آخر 10 مشاركات
محبوبة الرئيس (45) للكاتبة: Susan Meier (كاملة) (الكاتـب : Gege86 - )           »          أجمل الأفلام القصيرة..«خاسب الدبابه يا غبى منك ليه».. (الكاتـب : اسفة - )           »          ليلة مع زوجها المنسي (166) للكاتبة : Annie West .. كاملة (الكاتـب : nagwa_ahmed5 - )           »          [تحميل] نور / للكاتبة مروة جمال ( جميع الصيغ ) (الكاتـب : فيتامين سي - )           »          مهجورة في الجنة(162) للكاتبة:Susan Stephens (كاملة+الرابط) (الكاتـب : Gege86 - )           »          فجر يلوح بمشكاة * مميزة ومكتملة * (الكاتـب : Lamees othman - )           »          371 - رمال الحب المتحركة - ديانا هاملتون (الكاتـب : عنووود - )           »          زوج لا ينسى (45) للكاتبة: ميشيل ريد .. كاملة .. (الكاتـب : * فوفو * - )           »          جنون المطر (الجزء الثاني)،للكاتبة الرااااائعة/ برد المشاعر،ليبية فصحى"مميزة " (الكاتـب : فيتامين سي - )           »          [تحميل]غار الغرام ،"الرواية الثالثة" للكاتبة / نبض أفكاري "مميزة" ( Pdf ـ docx) (الكاتـب : فيتامين سي - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

Like Tree1Likes
إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 22-06-19, 02:54 AM   #21

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,436
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



الفصل. الثامن عشر


وقفنا البارت اللى فات.
لما فتحوا الوصيه واكتشفوا. ان ملك ليها اخت. واختها. دي هي نفسها شذي. وشمس مسكت الصور
شمس:مستحيل
ملك:في اي
شمس :الصور دي تبقي ...
ملك :تبقي اي
شمس:تبقي
مسكتها ملك. من زراعها وهزتها وقالت لها بصوت مرتفع
ملك بعصبيه:تبقي اي انطقي
شمس:تبقي. صورري.
تركتها. ملك. بصدمه.
ملك :مستحيل. مش ممكن.
انصدم. جميع. الحضور. وكانت الصدمه الاكبر من نصيب ماجد.
ماجد في نفسه :مستحيل دي شذي. ازاى. مش ممكن. انا كنت حاسس. ان في شبه. بنهم. بس متخيلتش ابدا. انها. تكون. هي نفسها. شذي
كان اول. من فاق. من هذه الصدمه. هو ادم
ادم وهو يوجه. حديثه. الى شمس:انتى متاكده
شمس بدموع:ايوه. انا متاكده. والسلسله. دي كمان. عندي.
ملك. :انا عاوزه. اشوفها.
شمس:هي عندي فى البيت .
ملك:طب يلا بينا. وبعدين. نطلع على المستشفي.
ادم باستفهام:مستشفي لى
ملك:عشان نعمل تحليل. DNl
ادم:امممم. ماشي
ملك:يلا عشان نروح
الجميع :يلا
خرج الجميع. وصعد الجميع فى سياره ادم
وذهبوا في اتجاه منزل. شمس
بعد. وقت ليس بطويل.
وصلت السياره الى منزل. شمس.
صعدوا. للمنزل. وفتحت شمس الباب بمفتاحها الخاص. ودلفوا للداخل. رئوهم. كلا من. على. وسميره (اهل شمس بالتبني)
على :فى اي انتو بتعملوا اي هنا
شمس:استني لو سمحت
وجهت شمس كلامها. لادم:ثوانى هاجيب السلسله.
دخلت شمس غرفتها. وخرجت منها. بعد عده. دقائق. وفي يدها سلسله. دهب. على شكل قلب. ذهبت فى اتجاه. ملك واعطتها السلسله. اخذتها. ملك منها بايدي مرتعشه. وامسكت القلب. وفتحته. وكانت الصدمه بالنسبه. لها. انه يوجد. فى القلب. صوره للفتاه الصغيره. وصوره. ايضا. لوالدها يوسف. لم تتمالك ملك نفسها. وكانت ستسقط لولا يد ادم التى حالت بينها وبين سقوطها
ادم. بقلق:ملك انتى كويسه ي حبيبتي
ملك:اه انا كويسه.
ادم:تحبي نروح للدكتور
ملك:لا انا كويسه جدا.
وجهت. ملك. نظرها في اتجاه. شمس وظلت. تحدق بها. وشمس ايضا كانت تنظر لها. وكانت. دموع الاثنين تنزل. من عيونهم كالشلال. وفجاءة. اندفع الاثنين. وعانقوا. بعضهم. وسط. دموعهم.
ظلوا. كثيرا على هذا الوضع. اوقف هذا العناق. على
على باستفهام:ما تفهمونا. في اي.
ادم:انا هافهم حضرتك
حكي ادم. ل على. كل شي.
ماجد:مش يلا بينا عشان. نروح المستشفي. عشان نعمل التحليل
ملك:لا انا مش هاعمل التحليل انا متاكده. انها. اختي من غير اي تحاليل.
انقضي. اليوم. سريعا.
وطلبت ملك من ادم. ان يبدء فى اجراءات. اخراج شهاده ميلاد وبطاقه. باسم. شذي. يوسف. السباعي. ولكن. شمس رفضت. وطلبت. ان يكون اسمها. شمس. وليس شذي. وافقت ملك على طلبها.
عاد كلا من ادم وماجد. ومريم الى القصر. وحكوا للجميع اللى حصل انصدم الجميع. فلم يكن يخطر على بال اي شخص. ان. يكون لملك اخت. وايضا. ان تكون هذه. الاخت. هي. شمس
جلست مريم. مع. ماجد.
مريم:انتا مصدق اللى بيحصل ده
ماجد: بشرود مش عارف.
مريم :بقي شذي اللى كنا بنلعب مع بعض واحنا صغيرين. تطلع. هي نفسها شمس انا بجد مش قادره اصدق
ماجد وهو ينهض:تبصحي علي خير
مريم :مالوا. ده.
صعد ماجد الى الاعلى وذهب الى غرفته. وابدل ملابسه. وجلس على الفراش.
ماجد :ياااه. القدر ده غريب اوي. خلاني احب شذي من واحنا صغيرين. وافضل ادور عليها. طول السنين دي. وبعدين اقابل شمس ولما كنت ناوي اصارحها. باللى في قلبي من ناحيتها واقولها اني بحبها. تطلع. هي نفسها. شذي. انا بجد. متلخبط. ومحتار جدا. بس انا لازم. اتكلم معاها. لازم.
في صباح يوم. جديد
في شركه الدمنهوري
كانت. تجلس اسيل. هي ومازن فقط في المكتب. وكانت اسيل تعمل على المشروع التى كلفها. به امجد. ووقفت امامها بعض النقاط.
اسيل:استاذ مازن
مازن:بلاش استاذ دي. اتفضلى
اسيل:فى حاجات مش فهماها. في المشروع ده ممكن حضرتك تشرحهالى.
مازن وهو ينهض من مكانه:اكيد
ذهب مازن ووقف. بجانب كرسي. اسيل. وبدء يشرح لها. وفجاءة دخلت عليهم.بسمله.
بسمله :اي اللى بيحصل. هنا ده
اسيل:مفيش حاجه. بتحصل.
بسمله بصوت مرتفع :والله. اومال انتى والاستاذ مازن كنتوا بتعملوا اي بقي ان شاء الله
اسيل:اخرسي انا مسمحلكيش
اتي الموظفين على صوت. بسمله. ليرو ماذا هناك
وفي هذا الوقت اتت. هنا ابضا.
هنا:فى اي اللى بيحصل هنا
بسمله:تعالى اتفرجي. ي هنا هانم. شوفي المهندسه المحترمه. هي وخطيبك. الاستلذ مازن. بيعملوا اي
هنا :انتى قصدك اي
بسمله:انا لما جيت كانوا. مقربين على بعض. ومنظر استغفر الله العظيم
اسيل بدموع:كدب والله العظيم كدابه.
لم تصدقها. هنا. فهي تعرف بسمله. جيدا. وتعرف ايضا. انها. تريد ان تشوه صوره مازن. لانها كانت تحبه. ولكن هو لم يكن يريدها. وخطب هنا وتركها. هي وفعلت اكثر من خطه. للتفرقه بين هنا ومازن. وخطتها الجديده هي هذه المسكينه
هنا:وانتى اي دليلك على اللى بتقوليه. ده
بسمله :بقولك انا شوفتهم بعنيا.
اي اللى بيحصل. هنا ده.
كان هذا صوت امجد. الذي اتى على الصوت العالي. فمكتب امجد فى نفس الطابق.
بسمله:ي فندم انا شوفت البشمهندسه. اسيل. والمهندس مازن فى وضع. مش كويس.
اسيل:والله العظيم كدب. انتى. كدابه.
سكت امجد. للحظات. وبعدها. ذهب فى اتجاه بسمله. ووقف امامها. وقال لها
امجد بهدوء:تاخدي باقي حسابك ومشوفش وشك في الشركه. تانى
بسمله بذهول:لى انا عملت اي
امجد:اللى تحاول تسوء. سمعه. خطيبتي. بالشكل ده ملهاش شغل هنا.
بسمله:خطيبتك.
امجد:ايوه. الانسه. اسيل. تبقي. خطيبتي واي حد هايجيب سيرتها. بكلمه. هاقطعلوا. لسانوا. انتوا فهمين. يلا كلوا على شغله.
ونظر لبسمله وقال:وانتى مش عاوز اشوفك هنا تاني بره.
خرجت. بسمله. سريعا. وهي تتوعد لامجد. واسيل.
كانت اسيل. تقف. مذهوله. مما قاله. امجد فهو قال انها. خطيبته امام. الجميع. ولكن. لماذا قال هذا.
ذهب امجد في اتجاه اسيل
امجد:اسيل انتى كويسه
اوماءت اسيل. بالموافقه. ولم ترد عليه
فهم امجد سر سكوتها
امجد:ممكن تيجي معايا. على المكتب
اسيل:ماشي
ذهب كلا من اسيل وامجد. الى مكتب امجد.
وتبقي في المكتب. هنا ومازن
ذهب مازن الى هنا سريعا
مازن:هنا حبيبتي اوعي تصدقي. اللى هي قالته. ده
هنا:انا مستحيل اصدق لانى واثقه. فيك اكتر مت نفسي وعارفه. انك مستحيل تعمل كده
مازن بحب:بحبك
هنا بكسوف:وانا كمان
في المكتب عند امجد
استعادت اسيل قوتها ووقفت امام امجد وقالت له
اسيل:ممكن افهم. اي اللى حضرتك قلته ده
امجد ببرود:قولت اي
اسيل:انتا قولت اني خطيبتك وده مش صح
امجد:بس انا قولت الحقيقه
اسيل:يعني اي
امجد:يعنى انا فعلا طلبت ايدك من حمزه. بس طلبت منه انو ميقولكيش حاجه. وان انا اللى هاقولك.
لم تصدق اسيل ما تسمعه. فهي كانت. تحلم كثيرا ان تكون لامجد. ولكن. لماذا تقدم امجد لخطبتها. هل معقول ان يكون احبها. لا لا يمكن
اسيل:وانتا عاوز تتجوزني لي
امجد:......
استووووب
عارفه ان البارت. صغير. وكمان مفهوش تفاصيل. كتير. بس معلش. استحملوني. على العموم. الروايه قربت تخلص. وهاترتاحوا مني خالص
انا كنت وعدتكم. بفصلين. وان شاء الله هانزل الفصل التاني بس هانزله متاخر شويه. لاني لسه هاكتبه





فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 22-06-19, 02:57 AM   #22

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,436
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



انا بعتزر. عن. التاخير. وعاووزه. اشكر كل الاشخاص اللي كلموني. عشان يطمنوا. عليا.
قراءة. ممتعه.

الفصل. التاسع عشر


وقفنا البارت. اللى فات. لما. امجد. قال. قدام. موظفين الشركه. ان اسيل تبقي خطيبته. وبعدين وهما فى المكتب. اسيل. سالته.
اسيل:وانتا بقي عاوز. تتجوزني ليه.
لم يرد امجد. عليها. وذهب فى اتجاه. الباب وفتحه
امجد:روحي البيت. وانا النهارده. بليل. هاجيب اهلى. عشان اتقدملك.
اسيل. بذهول :افندم
امجد:يلا. روحي
اسيل :بس انا مش موافقه. على الجوازه دي
ذهب امجد اليها. وامسكها من ذراعيها. وقربها اليه. ولم يفصل بينهم. سوي بضع سنتيمترات.
امجد.:لا انتى. هاتوافقي غصب عنك. كمان. عشان لو موفقتيش. هايحصل. حاجه. مش هاتعجبك خالص
خافت. اسيل. منه. ولكنها اظهرت. عكس ذلك
اسيل. بشجاعه مزيفه :اعلى ما فى خيلك اركبه. انا مش خايفه. منك.
امجد. :وياتري. ده. هايبقي ردك بردو. لما اخوكي يشوف الصور دي
واخرج من جيبه. ظرف. واعطاه اليها.
اخذت اسيل. منه الظرف. وفتحته. وشهقت. من الصدمه.
اسيل :مستحيل. الصور دي مش حقيقيه.
امجد ببردو :ايوه. مش حقيقيه. بس انا وانتى بس اللى نعرف كده. وخليكي عارفه. لو موافقتيش على الجواز. الصور دي هاتبقي مع. اخوكي. وفى كل الجرايد.
اسيل :انتا اي. انتا مستحيل تكون انسان. انتا. حيوان.
امسكها امجد. من معصمها. وضغط. عليه. حتي آلمها.
امجد. بتوعد:لسانك. ميطولش عليا. انتي فاهمه. ولا لأ
اسيل بالم:فاهمه.
تركها. امجد.
امجد:يلا امشي واعملى حسابك. هانكون عندكم. بليل. يلااااااا.
خرجت اسيل. سريعا وهي تبكي. وخرجت من الشركه. وركبت سيارتها. وقادتها. بسرعه عاليه جدا
عند امجد.
جلس امجد على كرسي مكتبه.
امجد بتنهيده :سامحيني. بس مضطر اعمل كده. عشان احميكي. منه.
في النادي.
كانت تجلس مريم. وهي تمسك بروايه. رومانسيه. فهي تعشق الروايات. جدا. كانت مريم مندمجه. كثيرا. ولم تشعر بالشخص الذي جلس امامها.
ظل ينظر لها. كثيرا. فملامحها. جميله. جدا وهو اشتاق لها. كثيرا.
حسام :وحشتيني. اووووي
انتفضت. مريم. فى مكانها. ونظرت اليه.
مريم:انتا ااي اللى جابك هنا
حسام بحب:وحشتيني.
سكتت مريم ولم. ترد عليه.
حسام :انا مش جاي عشان اضايقك. بس عاوز من طلب
مريم:اي هو
اخرج حسام. دفتر مذكرات. من جيبه. ووضعها امام مريم
حسام:عاوزك. تقرأي دي
مريم باستغراب:اي دي
حسام:المذاكرات. دي انا كتبت. فيها. كل حاجه. بحسها من ناحيتك. عاوزك. تقرأيها. وتحسي بكل كلمه. فيها
مريم:انتا عاوز توصل لاي بالظبط ي حسام انا قولتلك. ان كل حاجه انتهت
حسام:اقرائيها. وبعدين. قرري. هاستني. رئيك
غادر حسام دون كلمه اخري
اخذت مريم دفتر المذكرات. وفتحت اول صفاحاته وجدت. اسمها. مكتوب. بخط جميل. جدا. فتحت صفحه اخري. وجدت بها. ثلاث كلمات فقط (مريم حبيبتي. الصغيرة)
فى صفحه اخري بها قصيده جميله

بين سكون الليل و هدوئه أرى صمت عينيك رغم صوت حروفك .. و أرى عينى تعشق ذلك الصمت المقيم طويلا فى ملامحك .. و يعشق سمعى تلك الحروف المنبعثة فى شجون من شفتيك .. و ما بين حدود و مسافات يصيبنى الحزن لعجزى عن ترجمة معانى الصمت ، و الفرح و السعادة لتلقى تلك الكلمات الحانية ؛ و ما الذى بمقدوره وصف السعادة فى قلبى حينما تخرج ابتسامتك و أرى نفسى سببا فيها .. و ما أضعفنى وقت غيابك حينما تجتاحنى أعاصير الحنين إليك .. حبيب القلب و منية الروح .. بلغ الشوق منى ما بلغ ، و تخطت نوازعه كل مدى ، و لكن مع الشروق يتجدد الامل ، و وقت الغروب يتجدد الإحساس .. و فى هدوء الليل يثور القلب و تنتفض اوردته ، و تفيض العبارات الواصفة لسحرك الذى قد تخلل فى الاعماق و اتخذ طريقه يداعب مهجتى ، ما عرفت مع حبك قسوة ، و لا رأيت من الدنيا غير الحنان منذ اشرقت شموسك على قلبى من عالم الغيب ، و لكن القلب إذا صبر و استمتع بما يشعر به ، فكيف للعين أن تصبر و قد عشقت ملامحك ، و كيف للسمع أن يصبر و قد شهد صوتك نغمات لحن تعزفه موسيقى الكون .. ما لنا من حيلة و ما علينا إلا الصبر حينما تنطق الجوانح ثائرة لتعلنها لك وقت الاشتياق .. و ما وقت الاشتياق لينتهى طالما كانت فى القلب حياة ، و ما حياة القلب الا فى الحب ، و ما الحب الا قليلا بين ما اشعر به ، و ما اشعر به لا يستطيع الواصفون وصفه كما أن كتب العاشقين لم تعهد حبيبا مثلك بين صفحاتها..
(بقلم. نور. احمد)
اغلقت مريم الدفتر. وهي تفكر
مريم:انا بجد محتاره. مش عارفه اعمل اي. انا. لازم اكلم. ملك. هي الوحيده. اللى هاتقدر تساعدني. فى الموضوع ده.
اخرجت مريم هاتفها وطلبت ملك وانتظرت الرد
بعد قليل ردت ملك عليها
مريم:الووو
ملك:ازيك ي مريم عامله اي
مريم:كويسه الحمد لله. ملك انا كنت عوزاكي فى موضوع. مهم
ملك بقلق:خير فى حاجه
مريم:عاوزه اتكلم معاكي شويه
ملك :طيب عدي عليا انا فى البيت
مريم:طيب انا مسافه الطريق وهابقي عندك
ملك:مستنياكي
مريم:اوك سلام
ملك:مع السلامه
اغلقت مريم الهاتف ولمت اشيائها. وخرجت من النادي وركبت سيارتها. وذهبت الى فيلا السباعي
فى قصر البحيري.
في غرفه. حمزه. يجلس. حمزه. وهو. حزين وفي يده. صوره
حمزه:وحشتيني اوي. ي حبيبيتي. مش عارف انتي فين. نفسي ترجعيلى. تاني. وحشني. كل حاجه. فيكي. بحبك. اوي. يا. لين. بحبك. قبل حمزه الصوره. ووضعها. فى. مكانها. ونهض. من على الفراش. ونزل الى الاسفل. وخرج. من القصر وركب سيارته. واثناء. قيادته. فجاءة. ظهرت امامه. فتاه. من العدم. وكان سيصدمها. ولكن فرمل. السياره فى اخر لحظه.
نزل حمزه من سيارته وهو. ينوي ان يوبخ هذه الفتاه. لانها. لم تنظر امامها. وهي تعبر الطريق
ولكن. بمجرد. ان رئها. لم يستيطع. ان ينطق بحرف.
حمزه بصدمه:انتي......
استوووووب. الفصل خلص على كده
توقعاتكم. اي بقي.
امجد. عاوز يحمي اسيل. من اي. واي الصور اللى هي شافتهم.
مريم ممكن تسامح. حسام.
مين. لين. واي علاقتها. بحمزه.
كل ده هاتعرفوه. فى الحلقات القادمه. من
وامتلكتها. عيون الصقر.
ميرو
يجماعه. انا. مش عاوزه. ملصقات. ولا جميله. ولا الحاجات دي انا عوزاكم. تقولوا. رئيكم تناقشوني فى الحلقه. عاوزاكم تقولوا. اجمل شخصيه اي واي الشخصيه اللى مش حلوة



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 22-06-19, 02:59 AM   #23

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,436
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الفصل العشرون.


خرج حمزه من القصر. وصعد الى سيارته واثناء قيادته. فجاءة. ظهرت امامه. فتاه. وكان سيصدمها. ولكن اوقف السياره فى اخر لحظه.
نزل حمزه من سيارته وهو ينوي ان يوبخ هذه الفتاه. ولكن بمجرد ان رئها. صدم. جدا.
حمزه بصدمه:انتي. .
كان الفتاه. مغمضه عيونها. من الخوف. وبمجرد ان سمعت صوت شخص فتحت عيونها
الفتاه بخوف:انا لسه عايشه. صح
كان حمزه ينظر لها. وهو غير مصدق. انها امامه.
حمزه:لين
الفتاه :افندم.
حمزه:انتي مين.
الفتاه :انا ساره.
حمزه:ساره ازاى.
ساره:هو اي اللى ازاي
حمزه:ممكن اعرف انتي منين وكنتي بتعملي اي هنا.
ساره:افندم هو حضرتك هاتحقق معايا ولا اي
حمزه:ارجوكي انا لازم اعرف انتي مين.
ساره:لى
اخرج حمزه محفظته من جيب جاكيته واخرج منها. صوره صغيره. واعطاها لها.
فكانت صدمه للفتاه ايضا
ساره :ازاى دي. انا
حمزه بحزن :دي تبقي مراتي
ساره ومازالت الصدمه ماثره عليها:دي شبهي جدا
حمزه:فعلا. عشان كده انا عاوز اعرف انتي مين
ساره :انا اسمي ساره. حسين. من اسكندريه.
حمزه:انا اسف. جدا عشان عطلتك. عن اذنك
ساره:اتفضل.
غادر. حمزه. وهو حزين. جدا. فهو ظن ان حبيبته. مازالت حيه. ولكن. خاب ظنه. ولكن. هل من الممكن ان يكون هناك. شبه بين اثنين لهذه الدرجه. (استني. بس عليا ي حمزه. وانا هعرفك. قمتك عشان تحب لين وتسبني 😧😧😧)
فى شركه الدمنهوري.
فى مكتب ماجد. كان يجلس ماجد وهو يتابع اعماله. وفجاءه. سمع صوت طرق على الباب فأذن للطارق بالدخول.
دخلت. شمس
اول ما رأها. ماجد. نهض من مكانه.
ماجد. بلهفه. فهو لم يراها. منذ يوم فتح الوصيه :شذي
شمس:اسمي شمس مش شذي
ماجد:شذي. انتي مش فكراني انا ماجد. ميجو. زي ما كنتي بتحبي. تناديني.
تذكرت.شمس ما يقوله. فهما كانوا مقربين جدا في صغرهم
شمس:كل حاجه بتتغير مع الوقت.
اقترب ماجد منها. وقال
ماجد بحب:كل حاجه ممكن تتغير. الأ حبي ليكي انا لسه بحبك ي شذي
لم تصدق شمس ما تسمعه. فها هو من عشقته. طفولتها. يعترف لها. بحبه. لم تدري ماذا تفعل. او ماذا تقول
حين لم يلتقي ماجد منها. اقترب منها.
ماجد:شذي.
شمس:قولتلك شمس مش شذي
ماجد:بس انا. بحب شذي. اللى حبيتها من واحنا اطفال اللى فضلت بحبها. لغايه دلوقتي.
شمس:بس شذي مش موجوده. اللى موجوده. دلوقتي شمس
ماجد:مش مهم الاسم شمس ولا شذي. المهم ان الاتنين نفس الشخص
شمس:عن اذنك ورايا شغل
ماجد:رايحه فين انا مش هاسمحلك تهربي مني تاني.
شمس:هاهرب فين انا موجوده.
ماجد:انا عزمتك على العشا قبل كده. بس بسبب اللى حصل اتأجل العشا.
انا بطلب منك دلوقتي انك تتعشي معايا
شمس:ممكن اعرف السبب
ماجد:هاتعرفي النهارده. كل حاجه.
شمس:ماشي
ماجد:تمام هاستناكي
شمس:تمام عن اذنك
ماجد:اتفضلي
غادرت شمس المكتب.
بعد خروجها تنهد ماجد وقال
ماجد:يارب.
في فيلا السباعي.
وصلت مريم. الى الفيلا ودلفت للداخل. وقابلت ملك.
مريم:وحشتيني اوى. ي ملك
ملك:انتي اكتر ي حبيبتي خير قلقتيني
مريم :كنت عاوزه اخد رئيك فى حاجه
ملك:اي هي
اخذت مريم نفس عميق وقالت :هاحكيلك
حكت مريم لملك. كل شيئ عنها وعن حسام. وعن شك حسام بها
بعد ان انتهت مريم من كلامها.
سكتت ملك للحظات وبعدها قالت
ملك بهدوء:بصي ي مريم. حسام. غلط انو شك فيكي. بس عزره. ان. انو عمل كده من حبه فيكي. وغيرته عليكي. انا عاوزه اسالك سؤال
مريم:اي هو
ملك:انتي بتحبيه.
مريم:ايوه
ملك:يبقي لازم تسامحيه. اللى بيحب بيسامح.
مريم:بس انا خايفه.
ملك:من اي
مريم:خايفه. انو يفضل يشك فيا على طول.
ملك:لو بيحبك بجد عمره ما هايشك فيكي تاني.
مريم:يعني انتي شايفه انياديلوا فرصه تانيه
ملك:والله ده رأيي وفى الاول والاخر القرار. قرارك. انتي.
مريم:انا بجد مغلطش لما جيت وحكتلك. انا كنت متاكده انك انتي الوحيده اللى هاتساعديني
ملك:انتي زي اختي بالظبط
احتضنت مريم ملك. وودعتها. وذهبت الى قصر الدمنهوري
في القصر.
اخبر امجد. الجميع انه سوف يخطب. اسيل اخت حمزه صديقه. استغرب الجميع. من هذا. الخبر. ما عدا. ادم. فهو يعلم كل شي.
ذاد استغراب الجميع. عندما اخبرهم. انهم سوف يذهبوا اليوم. لخطبتها.
ولكن لم يكن فى ايديهم. شئ ليفعلوه. فكل ما يهمهم. ان يرو امجد سعيد
في مكان. مجهول.
مجهول. 1: ي بوص. هي مش بتتحرك من غير حراسه كبيره. حتي البيت متأمن كويس اوي
البوص:ميخصنيش. كل اللى يهمني. انها تكون عندي فى اقرب وقت والا قول على نفسك انتا واللى معاك ي رحمن ي رحيم
المجهول1 بخوف:حاضر ي بوص. فى اقرب وقت هاتكون عند حضرتك.
البوص:غور من وشي
غادر الشخص وبقي البوص وحده.
البوص:هانت. كلها كام يوم وهاتبقي. معايا. ي حبيبتي.

انقضي. النهار سريعا. وأتي المساء.
في قصر البحيري.
انتهت اسيل. من ارتداء ملابسها. فهي مضطره ان تفعل هكذا. امام اخيها والجميع لكي لا ينفذ امجد تهديده.
اتي كلا من امجد ووالده. وسعاد وادم. ومريم. واعتذر. ماجد عن الحضور معللا ان لديه اعمال كثيره.
رحب بهم حمزه وجلسوا جميعا فى انتظار اسيل
بعد قليل نزلت اسيل. وكانت في قمه الجمال. انبهر بها امجد ولكنه لم يظهر هذا.
بعد ان سلمت اسيل على الجميع وجلست بجانب حمزه.
امجد:حمزه انا جاى اطلب منك ايد الانسه اسيل
حمزه:ده شرف ليا طبعا ي امجد. بس لازم اعرف رأي اسيل الاول.
نظر حمزه الى اسيل. وقال
حمزه:اسيل اي رئيك
رفعت اسيل رأسها. وجدت امجد ينظر لها.
اسيل:موافقه
حمزه:على بركه الله
امجد:بس انا عندي طلب.
حمزه:اي هو
امجد:انا عاوز. كتب الكتاب والفرح يبقوا. الاسبوع الجاي
تفاجأ الجميع بما قالوا امجد.
حمزه:بس مش شايف ان كده بدري اوي
امجد:مش بدري ولا حاجه. كل حاجه هاتبقي جاهزه بسرعه جدا.
حمزه:والله الموضوع ده مش فأيدي. ناخد رأي صاحبه الشأن
كانت اسيل ستعترض ولكن. نظره واحده من امجد. اجبرتها. على الموافقه.
فى مكان اخر
وصلت شمس للمكان الذي قال لها عليه. ماجد.
ودلفت للداخل. ولكنها. لم تجد احد. تاكدت من العنوان. هذا هو فعلا. كانت على وشك الخروج. ولكنها. رأت. ما صدمها بشده.
استوووب.
عارفه ان البارت. صغير.
بس انا بجد عندي حاله وفاه. ومش قارده اكتب اكتر من كده.
بكره ان شاء الله هاعوضكم ببارت طويل جدا. وعد



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 23-06-19, 02:14 AM   #24

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,436
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



الفصل 21

وقفنا البارت اللى فات لما شمس وصلت المكان اللى اتفقت عليه مع ماجد
دلفت شمس للداخل ولكنها لم تري احد في الداخل. كانت على وشك الخروج ولكنها رأت ما صدمها كثيرا.
فهي رأت. امامها. شاشه. كبيره. تعرض مجموعه صور وكانت هذه الصور. عباره. عن صور. شذي. وماجد وهما اطفال. صور كثيره. جدا لهم في اوضاع كثيره. وفى آخر الصور. صوره. لها وهي كبيره. يوم خطوبه ادم. وملك. انتهي عرض الصور. ورأت. شمس ماجد امامها. وكان وسيم. جدا.
اقترب ماجد منها. وقال
ماجد:تسمحيلى بالرقصه دي.
هزت شمس رأسها. دون اراده. منها. فهي مالمنومه. مغنطيسيا.
ماجد:الاغنيه دي ليكي انتي. ي اجمل بنات الدنيا. مسك ماجد المايك. وبدء فى الغناء وهو يرقص معها.
ماجد:انا تاجك وسلطانك. وتحت امر معاليكي
انا تايه. لقي العنوان. وعمري ما بص غير ليكي
(الى اخر الاغنيه. )
انتهي ماجد من الغناء. وكان ينظر فى عيون شمس. وهي ايضا كانت تنظر اليه
وفجاءة. انطفئ الضوء واختفي ماجد ايضا شمس اي شئ ولا حتي ماجد ولكن وجددت. نور بسيط يأتي من ركن فى اخر الممر. ذهبت اليه. وجدت هناك طاوله. يوجد عليها. ورقه. ومكتوب بها(الي اغلي ماسه. فى حياتي. خليكي. ورا النور وانتي هاتوصليلى )
وجدت شمس النور يتحرك. فتبعته. لقيت انها. تخرج من المكان. وجدت نفسها في حديقه. اقل ما يقال. عنها انها. رائعه الجمال. ومزينه بطريقه تسحر. ووجدت طاوله. ذهبت اليها. وجدت ورقه. اخري مكتوب بها(انظري خلفك)
نظرت شمس خلفها. وجدت ماجد يقف امامها. ركع ماجد. على ركبته. واخرج علبه. بها خاتم. رقيق جدا على شكل فراشه. صغيره
ماجد:شذي. انا بحبك. لا انا مش بحبك انا بعشقك من وقت ما كنا اطفال وانا بعشق كل حاجه فيكي. انا دلوقتي. بطلب منك. انك تكملى. معايا اللى باقي من عمري. تقبلي تتجوزيني.
كانت دموع شمس تنزل من عيونها. كالشلال. هزت رأسها علامه على الموافقه.
لم يصدق ماجد نفسه. فها هي حبيبته. ومن انتظرها. اثني عشر عاما. توافق. على الزواج منه. البسها. الخاتم. وقبل يدها.
ماجد بحب:هاجي اخطبك بكره من ملك. مش هاقدر استني كتير.
هزت شمس رأسها ولم ترد عليه
ماجد:يلا بقي نتعشي
وذهبوا لكي يأكلوا. (نسيبهم بقي. ياكلوا. ونروح. نشوف الباقيين بيعملوا اي )
في قصر البحيري.
اتفق الجميع. ان يكون الفرح بعد اسبوع. واتفقوا على كل. شئ. وطلب امجد ان يجلس هو واسيل. بمفردهم. ووافق حمزه
وذهبوا الى الحديقه. وجلسوا.
ظلوا صامتين لمده. عشر دقائق
اسيل بزهق:لو مش هاتتكلم نقوم نقعد معاهم احسن
امجد:شاطره. عشان وافقتي. من غير عند
اسيل:غصب عني. مضطره اعمل كده. بس صدقني هاتندم. على كل اللى بتعمله ده.
امجد فى نفسه:انا ندمان من دلوقتي.
امجد:ههههه. اما نشوف. نتكلم فى المهم بقي
اسيل:اللى هو اي
امجد: اولا انا مش هاقبل ان مراتي. تشتغل. يعني مفيش شغل تاني.
كانت اسيل ستعترض ولكن اوقفها امجد بأشاره منه.
امجد:ثانيا انا مراتي محدش يشوف شعرها. يعني ياريت تتحجبي. طبعا. الموضوع ده يرجعلك لان دي حاجه بينك وبين ربنا. بس انا اتمني انك تتحجبي
اسيل بحزن:انا كان نفسي من زمان اني اتحجب بس. ملقتش اللى يساعدني. ماما ماتت من وانا صغيره ومكنش عندي حد يوجهني
امجد بابتسامه:انا هاكون معاكي.
جلسوا يحكوا. قليلا.
انقضي الوقت. سريعا. وذهب كلا من امجد. وعائلته. الى منزلهم.
انقضي الليل سريعا. واتي يوم. جديد.
في شركه الدمنهوري.
فى مكتب ادم.
كان يجلس ادم وهو يتابع اعمالله وسمع طرق على باب مكتبه. فاذن للطارق بالدخول. فدخل حسام.
تفأجا. ادم كثيرا.
ادم:انتا
حسام:في اي
ادم:اصل انتا اول مره تخبط على الباب على طول بتتدخل على طول من غير ما تخبط.
حسام:عادي تغيير
ادم:خير جي ليه
حسام:عاوز اتجوز
ادم :لا انتا اكيد حصلك. حاجه. مالك انتا تعبان
حسام:لي ده كله
ادم:الاول تخبط على الباب وبعدين تقولي هاتجوز وياتري مين اللى امها داعيه عليها دي
اخذ حسام نفس عميق. وقال
حسام:مريم
ادم :مريم مين
حسام:مريك بنت خالك
ادم:اااااه. فهمت.
حسام:فهمت اي انا عاوز اتجوزها.
ادم:وانتا جي ليا انا لى ما تروح لابوها ولا اخوها
حسام:ما انا عاوزك تاخدلي معاد عشان اجي اتقدملها.
ادم:اممممم. بعد اسبوعين كويس
حسام:اسبوعين اي. انا هاجي النهارده
النهارده اي انتا مجنون مش لما اخد رأيهم الاول واخد رئيها. هي كمان
حسام :هي موافقه.
رفع ادم حاجبه وقال:اه. انتو متفقين بقي.
حسام :المهم انا هاجي النهارده. بليل. عشان اتقدملها. والفرح في ظرف اسبوعين. انا مش هاستني كتير
ادم:انتا مجنون زي امجد بالظبط
حسام باستغراب:لي مالوا امجد
ادم:اصل. هو كمان خطب امبارح وفرحه الاسبوع الجاي
حسام :ازاى ده. وخطب مين بقي
ادم:اسيل اخت حمزه البحيري
حسام بتذكر :اه عرفته. بس غريبه. امجد. طول عمره بيحب نادين. ومكنش موافق ابدا انو يرتبط بواحده. غيرها. اي اللى غير رائه
ادم بكذب فهو يعلم كل شي:علمي علمك
حسام :طيب وا
قطع كلام حسام صوت طرق على الباب
ادم:ادخل
دخل ماجد.
وسلم على حسام.
ماجد:انا كنت عاوزك فى موضوع
ادم:خير
ماجد:انا عاوز اتجوز
ادم:هو النهارده يوم الجواز العالمي. وعاوز تتجوز مين ان شاء الله
ماجد:شذي
ادم:شذي. قصدك شمس
ماجد:ايوه
ادم:وهي رئيها اي
ماجد:هي موافقه.
ادم:طيب انا هاشوف رأي ملك وارد عليك
حسام:طب وانا
ماجد:وانتا اي
ادم:الباشا عاوز يتجوز هو كمان.
ماجد:ومين العروسه
ادم:مريم اختك
ماجد:مريم.
حسام:ماجد. انا عاوزاجي اتقدم لها النهارده.
ماجد:النهارده. اي انتا مستعجل اوي
حسام:اه مستعجل.
ماجد:والله نكلم بابا ومشوف رأيه اي
حسام:ماشي وانا موافق
انقضي اليوم سريعا.
اخبر ادم. عاصم. بطلب حسام. ووافق عاصم. لانه يعرف حسام جيدا. واتي حسام. وطلب ان يكون الفرح مع امجد. اعترض الجميع ولكن تحت اصراره. وافقوا.
وايضا. اخبرهم ادم. بطلب ماجد. واخبر ملك ايضا. ففرح الجميع. لهذا الخبر. وقرروا. ان تكون خطبتهم. مع. امجد. وحسام. بعد ان اشترطت شمس ان يكون الزواج بعد ان تنتهي من دراستها.
انقضي الاسبوع سريعا.
وسط ترتيبات الزواج.
وكانت الفتيات تخرج يوميا للتسوق. ومان يجهز كلا من امجد وحسام.الفيلا الخاصه بكلا منهم. وتركوا العمل. على ادم. وماجد
اسيل وملك اصبحوا اصدقاء كثيرا.
في يوم الفرح.
ذهبت الفتيات الى البيوتي سنتر من الصباح.
ليجهزوا. نفسهم
ارتدت. ملك. فستان. باللون. البنفسجي. وارتدت حجاب يناسبه. ووضعت لها الفتاه. ميك اب. خفيف. فكانت. قمه في الجمال
وارتدت شمس فستان باللون الذهبي. وكانت. جميله جدا
اما اسيل ومريم. فارتدوا. نفس تصميم فستان الزفاف. كان الفستان يضيق من الاعلى حتي الخصر. ومزين بفصوص. لامعه. وارتدت اسيل ايضا الحجاب وكانت جميله جدا به.
اتي الشباب واخذ كل شاب حبيبته. وذهبوا الى الفندق المقام به الزفاف.
اعلن الدي جي. عن وصول. العروسين.
فدخل كلا من امجد. وهو يمسك بيد اسيل. وحسام. وهو يمسك بيد مريم. وماجد وهو يمسك بيده. شمس. وخلفهم. كان ادم. وملك.
ذهب الجميع ليجلسوا. فى اماكنهم.
بعد قليل. اتي المأذون. وكتب كتاب امجد. واسيل. وحسام ومريم. واصر. ماجد. ان يكتب كتابه هو وشمس. ووافق ادم وبعدها. ذهبوا جميعا. لكي يرقصوا
ورقصوا. على اغنيه. اصاله (روحي وخداني. )

وفجاءة.انطفئ. الضوء.
امجد:ادم شوف في اي
ادم:ثواني
ذهب ادم لكي يري ماذا هناك.
بعد لحظات
عاد الضوء. ولكن. لم يجد احد. اسيل. فهي اختفت.
بحث الجميع. عنها ولكن لم يجدوا. لها اثر.
حمزه:هاتكون راحت فين بس ي ربي
امجد:اكيد هانلاقيها.
حمزه:يارب
رن هاتف حمزه. فرد عليه.
حمزه:الوووو
عرفه حمزه من صوته.
حمزه:اختي فين.
....:اختك معايا كنت فاكر انك لما تسيب لندن. وتسافر مصر انا مش هاعرف اوصلك.
حمزه:سيب اختي احسنلك
....:مش هاتقدر توصلى ولا توصلها.
حمزه:ده بعدك. انا هاوصلك. والمره دي هاقتلك. وهاخد حق لين منك. فاهم هاقتك. ي معتز
استووووب
(معتز العمري. شاب فى الثلاثين من عمره. والده مصري ولكن والدته. ايطاليه. وسيم جدا. عيونه. بلون البحر. وبشرته بيضاء. وشعره اصفر. ولكنه. مريض نفسي. يكره حمزه كثيرا. لانه كان يحب اسيل. ولكن حمزه لم يوافق. عليه. لانه علم انه مريض نفسي لهذا قتل لين حبيبه. حمزه. واقسم انه سوف يحصل على اسيل. مهما كلفه الامر )
معتز بضحك:اعلى ما في خيلك اركبه. سلام
اغلق معتز الهاتف.
عند حمزه
امجد:هوووو
حمزه:ايوه هو
امجد بتوعد:يبقي حكم على. نفسه بالموت
استوووووب
كفايه كده النهارده.
توقعاتكم. اي
اي اللى هايحصل. مع اسيل.
ياتري امجد ممكن ينقذها.
ولا هاتروح منه هي كمان.
وامتلكتها. عيون الصقر
ميرو



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 24-06-19, 04:59 AM   #25

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,436
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



الفصل 22
ي جماعه. هو لي التفاعل. بقي قليل. اوي كده. لو الروايه مش عجباكم عرفوني.
وقفنا البارت اللى فات لما اسيل اتخطفت. وحمزه عرف ان معتز اللى خطفها
امجد:هووو
حمزه:ايوه هو
امجد بتوعد:يبقي. حكم. على روحه بالموت
حمزه:بس ي تري. واداها. فين.
امجد:انا هاكلم. اللواء. حسين
. وهو اكيد هايساعدنا
ادم. لحسام:حسام خد البنات
. وماما. وخالى. ووديهم القصر
. واحنا هانشوف الموضوع ده.
حسام:ماشي
اخذ حسام الجميع. وغادرو.
اتصل امجد باللواء واخبره. ان معتز خطف اسيل
اللواء:احنا عرفنا. من المكالمه
. لاننا كنا مراقبين تليفون حمزه
زي ما كنا متفقين
امجد:طيب قدرتوا تحددوا. مكانوا.
اللواء:احنا. قدرنا نلقط. اشاره
. بسيطه. بس بعدين اختفت.
لان التليفون اتقفل.
امجد:والاشاره دي كانت فين
اللواء :كانت على طريق اسكندريه
الصحراوى
امجد:يبقي. اكيد هو مخبي
اسيل. هناك.
اللواء :متقلقش انا كلفت
اشطر ظابط عندي بالقضيه.
دي وان شاء الله. فى اقرب
وقت. هانعرف مكانها
امجد:انا مش هاستني. انا
هادور عليها. بنفسي
اللواء:بلاش انتا. لان هايبقي
فى خطر على حياتك
امجد:مش مهم. المهم. اسيل ترجع
. دي مراتي. وانا مش هاقعد كده
وانا مش عارف ال... ده بيعمل فيها اي
اللواء:زي ما تحب
امجد:طيب تمام. وياريت
لو حضرتك وصلتوا لاي حاجه
تبلغني بيها
اللواء:اكيد ي امجد ي بني
اغلق امجد الهاتف. مع اللواء
ونظر الى ادم وحمزه
امجد:الاشاره كانت فى طريق
اسكندريه الصحراوى
ادم :انا هاكلم الرجاله واخليهم
يمشطوا. المنطقه. كلها.
امجد:تمام.
حمزه:وانا كمان. اعرف شركه حراسات كويسه. هاكلمهم يبعتولنا. رجاله زياده
ادم:كويس
فى مكان مهجور
يجلس معتز. وهو ينظر لاسيل
الغافله. اثر المخدر.
معتز. وهو يحرك يده. على وجهها
معتز:وحشتيني اوى.ي حبيبتي. بقالي سنتين
مشوفتكيش كلوا بسبب حمزه
بس خلاص انتي دلوقتي معايا
ومفيش حاجه هاتفرقنا عن بعض ابدا
بدات اسيل. تفوق
ابتعد معتز قليلا عنها.
اسيل بالم:انا فين
معتز:انتا معايا. ي حبيبتي
فتحت اسيل. عيونها. فور ان
سمعت. صوته. فهي تكرهه بشده.
وايضا تخاف منه
اسيل بخوف:. انا اي جابني هنا
معتز:انا اللى جبتك
اسيل:انتا عاوز مني اي
اقترب منها. معتز.
معتز:عاوزك انتي
اسيل:مستحيل. انا بكرهك. ومش
ممكن اخليك. تقرب مني
انا بكرهك
ضربها. معتز. كف. نزفت
شفتيها. عن اثره
اقترب منها معتز
معتز باسف:انا اسف جدا ي حبيبتي
مكنش قصدي بس انتي اللى عصبتيني
اسيل:ابعد عني انا بكرهك
معتز:بس اسكتي. انتي اي اللى
غيرك كده. انتي كنتي بتحبيني
اسيل:انا عمري ما حبيتك.
معتز:لا انتي بتحبيني بس اخوكي
هو اللى فرق ما بينا
اسيل:انااللى بعدت عنك.
لاني بكرهك ي معتز
معتز:مش مهم بكره لما نتجوز. ونسافر
هاتحبيني
اسيل:نتجوز اي انتا اتجننت. انا متجوزه
معتز:مش انتي قصدك. على استاذ امجد.
لا متخفيش. انا هاخلصك منه
وهانتجوز
اسيل:اوعي تقرب من امجد انتا فاهم
تركها معتز. وخرج من الغرفه
معتز للرجل الواقف على الباب
معتز:خلي بالك منها كويس
الرجل:تحت امرك ي بوص
في شركه الدمنهوري
كان يجلس كلا من امجد وادم
. وحمزه. وماجد. وحسام
كان امجد يجلس وهو مهموم
وحزين ويفكر في اسيل
امجد :ي تري انتي فين. ي
اسيل.
تذكر امجد. قبل يوم الفرح بيوم
وقت ان اتصل باسيل.
لكي يخبرها. بشئ
فلاش باك
كانت تجلس اسيل. وهي تفكر
فى امجد وحياتهم معا
فهو فى الاسبوع الماضي
كان يعاملها. بطريقه. غريبه جدا.
فيوم يكون حنون. وطيب.
ويوم اخر يكون عصبي جدا
ولكن هي تريد ان تعلم سبب زواجه منها
اخرج اسيل من شرودها. صوت هاتفها.
فنظرت
فيه وجدته رقم امجد.
فردت عليه
اسيل:الوووو
امجد:ازيك
اسيل:الحمد لله. وانتا
امجد:الحمد لله. بتعملي اي
اسيل:ولا حاجه. كنت هانام
امجد:يعني انا صحيتك
اسيل:لا ابدا.
امجد:انا كنت عاوز اقولك حاجه.
اسيل:اي هي
امجد:فى مفجاءة. انا محضرهالك بكره
اسيل:بجد اي هي
امجد بضحك:ما انا لو قولتها. مش هاتبقي مفجاءة
اسيل:كده. انا كمان محضرالك مفاجاءة
امجد:مفاجاءة. اي
اسيل:هاتعرفها. بكره
امجد:بتردهالى يعني ماشي
ظلوا يتحدثوا. كثيرا. حتي غفوا
. وهم يتحدثوا
بااااك
امجد:عرفت المفاجاءة.
بتاعتك. كانت انك لبستي. الحجاب.
بس ملحقتيش تعرفي انا كنت محضرلك اي
بس مش مهم.
هارجعك. ليا. وكل حاجه هاتبقي
كويسه
قاطع شرود امجد. صوت
رنين هاتف
وكان هاتف ادم
رد ادم على الهاتف.
واستمع للطرف الاخر
ادم:بجد لاقيتوها.
فرح امجد كثيرا.
ادم:طيب انا جيلك بسرعه
اغلق ادم الهاتف وقال
ادم:لاقيوها. هما دلوقتي موجودين.
في بيت مهجور. على طريق اسكندريه
الصحراوى
حمزه:طيب يلا بينا بسرعه
امجد:انا هاتصل باللواء
عشان نعرفه
اتصل امجد باللواء واخبره بمكان وجود
اسيل واخبره اللواء اه سوف
يرسل قوه. الى هناك
نزل. الجميع من الشركه
وصعدوا. الى السيارات واتجهوا
الى مكان تواجد اسيل

بعد فتره ليست قليله.
وصلوا. الى المكان.
ووجد ادم رجاله
رجل ادم:هما موجودين هنا ي فندم
ادم:تمام
اخبرهم ادم. ان يتحركوا. ببطئ
لكي لا يلاحظ احد من رجال معتز
وجودهم.
وفعلا اتجهوا الى المنزل المهجور
واستطاعوا. ان يدلفوا للداخل. وتخلصوا
ايضا من رجال
معتز وكانوا يبحثوا عن اسيل
ولكن. فجاءة. رأو معتز
وهو يخرج من غرفه. ويضع المسدس
على رأس اسيل
معتز:وصلتوا. بدري اوى. مكنتش
متصور انكم هاتقدروا. توصلولى
امجد:ابعد عنها احسنلك

معتز:اهلا. بقي انتا فاكر
انك هاتقدر تبعدها عني تبقي غلطان
اسيل ليا ومستحيل تبقي لحد غيري
حمزه:معتز سيبها.
معتز:لا مش هاسبها اسيل
بتاعتي انا. وانا وهي هانسافر من هنا
اسيل:وانا مستحيل هابقي معاك انتا فاهم.
نظر امجد لاسيل. نظره فهمتها. اسيل
جيدا.
وفجاءة. عضت. اسيل. يد معتز
وداست على رجله.
وركضت على امجد
صوب معتز مسدسه. على امجد.
واطلق. الرصاصه.
ولكنها. لم تاتي. فى امجد.
ولكن اتت فى ......؟؟؟؟؟
استووووووب
كفايه. كده. نكمل. بكره. بقي
توقعاتكم. اي
الرصاصه جت في مين
اي اللى هايحصل. بعدين.
وامتلكتها. عيون الصقر.
ميرو



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 24-06-19, 05:01 AM   #26

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,436
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



ده مش فصل. دي تكمله. للفصل 22

وقفنا البارت اللى فات لما. معتز. صوب مسدسه. ناحيه. امجد. واطلق النار ولكن الرصاصه لم تصيب امجد.
بل صابت. ادم.
الذي وقف امام امجد لكي يفديه
وفى نفس الوقت اتت الشرطه
وقبضت على معتز
امجد:ادم انتا كويس
ادم بصوت ضعيف:ايوه
حسام بصوت عالى. :اسعاف بسرعه
الظابط :انا طلبت الاسعاف وزمانها. على وصول.
بعد قليل اتت الاسعاف.
ولكن كان ادم فقد وعييه
اخذت الاسعاف. ادم. وذهب
خلفه. كلا من امجدواسيل وحمزه
وحسام. وماجد
فى المستشفي
وصلت سياره الاسعاف.
ودلفوا بادم. للداخل. للطبيب
فأمرهم الطبيب ان يدخلوه لغرفه
العمليات سريعا.
اتصل ماجد. بمريم واخبرهم بما حدث
بعد نصف ساعه
اتي الجميع. وكانت ملك تبكي بشده
ملك ببكاء:فين ادم
ماجد بحزن:لسه فى العمليات
انهارت ملك فى البكاء فأخذتها
شمس فى احضانها وهي تحاول ان تهدئها
شمس:اهدي ي حبيبتي ان شاء
الله مش هايحصله. حاجه
ويقوم بالسلامه
ملك بدموع:يارب. انا مقدرش
اعيش من غيره. يارب
مر ثلاث ساعات.
ولم يخرج احد من غرفه العمليات.
كان الجميع على اعصابهم
حتي خرج الدكتور
ركضت ملك على الطبيب
ملك:دكتور طمني هو عامل اي
الطبيب :للاسفل هو نزف كتير وكمان الاصابه. كانت قريبه من القلب
ملك:يعني اي
الطبيب:هو هايفضل فى العنايه
المركزه. ياريت تدعولوا
غادر الطبيب وتركهم.
انهارت ملك بعد كلام
الطبيب ولم تتحمل. وفقدت
وعيها
اتت الممرضه. سريعا.
وادخلوها غرفه. واعطاها
الطبيب ابره مهدئه
مر الوقت ببطئ
على الجميع.
وكانوا فى انتظار الطبيب
لكي يخبرهم بحاله. ادم
فاقت ملك ايضا وكانت تقف امام العنايه المركزه وهي تنظر الى ادم
ولم تتوقف دموعها عن النزول
بعد قليل. اتي الطبيب.
ودلف الى غرفه العنايه
لكي يفحص ادم
وخرج بعدها. بوقت ليس

بطويل. وكان وجهه لا يبشر بالخير
الطبيب بحزن:انا اسف.
هو دخل بغيبوبه.
ملك :لااااااا
بعد مرور. ثلاث. شهور
فى المستشفي.
فى غرفه العنايه المركزه.
كانت تجلس ملك مع ادم
مثل كل يوم
فهي من وقت ما دخل بغيبوبه.
لم تتركه. ابدا.
ملك:ادم. حبيبي. انتا وحشتني. اوي
بقالك ثلاث شهور فى غيبوبه
تعرف. مريم. حامل. حسام هايطير
من الفرح. بس انا زعلانه. اوي
عشان امجد واسيل. اسيل بتحبه اوي
بس هو مش قادر يحبها.
وهي دلوقتي. عايشه مع حمزه.
انا صدعتك النهارده.
انا هقرألك. الورد اليومي بتاعك
امسكت ملك بالمصحف وبدات
فى القراءة وكان صوتها جميل جدا

في فيلا الصياد
كانت مريم تحضر الطعام
احست بيد تحتضنها من الخلف. لم تتفاجأ
كثيرا فهي اعتادت على هذا الامر
مريم:جيت امتا
حسام:لسه جي دلوقتي
مريم:عشر دقايق والاكل يكون جاهز
حسام:مش انا قولتلك. متتعبيش
نفسك وترتاحي. عشان الحمل
مريم:متخفش ي حبيبي
الدكتوره قالتلى اتحرك براحتي
حسام:طيب اساعدك. بقي
بدا حسام فى مساعده. مريم فى تحضير الطعام

عند اسيل. كانت اسيل فى غرفتها
وتجلس على الفراش وهي تمسك
فى يدها. صوره امجد
وتبكي
اسيل ببكاء:معقول هنت عليك.
بقالك شهر. مسألتش عليا
بس لا ي امجد. انا مش هافضل كده
انا لازم انساك عشان ارتاح
مسحت اسيل دموعها. وونزلت للاسفل وجدت حمزه فى مكتبه. طرقت الباب
وسمعت اذنه بالدخول
دلفت للداخل.
وجلست امامه.
حمزه:خير ي اسيل
اسيل:حمزه. انا كنت عاوزه انزل الشركه
معاك
حمزه:ياااه. اخيرا.
اسيل:يعني انتا موافق
حمزه:ده انا اتمني. .
اسيل :يعني ممكن انزل معاك من بكره
حمزه :ده انتى مستعجله اوي
على العموم ماشي بكره تنزلي
معايا. الشركه
اسيل:ربنا يخليك ليا يارب
وذهبت اليه وقبلته من خده وبعدها
خرجت من المكتب وصعدت الى غرفتها.

استووووب
عارفه انو صغير
بس ده مش فصل. دي تكمله للفصل اللى فات
اشوفكم بكره بقي مع. الحلقات الاخيره. من
وامتلكتها عيون الصقر
ميرو
تصبحوا على خير



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 26-06-19, 03:04 PM   #27

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,436
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



الفصل 23


في صباح يوم جديد
استيظت. اسيل من نومها. ونهضت من فراشها وذهبت. الى حمامها. واخذت شاور وتوضت. وخرجت. وارتدت. ملابسها. وادت فرضها. ونزلت للاسفل. وجدت اخيها حمزه يجلس على طاوله الطعام.
اسيل وهي تقبله من خده:صباح الخير
حمزه بابتسامه:صباح الورد. يلا افطري.
اسيل:لا مليش نفس.
حمزه:لى كده
اسيل:مفيش بس مش قارده اكل
حمزه:على راحتك. جاهزه.
اسيل:ايوه. جاهزه.
حمزه وهو ينهض. :طب يلا بينا
خرجوا. اسيل وحمزه. من باب الفيلا الداخلى. واتجهوا الى السياره. وركب حمزه فى مقعد السائق. وركبت اسيل بجانبه. وقاد حمزه السياره. واتجه الى شركته. الخاصه.
في شركه. الدمنهوري
فى مكتب امجد
كان يجلس امجد وهو يتابع اعماله. وسمع. صوت رنين هاتفه. فنظر به. ووجده. احد رجاله. فرد عليه.
امجد:الوو
الرجل:اهلا ي باشا
امجد:اي الاخبار
الرجل:خرجت مع اخوها دلوقتي وعرفت انها. ناويه تشتغل معاه فى الشركه.
امجد:طب خليك وراهم وانا جيلك اهو.
الرجل:تحت امرك ي باشا
اغلق امجد الهاتف مع الرجل. وقال
امجد:بقي بتتحديني. ي اسيل ماشي انا هاوريكي (كنتوا. ظالمين الرجل. وبتقولوا. عليه ظالم. 😂😂اهو بيراقبها. وبيطمن. عليها اهو😍😍😍)
خرج امجد من الشركه. سريعا. وضعد الي سيارته. وقادها وذهب الى شركه البحيري. ليري. زوجته العزيزه
في جامعه القاهره.
انتهت. شمس من محاضرتها. وكانت على وشك الخروج من الجامعه ولكن اعترض طريقها. شاب
الشاب:اي ي جميل ماشي لوحدك لي.
شمس:امش من هنا احسنلك
الشاب :مش لايق. عليكي. الدور. ده خالص
شمس :انا هاندهلك الامن
امسكها الشاب من يدها. وضغط عليها. حتي آلمها.
الشاب:انتي هاتعملي شريفه. عليا. ي بنت ال
لم يستطيع ان يكمل كلامه. لانه تلقي لكمه. قويه. على وجههه اطااحت به. ووقع على اثرها فى الارضنظرت شمس للشخص الذي ضربه. وجدته. ماجد. ووجهه لا يبشر بالخير. اطلاقا. اقترب ماجد من الشاب وامسكه. وبأء في ضربه. حتي اتي امن الجامعه. وفصل بينهم.
امسك ماجد. بيد شمس وخرج من الجامعه. وهي خلفه. تحاول ان توازاي خطواته
شمس:طب اسمعني بس
ماجد:اخرسي. مش عاوز اسمع. صوتك انتي فاهمه
شمس وهي على وشك البكاء:حاضر.
وصل ماجد الى سيارته. ففتح لها الباب
ماجد:اركبي.
صعدت شمس الى السياره. واغلق ماجد الباب وصعد هو ايضا الى السياره.
وبدا في القياده.
كانت شمس تحاول ان تداري. دموعها. ولكنها. لم تستطيع. لم يتحمل. ماجد ان يري دموعها. فهو يعشقها. ولن يقدر ان يتحمل رئيتها. هكذا.
ماجد:بطلي عياط.
شمس :حاضر
ولكنها لم تستطيع ان توقف دموعها.
اوقف ماجد السياره. ونظر اليها. ومد يده. وبدء فى مسح دموعها بيده.
ماجد:مش انا قولتلك. قبل كده مش عاوز اشوف دموعك. دي تاني. طول ما انا عايش
شمس:انتا. اول. مره. تزعقلي.
ماجد:انا اسف ي حبيبتي. بس انا. لما شوفته. ماسك ايديكي. مستحملتش. انا بغير عليكي. ي قلبي
شمس:والله. انا مش اعرفه. هو اللى كان بيضايقني
ماجد:خلاص ي روحي. اهدي.
شمس:يعني انتا مش زعلان مني
ماجد:انتا اللى مش زعلانه مني
شمس:لا.
ماجد:طب اي. رئيك بقي اعزمك. علي. الغدا
شمس:موافقه
ماجد:تمام.
قاد. ماجد السياره. وذهب الى. المطعم.
في شركه البحيري
وصلت سياره. امجد امام الشركه.
ونزل من السياره. ودلف الي الشركه. وسأل فى الاستقبال. عن مكتب. اسيل. فأخبرته موظفه الاستقبال عنه. فذهب امجد اليه. ودخل دون ان يطرق على الباب.
وجد اسيل. تنام على الاريكه. فى هدوء.
اقترب منها. وحاول ان لا يفعل اي صوت.
وصل بجانبها. وركع. علي رجله وظل ينظر اليها. لم يدري امجد. كم من الوقت. ظل. هكذا. ولكنه افاق. علي. صوت اسيل
وهي تقول
اسيل:امجد. امجد. متسبنيش ارجوك.
امجد بصوت واطي:عمري. ما هاسيبك
بدات اسيل فى فتح عيونها. وجدت امجد امامها. اعتقدت. اسيل. انها تحلم به كمثل. كل يوم.
اسيل:امجد
امجد:حياته.
تفاجاءت. اسيل. عندما تأكدت. ان امجد امامها. فعلا فهبت. واقفه. ونظرت اليه
اسيل:انتا. اي اللى جابك هنا.
نهض امجد من مكانه.
امجد ببرود:جي اشوف مراتك
اسيل بسخريه :اه مراتك اللى انتا سايبها. بقالك شهر ومسألتش عليها.
امجد:مش ده المهم المهم انتي ازاي. تنزلى الشغل من غير ما تقوليلى. انتي ناسيه اني جوزك ولا اي
بدأت دموع اسيل تتجمع فى عيونها. وقالت له
اسيل بدموع. :اخيرا افتكرت انك جوزي. انا متجوزاك بقالي ثلاث. شهور. عشت في بيتك شهرين. مكنتش بشوفك فيهم. غير فين وفين. ديما. بره البيت. حتي وانتا فى البيت. يا اما فى المكتب. ي اما حابس نفسك فى اوضتك. حتي لما سبت البيت وروحت عند حمزه مفكرتش تسال. عني. ولا تعرف اي السبب اني عملت كده.
تعرف. انا حبيتك. ايوه انا بحبك. من قبل ما نتجوز. انا وافقت على جوزانا مش عشان الصور. انا وافقت لاني بحبك.
انهارت. اسيل. وبدأ صوت بكائها. يعلي
لم يتحمل امجد. دموعها. وذهب اليها واخذها بين احضانه. حاولت اسيل ان تبتعد عنه. ولكنه. لم يتركها ابدا
قبلها امجد من رأسها.
امجد:اهدي. ي حبيبتي انا اسف. اسف على كل مره جرحتك. فيها. بس والله انا كنت بتجرح اكتر منك الف مره. انا كنت ببعد عنك. عشان. كنت فاكر انك مش عوزاني. كنت فاكر انك اتجوزتيني. غصب عنك. انا كمان بحبك ي اسيل.
ابتعدت اسيل. عنه. ونظرت اليه بعدم تصديق.
امجد :متستغربيش. ايوه. بحبك. اتاكدت. اني بحبك. لما الزفت. معتز. ده كان خاطفك. وقتها كنت هاموت من الخوف عليكي وبردو من الغيره. عليكي. ليكون. قرب منك ولمسك. ولما رجعتي. قولت
هانبدأ. من جديد. بس خوفت. خوفت اكون. بجبرك تعيشي. معايا. وانك اتجوزتيني. غصب. عنك. عشان كده. كنت ببعد عنك.
ولما سبتي. البيت وقتها. اتاكدت. انك مش عوزاني. بس انا كنت عارف اخبارك كلها. وكنت معينلك حراسه. خاصه. عشان اطمن عليكي. اسيل. انا مبقتش قادر ابعد عنك. تقبلي تكملى حياتك. معايا.
لم تتوقف دموع اسيل. عن الانهمار. ووقت. ان قال امجد هذا. هذت اسيل. رأسها. بالموافقه.
احتضنها. امجد. وحملها. ودار بها. وهو سعيد جدا.
انزلها. امجد ونظر اليها. وقال.
امجد بحب:بحبك
اسيل. :وانا كمان بحبك.
اقترب منها. امجد. والتهم. شفتيها. فى قبله انستهم العالم. بما فيه.
استووووب.
بصراحه. مش قادره اكتب. اكتر من كده.
انا ملحقتش اراجع الفصل. فسامحوني لو في اخطاء املائيه



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 26-06-19, 03:07 PM   #28

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,436
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



الفصل 24. (قبل الاخير)


وقفنا البارت اللى فات. لما امجد اعترف لاسيل. انه بيحبها.
امجد بحب:بحبك
اسيل:وانا كمان بحبك
اقترب امجد. منها. والتهم شفتيها في قبله انستهم العالم بما فيه.
وفجاءة. اقتحم. حمزه المكتب. دون ان يطرق. على الباب. وتفاجأ. كثيرا. حينما رأي. امجد. مع اسيل.
ابتعدت اسيل. سريعا عن امجد وقت ان رأت. حمزه امامها. وكان وجهها. شديد الاحمرار من شده كسوفها.
حمزه باندهاش:امجد انتا هنا
امجد :ايوه جي اخد مراتي.
حمزه:امممم. وانتي رئيك اي ي اسيل موافقه تروحي معاه
هزت اسيل رأسها علامه على موافقتها
حمزه براحه:ماشي ي حبيبتي. ونظر الى امجد.
حمزه. :اوعي تزعلها. والا انتا عارف انا ممكن اعمل اي
امجد ببرود:انا مش بتهدد. انا مش هازعلها. لاني مقدرش على زعلها. ونظر الى اسيل بحب
امجد:يلا
اسيل:يلا.
امسك امجد بيد اسيل. وخرجوا من المكتب
في. المطعم.
كان يجلس كلا من ماجد وشمس بعد ان طلبوا. الطعام.
ماجد بتردد. :شمس انا كنت عاوز. اسالك سؤال
شمس باستغراب:اي هو
ماجد:عاوز. اعرف اي اللى حصل زمان خلاكم. سبتوا باريس. وروحتوا فين بعدها. وازاى جيتي مصر. وكمان مين الناس اللى كنتي عايشه معاهم. عاوز اعرف كل حاجه.
رأي ماجد الحزن. الذي حل في عيونها ودموعها. التي بدأت تتجمع. تحت جفونها.
ماجد:لو مش عاوزه. تحكي بلاش.
شمس بحزن:هاحكيلك.
شمس وهي تتذكر من اثني عشر عام.

فلاش باااااك

كانت شمس تعيش مع والدتها. فى الفيلا المجاوره. لفيلا. اهل ماجد. وفي يوم من الايام. دخلت شذي(شمس) على والدتها. رأتها. تضع ملابسهم. في حقيبه السفر.
شذي :مامي. احنا. هانروح فين
منار(والده شذي):مسافرين ي حبيبتي
شذي بطفوليه:وميجو. هايسافر معانا
منار:لا ي حبيبتي. ماجد مش هاينفع يسافر معانا.
شذي:لي انا عاوزه. ميجو. معانا
منار:هو هايبقي يحصلنا. يلا عشان هانتاخر على الطياره.
واخذت شذي من يدها وخرجت من الفيلا وركبت سيارتها. وذهبت الى المطار. انهت اجرأتها. وانتظرت موعد طائرتها.
بعد نصف ساعه.جاء موعد الطائره. فأمسكت بيد شذي. واتجهت الى مكان الطائره وصعدت بها.
كانت شذي لاتعلم مكان ذهابهم.
بعد مرور عده ساعات.
هبطت الطائره. بمطار. القاهره الدولى.
ونزلت منها منار. ومعها شذي وانهت الاجرائات. وخرجت من المطار. وشاروت الى تاكس. وصعدت به. وذهبت الى الاوتيل.
مر يومين. ولم تعلم شذي. سبب مجيئهم الى القاهره.
وفي يوم دخلت عليها والدتها واخبرتها انهم سوف يذهبوا الى بيتها. واثناء الطريق. لم ينتبه السائق. الى الشاحنه التي امامه. واصتدم بها.
وانقلبت السياره التي كانوا بها.
بعدها. فاقت شذي وجدت. نفسها فى المستشفي. كانت تبكي وتصرخ. باسم والدتها. ولكن ما علمته. ان والدتها توفيت فى الحادث. بعدها. هربت شذي من المستشفي. ولم تعلم الى اين تذهب. حتي رأها على وسميره. (والديها بالتبني) واخذوها. بيتهم. ومن وقتها وهي تعيش معهم. ولكنهم. لم يكونوا. يحبونها اطلاقا. بل بالعكس اوقات. كانوا يقوموا. بضربها. بوحشيه. كبيره. جدا. لهذا فهي لا تحبهم.
باااااااك
كانت شمس تحكي وهي تبكي بشده. وكان ماجد حزين جدا. فهو لم يتصور ان حبيبته. مرت بكل هذا. فهي اختفت هي ووالدتها. فجاءة. ولم بعلم احد الى اين ذهبوا. وحاول ماجد كثيرا ان يجدها. ولكنه لم يقدر
ماجد:اهدي. ي حبيبتي. خلاص. كل ده انتهي. انتي دلوقتي معايا ومفيش اي حاجه تانيه ممكن تحصلك.
حاول ماجد كثيرا. ان يهدئها. حتي هدئت. ووعد نفسه انه سوف يحاول تعويضها. عن جميع ما مرت به
في فيلا الصياد.
كان يجلس حسام وهو يراقب مريم وهي نائمه. فاتت له فكره فذهب واتي بأدوات الرسم الخاص بهوبدأ يرسم. مريم وهي نائمه. بعد وقت ليس بقليل. بدأت مريم تستيقظ. ففتحت عيونها. ورأت. حسام بجلس امها. وهو يرسمها فأبتسمت. له. ذهب حسام اليها. وجلس بجانبها.
حسام بأبتسامه:كل ده نوم
مريم :اعمل اي على. طول عاوزه انام. عمتو بتقولي ان ده طبيعي فى الحمل.
حسام:بس انتي بتوحشيني. اوي وانتي نايمه
مريم:لسه بتحبني ي حسام.
حسام:انا مش بس بحبك انا بعشقك. انا مش عارف كان ممكن يحصلي اي لو مكنتش اتجوزتك.
مريم:انا كمان مش عارفه كان هايحصلي. بس الفضل كله لملك. هي اللى قالتلى. اسمع. لقلبي. وقلبي اختارك انتا
حسام:ملك. دي ملاك فعلا. بس صعبانه عليا جدا.
مريم بحزن:فعلا صعبانه عليا اوي. مكنتش اعرف انها بتحب ادم اوي كده.
حسام:ان شاء الله ادم يفوق ويعوضوا. الوقت اللى ضاع منهم ده كلوا
مريم:يارب
بعد. مرور.اربع شهور.
لم تتحسن. حاله ادم. فهو مازال. في غيبوبه.

لم تترك ملك ادم ولو قليلا. ونحفت كثيرا. وازداد شحوب وجهها. من الحزن عليه. ولكنها. على ايمان ان ادم حبيبها. سيفوق من اجلها

حمزه مشغول. كثيرا في اعماله. وتأتي على باله كثيرا الفتاه التي قابلها. ولكنه. يقنع نفسه انها فقط شبيهه لحبيبته. لين
.
حاول ماجد كثيرا. ان يسعد. شمس وفعلا نجح فى هذا فماجد. يفعل. كل شي لها.

نجح امجد. فى جعل اسيل. تنسي. جميع الحزن الذي سببه لها. فى الشهور الاولى من زواجهم
وكانوا. سعداء كثيرا. وزادت. سعادتهم. بعد ان علموا. خبر. حمل. اسيل.

في فيلا الصياد.
كان حسام نائم. وفجاءة. سمع صوت صراخ زوجته. فزفر. فهو تعود. على هذا. الصراخ. كل ليله. اشعل حسام الضوء
حسام بصوت ناعس:مالك ي حبيبتي.
مريم بصراخ:الحقني. انا بولد.
حسام:بتولدي اي بس انتي لسه فى السابع.
مريم:ااااااه.
لاحظ حسام الالم البادي على وجهها. اي انها. فعلا ممكن ان تكون. ستولد.
ابدل حسام ملابسه سريعا. وابدل اليها ملابسها. وحملها ونزل الى الاسفل وخرج من الفيلا. ووضعها فى السياره وركب بجانبها. وقاد سريعا الى المستشفي
بعد قليل. وصل. حسام الى المستشفي. وحمل مريم. وذهب الى الداخل.
حسام بصوت عالى:حد يجيب الدكتوره بسرعه.
اتت الممرضه. واخبرتها. ان يدخلها. الى الغرفه. واتت الطبيبه. وفحصتها. واخبرت الممرضه ان تحضر غرفه العمليات سريعا.
خرجت الطبيبه. من الغرفه. ركض حسام اليها
حسام:دكتوره هي عامله اي
الدكتوره:حاله ولاده.
حسام:بس ازاى هي لسه في السابع.
الدكتوره:لازم تولد حالا حالتها. صعبه ياريت تدعيلها.
غادرت الطبيبه. وتركت حسام وهو حزين جدا. على زوجته. وخائف عليها.
اخبر حسام الجميع.
بعد قليل. كانوا اتو جميعا الي المستشفي.
ووجدوا. حسام يقف. امام غرفه العمليات.
امجد:هي فين
حسام بحزن:فى اوضه العمليات. لازم يولدوها دلوقتي. حالتها. صعبه اوي
امجد:ان شاء الله هاتقوم بالسلامه.
مر ساعتين والجميع. على اعصابهم. حتي خرجت الطبيبه.
ركض حسام اليها.
حسام:مريم كويسه
الطبيبه. بأبتسامه. :الحمد لله كويسه. جابتلك ولد زي القمر. الف مبروك.
غادرت الطبيبه.
بارك الجميع لحسام.
بعد نصف ساعه.
فى غرفه مريم.
كان الجميع. فى الغرفه. وكان حسام يجلس بجانب الفراش. وهو يحمل. ابنه.
بدأت مريم تفيق.
مريم :اااه. اه
انتبه حسام اليها. اعطي الولد الى امجد. وذهب اليها. واقترب منها. وامسك بيدها. وقبلها
حسام بحب:حمد الله على سلامتك.
مريم بصوت ضعيف:الله يسلمك. جبت اي
حسام:ولد زي القمر. شبهك بالظبط
مريم بلهفه :عاوزه اشوفه
حسام:حاضر
ذهب حسام الى امجد. واخذ الطفل منه. وجلس بجانب مريم. واعطاه اليها
قبلته مريم. وظلت تنظر اليه.
مريم :ده شبهي اوي.
حسام:فعلا مريم:هاتسميه اي
حسام:لا انتي اللى هاتسميه.
مريم:انا هاسميه. فهد.
حسام:جميل. ي حبيبتي. فهد حسام الصياد.
سمعوا جميعا. سوت طرق على الباب فأذن حسام للطارق بالدخول
فدخلت فتاه جميله. جدا.
استغرب الجميع من وجودها.
الفتاه :السلام عليكم
لم يكن حمزه. او اسيل منتبهين للشخص الذي دخل. ولكن بمجرد ان سمع حمزه صوتها. التفت اليها وقال
حمزه :انتي.
الفتاه:انتا.
حسام :انتوا. تعرفوا بعض
اسيل:لين.
حمزه:لا دي مش لبن دي واحده. شبها. اسمها. ساره
ساره:فعلا. انا كنت جايه اطمن. على المدام.
حسام:هو حضرتك بتشتغلى هنا
ساره:ايوه. انا دكتوره هنا.
حسام:اوك
بدأت ساره فى فحص مريم
ساره:لا حضرتك بقيتي. احسن الحمد لله. بس هانحتاج ان حضرتك تفضلي معانا يومين. لغايه ما نطمن على صحتك
قبل لن يرد احد عليها. وجدوا. الباب يفتح. نظروا جميعا. للذي دخل ووجدوها.
ملك.
ذهبت شمس اليها سريعا
شمس بقلق:ملك انتي كويسه.
ملك. بسعاده :ادم فاق.
فرح الجميع بهذا الخبر. وذهبوا. سريعا. ليروه

قبل هذا بقليل.
في. غرفه العنايه
علمت ملك ان مريم. انجبت. ولد ولكنها لم تقدر ان تذهب اليها. لكي لاتترك ادم وحيد
ملك وهي تمسك بيده :ادم. مريم. خلفت. جابت ولد. ادم مش ناوي تقوم. بقي. انتا وحشتني اوي. وبدأت ملك في البكاء وكان صوت بكائها. عالى
وفجاءة. احست. ملك بيد تضغط على يدها.
فنظرت اليه. وجدت ادم يحاول ان يحرك يده.
ملك بلهفه:ادم ادم. انتا سامعني.
لم تجد منه. رد سوي. ضغطه. بسيطه على يدها. نادت ملك على الممرضه لكي تخبر الطبيب. ان ادم حرك يده.
اتي الطبيب سريعا. وفحص ادم.
ملك:طمني ي دكتور
الطبيب بابتسامه:اطمني. هو عشر دقايق بالكتير وهايفوق بالكامل.
غادر الطبيب. وجلست ملك بجانب. ادم
ملك:ادم
ادم بصوت يكاد يكون مسموع:روحهبكت ملك حين ان سمعت صوته.
ادم:طب اي لزمته العياط بقي
ملك :مبسوطه. عشان رجعتلي.
لم يرد ادم عليها ولكنه نظر اليها. ولم يتحدث.
ملك:انا لازم اقولهم. انك فوقت. هايفرحوا اوي.
هز ادم رأسه بالموافقه
ملك:مش هاتأخر
وذهبت. ملك لكي تخبر الجميع.
استوووووب.
كده الفصل. خلص. عاوزه. رئيكم. بقي. وعاوزه. تعليقات فيها رئيكم. وتوقعاتكم. للفصل الاخير
اشوفكم. بكره. في الفصل. الاخير. من
وامتلكتها. عيون الصقر
ميرو



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 02-07-19, 07:16 AM   #29

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,436
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



الفصل الاخير

اعلن الد جي. عن دخول العروسين. فدخل. كلا من ادم. وملك. وكانوا. قمه في الجمال فكانت ملك ترتدي فستان ملائكي. وتصميمه. خيالي. فادم. اوصي عليه. من باريس. مخصوص. لها. وتألق. ادم. فى. بدله. باللون الاسود. وقميص باللون الابيض.
ذهبوا. الى. المسرح. ليرقصوا. سويا. ورقصوا على اغنيه. ممكن تخليني في حضنك
(ممكن تخليني في حضنك
محتاجه اني اسمع صوت قلبك
نبضه بيحييني نبضه بيحييني
اصل انا لما بكون متشافه
بتوتر اصل انا خوافه
فى حضنك احميني)
انتهت الاغنيه. ومع انتهائها. حمل ادم. ملك ولف بها. وقال بصوت عالى
ادم:بحببببك
بعدها ذهبوا الى المكان المخصص لهم. وبدء الجميع. فى الصعود ليسلموا. عليهم
اتي. امجد. واسيل.
امجد:الف مبروك ي حبيبي
ادم:الله يبارك فيك
اسيل وهي تحتضن. ملك:الف مبروك.
ملك:الله يبارك فيكي
اسيل. لامجد:امجد. عاوزه ارقص
امجد:ترقصي اي ببطنك. دي اقعدي لحسن تولدي دلوقتي.
ضمت اسيل شفتيها. علامه على زعلها.
اخذها امجد. ونزلوا. وبعدها. اتوا. ماجد. وشمس
احتضنت. شمس ملك.
واحتضن ماجد ادم. وباركوا لهما
ماجد:الف مبروك
ادم:الله يبارك فيك عقبالك.
ماجد:يسمع من بوقك ربنا بس هي توافق
شمس:لسه بدري. لما اخلص جامعه الاول
ماجد:يارب.
اتى. مريم وحسام. وكانت. مريم تحمل. طفلهم الصغير. فهد.الذي يبلغ من العمر. شهرين
وباركوا. لهم.
حسام وهو يحتضن ادم:الف مبروك ي صقر. اخيرا. اتجوزت.
ادم:الله يبارك فيك. الحمد لله ربنا رزقني باحلى ملاك فى الدنيا. ونظر الى ملك. بحنان
خجلت ملك من نظراته. واخفضت رأسها. ولم تقدر ان تنظر اليه
بعد قليل. دخلت. ساره. من الباب. وذهبت الى ملك. وسلمت عليها (فهي من وقت ولاده مريم. منذ شهرين. وهي اصبحت. هي والفتيات اصدقاء كثيرا)
بعد ان سلمت ساره على ملك. وباركت لها. ذهبت الى اسيل وجلست معها. وبدؤ يتحدثوا
اسيل :بس انتي. زي القمر النهارده ي ساره
ساره بكسوف :تسلمي ي حبيبتي. انتي اللى زي القمر.
كانت ساره ترتدي فستان باللو. الموڤ. وكانت ترتدي حجاب مناسب له. وتضع ميك اب. خفيف فكانت جميله جدا.
(نسيت اوصفلكم ساره.
هي بيضاء. وعيونها فيروزيه. طويله نسبيا. ومحجبه. وتعمل طبيبه. نسائيه تعيش مع عائلتها. المكونه. من والدها. ووالدتها. فقط. وليس لها اخوه )
كان حمزه يقف مع بعض الاشخاص ويتحدث معهم. ولكن كانت عيونه. تتابع ساره اين ما ذهبت.
حمزه فى خاطره:انا لي بفكر فيها.انا مستحيل احبها
كان امجد. يراقب. حمزه. ورأها. وهو ينظر الى ساره ورأي في عيونه. لمعه الحب. ولكنه ايضا رأي الحيره. فعلم ان ما مر به هو. يمر حمزه به الان. فذهب اليه.
امجد :حمزه تعالى معايا عاوزك
حمزه بأستغراب:فى اي
امجد وهي يسحبه من يده:تعالى بس
وخرج امجد من القاعه. وذهب الى حديقه الفندق
حمزه وهو يسحب يده منه:اي يا عم مالك
امجد بهدوء:عاوز اتكلم معاك.
حمزه :اتفضل اتكلم.
امجد:انتا بتحب ساره.
تفاجأ حمزه بهذا التصريح. ولكنه لم يظهر هذا بل اظهر اللامبالا.
حمزه. :اي الهبل اللى انتا بتقوله. ده. ساره مين اللى احبها.
امجد بخبث:طيب كويس. ريحتني. اصلي. جايبلها. عريس. وكنت حابب اتاكد. منك. الاول. قبل ما اقولها.
ارتبك حمزه قليلا وظهر هذا جليا على معالم وجهه
حمزه بأرتباك :عريس. عريس مين
تأكد امجد من شكه وتأكد ان حمزه يحب ساره ولكنه. يقنع نفسه بعكس ذلك. لذكره. حبيبته. المتوفيه. لين
امجد:ده واحد صاحبي كان شافها مره مع اسيل وطلب مني اني افاتحها فى الموضوع. ده حتي هو موجود. فى الفرح هنا
عن اذنك انا هاروح. اقولها.
وكان امجد سوف يغادر. ولكنه.
عاد ووضع يده على كتف حمزه وقال
امجد:متغلطش غلطتي. ي صاحبي. انا كنت زيك. كده. بس. ربنا. رحمني. وفوقت قبل ما اسيل. تروح. مني. لكن محدش يعرف انتا لما تفوق. ممكن تكون هي راحت منك.
نظر حمزه اليه بضياع.
امجد: اقولك. غمض عنيك. وقولى هاتشوف اي
ظهر التساؤل على وجه حمزه وقبل ان بتحدث قال امجد
امجد:اعنل بس زي ما بقولك
لم يجد حمزه امامه. سوي ان يفعل مثل ما قال امجد. وفعلا.
اغمض حمزه. عيوونه. في البدايه. لم يكن يفهم. حديث امجد ولكن الان فهم وادرك السبب وراء ذلك. فهو رأي. لين. والان تأكد انه لم يحب ساره. ولكن مهلا ماذا يحدث. ف لين لم تكن ترتدي الحجاب ولكن. ساره ترتديه. وايضا لين. لم تكن ترتدي مثل هذه الملابس. بل هذه الملابس ترتديها ساره اي انه يحب ساره وليست لين.
فتح حمزه عيونه. ونظر. الى امجد. وابتسم له
واحتضنه
حمزه:شكرا ي صاحبي
امجد بأبتسامه. :ده واجبي يلا. متضيعش وقت. روحلها. بسرعه
حمزه:حاضر
وذهب حمزه الى الداخل. ووجد العروسين يرقصوا. ومعهم. مريم وحسام. وماجد. وشمس وثنائيات. اخري. ولكن ما هذا. ساره. ترقص مش شاب
لم يتحمل حمزه ان يراها. وشاب اخر يلمسها. ويراقصها. فذهب اليهم.
حمزه :بعد اذنك
الشاب:افندم.
امسك. حمزه بيد ساره. وسحبها بعيد عنه
حمزه:متلمسش حاجه مش بتاعتك تاني مفهوم.
ونظر له بنظره ارعبته.
فذهب الشاب سريعا.
وبدء حمزه. يرقص مع ساره.
كل هذا وساره. مذهوله من ما يحدث. فهي. لا تدري. من تصدق. فقلبها يصور لها ان حمزه فعل هذا لانه يغار عليها. ولكن عقلها. يخبرها. انه من المستحيل. ان حمزه يغار عليها فهو لا يحبها. فلماذا سيغار عليها. نفضت ساره هذه الافكار من عقلها.
وابعدت يد حمزه عنها. وقالت له
ساره:عن اذنك مش عاوزه ارقص
سحبها. حمزه. ناحيته. وبدء يراقصها. وهي تحاول ان تبعد عنه.
حمزه بغضب:ارقصي عدلوالا والله العظيم. هايحصل حاجه مش هاتعجبك ابدا. فاهمه
انفعلت ساره كثيرا من كلامه. فهي لم تعتاد ان احد يعلي صوته عليها
ساره بغضب هي الاخري:لا مش فاهمه. انتا بأي حق بتعلى صوتك عليا. اصلا. انتا فا
نظر لها حمزه نظره. جعلتها تبتلع ما كانت ستقوله.
ف حمزه. هادئ. جدا. ولكن. كما يقولون(اتقي شر الحليم اذا غضب)
هدأت. ساره. ولاحظ هذا حمزه. وبدء ينظر لها بنظره مختلفه. بنظره عاشق حتي النخاع. فمن ينظر له يكاد يجزم. انه يعشقها. من سنين.
لم تصدق ساره هذه النظره. وظنت انه يراها. في شكل. حبيبته.
تجمعت. الدموع فى عيون ساره. حاولت كثيرا ان لا تنزل دموعها. امامه. ولكن. نزلت دمعه من عيونها. ولا حظها. حمزه.
حمزه بصوت. حنون : اي لازمه الدموع دي دلوقتي.
ساره بصوت متقطع:مفيش. انا عاوزه امشي عن اذنك.
حمزه :فى حاجه لازم تعرفيها الاول.
ساره بأستفهام :اي هي.
جمزه بغمزه:هاتعرفي دلوقتي
تركها. حمزه وذهب الى الدي جي وطلب منه شئ. وبعدها اشار الى امجد. ففهم امجد ماذا. ينوي حمزه ان يفعل.
فذهب الى ادم وحسام واخبرهم. ان يخلوا المسرح.
لم يتبقي على المسرح سوي ساره التي تقف ولا تعلم ماذا يحدث. كانت ستذهب ولكن يد حمزه اوقفتها.
امسك حمزه بيدها. وغمز بعينه. للدي جي.
فبدأت. اغنيه.
(ي ورده. مكانها. فى البستان)
بهرب في حضن عنيكي.
تايه ونفسي الاقيكي
عايش فى بعدك عني
مشتاق للمس ايديكي
نفسي بشوقي تحسي
تمحي بأيدك جرحي
واللى دا فات ننساه.
وابدا معاكي فرحي
زي الملايكه. فى دونيتها
ولا حد فكر يعرضها
كل اللى تطلبوا يتحقق
دي حاجه خارج ارادتها
متقلش تتطلب تتمني
دي حور ونازله من الجنه.
النظره منها تدوخنا
وليها بس الكون غني
بيكي الحياه بتحلالي
يلى شغلتيلى بالي.
عشت عشانك بكره
لجل ما تبقي حلالي

كل العيون حباكي.
عاشقك وبترجاكي
انك تكوني عشاني
يوم فرحي تبقي ملاكي
ي ضحكه جميله شايفنها
ي بسمه حب عارفينها
ي نجمه. عايشه وسط
سحاب بتداري لنحسدها
ي ورده. مكانها. فى البستان
ي ايه نازله من الرحمن
ي خفه دم موصفه
بتتباهي بذوق وحنان.
(الاغنيه. دي اهداء مني لشخص عزيز جدا عليا )
اول ما انتهت. الاغنيه.
ركع حمزه على ركبته. وقال.
حمزه :ساره تقبلي تتجوزيني.
لم تصدق ساره. ما تسمعه
فهي تحب حمزه بل. تعشقه.
ولكنها كانت دئما تقنع. نفسها
انه من المستحيل ان يحبها وانه سيظل يحب حبيبته المتوفيه. ااااه. هذا هو السبب اذا فهو لايريدها هي فهو يريد. حبيبته. وليست هي
هذا ما فكرت به ساره. لهذا. قالت له.
ساره والدموع فى عيونها. :لا
(لا) هل ما سمعه صحيح. احبيبته. ترفضه. لماذا. فهو رأي الحب فى عيونها. لماذا ترفضه الان
انصدم جميع الحضور.
وخاصه اسيل. فهي تعلم ان ساره تحب حمزه. فلماذا رفضته الان
لم تتتحمل ساره ان تظل. كثيرا.
فركضت للخارج. ولحقت بها شمس.
شمس وهي تركض خلفها:ساره. ساره استني.
لحقت بها شمس وامسكتها. من يدها واوقفتها.
شمس:استني
ساره وهي تبكي:سبيني امشي
شمس:بتعيطي. لي. دلوقتي. مش انتي مش عوزاه. اومال بتعيطي لي
لم تجيبها ساره ولكن ازداد بكائها.
احتضنتها. شمس وقالت لها.
شمس بحنان:لما انتي بتحبيه كده. رفضتيه ليه.
ساره بصوت متقطع . :عشان بحبه اوي.
استغربت. شمس من حديثها.
شمس:ازاى.
هدئت ساره قليلا.
ساره:انا بحبه. ومش هاقدر استحمل. اني ابقي بديل في حياته.
شمس:بس حمزه بيحبك.
ساره:لا مش بيحبني. هو بيحب لين. وعاوز يتجوزني. عشان شبهها بس.
بس انتي غلطانه.
كان هذا صوت حمزه.
الذي ركض خلفها. ليعلم سبب رفضها. واستمع لحديثها. مع شمس.
انسحبت. شمس لكي تترك لهم. مساحه. للحديث.

اقترب منها حمزه ووقف امامها. ومد يده وبدء يمسح فى دموعها. وهو ينظر لها بحنان
حمزه:مش عاوز اشوفك بتبكي تاني طول ما انا عايش. مش عاوز اشوف دموعك.
لم تتحدث ساره. بل تركته وكانت ستذهب ولكن اوقفها. حمزه بكلمته
حمزه:بحبك ي ساره.
لم تصدق ساره ما سمعته. فنظرت اليه
وقف حمزه امامها. وقال لها
حمزه بحب:ايوه بحبك. من اول ما شوفتك وانتي خطفيني. كنت فاكر ان حصل كده. عشان انتي شبه لين. بس مع الوقت عرفت ساره. نفسها. وحبيتها. حبيت طيبتها حبيت جدعنتها. واخلاقها. ديما اسيل. كانت بتحكيلى. عنك. وعن طيبتك. كنت بعمل نفسي مش واخد بالي مع اني كنت ببقي مركز مع كل حرف هي بتقوله. لانه يخصك انتي. بقولهالك تاني ي ساره. تتجوزيني.
كانت ساره تسمع كلامه وهي سعيده. جدا. وحين طلب منها الزواج لم تجد نفسها الا وهي تهز رأسها علامه. على الموافقه
فرح حمزه كثيرا بموافقتها. وقال لها
حمزه:خديلي معاد من ابوكي. بسرعه.
فى فيلا. ادم. الخاصه. (فهو رفض ان يعيش فى القصر. بعد زواجه)
وصل ادم وملك. الفيلا. ودلفوا. للداخل.
كانت ملك تنظر فى الارض من الخجل.
تفهم ادم خجلها. وقال لها
ادم بصوت هادي :اطلعي. انتي. غيري هدومك. وانا هاغير فى اوضه تانيه.
هزت ملك رأسها. وصعدت للاعلى ودخلت الى الغرفه. وعجبها كثيرا ترتيب الغرفه وذوقها. ابدلت ملابسها. وارتدت اسدال الصلاه. وتوضئت وجلست تنتظر ادم
ابدل ادم ملابسه ايضا. وتوضأ. وذهب الى غرفته. وطرق على الباب. ودخل
ادم بهدوء:يلا عشان نصلي.
ملك:ماشي.
صلي ادم. بها. وبعد ان انتهوا من الصلاه. قال الدعاء.
وبعدها بدءو. حياتهم. سويا

مر. ثلاثه. شهور.
تزوج حمزه وساره. وبعد اصرار ماجد وافقت شمس وتزوجو.هم ايضا. من اسبوع. وسافرو. لكي يقضوا شهر العسل.
اسيل. خلفت. وجابت تؤام.
(نادر. وزين )

اليوم. عاد. كلا من حمزه. وساره. وماجد. وشمس.
وجلسوا جميعهم. فى حديقه قصر الدمنهوري.
وكانوا سعيدين. جدا.
كانت الفتيات يجلسوا. ويتحدثوا
كانت ملك تحمل. فهد. وتلاعبه.
قالت لها مريم
مريم:انا بحس ان فهد بيحبك انتي ي ملك. اكتر من انا وحسام.
ملك بضحك:لي كده
مريم :اصلوا. مش بيقعد ساكت وهادي كده غير معاكي انتي وبس.
اسيل:معاكي حق. حتي نادر. وزين. بردو بيحبوها جدا.
شمس:الاطفال كلهم بيحبوا. ملك. لان قلبها طيب وتدخل القلب على طول.
اسيل:هما اتاخروا. كده لي
ساره:فعلا اتاخرو تعالوا نروح نشوفهم.
الفتيات:يلا
ذهبوا جميعا للحديقه الخلفيه. لكي يروا. لماذا تأخر ازواجهم. في تحضير الطعام.
ساره :كل ده.
حمزه وهو. يهوي على اللحم. المشوي :خمس دقايق بس.
اسيل :خلصوا بقي. بقالكم ساعه.
امجد:خلاص. حاضر.
وقال بصوت عالى :كان مالى انا ومال الجواز والقرف ده بس ي ربي.
كان ادم يقف بجانبه. وسمع. حديثه. فضحك بصوت عالى
ملك بأستغراب:بتضحك على اي
ادم وهو يحاول ان يتوقف عن الضحك:لا ابدا بس اصل شكل فى واحد هايتظبط النهارده. ونظر الى امجد.
نظر له امجد نظره كانه. يخبره ان لايقول لاحد. عن هذا الكلام.
حمزه بصوت. عالى :يلا ي جماعه الاكل جاهز.
ذهبوا جميعا. وجلسوا. حول الطاوله. وبدوء. يأكلوا. وسط مزاحهم. وضحكهم.

كده الفصل خلص.
بس الروايه لسه مخلصتش.
انا عارفه ان الروايه. لسه. فى حاجات. كتيره. فيها عاوزين تعرفوه. عشان دده انا هاعمل. نوفيلا تكمله. للروايه. بس هاتنزل. بعد اسبوعين. وهانزلها. كلها. فى يوم واحد.
بس عندي. طلب منكم.
(عاوزه. كل شخص. يقرا. الفصل. ده يكتب. رائه. فى الروايه. فى كومنت. ويقولي. توقعاتوا. اي للجزء التاني.
وعاوزه ريفيوهات حلوه. زيكم. كده)
اشوف وشكم. بخير.
كانت معكم. اميره. على (ميرو )




فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 03-07-19, 03:28 AM   #30

عهد الحر
 
الصورة الرمزية عهد الحر

? العضوٌ??? » 305991
?  التسِجيلٌ » Oct 2013
? مشَارَ?اتْي » 1,579
?  نُقآطِيْ » عهد الحر is on a distinguished road
افتراضي

موفق بإذن الله ... لك مني أجمل تحية .

عهد الحر غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 04:06 AM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.