آخر 10 مشاركات
التقينـا فأشــرق الفـــؤاد *سلسلة إشراقة الفؤاد* مميزة ومكتملة * (الكاتـب : سما صافية - )           »          ومضة شك في غمرة يقين (الكاتـب : الريم ناصر - )           »          ثمن الكبرياء (107) للكاتبة: Michelle Reid...... كاملة (الكاتـب : فراشه وردى - )           »          ليلة مع زوجها المنسي (166) للكاتبة : Annie West .. كاملة (الكاتـب : nagwa_ahmed5 - )           »          503 - الحب يصنع المعجزات - ميرندا لى - ق.ع.د.ن ( إعادة تنزيل ) (الكاتـب : * فوفو * - )           »          ❤️‍حديث حب❤️‍ للروح ♥️والعقل♥️والقلب (الكاتـب : اسفة - )           »          نبض قلبي/للكاتبة دانة الحمادي (الكاتـب : اريجو - )           »          لعنتي جنون عشقك *مميزة و مكتملة* (الكاتـب : tamima nabil - )           »          318 - أحلام علي صخرة الماضي - سوزان ستيفنز (الكاتـب : عنووود - )           »          399 - خفقات في زمن ضائع - ديانا هاميلتون ( تصوير جديد ) (الكاتـب : marmoria5555 - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 01-10-19, 05:15 PM   #21

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


أسيرة القيصر
الحلقة التاسعة عشر


***************
فى صباح اليوم التالى
*****************


استيقظت رنا على صوت ميرا واوس
اوس : يا رنا اصحي بقي
ميرا : يا بنتي اصحي
اوس : كل ده نوم اومي
رنا بنوم : في ايه بس
اوس : صباح الورد والياسمين على اجمل قطة فى العالم
رنا : انا عوزة قطة بس تكون بيضة
اوس : اجبلك واحده بس قومي
رنا : هي الساعة كام
ميرا : العصر هيدن
رنا : يالههههوى الحق اصلي الظهر
اوس : هو انتى نمتى امتى
رنا بكسل : بعد مسبتني بالليل
اوس بصدمة : يالهوى اه صحيح ابقي اتصلي على أدهم أصله قالب الدنيا عليكي
رنا : ماشي يالا اطلع عوزة انام
ميرا : اومي يا بت ننزل نلعب شوية
رنا : بقي ده منظر واحدة خطوبتها بكرا
اوس : قوليلها يا اختي
ميرا : أوس
اوس : عصفورة قلبي
رنا بسخرية : اهو قلب كاظم الساهر
أوس : ليك يوم ياظالم
ميرا : يامجنون مش انا ليلة
رنا : وانا لو قومت هضربكو برااااااااااااااااااااا
خرج اوس يجري وخلفة ميرا تنهدت رنا ودورت على التليفون ولقته فاصل راحت حطاه على الشاحن شوية وراحت الحمام توضأ ورجعت بسرعة صلت وفتحت التليفون ووصل ليها رسالة بعدد مكالمات أدهم ليها
رنا : ربنا يستر شكل فى خناقة جامدة
واتصلت على أدهم ومن اول رنه رد أدهم بعصبية شديدة
أدهم بصوت عالى جدا : انتى فين يا هانم من بليل وانا بتصل بس الهانم منفضة ونامت ومفيش حيوان تسأل عليه وطبعا لسه صاحية الظهر كنتى سهرانه مع مين ردي كنتى فين من الساعة 11 بالليل انطقي عجبك اوي الحارس الجديد وأكيد سهرتي معاه
كانت رنا تسمع كلامة ودموعها بغزارة ولم تستطيع الرد وكانت تكتم فمها لتمنع صوت شهقاتها ولكن فى النهاية لم ترد وهذا الأمر عصب أدهم بشدة
أدهم : انا نص ساعة وهكون عندك والله العظيم لفكرك من هو أدهم المنشاوي الظاهر انك نسيتي وأغلق الخط
كانت كلمات أدهم تتردد فى اذنها ودموعها تنزل بغزارة ولم تنتبه الى الوقت وفاقت على صوت فرامل عربية وعرفت بأن أدهم وصل فذادت دموعها واصبحت الرؤية تتلاشة أمامها وآخر شي شافته دخول أدهم وخلفة اوس وهنا استسلمت الاغماء ووقعت على الارض
جري عليها أدهم وشالها وحاول يفوقها اتجه اوس الى التسريحة وأحضر إحدى زجاجات العطر وحاول يفوقها الى أن استجابت رنا وابتدت تفتح عيونها فوجدت نفسها بين أحضان أدهم واوس جالس بجوارها فأخذت تفتح عيونها ونظرت ليهم ولكن لحظة وافتكرت كلام أدهم وعند ذلك اتنفضت رنا من بين أحضان أدهم ووقفت خلف اوس ومسكت هدومه
رنا برعب ودموع غزيرة : أااااااوس ونبي خخخخليه يبعد عنى متخخخخلهوش ييييبضربني تانى والله انااااااا مش ككككككلمت حد انا طلعت نننننمت ولسه صاحية انا اسسسسسفة والله العظيم مش هخلي تليفونى يفصصصصل تاااانى وححححيات رررربنا ممممنت ضربني والله لو عملت كده تاااانى هكررهك هههكرهك هككرهك طططططول عمري بسسس الممممرة دددديه اخخخواتي مممعايا
حاول أدهم يقرب منها ولكن صرخت بشدة وتعلقت فى أوس ودخل على صوت صرخها الباقي فتوجه إليها مراد واخذها بين احضانة وكانت رنا تبعدة ولكن احكم مراد قبضته واخذ يقول لها كلامت حتى تهدي الى أن استكانت بين احضانة
أوس بعصبية : أدهم اطلع برا دلوقتى
خرج أدهم من الغرفة وكانت كلماتها مثل الطعنات فى قلبة وكانت دموعها تزلزل رجولته لم يستطيع أدهم الوقوف فغادر القصر
بعد أن هدأت رنا بين أحضان مراد حملها ووضعها على السرير وطلب من الكل الخروج ولكن
أوس : مراد من فضلك اطلع انت وانا هفضل معاها
مراد : متخفش مش هزعلها تانى مني
خرج اوس من الغرفة ولكن جلس امام الباب تحسبا لاي ظروف
مراد وهو يحضن رنا : عارفة وانا صغير كنت بحب ماما اوى وبابا كمان كانت ماما دايما تقول لبابا ربنا رزقني بطفل بس الظاهر عندي طفلين كان بيزعل منها وانا كنت دايما اروح ليها وخليها تصلحه وفيوم ماما راحت عند الدكتور ورجعت وفضلت تعيط كتير لغاية بابا مجيه من الشغل وانا اول مشوفته قولتله رمى الحاجات الى جايبها ودخل يجري عليها وعرفت ان ماما بعد ولاتي بفترة تعبت بس هي كبرت والدكتور قلها لازم فترة علاج كبيرة علشان تعرف تخلف تانى بس بابا قلها انه عنده ابن وبنت قلها ربنا بعتك ليا علشان تكون بنته وقلها ان ربنا واقف معانا وبعد الحادثة هربت مع عمي بس بعد فترة عرفت انها حملت فيكي فرحت اوى لأنها هتبطل تبكي علشاني وفاتت أيام والأيام بقت شهور والشهور بقت سنين وانتم عشتم واحنا عيشنا عاوزك تعرفي حاجة واحدة بس انا هفضل طول عمري فى ظهرك ومش هيفرق بينا غير الموت ووقت متعوزي تتكلمي انا موجود وعمري مهسيبك وباس دماغها عارفة انتى لازم تقوي وإلى يقولك كلمة تردي عليه بعشره بلاش الضعف ده وكفاية دموع لو مش عاوزة كتب كتابك بكرا انا هقف ادام الكل ومش بس كده وممكن اخليه يطلقك ونقطع الورقة
رنا بضعف : بس انا مش عوزة اطلق من أدهم وعوزة أكمل معاه
مراد : بتحبيه للدرجة ديه
اكتفت رنا بهز دماغها
مراد : في ايه أدهم ده انا احلى منه بكتير
رنا : اكيد ماحنا ولاد عاطف وشرين
مراد : هههههههههه حلوة ديه بس عاوز قولك نصيحة
رنا : قول يا فيلسوف أرسطو
مراد : أرسطو ماشي بسي بقي الى ذي أدهم عاوز معاملة خاصة
رنا : بمعني
مراد : عارفة المثل الى بيقول الى تغلبو العبو
رنا : لا معرفش أمثال يا عم فهمني وخلص
مراد : مرة تنفضي ومرة توفقي
رنا : يا عم اتكلم على طول بلاش تنقطني
مراد : مرة تبقي عملة ذي القطة السيامي ناعمة وحنينة ومره تبقي ذي النمر بمخالب تجرحي وتنهشي وتقفي ادام فرستك بشموخ وعظمة
رنا بدموع : بس هو قالي ا...
مراد : مش عاوز اعرف قالك ايه عاوزك تعرفي بس انك تمنعي الدموع ديه شوية فاهمة
رنا : حاضر
مراد بحب : يحضرلك الخير يا اجمل عروسة فى الدنيا اه على فكرة انتى هتتجوزى بعد عشر او عشرين سنة كده ماشي
رنا : يالهوى ديه تكون سناني وقعت وادهم عجز
مراد بغيرة : أدهم ه ماشي انا هروح اشوف العمال بتوع الفرح علشان بكرا
رنا : ماشي
مراد : جبتي فستان علشان بكرا
رنا : أدهم قالي هيجبلي واحد
مراد : ماشي سلام
خرج مراد ولقي أوس يجلس على باب الأوضة فاخذو ومشي
وصل رسالة لرنا من أدهم
{ اسف صغيرتي فأنا اغير عليكي من الهواء ولكن بالأمس رأيت ذلك الحارس يتحدث معكي فشتعل نيران الغيرة فى صدري اسف جنيتي انا من المستحيل ان أرفع يدى عليكى مرة أخري يشهد ربنا انى أعشقك لأنك امي واختى وحبيبتي وابنتي لو سمحتيني كلميني }
انتظر أدهم تليفون رنا ولكن لم تتحدث فنزلت دموعة لأنه علم الآن بخسارتها للأبد كيفما خسر والديه
&&&&&&&&&&&&&
عند رنا
*****
عندما قرأت رنا الرسالة فنزلت دموعها وتوجهت الى الحمام وابدلت ملابسها وخرجت واصلت على اسر
رنا : الو
اسر : الو
رنا : اسمع ومتردش
أسر : حاضر
رنا : فين ادهم
أسر : في البيت ليه
رنا : ملكش دعوة سلام
اسر : سلام
خرجت رنا من البيت ووجدت جو أمامها
جو : حضرتك خارجة
رنا : ايوة
جو : حالا هجهز العربيات
رنا : بلاش الحرس كلهم كفاية انت والسواق بس
جو : الى حضرتك عوزاه
ذهبت رنا مع السواق وجو الى فيلا أدهم وعند وصولها تركت السيارة بسرعة وتوجهت الى الداخل وسالت علي أدهم واخبرتها زينب بأنه فى غرفته
صعدت رنا إلى الأعلى وخبطت على الباب ولم تتلقى اى رد ففتحت الباب ودخلت وجدت نايم على السرير فتوجهت إليه ولمست ايده بشويش
رنا : أدهم أدهم اصحي
أدهم بصوت ملئ بالدموع : نعم
رنا : بلاش تزعل مني والله انا مكلمتش جو كتير وكنت تعبانة جدا لدرجة انى مصلتش المغرب ولا العشاء وإلا الفجر يشهد ربنا
أدهم : انا اسف والله بس كنت متنرفز اوى
رنا : خلاص بقى بس انت كنت هتضربني صح
أدهم بسرعة : كانت ايدى تتقطع قبل متترفع عليكى
رنا : بعد الشر
أدهم : حد يعرف انك هنا
رنا : السواق وجو وبس
أدهم : يعني محدش عارف واحنا هنا لوحدنا والشطان شاطر وانتى حلوة اوى
رنا : بس الشطان جيه عندنا وادبناه وانت عمرك مهتعمل حاجة غلط صح ادهمي
أدهم : اه شكلى كده بتسبت ماشي صحيح انا جبتلك الفستان ثوانى هجيبه
رنا : ماشي
ذهب أدهم الى غرفة الملابس ونامت رنا على السرير وعندما جاء أدهم وجدها كذالك فذهب إليه وضمها لحضنة بشدة واخذ يقبل كل شي فى وجهها واخذ شفايفها فى جولة طويلة جدا وبعد فترة ابتعد عنها
وكانت رنا مغمضة عيونها بشدة وشفايفها وارمه وحمرا فضمها لحضنة ونام وبعد شوية حست رنا بانتظام انفاسة فقامت من جامبة وأخذت الفستان وباست خده وخرجت من الغرفة ومن الفيلا كلها وبعد فترة وصلت إلى القصر ودخلت لقت الكل قاعد فى انتظارها
أوس بهدوء : كنتى فين
رنا بهبل : كنت بجيب الفستان
مراد : منين
رنا : من هناك
أوس بضحكة مكتومة : هناك فين
رنا بخبث : من المحل الى بعته الى الأوضة
مراد : بت كنتى فين
رنا : ده على اساس حارسكم النجيب مبلغكوش
أوس : لق قال
رنا : طب خلاص
ميرا : تعالى نشوف الفستان فوق يالا
رنا : يالا
صعدت الفتاتان الى الأعلى وانفجر اوس ونجم الدين فى الضحك على تعابير مراد المصدوم
&&&&&&&&&&&&&&
مر الليل وجاء الصباح
*****************
استيقظت البنات وبعد فترة جاءت البيوتى سنتر حتى يجهزوهم ولكن انبهر فتايات البيوتى من جمال البنات ولم فاخذو وقت وغادرو بعد مده
وفى الأسفل
**********
وصل الجميع وكانت الحفلة تضم اكبر رجال الاعمال والصحافة وكان الكل ينتظر من هي ربة الصون والعفاف التى خطفت قلب القيصر والرعد
صعد كلا من اوس ومراد الى الأعلى حتى ياخذو البنات ولكن انبهرو من جمال شقيقاتهم المبهر ولكن رصخ الشباب فى النزول حتى يتوجو البنات ملكات على عروش قلب رجالتهم فكانت تلبس رنا فستان باللون الأزرق و ميرا فستان باللون الموف
نزل الكل الى الاسفل وانبهر الكل بجمال تلك الحوريات وعندما اتجه سليم الى ميرا فاخذها مراد وذهب بعيد عنه وفعل اوس ذلك مع أدهم
نجم الدين : سيب ميرا ورنا ياولد منك ليه
أوس بغيرة : بس
نجم الدين : كل واحد يجي ياخد عروسته
فذهبو بسرعة واخذ كل واحد حبيبتة
أدهم : قمر يا روحي بس الروج تقيل
رنا : بالعكس ده خفيف أوي
أدهم : وحيات امك
رنا : وحيات ابوك
أدهم : لا والله
رنا : اه والله
عند سليم و ميرا
سليم بحب : أخيرا بقيتي بتاعتي
ميرا : اه
سليم : تعرفي شكلك حلو اوى بالحجاب
ميرا : بجد انا سمعت كلام اوسي وروني
سليم بغيرة : انا بس الى تدلعينى مفهوم
ميرا بحنان : مفهوم سليمو
مر الوقت وجاء المأذون حتى يكتب كتب كتاب رنا على أدهم
ولكن وقف سليم وقال
سليم : والله مهيحصل لازم الأخت الكبيرة تكتب كتابها الأول صح يا عم المأذون
المأذون بضحكة : صح ده شكله حالتة صعبية اوى
فعلا تم عقد قران ميرا على سليم وجاء دور أدهم على رنا وكان وكيل رنا اخوها مراد
وضع المأذون يد مراد فى يد أدهم وقال له قول ورايا
المأذون : زوجتك موكلتى البكر الرشيد وهنا هاج مراد
مراد : طبعا اختى بكر ورشيد هو انت عندك اعتراض انا قولت من الأول الجوازة ديه مش ليقه
أدهم : انت يلا اقعد وخلص
مراد : اصل الجذمة ديقة ومليش نفس
اسر : هو حد قلك كل يا عم خلص ارفتنا
مراد : مشو الواد ده من هنا
اسر بدلع : يالا يا عمو المأذون علشان تجوزني انا كمان
المأذون : وفين العروسة
اسر : لسه هدور عليها
مراد : اهو شفت النسب واحد اهبل والتاني هيبقي ايه
المأذون : معلش يابني خليها عليك
مراد : ماشي
تم الزواج تحت مشاكسات مراد وأسر من الطرفين
وهنا أعلن المأذون كلمته الشهيرة
بارك الله لهم وبارك عليهما وجمع بينهم فى خير
انطلق أدهم يعانق رنا بشدة ويقبلها
استمرت الفرحة على الكل ومر اليوم على خير على امل ان يأتي غدا حتى يشرح لرنا المنهج
&&&&&&&&&&&&&&&&
يتبع




لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-10-19, 05:16 PM   #22

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

أسيرة القيصر
الحلقة العشرون
*************


بعد انتهاء الخطوبة غادر المدعوين وفضل أدهم وأسر وسليم وعائلته
رنا : سمر انتى هتفضلي معايا
سليم : ليه ان شاء الله
رنا : علشان فاضل أسبوع على المتحانات
سمر : والله عندك حق كفاية مادة الاقتصاد مادة مكلكعة ورخمة شبه الدكتور بتاعها
أدهم : لا والله يعني انا مكلكع ورخم
رنا : بنت عيب ده عسل
ميرا : ومين يشهد للعريس
رنا : بس عسل اسود بعيد عنك
سمر : انا مش عارفة ليه مخترتيش عريس حلو ما شاء الله عيلتنا حلوة وعلتكم حلوة ليه بس كده
ميرا : بنجدد النسل
رنا : حكمه ربنا بقي هتعمل ايه
أدهم : وحيات امك منك ليها لشيلك المادة
سمر بفخر : متعودة على كده عادى
رنا بتمثيل الدموع : أهون عليك ادهمي
أدهم بسخرية : اه
رنا : خلاص اخلي دكتور باهر يجي يشرحلى المادة والنعمة هيوافق
سمر : اه يا بت وهو كان عينة عليكي وبصراحة كده حاجة صروخ عيون خضرا وجسم رياضي وشعر اسود ناعم حاجة كده من الاخر لوز اللوز
ميرا : الله يحرقك البت أطلقت قبل متتجوز
أدهم بصوت مرعب : والبية هيوافق صح
رنا بطفولة : طبعا هيوافق ده يتمني ليا الرضا ارضي
اوي بصوت واطي : مبروك اختك أطلقت بدري
مراد بفرحة : احسن والله يبقي يوم المني
نجم الدين : اعوزو بالله من فرقك
شريف : حد يلحقها بسرعة أدهم جاب آخره
أدهم : تحبي اتصلك بيه روني
رنا : لا حرام هتلقيه نايم دلوقتي بلاش ازعجه
ميرا : الله يحرقك ده ادهم هيخليه ينام للأبد
سليم : نفضي ليهم
عمار : وانتى يا حلوة عجبك باهر ده اوى يعني
سمر : الله مش بقول الحقيقة يعنى اكدب
اسر : أدهم اهدي طيب والله البنات عندهم حق دكتور باهر ايه من الجمال بصراحة
أدهم بغيرة مكتومة : والهانم بتحبة
رنا برومانسية : طبعا بحبه اوى كمان
أدهم لاوس : يعني اقوم اولع فيها
اوس : اهدي بس
سمر : يالا منه لله الى خلاه يسيب المادة
أدهم : عمار خطبتك بتدعي عليا
عمار : ولا أعرفها روح ولع فيها هى كده كده هتموت النهاردة
ميرا : تعرفو شوقتونى اني اشوفة
رنا : ياريتك شوفتية قبل متدبسي
سمر : ااااااااه على جماله عندك حق الواحد ادبس
اسر : عندكم حق محاضراته كانت لزيزة وخفيفة واى حد مش فاهم بيشرحلة تانى بصراحة انا لو بنت كنت حبيته
رنا : قولت كده قالو اطلعي من البلد
أدهم : طيب انا هقتلها ماشي
سليم : وانا هاجي معاك
عمار : وانا كمان
أدهم بصوت عالى : رنااااااااا
سليم بصوت عالى : ميرااااااا
عمار بصوت عالى : سمررررررر
رنا بخضة : في ايه
ميرا بخضة : نعم
سمر ببرود : عاوز ايه
نظرت البنات على الشباب وكانو فعلا مرعبين فبلعت البنات ريقهم بصعوبة
ولكن فى لحظة كانت البنات فى أحضان أهلهم ارتمت ميرا فى حضن مراد الأقرب ليها
ارتمت رنا فى حضن اوس الأقرب ليها
ارتمت سمر فى حضن عمها محسن الأقرب ليها
وكان منظرهم مضحك للغاية وهما شبة القطط المتعلقة فى ثياب اصحابهم
أدهم : رنا تعالى هنا
رنا : لا معلش اصلي متوضيه
أدهم : والله
رنا : والنعمة
ورفعت الفستان وطلعت تجري على اوضتها وجري وراها أدهم
سليم : ميرا تعالى
ميرا : لا رد
سليم بصوت عالى : ميرا تعالى هنا
ميرا بصويت : فأر فار
ألتفت الكل على مكان إشارة ميرا ولم يجدو شي واستغلت ميرا ذلك ورفعت الفستان وطلعت تجري وجري وراها سليم
عمار : والحلوة متوضيه ولا شافت فار
سمر : لا طبعا ولا ده ولا ده
عمار : تعالى هنا
سمر : لا معلش اصل الحته ديه تراوا
عمار : تراوا هبلة
سمر بصوت واطي لاوس : هو مفيش حته استخبا فيها
اوس بصوت واطي : يعني الحلوة هبلة كل البيت ده مش هتلاقي حته تستخبي فيها
سمر بتفكير : عندك حق بس اهرب اذاي من هولاكو ده
اوس : ولعي فيه
سمر بضحكة خبيثة : وليه والباشا موجود
اوس : هتعملى ايه
سمر : شوف واتفرج واتعلم
اوس : يا خوفي منك
سمر : محسني حبيبي شايف ابنك عاوز يضربني
محسن وهو يضمها لحضنه اوى : انت يا حيوان ملكش دعوة بيها
عمار : الهانم بتتغزل فى راجل تانى قدامي
محسن : والله عندها حق عنين خضرا وجسم رياضي وشعر اسود عاوزها تعمل ايه
عمار بسخرية : عندك حق وانا بقي هوريها تعالى هنا
طلعت سمر تجري على الجنينة وخرج عمار وراها
بصي الباقي لبضعة وانفجرو في الضحك بشدة على منظر البنات والشباب
&&&&&&&&&&&&
البداية من غرفة ميرا
****************
ميرا وهى تجري من سليم فى كل الاوضة الى أن وقفت على السرير
ميرا بدموع من شده الضحك : خلاص بقي اسفة
سليم : والله ماشي بس لازم تتعقبي الأول
ميرا : أهون عليك سليمي
سليم بشر : ايوة
وقرب منها وشدها ووقعت على السرير وهو مسكها جامد فغمضت عيونها بشدة من الخوف فقرب منها سليم براحة وباس خدودها
سليم بحب : فتحي عيونك
ميرا : لا انا خايفة منك
سليم بصوت حنين : اوعي تخافي منى انا حبيبك وجوزك وصديقك وابوكي واخوكي وعشيقك وكل حاجة ليكى فتحي عيونك
كانت ميرا مسحورة بكلماته وحنيته وفتحت عنيها وجدت سليم ينظر لها بحب وحنان فوجه سليم انظاره الى شفايفها واخدهم فى جوله طويلة بعد ان حرر شعرها من الطرحة
( نسبهم بقي علشان احنا عندنا جفاف عاطفى يابختك يا ميرا 😈😈😈😈 )
&&&&&&&&&&&
فى غرفة رنا
**********
بعد صعودها وقفت بسرعة على سجادة الصلاة وأول ملقت أدهم دخل عليها رفعت ايديها الى الأعلى فمسكها أدهم
أدهم : بتعملى ايه يا روني
رنا : بصلي
أدهم : والله
رنا : اه والله
أدهم : وإلى بيصلي بيصلي كده
رنا : كده اذاي يعنى
أدهم : بالجذمة يا جذمة
رنا : اه صحيح حالا هقلعها وصلي
أدهم : اتؤضيتي
رنا : اهئ اهئ اهئ اهئ انت عاوز ايه دلوقتي
أدهم بخبث : عاوز اعقبك على كلامك على باهر
رنا : انت عارف باهر ده عنده كام سنة 60 سنة
أدهم : يارب يكون 100 اوعي تجيبي اسم راجل تانى على لسانك
رنا بغباء : طيب لو جبت بونو ولد مش هلعب معاه
أدهم بخبث : لو عوزة تجيبي حالا اخليكي تحملى وبعد 9 شهور يكون فى حضنك
رنا بشهقة : أدهم بطل سفالة وقلة أدب
أدهم بحنية : بحبك اوى عاوز اقولك على كلمة سر
رنا : قول ايه هي
أدهم : قربي شوية
رنا : ليه هتقولها فى ودني
أدهم وهو يمسكها : لا هنا وشاور على شفايفها
رنا : ايوة بس ان
قطع أدهم كلامها حين أخذ شفايفها فى جولة مليئة بالحب والحنان والسعادة وكانت ايده تحرر شعرها من الطرحة
( نسبهم مع بعضهم ناس فاضية ملناش دعوة بيهم 😢😢😢😢 )
&&&&&&&&&&&&
فى الجنينة
***********
فضلت سمر تجري وخلفها عمار الى أن مسكها وجعل ظهرها امام الشجرة ووجهها أمامه
سمر : عموري حبيبي انت مش هتعمل حاجة صح
عمار : أخرس خالص انتى سامعة
سمر برعب : انا اسفة والله كنان بنهزر
عمار بعصبية : قولت اخرسي مفهوم
سمر بدموع : مفهوم مفهوم
اخذت دموعها تجري على خدودها بشدة وكانت تضنفض بشدة من الرعب وعلي صوت شهقاتها فاغلق عمار عيونه بشدة
عمار بصوت مرعب : مش عاوز اسمع صوت
سمر : حاضر
ووضعت ايديها على فمها لتكتم شهقاتها وجلست فى الأرض تبكي بشدة على معاملة عمار لها وهو يعلم وبشدة بأنها تحبه وتعشقة
أصبحت سمر ترتعش بشدة من الرعب وأغلق عيونها وضمت رجليها لصدرها وأخذت تبكي بدون صوت
وعندما هدء نظر خلفة لم يجدها وعندما نظر الى الاسفل وجدها على هذا الشكل فنزل بسرعة وضمها لحضنه
عمار : سمر حبيبتي انا اسف والله ممكن اقصد خلاص يا عمري انا اسف سمر سمر حبيبتي ردي عليا
ولكن كانت سمر في عالم آخر فحملها عمار ودخل بسرعة الى الداخل وأول مشافتها امها وخالتها صوته
محسن : بس محدش يصوت
سمعت ميرا وسليم صوت صويت فنزلو بسرعة بعد ارتداء ميرا الحجاب بعشوقية
وسمعت رنا وادهم صوت صويت فنزلو بسرعة بعد ارتداء رنا الحجاب بعشوقية
عندما وصلو شافو سمر مغمي عليها وعمار بجوارها وأبوه يكشف عليه فذهب بسرعة سليم ليها واخذها فى حضنة
سليم بخضة : سمر حبيبتي مالك ردي عليا هو ايه الى حصل حد يرد عليا
عمار بكسرة : اتخنقنا مع بعض
انا بعصبية : انت غبى الدكتور الى كنا بنتكلم عليه عنده 60 سنة وكمان هى اول مرة
عمار : انا مكنتش اقصد والله
سليم بقوة : شيل ايدك من على اختي انت سامع
بسمة : انت عارف انها بتخاف من الصوت العالى وأنها بداري ضعفها بالهزار
رنا بسخرية : فعلا الحبيب هو الأمان والدفا والحب كل واحد بيبرر غلطته بكلمة واحدة كنت غيران وهو ولا غيران ولا زفت
أدهم : رنا تقصدي ايه
رنا : كلكم ذي بعض علشان شفتني بكلم الحارس يبقي خلاص انا على علاقة بيه وتصعق وتهيج وتضرب كمان بس مفيش واحد يدي عذر للتانى عارف أدهم انا كنت بفكر بعدم السفر بس انا مصممة على السفر اكتر من الأول يمكن اعرف اقف ادامك
أدهم بصوت عالى : انتى اتجننتي صح
رنا بصوت أعلى : ليه مش عملتها قبل كده ضربتني بكرباك لغاية مقطعت جسمي انا لغاية دلوقتى يخاف ابص عليه
أدهم بحزن : يااااه للدرجة ديه لسه بتتالمي
ميرا : رنا كفاية ايه الى انتى بتقوليه ده
أدهم : سبيها ميرا يمكن قلبها وعقلها يستريح
رنا : أدهم انا
أدهم : ششششش مش معنه انك بتقربي منى انى مش بحس رعبك وانا هبعد عندك لغاية متتقبلي فكرة وجودى فى حياتك ولو عوزة ننفصل انا مستعد بس مش هيبقي طلاق هيبقي موتى
أوس : أدهم رنا اكيد متقصدش
أدهم : خلاص عادى اوس لو لسه عوزة شرح المنهج انا موجود يالا اسر
غادر أدهم وهو حزين على صغيرتة وجنيتة وعلى خوفها منه
اسر : أدهم اوعي تزعل من رنا
أدهم : انا حزين على خوفها منى
اسر : معلش رنا بتحبك
أدهم بسخرية : احنا هنضحك على بعض مش معني انها بتسمح ليا احضنهاولا ابوسها يعنى مبقدش تخاف فى كل لحظة وهى فى حضنى جسمها كله بيضنفض من الرعب
اسر : معلش قرب منها وبلاش تبعد يمكن هى بتخاف منك بس هى بردو بتحس معاك بالأمان
أدهم : ربنا يسهل
وصلو البيت وتوجه كل واحد فيهم الى غرفته
&&&&&&&&&&&
فى قصر الملك
************
ابتدت تفوق سمر وأول مفتحت عيونها ارتمت فى حضن سليم الذي ضمها بشدة واخذ يملس على ظهرها وبعد أن هدأت
شريف : ايه الى حصل سمر
سمر بكدب : مفيش بس افتكرت الحادثة القديمة
شريف : يعني عمار معملش حاجة
سمر : لا طبعا انت عارف انه مش بيزعلنى خالص
سليم : بقيتي كويسة حبيبتي
سمر : اه بابا هو انا ممكن اطلب طلب
شريف بسرعة : امري يا عمري
سمر : عوزة اسافر مع رنا الفترة الى هى مسفراها
سليم : بس
رنا : علشان خاطري خالو وافق
سليم : بعد اذنك طبعا انا موافق
شريف : خلاص وانا كمان موافق
اوس : خلاص انا هجهز فيلا هناك والحرس بتوعي هيكونو معاهم
سليم : وانا كمان هبعت حرس وأكيد أدهم كمان هيبعت حرس
رنا : بس خليها شقة صغيرة
مراد :مش هينفع علشان الحرس
سمر : تمام
سليم : احنا هنمشي بقي سلام واسف على نهاية اليوم بمشكلة
نجم الدين : لا يا ابنى انتم ولادي والبيت بيتكم
غادرت عائلة الاحمدي وصعد الباقي الى غرفهم
بعد فترة سمع نجم الدين صوت خبط على باب غرفتة فسمح للطارق بالدخول فدخلت رنا
رنا : ممكن انام هنا
نجم الدين : تعالى حبيبتي
ذهبت رنا إليه ونامت بجواره وضمها نجم لحضنه بشده وقبل رأسها ونامو
&&&&&&&&&&&&&&&
يتبع
الى لقاء في حلقة جديدة من أسيرة القيصر


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-10-19, 05:18 PM   #23

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

أسيرة القيصر
الحلقة الواحد والعشرون
******************
في الصباح
*********
استيقظ مراد وراح لوضة رنا ولكن لم يجدها ووجد فستانها مرمى على الارض فراح لوضة ميرا وخبط ودخل لقي ميرا نايمة فى سابع نومة ولوحدها خرج بسرعة وراح لوضة اوس ودخل بسرعة
اوس بخضة : في ايه
مراد : رنا مش فوضتها
اوس : يمكن عند ميرا
مراد : ولا عند ميرا
اوس : ممكن تكون راحت لادهم
مراد : البت ديه هتجننا قريب اتصل على جو
اتصل اوس على جو وفتح المكبر
اوس : صباح الخير جو
جو : صباح النور اوس
اوس : انتم فين
جو بستغراب : احنا مين
اوس : انت ورنا
جو : انا تحت ورنا فوق عندكم
اوس : رنا مش فى البيت
جو : يعني ايه مش فى البيت امال هتكون فين
اوس : مراد دور عليها فى اوضتها وعند ميرا مش موجودة
جو : طيب شوفوها عند عمي نجم الدين
اوس : مانتا عارف انها مش بتكلمه من يوم مجينا هنا
جو : لا روح شوفها لان امبارح كانت نظرتها ليه اشتياق
مراد : يعني ايه
جو : يعنى هى امبارح كانت عوزة حضن اب وسند مش عوزة حضن اخ وصاحب روحو شوفوها هناك ولو ملقنهاش شوفو الكاميرات
اوس : سلام
انطلق اوس ومراد الى غرفة نجم الدين وفتحوها ودخلو وشاهدو رنا تنام كالقطة بين أحضان عمها وهو يحتضنها ويملس على شعرها وكانت الدموع تنزل على وجههم بشدة
فتوجه اوس ومراد إليهم وجلسو على طرف السرير
اوس : رنا مالك وانتى هنا من أمتي
مراد : حبيبتي ردي علينا مالك عمي
نجم الدين : مفيش صح قطتي ومسح دموعها بايده
رنا : ايوه مفيش ملكوش دعوة وطلعو برا عوزه انام
اوس : هى الهانم عارفة الساعة كام
رنا : لا اكيد لسه بدري
اوس بسخرية : صح لسه بدري الساعة 2 الظهر والحلو عندها امتحان بعد بكره ولسه مذكرتش
رنا : يالهوي وقامت تجري على اوضتها
مراد : روح وراها وخليك معاها
اوس : مش ديه اختك بردو
مراد : واختك انت كمان وانت عارف انها لسه مش بتحبني وبتخاف مني
نجم الدين : مراد عنده حق روحلها انت اوس
اوس : اشمعنا انا
نجم الدين : علشان انت خدت الحنية من امك الله يرحمها كانت حنينة اوى وشرين بردو كانت حنينة
اوس : ماشي بس خلى حد من الخدم يطلع فطار
مراد : تمام غور بقي
خرج اوس وتوجه إلى غرفة رنا
نجم الدين : هتعمل ايه
مراد : مش عارف بس نفسي اوي احضنها وتحس اني أخوها
نجم الدين : واحده واحده براحة عليها
مراد : عندك حق بس هي ايه الى جابها هنا
نجم الدين : معرفش امبارح بليل جات وطلبت تمام هنا وانا مقولتش لق
مراد : تمام يالا أجهز علشان نروح نصلي
نجم الدين : تمام
غادر مراد وتوجه الى غرفته واخذ دش ولبس وراح على أوضة رنا وخبط ودخل لقي اوس بيذاكر لرنا
مراد : لو عوزة مساعدة انا موجود
اوس بسخرية : ده على اساس انك فالح روح برا يالا
رنا : هو أنت خارج
مراد : ايوه انا وعمى هنروح الشركة علشان البية بيذكرلك
رنا : تمام هاتلى شكولاتة معاك
مراد بستغراب : رنا انتى كويسة
رنا : اه كويسة ليه شايفني بشد فى شعري ولا بطنطت على الحيطة
اوس : بصراحة عندها حق
مراد : انتم اجتمعتم عليا انا ماشي سلام
رنا : سلام
اوس : نكمل
رنا : تمام
كملو مذاكرة ( ملناش دعوة بيهم دول ناس مجتهده مش ذينا )
&&&&&&&&&&&&&
فى شركة a . M
**************
وصلت سيارات مراد ونجم الدين وتوجهو الى الداخل وذهب مراد الى قسم الحسابات للقاء مدير الحسابات وخبط ودخل ولكن لم يجد أحد وعندما لف وهيخرج سمع صوت فتاة
الفتاة : مين حضرتك
مراد وهو يلف : انا مراد الألفي
الفتاة : اهلا وسهلا
مراد بإعجاب وانبهار بهذا الملاك : اهلا وسهلا ومد ايده
الفتاة : اححمم اسفة مش بسلم على رجالة
مراد بابتسامة جميلة : ولا يهمك ده شئ يحترم فيكي
الفتاة : أي خدمة
مراد : انتى مين
الفتاة بسخرية : انت بتهزر صح يعنى انت فى مكتب مدير الحسابات هكون مين بياعة طرشي
مراد : لسانك يا طفلة
الفتاة بعصبية : انا مش طفلة
مراد بعند : لا طفلة
الفتاة : الطفلة ديه هى مديرة حسابات مجموعة شركات a . M
مراد : يا راجل
الفتاة بخنقة : شكلك عاوز تهزر من فضلك اخرج برا
مراد بذهول : انتى قولتى ايه
الفتاة : برااااا ايه مش بتسمع براااااااا
خرج مراد وهو مذهول من تلك الطفلة ولكن سرعان ما فاق من سرحانة على رزعة باب المكتب فى وشة
مراد : يانهار البت أفلت الباب فى وشى ده محدش عمالها قبل كده والله لعرفك مين هو الفهد وهتبقي ملكي كشماء
{ كشماء هو اسم انثي الفهد وتم معرفته من جوجل ولها أسماء أخرى ذي كشمه و عسبرة وخنيمة و كعثم }
انطلق مراد على مكتبة وطلب من السكرتيرة الاتصال على مدير الحسابات وتجعلة يأتي إليه
مراد : لما تشوف هتعملى ايه يا ملاك
بعد قليل طلبت السكرتيرة الدخول فأذن لها
السكرتيرة : مدير الحسابات برا يا فندم
مراد : خليه يدخل واخرجي وقفلى الباب
السكرتيرة بخنقة : أمر حضرتك
دخلت مديرة الحسابات
المديرة : السلامة عليكم
مراد بسخرية : وعليكم السلام اهلا وسهلا
المديرة : اهلا بحضرتك خير
مراد بإعجاب بصقتها : اتفضلي اقعدي
الفتاة : ماكيد هقعد وجلست ووضعت قدم فوق الآخر
وتحدثت بقرف : خير طلبتني ليه
مراد بستغراب : يعني انتى عرفتيني ومش من حقي اعرف اسمك
الفتاة : انا الدكتورة روميساء الكاشف
مراد بذهول : دكتورة مش صغيرة على دكتورة ديه
روميساء بسخرية : معلش اصلي كنت بذاكر وقت مكنت انت بتلعب أولى
مراد بعصبية : انتى اتجنينتي انتى اذاي تكلمينى كده
روميساء : ابقي اسأل مين هي روميساء الكاشف قبل متيجي تعاكس سلام عندي شغل مش فاضية للعب العيال ده وخرجت
مراد بذهول : ديه خرجت وسبيتني والله لوريكي
ونده على السكرتيرة وطلب منها إحضار مدير شئون العمال
وبعد قليل وصل مسؤل شئون العمال
المدير : تحت امرك مراد بيه
مراد : عاوز ملف مديرة الحسابات فورا
المدير : حضرتك تقصد الدكتورة روميساء الكاشف
مراد بعصبية : ايوه وبعد كده متقولش اسمها على لسانك مفهوم
المدير : مفهوم حالا والملف هيكون عندك
خرج المدير يجري وبعد قليل أحضر الملف وأعطاه لمراد وغادر المكتب
مراد : لما نشوف انتى مين ولكن لم يجد معلومات كافية فامر إحدى الحرس بإحضار كل المعلومات عنها
وبعد قليل أخبرته السكرتيرة بان نجم بيه يريدة للاجتماع
&&&&&&&&&&&
فى فيلا الاحمدي
************
لم تغادر سمر غرفتها لأي سبب وفعلت بنصيحة رنا بأنها تنسي كل شئ وتتجه الى المذاكرة ولكن وقف أمامها أشياء فتصلت على رنا
سمر : روني حبيبي اخبارك
رنا : الحمد لله سيمو
سمر : عوزة أسألك سؤال
رنا : قولى يا قلبي
اخذت سمر فى طرح الأسئلة على رنا وكانت تجاوبها عليها
سمر : رنا انا قلبي وجعني اوي
رنا : وانا كمان
سمر : انا خايفة اطلع اشوفه
رنا : انا عكيت الدنيا معاه امبارح
سمر : انتى فعلا خلاص قررتي السفر
رنا : ايوة لازم ابعد عنه لازم ابني شخصيتي انا طول عمري كان معايا امي وأبويا وانتى شوفتي ايه الى حصل بعد موتهم فلازم قوي
سمر : عندك حق وانا معاكي
رنا : بس حادثة ايه الى حصلتلك
سمر برعب : مش دلوقتي لما نسافر نحكي
رنا : ماشي سلام
سمر : سلام
&&&&&&&&&&&&&
فى شركة a .m
*************
انهي مراد الاجتماع وتوجه الى مكتبة وكان فى انتظاره الحارس واعطي له ملف وغادر
مراد : لما نشوف الهانم قوية كده اذاي
الاسم : روميساء منصور الكاشف
اسم الاب : منصور الكاشف
المهمة : وزير القوات المسلحة
اسم الام : مها الكاشف
المهنة : سفيرة مصر لدى الأمم المتحدة
ودكتورة فى كلية الحقوق
الخوات : لها اخين ذكور
الأول رائد فى الشرطة
والثانى رائد أركان حرب قوات مسلحة
الموهل : حاصلة على كليه الزمالة البريطانية وحاصلة على دكتوراة فى المحاسبة
العمل : تدرس كام المحاسبة فى الجامعة البريطانية فى مصر و مديرة الحسابات فى شركات a . M
مراد : ما شاء الله علشان كده مستقوية بيهم ماشي
غادر مراد عندما رآها تغادر وطلب من الحرس السير خلفها
ولكن فوجئ بأنها تتعرض الى هجوم من قبل أشخاص واجبروها بوقف سيارتها ونزل من السيارة ومسكوها وارادو ان يدخلوها سيارتهم
وعندما نزل مراد وخلفة رجالة وجدها تضرب الرجال بقوة وشجاعة كأنها مدربة على ذلك وكانت تضرب ضرب يعجز وليس ضرب يقتل فوقف مراد ينظر عليها وعلى شفتيه ابتسامة جميلة
بعد انتهاء روميساء من ضربهم اتصلت على أحد وبعد حوالى نصف ساعة تم محاصرة المكان من قبل رجال الشرطة ونزل بسرعة شاب ايه من الجمال وتوجه إليها واخذها فى حضنة وعند هذا الحد اشتعل قلب مراد بالغيرة
مراد للحارس : مين ده
الحارس : ده أخوها اكيد
مراد : انت هتستهبل اعرفلي مين ده و.......
قطع كلامة عندما رأي شاب ينزل من السيارة ويتوجه إليها ويخرجها من أحضان الأول ويحضنها هو
مراد : كملت اصلي كنت ناقص الأول فجه التاني ديه حاجة تقرف يالا
صعد مراد الى السيارة وتوجه الى البيت وعندما وصل صعد الى غرفته ولم يكلم أحد
ميرا : هو واخد فى وشه وماشي كده ليه
رنا : مش عارفة كننا هوا
اوس : تفتكرو احنا هوا
قطع كلامهم دخول الحارس وهو ينهج
الحارس : ا و س ب ي ه ف ي ن م ر ا د ب ي ه ( اوس ليه فين مراد بيه )
اوس : هو بيعمل فيكم ايه مالك
الحارس : ا س ف ب س ه و ف ي ن ( اسف بس هو فين )
رنا : ايه الملف ده
الحارس : الملف ده لمراد بيه
ميرا : هاتو وانا هدهوله
الحارس : بس يعني
اوس : هات الملف وروح انت
تجمعت رنا وميرا على اوس وفتحه الملف ولقو صور شباب
اوس : شكل اخوكم اتهبل
مراد : وانت مالك
فصرخت البنات وحضنو اوس والذي قام برميهم على الارض من شده الخضة
مراد وهو يأخذ الملف : هبل ومشي
ميرا : ااااه منك لله يا اوس ظهري
رنا : يا صغيرة على الكسر يا روني
اوس : على فوق منك ليها
رنا : اااه مانت مش قادر على الحمار هتتشتر على البردعة
ميرا : عندك حق والله
اوس : تصدقي انتم صح
فقام بقلع حذائه وجري وراهم وبعد فترة من الجري جلس على الكرسي
اوس : منكم لله هديته حيلي وانا لسه صغير على البهدلة اطلع انام افيد وصعد إلى غرفتة
&&&&&&&&&&&&
عند أدهم
********
اسر : هتفضل قاعد كده كتير
أدهم : متصلتش طول اليوم
اسر : معلش انت عارف انه فاضل يومين الامتحانات تبدأ اكيد مش مركزة
أدهم : صح معندهاش وقت حتى تقولى صباح الخير أو تصبح على خير
اسر : أدهم هو انت ممكن تسيب رنا
أدهم بعصبية : يبقي الموت ارحم انا بعشق رنا وعمري مهسبها مفهوم
اسر : مفهوم مفهوم تصبح على خير
^&&&&&&&&&&&&
يتبع


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-10-19, 05:20 PM   #24

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

أسيرة القيصر
الحلقة الثانية والعشرون

******************

مرت الأيام ولم تتحدث رنا مع أدهم
وكذلك سمر لم تتحدث مع عمار
وكان مراد يبحث أكثر وراء روميساء وعلم بأنها كانت مخطوبة لصديقها ولكن خانها مع صديقتها المقربة منذو عامين ومازالت ترفض الخطوبة وعدم ارتباطها بأحد بعده
اما اوس كان بجوار رنا وميرا والعائلة
&&&&&&&&&&&
فى صباح يوم جديد
***************
جاء يوم امتحان مادة الاقتصاد
************************
حاول أدهم كثيرا التكلم معها ولكنها كانت مرعوبة من فترة الإمتحانات وجاء اليوم الامتحان ودخلت الطلبة الى مكان اللجان وبتد المراقبين فى توزيع ورقة الأسئلة والاجابة استمر الامتحان حوالي ساعتين وكان أدهم رئيس اللجنة وكان ينظر إلى رنا التى كانت تحل وكان يبتسم لحركاتها العفوية التى تفعلها ولكن نظر ووجد شاب يحاول الكلام معها لتنقله إجابات الأسئلة فشاور أدهم لاحدي المراقبين فذهب إليه ونبه ولكن لم يهتم وحاول معها أكثر من مرة وهنا توجه أدهم إليه وسحب منه ورقة الأسئلة والاجابة وطرده الى الخارج وذهب الى رنا
أدهم : ياريت نحل وبلاش ماما القلم وظوفرنا ماشي
رنا : ملكش دعوة
أدهم : والله
رنا : من فضلك يا دكتور ممكن تسبني أكمل الامتحان علشان الوقت
أدهم وهو يحض شفايفة : ماشي حلى اخرك مقبول
شخص : مين ديه الى آخرها مقبول رنا امتياز مع مرتبة الشرف وهتبقي احلى زميلة لينا صح
رنا بابتسامة : صح دكتور مروان
مروان بنظرة حب : اكيد صح دكتورة رنا
أدهم : دكتور مروان ياريت تشوف باقي الطلبه
مروان : اكيد بعد اذنك
أدهم وهو ينحني عليها : ويقلدها صح دكتور مروان
حاولت رنا منع ابتسامتها بصعوبة وذهب أدهم وجلس مكانة اعلى المدرج
بعد انتهاء الامتحان خرج الجميع
خرجت رنا بسرعة ومسكت ايد سمر وذهبت إلى السيارة ولكن ايد منعت رنا من الخروج فنظرت وجدت تلك الايد أدهم
سمر : هخلع انا
رنا : لا استني معايا
أدهم : روحي انتى يا سمر
سمر : بس عوزة بنت عمتو معايا
أدهم بصوت عالي : روحى انتى انا مش هكولها يالا
رنا : حضرتك يا دكتور عاوز حاجة
أدهم : مالك بس
رنا : دكتور أدهم أيدي وشاورت خلفة
ترك أدهم يد رنا ونظر خلفة فوجد ان القاعة فاضية وعندما نظر لمكان رنا لم يجدها
أدهم : يا بنت اللزينة
وخرج يجري وراها وشاهدها تذهب إلى السيارة وتنطلق بها فذهب الى سيارته وانطلق خلفها
فى سيارة رنا
***********
جو : عملتي نصيبة ايه وخايفة
رنا : مفيش
جو : يا راجل
رنا : اه
جو : ايه ده عربية أدهم بتحاول توصلنا
رنا : اوعي تخليه يوصل
جو : انا قولت عملة نصيبة
رنا : عاوز يكلمنى بس انا مش عاوزة
جو : ماشي هنحاول
ولكن تمكن أدهم من اللحاق بهم ووقف امام السيارات ونزل منها وذهب الى سيارة رنا وفتح الباب
أدهم بجديه : انزلى
رنا بعند : لا
أدهم بصوت عالي : انزلى حالا
رنا بخوف : لا انا عوزة اروح
جو : أدهم بيه ممكن تهدي
أدهم بعصبية : أخرس انت
سحب أدهم رنا من العربية تحت دموعها التى لم يهتم بها وركبها عربيته وانطلق بها
كانت رنا تبكى بدون صوت الى أن توقفت السيارة فى عمارة سكنية ونزل منها وسحب رنا خلفة تحت توسلتها بتركها ولكن لم يستنط وصعدو الى الأعلى وفتح باب الشقة ودخلها فيها
أدهم : ممكن تقعدي علشان نتكلم
رنا برعب : عوزة اروح ونبي
انتبه أدهم لدموعها ولكن كان بيحسبها بتهزر فقام وضمها إلى حضنة
أدهم : رنا والله كنت بهزر معاكي انا اسف والله عمي نجم الدين و أوس و مراد عارفين انك معايا
رنا بدموع : عوزة امشي ونبي
أدهم : حاضر حاضر بس اهدي يا روحي تعالى قعدي
قعدت رنا وذهب أدهم وأحضر كوب من العصير وأعطاه لها
أدهم : اشربي
رنا : حاضر بس هتعمل حاجة
أدهم : لا طبعا
رنا : عوزة امشي
أدهم : حاضر
رنا وهى تمسح دموعها كالأطفال : دلوقتي
أدهم وهو يكتم ضحكتة : حاضر
رنا وهى تنظر إلى الشقة : ايه الشقة ديه
أدهم : اه حلوة صح
رنا بعصبية : شقة مين ديه يا أدهم
أدهم : والله شقتي
رنا بصوت عالى : والله شقتك يا خاين يا غشاش يا بتاع الستات والله لجرجرك فى المحاكم نفقة ومتعة وماخر وقائمة وحضانة عيال بس
أدهم وهو ينفجر بالضحك : ههههههههههههههههه عيال ونفقة ومتعة وستات مالك يا قلبي انتى سخنه
رنا : لا شقة مين ده يا أدهم
أدهم وهو يضمها : والله العظيم عمري ملمست ست ولا هلمس غيرك انتى حبيبتي وعشقتي وبنتي واختي وأمي وكل حاجة ليا رنا انا اسف اسف يا عمري ونبي سامحيني والله مهزعلك تانى وبعدها عن حضنه
رنا : بجد
أدهم بفرحة : اه والله وحشتيني اوى
رنا : وانت كمان وحشتيني
أدهم : بصراحة وحشني الكريز اوى
رنا بغباء : كريز ايه تعالى نشتري من اي حته
أدهم : يا الله على الغباء ده الكريز وشاور على شفايفها
ابتدي أدهم يحرك ايده على عيونها وعلى خدودها وعلى شفايفها
أدهم بحب : موافقة
اكتفت رنا بهز دماغها وكانها كانت مغيبة عن أرض الواقع
فضم أدهم شفايفها ببوسة كانت فى الأول شديدة وبعد ذلك أصبحت رقيقة وجميلة وكان يبعد شوية ويرجع تانى واخذ يقبل خدودها وعيونها وكان قد حرر شعرها من الطرحة ونزل على رقبتها ووضع علامة ملكيته عليها ورجع إلى شفايفها مرة تانية وبعد فترة بعد عنها وضمها بشدة لحضنة
أدهم بصوت مبحوح : اوعي تسبيني انا من غيرك أموت
رنا : بعد الشر عليك
أدهم : سافري وانا هفضل هنا مستنيكي يحرم عليا كل الستات بس ارجعي بسرعة نفسي اصحي وانام فى حضنك رنا بصيلي بلاش تحرمينى من لون عيونك
فتحت رنا عيونها الرومادية وبصت ليه بصه كلها حب
أدهم : بلاش البصه ديه علشان متهورش وبصراحة نفسي اتهور
رنا : عوزة امشي
أدهم : هنفضل هنا وهطلب اكل وناكل سوا وماشي
رنا : ماشي بس
أدهم : على فكرة حرسك تحت
رنا : مانا عارفة
أدهم : اذاي
رنا : شفتك وانت بتغمز لجو وحسيت ان العربية بتاعتي كانت ماشية براحة علشان انت تلحقني
أدهم : يا راجل
رنا : اه والله
أدهم : والدموع والشحتفة
رنا بفخر : تمثيل يا كابتن فين الاكل بقي جعانة
أدهم : حاضر انتى هتفضحينة
طيب أدهم الأمل وجاء بعد فترة
( نسبهم ياكلو بقي بس يارب رنا تزور بس )
&&&&&&&&&&&&&
عند سمر
********
كانت سمر تسوق العربية ولكن لقت الى بيتكلم من وراها فسحبت فرامل بسرعة وخبطت فى العربية الى قدمها ونزلت بسرعة منها
سمر بصويت : عااااااا عفريت عفريت
تجمع الناس عليها ولكن كانت تصرخ بصوت عالى ولكن فى لحظة كانت بين أحضان شخص وكلمها فى ودنها
الشخص : بس يا مجنونة فضحتينا بس بقي انتى فرحانة بصوتك بقي انا عفريت
سمر : عمار فى عفريت فى العربية
عمار : بطلى هبل يا قلبي
صاحب العربية : طيب مين هيصلح العربية
سمر بصوت عالى : انت الى غلطان حد يقف مرة واحده ادام حمار مش بتعرف اشوف بتشوف ليه
عمار للراجل : معلش اصلها مجنونة
الراجل : ربنا يكون فى عونك ومشي
سمر : انت كنت بتعمل ايه فى العربية
عمار : كنت مستني قلبي
سمر : عاوز ايه
عمار : اسف والله مكنت اقصد تعالى نمشي
اتجه عمار الى إحدى المطاعم الهادئة ونزلو وجلسو وطلب عصير
سمر : عمار انا هسافر
عمار : سافري يا قلبي بس اعرفي انى بحبك وعمري مهبعد عنك ومش هيفرق بينا غير الموت
سمر بسرعة : بعد الشر عنك
عمار : قلبي يا ناس
سمر : جعانة بقي هاتلى اكل
عمار : هههههه حاضر
( نسبهم ياكلو )
&&&&&&&&&&&&
فى شركة a. M
*************
حاول مراد التقرب من روميساء ولكن لم يعرف فطلبها للعمل فى مكتبة وبعد قليل حضرت
مراد بابتسامة جميلة : صباح الخير كشماء
روميساء : صباح النور استاذ مراد
ماء باحراج : احم نشتغل
روميساء : اكيد
ابتدت روميساء شرح المزانية لمراد الذي كان مركز معها فى كل حركاتها وصوتها وهنا انتبهت روميساء له
روميساء بحنية : فهمت
مراد : لا
روميساء بغضب : علشان انت متنح مش مركز فى المزانية انا مش هشرح تانى وابقي افهم انت لوحدك انا ماشية
مراد : اااااه بلاعة واتفتحت براحة ياما على أعصابك وانتى ذي القمر كده كتيك نيله فى جمالك
روميساء : ايه بلاعة ديه وكمان بتعاكس احترم نفسك
مراد : ولو محترمتش نفسى هتعملى ايه
روميساء : هعمل كده وضربتة تحت الحزام
أرتم مراد على الارض وهو يتألم وتكلم بصوت مجهت
مراد : منك لله هنجيب عيال اذاي دلوقتي بس مش مهم ادام انتى معايا مفيش مشكلة
روميساء : عاااااا غبي وخرجت
قابلت اوس برا
أوس : اذيك دكتورة روميساء
روميساء بادب : الحمد لله أوس بيه
أوس : مالك خارجة متعصبة ليه
روميساء : علشان الغبي الى جوه
أوس بضحكة عاليه : غبي عملك ايه
روميساء بفخر : ميقدرش يعمل حاجة
أوس : يا جامد
روميساء : بعد اذنك
أوس : اتفضلي
غادرت روميساء ودخل أوس الى مكتب مراد ووجده نايم على الارض
أوس : مراد حبيبي مالك انت كويس
مراد : اااااه شديدة اوى
أوس : انت مش قدها صدقني
مراد وهو يجلس بجواره : حبيتها اوى
أوس بجدية : بس انت قدامك مشوار طويل
مراد بخبث : مش رنا خلصت امتحانات يبقي هتخطب لاخوها قبل سفرها
أوس : انت اتجننت
مراد : مبقاش اسمى الفهد الى وكسبت قلبها كمان وهتوتفق على إقناع
أوس : ربنا معاك ويوفقك
مراد : والملك لسه ملقاش الملكة الى هتخطف قلبك
أوس : انت عارف انى عمري مهحب غيرها وقلبي انا قفلته من زمان
مراد : الله يرحمها بس الحي ابقي من الميت وانت لازم تحب غيرها وتعيش حياتك
أوس : خلاص انسي
مراد بعصبية : لا مش هنسي انت عارف انها كانت خاينة
أوس : مرااااد اسكت
مراد : لا مش هسكت ديه باعتك لاعدائك وكان زمانك ميت دلوقتى ده مسموش حب خالص
أوس بصوت عالى : أخرس بقي
مراد بعند : لا مش هخرس لازم تفوق بقي و
قطع كلامة لكمه على وجه من اوس الذي تحولت عيونه الى اللون الغامق واصبحت عروق يده بارزه فبادلة مراد اللكمة واخذو يسددون اللكمات الى بعضهم ودخل على أصواتهم نجم الدين و روميساء وتوجهو بسرعة إليهم فمسك نجم الدين ايد أوس ومسكت روميساء ايد مراد وحاول يفلت ايده منها ولكن قامت يلفها خلفة
نجم الدين : روميساء خد مراد على مكتبي
مراد وهو يبعدها عنه : انا ماشي يا رب اموت واستريح
غادر مراد بسرعة وذهبت خلفة روميساء واجبرته على دخول مكتبها حاول مراد الخروج ولكن منعته روميساء بضربة فى بطنيه
مراد : اااه هو انا ناقص ضرب
روميساء : اهمد بقي تعبتني
مراد وهو يشاور على شفايفه : الحته ديه وارمة
روميساء : لا بس انا هورمهالك حالا
مراد : لا خلاص هسكت ووضع ايده على بقه وسكت
نظرت عليه روميساء وانفجرت فى الضحك بشدة على منظرة
مراد بحب : بحبك
روميساء : لو سمحت
مراد : والله بحبك مش عارف امتى ولا اذاي بس حبيتك اوي
روميساء : مراد اطلع برا
مراد بحنية : هفضل أحبك على طول لانك اول اخر بنت دخلت قلبي ومش هتخرج منه خالص الا بموتى يشهد ربنا على كلامى مفيش فى حياتى غيرك انتى ورنا وميرا
روميساء بغيرة : ومين رنا وميرا دول
مراد بحب : اخواتى البنات وعلى فكرة متجوزين رنا مرات أدهم المنشاوي وميرا مرات سليم الاحمدي
روميساء : طب ابعد شوية
مراد : كده حلو
روميساء : شكلك كده عاوز تضرب
مراد : لا انا ماشي كفاية ضرب النهاردة كده
روميساء : يكون احسن بردو
مراد : عندكم بقهوة فى البيت
روميساء : اه ليه
مراد : بعد يومين هاجى اشرب القهوة مع سيادة الوزير سلام كشماء وغادر
غادرت روميساء الى منزلها وصعدت الى الغرفة ووقفت امام المرايا
العقل : هتامني تانى لصنف الرجالة
القلب : بس هو غيره
العقل : ضحك عليكي
القلب : لا انا مصدقو
العقل : هيجرحك
القلب : عمره مهيجرحنى
العقل : ليه واثقة اوى كده
القلب : لأنه راجل بجد يعتمد عليه
العقل : بس
القلب : مفيش بس أخرس بقي
فاقت روميساء من سرحنها وتوجهت الى الحمام وتؤضات وصلت ونامت
&&&&&&&&&&&&
عادت رنا مع أدهم فى وقت متأخر وصعدت إلى غرفتها بسرعة وارتمت على السرير وهى فرحانة و سرعان ما نامت
عادت سمر مع عمار وكانت ضحكتها وسعادتها تملئ وشها ولكن لم تجلس معهم وطلعت على غرفتها وبعد قليل نامت
&&&&&&&&&&&&&
نام جميع الأبطال على فرحة وسعاده ولكن نام أوس على حزن وكسرة ودعا ربه ان يرزقة السعادة والفرحة كما يمدها للآخرين
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
يتبع


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-10-19, 05:22 PM   #25

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

أسيرة القيصر
الحلقة الثالثة والعشرون


******************

مر يومين ولم يحدث اي جديد ولكن فى مساء اليوم توجت عائلة مراد الى منزل الوزير منصور الكاشف وتم الترحيب بهم
منصور : اهلا وسهلا منورينا
نجم الدين : البيت منور بصحابه
مازن : مساء الخير انا مازن
مراد : اهلا وسهلا
مازن : منورين
ميرا بصوت واطي : رنا شكلنا هنطلع بعرسان
رنا بهمس : الواد عينة هتطلع عليكي يا موزة
شخص : اهلا وسهلا
منصور : ابني آدم
أوس : اهلا وسهلا
تم التعريف على العائلة
ادم : انسة رنا مرتبطة
رنا وهى تنظر لادهم : احممم
ادم : شكل النسب هيبقي كبير
أدهم بغل : مفتكرش كفاية عليكم مراد
مازن : عندك حق آدم ويا ترا انسة ميرا مرتبطة
سليم ببتسامة صفراء : بتهيقلي احنا جاين علشان خاطر مراد صح
مها : ما شاء الله بنات العيلة قمرات وسكر اوى وصغيرين
رنا : مرسي يا انطي
ميرا : وحضرتك حلوة يا انطي
أدهم : اه مش نتلم ونتكلم فى المهم
نجم الدين : منصور بيه يشرفنا أن نطلب ايد بنتك لابننا مراد
مراد : اه والله ليا انا
رنا بضحكة جميلة : طبعا يا سيادة الوزير ولا اقولك يا عمو
منصور : ههههه سيادة الوزير ايه بقي القمر ده يقول كده انتى وميرا تقوله عمو طبعا
رنا : طيب بس بقي عمو احنا عوزين نجوز مرادي حبيبي لروميساء قولت ايه
ادم : هو في بعد كلامك انا موافق
رنا بدلع : شكرا يا حضره الرائد
ادم بحنان : رائد ايه قولى آدم على طول
ميرا بدلع : عمو بص ريمو هتكون اختنا الرابعة
مها : الرابعة ومين الثالثة
ميرا : سمر بنت خالنا واخت سليم
منصور : والله انا مش عارف هقول ايه
رنا : بص يا عمو مراد كيوت وهادئ ورجل أعمال معروف ولينا هنا بيت كبير وهيبقي ليها جناح خاص بيها وأي حاجة هى عوزاها احنا هنفذ على طول
ميرا : ولو يا ريمو عوزة تطرديه برا خميس وجمعة معندناش مانع خالص
رنا : فعلا فى أوضة فى الجنينة ممكن ننيمة فيها
ادم : وانتى بقي رنا فى كلية ايه
رنا : انا لسه مخلصة امتحانات كلية الاقتصاد من يومين بس
مها : يعنى عندك 21 سنة
ادم : صغننه بردو
مازن : وانتى ميرا دارسة ايه
ميرا : انا دارسة طيران
مازن : واااو بجد
ميرا : ايوه والله
مها : يعني مضيفة طيران
ميرا : لا انطي انا كابتن طيار
منصور : عندك كام سنة ميرا
ميرا بدلع : تديني كام عمو
مازن بحنان : يعني اخرك اوي 22 او 23 صح
ميرا بابتسامة : صح 22 وهتم 23 بعد كام شهر
أدهم : منصور بيه اكيد حضرتك عارف كل حاجة عن مراد صح
سليم : دكتورة روميساء نحب نعرف رأيك
منصور : ماشاء الله على العيلة يعني اديكم بنتي وانا مطمن
رنا : عمو منصور ايه رايك نخلي الخطوبة يوم الخميس الجاي قولت ايه
منصور بضحكة : وانتى مستعجلة ليه
رنا : علشان انا مسافرة أكمل دراستي برا
ادم بسرعة : ليه بس كده مانتى ممكن تكملى هنا عادي
رنا الحزن : بس انا عوزة ابعد شوية
مها : هتسفري فين رنا
رنا : ايطاليا انطى منحة دراسية لمدة سنتين بس
مازن : لو عوزة اي خدمة هناك اطلبي بس
أدهم : لا متخفش اكيد مش هنسبها يعني
منصور : ايه رايك ريمو
مها : بس كده مش هنلحق نعمل حاجة خالص
ميرا : اوعى تقلقي يا انطي احنا موجودين
مراد : والله يا دكتورة مها لو وافقتم على المعاد فريق كامل هيبقي تحت امركم
رنا : بسي ريمو احنا عيلة كيوت خالص يعنى لو موافقة على مراد فأكيد احنا هنفرح اوى قولتى ايه
روميساء : يعني فى شرط لازم اعرف اجابتة الأول من مراد
مراد : وانا تحت امرك روميساء
روميساء : انا مش هسيب الشغل قولت ايه
مراد : بس انا مش هخليكي محتاجة حاجة
رنا : لا طبعا ده قرار مظبوط جدا انا هنشتغل مش علشان الفلوس لا علشان قوتنا وكيانه ويبقي لينا شخصية فى المجتمع وإلى مش موافق الرجالة كتير ويتمنو بنات ذينا
ادم : بصراحة رنا كلامك مظبوط جدا شغل الست مش عيب بالعكس ده مهم علشان المجتمع ومستقبلها
منصور : والله انا مراتى بتشتغل فى الجامعة وسعات بتسافر وانا كنت عندى مهمات وكنت سايب هنا ست بمليون راجل ربت ولادى وعلمتهم احسن علام واهتمت بميتقبلها ومستقبل عيالي
ميرا : فعلا انا كمان جالى عرض من اكتر من شركة علشان الشغل
سليم : وانا معرفش ليه
مازن : ايه رايك تشتغلي فى شركة واحد قربنا
مراد : ارحمونى بقي بصي روميساء انا موافق بس هتشتغلى فى الشركة بتاعتنا ذي مانتى والجامعة تمام
أوس : يبقى على بركة الله الخطوبة الخميس الجاي ذي رنا مقالت
مها : وانت يا اوس مش مرتبط
أوس : لو عندك عروسة انا مستعد وفاضي حالا
منصور : ربنا يرزقك ببنت الحلال يا رب
نجم الدين : يبقي على بركة الله ونقرأ الفاتحة
روميساء : لحظة لسه فى طلب تانى
مراد : اطلبي
روميساء : البت السكرتيرة بتاعتك تتنقل بعيد عنك
مراد بخبث : ليه بتغيري عليا
روميساء : لا طبعا بس شكلها مش مظبوط
مراد : تحت امرك
رنا : نقرأ الفاتحة بقي
فعلا قرأ الجميع الفاتحة واتفق مراد مع منصور أنهم سوف ياتى هو والبنات لروميساء غدا حتى ياتو بالشبكة
كان منظر أدهم وسليم لا يفسر وكانو يودون خنق البنات
رنا : ربنا يستر شكلى كده هتنفخ
ميرا : وانا شكلي كده هتفرم
أوس : احسن كل واحدة عايشة دور صغيرة على الحب
رنا : اوس انت هتوقف معانا صح
أوس بسخرية : اقف معاكم لا طبعا انا عاوز اروح وانام
بارك الكل لمراد و روميساء ولكن قطع الكلام مازن وادم
ادم : عمي نجم الدين بتهيقلي كده احنا عارفين بعض فأنا كنت ليا عندك طلب
مازن : وانا كمان أعتقد نفس الطلب
نجم الدين : خير يا ولاد اتفضلو
ادم وهو ينظر لرنا : انا كنت عاوز اطلب ........
رنا بسرعة : اااااااه دماغي
ادهم بخضة : مالك حبيبتي فيكى ايه
رنا بتعب : دماغي ادهم بتوجعني اوى
أدهم : انتى مخيش العلاج بتاعك
رنا : نسيت ادهمي
ادهم بحب ظاهر للجميع : مراتى حبيبتي تطلب وانا أنفذ
ادم بضحكة رنانة : تحبي رنا اجبلك برشام الضغط الى بتخدية
رنا : ااااانا
نجم الدين : وانت عارف اسمة يا بني
مازن : اكيد يا عمي احنا عارفين كل حاجة مش بس نوع البرشام لا كمان ان يوم خطوبة ميرا أدهم كتب كتابة على رنا وسليم كتب كتابة على ميرا لان الحدث كان حديث الناس
ادم : وأكيد قبل منوافق على واحد جاي يطلب اختنا الوحيدة لازم نعرف كل حاجة عن عيلتة لان النسب بيجمع العيلة ببعضها
قطع كلامهم وصول فتاتان
ادم : أحب أعرفكم شمس مراتى
شمس : انا اسفة جدا بس كان عندي عملية
مازن بحب : ودية ماهي مراتي
ماهي : والله اسفة جدا بس احنا كنا جاين بس حصلت حادثة ووصلت المستشفي وكان لازم نفضل
ميرا : ولا يهمكم بس انتم الاتنين دكاترا
ماهى : ايوة شمس دكتورة قلب وانا دكتورة أعصاب
نجم الدين : ما شاء الله ربنا يبارك فى عمركم
ادم : معلش يا عمى انا بس كنت بطلب منك ان فى المستشفي بتاعتك بيحصل حاجات مريبة جدا واحنا اطلب منا ندور وراكم واكتشافنا لان مدير المستشفي مدورها من وراكم
مازن : وهو بيتعامل مع مافيا دوليه
أوس : يعنى ايه الكلام ده لازم يتحاسب الحيوان ده
آدم : اوس اهدي احنا رتبنا كل حاجة وهيتقبض عليه بعد كام يوم
مازن : من فضلكم يا اوس انت ومراد ابعدو كل البعد عن الموضوع ده علشان خاطر عليتكم
مراد : تمام بس اسم المستشفي
ادم بجدية : مفيش حد يقدر يتكلم كلمة واحدة عن عيلتك الى هى بقت عيلتنا احنا كمان
نجم الدين : ربنا يحميكم يا ولاد
الكل : امين يا رب
منصور : يبقي أن شاء الله بكرا مراد والبنات هيجو يخدو ريمو
شمس : واحنا كمان فضيين خالص وهنيجي معاكم
ميرا : يبقى مراد يعزمنا على الغدا بكرا
ماهى : صح كده انتى اسمك ايه وانتى كمان
رنا : ديه ميرا وانا رنا
شمس : خلاص احنا فاضيين بكرا يبقي مراد يجهز فلوس كتير علشان هناكل براحتنا
مازن : ربنا يكون فى عونك هتخرج بخمس بنات موزز
مها : مازن ايه موزز ديه
رنا : موزز ديه يا انطي يعني معاكسة للبنات
ادهم : بس روني حبيبتي مش موزة
شمس : انت بتقول ايه
ماهي : انا ديه مش موزة مين يبقى موزة
شمس : بقي العيون الرومادي ديه والجمال الربانى متبقاش موزة
ماهى : سوري أدهم بيه اكيد حضرتك لازم تشوف دكتور عيون
رنا ببرود : والله عندك حق ماهي بس هو محتاج دكتور عيون ويلبس نظارة كعب كباية كمان
ادهم : والله مقصد كده انا كنت
شمس : خلاص هى الكلمه اتقالت من اول مرة بس تقول ايه اكيد من كتر تعاملك مع الستات الوحشة ولا السكرتيرة بتاعتك حلوة
رنا : بس مروة السكرتيرة مؤدبة ومحترمة
أدهم : لا ما مروة سابت الشغل علشان اتجوزت وجبت سكرتيرة تانية
سليم : بس ايه صاروخ
ادهم : عندك حق
رنا : والله ومالو يا أدهم بيه
ادهم : بس انتى احلى
ادم : بس اكيد رنا متقرنش بواحدة تانية
رنا : عادى انا عارفة انى حلوة فمبتفرقش معايا
انتهت القعدة وغادرت عائلة مراد
ركب نجم الدين سيارته
ركب اوس سيارته
ركب مراد سيارته
ركب أدهم مع رنا
ركب سليم مع ميرا
&&&&&&&&&&&
في عربية أدهم
************
ادهم بغل : والهانم مش مرتبطة صح
رنا بدلع : مالك بس دومي
ادهم : بت اتعدلى علشان معدلكيش
رنا : هو انا عملت حاجة
ادهم : تعالى هنا انتى اذاي تهزري مع آدم ده دانا حتى احلى منه
رنا : هنكدب بقي ولا ايه
ادهم : تقصدي ايه
رنا : انت احلى يا روحي
ادهم : ايوه كده اتعدلى
رنا : ده مش طريق البيت
ادهم : عارف يا قلبي
اختفت سيارة أدهم عن باقي السيارات ولكن كان خلفة عربية جو وبعض الحرس
&&&&&&&&&&&
فى سيارة سليم
**************
سليم : حلو مازن صح
ميرا بدلع : بس مش احلى منك سولم
سليم : شكلى كده بتثبت صح
ميرا : اكيد يا روحي
سليم : اه عروض الشغل ديه
ميرا : فى عرضين عمل جم ليا النهاردة
سليم : والهانم رايها ايه
ميرا برومانسية : اكيد هنتناقش انا وانت والصح هيتنفذ
سليم : ماشي
ميرا : سليم ده مش طريق البيت
سليم بحب : هخطفك يا قلبي
ميرا بدلع : احلى خطف
اختفت سيارة سليم عن باقي السيارات ولكن كان خلفهم سيارة الحرس
&&&&&&&&&&&&
يتبع


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-10-19, 05:24 PM   #26

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

أسيرة القيصر
الحلقة الرابعة والعشرون
******************


وصلت سيارة أدهم الى احدي المطاعم الراقية ونزل وتوجة الى باب رنا وفتحة ونزلها وتوجهو الى الداخل
المدير : اهلا وسهلا أدهم بيه
أدهم : اهلا بيك
المدير : اتفضل
توجه المدير وخلفة أدهم ورنا وجلسو على إحدى الطاولات
أدهم : حبيبي يأكل ايه
رنا : أي حاجة
أدهم : ايه رايك هنا بيعملو حمام تحفة و
رنا : حمام ايه انا مش بحبة خالص
أدهم : خلاص سمك
رنا : لا
أدهم : طيب ايه رايك فى
رنا : بس انا الى هطلب
طلبت رنا الاكل وبعد قليل وصل سليم و ميرا
أدهم : ايه ده سليم وميرا هنا
رنا : بجد كويس
أدهم : سليم تعالى
سليم : ايه ده أدهم هنا تعالى
ميرا : الهانم بتعمل ايه هنا
رنا ببرائة : باكل
سليم : بلاش برائة الأطفال ديه
رنا : كده يا بن خالى أهون عليك
سليم : اه تهوني
رنا : صح سليم أخبار السكرتيرة بتاعتك ايه لسه بترزل عليك وبترمي نفسها
ميرا : سكرتيرة ايه وشكلها ايه أنطق
سليم : والله هى
أدهم : مالك خايف كده ليه بصراحة موزة جامدة ديه تغوى ابليس
سليم : والسكرتيرة بتاعتك الى شبه عارضات الأزياء وحشة
غمزت رنا لميرا
رنا : على فكرة احنا بنضحك معاكم
ميرا : صح احنا عارفين انكم عمركم مهتبصو لستات غرنا
رنا : يالا الاكل جيه عوزة اكل
سليم : طفسة
رنا بتمثيل الحزن : ربنا يسامحك
أدهم : انت يا حيوان ملكش دعوة مراتي
س
ليم : بنت عمتى واخت مراتي ملكش دعوة
ميرا بعصبية : بس بقي عوزين ناكل من غير صوت
ساد الصمت على الترابيزة وبعد انتهاء الاكل قرر أدهم أخذ رنا معه البيت فستاذنت رنا وخدت ميرا معاها الحمام
ميرا : فى ايه
رنا : انا مش عاوزة اروح مع أدهم
ميرا : طيب هنعمل ايه
رنا : عندى فكرة
ميرا : اه هي
رنا : استني
اتصلت رنا على جو وطلبت منه دخول المطعم بعد نصف ساعة واخذها هى وميرا على المنزل لان عمى نجم الدين طلب كده فوافق جو على كلامها ومسحت رنا المكالمة
خرجت البنات من الحمام وتوجهو إلى الترابيزة
أدهم : يالا نمشي بقي انا هموت واروح
ميرا : بطل رخامة خلينا شوية
سليم : هتروحو بكرا مع مراد و روميساء
رنا : اه وهناخد سمر معانا
أدهم : ايه ده مش ده جو الحارس بتاعك
لفت رنا و ميرا وشهم وشافت جو يتوجه إلى الترابيزة بتاعتهم
جو : مساء الخير
الكل : مساء النور
جو : اسف بس انسة رنا وانسة ميرا لازم يروحو حالا
أدهم : انسة
ميرا : في ايه
جو : معرفش بس الباشا الكبير أمر انكم تخرجو حالا معايا
رنا : خلاص انا هروح مع أدهم وم
جو : حضرتكم هتضفضلو معايا حالا
ميرا : يالا رنا
خرجت البنات مع جو وكان امام المطعم عربيات الحرس وركبو والعربيات انطلقت بسرعة الريح
داخل السيارة
***********
كانت رنا تضحك بشدة حتى تساقطت الدموع من عيونها وكانت تنظر لها ميرا بتعجب وجو باستغراب
جو : هو في ايه
ميرا : ونبي معرف يا خويا
جو : رنا ممكن تبطلي ضحك
رنا : مش ههه قدره هههه ههه ههههههه ههههه كان هه منظرهم هههه يضحك هههه اوى ههههه
جو بعصبية : بس
رنا : حاضر
وحطت ايدها على فمها تكتم الضحك ولكن لم تستطيع فانفجرت فى الضحك مرة آخر وشاركها جو وميرا الضحك حتى وصلو الى المنزل
جو : الله يعوض عليكى كنتى عقلة بس شكلة راح بدرى
ميرا : عندك حق شكلها اتجنن
رنا : بااااااااي انا هطلع ههههههههه
صعدت رنا إلى غرفتها وصعدت ميرا الى غرفتها وبعد قليل دخلت رنا على ميرا وجلست على السرير
رنا : هتسبيه للسكرتيرة
ميرا : وانا اعمل ايه
رنا : انا بكرا بعد منخلص مشوار مراد هروح الشركة عند أدهم وانتى روحي عند سليم
انفتح الباب ودخل أوس ومراد
أوس : متجمعين فى الشر بإذن الله
ميرا : اسكت سليم عنده حته سكرتيرة صاروخ
مراد : وانتى عادى كده لما تلعب عليه وتاخده منك
ميرا : يعني ايه
رنا : يعنى يا اغبا خلق الله لازم نروح الشركة بكرا
أوس : وانتى هتروحي معاها
رنا : لا انا هروح للبيه فى شركته
مراد : نعم يا روح امك منك ليها ومشوار بكرا
ميرا : رنا قالت هنروح بعد مشوارك
مراد : ادام كده يبقي تمام جدا
أوس : بلاش شغل الهبل ده
قطع كلامهم صوت تليفون رنا وكانت سمر
رنا : خير فى ايه
سمر : ميرا جامبك
رنا : اه ليه
سمر : افتحي الميك بسرعة
رنا : حاضر وفتحت الميك
سمر : ميرا رنا عمار بيخونى
ميرا : نعم
رنا : نعم
ميرا : اذاي
سمر بدموع : البيه كان عنده سكرتيرة وولدت من أسبوع شئون العمال بعتو سكرتيرة تانية ليه وإلى عرفته من مصادري فى الشركة انها شبة كيم كرداشي
ميرا : نعم تبقي موزة جامدة
رنا : اخرسي انتى ميرا سمر هتعملى ايه
سمر : هطب عليه بكرا واشوف اخرتها معاه
أوس : لحظة بنات مش غريبة شوية
سمر : هو مين معاكم تانى
أوس : مفيش غيرنا احنا الأربعة يعنى رنا وميرا ومراد وانا
رنا : طيب ايه الغريب
أوس : يعنى سكرتيرة أدهم تتجوز و سكرتيرة سليم تسيب الشغل وسكرتيرة عمار تولد كل ده فى نفس الفترة
ميرا : اقصد ايه
مراد : يعنى شكلهم عوزنكم تروحو الشركة وتعترفو بحبكم ليهم وانكم بتغيرو عليهم
أوس بجدية : بسو بنات انتم ولا هتعملو حاجة
سمر : والسكرتيررررات
مراد : طيب انطقيها صح
سمر : انا اصلا سقطة عربي اخلص
أوس : يعنى بكرا قدو اليوم عادى وهما الى هيجو مولعين
مراد : وغير كده لو كلموكم طول النهار كلموهم ببرود تام
أوس : أدهم وعمار بيعملو كده علشان متسفروش
رنا : صح احنا اذاي مفكرناش كده
سمر : لان مفيش ست بتفهم دماغ راجل ذي الراجل مبيفهمش دماغ الست
مراد : يبقى تنفضو خالص وتخليهم يتجننو
أوس : وتعرفو ان ربنا خلق الست وستعظمها على سائر المخلوقات
ميرا : طيب وانا سليم بيعمل معايا كده ليه
مراد : علشان موضوع الشغل يا حلوة
رنا : تمام أوي كده
مراد : بت يا سمر
سمر : عاوز ايه ميرو
مراد : ميرو مين يا جذمة المهم متتاخريش بكرا
سمر : ماشي بس هتاكلنا
أوس بضحكة : يعنى الورد هيفلس ارحموه ده داخل على جواز ومصاريف
رنا : ملناش دعوة
مراد : حبايبي يامرو وانا أنفذ
ميرا : اشطة
سمر : اشطات
رنا : اوس انا عوزة اى حاجة حلوة
أوس بحنية : عوزة ايه قطتي
رنا : اممممممممممم عوزة شكولاتة
أوس : حاضر يا قلبي
ميرا : وانا كمان
أوس : حاضر يا عصفورتي
سمر : يعنى واحدة قطة ووحده عصفورة وانا ايه مش انا بنت خالك بردو
أوس بضحكة : حاضر يمامتي حلوة كده
سمر بفرحة : حلوة اوسي طيب هتجبلي شكولاتة ذيهم
أوس : انا هروح انام افيد يالا جود نايت صبايا
البنات : جود نايت أوسي
مراد : باي صبايا يالا كل واحدة على سريرها احسن
البنات : حاضر ابيه ميرو
مراد بخنقة : ميرو فى عينكم ومشي
فضلو البنات تتكلم مع بعض شوية وبعد كده قفلو ونامت رنا مع ميرا
&&&&&&&&&&&&&&
فى صباح اليوم التالى
****************
نزلت البنات الى الاسفل وكان مراد على اكمل وجه وتوجهو الى فيلا الوزير منصور الكاشف وخرجت البنات معهم وتعرفو على سمر وذهبو الى إحدى المولات التجارية الكبري
لفو البنات تقريبا المول كله ومعهم مراد و الحرس
مراد : ايه كل ده لف علشان شوية فساتين
شمس : متعملش ذي آدم مفهوم
مراد : أصله يعني فستان يعنى هيتلبس ساعتين وخلاص
ماهي : ساعتين دول اهم ساعتين فى حياتنا
مراد : ليه كل ده
روميساء : خير يا سي مراد فى حاجة
مراد بحب : عيون مراد قلب مراد عقل مراد وحشني صوت كشماء اوى
ميرا : يعنى ايه كشماء
شمس : كشماء تطلقك على انثي الفهد يعنى ملكة
رنا : يا جامد انتى يا عسل
سمر : طيب وانثي الذئب اسمها ايه
ماهي : اسمها سرحانة وهى من الفصائل التى تتسم بالذكاء والعبقرية
ميرا : والبيه الى مسمي نفسة الرعد اسم الانثي بتاعته ايه
رنا : بس الرعد ظاهرة مش فصيلة من البشر او الحيوانات
شمس : ذي رنا بالظبط ملهاش اسم لأنه لقب
رنا : بس انا ليه لقب
ماهي : ايه هو
رنا : جنية القيصر
مراد : ارحمو امى وتعالو نقعد انا خلاص رجلى ورمت
رنا : لسه بدري
مراد بسخرية : صح لسه بدري يعنى ايه يعنى بلف بقانا 3 ساعات على فساتين عادي
شمس : بقلك ايه انت هتعمل ذي الرجالة الغم كده ليه
مراد : ليه يعنى وأدم ومازن بيلفو معاكم
ماهي : طبعا مش بيخلونا نلف لوحدنا
سمر : بقلكم ايه تعالو نلعب
شمس : صح فى هنا صالة تزحلق على الجليد تحفة
ماهي : تعالو نلعب
روميساء : يالا امسك انت دول
رنا : ودول كمان
ميرا : ودول
ترك البنات كل شئ فى ايديهم امام اقدام مراد وذهبو الى صالة التزحلق
مراد بذهول : دول مشيو يالهو
اخذ يلف يمين وشمال ونظر على الحرس
مراد بعصبية : انتم وقفين تتفرجو شيلو الشنط ديه
توجه مراد خلفهم ووجدهم يضحكون ويلعبون على الجليد كأنهم أطفال فأرسل رسالة لكلا من أدهم وسليم وعمار وأدم ومازن و أوس بسرعة المجيء الى المول للاهمية
عند الشباب عندما قراو الرسالة خرجت مسرعين وفى وقت قياسي وصلو الى المول وتجمعو على الباب
ادم : انتم بتعملو ايه هنا
سليم : مراد بعتلى رسالة اجي هنا بسرعة
أدهم : وانا كمان
الباقي : واحنا كمان
أوس : طيب هما فين
عمار : حد يتصل عليه
حاول الشباب الاتصال بمراد ولكن لم يرد عليهم فتصل اوس على إحدى الحرس وعرف مكانهم
أوس : شباب الكل فى صالة التزحلق يالا
ذهب الجميع الى هناك وانصدمو من منظر البنات وهما بيلعبو وضحكاتهم تملئ المكان
توجه ادم ومازن الى الداخل بعد ارتدائهم حذاء الجليد واخذ كل شاب زوجته فى مكان وفضلو يلعبو
توجه عمار الى حذاء التزلق وارتداه ونزل يلعب مع سمر وفعل سليم كذالك ومراد نفس الشي
فضلت رنا تنظر إلى الكل وتكون طبقة من الدموع فى عيونها لعدم فرحتها مثلهم ولكن شعرت بالأمان وهى تحتضن من الخلف
رنا بضحكة : كنت عارفة انك هتيجى
ولفت ووجدت ادهم ينظر اليها بغضب ومسك ايدها وسحابها وراه الى خارج الصالة
أدهم : انتى اتجننتي صح
رنا بحزن : ليه يا أدهم
أدهم : لما تلعبي ادام الناس وتقعي وجسمك يبان يبقي ايه اكيد فرحانة بلمه الناس وتفرجهم عليكي
رنا : تصدق عندك حق انا فعلا فرحانه بلمه الناس حوليه الى هى اصلا صالة مغطاه ومراد حجزها كلها والحرس وقفين برا وأكيد لو وقعت وجسمي بان فا مراد هو الراجل الوحيد الى موجود هنا فأكيد مش هيتفرج على جسم اخته
أدهم : رنا انا
رنا : انت ايه كل مرة قلبي بيصفا بترجع تجرحة جرح أعمق من الى قبله شكرا جدا أدهم
تركت رنا ادهم وذهبت وخرجت الى خارج الصالة وأخذت سيارة وحارس واحد وذهبت
لف أدهم وشه وجد الجميع ينظر إليه بعضهم بستحكار وبعضهم بغضب
غادر ادهم بسرعة خلف رنا ولكن لم يستطيع الوصول إليها
أوس بغضب : انت خلاص اتجننت رسمي
مراد : بس أدهم بكل هدوء تطلق اختى ومش عاوز مشاكل انا مش هخسر اختى الصغيرة علشان خاطرك
أدهم بغضب : مش هطلق انا بحبها
ادم : انا اسف انى هدخل ده مش حب انت بتموت فيها بالبطي
مازن : بنات وبتلعب عادى ولما جينا كل واحد حد مراته وراح فى حته يلعب معاها وكمان هى لبسة بنطلون يعنى لو وقعت عادى
سمر : حرام عليك من يوم مشافتك وانت بتعذب فيها
شمس : انت كده بتخسرها
ماهي : لما الست بتنجرح من أقرب شخص ليها بيبقي صعب جدا تداوى الجرح وانت طعنتها فى شرفها
ميرا : على فكرة لو كانت عريانه مراد واوس غطاها عنك احنا مصدقنا شوفناها بتضحك وفرحانة بس انت لازم تحزنها على طول
تركه الكل وذهبو الى الخارج حاول اوس الاتصال عليها ولكن كانت لا ترظ حاول مرة واثنين وثلاثة وخمسة الى ان انغلق الهاتف الى الابد
مراد : ردت
أوس : التليفون اتقفل خالص
ادم : اهدو بس يا جماعة
أوس : اهدي اذاي بس هى ليه حظها كده كل متفرح تحزن
روميساء : وحد الله ربنا كبير
مراد : ونعمة بالله هو مين الحارس الى راح معاها
احدي الحرس : محمود يا باشا
أوس : معاك رقمه
إحدى الحرس : ايوه لحظة اتصل عليه
بعد مرور حوالى 5 دقايق رد محمود على التليفون وكان بينهج بشدة
أوس : انتم فين يا محمود
محمود : اوس باشا الحق آنسة رنا حد خطافها
أوس بصدمة : انت بتقول ايه مين الى اتخطف
محمود : رررررناااااااا وسكت
أوس : الو الو رد عليا ولكن سمع أصوات ناس تتحدث ونطلب الإسعاف
مراد : فى ايه ورنا فين
أوس : رنا اتخطفت
الكل فى نفس واحد : ايه
وهنا استعاد اوس تركيزة على صوت صراخ سليم باسم ميرا وصوت عمار باسم سمر
أوس : بسرعة اطلعو على المستشفي
حمل سليم ميرا وتوجه الى السيارة وحمل عمار سمر وتوجه الى السيارة
مراد : ادم معلش روح روميساء معاك
ادم : استنا هنا الحرس هيروح البنات واحنا هنيجي معاكم يالا
وفعلا ذهب الجميع إلى المستشفي الموجود بها الحارس بعد علمهم باسم المستشفي وانتظرو فى الخارج لخروج الدكتور
وبعد حوالى ساعتان خرج الدكتور وعرفو منه بأن المريض فاق فدخلو مسرعين
أوس : فين رنا
محمود : والله يا باشا كانت كتير وانا لوحدى
ادم : أستريح بس احنا عارفين انك راجل وعملت الصح
مازن احكي ايه الى حصل
محمود : بعد خروج الهانم من الصاله كانت بتعيط وراحت على العربية وقالت للسواق يوصلها البيت وانا ركبت معاها بأمر من رئيس الحرس واحنا ماشيين لقينا عربيتين بيحاولو يضربونا فجرينا بسرعة بس هما كانو اسرع واحده طلعت ادامنا ووقفت فى نصف الطريق والتانية ورانا وقفلت الطريق ونزلو يضربو رصاص علينا وانا نزلت وضربت عليهم نار بس واحد فيهم ضربني وخدوها والسواق كمان اتصاب
ادم : شكل العيال ديه ايه
محمود بتعب : والله 😧😧 كانو مغطيين وشهم خالص
أوس : أستريح انت دلوقتي
خرجو الكل ووقفو فى المستشفي
امر ادم رجالة الشرطة بسرعة البحث عن رنا
امر مازن رجالة الجيش بسرعة البحث عن رنا
وصل منصور الكاشف والد روميساء الى المستشفي كما وصل نجم الدين الى المستشفي للاطمانان على بناته
سليم : لازم كلنا نقعد ونحط قوايم بأسماء أعدائنا
مراد : سليم بيتكلم صح
ادم : شباب براحه شوية على أدهم
مازن : صح هو الى فيه مكافيه
أوس : نلقيها الأول وإلى هي عوزاه هيتنفذ
امر اوس سليم وعمار بخروج ميرا وسمر من المستشفي وذهبو الى البيت
وتوجه الى أدهم وأخذه معهم الى المنزل
صعد سليم وعمار الى الأعلى ووضعو البنات فى الأوضة ونزلو
ادم : تفتكرو مين ورا خطفها
مراد : هي ملهاش أعداء
مازن : يبقي لازم نحسر اعدائكم
نجم الدين : اوس هى لبسة السلسلة
أوس : السلسلة صح وطلع يجري
ادم : سلسلة ايه
مراد : كل بنات منهم لبسه سلسلة فيها جهاز تعقب
سليم : هايل
جاء اوس وشغل جهاز وعرف مكان السلسلة
امر ادم ومازن رجال الشرطة والجيش بسرعة التوجه الى المكان
أوس : جهزو الرجالة ويالا أدهم
مراد : فين ادهم
مازن : كان هنا لغاية معرف المكان
أوس : يالا بسرعة
انطلق الجميع الى مكان السلسلة
&&&&&&&&&&&&&&
عند رنا
********
فاقت رنا ووجدت نفسها فى مكان غريب وحاولت تصوت لم تعرف لان رجليها وايديها مربوطين وفمها كمان وكانت تبكى بشدة على كل شئ حدث معها واخذ كلام أدهم يتردد فى عقلها واذنها وكانت دموعها تنزل بغزارة وعليت شهقاتها
وبعد قليل انفتح الباب ودخل شاب
الشاب : أخيرا صحيتي
رنا : لا رد ودموع فقط
الشاب : اه صحيح هتردى اذاي بسي انا هفكك لو عملتى حاجة هرجع اربطك تانى وهقذيكي
وشال القمامه التى على فمها وحرر ايديها ورجليها
الشاب : انتى مين
رنا بخوف : انا اسمي رنا
الشاب : عملتى ايه علشان يخطفوكى
رنا : والله العظيم ورحمه ابويا وامى معملت حاجة
الشاب : اهلك مين
رنا : انا اخت أوس ومراد نجم الدين الاعصر وبنت عمه سليم وعمار الاحمدي ومرات أدهم المنشاوي
الشاب : ننععععمممم اخت الملك والفهد وبنت عمه الرعد والذئب ومرات القيصر
رنا : اه والله هو حضرتك مين
الشاب : احنا رحنا كلنا فى داهية
رنا بدموع : الله يخليك عوزة اروح
الشاب : حاضر متخفيش هتروحي
رنا بفرحة : بجد ونبي هروح
الشاب بضحكة جميلة : ايوة
رنا : أمتي
الشاب : حالا
ولكن قطع كلامهم فتح الباب ودخول شخص غير متوقع
رنا : انت......
قطع كلامها قلم على وجهها
الشخص : أخيرا هخلص منك للابد
الشاب : بس ديه لو جرالها حاجة كلنا هنروح فى داهية
الشخص : أخرس انت ايه عجبتك انت كمان
الشاب : انت بتقولى ايه
الشخص : انت بتتكلم كتير
أطلق ذلك الشخص رصاصة فى كتف الشاب ووقع تحت اقدام رنا التى كانت تصرخ وتبكى بشدة عليه وتركهم وخرج
رنا : قوم ونبي متموت بسببي
الشاب : انا اسف بس كنت مفكر انك ظالمة بس طلعتى ملاك
رنا : ونبي متموت
الشاب : متخفيش الرصاصة في كتفي
دورت رنا على اي شئ تربط الجرح ولم تجد فقامت بفك احدي الطرح وربطت الجرح
دخل تانى الشخص ومعاه بعض الرجالة وامرتهم يخدو الشاب
وفضل الشخص مع رنا ورجل آخر
الشخص : ياترا أدهم هيردا بيكي بعد الى هعمله
رنا : حرام انا معملتش حاجة
الشخص بخبث : ايه رايك فى الراجل ده هيبسطك على الآخر وشاورت للراجل
توجه الراجل الى رنا التى كانت تبكى بشدة وتقران آيات الذكر الحكيم وتناشد ربها ان ينقذها من ذلك الوحش
وما هى الى لحظات واستجاب الله تعالى الى استغاستها واقتحم المكان رجال الشرطة والجيش وخلفهم الباقي
بسرعة أمسك إحدى رجال الشرطة ذلك الرجل الذي كان يحاول الاعتداء على رنا ومسك إحدى رجال الجيش ذلك الشخص
توجه أدهم بسرعة وخلع جاكت البدلة حتى يداري جسدها الشبه الظاهر ولكنها بعدت عنه ونظرت له برعي ونظرت إلى أوس ومراد
توجه اوس إليها والبسها الجاكت
أدهم : رنا حبيبتي متخفيش وضمها إلى حضنه
رنا بتوهان : ادهههههممم وفقدت الوعي بين احضانة
ادم : بسرعة شيلها الاسعاف برا
مازن : مين ديه
ادم : همعرف كل حاجة بس تفوق وتقوم بالسلامة اجمع الرجالة
غادر الجميع خلف عربية الاسعاف التى بها رنا وادهم الى المستشفي
&&&&&&&&&&&&&
يتبع
من هو هذا الشخص الذي خطف رنا ؟
ما موقف رنا من أدهم ؟


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-10-19, 05:26 PM   #27

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

أسيرة القيصر
الحلقة الخامسة والعشرون
*******************


وصلت سيارة الاسعاف الى المستشفي وخلفها باقى السيارات ووقفت عند مدخل الطوارئ
تجمع الدكاتر واخذو رنا ودخلو بسرعة على غرفة الكشف وفضل الجميع برا على نار
مر الوقت وبعد حوالى ساعة خرج الدكتور من الغرفة
أدهم : فيها ايه
اوس : أختي مالها
محسن بستحقار : وانتم خايفين عليها اوى
مراد : تقصد ايه
محسن بعصبية : علشان ديه ثالث مرة يجلها انهيار عصبي ومش بس كده انتم ناسين انها جالها من فترة جلتتين لو عوزين تموتوها وتخلصو رصاصة او طعنة سكينة ولا حقنة هوا وتترحم من الى هي فيه شوية كان يوم اسود يوم معرفتكم بس خلاص هي ممكن تريحكم خالص لانها ممكن تكون نفسها بسهولة خالص وانتم تفرحو
سليم : عمي أهدى شوية
محسن بعصبية : أهدى حراااام عليكم بنت لسه فى عز شبابها يتعمل فيها كده ايه مفيش احساس
ونظر للكل بستحقار ومشي
وطي الكل رأسه فى الأرض لصدق كلامه
دخل ادهم غرفة رنا ونام جمبها وضمها لحضنه
أدهم والدموع تجري على وجه : انا اسف بس والله العظيم جالي صور ليكي مع جو الحارس دمى فار انا عارف انى قاسي كتير عليكي وكل شوية بطل السماح وانتى بتسامحي بس انا حاسس ان المرة ديه الناهية بس لو بعدتى عنى انا هموت انا هصبر الفترة الى انتى عوزاها بس ورحمه امي لو فاكرتي تسبينى هضمر لانك مالكتى كل حاجة فيا قلبي وعقلي وروحى هو انتى ممكن تختاري الموت عنى ونبي بلاش انا اتحرمت من حنان الام والاب بلاش تسبيني ونبي والله العظيم بحبك اوي
وباس شفايفها وباس وشها وضمها بشدة لحضنة ونام جامبكها
&&&&&&&&&&&&&
فى الخارج
********
ادم : هما مين ورا خطف رنا
سليم : بنت كانت معاها فى الجامعة
مازن : اه عوزة منها ايه وليه الحقد الى هى فيه ده
أوس : بسبب تفوقها من صغرها هى بتحقد عليها
سليم : ابو البنت ديه كان بيقارنها برنا فى كل حاجة
ادم : على فكرة هى غلطة الأب مش البنت استفاد ايه دلوقتى من دمار بنته
مازن : هي اسمها ايه
أوس : اسمها رغد المنياوي هى فين
ادم : رجالتى مسكوها
مراد : فين ادهم
مازن : عند رنا جوه
توجه مراد الى الغرفة وتوجه خلفة الباقي وعندما فتحها سمع كلام أدهم فخرج وقفل الباب
جلس مراد على الكرسى ووضع دماغة بين ايديه
ادم : وحد الله
مراد : لا إله الا الله محمد رسول الله
أوس : انا خايف عليها
مازن : ينفع اقول حاجة بس متفهموش غلط
مراد : قول
مازن : لازم رنا تروح عند دكتور نفسانى تتكلم معاه كلام الدكتور بانها ممكن تموت نفسها صعب وكلكم هضيعو وراها وخصوصا أدهم
مراد بحقد : يا رب يموت ونستريح
سليم : حرام عليك انت مش معقول
عمار : ماكل الرجالة بتتخانق مع مراتتهم ولا انت مفكر نفسك ملاك ومش هتتخانق
ادم : انا سمعت أدهم وهو بيقول على صور وجو مين جو ده
شخص من وراه : انا جو
ادم : انت تعرفها منين
جو : انا الحارس الشخصي ليها
مازن : وعلقتك بيها اذاي
جو بسخرية : وانتم مفكرين انى ممكن ابص لاختى بصه وحشه
ادم : اختك
أوس : والدت جو رضعت ميرا وانا راضع مع مراد يعنى يعتبر جو أخوها وانا طلبت منه حارس يبقي معاها قالى انه مش هيامن على اخته مع راجل غريب
مازن : يبقي أدهم لازم يعرف علشان ميظلمهمش تانى
جو : فعلا كلامك صح
قطع كلامهم وصول راجل كبير
الراجل : مساء الخير
الكل : مساء النور
الراجل : رنا عاملة ايه
أوس : مين حضرتك
الراجل : انااااااااا
مراد : ايه ناسي اسمك
الرجل : لا يا ابنى انا مدحت المنياوي
ادم : والد رغد صح
مدحت : ايوه والدها
مراد بعصبية : وانت جاي هنا ليه عاوز تطمن على مصيبة بنتك
شاب بجوارة : انت بتعلى صوتك ليه صوتك ده يوطى
مدحت بدموع : انا السبب بس كنت عاوزها احسن بنت فى الدنيا
الشاب : اهدي يا بابا معلش
أوس : تعالى يا فندم اقعد
مدحت : انا اسف طول عمري بحب رنا والله وعيط
سليم : طيب ممكن تهدى
الشاب : انا عمرو المنياوي
عمار : اكيد عرفينك عمرو
عمرو : تمام جدا من زمان ووالد رنا شغال فى شركتنا وكان كل سنة بتنجح رنا كان بيبقي فرحان اوى ويوزع شكولاتة وبيبسي على الناس كلها ورغد ورنا قد بعض بس رغد كانت على طول تجيب درجات قليلة وبابا بيقارنها بيها
أوس : والمطلوب مننا ايه أستاذ عمرو
مدحت : عاوز رنا تسامح بنتي
مراد : اااااااااه قول كده من الأول بلاش شغل عاوز اطمن عليها والجو ده
عمرو بصوت عالى : اسمعني كويس انا لو عاوز اختى تخرج من النصيبة ديه هخرجها بسهولة
مراد : يبقي على جستي اختك المحروسه كانت عوزة واحد يغتصب اختى انت فاهم يعني ايه
ادم : اختك هتشيل ثلث قواضي الأول خطف انثي والتانية محاولة اختصاب والثالثة محاولة قتل
مازن : يعنى اقل واجب 15 سنة حبس
مدحت بضعف : مش هتلحق تكمل أسبوع
سليم : يعنى ايه
عمرو بصوت مخنوق بالدموع : رغد دلوقتى فى حبس انفرادى لأنهم اكتشفو انها مريضة كانسر
أوس : لا حول ولا قوة الا بالله
مدحت بدموع غزيرة : كل الى عوزة تموت فى سريرها وفى بيتها
مراد : مفيش علاج
مدحت : الحالة متاخره جدا فاضلها أيام معدودة
عمرو : كل المطلوب بس ان رنا تسامحها كفاية الى هي فيه
تليفون ادم رن وذهب بعيد يرد ورجع بعد المكالمة
ادم : انا معرفتش رنا غير امبارح بس هى طيبه وإنا هقولك على حاجة رنا مسامحة رغد ربنا يغفر ذنوبها
مدحت بفرحة : يعنى بجد الحمد لله
تليفون عمرو رن وعندما جاء ليرد مسكة ادم
ادم : اختك دلوقتى فى طريقها للبيت وصل أبوك وخليك راجل جامبة ده قدر ومكتوب
عمرو بدموع على طرف عيونة : يعنى ايه خلاص كده راحت
ادم : اللقاء لله انا امرت الرجالة يوصلوها لغاية البيت واسمها هيتشال من القضية
عمرو بدموع : لله الامر من قول ومن بعد الحمد لله يالا يا بابا
مدحت : سلامه عليكم
غادر مدحت وعمرو وغادرت رغد من دار الباطل الى دار الحق وهنا تنزل الستار عن عائلة المنياوي
( رسالة الى كل اب او أم بيقراو الرواية لا تقارن ابنك او بنتك بشخص آخر فى نفس عمره ولكن ضع شخص اكبر منه فى العمر ذو شهره عالية فى اى مجال واجعله يتمني ان يصبح مثله لان غلطة مدحت والد رغد هى غلطة اباء وامهات كثيرون )
أوس : في ايه يا آدم
ادم : جالى اتصال من المدريه قلولى ان رغد ماتت فامرتهم بارسالها الى منزلها واسمها هيتشال من القضية
نجم الدين : خير ماعملت يا بني
ادم : انا طبعا اسف انى عملت كده
مراد : انت عملت الصح
عمار : على فكرة يا جماعة عيلة المنياوي ناس محترمة جدا
أوس : خلاص ربنا يرحمها
جاء محسن وبص ليهم بسخرية
محسن : ايه ده انتم لسه هنا
سليم : مالك بس يا محس البت كانت مخطوفة والله مش ذنبنا
محسن بعصبية : علشان انتم حمير اخت اتنين حمير من اكبر رجال الأعمال ومعرفوش يحموها وبنت عمت اتنين بقر معرفوش يحموها ومرات واحد طور معرفش يحميها بلا وكسه غورو روحو هى مش هتصحي غير الصبح ومشي
نظر الكل لعمار
عمار : ايه بتبصولى ليه هو لسه شاتمنى معاكم وقال عليا بقرة وانا مالى
مراد : بقي الحلاوة ديه والرقة يبقي حمار
سليم : أحمد ربنا انه قال عليك حمار واحنا بقر وعلى أدهم طور كده ارحم
أوس : مين هيفضل هنا
ادم : بتهيقلي مفيش حد ليه لزمة هى معاها أدهم كفاية اوى عليها
جو : صح انتم ملكوش لازمه هنا يالا روحو وانا هفضل هنا وهامن المستشفي
ادم : تمام وانا أمرت رجالة الشرطة بحراسة المستشفي
أوس : خلاص يالا بينا
مراد بغيرة : وهنسيب أدهم نايم جوه معاها
ادم : والنعمة جوزها بلاش الغيرة ديه
مازن : يخربتك ذي روميساء بالظبط يوم دخلة ادم فضلت قاعدة فى اوضته ومسبتهوش خالص وبكل بجاحة نامت فى حضنة
ادم بضحكة رنانة : ايوة والله كان يوم ميعلم ليه غير ربنا
مازن بفخر : انا بقي عملت معاها الصح
ادم بحقد : اااه ابن اللزينة خرج من القاعة على المطار على طول وكان لوحده هو وماهي والسواق وبس وهى يا عيني كانت قعده مستنياه ولما عرفت فضلت تعيط كتير فبابا نام جامبها بس يوم مرجع فضل شهر يبوس رجليها علشان تسامحه
مازن : جباره والله
أوس : ما شاء الله مجمع الى موفق
مراد بخنقة : خلاص يالا نمشي
غادر الكل وقام جو بتأمين المستشفي وساعده رجال الشرطة
&&&&&&&&&&&&&&&
يتبع


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-10-19, 05:28 PM   #28

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

أسيرة القيصر
الحلقة السادسة والعشرون

*******************

في فجر اليوم التالى
****************
البداية من قصر الملك
****************
دعونا نتوجه الى غرفة ميرا
******************
كانت ميرا تنام ويضمها سليم بين احضانة ففتحت ميرا عيونها ونظرت باستغراب وبعد قليل تذكرت رنا فأخذت تبكي فستيقظ سليم على صوت بكائها فضمها لحضنة
سليم : مالك يا قلبي
ميرا بدموع : رنا رنا فين انا عوزة رنا
سليم : ششششش رنا كويسه وموجودة مع أدهم
ميرا بفرحة : بجد رنا لقتوها هروح اشوفها
سليم وهو يشدها لحضنة : بس هي فى المستشفي وشوية وكلنا هروح
ميرا بدموع : ليه فى المستشفي حد عمل فيها حاجة
سليم : كان لازم تروح نطمان عليها تعالى نامى بقي
ميرا : حاضر ونامت فى حضنة
سليم بحب : بحب اوى من يوم مشوفتك وانتى ملكتى قلبي و عقلي وحياتي
ميرا بخوف : هو أنت ممكن تعمل ذي أدهم مبيعمل فى رنا
سليم بحزن : ليه انا عمري عملت حاجة فيكي عمري عليت صوتى عليكى عمري زعلتك على العموم لو بتعمليها حجة وعوزة تسبيني انا الموت اه .....
قطعت ميرا كلامه حين وضعت شفايفها على شفايفة وباستة براحة جدا فوجئ سليم بذلك
ميرا بدموع : انا اسفة والله مقصد اوعي تسبنى انا من غيرك أموت
قامت سليم بالتهام شفايفها بقبلة كانت فى البداية عنيفة وبعد ذلك تحولت إلى حب وعشق وبعد فترة بعد عنها وكانت ميرا تغلق عيونها بشدة وكانت شفايفها وارمه من البوسه
سليم بحنان وحب : انا عمرى مهسيبك هتفضلي مراتى وحبيبتي وعشقتي وطفلتي وبنتي واختى وامى كمان
ميرا كانت تتنفس بسرعة وتغلق عيونها : لا رد
سليم : فتحي عيونك
ولكن قامت ميرا بدفن وجهها فى صدرة فضمها ونام
&&&&&&&&&&&&&&
عند سمر
*******
كانت سمر تنام فى غرفة رنا وكان يحضنها عمار
كانت تحلم بنفس الحلم او الحقيقة التى تعرضت لها منذو الصغر فأصبح جسدها يتحرك بشدة بين أحضان عمار الذي استيقظ نتيجة حركتها وعندما وجدها هاكذا فسبتها على السرير وجلس فوقها حتى يمر فترة التشنج بسلام واخذ يتلي فى اذنها آيات الذكر الحكيم ويحثها على فتح عيونها وبالفعل بدء جسدها يهدأ بالتدريج وفتحت عيونها ووجدت عمار يجلس بجوارها لأنه عندما شاهد جسدها يهدأ جلس بجوارها بسرعة
سمر بضعف : انا فين
عمار : انتى معايا طفلتي
سمر : ايه الى حصل
عمار : انتى مش فاكرة حاجة خالص
سمر وهى تجاهد للتذكر ولكن فى لحظة واحدة تذكرت كل شي وأخذت تبكي فضمها عمار لحضنة
عمار : شششش خلاص اهدي انتى معايا ومفيش قوة هتعرف تاذيكي
سمر : رنا لقيتوها
عمار : اه يا قلبي لقيناها وهى مع أدهم
سمر : عوزة اشوفها انا هروح ليها
عمار : بس هي فى المستشفي
سمر برعب : ليه حد عمل فيها حاجة
عمار : لا هى ذي القردة بس الضغط عالي شوية فابويا قال تفضل تحت الملاحظه
سمر : الحمد لله
عمار بحب : بحبك اوى بلاش تبعدي عنى
سمر بدموع : علشان خاطري سبني اسافر وأرجع سمر حبيبتك الى مش بتخاف من اي حاجة
عمار : انا معاكي
سمر : يبقي هيفضل جوازنا على الورق وبس انت عارف انه هيبقي مع إيقاف التنفيذ
عمار : خلاص حبيبتي الى انتى عوزاه هيتنفذ
سمر بفرحة : شكرا عموري وباست خده
لم يستحمل عمار ضحكتها وعفويتها فلتهم شفايفها بقبلة رقيقة واخذ يوزع قبلات على وجهها وعلى شفايفها وعنقها وبعد عنها وضمها لحضنة
&&&&&&&&&&&&
جاء الصباح واستيقظ الكل وبتدو ينزلو ليتوجهو الى المستشفي
فى المستشفي
***********
أصبح جسد رنا يهتز بين أحضان أدهم الذي استيقظ مفزوع
أدهم بحنان : رنا حبيبتي فتحي عيونك متخفيش انتى معايا
جاهدت رنا بشده لفتح عيونها وبعد ذلك أصبحت تبكي بشدة وهى تدفن وجهها فى صدر أدهم وتتشبس فى ملابسة كالقطة الصغيرة
أدهم : ششششش خلاص كل حاجة خلصت وانتهت انا معاكى يا روحى فتحي عنيكى متخفيش
ارتخت ايدى رنا من ملابسه للحظات وعندما جاءت لترفع دماغها سمعت أدهم يتكلم
أدهم : حد عملك حاجة حد لمسك
ارتعش جسدها بسرعة وازدادت دموعها وعليت شهقاتها
أدهم بصوت مرعب : عملو ايه
رنا : هووووو
أدهم : قولى متخفيش
رنا بدموع : هو شال الطرحة وقطع البلوزة وباسنى فى شفايفي و وشي ورقبتي انا مش طايقة حاجة منهم أدهم
أدهم : بس
رنا بدموع : اه والله ولو مش مصدقني ممكن تطلب دكتورة تكشف عليا وت
فى لحظة أصبحت رنا تحت أدهم وبدأ أدهم فى تقبيلها بشدة كان عقلة غائب عن العمل واخذ ينتقل من شفايفها الى وجهها الى عنقها ويرجع تانى لشفايفها لم يفق أدهم الى عندما أحس بطعم دماء فى فمه ونظر الى رنا التى كانت شفايفها تنزف وعنقها أيضا ينزف بعض قطرات الدماء نتيجة قبولاته فرجع يقبلهم بكثير من الحنية والحب واخذ يمسح الدماء بشافيفة
أدهم : خلاص حبيبتي محدش هيقدر يخدك منى تانى
رنا بتنفس سريع : بجد أدهم
أدهم بحب : بجد يا روح أدهم رنا انا اسف
رنا : على ايه
أدهم برعب : انتى مش فاكرة الى حصل فى المول
نظرت ليه رنا وبرقت عيونها فعلم أدهم بأنها تذكرت كل شي وكان مستعد لأي عقاب منها ولكن فوجئ ببرود تام منها وبعدها عن حضنه
رنا ببرود : أدهم اطلع برا
أدهم : رنا انا اسف بالله عليكى سمحينى
رنا : برا
أدهم : طيب اعملى اى حاجة بس بلاش تبعدي عنى
رنا بصوت عالي : انت ايه انا مش عوزة اشوفك اطلع برا
أ
دهم : طيب اهدي
رنا بصويت : برااااااااااااااا
دخل على صوتها اوس ومراد وسليم والبنات وادم زمازن وزوجاتهم الذين كان لسه وصلين
توجه اوس بسرعة إليها واخدها فى حضنة
اوس بحنان : اهدي احنا هنا معلش خلاص كفاية عياط
رنا بدموع : خرجه برا مش عاوزة اشوفة
ادم : أدهم من فضلك تعالى معايا
مازن : يالا أدهم
خرج أدهم مع ادم ومازن وترك رنا بين أحضان اوس
&&&&&&&&&&&&&
فى الخارج
********
ادم : أدهم رنا تعبانة واعصابها كمان وامبارح كانت عندها انهيار عصبي وانت عارف انها مش المرة الأولى ممكن تكون الثلثة او الرابعة فلازم تهدى شوية علشان كده غلط عليها وممكن بعد الشر تموت نفسها
أدهم : والله كان غصب عنى الصورة كانت فظيعة
مازن : بس الشخص إلى خطفها هو نفس الشخص إلى بعتلك الصور
أدهم بغل : والله لقتلها بأيدي ومش ههتم بحد
ادم : بس انت مش هتعرف تقتلها لانها ماتت امبارح وكانت مريضة كانسر
مازن : اغفرلها هى دلوقتى فى دار الحق واحنا فى دار الباطل
أدهم : مفيش شماته فى الموت ربنا يغمرلها ويسامحها بقي على عملته فى أسر و رنا
ادم : اهم حاجة استحمل رنا شوية
أدهم : تمام
( نسبهم يحكو بقي )
&&&&&&&&&&&&
فى الداخل
*********
كان اوس يحضن رنا ويهديها
سليم : رنا اهدى خلاص هو برا
رنا بعصبية ودموع : محدش يجبلي اسمه ادامي
مراد : خلاص اهدى وانا هبعده عنك خالص
روميساء بنظره عتاب لمراد : بصي حبيبتي كفاية عياط دلوقتي وكل حاجة انتى عوزاها هتتنفذ
شمس : فكي بقي روني
ماهي : صح ورانا شغل كتير اوى
سمر : فوقي بقي رونى عوزين نجهز خطوبة مراد وريمو ونسافر ونبعد شوية
رنا وهى تمسح دموعها : عندكم حق
اوس : كده انتى بتعملي الصح يا قلبي
رنا : هى فين رغد
نظر الشباب لبعضهم فضمها اوس لحضنة
مراد وهو يمسك ايديها : بصي رونى ربنا بيدي الإنسان امانه واحنا منقدرش نقف ادام ربنا صح
رنا : صح في ايه
سليم : رغد ماتت امبارح
رنا بذهول : اذاي ماتت حد قتلها
سليم : لا حبيبتي هى كانت مريضة وماتت فى القسم وأهلها جم امبارح وكانت حالهم وحش اوى وكانو طلبين منك تسامحي رغد فاحنا وافقنا انتى ليكى راي تانى
رنا : لا طبعا ربنا يرحمها ويغفرلها ذونوبها
اوس بحنان : هى ديه قطتي الجميلة
رنا : اوس عوزة أخرج من هنا ممكن
اوس : حاضر يا قلبي
مراد : خليك انت انا هروح للدكتور
سليم : لا خليك انت انا هروح
مراد : ماشي
خرج سليم من الغرفة وتوجه الى مكتب عمه محسن
سليم : عمي حبيبي وحشتني
محسن : عاوز ايه يا بقره
سليم : احممم رنا عوزة تخرج ينفع
محسن : غور يالا انا هاجي ليها
سليم : اتفضل يا كبير
توجه محسن وسليم الى غرفة رنا
محسن : برا منك ليها
اوس : لا انا مش هسيب قطتي
محسن : برا علشان مهزقش ادام الكل
اوس : انت اصلا خارج من غير شتيمه
خرج الكل وساب رنا مع خالها
مازن : خرجتم ليه
اوس : عمي محسن خرجنا
ادم : تقصد طردكم مش خرجكم
ضحكت البنات عليهم وبعد قليل خرج محسن ووافق على خروج رنا
ميرا : انا هدخل اساعدها تلبس
سمر : وانا هاجى معاكي
دخلت البنات الى الداخل وبعد قليل خرجو
مرت رنا امام أدهم ولم تعبره بكلمه مما احزنه بشدة
&&&&&&&&&&&&&&
مر يومين كان الكل مشغول فى ترتيب تجهيزات الخطوبة فى جنينة قصر مراد
تم إلقاء القبض على مدير مستشفيات a .m
فى اليوم الثالث كانت تجلس رنا حزينة تحت شجرة فى الجنينة بعيدا جدا عن مكان التجهيزات فجلس بجوارها ادم وكانت مغمضة عيونها
رنا : ايه خايف تكون نفسي
ادم : ليه بتقولى كده
رنا : كلكم مرقبني على طول قول الى عندك على طول بلاش لف ودوران
ادم : ماشي يا ستي هتكلم على طول
رنا : سمعاك
ادم : لسه بتحبيه
رنا بوجع : هو مين
ادم : الى ملك قلبك وعقلك وكيانك الشخص الى بتسمحيلة يقرب منك ومنغير حدود
رنا : مش عارفة
ادم : عارفة يعني ايه راجل يجيلة صور لمراتة وحبيبته مع راجل غريب فى أوضاع غريبة
رنا : بس والله معملت كده
ادم : عارف بس بيبقى غصب عننا في وقت غضبنا بنبقا وحوش كاسرة وممكن نكسر الشخص إلى بنحبه ولو وصلت أننا نعمل حاجة من الاتنين ملهومش ثالت
رنا : ايه هما
ادم : يا أمى نقتلها او نطلقها ملهاش حل تانى
رنا : ولما تعرف انها مظلومة تعمل ايه بعد الإهانة ادام الكل
ادم : بيبقى الراجل مكسور ذيه ذي الست ويمكن اكتر عارفة ليه
رنا : لا معرفش
ادم : علشان عزابنا بيبقي مضاعف وبنفضل نحاسب نفسنا اذاي اذينا حبيبتنا واذاي صدقنا كلام واحد ظالم مورهوش حاجة غير ظلمنا
رنا : طيب انا اعمل ايه
ادم : حاول تسامحي وتغفري
رنا : مش هقدر انت متعرفش هو عمل فيا ايه
ادم : بصي مش انتى هتسافري
رنا : ايوه
ادم : بصي دكتور محسن قال انك اتعرضتي كذا مرة لضغط عصبي ليه متتكلميش مع دكتور نفسي يفهمك وتفهميه وعلى فكرة الطبيب النفسي مش معناه انك مريضة نفسية
رنا : عارفة هو عامل ايه
ادم : كل الى اعرفة انه من يوم خروجك من المستشفي عوزة تشوفيه
رنا : لا رد
ادم : على فكرة لو رحتى محدش هيقدر يمنعك تشوفيه
رنا : ربنا يسهل
ادم : خلاص يالا تعالى انقذينا من البنات شوية وهيقتلونا
رنا بضحكة : حاضر يالا بينا ادم
ادم : نعم
رنا : شكرا ادم انا عارفة انهم هنا الى طلبو منك تتكلم معايا شكرا ادم
ادم بحب : مفيش اخت بتشكر أخوها صح
رنا : صح
ادم : يالا بينا
ذهبو وانضمت رنا الشباب
ميرا : رنا شايفة البهوات بيعملو ايه
رنا : طيب اهدي بس
اوس : يا ظالمه احنا مقعدناش خالص
سمر : يا سلام امال بتعملو ايه دلوقتي
عمار : نعم حرام عليكم احنا وقفين من صباحية ربنا على رجلينا
روميساء : فين ده الى من الصبح انتم مكملتوش ساعتين
مازن : صح احنا ظالمة وانتم ملكية
شمس : ده على اساس اننا بنلعب مش بنشتغل
سليم : شغل شغل ايه يامو شغل هو لعبكم فى الظوافر ده شغل
ماهي : احنا بنلعب حرام عليك كل واحدة فينا ماسكة قسم بتشتغل فيه
مراد : صح قسم الظوافر وقسم الشعر وقسم المكياج
استمر الشجار بينهم وكانت رنا وأدم ينظرون لهم بدهشة
رنا بصويت : باااااااااااااااااس مش عوزة اسمع صوت ايه دانتم لو اطفال هتتعبو من الكلام مش عوزة اسمع نفس واحد فيكم الكل يقعد
فى لحظة واحدة كان الكل يجلس فى صمت رهيب
ادم : بصراحة الواحد صدع ميجبهاش غيرك روني
رنا : الأدب فضلوة عن العلم ودلوقتي اسمع ايه المشكلة
تحدث الكل مرة واحدة
ادم : بس واحد واحد
ميرا : هما مش عوزين يشتغلو
اوس : والله بنشتغل بس هما مش عاجبهم
رنا : البنات هتكتب الطلبات وانا بنفسي هشرف على الشباب موافقين
الكل : موافقين
ابتدت البنات كتابة الطلبات فى حوالى خمس أوراق واعطوها لرنا
قرأت رنا الطلبات وذهلت
رنا : بس كده كتير على الشباب حرام
ميرا : انتى معانا ولا معاهم
رنا : انا مع الحق كده ظلم
روميساء : شكلك كده هتنضمي للشباب
رنا : ايوه لازم اساعدهم
ماهي : يبقى تنضمي ليهم
اوس بضعف : تعالى يا بنتي فى حضني
رنا : حاضر وقامت قعدت فى حضنة
شمس : يالا يا بهوات على الشغل
استمر الشباب ورنا فى الشغل الى ان وقعت رنا مغمي عليها بين أحضان اوس
اوس برعب : رنا رنا فوقي
ادم : طلعها بسرعة على اوضتها
حملها اوس وطلع بسرعة على اوضتها وحدها على السرير
اوس : رنا حبيبتي فوقي
رنا بضحكة : متخفش انا كويسة بس تعبت من الشغل ده أخرت الى يقف معاكم
اوس بغضب : انتى مجنونة صح يعنى ترعبينا وتكونى بتضحكي وسابها ومشي
بكت رنا بشدة لأنها أول مرة اوس يعلى صوته عليها
خرج اوس من عند رنا وجد الكل واقف امام الأوضة
مازن : فاقت بقت كويسة
اوس بغضب : الهانم بتهزر خلاص الغباء وصل لكده و
قطع كلامه فجاة
دخل اوس بسرعة الى غرفتها وجدو رنا تبكي بشده فذهب إليها وضمها لحضنه
اوس بحنان : اسف يا قلبي بس خفت عليكي اوي
رنا بدموع : اسفة مكنتش اقصد أوسي
اوس بضحكة : ولا يهمك
رنا : عوزة انام فى حضنك ممكن
اوس : تعالى
اخدها اوس بين احضانه وذهبو فى نوم
وبعد قليل دخلت ميرا وجدتهم ينامو بعمق فخرجت
سليم : هما فين
ميرا بسخرية : البية والهانم نايمين
ادم : خلاص تعالو نكمل الشغل
ذهبو يكملو شغل وتركو اوس ورنا ينامو ومر اليوم على هذا النحو
&&&&&&&&&&&&&
يتبع
اسفة على التأخير


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-10-19, 05:30 PM   #29

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

أسيرة القيصر
الحلقة السابعة و العشرون
*******************


تسريع الأحداث
***********
جاء يوم الخطوبة
*************


وصلت بنات المكياج ليهتمو بالعروسة وباقي البنات استمر التجهيزات وسط ضحك ورقص البنات على الأغانى الشعبية
حل الليل سريعا لتتالق كل فتاة وتنزل فى يد زوجها وكانو فى غاية من الجمال والرقة
كانت سمر تتألق بفستان موف وطرحة رصاصي فاتح ومكياج هادئ وتمسك فى يد عمار وتنزل
اما ميرا فكانت ترتدي فستان بلون الاوف وايت وطرحه رمادي ومكياج هادئ وتمسك فى يد سليم وتنزل
اما شمس فكانت ترتدي فستان بلون الأسود مع الرمادى وطرحة سوداء ومكياج هادئ وتمسك فى يد ادم وتنزل
اما ماهي فكانت ترتدي فستان بلون الرومادي وطرحة بنفس لون الفستان مكياج هادئ وتمسك فى يد مازن وتنزل
اما رنا فكانت ترتدي فستان بلون البصلي الهادى وطرحة بنفس لون الفستان و مكياج هادئ وتمسك فى يد أوس وتنزل
تجمع المدعوين وانضم إليهم الشباب وكانو فى انتظار نزول العروس الجميلة
وها هى تتالق فى فستانها الروز ببعض الورود الغامقة وطرحة بنفس لون الفستان و مكياج هادئ وتمسك فى يد والدها وكان فى انتظارها فى الأسفل مراد الذى شاهدها بانبهار
وعند نزولها مسك ايديها وقبلها وصعدو الى مكانهم
وابتدات الحفلة بالموسيقى الجميلة توجه الجميع الى ساحة الرقص كل فتاة مع حبيبها وزوجها ماعدا رنا التى رقصت مع اوس وكانت ترسم على وجهها الإبتسامة ولكن اوس كان يعلم بمدي حزنها على عدم مجى أدهم ولكن ما هى الا لحظات واصبح قلبها يدق بسرعة فعلمت بمجي حبيبها الى الخطوبة
وكان بالفعل قد وصل ادهم الى الخطوبة وشاهد رنا بجمالها الرقيق فأصبح كالمسحور والمغيب وتوجه إليها واخذها من يد أوس الذي تركها برحابة صدر إلى حبيبها
ضمها أدهم بين احضانة بشدة كأنه يعوض الأيام الماضية عن بعده عنها
مر الوقت وكان أدهم يضم رنا وكانهم مغيبين عن أرض الواقع ولم يعلمو بانتهاء الرقصة منذو فترة وكانو مستمتعين بهذا الحضن كأنه آخر حضن بينهم
ولم يفيقو الى على تصفيق وتصغير الحضور فضحك أدهم عندما دفنت رنا وجهها بشدة فى صدرة
مر الوقت وجاء وقت كتب كتاب مراد على روميساء وجلس مراد امام والد روميساء والماذون فى النصف
وعند بداية كتب الكتاب وجدو من يشد المنديل من بين ايدى المأذون فنظرو وما كانت الى رنا وتنظر لمراد بضحكة مشاكسة
مراد : رنا حبيبتي هاتى المنديل
رنا ببراءة مصتنعة : لا مراد
مراد : بت انتى هاتى المنديل
رنا : لا مش هتاخده وطلعت لسانها
مراد : مش مهم فى غيره وطلع واحد تانى
وفي نصف كتب الكتاب
رنا : على فكرة عمو منصور الواد ده معاه شهادة معاملة اطفال وممكن يأكل بنتك انا قولتلك وانت حر
مراد : انا معاية شهادة معاملة اطفال طيب والله لوريكي تعالى هنا
رنا : لا انت هتاكلنى يا مامي
مراد : وحيات امك لوريكي
وقام جري وراها لم تجد رنا مفر منه الى وهى تستنجد بادهم وتستخبا وراه
مراد : تعالى هنا
رنا : لا لو جدع تعالى
مراد : ماشي ومسك ايديها
رنا : أدهم الحقني ونبي
أدهم بضحكة على طفولتها : مراد اتلم وأبعد عنها
مراد : هضربها بس وهسبها والله
أدهم : لو فكرت تعملها هضيع مستقبلك ومش هتنفع
رنا : احسن يا رب يضربك
مراد : ماشي
منصور بضحكة : يا بني هتيجي نكمل ولا بلاش منها
مراد : يالهوى بلاش دانا اولع فى أدهم ورنا وميرا وسليم وخواتها وجوزها
ادم : يعنى هتولع فينا
مراد : انا عارف حد بصيصلي فى ام الجوازة ديه
رنا : يا عمو انا قولت مجنون محدش صدقني
نجم الدين : بس بقي خلونا نكمل
اوس : يا عمى منصور الواد ده هربان من مستشفي المجانين
اصبحكل شخص فى العيلة يقول كلمه الى ان غضب مراد فأخرج المسدس من ظهره ورفعه فى وش الكل
مراد : كلمة زياده و قتل الى هيتكلم
اصبح المكان الذي كان يملؤه الضحك والهزار لا تسمع فيه نفس حتى للاشخاص الذين يقفون
مراد بابتسامة نصر : كده حلو
توجة الى مكان الماذون ووضع السلاح امامه
مراد : نخلص بقي ولا ايه
المأذون برعب : حاضر يا بني
أنهي المأذون كتب الكتاب ومع آخر كلمه له
( بارك الله لهم وبارك عليهما وجمع بينهم فى ود )
مراد : الحمد لله اتجوزت
توجهت إليه رنا و ميرا واوس
رنا : مبروك ميرو
مراد مع يحضنها : الله يبارك فيكى يا قطتي الحلوة وباسها خدي بقي المسدس
رنا : لا ياعم بخاف منه
مراد : بس ده مش حقيقي ده لعبه
ميرا : كبرتى يا بيضة واجوزتى مبروك
مراد بابتسامة جميلة : الله يبارك فيكى على عصفورتي الجميلة وباسها
أوس : مبروك يا احلى واجدع اخ وصاحب في الدنيا
مراد وهو يحضنه : الله يبارك فيك وعقبالك ان شاء الله
تلقك العرسان التهاني وجمعت بينهم رقصة تانية
أدهم : تعالى ننرقص مع بعض
رنا ببرود : لا هرقص مع اوس
أدهم : انا مش بطلب انا بعرفك بس
رنا : بس انا م
لم تكمل رنا كلامها لانها أصبحت بين احضان أدهم وضمها بشدة كأنه يريد أن يخفيها بين ضلوعه
فنعمت رنا بالامان والدف بين احضانة
استمرت الرقصة الجماعية وبعد انتهائها
بدء المدعوين في الذهاب وبعد مغادرة الكل جلست العائلة كلها مع بعض
أدهم : رنا تعالى عوزك
رنا : لا
نجم الدين بجدية : رنا روحي مع جوزك
رنا : بس
أدهم بحزن : متخفيش مش هاكلك
رنا : حاضر اتفضل
خرجت رنا مع أدهم الى الجنينة وجلسو تحت شجرة
أدهم بحزن: خلاص بقيتي تخافي مني
رنا : لا مش خوف منك بس وسكتت
أدهم : بس ايه
رنا : خوف لتتهمنى في حاجة تانية
أدهم : رنا انا عارف انك زعلانه منى علشان كل شوية بظلمك وبخليكي تعيطي بس ورحمه امى وابويه مقصد ازعلك بس غصب عنى الصور لما اشوفتها مستحملتش أعصابي فارت وجيت أشوفك لقيتك بتلعبي ولا همك حاجة و
رنا بعصبية : علشان انا معملتش حاجة ولو كنت أتأكد الأول منهم بس اذاي أدهم بيه قرر انى خاينة فلازم يجي يظلمني ويعلى صوته ادام الناس ويهزقنى ويجرحنى ويخلينى اعيط وتخطف وواحد زبالة يمسك أيدي ويكشف شعري ويحلل حاجة مش بتاعته
أدهم : طيب اهدي بس
رنا بعصبية : متقولش اهدي انا مش مجنونة ليه محسسني انى خلاص مجنونة وهموت نفسي ليه الكل من يوم مخرجت من المستشفي وهما بيرقبونى انا تعبت والله تعبت يشهد ربنا انى كل يوم بدعي ربنا ان يكون حلم واصحي ألاقي امي وأبويا عايشين انا بكره اليوم الى جمعني باسر وحصل فيا كده انا بكره وحطت أديها على فمها ودموعها نزلت
أدهم بحزن : خلاص حبيبتي انا هريحك وهبعد بس سامحيني والنهاردة آخر يوم هتشوفينى فيه
رنا بدموع : أدهم انا اسفة والله اسفة انا أعصابي تعبانه ومش عارفة بقول ايه انا اسفة بلاش تسبني ونبي انت عارف انى بحبك وبحس معاك بالأمان بس بخاف منك انت غضبك وحش اوى
أدهم بدموع : انا اسف حبيبتي خلاص اخر يوم هنشوف بعض فيه وورقة الطلاق هتوصلك وهتبقي حره وباسها من شفايفها ومشي
وقفت رنا وهى تعيد كلام أدهم الأخير آخر يوم هتشوفينى وورقة الطلاق وهبقي حره فاقت رنا من السرحان واخذت تبحث بعيونها عن ادهم ولم تجده فصرخت بعلو صوتها
رنا : أدهم أدهم ادهههههههههههمم ادهههههههههههم
فى الداخل سمع الكل صوت صريخ رنا باسم أدهم
فجرجو يجريو وجدو رنا تجلس على الارض وتبكي بشدة فذهب إليها أوس وضمها إلى حضنه
رنا بدموع : ليه انا ليه كل الى بحبهم بيسبونى ويمشو امى ابويا حتى أدهم
أوس : هو راح فين
رنا بانهيار : أدهم هيطلقني هو قالى كده ونبي يا اوس متخلهوش يسبني انا بحبه اوى انا هموت من غيره هو الأمان ليا
ضمها اوس لحضنه وجلس مراد يملس على ظهرها بحنية
جلس ادم فى الأرض وبعد اوس ومراد عن رنا ووقف ووقفها معاه
ادم بجدية : هو سؤال انتى بتحبيه بجد ولا هو بالنسبة ليكى تعويض عن امك وابوكي
رنا : انااااا
ادم بعصبية : انطقي
رنا : أيوة بحبه وبعشقة كمان
ادم : ومستنية ايه
رنا : يعنى ايه
ادم : روحيله اوعى تسبيه يالا
شمس : بس يا ادم
ادم : بس انتى شمس
رنا : بس ادم انا تعبت كل شوية يظلمنى وروح اصالحة
ادم : لازم تكسبي الجولة صح العبيها صح حتى لو انتى الى غلطانه هو هيجي يصلحك روحى آخر مرة بعد كده انتى هتسفري
رنا : عندك حق انا هروحله
ادم : يالا
خرجت رنا بسرعة الى السيارة وتوجهت مع الحرس الى فيلا أدهم
بعد وصول رنا الى الفيلا توجهت إلى غرفة أدهم ووجدته يجلس يبكي بشدة فذهبت إليه وجلس على رجله وضمت رأسه الى صدرها وبكو الاثنين معا ضمها أدهم بشدة الى حضنة وحملها ونام بيها على السرير وهى بين احضانة وكان يمسكها بشدة خوفا لتكون سراب وتختفي
رنا : نام حبيبي انا هنا مش همشي وباست شفايفة بهدوء
أغمض أدهم عيونه ونام ونزلت ستائر الليل عليهم ولمع حبهم بين خطوط القمر ووقفت السماء عن نزول امطارها حزنا على حال هؤلاء العشاق
&&&&&&&&&&&&&&
يتبع


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-10-19, 05:32 PM   #30

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

أسيرة القيصر
الحلقة الثامنة و العشرون
********************
فى قصر الملك
**********
جلس الجميع امام بعضهم
مراد : ليه يا ادم خلتها تروح
ادم : انا عملت الصح رنا ذيها ذي روميساء
مراد بعصبية : انت متعرفش عمل فيها ايه وكل ده بسببه
أوس : انا فعلا كل مره بقف معاه بس المرة ديه مش هسيب اختى تدمر
ادم : يا جماعة لو كنتم ركزتم شوية بس فى عنيها كمان هتعرفو انها نظره ميت كاره الحياه انا اول مقولتلها تروح عنيها لمعت بالأمل
سليم : ادم عنده حق فى الكلام ده
سمر بعصبية : كل مرة يغلط وهى تصالح
شمس : انتم ايه بعد مقلها ورقة طلاقك هتوصلك عادى كده تروح تركع تحت رجليه
ادم : شمس انتى دكتورة وعارفة لما المريض بيبقي فى حالة إنهيار عصبي ممكن يموت نفسه عادى جدا
محسن : على فكرة ادم عمل الصح كان لازم يحصل كده
نجم الدين : رنا لازم تتكلم مع دكتور نفسي لازم ترجع ثقتها فى نفسها تانى
شريف : الله يرحمهم أهلها كانو كل حاجة فى حياتها
سليم : صح انا لما اتكلمت معاها عرفت ان عمى عاطف الله يرحمه مكنش بيخليها تخرج وهو كان كل حياتها
ماهي بعقل : على فكرة ادم عمل الصح فعلا لو مكنتش رنا راحت كنا خسرناها للأبد
عمار : كلام عمي نجم صح لازم رنا تشوف دكتور
ميرا : وان شاء الله بعد كده تفتكرو ممكن يعاملها كويس بالعكس ده هيضغط عليها وهيذيها اكتر من الأول وأقرب حاجة هيقولها انها قبلت على نفسها وعلى كرامتها كل حاجة بحجة انها بتحبة
سمر بعصبية : ملعون ابو ده حب الى يزل ويكسر مش يقوف ويشجع
استمر النقاش بين الجميع
ادم : بببببببس رنا الى في ايديها كل حاجة هى الوحيدة الى تقرر
منصور : صح بعد اذنكم يا جماعة احنا هنمشي
غادرت عائلة الكاشف وعائلة الاحمدي وفضل مراد واوس وميرا فقط
أوس : يالا ميرا اطلعي نامي
مراد : صح انا كمان هنام انا تعبان جدا
أوس : كده كده رنا مش هتيجي يالا نطلع ننام
صعد كل واحد الى غرفته ولكن توجه اوس وتؤضا وصلي ركعتين وناجه ربه
أوس : يا رب يا واحد يا قيوم يا غافر الذنوب ارحمنى وارحم عيلتى ونور بصيره اختى ووفقها متجرحش قلبها يا رب انت كريم وواسع الرحمة والمغفرة يا رب انا عبدك الفقير ارسل لي الفتلة التى ائتمنها على عرضي وشرفي واكرمنا بالى يهدي قلبنا ويرحمنا احنا عبيدك ارحمنا واغفرلنا ووفقنا الى ما تحب وترضاه
وأنهى صلاته وتوجه إلى المصحف وقرا شوية فيه وبعد كده ذهب فى ثبات عميق
&&&&&&&&&&&&&&&
حل الصباح وانتشرت أشعة الشمس فى أرجاء الكون تنير وتفيق الناس من عالم الأحلام
داعبت الشمس عيون رنا ولكن لم تستيقظ ودفنت وشها فى صدر أدهم
استيقظ أدهم ووجدها بجواره وشعرها مفرود بجوارها كأنها حورية من الجنة تنام بين احضانة فأخذ أدهم فى تقبيلها بهدوء شديد الى ان فتحت رنا عيونها ونظرت له ولكن ما العن النظره الخاوية من اى مشاعر
أدهم : رنا مالك وايه النظرة ديه
رنا وهى تبعد عنه : في ايه
أدهم بخوف : ليه النظره ديه
رنا : لا رد
أدهم : هو انتى زعلانة منى
قامت رنا من على السرير وأخذت تنظر ليه ببرود وبعد كده أطلقت ضحكة رنانة جدا فنظر إليها أدهم بزهول
رنا : زعلانة لا بجد اخس عليا اذاي ازعل منك انا غلطانة صح انا الى غلطانة اصل
أدهم : اهدي طيب
رنا بعصبية : متقوليش اهدي تانى ليه هو انا بشد فى شعري ولا بقطع هدومي انا زهقت كل شوية تشك فيا مرة مع الحارس ومرة تانية صور وانت ايه غبي مش بتفكر خالص يعنى كنت تحت ايدك وكان ممكن اغويك عادي جدا علشان ترحمنى من ضربك فيا بس انا عمري موقفت ادامك بشعري حتى يوم معرفت انا مراتك كانت بحته ورقة عرفى ولما لقيت بقى عندى اهل وشداد وافقت تكتب رسمى غير كده كنت هتخلينى خدامة صح مكان اكلي على الارض تحت رجليك ولو فكرت مرة وغلط الكرباك ينزل على جسمي ويقطعة وترمين فى البدروم مع الفران ولا تاكلنى فراولة بالغصب صح أنطق ايه لسانك راح فين اجل تشوف جسمي
قامت رنا بتقطيع فستانها وورته جسمها المقطع بسبب ضربه
رنا بدموع وقعدت على الارض : كفاية ورحمه امي وأبويا تعبت انت عاوز ايه لو بتحبنى بجد متازنيش بدل متفرحنى من يوم معرفتك وانت مجبتش ليا غير الدموع نفسي أفرح وانبسط عارف نفسي فمرة تيجي وتخدنى اتفسح معاك العب اهزر أضحك بس مش عاوزة حاجه تانى والله كل طلباتي صغيره وانت عارف انى بحبك وأنك امانى وحميتي سبت كل الناس ولجأت ليك انت وبس لكن انت كل الى عملته وبكل بساطه عاوز تطلقني تمام عاوز تطلق طلق انا تعبت والله تعبت
جلس أمامها أدهم واخذها بين احضانة تحت رفضها ولكن كان هو أقوى منها وضمها وفضل يهدي فيها
أدهم : شششششششش خلاص يا روحي أنا اسف والله العظيم بحبك اكتر من اي حاجة فى الدنيا
رنا بضعف : أدهم انا تعبت خالص لو هتبعد ابعد من غير جرح ولو هتفضل خليك بس بلاش تاذيني ونبي
أدهم : حاضر يا قلبي هتسافري امتي
رنا : بعد يومين
أدهم : خلاص يا روحي احنا هنفضل اليومين دول مع بعض تمام
رنا : الحب والحنية مش بتطلب
أدهم : انا اسف والله عمري مهزعلك تاني يالا نخرج
رنا : بس من غير زعيق وضرب
أدهم وهو يقبلها : حاضر يالا قومى خدي دش والبسي ماشي وانا هروح أليس فى أوضة اسر
رنا : ماشي
خرج ادهم وراح على أوضة اسر ووجده يجلس على طرف السرير فنظر ليه راح قعد جمبه
اسر : عاجبك الى هي فيه
أدهم : انا تعبت
اسر : صدقني لو عملت حاجة تانية هتخسرها وللابد
أدهم : اعمل ايه
اسر : هو سؤال وتجوبه بصراحة
أدهم : ايه هو
اسر : انت بتحب رنا ولا بتحاول تعوضها على الى عملته فيها
أدهم : ايه الغباء ده انا مش بحبها انا بعشقها
اسر : يبقى تعقل شوية رنا معايا بقلها 5 سنين محدش يقدر يتكلم كلمه واحده على ادابها واحترامها واخلقها عمري مشفتها واقفه مع شاب ولا بنت واظن كل المعلومات الى جمعها رجلتك بتاكد كده ورغد الله يرحمها بقي كانت بتكرهها علشان رنا أحسن منها فى كل حاجة اجمل منها اشطر منها متفوقه عنها فكان لازم تعمل كده وتاذيها حتى وهى عارفة انها خلاص بتموت كانت عوزة تاذيها والله انا معرفش رنا سامحتها اذاي رنا لما جات هنا وهى تعبانة كانت عوزاك انت وبس برغم الاذي الى عملته فيها بس حست معاك بالامان والدفأ اسمعنى انت طول عمرك أخويا وصاحبي وابن عمى وهى جات ملت فراغ كبير فى حياتك وحياتى انت وانا انحرمنا من الأم والأخت وهى عرفت تملي المكان ده بجدارة بسبب طبيتها وحنانها انت محتاج تستقر محتاج واحدة تشيل اسمك وعرضك وتحافظ عليه وعمرك كله لو فضلت تدور عليها مش هتلاقي غير رنا خليها بالنسبالك بنتك و حبيبتك و مراتك وليا أسرارك المفروض تفضل تدعي ربنا ليل ونهار أنه رزقك بواحدة ذي ديه روح يا خويا رجع الضحكة والسعادة تانى لقلبها ووشها انت لو كنت شفتها قبل كنت أهلها كان وشها بيضحك من غير حاجة وكان منور على طول رجع انا بتاعة زمان ذي مانت محتاجها هى كمان محتجاج خليها تسافر انا عمرها مهتخونك تفضل الموت على الخيانة
أدهم : انت كبرت أمتى وعقلت كده
اسر : يوم مرحت ليها وطلبت منها المساعدة فتحت عنيا على أعظم شي فى الدنيا ربنا والقرآن قدرت تخليني اعقل روح ليها وقدي معاها اليومين الى فضلين ليها فى مصر خليها هى الى ترجع ومتسفرش تانى انا بنحبك بجد
أدهم : شكرا اسر فعلا كنت محتاج حد يتكلم معايا كده انا عمري مهزعلها تانى
اسر : روحى بقي انا ورا شغل
انهي أدهم لبسه وتوجه إلى غرفته ووجد رنا لسه قاعده على السرير بالفستان
أدهم بذهول : ليه مبدلتيش الهدوم
رنا بكسوف : اصل يعني يعني
أدهم : في ايه
رنا : مش عارفة افتح السوسته بس
أدهم بضحكة : لفي وانا أفتحها
رنا : لا عاوزة زينب او دادة عفاف
أدهم بخبث : ليه بس اعتبرينى ذي جوزك عادى
رنا : أدهم ابعد و
قطع كلامها ايد أدهم وهي تضمها الى حضنه بشدة وجعل ظهرها امام صدرة وفتح سويته الفستان بالراحة ومشي ايده على طول ظهرها شديد البياض وناعم جدا تحت ايده فقبلها على طول ظهرها أصبحت رنا في دنيا غير الدنيا بسبب لمسات ادهم الرقيقة والناعمة وقبولاته الرومانسية على ظهرها وسمعت ادهم يتكلم وهو يضمها بشدة
أدهم : اسف يا قلبي
رنا : على ايه
أدهم : على ده ووضع ايده على جرح كان السبب فيه
مسك رنا الفستان ولفت وضمته لحضنها
رنا : خلاص بقي مش انتى هتعمل اي حاجة علشان تفرحني
أدهم وهى يضمها بشدة : جنيتي تامر وانا أنفذ
رنا : شيل ايدك
أدهم بخبث : ليه تعرفي انه ناعم اوى ذي بشرة الاطفال
رنا بكسوف : بس بقي
قام أدهم بتقبيلها بهدوء واصبحت ايده تسير على طول ظهرها وحملها ووضعها على السرير وحاول معاها ولاكن فاق على كف من انا على وجه وكانت تبكي فضمها الى احضانة واخذ يقبلها وبعد ذلك تركها وخرج برا الأوضة
توجهت رنا الى الحمام ووقفت امام المرايا ورات علامات أدهم فعلها على جسدها فتنهدت وأخذت دش وارتدت ملابسها وتؤضات وصل
وخرجت وجدت أدهم يجلس فى انتظارها مسك ايديها وخرجو
أدهم : بصي بقي اليومين دول بتوعي انا وبس
رنا : تمام
أدهم : تحيي تروحى فين بقي
رنا : اممممممم عوزة اروح الملاهى وعوزة العب وعوزة اكل وعوزة اعوم وعوزة اشتري هدوم وعوزة ايس كريم وعوزة غزل البنات وعوزة
أدهم : ببببس ايه هو انا خارج مع بنت اختى
رنا : خلاص روحنى اكل فى بتنا
أدهم وهو يقبل شفايفها : حاضر يا جنية هعمل كل حاجة جاهزة
رنا بفرحة : هااااااا طبعا جاهزة دومتى
أدهم : إذا فالنطلق
( نسبهم يفرحو شويه بقي )
&&&&&&&&&&&&&&
فى شركة a . M
************
وصل مراد ونزل من السيارة وتوجه الى الباب الآخر وفتحه ونزلت منه روميساء وتوجهو الى الشركة مع بعض تحت انظار الجميع ودخلو الى مكتبة
مراد : حبيبي هيعمل ايه دلوقتي
روميساء : عندي شغل كتير اوي
مراد وهو يقرب منها : خليكي معايا شوية
روميساء : لا ورايا مزانية وورايا كشف المرتبات وفي فلوس كتير معايا فى الخزنة لازم تتوزع على الموظفين و العمال و
قطع كلامها تقبيل مراد ليها على شفايفها ببوسة جميلة ورقيقة واستمر فيها الى ان قطع قبلته بسبب دخول السكرتيرة
السكرتيرة : مراد بيه الورق ده عاوز يتمضي و
مراد بعصبية : انتى مين اذلك تدخلى اتفضلي براااا
روميساء بدلع : براحة على نفسك ميرو
السكرتيرة : بس يا فندم انا خبط وحضرتك كنت مشغول مع ديه
مراد بغضب : اوعي تتكلمى كلمه زيادة عنها ويالا برااا
خرجت السكرتيرة وهى تسب وتلع
مراد بحب : اسف حبيبتي
روميساء : انا هروح مكتبي يالا سلام ومشيت
مراد هو يمسك ايدها ويشدها وقبلها على شفايفها
مراد : سلام يا قلبي وغمزلها
خرجت روميساء وتوجهت الى مكتبها وبعد مرور ساعتين طلبت السكرتيرة الدخول الى مراد فسمح ليها
السكرتيرة : مراد بيه
مراد : في ايه
السكرتيرة : مكتب الهندسة اختفى منه روسومات مهمه بتاعت المشروع الجديد وطلبو يطلبو الشرطة
مراد : تمام اطلبي الشرطة
بعد مرور بعد الوقت جاءت الشرطة وابتدي التحقيق وامرو بإلقاء القبض على المتهم الأول
خرج مراد وكان يتوجه الى المكتب الهندسي وفوجا لدخول ادم ومازن الشركة
ادم بغضب : ليه عملت كده
مراد باستغراب : عملت ايه
مازن : يعنى تامر بالقبض على روميساء وبتسال
مراد بذهول : روميساء اذاي
ادم : يعنى ايه اذاي والبوليس بيعمل ايه هنا
مراد : في ورق مشروع اختفى من المكتب الهندسي
مازن : ايه والي جاب الهندسة للمالية
مراد : معرفش
انطلق الثلاثة إلى مكتب روميساء ولقو الضابط بيحط الكلبشات فى ايديها
مراد بعصبية : انت اتجننت وخد روميساء فى حضنة
ادم : ممكن افهم فى ايه
الضابط : مراد بيه ادم بلاغ بسرقة مليون جنية كانو فى عهده الأستاذة
مراد : انت اهبل يعني مراتى وهتسرقنى
الضابط : والله ده الى حصل
مراد : انا طلبتكم علشان فى ورق مشروع اختفى من المكتب الهندسي
ادم : روميساء انتى رحتى فحته وسبتي الفلوس
روميساء : انا طلعت الفلوس وكنت بقسمها وبوزعها على الظروف وبعد كده بطنى وجعتنى اوى أفلت المكتب ورحت الحمام رجعت لقيت الفلوس مش موجودة والله العظيم
مراد : أهدى يا روحى فداكى مليارات الدنيا كلها وباس خدها
مازن : طيب هنعمل ايه
مراد ببرود : ولا حاجة خالص حضرة الضابط هيجي معايا المكتب وانتم كمان
غادر مراد وهو يمسك روميساء تحت كتفة بتملك ودخل بيها المكتب
الضابط : ممكن افهم مين الى سرق
مراد : حالا الكل هيعرف
توجه مراد الى شاشة التليفزيون وفتحها وشغل كاميرا مكتب روميساء وفعلا روميساء سابت الفلوس وراحت الحمام ودخل شخص وخد الفلوس وخرج وكانت المفاجا الكبري للجميع
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
يتبع


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 03:14 AM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.