آخر 10 مشاركات
سمراء الغجرى..تكتبها مايا مختار "متميزة" , " مكتملة " (الكاتـب : مايا مختار - )           »          راسين في الحلال .. كوميديا رومانسية *مميزة ومكتملة * (الكاتـب : منال سالم - )           »          605-زوجة الأحلام -ق.د.ن (الكاتـب : Just Faith - )           »          أُحُبُّكِ مُرْتَعِشَةْ (1) *مميزة & مكتملة * .. سلسلة عِجافُ الهوى (الكاتـب : أمة الله - )           »          زوجة لأسباب خاطئة (170) للكاتبة Chantelle Shaw .. كاملة مع الرابط (الكاتـب : nagwa_ahmed5 - )           »          شيوخ لا تعترف بالغزل -ج3 من سلسلة أسياد الغرام- لفاتنة الرومانسية: عبير قائد *مكتملة* (الكاتـب : noor1984 - )           »          زواج على حافة الانهيار (146) للكاتبة: Emma Darcy (كاملة+روابط) (الكاتـب : Gege86 - )           »          على أوتار الماضي عُزف لحن شتاتي (الكاتـب : نبض اسوود - )           »          سجل هنا حضورك اليومي (الكاتـب : فراس الاصيل - )           »          نبضات حرف واحاسيس قلم ( .. سجال أدبي ) *مميزة* (الكاتـب : المســــافررر - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 22-12-19, 11:48 AM   #11

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



💝الفصل التاسع 💝
مازن :اذيك ياحياه عامله ايه
حياه بنظرات ناريه:الحمد لله تمام
مراد :في حاجه ياحياه
مازن باستغراب :مراد امجد مش معقول
مراد بابتسامه :مازن اذيك يا مازن
مازن :ذي مانت شايف كبرت واتجوزت ومراتي حامل كمان
مراد :مبروك يامازن فرحتلك والله
مازن :استنا هي معيا هنا انت اكيد تعرفها بوسي مش فاكرها وشاور مازن لبوسي التي اتت بالفعل تحت نظرات حياه القاتله اليها واليه ولاحظها مراد
بوسي :مراد اذيك
مراد :تمام الحمد لله اخبارك انتي
بوسي :ذي مانت شايف اتغيرت شويه عشان الحمل بس انت لسه ذي مانت مخسرتش وسامتك ولا جذبيتك وما شاء الله بقيت علامه كبيره في عالم الازياء
مراد :دانتي متابعه بقا
بوسي :هههه بصراحه اه
مازن بستغراب:بس انت تعرف حياه منين يامراد
كاد مراد ان يتحدث ولكن سبقته حياه
حياه :مراد جوزي
مازن بغيره :الف مبروك يا حياه مبروك يامراد
مراد بنظرات ذات معني :الله يبارك فيك
مازن :هشوفك تاني
مراد :ان شاء الله وانت عارف المقر تشرفني في اي وقت
مازن :اكيد سلام
مراد :سلام
ظلت حياه تتابعهم بعيناها الي ان غادروا تمام
ثم قالت بغضب :انت تعرفهم منين
مرتد بهدوء:والله انا الا المفروض اسالك السؤال ده تعرفي مازن منين ياحياه
حياه :ميخصكش
مراد :صدقيني هتندمي علي الاسلوب الا بتتكلمي معيا به ده انا سالتك سؤال جوبيني بالذوق احسنالك
حياه بسخريه :هتعمل ايه يعني
اشعلت تلك القطه العنيده غضب الامبراطور فقال وعيناه يتطرير منعا الشرر :انا هوريكي هعمل ايه وجذبها مراد بقوه الي السياره تحت محاولاتها بابعاده عنها ولكنها فشلت
حياه :سبني انت وخدني علي فين
مراد :اركبي
ودفعها مراد الي السياره وصعد هو الاخر
حياه :نزلني يامراد احسنالك نزلني بقولك
لم يستمع مراد لها
فقالت:طلقني انا مش بحبك فوق بقا
طعنه اخري ارشقتها تلك الحمقاء بقلبه
فغير وجهه طريقه فهو كان سياخذها الي القصر ويعاقبها بطريقته الخاصه ولكنها جرحت كرمته
اوقف السياره امام احد العمارات التابعه له وانزلها بالقوه
فأبت التحرك فحملها عنوه وفتح الباب ودفعها الي الارض
حاله من الخوف الشديد سيطرت علي حياه
وزادت عندما رات مراد يخلع جاكيته ويشمر عن ساعديه
اقترب مراد منها وهي تعود للخلف حتي اصطدمت بالحائط من الزجاج
حياه :ابعد عني انت عايز ايه
مراد بسخريه :ايه خايفه انتي قويه ومش بيهمك حد ولا حتي انا ليه خايفه
حياه:ابعد عني يامراد احسنالك
ودفشته بعيدا عنها وركضت الي الباب وحاولت فتحه ولكنها فشلت فالباب مسكر بالمفتاح
حياه بتوتر ؛هات المفتاح يامراد
احضر مراد كوبا من العصير وجلس مراد بثقته ووضع قدما فوق الاخري :مش هتخرجي من هنا غير لما تعملي الا هقولك عليه
ارتعبت حياه وظلت تصرخ بها :انت مجنون انا كنت متاكده انك انسان مش كويس وانك وسخ
اقترب مراد منها وقد زاد غضبه مراد :انتي ليه مصممه تخرجيني عن شعوري ليه انتي فاكره لو انا عايز اعمل حاجه مش هعرف انتي مراتي يعني برحتي بس للاسف مش اخلاقي الا تخاليني اعمل كدا
حياه :واخلاقك تسمحلك انك تحبسني هنا وعايز تمد ايدك عليا جايبني تعاقبني هي دي الرجوله
لثالث مره تفقده عقله هذه الفتاه
مراد بغضب وقد كسر الزجاج بيده من شده غضبه :انتي عايزه ايه ياحياه انتي عايزه تخاليني اموتك اسمعي وكان يشير لها بيده المملوءه بالدماء
مراد :انتي مش هتخرجي من هنا غير لما تجاوبيني علي كل اسئلتي
حياه :مراد ايدك
انتزع مراد يده منها بقوه
حياه بلهفه :مراد ايدك بتنزف
مراد بسخريه :ودا يهمك في ايه
لم تستمع حياه له وظلت تركض في الشقه وتبحث عن الاسعافات الاوليه حتي وجدت المرحاض وبحثت في الخزانه ووجدت ما تبحث عنه
ثم ركضت الي مراد الجالس ولا يبدو عليه الالام
فجلست حياه ارضا وفتحت العلبه بسرعه شديده واخرجت منها المطهر والشاش
جذبت يد مراد المندهش ولكنه جذبها منها فقالت برجاء
حياه :عشان خاطري يامراد سبني اطهرلك الجرح وانا هجوبك علي كل حاجه .
وبالفعل ترك مراد يده لها فقامت بتطهير الجرح ولف الشاش
كل ذلك تحت نظرات مراد العاشقه لها فرفع مراد وجهها بيده حتي تقابل عيناه العاشقه ونزع عنها حجابها
مراد :تعرفي ان شعرك جميل اوي
كانت حياه كالمخدره تماما فجذبها مراد حتي تجلس بجانبه علي الاريكه
مراد :مش كفيا كدا
حياه وهي تنظر لعيناه البنيه الساحره :كفيا ايه
مراد بابتسامته الساحره :عند
حياه :لا
انفجر مراد ضاحكا عليها فحياه كالمنومه بمخدر تقول الحقيقه فقط
مراد :تعرفي ياحياه انا من اول ما شوفتك وانتي جذبتي انتباهي اوي وحسيت بشئ غريب بيربطني بيكي
حياه بابتسامه :وانا ههههه بس كنت عايزه انتقم منك علي الكلام الا قولته وبحب اعندك اووي هههههههه
تاه مراد في سحر ضحكاتها
فاقترب منها وهو كالمغيب وقبلها
قبله تحمل معاني الحب الكثير الذي يكنه لها
ابتعد حياه بخجل عنه وجذبت حجابها وحقيبتها وقالت :هات المفتاح
مراد :انتي لسه مش جاوبتيني ياحياه
حياه :علي ايه
مراد :سؤالي تعرفي مازن منين ياحياه
حياه :وانا جاوبتك فولتلك ميخصكش
اقترب مراد منها وقال بصوتا غاضب :متنرفزنيش ياحياه وخروج من هنا انسي اذا كنتي انتي عنيده فانا اعند
حياه :هخرج يامراد ومش هقول حاجه
مراد :والله وانا متفرغ ليكي اشوف هتخرجي اذي واتجه مراد الي الاريكه وحمل الكوب وظل0 يرتشف منه غير بالي بها
بعد ساعه علمت حياه انه لن يترجع عن كلامه فالقت ما بيده علي الاريكه وجلست امامه نظرات للارض فتره من الوقت كانها تجمع شجاعتها للحديث تحت نظرات الامبراطور الذي ينتظرها ان تجيبه علي سؤاله
حياه بتوتر وحزن :انا كنت بحبه
صدمه كبيره وقعت عليه احس بنيران تحرق قلبه احبت اميرته غيره هل مازالت تحبه
كان مراد في موقف لا يحسد عليها
فاسترسلت حياه :كنت بحبه اوي وهو كان وهمني انه بيحبني وانا صدقته كنت 18 سنه بس اتكلمنا فتره في الفون واتعلقت بيه اوي وكان مفهمني انه هيتقدملي بس اكمل 20 سنه لحد ما في يوم شوفته بعيوني مع بنت تانيه انا مصدقتش وكلمته وسمعت منه قالي انها بنت خالته وانا ذي العبيطه صدقته حبي ليه عماني
كملت معه بس عمري ما خرجت معه الا ادام الناس كلها واحمد كان عارف لاننا كنا في حكم المخطوبين كان مستاني لما اكمل 20 سنه عشان بابا يوافق واحمد قاله انه هيقنعه لحد ما
ثم صمتت حياه فقال مراد بنفس هدوءه المميت :كملي
حياه بخجل :طلب مني انه يعني
احمر وجه مراد غضبا
فاكملت حياه :الاستاذ كان مفكرني اني ممكن ابيع اخلاقي الا اتربيت عليها كان فاكر اني لقمه سهله هيقدر عليه واني عيله اتكسرت اوي وعرفت ان مفيش حاجه اسمها حب انا الا ادتله فرصه يفكر كدا لما سمحت لنفسي اكلمه في الفون غلطت فعلا واتعلمت من غلطي انا مش ندمانه اني قولتلك والا خايفه تاخد عني فكره وحشه انا كل الا يهمني ان محدش هيقدر يذلني يامراد حتي لو مين
اقترب مراد منها وجلس بجانبها
مراد :عمري ما اخد عنك فكره غلط ياحياه اكيد الايام هتثبتلك اني غير اي حد
تطلعت له حياه بنظرات طويله فاحتضنها مراد وهو يقسم بالانتقام من هذا الحقير
لاول مره تستشعر حياه بالامان التي افتقدته داخل احضانه علمت وتأكدت الان انه امانها بل معشوقها
شددت حياه من احتضانها لمراد فبتسم وعلم ان تلك العنيده تعشقه ولكن ترفض الاعتراف لعندها ولكنه الامبراطور فصبرا ايتها الاميره العنيده ساجعلك من تبوحي لي بحبك لي اولا
مراد :حياه
حياه :لا رد
جذبها مراد خارج احضانه فوجدها تغط في نوما عميق ابتسم مراد وحملها الي الفراش وداثرها جيدا وخرج الي الصالون
يفكر في تلك العنيده وكيف ينتقم من هذا المدعو مازن علي كسر قلب حبيبته
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷بعد فتره استيقظ احمد بعد ان اخذ قسطا من الراحه فوجد رقيه تبكي بشده
فزع احمد وهرول اليها
احمد بفزع :رقيه مالك فيكي ايه
رقيه بدموع :متزعلش مني يااحمد انا محتاجه وقت مش اكتر
جلس احمد بجانبهاوالتقاط انفاسه التي سلبت منه لروياتها كهذا فقال :حرام عليكي الا عمالتيه فيا دا انا قلبي اتسحب مني
رقيه:الف سلامه عليك
خجلت رقيه من اندفعها هكذا
اقترب احمد منها وقال :بتحبيني يارقيه
خجلت رقيه وحاولت الهروب منه الي مرحاض الغرفه ولكن ذرعيه كانت الاسرع لها
احمد :بتهربي مني ليه
رقيه :احمد سيبني
احمد :بتحبيني
رقيه بخجل :ايوا بحبك
رقص قلب احمد طربا لما سمع وسمح لنفسه ان تكون زوجته امام الله
💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝
افاقت حياه من غفلتها فوجد نفسها نائمه علي الفراش فقامت وتوجهت الي المرحاض واغتسلت وتجهت الي الخارج للبحث عن حجابها
فوجدت مراد يجلس علي الاريكه وغافلا فأخذت تتأمل ملامحه الرجوليه الجذابه حتي وهو نائم لم يخسر جزء من وسامته
مراد :شكلي حلو وانا نايم
فزعت حياه وتوترت بشده فقالت :لا مش حلو مين قالك كدا
مراد :عنيكي
حياه :انت بتكدب عليا والا علي نفسك
تبسم مراد وجذبها اليه حتي صارت علي قدمياه
مراد :انتي الا بتكدبي قلبك ياحياه انتي بتحبيني
حياه :بتحلم يامراد امجد انا استحاله احبك
مراد بصوته الرجولي العميق :بس عنيكي فضحاكي يا قطتي واوعدك انك هتقوليها قريب اوي
حياه :ههههههه وريني شطرتك
تبسم مراد وقال بثقه: ما بلاش مانتي لسه من شويه كنت متخدره اول ما حضنتك
خجلت حياه وقامت مسرعه وقالت :احنا اتاخرنا بابا هيقلق عليا
مراد :متقلقيش انا كلمت عمي وطمنته
طب ممكن نمشي بقا
مراد :اكيد بس خاليكي عارفه حاجه واحده انك هتطلبي مساعدتي قريب اوي ياقطتي
حياه بسخريه :هههه انا مفتكرش
مراد وهو يجذب فونه ومفاتيح السياره :اوك هنشوف
واوصل مراد حياه الي قصرها ثم توجه الي القصر
كانت حياه تشعر بالفرحه لا تدري لماذا واكنها مازالت تنكر حبها له سنري من سيفوز الاميره اما الامبراطور
💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝
في صباح يوما جديد ملئ بالاحداث المثيره
استيقظت رقيه من النوم فوجدت احمد يحاوطها بذرعيه فاخذت تتامل ملامحه فخجلت
وقامت واغتسلت وارتدت نفس ثيابها التي ارتدتها بالامس
وخرجت من المرحاض وتوجهت الي التراس
وكالعاده اقتحمت حياه الغرفه علي احمد وقد نسيت تمام وجود رقيه بالمنزل
حياه :احمد انت يالا قوم بسرعه في كارثه
احمد :بره
حياه :قوم كلمني هنا بقولك في كارثه حصلت تقولي بره قوم
احمد :ايه ياذفته الله في ايه علي الصبح ارحمي امي بقا هموت وانام مره من غير رخمتك
قاطع خناقهم صوت رقيه الضحك
رقيه :ههههههه
ابتسم احمد لاول مره يري
ابتسامتها الجميله
رقيه :ههههههه كملوا كملوا
ابتسمت حياه وقالت :تصدقي اني نسيتك
احمد بابتسامه وهو ينظر بحب لرقيه :وانا كمان نسيت انها موجوده
خجلت رقيه من نظراته لها فقتربت حياه وقالت :بصي بقا اولا انا بعتذر منك عشان الطريقه الا كلمتك بيها بس والله غصب عني
ثانيا بقا انتي من النهرده اختي الكبيره
احمد :ربنا يستر
رقيه بابتسامه :متعتذريش ياحبيبتي انا مقدره الظروف الا كنتي فيها وبعدين انا اعتبرتك اختي من اليوم الا شوفتك فيه
حياه بفرحه وهي تضمها :حبيبتي ربنا يخليكي ليا
ثم نظرت لاحمد وغمزت له بطفوليه
حياه :بقينا اتنين يابو حميد
احمد :واخد بالي ياختي
حياه :تعالي بقا معيا هنروح الموال اشتري حاجات اخيرا حد هيجي معيا
سعدت رقيه لسعاده حياه فهي احبتها من قلبها
احمد :اهدي ياحاجه احنا معزومين النهارده عند انكل عاصم كلنا
حياه باستغراب :بس محدش قالي
احمد :مراد مقالكيش
حياه :ابدا
احمد"هههه كسفه
حياه ؛انت مصمم تعمل تمارين الركض صباحا ليه
احمد : لا ماليش نفس اجري انا هخد شور احسن عن اذنكم
ابتسمت رقيه علي احمد اما حياه فتحذر ماذا ينوي مراد
💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝
استيقظ الامبراطور صباحا وارتدي ترنج رياضي من اللون الابيض ضيق يبرز عضلات جسده فكان ملك الوسامه وذهب للركض فاليوم هو العطله فيقضي وقته عادتا بالجري والسباحه
ظل مراد يركض لمسافات طويله استغرقات منه ساعات ولم يكل او يتعب بل واصل الركض
في قصر حسين المهدي
رفضت رقيه الذهاب معهم
احمد :ليه بس يارقيه
رقيه بخجل :مش عايزه اجي يااحمد انا معرفش حد
حياه :تعالي معيا يارقيه
واخدت حياه رقيه الي غرفتها
حياه :دي ياستي فيها كل هدومي الا يعجبك البسيه يارب يعجبك حاجه اصل انا زوقي يقرف
رقيه :هههه لا ياحبيبتي ما شاء الله بينها حاجات جميله بس انا مش عايزه حاجه انا كدا كويسه
حياه :بصي يابنتي انا عنيده اوي فسمعي الكلام من غير نقاش
تبسمت رقيه لها فتلك الفتاه تسلب القلوب حقا
وقالت :حاضر يا ست العنيده
حياه بفرحه :كدا بقا تبقي حبيبتي موت
واحتضنتها حياه بفرحه وسعاده
بعد قليل هبطت رقيه الي الاسفل وكانت ترتدي فستان زهري علي حجاب ابيض وكانت تضع ملمع شفاه فقط
كان احمد ينظر لها كالمسحور افاقه صوت والده
حسين :احمد
احمد :لا رد
حسين :احمد
احمد :نعم يابابا
حسين :ههههه ركز معيا شويه
احمد وهو ينظر لرقيه التي اصبح وجهها احمر من الخجل:مركز والله
حسين :يابني خاليك معيا
احمد ومازال انظاره مركزه علي رقيه ؛معاك ياوالدي
حسين :لا انا هخد رقيه معيا في العربيه احسن اخاف يجرالك حاجه بالحاله دي
تعالي يابنتي
احمد :ليه بس مهي هتيجي معيا
حسين :هات اختك وحصالني
احمد :حاضر
وذهب حسين ورقيه مع السائق
وظل احمد قي انتظار حياه التي هبطت هي الاخري بفستان جعله كالفراشه المنتقله بين الزهور فكانت ترتدي فستانا من اللون السماواي علي حجاب من نفس اللون وكانت ترتدي اكسسوارات الفستان فكانت قمه الجمال
حياه بستغراب :رقيه فين يااحمد
احمد :ابوكي اخدها ياختي اقال خايف عليا
حياه :خههههههه يالهوي هههههه ابو حميد اتفضح ياجدعان عهههههه
احمد بتضحكي
حياه : امسك نفسك ياخويا فضحتنا الله
احمد :طب امشي يا بت ادامي احسنالك
حياه :كلمني باحترام اصل وربنا هتندم
احمد وهو يعلم مقصدها :وعلي ايه اتفضلي يااميره
حياه :ايوا كدا اتعدل
احمد :طب ياختي
وبالفعل تحرك احمد واتجه بسيارته الي قصر عاصم امجد الذي تستقبلهم بالترحاب والسرور
كانت عين حياه تبحث عن حبيبها وكأن حسين يقرء افكارها فقال
حسين :امال مراد فين يا عاصم
عاصم :بيجري ياخويا كل يوم سبت كده مقضيه في رياضه الجري هو ناقص عضلات
حسين :هههه ربنا يباركلك فيه
يوسف "مساء الخير
احمد :مساء النور يا يوسف
يوسف :حمدلله علي سلامتك يااحمد
احمد بابتسامه :الله يسلمك وشكرا ليك علي انقاذك لرقيه
يوسف :لا شكر علي واجب يااحمد
هبطت نسرين الي الاسفل وقالت :اهلا ياحسين منور الدنيا كلها
حسين :دا نورك يا نسرين
نسرين بابتسامه :اذيك يابنتي
حياه باستغراب "الله يسلمك يا طنط
نسرين بزعل :مش انتي قولتي لانكل انك هتعتبريني ماما
حياه بفرحه :اكيد ياماما
اقتربت نسرين منها واحتضنتها بشده
تحت نظرات الجميع
ثم قالت :حمد لله علي سلامتك يا حبيبتي
رقيه :الله يسلمك ياطنط
نسرين :والف مبروك يااحمد
احمد :الله يبارك فيكي يا سوسو
نسرين :هههه هتفضل ذي مانت مش هتتغير ابدا
دلف مراد الي الداخل ولم يراهم بعد
ذهلت حياه من لبس مراد فكان يبدو بالترنج كشاب بعمر التاسعه عشر من عمره فهو بالبذله يبدو كالرجل ذات 25 عاما وله جذبيته الخاصه
اما الان فهو شاب صغير للغايه في قمه الوسامه والجاذبيه وما يزيده جاذبيه سقوط خصلات شعره علي عيناه بفعل المياه
مراد :فتحيه
فتحيه :ايوا يابيه
مراد بغضب :قولت ميت مره بلاش بيه دي انا مراد بس
فتحيه :العين متعلاش عن الحاجب يابيه
مراد :يا ستي انا لا عين ولا حاجب مش عايز نقاش واعمليلي فنجان قهوه بسرعه
فتحيه :حاضر يا استاذ
مراد بابتسامته الجذابه :برضو
فتحيه :معلش مشيها
مراد بابتسامته :اوك يوسف وبابا فين
وكان يتحدث وهو يجفف وجهه من العرق
احمد :احنا هنا يا ابو نسب
التفت مراد لمصدر الصوت فوجد الجميع يجلسون تحت نظرات حياه القاتله له
مراد وهو يضع الزجاجه والمنشفه من يده :احمد اذيك يا عمي
حسين :الحمد لله يابني
عاصم :اتاخرت كدليه يامراد
مراد:متاخرتش والله انا راجع في معادي بالظبط
احمد :هههه انت هتقولي علي مواعيدك ذي السيف
مراد :وانت مواعيدك ذفت اركن علي جانب اذيك يا رقيه
رقيه بابتسامه رقيقه :الله يسلمك
ثم وجه نظره لنسرين فقال :عامله ايه ياماما
نسرين :وانتي قولتلي بقا ياحياه انتي في كليه ايه
حزن الجميع علي حاله مراد حتي حياه شعرت بالحزن الشديد
فقال مراد :انا هطلع اغير هدومي وجيلك ياعمي
حسين :اوك يامراد وابقي هات معاك الاوراق الاكنتي عايزاني امضي عليها
مراد :حاضر ياعمي عن اذنكم
رقيه :اتفضل
احمد :استنا انا جي معاك
وصعد احمد ومراد الي الاعلي ابدل مراد ملابسه الي بنطلون اسود وقميص ابيض ضيق بعض الشئ يبرز جماله
مراد وهو يصفف شعره :خير
احمد :احنا دخلنا العرض باسم الامبراطور كالعاده
مراد :وايه الجديد يعني في كدا
احمد :ابوك داخل العرض
التفت مراد له باهتمام وقال :اذي هو قالي انه مش هيدخل العرض ده
احمد :اما عرف ان الامبراطور داخل صمم يدخل اخد الموضوع منافسه
مراد :انسحب فورا يااحمد
احمد :بس الامبراطور عمره ما انسحب
مراد :دا والدي يااحمد وبعدين انت غبي اذي هتراس الشركتين في وقت واحد
احمد :خلاص تمام هنسحب
مراد :اوك تعال بقا ننزل
احمد :مراد
مراد :نعم
احمد :متزعلش من والدتك
مراد بألم :عمري ما زعلت ولا هزعل ابدا يااحمد
احمد :اكيد هترجع ذي الاول مسأله وقت يامراد مش اكتر
مراد :الوقت ده طول اوي بس انا ادها ثم وضع يده علي كتف احمد وقال : اطمن ياصاحبي الامبراطور مش ضعيف اوي كدا
ابتسم احمد وقال :عارف يالا ننزل
وهبطوا الي الاسفل فذهلت حياه من مراد وقالت لنفسها :البني ادم ده عايز يموتني في كل لبس له شكل وجاذبيه مختلفه
توجه مراد الي حياه وجلس بجانبها وقال بصوت منخفض :وحشتيني يااميرتي
حياه ببرود :وانت للاسف لا
مراد بابتسامته الجذابه :عيناكي بتقول غير كدا
وغمز لها مراد وتركها تغلي من الغضب واتجه الي المكتب واحضر الاوراق اللازمه التي طلبها حسين منه واعطاها له
حسين :برفو عليك يامراد ولا كلمه بصراحه
احمد :هههه نفس كلامي له المنتج ده لو نزل السوق هيكسر الدنيا
عاصم :اه نسيت اقولك ياحسين انا نزلت العرض الا قولتلك عليه
حسين :بس انت رفضت تنزل لان مفيش وقت ايه الا غير رايك
عاصم :الامبراطور ده نازل وانا عايزه اورله الشغل علي اوصوله هو فاكر انه ملك السوق فحنا لازم نورله مقامه كويس
حياه :انا حاسه اني سمعت الاسم ده قبل كدا
صدم مراد واحمد ورقيه
فقالت رقيه :اكيد ما عمي بيقول انه مشهور اكيد سمعتي عنه
حياه :اه افتكرت اسمه علي فون احمد
نظرات ناريه من مراد لاحمد.الذي تحدث مسرعا :تلفون ايه يابت انا معيش رقم الشخص ده
حياه :بس انا متاكده لما جيت اكلم مراد من فونك مالقتش غير رقمين ومنهم رقم باسم الامبراطور
احمد بتوتر :اه افتكرت دا واحد صاحبي اسمه مروان بس بناديله امبراطور مش صح يامراد
حسين :طب مين الامبراطور الا بتتكلم عنه ياعاصم
عاصم :محدش يعرف عنه حاجه بيقولوا رجل كبير في السن لانه قدر يعمل كل ده في وقت قصير
احمد :هههههه معاك حق والله ياعمي اكيد رجل كبير فعلا هههههه
كان مراد يود ان يقتل هذا الغبي
فجلس بجانبه ونظر له فصمت علي الفور فضحكت رقيه
حياه :لا غلطان يااحمد اكيد الامبراطور ده صغير في السن سمعت ان هو وسيم اوي
كانت حياه تنتقم من مراد فقال احمد :مش هناكل
عاصم:حالا شوف الخدم يا يوسف
مراد بابتسامه مكر :لا يا بابا انا عايز اكل من ايد مراتي سمعت من احمد انها طباخه ماهره صح يااحمد
كاد احمد ان يتحدث ولكن مراد ضربه علي قدماه فصرخ وقال :ااااه
عاصم :يااه لدرجادي
مراد :واكتر يابابا
كانت حياه لا تعرف ماذا تجيب فقالت بتوتر:مش لدرجادي انا طبيخي عادي جدا
مراد :لا اذي لازم ادوق اكلك وبابا كمان عايز يدوق
نسرين :انا هاكل من الاكل الا هتعمليه ياحياه
رقيه بابتسامه :وانا
يوسف :وانا زهقت من اكل الطباخبن الا هنا
احمد :لا انا هاكل من اكلهم احسن ما يجرالي حاجه انا لسه مدخلتش دينا
حسين :بس
مراد :يالا ياحياه كلنا متشوقين اتفضلي المطبخ من هنا
واخد مراد حياه المذهوله الي المطبخ
مراد وهو يوجه حديثه الي الخدم:كله يخرج بره
وبالفعل استجاب الجميع له
مراد :خرجتلك الكل بره عشان تخدي راحتك
حياه بابتسامه ذائفه :احسن برضو
مراد بابنسامه مكر :طب يالا
حياه كالحمقاء :يالا ايه
مراد :اطبخي
حياه :اه اكبد.طبعا
تبسم مراد وجذب مقعد وجلس
حياه :انت بتعمل ايه
مراد :هتفرج عليكي يمكن اتعلم حاجه
خياه :اه طبعا هتتعلم وكتير كمان
وظلت حياه تجول في المطبخ بحيره ولا تعلم شئ فهو لا تجيد الطبخ
حياه :مراد
مراد :نعم
حياه :انا مش بعرف اطبخ
مراد :عارف ياحبيبتي
حياه بغضب :نعم امال قولت الكلام ده ليه
مراد :عشان اعرفك اني ممكن اعمل اي حاجه واني خصم قوي وتحاولي تتقي شري
حياه بغضب :انت بجد مش لقيه كلام اقوله انت عايز تحرجني ادمهم كلهم صح
مراد بجديه :عمري ياحياه ما اعمل كدا انتي مراتي افهمي بقا
حياه :طب استفادت ايه لما عملت كدا
مراد :ولا حاجه اتسليت شوبه
حياه بغضب :والله لاعرفك يامرتد اصبر عليا بس
مراد بمكر :ليه و انا الا قولت اساعدك
حياه :والله اذي هتديني كتب طبخ
مراد :كتب وانا موجود
حياه بلهفه :انت بتعرف تطببخ
مراد :بيقولوا اني محترف
حياه بفرحه :اوك
مراد بمكر :اوك ايه
علمت حياه ان هذه خطه مراد من البدايه حتي تطلب منه المساعده
فقالت بغضب :ساعدني
ابتسم مراد وقال :اوك
وخلع مراد القميص فصرخت حياه
حياه :انتو بتعمل ايه يامجنون انت نازل البسين
مراد :لا يا ذكيه بس هدومي لو اتوسخت هيعرفوا
حياه :طب البس المريول
انفجر مراد ضاحكا وقال :هههههه البس ايه ههههههههه
حياه باستغراب :المريول ايه بيضحك في كدا
مراد "هههههه لا انا كدا تمام هههههه متشكر لخدماتك
وبالفعل بدء مراد في اعداد الطعام بحرفيه شديده فكان يبدو كالشيف المحترف
تحت نظرات اندهاش من حياه
كان مراد يقطع البصل بالسكين بسرعه البرق انجز طعام كاملا في اقل من نصف ساعه
وقدم الشكل النهائي فكانت حياه مبهوره حقا
اقتربت من مراد وهو يرتدي قميصه وذاقت الطعام واعجبت حقت بمزاقه
اقترب مراد منها وقال :متتعوديش علي كدا يااميرتي وغمز لها وتركها مندهشه وخرج
بعد قليل قدم الخدم الطعام
فاعجب الجميع به تحت نظرات احمد الدقيقه لمراد
فقال وهو ينظر لمراد :الاكل جميل اوووي يا
نظر مراد له بغضب فكتم احمد
باقي جملته مما ذاد.جنون حياه علي هذا الرجل
💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💞💝
من اول هنا والشغل الحقيقي بدا
حلقات جديده ومشوقه
ياتري ايه هيحصل لما عاصم امجد يكتشف ان مراد هو الامبراطور ؟؟
واذي ماتت اسيل وهل هي فعلا غرقت اما قتلت ؟؟
وياتري مازن هيسكت ولا له رده فعل ؟؟
ومين هيطلع الجاسوس السبب يين المشاكل الا هتظهر في العيله؟؟
وهل ستكف حياه عن العند
تابعوني غدا في وعشقها الامبراطور
💥لملكه الابداع💥 ايه محمد
💝💝💝💝💝💝💝💝💝





لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 22-12-19, 11:49 AM   #12

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


💝الفصل العاشر 💝
عاد الجميع الي القصر بعد قضاء يوم ممتع للغايه
في غرفه حياه كانت تفكر في مراد وبشخصيته الغريبه فهو حنون وقاسي عنيد ومطيع في ذات الوقت لم تعد تعلم اي شئ قاطع شرودها رنين الهاتف برقم مجهول فرفعت الهاتف
حياه :الو
مازن :وحشتيني
اعتدلت حياه في جلستها :مازن
مازن :قلبه وحياته
حياه بغضب :انت عايز ايه يامازن
مازن :عايزك ياحياه انا اكتشفت اني بحبك اوي ومقدرش اعيش من غيرك
حياه :ههههه تصدق اني صدقتك والله انت تنفع ممثل كبير
مازن :بس انا بكلمك جد ياحياه
حياه :لا الجد بقا انا الا هقولهولك الرقم ده متصلش بيه تاني انا الوقتي واحده متزوجه ومش اي حد انا حرم مراد امجد اظن فهمت رسالتي كويس
واغلقت حياه الهاتف بوجهه
فدق ثانيا فلم تعيره اي اهتمام
بعد قليل جاءها صوت رساله نصيه ففتحتها وكادت ان تكسر هاتفها من الغضب
فرن الهاتف ففتحت وقالت بغضب :تسجيلات ايه دي ياحيوان
مازن :هه لا ياحبيبتي دي مفاجئه لما حبيب القلب مراد امجد يشوفها ولا ابوكي
حياه بغضب :اه يازباله ياحيوان
مازن :اذا كنتي فاكره عنواني القديم هستانكي بكره الساعه 4 متتاخريش ياحوحو والا تصرفي مش هيعجبك
واغلق مازن الهاتف تاركا حياه في حاله من الغضب الشديد
💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝
في الصباح
في المقر الرئيسي لشركات عاصم امجد وحسين المهدي
كانت حياه تتجه الي القاعه وهي تفكر في ذلك الحيوان
فدخلت القاعه ووجدت الجميع بالداخل حياه:ممكن ادخل
مراد:اظن ان المعاد المحدد فات من نص ساعه انت جايه دلوقتي تعملي ايه انا بحب المواعيد المظبوطه وشغل الاستهتار ده مش هنا وانت هنا مش حياه المهدي انت هنا مجرد موظفه زي الباقي
لم تجادل حياه مراد وجلست بهدوء في مكانها بدأ مراد في تكمله شرح التصميم وحياه شارده في مكالمتها مع مازن
مراد:حياه
حياه:لا رد
مراد :حياه
حياه:نعم
مراد:رأيك في الكلام الي بقوله
حياه:مكنتش مركزه
لم يرد عليها مراد واكمل باقي الشرح وعيناه تتابع حياه وملامحها الحزينه واقسم بداخله انه يوجد شئ وشئ كبير ايضا
وبعد انتهاء ساعات العمل قام الجميع بجمع الاسكتش خاصته وظل مراد جالس علي مكتبه بهيبته وجاذبيته و قبل ان تخرج حياه
مراد:حياه استني
خرج الجميع ومنهم جولينا التي شكت انه علي علاقه بحياه
مراد:مالك
حياه:مفيش
مراد :مفيش اذاي يا حياه دي مش طبعتك ابدا جايه متأخر سرحانه طول الوقت و حزينه
حياه:قولتلك مفيش يا مراد
مراد :حياه انا عارف انك عنيده وانا اعند منك و مش هسيبك غير لما تقولي فيه ايه
فكرت حياه قليلا فهي تعرف ان مراد لن يتركها سوا ان يعلم ما بها
حياه :مازن
مراد وقد بدأت شرارت العضب تظهر في عيناه فقال بغضب:مالوا
حياه:كلمني في التلفون وكان بيهددني وقالي انو عايزني اروحلوه شقته الساعه اربعه
لم ينتظر مراد ان تكمل حياه حديثها وخرج وهو يكاد ان يتحول الي وحش كاسر من الغضب
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
في قصر المهدي كانت ميرا جالسه في انتظار حياه
رقيه:داده يا داده
ميرا:الداده وصلتي هنا وراحت تجيب حاجه من البواب انت مين معتقدش اني سمعت صوتك قبل كده صوتك غريي عليا
حياه وهي تدلف الي القصر :دي رقيه مرات احمد اخويا
وقع الخبر صدمه علي مسامعها فحبيبها التي احبته لمده 10 سنوات وظلت مخلصه له ولم تدخل قلبها احد غيره قد تزوج
ميرا وهي تحاول ان تخفي دموعها:الف مبروك معلش يا حياه انا لازم امشي
حياه باستغراب:تمشي ليه انت لسه جايه
ميرا:معلش افتكرت حاجه مهمه هجيلك بعدين
ساعدتها حياه لكي تهبط الي السياره
في نفس وقت صعود احمد
احمد:ميرا
اغمضت ميرا عينيها بقوه حتي تحبس دموعها
ميرا بصوت منخفض:نعم
احمد:عامله ايه
ميرا:تمام
احمد :كنت عايز اعرف رأيك في الموضوع الا حياه كلمتك فيه وليد صديقي وجه طلبك مني علشان عارف انك اختي زي حياه بالظبط
ابتلعت ميرا الغصه التي في حلقها ثم قالت:موافقه يا احمد بعد اذنكم
وصعدت ميرا الي السياره وانطلقت الي قبرها التي حفرته لها الايام حتي تعاني معاناه اليمه لم تري لها من قبل مثيل
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
وصل مراد الي منزل مازن وترق علي الباب ففتح مازن بسعاده وهو يقول
مازن :كنت متاكد انك هتيجي ثم اكمل بتعجب مراد
لكمه قويه تلقاها مازن من الامبراطور وقعته ارضا
مازن بتوتر :في ايه يامراد
مراد :في انك وسخ وهتفضل طول عمرك وسخ بس لحد كدا وفوق لنفسك لو متعرفش انا مين اعرفك
مازن وهو يتصنع البلاهه :في ايه يامراد فاهميني
مراد :تصدق صدقتك اسمع يالا انا مراد امجد.الا الكل بيعملي ميت الف حساب مش عيل ذيك الا يضحك عليا
مازن :انا معرفش انت بتتكلم عن ايه دا حتي ان كنت جيلك عشان عايزاك في موضوع مهم بخصوص حياه
حياه يامراد كانت علي علاقه بيا وكمان ا
صفعه قويه تلقاها هذا الحقير من الامبراطور
مراد :القلم ده عشان كل ما لسانك الزفر ده ينطق اسم حرم مراد امجد اما بقا بخصوص تهديدتك الزباله دي فاحب اعرفك اني عارف كل حاجه ودا انذار ليك مش اكتر فتقي شري احسنلك
وترك مراد مازن يغلي من الغضب واقسم علي رد الصاع صاعين
💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝حاولت حياه الوصول لمراد ولكنها فشلت فابدلت ثيابها واتجهت الي المقر ليلا دون اخبر احد
وصلت حياه الي المقر واتجهت الي مكتب مراد تحت نظرات العمال وبعض المصاممين
دلفت حياه الي مكتب مراد فوجدته منهمك بالعمل
حياه :مراد
رفع مراد راسه فوجد حياه امامه
مراد بغضب :حياه انتي ايه الا جابك هنا
حياه :انتي بتكلمني كدليه الله جيت اشوف حضرتك عملت ايه مانت مش بترد علي فونك
مراد :كان صامت مسمعتوش
حياه بغضب والله يعني هموت من القلق عليك وانت عمله صامت اوك
وجذبت حياه هواتف مراد المواضعه علي المكتب وفتحت النافذه والقتهم واغلقتها
مراد بغضب :انتي عمالتي ايه يامجنونه
حياه وهي تجلس بهدوء :ولا حاجه وفرت عليك الصامت بتاعك
مراد :انتي مجنونه
حياه :انا مجنونه لا دانا هوريك الجنان الا علي اوصاله وقامت حياه وجذبت المفاتيح من الباب واغلقته ثم القت المفاتيح من الشرفه
مراد يغضب :لا انتي اكيد فقدتي عقلك
لم تعر له حياه اي اهتمام واتجهت الي البراد واحضرت كوبا من العصير وجلست بثقه مثل مراد وقالت :مش هتخرج من هنا غير لما تقولي عملت ايه
مراد بغضب :وكان لازم كل ده ماكنت هجوبك من غير الا عمالتيه دا كله مش بقولك مجنونه شوفي بقا مين هيخرجنا ياام الذكاء
حياه بابتسامه :جاوب انت بس واطلب حد من الحرس يجيبوا المفتاح ويخرجونا
مراد :وهطلبهم اذي ما حضرتك رميتي التلفونات كلها
حياه :واي كل الا قدامك ده
مراد بغضب :في مشكله حصلت النهارده في الخطوط والمندوب كان هيجي بكره واستحاله حد من الحرس يسمعنا احنا في الدور السادس ياماما
حياه بخوف :نعم يعني ايه
مراد وهو يجلس بسعاده :يعني هنبات هنا يااميرتي بسبب جنونك
حياه :نعم لا طبعا انا هحاول
اشار لها مراد بمعني نعم
وبالفعل اخذت حياه تصرخ بالعامل
حياه :يا عمو ياعمو ياعم يالا تحت انت ياعموووووو
انفجر مراد ضاحكا وقال :حبيتي محدش هيسمعك وفري صوتك الحلو ده .
يأست حياه واتجهت لتجلس في مقابل مراد
فقال :تعالي جنبي هنا
حياه بغضب :لا انا هنا كويس
مراد برحتك واتجه مراد الي الاريكه وتمدد
فقالت حياه :انت هتنام
مراد :اكيد امال هعمل ايه هعد النجوم يعني
حياه : لا تقوم تشوف حل
مراد :خالي عندك يشوف حل انا تعبان ومحتاج انام وخاليكي فاكره اني قولتلك تعالي جنبي
لم تفهم حياه ما يقصده مراد الا عندما حدثت المفاجئه التي جعلت حياه تصرخ كالمجنونه وركضت الي مراد
حياه :يامامي مراد
مراد بابتسامه :قولتلك تعالي جنبي
حياه بخوف وهي تتمسك بقميصه :هو ايه حصل
مراد :ذي ما انتي شايفه النور انقطع
حياه "مانا شايفه بس ليه فين الماكنات الا هنا
مراد بابتسامه :ماكنات ايه ياحياه الساعه حاليا 1 فالنور بينفصل تلقائيا لان المفروض محدش يبقا موجود
حياه وهو تشدد من قبضتها علي قميصه من شده الخوف :طب هنعمل ايه
مراد :ولا حاجه ممكن تسيبني انام بقا
حياه بخوف :لا متنامش
مراد :نعم امال هعمل ايه
جذبت حياه ملف بجانبها واعطتها له وقالت :اشتغل
مراد بابتسامته الجذابه :شغل الوقتي انا مش شايف حاجه خالص غيرك انتي
تاهت حياه في سحر عيناه وقالت :بس انا لازم اخرج من هنا
مراد :بحبك ياحياه
صدمت حياه لما سمعت اقال لها احبك هل اعترف لها اخرا عل قالها كانت حياه كالمصدومه تنظر لعيناه وتأبي ان تصدق ما قال
فقال مراد مره اخري :بعشقك مش بحبك بس
حياه بارتباك :انا هخبت علي الباب جايز حد يسمعني وبالفعل ركضت حياه الي الباب وظلت تترق عليه ولكن لا يستمع احد لها
فقتربت مره اخري منه
حياه :مراد
مراد بعشق :نعم ياقلبي
حياه بخجل :ما تنامش انا خايفه اوي
اقترب مراد منها وجلس بجانبها وقال :طول مانا جنبك متخافيش ياحياه انا عمري ما هسمح لحد يأذيكي
حياه :ومازن
مراد :اخد جزاته خلاص هو كدا هيوجهني انا شخصيا
حياه بابتسامه :هيوجهك انت يبقا اكيد هينساني
تبسم مراد وقال :اكيد
حياه :انت ليه صدقتيني يامراد
مراد :لاني بثق فيكي اوي وانك عمرك ما هتخدعيني يا حياه بس هفضل وراكي لحد اما تتخلي عن عنادك
حياه :هههه مستحيل
مراد :معنديش مستحيل
حياه :متكبر
مراد بمكر :ابدا انا قمه التواضع
حياه :ماهو بين
انفجر مراد ضاحكا وقال :برضو انتي مش بتعدي اي موقف من غير عند كدا
حياه :هههه معرفش الصراحه
ثم اكملت مراد
مراد "قلبه
حياه :اسيل ماتت اذي
تألم مراد كثيرا وكاد قلبه الصراخ علي فراق ابنته نعم هي بمثابه ابنه له
فاحست حياه بالجرح العميق التي فتحته بقلب معشوقها فقالت :انا اسفه يامراد مقصدش اجرحك
مراد :لا يا حبيبتي انتي مراتي ويحق ليكي تسالي عن كل حاجه
ثم اكمل بحزن :اسيل كانت كل حياتي كانت بنتي مش اختي
انا مكنتش اتوقع اني ممكن اخسرها في يوم من الايام هي فعلا كانت كل حياتي وعمري ماهنساها ابدا ولا هنسا اليوم ده
فلاش باك
اسيل :عشان خاطري يا مراد بليز
مراد :لا طبعا استحاله تنزلي
اسيل بغضب :بس انا عايزه انزل
مراد :اسيل هنا المياه مش ذي عندنا في القصر
اسيل :طب انزل معيا
مراد :الوقت اتأخر بس اوعدك هنزل معاكي بكره
اسيل :وعد
مراد بابتسامه :وعد
مراد :صحيت تاني يوم ملقتهاش في الاوضه نزلت اشوفها اتاخرت كدة ليه
لقيت ناس كتير متجمعه عليها ويبقولوا انها توفت
انا كنت ذي المجنون مش عارف اعمل ايه رافض استعوب الا حواليا .
شوفتها ادمي جثه مش بتتحرك حاولت افوقها بس للاسف معرفتش حتي دموعي رفضت النزول لاني مش هسمح اخسر كبريائي ورجولتي
اتعاقبت علي حاجه انا ماليش ذنب فيها وكان ذنبي كالعاده اني نفذت طلبها
ندمت اني سافرتها ودي كانت اول مره اندم علي حاجه عمالتلها
كان احساس صعب اوي ماتمنوش لحد ابدا
كانت حياه تتألم بشده لما سمعت فهي احبت تلك الفتاه ولا تعلم السبب
فقالت :اسفه يامراد اني خاليتك تفتكر كل ده
مراد :ومين فالك اني نسيت
عمري ماهنسا ياحياه اول ما بشوف نظرات امي واخويا ليا بفتكر علي طول
عرفتي ليه انا بعتبرك كل حاجه في حياتي لانك فعلا نورتي دنيتي بحبك ياحياه
انا فقدت اسيل بسبب عنادها وانتي اعند منها هتصدقيني لو قولتلك حاولت ابعد عنك عشان مش حمل خساره تاتي بس مقدرتش ياحياه لاني بحبك وانتي بقيتي كل حاجه في دنيتي ومعاكي للاخر لازم بكون لعندك نهايه
ابتسمت حياه بألم وقالت :نفس كلام امي قالت لازم احط لعندك ده نهايه وفعلا حطت النهايه سبتني بس للابد ثم ابتسمت مره اخري فحياه لم تبكي ابدا ولم تجعل احدا يري دموعها فهي قويه وعنيده
حياه بابتسامه مليئه بالالم :عادي يامراد امي اتخليت عني واكيد انت في يوم من الايام هتتخلي عني بسبب العند الا فيا
اقترب مراد منها وجذبها بقوه الي احضانه وقال :عمري ما اتخل عنك ابدا الموت بس الا ممكن يفرقنا انتي حياتي كلها
بمجرد ان استشعرت حياه بامان احضانه غفلت في امان نست خوفها وقلقها وتركت المجال لنفسها باستشعار الامان بداخل احضانه
💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝
اما هناك يوجد قلب تألم كسرته الايام كانت ميرا تبكي بشده علي حب طفولتها قضت عشره اعوام تكن له الحب والعشق ولم يشعر هو بها احبته وانتظرته سنوات كثيره ولكن لم يستشعر بها ولو مره واحده كسر قلبها وتحطمت هي معه فما اصعب ان تذق طعم الحب من طرفا اخر فكم تمنت هي منه وانتظرت القليل فقط ولكنه خسفها وزرع لها الجرح مقابل الحب المزوع بقلبها فحسمت امورها ان تتزوج وتنساه وتبدء حياتها مع شخصا اخر فهل ستسطيع ان تقتل حبه من قلبها ؟؟؟
💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝
في مكانا ما
الشخص الاول :فهمت هتعمل ايه لازم العرض ده الامبراطور هو الا يفوز وعاصم امجد الناس تتهمه بالسرقه لان تصاميم شركاته هتظهر في الشو الاخير فالناس هتتفاجئ بالتشبه الكبير بين مجموعته ومجموعه الامبراطور
الشخص الثاني :بس مراد انسحب من المناقصه
الشخص الاول بابتسامه ثقه:مراد هيدخل العرض ده سيب الخطوه دي عليا انا هستغل ثقته فيا وهخد توقيعه علي العقد من غير ما يخد باله
الشخص الثاني :هههه انت ايه مش معقول ولحد الوقتي مراد مكتشفش اذي ان انت الا ورا موت اخته
الشخص الاول :ولو قعدوا ميت سنه محدش هيشك فيا لاني اقرب شخص لمراد لازم ادمره واكسره
الشخص الثاني :بس ليه بتكرهه كدا
الشخص الاول :خاليك في حالك والا اقول عليه تنفذه فاهم
الشخص الثاني :فاهم
الشخص الاول :نهايتك قربت ياامبراطور
💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝
في صباح يوما جديد
استيقظت حياه لتلتقي عيناها بعين الامبراطور التي تشبه الذهب الثمين ويحميها رموشه التي تشبه الحصون
مراد بابتسامه:صباح الخير
حياه بخجل وهي تعدل من حجابها :صباح النور يامراد
مراد بابتسامته الجذابه :صباح الجمال كله الليله ابتدت بعنادك وانتهت باسعد يوم في حياتي بجد كان يوم مميز اوي ياحياه
حياه بخجل :انا لازم ارجع القصر بابا واحمد زمانهم قالبين عليا الدنيا شوف طريقه ارجوك
ابتسم مراد واقترب منها وقال :اومرك اميرتي
وقام مراد بكسر الباب في اقل من ثانيه
حياه :ايه دا
مراد بابتسامه :ايه كسرت الباب يااميرتي
حياه:يعني انت تقدر تكسر الباب
مراد :امال العضلات دي نفخ
حياه وهي تقترب منه ونظرات الغضب تكاد تفتك به :ومفتحتوش ليه امبارح
مراد وهو يتراجع للخلف :محبتش اضيع الفرصه دي اني اكون معاكي
رن الهاتف فجحظت حياه عينها وقالت :والتلفون شغال
مراد بابتسامه وهو يتراجع للخلف :ايوا شغال والاضاءه كمان ان طفيت النور برمويت بتحكم بالاضاءه كلها منه
اقتربت حياه منه وهي تكاد ان تقتله
مراد :في ايه ياحياه اهدي
لم تستمع حياه له واندفعت اليه بقوه فوقعوا علي الاريكه
حياه :انا هخلص عليك يامراد
مراد :بس ياحياه الله
ظلت حياه تكيل له الضربات ولكن لا توثر في الامبراطور فهي كالعصفور
نجح مراد في تقيد حياه واحكام قبضته علي يداها
نظرت له حياه بغضب شديد فقال مراد :انا عملت كل ده عشان نعرف بعض ياحياه لاني حبيت اعرفك اد ايه انا بحبك وانتي اديتني الفرصه وانا استغليتها صح
التمست حياه الصدق في كلامه وعشقها في عيناه فغرقت بسحر عيناه البنيه
ظل مراد يقترب منها وهو كالمغيب لا يري سوها امامه
وكاد ان يقبلها فقطع هذه اللحظه دلفوف وليد الي الغرفه
وليد باستغراب:مراد انت هنا في الوقت ده ثم اكمل بذهول حياه انتي بتعملي ايه هنا
حياه بخجل وهي تجذب حقيبتها :مفيش كنت قريبه من هنا وعديت اشوف احمد بس عن اذنك لازم امشي
مراد :استني ياحياه انا جاي معاكي لازم ارجع القصر
حياه بخجل :اوك هستانك تحت
وتوجهت حياه الي الاسفل تحت نظرات الافاعي التي تنتظر الوقت المناسب لبخ سمها القاتل
ولكن نست مدي قوي الامبراطور
بعد خروج حياه قال وليد :انت بتعمل ايه هنا في الوقت ده يامراد
مراد وهو يجذب جاكيته :بعدين ياوليد المهم ميرا وفقت شوف المعاد المناسب ليك عشان نعمل الفرح
وليد :ومين قالك اني هعمل فرح انت اتجننت انت عايزاني اعمل فرح للناس تتريق عليا وتقول اتجوز واحده عميه وبعدين الجوازه دي شفقه مني ليها مش تكتر اسيل في قلبي يامراد لسه بحبها وهفضل احبها لحد اخر يوم في عمري
مراد :انت مجنون ياوليد
وليد :انا اتجننت من زمان اوي ياصاحبي عديت درجات الجنون في حب اسيل الا هعمله دا عشان ارضيك اولا وارضي ضميري ثانيا بس عمرها ما هتاخد مكان اسيل ولو صفر في الميه سلام ياصاحبي
خرج وليد تاركا مراد في حاله لا يرثي لها من الذهول ولكنه عاد الي عقله عندما تيقن معني عشقه لحياه وعلم الان ماوصل اليه صديقه
💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝عند يوسف
كاد يوسف ان يفتعل حادث ويصدم فتاه
فهبط الي الخارج بعصبيه شديده وقال :انتي عميه مبتشوفيش
الفتاه وهي تعدل من نقابها :والله الاعمي ده حضرتك مش انا
فقد يوسف صوته من عيناها الخضراء الساحره التي لم يري سوها من هذا النقاب
فتركته الفتاه ورحلت
اما هو فعلم الان انه قد تم اسره في سجن من سجون العشاق
فكم اسير من اسر الحب يتقيدون بالعشق ولكن كام اسير احب بصدق من قلبه
هل سينال يوسف عشقه الذي واقع اسيره من النظره الاولي ؟
ماهو المجهول لرقيه واحمد ؟
هل ستنجح المخططات للقضاء علي الامبراطور ؟
انتظروني في وعشقها الامبراطور


مع ملكه الابداع
ايه محمد
💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 22-12-19, 01:03 PM   #13

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


🌷الفصل الحادي عشر 🌷
كانت الافاعي (جولينا) تنظر بغل شديد الي حياه وبدءت في بخ سمها القاتل
جولينا :شوفتوا صاحبه الصون والعفاف المحجبه الا عماللنا فيها محترمه كانت بايته هنا امبارح مع مراد بيه
احد الفتايات :ايوا انا شفتها بعيوني وهي خارجه من عنده
جولينا :شاطره بس تمنظر علينا بالحجاب الا لبسه
احد الفتايات :انا شكيت من الاول انها علي علاقه بيه
فتاه اخري :اكيد وقعته دا عمره ما بص لوحده فينا اكيد دخلتله بدور الشريفه
جولينا بابتسامه نصر:دي مش ممكن تكون محترمه ابدا واكيد ابوها او اخوها ميعرفوش بالا هي بتعمله لازم حد يعرفهم لان حسين بيه راجل محترم واحنا لازم نوعيها من الا بنته بتعمله ده
احد الفتايات :معاكي حق والله
ابتسمت جولينا بخبث شديد وعزمت ان تفضح تلك الفتاه امام الجميع
💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝علي الجانب الاخر هناك عاشق فقد حبيبته فقد روحه مزق قلبه لفرقها
كان يجلس امام قبرها ويبكي كالاطفال
وليد ببكاء :ليه يااسيل ليه عملتي كدا ليه
انا بحبك اوي مش قادر انساكي والا اطلعك من قلبي
انتي دمرتنيني وكسرتي قلبي تعرفي اني كنت مستاني يوم فرحنا دا اذي انا كنت مجهز كل حاجه ليكي انتي باسمك انتي انتي دبحيتني بسكينه تالمه اووي كل يوم بشوفك ادمي مش قادر انساكي انا كرهت الحياه دي من غيرك
ثم كفكف دموعه وقال :تعرفي اني اشتريتلك الخاتم الا كان عجبك وخبيته عشان اعطهولك هديه عيد ميلادك بعد اما ترجعي من الرحله
بس انتي مشيتي ومرجعتيش وجعتني اوي يااسيل كل مره كنت بفرد لك ضلوعي واضمك بس المرادي زعلي كبير اوي مش هقدر اعمل كدا
انا بحبك يا اسيل انتي تركتي الدنيا وسبتي وركي عاشق مجروح قلبي بينزف بس اوعدك اني مش هنسي حبك ابدا وهفتكرك ديما ثم ابتسم بالم :تعرفي ان فرحي كمان يوم وبرضو مش قادر انساكي مش قادر
ابتسم وليد ودموعه تغرق وجهه :فاكره يوم اما طلبت ايدك من مراد كنت اسعد انسان علي وجه الارض لما وافق مع اني كان عندي شك انه ممكن ما يوفقش لانك الماسه غاليه اوي صعب حد يفرط فيها وانا وعدت نفسي احافظ عليكي للابد
بس انتي السبب يااسيل انتي السبب يارتني ما سمحت ليكي تسافري انتي السبب
وترك وليد المقابر وعاد الي منزله حزين وقلبه يتغلف بالالام التي اعتاد عليها منذ ثلاث اعوام
(لسه عندكم شك في وليد 😊)
💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝في قصر حسين امجد
كانت رقيه تجلس علي احد المقاعد تتالم بشده فكانت تشعر بتلك الالام منذ فتره كانت تشعر بصداع غريب يلزمها
حسين بلهفه:مالك يابنتي انتي كويسه
رقيه بتعب:مفيش يابابا انا كويسه متشغلش بالك انت
حسين :مشغلش بالي اذي يابنتي انتي شكلك تعبانه خالص قومي البسي نروح للدكتور فورا
رقيه :يابابا انا كويسه صدقني
حسين :بدون نقاش البسي
رقيه :بس احمد مش موجود
حسين :هبقا اعرفه انا اطلعي انتي البسي بس
وبالفعل استمعت رقيه له وصعدت الي الاعلي وابدلت ثيابها وهبطتت الي الاسفل ومازالت تشعر بالالام
توجه حسين المهدي ورقيه الي الطيب الذي امر بعمل اشعه للاطمئنان
بعد عده ساعات
في مكتب الطبيب
حسين :طمنا يا دكتور
الطبيب باسف :للاسف الشديد طلع ذي مانا كنت متوقع كانسر
رقيه بصدمه :ايه
حسين بحزن :اذي يادكتور اتاكد تاني اكيد في غلط
الطبيب :يا فندم الاشعه الا ادامي وبعد الكشف الدقيق باكد لحضرتك انها فعلا عندها ورم في المخ
حسين بالم :ومالوش حل عمليه او حتي تسافر بره
الطبيب بتوتر :اه طبعا الحل انها تاخد ادويتها الا هكتبهولها دلوقتي
كانت رقيه تعلم بما يحاول ان يخيفه الطيب عنها ولكنها تصنعت البلاهه
حسين بابتسامه زائفه :طب كويس ثم اكمل رقيه
رقيه وهي تحاول كبت دموعها :نعم يابابا
حسين :قوليلي للسواق يحضر العربيه
علمت رقيه ان هذه محاوله من حسين لعدم سماعها الحقيقه كامله فخرجت حتي لايري احدا انهيارها
بعد خروج رقيه قال حسين :من فضلك يادكتور قوليلي الحقيقه
الطبيب بحزن علي حال هذا الاب فهو يبدو له كابيها :بعتذر منك بس دا الا بين ادمي المرض في اخر مرحله له ودا سرطان خبيث والتدخل الجراحي في الحاله دي صعب
حسين بصمود :يعني ايه يادكتور
الطبيب باسف :يعني الاعمار بيد الله
صعق حسين ولم يشعر بدموعه التي عرفت الطريق علي وجهه نعم احبها كأبنه له احبها لحب ابنه لها اما الان فيتكسر فرحه ابنه
توجه حسين للاسفل وهو في حاله لا يرثي لها لم يري امامه من شده الصدمه
فأتي له السائق مهرولا واسنده الي السياره
رقيه بدموع :قالك اني هموت صح
حسين بابتسامه زائفه :انتي مجنونه يابت موت ايه الا بتتكلمي عنه هو قال بالعلاج هتكوني كويسه بأذن الله بلاش دلع بقا الله
ابتسمت له رقيه وقالت :ربنا يخليك ليا يابابا انت بجد عوضتني عن حنان الاب الا اتحرمت منه ربنا يباركلي فيك يارب
حسين بابتسامه حب :ويباكلنا فيكي ياحبيبتي نروح بقا نتغدا سوا في افخم مطعم وسبك من الواد ده
رقيه :ههههه ماشي بس هاكلك علي زوقي
حسين "ههه زوقك بيعجبني يابنتي
رقيه بابتسامه :يبقا اتقفنا اطلع ياعمي فتحي يا مطعم ::::
حسين :ليه المطعم ده
رقيه :ههههههههههه عشان احمد مش بيودني الا هناك
ابتسم حسين بحزن لانه لم يقدر علي فراق ابنته الكبري كما يعتبرها
💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝في المقر
هبط مراد الي الاسفل فوجد حياه بانتظاره ويبدو عليها الخجل الشديد
مراد بابتسامه :ايه دا
حياه باستغراب :ايه
مراد :هو انتي بتتكسفي ذينا
حياه بغضب :اه وبعمل حاجات كتير تحب تشوف
مراد :وعلي ايه احنا لسه علي الصبح اتفضلي
حياه :اتفضل فين
مراد :اركبي
حياه :معيا عربيتي
مراد :اركبي وانا هخلي حد من العمال يجبهالك القصر
حياه :هركب بس بشروطي
مراد :نعم شروط ايه دي
حياه :هسوق انا
مؤاد بعصبيه :ليه ان شاء الله حد قالك اني بتعلم السواقه لسه والا جايبه معاكي ابن اختك في العربيه
حياه بابتسامه مكر :انا قولت الا عندي انت حر انا مش بجبرك انا بخيرك
مراد بغضب :حياه اتقي شري احسنالك انتي مش قدي
حياه :سيب الايام تبين مين اد مين يامراد بيه عن اذنك
وتوجهت حياه الي سيارتها وتركت مراد يغلي من الغضب
صعد مراد الي سيارتها وهو بقمه درجات الغضب وقال بصوتا منخفص :هتتعبيني معاكي ياقطتي بس الامبراطور نفسه طويل اووي
وغادرت حياه الي القصر تركه مراد يخطط لها ليخضعها لحكمه
💝💝💝💝💝💣💣💝💝💝💝💝💝💝💝
عاد مراد الي القصر وابدل ثيابه الي بدله من اللون الاسود لاشهر مصممي الازياء وصفف شعره البني الغزير ووضع البرفينوم الخاص به فمن يراه يقسم انه ملك متوج للعرش فمراد رمزا للوسامه والموضه
كاد مراد ان يصعد الي السياره ولكن اوقفه صوت اخيه
يوسف :استنا
مراد "نعم
يوسف :انا جاي معاك
مراد باستغراب :غريبه دي
يوسف :هو ايه الا غريب اني هنزل اتولي الشركات الا ليا فيها ذيك بالظبط ولا انك تكون شركه ليك من ورا ابوك ولا ايه ياامبراطور
صدم مراد لما سمع وقال بثقه :عرفت منين اني الامبراطور يايوسف
يوسف :مش مهم عرفت اذي المهم الفلوس دي جبتها منين يااخويا ياكبير
مراد بألم :تقصد ايه يايوسف
يوسف :قصدي انت فاهمه كويس طبعا بابا مستامنك علي شركاتنا وانت بتأمن نفسك مش كدا ولا انا غلطان
مراد بعصبيه شديده :كلمه ذياده وهتشوف تصرف مش هيعجبك
يوسف :هتعمل ايه يعني هتقتلني ذي ما كنت السبب في موت اسيل
مراد بصوت عالي للغايه سمعته نسرين وخرجت عليه :انا ماقتلتش حد انتو فاهمين
نسرين :في ايه يايوسف مالك ياحبيبي
يوسف :مفيش يا حبيبتي
تالم مراد لما يراه فمن المتوقع ان يكون اعتاد علي ذلك الامر فقال بألم :انا عدو ليكم كلكم بتعملوني علي اني قاتل بس خلاص فاض بيا استحملتكم كتير اوي ومعنديش طاقه خلاص اما انت بقا يايوسف فانا هسلمك مركزي في الشركات وهعملك تنازل عنهم انا مش عايز حاجه ولا عملت حاجه اندم عليها او حتي اخاف منها واوعدكم انكم مش هتشوفوا وشي تاني لاني مرضاش بتعبكم النفسي دا
وتركهم مراد ورحل رحل وقلبه ينزف جرحا علي ام سلبته حقوق الامومه لمجرد انه كان السبب في تحقيق امنيه لابنتها واخ يظن باخوه السوء بسبب الممتلكات
غادر مراد الي المقر وبدا في اتخاذ اجراءات التنزل ليوسف عن الشركات التي منحها له والده ومنح يوسف ايضا ولكن كان ينتظر حتي يصبح قدير لها
دلف احمد الي مكتب مراد فوجده يجلس مع المحامي
المحامي :راجع نفسك يامراد بيه
مراد بعصبيه :متدخلش في حاجه متخصكش فين الا قولتلك عليه
المحامي بخوف وهو يجذب من حقيبته بعض الاوراق :اتفضل ياقندم
اخذها مراد ووقع عليها
احمد :انت بتعمل ايه يامراد وايه الاوراق دي
مراد :ذي مانت شايف
احمد :ايوا شايف بس ليه كل دا
مراد وهو يوجه كلامه للمحامي :سبنا شويه
المحامي :تحت امرك يامراد بيه
بعد خروج المحاني قال احمد :في ايه يامراد
مراد :يوسف يعرف اني الامبراطور يااحمد
احمد بدهشه :عرف اذي
مراد :معرفش
احمد :طب ماهو كدا كدا هيعرف ايه لزمتها التنزلات دي مفهمتش
مراد بألم :الاستاذ فاكر اني عملت الشركه دي بالسرقه اني بسرق ابويا يااحمد وكمان قرر ينزل الشركات عشان يرجع الحسابات بنفسه
احمد :لا دا زودها اوي وانت بتنفذله الا هو عايزاه كدا بالسهوله دي
مراد :انا مش حمل جرح جديد يااحمد كفيا الا انا بمر بيه من موت اسيل لحد الوقتي بتعاقب علي حاجه انا ماليش ذنب فيها
احمد :بس يامراد انت كدا
مراد :احمد مش عايز كلام في الموضوع ده
احمد :بس عمي مش هيسكت يامراد
مراد :ومين هيعرفه انا نبهت علي المحامي وهو مش هيتكلم انا هفضل هنا عشان بابا مبخدش باله انا مش عايز يحصل مشاكل بينه وبين يوسف
ابتسم احمد علي قلب الامبراطور الذهبي فهو مجروح وقلبه ينزف ورغم ذلك يخاف عليهم بعد ما ارتكبوه في حقه
مراد :الاجتماع هيتعمل امته
احمد :الساعه 7 باليل في اوتيل :::::
مراد :تمام
احمد :بس انا مش هعرف احضره
مراد بستغراب :ليه
احمد بصوت منخفض جدا ولكن سمعه مراد:عريس جديد ياخويا الحدق يفهم ثم قال بصوت مرتفع انا بجهز القصر عشان بكره عقد قران وليد هيكون عندنا
ابتسم الامبراطور وقال :تصدق دخلت عليا جديده دي
احمد :هو انت كدا ديما اقفشني
مراد بابتسامه وهو يرتدي جاكيت بذلته :انا اعرفك اكتر من نفسك يااحمد ومتقلقش مش هضيع عليك شهر العسل هاخد حد من المصاممين يكون بيعرف يتكلم اسباني عشان مبقاش لوحدي
احمد :اهو كدا الكلام سلام انا بقا
مراد :ماشي ياخويا
احمد :سلاموز ياامبراطور
مراد بغضب :ماشي يااحمد
احمد :هههه اسف
وتوجه احمد الي القصر اما مراد فتوجه الي القاعه
فوجد حياه تجلس بغضب شديد وتوجه نظراتها القاتله الي جولينا
مراد :مساء الخير
جولينا بدلع مصطنع :مساء النور يافندم
كادت حياه ان تقتلها ولكن لحظات سعاده مراد فترجعت عن ماتنوي عنه فهي تريد اثبات انعا لا تحبه حتي ترضي عنادها
انهي مراد تفاصيل التصميم المطلوب وهم الجميع بالرحيل فاوقف مراد جولينا تحت مسمع القطه العنيده
مراد :جولينا
جولينا بسعاده :نعم مستر مراد
كادت حياه انا تخرج هي الاخري ولكن عندما استمعت لمراد ينادي جولينا وقفت تستمع لما يريدها
مراد : في حاجه ياانسه حياه
حياه :لا كمل كلامك اصل نسيت الاسكتش بتاعي جوا
ابتسم مراد علي تلك الخدعه التي افتعلتها تلك القطه حتي تعرف مايناوي
جولينا بدلع مصطنع :نعم يا فندم
مراد : جاهزي نفسك عشان عندنا اجتماع مهم
حياه :وهي هتروح معاك الاجتماع بمناسبه ايه
جولينا :بمناسبه اني السكرتيره الخاصه لمستر مراد هو انتي متعرفيش اني بقيت السكرتيره المؤقته بتاعت مراد بيه
حياه بستهزاء:انتي فعلا مؤقته ياحبيبتي
فشل مراد اخفاء ابتسامته فقال :ممكن تيجي معنا عادي
حياه وهي تتجه للخروج : لا شكرا
مراد بصوت مرتفع حتي تسمعه قطته :الساعه 7 في اوتيل :::
جولينا بابتسامه:شكرا بافندم
وخرجت جولينا خلف حياه التي تكاد تنفجر من الغيظ
💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝عاد احمد الي القصر فلم يجد احدا
احمد:هنيه
هنيه :ايوا يابيه
احمد :فين الهانم
هنيه :خرجت مع البيه من الصبح لسه مرجعوش
احمد باستغراب :ماقالوش المكان الا راحوه
هنيه :لا يابيه
احمد :طب روحي انتي
فغادرت الخادمه تاركه احمد في حيره
فقطع شروده دلفوف حياه
حياه بلهفه :كويس اني لقيتك
احمد باستغراب :ليه خير
حياه :في ايه ياابو حميد براحه عليا الله
احمد:ابو حميد وبراحه يبقا وراكي حاجه قولي عايزه ايه وخلصيني
حياه متصنعه اللامباله :ابدا كنت هسالك عن الاجتماع ده الا في الاوتيل النهارده الساعه 7
احمد :ايوا ماله
حياه :ماله ايه عايزه اعرف كل حاجه عنه
احمد :اه قولتيلي ايه المقابل
حياه :نعم مقابل ايه
احمد :معتش في حاجه ببلاش ياحبيبتي
حياه :طول عمرك معفن يالا اخلص عايز ايه
احمد :تتكلمي مع رقيه وتشوفيها بتحب ايه عايز اجبالها هديه وانتي هتساعديني
حياه :ماشي ياخويا اتكلم بقا
احمد :اتكلم بقا انتي واقعتي يابت
حياه :هتتكلم والا اقوم
احمد :هتكلم ياختي
حياه:انجز
احمد :في واحده محترمه تقول لاخوها انجز
حياه :اخلص يااحمد الله
احمد :دا ياستي اجتماع مهم لينا مع اكبر مصانع اقشمه
حياه :انا عايزه اعرف حاجه واحده بس الاجتماع ده فيه بنات
احمد :فيه صواريخ مش بنات
حياه :نعم
احمد اقصد ايوا فيه بنات بس ليا الاسئله دي
حياه وهي تتجه للاعلي: لا عادي
صعدت حياه الي غرفتها وعزمت علي حضور هذا الاجتماع وبالفعل ابدلت ثيابها الي فستان ازرق من الستات ضيق من الاعلي وينزل باتساع وترتدي حجابا اسود وتضع ملمع شفاه فقط فكانت حقا جميله
خرجت حياه من القصر فوجدت مراد بانتظارها فتعجبت وتوجهت اليه
حياه بستغراب :مراد
مراد :اتاخرتي ليه انا مستانيكي من زمان
حياه :مستانيني انا
مراد :ايوا هو انتي مش راحه الاجتماع
حياه بتوتر :عرفت منين
مراد بابتسامه ثقه:اركبي ياحياه
حياه :انا هجي بعربيتي
مراد بعصبيه :قولت اركبي
حياه بعند :وانت سمعتيني كويس انا هجي بعربيتي
وتركته حياه دون ان تستمع لما يقول وصعدت الي سيارتها تحت نظرات الغضب الشديده من مراد
وصلت حياه قبل مراد الي الاوتيل ودلفت الي الداخل بمفردها فوجدت طاوله ضخمه يجلس عليها ثلاث رجالا وامراتان وجولينا التي ترتدي فستانا عاري جلست حياه علي احد المقاعد تحت نظرات احدهم التي يتفحصها بنظراته الدنيئه
بعد قليل وصل الامبراطور فنتبه الجميع له تحت نظرات استغراب من حياه لم تراه فالجميع يظهر له الوقار والاحترام
اشتعلت نظراتها عندما وجدت احد الفتيات كادت ان تقتلع عيناها عليه
حتي هو يبادلها النظرات كانت حياه تعلم انها محاوله من مراد للانتقام منها فقررت الانتقام بطريقتها الخاصه
الحوار مترجم
الفتاه :لقد سمعت عنك الكثير مستر مراد وصدمت حينما التقيت بيك
فانت تبدو صغيرا جدا كيف استطعت ان تفعل كل ذلك
مراد بابتسامه :العمر ليس شرطا للشهره ياعزيزتي العقل اهم بكثير من العمر
تومس :كلامك صحيح مستر مراد وهنا بمصر الجمال الشرقي افضل بكثير اريد ان اتزوج فتاه عربيه وكان يتحدث وعيناه لاتفارق حياه التي لا تعي مايقول فهي لا تتقن اللغه الاسبانيه
فهم مراد مايدور في عقل هذا الحقير فقال بغضب :هل من الممكن ان نتحدث في العمل
تومس بحرج :بعتذر مستر مراد
مراد :لا عليك
كانت نظرات جولينا تخترق حياه التي تنظر الي الفتاه الجالسه بالقرب من مراد وتتقحصه بعيناها التي تود حياه اقتلاعهم لها
جولينا بصوت منخفض :ايه مضيقه منها
حياه :تقصدي ايه ومين دي
جولينا :قصدي انتي عارفه كويس بس حبيت اقولك الا بتعميله دا مش هيجيب نتجيه مع مستر مراد لانك مش استيله المفضل
حياه بسخريه :وانتي بقا استيله المفضل
جولينا بابتسامه :يعني مش قوي بس استيالي يكفي اني قضيت معاه شهر بس بعد كدا بقيت ذيك كدا
حياه باستغراب :ذيي اذي
جولينا بمكر :هو انتي فاكراني عبيطه كلنا عارفين بالعلاقه الا بينك وبين مستر مراد
حياه بغضب :علاقه ايه يازباله انتي
جولينا بصوتا منخفض : متعمليش فيها انك محترمه اوي كلنا عارفين بس انتي بمركز منخفض شويه مستر مراد اكتفي انك تكوني في المكتب مش اكتر لانك حاجه موقته عنده لعبه يعني ذيك ذيي العارضه بالظبط بتاخد وقت وبتيجي واحده تانيه تاخد مكانها انا حبيت افهمك يا حلوه عن اذنك
وتركت الحيه حياه في دومه حزن شديده خدعها مراد كيف ظلت حياه تنظر له ولا تشعر بدموعها التي ملات عيناها
فركضت مسرعه الي الخارج وهي تبكي بصوتا مسموع
كان تومس يراقب حياه وما ان راها تتجه للخرج فاسرع حتي يلحق بها
تومس :هل انتي بخير انستي
حياه :انت بتقول ايه ممكن تبعد لو سمحت
تومس :لم تبكين هكذا
حياه بغضب :انا مش فاهماك من فضلك اوعي من طريقي
مراد :في ايه ياحياه
جاءت فكره الانتقام لها علي طبقا من ذهب فقالت :مفيش بنحاول نتعرف علي بعض بس مش فاهمه هو بيقول ايه
كاد مراد ان ينفجر غضبا
ثم ابتسمت حياه لتومس وقالت :هل تتحدث بالانجليزيه
تومس :بالطبع اتحدث عده لغات حياه :هذا عملا رائع ما رايك ان تعلمني كيف اتحدث الاسباني
ابتسم تومس وقال :بالطبع
ثم اكمل باللغه الاسبانيه التي فهمها مراد جيدا :هل تكونين رفيقتي
فقد مراد سيطرته وجذب تومس من قميصه واوجزه ضربا مبرحا
حياه بغضب :سيبه
مراد بنظرات كالرعد ارعبتها :علي العربيه
حياه بشجاعه مصطنعه :انت بتكلميني كدا اذي انت انجننت
مراد بغضب :كلمه تانيه وهتندمي ياحياه
حياه بعند :هندم وحضرتك الا هتخاليني اندم
اقترب مراد منها ثم قال بصوتا لم يعهد له من قبل:صدقيني ياحياه لازم تتخالي عن عندك ده والا هتشوفي وشي التاني
حياه :ووشك التاني دا محتاجه اشوفه هيظهرلي امته اه بس مش هينفع هنا ثانيه واحده وجذبت حياه مراد الي احد الغرف التي استجرتها امام عيناه ولم يستوعب ما تفعله تلك الحمقاء
جذب مراد ذراعه منها وقال :ممكن افهم في ايه وليه عجزتي الغرفه دي
حياه بسخريه :عشان اشوف وشك التاني الا بتهددني بيه هنا احسن
مراد بعدم فهم :هنا ايه انا مش فاهم حاجه
حياه :والله انا هفهمك الوش التاني بتاع مراد امجد الا جولينا وبعض البنات بتشوفه مش دا قصدك والا انا غلطانه
بس تعرف انك حقير اوي انك ممكن تفكر اني ذي البنات الوسخه الا تعرفها دي انا حياه المهدي افهم بقا عمرك ما هتعرف تطولني ولا تتحداني بس صعبت عليا اوي لفيت كل ده عشان توصل لهدفك ياه بجد بتتعب
لم يكن رد مراد سوي صفعه قويه جعلتها تعود لوعيها وتعلم مع من تتحدث
مراد بغضب شديد :انتي طالق ياحياه
لم تستوعب حياه ماقال لتو فقالت وصوتها يرتجف :انت بتقول ايه
مراد بهدوء يعكس العاصفه التي تحوم علي قلبه :ذي ما سمعتي انتي حره من انك تعيشي مع انسان قذر ذيي انتي حره من القيود الا بفرضها عليكي انا بحررك من اي ارتباط
اختاري الانسان الا يستحقك وكفيا كدا
بس بجد شابو ليكي كسبتي ياحياه في معركه العند الا بينا بس خسرتي حاجه اكبر خسرتني للابد ياحياه بسبب العند ده انا خسرت احلي حاجه في حياتي وللاسف مش حمل خساره تاني اتمنالك حياه اسعد مع الا قلبك يختاره
وتركها مراد.ورحل
رحل وسلب قلبها معه جلست حياه علي الاريكه باهمال وبكت نعم بكت متحجره القلب بكت العنيده بكت من قلبها لفقدان حبيبها ولكن مهلا لن اتخلي عنك معشوقي نعم صارت معشوقي احببتك يامن كسرت عنادي وملكت قلبي احببتك ولن اقدر علي البعد عنك فانت صارت روحي فهل يعيش الانسان دون روحه
ابتسامت حياه وعلمت بعشقه الذي سيطر علي قلبها
فركضت باقصي سرعه لديها حتي تلحق بحيبها
فوجدته يعتلي سيارته
حياه :مراد
لم يستمع لها مراد فقد حسم اموره
ظلت حياه تركض وهي تنادي باعلي صوتا لديها
حياه :مراد اسمعيني مراد
تحرك مراد بسيارته ولم يستمع لها
تجحر قلب مراد لما راه من قسوه فالجميع يقسو عليه حتي معشوقته
قطع انفاسه وذبح قلبه عندما سمع صوت اصطدام قوي وصراخ حبيبته ملكه عرش قلبه صرخه الحياه التي انارت دنياه
اوقفةمراد السياره ونزل مسرعا وهو يصراخ باسمها
مراد بصراخ :حياه
كانت نظراتها موجهه له
فزع مراد عندما وجدها تنازع للحياه غارقه في بحر من الدماء
مراد بصراخ :حياه فوقي
حياه بصوت يكاد يكون مسموع:اسفه يامراد سامحني انا بحبك ثم فقدت الوعي تاركه اياه في حاله اعتاد عليها ولكن اشد
مراد :حياه فوقي
حياه :لا رد
ايه مصير حياه ورقيه وميرا ؟
هل حادث حياه مدبر ام صدفه ؟
من هو العدو الاكبر للامبراطور؟



💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝


👑ملكه الابداع👑
ايه محمد



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 22-12-19, 01:33 PM   #14

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


🍁الفصل الثاني عشر 🍁
مراد :حياه رودي عليا حياه
حياه :لا رد
مراد بخوفا شديد :حياه عشان خاطري فوقي
حياه :لارد
حملها مراد الي السياره واتجه مسرعا الي اقرب مشفي وهو في حاله من الصدمه فاحساس الذنب عاد ليطارده من جديد
وبمجرد ان دلف المشفي اسرعوا الممرضات بالاجراءت اللازمه وتم نقل حياه الي غرفه العمليات تاركه خلفها قلب مراد المحطم لاجل معشوقته
فالعشق ايها الساده يختلف كثيرا عن الحب
الحب معني والعشق معني اخر لذلك لما اقل واحبها الامبراطور بل وعشقها الامبراطور
جلس مراد علي المقعد باهمال غير مدرك للوقع الذي تعرض له حاله من الصدمه لقطه واحده يراها امامه حياه تصدمها احد السيارات وغارقه بدماءها كان هذا المشهد يأبي ان يتحرك ذهن مراد
لم يعلم مراد كام من الوقت ظل هكذا ولكن افاقه صوت الطبيب
الطبيب :حضرتك الاستاذ مراد
مراد باستغراب ولكن تفهم انه رمزا هام في عالم الفاشن والموضه :ايوا انا
الطبيب بابتسامه :اتشرفت بمعرفتك يافندم
مراد :بعدين من فضلك طمني علي حياه
الطبيب :الحمد لله الحاله مستقره مفهاش اي خطوره بس كسر في القدم وبعض الكادمات البسيطه ودا طبعا من حظها واضخ ان العربيه الا خبطتها شاقتها علي اخر لحظه فقلل من سرعته
مراد بلهفه :يعني هي فاقت اقدر اشوفها
الطبيب :طبعا يافندم هم هينقلوها غرفه تانيه حالا وتقدر حضرتك تطمن عليها بنفسك
مراد :شكرا يادكتور
الطبيب :لا شكر علي واجب دا واجبنا يافندم ومره تانيه اتشرفت بيك
مراد :الشرف ليا انا عن اذنك لازم اعمل مكالمه مهمه
الطبيب :اه طبعا اتفضل
وجذب مراد هاتفه وطلب رقم رفيق دربه احمد المهدي
💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝في قصر حسين المهدي
عاد حسين ورقيه الي القصر فوجدوا احمد بانتظارهما
احمد باستغراب :رقيه انتي كنتي مع بابا فين وليه مقولتليش
ارتعبت رقيه وبدا علامات الزعر تظهر علي وجهها (للاسف الشديد دا الا بنربيه لاولادنا اننا نعودهم ان العقاب هو الضرب فتبدا معانتهم بذات لو فتيات المعاناه بعد الزواج البنت بتعيش علي طول في رعب مستمر اقل نقاش بينها وبين زوجها بتترعب منه لانها اخدت ان العقاب ديما هو الضرب وبالتالي بتكون شخصيه ضعيفه جدا حاولي ما تلا جوش الي الضرب الا في ابعد الحدود لو انتي ام وحصل معاكي كدا حاولي بقا تحفظي علي بنتك عشان ماتبقاش ضعيفه ذيك للاسف في ذمننا هذا لازم الينت تكون قوبه الشخصيه في بعض الاحيان ودي نقطه مهمه حبيت اعرفهالكم عن طريق قصه رقيه بس الفرق ان احمد بيعشقها مش بيستغل ضعفها في رجال كتير بتستغل الضعف دا ياربت الكل يطلع من قصه رقيه بالنقطه دي )
فقال احمد مسرعا :في ايه يارقيه انا بتكلم عادي ياحبيبتي بسال بس مش عايزه تردوي عادي جدا انا اطمن عليكي مع والدي اكتر من نفسي ثم ابتسم وقال :بس الفضول هيموتني
حسين :مت بغيظك يالا لقيتك مطنشها فقولت افسحها شويه اصل القمر ده حرام يزعل ولا ايه يا روقي
احمد بدهشه فقال بصوتا منخفض:قمر وروقي لا لازم اتصرف ثم قال بصوتا مرتفع :الله يكرمك ياوالدي تعبانك معنا والله
حسين :طبعا اخد راحتي وضمها حسين لاول مره عندما استشعر انها بالفعل ابنته
حسين :دي بنتي الكبيره ربنا يحميها لينا
خجلت رقيه وبكت علي هذا الرجل الحنون فهو لايعرفها سوي من عده ايام واحبها مثل ابنته اما ابيها القي بها لمن دفع اكثر كسلعه رخيصه معروضه للبيع
روقيه بصوت يكسوه الحزن :ربنا يخليك لينا يابابا
حسين :روح قلب بابا
احمد بابتسامه مصطنعه :خد راحتك يا والدي بس مش اوي يعني
حسين :بس يالا وبعدين ياحيوان في عريس جديد ينزل الشغل
احمد باسف :حكم القوي ياخويا
حسين :ايه
احمد :مراد هو الا قالي انزل كل يوم ساعه واختفي برحتي معرفش ليه
حسين :وعمرك ما هتفهم دماغه لانك غبي
احمد :الله يخليك ياحاج
حسين :من بكره تاخد مراتك وتسافر اي بلد تقضو شهر العسل
احمد بابتسامه :كدا انت حبيبي
حسين :طب وسع من طريقي ياخويا اطلع ارتاح شويه
احمد :اتفضل
وبالفعل صعد حسين الي غرفته حتي لا يري ابنه الحزن المخيم عليه
اما رقيه فابتسمت وقالت :هتوديني فين يااحمد
اقترب احمد منها وقال بحنيه :انتي عايزه تروحي فين ياقلب احمد
رقيه بابتسامه حب:اي حته المهم اني هكون معاك
احمد :ايه دا الكلام الحلو ده لمبن
التفت احمد يمنا ويسارا ثم قال"اي دا مفيش الا انا يعني الكلام ده ليا
رقيه بابتسامه ساحره :ايوا ليك يا احمد
اقترب احمد منها وقال بحب :بحبك
رقيه بابتسامه :وانا كمان بحبك اوي
احمد بفرحه :طب ايه
رقيه بعدم فهم :ايه ايه
احمد :يعني بحبك ونظام مفيش حاجه تحت الحساب مثلا
رقيه :لا مفيش طبعا
احمد بغضب :ليه ان شاء الله
رقيه : بمزاجي ياابو حميد
احمد :كدا
رقيه :ايوا كدا
احمد :ماشي يارقيه اصبري عليا بس انا ه
رقيه :هههه رد علي فونك الاول
احمد :واخده بالك انتي اوي من تلفوني بينك كدا تعرفي بعلاقاتي كلها
رقيه :ههههههه اه والله كلها حتي علاقتك بالامبراطور
احمد وهو يشير لها حتي تصمت :الله يخربيتك متودنيش في دهيه
رقيه : هههه اوك رد علي فونك بقا
وبالفعل جذب احمد فونه فتعجب وقال :اهو بيرن اهو ياختي بيطلع علي السيره هو
احمد :ايه ياامبراطور لحقت اوحشك
تحولت ابتسامه رقيه الي توتر عندما رات ملامح احمد تبدلت من السعاده الي الحزن
احمد بعصبيه :اذي دا حصل وانت كنت فين يامراد
ثم انتظر قليلا لاستماع الي مايقول
احمد بلهفه :وهي عامله ايه



احمد :الحمد لله لا انا جي في مستشفي ايه
طب كويس انا مسافه السكه سلام
رقيه بتوتر :في ايه يااحمد
احمد بحزن :حياه عملت حادثه
رقيه بفزع :ايه اذي دا حصل وهي عامله ايه
احمد :مش عارف يارقيه انا لسه عارف ذيي ذيك اهو بس مراد طمني بيقول انها حاجه بسيطه
رقيه بدموع:ياحبيبتي يا حياه انا لازم اروحلها فورا
احمد :مش هيتفع يارقيه كدا بابا هيحس ان في حاجه وهو تعبان من الاساس
رقيه :حاضر يااحمد بس ارجوك طمني
احمد :ان شاء الله همشي بقا
وركض احمد الي سيارته واتجه الي المشفي التي خبره عنها مراد
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷في المشفي
في الغرفه الموجود بها حياه
دلف مراد الي الداخل فوجدها تجلس علي الفراش شارده الذهن يبدو عليها الحزن الشديد
اقترب مراد منها ما ان لمحته حياه حتي تصنعت البرود وان وجوده لا يعني لها شيئا
مراد :حمدلله علي سلامتك ياحبيبتي
حياه بسخريه :حبيبتك
مراد :حياه بلاش تكلميني بالطريقه دي قولتلك ميت مره
حياه :انتي جاي ليه ها انت مش طلقتني عايز ايه
مراد "انا رديتك لعصمتي تاني ياحياه
سعدت حياه وفرحت ومازالت تنكر حبه التي اعترفت به مازال العند يجعله تكبر وترفض تصديق الامر بعد قلبها جعلها تعترف بحبها له وعنادها يجعلها تنكره
يالها من حرب بين القلب والعند بين الاميره والامبراطور فمن سيفوز
حياه وهي تتصنع عدم اللامباله :متفرقش لو سمحت طلقني انا مش عايزاك
ابتسم مراد وقال :بس دا مكنش رايك من شويه
حياه بتوتر :انا مقولتش حاجه وبعدين انت انت انت اه انت خاين خنتني مع جولينا وبنات تانيه كتير
ابتسم الامبراطور بثقه ووضع قدما فوق الاخري واسند ظهره علي المقعد ووضع يده علي وجهه وظل يستمع لها ويستمتع لما يراه ويسمعه
حياه :انت بتبوصلي كدا ليه
مراد :بشوف الاثبات الا بتقدميه ليا عشان اصدقك
حياه بستغراب :اثبات ايه دا
اقترب مراد منها وهمس بجانب اذنها بصوته الرجولي الجذاب :انك بتحبيني وللاسف ياقطتي كل ما بتحاولي تثبتيلي انك مش بتحبيني بتثبتيلي العكس انا كمان بحبك اوي
حياه بغضب : انا مش بحبك و
نظره واحده من عيون الامبراطور كانت كافيه لانقطاع الحديث وترك العيون تعبر كنا يكنه القلب من عشق وجنون
ابتسم مراد وقال :تعرفي اني بحب عندك والتظاهر ده
حياه وهي كالمغيبه عن الواقع ؛تظاهر ايه
مراد :التظاهر بالقوه الا بتظهريه ليا بس انا عارف انك بتحبيني ياحياه وذي ماخليتك تعترفي النهارده بحبك اوعدك انك هتعترفي بحبك ليا ادام الناس كلها
حياه بعند :بتحلم
مراد بثقه :معنديش احلام لاني بحققها كل امنياتي بس لسه واحده
حياه :ايه هي
اقترب مراد وقبلها قبله طويله رقيقه تحمل لها الكثير من الحب والعشق الذي احتل قلبه فصار قلبه ماسور لها
ابتعد عنها وهي مازالت غير واعيه فقط تنظر له كالمغيبه عن الواقع
مراد بمكر :بتكرهيني
اشارت له بمعني لا
فقال :بتحبيني
فاومت براسها بمعني نعم
مراد : طب مش بتعترفي ليه
افتعلت حياه اشاره بشفتها مثل الاطفال بمعني لا اعلم
كان شكلها مضحك للغايه فانفجر الامبراطور ضاحكا علي تلك الحمقاء
استعدت حياه وعيها وكادت ان تطعن قلبها الذي يفقد سيطرته امام ذلك العدوان الدخيل
حياه بغضب :انت بني ادم مستفز
حاولت حياه القيام وقد تناست تمام ان قدميها مكسوره
فختل توزانها لولا يد الامبراطور التي حالت بينها وبين الارض فحملها بسرعه الريح حتي لا تؤذي قدماها
مراد :انتي مجنونه صح
ابتسمت حياه له وقالت :شويه بس محتاجه اتطور من نفسي شويه
مراد وهو مازال يحملها :ليه تطويري من نفسك مانتي كدا كويسه اووي
حياه بابتسامه مكر :لا مانا هطور من نفسي عشانك عشان بحبك اوي ولازم اعجبك فتقولي عفونا عنك
ابتسم مراد بصوتا مسموع فبانت غمازاته التي تنحج دايما في سلب القلوب
مراد :هههههه اذا كان كدا اوك اتدريبي برحتك وانا جاهز لاي حاجه
ثم اكمل بجديه وعيناه البنيه تنظر لها بحب شديد
مراد :بحبك ياحياه وهتغلب علي عنادك ده عن قريب جدا
ابتسمت حياه له وقالت :هتزهق
مراد :متقلقيش عليا
دلف احمد الي الغرفه وهو يلتقط انفاسه بصعوبه كبيره فوجد.مراد يحمل حياه ويتبادلون النظرات
احمد :بقا مخاليني اسيب شهر العسل عشان احضر شهر عسالكم
حياه :نعم
احمد "نعم الله عليكي ياختي وانت ياخويا الا يسمعك في الفون يقول هجي القي جثه اختي ماشاء الله قلبين المستشفي كباريه وعايشين قصه قيس وليلي طب كنت قولي اروح اشوفلي يومين انا عارف ان طول ما انتم وريا مش هتهنا ابدا
مراد :ايه يابني بالع لاسلكي
احمد :لا وحياتك بالع عصير جوفا ايه عجب
حياه :شربته اذي ده انت مش جاي جري
احمد :جبته من كشك علي الطريق علي امل انه يفوقني اكمل سوقه
مراد :بره يااحمد
حياه :لا لوسمحت اديني لاخويا يوصلني هو هيشلني
احمد :مين دا مش هشيل حاجه ما جوزك اهو ياختي يشيل
مراد :وانا عامل ايه مانا شيل انزل يااحمد جهز العربيه وانا هجيب الهانم وجي وراك
وبالفعل هبط مراد الي الاسفل وقام بوضع حياه بسياره احمد
وتوجه خلفه الي قصر حسين المهدي
بعد فتره قصيره
وصلت السيارات الي القصر
واطمن مراد عليها وغادر الي القصر
واما احمد فحمل حياه الي الداخل واستطاعت حياه ان تبسيط الاموار لولدها حتي لا يصببه شئ
اما مراد فوصل الي القصر بعد ان طلب من الخادم ان يعد له متعلقاته حتي يغادر هذا القصر الذي شهر بالغربه به وتوجه الي الفيلا التي استاجرها بماله الخاص
اما حياه فظلت تتذكر كلمات مراد لها التي تشبه السحر وعيناه التي تشبه العسل الصافي
اما رقيه فكانت تنظر لاحمد الغافل امامها وبكت خوفا علي تركه وظلت تدعو الله ان يشيفيها من اجله فقط
اما وليد فكان حبيس ذكريات اسيل ومازال يعاني من فقدانها فهي كانت له كل شئ اما الان فعليه تقبل اخري تلك التي ستصبح امراته جدا
💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝في الصباح الباكر الملئ بالاحداث الكثيره
اتجه الجميع الي قصر حسين امجد لعقد قران ميرا ووليد
وكالعاده تألق مراد كعادته وكان وسيما للغايه
فتوجه الي غرفه حياه ليساعدها علي الهبوط الي الاسفل
في غرفه حياه
كانت تجلس علي الفراش وهي تحاول ارتداء حذائها ولكنها فشلت
فوجدت من يساعدها علي ارتداءه فصعقت مما رات فمرادهو من جذب حذائها وساعدها علي ارتداءه
حياه بخجل وهي تحاول سحب قدميها :انت بتعمل ايه مينفعش كدا
مراد :هو ايه الا مينفعش انتي مراتي ولازم اساعدك
حياه بخجل :ميرسي
فحملها مراد وقال بابتسامه "يالا يااميرتي نحضر عقد القران ولو حسيتي بحاجه قوليلي
اعتقدت حياه ان مراد يتحدث علي قدمها المكسوره فبتسمت وقالت :انا كويسه الحمد لله
مراد بابتسامه مكر :الحمد لله يعني مش هنحتاج للمحامي
حياه بستغراب :محامي ليه مش فاهمه
مراد :افتكرتك عايزه تغيري رايك والا حاجه بس دا مش هيحصل يااميرتي ثم قال بصوتا مرتفع احمد
فدلف احمد الي الغرفه بغضب وهو يقول :الخادم بتاع اهلكم انا مكنت تنزلها انت لازم انا يعني والله ما بتحرج ياعم دي جريئه ميهمهاش الناس وبعدين انت جوزها
مراد بصوتا مرتفع :احمد
احمد:خلاص حاضر جاي
وحمل احمد حياه المدهوشه من هذا الرجل وهبط الي الاسفل وساعدها في الجلوس بجانب ميرا التي تبدو متوتره للغايه وحزينه ايصا علي خسارتها لحب طفولتها
احمد : اهو ياميرا جبتلك حياه لحدك تسلوا بعض بقا اما اطلع اشوف رقيه واجي
ميرا :ميرسي
حياه بمزح:اطلع ياخويا حمل وهات
احمد :اتلمي يابت طب ياريت ترضا وانا اشيلها برموشي
وصعد احمد تاركا وراءه قلبا ممزق وزاده هو بغباءه فعذرا لم يعلم انها تكن له الحب
💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝في غرفه رقيه
دلف احمد الي الغرفه فوجدها ترتدي حجابها
احمد بحب :ايه ياحبيبتي كل دا الناس تحت من بدري
رقيه :معلش يااحمد ثواني واكون جاهزه حاضر
احمد : بس ايه الجمال دا ما تسببك من الناس الا تحت دي واخطفك و نهرب سوا
رقيه بابتسامه حب :معنديش مانع بعد الفرح اخطفني برحتك
ابتسم احمد وقال :موافق هنزل ارتب كل حاجه وانتي مش تتاخري
رقيه :حاضر قربت اخلص وهحصلك
فقبلها احمد سريعا وغادر الي الاسفل تاركا قلبا سيدمره بدون علم
تعثرت رقيه في احد الملفات الخاصه بعمل احمد فجذبته وتوجهت الي المكتب لتضعه عليه فصدمت صدمه كبيره جعلتها تصرخ وتبكي كالمجنونه
رقيه ببكاء وصوتا يكسوه الالم : لييه يااحمد ليه انا لا يمكن اعيش معاك ثانيه واحده بعد.كدا
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔
بالاسفل تم عقد القران وصارت ميرا زوجته قانونا
بارك الجميع لهم حتي الامبراطور
تمني لهم الجميع السعاده التي لا تعرف الطريقه لقلوبهم المحطمه
الماسوره من قبل احدا اخر
كان احمد يتحدث علي الهاتف وجاءه صدمه اخري هرول لاجلها الي مراد واخبره بها
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔
في غرفه المكتب الخاصه بحسين المهدي
مراد بغضبا جامح :يعني ايه متعرفش
احمد :صدقيني يامراد انا انسحبت من الشو دا معرفش دا حصل اذي
مراد بعصبيه :انت غبي ولا بتستعبت اذي اسم الامبراطور دا دخل وانا موقعتش
احمد :اهدي يامراد انا بعت جبت نسخه من العقود وزمنها علي وصول واكيد التوقيع دا مزور وهنعرف اذي نرد علي التصرف الحقير دا
وصل المصدر المستامن لاحمد واحضر النسخه من العقد فاعطاه الي مراد الذي جلس مكانه من الصدمه ولكنها الصدمه الكبري له فهذا توقيعه وخط يده ماذا يعني ذلك من الخائن الذي ارتكب هذه الجريمه تألم قلبه لمجرد الشكوك في اصدقاءه
وتيقن ان الحرب قد ابتدءت والخساره ابيه
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔وصل وليد وميرا الي المنزل
ففتح وليد الباب وانتظر ميرا حتي دلفت ثم خلع جاكيته وقال :بصي بقا انتي هنا ذيك ذيي الابجوره دي مش عايز اشوف وشك دا ولو صدفه فاهمه
ميرا بذهول :انت بتكلمني انا
وليد :اه سوري نسيت انك عاميه ايوا بكلمك انتي والا بقوله هنتفذيه
ميرا بدهشه :انت مجنون صح انت بتقول ايه واما انت مش طيقني كدا اتجوزتني ليه انا مش فاهمه حاجه
وليد وهو يقترب منها :انا هفهمك انا اتجوزتك شفقه وليه بقا عشان ارضي صديقي مراد اما بقا السبب الاكبر لعدم تقبلك فمش عشان انتي عاميه اهانه اخري تحملتها تلك الفتاه
فاكمل وليد وقال :السبب الاكبر اني مقدرش اخون اسيل حبيبتي اسيل دي حب عمري ومش هسمح لنفسي ابدا اني اخونها ودلوقتي اتفضلي
وجذبها وليد بقسوه وفتح احد الغرف والقاها بها وقال :مشفكيش بره الاوضه دي فاهمه
وغادر وليد وتركها تبكي انكسارا كسر قلبها كثيرا واهانت ايضا عندما ذكر لها انه يعشق امراءه اخري وانها مجرد شفقه
ظلت تبكي لساعات عديده لم تذق طعم النوم فهل سيظل هذا مصيرها
قلوب حطمتها العشق فالعشق يكسر قلبك
فاذا كسر قلبك احد فعلم ان استراداده شيئا مستحيل
💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝انتظروني في فصل جديد من وعشقها الامبراطور لملكه الابداع ايه محمد
💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 23-12-19, 09:03 AM   #15

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



💝الفصل الثالث عشر 💝


احمد :اهدا يامراد
مراد :دي كارثه يااحمد اهدا اذي
دا توقيعي فعلا وانا براجع الاوراق كلها بنفسي الا لما يكون من حد قريب بثق فيه
احمد :يعني ايه يامراد
مراد بعصبيه :معرفش يااحمد معرفش
قاطع حديثهم دلفوف حسين الي الغرفه
حسين بستغراب :انتو بتعملو ايه هنا



احمد:مفيش يابابا شويه شغل كدا بنخلصهم
حسين :يابني حرام ارحموا نفسكم شويه وبعدين دا وقته
مراد :معلش ياعمي كانت حاجه مشكله بسيطه وحلنها خلاص يالا يااحمد نشوف وليد
حسين :وليد مشي يابني من ساعه تقريبا
احمد بستغراب :بدري كدا احنا اتقفنا هنخرج نتعشا بره
حسين :هو اعتذر وقال انه تعبان شويه
مراد :هبقا اكلمه اطمن عليه بكره ان شاء الله استاذن انا بقا واشوفكم بكره في المقر
احمد :لسه بدري يامراد وبعدين الفيلا جنبنا هنا
حسين بستغراب :فيلا ايه
مراد : انا اشتريت فيلا جانبكم هنا عشان الفرح قرب وبجهز فيها
حسين :ليه يابني والقصر
مراد :مبقاش ملكي ياعمي انا كدا كويس
حسين بحزن :معلش يابني مسيرها تتقبل الواقع
مراد بألم :لحد امته هستانا ياعمي صبرت كتير اوي انا بتالم اما بشوف نظراتهم ليا بحس اني مجرم
حسين :بس ابوك لو عرف انك سبت القصر هيزعل يامراد
مراد :حاولت والله عشانه بس مقدرتش انا محتاج ابعد واكون لوحدي الوقت اتاخر همشي انا عن اذنك ياعمي
حسين :اتفضل يابني
توجه مراد للخروج واحمد خلفه فوقعت عيناه علي اميرته النائمه علي الاريكه كانت تبدو كالاطفال
اقترب مراد منها واخذ يتأمل ملامحها الرقيقه فكانت تبدو كالحوريه الصغيره
احمد بصوتا منخفض :بتحبك يامراد
مراد وهو مازال شاردا في تلك الحوريه :معترفتش لسه
احمد بابتسامه :عنيده
مراد :جداا
احمد :بس مش علي الامبراطور
ابتسم مراد وقال :اكيد شيلها طالعه فوق
احمد :ليه جاني علي نفسي شيل انتي ياخويا
مراد بابتسامه :ليه هيحصل ايه
احمد :جرب بس اخلع جزمتك الاول
مراد بابستغراب :ليه
احمد بابتسامه مكر :هتعرف بعدبن ادخل شيل تصبح علي خير
مراد :خد ياحيوان تعال هنا
احمد وهو يركض علي الدرج :ماليش فيه ياعم انا عايز انام في حضن مراتي
تعجب مراد من حديث احمد واقترب من قطته العنيده وحملها الي غرفتها
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘في غرفه رقيه
دلف احمد الي الغرفه فوجد رقيه جالسه علي الفراش بحزن شديد
فاقترب منها وقال :رقيه انتي منزلتيش تحت ليه
رقيه :لا رد
فجلس احمد بجانبها وقال :مالك يارقيه
رقيه :طلقني يااحمد
احمد.بستغراب :نعم
رقيه :بقولك طلقني
احمد :انتي اتجننتي صح
رقيه :فعلا اتجننت لما وثقت في حد ذيك
احمد :ممكن افهم في ايه
وقفت رقيه وقالت بصوت عالي يملئه الالم والانكسار :في انك انسان مخادع وغشاش خدعتيني وكدبت عليا
احمد بصدمه :انا مش فاهم حاجه خدعتك في ايه ممكن تهدي وتفهميني
تركته رقيه وتوجهت الي المكتب الخاص به الموجود بالغرفه واحضرت احد الدفاتر والقته في وجهه
صدم احمد مما راي ثم قال :رقيه افهمي
رقيه بنكسار :افهم ايه انك سرقت احلامي انك سمحت لنفسك تشوف حاجات خاصه بيا انت اكيد اتجوزتني شفقه صح وانا مش هسمح بكدا طلقني يااحمد
احمد :ممكن تسمعيني
رقيه :اسمع ايه انت كدبت عليا يااحمد انت استغلتني اوي متشكره علي عطفك عليا
احمد :انتي مجنونه عطف ايه انا بحبك يارقيه عارفه يعني ايه بحبك
رقيه بدموع وصراخ قوي وهي تترجع للخلف :بس كفيا كدب كفيا انتو ايه حرام عليكم ارحموني انا بني ادمه والله ذيكم وبحس حرام الا بتعملوه فيا دا
جلست رقيه تبكي وتصرخ الما مما تعرضت من ظلم طعنت صرختها قلب معشوقها الذي بكت عيناه لاجلها
اقترب احمد منها بحذر كبير وقال :رقيه افهمي
رقيه ببكاء :ابعد يااحمد
جلس احمد امامها واحتضها بقوه وقال :انا متجوزتكيش شفقه يارقيه انا حبيتك من اول نظره ليه مش عايزه تصدقيني
حاولت رقيه ان تدفع احمد ولكن منعها قلبها الضعيف فهي تحتاج له تخالي عنها الكثير وهي بحاجه اليه
احمد :انا عارف اني غلطت لما قرات مذكرتك بس كان غصب عني كان نفسي اوصلك باي طريقه وسمحت لنفسي بكدا لانك كنتي في نظري تهميني وملكي انا بعشقك يارقيه
رقيه بصوت منخفض من البكاء:ماتسبنيش يااحمد
احمد :مستحيل ياقلب احمد انا مقدرش ابعد عنك ثانيه واحده تعرفي ليه
ثم جذبها خارج احضانه لتري عيناه وتستشعر صدق حديثه
اخذ يكفكف دموعها وقال :لانك حياتي يارقيه ماقدرش من غيرك حياتي تنتهي يارقيه
احتضنته رقيه وبكت بشده لمصيرها المجهول الذي يمكن ان يفترقها عن محبوبها
💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝في غرفه حياه
حمل مراد حياه الي غرفتها
وهو يتاملها فكم كانت جميله
اتجه الي الفراش ووضعها عليه وقام ليقف فوجدها تتمسك به وتأبي تركه حاول ان يبعدها عنه
ولكنه كانت متعلقه بثايبه بقوه جعلته يستشعر انه ملكا لها وحدها
فشل مراد في فصل حياه عنه
فتمدد بجواها مبتسما علي ما قاله رفيقه حينما اخبره ان يقتلع حذاءه فعلم الان صدق حديثه
لم ينكر انه مسرور لقضاء ليلاه مع معشوقته الجميله
لم يذق مراد النوم ظل يتأمل حوريته الي الصباح
💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝علي الجانب الاخر هناك قلبين حطمهم المجهول قلب دعسه الزمان من انتشال حبه منه وقلبا حرم من حبه الذي ظل منذ سنوات يترعرع بداخل ذلك القلب جرح مختلف ولكن الالام واحده
في احد الغرف
كانت تجلس ميرا وعي تبكي علي حظها اللعين فاذا احبت شخص فقدته حتي زوجها التي قالت انه لربما يكون العوض لها اصبح عدوا لها منذ اليوم الاول لم يعطي لقلبه فرصه حكم واصدر القرار وقام بالتنفيذ
دلف وليد الي الحجره وقال :انتي هتفضلي كدا كتير
ميرا بعدم فهم :كدا اذي
وليد :لا دانتي مش عاميه بس كمان مبتحسيش فين فطاري ياهانم
ميرا بالم :انت عارف اني عاميه هعملك الاكل اذي وبعدين اجابتك مش مقنعه انا عاميه وانت شفقت عليا ماكان ممكن مش تتجوزيني وتشفق عليا برضو ليه اتجوزتني
وليد ببرود :لان انا الا خبطك بعربيتي
صدمه اخري لتلك الفتاه التي اصبحت كالحجاره من ما راته
ميرا :انت
وليد "ايوا انا
ميرا بحزن وعصبيه :تعرف انا حزينه ليه مش لانك بتعيرني بعجزي انا حزينه علي حظي الا وقعني مع
💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝في غرفه حياه
حمل مراد حياه الي غرفتها
وهو يتاملها فكم كانت جميله
اتجه الي الفراش ووضعها عليه وقام ليقف فوجدها تتمسك به وتأبي تركه حاول ان يبعدها عنه
ولكنه كانت متعلقه بثايبه بقوه جعلته يستشعر انه ملكا لها وحدها
فشل مراد في فصل حياه عنه
فتمدد بجواها مبتسما علي ما قاله رفيقه حينما اخبره ان يقتلع حذاءه فعلم الان صدق حديثه
لم ينكر انه مسرور لقضاء ليلاه مع معشوقته الجميله
لم يذق مراد النوم ظل يتأمل حوريته الي الصباح
7 التي قالت انه لربما يكون العوض لها اصبح عدوا لها منذ اليوم الاول لم يعطي لقلبه فرصه حكم واصدر القرار وقام بالتنفيذ
دلف وليد الي الحجره وقال :انتي هتفضلي كدا كتير
ميرا بعدم فهم :كدا اذي
وليد :لا دانتي مش عاميه بس كمان مبتحسيش فين فطاري ياهانم
ميرا بالم :انت عارف اني عاميه هعملك الاكل اذي وبعدين اجابتك مش مقنعه انا عاميه وانت شفقت عليا ماكان ممكن مش تتجوزيني وتشفق عليا برضو ليه اتجوزتني
وليد ببرود :لان انا الا خبطك بعربيتي
صدمه اخري لتلك الفتاه التي اصبحت كالحجاره من ما راته
ميرا :انت
وليد "ايوا انا
ميرا بحزن وعصبيه :تعرف انا حزينه ليه مش لانك بتعيرني بعجزي انا حزينه علي حظي الا وقعني مع واحد ذيك انت بني ادم معندكش قلب ولا ضمير فين الرحمه فانك تخبط واحده بعربيتك وماتنقلهاش المشفي فين رجولتك لما هربت كانت فين انا الوقتي بكرهك اكتر من الاول وندمانه اني اتجوزت واحد ذيك
جذبها وليد من حجابها فمازالت بثايبها
وليد:الواحد دا هيحول حياتك لجحيم تعرفي انتي بالنسبالي ولا حاجه حتي الخدم مفيد عنك نفسي اعطيكي عيوني تشوفي ايه حاوليكي بس سهله اوصفلك
وجذبها وليد الي احد جدران الغرفه وجذب يدها ووضعها علي الصوره الموضوعه علي الجدران
وليد :دي صوره لملكه قلبي حب عمري اسيل تعرفي بعدها عني دمرني اذي كفيا عليكي تعيشي وانتي عارفه ان جوزك بيعشق غيرك
ميرا ببكاء :مادام بتحبيها كدا اتجوزتني ليه روح اتجوزها وعيش مع عشقك ده
وليد بحزن :ياريت اقدر بس انا فقدتها للابد بسبب عشقي ليها فقدته
لم تفهم ميرا اي جمله مما قال فقط بكت وقالت :طلقني ارجوك طلقني
ابتسم وليد وجذبها من حجابها الذي ازيل بيده بدون وعي فترنح شعرها الاصفر الغزير علي وجهها فكانت كالملاك الذي لم يصمد امامه بشري
كاد وليد ان يفقد وعيه من جمالها كانت حقا جميله
ميرا ببكاء وهي تدفعه بعيد عنها :انت ايه حرام عليك انا فعلا عاميه بس انت السبب بس ربنا اكيد عمل دا خير ليا عشان مشفش وشك الحمد لله اني عاميه
تركها وليد وهو يشعر بالالام في قلبه فتلك الفتاه تجعله يشعر بعوده نبضات قلبه التي فقدها بسبب خيانه تلك المعشوقه
فلاش باك
وليد :ليه يااسيل ليييه انا حبيتك اوي ليه خنتيني ليييييه
اسيل :لاا انا
وليد:انتي ايه انتي خاينه والعقاب عندي ليكي الموت فاهمه
اسيل :ااااه وليد لاااا ابعد عني ااااه
💝❤❤❤❤❤❤❤❤
ايه بتعذر ان فصل صغنون هى خارجه بكرة هتعوضكم بفصلين



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 23-12-19, 09:05 AM   #16

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


الفصل الرابع عشر 💝
وعشقها الامبراطور
بقلمي ملكه الابداع ايه محمد💝


في غرفه حياه
استيقظت حياه وعلي وجهها ابتسامه لظنها انها رأت حلما جميل ولكنها صعقت لما رات مراد ينام بجوارها وتتعلق به فقمت مفزوعه وابتعدت عنه
حياه بغضب وهي توقظ مراد :انت قوم كلميني
استيقظ مراد وقال :صباح الخير ياقلبي
حياه بغضب :ليك عين تتكلم انت بتعمل ايه هنا
مراد بابتسامه :هعمل ايه يعني نايم
حياه :هو حد قالك اني عاميه يتعمل ايه في اوضتي
تمدد مراد ببرود وقال :والله حضرتك الا صممتي عليا ابات هنا
حياه بدهشه وغضب :انا امته دا
التفت لها مراد وقال :امبارح كنت مع احمد في المكتب وخرجت لقيتك نامتي طلبت من اخوكي يطلعك بس بصراحه شكل الكل بيحبك رفض نهائي فصعبتي عليا فقولت اطلعك اوضتك
وحضرتك رفضتي تسبيني ارجع الفيلا واضح انك بتحبيني حتي وانتي نايمه
خجلت حياه بشده وقالت بتوتر:
انا معرفش انت بتقول ايه مش فاكره حاجه من الكلام ده
مراد :وهتفتكري اذي وانتي نايمه شبه المتخدره مش حاسه بأي حاجه
حياه :تقصد ايه
مراد بابتسامه خبث:اقصد كتير اووي
التقطت حياه السكين الموجوده بطبق الفاكهه ووجهتها للامبراطور
مراد :هتعملي ايه يامجنونه
حياه :ولا حاجه اصلي بعيد عنك متخدره بقا ومش حاسه بحاجه
مراد :اعقلي ياحياه
حياه انت خاليت فيها عقل
جذب منها السكين ببراعه وفي سرعه الرياح استطاع ان يحكم اغلقه علي يداها فاصبح هو من يتحكم بها
مراد وهو يقيدها وهو باعلها وينظر بحب لها
اقترب منها مراد وقال :تعرفي انك وانتي نايمه تشبهي الحوريات كان اسعد يوم في حياتي وانا مقضيه ادام عيونك تعرفي اني معرفتش انام خالص يعني حضرتك بعد الجواز هبقا مدمن بسببك
ابتسمت حياه وقالت بخجل: اكيد لازم تادمني بس تعتاد علي جنوني وعنادي
ابتسم مراد وقال :اه دي صفقه صح
حياه :تقدر تقول كدا
مراد بضحكه اظهرت غمازاته :جنونك وهستحمله عنادك هتغلب عليه ياقطتي
حياه بعناد : مش هتقدر يامراد
مراد بثقه : ما تستعجليش ياقلب مراد
ابتعد الامبراطور عنها ورتب ملابسه وقال :هشوفك في المقر
حياه بدهشه :انت مش بتشوف اعمي هجي اذي كدا
مراد بابتسامه :مش شغلي معاكي 3ساعات وتكوني ادامي هناك والا هعتبرك خايفه من المنافسه الا هعلن عنها النهارده
حياه بستغراب :منافسه ايه دي
مراد :اما تيجي هتعرفي سلام ياقطتي
وتركها مراد واتجه الي الاسفل للخروج فوجد حسين يتصفح الجريده
مراد بخجل :صباح الخير ياعمي
حسين بابتسامه حب :صباح النور يابني
مراد :بعتذر منك انا مش استاذنت حضرتك اني هبات هنا
حسين بزعل :ايه الكلام ده يامراد انت ابني سامع ثم اكمل بابتسامه بعدين انا عارف انك هتبات هنا
مراد باستغراب :اذي
حسين :هههه سمعتكم وانتو بتتخنقوا علي مين الا يطلع حياه وكنت واثق انها مش هتهون عليك وبما انها بنتي فعارف طبعها فاكيد مش هتعرف تروح
ابتسم مراد وقال :بس هي ليه كدا
قال حسين والحزن يملئ وجهه :حياه كانت متعلقه بوالدتها اوي يابني كانت ديما بتفضل معها لحد ما تنام واول ما تحس انها نامت كانت بتتسحب وتخرج من الاوضه بس بعد وفاتها حياه انهارت وكانت بتحلم بيها كل يوم ولو حد اقعد جنبها وهي نايمه بتظن انها والدتها فتتشبس بيها عشات مش تسبها وتروح تاني
كسر قلب مراد لما سمع فحياه لها لحظات ضعف كثيره ولكنها تريد ان تبقا قويه للغايه ولكن حتما هذه القوه تحتاج الدعم وهو حبيب وسكننا لها
مراد بحزن :اسف ياعمي فكرتك بذكريات المتك
حسين :بالعكس يابني عمري ما نسيت ثم ابتسم وقال :اما بشوف عند حياه بفتكر مامتها كانت كدا اخدت سنين عشان اعرف امتص عنادها وبردوا معرفتش ربنا معاك يابني ههههه
ابتسم مراد وقال :بعد الضحكه دي ربنا يستر بس عموما ماتخفش علي ابنك ياكبير دانا مراد امجد
حسين :هههههههههه ربنا يستر ههههه
مراد :هتشوف
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷في غرفه احمد
استيقظت رقيه ومازالت تشعر بصداع رهيب حاولت ان تتغلب عليه ولكنها فشلت فلمحت احمد علي وشك الاستيقاظ فرتدت الروب بسرعه شديده حتي لا يرها وركضت الي غرفه حياه
فلم يجدها احمد بالغرفه فخرج يبحث عنها
اقتحمت رقيه غرفه حياه
حياه بفزع من منظر رقيه :رقيه مالك في ايه
رقيه بالم :بعدين ياحياه اااه اسمعي احمد مش لازم يعرف اني تعيانه ارجوكي ياحياه
حياه بستغراب :مالك بس يا قلبي فيكي ايه
جاء صوت احمد من الخارج وهو ينادي علي محبوبته
رقيه :اااه ياحياه هحكيلك كل حاجه ارجوكي احمد لو شافني هيصمم يكشف عليا وهيعرف اني عندي كانسر وانا وعمي خبينا عليه
حياه بصدمه حقيقه وحزن :ايه اذي
رقيه :مش وقته ارجوكي ياحياه اتصرفي ااه
حياه :اوك ماتقلقيش
وتحملت حياه علي قدميها المكسوره وخرجت لاحمد الذي يبحث عن رقيه
احمد:حياه مشفتيش رقيه
حياه :ااااه الحقني يااحمد مش قادره ااااااه رجلي هتموتني يااحمد
احمد بخوف :مالك ياقلبي فيها ايه رجلك
حياه :مش قادره اااااه
سمع مراد وحسين صوت حياه فىكض مراد بلهفه اليها
مراد :حياه مالك
حسين :في ايه يااحمد اختك مالها
احمد :مش عارف يابابا انا خرجت ادور علي رقيه فالقتها كدا
مراد :انا لازم اطلب دكتور
حياه :لا احمد هيودني المستشفي اااه
مراد بستغراب :مانا هجبلك دكتور لحد هنا
حياه :انا عايزه اروح لدكتوري احمد هيودني
احمد بخوف علي اخته :حاضر ياحياه هلبس حالا
مراد :رايح فين يااحمد لطلب الدكتور الا هي عايزاه يجلها
حياه :انا عايزه اروح مالكش دعوه ارجوك يااحمد مش قادره
احمد بخوف :حاضر ياحياه
وركض الي غرفته ليرتدي ثيابه
بمجرد خروج احمد قامت حياه وواقفت علي قدمها مما زاد دهشه وتعجب مراد
حياه بغضب لوالدها :انت اذي تخبي عليا حاجه ذي كدا يابابا
تيقن حسين من اللحظه الاولي انها خدعه من حياه لذلك لم يتحدث قط لانها استغلت نقاط ضعف احمد لابعده عن القصر
مراد بستغراب :في ايه ياحياه وعمي خبي عليكي ايه
حياه :بابا بيعملني كأني غريبه عنهم يامراد
حسين :لا يابنتي محبتش اشغلك معنا
مراد :انا مش فاهم حاجه
حسين :مفيش يامراد احنا كشفنا علي رقيه واتضح انها عندها ورم خبيث في المخ
مراد بصدمه علي صديق دربه :ايه
حسين بدموع خانته :ايوا ولو احمد عرف هينهار يامراد انا خبيت عنه ومش عايزه يعرف
مراد بتفهم :متقلقش ياعمي
حياه :يا حبيبي يااحمد دا لو عرف ممكن يجراله حاجه دا بيحبها اوي ارجوك يابابا شوف حل رقيه اختي مقدرش اخسرها هي كمان
حسين :سالت والله يابنتي الدكتور قال مفيش حل الجراحه خطر عليها المهم الوقتي رقيه فين
حياه :في اوضتي وتعبانه اوي
احمد :يالا ياحبيبتي
وحملها احمد واتجه الي السياره بعد خروج احمد قال مراد :اطمن ياعمي انا اعرف دكتور كويس من امريكا هكلمه وان شاء الله خير
حسين بابتسامه حب :ربنا يخليك لينا يابني تعال نشوف رقيه
وبالفعل توجه مراد وحسين الي غرفه حياه فوجدوا رقيه تنازع وتصرخ من الالام
حسين :مالك يابنتي
رقيه بدموع :مش قادره ياعمي هموت
مراد وهو يضع عيناه علي الارض ؛اكيد الدكتور كتبلك علي مسكن اخدتيه
حسين :ايوا هو فين يارقيه
رقيه بخجل منه :رميته ياعمي .حسين بدهشه :ليه يابنتي كدا
رقيه :خفت احمد يشوفه اسفه ياعمي
مراد :ولا يهمك انا هتصرف اديني بس الورقه الا فيها اسماء الادويه
اعطاه حسين الروشته وقال:بس دا صعب تلقيه يابني
مراد بثقه :متقلقش ان شاء الله هجيبه
وخرج مراد لاحضار الدواء المطلوب لانقاذ زوجه صديقه هذه هي الصداقه الحقيقه ان تحفظ صديقك في ماله وعرضه والصديق وقت الضيق
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌼وصل احمد الي المشفي وحمل حياه الي الطيب الذي قام باجراء الفحصوات اللازمه لها واخبره انها بخير ولكن من الممكن ان تكون وقفت عليها كثيرا وهذا ما اوصلها لهذه الدرجه من الالم
فشكره احمد وحملها مره اخري الي السياره
فقالت حياه :اسفه يااحمد تعبتك معيا
احمد :انتي هبله يابت تعب ايه دانا اخوكي ياهبله
ابتسمت حياه له بالم من مصيره المجهول :طب بقولك ممكن نقعد في مكان نفطر
احمد بابتسامه :اكيد يا حوحو بس كدا
وتوجه احمد الي المكان الذي طلبته حياه ماهو الا وسيله تعطيل حياه له حتي يتمكن مراد وحسين من انقاذ رقيه
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷تمكن مراد من احضار الدواء المطلوب
وصعد الي الاعلي
في غرفه حياه
دخل مراد وعيناه لا تفارق الارض فرقيه نائمه علي الفراش ولا ترتدي حجاب
مراد وهو يعطيها الحقيبه :اتفضلي الدوا
حسين بشكر :تعبتك معيا يامراد مش عارف اقولك ايه بجد
مراد :متقولش حاجه ياعمي انا بعتبرك ذي بابا بالظبط
ثم وجه حديثه لرقيه التي شعرت بالارتياح عندما تناولت الدواء
مراد :ماتقلقيش يارقيه انا خاليت الصيدلي يبدل الادويه الدوا الا معاكي دا العليه بتاعته لعلاج وجع البطن يعني استحاله احمد ياخد باله
رقيه ببعض التعب :شكرا اوي يامراد بجد مش عارفه اقولك ايه
مراد ومازالت عيناه في الارض :متقوليش حاجه انتي اختي الصغيره ودا واجب ثم وجه حديثه لحسين عليا استاذن انا بقا ياعمي اتاخرت اوي وكمان احمد مش لازم يشوفني هنا
حسين :ماشي يابني بس ارجع القصر ابوك لو رجع من الموتمر الكويتي مالقكش في القصر ممكن يحصل مشاكل ليوسف وانت عارف
مراد :هحاول ان شاء الله السلام عليكم
حسين :وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
وتوجه مراد الي الفيلا ابدل ثيابه ثم توجه الي المقر
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐تالق مراد كعادته سلب العقول بطالته الرجوليه الجذابه فكانت النظرات له بتلك الطريقه اعتاد هو عليها فلم ينكر احدا ان له سحره الخاص
دخل مراد مكتبه وطلب من العامل قهوته
بعد قليل دخل احد المؤظفين
وقال :من فضلك يافندم وليد بيه بعتني لحضرتك عشان تمضي علي الملف دا
مراد بستغراب :هو ليد هنا
العامل :ايوا يافندم
مراد بدهشه :طب روح انت دلوقتي
العامل :حاضر يافندم
وتوجه مراد الي مكتب وليد فوجده يعمل علي عدد ضخم من الملفات ويعمل بجد وتفاني
مراد:ايه كل دا ياوليد انت اذي اصلا تنزل من البيت في عريس بينزل شغله تاني يوم انت اتجننت
وليد دون ان يرفع انظاره له :اديك شوفت في اهو
مراد :سيب ام الملفات دي وكلمني ذي ما بكلمك
وليد :ايه يامراد عايز ايه انا نفذت الا انت عايزه واتجوزتها مطلوب مني اعمل ايه تاني اقعد جنبها يعني
مراد :ايه الا غيرك كدا يا وليد انت مكنتش بالقسوه دي
وليد :الا غيرني وخالني كدا دا يامراد وكان يشير الي قلبه فاكمل قائلا مات خلاص معتش موجود مات مع موت اسيل انا ميت يامراد عارف يعني ايه ميت سبني اعيش حياتي بالطريقه للا اختارها يامراد
مراد بحزن علي حال صديقه :الطريقه الا اختارتها كلها مصاعب ووحده ياصاحبي افتح قلبك من جديد صدقني هيرجع للحياه من اول وجديد فكر ياوليد فكر بعقلك وافتح قلبك وصدقيني مش هتندم مش هضغط عليك ياوليد بس شوف ربنا عمل معاك ايه وبعتلك ميرا في الوقت الا انت محتاجها فيه صدقيني دي علامه من ربنا متخسرهاش ياصاحبي سلام
وغادر مراد وترك وليد يكاد يموت من الالام النفسيه التي لحقت به فلم يتحمل عذا الضغظ وحمل اغراضه وتوجه الي المنزل
اما مراد فتوجه الي مكتبه مره اخري ليحسم اموره مع والده العائد من الكويت اليوم
رفضت حياه العوده الي المنزل وتوجهت الي المقر مع احمد
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷في منزل وليد
دخل وليد الي الشقه فلم يجد ميرا بغرفتها فتوجه الي غرفته وتحمم وابدل ثيابه وتوجه الي المطبخ ليرتشف الماء فصدم مما راي
ميرا تحاول ان تصنع شئ للغداء ويدها تنزف بشده من السكين ومع ذلك تحاول رغم الماها تحاول ان تكمل ماتصنع
وليد بفزع وهو ينزع منها السكين :انتي بتعملي ايه يامجنونه
ميرا :انت جيت اهلا بحاول اعملك اكل بدل ما ابقا عاميه ومبحسش
احس وليد بنغصه في قلبه لما قالت فجذب يدها ليري ما افتعلته بحاله ولكنها جذبتها منه عنوه
فاخذها وليد الي الخارج
ميرا :بتعمل ايه سبني
وليد :ولا كلمه تعالي معيا
وجذبها وليد واجلسها علي الاريكه وجذب علبه الاسعافات الاوليه
وبدء في معالجه جروح يدها فكانت ميرا في حاله من الدهشه من هذا الرجل
احس وليد بنجذبه لها فكان يتاملها عن قرب احس بنبض قلبه الذي توقف منذ سنوات ارد احتضنها ارد ان يشكو لها ما مر به
كانت ميرا لا تري عيناه التي تنظر لها بعشق نعم لقد وقعت في شباك العشق الذي سيجعلك سجينه للمره الثانيه
اقترب وليد منها وهو كالمغيب لا يشعر بشئ
اقترل منها وقبلها فبله اعترفت لها بحبه المتيم الذي رفض هو الاعتراف به
وحملها وليد الي العالم الخاص به لتصبح زوجته شرعا وقانونا
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷في المقر وصلت حياه واحمد
واخذها احمد الي القاعه الخاصه بتدريب المصاممين
وهناك وجدت نظرات الافعي تنتظرها
احمد : مراد كويس اني لقيتك تعال معيا 5دقايق وارجع مش هطول
مراد وهو يوجه كلامه للمصاممين :مش هتاخر
وخوج مراد مع احمد
مراد :في ايه يابني
احمد :في كارثه يامراد ابوك راجع وهيعرف الا حصل والكارثه الاكبر بقا ان في وسائل الاعلام اتهموه بالسرقه لتصميم الامبراطور
مراد بصدمه :ايه
احمد :الموضوع كبر يامراد
مراد :لازم الكل يعرف انا مين يااحمد ولازم اعرف مين الخاين الا عمل كدا دا حد قصد كل دا
احمد ؛يعني هيكون مين يامراد
مراد بنظرات ذات معني :ده الا هعرفه قريب جدا
احمد :تمام وراي شويه شغل هخلصه وهجيلك
مراد :تمام
وغادر احمد وتوجه مراد الي الداخل مره اخري ليحصر الاشتغال القائم
جولينا بسخريه :مين عمل فيكي كدا يا حياه
انا سيبكي كويسه في الاوتيل هههههه
حياه :ممكن تخاليكي في نفسك
جولينا :ليه خايفه حد يعرف بعلاقتك مع مستر مراد
مراد :وتخاف ليه ياجولينا ما الكل هيعرف بالعلاقه دي واولهم انتي والحدود في كلامك تحطيها بدل ما اخليكي تحطيها بطريقتي انتي بتتكلمي مع حياه امجد
نظر الجميع له باستغراب حتي جولينا التي كادت البكاء لما سمعت
مراد :الكلام للكل حياه مراتي اي حد يفكر يتكلم عليها كلمه واحده يبقا بيعلن الحرب علي مراد امجد شخصيا فاهمين
وترك مراد القاعه دون ان يشرح لهم المطلوب تحت نظرات حياه المندهشه لم تنكر انها سعدت لما سمعت ولكنها لم تنكر انزعجها من تلك جولينا فنظرت لها بانتصار وقالت :عرفتي بقا اني مش محتاجه اوقعه لانه ملكي
اما بقا الكلام الا قولتيه فده ان هعتبر نفسي مسمعتوش مش لاني ضعيفه لا انا اقدر ارفدك من هنا بس لا لاني بعشق التحدي ووجودك هنا مهم عشان اثبتلك انك ولا حاجه سلام يا ها اه افتكرت جولي
وتركتها حياه ورحلت الي مكتب معشوفها للتفجاء بالكارثه
في مكتب مراد
احمد :وبعدين يامراد
مراد :خلاص يااحمد بابا لازم يعرف اني الامبراطور
حياه بصدمه :انت الامبراطور
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷ماهو المتوقع لمراد من ابيه؟؟
ما رد فعل مراد واحمد والجميع عند.كشف وليد امامهم ؟
ما مصير رقيه وميرا ؟؟
من تلك الفتاه التي اسرت قلب يوسف؟
هل ستكف حياه عن العند امام الامبراطور ؟؟
انتظروني في وعشقها الامبراطور مع ملكه الابداع ايه محمد
💝💝💝💝💝💝💝💝💝


عارفه اني وعدتكم بفصلين بكتب التاني وهنزله النهارده ان شاء الله
💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💕💕



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 23-12-19, 09:28 AM   #17

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


💝الفصل الخامس عشر 💝


حياه بصدمه :انت يامراد انت الامبراطور
احمد بصدمه :حياه
مراد بثبات وثقته المعتاده :ايوا ياحياه انا الامبراطور
حياه بستغراب :طب ليه خبيت يامراد
مراد :خبيت عشان احقق طموحاتي ياحياه كان حلمي اني يكون ليا شغلي الخاص بعيد عن املاك ابويا حاجه خاصه بيا انا ونجحت وحققت احلمي خبيت عشان مش عايز ازعل بابا مني وفي نفس الوقت حققت احلامي حياه :بس انكل عاصم هيزعل لو عرف يامراد وخصوصا اني سمعت من ان شركه الامبراطور ربحت في العرض وكمان اتهمو شركاتنا بالسرقه
مراد :دي بقا مهمتي انا اعرف مين الاعمل كدا
احمد :الا عمل كدا يقصد يأذيك يامراد ويعرف انك الامبراطور
مراد باستغراب :بس محدش يعرف غيرك انت ووليد ويوسف
احمد بشك :تفتكر ممكن يعني يكون
مراد بعصبيه :لا يااحمد يوسف عمره ما يعمل كدا ابدا انت بتقول ايه
احمد :اسف يامراد مجرد تخمين مش اكتر
حياه :مراد انت لازم تشوف حل قبل ما انكل يرجع من الكويت
مراد:الحل موجود وانا عارف انا هعمل ايه
احمد :ناوي علي ايه ياصاحبي
مراد بنظره ذات معني :هتعرف بعدين
حياه :ربنا يستر انا مش بطمنلك
مراد :مين الا يطمن لمين اوعي تعرفي حد انا مين لحد اما ارتب اموري
حياه بابتسامه مكر :دا يتوقف عليك انت
مراد :نعم اذي
احمد :طب سلام عليكم انا حلوا مشاكلكم مع نفسكم انا مش ناقص بطني هتموتني من الاكل الا اكلته بره بسبب البت دي
توجه احمد للخارج وقال :ولع فيها يامراد ينوبك في ابويا الغلبان دا صواب كبير اوي ربنا يكتر من امثالك يابني
مراد :بره يالا
احمد :اوامرك ياامبراطور
وغادر احمد تاركا معركه العند تبدا من جديد بين الاميره العنيده والامبراطور
مراد :ممكن تفهميني كلام سيادتك
حياه :تقبل شروطي عشان احفظ سرك
مراد :انتي بتساوميني ياحياه
حياه بابتسامه :اكيد مفيش حاجه ببلاش ياامبراطور
مراد بابتسامه جذابه لاول مره يستشعر بجمال اللقب الذي نسب اليه فقترب منها و قال :وايه طلبات قطتي العنيده
تاهت حياه في عيون الامبراطور التي تشبه الذهب في لونها البني المائل للون الذهب والرموش الطويله التي تشبه الحصون لحمايه الذهب الثمين
علم مراد انها اصبحت كالمنومه مغناطسيا فقترب منها اكثر وطبع قبله صغيره
افاقت حياه ودفشت مراد بغضب ولكن تعجبت لصموده امامها ولم يثأثر يتلك الخبطه الصغيره فهي كالعصفور الصغير امامه
مراد بابتسامه خبيثه :ههه مش هتقدري ياقطتي سمعتي قبل كدا ان في قطه ممكن تأثر علي الاسد لا ماظنش سمعتيها قبل كدا
وضع مراد يده علي وجهها وقال :يبقا تعقلي كدا وتهدي
بعدت حياه يده عنها بقوه وقالت :انت فاكر عشان رجلي مكسوره اني مش هقدرلك لا فوق انا حياه المهدي يااستاذ
ضحك الامبراطور بصوته الرجولي الجذاب وقال :اوك موافق هههه هستانا حياه المهدي لما رجليها تبقا كويسه ثم اقترب منها وقال بصوتا منخفض :ونشوف هتعمل ايه مع الامبراطور
وغمز لها مراد وتركها وجلس علي مكتبه يتأمل تقسيمات وجهها بستمتاع
اقتربت حياه من المكتب وقالت بغضب :ماشي يامراد يانا يانت انا هخليك تلف حولين نفسك وتترجاني ارحمك
لثاني مره يفقد الامبراطور السيطره علي نفسه وانفجر ضاحكا فتزداد حياه غضبا وعند
مراد :ههههه مش مصدق والله اوك ياقلبي انا جاهز وهكلم عمي يقدم معاد الفرح ونشوف هتعملي ايه
حياه بتحدي :اوك كلمه
اعجب مراد بقوه تلك القطه العنيده كما لقبها وقال :هكلمه انتي مش خايفه من مملكتي يااميره
حياه بسخريه :هجي مملكه الامبراطور بس مش اميره بلقب الا ادتهوني وخاليك فاكر ان القطه ليها دوافر
ابتسم مراد وقال :خلاص ياقطتي اهلا بيكي في مملكتي
ورفع مراد الهاتف تحت نظرات حياه الغاضبه التي تكاد ان تقتله بها
مراد بابتسامه :اذيك ياعمي
فاتاه الرد
فقال :والله انا كنت عايز حضرتك في موضوع مهم
انتظر قليلا ثم قال :انا وحياه قررنا نقدم معاد الفرح للاسبوع الا جاي
صدمه كبيره وقعت علي مسمعها فكانت تعتقد انه سيحدد بعد ثلاثه اشهر لم تعتقد ذلك
ولكن لن تخسر قوته امام احد من قبل فظلت قويه
مراد :طب تمام ياعمي اه طبعا هحضر كل حاجه متقلقش
تمام
اكيد ان شاء الله هشوفك كمان ساعه في صاله العرض سلام
واغلق مراد الهاتف وقال :اظن كدا تمام
حياه متصنعه القوه :اه كويس
مراد بابتسامه مكر :كنت عارف انك باحبيني عشان كدا طلبتي تقدمي المعاد ايه لازمتها الحجج دي
حياه بغضب :مين دي الا بتحبك انت مجنون والا ايه
مراد :ولا مجنون ولا حاجه انتي الا اعترفتيلي بكل حاجه
حياه بتوتر :لا انا لما قولت كدا مكنتش في واعيي وبعدين انا استحاله احبك الله
مراد :يعني انتي مش بتحبيني
حياه :ايوا الله هقولك كام مره
قام مراد واتجه اليها ونظر في عيناها نظره افقدتها صوابها وقال بصوته الجذاب :بس انا متاكد انك بتعشقيني ياقطتي حتي لو بتنكري اكيد هتعترفي وقريب اووي
ثم نظر لساعه يده وقتل :اوبس نسيت الاجتماع هشوفك تاني اكيد سلام علي قطتي
وتركها مراد وهي تموت غيظا وتوجه الي قاعه الاجتماعات
💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝
في منزل وليد
ابتعد وليد عنها وهو يشعر بخيانته لمحبوبته شعر بالالم نعم علم وتأكد من وجود حب وعشقا جديد ولكنه لم نفسه
لماذا ياقلبي لاتكف عن النسيان
ظل وليد بنظر لميرا الغافله بنظرات عشق وحب كره وندم نظرات عتاب لها لجعله يقع سجين العشق مره اخري
فاسند ظهره علي التخت واخذ يسترجع ذكرياته الاليمه
فلاش باك
احمد :يابني هتفضل تشتغل كدا الله
وليد :عايز ايه يااحمد
احمد :قوم روح لخطيبتك قضي معها الرحله خدنا ايه من الشغل قوم ياعم
وليد بابتسامه :هتموت وتوقع عارف
احمد :لا ياعم انا كدا تمام انت الا وقعت وصعبان عليا
وليد :خلاص يااحمد علي مكتبك بقا مش فاضيلك
احمد :كدا ماشي ياوليد انا غلطان ومن غير سلام عليكم
وليد :خهههههه وعليكم السلام ياخويا
غادر احمد وعاد وليد للعمل مجددا فجاءه صوت هاتفه يعلن عن وصول مكالمه هاتفيه برقم مجهول
وليد :السلام عليكم
الفتاه :وعليكم السلام حضرتك الاستاذ وليد
وليد بستغراب :ايوا انا من حضرتك
الفتاه :انا الاء صديقه اسيل مش فاكرني
وليد :اه اه افتكرت اهلا ياالاء اخبارك
الاء :الحمد لله اخبارك انت
وليد :تمام كنتي عايزه حاجه والا ايه
الاء :ايوا انا عايزه من حضرتك طلب
وليد :اتفضلي
الاء :بس مش هتحرجني وهتنفذه
وليد بدهشه :اكيد لو في ايدي هنفذه ان شاء الله
الاء:احنا عاملين لاسيل بارتي صغير كدا بمناسبه عيد ميلادها
وليد :ايوا بس اسيل مش هنا اسيل في كندا في رحله تبع الجامعه وانتي كمان معها علي ما اعتقد
الاء :ايوا معشان كدا انا بكلم حضرتك
وليد :انا مش فاهم والله حاجه
الاء:انا هفهم حضرتك احنا كلنا اتفقنا نعمل بارتي ليها هنا فب كندا بكره ان شاء الله وندورنا كتير علي هديه نجبهلها بس مالقناش لانها عندها كل حاجه
وليد :والمطلوب
الاء:حضرتك تكون هديتنا
ابتسم وليد وقال :يعني ايه هتلفوني كادو مش فاهم
الاء:اسيل بتحب حضرتك جدا وانك تحضر معها العيد ميلاد دا هيسعدها عي امنيتها كانت انك تحضر الرحله معها بس حضرتك مشغول فما تشوفك دي هتكون احسن هديه ارجوك اقبل
قال وليد.بعد تقكير :اوك هحجز اول طايره ان شاء الله وهكون عندكم بكره
فرحت الفتاه كثيرا لرويه صديقتها سعيده
فقالت بسعاده :بشكرك بجد شكرا كتير لحضرتك
وليد بابتسامه :علي ايه دي خطيبتي ويهمني سعادتها انا الا بشكركم لانكم اهتميتوا بيها ومتقلقيش مش هقول لحد اني مسافر عشان تبقا مفاجئه بجد
الاء:شكرا ليك هنستانا حضرتك سلام مؤقت
وليد ؛ مع السلامه
واغلق وليد الهاتف وهو في حاله من السعاده لرؤيه محبوبته وقام باعداد الترتبيات اللازمه للسفر
ووصل في الوقت المحدد
استقبله عدد من الفتيات اصدقاء اسيل المقربون واخذوه الي المكان المحدد والمزين للاحتفال
طلبت الفتايات من وليد ان يعبر الممر للوصول لاسيل التي لاتعلم لما هي هنا فهي لم تخبر مراد بشئ فقط نزلت لرفيقتها لتعلم ماذا تريد
صدم وليد مما راي اسيل تقف وتتحدث مع شخصا وتخبره بحبها له نعم سمعها وليد سمع الحديث باكمله وهي تخبره مرارا بحبها وانها لاتريد سواه
لم يشعر بقدميه التي ابدلت المسار وغادر فورا
تعجبت الفتايات عندما وجدت وليد يعود بمفرده
الاء:استاذ وليد اسيل مش جوه ولا ايه
وليد بصدمه والم :في واحده جوه بس مش عارف اذا كانت اسيل الا حبيتها ولا لا
الاء بعدم فهم :بتقول ايه حضرتك
وليد :معرفش مين الا جوا عن اذنك
جاء وليد ليرحل فسمع صوتها نعم تناديه وتلفظ اسمه فعكس اتجاهه ليري فوجدها تركض لاحضانه
تركها تركها وهو مذهول شارد الفكر لم يشعر بنفسه فقط يشعر بوجع قلبه المجروح
انسحبت الفتايات وتركتهم في جوا مليئ بالشموع الحمراء والورود والبحر الازرق والسماء والجبال كان منظرا خلابا حقا
اسيل وهي تحتضه اكثر :وليد مش مصدقه عيوني انت جيت امته معقول انت واحشتني اووي ياوليد مكنتش حاسه براجه ولا بسعاده من غيرك .
تركها وليد تحتضنه لعلها تكون المره الاخيره لهم
ظلت باحضانه اكثر من نصف ساعه ولم تمل وعندما استشعرت سكونه
خرجت من احضانه لتلتقي بعيناه المليئه بالغضب
اسيل بستغراب :مالك ياوليد
وليد ببرود ؛مالي
اسيل :انت مش فرحان انك شوفتيني
وليد :بصراحه لا افرح ليه اني جيت وشوفت خيانتك ليا يارتني مكنت جيت هنا وشوفت وسمعت الا سمعته
اسيل بصدمه :سمعت ايه وشوفت ايه انت اتجننت ياوليد
وليد بغضب:انت فعلا عندك حق انا اتجننت فعلا اني حبيت واحده ذيك بس انا بقا مش هغلط مرتين اول ما هرجع مصر هطلقك يا اسيل
اسيل بستغراب :تتطلفني اذي وليد ايه الكلام ده
وليد وهو يتقدم منها وعي تتراجع الي الخلف خوفا من عيناه التي تشهدهم كهذا لاول مره؛مش عجبك الكلام صح فاكراني هقبلك بعد الا سمعته انتي فعلا صح انا لو سبتك عايشه ابقا مجنون
واقترب وليد منها واخذ يضغط علي رقبتها وهي تصرخ به حتي يتركها
اسيل ببكاء :وليد سيبني ا ب ع د ه م و ت
افاق وليد من ذكرياته علي زنين هاتفه فالتقته
وليد :ها عملت ايه
الشخص :كله تمام عاصم امجد هيكون في مصر بعد 4ساعات وعرف خلاص الحقيقه وان مراد هو الامبراطور وانه اتهم بالسرقه يعني كدا مراد خسر ابوه
وليد :تمام نفذ باقي اتفقنا
الشخص :تمام
واغلق وليد الهاتف وقام واغتسل وتوجه الي المقر مره اخري
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷عاد احمد الي القصر وهو يشعر بوجع شديد ببطنه فوجد والده يجلس بالصالون
احمد :مساء الخير يابابا
حسين :مساء النور يابني
احمد بالم :رقيه فين
حسين :في اوضتها مالك يابني
احمد :مفيش يابابا وجع بسيط في بطني مش اكتر
حسين بخوف "سلامتك انا هطلب الدكتور حالا
احمد :لا ياحبيبي مش مستهله هخد حبايه وانام شويه منها لله حسين بستغراب :مين دي
احمد : العنيده هانم اصرت عليا اكل اكل من بره وانا مش بتحمله
حسين بحزم :واكلته ليه
احمد :اصل بصراحه اكله متتعوضش
حسين بغضب :علي اوضتك يااحمد
احمد : حاضر يا سحس
فصعد احمد الي غرفته
فلم يجد رقيه فعلم انها بالمرحاض فتوجه الي المكان المخصص للادويه واخذ يبحث عن دواء يسكن الالام بطنه
فوجد اخيرا فاخذ العلبه واحضر الناء وجاء ليرتشف فوجد رقيه تصرخ به والقت العلبه من يده
رقيه :لا
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷انتهي اجتماع مراد وتوجه الي مكتبه
ليعمل علي اختيار سكرتيره لمكتبه فهو من صمم علي ذلك اختيار فتاه متدينه وعلي خلق
فوجد مطلبه فتاه متدينه ومنتقبه
قال مراد :طبعا انتي عارفه انا مين
رنا :اه طبعا يافندم حضرتك غني عن التعريف
مراد :لا مش اوي كدا علي العموم اعتبري نفسك من النهارده استلمتي العمل وشوفي الوقت الا تحبيه وابدئي
رنا بابتسامه :شكرا اوي لحضرتك
وان شاء الله هبدء من بكره في معاد الشركه
مراد :تمام وانا في انتظارك اتفضلي
واعطي لها مراد الملفات الخاصه بها فحملتها وخرجت وهي في قمه السعاده
💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝كانت حياه
تجلس في مكتبها وتصمم احد التصميمات التي خطرت ببالها فصممت فستان زفاف رائع التصميم ولكن شعرت انه يتقصه شئ فاخذت التصميم وتوجهت الي مكتب زوجها
لتتصدم برنا
حياه :اسفه مقصدوش
رنا :حياه مش معقول
عرفتها حياه من صوتها
فقالت :رنا يخربيتك انت لبستي النقاب امته
رنا وهي تحتضنها :من شهور يابنتي
حياه : بس انتي اختفتي فين مش بتيجي الجامعه ذي الاول
رنا بحزن :ظروف يا حياه
حياه :ظروف ايه دي احكيلي
رنا :طب خدي رقمي وكلميني لاني غيرته اصلي اتاخرت اوي وماما هتقلق عليا لكن صحيح مش قولتيلي بتعملي هنا ايه
حياه بابتسامه :انا بشتغل هنا
رنا :بجد وانا هستلم الشغل من بكره هشوفك اكيد
حياه بابتسامه :ان شاء الله هشوفك لان في موضوع عايزاكي فيه
رنا :موضوع ايه دا
حياه :اصل انا اتجوزت يعني عقد قران وحصل مشكله وكدا وجوزي قالي اني طالق ورجع قالي انه ردني
رنا :انتي اتجوزتي امته يابت
حياه :رودي الاول وانا احكيلك
رنا :بس ياقلبي هشوفك بكره عشان الوقت وهنتكلم علي كل حاجه تمام
حياه ؛اوك ياحبيبتي مع السلامه
رنا بابتسامه :في رعايه الله
وتركتها حياه وتوجهت الي مكتب الامبراطور
طرقت الباب ودلفت الي الداخل
مراد دون ان يرفع عيناه عن الحاسوب :انا اذنتلك تدخلي
حياه :انا ادخل برحتي انت فاهم
مراد وهو يوجه نظراته لها :نعم الا هو اذي
حياه وهي تجلس :ذي الناس مش انت جوزي الله
ابتسم مراد لاول مره تعترف بانه زوجها ويحق لها ذلك
فقال بمكر "امال ليه قولتي مش يهمك الناس تعرف وانك مش بتعتبريني جوزك
حياه :انا غلطانه انب جيت اطلب مساعدتك
وقامت حياه حتي ترحل فاوقفها مراد وقال:استني بس قوليلي عايزه ايه
حياه :اعتذر الاول
مراد :نعم انا مش بعتذر لحد
حياه :بس غلطت يامراد ولازم تعتذر
مراد :مستحيل يا قلب مراد
حياه :كدا طب انا ه
مراد بابتسامه "اسف
حياه بستغراب وهي تنظر له بفاه يكاد يصل الي الارض "انت قولت ايه
مراد :اظن انك سمعتي كويس
حياه بفرحه :كويس جدا بس الامبراطور مش بيعتذر
مراد :لاميرته بيعتذر
خجلت حياه منه وقالت بتوتر:انا صممت فستان زفاف بس معرفتش اكمله
وقدمت له التصميم فاخذ يتامله وقال :جميل بس التصميم دا محتاج تركيز تعرفي انك لو عيشتي الفرحه من قلبك هتصمميه احلي من كدا
حياه :اذي
مراد :يعني مثلا لو هتصميمي لوالدك اكيد هتتخيله ادمك وهتحبي انك تبدعي وتعملي حاجه مختلفه ومميزه عشان تثبتي حبك له بالتصميم صح
حياه بنظره اعجاب لذلك الامبراطور الذي يستحق اللقب بكل المعاني :مراد ممكن اطلب منك طلب
مراد بسعاده :اكيد ياحبيبتي
حياه :ممكن تصمميلي فستان فرحنا
صدم مراد لما سمع وقال باسف :اسف ياحياه بس مش هقدر بعد موت اسيل صدقيني معرفش اصمم تاني
حياه بحزن :انت صممتلها لانك بتحبيها ورفض تصمميلي لانك عمرك ما حبيتني يامراد كان عندي حق لما قولت انك اتجوزتني تحدي كنت بتتحدا العند الا عندي مش اكتر
مراد :ايه الكلام ده يا حياه
حياه :دي الحقيقه يا استاذ مراد الحقيقه الا حضرتك بتنكرها
عن اذنك
مراد :حياه استني
لم تستمع حياه له وضغطت علي قدمها التي لم تشفا بعد ولم تهتم بالالام التي تشعربها وركضت حتي لا يري دموعها
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷


انتظروني مع احداث جديده وصادمه للجميع مع وعشقها الامبراطور بقلمي ملكه الابداع ايه محمد .💝💝💝💝💝💝💣💣💣💣💣💝💞💝💞💞


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 23-12-19, 09:49 AM   #18

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


💝الفصل السادس عشر 💝

رقيه :احمد لا
تطلع احمد لرقيه المزعوره والي زجاجه الدواء المبعثره علي الارضيه
احمد :في ايه يارقيه
رقيه بتوتر :ها مفيش اصل الدوا دا مده صلحيته خلصت
حمل احمد الزجاجه وقال :المده مش منتهيه يارقيه في ايه
رقيه بتوتر :لا مفيش افتكرتها منتهيه وبعدين يااحمد انت عايز ايه من العلبه سبها
احمد :في ايه يارقيه مالك
رقيه بتوتر :يعني هيكون مالي يعني الله انا هلم الحاجات دي فورا
واحضرت رقيه ادوات النتظيف تحت نظرات احمد الغامضه
فدق هاتف احمد
احمد:الو
مراد :احمد حياه رجعت القصر
احمد بستغراب :في ايه يامراد
مراد :جاوبني حياه عندك
احمد :معرفش لحظه كدا
رقيه حياه رجعت ولا لسه
رقيه :لا لسه مرجعتش
فاجابه احمد :لسه يامراد في ايه
مراد :مفيش يااحمد موضوع هيف كدا
لم يرد احمد اجبار مراد علي التحدث فهو يعلم ان مراد يضع حدود لبعض الخصوصيات الخاصه به فقال احمد :ممكن تكون عند ميرا يامراد
مراد :اوك يااحمد هكلم وليد اساله ولو رجعت عرفني
احمد :ان شاء الله
مراد :سلام
احمد :سلام
كان احمد.مشغول البال لما راه من رقيه وايقن ان هناك امرا تخفيه عنه وسيعلمه
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷في منزل ميرا
كانت ميرا شارده في ذلك الشخص الذي اصبح زوجها نعم هي تستشعر بشئ غريب تجاه تشعر بالامان بوجوده تتمني رؤيته تعشق رائحته العطره التي تستنشقها في وجوده
قاطع شارودها صوت الباب فقامت وارتدت حجابها وتوجهت الي الباب وقالت :مين
حياه ببكاء:انا يا ميرا
فتحت ميرا الباب بلهفه وقالت :حياه وحشتيني اووي ياحياه كدا متساليش عليا
امسكت حياه يد ميرا واغلقت الباب واحتضنتها
حياه ببكاء:غصب عني جيتلك لما احتاجتلك
ميرا بقلق :مالك ياحياه اي دا انتي بتبكي
حياه بسخريه :اه ياختي شوفتي دموعي عرفت طريقها لما عرفت البني ادم ده
ابتسمت ميرا وقالت :البني ادم ده انتي حبيتيه ياحياه
حياه :لا انا محبتوش
ميرا بعدم تصديق:تمام ممكن تقوليلي بقا مالك
قصت حياه لميرا عما حدث فقالت ميرا :الموقف صعب ياحياه وهو عنده حق
حياه :انتي هتدفعي عنه انتي كمان
ميرا :انا مش بدافع عنه انا بقول الحقيقه هو مش بيصمم تاني بعد اخته اكيد انتي كدا بترجعيه لذكرياته معها ياحياه افهمي انتي فقدتي والدتك لو حد فاكرك بيها بتحزني
مابالك بقا هو اخر تصميم صممه فستان زفافها وانتي بتقولي شوفتيه بعيونك يعني حاجه صعبه اوي
استشعرت حياه انها اخطات وان ميرا علي صواب ففرحت لوجود صديقه بجانبها مثل ميرا
فقالت :انتي عندك حق ياميرا انا غلطت فعلا هو بين اد ايه كان بيحبها
ميرا بحزن :اكيد اسيل دي كانت شخصيه كويسه لان الكل بيحبها حتي بعد وفاتها مش قادرين ينسوها
علمت حياه ما بقلب رفيقتها فقالت مهونه :حبيبتي مع الوقت كل حاجه هتتصلح وبعدين هو اختارك انتي معني كدا انه بيحبك
ميرا بسخريه :لا دي شفقه ياحياه
حياه :شفقه ايه بطلي غباء يابت دانتي اغني منه
ميرا :عندك حق عشان كدا مالقاش طريقه للتعويض بيها غير الجواز
حياه بعدم فهم :تعويض ايه
ميرا :وليد هو الا خبطني بعربيته ياحياه
حياه بصدمه :ايه
ميرا بدموع :ايوا هو قالي كدا وقالي انه لسه بيحب اسيل ومستحيل ينساها
اقتربت حياه منها واحتضنتها بشده وقالت :حبيبتي مع الوقت كلنا بننسا واكيد هينساها
ثم جذبتها من احضانها وكفكفت دموعها وقالت بابتسامه :انتي حبيتيه ياميرا
ابتسمت ميرا وقالت :ايوا حبيته ياحياه مع اني اعرفه من فتره قصيره بس مش عارفه ليه حاسه اني اعرفه من سنين
حياه :ربنا يصلح لك الحال ياقلبي قومي بقا يابت هاتيلي سجاده اما اصلي المغرب اذن اهو
ميرا :عيوني
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌸🌸في المقر
في مكتب وليد
كان يجلس رغم زوال ساعات عمله ولكنه أبي الرجوع للمنزل يشعر بارتكاب جريمه كبري بحق معشوقته نعم مازال يعشقها ويكن لها الحب رغم ما افتعلته من خيانه
دلف مراد فوجد وليد شاردا كالعاده
مراد :وليد
وليد :لا رد
مراد :انت يابني
انتفض وليد من صراخ الامبراطور له وقال ؛خضتني يامراد
مراد :بنادي عليك وانت في عالم الاموات
ابتسم وليد بسخريه وقال :ياريت
مراد بحزم :وليد فوق من الا انت فيه
وليد بحزن :نفسي افوق يامراد مش عارف افوق اذي انا موجوع اوي ياصاحبي اوي
ارتمي وليد باحضانه وبكي فكسر قلب مراد لاجله فهو يشعر به فاحمد ووليد بالنسبه له ليسوا بمثابه اصدقاء فحسب بل هم اخواته ولكن ستحطم ان علمت انا هذا الاخ هو من سلب السعاده منك
مراد :خلاص ياوليد كل دا ومش قادر تنسا
وليد :مش قادر يامراد مش عارف انساها بشوفها في كل حته حتي البيت بشوفها في قلبي مش قادر انساها انا تعبت اوي يامراد
مراد :ليه تعيش الماضي وهو ملان جراح وذكريات مؤلمه ياوليد بص ادمك فكر ليه ربنا بعتلك ميرا في الوقت ده استغل الحاضر وانسي ماضيك اسيل ماضي خلاص ميرا هي الحاضر والمستقبل ماتظلمهاش معاك ياوليد
وليد :بحاول
مراد :اسمها هعمل كدا مش هحاول انت لسه ماتعرفش انا مين واقدر اعمل فيك ايه
ابتسم وليد وقال :لا وعلي ايه اتقي شر الامبراطور احسن هروح ابوس راسها واقولها جنتك ولا نار الامبراطور
ابتسم مراد وقال :ايوا كدا بس هو في رجل بيبكي عرتنا الله يكسفك
ضحك وليد وقال :بس تعال هنا الامبراطور متعظم وجاي مكتبي غربيه دي
مراد وهو يتوجه للاريكه :غربيه ايه انا كل يوم بيجلك هنا بس عايزاك في مهمه
وليد :مهمه ايه دي
مراد :عايزاك تعرف حياه عندك في البيت ولا لا
وليد :ودي هعرفها اذي دي
مراد :تم الغباء كلم ميرا اسالها
وليد :معنديش رقمها
مراد بعصبيه :نعم في حد في الدنيا معهوش رقم مراته
وليد بعفويه :اه انا
مراد :انا قولت انك عايز تشوف وش الامبراطور مصدقتش
وليد :لاااا اهدا كدا واعقل انا عريس جديد انا هتصرف ثانيه واحده
واخرج وليد هاتفها وطلب رقم احمد
احمد :ايوا ياوليد
وليد بتوتر من نظرات مراد القاتله :عايز ميرا
احمد بعصبيه :نعم ياخويا هو كل الا مراته ضايعه يجي يقرف فيا
وليد :اخرس واسمعني ياذفت
احمد :اخلص
وليد :عايز الرقم ياغبي
انفجر احمد ضاحكا وقال :واحد مش عارف مراته فين والتاني مش عارف الرقم هههههه مسخره والله هههه
وليد :اتلم يالا انا هقفل وابعت الرقم علي الماسنجر اخلص
احمد :شغال اهليكم انا طيب ياخويا
واغلق وليد الهاتف وطلب الرقم الذي بعثه احمد
في منزل وليد
حياه :ميرا
ميرا :نعم ياقلبي
حياه :تلفونك بيرن
ميرا :مين
حياه :معرفش رقم غريب
ميرا :هاتي ممكن تكون بسمه مغرمه تغير الارقام
حياه وهي تناولها الهاتف :هههه انتي لسه علي علاقه بالمجنونه دي
ميرا :هعمل ايه مش بنت عمي هههه
ففتحت ميرا الهاتف وقالت :السلام عليكم
وليد :وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
رقيه بخجل :وليد
وليد بستغراب :عرفتي منين
ابتسمت ميرا وقالت :في واحده ماتعرفش صوت جوزها
رفرف قلب وليد لما سمع واقسم علي نسيان ما كلف به من الامبراطور
مراد :انت يابني اتكلم
وليد بصوت منخفض :اه نسيت
مراد :وحياه ابوك احنا جيبنلك الرقم عشان تحب اخلص
وليد :حاضر ثم تحدث لميرا وقال :ميرا حياه عندك
ميرا بستغراب :ايوا
وليد لمراد :هناك ياامبراطور
مراد :هات الفون
فجذب الهاتف منه وقال :ميرا متعرفش حياه ان انا الا بكلمك
ميرا :تمام
مراد :هي جانبك
ميرا :ايوا
مراد :متخالهاش تمشي غير لما ارجع انا ووليد
ميرا :حاضر
اعطي مراد الهاتف الي وليد
وليد :سلام
ميرا بابتسامه :مع السلامه
واغلقت ميرا الهاتف وهي في سعاده لاتوصف
حياه :امال بتبكي ولسه بيحبها الواد مش مقصر ومقضيها مكالمات اهو
ميرا :انا مستغربه هو جاب الرقم منين انا مش اديته الرفم او هو سال عليه
حياه :غباء اكيد من احمد
عند ذكر حياه لاحمد شعرت ميرا انها لم تعد تشعر بشئ تجاهه
حياه :انتي يابنتي الله
ميرا :معاكي ياختي
حياه :بتكلمي بسمه
ميرا :بتكلمني كل يوم نفسي ارجع اسافر معها من تاني يابت
حياه :ههههه دانتو كنتو مقضينها انتي مسافرتيش معها من اخر مره
ميرا :ياه دي كانت احلي مره سفرت فيها الهبله اخدتني جبل لوجان في كندا اعلي قمه جبل في كندا المناظر من هناك حاجه تانيه ياحياه ودتني مناطق كتيره اوي وجبال والله الواحد كان بينسي همومه ياحياه
حياه بابتسامه :لو المشاكل حلها في السفر والخروجات كان الكل هرب منها ياميرا
ميرا :عندك حق
حياه :الساعه بقيت 8 اتاخرت لازم امشي
ميرا :لا مش هتمشي الوقتي انا ماصدقت اتلم عليكي
حياه :معلش ياحبيبتي هجيلك تاني والله بس انا اتاخرت فعلا ولازم امشي
ميرا :مش هتمشي الوقتي ياحياه ودي اخر كلمه عندي
حياه :خلاص ربع ساعه وهمشي
ميرا بابتسامه :يكون وصل
حياه بستغراب :هو مين دا
ميرا بتوتر :وليد اصل بخاف اقعد لوحدي
حياه :ههههههههه انتي هههعهههههه بس ياما دا العفاريت تترعب منك
ميرا :كدا ياحياه ماشي
حياه :بهزر يابت الله مانا كدا هطق لو مهزرتش
فتح وليد باب الشقه ودلف هو ومراد
وليد :اهلا اذيك يا حياه
حياه دون ان تنظر لمراد :الله يسلامك
ميرا :منور يا استاذ مراد
حياه بستغراب :انتي عرفتي اذي ان مراد.هنا
ميرا بتوتر:من صوته
حياه :بس هو متكلمش
ميرا :اصل
حياه بغضب :انتي كنتي عارفه انه جاي
مراد :حياه خلاص بقا الله
حياه :انا ماشيه وحسابك معيا بعدين ياميرا
واخذت حياه حقيبتها وخرجت فقال مراد :شكرا ليكي ياميرا
ميرا بخوف مصطنع :ربنا يستر
مراد :ههههه متخافيش مش هتعمل حاجه سلام مؤقت لازم الحقها
وليد :ربنا معاك
ولحق مراد بحياه
مراد :حياه
حياه وهي تتصنع الحزن :نعم عايز ايه
مراد :ممكن تقفي وتكلميني ذي ما بكلمك
حياه :نعم يامراد بيه
مراد :حياه قولتلك مبحبش اللهجه دي
حياه :امال عايزني اكلمك اذي انت رفضت اول طلب ليا
مراد وهو يقترب منها :غصب عني ياحياه انا حاولت كتير بس فشلت ياحياه
حياه :انا اسفه يامراد مش هطلب كدا تاني
ابتسم الامبراطور وقال :يعني هتوقفي العند دا
حياه :هههههه موعدكش
مراد :ايه الصراحه دي
حياه :مببحش الكدب وبعدين انا مش كان ليا شرط
مراد بستغراب :شرط ايه دا
حياه :شرط سكوتي ياامبراطور
ابتسم مراد وقال :وايه الشرط ياقطتي
حياه :تستاذن من بابا ونخرج الوقتي في المكان الا اختاره
مراد :بس كدا عيوني
ابتسمت له حياه بخبث وقالت :تسلميلي عيونك
وبالفعل اخبر مراد حسين المهدي ولم يمانع ابدا
وتوجه مراد مع قطته الي المكان التي اختارته
فلم ينكر اعجابه الشديد بالمكان فجلست حياه ووضعت قدمها بالمياه وقالت بابتسامه :اتفضل سمواك
ابتسم مراد فبدا وسيما للغايه بغمازاته التي تسحر القلوب وخلع حذائه وثنا ملابسه وجلس بجانبها يشاهد القمر والبحر واميرته
مراد :المكان دا جميل اوي
حياه بابتسامه :المكان دا منيز عندي بجي هنا كتير انا واحمد
بحب اقعد هنا وبذات باليل
فرح مراد لسعادتها وقال :ليه جبتيني هنا ياحياه
حياه بخجل :لانك خلاص بقيت جزء كبير من حياتي وو
مراد :وايه
حياه :جوزي
ابتسم مراد وقرب وجهه منها وقال :اوعدك ياحياه المهدي انك قريب اوي هتعترفي بالكلمه الا منتي هتقوليها الوقتي ومش ليا لوحدي للدنيا كلها
حياه بعند :بتحلم ياامبراطور
مراد بابتسامه حب وعشق:حبيبته بسببك
حياه بستغراب :هو ايه
مراد :لقبي
خجلت حياه من قربه المهلك لها
فقالت :انا جبتك هنا عشان اصرحك بحاجه بما ان فاضل علي فرحنا ايام
مراد باهتمام :حاجه ايه دي
حياه :بص يامراد انا مش عنيده بس
مراد بابتسامته الساحره :هو لسه في حاجه كمان
حياه :ههههه اه
مراد :ايه هي
حياه :الجنون
وجذبته حياه والقت به بالمياه وهي معه وظلت تضحك كالاطفال
مراد وهو يسبح وينظر لها فقال بغضب :انتي مجنونه صح
حياه :هههههه
مراد :هنروح اذي دلوقتي
حياه :عادي هتقول انك وقعت بالغلط في البسين
مراد :بجد ومنظري ادام الحرس ايه
حياه ؛ههههههههههه متروحش القصر وبعدين انت اشتريت فيلا هترجع القصر ليه
مراد :بابا جاي بكره وبعدين انتي بتعملي كدا علي طول
حياه :ههههههه اه مع احمد بما انك بقيت زوجي خد من ده كتير
مراد :لا لازم اشوف حل
حياه وهي تقزفه بالمياه :ههههه مش هتلقي ياامبراطور
تاه مراد في جمال ضحكاتها وعلم الان ان هناك وراء تلك الفتاه القويه العنيده طفله مجنونه
ظلت حياه تقذفه بالمياه وفجاؤه المتها قدماها فصرخت
مراد :مالك ياحياه
حياه :رجلي بتوجعني اوي
مراد :طبعا لازم توجعك في حد رجله مكسوره بيعمل الا بتعمليه دا
حياه :انا شيل بقا
مراد :نعم
حياه :بقولك شيلني والا كل العضلات دي نفخ
ابتسم الامبراطور وحملها كالعصفور وقال :يعني كان لازم نوقع في المياه عشان اشيلك
حياه وهي تنظر له باعجاب شديد فكان حقا جذابا بخصلات شعره المتناثره علي وجهه بفعل المياه ابانت طول شعره
حملها مراد واتجه الي السياره ووضعها برفق ثم جذب جاكيته وداثرها به
فقالت حياه :انا مش باردنه
مراد :البسيه ياحياه بسبب جنانك اكيد هنتعب البسيه عشان منخديش برد
حياه :بس
مراد :حياه
حياه :حاضر
مراد :شطوره
حياه وهي ترتدي الجاكيت :لا انت مش انتصرت انا فعلا باردنه
ابتسم مراد علي تلك العنيده التي ترفض الخضوع له
وصعد بالسياره وتوجه الي احد المولات الخاصه بالملابس
حياه :كان لازم تجيبنا هنا
مراد :انتي مجنونه وحابه ترجعي لاهلك كدا انا لا ياستي
حياه بابتسامه :اوك عايزه فستان احمر
مراد :اشمعن احمر
حياه :بحب اللون دا الله
مراد :حاضر هجبلك احمر اسكتي بقا علي اخر الزمن الامبراطور بيشتري هدوم من المحلات وايه كمان داخل بهدومي متبهدله كدا
حياه :هههههه حظك بقا حد قالك اتجوز واحده مجنونه
مراد :متخافيش انا هرجعلك عقلك
حياه بسخريه :واوو بموت في الكهربا
مراد باستغراب :كهربه ايه
حياه :مش العقل بيرجع بالكهربا
مراد :لا هيرجع بطريقتي
احد العامليات :تحت امرك يافندم
التفت لها مراد وكاد ان يتحدث
العامله :مراد امجد مش معقول حضرتك جاي هنا بنفسك
مراد بصوت منخفض سمعته حياه :حكم الجنان بقا هعمل ايه
ثم تحدث بصوت مسموع :انا عايز تشكله فستاتين باللون الاحمر
كادت حياه ان تموت غيظا فقميص مراد بفعل المياه ملتصق علي جسده فاظهرت عضلات جسده القويه فمن يراه يظن انه بطل للملاكمه او مدرب كمال اجساد فهي يحافظ علي جسده بالرياضيه
العامله :مقاس كام حضرتك
حياه بعضب :مقاسي ياحبيبتي ويارت تركزي معيا انا
ابتسم مراد علي تلك القطه التي تظهر مخالبها وقت الاحتياج لها
العامله :اه اسفه اتفضلي يافندم
حياه :اوك
وذهبت حياه معها
وكذلك اتجه مراد الي الجانب الرجالي واختار قميص اسود وسروال بني وكذلك اختار بنص اسود وصفف شعره فكان في قمه الجمال
اما حياه فارتدت فستان احمر يهبط بنفس المستوي من الاتساع وكان يزينه بعض الفصوص السوداء وارتدا حجابا اسود فكانت حوريه بردءها الاحمر
نظر لها مراد ياعجاب فلاول مره يراها بالون الاحمر فكان يستشعر بالغضب لرؤيه احد لها ارد ذلك الجمال له لنفسه
كان حال حياه لا يختلف عنه فكانت معجبه به فمراد له اشكال وطالات مختلفه
افترب مراد منها وقال : ايه الجمال دا يااميرتي
نفسي اختفك وادريكي من عيون الناس دي كلها
حياه بخجل :مش لدرجاي يامراد
مراد "واكتر من كدا
حياه محاوله تغير الموضوع :يالا يامراد اتاخرت اوي
مراد :تغير حديث اوك
ويالفعل دفع مراد الحساب واوصلها امام القصر الخاص بها
فهبطت حياه واتجهت الي الداخل تحت نظرات الامبراطور العاشقه لها
فاطمن عليها انها دلفت للداخل وتوجه الي القصر حتي لا يفتغل مشاكل لوالدته واخيه
وبالفعل وصل مراد الي القصر وتوجه الي غرفته
فوجد والدته تبكي وهي تحتضن ملابسه
فركض مفزوعا لها
مراد :ماما مالك فيكي ايه ياحبيبتي
رفعت نسرين وجهها لتجد امامها فلذه كبدها الابن الاقرب لقلبها ولكن افترقا بسبب ما حدث
نسرين ببكاء وهي تحتضنه:مراد انت كنت فين انت وعدتني انك مش هتسيب البيت ليه خلفت بوعدك بقالي يومين معرفش عنك حاجه ليه يابني حرام عليك
مراد بالم وانكسار لرؤيه دموع والدته وخصوصا انه السبب فقال :اسف ياامي انا افتكرتك كدا هتكوني سعيده
نسرين بدموع:هكون سعيده اذي وانت بعيد عني مقدرش يابني
واحتضنته نسرين لاول مره منذ وقتا كبير استشعر مراد بالراحه والسعاده واحتضنها ايضا فهو بحاجه لها
عاد عاصم الي القصر وهو يكاد ينفجر من الغضب فنادي باعلي صوتا لديه
عاصم :مراااد
كان مراد بالاعلي مع والدته عندما استمع لصوت والده الغاضب فهرول الي الاسفل مسرعا
مراد :حمد لله علي السلامه يابابا
توجه عاصم له ولم ينطق بشئ
فقط صفعه قويه هوت علي وجه الامبراطور المصدوم
عاصم بسخريه :كان نفسي اتعرف بيك من زمان يا امبراطور
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 23-12-19, 09:51 AM   #19

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


💝الفصل السابع عشر 💝

نسرين :عاصم انت اتجننت
عاصم :الجنون دا عماله ابنك
مراد :بابا انا
عاصم :انت ايه مبروك ليك الفوز ياامبراطور
نسرين بستغراب :امبراطور
عاصم :هو انتي معرفتيش ان ابنك هو نفسه الامبراطور الا بيحاربني واتهموني بسرقه تصميمه
مراد :بابا انا مدخلتش العرض دا ومتهمتش حضرتك بحاجه دي كلها مؤامرات ضدي وانا هعرف مين الا وراها
عاصم :تصدق صدقتك انا اتصدمت فيك بجد انا مصدوم انت يامراد انت
مراد :يابابا انا معملتش حاجه تستهل كل الا حضرتك بتعمله انا كان امنيتي احقق حلمي اعمل نفسي من مالي الخاص فرضيت نفسي ورضيت حضرتك انا بقضي اكتر اوقاتي في المقر وشركات حضرتك يابابا انا لما بعرف انك داخل عرض بنسحب منه لاني يهمني الشركتين انا كنت بحقق حلمي يابابا ولو ضيقت حضرتك بعتذر منك ومن بكره هقفل الشركه انا مقدرش علي زعل حضرتك
وصعد مراد الي الاعلي وهو يتحمل علي نفسه المه قلبه من ضرب ابيه له لما يقصر به فهو الامبراطور ولكن نفسيا نعم كانه طعن بسببه
💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝في منزل وليد
كانت ميرا تتحدث بالهاتف ولم تشعر بخروج وليد من المرحاض
ميرا :وحشتيني اوي يابسمه فينك يابت
هههههه لسه بتسافري من دوله لدوله يابنتي اركزي شويه
لا خلاص يابسمه انا نسيته خلاص معتش يفرق معيا انا غلطت لما حبيته يا بسمه هو عمره ما حس بيا ولا بحبي
تحولت نظرات وليد.الي اللون الاحمر من الغضب
واقترب منها وجذب الهاتف واغلقه
ميرا بفزع :وليد
وليد بصوتا كالفحيح :ايه منتظره حد غيري ولا لانك عاميه فيتخمني
ميرا بخوف:وليد اسمعني دا موضوع قديم
وليد :تغرفي اني ابتديت احبك بس للاسف اثبتيلي انكم كلكم واحد كلكم خاينين ان قتلتها لانها خانتني وهقتلك ياميرا
صدمه كبيره نزلت علي مسمعها فقالت بدهشه وصدمه :انت يا وليد قتلت مين
وليد وهو يجذبها من شعرها :هقولك اذي
ميرا بصراخ :سيبني ياوليد والله ماخنتك سبني
وليد :كلكم صنف واحد بس ذي ما قتلت اسيل اقدر اقتلك بسهوله
ميرا بفزع :انت قتلت اسيل اذي اسيل غرقت مش اتقتلت حياه قالتلي كدا
وليد :ههههه عشان غبيه كلكم اغبيه انا الا قتلتها بايدي انا خلصت عليها لما شوفتها بتخوني
ميرا :انت بني ادم مجنون مش طبيعي
وليد بصوتا كالرعد :انا هوريكي المجنون دا هيعمل ايه
واخذ وليد يكيل لها الضربات وهي تصرخ حتي يتركها ولكنه كالمعمي لا يري امامه من الغضب
ولم يتركها الا عندما فقدت الوعي امامه فتركها تنازع للحياه وخرج من المنزل وهو مالثور الهائج فاحبها وهي خذلته كالاخري
💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝في قصر عاصم امجد
في غرفه مراد كان يجلس والغضب يسيطر عليه
فدلف اليه والده وقال :مراد
وقف مراد له :نعم يابابا
عاصم بخجل من حاله :انا اسف يابني انا كنت متعصب اوي لما عرفت انك خبيت عليا اسف مقصدتش امد ايدي عليك
مراد :لا يا بابا اوعا تعتذر مني ابدا مهما كان انا عمري ما ازعل منك ابدا وسامحني انا مقصدتش اخبي عن حضرتك انا خفت حضرتك تصمم تساعدني بمالك وانا هرفض
ابتسم عاصم بفخر لما يراه من ابنه وقال :كل يوم بكتشف فيك حاجه احسن من الا قبلها ربنا يحميك يابني
قبل مراد يد والده وشرد قليلا
فقال عاصم: بتفكر في ايه
مراد: بفكر مين الا عمل كدا عشان يوقع بينا هو حضرتك عرفت اذي
عاصم :جالي رساله علي تلفوني
مراد :ممكن اشوفها
عاصم :ايوا وجذب عاصم الهاتف فوجدها كالتالي
عايز تعرف مين السبب في خسايرك كلها وكمان اتهمك بسرقه التصميم ايوا هو الامبراطور بس الامبراطور دا هو ابنك مراد استغفلك وعمل اسم لنفسه عشان يتحداك
انا حبيت احذرك مش اكتر
مراد :دي لعبه يابابا بس مين الا ممكن ياخد توقيعي بالبساطه دي
عاصم "اكيد يابني حد قريب منك
مراد :بس محدش يعرف اني الامبراطور خالص
انا لازم اوصله عن اذنك يابابا
عاصم :علي فين يابني
مراد :لازم اعرف هو مين ودا الا هعمله
وتركه مراد وذهب للبحث عن الحقيقه التي ستكون دمارا للجميع
💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝فاقت ميرا وبدءت تحاول النهوض ولكن جراحها شديده
تحملت علي نفسها وجذبت اسدال الصلاه الخاص بها وتوجهت للهروب من هذه المقبره قبل ان يكون مصيرها كاسيل التي لاتراها من قبل فقط تسمع عنها من حياه
كانت ميرا تعلم بعدم وجود وليد بالمنزل لاستماعها باب الشقه ينغلق
فتوجهت لتخرج فوجود الباب مغلق بالمفتاح فبحثت عن النسخه التي تحتفظت بها ووجدتها وفتحت الباب وهرجت وهي لاتري شيئا فقط تهرب من هذا المجنون
قابلها صوت اطفال تلعب فطلبت من احدهم ان يأخذها الي اقرب مكان به هاتف
وبالفعل استجاب لها لما يري الحاله التي هي بها
فطلبت رقم حياه فوجدته مغلق فلم يكن امامها سوي احمد
فطلبت رقمه واتاها صوته
احمد بنوم :السلام عليكم
ميرا بدموع وتعب:احمد
احمد بفزغ لما يسمع :رقيه مالك في ايه وليد جراله حاجه
ميرا:لا يااحمد وليد عايز يقتلني
احمد بصدمه :ايه الكلام ده ياميرا معقول وليد يعمل كدا
ميرا بدموع :مش وقته يااحمد انا في مش عارفه انا فين ارجوك تعال هدتي قبل ماهو يوصلي
احمد :متقلقيش ياميرا في حد جانبك
ميرا :ايوا
احمد :اعطيله التلفيون
وبالفعل اعطت ميرا الهاتف للعامل الذي اخبره المكان بالتفصيل
فطلب منه احمد الاحتفاظ بميرا لحين مجيئه
استيقظت رقيه علي صوت احمد وسمعت معظم الحديث وعلمت ماهي به
💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝عاد وليد من الخارج فلم يجدها فجن جنونه واخذ يبحث عنها
وصل احمد الي المكان المنشود وصدم مما راه وبدا كلام ميرا له صحيح
احمد بلهفه :ميرا
ميرا بدموع :احمد ارجوك خدني عند حياه
احمد :حاضر ياميرا اركبي
توجه احمد الي القصر وما ان رات حياه ميرا بتلك الحاله حتي جن جنونها وحزنت رقيه علي ما راته
كان احمد لايري امامه من الغضب فميرا خبرته بالسياره بما قاله وليد لها عن اسيل فجذب هاتفه وطلب رقم الامبراطور الذي لايقل صدمته عن احمد لما استكشفه
احمد:انت فين يامراد
مراد :ليه
احمد :تعال القصر فورا في موضوع مهم
مراد بعصبيه :عايز ايه يااحمد انا مش رايقلك
احمد:في موضوع مهم يامراد بخصوص اسيل
مراد باهتمام :بتقول ايه يااحمد اسيل موضوع ايه دا
احمد :مش علي التلفيون يامراد تعال بسرعه
واغلق احمد الهاتف وهو لا يستوعب ما سمعه من ميرا
💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝وصل مراد الي القصر في وقت قياسي فهو يمتاز بالتحكم بالسيارات
دلف مراد الي الداخل فوجد احمد بنتظاره وحياه ورقيه وحسين وما لفت اتباهه ميرا وجهها الملئ بالكدمات
مراد بستغراب :ميرا مين الا عمل فيكي كدا
حياه بغضب :الحيوان الا اسمه وليد
مراد بعصبيه :حياه عيب كدا مسمحلكيش تتكلمي عنه كدا
احمد :لا يامراد اسمحلها واسمح للكل صاحبك الا انت بتدفع عنه وللاسف الشديد اخويا هو الا قتل اسيل يامراد
مراد بصدمه لم يستطيع ان يخرج الكلمات فجاهد حتي تحدث:لا يا احمد اسيل غرفت ما اتقتلتش
احمد بحزن :لا يامراد وليد قتلها ورماها في الميه عشان نفكر انها غرقت
مراد بصدمه :انت بتقول ايه يااحمد وجبت الكلام دا منين
ميرا ببكاء :كان عايز يقتلني وقالي انه قتلها
لم يستطع مراد الوقوف فالقي بجسده باهمال علي الاريكه
حسين :ليه يعمل كدا يااحمد كلنا عارفين هو بيحبها اد ايه
احمد :ماهو دا الا هيجنني يابابا
حياه :اكيد هو الا قتلها انت شوفت هو عمل ايه في ميرا الحيوان دا لازم يتسجن
رقيه :اهدي ياحياه وتعالي ناخد ميرا نعالج جروحها
وبالفعل اخذ الفتيات ميرا الي الاعلي
اما مراد فخرج مسرعا الي سيارته وقادها بسرعه جنونيه
حسين :الحقه يابني
احمد :حاضر يابابا
حسين ؛انا لازم اكلم عاصم مراد مش هيسكت ربنا يستر
توجه احمد خلف مراد بسيارته وتوجه حسين الي قصر عاصم
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔كان وليد يجلس علي الاريكه ويصرخ الما فكان قلبه يتمزق الما وينزق جرحا مما هو فيه
فسمع طرق شديد علي الباب
فتوجه اليه وبمجرد ان انفتح الباب اطاح وليد ارضا من شده الضربات التي تعرض لها من الامبراطور
مراد بصدمه وطوفان :انت ياوليد انت الا قتلتها ليه ليه عملت كدا انطق
وقف وليد وازال دمائه بطرف يده وقال :كويس انك عرفت
مراد :انت ايه انت مش بني ادم انت حيوان اذي قدرت تعمل كدا مع الا حبيتها اذي
وليد بصوتا ملئ بالالام :لانها خانتني يامراد شوفتها بعيوني
مراد وهو يقترب منه وعيناه تمتلان بالغضب الجامح الذي لم يري احدا له مثيل
وصل احمد فوجد مراد علي وشك قتل وليد فركض ليكون حائل بينهم
احمد :اهدي يامراد
مراد بصوتا يشبه عداد الموتي :عارف ياوليد انا ممكن اقتلك هنا وانت واثق من ده بس مش هعمل كدا عارف ليه لان الموت اسهلك من العذاب الا هتعيش فيه وفعلا انت عايشه حاليا انا واثق في اختي وعارف انها مستحيل تعمل كدا كفيا عليك انك تعيش بدمك ياوليد ومن النهارده انت خسرتني للابد وظش عايز اشوف خلتك دي تاني حتي ولو بالصدفه احمد ربنا ان مش من طبعي الغدر باصدقائي ذيك والا كنت ربيتك من اول وجديد تمن العذاب الا عشته بسببك والذنب الا اخدته في شئ انا ماليش ذنب فيه عيش حياتك ياوليد واعرف حاجه واحده بس اسيل مش ممكن تعمل كدا انت ظالمتها خالي نار قلبك تكويك قتلتها بايدك دا عقابك ندمك
وتركه مراد ورحل رحل وهو يصرخ يريد البكاء ولكن لم يعتاد علي ذلك اقتلت شقيقته وهو كان بامكانه انقاذها ولم يستطع
اما وليد فجلس علي الارض يبكي علي حبيبته التي خسرها بسبب غباءه
احمد :ليه ياوليد ليه تخسرنا بالطريقه دي ليه انت تقتل اخر توقعتنا ليه مراد عمالك ايه انت مش بترد ليه اتكلم
وليد :ساعات السكوت بيبقا افضل
احمد:فعلا عندك حق
وتركه احمد ورحل خلف صديقه
💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝
الفصل دا صغير عشان انتو عايزين كمان فصل ودا صعب جدا حاليا لان الفصل الجاي فصل حل الغاز القصه كلها الفصل هينزل بكره باذن الله ومحدش يستعجلني عليه لانه هياخد وقت طويل في كتابته بس اوعدكم انزله بكره
ومازالت هناك اسئله محيره
من هو المجهول ؟؟؟؟؟
كيف قتلت اسيل ؟؟
انتظروني في حلقه حل الالغاز ومفاجئات كثيره مع وعشقها الامبراطور بقلم ملكه الابداع ايه محمد
💝💝💝💝💝💝💝💝💝

💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 23-12-19, 10:11 AM   #20

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


💣💣الفصل الثامن عشر 💣💣

عاد مراد الي القصر وهو في حاله لايرثي لها من ما سمعه
دلف مراد الي غرفته
والقي بجسده باهمال علي الفراش فوجد يوسف يقتحم الغرفه ويبدو عليه الغضب الشديد
مراد بستغراب :في ايه يايوسف
يوسف بعصبيه:ممكن تفهميني دا ايه وكان يقصد الاوراق التي بيده
مراد بعدم فهم :هو ايه دا
يوسف :دا التنازل الا حضرتك عاملته
مراد بعدم اهتمام :طب كويس انك عرفت ايه مزعلك بقا الاملاك واتخليت عنها فاضل ايه تاني
يوسف بدموع وانكسار لاول مره يره مراد بتلك الحاله :بس انا مش عايز املاك يامراد انا عايز اخويا الكبير يرجعلي عارف اني غلطت بس والله غصب عني لما كنت بشوفك بفتكر اسيل سامحني يامراد ارجوك
بكي يوسف من قلبه لاستشعاره بما ارتكبه من ذنب بحق اخيه
اقترب مراد منه واحتضنه بحب وقال :عارف يايوسف ومسامحك مفيش داعي لدموعك دي انت اخويا يالا
ابتسم يوسف وقال "يعني هتدافع عني تاني ادام ابوك
مراد بنفس لهجه يوسف :ادام ابوك بقيت بيئه من الاشكال الا ماشي معها
يوسف :متخافش علي اخوك ياامبراطور بيلحق نفسه
ابتسم مراد وقال :ماشي اما نشوف هتعمل ايه لما تستلم منصبك بكره
يوسف بستغراب :مين الا امر بكدا
مراد بصوت منخفض :ابوك
يوسف بخوف :هشتغل مع مين
ابتسم مراد علي اخياه الذي مازال محتفظ بجزء من طفولته فقال :معيا متقلقش
يوسف :كدا تمام اوي اروح اجهز نفسي بقا تصبح علي خير
مراد :وانت من اهله
فرح مراد ولو قليل بعوده اخيه لاحضانه وايضا بتغير والدته
ولكن ما زاده غضبا هو الخيانه من اقرب الناس اليه لم يتوقع ابدا ان وليد يفتعل ذلك
وظل سؤال واحد يدور بعقله هل يقتل العاشق ؟؟
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔في غرفه حياه
كانت ميرا تبكي علي حالها فكلما احبت شخص تفقده ولكن هذه المره فقدت الامان والحمايه لها
حياه :ايه ياميرا هتفضلي كدا كتير
ميرا :كدا اذي مش فاهمه
حياه :انتي مش معيا خالص يا ميرا
ميرا بحزن :معلشي ياحياه غصب عني مش قادره استعوب الا حصل
حياه بحزن :انا حزبنه علي مراد اوي اذي يتحمل كل الصدمات دي في وقت واحد يعني اخته اتقتلت وهو اتحمل ذنبها كل ده وكمان صديقه الا اعتبره اخوه يطلع هو الا عمل كل دا
ميرا بحزن :انا مش قادره استوعب اذي واحد يقتل حد بيحبه بالطريقه دي
حياه :ولا انا
فدلفت رقيه الي الغرفه وهي تجر طاوله مملؤه بالطعام
رقيه ؛يالا ياميرا الاكل جاهز ياقلبي
رقيه :ماليش نفس يارقيه
رقيه :لا انتي ماكلتيش حاجه من وقت مارجعتي وبعدين انتي تعبانه وكدا هتتعبي اكتر
حياه :رقيه عندها حق ياميرا لازم تاكلي ياحبيبتي
ميرا بحزن :ماليش نفس ياحياه
حياه بابتسامتها المرحه :هنفتح نفسك انا والبت رقيه ونخطفها النهارده من حضن جوزها ويجي يولع فينا كلنا
نجحت حياه في رسم البسمه علي وجه رفيقتها فابتسمت وقالت :بتعرفي ديما تخرجيني من المود كده
حياه :طبعا دانا ممكن اقلبلك ارجوز عشان تضحكي
ميرا ؛رلنا يخليكي ليا ياحبيبتي
رقيه :طب يالا بقا
وبالفعل تناولت الفتايات الطعام في جوا مليئ بالضحك بفعل مزاحات حياه ولكن قلوبهم تكن الالام والانكسار
فرقيه تتمنا ان لاتفارق دنيها وتترك حبها وتتمني من الله ان يشيفها لاجله
وحياه تتوجع لوجع معشوقها فهو الان في حاله من الصدمه من خيانه وليد له
اما ميرا فقلبها يتالم لما مرأت به فلم يهتم احد بها
فابيها يقضي اكثر اوقاته بالسفر وكذلك والدتها
وعندما احبت احمد ظلت سنوات تكن له الحب دون ان يستشعر بها واما ان احست بالامان مع وليد اكتشفت بخيانته وانه لم يحبها ابدا وزوجها منه شفقه
ذهب المساء بالالام علي الجميع وحل الصباح ملئ بالحقائق الصادمه
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💣💣💣💣💣💣💣في قصر عاصم امجد
لم يذق مراد طعم النوم من التفكير فقام واغتسل ثم ارتدا ملابسه وغادر الي المقر ليكتشف الجزء الاكبر من خيانه وليد له
في المقر
وصل مراد وتوجه الي مكتبه فوجد ظرف ابيض مغلق موضوع علي المكتب
فرفع الهاتف وطلب السكرتيره
رنا:ايوا يافندم
مراد :تعالي يارنا
رنا :حاضر
وبالفعل دلفت رنا الي الداخل وقالت :نعم يافندم
مراد دون ان يرفع عيناه لها :ايه الظرف دا
رنا :مغرفش يافندم في حد من الحرس جابه لحضرتك بيقولوا جاي عن طريق البريد لحضرتك
مراد دون اهتمام :اوك هبقا اشوفه بعدين خدي الاوراق دي علي مكتب الاستاذ احمد خاليه يوقع عليها
رنا :طب هو فين المكتب دا
مراد :اسالي في الاستقبال وهي هتعرفك كل حاجه
رنا :حاضر عن اذن حضرتك
مراد ؛اتفضلي
لتخرج رنا لتلتقي بالشاب المغرور من وجهه نظرها
يوسف باستغراب :انتي
رنا وهي تضع عيناها الي الارض بستغراب كيف عرفها وهي منتقبه لايظهر منها سوي عيناها فقالت :افندم
يوسف :بتعملي ايه هنا
رنا :مع احترامي لحضرتك وانتي مالك
يوسف :انتي اذي تكلميني كدا اتجننتي انتي
رنا :عن اذنك معنديش وقت لتفاهات سعتك
وتركته رنا وهو في حاله لايرثي لها من التعجب علي تلك الفتاه وعزم علي حسم اموره
فاخذ اول خطوه واتجه الي مكتب اخاه واقتحمه وقال :مراد عايز اتجوز
لم يعره مراد اي اهميه وتابع عمله
يوسف :مراد انا بكلمك
مراد ومازال يتابع عمله :نعم
يوسف بابتسامه "عايز اتجوز
مراد :سمعنا الكلام ده كتير هات جديد
يوسف :المرادي بجد
مراد وتركيزه علي الحاسوب :قديمه
يوسف :المرادي مش ذي اي مره
مراد :قديمه
يوسف :مرتد ان بتكلم جد انا معرفش ايه حصلي لما شوفتها
خلع الامبراطور نظرتها فبان اكثر وسامه وجذبيه وقال :ودي شوفتها فين
يوسف بابتسامه حالمه :مرتين مره علي الطريق ومره هنا عنيها فيها سحر مش طبيعي
ياسلام علي كلامها ولا لم هزاتني الوقتي
مراد :علي مكتبك يايوسف
يوسف :اسمعني بس
مراد :قولت علي مكتبك
يوسف :انت قلبت من اول يوم كدا ربنا يستر سلام ياخويا
واتجه يوسف للخروج فقابل احمد
يوسف :مساء الخير يااحمد
احمد بنظرات تحمل الحزن الشديد :مساء النور يايوسف اخبارك
يوسف :اهو الحمد لله مالك يا احمد
احمد :ها ابدا مفيش بس كنت في اجتماع وعندي صداع هدخل لمراد وهروح علي طول
يوسف اوك الف سلامه عليك .
احمد :الله يسلامك ياجو
وتوجه احمد الي مكتب الامبراطور فطرق الباب ودلف
مراد :فينك يااحمد
احمد :موجود يامراد
وجلس احمد بتعب شديد احسه مراد فقال :مالك
احمد :مالي مانا كويس اهو دانا حتي جاي اطمن عليك بعد موضوع وليد
مراد بالم "كانت صدمه كبيره اوي يااحمد
احمد بوجع :كلنا بتعرض لصدمات يامراد ومن اقرب الناس لينا
مراد بشك :مالك يااحمد
احمد محاولا تغير الموضوع فلا يريد اثقال احمال صديقه يكفي تلك الصدمه التي تلقاها :انا حاسس من كلامي مع وليد انه مظلوم
مراد :بس هو اعترف يااحمد
احمد :مش عارف يامراد
مراد "وميرا عامله ايه
احمد بحزن عليها :قالتي علي الا خبتوه عني ان وليد هو الا خبطها بعربيته
مراد :غصب عنه يااحمد
ابتسم احمد وقال :لسه بتدافع عنه
مراد بوجع :وده الا مستغربه
مش قادر اغلط فيه او حتي اسجنه
احمد :ربنا موجود ياصاحبي اقوم انا بقا ارجع القصر
مراد بستغراب :بدري كدا
احمد بنظرات ذات مغزي :مش هتاخر نص ساعه وهرجع ان شاء الله
مراد :تمام هخلي يوسف يتولي مكانك لحد ما ترجع خد بالك من نفسك
احمد : اوك سلام
مراد :سلام
وغادر احمد وهو في حاله من الغضب ليس لها مثيل
غضب وصدمه يحتليان قلبه لاكتشاف ما بحث عنه ليعلم ماتخفيه محبوبته
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔وصلت رنا الي الاستقبال واستعلمت عن مكتب احمد
وتوجهت اليه فدقت الباب وعندما سمعت اذن الدخول دلفت
فتوجهت للمكتب وقالت :استاذ مراد طلب من حضرتك توقع الاوراق دي
رفع يوسف وجهه فتقابل مع نفس العيون التي سحرت قلبه
فتعجبت رنا وقالت :انت بتعمل ايه هنا
يوسف بتعجب :مين الا المفروض يسال بتعملي ايه في مكتبي
رنا باستغراب :مكتبك اذي
يوسف :اطلع وثيقه اثبات يعني ولا ايه
رنا بسخريه:ياريت لانك كداب ومنافق ودا مش مكتبك انا اعرف الاستاذ احمد المهدي كويس اوي
ابتسم يوسف وقال :بس انا مقولتلكيش اني احمد.علي العموم ياستي
رفع يوسف يديه لها وقال :انا يوسف ودا مش مكتبي
خجلت رنا وقالت :اسفه بس مش بسلم علي رجال بعتذر منك
تعجب يوسف من تلك الفتاه وعلم انه القرار الصائب الذي توصل اليه
فقالت رنا "عن اذنك
يوسف :لا استني انتي بتشتغلي هنا
رنا وهي تضع عيناها بالارض:نقدرش اجوب حضرتك والكلام مع حد غريب متعوتش عليه اسفه
وتركته رنا ورحلت
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔كادت حياه ان تقتل من القلق علي مراد فارتدت ثيابها واتجهت الي المقر للاطمئنان عليه
فوصلت الي المقر ولم تجد احد في السكرتيريه فدلفت الي الداخل
فوجدت مراد يجلس علي المكتب بشرود يبدو عليه الحزن الشديد ويتامل صور اسيل بحزن
جلست حياه وقالت :هي في مكان احسن ادعيلها بالرحمه
وضع مراد الصور وقام بمسح دمعه كادت علي النزول لتذكره اسيل ولكن مهلا لا يحب احد رؤيه دموعها نعم للجميع لحظات ضعف وانهيار ولكنه يأبي ان يراه احد بهذا الضعف والحزن
فقام بغضب شديد :انتي اذي تدخلي كدا مفيش سكرتيره بره خلاص وبعدين الباب دا اتعمل ليه دي قله ذوق واحترام منك
لما تستوعب حياه لم سمعت ولكن دموعها قد استوعبت بعض الشئ فقالت بدموع :انا يامراد الكلام دا ليا انا فعلا عندك حق انا مش محترمه انا غلطت اني قلقت عليك وجيتلك عن اذنك
وجذبت حياه حقيبتها بغضب وغادرت بمنتهي الهدوء
القي مراد الحاسوب من شده غضبه وكاد ان يجن بسبب ما قاله لها
فجلس يهدء من روعه قليلا حتي يستعيد وعيه الذي افقده اياه صدمته بصديقه
فدق هاتفه معلنا عن بديه الحرب التي انتهت منذ سنوات
رفع مراد الهاتف ولم يتحدث بعد
لاستماعه صوتا يعرفه جيدا
مازن :اهلا ياامبراطور
كان مراد بحاله من الدهشه كيف علم مازن بانه الامبراطور
فاكمل مازن :ماتستغربش انا عارف من زمان انك الامبراطور وكنت مستاني الوقت المناسب عشان اعرف الكل بكدا
لكن للاسف وليد سابقني وقال لبابك بامانه اتوقعت رده فعل اقوي من الا ابوك عملها لكن اتفجاءت ان العلاقه الا بينكم متهزتش فخططنا انا ووليد لحاجه اتقل بس حظنا وحش الغبي كشف نفسه لما قال لميرا انه قتل اسيل هو قالي انه هيرجع يقتلها بس رجع ملقهاش
كان مراد في موقف لا يحسد عليه لم يتوقف وليد علي قتل اخته فقط بل كاد ان يدمره لما يكرهه لتلك الدرجه لم افعل به شيئا سوي الخير دائما اصنع له الخير وها انا الان اجني الشوك
مازن :هسيبك انا بقا تستوعب براحتك اه نسيت اقولك ماتقلقش علي حبيبتك لانها معيا
بالحفظ والصون
جن جنان مراد وقال بعصبيه ؛انت بتلعب في عداد حياتك ياذباله
مازن "توتوتو براحه ياامبراطور اعصابك دانا كنت هسمعك صوتها بس يالا مش خساره فيك ثانيه واحده هدخلها اصل مش راضيه تسكت واضح انها قويه ذيك
وبالفعل دلف مازن الي الغرفه وجذب اللصاق من علي فمها فصرخت به وقالت :انت اتجننت ياحيوان انت فكني يامازن
مازن :هههههه اسمي جميل اوي كدا
ووضع مازن يده علي وجهها فصرخت به وقالت :ابعد عني
مازن :مش بالسهوله دي ياحلوه في عندي هديه ليكي ولازم اردهالك
نظرت له حياه بستغراب فهوي علي وجهه بصفعه قويه افتكت بقلب الامبراطور وود ان يقتلع راسه
مازن :ايه رايك ياامبراطور
مراد :وربي وما اعبد يامازن ان لمست شعره واحده منها لكون دفنك مكانك
مازن ؛مش هتلحق ياامبراطور بس هعملك صفقه عشان حبي ليك بس مش اكتر معاك لحد ساعه واحده بس وريني بقا هتوصلني اذي بس لو اتاخرت بعد الساعه اوعدك انها هتكون زوجتي انا
واغلق مازن الهاتف في وجهه الامبراطور الذي حطم المكتب الزجاج من شده غضبه فلو راي مازن الغضب المستحوذ علي عيناه لندم علي ما ارتكبه وعلم ان نهايته اوشكت علي الاقتراب
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔في غرفه ميرا
كانت ميرا تبكي بشده فلم تجد مسكنا لتداوي جرح قلبها سوي الله فقامت وتوضات وذهبت لتلتقي بمن لا يقفل باب رحمته في وجه احد ظلت تبكي وتسجد وكما شعرت براحه غريبه سجدت ميرا وبكت الي ربها كالاطفال لكي يلبي طلباها نعم ان الله يحب العبد الحوح في دعائه وقال تعالي واذا سالك عبادي عني فأني قريب اجيب دعوه الداعي اذا دعآ
لم تشعر كما من الوقت ظلت تدعو ربها كل ما شعرت به الرائحه في البكاء والسجود فهي نعمه يحسد عليها المسلمين
فالقت بجسدها علي الارض تبكي اوجاعها وتتضرع الي الله فغصت بنوما عميق نوما اتي بعد راحه استشعرتها بعد صلاتها فهي راحه للعباد
💝💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔عاد احمد الي القصر وهو كالبركان
فوجد رقيه ترتب السفره للغداء
ابتسمت رقيه له كالعاده ولكن لم يعطي لها اي اهتمام صعد الي غرفته مما ذاد تعجب رقيه
فتوجت خلفه الي الغرفه
فوجدته يبدل ثيابه فقتربت منه وقالت :مش هتتغدا يااحمد
لم يجبها احمد وارتدي التيشرت الخاص به وتوجه الي الفراش وتمدد عليه ولم يعطي لها اي اهميه
صدمت رقيه من رده فعله فتوجهت الي الطرف الاخر من الفراش وقالت :مالك يااحمد مش بترد عليا ليه
ترك احمد الفراش واتجه الي الاريكه وفتح حاسوبه متجاهلا اياها
مما اغضب رقيه فاتجهت اليه بغضب وجذبت الحاسوب والقته بكل غضب ارضا
رقيه بغضب :انا مش بكلمك مش بترد عليا ليه
احمد :ايه الا عمالتيه دا انتي اتجننتي
رقيه :انت الا عايز تجنني بتصرفاتك انت بتعاملني كدليه من وقت مارجعت
احمد :والله السؤال دا تساليه لنفسك مش ليا
رقيه :في ايه يااحمد انا عملتلك حاجه
اقترب احمد منها وقال :رقيه انتي بتحبيني
رقيه :دا سؤال يااحمد طبعا بعشقك
احمد :وهو الا بيعشق حد مش يبقا عايز يخلف منه او يكون له اولاود منه
علمت رقيه ما يقصده احمد فصدمت ولم تعلم ما تجيبه
احمد :اتكلمي سكتي ليه وماتنكريش لاني لقيت دا وعرفت هو ايه
وجذب احمد الشريط من الحقيبه الخاصه به
رقيه بدموع :يااحمد انا
احمد بعصبيه :انتي ايه يارقيه فهميني ايه في الدنيا يمنع الزوجه انها تخلف من زوجها وخصوصا لو بتعشقه ذي مانتي بتقولي
رقيه بصراخ :لا في يااحمد الموت
صدم احمد ولم يستوعب ماقالت فقال :موت ايه
رقيه ببكاء :انا هموت يااحمد
عندي كانسر
لم تشعر احمد بقدماها فجلست علي الاريكه وقالت :غصب عني يااحمد انا اسفه انا كنت انانيه مش هقدر اشوف ابني او بنتي واتخيل اني هسيبها عشان كدا اخدت وسيله لمنع الحمل ثم اكملت بدموع اسفه سامحني كان نفسي اقضي حياتي كلها معاك بس غصب عني
انحي احمد علي قدميه وقال بابتسامه مصطحبه بالدموع :غبيه انتي فاكره انك هتخلعي مني بسهوله كدا بتحلمي انا مش هسيبك فاهمه
ارتمت رقيه في احضان معشوقها فهي تحتاج له
حتي احمد لا لم يعد لديه قوه فبمجرد ان ارتمت باحضانه حتي ارتمي علي الارض وهي باحضانه ظلت تبكي وهي يضمها بشده كان احد يسلبها منه وهي يأبي تركها
رقيه بدموع:ماتسبنيش يااحمد
احمد :انا عمري ما ابعد عنك يارقيه
اكيد في حل انا مش هسكت
رقيه :مفيش حل يااحمد الدكتور قال لعمي كدا وهي خبي عليا بس انا سمعت كل حاجه
احمد :ربنا ماعطاش سره لحد بلاش جهل يارقيه ربنا كبير وانا ثقتي فيه كبيره وعمر ربنا ماهيخذلني
رقيه :يارب يااحمد يارب
احتضانها احمد وهو يشعر بالم شديد بقلبه
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔في مكتب مراد
كان كالمجنون لايعلم ماذا سيفعل ليصل لذلك الحقير فكلف مجموعه من الحرس ان تجده باقصي سرعه
فرفع هاتفه وطلب رقم احمد
الذي لم يجيب الا بعد المحاوله ال5
مراد :احمد تعال فورا المقر
احمد:مش هعرف يامراد صدقني
مراد :حياه اتخطفت
احمد بفزع :اييه اذي
مراد :الحيوان الا اسمه مازن طلع هو الا ورا كل حاجه هو الا عارف بابا ثم اكمل بسخريه وصديق عمرنا هو الا ورا كل ده
احمد بغضب :حياه يامراد لو بابا عرف هيروح فيها
مراد :مش هسكت يااحمد حتي لو هقلب الدنيا عليها
واغلق مراد الهاتف وركض الي سيارته واخذ يجول كالمجنون لانقاذ معشوقته
اما احمد فارتدي ملابسه وخرج مسرعا وتوجه الي منزل وليد
فطرق الباب بعصبيه شديده
وليد :ايه يااحمد
احمد :ليك عين تتكلم بعد الا عمالته
وليد بعدم فهم :في ايه وعملت ايه
احمد :تصدق دخلت عليا ثم تحدث بصوت مرتفعا اسمع ياوليد اختي لو جرالها حاجه ورحمه امي لاندمك ومش هيهمني انك كنت في يوم اخويا سامع
وليد :انت بتتكلم علي ايه
احمد "يابني خلاص انت اتكشفت انت والحيوان مازن
هنا فاهم وليد ان مازن نفذ الجزء الثاني من الخطه
فقال :انا معرفش حاجه
احمد :هرجعلك تاني ياوليد وخاليك فاكر كلامي كويس
وغادر احمد الي المقر كما امره الامبراطور
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔في قصر حسين المهدي
توجهت رقيه الي غرفه ميرا حتي تسالها علي حياه
فوجدتها غافله باسدال الصلاه علي السجاده
فقتربت منها واخذت تيقظها
رقيه :ميرا ميرا
جاءت ميرا حتي تفتح عيناها فوجدت صداع رهيب يطاردها لاتقوي علي فتح عيناها من شدته ووجدت امامها عده صور لفتاه لاول مره ترأها
حتي رقيه تعجبت من تصرفات ميرا
ميرا :ااااه دماغي اه
رقيه :مالك ياميرا
ميرا باستغراب :انتي رقيه
رقيه باستغراب "ايوا بس عندما وجدت رقيه ميرا تنظر لها بشده فقالت بفرحه انتي شايفاني ياميرا
ميرا بفرحه ممزوجه بالدموع :ايوا شايفاكي يارقيه انا فتحت انا شايفكي
احتضنتها رقيه وقالت بفرحه :الحمد لله ربنا كريم ياميرا
ميرا بدموع :الحمد لله انا لازم افرح حياه دي هتفرح اوي هي فين
رقيه :معرفش انا كنت جايه اسالك عنها
ميرا :انا كنت نايمه معرفش حاجه
رقيه :تبقا اكيد في المقر
ميرا :هعملها مفاجاه اول ما ترجع
رقيه بابتسامه :هي فعلا احسن مفاجاه
ميرا :بس ماشاء الله انتي قمر اوي يارقيه له حق احمد يتجنن عليكي من اول نظره
ابتسمت رقيه وقالت :انتي الاحلي ياقلبي
وظلت الفتايات تتحدثان عن حياه وانها من افضل الاصدقاء لهم ولم يدركوا ماهي به
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔ظلت حياه تبكي وتحاول فك وثاقها ففشلت ولم تستطع وعلمت انها وقعت تحت براثين ذئب فاخذت تدعو الله بدعاء يونس لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين
واخذت تدعوه ان يخرجها مما هي فيه
دلف مازن وفي يديه زجاجه من الخمر المنكر الذي حرمه الله بقوله تعالي انما الخمر والمسير رجزا من عمل الشيطان
صدق الله العظيم
مازن :الساعه قربت تنتهي فاضل بس 10 دقايق وتكوني ليا لوحدي
حياه ببكاء :ابعد عني ارجوك يامازن اتقي الله وسبني اخرج من هنا
مازن :ههههه فين قوتك
حياه بغضب:فكني وانت تشوف قوتي
مازن :بس انتي عجباني كدا ياحوحو
فاضل 8دقايق بس
ظل مازن ينظر لحياه بطريقه مقزازه جعلتها تبكي وتتمنا من الله ان ينقذها من ذلك الشيطان
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔في المقر
كان مراد كالبركان
مراد بعصبيه :يعني ايه مالوش اثر انتو ايه اسم في الفاضي
احد.الحرس :يافندم مازن دا مالوش اي اثر
احمد :اهدي يامراد وهنلقيه حتي لا راح فين
مراد بصراخ وعصبيه :انت مجنون هو هددني بعد ساعه هتكون مراته
احمد بعدم فهم :بس هي مراتك والجوازه كدا هتكون باطله
مراد بعصبيه :انت هتجنني يااحمد
استوعب احمد ما يقصده ذلك الحقير فجن جنانه
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔كان مازن يضع المنبه بالغرفه وبمجرد ان اتمت الساعه المحدده دق جرس ارعب قلب حياه وسلب فؤادها
فدلف مازن وقال :الساعه خلاص انتهت بقيتي ملكي ياحياه ملكي لوحدي
اقترب منها وكاد ان يخلع عنها حجابها ولكن يد ما منعتها من الوصول اليها
💔💔💔💔💔💔💔💜💔💔💔💔💔💔💔💔💕💔حاولت اجمع الالغاز في فصل واحد بس فشلت فعمله في فصلين
انتظروا الفصل القادم مع الاحداث المفاجئه للغايه ؟؟؟
ياتري مين هينقذ حياه ؟
ايه سر موت اسيل ؟؟
من هو الجاني والمجني عليه ؟؟
انتظروني في فصل مهم جدااا مع وعشقها الامبراطور بقلمي ملكه الابداع ايه محمد
💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 10:37 AM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.