آخر 10 مشاركات
لقاء الخريف / الكاتبة : طرماء و ثرثارة ، كاملة (الكاتـب : taman - )           »          جدران دافئة (2) .. سلسلة مشاعر صادقة (الكاتـب : كلبهار - )           »          ضلع قاصر *مميزة و مكتملة * (الكاتـب : أنشودة الندى - )           »          الدخيلة ... "مميزة & مكتملة" (الكاتـب : lossil - )           »          309 - نهر الذكريات - مارى ويبرلى - روايات احلامى (الكاتـب : samahss - )           »          دموع بلا خطايا (91) للكاتبة: لين جراهام ....كاملة.. (الكاتـب : *ايمي* - )           »          أنتَ جحيمي (82) للكاتبة المُبدعة: Just Faith *مميزة & مكتملة رابط معدل* (الكاتـب : Andalus - )           »          ✨الصالون الأدبي لرمضان 2024 ✨ (الكاتـب : رانو قنديل - )           »          كتاب رحلة الساق المعلقة من رأس العش إلى رأس الكوبرى (الكاتـب : ahmad2006771 - )           »          214 - العسل المر - لي ويلكنسون -حصـــــــــــرياً (الكاتـب : عنووود - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 09-04-19, 08:21 PM   #1

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
Rewitysmile25 أسيرة القيصر / للكاتبة نور الشمس ، مصرية






بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدلله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه أجمعين
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

نقدم لكم رواية

أسيرة القيصر
للكاتبة نور الشمس




قراءة ممتعة للجميع....







التعديل الأخير تم بواسطة لامارا ; 13-04-19 الساعة 04:42 PM
لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 26-09-19, 09:08 AM   #2

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته كيف حالك إن شاء الله دائما بخير ؟

نقدم لكم رواية أسيرة القيصر ، للكاتبة / نور الشمس




الشخصيات




أدهم المنشاوي ↙
شاب فى الثلاثين من عمرة يتيم منذو فترة مراهقتة هو القيصر يتحكم فى السوق في كل شئ اسمه علامة مسجلة يخافة الجميع يعشق ابن عمه واخوه الصغير


&&&&&&&&&&&&&&&

اسر المنشاوى ↙
شاب في بداية العشرينات طيب جدا وحنين يعتبر أدهم أخوه وابوة وكل شئ بالنسبة له يدرس فى كليه اقتصاد


&&&&&&&&&&&&&&

رنا الألفي ↙

فتاة جميلة وهادئة جدا فى العشرين من عمرها ايه من الأخلاق والاحترام
تدرس فى كلية اقتصاد
يتيمة وليس لها أصدقاء
يستحي إبليس من النظر إليها
تملك صوت عذب من يستمع إليه يذوب عشقا فى صاحبته


&&&&&&&&&&&&&&&

رغد المنياوى ↙
فتاة في العشرين من عمرها قمه من الوقاحة والاستهتار تكره رنا بشدة


&&&&&&&&&&&&&&&

عصام الجندي ↙
الذراع الأيمن لادهم المنشاوي وهو الحارس الخاص به ويعتبرة أدهم صديقة


&&&&&&&&&&&&&

سليم الاحمدى ↙
شاب فى الثلاثين من عمره يمتلك مجموعة شركات لقبة الرعد


&&&&&&&&&&&&&

عفاف محمد ↙
امرأة فى الأربعينات تعمل خادمة لدى أدهم ويحترمها جدا


&&&&&&&&&&&&&

شادى العجيبي ↙
شاب في العشرين يكره اسر وادهم بشده بسبب خلافات السوق


&&&&&&&&&&&&

باقى الشخصيات مع الفصول


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 26-09-19, 09:17 AM   #3

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

أسيرة القيصر
الحلقة الأولي

***********
تشرق الشمس على سماء مصرنا العزيزة تنير الشوارع لينتشر الناس سعيا على ارزاقهم والأطفال على مدارسهم ويحدث حركة فى كل مكان تنم على الحركة والنشاط
وها هي أشعة الشمس تداعب صاحبة الشعر البني الجميل و العيون الرومادية الجميلة والرموش الكثيفة وتجبرها على فتح عيونها حتى تلعب وتضحك معاها
توجهت إلى الحمام وتؤضات وصلت الشروق وذهبت إلى المطبخ لتجهز طعام الإفطار لها ولوالديها شعرت بيد على خصرها تحاوطها وتقبل شعرها
الرجل ↙ صباح الورد روني
رنا ↙ صباح الجمال تيفا
تيفا ↙ وحشتيني اوى روني
رنا ↙ وهي تقبل خدوده وانت كمان
صوت من وراهم ↙ بتخنى يا تيفا ومع مين مع روني
تيفا ↙ هو انا اقدر على زعلك يا قمر وغمزلها 😉
روني ↙ مالك بس شري هو انا غريبة
شري ↙ ومالو خديه مش عوزاه ومشيت
روني ↙ الحق يا تيفا الموزة زعلت
تيفا ↙ هروح اصالحها بقي
روني ↙ بلاش لعب انتم كبرتم
شري ↙ هى مين الى كبرت يا بت
تيفا ↙ امك افشتك أجري انا
روني ↙ تيفا تيفا بابا الراجل خلع وسبني
شري ↙ ردي هي مين الى كبرت
روني ببراءه ↙ القطة بتاعتي يا ماما كبرت
شري ↙ ماشي هعديها بمزاجي
روني ↙ حبيبتي يا شري
شري ↙ روحي يا قلب شري البسي علشان النهاردة اول يوم دراسة
روني ↙ وهى تنحني اوامرك يا جناب السلطانة
شري ↙ ربنا يخليكي ليا يا رب
روني ↙ اللهم امين هروح البس
&&&&&&&&&&&&
فى احدي قصور مصر
***************
صوت امراه ↙ اصحي يا حبيبي بقي
↙ يا اسر اصحي بقي
↙ هو كل يوم نفس الموال
↙ صباح الخير أدهم
اسر ↙ صباح الخير أدهم انا صاحي من بدري
المرأة ↙ ههههههههه لازم اجيب اسمه علشان تصحي
اسر ↙ صباح العسل على عيونك فوفا
فوفا ↙ صباح الورد يا بني يالا اصحي وانا هنزل أجهز الفطار
اسر ↙ تعالى نتجوز بقي دانا بحبك 😉😉
فوفا ↙ ومالو البس وأنزل واحنا هنجوز على طول
اسر ↙ قلبي يا ناس وتوجه إلى الحمام
&&&&&&&&&
في الأسفل
*********
فوفا ↙ صباح الخير أدهم
أدهم ↙ صباح النور داده عفاف فين البيه
اسر ↙ البيه شوبيك لوبيك اسر بين إيديك
أدهم ↙ هتروح الجامعة النهاردة
اسر ↙ ايوه هروح شويه وبعد كده هاجي على الشركة
أدهم ↙ قعدى يالا يا داده نفطر الواد ده مش هيسكت
عفاف ↙ اسو ده برحته خالص
اسر ↙ قلبي يا ناس
أدهم ↙ صح إلى يلاقي دلع وميدلعش يبقي حرام عليه
عفاف ↙ مالك بس يا بني
أدهم بدموع وهميه ↙ انتى عمالة تدلع اسر ودومي لا
عفاف ↙ خلاص دومي متزعلش
اسر ↙ بعتيني يا فوفا علشان خاطر دومي
عفاف ↙ لا انا الضغط عالى هروح اعمل قهوة احسن
أدهم بصدمة ↙ فوفا سبتنا
اسر ↙ وانا كمان هسيبك سلام
أدهم ↙ سلام حبيبي
غادر اسر الى الجامعة وتوجه أدهم أدهم الشركة
&&&&&&&&&&
شري ↙ يالا رنا
عاطف ↙ براحة عليها شوية
شرين ↙ حاضر براحة رنااااااااااا
رنا ↙ في ايه ماما
عاطف ↙ تعالى يالا افطري علشان ننزل سوا
رنا ↙ حاضر بابا
انتهي الافطار وغادرت رنا مع والدها هى الى الجامعة وهو الى العمل
&&&&&&&&&
في كلية الاقتصاد
*************
شادي ↙ عوزك تجيبي اسر أرض أرض
رغد ↙ اطمن مش كله بحسابه
شادي ↙ طبعا كله بحسابه
رغد ↙ تمام
شادي ↙ اوبااااا رنا الألفي وصلت عبقرينو
رغد بحقد ↙ نفسي اجيب مناخرها الارض
شادي بحده ↙ نخلص من اسر وبعد كده نفضي ليها
رغد ↙ ماشي يا شيدو سلام بقي اسر وصل
شادي ↙ سلام يا قلب شيدو
توجهت رغد الى اسر
رغد بدلع ↙ صباح الخير اسر
اسر بحب ↙ صباح العسل رغد وحشتيني اوي
رغد بدلع ↙ احنا لسه شيفين بعض من يومين
اسر ↙ خلاص بقي هشوفك كل يوم بقي 😉
رغد ↙ هتمشي امتي
اسر ↙ النهاردة بس همشي بسرعة وبعد كده وقت مالهانم تومر
رغد ↙ ماشي النهاردة سماح علشان انا كمان همشي بدري
اسر ↙ تعالى نجيب جدول المحاضرات
رغد ↙ روح انت وانا هجيب اكل وقهوة
اسر ↙ ماشي يا حب
توجه اسر الى مكان الجدول وتوجهت رغد الى الكافتريا
&&&&&&&&&&&&&&&
فى شركة القيصر
*************
وصل أدهم للشركة ونزل صبح على الكل وراح مكتبه
أدهم ↙ صباح الخير مروة
مروة ↙ صباح النور أدهم بيه
أدهم ↙ فى ايه النهاردة
مروة ↙ حضرتك لازم تسافر إيطاليا اول السبوع الجاي علشان الصفقة وفي شويه أوراق
أدهم ↙ مش عارف قلبي مقبوض من السفرية ديه ليه
مروة ↙ ليه يا فندم
أدهم ↙ مش عارف هو انا هفضل اد ايه هناك
مروة ↙ المفروض شهر على الأقل
أدهم 😥 ↙ تمام ربنا يستر بقي جهزى كل حاجة
مروة ↙ امر حضرتك بعد اذنك
أدهم ↙ اتفضلي
( مروة تعمل السكرتيرا الشخصية لادهم ومخطوبة لعصام الحارس الشخصي لادهم )
&&&&&&&&&&&&&
في الجامعة
**********
ذهب اسر الى الكافيتريا لمقابلة رغد
اسر ↙ القهوة جات فى وقتها
رغد ↙ اشرب يا قلبي
اسر ↙ شكرا يا احلى بنوتة فى الدنيا
شرب اسر القهوة وسترخا جدا
بعد مرور وقت غادرة رنا الجامعة وذهبت الى البيت
وغادر اسر الى الشركة
&&&&&&&&&&&
مر أسبوع على أصدقائنا بدون جديد وها قد جاء موعد سفر أدهم أدهم ايطاليا
أدهم ↙ اسر خلي بالك من نفسك
عفاف ↙ مالك يا بني
أدهم ↙ مش عارف قلبي مقبوض اوى
اسر ↙ متخفش يا دومي
أدهم ↙ لو مش هخاف عليك هخاف على مين
عفاف ↙ ربنا يخليكم لبعض يا رب
عصام ↙ أدهم بيه يالا معاد الطيارة
أدهم ↙ تمام يالا لا إله الا الله
اسر وعفاف ↙ محمد رسول الله
غادر أدهم الى المطار وتوجه اسر الى الجامعة
&&&&&&&&&&&
فى الجامعة
*********
كان الجميع فى المحاضرة ووصل مكالمة الى رنا من تليفون والدها ولكن لم تجيب وبعد دقائق وصل رسالة ليها من تليفون والدها يعلموها بتعبه
الدكتور ↙ رنا سيبي التليفون وركزى معايا
رنا ↙ اسفة يا دكتور بس وصلتلي رسالة ان بابا تعب وفى المستشفي
الدكتور ↙ لا حولى ولا قوه الى بالله روحي يا بنتي شوفيه
رنا ↙ شكرا يا دكتور وغادرت
&&&&&&&&&&&
وصلت رنا الى المستشفي وتوجهت إلى غرفة والدها بعد علمها برقمها
رنا ↙ عم توفيق مالا بابا
توفيق ↙ متخفيش يا بنتي زمان الدكتور خارج دلوقتي
رنا ↙ يا رب استرها علينا
بعد فترة خرج الدكتور وشاهد ملاك أمامه
رنا ↙ دكتور بابا مالو
الدكتور ↙ هو ولدك ده
رنا ↙ ايوه والله
الدكتور ↙ اكيد لازم يجيب القمر ده
رنا ↙ دكتور بابا فيه ايه
الدكتور ↙ تعالى معايا
وذهبو الى مكتبه
رنا ↙ هو فيه ايه
الدكتور بعمليه ↙ بصي يا أستاذة والدك عنده سرطان وفى المرحلة متأخرة
رنا ↙ ايه بابا 😢😢😢😢😢
الدكتور ↙ وحدي الله هو محتاجك جمبه
رنا ↙ شكرا يا دكتور لله الأمر من قبل ومن بعد الحمد لله
الدكتور ↙ فعلا ملاك
رنا ↙ هو هيخرج امتي
الدكتور ↙ النهاردة و حابه
رنا ↙ شكرا يا دكتور بس هو عرف
الدكتور ↙ لا لسه هيفوق ونقوله
رنا ↙ لا مش هيعرف هنقوله ان الضغط نزل والسكر مرتفع ولازم الراحة فى البيت وانا هتصرف
الدكتور ↙ والعلاج
رنا ↙ اكيد كله بالانجليزي وانا هدوله متخفش
الدكتور ↙ تمام إلى انتى عوزاه
رنا ↙ شكرا بعد اذنك وذهبت الى غرفة ابوها
دخلت لقت الممرضة بتعاكس ابوها
رنا ↙ احم احم نحن هنا
عاطف ↙ تعالى يا حبيبتي
الممرضة ↙ ماشاء الله هى ديه بنتك يا حاج
رنا ↙ ايوه انا بنته
الممرضة ↙ تبارك الخلاق هو حلو فأكيد لازم يجيب بنت قمر كده
الدكتور ↙ اول مرة تقولي حاجة صح
رنا بوجه احمر من الكسوف ↙ شكرا يا دكتور
عاطف ↙ مهي حلوه لمها
الدكتور ↙ نسمع كلام الأستاذة بقي فى العلاج ماشي
عاطف ↙ ماشي يا دكتور
الدكتور ↙ حضرتك هتخرج دلوقتى ولازم تسمع كلام القمر بتاعك
عاطف ↙ حاضر يا بني
خرج الدكتور وجهزت رنا ملابس ابوها وخرجو من المستشفي وتوجه إلى البيت
نزلت رنا الى الصيدليه علشان تجيب العلاج وقابلت الحاج سعيد
رنا ↙ السلامه عليكم يا عمو سعيد
الحاج سعيد ↙ مالو ابوكي يا بنتي
رنا ↙ تعبان شوية يا عمو هو انا ممكن اطلب منك طلب
الحاج سعيد ↙ امري يا بنتي
رنا ↙ انت عارف ان في أوضة فاضية فى الشقة عوزة اجيب الولاد واديهم دروس ممكن
الحاج سعيد ↙ ومالو يا بنتي اعملى الى انا عوزاه
رنا ↙ شكرا جدا يا عمو
الحاج سعيد ↙ يالا اطلعي وانا هكلم خالتك ام محمود وهخليها تلملك العيال كلها بتاعة الشارع
رنا ↙ شكرا بعد اذنك
صعدت رنا الى الشقة ولقت امها بتاكل ابوها توجهت ليهم وفضلت يضحكو شوية وخد ابوها العلاج ونام وتوجهت رنا الى اوضتها وبتدت فى مناجاة ربها
وبالفعل فى اليوم التالى نزلت ام محمود ليها وقالتلها انها أنفقت مع كذا عيل علشان موضوع الدروس
مر حوالى أسبوعين
ما بين دراسة رنا فى الجامعة وشغلها مع الأطفال
اما اسر فأصبحت المخدرات تجري فى دمائه على خفيف
استيقظ أهل منطقة القلعة على مأساة هزت قلوبهم وهو وفاة الحاج عاطف والد رنا وأمام الزاوية التى يتجمع فيها الناس للصلاة وقف شباب ورجال المنطقة حتى يحملو جثمان الحاج عاطف وذهبو بيه الى المقابر وفى الليل تم إنشاء صوان عزاء له مجاملة من اهل المنطقة لحبهم الشديد للحاج عاطف
وتوجهت النساء إلى المنزل لتقديم العزاء للحاجة شرين وابنتها رنا
اخذت رنا فى تلاوة آيات الذكر الحكيم على مسمع من الجميع
&&&&&&&&&&&&&&&
مر أسبوع على حالة الوفاة وفي صباح اليوم جديد توجهت شرين الى أوضة بنتها
شرين ↙ يالا علشان تروحي الجامعة
رنا ↙ مليش نفس
شرين ↙ هى كلمة واحدة انتى هتروحي الجامعة وتكملي تعليم العيال مفهوم
رنا ↙ حاضر يا ماما
توجهت رنا الى الجامعة ودخلت إلى المحاضرة
الدكتور ↙ حمدلله على السلامة يا رنا
رنا ↙ اسفة دكتور بس حصل ظروف
الدكتور ↙ مالك يا بنتي
رنا ↙ والدى تعيش انتى
الدكتور ↙ البقاء لله يا بنتي
رنا ↙ ونعمة بالله
الدكتور ↙ لو عوزتى اي حاجة انا موجود يا بنتي
رنا ↙ شكرا يا دكتور
بعد انتهاء المحاضرة توجهت إلى الكافتيريا وجلست على إحدى الترابيزات
رغد ↙ اهلا اهلا يا رنا هانم
رنا ↙ مين حضرتك
رغد ↙ انا رغد المنياوي
رنا ↙ تحت امرك في حاجة
رغد بحقد ↙ حبيت اقولك البقاء لله ويالا أهو ريح
رنا ↙ شكرا يا انسة والموت مش بيتفرح فيه
رغد ↙ انتى حيوانة يا بتاعة انتى
رنا ↙ بعد اذنك
ذهب اسر بسرعة الى رغد
اسر ↙ بس يا رغد انتى بتعزي ولا بتشمتي
رغد ↙ عادي يا اسر
رنا ↙ بعد اذنكم ومشيت
اسر بعصبية ↙ خلصنا رغد اه
رغد ↙ مالك يا حبيبي
اسر ↙ دماغي بتوجعني أوي
رغد ↙ انا معايا برشام جميلة
اسر ↙ هاتي بسرعة
رغد ↙ حد اتنين بس وخلى باقي الشريط معاك
اسر ↙ شكرا حبيبتي
غادرت رنا الجامعة وذهبت الى منزلها
وتوجه اسر الى المنزل وكانت دماغة أصبحت اهدي شوية
مرت الايام والليالي وفات شهر على وفاة والد رنا وفى صباح يوم جديد استيقظ اهلى منطقة القلعة على مأساة اخري وهى وفاة الحاجة شرين

&&&&&&&&&&&

يتبع
هل تستمر الأحزان ؟
هل يأتي الفرح بعد الحزن ؟
هل يعلم اسر بتعاطيه المخدرات ؟
ما هو موقف أدهم ؟


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 27-09-19, 12:19 PM   #4

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

أسيرة القيصر
الحلقة الثانية
**********



مر أسبوع على وفاة الحاجة شرين وكان حال الناس في حزن على تلك الصغيرة الجميلة وكان الكل مستغرب قوتها وصلابتها ولكن لما لا تكون بهذه القوة وهي تشكر ربها على كل شئ توجهت زوجه الحاج سعيد إليها
عند رنا كانت تجلس على سريرها وتقرأ القرآن بصوتها العذب والناعم وكانت في قمة من الهدوء والسكينة
سمعت صوت الباب صدقت وتوجهت لتفتح بعد علمها بأنها الخالة ام محمود
رنا ↙ اهلا خالتي
ام محمود ↙ اذيك يا بنتي
رنا ↙ الحمد لله
ام محمود ↙ بصي بقي انا مش هزوق الكلام انتى لازم تنزلي تروحي الجامعة وترجعي تذاكري للعيال
رنا ↙ بس يا خالتي
ام محمود ↙ ايه هتحرمي امك وابوكى من حلمهم انك تبقي أستاذة جامعة اعملى حسابك بكرا الصبح هترجعي الجامعة مفهوم
رنا ↙ حاضر الصبح هكون فى الجامعة أي أوامر تانية
ام محمود ↙ ميامرش عليك ظالم يا بنتي انا همشي وانتى خشي ذاكري شوية مفهوم
رنا ↙ مفهوم يا فندم
ام محمود ↙ هههه ربنا يفرح قلبك يا رب
غادرت ام محمود ودخلت رنا تذاكر علشان حلم أهلها فضلت تذاكر لغاية متعبت ونامت
&&&&&&&&&&&&
فى ايطاليا
*********
انتهي أدهم من الاجتماعات والصفقة وكان قلبه مقبوض بشدة اتصل على أسر
أدهم ↙ اسو حبيبي اخبارك ايه
اسر بتوهان ↙ عال العال يا كوتش
أدهم ↙ انت فين يا ابني
اسر ↙ انا لسه راجع البيت ليه
أدهم بصدمة ↙ دلوقتي الساعة بقت 2 الصبح
اسر ↙ في ايه يا ادهم كنت مع اصحابي
ادام بهدوء ↙ انا مقصدش اسر خلاص روح نام وأول ما تصحى كلمني
اسر ↙ تمام سلام
أدهم ↙ انا قلبي مش مطمن ربنا يستر يالا فاضل أسبوع ورجع مصر كده فاضل بس مقابلة
سليم الأحمدي ورجع اظبطك تانى
غادر ادهم مقر الشركة وذهب الى منزلة
&&&&&&&&&&&&
فى الجامعة
**********
عادت رنا الى الجامعة وذهبت إلى مكتب الدكتور وخبطت ودخلت
رنا ↙ السلام عليكم
الدكتور ↙ وعليكم السلام اهلا رنا هانم
رنا ↙ اسفة يا دكتور على الغياب بس ولدتي توفت من أسبوع
الدكتور ↙ لا اله الا الله البقاء لله يا بنتي
رنا ↙ ونعمة بالله
الدكتور↙ بصي يا بنتي لو عوزة شرح المحاضرات الى فاتت انا معاكي
رنا ↙ شكرا يا دكتور
الدكتور ↙ العفو يا بنتي
رنا ↙ بعد اذنك عندى محاضرة
الدكتور ↙ اتفضلي يا بنتي
دخلت رنا المدرج واجلست مكانها وبعد انتهاء المحاضرة توجه إليها بنت وسالتها عن سبب غيابها
وعلمت بوفاة والدتها وأعطت لها كشكول المحاضرات على وعد بارجاعة غدا
ذهبت رنا الى الحمام وهناك سمعت حوار بين رغد وبنت أخري
رغد ↙ خلاص اسر بقي مدمن رسمي
البنت↙ دانتى شطانة هو مش حبيبك
رغد ↙ فلوس شادي اجمل
البنت ↙ يا باي منك المهم هتعملى ايه مع أسر
رغد ↙ اهو موجود وبستفيد منه
البنت ↙ تمام يالا بينا
رغد↙ يالا
غادرت رغد والبنت وخرجت رنا من الحمام حزينة على حال هذا الشاب وتوجهت إلى المكتبة حتى تستعير بعض الكتب الازمه
&&&&&&&&&&
وصل اسر للجامعة وكان في حالة صعبة وتوجه إلى رغد حتى يحصل على مخدر ولكن قابل إحدى الدكاترا وأمره بالبحث عن رنا الألفي وتعويض الفترة الماضية نظرا لعدم حضوره
ذهب اسر الأول إلى رغد وحصل منها على المخدرات وبعد أن استعان تركيزه سأل أحد البنات على رنا الألفي وعلم مكانها فى المكتبة وذهب اليها وأخذ في البحث عنها حتى عثر عليها وذهب اليها
اسر ↙ انسة رنا الالفي
رنا ↙ ايوة انا رنا خير
اسر بابتسامة ↙ انا اسر المنشاوي
رنا ↙ اهلا وسهلا تحت امرك
اسر↙ كنت حابب كشكول محاضرات مادة المحاسبة
رنا ↙ في الحقيقة مش معايا النهاردة
اسر ↙ طيب لو سمحتي ممكن تجبيه معاكى بكرا
رنا ↙ ليه يا فندم
اسر ↙ كنت عاوز اصورة وكل الجامعة عارفة انك عبقرية ومش بتغيبي
رنا ↙ تحت امرك بكرا ان شاء الله هجيبه
اسر ↙ شكرا جدا بعد اذنك
رنا ↙ هو انت كويس
اسر↙ باستغراب ايوه ليه
رنا ↙ لا مفيش
اسر↙ بعد اذنك
رنا ↙ اتفضل
غادر اسر وتنهدت رنا بحرقة على حال هذا الشاب الذي يضيع مستقبلة بسبب شوية حاقدين ودعت ربها ان ينير طريقها للصالح ومر الوقت وغادرت الجامعة ووصلت إلى المنزل وجاء إليها الأطفال وأعطت لهم الدروس وغادرو وتوجهت إلى مذاكرتها وبعد انتهائها منها تؤضات وصلت القيام ودعت ربنا ان يوفقها فى أخبار اسر الحقيقة وذهبت الى النوم
&&&&&&&&&&
فى الصباح استيقظت رنا وعزمت أمرها علي قول الحقيقة لأسر وتوضات وصلت وتوجهت إلى الجامعة
وصلت وحضرت المحاضرة وتوجهت إلى المكتبة وبعد قليل وصل اسر وذهب اليها
اسر ↙ صباح الخير
رنا ↙ صباح النور
اسر ↙ هو انا عطلتك
رنا ↙ لا عادى هو انا ينفع اتكلم معاك فى حاجة بس من غير عصبية
اسر ↙ طبعا اتفضلي
رنا ↙ بص انا عارفة انك ساعات بتحس بوجع شديد فى دماغك وجسمك بيوجعك صح
اسر ↙ صح بس انتي عرفتي اذاي
رنا ↙ بس انت بتاخد مخدرات من فترة
اسر ↙ انتي بتقولى ايه
رنا ↙ من فضلك اسمع للاخر
اسر ↙ اتفضلي
رنا ↙ انا من يومين سمعت رغد وهى بتحكي لبنت انها تعطيك حبوب مخدرة وبتحط مخدرات فى القهوة وانت بايت مدمن وهى متفقة مع واحد اسمه شادي
اسر بصدمه ↙ شادي ايه
رنا ↙ معرفش بس هي بتاخد منك ومنه فلوس كتير
اسر ↙ شكرا اوي
رنا ↙ اصبر انت هتعمل ايه
اسر ↙ لازم اعرف الحقيقة سلام
غادر اسر وتجه الى مكان رغد وللأسف سمعها وهى بتتكلم مع شادي راح خد عربيتة وفضل يلف وبعد شوية رجع الجامعة وراح المكتبة مرة تانية لقي رنا لسه قاعدة
اسر ↙ انا تعبت انا سمعتها وهي بتتكلم مع شادي بس انا دماغي هتنفجر اعمل ايه اروح اشتري مخدرات يعني
رنا ↙ بص اسر انا مش دكتور احكي لولدك
اسر ↙ الله يرحمه هو وأمي
رنا ↙ طيب معدكش حد يقف معاك الفترة إلى جاية
اسر ↙ عندى ابن عمى وذي اخويا هو الى رباني من زمان
رنا ↙ تمام جدا روح قوله وهو اكيد هيساعدك
اسر بتعب ↙ بس هو مسافر وهيجي الاسبوع الجاي
رنا ↙ بس انا مش دكتورة بس انا عندي علاج اكيد هيريحك شوية
اسر ↙ قولي يمكن يريحني
رنا ↙ القرآن والصلاة اول ماتحس بالتعب صلي وقراء القرآن
اسر ↙ هو انا ينفع اكلمك فى اي وقت
رنا ↙ بص انا مش النوع ده
اسر بتعب ↙ والله مقصد حاجة وحشه كل الى عاوزة انك تعتبريني اخوكى ممكن
رنا ↙ اكيد شئ يشرفني انك تبقي أخويا
اسر ↙ تمام هاتي رقمك وانا هرن عليكي
رنا ↙ تمام
تم تبادل أرقام التليفونات وذهب كل منهم و منزله
اصبح هذا الاسبوع تعب شديد على اسر وبفضل رنا كان بيستحمل
&&&&&&&&&&&&&
مر الاسبوع ووصل أدهم الى مصر وتوجه مباشرا الى الفيلا حتى يطمان على اسر ووجده نايم ويتألم من شده المرض
أدهم ↙ اسر حبيبي مالك
اسر ↙ حمدلله على السلامه ادهم
أدهم ↙ مالك وايه العرق ده كله
اسر ↙ بص انا هقوم اخد دش وانت كمان وتنزل نأكل مع بعض وهقولك كل حاجة
أدهم بستسلام ↙ تمام قوم يالا
توجه ادهم الى غرفته و توجه اسر الى الحمام وبعد فترة نزلو الاتنين تحت
عفاف ↙ والله فيك الخير يا أدهم الواد ده مبقاش يأكل ذي الأول
أدهم ↙ مالك اسر
اسر ↙ بعد الاكل ممكن
أدهم بعصبية ↙ حاضر يا اسر
انتهي الاكل وذهب ادهم وأسر الى غرفة المكتب
اسر ↙ الحكاية ابتدت لما شفت بنت وحبيتها أوي وفضلت معاها طول الفترة الى فاتت بس عرفت انها مش بتحبني ورسمه عليا الحب علشان الفلوس ولعبة من شادي العجيبي
أدهم ↙ فى ستين داهيه ليه عامل في نفسك كده
اسر بتعب ↙ علشان هما اتفقو يخلوني مدمن مخدرات
أدهم ↙ ايه اذاي وانت كويس
اسر ↙ لا انا فعلا بقيت مدمن كانو بيحطو برشام ليا فى القهوة أو العصير او الاكل
أدهم ↙ انت لازم تروح لدكتور حالا
اسر بتعب ↙ اسمعنى بس انا كويس لغاية دلوقتي
أدهم ↙ انا هتصل على الدكتور
اسر ↙ لا احنا مش ضمنين هنا
أدهم ↙ يبقي انت لازم تسافر تتعالج برا
عفاف بدموع ↙ انا هسافر معاه مش هسيبه لوحده
أدهم ↙ تمام بكرا الصبح هتكونو بايطاليا
اسر ↙ أدهم انا اسف اوى حقك عليا
أدهم بدموع ↙ انت إبني واخويا وابن عمي احنا ملناش غير بعد
اسر ↙ شكرا وعلى فكرة يوم مرجع ليك عندي عروسة جميلة جدا ومحترمة اوى ربنا يجمعك بيها على خير
أدهم ↙ وحيات الشدة إلى انت فيها لانتقم من البنت ديه وابن الكلب شادي على الى عملوه فيك ومبقاش القيصر الى ورجعت حقك وخليها تركع تحت رجلك
اسر ↙ انا عاوز انام جامبك النهاردة ممكن
أدهم ↙ اكيد تعالى
صعدو الى الأعلى ونامو جنب بعض حتى الصباح استيقظ أدهم وجهز نفسة وأسر كمان جهز نفسه ونزلو تحت لقو عفاف مجهزة نفسها توجهو الى المطار فى سريا تامه وانطلقو الى إيطاليا
بعد وصولهم توجهو الى احدي المصحات العلاجية وتم تجهيز غرفة لاسر واستمر عمل التحاليل الطبيه له وعرفو انه فى احدي المراحل الأولى واحتمال استمرار فترة العلاج من شهرين و اربع شهور وذهب الدكتور وتركهم
أدهم ↙ خليك جامد ماشي
اسر ↙ اسف ادهم انا السبب فى الى انت فيه
أدهم ↙ بس يا حمار انت أخويا والله لجبلك حقك
اسر ↙ بس السنة ديه مش هكملها
أدهم ↙ ايه رايك تخدها من هنا
اسر بجد
أدهم ↙ جد الجد انا ادهم المنشاوي يالا
اسر ↙ الله عليك يا كبير
أدهم بحب ↙ ربنا يخليك ليا
عفاف ↙ يا سلام عمال تحب فى ادهم وانا موجودة
اسر ↙ انتى الحب يا فوفا
أدهم ↙ انا هنقل ورقك هنا وهتروح على الامتحان
اسر ↙ اشطا عليك
أدهم ↙ بقيت بيئه اوى
اسر بدلع ↙ اخس عليك يا دومي
أدهم ↙ انا لازم ارجع مصر دلوقتي عاوز حاجة
اسر ↙ سلامتك يا حبيبي
أدهم ↙ ابعد عن الممرضات أصلهم حلوين اوى
اسر بتعب ↙ عسل عليك اخوك موز الموز
أدهم ↙ ههههههههه تمام حبيبي
غادر ادهم ايطاليا على وعد الانتقام من الكل



&&&&&&&&&&&&&&&

يتبع


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 27-09-19, 12:21 PM   #5

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

أسيرة القيصر
الحلقة الثالثة
**********

عاد ادهم من ايطاليا وتوجه إلى الشركة فور وصولة واجتمع مع أعضاء الشركة
أدهم : اسبوع واحد وشركات العجيبي لازم تتمحي من السوق مفهوم
الكل : مفهوم يا فندم
عصام : أدهم بيه عاوز حضرتك
أدهم : خير
عصام : انا عرفت من مصدر موثوق منه ان منصور العجيبي داخل مناقصة كبيرة جدا وحاطت فيها كل فلوسة
أدهم بشر : كده عال العال وامتى المناقصة
عصام : بعد ثلاثة أيام
أدهم : اتصلي على سليم الاحمدي
مروة : تحت امرك يا فندم
وبالفعل أجرت مروة الاتصال وأعطت السماعة إلى أدهم
أدهم : سليم بيه اذيك
سليم : اهلا وسهلا أدهم بيه
أدهم : محتاجك فى خدمة ممكن
سليم : انا تحت أمر القيصر
أدهم : هو ده العشم يا رعد
سليم : تعالى اشرب القهوة معايا او اجي انا
أدهم : لا مش هينفع دلوقتي اهم حاجة عاوزك تسمع الكلام ده كويس
سليم : فى ايه خوفتني عليك يا صحبي
أدهم : شركات العجيبي
سليم : مالها
أدهم : عوزها تبقي ملكنا انا وانت
سليم : علم وجاي التنفيذ
أدهم : مش هتسال ليه
سليم : وقت متعوز تحكي هتحكي هي مش اول مرة
أدهم : تمام وأكيد هنتقابل بس مش دلوقتي
سليم : انا فى الخدمة عاوز الموضوع يخلص امتي
أدهم : ابتدي من النهاردة
سليم : تمام سلام دلوقتي وكل شئ هيكون ذي مانتا عاوز
أدهم : سلام
سليم : سلام
افقل أدهم مع سليم ووجه كلامه لعصام
أدهم : عصام عاوز شادي عندي النهاردة
عصام : امر حضرتك هتشوفة فين
أدهم : لا عاوزك انت والرجالة توضبوة على الآخر مش عاوزه ينفع لحاجة مفهوم
عصام : مفهوم سيدك
أدهم : مش عاوز تعرف ليه
عصام : لما تعوز تتكلم هتتكلم
أدهم بتنهيدة : ابن الكلب أجر واحدة وخلها تدي مخدرات لأسر
عصام : ايه وهو فين دلوقتي لازم يتعالج
أدهم : هو فعلا سافر يتعالج
عصام : ومين بنت الكلب الى عملت كده
أدهم : معرفش بس لازم اعرف والله لخليها تتمني الموت متلقهوش
عصام : تمام انا هخلص كل حاجة سلام
أدهم : سلام
غادر عصام مع رجالة وتوجهو الى الجامعة واخذو شادي من وسط أصحابه ذي الخروف 🐏🐏
علمت رغد بما حدث لشادي وخافت بشدة على نفسها أخذت تفكر وتفكر حتى شافت رنا تمر أمامها
رغد فى نفسها : والله وجيتي تحت أيدي يا روني لو مكنتش عجلت بموتك مبقاش انا رغد المنياوي
توجهت رغد الى سيارتها وتوجهت الى شركة المنشاوي وكانت فى حالة من النهيار وطلبت مقابلة أدهم المنشاوي
توجهت مروة الى مكتب أدهم
مروة : أدهم بيه في بنت برا وعوزة تقابل حضرتك ضروري
أدهم : مليش مزاج أقابل حد اديها معاد بعدين
مروة : امر حضرتك
خرجت مروة لرغد
مروة : أدهم بيه مش فاضي دلوقتي
رغد بدموع : انا لازم اشوف أدهم
وبصوت عالى : أدهم أدهم أدهم
خرج أدهم على الصوت وصعق فيها
رغد : أدهم من فضلك عوزاك ضروري
أدهم : انا معرفكيش يالا برا
رغد بدموع : أدهم الحق اسر هيضيع مننا
أدهم : تقصدي ايه
رغد : مينفعش هنا ممكن ندخل جوه
أدهم : تعالى
دخل أدهم ورغد المكتب وهى فى حالة من الانهيار الشديد فطلب أدهم ليها عصير 🍹🍹
بعد قليل هديد رغد
أدهم : بقيتي كويسة
رغد : مش مهم انا المهم اسر
أدهم : وانتى تعرفي اسر منين
رغد : بصراحة انا بحبه اوى بس هو بيضيع بسبب واحدة زبالة
أدهم : هي مين
رغد : اوعدنى الأول انك مش هتاذيها
أدهم بعصبية : انطقي بقي
رغد بدموع : انت بتذعقلي ليه الحق عليا انى خايفة على اسر
أدهم : معلش بس انا خايف عليه وخلاص يا ستي اوعدك مش هاذيها تمام كده
رغد : ايوه تمام
أدهم : ها اسمها ايه وأسر بيضيع اذاي
رغد : اسمها رنا وهى بتدي اسر ممممممممم
أدهم : مخدرات صح
رغد بصدمة : يعنى انت كنت عارف وسايبها تضيعة
أدهم : انا لسه عارف امبارح واتصرفت
رغد بدموع : الحمد لله الحمد لله يا رب اسر يرجع بخير ليا اقصد ليك
أدهم بضحكة : باين عليكي بتحبية اوى
رغد بهيام : انا اتعديد مرحلة الحب انا بعشقة بس هو مش حاسس بيا كل همه رنا وبس
أدهم : اسمها رنا ايه
رغد : كل المعروف عنها في الجامعة انها رنا الألفي
أدهم بتوعد : رنا الألفي تمام اوى
رغد بتوتر : انت وعدتني متاذبهاش صح
أدهم : روحي انتى على بيتك وكلها شوية وان شاء الله اسر يخف وعارفوه انك الوحيدة إلى وقفتي معانا فى محنته ديه وهخليه يعرف مشاعرك ليه
رغد بتوتر : ممكن بس ماتعرفهوش حاجة دلوقتي لغاية مايرجع بالسلامه
أدهم : مالك خايفة ليه كده
رغد بدموع : مش عوزاه يفتكر انى بعمل كده شفقة لأنه رفض حبي ليه قبل كده
أدهم : ولا يهمك وعندك حق مش لازم يعرف حاجة
رغد بامتنان : شكرا جدا أدهم بعد اذنك انا همشي بس لو عوزت اعرف أخبار عن اسر اعمل ايه
أدهم : اطمني اسر فى مكان امين اوى وكلها فترة وهيرجع لينا كلنا ماشي وغمزلها 😉😉😉
رغد : بلاش تكسفني انا اعتبرتك اخويا وحكتلك بكل صراحة
أدهم وهو يطبطب عليها : انا بهزر وأكيد ليا الشرف انك تعتبرينى اخوكى
رغد بامتنان : شكرا أدهم سلام انا
أدهم : سلام
غادرت رغد واتصل أدهم على عصام
أدهم : عصام انت فين
عصام : مع الرجالة بيوضبو شادي
أدهم : سيب الرجالة معاه وتعالى على البيت بسرعة
عصام : فى حاجة مهمة
أدهم : شكل ربنا بيحبنا الحيوانه المتفقة مع شادي عرفتها
عصام : تمام مسافة الطريق واكون عندك
أدهم : تمام سلام
توجه أدهم الى المنزل وذهب عصام الى هناك أيضا
وصل عصام وسال عن أدهم ودخله المكتب
عصام : خير هى مين البنت ديه
أدهم : اسمها رنا الألفي ومع اسر فى الجامعة عوزك تروح وتجبلي كل المعلومات عنها
عصام : بكرا كل المعلومات هتكون عندك
أدهم : تمام عملت ايه فى الحيوان التاني
عصام : مبقاش ينفع لحاجة خالص
أدهم : تمام انا هطلع انام وانت كمان روح نام وبكرا هات المعلومات
عصام : تمام تصبح على خير وغادر
صعد أدهم الى غرفته وتوجه الى الحمام وتؤضا وصلي وذهب الى النوم العميق بعد أن اتصل على عفاف اطمأن على اسر
&&&&&&&&&&&&&
فى صباح يوم جديد بكت السماء حزنا على ملاكها الرقيق والناعم غابت الشمس وكان نهار ملبد بالغيوم والحزن كانهم يعلمون مسير صديقتهم الصغيرة ومدللتهم الجميلة
استيقظت رنا وادت فروضها وتوجهت الى الجامعة
&&&&&&&&&&&&&
توجه عصام الى جامعة الاقتصاد وذهب الى شئون الطلبة وبالفلوس عرف عنوان رنا
ارسل عصام احدي الرجال الى مكان سكانها وجمع المعلومات عنها
توجه عصام وبتد يسأل عنها ولاكن فوجا بكمية الكلام الكويس عليها وكم هي محترمة وملتزمة ومتفوقة فى دراستها وكان اراي الجميع بحصولها على إمتياز مع مرتبة الشرف وتعينها معيدة فى الجامعة
وآخرون ابتدو يحكو كلام مزيف وأنها على علاقة بأسر الشناوي وأنهم بيحبو بعض وعلاقتهم متطورة جدا ومن الممكن انها تخطت مرحلة الحب البري
غادر عصام بعد وقوع عيونة على رنا وراها كم هي جميلة وبريئه وذهب الى الشركة
بعد قليل وصل الحارس المكلف بجمع المعلومات عنها فى مكان منزلها واخذ عصام المعلومات وذهب الى مكتب أدهم وخبط ودخل
عصام : أدهم بيه كل المعلومات عن رنا الألفي
أدهم : تمام روح انت
عصام : عاوز اقول حاجة
أدهم : قول
عصام : البنت مشكلها ليها فى المخدرات الكلام ده البنت اخلقها عاليه جدا وبصراحة جميلة جدا
أدهم بنرفزة : روح يا عصام وسبني
عصام : تحت امرك بعد اذنك ومشي
مسك أدهم الملف وبتد يقرأ فيه
الاسم : رنا عاطف سعيد الألفي
السن : 21 سنة
المهنة : طالبة فى السنة الأخيرة كليه اقتصاد
الحالة الاجتماعية : عذباء
الاهل : متوفيون
الغياب : ملتزمة جدا فى الحضور ماعدا ايام قليلة
الأخلاق : على خلق ومن حفظة القرآن
تدرس أطفال المنطقة والجميع يتنبا لها بمستقبل باهر
ليس لها أصدقاء غير اسر
الباب خبط ودخل احدي الحرس
الحارس : أرقام التليفونات الى استخدمها اسر بيهفى الفترة الأخير بالاسم والرقم والمواعيد
أدهم : تمام روح انتى
مسك أدهم التقرير وشاف كل المكالمات بين اسر والمفاجأة بوجود رقمين لرنا اول رقم مده المكالمة بتتراوح ما بين الربع ساعة و النصف ساعة ولكن فى الفترة الأخير المدة متراوحه بين النصف ساعة والساعة وكانت كل المكالمات فى الليل
أدهم : مش معقولة كل الشواهد بتقول انك تبع الحيوان ده بس لازم أتأكد بردو
ارسل إحدى الحرس برقم انا الأول الأول شركة الاتصالات ايه حوالى ساعتان عاد الحارس بالدليل القاطع
الحارس : أدهم بيه التقرير
أدهم : ماشي روح انت
غادر الحارس وكان خايف أدهم يفتح التقرير وبيدعي ربنا انها تطلع مظومةولكن اتفاجي
أدهم : يا بنت الكلب فعلا طلعت على علاقة بشادي العجيبي وديني وما اعبد لخليكي تسفي التراب ومبقاش اسمي أدهم المنشاوي
طلب أدهم بتجهيز العربيات وتوجه الى الفيلا وطلب من عصام يجي معاه وذهبو الى غرفة المكتب
أدهم بعصبية : مش كنت بتقول انها مظلومة وملهاش فى اللف والدوران
عصام : أدهم اهدي بس
أدهم : معاك 48 ساعة والبت ديه يبقي ملهاش بيت سامع
عصام : طيب أعملها اذاي
أدهم : اشتري الشقة ولع فيها أي حاجة
عصام : تمام أي أوامر تانية
أدهم بسرحان : لا روح انت
غادر عصام ورجع أدهم مسك التقارير بتاعة رنا وافتكر انها بتدي دروس فى شقتها ضحك ضحكة خبث واتصل بالتليفون
أدهم : مساء الفل حازم باشا
حازم : دومي حبيبي اخبارك يا قيصر
أدهم : الحمد لله بس عاوز خدمة
حازم : أمرا يا قيصر
أدهم : هبعتلك عنوان واحدة بتدي دروس خصوصية فى شقتها والبت ديه عاملة مشكلة معايا
حازم : خلاص يا كوتش هطلع اشوفها ولو كان عندها حد تشرف عندنا تمام
أدهم : تمام أوي بس عاوزها تنزل من بيتها بفضيحة
حازم : تحت أمر القيصر سلام وأول ما خلص هكلمك علشان تنام مرتاح
أدهم : شكرا حازم سلام
توجه حازم الى البوكس 🚔🚔🚔 وذهب الى عنوان رنا بعد ما أدهم بعتلوه العنوان وصل المنطقة وسأل عن البيت
حازم : فين بيت رنا عاطف سعيد الألفي
الحاج سعيد : ليه يا باشا
حازم : مفيش البت ديه فاتحة شقتها للدروس الخصوصية ومتقدم فيها بلاغ
الحاج سعيد : اه ومالو يا بيه ابعت معاك الواد مرسي
حازم : شكرا يا حاج
الحاج سعيد : العفو يا باشا واد يا مرسي
مرسي : نعم يا عم الحاج
الحاج سعيد : وصل البيه شقة الآنسة رنا
مرسي : امركيا حاج اتفضليا باشا
توجه حازم ومرسي ووراهم الحاج سعيد وصعدو الى شقة رنا وخبطو ولما فتحت الباب
رنا : تحت امرك يا فندم
حازم بإعجاب : حضرتك رنا عاطف سعيد الألفي
رنا : ايوه يا فندم تحت امرك
حازم : عاوز افتش الشقة ممكن
رنا : تحت امرك بس مش هينفع تدخل ممكن انده جارتي
حازم بزهول : ليه خايفة
رنا : لا يا فندم بس انا عايشة لوحدى ممكن
حازم : تمام اندهي عليها
سمع حازم صوت من وراه
الست : فى ايه يا رنا
رنا : خالتي معرفش خليكى معايا
ام محمود : طبعا هقف معاكى
رنا : اتفضل حضرتك بس سؤال هو انت بدور على ايه
حازم : فى محضر متقدم فيكى انك فتحة شقتك للدروس الخصوصية
رنا : تمام اتفضل دور براحتك
دور حازم وملقاش حد فغادر واتصل على أدهم وعرفه
ام محمود : الحمد لله ان محمود سمعهم وطلع قالك
رنا : الحمد لله يا خالتو انا خفت اوى
ام محمود : يالا يا حبيبتي قومي كلي لقمه وذاكري شوية
رنا : حاضر
ام محمود : سلامه عليكم وتوجهت الى الباب وفتحته لقت محمود
محمود : سلامه عليكم
رنا : وعليكم السلام شكرا أستاذ محمود على معروفك
محمود : انتى اختى وبنت حتتي مينفعش اسيبك لوحدك
رنا : شكرا انت فعلا اخ يعتمد عليه
ام محمود : روحي يا بنتي وقفلي على نفسك كويس
عند أدهم فضل يكسر ويتنرفز ويتوعد لرنا باسوء ما فيه
&&&&&&&&&&&

يتبع
ملحوظة
( الرواية هتنزل كل يوم ويوم )


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 27-09-19, 12:24 PM   #6

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

أسيرة القيصر
الحلقة الرابعة


***********

فى بداية يوم جديد توجهت رنا الى المقابر حتى تقرأ الفاتحة لأهلها وجهزت كل شيء وغادرت ومشي وراها إحدى رجال أدهم
وصلت رنا الى المقابر وألقت السلام على اهل المكان وتوجهت إلى حوش أهلها وجلست امامهم أخذت تقرأ القرآن بصوتها العذب الجميل الذي جذب الزائرين من المكان للإستماع لها أخذ الحارس يستنط
الى صوتها وفاق على صوت رنين هاتفة
الحارس : أدهم بيه
أدهم : هي فين
الحارس : فى المقابر يا فندم
أدهم : ايه صوت القرآن ده
الحارس : هى يا فندم إلى بتقرا بصوتها
أدهم : تمام خليك وراها
الحارس : امرك يا فندم
مر وقت كبير وبعد كده غادرت رنا المقابر وتوجهت إلى منزلها
&&&&&&&&&&&&&&
عند أدهم وصل إحدى رجالة واعط له تقرير مكالمات تليفون شادي العجيبي
الحارس : ده سجل مكالمات شادي
أدهم : تمام روح انت
فتح أدهم الورق ووجد رقم رنا الألفي موجود ومده المكالمة كانت طويلة جدا
أدهم : انا كده عملت كل حاجة علشان يوم مدمرك متحسبش ادام ربنا وانتى اتحديتي شخص غلط
&&&&&&&&&&&
فى صباح يوم جديد توجهت رنا الى الجامعة ومر اليوم عادي جدا عليها ورجعت البيت لقت ام محمود قاعدة على السلم عمالة تعيط
رنا : مالك يا خالتو فيكي ايه
ام محمود : ابن محمود محدش لقيه
رنا بخضة : مالو عمر سالتو عليه فى المدرسة
ام محمود بعياط : المدرسة هى الى اتصلت وقالت انه مجاش النهاردة
رنا : طيب اذاي مش المفروض أستاذ محمود هو الى وصله
ام محمود : صح يا بنت محدش عارف اذاي خرج من المدرسة
رنا : ربنا يرجعه بالسلامة ان شاء الله
ام محمود : يا رب يا بنتي
جاء محمود والحاج سعيد
الحاج سعيد : رنا يا بنتي عاوزك فى كلمة
رنا : خير يا عمو
الحاج سعيد : بصي يا بنتى انتى تعرفي حد من الناس الكبيرة فى البلد
رنا : مانت عارف يا عمو انى مليش علاقة مع حد ليه
الحاج سعيد : بصي يا بنتى امبارح جالى واحد عاوز يشتري الشقة بتاعتك وانا رفضت والنهاردة عمر حفيدي اتخطف وجلي تليفون لو انتى مسبتيش الشقة حفيدي مش هشوفة تاني
رنا : يعني ايه انت عارف انها شقة جدى من قبل متكون شقة ابويا
الحاج سعيد : انا اسف يا بنتي انتى لازم تمشي من هنا
رنا بدموع : هروح فين طيب وهعيش اذاي
ام محمود : معلش يا بنتي غصب عننا والله
رنا : حاضر بس ممكن تتصل بيهم وتقلهم يصبرو عليا كام يوم ويرجعو عمر ممكن
محمود : انا قلتلهم كده مرضيوش
رنا : لله الامر من قول ومن بعد حاضر هطلع ألم هدومي
الحاج سعيد بدموع : انا اسف يا بنتي والله غصب عنى
رنا : ولا يهمك بعد اذنك وغادرت
ام محمود : بقولك ايه لازم ندفع فلوس علشان تسكن فى شقة
الحاج سعيد : روحي معاها وحطتي ليها فلوس فى البوسطة
ام محمود : حاضر يا حاج
صعدت رنا الى شقتها وأخذت تجمع ملابسها وكتابها فى شنط وتوجهت الى غرفة امها وأخذت صورة ليهم وأخذت تنظر إلى الشقة وتبكي وتفتكر ذكراياتها مع أهلها وبتدت تخرج الشنط الى خارج الشقة ووجدت محمود وامه وأبوه واقفين
رنا : خلاص انا خلصت وهمشي
ام محمود : هتروحي فين يا حبيبتي
رنا بابتسامة حزينة 😔 : هروح اقعد فى مكان محدش هيعرف يخرجنى منه
محمود : فين
رنا : فى حضن امي وأبويا
ام محمود بشهقة 😲 : فى الترب
رنا : ده انسب مكان يا خالتو سلامه عليكم
ام محمود : احنا هنيجي معاكي قليلي معاكى دفتر التوفير
رنا : ايوة معايا
ام محمود : طيب تعالى معانا هروح على البوسطة بعد كده هنوصلك الترب
رنا : ليه يا خالتو
ام محمود : تعالى بس
حمل محمود ومرسي الشنط وحطوها فى العربية وتوجهو الى البوسطة وتم وضع مبلغ 10 آلاف جنية فى حسابها وبعد ذلك توجهوالى المقابر وساعدتها ام محمود على تنضيف الأوضة الأوضة موجودة فى الحوش وجلست فيها وغادرت ام محمود وابنها وفضلت رنا لوحدها
توجهت رنا الى الحمام الملحق بالغرفة وتؤضات وصلت وأخذت تبكي امام قبر امها
رنا : ليه سبتوني لوحدى للدرجة ديه بتحبي بابا ومستحملتيش بعده عنك ، طيب وانا محدش فيكم فكر فيا حتى البيت الى كنت بتحامي فيه مشيت منه وجيت قعت معاكم ومحدش عارف الزمن مخبي ليا ايه ، حتى اسر الشخص الوحيد الى حسيت معاه بالأمان واعتبرنى اخته سافر يتعالج ومش هينفع أكلمه خالص الفترة ديه يا رب يخف بسرعة ويرجع بقي مش عارفة هستحمل اذاي خمس شهور مش هكلمه هو كان لازم يمنعوه من التليفون بس هقول ايه الحمد لله يا رب الحمد لله وتوجهت إلى الغرفة حتي تنام .
&&&&&&&&&&&&
عند أدهم
*********
الحارس : أدهم بيه راحت المقابر بتاعة أهلها وعاشت فيها
أدهم : عصام خد الرجالة وهاتها هى وحاجتها دلوقتي
عصام : بس يا باشا الدنيا ليل وأكيد مش هترضي تفتح الباب
أدهم بعصبية : أكسر الباب البت ديه تكون عندي النهاردة مفهوم
عصام : مفهوم بعد اذنك
غادر عصام والحرس واتجهو الى المقابر وبعد مده وصلو الى هناك
توجه عصام الى الباب وفضل يخبط جامد حتى سمع صوتها من وراه الباب
رنا : مين على الباب
عصام : افتحي الباب
رنا : مين حضرتك
عصام بصوت عالى : الفتحي الباب ياما هكسره
رنا ببكاء : حاضر حاضر وفتحت الباب
دخل عصام والحرس
عصام : فين هدومك
رنا : ليه
عصام : لمي هدومك وتعالى معانا بسرعة
رنا بدموع : بس مين حضرتك
إحدى الحرس : خلصي يا بت وزقها
عصام : انت اتجننت يا حيوان
رنا : طيب هروح فين
عصام بعصبية : خلصيني بقي
توجهت رنا مع عصام الى الغرفة واجبرها على جمع ملابسها وترك إحدى الملابس على السرير
عصام : ربع ساعة وتكونى جاهزة مفهوم
رنا : مفهوم
خرج عصام وبعد مدةخرجت رنا اليهم انبهر الكل بجمالها ورقتها
عصام : اتفضلي معانا
رنا : حاضر
غادرت رنا الى المجهول الذي سوف يدمر حياتها ويعكر صفوها
بعد مده وصلت السيارات الى قصر القيصر ونزلو منها
توجه عصام ورنا الى الداخل وحمل الحرس شنط ملابسها
عصام : خليكي هنا لغاية ماجي
رنا باستسلام : حاضر يا فندم
توجه عصام الى غرفة المكتب واخبر أدهم بوجود رنا فى الخارج وسرعان ما خرج أدهم حتى يلتقي بها ووجدها ملاك يقف أمامه بكل براءه وادب
أدهم بسخرية : اهلا اهلا رنا هانم
رنا : مين حضرتك
أدهم : انا أدهم
رنا : أدهم مين انا معرفكش
أدهم بعصبية : اسمي أدهم بيه يا زبالة
رنا بعناد : معرفش انا بهوات كلنا عبيد الله
أدهم : انا القيصر وانتى من النهاردة خدامة لكل طلباتي مفهوم
رنا : لا مش مفهوم انا عمري مشتغلت عند حد
أدهم بغضب : صوتك ده مش عاوز أسمعه تانى
رنا : وانا هفضل اتكلم وانت متقدرش تسكتني
دوت صوت صفعة شديدة ارتمت رنا على الارض من شدتها وصت صدمة الجميع
رنا بدموع : هي ديه الرجولة تمد ايدك على واحدة
أدهم بسخرية : اصل بعيد عنك مش شايف ستات ادامي
رنا : انت عاوز مني ايه
أدهم وهو يمسك شعرها بالطرحة : عاوز اذلك واكسرك وهخليكي تتمنى الموت متلقهوش
رنا بدموع غزيرة : اه سيب شعري حرام عليك
أدهم بعد أن تركها : زينب زينب
زينب : تحت امرك يا فندم
أدهم : زينب الحيوانة ديه هتشتغل فى الفيلا هتعمل كل حاجة مسح وكنس وطبخ وغسيل وأى حاجة تانى وانتى هتبقي مشرفة عليها مفهوم
زينب : مفهوم يا فندم
أدهم : هتصحي الساعة 5 الصبح والنوم الساعة 12 بالليل مفهوم
زينب : حاضر يا فندم
أدهم : ودينا الأوضة بتاعة الخدم يالا
زينب وهي تمسك رنا : حاضر يا فندم حاضر
غادرت زينب ورنا الى الأوضة تحت بكاء رنا الذي يلين الحجر
زينب : انتى عملتي ايه فيه
رنا بدموع : والله انا اول مرة أشوفه معملتش حاجة فيه
زينب : معلش يا بنتي بصي نامي دلوقتى علشان هتصحي بدري
رنا باستسلام : حاضر
زينب بضحكة : هو انتى اسمك ايه انا زينب ممكن تقولى زوزو
رنا : انا اسمي رنا وممكن تقوليلي روني ذى اهلى الله يرحمهم
زينب : الله يرحمهم يا رب يالا نامي
رنا : حاضر وتوجهت إلى السرير ونامت من شده البكاء
&&&&&&&&&&&
فى صباح يوم جديد استيقظت رنا على صلاه الفجر وأدت الفريضة وجلست تقرأ الورد اليومى لها ودخلت عليها زينب
زينب : صباح الورد والياسمين على عيونك روني
رنا : صباح النور خالتو زوزو
زينب : انا كنت لسه هصحيكي علشان الساعة بقت 5
رنا : لا انا صاحية وهاجي معاكي يالا
توجهت رنا الى المطبخ وكان فى غاية من الروعة والجمال
ابتدت رنا بتجهيز الافطار وتصبين المواعيد وترويق المطبخ وبعد كده توجهت إلى الصالون وأخذت تنظف ومسحت الارض
خلصت رنا الدور الأرضي للفيلا وقت نزول أدهم
أدهم : انتى يا حيوانة فين الفطار بسرعة
رنا بادب : حاضر
توجهت رنا الى المطبخ وأخذت تجهز الفطار على السفرة وتوجهت إلى أدهم حتى تعلمه بتجهيز الفطار
رنا : الفطار جاهز
أدهم : غوري اندهي عصام من برا
رنا : حاضر بس انا معرفهوش
أدهم : اسالي اي حد هيشورلك عليه غوري
خرجت رنا وسالت عن عصام وطلبه منه ان يدخل إلى الداخل
^&&&&&&&&&&
على السفرة
********
أدهم : انتى يا بت
رنا : انا
أدهم بسخرية : امال انا
رنا : نعم
أدهم : فين القهوه
رنا : حاضر
توجت رنا الى المطبخ وعملت القهوة وخرجت بيها
رنا : اتفضل
أدهم : حطيها عندك
رنا : حاضر
بعد قليل حمل أدهم القهوة واخذ فى سب رنا بالألفاظ ومسك فنجان القهوة ودلقها على ايديها وصرخت رنا من شده الألم
أدهم : خمس دقايق وتكونى جاهزة علشان هتيجي معايا الشركة سامعة
رنا بدموع : حاضر
توجهت رنا الى الأوضة وابدلت ملابسها بسرعة وربطت ايديها وخرجت
أدهم : عصام خليها تركب مع الحرس
عصام : بس
أدهم بعصبية : مفيش بس يالا
عصام : حاضر
توجه إلى رنا وطلب منها الركوب مع الحرس ولكن فى الكرسي الذى بجانب السائق
كانت انا طول الطريق تبكي من حرق ايديها فصعبت على الحرس
السواق : معلش يا بنتي اول مانوصل هجيب كريم علشان ايدك
رنا : شكرا يا عمو
وصلت السيارات الى الشركة ونزل منها أدهم وكان بالفعل يستاهل لقب القيصر وتوجهت خلفة رنا وصعد أدهم الأسانسير وتوجهت رنا الى السلالم صعدت رنا عشر ادوار على رجليها حتى وصلت إلى مكتب أدهم
مروة : انتى مين وليه معيطة
رنا : انا رنا وأيدي بتوجعنى
مروة : الف سلامة عليكي بس انتى بتعملى ايه هنا
رنا : معرفش والله ديه أوامره
اتصل أدهم على مروة وطلب منها ان تدخل رنا ليه فتوجهت رنا الى المكتب ووقفت أمامه
أدهم : روحى اقفي فى اى مكان
رنا : ليه انا هعقد مش هقف
أدهم بعصبية : انتى حيوانة بتنقشيني ومسك ايديها المحروقة وضغط عليها بقوة فاطلقت رنا صرخة شديدة وبتدت دموعها فى الهبوط
&&&&&&&&&&&&
فى الخارج
********
مروة : ياصو حبيبي هى مين الموزة الى من أدهم
عصام بصدمة : موزة
مروة : اه والله موزة وجامدة كمان ديه عليها جوز عيون يهبلو
عصام : خلاص اروح اتجوزها بقي
مروة : ايه على فكرة هى وحش ........
وقطع كلامهم صوت صويت رنا فدخل عصام بسرعة الى المكتب بقي أدهم ماسك ايديها المحروقة وعمال يضغط عليها بشدة وانا تبكي بشده
عصام : أدهم بيه في ايه
أدهم : ولا حاجة كنت بعالج ايديها
ووجه كلامه لرنا روحي اقفي عند الشباك ده فهزت دماغها وراحت
استمر أدهم يعمل ونسي خالص رنا التى كانت تبكي مش شدة الألم وكانت تكتم صوت بكائها بايديها السليمة
دخلت مروة ونظرت بحزن على رنا
مروة : أدهم بيه تحب اجيب لحضرتك نسكافيه
أدهم وهو يغمض عيونة : ياريت بس بسرعة
مروة : حاضر تحب اجيب لحضرتك اكل
أدهم : تمام اي حاجة
مروة : طيب وهى وشاورت 👈 على رنا
أدهم بضحكة : اقولك روحي انتى يا مروة
مروة : طيب والاكل و النسكافية
أدهم : عندى خدامة واقفة هناك
مروة بحزن : حاضر
نظر أدهم الى رنا ووجدها تبكي فنظر لها بحزن كيف لملاك مثل هذا ان يتفق مع شادي
أدهم : انتى يا زفته
رنا بصوت ضعيف : نعم
أدهم : تعالى هنا
رنا : نعم
أدهم : روحي الكافيتريا هاتى ليا اكل وتعالى بسرعة
رنا : حاضر
توجهت رنا الى الكافيتريا لتاتى بالأكل له ولم تسلم من المعاكسات وعادت إلى المكتب
رنا : اتفضل الاكل
أدهم : روحي اعملي ليا نسكافيه
رنا بتعب : حاضر وتوجهت إلى الخارج
عادت بعد مده اه تحمل الكوب ولكن اختل توازنها وسقط الكوب من يديها
رنا بدموع : اسفة والله اسفة
أدهم بعصبية : غوري هاتى حاجة التنضيف وتعالى نضفي بسرعة
رنا : حاضر
توجهت رنا واحضرت أدوات التنظيف وأخذت تنظف السجادة تحت انظار أدهم وبعد انتهائها وقف أدهم وتوجه إليها وداس على ايديها المحروقة
أدهم : هو ده مكانك الطبيعي تحت رجلى الحيوانات الى ذيك ده مكانهم المهم انا هخرج ربع ساعة وهاجى
غادر أدهم وفضلت رنا على الارض وبعد قليل قامت واتجهت نحو الحمام الموجود فى المكتب وتؤضات وخرجت ووقفت محتارة لا تعلم مكان القبلة ولكن عزمت امرها وفردت سجادة الصلاة الموجودة عنده وصلت بخشوع وهى بين أيدي خالقها


&&&&&&&&&&&&&&&&
يتبع


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 27-09-19, 12:27 PM   #7

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

أسيرة القيصر
الحلقة الخامسة


************

رجع أدهم المكتب وملاش رنا نده إلى مروة وسالها
أدهم : مروة فين الزفته الى كانت هنا
مروة : والله محدش خرج ولا دخل
أدهم بعصبية : امال راحت فين
مروة بخوف 😦 : معرفش
سمع الاثنين صوت تلاوه قرآن بصوت عذب وجميع توجهو الى مصدر الصوت وجدوها تصلي فى غرفة الاجتماعات شاور أدهم لمروة بالمغادرة وجلس أدهم على الكرسي وستمع الى صوتها الجميل وصوت بكائها وهى بين ايدى الرحمن وعندما وجدها فى نهاية الصلاة غادر الى الخارج بسرعة
انهت رنا صلاتها وأخذت تسبح وبعد قليل خرجت وتوجهت إلى مكان وقوفها ووقفت صامته ولا تتحدث
استمر أدهم فى العمل حتى الليل وكان قد غادر الجميع وبعد ذلك إنتبه أدهم الى وقوف رنا ونظرها المتوجه الى الخارج
أدهم : انتى يا بت
رنا : نعم
أدهم : اجهزى علشان هنمشي
رنا : حاضر
أدهم وهو يمسك دراعها : بلاش تعملي عليا دور الغلبانة والبريئة ماشي
رنا : ربنا عارف الحقيقة ولا انت ولا غيرك يهمني
أدهم : ماشي يا حلوة غورى ادامي
مشيت رنا امامة وتوجهت إلى السلم ونزلت سلمتين ورجعت تانى ليه
رنا بخوف😦 : ممكن انزل معاك هنا
أدهم : ليه خايفة
رنا ببرائة 😇: ايوه انا بخاف من الظلمة
أدهم : حلو اوى روحي انزلي على السلم
رنا بدموع 😢 : بلاش بالله عليك اعمل اي حاجة بس بلاش نزل من هنا
أدهم بضحكة 😃 : لا هتنزلي يالا
توجهت رنا الى السلم وأخذت تنزل ببطئ شديد ولكن توجه خلفها احدي الحرس حتى وصلت إلى الأسفل وكانت دموعها 😭😭على وجهها بغزارة شديدة
أدهم بسخرية 😏 : حمدلله على السلامة وصلتى بالسلامة من غير حوادث
رنا : ربنا على الظالم وتوجهت إلى السيارة
أدهم بذهول 😮 : البت بتدعي عليا والله لوريكي
توجه أدهم الى السيارة ونزل رنا منها
أدهم بعصبية : انتى بتدعي على مين
رنا : على الظالم
نزلت صفعة مدوية ✋على وجهها من شدتها سقطت على الارض ونزل دم من حاجبها
نزل أدهم ومسكها من شعرها بشدة
أدهم : والله لندمك على الساعة الى اتولتي فيها وشدها ورماها فى العربية وساق بسرعة شديدة
وصل أدهم الى الفيلا ونزل ونزل رنا من شعرها غير منتبه لجرحها واخذها ورماها فى البدروم
رنا بدموع😭😭 : ونبي يا أدهم بلاش هنا بلاش الظلام ونبي انا بخاف منها
أدهم بحده😡 : هتفضلي هنا ذي الكلب ومش هتخرجي إلى بازنى انا
رنا : حرام عليك انت ظالم وربنا مس هيرضي بكده حسبي الله ونعمه وكيل فيك
مسكها أدهم وخرجها ورمها فى الهول ونزل على وجهها بالقلام وبعد ذلك توجه الى غرفتة ونزل بكرباك وفضل يضرب فيها بشدة تحت صراخها بالرحمة ولكن أي رحمه فقد اختفت من قلبه الرحمة وتملكه شيطانة ذلك الشيطان اللعين الذي يستحي النظر إليها في جائته الفرصة لزعزعة ايمانها بخالقها
لم يخلصها من يده غير عصام الذي أمسك الكرباك من يد أدهم
عصام : خلاص يا باشا البنت هتموت فى ايدك
أدهم بغضب أعمى : تغور فى ستين داهية
نزل أدهم ورفع وشها الذي اصبح لوحة من آثار التعذيب ونظر إلى جسدها الذي اصبح لون ملابسها يخطلت بالدماء
أدهم : زينب زينب
زينب بدموع 😭😭: نعم يا فندم
أدهم بغضب 😠: روحي هاتى جردل ماية بسرعة
زينب : حاضر
توجهت زينب الى المطبخ واحضرت الجردل واحضرته الى أدهم الذي مسكه وفرغة عليها
انتفضت رنا أثر المياة وشهقت
نزل أدهم لمستواها ومسكها من شعرها
أدهم : انتى عبده عندي وهتسمعي كلامي وعينك ديه انا هكسرهالك وهخليكي تتمني الموت ومش هتوصليله ودلوقتي هتنزلى البدروم وهتقعدي فيه
سحابها أدهم من شعرها تحت صراخها الذي ألم قلوب الحرس💔 على تلك الفتاة ودموع زينب😭 التي تمنت أن يكون فى يديها حل لنجده تلك الغلبانة
وصل أدهم الى البدروم ورماها بقوة فى الداخل وخرج وقفل عليها وصعد إلى الأعلى ووجد الحرس أمامه وزينب
أدهم بصوت عالى : ايه كل واحد يروح يشوف شغله وإلى يفكر بس يرحلها والله هسجنة مفهوم غور من ادامي وبصوت أعلى زينب
زينب برعب : تحت امرك يا فندم
أدهم بوعيد : لو رحتى ليها انتى حره هتسيبي البيت ومفيش شغل فى اى بيت تاني مفهوم
زينب : مفهوم
أدهم : غوري من ادامي
زينب : حاضر وجريت على المطبخ
عصام : ممكن اتكلم
ادهم : بلاش نخسر بعض روح دلوقتي مليش مزاج اتكلم ممكن
عصام بستسلام : حاضر ومشي
توجه أدهم الى غرفته وتوجه الى الحمام ولكن نظر أدهم الى يده وجدها مليئة بالشعر والدم
أدهم بوعيد : ولسه انتى شفتي حاجة والله لكسرك كل يوم من ده
توجه الى الحمام وابدل ملابسه وذهب الى السرير وذهب فى نوم عميق غير ابي لتلك المسكينة التى تتألم وتموت من شده الوجع والزل والخوف من الظلام
&&&&&&&&&&
فى البدروم
********
كانت تتألم من جسدها أثر الضرب وكانت لا تقدر على رفع دماغها من الارض نتيجة الصداع الذي تسبب فيه ألم شعرها وكانت تتنفس بسرعة وتبكي ولكن فى لحظة واحدة كتمت نفسها وسمعت صوت خربشة وعلمت بوجود فاران 🐀🐀🐀🐀 وحست بسيرهم على جسدها فاطلقت رنا صرخة مدوية انتفض فيها كل الحرس
احدي الحرس : في ايه تانى ليه بتصوت
حارس آخر : ربنا يعنها
حارس آخر : والله البت ديه مظلومة انتم لو سمعتم صوتها جميل جدا
حارس : ليه هى بتغني
حارس : صوتها فى القرآن جميل جدا انا سمعته لما كنت ماشي وراها
حارس : ربنا يعنها بقولكم ايه عاوز أدخلها ماية
حارس : تبقي مجنون انا عمري مشفت الباشا كده من زمان
توجهت زينب الى الأسفل بعد سماعها صوت الصراخ
زينب : مالك يا بنتي
رنا بخوف وضعف : خالتو زينب امشي من هنا لو نزل وشافك هنا هياذيكي
زينب : بس
رنا : مفيش بس روحي انا معايا ربنا
غادرت زينب وفضلت تعيط 😭😭 على حال تلك الفتاة التى اوقعها فى يد القيصر
اما رنا فضلت تبكي و تدعي ربنا ان ينقذها من ذلك الظالم ولم تيأس من رحمه خالقها حتى نامت من شدة تعابها
&&&&&&&&&&&
فى الصباح استيقظ أدهم ولم يشعر بالندم على حال تلك المسكينة ونزل إلى الأسفل
أدهم : زينب زينب
زينب : نعم يا بيه
أدهم : انا ماشي وهاجي متأخر لو عاوزة تروحي لأمك روحي سلام
زينب : بس يا بيه البنت الى تحت
أدهم بعصبية : ملكيش دعوة بيها يالا
غادر أدهم ولم يعر اهتمام لتلك المسكينة التى تموت من جراحها وخوفها من الظلام ولكن اى ظلام وهى الان تشعر بحضن امها وصوت ابوها وهى فى ثبات عميق لا تشعر بشي
&&&&&&&&&&&&&
وصل أدهم الى الشركة وتوجه الى مكتبه ودخلت مروة وراه
مروة : صباح الخير أدهم بيه
أدهم : صباح النور
مروة : شركة الاحمدي اتصلو بحضرتك وحددو ميعاد بعد بكرا
أدهم : تمام ورانا ايه النهاردة
مروة : ده ورق عاوز امضه حضرتك وفى 3 اجتماعات
أدهم : تمام سيبي الورق هنا وبعتي حد يجبلي قهوة
مروة : تحت أمر حضرتك بس هي فين رنا
أدهم بعصبية : مروة مس عاوز اسمع اسم الذفته ديه تانى مفهوم
مروة بصوت مخنوق بالدموع 😢 : حاضر بعد اذنك
أدهم بهدوء : متزعليش منى انتى عارفه ان بعتبرك ذي اسر بلاش دموع
مروة : طيب هو انت ليه بتعمل معاها كده
أدهم بتنهيدة : اذت اسر اوى وكان هيضيع منى فهمتى
مروة : اه فهمت هروح اجبلك فطار وعصير باي وخرجت
أدهم بضحكة : مجنونة بس بحبها
استمر أدهم فى العمل حتى وقت متأخر جدا وبعد ذلك عاد الى المنزل ووجد زينب تبكي بشدة فذهب إليها مسرعا
أدهم : زينب فيه ايه
زينب بدموع 😭: ابوس ايدك خرج البنت ملهاش صوت خالص من امبارح
أدهم بغباء : بت مين
زينب بدموع 😭😭 : رنا الى حابسها تحت
تذكر أدهم رنا وصعد بسرعة الى غرفته وأحضر المفتاح ونزل إلى البدروم وخلفة عصام وزينب وفتح الباب واضاء النور انصدم الجميع من المنظر كانت رنا نائمه على الارض وكانت الفران 🐀🐀 تاكل فى جسدها وهى لا تتحرك توجه بسرعة عصام حتى يحملها ولكن وجد يد أدهم تمسكه توجه هو وحملها وكان منظرها يصعب على الشيطان وتوجه بيها الى غرفتها ووضعها على السرير وأمر زينب بالاعتناء بها وغادر وصعد إلى بسرعة الى غرفته تحت نظرات الدهشة من عصام وزينب
غادر عصام وقامت زينب بتبديل ملابسها الممزقة وفضلت تمسح الدم ووجدت شعرها مقطع نتيجة شد أدهم فيه ووجدت وجهها وارم نتيجة الأقلام فتصلت على شقيقتها واخبارتها بوضع لحمة نايه ( يعني غير مسلوقة أو بدمها ) على وجهها وربطها جيدا ( ههههههههه نستعمل اشمعنا هيام فى مسلسل حريم السلطان قلبي الصغير لا يتحمل 😃😃😃😃)
وأنها سوف ترسل لها بعض الأدوية
وبالفعل عملت زينب هذا وتركتها وتوجهت إلى الحرس حتى تعلمهم بوصول بعض الأدوية
زينب : عصام فى شوية أدوية هيجو ممكن تستلمهم
عصام : أدوية ايه دول
زينب : شوية مسكنات وفيتمينات ومضاد حيوى لرنا
عصام : وانتى عرفتى منين اسماهم
زينب : كلمت اختى وهى سالت الدكتور
عصام : هى عاملة ايه دلوقتى
زينب بدموع 😢 : ادعلها جسمها كله متبهدل ووشها وارم
عصام : ربنا يعنها انا عمري مشفت الباشا كده من ساعة موت اهله
زينب : ربنا كبير وأكيد عارف انها مظلومة
أحضر فتى الدليفري الخاص بالصيدلية العلاج واخده منه عصام واعطاه لزينب
توجهت زينب بسرعة الى الداخل ولكن وجدت أن به محلول وهى لا تعرف كيف يستخدم فخرجت من تنادى عصام ولكن وجدت أدهم أمامها
أدهم : راحة فين
زينب : هنده عصام يجي يركب المحلول
أدهم بغيرة : لا انا الى هاجي تعالى معايا
توجه ادهم الى غرفة رنا وشاف وشها وكان مخفي خالص ومسك ايديها براحة ودخل الكانولا ووصل المحلول وخرج بسرعة
توجه أدهم الى غرفته وفضل يبص فى المرايا وهنا دار حوار بين العقل والقلب
العقل : انت مش غلطان
القلب : بس انا تعبان
العقل : وأسر ومنظره كان عجبك
القلب : لا اسر قبل ميكون ابن عمي هو أخويا وابني
العقل : انت كده معملتش حاجة لازم تكسرها
القلب : بس نظرة عيونها بتسحرني
العقل : اوعى تكون هتحن ديه حيوانة وضيعت اخوك
القلب : بس الحمد لله هيبقي كويس
العقل : بس لو مكانش سمع كلامها كان زمانه مدمر
القلب : يعني انا مش ظالمها
العقل : لا مش ظالمها عارف المفروض تخدها معاك الشغل بكرا وتذلها
القلب : بس هي لسه تعبانة اوى انت مشفتش منظرها
العقل : لازم تكسرها ادام الناس كلها
القلب : يعني أنفذ كلامك
العقل : ايوه لازم تنفذ
القلب : تمام انا معاك
وهنا انتصر العقل او شيطانة على قلبة الحنين
توجه أدهم الى السرير ونام بعمق على امل إراحة ضميرة
&&&&&&&&&&&
فى صباح يوم التالى
*************
أستيقظ أدهم وعمل روتينة اليومي ونزل إلى الأسفل ووجد زينب تجهز الافطار
أدهم : فين رنا
زينب : فى اوضتها
أدهم : بتعمل ايه
زينب : نايمه تعبانة
أدهم بصوت عالى : مش انا قولت تصحي الساعة 5 الفجر
زينب : بس هى تعبانة
أدهم : غورى من ادامي
توجه أدهم الى غرفة رنا وفتحها بشدة ووجد رنا نايمة على السرير وتنظر إلى السقف
أدهم وهو يشدها : قومي اجهزى علشان الشغل
رنا بعيون حزينة : حاضر يا فندم
أدهم : ربع ساعة وتكونى جاهزة مفهوم
رنا : مفهوم
غادر أدهم الأوضة وتوجهت رنا بصعوبة إلى الحمام وأخذت دش وتوضات ولبست وجلست على الكرسي تصلي بصعوبة
دخل أدهم الى الأوضة مرة تانية ووجدها تصلي على الكرسي بصعوبة
بعد انتهاء رنا من الصلاة ليست الحذاء ونظرت إلى أدهم
رنا : انا جاهزة يا فندم
أدهم : يالا بينا
توجو إلى السيارات وركبت رنا فى سيارة الحرس تحت نظراتهم الحزينة
توجهت السيارات الى إحدى المشروعات ونزل الكل ماعدا رنا فضلت فى السيارة وعندما نظر أدهم وحدها هاكذا توجه إليها وفتح الباب
أدهم بسخرية : هي الهانم مش ناوية تنزل
رنا : هنزل فين
أدهم : هنا يا برنسيسة انزلى يا بت
نزلت رنا تحت نظرات العمال المستغربة من بهذا الملاك الحزين
استمر ادهم يباشر العمل وهى واقفة تحت أشعة الشمس واصبحت الرئيه معدومة وكانت هتقع ولكن وجدت يد من حديد تمسكها بسرعة
انتبه الجميع على صوت الرجل وهو يطالب بسرعة إحضار مياة وعصير وبالفعل أحضر أحد رجالة زجاجة مياة وأحضر الآخر زجاجة عصير
اخذ الرجل فى نشر بعض المياةعلى وجهها وبتدت انا فى فتح عيونها
الرجل وهو ينظر إلى عيونها : سبحان من خلق وابدع
رنا بخضة : انت مين وبعدت عنه
الرجل بابتسامة جميلة 😊: سليم سليم الاحمدي
رنا : يعني مين
سليم بدهشة😲 : يعني انتى مسمعتيش عن سليم الاحمدي
رنا : لا
سليم : ولا رجل الأعمال باسم الرعد
رنا : لا سمعت عنه طبعا بس هو حضرتك
سليم : الحمد لله طلعتي عرفانى اشربي العصير ده
رنا : ده فراولة 🍓🍓وانا عندى حساسية منها
أدهم بغيرة : هو في ايه وشد رنا وقفها
سليم : اهلا أدهم
أدهم : اهلا سليم هو في ايه
سليم : مفيش كانت هيغم عليها وانا لحقتها هى مين ديه
أدهم بسخرية😞 : الخدامة بتاعتي
سليم : ديه خدامة امال الى في الفيلا دول ايه هوانم
أدهم : فعلا لازم يكونو هوانم وهى تبقي الخدامة
سليم بإعجاب😍 : بقي الملاك ده خدامة سبحان الله
أدهم : تعالى شوف المشروع وانتى خليكي محترمة شوية بلاش ترمى نفسك على كل راجل شوية
نظرت له رنا بصدمة😨 وعيونها اتملت دموع😢 وهزت رأسها وبعدت عن كل الحرس
حزن سليم وجميع الحرس الموجودين على هذا الملاك الحزين
غادر ادهم و سليم الى مشاهدة المشروع وتوجه إحدى الحرس الى رنا
الحارس بابتسامة 😄: اتفضلي
رنا بخوف😳 : ايه ده وانت مين
الحارس : انا عمار الحارس الشخصي لسليم بيه وده انا وعصير
رنا : لا شكرا جدا ممكن تبعد عنى علشان ميجيش يزعق ليا
عمار : حاضر بس خدى كلى اى حاجة شكلك تعبان اوى
رنا : لا لو جيه هيضربني تانى اسفة وبعدت عنه
وقف عمار فى حالة استغراب من تلك الملاك التى تخاف من أدهم بشدة وترفض حتي الاكل ونظر إليها وجدها تجلس على الارض وتبكي تألم عمار بشدة لها
وبعد قليل رجع أدهم وسليم ووجدو رنا تجلس بعيد عن الكل فأرسل لها أدهم عصام حتى تانى له
أدهم : اركبي
رنا بضعف : حاضر
توجهت إلى السيارة ولكن كانت آخر حاجة سمعاها صوت سليم وعصام وعمار باسمها
&&&&&&&&&&&&&


يتبع


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 27-09-19, 12:45 PM   #8

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

أسيرة القيصر
الحلقة السادسة

***********
مر الوقت وها قد جاء الليل وفتحت تلك النائمة عيونها التى تسحر اى شخص واه من تلك العيون التى تختلف بدرجات اللون الرمادى
رنا بتعب : انا فين
الدكتور : حمدلله على السلامة
رنا : انا فين ومين حضرتك
الدكتور : انتى فين فى المستشفى وانا مين انا الدكتور محسن
رنا : هو ايه الى حصل
الدكتور محسن : حصل كتير ينفع اسالك سؤال واعتبرينى ذي والدك
رنا : اتفضل
الدكتور محسن : مين عمل فيكى كده انتى جسمك كله متبهدل
رنا : محدش
الكتور محسن : انتى خايفة منهم على فكرة سليم راجل قوى ممكن يساعدك لو خايفة من الراجل التانى الى اسمة أدهم
رنا : لا مش هو
الدكتور محسن : لو خايفة منه وانا وسليم معاكي

الباب خبط ودخل سليم
سليم : ياااااه أخيرا وحشني اللون الرمادى اوى
رنا : فين اللون ده
سليم : في عيونك
رنا : ااااااااانا عاوزه امشي
سليم بضحك : حاضر بس انا عاوز قولك على حاجة مهمة
رنا : ايه هي
سليم : لو عاوزة مساعدة انا موجود ولا أدهم ولا غيره هيقدر يقف ادامي تمام

الباب انفتح ودخل أدهم
أدهم بسخرية : ايه هي الحلوة عاجبها لمه الرجالة
رنا بدموع : لا انا كنت لسه بقول للدكتور عوزة أخرج
أدهم بجديه : تمام يالا

حاولت رنا النزول من على السرير ولكن تألمت بشدة
أدهم بعصبية : متخلصي بقي
رنا بدموع : حاضر وحاولت تنزل

توجه إليها أدهم وشدها من دراعها وسحابها وراه تحت اعتراض سليم والدكتور وعصام وعمار ولكن لم يعر لأحد اهتمام ونزل بيها على السلم حتى يالمها أكثر ووصل الى السيارة وفتح الباب ورماها فيها وتوجه الحرس الى السيارات وغادرو بسرعة
الدكتور : من فضلك خد ده العلاج
عصام : تمام بعد اذنك ونزل بسرعة ورا أدهم

الدكتور محسن : الشخص ده مش طبيعي
سليم : عندك حق بس الظاهر انها عاملة حاجة صعبة فيه
الدكتور محسن : بقي بذمتك انت مصدق الكلام ده
سليم : مفيش فى أيدي حاجة أعملها انا عرضت عليها مساعدتي وهى رفضت
الدكتور محسن : خليك معاها
سليم : اكيد شكرا على المساعده
الدكتور محسن : بس يالا انت ابني ورحم الحيوان ده شوية نفسي اشوفة فى البيت
سليم : ايه اذاي انا بروح كل يوم البيت الساعة 6 المغرب روح شوف عمار ابنك بيروح فين
الدكتور محسن : الحيوان كل مسألة يقولى فى شغل معاك
سليم : يبقي لازم تربية سلامه عليكم انا بقي
عمار : اه يا حيوان بدبسني مع ابويا
الدكتور محسن : بتروح فين يا حيوان
عمار : انت هتصدقة يا محسن ده حيوان
الدكتور محسن : محسن يا حيوان مفيش ابويا مهي تربية زبالة اعمل ايه
سليم : اوع تدايق نفسك يا محسن انت عندك السكر
محسن بصدمة : سكر الله اكبر فى عنيك
سليم : عمار الى قالي كده
محسن : والله مانا سايبك يا حيوان عارف لو روحت البيت هقتلك مفهوم ومشي
عمار : منك لله يا سليم هنام فين النهاردة
سليم بسخرية : اكيد عندى وايه الجديد
عمار : مش هتفاتح سمر بقي
سليم : تخلص السنة ديه وهتبقي ان شاء الله ملكك
عمار : حبيبي يا صاحبي
سليم : طيب يالا نمشي عاوز انام

غادر سليم وعمار الى الفيلا ودخلو لقو الكل قاعد فى انتظارهم
بسمة : حمدلله على السلامة حبايبي
سليم : الله يسلمك يا بسومة يا عسل
شريف : انت يا حيوان متعكس مراتي
عمار : والله يا عمو ابنك ده فعلا حيوان عمال يعاكس مراتك فى كل مكان ويقول انه عنده ام موزة
شريف : انت بتعمل ايه هنا
سمر بسخرية : اكيد مطرود ذي عادته
بسمه : عيب كده يا سمر تعال يا حبيبي احضرلك تاكل
عمار وهو بيوسها : والله العظيم لو مكنتش مرتبط بالزقردة ديه كنت اتجوزتك بس متجزليش علشان انتى خالتى
بسمة : هههههههه تعالى يا حبيبي كل
سمر : اه اعليفية علشان هندبحه على العيد الكبير بقي
شريف : هههههههه ملعوبة
عمار : لو هموت على ايدك انا موافق يا زقرده
سمر : انا زقردة انت الى طويل
سليم : بس بقي
شريف : تعالى المكتب عاوزك
سليم : تمام هطلع اغير وهنزل
شريف : تمام يا حبيبي
سليم : طيب متيجي نطلع فوق
شريف : تعال

صعد سليم وابوة الى غرفته ابدل سليم ملابسه وجلس جمب ابوه على السرير وبعد قليل دخلت سمر ونامت فى حضن سليم
سمر : ها احكي بقي شكلها ايه
سليم بسرحان : عيونها رمادى وفيهم لمعه غربية وبيضة اوى وحلوة اوى وناعمة اوى
شريف : وهي مين
سليم : معرفش اي حاجة
سمر : مش يمكن نصابة
سليم : انا شفت ستات بعدد شعر راسي وفهم كويس اوى ديه اقل حاجة ممكن تتقال عليها ملاك وابقي ظالمها
سمر : طيب اسمها ايه
عمار : رنا بس ايه اسم على مسمي
سمر : ومالك متسهوك اوى كده عحباك رحلها
عمار بنظرة حب : بس انا معايا الى احلى من كل نساء العالم
سليم : مالك يا عم النحنوح اتلم شوية
عمار : بس عارف انا صعبانة عليا اوى شوفت ابويا قال ايه
سليم : انت عارف لو عرفت انه أدهم هو الى عمل فيها كده والله هندمة على عمره او هو القيصر فانا الرعد
شريف : ليه كل ده
سليم : قلبي واجعنى اوى لما شفت دمعها وكسرتهم
سمر : طيب متسال عليها
عمار : اوعى تحبها يا صاحبي
شريف : ليه يا بني
عمار : ديه خدامة عند أدهم
سليم بسخرية : ولما بقول غبي بتزعل
سمر : ليه بتقول كده
سليم : لأنها ملاك وأول ماقال عليها خدامة حزنت اوى وعيطت فهمت يا غبي
شريف : ومحسن قال عليها ايه
سليم : كان عندها هبوط حاد فى الدورة الدموية
بسمة : يالا العشا جاهز الكل ينزل
سليم : أخبار الدراسة ايه
ع

مار : اكيد هتطلع الأول
سمر : طول مابنت الألفي موجودة محدش هيطلع الأول
شريف : ليه يعني
سمر : أربع سنين امتياز والكل متوقع السنة ديه كمان وكرسي المعيد ليها
بسمة : علشان فاشلة
سليم : انزلو يالا

نزل الكل الى الاكل نسبهم يكلو بقي
&&&&&&&&&&&&
عند أدهم
********

وصل أدهم الفيلا ونزل رنا وجرها وراه ورماها على الارض بشدة
أدهم بعصبية : بقي واحده حيوانة ذيك تخلى الدكتور يقول عنى مفتري وظالم وحارمها من الاكل ماشي وطبعا الحلوة فرحانة بلمه الرجالة حوليها وده يسند وده يحسس وانتى مستسلمه ليهم خالص صح ايه القطة كلت لسانك بس ملحوقة عارفة هاكلك احلى اكل فى الدنيا ونده على زينب
زينب : نعم يا بيه
أدهم : هى البيت ديه اخر مرة كلت امتي
زينب : من ثلاث أيام وامبارح عاشت على المحاليل
أدهم : من ثلاث أيام روحي هاتى اكل للهانم
زينب : حاضر يا بيه
أدهم : عصام عصام
عصام : نعم يا فندم
أدهم : ابعت اى حد يجيب فراولة اصلي نفسي أكلها
عصام باستغراب : فراولة ليه
أدهم : نفسي فيها فى مانع اه هات كتير تمام يالا

توجه عصام الى الخارج وأرسل إحدى الرجال حتى يحضر الفراولة
أحضرت زينب الاكل على السفرة وراحت لادهم
زينب : الاكل جاهز يا بيه
أدهم : هو فين
زينب بستغراب : على السفرة مكانة
أدهم بسخرية : ليه هي الهانم هتقعد على السفرة ذي أسيادها هى مكانها على الارض وتاكل ذي الكلاب
زينب : حاضر وذهبت أحضرت الاكل
أدهم : ايه ده كله كفاية عليها عيش وجبنة بس
زينب : بس كده مش هتستحمل العلاج الى هتاخده
رنا : فضل ونعمه من عند ربنا الحمد لله
أدهم وهو ينزل لمستواها : انتى ايه وايه القوة ديه كلها
رنا : فعلا انا قوية بربنا الى انت متعرفهوش وهيجي اليوم الى تترجانى اسامحك وانا مش هسامح اي حد ظالمنى اعمل الى انت عاوزه كله هتضربنى اضرب لو شايف انها رجولة تتشطر على بنت انا موافقة علشان يوم الحساب محدش يقولى ظلماك وسمحية انا ممكن اسامح اى حد لكن انت لق وافتكر كلامى كويس انا أقوى واغنى منك انا معايا سلطة عمرك مهتملكها
أدهم : برااااااافو براااااااااافو وياتر مين الى علمك الكلام الحلو ده يا زينب فين اكل الهانم الغنية
زينب : جيبته اهو يا بيه
أدهم : اتفضلي يا هانم وأتمنى أن الخدمة تعجبك اطفحي يا بت
رنا بابتسامة حزينة : حاضر واخدت منه صنية الاكل وكلت

دخل عصام وشاف رنا بتاكل على البلاط وانصدم وحزن على تلك الفتاة
عصام : الفراولة الرجالة جبوها
أدهم : زينب زينب
زينب : نعم
أدهم : اغسلى الفراولة ده كلها وهاتيها بسرعة
زينب : حاضر وخدت الشنط ومشيت وعادت بعد قليل بطبق كبير مليان فراولة

أخضر أدهم كرسي وجلس بحيث تكون رنا تحت رجليه وجلس وحط رجل على أخري
أدهم : كلى فراولة حلوة
رنا بصدمة : مش عاوزة
أدهم بصوت عالى : كلى
رنا بدموع : انا عاندى حساسية منها
أدهم بضحكة : مانا عارف علشان كده بقولك كلي مهو علاج أي حساسية تكلى السبب فيها
رنا : لا مش هاكل منها وحاولت تقوم

مسكها أدهم من شعرها بشدة حتى أطلقت رنا صرخة شديدة وصفعها أدهم على وجهها
أدهم : انا لما اقول حاجة تتنفذ مفهوم اطفحي
رنا بدموع : بلاش ونبي انا هتعب منها
أدهم وهو يشد على شعرها بشده : اطفحي
رنا : حاضر وأخذت واحده وكالتها
أدهم : الطبق كله
عصام بصدمة : دول خمسة كيلو
رنا : اسفة ونبي اعمل اي حاجة فيا بس بلاش اكل فراولة ونبي
أدهم بتكبر : بوسي رجلى
رنا : يوم متحنى هتحنى لربنا واركعلو لكن انت لا
رنا بصدمة : ايه لق هاكل الفراولة كلها لان ربنا خلقني حره مش عابدة
أدهم : كلي

تناولت انا كمية كبيرة من الفراولة وكانت لا تستطيع اخدت نفسها وأصبح جسدها يالمها
رنا : ممكن امشي
أدهم بسخرية : على فين ومكانك هنا وشاور تحت رجليه
رنا بكسرة : اقصد عوزة انام
أدهم : نامي هنا
رنا : حاضر

ماما رنا على البلاط فى شده البرد واصبح جسدها يالمها ويورم وبعد مرور حوالى ساعة هزها أدهم برجلة
أدهم : انتى يا بت اصحي
رنا بصوت ضعيف جدا : نعم
أدهم : روحي نامي جوا
رنا : حاضر وحاولت تقوم مقدرتش خالص
أدهم بعصبية : خلصي قومى
رنا بدموع : مس قادرة أقوم هنام هنا
أدهم بلا مبالة : براحتك عادى

توجه أدهم الى غرفتة وحاول كثيرا عدم النظر فى المرايا حتى لا يحاسب نفسه على ما يفعلة فيها
حاول الاتصال على تليفون عفاف ولكن ما من مجيب ، اتصل على الدكتور المعالج
أدهم : مساء الخير دكتور چورچ
چورچ : مساء النور أدهم بيه
أدهم : أخبار اسر ايه
چورچ : لسه تعبان شوية الظاهر ان الكمية كانت مضاعفة وشديدة جدا بس طول الوقت بينطق اسم واحده
أدهم : اسم مين
چورچ : رنا على طول اسمها على لسانه هى حبيبته
أدهم : لا هى ديه الى كانت بتديلة المخدرات
چورچ : انا بحسبها حبيبته كنت هقولك خليها تيجي تشوفة كان هيستفيد كتير
أدهم : تمام جدا يا دكتور حلو بالك منه
چورچ : متقلقش فى عنينا سلام
أدهم : سلام

افل أدهم من الدكتور وتكلم بعصبية
أدهم : كل حاجة رنا رنا رنا رنا ربنا يخدك ويريحنى منك ولسه كل ده واقفة على رجلك ضرب وضربت شتيمه وشتمت ذل وذليت اعمل ايه تانى عاوز اشوف كسرتك ونهايتك ادام عنية اه اااااااااااااااااااه انا عارف انك كنتى هتطلبي من سليم مساعدة لكن عمرك مهتعمليها علشان الفضايح لأهلك الميتين انا هنا بحرق فى دمى وانتى تحت نايمة فة سابع نومة يا رب اصحي على خبر موتك أو شللك خليني انام أفيد
وذهب الى السرير ونام بعمق
اى نوم لتلك المريضة التى تناولت كميات كبيرة من الفراولة التى تهري جسدها وتضعفة لكي الله

&&&&&&&&&&&&&&&&
يتبع
تنبية هام
لأجل عيونك قررت تنزيل الرواية كل يوم



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 27-09-19, 12:46 PM   #9

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

أسيرة القيصر
الحلقة السابعة
***********


فى فيلا الاحمدى
*************


ذهب سليم وابوة وعمار الى غرفة المكتب
شريف : سليم دورت عليها تانى
سليم : والله بدور
شريف : ونبي يا بني دور نفسي اشوفها اوى قبل ماموت
عمار : وحد الله يا عمي اكيد هلقيها
سليم : متخفش يا بابا والله بدور عليها
شريف : الله يسامحو ابويا هو السبب يالا انا هطلع انام عوزين حاجة
سليم : لا تصبح على خير
عمار : شكرا يا شرشر
شريف : شرشر يا حيوان
غادر شريف وفضل سليم وعمار قعدين
عمار : هتعمل ايه
سليم : هندور تانى وتالت ورابع انت مش شايف حالة ابويا وأبوك
عمار : عندك حق هى كانت حنينة اوى علينا وانا كنت بحبها
سليم : انا عاوز كل المعلومات عن رنا
عمار : هى علقت معاك ولا ايه
سليم : والله يا صاحبي مش عارف بس كل الى عارفه اني قلبي بيوجعنى اوى عليها
عمار : اطلع نام يا صحبي وبكرا يحلها الف حلال
سليم : عندك حق يالا جود نايت
عمار : جود نايت الله يرحم كنت بتاكل الأيس كريم بالعيش
سليم : 😛😛😛
صعد كل شاب الى غرفته ونامو
&&&&&&&&&&
فى فيلا أدهم
***********
كانت رنا تعانى بشده من تورم فى أنحاء جسدها ولا تقوى على الحركة وكانت درجة حرارتها عالية جدا ودخلت عليها زينب
زينب : رنا رنا ردى عليا يا بنتى
رنا : لا تعليق
ذهبت زينب إليها وشاهدت تورم جسدها الواضح عليها ودرجه حرارتها العالية
ذهبت بسرعة الى المطبخ واحضرت مياة ساقعة جدا وعادت مرة أخري الى غرفة رنا وفضلت تعمل كمادات حتى تنزل درجة حرارتها ولكن دون جوده فاتجهت الى غرفة أدهم وكانت تبكي جدا خبط على الباب بشدة لدرجة ان أدهم اتفذع
أدهم : في ايه مالك
زينب : ابوس ايدك ولا رجلك هتلها دكتور
أدهم بنوم : هى مين
زينب : رنا بتموت تحت ونبي هتلها دكتور
نزل أدهم مسرعا الى غرفة رنا وشاهدها وهى تنطفت من السخونية وكانت جسمها وارم
أدهم : روحي هاتى تليفونى بسرعة
زينب : حاضر حاضر وجريت تجيب تليفونة
استمع أدهم الى كلام رنا وهى محمومه
رنا : ماما بابا ليه سبتونى ليه علمتونى انا تكون ضعيفة انا مش هخلي حد يشوه سمعتكم ويوم ميحصل يبقي بموتى عمري مهرد تربيتكم فيا بالشر انا بكرهك يا أدهم بكرهك اوى بكرهك بكرهك وفضلت تردد كلمة بكرهك كتير تالم قلب أدهم بشدة
زينب : التليفون يا بيه
أدهم : خليكي جامبها وغادر
اتصل أدهم على الدكتور وأمره ياتى بسرعة الى المنزل وبعد حوالى نصف ساعة حضر الدكتور
الدكتور : مساء الخير أدهم
أدهم : مش وقته خالص تعالى معايا
ذهب الدكتور مع أدهم وكان مستغرب طريقة كلامة ولهفته وعندما وصل الى غرفة رنا وشافها عرف لما كل هذا القلق
الدكتور : اطلعو برا
زينب : انا هفضل معاك
الدكتور : ماشي
خرج أدهم وهو يتألم بشدة على منظر رنا وكان يريد البكاء عليها وعلى قلبه ومتى أصبح بهذه القسوة ولعن غبائة لماذا لم يعطي لها العزر كانت من الممكن تريد فلوس وفعلت هذا من أجلها او قد جبرها شادى على ذلك وقد قرر بين نفسه عدم رفع يده عليها مرة أخري حتى يعرف الحقيقة مرة أخرى ولكن من شادي عندما يخرج من المستشفي فكان تعرض لحادث سير شديد وهو الان فى العناية المركزة او اسر عندما يرجع من الخارج او يتصل عليه قطع تفكيرة خروج الدكتور
أدهم بلهفة : فيها ايه
الدكتور بحده وقد نسي أنه يقف امام قيصر الاقتصاد : فيها ايه البنت مدمرة ولازم تتنقل المستشفي حالا
أدهم : ليه
الدكتور بسخرية : ولا حاجة عندها ضيق تنفس شديد ولو فضلت كتير هتموت بس
أدهم بحده : اتصل بالمستشفى بسرعة
وتوجه أدهم الى غرفته وارتدي ملابسه ونزل مرة أخري الى غرفة رنا وحملها وتوجه الى سيارته وخلفة زينب والدكتور وانطلق بسرعة البرق الى المستشقي التى كانت على علم بقدوم ادهم وتم تجهيز كل شئ مسبقا
وصل ادهم الى المستشقي وحمل رنا ووضعها على السرير ( التريل على ما أعتقد ) وتجمع حولها أكثر من دكتور وتوجه أدهم الى الدكتور عند وصوله هو وزينب ومسك فيه
أدهم : لو جرالها حاجة هقتلك انت وعلتك مفهوم
الدكتور برعب من منظر أدهم : مممممفهوم مفهوم
أدهم : يالا انتم مستنين ايه
توجه الجميع بها الى غرفة العناية المركزة وشرعت الممرضات فى تبديل ملابسها بسرعة وبعد كده توجه الدكاترا إليها وفضلو يعملو الإسعافات الأزمة لها ومر وقت كبير كان أدهم على اعصابة وعيونة حمرا من شدة ضغطة على ايده وشعره وكانه يرغب بالبكاء كيف يفعل هذا فى طفلة اى طفلة وهى كالجنية الجميلة اغمط عينه بشده ولم يفتحها الى عندما احس بيد تضع عليه ففتح عيونة بسرعة ووجد امامه عصام
عصام : متخفش عليها
أدهم بضعف : انا السبب
عصام : خير ان شاء الله
أدهم : لو جرلها حاجة عمري مهسامح نفسي طول حياتى ديه طفلة
عصام : قولنا غلبانة محدش صدقنا
أدهم : انت بتذلني ياعنى
عصام : هتبقى كويسة عاملها حلو وهى هتحبك ذي مانتا بتحبها
أدهم بصدمة : بحب مين
عصام بتاكيد : ايوة بتحبها افتكر لما شفت سليم ماسكها ولا لما اغم عليها فى الوقع ولا دلوقتى ورعبك عليها حرر قلبك يا صاحبي انا هروح اجيب قهوة سلام
غادر عصام وساب أدهم فى دوامه مشاعر غريبة نعم غار عليها عندما رائها تتحدث مع سليم قلق عليها عند اغمائها تعصب عندما أراد سليم حملها خوفة عليها الآن وكان من الممكن ان يحرق الأخضر واليابس قطع تفكيره خروج الدكاترا
أدهم بلهفة : فيها ايه
إحدى الدكاتر : متخفش يا بني حبيبتك هتبقي كويسة
أدهم بعصبية : حد يرد عليا
الدكتور : ولد صوتك ميعلاش انا قد ابوك
أدهم : هى عندها ايه
دكتور : كل الحكاية كلت فراولة كتير وهى عندها حساسية فقلبت معاها بضيق تنفس
أدهم : هتخرج امتى
دكتور : هاهاها مستعجل اوى ماشي يا بني هتقعد معانا شوية هنظبط التنفس وكل حاجة ماشي
أدهم : عاوز اشوفها
الدكتور : مش هينفع
أدهم بسخرية : انا مش بطلب انا بعرفكم وبس
الدكتور : ادام كده كده هتدخل بتسأل ليه
أدهم : انا بشوفهم فى المواقف ديه بيقولو كده
الدكتور : شكلك بتحبها اوى لدرجة انك بتحاول تبين انك طبيعي بس هتموت وتشفها
أدهم : ااااااانا
الدكتور : أصبر شوية وبقي ادخل
أدهم : لق خلاص مش عاوز
الدكتور بضحكة : عنيك هتطلع على الباب وعلى العموم براحتك الممرضة جوا علشان تتعقم سلام انا فى مكتبي لو عوزت حاجة
غادر الدكتور وهو يضحك على أدهم وكذالك عصام
لف أدهم وجه لقى عصام بيضحك وكتم ضحكتة بالعافيه
أدهم : بطل ضحك
عصام : تمام
أدهم : عاوز اقول ايه
عصام : ولا حاجة
أدهم : اخلص وقول
عصام : حبيتها
أدهم بتوهان : اول ما شفت عنيها تهت فيها لونهم حلو اوى شفت عيون كتير وسمعت عن ألوان اكتر بس اول مرة اشوف لون عيون القطة الرومادى افتكرت قطتى زمان كانت ذيها ناعمة وبيضة وحلوة وغلبانة وعنيها الرومادى ويااااا الله من لونهم فى الشمس حكاية ووقت دموعهم لونهم بيختلف ووقت رعبها كمان لون تانى نفسي اشوف لونهم وهى بتضحك وهى فرحانة وهى عشقانة
عصام : يااااا يا صحبي انت حبيتها اوى كده
أدهم : انا كنت بعمل كده علشان محبهاش بس غظب عنى والله الى حكاه اسر جنني وانت عارف اسر بالنسبة ليا مش مجرد ابن عم لق ده اخويا وابنى
عصام : بتحبها سؤال وعاوز اجابتة
أدهم : لو كنت قبلتها فى ظروف تانية كنت قولت اه بس اسر حبها قلبى مينفعش يشوفها فى البيت ادامه كل شوية نفسيته هتدمر
عصام بعصبية : وانت هتفضل لغاية امتى تفكر في غيرك وتنسي نفسك يا شيخ ارحم شوية
أدهم : واسر
عصام : هى محبتش اسر وممكن تحبك انت
أدهم : الى يخدع مرة يخدع الف مرة
توجهت إليهم زينب
زينب : انا اسفة انى هتكلم انا عارفة انى خدامة عندك بس الشهادة لله عمرك محسست حد أنه اقل منك اغفر وسامح يابنى والله رنا شكلها غلبان اوى وضعيفة ولو على اسر اكيد مش هيزعل كمان ربنا رب قلوب وانت بعت عنه الفترة الى فاتت ديه ارجع لربنا تانى عارف كل حلمها ايه انها تبقي أستاذة جامعة علشان ده حلم ابوها وامها الله يرحمهم ارجع يا بني لربنا وستغفر ربنا غفور رحيم
أدهم بضعف : وتفتكري انها ممكن تسامحنى وتغفرلي كل حاجة عملتها
زينب : بص يا بني ارجع أدهم بتاع زمان الحنين العطوف البار بالكل وأبعد عن شطانك حسسها بحنيتك عليها وستغفر ربنا فى كل صلاه روح صلي الفجر اذن واقف بين ايد ربنا عبده الفقير الضعيف وعيط بين ايده وطلب منه يسامحك وهى كمان تسامحك متعرفش ربنا مخبي ايه بكرا ولو ليك نصيب فيها مفيش قوة على وش الارض هتقف ادام أراده ربنا
أدهم : وهو انا كان باين عليا اوى كده
زينب : يمكن انت محستش بس هى يتدخل القلب من غير استئذان روح يا بني صلي وانا هفضل هنا ربنا يعملك الصالح
توجه أدهم وعصام الى الجامع القريب من المستشفي بعد ترك الحرس معهم وبعد إنهاء الصلاة توجه عصام الى الخارج وترك أدهم لوحده
أدهم بدموع : يا رب انا عارف انى غلطان بس اقف جمبي وساعدنى فضل بين يد الرحمن يبكى حتى أحس بيد توضع عليه وعندما نظر وجد شخص كبير من هيئته يقول انه شيخ المسجد وجلس بجواره
الشيخ : ربنا يا بني غفور رحيم عمره مبيرد دعوة حد
أدهم بدموع : بس انا قذتها كتير عمرها مهتسمحني هى قالت كده
الشيخ : هاهاها الست ماهما قالت لما تشوف حنية الراجل عليها بتسامح فى كل حاجة إلى حاجة واحدة عارف ايه هي
أدهم : لق اصل انا حياتى كلها شغل
الشيخ بضحكة : ماشي يا بني الست مش هتسامح على الخيانه لما بتتخان بتنكسر وبتكسر الكل
أدهم : انا كنت بضربها وبشتمها
الشيخ : مش عيب ولا بيقلل من رجلتك انك تروح وتعتزر مرة واتنين وحتى الف لو بتحبها خليك وراها
أدهم : بس أخويا حبها قبلي
الشيخ : يبقي قبل متاخد خطوه اسأل اخوك لسه بيحبها
أدهم بسرعة : هو قلي انه بطل يحبها وانا لسه حاببها بعد مسافر
الشيخ : روح يا بني وعتزر وهى اكيد هتسامحك ربنا يقف جامبك
غادر أدهم وكانه عاد أدهم بتاع زمان وراح على المستشفي وتوجه إلى زينب
أدهم : زينب ارجعي البيت انتى وتعالى الصبح
زينب : لق انا مش هسابها لوحدها
أدهم بتعب : بصي روحي علشان تجيبي هدوم ليها وبقي تعالى يالا مش عاوز كلام كتير
زينب : ماشي وهعمل اكل وهجيبة معايا
أدهم : اعملى الى انتى عوزاة
غادرت زينب مع الحرس الى الفيلا ودخل أدهم الى العناية المركزة حتى يري جنيتة الجميلة
دخل ادهم بعد تعقيمة وجلس بجوارها وتحدث بصوت واطي
( انا اسف والله اسف بس اسر هو الى فاضلي من كل عيلتي انا اسف ايوه انا بتاسف وعارف هتقولى عليا مغرور ومتكبر وظالم بس يشهد ربنا انى مش كده طول عمري مش بحب الظلم وسكت شوية هو انتى حبيتي اسر اوعي تكونى حبيتية علشان انا حبيتك مش عارف اذاي ولا امتي كل الى عارفة انى فعلا حبيتك حب محبتهوش لحد حتى حلى ليكي غطي على كل لاسر اوعي يكون ذي الأفلام والروايات وتطلعي اختى والله اقتلك ولا تحبي حد غيري هولع فيكي شوفتى بحبك اذاي انتى أسيرة قلب القيصر بس لو اسر بطل بحبك ويعتبرك اخته هعمل المستحيل وهخليكي تحبيني عارفة لو مسامحتنيش هخطفك وهتاني ادلع فيكي وبوسك لغاية متسمحيني ومسك ايديها وباسهم ومنوعة نزلت انا اسف بالله عليكى سمحينى انا غبي اوعى تسبيني لوحدى زمان امي سابتني وماتت وبعدها ابويا كان عندي 15 سنة زعلت اوى رحت عشت مع عمى ومراتة والصراحة كانو بيحبونى اوى بس فى يوم قبل ما يخرجو لقتهم بيقلولى على بالك من اسر انت ابوه واخوه وصاحبة وكل حاجة فى حياتة وخرجو وبعد كده جالى خبر موتهم اسر كان عنده 10 سنين وفعلا نفذت وصيه عمى ومراته كل السنين ديه ، تعالى هنا هو انتى هتلاقي حد في جمالى وحلوتي وخفه دمي كمان انا صغير يعنى وأخاف على نفسي من الفتنة ، اسف رنا اسف روني اسف يا عمري اسف يا حبيبتي اسف يا احلى جنية على وش الارض وباس أديها ووضع دماغة عليها )
وذهب فى نوم عميق


&&&&&&&&&&&&&

😉 يتبع 😉


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-10-19, 04:39 PM   #10

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

أسيرة القيصر
الحلقة الثامنة


***********
فى الصباح استيقظت رنا وأخذت تتطلع بعيونها فى المكان وحاولت رفع يديها حتى تنزع قناع الاكسچين ولكن كانت تشعر بتقل عليها فنظرت ووجدت أدهم ينام على ايديها انفذعت رنا بشدة مما أدى إلى تحريك جهاز القلب وأصدر صوت عالى استيقظ أدهم بسرعة من أثر الصوت ووجدها مستيقظه وعندما حاول الكلام دخل بسرعة مجموعة من الدكاتر والممرضين واخرجوه وبعد فترة من معاينة رنا خرج الأطباء وتحدث معه الدكتور
الدكتور : الحمد لله بقت كويسة
أدهم : يعنى ينفع اشوفها
الدكتور : هي شوية وهتتنقل غرفة عادية متقلقش
أدهم : تمام
بعد مرور وقت خرجت الممرضة من غرفة رنا وسمحت لادهم بالدخول
أدهم : حمدلله على السلامة
رنا بجمود : تقتل القتيل وتمشي فى جنازته
أدهم برعب من منظرها : رنا انا اسف
رنا بسخرية : اسف لحظة ابكي لا بجد اسف على ايه ولا ايه اه تعالى نعدهم
1 : تسيبني شقتي
2 : تضربني وتشغلني خدامة
3 : تحرق أيدي
4 : تجلدنى
5 : تحبسني فى الظلام
6 : تاكلنى فراولة وانا عندى حساسية
7 : زلي وكسرت عيني
يا ترا يا أدهم بيه فى حاجة تانى ولا خلاص العبده هتتحرر اخخخخخ نسيت الورق الى ماضية عليه اوعى تفتكر لما تقولى كده هقولك خلاص يا حبيبي انا بحبك ومسامحك شكلك بتحب تتفرج على مسلسلات وتقري قصص كتير فعجبتك فقولت انفذها اشمعنا انا صح
أدهم بإعجاب : تصدقي عندك حق لازم اعرف نهاية كل قصة علشان انا بعشق النهاية يا روحي وغمز بعينه
رنا بغضب : انت بارد وانا بكرهك اوى
أدهم : وسافل كمان رنا والله انا مش عارف عملت كده اذاي
رنا : انت عارف انى اتمنيت الموت بسببك ارحمنى وخلينى امشي
أدهم بصوت مرعب : انتى ملكي انا وبس عارفة ليه لأنك أسيرة القيصر محدش هيبعدك عنك
وبصوت حنين : هفضل ادعي ربنا انك تسمحيني وتفضلي معايا طول عمري وباس دماغها ومشي
فضلت رنا تعيط بشدة دخلت زينب لقتها كده جريت عليها
زينب : يا حبيبتي يا بنتي مالك كفاية عياط انتى لسه تعبانة
رنا بعياط : انا بكره بكره اوى هو ليه بيعمل فيا كده حرام عليه
زينب : اكيد لازم يحكي اصبري عليه شويه وهو هيقولك
رنا بدموع : انا عاوزة ماما مليش دعوة وفضلت تعيط كتير
خرجت زينب وجابت الدكتور وأول ما شاف حالتها اتر يدلها حقنة منومه حتى لا تتعب وتوجه الى مكتبة واتصل على أدهم حتى يأتي له
مر الوقت ووصل أدهم بسرعة وتوجه إلى مكتب الدكتور ودخل
أدهم : في ايه مالها رنا
الدكتور : انا الى عاوز اعرف فيها ايه
أدهم : مش فاهم
الدكتور : بص يا بني انا راجل كبير وشوفت فى مجالى ناس اكتر وإلى هي فيه حالة نفسية صعبة جدا وأكيد الضرب الى فى جسمها مش سهل وهتسيب أثر فى جسمها واثارة هتروح بعد فترة بلاش تضغط عليها هى فين أهلها
أدهم بحزن : ماتو الاتنين ورا بعض وهى كانت وحيدة
الدكتور : لا حوله ولا قوة الا بالله وإلى في جسمها بسببك
أدهم : للأسف ايوة
الدكتور : اذاي
أدهم بندم : انا الى ضربتها واجبرتها تاكل فراولة بالرغم انها قالتلى انها عندها حساسية بس والله غصب عنى
الدكتور : يبقي كده مش هينفع تشوفها علشان متتعبش اكتر
أدهم : حاضر بعد اذنك
الدكتور : هي نايمة دلوقتي ممكن تشوفها
أدهم بفرحة : بجد
الدكتور : ايوه بجد يالا روحي بسرعة
غادر أدهم مكتب الدكتور واتجه إلى غرفة رنا ووصل وفتح الباب ودخل بصت ليه زينب وطبطبت على كتفة وخرجت سحب أدهم الكرسي وجلس بجوارها
أدهم : انا عارف انك طيبة وقريبة اوى من ربنا وأكيد هتسمحيني انا تعبان اوى اوى وبكي على ايديها بشده بالله عليكي سامحينى بس بلاش تكرهينى وتبعدى عنى والله قلبي بيوجعنى علشانك عارفة انا عمرى مرفعت أيدي على ست انا مش عارف بعاقبك ولا بعاقب نفسي ، هفضل وراكى لغاية متصلحينى وهقنع اسر انك مكنتيش بتحبيه اسف يا عمرى وباس خدودها وفضل يبص عليها .
&&&&&&&&&&&&&&
فى فيلا الاحمدي
************
تجمع الجميع على الافطار وجاء محسن وسميرة
محسن : صباح الخير
الكل : صباح النور
سمر : صباح الجمال على عيونك ساسا
محسن : حبيبه قلب ساسا وعيونة
عمار : هو ايه النظام قعدين احنا فى مسمط
سمر : ملكش دعوة
محسن : صحيح يا سليم متعرفش أخبار رنا ايه
سليم : لا والله ابدا بقالي يومين مش فاكرها
محسن : البنت ديه صعبانة عليا اوى
شريف : متنساش تدور عليها يا سليم
سليم : والله انا قالب الدنيا عليها برا
سمر : طيب مدور جوا
الكل : يعني ايه
سمر : انا قريت قبل كده ان في واحده هربت من أهلها واوهمتهم انها سافرت برا بس هى كانت موجودة لسه فى البلد ومخرجتش برا خالص
سليم : بس المطار قال انها خرجت وسافرت كمان
سمر : ممكن تكون سافرت ورجعت تانى يوم
عمار : سألنا ملقنهاش رجعت
سمر : اسأل فى مطار تانى
سليم : مطار تانى اذاي يعنى
سمر : بمعنى انها ممكن تكون خرجت من مطار القاهرة ورجعت من مطار الإسكندرية او اى مطار تانى فى البلد
سليم : تصدقي صح اذاي مجتش الفكرة ديه ليا
سمر : أي خدعة يا معلم
عمار بسخرية : امال مش فالحة فى التعليم ليه
سمر : تضيع وقت يا برنس
سليم : انا هامر الرجالة يضورو فى مصر كلها
سمر : وليه مصر كلها انتم مش عرفين اسم جوزها
شريف : ايوه طبعا
سمر : خلاص إبعت الرجالة على كل الجامعات الحكومية والخاصة و يدورو على اسم الزوج يمكن يكون ليها بنت او ولد وبكده هتوفر مجهود
سليم : والله العظيم دماغك ديه الماظ
سمر : اكيد يا بني ها هتجيب ايه هدية
شريف : الى انتى عوزاه روحي هتيه وابعتى الفاتورة لخوكى
سمر : اصلي يا معلم اه وعلى الكليه بتاعتى انا ممكن اعرف عرفني اسم الزوج وانا هسال
شريف : اسمه عاطف سعيد محمد الالفي
سمر : عاطف سعيد محمد الالفي
سليم : ايوه
سمر بخضة : لحظة اسمه عاطف سعيد محمد الالفي يالهوى وكانت تجرى
شريف : في ايه هى مالها
سليم : معرفش انا طالع اشوفها
بسمة : اطلع يا بني
قام سليم من على الكرسي ولكن كانت سمر تنزل بسرعة وهى حاملة فى يديها كشكول وتبكي ذهب إليه سليم بسرعة وعمار خلفة والباقي
ارتمت سمر فى حضن أخوها وفضلت تعيط بشدة فاخدها سليم وخلها تجلس بجوارة وفضل يهدى فيها وبعد فترة سكتت سمر
سليم : مالك يا حبيبتي وايه الكشكول ده
سمر : ده كشكول بتاع محاضرات واعطته لسليم
أخذه منها سليم وفتحة لقي الاسم رنا عاطف سعيد محمد الالفي فضل يقرأه سليم بصوت عالى على مسمع الجميع
شريف : الحمد لله لقتها بعد كل السنين ديه
محسن : احنا لازم نرحلها يالا بينا
وتوجه الجميع الى الخارج ولكن صوت سمر اوقفهم
سمر : بس عمو عاطف اتوفي من حوالى 3 شهور وعمتو شرين اتوفت بعديه بشهر ونص
الكل : ايه اذاي الكلام ده
سليم : وانتى عرفتي اذاي
سمر : لان رنا زملتي فى الجامعة وهى الى مرشحة بقوة لمنصب المعيد
سليم : خلاص تعالو هنروح الجامعة
سمر : بس رنا بقالها فترة مش بتيجي
سليم : ليه
سمر : معرفش
سليم : معاكى صور ليها أو رقمها
سمر : ايوة معايا صورة ليها
شريف : هي فين هتيها بسرعة
صعدت سمر الى الأعلى وجابت مجموعة صور ونزلت
سمر : هي ديه رنا
سليم : هاتى
نظر سليم للصورة واتصدم واخدها منه عمار واتصدم واخدها محسن واتصدم واخدها شريف
شريف : يا حبيبتي يا بنتي شبه امك بالظبط
نظرت بسمة لسليم وعمار ومحسن وبصوت عالى
بسمة : في ايه يا سليم
سليم : هااا رنا فى خطر
شريف : يعنى ايه فى خطر
بسمة : انت عارفها
سليم : ايوة شوفتها مع أدهم المنشاوي
شريف بخضة : اوعى تكون هى نفسها انا الى بيبهدلها أدهم
عمار : للأسف هيا
شريف : انا عاوز البنت تيجي هنا حالا مفهوم
سليم : اكيد مش هسيب أدهم ياذيها اكتر من كده
عمار : يالا يا سليم
توجه إلى الخارج سليم وعمار بسرعة وجهزو كل الحرس وتوجهو الى فيلا المنشاوي
بعد مرور وقت وصلت السيارات الى قصر القيصر ونزل منها سليم وسال على أدهم وعرف أنه فى المستشفي توجه إلى هناك سليم بسرعة
&&&&&&&&&&&&
فى المستشفي
************
وصل سليم من المستشفي ونزل هو وعمار وتوجهو الى الداخل وسالو على أدهم وعلمو بوجوده فى إحدى الغرف وصعدو مسرعين الى الأعلى
وقف سليم تمام باب الأوضة وخبط ودخل لقي أدهم نايم على ايد رنا وآثار دموع على وجه ورنا نايمة وكان باين على جسمها الاحمرار والورم
سليم : أدهم أدهم اصحي
أدهم : سليم خير ايه الى جابك هنا
قبل ما يتكلم سليم اتفتح الباب ودخل شريف ومحسن توجه شريف بسرعة الى السرير ونظر إلى رنا واخذ ايديها وفضل يبوس فيها
شريف بدموع : يا حبيبتي يا بنتي حقك عليا انا السبب بس والله هعوضك عن كل حاجة بس اصحي
أدهم بعصبية : هو في ايه ليه جو العشق الممنوع ده
سليم بعصبية : انت تخرس خالص علشان انت اذيت أقرب واحده لينا
ابتدت رنا تفتح عيونها الرومادية الجميلة وتنظر إلى الموجود حوليها فى الأوضة وبصوت ضعيف
رنا : انتم مين
شريف : حمدلله على السلامة يا بنتي
رنا : مين حضرتك
شريف : انا شريف الاحمدي خالك
أدهم بصوت ضعيف وصدمة : خالها
شريف : وده محسن خالك برضو وده سليم ابني وده عمار ابن محسن
رنا : بس انا معرفش حضرتك
شريف : مش اسم امك شرين مصطفى شريف محمود الاحمدي
رنا : ايوة صح
شريف : وانا شريف مصطفى شريف محمود الاحمدي يعني خالك
محسن : اذيك يا بنتي فيكي ايه
رنا بدموع : انا تعبانة
سليم : التقرير بيقول انها عندها حساسية من الفراولة وهى كلت منها بكمية كبيرة
عمار : صح فاكر يوم ماغم عليها فى الموقع وانت أداها عصير وكان فراولة مرضيتش تشربة بس اذاي جالها حساسية من اكل فراولة وبكميةكبيرة
نظر سليم وعمار لبعضهم وبعد ذلك نظرو الى أدهم الى كان واقف ذي التايه
سليم بصوت قوي : انت اجبرتها على اكل الفراولة صح
أدهم : لا رد
عمار : أنطق يا حيوان
أدهم : لا رد
شريف : سليم عمار خلصو ورق المستشفي علشان هتروح البيت
رنا : بس انا مش عرفاكم
شريف بحنية : هتعرفي كل حاجة متخفيش
ابتد يفوق أدهم من صدمته على كلام شريف وجلس بجوار رنا وتحدث لقمة من البرود
أدهم : بس اكيد رنا هتروح معايا صح
شريف : ده نجوم السما اقربلك
أدهم : طيب نسالها يمكن عندها رأي تانى
شريف : رنا حبيبتي هتروحي معانا صح
نظرت رنا فى عيون أدهم وشافت التهديد ليها وليهم فاغمضت عيونها وفاضو بالدموع
اقترب منها سليم وجلس على الارض
سليم : رنا متخفيش محدش يقدر ياذيكي انتى دلوقتى معانا وانا هعرف احميكي كويس
أدهم : كلنا حواليها وهنحميها صح روني
شدت رنا علي يد سليم بقوة وتكلمت
رنا : لا انا مش هامشي معاكم
شريف : ليه يا بنتي والله العظيم انا خالك أخو امك
سليم : خلاص يا بابا ذي متحب وبص لعمار
بعد قليل أصبحت المستشفي ساحة حرب لقد ارسل عمار رسالة لقائد الحرس بعجلة يأتي بكل الحرس
سليم بقوة : رنا هى كلمة واحدة هبعت الممرضة علشان تلبسي هدومك وخرج
سليم : عمار جهز العربيات علشان انا بتجهز وهنخرج
أدهم بغضب : سليم بلاش تلعب مع القيصر
سليم بسخرية : لو انت القيصر فأنا الرعد
عمار : اوعى تنسي يا أدهم أننا عيلة الاحمدي وايدينا طايلة وبتوصل للكل
سليم : ممكن ايدينا توصل لإيطاليا وانت عارف بمجرد كلمة هيبقي تحت أيدي
أدهم بخبث : تمام هي تحت ايدك اتفضل
خرجت رنا بمساعدة الممرضة ونظر لها أدهم نظرة اسف وندم ولكن هي تلقت تلك النظرات وأرسلت له نظرات كره وظلم
توجه إليها سليم ومسك ايديها ومشيو واتجهو نحو السيارات التى كانت تحاوطها الحرس نظرت مرة أخيرة لادهم وركبت السيارة وغادرت تحت انظار أدهم
مر الوقت وكانت رنا تجلس فى السيارة وتضع رأسها على الشباك ومر شريط أيامها مع أدهم
كان سليم متابع لرنا من اول الطريق وكان ينظر إليها بفرحة وكان مستغرب اذاي فرحان اوى كده
وصلت السيارات الى قصر الاحمدي ونزل الكل وفضل الكل مستني انا تنزل
سليم : رنا رنا احنا وصلنا يالا
رنا : حاضر يا هو حضرتك اسمك ايه
سليم : حضرتك ااااااه تمام على العموم اسمي سليم
عمار وهو يدخل رأسه من الشباك
عمار بضحكة : وانا عمار وممكن تقوليلي ميرو
رنا بخضة : في ايه مين ده مش ده رئيس الحرس
عمار وهو بيفتح الباب : لا انا ابن خالك
سليم بغيص : او السواق بتاعك عادى
رنا بكسوف : ممكن انزل
سليم : اتفضلي
نزلت رنا ومشيت ومسكها شريف ومحسن
سليم : شكلي هقع ومكتش سمي عليا
عمار : فعلا شكلك وقعت يا كوتش وغمزله
سليم : ادخل يا حيوان
عمار : حاضر يا قاسي بعد الحب الى كان بنا هتسبني
سليم : ادخلى ادامى يا بايرة
عمار : طيب بقولك يا سي سليم هو انا موحشتكش
سليم : بس كده ماشي تعالى معايا يا قطة
وقلع الحزام وجرى وراه والله مانا سايبك وفضلو يجرو ورا بعد
شريف : قعد يا حيوان منك ليه
سمر : فضحتونا
بسمة : اذيك يا حبيبتي منورة
رنا : شكرا يا فندم
سمر : روني وحشتيني اوى
رنا : انا اسفة بس بتهيقلي شوفت حضرتك قبل كده
سمر : انا زميلتك فى الكلية
رنا : انا اس
سمر : كفاية اسف وتعالى نطلع فوق
بسمة : تعالى يا قلبي معانا
صعدت رنا معهم الى الأعلى وتوجهو الى غرفة سمر
&&&&&&&&&&&&
فى الأعلى
*********
أحضرت سمر ملابس لرنا حتى تبدل ملابسها وارشدتها على الحمام وتركو الأوضة ومشيو ونزلو الى الاسفل
&&&&&&&&&&&
في الأسفل
***********
شريف : انا خايف عليها
محسن : عندك حق هدوءها مش مريحني
سليم : الخوف الصح من أدهم
شريف : ليه
سليم : نظراته ليها غريبة مرة تحس انها حب او غدر او انتقام بس مش عارف
عمار : لو حد فكر يقرب منها هقتله كفاية اوى الى عاملة فيها
بسمة : هو في ايه بينه وبينها
سليم : للأسف انا معرفش بس بعد الغدا هتكلم معاها وهعرف
شريف بحده : محدش هيتكلم معاها خالص سبوها براحتها وقت متحب تتكلم تتكلم مفهوم
سمر : ان شاء الله هننزل بكرا الجامعة بس خايفة من نسبة الغياب بتاعتها
سليم : انا هتصرف وهلغي كل الغياب
سمر بدلع : طيب متلغي الامتحانات كمان
سليم بسخرية : ومالو يا روح امك
بسمة : لا انت بس الى روحي هى روح أبوها
شريف : طبعا روح وقلب وعقل ابوها
عمار بسخرية : نسيت الفشة والكلاوي والمرارة
سميرة : هى فين رنا
بسمة : بتاخد دش وهتنزل
محسن : انا هطلع ليها
سليم : وهطلع لوحدك
محسن : قعد يا حيوان انا خالها يا بقرة
عمار : هاهاهاهاهاها سليم الاحمدي بقرة caw يعني
صعد محسن ومعاه أدوية وخبط ودخل بعد أن سمحت له رنا بالدخول
دخل محسن وشاف رنا قاعدة على السرير وبتعيط اتجه إليها وضمها لحضنة فضلت تعيط لغاية منامت فى حضنة فوضعها على السرير وغطاها وباس دماغها ونزل إلى الأسفل
سليم : فين رنا
محسن : نامت بعد عياط كتير
شريف : لا حولة ولا قوة الى بالله
بسمة : يالا الاكل جاهز
سليم : هطلع اغير هدومى وهنزل
بسمة : روح يا حبيبي
توجه سليم الى الأعلى وذهب الى غرفة رنا ودخل لقاها نايمة كالملاك الذي يستحي أحد النظر إليه

&&&&&&&&&&&&&&

يتبع


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 10:57 PM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.