آخر 10 مشاركات
ليلة مع زوجها المنسي (166) للكاتبة : Annie West .. كاملة (الكاتـب : nagwa_ahmed5 - )           »          رواية قصاصٌ وخلاص (الكاتـب : اسما زايد - )           »          [تحميل] إمــا "شيطـــان" أو شـخـص مــهـزوز الـكـــيان/للكاتبة Miss Julian(جميع الصيغ) (الكاتـب : فيتامين سي - )           »          جددي فيني حياتي باللقاء *مميزة ومكتملة* (الكاتـب : وديمه العطا - )           »          زوجة مدفوعة الثمن (44) للكاتبة:Lynne Graham *كاملة+روابط* (الكاتـب : فراشه وردى - )           »          أشعلي جمر الرماد (4) للكاتبة الرائعة: jemmy *مميزة & كاملهــ* (الكاتـب : حنين - )           »          أسيرة الثلاثمائة يوم *مكتملة * (الكاتـب : ملك علي - )           »          هل تغفر لي - باربرا مكماهون (الكاتـب : سيرينا - )           »          269 - قطار النسيان - آن ميثر (الكاتـب : عنووود - )           »          جنون المطر (الجزء الثاني)،للكاتبة الرااااائعة/ برد المشاعر،ليبية فصحى"مميزة " (الكاتـب : فيتامين سي - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

Like Tree1Likes
إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 15-06-19, 07:06 AM   #11

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,432
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



الفصل. التاسع
وقفنا الفصل اللى فات. لما ماجد. كان ذاهب الى امجد. وفجأة وهو يفتح الباب. فتح الباب. من الداخل. وفى نفس الوقت. كانت شمس خارجه من المكتب. فخبطت فى ماجد. فرفعت نظرها اليه وصدمت
شمس. بصدمه. فهى رأت. نفس الشخص. الذي تراه دئما. فى حلمها
ماجد. نظر. لها. ولكنه. لم يطيل النظر. فهو لايهمه. اى فتاه. سوي. شذي
ماجد:انتى كويسه
شمس بسرحان:ااااااىىى
ماجد:مالك
شمس:لا ابدا مفيش. عن اذنك
ذهبت شمس سريعا. فقال ماجد في سره اى المجنونه دي
دخل ماجد عند امجد. وجلس معه
عند شمس. ذهبت اللى الحمام. وغسلت وجهها.
شمس:معقول. هو ممكن يكون شبهه بس. انا بجد. مش عارفه. يارب. ساعدني.
خرجت. شمس من الحمام
نروح بقي. لملك. وادم
فى مكتب ادم
كانت تجلس ملك وهي متوتره. فهي تجلس. معه وحدها
كان ادم ينظر. لها. غير مصدق. انها هي من ظل خمس سنوات. يتمني. روئيتها. ها هي امامه
ادم. :انسه ملك
ملك:افندم .
حضرتك. مكتبك. هايكون. معايا هنا فى الاوضه
ملك سريعا:لا
ادم:لى
ملك. بحيره. فهى كيف تخبره انها. لا تتحمل. ان تجلس معه فى مكان واحد
ملك:انا كنت حابه. ان اقعد فى مكان لوحدي. وكمان عشان مضايقش حضرتك
ادم:مفيش مضايقه ولا حاجه. وكمان. الموضوع مش هايبقي. دايم. هما كام يوم بس لغايه. ما نجهز لحضرتك مكتب
ملك بقله حيله:ماشي
وهي داخلها. ترتجف
في قصر. غريب. فهو. كقصر. رئيس الجمهوريه. فهو. يوجد عليه. جيش كامل من الحرس
في داخل هذا القصر.
يوجد شخص. يقف. وهو يصرخ. في رئيس الحرس
الشخص:ازاى تخرج. من غير ما تعرفوا راحت فين انتو اى بهايم
رئيس الحرس:يا فندم. حضرتك. عارف. ان الهانم. مش بتقول لحد هي راحت فين
الشخص:غور من وشي
وقف هذا الشخص وهو يمرر يده فى شعره. ويقول. يارتري. انتى فين يا اسيل
استوووب
(حمزه البحيري:30 سنه. رجل اعمال. وله عده شركات خارج مصر. عاد الى مصر. بعد سفر. 10 اعوام. لكى ينشأ شغله الخاص فى مصر. وسيم جدا. ذو عيون. بلون البحر. وبشره. قمحيه. وشعر. بني. غزير. جسم رياضي. عصبي. جدا. يكره جنس حواء. ما عدا. اخته. اسيل)
(اسيل. البحيري .22 سنه. اخت. حمزه الصغري. فتاه مرحه. جدا. ومتهوره جدا. لا تعمل حساب لاى شي. وتفعل اى شئ يخطر ببالها ولكنها. طيبه جدا. تعشق اخاها فهو كل ما تبقي لها من عائلتها. جميله. جدا. بشرتها. بيضاء. وعيون باللون الرمادي. ورثتها. عن. والدها. وشعر. بني يصل لاخر ظهرها. ليست. محجبه. لا تؤمن بالحب اطلاقا. وتعتبره. تفاهه. خريجه. هندسه)
حمزه بتنهيده:يا تري روحتي فين
فى مكان اخر
تقود فتاه سيارتها بسرعه وفجأة تصتدم بسياره اخري فتنزل الفتاه. من سيارتها وتذهب فى اتجاه السياره الاخري وهي متعصبه
اسيل:انتا. اعمي. مش شايف قدامك يا حيوان
نزل الشخص من السياره والذي لم يكن سوي امجد
امجد:مين ده اللى حيوان يا بتاعه انتى. انتى مش عارفه بتكلمي مين
اسيل:هاكون بكلم مين يعنى. عيل. مامته جيباله عربيه وماشي يتمنظر بيها
امجد:انتى بجد واحده مش متربيه
اسيل:انا مش متربيه. يا زباله
كان امجد على. وشك الرد عليها. ولكن رن هاتفه. وتذكر انه يجب ان يذهب سريعا
صعد امجد سيارته. وذهب وترك اسيل وحدها
كان اسيل. عصبيه جدا. لانه تركها وذهب دون ان يعتزر لها
فتوجهت الي سيارتها. وصعدت اليها. وقادتها الى قصر البحيري
فى المساء.
وصل كلا من ادم. وامجد. وماجد. الى قصر الدمنهوري. وذهبوا للداخل. فوجدوا. سعاد وعاصم ومريم يجلسوا. يشاهدو التليفزيون.
ادم وامجد ماجد:السلام عليكم
الباقي:وعليكم السلام
سعاد:حمد الله على السلامه. ي حبايبي. اجهزلكم العشا
ماجد:ياريت. لحسن الواحد هفتان
امجد:انتا ديما كده همك على بطنك
ماجد:يعنى مكلش واموت. عشان ترتاح
امجد:ياريت ي اخي عشان نرتاح منك
ماجد:عشان البنات. كلها. تنتحر. ورايا ي بني. اخوك ده ثروه قوميه.
امجد :انا هاقوم. بدل ما ارتكب جنايه دلوقتى
صعد امجد. الى الاعلى ودخل الى غرفته. وبدل ملابسه. وجلس على الفراش. وتذكر حبيبته. ولكن فجأة جأت. فى باله الفتاه. الذي قابلها.
امجد:دي اكيد. مجنونه
نام. امجد
فى الاسفل.
ماجد بعد ان صعد امجد:والله الواد ده بيغير مني عشان انا مز والبنات كلها. بتحبني وهو مش لاقي واحده تعبره اصلا
ادم:والله. ي عم امشي وانتا شبه شكوكو
ماجد:بقي انا شبه شكوكو. ي بنى انا البنات كلها هاتموت عليا. وبيقولولى انى شبه توم كروز
مريم:توم كروز مره واحده.
ماجد بغرور:طبعا
مريم :دول اكيد. اتعموا.
ماجد:اسكتي. انتى كمان. بتغيري عشان مش لاقيه. حد يعبرك.
مريم:بقي كده. ماشي. ذهبت مريم وتركتهم. وصعدت الى الاعلى
ماجد:مالها دي
عاصم:ماجد قولتلك ميه مره. متزعلش اختك
ماجد:انا مكنتش اقصد ازعلها.
عاصم :عن اذنكم انا هاطلع انام
ماجد وهو ينظر لادم:مش هاتطلع انتا كمان
ادم وهو ينهض :لا انا هاطلع عشان انام. عشان الشغل بكره.
صعد ادم للاعلى
فتبقي ماجد وحيد.
ماجد وهو ينظر حوله :دول سابوني لوحدي. انا هاطلع انا كمان
وصعد الى غرفته
فى غرفه ادم
دخل ادم غرفته. وبدل ملابسه. وجلس على الفراش
ادم:كلها. عشر ايام. وكل حاجه. هاتبقي. كويسه. وبعدها. مفيش حاجه هاتبعدك عنى تانى ي ملاكي
ذهب ادم فى نوم عميق.
فى فيلا السباعي
في غرفه ملك
تجلس ملك فى فراشها. وهي ترتدي منامه. بيضاء وعليها. اميرات ديزني
ملك:يا تري اى اللى هايحصل. فى المستقبل. انا مش عارفه لى بتوتر لما ابقي انا وهو فى مكان واحد انا كنت بطلت. افكر فيه. لى ظهر تانى في حياتى. يارب. انا مش عاوزه اتجرح.
نامت ملك وهي تفكر. فى ادم. وماذا سيحدث معهم فى المستقبل
عند شمس
كانت تجلس شمس. وهي تقرأ روايه. وفجأة تذكرت الشخص الذي رأته. اليوم فى المكتب.
شمس:ياتري انتا مين. ولى بحلم بيك. على طول. ولى فى كل حلم بتطلب مني انقظك. انا بجد مبقتش فاهمه حاجه. يارب حلها من عندك
نامت شمس. وهي تفكر فى الشخص الذي يأتى اليها دئما فى احلامها
في قصر. البحيري
كانت تجلس اسيل. مع حمزه فى غرفه مكتبه
حمزه:اللى حصل النهارده ده ميتكررش تانى فاهمه
اسيل:فاهمه. بس انا مش صغيره يعنى اقدر اخرج. لوحدي
حمزه:اسيل انتى عارفه انى ليا اعداء فى الشغل. وكلهم نفسهم يأذوني. ومش هيلاقوا اهم من اختى يأذوني فيها
اسيل:حاضر. هابقي اخد الحرس معايا
حمزه:شطوره
اسيل:تصبح على خير. وذهبت اليه وقبلته في خده
حمزه:وانتى من اهل الخير. ي حبيبتي.
ذهبت اسيل الى غرفتها. وابدلت ملابسها. وجلست تقلب فى هاتفها. وجاء فى بالها الشخص الذي قابلته
اسيل:واحد مش محترم. بس بصراحه مز. اى الكلام اللى انا بقوله ده. يلا نامي بقي وبطلي تفكير
نام الجميع. ليستعدوا. ليوم جديد
استووووب
بصراحه مش قادره اكتب اكتر من كده. دي تاتى مره اكتب الفصل النهارده. اول مره كتبته النت فصل واتمسح ورجعت كتبته تانى
هو مش كبير اوى. بس معلش مش فاضيه خالص
توقعاتكم اى
ادم قصدوا. اى.
واى اللى هايحصل بعد عشر ايام
امجد ممكن يفتح قلبه تانى
ماجد ممكن ينسي شذي ويحب غيرها
اى مصير. شمس. واسيل. وحمزه.
وامتلكتها. عيون الصقر
ميرو
تفاعل بقي.
وياريت. اللى فى حاجه مش عجباه فى الروايه يكلمني ويقولى





فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 15-06-19, 07:07 AM   #12

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,432
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الفصل العاشر
اولا. فى بنات بتقول. انهم مش عارفين الشخصيات. عشان كده هاوضح الشخصيات
ادم. البطل. ملك. البطله. حسام. صديق ادم. شمس. صديقه. ملك. امجد.وماجد. ومريم. ابناء. خال. ادم. اسيل. وحمزه. اخوات.
سعاد. والده ادم. عاصم. خال ادم. فريد. جد ملك
دي الشخصيات اللى ظهرت فى الروايه
ثانيا. انا حابه. اشكر. كل الناس. اللى كلمتني. عشان يطمنوا. عليا. امبارح. وشكرا. جدا. انكم. احترمتوا. تعبي
اسيبكم مع الروايه بقي
في صباح يوم جديد
استيقظ الجميع. من النوم. وذهب كلا منهم الى وجهته. فذهب. ادم وامجد. وماجد. الى الشركه. وملك وشمس الى الجامعه. اولا وبعدها سوف يذهبوا الى الشركه
فى الشركه. عند ادم.
كان يجلس ادم. وهو منزعج فملك لم تأتي الى الان. وهو. لا يعلم اين هي. فهى ملتزمه جدا بمواعيدها وهو حتي لا يملك رقم هاتفها.
ادم :اووووف اعمل اى انا دلوقتى.
فى الجامعه.
ذهبوا البنات اللى احدي. صديقاتهم. ليأخذو منها المحاضرات. التى فاتتهم. فأخذوا. المحاضرات. وبعدها. ذهبوا. اللى السياره فصعدوا بها. وذهبوا. الى الشركه.
بعد ساعه.
وصل الفتيات اللى الشركه. وصعدوا. وذهبت كل واحده فى جه. فذهبت. شمس الى مكتب امجد. وذهبت ملك الى مكتب ادم
في مكتب. ادم
دق باب المكتب. فظن ادم. انها السكرتيره. فقال
ادم. بعصبيه :مش عاوز. اشوف حد دلوقتى
فدق. الباب. مره اخري
فقام. ادم من كرسيه. وذهب الى الباب. وفتحه. وهو. يقول
ادم :انتى. مش. بت
بتر. ادم جملته. فور رؤيته. لملك
ادم:ملك. انتى. كنتي. فين. واتاخرتي. كده ليه
ملك. باستغراب:كنت فى الجامعه. عشان. اخد المحاضرات. من. زميلتى
ادم. وهو يزفر:طب اتفضلي. ادخلى
دخلت. ملك. وخلفها. ادم. جلس ادم. على مكتبه. وجلست. امامه. ملك.
ادم :انسه. ملك. ده مكتبك. وشاور. على
مكتب. فى اخر الغرفه.
ملك وهي تنظر الى المكتب :تمام. يا استاذ ادم. عن اذنك
ذهبت ملك وجلست. على مكتبها. وبدأت. تتفحص الاوراق التى امامها.
وكان بين الحين. والاخر. ترفع عيونها. وتنظر الى ادم. الذي. هو ايضا. كان يختلس النظرات. اليها.
فى مكتب. امجد.
دقت. شمس باب. المكتب. فلم يرد. احد عليها. فطرقت. مره اخري. وايضا. لم يرد. احد
شمس:يمكن. مش موجود. جوه.
دخلت. شمس المكتب. ونظرت. فى ارجائه. فلم. تري. احد. فجلست. على الاريكه. الموضوعه. فى احد اركان الغرفه. وفجأة. فتح. باب الحمام. الخاص بالمكتب. وخرج. منه. ماجد
اول. ما رأته. شمس. وقفت. سريعا.
ماجد :انتى ازاى. تدخلى من غير. اذن. انتى مجنونه.
شمس بدموع:انا خبط. كتير بس محدش رد عليا.
كان. ماجد. سوف يرد عليها. ولكن قطع كلامه. دخول. امجد
امجد وهو. ينظر اليهم:شمس. انتى جيتى. امتا. ماجد. انتا بتعمل. اى هنا.
شمس:انا. لسه واصله. حالا
ماجد: انا كنت عاوزك. فى موضوع. ودخلت الحمام. خمس دقايق. طلعت. لقيت الهانم. قاعده هنا ممكن اعرف مين دي
امجد:اعرفك. دي الانسه. شمس. بتدرب معانا. هنا فى الشركه. وده. الاستاذ. ماجد. يبقي. اخويا
شمس فى سرها:ماجد. نفس الاسم ؟؟؟؟؟
ماجد. وهو يتجه. للخارج:سلام انا بقي
امجد:مش كنت عاوزني. فى موضوع
ماجد:بعدين بقي
خرج ماجد. من المكتب. واغلق الباب خلفه
امجد وهو يجلس على كرسيه :اتفضلي ي شمس. اقعدي
شمس:مرسي يا استاذ امجد
امجد:تانى استاذ مش احنا اتفقنا. اننا هانبقي اصدقاء. يعنى نشيل الالقاب دي
شمس:حاضر يا امجد
امجد:مكتبك. اهو. وشاور. على مكتب فى الغرفه. تقدري. تبدأي شغلك من النهارده. واى حاجه. تقف فى وشك. عرفيني.
شمس:متشكره. جدا
ذهبت. شمس الى مكتبها. وجلست. عليه. وبدأت. فى شغلها.
مر اليوم. سريعا.
وذهب كل شخص الى منزله.
تسريع فى الاحداث.
مر. اسبوع.
اصبح. كلا من امجد. وشمس. اصدقاء. وحكي. امجد. لشمس. عن حبيبته. وحكت. شمس. له ايضا. عن حياتها. وعن معامله. اهلها. لها. ولكنها. لم تخبره. انهم ليسوا. اهلها. الحقيقيون.
لم. تري. شمس. ماجد. مره. اخري. فهو. سافر. فرنسا. لشغل. مهم.
لم يلتقي. امجد واسيل. مره اخري. ولكن. اسيل. اصبحت. تأتي. لامجد. فى تفكيره. كثيرا.
حمزه. اسس شركته. الخاصه.
اسيل. قضت اسبوعها. ما بين. خروج وتسوق. والذهاب للنادي. وايضا. يأتى. امجد على تفكيرها.
فريد. مازال. يصارع المرض. ولم يخبر. ملك. اى شي
اعتادت. ملك. الوجود. مع ادم. فى مكان واحد. واصبحت. لا تخافه. ولاحظ ادم. هذا. وكان سعيدا. جدا.
ادم. سعيد. جدا. لانه. فاضل. ثلاث ايام. وينفذ. مخططه
اليوم. يوم. الجمعه. وهو عطله.
استيقظت. ملك بنشاط. وفعلت. روتينها. اليومي. واتصلت. بشمس
ملك:الووووو
شمس:اهلا ملك
ملك:شمس انا زهقانه. اوى. اي رئيك. نروح النادي
شمس :طب مفيش مشكله. عادي
ملك:طب انا هالبس واعدي عليكى
شمس:وانا مستنياكى
ارتدت. ملك ملابسها. ونزلت الى الاسفل. فلم تري جدها. فسألت الخادمه عليه. فأخبرتها انه ذهب فى مشوار مهم
اتجهت ملك للخارج. واستلقت سيارتها. وذهبت الى. بيت شمس. واخذتها. وذهبوا الى النادي
في. قصر الدمنهوري
على السفره.
يجلس الجميع. ماعدا ماجد(فهو لم يعد من السفر)
ادم. وهو يوجه حديثه لامجد:اى رئيك. نروح النادي. نلعب رياضه شويه
امجد:انا معنديش مشكله. يلا
مريم :ادم. ممكن اجي معاكم. انا زهقت من قعده البيت
ادم:اكيد اطلعي البسي. وتعالي
مريم:هوا
ركضت مريم للاعلى. لكي تبدل ملابسها
امجد:مجنونه
ادم:سبها. هي اكيد زهقت من قعده البيت. دي اهي تغير جو
امجد:تمام. بقولك. ما تكلم. حسام. ييجي معانا
ادم:والله فكره. ثوانى
اخرج ادم هاتفه. واتصل. بحسام. فرد حسام
ادم:الووو
حسام:ازيك. يا صقر
ادم:بقولك جهز نفسك عشان نروح النادي
حسام:مع مين
ادم. وهو يفهم ما يرمي. عليه :انا وامجد. وانتا
(ادم عارف ان حسام بيحب مريم. بس هو مش مصدق ان مريم. خانت. حسام)
حسام:تمام. نتقابل. هناك
ادم:تمام
اغلق. ادم. الهاتف
ادم:تمام. هاييجي
امجد:تمام
اتت مريم
مريم:انا جاهزه
ادم:طب يلا بينا
خرج الجميع. من الفيلا. وصعدوا. الى السياره فركب ادم مكان السائق. وبجانبه. امجد. وجلست مريم فى الخلف. واتجهوا. الى النادي. وخلفهم الحرس
استووووب.
الفصل. ده طويل. عشان كده. انا. قسمته. على جزئين. الجزء التاني. هاينزل. شويه. كده. عشان. لسه. هاكتبه
توقعاتكم. اى.
وامتلكتها. عيون الصقر
ميرو.
كل سنه وانتوا طيبين.
سلام🏃🏃🏃🏃🏃



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 15-06-19, 07:08 AM   #13

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,432
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الفصل العاشر (الجزء الثاني)
الفصل ده. تعويض. عن فصل. امبارح
في النادي.
وصلت. سياره. ملك. ونزلت منها. ملك وشمس. وذهبوا للداخل. وجلسوا. فى الكافتيريا. جاء اليهم النادل
النادل:تطلبوا اى يا فندم
ملك:انا هاخد عصير. فريش
شمس:وانا هاخد لاتيه
النادل:تحت امركم
ذهب النادل. وبعد عشر دقايق. عاد ومعه المشروبات ووضعها. على التربيزه. وذهب.
ملك وهي تشرب مشروبها:اي رئيك. بعد مانخلص. نروح. نعمل شوبنج.
شمس:لا انا مستحيل. اعمل شوبينج. معاكي. ده انتى. بتتدخلى المحلات كلها وفى الاخر مش بتشتري اى حاجه
ملك:يلا بقي متبقيش رخمه
شمس:انا رخمه ي ستي
ملك:اي ده مش ده. استاذ حسام
شمس وهي تنظر. مكان ما تنظر ملك:اها هو.
ملك:ياتري اى جابه هنا
شمس:عادي ممكن يكون. مشترك فى النادي
ملك:ممكن بردو
عند بوابه. النادي
وصل ادم. ونزل من سيارته. هو وامجد ومريم وذهبوا للداخل.
رن هاتف ادم فأخرجه من جيبه. ونظر فيه. فأذا به حسام.
ادم:اى انتا فين
حسام:انا عند الكافتيريا
ادم:تمام. احنا. دقيقتين ونبقي عندك
حسام:مستنيكم
اغلق ادم الهاتف.
ادم:يلا. نروح الكافتيريا
امجد ومريم:يلا
ذهبوا. الى الكافتيريا. ورئوا حسام
حسام وهو ينظر لادم:ازيك يا ادم. مش قولتلى انك جي انتا وامجد بس
ادم وهو يفهم مايرمي عليه:لا دي مريم كانت زهقانه من قعده البيت قولنا تخرج معانا. تشم هوا
حسام:تمام يلا نقعد
جلس الجميع. وطلب كلا منهم مشروبه
امجد:مش دي شمس.
بمجرد ان سمع ادم اسم شمس نظر سريعا. ورأي شمس. ونظر جانبها. فأذا به يري ملاكه
ادم:طب ماتنادي عليهم يقعدوا معانا
امجد:طب ثوانى
اتجه امجد للبنات
امجد:السلام عليكم
الفتيات:وعليكم السلام
امجد:لو مفهاش ازعاج ممكن تشرفونا. على التربيزه بتاعتنا
ملك:ملوش لزوم مش حابين نضايقكم
امجد:مفيش ازعاج ولا حاجه. اتفضلوا
اتجه امجد مع الفتيات الى التربيزه.
شمس وملك:صباح الخير
الكل:صباح النور
جلس الجميع
امجد:طبعا انتو تعرفوا استاذ حسام. ودي تبقي مريم اختى. وشاور على مريم
ودول بقي ي مريم. دى انسه ملك. ودي انسه شمس. بيتدربوا معانا فى الشركه
شمس وملك:اتشرفت بمعرفتك
مريم:الشرف ليا
ملك:وانتي بقي ي مريم بتدرسي. ولا خلصتى
مريم:انا فى كليه طب.وانتو
شمس: احنا فى كليه. اداره اعمال
ملك:عندك كام سنه
مريم:20 سنه
ملك:زينا بردو
كان ادم يخطف النظرات الى ملك. ولاحظه. امجد وحسام
ادم:تحبوا نتغدي هنا ولا نروح. مطعم
ملك سريعا:لا احنا. لازم نمشي عشان ورانا مشوار
شمس:فعلا
ادم:بس
ملك:مره تانيه
ادم:طب انا كنت عامل. حفله. بعد يومين. في القصر. وياريت تشرفونى. وبلغي. فريد بيه
ملك:ان شاء الله. مع السلامه
الجميع :مع السلامه
غادرت ملك وشمس
نظر امجد. لادم:
امجد:حفله اى دي
ادم:هاتعرف كل حاجه فى وقتها
ونظر الى حسام وقال
ادم:حسام عاوزك. تجهز كل حاجه. للحفله. عاوز كل رجال. الاعمال. والصحافه. يحضروا. الحفله. دي
حسام:تمام
ادم:ها هاتتغدوا فين
مريم:اى مكان.
امجد:هنا احسن
ادم:تمام
وشاور للنادل. وطلب الغدا
بعد مرور يومين
اليوم هو يوم الحفله.
استوووووب
توقعاتكم. اى.
اى سبب الحفله. دي
ولى ادم. مقلش لحد على سببها
عارفه ان الفصل. صغير. بس ده تكمله للفصل. العاشر
استنوني ان شاء الله بكره. مع. فصل. جديد من
وامتلكتها. عيون الصقر
ميرو



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 15-06-19, 07:09 AM   #14

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,432
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الفصل الحادي عشر
يا جماعه. انا. مش بجبر. حد. يقرأ الروايه. بتاعتي. اللي مش عجباه الروايه. ميقرأهاش. بس ياريت بلاش تجريح. فيا. انا ممكن. رواياتي. متكنش جميله. وممكن يكون فيها. اخطاء. بس دي اول. روايه. ليا. وانا فعلا. بحاول. على قد ما اقدر. اظبط مواعيد الروايه.
اسيبكم. مع الفصل. قرأه. ممتعه
اليوم. هو يوم. الحفل. الجميع. يريدوا. ان يعرفوا. سبب هذا الحفل. ولكن. ادم. لم يخبر احد. وقال. السبب سوف يعلن عنه. فى الحفل
في فيلا السباعي.
في غرفه. ملك.
كانت ملك. تتجهز. للحفل. وارتدت. فستان. باللون الاحمر. وارتدت. حجاب. يليق عليه. وحذأء ووضعت. ميكياج. خفيف. فكانت. قمه في الجمال. والاناقه.
نزلت ملك للاسفل. وجدت فريد يقف ينتظرها.
فريد:واوووو زي القمر يا قلبي
ملك:مرسي يا جدو
فريد:يلا ي قلبي عشان منتأخرش
ملك:يلا متنساش يا جدو. هانعدي. على شمس
فريد:ماشي
ذهبت ملك مع فريد. وصعدوا الى السياره. واتجهوا. الى منزل. شمس
في منزل. شمس
انتهت. شمس. من تجهيز نفسها. فارتدت. فستان. باللون الاسود. وحجاب. وحذاء يليقان عليه. ووضعت. كحل. فقط. فكانت جميله جدا
رن هاتفها. فنظرت فيه. فوجدتها. ملك. فردت عليها
شمس:الوووو
ملك:اى ي بنتي. انزلى احنا. تت
شمس:حاضر. نازله. اهو
ملك:طب سلام
شمس:سلام
اغلقت. شمس الهاتف. وخرجت من الغرفه. وصادفت. والدها.
على. :انتى رايحه فين
شمس:رايحه. حفله. تبع الشغل
على:ومقولتليش لي
شمس:وانتا من امتا. بتهتم. بيا. ولا بتسألني انا بعمل اى
على:خلاص انتى حره
شمس:عن اذنك
خرجت شمس من باب البيت. ونزلت. الى اسفل البنايه. ووجدت سياره فريد. صعدت السياره. وسلمت. على فريد وملك. وانطلقت السياره الى قصر الدمنهوري
في القصر
في غرفه. ادم.
انتهي ادم من ارتداء ملابسه. فأرتدي. بدله من اللون الاسود. وقميص اسود. ولبس ساعته. وصفف شعره. ورش عطره. فكان قمه فى الوسامه.
نزل ادم الى الاسفل. لكي يري. تجهيزات الحفل. وايضا. ارتدي. امجد بدله. باللون. الكحلى. وقميص ابيض. فكان وسيم. ايضا. وارتدي. ماجد. بنطلون. جينز. وقميص. ابيض. وشمر عن ساعديه. فكان. وسيم. وجذاب جدا.
بدأ الضيوف. في التوافد. على الحفل. كان ادم. ينظر. فى ساعته. كثيرا. وينظر على الباب ايضا. وينتظر. ملك.
فجأة. دخلت. ملك. من الباب. وهي. تمسك. فى يد جدها.
ذهب ادم. اليهم. روحب بهم
ادم:اهلا وسهلا. نورتو
فريد:بنورك يا ادم. بيه
ادم:بردو بيه. انتا مش بتعتبرني زي حفيدك.
فريد:ربنا. يعلم. معزتك. فى قلبي. قد اي
ادم:ازيك يا انسه. ملك
ملك:الحمد. لله
ادم:شرفتى الحفله
ملك:مرسي
ادم:اتفضلوا. اعرفكم. بوالدتي
ذهب ادم. وفريد. وملك. الى سعاد. التى كانت تقف. مع مريم
ادم وهو يشاور. على فريد:ماما اقدملك. فريد بيه. رجل اعمال. وشريكي. فى الشغل
سعاد:تشرفنا. يا فريد بيه
فريد:الشرف لينا يا هانم.
ادم:ودي. ملك. حفيدته.
سعاد وهي. تنظر. لملك :اهلا. ي حبيبتي نورتي
ملك:مرسي. يا طنط
سلمت. ملك. على. مريم فقالت. لها مريم
مريم :اومال. شمس فين
ملك. وهي تنظر حولها:كانت. هنا. مش عارفه. راحت. فين.
في الحديقه.
تقف. شمس. وهي تنظر لماجد.
كان ماجد يتحدث في الهاتف. وانهي مكالمته. ونظر. خلفه. فوجد.ها. نفس الفتاه. التى. رئها. فى مكتب امجد
ماجد:انتى. انتى بتعملى اي هنا
شمس. بارتباك:استاذ ادم هو اللى عزمني.
ماجد:طب. عن اذنك
شمس:اتفضل
غادر ماجد. وذهب للداخل. وظلت. شمس واقفه.
في الداخل.
كان يقف. امجد. مع. رجال. الاعمال.
وفجأة دخل. من الباب
عند باب القصر. دخل. حمزه. وهو يمسك. بيد اسيل.
كانت اسيل. تنظر. حولها وفجأة رأت. الشخص. الذي. تشاجرت. معه. من قبل.
دخلت. شمس. للداخل. وسلمت. على مريم. ووقفت. مع ملك. ومريم
سلم. حمزه. على ادم
حمزه:اذيك. يا ادم بيه
ادم:الحمد. لله. وحضرتك. يا استاذ حمزه
حمزه:تمام. اعرفك. اسيل. اختي
ادم:اتشرفنا. يا انسه. اسيل
اسيل:مرسي
امجد. وهو ياتي اليهم :اهلا. وسهلا. حمزه
حمزه. وهو يحتضنه:امجد. ازيك.
امجد:تمام. وانتا
حمزه:تمام. انتا بتعمل. اى هنا. ورجعت من فرنسا امتا
امجد:رجعت. من اسبوعين. وانا هنا. لان ادم. يبقي ابن عمتي
حمزه:بجد. فرصه. سعيده
امجد وهو ينظر لاسيل:مش تعرفنا
حمزه:دي اسيل اختي
امجد:اهلا. انسه. اسيل.
اسيل بغيظ:اهلا
ادم:هو انتا. وحمزه. تعرفوا بعض
امجد:ايوه. احنا. اتقابلنا. قبل كده. في لندن. ومن وقتها. واحنا. اصدقاء
حمزه:بس انتا. بقالك. فتره. مختفي. اه صحيح. نادين فين. اتجوزتوا. ولا لسه
امجد بحزن:نادين. تعيش. انتا.
حمزه. باسف: مكنتش اعرف. بس ازاى. ده حصل
امجد:ماتت فى حادثه. عربيه
حمزه:ربنا. يصبرك. يارب
امجد:يارب
كانت. اسيل. تقف. وتسمع. كلامهم. وحزنت. كثيرا. وقت. ان رأت. الحزن. فى عيون. امجد. وقت. ان ذكرت. حبيبته. المتوفاه
ادم:عن اذنكم. شويه
حمزه. وامجد:اتفضل
مسك ادم. المايك. وقال
ادم:ي جماعه. ممكن. خمس دقايق من وقتكم.
نظر الجميع. له. فى انتظار ما سيقوله. ادم
ادم وهو ينظر فى اتجاه ملك:انا حابب اعترف. بحاجه. انا من خمس سنين. شوفت بنت. اول. ماشوفتها. سحرتني. لون عيونها. شدني. ليها. من وقتها. وانا بفكر فيها. ومش قادر انساها. من اسبوعين. شوفت. نفس. البنت. بس المره. دي انا مش عاوز. اخسرها. تانى. عشان كده. قدامكم. كلكم. بقولها. انا بحبك. تقبلي. تكملى. معايا. اللى باقي. من حياتى
كان. الجميع. فى انتظار. ان يعرفوا. من هي هذه الفتاه. الا واحده. فقط. وهي ملك.
كانت ملك. تقف ودموعها. على وشك.
الهطول. فها هو الشخص الذي. كانت. تفكر انه. من المستحيل. ان ينظر لها ها هو يعترف امام. الجميع. بحبه لها
رأي ادم دموعها. فقال
ادم:انا بطلب. منها. انها تيجي. دلوقتى. هنا
كانت. ملك. فى موقف. لا تحسد. عليه. فنظرت. لادم. وتلاقت. عيونهم. فى حوار. صامت. ذهبت. ملك. لادم تحت صدمه. الجميع. ان ملك. هي الفتاه. التى يحكى. عنها. ادم. وصلت ملك اليه
ادم:اى رئيك
ملك:.......
استووووب
انا اسفه. جدا جدا. عشان. التاخير. وعشان الفصل. صغير. بس انتو. عارفين. ان اليومين. دول. مفبش. بنت بتبقي. فاضيه. فيهم. خالص

المهم. انا. عارفه. ان المواعيد. مش متظبطه. فعلا. وفى ناس زعلانه.
بس انا كنت. مستنيه. ان. حد يقدرني. ويديني. عزر عشان. التأخير. بس اللى لقيتوا حاجه. تانيه. خالص. ناس كتير زعلانين. مني.وناس كمان. للاسف غلطت فيا. ومفيش داعي لذكر اسماء وانا بعتزرلهم. جدا.



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 15-06-19, 07:02 PM   #15

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,432
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الفصل. الثاني. عشر

بصوا انا عارفه انكم زعلانين مني عشان التاخير بس معلش. . بس والله العظيم كان عصب عنى. كل سنه وانتو طيبين وعيد سعيد عليكوا
وقفنا الفصل. اللى فات. لما ادم. اعترف. قدام الكل. انو بيحب. بنت. وبعدين. ملك. طلعت. قدامه. والكل. عرف انها. هي. البنت دي
ادم:موافقه. تكملى. حياتك معايا
ملك: انتا عاوز. تتجوزني لى
ادم:لانك اول واحده. تدخل قلبي. لانك. اول. بنت. اتعلق. بيها. كده. لان. ببساطه. انا. بحبك
ملك بدموع:وانا كمان. بحبك
تفاچأ ادم. بجواب. ملك. فهو لم يتوقع. ان تكون. هي ايضا. تحبه. وهو الذي. فكر انها. لا تحبه وانه. هو فقط. من يحبها
ادم. دون. تفكير. قام. بأحتضان. ملك. امام. الجميع.
ادم:بجد
تفاجأت. ملك. بعناق ادم. لها. ولكنها. شعفت. وبادلته. العناق. كان فريد. يشاهدهم. وهو فى قمه. سعادته. فها هو اطمأن. على حفيدته. ولكن. ظل. الشئ الخفي الموجود. فى وصيته
كانت. شمس ومريم. سعيدين. جدا. لادم. وملك
فاق ادم. وملك. من فيضان. مشاعرهم. على صوت. امجد
امجد. :احممممم. احممم
احمر. وجه ملك. من الخجل. بعد ان لاحظت. ان الجميع. ينظر اليهم
امسك. ادم بيد ملك وذهب فى اتجاه. فريد
ادم:جدي ده لو سمحت. ليا. اقولك ي جدي
فريد:اكيد ي بني
ادم:انا بطلب منك ايد. ملك
فريد:انا عن نفسي. معنديش مانع. بس نشوف رأى صاحبه الشأن
نظر كلا من فريد. وادم. الى ملك. التى اصتبغ وجهها باللون الاحمر.
ادم:ها. اى رئيك. موافقه
هزت. ملك. رأسها. علامه على الموافقه.
فريد:الف مبروك. ي حبيبي مبروك. يا لوكه
ملك بكسوف:الله يبارك فيك يا جدو
اتو. شمس ومريم واحتضنوا. ملك. وباركوا. لها. واحتضن كلا من ماجد. وامجد. وحسام. ادم. وهنئوه. ايضا.
اتت سعاد لملك واحتضنتها
سعاد:الف مبروك ي حبيبتي
ملك:الله يبارك فيكى ي طنط
سعاد :لا طنط اي بقي قوليلى. يا ماما
ملك بدموع:حاضر. يا ماما
ادم:لا انا بغير
سعاد:هاتغير مني ولا اي
ادم. وهو ينظر لملك:اغير من الهوا
احمر وجه ملك من الخجل.
اتي حمزه ومعه. اسيل.
حمزه:الف مبروك يا ادم بيه. مبروك يا انسه
ادم وملك:الله يبارك فيك
اسيل:مبروك
ملك:مرسي
انتهي الحفل سريعا.
وغادر الجميع ولكن تبقي فريد وملك وشمس
جلس ادم. مع فريد لكي يحددوا. معاد. الخطوبه
جلست ملك. ومريم وشمس. مع بعض
صعد ماجد. لغرفته. وجلس امجد. مع حسام
عند. ادم. وفريد فى المكتب
ادم:اى رئيك يا جدي نعمل الخطوبه يوم الخميس
فريد:يبني يوم الخميس. بعد بكره
ادم:وفيها اي
فريد:مش هانلحق نجهز حاجه
ادم:متشلش هم حاجه خالص انا. هاظبط كل حاجه المهم انك توافق
فريد بأستسلام:اللى تشوفه
ادم:تمام. انا هجهز كل حاجه.
فريد:بس الخطوبه. هاتبقي عندي فى الفيلا
ادم:مفيش مشكله. زي ماتحب
عند البنات
مريم وهي تغمز لملك:بس طلعتي مش سهله يا ملك
ملك:قصدك اي
مريم:قضدي انك جننتي الواد. مش ده ادم. اللى كلنا نعرفه ابدا
ملك:لا ابدا انتى فاهمه. غلط
شمس:فاهمه. غلط. بقي كده. ده انتى اول مره تخبي عني حاجه
ملك:مكنش في حاجه اقولهالك
شمس:ماشي. لينا قعده. بعدين
عند ماجد فى اوضته.
كان يجلس ماجد ويتذكر مقابلته. مع صوفيا فى فرنسا
فلاش باك
انتهي ماجد. من عمله. وخرج لكي يتمشي قليلا. وقابل في طريقه. صوفيا الفتاه التى كان يواعدها
صوفيا. وهي تحتضنه:اشتقت لك كثيرا. عزيزي
ماجد. وهو يبعدها عنه:مرحبا بك صوفيا
صوفيا:ماذا الم تشتق الى
ماجد:صوفيا. لقد انتهينا. واخبرتك من قبل انى لا احبك
صوفيا:ولكني احبك كثيرا عزيزي ونظرت. اليه في عينيه
لم يدري. ماجد. لماذا عندما. نظر في عينيها. لم يراها. هي بل رأي. الفتاه. التى قابلها. في المكتب. (شمس). فعيون شمس بلون الشيكولاتا. فاق. ماجد. من سرحانه فى شمس. على يد صوفيا
صوفيا:ما بك عزيزي
ماجد:لا شي. عن اذنك انا يجب ان اذهب
صوفيا: لا ارجوك لا تذهب وتتركني
ولكن ماجد تركها وذهب
بااااك
ماجد:مش عارف لي. بتيجي على بالي. كتير. ولما شوفتك النهارده. كنتي زي القمر. واللون الاسود كان جميل. جدا عليكي. بس انا مش هاينفع. اتعلق بيكي. انا مش هاينفع احب واحده تانيه غير شذي. انا. وعدت شذي انى عمري ما هفكر في غيرها. يارب ريح قلبي
نام ماجد. وهو يتمني ان يلاقي شذي لكي يريح قلبه
فى الاسفل
خرج كلا من ادم وفريد. وبلغوا الجميع. بمعاد الخطوبه. اطلقت. سعاد. الزغاريط. فرحا بأبنها. الوحيد. وبارك الجميع لادم. وملك.
اتفقت كلا من. مريم وشمس وملك. ان ينزلوا غدا للتسوق لاجل الخطوبه.
استأذن ادم من فريد ان يحكي مع ملك. على انفراد. لمده خمس دقائق. وافق. فريد
ذهب ادم. وملك الى الحديقه.
ادم:انا مبسوط جدا النهارده.وانتى مبسوطه؟؟؟؟
هزت ملك رأسها دون رد.
ادم:ملك انا عاوز. اعرف عنك كل حاجه. واتا كمان هحكيلك. كل حاجه عني
ملك:عاوز تعرف اى
ادم:كل حاجه.
ملك:انا ملك يوسف السباعي. عندي20 سنه. معنديش اصدقاء غير. شمس والدي اتوفي. وانا عمري خمس سنين. والدتي اتجوزت بعدها بسنتين. ومن وقتها. وانا معرفش عنها. اى حاجه.
لاحظ ادم نبره الحزن. الذي فى صوتها. حين اتت على ذكر والدتها.
ادم:انا ي ستي ادم الدمنهوري. عندي29 سنه. والدي اتوفي. وانا فى الجامعه. ومن وقتها. واتا مستلم الشغل. مكانه. وبحبك
احمر وجه ملك اثر كلمته. الاخيره.
ملك بخجل:عن اذنك. جدو عاوني
ادم:اهربي براحتك. كلها كام يوم ومش هاتبعدي عني
تركته. ملك. وذهبت
ادم:يارب هون
عند ملك. ذهبت ملك الى حيث جدها
ملك:مش يلا يا جدو
فريد:يلا ي حبيبتي
سلم فريد وملك وشمس على الجميع. وغادر.و
صعد ادم وامجد. وسعاد. الى غرفهم. ليناموا. بعد هذا اليوم
ذهب حسام الى منزله.
جلست مريم. فى الحديقه وتتذكر كيف تجاهلها. حسام اليوم. وعزمت على معرفه الشئ الذي يخفيه حسام عنها.
اوصل كلا من فريد وملك. شمس الى منزلها. واتجهوا. الى الفيلا.
في فيلا السباعي.
وصلت السياره وترجل كلا من فريد وملك. منها. وذهبوا للداخل.
فريد:عاوزه. حاجه. ي حبيبتي. انا هاطلع انام.
ملك:مرسي ي جدو
فريد:تصبحي على خير
ملك:وانتا من اهل الخير
صعد فريد الى غرفته وتبعته. ملك. ودخلت غرفتها. وذهبت الى حمامها. اخدت. شاور. وابدلت. ملابسها لملابس بيتيه مريحه. وجلست على فراشها.
ملك:ياتري موافقتي على ادم صح ولا غلط. انا مش عارفه. بس اللى انا اعرفه. انى. بحبه. وهو كمان بيحبني.
نامت. ملك وهي تفكر فى مستقبلها. مع ادم.
فى الصباح. استيقظ الجميع. ليبدأو يوم جديد
اتصلت. ملك. بمريم. وشمس واتفقوا. ان يتقابلوا. فى المول.
اتجه. ادم وامجد. وماجد. الى الشركه.
اتفق ادم مع مهندس الديكور لكي يجهز فيلا السباعي. لحفل الخطوبه
تقابل الفتيات. فى المول. وظلوا. يلفوا. على المحلات. لكي ينتقوا. الفساتين. لحفل الخطوبه.
شمس:ي ملك حرام عليكي تعبتينا. كل اللف ده. ومفيش حاجه عجباكي
ملك:اعمل اى مفيش حاجه داخله. مزاجي
مريم:واي هو مزاج سعدتك
ملك:عاوزه. فستان كده. يشدني من اول. مره اشوفه.
شمس:ما هو لو كان في وقت كنا. صممنا. فستان. بس مفيش وقت خالص
ملك:طب يلا خلينا. نشوف باقي المحلات
مريم:امري لله يلا
اتجهوا الفتيات. وذهبوا لباقي المحلات. واخيرا عجب ملك. فستان. بسيط باللون. الذهبي. ضيق لغايه الوسط ويتسع من الاسفل. بحزام. من الوسط باللون الاسود. واشترت اايضا حجاب يليق به. وحذاء والاكسسوارات
اشترت. مريم ايضا فستان. باللون الاحمر.
وشمس فستان باللون. البنفسجي.
وذهبوا اللي الكافتيريا
شمس:اه ي رجلي. حرام عليكي ي ملك تعبتينا. معاكي
ملك:خلاص بقي ي شمس. ها تشربوا اي
مريم:لا نشرب اي. انا لازم ارجع البيت دلوقتى. ورايا حاجات كتيره اوى
ملك:طب يلا عشان اوصلك.
مريم:يلا
خرجوا الفتيات من المول. وركبوا سياره ملك. اوصلت. ملك. مريم اولا الى القصر. واتفقوا ان تأتي مريم لفيلا السباعي باكرا لكي تساعد ملك فى تجهيز نفسها. هي وشمس. وبعدها اوصلت شمس الى منزلها. وذهبت. هي الى المنزل
انقضي اليوم سريعا. وجاء يوم الخطوبه.
في فيلا السباعي.
اجتمعوا الفتيات. واتت الفتاه من البيوتي سنتر لكي تجهز ملك
الفتاه :بسم الله ما شاء الله حضرتك. مش محتاجاني فى حاجه. حضرتك زي القمر
ملك:مرسي جدا ليكي
الفتاه:انا مش بجامل انا بقول الحقيقه. انتى فعلا جميله مت غير ميك اب. يعنى يدوب احطلك. كحل. وملمع. بس
ملك:تمام.
فى المساء. انتهت. الفتاه. من تجهيز ملك. فلم تضع لها الكثير من الميك اب. ولفت لها الحجاب بطريقه. جميله. فكانت ملك. ملكه. متوجه على عرشها. بعد ان وضعت لها الفتاه تاج صغير فوق رأسها.
انتهت كلا من مريم وشمس من تجهيز نفسهم ايضا. وكانوا. قمه فى الجمال.
عند ادم.
انتهي ادم. من ارتداء ملابسه.
وصفف شعره. ورش عطره. فكان خاطف للانفاس. نزل ادم للاسفل وكان الجميع فى انتظاره. صعد الجميع للسيارات. واتجهوا لفيلا السباعي.
وصلت السيارات الى الفيلا. ونزل الجميع. وذهبوا. للداخل
صعد فريد للاعلى لكي ينزل بملك.
طرق فريد الباب
فأذنت له ملك بالدخول.
فريد:بسم الله ما شاء الله اي الجمال ده. لا انا كده هاغير رأي.
ملك:مرسي ي جدو
قبل فريد ملك من رأسها :ربنا يسعدك ي حبيبتي يارب
وضعت ملك يدها فى يد جدها. ونزلت معه للاسفل.وخلفها. كلا من شمس ومريم.
فى الاسفل
كان ادم يقف على احر من الجمر ينتظر ملك. وفجأة. رأها. وهي تهبط. مع جدها.
وصل فريد الى ادم. كان ادم سرحان فى ملك.
فريد:اى روحت فين
فاق ادم :موجود اهو
سلم فريد يد ملك. لادم. فأخذها ادم وذهب الى المكان المخصص لهم.
ادم:طالعه زي القمر
ملك:شكرا
ادم:انا مجهزلك مفجأة يارب تعجبك
ملك:مفجأة اى
ادم:ما هو انا لو قولتها دلوقتى مش هاتبقي مفجأة
ملك:عشان خاطري
ادم:اصبري شويه وهاتعرفي
ملك:حاضر
استوووووب
توقعاتكم اي
اى المفجأة اللى ادم مجهزها لملك
حسام هايقول لمريم على سبب بعده عنها.
ماجد ممكن يحب واحده تانيه غير شذي
كل ده ها نعرفه فى الحلقات القادمه. من
وامتلكتها عيون الصقر.
ميرو
كل سنه وانتوا كيبين وعيد سعيد عليكوا يارب


فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 15-06-19, 07:04 PM   #16

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,432
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



المواعيد هاتبقي. كل يوم. الساعه 10 مساء


الفصل الثالث عشر



وقفنا البارت اللى فات. لما ادم. قال لملك. ان محضرلها مفجأة
كانت. شمس تراقب. ماجد. وهو. يتحدث. مع احد رجال الاعمال.
شمس في نفسها:ياتري. لى حاسه انك نفس الشخص. بس. هاتأكد ازاى. ي رب ساعدني. اعرف اذا كان هو ولا مش هو
عند مريم
كانت مريم. تنتظر الفرصه المناسبه. لكي تتحدث مع حسام
رات مريم حسام وهو يتجه للحديقه.
فذهبت خلفه. ورأته يتحدث فى الهاتف
انهي حسام هاتفه. ونظر خلفه ورأي مريم. كان سيتخطاها. ويذهب ولكنها. وقفت امامه
مريم:المره دي مش هخليك تمشي غير لما نتكلم
حسام:بعد اذنك ي مريم انا لازم امشي
مريم:لى لي بتعمل كده. ارجوك فهمني
حسام:عاوزه تفهمي اي
مريم:انتا لى متغير معايا كده لي بتبعد عني
حسام:مفيش فايده للكلام انتى. مش هتفهمي
مريم:جرب
حسام :مش هاينفع. عن اذنك
مشي حسام خطوه. ولكنه. وقف مكانه. فجأة. حين سمع. ما قالته. مريم
حين. رأت مريم حسام. وهو يغادر. لم تتحمل وقالت. بصوت. ضعيف. وهي على وشك البكاء
مريم:انا بحبك. متسبنيش ارجوك.
انفجرت مريم فى العياط. وكانت تظن انه لم يسمعها. ولكن حسام. سمعها. ولم يصدق اذنيه
عاد حسام اليها. ومسكها. من معصمها. وقال
حسام:انتى قولتي اى دلوقتى
مريم بضعف:انا بحبك.
حسام:بلاش تقولي كلمه انتى مش عارفه معناها. متوسخيش. الكلمه. لما تجبيها على لسانك.
لقد فاض بها. الى متي ستحتمل. هذا الكلام.
صرخت مريم. به
مريم:انتا اي مش بتحس. انا مش بحبك من يوم ولا اتنين انا بحبك من وانا عندي. ست سنين. وانا مش شايفه راجل غيرك. كنت لما زعلانه. طنت بجيلك انتا. ولما. ابقي مبسوطه. وكنت بشاركك انتا سعادتي انا بجد تعبت. وانتا مش حاسس بيا. كل. ماحد كان يقربلي. كنت. ببعده. عشان خاطرك. عمري ما حبيت حد غيرك. بس خلاص انا. هانساك وهعيش حياتي لاني مبقتش قادره استحمل الوجع ده كله
كانت مريم تحكي ودموعها. تنزل على خديها
وحسام يستمع. لها وهو مزهول. فهو لم يتهيل له انها تحبه. وايضا. ليس من فتره قريبه. بل. من سنوات. عديده.
حسام. بتوهان:طب لي. لي. عملتي. كده لى خلتيني. ابعد عنك
مريم:عملت اي
حسام:انا شوفتك. شوفتك. وانتى فى حضنه. وسمعتك. وانتى. بتقوليله. بحبك. عشان كده. بعدت عنك. قولت. مادام. انتى بتحبي غيري. خلاص
مريم :مستحيل اللى انتا بتقوله ده انا عمري. ما قولت لحد كده. امتا الكلام ده
حسام:من سنتين. لما كنت عندكم فى فرنسا.
مريم وهي تحاول ان تتذكر:ممكن تحكيلى
حسام: حاضر
فلاش باك. من سنتين.
فى فيلا. عاصم
كانت من عاده. حسام ان يسافر الى فرنسا. كل فتره. بحجه العمل ولكن السبب الاساسي هو ان يري. مريم. وكان يذهب الى فيلا عاصم كثيرا. فى هذا اليوم قرر حسام ان يصارح مريم. ان يحبها. فذهب واشتري لها هديه. واتجه الى الفيلا. ولكن قبل ان يدخل. سمع. صوت. فى الحديقه. فاتجه. الى الصوت. ورأي. مريم. وهي تحتضن. شاب. ولكنه لم يري. هذا الشاب. وسمعها وهي تقول
مريم:وانا كمان بحبك اوى
لم يتحمل. حسام ان يسمع اكثر من هذا. لهذا. ترك الفيلا. سريعا وحجز على اول طائره. وعاد الى مصر ومن وقتها. ولم يذهب الى فرنسا مره اخري
بااااااك
حسام:بس هو ده اللى حصل
صممت. مريم قليلا. وبعدها. بدات تضحك بصوت عالى
حسام بأستغراب:بتضحكي على اي
مريم :بضحك. عليك. يعنى انتا. بعدت عني وده كله لانك. شوفتني. وانا حاضنه واحد. حتي مفكرتش تيجي وتسألنى. ده مين. حكمنت ونفذت الحكم. بس احب اقولك. ده يبقي. هيثم. اخويا
حسام. :هيثم. قصدك. هيثم. اب خالتك
مريم:ايوه هو. بس هيثم مش بس ابن خالتي هو اخويا بردو
حسام:ازاى
مريم:هيثم. وامجد. اتولدو مع بعض. وماما كانت تعبانه. جدا. ومقدرتش ترضع عشان كده خالتو. هي اللى رضعت امجد. وكده بقي امجد. وهيثم اخوات فى الرضاعه
حسام: انا مش فاهم حاجه خالص
مريم:اناكده وضحت اللى عندي. وفهمت انتا لى عملت كده. عن اذنك
حسام. سريعا:مريم استني. ارجوكي متمشيش
مريم:مفيش كلام يتسمع
حسام:حتي لو قولتلك. انى بحبك.
صمتت مريم قليلا فهى كانت. تتمني ان تسمع هذه الكلمه. كثيرا
مريم:مبقاش ينفع انتا مش بتثق فيا. وانا خلاص مش قادره اكمل. سلام
غادرت. مريم وتركت حسام يقف وحيدا
حسام:اي اللى انا عملته. ده. يارب
فى الداخل
غمز فريد لادم. ففهم ادم. ان المفاجأة. جهزت نظر ادم لملك
ادم:المفاجأة جاهزه
ملك:فين دي
ادم وهو يشاور على الباب :اهي
رات ملك المأذون وهو يدخل من الباب فلم تستوعب الذي يحدث
ملك:هو اي اللى بيحصل
ادم:حبيت اننا نكتب الكتاب مع الخطوبه. عشان نبقي براحتنا
ملك:لى مقولتليش
ادم:حبيت اعملهالك مفاجأة. اي معجبتكيش
ملك:لا عجبتني.
اتي فريد فى اتجاههم وقال
فريد:يلا ي ادم. عشان المأذون يكتب الكتاب
ادم:يلا. عن اذنك
ملك:اتفضل
ذهب فريد وادم. الى المأذون.
بعد عده دقائق. قال المأذون جملته.
المأذون :بارك الله لكما وبارك عليكما. وجمع بينكما. فى خير
بارك الجميع. لادم. وملك.
استأذن ادم من الجميع. واخذ ملك واتجهوا للحديقه
ادم :الف مبروك ي حبيبتي
ملك:الله يبارك فيك
ادم:ملك انا كنت حابب اعتزرلك
ملك:عن اي
ادم:عن اللى انا عملته فى الحفله. من يومين
صممت ملك ثوانى حتي استوعبت. قصده
ملك:عادي انا كمان غلطت. وطلبت من ربنا انو يسامحني
ادم:انا بجد ساعتها. مكنتش عارف انا بعمل اي انا اسف
ملك:مفيش داعي بس ياريت تستغفر. ربنا. عشان يسامحنا
ادم:اكيد قوليلى بقي عاوزه الفرح امتا
ملك:مش قبل. 6 شهور
ادم:اي ده انا كنت هقولك. اسبوعين.
ملك:لا طبعا. انتا ناسي اني بدرس وورايا. حاجات كتير جدا وكمان محتاجه وقت عشان استعد.
ادم:طب كفايه 3 شهور
ملك:عشان خاطري. طب خلاص سيبها. لو قتها
ادم:تمام. بقولك
ملك:اي
ادم:بحبك
احمر وجه ملك. من الخجل.
لم يتحمل ادم. وقرب عليها. وقبل وجنتها.
ادم:بطلي تتكسفي كده. عشان بتحلوي اكتر
لم تقدر ملك على الكلام فتركته. وذهبت
ادم:يارب صبرني عشان متهورش عليها
استووووب
توقعاتكم. اي
اي مصير ادم وملك. ويا تري. هتفضل الحياه كويسه كده. ولا هييجي الشخص اللى يدمر الحب ده
مريم مكن ترجع لحسام.
حسام هيحارب عشان يرجع مريم
امجد. واسيل. وماجد. وشمس
ممكن يحبوا
كل ده هاتعرفوه فى الحلقات القادمه من
وامتلكتها عيون الصقر.
ميرو
فى بنات بيسالوا على حمزه.
حمزه هايبقي ليه دور فى الروايه. بس دوره مش كبير. اوى ودوره هايبان اكتر فى الحلقات الجايه
سلام🏃🏃🏃🏃



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 18-06-19, 03:13 AM   #17

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,432
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الفصل الرابع. عشر
تذكر. للاشخاص اللى نسيوا الاحداث. اخر الحلقات لما ادم اتقدم لملك. وهى وافقت. وعملوا الخطوبه. وهو كان محضرلها. مفجأة. وعملوا كتب الكتاب. وحسام عرف الحقيقه. وان هو ظلم. مريم وحاول يرجعلها. لكن هي رفضت

فى صباح. يوم. جديد.
فى قصر. البحيري.
فى غرفه. اسيل
استيقظت اسيل من نومها ونهضت هن الفراش. وذهبت. فى اتجاه حمامها اخدت شاور وخرجت. وارتدت. ملابس عباره. عن. بنطلون جينز. وتي شيرت. بنص كم. وربطت شعرها. ذيل. حصان. وارتدت. حذاء. رياضي.
ونزلت للاسفل.
فى الاسفل. كان يجلس. حمزه يتصفح حاسوبه. ويتابع اعماله. توقف عن. التصفح. حينما رن. هاتفه. فالتقت الهاتف ورأى. رقم. امجد
حمزه:الوووو
امجد:الوو. اى ي عم فينك مش بتسال لى
حمزه:انا بردو اللى مش بسال اومال انتا اي
امجد: سيبك من كل. ده انا عازمك. عندنا على العشا النهارده.
حمزه:بمناسبه اى ده انتا طول عمرك بخيل
امجد:اهلص بقا. على العموم. العشا بمناسبه. خطوبه ادم
حمزه:هو ادم خطب
امجد:ايوه
حمزه:امتا
امجد:الخطوبه. كانت امبارح. ومكنتش كبيره اوى. عشان. كده. عملنا عشا. النهارده. وعزمنا فيه المقربين بس
حمزه:والله ي امجد مش عارف. اذا كنت هاقدر اجي ولا
قاطعه امجد:لا ازاى انتا لازم تيجي. والا بجد هازعل. منك. اوى
حمزه:بس. اسيل.
امجد. :طب ما تجبها. معاك مفهاش. مشكله. خالص
حمزه:طيب هاقولها. واشوف
امجد:هاستناكم الساعه. 8 ماشي
حمزه :ان شاء الله.
امجد:سلام
حمزه:مع السلامه
اغلق حمزه الهاتف. ووضعه. من يده. وعاد ليتصفح. الحاسوب. ولكن اوقفه. صوت اسيل. وهي تنادى.
اسيل بصوت عالى:حمزه. حمزه. حموزي
حمزه. بانزعاج:اي ي بنتي براحه. في اي
اسيل وهي تدعي البراة :عاوزه فلوس
كتم حمزه ضحكته على شكل اخته المضحك:وعوزاهم لي
اسيل:عاوزه انزل اشتري شويه حاجات.
حمزه:طيب. خدي الفلوس اللى انتى عوزاها من الدولاب فوق.
اسيل. وهي تتجه للاعلى:مرسي ي قلبي
حمزه:استني
وقفت اسيل ونظرت اليه:اي
حمزه:النهارده بليل معزومين على العشا. جهزي نفسك
اسيل :عند مين العزومه دي
حمزه :عند امجد. صاحبي. اللى قبلناه. فى قصر الدمنهوري. من فتره
اصطنعت اسيل التفكير:اه عرفته. وهو عزمنا بمناسبه اي
حمزه:ادم الدمنهوري. خطب. وهو يبقي ابن. عمه. امجد. وعاملين. عزومه النهارده. وامجد عزمني. وانتى لازم تيجي معايا
اسيل:طيب هاتبقي امتا
حمزه:النهارده. بليل. الساعه 8
اسيل :ماشي عن اذنك
حمزه:اتفضلي
صعدت اسيل للا على لكي تأخذ النقود.
وعاد حمزه ليتابع اعماله.
في فيلا السباعي.
في غرفه ملك.
استيقظت ملك وهي تشعر بسعاده عارمه. فهاذا اول صباح. ياتي عليها. وهي زوجه ادم. نهضت من فراشها. وتوجهت. الى الحمام. واخذت شاور واتوضت. وخرجت ارتدت ملابسها وادت فرضها. واخذت هاتفها وكانت ستخرج من الغرفه. ولكن. اوقفها. رنين الهاتف. نظرت فى الهاتف. فرأت. اسم ادم ينير. الشاشه. ردت ملك عليه
ملك:الووو
ادم بحب:صباح. الورد والياسمين. على اجمل ملاك
ملك بخجل:صباح الخير
ادم:وحشتيني
احمر وجه ملك من الخجل. ولم تقدر ان ترد عليه
ادم:الووو. ملك انتى معايا
ملك بصوت منخفض:اه
ادم:مالك
ملك:مفيش
ادم:اوك. متنسيش العشا. النهارده بليل
ملك:مش ناسيه
ملك:ادم ممكن. طلب
ادم:انتى تأمري
ملك:ممكن شمس صحبتي تحضر معانا العشا
ادم:مفيش مشكله ي حبيبتي تشرف
ملك:مرسي جدا. انا هكلمك بعدين
ادم:ماشي ي حبيبتي. اشوفك بليل.
ملك:سلام
ادم:مع السلامه
اغلقت ملك الهاتف. ونزلت للاسفل.
في الاسفل. كان يجلس فريد وهو يفكر فى الوصيه وما هو السر الذي يوجد بها
قطع تفكير فريد نزول. ملك.
ملك وهي تقبل فريد من خده:صباح الخير على احسن جدو فى الدنيا
فريد:صباح الورد على اجمل حفيده في
الدنيا
ملك:فطرت ولا لسه
فريد:لسه كنت مستنيكي نفطر. سوا. بقالنا كتير مقعدناش مع بعض.
ملك:ي سلام اجمل فطار فى الدنيا .
حضرت ملك الفطار وجلست هي وجدها لكي يتناولوا الفار معا
فريد:تسلم ايدك ي قلبي. مش عارف لما تتجوزي هاعمل اي من غيرك
ملك غامزا:تشوف نفسك بقا وتتجوز
قهقه فريد :اتجوز مستحيل. انا مش ممكن ابص لواحده بعد جدتك ملك الله يرحمها
ملك:الله يرحمها هو صحيح يا جدو انا شبه تيته ملك
نظر فريد اليها وقال
فريد:بالظبط. نفس لون العيون
سيبك من السيره دي. قررتو انتي وادم. هاتتجوزا امتا
ملك: لسه بدري على الموضوع ده
فريد:براحتكم ي حبيبتي
ملك:صحيح ي جدو شمس هاتيجي معانا. النهارده. بليل على العشا
فريد:ماشي ي حبيبتي. بس قولتى لادم
ملك:ايوه ي جدو قولتلوا.
فريد:تمام.
ملك وهي تنهض:انا هاقوم اكلم شمس واقولها. عشان تجهز نفسها.
فريد:ماشي
صعدت ملك لغرفتها. وامسكت بالهاتف. وطلبت رقم شمس وانتظرت الرد
بعد لحظات ردت شمس على الهاتف
ملك:الووو
شمس:الوو. ازيك ي لوكه
ملك:الحمد لله وانتى.
شمس:تمام.
ملك:بقولك جهزي نفسك النهارده عشان معزومين. عند ادم فى القصر على العشا
شمس:طب وانا هاروح لي
ملك:انتى مجنونه ي بت انتى اختي. ولازم تكوني معايا
شمس:بس
قاطعتها ملك :مفيش بس جهزي نفسك وانا هعدي عليكي انا وجدو بليل. الساعه
7
شمس بقله حيله:ماشي
ملك:يلا سلام
شمس:مع السلامه
اغلقت شمس الهاتف وجلست تفكر مع نفسها
شمس:ياتري. اي اللى هايحصل انا كل ما ابقي عاوزه ابعد عنه القدر يخليني اقرب منه اكتر. المشكله اني مش عارفه انا حاسه اي من ناحيه. ونظرته. ليا. مش بتريحني. مره تبقي نظرته. ليا. فيها اساله. كتيره اوى
وحيره كمان.
تنهدت شمس. يارب.

في فيلا الصياد
في الغرفه الخاصه. بحسام
يجلس حسام وينظر الى صور مريم بندم
حسام بحزن:انا اسف. ي حبيبتي. بس والله انا عملت كده من حبي فيكي. وغيرتي عليكي
يارب تسامحيني بس انا مش هسيبك. انا هافضل وراكي. لغايه ماتسامحيني. وترجعي ليا. وهخليكي. ترجعي تثقي فيا. تاني. وتحبيني
خرج حسام من الغرفه. وذهب الى غرفته. لكي يتجهز للعشاء ويبدء خطته. لرجوع حبيبته اليه
مر النهار سريعا واتي المساء
فى قصر البحيري.
انتهي كلا من اسيل وحمزه من تجهيز نفسهم. فارتدت. اسيل. فستان. باللون. الاسود. طويل. يصل الى كاحلها. وفردت شعرها الطويل. على ظهرها. ووضعت. ميك اب خفيف. فكانت جميله. جدا. وارتدي حمزه. بدله. باللون الرمادي. وقميص ابيض وصفف شعره. فكان جذاب جدا. خرجوا من القصر. وصعدوا الى السياره. واتجهوا الى قصر الدمنهوري
في منزل شمس انتهت. شمس من ارتداء ملابسها. فارتدت. فستان. باللون السماوي. وحجاب يليق به ووضعت كحل وملمع. شفاه. فقط.
سمعت شمس رنين هاتفها. ورأت رقم ملك فردت عليها
شمس:الووو
ملك:انتى فين انا مستنياكي تحت يلا انزلى بسرعه.
شمس:طيب نازله. باى
اغلقت شمس الهاتف. واخذت حقيبتها. وخرجت من غرفتها. ولم تري احد فحمدت ربها ونزلت للاسفل. ورات سياره. ملك فذهبت اليها. وسلمت على ملك وفريد. وصعدت للسياره. واتجهوا. لقصر الدمنهوري
فى القصر.
كان كلا من امجد وادم. وسعاد ومريم وعاصم. يجلسوا. فى الصالون ينتظروا الضيوف.
ادم:اومال فين ماجد ي خالي
عاصم:مش عارف كان هنا من شويه
مريم:انا شوفته. كان بيتكلم فى التليفون. وخرج الجنينه
ادم:طب تمام
فى الحديقه. انتهي ماجد من مكالمته. مع صديقه. الذي يعيش فى باريس. وكان سيدخل. الى القصر. ولكن. فجأة تسمر. مكانه.
عند بوابه القصر. وصلت. سياره. ملك. ونزل كلا من ملك وفريد وشمس. دلفوا. ملك وفريد اولا.
وكانت شمس ستدخل خلفهم ولكن اوقفها رنين الهاتف. نظرت اليه. ورأت رقم اخيها.
ردت شمس عليه
شمس:الووو
اخيها:الوو. انتى فين
شمس:وانتا مالك انا فين
اخيها:ما تردي عليا كويس ي بت
شمس:ملكش دعوه انا فين ولا بعمل اي وسلام بقي عشان انا مش فاضيه
اغلقت شمس الهاتف وهي منزعجه جدا.
كانت على وشك التحرك للتذهب للداخل. ولكن تسمرت مكانها. حينما رأت ماجد يقف امامها
كان ماجد مسحور بها. فهي جميله. جدا.
وعيونها. ايضا. ساحره.
ماجد فى نفسه:انا اي اللى بيحصلي لما بكون. ادامها لي بحس اني مسحور. بيها. بس هي فعلا جميله. جميله. اوى
كانت شمس ايضا. تحدث نفسها
شمس:اااه. انا مش عارفه. لي هو الوحيد. اللى بحس اني مبسوطه. لما بشوفه.
كانت لغه العيون. هي السائده. بينهم.
ماجد. عيونه. تسأل عيون شمس. الآف الاسئله
وشمس ترد عليه. بأنها. لا تملك الجواب لأسئلته
ترك. ماجد. شمس. وذهب سريعا. دون كلمه واحده.
ذهبت شمس للداخل.
فى الداخل.
سلم كلا من ملك. وفريد على الجميع. وجلسوا وانضمت لهم شمس
بعد قليل. اتي. حمزه واسيل. فذهب الجميع ليتناولوا. العشاء.
بعد. ان انتهوا. من تناول العشاء.
جلس الجميع. يتحدثوا.
حمزه. وهو يحدث امجد:امجد متعرفش شركه. تكون محتاجه مهندسين
امجد:لي
حمزه:اصل اسيل. عاوزه. تشتغل عرضت عليها تشتغل معايا. مش موافقه
فكر امجد للحظات وبعدها قال:لو معندكش مانع ممكن الانسه اسيل. تشتغل. فى الشركه. عند ادم
حمزه:ياريت كويس جدا انا معنديش مانع. هابلغ اسيل واشوف. رئيها وارد عليك
امجد بمكر:ماشي
انتهت. السهره. سريعا. وغادر. الجميع. الى منازلهم
في صباح يوم جديد
فى شركه السباعي
فى مكتب فريد.
كان يجلس فريد يتابع. اعماله
وفجأة احس بوجع. في قلبه. اتصل. على السكرتير الخاص به. فأتي اليه سريعا. واسنده. ونهض. وسار به فى اتجاه الاريكه. ولكن فجأة فقد فريد وعيه
فاتصل السكرتير. بالاسعاف. سريعا.
بعد قليل اتت عربه الاسعاف. ونقلت. فريد الى المستشفي
في شركه الدمنهوري
كانت تجلس ملك مع ادم ويتحدثوا فى العمل وفجأة رن هاتفها برقم جدهت فردت عليه
ملك:الووو ي جدو
شخص:لو سمحتي صاحب التليفون ده موجود فى مستشفي......
هبت ملك وافقه:طب انا جايه حالا
ادم:فى اي
ملك بدموع:جدو فى المستشفي
ادم :طب يلا بينا
ذهب كلا من ادم وملك الى المستشفي
بعد قليل. وصلوا للمستشفي وذهبوا للداخل.
ذهبوا للاستقبال
ادم:لو سمحتي فى واحد جه هنا من شزيه اسمه. فريد السباعي
موظف الاستقبال:ثوانى ي فندم
بعد لحظات
الموظف:ايوه يا فندم. الدور الرابع.
اوضه رقم(..)
ذهب ادم وملك للاسانسير. وصعدوا للطابق الرابع. وذهبوا للغرفه. وقبل ان يدلفوا. رأو الطبيب وهو يخرج من الغرفه
ملك:دكتور جدو عامل اي ارجوك قولى
الدكتور:......
استووووب
توقعاتكم. اي
اي اللى هايحصل. مع فريد
واي اللى هايحصل. مع ماجد وشمس
وامجد واسيل
وامتلكتها عيون الصقر
ميرو
انا عندي طلب منكم. ياريت كل شخص. يقول رأيه فى الروايه. واي اكتر حاجه عجبتكم فى الروايه. واي اكتر. حاجه. مش عجباكم. واي اكتر شخصيه عجبتكم



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 18-06-19, 03:52 AM   #18

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,432
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



الفصل الخامس عشر

عاوزه تفاعل. حلو. بقي وريفيوهات. كتير. بقا.
وقفنا البارت اللى فات. لما فريد تعب. وذهب الى المستشفي. وملك وادم. راحولوا. وقابلوا الدكتور
ملك:دكتور. جدو ماله. ارجوك. طمني
الدكتور:انا اسف. بس جد حضرتك. حالته. سيئه. جدا. القلب تعبان خالص.
ملك بصدمه:بس جدو. مكنش بيشتكي من اي حاجه
الدكتور:هو اكيد مكنش حابب يقلقكم
عليه. على العموم. هو هايفضل فى العنايه. المركزه. يومين. تكون الحاله. استقرت وبعدين ننقلوا. غرفه. عاديه. عن اذنكم
غادر الطبيب.
اما ملك. بعد ان سمعت هذا الكلام لم تحملها قدميها. ووقعت فى الارض وهي تبكي.
ملك بدموع:يارب يارب. انا مليش غيره
لم يتحمل ادم ان يراها. هكذا. فجلس بجانبها. واخذها بين احضانه
ادم وهو يحاول تهدئتها:اهدي ي حبيبتي ان شاء الله هايبقي كويس ويقوم بالسلامه
في. شركه الدمنهوري
فى مكتب امجد
كان يجلس امجد وهو يتابع اعماله. وسمع صوت رنين هاتفه فنظر اليه فوجده رقم حمزه فرد عليه
امجد:اهلا. ي باشا
حمزه:ازيك يا امجد
امجد:تمام الحمد لله. وانتا
حمزه:تمام. بقولك
امجد:اي؟؟؟
حمزه:انا قولت. لاسيل. على الشغل. وهي موافقه. ومعندهاش مشكله. خالص.
امجد:طب كويس جدا
حمزه:طيب هي ممكن تيجي الشركه امتا
امجد :بكره. لو ممكن
حمزه:طب تمام هابلغها
امجد:وانا في انتظارها.
حمزه:تمام. سلام
امجد:مع السلامه.
اغلق امجد الهاتف. ووضعه. على المكتب وارجع رأسه للخلف.
امجد بتنهيده:لما نشوف اخرتها معاكي اي ي اسيل.
في مكتب ماجد.
كان يجلس ماجد في مكتبه. ويفحص الاوراق التي امامه. وفجأة. سمع. صوت طرق على باب المكتب.
ماجد:ادخل.
دخل الطارق. ولكن ماجد لم يرفع عينه. عن الاوراق.
ماجد:افندم
شمس :الاوراق دي محتاجه توقيع حضرتك
بمجرد سماع ماجد الى صوتها. رفع. رأسه سريعا.
ماجد:انتى.
تنحنح. ماجد وقال :طيب هاتيهم.
اقتربت شمس من المكتب. وناولته الاوراق.
اخذ ماجد منها الاوراق وتفحصهم. سريعا. ووقع عليهم واعطاهم الي شمس
اخذت شمس الاوراق. وكانت ستذهب. ولكن. التوي. كاحلها. كانت ستقع لولا. يد هي التى حالت بينها. وبين الارض.

ظلوا ينظروا. في اعين بعضهم. وكل واحد منهم. فى قلبه. الف سؤال وسؤال. ولكن. هل يوجد اجابه. على هذه الاسئله
كان ماجد هو اول من فاق. من شرووده. فأفاقت. شمس ايضا واعتدلت فى وقفتها.
شمس بارتباك:انا اسفه جدا
ماجد:حصل خير
شمس:عن اذنك
كانت شمس على وشك الخروج ولكن اوقفها. صوت ماجد
ماجد:شمس
نظرت شمس خلفها
شمس:افندم
ماجد. بتردد:ممكن اعزمك النهارده على العشا
صمتت شمس ثوانى وبعدها. قالت
شمس بهدوء:ممكن اعرف السبب
ماجد:هاتعرفي كل حاجه النهارده بليل.
شمس:بس
ماجد:عشان خاطري. مش هأخرك. نص ساعه بس
شمس:ماشي
ماجد:هستناكي النهارده. الساعه. 7 في مطعم (....) عرفاه
شمس:ايوه عرفاه
ماجد:تمام. هستناكي
شمس:طب عن اذنك
غادرت. شمس المكتب سريعا.
في المستشفي
كان يقف كلا من ادم وملك امام غرفه العنايه المركزه. وفجأة خرجت الممرضه من الغرفه. واخبرت ملك ان جدها. افاق. ويريدها. فرحت ملك كثيرا بهذا الخبر. طهزت الممرضه. ملك. للدخول لغرفه العنايه. دخلت ملك الغرفه. ورأت. جدها. ممد على الفراش. نزلت دموع ملك وهي تري جدها يرقد هكذا لا حول له ولا قوه.
اقتربت ملك من الفراش وجلست على الكرسي المجاور له. وامسكت بيد جدها وقبلتها
ملك بدموع:الف سلامه عليك ي جدو. ان شالله ان مكانك.
فريد بصوت ضعيف:بعد الشر عليكي. انا عاوز اطلب منك طلب
ملك:اتفضل
فريد:انا عاوزك لما اموت. متبكيش عليا. وتبقي. قويه. كده.
ملك:متقولش كده انتا مش هيحصلك حاجه
فريد بتعب:وكمان عاوزك تنفذي الوصيه بتاعتي. هي موجوده. عند المحامي. وياريت. تسامحيني
ملك :جدو انتا هاتقوم انا مش هاقدر اعيش من غيرك
فريد:خلي بالك من نفسك.
وفجأة صفر الجهاز. واعلن. عن انتهاء حياه. فريد. وصعود روحه. للذي خلقه
لم تصدق ملك ما يحدث. ظلت تهز في فريد لكي يفيق
ملك:جدو جدو. قوم. قوم يلا عشان نرجع البيت مع بعض
ارتفع صوت ملك. ووصل لادم بالخارج. فدخل الى الغرفه. ورأي ملك وهي فى حاله. عصبيه. وتحرك فى فريد الذي فقد روحه.
امسكها ادم. جيدا. وحاول تهدئتها. اتي الطبيب ايضا. واعلن عن وفاه فريد وغطي وجهه بالغطاء اول ما رات ملك هذا. فقدت وعيها. حملها. ادم سريعا
فحصها الطبيب.
الدكتور:عندها انهيار عصبي حاد. ولازم ترتاح.
ادم:اوك
الدكتور:ياريت تيجي معايا عشان نخلص اجرائات الدفن وانا هاخلى ممرضه. تفضل معاها
ادم:ماشي
غادر ادم مع الطبيب لكي ينهي اجرائات دفن فريد.
اتصل ادم. بامجد. وحسام.
وعلم ايضا. ماجد وشمس. وذهب الجميع. للمستشفي ليكونوا بجانب ملك
استوووب
انا اسفه عشان البارت. صغير بس ان شاء الله بكره. هيكون في فصلين. تعويض عن النهارده.
توقعاتكم اي.
اي اللى هايحصل لما الوصيه. تتفتح
ولى فريد طلب من ملك انها تسامحه
كل ده هاتعرفوه. في الحلقات القادمه. من
وامتلكتها عيون الصقر
ميرو



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 19-06-19, 04:23 AM   #19

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,432
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



الفصل. السادس عشر.

مضي. اسبوع. منذ وفاة. فريد.
ساءت حاله ملك الصحيه. فهي. لا تأكل ولا تشرب. وايضا. جالسه. 24 ساعه. في غرفه. فريد. ولا تخرج منها. ابدا.
ادم حزين جدا على ملك. لانه مش قادر يخرجها من الحاله اللى هي فيها. وحاسس بعجز. كبير جدا
استلمت. اسيل العمل مع امجد. من خمس ايام ولكنها تتجنبه. كثيرا. لانها. بدات تشعر بمشاعر ناحيته
شمس. انتقلت. لفيلا السباعي. لكى تكون بجانب ملك. رغم اعتراض عائلتها. ولكنها. لم تعبأ بكلامهم. وتترك صديقتها الوحيده
لم يلتقي. كلا من ماجد. وشمس. مره اخري. لان شمس لا تذهب للشركه اطلاقا. وتجلس اغلب وقتها. مع ملك فى محاوله. منها. لخروج ملك من هذا الحزن
مازال. حسام. يحاول ان يستعيد ثقه. مريم به. ولكنها. لم تعطه. الفرصه لذلك وتتهرب منه. ولكن هو لم يستسلم ابدا
اليوم. هو يوم الجمعه. قرر ادم ان. يذهب لفيلا السباعي ليقضي اليوم مع ملك. وطلبت مريم منه. ان تذهب معه. ووافق.
وايضا ماجد طلب منه. ان يذهب لكي يطمئن على ملك. وايضا. لكي يسأل شمس على اوراق. هامه. فى العمل. ولكن. هذا كان فقط امام. ادم. ولكن بداخله. فهو اشتاق لشمس كثيرا. ويريد ان يراها (الواد. وقع. ي جماعه. 😍😍😍)
في قصر الدمنهوري
في غرفه ادم
انتهي ادم من ارتداء ملابسه. وصفف شعره. وكان على وشك الخروح ولكن اوقفه. رنين هاتفه. فرد على المتصل
ادم:الوووو
المتصل:ادم. باشا
ادم:ايوه
المتصل:انا المحامي الخاص بفريد بيه الله يرحمه
ادم:اه اهلا وسهلا
المحامي:انا كنت بتصل على ملك هانم. لكن الموبايل. مقفول. عشان كده اتصلت بحضرتك.
ادم:اتفضل
المحامي:انا كنت عاوز اقابل. ملك هانم. عشان الوصيه.
ادم:طب يناسب حضرتك امتا
المحامي:ممكن النهارده
ادم:تمام. هاستني حضرتك. فى الفيلا. الساعه 5
المحامي:تمام هاكون موجود فى المعاد
ادم:فى انتظارك
المحامي:اوك سلام
ادم:مع السلامه
اغلق. ادم الهاتف ووضعه في جيب بنطاله. ونزل للاسفل. وقابل. مريم. وماجد
ادم:يلا بينا
مريم وماجد:يلا
خرجوا. من القصر. واستلقوا. سياره ادم. جلس ادم فى مقعد السائق. وجلس بجانبه ماجد. ومريم فى الخلف.
انطلق. ادم بسيارته. واتجه الى فيلا السباعي

في قصر البحيري.
في غرفه. اسيل.
كانت اسيل جالسه فوق فراشها. وتفكر في امجد. ومشاعرها. نحوه. فهي تحس انها تريد ان تكون دائما بجانبه. وتكون سعيده جدا وقت ان تراه. ولكن. هي تخاف من هذه المشاعر. فهي تعرف ان امجد. مازال يعشق. حبيبته السابقه فهي رأت. صورتها. على شاشه هاتفه. وتعرف انه من المستحيل. ان يشعر بأي مشاعر اتجاها.
تذكرت اسيل. اول يوم عمل لها.
فلاش بااااك
كان امجد يجلس في مكتبه ينتظر اسيل.
في الاسفل. امام. الشركه.
وصلت سياره اسيل. امام شركه الدمنهوري
صفت اسيل سيارتها. ونزلت منها
ودلفت الى الشركه. وسألت موظف الاستقبال. عن مكتب المدير.
ووصلت الى. المكتب
اسيل وهي تحدث السكرتيره :لو سمحتي عاوزه اقابل المدير
السكرتيره. :فى معاد سابق
اسيل:هو منتظرني
السكرتيره:اسم حضرتك.
اسيل:اسيل البحيري
السكريتيره:ثوانى يا فندم هابلغه
ذهبت السكرتيره فى اتجاه المكتب ودقت الباب اذن امجد لها بالدخول.
السكرتيره:الانسه. اسيل. البحيري بره يا فندم وعاوزه تقابل حضرتك
امجد:خليها تتفضل
السكرتيره:تحت امرك
خرجت السكتيره من المكتب واخبرت اسيل ان المدير فى انتظارها.
اتجهت اسيل للمكتب. ودقت الباب وسمعت الاذن بالدخول فتحت الباب ودلفت للداخل
اسيل :صباح الخير
امجد:صباح النور اتفضلى
جلست اسيل على المقعد :مرسي
امجد:تشربي اي
اسيل:ولا حاجه شكرا
امجد:ندخل فى التفاصيل. حمزه. كان قلي. ان حضرتك خريجه كليه هندسه
اسيل:فعلا انا متخرجه. من سنه. من كليه هندسه. من جامعه اكسفوريود. فى لندن
وده ال c v بتاعي
تفحص امجد الملف.
امجد بأعجاب :برافو. حضرتك. الاولى على دفعتك
اسيل:ايوه
امجد:تمام. نورتي الشركه
اسيل:مرسي جدا
اسيل:اقدر استلم الشغل امتا
امجد:من دلوقتى لو حابه
اسيل:اوكي
طلب امجد من السكرتيره الحضور
السكرتيره:نعم يا فندم
امجد:وصلي الانسه اسيل لمكتب المهندسين
السكرتيره:تحت امرك اتفضلي
اسيل :متشكره جدا
غادرت اسيل المكتب مع السكرتيره. واوصلتها السكرتيره. الى مكتب المهندسين
في مكتب المهندسين
كان يوجد فى المكتب. خمس مكاتب.
المكتب الاول. يجلس عليه. رجل.فى الاربعين من عمره
والثاني. تجلس عليه فتاه. في عمر اسيل.
والثالث تجلس عليه. فتاه ايضا. ولكن. من مظهرها لا يمكن. تحديد عمرها. فهي تضع مساحيق التجميل. على ملامحها حتي اخفت ملامحها الحقيقيه
والمكتب الاخير. يجلس عليه شاب. فى الثلاثين. من العمر
دخلت اسيل المكتب وهي متوتره
اسيل:صباح الخير.
الجمبع:صباح النور
السكرتيره:دي الانسه اسيل المهندسه الجديده.
قامت فتاه من مكانها. وذهبت الى اسيل. وسلمت عليها
الفتاه:اهلا وسهلا بيكي. انا. ريم.
اسيل:اهلا انا اسيل
ريم :تعالي لما اعرفك بالباقي
شاورت ريم للرجل الاربعيني :ده. عم. ابراهيم. اقدم. مهندس هنا في الشركه.
اسيل:اتشرفت بحضرتك
عم ابراهيم بابتسامه. :نورتي.
شاورت ريم للشاب:وده. يبقي. مازن. مهندس معانا هنا.
مازن :ونسيتي حاجه تاني
ريم بخجل:ويبقي خطيبي
اسيل:اهلا
مازن:اهلا بيكي
شاورت ريم. على الفتاه الاخري :ودي تبقي. بسمله.
اسيل:اهلا
بسمله. بقرف:اهلا.
لم ترتاح اسيل اليها اطلاقا.
انقضي اليوم سريعا.
وجاء موعد الانصراف.
نزلت اسيل. لااسفل. وصعدت الى سيارتها. وحاولت. تشغيلها. ولكن لم تفلح. حاولت كثيرا. ولكن ايضا. لم تعمل.
كان امجد خارج من الشركه. وذاهب فى اتجاه سيارته. ولكن رأي اسيل. وهي تحاول. تشغيل سيارتها. ويبدو. ان هناك. عطل بها.
امجد:محتاجه مساعده
تفاجات.اسيل بوجود. امجد
اسيل:العربيه مش راضيه تشتغل خالص
امجد:طب ممكن اوصلك
اسيل:متتعبش نفسك انا هاخد تاكسي
امجد:مفيش تعب ولا حاجه. وبعدين مش هاتلاقي تاكس دلوقتي.
اسيل:ماشي
اتجه. امجد واسيل الى سياره امجد. وركبوا. بها
ساق امجد سيارته.
وكانت اسيل. من وقت الى اخر تسرق النظرات اليه.
اسيل. بتفكير:انا لي وافقت. اركب معاه. انا اي اللى بيحصلي ده. انا بجد مش عارفه.
بعد مرور بعض الوقت وصل امجد الى قصر البحيري
اسيل قبل ان تنزل:مرسي جدا. لحضرتك
امجد:العفو.
نزلت اسيل من السياره
وذهب امجد سريعا.
ظلت اسيل واقفه. تراقب. السياره الى ان اختفت من امامها.
باااااك
ومن هذا اليوم. وبدأت اسيل تشعر بمشاعر جديده تجاه امجد
في فيلا السباعي
وصلت سياره. ادم الى الفيلا
ونزلوا منها. وذهبوا للداخل.
رن ادم الجرس. بعد لحظات. فتحت. شمس الباب. وسلمت عليهم. ودلفوا للداخل.
ادم:اومال ملك فين
شمس بحزن:فوق في اوضه جدو. مش راضيه تخرج منها.
ادم؛طب انا هاطلع لها.
شمس:اتفضل
صعد ادم لاعلى وذهب الى غرفه فريد. طرق على الباب. ولكن. لم يسمع رد. طرق مره اخري وايضا لم يرد احد عليه.
فتح الباب. ودلف للداخل. ورأي ملك وهي تجلس على الفراش.
ادم وهو يجلس بجانبها:عامله اي ي حبيبتي
ملك بصوت ضعيف:الحمد لله
ادم:اي رئيك ننزل نقعد فى الجنينه شويه
ملك:مش عاوزه
ادم:المحامي كلمني بخصوص الوصيه
نظرت اليه ملك. وتذكرت ان جدها. حكي لها. عن هذه الوصيه قبل وفاته
ملك:وقولتلوا اي
ادم:هو طلب انو ييجي عشان نفتح
الوصيه. وانا قولتلوا ييجي النهارده الساعه 5
نظر ادم في ساعته. والساعه دلوقتى. 4. يعني هاييجي بعد ساعه
ملك:ماشي
ادم:يلا قومي اغسلى وشك وغيري هدومك عشان مريم وماجد تخت عاوزين يشوفوكي
ملك:بس
ادم:مفيش بس يلا. بسرعه
ملك باستسلام :حاضر
نهضت ملك وذهبت الى الحمام غسلت وجهها وخرجت. وذهبت الى غرفتها. وابدلت ملابسها. ولبست. فستان. باللون الاسود. وحجاب باللون الرمادي.
وخرجت ونزلت الى الاسفل. هي وادم. وسلمت على مريم وماجد. وجلست معهم
مر الوقت. وجاء معاد المحامي.
سمعوا. صوت طرق على الباب فذهب ادم. لكي يفتح الباب. وسلم على المحامي
المحامي:مساء الخير
الجميع:مساء النور
جلس المحامي. واخرج من حقيبته. ظرف كبير.
المحامي:فريد بيه لما عرف انو. عنده. مرض في القلب. قرر انو يكتب. وصيته. وكلفني. بصفتي المحامي الخاص بالعيله. اني اسجل الوصيه.
ادم:ياريت حضرتك تفتح الوصيه بسرعه
المحامي:حاضر
فتح المحامي الظرف. وبدأ في قرأة الوصيه.

استوووووب
توقعاتكم. اي بقي. واي السر اللى في الوصيه.

انا وعدتكم. بفصلين. النهارده. الفصل التاني هاينزل. بعد شويه.



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 21-06-19, 07:26 AM   #20

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,432
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الفصل اللى وعدتكم بيه اهو
الفصل السابع عشر


وقفنا البارت اللى فات. لما المحامي بدء. يقرأ الوصيه
المحامي:حاضر. فتح المحامي. الظرف. وبدا في قراءة الوصيه.
بسم الله الرحمن الرحيم.
حبيبتي ملك. انا عارف انك زعلانه بس انا مش عاوزك تزعلى. انا عاوزك. تكملي حياتك. وتعيش. وادم اكيد هايسعدك. انا عاوز اعترفلك. بحاجه. بس قبل ما اقولك. عاوزك. تسامحيني. اني خبيت عليكي
من. 23 وعشرين سنه. ابني يوسف. جه وقلي انو بيحب. بنت كانت معاه في الجامعه. بس هي مكنتش من مستوانا. وانا رفضت. انو يتجوزها. واجبرته انو يتجوز من. نرمين. مامتك. لانها. كانت. بنت صاحبي. بعد ما ابوكي اتجوز امك. بسنه. حملت فيكي. كان لينا. فرع شركه. في باريس وابوكي اللى كان بيتابعه. وكان بيسافر كل فتره. جه وقت بباكي بقي بيسافر كتير. وبيقعد. فتره كبيره جدا. وبيقول شغل. انا شكيت فى الموضوع. وبعت ناس تراقبه. وبعد اسبوع. عرفت المصيبه. ان ابني يوسف. متجوز. ومراته عايشه فى فرنسا. ولما بحثت عنها. عرفت انها نفس البنت اللى كان بيحبها من زمان. واجهته. وطلبت انو يطلقها. بس هو رفض. وقلي ان مراته. حامل. وهو مستحيل. يتخلي عنها. مامتك. عرفت. وطلبت الطلاق بس هو رفض لانها كانت حامل. وفضل الوضع زي ما هو ومامتك خلفتك. والبنت التانيه بردو خلفت بنت نرمين طلبت الطلاق تاني. بس يوسف رفض. عدت خمس سنين. والوضع زي ماهو. باباكي كان عاوز. يسافر عشان عيد ميلاد. بنته التانيه. انا كنت. بشوف صورها. على طول. كانت شبه مامتها. بعت. معاه. سلسله. فيها. صورتها. وصوره يوسف. وطلبت منه. انها تلبسها. وفعلا لبستها. وهو صورها. وهي لبساها. وبعتلي الصور. بعدها بيومين. نزل مصر. لكن. وهو جي من المطار. عمل حادثه. ومات. بعدها. مراته التانيه. اختفت هي والبنت. حاولت. كتير انى اوصلهم. بس مقدرتش. ونرمين كمان. بعدها بفتره. جت وقالتلي انها. عاوزه تتجوز. انا رفضت. عشان خاطرك. بس هي مسمعتش مني هددتها. اني هاحرمها. منك. بس مفرقش معاها. وفعلا اتجوزت. وسافرت مع جوزها. ومن وقتها. وانا معرفش عنها حاجه. هي كمان.
انا عاوز اطلب منك طلب ياريت. تدوري. على اختك. انتو ملكمش اللى بعض. وياريت تسامحيني انى خبيت عليكى.
هاتلاقي مع المحامي. الصور. الخاصه بيها. وكمان صور مامتها. وصور السلسله.
سامحيني. يا ملاكي. جدك فريد السباعي
انتهت الوصيه. كانت هذه الكلمه التى قالها. المحامي. ليقطع الصمت. هذا.
كانت ملك مصدومه. لا تقدر على الكلام. مصدومه. من هذه المعلومات. التي عرفتها. معقول. هي لها اخت.
المحامي:ملك هانم. الظرف ده لحضرتك.
اخذت ملك الظرف منه. وفتحته. بايدي مرتعشه. واخرجت منه. مجموعه. صور
ورات. والدها. وهو يحمل فتاه. صغيره. بملامح. جميله. جدا. وصوره اخري لفتاه. وهي تمسك بيد سيده. النسخه الكبري. من هذه الفتاه. وصوره اخري للفتاه. وهي ترتدي السلسله.
كانت دموع ملك تنزل كالشلال. ولم تتوقف.
اخذها ادم بين احضانه لكي يهدئها.
وقعت الصور. من يد. ملك. فالتقتها. ماجد.
نظر ماجد. للصور بصدمه
ماجد بصدمه:مش معقول. شذي
انتبه. الجميع اليه.
ادم:بتقول اي
ماجد:دي صوره شذي انا متاكد
ملك:انتا تعرفها
ماجد:ايوه. انا. كنت اعرفها. كانوا. ساكنين في باريس. في نفس المكان اللى احنا كنا ساكنين فيه.
ملك:طب انا عاوزه اروحلها
ماجد:مش هاينفع
ملك:لي
ماجد:لانهم. اختفوا فجاة. ومحدش يعرف عنهم اي حاجه.
اخذت. شمس منه. الصور. وكانت الصدمه. بالنسبه. لها.
شمس:مستحيل.
ملك:في اي
شمس:الصور. دي تبقي. صور.....؟؟؟؟؟؟
استوووووب.
كفايه كده. النهارده.
توقعاتكم. اي بقي
كده عرفتم. السر اللى في الوصيه.
انتظروني. غدا. في فصل جديد من
وامتلكتها. عيون الصقر.
ميرو.
عاوزه. رئيكم. في الروايه. بقي.
وعاوزه. ريفيوهات. حلوه كده زيكم. بقي
ملحوظه(الحلقات الجايه. هاتبقي الحلقات الاخيره)



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 04:11 PM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.