آخر 10 مشاركات
بأمر الحب * مميزة & مكتملة* (الكاتـب : tamima nabil - )           »          لحظات صعبة (17) للكاتبة: Lucy Monroe *كاملة+روابط* (الكاتـب : ميقات - )           »          عواقب إنتقامه (144) للكاتبة Jennie Lucas .. كاملة مع الروابط (الكاتـب : nagwa_ahmed5 - )           »          3-المطاردة العنيفة - ساندرا فيلد -روايات نتالي (حصرياً) (الكاتـب : Just Faith - )           »          دوامة الذكريات - فانيسا غرانت - روايات ناتالي** (الكاتـب : القصايد - )           »          13- حب أم واجب - كاى ثورب - روايات ناتالي (حصرياً لروايتي ) (الكاتـب : Just Faith - )           »          ليلة مع زوجها المنسي (166) للكاتبة : Annie West .. كاملة (الكاتـب : nagwa_ahmed5 - )           »          رواية قصاصٌ وخلاص (الكاتـب : اسما زايد - )           »          [تحميل] إمــا "شيطـــان" أو شـخـص مــهـزوز الـكـــيان/للكاتبة Miss Julian(جميع الصيغ) (الكاتـب : فيتامين سي - )           »          جددي فيني حياتي باللقاء *مميزة ومكتملة* (الكاتـب : وديمه العطا - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 03-05-19, 02:44 PM   #1

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
Flower2 رواية عشقت متمردة / للكاتبة شيماءمحمد ShiMoOo، مصرية





بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدلله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه أجمعين
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

نقدم لكم رواية


عشقت متمردة

للكاتبة شيماء محمد ShiMoOo





الفصول متتابعة

قراءة ممتعة للجميع....






التعديل الأخير تم بواسطة Just Faith ; 10-05-19 الساعة 12:40 AM
Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 11-05-19, 01:08 PM   #2

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

الحلقه الاولي
ادم محمد السيوفي : شاب متعلم مثقف واخد دكتوراه في امريكا صعيدي الاصل وغني وكبير عائلته سنه في حدود ٣٣ سنه
ندي او ندوش : بنت دلوعه متربيه حياتها كلها في امريكا معندهاش اي اخلاق نهائي وكله مباح
سالم عبد الجليل : ابو ندي ابن بلد ورجل اعمال له وضعه

نبدأ قصتنا المتمرده

في المطار راجل كبير واقف مستني بقلق وصول رحله من نيويورك واخيرا اعلن المطار عن وصول الرحله واخيرا ظهرت بنت بشنط كتير معاها اتنين شايلين شنطها الكتير وجت تجري
@ بابي بابي
اتحرك الراجل الكبير بفرحه وفاتح ايديه يضم بنته في حضنه
سالم : وحشتيني يا قلب بابي
ندي : i miss u so much dad
سالم : يالا بينا
اخدها وروح علي فيلتهم
ندي : بابي وحشتني مصر قووووي .. المهم اخبارك ايه انت ؟
سالم : انا الحمد لله كويس انتي ايه اخبارك ومامتك اخبارها ايه ؟
ندي : سيبك انت مامي مع عريسها الجديد
سالم : لا حول ولا قوه الا بالله هيا اتجوزت تاني ؟؟
ندي : قول عاشر سيبك منها بابي بقي ....بابي انا عايزه اتفسح كتييييير قوي.
سالم : اوك حبيبي روحي ارتاحي النهارده وبكره ابدأي فسحتك
ندي : بس لعلمك انا شهر بس وهرجع تاني
سالم : ترجعي فين ؟؟ استقري بقي هنا. مامتك وانتي مش بترتاحي معاها ودي بلد ابوكي
ندي : no dad ,it's impossible
i have a life there
سالم : حبيبه قلبي لو سمحتي علي الاقل كلميني عربي وبعدين انتي مسيرك اصلا لبلدك فلزمته ايه السفر ؟ اعملي حياه تانيه هنا !!!
ندي : لا مقدرش .. مش هقدر وبعدين انا عايشه لوحدي مش مع مامي
سالم : يبقي طالما لوحدك تعيشي معايا هنا
ندي : بابي انا تعبانه ومحتاجه ارتاح
Excuse me
سابته وطلعت وهو مخلصش كلامه اصلا معاها ولا لحق حتي يقعد معاها
عدت الايام وهيا كانت متفقه مع اصحابها ينزلوا يقضوا معاها الاجازه في مصر وكلهم نفس العينه اغنياء عايشين بره
بتخرج بتتفسح بتسهر بتشرب بتلبس عريان وكأنها امريكيه اصلا ولا دين ولا اخلاق
ابوها مهما يكلمها مش بتسمع وكل شويه تقوله انها حريه شخصيه وانها هتسافر خلاص فكان لازم ابوهايشوف حل وجذري وبسرعه والا بنته الوحيده هتضيع منه
سالم : يا بنتي الوقت متأخر رايحه فين بلبسك ده ؟
ندي: please dad , just don't.bay
سالم : انا لازم اشوف حل وبسرعه قبل ما تسافر من تاني
...............------------------
في بلد في محافظه سوهاج
ادم : انا نازل يا ست الكل عايزه اي حاجه ؟
كريمه : يسلم قلبك يا قلبي انت .. طيب افطر الاول
ادم : هتأخر الفلاحين مجتمعين وعاملين مشكله علي الميه وبيتخانقوا مين يسقي قبل مين ؟ ومش عايز اتأخر عليهم
كريمه : وبعدين في مشكله الميه دي ؟؟
ادم : هحاول اشوف حل بإذن الله يا حبيبتي ما تقلقيش
كريمه : هتسافر القاهره امتي ؟؟
ادم : ما تقلقيش مش قبل ما اشوف حل للمشكله دي
كريمه : وشغلك هناك ممكن يتأثر ؟؟
ادم : يتأثر وايه يعني ؟ كله فدي بلد ست الحبايب اهم حاجه انتي تكوني مبسوطه وراضيه ؟؟
كريمه : ربنا يخليك ليا حبيبي ويرزقك ببنت الحلال
ادم : اممم طب اخلع انا بقي قبل ما نبدأ في موال بنت الحلال سلام
طلع يجري وهو خارج قابل اخته الصغيره ايتن
ايتن : ابيه احنا هنرجع cairo امتي
ادم : اظبط بس اموري ونرجع اشمعني
ايتن : يعني الكليه قربت
ادم : ما تقلقيش امال امجد اخوكي فين ؟
ايتن : طبعا نايم هيكون فين يعني ؟
ادم : طبعا اكيد راجع الصبح صح ؟
اخته مردتش وبص لامه
كريمه : مسيره يعقل زيك اعذره اخر العنقود
ادم : دلعي فيه براحتك بس ما تلوميش غير نفسك يالا سلام
ايتن: ابيه هتنزل بالجلبيه كده ؟
ادم : ماهو مش هينفع الارماني هناولا ايه ؟؟
نزل ادم يقعد وسط فلاحينه يشوف مشاكلهم ومشاكل الاراضي كان له كلمته المسموعه وله وضعه في البلد والكل بيحترمه صغير وكبير
كان دراعه اليمين وخادمه الامين فتحي والكل كان بيخاف من فتحي ده يمكن لانه عنيف حبتين او طويل حبتين او ضخم حبتين او كل الاسباب دي متجمعه مع بعض
ادم اضطر يسافر مصر في مشكله في شغله وهناك اتقابل هو وسالم لانهم شركاء من زمان وابو ادم كان الصديق المقرب لسالم
سالم : اخيرا جيت من البلد ايه اللي عاجبك هناك ؟
ادم : بريح دماغي وبهرب من الشغل والزحمه وكل حاجه بستريح هناك وسط الناس الطيبه المهم حضرتك اخبارك ايه وبنت حضرتك جت بالسلامه ولا لسه ؟؟
سالم : جت
ادم : وبتقولها كده ليه ؟
سالم : سيادتها عايزه ترجع تاني
ادم : مش هيا هناك مع والدتها
سالم : والدتها اتجوزت عيل كده وبعدين هيا ست مش مسؤله وعايشه وكأنها عيله عشرين سنه وتأثيرها وحش قوي علي البنت لدرجه ان البنت متعرفش اي حاجه في الدين او الاخلاق او التقاليد امريكيه بحته
ادم : مع احترامي ليك ده عيبك انت .. انت سيبتها لام مش مسؤله تربيها وفي أمريكا متخيل ايه ؟ ده طبيعي اللي بتقوله ده
سالم : بضعف قدامها وبعدين احنا مش بينا العلاقه دي فمش عايز اضغط عليها بس مش عجباني وحاسس اني بخسرها تماما دبرني يا ادم اعمل ايه ؟
ادم :دي بنتك مشي كلامك عليها
سالم : خايف اعمل كده تاخد بعضها وتمشي وبعدين دي واخده الجنسيه الامريكيه يعني لو حبت تمشي مش هقدر امنعها
ادم : فعلا دي مشكله بس مش عارف اقولك ايه ؟ ربنا معاك
سالم : ان شاءالله تتحل المهم نتكلم في الشغل

سالم مش عارف يعمل اي حاجه مع بنته وهيتجنن وخصوصا ان سفرها قرب .. فكره اختمرت في دماغه بس تنفيذها صعب جدا وهيحتاج لمساعده بس ماقداموش حلول تانيه

عند ادم في البلد
ادم : ماما النهارده سالم عبد الجليل جاي اعملي حسابك
كريمه : يا اهلا بيه بس خير مش انت قابلته في مصر جاي وراك ليه ؟ في حاجه ؟
ادم : علمي علمك هنشوف

جه سالم واستقبلوه اجمل استقبال وقضي معاهم نص اليوم وقعدوا بعد الغدي
سالم : اتاريك تحب تهرب كل شويه علي هنا
ادم : مش قولتلك.
سالم : اكيد انت مستغرب جايلك ليه ؟
ادم : البيت بيتك حضرتك تشرفني في اي وقت
سالم : وده العشم يا ابني بس انا طمعان في كرمك اكتر واكتر
ادم : اتكلم علي طول حضرتك مش محتاج لمقدمات
كريمه : ادم زي ابنك بالظبط انت تأمره وهو ينفذ
سالم : انتو بتحرجوني بكرمكم واخلاقكم دي
ادم : اتكلم علي طول بقي
سالم : الاول سؤال تجاوبني عليه بمنتهي الصراحه
ادم : اتفضل
سالم : انت في حد خاص في حياتك ؟؟
ادم : حد خاص بمعني ايه ؟؟
كريمه : قصدك واحده يعني ؟؟ يا ريت ده مترهبن مش عارفه ليه
ادم : انا مش مترهبن انا بس مفيش حد شدني
سالم : يعني مفيش واحده هنا ولا هنا ؟؟ ولا اي حد مميز ؟؟
ادم : لا مفيش بس ليه الاسئله دي ؟؟
سالم :هفهمك .... الموضوع كله يتخلص في كلمتين ... ندي بنتي ...
ادم : مالها ؟؟ واقدر اساعدك بإيه ؟
سالم : زي ما سبق وقولتلك ان والدتها اتجوزت عيل كده وانا مش عارف اقنعها تفضل في مصر وانت اقترحت اني امنعها غصب بس زي ما قلتلك انا ماليش سلطه عليها امنعها لانها بلغت السن القانونيه وعندها ٢٤ سنه ومعاها جنسيه امريكيه وهنا بقي يجي دورك
ادم : ازاي .. لو بإيدي حاجه مش هتأخر
سالم : عايزك تمنعها
ادم : باي صفه ؟؟
سالم : صفتك جوزها
الكلام صدم ادم وامه والاتنين بصوا لبعض وكريمه بعد ما تجاوزت الصدمه الا انها فرحت ان ابنها يتجوز بس خافت ان البنت تكون متسيبه فقلقت زي اي ام بس متحمسه
سالم : ايه ؟؟ بطلب طلب كبير عارف ؟؟ هبل صح ؟؟ انا اسف
ادم قاطعه : استني بس ... واحده واحده عليا ... جوزها ازاي ؟؟ حضرتك متخيل ان انا هروحلها اقولها اتجوزيني هتوافق علي طول ؟؟
سالم : لا طبعا مش هتوافق نهائي
ادم : امال ؟؟ ايه اللي في دماغك ؟؟
سالم : اقولك ... بنتي عملالي توكيل عام علشان اخلصلها شويه حاجات هنا انا هستغل التوكيل ده
ادم : هتجوزني بنتك بالتوكيل ده من غير ما هيا تعرف ؟؟ حضرتك واخد بالك حضرتك بتقول ايه ولا بتفكر ازاي ؟؟ده جواز مش لعبه .... وبعدين مش هيكون جواز شرعي اصلا
سالم : ادم ادم انا عارف كل ده .... انا عايز امنعها من السفر مش اجوزها ودي الفكره الوحيده اللي تنفع وعلشان كده كان لازم اشوف حد اثق فيه ثقه عمياء ... حد ينفع اسلمه روحي وانا واثق تمام الثقه انه هيحافظ عليها .. فهمت بقي انا ليه اخترتك انت ؟ انا بعتبرك ابني اصلا
ادم : خطوه مجنونه ونتايجها مهوله والله اعلم هيحصل ايه اصلا ؟؟وبعدين مفكرتش انك ممكن بالحركه دي تخسر بنتك تماما ؟؟؟
سالم : مش بقولك بثق فيك
ادم : مش فاهم ؟
سالم : ماهو انت لما تمنعها من السفر هتجيبها هنا البلد ... هتعلمها ازاي تحب الارض وتتعلق بيها ... هتعلمها الانتماء لوطن .. هتعلمها الاخلاق والاحساس والمشاعر ... هتعلمها ازاي تعيش اصلا صح ... هتعلمها كل اللي انا فشلت اعلمهولها
ادم : ومين قالك اني مش هفشل زيك وترفع قضيه خلع وبجنسيتها هتكسبها بسهوله ده اصلا بجوازها الامريكي تقلب الدنيا في المطار ومش هقدر امنعها وكل اللي هتكون وصلتله انك خسرتها تماما وتسافر وساعتها مش هتبص وراها تاني وتبقي خسرتها للابد ومش هيا بس لا ده انا كمان هتخسرني لاني هفكرك كل شويه بفشلك ده وفشلي اني احافظ عليها هنا
سالم : هنفكر في فكره لكل كلامك ده وبعدين انا عارف ان دي مخاطره انا مستعدلها السؤال بقي انت هتساعدني ولا لأ؟؟؟
ادم بص لامه اللي ساكته تماما ومش عارفه تقول اي حاجه
ادم : ما تقولي حاجه يا حجه ... ساكته ليه ؟؟
كريمه : والله يا ابني ما عارفه اقول ايه ؟؟؟ بس هيا فعلا مخاطره ...طيب يا ابو ندي انت معملتش حساب ان ادم ممكن يعجبها وبالتالي تفضل معاه فتره وبعدها تمشي ؟؟
سالم : عامل حساب النقطه دي
ادم : ازاي ان شاء الله ؟؟؟ ناوي تعمل فيا ايه ؟؟؟
سالم : لا مش هعمل انا فيك اي حاجه بس انت مش هتقابلها كادم صاحب اكبر شركات برمجه والكترونيات في الشرق الاوسط واللي واخد دكتوراه في امريكا في اكبر الجامعات
ادم : امال هقابلها ازاي !؟؟
سالم : هتقابلها كأدم الصعيدي ابو جلابيه ابن البلد وهتجيبها هنا وهتكلمها بالصعيدي كمان
ادم وامه تنحوا الاتنين
كريمه : انت متخيل ان بنتك هتقبل الوضع ده ؟؟؟ دي هتطفش من اول ما تشوفه
سالم : لا مش هتقبله وهترفضه بكل قوتها بس ادم بقي هنا هيتصرف وهيسيطر عليها وهيقصقصلها جناحتها ويخليها تعشش هنا
ادم : انا مش فاهم حضرتك جايب الثقه دي كلها منين
سالم : انت بتأمر تطاع من اي حد .. ليك هيبه وشخصيه فارضه نفسها وليك طريقه تعرف تقنع اللي قدامك باي شيء مهما كان فاعتقد انك هتعرف تسلك معاها
كريمه: طيب سؤال يا اخويا ؟؟
سالم : اتفضلي يا حجه
كريمه : نفترض .. مجرد افتراض يعني انهم حبوا بعض ؟؟
ادم : ايه السؤال ده حب ايه وبتاع ايه ؟؟
كريمه : انا قلت نفترض
سالم :حقها يا ادم سيبها ... اجاوبك انا ... ده يبقي يوم المنا اني اناسب ادم ... هيبقي اسعد يوم في حياتي لو ده حصل .. هاه قولت ايه يا ادم ؟؟ خلي بالك جوازكم هيكون علي الورق بس فتره ولو فعلا ما استجابتش تطلقها وامشي ويبقي عملت كل اللي اقدر عليه ...
ادم : اديني يومين وارد عليك

سالم : خلي بالك سفرها بعد اسبوع بالظبط
ادم : بإذن الله خير

سالم مشي وساب ادم هيتجنن من التفكير ومش عارف ياخد قرار نهائي .. حتي والدته مش عارفه تفكر .. متحمسه وخايفه في نفس الوقت ومش راضيه تاخد اي قرار مع ابنها لانها مش ضامنه النتيجه وخايفه يلومها ؟؟؟
اخيرا ادم قرر يساعد شريكه اللي بيعتبره ابوه..
سافرله القاهره واتقابلوا وكتبوا الكتاب وطلب من والدته تجهز البيت بتاعهم علشان ندي وتشيل كل هدومه تبعتها القاهره وتكتر هدومه الصعيدي زي الجلاليب وكل لبس الصعايده حتي العمه..
وتفهم الكل باللي هيحصل علشان محدش من الخدم يغلط بأي حاجه ...
كتبوا الكتاب وادم متخوف من الخطوه دي ...اخيرا طلعت القسايم وادم استلمها وبدأ اجراءات منع ندي من السفر
سالم طول الوقت بيحاول يقنع بنته تفضل معاه بس هيا مصره تسافر ومش بتسمع لاي كلمه من ابوها
سالم : يا بنتي اسمعيني بس
ندي : بابي انا بسمعك طول الاجازه وانت نفس الكلام .. It's over dad
راحوا علي المطار الاتنين وهو بيحاول محاولاته الاخيره
ندي : بابي انا هروح bathroom
سابته ومشيت وسابت حاجتها جنبه
سالم : سامحيني يا ندي بس انتي مسبتيليش اي طريقه تانيه
رجعت ندي ودخلت وبدأت تتحرك لحد ما وصلت لختم الجواز هنا الظابط بصلها
الظابط:اسف يا افندم بس حضرتك ممنوعه من السفر
ندي : what ?? Are you crazy?
الظابط: افندم سيادتك ؟؟
ندي : يعني ايه ممنوعه ؟؟
الظابط: يعني حضرتك لازم موافقه الزوج وزوج حضرتك مش موافق تسافري
ندي : ok ok their must be something wrong..I'm not married...انا مش متجوزه
الظابط بص لشاشته تاني : اسف قدامي متزوجه اتفضلي .. اللي بعده
ندي : انا امريكيه وما ينفعش تعاملني كده .. انا لازم اكلم السفاره فين المسؤل هنا ؟؟

راحت ندي للمسؤل ودخلت تتكلم معاه كان ادم مستنيها بجلابيه وعمه ودقن خفيفه واول ما شافها بلهجه صعيديه تماما
ادم : مرتي كييف تسافري من غير موافجتي ؟؟ كييف ... هتسيبي جوزك وتسافرييي ؟؟؟
ندي : ايه ده مين ده ؟؟؟مين الفلاح ده ؟؟
ادم : شوف عاد الكلام ... اتجولي علي جوزك مين ده كيييف ؟؟ انا جوزك يا حلوه
ندي : جوز مين ؟؟ مجنون ده ولا ايه ؟؟ انا مش متجوزه وبعدين انا يوم ما اتجوز اتجوز ده ؟؟؟
ادم : شوف عاد الكلام اللي يضايق .... معلهش ابراحتك .. يالا بينا علي البيت وهناك نتصافوا
يدوب هيقرب يمسك ايدها يخرجها الي انها بعدت وزقت ايده
ندي : مجنون ده ولا ايه !؟ حضرت الظابط انا معرفش الراجل ده ودي اول مره اشوفه ...
This is madness
الظابط: الورق اللي قدامي يثبت ان اللي انتي بتقولي عليه مجنون ده يبقي جوزك وقدامي القسيمه موثقه من المحكمه والورق قانوني ومن حقه يمنعك من السفر
ندي : انا هكلم بابي يشوفله حل
اتصلت بأبوها وطلبت منه يدخل والظابط بعت اللي يدخل ابوها واول ما دخل سلم علي ادم فالظابط بص لندي باستغراب
ندي : انت تعرف المجنون ده ؟؟؟
سالم : ده جوزك يا بنتي
ندي : جوزي ازاي يعني ؟؟ اتجوزته امتي ؟؟ وانا نايمه ؟؟ انا اتجوز ده ؟؟ طيب ازاي ؟؟ انا هتصل بالسفاره .. اذا سمحت اتصلي بالسفاره الامريكيه
الظابط : وماله ممكن جوازك
ندي عطتله جوازها
الظابط : حضرتك بتهزري ؟ ده مصري انا بتلكم عن الامريكي اللي مكتوب فيه انك معاكي جنسيه امريكيه
ندي : اه لحظه
طلعت شنطتها وقلبت فيها كتير لدرجه انها قلبتها علي المكتب
ندي : جوازي مش موجود .. اكيد اتسرق .. في حاجه غلط
الظابط : طيب لحد ما تلاقي جوازك الامريكي او تجيبلي حاجه رسميه تثبت انك امريكيه اتفضلي من هنا انتي ضيعتي وقتي ...
ندي : انا لازم اكلم السفاره
الظابط : طيب اتفضلي كلميها و حلو مشاكلكم بره اتفضلوا ومن هنا لحد ما جوزك يوافق انتي ممنوعه من السفر
ندي : اوكي listen to me بابا عايز يمنعني من السفر واكيد هو مأجراي البني ادم ده وهو عمل كده لكن انا معرفوش ولا شفته قبل كده.. ده اتفاق عليا انت لازم تساعدني
الظابط : ده شيء ميخصنيش دي مشاكل عائليه بينكم حلوها
ندي : بقولك ده مش جوزي
الظابط : القسيمه دي بتقول غير كده
ندي : طيب انا اعمل ايه دلوقتي واتصرف ازاي ؟ ايه الحل علشان اعرف اسافر ؟؟
الظابط : حل من الاتنين ... يا موافقه الراجل ده يا ورقه طلاقك يا جوازك الامريكي غير كده اسف روحي ارفعي قضيه خلع وبجوازك الامريكي هتكسبيها بسهوله .. ده اللي عندي ... اتفضلوا بقي من هنا لاني مش فاضيلكم ... انت يا ابني معاهم لحد بره اتفضلوا
ادم : متشكرين يا ساعده البيه
ندي بتريقه : بيييه !!!
فضلت ترغي كتير بالانجليزي وهيا ماشيه وتكلم نفسها وابوها وادم ساكتين تماما لحد ما وصلوا لعربيه ووقفوا قدامها كانت جيب 4*4
ندي : احنا وقفنا ليه ؟؟
ادم فتح الباب اللي جنب السواق
ادم : اتفضلي يا عروسه عربيتييي
ندي : اوعي تفكر نفسك جوزي انت فاهم ؟
زقته وركبت من وري
ادم شاور للعمال يدخلو شنطها العربيه لحد ما خلصوا ركب هو وباباها من قدام وساق ادم لحد بيت ابوها
سالم : هتريح الليله هنا اتفقنا ندي خدي جوزك اوضتك
ندي : افندم ؟ جوزي ؟؟ انت متخيل اني هقبل التمثيليه دي ؟؟ الجواز ده نصب ...انت اكيد استغليت التوكيل اللي عملاهولك دي الطريقه الوحيده ... انت اكيد اخدت جوازي وخبيته ..دلوقتي عرفت ليه ماما ما استحملتش تعيش معاك .. انت اناني بتاخد قرارات ما تخصكش . مش من حقك ابدا تاخد قرار زي ده ومش هسامحك ابد .. انا كنت ناويه اسافر وارجع كل شويه اقضي معاك فتره لكن دلوقتي اول ما اسافر مش هرجع البلد دي تاني ابدا .. انت خسرتني تماما وقطعت كل الروابط ما بينا ...
مشيت خطوتين ورجعت تاني
ندي : ده ؟تجوزني ليه ده ؟؟؟
سالم : انتي ما تعرفهوش
ندي : شكله يغني عنه ... دي اكبر غلطه غلطتها في حياتك وهتدفع تمنها علاقتي بيك ... مش ده اللي انا اتجوزه
ادم : وبعدين معاكي ؟؟؟ هطولي لسانك اكتر من اكده علي ابوكي هجطعهولك اتلمي بجي يا حرمه واطلعي يالا علي اوضتك
ندي : نعم !! اوعي تفتكر نفسك للحظه جوزي كلها يومين واصلح الوضع ده
ادم : ومن اهنيه لحد ما اليومين دول يخلصوا انتي مرتييي ومن اهنيه لحد ما تطلجي مني انتي مرتي مفهوم ولا افهمك بطريجه تانيه ؟؟؟
ونكمل بكره
توقعاتكم
ندي هتعمل ايه ؟؟
ادم هيسبك دوره ولهجته الصعيدي لامتي ؟؟
ShiMoOo


Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 11-05-19, 01:14 PM   #3

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

الحلقه الثانيه
علي فكره حلقه امبارح وصلت ل ١٤ الف ومكملوش حتي الف لايك
اسيبكم مع الحلقه

ادم : ومن اهنيه لحد ما اليومين دول يخلصوا انتي مرتييي ومن اهنيه لحد ما تطلجي مني انتي مرتي مفهوم ولا افهمك بطريجه تانيه ؟؟؟
ندي : اااااهههه
صرخت بعصبيه وسابتهم وطلعت اوضتها والاتنين واقفين قصاد بعض
ادم : قولتلك مش هتتقبل ده بسهوله
سالم : عارف
ادم : احنا لسه فيها نلغي اللعبه دي وتسيبها تسافر
سالم : لا انا عندي امل انك تنجح في اللي انا فشلت فيه
ادم : اوكي نكمل بس انا هاخدها البلد
سالم : ايه ده مش هتفضلوا هنا شويه ؟؟
ادم : لا طبعا اولا هنا انا معروف ومش هقدر اتحرك كتير بالجلابيه كده ثانيا عندي مشاكل في البلد لازم اهتم بيها ثالثا والاهم البلد وجوها هيساعدوني اكتر في التعامل معاها لكن هنا هتفضل تخرج وهيكون صعب السيطره عليها
سالم : بس
ادم : ما بسش انت هتلعب اللعبه بقوانيني
سالم : دي بنتي
ادم : واوعدك انها هتفضل جوه عنيا وهحافظ عليها
سالم : عارف بس في نقطه مهمه
ادم : اتفضل
سالم : ندي مراتك علي الورق وقانونيا لكن مش شرعا
ادم : قصدك ايه؟؟
سالم : اقصد انك مالكش حقوق فيها وانك ...
ادم : ما تكملش اعتقد انك سبق وقولت انك بتثق فيا صح ولا ايه ؟؟ بنتك في امان معايا وعارف اني ماليش حقوق ؟ ما تخافش عليها مني
سالم : في امانه الله اطلعلها ومارس سيطرتك عليها ووريني همتك
ادم طلع لندي ووقف قدام اوضتها واتردد يخبط ولا يدخل ولا هو اصلا بيعمل ايه هنا ؟؟ كان سامع صوتها بتتكلم في التليفون وتقريبا بتكلم امها تحكيلها اللي حصل وكل كلامها كان بالانجليزي
خبط خبطه ودخل وهيا بصتله باشمئزاز وتجاهلته وفضلت ترغي بالانجليزي وهو قعد علي اقرب كرسي مستنيها تخلص وطول المكالمه تقريبا بتشتم فيه وهو عايز يبتسم بس ماسك نفسه لحد ما خلصت وبصتله
ادم : خلصتي ؟؟ لعلمك الصبح بدري عنمشي من اهنيه
ندي : ايه اهنيه دي ؟؟
ادم : اجولهالك كييف ... هنا حلوه اكده
ندي : حلوه ولا زفت انت عايز ايه وجاي هنا ليه ؟؟
ادم : جاي لمرتي
ندي : اخرس انا مش مراتك .. بكره الصبح هروح لمحامي واخلص من المهزله دي
ادم : وانا عجولك الصبح هنسافر
ندي : انت اتجننت ؟؟ انا مش هروح معاك في اي مكان انا هروح لمحامي
ادم : خلاص يا جمر هسيبك تروحي مشوارك الصبح وبعد ما ترجعي يحلها المولي وهسيبك الليله تنامي براحتك يا جمر تصبحي علي خير
ندي كانت عايزه تضربه باي حاجه وبعد ما قفل الباب رمت فاظه علي الباب كسرتها من غيظها
رجع تاني فتح الباب
ادم : عتجولي حاجه يا جمر
ندي : بقول اياك ترجع
ادم : لا يا جمر انا نازل اتحدد مع ابوكي شويه وراجعلك ما تجلجيش
ندي : ترجع فين ؟
ادم : عنام في حضن مرتي
ندي : تنام ايه ؟؟ انت الظاهر اتجننت ... اتفضل اطلع بره
ادم : راجعلك
خرج ادم وهيا جريت قفلت الباب بالمفتاح وهو بره ضحك منها ونزل لابوها وكملوا اتفاقتهم
تاني يوم الصبح صحيت وكأنها كانت في كابوس وفاقت منه قامت لبست ونزلت بفستان كت وفوق الرقبه في منتهي الشياكه ونزلت تفطر لقت ابوها ومعاه ادم بيتوشوشوا
ندي : تصدق نسيت انك هنا وكنت فكراه كابوس ومشي
ادم : صباح الخير يا جمر اجعدي افطري خلي الوكل يحلو
سالم كان عايز يضحك بس مسك نفسه بالعافيه علشان ما يضحكش بس بنته لمحته
ندي : بتضحك وماله اضحك علي بنتك المتخلفه اللي انت بتدمرها
سالم : مش يمكن اكون بنقذها من نفسها ومن غباءها ؟؟
ندي : جوازي من البني ادم ده انقاذ .. انا حتي معرفش اسمه ايه ؟؟
ادم : انتي لسه قيلاه ... اسمي ادم
ندي : انا خارجه
ادم : علي وين ؟؟
ندي : ده شيء ما يخصكش
ادم : كلك علي بعضك اتخصيني فخليكي حلوه اكده علشان انا ابجي حلو وياكي
ندي : مش هرد عليك
يدوب لفت وشها لقت ايد من حديد ماسكه دراعها ولفت واتقابلت عنيهم في نظره تحدي بس اتفاجئت انها واقفه قصاد جبل زلزل كيانها واحساس بالضعف والخوف ملاها ودي اول مره تخاف من راجل
ندي : انت بتوجعني سيب ايدي
ادم : يبجي تردي عدل رايحه علي وين ؟؟
ندي : اوكي رايحه اشوف محامي يخلصني منك ارتحت ؟
ادم : السواج بتاع ابوكي عيوصلك مش هتمشي لوحدك ولعلمك لما اخدك واسافر مش عتلبسي اكده تاني
ندي : احلم براحتك بعد اذنك
مشيت وهيا متلخبطه .. ليه خافت منه ؟؟ ليه قلبها دق بالشكل ده وليه اتوترت كده ؟؟ لازم تخلص من البني ادم ده بسرعه ......
ادم كمل فطاره هو وابوها
سالم : تفتكر هتعمل ايه ؟؟
ادم : هتروح تشوف محامي والموضوع هياخد وقت بس ان شاء الله الوقت ده نقدر نعمل فيه حاجه بس حكايه جوازها المختفي ده هيساعد كتير لانها لو حبت تطلع غيره هياخد شويه وقت ...هو صح جوازها فين ؟؟ انت ليك يد في الموضوع ده !
سالم سكت شويه وبعدها طلع الجواز وحطه علي السفره قدامه
ادم : انت سرقته منها ؟؟
سالم : ماهو لو كان معاها كان زمانها في امريكا دلوقتي
ادم : انت كده تخطيت كل الخطوط الحمرا فخلي بالك
سالم : عارف بس كان في ايديد ايه اعمله ... خليه معاك بقي الجواز
ادم : لا يا سيدي خليه هنا معاك انت
سالم : طيب المهم هيا ممكن تخلعك فعلا ؟؟
ادم : طبعا وبسهوله وخصوصا ان الجواز ما تمش فعليا وان ها امريكيه وانا بشكلي ده اول ما القاضي يشوفني هيرزعني طلاق تلاته
ضحكوا الاتنين
سالم : لا بس انت سابك الدور قوي انت اتعلمت اللهجه الصعيدي دي امتي ؟؟
ادم : انا متربي في الصعيد الجواني وامي صعيديه ميه ميه المهم انا هروح الشركه شويه قبل ما نسافر في حاجات عايز اخلصها
سالم : هتروح بشكلك ده ؟؟
ادم : هغير في الشركه
نزل ادم وراح شركته ودخل بجلبيته والكل بيوقف ليه مستغربين شكله جدا هما عارفين انه صعيدي بس اول مره يشوفوه كده
دخل مكتبه ووراه السكرتيره بتاعته
مريم : ايه اللي عمل فيك كده ؟؟
ادم : دي حكايه طويله المهم عقبال ما اغير جهزيلي المهم بس
مريم : تمام
خرج ادم وقعد هو ومريم يخلصوا المهم في الشغل
قاطع ادم تليفونه اللي بيرن ورد وكان محاميه
المحامي محسن : انت فين ؟؟
ادم : في مكتبي ليه خير ؟وموطي صوتك كده ليه ؟؟
المحامي : لان في مصيبه
ادم : خير بس
المحامي : في واحده عندي هنا معاها صوره لقسيمه جواز وبتقول انها مراتك وانها عايزه تطلق منك
ادم : وايه المصيبه في ده ؟؟
المحامي : لو كل ده مش مصيبه تبقي المصيبه انها بنت شريكك سالم
ادم : طيب وقولتلها ايه ؟؟
المحامي : حضرتك واخد المىضوع ببرود ليه كده ؟؟ عايزني اقولها ايه ؟ انا بكلمك اهو افهم منك
ادم : طيب هفهمك بعدين بس انا عايزك حاليا تقنعها انه صعب انها تطلق لان انا غني ومفيش سبب منطقي وانها تحاول بالاتفاق احسن يعني قفل في وشها الطرق فاهمني ؟؟
المحامي : طيب ماهي ممكن تروح لغيري ؟؟ وهيطلقها بسهوله
ادم : مش هتروح هيا من النوع اللي بيستسهل واكيد دورت علي اكبر محامي ولقتك انت مش هتدور تاني ولو دورت هنبقي نشوف المحامي التاني ونتفق معاه ولما تمشي من عندك تعالالي
راح المحامي لندي وفعلا قفلها في وشها
ندي : يعني ايه ؟؟ انا مش هعرف اسافر تاني ؟؟
المحامي : بموافقته هتسافري ... اسمعي نصيحتي
ندي : اللي هيا ايه ؟؟ اسمع كلامه ؟؟
المحامي : بصي انتي قولتي انه صعيدي صح ؟؟
ندي : ايوه
المحامي : طيب الصعايده رجاله ودمهم حامي وعمره ما هيعمل حاجه غصب عنك يعني انتي في امان معاه
ندي : يعني ايه ؟؟ علي الاقل هيطالب بحقوقه ؟؟
المحامي : ممكن يطالب بس مش هيجبرك ابدا دول دمهم حامي وعمره ما هيقبل علي نفسه يفرض نفسه علي واحده ابدا فروحي معاه وانتي واثقه انك في امان واقنعيه يطلقك بهدوء لان هنا في مصر احبال المحاكم طويله
ندي : طويله قد ايه ؟؟
المحامي : يعني من ٦ شهور لحد سنه ولو هو معاه محامي شاطر هيفضل يأجل ومش بعيد يطلبك في بيت الطاعه ويلزمك بحياه زوجيه هاه مستعده نبدأ محاكمتنا ؟؟
ندي : يعني ايه بيت الطاعه ؟؟
المحامي : يعني يحبسك في بيته بأمر قضائي .. علشان كده بقولك اقنعيه اسهل وشهرين تلاته وروحي بلدكم
ندي : طيب وبالنسبه لجوازي الامريكي اللي اختفي ؟
المحامي : هنطلع غيره .. الاول هنعمل محضر انه اختفي وبعدها هنقدم طلب لغيره
ندي : وده هياخد قد ايه ؟
المحامي : مش كتير ما تقلقيش .. سيبي كل حاجه عليا
ندي : طيب بابي معاه توكيل عام هو ممكن يخلص الاوراق مع حضرتك وبعد ما يخلص عايزاك تلغي التوكيل ده
المحامي : تمام
ندي مشيت من عنده الدنيا كلها ثايره في دماغها مش عارفه تعمل ايه او تتصرف ازاي ؟؟ روحت بيتها وهناك مفيش حد طلعت اوضتها ونامت من التعب .. ادم وابوها رجعوا وهو استأذن ابوها يطلعلها علشان يسافر بقي
سالم : خلي بالك منها يا ادم دي روحي
ادم: في عنيا ولو قلقان !!
سالم : لا ده قلق الاب علي بنته مش قلقان منك
ادم : ان شاء الله خير
طلعلها وخبط خبطه خفيفه ودخل واتفاجئ بيها نايمه زي الملاك منتهي البراءه فضل واقف يتفرج عليها معجب بجمالها ده وحس انه للحظه مهدد ..
قرب منها ووطي عليها يصحيها بس اتفاجئ بنفسه بيسحب ورده من الفاظه اللي جنبها وبيصحيها بيها ومبتسم وكأنه عاشق بيصحي معشوقته .. بدأت تتحرك وابتسمت اول ما فتحت عنيها النعسانه
ندي : انت هنا ؟
ادم كان قاعد في الارض ووشه قصادها بالظبط
ادم بهمس: انا هنا
ابتسمت وغمضت تاني وحس ادم بقلبه بيدق وكأنه هيخرج من مكانه .. ليه ابتسامتها سحرته كده ؟؟ ليه هو قاعد في الارض كده ؟؟ معندوش اجابه فقام وقف واتحمم بصوت عالي
ادم : احممم انتي ... جومي يالا
ندي فتحت عنيها مش مستوعبه في ايه بس اول ما لمحت جلابيه في وشها اتنفضت وقامت وقفت علي السرير
ندي : انت ازاي تدخل هنا وعايز ايه ؟؟
ادم : انا ادخل براحتي المكان اللي يعجبني وجاي ليه فعلشانك يا جمر ... جومي يالا غيري هدماتك دي واجهزي علشان عنسافر
ندي : نسافر فين ان شاء الله ومين قالك اني هسافر معاك ؟؟ are you crazy?
ادم : بجولك ايه كرازي ولا ماكريزاش اجهزي ويالا
ندي : I'm not going
ادم : اهي هترطنلي اهيي ... شوفي يا تجهزي في خمس دجايج يا هحطك في العربيه كيف ما انتي اختاري
ادم لف وشه وهيخرج وندي افتكرت كلام المحامي وخافت يحبسها فعلا ومش فاهمه هيا ليه بتخاف منه ؟؟؟
ندي : طيب استني
ادم : افندم ؟؟
ندي : ممكن نتكلم لحظه ؟؟
ادم : اتفضلي
ندي : طيب انا مش بحبك ومش هحبك ومش طيقاك واعرف ان الصعايده دمهم حامي فأنت ازاي قابل الوضع ده ؟؟
ادم : لان ابوكي قصدني وطلب مني اتجوزك وانا عحبه زي ابوي واكتر كمان ومش هرفضله طلب وبعدين انتي علمتي الغيب
ندي : يعني ايه ؟
ادم : يعني مين جالك انك ما عتحبنيش ؟؟ مش يمكن تتعلقي في رجبتي وما اعرفش انا اخلص منيكي ؟؟
ندي : ايه ؟؟ انا اتعلق بيك انت ؟؟؟ you are crazy
ادم : شوفي اجولك كلمه ابرك من عشره .. انا ما عحبكيش وانتي ما عتحبينيش تمام
ندي : تمام
ادم : بس انتي حاليا مرتي شرعا وقانونا انتي مرتي وافجنا او رفضنا انتي مرتي تمام ؟
ندي : وبعدين ؟
ادم : عتسافري معايا شهرين تلاته وبعدها عجولك مع السلامه وعجول لابوكي بنتك مش نافعاني !!
ندي : انت تطول اصلا تتجوزني علشان ابقي مش نفعاك ؟؟
ادم : انتي عايزه تطلقلي ولا عايزه تفضلي ارسيلك علي بر عاد
ندي : ايوه عايزه اطلق بس ما تقولش مش نفعاك دي مش عجباني
ادم مستغرب هيا معترضه ليه وهيا كمان مستغربه ليه الكلمه دي مش عجباها؟؟
ادم : طيب نجول مثلا انك فاشله كزوجه
ندي بهجوم: انا عمري ابدا ما فشلت في اي حاجه وعمري ما كنت فاشله
ادم بابتسامه : طيب بلاش فاشله !! نقول ما انتيش ماليه عيني مفكيش انوثه كفايه مش مربربه اكده
ادم كان بيتعمد يغيظها اكتر واكتر وفعلا هيا اتجننت اكتر واكتر والشرار بيطلع من عنيها وبتقرب عليه
ندي : أنا .. يا جاهل مفيش انوثه ؟؟ انا مفيش انوثه ؟؟ انت ايش فهمك انت اصلا ؟؟؟ انا مفيش انوثه ؟؟؟ انا ؟؟
ادم : ايه هو دي ؟؟ انا انا انا ؟ علجتي اياك ؟؟ ايوه مفكيش ... ايه ؟؟ رفيعه كيف العصا ... لابسالي بنطلون عاملك زي السحليه كده ماعرف كيف لابستيه اصلا ... شعرك منكوش كيف فروه الخروف ... ايوه مفكيش ريحه الانوثه اصلا
ندي عنيها بتطلع نار وادم حس انها ممكن تضربه لانها بتبص حواليها وبتدور علي حاجه تضربه بيها
ندي : مش هقول غير كلمه واحده .. جاهل
ادم : طيب يا متعلمه عايزه تجولي ايه لابوكي ؟؟
ندي : هقول ان انت مش من مستوايا وانك جاهل ومعندكش ذوق وما بتفهمش وما انتاش راجل في نظري
ادم قاطعها : لا كله الا انك تغلطي ... عايزه تشوفي رجولتي اوريهالك من عنيا
ندي : كلكم مفهوم الرجوله عندكم غلط
ادم : لا مش غلط وما اقصدش اللي جه في بالك ابدا لان اي كلب يقدر يفرض نفسه علي واحده بس الرجوله عندي مختلفه تماما وما تقلقيش عتشوفيها بنفسك وده وعد مني .. جدامك خمس دجايج وعنتحرك
سابلها الاوضه وخرج وهيا قعدت واتنهدت وكأنه كان مانع عنها الهواء وهو جوه الاوضه
نزل تحت لابوها
سالم : صوتكم كان عالي .. ليه قلتلها ان انا طلبت منك تتجوزها ؟؟
ادم : ماهو بديهي انا ما اعرفهاش واحنا مش متوافقين فهتجوزها ليه ؟؟ وبعدين كده هتيجي بمزاجها
سالم : واما الشهرين يعدوا ؟؟
ادم : اللي ربنا كاتبه هيكون ...
نزلت ندي ببنطلون برمودا قصير وخلخال في رجلها سيمبل وكعب عالي وبلوزه بحمالات قصيره وشعرها اللي شبه مريم فارس وعليه النظاره بتاعتها
ندي : انا جاهزه
ادم : سلام قولا من رب رحيم ... و راس الكبش دي مش عتعملي فيها حاجه ؟؟
ندي : ok do you see him?? He is an ignorant? What are you doing to me?
سالم : ماهو انتي مزوداها قوي .. ما تلبسيلك حاجه محترمه وتلمي شعرك ده ولا تخليه علي طبيعته
ادم : يالا هنتحرك شنطك في العربيه وانا هتصرف في الطريق يالا نشوف وشك بخير يا عم سالم ابجي زورنا
سلم ادم وخرج وهيا بتتفرج عليه وخرجت وراه وراحت ناحيه عرببته اتفاجئت بيه بيفتحلها الباب
ادم : اتفضلي
ندي : thanks
ادم : رطنت اهي
ندي : بقولك شكرا يا جاهل
ادم رزع الباب في وشها
ندي : وانا كنت فكراه جنتل !! جاهل
ادم ركب جنبها : عتجولي حاجه ؟؟
ندي بصت لبره وتجاهلته وهو اتحرك وقف مره واحده نزل غاب ربع ساعه ورجع وهيا ماسألتوش نزل ليه بس شافت علبه في ايده حطها وري وقعد مكانه واتحركوا تاني
ادم : عايزه حاجه قبل ما نطلعو علي الطريج ؟؟
ندي : شكرا
ادم : جعانه ؟؟ عطشانه ؟؟
ندي : شكرا
اتحركوا في صمت وعدت ساعه واتنين وهما ساكتين تماما واخيرا هيا بدأت تتململ في قعدتها فتحت تابلوه العربيه ولقت سيديهات .. ادم اتوتر لان دي سيديهاته وعليها اغاني اجنبيه بمستو راق
قلبت في السيديهات مستغربه وبصتله
ادم : ايه مالك ؟؟
ندي : مين بيسمع دول ؟؟
ادم : يخصك في ايه ؟؟؟
ندي : اصل اللي بيسمعهم زوقه راق وعالي واستحاله تكون انت
ادم ابتسم جواه ان زوقه عجبها : متشكر علي ذوقك بس اريحك دول بتوع اخواتي ..
ندي : امم عندك اخوات ؟؟
ادم : ايتن وامجد .. ايتن اخر سنه في كليه اقتصاد وعلوم سياسيه وامجد في سنه تالته في كليه هندسه بس فاشل المفروض يكون متخرج من كذا سنه
ندي : وانت اللي الجاهل اللي فيهم !! صح ؟ ايه ابوك مات صغير ويا عيني اتطريت تسيب الدراسه وتمسك اشغاله ...
ادم اتعصب جدا لان ده فعلا حصل بس هو ما سابش دراسته لأ.. وقف علي رجله وقسم وقته بين ده وده واتعلم واتخرج من هندسه الكترونيات وسافر بره واخد دكتوراه بره واهو صاحب اكبر شركات في الشرق الاوسط بس للاسف مقدرش ينطق وفضل ساكت
ندي ندمت علي كلامها وخصوصا بعد ما هو سكت لان حست ساعتها ان كلامها فعلا حصل وانه اضطر يسيب دراسته علشان خاطر اخواته .. كان نفسها تعتذر بس لسانها ما طاوعهاش فسكتت ورجع الصمت بينهم تاني
عدوا علي استراحه ووقف هو
ادم : استراحه
ندي : مش عايزه حاجه
ادم : ابراحتك انا نازل ... هدخل بيت الراحه واكل لجمه علي خفيف .. عايزه تفضلي في العربيه انتي حره فاضل لسه يجي ساعتين كمان علي البلد
نزل ادم وهيا حست ان الجوع قرصها وانها عايزه تدخل حمام فنزلت وراه
ندي : استني
ادم وقف ورجع قفل عربيته ودخلوا مع بعض وكان شكلهم منتهي التناقض .. استايل مع جلبيه وعمه
دخل ادم الحمام وخرج وطلب اكل قبل ما هيا تيجي طلب لنفسه وقعد يستناها لحد ما اخيرا خرجت
ادم : ساعه؟؟ ... شوفي هتاكلي ايه ؟؟
ادم نادي علي الجرسون وطلبت اكلها واكلوا الاتنين واتفاجئت انه بياكل بالشوكه والسكينه عادي
ادم : عتفضلي تبصيلي كده كتير ؟؟
ندي : مستغربه انك بتعرف تاكل بالشوكه والسكينه ؟؟
ادم : هو علشان ما عرفش ارطن زيك يبقي ههطل علي نفسي ولا ايه ؟؟
ندي : تهطل ؟؟؟ اسكت ..please god
ادم : تنكشني وتجولي اسكت
اكلوا ودفع الحساب وخرجوا وكملوا طريقهم وشويه وتليفونه رن فرد عليه وكان فتحي بلغوا بحاجه شويه وركن علي جنب وبصلها من فوق لتحت بطريقه خلتها تترعش واستغربت وقف ليه في الحته المقطوعه دي ؟؟ وبيبصلها كده ليه ؟؟ ليكون بيفكر يوريها رجولته اللي سبق ووعدها هتشوفها ؟؟ عند النقطه دي خوفها اتضاعف وبترجع لوري في كرسيها والخوف ملاها وهو ابتسامه مخيفه علي وشه ملهاش معني ...
ونكمل بكره
ياتري ادم ناوي علي ايه ؟؟
ندي هتعمل ايه ؟؟
توقعاتكم
ShiMoOo


Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 11-05-19, 01:15 PM   #4

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الحلقه الثالثه
ادم تليفونه رن فرد عليه وكان فتحي بلغه بحاجه شويه وركن علي جنب وبصلها من فوق لتحت بطريقه خلتها تترعش واستغربت وقف ليه في الحته المقطوعه دي ؟؟ وبيبصلها كده ليه ؟؟ ليكون بيفكر يوريها رجولته اللي سبق ووعدها هتشوفها ؟؟ عند النقطه دي خوفها اتضاعف وبترجع لوري في كرسيها والخوف ملاها وهو ابتسامه مخيفه علي وشه ملهاش معني ...
ادم : مالك كمشانه اكده ليه ؟؟
ندي : انت واقف هنا ليه ؟؟ بتفكر في ايه ؟؟ اللي في بالك ده مش هيحصل ابدا علشان تبقي فاهم بس
ادم : وانتي عتعرفي ايه اللي في بالي ؟؟؟
ندي : وايه اللي بيجي في بال اي راجل مع واحده بنت لوحدهم ؟؟
ادم : شوفي انا مش زيي اي راجل فهمتي ؟؟ وبعدين انتي مرتي ولو حبيت اعمل حاجه مش راح هيكون علي الطريق في عربيه اني مش جايبك من شارع الهرم لينا بيت يا حلوه ولا اجولك يا قطه بريه متوحشه
ندي : ايوه خليك فاكر اني قطه بريه متوحشه وعندي ظوافري
ادم ضحك : وانا مني عيني اجرب ظوافرك دي بس مش وجته مع ان اللي يشوفك من دجيجه وانتي كاشه يجول كتكوت مبلول
ندي : المهم انت وقفت ليه ؟؟
ادم : العلبه اللي وري دي فيها هدوم البسيها
ندي : ليه ان شاء الله ؟؟وبعدين انا لابسه اهو
ادم : وانتي عتسمي دي هدوم ؟؟ دي عينات وبعدين اني ماعدخلش بيكي البلد اكده هطلع بره لحد ما تغيري
ندي : انا مش هغير وهدومي عجباني
ادم : وانا عجولك غيري
ندي : مش هغير وريني هتعمل ايه ؟؟ هات اخرك
ادم : ما بلاش .. انتي ما تجدريش عليا
ندي : ايه هتفرض قوتك عليا ؟؟
ادم : انجزي وغيري
لف فتح العلبه وطلع منها فستان ابيض سيمبل .. شيك بس سيمبل وحدفه في وشها ويدوب هيخرج رمت الفستان
ندي : قلت مش هغير انت ما بتسمعش ؟؟
ادم جمد شويه بيحاول يسيطر علي اعصابه وبصلها
ادم : غيري
ندي : مش هغير
كانت حاطه وشها في وشه بتحدي وبصاله وعنيهم قصاد بعض نزل بعنيه لبلوزتها العريانه ومره واحده مسكهالها وقبل ما تتحرك كان شقها نصين وشدها وحدفها بعيد هيا مستوعبتش عمل ايه ؟ عنيها واسعه من الدهشه وحطت ايديها علي صدرها تداريه
ادم : عتداري ايه وهو كان متداري اصلا ؟؟ ولا هو ضحك علي الدجون .. غيري يالا
سابها ونزل وهيا فضلت كتير بتحاول تسيطر علي نفسها وعلي غيظها وعلي قهرتها وبتحاول ما تعيطش وللاسف اضطرت تلبس الفستان ورفضت تقنع نفسها ان الفستان حلو فيها ..واستغربت ازاي جاهل زيه ذوقه عالي كده !!! ادم لمحها من بره لبست الفستان فدخل العربيه
ندي : لسه مكملتش خليك بره
ادم : ما انتي لابسه اهو ؟؟لفي اجفلك السوسته
ندي : لسه مقلعتش البنطلون
ادم: ماهو مش باين الفستان مداريه خليكي لبساه اهو ستره
ندي : ستره ؟؟
ادم : المهم لمي شعرك ده بدال ما تخوفي العيال الصغيره في البلد
ندي : مش هلمه بقي ده شعري وانا حره
ادم : ما احناش رايحين حفله تنكريه لمي شعرك عجول
ندي : هتعمل ايه بقي المره دي لو ملمتوش ؟؟
ادم : هتتحسري عليه كيف ما اتحسرتي علي بلوزتك دي وهتلاقيه في الارض تحت رجليكي بس خلي بالك البلوزه تتعوض يا تري شعرك عتعرفي تعوضيه ؟؟
ندي : بكرهك ... بكرهك
ادم : اكرهيني كيف ما تحبي بس لمي كنيشك ده
ندي مسكت شنطتها وطلعت توكه منها ولمت شعرها بطريقه جميله وهو بيتفرج عليها مستمتع وفجأه بصتله فاتفاجئ بيها
ندي : سوق مستني ايه ؟؟
ارتبك وساق لحد ما اخيرا وصلوا البلد وهناك اتفاجئت بزحمه كتيره جدا لدرجه وقفت العربيه
ندي : ايه الزحمه دي ؟؟ ايه اللي حصل ؟؟
ادم : احنا حصلنا
ندي : يعني ايه ؟؟
ادم : يعني اهل البلد عارفين اني راجع بعروستي فعيستجبلوني
ندي : طبعا خوف منك ؟؟
ادم : او يمكن يكون حب ؟؟ ده سؤال عتعرفي اجابته بنفسيكي .. يالا بينا
ندي : انا مش هنزل وسط الناس دي
ادم بصلها : بقولك ايه ،؟ بطلي تبصي للناس من فوج كلنا اولاد تسعه ... وبطلي الكبر اللي فيكي ده ويالا عننزل وبلاش اجرجرك جدام الناس
ندي : مش هتعملها قدام الناس !!!
ادم رفع حاجب : تجربي؟؟ بس ما تنسيش ان هنا صعيد ومش عيب ابدا ان الراجل يشكم مرته وعتلاجي الناس كلها عتصفر وتصجف لو جرجرتك من كنيشك ده
ندي : همجي
ادم : الحمد لله غيرت جاهل
نزل وهيا ابتسمت ويدوب هتنزل لقته بيفتحلها الباب وبيمد ايده ينزلها وفعلا نزلت ومشيت جنبه وعقلها تايه من اللي شيفاه ... بتحسه جنتل قوي ورقيق قوي حتي في عنفه .. اللي شيفاه من الناس ده حب واحترام مش خوف ابدا ... الناس شيلاه من علي الارض والكل بيبوس ويهني حتي الستات الكبار بيقابلوه ويضموه وهو بيعاملهم كلهم كأنهم امه لدرجه كل ما واحده تقرب تسلم تفتكرها امه بس بتلاقيها بتمشي
الناس عاملينلهم زفه محصلتش ومزمار ورقص واحصنه والكل بيصقف ويهيص وهنا عرفت ليه هو اشترالها فستان ابيض وسط الانبهار ده اتضايقت لانها كانت بتحلم بفرح غير كده وفستان غير ده وراجل غير ده او ده بشكل تاني .. بصتله ودموع بتهدد تنزل وهو حس بيها وبتفكيرها ومعرفش يعمل ايه يمكن لان هو كمان بيحلم بفرح غير كده .. الرجاله شدوه وسطهم يرقص بعصايه وياهم ... شارك الرجاله شويه ورجع تاني جنبها .. حست بهيبته وسط رجالته ولاحظت واحد واقف علي طول قريب منه
الدنيا كانت بدأت تليل ولمحه برد حستها خلتها قشعرت وهو لاحظ انها بردانه فقلع عبايته اللي حاطها عليه ولفها بيها ... استغربت تصرفه ده .. معقوله الصعايده كلهم حساسين كده ولا هو بس حاجه اسبيشيال
شويه واعتذر انهم جايين من سفر علشان ياخد مراته ويروح وفعلا روحوا وندي مترقبه شكل بيته ايه ؟؟ كان في دماغها بيت كبير معمول من طين او حجر مش فيلا زي قصر كبير اكبر من فيلا ابوها
ندي : بيت مين ده ؟؟
ادم : بيتي ... بيتنا .. يالا
ندي : ده بيتك ؟؟
ادم : امال كنتي متخيله عشه ولا ايه ؟؟ مع انك تستاهلي عشه
ندي : اخرس
نزلت قبل ما ينزل ويفتحلها وهو نزل واتفاجئت بزفه صغيره تانيه من اهل البيت
ندي : مين دول كمان ؟؟
ادم : اهل البيت والشغالين فيه عتعرفيهم مع الوقت
ندي : لا مش هعرفهم انا مش ناويه اطول هنا
واحده ست شيك كبيره قربت عليهم بس المره دي اتأكدت انها امه لانه قرب هو عليها الاول ووطي باس ايدها واخدها في حضنه بحب
ادم : كرملتي ... اتوحشتك كتير
امه كانت هتضحك علي لهجته بس ابتسمت واعتبرتها فرصه هيا كمان تتكلم بلهجتها الطبيعيه من غير تزيق او تزيف كلام وردت عليه صعيدي
كريمه : روح جلب كرملتك اتوغوشت عليك اما تأخرت
ادم : معلهش اتأخرت في الطلعه
كريمه : حمدالله علي سلامتك انت وعروستك .. اهلا بنتي مبروك عروستنا الحلوه
ندي : اهلا بيكي
ادم زق مراته : وطي حبي يدها
ندي : ايه اعمل ايه ؟؟ يعني ايه ؟؟
ادم : يعني بوسي يدها
ندي : هيا مامتك انت مش مامتي انا وبعدين حتي مامتي مش ببوس ايدها
ادم : امك انتي حره وياها لكن امي انا توطي تبوسي يدها
ندي : انا ما ببوسش ايدين حد
ادم يدوب هيتكلم مامته قاطعته
كريمه : ادم .... لسه براحه عليها واحده واحده الحديد المعوج ما عيتعدل بسهوله يا ابني لازم تصهره الاول
ندي : اوك انا تعبانه ومحتاجه ارتاح
كريمه : بنات خدوا العروسه لاوضتها
قلعت عبايه ادم وعطتهاله
ندي: متشكره بعد اذنك
طلعت لاوضتها مع بنات كتير بيتهامسوا ويضحكوا
دخلوها اوضه كبيره واسعه جميله مفروشه بافخم فرش وفيها سرير مفروش ورد والاوضه باين عليها اوضه عرسان بجد والفكره خلتها تترعش
ندي البنات سابوها وفضلت واحده بس معاها
ندي : اسمك ايه ؟؟
البنت : اسمي عزيزه
ندي : طيب عزيزه شنطي فين ؟؟ ممكن تخلي حد يطلعهالي ؟؟
عزيزه: دلوجتي فتحي يطلعهالك يا هانم
ندي : فتحي ده اللي هو لازق في ادم من ساعه ما وصلنا ولا غيره ؟؟
عزيزه : ايوه هو وجوزي كمان
ندي : جوزك ؟؟ مش كبير عليكي ده ؟؟
عزيزه : لا يا هانم مش كبير هو راجل بس والدراع اليمين لسي ادم ما يستغناش عنه واصل
ندي : امم طيب شوفيلي الشنط علشان عايزه ارتاح
عزيزه : حاضر يا هانم
يدوب خارجه كان ادم داخل استناها خرجت ورزع الباب وراها للحظه خافت بس قررت انها تقف قصاده واتطمنت شويه لانها حست انه عمره ما هيضربها
ندي : افندم ؟؟
ادم : انتي شوفي لاني مش هعيد الكلام ده واصل ... كله كوم وامي لوحدها كوم تاني خالص
ندي : وانا مالي ومالها ؟؟
كانت بتتكلم وهيا بتلعب في شعرها قدام المرايه وبتتكلم بلامبالاه فاتفاجئت بايده بتلفها ليه غصب عنها
ادم : امي خط احمر فاهمه ولا له ؟؟
ندي: وانا عملتلها ايه ؟؟
ادم : اما اجولك توطي علي يدها تبوسيها تنفذي فاهمه ولا له؟
ندي : لا مش فاهمه دي مامتك تبوس ايدها تبوس رجلها انت حر لكن انا ملهاش عندي غير الاحترام وبس غير كده sorry
ادم : تطلع ايه سوري دي هاه ؟ اعمل بيها ايه ؟ا
قاطعه خبط علي الباب
ادم : اتفضل
دخلت عزيزه تحمحم
عزيزه: الرجاله بشنط الهانم
ادم : خليهم يدخلوا
دخل كذا راجل من ضمنهم فتحي حطوا شنطها ونزلوا ووقف فتحي
فتحي: تأمرني بحاجه ساعت البيه
ادم : الامر لله يا فتحي روح انت ومراتك
عزيزه : لا يا سي ادم انا عساعد الحجه الكبيره علشان العشا ليكم
ادم : روحي مع جوزك يا عزيزه في غيرك كتير يساعد اتفضلوا
خرجوا ودخلت كريمه ووراها كام بنت شيلين صواني اكل
كريمه : احلي وكل لاحلي عرسان حطوا يا بنات الوكل يالا
فرشوا البنات الاكل وبيتفرجوا علي العروسه وشعرها وبيضحكوا وادم واقف متنح لحد ما خرجوا وامه جت تخرج
ادم : رايحه فين انتي ؟؟ امال مين هينورنا في الوكل؟؟
كريمه : لا انا سبجتك ده وكل للعرسان وبس
ادم : طيب اجعدي شوي
كريمه : حبيبي انتو عرسان وجايين من سفر اتعشوا وارتاحوا
خرجت كريمه وسابتهم وادم بص لندي اللي واقفه ساكته
ادم : لا اسكت الله لكي حسا
ندي : مستنيه اشوف ايه اللي هيحصل ؟
ادم : عناكل وعنرتاح
ندي : هتاكل وهترتاح ودلوقتي انت هتنام فين ؟؟
ادم : اهنيه
ندي: وانا فين ؟؟
ادم : انتي مرتي يبجي فين ؟؟
ندي : لا انت اكيد اتجننت رسمي انا استحاله انام معاك في نفس الاوضه مابالك جنبك في سرير واحد ؟؟
ادم : وانا جوزك قدام الناس دي كلها ومرتي مش عتطلع تنام في حته بعيد عن جوزها فريحي بالك بعد اذنك انا داخل الحمام
ادم سابها ودخل الحمام وخرج بعد شويه بجلبيه بيت شيك خفيفه ونوعا ما عجبها استايله ده
ادم قعد قدام الكل وبدأ يكشفه واكتشف انه جعان جدا جدا والاكل عباره عن محمر ومشمر ومحشيات وكل ما تطيب له النفس
ادم : اجعدي
ندي: thanks, not hungry
ادم : اهي رطنت .. اجعدي كلي
ندي : بقولك مش جعانه
ادم : هو اللي جولتيه ده معناه مش جعانه !! وماله اكل انا ..
ادم بدأ ياكل وريحه الاكل جننت ندي اللي ندمت انها مكالتش وخصوصا ان ريحه الاكل ورتها قد ايه جعانه ؟؟؟
ادم اكل وقام غسل ايده وهو خارج لمحها بتاكل محشي ورق العنب واول ما حست بيه جريت بعيد
اتحمحم وخرج ونادي للبنات يشيلوا الاكل بس اخد طبق محشي وشكله وخلاهم يسيبوه وغطاه
ادم : عاه عتفضلي اكده مش عتغيري خلجاتك ؟؟
ندي : اغير ايه ؟؟؟ ودي تطلع ايه دي كمان ؟
ادم : سوره اجولهالك عطريجتك .. هدومك
ندي : اوعي تتخيل انك هتلمسني ؟؟
ادم : يعني هلمس الامله يا خي الا ما فيكي حاجه عدله تفتح النفس
ندي : لانك جاهل بمعايير الجمال
ادم : وايه هيا معايير الجمال ؟؟ الجوام الممشوق وانتي رفيعه كيف العصايه .. الجسم المربرب اللي فيه معالم انوثه وانتي مسح .. الشعر الحرير الطويل وانتي كنيش اهوه فاضل فيكي ايه ؟؟؟
ندي : كل اللي قلته ده يدل قد ايه انت جاهل ... بس قبل ما تتكلم عني ما تبص لنفسك
ادم : ابص اهو مالي ؟؟؟ طلعي في عيب
ندي بصتله من فوق لتحت بس اكتشفت انه طويل عريض جسمه رياضي وكأنه بيلعب رياضه .. سماره حلو وقمحاوي .. شعره حلو .. وسيم وتخيلته لو هو بالبدله هيكون نجم
ادم : هاه ؟؟ مش لاجيه صوح ؟؟
ندي :جاهل وهمجي
سابته وخرجت ودخلت الحمام او بمعني تاني هربت من قدامه ... فضلت كتير في الحمام تتفرج عليه واخدت شاور طووويل وخرجت لبست البرنس بتاعه لانها ملقتش غيره وفضلت تفكر تلبس ايه لان هدومها في الشنط واخيرا خرجت وهو بصلها من فوق لتحت
ادم : دعوه صريحه
ندي: هدومي في الشنط ما تحلمش . I'm beyond the stars
ادم : وبعدين هتنامي اكده ؟؟
ندي : سيادتك هتقوم زي الشاطر تجيب حد من الناس الشغاله دي تفتح الشنط وتطلعلي هدوم
ادم : يا سلام .. علي اساس الناس دي تحت الامر والطوع وملهاش بيوت تروحلها ؟؟
ندي : انزل شوف حد
ادم : في حل اسهل ان سيادتك تفتحي شنطك وتطلعي لنفسك اللي انتي عيزاه
ندي : اولا انا تعبانه وثانيا انا معرفش في اي شنطه ومش هقدر افتحهم كلهم وبعدين انت ايه مشكلتك ؟؟؟
ادم : انتي مشكلتي واللوك لوك لوك ده
ندي : يبقي تجيب حد يساعدني
ادم سابها وخرج ورجع بعد شويه معاه بجامه حلوه ناعمه وعطاهالها
ادم : اتفضلي البسي دي وما تصدعنيش علي المسا
ندي : لا طبعا انا مش بلبس لبس حد .. بتاعت مين دي ؟ اوعي يكون مراتك ؟؟ اوعي تكون متجوز ؟؟ اوعي تتخيل اني ممكن اعيش مع دره ؟؟
ادم : اييييه جطر ومالوش سواق ... لوك لوك لوك ناجص تخلفيلي جرطه عيال ... لا انا مش متجوز ودي بتاعت اختي بس جديده وما اتلبستش فاتفضلي وما تصدعنيش تاني انا هنام
ندي : هتنام فين سيادتك ؟؟
ادم : اهنيه في السرير وانتي هتنامي اهنيه براحتك هتنامي في الحمام براحتك في اي مكان يعجبك طول ماهو جوه الاوضه دي .... تصبحي علي خير
ندي سكتت لانها عرفت ان الكلام مبيجبش نتيجه معاه .. لبست وسرحت وقعدت قدام التسريحه كتير تفكر هتعمل ايه ؟؟ بصت لنفسها في المرايه شعرها رجع لطبيعته قامت وقفت علشان تعمله بس افتكرت ادم وكل شويه يقولها كنيش فسابته بس علشان تشوف رد فعله لما يشوفه ناعم وطويل
حاولت تنام علي الكنبه بس معرفتش والنوم مش راضي يهوب ناحيتها وهو نايم مسترخي تماما .. طلعت البلكونه قعدت فيها كتير وسهرت كتيييير اكتشفت انها جعانه جدا ومش عارفه تعمل ايه بصت لقت الطبق متغطي اترددت بس الجوع وحش كشفته لقت المحشي اللي ادم حطهولها ... كرامتها بتنأح عليها وبطنها بتغني فقررت تسكت بطنها وتركن كرامتها دلوقتي .... اكلت وفضلت كتير وبتبص للساعه علي اساس تلاقي النهار قرب يطلع بس اتفاجئت ان الساعه يدوب ١٢ بس وعرفت ان هتقابلها ليالي طووويله هنا ... اخيرا السرير بيناديها بس متردده تنام جنبه .. هيا اصلا ما تعرفوش ... لا هيا هتنام في الحرف ومش هيحس بيها اصلا ... لا ازاي تنام جنب راجل غريب ؟؟ لا ده جوزها ... لا جوزها ازاي ده راجل غريب امبارح بس مكنتش تعرفه ... خناقه جواها لحد ما تعبت ونامت فعلا ... صحيت علي تعب في جسمها فاقت لقت الدنيا لسه ظلمه والساعه يدوب ٤ بس لا نفسها تنام بس في حاجه بتقرص فيها فضلت تهرش في جسمها ومش عارفه تنام ولا قادره تستحمل الناموس او اللي بيقرصها ... اخيرا النهار نور وهيا جسمها وايديها كله بقي احمر ومليان حبوب مدرنه ومش عارفه تعمل ايه وحست انها عايزه تعيط .
التكملة فى الكومنت


Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 11-05-19, 01:15 PM   #5

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

الحلقه الرابعه

ادم دخل لندي والشرر بيتطاير من عنيه ولقاها قاعده والبنات بيتفرجوا عليها وهيا ولا هاممها وفعلا بلوزتها كانت فاضحه اوفر .....،
ادم : جومي اطلعي فوج عايزك
ندي : ماليش مزاج بعدين
ادم كان بيحاول يتكلم كويس علشان البنات اللي مراقباه وبتتعجب من رب عملهم اللي فجأه واحده بتمشي كلامها عليه
ادم : قلت جومي
ندي :وانا قلت ماليش مزاج
ادم وصل للقمه فراحلها شد المجله اللي في ايدها ورماها علي اخر دراعه ويدوب هتنطق لقته ماسكها من شعرها وبيجرجرها علي فوق وهيا بتصوت وتصرخ وامه طلعت علي صويتها وقفته
كريمه : ادم سيبها
بص لامه : ارجوكي ما تدخليش في دي بعد اذنك
كريمه فاهمه ابنها وعرفت انه طالما ما سمعلهاش يبقي في حاجه فسكتت بس ندي بتستنجد بيها
دخلها اوضتهم ورزع الباب وزقها من ايده وقعت علي السرير
ندي : انا مش هقعدلك في البيت انت همجي
ادم : همجي جاهل مجنون متخلف .. قسما بالله لو لبستي حاجه معجبتنيش وخرجتي بيها لاجطعك فاهمه ولا له
ندي : انا مخرجتش وبعدين انا لابسه ايه؟؟ ماهي بلوزه عاديه اهي
ادم :بلوزه عاديه ؟؟؟ ولابسه ايه تحتها ؟؟ هاه
ندي : مش فاهمه
ادم : وانتي تفهمي ليه ؟؟؟ انتي مش لابسه حاجه تحتها صح ؟؟ مش واخده بالك انها مجسمه صدرك وباين قوي ،. مش ملاحظه ده ؟؟
ندي : المفروض اعمل ايه فيه ؟؟ كل واحده عندها صدر وبيبان ما بيتخباش ده
ادم : بس مش كده ... مش بالمنظر ده ... مش انا اللي كل اللي يسوي واللي ما يسواش يبص لمرتي ... مش انا اللي رجالته كل واحد بيتخيل انه نايم معاكي لان سيادتك بتغريهم
ندي : انا ما بغريش حد .. وبعدين شغل ناس محترمه عندك
ادم : خليكي انتي محترمه
ندي : انا محترمه غصب عنك
ادم قرب منها ولمس صدرها بطريقه مستفزه خلتها رجعت لوري غطت صدرها بايدها
ادم : اللي تلبس ده بره اوضه نومها ما تبجاش محترمه وبتجدم دعوه لكل راجل يتفرج ولا ده قصدك؟؟
ندي : انت مش محترم واللي يفكر كده يبقي مش محترم
ادم : ده تفكير اي راجل بلبس زي ده
ندي : انت همجي ومتخلف ورجعي وعلشان كده بتفكر كده
ادم : رجعي متخلف همجي اي مسمي بس قسما بالله ان لبستي حاجه بالشكل ده تاني ما هيحصلك كويس ابدا
ندي : انا مش هقعدلك هنا انا رايحه عند بابي
ادم : وريني عتخرجي كيف ووريني لبس تاني اكده وانا هتكون اول مره امد يدي علي حرمه وأدبها
سابها وخرج وهيا فضلت تعيط .. امه وقفته حاولت تكلمه بس اعتذر منها ورفض وخرج وهيا طلعتلها فوق تشوفها
كريمه : في ايه لكل ده ؟؟ عملتي ايه ؟؟
ندي : انا معملتوش حاجه هو جاي من بره مجنون .. انا يجرجرني من شعري كده ؟؟ انا مش هقعدله هنا انا همشي
كريمه: عطي اوامره بره ما تخرجيش ولا تطلعي حتي الجنينه ؟؟
ندي : ليه هيحبسني ولا ايه ؟؟ طيب انا ماشيه
كريمه بتحاول توقفها بس مقدرتش عليها . فتحت باب الفيلا واتفاجئت بفتحي علي الباب بصلها من فوق لتحت
فتحي : اسف يا هانم اتفضلي جوه
ندي : ابعد من وشي
فتحي : اوامر البيه حضرتك ما تخرجيش حتي الجنينه فلو سمحتي اتفضلي
ندي : ماشي ماشي
سابت الباب وده وفتحت الباب اللي بيودي للبيسين بس اتفاجئت بإتنين رجاله قالولها نفس الكلام
معرفتش تخرج ابدا ففضلت تعيط
كريمه اخدتها في حضنها : علي فكره الاسهل تغيري هدومك وتعتزري لجوزك وهو هيرجع في كلامه
ندي : لا هو بيذلني وانا عمر ما حد عاملني كده
كريمه : هو متضايق ليه ؟؟ ايه اللي حصل ؟؟
ندي : معرفش جاي متضايق من لبسي وجه يتجنن عليا مش فاهمه .. انا مخرجتش بره باللبس ده وجوه البيت جاي يقولي انتي مش لابسه حاجه تحت البلوزه وصدرك معرفش ماله ... انا في البيت
كريمه : صدرك متجسم جوي فيها واكيد حاجه ضايقته معلش .. ادم ما بيعملش حاجه اعتباطا اكده فاعذريه حبيبتي
كريمه نادت علي فتحي ودخلها
كريمه : ادم متضايج ليه ايه اللي حوصل ؟؟
فتحي : اللي فهمته يا هانم ان حد اتحددت علي الهانم الصغيره بطريجه مش ولابد وطرد اتنين عمال دلوقتي وحضرتك عرفاه ما بيحبش يجطع رزج حد
كريمه : طيب طردهم ليه ماعتعرفش ؟؟
فتحي : لاه معرفش بس كل اللي جاله انهم عيبصوا لاهل بيته بطريجه عفشه
كريمه : طيب روح انت خلاص .... هاه شوفتي غيران عليكي يا ستي .. عيحبك
ندي : بيحبني ؟؟ ادم ما بيحبنيش وانا ما بحبوش بعد اذنك
طلعت جري لاوضتها لانها مش عايزه تفكر كده ابدا
شويه وكريمه طلعتلها تاني علشان تغديها وشدتها واخدتها تقعد معاهم وسط البنات وخلت البنات يحاولوا يفرفشوها
وهيا قاعده نامت علي رجلين كريمه وكريمه بتلعب في شعرها
ندي كان احساس جواها انها عايزه تعمل ده وتشوف رد فعل كريمه ايه ؟؟ فرقدت علي رجليها ولقتها بتلعب في شعرها بحب وبحنان !!
اول مره حد يحتضن ندي كده واول مره تحس بحضن حنين كده وان في حد مهتم بزعلها !!
احساسيس كتيره ملخبطه جواها؟؟ كريمه مهتمه بيها وبزعلها ليه !! ليه بتحاول تعلمها امور دينها وليه مثلا مش بتجبرها تلبس زي بنتها ايتن ؟
ليه ادم اتجنن من لبسها ده هل هو خوف علي اسمه ولا غيره نابعه من حب ؟؟؟
رجع ادم اخر النهار وامه فهمت منه ايه اللي حصل
كريمه : بس برضه براحه عليها واحده واحده يا ادم
ادم : عايزاني اسمع رجاله بيتكلموا عن مراتي وبيوصفوا في جسمها وكل واحد بيتخيلها في سريره وتقوليلي اهدي وواحده واحده ؟؟ طيب ازاي ؟
كريمه : ايوه اقولك اهدي لسببين مهمين
ادم : ايه هما ؟؟
كريمه : الاول انها مش مراتك اصلا ...
ادم كأنه اتفاجئ بالحقيقه دي او تناساها
كريمه : والتاني ان كل العالم ده جديد عليها دي امريكيه اتربت من غير حرام او عيب او قيود مستني منها ايه ؟؟ تكون محجبه زي اختك !!! ولا زيي انا ؟؟ فوق يا ادم وفكر بعقلك شويه .. اطلعلها يا ابني وطبطب عليها بدال العنف ده من امتي انت كده ؟؟ فين حنيتك وطيبتك ؟؟ ليه دي علي طول متعصب معاها ؟؟ ما انت امجد بيعمل مصايب وبرضه بتاخده بالعقل اهدي عليها شويه
ادم طلع ولقاها بتعيط وكمشانه في مكانها وحس قد ايه هيا ضعيفه ومنكسره وهو بيقسي عليها كتير فضل واقف كتير مش عارف ينطق او يتكلم وهيا ما رفعتش دماغها تبصله حتي
وكان هينزل يقعد مع امه بس حس انه فعلا جه عليها قوي فراح وقعد جنبها علي السرير وهيا بتعيط وهو متكتف وواخد الموضوع علي كرامته قوي
واخيرا قلبه رق فمسك ايدها وشدها وهيا رافضه تقوم معاه او تتعدل بس هو شدها جامد لحد ما قعدها قصاده واول ما شاف وشها كل تردد جواه اختفي واتبدد مسح وشها بايديه
ادم : بطلي عياط خلاص اهدي ... اهدي حقك عليا
بصتله وكأنها شايفه حد غريب عنها .. ادم بجبروته بيعتذر معقوله ؟؟
ادم : انا اتنرفزت عليكي جامد بس غصب عني ما استحملتش رجاله يبصولك بصه مش ولابد وجيت وطلعت كله عليكي انتي
ندي : انا ما طلعتش بالهدوم بره انا بس قعدت انا وماما في التراس شويه شربنا قهوه لكن ما طلعتش بره
ادم : برضه ما استحملتش حد يبصلك كده
مسح ادم دمعه نزلت منها غصب
ادم : خلاص ما تعيطيش بقي
شدها في حضنه وهيا كأنها كانت مستنيه ده لانها دفنت نفسها جواه وكأنها اخيرا وصلت لغايتها وامنياتها وما اخدتش بالها نهائي ان لهجه ادم كانت عاديه مش صعيديه لما بيتكلم بهمس وحنيه ما بتركزش هو بيتكلم ازاي اصلا .. اخدت نفس طويل شمت ريحته اللي عشقتها مش عارفه ليه كانت متخيله انها مش هتحب ريحته وانه كصعيدي مش هيعجبها وان هتبقي ريحته مش حلوه بس عشقت ريحته وريحه برفانه المميز واستغربت شياكته في حاجات بسيطه
ادم ضمها جامد ودفن وشه في شعرها وداب بين احضانها بس فجأه افتكر انها شرعا مش مراته .. فجأه افتكر قيم ومبادئ اتربي عليها .. فجأه افتكر سالم اللي امنه علي بنته
بعد عنها وسابلها الاوضه وخرج من غير ولا حرف وهيا فسرت ده انه خاف من ضعفه او انه ندم علي اعتذاره بس استغربت من قلبها اللي بيعاندها في وجوده وبيتمني قربه ...
بالليل متأخر رجع وحس ان في حاجه اتغيرت بينهم
مش عارف ينام جنبها ويفضل بعيد .. في شحنات بقت في الجو مش عارفلها مصدر ...
بقي بيبعد عنها تماما وبيحاول ديما يتجاهل وجودها وده حسسها بوحده رهيبه ...
بتعدي الايام وكل يوم يخترع خناقه جديده معاها ولسه حابسها
ندي : بقولك ايه استني قبل ما تنزل
ادم : افندم نعم
ندي : انا عايزه اخرج انا زهقت
ادم : اخرجي
ندي : والحراسه اللي انت حاططها تحت دي ؟؟
ادم : هشيلها بس تلبسي عدل
ندي : هخرج بالفرس
ادم : ما تبعديش وما تركبيش غير الفرسه بتاعتك مفهوم ؟
ندي : علي فكره انا بعرف اركب خيل من سنين
ادم : ما تركبيش غير الفرسه بتاعتك وما تطلعيش علي الطريق بس في حدود الجناين اعتجد كلامي واضح والا مفيش خروج
ندي ما ردتش وهو سكت ونزل وهيا بتقضي ايامها شبه بعض الايام بقت ممله وهو بيتجنبها كده وحتي ايتن سافرت لكليتها ...

كانت بتخرج بفرستها تتمشي ساعتين تلاته وترجع
في يوم كانت بتتمشي ووقفت تريح شويه وكان في شباب قريبين منها فاتكلموا معاها وهيا لقتهم ظراف فقعدت معاهم وضحكوا وهزروا وجابولها عصير وقعدت وسطهم وصوت ضحكهم عالي جدا
ادم كان مروح في عربيته وفتحي سايقها وهما في الطريق لمحوا الشباب دي وادم لمح الفرسه
ادم : فتحي مش دي ريحانه الفرسه بتاعت ندي ؟؟
فتحي : ايوه هيا .. والهانم كمان موجوده اهي
ادم : طيب اوقف ... يا الله منك يا ندي
فتحي : يا سيدي دي مش من توبك خالص
ادم : دي خدمه لسالم مش اكتر
فتحي : عارف بس اهل البلد مش عارفين والكل مستغرب انك راضي بالوضع ده
ادم : مش وقته يا فتحي مش وقته
نزل ادم وراح لمراته اللي مندمجه تماما مع الشباب اللي اول ما لمحوا ادم كلهم وقفوا وهيا اخدت بالها فابتسمت له
ندي : ادم ... الشباب دي دمهم خفيف قوي وذوق جدا
ادم : امال لازم يكونوا ذوج هما عارفين انتي مين واكيد عاملين حساب لده ولا ايه ؟؟
الشباب بارتباك : طبعا يا ادم بيه طبعا
ادم : طيب يالا يا ندي
ندي : اسبقني انت وانا هجيب ريحانه واجي
ادم : فتحي هات ريحانه وحصلنا وانتي اتفضلي
ندي : انا حابه اروح مع ريحانه في الهوا
ادم شدها براحه ظاهريه من ايديها بس كان هيكسر ايديها في ايده
ادم : بقول يالا ... بعد اذنكم يا شباب وشكرا علي ذوجكم مع مرتي
اخدها ومشي
ندي : براحه انت بتوجعني .. ايدي هتتكسر
ادم : انا عايزها تتكسر
فتحلها باب العربيه وزقها دخلها وهيا مش فاهمه ماله
ندي : انت مالك في ايه ؟؟ انت ازاي تعاملني كده ؟؟
ادم مردش عليها وساق لحد البيت ووصلوا نزل وفتحلها الباب وشدها من العربيه وعرفت ان في حاجه حصلت بس هيا معندهاش فكره ايه اللي مضايقه
ندي : ادم في ايه ؟؟؟
ادم ما ردش بس اخدها ومجرجرها وراه لحد فوق دخلوا اوضتهم ورزع الباب
ندي : في ايه مالك ؟؟
ادم ما بيردش بس بيقلع هدومه وبيبصلها وهيا الخوف ملاها وبترجع لورا .. دي اول مره يقلع قدامها قلع وبصلها
ادم : انتي محتاجه راجل في حياتك وانا مكنتش واخد بالي ان ده قصدك .. انتي بتتفنني كييف تغري كل واحد وكييف تلفتي نظر كل راجل وطالما اكده يبجي اني اولي من الغريب .. انا اهو جدامك ومستعد وهوريكي اللي مشفتيهوش جبل كده
ندي : لأ لأ يا ادم لأ
ادم : انا كنت بجول لأ برضك بس انتي زودتيها جوي
جاعده تتسرمحي وسط شباب كلياتهم بينهشوكي بعنيهم وجاعده ولا هامهك ولا عامله حساب ان معاكي راجل بس ده غلطي لان انا مش مكفيكي ودي غلطه مش هتكرر
ندي : احنا كنا بنتكلم بس
ادم بيقرب : وانا هتكلم ...بس مش هتكلم بس
قرب منها جت تجري مسكها بقبضه من حديد حاولت تفلت من ايده بس مفيش فايده حاولت تصرخ بس محدش نجدها
مسكها قطع هدومها كلها ورماها علي السرير
ادم : انا مش عارف انتي عامله الدراما دي كلها ليه اللي يسمعك يجول دي اول مره ليكي ؟! انتي جايه من امريكا
ندي: ادم ارجوك
ادم : حبيبتي من غير ما تترجي اني هعمل كل اللي عيزاه
ندي : لا ابعد ارجوك ابعد
ادم : جلتلك لاه
ندي بتعيط وهو مش شايف دموعها بس الغيره ناهشه قلبه ومش عارفلها سبب ابدا
ندي : ارجوك يا ادم اسمعني مش بالطريقه دي !!مش كده ابدا
ادم : وليه مش كده مش ده اللي انتي عايزه توصليله !! مش هو ده غرضك ؟؟
ندي : ارجوك يا ادم انا محدش لمسني قبل كده فمش بالطريقه دي
ادم : كدبه جديده دي صح ؟؟
ندي : انا عمري ما كدبت ابدا انا محدش لمسني قبل كده يا ادم فأرجوك مش كده
ادم : بنت بنوت جصدك شوف عاد ؟؟؟ طيب وكفايه عليكي كده عذريه ....
كل محاولات ندي ما وقفتش ادم ابدا وكأنه مسير وشيء بيجبره .. هو نفسه عايز يبعد بس مش عارف عايزها تبقي ملكه مش بس صوري ومش بس علي الورق لا عايز كل حاجه فيها ملكه ... نسي وعده لسالم ونسي كل حاجه ومش فاكر غير انها بين ايديه وبس ... ندي استسلمت وتعبت من مقاومته واتفاجئت انها هيا كمان عايزاه يبقي جوزها بجد مش بس صوري ... الاتنين فجأه بقوا روح واحده وجسم واحد واتعلقوا ببعض واتقابلت عنيهم في نظره مليانه رغبه وشوق من الاتنين وضمت ادم في حضنها ... خبط مزعج علي الباب بيفوقه من الحلم الجميل اللي كان فيه
كريمه : افتح يا ادم الباب حالا ...ادم .. ادم
ادم قام بسرعه وبيبص حواليه لهدومه وهدومها المقطعه ... لبس بسرعه وبص لندي اللي غطت نفسها ودورت وشها بعيد عنه
فتح لامه الباب
كريمه : اطلع بره حالا اتفضل
ادم : امي
كريمه : من غير ولا كلمه اطلع بره اتفضل استناني في اوضتي
خرج ادم وهيا دخلت لندي وقفلت وراها الباب
كريمه : متخافيش حبيبتي .. محدش هيإذيكي هنا جومي تعالي البسي هدماتك
قومتها كريمه وجابتلها هدوم تلبسها وشالت الهدوم المقطعه رمتها
كريمه : معلش لازم اسألك ؟؟ انا اتأخرت عليكي ولا جيت في الوجت المناسب ؟؟
ندي كان نفسها تقولها انها جت بدري قوي
كريمه : حبيبتي ردي عليا ما تتكسفيش مني
ندي : لا مفيش حاجه حصلت بينا مفيش حاجه هو بس كان .... انا مش فاهمه هو كان عايز ايه ولا بيعمل كده ليه ؟؟ هو بيعترض علي كل حاجه ؟؟ مفيش حاجه بتعجبه ابدا ومش عارفه اعمل معاه ايه ؟؟؟
كريمه : طيب ايه اللي جننه كده ؟؟
ندي : معرفش .. انا كنت بتمشي علي ريحانه ووقفت وبنتمشي وقفت مع شباب عزموني علي شاي فوقفت معاهم شويه وكانوا ظراف جدا هو شافني اتجنن
كريمه : ليه حج يتجنن
ندي : انتي هتعملي زيه ؟؟ ليه يتجنن فيها ايه ؟؟
كريمه : حبيبتي انتي عتعرفي الشباب دول ؟؟تعرفي اخلاجهم ؟؟ تعرفي كييف عيفكروا فيكي ؟؟ تعرفي كييف عيبصولك ؟؟ ما تعرفيش هو يعرف فهمتي ؟ وبعدين دي اسمها غيره
ندي: الغيره دي بتيجي مع الحب وهو ما بيحبنيش
كريمه : امال تصرفاته دي عتسميها ايه ؟؟
ندي : تحكم .. سيطره .. حاسس انه كده بيحافظ علي صورته وشكله قدام رجالته .. اي حاجه غير انها تكون حب
كريمه : انا شيفاها حب ادم مش اكده واصل واول مره يتصرف كده علي العموم ارتاحي دلوقتي وربنا يسهل بس الحاجات اللي انتي عارفه انها عتجننه بلاها يا بنتي
ندي : ماهو انا مش بعرف
كريمه : معلش بكره تتعودي علي طبعه
سابتها كريمه وراحت لابنها اللي مستنيها في اوضتها دخلت ورزعت الباب وبصت لابنها بتحدي
كريمه : سيادتك كنت بتعمل ايه ؟؟ هاه
ادم : معملتش
كريمه : ادم ... اوعي تنسي للحظه وعدك لسالم انك تحافظ علي بنته ... مش معقوله توعده تحافظ عليها وانت اللي تضرها
ادم : انا ما ضريتهاش
كريمه : امال لما تغتصبها يبقي اسمه ايه ؟؟
ادم : اغتصبها ؟؟؟
كريمه : امال اللي كنت هتعمله اسمه ايه ؟؟
ادم : دي مراتي شرعا وقانونا مراتي .. عايشه تحت سقف بيتي وقدام الكل حتي ابوها عارف انها هنا وهو سلمهالي بايده تبقي شرعا مراتي
كريمه : طيب مراتك بس ده ما يمنعش انك كنت هتغتصبها
ادم : شوف تاني تقولي اغتصاب ؟؟
كريمه : اي علاقه تتم بدون موافقه الطرف التاني يبقي اسمها اغتصاب حتي لو مراتك
ادم : المهم محصلش حاجه
كريمه : ولو مكنتش جيت ؟؟
ادم : انتي عايزه ايه يا امي ؟؟
كريمه : عايزه سلامتك وراحتك ... ادم عايزها مراتك يبقي الاول تبلغ ابوها انها هتكون مراتك بجد والاهم انها هيا تكون موافقه وان كل حاجه تتم برضاها مش غصب عنها فاهم ولا لأ ؟؟
ادم : انا مش عايزها ولا تلزمني بعد اذنك
سابلها ادم البيت كله وخرج لانه محتاج يرتب افكاره ويفكر هو عمل كده ليه ؟؟ كان عايز يأدبها فعلا ولا كان عايز حجه لنفسه يقرب منها ؟؟
ندي كمان كانت متلخبطه مش عارفه ولا فاهمه ايه اللي بيحصل ؟ معقوله الهمجي الجاهل ده بدأ يعجبها؟؟؟
رجع اخر الليل فلقاها صاحيه
ادم : انتي كويسه ؟؟
ندي: وانت يهمك ؟؟
ادم : لا ما عيهمنيش بس انتي امانه واسف نسيت ده ولولا اني عامل حساب لابوكي ...
ندي: كنت هتعمل ايه ؟؟
ادم : كنت هعمل كتير بعد اذنك
سابها ودخل يغير هدومه وطلع كانت نايمه او عامله نفسها نايمه وهو نام بس الليل طويل والشحنات كل يوم بتزيد عن اللي قبله
ادم وندي بعد اللي حصل بقوا بيتعاملوا بحزازيه شديده وبيتكلموا في اضيق الظروف ،..
في يوم ندي صحيت علي دوشه فقامت ولبست ونزلت واتفاجئت بحد موجود جنتل قوي وعجبها جدا
كريمه : تعالي يا ندي مفيش حد غريب ده امجد اخو ادم وايتن
امجد بصلها وما تخيلش ابدا ان في حد بالجمال ده !!!
امجد : يا اهلا اهلا بالجمال الامريكي
ابتسمت ندي لأمجد .... ونكمل بكره
توقعاتكم انطلقوا
ShiMoOo


Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 11-05-19, 01:16 PM   #6

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

الحلقه الخامسه

في يوم ندي صحيت علي دوشه فقامت ولبست ونزلت واتفاجئت بحد موجود جنتل قوي وعجبها جدا
كريمه : تعالي يا ندي مفيش حد غريب ده امجد اخو ادم وايتن
امجد بصلها وما تخيلش ابدا ان في حد بالجمال ده !!!
امجد : يا اهلا اهلا بالجمال الامريكي
ابتسمت ندي لأمجد ....
ندي : انت بقي امجد ؟؟
امجد: ايه ده انا مشهور هنا ولا ايه ؟؟
ندي : لا مش قوي بس اسمك بيتذكر بس ديما مربوط بألقاب مش حلوه
امجد ضحك بخفه : اممم اكيد طبعا المعقد ادم .. سيبك منه ده جد بطريقه اوفر قوي والحياه ابسط من كده .. الحياه جميله c'est la vie
ندي: اهمم وانت بقي مش زيه ؟؟
امجد: انا علي النقيض تماما في كل حاجه
هنا ادم دخل واتكلم بالصعيدي: فعلا يعني عتلاجيه تافه فاشل ماعيتكلمش ولا كلمه جد .. مالوش اي اهتمامات او انتماءات .. عايش اكده وخلاص
امجد بالصعيدي بيقلد اخوه : استني اكمل انا ... عايش زي البهيم ياكل ويشرب وينام صوح ؟؟
ادم دخل وامجد راح عليه وحضنوا بعض يسلموا علي بعض وشافت حب بجد بينهم علي الرغم من الاختلافات الواضحه
ادم : حمد الله علي السلامه ... اتمني تكون خلصت فسح علشان تشوف كليتك وتخلص وتخلصني انا منك ؟؟
امجد: ليه هو انت علي ذمتي علشان اخلصك ؟؟ وبعدين علي افتراض اني خلصت هتخلص مني ازاي ؟؟ هتتبري مني ولا ايه ؟؟
ادم : مش هتبري بس اخلص بجي ما زهقتش ؟؟
امجد: حاضر حاضر يا سي ادم ... بس ما قولتليش انها قمر كده !!
ندي استغربت انهم سبق اتكلموا عنها
ادم بصلها وبص لاخوه
ادم : اطلع ريح وانا هروح عندي شغل مهم عخلصه
سابهم ادم وخرج وهيا فضلت كتير تبص للباب اللي خرج منه وكأن خروجه عمل فراغ في المكان
امجد : ايه وصلتي لفين ؟؟؟
ندي : هاه لا ابدا
امجد : بقولك تفطري معايا ؟؟
ندي : ok no problem
امجد : ok that's good
ندي: you speak English?
امجد: yes .
ندي : اخيرا حد هيفهمني في البيت ده
فطروا مع بعض واكتشفت شخصيه لذيذه جدا في امجد واتمنت لو اخوه يبقي زيه ...
اخر النهار ادم طلع اتغدي مع الكل وطلع اوضته يغير هدومه
ندي : انت نازل تاني ؟؟
ادم : ايوه في مشكله في بلد جنبنا ورايح هناك
ندي : مشكله ايه ؟؟
ادم : خناقه وان ما اتلمتش في اولها هيكون فيها دم
ندي : نظام تار وكلام فاضي من ده ؟؟
ادم : التار مش كلام فاضي دي مشكله بتقابل معظم الصعيد
ندي : ده تخلف وهمجيه ورجعيه
ادم : ماشي ياست المتعلمه
ادم بيلبس وهيا بتراقبه فبيلبس الشوز بتاعه
ندي : معقوله Timberland
ادم جمد للحظه وما تخيلش انها هتراقب كل حاجه
ادم : افندم ؟؟؟ بتقولي ايه ؟؟يطلع ايه ده ؟؟
ندي : your shoes
ادم : رطنت اهي
ندي: جزمتك
ادم : مالها ؟؟
ندي : ماركه عالميه فمستغربه انك بتلبس الماركه دي ؟
ادم : وهو حتي الجزم فيها ماركات ؟؟ وبعدين اللي بيلبسوا ماركات احسن مننا في ايه ؟؟؟
ندي : مش قصدي بس اقصد انت عرفتها منين ؟؟
ادم مش عارف يقول ايه : امجد جابهالي
ندي: اه كده معقوله
ادم فضل كتير يبص لخيبه املها وفي الاخر مشي
امجد اخد اسبوع في البلد وطول الاسبوع ندي ما بتفارقوش ابدا وادم ملاحظ ده
امجد : مراتك دمها خفيف قوي
ادم : كويس انك فاكر انها مراتي
امجد : تقصد ايه يا ادم؟؟
ادم : ما اقصدش يا امجد
امجد : لا سيب اللي في ايدك ده وقولي تقصد ايه ؟؟ انت متخيل ان انا ممكن ابصلها بطريقه مش كويسه يا ادم ؟؟ انا بعتبرها زي ايتن
ادم ساب اللي في ايده ورد بتعب واجهاد ظاهرين
ادم : عارف يا امجد انك بتعتبرها كده بس المشكله مش فيك المشكله فيها
امجد : لا يا ادم المشكله فيك انت ... انت لو ظهرت بطبيعتك قدامها هتعشقك
ادم : وهو انا مش بطبيعتي ؟؟
امجد : لا طبعا انت واخد دكتوراه في امريكا وبتتكلم كذا لغه وقدامها الصعيدي القفل اللي ما يفهمش اي شيء
ادم : لا طبعا ده مش صح ... هو علشان انا مش لابس ماركه ومش بعوج لساني وانا بتكلم ابقي مش قد المستوي ؟؟ امجد انا بطبيعتي قدامها بس مش بذوق نفسي فهيا لو هتتقبلني لشكلي يبقي ما تلزمنيش انا مش عايزها تعشقني لشكلي واستايلي لو هتحبني يبقي لطبيعتي ..للانسان اللي جوايا فهمت ؟
امجد : برضه التوافق مهم
ادم : مهم بس مش هو الاساس
امجد: المهم لو متضايق من كلامي معاها هبطله
ادم : لا طبعا انت ارحم من غيرك علي الاقل مطمن وهيا معاك .. انا هسافر مصر يومين وارجع عندي مشاكل في الشغل وانت خلي بالك منها هنا في غيابي
امجد : اوك تمام
ادم مراته عرفت من امجد انه مسافر فطلعتله تجري
ندي: انت مسافر القاهره ؟؟
ادم : ايوه
ندي : هاجي معاك
ادم : انا مسافر صد رد هتتعبي
ندي : لا مش هتعب ارجوك عايزه اغير جو البلد ارجوك وكمان اشوف بابا ارجوك يا ادم دي اول مره اطلب منك حاجه
ادم : هروح بعربيتي هتستحملي الطريق ؟؟
ندي : اه
ادم : قدامك نص ساعه وهنتحرك اجهزي بسرعه
ندي جريت عليه وباسته في خدته وجريت تجهز وهو فضل واقف مكانه ايده علي خده مكان ما باسته
مستغرب هو ليه مشاعره كلها بتتفاعل معاها ؟؟؟
نزلوا الاتنين مع بعض
امجد : ايه ده بقي ؟؟ هتسيبوني هنا لوحدي ولا ايه ؟؟ طيب ادم هاجي معاك
ادم : يا الله حاسس انكم اطفال
امجد : اديني تلات دقايق
طلع يجري وفعلا دقايق ونزل واتحركوا كلهم وطول الطريق ندي وامجد مش مبطلين رغي وضحك وندي بتتعمد تكلمه بالانجليزي علشان ادم ما يفهمش او تضايقه اكتر او تحسسه انها متفاهمه مع اخوه اكتر منه ؟ المهم ان كل كلامها مع امجد بالانجليزي
وهو بدأ يتضايق ايوه بيثق في اخوه بس الموضوع بقي اوفر قوي .. وصلوا استراحه نزلوا فيها وهو سابهم ودخل الحمام وخرج لقاهم طالبين ساندوتشات وبياكلو وامجد بيمسح حاجه علي شفايف ندي وهيا بتضحك وده وصله لقمه الغضب
ادم : مش يالا
امجد : طلبتلك ساندوتشات اقعد الاول
ادم :: يالا عايز اوصل بدري اتفضلوا
ندي : هادم اللذات يالا
ادم : اتفضلوا
امجد : هات اسوق انا شويه وانت ريح
ادم فعلا ركب وري ينام شويه بس ماقدرش ينام وهو شايف مراته منسجمه مع اخوه بالشكل ده لدرجه انه فكر يكلمهم بلغتهم لمجرد انه يضايقها بس اتراجع وفضل ساكت واخيرا وصلوا بعد رحله العذاب دي
امجد : هتروح فين ؟؟
ادم : هنوصل ندي الاول بيت ابوها
قاله عنوانها ووصلوها وبعدها مشيوا الاتنين
امجد : ايه مالك ؟؟
ادم : ماليش
امجد : لا بجد مالك ؟؟
ادم : مالي يا امجد ؟؟ دي مراتي اللي انت مش مبطل هزار معاها .. ايوه قلتلك عادي بس مش للدرجه دي ... اتفضل نزلني الشركه وشوف رايح فين
امجد : انا اسف يا ادم
نزل ادم الشركه وغير هدومه ورجع لطبيعته اللي اتفاجئ انها وحشاه
فضل وقت كتير في مكتبه وسط اجتماعات ولقاءات متأخره شويه وفريده دخلتله كان هو وسالم
فريده : ندي بره
ادم : ايه ؟؟ ليه ؟؟
فريده : عايزه سالم بيه ؟؟
ادم : اطلعلهابسرعه اتفضل
سالم : اكلمها في الطرقه يعني ولا ايه ؟؟
ادم : طيب انا هدخل الحمام وانتي دخليها بس ما تخليهاش تطول
فعلا ادم استخبي في الحمام وندي دخلت لابوها
ندي : امال فين شريكك الغامض ؟
سالم : غامض ليه ؟؟
ندي : ابدا بس ما اتقابلتش معاه ابدا المهم ما تعرفش ادم فين ؟؟
سالم : ليه ؟؟
ندي : عايزه اخرج مع امجد وامجد مش بيرد عليا فقلت اشوفه مع ادم ولا لأ ؟؟نفسي اعرف انت ليه جوزتني ادم ؟؟ ليه مثلا ما جوزتنيش اخوه ؟؟
سالم : وانتي عايزه اخوه ؟؟
ندي سكتت كتير : راجل جنتل قوي .. دمه خفيف .. يتحب
سالم : وادم ؟؟
ادم مستني اجابتها بترقب ونفاذ صبر
ندي : ادم ؟؟؟ همجي متخلف هيكون ايه يعني ؟؟ ما بيفهمش في اقل الحاجات ...ايوه راجل يعتمد عليه بس
سالم : بس ايه ؟؟
ندي مش عارفه تقول ايه : بس خالي من الاحاسيس والمشاعر مش زي باقي البشر معدوم الاحساس محب للسيطره ... المهم يا بابي انا ماشيه ولو ادم كلمك خليه يكلمني
سالم : غريبه انك مهتمه برأيه ؟؟
ندي : علشان هو غبي مش اكتر وردود افعاله غبيه وبخاف منه
ندي مشيت وادم خرج بيحاول يداري ضيقه وسالم ما اتكلمش بس قاله يكلمها ومشي هو كمان
فريده دخلت تمضي ورق ولقته سرحان
فريده : مش كفايه بقي اللعبه دي ؟؟ طولت قوي
ادم : مش عارف يا ديدا اخرتها ايه اصلا !!المهم عايزه حاجه !
خلصت شغلها معاه وخرجت وهو كلم ندي ووافق انها تخرج مع اخوه والوقت اتأخر بالليل وهما سهرانين بره وهو علي نار اخر ما تعب اتصل بأخوه وطلب منه يرجع وهو مستنيهم مع سالم
سالم : ادم ركز شويه معايا
ادم : انا معاك اهو
سالم : حفله بكره لازم تكون موجود فيها
ندي : حفله ؟؟ بكره ؟؟
الاتنين بصولها وادم بصلها من فوق لتحت وسكت
ندي : طبعا مش عجباك ؟؟. عادي المهم بابي حفله ايه ؟؟
سالم : شغل مش حفله حفله يعني
ندي: اهو اي جو وخلاص
ادم : انتي عايزه تروحي الحفله دي ؟
ندي : لا احنا هنخرج
ادم : انتو ؟؟ اللي هما مين ؟؟
مسكت ايد امجد : احنا الاتنين
ادم معلقش بس انسحب بهدوء بعد ما مسي عليهم
الصبح بدري طلع الجنينه وشويه واخوه طلعله
امجد : انا راجع البلد دلوقتي
ادم : وخروجك مع ندي ؟؟ خرجها الاول
امجد : ادم انت اخويا الكبير وانا لايمكن ابدا اضايقك وانت حاليا متضايق مني وده مش هسمح بيه ابدا
ادم مسك اخوه من اكتافه الاتنين واتقابلت عنيهم
ادم : لو ندي عجباك يا امجد خدها انت عارف العلاقه بينا ايه وبعدين ما تخافش احنا مش متجوزين بالمعني ده
امجد : لا يا ادم ابدا مجرد انها شالت اسمك اتلغت من تفكيري انا والله بتعامل معاها كأيتن وبس
ادم : وانا والله عارف ده كويس بس عندي طلب منك
امجد : شاور
ادم : عايز اعرف هيا دماغها فيها ايه ناحيتك ممكن ؟؟
امجد : حاضر هعرفلك
ادم : خلاص هنسافر اخر النهار كلنا مع بعض
ادم راح الحفله هو وسالم واندمجوا مع الناس والعملاء بتوعهم وشويه وادم بيتكلم لمح ندي قدامه واتقابلت عنيهم للحظه بعدها عدي حد بينهم وهو جري بسرعه واختفي
ندي عماله تدور عليه مش مصدقه عنيها اصلا
ادم اتصل بسالم : بنتك هنا بتعمل ايه ؟؟
سالم : مش عارف ماشفتهاش اوعي تكون شافتك ؟
ادم : لمحتني وانا اختفيت بس انت حاول تمشيها
سالم : حاضر حاضر
يالم راح يدور علي بنته لحد ماشافها
سالم : بتعملي ايه؟؟
ندي : بدور علي ادم .. انت ما شفتوش ؟؟
سالم : كان هنا بس انتي بتعملي ايه هنا ؟؟
ندي : لابس ايه ؟؟
سالم : مين ده ؟؟
ندي : ادم كان لابس ايه ؟؟
سالم : زي ما بيلبس عادي هيكون لابس ايه يعني ؟
ندي : بابا انا شفته لابس بدله وبيتكلم زي اي جنتلمان هنا كان امور قوي ... بابا ادم
قاطعها ابوها : بطلي هبل بقي بدله ايه وزفت ايه ؟؟بطلي بقي سطحيتك دي واهو جاي هناك اهو
ندي لفت بسرعه واتصابت بإحباط اول ما شافته بالجلابيه زي ماهو
ادم : ايه اللي جالك وفين امجد ؟؟
ندي : انت غيرت هدومك صح ؟؟
ادم : غيرت فين يعني ؟؟ غيرت في البيت قبل ما انزل
ندي : مش معقوله بيتهيألي يعني ؟؟
ادم : سلامتك يا قطه من الجنان بدري عليكي المهم فين امجد ؟؟
ندي : مع صحباته انا عايزه اروح ممكن ؟؟
ادم : يالا بينا ...
اخدها ادم ومشي واتصل بأخوه اللي اعتذر لانه قابل اصحابه وطلب من ادم يروح هو وهو هيطلع علي كليته بقي ... الطريق كان طويل وممل وكل شويه ندي تتكلم عن امجد وهو ساكت
واخبرا وصلوا البلد وطلعوا اوضتهم
ندي : تعرف ان امجد
هنا ادم انفجر فيها : امجد امجد امجد ايه ؟؟؟ معندكيش غيره تتكلمي عليه زهقتيني بعد اذنك
سابها ودخل ياخد دش يمكن يبرد نار الغيره دي
ندي مش عارفه هو اتجنن من ايه كده وانفجر ليه ؟
بس اتعودت علي تقلباته دي ...
عدت الايام ببطء وبرود من الطرفين وفي مره ادم كان وسط رجاله كتير متجمعين عنده بيشتكوا ان الزرع بيموت والمحصول ضعيف وكل واحد جايب دره فاضيه وبيوريها لادم ومش عارفين يعملوا ايه ؟
ادم : هنحاول نشوف حل اكيد في علاج
هنا ندي دخلت : طبعا كل حاجه ليها علاج
ادم : ان شاء الله نشوف علاج خير عايزه حاجه ؟
ندي دخلت وسط الكل وقربت من فلاح ماسك كذا كوز دره في ايده ومدت ايدها تاخد واحد منه
ندي : تسمحلي ؟؟
ادم مستغرب هيا عايزه ايه وداخله وسط الرجاله ليه ؟؟ بس مش عايز يتهور
ندي : ده مرض بيصيب انواع كتيره من النباتات وبيأثر علي المحصول واسمه (...)
ادم استغرب من كلامها وبيبصلها
ندي : مالك ؟؟ انت ما تعرفش ان دراستي كلها في امراض النباتات ولا ايه ؟؟ ده تخصصي
ادم : لا معرفش الصراحه
ندي : طيب انا ممكن اساعد لو تحب ؟؟
ادم : طبعا لو تقدري
ندي : طيب عايزه معمل او اي مكان اشتغل فيه
ادم : ينفع تشتغلي في المركز بتاع المبيدات وهناك هتلاقي دكاتره يساعدوكي مختصين بعلم النبات ورينا شطارتك ... فتحي
جه فتحي يضرب تعظيم سلام
فتحي : اوامرك
ادم : خد الهانم المركز وخلي الكل تحت امرها واي حاجه تحتاجها تتنفذ ... اتفضلي
ندي مشت مبسوطه من ثقه ادم ومبسوطه انها هتمارس شغلها اللي بتحبه
قضت اليوم كله في المعمل بتاخد عينات من النباتات وبتجرب عليها حاجات ومعاها تلاته دكاتره بيساعدوها ... اخر النهار ادم راحلها ودخل لقاها فوق ميكرسكوب ومندمجه جدا والصوره اتحفرت في دماغه اخيرا لقالها اهتمامات غير الميكب واللبس والمجلات ...دخل وحمحم
ندي : ادم اهلا اتفضل
ادم : هتباتي هنا ولا ايه ؟؟مش يالا
ندي : اوكي يالا اديني دقيقتين
ادم : خدي راحتك انا هستناكي
خلصت ومشيوا الاتنين مع بعض وركبت عربيته
ادم : هاه قضيتي يومك كيف ؟؟
هنا ندي اتفتحت وفضلت تتكلم كتير ونص كلامها مصطلحات وكلمات بالانجليزي ومش مستوعبه ان ادم موقفهاش او قالها مثلا مش فاهم بس فضل يسمعها ويتناقش معاها لحد ما وصلوا بيتهم نزلوا اتعشوا وفضلت ترغي وهيا قاعده جنبه لحد ما نامت زي العيل الصغير علي كتفه وهيا بتتكلم فضل كتير يلعب في شعرها ومستمتع بوجودها في حضنه ومستغرب من مشاعره واحاسيسه وقدرتها علي نقلته من سابع سما لسابع ارض والعكس واخيرا شالها وحطها في السرير وجه يقوم اتعلقت في رقبته وابتسمت
ندي : خليك جنبي
ادم رقد جنبها وهيا استخبت في حضنه بس فضل يقنع نفسه انها نايمه وما تقصدش لحد ما نام هو كمان وصحي الصبح كانت كلها بين ايديه هيا كمان صحيت واتوترت اول ما اخدت بالها انها في حضنه بس كانت مستمتعه بحضنه ده اخيرا الباب خبط عليهم
فتحي بره : سي ادم في ناس تحت عايزينك
هنا ادم عايز يقوم بس مش عارف ازاي
ندي بهمس : هتنزل ؟؟
ادم بهمس: غصب عني
ندي بتدفن وشها في رقبته : خليك
ادم اتنفس نفس طويل : مش هينفع لازم اقوم
ندي مش واخده بالها انه بيكلمها عادي مش صعيدي
ندي: طيب قوم
بتقوله يقوم وهيا ماسكه فيه ومتعلقه برقبته وهو لاعارف يقوم ولا عارف يرد بس كل اجراس الخطر بتضرب ولو ما قامش مش هيقوم ابدا من جنبها
ادم : ندي انا لازم اقوم
ندي : انا مش مسكاك
ادم : بجد ؟؟ ماشي مش هرد عليكي
ندي : قوم انا بعيده اهوه
بصلها واخيرا قدر يقوم ودخل ياخد شاور يفوقه من حاله الحب اللي غمراه ....
اخدت يومين بتروح المعمل واخيرا طلعت بعلاج للزرع وجهزوا كميات كبيره منه ووزعوه علي الفلاحين وادم متحمس جدا معاها وكريمه فرحانه جدا بيها
بعدها بيومين صحيت ندي علي دوشه عاليه وزعيق وخناق ودربكه كتيره فقامت بسرعه بصت من البلكونه لقت ناس كتيره فلبست بسرعه ونزلت تشوف في ايه اللي بيحصل ؟؟؟
@ احنا اتخرب بيوتنا
& كل اللي حيلتي راح حرام
£ وانا كل الطيور اللي عندي ماتت
@ الجاموسه بتاعتي كانت بتصرف علينا كلنا نعمل ايه من غيرها ؟؟
؟؟؟ طيب انا العجلين دول كنت هبيعهم واجوز البت ياخراب بيتك يا سعداوي
£ نعمل ايه دلوقتي رد علينا يا ادم بيه ؟؟
ادم : مش لما تدوني فرصه اتكلم ارد .... اللي فهمته دلوقتي انكم اكلتم الحيوانات بتاعتكم من الزرع المرشوش صح ؟؟ وحيواناتكم ماتت صح
@&£ ايوه كله بسبب الهانم مراتك هيا قتلتهم انت لازم تجيبلنا حقنا يا بيه
ندي واقفه ومش مصدقه واخدوا بالهم منها واول ما شافوها الكل هاجمها ووجهوا ليها اتهامتهم وهيا باصه لادم ومستنياه ينجدها
ونكمل بكره
توقعاتكم
ادم هينجدها ولا هيقف ضدها ؟؟
ShiMoOo


Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 11-05-19, 01:16 PM   #7

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

الحلقه السادسه

اغلب اهل البلد في بيت ادم بيشتكوله ان بهايمهم وطيورهم ماتت بسبب مراته و ندي واقفه ومش مصدقه واخدوا بالهم منها واول ما شافوها الكل هاجمها ووجهوا ليها اتهامتهم وهيا باصه لادم ومستنياه ينجدها راحت ووقفت جنبه ومسكت ايده اللي مداريه بينهم بحيث تستمد القوه منه او تحس انه مش هيتخلي عنها ..
ادم فضل متردد يمسك ايدها ولا يشد ايده بعيد واخيرا ضغط علي ايدها ضغطه انه جنبها وانه عمره ابدا ما هيتخلي عنها
@ الست الامريكاويه جايه تعمل تجارب عليناحضرتك لازم تجيبلنا حجنا
&دي ميهمهاش واصل الناس كويس انها تجارب علي الزرع مش علينا احنا
ادم فاق من افكاره علي اتهامات الناس
ادم : كل واحد فيكم يحط لسانه جوه خشمه واوعو للحظه تنسوا ان اللي بتتحددوا عنها دي مرتي فاهمين ولا لأ ؟؟ ولو مرتي غلطانه انا هعوضكم غير كده ما اسمحش لاي مخلوج يتكلم حرف واحد في حجها .. اعتجد كلامي واضح ؟؟ فتحي ...
فتحي : اوامرك
ادم : ما عايزش حد اهنيه واصل
ندي : ادم لحظه !!!انا قلت للدكتور محسن اللي شغال في المركز ونبهته ان العلاج سام وان محدش ياكل ابدا من الزرع علي الاقل لمده اسبوع انا نبهته
ادم : فتحي ... عايز د / محسن تيجيبهولي حالا
فتحي : اوامرك
ادم اخد ندي ودخل البيت وفتحي بدأ يمشي الناس ... كريمه كانت قاعده مستنياهم يدخلوا واول ما دخلوا بصت لابنها نظره عتاب انه سلم مسؤليه زي دي لندي ،..
ندي : ادم انت لازم تصدقني !!! انا نبهت الدكتور
قاطعها ادم : نبهتيه ؟؟؟ ما جولتيليش انا ليه ؟؟ هاه ؟؟؟ انا اصلا مش عارف ايه اللي خلاني اثق فيكي في حاجه زي كده ؟؟ انتي مستهتره .. ما بتهتميش بأي حد غير نفسك وبس .. انتي متخيله انتي عملتي ايه ؟؟ انتي مستوعبه يعني ايه فلاح يبقي عنده مثلا جاموسه بيربي بيها عياله وتكون فاتحه بيته وهيا مصدر رزجه وانتي تيجي بكل بساطه تحرميه من رزجه ده ؟؟ ولا واحده مربيه شويه طيور تبيع بيضهم او تبيعهم وتربي عيالها !! انتي متخيله انتي عملتي ايه في الناس دي ؟؟ انتي متخيله كام بيت هدتيه ؟؟؟ طبعا كل الكلام ده ولا هامك صح يا امريكيه؟؟ بس العيب مش عليكي العيب عاللي حاطك في بيته
ندي بتسمعه وهيا مصدومه ما تخيلتش انه هيقف ضدها كده ..مكنش قصدها ابدا ده يحصل
ندي : انا اسفه مكنش قصدي
ادم : اسفك مش مقبول لانه لا هيقدم ولا هيأخر انتي كده ده طبعك ما بتعمريش في اي مكان .. تزهجي من امريكا تنزلي مصر تجعدي شويه تهربي علي امريكا لا ليكي بلد ولا ليكي انتماء ولا ليكي اي اهتمامات انسانه تافهه ملكيش اي لازمه والمره الوحيده اللي عملتي لنفسك جيمه هديتيها فوج ادمغة الكل ودمرتي الدنيا بغباوتك واستهتارك
كريمه : كفايه اكده يا ادم كلامك لا هيجدم ولا هيأخر ... حاول تعوض الناس اللي خسروه وارجوك مره كمان ما تخليش مراتك تتدخل في امور تخص البلد واهلها
ندي : ماما ارجوكي اسمعيني انتي انا نبهت الدكتور
كريمه : اللي حصل حصل وامر الله تم .. ادم صلح اللي حصل ده ...
ادم : حاضر يا ست الكل ... اتفضلي انتي اطلعي اوضتك ومش عايز اشوف وشك بره الاوضه اتفضلي
ندي طلعت تجري علي اوضتها تعيط
كريمه : افهم بس انت كان عقلك فين تسلمها مسؤليه زي دي ؟؟؟ انت اتجننت يا ادم ؟؟
ادم : اسف يا امي
كريمه : اعمل بيه ايه اسفك ده ؟؟مراتك اخرها تنظم حفله تختار فستان لكن تهتم بأمور بلد وتسلمها رجاب ناس .. انت مجنون يا ادم ؟؟
ادم : امي انا اسف انا هصلح غلطها ده خلاص ارجوكي كفايه بقي ... انتي مش متخيله خيبه الامل اللي انا فيها
كريمه : خيبه امل ؟؟ اوعي تكون بنيت اي امال عليها ؟؟ اوعي تتخيل انها ممكن في يوم تبقي بنت بلد وتكمل معاك هنا ... دي مش من توبنا ابدا وده اللي اتأكدت منه
ادم : حاضر يا امي
كريمه : حاضر ايه ؟؟
ادم : حاضر مش هبني عليها امال وحاضر هصلح غلطها وحاضر اي حاجه تجوليها عندك حاجه تانيه ؟؟
كل ده وندي بتسمعهم ومنهاره من كلام ادم وعدم ثقته فيها نهائي فدخلت اوضتها تعيط لوحدها
قاطعهم فتحي ودخوله بدكتور محسن اللي جاي متوتر
ادم : اتفضل
د/ محسن :افندم يا ادم بيه
ادم : ندي حذرتك من تأثير العلاج بتاع الزرع فليه محذرتش العمال والفلاحين قبل ما توزعلهم العلاج ؟؟
د/ محسن : لا يا باشا انا معرفش انه سام ولا مرات حضرتك ما نبهتنيش للنقطه دي ...
ادم : بجد مراتي ما نبهتكش ؟؟؟ طيب وانت كنت فين وهيا بتصنع العلاج ده وليه ما تابعتهاش وليه ما قمتش بشغلك وليه ما فهمتش العلاج ده ايه قبل ما توزعه هاه؟؟ مش ده شغلك ؟؟
د/ محسن : يا بيه دي مراتك
ادم : يعني ايه مراتي ؟؟ يعني تسيبها وما تفهمش هيا بتعمل ايه ؟؟ طيب بلاش ما تتعلمش هيا بتشتغل ازاي ؟؟ يعني ايه مراتي مش فاهم ؟؟
د/ محسن : يعني كلامها اوامر
ادم : طيب وقالتلك حذر العمال
د/ محسن بتوتر : لا مقالتش
ادم : لا قالت ... هيا قالت انها نبهتك انت بتتهم مراتي انا ... مرات ادم محمد السويفي بالكدب ؟؟؟قولهالي مراتك كدابه اتفضل .... فتحي
د/ محسن : لا يا باشا بلاش فتحي
فتحي وقف : اؤمرني يا باشا
ادم : دكتور محسن بيقول ان مراتي كدابه
د/ محسن : يا باشا انا مقولتش كده
ادم : نعمل ايه يا فتحي في واحد بيتهم مراتي انا بالكدب ؟؟؟
فتحي : نجطعله لسانه يا باشا علشان ما يتطاولش علي اسياده تاني
د/ محسن : يا باشا انا عايش في خيرك يا باشاً
ادم : وعلشان كده اول ما بتعض بتعض ايدي انا صح ؟؟؟ مراتي نبهتك ولا لأ ودي اخر مره هسألك بنفسي السؤال ده ؟؟؟
د/ محسن : نبهتني. وانا ما اهتمتش ووزعت العلاج للفلاحين بس والله ما كنت اقصد أذي لحد انا ما تخيلتش انه ممكن يعمل كده ؟؟
ادم : امال تخيلت ايه ؟؟ انت متخيل انت عملت ايه في الفلاحين دول ؟؟؟ سيادتك هتطلع للناس اللي متجمهرين بره بيتي وتعترفلهم ان ده غلطك وهما يتصرفوا معاك
د/ محسن : لا يا باش ارجوك دول هيقتلوني مكاني انا اسف انا في حمايتك انت
ادم : تتهم مراتي وتقول في حمايتي ؟؟
د/ محسن : مرات حضرتك لو غلطت محدش هيقدر يلمس شعره منها ولا يوجهلها كلمه لكن انا يا باشا...
ادم : لا مش علي حساب مراتي ولا سمعتي فاهم ولا لأ ؟؟ فتحي ... خده يعرف الناس بره الحقيقه
فتحي شد الدكتور اللي بيستنجد بأدم
الناس اول ما سمعوا الحقيقه من الدكتور وفتحي كانوا عايزين يقتلو الدكتور وكانوا بيحاولو فعلا يوصلوله وصوتهم عالي جدا لحد ما ادم خرج.
ادم : بس كفايه كده .... الدكتور غلط وهو عارف غلطه كويس وانتو اتأذيتو وانا عارف خسارتكم قد ايه وما تخافوش انا مش هتخلي عنكم وهعوض كل واحد فيكم ومش هتخلي عن حد .... دكتور محسن محدش هيضايقه بكلمه مفهوم ولا لأ؟؟
@ لا يا باشا اللي غلط لازما ولابد ياخد جزاته
& ايوه يا باشا لازم ياخد جزاته
كل اهل البلد اصروا انه يتعاقب
ادم : خلاص عقابه انه مالوش عيش وسطنا هنا تاني يرضيكم ده ؟؟؟
اعترضوا شويه بس في الاخر كلام ادم بيتنفذ ... محسن مشاه من البلد لمكان تاني وفعلا بدأ يعوض الفلاحين اللي خسروه
اخر الليل مهدود تعبان دخل اوضته كانت ندي قاعده علي السرير ودموعها مغرقه وشها بصلها وتجاهلها ودخل غير هدومه وطلع رقد من غير ولا كلمه ونام او تظاهر انه نايم
النهار طلع وهو صحي بعد نوم متقطع لقاها مجهزه شنطه وقلبه دق اول ما شافها
ادم : ايه دي ؟؟
ندي : شنطتي
ادم : انا عارف انها زفتتك ...
ندي : كفايه بقي انا عايزه ارجع امريكا
ادم : بتهربي كالعاده
ندي : انا عايزه افهم انت مقعدني هنا ليه ؟؟؟ انا محدش طايقني هنا ... كلكم بتكرهوني ... والدتك بتكرهني .. شغالينك .. عمالك ... اهل البلد ... وانت
كان نفسه ينطق وينكر ده بس هيا كملت
ندي : عايز مني ايه ؟؟ انت قولتها انا ماليش انتماء لهنا فسيبني اروح للمكان اللي بنتميله ...
ادم : وامريكا هو مكان انتماءك ؟؟؟ هيا دي بلدك ؟
ندي : ايوه
ادم : اممم طيب ... خروج من هنا مش هيحصل وريني بجي سيادتك هتعملي ايه ؟؟؟
جه يمشي بس هيا وقفت قصاده وقفته
ندي :انت ما بتصدقنيش عايزني افضل هنا ليه ؟؟؟
كانت عايزه تسمع اي كلمه منه بس زقها بعيد عن وشه وسابها وخرج لانه معندوش اجابه ليها ...
اخد فتره مشغول مع الفلاحين وهيا محبوسه في بيته وهيا حابسه نفسها في اوضتها
ادم : علي فكره انتي مش محبوسه هنا انتي ممكن تخرجي بريحانه
ندي : اهل البلد كارهيني اخرج اروح فين ؟؟
ادم : معرفش بس محدش هنا كارهك انتي بيتهيألك
سابها وخرج وهيا نزلت لريحانه واخدتها تتمشي بيها شويه وخرجت وقابلت بنات شغالين اول ماشافوها عزومها تقعد تفطر معاهم اترددت بس وافقت وفعلا قعدت فطرت معاهم واكتشفت انها مش مكروهه ولا حاجه ...
ايتن نزلت اجازه هيا وامجد ودول عملوا جو مختلف في البيت وندي اندمجت معاهم جامد وعوضوها شويه عن وحدتها ...
ندي كانت كل شويه بتشغل اغنيه معينه اجنبيه اسمها don't let me down وبترقص عليها كتير وادم بيراقبها من بعيد لبعيد ... وحاسس انها بتوجهالو هو الاغنيه دي او بيحاول يقنع نفسه ان الاغنيه دي بتشغلهالو هوه ....

ادم رجع في يوم بدري وداخل مستعجل
كريمه : براحه يا ابني مالك ؟؟
ادم : معزوم علي فرح ومتأخر وعايز الحق كتب الكتاب
ايتن : طيب ما تاخدنا معاك .. ندي عمرها ماشافت افراح في بلدنا
ندي : بيقولك مستعجل ... خليها مره تانيه
ادم بصلها : لو عايزه تيجي يالا بس قدامكم نص ساعه بس مش اكتر تكفيكم ؟؟؟
ايتن : طبعا يالا يا ندي
شدتها وطلعوا يجروا الاتنين وهو فضل باصصلهم لحد ما اختفوا وفاق علي صوت امه
ادم : ايه قولتي حاجه ؟؟
كريمه : بقولك ما تتعلقش بأحبال دايبه .. مسيرها هترجع بلدها
ادم : ما تقلقيش عليا بعد اذنك
سابها وطلع اوضته بس مالقيش ندي وخمن انها مع ايتن بيجهزوا فدخل حمامه يغير وياخد شاور سريع
خرج كانت ندي قدام المرايا بتحط ميك اب كان لابس وجاهز فحمحم علشان تاخد بالها منه واول ما شافته قامت راحتله ووقفت قصاده وعطتله ظهرها ورفعت شعرها وهو مش فاهم عايزه ايه بس ظهرها العريان سحب اي تفكير او فهم منه
ادم :افندم
ندي : السوسته ممكن تقفلها ؟؟
ادم : اه
ادم مسك السوسته بايدين مهزوزه وبدأ يقفلها وفعلا كانت مش عايزه تتقفل وبدأ يتعصب عليها فايده بتلمس ظهرها كل شويه
ندي بهمس : ادم
ادم : هاه
ندي : مش عايزه السوسته تتقطع
ادم : حاضر
بدأ يحاول معاها بالعقل فقعد علي ركبه في الارض بحيث يشوفها شابكه في ايه فلقاها جزء من الفستان محشور فيها وحاول يخرجه لحد ما اخيرا عرف وبدأ يقفل السوسته وبيقف معاها واحده واحده وهو قريب منها وهيا قدامه وشعرها علي جنب ورقبتها عريانه فلقي نفسه بيحط شفايفه علي رقبتها وبيدفن وشه في شعرها وهيا سندت علي صدره ويدوب حط ايديه حواليها فالباب اتفتح
ايتن : انا جاهزه
ايتن لاحظت الوضع ده بس كانت دخلت زي المجنونه وهما اتنفضوا بعيد عن بعض الاتنين
ايتن : اسفه اني دخلت كده انا معرفش ان انت هنا ابيه اسفه كتير
ادم بص بعيد : لا عادي .. انا هستناكم تحت بسرعه
وسابهم وخرج من غير ما يبص لواحده فيهم
ايتن : انا اسفه يا ندي
ندي : لا بتتأسفي ليه ؟؟؟ عادي يا بنتي
ايتن : حاسه اني قطعت حاجه
ندي : مفيش حاجه علشان تقاطعيها يا ايتن انا وادم علاقتنا عاديه وبعدين دي فتره وهتعدي
ايتن : هتسيبيه يا ندي ؟؟
ندي : هو اللي هيسيبني مش انا ؟؟
ايتن : يعني انتي بتحبيه ؟؟؟
هنا دخل امجد : ايه هتنزلوا ولا ايه ؟؟ ادم هيطق تحت يالا
نزلوا التلاته مع بعض وادم اخدهم وراح علي الفرح وندي بتراقب ادم في كل حركاته وبتراقب احترام الناس ليه ...
العريس كان صاحب ادم قوي وشغل لادم اغنيه بحبك يا صاحبي وادم رقص معاه عليها وقعد
اختفي ادم مع شويه رجاله وساب اخواته مع مراته ورجع بعد شويه اتفاجيء بالتلاته بيرقصوا علي اغنيه شعبيه رقص معجبوش نهائي وخصوصا ان الكل بيبصولو هوه وبيلوموه بعنيهم ان ماينفعش مراته تبقي كده او ان الكل يشوف رقصها بالشكل ده ... امجد في النص والبنتين حواليه وهو جه ووقف قدامهم
ادم : مش كفايه كده يا امجد ولا ايه ؟؟؟
امجد : اه طبعا
ادم : طيب خد البنات روحهم ممكن ولا مش هتعرف ؟؟
امجد : اه طبعا بعد اذنك
اخد البنات ومشي وعرف ان في خناقه محترمه مستنياه في البيت قبل ما يمشوا ندي تجرأت وبصتله وندمت لان قابلتها نظره فولاذيه حست انها هتحرقها ...
فضلوا التلاته مستنين رجوع ادم بتوتر وقلق وخصوصا ندي لحد ما سمعوا عربيه وصوت ادم
امجد : انا هنزل انا اخد اول صدمه واشوف الجو ايه ؟؟
امجد نزل وقابل ادم تحت
امجد : حمدالله علي السلامه ... ما اتأخرتش يعني ؟؟
ادم : انت عايز ايه ؟؟
امجد : بس بطمن عليك
ادم : متشكر عايز حاجه تانيه ؟؟
امجد : مالك في ايه ؟؟
ادم : ماليش بعد اذنك
امجد : ادم في ايه مضايقك ؟؟
ادم : بلاش يا امجد
امجد : لا في ايه ؟؟؟ قول ... معترض ان احنا رقصنا في فرح ؟؟ ما انت رقصت ؟؟
ادم انفجر :اني وقفت مع صاحبي كنوع من المجامله وبعدين انا ما هزتش وسطي ولا حزمت اختي ومرات اخويا ورقصتهم في وسط صعايده ورجاله هياكلوهم بعنيهم ورقصتهم ... انا مش فاهم انت طينتك ايه يا اخي ؟؟؟ في راجل محترم عنده دين او اخلاق يرقص اهل بيته وسط رجاله ؟؟؟ انت فين نخوتك يا اخي ؟؟؟؟ ما بتحسش ؟؟ ما بتغيرش ؟؟ ما بتفهمش ؟؟؟
امجد : فيها ايه خليهم يفرحوا ويتبسطوا ومحدش يقدر يلمسهم او يبصلهم وانا موجود انت خنقه كده ليه ؟؟
ادم : هو من امتي الانبساط بقله الادب ؟؟ ما يتبسطوا بأي طريقه تانيه !!! ولو غيرتي علي اهل بيتي خنقه يبقي ايوه انا خنيق ...
كريمه طلعت علي صوتهم : هتتخانقوا كده كتير ؟؟ كل واحد علي اوضته وانت يا امجد اللي عملته غلط فبلاش تقاوح
امجد : ماهو لازم تقولي كده لان كلام ادم منزل ...
ادم : اطلع اوضتك بدال ما قسما بالله
كريمه : ادم ... اطلع اوضتك انت كمان .. اتفضلوا
ادم طلع اوضته ولقي ايتن مع ندي
ادم : اتفضلي علي اوضتك
ايتن : ادم انا اسفه
ادم : اتفضلي علي اوضتك
ايتن : طيب انت زعلان مني ؟؟
ادم : زعلان عليكي مش منك ... انتي كنتي جوهره مصانه الكل بيبصلها من بعيد ويتمني بس يلمحها متخيلتش ابدا انك ممكن تنزلي للمستوي دي وترخصي نفسك كده ... عتجلدي مين هاه ؟؟
ندي بصتله واتجرحت قوي من كلامه وفهمت ان غضبه كل ده غيره علي اخته مش اكتر
ايتن مشيت علي اوضتها وهو بص لمراته
ادم : ما شاء الله عليكي اي شيء عتلمسيه عتدمريه
سابها ودخل الحمام يهرب من نظراتها وهيا كرهته وكرهت ضعفها قدامه وكرهت دنيتها كلها ... قررت انها لازم تبطل تضعف ولازم تعانده في كل حرف ولازم تطلع من البيت ده بسرعه...
ايتن وامجد مشيوا علي كلياتهم وادم مازال واخد موقف منهم وندي بدأت تتعامل بمنتهي البرود مع ادم ... راحت معاه توصل امجد وايتن للقطر لان ادم سحب عربيه امجد كنوع من العقاب وصلوهم المحطه وراجعين
ندي : ممكن اشغل الكاسيت ؟؟
ادم : انتي حره
ندي شغلت سي دي معاها وفيها الاغنيه اللي ديما بتسمعها ودي كانت اول مره يسمعوها مع بعض
كانت بتغني مع كل حرف وبتبص لادم وهو عامل نفسه مش واخد باله ولا مهتم ابدا بس قلبه هيخرج من مكانه وخصوصا وهيا بتقوله
I need you
بتقولها كتير وكأنها بتترجاه
Don't let me down
كان نفسها يقولها انه مش هيتخلي عنها ابدا بس طبعا مش هينفع ففضل ساكت لحد ما وصلوا البيت كان وصل لقمه احتماله
ادم : انزلي
نزلت وهيا ساكته ويدوب مشيت خطوه
ادم : ندي
رجعت بلهفه
ادم : خدي الصداع بتاعك ده
غمضت عنيها بوجع واخدت السي دي بتاعتها ومشيت مستغبيه نفسها
تستاهلي يا غبيه انك تتمني واحد غبي جاهل يفهم !! كنتي عايزه منه ايه ؟؟ يفهم اغنيتك ويفهم رسالتك ؟؟ نسيتو انه جاهل يا متخلفه ؟؟ مستنيه منه يشاركك اهتماماتك او يسمع معاكي ؟؟؟ انتي في وادي وهو في وادي مختلف تماما ؟؟ اقفلي بقي صفحته واهو عدي شهرين استحملي واحد كمان وامشي ولازم تخرجيه بره اهتماماتك ولازم ترجعي لشخصيتك وما تسمحيلوش يمشي اي كلام عليكي .. هو مالوش حكم عليكي
طلعت غيرت هدومها ونزلت تعمل اي حاجه بس المهم تعارضه .. خرجت الجنينه لقت السايس بيحمي حصان ادم واسمه ياقوت فلمعت في دماغها الفكره وراحت للسايس
ندي : بقولك روح هات ريحانه علشان احميها انا كمان
السايس : انا هحميها يا هانم اخلص بس ياقوت الاول
ندي : انا بقولك روح هاتهالي اتفضل
السايس : طيب وياقوت ؟؟
ندي : هقف جنبه لحد ما تيجي اتفضل واتحرك يالا بسرعه
السايس اتردد بس سمع الكلام ومشي وهيا استنته لحد ما مشي وراحت حاطه السرج علي الحصان بسرعه وركبت واخدته وجريت بيه عندا في ادم واوامره وطلعت تجري وتجري وتجري وكل شويه تخلي الحصان يجري اسرع واسرع واسرع وهيا زي المجنونه ... والحصان مجنون وبيطاوع جنانها مكنتش عارفه هيا رايحه فين ولا شايفه ايه الطريق ؟؟؟ ومره واحده الحصان نط علي الطريق العام واتفاجئت بعربيه في وشها معرفتش تعمل ايه ولا عرفت تتصرف ازاي بس الحصان وقف علي رجليه في وش العربيه وهيا طارت بعيد وصوت فرامل جامد وده كان اخر حاجه حست بيها وسمعتها قبل السواد ما يهجم عليها ...
ونكمل بكره
توقعاتكم
ShiMoOo


Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 11-05-19, 01:17 PM   #8

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

الحلقه السابعه

ندي ركبت ياقوت وطلعت تجري بسرعه والحصان مجنون وبيطاوع جنانها مكنتش عارفه هيا رايحه فين ولا شايفه ايه الطريق ؟؟؟ ومره واحده الحصان نط علي الطريق العام واتفاجئت بعربيه في وشها معرفتش تعمل ايه ولا عرفت تتصرف ازاي بس الحصان وقف علي رجليه في وش العربيه وهيا طارت بعيد وصوت فرامل جامد وده كان اخر حاجه حست بيها وسمعتها قبل السواد ما يهجم عليها ...
الناس اتلموا عليها وعرفوها وعرفوا ياقوت @وبيطلبوا الاسعاف ولان البلد صغيره فالخبر وصل بسرعه للبيت
فتحي داخل يجري وري ادم اللي يدوب داخل البيت
فتحي: ادم بيه يا ادم بيه... الحج امصيبه
الكل طلع علي صوت فتحي بسرعه
كريمه: في ايه يا راجل انت؟؟؟
ادم: في ايه يا فتحي انطق بسرعه
فتحي: ست ندي
ادم قلبه وقع بين رجليه
ادم: مالها؟؟؟ انطق
فتحي: اخدت ياقوت وخرجت
ادم خايف يسمع الباقي لانه عارف جنون الاتنين
كريمه: حصلهم ايه انطق
فتحي: عملوا حادثه علي الطريج
ادم مستناش حرف تاني وطلع يجري ووراه فتحي
ندي الناس فوقوها وهتموت من الخوف علي حصان جوزها والاسعاف وصلت ورفضتها وقالت انها كويسه ووصل الدكتور البطري بتاع البلد ووصل ادم اللي طلع يجري علي مراته
ادم: انتي كويسه!؟؟ فيكي حاجه؟؟ كويسه؟
ماسكها وبيفتش فيها كلها زي المجنون خايف عليها
ندي: انا كويسه شوف ياقوت
ادم هنا استوعب رفيق عمره وبصله وراح جري عليه وقعد جنبه في الارض
الدكتور كان بيكشف عليه وناس كتيره ملمومه
الدكتور: ادم بيه
ادم رفع وشه: حالته ايه؟؟
الدكتور: انا اسف بس في الحاله دي احسن حل اننا نريحه من عذابه...
ندي اتفاجئت بكلام الدكتور وما تخيلتش ابدا ان دي ممكن تكون نتيجه تهورها!؟ او ان حصان ادم يتإذي بسببها وبسبب طيشها!!!
ادم: انت بتقول ايه؟؟ حصاني قوي وبيستحمل
الدكتور: وكبير في السن ورجليه متكسره ومش هتخف وهيفضل يتألم كده يبقي الحل ايه؟؟؟ ماتفكرش بعواطفك ايوه هو قرار صعب بس ده الصح... انا هديله حقنه ونريحه....
ادم: لأ... لو حد هينهي حياته هيكون انا
ندي حطت ايدها علي قلبها وحست بوجع ادم....
ادم مسك بندقيه فتحي ووجها ناحيه حصانه وبيحاول يقتله والكل مستصعب الموقف
فتحي: عنك انت ادم بيه اني هجوم بيها
ادم: لا يا فتحي
ادم يدوب هيضغط علي الزناد فحصانه رفع راسه وبص لصاحبه نظره طووويله وبعدها ريح دماغه تاني... ادم فضل شويه وبعدها رمي البندقيه
ادم: هعالجه... عايز انجله علي البيت
الدكتور: قرارك عاطفي يا ادم بيه
ادم: قراري وانا حر فيه... اني مش هجتله طول ماهو مفتح عينه وبيتنفس... هساعده وهعالجه لاخر نفس... انا مش هدخل بيه سباق وعايز اقصي سرعاته... انا عايزو بس يجف علي رجليه
الدكتور: في سنه ده مش هيقف
ادم زعق: مش راح تعرف تعالجه جول وانا اجيب غيرك.. جتل مش عجتله ودلوجتي اتفضل شوف طريجه ننجله بيها البيت اذا سمحت...
ندي قربت: اسفه يا ادم مكنتش اقصد
ادم: فتحي
فتحي: اوامرك
ادم: وصل الهانم البيت
ندي ما نطقتش ومعارضتش واتحركت مع فتحي من سكات
اول ما دخلت البيت كريمه جريت عليهم
كريمه: انتي كويسه يا بنتي
ندي: اه كويسه
كريمه: ادم فين؟؟
ندي: مع ياقوت هو اللي اتصاب جامد
كريمه بزعل: قدر الله وماشاء فعل الحمد لله انها جت علي جد اكده... بس انتي ليه خرجتي بياجوت؟؟ ريحانه فين؟؟
ندي سكتت وبصت للارض وما ردتش
كريمه: خرجتي بيه عندا في ادم صوح!؟ يعني مش فاهمه بتستفادي ايه لما عتعانديه او تأذيه؟؟ هو غلط معاكي في ايه؟؟
ندي: انا مش قصدي أأذيه ابدا
كريمه: في كل مره بتعانديه فيها او بتعارضي كلامه و بتحطي راسه في الارض بتأذيه.. اطلعي ارتاحي
طلعت وفضلت رايحه جايه عايزه تطمن... جسمها كله بدأ يوجعها جامد بس رافضه تقول لحد او تتكلم.. الكل بيبصلها باتهام.. حتي الخدم جابولها الاكل وسابوها.. حست انها مكروهه جدا...
اخيرا ادم رجع بعد ساعات طويله من الانتظار.. كان متبهدل وهدومه متبهدله.. دخل وهيا جريت عليه
ندي: اخباره ايه؟؟ طمني عليه!!!
ادم زقها من قدامه ودخل الحمام ياخد شاور وخرج بعد فتره وكان نازل تاني ووقفت قدامه تاني وكانت قصاد الباب
ندي: مش هتخرج غير لما ترد عليا... اخباره ايه؟؟
ادم: انا مش فاهم هو انتي بتسألي ليه؟؟ يفرج معاكي اصلا؟؟
ندي: انا مكنتش اقصد
ادم: فعلا مكنتيش تجصدي... وانتي من امتي بتجصدي؟؟ موتي بهايم الفلاحين وطيورهم ومكنتيش تجصدي... سبتي ابوكي لوحدته ومحسيتيش بيه ومكنتيش تجصدي.. عماله تغري في كل راجل بلبسك ده ومكنتيش تجصدي... علمتي ايتن تجف جام الكل وترجص وتتمايع ومكنتيش تجصدي... اتسببتي في جرح اغلي حاجه عندي وهتتسببي بموته وبرضه ما تجصديش... امال انتي جصدك ايه؟؟ مخلوجه ليه؟؟ غرضك ايه؟؟ تأذي في خلج الله وخلاص؟؟؟ كنتي عايزه تعانديني لمجرد العناد.. عاندتيني اهو كده استريحتي؟؟ اديكي اهو رديتي كل حاجه عملتها فيكي مع اني مش عارف انا اذيتك في ايه علشان انتي مصره تأذيني بكل طريجه ممكنه؟؟ اديكي اهو هتتسببي بموت ياجوت اتمني تكوني مرتاحه؟؟ اتفضلي ابعدي عن وشي... انا بعد الساعات و الدجايج والشهر ده يخلص علشان اكون في حل من وعدي لابوكي وتخرجي بره بيتي.. انتي اذيه في اي بيت انا مش عارف اصلا ابوكي عايزك يعمل بيكي ايه؟؟ انتي البعد عنك غنيمه...
زقها من وشه وخرج لحصانه اللي بيواجه الموت
ندي فضلت كتير واقفه مكانها دموعها جامده لا راضيه تختفي ولا راضيه تنزل.. بتعيد كل كلمه سمعتها من ادم.. طول عمرها حاسه بالاحساس ده ان محدش عايزها ومحدش بيحبها ابدا وادم اهو اكد الاحساس ده... ابوها وامها انفصلوا وهيا اكتر واحده عانت من الانفصال ده.. عامله تعاني من كل راجل بيدخل مع امها لحد ما كرهت كل الرجاله حتي ابوها كرهته لانه اتخلي عنها وسابها لامها اللي مش فاضيالها من مغامرتها العاطفيه... هيا فعلا زي ما قال ادم مش حاسه بالانتماء لاي مكان ومش عارفه تحس بالامان في اي مكان... ومش عارفه تعمل ايه؟ هيا تايهه مجروحه من الدنيا كلها بس للاسف محدش حاسس بيها ابدا.. حتي ادم اهو هو كمان مش عايزهاومش طايقها... فضلت قاعده مكانها مش عارفه قد ايه بس حست بادم بيدخل الاوضه وكالعاده تجاهلها بس استغرب قعدتها هاديه كده علي السرير.. غير هدومه ودخل السرير ينام من غير ولا حرف... وفعلا من تعب النهار نام.. صحي الصبح ملقاش ندي جنبه ويدوب هيدور عليها سمع صوت الميه في الحمام فعرف انها في الحمام... كان عايز يدخل الحمام ويغير علشان ينزل يطمن علي ياقوت بس ندي طولت فنزل يطمن علي حصانه الاول يكون هيا خرجت...
نزل ولقي فتحي معاه
ادم: اخباره ايه يا فتحي؟؟
فتحي: زي ماهو بس انا خايف لنكون فعلا بنعذبه؟؟
ادم: هو روح زينا يا فتحي اشمعنا احنا لما بنعجز او بنعمل حادثه الكل بيعمل كل اللي يقدر عليه علشان يعالجنا؟؟ ليه ما بيموتوناش علشان نرتاح من الألم؟؟
فتحي: احنا نختلف يا بيه؟؟ ده حيوان؟؟
ادم: ايه الفرق؟؟ احنا بنحس وهما ما بيحسوش؟؟؟ ليه نعالج نفسنا والحيوان نقتله بحجه اننا نريحه؟؟ انا هعالجه يا فتحي وبإذن الله هيقف تاني....
فتحي: بإذن الله... البت عزيزه بتشاور
ادم بص وراه وشافها وبص لفتحي باستفسار
فتحي: جصدها الفطار جاهز
ابتسم ادم: طيب روح افطر مع مراتك روح...
فتحي: لا انا هفضل جنب ياجوت وهيا تجيبلي الفطار اهنيه
ادم: لا روح افطر معاها واهو حمد السايس هيفضل معاه روح لمراتك
ادم مشي هو وفتحي ورايحين ناحيه البيت
ندي قامت بدري قبل ما ادم يصحي ودخلت تاخد شاور يمكن جسمها يهدي من الالم اللي فيه.. دخلت وفتحت الميه بحيث تملي البانيو ميه دافيه وتنام فيه شويه... فعلا نامت شويه بس الميه بدأت تعلي واتفاجئت انها مش قادره تتحرك نهائي ولا قادره تقوم ولا قادره تحرك ايديها او رجليها جسمها كله اتخشب زي ما تكون مشلوله... حست بادم لما صحي بس رفضت تنادي عليه لانها اولا مش عيزاه يشمت فيها او يعرف انها تعبانه وثانيا لانها مش عيزاه يشوفها كده ولا يحس انها محتاجاله....
ادم دخل هو وفتحي يفطروا ولقي كريمه مستنياه
ادم: ابعتى حد ينادي لندي تفطر معانا
كريمه: عزيزه... عزيزه
عزيزه: ايوه يا ست الحجه اتفضلي
كريمه: ندي جالتلك ايه؟؟؟
عزيزه: خبطت عليها في الحمام بس ما ردتش عليا يا ست الحجه وجولتها الفطار جاهز وبرضك مردتش
كريمه: طيب روحي انتي خلاص افطري وفطري جوزك
مشيت عزيزه وسابتهم يفطروا وادم سرحان تماما
كريمه: انت بتتعصب عليها كتير.. انا مش قادره افهمك يا ادم ما تعتبرها ضيفه هتاخد يومين وتمشي
ادم رافض المنطق ده ومش عارف ليه؟؟؟
ادم: الضيفه دي الكل عارف انها مراتي وشايله اسمي وبعدين هيا ليها حركات بتحرق الدم
كريمه: والله انا شايفه كل اللي بتعمله عادي ورد فعل مش اكتر
ادم بنرفزه: يعني لما كانت هتموت ياقوت وهيا كمان ده كان عادي؟؟ ولا سمت بهايم الناس ده كان عادي ولا لما خلت بنتك ترقص وسط الرجاله ده عادي؟؟؟ ايه هو اللي عادي بس؟؟؟
كريمه: اختك مش صغيره علشان ندي تخليها ترقص وبعدين امجد كان بيرقص معاها وده فرح مش ذنبهايعني ... وموضوع الزرع ده انت غلطان لانك ما تابعتهاش فيه وبعدين حذرت الدكتور وهو اهمل تحذيرها اما ياقوت بقي فده تمرد عليك وعلي تحكماتك انت وعند فيك.. العناد يولد الكفر
ادم: انتي معايا ولا معاها؟؟ انتي بتبرريرها ليه؟؟
كريمه: انا مش معاها ولا عليها ولا ببرر تصرفاتها انا بحلل تصرفاتها... انا مستغربه انت ليه بتاخد كل تصرفاتها علي اعصابك زي ما تكون حبيبتك او مراتك بجد؟؟؟
كريمه رمت السؤال علشان تشوف رد فعل ابنها اللي بص لامه وكأنه مستنكر سؤالها وحاول يرد عليها او ينكر انها حبيبته بس لسانه ما طاوعوش يقولها... وقام وقف
كريمه: رايح فين؟
ادم: هشوف ندي مش عوايدها تتأخر في الحمام كده ولا انها ما تردش علي حد هطمن عليها وانزل
ندي فوق بتعاني علشان وشها يفضل مرفوع فوق الميه وحاسه انها هتغرق... الميه كل شويه تغطي وشها وهيا بترفعه بالعافيه وبتفكر كل شويه تستسلم وخلاص يعني هتستني ايه ولامتي؟؟؟ وبعدين ادم طول ما نزل مش هيرجع غير اخر النهار واهل البيت مش بيدخلو اوضتها كتير لانها متعوده تنام للظهر
ادم طلع برضه ملقهاش في الاوضه وبرضه صوت الميه شغال... اتردد يخبط عليها ولا لأ؟؟
وقف قدام باب الحمام متردد
ادم: ندي... انا نازل ما عيزاش حاجه مني؟
ندي سمعت صوته وعايزه ترد بس الميه بتغطي وشها وبتغرق ومش قادره تتطلع اي صوت
ادم: طب علي الاجل ردي عبريني؟ المهم براحتك انا نازل سلام...
ندي هتعيط لازم تطلع اي صوت اي حركه اي حاجه تخليه يدخل لانه عمره ما هيدخل عليها الحمام ابدا الا لو هيا اتحركت
يالا يا ندي بس اي صوت قاومي اتحركي ما تستسلميش للموت انتي ياما واجهتي... انطقي.. قولي اسمه
ادم خرج للاوضه ومش عارف ليه القلق ماليه وزعلان انه كان قاسي قوي عليها
ندي بصوت مكتوم: ا... د...م
ادم حس انه سمعها وقف مكانه ومش عارف هو سمعها بجد ولا اتهيأله؟؟
رجع وقف قدام الحمام: انتي قولتي حاجه؟
ندي: ا... ا...د
معرفتش تكمل الكلمه ولا تنطق
ادم: ندي في ايه؟؟ انطجي
فتح الباب بس مقفول من جوه.. بدأ يخبط جامد وبرضه مفيش اي رد كده عرف واتأكد ان في حاجه غلط حاول يكسر الباب وفضل يخبط فيه جامد وكربمه سمعت صوت الخبط وادم فطلعت بسرعه ووراها عزيزه اللي ما بتفارقهاش نهائي
كريمه: في ايه يا ادم؟؟ ندي مالها؟؟
ادم: معرفش يا امي معرفش
كريمه : بت يا عزيزه نادي علي فتحي يكسر مع ادم الباب
ادم بصوت جامد : لأ .. امي مراتي في الحمام والله اعلم وضعها ايه وتقولي نادي علي راجل معايا !!!
فضل يخبط في الباب جامد لحد ما اتفتح اخيرا
ندي اول ما عنيها اتقابلت مع ادم ابتسمت بارتياح واستسلمت بعد ما سلمت حياتها لجوزها
اول ما استسلمت غطست في الميه فادم جري عليها يرفعها بسرعه من الميه وهنا اتفاجئ بمنظر جسمها الازرق كله .. اماكن كتيره قوي وعرف انها تعبانه وكانت بتتألم بصمت او هو معطهاش فرصه تشتكي وجعها او مكنش عندها حد تشتكيله واتشغل بحصانه واهمل مراته
ادم: امي اتصلي بالاسعاف بسرعه..
كريمه: حاضر ...عزيزه هاتي حاجه نغطيها بسرعه
عزيزه جريت وجابت فوطه كبيره يلفوها بيها
عزيزه خرجت لفتحي بره وقالتله يتصل بالاسعاف فاتصل وجري يستناهم
ادم شال ندي من الميه وامه غطتها وحطها في السرير ومكنش عارف يعمل ايه؟
كريمه: اطلع بره انت دلوقتي وشوف الاسعاف اتأخرت ليه؟؟
ادم: انا مش هطلع واسيبها
امه هنا لمحت حبه ظاهر في عنيه واتأكدت من مخاوفها وعرفت ان ابنها وقع في غرام الامريكية
كريمه: اطلع بره يا ادم البنت مش لابسه خلينها نلبسها قبل الاسعاف ما تيجي ولا عايزهم ياخدوها كده ؟؟؟
ادم بص لامه وبص لندي وخرج بره زي المجنون ينادي علي فتحي علشان يشوف الاسعاف والدكتور اتأخروا ليه؟؟
وصل الدكتور بالاسعاف وطلع وادم خبط علي امه وسمحتله يدخل بس خرجته تاني
كريمه: خليك انت هنا لحد ما الدكتور يكشف عليها وانا هكون معاها
ادم كان هينفجر في امه بس نظره واحده منها جمدته مكانه
كريمه: مش من حقك
ادم: دي مراتي
كريمه: بجد؟؟ فوق لنفسك واستني هنا
قفلت الباب في وشه وهو كان عايز يكسر اي حاجه بس فضل رايح جاي قدام الباب زي الاسد المحبوس في قفص هيتجنن.. ازاي ما حسش بيها؟؟ ازاي سابها تتألم طول الليل؟؟ ازاي نزل الصبح من غير ما يطمن عليها!؟ ازاي اهملها بالشكل ده؟؟ طيب ازاي هيواجه ابوها ويقوله انه معرفش يحافظ علي بنته؟؟ ألف ازاي وازاي وألف سؤال وسؤال وهيتجنن اكتر واكتر واللحظه بتعدي بساعه
فتحي جنبه حاسس برئيسه لان اول مره يشوفه كده وعرف قد ايه هو بيحب مراته... وقد ايه اتعلق بيها!! عرف بس ما نطقش بس بيراقبه من بعيد ومستني اي اوامر منه....
الباب اتفتح اخيرا وادم طار عليه
ادم: حالتها ايه؟؟
الدكتور: انا لازم انقلها مستشفي
ادم بخوف: مالها؟
الدكتور: مبدئيا كده عندها تلات اضلع مكسورين وكتفها مخلوع ولازم يترد والخوف انه يكون عندها نزيف داخلي فلازم نطمن باشعه..
ادم: طيب مستني ايه؟
الدكتور: حضرتك واقف في طريقي
ادم وسعله والدكتور نادي علي المسعفين معاه ينزلوها وادم واقف جنبها يبصلها بخوف وقلق ظاهرين للاعمي ... المسعفين اخدوها وهو وراها وركب معاها وفتحي وراه بعربيه ادم ومعاه كريمه وعزيزه
وصلوا المستشفي واخدوها علي الاشعه واخيرا خرجت كان ادم هينهار من اللوم والخوف والقلق
الدكتور: الحمد لله يا ادم بيه المدام بخير ومعندهاش نزيف داخلي وان شاءالله الكسور هتتعالج حاليا دكتور العظام معاها وممكن تتفضل تدخلها
ادم دخل هو وامه
دكتور العظام: حاليا انا هثبت الاضلع بتاعتها وهنلفها
يدوب هيكشفها الام وقفت قدام ابنها
كريمه بهمس: اطلع بره دلوقتي
ادم بيتنفس بصوت مسموع وللحظه امه حست انه مش هيسمع كلامها وانه هيعارضها بس لف وشه وخرج بره فعلا بس مقدرش يسيطر علي اعصابه
اول مره يخاف كده او يحس بتأنيب الضمير او التوتر ده هيموت من القلق
الممرضه خرجت: لو سمحت المدام فاقت واعتقد ان وجودك جنبها حاليا مهم
ادم دخل بسرعه كانت فعلا فتحت عنيها وبتبص للكل نظرات زايغه مليانه خوف والم
ادم جري عليها: ما تخافيش انا جنبك اهوه
الدكتور: للاسف مكنتش عايزها تفوق دلوقتي
ادم: ليه؟؟؟
الدكتور: لاني حاليا هرد كتفها مكانه وده بعد الفتره دي كلها هيكون قمه في الالم وممكن يغمي عليها تاني
ادم: معلش بقي اهو نصيبها كده... ندي الدكتور هيرجعلك كتفك مكانه اوك؟؟ فهماني؟؟
شاورت بدماغها بألم
الدكتور: معلش سندها معايا عايزها قاعده نص قعده حتي علشان بس يكون اسهل انك تسيطر عليها
ادم: اسيطر عليها؟؟؟ هيا كلها ما بتتحركش اصلا
الدكتور: هتتحرك ما تقلقش
سندوها وهيا بتتأوه وتأن وهما بيعدلوها
ادم: براحه براحه عليها
بصتله وكأن هو بر الامان ليها وهو حاول يطمنها بس مش قادر
الدكتور مسك دراعها ويدوب بيحركه أنت ونفسها عالي وبتبص لادم اللي مش عارف يعمل ايه؟
الدكتور: اوك يا ادم مستعد؟ هعد لتلاته وارده
الدكتور عد 1،2 وراح رده مره واحده وهيا المره دي صرخت بصوتها كله وادم ضمها في حضنه وحس بيها بتترخي مره واحده وعرف انها اغمي عليها تاني
ادم: هيا كويسه!؟؟
الدكتور: ما تخافش ده كويس ليها
الدكتور عمل كل اللي يقدر عليه وسابهم وخرج
كريمه: روح انت وانا هفضل معاها
ادم: لا طبعا مش هسيبها روحي حضرتك
كريمه: ادم... ردود افعالك دي مش طبيعيه ولا مقبوله
ادم: امي ارجوكي مش وقته
كريمه: ارجوك انت اوعي تنسي كميه الاختلافات بينكم؟ اوعي تنسي تربيتها؟؟ دينها اخلاقها؟؟ اوعي تنسي انك بتتخانق معاها مليون مره في اليوم الواحد
ادم: عارف كل ده انتي عايزه ايه مني دلوقتي؟
كريمه: بفكرك انها ما تنفعكش
ادم: فاكر يا امي ممكن بقي تسيبيني دلوقتي؟؟؟
امه سابته وخرجت وهو حط راسه بين ايديه
معقوله فعلا يكون حبها؟؟؟ وللاسف الاجابه كانت واضحه وضوح الشمس...... وللاسف امه حاسه بيه لان دي اول مره تشوف ابنها كده
فاقت وادم معاها لسه وهو اخد باله منها
ادم: حمدالله علي السلامه حاسه بايه؟
ندي: تعباااااانه
ادم: احمدي ربنا لانه مش بيدي فرص لكل الاغبيه.. في ناس غباؤهم زياده
ندي: ااااهههه تعبااانه
ادم انفجر فيها : ولما انتي تعبانه مقولتيش ليه؟؟ مقولتيش من امبارح ليه؟؟ تقصدي ايه بده؟؟ كنتي عايزه تموتي نفسك صح؟ وتشيليني انا ذنبك؟؟ علي طول انانيه ما بتفكريش غير في نفسك وبس صح؟ كنت هقول ايه لابوكي لما يسألني بنتي فين؟؟ ولا عملت فيها ايه؟؟ هاه كنت هقوله ايه؟
ندي ملاحظتش ان لهجه ادم كلها كانت عاديه ومش صعيديه ابدا
ندي بتعب: هو ده اللي انت عامل حسابه؟ ابويا؟؟
ادم استوعب انه بيتكلم عادي فبدأ يركز في كلامه
ادم: كنتي هتموتي يا متخلفه مجولتيش ليه انك تعبانه؟
ندي: وانت محستش بيا ليه اني تعبانه؟؟؟ حصانك كان قالك انه تعبان؟؟ انت ليه قاسي كده؟ انت ليه كده؟؟ حرام عليك انا تعبانه وانت بتعذبني.. حصانك لما عرفت انه تعبان اخدته في حضنك وكنت حنين معاه قوي ليه بتعاملني انا كده؟؟ ليه قاسي كده؟
ادم: حصاني ما بيعارضنيش في كل حرف وكلمه بنطجهم؟؟ حصاني ما بيجننيش!؟ حصاني ده رفيج عمري وانتي بغبائك كنتي هتموتيه
ندي: ااااااااااه اطلع بره انا مش قادره ااااااه
ادم حس ان الاه دي بتوجعه قوي فسكت وقرب منها
ادم: ايه اللي تاعبك؟؟
ندي: انت اكتر حاجه تعباني ارجوك
ادم قعد جنبها: اسف مش هتنرفز عليكي تاني وهأجل خناجي معاكي دلوجت المهم انتي بس تجومي بالسلامه
ندي يدوب هترد بس لمحت نظره في عنيه وقفتها.. مفهمتش دي نظره ايه؟ حب؟ حنيه؟ خوف؟ ايه بالظبط؟ ولا كلهم متجمعين مع بعض، قررت انها تشوف اخره ايه معاها؟؟
ندي: انا مش مرتاحه في السرير ده ولا مرتاحه في الرقده دي!!
ادم باهتمام: طيب ايه اللي هيريحك عايزه ايه؟
ندي: عايزه ابقي قاعده ربع قاعده كده مش عايزه انام علي ظهري صدري واجعني
دي كانت حقيقه بجد مكنتش قادره تنام كده
ادم بدأ يعدلها براحه
ندي: ااه براحه... براحه يا ادم
ادم: حاضر انتي بس امسكي فيا
حطت ايدها حاولين رقبته وهو بيحاول يقعدها ويحط مخدات وراها علشان يريحها
ادم: هاه كده احسن ارتحتي؟؟
ندي: احسن بس برضه مش قوي
فضل ادم يعدل فيها وبرضه بتقوله انها مش مرتاحه مع انها كانت مرتاحه
ادم: وبعدين؟
ندي: مش عارفه انا تعبانه وجسمي كله واجعني
ادم: معلش ده هياخد وقت
ندي: طيب ينفع تيجي انت ورايا تسندني المخدات دي مش مريحاني؟؟؟
ادم اتردد شويه بس وافق وقعد فعلا وراها وخلاها تسند عليه هو علي صدره
ادم: هااااه ارتحتي؟؟
ندي: مش قوي
ادم: يووووه عايزه ايه تاني؟؟
ندي: ما تتنرفزش عليا ممكن؟؟
ادم: حاضر هاه عايزه ايه تاني سيادتك؟؟
ندي: بتتريق ماشي؟؟ المهم عايزه حاجه احط عليها ايدي اللي وجعاني دي
ادم فكر ومعرفش يعمل ايه؟ حطلها مخده تحت ايدها بس مريحتهاش
ندي: مش كده
شدت ايده وحطتها حوالين وسطها
ندي: حط ايدك التانيه
ادم لف ايديه حوالين وسطها وهيا سندت دراعها علي دراعه ونامت كلها في حضنه
ادم: كده مرتاحه؟؟
ندي: جدا ما تتخيليش قد ايه؟
ادم: لا متخيل يا حلوه متخيل... نامي بجي
ندي ضحكت لانها حاسه انه متوتر جدا وفعلا استرخت ونامت في حضن حبيبها.... ايه ده من امتي هو حبيبها؟؟ من امتي بترتاح في حضنه؟؟؟
مفيش اجابه لانها مش عارفه امتي حبته وامتي اتعلقت بيه؟؟؟
ادم مع الوقت استرخي ونام هو كمان... امه جابتلهم اكل وجت تطمن عليهم.. فتحت الباب ولقتهم في الوضع ده ومعرفتش تعمل ايه؟ خايفه علي ابنها يتجرح او يتوجع... خرجت بره ولقت الممرضه جايه
كريمه: انتي جايه هنا؟؟
الممرضه: ايوه يا هانم
كريمه: طيب خبطي وصحيهم لانهم نايمين
الممرضه: طيب اتفضلي
كريمه: لا علشان ما احرجهمش
الممرضه فعلا خبطت ودخلت صحتهم
ادم صحي وصحي ندي اللي اتأوهت وهيا بتحاول تعدل نفسها
ادم: براحه براحه...
الممرضه: الدكتور جاي يطمن عليها
حاول ادم يقوم بس ندي مسكته
ندي: خليك
ادم برقه: مش هينفع الدكتور هيجي يكشف عليكي.. ارتاحي بس
ندي: مش برتاح وانت بعيد
ادم بابتسامه: مش هبعد
قام ادم وامه دخلت والدكتور كمان دخل
ندي: هو انا هينفع اخرج امتي؟
الدكتور: لوتحبي تخرجي النهارده براحتك بس اهم حاجه ترتاحي
ندي: خلاص ادم وديني بيتي لو سمحت؟
ادم زعل انها عايزه تمشي وتروح بيتها
ادم: بيتك؟؟ هتستحملي الطريج اصلا؟
ندي باستغراب: طريق ايه؟؟ هو احنا فين هنا؟
ادم: في المستشفي طبعا
ندي: طيب ده يدوب عشر دقايق.. طريق ايه اللي بتتكلم عنه؟؟
ادم: بيت ايه اللي عتتكلمي عنه الاول؟؟
ندي: بيتنا يا ادم بيتك... انت فاكرني بتكلم عن ايه؟
ادم ابتسم جواه لانه كان فاكرها تقصد بيت ابوها
ادم: ايوه هو البيت ده بس برضه هتستحملي الطريج ؟
ندي: ان شاءالله
اخد ادم ندي وروحو كلهم البيت واول ما وصلوا لقت اهل البلد مستنيها يطمنوا عليها
ادم وقف وراح لمراته نزلها بس مقدرتش تتحرك فشالها واستأذن من الناس لانها تعبانه وطلعها علي اوضتها حطها وريحها علي قد ما يقدر... ويدوب هيبعد مسكته من هدومه بايدها السليمه واتقابلت عنيهم

ادم :لازم انزل للناس اللي تحت دي
ندي: ممكن ما تتأخرش؟؟
ادم جاوبها بابتسامه وهو خارج معجبتوش نظره امه فتجاهلها وخرج وسابهم مع بعض...
ادم فعلا ماقعدش كتير تحت مع الناس وراح اطمن علي ياقوت ورجع لمراته وفضل جنبها طول الوقت
الليل جه والمفروض انهم هيناموا
ادم رقد ويدوب هيغمض عنيه بس لقي مراته بصاله جامد....
ادم: ايه؟؟
ندي: عايزه انام انا كمان
ادم: طيب ما تنامي
ندي: مش مرتاحه... النهارده ما نمتش غير وانا معاك
ادم ابتسم واتعدل وقرب منها بحيث ينيمها علي صدره وفعلا ناموا الاتنين مع بعض
الصبح صحيت مالقتوش معاها ودخلتلها كريمه وعزيزه يساعدوها في كل اللي تحتاجه.. ندي حست ان كريمه ام ليها مش مجرد حماه ليها
ادم جه بعدها بفتره ودخل سلم عليها وكانت مكشره لانه سابها الصبح ونزل ويدوب هتتكلم فاجئها باحلي ورده حمرا في ايده وعطاهلها
ادم: احلي ورده لاجمل وارق ورده في الدنيا كلاتها
ندي الدنيا لفت بيها متخيلتش ابدا موقف زي ده.. متخيلتش انه ممكن في وقت يكون رومانسي او رقيق كده او يهتم بتفاصيل بسيطه زي دي
ادم: صباح الخير يا جمر عامله ايه دلوجت ؟ اتمني تكوني بخير؟
ندي بابتسامه واسعه: انا بقيت كويسه اول ما شفتك
ادم ردها عجبه جدا وقعد جنبها يدردش معاها
ادم: فطرتي؟؟
ندي: مستنياك..
لمعت فكره دلع في دماغ ندي وقررت تشوف ادم هيوصل معاها لايه
ندي: ممكن اطلب طلب صغنن قبل ما نفطر؟؟
ادم: اطلبي طلب كبير يا ستي مش صغنن
ندي كان جنبها المشط وكانت كريمه مسرحالها شعرها مسكت وعطته لادم اللي بصله باستغراب
ادم: نعم؟؟
ندي: مش عارفه اسرح بإيد واحده ممكن تساعدني؟؟
ادم: هناديلك عزيزه او امي لحظه
جه يقوم مسكته
ندي: انا بطلب من جوزي يساعدني.. مش عايزه عزيزه ولا عايزه ماما عايزه جوزي
ادم: مش هعرف
ندي: انا مش رايحه حفله انا بس عيزاه متسرح مش اكتر ارجوك
عطته المشط وهو قعد وراها وبدأ يسرح شعرها واول ما مسكه في ايده اتفاجئ قد ايه ناعم وطويل ودي كانت اول مره في حياته يكون بين ايديه شعر واحده والواحده دي حبيبته... فضل وقت كتير وهيا مستنياه يخلص لحد ما تعبت من القعده فسندت علي صدره
ندي: مش قادره اكتر من كده وانت مش بتخلص
ادم: اسف يا جمر..
ندي: ينفع افضل كده علي طول؟؟؟
سندت جامد عليه وغرقت في حضنه
ادم لف ايديه حواليها
ادم: لاخر العمر لو تحبي.....
فضلو كتير الاتنين من غير كلام لحد ما الباب خبط فاتعدل ادم وقام
ادم: ادخل
دخلت عزيزه: الفطار يا سي ادم اجيبه هنا؟؟؟
ادم: اكيد طبعا ولا انتي مش واخده بالك ان ندي تعبانه؟؟
عزيزه: حاضر يا سي ادم
جابتلهم الفطار وهو قعد واكلها لحد ما اكتفوا
ادم خرج وراح لشيخ البلد
شيخ البلد : يا اهلا يا سي ادم اتفضل
ادم : اهلا بحضرتك يا مولانا .. انا كان عندي استفسار صغير
شيخ البلد : طبعا يا ابني اتفضل
ادم : هو لو واحد .. مش واحد لا اقصد ابو واحده جوز بنته بدون علمها فهل الزواج ده بيكون صحيح ولا لأ ؟؟
شيخ البلد : وهيا لما عرفت رافضه ولا جابله !!
ادم : لو رافضه
شيخ البلد : شوف يا ابني يحرم على ابو المرأة أنه يجبرها على الزواج بمن لا ترغب به ولا ترضاه ، لقوله صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : ( لَا تُنْكَحُ الْبِكْرُ حَتَّى تُسْتَأْذَنَ ). رواه البخاري ومسلم
ادم : ماشي بس الجواز تم وهيا حاليا في بيته !! هل قعدتها في بيته حرام ؟؟ يعني جوازهم صحيح ولا باطل ؟؟
شيخ البلد : ما هيا علي جولك اهو انها رفضاه يا ابني فكيف هتعيش معاه تحت سجف واحد .. لازم الاستئذان الاول
ادم : يا شيخنا الاستئذان ده كان في الاول دلوقتي انا بنتكلم انه خلاص العقد تم حكم عيشتهم مع بعض ايه !!! هيا حلاله ولا لأ !!
شيخ البلد : إذا تم عجد الزواج مع الإكراه ، فالعجد يكون موجوف على إجازة المرأة ، فلو هيا أجازته صار عجداً صحيحاً ، وإن لم تجزه فهو عجد فاسد .
عن بُرَيْدَةَ بن الحصيب قال : جَاءَتْ فَتَاةٌ إِلَى النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ، فَقَالَتْ : إِنَّ أَبِي زَوَّجَنِي ابْنَ أَخِيهِ لِيَرْفَعَ بِي خَسِيسَتَهُ .
فَجَعَلَ الْأَمْرَ إِلَيْهَا .
فَقَالَتْ : قَدْ أَجَزْتُ مَا صَنَعَ أَبِي ، وَلَكِنْ أَرَدْتُ أَنْ تَعْلَمَ النِّسَاءُ أَنْ لَيْسَ إِلَى الْآبَاءِ مِنْ الْأَمْرِ شَيْءٌ.
رواه ابن ماجه
ادم : برضه انا مش فاهم .. هيا مراتي ولا مش مراتي
الشيخ اتفاجئ بكلام ادم وبصله وادم اتراجع بسرعه
ادم : يعني اقصد ان دلوقتي في الحاله دي هل الزواج صحيح ولا لأ !! يعني اتكلمت وحطيت نفسي مكان اللي بيسأل 😔!! في الحاله دي يعني هيا مراته شرعا ولا قانونا بس
الشيخ : بالمفتشر كده يا ابني لو هيا وافقت وعجبها الزوج يكون زواج صحيح اما لو رافضه فالعجد باطل ومن حقها تطلج منه او ترفه جضيه عليه تطلب الطلاج وهتاخده بسهوله
ادم فكر وسكت : يعني لو هيا موافقه يبقي ده جواز شرعي وصحيح .. صح كده ؟!
شيخ البلد : باذن الله
ادم روح وجواه متلخبط جدا ومش عارف هيعمل ايه !!
ايام تعبها ورتها شخصيه جديده في ادم.. شخصيه محبه حنينه.. شخصيه اول مره تتعامل معاها لانها عمرها ما داقت طعم الحب والخوف والحنيه غير في البيت ده وبس.. سواء من كريمه او ادم او ايتن وحتي امجد كمان حست باهتمامه بيها... كل يوم بتصحي علي ورده جميله بلون مختلف
البيت ده متحاوطه فيه بالحب في كل النواحي وتبقي غبيه لو فرطت في الحب ده... لازم تأقلم نفسها علي الجو ده وعلي ادم وطباعه وقسوته وحنيته... صحتها بدأت تتحسن وبدأت تخرج شويه شويه وطبعا ادم معاها وبقت تروح تقعد مع ياقوت وكل شويه بتقرب اكتر من ادم وهو بيقرب... طول الوقت تقريبا في حضنه... اتحسنت وجسمها كله اتحسن
في ليله ادم رجع متأخر جدا ودخل اخد شاور وطلع لبس بنطلون وتيشرت عادي مش جلبيه وقعد جنبها.. فضلت تبصله كتير باعجاب ظاهر
ادم : سهرانه ليه ؟؟ تعبانه ولا حاجه؟
ندي : لا لا انا كويسه بس كنت مستنياك
ادم:اهممم طيب بطلي تبحلجيلي اكده
ندي : اعمل ايه ؟؟
ادم ابتسم: اتبصيلي
ندي: امال ابصلك ازاي؟؟
ادم: معرفش بس ما تبصيش كده
ندي بتقرب عليه: امال ابص ازاي؟
هيا بتقرب وهو بيرجع بجسمه لوري
ادم: ندي!!!
ندي: عيوني
ادم: كده مش كويس.. انتي تعبانه حاولي ترتاحي
ندي: انا مش تعبانه ومش عايزه ارتاح علي فكره في حاجه مهمه انت مش واخد بالك منها
ادم: اللي هيا
ندي: ان انا مراتك
لحظات صمت عدت وكأنه بيوزن الكلام او بيحاول يقنع نفسه انها فعلا مراته.. حاول يفتكر اي موقف يضايقه منها بس مفيش.. عنيه مركزه علي شفايفها وبس وهيا بدأت تتوتر...
ندي: بتفكر في ايه يا ادم؟؟
ادم مردش عليها بس قرب منها اكتر وجت تتكلم قاطعها بشفايفه ودي كانت اول مره يبوسها وبمعني تاني اول مره يبوس واحده في حياته... مكنش عارف يهدي او يكون رقيق او جنتل كان عنيف... بعد عنها وحاول يقوم وهو بيعتذر انه اتهور كده
ندي مش مستوعبه ايه اللي حصل بس حاسه انها كانت طايره ومره واحده بتفوق علي واقع ادم مش فيه بصت حواليها لقته هيخرج بره فقامت جري وقفت قدامه
ادم: اسف اعذريني
ندي بتحرك راسها لأ ما يعتذرش وهيا كمان من غير مقدمات حطت ايديها حوالين رقبته وباسته ودي كانت دعوه صريحه هو لباها... شالها وحطها علي السرير واخيرا قدر ينطق
ادم: ندي انتي عارفه احنا بنعمل ايه؟؟؟
ندي: انا مراتك
ادم: هتندمي!!
ندي: انا مراتك
ادم: انا جاهل ومتخلف ومابفهمش وصعيدي
ندي: وانا مراتك
ادم: انا
حطت ايدها علي بوقه علشان ما يتكلمش تاني وافتكر كلام الشيخ انها طالما موافقه يبقي هيا مراته شرعا
ندي: ما تفكرش كتير انا مراتك.وده المهم
وهنا هو كمان سكت واتكلم بلغه تانيه ...
كريمه في اوضتها سمعت الاذان اللي قبل الفجر ومستنيه ادم زي هوايده يطلع ويعدي عليها قبل ما ينزل للصلاه بس ما جاش وخافت تروح عليه نومه وما يصليش ... فضلت مكانها متردده تصحيه ولا تسيبه ينام بس مقدرتش تفضل كتير فقامت مره واحده وراحت اوضه ابنها خبطت عليها براحه
ادم مش عايز يبعد عن حضن ندي وهيا ماسكه فيه
ندي بهمس: ما تقومش احنا نايمين واللي بيخبط هيمشي المهم ما تبعدش
بس الخبط استمر
كريمه: ادم.... ادم
ادم اول ما سمع صوت امه قام وبيدور علي هدومه يلبسها بسرعه
كريمه استغربت لان نوم ابنها مش تقيل وحاولت تدخل بس الباب مقفول ودي برضه اول مره يعملها .. ياتري يا ازم قافل ليه من جوه او عي تكون ...
كريمه بزعيق: ادم
ادم بصوت مبحوح: ايوه لحظه
اخيرا فتح الباب وشكله غني عن اي كلام... امه بصتله وبصت لندي اللي باين قوي توترها تحت الغطا.. ما اتكلمتش بس شدت ابنها بره من دراعه وقفلت الباب وراه وشدته لاوضتها ودخلوا وقفلت الباب
ادم: في ايه يا امي؟؟؟
كريمه: انت مش عارف في ايه؟؟
ادم: لا مش عارف....
ادم بيهرب من عنين امه وهيا وقفت قصاده
كريمه: في كتير يا ادم... في انها مش مراتك واللي بيحصل ده غلط وانا مش هسمح بيه
ادم: لا يا امي ندي مراتي علي سنه الله ورسوله وهيا عايشه في بيتي علي الاساس ده
كريمه: لا طبعا... انت جبتها غصبا عنها واهم شرط للجواز هو قبول الطرفين وهيا ما قبلتش وجبتها غصب عنها واتفقت مع ابوها انك ما هتلمسهاش وكان غلط اصلا من الاول اني اوافق علي الجنون ده وغلط اكبر اني اسمحلكم تفضلوا في اوضه واحده..
ادم: انا ما بعملش حاجه غصب عنها واكيد انتي اخدتي بالك انا مش فارض نفسي عليها واحنا مش صغيرين
كريمه: انت بتهرج صح؟ انت راجل وهيا ست ونايمين في سرير واحد لازم طبعا مشاعركم تتحرك... اللي بيحصل بينكم ده رغبه
ادم: انا عمري ما اتحركت بناءا علي رغبه وانا مش مراهق ومريت بكتير قبل كده ودي مش اول مره يتعرض عليا الموضوع ده علشان اول ما واحده تشاورلي هجري علي حضنها.. انا عشت في امريكيا سنين ومليون واحده رمت نفسها تحت رجليا بس عمري ابدا ما ضعفت او استسلمت لواحده... فعمري ابدا ما حركتني رغبه ..ولعلمك بقي انا سألت شيخ عن علاقتنا دي وقال طالما نها موافقه يبقي الجواز شرعي ... انا عارف انا بعمل ايه وعايز ايه؟؟
كريمه: ودي المصيبه انك عارف انت عايز ايه؟ طيب معاك جوازكم شرعي بس انت فكرت هيا عايزه ايه؟؟ فكرت لما تصحي الصبح وتفوق من الحاله دي رغبتها هتكون ايه؟؟ فكرت يا ادم ولا لغيت عقلك تماما؟؟؟
لا مفكرتش... طيب بلاش لو عرضت حاليا عليها انك تسيبها وترجع بلدها هتختارك انت؟؟؟ سكوتك معناه انك عارف اختيارها ايه؟؟؟ بعدين حبيبي انت من امتي كده؟ بقي دي اللي تختارها في الاخر زوجه؟؟؟ دي اللي هتشاركك طموحك وحياتك؟؟؟ دي اللي هتصونك وتشيل اسمك! ادم انت لغيت عقلك تماما وماشي وري رغبه بدليل انك بتعمل غلط وغلط كبير وبتجادل فيه
ادم: انا ما بجادلش انا...
كريمه.: انت ايه!؟؟ اوعي تقول انك بتحبها.... اوعي تغلط في حق نفسك كده... اوعي يا عمري كله لانها مش هتديك غير الوجع والالم.. فوق يا حبيبي فوق... فكر وحكم عقلك واديها حريه الاختيار علي الاقل وشوفها هتختار ايه؟ ولو اختارتك يبقي الاول تبدأ صح.. اعملها فرح وخليني افرح بيك... وساعتها هتبقي مراتك فعلا لكن مش كده.... علي العموم انا كنت بصحيك علشان تلحق صلاه الفجر بس
ادم: حاضر ...بعد اذنك يا امي
ادم خرج من اوضه امه وفضل كتير واقف قدام اوضته متردد يدخل وفي الاخر اخد قراره...
نكمل بكره
ادم هيعمل ايه وايه هو قراره؟؟؟
توقعاتكم
ShiMoOo


Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 11-05-19, 01:17 PM   #9

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

الحلقه الثامنه

ادم خرج من اوضه امه وفضل كتير واقف قدام اوضته متردد يدخل وفي الاخر اخد قراره...
مشي وطلع الجنينه وراح قعد جنب حصانه يفكر هيعمل ايه وهيتصرف ازاي وعقله مش راضي ينصفه بإي قرار صح... كل ما بيوصل لقرار بيرفضه قلبه او عقله ومعرفش يخلي الاتنين يتفقوا وفي الاخر ساب القرار للايام وهيا تاخده نيابه عنه...
ندي قاعده مستنياه يرجعلها تاني وعماله تكدب نفسها ان ممكن امه تمنعه لانه مش الشخصيه الانقياديه دي!
بس ممكن يبعد لانه فاق او لانه مش عايزها... طول الليل في الانتظار وشويه شويه اليأس بدأ يتملكها وعرفت انه مش هيرجع لحضنها تاني الليله دي ولا اي ليله كمان.... كان لازم توقف مع نفسها.. كان لازم تسترد روحها اللي بدأت تتعلق بيه... كان لازم تمشي من البيت ده بسرعه..،
النهار طلع وادم اضطر يدخل اوضه نومه يغير هدومه وحمد ربنا لما لقاها نايمه غير بسرعه وهرب قبل ما تصحي لانه مش عايز يواجهها..
صحيت هيا ولقت هدومه اللي قلعها وعرفت انه مش عايز يواجهها.. واقفه حيرانه بتفكر تمشي هيا كمان ولا تعمل ايه؟ قاطع تفكيرها خبط علي الباب ودخلت عزيزه ومعاها بنتين من الشغالات
ندي: في ايه؟
عزيزه: مفيش يا هانم بس هنلم حاجه سي ادم ونوديها اوضه تانيه
ندي اتصدمت باللي سمعته... للدرجه دي عايز يبعد عنها؟؟ للدرجه دي حاسس انه غلط في حق نفسه؟؟ للدرجه دي هيا كانت غبيه ومتخلفه!؟؟
فضلت ساكته تماما لحد البنات خلصوا وخرجوا بره الاوضه
كريمه: خلصتي يا عزيزه؟؟
عزيزه: ايوه يا هانم نجلنا حاجه سي ادم كلياتها من الاوضه وحطيناها في الاوضه البحريه زي ما حضرتك امرتي بالظبط
كريمه: طيب كويس روحي انتي
كريمه بتدعي جواها ان يكون قرارها صح وانها متكونش بتعمل حاجه غلط لانها غلطت الاول لما سابتهم كده ومش فاهمه عقلها كان فين لما قبلت بالوضع ده؟؟
ادم رجع اخر النهار سأل عن كريمه وعرف انها بتزور حد من اصحابها بره وهو طلع لاوضته كانت ندي قاعده علي السرير والاتنين تجاهلو بعض...
دخل علي جوه وفتح دولابه يجيب هدوم يغير لانه كان مهدود وكانت ليله طويله امبارح ويوم اطول
اتفاجئ ادم ان دولابه فاضي تماما.. بص حواليه ملقاش اي اثر ليه في الاوضه... فضل لحظات عاجز عن التفكير معقول هو كان فارض نفسه عليها كده؟ معقوله كانت مجرد رغبه مش اكتر ولما فاقت بعدته تماما خوفا منه او خوفا انها تضعف تاني؟؟ معقوله انها اعقل منه وشافت قدامه وهو كان اعمي؟؟
خرج بره ووقف قصادها حتي مش عارف يتكلم وفجأه هيا اللي اتكلمت
ندي: جاي ليه هنا؟؟ هاه!؟؟ عايز ايه؟ سيادتك مالكش اي حاجه هنا؟؟ اطلع بره اتفضل
ادم مش مستوعب ولا كلامها ولا طريقه كلامها بقي دي اللي كانت متعلقه في رقبته وكان.... كان ايه؟ كان هيغلط معاها؟؟؟؟كويس ان مفيش حاجه حصلت بينهم .. بس لازم يفهم ايه اللي غيرها كده وليه بتطرده بالطريقه دي؟؟
ادم: ندمتي صح؟
ندي بغيظ وكانت عايزه توجعه زي ما وجعها الليله اللي فاتت بتخليه عنها كده وهيا محتاجاله
ندي:مش عارفه كان عقلي فين؟؟ كنت متخلفه؟؟ غبيه؟؟ الظاهر ان القعده كتير مع حد غبي ومتخلف بتأثر علي الواحد؟؟
ادم كلامها وجعه قوي: مش حذرتك امبارح؟؟ واترجيتيني... انتي اتعلقتي في رجبتي واترجيتيني
ندي: رغبه... الوجع ووقفتك معايا ووجودك جنبي مش اكتر شوشروا تفكيري وخلوني افكر بغباء
ادم: طيب احمدي ربنا ان اني مش غبي جوي اكده ولا متخلف جوي... واه سوري لو دخلت هنا بس بجالي اكتر من 30 سنه بدخل الاوضه دي.. بعد اذنك
يدوب هيخرج
ندي: استني
امل بسيط انتعش جواه وفرح انها هتوقفه قبل ما يمشي
ادم: افندم
ندي: التلات شهور خلصوا انا عايزه امشي من هنا وعايزه اسافر بقي.. لو سمحت
مقدرتش تنطق الكلمه دي ومعرفتش تقول ايه؟
ادم: كملي لو سمحت ايه؟
ندي: عايزه حريتي بقي انت وعدتني
ادم وندي اتقابلت عنيهم في نظره غريبه مليانه وجع
ادم: وعدت فعلا
ندي: خلاص هجهز نفسي
ادم بيفكر في اي حاجه ميخليهاش تمشي بس لحد ما عقله يستوعب اللي بيحصل ده؟؟ واخيرا افتكر حاجه مهمه
ادم: ابوكي مسافر بجاله شهرين اهوه زي ما انتي عارفه لما يرجع ان شاءالله بالسلامه ..
ندي: وانت مالك وماله؟؟
ادم: مش هطلجك وابوكي مش موجود لازم اسلمك ليه زي ما استلمتك منيه
ندي: تسلمني؟؟؟ انت فاكرني ايه؟؟
ادم: عهده في امانتي لحد ما يرجع بعد اذنك
خرج وهيا كانت هتموت من الغيظ واتمنت لو تقدر؟؟ لو تقدر حتي تضربه؟؟ عايزه تعمل اي حاجه؟؟ وفي الاخر قعدت علي سريرها تعيط لانها افتكرت اخر مره اتهورت فيها اذت ياقوت...
ادم خرج ونادي لعزيزه وسألها حاجته فين وراح اوضته الجديده اللي فارغه وبارده وملهاش اي ملامح واتخنق منها جدا لدرجه مقدرش يقعد فيها فسابها وخرج... راح لحصانه يقعد جنبه.. وبدأ يفكر انه فعلا لازم يسيبها تمشي ولازم يديها حريتها بقي.. مفيش فايده...
الاتنين بيتجاهلو بعض تماما وما بيتواجدوش في اي مكان مع بعض وكريمه مراقباهم بوجع وفهمت ان كل واحد فيهم افتكر ان التاني طرده من حياته بسبب اللي هيا عملته وكتير بتحاول توضح ان دي اوامرها هيا بس الاتنين رافضين يسموعها او الاتنين فاكرين انها بتتدخل علشان تهدي الحرب بينهم....
كريمه : وبعدين وياك !! لامتي !!
ادم : خير يا امي
كريمه : هتفضل لامتى هربان من البيت وتسافر لمصر وترجع وتروح وتيجي .. انت بطلت تقعد في البيت
ادم : حضرتك محتاجه مني حاجه وانا مقصر فيها !!
كريمه : مقصر في راحتك انت .. حبيبي انا اللي نقلت حاجتك من الاوضه مش هيا
ادم : وانا ما اعترضتش علي كلام حضرتك
كريمه : يا ابني كان لازم اعمل كده .. كانت قعدتكم مع بعض من الاول غلط اصلا
ادم : واهو صلحنا الغلط .. محتاجه مني حاجه ! انا طالع اريح شويه
سابها وخرج وبيفكر في ندي وفي امه اللي بتحاول تخفف عنه باي طريقه حتي لو علي حساب نفسها
كريمه دخلت لندي اللي حابسه نفسها
كريمه : وبعدين يا حبيبتي لامتي الحبسه دي
ندي : ما تشغليش بالك بيا حضرتك
كريمه : يا حبيبتي ادم مالوش دعوه انا اللي جيت من غير ما يعرف واخدت حاجته .. انا عارفه ظروف جوازكم فلو عايزين ببعض يبقي تبدؤا صح من الاول
ندي كانت هتحن بس افتكرت كل كلام ادم واهاناته ليها
ندي : اول ما بابي يرجع من السفر هيجي وهسافر معاه وهمشي لامريكا ومش هرجع تاني ابدا
كريمه : لا حول ولا قوه الا بالله ربنا يهديكم
فشلت كريمه في انها تصلح بينهم
وفي يوم اهل البلد راحوا لادم البيت يتكلموا معاه
ادم: خير ايه اللي حصل تاني؟؟؟
# لا خير يا باشا احنا بس جايين للهانم الصغيره
ادم باستغراب: خير؟؟
# لا المره دي خير احنا جايين نتشكرها
ادم: علي ايه؟
@ الطلايع بتاعت المحصول بانت وان شاءالله هيبجي محصول محصلش جبل اكده... وده بفضل العلاج بتاعها
ادم: العلاج اللي جيتو تتخانقوا عليه؟؟
§ جلبك ابيض بجي يا بيه بس علي يدك حضرتك شفت اللي حوصل ساعتها...
ادم: قلبي ابيض؟؟ علي العموم انا هناديلها وانتو تتكلموا معاها... فتحي نادي للهانم
فتحي راح لعزيزه وطلب منها تبلغ ندي ان ادم عايزها تطلع في اجتماعه مع اهل البلد وعزيزه بلغتها
ندي: عايزني ليه؟
عزيزه: والله ما اعرف يا هانم
ندي: طيب بلغيه اني مش فاضيه
عزيزه شهقت: يا لهوي يا هانم...
ندي: ايه يا لهوي دي؟ عايزه ايه؟
عزيزه: غلط يا هانم انه يطلبك جدام اهل البلد كلهم وانتي ترفضي تطلعيله حضرتك كده بتصغيريه جدامهم
ندي: مش انتي اللي هتقوليلي غلط وصح وبعدين انا حره انزلي قوليله مش فاضيه
نزلت عزيزه بعد فشلها في اقناع ندي انها تنزل وكريمه دخلت بعد ما سمعت حوارهم
كريمه: وبعدين معاكي؟
ندي: اسفه يا ماما بس انا حره ومش ملزمه اسمع كلامه
كريمه: محدش جال اسمعي كلامه بس ادم طول عمره كبير في البلد دي... من يوم ما ابوه اتوفي وهو شال حمل كبير علي اكتافه وجدر يشيله وله مكانته واحترامه بين الناس ومهما تكون خلافاتكم مش من حجك ابدا تهدي احترامه ده او تهزي صورته جدام اهل بلده اللي انتي شوفتي كييف عيحترموه ؟؟ لان اكده عتغلطي في حج البيت ده كله وانتي غلطتي كتير وسامحناكي فكري بعجلك... انتي خسرتي ادم بلاش تخسري باجي اهل البيت
قالت جملتها ومشيت وندي كانت عايزه تتخانق معاها بس هيا عندها حق في كل كلمه نطقتها؟؟ هيا بتتسبب في مشاكل من ساعه ما دخلت البيت ده وحاليا كريمه قالتها صريحه ان هتخسرها هيا كمان...
ادم فتحي دخله وقاله في ودنه
فتحي: الهانم مش جايه
ادم اتوتر للحظه وحس بغضب مالوش اول من اخر بس سيطر علي نفسه قدام الناس وبيفكر هيقول ايه للناس دي؟
يدوب هينطق الباب اتفتح وندي دخلت ومشيت ناحيته وعنيهم متعلقه ببعض لحد ما وقفت جنبه واستغربت ان الكل بيهنيها ويشكرها وهيا مش فاهمه في ايه؟
# حجك علينا ياهانم سامحيني
@ انتي جميلك في رجبتنا
$ احنا مهما نعمل مش هنرد جميلك ده ابدا
وكل واحد بكلمه وهيا زي الاطرش في الزفه
ادم اخد باله انها مش فاهمه هما بيتكلموا عن ايه فشاور للكل يسكت
ادم: هما بيشكروكي
ندي: علي ايه؟
ادم: علاجك بدأت نتايجه تبان علي المحصول بتاعهم فحبوا يوروكي طلايع الزرع
ندي: يعني ايه طلايع؟؟
ادم ابتسم ومد ايده لواحد من الناس اخد منه واحده دره يورريهالها
ادم: دي!! الدره اللي لساتها صغيره يدوبك طالعه عيسموها طلايع وطبعا باين من شكلها ان المحصول السنه دي بإذن الله هيبجي كويس
لمحت ندي في عنين ادم نظره فخر بيها وانه مبسوط جدا وفكرت للحظه لو مكانتش نزلت كان ايه اللي هيحصل؟؟ مش وقته المهم انها تفرح باللحظه دي
ندي: بس في حاجه
ادم: خير؟
ندي: المحصول محتاج جرعه منشطه تانيه علشان النتايج تبقي مضمونه وتبقي احسن من كده
اهل البلد ردوا: احنا كلنا وراكي يا هانم والمره دي حضرتك اللي هتكوني معانا من غير حد في النص ده لو توافقي حضرتك؟؟
هيا بصت لادم
ادم: ما تبصيليش دي حاجه ترجعلك وده مجهودك انتي!!!
ابتسمت ووافقت ومشيت اخيرا متلخبطه مش عارفه تفسر ادم وشخصيته
ساعات بيكون متسلط وساعات بيكون بسيط متفتح وساعات غبي وساعات شعله ذكاء وساعات بتحسه متعلم جدا وساعات متخلف.. معدتش قادره تفهم تركيب شخصيته... بس الراجل اللي كان النهارده ده راجل قمه في التفتح والفهم والمراعاه والذكاء.....
بدأت ندي تجهز الجرعه الجديده من العلاج وبتخرج الصبح ترجع اخر النهار وفي مره رجعت اتفاجئت بصوت عرفاه جدا فدخلت تجري ونطت حضنت اللي جاي...
ندي: بابا... حمدالله علي السلامه
سالم :يا اهلا بست البنات... الجماعه كانوا بيحكولي عنك
ندي: عن مصايبي الكتير
سالم: مصايب؟؟ مصايب ايه؟
ندي: امال بيحكولك ايه؟
سالم: وقفتك مع اهل البلد والعلاج اللي انتي عطيتيه ليهم وانجازاتك هنا
ندي استغربت وبصت لادم المبتسم اللي باصص للارض واتمنت لو تقدر تحضنه في اللحظه دي
سالم: انتي ما تتخيليش انا فرحان بيكي قد ايه؟ انا فخور بيكي يا ندي
ندي احساسها ساعتها مكنش يتوصف لان دي اول مره تحس بالاحساس ده وتحس ان ليها هدف وقيمه وليها وجود...
وبعد ما اختلت هيا وابوها لوحدهم
سالم: هاه عامله ايه؟ وادم عامل معاكي ايه؟
ندي بعد سكوتها فتره: انا كويسه
سالم: وادم؟؟
ندي: ادم؟؟؟ والله ما اعرف اهو.... مستحملني بالعافيه ولولا انه بيقدرك كان رماني بره بيته من زمان
سالم: لا طبعا يبقي انتي لسه ما تعرفيش مين هو ادم... يا بنتي انا ما اخترتش ادم اعتباطا ولو معنديش ثقه تامه فيه مكنتش هسمح للحظه انك تفضلي في بيته وتحت رعايته.. ادم انسان محترم وكويس جدا
ندي: شخصيته غريبه مش قادره احددها... مثقف! جاهل! غبي! ذكي! قاسي! حنين! رجعي! متفتح! كل حاجه وضدها في نفس الوقت مش فاهماه
سالم: يمكن لان هو فعلا فيه الصفات دي كلها بيحقق توازن بينهم.. انتي يدوب في القشره الخارجيه بتاعته محاولتيش توصلي لعمقه،، المهم!
ندي: ايه المهم؟
سالم: ادم قالي انك لسه عايزه تمشي؟؟؟
ندي: مش عارفه اذا كنت عايزه امشي ولا لأ؟ مش قادره احدد انا عايزه ايه؟ بس اللي انا عرفاه اني بدأت حاجه عايزه اخلصها الاول.. اهل البلد اعتمدوا عليا ومش هينفع اتخلي عنهم.. لازم اكمل معاهم
ابوها ابتسم لان بنته القديمه مكنش بيهمها حد ولا بتهتم بمصلحه اي حد غير نفسها.....
قضي معاها يومين ومشي وهو ماشي مع ادم
ادم: اسف
سالم: علي ايه؟
ادم: اني مقدرتش اعمل اي حاجه
سالم: انت عملت كتير جدا
ادم: انا ما عملتش اي حاجه هيا زي ما هيا.. هوائيه، متسرعه، ما بتهتمش لاي حد، بتعند لمجرد العند؟ عايزه تمشي.. كل حاجه زي ما هيا
سالم: لا طبعا... هيا بتساعد اهل البلد وبقي ليها هدف وده شيئ كان لا يمكن تعمله قبل كده.. تعرف انها رفضت تمشي معايا بحجه انها لازم توقف مع اهل البلد بس انا ما اعتقدش ان ده السبب الاساسي
ادم: امال ايه السبب الاساسي؟؟
سالم: شوف انت...
ادم ضحك: هههههه لا اوعي تضحك علي نفسك... انا وهيا ما بنتفقش اصلا ولو كنا كويسين يوم فاحنا مختلفين عشره احنا اختلافتنا وخناقتنا ما بتنتهيش
سالم: وده الطبيعي بين الازواج
ادم: احنا مش ازواج احنا مجرد اتنين ما بيتفقوش نهائي
سالم: سيب الايام تقول انتو ايه اتفقنا؟ المهم هسافر انا علشان اظبط لصفقتنا الجديده
ادم: تمام
يدوب هيمشي
سالم: ادم... هو انت امتي هتقولها علي طبيعتك؟؟ مش يمكن ده يساعد؟؟
ادم: لا طبعا مش هيساعد ده هيشوش قرارتها مش اكتر مش عايزها تعرف حاجه عني وخصوصا دلوقتي
سالم: ينفع اسألك ليه؟؟
ادم: الاجابه بسيطه جدا... لو هيا عايزه تفضل معايا يبقي توافق عليا زي ما انا.. تقبلني بطبيعتي البسيطه
سالم: الفوارق الاجتماعيه ليها اثر
ادم: وانا ما انكرتش ده بس انا بشخصيتي دي عندي برضه اللي يغطي الفرق التعليمي... ولا ايه؟
سالم: مع اني مش مقتنع بس براحتك اسيبك انا سلام
سالم مشي وادم بيفكر ليه يا تري ندي فضلت وما مشيتش مع ابوها؟ ؟ ؟
كان بيوقف جنبها وبيساعدها في شغلها علي قد ما بيقدر.. كان ديما جنبها وهيا ديما جنبه وسؤال واحد بيلح علي كل واحد فيهم.. ليه خرج من اوضتها وحياتها بالشكل ده ؟؟ وهيا بتفكر ليه هو سابها ومشي؟؟ والاتنين ما صدقوش كريمه لما قالتلهم ان هيا اللي عملت ده....
كان معاها في المعمل والعصر اذن
ادم : انا هروح اصلي العصر معيزاش حاجه ؟
ندي : لا متشكره
ادم : ندي
ندي : هاه
ادم : ايه رأيك لو نصلي انا وانتي مع بعض ... اصلا مش هلحق صلاه الجماعه .. عجبال ما اوصل الجامع هيكونوا خلصوا
ندي : انا اصلي !!!
ادم : وليه لأ !! صغيره يعني ولا ايه !! يالا
مد ايده ليها وهيا اترددت كتير وعنيها متعلقه بعنيه وبايده الممدوده
ادم بهمس : متردده ليه !! يالا
ندي : انا مش محجبه
ادم : مشوار الالف ميل عيبدأ بخطوه .. خدي خطوه ليا تعالي
ندي بصتله : انت بعيد قوي
ادم : مدي يدك وجربي مني وهتلاجيني جريي منيكي فوج ما تتخيلي بس انتي مديلي يدك
ندي حطت ايدها في ايده وهو ضم ايدها جامد واخدها معاه واتوضي قدامها علشان هيا كمان تتوضي
ندي : هو انا ينفع اصلي كده اصلا ؟
ادم بصلها : لا ما ينفعش واصل
قلع عبايته ولبسهالها والعمه ولبسهالها زي طرحه وبصلها
ندي : شكلي بقي تحفه !
ادم : بجيتي جمر .. ملاك .. نصلي ؟
ودي كانت اول مره لندي تصلي واحساس غريب قوي جواها واخدها وروحوا وكلم مامته انها باسلوب غير مباشر تعلمها ازاي تصلي وابسط امور دينها واحده واحده
وفعلا كريمه بتلم كل بنات البيت وتتكلم معاهم ومن ضمنهم ندي بحيث ما تحسش ان الكلام ليها هيا ...
ادم كان نازل
ندي : رايح فين ؟؟
ادم : هبص علي الاراضي واشوف ايه الاخبار
ندي بتردد : ينفع اجي معاك !!
ادم فكر : وليه لا .. غيري هدماتك وتعالي
ندي طلعت تغير وهو استناها لحد ما نزلت
ندي نزلت : يالا
ادم بصلها كتير وساكت وهيا بصتله : في ايه يالا !
ادم : من غير خناج ولا زعل ولا عناد لو جولتلك تغيري بلوزتك دي هتجولي ايه !!
ندي بصت لبلوزتها : بكم اهي مالها !!
ادم : ضيجه عليكي
ندي : ادم
ادم حرك دماغه : اني شايفها ضيجه
ندي : طيب هتفرق معاك في ايه ؟ قولي بصراحه مجرد تحكم ولا علشان منظرك ولا ايه بالظبط
ادم : عايزه الصراحه !! حاضريا ستي هجولك بصراحه .. ماعيزش حد يشوفك بهدوم ضيجه او عريانه او او او غيري
ندي سكتت كتير : ودي اسمها ايه ؟؟
ادم : سميها غيره
ندي قربت منه : غيره علشان انت كبير البلد وما ينفعش مراتك تلبس كده ولا غيره زوج صعيدي علي اهل بيته ولا غيره حبيب علي حبيبته ؟؟ انهي غيره يا ادم !!!
ادم : هيا تفرج يا ندي .. اهي كلها غيره
ندي : اه تفرق معايا انهي غيره يا ادم
ادم معرفش يقولها ايه : التلاته يا ندي ارتحتي اكده
ندي ابتسمت وطلعت غيرت هدومها ونزلت معاه لفوا علي الاراضي مع بعض وبدئت بعد كده تحاول تراعي لبسها وادم ملاحظ ده ومبسوط بيه جدا ..ادم كل شويه يحاول يعلمها حاجه جديده وبسيطه من غير ما تلاحظ انه بيعلمها حاجه ..
كان اخر يوم في شغل ندي في الارض مع الاهالي وتعبت كتير في اليوم ده وادم دخلها كانت هلكانه
ادم: تعبتي كتير ارتاحي بجي شويه
شدها ادم وقعدها علي كرسي واستغرب لما حط ايديه علي اكتافها وبدأ يدلكهم ليها علشان يريحها! وهيا كمان استغربت تصرفه ده وحنيته اللي كل شويه بتحاول تخرج وهو يكبتها تاني.... وقفت مره واحده وهو رجع لوري وكأنه فاق وعايز ينسحب وفعلا مشي خطوتين بس هيا جريت وقفت قصاده
ندي: بتهرب ليه؟؟ ليه كل ما بنقرب انت بتهرب ؟
ادم: انا مش بهرب انا بس مش عايزك تندمي وتعملي حاجه غصب عنيكي
ندي: لا ارجوك بلاش تعمل نفسك خايف علي مصلحتي وبلاش تزوق الحقيقه خليك صريح علي الاقل مع نفسك واعترف انك بس بتهتم بنفسك
ادم: انا ما بزوجش حجايج ولا بهتم بنفسي
ندي: ارجوك
ادم: ارجوكي انتي امتي اهتميت بنفسي هاه؟
ندي: لما هربت مني ومن حضني!!!! لما خرجت بره اوضتي ساعتها انت كنت بتحمي نفسك مني
ادم: قصدك لما طردتيني بره اوضتك؟؟؟
ندي: انا؟؟ انت بتقول ايه؟ انا ما طردتكش انت اللي هربت
ادم: انا عمري ما هربت ولو هربت يبجي هربت فعلا من حضنك في الليله اياها... بس كان علشانك.. علشان خفت تندمي وتعملي حاجه انتي مش مستعدالها
ندي: انت هربت مني الليله دي وتاني يوم اخدت كل حاجتك من الاوضه وما تتخيلش ده جرحني قد ايه؟ وحسسني اني رخيصه فارضه نفسي عليك وانت علشان تحمي نفسك هربت
ادم: انا ما خرجتش... انا اتفاجئت بان دولابي فاضي ولا نسيتي؟؟ اول ما رجعت رجعت علي اوضتي ودخلت علي الدولاب علشان اغير خلجاتي واتفاجئت بيه فاضي وبعدين بالعجل اكده لو انا خرجت حاجتي بره هرجع ليه علي اوضتك؟؟ وهدخل افتح الدولاب ليه؟ ليه ما رحتش علي الاوضه الجديده؟؟؟ انا اتفاجئت انك طردتيني بره وساعتها فهمت انك ندمتي علي اللي حصل وانك انتي بتحمي نفسيكي مني.. انا هربت مره واحده بس علشان نفكر بالعجل ونجرر هنعمل ايه؟ كنت عايزك تاخدي جرارك بالراحه ومن غير ضغط واذا جررتي تفضلي يبجي ده جرارك من غير ضغط مني او تكوني تحت تأثير وجفتي معاكي وانتي تعبانه.. كنت عايزك واثجه من جرارك
ندي: طيب انت خرجت ليه ساعتها ومين اللي خرج حاجتك لو مش انت؟؟
ادم: خرجت علشان مكنتش هستحمل ندمك لو انا عملت حاجه انتي مش عيزاها وبعدين اكيد امي هيا اللي خرجت الحاجه
ندي: هيا فعلا قالتلي انها هيا بس كنت فاكراها بتحاول تدافع عنك
ادم: وجالتلي انا كمان وفكرت نفس تفكيرك ده
ندي: وبعدين؟
ادم: وبعدين عندك انتي؟؟ انتي عايزه تعملي ايه؟
ندي قربت منه ووقفت قصاده عنيهم في عنين بعض قربت اكتر منه وووقفت علي طراطيف صوابعها وباسته في خده برقه
ندي: عايزه يكون ليا حق فيك....
ادم ضمها ليه بحب وشوق ولهفه و اخيرا بعد عنها غصب عنه
ندي: ما تبعدش تاني ارجوك
ادم: لو هنفضل مع بعض يبجي لازم نعملها بطريجه صوح.. تجبلي تتجوزيني!؟
ندي استغربت: انا متجوزاك اصلا
ادم: من اول لحظه بتحاربيني... وجولتيلي انك عمرك ما اعتبرتي نفسك مرتي واني كمان صراحه ما اعتبرتكيش مرتي والا كنت هاخد حجوجي منك كامله
ندي بصت للارض واتكسفت بس رفعلها وشها تبصله
ادم: دلوجتي بديكي حريه الاختيار واللي هتختاريه هنفذه.. موافجه تتجوزيني من اول وجديد جواز بجد نبدؤا صوح المره دي؟؟
ندي: موافقه طبعا... موافقه يا ادم
ادم ضمها في حضنه وحس بفرحه ملهاش اول من اخر قربت منه علشان يبوسها تاني بس حط ايده علي شفايفها
ادم: ما تتخيليش رغبتي فيكي جد ايه.. بس المره دي لازم نبدأ صوح.. عايز اعملك فرح ما اتعملش جبل كده لحد وتلبسيلي فستان ابيض.. عايز اشوفك عروسه...
ندي: بجد!! هتعملي فرح؟؟
ادم: هعملك احلي فرح لاحلي عروسه ... ومن اهنيه لحد ما ده يحصل انتي خطيبتي مش مرتي فبالتالي ده مش من حجي
شاور علي شفايفها
ندي: بس انا مراتك صح؟
ادم: علي الورج اه... وشرعا كمان طالما موافجه بس اني عايز اتجوزك من جديد بموافجتك انتي
ندي: يبقي نصبر...
اخدها ادم في حضنه واخدها يروحوا بيتهم واتفقوا يتصلوا بابوها اول ما يوصلوا وفضلوا يحطوا النقط فوق الحروف... وطول الطريق بيرسموا في بيت احلامهم واخيرا وصلوا البيت ودخلوا ايديهم في ايدين بعض واول ما دخلوا كان في مفاجأة في انتظارهم... مفاجأة هتزلزل كيانهم وبيتهم الهش اللي بنوه في احلامهم من دقايق.... واتحط حبهم الوليد في الاختبار...،
ونكمل بكره
ياتري الحب هينجح في الاختبار ده ولا الفشل هيكون من نصيبه؟؟
يا تري ايه المفاجأه دي؟
توقعاتكم
ShiMoOo


Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 11-05-19, 01:19 PM   #10

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

الحلقه التاسعه

رجع ادم وندي بيتهم وكانت في مفاجأة في انتظارهم
# هاي
ندي: معقوله؟؟؟
بصت لادم واتقابلت عنيهم في نظره طووويله فيها الف سؤال وسؤال
# hi baby i missed you
ادم بص لندي اللي بصتله هيا كمان وكأنها بتقوله ان هيا كمان اتفاجئت
ودول كانوا اصحابها الانتيم ديفيد و ناتلي وجوزها جيم و كريستينا
كلهم قربوا منها وسلموا عليها وحضنوها ودي عادتهم وادم بصلها وسكت تماما
David: you don't know how i missed you?
( الترجمه ديفيد : انتي مش عارفه وحشتيني قد ايه )
ندي سحبت نفسها ومكنش عندها الجرأه انها تبص لادم جنبها او تواجهه
Kristina: you will not introduce us? This is him?
( كريستينا :انتي مش هتعرفينا ؟؟ هو ده ؟)
اخيرا ندي نطقت
Nada: yeb this is my husband
( ندي :ايوه هو ده جوزي )
Natalie: thank God that I am married
(ناتالي : الحمد لاه ان انا متجوزه )
Gimme: I'm here.. De how are you?
(جيم :دي ازيك )
Nada: I'm fine Gimme
(ندي :كويسه جيم)
ادم: مين دول؟؟؟
ندي: دول اصحابي الانتيم جايين من بره
ادم: اخدت بالي انهن جايين من بره... انتي عزمتيهم ولا ايه؟
ندي: انا معزمتش حد لسه مفهمتش هما جم هنا ازاي
Kristena: hi, I'm Kristena you can say Kris
( كريستينا :انا كريستينا بس ممكن تقولي كريس)
كريستينا مدت ايدها تسلم عليه وهو المفروض انه مش فاهمها فبص لمراته
ندي: بتعرفك بنفسها وبتقولك ان اسمها كريستينا
عرفته ندي عليهم كلهم بس ادم معجبوش ديفيد نهائي لان حس انه بيكلم ندي وكأن له حق عليها... او هيا ملكيته الخاصه...
اعتذر ادم وانسحب بسرعه وراح لاوضته وندي جريت وراه
ندي: ادم اوقف وكلمني لو سمحت... ادم
ادم: عايزه ايه مني انزلي لاصحابك تحت
ندي: انت متضايق ليه؟ هطردهم لو ده يعجبك؟
ادم: عمري ما طردت حد من بيتي علشان اطرد اصحابك وبعدين هما ما هيجوش لوحدهم كلهم اكده !! علشان ينزلوا كلهم مصر اكده ويجوا اهنيه فدي مترتبه ومترتبه من زمان جوي كمان
ندي: انا بكلمهم علي النت وقبل كده قولتلهم يجوا بس ده كان زمان.. في الاول وبقالي فتره اصلا مشغوله في الارض وحتي النت ما بدخلوش... ارجوك ادم انا مش عايزه مشاكل بينا.. قولي ايه اللي يريحك وانا هعمله
ادم: اللي اسمه ديفيد ده ولا ولا ماعرفش ايه ؟ بالنسبالك ايه؟ او كان بينكم ايه؟
ندي: صديق واخ من سنين طويله قوي... اخ وسند ليا بره من اكتر من عشر سنين وعمره ما خرج من المرحله دي.. اخ وصديق وبس
ادم: بس يا ندي؟؟
ندي: بس... انا عمري ما حبيت قبل كده يا ادم.. انت اول راجل في حياتي وممكن تسألهم تحت وهما هيجاوبوك
ادم: لا ما هسألش حد انا هثق فيكي يا ندي بس خلي بالك من نجطه مهمه انا ما بثجش في حد بسهوله واخترت اثج فيكي بس الثجه دي لو اتهزت او لاي سبب انتي خنتيها مش هتسترديها تاني ابدا فاهمه؟
ندي: مش في طبعي الخيانه يا ادم وبعدين انت مش محتاج تهددني
ادم: انا ما بهددكيش يا ندي انا ببلغك بمعلومه صغيره مش اكتر.. انزلي لاصحابك ورحبي بيهم بس خلي بالك من نجطه مهمه جوي
ندي: ايه هيا؟
ادم: ان احنا اهنيه مش في امريكا احنا اهنيه في بلد صعايده وانا مش امريكي
ندي: مش فاهمه تقصد ايه؟
ادم: اجصد ان مراتي مفيش راجل يلمسها غيري ومبعترفش بحاجه اسمها زي اخويا.. اللي فات فات هو زي اخوكي علي عيني وعلي راسي بس لو لمسك تاني بالشكل ده مش هيحصل كويس هو او غيره السلام ما يتخطاش كلمه اهلا لكن لمس لاه والف لاه حتي السلام بالايد لاه ... سميها رجعيه! سميها تخلف سميها اي حاجه بس ده ما يحصلش تاني. احنا ناس مسلمين وعارفين ربنا كويس وكويس جوي اني فاتحلهم بيتي ففهميهم النجطه دي.. في عيال وفي ناس لازم يحترموهم ولازم يلتزموا بجواعد البيت اهنيه فهمتيني؟
ندي: فهمتك... اي اوامر تانيه؟
ادم بصلها ومسك وشها بايديه الاتنين
ادم: مش اوامر يا ندي.... غيره علي حرمه بيتي... اعتجد حجي ولا ايه؟
ندي فرحت قوي: حقك طبعا
نزلت لاصحابها وعرفت انهم اتفقوا يجولها من زمان وعملوهالها مفاجأة وبالمره يساعدوها تخلص من جوزها
( اصحابها ما بيتكلموش عربي نهائي وكل حوارتهم بالانجليزي)
كريستينا: هو ده اللي عايزه تخلصي منه؟؟
ندي بتردد: هو ده اه...
كريستينا: يعني انا لو رحتله بالليل مش هتضايقي مني؟ هو مباح ولا؟؟
ندي اتصدمت ومعرفتش ترد علي صاحبتها
كريستينا: انتي قولتي ان جوازكم صوري لو بجد فانا اسفه جدا
ندي: جوازنا ايوه صوري بس
ناتالي: بس ايه؟ حبيتيه؟؟
ندي مش عارفه ترد عليهم.. يمكن لان رجوع اصحابها فكرها باللي مفتقداه مع ادم... لغتها تعليمها طريقه عيشتها اصحابها... حاجات كتيره كانت نسيتها واصحابها فكروها بيها... ابسط حاجه طريقه لبسها اللي اختلفت تماما... استايلها كله اتغير علشان ترضي غرور ادم... موضتها شياكتها... حاجات كتيره اتخلت عنها علشانه بس يا تري الحاجات دي مهمه ولا ادم اهم وحبه اهم؟؟ حست انها متلخبطه جدا ومش عارفه تفكر اصلا؟؟ يمكن يكون بس تعود عليه؟ يمكن لمجرد انه مفروض عليها افتكرت نفسها بتحبه؟؟ لازم تقرر صح الاول قبل ما تتهور في اي قرار!!!!!
ناتالي: هاي رحتي فين؟
ندي: معاكم اهو
ديفيد: دي... انا كلمت السفير الامريكي وعندهم حاليا فكره عن الموضوع كله وهيساعدونا... موضوع الطلاق حاليا مش هياخد اكتر من اسبوع او اتنين بالكتير اديني كارت اخضر وانا هخلصهولك
ادم كان نازل وسمع كلام ديفيد فوقف مكانه قلبه هيخرج من مكانه ومستني اجابتها علي نار
ديفيد: دي... ايه؟ اخلص؟
ندي: مش عارفه يا ديف... هبقي ارد عليك بعدين اوكي ومتشكره علي اهتمامك
ديفيد: انتي متعرفيش انتي ايه بالنسبالي... انتي بس تشاوري
ندي: انت طول عمرك جنبي... متشكره قوي
ادم الدنيا لفت بيه وافتكر كلام امه انه فارض نفسه عليها وانه يديها حريه الاختيار وانها مش هتختاره.. هيا فعلا لو اخدت حريتها في الاختيار مش هتختاره.. لو بتحبه كانت هترفض عرضه في وقتها بس لمجرد انها عايزه وقت تفكر يبقي مش بتحبه او مش بتحبه كفايه... هو مجرد وضع اتفرض عليها وهيا تقبلته مع الوقت لكن الحب ما دقش بابها ابدا وده كان واضح للكل الا هو... امه ياما حذرته ده حتي فتحي كمان حذره بس هو كان معمي بحبها... ازاي فكر انها ممكن تحبه كده؟؟ ايوه لو كان بشكله الطبيعي ممكن تعجب بيه او بفلوسه او شياكته او تعليمه لكن بطبيعته البسيطه لأ والف لأ.... لازم يفوق من الوهم ده... بس خليه يديها فرصه ويشوف الايام الجايه هتعمل ايه؟
نزل سلم عليهم وخرج وسابهم
امه خرجت وراه تجري
كريمه: استني هنا
ادم: خير يا امي؟
كريمه: الاشكال اللي جوه دي هتفضل لامتي؟؟؟
ادم: من امتي بنطرد ضيوفنا يا امي او بنسألهم هتمشوا امتي؟؟
كريمه: وهما دول ضيوفنا برضه؟؟
ادم: ضيوف مرات ابنك
كريمه: انت بتضحك علي نفسك ولا علي مين؟ لا دي مرات ابني ولا دول ضيوفها؟؟ دي اشكال احنا ما بنتعاملش معاهم دول لا دين ولا حيا ولا خشا
ادم: امي انا ليا اصحاب اجانب وكانوا بيزورني عمرك ما اعترضتي عليهم
كريمه: كانوا محترمين وبيقعدوا باحترامهم وماكانوش بنات قاعدينلي عريانين كده... ادم الوضع ده معدش مقبول انت لازم
قاطعها ادم: ابوس ايدك يا امي ارحميني شويه.. حسي بيا ارجوكي
كريمه: ليه يا حبيبي انا ياما حذرتك
ادم: مش بايدي غصب عني... ارجوكي
كريمه: يا اغلي من عمري كله.... انا حاسه بيك وبوجع قلبك ومقدره اللي انت فيه وعلشان كده بنبهك وده واجبي كأم بتشوف ابنها بيخطي فوق حفر... بنبهك بس انت لاول مره مش بتسمعني وعمال توقع... اطرد الناس دي من بيتك لو باقي علي مراتك.. الناس دي هتهد بيتك الهش يا ادم والايام الجايه دي لو هما فضلوا هنا هتوجعك قوي فيا اما تطردهم وتخلي مراتك يا حتي مراتك هتخسرها
ادم: انتي فكراني مش عارف اللي انتي بتقوليه ده؟
كريمه: ولما انت عارفو فتحت بابك ليهم ليه؟
ادم: علشان ما ينفعش ما يكونش عندي ثقه في مراتي وعلشان ما ينفعش اقفل عليها واحبسها وعلشان ما ينفعش بيتي يبقي هش زي ما بتقولي... عارف ان الايام الجايه دي هتبقي صعبه بس يا اما هتقوي ثقتي بمراتي وهتكون زوجه ليا بجد وهتصلح الوضع ده يا اما هتنهي اللعبه الرخيصه اللي شغاله دي وساعتها هقفل صفحتها ومش هفتحها تاني بس هيكون جوايا يقين اني ما ظلمتهاش او ما اتمسكتش بيها كفايه... الايام الجايه هتحدد علاقتنا هيكون مصيرها ايه؟ عرفتي بقي انا ليه فتحت بابي؟ مراتي لازم تكون اسد في غيابي وتصوني في اي مكان تكون فيه ياما تلزمنيش... اعتقد كده الامور بقت واضحه قدامك؟؟
كريمه: ربنا يسعدك يا حبيبي ويقدملك كل الخير
ادم: انا محتاج لدعواتك دي قوي افضلي ادعيلي
باس ايديها ومشي او هرب من بيته لان خايف فعلا من اللي جاي...
ندي مع صحباتها نسيت ادم خالص ورجعت لندي اللي دخلت البيت ده لاول مره ورجعت تضحك وتهزر وادم مش بيتكلم ولا بيعترض بس بيقعد وسطهم ساكت فاهم متجاهل تريقتهم وضحكهم ولما بيفيض بيه بيمشي وندي هتتجنن مش فاهمه صمته ده معناه ايه ؟ مستني رد فعلها ؟ ما عدتش تفرق معاه ؟ مستنيها عيا تحس وتتغير ؟ معدتش عارفه تفسر سكوته ده بايه ؟
كريستينا: دي
ندي: عايزه ايه؟
كريستينا: عايزه جوزك ده هموت عليه وبعدين انا شيفاكم كل واحد في اوضه؟؟
ندي فكرت شويه: روحيله يا كرس ولو وافق مبروك عليكي
كريستينا: مش هتزعلي؟؟
ندي: لا مش هزعل بس خلي بالك ده صعيدي
كريستينا: يعني ايه؟
ندي: يعني ممكن تاخديلك قلمين معتبرين منه...
كريستينا: هجرب وانا وحظي بالليل هروحله
ندي فضلت تراقب في جوزها من بعيد لبعيد وحست بنار الغيره جواها بس كانت عايزه تعرف لو واحده اتعرضت عليه هيوافق ولا؟؟ اخلاقه وقيمه دي بجد فيه ولا مظاهر قدام الناس؟؟ كان لازم تعرف وصاحبتها هتعرفها الاجابه؟؟؟
ديفيد تقريبا ما بيفارقش ندي ابدا وده هيجنن ادم بس ساكت لانهم ما بيتخطوش اي حدود نهائي وما بيقعدوش لوحدهم ابدا... ناتالي وجوزها سافروا يتفسحوا في مصر وفضل ديفيد وكريستينا المتيمه بادم وهتموت عليه....
اخر الليل ادم رجع وطلع علي اوضته ويدوب قلع هدومه ودخل اخد شاور وخرج ببرنس الحمام
بابه خبط خبطه خفيفه واتفتح.. للحظه اتمني انها تكون ندي جايه تقوله انه واحشها بس اتفاجئ بكريستينا صاحبتها داخله وقفلت الباب وراها وقلعت روبها
ادم: عايزه ايه؟
Kristena: you
ادم: اتفضلي بره
Kristena: i don't understand what you say but
i want you. From the first time i saw you..
( انا مش فاهمه بتقول ايه بس انا عايزاك من اول مره شفتك فيها وانا معجبه بيك )
ادم: بت انتي.. انتي طلعتيلي من انهي داهيه بس... اطلعي بره
ادم شاورلها علي الباب لانه مش عايز يبينلها انه فاهمها وعايز يطردها بالذوق
Kristena: no no. just try to understand me. I
want to make love with you
( حاول تفهمني انا عايزاك )
ادم: بلا لف بلا ما لفش اطلعي بره
Kristena: ok ok wait... Sex you know sex??
ادم: انتي مش محتاجه تشرحي انتي عايزه ايه بلبسك ده انتي غبيه ولا ايه؟؟؟ بصيلي بجي وافهمي ........ بره
وشاور علي الباب ومسكها وشدها وفتح الباب
ادم: بره وايوه عارف وفاهم انتي عايزه ايه شكلك مش كحتاج لمفهوميه اللي انتي عيزاه ده مش محتاج للغات اتفضلي بره هيا مش نجصاكي اصلا .. مصايب بتتحدف عاد
ادم خرجها وقفل الباب وهنا ندي فتحت بابها بابتسامه كبيره
ندي: قلتلك
كريستينا: غبي
ندي: ههههههههه قولتلك تصبحي علي خير
ندي قفلت بابها ونامت مبسوطه ومش حاسه بالنار اللي جوزها عايش فيها
تاني يوم راحتله قبل ما ينزل
ادم: عاش من شافك
ندي: يعني ايه؟
ادم: دي مقوله الناس بيجولها للي غايب بجاله فتره
ندي: بس انا مش غايبه
ادم: بجد؟؟ بيتهيألي يعني؟
ندي: ايوه.. ما تقضي معانا يوم علشان خاطري.. ارجوك يا ادم ارجوك
ادم: مش متعود منيكي علي الادب والارجوك دي كلياتها
ندي: علشان انت بعيد
ادم: انا مش بعيد يا ندي بس انتي اللي ما وخداش بالك
ندي: ممكن تفضل معانا النهارده؟
ادم: ورايا مشوار ساعه وراجع
ندي بفرحه طفوليه: اوك مستنياك
ادم: ندي
ندي وقفت: هاه
ادم: لبسك مش عاجبني
ندي بصت لنفسها : ماله بنطلون طويل وبلوزه طويله وجسمي كله متغطي
ادم : ضيج .. مش عاجبني
ندي: انا مش هخرج بره انا جوه البيت
ادم: لبسك....... مش........ عاجبني
ندي: وانا بقولك مش خارجه
ادم: البيت مليان رجاله ايه خارجه ومش خارجه دي؟؟ هيا الفكره في الخروج ولا الفكره انه ما ينفعش رجاله يشوفوكي بيه!!! كنتي بدأتي تتعدلي وفي اول فرصه رجعتي تاني للصفر ليه بس اكده يا ندي ليه !!! فين لبسك اللي اتعدل وفين الصلاه اللي اتعلمتيها نسيتي كله اكده بمجرد ما اتجابلتي مع اصحابك !!
ندي: ادم please ... مش عايزين نتخانق .. وبعدين انا هنا في وسط اصحابي وعادي شافوني مليون مره قبل كده فعادي
دول مش صعايده وهيفرق معاهم شكلي او هيبصولي بنظره مش كويسه
ادم هز دماغه ان مفيش فايده فيها ابدا
ادم: الصعيدي ده عنده جيم ومبادئ متربي عليها ولو جعدتي وسطهم عريانه محدش فيهم هيرفع عينه عليكي بس ده شيئ انتي عمرك ما هتفهميه.. الفكره يا ندي ان جسمك ده مش المفروض يكون حاجه مباحه للكل
ندي: جسمي مش مباح يا ادم ومش هنرجع بقي لخناقات زمان... انا مش هخرج بيه قدام رجالتك بره فبالتالي شكلك ومظهرك محفوظين وخلص الكلام علي كده
ادم هز دماغه وعرف ان مفيش فايده هيا اتربت بطريقه وهو بطريقه تانيه خالص
سابته وخرجت وهو راح مشواره وفكر ما يرجعش البيت اليوم ده بس رجع وقعد وسطهم ساكت بيسمع وبس وديفيد نظراته مش عجباه ابدا وكأنه بيتحداه او بيقوله ان ندي عمرها ما هتكون ليه... كان عمال يتخيل نفسه بيضربه كل شويه وقاعد علي كرسي من شوك ونار وضامم ايده جامد علشان ما يقومش يضرب فيه لحد ما يقتله في ايده
ديفيد: ندي مقولتيش هنسافر امتي؟ وهنخلص من طلاقك امتي؟
ادم جمد للحظه بس تماسك بسرعه علشان ما يحسوش بيه انه فاهم لغتهم
ندي: ديف قولتلك هبقي ارد عليك
ديفيد: ما انتي ما ردتيش... احنا بقالنا اسبوع اهو.. انا مش عارف انتي مستحملاه ازاي اصلا؟ وازاي قدرتي تعيشي في البلد دي اسبوع مش شهور كل حاجه هنا متخلفه وعقيمه
ادم مسك دراع الكرسي جامد علشان يعرف يفضل هادي كده
ندي: اوكي انا معاك البلد متخلفه وعقيمه وممله لدرجه الموت بس كنت مضطره وغصب عني
ديفيد: ودلوقتي اهو بقدملك الفرصه
ندي: هو مش هيمنعني علي فكره لو انا طلبت امشي هو انسان محترم جدا واحترم اتفاقيته معايا ونفذ كل حرف قاله فمش عايزه اتسرع وطالما هو كويس يبقي مالوش لازمه القلق والطريقه دي
ديفيد: انتي مستحملاه ازاي اصلا؟؟ مفيش اي حاجه مشتركه بينكم ده حتي مفيش لغه!!! ده اخره واحده متخلفه من المتخلفات اللي لابسين خيم بره دول بنات

قام ادم وقف مره واحده لانه مش قادر يسمع اكتر من كده وكلهم بصوله باستغراب وصمت سيطر عليهم
ادم: ورايا مشوار مهم افتكرته اعتذري لاصحابك بعد اذنك
قام خرج بهيبه وكلهم قلبهم بيدق مع وقفته وخروجه وبعد ما خرج
كريستينا : انا بخاف منه وساعات كتير بحس انه فاهم او انه زي الوحش اللي عامل نفسه نايم بس هو صاحي قوي؟؟ انتي ازاي بتتعاملي معاه يا دي؟
ندي فاقت علي اسمها وقامت مره واحده تجري وري ادم ولحقته عند عربيته
ندي: انت وعدت تقضي اليوم معانا
ادم: اولا انا ما وعدتش ثانيا ماليش مكان وسطيهم ثالثا ورايا حاجات اهم
ندي: انت ايه اللي مضايقك كده؟
كان نفسه ينفجر فيها وفعلا قرب منها وبيكز علي اسنانه وهينطق ومره واحده غير رأيه
ادم: مالوش لازمه الكلام اصلا.. جولي لاصحابك اللي مش عجباه بلدنا يتفضل احنا ما مسكينش في حد
ندي باستغراب: انت ليه بتقول كده؟
ادم اتوتر للحظه: علشان مش محتاجه مفهوميه جوي علشان تعرفي اللي جدامك بيتكلم عن ايه او بيشتم او بيشكر لما اشتمك او اغلط فيكي باي لغه من لغات الكون كله هتفهمي يا ندي مش محتاجه للغات هيا عن اذنك
سابها ومشي وديفيد خرجلها بره
ديفيد: في ايه ماله؟
ندي: حس ان انت بتغلط في بلده وفيه
ديفيد: انا مش فاهم واحد بالغني ده ايه اللي مقعده في بلد زي دي وليه ما اتعلمش ليه؟ ده متخلف
ندي: علشان عندي اخواته وعنده ثروه كان لازم يحافظ عليها ولازم يهتم باخواته
ديفيد: وايه المانع انه يعمل الاتنين مع بعض؟؟ هو بس استسهل واختار الاسهل لانه غبي
ندي: ما تغلطش فيه لو سمحت وتعال ندخل جوه يالا
ندي متقبلتش نقد حد لجوزها وحست انهم بيغلطوا فيها هيا...
معدتش فاهمه هيا عايزه ايه ولا تعمل ايه؟ بتحب ادم وهتقبل عيشته ولا عيشتها بره اهم؟؟ سؤال مش عارفه تجاوب عليه نهائي ولا عارفه تاخد قرار ابدا
كريمه ما استحملتش الوضع ده فسافرت لعيالها في القاهره وسابت ابنها لوحده يواجه مصيره لانها مش مستحمله وجودهم في بيتها بلبسهم واكلهم وشربهم
في يوم ندي حنت للبسها القديم وللست فستان كت وقصير ويدوب خرجت من اوضتها وهتنزل علي السلم لقت ايد مسكتها جامد وشدها لحد اوضتها دخلها بعنف ورزع الباب وراه وزقها جامد وقعها علي السرير
ندي : في ايه مالك ؟؟ بتعمل كده ليه ؟؟
ادم بعصبيه : جسما بالله يا ندي لولا اني وعدت ابوكي اني احافظ عليكي اهنيه لكان ليا تصرف تاني وياكي
ندي وقفت : في ايه مش فاهمه مالك
ادم : ماانتيش فاهمه ولا عامله عبيطه !! انتي رايحه فين بشكلك اكده هاه !!
ندي : ماله شكلي هاه !!
ادم : انتي ما عارفاش يعني !! شكلك ده ما هتنزليش بيه
ندي : لا هنزل يا ادم انت مش هتتحكم في لبسي
ادم : ندي
ندي : نعم !!
ادم : ما تستفزينيش .. نزول بشكلك اكده ما عيحصلش فريحي نفسيكي
ندي : هتعمل ايه !! هتحبسني ؟
ادم : جسما بالله يا ندي لتشوفي مني وش تاني غير اللي تعرفيه ومش بس هحبسك لا وهنزل ارميلك الناس اللي تحت دي في الشارع انتي مش متخيله اني جاي علي نفسي كيف علشان استحملهم في بيتي
ندي : بطل تتحكم فيا
ادم : طول ما انتي في بيتي هتمشي علي جواعدي
ندي : ولو مش عاجبني ؟؟
ادم : الباب مفتوح
سابها ومشي وهيا فضلت رايحه جايه مش عارفه تعمل ايه ؟ تعانده وتخسره ولا بتحبه ومش عايزه تخسره
اخيرا قررت ونزلت ولقته تحت في الجنينه مع فتحي واول ما شافها بصلها نظره طويله ومشي وابتسم انها غيرت هدومها
وهيا استغربت من نفسها ليه غيرت هدومها علشانه ؟
كريستينا كل شويه تفرض نفسها علي ادم وهو بيصدها بطريقته بس خلاص وصل لاخره
كريستينا بدأت تعاكس فتحي نفسه وهو اشتكي لادم لان مرات زعلانه منه وفكراه بيبصلها بس هيا بترمي نفسها عليه
فتحي: يا باشا انت لازم تشوفلك حل في المصيبه دي عزيزه سابتلي البيت ومشيت وافتكرت اني ببص للوليه دي
ادم: حاضر يا فتحي هشوف حل وهرجع عزيزه ما تزعلش انت
راح ادم لبيت ابو عزيزه يصالحها علي جوزها وفضل يكلمهم كتير
ادم: عزيزه جوزك بيحبك وانتي عارفه ده كويس وبعدين دي بترمي نفسها علي كل راجل شويه لا دين ولا اخلاق وياما فرضت نفسها عليا ولما ملقتش فايده نقلت علي جوزك ولما هتزهق هتنقل علي غيره خليكي انتي بقي ناصحه
ابو عزيزه: ولما هما لا دين ولا اخلاق حضرتك فاتح بيتك ليهم ليه يا بيه؟ لا مؤاخده يعني البلد كلاتها بيتكلموا عن الوضع الغريب ده... يا بيه انت طول عمرك بيتكم ده ايه في الاخلاج والدين وانتو اهل الخير كله وحضرتك طول عمرك ليك هيبتك واحترامك وسط الناس وما تزعلش مني انا هجولهالك صريحه الكل مستغرب حضرتك كييف بجيت اكده؟ وكييف عتسمح للاشكال دي تبجي في بيتك؟؟؟ في حاجات كتيره غلط بتحصل وحضرتك مش عارف متجاهلها ولا شايفها وساكت.. يعني وضعك مش مفهوم... طول عمرك ما عتجبلش الغلط ولا العيب بيتك مليان بالاتنين
وقف ادم مره واحده
ادم: وتطلع مين انت علشان تقولي ايه الغلط وايه الصح؟ وبعدين طول عمر بيتنا مفتوح للغريب جبل الجريب ولا عمر ابدا بابنا اتجفل في وش حد واللي بيديني حاجه ياخدها مني واللي بيحصل في بيتي يخصني انا بس مش حد تاني فاهم ولا لأ؟
ابو عزيزه: انا اسف يا بيه والله ما اجصد ازعلك انا بس اعتبرتك زي ابني ونصحتك مش اكتر والله
ادم: احتفظ بنصايحك لعيالك اللي بجد وعجل بنتك بدال ما تنصحني انا بعد اذنك
مشي ادم ورفض يقف او يسمع كلمه واحده زياده
فتحي: اوعي تزعل من حمايا يا سي ادم والله ما يجصد هو بس انت بتعز عليه ومرضيش ان الناس يجيبوا في سيرتك وسيره اللي بيحصل في بيتك
ادم وقف مره واحده وبص لفتحي
ادم: مين اللي بيجيب في سيرتي؟؟ وايه اللي بيحصل في بيتي؟؟ هاه يا فتحي؟؟ ضيوف في بيتي فين المشكله؟؟ انا مش فاهم انتو بتعترضوا علي ايه؟
فتحي سكت وبص للارض
ادم: اتكلم يا فتحي
فتحي: يا بيه حضرتك بتزعل وانا ما يرضنيش زعلك
ادم: مش هزعل يا فتحي قول اللي عندك الناس معترضه علي ايه؟
فتحي: الناس معترضه علي كبيرها من ساعت ما اتفاجؤا بجوازك من ست ندي وهيا بصراحه لا توبك ولا لايجه عليك واصل
ادم: محدش له دعوه بندي
فتحي: اهو زعلت
ادم: ما زعلتش بس ندي بره الكلام
فتحي: حاضر بره الكلام مش هتكلم عن لبسها ولا خروجها ولا كلامها مع اللي يسوي واللي ما يسواش متربيه بره وجولنا عادي ووجفت مع اهل البلد وجميلها الكل شايله علي راسه بس الوضع دلوجت !!
ادم: ماله الوضع دلوقتي؟؟ ضيوفي في بيتي انا حر استقبل فيه مين؟؟ انا حر
فتحي: بس دول مش ضيوفك يا بيه دول ضيوف مرت حضرتك.. اصحاب مرتك.وده اللي الناس مش جبلاه ان مرات كبيرهم يكون لها صاحب قاعد معاها في البيت وحضرتك بره مثلا زي دلوجت؟ جاعدين واكلين شاربين ضاحكين وضع انا نفسي مش فاهم كيف حضرتك جابله؟؟ يا بيه طول عمرك راجل غيور كيف جابل براجل تاني في بيتك وجال ايه صاحب مرتك؟؟ حضرتك ايوه اتعلمت بره بس ده لا هو طبعك ولا دي اخلاجك... دون اللي الكل مش جابله حتي ستي الحجه مجبلتوش وسابت البيت ومشيت ولا حضرتك مخدتش بالك؟؟؟ حضرتك مش اكده يا ادم بيه ملعون ابوه الحب اللي يخلي الراجل يجي علي كرامته ولا يوطي راسه
ادم: فتحي.... لحد كده وبس انا ما بوطيش راسي فاهم ولا لأ؟ ولو شايف حاجه غلط في بيتي هوقفها ومن هنا ورايح لو اي حد فتح بوقه بكلمه في حق مراتي ولا ضيوفها هيشوف شغله معايا... وفهم اهل البلد الكلام ده مفهوم ولا لأ؟
فتحي: مفهوم بس يا بيه متزعلش مني
ادم: خلص الكلام يا فتحي ومن هنا ورايح ما تتكلمش معايا بالاسلوب ده واوعي تنسي مكانتك ايه؟
فتحي اتصدم وسكت وادم كمان اتصدم من كلامه بس خلاص قاله فمشي من قدامه وركب عربيته وفتحي ركب وساق في صمت
ادم هيتجنن من الكلام اللي بيسمعه لانه كلام هو عارفه كويس وعلي رأي فتحي ملعون ابو الحب ده اللي مخليه مغمض عنيه كده لازم يقف مع نفسه.. لازم يواجه نفسه كفايه تأجيل لحد كده وندي يا تختاره زي ماهو يا تمشي من بيته معدش ينفع يأجل اكتر من كده؟؟؟؟؟؟ خلاص هيروح ويخيرها......

ندي في البيت وكريستينا وديفيد نزلوا حمام السباحه وبيلعبوا وفضلوا يزنوا عليها تنزل معاهم وهيا متردده
كريستينا: هو انتي ادم محرمو عليكي ولا ايه؟
ندي: صراحه ما نزلتوش قبل كده وهو ما قالش حاجه عنه بصراحه محدش بينزل فيه غير اخوه لما يكون موجود
كريستينا: طيب يالا بقي

ديفيد: دي ما تخافيش منه انا موجود
ندي: مش حكايه خوف لأ
ديفيد: امال في ايه طيب؟؟
ندي: يوووه خلاص هنزل هغير هدومي واجي
راحت ندي لبست مايوه ورجعت تلعب معاهم وكان الجو اخر مسخره
كريمه رجعت من السفر لانها حست انها بتسيب ابنها في وقت عصيب هو محتاجها فيه فرجعت ودخلت بيتها وسألت الشغالات
كريمه: سعديه فين عزيزه نديهالي
سعديه: عزيزه مفيش يا ستي الحجه
كريمه: امال فين!؟
سعديه: زعلت يا ستي الحجه ومشيت
كريمه: زعلت كييف؟؟ ادم زعلها؟؟
سعديه: لا لا يا ستي الحجه... زعلت من جوزها اكمن البت الخواجيه كانت بتبصبصله وهيا شافتهم فزعلت
كريمه هتولع: ندي فين دلوجت؟؟ نادمي عليها
سعديه: انادم عليها !!!
كريمه: في ايه يا وليه مالك؟ ايوه نادمي عليها هيا فين مش شيفاها لا هيا ولا المجاطيع دول؟؟
سعديه: اصلهم... يعني هما
كريمه: انطجي يا وليه
سعديه: نزلو حوض الميه كلهم
كريمه: ندي نزلت معاهم
سعديه: ايوه يا حجه
كريمه خرجت تبص عليهم وسمعت ضحكهم وهزارهم وشافت ندي بالمايوه وديفيد بيهزر معاها
دخلت بسرعه واتصلت بابنها
كريمه: جسما بالله يا ادم ان ما رجعت وفضيت المسخره دي لا انت ابني ولا اعرفك انا اغيب يومين ارجع الاجي بيتي بالشكل ده
ادم: انتي رجعتي امتي؟ وايه اللي مش عاجبك في ايه يا امي؟؟
كريمه: لسه راجعه ولجيت عزيزه زعلانه ومرتك في البيسين مع اصحابها بمايوه يا ادم... مراتك لابسه.. لابسه ايه لا مش لابسه مراتك عريانه بره مع صاحبها انا مش عارفه انت.... مراتك يا ادم
ادم قاطعها: خلاص يا امي فهمت خلاص انا قدامي دقيقتين وهبقي في البيت خلاص يا امي
ادم قفل التليفون وغمض عنيه وبيحاول يهيئ نفسه للي هيحصل وبيحاول يهدي في نفسه وبيتمني امل كذاب جواه ان امه تكون بتهول الامور وان مراته تكون.. مش عارف هو بيتمني ايه؟
ندي خرجت من الميه ودخلت تجيب ساندوتشات ونادت علي سعديه وقالتلها ويدوب هتخرج تاني لقت ديفيد قابلها في الطريق
ندي: انا راجعه اهوه
ديفيد: عارف بس كنت عايز اقولك حاجه مهمه معدتش قادر اخبيها اكتر من كده
ندي: ايه هيا مالك؟ في حاجه؟ انا اول مره اشوفك كده
ديفيد قرب منها ومسك ايديها الاتنين
ديفيد: انتي الحياه دي ما تنفعكيش.. مستقبلك شغلك حياتك كلها بره مش هنا انتي هنا مدفونه دي... طول عمرك ليكي افكارك وطموحك راحوا فين؟؟ انتي ازاي قابله تكون مجرد ظل وري راجل؟؟ انتي مش كده؟ وده مش مناسب ليكي ولا لايقين حتي علي بعض؟؟ هو مش فاهمك دي...
ندي بعدت خطوه: عارفه كل الكلام ده بس برضه متردده
ديفيد: ليه؟ ايه اللي عاجبك هنا؟ قاعده هنا علشان مين؟
اسم ادم اترسم علي شفايفها وفكرت فيه وكانت هتنطقه بس قاطعها ديفيد قبل ما تتكلم وكمل كلامه
ديفيد: انا بحبك يا دي.. سنين جنبك ونفسي تحسي بحبي دي وكنت هتجنن لما قولتيلي اللي حصل ومن ساعتها وانا بجري يمين وشمال وسيبت شغلي والدنيا كلها علشان اخلصك منه وكنت ناوي اول ما نرجع افاتحك بحبي بس خلاص مش قادر استني اكتر من كده.. انا بحبك لدرجه الجنون دي... هو اخدك مني لانك انتي ملكي انا وبس
ندي بتبصله بذهول لان دي اول مره تسمع رفيق عمرها بيعترف بحبه وبتبصله مذهوله واتفاجئت بيقرب جامد منها وبيلمس شفايفها ...
ادم كل ده واقف علي الباب سامعهم وكريمه علي السلم وشيفاهم... واول ما ديفيد لمسها بوابه جهنم اتفتحت....
ونكمل بكره
توقعاتكم انتو ايه اللي هيحصل؟؟؟
ShiMoOo


Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 04:49 PM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.