آخر 10 مشاركات
030 - خيمة بين النجوم - دار الكتاب العربي (الكاتـب : Topaz. - )           »          [تحميل] الحظوظ العاثرة،للكاتبة/ الرااااائعه ضمني بين الاهداب " مميزة "(جميع الصيغ) (الكاتـب : فيتامين سي - )           »          شيء من الندم ..* متميزه و مكتملة * (الكاتـب : هند صابر - )           »          ضلع قاصر *مميزة و مكتملة * (الكاتـب : أنشودة الندى - )           »          مابين الحب والعقاب (6)للرائعة: مورا أسامة *إعادة تنزيل من المقدمة إلى ف5* (الكاتـب : قلوب أحلام - )           »          499 - أكثر من حلم أقل من حب -لين غراهام - أحلام جديدة جديدة (الكاتـب : Just Faith - )           »          انتقام النمر الأسود (13) للكاتبة: Jacqueline Baird *كاملة+روابط* (الكاتـب : * فوفو * - )           »          قيود الندم -مارغريت بارغيتر -ع.ج-عدد ممتاز(كتابة/كاملة)** (الكاتـب : Just Faith - )           »          حياتي احترقت - فيفيان لي - ع.ج ( كتابة / كاملة )** (الكاتـب : عروس القمر - )           »          32 - ليلة ثم النسيان - باني جوردان عبير الجديدة (كتابة /كاملة **) (الكاتـب : dalia cool - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 03-05-19, 02:44 PM   #1

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
Flower2 رواية حبيبي المجهول/ للكاتبة شيماءمحمد ShiMoOo، مصرية





بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدلله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه أجمعين
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

نقدم لكم رواية

حبيبي المجهول
للكاتبة شيماء محمد
ShiMoOo





الفصول متتابعة

قراءة ممتعة للجميع....






التعديل الأخير تم بواسطة Just Faith ; 10-05-19 الساعة 12:38 AM
Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 10-05-19, 12:57 AM   #2

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

حبيبي المجهول
الحلقه الاولي

في وقت العصر وفي وسط اجتماع لكبار رجال الاعمال هو قاعد وسطهم مخنوق الكرافت زي حبل المشنقة علي رقبته
كلامهم معدش مفهوم زي خليه النحل اللي بتزن، مش سامع غير زن وبس، وفجأه الاوضه كلها بتلف بيه وبتضيق عليه، مل من شغله وحياته، مل من كل حاجه حواليه، مل من امبراطوريته اللي بقي ملك علي عرشها، مل من حب الناس المزيف حواليه لمجرد انه غني، محتاج حاجه جديده في حياته محتاج للتغير.... خلاص مش قادر يستحمل اكتر من كده لازم يخرج،،،، لازم يشم هوا بعيد عن المكاتب دي
فجأه قام وقف والكل بصله باستغراب
ادهم: اسف بس تعبان شويه اعذروني بعد اذنكم
سابهم ومشي ومعطاش لاي حد فرصه يتكلم او يعلق وخرج بره ونزل جري علي تحت
وخرج من الباب اللي وري الخلفي ووقف فوق الباسكت ورجع وبعدها قعد على الرصيف وحط راسه بين ايديه

ومن بعيد واحده واقفه ومتابعاه بعنيها
كل يوم بتشوفه هنا واقف في نفس المكان ،،، رايح جاي... رايح جاي،،، ولا بيكلم حد ولا حد بيكلمه... بيقف ويشرب سيجاره ويفكر في حاجه شغلاه ويدخل تاني... هيا متبعاه الغموض حواليه
والنهارده شكله تعبان ياتري ماله؟؟؟
شافته وراحت ناحيته
البنت: اتفضل.... انت كويس؟
رفع راسه وبصلها مشفش ملامحها لان الشمس كانت وراها كل اللي شافه نور وللحظه تخيل انها ملاك ومتهياله بس اتاكد لما اتكلمت تاني انها بنت عا ديه
البنت: اتفضل دي مجرد ميه شوفتك من بعيد وانت بترجع وقعدت في الارض فقلت اتطمن عليك مش بتطفل ولا حاجه
ادهم: انتي مين؟
البنت: انا ليلي وشغاله في المحل بتاع الرياضه اللي هناك ده وانت؟؟
ادهم : انا ولا حد ___ متشكر علي الميه
ليلي : لا عادي المهم انت بخير صح يا ولا حد؟
ادهم ابتسم
ليلي : شفتك خارج من عماره المجانين دي الشغل مع الاشكال دي مش مريح بالمره
ادهم : الاشكال دي؟؟؟؟ تقصدي ايه؟؟؟ وايه عماره المجانين دي؟؟؟ دي فيها اكبر رجال اعمال في مصر كلها
ليلي : عارفه هما دول اللي اقصدهم العينه دي من الناس تحس انهم بيعتبروا نفسهم فوق البشر،، هما من عجينه والباقي من عجينه،،، مزيفين ومليانين نفاق وكل واحد لابس قناع وعايش الدور قوي ولا انت ايه؟ ما انت شكلك اهوه شغال معاهم ولا ايه اوعي تكون منهم؟؟؟؟

للحظه هو مش مستوعب كلامها بس هو فعلا حاسس انه وسط ناس مليانه نفاق واقنعه وهو زهقان منهم ومخنوق من كدبهم ونفاقهم
فاق علي صوتها
ليلي : شكلك منهم بعد اذنك
هو: لا لا مش منهم بس اصل انا تعبان شويه وعلشان كده مش بستوعب بسرعه النهارده اعذريني.،،، فعلا عندك حق في كل كلمه كلهم اغلبهم بينافق ولابس قناع بس مش الكل
ليلي : علي فكره انت مقولتش اسمك ايه؟
ادهم : انا..... انا

ليلي: انا انا؟؟؟ انت ناسي اسمك؟
ادهم: لا انا ادهم
ليلي : اهلين وبتشتغل ايه في عماره المجانين دي
ادهم: بشتغل ايه؟؟؟؟
ليلي: هو للدرجه دي انت تعبان؟؟؟
ادهم: بشتغل بشتغل... سواق عند مدير الشركه
ليي: كل التردد ده علشان سواق فيها ايه يعني المهم ارجع انا شغلي وانت اهو بقيت كويس
ادهم: انتي ايه اللي جابك؟
ليلي ي: لو انت شفت واحد تعبان وبيرجع وقعد في الارض مش هتشوفه ماله؟؟
ادهم : عايزه الصراحه.. لأ ولا هعبره وهقرف اقرب منه اصلا
ليلي : طيب إحمد ربنا ان انا مش زيك، انا لما بشوف حد تعبان بحاول اساعده ولو بكوبايه ميه
هنا خرج حد شكله كبير في السن
الراجل: حضرتك هنا والباشا بيدور عليك
ادهم : لحظه وجاي اتفضل حضرتك وانا جاي وراك
جه يتكلم اكتر بس ادهم شاورله ما يتكلمش
سابه ودخل
ليلي : ادخل بقي او استاذن وروح ارتاح
ادهم : اوك هدخل لعالم المجانين. استني
ليلي : خير
ادهم : هشوفك تاني؟ ؟
ليلي ابتسمت: انا بشتغل في المحل ده وبشوفك كل يوم بتخرج تشرب سيجاره وتدخل
ادهم : اهممم بتشوفيني!!!! يعني وقت ما احب اشوفك اطلع هنا
ليلي : انا مقلتش كده
ادهم : ده معناه كده
ليلي : ادخل للمدير بتاعك لاحسن تترفد وتيجي تعيط بعدين
ادهم: ماشي هدخل سلام فرصه سعيده يا ليلي

مشيت ليلي وهيا مبسوطه انها شافته من قريب
كانت اتراهنت مع اصحابها انه وسيم جدا بس اصحابها قالولها انه عادي بس دلوقتي اتاكدت انه قمه في الوسامه والجاذبيه
رجعت شغلها وصاحباتها
ماجده: ارتحتي اديكي كلمتيه اهوه شكله مختلف من قريب؟؟
ليلي : مختلف؟؟؟ ده امور جدا جدا
سمر: وهو من العالم المنشي ده؟؟؟
ليلي: لا ده سواق عند صاحب الشركه
ماجده: ده سواق؟؟؟ شكله ما يديش سواق خالص
ليلي: سواق عند مدير الشركه عايزاه يلبس ايه يعني؟ لازم يكون استايل طبعا،، كنت هزعل قوي لو طلع من الناس الغنيه دي اللي بيبصوا للناس من فوق
المدير ؛: ممكن تبطلوا رغي وتشوفو شغلكم هو انا بديكم راتب علشان ترغو كده مع بعض؟؟؟
ليلي براحه: وهو ده راتب اصلا
المدير: افندم بتقولي حاجه يا ست ليلي ؟؟
ليلي: لا يا افندم اهو علي شغلي اهوه

ستوووب
ادهم: مهندس ورجل اعمال ماسك كل شغل ابوه وسيم جدا متعلم بره مصر متحضر جدا بيكره الاقنعه والزيف والفروق الاجتماعيه

ليلي : بنت عاديه ساكنه في منطقة شعبيه جدا بياعه في محل رياضه في وسط البلد

علي خطاب: ابو ادهم يبان انه ارستقراطي بي هو جواه راجل عادي جدا وبيهتم بالشغل جدا

طلع ادهم فوق لقي ابوه مستني في مكتبه واول ما دخل
علي: سيادتك سيبت الاجتماع ورحت فين؟
ادهم: كنت تعبان وخرجت ليه؟
علي: لان محدش بيسيب اجتماع مهم كده ويخرج حتي ولو تعبان
ادهم : كنت برجع تحب ارجعلهم هنا في وسط الاجتماع مش عارف يعني المفروض كنت اعمل ايه؟
علي: تدخل الحمام وترجع براحتك وتكمل اجتماعك
ادهم : انت بتتكلم بجد ولا بتهزر بقولك تعبان ده مش فارق معاك تعباااااااااان
علي: ادهم لو تعبان فعلا الف سلامه عليك وطبعا صحتك تهمني انت ابني عندي بالدنيا لكن انت مش تعبان انا مش عارف اصلا انت مالك الفتره دي مالك في ايه؟؟؟
ادهم : قرفان!!!! قرفان من كل حاجه حواليا ومش طايق حد ولا طايق الشغل ولا ليا نفس اعمل اي شيئ
علي: طيب ليه انت عندك كل اللي يتمني اي شاب في سنك انه يملكه
شاب وسيم ليك اصحاب وبنات يتمنوا بس اشاره منك، عربيه اخر موديل!! ايه نفسك في ايه تاني؟؟؟
ادهم: كل دي ماديات ولا تفرق معايا والصحاب والبنات دول من غير الفلوس مش هتلاقي حد منهم،،، كله لابس اقنعه ومزيفين
علي: وهيا الدنيا ايه غير ناس لابسه اقنعه وكل واحد بيحاول يتجمل ويخفي حقيقته
ادهم: وانا زهقت وتعبان
علي: طيب ريح يومين واخرج مع اصحابك غير جو وانا هتابع الشغل ولو احتاجتك هكلمك ادهم: خلاص همشي انا دلوقتي سلام

خرج ادهم وابوه قاعد مع محاميه الخاص وصاحبه الانتيم رؤوف
علي: مش عارف يا رؤوف هو ماله وايه اللي تاعبه؟؟؟
رؤوف: عايز نصيحتي جوزه
علي: ياريت ده امه تعبت معاه وكل ما تجيبلو واحده ما تعجبوش
دي طويله ونخله.... دي قصيره قزعه.... دي بتتكلم كتير.... دي خرسه خالص.... دي تافهه..،، وكل واحده يطلع فيها مليون عيب
لما تعبت معاه
رؤوف: ادهم محتاج حد مميز مش واحده عاديه وبعدين اعتقد انه من النوع اللي يقدر الذكاء مش الشكل هو محتاج واحده عقلها زيه ذكيه طموحه تحبه لشخصه مش لشكله او فلوسه وده صعب انك تلاقيه

ادهم خرج وقابل السواق بتاعه كان راكن العربيه وري الشركه
خرج واول ما خرج بص ناحيه محل ليلي وفضل يدور عليها بعنيه
كانت في الدور التاني راحت مشاوراله فلمحها وابتسملها وهيا كمان ابتسمت ويدوب سواقه حسين هيفتحله الباب راح ادهم سبقه وفتح هو الباب
ادهم: ادخل يا عم حسين
حسين استغرب: افندم اتفضل انت يا باشمهندس
ادهم: ادخل يا عم حسين بسرعه هفهمك بعدين ادخل يا راجل
دخل عم حسين وهو مش فاهم حاجه وادهم ركب قدام واتحرك بالعربيه
حسين: ممكن افهم في ايه واوعي يكون علشان البنت دي
ادهم ابتسم: مش علشانها بس عايز افهمها اكتر
حسين: طيب افهمها ايه علاقه ده بانك انت تسوق
ادهم: شوف يا سيدي هيا بتكره عالم الاغنيه ده اللي فهمته منها فقلتلها اني سواق عندك
محتاج اشوف ناس غير الناس يا عم حسين زهقت من التمثيل عايز اتكلم مع حد مش بيزوق كلامه
حسين: ومين قالك انها مش بتمثل علشان تقرب منك... دي شغاله في المحل اللي قصادنا يعني شافتك اكيد قبل كده وممكن من اسمك تعرف انك صاحب الشركه
ادهم: ممكن فعلا وهيا فعلا قالت انها شافتي كذا مره بشرب سيجاره او واقف بس مش حسيت انها تعرفني وبعدين كل اللي تعرفه ادهم وبس
والوقت هيبين اذا كانت بتمثل ولا صادقه
المهم الموضوع ده سرنا انا وانت اتفقنا
حسين: اتفقنا يا ابني بس متديهاش الامان
ادهم : حاضر يا راجل يا طيب
ادهم راح بيته وقضي يومه مع مامته بس طول الوقت مش عارف ينسي ملامح ليلي او ابتسامتها او وهيا بتشاورله من بعيد
ملامحها جميله ورقيقه
تاني يوم راح شغله علشان بس يشوفها
خرج من الباب الخلفي ووقف يدور عليها
وهيا شافته وقالت لصحباتها يغطوا عليها عقبال ما تشوفه وترجع
اهي رايحه ناحيته وماشيه واحده واحده ومع كل خطوه قلبه بيدق زياده
ادهم: صباح الخير
ليلي : صباح النور عامل ايه النهارده؟
ادهم : عامل ايه في ايه؟
ليلي : مش كنت تعبان امبارح
ادهم: اه انتي لسه فاكره ده انا نسيت اصلا
ليلي: حد ضايقك امبارح لما وقفت هنا واتاخرت
ادهم : لا محدش يقدر يضايقني
ليلي : وليه بقي ان شاءالله؟ ؟
ادهم استوعب كلامه فقلبها هزار
ادهم : يا بنتي انا شخصيه مهمه امال انتي فاكره ايه؟
ليلي : ماشي يا عم المهم انا بقي مش شخصيه ولازم اروح قبل ما مرزوق يسمعني كلمتين مالهمش لازمه سلام
ادهم : مرزوق مين؟
ليلي : صاحب المحل سلام
ادهم : استني
ليلي : عايز ايه بسرعه؟
ادهم : هتخلصي امتي؟ ؟
ليلي : بتسال ليه؟
ادهم : امتي؟؟!
مي: الساعه 6 المغرب
ادهم : كل ده!!! طيب راحت الغدا بتاعتك امتي؟
ليلي : راحه الغدا؟؟ يا بابا ده محل هو ده شركه راحه الغدا بتبقي خمس دقايق كدا علي السريع واحده فينا تجيب اكل وناكل علي الواقف كده
ادهم : ليه هو نظام ايه ده؟
ليلي : نظام مرزوق افندي
ادهم : طيب الساعه 6 هستناكي هنا
ليلي : تستناني ليه؟
ادهم : نتكلم شويه
ليلي : ما ينفعش انا اختي شغاله معايا وبنروح علي طول لان اخويا بيكون مستني وعارف معادنا وما ينفعش نتأخر
ادهم : ما تقفليهاش كده
ليلي : انا مش بقفلها بس ده الواقع
ليلي لمحت حد بيشاورلها ولقتها اختها ماجدة
ليلي : لازم امشي سلام
جريت وهو واقف
لي: هستناكي الساعه 6
ليلي : مش هينفع
والساعه 6 واقف مستنيها وهو مش فاهم ليه؟ ايه المميز فيها؟؟ هيا جميله بس عادي ماهو بيعرف بنات اجمل واجمل مليون مره؟ ايه المميز؟ سؤال ملوش اجابه
شافها خارجه هيا واختها وصاحبتهم واتردد يقرب ولا يمشي
لقاهم جايين ناحيته وهيا مبتسمه
ليلي : انت خلصت شغلك كده؟
ادهم : اه خلصت
بص لصحبتها
ليلي : دي اختي ماجده ودي سمر صاحبتي وجارتنا في نفس ذات الوقت وده يا بنات ادهم
ادهم : اهلا فرصه سعيده
ليلي : عايز تتكلم يبقي في الطريق
ادهم : الطريق؟؟؟ طريق ايه؟
ليلي : طريق البيت هنركب مترو
ادهم : مترو؟؟؟
ماجده: اه مترو هو انت بتردد كل الكلام ليه؟ متعرفش المترو؟
ادهم : لا هو في حد ما يعرفش المترو.! يالا بينا مترو مترو
ليلي : انت طريقك ايه؟
ادهم : انا؟؟؟ طريقي؟؟؟
ليلي : طيب امبارح وقلت تعبان والنهارده متوه ليه؟

سمر: اوعي تكون شارب ولا مبرشم؟؟؟
ادهم: لالالالا شارب ايه ومبرشم ايه لا طبعا
انا ساكن في الحدايق
ليلي : امم طريقك غيرنا يعني
ادهم : غيركم؟؟؟
ليلي : احنا جيزه انت اتجاه واحنا اتجاه
ادهم : عادي مفيش مشكله يالا بينا
مشيوا ناحيه المترو وادهم حاسس ان كدبه بيكتر شويه شويه
الحدايق ده عنوانهم القديم والمترو عمره ما ركبه قبل كده ولا يعرف اصلا اتجاهات ايه اللي بيتكلموا عنها!!! هو اصلا ما يعرفش اماكن كتير في القاهره
يا تري هيوصل لفين وهيعمل ايه؟؟؟
والكدب اخرته ايه؟ ؟
عجبتكم البدايه لايك وكومنت بسرعه
الحلقات طويله ومعقوله ومفيش حد ابدا بيكتب حلقات طويله كده تقديركم ليا يهمني
توقعاتكم واشوفكم بكره
ShiMoOo


Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 10-05-19, 12:58 AM   #3

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

الحلقه الثانيه

مشيوا ناحيه المترو وادهم حاسس ان كدبه بيكتر شويه شويه
والمترو عمره ما ركبه قبل كده
وصلو لحد المترو وادهم واقف مش عارف يتحرك ازاي او يروح فين
ليلي : روح اقطع تذكره ولا معاك اشتراك؟
ادهم: معايا ايه؟
ليلي: اشتراك،، اشتراك مترو؟؟ ماسمعتش عنه؟
سمر: يا ابني انت جاي من انهي كوكب؟؟؟
ادهم: ما ركبتش مترو قبل كده
ليلي : احنا كلنا معانا اشتراك انت اقطع تذكره او تعال عدي معايا باشتراكي
ادهم مفهمش يعني ايه يعدي معاها ويعدي ايه اصلا فاسلم حل انه يقطع تذكره
ادهم قطع تذكره واتحركو هيا ماشيه وهو معاها بيدردشوا عادي لحد ما جه المترو
ادهم : ده زحمة نستني غيره
ماجدة: لا ده كده رايق يالا بينا
ادهم : هتقعدوا ازاي؟
ليلي : محدش بيقعد يالا تعال
دخلو المترو الزحمه ادهم مش بيحب نهائي الزحمه ولا ان حد يزقه او يلمسه اصلا
كل ما حد يلمس ليلي يضايق وعمال يجيبها يمين وشمال لحد ما وقفت عند الباب وهو قدامها وحط ايديه حواليها علشان محدش يلمسها او يخبطها
وفي محطه الشهداء المترو اتزحم علي اخره وهو اتزق جامد عليها
ولقي نفسه مش مضايق نهائي اتزق لدرجه انه بقي لازق فيها.. حط شفايفه عند ودنها وهمس
ادهم : تصدقي اول مره احب الزحمه ونوعا ما بدا يعجبني المترو
ليلي : علي فكره ما ينفعش تستغل الظروف كده
ادهم : انا معملتش اي حاجه، انا بتحرك بالقصور الذاتي،، هتنزلو ايه؟ الجيزه؟؟
ليلي : لا بعدها
ادهم : فيصل!؟
ليلي :لا برضه
ادهم : ام المصريين؟؟؟
ليلي : ما انت عارف الخط كله اهو
ادهم : هههههه لا هما مكتوبين علي الباب
ليلي : امممم علي العموم احنا هننزل الساقيه
ادهم : ايه الساقيه دي؟؟ ده تبع ايه؟
ليلي : مش عارفه انت ازاي سواق ومش عارف اي حاجه في الاماكن؟؟
ادهم : هو السواق المفروض يبقي حافظ الجمهوريه كلها!!!
ليلي : لا بس الساقيه دي تبع الجيزه حته شعبيه شويه ممكن اسالك سؤال؟؟
ادهم : اتفضلي
مي : انت خريج ايه؟ ؟
ادهم فكر يقولها الحقيقه ولا يكدب كدبه جديده وفي الاخر قرر كفايه كدب
ادهم : خريج هندسه قسم كمبيوتر
ليلي : هندسه!!!! وشغال سواق انت مجنون!؟
ادهم : لا مش مجنون بس شغلي كمهندس مجبش همه فغيرت المجال
ليلي : بس سواق انا فكرتك دبلوم ولا حاجه مش مهندس
ادهم :ليه عمرك مشفتي حد شغال في مجال غير مجاله وبعدين غيري الموضوع لو سمحتي
فضلوا يرغو لحد ما وصلو ونزلو وجه وقت الفراق،،، سلموا عليه وماشين
ماجدة: يالا لاحسن حد يشوفنا معاه ويقول لخالد مش ناقصيين
ادهم : خالد مين؟
ليلي : اخونا الكبير المهم سلام
ويدوب مشيت خطوين راح ماسكها وهمس
ادهم : اروح ازاي؟
ليلي : ههههههههه هههههههه. بجد؟
ادهم : اضحكي براحتك مقولتلك مركبتش مترو قبل كده انا سواق يعني بسوق فوق الارض مش تحت
ليلي : اطلع فوق وغير الاتجاه وانزل الناحيه التانيه واركب المترو الراجع
ادهم : وانزل فين؟
ليلي : هههههههه انت رايح فين بالظبط؟
ادهم : ارجع مكان ما ركبنا
ليلي : تنزل محمد نجيب ولو حبيت تكمل للحدايق هتغير في مبارك
ادهم : اغير ايه؟ واروح الحدايق ليه؟
ليلي : مش بيتكم في الحدايق يادي النيله
ادهم : اه سوري بس انا بقولك راجع مكان ما ركبنا انزل محمد نجيب،،، اغير ايه برضه لو هكمل؟
ليلي : تغير المترو وتركب اتجاه المرج مش حلوان فاهم وتنزل الحدايق
ادهم : تسلمي يا قمر
ماجده رجعتلها تاني
ماجدة: انتي مش ناويه تجيبيها لبر انجزي
مشيوا وهو لف ورجع تاني ونوعا ما بدا يحس بالاثاره في حياته
طبعا ادهم ركب المترو ورجع ونزل محمد نجيب اتصل بسواقه عم حسين
ادهم: عم حسين تعال خدني لاني معنديش ادني فكره انا فين
المفروض ان انا نزلت محطه محمد نجيب وطلعت بس مش عارف طلعت فين؟
عم حسين: محطه ايه وبتتكلم عن ايه؟ وانت فين؟؟
ادهم: مترو وبقولك محمد نجيب ايه بتكلم انجليزي انا
عم حسين: محمد نجيب تبقي جنبنا تعال انت
ادهم: هو انت شارب ايه علي المسا؟؟؟ بقولك مش عارف انا طلعت فين اصلا تقولي تعال
عم حسين: طيب انا هجيلك بس من غير عربيه وانت انزل تحت تاني
ادهم: انزل ليه؟
عم حسين: اسهل اني الاقيك تحت اقف عند شباك التذاكر ودقايق وهكون عندك
وفعلا اقل من خمس دقايق كان عنده واول ما شافه ضحك عليه
ادهم: ولا كلمه فاهم
عم حسين: انا ما اتكلمتش
بس سؤال واحد؟؟ ليه؟؟
ادهم: وانت مالك انت؟؟؟
بقو بيسرقو اللحظات اللي يقعدوا فيها مع بعض
وقت غدا.... وقت بريك.... واخر النهار يوصلها ودي كانت متعته ركوب المترو وخصوصا وهو زحمه علشان تكون قريبه منه
بس كل ده ومحدش فيهم اتكلم عن مشاعره
ادهم مع السواق بتاعه في الشغل
حسين: واخرتها ايه؟
ادهم : في ايه؟
حسين: في علاقتك بالبنت دي؟
ادهم : مش عارف لسه
حسين: انت بتحبها ولا تجربه جديده والسلام؟؟؟ خلي بالك النوعيه دي من البنات لما بتحب بتحب بجد وبتخلص في حبها
ادهم: مش انت من كام يوم بس كنت بتقولي خلي بالك من البنت دي؟؟؟
عم حسين: غيرت رأيي لما شوفتها من قريب وسألت عليها البنت دي نظيفه ورقيقه وجميله

ادهم : عارف وعلشان كده مش عايز اتسرع في اي شيئ احنا مجرد اصحاب وبعدين انت سألت عليها ليه وقالولك ايه؟
حسين: اصحاب؟؟؟ انتو ابعد ما يكون عن الصحوبيه... لهفتك عليها،، خوفك عليها،، توصيلك ليها كل يوم... ده مش شغل اصحاب وبعدين انا سألت عليها لما لقيتك مصر تخرج معاها كل يوم واهتمامك بيها زاد والكل صراحه شهد باخلاقها المهم انت بقي ناوي علي ايه؟
ادهم : انت عايز ايه يا عمي حسين؟؟
حسين: انا مش عايز حاجه يا ابني
ادهم : طيب ممكن تسكت بقي؟!
بتعدي الايام وادهم مش عارف يحدد مشاعره ايه؟ حب؟؟ صداقه؟؟ تجربة جديدة؟؟
مش عارف بالظبط كل اللي عارفه انه لازم يشوفها كل يوم ويوم اجازتها بيعدي بالعافيه هيتجنن فيه
ليلي زوغت يوم بدري ساعه وقالته انهم يتمشوا شويه وطبعا هو ما صدق نزلها يجري
ليلي: انت بتنهج ليه!؟ انت بتجري؟؟
ادهم حط ايده علي راسه من وري بحركه عفوائيه وابتسم
ادهم: بجري؟؟ لا طبعا وهجري ليه؟ مستعجل مثلا او عايز اشوفك مثلا؟؟؟
ليلي: مثلا يعني؟؟؟ المهم تعال نتمشي شويه في وسط البلد
ادهم: يالا بينا
ادهم ماشي معاها وكل حاجه اول مره يشوفها كانه محبوس واول مره يخرج الشارع
زي عيل صغير عايز يجري يمين وشمال ويمسك دي ودي
راحو ناحيه العتبه كده وليلي شاورت علي حاجه
ليلي: تعال هناك
ادهم: وايه هناك؟
ليلي: هعزمك تعال انا ميته من الجوع
ادهم: بيبص مكان ما شاورت بس مش شايف اي مطاعم او كافيهات ابدا
قالها بحذر وترقب: تعزميني علي ايه بالظبط وفين؟
ليلي مازلت بتشاور في نفس المكان وهو برضه مش شايف حاجه
ليلي: انت مش بتشوف بعيد ولا ايه مالك؟؟؟
ادهم: انا نظري 6/6 وبشوف كويس جدا بس برضه مش شايف انت بتشاوري علي ايه وبعدين اهو وصلنا ورينا بقي تقصدي ايه؟
ليلي: عمي فرج اهو ايه ما تعرفوش،؟
ادهم: فرج؟؟؟ لا معرفوش ايه هو بقي؟
ليلي: اسمها مين هو مش ايه هو؟؟؟ انت مختلف ليه؟؟؟ عامل زي ما تكون؟؟؟
ادهم بقلق ؛: مختلف ازاي واكون ايه؟؟ هو علشان مش عارف عم فرج ابقي مختلف؟؟
ليلي: مش كده بس بحس ساعات ان في حاجات اول مره تعدي عليك
ادهم: انتي لسه شوفتي حاجه ( قالها بصوت واطي)
ليلي: ايه قولت ايه؟
ادهم: بقولك هتعزميني علي ايه ولا غيرتي رأيك؟؟
ليلي: لا تعال
راحو ووقفوا قدام عربيه كبده ودي كانت تاني صدمه لادهم بعد المترو بس المره دي اجمد مليون مره لانه مش اي حاجه بياكلها وبيقرف جدا وبسهوله جدا
ليلي: مالك؟؟ هتاكل قد ايه؟ 3 ولا 4؟؟
ادهم: 3 ايه و 4 ايه واكل ايه بالظبط؟؟؟
ليلي: كبده ولا سجق ولا 2 كده واتنين كده؟
انا هاخد اتنين واتنين وانت؟؟
ادهم شكل السجق مضايقه جدا ومعدته بتقلب ومش عارف يعمل ايه وفي نفس الوقت مش عايز يتكشف او يزعلها ومش هيقدر يدوق اي حاجه من الاكل ده نهائي
بيتابع عم فرج وهو بيعمل السندوتشات مع شكل الزيت والتحمير وريحه السجق
خلاص هيرجع بيرجع لوري ومش لاقي اي كلام نهائي يقوله ومش عارف يخرج ازاي من الورطه دي؟
ادهم: ليلي انا
ليلي: انت ايه مالك قول بقي انا جعانه هتاكل ايه كبده ولا سجق ولا الاتنين؟؟؟
يدوب هيتكلم تليفونه رن وده كانت نجده ليه
كان السكرتير بتاعه محمود
محمود: ايوه يا باشمهندس كنت عايز ااكد علي حضرتك عشا النهارده هيكون الساعه 9 حضرتك فاكر؟؟
ادهم: ايوه يا افندم انا فهمت؟
محمود: يا افندم انا محمود
ادهم: ايوه حاضر انا قريب جدا وهاجي علي طول دقايق واكون موجود
محمود: يا باشا فاضل لسه 3 ساعات
ادهم: انا في الطريق واسف يا فندم علي التاخير
محمود: يا با
ادهم قفل السكه وبص لليلي
ليلي: هتمشي؟؟ يالا تتعوض بس استني انا طلبت وهخليه يلفهم ناخدهم اوك
ادهم: ليلي خلاص مش لازم
ليلي: لا انا نفسي فيهم قوي لو اتاخرت جامد امشي انت وانا هجيبهم واجي روح
ادهم: لا عادي هاتي اللي انتي عايزاه
ليلي: علشان محدش يضايقك
ادهم: ما تشغليش بالك
ليلي طلبت زياده لاخواتها في البيت وابوها
ادهم: انتي هتاكلي كل ده؟
ليلي: لا طبعا ليا ولماجده واخواتي في البيت
ادهم: امم طيب تسمحيلي بقي انا احاسب؟؟
ليلي: انا قلت انا هعزمك
ادهم: والعزومه باظت خليها المره الجايه لما ناكل بجد
ليلي: لا بس انا جايبه كتير اعزمني لما تبقي حاجه ليا انا بس
ادهم: ليلي! انا مبحبش الكلام الكتير قلت خلاص يبقي تسمعي الكلام خلاص
ليلي حست برهبه منه واتبسطت في نفس الوقت لانها بتحب الراجل اللي بيقول كلامه مره واحده وما يرجعش فيه
اخدوا السندوتشات ومشيوا وصلها لحد المحل ويدوب هيمشي نادتله
ادهم: ايه خير؟
ليلي: ساندوتشاتك نسيتها
ادهم: ساندوتشاتي انا؟؟؟ هو انا جبت اصلا؟
ليلي: انا جبتلك بالهنا يالا باي اشوفك بكره
ادهم اخدهم وهو لو مش حرام كان رماهم واول ما شاف عم حسين
ادهم: ابوس ايدك خد دول بعيد نهائي
عم حسين اخد الكيس منه وهو مستغرب
عم حسين: دول ايه؟ ريحتهم جميله ده كبده صح؟
ادهم: جميلة؟؟؟ ايه الجمال فيهم ولا في التاني اللي عامل زي المواسير الطويله ده؟
عم حسين: مواسير؟؟؟ ممبار ده ولا ايه؟
ادهم: ويطلع ايه التاني ده لا اسمه كان حاجه فيها س
عم حسين: سجق
ادهم: هو ده خدهم بقي وكلهم اديهم لحد اي حاجه المهم خلصني منهم
عم حسين: طب انت اشتريتهم ليه اصلا؟؟
ادهم: وانت متخيل ان انا ممكن اقف علي عربيه واشتري ده؟؟؟
عم حسين ؛ اه ليلي؟؟؟؟ ههههههههه ههههه ولسه انت لسه هتشوف
ادهم: بتضحك سيادتك اطلع بره
عم حسين وهو بيضحك: مش قد النيله بتتنيلوا ليه
ادهم: انت بتبرطم بتقول ايه؟
عم حسين: بقول تسلمي يا ليلي علي السندوتشات الجميله دي بس خلي بالك دي مش هتبقي اخر مره والمره دي نفدت
ادهم: اطلع بره واقفل الباب
ادهم كل يوم بيتعلق بيها اكتر واكتر اتمشوا مره تانيه واصرت تعزمه بس حظه انها كانت عزومه ايس كريم من العبد وهما في طلعت حرب
كل يوم بيتعلق بيها اكتر واكتر
وفي يوم وهو واقف مستنيها شاورلها وهيا نازله ورايحاله اول ما شافته يدوب هتجري عليه جت عربيه بسرعه وخبطتها وهو يدوب هيقولها حاسبي بس ملحقش العربيه كانت اسرع منه
الكل سمع صوت العربيه واتلم عليها وهو جاي يجري عليها زي المجنون ويدوب هيقرب راحت ماجده مشاوراله يبعد
واحد تاني كان يدوب واصل جه عليها وشالها وادهم واقف مش عارف يعمل ايه؟؟ ومين ده اللي شالها؟؟ واختها شاورتله يبعد ليه؟؟؟
اخدوها ومشيوا وهو واقف مكانه مجنون عقله هيتشل من التفكير يعمل ايه؟؟؟ طيب يطمن عليها ازاي؟؟؟ طيب هو ليه كان غبي وما مشيش وراهم يعرف راحو اي مستشفي ليه؟
اتصل بيها بس موبيلها مغلق
الدقايق بتعدي ساعات وهو هيتجنن
روح بيته مش طايق حد يكلمه لا ابوه او امه اي حد مش متقبل يشوف حد اصلا
الليل كله عدي وهو كل دقيقه يرن علي موبيلها بس مقفول
اخيرا طلع الصبح جري بسرعه علي مكان الشغل بس لقي المحل مقفول فضل واقف قدامه بس مش بيفتح
حسين: ادهم يا ابني انت واقف هنا ليه؟
ادهم : مستني يفتحوا
حسين: يا ابني النهارده الاحد اجازتهم ما بيفتحوش
ادهم نسي تماما ان ده يوم اجازه المحل وحس في اللحظه دي انه عايز يعيط
حسين: ما تقلقش ان شاءالله خير لو في حاجه لاقدر الله كنا عرفنا
ادهم : موبيلها مقفول ومش عارف اعمل اي حاجه زي ما اكون مشلول... مشلول يا عمي حسين هتجنن
حسين: طيب اهدي بس شويه وبعدين ممكن يكون موبيلها اتكسر من الحادثه وهيا كويسه وبكره تيجي
ادهم : انت مش عارف امبارح عدي ازاي؟ لسه هستني لبكره؟؟ انا هموت لو ما اطمنتش عليها
حسين: استني عندي فكره ثواني
امل جديد انتعش جوي ادهم
عمي حسين سابه ودخل مطعم صغير جنبهم وادهم وراه
حسين: سلام عليكم ازيك يا كبير اخباركم ايه
صاحب المطعم : الحمدلله وانت يا عم حسين
حسين: نحمده علي كل حال بقولك متعرفش البنت اللي عملت حادثه امبارح حصلها ايه؟ كانت بنت غلبانه
صاحب المطعم : لا والله كل اللي سمعته انها في المستشفي لكن حالتها ايه الله اعلم
ادهم : متعرفش انهي مستشفي؟!؟
صاحب المطعم : لا معنديش فكره
خرجو من المحل وادهم هيتجنن
حسين: معلش بس بكره مش بعيد
ادهم : بكره مش بعيد!!!! انا الدقيقه بتعدي عليا بساعه وتقولي مش بعيد
حسين: انت بتحبها؟؟! انت بتعشقها مش بتحبها
فجأه ادهم مشاعره بقت واضحة زي الشمس هو فعلا بيحبها هو كمان تخطي الحب
معقول مش هيقدر يقولها بحبك؟؟؟ كان لازم يقولها من زمان والوقت قدامه
ادهم راح بيته وحبس نفسه في اوضته لانه مش عايز يشوف حد ولا يتكلم مع حد
مستني النهار يطلع
اخيرا طلع النهار وهو خرج زي المجنون مع استغراب الكل من تصرفه وصمته وخروجه كده
لقي المحل مفتوح دخل جري شاف ماجده ويدوب هيتكلم لقي وراه صاحب المحل
وماجده ملامحها متوتره انه يتكلم قدامه
ادهم : لو سمحتي كنت عايز جهاز لشد البطن واسمه ( __) موجود
ماجده: اه موجود يا افندم وسعره 1200 جنيه
ادهم : تمام هاخده
صاحب المحل: تحب تتفرج عليه اتفضل
ادهم : متشكر عارفه لو ممكن تجيبلي كرتونته
هنا صاحب المحل نادي علي واحد من العمال يجيب الجهاز وسابه واقف مع ماجده
ادهم : ليلي فين؟؟ وعامله ايه؟ ؟ اتكلمي بسرعه
ماجده: الحمد لله كويسه ويد
: اتفضل الجهاز حضرتك ادفع الفلوس عند الكاشير اتفضل
ادهم : متشكر
بص لماجده نظره واحد صبره نفذ وهيرتكب جريمه،، دفع الفلوس واخد الجهاز ومشي وواقف في نفس المكان اللي بيشوف ليلي فيه علي امل ان ماجده تفهم وتجيله
واخيرا شافها جايه ناحيته جري عليها
ادهم : انتو ايه مبتحسوش؟؟؟ مفيش اي ادني احساس بيا؟؟ هتجنن من اول امبارح وانتو ولا هاممكم،؟ طيب افتحو الزفت التليفون وانا اكلمكم؟؟ للدرجه دي انا ماليش اي قيمه عندكم؟؟؟ مشاعري مالهاش وزن؟؟؟ مش عارف اذا كانت عايشه او ميته او اي حاجه عنها
ماجده: مكن تهدي علشان اعرف اتكلم
ادهم : اهدي بجد بتقولي اهدي؟؟؟ انتي معندكيش ادني فكره انا اليومين دول عدوا ازاي لانك لو بني ادمه وبتحسي مكنتيش تقولي اهدي دي؟
ماجده: طيب براحتك انا راجعه شغلي ولما تهدي ابقي ارجع اكلمك
ادهم : انتي بتستفزيني ولا ايه؟ هيا عامله ايه؟
ماجده: قولتلك انها كويسه
ادهم : ولما هيا كويسه مجتش ليه ومفتحتش تليفونها ليه هاه؟ ؟
ماجده: تليفونها اتكسر ومفيش غيره ورقمك متسجل عليه علشان كده معرفتش تكلمك اما مجتش ليه فده لان رجلها اتعورت جامد ومبتقدرش تمشي عليها
ادهم واقف هيتجنن قدام اختها
ادهم : اتعورت ازاي والدكتور قال ايه كلميني بالتفصيل لو سمحتي حالتها ايه بالظبط؟
ماجده: اتحجزت في المستشفي.لانهم اشتبهوا بارتجاج بس الحمد لله طلعت كويسه وكدمات بسيطه والجرح اللي في رجلها ان شاءالله هيخف وبس
ادهم : عايز اكلمها اتصرفي يا اما تديني عنوانكم وانا اروح اشوفها؟ انا روحت اصلا وخرجت من المترو وعمال الف في المنطقه ومعرفتش اوصل لحاجه عنوانكم ايه بالظبط؟
ماجده: هتروح بصفتك ايه؟
ادهم : باي صفه متفرقش معايا زميلها اي نيله المهم اشوفها
ماجده: مش هينفع خالد عارف زمايلنا واصحابنا متعملش مشاكل
ادهم : طيب اكلمها
ماجده: ممكن تكلمها علي الارضي بس ازاي
ادهم خرج موبيله
ادهم : اتفضلي اتصلي بيها
ماجده: انت وحظك هات
اتصلت بالبيت
ماجده: ايوه يا ناديه ليلي عامله ايه؟ ام طيب هيا فين؟ ___ نايمه؟؟
ادهم : صحيها
ماجده: طيب صحيها والنبي يا ناديه عايزاها ضروري _____ اصحي يابت ليلي
هنا ادهم شد منها التليفون
ادهم : ايوه يا ليلي انا ادهم
بعد خطوتين وماجده انسحبت بهدوء
ليلي : اهلا ازيك يا ادهم
ادهم : بجد فاكره اسمي لسه؟؟؟
ليلي : ليه بتقول كده طبعا فاكراه ومبنسهوش ولو للحظه
ادهم : وعلشان كده هنت عليكي يومين بحالهم هتجنن ودماغي هتنفجر ومش عارف اتطمن عليكي صح؟؟
ليلي : انا اسفه بس اول يوم تقريبا ما فقتش وامبارح معرفتش اتصل بيك وندمت اني مش حافظه رقمك اسفه يا ادهم بس متخيلتش انك هتقلق كده عليا؟؟؟
ادهم : مش هقلق؟؟؟؟ ليلي انا لا عرفت اكل او اشرب او حتي اغمض عيني اليومين دول والكل هيتجنن مالي وانا مش عارف حتي اقولهم مالي؟؟؟ اقولهم ايه؟ هاه؟؟؟ قلبي هيقف من خوفه وقلقه؟؟ ولا عقلي هينفجر من التفكير؟؟؟ اقول ايه بالظبط يا ليلي ؟؟ انتي مش عارفه انتي ايه بالنسبالي؟؟؟
ليلي : لا مش عارفه انا ايه يا ادهم بالنسبالك؟؟
ادهم : انتي بقيتي ادماني يا ليلي لازم اشوفك اول حاجه في نهاري ولازم اتغدي بضحتك ولازم اتكلم معاكي واحكيلك عن يومي والا ميكونلوش معني
انتي صحبتي وصديقتي واختي وحبيبتي
ليلي : حبيبتك؟؟؟
ادهم : ايوه حبيبتي وروحي وعقلي وكل حاجه!! كنت خايف اعترفلك بمشاعري بس اليومين اللي فاتو دول بجحيمهم خلوني اخاف من اي لحظه تعدي وانا مقولتلكيش اني بحبك،،،، بحبك يا ليلي
ليلي : _______
ادهم : اسف لو صدمتك او فاجئتك بمشاعري بس كان لازم اقولها
ليلي : ياه يا ادهم اتاخرت كتير قوي لحد ما نطقتها!!! انت عارف انا نفسي اسمع الكلمه دي من امتي؟؟؟
ادهم : من امتي؟
ليلي : من قبل ما اتكلم حتي معاك!! كنت بلمحك بعيد واقف مخنوق متضايق وبيبقي نفسي اجري عليك واحضنك واقولك مفيش حاجه في الدنيا دي تستاهل تكشيره حتي منك من زمان يا ادهم وانا نفسي اسمعها
ادهم : واديني اهوه قولتها بحبك وهفضل احبك علي طول وديما
فضل ادهم يحب فيها واهم حاجه حفظها رقمه علشان تكلمه كل شويه او ترن عليه وهو يكلمها!!
ادهم روح بيته وداخل بيغني
امه ريهام: ماله الواد ده نازل بحال وراجع بحال؟؟
علي: هو بقاله فتره مش مظبوط نهائي
ريهام: يكون بيحب؟؟؟؟
علي: معقوله؟؟؟
ريهام: وهو ايه اللي يلخبط كيان الواحد كده غير الحب
ماجده روحت ودخلت لاختها بتبصلها ومبتسمه قوي
ليلي: في ايه بتبصيلي كده ليه؟
ماجده: ادهم بيحبك صح؟
ليلي: عرفتي منين؟
ماجده: كان زي المجنون النهارده ويا عيني لبس جهاز 1200 جنيه علشان بس بيسال عليكي
ليلي: طيب خليه يرجعه
ماجده: ماشي نبقي نقوله بس المهم احكيلي بالتفصيل
وفضلو يرغو مع بعض عن الحبيب المجهول
ادهم بيكلم ليلي كل شويه بس هيموت ويشوفها وفي نفس الوقت خايف عليها تنزل لاحسن تتعب
واخيرا قالتله انها هتنزل الشغل بكره وهو مش عايزها تنزل بس هيتجنن ويشوفها
عايز يقولها خلاص ما تشتغليش بس مش عايز برضه يستعجل الامور
اخيرا واقف اهو مستنيها تيجي وقفت عربيه قدام المحل ونزل واحد نزل ليلي ،، كان نفس الشخص اللي شالها قبل كده يوم الحادثه
سند ليلي لحد ما دخلت وادهم واقف ومراقب من بعيد
وبعدها بشويه مشي وادهم لسه مستني مش عارف يدخل ولا يستني ولا يعمل ايه؟
وبعدين مين ده اللي بيشلها ووصلها ويسندها كده ويقرب منها كده؟
لازم يعرف ده مين؟؟؟
عدد الليكات امبارح معجبنيش وزعلانه جدا منكم المشوه كانت بتعدي 600 لايك دي 200 بس فين ال 400 الباقيينواللي يغيظ بقي ان فوق ال 900 شافو القصه
كل واحد يعمل منشن لاصحابه بقي
عرفو حبايبكم
حلقه النهارده طويله جدا اهي
لم علينا عبيدك يارب
ونكمل بكره
ارائكم وتعليقاتكم
ShiMoOo


Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 10-05-19, 12:59 AM   #4

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

الحلقه الثالثه

ليلي في شغلها دلوقتي بس كان واضح انها تعبانه ومش قادره تمشي علي رجلها
ادهم مش عارف يدخلها ولا هيعمل مشاكل ومش عارف مين الشخص اللي وصلها بس مفترض انه خالد اخوها
واقف عينه علي الشباك اللي هيا ديما بتشاور منه بس مفيش حد
اخيرا طلع شغله علشان اجتماع مهم وقاعد معاهم بس عقله مع ليلي
تليفونه رن فلقي رقم غريب مرضيش يرد وبعدها فكر ممكن تكون هيا راح ماسك التليفون ورد واخيرا سمع صوتها
ليلي : انا مستنياك ينفع تنزل ولا مشغول؟
ادهم : ولو مشغول هنزل برضه ثواني
قام وقف: انا اسف يا جماعه بس في حاجه طارئه ولازم امشي حالا
سابهم ومشي قبل ما حد يتكلم
ابوه هيتجنن من تصرفاته اللي مش مفهومه دي نهائي
نزل جري لحبيبته ولقاها مستنياه وقاعده علي الرصيف اللي هو كان قاعد عليه اول مره شافها فيها
ادهم : واخيرا شوفتك!!!!
ليلي بتحاول تقف علشان تسلم عليه فجري هو عليها وقعد جنبها
ادهم : ما تقفيش انا جنبك اهوه
ليلي : واخيرا شوفتك
ادهم : عامله ايه؟ ولما انتي تعبانه كده نزلتي ليه اصلا من البيت؟
ليلي : علشان اشوفك مقدرتش اكتر من كده
ادهم : ايوه انا كنت هموت اصلا والمحك حتي مش اشوفك بس مش علي حساب صحتك
ليلي : سيبك من صحتي المهم قولي اخبارك ايه واخبار شغلك ايه؟
ادهم : شغلي؟ انا كويس وشغلي كويس الحمدلله رجلك عامله ايه؟ وجعاكي
ليلي : شويتين ما تقلقش
ادهم : ما اقلقش؟ انا عيشت يومين يا ليلي ما اتمناهمش لعدوي
ليلي قربت منه وابتسمت بطريقه طيرت عقله
ليلي : احكيلي حسيت بايه؟
ادهم : مش عارف ليه حاسس انك مستمتعه بقلقي ده وبعذابي في بعدك
ليلي : ههههههه فوق ما تتخيل
ادهم : تعرفي انا ممكن حالا اقوم ارمي نفسي تحت اقرب عربيه واخليكي تحسي بنفس احساسي
ليلي : بعد الشر عليك مش لسه بتقول ما تتمناهوش لعدوك؟؟؟
ادهم : ماشي عدوي لكن انتي حبيبتي وفرحانه فيا اعمل ايه بقي؟
ليلي : تقولي قد ايه بتحبي
ادهم : امممم عايزه تعرفي قد ايه بحبك؟؟ عقابا ليكي مش هقول وبعدين مش واخده بالك ان انا اتكلمت وصرحت بمشاعري وانتي لسه؟؟؟
ليلي : انا لسه؟؟؟ امال لما قلتلك اني مستنيه اسمعها منك ده كان ايه؟
ادهم : ماشي تسمعيها بس لازم تقوليها انتي علشان يبقي ليها معني وطرفين المعادله يتوازنو ولا ايه؟؟
ليلي : ما اهو مش هقدر اقولها دلوقتي
ادهم : ليه بقي ان شاءالله؟
ليلي : ما ينفعش اقولها علشان انت طلبتها لازم تطلع لوحدها ساعتها هيكون ليها معني تاني وطعم تاني زيك كده كنت حاسسها بس جه وقتها وطلعت واعتقد انها طلعت لوحدها من غير ما تخطط تقولها
ادهم : انا خططت اقولها بمليون طريقه لكن ما تخيلتش ابدا اني هقولها وانا بزعق فيكي وفعلا هيا طلعت لوحدها
مسك ايدها وهيا بلطف سحبت ايدها منه وغيرت الموضوع
هو تقبل تغيرها ودردشوا مع بعض شويه
ليلي : انا لازم اقوم اخويا زمانه جاي قالي ساعتين وجاي يروحني
ادهم : صح هو اللي شالك ساعت الحادثه وهو اللي جابك النهارده؟؟؟
ليلي : ايوه هو اتطمن
ادهم : ايه اتطمن دي انا بس بسال عادي
ليلي : الغيره باينه في عنيك
ادهم : لا متهيالك
وقفها وسندها واول ما وقفت لمحو ماجده جايه
ادهم : ايه ده؟ ودي عرفت ازاي؟
ليلي : مراقبه الجو وقولتلها اول ما اقف تيجي
ادهم : اممم طيب مش تقوليلي ان المكان متراقب
ليلي : مش كده بس علشان تساعدني
ادهم : طيب ما انا موجود
ليلي : وبعدين وزمايلي لما يشوفوك ويسالوني مين ده؟؟؟
ادهم : قوليلهم حبيبي
ليلي : اممم بجد والله؟؟
ادهم : فين المشكله انا فعلا بحبك
ليلي : انت فاكرنا في امريكا هنا اوعي تتجنن وتيجي في مره تقولها قدام حد فاهم؟
ادهم : براحتك
مشيت وسابته وهو كمل شغله واخر النهار مروح بيكلمها في الفون ومبسوط وبعد ما خلص
حسين: صحتها ايه دلوقتي وعامله ايه؟
ادهم : الحمدلله بقت احسن
حسين: طيب الحمدلله بس مكنتش اعرف انك حبتها قوي كده!! اعترفتلها بحبك ده؟؟
ادهم : وانت مالك؟؟؟؟ علي العموم اه اعترفتلها بس صح هيا ليه رافضه ان حد يعرف علاقتنا وانها حبيبتي ايه المشكله يعني؟؟؟ ايه يعني لما الكل يعرف انها girl friend بتاعتي
حسين: احنا مجتمع شرقي مفيش حاجه اسمها علاقه او جيرلفريند دي
ادهم : امال هنا بيعترفوا بايه؟
حسين: بالخطوبه وبس دي اللي معترف بيها احنا هنا مش في امريكا اللي انت اتربيت واتعلمت فيها هنا البنات مختلفه وخصوصا بنت زي ليلي دي
احمد: مالها ليلي ؟؟؟
حسين: بنت بسيطه ومن الناس اللي عندهم قيم واخلاق غير وسطكم
ادهم : ايه وسطنا دي انت هتعمل زيها؟؟!
حسين: يا حبيبي ماتزعلش مش قصدي بس انت أهو بتقول جيرل فريند ده مش صح هنا ولا ينفع واللي بتصرح بحاجه زي دي بتبقي مش محترمه فهمت بقي؟؟
ادهم : فهمت بس مش مقتنع
حسين: هتقولها امتي علي حقيقتك؟؟؟
ادهم : لما اقرب منها اكتر وافهمها اكتر
حسين: بس خلي بالك الكدب الكتير مش حلو واخرته مش حلوه
ادهم: ربنا يسترها بقي
ليلي اختفت فتره لحد ما تتحسن وكل اللي بينهم تليفونات بس
ادهم اشتري موبيل هديه ليها علشان يعرف يكلمها براحته
اخيرا هترجع تاني ويشوفها تاني كان متحمس جدا انه يشوفها ويكلمها وهيا قصاد عينه
وهو رايح الصبح شغله
حسين: متحمس النهارده خير؟؟
ادهم : انت مش ملاحظ انك بتتدخل كتير في اللي مالكش فيه!؟!
حسين: بطمن بس عليك وبعدين شايف معاك هديه اكيد لليلي ؟
ادهم : ماشي يا عم واه لليلي بس مش هديه بالمعني ده،،، ده مجرد موبيل بدل موبيلها اللي اتكسر
حسين: طيب ممكن اسالك بكام الموبيل ده؟
ادهم : انت بجد حشري قوي
حسين: لا مش حكايه حشريه
ادهم : امال ايه بقي؟ my god
حسين: حكايه ان التليفون ده احدث حاجه في السوق صح؟
ادهم : طيب وفيها ايه؟
حسين: لا فيها كتير
اولا المفروض ان حضرتك سواق فمينفعش تروح تجيب موبيل هديه لحبيبتك بفوق 5000 جنيه
ثانيا حتي لو هتقولها حوشت وفداها الفلوس هيا مش هتقبله
ادهم بتفكير: وليه بقي ما تقبلوش؟؟
حسين: لانها مش هتعرف تبرر وجوده معاها في بيتها تقولهم جابته منين؟ سرقته ولا لقته ولا ايه لان دي راتبها ما يوصلش ل 500 جنيه هاه؟؟
ادهم : هو انت بتعقد كل حاجه ليه؟؟
حسين: مش انا انت قلتلها انك علي قد حالك يبقي تمشي معاها علي قد حالك
ادهم حدف علبه التليفون قدام جنب حسين
ادهم : حلال عليك الهديه لبنتك
حسين: لا العفو يا باشمهندس خليه ولما تخطبها اديهولها هديه
ادهم : لا خلاص قفلت منه خده يا هرميه من الشباك اختار
ادهم راح واتقابل هو وليلي والمفروض انهم هيخرجوا مع بعض لاول مره
خرجت بدري من شغلها واتقابلت معاه كان واقف علي عربيته واول ما شافها ابتسم وقرب منها وسلم عليها
ادهم : اخيرا هنغير منظر باسكت الزباله ده ونخرج
ليلي : ادهم مش عايزه اتاخر
ادهم : يالا بس
ويدوب هتمشي لقت نفسها هيا في اتجاه وهو في اتجاه
ادهم : انتي رايحه فين؟
ليلي : انت اللي رايح فين يالا
ادهم : طيب اركبي يالا
ليلي : اركب ايه؟ العربيه دي؟ لأ طبعا
ادهم : ليه بقي ان شاءالله؟
ليلي :اولا مش بركب عربيات حد
ثانيا مش هركب عربيه مع حد
ادهم باستغراب: افهم بس ايه الفرق بين اولا وثانيا دي الاتنين واحد
ليلي : لا طبعا العربيه دي مش بتاعتك بتاعت الشغل ولو جرالها حاجه وانت بتتدلع بيها هتلبس ثانيا بقي انا مش بركب عربيات مع حد
ادهم : اولا ملكيش دعوه بالعربيه واللي هيجري ثانيا يعني ايه ما بتركبيش مع حد انا مش حد المفروض اني حبيبك ولا ايه؟
ليلي : حبيبي اه بس برضه مش هنركب عربيه مع بعض
ادهم : انتي محسساني اني بقولك تعالى شقه مفروشه ولا تعالي نامي معايا دي مجرد وسيلة مواصلات
ليلي : ارجوك يا ادهم انت بتضيع الوقت يالا بقي ولا هنقضيها خناق
ادهم مخنوق ومتضايق من تفكيرها بس مضطر يجاريها
احمد: ok let's go
ليلي : افندم؟
ادهم : sorry يالا بينا بس هناخد تاكسي مش مترو deal؟
ليلي : ديل وايد ورجل واي حاجه يالا بينا
مشيوا ويدوب هيمسك ايدها سحبتها براحه
وقف وبصلها باستغراب
ليلي : الناس هنا عرفيني ما ينفعش ارجوك
سكت ادهم ووقف تاكسي ومشيوا
اتفاجئت ليلي بانهم واقفين قدام مطعم شكله فخم جدا
ليلي وقفت وما اتحركتش وادهم بيتكلم بس ملقهاش جنبه بص لقاها وراه رجعلها تاني
ادهم : في ايه مالك وقفتي ليه؟
ليلي : ايه المكان ده؟
ادهم : مطعم ماله؟ هيعجبك يالا
ليلي : انت عارف مكان زي ده منين؟
ادهم فكر للحظه: صاحب الشغل بيجي هنا كتير وانا ببقي معاه علشان كده عارفه
ليلي : طيب اديك قولت صاحب الشغل مش احنا يالا يا ادهم من هنا
ويدوب مشيت خطوتين
ادهم : انتي مالك النهارده؟ حد مصلطك عليا؟
الاول مش هركب عربيه وبعدها لا متمسكش ايدي ودلوقتي لا ما ادخلش المطعم في ايه بالظبط؟
ليلي : في انك غريب بتحاول تعيش عيشه مش عيشتك انا عندي استعداد اخدها مشي معاك لاي مطعم في وسط البلد علي قدنا او غالي سنه بس اهو نغير جو وناكل حتي ولو فول وطعميه المهم ابقي معاك لكن انت عايز تركب عربيه مش بتاعتك وتمشي زي صاحب الشغل ولابس بدله معرفش ليه مع انك المفروض انك خارج معايا مش يونيفورم بتاع الشغل وجايبني مطعم هندفع فيه 3000 او 2000 جنيه علشان ناكل اكله منعرفش اسمها انت اللي ايه ده؟؟؟ بتعمل كده ليه؟؟؟ انا مش عايزه كل ده
انا ممكن اقعد معاك ساعه علي الكورنيش ناكل دره وابقي اسعد انسانه في الدنيا
ادهم واقف مش عارف يرد ويقولها ايه؟
يقولها ان ده لبسه الطبيعي؟ ولا دي عربيته؟ ولا ده طبعه ولا مطعمه ولا ايه ولا ايه ولا ايه؟ كدب كدبه ولا زم يكملها للاخر
ادهم : طيب يا ليلي اوك شوفي عايزه تروحي فين و انا معاكي
مشيت وهو وراها وقفت علي المحطه
ادهم : ممكن اسال انتي واقفه هنا ليه؟
ليلي : هنركب
ادهم : نركب ايه بالظبط؟
ادهم بيسالها وهو عارف الاجابه
ادهم : اوعي تتخيلي للحظه اني ممكن اركب اتوبيس انا وانتي اوعي
راح شدها ووقف تاكسي وركبوا
ساكتين هما الاتنين والسواق بيسالهم رايحين فين وهما الاتنين ساكتين
ادهم : ما تردي علي الراجل وقولي رايحين فين
ليلي : حاضر
ردت علي السواق ووصلهم ونزلو
ليلي : يالا تعال
ادهم : ايه ده؟
ليلي : ايه هو اللي ايه ده؟ انت محسسني انك خواجه كشري ايه متعرفش الكشري مجيتش هنا انت واصحابك قبل كده؟ ده اشهر محل كشري في وسط البلد
ادهم : يعني اول خروجه لينا تبقي محل كشري؟
ليلي : انا بحب الكشري يالا
شدته من ايده ودخل وراها ودي كانت اول تجربه لادهم بالكشري المره دي هيخرج ازاي بقي منها وهيتحجج بايه!!!!
ادهم : ايه الريحه دي؟
ليلي : ريحه الكشري في ايه يا ادهم مالك؟
ريحه الدقه والصلصه ركز بقي
قعدوا يدردشوا وجه الجرسون وطبعا ادهم ما فهمش اي مصطلح من مصطلحات الجرسون وفتح بقه وبص لليلي
معرفش يعني ايه نص ولا كماله ولا عادي ولا اي حاجه تانيه
ادهم : هو مش انتي توليتي الخروجه من اولها كملي يالا ساكته ليه؟
ادهم عالج الموقف
ليلي : ماشي بس انت عايز حراق ولا ملكش في الحراق؟
ادهم : هاكل اللي انتي هتاكليه
ليلي : اوك اتفقنا
ومكنش عارف انه هيندم علي اختياره ده
جه الكشري قدامهم وادهم بيبصله ايه ده؟
مكرونه ولا رز وايه البني ده؟
ليلي : بتبص كده ليه؟ كل وهو سخن
بصلها لقاها بتقلبه قلب زيها بتحط دقه حط زيها حطت شطه مسك القزازه راحت ماسكاها منه
ليلي : هو فيه شطه جرب الاول قبل ما تزود انا بحب الشطه زياده
جرب فعلا ويدوب حط معلقه في بوقه حس بنار طالعه من ودانه ووشه احمر
ليلي : هههه شكلك مالكش في الشطه
ادهم مش عارف يتكلم اصلا لانه لو فتح بقه هيصوت زي العيال
اكل كام معلقه والنار بتزيد وهيا بتاكل عادي جدا ومستمتعه جدا
ادهم : في حمام هنا صح؟
ليلي : اه هناك اهوه
ادهم : طيب بعد اذنك
قام بسرعه وهيا ضحكت لانه اكل شطه علشان خاطرها واستحملها
ادهم جري وغسل بوقه بميه بس مفيش حاجه بتبرد النار دي وفضل واقف مش عارف يعمل ايه؟ يمشي ويسيبها ولا ايه؟ ايه اللي هو بيورط نفسه فيه ده وليه كل ده؟
الاجابة كانت واضحه وبسيطة
بيحبها وبس
هنا سكت وخرجلها وقعدوا يتكلموا مشيوا هما الاتنين جنب بعض وكل ما بيحاول يمسك ايدها بترفض بالذوق
واخيرا وصلها لحد المترو واختها كانت مستنياها
ليلي : هتركب معايا وتوصلني
ادهم عايز يقول اه بس كان تعبان جدا ولازم يروح لانه حاسس ان الكشري هيطلع علي عنيه
ادهم : لا معلش ورايا شغلانه لازم اخلصها تتعوض اشوفك بكره اوك
ليلي : اوك اول ما اعرف اكلمك هكلمك سلام
مشيت مع اصحابها واختها وهو جري علي عربيته وروح بسرعه
اول ما وصل ابوه بينادي عليه وامه بس ما ردش علي حد وجري علي اوضته
على: لا ابنك زودها قوي
طلع وراه وامه كمان بتهدي في جوزها
دخلو الاوضه عنده مفيش حد بس سمعوه صوته في الحمام بيرجع
امه ريهام: ظلمت الولد تعبان اهو
دخلت عنده لقته قاعد في الارض
ريهام: ايه يا حبيبي مالك قوم
ادهم : لا متقلقيش لخبطت بس في الاكل شويه...
ريهام: اكلت ايه وفين،؟
ادهم : متشغليش بالك انتي
قام ادهم وخرج ولقي ابوه هو كمان واقف
ادهم : مالكم في ايه؟ اول مره تشوفو حد بيرجع غريبه _____ آه
ريهام: اجيبلك دكتور
ادهم : لا يا ماما بس شويه وهفوق عندي حرقان في صدري ومعدتي مش متظبطه
ريهام: طيب انا هجبلك حاجه للحرقان بس قولي اكلت ايه الاول؟
ادهم : كشري
علي وريهام: ايه كشري؟؟؟ كشري ايه ده؟
علي: وليه تاكل كشري عرفتو منين ده اصلا؟
ريهام: ولما انت عايز تاكل حاجه زي كده قولي وانا اخلي الشغالين يعملولك هنا حاجه نظيفه
ادهم : ايه انتو الاتنين؟؟؟ عيل صغير انا؟؟ كلته وخلاص خلص الموضوع مش تحقيق هو
على: لا مخلصش اهو ما انت عمال ترجع ووشك اصفر وحالتك متنيله
ادهم : طيب خلاص ممكن تسيبوني ارتاح بقي
عند ليلي هيا واصحابها اللي هما جيرانها
هبه ولقبها عجيبه لانها سمرا شويه
شرين ولقبها عبدو وساكنه وفوقهم
وفاء وسمر واختها ماجده طبعا
وفاء: احكيلنا عملتو ايه ورحتو فين!؟
سمر: بالتفصيل الممل
ليلي : اولا كان عايزنا نخرج بعربيه الشغل وانا رفضت وبعدها خدنا تاكسي روحنا مطعم كده من النوع الهاي قوي بس رفضت وروحنا ابو عماد بتاع الكشري
سمر: جتك نيله بقي يقولك العربيه تقولي لأ ويوديكي مطعم فخم تروحي للكشري اضربها دي ولا اعمل ايه؟
هبه: سيبهالي هو انت هبله ولا هبله بقي حد يرفض مطعم فايف ستار ويروح للكشري واحشك يا اختي الكشري!!!!
وفاء: ايه يا بنات الماده مش كل حاجه هيا مش عايزه تكلفه ايه اللي فيها يعني؟
شرين: الطم ولا اجيب لطامه يارب مش طالبه غير واحد كده طويل عريض حليوه وياخدني مطعم نجمه واحده حتي يارب
ليلي : هههه يارب يا اختي يرزقك من اوسع ابوابه
شرين: طيب والنبي بيلي ريقنا باي حته رومانسيه كده اي كلمه اي لمسه اي حاجه ده احنا غلابه
ليلي : رومانسيه ايه يا عبدو بقولك اتخانقنا علي العربيه والمطعم وبعدها روحنا للكشري وهو شكله مالوش فيه ولا في الشطه وحطيتله شطه كلها وايه قام يجري يا عيني علي الحمام يطفي النار وبعدها قعدنا شويه ووصلني للشغل واعتذر وجري
هبه: ياعيني عليك يا ولدي من ليلي العسكري واللي هتعمله فيك
ليلي : والله بحبه بس مش عارفه بحب اغلس عليه
ماجده: مالك سرحتي في ايه كده؟
ليلي : مش عارفه بحس احساس غريب وانا معاه؟؟ مش عارفه ميعرفش المترو!! مبيحبش الزحمه!!! ساعات بيتكلم انجليزي كتير ولكنته حلوه مش مصطنعه كانه مولود بره!!! بيصرف مش بيهمه!!! النهارده حسيت انه ميعرفش يعني ايه كشري اصلا واول مره يدوقه!!! انسان غريب
وفاء: ولا غريب ولا حاجه هو بس من جاور القوم،،، كل اللي حواليه ناس نظيفه وهو من كتر ما عاشرهم بقي زيهم وانتي مع الوقت هتبقي زيه
شرين :: ههههههههه وتقول ياي ايه ده؟ ايه اللي بتكوله ده ياي؟ سوفاج
قلبوها هزار وضحك واهي لمه بنات
اخر الليل ليلي كلمت ادهم والبنات جنبها بعد اصرارهم انها تتطمن عليه
ليلي : ازيك عامل ايه بعد علقه الكشري؟؟؟
ادهم : الحمدلله كويس
صوته كان واطي وتعبان
ليلي : صوتك ما بيقولش كده انت تعبان ولا ايه؟
ادهم : يعني شويه معدتي مكركبه حبتين مش اكتر just don't worry
ليلي : ايه اخر جمله دي؟
ادهم : سوري ما تقلقيش انتي وما تشغليش بالك وانا الصبح هبقي كويس واشوفك ان شاءالله
ليلي : ولو مش هشغل بالي بيك هشغله بمين
البنات: تيراراتيرراا
ادهم : مين جنبك؟
ليلي : ما تاخدش في بالك دي شله المجانين
ادهم : الساعه كام دلوقتي علشان سهرانين كده مع بعض
ليلي : الوقت متاخر بس احنا ساكنين جنب بعض كلنا اللي فوق واللي في الوش واللي تحت كده يعني ومن صغرنا بنسهر مع بعض
عدت الليله علي ادهم وهو تعبان الليله كلها وقرر انه ما ياكلش حاجه ما يعرفهاش تاني
يومين وادهم اقنع ليلي انهم يفطروا مع بعض وانها تيجي الشغل بدري شويه وفعلا اتقابلو وخناقه كل مره المكان والعربيه والمره دي ليلي اخدته فلفه ودي كانت تجربته مع الفول والطعمية الاكل عجبه جدا واستمتع بالوجبه جدا بس بعد ما رجع شغله معدته اشتغلت وفضل تعبان النهار كله
اخر النهار مروح لانه مش قادر يفضل اكتر من كده اتصل بليلي واعتذرلها وروح
حسين: وبعدين معاك هتفضل كده لامتي؟ انت مش متعود علي الاكلات دي وهيا بتحاول توفرلك علشان ماتصرفش كتير قولها الحقيقة
ادهم : مش وقته وبعدين الحياه تجارب
حسين: بس انت بتتعب جامد ومعدتك مش مستحمله يا خوفي المره الجايه لتاخدك مصمت
ادهم : تاخدني ايه مصم ايه؟ دي بتاع ايه ده كمان؟؟؟
حسين: كرشه وفشه ولحمه راس وكوراع
ادهم : ايه الكرشه والفشه دي ده عباره عن ايه؟ حسين: مصارين البقر ورجليه
قاطعه ادهم : بس خلاص يا عم حسين اسكت واوقف علي جنب بسرعه
وقف وهو فتح الباب وفضل يرجع وعم حسين بيضحك عليه
ادهم : اااااه انت بتضحك عندك حق ماهو انت مش حاسس بيا
حسين: اسف يا ابني بس تخيلتك كده اول ما تدخل هتقولها ايه؟ ولا هتسيبها وتجري هههه
ادهم : اضحك اضحك براحتك انت، اول مره اعرف ان الحب بهدله كده
ليلي خرجت مع اصحابها ونزلو الجيزه فانتهزت الفرصه واتصلت بادهم
ليلي : احمد مشغول؟
ادهم : ليه؟
ليلي : جاوب الاول مشغول ولا فاضي
ادهم : اتردد هو مشغول بس لو في فرصه يشوفها بعيد عن الشغل مش هيضيعها
ادهم : مش فاضي ولا مشغول وده يعتمد علي الوضع
ليلي : يعني لو الوضع اني اشوفك هتقول ايه؟
ادهم : هقول حددي المكان وخمس دقايق وابقي عندك
ليلي : ينفع تيجي الجيزه؟
ادهم : اه ينفع بس فين في الجيزه؟
ليلي : تعال بس واوصفلك في الطريق بس مبدئيا كده عند الميدان
ادهم : مش عارف حاجه في الجيزه فسال حسين ووصفله المكان
ادهم اتصل بليلي
ادهم : انا في الميدان انتي فين؟
ليلي فضلت تقوله اماكن كتيره وهو مش عارفها
ليلي : طيب عند عمر افندي
ادهم : ويطلع ايه عمر افندي ده وهو فين؟؟
ليلي : ااااه هتجنني طيب السنترال واوعي تقولي سنترال ايه ده الميدان عباره عن السنترال
ادهم : لحظه كده اه اه شوفته انا قدامه اصلا
ليلي : ثواني وهبقي عندك خليك معايا وقولي انت واقف فين بالظبط؟
اخيرا وصلوا لبعض وطبعا معاها اصحابها وعرفتو عليهم
شرين: هو انت معندكش اخوات صبيان يا اخويا
ادهم : لأ ليه؟
شرين: خساره يالا المهم فرصه سعيده اكابتين
ادهم : انا اسعد اتشرفت بيكم يا بنات جميعا
يالا يا ليلي يدوب انتي بتقولي ساعتين
ليلي : انت جاي بالعربيه تاني؟
ادهم : يعني نفترض ان حد اتصل بيا اقوله استني والنبي ارجع اجيب العربيه خليكي منطقيه بقي شويه
ليلي : ماهو
ادهم : ماهو ايه؟ قولي حاجه يا ماجده
ماجده: العربيه هتسهل الطريق وبعدين لو حصل حاجه يعرف يجيبك بسرعه روحي
ادهم : تصدقي انا هبدا احبك
ماجده: ماشي بس عد الجمايل
احمد: يا باشا انت فوق راسي
اخدها واتحركو كانت مبهوره بالعربيه وفخامتها فضل سايق شويه وبيفكر يروح فين ليلي : ده شارع البحر العظم هتلاقي فيه اماكن كتيره يتقعد فيها او اركن جنب الكورنيش كده وخلاص
ادهم : نفسي اعرف مش عايزانا نقعد في مكان محترم ليه؟
ليلي : نظرتنا للاحترام مختلفه انا اي مكان بسيط هيعجبني انت بتحكم بفخامته
اهوه استني
ادهم : استني ايه؟
ليلي : نادي النقابة بتاع المهندسين تعال ندخل بالكارنيه بتاعك
ادهم : كرنيه ايه؟
ليلي : كرنيه النقابه مش انت مهندس ولا ايه؟
ادهم : اه ماشي نركن بس ____ يالا تعالي
نزلو وماشين وكالعاده كل ما بيحاول يمسك ايدها بتسحبها وتبتسم
ادهم : ماشي براحتك
دخلو وقعدوا وجالهم الجرسون بيسالهم تشربوا ايه؟
ادهم : فيه موكا
الجرسون: افندم؟
وبيبص ليلي
ليلي : ما تبصليش انا معرفش ايه الموكا دي
ادهم : اوك خلاص كابتشينو ولا ده كمان مش موجود؟
الجرسون: موجود يا افندم والانسه؟
ليلي : زيه ولا اقولك في عصاير فرش
الجرسون: ايوه يا فندم
ليلي : لو سمحت عصير مانجه
مشي وهما بيبصوا لبعض والاتنين مستغربين بعض
ليلي : تطلع ايه الموكا دي؟؟؟
ادهم : نوع من انواع النسكافيه بس احلي شويه منه واقوي
ليلي : امممم ماشي
هما الاتنين ساكتين لحد ما جه الجرسون بطلباتهم
ليلي : انا بعشق المانجه بكل اشكالها
ادهم بابتسامه: وايه كمان؟؟
ليلي : وايه كمان ايه؟
ادهم : بتحبي ايه كمان؟ عايز اعرف كل حاجه عنك كل حاجه بتحبيها
ليلي : بحب الشوكولاته وخصوصا بنت الابالسه مارس غاليه بس حلوه
ادهم : مفيش اي شيئ في الدنيا دي يغلي عليكي فاهمه؟
ليلي ابتسمت واتكسفت وشغلت نفسها بالعصير
ادهم بيبصلها وسؤال جواه بيلح يخرج بس مش عارف يقوله ازاي؟ هيقوله من غير تزويق احمد: ليلي !!
ليلي : هاه
ادهم : تتجوزيني؟؟؟؟

ونكمل بكره
ياتري ادهم هيقولها الحقيقه امتي؟؟ ولا هيكمل كده؟
ليلي ردها هيكون ايه؟
ده اللي هنعرفه استنوني
ShiMoOo


Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 10-05-19, 01:01 AM   #5

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

الحلقه الرابعه

ادهم بيبصلها وسؤال جواه بيلح يخرج بس مش عارف يقوله ازاي؟ هيقوله من غير تزويق ادهم : ليلي !!
ليلي : هاه
ادهم : تتجوزيني؟؟؟؟
ليلي مش مستوعبه سؤاله او مش متاكده من اللي سمعته
ادهم : علي فكره انا مستني اجابه لسؤالي
ليلي : وعلي فكره المواضيع دي مفيهاش هزار فلو سمحت يا ادهم متهزرش
ادهم: هزار؟؟؟؟ هزار ايه؟ علي فكره انا جد جداانا عايز اتجوزك
ليلي : انت بتقول ايه؟ طيب ليه؟
ادهم : وهيا دي فيها ليه؟ علي العموم اقولك ليه
علشان عايز اخر الليل ارجع الاقيكي في بيتي
وعايز انام في حضنك انتي
وعايز افتح عيني الاقيكي انتي
وعايز لما ازعل اعيط في حضنك انتي
ولما افرح افرح معاكي انتي
من الاخر عايز اشاركك في كل حاجه
تقبلي تشاركيني يا ليلي في كل حاجه؟؟؟
ليلي مش مصدقه اللي بتسمعه ومش لاقيه صوت ترد بيه
ادهم : اوكي خلاص لو كلامي ضايقك اعتبري نفسك ما سمعتيش حاجه يالا بينا
ويدوب هيقوم يقف مسكت ايده
ليلي : استني بس انت ايه علي طول متسربع كده؟؟؟ انا المفاجأة لجمتني معرفتش ارد
ادهم : والمفاجأة دي حلوه ولا صدمه؟
ليلي : صدمه طبعا( ادهم كشر فلحقته) بس مفاجأة حلوه ومش عارفه انت ازاي لسه بتسال ومستني اجابه!!!
ادهم : لان المواضيع دي لازم تكون الاجابه صريحه وواضحه مفيهاش افتراضات
ليلي : موافقه يا ادهم اشاركك حياتك كلها
اجابه صريحه ولا؟؟
ادهم : ليه؟؟
ليلي : ليه ايه؟
ادهم : ليه موافقه؟؟
ليلي : امم انت عايز تسمع ايه؟ تسمعني اقولك علشان بحبك وبموت فيك!؟
ادهم : مثلا
ليلي : ادهم انا بحبك من زمان قوي من قبل حتي ما نتكلم مع بعض،، كنت بشوفك من بعيد وبتمني اكلمك ولو كلمه
ادهم : وايه اللي منعك؟؟؟ وليه ضيعتي الوقت ده كله؟؟
ليلي : كنت هقولك ايه هاه؟ هاي انا ليلي بشوفك من الشباك كل يوم وبحبك؟؟؟ كنت هتقولي ايه ساعتها؟؟؟
ادهم : اممم احتمال كبير اجري منك
ليلي : هاه شوفت
التليفون رن وكانت ماجده بتستعجل ليلي علشان اخوهم بيتصل ومستعجلهم يروحو
ليلي طبعا قامت تجري وادهم وصلها بسرعه
روحو بيتهم واول ما دخلوا لقوا خالد في انتظارهم
خالد: اتاخرتو كده ليه؟ هو في بنات تتاخر بره لحد الساعه 11 كده؟
ماجده: كنا بنشتري حاجات وبعدين الدنيا صيف والناس ماليه الشوارع
خالد: برضه متتاخروش كده المهم اشتريتو ايه؟
بيسال وبيبص لليلي ومستني الاجابة منها وطبعا هيا معندهاش اي فكره هما اشتروا ايه
الوضع اتأزم للحظه بس الباب خبط
ليلي فتحت لقت البنات اصحابها
شرين وهبه وسمر ووفاء
شرين: ايه يا جنجا عامل ايه؟
خالد دلعه جنجا والكل بيندهله بالاسم ده
خالد: احسن منك بقولك يا بت يا عبدو انتي ما تيجي اتجوزك واهوه كله بثوابه!!
شرين: اخرس انا اتجوزك انت فشر
خالد: بكره تعنسي.... تيجي انتي يا بت يا سمر
سمر: لا يا اخويا شكرا
هبه: متشوفلك سكه كده يا جنجا ويالا يا بنات نقيس الحاجات اللي جبناها
فعلا خالد سابهم وخرج وفضلو البنات لوحدهم
معلومه صغيره
ليلي اخواتها بالترتيب
ناديه متجوزه ومعاها ولدين وبنتين
خالد واعزب
نجوي متجوزه ومعاها ولدين وبنت
ماجده ومخطوبه يدوب
محمد ولقبه شكوكو
واخيرا ليلي اخر العنقود
ابوهم بيشتغل طباخ وامهم ميته وحاليا خالد بيعتبر نفسه المسؤل

نكمل بقي
البنات مع بعض
ماجده: ايه روحتو فين ولا عملتو ايه؟
ليلي :ادهم اتقدملي
البنات: ايه؟ بجد.؟ وساكته ده كله يا واطيه
ليلي : ما انا بقولكم اهوه
وفاء :وقولتيلو ايه وقالك ازاي؟
هبه: احكي بالتفصيل الممل
حكتلهم كل كلمه
ماجده: طيب هيجي يتقدملك هنا امتي؟
ليلي : مقالش او احنا ما اتكلمناش في النقطه دي
ماجده: وليه ان شاءالله؟
ليلي : يعني اول ما يقولي اقوم اقوله تعال البيت؟
ماجده: ايوه طبعا ده الصح
وفاء: كلها بكره ولا بعده وهيقولها اكيد ما تستعجليش
سهروا البنات
وفاء: هو محمد بيجي امتي من شغله؟
ليلي : بيجي علي 12 كده لو جه علي البيت علي طول اشمعني؟؟!
وفاء: لا عادي اصله يعني بيتعب جامد
شرين: اه ياعيني
وفاء: بت بطلي
سمر: هيا السناره غمزت ولا ايه؟
وفاء: لا انتو بتخرفو انا هسيبكم واطلع انام سلام
ويدوب فتحت الباب لقت محمد في وشها
محمد: مساء الخير فوفا ايه ماشيه بدري ليه؟
وفاء: لا ده انا كنت هشوف ام امل قفلت ولا لسه فاتحه؟
البنات بيضحكوا عليها
محمد: قوليلي عايزه ايه وانا اجيبلك وخليكي انتي
شرين: هيا بس ولا ايه؟ لا ده انا اصورلكم قتيل
محمد: اخرسي يا بت يا عبدو
هبه: طيب انا يا كوكو ده انا حبيبتك
محمد: تصدقوا انا غلطان روحي يا وفاء هاتي اللي انتي عايزاه هيا مش ناقصه
وهيا خارجه مسكها
محمد: قولي بس عايزه ايه؟ انا بهزر اقعدي
سهروا مع بعض وماجده وليلي بصوا لبعض نظره فاهمينها الظاهر ان اخوهم وقع
ادهم مستني النهار يطلع علشان يشوف حبيبته بس للاسف النهار كله كان عنده اجتماعات مع عملاء بره الشركه ومعرفش خالص يشوفها
كام يوم عدي وهو برضه مش عارف يروح يقابلها واضطر انه يسافر بره مصر فكلمها بسرعه بس طبعا معرفش يقولها انه مسافر
ليلي الكل بيلعب في دماغها لاحسن يكون حس انه اتسرع وندم وعلشان كده بيهرب منها
وبعد اسبوع بيكلمها
ليلي : هو انت لسه فاكر؟ ده انا نسيتك اصلا
ادهم : متقدريش تنسيني المهم وحشتيني قوي
ليلي : لا ما وحشتكش ولا انت فاكرني اصلا ؟ يالا روح للي كنت مشغول فيه ومتخافش مش هدبسك في عرضك ولا هفكرك بيه
ولو كنت رجعت في كلامك او اتسرعت عادي يعني مش محتاج تتهرب وتقفل تليفونك الفتره دي كلها ما تخافش مش هفرض نفسي عليك
قالت كلامها وقفلت السكه وقفلت تليفونها خالص ومعرفش يرد عليها حتي
فضلت طول الليل تعيط حتي صاحبتها معرفوش يسكتوها او يشغلوها
ادهم الليل كله هيتجنن متخيلش ابدا انها هتفكر بالشكل ده
الكدب له ثمن برضه لو كان قالها الحقيقه كان قالها انه مسافر شغل
الصبح طلع قام بسرعه ونزل وهو ماشي
علي: صباح النور
ادهم : اسف مخدتش بالي صباح الخير عليكم صباح الخير يا ست الكل
امه: صباح النور يا قلبي اقعد افطر
ادهم : لا معلش عندي مشوار مهم: :
علي: اه بس لسه فاضل ساعه علي الاقل علي وصول الوفد
ادهم : وفد ايه؟ انت بتتكلم علي ايه؟
علي: بتكلم علي الوفد اللي انت رحت مضيت عقد معاهم المفروض انك هتستقبلهم في المطار امال مشوار ايه اللي وراك؟
ادهم كان ناسي تماما الموضوع ده
ادهم : سوري يا بابا بس انا فعلا ورايا مشوار مهم لازم اروحه الاول ولو خلصت هروح للوفد مخلصتش يبقي معلش روح انت
على: مشوار ايه الاهم ده؟
ادهم : معلش بعدين سلام
علي: لا استني هنا ادهم
بس كان خرج ومشي ومردش عليه
حسين: انت بتلعب بالنار علي فكره
ادهم : والنبي يا عم حسين مش ناقصاك هيا كفايه ليلي اللي افتكرت اني بهرب منها دي
حسين: امال انت فاكر ايه؟ لما تطلب ايديها وبعدها تختفي يبقي انت ندمت
ادهم :والنبي اسكت
حسين: كفايه يا ادهم وقولها الحقيقه متكدبش اكتر من كده
ادهم راح وحاول يكلمها بس قافله تليفونها فضل يشاورلها بس طنشته
راح داخلها المحل ماجده اول ما شافته ارتبكت هو بصلها ولسه واحد من العمال هيقرب عليه راح طلع علي فوق علي طول
ليلي اول ما شافته اتفاجئت بيه
ليلي : انت اتجننت؟
ادهم : اه اتجننت اعملك ايه يعني؟ مش انتي كنتي عايزه كده؟
ليلي : امشي ارجوك قبل ما حد يطلع ابن صاحب المحل تحت ورخم
ادهم : رخم علي نفسه
وفعلا طلعلهم فوق وكان اسمه ماجد
ماجد: هاه لقيت طلبك
ادهم : لسه بشوف
ادهم بص حواليه وليلي خرجت كام ترنج رياضي وعملت نفسها بتوريهملو
ادهم : مقاسهم ايه؟
ليلي: مقاس حضرتك اعتقد لارج صح؟
ادهم : مظبوط اوك هاخد دول
مسك تلاته وهيا بتبصله باستغراب لان اسعارهم غاليه
ادهم: اعملي الفاتوره
ليلي عملتله الفاتوره وهو اخدها ونزل بس قبل ما ينزل قالها انه مستنيها والا هيرجع تاني
بعدها بشويه استاذنت وطلعتله
ليلي : انت مجنون ولا فاكر نفسك ايه؟ انت بتعمل ايه بالظبط؟
ادهم واقف لابس نظارته الشمس وساند علي عربيته وحاطط رجل علي رجل ومن غير ما يتعدل كلمها
ادهم : انتي اللي حطيتينا في الموقف ده
ليلي : انا قلت لسيادتك تيجي تشتري ترنجات تمنها الف جنيه بتهرج؟؟؟؟
ادهم : اهدي واتكلمي بطريقه كويسه لاني بكره الصوت العالي فوق ما تتخيلي
ليلي : انت عارف ملوش لازمه الكلام اصلا بعد اذنك
مشيت خطوتين وكانت متوقعة انه هيوقفها بس هو ما اتحركش من مكانه نهائي
ليلي :هو انا مش فارقه معاك خالص كده؟ ؟
هنا دمعه نزلت من عنيها غصب عنها
هنا هو اتحرك وقرب منها ومسح دمعتها
ادهم: اولا انتي مهمه فوق ما تتخيلي بس كان عندي ظروفي وانتي مسمعتيهاش
ثانيا في داهيه الفلوس ما بتفرقش معايا
ثالثا مبعرفش اتكلم مع حد صوته عالي بسيبه يهدي وبعدها اتكلم
لكن ده مش معناه ابدا انه مش فارق معايا فهمتي بقي؟؟
ليلي : انت كنت فين الفتره اللي فاتت دي؟؟
ادهم : اهو ده السؤال اللي كان المفروض تبدئي بيه
علي العموم يا ستي انا كنت مسافر في شغل مع المدير ويدوب راجع امبارح واول حاجه عملتها اني كلمتك وكنت مضغوط جامد علشان كده معرفتش اكلمك
ليلي : بقي تسافر من غير ما تقولي؟؟
ادهم :اهو انا ما رضيتش اقولك لا تقولي اني بتهرب منك وقولت هتقدري انشغالي عنك لكن برضه مقدرتيش وبرضه افترضتي اللي كنت خايف منه اني اتسرعت وندمت وبهرب منك
شوفي انا مفيش شيئ في الدنيا دي كلها يقدر يجبرني اعمل حاجه مش عايزها فاهمه؟
ليلي : فاهمه بس برضه ده ما يديكش عذر تبعد كل ده عني وتسيبني كده
ادهم: حقك عليا اسف يا ستي واوعدك اني قبل ما اتحرك هبلغك الاول اتفقنا بس انت بلاش افتراضات ارجوكي
ليلي: حاضر مش هفترض تاني وهسمعك الاول
ادهم: تمام بقولك حاولي تستاذني بدري وتعالي نخرج نتغدي مع بعض
ليلي: اشمعني؟؟
ادهم: اشمعني ايه بالظبط؟
ليلي: اشمعني نتغدي مع بعض؟
ادهم: اسباب كتيره اولهم ان الناس بتتغدي وبتجوع
وبعدين انا جعان اصلا من دلوقتي
واهمهم انك واحشاني جدا
ليلي: كان المفروض تبدأ بده الاول
ادهم: امم ماشي كده اتعادلنا يا ستي المهم هاه قولتي ايه؟
ليلي: هشوف لو عرفت هكلمك
ادهم: خلاص مستني منك تليفون
مشي وسابها هيا راحت شغلها وهو كمان طلع مكتبه بس مش علشان يشتغل لكن عشان ينام
حسين دخل لقاه هينام
حسين: طيب روح ارتاح انت جاي من سفر
ادهم: لا مش هينفع عايز اكون قريب
حسين: طيب اجلها بكره والنهارده ارتاح
ادهم: هو انا اللي تعبان ولا انت؟؟ انت راجل غريب يالا اتكل علي الله وسيبني انام ولو جد جديد صحيني
حسين: حاضر لما نشوف اخرتها معاك ايه
ادهم: ان شاءالله خير بس انت ادعيلي يا راجل يا طيب
حسين: ربنا يسترها معاك ويعديهالك علي خير
ادهم: امين ان شاءالله
فعلا استاذنت ليلي بدري واتصلت بادهم يقابلها
ليلي: ايه فاضي تنزل ولا ايه؟
ادهم: ايوه طبعا ( صوته نايم تماما)
ليلي: ايه ده انت نايم؟؟ طيب خلاص ارتاح واشوفك بكره ان شاء الله
ادهم: بكره ايه ثواني وهكون تحت
قفل السكه قبل ما تتكلم وقام غسل وشه ونزل جري ليها
ابتسمت اول ما شافته
ليلي: انت نايم فين بقي؟
ادهم: فوق في مكتب فاضي وعلي الكنبه اعمل ايه بقي واحشاني
ليلي: للدرجه دي واحشاك؟
ادهم: واكتر كمان يالا بينا من هنا
ركبت معاه واتحركو
ادهم: تحبي تروحي فين بس ابوس ايدك ولا كشري ولا فول وطعميه ولا كبده
ليلي: هههههههه خلاص النهارده اختار انت بس ما تخادش علي كده ده علشان جاي من السفر بس
ادهم: اممم ماشي
ركبوا العربيه واول ما ركبوا قالها
ادهم: افتحي التابلوه قدامك
ليلي فتحته واتفاجئت باللي موجود
ليلي: دي ليا انا؟؟ بجد؟؟
ادهم: اه طبعا ليكي انتي مش بتحبيها؟؟
ليلي: بعشقها مارس دي بعشقها ويمكن اكتر منك كمان
ادهم: بقي علي اخر الزمن تقارني حبي بالشوكولاته ماشي يا لوليتي
ليلي: لا ده انت المفروض تفرح انت مش متخيل اصلا انا بحبها قد ايه بس مكنتش تجيب علبه كفايه واحده او اتنين
ادهم: علشان اوفر صح؟؟؟
ضحكوا هما الاتنين
اخدها علي مكان هادي جدا وشكله تحفه من بره معرفتش هو ده كافيه ولا نايتكلب ولا مطعم ولا ايه بالظبط
ادهم: ايه مالك واقفه كده ليه؟؟
ليلي: لا بس شكل المكان غالي
ادهم: ابوس ايدك سيبيني بقي مره براحتي
ليلي: ماشي ادخل يالا
جه يمسك ايدها ويدخل بس هيا شدتها براحه هو اخد باله بس معلقش عليها
اول ما دخلت حست ان الدنيا ظلمه وكانت هتقع فمسكها هو
ليلي: شكلهم قافلين الدنيا ظلمه قوي
ادهم: لا يا حبيبتي مش قافلين ولا حاجه هو الجو هنا هادي بس انتي علشان جايه من الشمس حاسه انك مش شايفه هاتي ايدك لحد ما ندخل
مسك ايدها لحد ما قعدوا واول ما قعدوا سحبت ايدها
ليلي: المكان ده مش مريحني
ادهم: ليه بقي ان شاءالله؟
ليلي: حاساه مشبوه كده تحس ان احنا معزولين كده ناقص سرير
ادهم: مكان بيحترم الخصوصيه ايه الغلط في كده؟
ليلي: الخصوصية دي غلط،،، الخصوصيه تبقي في البيت مش مكان عام واهو لا محصل عام ولا خاص مش فاهمه انا ايه ده؟
ادهم: مش فاهم انا ايه اللي مضايقك هنا؟
ليلي: مش عارفه بس احنا لوحدنا قوي
ادهم: طيب وايه المشكله؟
ليلي: معرفش يا ادهم بس مش مرتاحه وبعدين انت بتدافع عن المكان كانه بتاعك؟؟؟
ادهم مرضيش يقولها ان فعلا المكان ده بتاعه وبيحبه جدا واتضايق من رايها ده
استاذنها يدخل الحمام وخرج وراح للعمال جوه اتفق معاهم انهم يعاملوه كزبون عادي ورجعلها
ادهم: ما علينا هتاكلي ايه؟
مسكت المانيو وفضلت تقلب فيه ومش عاجبها حاجه وهو ملاحظها ومراقبها
ادهم: ايه مفيش حاجة عجباكي؟؟
ليلي: لا وانت الصادق مفيش حاجة عارفاها
مش لاقيه حاجه عارفاها
ادهم ابتسم: اختارلك انا؟؟؟
ليلي: ياريت
ادهم: بتحبي المكرونه والفراخ؟؟؟
ليلي: طبعا بس فين دول؟
ادهم: مكتوبين بس مش بنفس الاسم
ليلي: لازم الفزلكه يعني ما علينا
ادهم: فز ايه؟
ليلي: ما علينا منك انت كمان المهم اطلب الاكل لو ناوي تاكلنا
طلبو الاكل وطبعا الاكل كان بالشوكه والسكينه وليلي ملهاش فيهم
ادهم: في ايه تاني؟؟؟ مش عاجبك الاكل؟؟
ليلي: لا بس مليش في الشوكه والسكينه اما انت ما شاء الله تحس انك مولود بتستخدمهم
ادهم: بقالي فتره كبيره في شغلي ده وزي ما قلتي اتاثرت بيهم مش اكتر
ليلي: ساعات بحس انك انت منهم اصلا
ادهم: ممكن تاكلي قبل ما الاكل يبرد وانا هساعدك
قطعلها ادهم الفراخ بحيث تاكل بالشوكه عادي وفعلا اكلوا وهيا بتبصله باستغراب كانها بتدرس فيه
خلصوا اكل وشرب وقعدوا ادهم قرب منها وحاول يمسك ايدها بس هيا بعدت براحه عنه
ادهم: وبعدين لحد امتي؟
ليلي: لحد امتي ايه؟
ادهم: لحد امتي كل ما قرب تبعدي؟؟
ليلي: متهيألك بس انا قريبه منك اهوه
ادهم: امال بتسحبي ايدك ليه من ايدي؟
ليلي: المكان مش مريحني حاسه ان كل اللي بيدخلوه بيبقي علشان ياخدوا راحتهم فحاسه ان سمعه اي بنت تدخلوا مش حلوه ومش حابه حد يبصلي بطريقه مش حلوه من اللي شغالين هنا
ادهم: اولا مفيش حد هنا يقدر يبصلك باي طريقه
ثانيا كلامك مش منطقي اللي عايز يعمل حاجه هيروح شقه مش هيجي كافيه
ثالثا سمعه الكافيه ده محترمه
ليلي: براحه واحده واحده كده مش قصدي اعيب في المكان بس ده معمول لناس غيرنا مش زينا مش اكتر
ادهم: انا مش فاهمك هو الناس انواع يعني؟
ليلي: طبعا في ناس عندهم عادي نظام الارتباط وتقول للكل ده صاحبي وتخرج معاه قدام الكل وكله عارف انهم مرتبطين حتي اهلها احنا بقي نوعيه معندناش الكلام ده ولا معترف باي حاجه غير خطوبه او جواز وبس
ادهم: طيب علاقتنا دي انتي بتسميها ايه؟
ليلي فكرت شويه: انا بسميها حب لكن مش معترف بيها
ادهم: يعني ايه مش معترف بيها؟
ليلي: يعني لو مثلا حبيت تعرفني علي باباك او مامتك هتقولهم ايه؟ صحبتي؟؟؟ ولا بلاش لو قابلنا خالد صدفه وانا وانت مع بعض اقوله ايه؟؟؟ ده صحبي يا خالد؟؟؟
ادهم: ولو قولتيله ان انا وانتي بنحب بعض؟؟؟
ليلي: اممم كل اللي هيعمله انه هيحبسني في البيت وهيقعدني من شغلي ومعدش هيثق فيا تاني ابدا
ادهم: كل ده ليه يعني؟؟؟
ليلي: لانه مش بيعترف بالعلاقات ده ماجده مخطوبه ورسمي ولما خطيبها يحب يشوفها يبقي في البيت وما يخرجوش لوحدهم ابدا
ادهم: ما علينا كفايه رغي بقي غيري الموضوع
ليلي: ما قولتليش انت سافرت فين؟
مش عايز يكدب كدبه جديده هيقولها ايه؟ انه سافر بره مصر يعمل صفقه جديده ولا ايه؟
ادهم: اتكلمي في اي حاجه بعيده عن الشغل
ليلي: امم نتكلم في ايه؟ طيب قولي وحشتك قد ايه بقي؟؟
ادهم بابتسامه: اخيرا حاجه تفتح النفس شويه وحشتيني قد ايه؟ عارفه لما تغطسي بيوحشك الهوا قد ايه؟ انتي الهوا بتاعي
بتوحشيني زي الهوا بالظبط
مش عارف ليه يا ليلي بس عايزك علي طول قدامي ( ادهم مسك ايدها وهيا حاولت تسحبها) ما تسحبيش ايدك
انتي حاجه غريبه قوي سيبي ايدك في ايدي
ليلي مردتش وسكتت بس قلبها بيدق بسرعه
هيا مش متعوده حد يمسك ايدها ابدا
ادهم: ساكته ليه؟
ليلي: ابدا مفيش
ادهم: مالك كده؟ مش علي بعضك وقلقانه ومتوتره ليه؟
ليلي: ابدا بس خايفه حد يعدي من الناس او اللي شغالين هنا ويشوفنا
ادهم: يشوفنا،؟؟ يشوفوا ايه بالظبط؟؟؟
ليلي: يعني واحنا ماسكين ايدين بعض
ادهم: انتي بتهرجي صح؟؟؟ انتي بتتكلمي بجد؟؟؟
ليلي: لا علي فكره انا بتكلم بجد
ادهم: معنديش اي رد بس علشان تتطمني
قام ادهم وراح قفل الستاره
( هما قاعدين في ركنه وليها ستاره تتقفل لان الكافيه عباره عن ترابيزات عاديه وركنات خاصه تتقفل بستاير)
ليلي:: يا سلام وده ايه ده؟ يعني انا قلقانه من ماسكه ايد تقوم قافل الستاره خالص علشان
قاطعها: علشان ايه هاه؟
ليلي: علشان كل واحد يفكر بمزاجه احنا بنعمل ايه؟؟ لا طبعا لو سمحت افتحها
ادهم: لا مش هفتحها اقعدي
ليلي: لا اسفه مش هينفع كده
وقامت بنفسها وفتحتها وربطتها زي ما كانت
هو واقف وايديه في وسطه ومستغربها
وفتحها للستاره كان النهايه
ادهم نادي للجرسون
ليلي: في ايه عايزه ليه؟
مردش عليها لحد ما الجرسون جه عندهم
ادهم: الحساب لو سمحت
ليلي: وبعدين؟؟؟ في ايه؟؟؟
ادهم: مفيش تعبان ومحتاج ارتاح عندك مانع؟
ليلي: لا براحتك
ليلي زعلت جواها وسكتت لانها مش عارفه هو زعلان ليه
حاسب وخرجوا من غير ولا كلمه طول الطريق صمت وبس لحد ما وصلها لمكان شغلها علشان تروح مع اختها
وقف ومستنيها تنزل وهيا مكانها مش عايزه تنزل وهو زعلان
ليلي: طيب علي الاقل قولي زعلان من ايه؟
ادهم: وانتي مين قالك اني زعلان قولتلك تعبان
ليلي: لا انت زعلان هو انا مش عارفاك؟؟
ادهم: انتي عارفاني؟؟؟؟ ما علينا انزلي علشان اروح انزلي
ليلي: قولي زعلان من ايه؟ كلمني ارجوك
ادهم: اقولك ايه هاه؟؟؟ اولا من ساعه ما دخلنا الكافيه وانتي شغاله ما شاء الله نقد وبس
نقد في المكان في الخصوصية في المعامله في الاكل في كل حاجه
حتي علاقتنا مسلمتش منك
سبق ورحت معاكي علي مطعم كشري انا ما بحبش الاماكن دي ولا بحب الكشري عملت ايه هاه؟؟ عادي شوفت انتي عايزه ايه وعملته
ولا نقدت المكان ولا الاكل ومشيت معاكي لاخر المشوار علي الرغم ان مفيش شيئ عجبني نهائي بس عملت خاطر ليكي
مبحبش الزحمه وعادي ولا الدوشه ولا ريحه الاكل ولا الاكل نفسه وتعبت جدا بعد ما روحت بس ولا للحظه حسستك بده
وانتي من ساعت ما خرجنا نقد نقد نقد
انا مش فاهم انتي عايزه ايه بالظبط؟ وبعدين لما انتي ما بتثقيش فييا بتخرجي معايا ليه؟؟

ليلي: انا بثق فيك والا مكنتش خرجت معاك
ادهم: ههههه ضحكتيني قاعده بيني وبينك متر ولو مسكت ايدك بتشديها واول ما قفلت الستاره اتجننتي هيا فين الثقة دي؟؟
ليلي: انا مش عارفه اقولك ايه؟ بس مش قصدي
مش قصدي انقد اختيارك؛ المكان بس غريب عليا اسفه مش قصدي
اما فتحي للستاره وبعدي عنك فده لاني ما بثقش في نفسي مش فيك انا بحبك وبحبك قوي كمان انت بالنسبالي حلم واهو معايا وقدامي فمش عارفه ايه اللي ممكن يحصل لو كنا لوحدنا مش اكتر
ادهم: خلاص يا ليلي ارجوكي انا فعلا تعبان ومرهق من السفر ويمكن علشان كده مش مستحمل ارجوكي روحي دلوقتي وبكره نبقي نتكلم براحتنا ارتاح بس
ليلي: طيب ماشي بس ارجوك ما تشكش ابدا في حبي ليك
ادهم ابتسملها ومشي بس من جواه هو مخنوق جدا لانه حس قد ايه هما مختلفين عن بعض
روحت وهيا مع اصحابها سهرانين كانت معاهم ومش معاهم ابدا
كلهم بيهزروا وبيضحكوا وهيا في عالم تاني
فضلوا يكلموها واخيرا حكتلهم كل اللي حصل واصحابها انقسموا بين مؤيد ومعارض
ماجده: انتي صح اثبتي علي رايك
سمر: لا طبعا كده هيطفش منها محدش بيحب البنت الخنقه
ماجده: ومحدش بيتجوز البنت السهله اه يحبها ويمشي معاها لكن ما يتجوزهاش
شرين: طالما بيحبها ايه المشكله لازم يكون في ثقه وبعدين ايه يعني لما يمسك ايدها ما الشباب بيعملوا اكتر من كده؟؟؟؟
هبه: لا طبعا النهارده مسكه ايد بكره بوسه وبعده الله اعلم انتي صح يا بت يا ليلي
وفاء: اعتقد ان مسكه الايد عادي
ماجده: لأ مش عادي طالما مجاش هنا البيت يبقي مالوش اي حق يلمس ولو شعره منك
ليلي: طيب ولو سابني؟؟؟ اعمل ايه ساعتها؟
ماجده: تحمدي ربنا انه بان علي حقيقته واتكشف قدامك بدري
الراجل اللي يطلب حاجه مش من حقه مالوش امان
لو بيحبك هيفضل معاكي وهتكبري في عينه وهيحترمك اكتر واكتر وثقته فيكي هتكون من غير حدود
ليلي مقتنعه بكلام اختها بس في نفس الوقت خايفه انها تزعل حبيبها او تخسره
عدي يوم واتنين وادهم مش بيكلمها وهيا مستنيه ان هو اللي يكلمها واخيرا اتنازلت وكلمته
ليلي: ادهم ازيك اخبارك ايه؟
ادهم: الحمدلله كويس
ليلي: امال ايه انت فين؟؟؟ ما كلمتنيش خالص؟؟
ادهم: قولت اسيبك براحتك شويه تعرفي فيها انتي عايزه ايه؟؟
ليلي: انا عارفه اناعايزه ايه
ادهم: وايه هو اللي انتي عايزاه؟؟
ليلي: عايزاك انت ___ انت وبس يا ادهم _ وده شيئ واضح بالنسبالي وضوح الشمس
ادهم: امال ليه انا مش حاسس بده؟؟
ليلي: انت ما بتحسش اعمل ايه انا؟؟؟
ضحكت وقلبتها هزار معاه وهو استجاب لهزارها وضحكها
ليلي: المهم ينفع اشوفك اخر النهار ساعه كده؟
ادهم: ينفع كلميني قبلها بنصايه كده وهجيلك اوك مستنيكي
اخر النهار كلمته وجالها وركبت معاه
ادهم: تحبي تروحي فين؟؟
ليلي: مش اي حته خلينا كده بالعربيه تعال علي الكورنيش او اي حته هاديه
ادهم: اي حته هاديه؟؟؟ اممم اوك ماشي
فضل ماشي بالعربيه واهم بيرغوا ويتكلموا
واخيرا ركن في حته علي النيل والدنيا كانت ليلت وبقي الجو ظلمه وقف وطفي العربيه
ادهم: بقي معجبكيش الكافيه وعجباكي العربيه غريبه انتي!!!
ليلي: انا كده بتعجبني حاجات بسيطه
ادهم: ماشي يا عم البسيط انت
فضلوا يتكلموا شويه
ليلي: هاه مقولتليش بقي انت بتحب ايه فيا؟؟
ادهم بصلها شويه: يعني مش عارف عمال افكر مش لاقي اي اجابه نهائي
ليلي خبطته علي صدره
ليلي: لا بجد بقي قولي بتحب ايه فيا؟
ادهم: طب ما نعكس السؤال وتقوليلي
انتي بتحبي ايه فيا؟
ليلي: بحبك انت كلك علي بعضك
بحب خوفك ولهفتك عليا
بحب نظراتك دي ليا
بحب لما تعمل حاجه مش عجباك لمجرد انك تبسطني
بحب اهتمامك باصغر التفاصيل علشاني
بحب جنونك وعدم اهتمامك باي حد لمجرد انك تكلمني زي ما جتلي المحل او لما جيت لماجده وكل مره تتدبس في حاجات قد كده
بحب نرفزتك وهدوئك وجنونك وعقلك
بحبك لما تتنرفز عليا واحس انك هتضربني بس احس في نفس الوقت انك هتاخدني في حضنك
من الاخر كده بحب كل حاجه فيك
ادهم بهمس: ولما انتي بتحبيني كده بتبعدي عني ليه وكل ما اقرب تبعدي؟!؟!؟
ليلي: انا مش ببعد انا قريبه منك جدا
هيا المره دي حطت ايدها في ايده وهو ضغط عليها حست ان الضغطه دي علي قلبها مش ايدها
ادهم مسك ايديها الاتنين وشدها قربها منه قوي حطت وشها في الارض فرفعهولها
ادهم: بوصيلي ما تهربيش مني
قرب ادهم منها قوي لدرجه انه كان هيلمس شفايفها
الجو كله بقي مشحون حواليهم هو بيقرب وهيا عقلها بيضرب صفارات انذار
هربت من شفايفه بانها حطت راسها علي صدره ودفنت وشها فيه
حست بقلبه هو كمان بيدق بسرعه زيها
ادهم فضل ضاممها للحظات بس هوعايز اكتر من كده فبعدها براحه عنه وحاول تاني انه يبوسها بس هيا رافضه ده فحطت ايدها علي شفايفه
ليلي: ارجوك لأ
ادهم: لأ ليه؟
ليلي: ادهم
ادهم بصوت عالي: نعم!!! انتي عايزه ايه؟؟؟ انتي لسه اهوه بتقولي بتحبيني!!!
ليلي: ايوه بحبك
ادهم: هو فين الحب ده؟؟؟ باماره ايه بتحبيني؟؟؟ وكل ما اقرب تصديني؟؟؟؟؟!
ليلي: مش ده الحب ابدا؟؟؟
ادهم: ايوه مش ده الحب عارف بس اللي بيحب حد بيحاول يريحه يفرحه يعمل اي حاجه تبسطه صح ولا ايه؟؟؟ لكن انتي بتشوفي ايه اللي بيضايقني وتعمليه
ليلي: اسفه بس قرب بالشكل ده لأ ما ينفعش
ادهم: يعني ايه ما ينفعش حبني بس من بعيد لبعيد
ليلي: مش من حقك
ادهم: لا من حقي انا بحبك يبقي من حقي
ليلي: لا طبعا من غير ما ابقي مراتك وشايله اسمك يبقي مش من حقك
ادهم: هو ابتزاز ولا ايه؟ هو الحب ملوش اي حقوق عندك؟؟؟
ليلي: حقوقه اني ابادله الحب باكتر واني اصونه واحفظه واراعيه لكن اكتر من كده لأ
ادهم: يا سلام ده اي منطق ده؟؟؟ طيب انا عايز اتمتع بيكي عايز اخرج معاكي وامسك ايدك واخدك في حضني وابوسك كمان عايزك كلك علي بعضك كده
ليلي: وانا كمان عايزه كل ده؟؟؟ بس كل اللي بتتكلم عنه دي حقوق الزوج مش الحبيب
الحبيب ملوش غير حق الحب وبس وانا بحبك
ادهم: وانا مش عاجبني كلامك ده
ليلي: وانا اسفه معنديش غيره
ادهم: طيب خلاص ايه رايك احب فيكي واشوف واحده تانيه اعمل معاها اللي انا عايزه وخليكي انتي للحب الافلاطوني ده؟
ليلي بزعل: والله يا ادهم انت حر.حياتك وانت حر فيها لكن انا مش هقبل واحده تشاركني فيك انت سبق وطلبت تتجوزني واناوافقت اكتر من كده معنديش
ادهم: وانا مازلت عند كلامي بس ظروفي حاليا ما تسمحش
ليلي: خلاص وانا ما ضغطتش عليك وقولتلك براحتك
ادهم: امال اللي انتي بتعمليه ده ايه مش ضغط ده؟ مش هتلمسني غير لما تتجوزني ده ايه ده؟؟؟
ليلي: ده اللي اتربيت عليه
محدش يلمسني قبل جوزي
جوزي اول راجل يبوسني ويمسك ايدي وياخدني في حضنه محدش قبله ابدا
ادهم: وانا هبقي جوزك
ليلي: خلاص يبقي لما تبقي
ادهم: متلويش دراعي
ليلي: انا ما بلويش دراعك افهمني
ادهم: لا اسف مش فاهمك ولا فاهم وجهه نظرك ولا مقتنع بيها
ليلي: وانا اسفه مش هتنازل عن مبادئ
ادهم: انتي كده بتجيبي اخرها يا ليلي
ليلي: لو ده اللي هيجيب اخرها معاك يبقي هاته انا اسفه انا بحبك اه لكن بالطريقه دي لأ
ادهم دور العربيه ووصلها لحد شغلها وهيا طول الطريق دموعها بتنزل بصمت وقف العربية ومستنيها تنزل
ليلي: وبعدين؟
ادهم: مفيهاش بعدين انتي بتحبي بطريقه وانا بحب بطريقه
انتي اثبتي ليا في كذا حاجه اننا غير بعض
طرقنا مختلفه اسف فرصه سعيده يا ليلي
ليلي: ههه يعني يا تبوسني يا تسيبني؟؟؟
ادهم: لا مش كده
ليلي: لا هيا كده بالظبط
ادهم: خلاص هيا كده عايزه ايه؟
ليلي: مش عايزه حاجه بس كنت بااكد لنفسي اني اتمسكت بيك لاخر لحظه وانت اللي بعتيني علشان بس ما الومش نفسي
ادهم: طيب ومستنيه ايه اتفضلي

ونكمل بكره
ياتري ادهم الصح ولا ليلي؟؟
هل الحبيب له حقوق ولا ملوش؟
الرغبه هتنتصر ولا الحب؟
انتو ايه رايكم؟
توقعاتكم يلا انطلقوا

ShiMoOo


Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 10-05-19, 01:02 AM   #6

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

الحلقه الخامسه
ليلي نزلت وجريت وهيا بتعيط
هو للحظه فكر ينزل وراها ويقولها تستني ويقولها انه بيحبها وانه ميقدرش يعيش من غيرها بس لأ هو شايف انها غلط وان الحب يديله حقوق اكتر من كده وان الجواز مش شرط ابدا
راح لاصحابه وسهر معاهم وشرب وسكر وراجع البيت يطوح يمين وشمال
ليلي روحت وفضلت تعيط طول الليل ومهما اصحابها قالوا الي انها مش بتبطل عياط
حتي شغلها مراحتوش
خالد اخوها فضل جنبها يسالها في ايه بس طبعا مقدرتش تقوله
محمد اخوها كان اقرب ليها فحكتله كل حاجه
محمد: بصي انا مش هكلمك كاخوكي واقولك ده صح او غلط او اقولك حرام وحلال
انتي من حقك تحبي وتتحبي بس اللي انتي عملتيه هو الصح هو ملوش حقوق ابدا
حقوقه ياخدها لما ياخدك انتي الاول بيته
وياخدك قدام الكل
ولو بيحبك بجد هيراجع نفسه وهيرجعلك يبوس القدم ويبدي الندم
ليلي: ههههه انت بتتريق؟؟
محمد: لا ابدا بتكلم بجد اديله بس فرصه يشوف الحياه من غيرك لو بيحبك بجد هيرجع ولو كل اللي كان عايزه يتسلي يبقي هيشوف غيرك وينساكي وده الاحسن في كلتا الحالتين ليكي
لو رجع هيبقي عرف قيمتك ولو مرجعش يبقي ربنا بيحبك وبيختارلك الافضل
اه هنتعب بس احسن ما تغلطي معاه وبعدها يقولك بخ معرفكيش صح ولا ايه؟ خليكي قويه وارفعي راسك كده
كلام اخوها رجعلها ثقتها في نفسها بس قلبها موجوع وللاسف ده ملوش علاج
ادهم كل يوم بيسهر في مكان شكل مع شله الانس
ابوه وامه بيضايقوا منه ومن سهره ورجوعه اخر الليل سكران
علي: وبعدين معاك هو كل يوم كده؟
ادهم: انت عايز ايه؟ مضايقك في ايه؟
علي: شغلك ابسط مثال ده غير صحتك
ادهم: شغلي انا منتظم فيه وبعدين انا متعود علي كده ايه المشكله ايزي
سابه ومشي ومبيديش لاي حد فرصه يتكلم معاه وخصوصا عم حسين اللي مش عاجبه حاله ابدا
وفي يوم سهر في كباريه وروح هو واصحابه علي شقه من شققهم وكل اصحابه معاه اولاد وبنات ومن ضمنهم واحده اسمها داليا ودلعها دولي وكانت بتحب ادهم جدا وهتموت عليه
دولي: مالك بس قولي ايه اللي تاعبك؟
ادهم: ومين قالك ان في حد تاعبني انا مفيش حد يقدر يتعبني
دولي: طيب امال مالك مش علي طبيعتك ليه ايه اللي مغيرك؟؟ انت كنت فريش اكتر من كده وكنا قريبين اكتر من كده
حتي لما كنا بنتقابل بره ايه اللي اتغير؟
ادهم: مفيش ما ترغيش كتير
دولي: انا بس عايزه اقولك اني لسه بحبك
ادهم: وانا لسه ما بحبكيش وسبق وقولتلك قبل كده دي مجرد رغبه نزوه تسليه مش اكتر وانتي وافقتي فمتجيش دلوقتي وتتكلمي عن الحب
دولي: خلاص مش هتكلم عن الحب هقول واحشتني ووحشتني كل حاجه فيك
ادهم: بقولك ايه فكك مني خالص وشوفي غيري لاني مش في المود نهائي
دولي: طيب اديني فرصه وانا هخليك في مود المود كمان
كل كلامها كان بدلع رخيص ومحاولات لاغرائه
بس هو زي ما يكون محصن او مش شايفها
قام يرقص معاها وطول الوقت حاسس ان ليلي واقفه وبتراقبه ونظراتها مليانه عتاب
وكل شويه يعند علي نفسه اكتر واكتر كانه بيعاقبها هيا بانه يكون مع حد غيرها
دولي: هاه قولت ايه؟
ادهم: قولت ايه في ايه؟

دولي: بقولك تعال ندخل جوه نبقي براحتنا اكتر وانا هنسيك الدنيا باللي فيها
ادهم افتكر ليلي لما اخدها الكافيه واتضايقت لمجرد انها في مكان شبه معزول معاه
لقي دولي بتشده علي اوضه النوم وهو دخل وراها وليلي مش مفرقاه وعقله بيضرب صفارات انذار وكلمه واحده بتردد جواه
خاين خاين خاين خاين

اخيرا النهار طلع واتفاجئ بحد بيصحيه
فتح عينه وقفلها تاني مش قادر يقوم او بتحرك او حتي يسمع اي صوت
ادهم: اششششششش مش عايز صوت نهائي
الصداع هيفرتك دماغي
حسين: ماهو لما تفضل تشرب للصبح لازم دي تكون النتيجه خنتها ولا لسه ولا هيا مش فارقه معاك؟؟؟؟
هنا ادهم قام انتبه لنفسه هو فين؟؟؟ وقالع هدومه ليه؟؟ ومين قلعه اصلا؟؟؟ اخر حاجة فاكرها هو دولي هنا لوحدهم وبس ضباب
حسين: ما انتاش فاكر اصلا اذا كنت خنتها ولا لأ؟؟؟؟
ادهم: اطلع بره وما تتدخلش في اللي مالكش فيه وياريت ما تنساش نفسك وتنسي انت مين وانا مين استني تحت لحد ما انزل اتفضل
ادهم مكنش عايز الخيانه ابدا قد ايه هو بيحبها؟؟؟ وقد ايه هيا واحشاه؟؟ وعنده استعداد يدفع عمره كله بس يضمها ولو مره
بس غلطاته كترت قوي فحتي لو سامحته علي كدبه مش هتسامحه علي خيانته ابدا
قام لبس ونزل علي شغله وطول الطريق ساكت وحتي عم حسين ساكت
ادهم روح البيت اخر النهار ورفض يشرب او يسهر،،تاني يوم ادهم نازل لشغله بس لقي سواق غريب مستنيه
ادهم: انت مين؟
السواق: انا السواق الجديد بتاع حضرتك واسمي سعيد
ادهم: ومين قال ان انا عايز سواق فين حسين؟
السواق: معرفش يا افندم انا علي بيه اتصل وطلبني وانا جيت اتفضل
ادهم سابه ودخل لابوه
ادهم: فين حسين؟؟
علي: صباح النور
ادهم: فين حسين انت طردته؟؟؟؟
علي: انا؟؟؟؟ انا برضه؟؟؟ ما تشوف انت عملتله ايه؟؟؟ هو قدم استقالته ومشي
ادهم سمع كلامه ومشي من غير ما ينطق حتي مع اعتراض ابوه ورغيه
السواق: علي الشركه؟؟
ادهم: لا سيبلي العربيه واتفضل انا هسوق بنفسي
السواق: بس يا افندم
ادهم: ادخل جوه لابويا شوفه ممكن يحتاجك لكن انا لأ
راح ادهم لحسين بيته واتفاجئ بيه حسين قدام بيته
ادهم: هتقولي ادخل ولا هتقفل باباك في وشي
حسين: لا اتفضل هو انا قليل الاصل ولا معنديش دم زي ناس كده؟؟؟
ادهم: هعديها ماشي معنديش دم بس ده مش معناه انك تسيب الشغل
حقك عليا انا اسف اني ضايقتك كنت متضايق وتعبان وانت كنت قصادي حقك عليا
حسين: لا العفو يا باشمهندس بس انا ما سيبتش الشغل علشان كلمتين انت قلتهم في ساعه غضب انا مش صغير واللي بينا عشرة عمر
ادهم: طيب امال ايه؟ فين بقي عشره العمر دي
حسين: انا اسف بس ما ينفعش افضل معاك
ادهم: ليه في ايه؟؟
حسين: اللي عندي مش هيعجبك فخليني ساكت احسنلك
ادهم: لا اتفضل قول اللي عندك
حسين: انت دخلتيني معاك في لعبه صغيره وانا غلطي اني سكت من الاول
ادهم: دي مكنتش لعبه
حسين: لا لعبه طالما رميتها بالمنظر ده تبقي لعبه
ادهم: ليلي مش لعبه ابدا
حسين: ولما هيا مش لعبه بتكسر قلبها ليه؟
ادهم: هيا اختارت بنفسها
حسين: هيا برضه اللي اختارت؟؟؟
ادهم: ايوه هيا حتي اسالها
حسين: انا ما اسالش انا بشوف بعيوني
بنت بسيطه غلبانه كانت ورده مفتحه انت دخلت حياتها شقلبتها ولخبطتها ضحكت عليها ولعبت بيها وكدبت عليها وسكت لانك قولت انك بتحبها بس محتاج تتاكد انها بتحبك لشخصك ولا لأ والبنت فعلا بتحبك وبتعشقك بس انت الله اعلم زهقت ولا مليت ولا لقيتها مش قد مقام الباشا فرميتها زي حاجه رخيصه
ادهم :ليلي مش رخيصه وانا ما اسمحلكش تتكلم كده
حسين: تسمح ولا ما تسمحش انا مش شغال عندك يبقي اتكلم براحتي وانت تسمع وبس
انا استحملت كتير قوي منك لكن لحد الخيانه وهنا لازم اقولك لأ لحد هنا واقولك انت بتعدي الخطوط الحمرا
واقولك ان الطريق ده ملوش رجعه
كله الا الخيانه كلا الا الزنا ربنا بيقول " ولا تقربوا الزنا انه كان فاحشه وساء سبيلا "" بس طبعا انا مين علشان اقولك كده؟؟ ولاني مش هينفع اشوف ده ومش هينفع اشارك في معصيه زي دي واسكت قدمت استقالتي فهمت بقي
ادهم: اولا انا مخنتهاش
حسين: اه فعلا بس كنت عريان وسكران تعد النجوم
ادهم: من غير تريقه لو سمحت ايوه انا كنت مع دولي وكنت صاحي مشوش بس بعدها افتكرت كل حاجه انا مشيت دولي من عندي لاني مقدرتش اعدي الخطوط الحمرا اللي انت بتقول عليها ومقدرتش اخون ليلي
بس هيا السبب هيا اللي حطتنا في الوضع ده
هيا قالت ان انا ماليش اي حقوق عليها
هيا اختارت انها تبعد
هيا ما بتحبنيش كفايه ولا بتثق فيا كفايه
هيا بترفض حتي لمسه ايدي يبقي هتكون معايا ازاي!؟؟
وبعدين بتشرط عليا يا اتجوزها يا مالمسش اي شعره منها يبقي ده تسميه ايه ده؟
حسين: انا اسميه ايه؟؟؟ انا اسميه عزه نفس واحترام اسميه دين واخلاق
ادهم: افندم؟
حسين: امال انت تسميه ايه؟انت عارف اصلا انك تقابلها لوحدكم ده في حد ذاته حرام مالكش حتي حق انك تشوفها بس انتو الدين معدش بيفرق معاكم اصلا
ادهم: الدين بيقول ان الواحد يتجوز عمياني كده؟
حسين: لا الدين بيقول تشوفها مره واحده وفي بيت اهلها وبس
وليلي حبيتك وسمحتلك تشوفهاوتكلمهاوبعدين ليلي واحده محترمه مش زي النوعيه اللي كنت سهران معاها
انت نفسك كنت قرفان من النوعيه دي ومن الناس دي وكنت عايز تهرب منهم وفعلا هربت
ولقيت ليلي وحبيتها علشان هيا نظيفه ومختلفه عن الجو اللي حواليك ده جاي دلوقتي تلومها؟؟؟
مش انت كنت عايز حد بسيط يحبك انت مش فلوسك ولا مركزك ولا شكلك؟؟؟
ادهم: بس انا حبيتها وقولتلها اني عايز اتجوزها مش علاقه وبس ده مش كفايه؟
حسين: لا طبعا مش كفايه؟؟
ادهم: امال ايه اللي يكفي؟؟؟
حسين: انها تبقي في بيتك
ادهم: انت هتتكلم زيها؟؟؟
حسين: انا عايز اسالك سؤال تجاوبني عليه بصراحه
ادهم: انا بحبها مش ده سؤالك؟؟؟
حسين: لا مش ده سؤالي
ادهم: طيب اتفضل قول سؤالك
حسين: انت بحكم شغلك بتسافر كتير تآمن لمين في بيتك وتصدق انها هتصونك وتصون اسمك في غيابك ليلي ولا دولي دي؟؟؟؟
واحده زي ليلي اللي هتكون انت اول راجل يلمسها؟؟؟ ولا واحده زي دولي الله اعلم كام واحد لمسها قبلك وبعدك؟؟؟ مين اللي تستاهل تبقي في بيتك؟؟؟ واوعي تقولي انك متربي بره وانك عادي كده انت شرقي ودمك حامي والا مكنتش حبيتها من الاول
ادهم سكت ومردش
حسين: ايه مرديتش ليه؟
ليلي بتحبك وانت عارف كده كويس
يبقي تصلح اللي حصل وتروح تبوس ايديها ورجلها لانك لو خسرتها عمرك ما هتعوضها ابدا
ادهم: الحب عندي ثقه وهيا ما بتثقش فيا
حسين: لو ما بتثقش فيك مش هتسلمك قلبها ولا هتحبك ولا هتخرج معاك ولا هتركب عربيتك
ادهم: لو بتثق فيا وفي كلامي كانت صدقتني لما قولتلها اني هتجوزها
حسين: وهيا صدقتك وبناءا عليه خرجت معاك ووثقت فيك اكتر واكتر لكن اللي انت بتطلبه ده ملوش علاقه بالثقه وعارف لو هيا وافقت انك تلمسها كنت انا اول واحد هقولك ابعد عنها
لكن اللي باخلاقها دي بقولك اهو اوعي تخسرها اوعي يا ادهم هتندم كتير وهتخسر حب حقيقي في حياتك اوعي وفي الاول والاخر انت حر
ادهم: هيا اللي بعدت وهيا اللي اختارت
حسين: هو انت تحط العقده في المنشار وتقول هيا اختارت
ادهم: عقده ايه ومنشار ايه؟؟؟؟ علي العموم انا جاي علشان ترجع معايا الشغل
حسين: اسف مش هرجع من غير ما تصلح امورك مع ليلي وتبعد عن السكه اللي انت ماشي فيها
ادهم: هو انت كمان بتشرط عليا؟؟؟؟ عارف انا ولا عايزك ولا عايز ليلي انا حياتي احسن كتير من غيركم بعد اذنك
سابه ومشي وهو متلخبط حاسس ان كلام عم حسين صح وفي نفس الوقت متضايق ومخنوق
لقي نفسه قدام بيت دولي نزل ودخلها فتحتله الشغاله وسال عليها عرف انها نايمه
دخل والشغاله راحت تناديلها لان عندها اوامر ان ادهم بالذات حالة خاصة
دخل وهو بيسال نفسه هو جاي هنا ليه؟ عايز ايه من دولي؟ هيا معندهاش اي شيئ هو عايزه
لحظه وجت دولي تجري بقميص نومها الشفاف القصير اللي مبين اكتر ما مغطي
بصلها من فوق لتحت وتخيل ولو لحظه ليلي هيا اللي واقفه قدامه بس معرفش يتخيلها ولا يتخيل رد فعله
دولي رمت نفسها في حضنه بدلع وهو واقف عادي
دولي: مطلعتش علي طول فوق ليه هو انت غريب؟؟
افتكر كلام عم حسين
ليلي اللي عمر ما غيرك لمسها ولا دولي اللي الله اعلم عنها
واهي فعلا قدامه بتقوله يدخل اوضه نومها وبتقابله بقميص نوم
قعدت دولي وقعدته معاها ولازقه فيه وبتحاول تجذب انتباهه ليها او تغريه بس حاسه انه في عالم تاني
قامت وقعدت علي رجليه وايديها حوالين رقبته ووشها علي وشه وبتتكلم بدلع
دولي: مش حالق دقنك ليه بتشوك
ادهم: بتشوك يبقي ابعدي عنها
مشت خدها علي دقنه
دولي: لا انت في كل حالاتك عاجبني بس بتبقي احلي لما تحلقها
افتكر ليلي وهيا معاه
( ليلي: عارف شكلك احلي بكتير وانت دقنك خفيفة كده
ادهم: يعني ايه اربيهالك؟؟
ليلي: لأ بس خفيفه كده شكلك لذيذ
ادهم: طيب اتفضليني طالما لذيذ
ليلي: طيب تعال اتفضلك اكتر))
فاق علي صوت دولي
دولي: ايه قولت ايه؟
ادهم: قولت ايه في ايه؟
دولي: بقولك لسه بدري تعال نريح فوق شويه
ادهم: فوق ده اللي هو في سريرك؟؟؟؟ انتي فين باباكي ومامتك؟؟؟
دولي: وانت مالك ومالهم الله اعلم هما فين مسافرين شغل وبعدين هما عارفين ان انت special case
ادهم: خليني واضح معاكي انا ما بحبكيش

دولي: ومين جاب سيره الحب دلوقتي؟ تعال

( ليلي حبيبته وبيعشقها ورافضه يلمس شعره منها ودي مش بيحبها وبتقدمله نفسها
صوت عم حسين جواه
" تامن لمين في بيتك تصونك وتحفظك؟ ")
فاق علي دولي شفايفها علي شفايفه بتبوسه
كان جامد مش عارف يندمج معاها وكل اللي بيفكر فيه ليلي وبس وفجأه حس انه قرفان
قرفان من دولي وقرفان اكتر من نفسه
زقها بعيد عنه ووقف
دولي: في ايه مالك؟
ادهم: افتكرت عندي اجتماع مهم بعد اذنك
خرج ومشي والامور بقت اوضح قدامه
ليلي حب عمره ومش عارف يكمل من غيرها ومحتاجها في حياته باي ثمن واي طريقه
وصل شغله لقي نفسه رايح يدخل المدخل الخلفي يمكن يشوف ليلي
بس ما شفهاش فجاه لقي حد بينادي عليه
:: ادهم ادهم استني

ونكمل بكره
ياتري مين الحد ده؟
ادهم هيرجع لحبيبته؟
ليلي هتوافق ترجع؟
امتي الحقيقة هتبان؟؟؟
مستنيه توقعاتكم
ShiMoOo


Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 10-05-19, 01:03 AM   #7

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

الحلقة السادسة
ادهم دخل لقي حد بينادي عليه
ادهم ادهم استني
بص لقي واحد مش عارفه بس فاكر انه شافه قبل كده
ادهم: افندم
الراجل: انت مش فاكرني؟؟؟ انا صاحب المطعم اللي جنبكم ده
فاكر لما جيت انت وعم حسين تسألني علي البنت اللي خبطتها العربيه ليلي اللي شغاله في محل الرياضة ده
ادهم: اه اه افتكرت افندم خير؟
الراجل: معلش لو مفيهاش غلاسه هو انت تعرف ليلي دي كويس؟؟؟
ادهم اتردد يقوله ايه بس افتكر ليلي لما حذرته انه يقول انهم مرتبطين
ادهم: اه اعرفها شويه يعني عادي جيران شغل
الراجل: اه طيب تعرف اخلاقها ايه؟
ادهم: اخلاقها؟ حضرتك اسئلتك غريبه بس هيا انسانه محترمه بس ليه الاسئله دي؟
الراجل: ابني الكبير جالي هنا وكانت بتشتري اكل وشافها واتكلم معاها وعجبته قوي وعايز يتعرف عليها اكتر ويخطبها فقولت اعرف انا عنها كل حاجه الاول قبل ماهو يرتبط بيها
ادهم بيسمع الكلام ده والنار بتولع جواه اكتر واكتر وسيطر علي نفسه بالعافيه علشان ما يضربش الراجل ده
ادهم: اممم طيب انا معرفش حاجه عنها بعد اذنك
سابه ومشي لانه مش ضامن نفسه لو وقف اكتر هيعمل ايه
طلع مكتبه زي المجنون رايح جاي وكل ما حد يدخله يطرده بره
افتكر عم حسين وهو بيقوله لو ضاعت منك هتندم واهو فعلا هيتجنن
بيتخيلها تضحك وتهزر مع واحد تاني غيره ده ممكن يقتلها
ايه ده من امتي هو غيور كده؟؟؟ ماهو ارتبط ببنات قبل كده بس عمره ما حس بنار جواه كده؟؟؟ عمره ما حس انه عايز يقتل حد قبل كده؟؟؟
ابوه دخل عليه ولسه ادهم هيزعق
ادهم: قولت مش عايز حد
قاطعه علي: ده انا في ايه مالك؟
ادهم: اسف مفيش
على: هتولع في الناس والشركه وتقول مفيش مالك فيك ايه!؟؟؟ مره مبسوط ومره فرحان ومره عاقل ومره مجنون فيك ايه؟
ادهم: قولت لحضرتك مفيش
على: مين هيا؟؟؟
ادهم: مين هيا ايه؟
علي: اللي عامله فيك كل ده؟؟ انت ابني وانا عارفك اكتر من اي حد؟؟ ومفيش حاجه تجنن الراجل غير واحده فمين هيا اللي قلبتك حالك كده؟؟؟
ادهم: _____
على: ايه مش هتقول لابوك؟
ادهم: مش حكايه مش هقول بس الموضوع انتهي فملوش لازمه الكلام
على: ومين اللي نهاه ونهيتوه ليه؟
ادهم بعصبيه: علشان هيا متخلفه ___ متخلفه وغبيه وغبيه
على: متخلفه مرتين وغبيه مرتين اممممم ده الموضوع كبير بقي طيب ايه رايك لو تحكي لابوك الراجل العجوز الموضوع من اوله وتسيبني انا احكم اذا كانت هيا المتخلفه و الغبيه ولا انت؟؟؟
ادهم: انا مش غبي ولا متخلف
علي: انت هتقولي ما انا عارفك
ادهم: قصدك ايه بقي هاه؟
علي: مقصديش احكيلي الاول
ادهم: انت عندك شغل
على: في داهيه الشغل المهم ابني حبيبي ميبقاش هيتجنن كده قولي الحكايه من اولها
ادهم فضل مع ابوه وحكاله من اول يوم لحد النهارده
ادهم: بس وهو ده اللي حصل من اول يوم لحد النهارده مين بقي اللي غلطان؟؟؟؟
علي: سيبك من مين الغلطان انا هسالك سؤال واحد تجاوبني عليه بصراحه
ادهم: اتفضل
علي: انت بتحبها ولا هيا مجرد بنت عاديه؟؟؟؟؟ ودولي دي ايه بالنسبالك انت تعرفها اهو من كام سنه وكل سنه كانت بتسافرلك وتقضي معاك كام اسبوع ولا شهر
ادهم: دولي دي سوري بس just for fun
No thing serious
علي: طيب وهيا عارفه كده؟
ادهم: عارفه وكل يوم بقولها ان انا مبحبهاش
وهيا مجرد _____ يعني انت فاهم اكيد
علي: فاهمك طيب وليلي؟؟؟
ادهم: ليلي!!! ليلي حاجه مختلفه! مختلفه عن اي شيئ مريت بيه او حسيت بيه
عندها مقدره غريبه انها تخرجني من قمه الحزن لقمه الفرح والعكس بتجنني بلحظه
مش عارف اقولك ايه عنها مجنونه هيا؟؟ تخيل بترفض دعوتي في مطعم five star علشان تروح محل كشري او تركب عربيتي وتتنطط في مواصلات غريبه انسانه غريبه
علي: كده انت جاوبتني علي سؤالي
هيا انسانه بسيطه بترضي بحاجات بسيطه وانت كدبت عليها وفهمتها انك زيها فليه مستغرب دلوقتي؟ وبعدين انت عشت في وسط متحرر جدا وده يمكن يكون غلطي انا
انا خليتك تعيش معظم حياتك بره مصر وده خلاك تتطبع بطباعهم وتنسي طباعنا هنا
وللاسف يا ادهم انا سيبتك بره كتير ومكنتش اب كويس لاني معلمتكش اهم مبادئ دينك وعرفتك الحرام والحلال وسيبتك وقولت اهو شاب خليه يعيش سنه بس للاسف كان المفروض اعلمك الحرام والحلال

اللي انت بتطلبه من ليلي ده مش ثقه ده بالنسبالها هيا بتتخلي عن دينها و قيمها ومبادئها
ادهم: ماهي دولي اهي بتتمني بس اشاره مني وهتبقي في السرير معايا
علي: دولي عايشه في نفس الوسط بتاعك ولا قيم ولا اخلاق
علاقتك اللي بدولي اللي بتسميها
Just for fun
دي حرام جدا ومن اكبر الكبائر كمان اما ليلي فدي بنت نظيفه ولسه بريئه حافظ عليها هتصونك وتحافظ عليك
وبعدين انت قرفان منها ومش طايقها ليه بقي عايز ليلي تبقي زيها؟؟؟
ادهم: انا مش عايزها زيها بس عايزها تسمحلي اقرب منها اكتر
علي: مش هتسمحلك وده اللي مجننك عليها ولو بتحبها صح هتقبلها كده زي ماهيا
اتمني انك تعرفني عليها بس ده اكيد بعد ما تكشف ورقك قدامها
ادهم: مش دلوقتي لو كشفته هخسرها مش دلوقتي.... هكمل معاها واشوف هتوصلني لحد فين
علي: وابقي طمني عليك
ادهم حاول يكلم ليلي بس هيا رفضت حتي تديله اي فرصه علشان يكلمها فيها
اخيرا استناها وهيا مروحه بيتها واول ما خرجت من المحل لقته بيشدها من دراعه ويسحبها بعيد عن اختها وصاحبتها ويدوب صاحباتها هيلحقوها فماجده منعتهم وقالتلهم يسبوهم لوحدهم يصفوا امورهم
ادهم: سيادتك ما بترديش عليا ليه؟
ليلي: وارد عليك ليه؟ انت كنت واضح في كلامك لما مشتني وطردتني بره عربيتك ولا نسيت؟
ادهم: ده كان اختيارك انتي؟
ليلي: اه صح نسيت اصل انا اللي شرط عليك يا اما ارضي مزاجك ورغباتك يا ما تلزمنيش
ادهم: انا مقولتش كده ابدا
ليلي: ده معني اللي طلبته مني
ادهم: ماعلينا مش ده اللي عايزك فيه
ليلي: امال سيادتك جاي ليه؟
ادهم: يا الله منك.... المهم انتي ايه اللي بينك وبين ابن صاحب المطعم؟؟؟
ليلي: مطعم ايه وابن مين انت بتتكلم عن مين؟
ادهم: متعمليش فيها عبيطه انتي عارفه انا بتكلم عن ايه
ليلي: لا مش عارفه انت بتتكلم عن ايه
ادهم: اه امال ابن صاحب المطعم عايز يخطبك كده لله في لله كده ولا اتسحر من نظره
ليلي: انا مش فاهمه انت بتتكلم عن ايه وبعدين انا مش ملزمه اوضح لحضرتك اي حاجه بعد اذنك
ويدوب هتمشي مسكها من دراعها جامد
ادهم: انا مخلصتش كلامي ردي علياايه اللي بينك وبينه وعايز يخطبك ليه لما هو ما يعرفكيش؟
ليلي: اولا مفيش حاجة بينه وبينه
ثانيا مش كل الناس زي سيادتك لازم يجربوا الاول قبل ما ياخدوا خطوه جديه في ناس بتكفيها الاخلاق والسمعه
ادهم: قصدك ايه هاه؟ وبتلمحي لايه سيادتك؟
ليلي: ما بلمحش ولعلمك لو فعلا ابن صاحب المطعم اتقدملي هوافق عليه بعد اذنك
ادهم: بقي كده ماشي براحتك بس لعلمك انتي انا كل يوم في الفتره اللي فاتت كنت بنام في حضن واحده وبتديني كل اللي عايزه مش مجرد بوسه او مسكه ايد بعد اذنك
سابها ومشي وهيا اتجمدت مكانها
ايه اللي قاله ده؟؟؟ هو معقوله ده؟ هو في ناس كده؟ لألأ ممكن بيقول كده بس علشان يضايقها زي ماهيا قالت انها هتوافق علي غيره علشان تضايقه ايوه اكيد كده اكيد كده
ماجده جت واخدتهاوروحو وهيا طول الطريق ساكته مصدومه مش عارفه تتكلم
ادهم ركب عربيته وساقها ولقي نفسه علي الكورنيش في المكان اللي قعد فيه مع ليلي اخر مره واتخانقوا فيه وبيسال نفسه
هو ليه قالها كده؟ هو من يوم ما عرفها ما لمسش واحده ابدا وندم علي اي علاقه عاشهاقبلها؟؟؟ ليه بدال ما يصالحها زعلها اكتر؟ هو بس كان ناوي يقولها قد ايه بيحبها وبدال كده جرحها
ليلي طول الليل تعيط واصحابها مهما يقولو او يعملوا معرفوش يخرجوها من حالتها
واخيرا كل واحده راحت بيتها
وفاء وهيا داخله بيتها لمحت محمد جاي ابتسملها اول ما شافها وهيا ردتله ابتسامته
محمد: ده ايه الصدف الجميله دي؟
وفاء: اخبارك ايه؟ وشغلك اخباره ايه؟
محمد: الحمد لله تمام هانت اهي
وفاء: ايه هيا اللي هانت؟
محمد: يعني اخلص شويه التزامات وحاجات كده وساعتها هعرف اخد خطوه
وفاء: خطوه ايه بالظبط؟
محمد: خطوه اقرب فيها من اللي عايزه
وفاء: وايه هو اللي انت عايزه؟
محمد: مش ملاحظه ان اسئلتك كتير؟؟ ؟
وفاء: مش ملاحظ ان كلامك الغاز ؟؟؟؟
محمد: ولا الغاز ولا حاجه كلامي واضح بس للي بيفهم
وفاء: واللي ما بيفهمش؟؟
محمد: يستني بقي الايام تفهمه
وفاء وفاء
وفاء: ايوه يا ماما حاضر طالعه
مامتها: اطلعي يا بنتي الوقت اتاخر
محمد: مساء الخير يا ست الكل
مامتها: مساء النور يا شكوكو ما تتطلع
محمد: لا زي ما حضرتك قولتي الوقت متاخر
تصبحوا علي خير
وفاء: صح قبل ما تدخل شوف ليلي وحاول تتكلم معاها
محمد: هيا كانت كويسه ايه اللي حصل تاني؟
وفاء: اتكلم انت معاها تصبح علي خير
طلعت لامها اللي واقفه مستنياها
مامتها: يعني لو حد شافكم واقفين كده في نص الليل مع بعض يقول عليكي ايه؟
وفاء: اولا محدش شافنا وبعدين احنا جيران ومحدش هيتكلم علينا
غير كده بقي مش مهم اي حد
مامتها: ومالك مبسوطه قوي كده هو قالك ايه؟
وفاء: هو ما قالش بس لمح انه هياخد خطوه
مامتها: هياخد خطوه مين قالك ان الخطوه دي بقي لصالحك؟؟
وفاء: هو قال ان الحدق يفهم تصبحي علي خير
محمد دخل لاخته وفضل يرغي معاها شويه وهيا مسهمه ومش بترد
محمد: الظاهر ان انا بتكلم مع نفسي
ليلي: اسفه يا كوكو بس متضايقه حبتين
محمد: هو ادهم اخباره ايه مفيش جديد؟
هنا ليلي اتفجرت في العياط
محمد: هو ده بقي السبب اللي واخدك مني احكيلي ايه اللي حصل
حكتله ليلي علي الحوار اللي دار بينهم
محمد: بصي بقي احنا مش عايزين نسبق الاحداث بس معني انه يتجنن كده لما يسمع ان حد اتقدملك انه لسه بيحبك وعايزك هو بس محتاج وقت يراجع فيه نفسه
ليلي: واللي قاله انه كل يوم مع واحده!!!
محمد: ليه دنجوان هو!!!!! لا هو بس قال كده علشان يغيظك زي ما انتي غيظتيه وقولتيله انك هتوافقي علي الراجل لو اتقدملك هو واجهك بنفس السلاح اللي واجهتيه بيه الغيره
ليلي: يعني مفيش بنات؟
محمد: ما اظنش وبعدين هيجيب منين بنات كل يوم
ليلي: وهيا البنات قليلة انت اصلا ما شفتوش هو شكله ايه اصلا
محمد: شكله ايه يعني؟ اهو راجل زي اي راجل
ليلي: لا طبعا ادهم امور جدا شعره طوله عرضه لبسه ابتسامته طريقه كلامه كله علي بعضه كده بيسحر
محمد: بتتكلمي علي واحد من بتوع السيما سيادتك
ليلي: اهو شبهم كده عامل زي احمد عز بطوله وعرضه بس علي احلي
محمد: احلي كمان لا ده الموضوع كبير كل ده وسواق
ليلي: ساعات بحس انه مش سواق اصلا عامل زي الناس الارستقراطيين كده
زوق اتيكيت طريقه اكله لبسه كلامه غريبه
محمد: انا فعلا من كلامك كده مش حاسه سواق ابدا
بس يمكن يكون ابن ناس يعني من الطبقه المتوسطه ولا غني ولا فقير واتعلم كويس
ليلي: ممكن تقريبا كده هو خريج مدارس لغات لانه بيتكلم انجليزي كتير وبطريقه حلوه
محمد: يمكن علي العموم نامي دلوقتي والصبح ربنا يسهلها
ادهم الليل كله بيتخيل ليلي بفستان ابيض طويل وواقفه قصاده واول ما بيقرب منها بتجري وتروح لغيره وكل شويه يقوم من نومه مفزوع ومستني النهار يطلع باي طريقه
ليلي بتحلم طول الليل بادهم وحواليه بنات كتير وكلهم في حضنه وكلهم بيبصولها ويشاورو عليها ويضحكوا وهو بياخد واحده وري التانيه في حضنه
اخيرا انتهي الليل بكوابيسه قامت هيا واختها ونزلو شغلهم واول ما وصلت لقت ابن صاحب المطعم مستنيها واسمه امجد واول ما شافته افتكرته هيا كانت نسياه خالص هيا فعلا اتكلمت معاه مره او اتنين مش اكتر وهيا بتجيب اكل
امجد: صباح الخير انسه ليلي
ليلي: صباح النور
امجد: انا امجد ابن
قاطعته: انا عارفه حضرتك خير
امجد: كنت عايز اتكلم معاكي شويه
ليلي: اتفضل قول
امجد: لا هنا مش هينفع
ليلي: وغير هنا مش هينفع برضه
امجد: يبقي في بيت حضرتك اديني عنوانكم وهنيجي انا والدي البيت ونخليه ينفع ايه رايك؟
ليلي: افندم؟؟؟ انت بتقول ايه؟
امجد: بقول لحضرتك اديني العنوان
ليلي بتضحك باستغراب وشيئ لا ارادي خلاها تبص حواليها لمحت ادهم وافق بعيد ساند علي عربيته بيتفرج عليها والنار طالعه من عنيه بصتله نظره طويله قبل ما تجاوب علي امجد
ونكمل بكره
ادهم هيعمل ايه؟
ليلي هتجاوب امجد بايه؟
ShiMoOo


Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 10-05-19, 01:04 AM   #8

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

الحلقة السابعه

ليلي واقفه مع امجد وهو مستني اجابتها انها تديله عنوانهم وبصت وراها لقت ادهم واقف ومراقب الموقف بصتله نظره طويله وبعدها بصت لامجد ساعتها عرفت انها عمرها ما هتقدر تكون مع اي حد غير ادهم وبس
امجد: هاه عنوانكم ايه؟
ليلي: انا اسفه يا استاذ امجد بس انا في حد في حياتي فمش هقدر ادي لحضرتك العنوان
امجد: امممم يا بخته المحظوظ ده
ليلي: الله اعلم بقي اذا كان يا بخته ولا امه داعيه عليه
ضحكوا هما الاتنين وبعدها امجد مد ايده يسلم علي ليلي
امجد: على العموم فرصه سعيده جدا يا ليلي
ليلي: انا اسعد واسفه
امجد: لا لا ما تتاسفيش المهم اشوفك علي خير وابقي اعزميني لما تاخدوا خطوه
ليلي: باذن الله
طبعا ادهم شاف ضحكهم وشاف ايديهم في ايدين بعض فعرف ساعتها انه خسرها وانه هيبدا يندم انه ضيعها من ايده
عطاهم ضهره ومشي
ليلي بصت وراها بس ما لقتش ادهم واقف مكانه فجريت علي المكان يمكن تلحقه بس مالقتلوش اثر
وقفت مكانها تفكر تعمل ايه؟ تدخله تسال عليه ولا ايه بالظبط؟
ويدوب هتدخل سمعت ماجده بتنادي عليها
راحتلها
ماجده: وبعدين صاحب الشغل كل شويه يسال عليكي انجزي ادخلي
ليلي: عايزه اشوف ادهم فين الاول
ماجده: مش وقته خالص ادخلي وبعد شويه
ابقي اخرجي تاني
فضلت ليلي اليوم كله عينها علي المكان اللي ادهم ديما بيقعد فيه بس ما ظهرش
حاولت تتصل بيه موبيله مقفول
واخر النهار حاولت برضه تشوفه معرفتش او يفتح تليفونه بس برضه مفتحوش
الليل كله بتحاول تكلمه بس نفس النتيجه
واول ما النهار نور نزلت جري وراحت وقفت قدام مدخل الشركه بحيث تشوفه اول ما يوصل فضلت مستنيه والكل بيبصلها باستغراب والكل بيسال واقفه ليه هنا وعايزه ايه يا تري؟
اخيرا عربيه ادهم شافتها وقف قدام الشركه وركن العربيه كان معاه باباه ومامته
نزل من العربيه وواقف فلمح ليلي واقفه وللحظه معرفش يعمل ايه بس بعدها راح ناحية ابوه اللي راكب جنبه فتحله الباب وفتح لمامته الباب
علي: ده ايه الادب ده كله؟
مامته: روح قلبي حبيبي
الاتنين بيضحكوا وهو جامد ملامحه
ليلي: لو سمحت يا ادهم ممكن للحظه؟
الكل بصلها باستغراب ويدوب مامته هتتكلم فادهم بص لابوه انه يلحقه
طبعا ابوه شك ان دي ممكن تكون هيا حبيبه ابنه فابتسم
علي: يالا يا ريري بينا فوق وانت خلص بسرعه وتعال عايزك
ادهم: حاضر ثواني
ريهام: ايه ده لحظه؟؟
علي: تعالي عايزك فوق يالا
سحبها ابوه ومشي لانه عارف ان مراته مش هيعجبها اي شيئ من اللي بيحصل
اول ما طلعوا وسابوهم
ادهم: انتي اتجننتي؟؟؟؟ واقفه هنا ليه؟ وعايزه ايه؟
ليلي: انت قافل تليفونك من امبارح ليه؟
ادهم: اعتقد ان ده شيئ ما يخصكيش
ليلي: لا طبعا يخصني،، اي شيئ يخصك يبقي يخصني
ادهم: يا سلام!!! وده من امتي؟ وسي امجد يطلع ايه ان شاءالله؟
ليلي: يطلع مجرد واحد طلب ايدي واترفض مش اكتر ولا اقل
ادهم بصلها بانتباه ولمعه في عينه
ادهم: اترفض؟؟؟؟؟
ليلي: ايوه اترفض
ادهم: ورفضتيه ليه؟ مش هو واحد بيفهم صح ويتصرف صح واحسن مني!؟؟؟
ليلي: مفيش حد في الدنيا دي كلها احسن منك فاهم؟ مفيش حد ابدا ابدا ممكن يحل محلك في قلبي
اول ما بصتلك امبارح وانت واقف بعيد وعينك عليا عرفت ان عمري ما هحب حد غيرك ابدا
عرفت اني بحبك انت وبس
ليلي بتتكلم وادهم واقف وحاسس ان الدنيا هترجع تضحكله من تاني بعد الكابه اللي عاشها ليله امبارح
لمح كذا عربيه بتقف قدام الشركه فمسك ليلي من ايدها وشدها وراه
اخدها عند المدخل الخلفي للشركة في المكان اللي بيتقابلو فيه بس المره دي فتح الباب ودخلوا جوه
ليلي: حد ممكن يجي هيبقي شكلنا وحش
ادهم: لا ما تقلقيش السبب الوحيد اللي خلاني اختار المكان ده لما احب اهرب انه معزول ومحدش بيجي فيه ابدا المهم خلينا في المهم
ليلي بتقرب منه: وايه هو المهم؟
ادهم: انتي مش قد القرب ده ونتيجته فخليكي بعيد احسنلك
ليلي: وحشتني قوي يا ادهم
ادهم: وانتي كمان وحشتيني الفتره اللي فاتت عرفت اني مقدرش ابعد عنك ابدا وان حياتي من غيرك فاضيه وملهاش طعم انا عايز افضل جنبك باي شكل او طريقه انتي تحدديها
ليلي: لا شكل ولا طريقه كل اللي عيزاه انك تفضل جنبي وموجود في حياتي وبس
ادهم: وده نفس اللي انا عايزه خلاص؟
ليلي: لا مش خلاص
ادهم: ايه تاني في ايه؟
ليلي: انت قلتلي انك كل يوم كنت في حضن واحده شكل وانك نمت مع بنات تانيه ده صح؟
ادهم: انتي شايفه ايه؟
ليلي: انا مش شايفه انا بسالك
ادهم: لا يا ليلي اه روحت وسهرت في اماكن زي كده واتعرض عليا بس معرفتش ابص لواحدة تانيه غيرك صورتك كانت قدامي طول الوقت ما فارقتنيش ابدا
ليلي: انت كنت عايز تنام مع واحده تانيه بجد؟
ادهم: مش حكايه انام مع واحده تانيه الحكايه اني كنت عايز اثبت لنفسي انك مش مهمه قوي في حياتي وفشلت فشل ذريع
ليلي: وانت متضايق انك فشلت؟؟؟
ادهم ابتسم: لا مش متضايق اينعم كنت متضايق ساعتها بس حاليا انا مبسوط اني فشلت
ليلي: ما تيجي تسكن عندنا؟؟؟
ادهم: افندم؟ ؟ اسكن فين؟
ليلي: في شقه جنبنا فضيت وطقت في دماغي اقولك تيجي فيها
ادهم: شقه جنبكم؟؟؟؟
ليلي: هيا مش شقه شقه يعني؟؟
ادهم: مش فاهم يعني ايه مش شقه شقه؟؟؟
ليلي: اولا هيا دور ارضي
ثانيا هيا اوضه واحده واسعه وطرقه فيها مطبخ وحمام وبس
ادهم مستغرب هو في ناس ممكن يعيشوا في اوضه واحده وبس
ادهم: اممم اوضه واحده؟؟؟
ليلي: انت واحد وبعدين هنكون مع بعض الصبح في الشغل قصاد بعض واخر النهار برضه قصاد بعض ايه رايك؟ ؟
ادهم: اديني فرصه ادرس الموضوع وارد عليكي
ليلي: هترد امتي علشان نكلم صاحب البيت؟؟
ادهم: اخر النهار اوك
ليلي: اوك هسيبك بقي واروح شغلي باي
ادهم: خليكي معايا شويه
ادهم مسك ايدها وهيا المره دي سابته لانها خافت انه يسيبها هيا لو سابت ايده
ادهم: غريبه ما سحبتيش ايدك ليه؟
ليلي بصت للأرض: علشان!!!
ادهم: علشان ايه؟
ليلي: علشان خايفه
ادهم قربلها ورفع راسها بايده بكل رقه علشان تبصله
ادهم: خايفه من ايه؟
ليلي: خايفه تزعل مني وتسيبني تاني
ادهم مسك وشها بايده الاتنين وبصلها في عنيها وهو قريب منها قوي
ادهم: شوفي انا مش هنكر اني بتضايق لما تسحبي ايدك من ايدي او تحطي مسافه بينا اه بتضايق واه بتخنق بس عمري يا ليلي ما هسيبك علشان حاجه زي كده ومهما ابعد هرجع تاني فاهمه؟ من هنا ورايح مش عايزك تعملي حاجه غصب عنك ولا تخالفي دينك ومبادئك وتربيتك حتي ولو علشاني انا فهمتيني حبيبه قلبي؟؟
ليلي: حبيبه قلبك؟ بجد يا ادهم حبيبه قلبك؟
ادهم: واكتر كمان
ليلي سندت راسها علي صدره وسحبت نفس طويل مليان ارتياح وهو واقف عايز يضمها جامد بس خايف من رد فعلها فيدوب ايده حواليها براحه كانها شيئ هش
ليلي شيئ جواها بيترجاها تتمادي اكتر واكتر وتضمه اكتر واكتر
ادهم حس بالحرب اللي جواها فسهلها عليها وبعد هو عنها
ادهم: روحي شغلك دلوقتي وهبقي اكلمك
ليلي بتبصله باستغراب
ادهم: ايه مستغربه ليه؟
ليلي: علشان انت كنت عايز ده
ادهم: ومازلت عايزه بس عايزه برضاكي من غير الحرب اللي جواكي دي عايزك لما تسلميلي نفسك يبقي برضا واقتناع وفي مكان طبعا غير ده
ليلي: في بيتك صح وقدام الكل مش سرقه
ادهم ابتسم: في بيتي وفي النور ان شاءالله
اديني بس فرصه وانا هظبط كل حاجه بس المهم انك توعديني انه مهما يحصل تفضلي جنبي اوعديني
ليلي: اوعدك انك طول ما بتحبني وعايزني في حياتك عمري ما هبعد عنك ابدا اوعدك
راحت ليلي شغلها وهيا الدنيا مش سايعاها من الفرحه
ادهم كمان طالع فرحان ابوه فهم انهم اتصالحوا لكن الفضول هيقتل امه اللي ادهم رفض يعرفها اي حاجه وقالها انها مجرد بنت عايزه حاجه وخلاص
ادهم قال لابوه علي عرض ليلي انه يسكن عندهم
علي: هههههه هههههههه هههههههه
ادهم واقف ايديه في وسطه ومستغرب
ادهم: ممكن اعرف انت بتضحك ليه؟
علي: عليك طبعا؟ انت تسكن في مكان شعبي ولوحدك وفي اوضه؟؟؟ انت اتجننت ولا ايه؟
ادهم: اتجننت ليه؟ فين المشكله؟؟ هروح يدوب علي النوم
على: هتاكل ازاي؟ هتنظف المكان ازاي؟ هتعيش ازاي؟
ادهم: سيادتك ناسي انا عشت كام سنه بره لوحدي ولا ايه؟
علي: لا مش ناسي بس حضرتك الظاهو انك ناسي ان انت كنت قاعد في فيلا فيها خدم وحشم وطول بعرض مش اوضه ولوحدك
ادهم: هجرب مش هخسر حاجه
على: الموضوع بيكبر والكدب بيكتر وده مش حلو ابدا انت عايز توصل لايه؟
ادهم: عايز اعيش حياتها واشاركها فيها قبل ما اخدها هيا لحياتي
على: وانت هتاخدها فعلا لحياتك؟؟؟
ادهم: طبعا انا بحبها بجد
علي: لا بس هيا مزه الصراحه
ادهم: مزه؟؟ بقي في اب يقول لابنه علي حبيبته انها مزه ابهات اخر زمن

على: خلاص يا عم ما تزقش المهم والدتك مش هتتقبلها بسهولة
ادهم: اممم وهنا يجي دور سيادتك انت تقنعها
على: امك مش هتقبل واحده عاديه تدخل عالمها
ادهم: والله هيا مش هيكون قدامها خيارات اصلا يا تقبلها يا تخسرني
على: ربنا يستر
ادهم كلم ليلي وقالها موافق يسكن عندها وهيا كلمت محمد اخوها علشان يقابل صاحب البيت مع ادهم ويتفقوا وفعلا اخر النهار ادهم راح معاهم وقابل محمد وشاف الاوضه وكانت صدمه عمره
الحيطان واقعه والارض بلاط ومكسر وكل حاجه متبهدله واستغرب ازاي في ناس عايشه كده؟
اتفقوا وادهم فعلا اجر الشقه ومحمد اخدوا البيت عندهم
اخيرا ادهم بقي في بيت ليلي
بيتهم كان بسيط جدا 3 اوض صغيرين
اوضه لليلي وماجده واوضه لابوهم واوضه لخالد ومحمد وصاله صغيره فيها كنبه وتليفزيون وكراسي بلاستك والارض مفروشه حصاير شقتهم كلها كانت قد اوضه نومه بس
ابوي ليلي كان شخصيه كوميديه جدا
راجل طيب وبيحب الهزار والضحك وعلي طول اي قعده هو فيها بيبقي الكل بيضحك
ادهم حس باحساس دافي في بيتهم البساطه وعدم التكلف واحساس العيله عجبه قوي
وطبعا عم فتحي ابو ليلي عجبه جدا بخفه دمه وهزاره
ليلي كانت خايفه من مقابله ادهم لعيلتها بس الكل حبه وهو حب الكل
طبعا صاحباتها كل واحده بتيجي باي حجه علشان تشوفه
ادهم اي تردد جواه ناحيه الاوضه اختفي بعد مقابلته لاهل ليلي
طبعا جاب عمال يحولو الاوضه لمكان يصلح للسكن
العمال شغالين وفعلا الاوضه بدات تتغير
وجه وقت الدهان
ليلي معده في الشارع كان الشباك مفتوح فوقفت لقت ادهم واقف وبيدهن بنفسه الحيطان
ليلي: الشده
ادهم: افندم؟
ليلي: امم عمي الامريكاني ازيك قصدي
ادهم: كويس وانتي رايحه فين كده؟
ليلي: مالكش فيه
ادهم: افندم؟
ليلي: ايه افندم افندم اللي طالعلي فيها دي؟
ادهم: رايحه فين؟
ليلي: هشتري حاجه من على الشارع هجيب اكل هاه ارتحت
ادهم: تحبي اروح انا؟
ليلي: تسلم بس لا المهم بتدهن بنفسك يعني؟
ادهم: هوايه بس غريبه انتي واقفه كده عادي
هيا ام امل مش قاعده في محلها ولا ايه؟
ليلي: لا مش قاعده ولا هيا ولا جوزها وبعدين دي بقاله صغيره مش محل المهم
ادهم: قولي يا عيوني المهم
( بقاله ام امل في وش شباك ادهم بالظبط وام امل دي شخصيه طيبيه بس حشريه حبتين وعندها كل اخبار الشارع)
ادهم قرب من ليلي ومسك ايدها وباسها
ليلي استغربت واتفاجئت وسحبت ايدها بسرعه
ليلي: انت بتعمل ايه؟
ادهم: انا عملت وخلاص المهم قولي المهم بتاعك
ليلي: امم عايزه الاوضه لونها موف في بينك معرفش ازاي وعايزه في الحيطه اللي في وشي دي قلب كبير موفي غامق وتحته هيكون السرير والحيطه دي اللي جنبي يبقي فيها ورد والحيطه اللي في وشها الدولاب
وهنا تحت الشباك كنبه كده مريحه وهنا جنب الشباك شاشه كبيره والناحيه دي التسريحه
اما الطرقه بره تحط فيها تربيزه سفره صغيره
ادهم بيسمعها بابتسامه عريضه
ليلي: ايه مالك مش عاجبك كلامي؟
ادهم: لا ياقمر عاجبني بس حسستيني انها الشقه اللي هنتجوز فيها
ليلي: وماله فيها ايه نتجوز فيها انا موافقه
ادهم: موافقه تتجوزي في اوضه؟؟؟
ليلي: اه موافقه المهم ابقي معاك وبس
ادهم: انتي غريبه
# ازيك يا ليلي # ازيك يا ادهم
ادهم: اهلا يا ام امل اخبارك ايه؟
ليلي: ازيك يا ام امل هاه حد عايز حاجه من علي الشارع؟
ادهم: لا متشكر
ام امل: شكرا يا حبيبتي
ليلي جريت بسرعه وسابتهم
يوم وري يوم بيعدي وادهم قافل شباكه ومش بيفتحه نهائي ومشغول كمان عن ليلي
وفي يوم ليلي راجعه هيا وماجده من شغلها لقت الشباك مفتوح وصاحبتها شرين وهبه ووفاء بيتفرجوا وقفت معاهم واستغربت من اللي شافته

شافت كل حاجه زي ما قالت بالظبط
القلب الموف المرسوم الورود اللي طلبتها
اوضه النوم كانت وهم
كل الالوان متجانسه مع بعض بطريقه اجمل من اللي اتخيلتها
وفاء: دي بقت تحفه ايه ده!!!
سمر: بقي دي الاوضه المعفنه الكسره بقت كده!
هبه: دي ولا القصر بصوا اوضه النوم نفسها عامله ازاي ولا الشاشه كل حاجه تحفه
ماجده: بت يا ليلي انتي تنحتي ليه؟
ليلي: ما تخيلتش ابدا انه هيعمل زي ما قلتله
هنا ادهم كان خارج من جوه ولابس برنس الحمام واول ما شافهم ابتسم
ادهم: ده انا نسيت انه بث مباشر
البنات ضحكوا وجريو وباركوله وهما ماشين
ليلي وقفت لحظه
ادهم: عجبتك!؟؟!
ليلي: طبعا دي احلي من اللي كان في خيالي
كده انا مش هتنازل عنها ابدا
ادهم: مش يمكن اسكنك في قصر احلي منها مليون مره!!!
ليلي: دي عندي بمليون قصر سلام بقي دلوقتي
ادهم مستغرب منها ومن قناعتها باي شيئ بسيط
لازم بقي يواجهها بالحقيقه في اقرب وقت
اتعرف علي جيرانها واخواتها وقرب من الكل
وفي يوم لقي ليلي مصره تقابله بره
فخرجو مع بعض الصبح قبل الشغل
ادهم: خير اول مره تصري كده ان احنا نتقابل بدري كده؟
ليلي: عندي مفاجأة ليك
ادهم: ربنا يستر قولي
ليلي: بقولك مفاجاه
ادهم: خلاص ماشي اتفضلي قولي يا قمر
ليلي: انا واحد من اللي بابا شغال عندهم صاحب شركه كبيره هو بيعز بابا قوي وجه عندنا حتي البيت كذا مره وعارفنا كلنا
ادهم: اهممم وبعدين؟
ليلي: جه عندنا امبارح اتغدي معانا وانا كلمته عنك ووافق
ادهم: كلمتيه في ايه ووافق علي ايه بالظبط؟
ليلي: عنك انك تشتغل عنده بشهادتك
ادهم: ومين قالك اني عايز شغل؟؟
ليلي: هتشتغل مهندس يا حبيبي وبراتب كويس مش سواق
ادهم: وانتي مين قالك اني راتبي حاليا مش كويس؟ ولا انتي مش عايزه ترتبطي بسواق؟
ليلي: لا طبعا انت عارف ان ده مش قصدي بس دي فرصه كويسه تشتغل في مجالك وحتي لو براتب ااقل بس بشهادتك الفلوس مش مهمه يا ادهم
ادهم: يعني ايه الفلوس مش مهمه؟؟
ليلي: يعني مش مهمه المهم راحتك النفسيه وتشتغل في مجال انت بتحبه اكيد دخلت هندسه علشان تشتغل مهندس مش سواق ولا ايه! وبعدين جرب مش هتخسر حاجه روح شوف الشركه وقابل الراجل واتكلم معاه وبعدها قرر براحتك علشان خاطري وافق علشان خاطري
ادهم: ليلي حبيبتي خاطرك علي راسي بس انا مش عايز شغل انتي مش فاهمه حاجه
ليلي: طيب فهمني ايه اللي مش فهماه؟
ادهم: افهمك ايه بس؟ انا مش محتاج شغل
ليلي انا اصلا
ليلي: انت اصلا ايه؟ مالك متردد ليه؟
ادهم: توعديني الاول انك تفضلي جنبي مهما يحصل؟
ليلي: ايه لازمته الكلام ده دلوقتي؟
ادهم: اوعديني علشان خاطري انه مهما يحصل تفضلي معايا
ليلي: هو ايه اللي ممكن يحصل يا ادهم؟؟
ادهم: توعديني ولا لأ؟؟؟
ليلي: طبعا اوعدك اني افضل معاك علي طول مهما يحصل
طول ما انت عايزني جنبك هفضل
ادهم: وانا عايزك علي طول جنبي
ليلي: يبقي انا هفضل علي طول جنبك
ادهم قرر انه لازم يصارحها بكل حاجه وكفايا يخبي عليها بقي
ادهم: انا في حاجه لازم تعرفيها عني؟؟
ليلي: ايه هيا؟؟ متجوز؟
ادهم: لا طبعا
ليلي: اتجوزت قبل كده او كنت خاطب مثلا او
ادهم: بس بس الموضوع مالوش اي علاقه بالستات اصلا
ليلي: يبقي ما يهمنيش
ادهم: بس انتي لازم تعرفيه
ليلي: خلاص براحتك طالما انت عايز تقولي قوله بس خليك عارف ان مفيش حاجه تفرق معايا طالما ان انت بتحبني
ادهم: يعني ده المهم حبي ليكي؟؟
ليلي: طبعا ده الاساس
ادهم: طيب يا ليلي انا ابقي
ونكمل بكره
يا تري ليلي هيبقي رد فعلها ايه؟
ادهم هيقولها فعلا ولا هيتراجع؟
ادهم هياخد خطوه ولا لسه؟
امه هيكون موقفها ايه؟
استنوني هتعرفو
ShiMoOo


Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 10-05-19, 01:05 AM   #9

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

الحلقةالثامنة
قبل الحلقه فين الكومنتات اللي بتتحاور معايا وتكلمني؟
فين الكومنتات اللي تفتح النفس؟
انتو عارفني مش بحب حلوه وتحفه والكلام ده بحب الحوار
اسيبكم مع الحلقة

ادهم قرر انه يقول لليلي الحقيقة
ادهم: ليلي انا ابقي!! يعني انا مش مجرد --- انا اصلا
ليلي: انا ابقي انا مش انا مجرد في ايه مالك!؟ ماتتكلم علي طول
ادهم: انا ابقي
تليفونه رن وكان ابوه
علي: انت فين؟ سيادتك ناسي ان في وفد المفروض تستقبله في المطار ولا ايه؟
ادهم: لا مش ناسي حاضر هكون في المطار وهستقبلهم ومش هتاخر ما تقلقش حضرتك
خلص مكالمته وقفل السكه وبص لليلي
ليلي: يالا بينا وصلني الشغل او اخد تاكسي وانت روح علشان ما تتاخرش
ادهم: هوصلك الاول يالا
ليلي: اوعي تنسي معادك الساعه 3 العصر كلمني وهبقي اقولك العنوان
ادهم: ربنا يسهل يالا بينا
راح شغله وطول اليوم بيفكر بطريقه يقولها بيها الحقيقه
راح ادهم المقابله علشان خاطر ليلي وصاحب الشركه اعجب بيه جدا وبافكاره وبذكاؤه وطلب منه يشتغل معاه بالراتب اللي يختاره
ادهم وافق علي شغله الجديد كان تجربه جديده ليه، واحساس مختلف انه يبقي شغال عند حد
ليلي فرحت جدا بقراره ده
اختها ماجده اتجوزت وكان فرحها شعبي وبسيط وفي الشارع حضره الاهل والجيران وبس
ادهم كان مستمتع بجو الفرح جدا. كان كل الناس فرحانه مفيش تمثيل ولا تزيف ولا حد بيحضر لمجرد يجامل او عنده غرض
الناس دي كل اللي بيجمعها الحب وبس
كان مستمتع كمان بالاغاني الشعبيه اللي اول مره يسمعها واتفرج علي ليلي وصحباتها بيرقصوا عليها
قرب من ليلي وهمس في ودنها
ادهم: عقبالك يا قمر
ليلي: انا وانت ان شاءالله في كوشه واحدة
ادهم: قريب قوي ان شاءالله
ليلي رقصت بطريقه جننت ادهم فاضطر براحه كده يسحبها
ليلي: في ايه مالك؟
ادهم: كفايه رقص
ليلي: ده فرح اختي
ادهم: خلاص ورقصتي شويه كفايه
ليلي: انا عايزه ارقص
ادهم: ليه علشان كل واحد يبصلك شويه ويتخيلك بترقصيله شويه
ليلي اخدت بالها انه غيران وغيران جدا كمان وده عجبها قوي
ليلي: انا برقص علشانك انت
ادهم: وانا مش عايزك ترقصيلي قدام مليون واحد خلاص
ليلي: ما تقولها!!
ادهم: اقول ايه؟
ليلي: قول انك غيران
ادهم: غيران؟؟؟ مش حكايه غيره الغيره دي بتبقي من حد مثلا خايف انه ممكن يكون ند ليا او ياخدك مني
لكن دي مش غيره دي!!! دي!!!
مش عارف دي اسمها ايه؟ بس اللي عارفه ان ده مضايقني
ليلي ابتسمت: دي اسمها غيره بس غيره علي عرضك لو انت بتعتبرني ملكك!!
ادهم: ايه طبعا بعتبرك ملكي وبتمني بجد يجي اليوم اللي تلبسيلي فيه الفستان الابيض وهعملك فرح ما اتعملش لاي حد قبل كده وده وعد مني
ليلي: بجد يا ادهم؟؟
ادهم: بجد يا عيون ادهم وقلب ادهم وروح ادهم
ادهم مسك ايدها وباسها وهيا سحبت ايدها
لانها لمحت حد جاي اتوترت بس لقته محمد
محمد: انتو هنا خالد بيدور عليكي
ليلي: حاضر هروحله
مشيت ليلي وسابتهم ومحمد وقف مع ادهم
محمد: انت بتحبها بجد؟؟؟
ادهم استغرب ان محمد عارف علاقتهم
محمد: اه عارف علاقتكم ليلي ما بتخبيش حاجه عني
ادهم: اه بحبها بجد
محمد: ولما انت بتحبها بجد ما بتخافش عليها ليه؟
ادهم: انا مش بخاف عليها؟؟؟ ازاي بقي؟؟؟
محمد: لما تطلب منها حاجات مش من حقك وتهددها انك هتسيبها لو معملتوش يبقي ما بتخافش عليها ( ادهم هيتكلم فمحمد شاورله) اخلص كلامي الاول
لما توقف معاها في الظلمه وما يهمكش حد يشوفها ويتكلم عليها يبقي مش بتخاف عليها
ادهم: خلصت!؟ اولا الموضوع الاول خلص وانا اتاسفتلها وصلحنا الوضع ده
ثانيا انا مش قصدي اقف معاها في الظلمه زي ما بتقول انا بس ضايقني رقصها وطلبت منها تبطل رقص
محمد: ده فرح اختها والموجودين اهل كلهم
ادهم: برضه مضايقني
محمد: ليلي متربيه هنا والكل عارفها وبيحترمها
ادهم: برضه مضايقني
محمد: طيب انتو حرين بس راعي ان هنا منطقه شعبيه والناس ما بتصدق تتكلم
ادهم: حاضر هراعي ده واسف اوك

يوم وري يوم وادهم نفسه يخلي ليلي تقعد من الشغل بقي وخصوصا بعد جواز ماجده بس في نفس الوقت خايف ميعرفش يشوفها تاني
بتعدي الايام وري الايام وكل يوم ادهم بيحاول يقول الحقيقه بس ديما حاجه بتقاطعه
في يوم صاحب الشركه جه البيت وقابل عم فتحي وكان متضايق جداوبيزعق كمان
: بقي دي اخرت معروفي وجميلي فيكم انا دخلته علشان خاطرك انت وبنتك. ودي جزاتي
عم فتحي: اهدي حضرتك بس وقولنا في ايه انا مش فاهم حاجه؟
صاحب الشركه: اهدي؟ اهدي؟ انا خسرت شركتي بسببك وتقولي اهدي
خالد: جري ايه يا راجل انت!؟! انت جاي ترمي بلاك علينا ولا ايه واحنا مالنا ومال شغلك؟؟
عم فتحي: بس ياخالد انت واسكت قولنا بس يا باشا ايه اللي حصل؟
هنا ليلي دخلت البيت وشافت الجو متوتر
اول مره ترجع بدري كده بس كانت مصدعه شويه واستاذنت بدري
ليلي: في ايه اللي بيحصل هنا؟ خير؟
صاحب الشركه: خير وهيجي منين الخير بس
خالد: انت يا راجل انت يا تقول في ايه يا تتفضل من هنا
عم فتحي: قولت بس يا خالد
احنا بس عملنا ايه لحضرتك؟؟
صاحب الشركه: الراجل اللي انت وبنتك اترجتوني علشان اشغله عندي
ليلي قلبها بيدق بسرعه وخايفه من اللي هيتقال عن ادهم
بتردد سالت: ماله ادهم في ايه؟
صاحب الشركه: انتي لسه بتسالي في ايه؟ بتساعدوه علشان ينصب عليا وياخد مني شركتي؟ يخليني أآ منله وانتو تشكروا فيه وانا البس في الحيط صح؟ ياتري بقي قبضتو كام منه؟؟ علشان تبيعوني ليه؟؟؟ تهون عليك يا راجل العشره ده انا طول عمري بيتي مفتوح ليك؟
خالد: انت اكيد اتجننت نبيع ايه ونقبض ايه؟
عم فتحي: مش هقول تاني اسكت انت
يا باشا احنا مش فاهمين انت بتتكلم عن ايه خالص ولا بيعنا ولا اشترينا وادهم ده ولد غلبان ساكن جنبنا هنا بقاله فتره واحنا اتوسطناله في شغل ولا اكتر ولا اقل؟؟
صاحب الشركه: وانت متخيل ان انا هصدق كلامك ده وانك متعرفش ادهم ده يطلع مين؟
ليلي اخيرا نطقت
ليلي: ادهم سواق في شر كه الخطاب جروب جنبي في الشغل في وسط البلد وجه سكن جنبنا وهو انسان كويس وعلشان كده اتوسطناله في الشغل عندك ادهم انسان كويس
صاحب الشركه: يا سلام ماهو يا انتي هبله يا مشتركه معاه في نصبه؟؟؟
ليلي: نصب ايه بس؟؟؟
عم فتحي: يا بيه كل اللي نعرفه عن ادهم انه مهندس وشغال سواق
صاحب الشركه: يعني ضحك عليكم انتو كمان ادهم يا حلوين مش سواق في الخطاب جروب ادهم هو الخطاب نفسه هو صاحب الشركه كلها وحاليا استولي علي شركتي كمان
ليلي: استحاله ادهم يعمل كده؟
صاحب الشركه: استحاله؟ اهو عمل __ ياتري بقي هو هنا استولي علي ايه تاني؟ ولا وعدكم بايه؟
خالد: ولا وعد ولا استولي وتلميحاتك دي مش عجباني
صاحب الشركه مشي بعد ما عرف انهم ما يعرفوش حاجه عنه والكلام مالوش لازمه
هو مشي وساب حاله صمت مسيطره علي الكل
وفجأه ليلي خرجت وسابتهم وخالد جري وراها وبينادي عليها
خالد: استني هنا رايحه فين؟
ليلي: سيبني لو سمحت يا خالد ساعه وجايه
خالد: هتروحيله صح وبعدين؟
ليلي بتبصله باستغراب
خالد: ايه بتبصيلي كده ليه فاكراني مش عارف انك بتحبيه؟؟ انتي فاكراني مش واخد بالي منكم ولا ايه؟ ولا مش هعرف عيون اختي الصغيره لما تلمع وقلبها لما يدق؟؟
ليلي عنيه دمعت
ليلي: يبقي تسيبني لو سمحت اروح مشواري ده يا خالد
خالد: اولا محدش في الدنيا دي يستاهل دموعك
ثانيا هسيبك تروحي بس بشرط اوصلك انا
ليلي: خالد ارجوك سيبني لوحدي
خالد: لا مش هسيبك يا اوصلك يا مفيش خروج اصلا وبعدين معايا عربيه الشغل يالا
طول الطريق وهيا ساكته وخالد احترم سكوتها لانه حاسس بالحرب اللي جواها
اخيرا وصلو قدام الشركه وركن وبصلها.
خالد: تحبي اركن عند الباب الخلفي؟
افتكرت ليلي كل مره اتقابلوا فيها هناك
ليلي: لأهنا احسن
خالد: اطلع معاكي؟؟؟
ليلي: لأ معلش انا محتاجه اواجهه لوحدي بعد اذنك
طلعت ليلي وهيا بتقدم رجل وتاخر رجل وكل لحظه عاشتها معاه بتمر زي الشريط قدامها
سالت واحد ماشي بصينيه علي كوبايات شاي
ليلي: لو سمحت مكتب المدير منين؟
الفراش: المدير الكبير ولا الصغير؟؟
ليلي: الصغير
الفراش: ثالث دور اخر الممر هتلاقي باب وهتلاقي السكرتير هو هيدخلك بس لو معندكيش معاد مش هتدخلي لانه ما بيقابلش اي حد
ليلي: متشكره قوي
طلعت ليلي زي ماقالها نادي الفراش عليها
الفراش: يا انسه في اسانسير اركبيه
ليلي: متشكره بس مش عايزه
ليلي عايزه ترتب افكارها او تحدد هتقول ايه او تقنع نفسها ان ممكن يكون في لبس في الموضوع وادهم مظلوم
مشيت ووصلت لحد قدام الاوضه
السكرتير: اي خدمه يا افندم حضرتك عايزه مين؟
ليلي: ده مكتب المدير؟
السكرتير: ايوه يا افندم بس حاليا في اجتماع مع مدراء الاقسام فلو حضرتك عندك معاد اتفضلي استني شويه
ليلي بصتله بس مش سمعاه كل اللي سمعاه مدير ومدراء ومعاد بس مش مركزه
بصت للباب وقدمت منه ومدت
السكرتير: انسه قولت لحضرتك مش هينفع تدخلي
قام من مكتبه علشان يوفقها بس هيا فتحت الباب بسرعه علي اخره ووقفت متنحه
الكل طبعا بصلها باستغراب اما ادهم فاول ما رفع راسه وشافها وقف بسرعه ولسانه اتعقد ما عرفش ينطق وهيا وافقه بتبصله ومش مصدقه ابدا
السكرتير: اسف يا افندم ___ اتفضلي حضرتك بالذوق يا اما هطلبلك الامن
ويدوب هيمد ايده يشدها
ادهم: سيبها يا محمود خلاص روح انت
السكرتير: انا اسف يا افندم بس هيا
قاطعه: قلتلك خلاص
ادهم: ليلي انا _____
ليلي: انت ايه؟ كداب ومخادع ونصاب كمان
الكل بيبص لادهم ومليون سؤال عن البنت اللي بتشتم المدير قدام ابوه كمان
ادهم: ليلي انا كنت هقولك بس في الوقت المناسب
ليلي: واديني عرفت... طيب انا وسيادتك بتتسلي و
قاطعها: انا ما بتسلاش
ليلي قاطعته: انت تسمعني وتسكت ما تتكلمش انا مش جايه هنا علشاني
انت نصبت علي الراجل ليه؟ بقي ده جزاته انه عمل خاطر ليا ولبابا؟
ادهم: راجل ايه ونصب ايه؟
ليلي: كفايه كدب بقي ورد على سؤالي
ادهم: انا ما بكدبش عليكي مش فاهم انتي بتتكلمي عن ايه؟ ؟
ليلي: عن الراجل اللي سمع كلامي ووافق يشغلك عنده وفي الاخر سيادتك تتطمع في شركته وتاخدها ايه ما بتشبعش؟؟ ولا اي حاجه بتشوفها بتبقي عايزها ولا ايه؟
ادهم: انا ما اخدتش حاجه ومش فاهم حاجه
ليلي دمعه نزلت غصب عنها ومسحتها بسرعه
ادهم: ليلي ارجوكي اديني فرصه اشرحلك
ليلي: احنا فتحنالك بيتنا واعتبرناك ________ (الدموع غصت صوتها) فارجوك رجع للراجل شركته وما تخليهوش يندم ان عرف بابا في يوم من الايام الراجل ده جمايله علينا كتير ارجوك مش هطلب من حضرتك اكتر من كده بعد اذنكم واسفه لو قطعت اجتماعكم
جريت ليلي وادهم وافق مش عارف يعمل ايه؟
اخيرا بص لابوه
ادهم: انا حكيتلك عن الشركه انت ليك دخل باللي هيا بتتكلم عنه ده؟ ؟
علي: انا بزنس مان ولما سنارتي بتغمس بشدها
ادهم: يعني ايه مش فاهم؟
علي: يعني شفت شركه كويسه وهتفدنا كتير في شغلنا فضمتها لشركاتي فين المشكله؟
ادهم: فين المشكله؟ وانا؟؟ مفكرتش فيا الاول؟؟
علي: اللعب والتسليه حاجه والشغل حاجه تانيه
ادهم: وهو مين اللي بيلعب وبيتسلي؟؟؟
علي: امال انت بتعمل ايه هاه؟ اللي انت فيه ده تسميه ايه غير تسليه لعبه جديده عجباك وبتتسلي بيها
ادهم: ليلي مش لعبه ابدا... افتكرت انك اكتر واحد قريب مني وفاهمني تقوم انت اللي تعمل فيا كده؟ طيب قولي الاول كنت اتصرفت ليه كده؟
علي: محستش انك جدي معاها
ادهم: هههه محستش سيبت شغلي هنا معاك وسيبت بيتي لمجرد اني ابقي قريب منها وتقولي ما حسيتش..... ليلي هيا حياتي ولو ما سامحتنيش يبقي مبروك عليك الشركه الجديده وياريت تكون مستاهله انك تدمر حياه ابنك علشانها
ادهم مشي وسابهم ونزل يلحق ليلي
علي الكل وافق بيبصله
علي: انتو واقفين كده ليه خلاص العرض خلص اتفضلو كل واحد يروح شغله
ليلي نزلت تجري ودموعها سابقاها وركبت بسرعه
ليلي: اطلع بسرعه ارجوك
طلع خالد ومشيوا وهيا طول الطريق بتعيط
خالد: ايه اللي حصل فهميني؟
ليلي: هو فعلا صاحب الشركه
خالد: ام طيب بطلي عياط خلاص
ليلي بتعيط اكتر واكتر
خالد: هو انتي بتعيطي ليه؟ انتي عملتي حاجه غلط معاه ندمانه عليها؟؟؟
ليلي للحظه مش فهماه
ليلي: انت ازاي تفكر كده اصلا!! لا طبعا ادهم ما لمسش شعره مني
خالد: عارف بس لما لقيتك بتعيطي قوي كده خفت تكوني ندمانه علي حاجه سلمتيهاله باسم الحب
ليلي: سلمتله قلبي ما ينفعش اندم عليه!!! انا حبيته قوي يا خالد قوي
خالد: هو من الاول كده يا ليلي ما كنش طبيعي في حاجات كتيره ما كانتش منطقيه
ليلي: ارجوك انا مش عايزه اتكلم دلوقتي
وصلو البيت وهيا اول ما وصلت دخلت اوضتها وفضلت تعيط
خالد قالهم اللي حصل وشويه والباب خبط
فتح خالد لقي ادهم في وشه
خالد: انت ليك عين تيجي هنا ؟
خالد بيتكلم بعصبيه وهيمسك في خناقه وفعلا ماسكه من هدومه
طلع عم فتحي: خالد بس افندم يا ابني
ادهم: عايز اوضح اللي حصل
خالد: واحنا مش عايزين توضيح اتطرق
عم فتحي: خالد عيب كده خليه يدخل انا عايز اسمعه
ادهم دخل ولقي الكل واقف في الصاله الصغيره بيبصوله باتهام واستغراب ولوم
محمد خالد ناديه ماجده وعم فتحي
ادهم: ما تبصوليش كده ارجوكم
عم فتحي: وانت عايزنا نبصلك ازاي بعد اللي عملته خنت ثقتنا وضحكت علينا واخرها تصغرني قدام الراجل اللي لحم اكتافي من خيره
ادهم: لا واحده واحده عليا
هنا ليلي فتحت الباب وخرجت
ليلي: انت جاي هنا ليه هاه يا سياده الباشا الكبير وبعدين البيت مش قد المقام
ادهم : ليلي ارجوكي
ليلي: سيادتك تترجي عيب ما يصحش انت اؤمر علي طول والعب بحياه الناس عادي
عم فتحي: اسكتي بقي وخليه يتكلم
ليلي: وانا مش عيزاه يتكلم ويبرر ويضحك علينا بكلمتين
ادهم: انا مش بضحك علي حد بكلمتين
ليلي: اه اسفه انت بس بتلعب بحياه الناس
ادهم: ما تسكتي بقي وتسمعيني الاول
خالد: واد انت ما تعليش صوتك عليها انت فاهم لقسما بالله اروح فيك اللومان
عم فتحي: وبعدين معاكم يا تخرسوا خالص يا كل واحد يدخل اوضته
اتكلم وقول اللي عندك
ادهم: اولا انا ما نصبتش علي حد ولا اخدت شركات حد
ليلي: اكدب اكدب براحتك
ادهم: ممكن تسيبيني اكمل وبعدها قولي اللي انتي عيزاه
الشركه انا كنت اتكلمت مع والدي عنها وهو اللي راح واشتراها ودفع تمنها ما اخدهاش او نصب زي ما انتو ما بتقولو ودفع اكتر من تمنها كمان وده تقدروا تتاكدوا منه بسهوله لو سالتو الاستاذ محمد عبد السلام اما ان انا ضحكت عليه فده محصلش ومخنتش ثقته فيا وانا روحتله الاول ووضحتله اللي حصل واعتذرتله عن سوء التفاهم ده وهو قبل اعتذاري واديته فرصه لحد بكره يقرر فيها لو عايز يحتفظ بشركته او يبعها فليه مطلق الحريه
ده بالنسبه للشغل ولحضرتك يا عم فتحي انا مصغرتكش قدام حد
ليلي: طيب ده الشغل وانا؟؟؟ ليه لعبت بيا كده؟ ؟
ادهم: ليلي انا ما لعبتش بيكي ابدا حبي ليكي حقيقي وواضح وضوح الشمس انا بحبك وانا زي ما انا مفيش اي شيئ فيا اتغير
انا ما غيرتش في طبيعتي او تصرفاتي معاكي انا كنت تلقائي جدا معاكي واكيد انتي لاحظتي كل اللي خبيته عنك هو اسمي وبس
انا كنت بطبيعتي بلبسي بعربيتي بشغلي كل حاجه كنت طبيعي فيها
حتي أكلي كمان مكدبتش عليكي ابدا
انتي كنتي بتفترضي اني بغلط او بنسي او بعيش عيشه مش بتاعتي ولا نسيتي
اول مره خرجنا فيها اخدتك فين؟ فاكره؟ المطعم اللي متعود اروحه وقولتلك انا باجي كتير ولما اخدتيني محل الكشري قلتلك دي اول مره ليا هنا كنت واضح في كل مره
انتي حبيتي تضحكي علي نفسك لانك من جواكي كنتي عارفه اني مختلف
انا عمري ما قلتلك اني فقير انتي افترضتي ده
الكدبه الوحيده اللي نطقتها لما قلتلك اني سواق وبس غير كده مكدبتش كدبه واحده
ليلي: في اول مره اتكلمت معاك فيها سالتك انت منهم قلتلي لأ مش منهم
ادهم: وانا فعلا مش منهم
عمري ما كنت بوشين ابدا ولا عمري حبيت المظاهر والمصالح انا مش من الطبقه اللي انتي بتكرهيها انا انسان عادي جدا وبسيط جدا غني اه وملياردير كمان بس عمري ما تعاملت مع حد بالاساس ده
عم حسين الراجل اللي انتي كنتي فاكراه مديري ده السواق بتاعي علي فكره بس انتي من خلال تعاملي معاه افتكرتيه مديري
انا زي ما انا مفيش حاجه فيا اتغيرت
ليلي: انا كنت تجربه جديده اه بت فقيره بياعه في محل طيب وليه لأ ما اجرب يمكن اتبسط واروح اعيش وسطهم واهو تسليه 24 ساعه ببلاش حد يطول
ادهم: تجربه جديده اه لكن تسليه لأ انا عمري ما اتسليت بيكي ابدا ابدا
ليلي: اه ولما سيبتني وبعدت عني علشان رفضت اخليك تمسك ايدي او تبوسني ده كان ايه؟
ادهم: ما كنش تسليه
خالد: اه كنت عايز تجرب هتعجبك البضاعه ولا لأ؟؟
ادهم: ده كان غلط اوك بس اللي ما تعرفيهوش عني ان انا قضيت معظم حياتي في امريكا وبالنسبالي موضوع انا ابوس البنت اللي انا مرتبط بيها ده شيئ عادي جدا ولما انتي رفضتي اتضايقت وقولت انك ما بتحبينيش بس بعدها اتكلمت مع عمي حسين وابويا وهما فهموني عادات وتقاليد هنا وان ده شيئ مش مقبول هنا فرجعتلك وتقبلت عاداتك وتقاليدك ومشيت معاكي فيها
ليلي: وبكده يعني المفروض اعذرك واقول اه عنده حق مكنش يعرف
ادهم: ليلي انا مش بقول ان انا ملاك انا ليا اخطائي وكتيره كمان بس مش ثمنها انك تبعدي عني
انا بحبك وده ثابت ما اتغيرش وعايز ارتبط بيكي ازعلي مني وخاصميني واعملي كل اللي انتي عايزاه عاقبيني بالطريقه اللي تعجبك وانا متقبل لكن ما تبعديش عني
ليلي: انا اسفه يا ادهم... انا حبيت انسان بسيط عادي زيي زيه --- كنت عايزه ابني حياتي معاه ونكبر واحده واحده
ادهم: انا زي ما انا ما اتغيرتش
ليلي: انت بتقول ايه؟ انت مش انت نهائي.. انت بتدخل مكان بيضربولك تعظيم سلام
انت عايش في وسط انا مش هعرف اشاركك فيه وبتتكلم نص كلامك ما بفهموش
ده كده وكنت مش بفهم مع انك كنت بتحاول تتكلم عربي علي قد ما تقدر امال لما تبقي علي طبيعتك
ادهم: مش هيا دي المشكله هتكلم علي طول عربي وهعلمك انتي انجليزي مش مشكله
ليلي: احنا مختلفين اسفه بس انا فقدت ثقتي فيك ومش هقدر ارجعها اسفه شوف واحده تناسبك وتليق بيك
ادهم: ليلي استني
عم فتحي: اعتقد ان احنا كده سمعناك ولا ايه؟
ادهم: عمي انا بحب ليلي وعايز اتجوزها وعمري ما لعبت بيها
عم فتحي: وانا مصدقك بس انت خبيت كيانك كله انت بتقول ما كدبتش ممكن تكون صح ما كدبتش غير كدبه واحده بس الكدبه دي بنت فوقها حاجات كتير
فيه فرق كبير قوي انك تكون سواق بسيط وزينا وانك تكون صاحب شركه وليك وزنك ده انا اهو نفسي مش عارف اتكلم معاك ما بالك هيا اللي المفروض انها تعيش معاك
انت شايف ان مفيش حاجه اتغيرت
لكن احنا شايفن انك في لحظه كنت واقف جنبنا واللحظه اللي وراها بقيت واقف فوق جبل عالي جدا لدرجه ان احنا اصلا مش شايفينك انت بتتكلم ازاي؟
روح يا ابني لحياتك وسيبنا لحياتنا
ادهم: بس يا عمي انا
عم فتحي: ارجوك ما تخلينيش اقفل بابي في وش اي حد بعد كده بيتي طول عمره مفتوح متخلينيش اقفله ارجوك
مشي ادهم وحس ان حياته واحلامه كلها بتتهد فوق راسه وهو بيتدفن تحتها
مش عارف يروح فين او يعمل ايه؟
مفيش في باله غير مكان واحد ممكن يروحه وفعلا راح ودق الباب واتفتحله
"" كنت عارف انك هترجع بالمنظر ده ادخل ""
دخل والباب اتقفل
ونكمل بكره
ياتري ادهم راح فين ومين ده؟
ليلي هتسيب ادهم خلاص ولا هتحن ولا هتنتقم منه؟
توقعاتكم
ShiMoOo


Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 10-05-19, 01:06 AM   #10

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

الحلقه التاسعه

مشي ادهم وحس ان حياته واحلامه كلها بتتهد فوق راسه وهو بيتدفن تحتها
مش عارف يروح فين او يعمل ايه؟
مفيش في باله غير مكان واحد ممكن يروحه وفعلا راح ودق الباب واتفتحله
"" كنت عارف انك هترجع بالمنظر ده ادخل ""
دخل والباب اتقفل
حسين: عرفت الحقيقه صح؟
ادهم: مش عايز اسمع حاجه دلوقتي
حسين: طيب تعال ارتاح شويه وبعدين نتكلم
دخل ادهم والغريبه انه نام كتير جدا
يوم وري يوم بيعدي وكل محاولاته انه يكلم ليلي او يخليها تسامحه بتفشل
وطول الوقت قاعد عند عم حسين ورافض يكلم ابوه او يرد عليه هو او امه
حسين: وبعدين هتفضل كده لامتي؟
ادهم: لو وجودي مضايقك
قاطعه: انا مش قصدي كده وانت عارف كويس قصدي ايه؟
ادهم: مش عارف يا عمي حسين حاسس ان حياتي واقفه ومتجمده ومش عارف اعمل ايه؟
حسين: لسه بتحب ليلي؟
ادهم: ههههه لسه بحبها؟؟؟ وهو ده سوال برضه؟
حسين: طيب ولما انت بتحبها قاعد هنا بتعمل ايه؟
ادهم: ما تتكلم علي طول عندك حل قوله
حسين: قوم اتحرك من مكانك واحلق دقنك دي
وروح استرد حبيبتك
ادهم: هيا رافضه تكلمني
حسين: ومش هتكلمك ومش هتسامحك غير لما تحس انك بتحبها بجد هيا حاليا ثقتها فيك اتهزت انت لازم تسترد ثقتها الاول ولازم تحسسها بحبك ولازم تتاسف كتير لحد ما تزهقها وبعد ما تزهق تتاسف علي اسفك الكتير لحد ما هيا تبوس ايدك علشان تبطل تتاسف
ادهم: ما تقولي روح اتذللها احسن ولا ابوس رجلها!!!!
حسين: مش عجبك كلامي خليك حاطط ايدك علي خدك كده انت حر
ادهم فعلا قرر يروحلها راح البيت وهناك سال ام امل عليها وعرف انها نزلت الشغل
راحلها ودخلها الشغل واول ما شافه صاحب الشغل مرزوق
مرزوق: اي خدمه يا افندم
ادهم: لا متشكر
سابه وطلع لليلي فوق وهيا اول ما شافته
ليلي: افندم اي خدمه
ادهم: وبعدين هتفضلي كده لحد امتي؟
ليلي: تحب افرجك علي ايه؟
ادهم: ليلي وبعدين معاكي؟ لامتي هتفضلي زعلانه؟
مرزوق: ليلي هو ده بيضايقك؟؟
ادهم: ما تنزل تحت وخليك في حالك يا ريت
مرزوق: انت ازاي تكلمني كده؟ انت مين انت؟
ادهم: انا ابقي ادهم علي خطاب صاحب مجموعه الخطاب عرفتني ولا اعرفك اكتر؟
مرزوق: لا يا افندم اسف جدا اعتبر المحل كله تحت امرك بعد اذنك
بص لليلي لقاها بتبصله بطريقه غريبه كانه غريب عنها متعرفوش ابدا
ادهم: ليلي ما تبصليش كده
ليلي: امال ابصلك ازاي؟ انت مين انت؟ شايف مجرد ذكر اسمك بيعمل ايه؟ وتقولي انا زي ما انا
ادهم: انا فعلا زي ما انا مفيش حاجه اتغيرت فيا ابدا حبي ليكي زي ماهو
ليلي: ادهم فوق بقي ده مش حب دي في حالتك بيسموها نزوه وهتروح لحالها
ادهم: مش انتي اللي هتقرري نيابه عني اذا كان حب ولا نزوه
بعدك عني بيقتلني
طيب حاولي تديني فرصه اثبتلك فيها اني زي ما انا ما اتغيرتش حاولي تتكلمي معايا
ليلي: انت شكلك نفسه اختلف؟ مش عارفه اشوفك زي الاول
ادهم: انتي بتقولي كلام وخلاص ما صدقتي تلاقي حجه تبعدي بيها صح؟
انتي اصلا عمرك ما حبيتيني ابدا
عمرك ما حسستيني بحبك ابدا
ودلوقتي ما صدقتي تلاقي حجه تبعدي بيها عني صح
ياريت تكوني صريحه
ليلي: لو انت شايف كده انت حر لكن انا حبيتك من كل قلبي وكنت اغلي حاجه في حياتي
ادهم: والحب ما بينتهيش بين يوم وليله؟؟
ليلي: فعلا ما بينتهيش انا ادهم حبيبي لسه بحبه واعشقه لكن الشخص اللي واقف قدامي ده معرفوش اصلا
ادهم: بطلي استعباط بقي
ليلي: اللي عندي قلته بعد اذنك ورايا شغل
ادهم: لو بتحبيني مكنتيش هتسيبيني بعد اذنك
سابها ومشي مليان غيظ عايز يخنقها بايده
كل يوم بيرحلها او يستناها الصبح او اخر النهار وكل يوم نفس النتيجه
كان مستنيها اخر النهار واقف علي عربيته
ادهم: هاه لسه ما زهقتيش؟
ليلي: انت مش هتزهق بقي؟ قولتلك اللي بينا انتهي خلاص
ادهم: بالسهوله دي؟ ؟
ليلي: ايوه خلاص شوف حياتك بقي بعيد عني
ادهم: بطلتي تحبيني؟؟
ليلي: ايوه بطلت خلاص تخطيتك وكملت حياتي وانصحك تعمل انت كمان زي وياريت بقي مش كل يوم اشوفك
ادهم: يعني لو انا مت مثلا مش هتزعلي؟؟
ليلي: لا مش هزعل مش هتفرق معايا اصلا
ليلي كانت متغاظه منه جدا وعايزه تضايقه باي طريقه
قربت منه قوي ووقفت قصاده واتكلمت براحه وبهدوء
ليلي: عارف انا لو شفتك عامل حادثه بعربيتك دي والعربيه مقلوبه وانت جواها هعدي من جنبك واكمل طريقي ولاحتي هقف ابصلك
ادهم: ياااه دي انت كارهاني قوي؟؟
ليلي: فوق ما تتخيل
ادهم: طيب قولي يارب
ليلي: يارب بس علي ايه؟
ادهم: اعمل حادثه وتنولي اللي بتتمنيه وربنا ينتقملك مني علشان _____ مش عارف صراحه علشان ايه؟
مش عارف انا زعلتك في ايه اصلا؟ انا حبيتك باخلاص وبجد وحافظت علي حبك ده وصنته خبيت عليكي حقيقتي؟؟؟ اه خبيتها؟؟؟ عارفه ليه؟؟؟ لاني كل يوم بيترمي تحت رجليا بنات كتير
اللي عاجبها شكلي واللي عاجبها فلوسي واللي عايز تتمنظر واللي عايز استيل
ومفيش واحده بتحاول تعرفني كانسان
كنت زهقان وقرفان من الغش والنفاق والاقنعه
كنت عايز اعرف حد نظيف حد صريح وانتي ظهرتي ساعتها قدامي
ملاك جميل وكنت عايز اقرب منك ولقيتك بتقولي بتكرهي الاغنيه كلهم وانا عايز حد يبصلي انا كانسان عادي فخبيت عليكي
ارتكبت جريمه؟؟؟ كنت عايزك تعرفيني انا؟؟ وتحبيني انا؟؟؟ ما تحبيش اسمي او سمعتي او مركزي!! وده اللي حصل عرفتيني وحبيتيني وانا بادلتك الحب ده
متخيلتش ابدا انك هتسيبيني لو عرفتي حقيقتي
قوليلي غلطت في ايه؟ ايه مشكلتك دلوقتي؟
مكنتش عايزك تعرفي اني غني وتعامليني علي الاساس ده فين الغلط؟؟؟
انا مش قادر افهم انتي زعلانه ليه او بتسيبيني ليه؟
وملهاش غير تفسير واحد عندي
انك ما حبتينش اصلا
الباقي كله حجج وهميه
لانه لو حبيتيني كنتي اه هتزعلي بس مش تسيبيني
علي العموم اللي عندي قلته ومش هتكلم تاني
اسف اني دخلت حياتك بس خلاص مش هضايقك تاني بعد اذنك
سابها ومشي وهيا فضلت واقفه مكانها كتير
معقوله خلاص كده؟؟؟ مش هتشوفه تاني؟ ولا هتضايقه تاني؟ ولا هتشوف ضحكته تاني؟ طيب ازاي؟ دي بتتنفس بحبه؟
ازاي ضيعته كده من بين ايديها؟؟
روحت بيتها وحبست نفسها بعيد عن الكل
خالد دخلها
خالد: وبعدين لحد امتي؟
ليلي: ادهم جالي النهارده
خالد: وبعدين؟
ليلي: قالي ان دي اخر مره اشوفه فيها واتهمني اني عمري ما حبيته! ازاي يتهمني بحاجه زي دي ازاي؟؟؟
فضلت تعيط وتعيط خالد قرب منها وحضنها
خالد: ولما انتي بتحبيه فعلا ما سامحتيهوش ليه؟
ليلي: اسامحه علي طول كده؟ ما تخيلتش انه هيزهق بسرعه ويسيبني؟
خالد: ليلي انتي اللي سيبتيه مش هو
هو الصراحه بيحبك وده كان باين في الاول وفي الاخر
شوفي جالك كام مره هنا والشغل واترجانا كلنا واتنازل كتير عن كبرياؤه وحاول يصالحك وانتي رفضتي فده ملوش غير معني واحد انك مش عايزاه
ليلي: انت بتقول ايه خالد انا بحبه
خالد: طيب ولما بتحبيه بتبعديه ليه؟ ازعلي ماشي! عاقبيه ماشي! اتقلي عليه! لكن انتي كنتي بتقوليله مش عيزاك قولا وفعلا
وبناءا عليه كلنا افترضنا انك خلاص مش عايزاه وعلشان كده كلنا قفلنا الباب في وشه
ليلي: لا طبعا ده رايك انت بس
خرجت وسالتهم كلهم ابوها ومحمد وماجده وكلهم ليهم نفس الراي
انها لو بتحبه كانت سامحته
الدنيا لفت بيها _ معقوله هيا خسرت ادهم بغبائها ده؟؟؟
تاني يوم نزلت الشغل وقلبها مقبوض مش عارفه ليه
عنيها علي الباب علشان لو لمحت ادهم تروحله
وكل شويه تخرج باي حجه تروح تشوف عربيته راكنه قدام الشركه ولا لأ؟
وهيا قدام الشركه لقت دربكه كده فوقفت تشوف في ايه؟
لقت ابو ادهم نازل وحد مسنده وبيركبوه العربيه ومشي الفضول كان هيقتلها
راحت وسالت موظف
ليلي: هو في ايه؟ وعلي بيه ماله مسندينه ليه؟
الموظف: اول ما عرف ان ابنه عمل حادثه وقع من طوله ويدوب فوقوه علشان يروحله
ليلي الدنيا لفت بيها وافتكرت ادهم وهو بيقولها قولي يارب وهيا قالت
واهو ربنا استجاب لها واهو عمل حادثه
الموظف: يا انسه يا انسه انتي كويسه؟؟
فاقت لقت الموظف ساندها وناس حواليها
ليلي: هو فين؟
الموظف: مين هو اللي فين؟
ليلي: ادهم فين ادهم دلوقتي؟
الموظف: في المستشفي اكيد
ليلي: اي مستشفي،؟
الموظف: معرفش ممكن تسالي حد فوق يقولك
طلعت ليلي لحد مكتبه لقته مفتوح وفاضي
دموعها نزلت وهيا بتتخيله قاعد علي كرسيه وتتخيل نفسها معاه بتضحك وتتكلم وتقعد علي رجليه وتلف ايديها حوالين رقبته
معقوله هتعيش من هنا ورايح في الاحلام وبس؟؟؟ معقوله حبيبها يروح من غير ما يعرف انها بتعشقه اكتر من روحها؟؟
::: بتعملي ايه هنا؟ ؟
فاقت علي صوت السكرتير
ليلي: ادهم فين؟
السكرتير: وانتي تبقي مين؟
ليلي: انا ولا حد بس ارجوك قولي
السكرتير: اه افتكرتك انتي اللي جيتي هنا ودخلتي عليهم وشتمتي البشمهندس قدام الكل صح؟
ليلي: ارجوك قولي هو فين؟
السكرتير: انتي عارفه انه من ساعتها مجاش الشغل انتي حبيبته صح؟
ليلي: ايوه قولي هو فين ارجوك
السكرتير: هقولك هو انا اقدر ما اقولكيش اذا كان ابوه وقاطعه علشان زعلك امال انا هيعمل فيا ايه؟ اتفضلي العنوان اهو
كتبه في ورقه وعطاهولها وهيا اخدته وجريت علي المستشفي
وصلت وسالت عليه وعرفت مكانه لقت عم حسين واقف قدام اوضته
ليلي: مش دي اوضه ادهم صح؟
عم حسين: ايوه يا بنتي هيا
ليلي: ينفع اشوفه؟
عم حسين: دي العنايه المركزه ومانعين اي حد يدخله يدوب ابوه خلوه يبص بس عليه وخرج من عنده دخلوه اوضه يرتاح فيها لانه تعب هو كمان
ليلي: ادهم حالته ايه؟
عم حسين: والله ما اعرف يا بنتي انا اهو يدوب عرفت وجيت هحاول اعرف اي اخبار استني ثواني
عم حسين سابها ومشي ودخل لادهم اللي كان قاعد مع ابوه
علي: خير يا حسين في حاجه؟
حسين: خير ( بص لادهم)
ادهم: بتبصلي ليه فيه ايه؟
حسين: ليلي بره
ادهم: دخلها بسرعه
حسين: طيب اتعدلت ليه ارقد مكانك دي فرصتك ترجعها انا تقريبا فهمتها ان حالتك متأخرة جدا مش كام كسر وبس
ادهم: كام كسر؟؟ انا عندي 3 ضلوع مكسوره ودراعي اتخلع من مكانه وتمزق في تقريبا كل الاربطه في جسمي محسسني اني يدوب مخبوط
حسين: ماشي بس لو حالتك مش خطيره هتطمن عليك وتمشي لكن لو حالتك خطيره هتفضل جنبك وهتخاف ساعتها تبعد عنك وساعتها هتحس بقيمتك وهتعرف انها متقدرش تستغني عنك وبكده ترجعوا لبعض
هاه قولت ايه؟
ادهم: انت عايزني اكدب عليها تاني؟
حسين: مش هتكدب
قرب منه وخبطه في صدره وادهم صرخ وتأوه جامد
حسين: بس خليك كده وحط ده علي وشك
حط جهاز التنفس عليه
حسين: سيبها هيا تستنج حالتك وحاول ما تتكلمش كتير خلاص انا هدخلها
خرج حسين وجاب ليلي واول ما دخلت شافت ابوه مركب محلول وراقد علي كنبه جنب ادهم
وادهم نايم واجهزه كتير واصلاله عيطت وبصت لابوه
ليلي: حضرتك كويس؟
علي: ايوه يا بنتي انا كويس ضغطي بس علي شويه والحمد لله دلوقتي
ليلي: هو حالته ايه؟ وايه اللي حصل؟
علي: والله مااعرف هو عمل الحادثه ازاي لسه ما فاقش واتكلمت معاه اما حالته فالحمد لله
عنده حوالي 3 اضلاع مكسوره ودراعه كمان وتقريبا ارتجاج وده اكتر حاجه خايفين منها
خايفين ليكون عنده نزيف داخلي فاول ما يفوق هيعملوله اشعه علي مخه علشان نطمن وعلي جسمه برضه
ليلي عيطت جامد وقربت من ادهم وحطت ايديها علي راسه وقربت منه وهمست في ودنه
ليلي: انا اسفه __ اسفه علي كل كلمه نطقتها __ انا كدبت لما قولتلك اني تخطيتك انا بعشقك بعشقك اكتر من اي حد واي حاجه في الدنيا دي __ انت اهم شيئ في حياتي __ ارجوك اوعي تبعد عني اوعي تسيبني لوحدي
عيطت وسندت علي صدره
ادهم هنا مقدرش يفضل ثابت فرفع ايده السليمه وحطها علي راسها واول ما حست بيه رفعت راسها وبصتله
ليلي: انت كويس؟

ادهم حاول يتكلم بس ما عرفش من الجهاز اللي علي بوقه فحاول يشيله
ليلي: لا لا ارجوك خليه ما تحاولش تتعب نفسك ارتاح دلوقتي وانا هفضل جنبك.
ادهم ابتسم وهنا دخلت الممرضه
الممرضه: الحمد لله انك فوقت معاد الحقن
ادهم حاول يوفقها بس معرفش لان الحقن فيها مهدئ وهتخليه ينام وهو حاليا ليلي وحشاه ومش عايز ينام نهائي
بس الممرضه اديته الحقن وبدا مفعولها مسك ايد ليلي وهو بيقاوم النوم بالعافيه
ليلي: ما تخافش ارتاح وانا هفضل جنبك ما تخافش
ادهم في دقايق كان غايب عن الوعي وفعلا نام
ليلي فضلت جنبه شويه بس خالد اتصل بيها لانها اتاخرت
كلمته ورجعت بعد ما قالتله علي سبب تاخيرها فقالها انه هيجيلها ياخدها
علي: خير في حاجه؟
ليلي: لا خير بس خالد هيجيلي يروحني هحاول الصبح ان شاءالله اجيله
علي: روحي انتي وانا هقوله لما يصحي انك اضطريتي تروحي بعدين احسن انك تروحي قبل ما مامته تيجي لانها هتعمل دبكه لانه مقالهاش اي حاجه عنك وهتقلب الدنيا لو عرفت ان انا عارف وهيا لا
ليلي ابتسمت: خلاص بس ينفع اتصل بيه؟
علي: تليفونه تقريبا اتكسر خدي رقمي كلميني عليه
روحت ليلي وهيا مشغوله عليه واول ما دخلت البيت وقالتلهم فاستنتجوا انهم كده رجعوا لبعض لان كتير بتبقي المصايب سبب للصلح
طلع النهار وليلي راحت لادهم اللي كان مستنيها علي نار واول ما دخلت
ادهم: وعدتيني هتفضلي
ليلي: غصب عني خالد جالي واخدني هعمل ايه يعني!!
ادهم: يبقي تعوضيني وتفضلي جنبي النهار كله
ليلي: والشغل؟
ادهم: سيبيه بقي انا اول ما هطلع من هنا هتجوزك مفيش شغل بقي
ليلي: ومين قالك اني هسيب الشغل؟؟ او اني موافقه اتجوزك اصلا؟
ادهم حاول يتعدل بس مقدرش
ادهم: قولي انك بتهزري صح؟ ااااه
ليلي جريت عليه وسندته لحد ما رقد تاني
ليلي: ما تتعبش نفسك ارجوك خليك مرتاح
ادهم: عايزاني ارتاح ريحيني انتي __ انتي اكتر حد تاعبني ريحيني وريحي قلبي
ليلي: هو انت محتاج ايه اكتر من ان انا جنبك؟
ادهم: محتاج وعد انك هتفضلي جنبي العمر كله مش دلوقتي بس
ليلي: هو انا مش سبق ووعدتك الوعد ده؟
ادهم: وهو مش انتي اللي قلتيلي مش عايزه اشوفك تاني وقولتي انك نسيتيني؟؟ نسيتي قولتي ايه تاني؟
ليلي: ياريتني كنت موت قبل ما انطقها
ادهم حط ايده علي بوقها علشان ما تكملش
ادهم :، ما تقوليش كده، طيب انا اعمل ايه من غيرك؟ معرفش اعيش في الدنيا دي لو انتي مش فيها فاهمه؟ سامحيني يا ليلي مكنش قصدي اني اكدب عليكي _ كنت عايزك تحبيني انا وبس من غير اي اعتبارات تانيه
ليلي قعدت قصاده وقريبه من علي السرير ومدت ايدها علي وشه بحب
ليلي: وانا فعلا بحبك انت ومن غير اي اعتبارات تانيه ومكنش المفروض تصدقني لما قلت اني مش بحبك وبعدين لما انت زعلت مش قلتلي كل يوم كنت مع واحده؟ اهي دي زيها بالظبط _ بحبك انت وبس باي شكل باي صوره المهم اني بحبك
ادهم مسك ايدها اللي علي وشه وحطها علي شفايفه وباسها وهيا حست انه باس قلبها مش ايدها لان قلبها كان عايز يخرج من مكانه
ادهم: قربي مني اكتر
شدها عليها وهيا استلمت له وقربت منه فضمها علي صدره لانه محتاجها جدا،، محتاج يطمن قلبه انها خلاص معاه ومش هتبعد تاني
ادهم: ليلي
ليلي: هاه
ادهم: لاحظي اني عندي 3 ضلوع مكسرين
ليلي: وبعدين؟
ادهم: متريحيش قوي
ليلي ضحكت وجت تبعد فشدها عليه
ادهم: ما تبعديش عني

ليلي شبكت ايديها حوالين رقبته وبصتله
ليلي: حدد ابعد ولا اقرب؟؟
ادهم: وهيا دي محتاجه سؤال؟؟؟
ولقي نفسه بيقرب منها عايز يوصل لحاجه سبق واتمنعت منه بس حب يجرب
قرب وهو بيبصلها علشان يقري رد فعلها
كل امنيته انه يطبع اسمه علي شفايفها وبس
ويدوب شفايفه هتلمسها
""" هو ايه اللي بيحصل هنا ده؟ """

ونكمل بكره
ياتري مين اللي دخل عليهم؟
ام ادهم لما تعرف هيكون رد فعلها ايه؟
ادهم هيتعامل ازاي معاها؟
ارائكم انتو وتعليقاتكم
ShiMoOo


Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 07:01 PM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.