آخر 10 مشاركات
كل مخلص في الهوى واعزتي له...لوتروح سنين عمره ينتظرها *مكتملة* (الكاتـب : امان القلب - )           »          نظرات فى كتاب علو الله على خلقه (الكاتـب : الحكم لله - )           »          1022 - ألعاب النخبة - دايانا هاميلتون - د.ن (الكاتـب : امراة بلا مخالب - )           »          هائمون في مضمار العشق (2) .. سلسلة النهاية * مميزة ومكتملة * (الكاتـب : أسماء رجائي - )           »          1018 -الحب المستحيل - بني جوردان - عبير دار نحاس (الكاتـب : Just Faith - )           »          1017-درب الفردوس شيرلي كمب - عبير دار نحاس (الكاتـب : Just Faith - )           »          عواقب إنتقامه (144) للكاتبة Jennie Lucas .. كاملة مع الروابط (الكاتـب : nagwa_ahmed5 - )           »          1015- بعد شهر العسل - الكسندرا سكوت- عبير دار نحاس (الكاتـب : Just Faith - )           »          روايتي الاولى.. اهرب منك اليك ! " مميزة " و " مكتملة " (الكاتـب : قيثارة عشتار - )           »          1014 - معا إلى الأبد - ليز فيلدينغ . د.ن ( إعادة تنزيل ) (الكاتـب : * فوفو * - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 24-12-19, 11:50 AM   #11

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



الفصل 9


اسر:ممكن اسالك على حاجة
مي:هممم وهي تنظر أمامها وهي تلعب بالرمال
اسر:لو في ايدك آخر رصاصه و تقدري تقتلي حد هتقتلي مين?!
لتنظر له مي و هي تضيق حاجبيها:ايه السؤال دا
اسر:عادي من غير سبب
مي و هي تضحك بقهر و تنظر أمامها :اقولك و متسالنيش ليه
ليحرك أسر رأسه بالموافقة
مي: انت يا أسر
ليتفاجأ أسر باجابتها إلى هذه الدرجه تكره
مي و هي تنظر له:مش كره على فكره
اسر:طيب اديلك رشوه و تقوليلي ليه
مي:همم على حسب
اسر:طيب استني
ليقف و يذهب إلى سيارته و يأتي و يديه خلفه
مي و هي تنظر له باستغراب:مخبي ايه
اسر بإبتسامه:الرشوه
مي و هي تمد يديها:طب يلا هات
اسر:لا يا حلوه تقوليلي اديلك الرشوه علطول
مي:مش لما اعرف هي ايه الاول
ليجلس هذه المره أمامها على حجر آخر ثم يخرج يديه من خلفه
مي بفرحه كبيره:ايسكريم واااو هات هات
ليشرد أسر بضحكتيها التي تجعل قلبه يذوب
اسر:اقعدي مش هديلك غير لما تقولي
لتعبث مي وتجعل وجهها مثل الاطفال:طب هات و هقولك وعد
اسر لنفسه:يخربيت جمال امك..اثبت يا أسر مالك
مي:بقولك وعد
اسر:ضمنت انا كدا
مي:كلمه وعد عندي مفيهاش كلام قولت وعد يبقا لازم أنفذ
ليقدم لها علبه الآيسكريم وهو يبتسم لها
لتخطفها من يده و تفتحها و تأخذ معلقه منها
مي و هي تحرك رجلها بطريقه طفوليه:تحفه هيهيهي
اسر بإبتسامه حب:مغلطتش لما قولت طفله
مي:لا مش هتضايق دلوقتي لا
اسر: الوعد
لتغلق مي الآيسكريم و تضعه بجانبها ثم تنظر لأرض و هي تحرك رجليها
مي:اممممم تقدر تقول علشان انت اكتر واحد فاهمني يا اسر و انا كرها الشعور دا


اسر :و علشان كدا مش عايزاني ابقا جنبك و بتعمليني ببرود و عايزاني ابعد عنك
لتقف مي من مكانها:يلا بينا يا أسر
ليجذبها بقوه من يديها و يجعلها تقف أمامه مره آخرى
اسر:لا يا مي مش كل مره تهربي من الكلام مش كل مره هسيبك
مي بالم:أسر سيب ايدي
اسر:ليه بتبعديني عنك مع اني عايزك متبعديش عني
مي:اسر لو سمحت مينفعش كدا
اسر بصوت مرتفع:بطلي عند بقا
مي بصوت مرتفع و عيون تملائها الدموع:ملكش دعوه بيا يا أسر سمعني انت متعرفنيش ولا انا اعرفك فياريت تشلني من دماغك و صدقني كدا اريح ليك وليا
اسر:اتاخرتي يا مي و لو عليا نفسي اعرف كل اللي جواكي
افتحيلي قلبك يا مي
لتسحب مي يديها منه و هي تشير برائسها بالرفض
مي:سلام يا أسر
لتترك أسر و تذهب من أمامه هو فقط يقف ويرفع شعره لأعلى بيديه لا يعرف ماذا يفعل
لتصعد مي سيارتها و تتحرك لتعود مره آخرى ليصعد هو الاخر الي سيارته و يستند برائسه على مقعده بتعب
اسر و هو يضع يده على قلبه:وبعدين معاك...وبعدين معاكي يا مي
ليتحرك هو الاخر
مي و هي تسوق بسرعه و تحاول ان تكبح دموعها ولكن الدموع رفضت و تحررت من عينيها
لتضرب قلبها العديد من المرات بخفه و هي تبكي بحرقه:وقعت ليه مش من حقك ليه هو بالذات ليييه
لترد على نفسها من الداخل: و هتفضلي متعقده لغايت امتى ليه مش عايزة تسيبي لنفسك فرصه
مي:انتي اكتر واحده عارفه ليه مش هتسحمل وجع تاني مش هستحمل جرح تاني
بداخلها:و انتي ليه بتفكري في الوجع و بس ليه متفكريش ان هو دا اللي هيعوضك عن كل حاجة انتي ديما بتخلي نفسك الامان للكل خليه هو امانك احنا محتاجين دا متنكريش
مي بصراخ:كفاااايه بقا اخرسيي
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
نعود مره آخرى في النادي
ثرايا:هو أسر و مي فين كل دا
سميره:متقلقيش أسر معاها
لتأتي روان و طارق لهم
روان بفرحه :خالوا انت جيت لتذهب له و تحتضنه بشده
منصور:قلب خالوا وحشتيني يا روني
و انت كمان اوي يا خالوا
لتجلس بجانبه
طارق:إزيك يا عمي
منصور الحمدلله...انت عامل ايه يبني
طارق:تمام الحمدلله
ليذهب و يجلس بجانب روان
طارق بصوت منخفض:انا مبسوط اوي اني اتكلمت معاكي
روان:و انا كمان
طارق:بس احنا لسه مخلصناش كلامنا ولا ايه
روان:اكيد
طارق بمرح:طيب هاتي رقمك بقا
روان:ها!!
طارق:علشان لما تبقي في الجامعة اعرف اوصلك
روان و هي تضحك:اوكيه ماشي
لتجد ثريا هاتفها يعلن عن اتصال
ثرايا:الو ايوه يا مي
مي:ايوه يا ماما انا هروح
ثريا:ليه تعالي دا احنا كلنا هنا و خالوا كمان
مي:هو خالوا جيه
ثرايا:ايوه تعالي دا هيموت و يشوفك
مي:خلاص حاضر انا جايه
سميره باستغراب اومال أسر فين لتقف من مكانها
ثرايا: رايحه فين يا سميره
سميره:هروح اعمل مكلمه كدا و اجي
لتذهب سميره و تهاتف اسر
اسر:الو
سميره:ايه يا حبيبي فينك
اسر:انا راجع اهو
سميره:انت مع مي
اسر:لا مي في عربيتها و انا في عربيتي
سميره:في حاجة حصلت
أسر بضيق:بعدين يا ماما
سميره:طيب تعالى عمك منصور عايزك
اسر:حاضر
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
ليصل أسر و مي في نفس الوقت أمام باب النادي
اسر بقلق:مي انتي بتعيطي
مي و هي تبعد وجهها :لا طبعا
اسر بعصبيه:مش هيحصل حاجة لو عيطتي وخرجتي اللي جواكي
مي:ولاخر مره بقولك ميخصكش
لتذهب هي و أسر للمكان الذي يجلس به الجميع
اسر:السلام عليكم ليرد عليه الجميع لتذهب مي و تلقي بنفسها داخل أحضان منصور
ليحتضنها منصور و هو يضحك بشده:مجنونتي..ولا اقول سيده الأعمال
لتجلس مي بجانب طارق
اسر:إزيك يا عمي
منصور:بخير يبني انت عامل ايه
اسر:الحمدلله
منصور:عامله ايه في الشغل يا ميمو
مي:الحمدلله
اكرم:بصي بقا يا ست مي احنا هنسافر ٣ ايام شرم ماشي
مي:طيب تمام تروحوا و تيجوا بالسلامه
اكرم:لا يا حبيبتي بقولك هنروح كلنا شايفه كل الناس دي هنروح سوا
مي:لا مش عايزة يا اكرم مره تانيه روحوا انتو
لتذهب ندي و تجلس على رجلها
ندي بترجعي: علشان خاطري يا ميمو علشان خاطري
روان:مي انتي لو مطلعتيش انا مش هطلع
طارق:لا يا مي بالله عليكي اطلعي بقا الرحله من غيرك هتبقى وحشه اوي
مي و هي تهمس له في اذنه:انا بردوا
طارق:ما تصلي على النبي بقا يا ميمو
مي بارهاق:خلاص ماشي يا جماعه
منصور:مالك يا أسر يبني
ليعود أسر مش شروده
اسر:لا ابدا يا عمي مفيش
لتنظر له مي لتجده ينظر لها و عيناه تشتعل
لتبعد نظرها عنه فورا
منصوره:طب يلا نروح بقا علشان نجهز
ندي:تعالي معايا يا ميمو جهزيلي حجتي و اجي ابات معاكي
مي:ماشي يا وردتي انتي تؤمري
ليقف الجميع و يعودون إلى منازلهم
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
في سياره أسر
طارق و هو ينظر إلى سميره التي تجلس في الخلف
طارق بفرحه شديده:ماما انا عايز اتجوز
سميره:يبني اتهد بقا انت كل ما تشوف روان تقولي كدا
طارق:ايه يا ماما دا مش المفروض تفرحي و تزغرطي و كدا و تقولي ابني عايز يتجوز ولا انا لقتيني عند باب جامع
سميره:اخرس دلوقتي خلينا نشوف اخوك ماله و هي تنظر لأسر
طارق باستغراب:ايه يا معلم مالك في ايه
كان أسر في مكان آخر لا يسمع حديثهم
طارق و هو يرفع صوته:أسر
اسر:بتقولوا ايه
طارق:اوبااا الي واخد عقلك
اسر:طارق صدقني مش ناقص هزارك
سميره:خلاص يا طارق مش وقته
ليعودوا إلى المنزل و يدخل أسر بسرعه و يصعد إلى غرفته
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
*في فيلا اكرم*
اكرم:خدي نودي يا اسماء عايز مي شويه
ندي باعتراض لا انا عايزة مي تحضرلي حاجتي
مي:اطلعي و انا هجيلك يا نودي
نودي:اوكيه
لتصعد ندى و اسماء لأعلى لتجهيز حقائبهم
ليمسك مي من ملابسها مثل المجرمين
اكرم:قدامي يا اوزعه
مي بمرح:اهدي يا باشا هعترف على كل حاجة
لياخذها ال الصالون و يجلسها
اكرم:في ايه بقا ما انا افهم في ايه
مي:طب مش افهم عايز تفهم ايه علشان افهمك
اكرم:ايه كميه الفهم دي..المهم مالك بقا انتي بقالك فتره مش انتي
مي:الشغل و..
اكرم:بقولك ايه مش عاليا انا ها انا اخوكي و صاحبك انجزي و قولي في ايه
مي:لا فعلا انا مضغوطه من الشغل و كمان عايزة اسيبه
اكرم:دا بسبب أسر
مي بسرعه:لا خالص و ايه داخل أسر في الموضوع
اكرم بابتسامه:بصي يا مي الشغل دا انتي لقيتي نفسك فيه فمدخليش الشغل في حياتك الشخصيه
مي:ايه يبني اللي انت بتقوله دا
اكرم:سمعتي اديني قولت و مفيش شغل هيتساب
مي:هفكر يا اكرم هفكر
اكرم:اة و حاجة كمان
مي:هو يوم باين من أوله ارغي يا سيدي
اكرم:و لما اقصلك لسانك اللي اطول منك دا
مي:انجز
اكرم:هنسافر بعربيتي و مش هتاخدي عربيتك
مي:انسي يا اكرم انا طلعه اصلا غصب علشان الكل ميزعلش و مخدش عربيتي كمان لا انسي
اكرم:مي ندى هتشبط فيكي زي كل مره و انتي سوقتك زباله و انتي مش مظبطه الفتره دي و انا هخاف على بنتي
مي:والله هيا بقت كدا
لينظر لها اكرم بطرف عينه و يبعدها
مي:ماشي يا اكرم ماشي
اكرم:و بعدين انتي لو حصلك حاجة ههزق مين
مي بدراما:خلصت يا معلم عرفت اللي فيها خلاص
اكرم:قومي يا بت من هنا ناقصك على المسا
مي و هي تقف بطرقه دراميه:انا ماشيه يا اكرم بيه
ليضحك اكرم عليها و تصعد هي لندي
مي:ها خلصتي يا نودي..
اسماء:اة خلصنا...روحي يا نودي لبابا شويه
ندي:لا عايزة اقعد مع مي بقا
اسماء:ما انتي هتروحي تباتي معاها ولا تقعدي بقا
ندي:لا خلاص خلاص همشي
لتخرج ندي بسرعه
مي:هو في ايه انهارده كل واحد يستلمني شويه
لتفتح اسماء أحضانها لمي
لتبتسم مي و تذهب إليها سريعا وتلقي نفسها بإحضانها
اسماء و هي تمسح على شعرها بحنان:شعنونتي شكلها مش كويس
مي:انا زي الفل يا سوو
اسماء:اتكلمي يا مي اشكي و لو لمره واحده في حياتك
مي:اسماء انا كويسه يا قلبي كفايه انكوا حواليا دا عندي بالدنيا كلها
اسماء بتنهيده:هتفضلي عنيده لغايت امتى
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
اكرم:الو
اسر:اديني نودي
اكرم:الله الله من امتى الحب دا كله...ندى خدي كلمي عمو اسر
ندي بحماس:هات يا بابا
ندي بصوتها الطفولي:عمو أسر جبتلي الشوكولاته
اسر:اة طبعا يا نودي زي ما اتفقنا
ندي بفرحه:الله
اسر:بصي بقا يا نودي لو عملتي اللي هقولك عليه هجيلك بوكس كبير فيه كل أنواع الشكولاتة اتفقنا
ندي بسرعه:اتفقنا اتفقنا
اسر:بصي يا نودي....
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
غرفه روان
يرن هات روان معلن عن اتصال
روان و هي تبتسم:الو
طارق:ايه دا انتي صوتك في التليفون حلو اوي
روان بخجل:والله هقفل
طارق:لا لا خلاص..انا بس حبيت اقولك تصبحي على خير
روان:بضحك:يعني متصل علشان كدا..و انت من اهلو يا طارق
طارق:بصراحه بقا بصراحه يعني كنت عايز اسمع صوتك في التليفون


روان بجديه و هي تحاول كتم ضحكتها:تصبح على خير يا طارق ثم تغلق الهاتف
لتضعه على قلبها و تدور حول نفسها بفرحه شديده
ليضع طارق يده على قلبه هو الاخر:هممموت من جمالها ياما
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
تذهب سميره إلى غرفه أسر و تتطرق عليه
أسر:أدخل
لتدخل سميره له:ليشير لها بالانتظار لحظه
اسر:اتفقنا يا قلبي يلا سلام
سميره:بتكلم مين?!
اسر:كنت بكلم ندي
سميره:ندى بنت اكرم!!
اسر:اة خلاص بقينا اصحاب
سميره:كان مالك يا أسر..ايه اللي حصل مع مي
أسر:مشفتش في عنادها يا ماما بجد طفله و عنيده
سميره بابتسامه حنان:لحقت تزهق
اسر بحب:مستحيل...ماما احكيلي ايه اللي تعرفيه عن مي
سميره بحزن:بكره تعرف يا أسر لما تقرب منها
أسر بفضول:لا يا ماما انا عايز اعرف علشان اقدر افهمها اكتير صدقيني انتي كدا هتساعديني اكتر
تنهدت سميره و بدأت تقص عليه الحادثه الغامضه التي حدثت مع مي ووالدها
ليقف أسر من مكانه و هو يشتعل و يتحرك بسرعه في الغرفه و هو يرفع شعره لأعلى في غضب شديد :يبن الكلب...انا لو شفته هقتله..هقتله يا امي
لتقف سميره امامه:اهدي يا حبيبي..للدرجادي يا أسر حبتها ولا انت حاسس بشفقه نحيتها دلوقتي
أسر و عيناه كالدماء: انا دلوقتي بس اتاكدت اني بحبها يا ماما
سميره و هي تمسح على ضهره:هتعرف تكسبها يا أسر و اوعا تعرف انك عرفت حاجة كدا هتحس بضعف و هتبعد
ليحرك رأسه بالموافقة
لتخرج سميره و يظل أسر يحاول كبح غضبه هو هو يفكر
كيف تحملت صغيرته هذا الكم الهائل من الألم ماذا حدث معها ما هو سرها..و يفكر أيضا في هذا الكائن الوحشي الذي اقسم اذا رائه سوف يجعله يندم أشد الندم على ما فعله بصغيرته منذ طفولتها حتى الآن
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
في صباح يوم جديد
ثريا:يلا يا بنات كلهم واقفين بره
روان:انا جاهزة
مي:و انا كمان جهزت انا و نودي..يلا بينا
اما باب الفيلا خرجت ثرايا و روان و مي و ندي
ليجدوا الجميع في الخارج
ليذهب اكرم لهم و يحمل حقيبه روان و ثرايا
يذهب بهم إلى سياره منصور
مي:هو خالوا هياخد كل الشنط معاه
اكرم و هو يضع الشنط: اة
لتجري ندي الي أحضان أسر ليرفعها من الأرض و يحتضنها
ندي:بابا انا هركب مع عمو أسر يلا يا ميمو
مي بجديه:لا يا ندي مش هينفع لتنزل ندي إلى الأرض
ندي بطفوليه وهي تضرب الأرض برجليها:مليش دعوه عايزة اركب مع عمو أسر
اكرم:خلاص يا مي روحي معاهم عادي
مي:في ايه يا اكرم ما عندنا مكان عربيتك فيها كنبتين
اسر:خلاص يا نودي تعالي انتي معايا
ندي بعند:لا عايزة ميمو...علشان خاطري يا ميمو بقا
لتنظر إلى أسر لتجده يقف بكل ثقه و هو يبتسم تلك الابتسامه اللعينه
مي:اووووف يلا
ندي بفرحه:انتي احلى ميمو في الدنيا كلها
ليصعد أكرم سيارته و ينطلق بها و خلفه منصور و يليهم طارق ثم أسر
في سياره أسر
اسر:نودي بصي تحت رجليك كدا
ندي بسعاده:وااااااو
اسر:زي ما اتفقنا و دي هديتك
مي باستغراب: اتفتقتوا على ايه
ليبتسم أسر و هو ينظر للطريق
*فلاش باك*
اسر:بصي بقا يا نودي لو عملتي اللي هقولك عليه هجيبلك بوكس كبير فيه كل أنواع الشكولاتة اتفقنا
ندي:اتفقنا اتفقنا
اسر:بصي يا نودي بكره لما نيجي كلنا علشان ناخدكوا تقولي انك عايزة تركبي معايا و تاخدي مي معاكي و تفضلي تقولي كدا لغايت ما مي توافق اوكيه و اوعي تقولي لحد
ندي:اوكيه اتفقنا
اسر:اتفقنا يا قلبي سلام
*باك*
مي:بشهقه...يعني كل دا كان تمثيل ثم تنظر لندي ماشي يا ندى انا زعلانه
ندي بحزن و بسرعه و على وشك البكاء:لا لا علشان خاطري متزعليش مني والله انا كنت عايزة اركب مع عمو أسر و انتي معايا والله
اسر:ايه يا ميمو نودي ملهاش دعوه
مي و على وجهها:علامات الغضب و من بين اسنانها:متقوليش يا ميمو تاني سمعني
أسر بنبره خبث جذابه و هو ينظر لها بتمعن:اقولك ايه طيب
مي:ما تظبط يا أسر مالك
اسر:يخربيتك هتاكلني
ندي و الدموع في عينيها:انا اسفه يا ميمو
لتنظر مي للخلف و تمسح دموعها:خلاص يا نودي مش زعلانه
لينظر لها أسر بحب:فهي تعطي كل حنانها و حبها لهذه الطفله لكنه اقسم انه سوف يعوض طفلته عن كل معاناتها
اسر:وقد وصل إلى الكرته جميعهم يعبرون من الجهه المخصص للجيش و الشرطه
ليهتف الرجل الذي يجلس في الكرته:أسر باشا صباح الفل تحب احضرلك قاعدتك في نفس المكان
اسر:لا شكرا انا مسافر
الرجل:تروح و تيجي بالسلامه يا باشا
لينطلق أسر خلف طارق و منصور و اكرم
اسر:تحبي تاكلي حاجة
مي:لا شكرا مش جعانه..نودي جعانه
ندي و هي تاكل الشوكولاته:لا يا ميمو
مي:كفايه اكل شوكولاته بقا
لتغلق ندي بوكس الشكولاتة
ندي و هي تتثائب:ميمو انا هنام صحيني اول لما نوصل علشان ألعب كتيير
مي:حقك ما انتي منمتيش للصبح و مرمتيني من كتير الفرحه نامي نامي
لتخلد ندي إلى النوم فورا و هي تفرد جسدها على الكنبه
اسر:لو حبه تنامي عادي
مي:لا انا بحب طريق السفر و يسلام بقا لو بليل
اسر:انا كمان بحب السفر بليل
مي:يووه هيفضل يقلدني
اسر:مين اللي خد التاني للنيل الاول
لتنظر له مي بطرف عينيها
ليوصل أسر هاتفه بالسياره و يبدأ في تشغيل بعض الاغاني
مي بإبتسامه:ايه دا دي الاغنيه اللي بحبها
أسر:من ساعه ما سمعتها معاكي و انا تقريبا مبسمعش غيرها
مي:هي حلوه فعلا
لينظر أسر لها ثم ينظر إلى الطريق:هي فعلا حلوه اوي
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
المتصل1:ايوه يا باشا هما على الطريق اهو
المتصل3:اول ما يوصلوا تبلغني..و تبلغني بكل تحركاتهم
المتصل1:اوامرك يا باشا



☆نهايه الفصل☆





لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 24-12-19, 11:52 AM   #12

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


الفصل 10

وصلوا إلى شرم بعد طريق طويل
ليجدوا مدير الفندق في استقبالهم
المدير:أهلا وسهلا يا منصور باشا نورت شرم كلها
منصور:أهلا بيك إزيك يا عماد (عماد هو شاب ثلاثيني المسؤول عن هذا الفندق)
عماد: بخير حضرتك اتفضلوا خمس دقايق و مفاتيح الغرف هتكون عند حضرتك
ليذهب إلي الداخل و خلفه سميره و ثرايا و روان و طارق و اكرم و اسماءو خلفهم أسر و هو يحمل ندي لرفضها الاستيقاظ
و بجانبه مي
عماد بابتسامه:يا أهلا يا انسه مي نورتينا
مي:شكرا
ليذهبوا إلى الدخل
أسر بغيره: مسلمش غير عليكي ليه يعني
مي:علشان..وانت مالك اصلا
لتتحرك سريعا و تجلس مع الجميع
اكرم:هات ندي يا أسر تعبتك معايا
اسر:سيبها هي كدا مرتاحه
عماد:اتفضلوا دي مفاتيح الغرف مدحت يلا مع الباشا
مدحت:تحت امرك يا فندم
مدحت: اتفضلوا معايا
ليذهب الجميع و كانت الغرف في الدور الثامن و السابع
في الدور السابع يخرج منصور و ثرايا و سميره و اكرم و اسماء غرفهم توجد هنا
اكرم:هات ندي بقا يا أسر
مي:سيبها معايا هتنام في حضني
اسر بداخله:يا بختك يا ندي
ليصعدوا إلى الدور الثامن
مدحت:اتفضلوا دي مفاتيح الغرف
اسر و هو ياخذ المفتاح:تمام شكرا
مدحت:اة صحيح مين انسه مي
اسر و هو يقف امامه:ليه
مي:ايوه انا
مدحت:غرفه ٥٠٣ بتاعت حضرتك
أسر:كلميني انا انت مالك تاخد اني اوضه
مدحت:ابدا يا فندم مستر عماد هو اللي قالي أبلغ الانسه مي
اسر بغيره من ذكر اسمه:طيب اتفضل
ليذهب مدحت
مي:هات المفتاح
ليعطيها أسر غرفه ٥٠٤
مي:ايه دا انا اوضتي ٥٠٣ هات المفتاح
اسر:لا و اتفضلي على أوضتك ثم يوقظ ندي و يجعلها تقف على الأرض لتمسك روان يديها
مي و هي تضحك بسخريه بجانب شفتيها لا تصدق ما يحدث:هات المفتاح


أسر بعند:لا ثم يدفع طارق إمام الغرفه و يفتح الباب و يدفعه
لتقف مي و تصد الباب بيدها حتي لا يغلفه
مي بعند:اخرج من هنا دي اوضتي
أسر:اوعي ايدك علشان متتعوريش
روان:خلاص يا مي مش فارقه
لتنظر لها مي:بس
ثم توجه نظرها لأسر و هي ترفع حاجبها:بقولك اخرج
طارق:خلاص يا أسر بقا
لينظر اسر له:بس انت
ثم ينظر لها و يدفع الباب قليلا و يغلقه
لتتراجع مي بعض الخطوات للخلف و تشهق
مي:شوفتي دا قفل الباب في وشي
روان:خلاص يا مي
مي:طب ماشي يا أسر ماشي
ثم تذهب روان و هي تمسك يد ندى للغرفه و خلفهم مي
طارق:ايه يبني العند دا كله
اسر:لو هي عنيده انا بعند اكتر منها
طارق:ايوه ايه المشكله ان هما ياخدوا الاوضه دي
ليدخلوا الي الغرفه كانت الغرف فخمه جدا و كانت تطل على البحر ليدخل أسر و يجد باقه من الورد و يوجد بداخلها كارت
لياخذه و يقراء محتواه(نورتي الدنيا يا انسه مي) ثم يقطعه بيده و يلقيه
طارق:ايه مكتوبه ايه
اسر:ولا حاجة
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
في الساعه الخامسه خرج الجميع للغداء
مي:ماما انا كلت هتمشى شويه و هاجي
ثرايا:مي انتي مكلتيش مش هينفع كدا بقا اقعدي كلي
مي:والله شبعت يا ماما
منصور:مي اقعدي كلي
مي:يا خالوا شبعت والله شبعت
اكرم:خلاص يا ماما هي لما هتجوع هتاكل
مي:جدع
لتقف مي و تذهب و بعد مرور القليل من الوقت
ينتهي أسر من اكله و يقف
سميره:رايح فين انت كمان
اسر:انا كلت ولا انتي شايفه ايه
سميره:بالهنا والشفا يا حبيبي
اسر:بعد اذنكوا
ليذهب أسر للبحث عن مي
ليخرج من الفندق و يجدها تقف مع هذا الذي يدعى عماد لتشتعل النار بداخله و يذهب و يقف بجانبها
لينظر له عماد و يتجاهله ثم يوجه نظره لمي
عماد:الورد عجبك
مي بتساؤل:ورد ايه
ليرد اسر:بس غريبه يعني انا كنت فاكر هلاقي لكل واحد فينا بوكيه ورد
ليتوتر عماد:الانسه مي من اهم الضيوف هنا و دا بس حاجة بسيطه ليها
اسر:اعتقد مينفعش تبعت لوحده مخطوبه بوكيه ورد
ليصدم عماد من هذا الخبر
لتنظر له مي بغضب شديد لتجده يمسك يديها و يمشي بها بعيد
مي:انت مجنون انت ازاي تقوله اني خطبتك
اسر:اومال اسيبه يعني دا كان بعتلك بوكيه ورد بتاع ايه يبعتلك
مي:و فيها ايه الراجل زوق و حب يرحب بيا علشان انا ديما هنا
اسر:والله مش انتي مبتحبيش الورد
مي وهي تتأفئف:يووووه
ثم تذهب من أمامه
مي لنفسها:هو ازاي بيحفظ كل حاجة انا بعملها ازااااي اوف اوف
اسر:انا جاي معاكي
لتقف مي:جاي مع..ليقاطعها رنين هاتفها
مي بإبتسامه خبث:الو يا مازن لتجد أسر ملامحه تغيرت و عيناه سوف تخترقها
مازن:انتي فين يا بنتي
مي:انا في شرم
مازن:و انا كمان
مي بتفاجئ:انت ايه
مازن:بصي وراكي
لتلتفت لتجد مازن خلفها و أسر ينظر ليتفاجئ بوجود مازن هنا
اسر بداخله:مش وقت امك دلوقتي
مي:ايه المفجاه الحلوه دي
اسر بصوت منخفض:خالص
مازن:طارق قالي انكوا هنا و انا كنت واخد اجازة قولت اجي اقضي الوقت معاكوا ولا مش هينفع
مي:لا طبعا ازاي تقول كدا انت تنور
مازن:ايه يا عم أسر مقولتش يعني
اسر:ايه يا مازن عمل ايه
مازن:زي الفل..انا هطلع اظبط حاجتي بقا
اسر:ياريت
مازن:ايه!!
مي بسرعه:ياريت تخلص بسرعه علشان ننزل و نخرج كلنا
مازن:مش هتاخر سلام
مي:انت بتكلمه كدا ليه مش صاحبك دا
اسر: مبحبش حد يبص لحاجة بتاعتي
مي بعدم فهم:هو جيه جنبك
أسر:انتي رايحه فين
مي:هتمشي على البحر
اسر:طيب يلا
مي:بقولك انا هتمشى
اسر:ايوه و انا بقولك يلا
مي:انا هتمشى لوحدي مش عايزة حد معايا
اسر:هسكت
مي:وانا ايه اللي يضمني انك هفضل ساكت و متقولش حاجة تعصبني
اسر بحب:وعد
مي:والله
اسر و هو ينظر لها بإبتسامه هادئه:لما اوعد لازم أنفذ
لتبتسم مي كيف يحفظ كلامها أيضا
مي:طيب ماشي يلا
لينطلقان إلى الشاطئ ليجد أسر مي تخلع حذائها
أسر بتعجب:بتعملي ايه
مي:مينفعش تمشي على الرمل بحاجة لازم تخلى رجلك تستمتع بالرمل و البحر مع بعض
اسر:انتي تحفه
مي:يلا اقلع
أسر و هو يضع يده أمامه بشكل درامي مضحك:يالهوي
مي:انت قليل الادب انا اقصد الكوتشي
أسر و هو يحرك رائسه:اة اذا كان كدا ماشي
ليفعل كما فعلت و يمسك كل منهم حذائه و ينطلقان الي طرف البحر
مي و هي تنظر إلي الغروب و تتنفس بعمق و تبتسم لتتحرك لداخل المياه بشئ بسيط و تلعب مع المياه و هي تضحك


ليقف أسر يتأملها...يتأمل كل جزء بها ضحكتها عينها وجهها الطفولي حركاتها كل شي...أصبح يعشق أدق تفاصيلها
ليذهب اتجاها و يجذبها من يديها ليوقفها أمامه
لتنظر له مي بتعجب من فعله
مي:ايه في ايه
ليجذبها اليه أكثر و يمسك يديها الاثنين بيد واحده و الاخري يفك رابطه شعرها
مي:اوعا بتعمل ايه
اسر بهدوء:هششش
ليأخذ رابطه شعرها ليتحرر و ينزل الي آخر ظهرها كالحرير
وقف يتأملها بشده لجمالها بهذا الشعر الطويل كشعر الخيل
وهي تقف أمامه و تنظر له دون أن تتكلم أخذ الهواء دوره في تحرك شعرها بخفه ليقف أمام وجها
ليجد أسر دون وعي منه يترك يديها و يزيح هذه الخصل عن وجها بحب ثم يمسك وجها مره آخر
اسر بعشق:ازي مخبيه الجمال دا كله...بس احسن علشان محدش يشوف حوريه الأرض دي غيري انا
لتبتعد مي عنه في هدوء و تخفض رائسها
ليرفع أسر وجهها ليجد وجهها كحبه الطمام من الخجل لينظر لها بحب
اسر بحب :انتي بتتكسفي يا خرابي ايه القمر دا
ليحمر وجها أكثر لترجع بعض الخصل خلف اذنيها:هات يا أسر التوكه لو سمحت
اسر:اياكي ترجعي شعرك كدا تاني اياكي تعمل الحركه دي قدامي تاني علشان ممكن اكلك
مي و قد وصلت إلى درجه خجل لا توصف
مي بعصبيه لشده خجلها:هات التوكه عيب اللي انت بتقوله دا
وهي تحاول ان تاخذ من يديه رابطه شعرها
ليرفع يديه لاعلى
لتقفز في محاوله ان تحصل عليها ولكن من المستحيل فهي لا شئ امام طوله
أثناء محاولتها و هو يتراجع إلى الخلف كادت أن تقع ولكنها تمسكت بقميصه و وضعت اليد الأخرى أعلى صدره ليشعر كل منهم بكهرباء تسري بجسدهم لتنظر له مي و هو أيضا ينظر لها بحب شديد لتبتعد ليجذبها مره اخره و هو يحاوط خصرها بين يديه لتضع يديها أمام صدره مره آخر لتجعل مسافه بينهم ليغمض عينه بقوه اثر لمستها ثم يفتحها مره آخر و ينظر لها بعشق و هو يرفعها قليلا لتقف على أطراف اصابعها
أسر بنبره جذابه:متبعديش عني يا مي
مي وهي ترفع رائسها لتنظر له و قد شردت في ملامحه الرجوليه الجذابة و عيناه البنيه الخلابه و لونهم الذي أصبح كسواد الليل ولا تعرف كيف تغير لونهم هكذا ولماذا
مي و هي تحاول ان تبعد نظرها عنه :أسر ابعد
اسر:توء
مي:أسر مينفعش كدا بجد ابعد ازاي تمسكني كدا ابعد
ليتركها أسر
اسر:لفي
مي بعدم فهم: ليه
اسر:هلملك شعرك يلا لفي
مي:لا انا هلمه
اسر:مش هتكسبي المره دي في العند يلا
مي و هي تتراجع و ترفع كتفيها لأعلى :خلاص هسيبه كدا
اسر بابتسامه: يلا يا مي هلملك انا شعرك انتي مش هتسيبيه كدا
مي باستسلام حسنا هو يعرف أنها فقط تتكلم لتعطيه ظهرها
مي:طب يلا انجز بقا
ليمسك أسر شعرها بحب و هو يحاول انا يمنع نفسه من ضمها لينتهي
لتلتف اليه مره آخر
لينظر لها
أسر لنفسها:طب احطها جوا قلبي علشان محدش يشوفها غيري ازاي في كل حاجة حلوه كدا
مي:يلا نرجع بقا
اسر:يلا
ليذاهبوا إلى الفندق مره آخرى
ليجدوا الجميع يجلس في الاستقبال
اكرم بخبث: كنتوا فين
مي:كنا بتمشي
منصور:طيب انا هاخد ثرايا و مدام سميره نروح نقعد في مكان هادئ انتو ناوين تعملوا ايه
اكرم لا انا هاخدهم مكان تاني
ليذهب أسر لطارق:انت يا حيوان كلمت مازن ليه
طارق:مالك يا أسر دا مازن صاحبنا في ايه
اسر:ما هو المشكله انو صاحبنا
طارق:مش فاهم
اسر:خلاص اسكت
اكرم طيب يلا يا شباب
ليذهب اكرم و هو يمسك يد اسماء و طارق و اسر و مازن خلفهم و مي خلفهم تمسك يد ندى
اكرم مش عايزن زحمه عربيات هروح بعربيتي اختاروا عربيه واحده كمان
اسر:يلا معايا هنروح بعربيتي
يذهب أسر و طارق و مازن في سياره أسر
و اكرم و اسماء و ندي و مي في سياره اكرم
ليذهبوا إلى جبل يوجد به مكان عربي يأتي إليه الاجانب لاحتفال و الشوي و هكذا
لينزل الجميع و يقفوا
اكرم:انطلقوا بقا بس متبعدوش عن هنا ليأخذ يد اسماء و يدخلون اللي الحفل
طارق:تعالي نتمشي شويه يا روان
روان و هي تنظر لمي للحصول على اذنها
مي بابتسامه:روحي يا روني عادي
لتبادلها روان الابتسامه: اوكيه
مي:خلي بالك منها يا طارق
طارق:اتكلي على الله بقا..ثم يوجه نظره لروان يلا
روان:يلا
ليبقا أسر و مي و ندي و مازن
ندي:ميمو ممكن اللعب مع الاولاد دول
مي:ماشي بس اوعي تتحركي من هناك سمعتي
ندي:حاضر
لتذهب و تقف مي و سط مازن و أسر لترفع نظرها أليهم
ثم تضحك بقوه: واقفه بين نخلتين
اسر:انتي اللي قصيره بذياده بس
لتنظر له مي و هي تضيق عينها
مازن بحب: بس يا مي اول مره اشوفك لبسه الوان كدا ديما اسود و لبس رسمي بس
لتنظر مي الي ثيابها كانت ترتدي بنطال جينز و تيشيرت بالون البينك
مي:وحش صح رائي روان الهباب
مازن بسرعه:لا دا انتي قمر
ليشتعل أسر من كلام مازن
اسر بعصبيه:هنفضل واقفين ممكن نقعد بقا
مازن:مي تعالي نتمشي شويه
لتسمع أسر يتنفس بصوت مرتفع لتنظر له تجده ينظر لها بتحذير كانت نظراته تخبرها بالرفض
كانت تريد أن تعند معه لكنها وجدت نفسها تخبر مازن العكس
مي:عايزة اقعد شويه ليشعر أسر بسعاده كبيره لتنفيذ رغبته
اسر:لو حابب تتمشي يا مازن روح و تعالي احنا هنقعد هنا
مازن بضيق:ماشي انا هروح اشم شويه هوا
ليجلس أسر و مي على هذه المقاعد العربيه و أمامهم من يرقص و من يأكل و البعض يتحدث و هكذا
مي:احرجته اوي
اسر وهو بتصنع الجهل :هو مين دا
مي: مين يعني.. مازن
اسر:ما قولتلك مبحبش حد يبص لحاجة بتاعتي
مي:هو يبني جيه جنبك ولا عملك حاجة اصلا
اسر بحب:لا بس بصلك
مي بصدمه:انا
ليحرك أسر رائسه بنعم
مي:بطريقتك دي هتخليه يفهم ان في بينا حاجة
اسر:طب ما يفهم اللي يفهموا احسن بردوا
مي:وانا مش عايزة يفهم كدا
اسر بغضب: و دا ليه بقا
مي:علشان احنا مفيش حاجة بينا يا أسر لتقف من مكانها و تذهب
لتنتهي السهره و يرجع الجميع إلى الفندق مره آخرى
ليصعدوا جميعا الي الدور السابع
اسماء:يلا يا نودي علشان تنامي معايا
ندي:سبيني يا ماما مع ميمو و روني
مي:سبيها يا اسماء
اكرم بسرعه:طب يلا تصبحوا على خير ليسحب اسماء بسرعه خارجه المصعد
ليضحك الجميع عليهم
ليصعدوا الي غرفهم
طارق إمام باب الغرفه تصبحوا على خير
روان و مي و انت من اهلوا
مازن:يلا تصبحوا على خير ثم يدخل إلى غرفته
ليدخل طارق و أسر يقف امام الغرفه
طارق ما تدخل يبني
أسر: استنا
ليجد مي تقف امام غرفتها و تحمل باقه من الورد
مي:ادخلي يا روان انا هحصلك يلا يا نودي
لتدخل روان و ندي
لتجد أسر أمامها
اسر:من مين
مي و هي ترفع كتفيها: مش عارفه و بعدين انت مالك
اسر:طب شوفي الكرت
مي:هشوفه بعدين
اسر:تمام يبقا اكيد من اللي اسمع عماد انا نزله
مي:خلاص خلاص استنى في ايه انت مجنون
لتاخد الكرت و تقراء ما بداخله
مي باستغراب: ايه دا!!!

☆نهايه الفصل☆



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 24-12-19, 12:00 PM   #13

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


الفصل 11

اسر:من مين
مي وهي ترفع كتفيها لاعلى مش عارفه
اسر:طب شوفي الكرت
مي:هشوفه بعدين
اسر:تمام يبقا اكيد من اللي اسمع عماد انا نزله
مي:خلاص خلاص استنى في ايه انت مجنون
لتأخذ الكارت و تقراء ما بداخله
مي باستغراب:ايه دا!!!
اسر:في ايه
لتعطيه الكارت بقلق
كان محتواه(واحشتيني اوي بجد لسه حلوه زي ما كنتي لا و اكتر كمان اشوفك قريب يا حلوه)
اسر و هو يكرمشه بين يديه بقوه كجمر من نار
اسر:دا مين ابن الكلب دا
مي: يا أسر صوتك بس هششش
اسر:اياكي تمشي لوحدك سمعاني
مي:هو انت بتؤمرني كدا ليه
اسر و هو يتحرك لغرفته :قولتلك انتي تخصيني و مش عايز عند ثم يفتح باب الغرفه و يدخل
لتدخل مي غرفتها و تغلق الباب بقوه
روان:ايه يا مي في ايه من مين الورد دا
مي بحيره:مش عارفه يا روان
ندي:مش حلو ارميه ارميه
ليذهب كل منهم إلى فراشه ولكن مي كانت قلقه لا تستطيع النوم ينتابها شعور سئ
ندي و هي تحتضنها:مش هتنامي يا ميمو
مي:لا هنام يا روحي يلا
كان أسر لا يقل عن مي بشئ كان قلقا عليها و يشتعل من الغيره
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
في الصباح الساعة ٦
كانت مي خارج غرفتها تستعد للنزول لتقف أمام المصعد بانتظاره
مازن:صباح الفل
مي:صباح الخير..إزيك يا مازن
مازن:تمام..انتي عامله ايه
مي:تمام
ليفتح باب المصعد و يدخلوا إليه ثم ينزلون لأسفل
مازن:تعالي نفطر سوا
مي:يلا بينا انا جعانه
لتذهب مي و مازن خارج الفندق للحصول على وجبه الفطار بمفردهم
ليذهب سريعا و يفتح باب سيارته
مازن بشكل كوميدي و هو ينحني:اتفضلي يا هانم
مي و هي تضحك ثم تمسك بنطالها كانه فستان و تدخل السياره:متشكره
ليضحك مازن بقوه ثم يغلق الباب و يذهب للجهه الأخرى لينطلقان
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
يرن هاتف روان
روان:الو
ثريا:يلا انزلوا بقا علشان الفطار
روان:انا بلبس انا و نودي اهو و جاين
ثرايا:اومال فين مي
روان:نزلت من ساعتين كدا قالتلي هتتمشى
ثرايا:ماشي يلا احنا تحت
لتغلق مع ثرايا لتجد طارق يتصل بها
روان:الو
طارق:صباح الورد
روان بإبتسامه:صباح الخير
طارق:مش هتنزلوا
روان هننزل انا و ندي خرجين اهو
طارق:طيب يلا ننزل سوا
ليخرج كل منهم من غرفته
اسر و طارق:صباح الخير
روان و ندي:صباح النور
اسر:مي فين
روان:خرجت الساعة ٦
ليغضب أسر بسبب عندها الشديد معه
لينزلوا إلى الجميع ويذهبوا إلى بوفيه الفندق للفطار
ليجلس الجميع حول طاوله كبيره
منصور:اومال مي فين
روان:خرجت الصبح تتمشى
طارق:انا كلمت مازن و قالي انو معاها
لتنظر سميره الى أسر لتجده في حاله غضب شديده
ليلتفت الجميع على صوت ضحكه مي
مي بإبتسامه:صباح الخير يا جماعه
مازن:صباح الخير
ثرايا:يلا يا مي اقعدي علشان تفطري
مي:لا انا فطرت انا و مازن...هنروح نشرب حاجة يلا يا مازن
لتذهب هي و مازن للحصول على مشروب وكان أسر يتبعهم بعينيه


انتهى الجميع من تناول الافطار و ذهبوا للجلوس أمام المسبح
اكرم:يلا يا شباب هتنزلوا معايا ولا لا
ندي:انا يا بابا عايزه انزل
اكرم:طيب يا نودي روحي العبي في الصغير مش هنا اوكيه
مي:اوكيه
ليذهب اكرم و مازن و طارق و أسر للسباحه و كانت ثرايا و سميره و منصور يجلسون أمامهم يستمتعون بالهواء و كانت روان و اسماء يقفون امام ندي و يلعبون معها و هي تسبح
كانت مي تقف معهم ثم انسحبت بهدوء
ليخرج أسر من المسبح و هو يبحث عنها بعينه
لتأتي سميره و تقف أمامه و تعطيه المنشفه الخاصه به
سميره:هتلقيها على الشاطئ اكيد
ليبتسم أسر لها ثم ينطلق نحو الشاطئ و هو يضع المنشفه خلف عنقه و كان عاري الصدر... اصبح جسده الرياضي الجذاب ظاهرا ليذهب للبحث عن مي و الفتيات تنظر له و تفتن بجماله
ليجد مي تقف في نفس مكانهم الماضى و لكنها كانت تقف بملل و هي تحرك الرمال برجليها
ليذهب و يقف بجانبها
اسر:بردوا مسمعتيش كلامي و خرجتي الصبح لوحدك و دلوقتي ماشيه لوحدك
مي و هي تعبث بالرمال تحتها برجليها و تنظر للبحر:خرجت مع مازن
اسر:ايوه مين يعني مازن
لتنظر مي له بدهشه و هي تنظر له من رائسه إلى قدميه في صدمه شعره الأسود المبلل فوق جبهته و الشمس التي لعبت دورها في إظهار لون عينه البني بسحر خاص بهم و جسده الرياضي القوي الجذاب
ليبتسم لها اسر:يا بنتي ركزي معايا
لتعود من شرودها به للحظه:احم...كنت عايز ايه
اسر:مش قولتلك متمشيش لوحدك ولا تخرجي لوحدك
مي:ايوه بقولك كنت مع مازن و بعدين مخرجش لوحدي ليه عيله انا
اسر:عجبك يعني الورقه بتاعت امبارح افرد حد جيه نحيتك ولا قربلك
مي:انا اصلا عايزة اعرف مين
اسر باندفاع:ليه عجبك كلامه يعني ولا ايه
مي:و انت..لتقاطع حديثها هذه الفتاه...هااي ثم تقف أمام مي لتصبح هي أمام أسر و مي خلفها
الفتاه:هاي انا سلمى انت اسمك ايه
لينظر أسر لمي التي تخرج رائسها من الجانب و هي تنظر لهذه الفتاة بأشتعال
أسر بداخله:خلينا نجرب
اسر:انا أسر ثم يمد يده لها
لتبتسم سلمى ثم تمد يدها له و تقترب لتقبل خده ثم ترجع للخلف مره اخري
سلمى:احنا هنسهر انا و اصحابي بليل تحب تيجي
لتتدخل مي بسرع و هي على وشك الانفجار مما حدث الآن
مي:هاي يا نخله
لتنظر لها سلمى باستحقار و تضحك بسخريه:انتي بتكلميني انا يا شاطره
لتضحك مي بسخريه وقد أصبح وجهها كحبه الطماطم من الغضب
مي:هي مين دي اللي شاطره يا عود قصب انتي
سلمي: مش معقول أسر قولي انك متعرفش البتاعه دي
مي:هو من بقيت اهلك علشان تقوليله أسر و تتكلمي معاه كدا و بعدين ايه بتاعه دي ما تلمي لسانك يا برج انتي
كان أسر متفاجئ من رد فعلها و هذه الألقاب المضحكه التي تقولها ولكنه كان يتمالك نفسه حتى لا يضحك
سلمي:لا بجد مضحكه اوي مين دي
كان أسر يتابع مي بحب و سعاده شديده
أسر و هو يمسك يد مي ثم يقبلها: دي خطبتي
لتصدم سلمى بشده مما حدث وتتفاجأ مي مما فعله
سلمي:فعلا!! مش باين خالص اصل مستحيل اتخيل دي معاك بصراحه
أسر و هو يشعر بالغضب لاهانه صغيرته هكذا:بصراحه انا مش عارفه انتي بتتكلمي فعلا كدا على اي اساس دا انا لسه عارفك مش هسمحلك تغلطي فيها


لتشعر سلمى بحرج شديد و مي بسعاده كبيره لتضغط مي على يده و تسحبه خلفها
مي بإبتسامه صفراء:سلام يا شاطره
ليبتسم أسر على تصرفاتها الطفوليه
بعد قليل من الوقت و قد اصبحوا بعيدا عن هذه الفتاه تترك مي يد أسر
مي:اي خدمه خلعتك منها...شكلها كان رخم اصلا
أسر و هو يتعمد اغاظتها:لولا انك اتكلمي كان زماني واخد رقمها دلوقتي
مي بغضب:طب ما تروح انا غلطانه...طب تصدق بقا تصدق انا غلطانه روح روح لتتحرك من أمامه ليجذبها أمامه مره آخرى و يجعلها تقف أمامه ثم يمسك كتفيها بيده لينحني و يجعل وجه امام وجها أسر بإبتسامه مشرقه:بتغيري عليا
مي:ب..ب ايه
مي و هي تحاول ان تتهرب من كلامه و هي تبتسم بسخريه
مي:اغير ايه و ليه اصلا وسع كدا و هي تحاول ان تزيح يديه عن كتفيها
أسر بنفس وضعه:شكلك حلو اوي و انتي غيرانه و شبه الطماطم من الغيره
مي بتهرب:يبني اغير ايه ..ايه اللي انت بتقوله دا..انا بس حبيت أساعدك..مش اكتر يعني... و هي تنظر لجه اخري غير وجه
اسر:طب بصي في عين كدا و قوليلي مكنتش غيرانه
لتدفعه بخفه:وسع كدا
لتتراجع إلى الخلف بخطوه
اسر بابتسامه:اعتقد عرفتي ليه بقا مش عايزك تبقي مع مازن يلا قدامي وهو يتحرك من أمامها
مي بداخلها:اة يا حيوانه ليه عملتي كدا يا كلبه عاااااا
ليلتف أسر و ينظر لها مره آخرى ليجدها تضرب الهواء بيديها و تضرب الأرض برجليها مثل الاطفال
اسر:هتفضلي واقفه يلا
لتنظر له مي ثم تخفض نظرها و تذهب من أمامه سريعا
ليعودوا إلى الجميع مره أخرى
مي و هي تقف أمام المسبح
مي بمرح:مشاء الله تتحسدوا
ليخرج مازن من المسبح بكل ثقه و هو يرفع شعره للخلف
ليقف أسر أمام مي و ينظر لها بحده
اسر:امشي روحي للبنات
مي بعند:لا ليه يعني
اسر بحده:ايه يعني عجبك منظره و هو كدا
لتميل مي قليل و تنظر خلفه مي و هي تتعمد اغاظته:هو اصلا حلو
أسر بعصبيه شديده:مي
لتنظر له مي لتجده على وشك الانفجار
مي بابتسامه:مالك يا أسر وشك احمر انت هتنفجر ولا ايه
اسر:متعصبنيش يا مي الكل قاعد
مي:طب وسع
اسر:راحه فين
مي:لمازن..اقصد للبنات
لتذهب إلى اسماء و روان
أسر و هو يرفع شعره لاعلى:صبرني يا رب علشان مموتهاش
صعد اكرم و طارق من المسبح
طارق:بقولك ايه يا اكرم ما تيجي نطلع سفاري كلنا انهارده
اكرم:ممكن تروحوا انتو انا هاخد اسماء و ندى اخرجهم انهارده يعني حاجة عائليه كدا
طارق:ماشي يا عم ..طب ايه ينفع ناخد روان و مي ولا
اكرم: ينفع يا سيدي بس خلي بلكم منهم
طارق:اكيد طبعا
اكرم:طب يلا ندخل ناخد دش..اومال مازن و أسر راحوا فين
طارق:سبقونا
اكرم:طيب يلا بينا
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
في الساعة الثالثه تجمع الجميع امام باب الفندق
سميره:يعني انتو مش هتيجوا تتغدوا معانا
طارق:لا هنتغدا سوا هناك
ثرايا:خلي بلكوا منهم يا ولاد
طارق بمرح:دي مي اللي هتخلي بلها مننا يا طنط
مي بخبث و هي تنظر لطارق:بفكر اروح معاكوا انا روان يا ماما
طارق بسرعه:ايه يا ميمو بهزر معاكي..ايه يا رمضان مبتهزرش
منصور:طيب متتاخروش...يلا بينا احنا
لينطلق اكرم و ندي و اسماء معا
ثم منصور و سميره و ثرايا
ليبقا أسر و مازن و طارق و مي و روان
مي:انا من رائي نروح بعربيه أسر بما انها jeep و احنا رايحين صحرا و كدا
أسر بتعجب:معنديش مانع
طارق:عربيتنا كلها jeep..بس عمتا هنروح بعربيتين احطياتي
طيب هو انا هروح لوحدي ما حد يجي معايا
مي:روحي يا روان معاه
روان بخجل:اة ماشي مفيش مشكلة
اسر:يلا بينا
لينطلقان جميعا لمكان تجمع السفاري
في الطريق
يرن هاتف روان معلن عن اتصال
روان:الو
المتصل:ايوه روان معايا
روان:ايوه انا
المتصل:انا محمد زميلك في الجامعة
روان و هي تعقد حاجبيها:و انت جبت رقمي منين
لينظر لها طارق
طارق:في ايه
لتشير له روان ان ينتظر لحظه
محمد:انا جبته من واحده اعرفها انا كنت عايز اتكلم معاكي
روان بجديه:بخصوص الدراسه
محمد:لا
روان:ايوه يعني عايز مني ايه
محمد:هو انا اقدر اقبلك انهارده
روان:لا انا مسافره
محمد:خلاص لما ترجعي ممكن نتقابل
روان:ابقا اشوفك في الجامعه
محمد:تمام معنديش مانع
روان:اوكيه..باي
طارق بجديه: مين دا
روان:واحد زميلي كان عايز يتكلم معايا في موضوع
طارق:بخصوص ايه
روان:معرفش
طارق قد شعر بضيق شديد بسبب غيرته:ماشي
وصلوا لمكان السفاري
و كان هناك مجموعه كبيره
المرشد دلوقتي هنفضل مع بعض لغايت ما نوصل الجبل و هناك هيكون مكان الحفله ان شاء الله
تحدث مره بالعربيه و مره بالانجليزيه
انطلقوا وراء المرشد و كانت رحله ممتعه
حتى وصلوا لمكان الحفله
تجمع الجميع
مي:انا مش جعانه
مازن:لا لازم تكلي حاجة يا مي احنا اكلنا من الساعه ٧
مي:مش قادره والله يا مازن كلوا انتو
يأتي صوت من خلفهم يلتفت له الجميع:مش معقول مي
مي بسعاده شديده: بيبووو
باسم:مساء الخير يا جماعة
مي بسعاده:اعرفكوا يا جماعة دا باسم صديقي الصدوق
باسم:يا راجل دا انتي واطيه
كان أسر يشعر بغضب من تعاملها معه بهذه السعاده
مي:اتشغلت جامد الفتره اللي فاتت والله
باسم:إزيك يا بت يا روني
روان:بس بس انا زعلانه منك اصلا
باسم:قلبي لا مقدارش
طارق:هو في ايه بقا
لتلتفت روان و باسم له باستغراب ولكن مي فهمت شعوره
طارق:مش يلا بينا بقا علشان نتغدا
مي:انت كلت يا واد انت
باسم:اة كلت تعالي معايا عقبال ما يخلصوا
ثم يوجه كلامه للجميع خلصوا و انا هكون معاكوا هنا و هظبطلكوا القاعده
اسر:معانا حد شكرا
لتنظر له مي بحده
باسم:ما انا المسؤول الأول هنا عن كله
مي:ولعه معاك بتهزر انت شغال هنا
باسم بتفاخر:اومال..يلا بينا يا اوزعتي
مي:طب ماااشي ماشي يلا... خلصوا و كلموني
لتذهب مي مع باسم و يذهب الآخرون لمكان الغذاء
كان اسر لا يصدق الحاله التي وصل لها كيف لهذه الفتاه ان تتملك منه بكل بساطه يريد أن يأخذها و يخفيها عن العالم كله حتى لا يراها او يتعامل معها أحد غيره
انتهى الجميع من الغداء و عادت مي و باسم لهم مره آخرى
باسم:تعالو معايا عملنلكوا قاعده جنان
مازن:انا هرجع القاهره دلوقتي
مي:ايه دا لييه
طارق:ليه يبني
مازن:كلموني و فيه مشاكل في الحسابات بتاعت الشركات هروح اظبط الدنيا
اسر:طيب يلا نرجع سوا
مازن:ايه يا أسر دا شغلي انا يا معلم كدا كدا بكره و هتيجي متقلقش هظبط الدنيا
مي:طيب خد بالك من نفسك
لينظر لها أسر بحده
مازن:هكلمكوا
اسر:خليك معانا على تليفون
مازن: يلا سلام
باسم:يلا بينا
ليذهب الجميع الي أعلى الجبل ليجدوا شعله من النار حولها مقاعد ارضيه و بجانبها بعض المشروبات
روان:الله يا مي زي ما بنحب
مي:ايوه انا و باسم ظبطنها زي ما بنحب
باسم:اسيبكوا بقا و هروح اظبط الشغل
مي:تسلم يا بيبو..متتاخرش بقا
ليجلسوا جميعا حول حلقه النار
طارق:الجو حلو اوي هنا
روان:اة تحفه اوي
طارق:تحبي تخدي الجاكيت
مي بمرح:لا شهم اوي اوي
طارق:يا بنتي لمي نفسك بقا
مي:انا سقعانه ما تجيب الجاكيت دا يا طارق
طارق:لا..انا كمان سقعان
مي:ماتت الشهامه دلوقتي
اسر:تحبي تاخدي الجاكيت
مي:لا انا بهزر عادي
لينظر طارق لمي لتفهم ما مقصده
مي:بقولك يا أسر ما تيجي نشرب القهوه الحلوه دي و احنا بنتمشى
أسر باستغراب :ماشي يلا بينا
روان:مي الدنيا شويه و هتليل متبعديش
اسر:متخفيش ما هي معايا
ليذهب أسر و معه مي
طارق بابتسامه:تشربي ايه
روان:ممكن قهوه
طارق:عيوني
روان:تسلم
طارق:ايه!!
روان:بقولك تسلم
طارق بحب:حلوه اوي الكلمه دي منك
روان بخجل:يا طارق اتكلم جد شويه بقا..
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
عند أسر و مي
اسر:بس انتي غريبه اوي انهارده
مي:ليه
اسر:عايزه تروحي بعربيتي و عايزاني اتمشى معاكي مش غريبه دي
مي بابتسامه: فكرتني
اسر:بتضحكي كدا يبقا في مصيبه
مي بنفس الابتسامه:بقولك ايه احنا في صحرا
اسر:ايه يا مي عيب كدا عايزة ايه
مي:هو انت دماغك متركبه غلط كدا ديما..اقصد يعني انا كنت عايزة..يعني بصراحه يعني
اسر بابتسامه:عايزة تضربي نار
لتلمع عين مي بسعاده:اة اة
أسر بحب:و انا كنت حاسس
مي:طب يلا نروح للعربيه يلا



ليرجع يديه خلف ظهره و يخرج مسدسه
مي بفرحه:الله عليك الله عليك انت برنس والله
اسر وهو يضحك: طيب تعالي نبعد شويه كمان
ليبتعد أسر و مي عن الجميع و تبدأ مي في إطلاق النار بحماس شديد..لتنتهي ثم تقف مكانها وتتنفس بعمق
اسر بحب :مبسوطه
مي بسعاده:بصراحه جدا
ليقف أسر أمامها:شكلك بيبقا حلو اوي و انتي مبسوطه بجد مش كدا و كدا
مي:احم..شكرا
اسر:مي عايز اقولك حاجة
مي:طيب قول
قبل أن يتكلم وجد أسر سياره تقف أمامهم ثم يخرج منها شاب وخلفه رجلين
لتلتفت مي ثم تنظر إلى الشاب في صدمه قويه و تترجع للخلف حتى اصطادمت بأسر الذي يقف خلفها
لينظر أسر لها باستغراب هل تعرفه?!!!!


☆نهايه الفصل☆


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 24-12-19, 12:01 PM   #14

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


الفصل 12


اسر:مي عايز اقولك حاجة
مي:طيب قول
قبل أن يتكلم وجد أسر سياره تقف أمامهم ثم يخرج منها شاب وخلفه رجلين
لتلتفت مي ثم تنظر إلى الشاب في صدمه قويه و تترجع للخلف حتى اصطادمت بأسر الذي يقف خلفها
لينظر أسر لها باستغراب هل تعرفه?!!!!
مي بصدمه: رامي
رامي هو يتقدم لهم بإبتسامه ماكره:مش معقول لسه فكراني الورد عجبك و هو يغمز لها
ليقف أمامها
أسر هو ينظر لها و لأول مره يجد نظراتها بكل هذا الحقد و الكراهية
رامي و هو يتفحصها من رائسها إلى قدميها:لسه صاروخ زي ما انتي يا مي
ليقع على الأرض بسبب قوه لكمه أسر له ليتقدم الرجلين ليشير رامي لهم ان يتوقفوا و هو يمسح فمه من الدماء
ليقف مره آخرى
رامي باستفزاز:لا متقوليش انك اتجوزتي ازعل اوي وهو يغمز لها و هو يتقدم لهم مره آخرى
اسر:انت عايز ايه يا زباله
رامي وهو يضحك بسخريه:و انت مالك
ليتقدم أسر له مره آخرى ليعرفه من هو
لتسمك مي يد أسر بقوه:عرفت مكاني ازاي يا حيوان عايز مني ايه تاني
رامي:بقا دي طريقه تستقبليني بيها بردوا يا ميمو
أمسكه أسر بيد واحده من ياقته بقوه و يقربه منه ليجعل وجه أمامه
أسر بغضب شديد:كلامك معايا انا ملكش دعوه بيها علشان متموتش هنا
رامي ببرود و هو يدفعه:حسابك معايا بعدين على الضربه و المسكه دي و انتي يا حلوه هنتقابل تاني اكيد سلام
ليذهب إلى سيارته و معه رجاله و ينطلقان
ليجد أسر يد مي ترتعش بين يديه ليلتفت لها
كان جسدها ينتفض بشده و عيناها كادماء
اسر:بس اهدي انا معاكي اهدي
لتضغط على يده أكثر و تغمض عيناها و هي تنظر أسفلها
مي:أسر عايزة اروح
اسر:اهدي الاول مش هينفع نروح كدا
مي بصوت مهزوز:علشان خاطري روحني و خلي طارق مع روان و يروحها بس متقلوش حاجة علشان متقلقش
لتجذب يده و تتحرك ليذهبوا الي سياره أسر
يركب كل منهم السياره و كانت مي في حاله صعبه تنكمش حول نفسها وتكبح دموعها بشده
اسر بنبره هادئه ولكنه بركان من الداخل:مي اهدي انا جنبك
وهو يمسك يديها بحنان
مي:علشان خاطري متحكيش لحد على اي حاجة
اسر:مين دا يا مي فهميني مين الكلب دا
مي:مش قادره اتكلم يا أسر دلوقتي
ليتحرك أسر للعوده إلى الفندق
في الطريق ذهبت مي للنوم من كثره التعب
ليوقف أسر السياره قلقا عليها
كانت مي تتصبب عرقا و جسدها ينتفض بقوه و تهمس ببعض الكلمات لا يستطيع تميزها
ليمسك يديها بقوه:مي اصحي يا مي
لتنتفض من مكانها و تبعد يد أسر بقوه
مي بدون وعي:ابعد ايدك عني يا حيوان اوعا
كان أسر مصدوم مما يحدث
لتضع مي يديها على فمها:آسف والله اسفه مقصدش انت
أسر بتفهم:اهدي محصلش حاجة اهدي
مي و هي تاخذ نفسها بقوه و ترجع رائسها مره اخري لمقعده
لينطلق مره آخرى عائد للفندق
وصلوا إلى الفندق و ذهبت مي بسرعه لتوقفها ثرايا امام المصعد
ثرايا بقلق:مالك بتجري كدا ليه و اختك فين
مي بتوتر:لا ابدا يا ماما انا بس حاسه اني تعبانه
ثرايا:طب روان فين مش كانت معاكي
اسر:روان مع طارق يا طنط و رجعين انا جبت مي بس علشان تعبانه
لتأتي سميره:ايه يا حبيبتي مال وشك اصفر كدا ليه
مي:تعبانه شويه يا طنط
ثرايا:طيب اطلعي رايحي شويه
مي:ماشي يا ماما
لتركب المصعد و بجانبها أسر
اسر:مي عرفيني مين دا
مي بارهاق:مش وقته يا أسر انا تعبانه
لتصل لأعلى و تذهب فورا لغرفتها
لتغلق الباب و تستند عليه بارهاق و دعت دموعها بالتحرر
مي بداخلها:ليه ظهر عايز مني ايه يا رب انا تعبانه اوي كفايه انو هو من أسباب تدمير حياتي يا رب ساعدني يا رب
كانت تبكي بحرقه شديده
دخل أسر غرفته وهو في حيره من أمره من هذا الشخص ما علاقته بمي لماذا عينها كانت تتكلم بالكره لماذا شعر بشئ من الخوف بداخلها ماذا حدث معاها في الماضي
ليمسك أسر رائسه من التعب لا يعرف ماذا يفعل لكنه اقسم اذا حاول التقرب من صغيرته لسوف يقتله
رجعت روان و طارق و جلسوا مع ثرايا و سميره و منصور
روان:هي اسماء و اكرم لسه مرجعوش
ثرايا:لا لسه شويه و هتلاقيهم هنا
منصور:اطلعي يا روان اتطمني على مي
روان و هي تقف من مكانها بقلق: مالها مي يا خالوا
سميره:اهدي يا حبيبتي دي تعبانه شويه بس
روان بسرعه:طيب انا هطلعها لتذهب سريعا لشقيقتها كي تطمأن عليها
صعدت روان و دخلت غرفتها
روان بقلق:مالك يا مي
مي و هي متمدده على فراشها بارهاق:اهدي يا حبيبتي انا كويسه شويه تعب صغيرين بس
روان:طب تيجي نروح مستشفى
مي بابتسامه:لا يا روني مش للدرجه بصي انا هنام و انتي انزلي كملي قاعده معاهم ماشي
روان:لا هقعد معاكي انتي مش شايفه شكلك
مي:تقعدي معايا تعملي ايه انا بقولك هنام يلا يبقا متزعلنيش و كمان هو بكره و هنرجع تاني و انتي داخله على امتحانات ممكن تروحي بقا تغيري جو
روان:بس يا ميمو..
مي:مفيش بس يلاا
لتخرج روان و تذهب إليهم مره آخرى
لتذهب مي للنوم فورا من شده الإرهاق
كان أسر يجلس بقلق في غرفته أخذ هاتفه و قام بالاتصال على مي العديد من المرات ولكنها لا تجيب شعر انها ليست بخير ربما حالتها أصبحت كما كانت في سيارته
قام من مكانه و خرج من غرفته بسرعه
ليطرق غرفه مي العديد من المرات ولكنها لا تجيب ظل يهاتفها حتي استيقظت و قامت بالرد عليه
مي بنفس سريع بعض الشي:الو
أسر بخوف:مي افتحي الباب
لتنهض مي بتعب شديد ثم تذهب و تقوم بفتح الباب:ليدخل أسر لها بسرعه شديده ويمسك وجها بين يديه
اسر:حاسه بايه مالك يا مي
كانت مي تتصبب عرق وجها كله احمر و من الواضح أن ضربات قلبها غير منتظمة لتقع أرضا بتعب
ليجلس أسر بسرعه بجانبها
أسر بقلق شديد:قومي البسي هاخدك مستشفى يلا
مي بتعب و هي شبه فاقده للوعي ومازلت بنفس هيأتها و حالتها لتمسك يده بقوه و هي تبكي:متسبنيش
لتفقد واعيها ليحملها أسر بسرعه و يضعها على فراشها و يجلس بجانبها بخوف و هو يمسك يديها
مي وهي تهلوس و بصوت منخفض بشده:سبني..ابعد عني
كانت تردد هذه العباره العديد من المرات
اسر:مي فوقي انا اللي هنا محدش هيقرب منك فوقي يا مي
كانت مي لا تسمعه كانت في عالمها الداخلى لا تشعر بشي غير الألم
طلب أسر من الفندق ان يرسل له طبيبا فورا
وصل الطبيب إلى غرفه مي و كشف عليها
اسر بقلق:ها يا دكتور
الدكتور:اطمن حضرتك هي شكلها اتعرضت لصدمه و دا سبب الهلوسه دي كلها هي ترتاح و هتبقى زي الفل
أسر:انا متشكر جدا جدا
الدكتور:على ايه دا واجبي
ذهب الطبيب و رجع أسر بجانب مي مره آخرى و امسك يديها و ضمها لصدره بقوه
أسر بحنان:مش هسيبك ابدا يا مي
ليترك يديها و يقوم بإجراء مكالمه
اسر:الو معتز باشا
معتز:يااا أسر باشا والله التليفون بيرقص من الفرحه عامل ايه
اسر:انا تمام انت ايه اخبارك
معتز:تمام
أسر:معتز محتاج منك خدمه
معتز:اؤمرني يا باشا
اسر:انا عايز كل المعلومات عن صاحب رقم العربيه دي*****
معتز:اقل من 24 ساعه و كل المعلومات تكون عندك
اسر:تسلملي يا باشا
معتز:هي دي حاجة يا أسر بردوا..يلا هروح دلوقتي سلام
اسر:ربنا معاك سلام
بدأت مي الرجوع إلى وعيها مره آخرى
ليذهب أسر لها سريعا
اسر بحب:عامله ايه دلوقتي
لتعتدل مي و تجلي فوق فراشها مي و هي تنظر لأسفل:الحمدلله
ليمسك أسر ذقنها و يرفعها لأعلى
أسر بحنان:الجميل زعلان ليه دلوقتي انا جنبك
لتنظر له مي بعيون دامعه:انا اسفه انا تعبتك معايا انت ملكش ذنب في اللي حصل دا كله انهارده انا لازم ابعد عنك...رامي مش سهل و ممكن يأذيك يا أسر
لينظر لها بحب
أسر بنبره هادئه:اياكي تقولي الكلام دا تاني...و بعدين انتي ناسيه انا مين انا بردوا مش قليل
مي:لا مش ناسيه يا أسر لكن هو دا الصح و بعدين انت تدخل في حوارات ليه بسببي
اسر:علشان انتي تخصيني يا مي
لتقف مي من مكانها بنفاذ صبر:لا مخصكش يا أسر لا مش كل شويه تقول كدا انا مخصكش سمعني
ليقف امامها:لا غصب عنك مش بمزاجك
مي بعصبيه:هو بالعافيه
أسر بدون مقدمات:مي انا بحبك
لتقف مي في صدمه شديده اعترف لقد اعترف بحبه الان قالها لماذا لماذا لا أريد أن تعترف بها لا اريد
ليتقدم منها ويقف اماما مباشره و ينظر لها بحب: مي انا بحبك و انتي بتحبيني ليه عايزة تنكري
مي:لا انا ..انا مبحبكش و بعد اذنك اطلع بره
ليخرج أسر بسرعه من غرفتها بعصبيه شديده و يغلق الباب ورائه بقوه
جلست مي مكانها على الارض و تبكي بحرقه:انا بحبك يا أسر بس انا خايفه منك معنديش ثقه في اي حد و خافه عليك يأذيك انا اتأذي عادي انت لا انت لا يا أسر


ظلت مي تبكي بشده و بحرقه حتى هدائت و قامت بتحضير اشيائها للعوده غدا
أسر في غرفته كان في وضع يرثى له شعر بالضيق الشديد يدريها يعشقها ولكنها ترفضه ما حدث اليوم جعله يشعر بالخوف الشديد عليها لا يشعر بارتياح لهذا الشخص يرد معرفه من هو بسرعه شديده وما هي علاقته بمي
مرت الليله طبيعيه بالنسبه للجميع صعبه بشده على مي و أسر
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
استيقظ أسر بسرعه على صوت هاتفه ليرد بسرعه
اسر:ها جبت المعلومات
معتز:صباح الخير الاول انت قاعد على التليفون ولا ايه
اسر:معلش يا معتز أصلي محتاج المعلومات دي جدا
معتز:ولا يهمك..بص يا سيدي صاحب العربيه دي واحد اسمو رامي فؤاد الشافعي ابن فؤاد الشافعي أكبر رجال الأعمال في مصر و الشرق الأوسط كله عنده ٣٠ سنه ماسك شركات ابوه بعد ما مات و ناس بتقول انهم شغالين شمال بس محدش عرف يثبت عليهم حاجة لغايت دلوقتي راجل نسوانجي و كل يوم في مكان شمال من الاخر واحد وسخ بس مستخبي ورا اسم ابوه
كان أسر يشتعل اذا كان أمامه هذا الشخص الان لكان قتلته فورا
اسر:شكرا يا معتز تعبتك معايا
معتز:تعب ايه بس يا معلم...قولي هو في مشاكل معاه انا اقدر اساعدك بس نصيحه خد بالك منه لو في مشاكل دا مش سهل
اسر:تشكر يا باشا اول ما احتاجك هقولك اكيد مع السلامه
ليغلق مع معتز و قد زادت حيرته ما هي العلاقه التي تجمع مي بهذا الحقير كيف تعرفه
ليستيقظ طارق
طارق بنعاس:ايه يبني في حاجة ولا ايه
اسر بشرود:لا مفيش انا هنزل الحاجة تحت ماشي
طارق:لسه بدري نام شويه علشان نعرف نرجع
اسر:لا خلاص انا فوقت
ليجهز أسر اشيائه و يخرج وفي نفس اللحظه تخرج مي من غرفتها لتنظر له و تمر من أمامه في صمت و تقف أمام المصعد
ليقف أسر بجانبها بصمت يصل المصعد لأعلى و يدخلوا و يضغطوا في نفس اللحظه لتتلامس يدهما معا لتسحب مي يديها بسرعه و تبعد نظرها عنه في توتر


وصلوا لأسفل و ذهبت مي و أسر خارج الفندق لتنطلق مي نحو الشاطئ و أسر يضع الشنط بداخل سيارته
لينتهي و يذهب لها لا يستطيع تجاهلها هكذا او تركها بمفردها
ليجدها تجلس على الرمال امام البحر و تنظر له
ليجلس بجانبها و هي تنظر أمامها لا تتحرك
اسر:تعرفي الحيوان دا منين
لتنظر له مي ببرود:عايز تعرف ليه
اسر:انا عرفت كل حاجة عنه
مي بصدمه: ازاي
اسر:حفظت رقم عربيته و اديته لواحد حبيبي و جبلي عنه كل حاجة
مي بسخريه:طب خلي حبايبك يعرفوك ايه علاقتي بيه
اسر:ما انتي حبيبتي
مي بصوت مرهق:بطل بقا
ليمسكها من يدها و يقبل باطن يديها:انتي حبيبتي و روحي انتي دنيتي كلها يا مي انا مفيش بنت عرفت تخطف قلبي زي ما انتي عملتي فيا حتى ريم حبتها اة لكن قلبي مدقش ليها زيك
مي:مش هقدر يا أسر اكون ليك مش هعرف انا كلي مشاكل و حوارات و مع ظهور الحيوان اللي اسمه رامي هيكتر دا و انا مش عايزة حد في حياتي انا كدا مرتاحه
اسر:و انا عايز اكون امانك انا عايز احميكي من اي حاجة مش هسمح لحد يأذيكي يا مي
مي:لا شكرا يا أسر
اسر:تمام يبقا لازم اتكلم مع اكرم علشان هو يحميكي
لتنظر له مي سريعا:انت بتقول ايه انا مش عايزة حد يعرف حاجة
أسر بنفاذ صبر:يبقا افهم ايه علاقتك بالحيوان دا عايز منك ايه تعرفيه منين انا هتجنن
مي بصوت ضعيف مهزوز نتيجه حبس دموعها:أسر علشان خاطري متضغطش عليا لو بتحبني فعلا ارجوك يا أسر ارجوك متجيبش سيره لحد
ليصدر هاتف مي صوت معلن عن اتصال
مي و هي تحاول ان ترجع صوتها:الو يا ماما
ثرايا: انتي فين يا حبيبتي
مي:انا على الشاطئ
ثرايا:طيب تعالي يلا كلنا تحت..هو اسر معاكي
مي:اة معايا
ثريا:طيب يلا علشان هنفطر و نشتري كام حاجة و نمسك الطرق
مي:حاضر سلام
لتغلق مع والدتها
مي:يلا بينا نرجع
ليقفوا و يستعدون للذهاب
لتمسك مي يد أسر مره اخرى بعيون لامعه:توعدني يا أسر متقولش لحد
أسر بوجه غاضب:وعد يا مي وعد
لتترك يده و تذهب أمامه
كان يومهم جميل مر بسرعه و ذهبوا إلى السيارات استعدادا للعوده
بعد مرور العديد من الساعات وصلوا إلى القاهره
ذهب كل منهم إلى منزله
دخلت مي و ثرايا و روان إلى المنزل بارهاق و صعدت كل منهم إلى غرفتها
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
في غرفه روان
يرن هاتفها
روان:الو
طارق:وصلتوا
روان:اة الحمدلله و انتو
طارق:اة لسه واصلين قولت اطمن عليكي
روان بإبتسامه:شكرا
طارق:هشوفك بكره في الجامعه
روان:اة باذن الله
طارق:تحبي اجي اوصلك
روان:لا عم عبدوا هيوصلني..شكرا يا طارق
طارق:ما كفايه شكرا مفيش بينا الكلام دا ولا ايه
روان برقه: ايوه صح
طارق:تصبحي على خير
روان:وانت من اهلو
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
في غرفه مي كانت تحاول ان تذهب للنوم ولكنها فشلت في محاولاتها
جلست على سريرها تفكر في رامي لماذا ظهر بعد كل هذه السنين ماذا يرد منها ماذا سوف يحدث معها الفتره القادمه تفكر في أسر و تبكي بضعف ثم ذهبت للنوم بتعب شديد
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
في صباح يوم جديد استيقظت روان و ذهبت إلى جامعتها
صعدت ثرايا لغرفه مي ثم تطرق الباب لكنها لا تجيب دخلت إلى الغرفه لتجد مي في نوم عميق
ثرايا و هي توقظها:مي اتأخرت على الشغل قومي يلا
مي بنعاس:مش هروح انهارده يا ماما
ثرايا:ليه?!!
مي:حاسه لسه بتعب هاخد اليومين دول اجازه ارتاح
ثرايا:ماشي يا حبيبتي ارتاحي
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
ذهب أسر إلى الشركه دخل إلى المكتب و لم يجد مي
طلب شرين
لتدخل شرين إلى المكتب
شرين:حمدلله على السلامة يا مستر
اسر:الله يسلمك...هي مي مجتش
شرين:لا يا مستر مجتش
اسر:طيب اتفضلي انتي
هاتفها العديد من المرات ولكنها جعلت هاتفها مغلق
اسر:ماشي يا مي مش هسيبك
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
في جامعه روان
انتهت روان من المحاضرة و ذهبت لتجلس في الكافتريا هي تعلم أن طارق سوف يأتي لها
كانت تجلس حتى أتى لها هذا الشاب
الشاب:صباح الخير يا انسه روان
لترفع روان نظرها له
روان باستغراب:صباح النور
الشاب:انا محمد اللي كلمتك فاكراني
روان:اة افتكرت أهلا
محمد:ممكن اقعد اتكلم معاكي شويه
روان:اتفضل..
ليجلس أمامها و يبدأ في التحدث
محمد:بصي يا روان انا مش هلف و ادور عليكي انا معجب بيكي
روان بصدمه:انا
محمد بإبتسامه:ايوه انتي مستغربه ليه و من فتره كبيره كمان
روان بجديه و هي تضع يديها على الطاوله:و معجب بيا ليه بقا انت متعرفش عني اي حاجة ولا اتكلمنا حتى
محمد:اعرف عنك كل حاجة ديما كنت متابع تحركات اسلوبك كل حاجة فيكي شدتني
ليمسك يديها لتقف و تسحب يديها بسرعه ليقف هو الاخر
روان:انت اتجننت
ليجد محمد من يلكمه بقوه ليتراجع بشده و يقع اثر قوه الضربه لتشهق روان بقوه
طارق:بتلمس حاجة مش بتاعتك ليه يا حيوان
ليتقدم له و يمسكه من ياقته
محمد:وانت مين انت يلا علشان تتكلم و لا تمد ايدك عليا
طارق:انا خاطبها يا روح امك ليضربه مره آخرى بقوه ليقع و يتجمع حوله الطلبه
ليمسك طارق يد روان و يجذبها خلفه بقوه
في سيارته
روان:انت اتجننت يا طارق ايه اللي عملته دا ازاي تعمل كدا
طارق بغيره شديده:عايزاني اشوفه بيلمسك و اسكت
روان:شكرا... مش لدرجه الضرب مش من حقك تعمل كدا ولا من حقك تقوله اني خطبتك اصلا
طارق باندفاع:روان انا بحبك
لتصدم روان و تفتح عينها بقوه اثر صدمتها هل اعترف بحبه لها
طارق:روان تتجوزيني
تلجمت روان و أصبح لسانها لا يستطيع التكلم من أثر الصدمات المتتاليه
طارق بعصبيه:روان انتي بتحبيني ولا لا



☆نهايه الفصل☆



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 24-12-19, 12:04 PM   #15

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


الفصل 13


طارق:روان تتجوزيني
تلجمت روان و أصبح لسانها لا يستطيع التكلم من أثر الصدمات المتتاليه
طارق بعصبيه:روان انتي بتحبيني ولا لا
روان و هي تنظر لاسفل:يا طارق انت فاجئتني و انا
طارق:بتحبيني و عوزاني ولا لا
روان بخجل و بصوت منخفض و هي تنظر اسفلها:ايوه
طارق بابتسامه و سعاده كبيره:قولتي ايه مش سامع
روان بصوت أعلى قليلا ومازالت تنظر لاسفل:بحبك
كان طارق سوف يطير من سعادته ولكنه يريد أن يكسر الخجل هذا بينهم
طارق:ما تبصيلي كدا و تقوليلي بتقولي ايه
لتنظر روان له بوجه خجول:ما خلاص يا طارق والله هنزل
طارق بنظره عشق:بحبك
لتبادله نفس النظرات بخجل:وانا كمان
طارق:طب كفايه بقا علشان ممكن اعمل حاجات متعجبكيش
لتضحك روان بخفه:انت قليل الادب
طارق بخبث:فهمتيني غلط كنت هبوس ايدك بس
لتفتح روان الباب لتنزل من سيارته و لكنه سحبها من يديهاو أغلق الباب
طارق:خلاص خلاص سكت..طب بصي بقا انا هروح انهارده هفاتح أسر و ماما و هاجي اتقدملك
روان بصدمه:بسرعه كدا
طارق:اة مش عايز حد يبصلك عايزك ملكي انا لوحدي
روان:بس يا طارق انا لسه في سنه رابعه و قدامي سنه كمان
طارق:ميهمنيش كل دا انا عايزك يا روان و هستناكي انتي مش عايزاني
روان بسرعه:لا لا مقولتش كدا
طارق بابتسامه و هو يغمز لها: اومال بتتقلي عليا ليه بقا
روان:انا بس لازم افهمك اني لسه قدامي وقت
طارق:لو عليا عايزك تبقي مراتي انهارده قبل بكره و لو مش دلوقتي مش هتفرق طلاما انتي معايا
روان بكسوف:خلاص بقا
طارق:لا كفايه كسوف بقا انا كدا هموت
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
في مكان آخر بعيد
المتصل2:طمني ايه الاخبار
المتصل3:كله تمام روحتلها و شافتني
المتصل2:حلو اوي كدا يا رامي انا كدا قلبتلها دماغها
رامي:بس انا كدا شكلي هزعل اوي اوي و انا زعلى وحش
المتصل2:ليه بس انا وعدتك هتبقى بتاعتك
رامي: يوم ما روحتلها كانت واقفه مع الي اسمه أسر دا صاحب شركات الكيلاني اكيد تعرفه
المتصل2:سيبك منه احنا عايزنها هي
رامي:ما لو طلعت تبعه هيقفلنا كدا و شكله مش سهل
المتصل2 باستفزاز:انت خايف منه ولا ايه
رامي:ولا من ١٠ زايه انت ناسي انا ابقا مين ولا ايه
المتصل2:احنا مش قليلين و هو مش هيقدر يعملنا حاجة و اضرب صباعي كدا بس يكون ميت
رامي:الله يرحم..عمتا لما نشوف
ليغلق رامي مع المتصل2
المتصل2 لنفسه:جيه وقتي دلوقتي اللي كان زمان ضعيف محدش يقدر يقف قدامه خلاص
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
عادت روان لمنزلها و صعدت بسرعه الي غرفه مي
لتدخل بدون استأذان
لتجد مي ما زالت نائمة
لتجلس على الفراش و توقظها بسعاده
روان:يا كسوله قومي قومي بقا بسرعه
لتفذع مي و تنهض سريعا:في ايه في حاجة حصلت انتي كويسه
روان:بس بس في ايه اهدي
لتأخذ مي نفسها بهدوء و ترجع رائسها للخلف لتستند على ظهر فراشها
مي:فزعتي امي في ايه
روان بسعاده شديده:طارق قالي بحبك
مي بصدمه:بتتكلمي جد
روان و هي تحرك رائسها بالاجاب:والله
مي بإبتسامه:و انتي
روان:بحبه اوي يا مي
لتفتح مي يديها لشقيقتها الصغيره
لترتمي روان بين أحضانها بسرعه
مي و هي تحتضنها بحب:يا خرابي يا روان بقيتي بتحبي و كدا
روان:قالي هيفاتح أسر و طنط سميره انهارده و بعد كدا يكلم خالوا و يجي يتقدم


لتعتدل مي و تخرجها من بين أحضانها و تجلس أمامها:و انتي مستعده للخطوه دي
روان:بصراحه يا مي خايفه بس انا معاه بقالي مده قصيره بس معاه بحس بالأمان بحس ان هو دا اللي عايزه يفضل جنبي ديما مش عايزة يبعد عني عايزه يكون ليا فاهمني
مي بابتسامه حب:طارق جدع و بيحبك و الحب ملوش معاد ولا وقت..الحب عمره مكان بالوقت ولا بالسنين ولا بالشهور
روان:انتي موافقه يا مي..انا بثق في رائيك و لو قولتي لا هرفض انتي مستحيل توفقي على حاجة هتاذيني انا واثقه فيكي حتى لو بحبه هرفض
مي:بس يا مجنونه مش بتحبيه و حاسه معاه بالأمان دا اهم حاجة و هو بيحبك جدا و طارق كويس و جدع و عمره ما هياذيكي
لتحتضن روان مي بقوه:ربنا يخليكي ليا يا ميمو انتي سنادي في الدنيا دي
مي بحنان:خلاص بقا ما طارق جيه
روان بدموع: لا عمره ما هياخد مكانك عندي اوعي تقولي كدا يا مي
مي و هي تمسح دموعها و بمرح:بس يا هبله و انا هخليه ياخد مكاني ولا ايه دا انا امواته و بعدين ايه الأوفر اللي احنا فيه دا حسستيني انك هتتجوزي بكره قومي يا بت
لتعتدل روان:تفتكري ماما هتوافق
مي:دي مهتصدق دي لو عليها تجاوزنا انهارده قبل بكره و بعدين هي بتحب طارق و طنط سميره و هتوافق علطول و خالو مش هيرفض لأنه عارفهم كويس متقلقيش...يلا قومي بقا عايزة اخد دوش و انزل نقعد سوا كلنا يلا
لتخرج روان من غرفه مي
لتجد مي اتصال من طارق
مي:الو
طارق:اخت مراتي
مي بضحك:أهلا يا عريس
طارق:هي قالتلك خلاص
مي:اومال
طارق:انا مقدرتش متصلش بيكي و احكيلك بصراحه
مي:جدع يلا
طارق:يا بنتي انا أكبر منك والله
مي:اوكيه مفيش جواز
طارق:او اصغر يعني براحتك
لتضحك مي بقوه:طيب يا خويا...اول ما تتكلم مع طنط و خلاص تمام تكلم خالو الاول و بعد كدا اكرم تمام
طارق:تمام هكلمهم و هكلمك نظبط الدنيا سوا يلا سلاموز
مي:سلام
لتجد مي أسر يهاتفها لتتركه و تذهب لاستحمام
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
وصل طارق لمنزله و دخل وجد أسر و والدته في الطابق العلوي يتحدثون
طارق:يا مساء الجمال يا مساء الفل على احلى ناس في الدنيا
أسر:ادخل في الموضوع علطول عايز ايه
ليذهب و يجلس بجانب سميره و أمامه أسر
طارق:بصوا بقا انا عايز اخطب روان
لتنظر له سميره بجديه:انت بتتكلم جد
طارق:جد الجد والله يا ماما انا بحبها و اعترفتلها و هي موافقه وانا عايزها
سميره بسعاده شديده و هي تحتضنه:ابني كبر و هيخطب يا ناس اختارت صح يا واد انا بحبهم اوي و هما ناس ولاد أصول و مفيش زيهم
طارق:ايه يا أسر مش هتقول حاجة
اسر:مصدوم بصراحه بقا انت يا بتاع البنات يا صايع عايز تتجوز
طارق:ربنا هداني يا عم خلاص بقا
أسر بإبتسامه حب:مبروك يا طارق روان محترمه و جميله ربنا يسعدكوا انا هكلم عمي منصور و هحدد معاه معاد و بعد كدا هكلم اكرم
سميره:و انا هكلم ثرايا
اسر:بعد ما اكلم عمي كلمي طنط
طارق:طب يلا اتصل
اسر:دلوقتي
طارق:ايوه يا عم دلوقتي علشان نحدد يوم
اسر:يبني الصبر
طارق:هتتصل ولا اتصل انا
اسر:طيب طيب
ليمسك هاتفه و يتصل على منصور
منصور:الو
اسر:الو..إزيك يا عمي
منصور:الحمدلله ايه اخبارك يا اسر
اسر:الحمدلله
منصور:خير يبني
اسر:كل خير يا عمي بصراحه كنت عايز افتحك في موضوع كدا
منصور:قول يبني
اسر: احنا يا عمي عايزين ناخد منك معاد علشان طارق يتقدم لروان
منصور بتفاجئ:طارق عايز يتقدم لروان
اسر:دا طبعا بعد اذن حضرتك و دا يكون شرف لينا
منصور:خلاص ممكن الخميس اللي جاي
اسر:تمام ان شاء الله معادنا يوم الخميس
منصور:ان شاء الله و انا هكلم ثرايا و اقولهم
اسر:اة طبعا و والدتي هتكلمها بس قولنا ناخد المعاد من حضرتك طبعا الاول
منصور:ابن أصول يا أسر يبني على خير ان شاء الله..مع السلامه
اسر:مع السلامه
ليغلق أسر الخط
اسر:مبروك مقدما يا عريس
سميره و الدموع في عيونها:انا مش مصدقه
ليحتضنها طارق:لا صدقي و امسحي الدموع دي و كلمي طنط يلا
سميره و هي تضرب رائسه:انت واد معندكش دم والله استنى نص ساعه يكون عمك منصور كلمها و قالها الاول
ليقف طارق طيب انا هروح اغير هدومي و اعمل مكلمه
سميره بغمزه:العروسه
طارق بمرح و هو يدعي الخجل:بس بقا الله
ليذهب من أمامها وسط ضحك سميره و ابتسامه أسر
سميره بحنان:عقبالك يا حبيبي
أسر بضحكه جانبيه و وجه يعتليه الحزن:مش باين
سميره:لسه معنده معاك
اسر:انا واثق انها بتحبني بس هي رفضاني و عايزة تبعدي عني ليه دا اللي هيجنني مي حكايه و مش عارف أوصلها
سميره:طلاما بتحبها و عارف انها بتحبك أفضل عافر قصدها لغايت ما تبقا ليك
اسر:اكيد انا مش هقدر ابعد عنها
سميره:ربنا يريح قلبك يا حبيبي
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
في غرفه طارق قام بالاتصال على روان
روان برقه:الو يا طارق
طارق بحب:قلب طارق
روان:....
طارق:ايه دا سكتي ليه مش هتقوليلي قلب روان و كدا
روان:لا و اتلم بقا
طارق:طب دا انا متصل علشان اقول ان احنا حددنا معاد مع عمي
روان بإبتسامه و سعاده ظاهره في بنبره صوتها:ايوه عارفه خالوا كلم ماما و ماما قلبت دماغي
طارق:أسبوع يا جميل و تكوني بتاعتي
روان بحب:ايوه
طارق بنبره جذابه و صوت هادئ:بحبك يا روني
روان بصوت خجول:وانا كمان
طارق:قوليلها بقا قوليلها
روان بخجل:بحبك ثم تغلق الهاتف في وجه بسرعه
طارق بابتسامه:قالتها و هربت النادله هتروحي مني فين بس
ليخرج لأسر و سميره مره آخرى
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
*في منزل مي*
في الصالون تنزل مي و روان ليجلسوا مع والدتهم
ثرايا بإبتسامه :تعالي يا عروسه تعالي
روان: بس بقا يا ماما بتكسف
مي بمرح:لا والله دلوقتي مكسوفه
ثرايا:عقبالك يا ميمو
مي:لا انا كدا زي الفل جواز ايه هو انا هبله
روان:يعني انا هبله
مي:انتي طول عمرك هبله يا روحي
روان:بصي يا ماما بتقول ايه
ثرايا: بس يا بت انتي ربنا يبعتلك ابن الحلال قريب
مي:بتدعي عليا ليه دلوقتي ما انا قاعده ساكته
ثرايا بجديه:يعني ايه يعني مش عايزة تتجوزي
مي:ممكن ناجل الكلام دا لما يبقا يجيلي عريس نبقا نتكلم وخلينا في عروستنا الحلوه دي
ثرايا:ما انتي العرسان تحت رجلك و انتي اللي بترفضي
مي:خلاص يا ماما مش وقته احنا عندنا عروسه ممكن نفرح شويه بقا
ثرايا:ماشي يا مي بس كلمنا مخلصش
روان:اسماء بعتتلي و هيجوا يقعدوا معانا علشان اكرم رايح مائموريه
مي: واحشتني الكلبه الصغيره
ثرايا:طيب يلا يلا قوموا نجهز الاكل عقبال ما يجوا
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
توقفت مي عن الذهاب للعمل و أسر يحاول الوصول لها و هي تقفل جميع الطرق و مازن كان على اتصال دائم بها و أخبرته أنها مريضه لا تستطيع أن تأتي للعمل
كان أسر يومه بدون مي ممل متعب يشعر بالغضب لأتفه الأسباب


في يوم جاء مازن الي بيت مي و هاتفها ليخبرها انه خارج منزلها..لتخرج مي لرؤيته
مي:مازن بتعمل ايه هنا
مازن:بقالي كتير مشوفكيش حبيت اجي اطمن عليكي و اشوفك
مي:مكنش ليه لزوم التعب دا كله
مازن بحب:متقوليش كدا متعرفيش الشركه وحشه ازاي من غيرك
مي:شكرا يا مازن بجد ..بس انا احتمال كبير اسيب الشغل
مازن بسرعه:لييه
مي: شويه ظروف كدا
مازن:اقدر اعرفها يمكن اساعدك
مي:متشغلش بالك انت..تعالي ادخل يلا نشرب حاجة
مازن بضيق:مره تانيه بقا متقفليش تليفونك علشان اعرف اطمن عليكي سلام
مي:ماشي تمام سلام
ليذهب و يركب سيارته و ينطلق
مي:ماله دا
لتدخل الي بيتها مره آخرى
مرت الايام و كان منزل مي ملئ بالسعادة و الفرحه حتى جاء المعاد المتفق عليه
وصلت عائله أسر و ذهبوا إلى باب الفيلا
لتفتح لهم اسماء و ترحب بهم
اسماء:أهلا اتفضلوا...لتحتضن سميره إزيك يا طنط
لتأتي ندي بسرعه
ندي:عمو أسر جيه للتقفز بين أحضانها ليحملها بين يديه
أسر:عامله ايه يا نودي
ندي:كويسه..إزيك يا عم طارق إزيك يا طنط
اسماء:اتفضلوا ليدخلوا إلى غرفه الجلوس ليتسقبلم منصور
منصور:أهلا وسهلا
ليتقدم أسر و يسلم عليه و يليه طارق
منصور بابتسامه:أهلا يا عريس
طارق:أهلا بيك يا عمي
منصور:إزيك يا مدام سميره
سميره:بخير الحمدلله
ليجلسوا و ندي تجلس بين أحضان أسر و تلعب معه و بجانبه طارق و تليه سميره و أمامهم يجلس منصور على هذا الكرسي الكبير و تجلس اسماء بجانبه على الكنبه
لتدخل ثرايا بإبتسامه واسعه:يلا أهلا نورتنوني
لتقف سميره و تحتضنها:منور بأهله يا ثرايا
ثريا:إزيك سميره ازيكوا يا ولاد
لترحب بالجميع
سميره:اومال مي و عروستنا الحلوه فين
ثرايا:قومي شوفيهم يا اسماء
اسماء:حاضر يا ماما
لتصعد اسماء لشقيقتها
اسماء:في ايه منزلتوش ليه
مي:قلبت كتكوت مبلول و عماله تقول بطني وجعاني
اسماء بإبتسامه:متوتره يا مي الله
مي:اومال هتعمل ايه يوم فرحها
روان:بس بقا بس بقا يا مي والله هعيط
لتضحك اسماء:بس يا بت ملكيش دعوه بيها يلا يا روني بقا
لتمسك يدها و تسحبها خلفها و ورائهم مي
لتنزل الفتيات و تدخل اسماء و تجلس في مكانها و خلفها روان ليتعلق نظر طارق بها من شديده جمالها كانت ترتدي فستان طويل بالون البنفسجي و دعت شعرها القصير فوق كتفيها و بعض الزينه الخفيفه كانت تبدو مثل الملائكه
لتنكزه سميره و تتكلم من بين أسنانها بصوت منخفض:شيل عينك من على البت هتاكلها
ليستفيق من شروده
سميره:إزيك يا روني ايه الجمال دا و هي تحتضنها
روان برقه:شكرا يا طنط لتذهب سريعا و تجلس بجانب اسماء و ثرايا
لتدخل مي خلفها
مي و هي تحتضن سميره:وحشتيني يا سوسو
سميره:و انتي كمان يا ميمو عامله ايه
مي:الحمدلله..ثم تتحدث بمرح مع طارق:عامل ايه يا عريس
طارق:زي الفل
ثم توجه نظرها لأسر
مي بهدوء:إزيك يا أسر
كان أسر في عالمه الخاص و هي معه كان يتفحصها...اشتاق لها بجنون اشتاق لضحكتها اشتاق لنظراتها اشتاق لعندها معه لولا وجد الجميع كان ضمها بين يديها ضمه تهتز الأرض من قوتها و اشتياقه لها
أسر:تمام و انتي
مي الحمدلله لتذهب و تجلس بجانب شقيقتها
لتدخل ام مجدي التي تساعد اسماء في المنزل ولكنها تأتي في المناسبات و تقدم المشاريب للجميع
اسر:بصي يا عمي احنا جاين انهارده نطلب ايد روان لطارق
منصور:والله يبني انا و ثرايا موافقين الرائي رائيها في الاول و الاخر
مي بمرح:يبقا نقول مبروك زغراطي يا ام مجدي
ثرايا:يا بنتي استني بطلي جنون بقا..ايه رائيك يا روان
كانت روان في حاله خجل شديده وجها يكاد ان ينفجر من الخجل
روان بصوت ضعيف:اللي تشوفه طبعا
مي:يبقا نقرا الفاتحه
منصور:على خيرت الله
ليبدأ الجميع في قرائه الفاتحه و بعد الانتهاء
مي بسعاده:ما تزغرطي يا ام مجدي بقا
لتزغرط ام مجدي و يهنئ الجميع طارق و روان و يتبادل طارق و روان النظرات بحب
منصور:عايزين نتفق على كل حاجة
سميره:ايوه طبعا دي الاصول
طارق:بص يا عمي انا عندي فيلا و بجهز فيها و عقبال ما روان تخلص اكون خلصتها و بالنسبه للمهر و الشبكه اللي حضرتك تؤمر بيه طبعا
منصور: احنا هنطلب في المعقول و احنا اهل و مفيش الكلام دا بينا
طارق و هو ينظر لها بحب:مفيش حاجة تغلى عليها يا عمي
منصور:فيك الخير يبني طيب نحدد معاد الخطوبه
سميره:ايه رائيكوا الاسبوع الجاي
ثرايا:معنديش مانع و نعملها هنا الفيلا كبيره و لا انتو حبين تعملوها في مكان بره
سميره:لا و ماله مشاء الله هنا تساع من الحبابيت الف
منصور: يبقا اتفقنا بكره انزلوا و و جيبوا الشبكه و الخميس الجاي الخطوبه
لتزغرط ام مجدي مره آخرى بقوه و تذهب لجلب الشربات
منصور بما ان بقينا أهل عايز اتكلم في موضوع يخص مي و بالمره اسالكوا
لتنظر له مي باستغراب
سميره:اة طبعا كلنا اهل
منصور:مي جيلها عريس و كلنا عارفينه
لتصدم مي بشده. ....لتظر سميره لأسر بسرعه لتجده يجلس بدون تعبير
ثرايا بسعاده:مازن يا جماعه اتقدم لمي
لينقبض قلب أسر و يشعر انا هناك سهم اخترق قلبه
لتقف مي من مكانها بصدمه:مازن ايه?!!



☆نهايه الفصل☆



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 24-12-19, 12:05 PM   #16

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


الفصل 14

لتصدم مي بشده. ....لتنظر سميره لأسر بسرعه لتجده يجلس بدون تعبير
ثرايا بسعاده:مازن يا جماعه اتقدم لمي
لينقبض قلب أسر و يشعر ان هناك سهم اخترق قلبه
لتقف مي من مكانها بصدمه:مازن ايه?!!
ثرايا:مازن طلب ايدك من منصور يا مي و هو قالوا هيسأل عليه و يشوف رائيك
لتنظر لمنصور:انا مش موافقه يا خالوا مازن زميلي مش اكتر من كدا
منصور:استني بس يا بنتي الولد شكله معجب بيكي و دخل البيت من بابه..ولا انتي رائيك ايه يا مدام سميره ايه رائيك فيه يا أسر
اسر بجديه و بدأ وجه قاسيا بعض الشي:مازن انسان محترم و كويس جدا
لتنظر له مي بصدمه هل يساعد مازن الان للحصول عليها
لينظر لها ببرود شديد
سميره بحزن على ابنها:مازن شاب طموح و كويس جدا
ثرايا:سمعتي بيقولوا ايه و بعدين ما انتي اتعملتي معاه و اكيد عرفتيه كويس ليه مش عايزة تديله فرصه
كانت مي في موقف لا يحسد عليه شعرت انها تريد أن تنشق الأرض في هذه اللحظه و تأخذها إليها للابد
مي:مش وقته الكلام دا يا ماما لو سمحتي
منصور: خلاص...خلينا نأجل الكلام
لتجلس مي مكانها مره آخرى و هي على وشك الانفجار
شعرت سميره بضيق أسر الشديد
سميره:بكره الساعه ٤ كويس نروح نجيب الشبكه ايه رائيكوا
ثرايا:ماشي معنديش مشكله
سميره:طيب نتأذن احنا بقا
ثريا:ايه دا احنا هنتعشا سوا الاول دا كلام
سميره:المرات جايه كتير
منصور:لسه بدري
سميره:مره تانيه ان شاء الله..يلا يا ولاد مبروك يا روني يا حبيبتي
روان بإبتسامه رقيقه:الله يبارك فيكي يا طنط
لتذهب سميره مع أولادها و تذهب مي لغرفتها بسرعه حتى لا تواجه ثرايا و منصور
لتصعد خلفها اسماء و روان
اسماء:ادخلي يا روني غيري يلا انا عايزة مي شويه
روان:عايزة اتطمن عليها انا كمان
اسماء:شويه كدا و تعالي
روان:حاضر
لتدخل اسماء غرفه مي لتجدها تبكي في الشرفه بصمت لتدخل لها لتمسح مي دموعها بسرعه
اسماء و هي تقف بجانبها:مي
مي و هي تنظر للجه الاخرى:نعم
اسماء:بصيلي
لتنظر لها مي بعيون كالدماء من شده بكائها
لتحتضنها اسماء بسرعه انهارت مي من البكاء و للمره الاول منذ سنين تدع أحد يراى دموعها لتمسح اسماء على ظهرها بحنان:بس بس اهدي اخيرا خرجتي اللي جواكي
بعد مده قصيره توقفت مي عن البكاء و رفعت نفسها من بين أحضان اسماء
اسماء:اتصدمتي لما أسر اتكلم حلو عن مازن صح
لترفع مي نظرها لها بهذا الوجه المرهق من كثره البكاء و تحرك رائسها رفضا
اسماء:متعنديش انتي بتحبي أسر يا مي
لتحرك مي رائسها بالاجاب و هي تبكي مره اخري
اسماء:و مش عايزة تديله فرصه ليه
مي بنره مبحوحه أثر بكائها الشديد:علشان مبثقش في الرجالة علشان مش هتسحمل وجع منه و مش هتسحمل يتعرض لاذي بسببي
اسماء:و هيتاذي من ايه
مي بتوتر:من كل حاجة انتي ناسيه احنا ولاد مين افرض ظهر من تاني
اسماء:ما يظهر ميقدرش يقرب لينا و بعدين ما انا و روان مفكرناش كدا ليه ها
مي:علشان انتو مش انا يا اسماء
اسماء:صح و أسر مش بابا يا مي أسر عيونه كلها عشق ليكي متضيعهوش منك يا مي اوعي دي هتبقى الخساره فعلا فكري كويس لان مش هتعرفي تلاقي حجه لمازن اختاري اللي قلبك عايزه المره دي يا مي مش عقلك
لتنظر أمامها و تذهب اسماء لتدعها تفكر بهدوء لكي تحدد ماذا تريد أن تفعل معه
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
وصلوا إلى باب الفيلا لينزل أسر كالاعصار من سيارته و يدخل إلى الفيلا سريعا و خلفه سميره و طارق
طارق:أسر ماله يا ماما
سميره بحزن:سيبوه يا طارق
طارق:ازاي يعني يا ماما انتي مش شايفه منظره عامل ازاي
سميره:اخوك بيحب مي يا طارق
طارق بسعاده:والله كنت حاسس...علشان كدا زعلان بسبب موضوع مازن صح
سميره:ايوه ربنا يريح قلبه
طارق:طيب اطلعي ريحي يا ست الكل و كله هيبقى تمام
لتصعد سميره لغرفتها و طارق لغرفته
*في غرفه اسر*
كان اسر يتحرك بسرعه شديده في غرفته ذهابا و ايابا يشعر بضيق شديد يعتلي صدره بيحاول تهدئه نفسه
أسر لنفسه:أهدى مش هتوافق مستحيل مي بتحبك انت مشفتش كانت بتبصلك ازاي اهدي
ليضرب الحائط بيده بقوه من شده ضيقه الشديد
ليجلس على فراشه بإرهاق شديد:عملتي فيها كدا ازاي
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
في غرفه طارق قام بالاتصال على روان
روان:الو
طارق بحب:عروستي الحلوه مبروك يا احلى روني مبروك عليا انتي
روان بحب:مبروك عليا انت يا طارق
طارق:الو روان معايا
روان بضحكه رقيقه:ايوه انا
طارق:احلى ضحكه في الدنيا
روان:انت اللي احلى حاجة في الدنيا
طارق:ثواني انا كدا ممكن يجرالي حاجة بجد روان معايا
روان بخجل:متكسفنيش بقا يا طارق انا ماسكه نفسي بالعافيه
طارق:بعشقك يا روني
روان:خلاص كفايه بقا كدا هقفل
طارق:يا بنتي سبيني أحب فيك خمس دقايق متواصلين حتى
روان:طيب بعدين بقا ما انا هشوفك بكره
طارق:انتي زهقتي مني ولا ايه
روان:لا طبعا انا بس عايزة اروح اطمن على مي شكلها على اخيرها بسبب موضوع مازن
طارق:أسر كمان شكله مضايق اوي
روان: طب روحله
روان لنفسها معقول اللي بفكر فيه يكون صح
طارق:ماشي و انتي روحي و طمنيني
روان:حاضر
طارق:باي يا قلبي
روان:باي
طارق:كملي الجمله
روان:جمله ايه
طارق:يا قلبي
روان:يا طارق بقا
طارق:يلا
روان بصوت خفيف:باي يا قلبي
ثم تغلق هاتفها
طارق بابتسامه حب:هتفضل تقفل في وشي كدا كتير
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
في صباح اليوم التالي
في شركه الكيلاني*
في مكتب اسر
تطرق شرين الباب
اسر:ادخل
لتدخل شرين بتوتر شديد
شرين:مستر أسر
اسر:ايه يا شرين في ايه
شرين بتقطع:ر..ريم هانم بره
أسر بتفكير:دخليها
للتفاجئ من رده
شرين:تحت امرك
لتذهب و تدخل ريم إلى المكتب بخطوات بطيئه و هي تتمايل بدلع
وتقف أمام مكتبه
ريم بدلع:افتكرتك هتمشيني
اسر:عايزة ايه يا ريم
ريم:سمعت ان طارق هيخطب قولت لازم اجي اباركلك بنفسي و هي تستند عل حرف مكتبه بدلع شديد
أسر و هو يرفع حاجبه لتأتي له فكره:طب ما تيجي تبركيله يوم الخطوبه بنفسك


لتتفاجئ منه هل حقا يريدها أن تأتي لخطبه طارق هل شفع لها اخير
ريم:ايه دا بجد
اسر:اة و فيها ايه
لتذهب خلف مكتبه ليلتفت لها لتنحني و تضع يديها أعلى صدره:انت سمحتني صح
ليمسك يديها و يرفعها عنه و يقف أمامها
اسر:مستحيل انتي مجرد واحده اعرفها و بعتبرك صاحبتي حبه كدا تمام مش حبه براحتك
ريم لنفسها:امسكي نفسك و بكره يرجعلك
ريم بدلعها المبالغ:و انا موافقه لتذهب إلى باب المكتب
اشوفك يوم الخطوبه ابعتلي العنوان باااي و هي تغمز له
لتخرج من المكتب ليضغط أسر يديه على المكتب:اهدي متبوظش كل حاجة
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
الساعه الرابعه عصرا
وصل طارق مع سميره لفيلا روان ليذهبوا لاحضار الشبكه
خرجت روان و ثرايا و صعدوا سياره طارق و رحبوا ببعض و انطلقوا للجوهرجي
ظلت مي في المنزل مع اسماء و ندي
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆عند الجوهرجي
سميره:حلو اوي دا يا ثرايا بصي
كانت سميره و ثرايا يشاهدون الشبكه سويا و طارق و روان سويا
طارق:اي يا روني مش عجبك حاجة
روان:كلهم حلوين بس غلين اوي اوي اوي يا طارق
طارق بحب و هو يلتقط أحد الخواتم الالماس و يمسك يديها و يضعه لها:انتي اغلي من كل دا ليرفع يدها و يقبلها بحب
لتمسك روان يده بقوه و بحب:ربنا يخليكي ليا يا طروقه
ليضع طارق يده على قلبه:اة قلبي دي دلعتني
لينظر مباشره ليعنها بحب:ما تيجي نخليها كتب كتاب و دخله احسن
روان بخجل:يا طارق اتلم
لينظر طارق لوالدته و ثرايا
بقولك ايه يا طنط ثرايا: مينفعش نخليها كتب كتاب بدل خطوبه
لتضحك ثرايا و سميره عليه بشده
اختاروا الشبكه التي تليق بمقامها و كان الجميع سعيدا لدرجه كبيره
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
مرت الايام بسرعه شديده و جاء اليوم المنشود
خطبه طارق و روان
قام منصور بطلب عمال و مصممين لتجهيز حديقه المنزل للخطوبه و بدأت روان بالتجهيز هي و اسماء و مي
كانت متوتره بشده بسبب فرحتها الشديده
تجهزت و كان جمالها لا يوصف كانت ترتدي فستان يصل لركبتها بالون السماوي بدون اكمام و جعلت مصممه الشعر شعرها متحرر فوق كتفيها ولكن جعلت به موجه بسيطه و وضعت فوقه تاج بسيط و زينه بسيطه جعلتها تبدو كالقمر المكتمل
بداء المعازيم من جه طارق و من جه روان بالحضور و بدأت الموسيقى الهادئه كان كل شئ رائع
عند الفتيات
اسماء:يلا يا مي علشان تجهزي انتي كمان
مي:حاضر حاضر هظبط حاجات تحت بسرعه و اجي اجهز
اسماء:طيب يلا بسرعه
لتنزل مي سريعا الى الحديقه لوضع بعض الأشياء لتجد أسر يدخل و لكنه ليس بمفرده لتقف في صدمه شديده مما رائته وجدت أسر يدخل و معه ريم و هي تمسك ذراعه كانه ملكها و هو يضع يده بداخل بنطال بدلته كان جذاب حقا بطلته هذه ولكن لم تنتبه مي له لشعورها بالغيره الشديده
لتجده يتقدم و معه ريم اتجاها ليقف أمام الطوله التي تقف أمامه
ريم:إزيك يا..اسمك ايه معلش
مي من بين اسنانها:بتعمل ايه البتاعه دي هنا
أسر وهو يرفع أحد حاجبيه و بإبتسامه خبث:ريم من معازيمي عندك مشكله
مي:لا ابدا نورتي
ريم لكي تستفذها:انتي هتحضري كدا مستحيل صح
اسر بسخريه:مش بعيد دا استايلها ديما اصلا
مي بابتسامه ماكره:اكيد طبعا لا و هي تنظر لأسر بعد اذنكوا
لتصعد و هي تشتعل مما حدث تريد قتلها
لتذهب لاسماء
مي و وجها كحبه الطمام من الغضب:اسمااااااء
لتأتي اسماء لها بسرعه
اسماء بقلق:مالك ايه اللي حصل
مي بغيظ:عازم حبيبته القديمه
اسماء و هي تحاول كتم ضحكتها:عادي يعني يا مي
مي بغيره شديده:متعصبنيش
اسماء:طيب اهدي انتي عايزة ايه دلوقتي
مي:هقولك...
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
صعدت سميره لغرفه روان مع ثرايا لكي تبارك لها
سميره:بسم الله مشاء الله وقع واقف ابني دا
روان بخجل:ربنا يخليكي يا طنط
لتحتضنها سميره بحب شديد:مبروك يا احلى بنوته
روان:الله يبارك فيكي يا طنط
اومال فين اسماء و مي
ثرايا:تلاقيهم بيجهزو
ليصعد أكرم لغرفه روان:اوبااااا مين البت المزه دي
سميره:بس يا واد متعكسش مرات ابني
ليذهب اكرم ويقف امامها و يقبل أعلى رائسها:مبروك يا احلى روني في الدنيا
روان بعيون لامعه:الله يبارك فيك يا احلى اخ في الدنيا


ليرفع يده لها لكي يأخذها لأسفل لإتمام الخطوبه لترفع يدها و تمسك به
و تذهب معه و ورائها سميره و ثرايا و سها و بعض أصدقائها وسط الزغاريط
لتنزل لأسفل ليستقبلها طارق و هو مبهور بجمالها ليمسك يدها و يذهب بها للمكان المخصص لهم في الحديقه ليقبل يدها
طارق:ايه القمر دا
روان:انت كمان زي القمر
ليجلس و روان بجانبه
كان أسر يقف بجانب طارق و و بجانبه سميره و بجانبهم ريم
لتنكز سميره أسر و تشير برائسها لإمام و هي تبتسم
لينظر أسر في الجهه التي تشير والدته لها ليفتح عينه بصدمه شديده و قلبه ينتفض من مكانه
ليجد الجميع يلتفت و ينظر لمي
كانت مي ترتدي فستان وردي قصير يصل لركبتها بدون أكمام من الشيفون و كانت رقبته دائريه لتزينها بسلسلة بسيطه جدا بها نجوم و ترتدي جزمه من الكعب العالي و بعض الزينه و كانت المفاجآه الصادمه للجميع
أنها حررت شعرها الطويل الحريري و جعلته منسدل ليصل الى ظهرها ليجعل جمالها اضعاف مضاعفه
وقف أسر شاردا بجمالها بشده و هي تاتي إليهم و الجميع ينظر لها مبهورا بجمالها الشديد و كانت ريم تنظر لها بحقد شديد
لتذهب و تقف بجانب روان
روان:انتي بجد مي
مي بابتسامه:مفاجأه صح
روان:احلى مفاجأه
لتبدأ الخطوبه و ترتدي روان شبكتها و بعد الانتهاء بدأت الزغاريط و التسقف و المباركه لهم
لتبارك مي لطارق و روان و تنسحب لكثره المعازيم
و تبتعد الى آخر الحديقه
لتجد مازن يأتي لها
مازن و هو يتفحصها بحب:ايه القمر دا
لترجع مي بعض الخصل خلف اذنها:شكرا
كانت مي تعلم أن أسر يتبعها لذلك فعلت هذه الحركه لاستفزازه..كانت على حق كان يقف ينظر لها هي و مازن بأعين مشتعله
مازن:مي انا عارفه انه مش وقته بس انا عايز افتحك في موضوع
مي:بص يا مازن انا بعزك جدا جدا انت من اغلى الناس عندي بس انا اسفه يا مازن انا بعتبرك صديق و بس انا اسفه بجد
ليشعر مازن بضيق و حزن شديد:بعد اذنك
مي:يا مازن استنى
مازن:خلاص يا مي اعتبري اكني مفتحتش الموضوع من اصله
ليذهب من أمامها بسرعه لتجد أسر أمامها في لحظه
أسر بغضب:ايه اللي انتي عملاه في نفسك دا و واقفه مع مازن كدا ليه بتقولوا ايه
مي بطريق استفزازيه:ايه وحش..و بعدين اقف مع اللي احبه
ليشتعل أسر أكثر:زفت و وحش جدا اطلعي غيري و لمي شعرك دا
مي و هي تبتسم بخبث و ببرود شديد:توء انا كدا عجبني و كمان الكل قالي اني حلوه معادا انت و هي تدور حول نفسها
ليمسكها من يديها و يأخذها خلفه و يخرج بها لخارج الفيلا
ليبتعد قليلا ثم يجعلها تقف أمامه و يبدأ في التقدم لها حتى وصلت لسور الفيلا لتصطدم به ليحاصرها بين يديه و ينحني قليلا بفضل الكعب جعلت المسافه اقصر قليلا بينهم
أسر بنبره جذابه هادئه:عملتي كدا علشان غيرتي من ريم صح
مي و هي تضحك بسخريه:انا اغير من البتاعه دي
اسر و هو ينظر لعينها:بتحبيني يا مي
مي:لا
اسر:بتحبيني
مي:بقولك لا
ليقترب أكثر منها أصبحت المسافه تكاد تنعدم بينهم
ليكرر:بتحبيني
لتنظر له مي و تصمت
اسر بابتسامه:يبقا اه
لتبتلع مي ريقها بصعوبه
مي بصوت ضعيف:ابعد
أسر و هو يرفع حاجبه بإبتسامه:توء
مي:أسر ابعد
اسر:هبعد لما تقوليها
مي:أسر لو حد شافنا كدا هيفهم حاجة غلط
اسر:يفهموا انتي كدا كدا بتاعتي انا
مي بغيره:لا انا مش بتاعتك روح للست ريم هي دي بتاعتك
اسر بنظره عشق: تتجوزيني يا مي
لتصدم مي من عرضه المفاجئ لها
مي:أسر انا
اسر:تتجوزيني
لتنظر لعينه
لتلتحم نظراتهم بعشق
اسر:هتجوزك غصب عندك انتي ليا انا
مي برقه:لا مش هتقدر انا اصلا مش عايزاك...
اسر بحب:بس انا عايزك..انتي بتاعتي انا يا مي انتي روحي و قلبي انتي نفسي اللي من غيره اموت انتي..
لتقاطعه مي
لتقترب مي من أذنه بهمس:بحبك
ليشعر بكهرباء تسري في جسده بقوه اثر كلمتها له بصوتها الجذاب
ليجذبها بين احضانه و يرفعها قليل من الأرض و يدور بها
بسعاده وسط ضحكاتهم لينزلها و هو يحتضن خصرها و هي تضع يديها خلف عنقه أسر بنبره اخذه :بعشقك
كان هناك اعين تراقبهم بحقد شديد
شكلك بتحبيه لتلتفت ريم لهذا الشخص
ريم:انت مين
ليتقدم و يقف أمامها
الشخص:انا رامي
ريم:ايوه مين يعني
رامي:ملكيش دعوه انا مين كل اللي ليكي تعرفيه ان زي ما انتي عايزه أسر انا عايز مي تحبي ولا لا
ريم بغرور:و انا اساعدك مقابل ايه
رامي بغرور أكثر: لا انتي ولا حاجة و انا اقدر اعمل كل حاجة دا ليكي..انتي صعبتي عليا
لتصمت ريم للحظه
ليمد يده لها:موافقه
لتنظر ليده ثم له:موافقه ليتصافحها بحراره
لقد أتحدى شياطين الأرض الآن


☆نهايه الفصل☆


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 24-12-19, 12:07 PM   #17

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


الفصل 15

انتهت الخطوبه و كانت فوق الرائعه كانت الأجواء مليئه بالحب و انتهى معها عناد مي و بدأت خطط الشياطين
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
عاد طارق و أسر لمنزلهم
أسر بسعاده:مبروك يا طارق
طارق و هو يحتضنه:الله يبارك فيك يا أسور عقبالك
اسر:قريب
سميره بتفاجئ: قريب ايه
اسر:خلاص يا ماما وافقت اخيرا
سميره بسعاده شديده:لا بجد انت بتكدب عليا صح
طارق بصدمه:مي وافقت تتجوزك
اسر بثقه:اومال
طارق بسعاده:مبروك لولولولي
لتبكي سميره بشده أثر سعادتها لأولادها لحصولهم اخيرا على بنات الحلال كما تمنت
ليحتضنها طارق و أسر بحنان
سميره:ربنا يحفظكوا و يكتبلكوا الخير ديما
انتهى اليوم بسعاده على الجميع
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
في صباح يوم السبت
في شركه الكيلاني
دخل أسر لمكتبه ولكنه توقع أن يجد مي فأصبحت الأمور بينهم جيده
ليهاتفها
مي بنعاس:الو
أسر:صباح الفل يا كسوله
مي بابتسامه:صباح الخير
اسر:قومي ورانا شغل كتير يلا
مي وهي تتثائب:طيب طيب
اسر:نص ساعه و الاقيكي قدامي سامعه
مي:نص ايه دا النص ساعه دي عقبال ما اقوم من السرير
اسر:ساعه يا مي و تكوني عندي يلا
ليغلق الاتصال
مي:الو...الو...قفل في وشي تاني هو مستهيفني ولا ايه طيب استنا عليا
لتستيقظ مي و تبدأ في تجهيز نفسها ولكنها وضعت بعض التغيرات بها وضعت ملمع شفاه وردي و جعلت شعرها بشكل ذيل الحصان كانت تجمع بين الجمال و الرقه و البرائه و الأنثوي لقد قرارت بدا حياه جديده معه فهي تعشقه
قررت نسيان الماضي واهملت ظهور رامي
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
وصلت مي الشركه وصعدت لمكتب أسر
مي:صباح الفل يا شوشو
شرين بابتسامه:ميمو وحشتيني حمدلله على السلامة
أصبحت شرين قريبه من مي طول فتره عملها وقررت مي ان تلغي اي تكاليف بينهم وأصبحت صديقتها
مي:الله يسلمك يا قلبي..أسر جوه
شرين:لا مستر أسر راح لمستر طارق
مي بمكر:حلو اوي لما يجي متقوليش اني هنا ماشي
شرين:ايه ها ناويه علي ايه
مي:اسمعي الكلام بس
شرين:حاضر حاضر
لتدخل مي لغرفه المكتب و تجلس تحت مكتبه في صمت
عاد أسر مره اخرى و دخل لمكتبه
ليبتسم حسنا لقد عرف انها هنا
اسر بابتسامه:اطلعي يا مي انا عارف انك هنا
مي لنفسها:اة يا شرين يا واطيه قولتيله
ولكنها قررت ان تكمل اختفائها
أسر بخبث:هتطلعي ولا ادور عليكي و لو لقيتك هتزعلي من اللي هعمله
لتخرج من تحت المكتب و هي تحبي مثل الاطفال لتقف
مي بعبوث:شرين قالتلك صح
لينظر لها أسر بحب شديد لماذا تاخذ قلبه في كل مره يراها بها
اسر:لا شرين مقالتليش حاجة
مي بصدمه:اومال عرفت ازاي
ليقترب و يقف أمامها و هو ينظر لها لأسفل نظرا لفرق الطول
اسر بحب:من رحتك لينخفض بجانب اذنها و بنبره جذابه هامسه: بقت إدمان ليا
لتبتعد مي عنه وهي تبتسم بتوتر شديد
ليقترب مره اخري و يرفع يده و يفك رابطه شعرها
مي:ليييه دا انا قاعدت كتير علشان اظبتها حلو يوووه
أسر و هو يضحك على رد فعلها الطفولي ليمد يده لها
اسر:قولتلك متفكيش شعرك و امسحي الروج دا
مي بحزن:ليه هو وحش
اسر:لا بس انا كل ما بشوفك كدا قلبي بيتخطف و مش عايزك تختفي قلب راجل غيري
لتشعر مي بسعاده كبيره لهذه الدرجه يحبها و يغار عليها
اسر:هتتنحي كتير انا ماسك نفسي بالعافيه
مي:انت قليل الادب اوعا
لتذهب لمكتبها سريعا و هي تربط شعرها لأعلى على شكل كعكه كما طلب
ليتاملها أسر بحب ثم يذهب لمكتبه ليبدأ عمله من جديد
انتهت ساعات العمل التي لم تخلى من غزل أسر لمي و بعض العند و التهاوشات بينهم
أسر:يلا بينا
مي:يلا بينا فين
اسر:هنروح مشوار سوا
مي:مشوار ايه
اسر:بصي بقا من هنا ورايح تسمعي كلامي و متسالنيش كتير
مي و هي تضحك بسخريه و تضع يديها على خصرها:ودا من ايه دا يعني
اسر:مبحبش مراتي تعند معايا
لتضحك مش بقوه:مراتك لتكمل ضحكتها
اسر:اة ولا ليكي كلام تاني
مي:ايه يبني الثقه اللي انت فيها دي مين قال اني هتجوزك اصلا
اسر:انتي يا بنتي عندك انفصام اومال اول امبارح دا ايه ها ليضربها بخفه أعلى رائسها
مي:مممم مش فاكره
ليقترب منها بخبث:تحبي افكرك
لتتذكر عندما اقترب منها بشده و ضمها له
لتفتح عينها بصدمه و وجها تلون بالون الاحمر
مي بسرعه:لا لا خلاص افتكرت
اسر:ايوه كدا اعدلي يلا بينا
مي:ماشي يلا يلا لتذهب من أمامه بسرعه
خرجوا من الشركه و هو يمسك يديها
ليقف أسر لرؤيته لريم
ريم و هي تسير بدلع اتجاه أسر
ريم:أسور عامل ايه
لتنظر لها مي باشتعال ماذا تفعل هنا
اسر:عايزة ايه يا ريم
ريم بدلع:ايه دا يا أسر مش قولتلي ان احنا هنبقى اصحاب
لتنظر له مي بغضب شديد و تسحب يديها و تقف أمامه بينهم
مي:يلا يا شاطره من هنا مفيش الكلام دا
ريم:و انتي مالك اصلا انا بكلمه هو
مي و قد بدأ عليها ملامح الغيره الشديده:لما تتدلعي جوزي قدامي و تتكلمي كدا يبقا ليا
لتصدم ريم بقوه كيف و متى و ترجع خطوه للخلف لتبتسم مي بانتصار


ريم:مستحيل أسر لسه كان معايا اول امبارح و انا عارفه ان مفيش حاجة بينكوا
اسر:كويس انك هنا علشان اعزمك على فرحي يوم الخميس اللي بعد الجاي
لتلتفت مي له في صدمه ماذا يقول هذا المجنون
ليمسك يدها و يضغط عليها بقوه
لتتحرك ريم بسرعه من أمامهم و تذهب
مي:انت مجنون ايه اللي قولته دا و لما فعلا تدور و متلاقيش فرح ولا اي حاجة هتشمت فيا
اسر: و مش هتلاقي ليه بقا ما انا فعلا هتجوزك يوم الخميس
مي:بطل جنان يا أسر
اسر:لا انا ابقا مجنون لو متجوزتكيش انا عندي استعداد اتجوزك دلوقتي حالا ليه لا
مي:أسر يا روحي ليه التسرع
أسر بحب:قولتي ايه
مي ببرائه: بقولك ليه التسرع
اسر:متستعبطيش في كلمه وقعت منك
مي برقه و هي تميل رائسها قليلا بإبتسامه:روحي
ليمسك أسر يديها و يسحبها خلفه لسيارته
اسر:يا هتجوزك الخميس يا دلوقتي حالا اختاري
ليصعدان للسياره و ينطلقان
مي:طب فهمني طيب هنروح فين
أسر:لما نوصل هتعرفي
وصلوا إلى منزل مي
مي بعدم فهم:طب ما انا معايا عربيتي كنت اروح بيها احسن ليه روحتني و تعبت نفسك يعني
اسر:هتفهمي لما ندخل
مي:هو انت هتدخل معايا
أسر:ممكن يلا
لتجد ان الجميع في انتظارها هي و أسر و الأغرب أن طارق و سميره أيضا هنا
مي باستغراب:مساء الخير يا جماعه..إزيك يا طارق إزيك يا طنط
سميره:مساء الجمال يا حبيبتي تعالي اقعدي جنبي
لتذهب و تجلس بجانبها بعدم فهم
لتجد أسر يجلس أمام خالها
اسر:بص يا عمي كنا هنا بنطلب ايد روان لطارق الاسبوع اللي فات...دلوقتي انا عايز اطلب ايد مي
لتشهق مي بشده و تضع يدها على فمها
مي باندفاع:يا مجنون لينظر لها أسر بقوه لتصمت
ليضحك الجميع عليها
منصور:والله يبني مش هلاقي احسن منك ليها
اكرم:ولا انا دا انا كدا ممكن يحصلي حاجة روان و مي ورا بعض مش معقول
لتقف مي و هي في صدمه:ثواني بس ثواني
ثرايا:مي متحاوليش كلنا عارفين انكوا متفقين على الجواز
لتشير مي لنفسها:انا...والله معرف حاجة
ليتجاهلها أسر
اسر:ايه رائيك يا عمي يوم الخميس اللي بعد الجاي
منصور:وليه التسرع يبني
مي:اهو اهو ظهر الحق شوفت
سميره:ولا تسرع ولا حاجة اسر و عنده فيلا و جاهزه ناقصها العفش و العروسه و الشبكه و المهر عمرنا ما هنختلف عليهم يقدروا ينزلوا ال١٠ ايام دول يجهزوا نفسهم
ثريا:انا معنديش مانع صحيح ايه اللي يمنع
مي:انتي كمان يا ماما
اسماء:و انا موافقه
روان:و انا
مي: بعند طب انا مش موافقه بقا و شوفوا هتعملوا ايه
اسر:يبقا اتفقنا يا عمي ولا حضرتك رائيك ايه
منصور و هو يضحك بخفه:موافقه
لتزغرط ام مجدي
مي:بس يا ام مجدي بس
ليهنائها الجميع و هي تقف مرتبكه تكرر كلامها
مي:لا مش موافقه...مش موافقه
لتحتضنها ثرايا:مبروك يا ميمو
مي و هي تضرب الارض مثل الاطفال: مش مواقف مش موافقه
اسر:بعد اذنك بقا يا عمي ليقف هو و سميره و طارق ليهنائها طارق و خلفه سميره ثم أسر لينحني لاذنها و بابتسامه:مبروك يا عروسه ثم يذهب
ذهب أسر و عائلته
لتقف مي بصدمه هل حقا تم ترتيب كل شي ستتزوج من أسر اقل من اسبوعين
ثريا ببكاء:مبروك يا احلى مي في الدنيا هتمشي خلاص
لتحتضنها مي بحنان:لا متخفيش هطفشه
لتتوقف ثرايا عن البكاء و تتحول إلى الام المصريه الاصيله:نعم ياختي دا انا ما صدقت والله ابدا هتتجوزي يعني هتتجوزي
مي:يا جماعة انتو بتقولوا ايه دا مجنون اتجوز مين يا ماما و كمان بعد ١٠ ايام انتو بتهزرو صح
منصور:أسر ابن حلال يا مي
روان بسعاده:الله يا مي هنتجوز اتنين اخوات الله
اسماء و هي تغمز لها:ما تلمي الدور يا ميمو بقا
اكرم:انتي هتتقتلي لو حصل حاجة بصي الجيش دا كله هيقف مع أسر
لتنظر مي لندى لتجدها حزينه و تنزل رائسها لأسفل
لتذهب و تجلس بجانبها
مي:نودي انتي زعلانه
لتبكي ندي بقوه
ندى وسط بكائها:عمو أسر هيخدك و تمشوا مش هشوفك و عمو طارق هياخد روان و هيمشي و مش هشوفكوا تاني لتستمر في البكاء بحرقه لتحتضنها مي و تمسح على شعرها بحنان
مي: مين اللي قال كدا دا احنا هنكون هنا علطول و انتي هتيجي تبيتي معايا زي ما بتبيتي معايا هنا مش انتي بتحبي عمو أسر لتشير لها بالاجاب و هي تمسح دموعها بطريقه طفوليه


مي:بس خلاص كفايه عياط...طب خلاص انا مش هتجوز عمو أسر
ندي:لا اتجوزيه عمو أسر حلو و أمور و انا بحبه
اكرم:الجيش اكتمل
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
هناك في مكان آخر
يعلن هاتف رامي عن اتصال
رامي ببرود:الو
ريم بعصبيه شديده:هيتجوزوا الخميس اللي بعد الجاي هنعمل ايه
رامي: توطي صوتك دا
ريم:انت ازاي بتتكلم بكل برود كدا بقولك هيتجوزوا
رامي:تعالي قبليني في ***** عارفاه
ريم:هكون عندك حالا سلام
أغلقت المكالمه مع رامي و ذهبت له بسرعه
لتدخل إلى الكافيه لتجده يجلس بكل غرور و برود شديد
لتذهب و تجلس أمامه
ريم:و بعدين هنعمل ايه
رامي:هنبوظ علاقتهم ببعض
ريم:دا اللي هو ازاي
رامي:هتعملي كل اللي هقولك عليه و الباقي تسيبيه ليا انا
ريم:موافقه
رامي:بصي يا سيتي...
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
مرت بعض الايام و بدأت التجهيزات من جميع الجهات
حجز القاعة تجهيز الفيلا تجهيز العفش كل شئ
في منزل مي
ثرايا:يا مي انتي فين يلا بسرعه اسر بره
مي و هي تجمع شعرها لأعلى كما يطلب منها دائما:خارجه اهو خارجه
لتخرج له
اسر:ايه المواعيد دي
مي:كنت بدور على التوكه ولا اخليه سايب بقا
اسر:اركبي اركبي
في سياره أسر
مي:هو احنا رايحين فين بقا
اسر:هنروح نجيب بدلتي و فستانك
مي:نعم لا طبعا مينفعش تشوف الفستان
اسر:لا يا حلوه هشوفه و انا اللي هختاره
مي:لا يعني لا
اسر:ما انتي هتشوفي البدله ايه بقا المشكله
لتربع يديها أمام صدرها و تضيق حاجبيها في غضب
وصل بها أسر للمكان كان راقي و فخم جدا
اسر:يلا
مي:لا
اسر بابتسامه:يلا يا روحي بطلي عند
لا تسطتيع تمالك نفسها لتبتسم اثر كلماته لها
مي و هي تحول ان تدعي الغضب:يلا يلا
ليدخل أسر و هو يمسك يد مي لمحل الفساتين و البدل
الموظفه:أهلا و سهلا يا فندم انا هنا لأي مساعده
اسر:عايزين الاول نختار فستان الفرح
الموظفه بإبتسامه تحت امرك اتفضلوا لتذهب إلي الجزء الخاص بفساتين الزفاف
الموظفه:تحبوا تختاروا ولا اتشرف و اختارلكوا كذا فستان و اقدمهم ليكوا
مي بابتسامه:دي حاجة تسعدنا اقترحي انتي
اسر:أهم حاجة يكون فستان واسع منفوش و طويل و بكمام و صدره عالي
مي:ايه دا في ايه ما تسبني اختار انا...بصي هاتي اللي تحسيه
هيبقى حلو عليا
لتذهب الموظفه و تضع ٣ من أرقى الفساتين في غرفه التبديل
الموظفه:اتفضلي انا جهزت احسن ٣ فساتين
لتذهب مي الي غرفه التبديل
الموظفه اتفضل على الكنبه دي و مجرد ما تجهز الستاير هتتفتح قدام حضرتك
ليجلس أسر أمامها بانتظار
لتفتح الستائر على مي لعرض اول فستان
ليرفع أسر نظره و يصدم من شده جمالها ولكنه رفض و بشده لقصره
وصلت للفسان الثالث و الأخير لتفتح الستائر ليقف أسر من مكانه بانبهار مما يراه أمامه الآن
كانت ترتدي فستان طويل منفوش بأكمام من التول و به فصوص تشبه الالماس ليضاعف رقيه كانت تشبه الاميرات
ليتقدم أسر لها و يمسك يدها و يجعلها تلتف ثم يقبل يديها بحب شديد
اسر:ايه القمر دا..انا بفكر نلغي الفرح... الفساتين كلها هتجنيني
مي بحب:عجبك
اسر: ملكه انتي ملكتي
مي بابتسامه :اخدوا يعني خلاص
اسر:هناخدوا بس منعزمش حد علشان انا بس اللي اشوفك بيه
ليتبادلا الابتسامه بحب
أسر: يلا ادخلي غيري علشان نجيب بدلتي
مي:حاضر
اسر:يا مؤدبه
لتضحك مي و هي ذاهبه لترتدي ملابسها
خرجت من غرفه التبديل ليمسك يدها
اسر:عايزين بقا بدله
الموظفه:اتفضلوا يا فندم قسم البدل
لينتقلوا الي قسم البدل في الناحية الاخرى
اسر: عايزاها لون معين
مي:اكيد اسود طبعا
اسر:بتحبي الأسود انتي عليا كلت عقلك بيه صح
مي:اة بتبقا مز
أسر:يخربيت لسانك
مي و هي تنكزه و تغمز له بطريقه مضحكه:بعكسك يا اسورتي
ليضحك أسر بقوه اثر الدلع التي تلفظت به الآن
اسر:اسورتي
مي:اه هنديلك كدا
أسر:واحنا لوحدنا مش عايز صورتي تتهز قدام الناس
مي:طب يلا ادخل غير بقا يلاااا
ليدخل إلى غرفه التبديل و تجلس مي بانتظاره كان المكان مشابه تمام لقسم الفساتين
ليخرج أسر من الغرفه بحلته السوداء الكلاسيكية بطابعها الغربي
لتنبهر من شده فخامته وسامته الاخذه لتسمع همس الفتيات خلفها
لتنظر لهم لتجدهم يحدقون باسر بشده و يتهامسون
لتشعر بالغيره الشديد لتقف من مكانها و تذهب له لتدفعه إلى غرفه التبديل
اسر:ايه يا مجنونه في ايه
مي بغيره:مش هناخذ البدله دي وحشه اوي شوفلك اي قميص و اي بنطلون و خلاص
أسر و قد شعر بغيرتها:ليه انا شايفها مناسبه جدا
مي وقد أصبح وجها بالون الاحمر من شده غيرتها عليه:دي..دي مش مناسبه خالص
ليضحك أسر بقوه و يجذبها داخل الغرفه تحت نظر الفتيات بالخارج لتشهق بقوه
ليحتضن خصرها بين يديه لتضع يديها أعلى صدره لتبتعد عنه قليلا
اسر:شكلك تحفه و انتي غيرانه عليا
مي:مش هتبطل حركاتك دي
اسر:توء
مي:يا أسر الناس بره والله مينفعش كدا
اسر و هو شاردا بها:ميهمنيش حد
مي:أسر ابعد شويه مينفعش كدا
اسر:طب هاتي اي تصبيرة لغايت يوم الخميس
مي بعدم فهم:مش فاهمه عايز ايه يعني
لتجده ينظر لشفتيها وكأنه سيلتهمها
لتضربه على صدره بخفه:انت قليل الادب اوي على فكره
ليقترب منها أكثر
مي:أسر لا عيب كدا مينفعش كدا والله و هي تغمض عينها بقوه و هي تحاول الابتعاد عنه
لتجده يحتضنها بقوه و يدفن وجه في عنقها بشده و يشتم رائحتها بعشق
لتضع يديها خلف عنقه لتبادله العناق بحب
اسر و هو يندس بها أكثر و هو يحتضنها بقوه
اسر:بحبك اوي...انا بعشقك يا مي
مي:و انا كمان
اسر بنبره هادئه:انتي ايه
ليجد أسر صوت خارج الغرفه
الموظفه:احم كله تمام يا فندق
ليعودان مره اخري إلى أرض الواقع فهما في غرفه تبديل ملابس
اسر بصوت منخفض:وقتك امك دا
لتضحك مي بخفه عليه
مي:يلا يلا هتاخدها و أمري لله
لتخرج من الغرفه بخجل شديد و الموظفين يتهامسون بخفه
انتهى أسر و مي و قام بتوصيلها للمنزل و انطلق ليعود لمنزله
ليعلن هاتفها عن وصول رساله من رقم مجهول
لتشعر بخوف شديد من محتواها
{قريب هتكوني ليا انا}
ولكنها قررت أن تتجاهلها حتى لا تدمر شعور السعاده التي بدأت تشعر به برفقه أسر



☆نهايه الفصل☆


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 24-12-19, 12:09 PM   #18

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


الفصل 16

اقترب معاد الزفاف باقي ثلاثه ايام فقط ولكن حدث ما لم يكن متوقع
كانت مي في منزلها ترتب شنط ملابسها لنقلها لبيتها
حتى وصلت لها رساله لم تكن تتوقعها ابدا
{هو في حد يبقا فرحه بعد تلات ايام و يقعد ساعه كامله مع حبيبته القديمه في شقه لوحدهم الشقه اللي على النيل ما انتي عرفاها
اشتعلت مي من هذه الرساله شعرت أن قلبها على وشك الانفجار
خرجت من منزلها سريعا لتذهب لهم و هي تدعي بداخلها ان تكن هذه الرساله كاذبه
ذهبت كالاعصار و وصلت صعدت بسرع و بدأت تضرب الجرس بسرعه شديده
ليفتح أسر و ينظر لها بصدمه شديده لتنظر مي له ثم تنظر خلفه لتجد ريم تعدل من ملابسها بخبث شديد و هي تبتسم
لترجع بعض الخطوات للخلف و هي تضع يديها على فمها في صدمه شديده و عيونها تملائها الدموع
اسر:مي اسمعي انتي فاهمه غلط
مي بضحكه قهر عاليه و هي تبكي
مي:فاهمه ايه!!!
لتستمر في الضحك بصوت مرتفع اثر صدمتها مما ترى أمامها
لتخرج ريم: و تقف بينهم
ريم:هو ايه اللي فاهمه غلط انت هتنكر علاقتنا ببعض
ليصفعها أسر بقوه
لتضع يدها على خدها في صدمه شديده و تذهب من أمامهم و هي تدعي البكاء
لتنظر مي لأسر و هي تخرج الخاتم من يديها و ترميه أرضا
مي:احنا كل حاجة بينا انتهت يا أسر
لتذهب فورا و خلفها أسر
لتضحك ريم بشر:تمام اوي كدا هتلف و هترجعلي يا أسر و بكره تندم على القلم دا
امام باب العماره وقف أسر و سحب يدها بقوه
اسر و هو يشعر ان قلبه على وشك الانفجار:استني يا مي افهمي الاول
لتسحب يدها بسرعه منه
مي:اياك تلمسني تاني
مي و الدموع تنزل على خدها بدون أراده .. انا كرهتك انت كسرتني وانا مستحيل اسامح حد كسرني
اسر و هو على وشك الجنون:والله محصل بينا حاجة والله دي بنت كلب كدابه دي جاتلي علشان تتحايل عليا ارجعلها
مي بقهر و هي تبتسم بسخريه: و ايه اللي جبكوا هنا
اسر:انا جيت..قبل أن يكمل كلامه
مي:خصلت يا أسر انسى
لتتحرك لسيارتها وتسرع في الذهاب
ليقف أسر و هو يرفع شعره لأعلى و هو يتحرك بصدمه مما حدث الآن
وصلت مي لمكتب اكرم
الامن:حضرتك عايزة مين
مي:بلغ اكرم باشا اني مي
ليتصل الامن بالأمن في الأعلى و يخبره
الأمن باحترام:اتفضلي اكرم باشا مستنيكي فوق
لتصعد مي إلى مكتب أكرم لتدخل له بأعين دامعه
اكرم بقلق:في ايه
لتنهار مي أمامه من البكاء ليذهب إليها سريعا و يجلسها أمام مكتبه و يجلس أمامها على الكرسي الاخر
اكرم:في ايه يا مي ايه اللي حصل
هدائت مي قليلا ثم نظرته له بارهاق:انا نهيت علاقتي باسر
اكرم بصدمه شديده:بتقولي ايه
مي:زي ما سمعت يا اكرم انا و أسر كل حاجة انتهت و الفرح هلغيه بس محتاجك تقف معايا بس و تقول لماما و خالوا و تبلغ أسر و اهله
اكرم:انتي اتجنينتي يا مي الفرح فاضل عليه تلات ايام انتي عارفه دا معناه ايه انتي عارفه امك ممكن يحصلها ايه لو عرفت حاجة زي كدا عارفه الفضيحه اللي ممكن تحصل و ليه دا كله فهميني


مي بنفاذ صبر:انا ميهمنيش حاجة و اللي يحصل يحصل و لو على اللي حصل مع اسر دا واحد خاين و انا كنت غلطانه يوم مفكرته مختلف و حبيته و وثقت فيه
اكرم:طب اهدي يا مي مينفعش اللي بتقوليه دا امك ممكن يحصلها حاجة من امتى بقيتي كدا
مي:انا طول عمري باجي على نفسي علشان الكل بس مش في دي يا اكرم
اكرم:ممكن تهدي و انا هكلم أسر و هخليه يجي و نفهم منه كل حاجة
مي:لا انا مش عايزة اشوفه ولا عايزه يا اكرم افهم انا خلاص مش عايزاه
اكرم بجديه:يعني ايه مش عايزاه بقولك هتحصل مصيبه لو الفرح اتلغى من كل حته من امتى و انتي بتاخدي قرار من غير ما تفكري فيه
ليجد اكرم هاتفه يعلن عن اتصال ليجده أسر
اكرم:الو
اسر كالمجنون:عايزة تسبني يا اكرم مي عايزة تسبني
اكرم:اهدي و تعالى عندي هي هنا
لتقف مي من مكانها لكي ترحل لينظر لها اكرم بتحذير و يشير لها بالجلوس
اسر:هكون عندك حالا
ليغلق معه و ينطلق اتجاه مكتب أكرم
اكرم:هنقعد و نتكلم بالعقل سمعاني يا مي
مي:فكرك هقتنع بأي كلمه هيقولها تبقا بتحلم انا متاكده ١٠٠% انو واحد كداب
ليصل أسر بعد مده قصيره و يدخل لمكتب أسر ليجد مي تجلس أمام مكتب أكرم و اكرم يجلس أمامها
ليقف اكرم
اكرم:إزيك يا أسر تعال
ليجلس أسر بجانب اكرم وهو ينظر لمي
كانت مي تنظر لاكرم في صمت ولا تريد النظر له كأنه غير موجود من الاساس
ليبدأ اكرم بالتحدث
اكرم:فهمني يا أسر ايه اللي حصل
اسر:مي فاهمه غلط انا وريم مفيش بينا اي حاجة
كانت مي تجلس بهدوء ما قبل العاصفه
مي باندفاع:لا انا فاهمه صح تقدر تقولي علاقتك بريم رجعت تاني ليه بعد ما كنت بتكرها وتكره سيرتها و لما شوفناها سوا قالت انك اللي قولتلها تبقوا اصحاب و تقدر تقولي كانت بتعمل ايه في الشقه معاك و لما كلمتك قبلها كنت في المكتب و وراك شغل كتير ما ترد اكيد مش هتعرف ترد عارف ليه علشان انت واحد كداب و خاين
لتوجه كلامها لاكرم:فكرت فيها يا اكرم مش هنلغي حاجة علشان الكل زي كل مره هاجي انا على نفسي مش مشكله بس قدامك اهو دا جواز على ورق و بعد شهر هنتطلق تمام
اسر:مي..لتقاطعه مي
مي:مفيش كلام بينا يا أسر خلاص و انت يا اكرم زي ما وافقت... انت تبقا معايا في قراري تمام
ليحرك اكرم رائسه بالموافقة
أسر بعصبيه شديده:ايه اللي انت بتعملوه دا يا اكرم مي اسمعيني
لتذهب مي فورا من المكتب
اكرم:اقعد
أسر و هو يتحرك مثل المجنون:اقعد..اقعد ايه انت مش سامع
اكرم بهدوء:سيبها يا أسر حقها هي دلوقتي متعصبه و حاسه بوجع ممكن تقعد و تهدى و تفهمني ايه اللي حصل علشان نعرف نتصرف


ليجلس أسر بارهاق و قد ملأت ملامحه الغضب و القسوه الشديده
اسر:ريم بنت الكلب لعبتها صح..كنت في المكتب فعلا و بعد كدا روحت الشقه اللي في المنيل علشان كنت بجهز فيها حاجات و لما طلعت لقيت ريم ورايا معرفش ازاي و قالتلي انها محتاجة تتكلم معايا رفضت بس فضلت تتحايل عليا وقاعدة تقولي اسمعني ولو لآخر مره دخلت و دخلتها و قاعدت تهري في كلام كتير و بعد كدا قولتها مفيش فايده من كلامك دا انتي ولا حاجة بالنسبة ليا و اني مش عايز اشوفها تاني
بس لقيت مي جت و حصل دا كله اكيد ريم بعتتلها رساله و عرفتها اننا في الشقه سوا
اكرم بتفهم:بص يا اسر انا مصدقك و عارف انك مستحيل ترجع لريم او تخون مي بس مي من النوع الشكاك اصلا و مع اللي حصل دا كله و ان كل حاجة تثبت انك في علاقه مع ريم هيبقى صعب انها تصدقك مي من النوع اللي مبتثقش في حد بسرعه و خصوصا الرجاله بس وثقت فيك علشان كدا سلمتك قلبها و هي شايفه دلوقتي انك خنتها و خنت ثقتها فيك حاول تاني و انا واثق انك هتقدر تكسبها و سيب ريم دي ليا انا هعرف اظبطها
اسر:لا ريم كدا جابت اخرها مش هتقدر تعمل حاجة تاني سبها
اكرم:سيب مي الفتره دى تمام و متجبش سيره لائ حد
أسر بتنهيده:تمام
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
في إحدى الكافيهات
ريم:اديني عملت كل اللي قولتلي عليه و رمت الدبله في وشه و ضربني بالقلم و كدا انا بح اعمل ايه بقا
رامي بإبتسامه خبث:حلو اوي..متخفيش كله جاي
ريم:طب و بعدين ايه الخطوه اللي جايه
رامي:نشوف هيحصل ايه و الخطوه الجايه هتتبني على أساسها
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
مرت الايام و مي و أسر لا يتحدثون نجحت في تمثيل دورها بأنها سعيده ولكنها كانت تموت بداخلها كل لحظه و نفس الشئ بالنسبه لأسر
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
يوم الخميس(موعد الزفاف)
مي في غرفه الفندق الذي سوف يحدث به حفل الزفاف و أسر في غرفته
ليدخل طارق و اكرم بسعاده له ليجدو أسر يجلس أمام بدلته و ينظر لها بحزن كان يتذكر هذا اليوم يتذكر حضنها الدافئ له يتذكر رائحتها التي يعشقها يتذكر تفاصيل ملامحها ليقاطع شروده طارق
طارق:مالك يا عريس
اسر:مفيش..كل حاجة تمام تحت
طارق:زي الفل انت مش ناوي تجهز
أسر:هجهز دلوقتي
اكرم:بقولك يا طارق ما تطلع بره و تسبني شويه مع أسر
طارق:ايه الاحراج دا انا بتطرد
اكرم:اة عادي ايه الجديد يلا اطلع بره
طارق:ماشي ماشي استنوا عليا
ليخرج طارق و يجد روان تقف أمام غرفه مي
طارق باندفاع:ايه دا ايه دا
روان بخضه:ايه في ايه
طارق بحب:اصل هما مقلوش ان القمر هينزل على الأرض انهارده
روان بخجل و هي ترجع خصلات شعرها للخلف:يا طارق بقا
طارق:يا قلب طارق بقا..ما تيجي نتجوز معاهم
روان:بس يا مجنون
طارق:طب اخطفك و نتجوز من وراهم
لتضحك روان بقوه:اة اذا كان كدا اوكيه
ليمسك طارق يدها:طب يلا
روان:يلا ايه
طارق:اخطفك نروح نشرب حاجة سقعه و نيجي
لتمسك يده و هي تضحك:يلا بينا
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
في غرفه أسر
اكرم:أسر مينفعش اللي انت فيه دا افرد وش امك دا شويه
اسر:ونبي سبني يا اكرم مش وقتك
اكرم:مي بتحبك يا اسر انا واثق من حاجة زي دي
اسر بضحكه سخريه:تفتكر
اكرم:بطل عبط بقا يا أسر و يلا قوم اجهز مي جهزت علشان فاضل نص ساعه على الزفه
لينهض أسر ليبدأ في التجهيز
خرج أسر مع اكرم لينتظر أمام القاعه الإستقبال مي
وقف أسر و بجانبه طارق و اكرم و خلفهم جميع المعازيم
لتنزل مي من اعلى السلالم تدخل يدها بين يدي منصور و تتحرك اتجاه أسر ليقف مصدوم مما يراه و قلبه ينتفض من مكانه
لقد خالفت جميع ما تم الاتفاق عليه و قامت بتبديل فستان زفافها
كانت ترتدي فستان طويل رقيق جدا ضيق يبرز جمال قوامها مفتوحا من اعلى (كب)و تركت شعرها متحررا و وضعت فوقه تاجا لتصبح اميره بما تعني الكلمه
ليترك منصور يدها و يسلم على أسر و يبارك له
منصور:مبروك يبني خلي بالك منها دي اغلى حد عندي
أسر:متخفش يا عمي مي في عيني
ليستلم أسر يديها مكان منصور و يدخلان القاعه مثل الأمير و اميرته
ليبدأ المائذون بتحضير الاوراق و القاء كلمته و الدعاء لهم ثم يضع المنديل فوق يد أسر و منصور ليبدأ بتلقي أسر ما يجب ان يقول و نفس الشئ لمنصور ليرفع المنديل
المأذون:بارك لكما و بارك عليكما و جمع بينكما في خير
لتبدأ الزغاريط و التسقيف و المباركه تنهال عليهما
ليبدأ الاحتفال كان الجميع سعيدا جدا و لكن أسر و مي كان في عالم آخر ملئ بالألم و الحزن الشديد
منسق الاغاني(dj):العريس و العروسه اتفضلوا لرقصه السلو الختاميه
ليمسك أسر يد مي و يتقدم لوسط القاعه تحت اعين الكثر منها من ينظر لهم بحب و سعاده و الاخر بكره وحقد و غيره
قامت بوضع يديها فوق طرف كتفه ولكنه ضمها إليه ليحتضن خصرها بين يديه لتلتفت يديها تلقائيا حول عنقه
مي بهمس:أسر ابعد و ارقص عدل متستغلش اننا قدام ناس
اسر بجانب اذنها:ايه اللي انتي عملاه في نفسك دا مش دا اللي اخترناه سوا
مي:عجبني اللي كنت مختاره محبتوش و دا دخل دماغي
اسر بغيره:قولتلك مبحبش حد يشوفك كدا غيري
مي: انا براحتي انت ملكش دعوه بيا اللي يشوفني يشوفني
لتيبتعد عنه قليلا بعض القليل من الوقت ثم تشير في هدوء لمنصق الاغاني(dj) ان يتوقف
انتهت الرقصه و انتهت معه حفل الزفاف ليخرج أسر و مي إمام الفندق بعد توديع المعازيم و بكاء ثرايا و سميره من شده سعادتهم ليركب أسر سيارته و بجانبه مي لينطلقان نحو الفيلا الخاصه بهم
كان الصمت سيد المكان حتى وصلوا نزلت مي و دخلت للفيلا
ليذهب أسر خلفها و يغلق الباب و يمسكها من يدها بسرعه
مي:متلمسنيش
ليجذبها لاحضانه بقوه و يرفعها من فوق الأرض لتصل له و يضمها له بشده شعرت وكان اضلاعها ستنكسر من قوه احتضانه لها وهو يستنشق عطرها باشتياق
ليعتدل أسر و قد جعل وجهها أمام وجه يفصل بينهم شئ بسيط
أسر و هو ينظر لعينها بعشق:والله ما حصل بينا اي حاجة انا بحبك انتي يا مي انا مبشوفش غيرك انتي
لتشعر مي بحنين لكلماته لنظراته لها ولكن رفضت الخضوع لقلبها
مي:بطل كلامك دا بقا لان خلاص مبقاش ينفع معايا التمثيل اوعا
ليتركها من بين يديه
مي:اسمعني بقا يا أسر انا و انت اكننا منعرفش بعض و قدام اهلك و اهلي هنمثل كئننا بنحب بعض تمام
اسر:مي انتي ليه مش عايزة تصدقيني ليه ثقتك فيا معدومه
مي:يمكن مثلا علشان خنتني...ولا اقولك انا واحده مفتريه يا سيدي بعد اذنك
لتصعد مي الي غرفتهم و تاخذ ملابسها و تخرج لغرفه آخرى
كان أسر يشعر و كان بركان يغلى بداخله و انه على وشك الانفجار
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
ريم:اتجوزا يا فالح هنعمل ايه بقا
رامي:لسانك يا بت بدل ما اقصه انتي نسيتي انا مين
ريم:بقولك اتجوزا
رامي:طب ما انا عارف فكرك يعني ان هما متصلحين و زي العسل مع بعض اطلاقا مي اتجوزتوا علشان الوقت كان فات و خايفه على والدتها ليحصلها حاجة و سمعتهم
ريم بصدمه:عرفت كل دا ازاي
رامي و هو يشعل سجاره: انا لو عايز اعرف اي حاجة هعرفها
ريم: ازاي!!
رامي:هو انتي فكرك انتي بتتعملي مع اي حد
ريم:طب هنعمل ايه
رامي:اسمعي يا سيتي.... ليخبرها بماذا يريد
ريم:و انا كدا هستفاد ايه
رامي:براحتك...مش عايزه خلاص انا هعرف اتصرف
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
في صباح يوم جديد
بدا جرس منزل أسر و مي يرن العديد من المرات
لتستيقظ مي بنعاس شديد لتستوعب ان جرس الباب يدق
لتنهض سريعا دون أن تدرج انها ترتدي بجامتها التي تتكون من شورت و بادي بدون حمالات و شعرها طلق مبعثر لتذهب إلى غرفه أسر بسرعه لكي توقظه
لتدخل مي دون استاذن لتجده نائم ولكنه عاري الصدر لتشهق ولكن صوت الجرس جعلها تتقدم إليه
مي و هي تحركه بسرعه:قوم يا أسر قوم
لينتفض سريعا
اسر:في ايه انتي كويسه مالك
لتنظر له مي هل هو حقا قلقا عليها لهذه الدرجه
ليمسك أسر يدها:مالك يا مي في ايه
لتعود مره آخرى من شرودها به و تسحب يدها
مي:الجرس رن كتير قوم بسرعه اكيد اهلنا اللي تحت
اسر:انتي مش ملاحظه ان الجرس وقف خلاص لو هما كانوا اتصلوا بينا من القلق
لينظر في هاتفه
و بعدين هيجوا الساعه ٨ الصبح
مي بتوتر:اة...ام... صح معلش افتكرتهم هما اللي جم و جيت بسرعه ليك
ليتاملها أسر و هي تتحدث و من دون وعي أخذ بعض الخصل و قام بارجاعها خلف اذنها
لتنظر له وتقف سريعا
مي:اة اسفه اني دخلت من غير اذن
ليجذبها بسرع لتقع فوق الفراش ليعتليها و ينظر لها بحب شديد لتضع يدها على صدره ليشعر كل منهم ان جسده تخدر
مي:بتعمل ايه ابعد عني
اسر و هو يتأمل ملامحها باشتياق ليثبت نظره على شفتيها الكرزيه
مي: أسر لو سمحت مينفعش كدا ابعد بقولك و هي تحاول ان تدفعه من فوقها ولكنها ضعيفه جدا أمامه
ليقترب أسر منها أكثر
مي:أسر اياك اوعا و هي تكلمه في صدره لكي يبتعد
ليمسك يدها و يثبتها أعلى رائسها
مي بنفاذ صبر:أسر انت اتج....لم تكمل جملتها اثر قبله أسر التي اسكتتها
لتتحرك بقوه كي تهرب من قبلته لكنها لم تستطيع التحرك من ثقل جسده
ليتعمق أسر أكثر ولكنها ساكنه لم تبداله دامت قبلته لها مده ليست قصيره ليفصلها طلبا للهواء لها وله ليستند بجبهته فوق جبهتها و هو يغمض عينه و هو يتنفس بقوه و هي الاخري تتنفس بقوه
اسر:والله بحبك يا مي و مخنتكيش
ليفتح عينه و ينظر لها ليجد الدمعوع تنزل من عيونها في صمت
مي بصوت ضعيف:ليه كدا ليه كدا يا أسر لتبكي بحرقه لتدفعه بقوه و تذهب سريعا لغرفتها
ليلقي بجسده على الفراش و هو يغمض عينه بقوه:اعمل ايه يا مي علشان تصدقيني



☆نهايه الفصل☆



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 24-12-19, 12:14 PM   #19

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

الفصل 17

☆☆كشف السر☆☆
ذهبت سريعا إلى غرفتها و استندت على الباب و هي تبكي تتلمس شفتيها بأصابع مرتعشه
مي:مش قادره اصدقك يا أسر مش عارفه اصدقك
مرت الساعات ليجدوا الجميع قد وصلوا لأسفل
لينزل أسر لهم ليفتح الباب و يرحب بهم
لتنزل مي و تذهب لغرفه الجلوس
ثريا:تعالي يا عروسه
لتذهب مي بابتسامه و تجلس بجانبها ليبارك الجميع لهم
طارق:مش هتسافروا ولا ايه
مي بسرعه:انا و أسر قررنا نقعد و نسافر بعدين اصل أسر عنده شغل كتير اوي
سميره:شغل ايه يا حبيبي دا انت لسه عريس
أسر:اة يا ماما عندي شغل هقعد يومين مع ميمو و بعد كدا هنزل
طارق:يا عم انا هعملك الشغل دا
اسر:مش هينفع لازم انا اللي اعمله بنفسي و بعدين انا و ميمو عندنا وقت كتير نقضيه مع بعض بعد كدا و هو يحتضنها بين ذراعيه لتتصنع مي الابتسامه
مي:اكيد يا اسورتي
قضى الجميع الوقت بسعاده و فرح شديد و ذهبوا لكي يستمتع العروسين بوقتهم فهم لا يعلمون شئ
مر أسبوعين و مي تتجاهل أسر بشده و هو يحاول التقرب منها
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
يدق جرس منزل مي العديد من المرات
لتذهب مي لتفتح لتتفاجئ من الحاضر
مي بصدمه:انتي بتعملي ايه هنا
ريم:آسف لو كنت ازعجتك بس ممكن نروح نقعد في اي مكان بره لو سمحتي عايزة اتكلم معاكي
مي:احنا مفيش كلام بينا
ريم:ارجوكي لازم اتكلم معاكي مش هقدر أفضل ساكته
مي بفضول:ماشي هجهز و اجيلك
لتدخل مي مره آخرى و تجهز نفسها و تخرج لها مره آخرى
لتاخذها ريم لأحد الكافيهات و تجلس معها
مي:اتفضلي سمعيني
ريم و هي تخفض رائسها:انا مش هقدر اخبي عليكي انا اللي روحت لأسر و انا اللي عملت الفيلم دا كله أسر ملوش ذنب و احنا محصلش بينا اي حاجة والله
مي و هي تضحك بسخريه:هو بقا اللي قالك تيجي و تقوليلي الكلام دا
ريم:لو انا على علاقه بأسر مستحيل هقبل اقول كدا
مي:و ايه اللي يخليني اصدقك و ليه بتعملي كدا اصلا
ريم بحزن و هي تخرج ظرف من حقيبتها
ريم:اتفضلي دا ورق يثبت اني مش هقدر اكون ام بسبب مرض عندي يمنعني من الخلفه حسيت ان دا عقاب من ربنا ليا و حبيت اني اصلح كل اللي عملته انا اسفه بجد يا مي
كانت مي تلقي نظره على الاوراق لتغلق الظرف مره آخرى و ترجعه لها


ريم:أسر ملوش ذنب في اي حاجة حصلت انا كنت حقوده عليكوا و حقدي وصلني للي انا فيه دا
مي بابتسامه: خلاص يا ريم محصلش حاجة
لتتعجب ريم من هذه الفتاه لتقف من مكانها
ريم:شكرا جدا و اتمني تسامحيني انا اسفه بس لازم امشي دلوقتي و هي تمد يدها لمي لتقف مي و تمد يدها لها بإبتسامه
مي:مع السلامه
لتذهب ريم و تتجه مي خارج الكافيه و قد امتلأ قلبها بسعاده شديده و قد قرارت ان تصلح كل شئ مع اسر
ذهبت سريعا الي منزلها لكي تبداء في تجهيز نفسها له ستجعله يمتلكها من اليوم
بدأت بتجهيز نفسها و جعلت الفيلا مكان للعشاق تجهزت و قد قامت بارتداء فستان بالون الأسود طويل مفتوح الصدر و حررت شعرها بطريقه انثاويه و وضعت بعض الزينه و ذهبت لأسفل لكي تنتظره حتى ترتمي بين أحضانه لقد اشتاقت له بقدر بعدها عنه
عاد أسر من عمله و دخل كالاعصار للمنزل تفاجئت مي منه لتجده كالثور الهائج يتقدم لها ليمسكها من يديها بقوه شديده
اسر:مكنتش اعرف انك واحده رخيصه كدا بتلعبي بيا علشان حبيتك
ليلقي بعض الصور في وجها
كانت صورها مع ريم في الكافيه وهي تجلس معها و تبتسم و تعطيها الظرف
أسر و هو كالبركان:بتتفقي مع الرخيصه التانيه
مي بصدمه شديده و الدموع في عينيها:انا مش فاهمه حاجة
اسر:بلاش بقا دموع التماسيح دي اتفقتي مع ريم تعملوا الحوارات دي كلها و تاخد حقها فلوس مهي حقيره عبده للفلوس
مي:حوار ايه انا مش فاهمه حاجة والله
اسر: اطلع واحد خاين و ابن كلب و انتي تعملي كدا و تتجوزيني علشان تداري فضحتك و بعد كدا نتطلق انا دلوقتي بس عرفت ابوكي عمل فيكي كده ليه و عرفت دلوقتي ايه علاقتك بالحقير إلي اسمه رامي
لتصدم من كلامه بشده كيف عرف امرها مع والدها
مي بانهيار شديد من البكاء:انت بني ادم حيوان بتشكك في شرفي انا أشرف منك يا حيوان و تعرف ايه عني ولا عن اللي عمله فيها و تعرف رامي دا علاقتي بيه ايه ها انطق متعرفش اقولك انا بقا
لتبدأ في سرد ما حدث معها
*فلاش باك*
منذ سنين عديده ذهبت مي مع والدها بامر منه لحفله كبرى لاحدى أصدقاءه اهم رجال الأعمال فؤاد الشافعي
ذهبت مع والدها الذي اجبرها بارتداء ملابس لا تليق بفتاه في عمرها ولا اخلاقها لكي يبرز جمالها أمام الجميع


دخلت إلى الحفل و كان الجو صاخب بشده حتى جاء إليها شاب في أوائل العشرينات من عمره
رامي:إزيك يا حلوه
لتنظر له مي و تتجاهله
ليكرر مره اخرى:انتي اسمك مي صح
مي:عرفت اسمي منين
رامي و هو يتفحصها انا مفيش حد معرفوش في الحفله هنا
مي:إممم كويس
رامي:انا رامي ابن فؤاد الشافعي
مي:اة ابن صاحب الحفله يعني
رامي:ما تيجي نقف في حته غير هنا الصوت عالي اوي
مي:لا انا كدا تمام
رامي و هو يمسك يديها:تعالي بس
لتسحب يدها منها:بقولك لا
ليأخذ يدها بقوه و بيجذبها خلفه لغرفه جانبيه من ساحه الحفله لهذا القصر ليدخلها بقوه و يغلق الباب
مي:انت مجنون انت ازاي تعمل كدا وسع
لتحاول الخروج من الغرفه ليمسكها يديها بقوه و يحاصرها بين يديه و باب الغرفه
رامي بطريقه قذره و هو بتلمس وجهها:توء توء اهدي كدا يا حلو عايزين نقضي وقت حلو سوا
لتدفعه مي عنها بقوه:انت سافل و قليل الادب انا هقول لبابا
ليضحك رامي بقوه و هو يقترب منها مره آخرى ليمسك يدها الاثنين و هو بتلمس جسدها بأسلوب مقذذ
رامي:يا روح بابا ميقدرش يعملي حاجة دا انا ادوس عليه برجلي و بعدين دا انتي لو بستطيني هتبقي حاجة تانيه خالص
مي ببكاء:اوعا متلمسنيش انت قليل الادب انت عارف انا عندي كام سنه ولا فاكرني بنت قليله الادب زي اللي تعرفهم اوعا كدا و هي تحاول ان تدفعه عنها بقوه
ليثبت يديها على الحائط و هو يقترب من وجها
رامي:ميهمنيش يا حلوه عندك كام سنه انتي فرسه و عجباني و دا اهم حاجة و انا مينفعش حاجة تعجبني و مخدهاش
ثم يتقرب من وجها
لتركله بقوه في بطنه ليبتعد عنها بتالم لتركله مره آخرى و تدفعه بقوه ثم تذهب لباب الغرفه سريعا و تخرج منها بسرعه شديده و هي تبكي للتجه خارج الفيلا و تذهب سريعا لمنزلها
عادات مي لمنزلها بمفردها
ثرايا بقلق:ايه اللي جابك لوحدك هو فين
مي بتوتر:ابدا يا ماما شكله هيسهر جامد و انا عايزة انام بدري
ثرايا:طيب يا حبيبتي اطلعي غيري هدومك دي حسبي الله ونعم الوكيل فيه
مي بارهاق:حاضر
صعدت مي لغرفتها و بدأت في البكاء الشديد
رجع أنور من الاحتفال بعدها بمده ليدخل دون أن يتحدث مع أحد
كانت مي تجلس في غرفتها ليدخل عليها أنور وهو شبه غائب عن وعيه بسبب هذا السم الذي يقوم باحتسائه(الخمره)
انور و هو يتحدث بترنح:انتي ازاي يا بنت الكلب انتي تزعلي ابن فؤاد بيه و تضربيه كمان يا جزمه
مي:هو ايه اللي ازاي انت احمد ربنا اني مقتلتوش انت عارف هو عمل ايه علشان تتكلم كدا
أنور:هيكون عمل ايه يعني
لتقف مي امامه بعصبيه:الحيوان خدني مكتب و كان عايز يعمل حاجات وحشه فيا و قالي كلام وحش و لمسني بأسلوب قذر
انور:و ايه يعني...الواد معجب بيكي
مي: انت بتقول ايه انت مش سامع انا بقولك ايه دا انت المفروض تروح تقتله
انور:حقه ما انتي فرسه قدامه متحليش في عينيه ليه بقا و بعدين انا واخدك الحفله ليه اصلا
مي بصدمه شديده:انت ازاي تقول كدا انت مستحيل تكون اب
انور:يوووووه بقا هتشتغلي في الاسطوانة دي تاني صدعتي دماغي...بقول ايه بقا اعملي حسابك انا هاخدك ليه و هتعتذري و هتعملي كل اللي هو عايزه كمان فاهمه...انا مش هضيع الصفقه اللي بيني و بين ابوه علشان خاطرك بروح امك
ثم يتقرب منها أكثر...وعايزك تلبسي كدا حاجة ملفته تخليه يتجنن و عايزك تبسطيه على الاخر علشان الصفقه تتم
مي بغضب شديد و بصدمه أكبر :مستحيل...انت مستحيل تكون بني ادم عايز تبيع شروف بنتك علشان صفقه
انور:اومال يعني يبقا في ايدي واحده زايك و اضيع فرصه زي دي ما انتي مش فاهمه دي صفقه العمر....دا لولا اختك مخطوبه و التانيه لسه صغيره شويه كنت عملت بيكوا احلى شغل مانتوا قمرات
لتضع مي يديها على فمها بصدمه شديده لا تستطيع أن تصدق ان والدها وصل لهذه المرحله من القذارة
مي:انا بنتك..اللي بتتكلم عليهم و على شرفهم دول بناتك...انت مش بني ادم انت لا يمكن تكون اب
انور:لا لا كدا ازعل حد يكلم ابوه كدا..
مي:اب...انت متعرفش يعني ايه الكلمه دي...انا هفضحك في كل حته و هخلي خالي يحبسك و هقول كل حاجة قولتهالي دلوقتي و هقولهم انك عايز تبيع شرفي علشان صفقه مشبوهه لواحد زباله
ليصفعها بقوه ليختل توازنها من شده صفعته لها وترجع بعض الخطوات للخلف و تصدم في تسريحتها ليقع كل ما عليها و تتحطم بعض الزجاجات التي كانت عليها لتقف من جديد بضعف
ليذهب أنور و يغلق باب الغرفه بالمفتاح و يعود لها مره آخرى
انور:و انتي فكرك هسمحلك بكدا يا زباله ليمسك ذراعها بقوه
لتسمع مي صوت أمها و شقيقتها بالخارج
مي:انت فاكرني هخاف منك تبقا بتحلم اوعا سبني والله لافضحك
ليمسكها من شعرها بقوه ثم يصفعها بقوه أكبر بكثير لتقع على الزجاج المحطم خلفها و تجرح يديها بشده
ليقوم بخلع حزامه عنه و ينهال عليها بالضرب الشديد لتحاول مي ان تحمي نفسها و تبتعد عنه ليبدأ بضربها بقوه أكبر و سبها بألفاظ قذرة كانت مي تبكي بصمت تحاول إلا تظهر ضعفها أمامه حتى أصبحت كتله من الدماء كانت تسمع صوت والدتها بالخارج كانت تريد أن تجعلها تطمئن و تخبرها انها بخير ولكن كان يصدر منها انين ضعيف بالكاد تستطيع سماعه
كانت ثرايا و شيقيتها الاثنين يصرخون بالخارج بقوه و تضرب سميره باب الغرفه هي و اسماء بقوه شديده
انور:يا رخيصه يا زباله هموتك
مي وسط هذا الكم الهائل من الضرب وسط بكائها المكتوم بصوتها المبحوح هذا
مي:هموت غاليه و هتفضل انت الرخيص
ليبدأ بركلها بقدمه حتى فقدت الوعي ولا تعلم ماذا حدث بعد ذلك
لتستيقظ بعد مرور أسبوع على الحادثه تجد نفسها بداخل مستشفى
ليخبرهم الطبيب انها في صدمه قويه و ترفض التحدث
الدكتور:آسف جدا يا جماعه واضح ان الصدمه شديده عليها بسبب اللي حصلها دا و حاولت اتكلم معاها و هي رفضت تماما
انا هبعتلها أكبر دكتور نفسي يحاول يساعدها و انتو تقدروا تدخلوا تتكلموا معاها يمكن ترد عليكوا هي فاقت دلوقتي تقدروا تتدخلولها
ليذهب الجميع لها سريعا
لتدخل ثرايا و منصور و اكرم و اسماء و روان للغرفه بسرعه
لتذهب ثريا و تأخذها بين أحضانها وهي تبكي بشده
ثرايا ببكاء شديد:حمدلله على سلامتك يا قلب امك حقك عليا سامحيني
كانت مي جسد بلا روح تسمع جميع من حولها ولا تستطيع التحدث
ليجلس منصور بجانبها و يأخذها بين أحضانه
منصور:خلاص يا مي مبقاش في حد اسمه أنور تاني
لتنظر له مي بسرعه ليفهم ما يدور بعقلها
انور:لا مماتش يا مي انا خليته يسيب البلد كلها و اتنازل عنك انتي و اخواتك خلاص
لتهداء مي قليلا كانت تريد انا تسمع هذا الخبر ولكن خبر انه ابتعد للابد كان مريح أيضا
منصور:اتكلمي يا مي ايه اللي حصل
لتنظر مي لهم بوجه بارد بدون تعبير
ثرايا ببكاء:احكيلي عمل ليه كدا الكلب دا
لتبقى كما هي دون تحرك
اسماء:ممكن اقعد معاها لوحدنا يا جماعه
ليقف الجميع للخروج من الغرفه لعلها تتحدث مع اسماء
اسماء و هي تجلس بجانبها و تحتضنها بحنان:قلبي من جوه
لتنظر لها مي بدون تعبير
اسماء بقلق على حال اختها:اتكلمي يا مي خرجي كل اللي جواكي متسكوتيش...متخفيش يا مي اتكلمي...خلاص بابا انتهى من حياتنا نهائي
لتنهار مي من البكاء اثر كلام اختها
لتبكي اسماء و تحتضنها بقوه:اهدي انا جنبك اهدي
بدأت مي بالهدوء
اسماء:احكيلي
لتشير مي برائسها بالرفض
اسماء:ليه يا مي مش انا صاحبتك و اختك
لتظل مي عند قرارها بعدم اخبار أحد بعد علمها بانتهاء أنور من حياتها و تأكدها انه لم يخبر احد بشئ
*باك*
مي بانهيار تام بعد انتهائها من قص ما حدث معاها
مي بانهيار:ها عرفت فهمت كل حاجة دلوقتي....تعرف مدي الألم اللي حسيت بيه تعرف ايه عني و عن حياتي
فضلت ساكته و متكلمتش و محكتش لحد علشانهم شلت حزني و وجعي ليا دفنتهم جوايا علشان خوفي عليهم
خوفي على ماما ليحصلها حاجة خوفي على اسماء و روان ليتعقدوا و يعيشوا حياتهم كلها في خوف منه بسبب تفكيره القذر اللي كان بيفكره لينا
دمرني و دمر طفولتي و كنت خايفه روان طفولتها تدمر زاي
استحملت اللي محدش استحمله عرفت دخلت علم نفس ليه علشان أعالج نفسي ومحدش يعرف عني حاجة علشان اقدر اساعد اي حد موجوع وجعي دا
و عارف كنت عايزة اشتغل مع اكرم في ايه
كنت عايزة اشتغل في تحليل الحوادث و المجرمين للحالات المشابه ليا الاب اللي معندوش رحمه اذا كان بيبيع بنته ولا بيعذبها ولا اللي واللي كان نفسي اشتغل معاه علشان اعرف سبب اللي بابا عملوا معايا ليه يعمل فيا كدا
عرفت ليه بلعب بوكس وضرب نار علشان اطلع كل وجعي فيه و انا بتخيلهم قدامي و بدمرهم
عرفت ليه مبحبش اكون زي البنات و ابقا زيهم في طريقه بقا او لبس اوي اي حاجة هاا
و بعد كدا انت ظهرت غيرت كل حاجه.... كنت ببعدك عني علشان خايفه تطلع زيه كنت متعقده محدش عرف ياخد قلبي غيرك حبيتك لدرجه متتوصفش حسيت معاك بالأمان حسيتك انت سندي و راجلي اللي ربنا بعتهولي و لما بدأت اشيل الحجر من على قلبي ظهر رامي تاني و خلاني اترعب خفت عليك لايأذيك قررتت ابعد مقدرتش حبي ليك كان بيزيد اكتر و اكتر وثقت فيك يا أسر و بسبب اللي حصل يوم الشقه كسرني و وجعني
و خلاني احط الحجر تاني على قلبي
و انهارده ريم جتلي و اترجتني تتكلم معايا
ثم اخبرته كل ما حدث مع ريم
مي بارهاق شديد:ها كل الاسئله اللي في دماغك اتجاوب عليها و لو مش مصدقني تقدر تخدني لدكتوره تعرف اذا كنت بنت ولا لا
كان أسر مصدوم بشده كان بداخله العديد من المشاعر المتخبطه الألم و الحزن على طفلته بركان ثائر يرد قتل كل من تعرض لها... الخذلان من نفسه لأنه شك بها و طعنها بشرفها كان يشعر بنقباض قلبه بشده
ليذهب أسر و يمسك يدها
لتسحب يدها منه بسرعه مي وهي تبكي:اياك تلمسني انا..لم تكمل كلامها بسبب فقد وعيها
ليحملها أسر قبل أن تقع
أسر بخوف:مي فوقي يا مي
لم ترد عليه ظلت سكانه بين ذراعيه
ليضع سترته عليها بسرعه و يخرج بها و يتجه للمستشفى سريعا
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
ريم انا كدا عملت كل اللي اتطلب مني
رامي:و فلوسك اهي يا سيتي بس وافقتي في الاخر ليه
ريم:علشان كدا كدا انا بره و مفيش فرصه ليا يبقا عايزها متتهناش بيه
رامي:متقلقيش انا مش هسبهالوا
☆نهايه الفصل☆




لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 24-12-19, 12:16 PM   #20

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


الفصل 18


خرج الطبيب من غرفه مي ليقف أمام أسر
أسر بسرعه:ايه يا دكتور مالها فيها حاجة
الدكتور بإبتسامه: لا ابدا اتطمن هي تلقيها اتضغطت شويه علشان كدا دا اللي حصل و هي ضعيفه جدا جدا انهارده تكون معانا هنا نطمن عليها و بكره باذن الله تقدر تاخدها و تروح
اسر:شكرا جدا
الدكتور:على ايه دا واجبي بعد اذنك
ليدخل أسر إلى الغرفه ليجدها نائمه في هدوء شديد دخل بهدوء و جلس أمام فراشها و امسك يديها و احتضنها بين يديه و استند عليها برائسه
بدأت مي تستيقظ ولكنها شعرت بثقل على يديها لتنظر بجانبها لتجد أسر يستند برائسه على يدها
مي بصوت ضعيف:أسر
ليرفع رائسه بسرعه شديده
اسر:حاسه بايه اطلب الدكتور
مي بصوت منخفض:انا عايزة اروح
اسر:هنقعد انهارده بس نطمن عليكي الاول
مي:انا مبحبش المستشفى روحني
كان أسر لا يريد اغضابها ليقف من مكانه
اسر:خلاص هروح اخد اذن الخروج ليذهب ثم يعود مره آخرى ليجدها تحاول الوقوف بضعف ليذهب و يحملها بين يديه
مي:انا هعرف امشي
اسر:عارف ممكن ترتاحي
كانت لا تستطيع العند الآن لتستند برائسها على صدره وصل إلى سيارته و ادخلها بها و انطلق نحو منزلهم مره آخرى
ليصل و يذهب و يقم بحملها للداخل صعد إلى غرفتهم ووضعها على الفراش و خرج بهدوء ليجلس في الحديقه فهو يشعر باختناق شديد مما حدث اليوم جلس يفكر وهو يقسم انه سيجعل كل من تعرض لها أن يندم أشد الندم
ليمسك هاتفه و يقم بالاتصال على معتز
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
في صباح يوم جديد بدأت مي تستيقظ ولكنها شعرت بثقل شديد على جسدها من الخلف لتفتح عينها لتجد أسر يضمها من الخلف بشده لتحاول ان تخرج نفسها ليشعر أسر بها ليستيقظ
مي:بعد اذنك وسع عايزه اقوم
ليضمها إليه أكثر و ييدفن وجه في عنقها من الخلف
مي بصوت ضعيف:بعد اذنك يا أسر ابعد عني
ليجعلها تلتف له كانت تنظر أمامها لا تريد أن تنظر له ليمسك وجهها و يرفعه له لتظر له بأعين دامعه
أسر بندم شديد و هو ينظر لها:سامحني والله معرفتش اتحكم في نفسي لما الحيوان دا جالي و قالي كدا زي ما انتي رابطي كل حاجة ببعض و شوفتيني خاين١٠٠% انا كمان ربطت كل حاجة ببعض و لقيتها مظبوطه معرفتش افكر كنت هتجنن يا مي والله ندمان على كل كلمه قولتها انا عقلي اتشل لمجرد التفكير بس سامحيني يا مي والله ندمان اني صدقته
لتضربه على صدره بخفه و هي تبكي
مي:ليه ليه صدقته ليه و هي تلكمه بضعف شديد في صدره ليشعر بالم شديد على ما فعله ليضمها له
لتحتضنه بقوه و هي تبكي بقوه شديده
ليمسح على ظهره بحنان حتى تتوقف عن البكاء لتبتعد عنه قليلا
مي:أسر احنا لازم نطلق
ليصدم أسر بشده
اسر:مستحيل يا مي مستحيل اسيبك
مي:أسر انا حياتي بدأت تدمر و مش عايزة حياتك انت كمان تدمر رامي مش هيسبني فى حالي
اسر:يفكر يقرب منك و انا اقتله
مي:أسر انا مش هتسحمل ان يحصلك حاجة احنا لازم نسيب بعض
اسر:مش هخليه ينجح في انو يدمر علاقتنا متخليهوش ينجح
مي:مش هيسكت
اسر:ممكن متشغليش بالك بالموضوع دا لأنك قريب هتسمعي خبره
مي بخوف:انت ناوي على ايه يا أسر
اسر:هتعرفي كل حاجة في وقتها
مي:أسر انا عارف انك مش هتسكت بس دا شطان وممكن يأذيك ممكن يحصلك حاجة بسببي
اسر بحب: عمري ما هيحصلي حاجة طول ما انتي في حضني ليقترب منها أكثر ليصدر هاتفها صوت معلن عن اتصال ليغمض عينه بقوه
اسر:دا مين ابن الفصيله دا
لتضحك مي بخفه
مي:رد
اسر:لا سيبك منه احنا كنا بنقول ايه
مي بابتسامه:رد بجد
اسر بتأفئف:طيب طيب
ليلتفت و ياخذ هاتفه و يقم بالرد و مي بين أحضانه تستند برائسها على صدره و هو يحتضن خصرها بيده الاخرى
اسر:ديما بتفصلني عايز ايه
معتز:تعال يلا الاوراق كلها جاهزه
اسر:ماشي تمام هاجي
ليغلق مع معتز
لتنظر مي له:رايح فين خليك جنبي
اسر:مشوار مهم و تلاقيني هنا علطول
لتسمع مي صوت بالأسفل
مي بخوف:أسر في حد تحت
اسر:متخفيش دي سعديه كانت بتساعد ماما و جبتها علشان تقعد معاكي و تعملك اكل علشان الضعف اللي انتي في دا
مي:ليه كدا بس انا كويسه هعرف اعمل لنفسي كل حاجة
اسر:لا ترتاحي الفتره دي الدكتور قال انك ضعيفه جدا و انا مبحبش الكلام دا
مي:ماشي يلا علشان مشوارك متتاخرش عليا
ليقترب و يقبله بخفه ليتفاجى بمادلته ليتعمق أكثر و أكثر
لتلف يدها حول عنقه ليحتضن خصرها اكثر دامت قبلته العاشق لدقائق قليله لتبتعد عنه قليلا لينظر لها بحب
مي:يلا يا أسر مشوارك
اسر:لا مش هرواح خلاص انا لسه مشبعتش
مي بابتسامه:يلا هستناك هروح فين يعني
ليقبلها سريعا وهو يبتسم : مش هتاخر
لينهض من مكانه و ياخذ ملابسه و يدخل إلى حمام الغرفه ليخرج ليجدها ذهبت للنوم مره اخري ليخرج بهدوء حتى لا يوقظها
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
في مكان آخر
رامي:حمدلله على السلامة
الشخص المجهول المتصل2:الله يسلمك يا رامي
رامي:دلوقتي عملنا كل اللي فكرت فيه و كنت فاكر انه هيضربهاو يتردها و كدا و محصلش حاجة
الشخص:لا كل دا بس علشان نشقلب حياتهم انما دلوقتي جيه دوري انا بقا
رامي بضحكه سخريه:هو انت كأب بمتحنلهاش
انور:دي اكتر حد انا بكره في حياتي دمرتني و بسببها شوفت الويل بس ابوك الله يرحمه مسبنيش و لما سافرت ساعدني و اشتغلنا سوا و بقيت أكبر تاجر مخدرات
رامي:ما توطي صوتك دا
انور:المهم سيبك منها دلوقتي ايه اخبار الشحنه الجديده
رامي:كله تمام بس ناقص نأمن
انور بشر: كويس سبها عليا و بالمره ارجع حقي
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
حل المساء عاد إلى المنزل مره آخرى ليصعد لرؤيه مي ليجد سعديه تخرج من غرفتهم وتحمل الطعام كما كان
اسر:ايه دا هي مي مكلتش من ساعه ما خرجت
سعديه:لا يا بيه كل ما اجبلها الاكل ترفض و تخرجني
اسر:طيب شكرا يا سعديه اتفضلي انتي و ريحي انتي تعبتي من الصبح
سعديه:تحب احضرلك الاكل
اسر:لا شكرا اتفضلي انتي ارتاحي
سعديه:تسلم يا بيه
ليدخل أسر إلى الغرفه ليجدها تجلس على السرير و تمسك هاتفها بغضب شديد
مي بغضب:افتح موبيلك كدا
ليخرج هاتفه من جيبه و ينظر به ليجد ٥٠ مكالمه منها
اسر بسرعه و هو يرفع نظره لها:والله كنت مشغول جدا و اول ما خلصت جيت بسرعه
ليذهب و يجلس أمامها على الفراش
مي:و ايه بقا اللي شغلك اوي كدا
اسر:اقولك و متصوتيش
مي:تعرف عني كدا
ليرجع يده خلفه و يخرج سلاحه و يضعه أمامها
مي:ايه!!
أسر وهو يحك رائسه من الخلف:انا رجعت الخدمه
لتقف مي فوق الفراش بسرعه
مي بصوت مرتفع:نععععم!! لا لا اكيد بتهزر قولي انك بتهزر
اسر:اهدي يا مجنونه و اقعدي لتنزل مي من فوق الفراش و تقف أمامه و تمسك ياقته بيديها
مي:على جثتي يا أسر
اسر و هو يرفع حاجبه بإبتسامه: انتي قد الحركه دي
مي بترجي:انا عارفه اللي في دماغك يا أسر بلاش الزفت دا شطان وممكن يأذيك
ليحاوط خصرها و يقربها منه و هو جالس على الفراش لتقف بين احضانه لتحاوط عنقه بيدها
أسر و هو ينظر لها بحب:خايفه عليا يا قطتي
مي بابتسامه:قطتي!!
اسر:اة مش ندي بتقولك كدا
مي:امممم دا انت بتغير من نودي بقا
اسر:اني قطتي الصغيره بتاعتي انا بس
لتقترب و تداعب انفعه بانفها: موافقه
اسر:احنا في كلام مكملنهوش الصبح
مي بعدم فهم:ايه هو
ليحملها بسرعه و يضعها على فراشهم لتفهم مي ما مقصده لتتحول وجنتها للون الاحمر
مي:أسر بص..بص بقا..انا ام..انا جعانه
ليعتليها أسر و ينظر لها بحب شديد
اسر:انا كمان جعان و لسه مشبعتش ليقترب منها و يقبلها بحب شديد و يأخذها لعالمهم الخاص
(بسسسسسس كفايه كدا عيب بقا🤫😂)
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
مر شهرين و عشقهم يزيد كل يوم و بدأ أسر في جمع المعلومات عن رامي و معرفه معاد أكبر شحنه التي سوف يتم تسليمها في شركه رامي و أكتشف أن اسم انور والد مي وسط المعلومات التي تم الحصول عليها لينقبض قلبه بشده يشعر بشعور سئ لا يعرف لماذا لقد كان محقا
في احدى الايام وصلت له رساله على هاتفه و هو يعمل ليقم بفتحها ليقراء محتواها ليجن جنونه و يخرج سريعا للعود لمنزله دخل كالاعصار للمنزل
أسر بصراخ:مي يا مي
لتخرج سعديه له مي هانم خرجت من ساعه بسرعه و معرفش راحت فين
*فلاش باك*
كانت مي تجلس و تمسك هاتفها حتى وصل لها اتصال من رقم مجهول ليقم بالرد لتسمع صوت قد كرهته بشده جعل قلبها ينتفض من مكانه لتغلق الاتصال بسرعه
لتصل لها رساله
(ندي حبيبتك قدامي لو متجيش هنا****** هتكون بين ايدي)
لتتصل عليه مره آخرى
مي بصراخ:عارف لو لمستها انا هقتلك
انور:توء اهدي كدا يا حلو انا عايزك انتي تجيلي خلال ساعه باي باي ليغلق بوجها لتنطلق خارج المنزل بسرعه شديده خوفا على ندي من هذا الشيطان
*باك*
سعديه:هو دا كل اللي حصل يا بيه
ليشعر أسر ببركان داخله ليرفع شعره لأعلى و هو يضغط عليه بقوه ليخرج سريعا من المنزل
ليجد رقم مجهول يتصل عليه
ليقم بالرد سريعا
انور:جوز بنتي طبعا هتتجنن دلوقتي
أسر بصوت مرتفع:هي فين عملت فيها ايه
انور:اهدي كدا مي معايا ولو عايزها يبقا تسمع كل كلمه هقول عليها
اسر:عايز ايه
انور:هبعتلك المكان اللي هنتقابل في الساعه ١٠ تكون عندي
اسر:انا عايز اكلمها
انور:علشان تعرف اني قلبي حنين هخليك تكلمها
ليضع انور الهاتف على اذنها
انور:كلمي روميو يا حلوه
مي و هي تحاول ان تتماسك و تظهر صوتها بقوه فهي أصبحت ضعيفه اثر ما قام انو بفعله بها
مي بصوت ضعيف من شده ما حدث لها:أسر
أسر و قلبه ينتفض من مكانه:متخفيش يا مي انا هجيلك
مي:انا واثقه فيك و انا مبخفش انا مرات أسر الكيلاني
ليسحب انور الهاتف بسرعه و غضب و يغلق الاتصال
انور:لا خافي دا وقت الخوف
مي برغم ضعفها ابتسمت بسخريه:الخوف دا ليك انت
انور:فكرك أسر بتاعك دا يقدر يعمل حاجة دا انا هخليه تحت رجلي
مي بسخريه:معلش حقك ما انت متعرفش أسر يبقا مين معلش معلش ليك عذرك
ليصفعها بقوه لترتطم عل الأرض بقوه و تفقد وعيها
انور:انا هوريكي انا هعمل فيكوا ايه
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
ليهاتف أسر اكرم بسرعه و هو ذاهب لمكان لقاء الشيطان
اسر:اكرم اسمعني كويس هتجمع اهلي و اهلك في بيت واحد بس و هتجيب حراسه مشدده عليها سمعني يا اكرم
اكرم بعدم فهم:ليه
أسر بغضب:انور رجع و معاه مي و بيهددني بيها و انا دلوقتي رايحلوا
اكرم بعصبيه:تروح لمين يا مجنون استني انا هجيب قوه و اجيلك


اسر بصراخ:هتجيب قوه و هنعمل بيها ايه هنقبض عليه بتهمه ايه
اعمل اللي بقولك عليه بسرعه مش هستنى يأذي حد
ليغلق معه
ليتجه اكرم بسرعه و و يفعل كما طلب أسر منه
سميره:ايه يبني الحراسه دي كلها و ليه كلنا هنا
اكرم بجديه:اسمعوني كويس محدش يخرج من هنا ابدا لغايت ما ارجع
اسماء بقلق:ما تفهمنا يا اكرم في ايه
اكرم بتنهد:انور رجع
منصور:انت بتقول ايه
ليشهق الجميع و تضع اسماء يدها على فمها و روان المثل
ثريا ببكاء:مي..مي فين يا اكرم
اكرم:مي معاه
ثرايا بانهيار:انا عايزه بنتي يا اكرم انا عايزه مي
اكرم:اهدي يا ماما انا و أسر مش هنسكت ولا هنسيبه
لتنهر ثرايا ببكاء شديد لتذهب روان و سميره لها
طارق:انا هاجي معاك
اكرم:تيجي معايا فين انت هتقعد هنا مع عمي معاهم و تخلي بالك منهم
اكرم:انا همشي دلوقتي و محدش يخرج زي ما قولت
لينصرف اكرم بسرعه لتذهب اسماء سريعا له و تمسك يده
ليلتفت اكرم لها
ليحتضنها وهي تبكي بقوه
ليمسح على ظهره بحنان
اكرم بحب:بس اهدي
اسماء ببكاء:هيعمل ايه فمي يا اكرم هيعمل
ليبعدها عنه قليلا و ينظر لها
اكرم:متخفيش مش هيعمل حاجه
اسماء:انا خايفه عليها و عليك يا اكرم ممكن يأذيك انا ممكن يحصلي حاجة
اكرم بإبتسامه حتى لا يقلقها:متخفيش عليا هنرجع
كلنا كويسين خلي بالك من نفسك انتي و ندي يلا ادخلي
لتحتضنه بقوه و هي تبكي ثم تدخل مره اخري
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
وصل أسر للمكان المحدد كان منتصف الطريق الصحراوي
توقف و نزل من سيارته ليجد أنور يخرج من سيارته و خلفه العديد من رجاله ليقف أمام أسر
انور:أهلا بجوز بنتي
اسر:هي فين
انور:مين..مي
أسر:متنطقش اسمها هي فين
انور:لا أهدى كدا لسه هنشتغل مع بعض
اسر:عايز ايه
انور:بص بقا يا حضره الظابط انت شاطر اوي و عرفت المكان اللي الشحنه هتوصله انا بقا غيرت كل حاجة و عيزك زي الشاطر تأمن البضاعه بس بصوره غير مباشره طبعا هتبلغ فريق العمل بتاعك كله معلومات عكسية و علشان شكلك ميبقاش وحش و تكون صادق انا هبعتلك رجاله يحصل بينهم و بين الظباط اشتباك بسيط كدا لغايت ما نأمن نفسنا و نظبط الشحنه علشان حرام مجهدهم ميروحش على الفاضي
أسر باندفاع:انت اتجننت لا طبعا
انور:يبقا تنسى الست مي بتاعتك و غيرك كدا كدا نفسه فيها
ليقترب أسر منه بغضب
انور:مالك بتقرب اوي كدا ليه انا اضرب صوابي و ثواني و تكون تحت رجلي
ليقف أسر و الدماء تغلي في عروقه
انور:ها يا حضرت الظابط هتعمل اللي قولتلك عليه ولا لا
أسر وقد ملائت ملامه الغضب:موافق بلغني بالمعلومات كلها و انا هبلغ فريقي كل المعلومات بالعكس


انور:لا انت هتوصلك رساله فيها المعلومات الازمه لكن مكان الشحنه الجديده انت مش هتعرف عنها حاجة اول ما توصلك الرساله تاخد فريقك زي الشاطر و تروح تعمل معاهم اشتباك
اسر:طب و مي
انور:مي هتكون معايا في التسليم صدقني اي غدر منك انت اللي هتخصر هرجعهالك جثه و مستعمله كمان متستقلش بيا اللي يعرف كل معلومتكوا و اعرف انك عرفت كل حاجة يبقا اقدر اعرف كل حاجة باي باي يا روميو
ليذهب إلي سيارته و يذهب هو و رجاله
كان أسر يقف يراه و هو ذاهب أمامه ولا يستطيع أن يفعل شئ
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
بعد مرور يومين وصلت رساله لأسر كما كان مخطط ثم قام انور بالاتصال عليه
اسر:كل المعلومات وصلت خلاص و هبلغ فريقي كل المعلومات دلوقتي
انور:تمام الساعه ١٢ يكون فريقك في المكان و رجلتي هيكونوا هناك
اسر:تمام و مي
انور:مي هتكون معايا في أول ما التسليم يتم هبعتلك المكان و يتلحقها يا هتكون لرامي ليضحك بقوه
ثم يغلق في وجه
مر الوقت وحان المعاد المنشود
بدا أسر في توجيه فريقه لمكان الاشتباك
ليهاتف انور أحد رجاله
الرجل:ايوه يا باشا
انور:ها وصله
الرجل:الحكومه وصلت يا باشا بس اللي اسمه أسر مش معاهم
انور:سيبك منه...المهم انا عايز يحصل اشتباك اكن البضاعه معاكوا
الرجل:متقلقش يا باشا مجزرة
ليغلق معه
رامي:ها كله تمام
انور بشر:اكيد طبعا ها يا حلوه شوفتي أسر بتاعك بقا تحت رجلي ازاي
لتضحك مي بسخريه:يا حرام انت صعبان عليا اوي
ليمسكها رامي مش شعرها بقوه:هو انتي فاكره أسر دا ايه سوبرمان انا بكره انسيكي اسمه
انور:سيبك منها يلا ورانا شغل
ليدفع رائسها لتقع على الأرض
بدأت الاشتباكات في الجهه المحددة مع قوات الامن
و بدأ رامي و انور في متابعه الشحنه الوارده
ليجدوا سياره تدخل الي المخزن ليوجه جميع الرجال الاسلحه عليها
لينزل أسر و يقف أمامها بكل ثقه لترفع مي رائسها و تنظر له وتبتسم بفخر
انور بتفاجئ هو ورامي
انور:انت عرفت المكان ازاي
اسر بابتسامه نصر:ما انت متعرفش انا ابقا مين و اخدت حاجة تخص مين
*فلاش باك*
عاد أسر بعد يوم شاق و متعب ليصعد و يدخل إلى الغرفه ليجد مي تقف أمام التسريحة تجفف شعرها الذي يعشقه ليذهب و يحتضنها ثم ينحني قليلا لها و يقبل عنقها بحب و يستنشق عطرها باشتياق
لتبتسم مي و تلتفت له لتحتضن وجه بين يديها
مي:مالك يا حبيبي فيك ايه
ليتننهد بقوه:مفيش
لتجلسه على مقعد التسريحة و هي تقف أمامه
مي:ازاي يعني انت مش شايف نفسك ولا ايه
ليلقي برائسه على صدرها لتضمه إليها و تمسح على شعره بحنان
مي:مالك يا أسر
اسر:خايف يا مي
لترفع رائسه عنها
مي باستغراب:من ايه
اسر:خايف معرفش احميكي خايف تروحي مني انا ممكن اموت
مي:ليه بتقول كدا
أسر:انا هقولك علشان لازم تعرفي و علشان انتي قويه
مي بقلق:في ايه
اسر: و انا بجمع معلومات عن رامي اكتشفت ان انور اسمه معاه و شريكه في كل الأعمال المشبوهة و انو رجع مصر من كام يوم لتنتفض مي بشده اثر صدمتها من كلامه
مي ببكاء:رجع...رجع يا أسر
ليجذبها لاحضانه و يجلسها على رجله كأنها طفله صغيرها و يضمها بقوه لتعانقه بشده و هي تبكي
ليمسح على ظهره بحنان حتى تتوقف عن البكاء
مي:لازم نطلق يا أسر لازم تبعد عني
لم بتفاجى من رد فعلها مطلقا فهو يعلم انها تريد حمايته
اسر:طب اهدي
لترفع وجها و تنظر له
مي:مش هيسبني في حالي و اكيد هيحاول تاني يعمل حاجة والله اعلم المره دي هيعمل ايه و انا مش هستحمل يحصلك حاجة احنا لازم نسيب بعض
اسر:اقتله...يفكر يقرب منك يا هيكون قتلني يا قتله انتي مصدر قوتي يا مي انتي كل حاجة ليا انا مستحيل اسيبك نظره منك تخليني اهد جبل علشانك انتي حياتي كلها اللي من غيرها اموت
مي بابتسامه مرهقه:و انا حياتي من غيرك ولا حاجة بس تبقا بعيد عني كويس ولا انك تكون معايا و تتاذي
اسر:أكبر اذى ممكن يحصلي انك تكوني بعيده عني
ليخرج أسر سلسله من جيب بنطاله و يضعها لها على عنقها
لتتلمسها
مي:حلوه اوي
اسر: دي اللي هتوصلني ليكي لو لقدر الله حصل اي حاجة اوي تقلعيها ابدا من رقبتك لغايت ما يكونوا في ايدي و اوعي تخرجي لوحدك سمعاني يا مي
لتنظر له مي بحب و قد امتلائت عيونها الدموع
ليرفع يده و يمسح دموعها لتقبل باطن يده
مي:انا بحبك اوي
ليحتضنها بقوه:و انا كمان يا قطتي
*باك*
من يوم ما عرفت انك هنا و انا عامل كل احتياطتي قول بقا لرجلتك الحلوه دي كلها تنزل السلاح لان المكان كله قوات ليدخل من وراء أسر قوات و يرئسهم اكرم ليترك جميع الرجال الاسلحه على الأرض و يرفعوا ايديهم لأعلى
ليجذب انور مي من شعرها بقوه و يرفع سلاحه لرائسها وهو يتراجع هو و رامي للخلف
ليخرج أسر سلاحه و يوجه اتجاهم
انور:لو معملتش اللي هقولك عليه هقتلها
اسر:سبها و هعملك اللي انت عايزه
انور:تأمني انا ورامي لغايت ما نخرج من البلد و كل القوات دي تتراجع
لينظر أسر لمي التي كان وجهها يملئه الكدمات و الدماء
لتفهم ما يدور بعقله و ما هي إلا لحظات و قام أحد القناصة بأطلاق النار على كتف انور لتخرج مي بسرعه شديده من بين يديه و تذهب سريعا رغم ضعفها الشديد و تقف بين أحضان أسر ليسمع أسر صوت إطلاق النار لتتهاون مي بين يديه
ليجد ان رامي قام بإطلاق النار على مي لتقع بين يديه على الأرض لينزل لها و هو يحضتنها
ليضرب اكرم رامي بقوه و تتقدم جميع القوات للقبض على الجميع
أسر بخوف شديد:مي..مي متقفليش عينك افضلي صاحيه لغايت ما نوصل للمستشفى
مي بضعف:انا كويسه متخفيش
ليمر اكرم و هو يمسك رامي و هو مكبل اليدين
ليقف رامي و ينظر لأسر
رامي بشر:فكرك انت اللي كسبت انا مش هسيبك و قتلتلك اعز اتنين واحده بين ايدك اهي و التاني كان في بطنها
*فلاش باك*
كانت مي في احدي مخازن المكان الذي سوف يحدث به التسليم
ليدخل رامي إليها و يحاول الاعتداء عليها لتقاومه بشده ليقم بضربها بقوه لتجلس على الأرض لتمسك بطنها بالم شديد و هي تصرخ من شده الالم لتجد نفسها بدأت تنزف الكثير من الدماء
ليتفاجى رامي بشده و يقم بإحضار الطبيب
الدكتور:المدام اتعرضت الإجهاض بسبب اللي اتعرضت ليه
لتبكي مي بحرقه شديده على طفلها الذي فقدته و لم تكن تعلم بوجده
*باك*
ليتفاجى أسر مما يتفوه بيه هذا المجنون ليمسك سلاحه و كان على وشك قتله لكن أمسكت مي يده
مي بصوت ضعيف:مش هتضيع نفسك عليه
لياخذهم اكرم للخارج
ليضع أسر يده على بطنها
اسر:آسف اني سبتك بين ايد الكلاب دي اسف
مي:انا بحبك اوي يا اسورتي لتغلق عينيها يبطئ
أسر بصراخ:متغمضيش عينك يا مي...يا مي ليحملها بسرعه للمستشفى
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
بعد مرور سنه على هذا اليوم المشئوم يدخل أسر و اكرم لمنزل أسر
ليخفض أسر رائسه ليمسح اكرم على ظهره بحنان
اكرم:معلش استحمل
ليرفع نظره ليجد مي تأتي و تقف أمامه و تمسك خصرها بغضب
اكرم بضحك:اشرب يا معلم
ليذهب اكرم الي الحديقه لتجري ندي بسرعه اليه و تحتضنه ليحتضنها هي و اسماء
و يرحب بالجميع
اسر:مساء الخير يا جماعه
الجميع:مساء النور...حمدلله على السلامة
لينظر مره آخرى لمي ليجدها تنظر له بأعين مشتعله
اسر:هفهمك
مي:تفهمني ايه بقالك ١٠ ايام في الزفت المأمورية و مكلمتكيش غير مره واحد و كانت اقل من دقيقه تفهمني ايه بقا ها ها هاااا
ليمسك يدها و يأخذها لداخل الفيلا و يصعد لغرفتهم ليدخل أسر إلى الغرفه و يغلق خلفه لتسحب يدها و تبتعد عنه و تربع يديها أمامها بغضب طفولي
اسر:يعني دي طريقه تستقبليني بيها و انتي واحشتني اوي كدا و جيبلك ايس كريم كمان
استطاع أن يجعل قلبها يلين مثل كل مره لتذهب مي و تقف على طرف أصابعها و تحتضنه ليحاوط خصرها و يرفعها له لتلف ساقيها حول خصره ليدفن وجه في عنقها و يستنشق عطرها باشتياق و هو يهمس لها
اسر:واحشتني اوي
مي:انت كمان واحشتني اوي بس زعلانه منك
اسر:والله المأمورية كانت صعبه و لو كنت كلمتك كنت هسبها و اجيلك مش هقدر اسمع صوتك و مجيش لترفع رائسها عن صدره
مي:بس انا بقلق عليك يا أسر
اسر:آسف يا قطتي
مي بدلع:هفكر
اسر بابتسامه:اممممم,٥..٤..٣
لتحتضنه مره آخر و هي تضحك بخفه:خلاص سامحتك
لتبتعد قليلا مره آخر
مي:كنت هقولك على حاجة بس هعقبك شويه كمان
ليقبلها بسرعه على شفتيها
اسر بابتسامه:ها
مي:لا
ليقبلها مره اخري بسرعه
اسر:هممم
مي:لا يعني لا ليقبلها هذه المره بعمق قبله تحمل ما تعني الكلمه من اشتياق لتبادله في اشتياق لتبتعد عنه و تنظر له و هي تتنفس بسرع
مي بابتسامه:انا حامل
ليفتح أسر عينه بقوه
اسر بصدمه:ايه..قولتي ايه
مي بسعاده:بقولك حامل يا أسر
ليقم بالدوران بها بسعاده شديده و هو يضحك لتتمسك به بقوه
مي و هي تضحك:بس بس يا مجنون
ليتوقف أسر و ينظر لها
اسر بسعاده:يعني هيكون ليا حته منك و هكون اب
مي:احلى اب في الدنيا
اسر بحب:بحبك يا قطتي
مي:بحبك يا اسورتي
بدأت مي حياتها برفقه أسر و الجميع حياه طبيعيه بعد القبض على هؤلاء الشياطين و حصولهم على مؤبد
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆



☆قد نظن اننا سنظل نشعر بالألم بمفردنا دون أن يشعر أحد سنظل بمفردنا داخل حياتنا التي لا يعلم احد عنها غيرنا ولكن تأكد ان هناك من كتبه الله لك لكي يأخذك من عالمك هذا حتى تبني معه حياتكم سويا ولكن تأكد من اختيارك الصحيح و تأكيد ان ليس جميع الخلق تشبه بعضها فمثلما يوجد الشر يوجد الخير فقط لا تفقد الأمل☆



💙☆تمت بحمد لله☆💙

💙☆النهايه☆💙


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 06:43 AM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.