آخر 10 مشاركات
الدخيلة ... "مميزة & مكتملة" (الكاتـب : lossil - )           »          ندبات الشيطان- قلوب شرقية(102)-للكاتبة::سارة عاصم*مميزة*كاملة&الرابط (الكاتـب : *سارة عاصم* - )           »          602 - عودة الحب الى قلبي - كارول مورتيمر - ق.ع.د.ن *** (الكاتـب : ^RAYAHEEN^ - )           »          ❤️‍حديث حب❤️‍ للروح ♥️والعقل♥️والقلب (الكاتـب : اسفة - )           »          [تحميل]من قريت الشعر وانتي اعذابه من كتبت الشعر وانتي مستحيلة لـ /فاطمه صالح (الكاتـب : فيتامين سي - )           »          متاهات بين أروقة العشق(1) *مميزة و مكتملة* .. سلسلة قلوب شائكه (الكاتـب : hadeer mansour - )           »          ✨الصالون الأدبي لرمضان 2024 ✨ (الكاتـب : رانو قنديل - )           »          كُنّ ملاذي...! (92) للكاتبة: ميشيل ريد *كــــاملة* (الكاتـب : Gege86 - )           »          وأغلقت قلبي..!! (78) للكاتبة: جاكلين بيرد .. كاملة .. (الكاتـب : * فوفو * - )           »          ساحرتي (1) *مميزة , مكتملة* .. سلسلة عندما تعشق القلوب (الكاتـب : lossil - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

Like Tree1Likes
إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 29-06-19, 02:41 AM   #1

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,429
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
Rewitysmile25 احببت ذئب (1 )، للكاتبة/ الاء محمود " مصريه " (مكتملة)






بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدلله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه أجمعين
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اعضاء روايتي الغالين نقدم لكم رواية

(( احببت ذئب ))

للكاتبة/ الاء محمود



قراءة ممتعة للجميع ...




رابط الجزء الثاني


أحببت ذئب 2 سجينة القمر الأحمر بقلم / الاء محمود



ندى تدى likes this.


التعديل الأخير تم بواسطة فيتامين سي ; 15-09-19 الساعة 11:25 AM
فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 29-06-19, 06:41 AM   #2

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,429
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

رابط لتحميل الروايه هنــــــــــــــــا








مواعيد النشر كل يوم فصل جديد الساعه 11 بليل وياررب تعجبكوا 💜💜💜 النهارده بس هنزلها بدري عشان تاخدوا فكره 💜💜 اسيبكوا مع الفصل بقا
بقلمي : الاء محمود 🌻🌻
......................................

🌻 الفصل الاول 🌻

افنان : بصوت نايمان جدا "الو"
امال: انتي لسه نايمه انتي بتهزري
افنان : سوري نمت متاخر امبارح
امال : الحلم بتاع كل يوم برضو
افنان: يعني هو انا عندي غيره
امال بضحك: ماهو الفارس المغوار بتاعك ده هيودينا ف داهيه سيادتك
افنان :تصدقي اني مهزقه اني بكلم مع واحده زيك يلا غوري بقا
امال:خلاص خلاص ياست يالا اتنيلي قومي استحمي ولا شوفي هتعملي ايه عشان ننزل
افنان : ننزل !
امال : ايوه يابنتي النهارده هنتجمع مع بعض كلنا احنا والعيال وغير ماذن وحشني اوووي
افنان : استغفر الله بت هو انتي مش كنتي معاه امبارح متفقعليش مرارتي
امال : احقدي علينا بقا اعملي زينا بكره تقعي ع بوظك وساعتها هتقولي حقي برقبتي وضحكت
افنان : انتي شكلك عايزاه يتقفل ف وشك بعد الشر عليا حب ايه بس انا مش ناقصه وجع دماغ يلا بقا اققفلي عشان منرشش مايه
امال : ع العموم بكره افكرك يا ست
افنان : غوري ياامال عشان معملش معاكي الصح
امال: خلاص ياعم الشديد انت القوي ياررب
افنان : طيب ياختي سلام

نروح بقا لشباب
ماذن : بص يا كريم انا عارف انك بتحب افنان بس افنان مش من البنات اللي بتحب كده وانت عارف
كريم :ياعم بحبها والله بحبها نفسي اعرف بس هي ليه مش بطقني يارربي بقا نفسي تحس بيا
خالد : يا كريم كويس انك عارف ان هي مش بطيقك اتهد بقا وحل عننا
ماذن : بس بقا اتهدو وبطلو رغي موبيل ماذن يرن ويظهر رقم امال.
امال : ايه ياحبيبي انت فين
ماذن : ف الكافيه اللي بنقعد فيه يا حبيبتي
امال : اشطات نتقابل بليل بقا باي ياحبيبي
ماذن : اشطا هي افنان جايه طبعا ؟!
امال : اه بس هيكون عندها كورس بيانو هتخلصوا وتجلنا ع طول باي بقا عشان عندي حاجات هعملها
ماذن : اشطات
كريم : ها افنان هتيجي
ماذن :. اه جايه وعدي اليوم ياكريم اديني قولت اهو
نروح تاني بقا عند افنان
ف كورس البيانو
افنان : سرحانه ف موسيقتها الهاديه اللي بيسمعها بتدخل قلبه ويتوه ف عالم تاني واتجسدت قدامها صوره الفارس المغوار وقالت لنفسها فارس مغوار الله يخربيتك يا امال قال فارس مغوار قال وضحكت .. دايما كلامها بيفصلني وغير انتي قولتي مش هتفكري ف البني ادم ده تاني اطردي كل الافكار يا افنان بس قالت جملتها الاخيره بصوت مسموع
رباب : المدربه بتاعتها للبيانو قالتلها ايه يا فوفي انتي بتكلمي نفسك ولا ايه وضحكت
افنان : هو انا كان صوتي عالي
رباب : الي حد ما مالك ؟
افنان : مافيش انا همشي بقا باي عشان المفروض اني هقابل العيال النهارده وغير اتأخرت عليهم جدا كده هينفخوني وضحكت
رباب : ربنا يخليهملك مافيش احسن من نعمه الصحاب
افنان : باي بقا اشوفك الاسبوع الجاي
مشيت افنان من المكان وبطلع موبيلها لقيت مكالمات كتير من امال وماذن قالت يادي النيله واضح اني ف تهزيق للركب ربنا يستر وفجاه موبيلها رن
افنان : الو
ماذن : انتي فين ياست هانم مش بنكلمك ده احنا قولنا اتخطفتي وخلصنا
افنان : تصدق انك عره اققفل بقا وحسابك معايا لما اجي
ماذن : خلاص احنا اسفين ياريس هعزمك ع الغدا عشان اصالحك اياك يطمر وضحك
افنان بضحك : انا بقول اروح البيت احسن عشان ماجيش ارتكب جريمه
ماذن : اخلصي ياختي مستنينك
افنان : طيب انا هركب عربيتي اهو وجايه
ماذن : اشطا باي
افنان : ركبت العربيه وشغلت اغاني فيروز اللي بتحبها لحد ماوصلت
امال : اخيرا ست هانم شرفت
افنان : بصوا هنسلم بعدين بس انا جعانه اخلصوا انتوا هتبصولي
كلهم ضحكوا ع شكلها
ماذن : دايما همك ع بطنك نفسي اعرف بتودي الاكل ده فين
افنان : بحركه طفوليه وشورت ع بطنها هنا انت بتسال اسئله غير منطقيه.
وضحكوا كلهم عليها واتبسطوا جدا وضحكوا لحد ماستكفوا
طبعا يا جماعه القاعده مع الصحاب متتعوضش برضو 💜💜 بتحس انك قاعد مع عيلتك التانيه
وخلص اليوم ع ابطالنا

____&&&____&&&&&&&&&&&&&&&_
_
نبدا يوم جديد
ادم : انتوا فاكرين ان الاكل ده هيكفينا انا معنديش اي استعداد اي بشري يتاذي مننا
اه يا جماعه ادم يبقا كبير المستأذبين يعني بالبلدي مسئول عنهم محدش بياخد قرار غير لما يرجعله وغير هو بيتصف بقوه شخصيته وجماله الخلاب بس ف حاجه ماثره عليه بس هنعرف بعد كده
ماذن : ايه ياصاحبي ليك واحشه اه يا جماعه متستغربوش ماذن وامال ذىاب بس محدش يعرف
ها واحشني عايز نتجمع وبالمره اعرفك ع صحابنا يلا يا ادم اخرج برا اللي انت فيه شويه
ادم : مكنش حمل يناهد بس وافق
ماذن : يلا بينا
ادم : احنا هنروح فين ؟
ماذن : اصبر ع رزقك
ادم : بصله بصه شرسه
ماذن : احم ايه يابوس (كبير)
ادم : سوق وانت ساكت
ماذن : موبيله بيرن الو
امال : ايه ياحبيبي انا وصلت انت فين ومعايا فوفي (افنان) ومريم وخالد زمانه جاي
ماذن : اشطا حبيبتي انا جاي ومعايا ادم
امال : قامت بعدت عنهم انت بتكلم جد دي اكتر حاجه غريبه اسمعها ف دنيتي وضحكت
ادم : سامعك ع فكره
امال : مبسوطه ياعم ع فكره
ادم : عم ! اققفلي ياامال
امال بضحك : خلاص احنا قاعدين مستنينكوا
افنان : ايه الملل ده
امال : مالك ياست كخه
مريم : اصل افنان حاسه بملل
امال : مش لو كنتي معاكي حد تشبكي معاه مكنش هيبقا ده حالك
مريم : يا ست افنان معقده
افنان : تصدقوا اني غلطانه اني قاعده مع اشكالكوا

كلهم ضحكوا
ف الحظه دي ادم وماذن دخلوا وادم اول ماشاف افنان وقف مصدوم وافنان شهقت من
جوها بس حاولت مايبنش عليها
افنان : استحاله انا اكيد مش نايمه لالا فاقت ع صوت ماذن بيقول اعرفكوا ياجماعه ادم صاحبي
ادم : ساكت وعينه ع افنان وبس كان كل حاجه حواليه مش موجوده ومافيش غيرها ف المكان
بدا ماذن يعرف ادم ع البنات وجيه عند افنان وقاله دي بقا بنبونايه الشله
وضحكوا كلهم ع كلمه ماذن
ادم : مقدرش يفضل اكتر من كده وخرج برا المكان
ماذن : جري ورا استني ياادم
كلهم بصوا لبعض وعلامات الدهشه ع وشهم بس سكتوا وافنان وشها اتبدل من كتر ماهي مش متخيله ان هو اللي بيظهرلها ف احلامها لالا ايه ده بقا
نروح تاني لادم وماذن
ادم : وقف كان وشه مليان غضب وعصبيه انت ازاي متقليش
ماذن : عرف هو بيتكلم ع ايه بس كان ساكت مش عايز يزود وجع عليه
ادم : كان بيزعق ويلوم ع ماذن
ماذن : ادم اهدا مش هي ياادم دي افنان .. افنان غير اروي انساها بقا يااخي هما شبه بعض اه بس مش زي بعض نهاىي
ادم : شبها ؟ دي كانها هي
ماذن : كان لسه هيكلم
سمعوه صوت عربيه جايه بسرعه رهيبه
ادم : لمح افنان بس افنان مكنتش مركزه ف الطريق
ادم : جري عليها وشدها عليه ولاول مره بعد سنين لا مش سنين بعض قرون من الزمن يحس الاحساس ده كان خايف اوووي عليها فاق ع صوت انفاسها اللي ممتزجه بالخوف
اللي اخترقت قلبه وكان لهيب دخل جوا بس حاول يسيطر ع نفسه وجاي يبعدها عنه .......

يتبع ««««««««
لو عجبتكوا قولولي اكمل ولالا 💜💜💜
#احببت_ذئب 🐺🐶




التعديل الأخير تم بواسطة فيتامين سي ; 20-07-19 الساعة 04:42 AM
فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 30-06-19, 01:23 AM   #3

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,429
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


بقلمي : الاء محمود 🌻

🌻 الفصل الثاني 🌻


ادم : بعدها عنه وبصلها انتي كويسه
افنان :
ادم : عاد نفس جملته تاني انتي كويسه
افنان : بتبصله وبس ومركزه ف عنيه اللي سرحت فيهم ومش حاسه بأي حد جمبها ولا اني ماذن بيكلم ولا صاحبتها البنات ولا اي حاجه هي ف عالم تاني .. عالم بتاعها وبس
ادم : احم واضح انك كويسه ومشي من غير اي كلام تاني
افنان : وقفه وماذن جمبها بس طبعا هي عارفه انها ماينفعش تسال هو مشي بالطريقه دي ليه
ادم : ف عربيته عمال يفكر هو ايه الاحساس اللي هو حسه بس صوره افنان مش عايزه تفارق خياله واحساسه اللي مش عارف يشيله من دماغه وسأل نفسه هو انا ليه خوفت عليها انا حاسس اني عيني فضحتني
ماذن :بيكلم ادم مبيردش
امال : مبيردش ! هو افتكرها هي صح ؟
ماذن : ايوه طبعا انا معملتش حساب كده خالص بس شوفتي افنان اول ماشافته استغربت ازاي شكلها اتغير كانها تعرفه ! واتصدمت لما شافته وكانت بتبصله بصات انا اول مره اشوف افنان بتبص لحد كده
امال : ايوه فعلا انا برضو استغربت يابني ده انتوا خرجتوا وهي خرجت ع طول وقعدت انده عليها وكانها مش سمعاني وحصل اللي حصل بقا
اليوم خلص ع كده ف اللي منهم حيران واللي خايف واللي ف دماغه فيه مليون سؤال
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
نبدا يوم جديد
احمد اخو افنان دخل عليها الاوضه عشان يصحيها لقاها صاحيه وسرحانه قعد ينده عليها وهي مش معاه وباين ع عنيها انها منمتش نهاىي
احمد :: افنان ياافنااااااااااااان
افنان : ايه يازفت خضتني
احمد : خضتك ايه يابنتي انا بنده عليكي بقالي ساعه وانتي ف دنيا تانيه اللي واخد عقلك يتهناله وضحك
افنان : تصدق انك بارد ومستفز وغور من خلقتي بقا بدل مارتكب جريمه

جرس الباب رن احمد راح يفتح لقا امال ومريم قالهم خشوا شوفها عشان تقريبا ف حاجه مضايقاها
مريم وامال بصوا لبعض ودخلولها
امال : اهلا اهلا اهلا باعز الحبايب اهلا
مريم : وبصتلهم وتيراارااا وتيررايرا من عندي يجماعه لازم احط التاتش بتاعي برضو يابنات ولا ايه
افنان : ضحكت ع منظرهم ايه اللي انتوا عملينوا ده ماتجبولي طبله ونرقص احسن
مريم : ياريت والله تصدقوا نفسي ارقص هو انا ليه مشتغلتش رقاصه
امال وافنان ضحكوا ع شكلها
مريم : اضحكوا اضحكوا والله لنرقص ونخرج البت الحزينه دي من اللي هي فيه عشان مش متعودين عليها بومه وضحكت هي وامال
افنان : انا بومه ياعره طب اطلعي برا بقا
مريم : بحركه دراميه كده مكنش العشم يا صاحبتي بتطرديني من بيتك بس ع فكره انا تنحه وهقعد عادي
وكلهم راحوا ضحكوا
وراحت مشغله اغاني وقعدوا يرقصوا كتير واتبسطوا مع بعض بس افنان عملت كده عشان تلهي نفسها ومتفكرش كتير نسيبهم بقا يا يرقصوا ويخرجوا البت الحزينه ونروح لادم وماذن
...............
ماذن : قطع الصمت البحت اللي بينهم انا اسف مكنش قصدي صدقني انا مكنتش متخيل انك تبقي ف الحاله دي
ادم : ومين قالك اني مضايق بالعكس انا لو مضايق فانا مضايق ع طريقه خروجي من المكان وافتكر شكلها اول ماشافها
ماذن : روحت فين تاني !
ادم : بقولك ايه سيبك من الحاجات دي ونفكر هنعمل ايه ف الاكل .. وبعدين سكت .. هي تعرف حقيقتك انت وامال ولالا !؟
ماذن : لا طبعا احنا ممكن نخسرها لو خافت مننا لحظه وغير افنان صاحبتنا اوووي وانتيمت امال جدا
ادم : طيب
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
نروح لكريم قاعد ف بار وجت واحده من البنات اللي همهم المتعه بس وبتدلع عليه اسمها لوزه
لوزه : ايه ياكوكي مالك يا حبيبي بتفكر ف ايه
كريم : بصلها بصه طويله وفجاه شافها افنان بس طرد الافكار من دماغه بس قال افنان !
لوزه : افنان ! مايضرش اي اسم منك حلو يا حبيبي ماتيجي يا كوكي نروح شقتك وضحكت ضحكه خليعه
كريم : فهم قصدها طب يلا
لوزه : تعجبني وانت فاهمني وضحكت ضحكه خليعه
نسيبهم بقا ف قله ادبهم مع بعض ونروح لافنان
افنان قاعده ف بلكونه اوضتها وماسكه النوت بتاعتها وبتكتب كل حاجه حاسه بيها بتروح للنوت تكلم فيها لما بتكون متوتره ومش عايزه تكلم مع حد مامتها الله يرحمها علمتها كده وسرحت ف شكل ادم اللي تقريبا واخد حيز كبير من تفكيرها لدرجه انها خايفه تشوفه فمبقتش تتقابل مع صحابها كتير فجاه موبيلها رن
افنان : الو
ماذن : اهلا بست هانم اللي مبتسالش علينا ولا بتعبرنا ولا نعرف مالها اصلا مالك يا ست
افنان : مافيش يابني انا فله وضحكت عشان متبينش ان ف حاجه مأثره عليها
ماذن : طيب طلما فله يبقا نخرج يا معلم كلنا هاجي قعدي عليكي انا وامال وقفل من غير مايسمع ردها عشان عارف انها هتعترض
افنان : ما شي ياماذن الزفت وربنا يستر بقا
.......
امال وماذن راحوا جابوا افنان من البيت بس المرادي مراحوش الكافيه راحوا البار عشان كلهم هيتجمعوا هناك
خالد ومريم وعمر قاعدين عمر يبقا حبيب مريم ع فكره وبيحبها جدا وع فكره عمر زي امال وماذن من الذئاب ومريم عارفه ومتقبلاه جدا برغم انها بشريه بس هو من حبه فيها مابيفكرش يأذيها
عمر : اهم جم اخيرا
قعدوا كلهم
عمر : اي يا فوفي فينك يابنتي مبتظهريش !
افنان : يابني ف الدنيا بس مابيكنش ليا مزاج اخرج
عمر : طب فكي عن نفسك كده وطلعي الجزء التافهه اللي جواكي وغير انتي ازاي مش جعانه ده انتي ع طول همك ع الاكل وضحك
وراحوا كلهم ضحكوا ع كلاموا
افنان : تصدق صح انا جعانه انت فكرتني وبعد كده بتبص لقت كريم جاي عليهم راحت قالت بصوت واطي بس مسموع للي قاعد حواليها "خلاص كده اتسد نفسي لسنين قدام "
راحوا كلهم بصوا هي بتبص ع ايه وراحوا ضحكوا لما فطسوا من ريأكشن وشها
كريم : ايه ياجماعه مضحكوني معاكوا
ماذن : لا يابني افتكرنا حاجه فضحكنا بس خير يا كريم متقعد معانا
افنان : بصت لماذن بصه ناريه وبتستحلفلوا
كريم : خد باله بس طنش ازيكوا يا شباب وحشني اوووي والله وعينه ع افنان اللي اصلا مش حطاه ف دماغها ومش بطيقوا
افنان : قامت انا هروح التويلت ووطت تقول لامال حاولوا تخلو يخلع عشان ماولعش فيكوا
امال: بصتلها وضحكت جدا عليها
كريم : ايه يا افنان قد كده مش حبه وجودي وبتتلككي بالحمام
افنان : بقولك ايه ياكريم من غير لف ودوران انت عارف اني مبطقكش وانت اساسا بتيجي عشان تحاول تقرب مني وانا رفضاك يبقا ليه بقا تقل من نفسك معايا امشي يابن الناس ولا قولك انت لو عايز تقعد قعد براحتك مهما كان هما صحابك وبيحبوك بس ماتوجهش اي كلام عليا وغير خليك مع القرف اللي كل يوم بتسهر معاهم وبتقضي ليلتك معاهم ف شقتك هما بيحبوك جدا يعني بمعني اصح هما ليقين عليك وضحكتله ضحكه سخريه وسابته ومشيت
كريم : بيطلع نار من ودانه وبص لماذن شايف اللي بتعمله معايا انا نفسي اعرف انا عملتلها ايه عشان تعاملني بالاسلوب ده كل ده عشان بحبها يعني هو انا اجرمت
ماذن : كريم صعبان عليه لانه فعلا عارف اني بيحب افنان جدا بس مش بايده يعمل حاجه بس قاله كريم الحب مابيشحتش لو هي كانت بتحبك كانت اتعملت معاك حتي زينا بس هي مش بطيقك ودي نفوس مبنتحكمش فيها
ف اللحظه دي موبيل ماذن بيرن
ماذن : الو
ادم : انت فين ؟
ماذن : ف البار مع العيال
ادم : طيب انا جاي
ماذن : بس يادم يعني
ادم : قاطعه عارف انها موجوده انا ف الطريق انا جاي
ماذن : حلو اوووي بالمره تعقل كريم عشان هربت منه ع الاخر
ادم : ليه هو عمل اي مصيبه تانيه ماهو مصايبه كتير
ماذن : لا ده وسكت بص لما تيجي تبقا تفهم
وقفلوا ع كده
افنان : بتتمشا برا لانها فعلا مبطقش كريم بس عاتبه نفسها انها قالتله كده لان مكنش ينفع تكلم بالطريقه دي اصلا بس قالت لا يستاهل انا اصلا مبحبش حد يتعامل معايا كده اي القرف ده
ودخلت واول مادخلت وشافت ادم تنحت .. وادم حس بوجودها بس مبصلهاش لانه كان بيكلم مع كريم
كريم : يابوص انا بحبها جدا
ادم : من جوا اضايق وحس بغيره بس سيطر ع نفسه عشان لو بانت عليه حقيقي هيدفن كريم مكانه من غير مايتردد حتي
امال : خلاص ياجماعه افنان جايه
مريم : ايه يابنتي كل ده ف الحمام هي كانت حاله ولاده متعصره ولا ايه وضحكت
وكلهم ضحكوا ع كلام مريم
افنان : ياخفه سكر يابت لزقت منك الصراحه
مريم : طول عمري يابنتي والله ماتقدروا تعيشوا من غيري ومسحت ع كتفها بغرور
راحت افنان خدتها ف حضنها وضحكت من كلامها بس فضلت كل شويه عشان مايبنش اوووي تبص ع ادم من تحت لتحت اللي هو برضوا بيبص عليها بس من غير ماتاخد بالها بس هو واخد باله من بصاتها ليه

دايما البنت بتتفضح يخربيت العيشه
افنان : موبيلها رن فقامت عشان تسمع اللي بيكلم
كريم : ها هتشوفلي حل يا بوص
ادم : ف ايه قصدك ع افنان لا طبعا
كريم : يابوص صدقني بحبها
ادم : عارف افكار كريم كويس وفعلا افكاره بتقول انه قد ايه بيحبها بس قاله بص يا كريم انا مش عارف اققرا افكارها ودي حاجه هتجنني عشان اول مره تحصل معايا فانا مقدرش افيدك فانها حتي بتفكر فيك ازاي بس اللي اققدر اققلهولك اني خلي عندك كرامه
ماذن : اهو شوفت ياكريم اسمع الكلام بقا وغير الطريقه الزفت دي اصلا دي لسه مهزقه واديتله اللي ف النصيب وضحك اسف يا صاحبي بس بجد افنان كانت مسخره وهي بتهزقك وعمال يضحككك فكلهم بقوا يضحكوا معاه
كريم : اتلم يا ماذن
ماذن : اتهد كده واعقل مش يمكن تغير رايها وتحبك ونخلص
ادم : لما ماذن قال كده اضايق اوووي من جوا واستغرب اوووي من نفسه بس طرد الافكار من دماغه
افنان : جت وقبل ماتقعد اشتغلت اغنيه لعمرو دياب "تعالي " والاغنيه دي هي بتحبها جدا
يلا نقوم نرقص كلهم قاموا وبقوا يرقصوا بس خالد كان بيرقص مع افنان وهي عماله تضحك ومبسوطه بالاغنيه جدا وبتتمايل عليها بكل جنون وسط صحابها وكلهم كانوا مبسوطين الموسيقه بدات تشتغل وبدات الكلمات تتقال :

"دايماً بتفاجئيني حلوة كده على طول

من اللي انا شايفه بعيني كل ما أقابلك أقول
ت

عالي تعالي حبيبتي تعالي تعالي متسبنيش تعالي تعالي في حضني تعالي تعالي يلا نعيش "
ادم : كان بيبص عليها وهي بترقص وقد ايه ضحكتها حلوه وقد ايه بتضحك من قلبها وبيقول لنفسه هي اه شبهه بس فيها روح انا عمري ماشوفتها طول القرون اللي عيشتها بعد كده بص لكريم لقاه بيبص لافنان بصت حب وشغف شديد اوووي فضايق جدا
فلحظه دي الاغنيه خلصت وجم قعدوا
مريم : بقالنا كتير متجنناش كده وبقوا يضحكوا كلهم
اليوم خلص وكل واحد روح بيته ف اللي مينهم مضايق وف اللي منهم مبسوط وف اللي منهم حيران
افنان : خدت شاور وخرجت ووقفت قدام المرايه وبتسرح شعرها افتكرت شكل ادم وقالت انه اكيد كان بيبص عليها بس هو ليه بيبصلها كده ولا عنيه .. عنيه غريبه لونهم حقيقي غريب هي خصرا ولا رمادي وابتسمت
دخل عليها اخوها
احمد : لا اله الا الله بتكلمي نفسك لا دي انتي فوتت خالص وضحك
افنان : يخربيتك خضتني انت هتقطعني الخلف انا عارفه
احمد : يا ست بخبط بقالي كتير وانتي ف البلح
افنان : ضحكت بلح يخربيتك ضحكتني طب طير بقا عشان هنام حقيقي جعانه نوم
احمد : باسها ف راسها تصبحي ع خير يا فوفي
افنان : وانت من اهل الخير تبقا اققفل النور الله يسترك وضحكوا هما الاتنين
بتكلم نفسها شكلك ياادم بجد هتجنني
افنان : حسيت اني ف هوا دخل الاوضه فجاه بس طنشت عشان كانت نيمانه جدا ومش قادره تفتح عينها بس بعد شويه حسيت اني ف حد بيلمس شعرها ففتحت عينها ببطئ لقت ...

يتبع ......
اكتبوا رايكوا ف الكومنتات 💜💜



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 02-07-19, 04:16 AM   #4

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,429
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



بقلمي : الاء محمود 🌻

🌻 الفصل الثالث 🌻


طبعا اكيد كلكوا يتقولوا ياترا مين اللي عندها ف الاوضه ادم ! ولا مين ؟ واكيد طبعا كل التخمين ع ادم 😂😂😂😂
نخش ف الحلقه بتاعتنا ونشوف مين اللي عندها
..............................

افنان : حسيت بهوا دخل اوضتها فجاه بس طنشت عشان هي كانت نايمانه جدا ومش قادره تفتح عينيها وبعد شويه حسيت اني في حد بيلمس شعرها بخفه فبدات تفتح عينيها وفجاه لقت
كريم وجايه تفتح الاباجوره عشان تنور الاوضه حتي لو خفيف وتبص ملقتهوش قدامها كانه اختفي الوقت ده هي خافت ومش مجرد خوف الخوف ده خلها صرخت
فجاه باب الاوضه اتفتح ...
احمد : ف ايه يا افنان مالك !
افنان :
احمد : اتكلمي ف ايه مالك ووشك اصفر ليه كده ياافنان ردي
افنان : بتعيط بس
احمد : ردي عليا
افنان : مكنتش عارفه ترد تقول ايه .. تقول لاخوها ان كريم كان ف الاوضه .. ولنفسها حتي لو قولت اكيد مش هيصدق ويفتكر كابوس ... بس ايوه انا هقوله انه كابوس
احمد : افنان ردي عليا متخوفنيش
افنان : بصوت متقطع ك..ك.. كابوس يا احمد
احمد : خدها ف حضنه وبدا يهديها ده مجرد كابوس وانتي دلوقتي صاحيه متقلقيش وانا اهو جمبك اهدي ياحبيبتي ويلا نامي الصباح رباح
احمد : كان هيقفل النور
افنان باندفاع : لالالا متقفلوش
احمد لنفسه : بصلها بس سكت و انه اكيد تأثير الكابوس ... وفاق تاني ع صوتها .... طيب خلاص يا ستي هسيب النور بس تبقي ادفعي بقا فاتوره الكهربا يا ست هانم عشان الكهربا السيبه دي وضحك كان بيحاول يغير مودها
افنان ببتسامه: تصبح ع خير يا احمد وفضلت قاعده ف اوضتها بتفكر وعايزه الصبح يطلع بسرعه ومجالهاش نوم نهائي وبس عايزه تشوف كريم وبس ... ومن جوها كانت متعصبه جدا
الصبح بدا يطلع
افنان : خدت شاور ممكن يهديها شويه بس برضو هي مش طايقه حد قدامها نهائي وبتلعن اليوم اللي كريم بقا فيه من شلتهم خدت نفس ومسكت موبيلها
افنان : انتوا فين ؟ بس فيها نبره زعيق
امال : يافتاح ياعليم يارزاق ياكريم الناس تقول صباح الخير الاول مش يزعقوا
افنان : واول ما سمعت اسم كريم افتكرت كريم واتعصبت جدا ... امال من غير رغي كتير انتوا فين .. ف انهي داهيه بظبط
امال : ايه يا وليه اهدي طيب احنا ع العموم ف الكافيه ف ايه مالك
افنان : قفلت من غير حتي ماترد ع امال وخرجت من البيت لانها حرفيا معندهاش استعداد تخش ف اي نقاش مع اخوها ف الوقت ده بذات وهي متعصبه كده
.....
ف الكافيه ..
امال : بتببص للموبيل افنان قفلت ف وشي ياجدعان
ماذن : صوتها مش مظبوط واضح انها متعصبه وع اخيرها
مريم : طب من ايه كل ده ربنا يستر
امال : هي العموم جايه دلوقتي و هنعرف وفعلا ربنا يستر
ف اللحظه دي كريم دخل وكان شكله متوتر او خايف المهم معرفوش يحددو بس محدش علق وسكتوا
كريم : قعد وكانه بيدور ع حد
ماذن : هي جايه بس بقولك ايه هي متعصبه والله اعلم من ايه بتمناه ميحصلش مشاكل
كريم بتوتر : متعصبه ازاي يعني ؟
ماذن : عارف يا كريم انا حاسس اني انت عامل مصيبه وبرضو حاسس اني المصيبه دي خاصه بافنان مش عارف ليه !؟ اصل شكلك مش عجبني
ف اللحظه دي موبيل ماذن رن
ماذن : الو
ادم : انت فين ؟
ماذن : ف الكافيه
ادم : طيب انا جاي .. هو مال صوتك ؟
ماذن : اصل حاسس كريم عامل مصيبه وتقريبا كده مع افنان
كريم : فيه ايه يا ماذن انت هتلبسني مصيبه كل ده عشان سألت
ماذن : بص لكريم بغيظ وكمل كلام مع ادم
ادم : خد نفس مكتوم طيب ع العموم انا قريب من الكافيه دقيقه بظبط وهبقا موجود
ادم جيه .. وبص لكريم بصه طويله من غير مايكلم بس ريأكشانات وشه بتكلم
كريم : حاسس بخوف ورعب من نظرات ادم هو عارف انه قاسي ويرعب ف مواقف كتير بس عمره مافكر انه يتعرض للبصه دي ف يوم من الايام وكان متأكد اني ادم هيقرا افكاره
وكان حقيقي مرعوب
ادم : بعد صمت طويل كنت عندها بتعمل ايه ؟ وشافتك ولالا !؟
كريم : مكنش عارف يقول ايه هو بس الخوف مسيطر عليه عشان ادم واللحظه دي مطمنش ابدا
كلهم بصوا لبعض بس طبعا محدش يقدر يكلم طول ماادم كبيرهم موجود
ادم : ردد !؟ بشخطه كفيله توقف قلب اللي قدامه
لدرجه ان كل اللي ف الكافيه انتبهوا وخافوا من صوته حرفيا برغم انهم مايعرفهوش
وطبعا امال ومريم وخالد وعمر وماذن اتخضوا من صوت ادم
ماذن : ادم اهدا ده مش اسلوب الكافيه كله بيتفرج علينا اهدا وكمان افنان جايه وهي اصلا متعصبه خلقه فمانشوف ف ايه بظبط منها.
ادم : متعصبه ؟!
امال : ايوه كانت بتسألني احنا فين وصوتها مكنش يطمن نهائي كانها مش افنان هي ع العموم هي اكيد زمانها جايه هي كده كده بيتها قريب اوووي من هنا
ادم : بص لكريم والبصه كفيله تحرقه
ف اللحظه دي افنان جت
اماال : يا ساتر افنان شكلها ميطمنش نهائي
افنان : شافتهم بس ملمحتش غير كريم بس ! وكانها مشافتش غيره ف المكان كله
افنان : وقفت قدام كريم وبصتله بصه طويله ترعبه حرفيا وبعد صمت اللي كان بنسبه لكريم كانه قرن من الزمن هو انت كنت فين امبارح بليل
ادم : قعد وبصلهم اللي هو قعدوا وخليكوا ساكتين
كريم بضحك مصطنع : كان بيحاول يسيطر ع نفسه و يبدا يرد ضحك ضحكه عشان يدي نفسه قوه .... ايه ده افنان بذات نفسها بتسألني ايه ده هو انا مهم لدرجادي بنسبالك !؟
افنان : انت اهبل ولا عبيط يلا ؟! بس بدات تسيطر ع نفسها عشان هي اصلا متعصبه والعصبيه بتاعتها كفيله تحرق الكافيه باللي فيه
كريم بزعيق : ايه الاسلوب اللي انتي بتكلميني بيه ده انتي اتجننتي ؟!
افنان بستهزاء : ضحكت بطريقه هي عارفه انها هضايق كريم ... ايه ده انت طلعت منهم اللي هما خدوهم بصوت لا يغلبوكوا
عارف ياكريم لو انت بتعرف تزعق فانا بعرف ازعق واضرب وامسح بكرامتك الارض كمان وولا حد هيحوشك مني زي ماهما كده قاعدين وبيتفرجوا عليك ومحدش بيساعدك
ماذن : بص لادم لقاه مبتسم وبس اتفاجئ وبدا يكلمه ف افكاره عشان عارف اني ادم هيسمع افكاره
ادم : قرب من ماذن ... اسكت واستمتع بالعرض وابتسم تاني تلقائي
ماذن : اتغاظ من تصرف ادم بس سكت عشان محدش ينفع يكسر كلمته
وكلهم عايزين يقوموا يبعدوا افنان عن كريم بس ادم بنظره واحده مانعهم
كريم : كان هيقوم وفجاه لقا ايد افنان بتزقوا ع الكرسي تاني ومعرفش يعمل توازن فوقع ع الكرسي
افنان بنظرات مرعبه : مسكته من ياقه قميصه لما افنان تكون بتتكلم ماينفعش تتساب وتمشي ابدا
ادم : بيبتسم وبس ومبسوط انه شايف كريم قد ايه خايف برغم ان كريم ذئب ويقدر يقوم يقتلها بس كان كريم متلجم منها ودماغه وقفه من كتر الخوف اللي هي مسببهوله وبقا ادم بيضحك من جوا ع اللي هي عملاه فيه وسايبها تعمل اللي هي عيزاه
كلهم سمعوا صوت من ورا افنان .... ايه ده كريم
افنان : بصيت عليها لقتها واحده شكلها مقزز و لبسه لا هي مش لبساه عشان اللي لبساه مبين جسمها كله لدرجه لفتت كل انتباه اللي موجودين وحطاه مكياج برضوا بطريقه مقززه واوفر كل حاجه فيها اوفر
لوزه : انتي ازاي تمسكيه كده انتي مجنونه !؟
افنان :بعدت عشان هي ماينفعش انها تتعامل مع الاشكال دي فبعدت عن كريم
كريم : حس ان لوزه جتله نجده .. لوزه ! قولي لافنان هانم انا كنت فين امبارح
لوزه : مشيت بمياعه وقعدت ع رجل كريم بطريقه مقرفه ... كان ف حضني يا حبيبتي تحبي تعرفي تفاصيل زياده وضحكت ضحكه خليعه
لدرجه كلهم بصولها بصه مقرفه وعرفوا ان قصدها غير محترم
كريم : بص لافنان لان مهما يكن هو بيحبها ومايحبش ابدا انها تشوف حاجه زي كده او يتقال كده قدامها واضايق جدا من ان وشها احمر واكيد هي دلوقتي شايفاه قذر وحقير اكتر ماهي شيفاه اصلا
افنان : وشها احمر من اللي سمعته
فخدت بعضها ولسه هتمشي لقت كريم بينده عليها بس ملفتلوش
كريم : انتي كده مديونالي باعتذار وقدام الكل كفايه فضايح اللي انا اصلا مش عارف كل اللي حصل ده حصل ليه اصلا بس كل اللي حصل ده بسببك
افنان : لفتله وقربت منه
كريم : ظبط وقفته عشان شكل افنان من نظرتها مايطمنش نهاىي
ماذن : قام ووقف بينهم ومسك ايد افنان لان حس انها ممكن تضرب كريم او تتهور عليه اهدي الموضوع خلص خلاص ماينفعش تتهوري نهاىي
افنان بسخريه : ومين قالك ياصاحبي اني هتهور
وبصت لكريم عارف ياكريم انا الحمد لله مسمعتش كلامهم ف اني اعاملك كويس حقيقي كانو مصدعني بيك وكانوا دايما بيقولولي اني اعاملك كويس بس عارف انت الكويس حتي متستهلهوش مني وراي فيك كان دايما صح انا دلوقتي مش بس مبطقكش انا كمان بستحقرك اكتر من الاول وضحكت ضحكت سخريه وصح ف حاجه عايزه اققولك عليها .. اوبس صح 🤭 انا اكيد اصلا قولتهالك قبل كده وبصت ع لوزه بصه استحقار ورجعت بصت ع كريم انت مايلقش عليك غير دي وضحكت جامد وبصت لماذن لو عايزين تشوفوني مايبقاش موجود لو سمحت يعني ومايتجبش سيرته ف وسط الكلام نهائي عشان وحياه اخويا اللي معنديش اغلي منه هخسر اي حد هيجيب سيرته وانا مبهزرش يا ماذن اظن كده كلامي واضح وسابتهم ومشيت ف حاله زهول
ماذن بص لامال ومريم اللي هو روحوا وراها
بعد شويه رجعوا مشيت وموبيلها اتقفل و ملحقنهاش انا بليل هاخد مريم ونروحلها وبصوا لكريم كل اللي حصل ده بسببك مش بسببها منك لله بجد
ادم : قام وقال يلا نمشي بس قبل مامشي هقولك اني انا عارف اني عمرك ماهتنساه كلامها بس حرفيا لو اتعرضتلها تاني محدش هيقفلك غيري فاهم بشخطه قضت ع اعصاب كريم نهاىي
كلهم بصوا لببعض ومستغربين ادم عشان اول مره ادم يبقا كده
ماذن : كان مبسوط اوووي لادم عشان اخيرا ادم حس بالحب تاني وضحك من جوا اهدوا ياجماعه
ويلا ياادم نروح وانت يا كريم يلا روح
......
افنان ف العربيه بتاعتها بتكلم نفسها لا منا استحاله كنت بهرتل ولا كنت بتخيل هو كان موجود انا شوفته بس ازاي مالزفته المقرفه دي قالت انها عنده لا ف حاجه غلط وبقت تخبط ع دركسيون العربيه من الغيظ وقعدت تلف بالعربيه اكتر من 3 ساعات من غير ماتحس بالوقت وفجاه ابتسمت وافتكرت ادم واحلامها بيه لا بقا هو ده وقته انا ف ايه ولا ف ايه وضحكت جامد .. لا يا استاذ ادم ده انت هتجنني بجد وقعدت تتضحك تاني ع نفسها لحد ماوصلت البيت
احمد بضحك: سبحان الله يا شيخه اللي يشوفك دلوقتي مايشوفكيش الصبح كنتي بطلعي نار من ودانك ده انا كنت خايف تتحولي لتنين
افنان : يا خفه مالي يعني وغير بقولك ايه انا داخله اخد شاور وانام ومتصحنيش انا هصحي لوحدي وسابته حتي من غير ماتسمع رد قال ايه
افنان بضحك : خدت شاور ووقفت قدام مرايه الحمام وابتسمت وقالت فعلا اللي يشوفني دلوقتي مايشوفنيش الصبح عندك حق يا احمد
قعدت ع السرير ومن كتر التفكير نامت بس كانت مبتسمه برضوا بطريقه هي نفسها مستغرباها

جرس البيت رن احمد فتح لقا امال ومريم
امال : احمد معلش هو ايه اللي حصل بظبط
احمد : امبارح بليل افنان لقيتها بتصرخ وكانت بتعيط لدرجه اني بجد قلقت من شكلها وقعدا اهديها شويه بس مش هي كانت هتقابلكوا
مريم : ايوه هي اصلا كانت معانا بس ماتكلمتش خالص
اماال : خلاص بطلوا كلام يلا ندخلها يا مريم
احمد بضحك : طب ربنا يستر اصل هي نايمه وانت عارفين انها مبتحبش حد يصحيها وضحك وخصوصا وهي ف سابع نومه
امال ومريم بصوا لبعض عشان هما عارفين صاحبتهم وانها ممكن تقوم تقتلهم وتكمل نوم عادي فكلهم ضحكوا
امال ومريم دخلوا اوضه افنان ووقفوا قدام سريرها وبصوا لبعض بتفكري ف اللي انا بفكر فيه طبعا بعيدا انها هتقوم تنفخنا بس مش مهم وضحكوا ضحكه شيطانيه
جابوا كوبايه مايه وروماها ع وش افنان
افنان : اتنفضت من ع السرير وبصتلهم وبدات تستوعب اللي حصل انتوا بتستعبطوا ايه .. ايه الجنان ده ف حد يصحي حد كده
طبعا امال ومريم ميتين من الضحك ع شكل افنان وهي مبلوله ومش عارفين يبطلوا ضحك
افنان : بصتلهم بغيظ ودخلت جابت مايه وبدات ترش عليهم لدرجه انهم بهدلوا الاوضه بس كانوا عمالين يضحكوا ضحك هيستيري ع نفسهم واترموا كلهم ع سرير افنان من كتر الضحك
افنان بضحك : انتوا لازم تظبطوا معايا الاوضه قبل ماتمشوا عشان مش هقدر عليها لوحدي ماشي يا حلوه منك ليها
افنان ومريم : ماشي ياختي بس هنمشي ازاي واحنا مستحمين كده
افنان بغرور : بصتلهم لا متحلموش انا مش هديكوا لبس من عندي وضحكت جامد
امال ومريم : بصوا لبعض وقاموا ضربوا افنان بالمخده وكانو بيضحكوا
افنان : يخربيت كده فرهدتوني ايه اما صدقتوا انا كنت بهزر مابتهزرش يارمضان
امال ومريم : بنهزر ياختي
وقعدا يضحكوا ضحك هستيري لحد مامشيوا وافنان نامت بس كان اهم حاجه لافنان ان اليوم اتختم حلو وضحكت كتير ونامت مبسوطه
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
نروح بقا لشباب كانوا قاعدين ف مكان زي بيت او بمعني اصح قصر
ماذن : انت ازاي كنت هادي كده دي كانت خناقه فاهم يعني ايه خناقه انا كنت خايف افنان تتهور وتعمل اي حاجه
ادم : بص لماذن يعني كنت عايزني اعمل ايه وغير انا كنت مستمتع بالعرض جدا وسرح افتكر افنان وهي متعصبه وبتزعق وتشخط ف كريم وهو متلجم وساكت وريأكشانات وشها وشراستها اللي طلعت منها برغم انها مجرد بشريه وابتسم وفاق ع صوت ماذن
ماذن : ايه روحت فين وغير مالك كده بتبتسم كل شويه ده من امتي ده !؟ وغير انت من امتي بتبتسم كده وايه ده مالها عنيك !؟
ادم : عنيا ؟! مالها !
ماذن بضحك : بصلوا بخبث اصل لونها اخضر واللون ده مايظهرش غير لما بتكون مبسوط وغير انا برضوا لاحظت اللون ده الصبح واحنا ف الكافيه والخناقه شغاله وغير انا بقالي قرون ماشوفتكش كده
ادم : اطلع برا واشوفك الصبح يلا من هنا بقا
ماذن : لاحظ ان ادم عينه بدات تقلب رمادي غامق وهو عارف ان اللون ده بيدل ع انه متعصب من الكلام ايه مانت كنت كويس خلاص همشي اروح انام ف حضن امال حبيبتي اللي ماليش غير حضنها مش لو كان عندك حد كان زمانك روحتلها دلوقتي بعيدا يعني اني حالتك صعبه وضحك جامد وجري من قدام ادم عشان لو فضل اكتر من كده اكيد هيحدفه بحاجه تجيب اجله يا هيقتله
بعد ماماذن مشي
ادم : وقف قدام المرايا وبص لنفسه وركز ف عنيه وابتسم لقاه فعلا بقت اخضر غامق وهو بقاله كتير اوووي ماشفش لون عنيه كده هو فعلا مبسوط وافتكر كلام ماذن وضحك وهو حقيقي مستغرب نفسه وقال انتي عملتي ايه فيا يا افنان واول ماقال اسمها ابتسم تلقائي ⁦
....
افنان قلقت من النوم قامت تجيب مايه ورجعت تاني لسريرها بس منمتش ع طول فمسكت موبيلها تفتح نت وتقلب فيه شويه واول مافتحت الموبيل تنحت قدام شاشه االموبيل ولقت .........

يتبع ««««««««««««««
قولولي رايكوا ف الكومنتات 💜💜



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 02-07-19, 04:23 AM   #5

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,429
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



بقلمي : الاء محمود 🌻

🌻الفصل الرابع 🌻

افنان قلقت من النوم قامت تجيب مايه ورجعت تاني لسريرها بس منمتش ع طول فمسكت موبيلها تفتح نت وتقلب فيه شويه واول مافتحت الموبيل تنحت قدام شاشه االموبيل ولقت
"اانا مش عارف ليه بكتبلك المسدج دي بس خليكي دايما محافظه ع شراستك وجباروتك تصبحي ع خير " ادم

افنان : متنحه للموبيل وبس قريت المسدج اكتر من ٥٠ مره ف الثانيه برغم انها عاديه جدا بس كانت كبيره اوووي بنسبالها واللي بتعمله انها بتبتسم بس ومعرفتش تنام نهائي لحد الصبح بس احساسها كان متلغبط ودي اكتر حاجه افنان بتكرها ف نفسها بس ف نفس الوقت مبسوطه
الصبح بدا يطلع ...
افنان برغم انها منمتش بس كانت ف قمه نشاطها دخلت خدت شاور وخرجت شغلت اغنيه لعمرو دياب "وحياه عنيك " وسرحت مع الاغنيه ف مقطع
"وحياه عنيك يا حبيبي متخلينيش احتار
وبلاش تخلي عنيا تقولك الاسرار
وبقت ترددها بأبتسامه واسعه :
وحياه عنيك يا حبيبي متخلينيش احتار
بلاش تخلي عنيا تقولك الاسرار "
وفاقت ع موبيلها بيرن وظهر اسم سمر
افنان لنفسها : سمر غريبه انتي بقالك سنين مابتكلمنيش لعله خير وردت "الو "
سمر بعياط : افنان ارجوكي متقفليش وصوتها منهار انا بتصل اققولك ان رنيم ماتت سامحيها هي خلاص ماتت انتي مش هتشوفيها خلاص تاني .. رنيم ماتت بطريقه وحشيه يا افنان الدكاتره قالت اني ف حيوان هاجمها
افنان بصدمه : موبيلها وقع منها
ف اللحظه دي احمد اخوها دخلها
احمد بخضه : افنان ف ايه مالك ؟! لقاه موبيلها ف الارض مسكوا لقاه رقم سمر ف ايه يا سمر وحكتلوا وكل اللي عليها بتقوله خلي افنان تسامحها ارجوك يا احمد مهما كان كانوا ف يوم صحاب جدا ... طيب يا سمر اققفلي دلوقتي
احمد : افنان ممكن تهدي انتي لازم تسامحيها هي دلوقتي ماتت وملحقش يكمل لقاه افنان حضنته جامد وبقت تعيط عياط هيستيري بصريخ
افنان : بصوت مبحوح من العياط اااااااه انا مش متخيلها انها تموت انا عمري مكرهتها يا احمد هي كانت احسن واحده ف حياتي هي اختارت تبعد بس انا فضلت طول عمري متمسكه بيها طلبت منها كتير نرجع صحاب وهي كانت دايما مفضله مروان علينا احمد هي جتلي وانا رفضت اسمعها رفضت يا احمد ااااااه قلبي موجوع عليها اووووي ياررريتني كنت سمعتها
فلاش باك.....
افنان : واقفه قدام العربيه فجاه سمعت صوت بيندها من وراها بصت لقيتها رنيم صاحبتها
رنيم : افنان ... وجريت عليها حضنتها وبقت تعيط ف حضنها وبتقولها قد ايه هي وحشاها وانها اسفه ومحتاجها جمبها
افنان :
رنيم : افنان انا اسفه انا عارفه اني الوقت اتأخر ع اني اققولك كده بس انا محتجاكي ارجوكي ردي عليا انا مستعده نرجع زي الاول انا عارفه اني مش هنكون زي الاول اوووي بس ارجوكي خلينا نرجع ارجوكي انا محتجاكي انتي احسن حد ف حياتي ارجوكي يا افنان وبتعيط بطريقه هيستريه ردي عليا قوليلي انك سمحتيني ارجوكي ردي
افنان ببرود مصطنع : ههههههههه ارد !؟ اققول ايه اققول انك بعتيني .. ههه والله ضحكتيني وكمان اسامحك هههه انتي اختارتي مروان وبعدتي عني بعدتي عن صحبتك اللي دايما كانت ف ضهرك ده انا كنت بخاف عليكي اكتر مابخاف ع نفسي ياشيخه بس يخربيت قله الاصل اللي ف البني ادمين .. بصراحه انتي عرفتيني قله الاصل خلاص .. انتي بعدتي وقت ماكنت محتجاكي انا قعدت سنتين باتحايل عليكي واعيطلك عشان نرجع صحاب وانتي رفضتي فاكره قولتيلي ايه ولا نسيتي قولتيلي انا مش عايزاكي ف حياتي مروان كل حياتي اطلعي برا حياتي يا افنان وكمان مروان مابيحبكيش وانا ماينفعش افضل مع حد حبيبي بيكرهوا فاكره يارنيم فاكره بشخطه هدت كيان رنيم ... حتي عرفتي اني امي ماتت ومافكرتيش تيجي تقفي جمبي وتسنديني وقت ماكنت لوحدي ومعايش حد اه انا عندي اخويا بس وجودك كان هيفرق معايا احنا برضو كنا ف يوم اصحاب واخوات ومتربين مع بعض بس عارفه الكلمه دي كبيره اوووي اوووي صحاب واخوات دي كبيره عليكي وانتي متستهلهاش يا رنيم والحمدلله ربنا عوضني بصحاب يستهلوا يتقال عليهم صحاب ياه حقيقي عوض ربنا حلو اوووي وخصوصا لما يكون مع ناس بتقدر بس طبعا انتي مالكيش دعوه لان انتي مبتقدريش حد انتي بس قليله الاصل .... واه انا مستكفيه باللي حواليا ومعنديش استعداد ادخل حد غريب عليهم او بمعني اصح حد انا نهيتوا اصلا من حياتي ومعدش ليه ووجود سلام يارنيم
رنيم بعياط : صوت متقطع ااسفه .. اسفه
افنان : اسفه !؟ الكلمه دي مسخه منك اوووي يارنيم بس عايزاكي تعرفي اني اوقات كتير بتكون لفظ مالوش لازمه لان احيانا بيجي بعد فوات الاوان ... امسحي دموعك عشان برضو مالهاش لزمه روحي للبعتي صحابك عشانه وقربت منها هو احسن مننا وضحكت ضحكت سخريه وركبت عربيتها ومشيت
افنان : ركبت العربيه وهنا بدات تسيب دموعها تنزل وتفتكر صداقتهم لبعض ...
نرجع للواقع ...
افنان بعياط : ده اللي حصل يااحمد يارتني كنت سمعتها وفصلت معاها انا عمري مكنت متخيله اني ممكن اققسي ع رنيم ف يوم من الايام بس هي اللي خلتني كده .. كرامتي منعتني مكنتش قادره كنت شايفه كل حاجه عملتها رنيم دمرت صداقه سننين عشان واحد مكنش يستاهلها وهي مكنتش بتصدقنا اااه يا احمد انا موجوعه عليها يارتني يااحمد بس حته يارتني مبقاش ليها لزمه والله يا احمد انا مسمحاها من كل قلبي
احمد : عينيه دمعت ع عياط اخته ادعيلها وروحي اققفي مع مامتها اكيد مامتها محتجاكي اي ان كان انتي كنتي مهمه ف يوم لرنيم روحيلها يا افنان قومي روحيلها
الجرس رن .. احمد قام يفتح .. كان امال ومريم
احمد : حاولوا تهدوها
امال ومريم : هي عرفت صح
احمدبحزن ع اخته : اه عرفت انا عمري ماشوفت اختي ف الحاله دي واتنهد ادخلولها
امال ومريم : انتي هتروحي !
افنان : عيطت ف حضن امال مش قادره اروح هناك انا تعبانه اوووي يا امال تعبانه جدا يارررب صبر طنط سالي .. انا تعبت من فقدان كل اللي بحبهم حقيقي تعبت
امال ومريم : فضلوا يطبطبوا عليها عشان عارفين ان رنيم قد ايه كانت مهمه لاافنان
افنان : انتوا هتيجوا معايا صح !؟
امال ومريم : بصوا لبعض لا يا افنان مش هينفع انتي عارفه قد ايه احنا اتأذينا من رنيم + رنيم مكنتش صاحبتنا زي ماكانت صاحبتك بس ممكن نتقابل بليل بعد العزا خلصي العزا ونتقابل لو قدرتي وسابوها ومشيوا

ف بيت ادم ...
ادم : بزعيق كفيل يهد البيت ازاي حد من البشر يتأذي ازاي انتوا كده هتفتحوا العين علينا هتولي الدخيل اللي عمل كده اققلبوا الدنيا عليه عشان لو فضل متحرر كده هيبقا نهايتنا ع ايديه يلا من هنا
احد الذئاب : احنا اسفين يا بوص بس اللي عمل كده واحد اسمه مروان ده متحول جديد صدقني احنا قالبين عليه الدنيا احنا مش هنسيب مكان لحد مانلقيه
ادم : امشي من وشي ودورولي عليه حالا
مازن وامال وعمر وخالد وكريم دخلوا عند ادم
حضرتك يا بوص طلبتنا
ادم : اظن انتوا عارفين مروان عايزكو تجبهولي عشان لو فضل كده هيبقا ف خسائر كتير من البشر
امال ومريم : بصوا لبعض يعني يا ادم انت عايز تقولنا ان رنيم ماتت من مروان مستحيل
ادم : ده اذا هي ماتت اصلا !؟ وغير انتوا تعرفوها منين !؟
امال : رنيم كانت صاحبه افنان جدا وكانوا اكتر من اخوات بس حصلت مشاكل من مروان ورنيم فضلت مروان ع افنان .. الكارثه اني افنان منهاره من العياط احنا سبناها رايحلها
ادم : حس بخوف من جوا ع افنان وحس اني افنان ف خطر اكيد .. عايزكوا تروحوا معاها
امال :هي شويه وهتقابلنا في الكافيه وهنروح العزا بليل
ادم : مازن انت وعمر بعد الدفن مايخلص عايزك تحفر الارض وطلعها وتعرف اذا كانت ماتت فعلا ولالا وانت يا خالد انت وكريم عايزك تدور ع مروان اظن انه صاحبك جدا يا كريم فقلب الدنيا عليه فاهمين اتفضلو واستني انتي ياا مال ولما خرجوا ووجهه كلامه ل امال ياريت انتي ومريم متسبوش افنان فاهمه
امال : باستغراب من اهتمام ادم بس من جواها مبسوطه بس مبينتش وفاقت ع صوت ادم بيقول فاهمه ! احم اسفه يا بوص سرحت ايوه طبعا احنا عمرنا ماهنسبها لوحدها ابدا وقالت بخبث متقلقش وابتسامه جانبيه
ادم : بصلها هو فهم قصدها قرب منها مش وقته يا امال خبثك ف الكلام خالص خالص يعني
امال : احم انا من راي امشي احسن
ادم : احسن برضو
امال : بقولك ايه من غير لف ودوران انا عارفه انك عايز تطمن عليها تعالي الكافيه ومش قصدي اققولك كده عشان تتعانف عليا بس حقيقي انا شايفه ف عينك خوف عليها ومقدراه جدا يا ادم سلام بقا عشان متولعش فيا وفكر ماشي
ادم لنفسه: افتكر امبارح لما بعتلها المسدج اللي مش عارف هو بعتها ليه بس هو كان عايز يبعتها وبس هو حاسس اني ف حاجه بتربطه بيها وبس وحس بخوف رهيب ان يحصلها حاجه من مروان او رنيم لو عايشه تخيل انها ممكن تأذي حس بوجع ف قلبه شديد لمجرد التخيل " استحاله اسمح لاي حد يأذيكي يا افنان حتي لو انا استحاله .. انا هفضل احميكي دايما يا حبيبتي " واتفاجئ من نفسه لما قال حبيبتي برغم انه عارف انه لو خد خطوه زي دي هتكون اكبر خطر عليها بس ابتسم لان من جوا فعلا حبيبته ... وقرر جوا انه لازم يدخل حياتها بأي طريقه هو محتاجها وهي كمان واتنهد بوجع انها تتاذي بسببه فيوم من الايام بس حاول يطرد الفكره دي

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

ف الكافيه ...
كلهم قاعدين وخايفين من اللي جاي لو ملقوش مروان ... او رنيم تبقا عايشه يبقا كده اتفتح عليهم ابواب جهنم بس هما عارفين ان ادم عمره ماهيسمح بده
فجأه ادم دخل
وامال ابتسمت اول ماشفته عشان هي دلوقتي اتأكدت اني ادم بجد بيحب افنان بس ف نفس الوقت خافت ان افنان متقبلش حقيقتهم وساعتها هيكون صداقتهم انتهت وافنان مهمه ليها ولمريم جدا ولمجرد الاحساس حسيت بخوف وفاقت ع ان ماذن بيسأل ع افنان
ماذن : امال مش بكلمك !
امال : ها !
ماذن : هو ايه ل ها ! فين افنان !
امال : استني هكلمها
افنان : ف عربيتها بتفتكر زكرياتها مع صاحبتها ومنهاره من العياط عليها وشكلها لما شفيتها ف المستشفي وبتقول انتي اللي اتسمحيني مش انا يا رنيم مش انا اااااااه يارب صبرني وفاقت من عياطها ع صوت موبيلها الو
امال : انتي فين خلصتوا الدفن !؟
افنان : بصوت مبحوح من العياط اه.. اه
امال : طب اهدي وتعالي احنا متجمعين احنا مستنينيك
افنان : تمام انا كده كده قربت ع الكافيه دقيقه وهبقا موجوده
كريم : طيب انا همشي قبل ماتيجي ويحصل اي مشكله سلام
امال : لقيت موبيلها بيرن من افنان
افنان : كريم عندك !؟
امال : بستغراب كريم !؟
كلهم انتبهوا لكلام امال
امال : ليه هو عمل حاجه تاني !؟
كلهم بصوا لكريم
كريم : والله ماعملت حاجه
افنان : لا ماعملش حاجه خليه بس يفضل لحد ماجي متخليهوش يتحرك فاهمه
امال : طيب ربنا يستر
افنان جت الكافيه
عنيها حمرا ووشها احمر من العياط وشكلها حزين لابعد الحدود لدرجه اني امال ومريم اتنفضوا من مكنهم اول ماشفوها وجريوا عليها قعدوها
وكلهم اتخضوا عليها من شكلها
مازن : افنان انتي كويسه استني هجبلك حاجه تشربيها
افنان : لا مش عايزه .. وانا مش كويسه وحطت وشها ف كف ايديها وبقت تعيط بشهقات ومريم وامال يطبطبوا عليها
خالد وعمر : اهدي يا افنان انتي كده بتأذي نفسك ونفسيتك من اللي بتعمليه ده انتي مش شايفه شكلك يا بنتي شكلك دبلان
افنان : رفعت وشها وبصتلهم عشان انتوا مشوفتهاش ف المستشفي ورمت نفسها ف حضن امال
وكلهم بصوا بغضه وتوتروا وبصوا لا ادم
امال بتوتر : شوفتيها ازاي !؟
افنان : طنط سالي خلتني دخلتلها وشوفتها يا امال وبتشحطف وهي بتحكي شوفتها وشها ازرق وجسمها معضوض ماتت بطريقه وحشيه يا امال ااااه قلبي مقهور عليها يا امال مقهوره اوووي الدكتور بيقول ان ف حيوان هجمها بس ازاي ازاي يعمل كده وبطريقه دي واحنا منطقه سكنيه ازاي يحصل كده وبتعيط بطريقه هيستريه
كلهم اتوتروا زياده وكلهم سكتوا مبقاش ف صوت غير عياط افنان وشهقاتها وكلهم خايفين عليها
مازن : ممكن يكون كلب سعران هجم عليها مثلا
افنان : كلب سعران !؟ والكلب السعران هيغتصبها وافتكرت شكلها وعيطت زياده
كلهم تنحوا ونزلت عليهم جمله افنان كالصاعقه
افنان بزعيق : ها رد يا مازن كلب هيعضها ويغتصبها كمان ازاي رد قولي ها قولي
وبعد كده رفعت عنيها لكريم
كريم : ايه بتبصيلي كده ليه اصل بصاتك بخاف منها ومبطمنش ف اللي بتفكر فيه
افنان : مش قصدي .. كريم هطلب منك طلب بس ممكن تساعدني !؟
كريم لنفسه : بيستوعب افنان تطلب طلب ومني انا !؟ وفاق ع صوت افنان
افنان : ها !؟ ممكن تساعدني
كريم : ايه هو !؟
افنان : مروان !؟
كلمهم جلهم احساس ان الدم نشف ف جسمهم من كتر التوتر
كريم : ماله !؟
افنان : انت اققرب واحد ليه .. هو فين انا مشوفتوش وغير هو محضرش الدفن بتاع رنيم .. ونظرتها كلها شك انا عايزه اعرف هو فين
كريم : ريقه نشف مش عارف يقول ايه بس بص لا ادم كانه بيقوله اققولها ايه ؟ ورد عليها معرفش عنه حاجه بقالي كتير
افنان بشك : كريم لو سمحت انا عايزه اعرف مكانه
امال : بانفعال انتي عايزه منه ايه.. رنيم ماتت يا افنان اي ان كان هي ماتت ازاي ومين عمل كده بس ماينفعش تشكي فيه كده وكملت بستهزاء خيالك بيهيألك ان مثلا يكون مروان ازاها وضحكت بسخريه
افنان : اه
كلاهم تنحوا
افنان : كملت وقالت هو اللي ازاها وعندي احساس قوي بكده مروان عمره ماحباها عمره فاهمه عمره
ادم : ه ليه بتقولي كده !؟
افنان : عشان اللي عمل ف رنيم كده مش مجرد حيوان
وهنا احمد اخوها دخل الكافيه هو انا مش بكلمك انتي مبترديش ليه قلقتيني عليكي
افنان : انا اسفه يلا يا احمد انا عايزه امشي انا هستناك عند العربيه بس قبل ماتمشي بصيت لكريم لو هتساعدني تبقا كلمني
احمد : بصلهم ف ايه !؟ ايه اللي حصل تاني
عمر : مافيش يااحمد روح وراها
احمد : طيب تمام سلام
كلاهم بصوا لا ادم
ادم : افنان ذكيه لابعد الحدود انا مكنتش متخيل كده خالص يعني
امال : اغتصبها !؟ مروان خطر .. مروان هيدور ع افنان يا ادم .. مروان خطر
كلهم بصوا ل امال
ادم : يعني ايه خطر عليها !؟ انتي تعرفي ايه انطقي
امال : كان قصدها ان مروان عمره ماحب رنيم افنان صح مروان عمره ماحب رنيم واظن اني انت عارف ده يا كريم
كريم : عارف بس هو مش هيقرب منها مش هياذيها يا امال
مازن : ممكن حد يفهمنا وتوضحوا قصدكوا
امال : مروان كان بيحب افنان زمان من واحنا عيال صغيرين وبعدها اهله خدوا وسافروا ولما رجع من ٤ سنين كان عايز يبقا مع افنان وطبعا افنان رفضته عشان افنان مش دي اهتمامتها وسكتت
ادم : وبعدين
امال : طبعا هو حس بالنفور من افنان فقرب لرنيم يمكن افنان تغير او تحس بحاجه من نحيته بس برضوا فشل ف كده فحب يكره رنيم ف افنان ونجح ف كده بس مكنش متخيل ان افنان هتبعد بجد ... ع فكره يا كريم افنان مش بتكرهك افنان بتكره مروان وان انت صاحبه خليتها مبطقكش عشان بتحس انها شايفه مروان مش كريم فاهمني افنان حاولت كتير توصلها ده بس هي ولا مره فهمت ولما افنان وجهته وعرفت خطته القذره مسحت بكرمته الارض مخلتوش يسوي اي حاجه .. وبعد كده مكنتش تتوقع ان رنيم اققرب صحبه ليها تعمل فيها كل ده وتبعها عشان خاطر مروان دي كانت ضربه قاضيه ليها عشان كده انا خايفه ع افنان بجد
كريم : فهمت بس مروان مش خطر ع افنان الخطر اللي بجد هتبقا رنيم فانا بتمني بجد انها تكون ماتت عشان هي مش هتسبها ومتنسوش ان الذئاب مايقدرش حد يأذي واليفته ( شريكته ) ابدا
ادم بحده: كل واحد يقوم يعمل اللي انا قولتله عليه ووصلولي الاخبار بسرعه
ادم : روح البيت بس وفضل يفكر ف كل اللي اتقال وخاف لاحسن تكون رنيم عايشه واضايق ان مروان بيحب افنان بس اهم حاجه ف كل ده ان ماينفعش حد يأذي افنان واتنهد تنهيده بخوف وفاق ع صوت موبيله ولقاه مازن
مازن : الحق يا ادم رنيم احتفت
ادم : طلع يجري لازم يوصل بيت افنان
احمد وافنان ف العربيه راحوا العزا ومروحين ع البيت
موبيل احمد رن وصاحبه قاله اني عايزه ضروي
احمد : افنان اطلعي انتي وهروح هقابل صاحبي عشان عايزني ماشي
افنان: ماشي خلي بالك من نفسك
افنان طلعت شقتهم ودخلت اوضتها
واول مادخلت لقت ......

يتبع ««««««««««
اكتبولي رايكوا ف الكومنتات 💜💜



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 03-07-19, 08:02 AM   #6

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,429
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



🌻الفصل الخامس 🌻

افنان طلعت شقتهم ودخلت اوضتها
واول مادخلت لقت
افنان : مروان !؟ وفضلت متنحه ع شكله بس شكله خوفها جدا كان بوقه عليها دم وهدومه غرقانه دم وشكله يخوف وكانت لسه هتجري كان مروان اسرع منها وقفل الباب وحط ايده ع بوقها
مروان : اهدي انا مش هعملك حاجه .. هبعد ايدي بس اياكي تصرخي فاهمه
افنان بخوف : فاهمه
مروان : بعد عنها وشاف ف عنيها هي قد ايه خايفه منه ودي حاجه ضايقته اوووي من نفسه وفجاه لمح انعكاس شكله ف مرايه اوضتها واتصدم ولنفسه انا ازاي بقت كده .. انا ايه اللي بيحصلي بس اخر جمله قالها بصوت مسموع
افنان : انت بقت ابشع من الاول انا عايزاك تمشي وجودك بيخوفني
مروان : قد ماكان مصدوم من كلامها هو مش اول مره يسمعه بس حس كانه بيسمعه منها لاول مره وفضل يركز ع شكلها وقد ايه نبضات قلبها بتعلي وجسمها بيترعش ايوه هو حاسس بكل ده وسمعه كويس
وبعد صمت
افنان : امشي واطلع برا كل حاجه حصلت بسببك هو انت جاي عايز تقتلني زي ماقتلتها !؟
مروان : حس انه الدم نشف ف جسمه وافتكر رنيم .. اللي هو مش عارف هو عمل كده ازاي .. افنان انا جاي هنا عشان احميكي من رنيم .. رنيم لو جت هتقتلك انا مش خطر عليكي زيها
افنان بنفعال : ههه مش خطر .. رنيم ماتت يا مروان ماتت فاهم وانت السبب انا حاسه بده
مروان : ماتت ! لا استحاله انها تكون ماتت انا عارف ده كويس وقرب نحيه افنان ومسكها من كتفها اسمعيني اولا رنيم مامتتش ثانياً انا مش عارف انا عملت كده ازاي ثالثا انا مش عارف ايه اللي بيحصلي افنان بقت بسمع الناس وهي بتكلم حتي لو ع بعد اميال بسمع كل حاجه فاهماني وفضل يلف ف اوضتها بتوتر
افنان : هنا الخوف اتملك منها وبدا وشها يصفر وحساه ان هيغم عليها بس بدات تتماسك قدامه
مروان : بص عليها لقاه وشها اصفر اتخض عليها ولسه هيقرب
افنان بعياط وانفعال : اياك ابعد عني انت قاتل فاهم يعني ايه ابعد ارجوك ابعد
مروان : انا مقدر احساسك وانا مش هدافع عن نفسي معاكي بس ابعدي من هنا وسيبي المكان لازم فاهمه لازم .. وانا جيت حقيقي عشان احميكي بس روحي اققعدي عند امال وماذن انتي هتبقي ف امان عندهم ماشي ولسه هيمشي لقاه ايد بتمسكه وبتأيد حركته وبص ع افنان لقاها مغم عليها وبعدين لقاه خالد وكريم ماسكينه ومعاهم ادم وامال ومريم مع افنان
امال : ادم خد مروان وامشي قبل ماهي تفوق حالا
ادم : بص ع افنان اللي مغم عليها وحس ان قلبه انقبض من شكلها ووشها الاصفر من كتر الخوف ومشي ... ووجه كلامه لكريم وخالد يلا هاتوه وتعالو ورايا
ف بيت افنان ..
افنان بدات تفوق وبصت حواليها لقت امال ومازن واحمد اخوها
احمد بقلق : قعد ع طرف السرير جمبها .. افنان حبيبتي انتي كويسه طمنيني عليكي
افنان : افتكرت اللي حصل وبدات تعيط ف حضن اخوها كانها بتتحاما فيه من اللي شافته
امال ومريم ومازن وعمر بصوا لها وحسوا بخوف رهيب عليها
مازن بضحك: فوفي صدقتنا الصدوقه كده ياشيخه تقلقينا عليكي ده مش اسلوب والله كنتي هتوقفي قلبنا
افنان : ببتسامه من بين دموعها انا اسفه ع اللي حصل وبصت لاخوها احمد ارجوك انا مش عايزه اققعد هنا ارجوك وبدات تعيط تاني
امال : طب ايه رايك يا ست فوفي تيجي تقعدي عندي وتغير جو بدل اوضتك ها
افنان : حسيت بأمان من كلام امال وكانه جيه نجده ليها ووقالت انا موافقه

مكان مقفول عامل زي الزنزانه ...
مروان : انا عايز اطلع طلعني من هنا وبيبص لاادم
ادم : للاسف مش هينفع هطلعك من هنا ف حاله اني القيك بقت كويس واني مافيش خطر منك ع البشر كفايه اللي حصل ورنيم اللي احنا مش لقينها
مروان : اول مسمع اسم رنيم قلبه انقبض ع افنان
وبعد صمت منه ارجوك انت لازم تبعدها عنها هي لو لقتها هتقتلها
ادم : حس بغيره وكان حقيقي عنده استعداد يدفنه مكانه بس حاول يسيطر ع مشاعره عشان مش وقتها خالص وبعد صمت ونظرات تحرقه مش محتاج تقولي كده افنان ف امان طول مانت بعيد عنها
مروان : استغرب من طريقته الهجوميه من الرد بس حس انه كده اطمن عليها بس بدا يقدم الولاء والطاعه لاادم بعد ماعرف انه الكبير بتاعهم وانه مش هيحصله حاجه طول ماهو ف حمايته ... انا جعان ارجوك حاسس اني هموت
ادم : مش دلوقتي لازم تتعود ع كده شويه عشان جسمك ياخد ع المجاعه ومتفكرش تاذي حد واخليك تاخد ع انك تعيش ع دم الحيوانات مش البشر وسابه من غير مايسمع رد
ادم : بيلف ف اوضته وبعدين مسك موبيله وكلم مازن
ماذن بضحك : انت بتتصل عشان تطمن ع افنان متقلقش عليها هي قاعده عندنا ف البيت هي بقت احسن كتير من الاول وامال قاعده ف الاوضه جوا وبدا يتكلم بخبث مكنتش متخيل انك واقع كده
ادم بغضب : هو انت ووليفتك (شريكتك ) هتستلموني
مازن : اهدا مش قصدي انت عارف اني مبسوطلك بقولك ايه انا احتمال اخدها هي وامال والشله كلها ونروح اي حته تغير هي جو وتكون كويسه بس بعد مالحوار ده يهدي شويه
ادم : حلو ه الفكره دي هي اكيد اعصابها هترتاح هناك هي محتاجه كده جدا
مازن بخبث تاني : يا سلام ع الحنيه يا بختك يا افنان شكلك هتشوفي دلع محدش شافه قبل كدده انا من راي اققفل احسن وضحك جامد
ادم : انا بقول كده برضو عشان مطينش عشتك
مازن : قبل ماقفل انا عايزك تيجي احنا هنتجمع كلنا وبخبث تاني يمكن ربنا ينتعك بالسلامه وتعرف تقرب منها سلام بقا عشان مالقيش راسي ف ايدك وبتقدمها لا امال هديه وضحك جامد
ادم : بفرحه هو مش متخيلها انه اخيرا مكان هيجمعوا بيها لفتره طويله وقال لنفسه
"هتبقي ملكي انا وبس استحاله تبقي لحد غيري "
ربنا يرزقنا بحد زي ادم والله 😂

عدا شهر ع الاحداث اللي حصلت والضغط اللي كانوا فيه كلهم بس محصلش اي جديد غير اني افنان مابتتحركش من البيت
بس لسه افنان قاعده عند امال ومازن واحمد اخوها بيجي يزورها كل يوم
مازن : بقولك ايه يا احمد انا هاخد افنان وامال والشله كلها ونطلع نغير جو
احمد : يارريت هي اكيد لو راحت هترجع احسن كتير
امال بفرحه : هي بصراحه يا احمد احلي فكره احنا اصلا بقالنا كتير متجمعناش كلنا مع بعض
بعد شويه احمد مشي ومازن وامال دخلوا يقولوا لاافنان ع الخطه بتاعه السفر
مازن : والله منوره البيت واحلي شهر حرفيا اللي قعدتي فيه هنا وامال اكدت ع كلام مازن
افنان : انا اسفه اني بجد قعدت كتير كده بس ع بكره كده هرجع مع احمد كفايه كده
امال : انتي هبله يابت بيتك هنا زي بيتك هناك فاهمه وغير احنا اصلا جاين نقولك اني احنا كلنا هنسافر بكره التل وع فكره احنا مبنخدش رايك احنا بنقولك بس وضحكت انتي محتاجه تغيري جو وتقريبا هيبقا احلي جو واحنا كلنا حواليكي والمكان كله محاصر مننا وضحكت جامد
افنان بحب وضحك : انا بجد مش عارفه اققولكوا ايه انتوا نعمه ربنا رزقني بيها انا بحبكوا جدا ربنا يخليكوا ليا 💜🌻
امال ومازن بحب : واحنا بنحبك اكتر مانتي متخيله كمان 🌻
الصبح بدا يطلع ...
وكله جهز وبيحضروا نفسهم خلاص ونزلوا واول ماافنان نزلت لقت ادم ف وشها هي ارتبكت بس حولت ماتبينش وبعد كده ركبت عربيه مازن وبعد كده ابتسمت من غير ماحد ياخد باله
افنان : مازن هو احنا هنقعد هناك فين !؟ في مخيم صح
ماذن : طبعا لا هنقعد ف بيت ادم واتعمد يبص ع افنان ف مرايه العربيه عشان يشوف رد فعلها ولقه وشها احمر كسوف فابتسم ع ريأكشن وشها.. وبس ياستي ادم صمم اني احنا نقعد هناك .. بيته حلو جدا ع فكره
افنان : احم اها
مازن : اهم حاجه اني احنا كلنا ننبسطت
وخصوصا انتي يا قمر وضحك
امال : متوقعه زوق ادم اصلا ف البيت وبصت لا افنان بخبث عارفه يا افنان ادم اول ماعرف انك جايه راح قالنا ع حوار البيت ده يعني وجودك نعمه معانا والله وضحكت
افنان بأحراج : احم اه زوق اوووي هو وبعدت بوشها تبص ع الطريق
ادم : كان ف العربيه اللي وراهم بس حواسه السمعيه مركزه معاهم وراح متصل بمازن
ادم : عارف لو ماتلمتش انت والسنيوره اللي قاعده جمبك هاجي افطسك انت وهي كفايه ها كفايه وقفل من غير مايسمع رد فعل مازن
ماذن بص لا امال : وبقوا عمالين يضحكوا بهيستريا وبصو ع افنان لقوها حطه الهيدفون ومش معاهم اصلا فطمنوا انها مش سمعاهم ومش مركزه اصلا
وبعدين وصلوا البيت هو مش مجرد بيت ده قصر

وده شكله عشان متتخيلوش كتير 😂😂



واول مادخلوا كلهم كانوا مبهورين بالمكان وجماله بس ادم كان مركز ع ملامح الانبهار بتاعه افنان بس وكان بيقول من جوا انتي اصلا ملكه البيت ده وبس واللي اكبر من كده انتي ملكه قلبي

مالناش دعوه باللي بيقوله ادم ده واحد من زمان بقا فرمانسيته اوفر شويه 😂😂 ورهيف اوووي 😂😂

بدا ادم يقولهم ع الاوض اللي هيناموا فيها

ودي كانت اوضه افنان عشان برضو ماتتخيلوش كتير 😂



افنان : دخلت الاوضه وفتحت بوقها من ديكور الاوضه الكلاسيكي وقد ايه الاوضه شيك مكنتش تتخيل انها تقعد ف اوضه زي دي اصلا وافتكرت كلام امال لما قالت انا متوقعه زوق ادم اصلا ورجعت للواقع بصراحه ده زوقه احلي من حياتي وبدات تلف وتتنطتط ف الاوضه زي الاطفال وبدات تقرب من السرير باابتسامه وفرحه وتنحت لما لقت ع السرير .....

يتبع «««««««««««
اكتبولي رايكوا ف الكومنتات 🌻💜



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 04-07-19, 04:43 AM   #7

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,429
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



بقلمي الاء محمود 🌻

🌻 الفصل السادس 🌻



وافنان بدات تقرب من السرير باابتسامه وفرحه وتنحت لما لقت ع السرير علبه كبيره وفتحتها لقت فستان بيبي بلو منفوش وعريان من الاكتاف بس كان شكله خيال ولقت كارت مكتوب
" انا ندا اخت ادم بتمناه الفستان يعجبك اشوفك بليل ف السهره هتستمتعي جدا " سابت الكارت وبصت للفستان تاني وابتسمت وكانت بتتمناه الليل يجي عشان تلبس الفستان ودخلت خدت شاور عشان تنام شويه قبل حفله بليل عشان مايبقاش شكلها تعبان

اي ان كان ف هي بنت برضو ونفسها تشوف شكلها بالفستان الغالي ده ياجماعه اي حاجه جديده وخصوصا لو غاليه هتبقا هتموت عاليها😂😂😂

افنان : صحيت وخلصت لبس وبدات تحط لمستها الاخيره وبصت لنفسها ف المرايه وحسيت كانها اميره من جمالها الخلاب
الشباب كلهم واقفين والبنات جم وقفه معاهم
مازن : اومال فين افنان كل ده بتلبس يالههوي ع البنات عشروميت ساعه عقبال مايلبسوا وضحك جامد
امال : ضربته ف كتفه بهزار ... اتلم هي زمانها نزله وفجاه هدوء حصل ف المكان
وناس من الموجودين مين البنت الجميله دي ..
حد تاني : دي مش جميله بس دي كانها ملكه
بنت : فستانها حلو اوووي عامله زي الاميرات بظبط
كلهم بصوا لقوها افنان وفضلو متنحنلها من جمالها

شكل فستان افنان عشان متتخيلوش كتير 😂😂



ندا : بصت ل ادم لقته هيمان ف جمال افنان ورقتها ف الفستان وابتسمت وفرحت لاخوها جدا
امال راحت تجيب افنان
افنان بتوتر : وبتكلم نفسها جواها هي الناس كلها بتبص عليا ليه يمكن شكلي ف حاجه غلط فاقت ع ايد امال مسكاها وبصتلها فقربت منها امال هما بيبصولي كده ليه هو ف حاجه ف شكلي غلط
امال : حاجه غلط ده انتي قمر شكللك حلو اوووي يا فوفي والله
وصلوا ف المكان اللي واقف فيه الشباب
ماذن وخالد صفرولها
خالد : ايه يا بنتي الجمال ده كله
مريم : فوفي حقيقي شكلك حلو اوووي بجد
مازن : لالا ده احنا نعاكس براحتنا بقا لمؤاخذه يا امال يا حبيبتي وضحك جامد وكلهم ضحكوا ع كلامه
امال : رفعت ايدها باستسلام من حقك الصراحه من حق الجميل يدلع
افنان : حضنت امال بس انا جميله عشان الفستان حلو بس
خالد : صدقيني اهم حاجه الحشو وضحك جامد
وكلهم ضحكوا
افنان بضحك : حشو ! دايما فصيل وووجهت كلمها ل ادم .. هي فين اختك !؟ عشان اشكرها ع الفستان
ادم : كان لسه هيرد لقاه اخته جمبه
ندا بضحك وهزار : انا اهو اللي بدوري عليها بس حقيقي زي ماتوقعت زي القمر والله وحضنتها
افنان بحب : وحسيت براحه غريبه من نحيه ندا ... حقيقي شكرا جدا ع الفستان بجد
ندا : هشش بس يا بنت مافيش بين الاخوات شكر ده اذا سمحتيلي طبعا اني نبقا اصحاب واخوات
افنان : يا خبر ده يشرفني وانا مبسوطه جدا اني اتعرفت عليكي بجد وحضنتها
وكلهم قعدو يهزرو
ندا : يلا يا جماعه بقا نرقص ولا انتوا مش ناوين وضحكت
كلهم : طبعا ناوين
افنان : انا ماليش مزاج
ندا : مفيش حاجه اسمها كده
افنان : بستسلام وضحكت اوك اشطا موافقه
خالد : بحركه دراميه تسمحيلي بالرقصه دي سنيوريتا افنان
وكلهم ضحكوا ع طريقتوا
افنان : شور بيبي وضحكت
خالد : بعيد شويه عن افنان وبص ل ادم اللي كان هيموت من الغيظ ... بوص انا هفتحلك الطريق وضحك
كلهم ضحكوا
كريم لنفسه : انا كنت حاسس اني ف حاجه من نحيتك ليها بس مش مهم اهم حاجه هي هتكون ايه معاه وفاق ع صوت ندا بتكلم ادم
ندا : واضح انه كله بيساعدك يا مسهل .. انت بوص وكل حاجه بتعرف تصرف فيها ال افنان مش عارف حقيقي باب النجار مخلع وضحكت جامد
وكلهم ضحكوا وبصو ل ادم لقوا هيولع فيهم
مازن : طب يلا يا جماعه نختفي من هنا قبل مالقصر يولع بينا عشان ادم هيتحول لتنين مش ذئب لا ... وضحكوا كلهم .
ادم : غصب عنه ضحك من طريقه مازن
وكلهم راحوا يرقصوا وكانت اغنيه "نشيد العاشقين" ل احمد جمال 💜

صاحبة الصون والعفاف احلى واحدة في البنات
اللي عمري قلبي شاف زيها في المخلوقات

وف المقطع ده خالد اتحرك ف قرب ادم من افنان🙊🙈

"تسمحيلي برقصه هادية تسحميلي بقرب منك
حلم عمري تكوني راضية عن وجودي بس جنبك"

افنان برتباك : كانت لسه موطيه راسها من الكسوف ولسه هتبعد لقت ادم قربها من حضنه اكتر
ادم بحب : ايه خايفه ولا مش حبه ترقصي معايا !
افنان : حسيت ان قلبها هيطلع من مكانه ودقاته بتزيد وجسمها بدا يسخن من التوتر من كتر قربها منه ولنفسها انا ف حضنه انا حاسه قلبي هيقف
ادم : بيبصلها بصات ونفسه يدخل جوا دماغها يعرف هي بتفكر ف ايه بس حس برعشتها ف ايديه وعرف ان لمسته ليها وقربه منهابيوترها فبتسم بس من غير متاخد بالها .. احم كل ده بتفكري تجاوبي وضحك .. هو بيعمل اي حاجه هو عايزها تبصله وبس ونجح ... لقاها رفعت راسها ودي كانت اللحظه اللي مستنيها انه يبص ف عنيها
افنان : اول مابصت ف عنيه حسيت ان خلاص هتقع بس مسكت نفسها وحسيت كان ف طبله ف قلبها ومش راضيه تقف وانه خلاص هيخرج من جواها لدرجه ان جالها احساس اني اكيد اللي حواليها سامعين نبضات قلبها ووشها احمر لمجرد التخيل وبعد صمت مش عارفه تقول ايه وحسيت انها بتبصله بطريقه ملفته
افنان باحراج : احم لا طبعا عادي ادينا بنرقص اهو وابتسامتله
ادم : ابتسامتها البريئه خلته عايز ياخدها ف حضنه كأنه عايز يخبيها عن عيون اللي حواليه ويبعد بيها عن اي حد .. وفاق ع صوتها
افنان : البيت حلو اوووي وحقيقي زوقك حلو
ادم : ابتسم ابتسامه واسعه
افنان جواها : يخربيت حلاوه ضحكتك ياشيخ .. ابتسامه كمان ومش بعيد اتهور وابوسك .. تبوسيه ! ايه يا سافله يا سهله يا رخيصه ايه اللي انا بفكر فيه دي وضحكت من افكارها وضحكت ع نفسها
ادم بستغراب : بتضحكي ع ايه
افنان : ابدا متهتمش وضحكت .. بصت تاني ف عنيه لقتها لونها اخضر واللون ده خلاها فضلت مركزه معاها اكتر وحسيت ان مشاعرها هتتفضح حالا لو افكارها وعنيها ماتلموش شويه وضحكت وبعد صمت شويه
وطبعا ادم مش مركز ف حاجه غير اني هي ف حضنه وبس ودي مخليه مبسوط لابعد الحدود
افنان : ادم
ادم : حس كانه اول مره يسمع اسمه ف حياته .. نطقها لاسمه غير اي حد بينطقه وفاق من افكاره
افنان لنفسها : يابني بطل تبصلي كده هقع من الارتباك اهدي اهدي هو بيبصلك بس .. ع اساس مثلا اول مره ولد يبصلك ... لالا هو غير اي حد لا وطردت كل الافكار وكملت : بطريقه طفوليه ادم ممكن اسألك سؤال هموت واسئله بجد
ادم : ضحك هتموتي وتسأليه .. لا بعد الشر اسألي
افنان : يا احلي بعد الشر سمعتها ف حياتي ف ايه يا افنان فوقي كده وضحكت .. واخيرا.. احم اه هو انت لون عينك ايه بظبط عشان مش عارفه احدد اصل كل ماشوفك بيكون لونهم مختلف ف انت حيرتني الصراحه وضحكت جامد و بطريقه طفوليه بص انا عارفه اني دي حاجه متخصنيش بس حقيقي نفسي اعرف
ادم : ضحك ع طريقتها وكان نفسه يقولها انا روحي وجسمي وكل حاجه تخصك انتي وبس وفاق من افكاره و .. بس قبل ماقولك انتي ف اللي شوفتيه عجبك انهي لون !؟
افنان باندفاع : الاخضر طبعا .. اتكسفت احم قصدي يعني اصل حاسه اني ليها علاقه بحاجه حلوه
ادم بضحك : انتي شوفتي ايه تاني غير الاخضر
افنان : لما شوفتك اول مره كان لونهم رمادي غامق ولما العربيه كانت هتخبطني لقتهم رمادي فاتح جدا بس قولت ممكن تكون دي عنيك وف الكافيه مكنتش واخده بالي بسبب الاضائه و لما كنت برقص ف البار مع صحابي ... بأحراج احم وانت كنت بتبصلي لقتهم لونهم اخضر .. وكملت كلامها بانفعال طفولي جدا بص يا ابني انا احترت وضحكت جامد
ادم : ضحك ع ضحكها بصي الرمادي الغامق لما بكون متعصب والفاتح وسكت شويه قبل مايكمل كلامه وبصلها .. واتنهد لما بكون خايف او قلقان
افنان : تنحتله .. وانت كنت خايف عليا
ادم : بصلها كتير انتي كنتي شايفه ايه !؟
افنان برتباك : وتوهت ف الكلام بضحك . ها مكملتش والاخضر انا حاسه اني ليها علاقه بالانبساط مش عارفه ليه وضحكت
ادم : ضحك من تتويها للكلام بس قدر ده .. من انها عملت كده عشان تداري ع كسوفها ورد عليها ايوه بتبقا خضرا لما بكون مبسوط
افنان : ابتسمت ابتسامه حسيت ان بوقها وجعها منها ولنفسها هعتبر ان الانبساط ده لما بكون موجوده بس هعرف اذا كان كده ولالا .. اممم ماشي ياتري ف الوان تانيه عشان متحيرناش بس وضحكت جامد
ادم بخبث: مش عارف استكشفيهم انتي بقا انتي اللي شايفاني
افنان بكسوف : كانت لسه هتكلم بس الاغنيه خلصت وحمدت ربنا انها خلصت عشان كانت شويه وهتقع بسببه وتعمل حاجات القانون هيحسبها عليها وضحكت بس من غير ماياخد باله
وراحوا وقفوا مع الشباب
مازن بخبث : كل ده رغي كلتي ودان الراجل كل مابص عليكوا القيكي بترغي
افنان : رفعت حاجبها وبصت لمازن بتوعد .. مازن اتلم ها اتلم
ادم : ضحك ع تصرفها
واليوم خلص وكل واحد طلع ينام ف اوضته
بس المرادي كلهم مبسوطين
ادم ف اوضته ...
الباب خبطت
ادم : ادخل
ندا بهزار : ينفع تفضيلي نفسك ارغي وبخبث ولا الرغي ده لا افنان بس وضحكت
ادم بتحذير : ندا بس ها بس
ندا : رفعت ايديها باستسلام اسفين ياريس وضحكت واخوها ضحك معاها عارف انا المفروض اشكرها
ادم بستغراب : ع ايه !؟
ندا : عشان اخيرا بدات اشوفك مبسوط وبتضحك زي الاول انت فيك حاجات اتغيرت اوووي وبلاحظها لما بتكون هي موجوده .. ادم انا فرحنالك اوووي بجد
ادم : خد اخته ف حضنه وقعدوا ع السرير عارفه يا ندا انا حاسس اني طاير ايوه طاير حاسس بأحاسيس غريبه بس كلها احاسيس حلوه انا عمري ماحسيت الاحساس ده لما كنت مع اروي .. ندا انا بحبها وحقيقي بعترف بده من كل قلبي بس ف نفس الوقت واتنهد خايف .. خايف متقبلنيش وتخاف مني خايف اووووي يا ندا .. انا اول مره احس احساس الخوف ده بس حسيته لما ... وسكت واتنهد تنهيده طويله وكمل حسيت اني ممكن اخسرها .. انا مش عايز اخسرها .. لو هي موافقتش ومقبلتنيش انا مش هبعد انا هحافظ عليها حتي لو من غير ماتحس .. انا حاسس برابط بيني وبينها انا لحد دلوقتي مش فهمه بس الرابط بيخليني اققرب وققرب انا مش عايزها تبعد وف نفس الوقت خايف لو وافقت تتأذي بسببي انا ممكن يحصلي حاجه انا مببالغش بس ده بجد يا ندا فهماني
ندا : حسيت بوجع اخوها وانها اول مره تشوفه كده ... اروي عمرها ما كانت حب يا ادم عمرها .. بلاش تفكر ف اي حاجه دلوقتي وسيب كل حاجه لحالها وع فكره انا حاسه انها هتفتحلك الباب شخصيه افنان مش اي حد بتتعامل معاه بس افنان اتعاملت معاك وكانت بتتضحك كمان وبهجتها من كلامها معاك كان باين ف عنيها وده يخلي عندك امل يا حبيبي
ادم : بجد كان كلام اخته طوق نجاه ليه وبصلها وابتسم .. شكرا انك معايا انتي عارفه اني مبعرفش اتكلم مع حد اوووي بس معاكي بحس اني برتاح وابتساملها تاني
ندا : قامت وكانت هتخرج بعد كده لفتله .. و بخبث : بعد كده مش هترتاح ف الكلام غير معاها وحضنها هو اللي هيطمنك خليك واثق ف ده تصبح ع خير وحدفتله بوسه ف الهوا

ف اوضه افنان ...
خدت شاور وبدات تسرح شعرها وبتبتسم وبتعيد ف كلام ادم ف دماغها .. افنان اهدي اهدي انتي ايه هتحبي واحد انتي متعرفيش عنه حاجه وغير دي اول مره تكلمي معاه لوحدكوا اهدي كده واعقلي وافتكرت الافكار اللي كانت بتجلها وهي بترقص معاه فضحكت ع نفسها جامد يخربيت كده وكمان بقا تفكيري بقا قليل الادب بسببك يا ادم بيه مش كفايه اني خلاص اتجننت كمان ف فكاري ده انت عملت احتلال عليا خلاص وضحكت تاني ع نفسها

ف اوضه ادم .. موبيله رن
واحد من رجالته : زعيم احنا لقيناه رنيم ......

يتتبع «««««««««
اكتبوا رايكوا ف الكومنتات وشجعوني 💜💜




فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 06-07-19, 04:37 AM   #8

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,429
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



بقلمي الاء محمود 🌻

🌻الفصل ال ٧ 🌻



ف اوضه ادم .. موبيله رن
واحد من رجالته : زعيم احنا لقيناه رنيم
ادم : قلبه انقبض ع افنان وفاق ع صوت واحد من رجلته ها يازعيم
ادم : هي فين !
واحد من رجالته : مع مشعوزين ( ساحرات ) بيحموها مننا بس معملتهم معاها غريبه ف حاجه تقلق يازعيم ازاي مشعوزين يثقوا ف حد من الذئاب الا لو هما ليهم مخطط تاني
ادم : قفل من غير مايسمع باقي الكلام لان هو دلوقتي اتأكد اان رنيم مش هتكون سهله ابدا واني هي اكيد هتكون حرب

افكار ادم ..
هي دلوقتي هنا قدام عيني محدش هيقربلها
لكن لو رجعنا هتكون اكيد ف خطر
بس ازاي هي لحد دلوقتي معملوش هجوم عليها وازاي رنيم اتلمت ع المشعوزين دول .. خد نفس طويل بعصبيه ومسك موبيله
ادم : خرجلي مروان من سجنه وهتهولي هنا

الصبح بدا يطلع ...
افنان صحيت خدت شاور ولفت نفسها بفوطه من اللون البنفسج الهادي بس كانت ف قمه سعادتها كان مبسوطه بطريقه مستغربها نفسها جدا
افكار افنان ..
هو ليه شاغل تفكيري .. ليه كلامه دايما بيشدني
طريقته غريبه وافكاره واسلوبه حلو اوووي ليه كل مايتكلم بيوترني ليه ايده لما بتلمسني بحس كان ايده بتكهربني برغم انها مجرد لمسه انا ازاي بفكر بالطريقه دي .. هو حقيقي غير اي حد انا شوفته ف حياتي انا مشدوده ليه اوووي واتنهدت ..
وبدات تلبس عشان تنزل تقعد معاهم او بالاخص هي عايزه تقعد معاه هو وبس
افنان فوقي وخرجي من افكارك دي بقا اوف اوووف يعني
لبست فستان ابيض لحد ركبتها شكلها فيه يشوف قد ايه هي طفله ورشت برفانها اللي بتحبه "ايلي صعب " وفكت شعرها ليجعلها اكثر رقه واكثر جمالا
باب اوضتها خبط .. ادخل
امال : صباح الخير يا فوفي وواو حلو اوووي شكلك جميل بقالي كتير اوووي مشوفتكيش وانتي فرده شعرك كده حقيقي شكلك كانك جايه من المدرسه وانتي لبسه الفستان ده وضحكت جامد
افنان بغضب طفولي : كده يا مولي اتريقي اتريقي طب ماتخلنيش بقا اجيبك من شعرك وننزل للمديره وضحكوا الاتنين طب يلا بقا ننزل يا امال عشان جعانه جدا
امال : يلا وانا كمان برضو
نزلو ...
مازن بضحك : وادي الاخت افنان لسه جايه من الحضانه باين
افنان : ضربته ف كتفه طب بذمتك ف بنت ف الحضانه يبقا شكلها قمر كده
مازن : الصراحه لا .. غلبتيني يابت يا فوفي
افنان بضحك : عيب عليك يا بني انا مافيش زي اصلا
عمر بضحك : مافيش زيك ! يخربيت تواضعك يا شيخه
افنان : ف ايه يا حلو انت وهو انتوا هتستلموني ولا ايه
خالد : هو ده بقا لطفي صاحبنا الرقه اللي كانت من شويه دي حسستني اني لا مش هي استحاله
وكلهم ضحكوا
افنان : انا لطفي ! ماشي يا خالد يا عره اما وريتك مابقاش انا
خالد بتمثيل : احنا اسفين يا ريس انا ورايا كوم لحم بجري عليهم وبحركه دراميه متقتلنيش لالا لا
افنان بضحك : يخربيتك ضحكتني انت المفروض كنت دخلت معهد التمثيل انت مكانك مش هنا
كلهم ضحكوا عليهم
مازن : انا هقوم اشوف الاكل اتأخر ليه عشان حقيقي جوعت
افنان : يارريت يا زيزو وباسلوب طفولي وشاورت ع بطنها عشان بجد بطني بتعمل صوصو
مازن بضحك : يالهههوي حقيقي خارجه من kg
وكلهم ضحكوا
كلهم قاموا .خرجوا برا البيت بس افنان مخرجتش فضلت تتفرج ع البيت وتشوف الديكور اللي كل ماتمشي خطوه بتندهش من الدقه اللي فيه
افنان بنبهار : الله بجد مافيش حته ف البيت مش حلوه .. حقيقي المصمم اللي صممه محتاج يتعمله تمثال
ادم ببتسامه واسعه : شكرا
افنان بتعجب : لفتله هو انت اللي مصممه !
ادم : ايوه انا بحب الحاجات دي جدا بحب اهتم بيها اوووي ببقا مبسوط وانا بعمل حاجه بحبها
افنان : بتتامله وهو بيكلم
ادم بخبث : بتبوصيلي كده ليه
افنان بأحراج : احم اصل .. اصل .. يعني اول مره القي راجل بيهتم بالحاجات دي وحتي الاوضه اللي انا قاعده فيها حلوه بطريقه فظيعه اختيارك للديكور انه يكون كلاسيكي اختيار موفق الصراحه
ادم بنفس الابتسامه الواسعه : ودي حاجه تبسطني انها عجبتك
افنان بأحراج : يخربيت ابتسامتك يا شيخ حرام عليك بقا بجد حرام يعني .. اهدي اهدي يا افنان عادي يعني وفاقت ع صوته
ادم : تعالي اوريكي حاجه
افنان : وقفت وبصتله
ادم : متخفيش مش هخطفك وضحك جامد ع نظرتها ليه
افنان لنفسها : يارريت ياشيخ ده هيبقا احلي خطف .. يا جمالك يخربيتك ياررب بقا خد تفكيري اللي زي الزفت ده اللي هيفضحني وضحكت ع نفسها
ادم پتسامه : ها هتفضلي واقفه عندك كتير
افنان : احم اهو جايه
دخلها مكتب كبير مليان بالكتب من جميع الفئات
هي دخلت وفضلت فتحه بوقها من كتر الاندهاش من شكل المكتب ورفوف الكتب .. مكتبه بكل مابها من معني
افنان : الله وبقت تتنطتط ف الارض زي الاطفال
ادم : بيبصلها ومعجب بشكلها الطفولي
افنان : احم سوري بس بجد انا بحب الكتب اوووي فوق مانت متخيل انا ممكن ابات هنا اصلا ياالله ع الجمال ع فكره ده احلي مكان ف البيت وفضلت تضحك وابتسامتله بطريقه خلته حقيقي نفسه يقرب منها ويخليها معاه دايما عشان هو اللي من حقه يشوف الابتسامه دي بس
افنان : بصتله لقته بيبصلها بطريقه خلتها اتكسفت ووطت راسها
ادم : ممكن اققولك حاجه !
افنان بتعجب : طبعا اتفضل
ادم : انتي جميله اوووي انا معرفش ليه بقولك كده بس .. بس حقيقي انتي مختلفه عن اي حد بجد انا ممنون انك هنا واتعرفت عليكي
افنان : ممنون ! انت من انهي زمن يا اخ
ادم اتوتر : رفعلها حاجبه .. يعني هو ده اللي شدك ف كلامي ركزتي ف ممنون ومركزتيش ع اني بقولك انك جميله اوووي
افنان : قربت وبصت ف عنيه بتحدي ومتعرفش هي ليه عملت كده .. اصل انا عارفه اني دايما جميله مش غرور مني بالعكس دي ثقه وثقه فظيعه كمان او ممكن الاتنين مش متاكده وضحكت ضحكه خلت اعصابه تهرب منه وانه اتاكد من تأثيرها عليه
افنان : لقته بيبتسم ليها وهنا هي اتأكدت ان الابتسامه دي مبتتطلعش غير معاها بس واللون الاخضر اللي زي اوراق الشجر المثمره مابيتلونش غير معاها بس .. وابتسامتله ابتسامه واسعه وسابته ومشيت وهي ابتسامتها مش عايزه تروح ابدا
ادم : ساعتها بجد كان عايز ياخدها ف حضنه ويعبرلها عن كل اللي جوا وكل حاجه حاسس بيها وابتسم وفاق ع صوت مازن
مازن : ايه يا زعيم بدور عليك مالك واقف كده ليه وبخبث وغير انت كنت جايب افنان هنا ليه بقولك ايه بنتنا مؤدبه يعني تحترم نفسك وضحك
ادم : احترم نفسي !! عارف يا مازن لو ممشتش هعمل فيك ايه
مازن بضحك : هتعمل مني بطاطس محمره اي نو
ادم بضحك : بطاطس محمره ! تصدق انك ولا بلاش امشي قدامي
مازن : والنبي افنان ليها الجنه عشان الابتسامه دي مابتكنش غير بسببها
ادم : سرح ف قربها منه وابتسامتها اللي هدت كيانه كراجل وابتسم
مازن : احم انا هنا يا زعيم بلاش سرحان
ادم : بصله جامد
مازن : ياعم مانت كنت كويس يخربيت اللي يزعلك
ادم ضحك عليه طب يلا قدامي صح بقولك ايه افنان هتفضل عندك ف البيت مهما كان امبارح جتلي اخبار ان رنيم اتلمت ع مشعوزين فخليها عندك لحد ماعرف اخرت الموضوع ده ايه + انا خرجت مروان وهيجي هنا
مازن : نعم انت كده بتعرضها للخطر وانت عارف ده
ادم : لا انت عارف اني هحميها حتي لو اخر يوم ف عمري بس رنيم لسه جديده ف التحول فطبعا اكيد عندها رهبه من اللي حولها فاهمني يامازن
مازن : يعني انت عايز تفهمني انت هتجيب مروان عشان رنيم متفكرش انها تقرب من افنان
ادم : بظبط بدات تفهم
مازن : ربنا يستر بقا عشان افنان مبطقش مروان .. حتي لو مروان بيحبها وانه عمره ماهيفكر انه يأذيها بس مهما كان متنساش رغباتنا كرجاله وخصوصا لو اللي اختارها وليفه ليه ( شريكه ) بتكون موجوده .. وبص ل ادم بخبث ف اخر جملته
ادم بغضب بان ف عنيه : مش هيقرب منها وقبل مايفكر هكون دفنته حي او خليته وجبه دسمه للضباع
مازن : اهدي انا عارف كل ده
ادم بغضب : طب طلما عارف هو انت بضايقني وبس وغير افنان مش وليفه حد فاهم
مازن : وحس بغضب صاحبه وغيرته اللي حقيقي بانت عليه بس هو عارف اني افنان ليها تأثيركبير ع ادم من اول يوم شافها فيه
ادم : يلا
خرجوا ولقوهم قاعدين وبيهزروا وضحكت افنان العاليه ماليه المكان
مازن بضحك : يخربيتك يا افنان اهدي يا حجه بوكس الاداب هيجي يلمنا كلنا شاكب راكب
وكلهم ضحكوا
ندا : دي ضحكتها حلوه والله وتقريبا انا ساعات بضحك ع ضحكتها
افنان : ياتي ياتي ع الجمال وضربت مازن ف كتفه شايف الناس اللي بتفهم مش بوكس ادب يا نيله النيله وخدت ندا ف حضنها والله يا شيخه حبيتك حبيتك 5 امواه يا بيبي
كلهم ضحكوا ع افنان ..
افنان بصت ع ادم لقته واقف والغضب مالي عنيه وغير لقت عينيه اتغيرت لرمادي غامق فعرفت انه متعصب ولدرجه شديده كمان وراح خرج من المكان خالص .. حسيت بقلق عليه وهي مش عارفه هي ليه حاسه بكده بس هي عايزه تتطمن عليه وبس فمسكت موبايلها وعملت نفسها كانها هتكلم ف التليفون بس ندا كانت مراقبه وشها ونظرتها اللي ع ادم ونظره القلق اللي كانت ف عنيها
ندا بخبث : فوفي مافيش شبكه هنا اطلعي اتكلمي برا
افنان : احم اه ماشي تمام
لما خرجت افنان برا وبتبص حواليها لقت ادم واقف وسط خضره جميله واشجار فيها كل من خيرات الله حقيقي شكلها يريح الاعصاب اصلا
افنان : حلو اوووي
ادم لفلها : بس ابتسم برغم انه كان هيتحول لتنين من كتر ماهي ماكانت بتهزر مع مازن وضحكتها اللي هو بيحبها بتضحك لحد تاني .. هو معترف انه غيران بس غيرته مبالغ فيها عشان هو عارف ان هي متعرفش حاجه يعني هي بريئه من مشاعره اصلا .. ولما حس انها موجوده حس كان الهوا بدا يدخل رئته تاني وبدا ياخد اكسجين
افنان بتعجب : ملاحظه ريأكشانات وشه اللي بتبدل من سعاده لعصبيه لقلق لدرجه اني هي كانت عايزه تقرب منه وتهديه من اللي شايفاه ده
بس قالت بطفوليه ادم هتلي حاجه اققف عليها عشان عايزه التفاحه الحلوه اللي ف الشجره اللي هناك دي
ادم : بص ع التفاحه وبص ع افنان تاني لقاها بتبصله كان طفله وبتطلب من باباها اني يجبلها حاجه فلقاها بدات تقرب وفاق ع صوتها
افنان : يلا هتلي حاجه اققف عليها ومن قبل ماتكمل كان ادم رفعها لدرجه انها تنحت من طريقته وخلي وشه قريب منها ادم : هرفعك لفوق وهاتيها
وافنان قلبها بيدق بس ..
وادم : كمل كلام انتي قصيره اوووي بجد وضحك جامد
افنان : كانت بصاله بغضب بس الغضب راح اول مالقت عنيه بدات خضرها يبقا غامق كانه انعكاس للون الخضره اللي حواليها وضحكته اللي بتعجبها جدا بس فرحت ان ع الاققل انها سبب الضحكه دي وفاقت ع صوت ادم
ادم : يلا هاتيها وراح منزلها .. قصيره جدا بجد وبدا يضحك تاني لحد ماعنيه دمعت
افنان : قد ماكانت مبسوطه من ضحكته بس عرفت تبين عكس احساسها وقالت خلاص خلصت
ادم : اه خلصت وضحك
افنان بطفوليه : وقعده تهبد ف الارض انت رخم اوووي ع فكره اتريق اتريق
وكانت لسه هتمشي بس لقت ادم شدها عليه وبقا جسمها ف صدره ومسكها جامد
افنان : اتوترت وجواها قالت يادي النيله يابني انت عايز مني ايه بس حاولت تبين ف عنيها انها قويه و شديده وانها مش متأثره بيه ولا بجماله اللي اصلا مش عارفه تقاومه بس فاقت ع انه بيقرب وشه منها
ادم : لما اكون بكلمك متسبنيش وتمشي وباصص ع شفايفها
افنان :بدا قلبها ينبض وردت من وسط توترها سبني ياادم ولقت ادم قرب من شفايفها وباسها بطريقه مفاجأه هي عمرها ماكنت تتوقعها ابدا وفضلت تخبطه ف صدره بس هو مسالش فيها كانه بينتقم من غضبه فيها
ادم : بعد عنها يسيبها تتنفس وحط ايده ع شفايفها كانه بيرسمهم بس ملقاش منها اي مقاومه فقرب منها اكتر
افنان : حطت ايدها ع شفايفه لا يا ادم لا وكانت هتمشي
ادم باندفاع : انا بحبك وعارف انك مشدوده ليا وعشان كده انتي بعد مقاومه منك انك تبعديني بس استسلمتيلي يا افنان انا حاسس الاحساس ده من اول يوم شوفتك فيه افنان انا طلعت عصبيتي وغيرتي وكل احساس جوايا لما بوستك كنت عايزك تحسي بكل حاجه جوايا افنان صدقيني انا بحبك انا عمري ماهجرحك فاهمه .. انا حاسس اني ف بينا رابط بس مش عارف ايه هو بس اللي عايز اققولهولك انك حد مهم اووي ف حياتي
افنان : وقفه مصدومه وساكته بصه ف ملامحه وبس .. هي حسيت بصدق كلامه فلاقت نفسها بتبتسم
ادم : ابتساملها وحس انها هتديله فرصه ... افنان انا مش منتظر منك تقوليها بس انا عايزك معايا ارجوكي وقرب من ايديها وباسها
افنان : وطت راسها وجت ترفع راسها لقت مروان واقف ورا ادم وحسيت الدنيا بتلف بيها بس ادم لاحظ خوفها ومسكتها فيه جامد كانها بتتحمي فيه
ادم : بصله وبص ل افنان اللي متبته فيه اهدي محدش هيقرب منك طول مانا موجود فاهمه وخلها وراها وبص لمروان اللي لقه دماغه فيها مليون سؤال بس نظره واحده من ادم خليته يخرس نهائي كانه بيقوله اياك تفكر انك تقرب منها حته اياك وبعد صمت ادخل جوا يا مروان يلا
مروان : كان بيبص ل افنان اللي مدريه ورا ادم وماسكه هدومه كانها طفله وبتتحمي ف ابوها ونظرات الخوف ف عنيها .. قلبه وجعه للحظه عشان فهم من عنين ادم انها ملكه هو وبس فودا وشه بعيد عنها
ادم بعد مامشي بص ل افنان لقاها واقفه وبتبصله وبس .. واترمت ف حضنه وعيطت جامد وحس بوجع ف قلبه من عياطها فضمها ليه اكتر كانه عايز يدخلها جوه ضلوعه ويقفل عليها
افنان : بصوت متقطع وبصتله ... ادم هو بيعمل ايه هنا ده ماينفعش يبقا هنا انا دايما بكرهوا ده قاتل وابشع مخلوق ع الارض انا خايفه منه يا ادم خايفه ودفنت وشها ف حضنه تاني
ادم : محدش هيقربلك صدقيني ..
صدقيني محدش هيجي جمبك فاهمه
افنان : بصت لعنيه شافت فيهم امان .. بس بعدت لانها لقت نفسها ف حضنه ولنفسها ايه اللي انا عملته ده يقول ايه دلوقتي فبعدت
ادم بخبث : ماحنا كنا كويسين
افنان باحراج : احم وبصوت متقطع .. انا .. انا .. انا اسفه مكنتش اققصد وغير انت بتستغل المواقف ليه
ادم : ضحك ع شكلها ومسك وشها بايديه وفضل يلمس ع خدها بحنان وبدا يتكلم بحب ..... اهدي اولا انا حضني دايما امان ليكي ثانيا اوعي تخافي وانتي معايا ثالثا بقا وده الاهم اياك اشوف دموعك دي تاني اياكي
افنان : بصتله كتير كانها بتحفر ملامحه جواها .. انت مين ؟ .. انت ليه كده ! .. ليه بتتعامل معايا انا كده ... انا عرفت انك قاسي وشديد ومعاملتك مع صحابك اللي هما قريبن منك برضو شديد .. لكن دلوقتي انا شايفه عكس ده ... ادم انت غريب ... غريب لدرجه غريبه .. انت ايه ؟!
ادم : عايزه تعرفي انا ايه !؟ تعالي معايا
افنان بتعجب : هنروح فين !؟
خدها ورا البيت ونزله سلم طويل والمكان كان مخيف وضلمه بنسبه ل افنان .. بس وجوده جمبها حسسها بالامان ولنفسها هو انا ليه واثقه فيه كده ليه مش خايفه منه .. وبصتله لقيت وشه غامض وحسيت كانه هيقولها ع سر كبير ولنفسها ربنا يستر ........

يتبع «««««««««««««««

قولوا رايكوا ف الكومنتات وشجعوني 💜💜💜



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 06-07-19, 04:39 AM   #9

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,429
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



اتفاعلوا ع الروايه يا حبايبي 💜💜💜 🌻🌻

بقلمي الاء محمود 🌻

🌻 الفصل ال ٨ 🌻


ادم : عايزه تعرفي انا ايه !؟ تعالي معايا
افنان بتعجب : هنروح فين !؟
خدها ورا البيت ونزله سلم طويل والمكان كان مخيف وضلمه بنسبه ل افنان .. بس وجوده جمبها حسسها بالامان ولنفسها هو انا ليه واثقه فيه كده وبصتله لقيت وشه غامض وحسيت كانه هيقولها ع سر كبير ولنفسها ربنا يستر
وقفت وبقت تبص ع الزنازين اللي موجوده ولقت فيها كلبشات وسلاسل كبيره ضخمه وحديد موجود ف الحيطان كأنه مكان للتعذيب
و بصوت متقطع : انت جايبني هنا ليه وغير ده مكان مخيف اوووي بجد يا ادم ... وبصت عليه لقته بيقلع هدومه تنحت .. وحطتت ايديها ع وشها انت اتجننت
ادم : شيلي ايديك من ع عينيكي
افنان :
ادم : شيليها !؟ وتعالي اققفليلي الكلبشات والسلاسل دي
افنان بتعجب : كلبشات وسلاسل ! وشالت ايديها من ع عنيها وفضلت بصاله كتير
ادم : مش انتي عايزه تعرفي انا ايه ؟! وانا هعرفك
افنان : بعدم استيعاب
ادم : يلا يا افنان قربي
افنان : بدات تقفل الكلبشات .. انا نفسي اعرف انت ليه خلتني اعمل كده ؟
ادم : اققفلي الزنزانه وقفي بعيد يلا
افنان : نفذت كلامه وخرجت وقفلت الزنزانه وبعدت وفجاه لقت ادم جسمه كان العضم بيكسر وبدا يطلعله شعر كثيف وعينيه لونها بيتغير الون ده هي شافته لما مروان كان عندها ف البيت ... وبدا يزوم وجلده بيقع من ع جسمه وبيطلع مكانه شعر كتير فوق الطبيعي قد ماهي كانت ف حاله صدمه بس هي مكنتش خايفه من شكله وابتسمت وقربت منه وقعدت ع الارض قدامه وبدات تلمسه وبتبص ف عنيه وابتسامتله ووقفت ... ارجع لطبيعتك بدا ادم يرجع لطبيعته تاني وافنان فكتله الكلبشات والسلاسل
ادم بقلق وخوف: افنان انا مش فاهم ابتسامتك !
افنان : قربت منه لقيت عنيه لونها رمادي فاتح هي عرفت انه قلقان وخايف من رد فعلها فبتسمت تاني
ادم : بجد يعني انا افهم ايه انا كده
افنان : حطت ايديها ع شفايفه هشش انا مش خايفه منك عشان انا عارفه انك عمرك مهتأذيني وحطت ايديها ع خده بحنيه ادم انا ماليش دعوه انت ايه ولا انت ذئب او اي حاجه تانيه ادم انا ....ووطت راسها ف الارض ورفعتها انا بحبك واظن اني ده مش عائق مابينا .. وبدات تهزر بس كنت ممكن اخاف لو كنت سلعوه مثلا وضحكت جامد لحد ماعنيها دمعت .. حقيقي مش قادره من الضحك وبقت تخبط ع ايديها وضحكت تاني ولقته بيبصلها اوووي مالك بتبصلي كده ليه
ادم : عشان واتنهد
افنان : خايف ارفضك مثلا او انفر منك او ابقا خايفه انك تموتني ... فوق وصحصح كده يا بني انا اصلا محدش يتوقعني وضحكت تاني بس
ادم : انتي مستفزه وضحك ع ضحكها وبدا يقرب منها
افنان بكسوف : احم بقولك ايه بس .. ودفنت وشها ف صدره وانت كمان محدش يتوقعك كفايه اللي انت عملته فوق .. انا همشي ولسه هتمشي شدها عليه وبدا يقرب منها لحد مابدات تحس بسخونه انفاسه ع وشها
ادم : انتي من يوم ماشوفتك وانتي ملكي ومش هتقدري تبعدي حتي لو انتي عايزه .. انا بحذرك .. حتي لو التحذير ده مش هيأثر عليكي بس انتي ملكي وخلاص
ومسك وشها وبص لعنيها بعشق ليغيب معاها ف كلام العيون والحب محدش هيفهمه غيرهم
وقرب من شفايفها ف قبله طويله ليشعرها بكل مشاعره ويضمها له بعشق لتتوه افنان معاه ف بحور حبه وعشقه
انا من راي نمشي عشان انا هخاف عليكي مني بجد
افنان بكسوف : بس بقا وانا بقول كده برضو انا هسيبك واطلع اصلا ومشيت ووقفت تاني صح احنا هنقولهم ازاي اني انا وانت بقينا مع بعض !؟
ادم : هما عارفين
افنان : بعدم استيعاب نعم
ادم : يعني هما عندهم يقين اني انا وانتي هنبقا مع بعض + انتي عارفه دلوقتي حقيقتنا
افنان بتعجب : حقيقتنا ! اللي هو ازاي ومين ؟
ادم : افنان احنا كلنا زي بعض انتي ومريم اللي ف البيت اللي بشريين
افنان مصدومه :نعم يعني امال ومازن زيك ومقالوليش ؟!
ادم : افنان هما كمان كان عندهم نفس الخوف اللي انا كنت حاسه فطبيعي انهم مش هيقولوليك امال ومازن بيحبوكي جدا وكانوا حقيقي خايفين من رد فعلك معاهم وكانوا خايفين اكتر انك تبعدي عنهم وخصوصا امال عشان انتي قرييه منها جدا لما نطلع فوق انا هقولهم انك عرفتي حقيقتنا خلاص يلا بقا عشان نطلع
افنان : ومروان زيكوا برضو !؟
ادم : هو انتي دماغك وقفت خلاص هو انا يبنتي مش لسه قايلك انك انتي ومريم بس اللي بشرين .. ومتفكريش ف اي حاجه بخصوص مروان .. واسألتك كلها هجوبك عليها اوعدك
ادم وافنان دخلوا البيت
كلهم فضلوا ساكتين وبصين لا افنان
ادم : افنان عرفت حقيقتنا خلاص
كلهم ف حاله صدمه مكنوش متوقعين ان هي تعرف بالسرعه دي
امال ومازن : افنان والله احنا كنا هنقولك بس
افنان : بس انتوا .. اسمعوني خلاص ع فكره عمر مااي حاجه هتتغير احنا صحاب وانتوا مهمين عندي فاستحاله حاجه زي دي تبعدني عنكوا
امال حضنتها انا بحبك اوووي يا فوفي والله
ادم : اياك يا مازن تفكر فيها حتي
مازن بخبث: ياعم هو انا اتكلمت منا ساكت اهو
افنان وامال : بستغراب ف ايه يا ادم
مازن : اققولك انا يستي وبص لا ادام بخبث اصل ادم افتكر اني هحضنك زي امال فده كان ردفعله .. عينف اوووي ادم الله يعينك بجد
افنان : بصت لا ادم بستغراب انت عرفت ازاي ؟!
كلهم ضحكوا انتي متعرفيش اني ادم بيعرف يقرا الافكار وبيتحكم فيها كمان بس انتي مابيعرفش يقرا افكارك ودي حاجه كانت بضايقه جدا واكيد مازالت وضحكوا
افنان بستغراب بصت لا ادم بجد وضحكت وبصتله بخبث انا مميزه دايما اصلا ومسحت ع كتفها بغرور
ادم : وايه كمان !؟ هبقا اشوف الموضوع ده بعدين
ومروان جلهم ..
افنان قد ماخلاص كل حاجه بقت واضحه قدامها بس هي حرفيا بتخاف من مروان

ووقفت ورا ادم
ادم : حس بخوفها ووجهه كلامه للبنات يلا اطلعوا فوق وبص ل افنان كانه بيطمنها بعنيه
قعد مع مروان وحكاله ع اني رنيم اتلمت ع مشعوزين واني هو واثق اني ليهم مخطط تاني واني اصلا المشعوزين بيكرهوا الذئاب من قديم الاذل فطبيعي يبقي ف حاجه غلط
مروان بهجوم ف كلامه : وحضرتك جايبني هنا ليه
ادم : حس بهجومه بس طنشه .. جيبك هنا عشان وجودك هيعمل لرنيم اضطراب وهتفضل خايفه منك فبتالي مش هتقرب فمكان انت موجود فيه لحد ماعرف المشعوزين دول عايزين ايه من رنيم !؟ وليه بيساعدوها !؟

افنان طلعت اوضتها وفضلت تعيد ف اليوم .. ولنفسها .. انا ليه مخوفتش منهم لما عرفت .. ليه اتقبلت حقيقتهم كده كان حاجه سهله .. انا ايه الاحساس اللي حساه ده .. فضلت تفكر لحد مانامت ...

عدا 3 ايام ع وجودهم ف بيت ادم لحد ماجيه اليوم اللي هيمشوا فيه
افنان : هنمشي بليل !
ادم : ايوه زعلانه ليه
افنان : عشان كل حاجه حلوه شوفتها هنا وقربت من ادم وسندت راسها ع صدره ادم انا معرفش ليه حاسه الاحساس ده بس انا خايفه
ادم بأحساس من القلق: بس حاول مايبينش كويس عشان احس انك بتحسي
افنان : بصتله ورفعت حاجبها مش منك ع فكره .. انا لو خوفت من الدنيا كلها مش هخاف منك انت بذات ... وسكتت واتنهدت تنهيده طويله انا خايفه عليك انت ..
ادم : متخافيش عليا .. ع فكره انتي وجودك بيقويني من غير ماتحسي
افنان : بجد يا ادم
ادم : ايوه بجد يا عيون ادم
ف عيون مراقبهم عيون مروان
كريم : اهدي هي وهو دلوقتي بقوا مع بعض وعايزك تعرف حاجه لو فكرت لحظه واحده انك تقرب منها يبقا هتدفن مكانك يا مروان واظن انك فاهم ده كويس جدا الوليفه محدش بيقربلها تاني غير حبيبها بس وبلاش تدوق غضب ادم عشان غضبه وحش اوووي هيقلبها دمار
مروان بزعيق : انا بحبها يا كريم انا تعبان بسببها انا مكنتش متخيل انها بتكرهني لدرجادي
كريم : ومش اي كره ده انت كمان زودتها ودلوقتي حاطتها ف خطر من رنيم واما نشوف المشعوزين دول عايزين ايه مننا كمان
مروان : هما المشعوزين دول ايه حكايتهم معاكوا ؟
كريم : زمان كان ف ذئب حب واحده من المشعوزين دول .. المهم انه كان بيحبها جدا بطريقه يابني انا لما سمعت عنها مكنتش متخيل اني ف اتنين يكونوا بيحبوا بعض كده اصلا المهم اهلها عرفوا وحاولوا يبعدوهم عن بعض بس هو ماسمحش بده و اتجوزها وبقت حامل ولما عرفوا اهلها بكل اللي حصل ده حاولوا يقتلوها وغير هي حامل ف ذئب وكده بنسبالهم هو ملعون بس اللي كانوا خايفين منه اكتر انه يكون مُهجن
مروان : يعني ايه !؟
كريم : يعني هيكون جزء منه ذئب والجزء التاني من المشعوزين فكده هيكون خطر عليهم
مروان : البيبي ده بقا اتولد !!
كريم : طبعا وجابت بنت ولحد دلوقتي محدش يعرف هي فين عشان امها ماتت وهي بتولدها وبعدها هو اختفي هو والبيبي
مروان : عشان كده ف عداواه بقا طب برضو ادم قلقان كده ليه
كريم : عشان المشعوزين دول عايزين يقضوا ع السلاله بتاعتنا للابد + الذئب اللي بكلمك عنه ده يبقا سيف عم ادم وغير ادم من ساعه مابقا زعيم بيدور عليه وقالب عليه الدنيا
وقطع كلامهم ان الباب خبط ودخل خالد يلا يا شباب عشان هنمشي
كريم ومروان : ماشي احنا جاهزين اصلا
كلهم ركبوا عربياتهم بس المرادي افنان ف عربيه ادم
افنان : بتبص ل ادم بحب بقا يبان ف عنيها
ادم بخبث : مالك بتبصيلي كده ليه !؟
افنان بستعباط :انا ببص ع الطريق من نحيتك وضحكت
ادم : يا شيخه ماهو نفس الطريق من نحيتك برضوا
افنان بدلع : قربت من ادم وباسته ف خده اصل يا بيبي الطريق من هنا حلو اوووي تخيل وضحكت جامد
ادم بحب : فضل باصصلها وهي بتضحك افنان انا حياتي بقت كامله بيكي
افنان : ابتسمت انا مبسوطه اوووي انا عايزك تعرف كده + وبثق فيك جدا وحط تحتها مليون خط
ادم بابتسامه واسعه : ودي حاجه بالدنيا ومافيها
افنان : بس رغي بقا عشان هنام
ادم : يخربيتك خرجتيني من المود اللي كنت فيه
افنان : ايوه عشان تتعدل كده ياحبيبي وتبقا كويس
ادم : انتي بتقوليلي انا كده طب اتخمدي بقا
افنان ببرائه : ف حد يقول لحبيبته اتخمدي هونت عليك
ادم : ضحك جامد عليها لحد ماعنيه دمعت نامي يا حبيبتي نامي
افنان : الله يا احلي حبيبتي سمعتها ف حياتي وضحكت جامد
ادم : ده واضح انك واقعه وضحك عشان يستفزها
افنان : خبطته بشنتطتها متكلمش معايا
ادم : انا هيبتي راحت ف القاعده معاكي خلاص اصلا
افنان : حركت كتفها لو مش عجبك طلقني
ادم : ضحك ع شكلها عجبني عجبني يلا تصبحي ع خير
وفضل شويه يبص ع الطريق ويبص عليها ويركز ف ملامحها وهي نايمه وقد ايه هي عامله زي الطفله الصغيره وقرب ايده من شعرها وبقا يملس عليه وهمسلها بحبكك يا افنان حياتي لقاها ابتسمت وسط نومها كانها سمعته كانت ابتسامتها عامله زي الدوا اللي سبب ف شفاء مريض ..
.................&&&&&&&&&&&.....................
ف مكان عامل زي الكهف وكله ضلمه
رنيم بغضب وكره انا هعمل اي حاجه مقابل اني اققضي عليها وبس
لميس : واضح انك بتكرهيها اوووي برغم انها صاحبتك
رنيم : هي مش صاحبتي .. دايما افنان متفوقه عني ف كل حاجه دايما كل الناس بتحبها وانا لا .. حتي الشخص اللي حبيته كان بيحبها هي .. وكان بيقربلي عشانها انتي عارفه انا روحتلها قبل مايحصلي اللي حصل ده ودمعت كام دمعه كده عشان تحن وترجعني لحياتها تاني وانتقم منها براحتي بس قست عليا وقالتلي انا مكتفيه باللي حواليا انا هندمها ع كل حد هي بتحبه
لميس لنفسها : حقدك ده هيخليني استفيد كتير وانتقم لبينتي اللي الذئاب موتوها وحسروني عليها وفاقت ع صوت رنيم
رنيم : هتساعديني صح !
لميس : بابتسامه مصطنعه طبعا يا حبيبتي هجبلك حقك بس فكرك نبتدي بمين من عليتها
رنيم : احمد اخوها طبعا وساعتها هحرق قلبها وضحكت ضحكه شيطانيه

يتبع «««««««««
كومنتات كتير بقا 💜💜💜💜



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 07-07-19, 08:22 AM   #10

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,429
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



بقلمي الاء محمود 🌻

🌻الفصل ال ٩🌻


بدا الصبح يطلع ...
افنان بتفتع عينها ببطئ بس الصوره مش واضحه بس بدات تفتع عينها اكتر لقت عينين عشقانه بتبصلها عينين ادم اللي دايما بتحاوطها ف كل مكان ابتسمت ابتسامه واسعه وخبطت ع وشها فوقي هو مش هنا اصلا وبطلي احلام بقا بس فاقت ع صوته
ادم : صباح الخير يا روح قلب ادم
افنان : تنحت
ادم بقلق : حبيبتي انتي كويسه مالك ف ايه ؟!
افنان بتلعثم : انت .. انت دخلت هنا ازاي
ادم : انفجر من الضحك اكيد دخلت من الشباك وضمها لحضنه وهمسلها بصوت حنون كنت حقيقي عايز اشوفك اول ماتصحي من النوم وباسها ف خدها ووقف ... كل ده وافنان مش مستوعبه
افنان اتنفضت من ع السرير وراحت وقفت ورا الباب وقفلته بالمفتاح
ادم بضحك : مالك ف ايه يابنتي خضتيني؟!
افنان : ف ايه !؟ ف اني سيادتك ف اوضتي واخويا برا هيبقا رد فعله ايه لما يشوف راجل مع اخته ولوحدهم وكمان ف اوضتها قولي !
ادم بلئم : بحطلها قطره مثلا وضحك جامد وغير
هو مش برا ع فكره ثانيا بقا خدي ع كده عشان هتلاقيني عندك ع طول
افنان : اتلم وحدفته بفوطه كانت جمبها انت مستفز وغير وسكتت
ادم : وغير ايه يا حبيبتي
افنان : بدات تقرب انت دخلت من الشباك فاكيد يبقا وسرحت
ادم : يبقا كريم كمان دخل مالشباك
افنان : يعني انا اللي شوفته ساعتها صح ومكنتش بهرتل
ادم بتعجب : ايه بهرتل دي !؟
افنان : يعني بتخيل وغير مش وقته يلا امشي بقا وجودك ف اوضتي حاجه مش حلوه
ادم : قرب منها متخفيش ع نفسك مني فاهمه وفضل باصصلها وحس اني مشاعره هتخونه ويقرب اكتر فبعد عنها هستناكي تحت عايزه ققضي وقتي معاكي ومشي
افنان : فضلت تبص ع مكان اللي كان واقف فيه ... وحاسه كانها بتحلم .. بس المرادي قلبها انقبض خايفه يبعد ويسبها زي كل حد ف حياتها كانت بتحبه وسابها وغير هي دلوقتي مش مع مجرد شخص دي مع شخص خارق لطبيعه غيرها موضوعيا ... واتنهدت تنهيده طويله ودخلت تاخد دش يمكن يهديها من افكارها شويه وخرجت ... ولبست جيب لحد ركبتها وعليها تيشرت كات ورشت برفانها "جود جيرل " ورفعت شعرها كحكه وسابت شويه من خصل شعرها وكانت حقيقي حلوه ونزلت وبصت لقت ادم واقف قدام عربيته وبيبصلها وعينه لمعت لما شافها ووفتحلها الباب ووهو لف وركب جمبها
افنان : باسته ف خده حقيقي جينتل مان
ادم بستغراب : اشمعنا يعني !؟ كل ده عشان فتحتلك الباب !؟
افنان بحب : سبب من الاسباب بس صدقني كل حاجه بتعملها بتبينلي انك مختلف ومميز عن اي حد وقطع كلامهم رنه موبيل افنان
افنان : الو
رباب : اهلا بالهانم اللي اهملت كورس البيانو خالص بس سيبك انتي وحشاني جدا
افنان : سوري يارورو والله حاجات كتير خلتني معرفتش .. وانتي وحشاني جدا بجد وانا هحاول واجي بكره تماموز
رباب بحب : تمام ياستي وانا مستنياكي سلام بقا عشان اكمل شغلي ياست هانم
افنان : هههههه والله وحشاني جدا وحقيقي هاجي عشان اشوفك بس .. باي
قفلت وابتسمت
ادم : واضح انها بتحبك بس مين رباب !؟
افنان : هحكيلك يا سيدي رباب دي تبقا صاحبه ماما .. وقفت جمبي كتير وعوضتني عن بابا وماما لما ماتوا وتقريبا هي صاحبتي جدا عشان كده بقولها باسمها وغير هي اصلا تحس انها صغنونه مايبنش عليها السن نهائي بس حقيقي بحبها وغيرر مسيري اعرفك عليها
ادم : وانا عايز اتعرف ع اي حد انتي تعرفيه ومسك ايديها وباسها وبصلها انا عايز اخش العالم بتاعك هتسمحيلي
افنان : اسمحلك !؟ انت هجمت ع حياتي وعملتلها احتلال عدوان ثلاثي يا بني وضحكت جامد
ادم : تصدقي اني غلطان .. انتي بدمري اللحظه وضحك ع شكلها وهي بتضحك
افنان : ياختي ع القمر وهو بيضحك كده والله كده يومي حلو
ادم : والله انا اللي حياتي حلوه وبلاش تبوظي الكلام بأي جمله من جملك اللي معرفش بتجبيها منين
والاتنين ضحكوا
.......
ادم وامال قاعدين
امال : انا مبسوطه اوووي ل افنان يا مازن جدا
مازن بأبتسامه : وانا كمان اوووي والله هما الاتنين لايقين ع بعض ويستاهلوا بعض جدا وادم هيخلي باله منها حتي لو هيفديها بحياته
امال : بس ف نفس الوقت انا خايفه من رنيم ... انا دايما مبثقش ف رنيم نهائي حقيقي ربنا يستر
اليوم خلص ...
وافنان قاعده ف سريرها ولقت ادم قدامها هو انا قولتلك ايه ... وغير هو انا مش لسه سيباك
ادم بحب : مقدرتش ماجلكيش
افنان : طب اققفل الباب بالمفتاح لاحسن يحصل واحمد يخش ولا حاجه
ادم : ضحك ماشي ياستي. وقفل الباب وقعد جمبها
افنان بكسوف : بطل تبصلي كده بكسف ع فكره
ادم : قرب منها وخد راسها وحطها ع كتفه انا بحب كل حاجه فيكي حتي من قبل ماشوفك حقيقي انتي ف الفتره دي غيرتيني خليتيني واحد تاني واهم حاجه خليتيني عاشق ولهان بيكي .. وبغير عليكي جدا ع فكره .. من اققرب الناس ليكي وخصوصا من اخوكي وماتبصليش كده
افنان : اتعدلت وقعدت قدامه وضحكت بتغير من احمد !؟ طب ف حاجه ... بص يا ادم احمد مش مجرد اخ بنسبالي احمد عيلتي انا وهو مالناش غير بعض بعد بابا وماما انا وهو سند لبعض احمد مش بس اخويا احمد ابني واحمد دايما بيعتبرني مش مجرد اني اخته احمد معتبرني العالم بتاعه اللي دايما بيلجألي وقت فرحه وققت حزنه متغيرش منه وغير انا اصلا حكيتله عنك وهو عايز يشوفك
ادم : متقلقيش انا اصلا كنت هتعرف عليه من غير ماتقولي
افنان بأمتنان : شكرا ليك واعتبره صاحبك احمد طيب اوووي يا ادم ويتحب بسرعه
ادم بحنان : كفايه انه اخوكي وباس ايديها وبصلها بحبك انا لو مهما اوصفلك انتي ايه عندي مش هعرف اوصفلك
وفضلو يكلموا لحد ماافنان نامت ف حضنه وفضل يبصلها والمرادي بقا يركز ف كل تفاصيلها شكلها الطفولي شعرها اللي بيلمع وطوله الغزير ورموشها الكثيفه وشفايفها اللي عامله زي الفرولايه وبشرتها البيضه الناعمه وابتسامتها اللي بتهد كيانه وقربها منه اللي بيخلي متوتر هو معترف اني وجوده معاها عامل زي المغامره بنسباله بس هو حاسس اني ف حاجه بتربطهم ببعض بس هو مش عارف ايه الاحساس ده بس اللي عارفه انه وجودها بقا مهم جدا وانه بيحبها بكل زره جواه وهمسلها هفضل جمبك وعمري ماهسيبك ابدا انتي روحي وانا مش هقدر ابعد عن روحي ...
اليوم خلص
افنان صحيت وبصت جمبها لقت ورقه وورده
" صباح الخيىر يا نبض ادم بتمني يكون يومك حلو بحبك يانور عيوني اشوفك بليل انا اسف بس انا مشغول جدا هخلص وهجيلك ع طول " ادم
ابتسمت وشمت الورده وكانت مبسوطه جدا هي بتحب كل حاجه بيعملها معاها وقررت تقوم تاخد شاور وتروح الكورس البيانو بتاعها

ف صاله البيانو ...
رباب : اهلا اهلا وحضنتها حضن ام لبنتها
افنان : ياررربي كان وحشني حضنك ده جدا
رباب : منا لو وحشتك كنتي كلمتيني ولا جتيلي حتي البيت وقعدنا زي ماكنا بنقعد مع بعض
افنان : والله اسفه جدا مش هتتكرر تاني وغير اظن انك عرفتي ان رنيم ماتت
رباب : اه عرفت الله يرحمها بس ف حاجه غريبه فيكي بصيلي كده عنيكي بتلمع ولمعان العين مابيبقاش موجود غير لو الشخص بيحب !؟ انتي بتحبي يا افنان
افنان بكسوف : احم اه
رباب : بجد ياحبيبتي طب احكيلي عنه
افنان حكتلها كل حاجه عن ادم بس طبعا ماعدا انه ذئب ورباب كانت بتسمعها ومبسوطلها جدا عشان رباب بتعتبرها زي بنتها بل واكتر كمان
رباب : اوصفيلي شكله
افنان بهيام : طويل و جسمه رياضي وعينيه احلي من حياتي يارورو والله و قمحاوي بشرته حلوه اوووي وصوته رجولي جدا بحب اسمعه دايما وهو بيكلم وشعره ناعم ورموشه اتقل واطول من رموشي وضحكت جامد انا مش عارفه اوصفلك فيه ايه ولا ايه هو كل حاجه
فيه حلوه مافيهوش اي حاجه وحشه نهائي وغير هو جينتل مان جدا بكل مابها من معني هو مميز اوووي كل حاجه فيه غير الرجاله اللي بنشوفهم دول لا هو كل حاجه فيه تخليه مختلف عن غيره كل حاجه كل حاجه انا دلوقتي امنت اني الحب بيغير وانا اتغيرت انا بكون طايره وانا معاه طايره بجد قلبي بينبض ف كل حاجه بيعملها من لمسته او لما بيبصلي وجوده حلو اوووي وسكتت هقولك ع حاجه انا مقولتهالوش انا حلمت بيه من قبل ماشوفه يا رباب حلمت بيه بكل ملامحه
رباب بأندهاش : حلمتي بيه ولقتيه فجاه !؟
افنان : ايوه حلمت بيه وبعد كده اتفاجأت انه صاحب مازن .. المهم اني مبسوطه جدا بجد
رباب بقلق :
افنان : مالك يارورو
رباب : لا يا حبيبتي مافيش انا اهم حاجه انك مبسوطه دي عندي كل حاجه
افنان : باسيتها .. مبسوطه جدا فوق مانتي متخيله .. انا همشي بقا دلوقتي
رباب : ياخوفي انا لازم اشوفه بأي طريق وياررب يخيب ظني

..........
عند ادم ف بيته
سليم (ابو ادم) بأنفعال : انت عارف انت بتعمل ايه !؟
ادم : ايوه يا بابا انا بحبها بابا انا هحافظ عليها
سليم : دي مغامره يابني فاهم !؟ انت بتعرضها للخطر ولو باقي العيله عرفت الموضوع مش هيعدي بالساهل
فريده (ام ادم ) : بس يا سليم اظن هو عارف هو بيعمل ايه وقربت من ادم ومسكت وشه بكف ايديها وبصت ف عنيه حبيبي ادم انا مبسوطه انك رجعت تاني بس اهم حاجه ف كل ده انك تكون بتحبها هي عشان هي افنان مش عشان افنان شبيها ل اروي فاهمني
ادم : ماما انا بحبها وغير هما شبهه ف الشكل بس لكن ف الجوهر لا هي غيرها افنان حلوه بكل حاجه فيها وغير ياماما ملامحهم مش واحده لدرجادي هو فعلا اللي يشوفهم يفتكرهم اخوات بس مش تؤام حتي فهمتيني
فريده بصت لسليم ابنك عشقها مش بيحبها بس ووجهه كلامها ل ادم انا واثقه انك هتحافظ عليهاومش هيحصل اي حاجه تاني طلما بتحبها لدرجادي ... يعني حياتك مبقتش ملكك حياتك ملكها هي ... وغير فكره انها اتقبلت حقيقتك ف دي خطوه كويسه جدا وابتسامتله
سليم : اتنهد انا عارف اني مش هخلص طلما فريده حبيبتي ادخلت بس اللي عايزه اققولهالك خلي بالك منها ومن نفسك يا ادم وانا وامك واختك دايما ف ضهرك يا بني .. ومترددش انك تطلب مساعده ماشي
ادم بأبتسامه واسعه : طبعا متقلقش انا هحميها لاخر نفس ف روحي
سليم وفريده : بصوا لبعض يااريت تجبها وتقعد معانا لو تكرمت يعني وضحكوا
.........
لميس بزعيق وانفعال : انتي بتقولي ايه ادم مع واحده بشريه ازاي هو ناوي ع ايه انا همحيه من ع وش ارض وهلغي السلاله بتاعتهم للابد
واحده من اللي معاها : مش هتقدري للاسف
لميس بعدم استيعاب : يعني ايه
من اللي معاها : يعني البنت دي غريبه جدا ف حاجه فيها غريبه لحد دلوقتي مش عارفين نحددها كان ف حاجه بتحميها البنت دي مش عاديه وجودها معاه ف مكان واحد بيكون ف قوه فظيعه .. قوه غير مسموح لينا اني احنا نتخطاها
لميس بصدمه : اعرفولي اخبارها كلها فاهمه اخبارها كلها تجيلي
وقالت لنفسها انا هحرق قلبك عليها بس براحه وبراحه اوووي يا ادم اخيرا لقيتلك نقطه ضعف وهتشوف لميس هتعمل ايه

يتبع ««««««««««



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 03:12 AM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.