آخر 10 مشاركات
تراتيل الماضي ـ ج1 سلسلة والعمر يحكي - قلوب زائرة - بقلمي: راندا عادل*كاملة&الرابط* (الكاتـب : راندا عادل - )           »          82 - من أجل نظرة - مارغريت مالكوم (الكاتـب : فرح - )           »          جددي فيني حياتي باللقاء *مميزة ومكتملة* (الكاتـب : وديمه العطا - )           »          البديلة *مميزة ومكتملة* (الكاتـب : hollygogo - )           »          رواية الورده العاشقه " مميزة " و " مكتملة " (الكاتـب : sapphire - )           »          ..خطوات نحو العشق * مميزة ومكتملة * (الكاتـب : smile rania - )           »          596-مغرمة وحائرة - ق.د.ن (الكاتـب : Just Faith - )           »          همس المشاعر بين ضفاف صورة .. وحروف ماثورة... (الكاتـب : المســــافررر - )           »          عينا ملاك -ج1 من سلسلة نعيم الحب- للكاتبة الرائعة: زهرة سوداء *كاملة & بالروابط* (الكاتـب : قلوب أحلام - )           »          يوميات العبّادي .. * مميزة * (الكاتـب : العبادي - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

Like Tree1Likes
إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 02-05-19, 04:45 PM   #11

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الحلقه العاشره


فضلت ياسمين مع عمرو اكتر من ساعتين لحد ماهو نطق
عمرو: انا اسف ياسمين
ياسمين: مالوش لازمه الاعتذار ده مش غلطك
عمرو: عارف بس بأنب نفسي لاني انا اللي قولتلك
ياسمين: انت مكونتش تعرف انا مين وده كان القدر
عمرو: قدر ايه بس كان المفروض اخرس خالص
ياسمين: بالعكس انا مبسوطه لاني اتعرف عليك
عمرو: ولي بقي انا سببتلك مشكله مع جوزك
ياسمين: لا ما سببتش اي مشاكل وبعدين انا مبسوطه لاني عرفت الحقيقه انا مش ضعيفه
بعترف اني كنت بحب جوزي بس ده اتمحي تماما
عمرو: الحب مش بيتمحي بالسهوله دي
ياسمين: لا ..انا ممكن اغفر اي شيئ الا الخيانه
عمرو: ايه رأيك لو نطلع السطح في حفله هناك
وافقت وراحو
عمرو: حاولي تتماسكي وما تنسيش انتي علي حق وهما غلط
سكتت فكمل هو: شكلك كأنك شايله جبل علي ضهرك كوني قويه هما عايزين يحطموكي
انتي قلتي ان امك عانت الامرين بس انتي اهو بتعملي زيها
انتي فاكره انه هيحبك لما يلاقيكي محمطمه كده لا طبعا هيحس بالشفقه اللي
هتتحول مع الايام لاحتقار وهيخليكي جنبه بس علشان الوريث
ياسمين: مين قالك اني عايزاه يحبنيانا بكرهه
عمرو: اه بجد .. ما اظنش انت بتحبيه وده كان باين من نظراتك ليه علي العشا
وعلي الرغم من اني معرفوش بس انا متأكد انه مش بيحب جيهان
ياسمين: وايه اللي مخليك متأطد؟
عمرو: لان علاقتهم جسديه بس ونارها اتطفت من زمان
ياسمين بكسوف: وازاي عارف ده؟
عمرو: علشان جيهان بتعمل المستحيل علشان يرجعلها ..انتي عارفه هو عارفها من سنين
وهيا حاولت تغويه بكل الطرق وهو بيرفض وبعد ما جوزها مات فضلت وراه لحد ما وافق
بس شهرين وسابها وهيا اللي وراه حتي الرحله ده هيا اللي وراه
قفل الكلام وطلب منها الرقص ووافقت
وفضلو ساعتين يرقصوا لحد ما تعبت فمسكها من ايدها وراحو يقعدوا وهيا
بتتضحك بس الضحكه ماتت لما شافت جوزها
محمود: انا شايف انكم مستمتعين علي الاخر
ياسمين ببرود: اه شكرا
محمود: طيب لو خلصتي يالا ننزل مقصورتنا
جت اللحظه اللي خايفها بس عمرو بصلها بتشجيع
ياسمين: تصبح علي خير عمرو انا فعلا اتبسطت جدا
مشيوا في صمت لحد ما وصلو مقصورتهم دخلو وقفل الباب
محمود: شكلك اتبسطتي معاه صح؟
ياسمين: قصدك لما كنت مع عشيقتك..اه عمرو راجل لطيف جدا
قرب منها ومسكها من دراعها جامد
محمود: الظاهر انك محتاجه درس في الاحترام؟
ياسمين: وانت محتاج درس في الشرف؟؟
بصت لوشه وعرفت انها تخطت كل الحدود بس مش مهم
محمودبهدوء مميت: اقلعي هدومك .. دلوقتي
بقلب ميت قلعت فستانها وكانت لابسه قميص رقيق قصير
ولكا كانت هتقلعه قرب هو منها وقطعه وكأنه بيفرغ غيظه منها
شالها وحطها علي السرير وقلع هو هدومه وقرب منها وقبل ما يلمسها
شاورت بايدها
ياسمين: قبل ما تلمسني عايزاك تعرف ان ده اقصي شيئ ممكن تاخده مني
جاوبها بصوت مليان رغبه: وانا ما طلبتش اكتر من كده
كمل كلامه وهجم عليها زي وحش كاسر وهيا استسلمت
بس كانت جسد بلا روح من غير ما تتجاوب او حتي تبص لوشه
صحيت تاني يوم وهيا حاه بمراره لان بمجرد ما اخد محمود اللي عايزه سابها وقام دخل الحمام
ولبس هدومه وساب المقصوره من غير حتي ما يبصلها هيا كانت لوح ثلج معاه
مع انها كانت بتتمني لمساته الا ان كرامتها غلبت وافتكرت سنوات ذل امها وده اداها قوه
تقاومه بيها وهو كانت هيتجنن لانه معرفش يخليها تتجاوب معاه وهو اللي
كل الستات بيرمو نفسهم عليه بصلت لنفسها وشافت علامات زرقاء علي
جسمها مكان ايديه وافتكرت لحظه صدمه محمود لما عرف انها بنت عذراء
لانه وقف فجأه وجسمه اتصلب وقام سابها ومشي وهو خارج سألها
لو كانت عايزه تشوف دكتور السفينه وهيا شاورت براسها لأ
المفروض ان دي تكون ليله العمر تقضيها مع حبيبها مش كده
لبست وخرجت وقعدت علي السطح
عمرو: صباح الخير يا جميل شكلك حلوه النهارده
اتفاجئت بيه: صباح النور خضتني
عمرو: انا جيت اشوفك لاني عارف انك لوحدك
ياسمين: وعرفت منين
عمرو: لان جوزك مع جيهان فطروا مع بعضو وراحو علي مقصورتها
من اكتر من ساعتين اهم
ياسمين: طيب يالا نفطر احنا
عمرو: يالا ده انا ممكن اكل نمر بحاله
ياسمين: مفيش نمور هنا
عمرو: عارف لو كنت عايز نمر كنت جبته معايا
ياسمين: بس ده الناس
عمرو: عارف ناس يستاهلو الاكل
ابتسمت لما فهمت قصده... عمرو فكرها بعلي صاحب طفولتها
عمرو: انا قضيت طول الليل افكر فيكي
ياسمين: وليه بقي
عمرو: لما قالتلي جيهان عنك كنت فاكر انك بنت عاديه تهتم بالفلوس وبس
بس انتي مختلفه انتي تستحقي اكتر من كده
ياسمين: في ناس قدرها تعيش كده
عمرو: لا طبعا كل واحد بيصنع قدره.. امي كانت ديما تقول ان الست اللي ترضي
تعيش في ذل تستاهله وانتي مش كده
ياسمين: طيب والمفروض اعمل ايه
عمرو: ههربك منه..
ياسمين: ازاي واحنا في نص المحيط
عمرو:مش هنا طبعا بعد ما نوصل . بيت قريبتي قريب من بيت جوزك ايه رأيك؟
ياسمين: وبعد ماهرب هعمل ايه هستفاد ايه
عمرو: الانتقام يا عسل .مش محمود المصري اللي تهرب منه واحده وبعدين
هكلملك محامي صاحبي ونحاول نبطل عقد الجواز المهم نهربك الاول والباقي سهل
ياسمين: انت ليه بتساعدني
عمرو: لانك بتفكريني بامي ابويا كان راجل ظالم وهيا وفقت قدامه لوحدها
بس ماخدتش حريتها غير بعد موته ومش عايزك تعيش زيها
وبعدين ممكن تجوزيني بواحده حلوه زيك لما اخلصك من جوزك
ياسمين: ماشي ماشي هجيبلك واحده حلوه زيي واحلي مني كمان
عمروبضحك: انتي فئه نادره
وضحكو لحد ماهو سكت فجأه بصتله بضحك
ياسمين: مالك انت شوفت الساحره الشريره ولا ايه؟
وبصت وراها تشوف في ايه وحست بالشلل لما شافته وشافت نظره الجليد في عنيه
محمود: الظاهر ان الساحره الشريره قطعت عليكم وقتكم الجميل
قعد جنبها وجيهان كمان قعدت
جيهان: اوه يا حبيبتي الظاهر ان احنا نسيناكي خالص اسفه. بس انتي مبسوطه بالرحله؟
ياسمين: اه شكرا
جيهان: محمود حبيبي مراتك محتاجه تتعلم تتكلم
جيهان: احنا المفروض نعمل حفله في المزرعه علي شرفك ولان مفيش حد غير الخدمه
العجوزه دي فكل حاجه بعملها بنفسي انا طلبت منه كتير يغيرها بس هو بيرفضذ
فكرت ياسمين انها عايزه تعرفها انها هيا صاحبه البيت بس ده في احلامها
عمرو: انا لقيت ياسمين لوحدها فقلت نفطر مع بعض
حست بالخوف وبصت لجوزها وحست بيه بيداري غيظه بمهاره فايدها اترفعت غصب عنها
لكتفها مكان علامات ايده وهو اخد باله من حركتها وبصلها نظره خاطفه بس هيا حست
انه متوتر ومعرفتش ليه
جيهان: استمتعنا انا ومحمود بشروق الشمس وكان تحفه صح؟
محمود: فعلا,, رد بضيق
جيهان: الحلو بيكون الرفقه وانا كان معايا هم رفقه(حاولت تضايق ياسمين) محمود
قالي ان دي اول رحله ليكي اتمني تكوني مبسوطه
صممت انها تضايقهم
ياسمين: انا فعلا بدأظت استمتع بالرحله..عمرو رفيق رائع متحسيش ابدا بالملل
وانتي معاه .بس اكيد انت كمان ما بتحسيش بالملل لان جوزي حبيبي ماشي وراكي
مطرح ما تروحي زي القطه الاليفه ما بتمشي ورا صاحبها
حست بوش محمود بيتجمد وحيهان اتلجمت ومعرفتش تنطق وهيا ابتسمت وكملت
ياسمين: بس احنا متفقين.صح يا جوزي حبيبي؟
انا اتجوزتك علشا نفلوسك,انتي عارفه الواحده مننا محتاجه اللي يصرف عليها ويهتم بيها
وابويا كان راجل ندل فمين افضل من الملياردير محمود المصري ممكن الواحده تتجوزه
ده انا اكتر من محظوظه.
بصت حواليها لقت جيهان فاتحه بقها وعمرو مصدوم من كلامها بس مبسوط منها
لكن محمود وشه كان جامد بس صوت نفسه التقيل عرفها انها تخطت كل الحدود وقف فجأه
ووقفها معاه وحست انه هيكسر ايدها
: بالاذن
واخدها علي المقصوره وهو بيجرها وراه لحد ما دخلو خافت جدا منه لكن هو بكل هدوء
محمود: عايز كام؟؟
ياسمين: مين هو؟
محمود: انتي عارفه انا اقصد مين. عايز كام ابوكي؟(قالها بزعيق)
حست بصدمه: ابويا؟؟؟ بس انا معرفش هو فين ..انا مشوفتوش من سبع سنين
ضحك محمود: اوه .ما تقوليش انك انك بتصرفي كده من غير دافع
ياسمين: انا مش فاهمه..بتصرف ازاي؟
محمود: امبارح كنت لوح ثلج معايا .حتي العنف محركيش..ودلوقتي وقاحتك قدام
جيهان وعمرو اللي معدتيش بتفارقيه
راح الخوف وجه مكانه الغيظ: انا اقدر اقول نفس الكلام عنك يا سياده المحترم
انت ماشي ورا الساقطه دي في كل مكان وكأنك تابع ليها. وبعدين ابويا مالوش دخل بتصرفاتي
وقف وقرب منها ومسكها يهزها
محمود: انتي فاكراني غبي ده واحده من خطط ابوكي .بيخليكي تعملي كل ده علشان
اضعف انا قدامك واديكي اللي انتي عايزاه بس مش هديكي حاجه اللي ابوكي
اخده مننا يكفيه سنين قدام
ياسمين بضحك: ياربي انت اكتر راجل مغرور قابلته في حياتي
انت فسرت عدم تجاوبي معاك بكده وبتتهمني بالتخطيط مع ابويا .انت مسكين
ليه ما تقولش انك اتطعنت في رجولتك .محمود العظيم فشل انه يغوي واحده
محمود جري عليها وثبتها علي صدره
محمود: كده؟؟ انا اتصابت في رجولتي ايه رأيك لو نتأكد
قربها عليه وفضل يبوسها بغل وعنف بس هيا كانت نمره قصاده لحد ما سحبت نفسها منه
محمود: انا بحذرك من هنا ورايح مش عايزك تقابلي عمرو ده والا..
قاطعته: والا ايه يا جوزي.. هتعمل ايه اكتر من اللي عملته؟؟
اتصلب وشه وعرف انها قصدها علي الليله اللي فاتت
محمود: انا ما اغتصبتكيش
ياسمين: اه بجد . لو حصل امبارح ده ما كانش اغتصاب فتفسر بيه البقع الزرقاء
اللي مغطيه جسمي الظاهر ان احنا مختلفين علي معني الاغتصاب
محمود: انتي ما قاومتينيش
ياسمين: بس ما استجبتش ليك انت قلتها بنفسك كنت لوح ثلج .لو راجل تاني
مكانك كان انقذ كرامته ومشي بعيد .بس انت ما استحملتش رفضي فاستعملت العنف
بصلها شويه وبعد كده سابها ومشي هو عند الباب
محمود: ما تخافيش.. مش هلمسك تاني ولو ماحملتيش مني في الليله اللي فاتت هرجعك بيتك
خلال شهر من النهارده وده وعد مني
فضلت ياسمين تبص للباب المقفول وانهارت وفضلت تبكي بمراره هيا خدت اللي عايزاه
بس هيا ماكنتش عايزه حياتها تكون كده وخصوصا مع الراجل اللي بتحبه
ونكمل بكره حلقه طويله اهي
عايزه تعليقكم علي حاجه في الحلقه؟
رأيكم بالتفصيل ؟
ShiMoOo





Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 02-05-19, 04:46 PM   #12

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

الحلقه ال 11



فضلت ياسمين اليوم كله في السرير من غير غدا او عشا
كانت عايزه تخرج بس ماقدرتش تتحرك
عرفت ان تعبها مش جسدي لكن نفسي .كمان محمود مرجعش المقصوره من ساعه ما اتخانقوا تاني اكيد هو نسيها واكيد هو مع جيهان مبسوط...
الباب خبط علي ياسمين وقامت فتحت لقت جيهان قدامها
جيهان: مساء الخير ياسمين.. ماشفناكيش علي العشا
ياسمين: اصلي مش جعانه
جيهان: اه علشان كده.. ممكن ادخل عايزه اتكلم معاكي شويه
اتضايقت وسمحتلها تدخل جيهان دخلت وقعدت علي الكنبه وحطت رجل علي رجل بكل برود
ياسمين: ايوه سامعاكي
جيهان: في الحقيقه محمود هو اللي بعتني ليكي .هو شايف ان احنا ستات
زي بعض ونفهم بعض
ياسمين: وهو عايزيك تقوليلي ايه بقي؟
جيهان: طبعا انتي مش غبيه واكيد فاهمه ان اللي بيني وبين محمود مش مجرد صداقه
حست ياسمين بمراره ببقها بس تماسكت
ياسمين: بس هو راجل متجوز
ضحكت جيهان: اه يا حبيبتي اوعي تكوني فاكره ان كل ده دايم ليكي...
شهر العسل والمقصوره البيضاء.. فاكره ان دي هتكون حياتك للابد
ياسمين: انا ما قلتش...
قاطعتها جيهان: ما تقسيش علي نفسك يا حبيبتي انتي لسه شباب وصحتك زي الفل وانا عارفه محمود ... نقدر نقول انه راجل قادر ومليان حيويه
ياسمين: قصدك انكم لسه علي علاقه ببعض لحد دلوقتي
جيهان: ونقطع علاقتنا ليه؟؟؟ انتي فاكره ان محمود هينهي علاقه عمرها سنين لمجرد انك مراته؟؟؟؟
ياسمين فكرت ان محمود وصلت بيه الوقاحه انه يبعت عشيقته تقنعها انه راجل متعدد العلاقات وانها تقبل مصيرها وتسكت ..حست باهانه وانها ملهاش قيمه ..اتكلمت جيهان وفوقتها من احلامها
جيهان: محمود عنده حق انتي هتكوني ام مثاليه لعياله...هو قالي انك كنتي عذراء .. نوعك انقرض من زمان.. صدقيني هو بيحترم مسؤلياته كلها وهيكافئك مدي الحياه لو خلفتيله وريث
قلب ياسمين اتحول لقطعه من ثلج .. نفس كلامه ..هي بنت.. عايز وريث...يا ربي هو بيقول لعشيقته كل حاجه وبيخططوا مع بعض
وقفت وبان الغضب عليها
ياسمين: قولي لجوزي ان رسالته وصلت ودلوقتي اتفضلي من غير مطرود وقفت وابتسمت: غلطانه لو فاكره انك هتعرفي تحافظي عليه هو راجل بيحب التنوع .. بيحب الست تكون خبره مش خام زيك كده .ست تعرف تبسطه مش لوح ثلج...انتي يا حبيبتي واجهه لعياله مش اكتر بس مش زوجه فاهمه... ههههههههههه
هنا بقي ياسمين فقدت كل قدرتها علي السيطره علي نفسها ومسكت جيهان وفضلت تضرب فيها بالاقلام وتشتم فيها وجيهان من كتر مفاجئتها معرفتش تدافع عن نفسها وقعتها علي الارض وجرجرتها من شعرها وشدتها بره المقصوره وفضت غلها كله عليها ورمتها بره الباب
ياسمين: يالا يا ساقطه من هنا انتي اللي زيك المفروض مكانه مش هنا بره بره يا واطيه يا بتاعته الرجاله بره
رمتها وقفلت الباب وفضلت تنهج من المجهود وتتنفس بصوت عالي وهيا مش عارفه هيا عملت كده ازاي بس هيا تستاهل اكتر من كده مشيت بالعافيه ورمت نفسها علي السرير واستنت انها تعيط بس دموعها ما نزلتش ...
نروح لسمر ( اكيد وحشوكم)
صحيت سمر من النوم وحطت ايدها جنبها بس كان المكان فاضي قامت دورت عليه بس لقت نفسها لوحدها في البيت.. فضلت كسلانه تفتكر اللي فات هما نامو متأخرين .خالد خلاها تحس احاسيس جديده عليها وهيا تجاوبت من غير قيود .لمساته كانت بتلمسها من جوه .فضلت نايمه في السرير بكسل وخبت وشها تحت المخده هيا اتكسفت من احاسيسها ... هيا خرجت بنتيجه واحده من ليله امبارح .... هيا بتحب خالد... بتحب جوزها
والاكتشاف ده عكس توقعها خلاها فرحانه .. فرحانه جدا
اتخضت سمر اول ما حست بشفايف خالد علي ظهرها بتوزع قبلات صغيره . لفت نفسها علشان تواجهه وهو استغل الفرصه وباسها بكل الحب اللي جواه وهيا اتجاوبت بعد اكتشافها انها بتحبه
ونسيبهم مع بعض
صحيت تاني من النوم وحست انها جعانه قوي وخصوصا انها كانت شامه ريحه اكل لذيذه جدا قامت وفضلت تلم هدومها المرميه في كل حته في الاوضه
ولبستها وطلعت بره الاوضه لقت خالد بيجهزلها الغدا
( اوعدنا يارب بحد يجهزلنا الغدا)
سمر: الريحه جامده صحتني من احلي نومه.بتعمل ايه؟
خالد كشر زعمل نفسه متضايق
خالد: وانا اللي كنت فاكر ان شوقك ليا هو اللي جابك
سمر: ما تبالغش كده
قرب منها بيهددها: بجد انتي شايفه كده
وشدها وضمها لصدره فقالتله
سمر: انت عارف اني مشتاقالك .انت معرفتش ده من امبارح او النهارده الصبح؟؟؟
اتنهد وقربها اكتر: لا مش واخد بالي اقنعيني اكتر
سمر: خالد انا جعانه .. انت ما اكتفتش مني
خالد: انا عارف انك ايه للاكل همك علي بطنك ..علي فكره الزوجه الشاطره تهتم بجوزها مش تسيبه جعان
سمر: ما الاكل قدامك اهوه كل..
ضحك خالد من سذاجتها: قصدي جوع تاني يا حياتي
اتكسفت لما فهمت قصده بس تجاهلته
سمر: ماشي تعالي نتفق..
خالد: نتفق علي ايه؟؟
سمر: انت تهتم بجوعي الاول وانا اهتم بجوعك بعد كده
ابتسم خالد: اه افكر..... عرض مثير فعلا
(كفايه عليهم بقي نخليهم في حالهم عرسان بقي)
تعالو نروح لمحمود
محمود ساب ياسمين ومشي بعد خناقتهم وطلع علي سطح السفينه لوحده واتهرب من اي حد يعرفه كان عايز يفضل لوحده .. اول مره تكون مشاعره متلخبطه كده ..مش عارف يحكم عليها ..ممكن تكون بريئه ومش شريكه لابوها؟؟؟ لأ هيا كانت بتقول للناس انها متجوزه ؟ ايوه علشان مش هتعرف تفسر لاي حد عايز يرتبط بيها .. تقول ايه انها متجوزه؟هيا كانت عارفه؟ايوه كانت عارفه؟هيا عايزه تفضل كده محدش يحكمها .. تعرف اي حد براحتها واهي جوزها بعيد ومحدش يعرفه... لألألأ انا اول راجل يلمسها محدش لمسها قبلي ..هيا بتاعتي انا وبس .انا ممكن اخدها ونعيش انا وهيا بعيد عن الدنيا كلها .اعيش في حضنها هيا وبس..لألأ هيا نصابه حتي سمر كانت هتساعدها علشان تنصب عليا لولا ان خالد طلع انسان محترم وقالي الحقيقه مكنتش عارف ايه هيحصل .. فوق يا محمود من وهمك هيا نصابه مخادعه ومش شرط علشان هيا بنت تكون شريفه قوي ..لازم تفوق من وهمك ده وما تنساش انتقامك.مش انت علي اخر الزمن تيجي عيله هيا وابوها النصاب يلعبو بيك
نزل محمود البار وفضل يشرب ويشرب ويشرب وكل ما يفكر في عنيها او ابتسامتها او شكلها بقميص النوم القديم في بلكونتها يشرب زياده عايز يطلعها من افكاره مش عارف وشرب وششرب لحد ما سكر
جتله جيهان واستغلت سكره واخدته مقصورتها وهيا تشد فيه وهو يزقها بعيد عني
محمود: ابعدي بقي عني انتي ايه .لازقه فيا كده ليه
كان هيقه وهيا مسكته
جيهان: علشان بحبك وانت عارف اني بموت فيك
محمود:ههههه انتي ما تعرفيش تحبي؟انتي تحبي الفلوس تحبي نفسك لكن حد تاني لأ
جيهان: تعال بس الناس بتتفرج علينا تعال ادخل
زقها محمود وهو بيطوح ووقعها علي السرير
محمود: انتي ليه مش عايزه تفهمي اني عمري ما حبيتك .مش عشان نمت معاكي مره او اتنين من كام سنه يبقي بحبك .انت كنتي متعه لحظيه مش اكتر افهمييييييي
حاول يخرج محمود بس هيا قامت بسرعه وقفلت الباب ومنعته يخرج
جيهان: رايح فين رايحلها .. متخيل انها مستنياك علي نار هتعرف تعمل معاك زي.هتعرف تبسطك
ضحك محمود بحسره: مستنياني علي نار ههههههه اول مره افشل اني احرك مشاعر واحده كانت لوح ثلج مهما اعمل مش حساني (زعق بصوت عالي وكمل) مش حاسه بالنار اللي جوايا
وقع مكحمود علي الارض وهيا اخدته في حضنها
جيهان: انا اهوه طفي نارك زي ما انت عايز ومش هتندم وبعدين هيا فيها ايه زياده عن اي واحده تانيه هاه
محمود: فيها ان انا اول راجل يلمسها فاهمه.انا اول راجل في حياتها فيها انها اشرف بنت قابلتها في حياتي بنت عارفه يعني ايه بنت ولا انتي عمرك ماكنتي بنت علشان تعرفي معني الكلمه دي ..ابعدي عني بقي
حاول يقف تاني وفعلا سابها وخرج
وهيا حست انها لازم تعمل حاجه فقامت وراحت لياسمين
فاق محمود لقي نفسسه نايم علي السطح والدنيا ليلت راح علي قاعه العشا واستني ياسمي تيجي وخاب امله وهيا مظهرتش وفضل يشرب تاني ويشرب لحد ماجاتله جيهان متبهدله وشعرها متبهدل وعماله تعيط
محمود سكران: ايه في ايه .. عامله كده ليه؟
جيهان: مراتك ..انا غلطانه ..صعبت عليا في الظهر وقولت اروح اكلمها احنا ستات زي بعض .اهئ اهئ اهئ.. واقولها انكم تحاول تقربو من بعض بس هيا شوارعيه ونزلت ضرب فيا يرضيك كده اهئ اهئ
محمود: ههههههه ههههه كنت عارف انها قطه شرسه بس مش للدرجه دي
بس تستاهلي انت بتدخلي ليه في اللي ملكيش فيه
جيهان: علشان بحبك ومش عايزه اشوفك كده حتي لو ساعدتك مع واحده غيري هو ده الحب
محمود:: ةهههه حب ايه اللي انت جاي تقول عليه ههههههههه قال حب قال
قام وهو بيطوح ويغني في نفس الاغنيه وهيا بتنده عليه وهو مش بيرد
راح لمقصورته واتضايق لما لقاها نايمه وهو سهران هيتجنن وعمال يشرب ويسكر وهيا نايمه مش حاسه بيه
شد الغطا من فوقها وهيا قامت مفزوعه نطت بعيد ونزلت من علي السرير
محمود ههه زوجتي الجميله ما تخافيش عفتك محفوظه معايه
وضحك بصوت عالي حست ياسمين انه مش طبيعي ويقع وهو بيمشي وبيخبط في كل حااجه
ياسين: يالهوي انت سكران ؟؟؟؟
محمود بضحك هستيريه: انتي ذكيه قوي يا روحي عرفتيها لوحدك ولا حد قالك ... اقولك علي سر انا فعلا سكران ههههههههههههههههه
ياسمين: ما كانش لازم تيجي هنا وانت بالحاله دي
محمود: والمفروض اروح فين؟؟؟
ياسمين: السفينه كلها بتاعتك ... روح لجيهان وهيا هتفتح دراعتها ليك
محمود: ما انا كنت عندها وزهقت خلاص منها انا عاوزك انتي
حمدت ياسمين ربها ان الدنيا ضلمه علشان ما يشوفش دموعها
وقف محمود فجأه ومسكها وهيا ملحقتش تهرب مسكها من شعرها وشدها
محمود: قلتلك قبل كده مش هسمحلك تقللي احترامي والظاهر انك محتاجه درس في الادب..
ونكمل بكره حلقه طويله اهي
ومش عايزه حد يعلق بقصيره ..عايزه ارئكم ومش عايزه حلوه وتحفه
عايزه رأي كامل ونقد كامل لان الحلقه دي كلها تأليفي مش معاده
في كتير قالي ضيفي للقصه فحلقه النهارده اضافه عايزه ارائكم
ShiMoOo



Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 02-05-19, 04:47 PM   #13

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

الحلقه ال 12



وقفنا لما محمود كان سكران ومسكها وقالها انه هيؤدبها
فضلت ياسمين تضرب فيه وتشد نفسها بعيد ولانه كان سكران عرفت تفلت منه وصرخت فيه
ياسمين: انت عايز تضربني علشان الساقطه دي؟
محمود: اضربك اه بس مش علشانها علشان انتي بتقللي من احترامي. وبعدين جيهان جت تبكي وتقول انك بهدلتيها وبعدين هيا مش ساقطه
ياسمين بتريقه: اه تصدق صعبت عليا دي مسكينه دي ست طيبه وقلبها ابيض هيا بس بتنام مع راجل متجوز بس يا حرام .. انا الشريره ههههه
محمود والشر بينط من عنيه: بطلي تريقه والا مش هيحصلك خير
ياسمين: بجد وهتعمل ايه هاه قولي هتعمل ايه؟؟؟؟
محمود: قلتلي كده قبل كده المره دي هوريكي هعمل ايه
شدها جامد عليه وقبل ما تتكلم قفل بقها بشفايفه بغل وعنف وحست ان عظمها هيتكسر بين ايديه وفجأه اتحول من شده العنف لشده الرقه والدفء
والتحول المفاجئ ده خلي كل دفاعتها تنهار واختفي كل الغل والحقد اللي كان جواها وكأنه لم يكن وما اعترضتش لما شالها وحطها علي السرير وعكس المره اللي فاتت استسلمتله تماما وكأنها كانت في انتظار اللحظه دي من زمان.. ضربت صفارات الانذار في عقلها بس هيا لاول مره ما تسمعش للصفارات دي وتجاهلتها.. دابت بين ايديه وغابو في دوامه الشوق وكأنهم هما الاتنين روحين بيكملو بعض روحين في جسد واحد ولما انفصلا اخيرا حاولت تسترجع انفاسها وبصت لمحمود لقته نام تماما من كتر ما سكر..بصتله بحب وفضلت تلعب بايديها في شعره تبهدل فيه وتسرحه وحست انه ملكها هيا وبس حبيبها وجوزها .. سمعته بيقول كلام مش مفهوم فقربت منه اكتر تسمعه
:::::: جيهان ... جيهان:::::::::
حست بشلل في جسمها كله وهي بتسمعه بيقول اسم عشيقته ..بعد العاصفه اللي عاشوها مع بعض من كام دقيقه بيحلم بواحده غيرها
حست بغيظ مالوش نهايه وفضلت تضرب فيه علي صدره بس هو طبعا ماحسش سابته وقامت من جنبه لبست هدومها وطلعت الصالون ونامت علي الكنبه بس حتي النوم هرب منها وفضلت تشتم نفسها
::::غبيه غبيه سلمتله نفسي وانا عارفه ..عارفه انها جوازه لعبه .......غبيه غبيه بس انا بحبه ...بحبه ::::::::
وفضلت تعيط لحد ما نامت
طلع النهار وفاق محمود وهو بيلعن الشرب واللي بيشربه بص حواليه وهو معندوش فكره اصلا هو وصل هنا ازاي الصداع كان هيفرتك دماغه لبس هدومه وقام لقي ياسمين قاعده وماسكها مجله بتفرج عليها
تجاهلته هيا تماما وهو واقف قدامها بطوله ولما فضل واقف بصتله
محمود:انا جيت هنا ازاي امبارح؟؟
شهقت ياسمين: انت مش فاكر جيت ازاي؟؟
محمود: لا طبها مش فاكر
ياسمين بصوت واطي: مش فاكر حاجه خالص؟؟
محمود بضيق: لا مش فاكر مش فاكر حاجه خالص كل اللي فاكره اني كنت في البار مع كابتن السفينه وبشرب وبعدها ابيض كله ابيض
ياسمين: انت جيت لوحدك
محمود: وبعدين ايه اللي حصل
بصتله وزكريات الليله لسه مالياها بس فرحت وزعلت ..فرحت لان كرامتها محفوظه لانه مش فاكر استسلامها ليه وزعلت لان احلي ليله في حياتها زكري في خيالها لوحدها وحبيبها مشاركهاش فيها
محود: ايه رحت فين بقولك وبعدين؟؟
ياسمين: ولا حاجه محصلش حاجه
محمود: محصلش اي حاجه محصلش حاجه خالص؟؟ متأكده؟؟؟
ياسمين: ايوه متأكده انت نمت جوه وانا نمت هنا
اتنهد بارتياح: احسن كده ..ما تتخيليش التعقيدات اللي هتحصل لو انا ....
قاطعته : لا ما تخافش مفيش حاجه حصلت .. ولو انا مكانك كنت اقلل اشرب كده
محمود: انا مش سكير لو ده قصدك بس امبارح تقلت في الشرب وده عملي فجوه في دماغي .. اخر مره شربت كده فقت لقيت نفسي متجوز ..اه دماغي هتنفجر
بعدت ياسمين وشهها علشان ما يشوفش دموعها وسابته وقامت الحمام وهو نام علي الكنبه وغطي عنيه بايده وقبل ما تخرج سألته
ياسمين: انت فعلا بعت جيهان هنا تكلمني امبارح؟؟
محمود بخشونه: ايوه وانتي ما قدرتيهاش ولا قدرتي تعبها وبهدلتيها وهجمتي عليها زي بتوع الشوارع
ياسمين بتريق: اه اسفه علي السنيورا .... بس انا متأكده انك اكيد قمت بالواجب وراضيتها ورجعت الميه لمجاريها
محمودبزعيق: اخرسي يا ......
ياسمين: كمل ... قولها ..لان انا بدأت احس فعلا باني استحقها علشان سبت نفسي لواحد .....
بصلها وهو مش فاهم .. وهيا حطت ايدها علي بقها علشان شهقاتها ما تتطلعش ولسه هتبعد قالها
محمود: حضري نفسك هنوصل بكره الصبح
دخلت الحمام وسابت دموعها تنزل ..فعلا هو بعت جيهان وهيا مكدبتش كل الامل اللي اتولد جواها امبارح مات وجت فكره عمرو انها لازم تهرب.....
محمود اول ما هيا دخلت الحمام وقفلت الباب ساب الاوضه وخرج وطلع علي السطح وهو بيفكر في اللي حصل ليله امبارح واستغرب هيا ليه انكرت ان حاجه حصلت ما بينهم هو حس بيها جواه ..عاش اجمل ليله في عمره ..كانت ملكه وبس ..كانت جواه ..كانت حته من روحه..كانت روحه كلها ..ممكن تكون ما استمتعش معاه ؟اول مره كانت لوح ثلج يمكن برضه المره دي كانت كده بس لان هو كان عايز يحس بيها كده فالشرب صورله انها كانت فعلا متجاوبه معاه ..حط ايديه علي راسه وحس ان دماغه هتنفجر من الصداع والتفكير .. بتحبه ولا بتكرهه ..يعمل ايه.. هيا بتكره جيهان والغيره اكتر حاجه بتجنن اللي بتحب فلو بتحبه هتغير يبقي ما قداموش غير جيهان يجنن بيها ياسمين
رست السفينه والكل بدأ ينزل .. ياسمين كانت واقفه مع عمرو في صمت
وصوت ضحك جيهان اللي كانت لازقه في محمود ..عمرو بصلهم وبعد كده بصلها وسألها: عامله ايه النهارده؟
ياسمين: انا كويسه
عمرو: مش باين خالص انك كويسه .. اللي يشوفك يقول انك خارجه من جهنم ورايحه لجهنم افظع
ياسمين: مش يمكن يكون ده صح؟؟
عمرو: انتي مش مضطره تستحملي ده ما انا قلتلك خطتي
ياسمين: عارفه وفاكره
عمرو: ووصلتي لايه؟
فضلت تفكر وبصت للارض
ياسمين: بس ده مش حل.. ممكن الخطه تنجح بس لحد امتي هفضل هاربانه؟ قولي يا عمرو لحد امتي؟ وبعديم محمود مش سهل وهيعرف يلاقيني وبسهوله كمان هو لازم يسيبني امشي بارادته ده الحل
افتكرت ابوها وهربها منه وشيلها هم اليوم اللي يلاقيها فيه
بصت لقت ايد جيهان علي ظهر جوزها فبصت للارض وعمرو اخد باله
عمرو: ما تهتميش بيها ..اه لو شفتيها امبارح وهيا داخله شعرها منكوش واخر بهدله صراحه انا اول ما شفتها معرفتش امسك نفسي وما بطلتش ضحك
وضحك تاني بصوت عالي وياسمين معاه
وده خلي محمود هيتجنن من صوت ضحكها معاه
عمرو: انا جيت اكلمها زقتني ورمت نفسها علي جوزك وبتقوله مراتك هتقتلني عايزه تقتلني
ياسمين: اقتلها اي نعم تستحق القتل بس كل اللي عملتهلها انب بوظتلها تسريحتهاة المنشيه دي
وانفجروا ضحك هما الاتنين تاني ومحمود بدال ماهو يجننها هيا اللي بتجننه
عمرو: بس خلي بالك هيا شاطره في التمثيل قوي وممكن تخليكي تصدقي ان موسي بقي فرعون ..خلي بالك منها كويس
ياسمين: سيبك منها انا مش مهتمه اصلا بيها؟؟ معدش في حاجه تهمني..عايزه جوزي تاخده والقلب داعيلها
معلقش عمرو عليها وركبوا كلهم عربيه واحده (عربيه ليموزين)مشيت بيهم العربيه في شوراع باريس وياسمين كانت مبهوره بكل حاجه بتشوفها ونسيت همومها مؤقتا بس اللي كان مضايقها انها قاعده قصاد محمود وحست ان نظراته مسلطه عليها وشويه والعربيه اخدت طريق جانبي وحست كأنها رجعت الريف تاني بسبب المزارع وعدت الرحله في صمت لحد ما اخيرا نطق محمود
محمود: وصلنا مزرعه كلاريس
نزل محمود وساعد ياسمين وهيا نازله واول ما رجلها وصلت الارض هربت من ايديه هو معلقش بس رفع حواجبه باستغراب
جاء راجلان بسرعه ناحيه محمود حيوه وشالو الشنط وياسمين ودعت عمرو بنظره الم وصمت وحست انا فقدت صديقها الوحيد .ومعبرتش جيهان لانها عارفه انها هتيجي كل شويه زي الافعي علشان جوزها وخصوصا محمود قالها ان المسافه بين مزارعهم ما تكملش نص ساعه بالعربيه.. اتفاجئت لما لقت ايد محمود علي دراعها وبيشدها وبيجرها وراه
ياسمين: اه انت بتوجعني ..سيبني
وقف محمود وبصلها وساب دراعها
محمود: بصي بقي..هنا ناس بحبهم وبحترمهم وبيحترموني ..ومن سنين كتير وهما نفسهم يشوفوني متجوز ..علشان كده بنصحك ما تبوظيش الصوره اللي رسميناها قدامهم .. عايزك تمثلي دور الزوجه السعيده مش عايزهم يشكوا في حاجه ..كلامي واضح؟؟؟
ياسمين: واضح بس ما تنساش انت كمان اتفاقنا
بصلها محمود من فوق لتحت
محمود: ما تقلقيش لسه عند وعدي ,,مفيكيش حاجه تستهواني
ابتسمت بتريقه وفكرت ان ده ما كانش كلامه امبارح وهو سكران لما هجم عليها
استقبلتهم واحده عجوزه علي المدخل واول ما شافت محمود حضنته
وهو كمان حضنها وللحظه حست انه بني ادم
محمود: ياسمين دي ماتيلدا مدبره البيت ومربيتي ..ماتيلدا دي مراتي
طبعا محمود ماكنش بيتكلم عربي كان بيتكلم انجليزي وياسمين عندها خبره بس مش كبيره قوي
قربت ماتيلدا علي ياسمين وسلمت عليها بحراره
ماتيلدا: انا مبسوطه اني شوفت اليوم اللي اتجوز فيه محمود كنت بدأت ايأس منه
اخدتهم علي جناحهم الخاص وسابتهم يرتاحوا اول ما دخلو محمود شاور علي اوضه صغيرهوقال انه هينام فيها وكان في مفتاح
محمود: اقفليها عليكي علشان تتأكدي من حسن نواياي
قالها كده وسابها ومشي وعدي كام يوم وكل يوم شبه التاني . نفس الروتين بيفطروا مع بعض بصمت واحترام ..الصبح بتقضيه مع ماتيلدا وبعض الضهر بتروح الاسطبل وتركب حصان وتراقب القطعان وحبت كل العمال وكانت مشكلتها الوحيده هيا اللغه بس هما كانو صبورين وبيفهموها براحه واكتر واحد حبته كان العجوز هانك وهو اللي علم محمود ركوب الخيل
سألت هانك هما ليه سموا المزرعه كلاريس فقالها ان ده كان اسم والده محمود . ودي كانت اول مره تعرف ان والدته اجنبيه وعرفت كمان ان المزرعه دي كانت مهر كلاريس لان والد محمود كان بيحبها قوي
كانت المزرعه ضخمه جدا فيها كل الحيوانات بس اخطرها كان الثيران اللي الكل كان بيحذرها تقرب منهم
كانت حياتها جميله لولا تدخل جيهان كل شويه .كانت بتيجي كل يوم وتقعد اكتر من ساعه لوحدها مع محمود في المكتب وتخرج مبتسمه بوقاحه وساعات محمود بيسهر بره ويرجع متأخر بالليل وتفضل مستنياه لحد ما تسمع خطواته في الاوضه اللي جنبها وينام ..
وفي ليلتها العشرين في مزرعه محمود فكرت انها اول ما ترجع بلدها هتبيع بيتها وتتنقل مكان تاني لانها مش هتستحمل تطلع البلكونه وتشوف قصره قصادها لازم تروح مكان ما فيهوش زكريات محمود
صحيت الصبح علي اصوات رجاله كتير وسمعت صوت هانك العجوز
__ بسرعه ....بسرعه دخلوه ..وانت بسرعه روح هات دكتور
سمعت كمان ماتيلدا بتصرخ وبتبكي قامت تجري وهيا رجليها مش شيلاها
وهيا حاسه ان في مصيبه حصلت
اول ما نزلت شافت عمال كتير في مدخل البيت والكل باين عليه القلق
وبتبصلهم باستفسار بس محدش عايز يرد عليها والكل منكس راسه في الارض ..احست بقلبها وقع بين رجليها وفضلت تسألهم واحد واحد
ياسمين: في ايه ؟؟ايه اللي حصل؟
بس محدش رد عليها وحست ان في حاجه حصلت لمحمود ..خرجت ماتيلدا من مكتب محمود وهيا بتبكي جريت عليها ياسمين وسألتها
فضمتها ماتيلدا لحضنها
ماتيلدا: محمود حبيبي محمود ...وفضلت تبكي
يا تري ايه اللي حصل لمحمود
ده اللي هنعرفه بكره
كالعاده عايزه ارائكم وتفاعلكم
ShiMoOo



Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 02-05-19, 04:47 PM   #14

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

الحلقه 13



ماتيلدا قالت لياسمين انه محمود
ماتيلدا: محمود اتصاب وحالته خطيره ونزف كتير جدا
حست ياسمين انها هيغمي عليها وفعلا كانت هتقع لولا هانك اللي جري عليها ولحقها وقعدها علي كرسي ....وقفت
ياسمين: عايزه اشوفه ...لازم اشوفه
هانك: مش هينفع تشوفيه ..معاه بيتر وده واحد من العمال بس كان ممرض قبل كده وهيحاول يوقف النزيف لحد الاسعاف ما توصل
حست ياسمين انها عايزه ترجع وفعلا جريت علي الحمام ورجعت وقعدت مكانها في الارض ودخلتلها ماتيلدا فسألتها
ياسمين: ايه اللي حصل ؟
ماتيلدا: كانوا بيسوقوا القطيع بتاع البقر علشان هيروح السوق ويتباع وواحد من العمال كان بيدخن ورمي سجاره ومشي وولعت في الحشيش اللي في الارض فهاج القطيع وبدأيجري في كل اتجاه وهما حاولو يسيطروا عليه وهانك كان في سكته القطيه فمحمود وقف قدامه علشان ينقذه لانه بيعتبره زي ابوه ويديله فرصه يبعد فاتصاب هو وانقذ هانك العجوز.
رجعوا مع بعض لقدام المكتب وياسمين حست بالانهيار لان حبها الوحيد في خطر وتمنت انها تكون مكانه
جه الدكتور وشافه وقام بالواجب بس قال انه مش هينفع يحركه دلوقتي لازم حالته تستقر شويه لازم يستنو 24 ساعه تستقر حالته وبعد كده يودوه المستشفي لانه خايف ليكون في اصابه في العمود الفقري ولو اتحرك ممكن يتشل.... وعاشوا كلهم ليله قلق وهما مستنينه يفوق ويتحرك ولو حركه بسيطه بس تديهم امل ..ياسمين فضلت طول الليل جنبه واخيرا عدت الليله وجه الدكتور في الصبح ونقلوه المستشفي .
فضل اسبوع في المستشفي وياسمين وماتيلدا بيتناوبوا عليه وهانك كل يوم بيزوره ..بدأمحمود يستعيد قوته شويه شويه بس لسه ضعيف وشاحب ..خرج من المستشفي وراح البيت وهيا حطتله سرير في المكتب علشان مش هيقدر يطلع السلم وفعلا اول ما دخل ولقي السرير فرح من اللفته الجميله دي وبص لماتيلدا بصه شكر فشاورتله ان دي فكره ياسمين
محمود: متشكر انك فكرت تريحيني بالشكل ه
ياسمين: لازم الواحد يساعد اي حد مريض طالما يقدر ولا ايه؟
محمود: اه ...اي حد مريض؟ فيكي الواجب
طبعا الحوار ده كان بالعربي علشان ماتيلدا ما تفهمش حاجه
ياسمين كانت بتدخل لمحمود مكتبه تديله الدوا او تغيرله علي جروحه بمنتهي الهدوء من غير ماتتكلم ...وبتتجنب تدخل عليه لو جيهان موجوده لانها دخلت مره لقتها نايمه جنبه علي السرير وراسها علي كتفه ..اتصدمت من المشهد ده بس استأذنت بهدوء وخرجت
دخلت عليه بعد كده لقته قاعد علي السرير فحطتله الغدا
ياسمين: صحتك بقت احسن دلوقتي ؟؟
محمود: ايوه.. قالولي انك اهتميتي بيا وانا في المستشفي وما سيبتينيش
ياسمين: ايوه. وده كان اخر عمل ليا كزوجه ليك......
اتجمد محمود وما عرفش يرد وحس ان قلبه هيخرج من مكانه من الانفعال ياسمين: فات شهر وانت وعدتني بحريتي ولا نسيت؟؟
محمود: لا ما نسيتش
ياسمين: يبقي تسيبني امشي ..ارجوك يا محمود سيبني امشي
محمود بخشونه او بامل كداب
محمود: ولو كنتي حامل؟؟؟؟
ياسمين: لا مش حامل علي حد علمي... وان حصل وطلعت حامل هقولك ولما اولد هديك وريثك اهتم بيه بنفسك لاني مش عايزه اي شيئ يربطني بيك حتي لو كان ابني
حس بالضعف بيملاه وانه عجز فجأه للدرجه دي بتكرهني دور وشه بعيد عنها وقالها
محمود: انتي حره امشي لو عايزه مش همنعك
خرجت ياسمين ومعرفتش ازاي وصلت لاوضتها علشان تسيب دموعها تنزل براحتها وبكت من كل قلبها
بس لو يقول كلمه واحده ؟؟لو يقولي خليكي ...اي كلمه منه هرضي ..بس هو سبق وقال ان انا وسيله مش اكتر ..ليه مكتوب عليها الحزن عمرها كله
ليله سفرها كانت بتوضب شنطتها وماتيلدا معاها اللي محاولتش تسألها عن اي شيئ ..مازراتش محمود في اخر يومين من ساعه حوارهم وهو كمان محاولش يشوفها او يطلبها وده اكدلها انه هيفرح بغيابه علشان يكون براحته وطلع النهار ووصلها هانك العجوز للمطار ولاخر لحظه مستنيه محمود يجي ويقولها انا اسف خليكي ..لحد النداء الاخير لرحلتها فراحت وركبت الطياره ومشيت بدموعها
وصل هانك البيت لقي محمود واقف مستنيه وسأله
محمود: خلاص مشيت؟؟
هانك: اه وصلتها لحد جوه المطار وما سيبتهاش غير لما نادو علي رحلتها
راح محمود لاوضته وانهار اول ما بقي لوحده..خلاص مشيت..ومعرفش يخليها تفضل جنبه ..حبه الوحيد راح منه ..ليه مقدرتش اقولها خليكي جنبي؟
ليه مقولتلهاش انا محتاجلك وموضوع الوريث ده كان مجرد طريقه اوصلك بيها؟؟ ليه مقولتلهاش بحبك وحياتي من غيرلك ملهاش معني ؟الف ليه وليه ؟كل الاسئله دي كانت في دماغ محمود
******************************************
سمر بقت انسانه تانيه انسانه بتفكر في سعاده غيرها مش في سعادتها هيا وبس بقت بتحاول تصحي بدري وتعمل لخالد فطار ..اه هيا مش بتعرف تعمل حاجه بس اهي بتحاول علي قد ما بتقدر وهو كمان بيساعدها
صحيت من نومها وجريت علي المطبخ وبدأت تعمل لحبيبها فطار
حبه بيض علي حبه جبنه علي خيار متقطع مفيش قطعه قد التانيه علي شويه فول وطعميه اللي بقت بتحبهم جدا واتعلمت تاكلهم وحمرت كمان حبه بطاطس نصهم محروقين
صحي خالد ووقف يراقبها من بعيد وهو مش مصدق ان دي سمر المنشيه اللي كانت بتقرف انها تمشي علي الارض
سمر: ايه واقف كده ليه مش تيجي وتصبح علي حبيبتك
قرب خالد عليها وضمها وهيا مدياله ضهرها وواقفه علي البوتجاز
خالد: صباح الخير يا اجمل حد دخل حياتي
سمر: انت اللي اجمل حد دخل حياتي وغيرها كمان..تعال نفطر
خالد: ايه ده كله ؟
سمر: علشان اسد جوعك وبعد كده انت تسد جوعي لحبيبي
خالد: هههههههه هيا الادوار اتقلبت ولا ايه؟ وبعدين ده انتي لسه قايمه حالا من حضني لحقتي تجوعي امتي؟؟
سمر: انا بجوع من قبل حتي ما اقوم من حضنك
فطروا واخدها خالد يشبع حبيبته ..وهي نايمه علي صدره
سمر: ما تخيلتش يوم يجي واعيش في بيت زي ده؟؟
خالد: يعني ندمانه انك اتجوزتيني
سمر: لأ طبعا ده انت وريتني ازاي اعيش.. انا مستعده اعيش معاك في خيمه ولا اني ابعد عنك لحظه..ايه يعني الواحد يكون عنده فلوس وعمره ما عاش لحظه واحده سعيده..كنت فاكره ان السعاده اني البس فستان لاشهر مصمم ازياء او اني اركب عربيه اخر موديل بس طول عمري بعمل الحاجات دي وعمري ماكنت مبسوطه ..انت علمتيني ازاي اكون مبسوطه
خالد: ومحمود لسه بتفكري فيه؟
سمر: اقولك وما تزعلش ..انا عمري ما حبيت محمود هو قريبي مش اكتر بس كنت عايزه اتجوزه علشان يمكن لما ابقي الكل في الكل وانا صاحبه كل حاجه اكون سعيده لكن عمري ما حبيته كراجل ابدا ..طول عمره كان اخ ليا بس انا كنت غبيه
خالد: وانا ..هتعيش معايا علي الحلوه والمره ومش هتزهقي من البيت الحقير ده
سمر: انت لسه فاكر..انسي بقي ده احلي بيت في الدنيا..ايه اللي ناقصنا فيه هاه قولي..اهم حاجه موجوده فيه
خالد: ايه هيا ؟
سمر: السرير طبعا
خالد:هههههههههههههههههه ..لا بجد
سمر: انت اهم حاجه فيه انت وبس اي مكان معاك جنه
خالد: انا بحبك قوي\
سمر: وانا بموت في التراب اللي بتمشي عليه
*****************************************
ركبت ياسمين الطياره وهيا بتفكر في حبيبها ..وبتفكر في ابنه اللي جواها
انا ممكن اسلمه ابني وامشي كده بسهوله؟ لا طبعا انا مكانش قصدي اقول اللي انا قولته ده... كرامتي هيا اللي كانت بتتكلم مش انا ؟ اه يا محمود لولا كرامتي كنت وطيت علي رجليك علشان بس تخليني جنبك .. بس لو تحبني
وصلت ياسمين اخيرا بيتها وهيا حاسه انها خلاص علي اخرها
واول ما دخلت من البوابه اتفاجئت لما لقت الجنينه كلها زباله ومتبهدله وكل الورد ميت ..واستغربت ان امها بتحب الورد جدا ازاي تهمل في الورد بالمنظر ده؟قربت اكتر من البيت سمعت صوت مكتوم ووراه صوت حاجه بتتكسر حست بالقلق والتوتر وهيا بتفتح الباب اللي اصلا كان مفتوح
صرخت اول ما شافت واحده واقفه شعرها منكوش ولابسه فستان مقطع وعلي وشها اثار ضرب وتعذيب...استحاله تكون دي امها
وشافت وراها راجل ضخم ودقنه رمادي وشعره طويل ..عمرها ما هتنسي النظره دي..نظره الغضب...افتكرت كل الاوقات اللي كانت بتخاف فيها وحست انها اثبتت مكانها لانها بتواجه اسوء كوابيسها
**اهلا اهلا ... اخيرا رجعت بنتي الحبيبه........
ونكمل بكره يا حلوين
ايه رأيكم نعمل ايه بعد كده
عايزه اعرف رايكم علشان بناءا عليه اكمل القصه زي ماهيا ولا اضيف لمساتي فيها ساعدوني يا حلوين
لو هتفضل زي ماهيا هيبقي فاضل حلقتين وبس
ShiMoOo



Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 02-05-19, 04:48 PM   #15

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

الحلقه ال 14



اهلا اهلا بنتي الحبيبه
خافت ياسمين ورجعت لورا بس ابوها مسكها من شعرها وجرها لجوه ورماها علي الارض جنب امها
الاب:بقي كده.... تسرقي فلوسي وتهربي..فاكره انك هتفلتي مني
كان في ايده عصايه كبيره..راح ناحيتها..ياسمين افتكرت العصايه دي اللي ياما اتضربت بيها لانه كسر مره بيها دراعها ومرتين رجلها .. شدها من شعرها لحد ما صرخت حاولت امها تدافع عنها الي ان ضربه واحده من ابوها وقعتها في الارض ..وراح علي ياسمين وفضل يضرب فيها بالعصايه وهيا بتصرخ وتترجاه يبطل
حسين(الاب): عايزاني اسيبك بعد ما سرقتيني انتي وامك وهربتو علشان تدورو علي حل شعركم
شدها من شعرها ووقفها وسألها:
انتي كنتي مع محمود المصري؟؟؟
ياسمين: اه
حسين: الظاهر انه اخد متعته منك يا عاهره صح؟ وسابك بعد ما زهق منك؟؟ورماكي بعيد..اد ايه هو راجل محظوظ فلوسه بتخليه يشتري اي حاجه حتي البشر ..قوليلي دفع فيكي كام؟؟دفع اد ايه لخدماتك؟؟؟
بص لهدومها علي اخر موضه
حسين: شكله دفع كتير قوي ...باين عليكي
اتغيرت نظرته لنظره هيا عارفاها كويس ..نظره كانت بتخليها طول الليل سهرانه في اوضتها خايفه في اي لحظه الباب يتفتح عليها قرب منها قوي وقالها بصوت موتها من الخوف
حسين: عنده حق .. بقيتي ست حلوه جدا ..لو مكنتش ابوكي؟؟؟؟احيانا اشك انك مش بنتي ..بس مين اللي هيبص لواحده زي امك عيانه علي طول انا هروح انام وانتي لو هربتي هقتل امك..مفهوم؟؟؟
سابهم ومشي..قربت الاوم من بنتها وحضنتها وفضلو يعيطوا هما الاتنينحاولت تقف بس ما قدرتش
ياسمين: هو رجع امتي؟
صفاء: من اسبوع ..طرد كل الموظفين .
ياسمين: عرف مكاني ازاي؟
صفاء: من الموظفين اللي في قصر محمود ..راح سأل عليه فقالوه مشي مع واحده وادوله عنوانك ولما جه هنا شافني في الجنينه وعرف
ياسمين: علي راح فين؟
بصت لامها فامها بصت للارض فصرخت ياسمين:لأ اوعي..
صفاء: لا ما ماتش بس اتخانق مع ابوكي فابوك ضربه بالنار بس جت في كتفه وهو حاليا في بيت قريب من هنا بيتعالج
ياسمين: وسميره هيا فين؟
صفاء: هي اللي واخده بالها من علي وبتيجي تساعدني وتمشي بسرعه لان ابوك حاول يعتدي عليها
ياسمين: يالهوي يا ماما هنعمل ايه احنا هنا وحدنا؟
صفاء: عارفه حبيبتي... ياريتك ما رجعتي
ياسمين: كان لازم ارجع ماما..ماليش مكان هناك عنده
صفاء: ومالكيش مكان هنا برضه ..هو مش هيمشي من هنا ..كل يوم بيجيب اصحابه يشربو ويسكرو ..وانا مش عايزاكي تفضلي هنا لما يجوا انتي عارفه دناوته ..هيبيعك للي يدفع اكتر
ياسمين: وبرضه مش هينفع اسيبك هنا لوحدك
صفاء: انا عجوزه ومحدش هيهتم بيا ..المهم انتي تروحي
ياسمين: اروح فين بس؟؟
صفاء: عايزاكي تستخبي بالليل ..يومين ولا تلاته ابوكي وضيوفه بيكونو سكرانين محدش هياخد باله من غيابك
ياسمين: وهيحصل ايه بعد يومين؟؟
صفاء: انا عندي حل
ياسمين: اوعي تقولي هنهرب تاني
صفاء: لأ كفايه هروب ..عندي حل تاني
قضت ياسمين الليله في اوضتها ومعرفتش تنام من الالم
امها اخدتها لبيت مهجور موجود فيه علي وسميره صاحبتها واول ما شافت صاحبتها اترمت في حضنها كانت شكلها غريب ممكن اسبوع واحد لايغير الناس بالشكل ده
لعنت ابوها لانه حطم حياتها وحياه اللي حواليها هيا وامها وعلي وسميره وحتي محمود كمان .. عالجو جروحها ونوموها في السرير
خافت ياسمين انها تسقط ده اذا كانت حامل اصلا ..وما قالتش لاي حد عن شكوكها ..حتي محمود محدش اتكلم عليه واخيرا نامت نوم مقطع كله كوابيس ..وامها مشيت قبل ما ابوها يصحي
اخر الليل قامت علشان تشوف علي لانه كان نايم لما وصلو
بصت عليه لقته نايم وكتفه ملفوفه واثار التعب باينه عليه وراحت اوضتها تاني ..طلع الصبح ودخلت عليها سميره ومعاها الفطار
سميره: اتحسنتي يا حبيبتي؟؟
ياسمين: عجينتك السحريه عملت مفعولها
سميره : امك هنا مع علي مستنياكي علشان تروحي معاها قبل ما ابوكي يصحي وعلي كمان صحي ومستنيكي
نزلت واول ما شافته جريت عليه وحضنته واول ما حضنته حست بجسمه بيتصلب فبعدت بسرعه ومسحت دموعها بظهر ايدها
ياسمين: اسفه يا علي نسيت اصابتك
علي: ما تقلقيش عليا المهم انتي
ياسمين: حالي رجع زي زمان .. وانت عارف
علي: ما تخافيش هنلاقي حل
الكل سكت كأنهم مش مصدقين انه ممكن يكون في حل
صفاء: انا رحت السوق جبت شويه خضار واكل وجبت ده
الكل بصلها لقوها طلعت لفه صغيره
ياسمين: ايه ده يا ماما
صفاء: ده سم
الكل اتصدم وسكت واخيرا نطقت
ياسمين: انتي عايزه تسمي ابويا؟؟؟
صفاء: ده الحل الوحيد يابنتي ..لازم يموت .. هو بقي اسوء من الاول ..لو شوفتيه امبارح بعد ما جبتك هنا سكر هو واصحابه ..البيت كان عامل زي بيوت الدعاره..هيموت ونخلص منه ومن شره .. انا اتفقت انا وعلي
بصت لعلي شافت الاصرار في عنيه
ياسمين: خلاص هنعمل ايه؟
صفاء: هنرجع انا وانتي مع بعض ومعانا سميره ..هو وحده دلوقتي لان اصحابه بيمشو الصبح ..سميره هتعمل الغدا وهنحط السم فيه , وانا هتأكد انه اكله كله
ياسمين: هو مفجوع وهياكل طبقه كله
صفاء: بمجرد ما نحط الاكل عايزاكي تختفي من قدامه
ياسمين: لا طبعا مش هسيبك وحدك معاه
صفاء: لازم يا ياسمين .انا الليس حطتنا في الموقف ده لو كنت قويه زمان ووقفت في وشه مكانش وصل للدرجه دي او حتي كنت سيبته لازم اعملها وحدي ( بصت لسميره) وانتي يا سميره اول ما تسمعي صوتي تيجي علي هنا بسرعه وتجيبي علي علشان يساعدنا في دفن الجثه مفهوم؟
سميره: ةمفهوم جدا
صفاء: هنمشي دلوقتي وانت يا علي حضر نفسك .سميره هتجيلك خلال ساعتين تلاته بالكتير
علي: في انتظارها علي نار
لاحظت ياسمين نظره علي لسميره .. لو كانو في ظروف تانيه كانت علقت بخبث علي العلاقه الجديده اللي بتتولد بينهم ..بس هما الاتنين يستاهلو بعض.. وطيبين زي بعض
راحو بسرعه علي البيت وراحت صفاء تتطمن علي جوزها لقته لسه نايم علي الكنبه في المكتب وجنبه زجاجات الشرب الفاضيه بصتله بحقد
_ الليله هتكون نهايتك هصحح غلطه عمري .مش هسمحلك تأذي بنتي حتي لو كان اخر حاجه اعملها في حياتي
بدأ يصحي وقام وقف وبصلها
حسين :بتعملي ايه هنا يا وش الشؤم
صفاء: بصحيك .. معاد الغدا قرب
حسين: اه ..انا جعان.. بنتك كانت فين امبارح؟؟
صفاء: كانت هنا ..في المطبخ
قرب منها وزهقها بعيد
حسين: انا مش قلتلك عايزها تيجي هنا تسهر معانا
صفاء: مقدرتش انت نسيت ضربك ليها؟؟
حسين: اه ماشي خلاص بس الليله تسهر معانا فاهمه يا اما هقتلكم واخلص منكم
صفاء: حاضر زي ما تحب
جهزوا الغدا وياسمين جهزت الصفره مع امها وابوها دخل وهيا راحت المطبخ لسميره وقلبها بيدق كأنه هيطلع من مكانه
ياسمين: يارب الموضوع يخلص بسرعه
سميره: ما تخافيش انا حطيت الكميه كلها .مش هيفلت منها
عدي الوقت وهما مستنين اي اشاره من امها ..ياتري ايه اللي بيحصل؟؟ليه امها ما ندهتش عليهم ؟؟
عدت ساعه ودخلت امها وهيا غضبانه
صفاء: سميره انتي متأ كده انك حطيتي السم في الاكل؟..لسه حي ..وشرب تلات زجاجات وعايز الرابعه
سميره: اه حطتها كله في الحله وهيا علي النار
صفاء : يالهوي علي النار يا سميره ..قلتلك حطيها بعد ما ينزل من علي النار..النار بتضعف فعاليته جدا
ياسمين: ودلوقتي ايه العمل؟؟
صفاء: هو حاسس بوجع في بطنه هو تأثير السم بس مش كفايه يقتله لازم نشوف حل تاني
فكرت شويه ومسكت سيخ حديد ..شافتها ياسمين وفهمت امها عايزه تعمل ايه فمسكتها ياسمين: لا مش هتقدري ..هو اقوي منك وهيقتلك؟
لمع حقد وكبت سنين طويله في عنيها
صفاء: لا اسم بالله هيموت الليله ياانا ياهو
خرجت بعدها بسرعه وسمعو صوت صرخه وصوت حاجه بتقع علي الارض ..جريو بسرعه لقو ابوها واقع علي الارض ودمه نازل وامها واقفه وماسكه السيخ في ايدها
ياسمين: سميره دورك بسرعه روحي ل...
ملحقتش تكمل جملتها صرخه امها قاطعتها ولقت ابوها ماسك امها من رقبتها وبيخنقها وروحها بتطلع شويه شويه قدام عنيها
ونكمل بكره يا حلوين
في اثاره ولا عاديه
خلاص العد التنازلي شغال
متخيلين ايه يحصل عايزه اعرف ارائكم
ShiMoOo



Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 02-05-19, 04:49 PM   #16

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

الحلقه ال 15
ابو ياسمين ماسك رقبه صفاء وبيخنق فيها حاولت سميره تتدخل فرمي صفاء بعيد ومسك سميره وبدأ يخنق فيها هيا ..جريت ياسمين علي المكتب وخرجت مسدسها اللي كانت ديما محتفظه بيه ومش عارفه ليه يمكن لانه بيحسسها بامان ..جريت لقت امها واقعه في الارض ومش بتحررك وسميره خلاص بتموت بين ايدين ابوها
معرفتش هيا ازاي جتلها الجرأه بس قربت من ابوها واول ما اخد باله من المسدس بعد عن سميره اللي اول ما سابها اغمي عليها
حسين: ياسمين حبيبتي انا ابوكي ..ما تتهوريش
ياسمين: انت عمرك ما كنت ابويا ..انت الراجل اللي عذبني طول حياتي ..لازم تموت علشان انا اعرف اعيش ..ده الحل الوحيد ..لازم تموت
فضل يصرخ وحاول يبعد بس اول رصاصه دخلت كتفه والتانيه بطنه والتالته والرابعه في صدره واخيرا وقع علي الارض
قربت ياسمين منه لقت الدم مغرقه ..كده اكيد مات ...اخيرا
حست با حساس غريب ماكانتش متخيلها ..حست بحاجه عمرها ما حستها قبل كده..........الارتياح الخالص........اخيرا ارتاحت
بعدت عن جثه ابوها وجريت علي امها والحمد لله لسه بتتنفس ..جريت علي سميره اللي كانت بتفوق وساعدتها وقعدتها جنب امها
جابت ميه وحاولت تفوق امها واخيرا فتحت عنيها وبصت لبنتها حاولت تتكلم بس ياسمين منعتها
ياسمين: ارتاحي ..خلاص كل حاجه انتهت
غمضت عنيها والدموع نزلت من عنيها وبنتها سابتها تعبر عن مشاعرها
بصت لسميره وادتها الميه تشرب ولاحظت الكدمات علي رقبتها من ايدين ابوها ..عرفت انه كان هيقتلها وبعد كده الدور كان هيكون عليها ..لولا انها افتكرت المسدس كانو التلاته في خبر كان
وقفت وبصت عليهم ..امها رقبتها زرقاء وجسمها كمان مكان وقعتها وسميره بتاخد نفسها بالعافيه ورقبتها كمان زرقاء هيا اقل واحده مصابه شدت غطا الصفره وغطت ابوها وعرفت ان المشوار لعلي من نصيبها لنهم الاتنين مش قادريت يتحركوا ..فجريت تنادي عليه..
اول ما دخلت عليه
علي : ياسمين..انتي ليه هنا وفين سميره؟
ياسمين: يالا بسرعه وفي الطريق هحكيلك
وفعلا في الطريق قالتله علي كل اللي حصل ..بصلها بعطف
علي: طول عمري عارف ان اخرته هتكون علي ايدك انتي.. انتي اكتر واحده عانت منه
ياسمين: ما كنتش لوحدي ..امي كمان..
علي: لا لا مش زيك..هو كان جوزها ..هيا اختارته ..اما انتي بنته ومحدش بيختار ابوه
سكتو وكملوا طريقهم ..وصلو البيت اخيرا واول ما دخلو لاحظ علي اثار الضرب عليهم هما الاتنين وشاف المسدس فاخده وحطه في جيبه
ياسمين: خدوه وادفنه في مكان بعيد ومش عايزه اعرف مكانه
صفاء: بسرعه لان اصحابه زمانهم جايين .وانت لازم تكون موجود معانا علشان نعرف نطردهم
علي: مجهز المكان هدفنه وارجع بسرعه ونشوف هنعمل ايه
ساعته ياسمين ولفه بسجاده وشالوه هما الاربعه وحطوه في العربيه
علي مشي وهما نظفوا البيت في حاله من الصمت غريبه ..
عدي ساعتين ورجع علي وشكله كان تعبان جدا لدرجه ان ياسمين ساعدته يقعد واخيرا نطق
علي: تمت المهمه بنجاح
ياسمين: انا اسفه يا علي اني ورطتك معايا
علي: ما تقوليش كده ..انا ما ساعدتكيش علشان انتي اختي بس ..لكن علشان انتقامي انا كمان ..ولولا ان انا معملتش حاجه تذكر
ياسمين: ما تقولش كده انت عملت علشان خاطرنا كتير
علي: عايزين نحضر خطه نغطي بيها علي غيابه..مش هسمح تدخلي السجن في كلب زي ده
وافقته صفاء:ايوه يا بنتي ايه رأيك لو قلنا انه سرق دهبك وفلوسك وطفش
علي: ايوه فكره كويسه هتخبي دهبك وتقولي انه اخده ..مش لازم حد يعرف بموته والا كلنا هندخل في مشاكل لاحصر لها ..ولو اكتشفوا انه مات انتي وامك اول اتنين هيشكوا فيهم بسبب الخلافات بينكم
صفاء: علي عنده حق مش لازم حد يعرف انه ميت
ياسمين: ولو غيابه طال وحد شك؟؟
علي: محدش يقدر يعمل حاجه من غير جثه
علي: محدش بيحبه فمحدش هيسأل عليه متخافيش
ياسمين: واصحابه قربوا يجوا هنعمل معاهم ايه
علي: سيبي الموضوع ده عليا انا هتكفل بيهم
وفعلا اول ما صحابه جم خرج لهم علي وقالهم انه سافر وهددهم بالسلاح علشان يمشوا ومحدش يرجع تاني
اليومين اللي بعد كده قضوهم في تنظيف البيت ورجعوا عمالها تاني لشغلهم وكانو فرحانين برجوعهم جدا
وخلال اسبوع بدأت الحياه ترجع لروتينها تاني..ولولا تعبها وقله اكلها اللي خلي امها تلاحظ ان بنتها فيها حاجه مخبياها وفي يوم دخلت عليها الصبح
صفاء: هاه مش هتقولي لامك في ايه.ومالك؟
ياسمين: انا حامل يا ماما
صفاء بهدوء: ومحمود عارف بحملك؟
ياسمين: لا مشيت قبل ما اتأكد
صفاء: هو اساء معاملتك؟
ياسمين: لو قصدك انه ضربني فلأ لكن اللي عمله كان اسوء بكتير
هزت امها راسها بتفهم
صفاء: كان بيخونك صح؟
ياسمين والدموع في عنيها: قعدتي كانت مهزله وعشيقته فضلت جنبه ولما حبيت امشي ما مانعش فهفضل ليه؟
صفاء: ما كانش المفروض تسيبيهولها كده
ياسمين: وكنتي عايزاني اعمل ايه اوطي علي رجله وابوسها واترجاه ولا افضل واتحمل الذل وابقي ز.....سكتت ومكملتش كلمتها
صفاء: قوليها زي انا ؟؟؟
ياسمين: مش قصدي يا ماما بس انا مش هقدر اتحمل دهه
صفاء: عندك حق دي حياتك بس مش لوحدك والنونو اللي جواكي ده من حقه يعرف ابوه
ياسمين: عارفه وعلشان كده قررت اني اديه لابوه لانه هيوفره حياه مش هقدر اوفرهاله انا
قربت من امها وانامت في حضنها زي عيل صغير
كل يوم بيعدي بتتخيل البوليس بيخبط ويجرجروها ..حطت ايدها علي بطنها وفكرت في ابنها اللي كانت متخيله بعد ضرب ابوها وكل اللي حصل انها هتجهض بس محصلش الظاهر انه هيكون قوي زي ابوه.. مرت سحابه حزن لما افتكرت ابوه
عدي شهر علي موته وهيا عايشه بهدوء ..اخيرا مشي الخوف وبقي من حقها تعيش حياه طبيعيه ومحدش فيهم اتكلم عن الموضوع ده تاني ابدا
احتفلوا بخطوبه سميره وعلي وهيا تكفلت بكل حاجه وزارهم سمرمع خالد
وحضروا الخطوبه ولاحظت ياسمين علي سمر انها بقت انسانه جديده
ياسمين: خالد وحشتني جدا ازيك وعامل ايه
خالد: كويس جدا يا احلي حد عرفته في حياتي
ياسمين: ايه ده كله في ايه؟
خالد: انتي عرفتيني عليها تبقي احلي حد ولا لأ
ياسمين: ماشي يا بكاش المهم قولتلها ولا لسه؟
خالد: لسه ومش عارف اقولها ازاي وبعدين انا عايش في حلم جميل خايف اصحي منه
ياسمين: ماهو مش هينفع تفضل في الكوخ ده علي طول ولا ايه انت اهوه داخل علي تالت شهر ليك
خالد: احنا يا دوب بدأنا في الشهر التالت بس فعلا لازم اقولها لانه مش هينفع اخليها في الكوخ ده وخصوصا في الظروف الجديده دي
ياسمين: ظروف ايه؟؟
خالد: ايه ده هو انا مقلتلكيش؟
ياسمين: لا يا اخويا مقلتليش
خالد: سمر حامل ..
ياسمين: بجد مبروك يا خالد انا فرحانه لك جدا .كده لازم بقي تاخدها لقصرك وقولها هديه البيبي
خالد: تصدقي فكره فعلا هعملهالها مفاجأه بمناسبه البيبي
سابها خالد وراح لسمر علشان يبدأ في خطته الجديده
خالد: سموره روح قلبي يالا بينا عندي مفاجأه ليك يا قمر
سمر: احنا لسه جايين مفاجأه ايه
خالد: تعالي بس انا استأذنت من ياسمين وعلي يالا بينا
سمر: براحتك يالا بينا بس قولي المفاجأه هتعجبني
خالد: والله ده شيئ يرجع لنظرتك للامور ..
سمر: مش فاهمه ؟؟
خالد: هتفهمي دلوقتي ربنا يستر
سمر: احنا مش هنركب ولا ايه شوفلنا اي تاكسي
خالد: لا هنتمشي شويه تعالي بس
سمر: ادينا معاك اهو لما نشوف اخرتها ايه
مسكت ايده ومشيوا جنب بعض بهدوء شديد والخوف ماليهم هو خايف يصحي من حلمه وهيا خايفه من سرحانه وبعده عنها كأن في حاجه مخوفاه مش عارفه ايه هيا
المهم وصلو قدام فيلا كبيره ووقف خالد قدامها كان النور منور كله وظاهره من الاضواء وهم
سمر: ايه ده الفيلا دي طول عمرها مهجوره ياتري مين سكن فيها..تعرف كان نفسي من زمان ياخالد اشوف شكلها من جوه
خالد: واهو جتلك الفرصه تشوفي شكلها ..تعالي..
سمر: ايه ده هندخل كده وخلاص ..انت مجنون ولا ايه استني بس
شدها خالد ودخلو من الباب ومشيوا في الجنينه لحد ما وصلو لباب الفيلا
سمر: انت اكيد مجنون طب هنقول لاصحابها ايه ..هاي احنا جايين نتفرج علي بيتكم يالا بقي بلاش جنون
خالد: اصبري واسكتي شويه..خبط خالد علي الباب وفتحتله الخادمه وقالتلهم :اهلا وسهلا اتفضلوا
سمر:ايه ده هيا تعرفنا منين
خالد: ادخلي واسكتي
دخلت سمر وهيا مبهوره بكل حاجه حواليها وفضل خالد يتفرج عليها
خالد: هاه عجبتك حلوه؟؟
سمر: انت بتهرج حلوه ايه دي خرافه مش حلوه؟؟
خالد: يعني نفسك تعيش فيها
سمر: لا طبعا انا عاجبني بيتي الصغير ومش هبدله باي شيئ في الدنيا
خالد: بيتنا الصغير هيفضل ديما ليه مكانته الخاصه في قلوبنا بس من النهارده ده بيتك
اتصدمت سمر ومعرفتش ترد
سمر: اه حلو الهزار ده بس يالا بقي نروح انا تعبت
خالد: سمر بقولك ده بيتنا ..
سمر: مش فاهمه يعني ايه ده بيتنا يعني هنبات هنا الليله دي استأذنت من صاحبه مثلا؟
خالد: سمر ده بيتي انا ....انا صاحبه وده هديه البيبي ليكي.دي هديتي ليكي
سمر اتصدمت وفجأه سابته وجريت علي بره وفضلت تجري وهو وراها بينادي عليها
خالد: سمر استني ..استني يا مجنونه استني
ومسكها غصب عنها ووقفها
خالد: اقفي انتي نسيتي انك حامل انتي مجنونه
سمر: ايوه مجنونه لما حبيت واحد كداب زيك,,واحد كان كله همه يزلني وخلاص..جبته منين القصر ده..اوعي يكون رشوه من محمود علشان تقلب اللعبه جد وتتجوزني ..علشان كده وافق محمود..ده انا كنت غبيه
خالد: انتي فعلا غبيه بتفكيرك ده ..انا خالد احمد الحسيني ..صاحب شركات الحسيني جروب للاكترونيات لو سمعتي عنها ..انا غني ابا عن جد بس بحب التمثيل مش اكتر
سمر: وبرافو طلعت ممثل شاطر جدا وعرفت تمثل دورك صح
خالد: التمثيل الوحيد في اللي حصل ان انا خبيت عنك اني غني وبس كل حاجه كانت حقيقه
سمر: اه ومشاعرك برضه كانت حقيقه صح؟
خالد: مشاعري اكتر حاجه كانت حقيقه ..مشاعري هيا اللي خلتني العب الدور ده.. لو جيتلك باسمي كنت هتوافقي عليا وخلاص اهو اي واحد غني زي محمود غني وخلاص ..اكن لازم توافقي عليا انا الاول
سمر: كفايه انا مش عايزه اسمعك اكتر من كده روحني ارجوك
خالد: راوحك فين بالظبط واهاو ده بيتك
سمر: لا ده بيتك انت بيت واحد انا معرفوش انا عايزه اروح بيتي
اخدها خالد وراحوا علي بيتهم الصغير واول ما جه يدخل
سمر: ارجوك انا محتاجه افض لوحدي شويه سيبني لوحدي
ودخلت وسابته بره البيت ودي كانت اول ليه يقضوها بعيد عن بعض
***********************
طلع النهار وخرجت ياسمين بلكونتها تستقبل يوم جديد ..لفت نظرها حركه تحت فبصت لقت واحد هيا عارفاه كويس واحد عمرها ما هتنسي شكله او هيئته ابدا
دخلت بسرعه اوضتها وهيا مش عارفه تتلم علي اعصابها لحظه ودخلت سميره تجري
سميره: محمود تحت وعايزك ..ليكون عرف حاجه
سكتت ياسمين وهيا بتغير هدومها علشان تنزل ومش عارفه تتكلم
سميره: انتي نسيتي انه قاضي ممكن يكون عرف حاجه وجاي
ياسمين: اسكتي يا سميره ارجوكي انا مش عارفه هو جاي ليه
نزلت وهيا بتحاول رجليها ماتترعش وهيا نازله وهو كان واقف بهيبته وطوله وباصص لبره ومشبك ايديه وراه .. واول ما شافها بصلها بهدوء
محمود: ازيك يا ياسمين ؟
ياسمين: انا كويسه
محمود: انا حبيت اتكلم معاكي الاول قبل اي اجراء
بصتله باستفهام لانها مش قادره تنطق فجاوبها
محمود: انا هنا بصفتي قاضي مش جوزك..........................
ونكمل بكره الاخيره تعليقاتكم بسرعه
حلقه تلات اربعها تأليفي بره القصه فعايزه رأيكم
بكره الاخيره تفاعلكم معايا علشان انزلهالكم بسرعه
ShiMoOo



Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 02-05-19, 04:49 PM   #17

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

الحلقه ال16 والاخيره



محمود قالها انه جاي بصفته قاض مش جوزها
غمضت عنيها علشان ما يشوفش الرعب فيها وعضت علي شفايفها علشان ما تصرخش
محمود: ياسمين...اقعدي من فضلك
طاوعته وقعدت علي طرف الكرسي كأنها مستعده للهرب في اي لحظه
حست انه مختلف ..بارد ومتباعد ...خرج شويه ورق وقلم..اكيد عايز يسجل اعترافها وحست انها نهايه حياتها وهتقضي باقي عمرها في زنزانه
رفع راسه وبصلها وبعد كده رمي قنبلته
محمود: فين ابوكي يا ياسمين؟؟؟؟؟؟؟
بصتله بدهشه ..طالما بيسأل يبقي ما لقوش جثته
ياسمين: هو......انا....... ما اعرفش هو فين
هيا كده مش بتكدب لانها فعلا ما تعرفش هو ادفن فين
محمود: هو كان هنا ....في بيتك؟؟؟؟؟
ياسمين: مشي بعد يومين من وصولي
محمود: مشي راح فين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ياسمين: قلتلك ما اعرفش ما اعرفش.....وبعدين انت هنا ليه؟
محمود: ابوكي متهم بسرقه واستدانه فلوس ومسددهاش....كمل بتريقه
في عادات مش بتتغير .ولا ايه؟؟؟
بدأت تسترد انفاسها واتكلمت بهدوء
ياسمين: ماعارفش عنه حاجه كل اللي اعرفه اني رجعت لقيته هنا وحاولت اطرده لكن هو قالي مش هيمشي من غير ما اديله كل مجوهراتي
محمود: واديتيله فعلا؟؟
ياسمين: لا بس هو سرقها وانا بره البيت وهرب
محمود: هرب امتي؟
ياسمين: قلتلك بعد ما رجعت بيومين
محمود: انتي متأكده انك ما تعرفيش مكانه؟
ياسمين: ايوه متأكده
وقف محمود وانهي الاستجواب وطلب منها انها تنادي امها وسميره ولما قامت مسكها من دراعها وهو وراها حست هيا برعشه في جسمها من لمسته بس تمالكت نفسها
محمود: يا سمين انتي حامل.؟؟؟؟
ياسمين: انت قلت ان الاستجواب انتهي ..بعد اذنك
ردها كان كفيل يرجعله برودته فسابها تمشي
في المطبخ قابلت امها وسميره وحكتلهم بسرعه عن اللي حصل وراحوا علشان يردوا علي اسئلته
فضل معاهم اكتر من ساعتين يستجوب فيهم وبعد كده محمود استأذن ومشي
ياسمين: قالكم ايه واتأخرتم كده ليه؟؟؟
صفاء: اهدي ما فيش حاجه الموضوع وما فيه ان ابوكي عليه حكم بعشر سنين سجن وجوزك بيحاول يلاقيه
ياسمين: هو قالي انه مستلف فلوس من ناس ومرجعهاش
صفاء: فعلا تلاته من اصحابه رفعوا عليه دعوه بعد ما اختفي
ياسمين: ارحمني يارب كنت هقع من البلكونه اول ما شفته الصبح ولما
قابلته حسيت انه هياخدني لحبل المشنقه
صفاء: ما تخافيش ؟ما حدش هيعرف مكان الجثه ..المهم قولتيله عن حملك؟؟
ياسمين: لا ما قلتلوش علي الرغم من سؤاله ما حبتش اقوله في ظروف زي دي
صفاء: عندك حق ده مش وقت مناسب...علي فكره سأل عن علي برضه
ياسمين: وقلتوله عن مكانه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
صفاء: قولتله انه ساعات بيجي هنا وانه ساكن في بيت بعيد مهجور منعرفش مكانه
عدي يومين وجالها خالد يزورها وحكالها عن اللي حصل
خالد: ادي ياستي اللي حصل ومن ساعتها وانا بنام بره
ياسمين: ههههههههههههههههههههههههه هه ههههههههههههههههههههههههه ه
خالد: انتي بتضحكي ماشي براحتك
ياسمين: تستاهل ..الكدب ديما اخرته وحشه
خالد: طيب قولي لنفسك؟
ياسمين: ليه بقي وانا كدبت في ايه؟؟
خالد: بتكدبي علي محمود ومخبيه عنه انك حامل او انك بتحبيه
ياسمين: ايه ده وانت عرفت منين؟؟
خالد: عرفت من امك وانت مسافره وحكتلي ..اما الحمل فده لاحظته
عليكي زي مالاحظته علي سمر يعني نفس الاعراض وكده وخمنت واهو طلع تخميني صح
ياسمين: انا اختلف عنكم وظروف جوازي غيركم
خالد: دي حجج مش اكتر الكدب كدب مهما كانت الاسباب ولا ايه ...قوليله
انك بتحبيه ..كلمه بحبك بتعمل المستحيل
ياسمين: طيب ما تروح لسمر وتقولها انك بتحبها طالما بتعمل المستحيل
خالد: هروحلها وهفضل اقولها بحبك لحد ما تصدقها ..المهم انتي
ياسمين: ما تقلقش عليا اكيد هيجي يوم واقولها ..بس احسها الاول منه
سابها ومشي خالد وبالليل جالهم علي وقالهم ان محمود زاره ومعرفش منه اي حاجه وخصوصا ان اصابته خفت فمستحيل يشك
ياسمين حست بالرغم من الكل بيحاول يطمنها بالقلق جوزها مش غبي وذكي جدا ..وفي فريق تحت قيادته بيحقق في موضوع اختفاء ابوها
في ناس قاله انهم شافوه ماشي وناس قاله انه مستخبي في البلد وكل واحد برأي بس الشكوك ماليه راس محمود
خرج من بيته بالليل وراح ناحيه بيت ياسمين
كانت ياسمين لسه هتقوم علشان تنام ..من ساعه حملها وهيا حاسه انها علي طول عايزه تنام وفي الليله دي علي كان بايت معاهم وكلهم سهرانين
مع بعض ..اتخضوا من خبطه علي الباب وقام علي يفتح واتفاجؤا هما الاتنين ببعض
محمود: عايزكم كلكلم هنا ..بص لعلي...وكويس انك انت كمان موجود
بصو كلهم لبعض بخوف ..هو فضل رايح جي زي نمر محبوس في قفص
محمود: طول الاسبوع اللي فات بنحقق عن اختفاء ابوكي ومفيش اي حد ..اي حد نهائي عارف مكانه او حد شافه اكيد بيمشي من هنا
علي: انت مقدرتش تستني للصبح يعني..
محمود: انا لسه مكملتش كلامي
بص لياسمين اللي بصت للارض علشان ما يشوفش الخوف في عنيها
محمود: فكرت انه ممكن يكون هرب .بس استبعدت الفكره دي ..لسبببيين
اولا.انه في واحد هنا ابوكي ليه فلوس عنده وايوكي مش هيسيب مليم عند
حد وثانيا الكل هنا عرف انك مراتي فابوكي مش هيسيب الموضوع ده يعدي كده من غير ما يجي ياخد نسبته ولا ايه؟؟
حست ياسمين انها عايزه تهرب علشان بس تتنفس
محمود: وانا بفكر ما لقتش غير تفسير واحد ..انه هو ميت
هنا حست انها خلاص هيغمي عليها بصتلهم كلهم لقت الرعب مرسوم علي
وش سميره وامها وشها جامد وملامحه متصلبه ..علي الوحيد اللي كان
مسيطر علي اعصابه ورد بهدوء علي محمود
علي: وليه بقي فكرت كده؟
محمود: خلينا نقول اننا كلنا عارفين طبيعته وحقارته
علي: فعلا اعدؤاه كتير
محمود: عندك حق بس في درجات للعداوه وبعمليه حسابيه بسيطه نلاقي ان في تلاته علي القمه...
انت....لانه قتل ابوك وخطيبتك
ياسمين: لانه عذبها طول حياتها
صفاء: كان جوزك وعانت منه الامرين
زاد غضب علي ولسه هيرد فقاطعته صفاء بهدوء
صفاء: عايزينا نقولك ايه ؟؟انه كان احقر انسان علي وج الارض..انه كان بيخوني في بيتي ..انه كان بيضرب بينتي بعمود حديد لحدما يكسر اطرافها ..انه كسرها مرتين ايديها ومرتين رجليها ..انه كان بيحبسها بالاسبوع في الاسطبل من غير اكل او شرب لولا علي كان بيهربلها الاكل والشرب كانت زمانها ماتت من زمان..انها كانت بتنام كل يوم تحت السرير خوف منه لحسن يتهجم عليها لما يشرب ..عايزنا نقولك ايه بالظبط..
طول كلام صفاء ومحمود عنيه علي ياسمين للدرجه دي هو كان اعمي واتهمها انها شريكته للدرجه دي هو عذبها لما كان فاكر نفسه انه لما يقرب جيهان منه هيا هتغير بس كل اللي عمله انه كان في نظرها زي ابوها ما كان بيخون مراته قدام مراته هو جرحها بنفس الطريق
حس محمود ان الدنيا بتلف بيه
محمود: يعني فعلا هو ميت مقتول
صفاء: ايوه انا قتلته
ياسمين: لا يا ماما ...
صفاء: ايوه انا قتلته سميته
ياسمين: لا ما تصدقهاش انا اللي ضربته بالنار
سميره: لا انا اللي حطتله السم في اكله
علي: لا انا اللي قتلته ودفنته هما مالهمش دعوه
بصلهم محمود كلهم ولاول مره في حياته يقف عاجز عن الكلام قعد وقالهم
محمود: عايز اعرف الحقيقه كامله
تطوع علي وحكاله كل اللي حصل بالتفصيل
كان بيبصلهم كلهم بس نظرته كانت بتطول علي ياسمين كان نفسه يقوم ويضمها بس خاف من رده فعلها ولما خلص علي كلامه
محمود: يعني قتلتوه كلكم مع بعض
رفعت ياسمين راسها ومسحت دموعها واتكلمت بصوت واطي بس هادي
ياسمين: في اللحقيقه انا اللي قتلته والباقيين ساعدوني خصوصا علي هو ماكنش موجود اصلا
محمود: بس هو اللي اخد الجثه ودفنها ..مش مهم مين نفذ لانكم كلكم شركاء في جريمه واحده
وقف وبص لعلي
محمود: عايزك توريني دفنته فين
وفعلا اخدوا وراحو ..ياسمين كانت نايمه علي حجر امها وبتبكي بس حاسه
ان في ثقل انزاح من علي صدرها واللي يحصل يحصل
عدت ساعه وبعد كده رجعوا ودخل علي ومحمو د كلهم وقفوا مستنينه يتكلم
محمود: بكره هسلم تقريري النهائي ... هكتب فيه ان المدعو حسين هرب
لوجهه مجهوله ومحدش عارف مكانه
الكل سكت من صدمتهم لان دي اخر حاجه توقعوها منه وقبل ما حد يتكلم
محمود: ودلوقتي لو سمحتم عايز اتكلم مع مراتي علي انفراد
سابوهم ومشيوا وهو اخد نفس طويل كأنه بيدور علي حاجه يبدأ بيها كلامه
ياسمين: عملت كده ليه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمود اتفاجأ بسؤالها : لانه كان ندل وحقير وما يستهلش ان حد يدخل
السجن بسببه
حست ياسمين بخيبه امل من جوابه ..كان نفسها يقول علشان خاطرك
ياسمين: علي العموم شكرا ليك
محمود: ما تشكرينيش لاني فكرت في نفسي الاول
بصتلها باستفهام فجاوبها
محمود: انت مراتي ومش عايز حياتك تتحطم
ياسمين: ومن امتي بتهتم بيا؟؟
محمود قرب منها: ما ساعه ما شوفتك اول مره وانا بهتم بس عندك خلاكي
ما تلاحظيش غير اللي انتي عايزه تلاحظيه
ياسمين: انت انسان مغرور ومتكبر
ضحك محمود وحست انه بيسحرها بضحكته الصافيه اللي اول مره تشوفها طالعه من قلبه كده
محمود: علي فكره انتي المفروض حاليا تحاولي ترضيني باي طريقه
ياسمين: ده في احلامك
ضحك زياده واستغربت من مرحه بس مسكها وشدها عليه
محمود: عارفه انا بحبك زي ما انتي كده ..عنيده بتعمل اللي في مزاجها ومش بيهمها اي حد مهما كان
ياسمين: انت بتحبني؟؟؟؟؟؟؟؟
محمود: ايوه انا بحبك وما تبصليش كده وتستغربي كلامي
ياسمين: انت مش بتحبني انت بس عايزيني اخلفلك عيال وخلاص
اتنهد وشد ايده علي وسطها كأنه عايز يدخلها جواه
محمود: فعلا عايز عيال ..اي واحد متجوز وبيحب مراته بيكون عايز منها عيال ..بس ده مش السبب اللي خلاني افضل متجوزك .. انا وقعت في
هواكي من ساعه ما ابويا وراني صورتك وعلشان كده ما فسختش العقد لانه طبعا كان سهل يتفسخ بما اني مكنتش في حالتي الطبيعيه وان انتي كمان امضائك كان مزور ..اي محامي كان هيفسخ العقد
ياسمين: يعني انت ضحكت عليا
محمود: انتي اللي صعبتيها عليا واتمردتي اعملك ايه مكانش قدامي طريقه تانيه احافظ عليكي بيها
ياسمين: تقوم تعمل كده ..كان كفايه قوي تقولي بتحبني
محمود: انت ما اول ما شوفتيني وانتي ب تتجنبيني .. انا جيت اشتغلت عندك اجير وماكنتش بشوفك ولا نسيتي..وبصراحه كنت بشوفك مع علي وكنت فاكر انه حبيبك
ياسمين: علي.. علي ده زي اخويا بالظبط
محمود: مانا اخدت بالي وعرفت حاجات كتير قوي ما كنتش واخد بالي منها
ياسمين: وجيهان؟؟؟؟
محمود: مالها جيهان ؟ شوفي انا مش هنكر علاقتي بيها هيا فعلا كانت
عشيقتي لمده اسبوعين بعد ما جوزها مات وكانت غلطه عارف.. فنهيت
العلاقه بس هيا متقبلتش رفضي ليها ومن سنتين وانا بتفاداها
ياسمين: ماهو كان باين فعلا انك بتتفاداها وانت علي السفينه
ضحك محمود وقربها منه ورفع وشها وبص في عنيها
محمود: اولا هيا كان عندها مشكله ماليه وطلبت مساعدتي ومفيش مره اجتمعنا فيها في مقصورتها الا وكان قبطان السفينه معانا
ياسمين: وثانيا
محمود: ثانيا كنت عايزك تغيري وتتحركي
ياسمين: امال بعتهالي ليه في المقصوره
محمود: بعتهالك لانها طلبت مني انها تعتذرلك لما انا طلبت منها انها تحاول تحافظ علي تصرفاتها قدامك وانك بتتضايقي منها فقالتلي هتروح تعتذرلك فوافقت بس رجعت متشحوره
ضحكت هيا بكسوف
ياسمين: هيا كدابه ..جت قالتلي انك بعتها علشان تقنعني ان انا اقبلها
عشيقه ليك
اترسمت الدهشه علي وش محمود: يا بنت ال... انا اسف بجد انا افتكرت انها استسلمت للامر الواقع ان ما فيش حاجه تربطني بيها خلاص
مسك وشها بايديه : كانت غلطانه لاني متعلق بمراتي ومش عايزها تبعد عني
مسكت ياسمين ايدين محمود علي وشها وبصتله
ياسمين: طيب ليه مقولتليش قبل كده
محمود: كبريائي الغبي هو اللي منعني .. وانتي مسهلتيش الموضوع كمان ..طول الوقت بتقولي انك بتكرهيني ومش سهل ابدا علي راجل يقول لواحده بتكرهه انه بيحبها .. وزودت عليها الليله اللي قضيناها علي السفينه كنتي لوح ثلج وده زود احباطي وعنفي معاكي..انا اسف جدا علي الليله دي
ياسمين: كرامتي كانت واقفه بينا وانا اسفه فعلا علي الليله دي بس انت
كنت بتهنني كتير\
محمود: انا اسف بجد .. كنت عايز اعذبك زي ما بتعذبيني انتي كنتي
بتقتليني ببرودك وكلامك ونظراتك
قرب منها لدرجه ان شفايفهم اتلامست وده كن كفيل انه يولع النار بينهم
نار مستنيه من زمان ان حد يشعللها واخيرا لما قدر انه يبعد شفايفه عنها
كانوا هما الاتنين بينهجوا
ضمها محمود بحنان
محمود: ايه رأيك لو نرجع فرنسا مع بعض
ياسمين: انت مش هتعيش هنا؟
محمود: بمجرد ما ارفع تقريري النهائي هقدم استقالتي انا مكاني مش هنا وحياتي كلها هناك ..ايه رأيك نرجع مع بعض وناخد مامتك معانا
ياسمين بتقل: يعني انتي عايزنيي مراتك بجد؟؟؟؟
محمود: ده سؤال ما يتسألش يا حبيبه قلبي
ياسمين: والاولاد ..هتعمل ايه لو مااقدرتش اخلفلك
محمود" : مش مهم لو مخلفناش هنتبني طفل وخلاص
ياسمين: موضوع التبني ده مش هيكون مهم
مسكت ايده وحطتها علي بطنها وهو فهم صرخت اول ما شالها
محمود: ايه رأيك لو توريني فين اوضتك علشان عايز انتقم منك . في حساب بينا لازم اصفيه
جاوبته وهيا ايديها حاولين رقبته
ياسمين: بجد .. بس انا معملتش حاجه يا سياده القاضي
محمود: بجد... هو انتي مش انكرتي ان في حاجه حصلت بينا في اخر ليله
لينا في السفينه؟؟ الانكار مش بيفيد علي فكره
ياسمين: عرفت منين انت كنت سكران
محمود: حبيبتي .. انتي فاكره اني ممكن انسي ليله قضتها معاكي .. ليله من اجمل ليالي العمر وانتي تنكريها انت عافه خليتيني حاسس بايه لما نكرتيها
ياسمين: نكرتها لانك وانت نايم ناديت علي جيهان وصدمتني بعد الروعه
اللي عيشناها وكنت انا وبس اللي في حضنك وجواك وتنام تنادي علي
عشيقتك عايزني اعمل ايه يعني؟
محمود: انا مش فاكر ليه بس الليله دي بالذات اخدتني جيهان اوضتها
وحاولت تغويني بكل طريقه ورفضتها فمكن اكون حلمت بكده ليه قولتي اني
بنادي عليها مش ممكن اكون ببعدها عني ..
ياسمين: انا اسفه ان مسألتكش
محمود: هنقضي الليله كلها كلام اوضتك فين؟؟؟
ياسمين: الي الامام
وفعلا شالها وخرج بيها وكانوا كلهم بره ولما شافوهم انسحبوا بهدوء
وسابولهم البيت وهما بدؤا اول ليله ليهم مع بعض
كانت ليله حب..ليله عتاب.. ليله كل واحد بيعبر فيها عن حبه للتاني...ليله طال انتظارها ..ليله كل واحد فيهم يشبع حرمانه من نصه التاني
***********
خالد كمان اخيرا اتصالح مع مراته
خالد: افتحي يا سمر بقي حرام عليكي كده هموت وحشتيني
سمر: لا خليك بره كده .مش هتدخل عندي انت كداب
خالد: ده كان حب .مش كدب كفايه كده وحشتيني حرام عليكي بقي
سمر: لا مش وحشتك.كداب
خالد:وحشتينيييييييييييييي� �يييييييييييييي . هموت عليكي كفايه كده .هكسر الباب يا سمر
سمر: مش هتقدر
خالد: ماشي.. وبدأ يخبط في الباب ويكسر فيه.سمر خافت انه يكسر الباب

فتحت الباب علي فجأه في وقت كان خالد بيحاول يكسر الباب فيه فطبعا

وقع علي الارض وهيا ماتت من الضحك عليه
خالد: بقي كده بتتضحكي ..انا هوريكي تضحكي ازاي؟
قام وجري وراها وهيا بتجري وتصرخ لحد ما اخيرا مسكها ..كانت فعلا

وحشاه فأول ما طالها باسها بكل غل وحب وشوق ولهفه ..هيا كمان كانت

هتموت عليه فضمته بكل الحب اللي جواها ..وكان احلي صلح احلي لقا بعد

غياب ..
وهما نايمين علي السرير بعد ما طفوا نار غيابهم
سمر: ما تعرفش كنت واحشني اد ايه
خالد: لو واحشك ما كنتيش تسيبيني 3 ايام بعيد عنك وتخليني اقعد اعد

النجوم طول الليل بره
سمر: مش عايزاك تكدب عليا تاني ابدا
خالد: كان لازم يا سمر اتأكد انك بتحبيني انا مش عايزه اي واحد وخلاص

وبعدين ما تنسيش ظروف تعارفنا
سمر: من اول مره شوفتيني وبوستني فيها وانت ملكت قلبي بس كنت خايفه

اعترف بده ..انا بحبك قوي
خالد: طب ممكن بقي نروح بيتنا
سمر: يالا بينا ..بيتك هو بيتي في اي مكان تحبه هروح معاك فيه
اخدها خالد وراح بيها البيت الجديد وبدؤا حياتهم الفعليه بكل وضوح
راحوا حضروا الحفله اللي عملها محمود كتعويض عن فرحه واصر ان

ياسمين تلبس فستان ابيض وعملها فرح ما حصلش كتعويض
بيت ياسمين محمود اقترح عليها يكون هديه جواز علي وسميره
وسميره كمان استلمت شغل ياسمين وكان الكل مبسوط
وبعد كام شهر في مزرعتهم في فرنسا
ماتيلدا كانت اول واحده تشيل النونو اللي ملي الدنيا بعياطه وخرجت

لمحمود تبشره بتشريف ولي العهد بس هو كان مهتم اكتر بحبيبته فسابهم

كلهم ودخل لحبيه قلبه
محمود: حمد الله علي السلامه يا اغلي حاجه في حياتي
مسك ايديها وفضل يبوس فيها
ياسمين: شفت ابنك شبهك علي فكره .. ومتعب زي ابوه
محمود: ضمها جامد والدموع في عنيه: انا اسف جدا بس اعمل ايه بحبك

قوي
ياسميم: انا اللي بحبم ومش عايزاك تبعد عني لحظه تعال جنبي
اخدها محمود في حظنه وفضل جنبها
خالد كمان مراته جابت بنوته زي القمر ومتمرده زي امها
ابوها اول ما شالها قالها مسيره يجيلك اللي يكسر تمردك ده زي امك
وكان ردها مخده خبطت في وشه
اتمني تكون القصه عجبتكم
ونتقابل في قصه جديد
حلوه ولا ملتوته
ShiMoOo



Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 14-09-19, 12:14 AM   #18

Ptot

? العضوٌ??? » 431033
?  التسِجيلٌ » Sep 2018
? مشَارَ?اتْي » 142
? دولتي » دولتي Egypt
?  نُقآطِيْ » Ptot is on a distinguished road
¬» قناتك rotana
افتراضي

Love
Love
Love
yoooooooooou


Ptot غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 17-12-19, 10:07 AM   #19

hadeel11

? العضوٌ??? » 429987
?  التسِجيلٌ » Aug 2018
? مشَارَ?اتْي » 88
?  نُقآطِيْ » hadeel11 is on a distinguished road
افتراضي

🌹🌹🌹🌹🌹🌹
جميييييييييييييلة🌹🌹


hadeel11 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 18-01-20, 05:11 AM   #20

lubna zaki

? العضوٌ??? » 326062
?  التسِجيلٌ » Sep 2014
? مشَارَ?اتْي » 338
?  نُقآطِيْ » lubna zaki is on a distinguished road
افتراضي

يسلمووووو ع الرواية

lubna zaki غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 01:45 PM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.