آخر 10 مشاركات
روزان (الكاتـب : نورهان عبدالحميد - )           »          ذكرى ضاعت منه(132)للكاتبة:Dani Collins (الجزء الثاني من سلسلة الوريث الخاطئ)*كاملة* (الكاتـب : Gege86 - )           »          فِتْنَة موريتي(103) للكاتبة:Katherine Garbera(الجزء2من سلسلة ميراث آل موريتي) كاملة (الكاتـب : Gege86 - )           »          خذني ..؟ -ج1 من سلسلة عشقٌ من نوعٍ آخر -قلوب قصيرة - للرائعة ملاك علي(كاملة& الروابط) (الكاتـب : ملاك علي - )           »          استسلمي لي(164)للكاتبة:Angela Bissell (ج1من سلسلة فينسينتي)كاملة+رابط (الكاتـب : Gege86 - )           »          وكأنها رملة..! (59) -قلوب نوفيلا- للآخاذة: eman nassar [مميزة] *كاملة &الروابط* (الكاتـب : eman nassar - )           »          الزوج المنسي (10) للكاتبة: Helen Bianchin *كاملة+روابط* (الكاتـب : raan - )           »          [تحميل] تائهون إلى أن يشاء الله ، للكاتبة/ رررمد " مميزة " ( Pdf ـ docx) (الكاتـب : فيتامين سي - )           »          213 - لم أعد طفلة - بيني جوردان (الكاتـب : PEPOO - )           »          شيء من الندم ..* متميزه و مكتملة * (الكاتـب : هند صابر - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

Like Tree1Likes
إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 17-09-19, 02:57 AM   #11

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي




رايكم 💜

بقلمي الاء محمود 🌻

🌻الفصل الثامن بعنوان ( اللقاء ) 🌻

" ان القدر يجمعنا مرة أخرى يبدوا أننا من أحباب الله الذين يمنحهم فرصة أخرى كي لا يُصروا على حماقاتهم "

* ساحرات الجنوب *......
صوفيا : الزعيم العين بدات تبقا عليه .. الضحايا بتاعته كتير اوووي ولسه بكره بقا ضحيه جديده
احد الساحرات : ناويه ع ايه !؟
صوفيا : لازم تخطيط للي بيحصل ده .. واللي بيحصل ده لازم نوقفه
احد الساحرات : متستقليش بيه يا صوفيا .. ده اذكي ذئب موجود
صوفيا بتفكير: بس اكيد هو ليه نقطه ضعف ولازم اعرفها عاجلاً ام اجلاً
.................................................. ..............
ليلي روحت البيت ولقتهم كلهم متجمعين ...
مريم : ها عرفتي كل حاجه
ليلي : طبعا ..وبصت لريماس .. ابنك ليه بيعمل ضحيه كل اكتمال قمر !؟
ريماس : مش عارفه .. بس ياخوفي من ضحيه المرادي
سيف : انتي ناويه ع ايه يا ليلي
ليلي ببتسامه : هكون انا ضحيه اكتمال القمر بتاعه المرادي ياجدو ..
كلهم بصدمه : نعم
ليلي : ايوه يا جدو انا اللي هكون انا الضحيه
افنان كانت لسه هتكلم بس مريم بصتلها بصه بمعني اسكتي
مريم : فكرتي هتعملي ايه !؟
ليلي بمكر : طبعا .. ده انا هوريه العذاب الوان .. يا انا ياهو مش ليلي اللي راجل يخليها ضحيه وغمزتلها .. انا هطلع اجهز نفسي عشان لازم اروح قبل الليل مايليل القري الغريبه دي اللي ع السواحل الجنوبيه ... وهو بصراحه ذكي .. احسن الاختيار .. اختار قري فقيره مالهاش ف اي حاجه وعارفين انهم هيخضعوا ليه بسهوله وبصت لريماس .. ابنك بيعرف يضرب ضربته صح .. ذكي فعلا يلا انا هلحق اخلص حاجتي عشان امشي هتوحشوني
افنان بستغراب : دي متحمسه ! .. دي لما جت هنا مكنتش متحمسه كده
ادم : عمي سيف انا هعمل عليها حمايه
مريم : لا طبعا .. حمايه ايه يا ادم .. انت عايز تكشفها يا نهار اسود بجد .. ويبقا ساعتها بسببك هي بتتعرض للخطر بجد
سيف : اومال الحمايا هتبقا ازاي يا مريم .. ادم عنده حق .. هي محتاجه حمايه فعلا
مريم ببتسامه ثقه : هي هتعرف تحمي نفسها بفنيه كمان .. وكملت بفخر انا واثقه ف حفيدتي
.................................................. ..............

تيا بزعيق: بطلي جنان يا لارا مش هسيبك تروحيله
لارا : متنسيش ان بكره اكتمال القمر يعني اكيد هيكون ليه ضحيه انا مش هقدر استحمل ده يا تيا !
تيا : متعصبنيش يا لارا .. هو انتي ليه محسساني اني الزعيم ميت ف دباديبك وهاريكي حب
لارا بعياط : انا عايزه اوس يبقا كويس .. اوس دايما كنت بشوف ف عنيه حنيه يا تيا انا تعبانه عليه
تيا : حسيت بشفقه ع صحبتها .. طب ممكن تهدي .. انتي عارفه اني سمعت عمو مراد وهو بيكلم معاه من كام يوم وكان بيقوله انه ياخدك وليفه (مراته)
لارا بفرحه : بجد
تيا : اسمعي الكلام لحد اخره .. ومتديش نفسك امل اوووي كده .. ع فكره هو رفض .. هو قال كلام تاني بس الصوت فجاه مسمعتوش
لارا بحزن : رفض طب ليه ! وقامت تروحله
تيا : ايه ده انتي رايحه فين !؟ انتي اتجننتي يا بت
لارا : هروحله واللي يحصل يحصل

وبالصدفه اوس كان خارج من اوضته
لارا بعياط : اوس .. هو انت ليه رفضت تجوزني
اوس بكل برود : بعيدا انك بتعطليني بس هرد عليكي عشان موجعش دماغي .. وبكل قسوه .. عشان مش انتي اللي تبقي وليفتي ابدا وحطي تحتها مليون خط وحذاري .. حذاري يا لارا القيك تعترضي طريقي مره تانيه المره اللي فاتت ريماس انقذتك مني لكن المرادي حقيقي محدش هينقذك مني ابدا .. وكمل بخبث بس معنديش اي مانع نقضي ليله مع بعض ولا ايه رايك .. او تبقي الضحيه بتاعتي .. بتاعه بكره .. متقلقيش انا اعجبك اوووي
تيا بغضب : اوس انت اتجننت انت ازاي تقول كده
اوس بغضب : وعنيه لونها احمر وشد ع ايد تيا كان هيكسرها من الغضب لقي ريماس بدات تقول تعويذ بتعمله تشنجات ف جسمه ووقفت قدام تيا .. اياك يا اوس اياك
اوس : بص لريماس بصه كفيله تحرقها وسابها ومشي برغم انها امه بس خافت منها .. ولنفسها ده انتي هتيجي لقضاكي ياليلي بتمناه تعرفي تسيطري عليه بتمناه ياررب انا عايزه يرجعلي ابني بس
لارا : وقعت ع الارض وبتعيط ف حضن تيا
ريماس : مبتتعلميش ابدا
لارا بعياط : رفض يتجوزني يا طنط .. قالي اني مش انا اللي ابقا وليفته .. وكملت بقهره .. شايفني عاهره من اللي بيعرفهم
ريماس : اشفقت عليها ..وبغضب ابني ميستهلكيش يا لارا .. ابني عايز اللي تديله فوق دماغه وانتي مش هتقدري ع كده يا حبيبتي .. واحده زي مابيعمل فيها تعمل فيه بس ماينفعش انتي .. انتي رقيقه هو عايز واحده شخصيتها قويه
لارا بعياط : مش ذنبي اني بحبه !
.................................................. ...............
* ف احد القري ع السواحل الجنوبيه *
الشخص 1 : هنعمل ايه يا شيخنا احنا لحد دلوقتي ملقناش بنت وتكون حلوه ..
شيخ القبيله : بنت سعاد
الشخص 2 : بنت اخويا لا يا شيخ حرام عليك دي فرحها اخر الاسبوع .. حرام لا مش هضحي ببنت اخويا
شيخ القبيله : انت عارف ان الزعيم لو ملقاش البنت هيعمل فينا ايه .. هيقلبها مجزره .. احنا بنتقي شره
الشخص 2 : لا يقتلني انا بس بنت اخويا محدش هيقرب جمبها
شيخ القبيله : ده مش بمزاجك ده امر وانتهي الكلام
ولقي ف بيت بيفضي
شيخ القبيله بستفهام : هو ايه اللي بيحصل ف بيت نعمات !؟
الشخص 1 : ده بيقولوا ف سكان جديده
شيخ القبيله : غريبه دي ..بس ينوروا
.................................................. ...............
ليلي جهزت كل حاجه
كل العيله بتودعها
مريم : متنسيش تخفي ريحتك اول ماتخشي حدود السواحل الجنوبيه ماشي ياحبيتي
ليلي ببتسامه : حاضر يا جدتي متقلقيش
مريم : مش قلقانه عليكي .. انا واثقه انك قدها
سيف : تعالي بقا عشان اوصفلك هتخشي السواحل ازاي
ليلي : بقت تسمع من جدها بتركيز وقبل ماتمشي حضنت ادم ووقفت قدام افنان بتحدي .. هثبتلك اني قدها وقربت بس لو نجحت وده هيحصل .. انا ساعتها مش هسامحك ابدا وسابت افنان ف حاله صدمه من كلامها ومشيت
.................................................. .............
ليلي : ايه يا جو ظبطلي كل حاجه
جو : ايوه طبعا ظبطلك كل حاجه واهو الناس اللي هيعملوا دور عيلتك انتي صح هتقولي انك ليلي ولا هتغيري اسمك
ليلي : مش عارفه يا جو مفكرتش ف تغير الاسم ده .
جو : محدش يعرفك اصلا وهو اكيد مسمعش عنك ده لحسن حظك انك مكنتيش هنا كان زمان سيرتك مسمعه عندهم
ليلي : بس سيبك هما اكيد عارفين اني الالفا والونا عندهم بنت اصلا .. وانا داخللهم ارضهم وبمكر اما نشوف بقا مين اذكي من مين
جو بضحك : عاش يا صاحبي .. لو حصل اي حاجه هنجدك .. هعرف اخرجك ع طول تمام
ليلي بثقه : انت ياض انا قدها مش حتت زعيم هيخوفني وضحكت
جو : يا خوفي.. بلاش الثقه الزايده دي انتي لسه مشوفتيهوش
ليلي بضحك : متقلقش يا صاحبي .. يلا بقا باي ايه الرغي ده
جو : ليلي خلي بالك من نفسك
ليلي ببتسامه : حاضر يا جو
.................................................. ...............
ليلي اتعرفت ع اللي هيعمله عيلتها وشرحتلهم هيعمله ايه بظبط ووصلوا ع حدود السواحل الجنوبيه وبداوا يقربوا ع القري .. ليلي بدات تحس بقلق وهي مش عارفه ليه حست بقلق اصلا
واول مادخلوا القري .. الناس بداوا يتهمسوا والستات بقت تشكر ف جمالها وده بقا اللي كانت عايزه تسمعه عشان هي عرفت ان الزعيم بيدور ع البنات الجميله .... وطبعا طول ماهي ماشيه بتبص ع القريه .. قريه فقيره جدا ولو ف اققل من الفقر كانت هتكون القريه دي .. ولنفسها بستهزاء انت فعلا ذكي يا زعيم الاوميغا بتختار الناس اللي ولا بتصد ولا بترد وهيخافوا ويتقوا شرك لا ناصح بجد وفاقت من افكارها ع صوت خبط ع باب البيت
شيخ القبيله : اهلا بيكوا ف قريتنا
الاب : اهلا بحضرتك اتفضل
شيخ القبيله : دخل وعنيه ع ليلي .. ماشاء الله ع بنتك قمر
الاب : شكرا لحضرتك
ليلي : قريتكوا لطيفه .. فيها روح كده
شيخ القبيله : تسلمي يابنتي
ليلي : بس هو ممكن اسأل ع حاجه
شيخ القبيله : اتفضلي يا بنتي
ليلي بستفهام : كنا واحنا داخلين القريه كان ف ناس بتعيط .. وواحده عامله تنده ع بنتها بطريقه غريبه
شيخ القبيله : الواحده دي نعمات اللي انتوا عايشين ف بيتها .. بس هي اتجننت بعد مابنتها ماتت الله يرحمها
الاب والام : لا حول الله ياررب ربنا يصبرها
ليلي بحزن مصطنع ماهي عارفه السبب : والناس اللي كانت بتعيط .. بنتهم ماتت برضو !
شيخ القبيله ضحك بس تلعثم : لا .. ده .. ده عشان بنتهم هتجوز
ليلي بفرحه مصطنعه : الله يعني هيكون ف فرح هنا .. انا اتحمست ليه جدا
شيخ القبيله لنفسه : للاسف مش هتلحقي يا بنتي ..طب انا همشي انا بقا ونورتوا القريه
.................................................. ..............
اوس بزعيق : علللللللللي
علي : نعم يا زعيم ف ايه !؟
اوس : البنت اللي المفروض تيجي بكره .. انا عايزها النهارده
علي : بس يا زعيم يعني ازاي !
اوس : عنيه بدات تحمر .. هو ايه اللي ازاي .. انا كلامي يتنفذ وبس يلا اعمل اللي قولت عليه
علي : امرك يا زعيم
.................................................. ..............
علي خد واحد من رجالته ونزله القريه ..
علي : فين البنت
شيخ القبيله بخوف: هو مش المفروض بكرهه !؟
علي : دي اوامر الزعيم
علي : اخلص فين !؟
شخص : في بيت نعمات اللي هناك ده !؟
علي : تمام جدا
شيخ القبيله : طب استني .. انا هجبهالك بنفسي
ليلي والعيله كانوا سمعين صوت وهي حست اني البدايه قربت
ليلي : بصتلهم .. واضح كده ان مش بكرهه ده النهارده ..
الاب : انا نفسي اعرف ازاي مش خايفه ع نفسك انا طول حياتي اسمع انه زعيم ظالم
الام : ممكن انتي مش بنتي بس انا خايفه عليكي اووي يا بنتي
ليلي : متخفوش .. طبعا هتعيطوا والكلام ده وهما كده كده هياخدوني غصب عنكوا واما اشوف اخرتك ايه يا زعيم وايه اللي خلاك تغير مخطتك كده
وسمعه صوت خبطت
شيخ القبيله : انا اسف اني بخبط عليكوا دلوقتي بس ف حاجه لازم تعرفوها
الاب : اتفضل ادخل
شيخ القبيله : بدا يحكي ع الضحيه .. وع الزعيم .. وف اخر الكلام احنا اخترنا اني بنتك هي اللي تكون الضحيه
الاب والام بعصبيه: نعم لا طبعا ايه اللي انت بتقوله ده
قطع كلامهم دخول علي
علي : مش بمزاجكوا .. وبص لرجالته هاتوها
الاب والام : لالالا حرام عليكوا
ليلي بعياط مزيف : ارجوك سبني .. ارجوك
علي : ماتخرسي بقا يا بت
ليلي بعياط مزيف : ده ظلم حرام عليكوا
وبداوا يقربوا عند بيت الاوميغا هنا بقا ليلي قلبها انقبض هي مش فاهمه اي اللي حصلها بس اللي متأكده منه .. ان الموضوع مش هيعدي بالسهل ابدا

* علي خدها ونزلها سرداب في اوض نوم *
ليلي لنفسها : اه يا بن ال .. المكان ده لضحاياك وفاقت ع صوت علي
علي : دي اوضتك .. اققلعي هدومك .. واستني الزعيم وسابها وخرج
ليلي بستغراب : اققلع هدومي ! وافتكرت جو .. لما قالها انه مغتصب وسادي .. وبمكر .. اما اشوف هتلمسني ازاي يابن مراد
.................................................. ...............
اوس : البنت جوا
علي : ايوه يا زعيم .. كل حاجه اتنفذت زي ماطلبت
اوس : تمام جدا
اوس نزل السرداب .. وكل مايقرب .. قلبه بينبض بسرعه .. ولنفسه .. ايه ده ف ايه مالي !؟
علي : انت كويس يا زعيم
اوس ببرود : وانت مالك يا علي
علي : اسف يا زعيم
اوس : وقف قدام الاوضه وبص ل علي .. امشي
علي : بس يا زعيم
اوس بأمر : امشي
.................................................. .............
ليلي واقفه بتفرج ع الاوضه بس فجاه قلبها بدا ينبض بسرعه وفاقت ع صوت الباب بيتفتح
اوس اول مادخل فضل بصصلها كتير لقي بنت جميله كانها ايه من الرحمن .. حوريه بمعني الكلمه
ليلي : لقت راجل طويل بعنين عسلي وشعر بني .. رجولته جذابه جدا .. ايه انتي اتجننتي انتي جايه لمهمه مش تعاكسيه ... وكملت .. انت الزعيم
اوس ببرود : تجاهل سؤالها ... اهلا بيكي ف جحيمك يا حلوه

يتبع ««««««««





فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 17-09-19, 02:58 AM   #12

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



رايكم فصل كمان اهو تفاعل بقا 💜

بقلمي الاء محمود 🌻

🌻الفصل التاسع بعنوان(الجحيم الابدي ) 🌻


"بإمكان المرء أن يعتاد كل شيء حتى الجحيم "
.................................................. ..............

الشخص : رنيم حبيبت قلبي .. وحشتيني اوووي بجد
رنيم بصدمه : انت بتعمل ايه هنا .. هو احنا مش كنا خلصنا !؟
الشخص بستهزاء : خلصنا ! لا يا حبيبتي.. ده انا هبقا زي ضلك .. بس صدقيني هفضحك واخليهم يعرفوا حقيقتك وخصوصا الونا افنان اللي انتي وعدتيها انك متخنيهاش تاني
رنيم بخوف : انت عايز ايه !؟
الشخص بأنتصار : ايوه كده يا قمر تعجبيني
.................................................. ...............
ليلي واقفه بتفرج ع الاوضه بس فجاه قلبها بدا ينبض بسرعه وفاقت ع صوت الباب بيتفتح
اوس اول مادخل فضل بصصلها كتير لقي بنت جميله كانها ايه من الرحمن .. حوريه بمعني الكلمه
ليلي : لقت راجل طويل بعنين عسلي وشعر بني .. رجولته جذابه جدا .. ايه انتي اتجننتي انتي جايه لمهمه مش تعاكسيه ... وكملت .. انت الزعيم
اوس ببرود : تجاهل سؤالها ... اهلا بيكي ف جحيمك يا حلوه
ليلي : ضحكت تلقائي
اوس بستغراب : بتضحكي ع ايه !؟
ليلي : اوبس اسفه بوظت الاكشن بتاعك !؟ وفضلت تلف ف الاوضه وبتبص ع كل ركن فيها وهو مراقبها .. الاوضه رديئه اوووي بجد
اوس : رديئه ! وبسخريه مكنتش اعرف اني الملكه جايه عشان انضفها
ليلي : انت بتسخر من كلامي !؟
اوس : بسخر !
ليلي : ايوه بتسخر يعني بتستهزء يا متعلمين يا بتوع المدارس .. افهموها بقا
اوس بغضب : بت انتي .. انا مبحبش الرغي الكتير
ليلي : طب اهدي بس ليطقلك عرق ولا حاجه !؟ وغير قولي خطتك لليوم عشان اتأقلم معاها بنسبه اني ف الجحيم بقا وكده
اوس : انا ملاحظ انك مبسوطه !؟
ليلي بضحك : اه جدا يا بني انا بحب الاكشن اوووي
اوس : ابنك !؟
ليلي : هو انت جاي تستغرب هنا !؟.. انت غير حضاري بجد .. انتوا مش متتطورين ليه هنا .. وغير انا عايزه اعرف .. ايه ايام البدائيه دي وسراديب تحت الارض وبتاع وانك تسلم جثثك للضباع يكلوها والكلام ده قديم اووي ع فكره
اوس : بدا يقرب منها هو انا مش قولت مبحبش الرغي ..
ليلي : ضحكت بطريقه تلقائيه عاليه
اوس : هو فاكر الضحكه دي كويس جدا .. بس فضل ساكت
ليلي بتحدي : قربت منه .. بس الغريب ان الزعيم مبيأمُرش اني اسكت .. هو بينفذ ع طول
اوس : قرب منها ورفعها ورماها ع السرير
ليلي : مش هتنكر انها اتخضيت من رد الفعل السريع ده بس حاولت مايبنش عليها
اوس بخبث : قطعلها بلوزتها انا هوريكي الزعيم هيعمل ايه !؟
ليلي : خافت .. بص بس اهدي كده ... الكلام اخد وعطي
اوس : بدا يقرب منها .. والغريب ان كل مايقرب منها قلبه نبضاته بتعلي اكتر .. والكارثه اني ذئبه كان هيخلي يحط علامته عليها بس بعد عنها ف اخر لحظه .. انتي اسمك ايه !؟
ليلي بستغراب : اسمي !؟
اوس بغضب : ايه مش عارفاه
ليلي : ليل.. لينا اسمي لينا
اوس : فضل بصصلها شويه ... مسكها من ايدها جامد .. تعالي معايا
ليلي : هخرج كده !؟ وبصت ع شكل بلوزتها
اوس بهدوء : طلعلها تيشيرت .. البسيه !؟
.................................................. ...............
ياسين : جو مالك !؟
جو بقلق : الزعيم غير مخطته .. وخلي رجالته يجبوله البنت النهارده مش بكره
ياسين بخوف : يا نهار اسود !؟ يعني كده زمانها ريحاله
جو : لا دي زمانها عنده اصلا ... طب بس ياسين عشان تقي جايه !؟
تقي : مالكوا ف ايه !؟ وبصت لجو بشك .. انت موجود اذن ليلي فيها حاجه !؟... ليلي فيها حاجه يا جو انطق !؟
ياسين : هش وطي صوتك .. ماحصلهاش لسه ..
جو : تقي اهدي .. انتي خايفه عليها واحنا هنموت عليها كلنا احنا كمان
تقي بخوف : انا مش خايفه انا مرعوبه عليها
ياسين : طب انت فكرك هيكون وداها فين !؟
تقي : اكيد وداها بيته ... اكيد طنط ريماس هتخلي بالها منها
جو : ضحاياه مبيودهمش البيت اصلا ... المكان اللي بيودهولهم مخفي عن الانظار .. بمعني مكان مش متوقع ..
.................................................. ...............
علي بستغراب : هي ازاي مامتتش .. يازعيم انت واخدها فين
اوس : اخرس يا علي .. وبص ليلي او بمعني اصح لينا بالاسم الجديد.. اطلعي العربيه
ليلي : انت هتوديني فين !؟
اوس بتجاهل : اخرسي ومش عايز اسمع صوتك لحد ماوصل وبص ل علي بصه هو فهمها
علي : اتفضلي يا انسه اشربي ده ..هيريح اعصابك انا عارف اني اعصابك اكيد متوتره دلوقتي
ليلي : برغم انها عارفه انه اكيد مخدر بس خدته منه وشربته بكل ثقه وبعد شويه بدات الدنيا تلف .. مسكت ايد اوس .. انا ايه اللي بيحصلي بظبط
اوس : لمستها ليه حسسته احساس غريب .. تصبحي ع خير
.................................................. ..............
صوفيا : الزعيم عمل ايه ف ال الضحيه بتاعت المرادي
احد الساحرات : مش عارفين لسه .. بس مصيرها اكيد هيكون زي غيرها ايه الجديد ..
صوفيا : انا عايزه اتكلم مع زعيمه ساحرات الشمال اتصرفي
احد الساحرات : اوامرك حاضر
.................................................. ..............
افنان بنرفزه : رايحه جايه ف اوضه مريم
مريم : خيلتيني ع فكره
افنان : الله اعلم هو بيعمل ايه دلوقتي ف بنتي
مريم بهدوء : متقلقيش مش هيعمل حاجه
افنان : ايه الهدوء ده .. ماما انا بثق فيها .. بس مش عارفه ابينلها ده .. انا مش عايزاه تبقي زي
مريم بستغراب : زيك ازاي !؟
افنان : ولاحاجه وسابتها ومشيت
.................................................. ...............
ريماس كان القلق والخوف ع ليلي كان هيموتها
مراد : مالك !؟
ريماس : وانا من امتي بهمك اصلا
مراد بهدوء : مش عاوز افجأك بس انتي مراتي
ريماس : مراد بس .. انا مش ناقصه .. هو اوس فين
مراد : معرفش .. تلاقي بيتعربد مع الحريم
ريماس بقرف : ومالك فخور ليه كده !؟
مراد : انا مش فخور يا ريماس !؟ انا ابني عايزه لحاجه معينه بس
ريماس بغضب : عشان جشعك يا مراد .. نفسي تبطل بقا
مراد ببرود : هي حاجه مش هتفهميها يا ريماس فبلاش نرغي كتير وقام سابها ومشي
.................................................. ...............
رنيم : مروان الحقني
مروان : مالك يا حبيبتي ف ايه !؟
رنيم بعياط : كلمني يا مروان كلمني .. وبيهددني يعرف افنان
مروان بعصبيه : هو مش كنا خلصنا يا رنيم .. انا مش هسمح باي حد يقرب منك يا رنيم متخفيش
رنيم بعياط: مش هيرحمني .. انا ليه بتعاقب ع حاجات عدا عليها سنين يا مروان
مروان : وانتي فكرك احنا حد هيرحمه !
.................................................. ...............
ف بيت الاوميغا ...
علي : انا هشوف الخدم واقولهم يجهزوا الاوضه اللي ف البدروم
اوس : لا .. انا هاخدها ع اوضتي
علي بستغراب : اوضتك يازعيم !
.................................................. ..............
ياسين قاعد مع جو ...

جو : مالك يا سينو !؟
ياسين : انا بحب تقي يا جو
جو بفرحه : بجد !؟ ليلي كانت حاسه اصلا
ياسين بستغراب : هو انا لدرجادي باين عليا !؟
جو : لا مش باين عليك .. بس هي دايما شايفاكوا لايقين ع بعض
ياسين : فكرك تقي تبقا حاسه بيا
جو : قولها يا ياسين .. المشاعر لو متقلتش بيكون بعد كده ملهاش لزمه .. وخصوصا لو هي لقت اللي مش هيكسف يقولها مشاعره .. وساعتها هتقول يارتني وساعتها مش هيكون ليها لزمه
ياسين : انت صح ! بس انا قلقان يا جو .. لاحسن متكنش بتحبني ..
جو : لا متقلقش انت احسن كتير من اسر ع الاققل ..
ياسين : اسر رامي قلبه اوووي .. والكارثه انه عارف انه مش ف دماغها ..
جو : بيحب يعذب نفسه اووي بجد
ياسين : تقريبا كده يا جو .. كل واحد عايش ف جحيمه بطريقته الخاصه
جو : لا مش كل واحد عايش بطريقته الخاصه .. ده الجحيم الابدي .. وللاسف احنا بنفرضه ع نفسنا
.................................................. ...............

يتبع ««««««««



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 18-09-19, 11:20 PM   #13

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



بقلمي الاء محمود 🌻

🌻الفصل العاشر بعنوان( المفاجأه القاتله ) 🌻

" مفاجئه لم يتوقعها قلبي ولا روحي ولا لساني "

* ساحرات الشمال *
خلود : انا مش قلقانه ع ليلي انا عارفه انها هتقدر عليه
مريم : ولا انا كمان .. انا نفسي افنان بس تثق ف بنتها شويه بس النهارده قالتلي حاجه غريبه !
خلود بستغراب : قالت ايه !
مريم : انا مش عايزه ليلي تبقي زي !؟ وكملت بحزن انا مفهمتش معناها بس اللي واثقه منه اني افنان جواها حاجات كتير مسببلها وجع
خلود : مريم .. افنان عاشت معظم حياتها لوحدها متنسيش ده لولا رباب كانت البنت حياتها كانت هتكون بشعه فعلا .. بس اكيد مع الوقت هنفهم قصدها ايه !
احد الساحرات : يازعيمه .. كبيره ساحرات الجنوب بعتالك مرسال .. اتفضلي
خلود : شكرا جدا اتفضلي
خلود بصت لمريم
مريم : افتحيه وربنا يستر عشان انا بقلق منهم

* المرسال *
انا محتاجه اتكلم معاكي ضروري بخصوص زعيم الاوميغا .. صوفيا
مريم بستغراب : غريبه ده ولائهم كله ل لاوميغا غريبه انهم يتكلمه ف حاجه بخصوصه اصلا !
خلود بقلق : واضح كده ان اوس مش سهل .. عشان صوفيا مبتعملش كده الا لو ف كارثه وعايزه مساعده ضروريه .. بتمني ليلي تعرف تحافظ ع نفسها هناك
مريم : انا مكنتش قلقانه بس انا بجد دلوقتي قلقت
.................................................. .............

ف بيت الاوميغا ...
علي : انا هشوف الخدم واقولهم يجهزوا الاوضه اللي ف البدروم
اوس : لا .. وشلها انا هاخدها ع اوضتي
علي بستغراب : اوضتك يازعيم !
اوس : ايوه ومترغيش كتير .. ومحدش ف البيت يعرف عنها اي حاجه .. اظن كلامي واضح يا علي وسابه ومشي
علي بستغراب ولنفسه : اوضتك اللي مافيش حد يقدر يقرب منها .. الموضوع ده اكيد وراه حاجه وانا لازم اعرفها
.................................................. ...............
ف غابات السافانا ..
عدي : مولاي الدم ده مش هيكفينا خالص !؟
ارسلان : انا هتصرف يا عدي .. اهم حاجه مافيش اي بشري يتأذي مفهموم .. واكياس الدم انا هتصرف بخصوصها
عدي :اوامرك يا مولاي
سلسبيل : بتتعب نفسك اوي يا ارسلان
ارسلان : اتعب احسن من اني يكون عندنا خساير ياحبيبتي .. احنا مصاصي دماء بس احنا مش وحوش ومتنسيش اني ف معاهده مع الالفا محدش يقدر يكسرها
سلسبيل : لولا المعاهده دي فعلا .. احنا كنا موتنا من الجوع والسلاله بتعتنا انتهت والونا افنان بتساعدنا كتير اوووي انا ممتانه ليها جدا
ارسلان : اهو شوفتي بقا اني من حقي اتعب عادي
سلسبيل بحب : اهم حاجه تخلي بالك حبيبي
.................................................. ..............
افنان دخلت فجأه ع ادم مكتبه
ادم : اقتحمك للمكتب ده بيخضني بجد
افنان : انا ماما هتموتني يا ادم
ادم : انا نفسي تبطلي اللي انتي بتعمليه ده
افنان : يعني انا غلطانه يا ادم !؟
ادم : لا يا حبيبتي مش غلطانه ومن حقك تخافي بس فعلا خليكي واثقه .. انا واثق فيها .. بعيدا ان مراد لو كشف حقيقتها وقرب منها مش هرحمه وعليا وع اعدائي بس انا حقيقي واثق ف قدرات ليلي ..
افنان لنفسها : احميها ياررب من اي شر .. ورجعهالي سليمه
.................................................. ..............
ندا بغيره : هي سمر بتتعامل معاك كده ليه يا احمد
احمد : الست بتتعامل عادي .. معملتش حاجه شيلي الهواجس اللي ف دماغك دي بقا
ندا : صح ماهي اكيد مش ناسيه انك كنت بتحبها وميت ف دباديبها .. انا بجد لو شوفتها بتتعامل معاك بدلع كده انا هدفنها مكانها
احمد ببرود : عنيفه اوووي يا حبيبتي
ندا بعصبيه : بارد بجد بارد .. شوف انا متعصبه وهطق وانت بتعمل ايه !؟
احمد بحب : قرب منها وبدا يلمس ع وشها وهي بدات عصبيتها تهدا .. ندا حبيبتي انتي مش واثقه فيا يا روحي
ندا بحب : واثقه فيك يا حبيبي .. بس مش واثقه فيها وكملت بعصبيه انا بجد مبطقهاش
احمد بضحك : يخربيت التحول اللي بيجيلك فجأه ده .. يابنتي ماحنا كنا كويسين وعمال اقولك يا حبيبتي وياروحي .. مجنونه انا متجوز مجنونه
ندا : رغم عصبيتها ضحكت ع طريقته ... معلش قدرك وقسمتك بقا بس اديني قولتلك حذاري القيها بتدلع عليك
احمد : بيضرب كف ع كف .. يا حول الله
.................................................. ..............
ياسين وتقي واسر قاعدين بيتكلموا ودخلت شيري بنت سمر صاحبت رنيم
شيري بدلع : هاي يا شباب
تقي بستهزاء : هو لسه ف حد بيقول هاي !؟
اسر : كاتم الضحكه .. هاي ولله عليكي ورحمه الله وبركاته
ياسين : خبت تقي ف كتفها .. ازيك يا شيري
شيري بدلع : فاين يا سينو .. وحشتني اوووي بجد
تقي بهمس : وحش اما يلهفك يا شيخه .. انا هقوم عشان انا عندي مراره واحده .. ومش مستغنيه عنها بصراحه
اسر : ضحك بصوت عالي من كلام تقي ... وكان لسه هيقوم تقي قعدته تاني .. وهمستله اترزي مكانك وخلي بالك منها بدل ماتتحرش بالواد
شيري : رايحه فين يا تقي مش نقعد مع بعض !؟
تقي بقرف : معلش اذا جاءت الشياطين بقا
شيري بغضب : قصدك ايه !؟
تقي : وبتقلد دلعها المستفز.. قصدي انتي فهمتيه
ياسين : ضحك جامد .. استني يا تقي بعد ازنكوا
شيري : انت رايح فين يا سينو !؟
اسر : رايح لتقي .. انتي مش سمعتيه يابنتي بيقولها استني يا تقي .. يبقا اكيد عايزها ف حاجه مهما اوووي
شيري بصدمه : قصدك ممكن يكون فيه بينهم حاجه يعني !؟
اسر بمكر : ممكن ليه لا !؟
شيري بغضب : امم طيب
ياسين : تقي يا تقي .. يابت اتهدي انت مركبه عجل ف رجلك
تقي بغضب : عايز ايه .. ماتروح لست شيري بتاعتك يا بتاااااع شيري
ياسين بضحك : يخربيتك يا شيخه .. طب انتي مضايقه ليه دلوقتي
تقي : بتخبط ف الارض زي الاطفال .. انت مستفززززززززز بجد .. بتضحك !؟
ياسين : مانتي اللي طريقتك تضحك يا تقي بجد
تقي بنرفزه: انت عارف انا اللي غلطانه اني واقفه معاك اصلا !؟
ياسين بحب: كانت لسه هتمشي لقته شدها عليها وبقت قريبه منه .. بعد خصلات شعرها .. غيرانه اووي كده !؟
تقي بهيام : كانت مبسوطه اوووي من قربها منه .. ووطت راسها .. ايوه ورفعت راسها بغضب وخبطته ف كتفه وبعدته عنها .. بس انت متستهلش اصلا وسابته ومشيت
ياسين بضحك : يا مجنونه .. ولنفسه .. امتي اعترفلك باللي جوايا يا تقي !؟
.................................................. ..............
الصبح بدا يطلع ...

ريماس شافت اوس والقلق زاد اكتر ..
ريماس لنفسها : يا لهووووي هو رجع لوحده وغير ايه الغباء ده هو اصلا من امتي وهو بيجيب ضحاياه البيت ... يبقا اكيد هي مبقتش موجوده ع الدنيا اصلا ياررب خيب ظني ياررب وابني ميكنش عمل فيكي حاجه يا ليلي ..
ريماس نزلت واقتحمت عليه مكتبه
ريماس : انت كنت فين امبارح
اوس : تجاهلها ولا كأنه سمع حاجه
ريماس : انا مش بكلمك !
اوس ببرود : اه بس كلامك .. او بمعني سؤالك مالوش اي معني وغريب ع وداني .. انتي من امتي وانتي بتسأليني !؟
ريماس : من النهارده يا اوس من النهارده خلاص
اوس : انا هطلع انام .. وكمل بستهزاء .. واطلعي نامي انتي كمان عشان شكل اعصابك عايزه ترتاح وسابها من غير مايسمع ردها
.................................................. .............
اوس دخل اوضته وفضل يبصلها هي فعلا حوريه زي ماوصفها عقله
ودخل خد شاور وبرضو لما خرج بص عليها بس الغريب انه حس انه قلقان .. هي ازاي نايمه كتير كده
اوس بزعيق : علي .. علي الزفت
علي : بيجري ..امرك يا زعيم ف ايه !؟
اوس : انت ادتدلها اد ايه مخدر !؟
علي : متقلقش !؟
اوس : احم انا مش قلقان
علي : ع فكره هي قربت تفوق .. او ممكن تكون فاقت اصلا !؟
اوس بصدمه : فاقت !؟ وسابه وجري
.................................................. ..............
ف اوضه اوس ..
ليلي : اه يا دماغي .. ايه الصداع ده .. وبقت تبص ع الاوضه وافتكرت اللي حصل والمخدر .. وبتوعد .. اه يا بن المبقعه .. بس ليه طنط ريماس ملهاش ذنب انها تشتم .. بتضحك عليا .. انا بيضحك عليا بمزاجي اما وريتك مبقاش انا ليلي
ودخلت غسلت وشها وخرجت من الاوضه وبقت تفرج ع البيت
ليلي لنفسها : لا البيت مش بطال .. حلو فعلا .. وحست بصداع ولقت صوت جهوري من وراها
مراد : انتي مين وبتعملي ايه هنا !؟
ليلي بتلعثم : انا .. انا
مراد بعصبيه : يا حراس .. ياحراس
كل البيت خرجه ع صوته
ريماس اول ماشفت ليلي فرحت اووي واستغربت ف نفس الوقت بس حاولت مايبنش ع وشها اي حاجه
لارا : مين دي يا طنط ريماس !؟
ريماس : معرفهاش
تيا بستغراب : غريبه اصلا يبقا ف حد غريب ف بيتنا
مراد : مسكها من دراعها .. انتي مين يابت .. انتي اكيد جسوسه .. ولا من عاهرات اوس .. بس اوس حتي مبيجبش عاهراته هنا .. يبقا اكيد جسوسه
اوس بهدوء غريب : سيبها يا مراد
مراد : هي تبعك انت !؟ مين دي يا اوس
اوس بكل هدوء : لينا تبقي وليفتي (مراتي )
كلهم بصدمه : نعم

يتبع ««««««



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 18-09-19, 11:26 PM   #14

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



بقلمي الاء محمود 🌻

🌻 الفصل ال ١١ بعنوان ( السر ) 🌻


" كيف لسر كهذا يقوم بأحداث فجوه بتدمير حياتي مع عائلتي"

رنيم بتتكلم ف الموبايل ..

رنيم بنرفزه: ايوه عايز ايه
الشخص ببرود : لا اهدي كده .. مانتي عارفه كويس جدا انا عايز ايه
رنيم : لا مش هتاخده ابدا فاهم ابدا
الشخص : طب حلو اووي .. سرك الحلو ده هيوصل ل الونا والالفا حالا
رنيم : اعلي ماف خيلك اركبه وقفلت ف وشه .. انا ليه بيحصلي كده .. يخربيت السر يخربيته
افنان بستغراب : سر ايه يا رنيم !
رنيم بصدمه : افنان
.................................................. ..............
مراد بغضب : مسكها من دراعها .. انتي مين يابت .. انتي اكيد جسوسه .. ولا من عاهرات اوس .. بس اوس حتي مبيجبش عاهراته هنا .. يبقا اكيد جسوسه
اوس بهدوء غريب : سيبها يا مراد
مراد : هي تبعك انت !؟ مين دي يا اوس
اوس بكل هدوء : لينا تبقي وليفتي (مراتي )
كلهم بصدمه : نعم
مراد : انت اتجننت !
اوس ببرود : بعد ايد مراد عن لينا ووقفها ورا ضهره .. اياك صوتك يعلي عليا .. عشان هتصرف تصرف معرفش هيكون ايه نهايته
ليلي (لينا) : مصدومه من اللي هو قاله .. وطريقه اسلوبه مع ابوه .. بصوت متقطع ومسكت ايديه .. خلاص بليز ..
اوس : بصلها وبرغم عصبيته لما شاف الخوف ف عينيها .. قلبه انقبض بس حاول مايبنش عليه اي حاجه
اوس بأمر : وقف ف نص البيت .. الكلام للكل .. حذاري واديني بقول حذاري حد يضايقها بأي حاجه وبص لمراد .. او يعاملها وحش .. هدفنه مكانه .. واياك حد يخالف اوامري اي ان كان هو مين !؟ ومسك ايديها ومشي ف حاله صدمه للكل
.................................................. ..............
ف غابات السافانا ..
عدي : مولاي ارسلان .. الالفا ادم هنا
ارسلان بعصبيه: دخله فورا .. انت ازاي تسيبه مستني
عدي : اوامرك مولاي
ادم : اهلا ارسلان
ارسلان : اهلا الفا ادم .. منورني
ادم : انا محتاج مساعده منك
ارسلان : تحت امرك
ادم بخوف ممزوج بحزن : بدء يحكيله ع ان ليلي دخلت السواحل الجنوبيه وهي حاليا ف قصر الاوميغا
ارسلان : اوس .. اوس زعيم قوي يا ادم .. هو ممكن يكون بشع الاسلوب ومتنازل عن انسانيته والسبب كان مراد بس صدقني هي مش ف خطر من اوس .. يعني لو ليلي لعبت ع اوتار قلبه هتنجح معاه .. اوس كويس بس محدش عارف يشوف الجانب ده فيه .. اوس قصته طويله اوووي يا ادم .. بس صدقني متخفش ع ليلي منه .. خاف من مراد .. بس احنا عشان هناك ف السواحل الجنوبيه دايما .. انا هحطلك حمايا عليها ولو اي حاجه هتحصل ينقذوا الوضع بسرعه متقلقش عليها خلاص
ادم : انا ممتان ليك جدا يا ارسلان .. انت صاحبي زي مازن بظبط .. فكان لازم اجي اتكلم معاك
ارسلان : حط ايده ع كتف ادم .. اي نعم احنا مش زي بعض .. بس صدقني انا لو مهما اوفيك اللي انت عملته معايا مش هعرف اردلك جمايلك معايا ومع سلالتي
ادم : ارسلان بلاش الكلام ده ماشي بلاش
ارسلان بضحك : حاضر وقطع كلامهم دخول بنت ارسلان ساره
ساره بفرحه : مصدقتش انهم قالوا ان الالفا هنا !؟
ادم ببتسامه : ساره حبيبت قلبي ..بنتي التانيه
ساره : حضنته .. عمو ادم حضرتك وحشتني اووي وليلو مجتش ليه .. دي وحشتني اووي بجد
ارسلان : ليلو ف السواحل الجنوبيه يا ساره
ساره بصدمه : ايه ده ازاي !؟ .. طيب دي هتتكشف
ادم : موهبتها بتعرف تخفي ريحتها .. وعندها مواهب تانيه كتير
ساره بطمانينه : متقلقش عليها يا عمو ادم ..ليلو قويه ..وقويه جدا كمان ولا مراد هيقدر قدامها ولا ساحرات الجنوب وانا بنفسي هاخلي بالي منها
ادم بفرحه : حضنها ربنا يخليكي يا حبيبتي .. انا جيبت للناس الصح
ارسلان :انا دايما جمبك يا ادم وانت عارف ده .. ومتقلقش .. مراد ميعرفش اي حاجه عن اني بتعامل معاك
ادم : كويس جدا يا ارسلان .. انا عارف انه اكيد مخلي ابنه زيه وبجشعته وهيستغل قوته معانا
ارسلان لنفسه : محدش يعرف اوس زي .. بس انا واثق اني ليلي هتخليه كتاب مفتوح ليها .. متقلقش يا ادم
.................................................. .............
*اوضه اوس *
ليلي (لينا) : ايه اللي انت هببته تحت ده .. وليفتك ايه بس .. وبستهبال .. مش وليفتك دي يعني مراتك !؟
اوس : انتي تطولي اصلا .. انك تكوني وليفتي !؟
ليلي (لينا) : رفعت صباعها ف وشه لا يا حبيبي .. انت اللي مطولش ابقا مراتك .. ووقفت قدام المرايا .. وشاورت ع نفسها ف المرايا وبغرور .. شايف القمر ده يستاهل احسن من كده
اوس : مغروره
ليلي (لينا) : وحش قاسي
اوس : مش هرد عليكي وكان لسه هيمشي
ليلي (لينا ): حست انه اضايق بس هي عارفه انه مش هيبين احم .. اسمك اوس ! واو بجد
اوس : ساكت مردش
ليلي (لينا ): يعني ذئب !؟
اوس : هو انتي مبتتعبيش من الرغي
ليلي (لينا) : قربت منه وقلدت طريقته .. وانت مبتتعبش من قله الذوق
اوس بتحذير : بصي يا لينا عشان نبقي متفقين .. احذري مني عشان انا ابشع من اي حاجه يتخيلها عقلك .. بمعني .. اولا : صوتك ميعلاش عليا ثانيا : متقربيش مني وانا مضايق عشان مجبش رقبتك ع صدرك ثالثا : وده الاهم ياريت متعشيش ف دور انك وليفتي بجد .. وقرب منها بعيون كلها شر .. فاهمه
ليلي (لينا) : هتجيب رقبتي ع صدري ! انا قولت انك غير حضاري محدش صدقني
اوس : كان لسه هيقرب منها .. واضح انك نسيتي وبص بخبث ع هدومها
ليلي (لينا) بكسوف ووشها احمر : دارت جسمها بايديها .. وقح وقليل الادب صحيح وجريت ع الحمام
اوس لنفسه : وقف قدام المرايا انا وقح وابتسم ودي اول مره تحصل ف الكون .. واستغرب نفسه جدا ورجع ملامحه البارده والقاسيه تاني .. وخرج من الاوضه
.................................................. ..............
لارا بغضب : يتجوز دي !؟
ريماس سرحانه : بس مبسوطه جدا .. ومستغربه من اللي اوس قاله
تيا : اهدي .. كده كده هو مكنش هيتجوزك ولا كان هيعتبرك وليفته وانتي عارفه ده كويس بلاش بقا تعلقي نفسك بحاجه مش هتحصل
لارا : طنط ريماس .. ازاي اللي حصل ده ازاي !؟ ملقتش رد .. يا طنط !؟
ريماس : فاقت ع صوت لارا .. معرفش ازاي !؟ انا ع العموم اكيد هقعد معاها واتعرف عليها .. مهما كان هي مرات ابني
لارا : بلاش تقوليلي مراته عشان بضايقني معلش
ريماس : تجاهلتها وقامت .. هي اللي بتفكر فيها دلوقتي هي ليلي .. وايه حوار لينا ده كمان !؟
.................................................. ...............
رنيم : سر ايه !
افنان : اللي كان بيكلمك .. ف ايه يا رنيم .. انتي هتخبي عليا !
رنيم : لا اخبي ايه بس لا
افنان : رنيم ! قوليلي ف ايه ؟
رنيم : مافيش حاجه يا افنان لو ف حاجه هقولك
افنان بشك : تمام ع العموم وقت ماتحبي تكلمي .. هسمعك ماشي يا حبيبتي
.................................................. ..............
جو : مالك يا شيري !
شيري : مافيش يا جو
جو : متأكده !؟
شيري : بصتله كتير .. جو هو انا وحشه !؟
جو بحب : انتي وحشه ازاي ! انتي مافيش اجمل منك يا شيري .. انتي حد جميل اوووي صدقيني
شيري بنرفزه : اومال ياسين مش شايف ده ليه
جو بصدمه : ياسين !
شيري : ايوه ياجو .. انا بحبه اوووي يا جو
جو : احم .. دوري ع اللي بيحبك يا شيري دي الحاجه الوحيده اللي هقولهالك
شيري : مالك يا جو انت كويس !
جو : هي متعرفش اللي قالته ده كسر قلبه ازاي ..طبعا كويس.. ولنفسه ياريتك تعرفي قد ايه انتي كل حاجه بنسبالي
.................................................. ............
افنان : وهي خارجه من عند رنيم قبلت مروان
مروان : ايه ده الونا بنفسها كانت منوره الاوضه
افنان بضحك : اه ياعم كنت قاعده شويه مع رنيم
مروان : ماشي يا ستي
افنان : شكلك مرهق وتعبان
مروان : هو انتي جوزك رحمني
ادم : نعم بتقول حاجه !؟
مروان : انا مكنتش بكلم اصلا وبص ل افنان .. شوفتيني وانا بجيب ورا بسرعه اوووي
افنان بضحك : اه خت بالي جدا
وادم ومروان ضحكوا جامد
رنيم بزعيق : ارحمني بقا ومتكلمنيش تاني
مروان بخضه : ده صوت رنيم
افنان : انا حاسه اصلا اني فيها حاجه
وجريو ع اوضه رنيم
رنيم بتعيط وجريت ع حضن مروان اول مادخل
مروان : ف ايه يا رنيم
افنان : قولي ف ايه يا رنيم
رنيم بعياط : انا هقولك واللي يحصل يحصل القرار ف ايديك
رنيم : بصت ل افنان .. افنان انا عندي ابن غير اسر !؟
افنان وادم مصدومين : نعم ازاي !؟ ومين ابوه اصلا !؟
رنيم : ابوه يبقا .. يبقا مراد
.................................................. ...........
يتبع «««««««««


فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 22-09-19, 11:19 AM   #15

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



بقلمي الاء محمود 🌻

🌻 الفصل ال12 بعنوان ( الابن الدخيل ) 🌻

" كيف يتقبلوا وجودي وانا لست من سلالتهم "

غابات السافانا ...
اوس : عدي
عدي : الزعيم اوس .. شرفتنا مولاي بانتظارك
ارسلان : اتفضل يا اوس
اوس : حضنه
ارسلان : واضح انك مهموم .. انت مبتجيش غير وانت مهموم
اوس بهدوء : مش قادر احكي .. اول مايجي الوقت اني احكيلك .. اول حد هاجي احكيله اوعدك
ارسلان بحنيه : اوس .. انت اقوي من اي حاجه وانت عارف ده كويس وغير انت زعيم
اوس : حاضر ووقف تاني
ارسلان : قول عايز تقول ايه !؟
اوس : مش عارف انا عايز احكيلك حاجات كتير بس مش عارف فاهمني
ارسلان : فهمك يا اوس .. طب روح للدايما بترتحله ع الأقل ..
اوس باستفهام : هو فين صح انا مشوفتوش !؟
ارسلان : ف صاله الرياضه انزل اقعد معاه يمكن تلاقي معاه الراحه وانت عارف انك بترتاح معاه مهما كان هو غير انه اخوك فهو صاحب عمرك
اوس ابتسم
ارسلان بستغراب : انت بتبتسم يا اوس !؟ دي اول مره تحصل !؟ ده واضح اني ف حاجات كتير انا معرفهاش
اوس : لما ارسلان قال كده .. صوره ليلي (لينا ) اتجسدت قدامه وابتسم تاني
ارسلان ضحك : لا ده واضح ان الموضوع كبير
اوس : احم انا همشي احسن
ارسلان بضحك : ع فكره انا هستناه اسمع ولنفسه مش عارف ليه حاسس ان انتي السبب يا ليلي عقبال ماترجعيله انسانيته
.................................................. ..............
ف صاله الرياضه ..
اوس بهدوء : كفايه عضلات هتفرقع
قصي ضحك : مش هرد عليك .. مانت مبترحمش اي حاجه شوفتني اتكلمت وغمزله
اوس : لا انا اللي مش هرد عليك
قصي بستغراب : مالك !
اوس : الفتره دي انا حاسس احساس غريب بس سيبك من كده .. نبقي نكلم فيه بعدين انت كويس هنا !
قصي : كويس جدا .. الملك ارسلان بيعاملني كويس جدا كاني ابنه وده مريحني جدا وحط ايده ع كتف اووس وكمل .. انت انقذت حياتي يا اوس فاهم
اوس : احنا مش مجرد صحاب يا قصي انت ناسي اني احنا اخوات .. وبصله بنص عين .. بعيدا ان عرفت ده صدفه بس تمام برضو مش هنساه انك اخويا الكبير برضو
قصي : انا من امتي وانا بتعامل معاك كده يا اوس مافيش حاجه اسمها كبير وصغير .. انت صح عرفت منين اني مراد كان هيخلص مني !؟
اوس : كنت متوقع يا قصي .. هو بيبعد عني اي حد قريب مني وسرح ف ليلي (لينا ) وقلبه انقبض فجأه
قصي : مالك عنيك احمرت كده ليه انت افتكرت حاجه ضايقتك !؟
اوس :ساعتها مش هرحمه مش هرحمه لو اذاها
قصي بستغراب : هي مين دي !؟
اوس : هحكيلك بعدين انا لازم امشي
وهو خارج كانت ساره داخله
ساره : الزعيم اوس ازيك
قصي بضحك : متقولوش كده عشان بيضايق
اوس : بصله .. ايه رايك تسكت
ساره بضحك : فُظاع بجد
قصي : مش هتتغير يا اوس
ساره بمكر : لو وقع ف الحب هيتغير
اوس : فضل بصصلها كتير لما قالت كده .. انا همشي اشوفكوا بعدين
قصي : مكنش لازم تقوليله كده .. انتي عارفه ان اوس مابيعرفش يعمل كده
ساره : بس اسكت انت لو سمحت .. انت مش فاهم حاجه واتعلقت ف رقبته وبدلع انت وحشتني اووي
قصي : واضح اني ف حاجات كتير معرفهاش .. طب ولو حد شافنا دلوقتي هنعمل ايه
ساره بزعل طفولي : كده يا قصي ده بدل ماتقولي وانتي كمان يا حبييتي .. انا غلطانه .. انا هسيبك وهمشي
قصي بضحك : انتي عارفه اني مش محتاج اققولك وانتي كمان .. بس انا ممكن اقولها بطريقه تانيه
ساره بستغراب : طريقه ! طريقه ايه يا حبيبي
قصي : شدها لحضنه وقرب شفايفه منها .. وهمسلها انا بحبك اوووي يا ساره
ساره بكسوف : احم .. انا انا
قصي بضحك : انتي علقتي يا حبيبي .. انا انا ايه بس
ساره :خبطته ف كتفه .. بس بقا .. انا همشي احسن وجريت من قدامه
قصي : ضحك ع طريقتها .. بحبك يا مجنناني
.................................................. ..............
رنيم : بصت ل افنان .. افنان انا عندي ابن غير اسر !؟
افنان وادم مصدومين : نعم ازاي !؟ ومين ابوه اصلا !؟
رنيم : ابوه يبقا .. يبقا مراد
ادم بصدمه : انتي بتقولي ايه
فلاش باك ...
زعيم مراد احنا جبنالك البنت اللي طلبتها
مراد بخبث : دخلهالي
رنيم بخوف : انتوا مين وعايزين مني ايه !..
مراد : اهدي بس كده وقرب منها هو ماينكرش انه انجذب لانوثتها .. اسمك ايه !؟
رنيم : اسمي رنيم
مراد : حلو رنيم وبقا يبصلها بوقاحه
مراد نده ع حد من الخدم ياخدها ينضفها ويجبهالوا تاني وبصلها لينا قاعده كبيره اوووي مع بعض يا رنيم
بعد ساعتين .. علي جاب رنيم لمراد تاني
مراد : انجذب ليها اكتر .. اققعدي
رنيم : قاعده منكمشه وخايفه منه
مراد : قرب منها وقعد قدامها .. متخافيش كده .. انتي عجباني ع فكره .. ولو مكنتيش عجباني مكنتيش هتبقي عندي هنا ..
رنيم بعصبيه : بقولك ايه واضح انك مش محترم وانا استحاله اققعد هنا تاني وكملت بستهزاء وشكرا اووي ع حسن ضيافتك
مراد بضحك : عنيفة اوووي يارنيم .. بجد انا بحب الستات العنيفه عجبتيني بجد
رنيم كانت لسه هتمشي شدها عليه ..
رنيم : اتأثرت من قربه منها بس حاولت مايبنش عليها .. اوعي سبني
مراد : تتجوزيني
رنيم بصدمه : نعم !
مراد بهدوء : زي ماسمعتي
رنيم : لا
مراد : مراد زعيم الاوميغا مافيش واحده تقدر ترفضه ابدا وخدها ودخلها اوضته مهموش عياطها ولا صريخها ولا اي حاجه .. شهوته كانت مسيطره عليه وتم اغتصاب رنيم وتحويلها
باك ...
رنيم بتعيط بهستريا
افنان خدتها ف حضنها : اهدي اهدي يا حبيبتي بس .. وبصت لمروان .. انا اسفه انا ظلمتك .. انا كنت فكراك انت اللي عملت كده
رنيم بعياط : مروان مقربليش .. انا كنت خايفه يبعد عني لما يعرف
مروان بحب : خدها ف حضنه .. ابعد عن روحي ده حتي ماينفعش
ادم : رنيم فين ابنك دلوقتي !؟
رنيم : ابني كان عايش عنده ف السواحل الجنوبيه بس هو حاليا عند ملك مصاصي الدماء ارسلان اوس وداه هناك حمايه ليه .. ع فكره يا افنان اوس مش بشع اوي كده .. اوس انقذ قصي ابني من مراد .. اوس عرف بالصدفه .. ومراد عايز ابنه ومكنش يعرف ان ابنه هو اللي حاول قتله او بمعني اصح هو فاكر اني قصي مات
اسر بكسره : دخل وبصلهم بصدمه .. انتي ازاي كده ..
رنيم ومروان بصدمه : اسر اسمع
اسر بزعيق : اسمع ايه .. اسمع كذبك .. ولا اسمع انك رميتي اخويا لواحد ظالم ووحش قاتل وللاسف اني كمان اققرب حد ليا ف بيته .. ليلي .. انتي ازاي ام .. انتي حرمتيه من كل حاجه حرمتيه حتي من اني يعرف ان عنده اخ تالت .. حتي حنانك انتي ملقهوش حرام عليكي
رنيم بقت تعيط بهستريا : اسر افهم .. اوس اخوك انا عارفه انه بيحميه .. فانا مش قلقانه ع قصي
اسر : انتي قلبك جاحد اووي يا رنيم هانم .. وزي مافيوم قسيتي ع ابنك الكبير مسيرك تقسي عليا انا كمان انا مصدوم فيكي
مروان كان هيروحله بس ادم مسكه
ادم : هو دلوقتي مش هيتقبل كلامكوا ..
افنان : بس ع الاققل ف حاجه ايجابيه انه متقبل اخواته .. وحيات بنتي لو مراد قربلها لعليا وع اعدائي
ادم : بص لمروان .. ارسلان مقاليش خالص ع قصي ..
مروان : ماهو مقلكش عشان مايعرفش اصلا .. ارسلان بيعز اوس جدا
ادم : ايوه فعلا .. وانا عنده النهارده كان بيحاول يطمني منه .. بس انا مش عارف اطمن .. مش قادر انسي ان ده تربيه مراد
رنيم بعياط: مش هيعملها حاجه صدقني .. هو قاسي ووحش بس هو محدش يتوقع ردود افعاله ف حاجات كتير عشان كده بيتعمله الف حساب ..بس بتمني بجد ان ليلي ترجعله انسانيته .. هيبقا ساعتها شخص طبيعي
.................................................. ..............
ادم راح ل اسر
ادم : اسر يا بني .. انت لازم تسمع رنيم ومروان
اسر : انا مش متخيل ان يجيلها قلب انها تبعد عن ابنها .. عقلي مش عارف يستوعب ده يا عمي
ادم : طب انت عارف اني ف حاجه بسطاني ع الاققل انك متقبل اخواتك ودي حاجه كويسه ع الاققل
اسر : هو ينفع يجي يعيش معانا
مروان : دخل .. لا ماينفعش عشان اوس مايشكش ف حاجه .. وغير اوس ماينفعش يشك ف اي حاجه خالص الفتره دي ..
.................................................. ...............
تقي كانت عماله تضحك وتهزر مع واحد من القطيع
ياسين بزعيق : تقي
تقي اتخضيت : ف ايه يا ياسين خضتني
ياسين : شدها من ايديها بعصبيه
تقي بألم : ياسين انت بتوجعني سبني
ياسين بنرفزه : انتي ازاي واقفه يتضحكي وبتهزي كده .. ف بنت كويسه ومحترمه تعمل كده
تقي : بقولك ايه يا ياسين انا محترمه غصب عن اي حد فاهم .. وغير انت ايه اللي مضايقك هو انا باجي اققولك اعمل ايه ومتعملش ايه !؟ فأظن دي حاجه متخصكش وكانت هتمشي بس ياسين شدها عليه
ياسين : انا بحبك يا تقي
تقي بعدم استيعاب : نعم
.................................................. ............
يتبع ««««««««



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 22-09-19, 11:22 AM   #16

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي




بقلمي الاء محمود 🌻

🌻الفصل ال 13 بعنوان (الخوف من حُبك) 🌻

"بدمع عينى شريتك وداخل قلبى لقيتك وبعمرى كله فديتك والله ولا لحظة نسيتك انت لاتعلم عن غلاك لو عيوني ما تراك شاغل قلبي وعقلي وكل احساس معاك خوفي من عذابك هو العذاب نفسه "

ف اوضه ريماس ..
ريماس : ها يا ليلي .. هو ايه حوار لينا ده !؟
ليلي : مش عارفه .. انا لقيت نفسي بقوله كده
ريماس : المهم مش مهم .. اهم حاجه انك عايشه .. بس ازاي ده حصل
ليلي (لينا ) : صدقيني اجابه السؤال ده عنده هو مش عندي .. عشان انا لحد دلوقتي معرفش واسلوبه كمان
ريماس بأحراج : احم .. ليلي .. اوس ابني قربلك !؟
ليلي : كان هيقرب .. بس تراجع ف اخر لحظه .. ودي حاجه استغربتها .. بس ع فكره اوس مايتخفش منه لدرجادي مش زي ماسمعت .. هو قوي اوووي بس غريب
ريماس بستغراب : ازاي
ليلي : مش عارفه اوصفلك .. عشان ..واقامت وقفت فجأه
ريماس : ف ايه مالك اتنفضي كده ليه انتي كويسه يا حبيبتي !
ليلي : اوس جيه !
ريماس بستغراب : انتي عرفتي ازاي !؟ ده انا اللي امه محستش بيه
ليلي : مش عارفه بس انا شميت ريحته .. انا همشي سلام
ريماس لنفسها : يارريت يبقا اللي ف بالي يا ليلي ياريت وابتسمت
.................................................. ...............
ليلي جريت ع اوضه اوس بس قطعت طريقها لارا
لارا بقرف : مالك يا كيس الدم بتجري كده ليه شوفتي عفريت !؟
ليلي (لينا ) بستغراب : كيس دم ! وكملت بستهزاء واشوف عفريت ليه والعفريت واقف قدامي دلوقتي
لارا بغضب : قصدك ايه ! يعني انا عفريت ؟ انتي مش عارفه انتي بتكلمي مع مين
ليلي (لينا) بلامبالاه : صدقيني مش عايزه اعرف وكانت لسه هتمشي بس لارا مسكتها من ايديها ..
لارا : بقولك ايه يا كيس الدم .. انا مش ههنيكي ع جوازك منه .. اوس ملكي انا فاهمه
ليلي (لينا) بستهزاء : وايه كمان !؟
لارا : هو ايه وايه كمان !؟ انا بفهمك بس
ليلي (لينا) : تبقي قوليله هو بقا الكلام ده وكملت بكيد نسا .. هو انتي مسمعتيهوش وهو بيحذر اني محدش يقربلي عشان اللي هيقربلي هيدفنه مكانه ولا البعيده اطرشيت . وبعد اذنك بقا طرقينا وكملت بدلع عشان اوس حبيبي قرب يجي
لارا : من الغضب فضلها تكه وتتحول لتنين من طريقه ليلي (لينا)
ليلي : قفلت الباب ف وشها .. ده ايه ياربي البنات المدلوقه دي اللي بتعرض نفسها ع الرجاله .. اما وريتك يا لارا الكلب مبقاش انا .. وقلدتها اوس ملكي انا فاهمه .. قال اوس ملكي انا قال بنت المبقعه .. واستغربت من نفسها هو انا مالي مضايقه ليه .. مايكون ملكها ولا يولعوا هما لاتنين انا مالي .. وبقت تهبد ف الارض زي الاطفال اوف اوف بجد وفاقت ع تكه باب الاوضه
اوس : دخل لقاها قاعده ع السرير ورافعه شعرها بطريقه شدته جدا ولبسه بيجامه قصيره وجمله "اوس حبيبي قرب يجي " بقت تتردد ف ودانه
ليلي (لينا ) : حلو اوووي ده .. افكارك تجنن .. وقربت بخبث وطرقعت صوابعها قدامه عشان يفوق من سرحانه .. هو انا حلوه اوووي كده
اوس ببرود : لا طبعا .. انتي مش النوع اللي بحبه
ليلي (لينا) : نعم .. انت ع فكره بتهين انوثتي
اوس ببرود : منا عارف وبصلها .. هي فين الانوثه دي عشان مش شايفها !؟
ليلي (لينا ) : لا مش هسمحلك انك تضايقني لا .. ووقفت قدام المرايا تكلم نفسها .. انتي حلوه يالينا وبصتله ملكيش دعوه برأي الناس اللي مبتشوفش
اوس : مجنونه كمان مش مغروره بس
ليلي بتذمر : ع الاققل احسن من اني اكون وحش قاسي
اوس : بدا يقلع هدومه
ليلي : حطت ايدها ع عينيها .. انت اتجننت .. ع فكره انتي مش قاعد ف الاوضه لوحدك تبقي افتكر اني عندك شريكه ف الاوضه دلوقتي .. ف حمام تبقي تغير فيه هدومك
اوس : انا اعمل اللي انا عايزه ولبس بنطلون قطني وراح ع السرير ينام
ليلي ( لينا) : فتحت عينيها .. نعم يعني بتعمل ايه ع السرير ..
اوس : تجاهلها
ليلي : طلعت قعدت ع السرير .. ع فكره انا بكلمك ..
اوس : سريري واظن من حقي انام عليه
ليلي : ده كان زمان .. لكن دلوقتي انت مش لوحدك ف الاوضه .. يعني تشوفلك اي مكان تنام فيه ع فكره
اوس ببرود : عايزه تتخمدي اتخمدي .. مش عايزه براحتك .. ممكن تنامي ع الارض
ليلي (لينا) بصدمه : ع الارض !؟ هي ايه الرجاله ماتت ف الحرب
اوس بغضب : قولتي ايه !
ليلي (لينا) : انكمشت .. مقولتش حاجه
اوس : بصي يا لينا .. كلمه كمان ف ام اليله اللي مش راضيه تعدي دي .. هنيمك تحت ف اسطبل الاحصنه مفهوم .. واتفضلي اتخمدي وقفل النور
ليلي (لينا) : كمان بتقفل النور .. يعني مش كفايه اني نايمه جمبك .. لو سمحت افتح النور
اوس : تجاهلها
ليلي : اوووف اووووف بقا
فضلت ربع ساعه بتتقلب ع السرير
ليلي (لينا) : اوس هو انت نمت !؟ .. اوف .. اووس
اوس : عايزه ايه .. وبطلي تتقلبي ف السرير هحدفك من عليه بجد
ليلي بغضب : وحش قاسي فعلا .. طب بقولك ايه .. ماتجيب وشك نحيتي بدل مانت مديني ضهرك كده .. خت ايه من من وشك عشان تديني قفاك وضحكت جامد
اوس : اتعدل من نومته .. وفكلها شعرها ولفه ع ايديه .. خلي ليلتك تعدي ماشي
ليلي : ع فكره انت بتوجعني .. سيب شعري بقا ..
اوس : ساب شعرها ورجع ينام تاني
ليلي : اوس ع فكره قولتلك تخلي وشك عندي
اوس : اما اشوف اخرتها
ليلي : قربت براحه وخدت ايديه وقربتها من حضنها وهو بصصلها بس مالوش اي رد فعل .. رغم انك وحش قاسي وراي فيك مش هيتغير بس انا عايزه احس بأمان عشان اعرف انام وغمضت عينيها واستسلمت للنوم
اوس : فضل يتأملها بس كان هيقسي ويشد ايديه من حضنها بس حس انه هو مبسوط اوووي كده .. هو كمان نفسه يحس بامان .. بس نفسه يحس بامان ان ف حد قريب منه وفضل يبصلها لحد ماهو كمان استسلم للنوم
.................................................. ..............
ياسين : انا بحبك يا تقي
تقي بعدم استيعاب : نعم
ياسين بضحك : ب .. ح .. ب .. ك
تقي بهيام : لا معلش تاني بس عشان مش عارفه ودني مالها الايام دي
ياسين : لحظي اني بقولها لتالت مره
تقي : قولها يا عم خلصني
ياسين : خلصني ! تقي انا مش بحبك بس انا بعشقك
تقي بفرحه: يا فرج الله يا سينو اخيرا ياشيخ ابو الهول نطق
ياسين بضحك : شوفتي بقا .. تقي ينفع
تقي : ينفع اي حاجه صدقني انا موافقه عليها
ياسين بضحك : مش لما تسمعيها الاول !؟
تقي : ياعم انا موافقه ع اي حاجه
ياسين بضحك : لاواقعه واقعه مافيش كلام
تقي : ايوه ياعم بس انت عارف الفرحه فين دلوقتي
ياسين بحب : فين يا حبيبتي
تقي بفرحه : يالهووووي .. بحبك وحبيبتي ف نفس ذات اليوم لا كده كتير عليا قلبي مش هيستحمل يا سينو
ياسين بضحك : والله انتي مسخره
تقي بثقه : عشان تعرف بس اني عندي كل الاوبشن .. المهم الفرحه بقا اني مافيش شيري
ياسين بستغراب : شيري !؟ ايه اللي جاب شيري ف حبنا دلوقتي
تقي : اصل كنت فكره انك بتحب شيري بس الحمدلله طلعت بتحبني انا وفضلت تتنطتط
ياسين بضحك : والله مجنونه .. عشان كده دايما بتعامليها وحش .. بس ع فكره جو هو اللي بيحب شيري
تقي : يالهووووي .. بس شيري مبتحبهوش .. شيري بتحبك انت بتمني انها متكنش قالتله كده جو مايستهلش انه يتجرح من واحده زي دي اصلا
ياسين : بتمني فعلا .. وكمل بحب وشدها ع حضنه اوعدك اني هفضل احبك دايما
تقي بحب : وانا كمان اوعدك
.................................................. ..............
الصبح بدا يطلع ..
ليلي بدات تفوق بس الكارثه انها لقت نفسها نايمه ف حضن اوس
ليلي : فضلت مبرقه .. ولنفسها يانهار اسود انا ايه اللي جابني ف حضنه وبخبث ولمعه فكره ف دماغها وحبت تنفذها راحت مصوته
اوس اتنفض : ف ايه مالك !؟
ليلي (لينا) : انت عملت فيا ايه !؟ هو ايه اللي حصل امبارح ! .. صح مانت كنت نايم جمبي .. صح تلاقيك استغلت الفرصه
اوس : والديك ادن وتوته توته خلصت الحدوته هش بس .. اظن انك صاحيه بهدومك ومش عريانه .. وقام من ع السرير ولفلها تاني ..تبقي اتغطي كويس وانتي نايمه
ليلي (لينا ) لنفسها : والنبي عسل .. ف حد قمر يبقا صاحي كده .. ياختي حبيتك وانت صاحي من النوم
ايه اللي انا بقوله ده .. هو انا ممكن اكون حبيته فعلا !؟
.................................................. ............
يتبع «««««««



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 22-09-19, 11:27 AM   #17

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



بقلمي الاء محمود 🌻

🌻 الفصل ال 14 بعنوان (الحفله الراقصه ) 🌻


" الحب عند الرجل مرض خطير .. وعند المرأة فضيلة كبرى."

في مكتب اوس ..
علي : مرسال يا زعيم من المجلس!؟
مراد : غريبه انهم يبعته مرسال وبص ل اوس افتحه !؟
اوس :
" نكرمكم بحضور الحفله الراقصه اليوم والدعوه عامه لجميع فئات الذئاب والمشعوذين ومصاصي الدماء الحضور اجباري ولايوجد اعذار " المجلس
مراد : حفله راقصه واليوم ! كويس تجديد
اوس : انا مش هروح !؟
مراد : انت عارف ان ماينفعش ! المجلس طلما قال اجباري يبقا اجباري وتبقا هات السنيوره بتاعتك معاك
اوس : اسمها لينا مش السنيوره
مراد : خلينا واقعين لو انت بترتحلها تمام .. لكن متحبهاش وقرب عشان لو حبتها انت اللي بتخسر يا اوس !؟
اوس ببرود : واضح انك كبرت وبدات تخرف ونسيت تحذيري بلاش تدوق عذابي .. وانا بصراحه نفسي ادوقهولك ماشي يا مراد وكان هيمشي بس وقف تاني .. احترام "لينا " ف البيت ده زي احترامي بظبط ولو حد دسلها ع طرف انا همحيه من الدنيا مفهوم وسابه ومشي وهو عارف اني مراد بيغلي منه
.................................................. .............
ف بيت الالفا ..
سيف : ادم عرفت بحوار الحفله اللي منظمها المجلس ! وخليت جو يقول للقطيع
ادم : ايوه يا عمي عرفت بعتولي المرسال
سيف : كده يبقا الاوميغا جايين وهنشوف ليلي
ادم بحزن : صدقني مستني معادها يجي بسرعه عشان اشوف ليلي

الباب خبط ودخل جو ..
ادم : خير يا جو
جو : انا قولت للقطيع وفي حاجه حضرتك لازم تعرفها جتلي من السواحل الجنوبيه
ادم بخضه : ف ايه ليلي حصلها حاجه !؟
جو : لا يا زعيم محصلهاش .. اولا : هي لسه عايشه
ثانيا : انه وداها قصر الاوميغا ودي حاجه اول مره الزعيم يعملها ثالثا : ليلي غيرت اسمها ل لينا رابعا : وسكت
ادم : رابعا ايه يا جو ماتنطق !
جو بتردد : ان الزعيم قال انها وليفته (مراته)
ادم بعصبيه : نعم ازاي ده يحصل
سيف : اهدي يا ادم ..
جو : ع فكره هو حذرهم من ان اي حد يقرب منها .. واللي هيقرب منها هيدفنه مكانه .. انا حقيقي مش عارف افهمه ردود افعال الزعيم اوس غريبه بجد
سيف بقلق : فعلا غريبه انا قلقت !
.................................................. ..............
اوس طلع اوضته ... واول مادخل سمع صوت غناء عذب من البلكونه
ليلي (لينا ) : هي حست بيه بس فضلت مكمله الاغنيه :

لماذا تحاولُ في الحب قتلي

لماذا تخاف شموخ النساء

وتعرفُ أنّ قلبي عزيزٌ

ولم أتعوّد على الانحناء

أنا ما لجأتُ لعينيكَ خوفا

أنا بنتُ خيرِ الترابِ وشمسِ السماء

فإن كنتَ تحسبُ عشقيَ ضُعفا

وتجهلُ معنى الوفاء

فإني لعزّةِ نفسيَ أوفى

ولا حبَّ عندي بلا كبرياء

أراكَ غريقاً بلا ضفّتين

تخشى البقاءَ وتخشى الرحيلا

معاً لن نكونَ سوى جانحين

فكنْ مرّةً رجلاً مستحيلا

أحبكَ لكنَّ قلبي عزيزٌ

ولم أتعوّد على الانحناء

تعلّمْ معي أنْ تكونَ قوياً

فقد خُلِقَ الحبُّ للأقوياء

اوس : كان منسجم اوووي معاها
ليلي : مكنتش اعرف اني صوتي عجبك كده والغريب انك مدايقتنيش وقولتلي اسكت مثلا
اوس : تجاهلها .. انتي بتعملي ايه ف البلكونه بتاعتي
ليلي : بلكونتنا لو سمحت .. وغير قصدك البلكونه الكئيبه بالاوضه الكئيبه برضو .. حبيت اعمل تغير فزرعت عباد شمس
اوس : ع فكره دي اوضتي
ليلي بتريقه : اوضتنا لو سمحت تبقا اجمع بعد كده مبقتش اوضتك لوحدك ع فكره .. كام مره هقولك اني بقت شريكه معاك ف الاوضه .. ف ع الاقل سبني احسن من شكلها ع الاقل يتقال اني عايش فيها بني ادمين مش اموات وضحكت جامد
اوس : مستفزه
ليلي : من بعد ماعندكم يا زعيم
اوس : احترمي نفسك معايا .. انا حذرت كذا مره وتقريبا البعيده طرشه
ليلي : مش هرد عليك .. عشان ماليش مزاج ع فكره
اوس : جهزي نفسك بليل عشان رايحين حفله راقصه
ليلي بفرحه : بجد الله وبقت تتنطت انا مبسوطه اوووي
اوس : كان بصصلها كتير ومن جوا مشاعر مشوشه مش فاهمها .. بس اللي فاهمه انه ف حاجه ف حياته بقت بتبسطه ع الاقل حتي لو مبيبينش ده
ليلي : اوبس صح .. هو انا هروح الحفله ازاي وانا معنديش فستان !؟
اوس بلامبالاه مصطنعه : تبقي اسألي ريماس ف الموضوع ده
ليلي : قصدك ماما .. مش ريماس بس كده لوحدها
اوس : دي حاجه متخصكيش !؟
ليلي لنفسها بتحدي : مش هستسلم ابدا ابدا يا اوس .. انا هروح اشوف طنط ريماس بقا
اوس ببرود : ياريت متتعامليش مع لارا لو شوفتيها ياريت تتجاهليها !
ليلي : طبعا .. ولنفسها ده انا لو اطول اجيبها من شعرها هجيبها بنت المبقعه دي .. اما وريتك يا لارا مبقاش انا الاميره ليلي... اميره ! قال اميره قال ده انا لو بياعه فل ف الاشارات مش هتقول كده ده ممكن كمان تكون بياعه الفل ارقي مني وضحكت ع نفسها
اوس : ملاحظ انها لسه واقفه ووشها بيتحاول من الغضب للضحك .. هتفضلي واقفه كده كتير
ليلي ( لينا ) : ها ! لا انا همشي اهو
اوس : مجنونه بجد مجنونه .. انا مش عارف اعمل معاها ايه دي
.................................................. ..............
ف اوضه افنان وادم بيجهزوا نفسهم للحفله
افنان : ادم حبيبي
ادم : نعم يا فوفي
افنان : هي اروي جايه الحفله
ادم ضحك : مش عارف .. بتغيري عليا يا فوفي !؟
افنان : طبعا بغير انا من حقي اني اغير ع فكره
ادم بحب : انتي من حقك كل حاجه فيا يا افنان مش الغيره بس
افنان بحب : عدا 30 سنه ونظرتك ليا متغيرتش ابدا ولا مشاعرك .. كل حاجه زي ماهي
ادم :بحب : ماينفعش اتغير ع اهم حد ف حياتي وبرضو عدا 30 سنه ولسه بتكسفي مني وغمزلها
افنان بكسوف : ضربته ف كتفه اتلم
ادم بضحك : انا هيبتي بتروح معاكي من زمان اتفضلي امشي قدامي يا هانم
افنان بخوف : انت عرفت ان اوس قال ان ليلي تبقي وليفته ؟!
ادم : عرفت يا افنان عرفت .. وانا مستني النهارده اشوفه هيتعامل معاها ازاي !؟
.................................................. .............
لارا بتأفف : اوف هي فين كل ده بتلبس
تيا : بس يا لارا
اوس : هي نزله دلوقتي وفعلا كعب جزمتها بقا يطرقع ع السلم
ريماس فضلت وقفه مركزه ف تعبيرات وش اوس وفعلا زي متوقعت
تيا بنبهار : واو لينا جميله اوووي
لارا بصتلها بصه كفيله تحرقها بس تيا تجاهلتها
اوس : بصصلها بنبهار وكان نفسه ميخرجهاش من البيت ابدا هو بس اللي من حقه يشوف جمالها ده
ليلي ( لينا ) : سمعه افكار اوس وحاسه بسعاده فظيعه من انبهاره بيها بس افكاره كانت بسطها جدا
اوس : قرب منها ومسك ايدها ف ايديه
قدام الكل فيه اللي كان فرحان وفيه اللي كان متغاظ وفيه اللي كان هيطق
مراد بنفاذ صبر : مش يلا احنا مش هنبات هنا
.................................................. ...............
وصلوا الحفله ....
ليلي اول مادخلت العين انتبهت عليها وكله بقا يبصلها بأنبهار ماهو كلهم عايزين يعرفوا مين اللي اتجوزها الزعيم اوس بس هي مكنتش مركزه غير ع ادم وكانت نفسها تجريه عليه تحضنه بس طبعا ماينفعش
اوس : قرب منها .. بتمني متتحركيش من جمبي
ليلي (لينا) : نفترض اني عايزه ادخل الحمام هتعمل ايه ساعتها ...
اوس :هو انتي دايما معترضه
ليلي ( لينا) : اصل انت بتقول حاجات غريبه .. وغيرانا ملاحظه انك بتتكلم وواخد راحتك وبستهبال هو مش انتوا حاسه السمع عندكو قويه
اوس : محدش بيسمعني طول مانا بكلم مع حد
ليلي ( لينا ) : كل يوم بتبهرني عن اليوم اللي قبله
اوس : تجاهلها
ليلي (لينا) : قليل الذوق
اوس بغضب : لينا
ليلي ( لينا ) : اوس
لارا بحقد : شايفه يا تيا بيتعامل معاها ازاي من امتي و اوس بقا كده ..
تيا : هو ايه اللي من امتي بقا كده .. واحد وبيكلم مع مراته انتي مالك .. حاجه متخصكيش اصلا
لارا بغضب : بطلي تقولي مراته دي عشان بضايقني
تيا بنفاذ صبر : انا هروح اققف مع القطيع بتاعنا .. عشان حقيقي الوقفه معاكي تسد النفس
.................................................. ............
رئيس المجلس ..
انا بشكر ذعماء الذئاب ومصاصي الدماء والمشعوذين لحضورهم الحفله الراقصه حقيقي شرفتوني .. وبقدم تهنئه خاصه لزعيم الاوميغا اوس بجوازه من لينا الجميله وياريت يتفضلوا يرقصوا مع بعض وع فكره دي فكره وليفتي .. كل الحاضرين ضحكوا
اوس : ابتسم ابتسامه مصطنعه متكلفه
وليفه الرئيس راحت ل اوس ولينا بفرحه : اتفضلوا تحبوا ترقصوا ع ايه
ليلي (لينا ) : مش لازم نرقص خالص .. انا ممكن اغني اغنيه ؟ وكملت بخبث وبصت ل اوس واهديها لجوزي حبيبي
اوس : بصلها بصدمه بمعني ايه اللي انتي بتعمليه ده
وليفه رئيس المجلس بفرحه : طبعا اتفضلي
لينا راحت لفرقه الموسيقه وقالتلهم ع الاغنيه

ليلي (لينا ) برقص :

عمال يعادي ويتكابر ويسوء في عنده ومش صابر، وأنا من عيلة وبنت أكابر وفي وسط ناسي يا ناس أيه

سبحان ما زاد حسنة ورسمة ده الناس بيتغنوا بأسمه، ورد وطرح قبل مع اسمه من غير لا زرع ولا سقاية

يا بوي على جماله رواية شربات عنب يروي رواية عطشانه جبني على عماية ومشيت وقلبي يا ناس خالي

مع إن توبة ماهوش توبي طالع في قدري ومكتوبي، وعشان ما سبني ورمى توبي بشكي لناسه وناس خالي
عمال يعادي ويتكابر ويسوء في عنده ومش صابر، وأنا من عيلة وبنت أكابر وفي وسط ناسي يا ناس أيه

سبحان ما زاد حسنة ورسمة ده الناس بيتغنوا بأسمه، ورد وطرح قبل مع اسمه من غير لا زرع ولا سقاية

من تقله أنا جزيت نابي بتسوى منه على جنابي يظهر ميعرفش جنابي ولا يعرف أني بمية عيلة

كل البلاد هنا دعياني بنت الأصول عين أعياني، وده صابني همه وآه ياني وعيلتي يمه أنا مية عيلة

يا بوي على جماله رواية شربات عنب يروي رواية عطشانه جبني على عماية ومشيت وقلبي يا ناس خالي

مع إن توبة ماهوش توبي طالع في قدري ومكتوبي، وعشان ما سبني ورمى توبي بشكي لناسه وناس خالي

عمال يعادي ويتكابر ويسوء في عنده ومش صابر، وأنا من عيلة وبنت أكابر وفي وسط ناسي يا ناس أيه

سبحان ما زاد حسنة ورسمة ده الناس بيتغنوا بأسمه، ورد وطرح قبل مع اسمه من غير لا زرع ولا سقاية.

كل اللي ف الحفله بقوا مبهورين بصوتها الحلو وجمالها
اوس : كان واقف هيطق منها بس الاغنيه عجبته وخصوصا انها اصلا غنيتها ليه هو .. بس دايقه انهم عاملين يمدحه ف جمالها وصوتها .. الدم غلي ف جسمه ف اللحظه دي فعلا كان عايز ياخدها ويمشي عايز يبعدها عن عيون الناس اللي حواليهم وقرر انه هيعاقبها بس هيعاقبها ع ايه .. هيعاقبها ع انها كسرت كلامه ولا ع غيرته .. وبستغراب غيرتي !
.................................................. .............

يتبع««««««««



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 25-09-19, 01:55 AM   #18

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



بقلمي الاء محمود 🌻

🌻الفصل ال 15 بعنوان( البدايه ) 🌻


" الحبّ يستأذن المرأة قبل أن يدخل قلبها ..وأمّا للرّجل فإنّه يقتحم قلبه دون استئذان "

* ف احد الاكواخ المنحدره ع السواحل الجنوبيه *

ليلي (لينا) بتفتح عينيها براحه وبتبص حواليها قامت اتنفضت عشان دي مش اوضه اوس ولنفسها ايه اللي جابني هنا وقامت تدور ف البيت لقيته كوخ كلاسيكي جدا .. وقعدت تكلم نفسها.. ومسكت دماغها انا مش فاكره اني انا جيت هنا انا اخر حاجه فكراها اني اوس كان .. وتنحت وبصت ع هدومها لقتها لبسه قميص رجالي يانهار اسود لالا اكيد محصلش حاجه لا
اوس بهدوء : صحي النوم
ليلي (لينا) : اتنفضت وفضلت ساكته .. وبتلعثم .. هو .. هو ايه اللي حصل امبارح
اوس : عدا من قدامها وجاب كاس نبيذ وقعد قدامها .. قلقها ده كان مفرحه اووي ومش عارف ليه .. محصلش حاجه انتي اغمي عليكي امبارح .. وانا جبتك هنا
ليلي (لينا) بستغراب : ورفعت حاجبها .. اغمي عليا ازاي ! انا اخر حاجه فكراها واتنحنحت .. احم يعني المهم دي مش اخر حاجه حصلت
اوس بخبث : منا مكنتش اعرف اني شفايفي فيها مخدر وهتخليكي يغمي عليكي وغمزلها
ليلي (لينا) بغضب : وقححححححح . وكانت هتمشي ووقفت تاني ولفتله .. و مين بقا غيرلي هدومي !؟
اوس بمكر وخبث : انا وانتي ولوحدنا من امبارح .. ف مكان منعزل مافيهوش حد نهائي .. عقلك يتوقع مين يكون غيرلك هدومك .. اكيد انا .. بس متخافيش مشوفتش حاجه .. وسكت شويه .. او شوفت مش ضامن
ليلي (لينا) : مبرقه من هول الصدمه عليها .. وحست انه دلق عليها مايه سقعه وحرفيا هيغمي عليها بجد من الكسوف والاحراج
اوس بصلها : وملاحظ وشها الاحمر من الكسوف والاحراج ..وضحك ضحكه رنانه ول اول مره الزعيم اوس يضحك كده
ليلي (لينا) : فضلت متنحاله .. ونسيت انها من دقيقه كانت هيغمي عليها .. ولقت نفسها بتبتسم تلقائي .. كويس ماهو طلعنا بنعرف نضحك اهو زي الناس
اوس : قام ووقف قدامها .. شكلك كان يضحك جدا فمقدرش مضحكش .. وابتسامته مفرقتهوش وقرب منها وهمسلها بهدوء : شعرك حلو اوووي وهو مفرود ع ضهرك .. متلميهوش تاني
ليلي (لينا) : اتكسفت اووي واتأكدت انه قربه منها بيوترها جدا .. احم .. احم انا هروح اخد شاور .. اوعي
اوس بهدوء : تمام اكون حضرتلك تفطري
ليلي (لينا) بستغراب : تحضرلي الفطار !؟ هو انت ناوي تموتني النهارده ولا ايه
اوس بلامبالاه : نعم اموتك ؟ لا كان زماني موتك من اول يوم شوفتك فيه .. روحي شوفي انتي رايحه فين عقبال ماخلص الفطار
ليلي (لينا) بعدم استيعاب : سابته ومشيت بس مخدتش بالها انها بتكلم نفسها بصوت عالي هو عنده انفصام .. لا هو اكيد انفصام مافيش كلام .. ده مش طبيعي
اوس بضحك : سمعك ع فكره .. بطلي تفكري بصوت عالي
ليلي (لينا) بهيام : يالهوووي يا مستهوي .. يخربيت دي غمازات يا شيخ .. خطفت قلبي يا بن مراد
اوس : هتفضلي بصالي كتير
ليلي (لينا) : احم لا .. وغير انا سرحت بس لكن مببصلكش وسابته وجريت ع الاوضه
اوس ببتسامه : مجنونه والله مجنونه
.................................................. ..............
ف بيت الاوميغا
مراد بغضب : علي .. علي الزفت
علي بخضه : ايوه يا زعيم !؟
مراد : هو فين اوس !؟ من امبارح مشوفتوش !؟
علي : مرجعش من امبارح ولا هو ولا الهانم لينا
مراد : مرجعش من امبارح .. ولنفسه لالا انا مش هرحمها لو هدمرلي اللي انا ببنيه طول السنين دي كلها .. وبغضب امشي وغور من قدامي يا علي
.................................................. ...............
امال : اهدي يا افنان !؟
افنان : مش عارفه اهدي .. محدش حاسس باللي جوايا يا امال وليلي عمرها ماهتفهم قلقي عليها
امال : هتفهموا مسيرها هتفهموا .. بس انتي شيلي الهواجس دي من دماغك بقا
امال : هواجس لا مش هواجس يا امال .. انتي مختيش بالك من لمعه عينيها وهي معاه .. ليلي حبيته يا امال .. حبيته وانا واثقه انها هتعمل عشانه اي حاجه .. واتنهدت وبخوف حبها ليه هيضعفها ياامال
.................................................. .............
عند ساحرات الجنوب ..
صوفيا : اهلا مراد .. مبتجيلناش غير وانت اكيد عامل مصيبه
مراد بضحكه سخريه : وانتوا كمان مبتجوليش غير وانتوا خايفين من الالفا ادم يقلب عليكوا
صوفيا : عايز ايه المرادي
مراد : المره اللي فاتت قولتولي اني اخلي اوس يتنازل عن انسانيته عشان يوم مايقتل اي حد مايحسش بندم او يحس بأي مشاعر وعملت ده .. لكن دلوقتي انا ف مصيبه .. اللي اسمها لينا دي بقت معاه دايما وغير كده .. ده من اول يوم دخلت ف القصر وهو بيحذرنا اني نقرب منها .. علي قالي انها كانت هي الضحيه ومقتلهاش انا هتجنن ازاي
صوفيا بصدمه : هي اللي كانت الضحيه ومقتلهاش ... غريبه دي اوووي .. ولنفسها ف حاجه غلط ولازم افهمها
مراد : ها اعمل معاها ايه؟ .. وغير انا لو دبحتهاله زي قصي هيقلب عليا انا واثق .. وانا مش عايز يعمل كده نهائي .. انا عايز اكسبه مش اخسره .. انابس انفذ اللي عايزه
صوفيا : ف حل واحد ..
مراد : انجديني بيه
صوفيا : انها تكون وعاء
مراد : مش فاهم ! وعاء ازاي يعني !؟
صوفيا بمكر : يعني تحمل منه !
مراد بصدمه : نعم !؟
صوفيا : نعم الله عليك يامراد .. ايوه يخليها حامل بأي طريقه واظن انك هتصرف ف ده
مراد : بس هو مبيحبهاش انا واثق من ده
صوفيا : او بيحبها بس مش مبين ده .. الزعيم ذكي وانت عارف ده كويس .. ومتنكرش يامراد انك بقت تخاف منه .. وببرود المهم مقابلتي معاك انتهت
.................................................. ..............
لارا بفرحه : تيا يا تيا
تيا : يا ساتر خير .. انتي فرحانه ليه .. اوعي تكوني عملتي حاجه ف لينا .. والله اوس ماهيرحمك
لارا : اوس ايه ولينا ايه دلوقتي ! انا جيالك عشان حاجه تانيه
تيا بستغراب : اللي يشوفك دلوقتي مايشوفكيش امبارح كنتي بطلعي نار من ودانك .. بس اتفضلي قولي سمعاكي
لارا : بدات تحكلها ع اسر .. وانه قد ايه هو لطيف وانها اول مره تشوف راجل لطيف كده وبيتعامل بالرقه دي مع البنات
تيا بفرحه : بجد كل ده حصل امبارح .. واو بجد ده ولا ف الاحلام وانتي حاسه بأيه دلوقتي
لارا : حاسه اني فرحانه اوووي يا تيا .. معرفش ليه ف احساس غريب جوايا .. وشاورت ع قلبها احساس اول مره احس بيه .. والغريب اني حسيته امبارح
تيا بضحك : ده الحب يا يحيي وضحكت جامد
لار بضحك : انتي بتهزري حب ايه بس يا تيا .. ايه هحبه من اول نظره زي مابيقولوا
تيا : وليه لا .. شوفي نفسك ف المرايا انتي شكلك فرحان ازاي .. شوفي انا اعرفك بقالي قد ايه وعمري ماشوفتك مبسوطه كده .. ويلا بقا سلام عشان هعمل شويه حاجات وسابتها وخرجت
لارا وقفت قدام المرايا : هي فعلا حاسه احساس غريب ولنفسها هو ممكن يكون قلبي حبه بالسرعه دي .. طب واوس .. لقت افكارها بتطرد اوس منه ويظهر قدامها اسر وكلامه معاها .. ولقت نفسها ابتسمت ابتسامه واسعه
.................................................. .............
ليلي خرجت من الحمام ونشفت شعرها ولقت تيشرت رجالي لبسته وخرجت من الاوضه
لقت اوس بيحط الفطار ع التربيزه
ليلي (لينا) : وقفت جمبه وبصت ع التربيزه .. شكل الاكل حلو ع فكره
اوس : شكرا جزيلا و قعد وهي قعدت ع الكرسي اللي جمبه وفضلت تقلب ف الطبق بتاعها
اوس : شد الطبق منها وجاب معلقه وأكل منه .. متخافيش مش حططلك فيه سم وضحك
ليلي (لينا) : بص من غير لف ودوران وقامت وفضلت رايحه جايه قدامه .. طريقتك غريبه .. اللي يشوفك امبارح مايشوفكش دلوقتي .. ايه الهدوء ده .. يعني النهارده مثلا النهارده مش بارد وشك مش مكشر لدرجه اني افتكرتك مولود مكشر .. انت امبارح سألتني انا ضحكت ع ايه .. انا ضحكت عشان قولت عليك ف افكاري انك ميكس بين الحلو والحادق حاجه كده مستهبله ف نفسها .. هو انت عندك انفصام .. ماهو لو انت عندك انفصام .. فليس ع المريض حرج وقربت منه ووطت عليه .. انت ايه !؟
اوس ببرود : قام وقرب منها .. هقولك حاجه واحده بس .. انا واحد عاش طول حياته لوحده .. وفعلا زي مانتي قولتي فليس ع المريض حرج .. خش البسي هدومك عشان هنروح القصر
ليلي (لينا ) : مكنش قصدي ع فكره بس حقيقي مش عارفه افهمك
اوس بغضب : وانا مش عايزك تفهميني .. ومش محتاج اي حد يفهمني يلا اتفضلي
ليلي (لينا) : اوس .. انا
اوس : يلا اتفضلي
ليلي مشيت من قدامه لبست هدامها وجتله
ركبوا العربيه وكان فيه هدوء تام
ليلي (لينا) : بصتله بغضب .. بص بقا .. انت هادي بمزاجك وبتتعصب بمزاجك .. ومبتديش فرصه للي قدامك انه يكلم .. انت بجد مستفززززز
اوس : برغم انه سايق .. بس شدها عليه وباسها بوسه طويله لحد مالقاها هديت .. وبعد عنها عشان يسيبها تتنفس .. انا عرفت هخرسك ازاي بعد كده وبخبث لو صوتك علي عليا تاني هيكون ده عقابك وغمزلها
ليلي (لينا) : سافل وحقير
اوس ببرود وابتسامه شيطانيه: حاجه جديده .. عشان دول عارفهم بسمعهم كتير
ليلي (لينا) بغضب : وبتفكر بصوت عالي صح مانت متعود ..
اوس : سامعك .. فكري بصوت واطي مش لازم اللي حواليكي يسمعه وضحك
ليلي (لينا) : اوف .. مريض وعلت صوتها
اوس : بتعلي صوتك تاني اهو .. ها وكان هيقرب
ليلي : بعدت .. خلاص خلاص سكت
اوس بضحك : ناس تخاف متختشيش صحيح !
ليلي (لينا) : من جواها مبسوطه .. ولنفسها هو انا ممكن اكون حبيته دي كارثه ..
اوس : هو انا ليه حاسس الاحساس ده .. ليه مبسوط وهي موجوده معايا انا عمري ماحسيت اني عايش غير وهي موجوده .... وغمض عينيه جامد وفتحها انا دلوقتي اتأكدت اني وجودها خطر عليا ..

يتبع ««««««



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 25-09-19, 01:56 AM   #19

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



تفاعل 💜
بقلمي الاء محمود 🌻

🌻الفصل ال 16 بعنوان( استسلام الحب ) 🌻

" استسلامي لقلبك ..هي رغبه مُلحه ف العثور ع شريك يبث الامان ف روحي الانسانيه "

ريماس اول ماشافت اوس ولينا وهما داخلين جريت عليهم وبخوف انتوا كنتوا فين قلقتوني عليكوا
اوس بلامبالاه: رجع وشه للقسوه والتكشيره تاني وتجاهلها وبص ل لينا تبقي اطلعي استنيني فوق هخلص حاجه واطلعلك وسابهم ومشي
ليلي بستغراب : هزت راسها بحاضر ولنفسها .. اللي يشوفك من شويه مايشوفكش دلوقتي انا حقيقي نفسي اعرف انت ليه بتكرهم كده مسيري هعرف يا اوس مسيري هعرف وبصت لريماس
ريماس بحزن : انا واخده ع كده .. انا خت ع جفائه معايا
ليلي خدتها ومشيوا طلعوا اوضه ريماس
ليلي : بصي يا طنط من شويه بظبط كان بيضحك معايا متستغربيش انا برضو استغربت زيك كده .. بس حقيقي اللي يشوفه قبل مانخش البيت مايشفهوش اول مادخلنا .. ابنك هيجنني بس ضحكته حلوه اوووي وبأحراج قصدي يعني
ريماس بحنيه : وملست ع شعرها .. ليلي انتي حبتيه !؟
ليلي بصدمه : سؤال حضرتك غريب .. بس صدقيني معرفش اجابته
ريماس ببتسامه : لا انتي عارفه اجابته وبتقاوحي مع نفسك يا ليلي .. بس لو قلبك دخل ف مرحله زي دي هتعاني حب اوس صعب حد ياخده بسهوله .. زمان قصي هو الوحيد اللي كان بيحبه وبعد ما مات اوس اتبدل حاله ومراد خلاه يتنازل عن انسانيته
ليلي بستغراب : قصي مات !؟ هو ميت بقاله قد ايه ؟!
ريماس بحزن : 20 سنه .. كان اقرب حد ل اوس ليلي لنفسها : هو مش هو اللي شوفته امبارح ازاي يبقا ميت ايه ده بقا هو ايه اللي بيحصل ده ف حاجه غلط !؟ طب تمام ياطنط انا هروح الاوضه عشان عايزه انام
ريماس بقلق : انتي كويسه يا حبيبتي
ليلي : مش عارفه يا طنط بس انا حاسه اني مرهقه اووي .. ممكن بس جسمي محتاج يرتاح بس
ريماس بخضه : لو حسيتي بأي حاجه تعاليلي ماشي
ليلي بأمتنان : حاضر يا طنط وسابتها ومشيت
.................................................. ..............
تقي قاعده مع ياسين
تقي : شوفت امبارح ليلي كانت بتتعامل ازاي مع اوس .. كانت بتتعامل معاه بأرياحيه جدا كانها بتتعامل معانا
ياسين : ايوه فعلا انا استغربت ده جدا .. بس انا شوفت لمعه ف عنيها عمري مشوفتها قبل كده
تقي : لمعه !؟ لمعه ايه ؟
ياسين : لمعه الحب يا تقي
تقي بصدمه : يالهوووي دي تبقي اتجننت .. خالو عمره ماهيوافق بده ابدا
ياسين : تقي ده مش قرار عمي ادم ابدا ده قرار ليلي وبس
تقي لنفسها : يا خوفي يا ليلي يا خوفي .. وكملت هو صح اسر فين
ياسين : مش عارف .. حتي امبارح كان غريب جدا
تقي : ممكن عشان ليلي .. تلاقيه اضايق من طريقه معاملتها مع اوس
ياسين : لالا مش كده .. هو اتأثر ف الاول ولقيته خرج روحت خرجت وراه لقيته عادي مافيش اي حاجه فيه لامبالاه ياتقي .. الواد اسر وراه حاجه !؟
اسر : مافيش حاجه !؟
ياسين بضحك : يارتني جبت ف سيره مليون جنيه كان زمانهم جم ولالا خليهم ربع جنيه تستاهله وضحك جامد
تقي ضحكت
اسر : يخربيت تنحتك يا شيخ .. وانتي يا تقي بتضحكي
تقي بضحك : سوري يا اسر بس ضحكني والله
اسر : وانا اللي كنت ناوي اقولكوا بس طلعته زفت مش هقولكوا حاجه
ياسين وتقي : لا خليك احكلنا
اسر : طب اتحايلوا عليا شويه
ياسين : كلمه كمان يا اسر هوقعلك صف سنانك ماشي
اسر بضحك : الواحد مايهزرش معاك ابدا كده يا سينو وبص ل تقي وليفك عنيف اوووي يا تقي
تقي بحب : ع قلبي زي العسل
ياسين بضحك : اين الجبهه انا لا اراها !!
اسر : طب تمام جدا اجيلكوا وقت تاني بقا
ياسين : اترزي يا بني واقعد .. قول انا مش مرتحلك اصلا بس معديلك بمزاجي ع فكره
اسر : يا لهوووي شالله يخليهملك يا خويا
ياسين وتقي : ضحكوا .. ارغي وقول اللي عندك
اسر : بدا يحكيلهم من اول مخبط ف لارا لحد مالحفله خلصت
ياسين : بص لتقي شوفتي احساس الام مايخيبش ابدا .. احنا كنا قلقانين عليك وانت بتسرمح يا خلبوص
اسر : ضحك احساس الام !؟ يخربيتك .. يا جماعه انا مش عارف .. بس انا حاسس احساس غريب فاهم يا ياسين
ياسين : عرفت بقا انك محبتش ليلي .. ليلي بنسبالك تعود بس .. واحده فضلت قدامك دايما .. لكن هي زيها زي تقي اخواتك
اسر : هو انت خلتني حبيت لارا خلاص
ياسين : واد يا اسر .. انت مش سامع قلبك ولا ايه .. ولا عنيك اللي بطلع قلوب اول مابدات تكلم عليها
تقي : بتقلده : ضحكتها يا ياسين رقيقه اوووي كلها ع بعضها حلوه جدا يا تقي
اسر : تخيلوا اني انا غلطان ومتربتش اني جيت اتكلمت معاكوا
ياسين بضحك : انك متربتش دي حاجه مفروغ منها وضحك جامد واسر جري وراه
اسر بضحك : هقتلك يا ياسين
تقي بضحك : مجاااااانين
.................................................. ...............
ليلي (لينا) وهي رايحه اوضه اوس
مراد : بصوت جهوري .. لينا
ليلي (لينا ) اتخضيت : هي برغم قوتها وشرستها بس عندها راهبه من مراد .. نعم
مراد : قرب منها .. اي ان كان هو جابك منين .. بس انتي هتبقي هنا لحاجه معينه وبس
ليلي (لينا) بستغراب : انا معرفش حضرتك بتكرهني ليه .. بس تمام ايه هي الحاجه المعينه !؟
مراد ببرود ووقاحه : وشاور ع بطنها انك تكوني وعاء ل ابني انه يجبلي حفيد وبس وغير انا كده كده هفضل شايفك عاهره اوس مش وليفته فاهمه
ليلي (لينا) : كانت بتسمع الكلام ف صدمه ودموع محبوسه ومش عارفه ليه هي فعلا عايزه تعيط بس خرجها من افكارها صوت اوس
اوس : بزمجره ذئب تهز الابدان من الرعب وعيون حمره زي كاسات الدم .. وقرب من مراد ومسكه من رقابته .. انا حذرتك .. لكن وساختك دي متعملهاش معاها .. لينا مش عاهره .. العاهرات دي اللي انت تعرفهم مش هي .. وحدفه من قوه الخبطه كسرت الحيطه
وكلهم خرجوا ع الصوت وكانت ريماس هتقرب بس نظرت اوس اللي ترعب ليها خوفتها خلاها تراجعت
وبعلو صوته وزمجرت ذئبه لينا مراتي فاهم مراتي
ليلي (لينا) : بدات الدنيا تلف بيها وتحس انها روحها يتسحب منها وبصوت مبحوح .. اوس .. والدنيا ضلمت بس حست اني ف حد مسكها ومحستش بحاجه بعد كده
.................................................. ..............
ادم اتنفض من نومه
افنان اتخض : ف ايه يا حبيبي
ادم : مش عارف يا افنان بس حسيت ان ليلي فيها حاجه .. قلبي مقبوض .. وبستغراب انتي ايه اللي مصحيكي
افنان : انا حاسه بقبضه القلب دي من الصبح .. اني هي فيها حاجه .. وبدعي انها تبقي كويسه.
ادم بخوف : انا عايز اطمن عليها ده اللي انا عايزه دلوقتي ..
افنان : ف حل واحد
ادم : ايه هو الحقيني بيه
افنان : بالتخاطر ..
ادم بستغراب : تخاطر يعني ايه !؟
افنان : ده اسقاط نجمي بمعني
إمكانية نقل العواطف، أو الكلمات، أو التخيّلات بين شخصين دون استخدام الوسائل الحسية للتواصل، يُطلق على الأول منهما اسم المرسل، وعلى الآخر اسم المستقبل، يعني انك تقدر من خلال التخاطر تتواصل مع الشخص من غير مايبقا موجود اصلا قدامك بس بتكونوا حاسين ببعض وبيكون ليه نوعين : التخاطر الإرادي و هو التخاطر اللي بيكون مخطط له مع وجود النية بالتفكير ببعض من تلك المشاعر و المواقف التي حدثت في الماضي بين شخصين
اما التخاطر الاإرادي هو الاتصال الغير مخطط له مسبقا من قبل الاشخاص،أي انه عبارة عن تبادل الافكار و الحديث بين شخصين دون مقابلة احدهما للاخر، وهذا ما يسمى بالتخاطب الروحي، وينتج مثل هذا النوع من التخاطب نتيجة وجود علاقات سابقة بين الشخصين قد تتمثل في الحب، الصداقة او العمل.
ادم : واحنا هنستخدم انهي نوع فيهم !!
افنان : الاارادي .. عشان ده تخاطب روحي .. هات ايديك ومسكتها وبدات تقوله حاجات يقولها ويكرارها وراها خلاص كده
ليلي : بابا وجريت عليه حضنته
ادم بخوف : ليلي انتي كويسه !؟
ليلي : انا تعبانه .. بس هو مش سايبني .. اوس مش بشع صدقني .. مراد هو النقطه السودا
ادم : خلي بالك من نفسك حبيبتي ورجع للواقع
.................................................. .............
ليلي بدات تفوق وعينها تقيله من كتر التعب .. بدات تفتح براحه
اوس : عنيه فيها قلق واضح .. لينا انتي كويسه !؟
ليلي (لينا) : ممكن تعدلني عشان مش قادره اتحرك
اوس : مسك ايدها خليكي مرتاحه .. الدكتور قال انك محتاجه راحه
ليلي (لينا) : استسلمت لكلامه وابتسمت وبصت ع ايديه اللي مسكه ايديها .. ده انا اتعب كل يوم بقا عشان اشوف الحنيه دي .. كان هيقوم فمسكته .. مش قادره اشدك صدقني راعي تعبي وضحكت
اوس : فظيعه بجد
ليلي (لينا) بفخر : هقولهالك تاني انا دخلت النور ع حياتك انا عارفه وضحكت
اوس : حتي وانتي عيانه رغايه وبتهزري
ليلي (لينا) : قرب مني
اوس : استغرب طلبها بس نفذه وطلع قعد جمبها
ليلي : قربت ع كتفه وسندت عليه .. اوس .. لما قولتلك انك عنيك دافيه .. كان قصدي انك غير اي حد .. عنيك فيها امان .. ورفعت راسها وبصتله .. انت مش عايز تستلم ليا عشان حاسس ان ده ضعف منك .. اوس الاستسلام للحب مش ضعف .. الحب شئ عظيم .. الحب هو عكاز بتسند عليه وقت تعبك .. وقصدي بالعكاز هو شريك الحياه اللي قلبنا بيختاره .. ول اول مره يجلها الجرائه اني هي اللي تقرب منه وتبوسه .. انت بقت عكازي .. وعارفه انك حاسس بحاجه غريبه بس كبريائك هيخليك متقولهاش .. وانا مش منتظره منك تقولها كفايه اني عنيك دايما بتقولهالي وابتسمت .. ووطت راسها ورفعتها تاني انا بعري مشاعري قدامك وبقولك اني بحبك يا اوس ...

" لقد قمت بتحطيم اسواري الذي قمت ببنائها لسنين عمري .. وجعلتني اقوم بتعريه مشاعري امامك بدون اي خجل "

يتبع «««««««



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 25-09-19, 01:57 AM   #20

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



تفاعل 💜

بقلمي الاء محمود 🌻

🌻 الفصل ال 17 بعنوان (ترويض الوحش) 🌻

" فأنتي الذي أنرتي قلبي وكأنك نجمـة سقطتَ في كوكبَ مظلم "

ف احد المولات ..
تيا : لارا انا هجيب حاجه من هنا تعالي معايا
لارا : لالا مش قادره .. انا هستناكي هنا روحي انتي وتعاليلي
تيا : اشطا ماشي متتحركيش من مكانك عقبال ماجي
لارا قعدت ف كافيه ف المول وحد ندهه عليها
اسر ببتسامه : لارا
لارا : قلبها نبض جامد .. وبصت وببتسامه رقيقه اسر اتفضل
اسر : قعد .. انتي هنا لوحدك
لارا : لا مع تيا صاحبتي .. وانت
اسر : مع اواخر صبري ف الدنيا تقي وياسين وجو .. تقي بنت عمتي .. وياسين ابن عمي وجو صاحبنا من زمان ومتربي معانا
لارا : ضحكت ..واضح انك بتحبهم اوووي
اسر : انا فعلا بحبهم اوووي هما عيلتي اصلا .. وجيه صوت من وراه
تقي بضحك : مانت لازم تحبنا ياخويا ماحنا اللي مستحملينك وبصت لياسين ولا ايه يا سينو
ياسين بضحك : طبعا .. انكر بقا انكر
اسر : قلبي ياررب .. وبص ل لارا مش قولتلك اواخر صبري
لارا : ضحكت ع طريقتهم مع بعض ..
تقي : خبطت اسر .. وشاورت ع لارا مش تعرفنا ولا هتفضل ضروبش كده
اسر : بص لياسين .. خليها تسكت ولم وليفتك ياعم الحج
ياسين بضحك : وغير هي عندها حق .. مانت معرفتناش اذن ضروبش
لارا : ضحكت بصوت عالي
اسر : بصلها انتي بتضحكي .. عجبتك اوووي حضرتك
لارا : جدا دول دمهم خفيف اووي
تقي : اسر يا بن عمي اركن ع جمب بقا .. دي طلعت زينا رويحه .. انا هتعرف ولا الحوجه لاشكالك
اسر : انتي مخلتيش فيها ابن عمي .. اتفضل يا كبير بيتك ومطرحك .. ارمحي فيه براحتك
تقي : بصت ل لارا .. عالم مابتجيش غير بالعين الحمرا .. لازم يخافوا مايختشوش هما الجوز والله
لارا بضحك: انتي عسل والله يا تقي
اسر وياسين : بصوا لبعض احنا الجوز
ياسين : طب وانا مالي يا لمبي
تقي : لارا صح !
لارا : انتي تعرفيني !؟
تقي بخبث : ده مالوش سيره غيرك .. وبتقلد اسر ضحكتها حلوه اوووي يا ياسين .. كلها ع بعض حلوه اوووي يا تقي
لارا : اتكسفت بس فرحت اوووي
اسر : بص لياسين .. لا احنا كده سكتناله دخل بحماره
ياسين : بتبصلي ليه ! انا معرفهاش اصلا
اسر : بص لتقي بتوعد
تقي بضحك : طب تمام بقا .. انا عملت اللي عليا ..يلا ياسينو ياحبيبي نشوف جو فين
اسر : حسابنا ف البيت
تقي : الحساب يوم الحساب يا قمر .. وبخبث سلام يا ابن عمي
.................................................. ..............
جو دخل سوبر ماركت يجيب حاجات وهو خارج خبط ف بنت
تيا : ايه يا عمنا مش تفتح وتاخد بالك !؟
جو : عمنا ! بس ضحك .. انا اسف مختش بالي بعتذر منك
تيا : ايه ده انت مؤدب اوووي .. وبصت ع ايديه واستغربت .. ايه ده انت من قطيع المجلس ؟
جو : مؤدب ! عرفتي ازاي ؟
تيا : اصل افتكرتك هتقولي مش انتي اللي تفتحي والكلام المنتن ده وضحكت جامد .. عرفت يا سيدي من الوشم ورفعت كم بلوزتها انا كمان من قطيع المجلس
جو : اول ماسمع ضحكتها قلبه اتنفض فجأه .. وكمل بمرح لا ده احنا نتعرف بقا
تيا بكسوف : اسمي تيا
جو : وانا جو
تيا بصدمه : بجد .. جو اللي ماسك السواحل الشماليه والجنوبيه انا كنت هموت واتعرف عليك .. وغمضت عينيها بكسوف .. قصدي يعني .. بص اصل انا تلقائيه اوووي انا بقول الكلام اللي بفكر فيه ع طول
جو : ضحك ع شكلها وطريقتها .. دي حاجه حلوه ع فكره .. ولقي نفسه بكل تلقائيه تحبي اعزمك ع حاجه
تيا ضحكت جامد : سوري اصل افتكرت ترند ممكن اعزمك ع كوفي ف اون ذا رن
جو : ضحك جامد .. لا ده انتي مصيبه بقا انا مبسوط اني اتعرفت عليكي
ياسين : اهو جو والاستاذ مبيردش علينا تلاقيه بيتسرمح
تقي بضحك : واضح اني النهارده يوم السرمحه العالمي الله يخربيت معرفتكوا السودا
قربوا عليهم ..
ياسين : هو احنا مش بنتصل بيك .. وبص ل تيا اسف بس احنا كنا قالبين عليه الدنيا
جو : ليه تايهه .. استنوا اعرفكوا تيا من قطيع المجلس .. ودول تقي وياسين وفيه اسر دول من اعز صحابي وهما عيلتي اصلا .. هو فين اسر صح
تقي : ياسلام ع الناس اللي بتفهم .. اسر قاعد بيطلع قلوب والكيوبيد عمال يضرب الاسهم .. الهي سهم يجي في عنيه
تيا وجو ضحكوا جامد ع طريقتها
جو : ضحك جامد يخربيتك ياتقي .. مابتسبيش حد ف حاله ابدا .. دي مين اللي قاعد معاها
ياسين : لارا اللي حكالك عليها واحنا جايين
تيا : لنفسها اسر ولارا .. وبصت ل تقي .. تقي هي لارا لابسه فستان قصير بينك كده وفرده شعرها
تقي : ايون هي .. انتي تعرفيها
تيا بضحك : لارا صاحبتي زي مانتوا صحاب جو كده
تقي : يالهووووي ع كسفتك يا حازم .. وبصت ل ياسين هات صباره وادفني يا ببلاوي يا حبيبي
تيا وجو وياسين ضحكوا جامد ع شكلها
تيا بضحك : ولا كسفه ولا حاجه .. وغير الهي سهم يرشق ف عنيها هي كمان انتي عندك حق
جو وياسين بضحك : حتي انتي
تقي بضحك : لابصي انا حبيتك حبيتك حبيتك ولارا كمان بجد انتوا زينا رويحين ع نفسكوا
جو وياسين بضحك : يا حقودين
.................................................. .............
ليلي (لينا) بقالها يومين عيانه بس الي حد ما بقت كويسه واوس هو بس اللي مهتم بيها وهي مبتستسلمش ودايما بتظهرلوا حبها
ليلي (لينا) بحنيه : مسكت ايديه .. شكرا ع كل حاجه بتعملها معايا
اوس : هتتعبي يا لينا !؟
ليلي (لينا) : اتعب ف ايه !؟
اوس : انا حبي صعب .. هتقبلي بيا ازاي وانا حياتي بشعه مافيهاش حاجه حلوه نهائي .. وقام وقف انتي راميه قلبك وخلاص وده ماينفعش .. حبي زي الصبار كله شوك يالينا
ليلي (لينا) : قربت منه .. وابتسامه حنينه .. قربني منك عرفني اللي انت مش عايز تعرفه لحد .. اوس انا هخلي بالي منك .. وشاورت ع قلبه سلمهولي وانا هحافظ عليه همنع عنه اي حاجه تأذيه .. اوس انا عايزاك تفتحلي قلبك بس ده اللي انا عايزاه .. وغير يلا نخرج مع بعض
اوس بيتسامه : عايزه تروحي فين
ليلي (لينا) بفرحه : عارف ايه احلي حاجه بتسعدني !
اوس بستغراب : ايه !؟
ليلي (لينا) بحب : حطت ايديها ع غمزاته .. ان الضحكه الحلوه ام غمازات قمر دي مابتتلعش غير معايا انا .. وبحماس انا عايزه اروح المكان اللي كنا فيه اخر مره
اوس : مبسوط معاها .. وكفايه فعلا ان السعاده عرفت طريقها معاها وهي موجوده بس .. بس للاسف هو مش عارف يوضح مشاعره دي .. بس بنسباله كفايه انه مبسوط .. مبسوط وبس
ليلي (لينا) : يلا انت لسه واقف
.................................................. .............
اووس خدها ومراد شافهم وخصوصا وهي عماله تضحك ودي حاجه دايقته جدا ..
مراد بغضب : انا تعمل معايا كده يا اووس اما وريتك وندمتك مبقاش انا مراد
اوس بزعيق : علي الزفت
علي : ايوه يا زعيم !؟
مراد : اعرفلي اوس خد البت دي ووداها فين ؟!
علي بخوف : بس يازعيم .. لو الزعيم اوس عرف .. هيدبحني .. انا اسف يا زعيم بس انا بخاف من الزعيم اووس
مراد : بلا بس بلا مبسش .. نفذ اللي بقولك عليه
علي بنسحاب وخوف : انا اسف يا زعيم .. الزعيم اووس هو دلوقتي الزعيم وانا بنفذ اوامره هو
مراد بغضب : وبزمجره ذئب اطلع برا .. وبقا بيكسر ف اي حاجه قدامه .. كل يوم كرهي ليك بيزيد يا اوس وخصوصا بعد ماكبرت ... اما وريتك مبقاش انا
اروي : اللي عايز يعمل حاجه مبيقولهاش يامراد
مراد بستغراب : اروي !؟
.................................................. ..............
اوس وصل بيها الكوخ ..
ليلي قعدت تفرج ع الكوخ الاول وبعد كده قعدت معاه .. كانت بتكلم معاه بكل اريحيه وكل كلمه بتقولها بتضحك بعدها
اوس : بيضحك ع ضحكها .. ولنفسه .. هي ازاي حلوه كده .. ازاي جوها برائه كده
ليلي (لينا ) بحب: مبسوط !؟
اوس ببتسامه : جدا ع فكره
ليلي : التغير حلو يا اوس وقربت منه عشان يركز معاها اكتر .. بص لو بتعمل حاجه مفيده ماينفعش تعملها كل يوم ده اسمه غباء .. ساعات حياتنا بتطلب مننا اوقات فراغ ومش مهم نعمل فيها حاجه ع فكره ... عيش يومك عادي جدا من غير ماتعمل نفس الحاجه اللي بتعملها دايما عشان ماتجيش مره واحده وتزهق منها .. او هي اللي تزهق منك وتطفش
اوس : كان مركز اوووي ف طريقتها وهي بتتكلم ومركز معاها جدا .. انتي عندك حق .. واتنهد تنهيده طويله بس كلها حزن ووجع مش كنتي عايزه تعرفي ايه اللي خلاني كده !؟
ليلي (لينا) : قول سمعاك .. وبقت مبسوطه اوووي انه اخيرا هيفتحلها قلبه

* فلاش باك من 20سنه فاتت * ..
اوس رجع ودخل اوضته بس ريماس دخلت وراه
ريماس بحنيه : ومسكت وشه بكف ايديها ابني حبيبي .. انا عارفه انك غضبان بس انت كل حاجه بمتلكها ف الدنيا انت فاهم ..وكملت بدموع انت الحاجه الوحيده اللي مخلياني عايشه هنا ولفت انتباها العلبه اللي ع السرير
ريماس مسحت دموعها : وشاورت ع السرير ايه ده يا اوس !؟
اوس : بص ع المكان اللي بتشاور عليه .. وكمل بستغراب مش عارف وقرب يفتحها لقاها فيها راس قصي صاحبه
اوس بصدمه : قصي وكانت لسه ريماس هتقرب اوس وقفها متقربيش من هنا ولقوا صوت من وراهم
مراد : اوس .. انت مش مسموحلك يبقي ف حياتك اي حد .. مش مسموحلك تحب ولا تجوز ولا يبقا عندك صحاب فعايزك تعرف ان ده هيكون مصير اي حد هيكون ف حياتك ويقرب منك وبص لريماس اطلعي برا وسبيني معاه
اوس : ف صدمه .. وبزعيق ليه عملت كده ليه .. هو معملكش حاجه .. قصي كان اققرب حد ف حياتي حرام عليك
مراد : انت بتعلي صوتك عليا طب تعال بقا .. انا همحي كل حاجه جواك
مراد خده ووده سرداب تحت الارض .. اوس كان سامع صريخ .. واستنجاد .. دخله اوضه .. لقي بنت متكتفه وعريانه وع جسمها اثار ضرب وتعذيب
مراد : ووقف قاله شايف دي دي عاهره من العاهرات بتوعي ومسيرك انت كمان هتبقا عندك زيها .. وبدا يقلع هدومه
اوس بصدمه : انت بتعمل ايه !؟ هتشوف دلوقتي انا هعمل ايه
مراد : قرب منها وطلع ادوات جلد معزمها كاربيج وبقا عمال يضرب فيها بقسوه وبعد كده اغتصبها .. اغتصاب بلا رحمه كانه مش سامع صريخها .. .. اوس حاول يبعده عنها مش عارف .. لقاه طلع سيف كبير وطير رقبتها ..
كل ده واوس واقف ف صدمه مش عارف يعمل ايه غير انه باصص ع الدم اللي غرق الاوضه كلها
مراد ببتسامه انتصار مقززه : عرفت بقا انا بعمل ايه بدا يلبس هدومه .. تعالي معايا ووداه اوضه تانيه بنفس المنظر بس الفرق انها فيها ٥ بنات متربطين ومتعلقين للدبح
مراد : بصله واداله سيف .. خد اعمل زي ماعملت جوا
اوس : لا انا مش هعمل كده لا لا
مراد شده : وطلع كرباج وبقا ينزل ع جسمه بيه ومش ف دماغه اني ابنه طفل .. ها هتعمل اللي بقولك عليه
اوس : بتعب وعياط طفل ضعيف مغلوب ع امره خد منه السيف ونفذ اللي قاله عليه ودبح ال ٥ بنات كلهم من غير رحمه ولا شفقه عليهم
مراد بيتسامه انتصار : وهنا عرف ان اووس اتنازل عن انسانيته خلاص
باك للواقع ...
ليلي (لينا) مع كل كلمه اوس كان بيقولها كانت دموعها نازله .. ولقت نفسها بتاخده ف حضنها زي حضن ام ل ابنها وهو استسلم جدا لحضنها .. حس انه لقي الامان اخيرا .. طب ازاي هو مش اللي ف الحفله ده كان قصي برضوا ولا ده واحد تاني
اوس : هو قصي .. انا كنت عارف ان مراد هيختطله لحاجه عشان يبعده برغم اني كنت صغير بس كنت سهل اتوقع .. انا بحب اووي الملك ارسلان زعيم مصاصي الدماء فروحت وحكتله وطلب مني اني اجيبه يقعد عنده بس مكنتش متوقع اني هيدبحه ..
ليلي : بستغراب طب والراس اللي كانت ف الصندوق دي كانت مين ..
اوس : مراد مش هو اللي قتله .. مراد بعت حد من رجالته ينفذ ده .. وطبعا الملك ارسلان عرف بالحوار ده فعمل راس ع شكل قصي وحطاها ف صندوق زي ماامر وبقت عندي ف الاوضه .. وغير قصي مش صحبي بس .. قصي اخويا كمان
ليلي (لينا) بستغراب : اخوك ازاي !؟
اوس : مراد عرف واحده زمان اسمها رنيم هي من الالفا وخلف منها قصي بس مراد مايعرفش انه قصي ابنه
ليلي بصدمه ولنفسها : يانهار اسود قصي ابن طنط رنيم يعني اوس واسر اخوات يالهووووي
اوس بتنهيده وبصلها : عارفه انا كان نفسي ف ايه
ليلي بستغراب : ف ايه !؟
اوس : كان نفسي فيكي
ليلي اكتفت ببتسامه
اوس : كان نفسي ف حد يبقا جمبي يتقبلني زي مانا ..وقرب منها وباسها بشغف .. وشالها ودخل بيها الاوضه متخافيش مني
ليلي بحب : انا مبخفش منك
اوس : قرب وباسها تاني وحطاها ع السرير وبصلها بمعني يكمل ولا يبعد ولقي ردها عليه سريع انها موافقه انه يقرب وبدا يتغزل فيها ويبصلها بنظرات عشقانه مش حب بس واتأكد انها حطمت اسواره وخلت المستحيل ممكن بنسباله .. ومخافش انه يوريها حنيته اللي مخبيها وراه قسوته وبرودو .. ومبخلش عليها بشغفه اللي دايما كان عايز يوريهولها من اول ما شافها ... و بدا ينقش علامته ع رقبتها ..
ليلي هديت رعشتها ف حضنه
اوس بحب : لينا
لينا بكسوف : احم نعم
اوس : انتي ايه يا لينا .. عملتي فيا ايه ؟
لينا قامت وبصت ف عنيه بحب انا معملتش حاجه .. انا وانت بس حبينا بعض .. انما بقا انا ايه نا تقريبا سجينه القمر الاحمر
اوس : ضحك .. طب مش عايزه تتحرري
لينا : لا .. بقولك انا سجينه وراضيه انك تكون سجاني خلاص
اوس : باسها خطف .. عنيفه انتي اووي
لينا وشها احمر من الكسوف : بس بقا

" انت سجاني وقلبي يذوب فيك عشقاً وانت الجاني .. انا احتمي بك وف احضانك .. انت القاسي والجلاد انت رجل اخطر من كل الرجال انت معذبي ومن احرقني بعشقه .. اخاف من نظرتك .. اخاف من عيونك .. انت تفهم لغه جسدي .. فانت ملكته مثلما ملكت كياني وانا متيمه بعشقك .. رغم شراستي وقوتي التي لاتعرف عنها شئ حتي الان .. فانت عندما تلامسني اصبح امراه اخري غير التي اعرفها معك انا لست انا "

يتبع ««««««««



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 02:19 AM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.