمل سكينة الفاكهة على رقبتها
رنا بدموع غزيرة : يوم مهيحصل هيكون يوم موتي
مراد برعب : انا بهزر سيبي السكينة
اوس : رنا حبيبتي سيبي السكينة
رنا بصويت ودموع : انتم عوزين ايه كفاية الى انا فيه اهلى ماتو وادهم هانى وسليم وعلته وانتم انا خلاص تعبت
اوس بجدية : وهتموتي كافرة
رنا بضحكة هستيرية : لا مانا هروح عند ماما وربنا هيسامحنى علشان انا تعبت
مراد بحزن : طيب انا مش زعلان ولو عوزة تضربينى تانى انا مستعد بس ورحمه امي مهزعل
رنا بهسترية : عوزة امشي من هنا ونبي مشونى
ميرا بدموع : كفاية عياط روني وسيبي السكينة
حاول اوس ان يقترب ولكن قامت رنا بجرح رقبتها فوقف اوس بسرعة مكانة
اوس : خلاص خلاص انا اسف مش هتحرك تانى
رنا : عوزة امشي
جاء صوت من على الباب
الرجل : ارمي السكينة ديه وبطلي لعب عيال مفيش خروج من هنا
وجه الجميع نظره الى الباب وكان نجم الدين ولكن كانت الصدمة الأكبر لرنا فضل نجم الدين فى التقرب منها وهى كانت فى دنيا أخري ومسك منها السكينة وكأنها متخدرة ولكن عندما فاقت لم تنطق بغير أحرف بسيطة
رنا : بببببببببببب
وسقطت مغشي عليها وسط صويت ميرا وصدمة الباقي وعندما فاقت من الصدمة توجه بسرعة مراد إليها وحملها وصعد إلى جناحة وقام الباقي بالصعود خلفة بعد اتصال اوس بالدكتور
وصل مراد الى الجناح ووضعها على السرير كأنها قطعة الماس يخاف عليها ان تنكسر
مر وقت طويل وهنا أعلنت الخادمة عن وصول الدكتور ودخل
الدكتور بجدية : من فضلكم كلكم برا
ميرا : انا هفضل معاك
الدكتور : تمام
خرج الباقي الى الخارج وكان الشباب يمسكون دموعهم بصعوبة حتى لا ينهارو لان صغيرتهم فى امس الحاجة لهم وبعد فترة خرج الدكتور
مراد : عاملة ايه
الدكتور : كل الى فى ايدى انى ادتها حقنة مهدئة
اوس : ليه فيها ايه
الدكتور : انهيار عصبي شديد ولازم تتابع مع دكتور نفسي لانها ممكن تعمل اي حاجة وده كان واضح من الجرح الى على رقبتها وديه محاولة انتحار لازم تفضلو جمبها
نجم الدين : شكرا يا دكتور
جري الشباب الى الداخل ووجدوها تبكي وهى نائمة فجلس كل شاب على طرف سرير وقام اوس بفك طرحتها وتحرير شعرها وقام مراد بتقليعها حذائها ورجع جلس بجوارها
اوس بدموع : اسف قطتي مكنش لازم اجيلك كده
مراد بدموع : اسف صغيرتى والله غصب عنى
ميرا : اوس مراد اطلعو برا علشان ابدلها هدومها
اوس : صح الفستان مش مريح
مراد : انا هبدلها الهدوم
نجم الدين : اطلع برا انت وهو ميرا ووحدة من الخدم هنا يالا برا
اوس : صح مراد مينفعش تعال
مراد : بس مش عاوز اسبها
ميرا : كان زمانى خلصت
خرج الشباب ونحن الدين وقامت ميرا والخادمة بتبديل ملابس رنا وجعلوها تنام مرتاحة وخرجت الخادمة ودخل الشباب مرة أخري
ميرا : اوس رجع المحلول فى ايديها
اوس : حاضر
نجم الدين : كل واحد يروح ينام
اوس : هي كده كده مش هتفوق الى الصبح
ميرا : انا هفضل هنا
مراد : انا هفضل معاها روحو نامو انتم
توجه الجميع الى الخارج وفضل مراد معها جلس بجوارها
مراد وهو يمسح على شعرها : انا اسف والله غصب عنى انتى اهم شخص فى حياتى انا عايش بس علشانك وباس جبنها
وقام يبدل ملابسه ورجع نام بجوارها
بعد وقت كبير دخل اوس الى جناح مراد ووجده نائم ورنا بين احضانة فتوجه الى المحلول ونزعه من يديها وباس ايديها وجلس بجوارها ومر الوقت ولم يشعر اوس بنفسه ونام بجوارها
&&&&&&&&&&&&&&
فى قصر الاحمدي
كانت الأجواء مليئة بالحزن والدموع من النساء
ادهم بعصبية : يعني هنقعد كده مش هنعمل حاجة
عمار : وانت مالك وانت اكتر شخص اذيتها
سليم : عمار مش وقته الكلام ده
شريف : يعنى ايه البنت تتاخد من وسطتنا وحنا وقفين
سمر بدموع : أدهم مش انت ورا الى حصل
ادهم بذهول : لا والله انا كنت بعتزر منها هرجع اخطفها تاني
بسمة : انا عوزة بنتي سليم رجعلي رنا
سليم : اهدي بس يا امي وانا هتسرف
ادهم بعصبية : انا هقلب مصر كلها على مكانهم
غادر ادهم كالعصار المدمر ولما لا وحبيبتة وجنيتة كانت تبكى بشدة لم يستحمل أدهم مرور هذا الموقف مرة ثانية عليه فوجد عيونة تبكى لوحدها كأنه يواسي جنيتة وصل إلى القصر وأمر كل الرجالة بالبحث عن مكان اوس نجم الدين
&&&&&&&&&&&&&&
فى الصباح
استيقظت رنا وحاولت تفتح عيونها وبعد فترة استطاعت فتح عيونها ولكن المفاجأة بانها تنام بين أحضان مراد من جه ومن جه آخر اوس حاولت ان تبعدهم ولكن لم تستطيع فستيقظ مراد و اوس بسرعة نتيجة محاولاتها
مراد بحنية : رنا انتى كويسة
رنا : انا فين
اوس : حبيبتي انتى معانا
بعد تذكر رنا كل شي أصبح جسدها يرتعش بشدة وكانت عيونها متحجر فيها الدموع
مراد : مالك يا قلبي
رنا : ابعد عنى هو فين
اوس : هو مين
رنا بجمود : ببببببببب
مراد : طيب قومى خدي دش وغيرى هدومك
وهنا نظرت انا الى نفسها وجدت انها ترتدى ملابس منزليه فنظرت لهم برعب ولكن قبل ان يتكلم أحد اقتحمت ميرا الجناح
ميرا : اوسي ميرو هاااا انتى صحيتي
رنا بجمود : ايوة
ميرا بحنان : انا ميرا ابقي
مراد بسرعة : روحى هاتى هدوم ليها
ميرا : لا هى هتيجي معايا يالا
سحبت ميرا رنا تحت اعتراض الكل ولكن فى لحظة سحبت انا ايديها من ميرا ونزلتها على وشها
رنا بجمود : انتى عوزانى أخرج كده
ميرا بدموع : انا اسفة والله بس مفيش رجالة بيدخلو هنا
اوس بحنان : خلاص ميرا بلاش دموع ونظر لرنا نظرة مرعبة
مراد لتلطيف الجو : الحمد لله كده رنا علمت على الكل
ميرا بدموع : لسه ناقص نيمو
اوس : هاهاهاهاها
مراد : يبقي كده كملت
ميرا : تعالى بقي
ذهبت رنا مع مساء إلى جناحها واخدت دش وابدلت ملابسها
رنا : انا اسفة بالله عليكى متزعليش
ميرا : هو اه وجعنى بس مش مهم
رنا : عاوزة اصلي ممكن
ميرا : اكيد روحي اتوضي لغاية اوس ومراد ميجي
رنا : ليه هيجو ليه
ميرا : علشان يامونا
توجهت ميرا الى الشباب وذهبو جميعا الى جناحها وامهم اوس بالصلاة وبعد ذلك نزل الكل الى الاسفل
نجم الدين : عاملة ايه دلوقتى
رنا : وانت ليك عين تتكلم معايا كنت السبب فى موت امى و ضياعي
نجم الدين : بس انا مش عاطف ابوكي
رنا بهسترية : يعنى ايه وانت مين واذاي انا شبة
مراد : حبيبتي ممكن تهدي وهو هيحكي كل حاجة
نجم الدين : انا عمك تؤام ابوكى
رنا بصدمة : الى ميت من زمان
نجم الدين : ايوة انا
رنا : بس اذاي وفين مراتك وابنك واخوايا
نجم الدين : انتى عارفة ايه بالظبط
رنا بهدوء مخيف : جدتو قالت ليا ان ابويا كان ليه اه تؤام وكان متجوز وعنده ابن وكان شغال فى مكان مهم ووقع تحت ايده ورق وراح سلمه للبوليس وفيوم وهو راجع من برا وكانت معاه مراتة وابنه واخويا طلعت عليهم عربية وفضلو بضربة عليهم بالرصاص لغاية ماعربية اتقلبت وانفجرت واعلنو خبر موتهم وبس
نجم الدين : صح كل ده بس الى محدش يعرفو ان فى واحد صاحبي عرف أنهم هيقتلونى وفضل وراهم لغاية مالعربية انقلبت من فوق الجبل هما مشيو وهو نزل خرج الولاد وخرجنى بس معرفش يخرج مراتى وهى حامل وفضل يعيط
اوس بحزن : صاحبه ده فضل معانا لغاية مهربه هو وابنه وابن أخوه
مراد : راح بيهم أستراليا وهناك اشتغل كل حاجة وعلم الولدين بس هما كانو أذكياء اوى ادرو يفتحو شركة وكبرت وبقت مجموعة شركات
نجم الدين : كان لازم واحدة ست تربي العيال شوفت ام ميرا وحبتها وكانت طيبة جدا مع ولادى وربنا رذقنا بميرا
رنا بدموع : بس اخو بابا مكنش اسمه نجم الدين
اوس : ولا اسم ابنه اوس ولا اسم ابن أخوه مراد
رنا بضعف ودموع : يعنى ايه مش فاهمة
مراد بحنية : لا انتى فاهمة بس مش مصدقة
رنا بدموع غزيرة : يعنى انت أخويا عمر وده اسلام ابن عمى وده عمى علاء
مراد : ايوه
رنا بعصبية : انتم هتستهبلو هو ايه كل واحد يخدنى شوية ويقولى احنا أهلك شوية سليم يطلع ابن خالى وانتم دلوقتى تقولو أخواتك انا خلاص مش عاوزة حد انا بكرهكم كلكم انا الموت ارحملى من العذاب ده كله
وبصوت ضعيف : انا خلاص تعبت والله تعبت أب يرمى بنته علشان حبت واحد فقير وعم ياخد اخويا ويهربو والمطلوب منى انى اوافق وأعيش عادى
وبضحك هستيري : والله العظيم خايفة بعد فترة ألاقي امي وأبويا عايشين خلاص انا تعبت
ونهارت فى الأرض وفضلت تبكى بحرقة فذهب إليها مراد واخذها فى حضنةالى ان استكانت نهائيا فعرف انها اغمي عليها وعندما رفعها وجد دماء من أنفها وفمها
مراد بجنون : اوس اختى بتروح مني اتصرف
ذهب إليهم اوس بسرعة وحملها الى السيارة وذهبو بسرعة الى المستشفى


&&&&&&&&&&&&&&


يتبع
من هو صديق نجم الدين ؟
ماذا حدث لرنا ؟
هل تغفر رنا لهم ؟
هل تبقى رنا ضعيفة ؟
ما هى تلك الغلطة التى تعاقب رنا نفسها عليها ؟
هل سوف يعرف أدهم بما حدث مع رنا ؟
ما موقف مراد و اوس من أدهم ؟
من يكون حبيب رنا ؟


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-10-19, 04:56 PM   #15

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

أسيرة القيصر
الحلقة الثالثة عشر

وصلت سيارات اوس المستشفي التى كانت فى انتظارهم اكبر عدد من الأطباء نزل اوس وهو يحمل رنا ووضعها على السرير وصارو بيها نحو غرفة العمليات تم قفل المستشفي نهائي برجال الملك والفهد جلس نجم الدين يبكي على تلك الصغيرة التى لم تتحمل أي شئ وجلست ميرا تبكي بشدة عليها لانها كانت ترغب بشقيقة اما الشباب أصبحت أعينهم بلون الدماء لكتم الدموع بها
مر أكثر من ساعتان وهى فى الداخل
مراد بعصبية : هو في ايه لكل ده حد يطمنا
أوس : اهدي أن شاء الله هتبقي كويسة
ميرا بدموع : هتبقي حلوة ميرو وهترجع معانا
مراد بسخرية : وانتم فكرين انها هترجع معانا هى كرهت الكل ومش هتسامح حد ابدا
نجم الدين : كل الى هى عوزاه هيتنفذ
أوس : بس
نجم الدين : مسمعش صوت
مر ساعة كمان وها هى تفتح غرفة العمليات وخرج الاطباء جري بسرعة الكل عليهم
نجم الدين : بنتي فيها ايه
الدكتور : المريضة اتعرضت لجلطة شديدة
أوس بصدمة : جلطة فين
الدكتور : هى مش واحدة هما اتنين
مراد برعب : اتنين
الدكتور بجدية : ايوة واحدة فى المخ والتانية فى القلب
دكتور علاء بصوت عالى : انا حزرتكم امبارح من الانفعال وادى نتيجة غلطكم
أوس : وهى فين دلوقتي
دكتور علاء بسخرية : يعنى هتكون فين
مراد بعصبية : انت بتتكلم كده اذاي انت عارف احنا مين
دكتور علاء : عارف ولما ألاقي اهل المريض مهملين يلقيها ديه المعاملة الكويسة ليهم
نجم الدين : دكتور فين بنتي
دكتور علاء : فى العناية المركزة هتفضل هناك لغاية متفوق
ميرا : بليز دكتور عوزة اشوفها
دكتور علاء بحنية : مش هينفع يا بنتى هى ادامها 48 ساعة لغاية متفوق هي مش محتاجة حاجة غير الدعاء وجدكم ملهوش اي لزمه بعد اذنكم
نجم الدين : اتفضل
غادر الدكتور ونظر كل شخص للآخر بحزن فلم يتحمل مراد ودخل اول أوضة امامة واصبحت منوعة تنزل من غير صوت و دخل وراه اوس الذي بكي أيضا على قطته الصغيره واخرج من جيبة سلسلة وتذكر عندما سألته ميرا عن السلسلة التى صنعت مخصوص وكانت تحمل لعبة القطة الصغيرة
فلاش باك
ميرا : اوس اوس اوووووووووووووووس
أوس بخضة : في ايه
ميرا : الله السلسلة ديه حلوة اوى ليا
أوس بحنان : هو انا بقولك ايه
ميرا : مش فاهمة
أوس : دلعك
ميرا : عصفرتك المدلله
أوس : والشكل ده ايه
ميرا : قطة
أوس : يبقي مش ليكي ديه لقطتي السيامي الجميلة
ميرا بدموع : يعنى انت بتحبها اكتر منى
أوس : عمري مهفرق بينكم انتى اختى حبيبتي عصفورة قلبي وهى بردو اختى حبيبتي قطته عمري انتم الاتنين اغلي الناس على قلبي اوعي فى يوم من الايام تكرهي اختك بالعكس انتى الكبيرة المفروض تخديها فى حضنك وتحسسيها بالأمان مفهوم
ميرا : مفهوم هى اختى وحبيبتي صغيرة العيلة
أوس : ربنا يخليكم ليا
ميرا : هي هتيجي هنا امتي
أوس : لا احناالى هنروح
{ باك }
توجة أوس الى الصلاة وبعد انتهائه دعا ربه
أوس بدموع : يا رب اشفيها وعافيها ورجعها لينا بالف سلامة يا رب انت اكتر واحد عارف انه كان غصب عننا كنا خايفين عليها يا رب تسامحنا وتحبنا
مرالوقت بالبطي على الكل رفض كلا من نجم الدين وميرا ترك المستشفي مما أجبر مراد الى حجز جناح كامل لهم
توجهت ميرا الى الخارج وقامت بالاتصال بسخص ما
ميرا : الو
الرد : ……..
ميرا : لسه فى غيبوبة
الرد : ………………..
ميرا : انا خايفة عليها اوى
الرد : ……………….
ميرا : والله بصلي ودعي
الرد : ………………..
ميرا : هتيجي فين مينفعش
الرد : …………………….
ميرا : انا هفقل دلوقتى
الرد : ……………….
ميرا : معرفش فى حركة عندها سلام
الرد : ……………
توجهت ميرا الى الداخل ووجت الكل واقف امام زجاج العناية والأطباء تحاوط رنا من كل جهة
بعد لحظات خرج الدكتور
الدكتور : الحمد لله اقدر اقول دلوقتى ان احنا قدرنا نمنع الجلطة
أوس : وهي عاملة ايه دلوقتي
الدكتور : الحمد لله هتخرج لغرفة عادية بعد شوية
مراد : الحمد لله الحمد لله ربنا عالم بينا
الدكتور : بس الحمد لله قدرنا نلحقها دلوقتي بس لازم تبعد عن اي توتر ولا ازعاج
أوس : حاضر
الدكتور : حمدلله على سلامتها مرة تانية بعد اذنكم
غادر الدكتور وتم نقل رنا الى غرفة عادية وتجمع الكل حواليها فى انتظار ان تفتح عيونها
&&&&&&&&&&&&&&
فى قصر القيصر
اسر : زوزو فين ادهم
زينب : هو ده سؤال اكيد فى المكتب
اسر : ماشي يا موزة هروحله
زينب : هجبلكم عصير
اسر : أحبك وانتى معايا على الخط
توجه اسر الى المكتب ولكن اوقفه رنين هاتفة
المتصل : ………………..
اسر : الو عاملة ايه دلوقتي
المتصل : ………….
اسر : ربنا يقومها بالسلامة
المتصل : ……………
اسر : ادعلها
المتصل : ……………..
اسر : ليه في ايه
المتصل : ……………..
اسر : سلام
توجه أسر الى المكتب
اسر : هتفضل كده كتير
أدهم بتعب : انا خايف عليها اوى
اسر : متخفش ان شاء الله هلقيها
أدهم : انا تعبت والله تعبت
اسر بحنية : للدرجة ديه بتحبها
أدهم بصوت مخنوق بالدموع : انا بقيت بعشقها
اسر وهو يطبطب عليه : عيط يا أدهم
أدهم بدموع : عاوزها تسامحنى وترجعلي بقي
اسر : هتسامحك رنا طيبه وهتحبك انت طول عمرك حنين قول يا رب
أدهم : انا تعبان اوى هطلع انام تصبح على خير
اسر : احم هو ينفع انام جمبك
أدهم بضحك : تعالى حتى انت وحشتني اوى
اسر : لا يا خويا انا بخاف على نفسي
أدهم : تصدق انى غلطان انا هطلع انام
اسر : شوية وهحصلك
أدهم : تمام سلام
صعد أدهم الى غرفتة وارتمي على السرير وفضل يعيط لغاية منام
فضل اسر يشتغل لوقت متأخر ونام مكانة فى المكتب
&&&&&&&&&&&&
في صباح يوم جديد
فتحت رنا عيونها بصعوبة شديدة فتوجة إليها مراد و أوس بسرعة
مراد بدموع : حمدالله على السلامة يا قلب اخوكي
رنا : ماية ماية
أوس : حاضر وأحضر طول ماية وساعدها تشرب
مراد : حاسة بايه دلوقتي
رنا : الحمد لله فى صداع شديد اوى فى دماغي
ميرا : حد يبعت يجيب الدكتور
مراد : صح حالا هبعت اجيب الدكتور
بعد قليل وصل الدكتور وكشف على رنا واعطها دواء وطمان الكل وخرج
فضلت رنا مغمضة عيونها لفترة حتى تكلم اوس
أوس : انا عارف انك صاحية
رنا بصوت ضعيف : عاوز ايه ابعدو عنى انا تعبت
أوس : انا عارف انك زعلانة مننا بس والله خصب عننا مش بساهل علينا نسيب جدتي وعمى وامراته لوحدهم ونختفي
رنا : مرجعتوش ليه
مراد : مكنش ينفع خالص لو رجعنا كنا موتنا كلنا
رنا : هو مين الى ازاكم
اوس : شخص انتى متعرفهوش
رنا : تمام انا عوزة انام
مراد بحنية : نامي يا قلبي
أوس : رنا ممكن اديلك حاجة
رنا : حاجة ايه ابعد عني
أوس : على فكرة انا اخوكى ذي ذي مراد بالظبط لان امى مكنتش ينفع ترضعنى وأمي شرين هى لأي رضعتني
رنا : بجد
مراد : اه والله يعنى متخفيش
رنا : عاوز مني ايه
اوس : طول عمري كان نفسي فى اخت بنت وكنت بقول هتبقي قطتى
رنا : منتى عندك ميرا
أوس : لا ميرا ديه عصفورتي إنما انتى قطتي
وأخرج أوس سلسلة على شكل قطة جميلة مصنوعة من الماس ولبسها أيها
أوس : بالله عليك اوعي تقلعيها مهما حصل ممكن
رنا : حاضر ممكن انام
أوس بضحكة : نامي يا قطتي السيامي
وبالفعل نامت رنا وذهب كل شاب الى كرسي وذهبو فى نوم عميق
&&&&&&&&&&&&
اما اسر فضل نايم فى المكتب لغاية الصبح وذهبت إليه عفاف
عفاف : اسر اسر اصحي يا بني
اسر : فى ايه يا فوفا
عفاف : من يوم مرجعت وانت مش راحم نفسك
اسر :أدهم تعبان وشال كتير ادعي ربنا يلاقي رنا وتسامحة
عفاف : يا رب يا بني
اسر : انا هطلع اخد دش وهلبس واروح الشركة
عفاف : وادهم
اسر : خليه نايم النوم ارحم ليه
عفاف : كبرت يا بني
اسر : الدرس كان صعب اوى وكان لازم أتعلم منه
عفاف : ربنا يجعل طريقك كله خير
اسر : ربنا يخليكي
توجه اسر الى غرفته واخذ دش ولبس وتوجه الى الشركة
وبعد مرور وقت طويل استيقظ أدهم واخذ دش ولبس ونزل
أدهم : صباح الفل فوفا
عفاف : يسعد صباحك يا حبيبي عامل ايه دلوقتى
أدهم : هعمل ايه مخنوق اوى
عفاف : هترجع وهتسامحك
أدهم : اذاي بس
عفاف : بالحنية وانت مفيش أحن منك مفيش
أدهم : فين اسر لسه نايم
عفاف : اسر راح الشركة من بدري
أدهم : تعب اوى الفترة ديه
عفاف : خليه يتعب و يبقي راجل يعتمد عليه
أدهم : تمام على فكرة انا جعان اوى
عفاف : من عيونى يا غالى
أدهم : ربنا يخليكي لينا
توجهت عفاف الى المطبخ وتوجة أدهم الى الجنينة وفضل يتمشي وبعد كده توجه إلى حمام السباحة وفضل يعوم كتير
&&&&&&&&&&&
مر الوقت وغابت الشمس وفرض القمر جناحاته على السماء وخيم الليل
نشاهد حركة غريبة جدا فى أروقة المستشفي الجالسة بها رنا وتم إغلاق الأنوار وبعد حوالى ربع ساعة رجعت الأضواء ولكن مع اختفاء رنا وكان أحد نزع قلب أوس ومراد منهم فجن جنونهم ولكن لم يستطيعو ان يعصرو عليها
وفي اخر مكان نتوقعة وصول إحدى السيارات الأجرة التى تحمل شخص متخفي ووصولة الى هذا القصر وتم افتتاح الأبواب له ومرور التاكسى الى الداخل ونزل منه هذا الشخص وتم حساب التاكسي من قبل إحدى الحرس وتوجه هذا الشخص إلى الباب ودقة وهنا توجه إحدى الأشخاص لفتح الباب ووقف مصدوم مما يراه
&&&&&&&&&&&&&&&
انقلبت المستشفي على الجميع ووصل سليم الاحمدي لعلمة بوجود رنا في المستشفي فوقع تحت يد اوس ومراد
أوس : سليم فين رنا
سليم : يعنى ايه فين رنا
مراد بعصبية : انت هتستعبط فين اختى
سليم : والله معرف حاجة انا عرفت انها هنا جيت اطمن عليها ليه هى فين
أوس : رنا مش فى المستشفي كلها
سليم بصدمة : يعنى ايه
مراد بهدوء مخيف : يعني اتخطفت
سليم : وانتم كنتم فين وهى بتتخطف
أوس : هو ممكن أدهم يخطفها
سليم : بطل غباء أدهم هيموت ويشوفها يقوم يخطفها انت اتجننت رسمي
مراد : وانت عرفت منين
سليم بسخرية : عيب لما تسال صاحب المستشفي عرف منين
مراد : انت صاحب المستشفي
سليم : ايوه ولسه عارف من شوية لما جالى تقرير واسامي المرضي بتاع كل شهر
أوس : تمام بس هتكون راحت فين
امر سليم الحرس بإحضار كاميرات المراقبة لمعرفة ماذا حدث ولكن عندما تم قطع النور تم إيقاف شغل الكاميرات


&&&&&&&&&&&&

يتبع
اين اختفت رنا ؟
من هذا الشخص المخفي ؟
من صاحب القصر المجهول ؟
انتظروني غدا بإذن الله
FacebookTwitterEmail


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-10-19, 05:03 PM   #16

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

أسيرة القيصر
الحلقة الرابعة عشر


**************
البداية من المستشفي
---------------------------
أحضر الحرس تلك الممرضة التى جائت وأخذت رنا حتى تجري لها بعض الأشعة ولكن كانت تقف وهى غير متزنة
أوس : فين رنا
الممرضة : المريضة رشت حاجة عليا وهربت
مراد بجنون : انتى متأكده انها هي ولا حد تانى
الممرضة : والله هي ده حتى خدت البلطو بتاع الدكتور
أوس : ليه اعمل كده
سليم : تفتكرو ممكن تكون راحت فين
أوس : من رابع المستحيل تكون راحت لادهم
سليم : ممكن تكون راحت البيت عندنا
مراد : اتصل عليهم بسرعة
وبالفعل اتصل سليم عليهم ولكن لم يجدها
سليم : خرجت اذاي
أوس : احنا هنقسم نفسنا انا هروح مع الرجالة بين القلعة ومراد هيروح المقابر
سليم : وانا هروح فين
أوس : معرفش
قبل مغادرة الشباب المستشفي علمو بمقتل وزير داخل غرفتة وحرسة أيضا تم قتلهم
أحضر أحد الحرس شريط كاميرا من إحدى العمارات التى بينت دخول عدد من الأشخاص الى الداخل وبعد حوالى عشر دقائق خرج شاب ذو جسد هزيل وتوجه الى الشارع واختفي عن الأنظار
سليم : شكلها هي
مراد : يبقي هى الى هربت
أوس : يالا مراد كل واحد يروح مشوارة
غادر الشباب الى جهتهم
&&&&&&&&&&
فى القصر
********
اول منفتح الباب انصدم بشدة اسر لوجود رنا أمامه
اسر : رنا انتى جيتي اذاي
رنا بتعب : دخلنى الأول وبعد كده نتكلم
اسر : طب تعالى
مسك اسر ايديها وصار بيها حتى الكنبة
رنا بضعف : انا عطشانة أوي
اسر : حاضر وناده على إحدى الخدم حتى يحضر مياة
أحضرت الخادمة كوب من المياه ولكن طلبت رنا مياة أخري كتير
خرج أدهم من المكتب على صوت اسر ولكن وقف مكانة لرويته لرنا التى تجلس على الكنبة تعبانة ولكن أدرك الموقف وذهب بسرعة وجلس بجوارها بعد تحرك اسر
أدهم : رنا رنا انتى هنا صح
رنا بضعف : ايوه
أدهم : كنتى فين ومين اوس انا دورت عليكى فى كل حته
رنا : مش قدرة احكي دلوقتي
اسر : خلاص انا هروح اخليهم يحضرو اكل وغادر
رنا بدموع : ممكن اطلب طلب
أدهم : انتى تامري يا قلبي
رنا بدموع : انا عارفة ان طلبي ربنا هيعقبني عليه بس انا محتاجاه اوى
أدهم بحنان : قولى حبيبتي
رنا : ممكن تحضنى اوى لان حضنك حسيت بيه بالأمان ذي بابا الله يرحمه
أدهم بحب : تعالى ويشهد ربنا انه عمره مهيعقبك لانك
رنا : مش عاوزة كلام ممكن
أدهم بحب : حاضر
استقرت رنا فى أحضان أدهم وكانت دموعها تنزل بغزارة شديدة مما جعل أدهم يتألم عليها ومر الوقت وجاء اسر بالطعام ومعه عفاف
اسر بصوت واطي : أدهم الاكل
أدهم : حاضر رنا رنا حبيبتي
رنا بصوت ضعيف : نعم
أدهم بحنية : تعالى كلي
رنا : مليش نفس
عفاف : مفيش حاجة اسمها مليش نفس
رنا بتعب : انا مش قادرة اعمل حاجة
أدهم بحب : انا هاكلك يا قلبي
رنا : لا خلاص انا هاكل
أدهم : عليا النعمة ميحصل
كما أدهم صنية الاكل وفضل ياكل رنا تحت نظرات اسر وعفاف الذين دعو له بأن يجعل رنا ملك له
فضل أدهم ياكلها وكانت نظراته مليئة بالحب ومشاعر أخري لها
رنا : كفاية مش قادرة
أدهم : خلاص لا روحي
رنا : انا عوزة انامكتيييييييييييييير اوى
أدهم : تعالى خدي دش ونامي
اكتفت رنا بهذ دماغها وقامت مع أدهم وتوجهو الى الأعلى حيثو غرفته وادخلها
أدهم : ده الحمام وزينب هتيجى تساعدك تمام
رنا : ماشي وانت
أدهم : انا هفضل برا لغاية متخلصي و
قطع كلامه دخول زينب التى دخلت مسرعة إليها تحتضنه وتقبلها بشدة
أدهم بغيرة واضحة : كفاية يا زينب كل ده بوس
زينب بخبث : الله براحتى ورجعت باستها تانى
أدهم : روحي يا زينب معاه الحمام
زينب بضحكة : اهدي شوية بلاش نرفزة
أدهم : أوف انا خارج برا بس بسرعة
توجه أدهم الى الخارج وساعدت زينب رنا حتى تأخذ دش وتبدل ملابسها
رنا : مش ديه هدومى
زينب : ايوه ادهم بيه خلاها عنده هنا
رنا : ماشي ممكن تقوليلي فين القبلة
زينب : هنده أدهم بيه هو عارف
أدهم : عارف ايه
رنا : مكان القبلة
أدهم : اجهزى وانا هتوضا واجي روحى انتى يا زينب
زينب : حاضر
توجه أدهم الى الحمام وتؤضا ورجع مرة تانية الى رنا التى كانت تجلس على الكرسي فى انتظار أدهم
فقام أدهم بعدل الكرسي ناحية القبلة ووقف أمامها وامها فى الصلاه وبعد الانتهاء ساعدها حتى تنام على السرير وأغلق الأنوار
رنا بصويت : أدهم النور النور
أدهم بسرعة : انا اسف والله نسيت
واضاء نور خفيف وكان سوف يغادر ولكن سمع رنا تنادى عليه
رنا : أدهم أدهم
أدهم بحب : نعم روني
رنا : ممكن تفضل هنا لغاية منام علشان خايفة
أدهم : حاضر وكمان هقرا قرآن
رنا : شكرا اوى
أدهم بضحكة : نامى يا هبلة مفيش شكر بينا
توجه أدهم أدهم المصحف واحضره وجلس على الكرسي امام السرير وفضل يرتل القرآن بصوته وهنا اتجهت رنا الى عالم الأحلام السعيدة وبعد فترة آفاق أدهم المصحف وتوجه الى الكنبة وفضل يبص عليها إلى أن راح فى نوم عميق
فى الأسفل
*********
اسر : اطلع اشوفهم
عفاف : لا طبعا انا الى هطلع
اسر : وانا هخلص شوية شغل
عفاف : مش هتاكل
اسر : لما تنزلى اعملى اكل وناكل سوا
عفاف بحب : ماشي يا بني
صعدت عفاف الى الأعلى وعندما دخلت وجدت رنا تنام على السرير وادهم على الكنبة فتوجهت إليه وغطته وغادرت وأغلقت الباب ونزلت جهزت العشا و توجهت الى المكتب
اسر : هما فين
عفاف : رنا نايمة على السرير وادهم نايم على الكنبة ده حتى محسش بيا وانا بغطيه
اسر : معلش هو بقالة كام يوم مش بينام
عفاف : تعالى كل انت كمان واطلع نام
اسر : حاضر فوفا هاكل وهشتغل شوية وهطلع انام
عفاف بجدية : انا قولت هتاكل وهطلع تنام مفهوم
اسر : مالك بس يا حاجة حاضر هنفذ الأوامر
فعلا اكل اسر مع عفاف وتوجه الى غرفة وابدل ملابسة وأول متوجه الى السرير ذهب فى نوم عميق
&&&&&&&&&&&&&&
لم يعثر اوس ومراد على رنا فتوجو الى القصر مرة تانية وعندما دخلو وجدو سليم يجلس مع ميرا ونجم الدين وباقي عائلة سليم
ميرا : لقتوها
أوس : لا ملهاش أي أثر
نجم الدين : يمكن تكون عند حد من اصحابها
سليم : ملهاش أصحاب غير سمر وبس
سمر : لق ليها صديق
مراد : هو مين
سمر : معرفش هو مين بس ده بعت ليها صندوق مليان شكولاتة وشيبسي وعصائر من فترة
سليم بهمس : الله بحرقك يا بعيدة
أوس : ومين الى جابة
سليم بسرعة : اكيد عامل التوصيل صح
سمر : ايوة صح
شريف : احنا هنمشي وانتم يا ولاد نسقو مع بعض لغاية متجبوها مفهوم
الشباب : حاضر
غادر سليم وعائلته وتوجه الجميع الى غرفهم
&&&&&&&&&&&&
في صباح اليوم التالى لاعبت أشعة الشمس عيون رنا بشدة كأنها طلبت منها ان تفتح عيونها حتى تستمتع الشمس بذلك اللون الجذاب الذي يسحرها ويجعلها تتراقص بفرحة بين الناس وفى ذلك الوقت استيقظ ادهم وذهب وجلس على السرير واخذ يتاملها وهى تتهرب من أشعة الشمس وكان يضحك بصوت واطي ولكن منه تلك الضحكة عندما فتحت رنا عيونها وداعبت الشمس عيونها واصبحت عيونها تتدرج بجميع درجات اللون الرومادى الذي انسحر بيه أدهم بشدة ولكن عاد الى أرض الواقع نتيجة صوت خبط على الباب
أدهم : ادخل
زينب : كويس انكم صحيتم يالا بقي علشان انا هحضر الفطار مرة واحده بس
أدهم : هو في ايه انتى بتعمليني كده ليه
زينب : اففففف خلصو ونزلو يالا
أدهم : زينب زينب ولكن كانت غادرت الغرفة
فاق أدهم على صوت ضحكة رقيقة وعلم مصدرها انها جنيتة التى تضحك عليه
أدهم بحب : صباح الورد والياسمين على اجمل بنوتة فى الدنيا
رنا بكسوف : صباح النور
أدهم : نمتى كويس
رنا : ايوة نمت كويس اوى
أدهم : الحمد لله يالا ننزل ناكل علشان زينب هانم ممكن تحرمنا من الاكل ونفضل جعانين لغاية الغدا وانا لما بجوع ممكن اكل أي حاجة ادامي وخصوصا لو كانت بعيون رومادى وشعر بني وخدود وردي وشفايف كريز
رنا بسرعة : لا انا قومت
وقامت بسرعة ولكن أصابها دوغة ولحقها أدهم بين احضانه
أدهم بخضة : مالك يا حبيبتي
رنا بدوخة : دوخت شوية بس
أدهم : طيب تعالى اقعدى
رنا : ممكن تليفون
أدهم : اتفضلي يا حبيبتي
اخدت رنا التليفون وطلبت رقم وبعد كده طلبت ورقة وقلم وكتبت اسامي عليها وأغلقت التليفون
وأعطت أدهم الورقة
أدهم : ايه الورقة ديه
رنا : دول ادويه ممكن تبعت حد يجبهم
أدهم بخضة : بتاعة ايه الأدوية ديه
رنا : دول أدوية ضغط ومسكنات للقلب
أدهم : مالك ضغط ايه وقلب ايه انا مش فاهم
رنا : هات الأدوية بس وانا هقولك
أدهم بجدية : لما الدكتور هو الى يقول تعالى على السرير تانى وكلها نص ساعة والدكتور يكون عندك
رنا : اسمعنى بس
أدهم : مش هسمع تعالى على السرير ولا اشيلك
رنا : لا انا همشي لوحده
توجهت رنا الى السرير ونامت عليه واتصل ادهم على الدكتور وأخبره بسرعة حضوره للفيلا
أدهم : انا هنزل اجيب الفطار اوعى تنزلى مفهوم
رنا : حاضر بس هات التليفون العب عليه شوية
أدهم : اتفضلي يا طفلة
رنا بعصبية : متقولش طفلة مفهوم
أدهم : لا طفلة بس عسل ابيض مكرر
رنا : خلاص انا زعلانة
أدهم : لا يبقي لازم اجي اصالحك بنفسي ولازم اصالح كل حاجة لوحدها العيون لوحدها والشفايف لوحدها والخدود لوحدها
رنا بسرعة : خلاص انا مش زعلانة روح هات الفطار علشان انا جعانة اوى
أدهم بخبث : لا هصلحك الأول
رنا : قولت خلاص ومسكت دماغها وفضلت تدوس عليها اوى
أدهم بسرعة : مالك يا قلبي
رنا بدموع : دماغي بتوجعنى اوى ونبي هات العلاج بسرعة
ولكن قطع كلامهم خبط على الباب وكان اسر ومعاه الدكتور
أدهم : ادخل
اسر : أدهم مالها رنا
أدهم برعب : مش عارف مش عارف
الدكتور : اخرجو برا وانا هكشف عليها
خرج أدهم و اسر ودخلت عفاف معهم وعلم الدكتور من رنا ماذا حدث معاها وأعطي لها ابرة وخرج
أدهم : فيها ايه
الدكتور : تعالو ننزل تحت
اسر : وهي كويسة
الدكتور : ايوة شوية وهتبقي كويسة تعالو تحت بلاش تتعبونى هو انتم كده من صغركم اف تعالو ورايا
نزل الدكتور ونزل وراه أدهم وأسر
الدكتور بجدية : انت اذاي يا أدهم تخرجها من المستشفي منغير متخلص علاجها
أدهم بذهول : مستشفي ايه وعلاج ايه
الدكتور : هى تقربلكم ايه
أدهم : مراتي
الدكتور بذهول : مراتك ومتعرفش اذاي
أدهم : أقصد هتكون مراتي
الدكتور : اه فهمت بصو بقي هى كانت فى المستشفي نتيجة جلطة فى المخ وجلطة فى القلب
اسر : ايه اذاي
الدكتور : اتعرضت لضغط عصبي شديد رفع نسبة الضغط فى الدم أدى لحدوث جلطة وطبعا القلب مقدرش يستحمل غليان الدم فحدث تجلط فيه بس الحمد لله الدكاترا لحقوها وفضلت يومين فى غيبوبة مفتعله
اسر : يعنى ايه غيبوبة مفتعلة
الدكتور : الدكاترا هما الى دخلوها فى غيبوبة علشان القلب والضغط يتصبطو
أدهم بنهيار : ودلوقتي
الدكتور بعد شعورة بنهيار أدهم : ولا حاجة دلوقتى هتستريح وبليل هتيجي المستشفي تعمل شوية تحاليل ورسم قلب ونتاكد
اسر : تمام بليل ان شاء الله هتكون عندك
الدكتور لادهم : لازم تبقي قوي هي محتجالك جامبها اوى تنهار او تضعف انت بالنسبة ليها امانها معنى انها تهرب من المستشفي وتجي هنا بعد الى حصل زمان اعرف انها بتحبك وانت امانها خليك قوى روح اطلع ليها خليها تاكل وضحك وهزر معاها كل الناس عندهم ضغط بلاش تحسسها انها خلاص ملهاش لازمه
اسر : أدهم الدكتور عنده حق
أدهم بانهيار : وانا مين هيقف جامبي انا خسرت اهلى فى يوم واحد بعد كده خسرت عمي وكنت هخسر اخويا ودلوقتي مراتى وحبيبتي وكل ده عوزنى ابقي جبل
اسر : من امتي أدهم المنشاوي بيضعف
أدهم بضعف :من يوم محبيت من يوم مشوفت عنيها
الدكتور بشده : قوم اغسل وشك وطلع لحبيبتك ذي مهى محتجالك انت كمان محتجلها يالا
اسر : تعالى معايا
الدكتور : انا همشي وبليل تعالو سلامة عليكم
غادر الدكتور وغسل أدهم وشه وطلع فوق وتوجه اسر الى المطبخ جهز فطار ليهم وصعد إلى الأعلى
شاهد أدهم يقف على الباب ووجده يشاهد ضحكة رنا مع عفاف وكانت رنا تضحك بشده على مواقف أدهم وهو صغير فدخل اسر وبصوت عالى
اسر : روني حبيبتي
رنا : ايسو يا عسل
أدهم بعصبية : انت يا حيوان ملكش دعوة بيها واسمها أستاذة رنا مش روني
اسر ورنا فى نفس واحد : ملكش دعوة
أدهم بخضة : انتم الاتنين عليا اهئ اهئ اهئ اهئ
اسر : خلاص متعيط يا بيضة
رنا : خلاص دومنه بلتس عياط
أدهم بخضة : دومنة انتى عرفتى الاسم ده منين
عفاف بفخر : مني طبعا
أدهم : يا وكستك يا أدهم هنا التلاتة عليك
سمع الكل صوت من وراهم : أربعة مش تلاتة
أدهم : كملت بقت رنا وأسر وعفاف وزينب عليا حرام
اسر : تعالو كلو يالا
رنا : فين الشكولاتة والشيبسي
اسر بحب : افطري الأول وانا هجبلك
رنا : عوزة صندوق اكبر من بتاع المرة الى فاتت
اسر : حاضر
أدهم : صندوق ايه ومرة فاتت ايه
اسر : اصل وانا فى ايطاليا كنت بكلم رنا بس فى يوم نسيت اكلمها الصبح واتصلت متأخر فعلشان اصالحها طلبت منى شكولاتة وشيبسي وعصائر فبعت واحد من الحرس بيهم فى صندوق على بيت خالها وبالليل لما كلمتها لقتها فرحانة ولما سألتها عرفت ان سمر بنت خالها اتقرا فتحتها
( نعم انه اسر الذي كان يتحدث مع رنا كل دلك المده )
أدهم : طيب يالا بيتك بيتك انت وهما خلونا نفطر بهدوء
اسر بدلع : وانا يا دومي اخرج كمان
أدهم بارف : انت اول واحد تخرج
اسر بدموع مزيفة : خلاص خدت الى انت عاوزه من وهترمينى برا وابنك الى فى بطني اوديه فين
أدهم : اسرحي بيه فى الحسين او السيدة بارااااااااااا
كانت رنا تضحك بشده عليهم وعندما خرج اسر بسرعة فضلت تضحك اكتر فتوجه إليها أدهم ونظر إليها
رنا : أدهم في ايه
فؤجات رنا بأن أدهم يضمها الى صدرة وعندما كانت تعترض وجدته يبكي فسكتت
أدهم : اوعي تسبينى انا الموت أفضل ليا من فراقك انا اهلى ماتو وانا صغير وجيت عند عمى بس هو كمان مات وسابنى انا وأسر ملناش غير بعض انا موافق على اي عقاب بس بلاش تسبيني ونبي انتى امى واختى وبنتي وحبيبتي وزوجتى وكل حاجة فى الدنيا
رنا وهى تطبطب عليه : حاضر مش هسيبك خالص وعلى فكرة انا مسامحاك علشان لو انا مكانك كنت عملت اكتر من كده
أدهم بفرحة : يعنى انتى مش زعلانة
رنا : انا قولت مسامحاك بس لسه زعلانة
أدهم بخبث : يبقي لازم اصالحك
رنا بعصبية : اوعي اعمل حاجة تخسرنى فيها طول العمر
أدهم : انتى دماغك راحت فين اااااااه دماغك ديه شمال بس كل الى جه فيها هيحصل بس مش دلوقتي لما تلبسي الفستان الأبيض وتدخلى مملكتي
رنا : ومين قلك انى موافقة عليك انا هحب واحد غيرك خالص
أدهم : لا والله
رنا : اه والله يعنى اوس نجم الدين حاجة كده جامدة ولا مراد موز آخر حاجة
أدهم بغضب أعمى : عارفة يا روحي لو لسانك الحلو ده قال اسم راجل تانى هعملهولك فى سندوتش ماشي
رنا : أدهم أدهم انا جعانة اوى
أدهم : ااااه طفلة تعالى ناكل
حملها أدهم وتوجه الى الاكل وجعلها تجلس وفضل ياكلها وأعطى لها علاج وخلها تنام
&&&&&&&&&&&
فى قصر الملك
***********
مراد بعصبية : يعنى هنفضل كده كتير
أوس : مش عارف راحت فين فى البيت القديم مش هناك ولا فى المقابر ولا عند سليم ولا عند أدهم هتكون راحت فين
نجم الدين : سبوها براحتها اكيد عوزة تريح اعصابها
مراد : بس
نجم الدين : انتهى الكلام كل واحد يشوف هو رايح فين
&&&&&&&&&&&&
عودة لفيلا أدهم
**************
عندما كان أدهم يغادر غرفة رنا سمعها بتنده عليه
فرجع مرة أخري وجلس على الكرسي
رنا : عارف إحساس انك بقيت يتيم ولوحدك فى الدنيا ديه كلها وفجأة يظهر ليك أهلك ويقولولك أنهم اخلى امك ياااااااه خالين وعيالهم ومراتتهم وخوفك منهم ويوروك كل حاجة تسبت ان امك اختهم صور ليها مع العيلة وشهادة ميلاد وشهادات مدارس وجامعة ولما يقولولك انها وقفت ادام ابوها علشان خاطر حبيبها وهما معترضين علشان كان فقير بس هى اتحدتهم وسابت البيت وراحت لحبيبها وعاشت معاه اسعد أيام حياتها وتخلف منه ولد وتعيش فرحانه بيه بس القدر يلعب لعبتة ويموت وهو طفل وتعيش فترة طويلة من غير أطفال بس بعد سنتين يجيبو بنت وتبقي نور حياتهم علشان كده حموها من الناس كل حياتها كانت لعب معاهم ومذاكرة وحفظ قران علشان كده لما جيت هنا مكنش عندى غير الدموع ، وقولت خلاص هعيش مع اهل امى بس فى لحظة يدخل شاب ويخدنى من وسط الكل ولما اروح بيته الاقي شاب تانى بيحضن فيا ويبوس كنت هموت نفسي بس فى لحظة شوفت ابويا واقف ادامى معرفتش اعمل ايه غير انى اردى اسيب الواقع واغمي عليا وتأتى يوم عرفت انه عمي الى مات هو وابنة واخويا بس طلعو عايشين ومش بس كده ليهم اسمهم فى وسط رجال الأعمال مستحملتش كل ده وقعت ولما فوقت لقيت نفسي فى المستشفي وعرفت انى جالى جلطة بسبب ان ضغطي ارتفع ولما فوقت وقدرت امشي اتفقت مع الممرضة تساعدنى انى اهرب من المستشفي وجيت هنا وانت عارف الباقي اه صحيح اوس اخويا فى الرضاعة لان مامته تعبت وماما كانت ولده مراد ورضعت الاتنين
أدهم : انتى فعلا سامحتيني
رنا : : ايوه بس قلبي بيوجعنى كل مفتكر عوزة وقت لغاية مقبلك فى حياتى
أدهم بحب : وانا هديلك كل الوقت الى انتى عوزاه
رنا : انت عاوز منى ايه دلوقتي
أدهم : نامي دلوقتي والكلام عمره مهيخلص تمام
رنا بنوم : حاضر ونامت
نظر أدهم ليها بحب وتوجه إلى الخارج ونزل المكتب
أدهم : يا ترا هتعملى ايه لما تعرفي انى استخدمت الورق الى معايا بس انا عمري مهسمحلك تسبيني الموت ارحم ليا انا هديكي كل الوقت علشان تقبلينى
وفضل يشتغل شوية


&&&&&&&&&&&&&&
يتبع
ما موقف رنا من أدهم ؟
من هي حبيبه سليم ؟
ما موقف اوس ومراد من أدهم ؟
من صديق نجم الدين ؟
ما هو قرار رنا ؟


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-10-19, 05:05 PM   #17

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

أسيرة القيصر
الحلقة الخامسة عشر

*****************
فى فيلا المنشاوي

**************
صعدت عفاف الى غرفة رنا حتى تجعلها تستيقظ وعندما دخلت لقت رنا تجلس على السرير ولكن كانت فى ملكوت آخر فقتربت منها عفاف وجلست بجوارها ومسكت ايديها
عفاف : كنت لسه هصحيكي
رنا : انا صاحية من بدري طنط
عفاف : مالك يا بنتي احكيلي انا ذى امك
رنا بتوهان : مش عارفة ليه اول مافوقت وكنت عوزة امشي جيه فى دماغي أدهم
عفاف : هو انتى مين ساعدك فى المستشفي
رنا : الممرضة الى هناك بعد مافوقت دخلت عليا لقتنى بعيط جامد فضلت تهدي فيا وكدبت عليا وقولتلها ان اخواتى هيقتلو جوزى وفضلت اتحايل عليها تساعدنى لغاية موافقت وجابت ليا هدوم ولما روحنا نعمل أشعة شاورت على الباب الى هخرج منه وفعلا خرجت وهى خدرت نفسها علشان متترفدش ولما خرجت فضلت ماشية لغاية ملقيت تاكسي وقولتلة العنوان وانتى عارفة الباقي
عفاف : طيب قومى يالا اتوضي وصلي والبسي ونزلي
رنا : حاضر
توجهت عفاف الى الخارج ولكن صوت رنا وقفها
رنا : هو انا ليه اخترت أدهم اجي عنده برغم الى عمله فيا
عفاف : هو انتى سامحتى ادهم
رنا : ايوه بس
عفاف : بس ايه
رنا بدموع : فى حرب جوايا قلبي عاوز يسامحة وعقلي رافض وكل شوية بيفكرنى بال حصل
عفاف بحنية : انا عرفت من اسر اد ايه انتى قريبة من ربنا صلي وادعى ربنا يعملك الصالح
رنا بدموع شديدة : بس ربنا زعلان منى اوى وعمره مهيسامحنى على غلطتي
عفاف بريبة : غلطة ايه ديه الى ربنا عمره مهيسامحك عليها
رنا بضعف : فى يوم لما كنت فى الجامعة أدهم مسك ايدى فضربتة وفضلت اضرب فيه لغاية منهرت هو حضنى اوى وووووو
عفاف بعصبية : وايه انطقي
رنا بدموع : باسنى على شفايفي وباس عنية وامبارح طلبت منه يحضني علشان كنت خايفة اوى
عفاف بتفهم : متخفيش ربنا غفور رحيم اطلبي السماح وهو هيسامحك
رنا : واعدتى هنا
عفاف : انتى حبيتي أدهم
رنا : لا طبعا بس بحس بالأمان معاه وفى حضنة حسيت بطيبته عارفة حضنة حنين اوى ذي حضن تيفا
عفاف : مين تيفا
رنا بضحكة : تيفا ده بابا حبيبى الراجل الوحيد الى بحبه وبعشقه
عفاف : انا وزينب هننقل هدومك فى أوضة تانية بعيد عن أوضة أدهم ومش هخليه يدخل ليكى خالص لغاية متتعافي وتشوفى هتعملي ايه تمام
رنا بفرحة : تمام
عفاف بضحكة : طيب قومى يالا صلي ولبسي ونزلى على طول
رنا : حاضر
غادرت عفاف وتوجهت رنا الى الحمام وأخذت دش وتوضات ولبست وجلست تصلي
ولكن فى الخارج
************
كان أدهم قد صعد الى الأعلى حتى ييقظ رنا ولكن سمع كل كلامها ووقف يضع راسة على الحيطة وفاق على ايد تضع عليه وكانت عفاف واخدته وراحت اوضتها
عفاف : انا عارفة انك سمعت كل حاجة هتعمل ايه
أدهم بسخرية : هعمل ايه مخلاص هى مش بتحبنى
عفاف : حمار
أدهم : ايه
عفاف : ايوه حمار طالع لعمك كل حياتة كانت شغل بس اول مشاف فريدة بقي عامل ذي الاهبل
اسر : انا ابويا كان حمار واهبل
عفاف : ايوة لكن انت يا اسر طالع لعمك ماشاء الله كان جامد
أدهم : المهم اعمل ايه
عفاف : معنى انها تهرب وتيجي هنا ومعنى انها تطلب حضنك وتحس معاك بالأمان يبقى بتحبك بس بتكابر
أدهم : ايوه يعنى اقوم ارزعها قلمين ولا اخدها بوسه امريكانى
عفاف : مش بقول حمار وهبل
أدهم : اففففففف خلصي بقي
عفاف بحب : يا حبيبي حسسها بالأمان حسسها بحبك بس اوعي تلمسها علشان هى خايفة من عقاب ربنا
أدهم بسخرية : امال لو عرفت بالى عملته هتعمل ايه
اسر : ليه انت عملت ايه
أدهم بضحكة : كل خير يا اسوره هو ايه ده
اسر : ده شوكولاتة وشيبسي ليها
أدهم وهو يحضنة : حبيبي يا اسر شكرا أروح اديها الحاجة
اسر : بس انا الى جايب الحاجة
أدهم بذهول : هتقطع على اخوك
اسر بسخرية : دلوقتى اخوك ماشي يا عم خدها
أدهم : ماشي يا حيوان
غادر أدهم وفضلت عفاف تضحك عليهم
اسر : عجبك كده
عفاف : ايوه عاجبنى يالا امشي من هنا
اسر بدموع مزيفة : خلاص الكل مش عاوزنى
عفاف : يالا ياهبل علشان انزل تاكل
اسر : ماشي اكل الأول بعد كده اعيط
عفاف : عندك حق هتعيط على معده فاضية
نزلت عفاف وأسر الى الاسفل وكانت فى انتظار أدهم ورنا
اما عند رنا
*********
رجع أدهم الى غرفة رنا وخبط على الباب
رنا : مين
أدهم : انا ممكن ادخل
رنا : ثوانى ارتدت الطرحة
توجهت رنا وفتحت الباب
رنا : نعم
أدهم : نعمله عليكي اتفضلي يا جنية
رنا : ايه ده
أدهم بحب : افتحى وشوفي
رنا : ماشي
اخدت رنا الشنطة وتوجهت الى الداخل وجلست على السرير وفتحت الشنطة ولقت فيها شوكولاتة وشيبسي
رنا بطفولة : الله شكولاتة وشيبسي هااااااااااا
أدهم بنظرة حب : عجبتك
رنا : اوى شكرا
أدهم : طيب يالا اخلعي
رنا بخضة : اخلع ايه
أدهم : بلاش دماغك اطلعي برا عاوز البس ولو عوزة تفضلي معايا معنديش مانع
رنا بسرعة : لا انا هخلع
جريت رنا الى الاسفل وفضل أدهم يضحك عليها
وبعد وقت نزل أدهم ووجد اسر ورنا بيضحكو مع عفاف
أدهم : يالا ناكل
عفاف : يالا يا حبيبي
توجه الجميع الى السفرة وجلسو يكلو
أدهم : أخبار والده عصام ايه
اسر : كلمته من يومين كانت خرجت من العناية وكلمته من شوية كانت احسن
( فعلا كان اسر يتحدث مع عصام فى الهاتف ويستفسر على أحوال والدته )
بعد انتهاء الاكل توجه أدهم وأسر ورنا الى المستشفي
&&&&&&&&&&&&
فى إحدى المطاعم الراقية
***************،
سليم : وحشتيني اوى
الرد : لا رد
سليم : طيب انتى زعلانة ليه
الرد : لا رد
سليم : انتى عارفة انى بحبك والله العظيم بحبك
الرد : لا رد
سليم بعصبية : ميرا لما اكلمك تردى عليا
ميرا بدموع : انت بتذعقلي ليه
سليم بحب : اسف يا عمري
ميرا : انت مش بتحبني
سليم : والله بحبك من يوم مشوفتك فى ايطاليا وانا بعشقك
ميرا : ورنا
سليم : انتى هبلة رنا بحبها ذي سمر بالظبط
ميرا : يعني انت بتحبني انا وبس
سليم : وحيات الشكولاتة والشيبسي الى وصلك أستراليا يا موزتى كمان اذاي هحب اتنين اخوات
ميرا : اه صحيح تعالى هنا انت اذاي تجيب شكولاتة وشيبسي لرنا
سليم بسرعة : والله هى مرة واحدة بس واول مرة اعرف انها جالها صندوق شكولاتة وشيبسي وعصائر
ميرا : تفتكر ممكن يكون حبيبها
سليم : معرفش
ميرا : انت عارف هي فين
سليم : ااااااا لا طبعا
ميرا بذعيق : سلييبيييييييم رنا فين أوس ومراد هيتجننو
سليم : اااااف ايوه عارف هي فين
ميرا بلهفة : هى فين
سليم : عرفت من شوية بس انها فى مستشفى ******* مع أدهم وأسر
ميرا بخضة : أدهم يالهوى لو مراد أو اوس عرفو هيولعو الدنيا وانت عرفت منين
سليم : على فكرة أدهم بيعشفها
ميرا : يعني هي لسه هناك دلوقتى
سليم : ايوة لسه دخلين مكملوش نص ساعة
ميرا : طيب تعالى نروح بسرعة
سليم : يا بنتي انا مصدقت شوفتك
سمع الاتنين صوت من وراهم
الصوت : لا مانتم هتروحو معايا
ميرا بخضة : ااااااااااوس
سليم بهبل : أوس حبيبي اذيك انا شفت ميرا قولت اجي اسلم عليها يالا سلام انا
اوس ببرود : اقعد عوزين نتكلم
سليم : حاضر
اوس : انا عارف مكان رنا من اول دقيقة
ميرا : اذاي
اوس : من السلسلة الى في رقبتها
سليم : فيها جهاز تعقب
اوس : ايوه معنى انها تلجأ لادهم يعنى بتحبه
مراد بسخرية : وبتحبة بعد الى حصل
اوس بصدمة : مراد انت جيت اذاي
مراد : عيب عليك تسال الفهد سؤال ذي ده
اوس : طيب قعد ونتفاهم
مراد : انا هروح وهجبها معايا
سليم : ولو مردتش
مراد بعصبية : هجبها من شعرها
اوس : يبقي هتخسرها للأبد
مراد : محدش يدخل بيني وبين اختى
غادر مراد بعصبية فخرج الباقي بسرعة وركب الكل سيارات سليم
سليم : هو أنت عرفت مكانا اذاي
اوس : عادى يعنى من السلسلة اى الحلوة لبساها
ميرا : انت حاطت جهاز تعقب فيها
اوس : ليه كنتى عوزة اسيبك تخرجي وتدخلى علشان حد يخطفك
سليم : أوس من فضلك اوع تعلى صوتك عليها تانى
اوس ببرود : عادى أعلى صوتى براحتي
سليم بعصبية : لا مش براحتك ميرا حبيبتي و مراتى المستقبلية
اوس : ومين هيوافق
سليم بسخرية : مش محتاج كلام منك كفاية عمى نجم الدين
ميرا بسرعة : اوس بابا لازم يعرف
اوس : عندك حق اتصلي عليه
ميرا : حاضر
اتصلت ميرا على ابوها وأخبرته بمكان رنا توجه نجم الدين الى هناك
وصل مراد الى المستشفي وأمر رجالة بادخول معه
فى المستشفي
************
كانت رنا تخضع لرسم القلب وكان يقف فى الخارج أدهم وأسر وما هى الى لحظات حتى شاهد أدهم مراد يأتي عليه
أدهم : اسر اتصل على الرجالة كلها تيجي
اسر : في ايه ومين الى جاي هناك ده
أدهم : ده أخو رنا
اسر بصدمه : أخوها اذاي مش هي وحيده
أدهم بعصبية : مش وقت الكلام ده يالا نفذ
ذهب اسر واتصل على جميع الرجالة لكي ياتو
مراد وهو يرفع سلاحة فى وش أدهم
مراد بعصبية : فين رنا
أدهم ببرود : معرفش
مراد : اختى فين
اسر : ممكن تهدي احنا فى مستشفي
مراد : أخرس يالا
أدهم وهو يرفع سلاحة : لو فاكر انك الفهد فأنا القيصر بلاش تلعب معايا
مراد : هقتلك
أدهم وهو يفتح دراعه : مراد انت مش في أستراليا انت فى مصر اهلا وسهلا بيك
وفى لمح البصر أصبح عدد من الحرس خلف ادهم وتم رفع الأسلحة ورفعت رجاله مراد الأسلحة
خرجت رنا بسرعة لما سمعت صوت مراد وعند خروجها شافت كمية الارجالة والأسلحة
رنا بخوف : أدهم في ايه
أدهم وهى يحضنها : ولا حاجة حبيبتي
مراد : تعالى يا رنا
أدهم وهو يضعها خلف ظهره : لا رنا مش هتتحرك من هنا
وصل سليم واوس مع وقف سيارات نجم الدين الذين توجهت توجهت الداخل حتى يمنعو المصيبة التى سوف تحدث
نجم الدين : نزل سلاحك يا مراد وانت كمان يا أدهم
أدهم : محدش هياخد رنا مني
اوس : مراد نزل سلاحك وامر رجالة بالمغادرة
أدهم وهو ينزل سلاحة : تمام وأمر رجالة بالمغادرة
مراد : انت دلوقتي لوحدك
أدهم : عادى مش هتفرق
مراد : رنا حبيبتي تعالى هنا
أدهم : كلمنى انا
مراد وهو يرفع السلاح : يبقي موتك نفذ
وأطلق رصاصة التى استقرت فى ..................
كفاية كده

&&&&&&&&&&&&&&&&&
يتبع
اسمع الاراي بقي الرصاصة استقرت فين


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-10-19, 05:07 PM   #18

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

أسيرة القيصر
الحلقة السادسة عشر


***************

مر المشهد امام رنا التى كانت خلف ادهم وبجابنبها اسر وأمامها مراد واوس ونجم الدين وميرا وسليم ولكن لحظة من سقط بتلك الرصاصة نظر الجميع على أدهم ووجدوه يفف سليم ولكن فاق الكل على صويت رنا نظر الجميع خلفها ووجدو رجل مرمي على الارض وكانت الرصاصة فى كتفة
بسرعة ضم أدهم رنا الى حضنة ولكن وجدها ترتخى بين ذراعيه فعلم انها فاقده للوعي فحملها بسرعة وتوجه إلى أول غرفة امامة ووضعها برفق على السرير واستدعي الدكتور وخرج أدهم وترك الدكتور مع رنا وبعد فترة خرج الدكتور وهاج فى الكل
الدكتور بعصبية : لو عوزين تموتوها قولو وواحد يدخل يديها حقنة هواء وتستريحو
أدهم بلهفة : بعد الشر عليها
مراد : مالها اختي
الدكتور بسخرية : ولا حاجة واحد لسه قايمة من جلطتين وكل ده ادامها اكيد كويسة خالص
أوس : نقدر نشوفها امتى
الدكتور : بعد شوية
مراد وادهم فى نفس النفس
مراد : انا هدخلها
أدهم : انا هدخلها
مراد : وانت هتدخل ليه
أدهم ببرود : مراتي يا جدع لازم اطمأن عليها
مراد بصدمة : مرات مين وذاي
أدهم : باعتبار ما سيكون
مراد بعصبية : على جستي الجوازة ديه
أدهم ببرود : مش بمزاجك يا عسل
وتركة ودخل فدخل خلفة مراد واوس والباقي ومر وقت وابتدت رنا تفوق ونظرت حولها واستغربت ولكن سرعان ما تذكرت كل شئ فأخذت تبكي بشدة فضمها أدهم الى حضنة واخذ يمسح على ظهرها حتى تهدء وبعد فترة انتبهت رنا للوضع فذقت أدهم بسرعة
مراد بسخرية : مالسا بدري يا حلوة
رنا بدموع : ملكش دعوة بيا
مراد بصوت عالى : انتى تخرسي خالص انتى سامعة
رنا بدموع : لا مش هخرس انت ملكش حكم عليا مش كفاية الراجل الى قتلتة
مراد بغضب وهو يمسك دراعها بالقوة : انت غبية انا ممكن اولع فى اي حد يفكر يقرب من عيلتى والحيوان ده كان عاوز يقتلك
أوس بسرعة : براحة عليها يا مراد وسبها
رماها مراد على الكرسى بشدة جري عليها اوس وخدها فى حضنة وفضل يهدي فيها اتجه أدهم الى مراد وقام بضربة وهنا دارت معركة بين مراد وادهم ولكن فى لحظة وقف الاتنين عن ضرب بعضهم عندما تدخل نجم الدين وصفع كل منهم بالقلم على وجه
نجم الدين بعصبية : احترم نفسك انت وهو
مراد : يعنى انت مش شايف
نجم الدين : انت تخرس خالص
أدهم بجمود : انا هاخد رنا وهنمشي
أوس : يعني ايه هتخدها لا طبعا اختى هتروح معانا
أدهم ببرود : اختك اه بس هي مراتى
الكل بصدمه : ايه مراتك
أوس : انت بتهزر صح
أدهم ببرود : لا طبعا رنا مراتى على سنه الله ورسولة من فترة
مراد وهو يمسك فيه : دانا اقتلك
رنا بصويت : بس بس انا تعبت منكم من يوم ما اهلى ماتو وانا بتعذب واحد يخطفني ويضربني وبعد كده يظهر خال ويخدنى اعيش معاه وبعد معرف انى طول عمري وحيدة يظهر أخويا مش واحد دول اتنين ودلوقتي واحد يقولى انى مراته انا بكرهكم كلكم وسكتت شوية
وكملت عارف يا أدهم انت اول واحد لجأت ليه لما هربت من المستشفي ومعرفش ليه كنت واثقة انك عمرك مهتاذيني بس طلعت ذيهم واستخدمت الورق الى مضتنى عليه بس ياترا هتعمل ايه بالباقي
أدهم وهو يجلس فى الأرض تحت قدمها : رنا يشهد ربنا اني استخدمت الورق يوم ماجه سليم يخدك من بيتي خفت تضيعي مني والله انا بحبك اوعى تسبيني ونبي انا اسف انا هعمل اى حاجة انتى عوزاها بس اوعي تبعدي عنى
جلس جانبه مراد ومسك ايديها وباسها
مراد : انا طول عمري نفسي اخدك فى حضني انا عارف انى غلطان بس مش قادر ابعد عنك فعلا كان معايا اوس وميرا بس انتى حته منى اختى شقيقتي بنت أنس وأبويا وبدموع انا اسف اوعدك هسيبك تعملي الى انتى عوزاه بس اوعي تبعدى عنى ومن بكرا الصبح هرفع قضية طلاق وهخلى أدهم يطلقك ولو مرضيش هقتلة عادى
أدهم بسخرية : وهترمل اختك من قبل متدخل دنيا يا راجل
مراد : مش مهم بكرا اجوزها الاحسن منك
أدهم : اتلم واحترم نفسك انا جوز اختك وأكبر منك
مراد : لا يا راجل اوعي تجيب اسم اختى على لسانك مفهوم
أدهم : ديه مراتي وانا حر فيها
مراد : انت هطلق اختي مفهوم
أدهم ببرود : أعلى ما في خلك اركبه
مراد : عارف ايه هيه الغلطة الوحيدة إلى عملتها فى حياتي
أدهم : ايه هي
مراد : انى سايبك عايش ورفع سلاحة عليه
ولكن صعق الجميع حين وقفت رنا إمام مراد وخلفها أدهم
رنا بجمود : لو فكرت تعملها يبقي تقتلني انا الأول
مراد بعصبية : انتى اتجننتي ابعد عنه
رنا بسخرية : شوفت واحده بتبعد عن جوزها
مراد : انتى بتقولي ايه
رنا : أدهم جوزي شرعا وقنونا ولا انت ولا مليون ذيك بقف ادامي
نجم الدين : مش عاوز اسمع صوت حد منكم تانى والكل على العربيات لينا بيت نتكلم فيه يالا
أدهم : بس
نجم الدين : انت بالذات مش عاوز اسمع صوتك
أوس : ميرا مع بابا يالا سليم هتاخد أدهم وأسر معاك وانا هاخد رنا ومراد يالا
غادر الجميع كما قرر نجم الدين وتحت تعليمات اوس وبعد وقت وصلت السيارات الي قصر نجم الدين ونزل الكل من السيارات ولكن فى سيارة اوس كانت تنام رنا على الشباك وأول موصلت السيارة توجه إليها مراد حتى يحملها ولكن كان أدهم أسرع منه وحملها بتملك داخل احضانة وثار بيها الى الداخل
أدهم : فين الأوضة بتاعتها
ميرا : تعالى اوصلك
أدهم : تمام
صار أدهم خلف ميرا وصعد الى جناحها وشاورت ليه ميرا عليه
ذهب أدهم ووضعها على السرير برفق كأنها قطعة الماس يخاف عليها من الخدش وقام بخلع حذائها وفك الطرحة وحرر شعرها وخلع جاكت البدلة والحذاء ونام بجوارها وضمها الى حضنة وباس شفايفها بكل حب ورقة ولكن صدم أدهم بشدة عندما وجد رنا تدفن وجهها فى صدرة بشدة ففرح كثيرا وتنهد واغمض عيونة بسرعة وذهب إلى عالم الأحلام السعيدة ولما لا وحبيبته وجنيتة بين احضانة لا يريد اى شي اخر من العالم
وفى الأسفل
**********
كان الجميع فى انتظار نزول أدهم بعد نزول ميرا ولكن مر الوقت ولم ينزل فامر نجم الدين ميرا بالصعود مرة أخري للاطمان عليهم فصعدت ونزلت وهى تضحك
نجم الدين : فى ايه وفين أدهم
ميرا : أدهم فوق معاها
أوس : بيعمل ايه
ميرا برومانسية : نايم هو ورنا فى حضن بعض
مراد بعصبية : نعم اذاي يعنى
أوس ببرود : واحد ومراته عاوز ايه منهم
اسر : بعد إذن حضرتك يا عمي انا همشي وهاجى الصبح
نجم الدين : لا يابني اطلع نام فوق مفيش اكتر من الأوض الفاضية
ميرا : تعالى سليم اوصلك اوضك
أوس بخبث : بس بابا قال لاسر مش لسليم
ميرا : مانا عارفه فأنا سهلت على بابي هو كان لسه هيقول نفس الكلام لسليم صح بابي
نجم الدين بضحكة : صح يا روح بابي
ميرا : اهو شوفت وطلعت لسانها
سليم : خوديني يا بنتي عاوز انام انا شوفت خضه كتير النهاردة تعالى ومسك ايديها ومشي
أوس : انت عارف
نجم الدين : قالتلى من يوم مشفته فى ايطاليا
أوس : ورأيك ايه
اسر : لو تعتبرنى ذي اخوك ممكن قولك رأي
نجم الدين : طبعا أخوه وابني دانتا ابن اخو الغالى
اسر : سليم بجد بيحبها واوى كمان كفاية لمعة الحب الى فى عنية وهو محترم وراجل بصون اهل بيته بجد
نجم الدين : انا طالع انام وذهب
أوس : تعالى اوصلك اوضك
اسر بخضة : هو انا هنام لوحدى
أوس : عاوز مين ينام معاك
اسر : طبعا انت يا كنج الزمان ولا المدام موجودة
أوس : لا يا خفيف انا سنجل بس اخاف على نفسي من الفتنة
اسر : لا يا ختى متخفيش انا بنام مغير مشاكل يالا بقي عاوز انام
أوس : اخلص من ميرا يطلعلى اسر امشي ادامي
صعد الجميع وفضل مراد واقف لوحده
مراد : الكل طلع وانا لوحدى اطلع انام انا كمان بس اروح اخد رنا تنام معايا
صعد مراد الى الأعلى ودخل جناح رنا وشافها وهى حاضنة أدهم و أدهم منيمها فى حضنة بشدة فتنهد وغادر الى جناحة وابدل ملابسة ونام
فى جناح اوس
صعد أوس وأسر الى جناحة وأعطى اوس لأسر ملابس ودخل اوس بدل هدومة وتؤضا وخرج ودخل اسر بدل هدومه وتؤضا وسال اوس على القبلة فارشده عليها ووقف الاتنين يصلون وبعد انتهائهم من الصلاه ذهبو الى النوم
اما فى غرفة سليم
وصلت ميرا بسليم الى الغرفة
ميرا : جود نايت سليم
سليم : جود نايت ايه بس تعالى فرجيني الأوضة
ميرا : بس
ولكن سحبها سليم الى الداخل ومسكها من خصرها وضمها ليه بقوة
سليم : بحبك اوى يا اغلى الناس
ميرا : وانا كمان
سليم : نخلص بس موضوع رنا وهاجى أتقدم ونجوز رسمي موافقة
ميرا : ايوه موافقة طبعا
سليم : ميرا اوعي تكرهي رنا فى يوم من الايام اوس ومراد اخواتك وهى كمان اختك وكمان الصغيره فلازم تحبيها وتخليكي أختها الكبيرة العاقلة الناضجة
ميرا : يعني ايه
سليم : الفترة الأخيرة دمرت أعصاب رنا فلازم تلاقي أختها واقفة معاها وتفرح لفرحها وتزعل لزعلها
ميرا : حاضر والله هعمل كده ومش هسبها خالص
سليم : يسلملي حبيبي الدلوع
ميرا : جود نايت بقي سلام
ولكن سليم شدها لحضنة وباس شفايفها بكل حب ورومانسية ولم يفصل القبلة إلى لحاجتها للهواء
سليم : جود نايت يا قلبي
خرجت ميرا تجري على جناحها وارتمي سليم على السرير بعد ان اتصل على أبوه واخبره بما حدث
&&&&&&&&&&&&&
في صباح اليوم التالى
*****************
استيقظ الجميع ونزل الى الاسفل ولم ينزل أدهم ورنا
مراد : هما منزلوش ليه
أوس بخبث : عرسان بقي
مراد : نعم هما مين دول الى عرسان
اسر : يا بنى اقعد هو بيضحك معاك
مراد : ولا انت بلاش تتكلم علشان مش طايقك
اسر : ليه بس كده يا سي مراد انت غيرت علشان نمت مع اوسي وانت لا
أوس بصدمة : أوسي
سليم بضحكة مكتومة : هو ايه و حصل بالظبط
اسر : بس بقي بلاش تكسفني الله
مراد : اوس انت عملت ايه
أوس : والله معملت حاجة خالص
اسر بشهقة : انت خايف ليه وافرض بقي في حمل اعمل بيه ايه
سليم : يا حبيبتي يا ختى مكنش يومك ابقي اسرحي بيه فى السيدة او الحسين
اسر : هو اوس هيرمينى وادهم كمان هيرمينى اروح فين انا دلوقتي
أوس : انا هقولك تعالى هنا
جري أوس ورا اسر الذي استنجد بنجم الدين
نجم الدين : بس بقي اترزع انت وهو
اسر : صح لازم اقعد وأكل كمان انت عارف ممكن اشيل ولا حاجة
ميرا بضحكة : هتشيل ايه
اسر بغمزة : أي حاجة يا عسل انتى بصي عندك القيصر والملك والفهد والرعد اسامي جامده كده بس انا الحنين الى فيهم
ميرا : ولقبك ايه بقي
اسر : الدنجوان اسر المنشاوي وغمزلها
سليم بعصبية : اقعد يا حيوان وسيب البت
اسر : عمى انا بطلب منك ايد ميرا قولت ايه
نجم الدين وهو يمسك نفسة من الضحك : وانا موافق على بركة الله
اسر : الفرح الخميس الجاي تمام
أوس بخبث : تمام اوى مبروك ميرا مبروك اسر
سليم بصوت عالى : بس انا بحبها وعاوز اتجوزها
اسر : بس انا دافع فيها خلو رجل
سليم : ليه هى شقة
اسر : لا فراخة
فضل الكل يضحك بشدة وكان يتابعهم مراد بكل غل وكان ينظر الى الأعلى


&&&&&&&&&&&&&&
يتبع
الفصل القادم يوم الخميس


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-10-19, 05:11 PM   #19

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

أسيرة القيصر
الحلقة السابعة عشر
***************


مراد بعصبية : ايه البرود ده ولا كان اختك نايمة مع واحد غريب فوق
اوس ببرود : عادى جوزها كفاية خانقة اخرتها وحشة
مراد : وانت عرفت اذاي
اوس : مراد افصل بقي
راح أوس يقعد مع الباقي فصعد مراد الى غرفة رنا وخبط ولكن لم يرد عليه أحد ففتح الباب ودخل وياريته مفتحه
دخل مراد الى الداخل ووجد رنا تنام بين أحضان أدهم وهو يضمها بشدة وينيمها على صدره وكانت رنا بشعرها وكانت البلوزة فى الأرض وكانت تنام ببدى خفيف يبين جسدها بشده فلم يتحمل مراد ذالك المنظر فصاح بشده
مراد : رنااااااااااااااااااااااا اااااااااا
قامت رنا من حضن أدهم مفذوعة وكذالك اتفذع أدهم
أدهم بحنان : اهدي يا روحي وضمها بشدة وقبلها
مراد بعصبية : انتى اتجننتي اذاي تنامي بالشكل ده
رنا بدموع : مراد اناااااا
مراد بصوت عالى : اخرسي خالص هى ديه أخرت التربية والأخلاق فعلا بقيتي واحده سفلة وو***** ووقليلة الأدب
أدهم بصوت عالى : انت اتجننت انت اذاي تقول الكلام ده
صعد الجميع الى الأعلي ودخلو غرفة رنا ووجودها تقف خلف أدهم وأمامه مراد واقف بعصبية شديدة
أدهم : ميرا من فضلك هاتي البلوزة ديه وتعالى
فعلا حملت ميرا البلوزة وذهبت الى رنا وجعلتها ترتديها وغطت شعرها وكانت تبكي بشدة فضمتها ميرا إلي حضنها
نجم الدين : مراد برا الأوضة
مراد : عمي بس
نجم الدين بعصبية : قولت برا
خرج مراد برا الأوضة وبرا القصر كله
نجم الدين : الكل برا
خرج الباقي وفضلت رنا بين أحضان ميرا فذهب إليها أدهم واخذها باعفية من بين أحضان ميرا وأشار لها بالمغادرة
أدهم : ششششششش خلاص حبيبتي اهدي انا السبب حقك عليا
رنا بدموع : قال عليا سفلة ووقليلة الأدب وكلمة تانى وحشة هو انا كده
أدهم بحنان : لا انتى اكتر واحده محترمة
رنا : بس هو قال كده
ضمها أدهم لحضنة وشالها وقعد بيها على السرير وضمها بشدة واخذ يمسح على ظهرها وبتدا يقبل فيها
أدهم بحنان : بحب عيونك وباس كل عين لوحدها وبحب خدودك وباس كل خد لوحدة و بحب ادوق الكريز
رنا بتوهان : كريز ايه
أدهم بسحر وضحكة حلوة : ده وشاور على شفايفها واخدهم فى جولة جميلة جدا وكانت بكل رقة وجمال
فصل أدهم القبلة ووضع جبينة على جبنها
أدهم : انتى اكتر واحدة مؤدبة فى الدنيا ولازم تعرفي اني عمري مهقبل ان الست الى تشيل اسمي متكونش محترمة وسكت
انا بحبك وانتى اكتر إنسانة محترمة وعمري مهختار واحده غيرك ولو رفضتي عمري مهقبل واحده تانية فى حياتي وهعيش باقي عمري على كل لحظة ضميتك فيها ولمستك روحي اغسلي وشك وانا هستناكي تحت وباس دماغها وقام نزل
فضلت رنا تعيط وقررت انها تنزل تحت
&&&&&&&&&&&&
فى الأسفل
*********
كان الجميع يجلس كل شخص مهموم وزعلان
اوس : أدهم ممكن تهدي شوية
أدهم بعصبية : انت مسمعتش هو قالها ايه شتمها وكان فاضل يضربها
نجم الدين : أدهم هو سؤال انت فعلا اتجوزت رنا
أدهم : ايوه رنا مراتي والله العظيم مراتي
نجم الدين : تمام انت كتبت عند مأذون
أدهم : لا انا خلتها تمضي على ورق وخت ورقة وخلتها ورقة جواز وسجلتها فى الشهر الxxxxي
رنا : ليه يا أدهم
أدهم بضعف : والله كان غصب عنى كنت خايف اخسرك
رنا بدموع : ليه
أدهم بعصبية : علشان بعشقك
مراد بسخرية : مش قولت كده اخرتك جواز عرفي
رنا : لا انا معملش حاجة ذي كده
نجم الدين : مش عاوز اسمع صوت حد تاني أدهم كتب كتابك على رنا يوم الخميس الجاي
أدهم بفرحة : حاضر بس رنا
كانت رنا تجلس بحالة سكون ودموعها تنزل على وجهها بشدة
نظر اوس على رنا التى كانت تبكي وكان الدنيا انتهت من حوليها فتوجه إليها ومسك ايديها وخرج بيها برا وتوجهو الى الجنينة وجلس على الترابيزة
اوس بحنية : ممكن تهدى انا عارف انك في الليلة ديه مظلومة بس لازم تعرفي انك ضعيفة اوى ومن السهل اوى الكل يكسرك بس لازم تقوى لازم تقفي ادام الكل
مراد غيران عليكي مش متصور أنه بعد مرجع تانى هنا كان فاكر انه هيخدك فى حضنة ويعوضك على كل الى فات انتى بنتة وأخته وحبيبته
وأدهم كمان بيحبك وبيحبك اوى ومش بس كده لا ده بيعشقك انا راجل وفاهم نظره الراجل العاشق كويس اوى
لو عاوزة تبعدى فترة انا معاكى ومفيش قوه تقدر تقف ادامى امري وانا هنفذ بس عاوز اسالك سؤال
رنا : ايه هو
اوس : انتى بتحبي أدهم
رنا : معرفش
اوس : اذاي يعنى متعرفيش
رنا : معرفش بس من كلام اسر عليه حسيت انه حنين اوى بس لما خطفنى وعذبنى خفت منه بس رجع تانى وشفت حنية منه لما ضمنى لحضنة حسيت بالأمان حتى النهاردة لما نمت فى حضنة حسيت بالحب والأمان
اوس : عارفة انتى بتحبية اوى
رنا : برغم الى عملة فيا
اوس : كل واحد بيغلط ولازم تسمحية
رنا : انا فعلا مسامحاه قلبي مسامحة وعقلي رافض
اعمل ايه
اوس : خدى وقتك وفكري كويس
رنا : حاضر
اوس : انا هدخل جوا وانتى فكري واى قرار انا هنفذه سلام
غادر اوس وترك رنا تفكر فى كلامة وتوجه إلى الداخل
كان مراد فى غاية الحزن بسبب كلامة لرنا
مراد : فين رنا
أدهم : انا لازم اتكلم معاها
اوس بعصبية : اسمعو انتم الاتنين رنا أي قرار هتقولة الكل هينفذه
مراد : انا هطلع اتكلم معاها
اوس : محدش هيطلع والكل هيقعد هنا ذي الجذمة مفهوم
الكل : مفهوم
اخذ مراد ينظر إلى أدهم بكره ولكن كان أدهم ينظر له ببرود
سليم : الأهلى والزمالك تفتكرو مين هيكسب
اسر : الاتحاد السكندري
ميرا : ومين ده كمان
نجم الدين : او الداخليه
سليم : شكل الحكم وصل
دخلت رنا عليهم ووقفت امام الكل
مراد : رنا انا اسف كان غصب عني
رنا : مش هتفرق
اوس : قرارك رنا
رنا : انا من فترة قبل ابويا ميموت قدمت فى منحة تعليمية ومن يومين اتصلو وبلغونى انى حصلت على المنحة وانا قررت انى اوافق عليها ولغاية معاد السفر هرجع بيتي القديم
مراد بفرحة : والله احسن قرار هنسافر الصبح انا وانتى يالا نجهز الشنط
رنا : بس انا هسافر لوحدي ممكن
مراد : اذاي يعنى
رنا : يعنى انتم ممكن تبعتو حرس يحمينى بس انا عاوزة ابعد وفضل فترة بعيد عن الكل
نجم الدين : ماشي يا بنتي بس قرار جوازك من أدهم هيتنفذ والخميس الجاي وهتعيشي هنا وانتهي الكلام
أدهم بحزن : خلاص يا عمي بلاش تضغط عليها
رنا : انا موافقة
أدهم بصدمة : يعنى انتى موافقة
رنا : بس بشرط
اوس : ايه هو
رنا : عمى نجم الدين يوافق على خطوبة سليم وميرا
نجم الدين : وانا موافق الخميس الجاي خطوبة سليم وميرا وكتب كتاب أدهم ورنا
اسر : وانا واوس هنجوز امتى
اوس : مش فاضي خالص الفترة الجاية
اسر بدموع : ولما بطنى تبان قول للناس ايه فرت فى شرفي وتغرغر بيا اهئ اهئ اهئ
سليم : حرام عليك يا اوس تاخد بنات الناس وتبهدلهم كده
رنا :: أدهم عاوزة اتكلم معاك ممكن
أدهم : حاضر
ذهبت رنا مع أدهم الى الجنينة وجلسو تحت شجرة
أدهم : ليه يا رنا ليه عاوزة تبعدى عن حضني بعد ملقيت الدفا والأمان والحب
رنا : افهمنى انا فعلا بحس معاك بالأمان وقلبي مسامحك بس عقلي مش مسامحك
أدهم بندم : والله مكنش اقصد اعمل كده ارجوكى سمحيني بلاش تعذبينى انا اسف
رنا : تعالى ننسي الماضي انا بس محتاجة شوية وقت ممكن
أدهم بحب : خذي الوقت الى انتى عوزاه وانا معاكى بس الفترة ديه قد ايه
رنا بصوت واطى : سنتين بس
أدهم بصدمة : عوزة تبعدي عنى سنتين ليه
رنا بدموع : علشان خاطري وافق انا محتاجة ابعد نفسي اعتمد على نفسي ونبي متزعلش
ضمها أدهم لحضنة وقعدها على رجلة وباس عيونها وخد شفايفها فى جولة طويلة وبعد فترة بعد عنها
أدهم : ماشي بس هيكون فى حرس معاكى فى كل خطوة وتليفونك مش هيتقفل نهائي ووقت متصل ترد من اول رنه مفهوم
رنا بفرحة : مفهوم شكرا اوى دومي وباست خده
أدهم : تعالى ندخل بس الأول لفي الطرحة وعدلى هدومك
رنا بصدمة : ومين قلعهالي
أدهم بغمزة : بكرا لما تكبري هتفهمي
بعد فترة دخلو ولقو والد سليم وعيلتة وتم الاتفاق على كل شئ
صعدت البنات الى الأعلى
سمر : لازم ننزل نجيب فساتين
ميرا : تمام امتى
رنا : انا مش فاضية خالص عندى امتحانات بعد يومين
ميرا : تمام انا هنزل وجيب ليا وليكى
رنا : هروح اذاكر بقي سلام
توجهت رنا الى جناحها ودخلت وتوجهت الى الملابس واختارت بجامة قصيرة وقعدت تذاكر ولم تحس بتلك العيون التى تراقبها باستمتاع ودوجه إليها وضمها من ظهرها وباس رقبتها
أدهم بحب : انا ماشي عاوزة حاجة مني
رنا : لا شكرا
أدهم : لو عوزتى اي حاجة فى المنهج اتصلي عليا مفهوم
رنا : حاضر
أدهم بغيرة : وبلاش تلبسي كده تانى اسود فابيض حاجة كده جامدة وباسها وغادر
رنا : اول متوصل كلمنى
أدهم بحب : حاضر يا قلبي
اه قلبي كان هيقف بس هو يقصد ايه باسود فابيض مش مهم انا هكمل مذاكرة
&&&&&&&&&&&&
يتبع
اسفة النور الساعة 8 ونص ولسه جاي


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-10-19, 05:13 PM   #20

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

أسيرة القيصر
الحلقة الثامنة عشر
***************


بعد مرور ساعة وجدت رنا تليفونها بيرن فذهبت بسرعة ليه
رنا : السلامه عليكم
أدهم : وعليكم السلام
رنا : وصلت البيت
أدهم : ايوه وصلت وطالع الأوضة كمان
رنا : طيب تصبح على اهل الجنة
أدهم بسرعة : هو انتى هتنامي
رنا : لا بذاكر لسه
أدهم : بتذاكري ايه
رنا بغباء : ايوه مادة الاقتصاد والدكتور رخم وغبي اوى وعصبي وحالف انه يسقتني
أدهم : الدكتور غبي ورخم
رنا : اه والله
أدهم : بقي انا رخم وغبي صح
رنا بشهقة : .................
أدهم : اضحكي اضحكي عادي
انفجرت رنا فى الضحك
أدهم بذعل : بقي انا غبي انا زعلان منك
رنا بحزن : انا اسفة بلاش تزعل
أدهم بضحكة : هبلة عمري مهزعل منك وليكي عليا يا برنسيسة اراجع معاكي علشان مش هقبل اقل من امتياز مفهوم
رنا : حاضر
أدهم : هتنزلي تجيبي امتي الفستان
رنا : لا انا مش هنزل قولت لسمر وميرا يجيبو ليا
أدهم : لا انا هجبلك واحد تمام
رنا : تمام بس اعمل حسابك انا محجبة ومش هقلع الحجاب
أدهم : دانا كنت قتلتك لو قلعتي الطرحة
رنا : خلاص هقلعها سلام وقفلت
أدهم : البت قفلت بجد يالهوى لتقلع الطرحة
ارسل أدهم رسالة لرنا
{ تحبك الشمس لأنك منها ويغار منكى القمر لانك احلى منه سرت عشيق اللون البني واسير اللون الرمادي من أعشق النظر إليكي يا جنيتي متي يجمعنا غرفة واحدة واسير عاشقك متى يسير صدري وسادتك وذراعي امانك ورموشي خطائك أحبك أعشقك يا جنيتي 👄👄 }
قرأتها رنا وكانت فرحانة جدا
بعد قليل ارسل أدهم رسالة ليها
{ ايتها الطفلة الشقية ذاكري كويس مش هقبل اقل من امتياز مفهوم روحي ذاكري علشان بكري هاجي اسمع ليكي وهفهمك المنهج }
ضحكت رنا بشدة عليه وأرسلت ليه رسالة
{ استاذي العزيز ارسل إليك هذا الطلب حتى تراف بطالبتك النجيبة الصغيرة ان تسمح لها بأن تعيد لها المنهج فأنت اعلم الناس بظروفي استعطفك بحنانك بامانك بحبك لى هل تعيد شرح المنهج لى ادهمي 😉 } تصبح على اهل الجنة لا تنسي صلاة الفجر حبيبي
وأرسلت الرسالة
رنا : يالهووووى يخرابك بيتك يا رنا مكنش يومك يا رنا يا صغيرة على الموت يا رنا
اوس : مالك فى ايه هيه حصة الندب اشتغلت
رنا : اعمل ايه زمانة أقراها صح
اوس : قرأ ايه وهو مين
رنا : طب اعمل ايه دلوقتي اه قول غلطة من التليفون
اوس : تليفون ايه
رنا : مش هيصدق ده ذكي طيب اعمل ايه استخبا تحت السرير ولا اعمل ايه
اوس : هتستخبي من مين
رنا : خلاص اسقط فى المادة وخلاص بس كده مش هينفع ابقي معيدة اعمل ايه اهئ اهئ اهئ اهئ اهئ
اوس : هتسقطي ليه وبتعيطي ليه
رنا : يامي اوس انت هنا من امتي
اوس : من اول حصة الندب
رنا : اه اذيك عامل ايه
اوس بضحكة : عملتي ايه
رنا بطفوليه : عملت نصيبة وخليفة منه
اوس : نصيبة ايه وماله التليفون و....
قطع كلامهم صوت رسالة
اوس : في رسالة جاتلك روحى اقريها
رنا بخوف : لا مش مهم
اوس بخبث : خلاص أقراها انا
جريت رنا الى التليفون ومسكته
رنا : خلاص خلاص هقراها
اوس : طب يالا
فتحت رنا الرسالة وقرتها ووشها جاب ألوان
اوس بضحكة : طيب تمام اوى كده اسيبك تذاكري
رجعت رنا قرت الرسالة مرة تانية وفضلت تضحك وبعد فترة رجعت كملت مذاكرة منتبهتش على الوقت الى بتليفون أدهم علشان الصلاة
تجمع اهل البيت فى غرفة الصلاة وامهم اوس وبعد انتهاء الصلاة توجه كل شخص الى غرفته
مر وقت طويل وأتى الصباح وكانت مذالت رنا تدرس الى أن نامت على المكتب
&&&&&&&&&&&&&
في الأسفل
*********
نجم الدين : ميرا فين رنا
ميرا : لسه نايمة
نجم الدين : ليه هي تعبانة
ميرا : لا كانت سهرانة طول الليل ولسه نايمة من ساعة علشان بتذاكر
نجم الدين : ربنا يوفقها
قطع كلامهم احدي الخدم وأخبرته بوصول أدهم المنشاوي فامرها بأن تأتي به
أدهم : مساء الخير
نجم الدين : مساء النور اهلا أدهم
أدهم : اهلا بحضرتك
ميرا : هاي أدهم
أدهم بابتسامة : هاي ميرا على فكرة سليم برا
ميرا بفرحة : بجد طيب باي بقي
نجم الدين : بلاش تاخير مفهوم
ميرا : مفهوم يا نيمو وباسته وخرجت
أدهم بجدية : حابب اسألك سؤال ممكن
نجم الدين : قول يا بني
أدهم : ليه ساعدتني ووافقت عليا لرنا
نجم الدين : علشان شوفت في عينة حب وعشق ليها
أدهم : واحد غيرك بعد الى عملته فى بنتك المفروض كنت قتلتني مثلا فليه وقفت ادام ولادك علشاني
نجم الدين : علشان خاطر دين فى رقبتي وجيه وقت رده ولو حكمت اقتل ولادى ومفرتش فيك ابدا
أدهم : ليه كل ده
نجم الدين : علشان خاطر نور امك
أدهم بستغراب : امي ليه وانت تعرف امي منين
نجم الدين : انا وامك وخالتك مي كنا أصحاب وهما اتجوزو اخين وكانت صدقتنا لسه مستمرة لغاية يوم الحادثة
أدهم : حادثة ايه وأبويا كان عارف بالصداقة ديه
نجم الدين : ايوة كان عارف بالصداقة ديه علشان انا الى وصلت البنات لجوازهم يوم الفرح وبالنسبة الحادث ده بعد فترة على فكرة انا شلتك على ايدى كتير وانا الى سميتك كمان
أدهم : والحادثة ديه الي ماتو فيها أهلي
نجم الدين : لا الحادثة دية الى انا ومراتى وابني وابن اخويا متنا فيها
أدهم بذهول : اذاي موتو وانتم عايشين ادامي
حكي نجم الدين لادهمكل شي عن الحادث وعرفة بان امه هى الشخص الى ساعده وخلاه يهرب برا مصر
أدهم : انا اسف انى فكرتك
نجم الدين : لا ابدا يا بني انا عمري منسيت ولا هنسه
أدهم : هى فين رنا
نجم الدين : فوق في اوضتها اطلعلها يالا وانا ورايا شغل هقعد فى أوضة المكتب
أدهم : تمام بعد اذنك
نجم الدين : اتفضل
صعد أدهم الى الأعلى ووجد رنا نايمة كالملاك فذهب إليها وجلس بجوارها
أدهم بحنية : رنا روني حبيبي اصحي بقي
رنا بنوم : شويه كمان اوسي
أدهم : بس انا مش اوس انا أدهم حبيبك
اتنفضت رنا من النوم وأخذت تنظر فى الأوضة وتنظر الى ادهم الذي كان يضحك بشده عليها
رنا : أدهم انت دخلت انا اذاي
أدهم : من الباب
رنا : اطلع برا
أدهم : لا
رنا : ونبي اطلع بقي
شدها أدهم الى حضنة وجعلها أسفله وفضل يبوس فيها وبعد فترة ابتعد
أدهم : يالا اقومى خدي دش ولبسي علشان نخرج بسرعة علشان لو فضلتي كده كتير مش هقدر امسك نفسي
جريت رنا على الحمام تحت ضحكات أدهم فترك أدهم الأوضة ونزل تحت في انتظارها
جاء مراد وجلس أمامه
مراد : ممكن نتكلم مع بعض شوية
أدهم : خير
مراد : عاوز اصالح رنا ومش عارف
أدهم : مراد يمكن اول معرفتي بيها غلط بس بعد كده حبيتها اوى انا عارف انى طريقة جوازى منها كانت غلط بس خفت لسليم يجوزها فحبيت امتلكها
مراد : انت عارف انى كان نفسي اخدها تعيش معايا بس مكنش ينفع رنا اختى الوحيدة صح عندي اوس وميرا أخواتي بس هي بنت امي وأبويا نفسي اعوض فترة الى فاتت معاها انا مش بكرهك ولا عمري هكرهك بس ديه اختى يعني يوم مرجع ليها قلاقي راجل جاي يخدها منى ملحقتش أفرح بحضنها
أدهم : اخي هتسافر وتسبنا كلنا نقشر لب
مراد بضحكة : اه شكلك كان مسخرة امبارح وهى بتقول قرارها
أدهم : أخرس يالا واحترمنى مفهوم
مراد : صحيح انت عندك كام سنة
أدهم : 25 سنة بس
مراد : هنكدب بقي
أدهم : 30 فى اعتراض
مراد : مش شايف انك كبير عليها شوية يعنى في فرق 8 سنين
قطع كلامهم نزول رنا و توجهت إليهم
رنا : سلامه عليكم
مراد : وعليكم السلام
أدهم : وعليكم السلام
مراد : انتى خارجة
أدهم : انا طلبت من عمى نجم الدين ووافق
مراد : ماشي بس بلاش تاخير
أدهم ببرود : ملكش دعوة يالا سلام
غادر ادهم مع رنا الى السيارة ولكن وقف أمامه شخص
الشخص : رنا هانم حضرتك خارجة
رنا : ايوة بس انت مين
الشخص : انا جو الحارس الشخصي ليكى من النهاردة ممكن اعرف انتى ريحة فين
رنا : خارجة مع جوزى عادي يعنى
جو : لا مش عادى أوامر الملك أفضل معاكي ذي ضلك
رنا : مين الملك
أدهم : اوس حبيبتي هو الملك وانت تعالى ورانا
جو : تمام أدهم بيه
توجه جو الى السيارات وجعل سيارة أدهم فى المنتصف واصبحت سيارة أدهم ورنا تمشي فى موكب
توجه أدهم الى احدي المطاعم وطلب أدهم الاكل ليهم
وبعد فترة جاء الاكل
رنا بصدمة : ايه ده
أدهم : المطعم ده احسن واحد يعمل حمام
رنا : بس انا مس بحب الحمام ولا الارانب ولا السمان ولا السمك
أدهم : يا راجل بجد
رنا : اه والله
قطع كلامهم صوت امرأة وعندما نظرت لها رنا كانت فى غاية من الجمال وكانت ترتدى فستان يظهر أكثر مما يخفي
المرأة : هاي أدهم ومدت ايديها
رنا : اهلا بس ادهمي مش بيسلم مين حضرتك
المرأة بدلع : انا شاهي وانتى مين يا صغيورة
رنا : انا رنا مرات أدهم
شاهي : انتى مراته
رنا بفخر : ايوة مراته وكتب كتابنا يوم الخميس الجاء ابقى شرفينا
شاهي بحقد : وانتى بقي من عيلة مين فى البلد
رنا : انا اخت اوس الملك ومراد الفهد وابنه خاله سليم الأحمدي الرعد وعمار الاحمدي
شاهى بخوف : اه اهلا وسهلا بعد اذنكم
رنا : ياريت لو شفتي أدهم تانى تبعدي عن المكان مفهوم
شاهي بحقد : تمام بس متفرحيش كتير هاخده منك
رنا بقوة : وانا يوم مهسيبه هيبقي يوم دفنة تحت التراب ودلوقتي بعد اذنك الاكل هيبرد
غادرت شاهي تحت انظار رنا الغيورة وادهم المستمتع بغيرتها
رنا : أضحك عادى لو عاوز
انفجر أدهم فى الضحك تحت انظار كل الناس الموجودة فى المطعم الى أن هدء
أدهم بحبية : انتى بتغيري يا جنية
رنا : وغير ليه وعلى مين ومن مين
أدهم : على مين عليا ومن مين ديه عندك حق فعلا انتى احلى جنية ربنا خلقها على وش الارض
رنا : طيب انا جعانة اوى
أدهم : حالا يا قلبي هغير الاكل
رنا : تمام
ما الوقت مع الضحك والهزار والفرحة التى أدخلها أدهم الى قلب رنا وعادو في وقت متأخر نزل أدهم ووصلها الى باب القصر الداخلى
أدهم بحنية : تصبحي على خير يا قلبي وباس خدودها
رنا : وانت من اهل الجنة
أدهم : يالهو على الخدود الحمرة ديه وباس شفايفها ومشي
فضلت رنا واقفة مصدومة وهى تلمس شفايفها فتوجه إليها جو
جو بضحكة : على فكرة هو مشي
رنا : حاضر بس هو مش من امتي
جو : من اخر وغمزلها بعيونه
رنا : انااااااا
جو : متخفيش مني انا صاحب اوس ومراد من زمان يمكن من واحنا عندنا 15 سنة يعنى لو عوزة تتكلمى بعيد عن اوس ومراد انا موجود يالا روحي نامي لان فاضل يومين بس على كتب كتابك
رنا بابتسامة : حاضر جو
توجهت رنا الى الداخل وصعدت بسرعة الى غرفتها ونامت على السرير ولم تحس بالشخص الذي جلس بجوارها
اوس بحنان : ادام بتحبيه اوى كده ليه عوزة تبعدى عن الكل
رنا وهى تضع رأسها على قدمة : عوزة أبعد عوزة ابقي رنا الألفي جديدة شفت حاجات جديدة واتعلم اكتر
اوس : انا معاكي فى اي قرار وعلى فكرة جو احنا بنعتبرة اخونا يعنى هو من اول النهاردة هو الحارس بتاعك حتى يوم السفر هو معاكي تمام
رنا : تمام
اوس : يالا حبيبي قومي غيري هدومك ونامي عاوز وشك منور يوم الخميس وخلى أدهم يرحم البوس شويه ماشي
رنا : هو فين كان هنا
اوس بضحكة رنانة : دوري عليه براحتك سلام
غادر اوس وتوجهت رنا الى الحمام وبعد ذلك خرجت ونامت على السرير وذهبت فى نوم عميق بعد اطمانها على وصول أدهم البيت


&&&&&&&&&&&&&&&&
يتبع


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 09:33 AM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.