آخر 10 مشاركات
1183 - كبرياء متشرد - د.ن ( عدد جديد ) (الكاتـب : ^RAYAHEEN^ - )           »          1182 - وجهك وضوء القمر ( عدد جديد ) - د.ن (الكاتـب : ^RAYAHEEN^ - )           »          خلاص اليوناني (154) للكاتبة: Kate Hewitt *كاملة+روابط* (الكاتـب : Gege86 - )           »          حب في عتمة الأكــــــاذيب " مميزة و مكتملة " (الكاتـب : Jάωђάrά49 - )           »          مُعَلقّة بـ أسّتَار السّمَاءْ~ (3) *مميزة & مكتملة* سلسلة البَتلَاتْ الموءوُدة. (الكاتـب : البَتلَاتْ الموءوُدة - )           »          عشق من قلـب الصوارم * مميزة ومكتملة * (الكاتـب : عاشقةديرتها - )           »          47 - تسرقين العمر - آن هامبسون (كتابة / كاملة ) (الكاتـب : Just Faith - )           »          إمرأة لرجل واحد (2) * مميزة و مكتملة * .. سلسلة عندما تعشق القلوب (الكاتـب : lossil - )           »          001- بعد كل هذا الحب - دار الكتاب العربي- حصرية لروايتي فقط ((كتابة& ورابط التحميل )) (الكاتـب : اسفة - )           »          ومضة شك في غمرة يقين (الكاتـب : الريم ناصر - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

Like Tree1Likes
إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 02-05-19, 03:00 AM   #11

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,433
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي




الفصل 15
في قصر المنصوري
كان أسد يفكر

ياسين :مالك يا اسد

أسد : حكايه شذا دي يا عمي
يعني ازاي بنت تستحمل كل ده اذا كان الراجل ميقدرش يستحمل كل ده يبقه بنت هي إلى تستحمل

ياسين بابتسامه :انت قلبك طيب اوي يا اسد
ويتكلم بضحك بس والنبي بلاش تتغير مع فهد
وتكون الدنجوان هههههههه

أسد بضحك :ههههه عادي يعني ده أخويا يا عمي

ياسين بضحك :ماهو باين يا اخويا
أسد :ههههه.

يدخل فهد وينظر لاسد باستغراب
فهد باستغراب:هو الدنجوان بيضحك زي الناس

أسد بحده :مش تقول سلام عليكم يا بن آدم انت
فهد :ايه الاحراج ده

ياسين :هههههههههههه. روح غير هدومك يا فهد

فهد :هيكون أحسن
اه هو رائد فين

ياسين :فوق في غرفته

فهد :تمام تصبح على خير يا عمي

أحم تصبح على خير يا دنجوان

ياسين وأسد:وأنت من أهله
_____________________________________________

في شركه الشامي

كان يتحدث في الهاتف

الشامي :هه الشحنه وصلت

الرجل :أيوه يا باشا وصلت

الشامي بفرحه : بجد

الرجل :أيوه يا باشا وصلت

الشامي :تمام خلي بالكم من الشحنه دي علشان ممكن اموت فيها لو حصلت حاجه فاهم

الرجل :متقلقشي يا باشا
الشامي :سلام

الرجل :سلام يا باشا
____________________________________________

في غرفه رائد
كان يشاهد فيلم اكشن

يدق فهد الباب

رائد :ادخل

يدخل فهد بابتسامه
رائد :تعالى يا حبيبي

فهد :عامل ايه

رائد :تمام وأنت
فهد :تمام
هو انت بتسمع افلام اكشن

رائد :اه اكشن
فهد :ربنا يوفقك

رائد بضحك :هههههههه انت مبتحبش الاكشن

فهد بضحك :ماليش فيه يا عم

رائد:ههههههههههه

فهد :بقولك ايه هو ليه أسد عايز عيله المنشاوي تيجي تقعد هنا

رائد :اساسا كل الأملاك دي باسم عمي بهجت وبابا وعمي ياسين وبعدين أسد هيتجوز ليليان
ومينفعشي اساسا أسد يسيبهم يعيشوا هناك دلوقتي علشان الشامي ممكن يعمل حاجه فى ليليان أو مامتها

فهد :اممممممم علشان كده

رائد :بس بقولك ايه انت اتقابلت مع شذا امتى

يغضب فهد عند سماع هذا الاسم

فهد بغضب :وليه السيره الزفت دي

رائد:فهد البنت غلبانه بلاش تئذيها

فهد بخبث: طبعا يا حبيبي هو انت عتقولي

رائد :ربنا يستر
____________________________________________

في باريس

فارس بملل :هو هيبقى طول اليوم زفت فسح

مرام بضحك:طبعا آمال احنا جايين ليه
مش علشان نتفسحوا

فارس:طب تعالى نروحوا وأنا افسحك بطريقتي

مرام :لا طبعا هنا حلو

بقولك ايه انا عايزه أكل ايس كريم
@
فارس بهمس : يا مصبر الوحش على الجحش

مرام :بص أشتم زي ما انت عايز بس عايزه أكل ايس كريم
فارس بنفخ : اف امشي قدامي
_____________________________________________

الكاتبه :ايه موسى





فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 02-05-19, 03:03 AM   #12

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,433
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



الفصل 16
عند شذا

شذا :ياله يا آدم هتتاخر على المدرسه

أدم :ياله ياله جون جون

شذا :الله يخربيت الكوره إلى كلت دماغك
يا ابني فوق الساعه 8

أدم بغضب :ايه ايه في ايه حرام عليكي ده انا لسه نايم كنت بذاكر

شذا بسخريه :لا والله ألف مبروك يا اخويا على المذاكره

أدم :حبيبتي يا شذا
روحي حصري الفطار

شذا بحده:لا والله متكونشي أنا الخدامه إلى جبهالك أبوك
ثم تصمت فجاءه

يشعر أدم بحزن اخته
فيتحدث مغير الحديث

أدم :بقولك ايه يا شذا انتي عامله ايه على الغدا

شذا تتصنع القوه :أنا عامله النهارده الاكله إلى ماما بتحبها

أدم بفرحه :العب يعني هناكلوا حمام النهارده

شذا بضحك :أيوه تتأمل حمام

أدم بحزن: انتي وماما هتروحوا المستشفى النهارده صح

شذا بحزن:اه يا حبيبي ادعى أن دي تكون آخر تحاليل تعملها

أدم :أنشأ الله يا شذا تقوملينا بسلامه

شذا :إنشاء الله
ياله علشان انت هتتاخر على المدرسه

أدم :ياله

يرن هاتف شذا

شذا :حبيبتي يا يارا عامله ايه وحشاني

يارا :الحمد لله يا حبيبتي انتي عامله ايه

شذا :أنا الحمد لله تمام

يارا:مامتك عامله ايه وادم عامل ايه

شذا :الحمد لله تمام

أدم يتحدث بصوت عالي :اذيك يا يارا وحشاني

يارا :حبيبي عامل ايه

أدم :تمام وانتي

يارا:أنا تمام يا حبيبي

شذا بضيق :خلاص خلصتوا فقره العشق الممنوع بتاعكم

يارا بضحك:دي اسمها غيره يا ماما
هههههههه

شذا بضيق :غيره ومنك انتي انتي هبله يا بنتي

أدم :هههههه. أيوه يا شذا دي اسمها غيره انتي
غيرانه علشان بدلعها وانتي لا هههههّ

يارا بضحك :عندك حق والله يا حبي

شذا :بقولك ايه انا هعدي عليكي

يارا :تعدى عليه فين

شذا:في البيت يا بنتي

يارا :يا بنتي احنا أنا دلوقتي في قصر بابا

شذا :لا لا ده احنا اتغيرنا خالص

يارا:لا طبعا عمرى ما اتغير يا شذا

شذا :ماشي يا حبيبتي سلام

يارا :ماشي يا حبيبتي نتقابلوا في الجامعه سلام

أغلقت شذا الهاتف
وذهبت إلى غرفه والدتها

شذا :ماما ماما ياله بقه يا حبيبتي

مامتها :صباح الخير يا شذا

شذا :صباح الفل والياسمين لا لا ايه القمر ده اغير أنا كده

مامتها :هههه بس يا بكاشه

شذا :ماشي يا بطوط ياله علشان تفطري وتاخدي العلاج

مامتها :ماشي يا حبيبتي ياله

____________________________________________

عند رعد

رعد بغضب وغيره:كانت بتقول لمين حبيبي

ليدخل إليه فهد

فهد :في ايه يا ابني انت بتكلم نفسك

رعد بغضب. وبصوت عالي سمعه كل من في القصر:سيبني في حالي يا فهد دلوقتي

فهد بزهول :في ايه يا ابني مالك

ليدلف كل من في القصر
إلى غرفه فهد

أسد:في ايه وماله صوتك عالي ليه يا رعد
وأنت هببت ايه يا فهد

فهد :والله ما عملت حاجه

أسد :كله يخرج دلوقتي

خرج كل من في الغرفه قبل أن ينهي كلامه

أسد:مالك يا رعد

رعد :ماليش يا أسد

أسد بنبره اخافت رعد: مش هكرر كلامي تاني

رعد :سمعت يارا وهي بتتكلم وبتقول حبيبي

أسدبخبث :وأنت مضايق ليه

رعد :أنا بحبها يا اسد بحبها

أسد :اعترفلها روح اعترف بحبك ليها

رعد:خايف

أسد :لا متخافشي إلى بيحب ميخافشي
وبعدين رعد المنصوري يخاف بردوا ازاي مش فاهم

رعد :الوضع يختلف يا أسد دي حبيبتي من واحنا صغيرين

اسد :حارب علشان حبك يا رعد

ثم تركه وذهب من الغرفه

_________________________________________
عند رائد

رائد :يعني رعد بيحب يارا ويارا بتحبه

فهد :أيوه كده بالظبط
رائد :وأنت عرفت ازاي يا فيلسوف عصرك وزمانك

فهد :يا ابني دول بيعشقوا بعض من وهما صغيرين
وأخوك اتغير لما عرف انها ماتت
بقه شخص لا يطاق 😂😂😏

رائد:يا سلام لو دخل عليك دلوقتي

فهد :يا ساتر يارب ايه الفال إلى الوحش ده يا ابني

رائد :هههههههههه فال وحش ههههههههه يالهوي لو سمعك هينفخك

فهد :إحم إحم وايه الاحراج ده

رائد:😂😂😂😂😂😂😂
_____________________________________________

في مكان مجهول

الشامي :كل حاجه تمام
والبضاعه وصلت لصاحبها بسلام

الرجل : وجاسر بيه هيخرج بكره

الشامي :لازم ابني يخرج بكره فاهم

الرجل:تحت امرك يا باشا

الشامي : مافيش أخبار جديده عن ابن المنصوري

الرجل :لا يا باشا مافيش والقصر بقه عليه حراسه كتير اوي
أكثر من الأول

الشامي :مش مهم كل ده ابني يخرج وهقتلهم
_____________________________________________
الكاتبه :ايه موسى



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 02-05-19, 11:47 PM   #13

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,433
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



رواية عندما يعشق اﻻسد
الفصل 17و18


عند فهد في غرفته
فهد بخوف : يالهوي يالهوي اعمل ايه دلوقتي ده لو رعد عرف هيقتلني
طب اعمل ايه دلوقتي في المصيبه دي
اروح لدنجوان يساعدني
هو بردوا ليه كلمه
طب اروح لعمي
لا لا عمي مش هيعمل حاجه

اه مافيش اله رائد هو إلى هيساعدني

خرج فهد من غرفته وذهب إلى غرفه أخيه
ودق الباب

رائد :اتفضل

فهد :اذيك يا رائد واحشني والله ده انت احلى أخ والله

رائد باستغراب ويرفع حاجبه : ارتكبت مصيبه ايه
النهارده

فهد بخوف : مصيبه ايه انا مرتكبتش اي حاجه

رائد بسخرية :لا ماهو ظاهر الصراحه

فهد :بص أنا هقولك وساعدني بس ابوس ايدك متجبشي سيره لدنجوان

رائد بنفخ : أخلص أنا ورايه شغل مش فاضي قول هببت ايه

فهد :إحم الصراحه أنا حرقت اللاب بتاع رعد

رائد بخضه:ينهارك اسود ومنيل بستين نيله 😱
ده رعد هيموتك النهارده

فهد بخوف:ابوس ايدك انقذني أصل هو مجنون وممكن يموتني النهارده

رائد بضحك:وأنا مالي متروح لدنجوان وقوله أنا مالي
فهد بغضب :أصدق أنا غلطان اني جاي لواحد زيك

رائد بغضب :قولت ايه يا استاذ عيد الكلام ده تاني كده

فهد بخوف:أنا مقولتش حاجه

رائد :ماشي يا فهد أنا هعديها المرادي بس أقسم بالله لو اتقررت انت حر

فهد :والله انا إلى مظلوم في البيت ده

رائد بضحك :😂😂😂والله عندك حق

_____________________________________________
عند ليليان
كانت تؤدي فرضها
وانتهت
وأعلن الهاتف على رساله من أسد

قرأت الرساله وظلت تضحك بشده على حبيبها

الرساله (لي لي أنا مستنيكي في الجنينه تعالى هقولك على سر خطير 😂)

ليليان :ماشي يا استاذ أسد مانشوف اخرتها ايه معاك
لترتدي حجابها وتنزل الى الجنينه
وتتفاجا من هذا المنظر الرائع

كان الورد في كل مكان واسمها بين الورد
ومكتوب في كل مكان عشق الأسد
لتضحك ليليان بشده وهي سعيده
وتقف في مكان ويهبط عليها الورد الأحمر
وهبط على رأسها جواب أخذته وفتحته وكان مكتوب فيه
(بحبك يا ليليان )
ويظهر هذا الشخص الذي سرق قلبها مرتديا بدله سوداء جعلته أكثر جاذبيه
وكان معه بوكيه ورد

اتجها إليها اسد
واعطا لها بوكيه الورد
ثم جلس على ركبتيه وأخرج خاتم الماس من جيبه
وقال لها

أسد :تتجوزيني يا ليليان

ليليان بفرحه :موافقه

وقف اسد والبسها الخاتم في يديها
وقال لها
أسد:بحبك
ليليان :أسد عيب كده ميصحش
أسد: ايه رأيك نتجوز يوم الخميس إلى جاي
ليليان :بسرعه دي
أسد-نعم يا اختي هو ايه إلى بسرعه دي انتي اتجننتي
ليليان بتسرع :ابوس ايدك متبوظشي اللحظه الحلوه دي
يقرب منها اسد
أسد بخبث:بتقولي ايه
ليليان :أنا مقولتش حاجه
أسد :لا قولتى

ليليان بخجل :مقولتش حاجه وأبعد عني افرض حد شافنه دلوقتي هيقول ايه

أسد :مش مهم
هه موافقه ولا لا

ليليان بخجل:موافقه
أسد:انتي عارفه لو اي حد شافني دلوقتي هيقول ايه 😂😂 وبزات فهد
هيقولوا اني انا مش أسد
واحد شبهه

ليليان :😂😂😂😂😂

(يالهوي على المحن يا ولاد هو مين الي أنا كنت بتكلم عنه من شويه ده مستحيل يكون الدنجوان 😂😂😂😂😂)

____________________________________________

عند فارس ومرام في باريس

فارس :حبيبتي انا هروح مشوار النهارده

مرام :مشوار ايه يا حبيبي

فارس:هحضرلك مفاجأه

مرام :طبعا يا حبيبي روح اعمل إلى انت عايزه

فارس بضحك:😂😂😂انتي بتقولي كده علشان المفاجأة صح 😂

مرام :الصراحه اه
😂😂😂

فارس :طب بقولك اعمليلي فنجان قهوة

مرام :حاضر
تذهب مرام إلى المطبخ
ويتكلم فارس بهمس

فارس:سامحيني على الكذبه دي يا مرام

ليتصل برائد

فارس : كل حاجه تمام
رائد :تمام وأنا جاي دلوقتي بطياره خاصه

فارس :تمام سلام لما توصل رن عليه
رائد :حاضر سلام

____________________________________________

يهبط رائد من على الدرج

ياسين باستغراب :رايح فين يا رائد
وايه الشنطه دي

رائد :عندي مؤمريه يا عمي

ياسين :ماشي يا حبيبي ربنا معاك
وخلي بالك من نفسك

رائد :أنشاء الله يا عمي
ومتقولشي لأي حد من اخواتي

ياسين :ماشي يا ابني ربنا معاك

___________________________________________

الكاتبه :ايه موسى 😘😍في المساء
في باربس
وصل رائد إلى باريس

واتصل على فارس

رائد :أنا وصلت
فارس :تمام وأنا وصلت المكان والشحنه قربت توصل

رائد :تمام أنا جاي سلام
فارس :تمام سلام

وصل رائد إلى المكان
وتقابل مع فارس
وجلسوا منتظرين قدوم الشاحنه الذي أرسلها الشامي

وصلت هذه الشحنه إلى المكان المحدد
وفتحت الشاحنه
وإذا بها عدد كبير من الأطفال المخطوفين يبكون بحراره وكانت معهم فتاه محجبه وبيضاء كثلج وعينيها العسليه ولكن يخفي هذا الجمال بكائها الحار وعينيها الورمتين من شده البكاء

نزلت الفتاه ومعها بعض الفتيات التي في سنها
ومعهم بعض الفتيات الصغيرات
وكانوا يبكون من شده الخوف

فارس : أشار بيديه فتجهزت القوات
ووجه الكلام لرائد
جاهز
رائد :جاهز
ثم أشار رائد بيديه
واندفعوا نحو الشاحنه مختبئن كل منهم في مكان معين

ثم أشار لهم رائد بأن يطلقوا النار
وبالفعل تم إطلاق النار
وكان رجال المافيا يرددون لهم ضرب النار
وتم القضاء على رجال المافيا
وقضوا على رئيس المافيا
ولكن أصيب بعض رجال الشرطه

فارس :الحمد لله عقبال الشامي وابنه
رائد :اللهم امين
تعالى نشوفوا إلى اتصابوا
فارس :هروح أنا
وأنت روح شوف البنات وطمنهم
رائد :تمام

ذهب فارس إلى رجال الشرطه المصابين
ووجد الاصابات بسيطه

فارس :أنتم كويسين

رجال الشرطه :تمام يا فارس باشا الاصابات بسيطه الحمد لله

فارس :الحمد لله

عند رائد

رائد : أنتم كويسين
الأطفال :كويسين

إحدى الأطفال :اناعايزه ماما

رائد بابتسامه جعلته وسيم جدا:حاضر يا حبيبتي كلكم هتروحوا
الأطفال بفرحه :شكرا يا عموا
رائد بابتسامه:العقول يا حبايبي

تكلمت هذه الفتاه الذي عندما رائها رائد تنزل من الشاحنه دق قلبه لأول مره دقه لا يفهم معناها

الفتاه :شكرا يا استاذ
رائد:استاذ انتي شايفاني بدرسلك
الفتاه :امال أقول لحضرتك ايه

رائد بابتسامه :رائد اسمي رائد

الفتاه بابتسامه:شكرا يا استاذ رائد
أنا اسمي ريماس

رائد :أهلا لحضرتك وياريت يكون اسمي من غير ألقاب قولي رائد زي ما انا بقول ريماس

ريماس : تمام
هو حضرتك هنرجعوا لاهالينا امتى

رائد : دلوقتي هتروحوا

تذهب ريماس إلى الأطفال لكي تطمئنهن

رائد :فارس انت جيت انتي مش قولت هشوف الرجاله

فارس :هو انت رائد ولا واحد تاني

رائد :نعم يا اخويا انت شارب حاجه

فارس :أول مره اشوفك بتكلم مع فتاه بجنيه كده

رائد :مين انا إ انت نظرك ضعيف أساسا

فارس :لا والله

رائد :اه والله
فارس :ماشي يا أخويا

رائد بضحك : انت سمعت عن حد قبل كده يطلع مؤموريه في شهر العسل

فارس بتزمر: بقولك ايه اسكت أنا مش طريقك أساسا
ده اسمه شهر بصل مش عسل
رائد بضحك: ليه يا ابو الفوارس شكلك مرفعتش راسنا هههههههه

فارس بغضب :اسكت يا رائد اله والله افرج عليك البنات
رائد بضحك:هههههههه. اما اروح اشوف ورايه ايه سلام ياعريس 😂😂😂😂😂😂

_____________________________________________
عند ياسين وصافي في غرفتهم

ياسين :وحشتيني
ياصافي

صافي :وأنت كمان وحشتني يا ياسين

ياسين بخبث:طب بقولك ايه مبتفكريش تخاوي يارا

صافي 😱:أبعد يا قليل الادب

وجرت في أنحاء الغرفه وهو ورائها
حتى مسكها و........

(سلام نتقابلوا الفصل الثاني)😂😂😂😂😂😂

_______________________________________________
الكاتبه :ايه موسى 🥰😘




فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 04-05-19, 01:38 AM   #14

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,433
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



الفصل ال19😘😍

عند شذا
الدكتور :اسف يا دكتوره شذا بس مامتك المفروض تسافر وتتعالج بره علشان تعمل العمليه في المانيا

شذا بحزن : يعني هي ما ا تحسنتش يا دكتور

الدكتور: للاسف يا دكتوره شذى لا

شذا : شكرا يا دكتور بس هي العمليه هتتكلف كام

الدكتور :في حدود 100الف
خرجت شذى من المستشفى وذهبت في مكان خالي من اي احد وظلت تشكوا ربها
وتبكي
شذا ببكاء: ليه الاختبار ده يا ربي اجيب فلوس

العمليه منين وفلوس اخويا بتاعه المدرسه ولا

فلوس بتاعه الكليه ولا فلوس السفر ولا فلوس

دروس اخويا ولا علاج امي وظلت تبكي وتبكي

ولا اخويا إلى أخذ حقى وابويا إلى خان أمي
وظلت تبكي وتشكوا إلى ربها
وكان يراقبها شخص
الشخص : اه لو اعرف من هم ابوكي واخوكي كنت قتلتهم بايدي

ثم ذهب إليها وقال

الشخص :احيانا ربنا يضعنا في في اختبارات صعبه علشان يعرف قوه تحملنا

شذا: انت

الشخص :أنا اسمي فهد يا شذى انا عشت من غير ام ولا اب بعد ما تقتلوا في يوم واحد ودلوقتي اهم حاجه عندي اخواتي كانت امي بتنادينا كف قمر

عشنا بره مصر فتره طويله
كان عمي دايما بيقول ان الفلوس مش كل حاجه
واحكم على الشخص من اخلاقه وتصرفاته
مش كل حاجه الفلوس

ثم مسح دموعها وقال
مش عايز اشوف دموعك تاني يا شذا
ثم أعطاها مصحف وذهب

شذا:الشخص ده غريب بس شكله طيب
ثم مسحت دموعها واستجمعت قوتها وذهبت إلى البيت
___________________________________________

عند رائد
فلاش باك

رائد :هو انتي اسمك ايه
ريماس :اسمي ريماس الشامي نجم الدين

عندما سمع رائد هذا الاسم صدم
واستاذن منها ليرى أحد زملائه

رائه فارس
فارس :مالك يا رائد

رائد:لا يا حبيبي مفيش حاجه

باك

رائد :يبقه انتي بنت الشامي إلى قتل ابويا وامي
بس ورحمت أمي لاوريكي أيام سوده

(ربنا يرحمك يا ريماس😂 )
________________________________________
عند فارس ومرام

فارس :يا حبيبتي كفايه زعل بقه

مرام :يعني انت صممت على أن احنا نسافروا باريس علشان المؤموريه مش علشان شهر العسل

فارس :شهر عسل مين ده اسمه شهر بصل مش عسل
مرام :هههههههه. ليه يا حبيبي

فارس :بقولك ايه انا عايزك في حاجه مهمه تعالى

مرام :لا
ثم جرت في انحاء الغرفه ومسكها فارس
و
(كفايه كده عليكم نسيبوا العرسان مع بعض
بطلوا فضول شويه 😂😂😝)
__________________________________________

عند رعد ويارا ّ

رعد:انتي كنتي بتكلمي مع مين امبارح
يارا:مع صحبتي شذا ليه

رعد:لا انتي كنتي بتكلمي حد تاني

يارا:ههههههههههه. ده اخو صحبتي عنده 15 سنه

رعد :انتي بتكلمي جد
يارا : اه والله بتكلم جد بس انت بتسأل ليه

رعد بحب:علشان بحبك

يارا بخجل :وأنا كمان
رعد :انتي بتكلمي جد

يارار:أيوه
رعد :طب موافقه تتجوزيني

ياار: موافقه

رعد:هروح اطلبك من عمي

هزت يا ا رأسها بالموافقه

ثم نزل رعد جرى إلى السلم

(والنعمه دول احسن اثنين في القصه بيخلصوا على طول 😂😂😂)

رعد :عمي عمي

ياسين :في ايه يا ابني مالك
رعد :أنا عاوز اتجوز يارا وهي موافقه
ياسين بضحك :وأنا موافق
حازم :بس انا عندي شرط

رعد :أخلص

حازم:جوزني اختك
رعد :وأنا موافق والفرح يبقه مع بعض

فهد :هو أنتم بتاخدوا قررات من نفسكم من غير ما تسألوا الدنجوان

نظر كل منهم للآخر في خوف
رعد وحازم:ربنا يستر

_____________________________________________
عند أسد وليليان

أسد :انشاء.الله هنزل بكره الشغل

ليليان :اوعي تكلم بنات والله ازعل منك

أسد بضحك :مقدرشي اكلم بنات غيرك

بحبك

ليليان بخجل: أسد اسكت

أسد بضحك :بتكسفي مني يا مجنونه
ليليان :أنا نازله لعمي

____________________________________________

ايه رايكم
التفاعل بقه

ادعو لي والنبي 😂😂

الكاتبه :ايه موسى

توقعاتكم يا حلوين
___________________



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 07-05-19, 05:51 AM   #15

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,433
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



كل سنه وانتم طيبين 😘😍

الفصل الأخير


عند شذا
أدم : شذا هو أنا ممكن اسئلك سؤال
شذا :طبعا يا حبيبي

أدم :الدكتور قال ايه على تحاليل
شذا :هه يا حبيبي الدكتور قال إن ماما بقت كويسه على العلاج

أدم : أنا عارف انك بتكذبي قولي الحقيقه ماما مالها

شذا :يا حبيبي زي ما قولتلك كده وبعدين انت مش وراك امتحانات بكره ياله روح ذاكر

أدم بتنهيده :حاضر يا شذا تصبحي علي خير

شذا :وأنت من أهله يا حبيبي

خرجت والدت شذا من غرفتها

فاطمه :مالك يا حبيبتي متغيره ليه

شذا :مافيش يا ست الكل
فاطمه :لا في يا شذا أنا أمك
شذا :مش عارفه يا ماما حاسه بحاجه غريبه لما أشوف ابن عم يارا

فاطمه :إعجاب ولا حب

شذا :مش عارفه يا ماما بس لما اشوفه بحس اني مبسوطه
أنا مكنتش بردا ابص في وشه في الأول
بس الي انا عرفاه انه مش زي أي راجل

فاطمه: روحي صلى يا شذا وربنا يقدم إلى فيه الخير يا حبيبتي

شذا :حاضر يا ماما تصبحي علي خير

فاطمه :وانتي من اهله خير يا حبيبتي

دخلت شذا إلى غرفتها وصلت

_____________________________________________
عند فهد

فهد :أول مره يا فهد تبقى مبسوط لما تشوف واحده
ما أنا يامه شوفت بنات اشكال والوان
بس مش معنى شذا يعني أول ما شوفتها شعرت بشعور غريب

اتنهد فهد وقال
معقول تكون حبيتها يا فهد

_____________________________________________

في باريس

فارس :ياله يا مرام هنتاخر علي الطياره

مرام :حاضر يا فارس

خرجت مرام
وعندما رائها فارس

فارس :ايه الجمال ده انا من رأيي منسافرشي النهارده

مرام :لا أنا عايزه اشوف ليليان

فارس:ايه الدبش ده يا بنتي مفيش كلمه حلوه ابدا

مرام بضحك :لا مافيش 😂

فارس :ربنا يسد نفسك 😂😂

____________________________________________

في الطريق
فكانت السيارات من كل جهه وكانت السياره الذي يوجد بها جاسر كانت في المنتصف

فخرجت السيارات التابعه لشامي لإنقاذ ابنه

فضربت النار على سيارات الشرطه

فردت الشرطه ضرب النار على سيارات الشامي
وكان الشامي يوجد في احدى السيارات التي تضرب سيارات الشرطه بالنار
فمر الوقت فكان رجال الشامي مع الوقت يقل عددهم
فزرع الخوف في قلب الشامي وقرر أن يهرب

ولكن هيهات
فوجئ الشامي بخروج الأسد أمامه

الشامي بخوف ولكن حاول أن لا يظهره: أهلا يا اسد مفكر انك ممكن تنجوا بحياتك

أسد : ورحمه أبويا يا شامي باقولك النهارده فأخرج أسد مصدصه علي الفور وضربه في رجله

الشامي بألم :انت مفكر انك كده مهيأ علي عيله الشامي يبقه بتحلم ابني هياخد حقي

أسد بضحك :هههه ابنك طب ثانيه واحده

أمر أسد رجال الشرطه بإحضار جاسر

أسد :ههههه هو ده إلى هياخد حققك
ثم ضرب أسد جاسر في صدره
وضربه في رجله

الشامي بصريخ :جاااااااااااسر أبني جااااااااسر

أسد :بتوجع صح لما تلاقي حد عزيز عليك ويموت قدام عينك توجع صح

الشامي :مفكر انك كده خلصت مني دي البدايه يا اسد

ثم ضربه أسد في صدره
ومات الشامي وابنه

_____________________________________________

عند حازم مليكه

حازم بحب :الصراحه يا مليكه أنا بحبك من أول ما اتولدي

مش بحبك بس لا انا عديت المرحله دي من زمان انا

بعشقك بموت فيكي 😘😍

مليكه :ياه يا حازم كل ده مخبيه عني
وأنا كنت مفكرا انك بتعتبرني اختك

حازم بعدم فهم :مش فاهم قصدك ايه

مليكه :الصراحه أنا كمان بحبك يا حازم ومن زمان
بس حولت اني انساك علشان كنت مفكره انك بتعتبرني اختك

حازم :مش مهم كل ده انتي موافقه تتجوزيني

مليكه بحرج :موااافقه

حازم :الله أكبر أخيرا اتكلم الصنم
😂😂😂
_____________________________________________
في المساء كان الجميع جالس على السفره

ياسين :ايه رايك يا اسد نعملوا فرح حازم ومليكه
ورعد ويارا وأنت وليليان

فهد بالهفه:وأنا وشذا
ليندهش الجميع مما سمعوه ويلتفتون إليه

ياسين بضحك :كنت عارف انك هتحبها

فهد :ايه رايكم نروحوا بكره اتقدملها

أسد:وأنا موافق يبقى على بركه الله

ياسين :وأنا موافق

_____________________________________________ في غرفه المكتب

فارس :الله ينور عليك يا ابو الأسود
أسد:وعليك يا عريس

رائد بضحك :عريس مين

فارس :أخرس يا رائد
أسد:😂😂😂

رائد :طب انا هروح ازور واحد زميلي في المستشفى سلام

فارس :سلام يا اخويا
رائد بضحك:سلام يا عريس هههههههه

_____________________________________________

عند البنات

مرام :وحشتيني يا ليليان
ليليان :وانتي اكتر يا ميروا

يارا :يارب تكونوا خلصتوا فكره العشق الممنوع بتاعتكم دي وتحكلنا يا مرام عملتي ايه في شهر العسل

مرام :ده كان اسمه شهر. بصل

ليضحك الجميع

صافي :ليه يا مرام 😂 فارس دايقك في حاجه

ليليان بضحك :ده هي إلى تدايق فارس وتخليه يولع في نفسه

مرام :وهو ده إلى حصل وحياتك

ليضحك الجميع 😂 على تلك المشاكسه

___________________________________________

عند رائد
عرف رائد كل المعلومات عن ريماس وعحاول أن يتقرب منها
لكي ينفذ مخطته

وفي يوم

رائد :اذيك يا انسه ريماس

ريماس بابتسامه :تمام وحضرتك

رائد :أنا تمام بتعملي ايه هنا في الكافيه

ريماس :كنت هقابل صحابي

رائد :انسه ريماس الصراحه أنا معجب بيكي وعايز اتقدملك اجي امتى علشان اتقدملك

ريماس بخجل: الصراحه حضرتك فجئتني

رائد بحب مزيف :بصي يا انسه ريماس أنا عايز جوابك على طلبي في اسرع وقت ممكن
علشان هسافر
هه موافقه ولا ايه

ريماس بخجل :موااافقه

رائد ببتسامه خبث:يبقى اجي اتقدملك النهارده
سلام

ريماس :سلام

ذهب رائد وعلى وجه ابتسامه نصر
____________________________________________

تقدم رائد لريماس ووافقت أمها لحسن أخلاقه
وتم تحديد موعد الزفاف بعد تخرج ريماس من كليتها

وتم زفاف عائله المنصوري

تزوج أسد ليليان
وتزوج حازم مليكه

وتزوج رعد يارا

ومر شهرين دون احداث تذكر
حيث كان يزداد الحب بين فارس ومرام
ورعد ويارا
وأسد وليليان
وياسين وصافي
وحازم و مليكه
وفهد وشذا

حب رائد بأن ينتقم من تلك الفتاه
وفي يوم

كانت البنات تجلس في غرفه ويضحكون

أما الرجال فكانوا مجتمعين
ففي أثناء الحديث

جاء اتصال لاسد

أسد :الووو

الشخص :أهلا بأسد باشا أنا عايز اقولك على حاجه
خاف على عيلتك وبزات على حبيبتي ليليان

أسد بغضب :انت مين

الشخص :عزرائيل إلى هياخد روحك
سلام وهياخد روح اخوك

ألقى أسد الهاتف على الأرض
فانكسر

رائد:في ايه يا اسد

اسد :واحد بيهددني بعيلتي

رعد :ومين ده إلى لعب بعداد عمره

أسد :معرفشي

_____________________________________________

يا تري مين الي كلم أسد ده

وايه إلى هيحصل لريماس

وايه العلاقه بين ليليان والشخص ده

وفهد هيتقدم لشذا ولا سوف يظهر مجهول لفهد

ومين الاخ الي كان قاصد الشخص ده

وهل علاقه فارس ومرام هتستمر ولا لا

وهل علاقه رعد ويارا هتستمر ولا لا
كل ده هنعرفوا الفصل الثاني

وهتنزل بعد رمضان أنشأ الله

وهيكون اسمها (العاشق المنتقم )

هتوحشوني

وكل سنه وانتم طيبين ورمضان كريم

الكاتبه :ايه موسى 😘😍




فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 07-05-19, 06:27 AM   #16

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,433
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

رابط لتحميل الرواية هنــــــــــــــــا

قراءة ممتعة لكم .....



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 24-06-19, 11:02 PM   #17

nada25

? العضوٌ??? » 439459
?  التسِجيلٌ » Jan 2019
? مشَارَ?اتْي » 276
?  نُقآطِيْ » nada25 is on a distinguished road
افتراضي مشاركة

جيدة جدا اسلوب شيق

nada25 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 12-08-20, 12:20 AM   #18

tahra

? العضوٌ??? » 24198
?  التسِجيلٌ » Jul 2008
? مشَارَ?اتْي » 1,047
?  نُقآطِيْ » tahra is on a distinguished road
افتراضي

شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ... لك مني أجمل تحية . شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ... لك مني أجمل تحية .

tahra غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 22-10-20, 04:26 AM   #19

ندى تدى

نجم روايتي

alkap ~
 
الصورة الرمزية ندى تدى

? العضوٌ??? » 142345
?  التسِجيلٌ » Oct 2010
? مشَارَ?اتْي » 8,584
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » ندى تدى has a reputation beyond reputeندى تدى has a reputation beyond reputeندى تدى has a reputation beyond reputeندى تدى has a reputation beyond reputeندى تدى has a reputation beyond reputeندى تدى has a reputation beyond reputeندى تدى has a reputation beyond reputeندى تدى has a reputation beyond reputeندى تدى has a reputation beyond reputeندى تدى has a reputation beyond reputeندى تدى has a reputation beyond repute
¬» مشروبك   pepsi
¬» قناتك mbc
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

شكرا حبيبتي على الرواية الرائعه

ندى تدى غير متواجد حالياً  
التوقيع
رد مع اقتباس
قديم 20-02-21, 09:49 PM   #20

nemolala

? العضوٌ??? » 131730
?  التسِجيلٌ » Jul 2010
? مشَارَ?اتْي » 734
?  نُقآطِيْ » nemolala is on a distinguished road
افتراضي

هل يمكن اظهار المحتوى المخفى

nemolala غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 01:15 PM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.