آخر 10 مشاركات
دموع بلا خطايا (91) للكاتبة: لين جراهام ....كاملة.. (الكاتـب : *ايمي* - )           »          حقد امرأة عاشقة *مميزه ومكتملة* (الكاتـب : قيثارة عشتار - )           »          ندوب من الماضي ~زائرة~ || ج2 من وعاد من جديد || للكاتبة: shekinia *كاملة (الكاتـب : shekinia - )           »          651 - الجميلة والسجين - Iris Carole - د.م (الكاتـب : الحبــ الكبير - )           »          69– يدان ترتجفان - كاي ثورب – روايات عبير القديمة(حصريا) ( مكتوبة/كاملة )** (الكاتـب : أمل بيضون - )           »          آسف مولاتي (2) *مميزة ومكتملة * .. سلسلة إلياذة العاشقين (الكاتـب : كاردينيا الغوازي - )           »          [تحميل] حصون من جليد للكاتبه المتألقه / برد المشاعر (مميزة )(جميع الصيغ) (الكاتـب : فيتامين سي - )           »          602 - عودة الحب الى قلبي - كارول مورتيمر - ق.ع.د.ن *** (الكاتـب : ^RAYAHEEN^ - )           »          ساحرتي (1) *مميزة , مكتملة* .. سلسلة عندما تعشق القلوب (الكاتـب : lossil - )           »          سكنتُ خمائل قلبك (3).. سلسلة قلوب مغتربة *مكتملة* (الكاتـب : Shammosah - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى قصص من وحي الاعضاء > ارشيف الروايات الطويلة المغلقة غير المكتملة

موضوع مغلق
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 15-06-19, 01:13 AM   #21

ياسمين الحريرى
 
الصورة الرمزية ياسمين الحريرى

? العضوٌ??? » 435294
?  التسِجيلٌ » Nov 2018
? مشَارَ?اتْي » 102
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
?  نُقآطِيْ » ياسمين الحريرى is on a distinguished road
افتراضي







التعديل الأخير تم بواسطة um soso ; 17-06-19 الساعة 10:43 AM
ياسمين الحريرى غير متواجد حالياً  
قديم 15-06-19, 02:11 AM   #22

بسنت الشرقاوى

? العضوٌ??? » 446934
?  التسِجيلٌ » Jun 2019
? مشَارَ?اتْي » 70
?  نُقآطِيْ » بسنت الشرقاوى is on a distinguished road
Rewitysmile10

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ebti مشاهدة المشاركة
جمعة مباركة عطرة بذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صل الله عليه وآله وصحبه وسلم....

ارجو منك تصغير حجم الصورة ف الصورة التي قمت بتنزيلها حجمها كبير جداً
....
الغلاف الصغير اتبعت ارجو من حضرتك انك تحطيه عند المقدمه


بسنت الشرقاوى غير متواجد حالياً  
قديم 15-06-19, 11:29 AM   #23

ebti

مشرفة منتدى قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية ebti

? العضوٌ??? » 262524
?  التسِجيلٌ » Sep 2012
? مشَارَ?اتْي » 14,201
?  نُقآطِيْ » ebti has a reputation beyond reputeebti has a reputation beyond reputeebti has a reputation beyond reputeebti has a reputation beyond reputeebti has a reputation beyond reputeebti has a reputation beyond reputeebti has a reputation beyond reputeebti has a reputation beyond reputeebti has a reputation beyond reputeebti has a reputation beyond reputeebti has a reputation beyond repute
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بًسِـنِتٌـ مشاهدة المشاركة
الغلاف الصغير اتبعت ارجو من حضرتك انك تحطيه عند المقدمه
صباح الورد والجوري.... تم وضع الغلاف في المشاركة الاولى....

ارجو منك المرة القادمة عندما تريدين طلب اي شيء يخص الرواية مراسلة واحدة من صبايا فريق الإشراف برسالة خاصة حتى لا يضيع طلبك بين التعليقات ولا ننتبه له....

اسماء صبايا الإشراف موجودين لديك في تعليق الترحيب بك....


ebti غير متواجد حالياً  
التوقيع
إن كرماء الأصل كالغصن المثمر كلما حمل ثماراً تواضع وانحنى"
هكذا عرفتك عزيزتي um soso و هكذا تبقين في قلبي شكراً جزيلاً لك على الصورة الرمزية...

قديم 16-06-19, 01:34 AM   #24

بسنت الشرقاوى

? العضوٌ??? » 446934
?  التسِجيلٌ » Jun 2019
? مشَارَ?اتْي » 70
?  نُقآطِيْ » بسنت الشرقاوى is on a distinguished road
افتراضي الفصل الرابع

الفصل الرابع:-
---------------
_ لاتحزن اذا جاءك سهم قاتل من أقرب الناس لقلبك فسوف تجد من ينزع السهم ويعيد لك الحياة والابتسامة..
--------------------------
فى منزل عائلة الرفاعى...
وقف سليم اسفل السلم المزين بالورود الملونه و الاضواء ينتظر عروسه القادمة برفقة والدها
دخل الحج فكرى الى الغرفة حيث تجلس ابنته فوجدها كما هى جالسه على الكرسي الخاص بطاوله الزينه
_فكرى بجمود: اول ما نخرج من الباب ده هتنسي اى حاجه عملتيهاا قبل كده هتنسي جوازك من ابن اليمانى و هتنسي بنتك و هتنسي اسم اليمانى نفسه
كل اللي هتفتكريه انك مرات سليم الرفاعى فاهمه و لا لا
_تنهدت ناردين بحزن و هى تقول: هو انا قدامى اى حاجه تانيه اقولها غير حاضر
_فكرى بلامبالاة: يلا عشان عريسك مستنى تحت و صدقينى هتعرفى بعد كده ان كل ده كان لمصلحتك و هتكسبي منه كتيير
تأبطت ناردين ذراعى والدها و هما ينزلان الدرج سويا حيث ينتظرهما سليم فى الاسفل
اخذ سليم ناردين من والدها مقبلا رأسها مع بعض عبارات المباركه التقليدية و اخذ ذراعها بين ذراعه و هما يتجهان الى الحديقه حيث سيبدأ الاحتفال الان
راقبت ناردين الاجواء المحيطة بهم و هى تفكر بثقل هذه المهمه عليها و عدم تحملها للامر
كان الجميع يحتفلون بهذه المناسبه منهم السعيد و منهم الحاسد و منهم الحاقد و منهم من لا يبالى بالامر برمته
و لكن علينا القول ان الجميع.. و عندما اقول الجميع اعنى الجميع بلا استثناء لاحظ شحوب العروس و عدم قبولها لهذه الزيجه
أتى المأذون المكلف بعقد القران الذى تم بنجاح
و عندها فقط كانت ناردين مجبرة على رسم إمارات الفرح و السعادة على وجهها
نظرت نازلى الى مكان جلوس ناردين بحقد و هى تفكر ان كل هذا كان من المفترض ان يصبح لهاا هى سليم و امواله حتى عامر هى اعجبت به و بمظهره الرائع لكن حظها العثر وقع مع اخيه المعتووه و بعد كل ذلك تزوجت من عماد و لم تربح اى شئ
بينما ناردين التى تزوجت من عامر دون اخبار اهلهاا و انجبت ايضاا ابنتها الرائعة و جلبت الفضائح للعائله استطاعت التخلص من فضيحتها و حصلت على زيجه تحلم بها الكثيرات و اموال لا حصر لها بما ان سليم هو الوريث الوحيد لوالده المتوفى..
انتهى الحفل و تنفست ناردين الصعدااء فهى كانت مجبرة بتمثيل الرضا و الفرحه امام والدها
دخلت ناردين الى المنزل و خلفها سليم الذي قام بإغلاق الباب التفت اليها و هو يتأملها بجمود.....
---------------------------
فى منزل الحاج رحيم...
كان يجلس الحاج رحيم مع ابنه الاكبر راجى و يتناقشان معا فى امور العمل داخل غرفه المكتب
بينما فى الخارج تجلس كوثر و زوجتا ابناءها الاثنتان
فاديه زوجه راجى و شمس زوجه شهاب فى المجلس على الاريكه و امامهم المشروبات و التسليات بينما الصغار يلعبون فى الردهة و الحديقه الخارجية
_كوثر بكره: شوفتو بنت الرفاعى و اللى عملته اه يا نارى و حرقتى منها اه يا نارى بس لو اشوفها قدامى مش بعيد اخنقها بإيديا هى و اختها العقربة
ثم اردفت بدموع: منها لله ضيعت شباب ابنى و كسرت قلبو و موتتو لو ما كنتش الحربايه نازلى لعبت فى عقل ابنى اللى مات بسببها كان عامر مراحش اتجوز العقربة التانيه بنيه الانتقام
_اردفت فاديه بحقد و حسد: اكمنها كانت حلوة شوية و شايفه نفسها علينا عرفت تلعب بعقلو و اتجوزها ما شوفتيش يا حماتى لما كانت حامل ما كانش باين عليها خالص حتى بعد ما خلفت
امسكت شمس بالجريده الموضوعه على الطاولة بجانب كاسات الشاى و اطباق الكيك
_شمس بهدوء: قولى ما شاء الله ربنا مديها جمال و مدينى جمال و مديكى جمال مبيسبش حد من غير جمال الاهم من ده كلو جمال الروح يا فاديه مش الشكل
ثم نظرت الى الجريدة التى امسكتها و اردفت: حتى بصي فى الصور بتاعت كتب الكتاب بتاعها كانت حلوة و جميله بس جمالها مطفى من حزنها اللى باين فى عنيها و اللى جمالها معرفش يخفيه
_انتشلت فادية الجريدة بسرعه و عنف و نظرت اليها ثم نظرت الى نفسها بحسرة و اردفت بغلّ: يالهوى شايفه جسمها ولا شعرها دى لو وقفت جمبي يقولو عليها بنتى و انا امها مش اختها حتى
_قالت شمس بصراحتها و هدوءها المعتاد و هى تتناول بيديها كوب الشاى الخاص بها مع قطعه من كيك الشيكولاته: انتى عندك حق
مشوفتيش بنتها لما جت امبارح قطعت قلبي هى الوحيدة اللى اتظلمت بسبب امها و ابوهاا
_فادية بدهشة : اتظلمت ايه انتى ما شوفتيش شكلها دى عامله زى الاجانب انتى متخيله ان ابنى فادى اللى ما بيعجبوش العجب قال فيها امبارح اشعار لما روحنا
_كوثر بقسوة: طبعا لازم يقول تلاقى امها اللى باعتاهاا عشان تسحر للعيله و تدمرها ما شوفتوش شكل عينها عامل ازاى انا لحد دلوقتى مش عارفه احدد لونها عاملة زى السحرة
_شمس بإعجاب: يارا بنتى شافت لونها و بتقول ان عنيها من بعيد فيروزى بس لما تقربي منها هتلاقي انها اخضر فى رمادي فى ازرق ميكس كداا
و بعدين يا طنط سحرة ايه هو انتى بتصدقى الحاجات دى برضوو
_فادية بعصبيه: اقفلو عن السيرة دى مش طايقاها ناولينى يا شمس كوباية الشاى خلى الواحد يظبط دماغو
_ناولتها شمس الكوب بطيبتها و هى تقول:عارفه يا فاديه لو بطلتى تركزى مع الناس دماغك هتهدى و هترحمى نفسك من ادوية الضغط و القولون العصبي
_فاديه بعصبيه و سخرية:و النبي يا اختى ما وقت نصايحك و مثاليتك دى و دورى على حد غير تطلعى فلسفتك عليه
_شمس بهدوء كما هى : براحتك انا كنت بنصحك بس
وضعت شمس الكوب بعد ان انتهت منه ثم اردفت:الا قوليلي يا فاديه مجربتيش تعملى يوجا قبل كده دى بتهدى الاعصاب جداا
زمجرت فاديه بصوت على و هى تضع كوبها و تترك لهم المكان بخطوات سريعه نحو الخارج مع كلمات مبهمه ايقنت شمس انها بالتاكيد روائع من السُباب االموجه اليها
قهقهت شمس عاليا بعد خروج فاديه العاصف على مظهرها العصبي و المحتنق
_كوثر بعتاب لشمس:مكنش ينفع كده يا شمس انتى عارفه ان فاديه بتتعصب من اقل حاجه و صاحبة مرض
_شمس بلا مبالاه:متكبريش الموضوع يا طنط و انتى عارفه كويس ان فادية مش صاحبة مرض ولا حاجة
_كوثر بحب:برغم كلامك و فلسفياتك الا اني مقدرش ازعل منك.....سرعان ما تبدلت ملامح وجهها كأنها تذكرت شيئا ماا و اردفت بضيق:صحيح ياشمس ابقى قولى للخدم يجهزوو المكان ليوم الجمعه لان العيله كلها هاتتجمع و اكيد السنيورة الصغيرة هتيجى
_شمس بأدب:حاضر يا طنط ان شاء الله هقولهم......
__________________________
فى منزل عامر.....
كان الوضع كما هو عليه
جوليان المنهمكه فى النحيب و البكاء العالى و نادية التى ذُعرت من مظهرها المحمر و المختنق حتى عامر لاحظ ذلك اقتربت منها ناديه بحنان و هى تحاول تهدأتها
_ناديه بحنان و هى تحتضن جوليان برفق: هشششششش معلش يا حبيبتى معلش و رينى كده التعويرة الصغننه دى
نظرت الى جرحها ولاحظت نزفه لبعض الدماء
_نظرت ناديه الى عامر قائلة: عامر الجرح مش كبير للدرجه دى البنت فيها حاجه مش مظبوطه انت مش شايف دى بتعيط بهيستيريه و اردفت بزعر و هى تلاحظ شهقات جوليان العاليه و وجها الذى زاد احمرارا: عامر تعالى شوف البنت دى بتتخنق
اقترب عامر من جوليان بسرعه و هو يلاحظ ان كلام ناديه حقيقي
_عامر بسرعه و تلبك: انا هكلم حد من المستشفى ييجى يشوف مالها دى بتعيط بهيستيريه غريبة
بينما ناديه ضمت جوليان الى صدرها و هى تربت على ظهرها برفق بينما شهقات جوليان تزداد
اتى عامر بعد مرور نصف ساعه
_ناديه بقلق: كنت فين دا كلوو يا عامر
_اقترب عامر آخذا جوليان منها و هو يتجه الى اسفل قائلا: الدكتور وصل تحت البسي حجابك و انزلى

بعد فترة....
_خرج الدكتور و الذى هو صديق عامر قائلا: الجرح اللى فى راسها سطحى و مش مستاهل بس المشكله ان هى عندها عيب خلقي خلا عندها ضيق ف النفس و دا انا هكتبلكم عشانه بخاخ تاخده عند الضرورة..
_عامر بشكر و هو يصافح صديقه: متشكر جداا يا حسام انك جيت و سبت عيادتك
_حسام بعتاب: عيب عليك يا عامر دا احنا عشرة عمر استأذن انا بقاا و ابقا طمنى على الامورة الصغننه..
_عامر بامتنان: ان شاءالله.....
__________________________
بروسياااا.....
اخذ طائع يدور حول نفسه و هو يفكر بحل تلك المعضلة حتى جاء بخاطره احد اصدقائه بروسيا و الذى هو مصرى الاصل حيث قابله فى الطائرة عندما كان قادما الى روسيا برفقة زوجته و ابنه تميم و الذى صادف ايضا انه كان قادما الى روسيا ايضا لتوسيع اعماله التجاريه
و كانا يتشاركان فى بعض الأعمال و لكن رغم ذلك شركات و مصانع طائع هى من حصلت على رواجا عاليا عكس شركات الاخر و لكن رغم ذلك الا ان صداقتهم ظلت كما هى لا يشوبها شائبه....... فى رآيه

_عامر متحدثا فى الهاتف بالعربية: ازيك يا جسار عامل ايه
_جسار بمرح: اى رياح طيبة اتت بك يا معلم
_طائع باختناق: معلش يا جسار انا واقع فى مشكلة و عايز مساعدتك
_اعتدل جسار و هو يرى الجدية فى حديث طائع: مالك يا معلم فى ايه.....
_________
بعد مده...
_________

كان طائع يجلس فى مكتبه مع جسار بعد ان قص عليه المعضلة كلها
_جسار بعتاب: دا كلوو يحصلك يا صاحبي و متحكيليش
وضع طائع يديه على وجهه و بداخله رغبة عارمه بالبكاء و لكن هذا ليس وقتا للضعف فكل ثانية تمر ليست فى صالحهم
_طائع بكبت و إختناق: اعمل ايه قولى اعمل ايه
انت مش متصور احساسي و هما خاطفين مراتى و ابنى حاسس بخنقه حاسس اني متكتف بجد مش قادر قولى اعمل ايه
صرخ بالخيرة بإهتيااج و اخذ يدور بعنف داخل الغرفه
_جسار بهدوء: اقعد كدا و اهدا خلينا نعرف نلاقي حل
جلس طائع كارها و هو يحاول الهدووء

بعد مده تحدث جسار بهدوء قائلا: احنا دلوقتى هنكلم واحد من الشرطه الروسية هنا ساعدني قبل كدااا و هو يساعدنا عشان نعرف مكانهم......
______________________
ف احد اقسام الشرطه بروسيا نجد مكتب فخم يدل على علو مركز صاحبه
_الضابط بتفهم لوضع طائع: حسنا سيد طائع من كلامك و المعلومات التى ذكرتها ان آلبرت كان متفقا معك و اخل باتفاقه و قام باختطاف عائلتك و انت لاتعرف السبب هممم اليس كذلك
_طائع بتوتر: اجل انا لا اعرف حقا السبب و لكن فى الاونة الاخيرة كان يتعامل معى بغرابة حتى عندما ذهبت اليه لطلب المساعده باعتباره صديقا لى قال لى ان الهروب سيكون الى المانيا عن طريق الباخرة ذهبت لانهاء اوراق السفر لافاجئ ان السفر الى كندا ثم اختطاف عائلتي كما ذكرت لك
_الضابط بتقرير:حسنا القوات الخاصه بنا استطاعت تحديد مكان وجود عائلتك و الذى لحسن حظك ايضاا ان آلبرت كان قد نسي الهاتف الخاص به مفتوحاا
و المكان المذكور هنا انهم متواجدون باحد المناطق الجبليه على اطراف روسيا و يمكننا التحرك الان مع القوات للمكان المذكور
_طائع بفرحه حقيقيه و تلهف : حسنا ماذا ننتظر هيا بنا.
_جسار و هو يعود من الخارج حيث كانت لديه مكالمه هاتفية: اهناك اخبار ام ان الوضع مازال كما هو
_طائع بسعادة:بلى لقد استطعنا تحديد مكان وجودهم و سوف ننطلق الان
_جسار بجمود:حسنا هيا بناا ف الوقت الان لبس بصالحنا
_________________________
اتحهت القوات الى مكان وجود عائله طائع الذى كان يتقدمهم بلهفه و عند مرورهم من الباب الخاص بالمنزل القديم و المهجور ايضا و الذى هو نفسه مكان اختطاف عائلته
دخل طائع من الباب بلهفه و هو يتطلع الى المكان و يخرج السلاح الخاص به و عندما التفت ليتحدث الى الضباط تفاجئ بضربة قاسية على رأسه ادت الى فقدانه للوعى...
_________________________
سواااد..... و شئ دافى ينزل ببطئ على جبهته...... هذا ما شعر به طائع عندما حاول فتح عينيه و عندما فتحها رأى زوج من الاعين التى افتقدها بشدة و هما ينظران اليه بلهفة
_جويرية بلهفة و بكاء قطع نياط قلبه : طائع حبيبي انت كويس عملوا فيك ايه الوحوش دول
_طائع بهدوء و هو يحاول بث الاطمئنان و الذى لا يجده هو اليهاا و نظراته تبحث عن فلذة كبده: انا كويس يا حبيبتي متخافيش فين تميم انا مش شايفه ثم نظر اليها مرة اخرى بغضب: و مين عمل فيكى كده و ضربك
كانت ثيابها ممزقه و ححابها قد تهدل مظهرا بعض من خصلاتها الفحميه ناهيك عن الجروح التى تملأ وجهها الجميل..
و فجأة فتح الباب و دخل منه احد الرجال الضخام متحدثا بلكنه روسيه و هو يلقى بتميم الى الارض بقسوة و الذى كان قد اخذ ايضا كفايته من الضرب: اتمنى ان تكون قداخذت كفايتك و الا تتجرأ على اسيادك مرة اخرى

اخذ تميم يسب بهذا الرجل االذى قام بربط والده و عندما حاولت والدته الصراخ و الاعتراض قام بضربها بوحشية ناهيك عن محاولته للاعتداء عليها و الذى اجبره ان يقفز من مكانه واقفا رغم قدميه المربوطتان و لكن بنيته الرياضيه التى حافظ علي بنائها من سن صغير قد ساعدته و هو يهجم على ذلك الرجل و قد عالجه بضربة من رأسه بما ما يسمى بـ"الروسية" مما اغضب الرجل و قد جذبه بقسوة غير مباليا بصراخ والدته الى الخارج مذيقا ايااه انواع مختلفه من الضرب المبرح غافلا عن كونه طفل صغير
الان نرى نظراات تميم القاسية و الكارهة الى الرجل...

كان مقيدا على كرسيه يفكر بداخله اهذه نهايته نهايه قصتهم تكون هكذا
نظر الى سارقه قلبه و مالكته وجدها كما هى بثيابها الممزقه و خصلاتها للفحميه التى تهدلت من حجابها
يعلم يقينا من فشله بحماايتها و حمايه صغيرهما على ذكره قلب انظاره اليه وجده كما هو على جلسته بوجهه المحتقن من الغضب و الذى لا يحتوى على ذرة خوف فنظراته كانت جامده غاضبه و هو ينظر الى الحارس الذى قد قام بربطه و ضرب والدته
ما فكر به الان ان هذه الواقعه ستبقى راسخه بعقل ابنه و هو يتعجب من تماسكه
فكر مرة اخرى ما سبب كل هذه المصائب هو لم ييكن قط من محبي العنف او الاثارة
كان يفضل العمل بهدوء و تلاشي الاعداءقطع عليه حبل افكاره دخول احد الاشخاص المغطى بالسواد من راسه حتى اخمص قدميه حاملا معه سلاح من مظهره ايقن انه خطير و لكن ما ميزه فى هذا الرجل عينيه الفضيه و وشمه بعقرب احمر نارى على كف يديه الممسكه بالسلااحه
اخيرااا.... لقد علم الان من سبب كل هذااا
طائع بذهول و عدم تصديق: انت.. ازاااىى
لم يكمل جملته لانه و ببساطه قام الرجل باطلاق طلقة ناريه الى رأسه اودت بحياته.....
__________________________
*عاشقة الخيال
*بسنت الشرقاوى
- اتمنى البارت يكون واضح و اسفه جداا على التاخير 💚💚
ارائكم و توقعاتكم للفصل
دمتم سالمين 💋❤❤


بسنت الشرقاوى غير متواجد حالياً  
قديم 16-06-19, 10:30 PM   #25

بسنت الشرقاوى

? العضوٌ??? » 446934
?  التسِجيلٌ » Jun 2019
? مشَارَ?اتْي » 70
?  نُقآطِيْ » بسنت الشرقاوى is on a distinguished road
افتراضي

انا اسفة جدا يجماعه بس انا هضطر اوقف النشر اسبوع لظروف شخصية و ارجو منكم مراعاة كده و صدقونى لو عرفت انزل هنزل
غير كده لو اتاخرت هيكون غصب عنى
اتمنى حد من المشرفات تحللى موضوع الغلاف لانى بعتت عل الرابط و محدش رد


بسنت الشرقاوى غير متواجد حالياً  
قديم 17-06-19, 10:27 AM   #26

um soso

مشرفة وكاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء ومراسلة خاصة بأدب وأدباء في المنتدى الأدبي

alkap ~
 
الصورة الرمزية um soso

? العضوٌ??? » 90020
?  التسِجيلٌ » May 2009
? مشَارَ?اتْي » 33,769
?  مُ?إني » العراق
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Iraq
?  نُقآطِيْ » um soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond repute
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بًسِـنِتٌـ مشاهدة المشاركة
انا اسفة جدا يجماعه بس انا هضطر اوقف النشر اسبوع لظروف شخصية و ارجو منكم مراعاة كده و صدقونى لو عرفت انزل هنزل
غير كده لو اتاخرت هيكون غصب عنى
اتمنى حد من المشرفات تحللى موضوع الغلاف لانى بعتت عل الرابط و محدش رد
صباح الخيرات

انا رديت عليكي بموضوع طلب تصميم

وصغرت الغلاف اللي عملته ياسمين ووضعته باول صفحه



ونصيحه لياسمين الاغلفه تكون بالعرض وليس بالطول خذي اي غلاف من الروايات وشوفي قباسه ,, انا هكذا اعمل اقتبس غلاف وامسحه واصمم على النسخه البيضاء لتكون القياسات مضبوطه وشكله بالعرض احلى




um soso غير متواجد حالياً  
التوقيع
روايتي الاولى وبياض ثوبك يشهدُ

https://www.rewity.com/forum/t406572.html#post13143524

روايتي الثانيه والروح اذا جرحت
https://www.rewity.com/forum/t450008.html





قديم 17-06-19, 10:42 AM   #27

um soso

مشرفة وكاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء ومراسلة خاصة بأدب وأدباء في المنتدى الأدبي

alkap ~
 
الصورة الرمزية um soso

? العضوٌ??? » 90020
?  التسِجيلٌ » May 2009
? مشَارَ?اتْي » 33,769
?  مُ?إني » العراق
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Iraq
?  نُقآطِيْ » um soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond reputeum soso has a reputation beyond repute
افتراضي

كنا فين ورحنا فين
كنا في انتقام بين عوائل ورحنا لروسيا ومافيا وانتقام اخر

واضح انه لارابط بين جماعة روسيا وجماعة مصر لحد الان

مخمخاتي تقول ان جسار هو من قتل طائع واختطف عائلته

ياترى مامصير تميم وامه بعد موت طائع

بالانتظار


um soso غير متواجد حالياً  
التوقيع
روايتي الاولى وبياض ثوبك يشهدُ

https://www.rewity.com/forum/t406572.html#post13143524

روايتي الثانيه والروح اذا جرحت
https://www.rewity.com/forum/t450008.html





قديم 18-06-19, 03:41 AM   #28

بسنت الشرقاوى

? العضوٌ??? » 446934
?  التسِجيلٌ » Jun 2019
? مشَارَ?اتْي » 70
?  نُقآطِيْ » بسنت الشرقاوى is on a distinguished road
افتراضي

[QUOTE=um soso;14279555]كنا فين ورحنا فين
كنا في انتقام بين عوائل ورحنا لروسيا ومافيا وانتقام اخر

واضح انه لارابط بين جماعة روسيا وجماعة مصر لحد الان

مخمخاتي تقول ان جسار هو من قتل طائع واختطف عائلته

[size=5]ياترى مامصير تميم وامه بعد موت طائع
لا اكيد ياقلبيفى رابط بس مش من اول حلقه يعنى و الصراحهالروايه هتكون كبيرة و بضصم اطراف كتيير و هتعجبكم ان شاءاللهلس انا واللهعندى ظرزف و مضغوطه و مش عارف اكتب
و شكلى كده هخليها يومين او تلاته بالاسبوع
عجبنى اوى انك بتتوقعى اللى هيحصل بس مش هقدر احرقلك و اقولك صح ولا لا
بس بردو مقدرش انكر ان انتى ذكيه و بتفكرى


بسنت الشرقاوى غير متواجد حالياً  
قديم 19-06-19, 07:25 PM   #29

sara-khawla

? العضوٌ??? » 110686
?  التسِجيلٌ » Feb 2010
? مشَارَ?اتْي » 514
?  نُقآطِيْ » sara-khawla is on a distinguished road
افتراضي

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ممكن معرفة موعد نزول الفصل


sara-khawla غير متواجد حالياً  
قديم 21-06-19, 04:35 PM   #30

بسنت الشرقاوى

? العضوٌ??? » 446934
?  التسِجيلٌ » Jun 2019
? مشَارَ?اتْي » 70
?  نُقآطِيْ » بسنت الشرقاوى is on a distinguished road
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sara-khawla مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ممكن معرفة موعد نزول الفصل
هو غالبا هيكون يومين او تلاتة بالاسبوع و فى فصل هينزل انهاردة بليل
بالنسبة للايام هيكون سبت و تلات و خميس بليل


بسنت الشرقاوى غير متواجد حالياً  
موضوع مغلق

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 04:25 PM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.